Društvo| Život

Ko je kriv za koktel aflatoksina, mleka i kukuruza?

Boris Drenca RSS / 19.02.2013. u 13:30

200px-Aflatoxin_b1_3d_structure.png

Najiskreniji odgovor na pitanje iz naslova je 'nije bitno'. Najtačniji odgovor na pitanje iz naslova je 'država'. O aflatoksinu govorim. O onom nevidljivom začinu, kancerogenom, koji smo skoro sigurno svi mi koji živimo u Srbiji već imali u svom tanjiru. I pojeli. Neznanje nas je nije spasilo.

Da probam da rezimiram:

Gljiva koja se pojavila u kukuruzu letos prouzrokovala je da se u kukuruzu (da li samo u kukuruzu?) pojavi opasan mikotoksin . Aflatoksin spada u red najopasnijih prirodnih kancerogena. Izvesna količina kukuruza iz Srbije je vraćena u oktobru iz Italije zbog povećanog zagađenja aflatoksinom. Nešto kasnije kompanija SGS je uradila analizu (kontrolisani uzorci predstavljaju 10% roda 2012) po kojoj je aflatoksin u manjoj ili većoj koncentraciji prisutan u 68% uzorka. Tek posle informacija iz te i drugih laboratorija država je izašla sa rezultatima svojih istraživanja i saopštila da se aflatoksin nalazi u manjoj ili većoj količini u 7% roda. Bez odgovora da li se ta količina dodaje na već utvrđenu ili je to isti uzorak ili ..... Treba reći da je gljiva nastavila da 'radi' u skladištima i sva je prilika da je procenat zagađenosti aflatoksinom nastavio da raste. Taj kukuruz je zatim prodat. Uglavnom u zemlji, za preradu. Otišao je u prehrambenu industriju, stočnu hranu... i odatle u druge vrste hrane. Mleko je sada na tapetu....čekamo provere ulja, brašna, keksa, kečapa....(pustite mašti na volju gde se sve upotrebljava kukuruz, mleko, meso....)

Nema razloga da se optužuju stočari i proizvođači mleka zbog toga što su krave hranili kukuruzom i to mleko prodavali. Njima je njihova 'država' rekla da je kukuruz bezbedan. Zbog čega joj ne bi verovali. Pa plaćaju je da brine o bezbednosti.

Ovde bih se vratio na onaj tačan odgovor na pitanje iz naslova. Na krivicu 'države'. Ako se znalo (neki kažu od septembra, po EU od oktobra) da u kukuruzu u Srbijiima aflatoksina i ako se zna da je problem umanjivan onda je neaktivnost ta krivica. Možda je trebalo da odmah počnu postupak uklanjanja zagađenog kukuruza iz sistema ishrane , možda je trebalo odmah započeti postupak 'čišćenja' njiva i skladišta. Možda. Slažem se da košta. Slažem se da bi mnogi veliki i mali proizvođači i trgovci sigurno imali gubitke. Slažem se da bi bar na jednu godinu stao izvoz. Ali to nije šteta. To je trenutni gubitak. A dobitak je veliki. Manja mogućnost da opasna materija dospe do ljudi i životinja. Da budem banalan i ušteda na mogućim troškovima lečenja. Sa propagandne strane 'država' je propustila da se pokaže kao odgovorna prema svojim građanima. Propustila je da pokaže da je zdravlje i dobrobit onih koji je finansiraju značajnija od dobiti velikih proizvođača i trgovaca. To nije uradila i zbog toga je kriva. O motivima ne mogu da sudim.

Zbog čega nije bitno ko je kriv? Zbog toga što sada 'nije vreme za plakanje već za pakovanje' (citat bratka policajca Tončeva) i akciju. Sada bi odgovorna država morala da nađe trag zagađenog kukuruza i da proveri da li je i gde stigao. Od stočne hrane, preko mleka do kukuruznih sirupa i brašna. I da naredi uklanjanje svega gde aflatoksina ima. I da naredi čišćenje njiva i skladišta. Svi troškovi koje je mogla da ima jesenas biće podignuti na bar drugi stepen. I verovatno prouzrokovati da prihoda od kukuruza nema bar još jednu sezonu. 'Država' je mogla da žrtvuje prst ili dva jesenas. Problem je sada veći. Izgleda da se sada mora ići do ramena. Ako nije kasno.

Izjave pokrajinskog sekretara za poljoprivredu o zagađenosti mleka je za pohvalu. I on je 'država' pa je to prvo zvanično priznaje razmere problema. Ono što je veoma loše je što se njegova izjava njegovom i zaslugama nekih drugih prebacuje na politički nivo. Pitanje nije političko. Pitanje je kako se nositi sa realnom opasnošću za zdravlje ljudi koji u 'državi' žive. To što su pokrajinski sekretar i ministar poljoprivrede stranački drugari sakriveni iza različitih šifara nikako ne treba da nas interesuje zbog toga što sa celom pričom nema nikakve veze.

Iako 'država' ovaj problem pokušava da predstavi kao 'političku ujdurmu' problem je veći nego što pokušavaju da predstave. Ako oni ne razmatraju načine kako da problem reše postoje ljudi koji taj problem tretiraju onako kako je potrebno ozbiljno. Iako nisam potpuno saglasan sa svim predlozima navedenim na ovom linku.

Inače možda će se i dogoditi da aflatoksina nema u rodu kukuruza sa njiva sledeće godine ali će ga i dalje biti u silosima, ambarima,... 

P.S. Kontrole na granicama su super stvar ali šta raditi sa činjenicim da aflatoksin dolazi iz kukuruza (mleka) koji je uzgajan na 'našim' njivama i skladišten u 'našim' silosima.

Blogovi na istu temu

PORAZI

KUKURUZ - RIZICI I PITANJA

KUKURUZ - TRAŽE SE ODGOVORI

VOĐA

ŠTA IMA ZA DORUČAK, RUČAK, VEČERU

ŠTA ĆE NAM 'DRŽAVA'?



Komentari (185)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

savamala savamala 13:36 19.02.2013

1.септембар

Boris Drenca
Izjave pokrajinskog sekretara za poljoprivredu o zagađenosti mleka je za pohvalu. I on je 'država' pa je to prvo zvanično priznaje razmere problem


Да, под условом да нам се разјасни ово - Ješić je još napisao i da se "za ovo zna od 1. septembra".

У чему је ствар? Зашто није раније реаговао ако се већ зна од 1. септембра. Да ли је чекао да Кнежевић направи што већу свињарију, па да се тек онда огласи. Не разумем.
Boris Drenca Boris Drenca 13:38 19.02.2013

Re: 1.септембар

Njegova odgovornost je ista kao i odgovornost svih drugih u 'državi'. ovo je jedan od zatrpanih problema koji je proklijao i počeo da pušta stablo i jače korenje
savamala savamala 13:45 19.02.2013

Re: 1.септембар

Njegova odgovornost je ista kao i odgovornost svih drugih u 'državi'.


То још не знамо. И његова одговорност али и мера Кнежевићеве одговорности ће се измерити када нам се објасни шта се то знало од 1. септембра. Можда Јешић није знао али зна да су неки други знали. Мада, изгледа да су сви знали или су морали да знају, и Јешић наравно, још када је враћен тај кукуруз из Италије.
natasavb natasavb 14:14 19.02.2013

Re: 1.септембар

Sada bi odgovorna država morala da nađe trag zagađenog kukuruza i da proveri da li je i gde stigao.


Одговорна држава уопште не би дозволила да до овога дође.

Уместо да нешто ураде, они нас још и зајебавају. Бљух.

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 18:34 19.02.2013

Re: 1.септембар

Bash su slatka ova "Tri praseta". Veseli, opushteni... I sisaju.

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 23:44 19.02.2013

Re: 1.септембар

loader loader 09:08 20.02.2013

Re: 1.септембар


Ko je kriv? Za koktel aflatoksina, mleka i kukuruza

Pa.... ... Coca-Cola ?

cult cult 13:43 19.02.2013

Smrad od države

Prenosim ovde jutrošnja snazanja blogokoleginice Tsunade koja je objavila na svom twitter profilu:


"kad se setim povike protiv NATO-a i kako nas truju radioaktivnim bombama. pa NATO JE MAJKA TEREZA U ODNOSU NA OVAJ PROVIZORIJUM OD DRŽAVE.

iako je min. poljoprivrede sredinom godine znalo da je kukuruz zaražen, u srbiji je zaraženi i zdravi kukuruz POMEŠAN u silosima. nemar.

toksin je pronadjen i u drugim zemljama ali se on NIJE MEŠAO u silosima sa zdravim kukuruzom već je država reagovala.

zbog mešanja toksičnog i zdravog kukuruza i širenja zaraze, sav kukuruz u srbiji je verovatno toksičan a samim tim sve u lancu ishrane.

kontrole kukuruza radi ovlascena svajcarska firma SGS koja ima ispostavu i u Srbiji i koja ima sve rezultate. novinari radite svoj posao.

vlada je htela da preskoči svajcarce pa je od viktorija grupe preuzela analize i objavila ih i to selektivno da ne bi uznemiravala javnost.

pitati MK kostića i delte miškovića, najvećih izvoznika kukuruza, koje mleko daje svojoj deci. e to mleko treba da dajemo i mi svojoj.

MK Kostić da da izjavu kome je na brzinu hteo da uvali zaraženi kukurus pa je slučajno otkriven u italiji

zaraza se pojavila gotovo iskljucivo kod uvoznih hibridnih sorti kukuruza. domaće sorte manje radjaju.

tek 15 odsto kukuruza na domaćim njivama je domaćeg porekla. taj kukuruz ima manji prinos ali je otporniji. instituti su planski uništeni.



KRIVIČNA ODGOVORNOST ZA SVE KOJI SU SVESNO I NAMERNO TOKSIČAN KUKURUZ POMEŠALI SA ZDRAVIM.

KRIVIČNA ODGOVORNOST ZA ZATAŠKAVANJE

trenutna strategija države se svodi na povećano mešanje toksičnog i zdravog kukuruza kako bi se nivo toksina smanjio. mleko je prosuto.

zašto se vlada ne oglašava i zašto mediji ne vrše nikakav pritisak na vladu? kako vas nije sramota?"

Boris Drenca Boris Drenca 13:46 19.02.2013

Re: Smrad od države

Saglasan... iako se ne bih ograničio na jedno ime
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:42 19.02.2013

Re: Smrad od države

kad se setim povike protiv NATO-a i kako nas truju radioaktivnim bombama. pa NATO JE MAJKA TEREZA U ODNOSU NA OVAJ PROVIZORIJUM OD DRŽAVE


Ih, gde se seti NATA... ja sam na njega već i zaboravila. Mene pre neku godinu ubediše da se rak dobija samo od cigareta. Kad ono... sad će da ispadne da aflatoksina samo u cigaretama nema.
Boris Drenca Boris Drenca 14:44 19.02.2013

Re: Smrad od države

sad će da ispadne da aflatoksina samo u cigaretama nema.


možda i ima ali se sve to spali tokom konzumacije
cult cult 14:52 19.02.2013

Re: Smrad od države

ova država je apsolutna gadost.
Sve što ima veze s Državom je toksično, inficirano, obolelo.
Neopisiv skup neverovatnih likova spremnih na sve.
bolid1 bolid1 15:00 19.02.2013

Re: Smrad od države

cult

Neopisiv skup neverovatnih likova spremnih na sve.


Jer nemaju nista drugo, nesposobni su za bilo sta drugo i znaju da i ako zahebu stvari, promenice kancelariju, a nece popiti otkaz i/ili zatvor.

Jako prosto pitanje, zna 'li iko da je neko iz drzavne uprave popio otkaz i zabranu rada u javnoj sluzbi zbog svog porpusta, ja ne znam ni jedan slucaj...bez pompe i predstava, prvo m'rs sa posla, a onda nek se gleda sta je bilo krivicno, a sta prekrsajno. Ko ce da leti zbog ove vrke, oma da kazem, niko!

Poseban je problem ishrana zive stoke kukuruzom i sojom, ocemo dzabe mleko&meso, ovo je cena i jbg...
dragoljub92 dragoljub92 15:12 19.02.2013

Re: Smrad od države

Poseban je problem ishrana zive stoke kukuruzom i sojom,

па ние никакав проблем,то што не знаш ће ти одбијемо младос на лудос,
даклем стока поред трвнате хране,детелина,сено мора да добија и зрнасту храну типа овас,јечам,мумуруз,пшеницу па и соју.мумуруз даје најбоље резултате за товљење.и да не можеш да храниш стоку само мумурузом или сојом.
верујем да би ти био незабораван доживљај да видиш радост коњова кад им се дели зоб(овас) истима не ваља давати мумуруз јер им оштећује копита.
bolid1 bolid1 15:20 19.02.2013

Re: Smrad od države



dragoljub92

верујем да би ти био незабораван доживљај да видиш радост коњова кад им се дели зоб(овас)


Vid'o i konjove i irvase, ne znas ko srecniji i ko vise gura nos u ruku.

dragoljub92
и да не можеш да храниш стоку само мумурузом или сојом.


Na to sam mislio, a sve vise ih hrane samo zrnevljem.
tsunade tsunade 15:33 19.02.2013

Re: Smrad od države

posto je srpski kukuruz u evropi vrlo cenjen i nije bio sumnjiv na ovaj toksin, ova zaraza je otkrivena sasvim slucajno. mogla je biti i neotkrivena.
antioksidant antioksidant 15:33 19.02.2013

Re: Smrad od države

cult
ova država je apsolutna gadost.
Sve što ima veze s Državom je toksično, inficirano, obolelo.
Neopisiv skup neverovatnih likova spremnih na sve.

ех
не претеруј
прошла власт је била баш шланк
bolid1 bolid1 15:36 19.02.2013

Re: Smrad od države

antioksidant

прошла власт је била баш шланк


Nema veze to sa vlascu, to je onaj konglomerat beskicmenjaka koji sede po kancelarijama i rade nista...kao i moj omiljeni "drugar" iz RFZO u Nemanjinoj, sto mu bio pored onog velikog stakla, pri svakom obilsaku DE ambasade, morao sam da prodjem tuda da mu kucnem na staklo i vidim kako ide pasijans!
dragoljub92 dragoljub92 18:08 19.02.2013

Re: Smrad od države

Na to sam mislio, a sve vise ih hrane samo zrnevljem.

све док не пређу на стероиде није опасно
milivoje_bg milivoje_bg 21:14 19.02.2013

Re: Smrad od države

cult
Prenosim ovde jutrošnja snazanja blogokoleginice Tsunade koja je objavila na svom twitter profilu:


"kad se setim povike protiv NATO-a i kako nas truju radioaktivnim bombama. pa NATO JE MAJKA TEREZA U ODNOSU NA OVAJ PROVIZORIJUM OD DRŽAVE.

iako je min. poljoprivrede sredinom godine znalo da je kukuruz zaražen, u srbiji je zaraženi i zdravi kukuruz POMEŠAN u silosima. nemar.

toksin je pronadjen i u drugim zemljama ali se on NIJE MEŠAO u silosima sa zdravim kukuruzom već je država reagovala.

zbog mešanja toksičnog i zdravog kukuruza i širenja zaraze, sav kukuruz u srbiji je verovatno toksičan a samim tim sve u lancu ishrane.

kontrole kukuruza radi ovlascena svajcarska firma SGS koja ima ispostavu i u Srbiji i koja ima sve rezultate. novinari radite svoj posao.

vlada je htela da preskoči svajcarce pa je od viktorija grupe preuzela analize i objavila ih i to selektivno da ne bi uznemiravala javnost.

pitati MK kostića i delte miškovića, najvećih izvoznika kukuruza, koje mleko daje svojoj deci. e to mleko treba da dajemo i mi svojoj.

MK Kostić da da izjavu kome je na brzinu hteo da uvali zaraženi kukurus pa je slučajno otkriven u italiji

zaraza se pojavila gotovo iskljucivo kod uvoznih hibridnih sorti kukuruza. domaće sorte manje radjaju.

tek 15 odsto kukuruza na domaćim njivama je domaćeg porekla. taj kukuruz ima manji prinos ali je otporniji. instituti su planski uništeni.



KRIVIČNA ODGOVORNOST ZA SVE KOJI SU SVESNO I NAMERNO TOKSIČAN KUKURUZ POMEŠALI SA ZDRAVIM.

KRIVIČNA ODGOVORNOST ZA ZATAŠKAVANJE

trenutna strategija države se svodi na povećano mešanje toksičnog i zdravog kukuruza kako bi se nivo toksina smanjio. mleko je prosuto.

zašto se vlada ne oglašava i zašto mediji ne vrše nikakav pritisak na vladu? kako vas nije sramota?"


Какве су то глупости у вези НАТОа !? Зашто мешате грандмадерс анд фрогс ? Идиотарије ! Добро да их још не хвали (НАТО) како су добрице. НАТО (гадове) не треба ничим правдати.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:50 19.02.2013

Tako je govorio Zaharije



Kultni Zaharije je, čini se, lepo parafrazirao Njegoša:

"...čaša žuči ište čašu meda,
smiješane najlakše se piju."

Njegov ispisnik Joca je bio daleko iskreniji, lepo čovek kaže da nema pojma.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:05 19.02.2013

U Sloveniji

se niko nije pozabavio time šta se dešava sa slo mlekom, i danas ovo...

http://www.24ur.com/novice/slovenija/v-bih-zavrnili-dve-posiljki-slovenskega-mleka.html
ivana23 ivana23 14:33 19.02.2013

Re: U Sloveniji

Jelica Greganović
se niko nije pozabavio time šta se dešava sa slo mlekom, i danas ovo...

http://www.24ur.com/novice/slovenija/v-bih-zavrnili-dve-posiljki-slovenskega-mleka.html


Dodatno:

Oblasti BiH so poleg pošiljk slovenskega mleka ustavile tudi uvoz pošiljk mleka iz Srbije, Madžarske in Nemčije.

Nisu valjda i krave u Madjarskoj i Nemackoj hranjene nasim (zarazenim) kukuruzom?

Boris Drenca Boris Drenca 14:36 19.02.2013

Re: U Sloveniji

Ne znam kakva je situacija u Nemačkoj ali u mađarskoj imaju problem sa aflatoksinom već godinu dana
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:21 20.02.2013

Re: U Sloveniji

U Sloveniji to mleko uopšte nije tema, juče se pojavio taj članak, danas ga više nema, niko ni ne pominje da bi se uopšte ispitalo na tu temu kakvo je mleko u Sloveniji...
Ali, kako to ume da bude, samo da vam kažem, pre 6-7 godina je bio neki problem saa slo mlekom, neka nezdrava munja u njemu, skidano s polica širom Balkana...nekako se baš desilo da njih. Ministarstvo za poljoprivredu sistematski propušta da na press konf. zove dopisnike sa Balkana, onako slučajno...nanjušimo mi jednu press konf., odemo i pripitam ja ministra im kakva je situacija sa mlekom koje izvoze u Srbiju. Odgovor parafraziram: "Vama to i tako nije bitno, Srbija nema aparate kojima bi mogla da utvrdi postojanje te supstance u mleku."
bolid1 bolid1 13:23 20.02.2013

Re: U Sloveniji

Jelica Greganović
"Vama to i tako nije bitno, Srbija nema aparate kojima bi mogla da utvrdi postojanje te supstance u mleku."


vladaxy vladaxy 14:12 19.02.2013

Koliko primera vam treba....

...da se konačno uverite u neefikasnost države ako nečega što brine o vašem zdravlju obrazovanju, bezbednosti itd..??? Privatnik je na vreme upozoravao.

Ova vest je od 30.11.2012:

Najveći deo ovogodišnjeg roda kukuruza u Srbiji je kontaminiran i u sebi sadrži otrovne materije, tvrdi generalni direktor preduzeća za kontrolu kvaliteta “SGS Srbija” Marinko Ukropina!

On dodaje da je u njihovim laboratorijama utvrđeno prisustvo aflatoksina u kukuruzu, najkancerogenijeg poznatog jedinjenja koje se može naći u hrani za ljude i životinje.

Kontaminaciju kukuruza izazvala je suša i na osnovu ispitanih uzoraka može se zaključiti da je svega 32 odsto ovogodišnjeg roda bezbedno za ljudsku upotrebu naveo je on.

- Do sada sprovedena ispitivanja ukazuju na koncentracije aflatoksina koje su iznad dozvoljenih i pozivaju na hitnu reakciju nadležnih državnih službi i svih subjekata u lancu proizvodnje, skladištenja, prodaje i prerade kukuruza- upozorava Ukropina.

Prema njegovim rečima, na osnovu ispitanih 375 uzoraka u laboratoriji preduzeća “SGS Srbija” može se zaključiti da je svega 32 odsto kukuruza bezbedno za ljudsku upotrebu, a rezultati ispitivanja proveravani su i u drugim laboratorijama u njihovoj mreži.

- Odgovornim upravljanjem možemo da zaštitimo najosetljivije kategorije, a svakako je proritetan monitoring svih uskladištenih količina- ističe Ukropina.

Prema rečima direktora “SGS Srbija” deo kontaminiranog kukuruza koji ispunjava uslove kvaliteta za stočnu hranu može da se upotrebi u smešama za stočnu hranu, a preostali deo može da se usmeri na proizvodnju bioetanola ili skroba.

- Svi pokazatelji ukazuju da je do razvoja gljivica došlo na poljima i da je izostala pravovrema reakcija, koja je mogla ublažiti problem. Iako je problem identifikovan u postžetvenom periodu, nije kasno da se preko ozbiljnog akcionog plana zaštiti zdravlje svih konzumenta kukuruza i proizvoda od kukuruza- rekao je Ukropina.

Direktor “SGS Srbija” dodao je da je ove godine problem sa aflatoksinima poprimio ogromne razmere i da je u manjoj ili većoj meri prisutan u svim zemljama koje se bave uzgajanjem kukuruza, poput Mađarske, Rumunije i Bugarske, ali je stepen kontaminacije mnogo povoljniji, zbog činjenice da su primenile adekvatne mere i u predžetvenom i u postžetvenom periodu.
dragoljub92 dragoljub92 14:22 19.02.2013

Re: Koliko primera vam treba....

...da se konačno uverite u neefikasnost države ako nečega što brine o vašem zdravlju obrazovanju, bezbednosti itd..???

иди објасни американцима зашто и код њих није задужен приватник него држава за ову област.
freehand freehand 14:45 19.02.2013

Re: Koliko primera vam treba....

dragoljub92
...da se konačno uverite u neefikasnost države ako nečega što brine o vašem zdravlju obrazovanju, bezbednosti itd..???

иди објасни американцима зашто и код њих није задужен приватник него држава за ову област.
.



Odakle li je taj Monsanto, majku mu?
dragoljub92 dragoljub92 15:14 19.02.2013

Re: Koliko primera vam treba....

Odakle li je taj Monsanto, majku mu?

оћеш да кажеш да у америки ,због монтесанта дозвољено да у мумурузу има овај отров
freehand freehand 22:08 19.02.2013

Re: Koliko primera vam treba....

dragoljub92
Odakle li je taj Monsanto, majku mu?

оћеш да кажеш да у америки ,због монтесанта дозвољено да у мумурузу има овај отров

Ma kaki. Oni to trpaju u hamburgere, a u kukuruz ide plutonijum. Mislim u hodajući, modifikovan koji se sam seje, bere, kruni i prerađuje u čips i smoki.
U običan ide osiromašeni uranijum.
trala.la trala.la 01:24 20.02.2013

Re: Koliko primera vam treba....

vladaxy
...da se konačno uverite u neefikasnost države ako nečega što brine o vašem zdravlju obrazovanju, bezbednosti itd..??? Privatnik je na vreme upozoravao.


Aj' molim te, objasni još samo to čije su mlekare.
Jukie Jukie 14:15 19.02.2013

Školstvo

Isto kao što niko nije kriv za javašluk u (ne)vaspitavanju mlade dece u Srbiji i uvođenje dečjih prava bez obaveza pa sve veći procenat dece postaju (ovde idu one reči koje arianna i još neki blogeri ne vole) i niko prstom ne mrda da se to prekine, e tako niko nije prstom mrdnuo ni da se spreči zaražavanje lanca ishrane aflatoksinom.

Kao da svi prećutno pristaju da igramo neku igricu u kojoj napravimo milion nadrealnih prepreka normalnom životu pa gledamo šta će da ispadne (mi smo kao studenti igrali SimPark kao simulaciju nacionalnog parka, i posle desetak partija kreneš da po parku razbacuješ kanale sa vodom, klupe za izletnike, napraviš ostrvo pa pustiš zečeve i bizone da vidiš da li će nešto da preživi itd. E ovo je kao da igramo takvu igru a mi sami smo sim-figurice)
princi princi 14:53 19.02.2013

Re: Školstvo

Tačno. Javašluk od vrha do dna. I to je, praktično, globalni fenomen: ovaj incident sa nedeklarisanom konjetinom govori da ni u razvijenom svetu nije bolje. Šta i kako uraditi da se državni službenici ponašaju savesno? Šta i kako uraditi da savesno obavljaju posao koje im je poverilo društvo? Šta i kako uraditi da umesto da čitaju kurire i bloguju mudrujući o svetu, rade svoj posao? Da li je potrebno uvoditi neke kazne? Ili je rešenje u totalnom raspadu svih sistema, u anarhičnom, "samoorganizujućem" liberalizmu koji zagovara gore čestiti vladaxy?
cult cult 14:59 19.02.2013

Re: Školstvo

ovaj incident sa nedeklarisanom konjetinom govori da ni u razvijenom svetu nije bolje.


Baš tako: incident.
Otkrije se, kazni.
Ovde je to obrazac ponašanja.

Vladaxyjev "samoorganizujući" liberalizam bi na kraju doveo do robovlasništva i diktature dve-tri svetske superkompanije koje bi pre toga pojele svu konkurenciju.
Videli smo u poslednjih par godina šta znači kad jedna ili dve kompanije preuzmu svu vlast u jednoj državi.
ivana23 ivana23 15:03 19.02.2013

Re: Školstvo

princi
Tačno. Javašluk od vrha do dna. I to je, praktično, globalni fenomen: ovaj incident sa nedeklarisanom konjetinom govori da ni u razvijenom svetu nije bolje. Šta i kako uraditi da se državni službenici ponašaju savesno? Šta i kako uraditi da savesno obavljaju posao koje im je poverilo društvo? Šta i kako uraditi da umesto da čitaju kurire i bloguju mudrujući o svetu, rade svoj posao? Da li je potrebno uvoditi neke kazne? Ili je rešenje u totalnom raspadu svih sistema, u anarhičnom, "samoorganizujućem" liberalizmu koji zagovara gore čestiti vladaxy?


Pogledati samo ko je kome prodavao... Paukova mreza.

- Kliknite nize na link.

More than 60,000 tonnes of horsemeat was traded by European countries in 2012. This data, from the Eurostat internal trade database shows exports of Equidae over the year - that is, 'horse-like' animals, such as horses, donkeys, mules and asses. Roll over the buttons on the left for details of where each country received its equidae from. What can you do with the data? And what can you tell us about what the data means.

The European trade in horsemeat mapped interactive

Edit: Ne lici bas na incident.
bolid1 bolid1 15:03 19.02.2013

Re: Školstvo

cult

Baš tako: incident.
Otkrije se, kazni.
Ovde je to obrazac ponašanja.


Nemoj da si toliko siguran, otkrije se, digne se frka, kazni se neki Pera Pisar i idemo dalje.

Zovi me paranoikom, ali kao sto tvrdim da veliki sverc oruzija i droge ne ide bez Drzave, tako i ove tone konjetine nece same od sebe, bice da je neko visoko dobar lepe pare, a taj nece da vidi k od kazne.
cult cult 15:10 19.02.2013

Re: Školstvo

, a taj nece da vidi k od kazne.


Mislim da hoće.
Države koje imaju izgrađene institucije reaguju pod pritiskom javnosti na incidente. I javnost i sistem znaju da je očuvanje institucija ključno za njihovo relativno blagostanje. Ljudi su slabi, sistem je jak. Da bi ih ojačao moraš da ih kažnjavaš. I tako sistem nastavlja da funkiconiše.
Zato postoje uređene zemlje kao Kanada, Norveška itd s jedne, i, eto, ova katastrofa od zemlje u kojoj mi živimo, s druge strane.
princi princi 15:11 19.02.2013

Re: Školstvo

Baš tako: incident.
Otkrije se, kazni.

Nije.
Vladaxyjev "samoorganizujući" liberalizam...

Pitanje je, naravno, bilo retoričko.
cult cult 15:13 19.02.2013

Re: Školstvo

Pitanje je, naravno, bilo retoričko.


Znam.
Hteo sam da vidim da li će Vladaxy ukratko reći nešto o svojoj viziji sveta u kom vlada čist zakon jačeg, tj džungle.
princi princi 15:16 19.02.2013

Re: Školstvo

Edit: Ne lici bas na incident.

:))))))), 'bala vas semantika... Naravno da nije incident i naravno da je pravilo ponašanja. Ključno pitanje iz komentara je kako državne službenike naterati da svoj posao rade najbolje što znaju a ne preko qrca. Mislim, kad se radi o prevari, korupciji, to je jasno, to je krivično delo, skandal i to je, makar u teoriji, rešivo. Ali kad imaš sistematski "boli me uvo" odnos prema svom poslu i životu, i kad je to preovlaođujući model ponašanja, to je praktično nerešivo.
bolid1 bolid1 15:26 19.02.2013

Re: Školstvo

cult
, a taj nece da vidi k od kazne.


Mislim da hoće.

Zato postoje uređene zemlje kao Kanada, Norveška itd s jedne, i, eto, ova katastrofa od zemlje u kojoj mi živimo, s druge strane.


Kanada i Norveska ce kazniti veci broj Pisara i to je to, moozdaaaa, ako bas zagusti neki ozbiljan igrac popije robiju, and that's it, to je razlika, kod nas ni Pisari ne nahebu, prebace se dve kancelarije nize...
Out of Beirut Out of Beirut 15:53 19.02.2013

Re: Školstvo

Države koje imaju izgrađene institucije reaguju pod pritiskom javnosti na incidente.

Биле тамо неке банке, куршлус па спасавање, ... па оно Ирак пре десет година... па скандалозна Канада (линк) (линк)... шта да ти кажем. Твоја је политичка мисао у прошлости. И филмовима.
cult cult 16:30 19.02.2013

Re: Školstvo

Твоја је политичка мисао у прошлости. И филмовима.


Ma,da.
Svuda je isto kao u Srbiji.
I korupcija i institucije i sistem. Sve.
A Kanada, Finska, Norveška, Švedska, Japan itd su napravili svoje uređene države tako što su izrabljivali kolonije.
I ostale srpske istine sa časova marksizma.
antioksidant antioksidant 16:31 19.02.2013

Re: Školstvo

Svuda je isto kao u Srbiji.

тамо је горе
ништа ниси схватио
cult cult 17:23 19.02.2013

Re: Školstvo

antioksidant
Svuda je isto kao u Srbiji.

тамо је горе
ништа ниси схватио


jbg.
stalno zaboravim da je posle propasti evra sledeća na redu Amerika.
vladaxy vladaxy 19:42 19.02.2013

Re: Školstvo

Hteo sam da vidim da li će Vladaxy ukratko reći nešto o svojoj viziji sveta u kom vlada čist zakon jačeg, tj džungle.

Jbg, čini mi se da na ovom blogu uvek pišem da su dovoljni samo sudstvo vojska i policija, ništa više. U ostalim oblastima država nema šta da traži. Kad imaš jako i nezavisno sudstvo onda lepo tužiš mlekare koje truju (ili proizvođače kukuruza) i oteraš ih u bankrot (zajedno sa vlasnicima). U ovavom preregulisanom i prebirokratizovanom društvu sasvim je normalno da se dešavaju ovakve stvari.

I svima vam je sistem dobar a svi se čudite kako ne funkcioniše. Uvek su u pitanju loši ljudi, stranke, kumovi, rođaci, masoni, iluminati itd...Svi mislite da će stvari biti bolje samo da dođu časni i pošteni na funkcije i da se sve još dodatno reguliše.

Zašto inspekcija nije radila svoj posao? Zato što ih boli uvo. Koliko god da imaju platu uvek će dobiti preko od proizvođača ili prodavca da ih zaobiđe.
Zašto poslodavci diskriminišu žene pri zapošljavanju? zato što ih zakon tera da u slučaju trudnoće plaćaju još gomilu novca kojeg ionako teško zarađuju.
Zašto na biroima ima najviše starijih ljudi? Zato što je država "regulisala" da poslodavci plaćaju tonu novca za otpremnine.
Zašto se štancuju i plaćaju diplome? Zato što je za državnu službu najbitniji papir a ne znanje.
Zašto lekari i medicinsko osoblje rade kako rade? Zato što ih boli uvo da se trude jer im neki birokrata iz RFZO određuje plate, kako će i šta da rade. Kako da prdnu i koji lek da prepišu.
Zašto se čudimo što nam je hrana najskuplja u Evropi? Zato što "štitimo" domaće proizvođače i vlasnike jahti. Imamo carine na sve i svašta.
Zašto nam je odeća skupa? Zato što dve firme drže monopol nad uvozom većine robnih marki.
Od pakle cigara od 150 dinara, država uzima 112. Od litre benzina pola ide državi.
Dinar, đubre od valute, malo-malo gubi vrednost kad se štampa lova za penzije i gubitaše.
Kolubara, EPS, Srbijagas, JAT, Železnice, doskora NIS,Putevi Srbije, 2011 su napravili 3,5 milijardi evra gubitka ili oko 2.000 evra po zaposlenom u realnom sektoru.
Zaposleni u realnom sektoru su još dali po 2.000 evra za školstvo i zdravstvo.
Školstvo je sve skuplje, sve više nastavnika sve manje đaka i sve lošiji rezultati.
U zdravstvu ni ne smeju da objavljuju broj umrlih greškom lekara. Kenetu su dali 8.000 evra za poljski WC a Danici nisu imali da plate transplantaciju srca.
...
...
...

Sistem je fenomenalan, samo ćemo pocrkati čekajući časne i poštene.... Nismo za bolje.


Ko hoće neka pročita...

I još jedan dobar blog
princi princi 19:51 19.02.2013

Re: Školstvo

Kad imaš jako i nezavisno sudstvo

A ko će sačinjavati to magično "jako i nezavisno sudstvo" kad nema "časnih i poštenih"?
vladaxy vladaxy 20:42 19.02.2013

Re: Školstvo

A ko će sačinjavati to magično "jako i nezavisno sudstvo" kad nema "časnih i poštenih"?

A da za promenu sudije biramo na izborima??
freehand freehand 15:00 19.02.2013

Bravo za Ješića

jer je sjebao omertu. Prvi.
Naravno - bez obzira na poltičku pripadnost.
Za rečenicu o deci. I za preporuku da se apstinira.
Jer za to treba imati cojones, čak i da nije u pravu.
A sad da čekamo kontra saopštenja iz štabova.
princi princi 15:27 19.02.2013

Re: Bravo za Ješića

kontrole kukuruza radi ovlascena svajcarska firma SGS koja ima ispostavu i u Srbiji i koja ima sve rezultate. novinari radite svoj posao.

vlada je htela da preskoči svajcarce pa je od viktorija grupe preuzela analize i objavila ih i to selektivno da ne bi uznemiravala javnost.

Ko je ovlastio privatne firme da rade kontrolu kukuruza? Ko je dozvolio da se posao od najvećeg društvenog interesa (zdravlje stanovništva) prebaci u ruke privatnih firmi (kojima je po definiciji prevashodni interes ostvarivanje profita njihovih vlasnika)?

Mislim, ko može da garantuje da čitavo ovo dizanje galame nije u direktnom interesu SGS-a? Što bi SGS bio nešto različito od Mosanta? Možda zbog toga što je iz Švajcarske, :)? Ko može da garantuje da ne gledamo reprizu one "grip" afere od pre 2 ili 3 godine?
bolid1 bolid1 15:33 19.02.2013

Re: Bravo za Ješića

princi

Ko je ovlastio privatne firme da rade kontrolu kukuruza?


Pisao sam o slicnoj problematici na nekom od prethodnih blogova kod domacina, isti oni koji su shebali sertifikaciju kablova, sertifikaciju armatura...po isto sistemu se i kukuruz testira u privatnoj laboratoriji, nije problem da privatna firma bude licencirana laboratorija, problem je sto drzva nema referentnu laboratoriju koja ce biti alfa i omega za rezlutate ispitivanja cega god, pa i kukuruza...

E, to kosta, treba platiti, kupiti skupe uredjaje, platiti zaposlene naucnike koji ce tu raditi...e, mani se toga, lakse ovo, daj nekom privantiku da to tandrce i zdravo.
princi princi 15:35 19.02.2013

Re: Bravo za Ješića

E, to kosta, treba platiti, kupiti skupe uredjaje, platiti zaposlene naucnike koji ce tu raditi...e, mani se toga, lakse ovo, daj nekom privantiku da to tandrce i zdravo.

Pa da, o tome govorim. Država je razjebana od vrha do dna. Čitam juče Gorana Markovića kako kuka o Avala filmu i "najvećoj pljački veka" i mislim se: "Čoveče, na kojoj ti planeti živiš?"
tsunade tsunade 15:43 19.02.2013

Re: Bravo za Ješića

E, to kosta, treba platiti, kupiti skupe uredjaje, platiti zaposlene naucnike koji ce tu raditi...e, mani se toga, lakse ovo, daj nekom privantiku da to tandrce i zdravo.


tacno. e pa majkovicu ne mozemo i da volinu miladina kovacevicha vadimo iz govana i da podmazujemo masne partijske guske i kojekakve sajtove da finansiramo za pola miliona do milion i da hranimo birokrate za salterom I DA jos trazimo kontrolu hrane ili pravo na zdravlje. nema para za sve. za miladina na primer ima.
antioksidant antioksidant 15:46 19.02.2013

Re: Bravo za Ješića

za miladina na primer ima.

па кад он не пије млеко
bolid1 bolid1 15:56 19.02.2013

Re: Bravo za Ješića

tsunade
nema para za sve


Inace, to je dosta jeftina rabota, hocu reci, inicijalno ulaganje je solidno, kasnije laboratorije zive od taksi koje naplacuju pod uslovom da te takse komplet ostaju njima i od njih se finasira oprema, konferencije, literatura i isplacuju plate...eto, toliko je jednostavno. Oces nesto da uvezes/prodajes, izvoli, u laboratoriju po sertifikat o bezbednosti/ispravnosti.

Tvrdim, kad bio nasa Drzava i ulozila u to, do drugog koraka nikad ne bi stigla, zamislite samo taj izvor prihoda za partijske guzice...pogledajte NOS i sve vam je jasno...
zilikaka zilikaka 19:08 19.02.2013

Re: Bravo za Ješića

Pisao sam o slicnoj problematici na nekom od prethodnih blogova kod domacina, isti oni koji su shebali sertifikaciju kablova, sertifikaciju armatura...po isto sistemu se i kukuruz testira u privatnoj laboratoriji, nije problem da privatna firma bude licencirana laboratorija, problem je sto drzva nema referentnu laboratoriju koja ce biti alfa i omega za rezlutate ispitivanja cega god, pa i kukuruza...


Najgore što je država imala referentne laboratorije i ustanove za kontrolisanje mnogo toga, ali su one sistematski uništavane. Ja sam ovih dana svedok uništavanja još jednog od sistema kontrolisanja koji je decenijama dobro funkcionisao. Sve samo i jedino da bi se pojedincima omogućilo da izdajući papire zgrnu ogromne pare.


Nego, spram ove frke krenula sam malo da pitam one što znaju o hrani, štetnosti, propisima...

Prvo što mi je rečeno je da je uvođenjem novih propisa o bezbednosti hrane ukinuta redovna kontrola koja je ranije bila obavezna.

Još kaže da je suludo da potrošači obaveštavaju ministra o (ne)ispravnosti hrane, umesto da to bude obrnuto.

Elem, generalno smo dospeli do tačke kad otimačina gubi svaku meru.

Zaposleni u ministarstvima ako išta rade, onda to čine samo na korist tačno određenih interesnih grupa.
..a mislim i da je mnogo gore nego što se vidi.
bolid1 bolid1 19:16 19.02.2013

Re: Bravo za Ješića

zilikaka

Najgore što je država imala referentne laboratorije i ustanove za kontrolisanje mnogo toga, ali su one sistematski uništavane.


Znam sve, zato i lajem o tome, gde stignem, samo mi svi odmahuju rukom...

zilikaka

Prvo što mi je rečeno je da je uvođenjem novih propisa o bezbednosti hrane ukinuta redovna kontrola koja je ranije bila obavezna.


Jel' smo i ovde poceli da verujemo proizvodjackim sertifikatima?

zilikaka

sistema kontrolisanja koji je decenijama dobro funkcionisao


Kazi koji, zivo me zanima cega se sad uhvatise, dal' ove, dal' na PP.
zilikaka zilikaka 19:19 19.02.2013

Re: Bravo za Ješića

Kazi koji, zivo me zanima cega se sad uhvatise, dal' ove, dal' na PP.

Biće na PP čim uhvatim vremena:)
jesen92 jesen92 19:59 19.02.2013

Re: Bravo za Ješića

Najgore što je država imala referentne laboratorije i ustanove za kontrolisanje mnogo toga, ali su one sistematski uništavane. Ja sam ovih dana svedok uništavanja još jednog od sistema kontrolisanja koji je decenijama dobro funkcionisao. Sve samo i jedino da bi se pojedincima omogućilo da izdajući papire zgrnu ogromne pare.

bas tako....za vreme "trulog socijalizma" u kome se "nista nije radilo i nista nije stvaralo" kako neki misle, postojale su institucije kakve takve a danas nikakve...i postojao je sistem kakav takav u svim segmentima drustva, naravno ne idealan, mozda cak ni dobar ali ipak uredjen sistem..Radila sam kontrolu kvaliteta(ne hrane)nekih proizvoda i znam da se u uredjenoj drzavi tacno zna ko je kome nadlezan za odredjeni problem...ovo sa hranom je nedopustivo i samo pokazuje dokle smo stigli pod uslovom da je tacno sve ono sto prenose mediji..zalosno je sto je kod nas sve sumnjivo tj svi su pod sumnjom..
..inace, ako je laboratorija za nesto akreditovana ona bi trebalo da daje validne podatke bez obzira da li je privatna ili drzavna..
bolid1 bolid1 20:08 19.02.2013

Re: Bravo za Ješića

jesen92

..inace, ako je laboratorija za nesto akreditovana ona bi trebalo da daje validne podatke bez obzira da li je privatna ili drzavna..


Bez daljnjeg, samo mora da postoji referentna koja ce u slucaju sumnje da presudi, a to, koliko vidim, nema.
jesen92 jesen92 20:37 19.02.2013

Re: Bravo za Ješića

Bez daljnjeg, samo mora da postoji referentna koja ce u slucaju sumnje da presudi, a to, koliko vidim, nema.

..pa i ako nema referentne lab ima nacina da se tako ozbiljna stvar proveri pre nego sto dodje u javnost...postoji sistem uporedjivanja rezultata u vise akreditovanih lab na istom uzorku, na primer...pa onda, broj uzoraka iz iste "isporuke" na kojima je vrseno ispitivanje takodje moze da bude relevantan..ako je , na primer, od 1000 litara mleka sa istim datumom proizvodnje i od jednog proizvodjaca ispitan jedan litar to onda nije relevantan rezultat ma ko da je vrsio ispitivanje...itd...nego , igraju se sa nasim zivcima mada nije iskljuceno i da nas truju natenane:)
bolid1 bolid1 20:45 19.02.2013

Re: Bravo za Ješića

jesen92

..pa i ako nema referentne lab ima nacina da se tako ozbiljna stvar proveri pre nego sto dodje u javnost...postoji sistem uporedjivanja rezultata u vise akreditovanih lab na istom uzorku, na primer...pa onda, broj uzoraka iz iste "isporuke" na kojima je vrseno ispitivanje takodje moze da bude relevantan..ako je , na primer, od 1000 litara mleka sa istim datumom proizvodnje i od jednog proizvodjaca ispitan jedan litar to onda nije relevantan rezultat ma ko da je vrsio ispitivanje...


Ma, OK, mozemo sa obradom rezultata do sutra, ono sto ja hocu da kazem je da njih, ko god oni bili, zabole. Od uredjenog sistema napravili su haos u kome moze da radi ko sta hoce i da ga se ne pita.

jesen92
nego , igraju se sa nasim zivcima mada nije iskljuceno i da nas truju natenane:)


Ma jok, samo se bogate jer mogu, cista alavost i nista vise...daleko je njima razmisljanje o zivcima i trovanju...nisu oni stigli jos do toga nivoa...
milivoje_bg milivoje_bg 21:32 19.02.2013

Re: Bravo za Ješića

bolid1
princi

Ko je ovlastio privatne firme da rade kontrolu kukuruza?


Pisao sam o slicnoj problematici na nekom od prethodnih blogova kod domacina, isti oni koji su shebali sertifikaciju kablova, sertifikaciju armatura...po isto sistemu se i kukuruz testira u privatnoj laboratoriji, nije problem da privatna firma bude licencirana laboratorija, problem je sto drzva nema referentnu laboratoriju koja ce biti alfa i omega za rezlutate ispitivanja cega god, pa i kukuruza...

E, to kosta, treba platiti, kupiti skupe uredjaje, platiti zaposlene naucnike koji ce tu raditi...e, mani se toga, lakse ovo, daj nekom privantiku da to tandrce i zdravo.

Све си рекао - како и јесте !
jesen92 jesen92 22:17 19.02.2013

Re: Bravo za Ješića

Ma jok, samo se bogate jer mogu, cista alavost i nista vise...daleko je njima razmisljanje o zivcima i trovanju...nisu oni stigli jos do toga nivoa.

i to sto kazes...zabole njih za nas..
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:53 19.02.2013

Re: Bravo za Ješića

Što bi SGS bio nešto različito od Mosanta? Možda zbog toga što je iz Švajcarske, :)?


Jes vala, ti Švajcarci hrane krave vutrom (vutra u smislu kanabis).
Sećam se bila neka afera negde 2007. ako se ne varam. U stvari, frka se digla tek kada se ispostavilo da se mleko tih krava koristi za pravljenje mleka u prahu za bebe.
Farmeri se branili da su tako krave mnogo opuštenije pa shodno tome daju više mleka :))
iza_duge iza_duge 12:17 20.02.2013

Re: Bravo za Ješića

zilikaka

Najgore što je država imala referentne laboratorije i ustanove za kontrolisanje mnogo toga, ali su one sistematski uništavane. Ja sam ovih dana svedok uništavanja još jednog od sistema kontrolisanja koji je decenijama dobro funkcionisao. Sve samo i jedino da bi se pojedincima omogućilo da izdajući papire zgrnu ogromne pare.


Apsurd je da Srbija nema Nacionalnu laboratoriju za hranu. Još je apsurdnije to što je država dobila od EU 2003. oko 15 miliona evra za kupovinu opreme i ostale aktivnosti, ali i dan-danas taj projekat nije zaživeo. Laboratorija je izgrađena u Batajnici.

Kada se tako odnosimo prema nečemu što se zove kontrola kvaliteta i zdravstvena bezbednost hrane, onda nam se ovako i vraća.

Ako je za utehu, Danilo Golubović, državni skretar u Ministarstvu poljoprivrede je izjavio da bi laboratorija za kontrolu mleka pri Nacionalnoj referentnoj laboratoriji trebalo da počne da radi u aprilu ove godine.
freehand freehand 12:21 20.02.2013

Re: Bravo za Ješića

vrabac_u_steni
Što bi SGS bio nešto različito od Mosanta? Možda zbog toga što je iz Švajcarske, :)?


Jes vala, ti Švajcarci hrane krave vutrom (vutra u smislu kanabis).
Sećam se bila neka afera negde 2007. ako se ne varam. U stvari, frka se digla tek kada se ispostavilo da se mleko tih krava koristi za pravljenje mleka u prahu za bebe.
Farmeri se branili da su tako krave mnogo opuštenije pa shodno tome daju više mleka :))

Dobro, al to ne znači da Srbija nije najgora i da je ovde i Sodoma i Gomora i Dolina suza. I sve ostalo, i ne razumem zašto ovde nije pao onaj meteroit, kad smo ga toliko zaslužili?
bolid1 bolid1 12:41 20.02.2013

Re: Bravo za Ješića

iza_duge

Još je apsurdnije to što je država dobila od EU 2003. oko 15 miliona evra za kupovinu opreme i ostale aktivnosti, ali i dan-danas taj projekat nije zaživeo.


Dobili i onaj brod "Dunav" za ispitivanje istog, da se ceo Bioloski vezba tamo, a ETF i FF da se uce odrzavanju i upravljanju mernim sistemima...dzaba, eno ga, stoji ukotvljen i dalje...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 13:26 20.02.2013

Re: Bravo za Ješića

freehand

Dobro, al to ne znači da Srbija nije najgora i da je ovde i Sodoma i Gomora i Dolina suza. I sve ostalo, i ne razumem zašto ovde nije pao onaj meteroit, kad smo ga toliko zaslužili?


Eh pa mi smo,po mišljenju nekih ovde, toliko najgori da je trenutna smrt prouzrokovana sobaljivanjem meteora u našu avliju suviše blaga kazna. To treba da se muči i pati dok konačno ne odapne.
A oni će da seire.
Boris Drenca Boris Drenca 13:35 20.02.2013

Re: Bravo za Ješića

Dobro, al to ne znači da Srbija nije najgora i da je ovde i Sodoma i Gomora i Dolina suza.


Meni jeste. Živim ovde.
Bonner Bonner 15:09 19.02.2013

Cemu frka?

Sta ste se svi ovako unezverili oko aflatoksina i toga sta jedemo?

Mi smo svi zajedno pokusali toliko aflatoksina u nasim zivotima, samo kad bi znali.

I jedemo djubre svaki dan i tu se nista nece promeniti.

Ako je i samo politicka kampanja, previse je. Jos Jesica maltene za Boga proglasise pojedini.

freehand freehand 18:57 19.02.2013

Re: Cemu frka?

Ako je i samo politicka kampanja, previse je. Jos Jesica maltene za Boga proglasise pojedini.

Pa sad, ako misliš na mene, a rekao bih da misliš - ja nikad nikog nisam proglasio za Boga, naročito ne Ješića koji mi je btw nesimpatičan, među nama govoreći.
Ali ovo je potez koji ne da nazad. Jer on za ovo može da omiriše buvaru, po raznoraznim osnovama, ako je izneo neistinu da uznemiri javnost i unese paniku. A na čistac mora da istera sve na sceni koji sa ovim imaju veze.
I do jj je taj ne-talasaj-pristup: pomeneš bananu i Dačića - rušiš Vladu. Pomeneš aflatoksine - politička kampanja. Jel to zauvek? Ili pet godina? Ili dve godine? Ili dok se ne reše svi problemi u državi - da se ne uzneniravaju premijer i ministri?

A što se tiče mudrosti "koliko smo mi aflatoksina pokusali..." - šta reći?
Divan argument za sve trovače i uvaljivače: aj sad, toliko ste se naudisali, pokusali, popili - pa sad izigravate nešto!
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 19:09 19.02.2013

Re: Cemu frka?


I jedemo djubre svaki dan i tu se nista nece promeniti.


Yep, jaka stvar!? A i ko zna za shta je to dobro. Mozda nam je tako sudjeno, a i nije big deal anyways... Probably.

P.S. Uchim Hindi&Sanskrit (a moracu i Romski) - ovo gore verovatno mnogo bolje zvuchi na njima.
zilikaka zilikaka 19:18 19.02.2013

Re: Cemu frka?

Ali ovo je potez koji ne da nazad. Jer on za ovo može da omiriše buvaru, po raznoraznim osnovama, ako je izneo neistinu da uznemiri javnost i unese paniku. A na čistac mora da istera sve na sceni koji sa ovim imaju veze.


Danas je došlo do potpuno i nemoguće glupe situacije gde se vrtela Ješićeva izjava i jedna tabela sa upisanim vrednostima, i izjave ostalih koji tvrde da je sve ok.

Pazi, Ješić je za analizu angažovao laboratoriju iz Bečeja.
Osnovano pretpostavljam da se radi o ovoj

Oni su pronašli ono što su pronašli, i o tome postoje propisani izveštaji.

Laboratorija ne sme da daje bilo kakve izjave o svojim ispitivanjima, ali Ješić sme da objavi rezultate analize koju je naručio.
Ako rezultati nisu ispravni, kriva je laboratorija.

Jedino u toj priči ne znam otkud ostalima hrabrosti da poriču nešto što se dokazuje za dve sekunde.

hoochie coochie man hoochie coochie man 19:42 19.02.2013

Re: Cemu frka?

Osnovano pretpostavljam da se radi o ovoj


Stani, stani, zar ta laboratorija nema veze sa Viktorija grupom?
A gore cult piše da je
vlada je htela da preskoči svajcarce pa je od viktorija grupe preuzela analize i objavila ih

Doduše piše da ih je selektivno objavila.
jesen92 jesen92 20:47 19.02.2013

Re: Cemu frka?

Osnovano pretpostavljam da se radi o ovoj
auu..mene sad najvise intrigira koliko ljudi radi u toj laboratoriji ? ovaj obim akreditacije zahteva poprilicno zaposlenih...i sad se ja pitam odakle toliki strucnjaci u Beceju:))
zilikaka zilikaka 21:07 19.02.2013

Re: Cemu frka?

Stani, stani, zar ta labaratorija nema veze sa Viktorija grupom?
A gore cult piše da je

vlada je htela da preskoči svajcarce pa je od viktorija grupe preuzela analize i objavila ih

Doduše piše da ih je selektivno objavila.


Ne znam sa kim ima veze, i da li je baš ta. Do zaključka sam došla prostom pretragom ključnih reči aflatoksin i Bečej.

Ne postoji ni jedna druga iz Bečeja, akreditovana i da radi aflatoksine. Doduše, ne mora da sam u pravu ali logično je pretpostaviti da je za tako škakljivu stvar angažovana akreditovana laboratorija.
a_jovicic a_jovicic 21:11 19.02.2013

Re: Cemu frka?

Bonner
Sta ste se svi ovako unezverili oko aflatoksina i toga sta jedemo?

Mi smo svi zajedno pokusali toliko aflatoksina u nasim zivotima, samo kad bi znali.

I jedemo djubre svaki dan i tu se nista nece promeniti.

Ako je i samo politicka kampanja, previse je. Jos Jesica maltene za Boga proglasise pojedini.


A šta smo se tek konjetine najeli a da ni to nismo znali ... no bar kažu da je konjetina zdrava.

Nego da se vratimo na temu blog-a ... evo referentnih nivoa kod AmeriGanaca i kod EUropljana ...

US:
"Guidance for Industry: Action Levels for Poisonous or Deleterious Substances in Human Food and Animal Feed"

EU:
"setting maximum levels for certain contaminants in foodstuffs"

... i za mleko pise da je kod amera limit za M1 0.5 ppb (part per billion ... što bi se narodski reklo deo milijarde ... a što mu dodje ekvivalentno ovom "našem" μg/kg) a u EU 0.05 μg/kg

... no dobro ... znamo odavno da Ameri sistematski i planski truju svoj narod tako da nije za čudjenje što im je dozvoljeni nivo 10 puta veći od evropskog (ili što bi Ješić rek'o 1000% veći) a pretpostavljam i da razne statistike "potvrdjuju" da je rak jetre u AmeriGi poprimio epidemijske razmere.

No aj'mo sad ozbiljno ...

Nisam toksikolog ali mi se nekako "javlja" da količina trovanja zavisi i od vremena uzimanja kontaminenta. Da li je 200% preko dozvoljene granice uzimano par dana, par meseci ili par godina prilično odredjuje rizik kojem se konzument izlaže. Naravno da količinu otrova treba da svedemo na minimalnu moguću meru al' aj'mo onda i detalje o tome šta sadrže preparati za tretiranje aflatoksina i koje su hemijske supstance koje se na taj način unose.

Prema tome sad je red malo na "stručnoj javnosti" da objasne kolika je ukupna izloženost aflatoksinima potrebna da bi došlo do malignih promena na jetri (pretpostavljam da su na osnovu nekih istraživanja odredili taj prag od 0.05 μg/kg) pa onda da nabijamo na kolac ministre ove ili one Vlade. Ovako sve ovo liči na lokalnu političku pljuvačinu ... ako ne i nešto gore ... potencijalno "ugradjivanje" na troškovima dekontaminacije.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:17 19.02.2013

Re: Cemu frka?

Ne znam sa kim ima veze, i da li je baš ta.


Verovatno jeste, koliko sam ja upoznat, a radio sam nešto malo sa njima, to je valjda najopremljenija laboratorija kod nas.
Oni su bili u sistemu Viktorija grupe tada, verujem da su i danas.
Malo me samo zbunilo da su i država i Ješić radili analize u istoj laboratoriji a dobili razičite rezulate.
Ili je država selektovala šta će a šta neće objavljivati.
Ja bih ipak pre posumnjao u to (državu) nego u tu laboratoriju.
milisav68 milisav68 21:41 19.02.2013

Re: Cemu frka?

a_jovicic

A šta smo se tek konjetine najeli a da ni to nismo znali ...

...i kučetine i mačetine...
zilikaka zilikaka 22:06 19.02.2013

Re: Cemu frka?

auu..mene sad najvise intrigira koliko ljudi radi u toj laboratoriji ? ovaj obim akreditacije zahteva poprilicno zaposlenih...i sad se ja pitam odakle toliki strucnjaci u Beceju:))

Malo sam se raspitala, i kažu da te vrste analiza nisu božje slovo. Potrebna je samo oprema, koja opet pa nije nešto preterano nedostižna. Dakle, ne treba ti tim naučnika nego par obučenih ljudi.

E, al kaže da osim tog toliko popularnog aflatoksina postoje bar još dva koja se takođe javljaju kao posledica zaraženosti, a koje pa niko ne pominje.

Zapravo, da bi se ova priča izvela tak treba da se krene u ispitivanje svega i svačega i sprovođenje mera.

Eto testa za državu.

jesen92 jesen92 22:35 19.02.2013

Re: Cemu frka?

. Potrebna je samo oprema, koja opet pa nije nešto preterano nedostižna. Dakle, ne treba ti tim naučnika nego par obučenih ljudi.
..nisam ni mislila na tim naucnika..ne znam ni koliko su te analize slozene ali , koliko sam ja prebrojala, ima ih stotinak...nesto ne verujem da par ljudi moze to da postigne...svakako ne rade sve analize svaki dan ali onda jos gore, za ponesto treba i rutina bez obzira sto je oprema nova(ne moze sama da radi:))....itd...ma kazem ja, kod nas je sve pod sumnjom..:)

Eto testa za državu

svako cudo za tri dana...tako se kod nas sve zavrsava...
cult cult 22:44 19.02.2013

Re: Cemu frka?

Potrebna je samo oprema,






bolid1 bolid1 22:53 19.02.2013

Re: Cemu frka?

cult



Nemoj, 'leba ti.
cult cult 22:58 19.02.2013

Re: Cemu frka?

izvor: blic.rs
bolid1 bolid1 23:06 19.02.2013

Re: Cemu frka?

Znam odakle je...sve se nadam, arhivska, al' nesto se dzabe nadam...
Hansel Hansel 23:27 19.02.2013

Re: Cemu frka?

Da li je 200% preko dozvoljene granice uzimano par dana, par meseci ili par godina prilično odredjuje rizik kojem se konzument izlaže.

Зато је Кнежевић данас попио мање од пола чаше млека пред камерама, за сваки случај.

А бисерно му је оно да неће да каже која млека су повучена, јер то не би било фер према произвођачима!?
bolid1 bolid1 23:32 19.02.2013

Re: Cemu frka?

Hansel

А бисерно му је оно да неће да каже која млека су повучена, јер то не би било фер према произвођачима!?


To mi promaklo...'bem ti budalu...
trala.la trala.la 01:45 20.02.2013

Re: Cemu frka?

Napisao Ješić na twitteru da je ista laboratorija u pitanju.
NNN NNN 09:57 20.02.2013

Re: Cemu frka?

milisav68
a_jovicic

A šta smo se tek konjetine najeli a da ni to nismo znali ...

...i kučetine i mačetine...
ja se najedem salame i samo predem
hajkula1 hajkula1 16:33 20.02.2013

Re: Cemu frka?

Hansel
Da li je 200% preko dozvoljene granice uzimano par dana, par meseci ili par godina prilično odredjuje rizik kojem se konzument izlaže.

Зато је Кнежевић данас попио мање од пола чаше млека пред камерама, за сваки случај.

А бисерно му је оно да неће да каже која млека су повучена, јер то не би било фер према произвођачима!?



I meni taj panj upao u oko.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 19:27 19.02.2013

Long way down

Problem je u eroziji elementarnih drushtvenih standarda koje traje vec vishe od chetvrt veka. I u kontinuiranom ubrzanju tog procesa.
U tom procesu su sve institucije, strukture, alati drushtva polako i sve brze, prvo izgubile sve svoje sofisticirane atribute a na kraju i svoje elementarne funkcije, tako da su dovedene do neprepoznavanja i potpunog stupora.

Dok god vrednosnim sistemom drushtva dominira ideja stvaranja, drushtvo podize svoje standarde i ochekivanja - i napreduje... Kada 'raspodela' i potroshnja zauzmu centralno (i na kraju jedino) mesto, drushtvo (i drzava) su u opadanju i na putu nestanka.
princi princi 19:56 19.02.2013

Re: Long way down

Problem je u eroziji elementarnih drushtvenih standarda koje traje vec vishe od chetvrt veka. I u kontinuiranom ubrzanju tog procesa.

Sa ovim se slažem. I meni se čini da ta erozija traje znatno duže, verovatno još tamo od 1972., 1973. tj od poraza "tehno-liberalizma" u Srbiji. To znači, dobrih 40 godina propadanja. Još je verovatnije da je klica propasti bila u samom socijalističkom uređenju, ali da je tih par godina od, recimo, 1969. do 1972. bio jedan period, uslovno rečeno, normalnog funkcionisanja države. Sve pre i posle toga je opšte ludilo.
savamala savamala 20:04 19.02.2013

Re: Long way down

ali da je tih par godina od, recimo, 1969. do 1972. bio jedan period, uslovno rečeno, normalnog funkcionisanja države. Sve pre i posle toga je opšte ludilo.


Да, баш је било нормално у време када је Латинка Перовић организовала Конгрес интелектуалаца, а Тито припремао уставно правно основу за ратове 90-их.
bolid1 bolid1 20:09 19.02.2013

Re: Long way down

savamala

Да, баш је било нормално у време када је Латинка Перовић организовала Конгрес интелектуалаца, а Тито припремао уставно правно основу за ратове 90-их.


Covece, nemoj pijes vise mleko, ispade ovaj otrov i halucinogen...
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 20:15 19.02.2013

Re: Long way down

@Princi -"... To znači, dobrih 40 godina propadanja..."

Slazem se - negde posle 60-tih, 70-tih je u drushtvu (po mom mishljenju) mozda postojala kritichna masa kvaliteta/standarda/momentuma za izgradnju modernog drushtva i drzave (u neku ruku, mozda smo tada bili blizu da predjemo u 'drzavotvorno punoletstvo/zrelost'). Na zalost nije nam se posrecilo (ili nismo imali dovoljno vizije) da osiguramo josh 30-50tak godina mira koje bi uchvrstile rovite potencijale. U socioloshkom smislu, sad smo vraceni na pochetak 20-tog veka - negde izmedju 2 ww rata, ili ranije.
Nismo razumeli 'medjunarodnu zajednicu' koja nam je pretila 'vracanjem u stone age' - i da oni pod tim nisu mislili samo na rushenje zgrada i mostova.

princi princi 20:38 19.02.2013

Re: Long way down

Ne volim teorije zavere, ali meni se nekad čini da je OUR-izacija i podela SFRJ na spahiluke iz 1974. kao i stupikifovanje visokih škola koje su nastupili posle 1972. bio smišljen potez kojim su komunisti sistemski eliminisali bilo kakvu konkurenciju u društvu. Ovo što danas Srbija preživljava je posledica tog trenda. Duboke su brazde koje je Tito zaorao...
ivana23 ivana23 20:46 19.02.2013

Re: Long way down

Duboke su brazde koje je Tito zaorao...


Da, bas tako...

Citam sta se pise ovde u vezi mleka, na sajtu B92 i Slovenackom portalu 24UR - potpuno isti komentari. Dva jezika, a isto razmisljanje, indenticne reakcije. Neverovatno.
freehand freehand 20:49 19.02.2013

Re: Long way down

Problem je u eroziji elementarnih drushtvenih standarda koje traje vec vishe od chetvrt veka. I u kontinuiranom ubrzanju tog procesa.

Dabre, katastrofa. A šta se ovde dešava?

Horsemeat scandal: Germany seeks tougher penalties




Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana