Ljudska prava| Zdravlje

Pravo javnosti da zna

Krugolina Borup RSS / 20.02.2013. u 16:22

kravacivava.jpg

Gospodo zvaničnici ove, prošle i buduće vlade, kao i svih ostalih vrsta, molim vas, prekinite da odgovarate na pitanja koja vam niko ne postavlja. Drugim rečima, zabole me odavde do Kosova da li je priča o aflatoksinu u mleku obavijena velom političke borbe ili nije. ZA-BO-LE-ME! Kako god da glasi odgovor na to pitanje, ostaje činjenica da odgovore na PRAVA pitanja nismo dobili.

Recite vi meni, blago meni, sledeće:

1. Koja su mleka povučena sa tržišta? Čemu zadrška da se to objavi? Ne razumem. To ne da ne sprečava, već aktivno podstiče paniku. Koja je logika u korenu ove odluke - to samo onaj ko ju je doneo zna. Ako ne znam koja ste mleka naredili da se povuku s tržišta, onda ne mogu u prodavnici ni da proverim da li se ta naredba poštuje ili ne. Zar ne bi bilo logičnije da vam budem saradnik u rešavanju ovog problema, tako što ću biti nezvanična inspekcija po prodavnicama, te dojavljivati ko ne poštuje naredbu? Zar je moguće da se od mene očekuje da slepo verujem i da ste vi nešto naredili, i da se prodavnice povinuju tom naređenju? Posle se čudite zašto javnost nema poverenja u institucije. Evo, zbog ovakvih stvari, zbog ovakvog odnosa prema javnosti. I šta da rade oni koji idu u velike nabavke, te kupe veće količine dugotrajnog mleka? Kako oni da znaju da li su prošlog meseca kupili mleko koje se sad povlači iz prodavnica ili ne, ako nemaju spisak mleka koje je povučeno?

2. Zašto niste uzorkovali SVA mleka, nego samo neka? Da li da pijem Imlekovo mleko bez laktoze ili ne? Šta je sa pakovanjima dugotrajnog mleka od 0,25 l za decu? Šta je s čokoladnim mlekom za decu? Zašto i ova mleka nisu uzorkovana? Hoće li biti? Kada? Kada možemo očekivati rezultate?

3. Šta je s mlečnim proizvodima? Da li pravilno zaključujem da ako nečeg ima u mleku, biće ga i u mlečnim proizvodima koji se od njega prave? Šta je s jogurtom, kefirom, pavlakama, kiselim mlekom, kajmakom, sirevima, čokoladnim mlekom? Mislite li to uzorkovati i kada? Ako ne, zašto ne? Ako da, a kada i šta mi da radimo u međuvremenu, da ih konzumiramo ili ne? I na osnovu čega nam se preporučuje konzumacija, ako se preporučuje?

4. Šta je sa hranom koja se dostavlja školskim i predškolskim kuhinjama, bolnicama, porodilištima? Koje se mleko stavlja u njihov krompir-pire, deserte i ostala jela? Da ne spominjem proje...

5. Šta je sve dato na analizu i kada možemo očekivati rezultate? Kome možemo da sugerišemo šta bi sve još trebalo uzorkovati, a što nije na spisku za analizu (pod uslovom da nam ikad kažete šta je sve na spisku za analizu...)?

6. Kome možemo da javimo koje prodavnice nisu povukle mleka koja ste naredili da povuku (pod uslovom da nam ikad kažete koja ste mleka naredili da se povuku...)?

***

Mene lično činjenica da se aflatoksin našao u mleku ne pogađa onoliko koliko me pogađa reakcija zvaničnika na celu priču. Mislim, šit hepens, kako kod nas, tako i u inostranstvu. Kod nas aflatoksin u mleku, u UK konjsko meso u proizvodima od mlevene govedine. Ali je reakcija zvaničnika kod njih i kod nas draaaaastično različita.

Umesto da se u javnost proaktivno izađe sa svim podacima i informacijama, da se istog momenta reaguje, da se iz minuta u minut javnost obaveštava gde je koja inspekcija zašla i šta je našla, do kojih je farmi mleka stigla, koje su farme privremeno zatvorene, koji su proizvodi preventivno povučeni, kako se odnositi prema mlečnim proizvodima, šta se od njih uzorkuje, kad se očekuju rezultati, itd, itd... meni mi se mozak puni nedostojnim prepucavanjima pokrajinske i republičke vlade.

Mislim, stvaaaaaaaarnoooooo!!!

Ajte negde u neki pejnt-bol klub, pa se razračunajte, da vam bude lakše!

Poštedite nas zamajavanja i spinovanja.

Ako oko pitanja bezbednosti zdravlja naše dece ne možemo svi zajedno da se okupimo sa jedinstvenim ciljem, bez obzira na to ko je pozicija a ko opozicija, ko je pokrajinska a ko republička vlada, onda nam nema druge nego da svi zajedno skačemo u Savu i Dunav, da si prekratimo muke!

Da ne pominjem skandalozni odnos zvaničnika prema javnosti. Umesto da u nama vidite ravnopravne saradnike u rešavanju problema, postavljate se kao Veliki Tata koji, na naše pitanje: "A zašto da ti verujem?" odgovara sa: "Zato što ja tako kažem!". Alternativno (sad vidim) ima i stav Velike Mame, koja na isto pitanje odovara sa: "Ma, radi šta god hoćeš!"

Izem ti takve roditelje!

***

Član 4 mog omiljenog zakona:

"Smatra se da opravdani interes javnosti da zna, iz člana 2. ovog zakona, postoji uvek kada se radi o informacijama kojima raspolaže organ vlasti koje se odnose na ugrožavanje, odnosno zaštitu zdravlja stanovništva i životne sredine..."

Član 16 mog omiljenog zakona:

"Ako se zahtev odnosi na informaciju za koju se može pretpostaviti da je od značaja za (...) ugrožavanje ili zaštitu zdravlja stanovništva i životne sredine, organ vlasti mora da obavesti tražioca o posedovanju te informacije, da mu stavi na uvid dokument koji sadrži traženu informaciju, odnosno da mu izda kopiju tog dokumenta najkasnije u roku od 48 sati od prijema zahteva..."

***

Gospodo zvaničnici svih vrsta, zar stvarno treba neko da vam uputi zvanični zahtev koji se poziva na ove članove Zakona o dostupnosti informacija od javnog značaja? Zar ne mislite da bi najprirodnija i najlogičnija stvar bila da, radi očuvanja povrenja javnosti, sami, proaktivno objavite sve informacije?

Poverenje javnosti nećete steći zahtevima za slepim verovanjem, već jedino i isključivo transparentnošću rada.

Uzmite se u pamet!

***

EDIT: pre par minuta, Ministarstvo poljoprivrede je objavilo nešto što oni zovu SPISAK, a što veze sa spiskom nema! 

Alo, ljudi, na kakvim ste vi bunikama? Hoću spisak svega što je uzorkovano, a na kome se vide vrednosti aflatoksina koje su ustanovljene. Ako mleko koje ja konzumiram nije na spisku povučenih mleka, uopšte ne mora da znači da u njemu nema aflatoksina. Može da znači da ono nije ni uzorkovano! 

Dakle, stvarno me prave budalom... 

 



Komentari (237)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Krugolina Borup Krugolina Borup 19:43 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

Tabela sa vrednostima aflatoksina <--- linak


To je Ješićev spisak.
Šta je sa spiskom Ministarstva poljoprivrede?
To su dva različita spiska koja su išla u dve različite laboratorije.
Njega tražimo, njega nisu objavili, bar ne šta je sve uzorkovano i koje su vrednosti ustanovljene.
freehand freehand 19:44 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

samo je sad "politički momenat" da se to obznani ...

Dabre, i to odrađuju preko Hrvata i Bosanaca u prvom ešelonu.
jacHa. jacHa. 19:54 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

Šta je sa spiskom Ministarstva poljoprivrede?

otvarajući link ka veterini (letnji dan do podne) dotičnog ministarstva (spiska nema nigde, bar ja ne nađoh) setila se dulićevog sajta očistimo srbiju. pogledajte na ovom linku šta ima novo na sajtu: 25.000€
zemljanin zemljanin 19:57 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

a_jovicic

Bravo majstore ... stvar pristupa, ovde kad se čuje tako nešto "opasno" svi paniče ... meni je racionalno bilo da prvo pogledam šta, kako i koliko i standarde ... pa kad sve to saznaš, onda je jasno "epsko naduvavanje" ... setih se pomračenja Sunca i pustih ulica

Napisah ranije da se slažem sa Kru tekstom jer tu nije poenta na trovanju već na odnosu ...
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 20:00 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

Tabela sa vrednostima aflatoksina <--- linak na ješićev spisak

Ček' malo
Prema dostavljenim podacima za više od 30 ispitanih uzoraka mleka iz desetak domaćih mlekara vidi se da su u nekima količine aflatoksina M1 veće 10, 20 pa čak i 200 puta od dozvoljenih, rekao je Ješić

U ovoj tabeli su samo između dozvoljene i do dva puta povećane vrednosti, ako me oči ne varaju.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:03 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

ako me oči ne varaju


Pa nećeš valjda svojim očima verovati više nego Ješiću?
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 20:05 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

Pa nećeš valjda svojim očima verovati više nego Ješiću?

/blogerka skida naočare, briše ih, vraća na nos, gleda ponovo/

Ma i dalje isto piše. Je l' pogledao još neko il' mi se meni ovo priviđa?
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:11 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

Ma i dalje isto piše. Je l' pogledao još neko il' mi se meni ovo priviđa?



Ja sam video samo jedan uzorak sa 0,1 onaj niške mlekare, samo taj je sa dva puta više od dozvoljene.
Ješić ili nema pojma o decimalnim brojevima, ili narod tretira kao marvu koju će preplašiti pa onda s njomraditi šta mu je volja.
Reći da je dvesta puta povećan sadržaj je neviđen bezobrazluk.

Neke je bogami i preplašio.
a_jovicic a_jovicic 20:13 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

freehand
samo je sad "politički momenat" da se to obznani ...

Dabre, i to odrađuju preko Hrvata i Bosanaca u prvom ešelonu.

Maksimalna dozvoljena koncentracija Aflatoksina M1 u sirovom mleku, termički obrađenom mleku i mleku za proizvodnju mlečnih proizvoda je 0,050 mikrograma/kg u skladu sa tačkom 2.1.13. Pravilnika o dopunama pravilnika o maksimalno dozvoljenim količinama ostataka sredstava za zaštitu bilja u hrani i hrani za životinje i o hrani i hrani za životinje za koju se utvrđuju maksimalno dozvoljene količine ostataka sredstava za ishranu bilja (Sl.glasnik RS 28/2011)

... što će reći da je pravilnik usvojen 2011-te ... a do tad' je dozvoljeni nivo bio 0.5 ... znači to što je za vreme vladavine prethodnih nekoliko vlada nivo aflatoksina verovatno svake treće ili četvrte godine bio mnogo viši nego što je trenutno najviši (ali jel'te to je bilo "po propisu" ) a EU je svoj pravilnik uvela jos 2006-te (OJ L 364, 20.12.2006, p.5) ... meni znači da isti oni Ješićevi pajtaši koji su sedeli po prethodnim vladama treba da odgovaraju što su bar jednom ili dva puta u pet godina (od 2006-te do 2011-te) trovali "srpsku decu"! Aj' sad neko nek' još iskopa pravilinike iz SFRJ pa da vidimo dal' uopšte treba da nas bude živih u ovoj državi.

Ubiće nas stres a ne aflatoksini!
a_jovicic a_jovicic 20:15 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

dobrosavljevic_m
Tabela sa vrednostima aflatoksina
Ček' malo
Prema dostavljenim podacima za više od 30 ispitanih uzoraka mleka iz desetak domaćih mlekara vidi se da su u nekima količine aflatoksina M1 veće 10, 20 pa čak i 200 puta od dozvoljenih, rekao je Ješić

U ovoj tabeli su samo između dozvoljene i do dva puta povećane vrednosti, ako me oči ne varaju.

Posto, posto ... ne puta ... Ješić voli procente ... 2 puta je bezveze ... lepše je reći 200%

http://www.goranjesic.net/vesti.aspx?id=1065
jacHa. jacHa. 20:17 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 20:17 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

Ja sam video samo jedan uzorak sa 0,1 onaj niške mlekare, samo taj je sa dva puta više od dozvoljene.

Da i taj je najveći. Jedino ako ima još neke rezultate, al' bi bilo neodgovorno da ima informacije o toliko toksičnom mleku, a baš njih da ne objavi.
jacHa. jacHa. 20:19 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

a odakle ti ono 200 puta? ko je to objavio?
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:21 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

Jedino ako ima još neke rezultate


Evo razrešila se dilema, procenti su u pitanju, dvesta je veći broj pa jače odjekne.
Ješić nije neznalica, samo je bezobrazan.
jacHa. jacHa. 20:25 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

!
ja guglovala ono dobrosavljevićkino sa 200 puta. svi su tako preneli! novosti, alo, tanjug i da ne ređam dalje. što bi rekla kru: serem vam se u spisak!
eve linak google
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 20:27 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

ja guglovala ono dobrosavljevićkino sa 200 puta. svi su tako preneli!

E, baš sam htela da ti linkujem guglovu stranu sa tom pretragom.
jacHa. jacHa. 20:29 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

mene interesuje (osim toga gde ima jevtina kavurma) ko ima interesa da širi ove dezinformacije?
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 20:53 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

Nego, ne znam za vas ostale, al' ja ću da pijem mleko k'o da se ništa nije desilo
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:00 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

Završiti "Skadar na Bojani" tj. tu famoznu laboratoriju

Kad smo već kod iste, da se repriziram, negde sam to već napisala, ali...pre 6-7 godina beše afera sa mlekom u Slo, nije bio taj aflatoksin, al neko sranje štetno je bilo, te se mleko slovenačko skidaše sa balkanskih polica.
Slo Ministarstvo za poljoprivredu i goveda je tada sazivalo malne dnevno press konferencije, na koje, o čuda i slučajnosti, dopisnici balkanski ne besmo zvani.
Tu se mi organizujemo i provalimo na jedan od pressova i pripitam ja ministra (mislim da je sada ambasador u majci Srbiji, ako nije otišao u međuvremenu), šta se dešava sa tim mlekom, koliko se ga izvozi u Srbiju, kad on meni kaže, parafraziram: "Ma to vama i tako nije važno, nemate čime da izmerite."
a_jovicic a_jovicic 21:01 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

jacHa.
mene interesuje (osim toga gde ima jevtina kavurma) ko ima interesa da širi ove dezinformacije?

U teoriji PSYOPS (psiholoških operacija) postoje 3 vrste propagande ...
1. "Bela" - poznat izvor (npr. saopštenja za javnost)
2. "Crna" - predstavljanje suprotne strane kao izvora "informacije"
3. "Siva" - nepoznat izvor (obično se primenjuje dobitna formula 95% istine + 5% laži)

Ko zna da li će se ikad saznati ko stoji iza afere "Aflatoksin" ali trenutno sve strane primenjuju sve oblike propagande.

Primer ... strana "A" kaže 200% ... strana "B" kaže "nije tačno" ... strana "C" naklonjena strani "B" preko medija promeni % u puta i onda kaže ... "vidite da A laže ... nije 200 puta nego samo 2 puta ... znači mora da je saopštenje B tačno" ... a može da bude i još sumanutija kombinacija da strana "C" hoće da nabedi stranu "B" da je plasirala lažnu informaciju da je strana "A" rekla laž pa da onda svi kažu ... "majku im B-ovsku, čime se oni služe ... mora da je A tačno"


A zainteresovanih strana ima puno ... npr ...

1. Konkurencija iz zemlje (da bi njihovo mleko "išlo bolje" )
2. Konkurencija iz inostranstva (pošto im je narušeno tržište u komšiluku da spreče da naši izvoze ... ili da nam prodaju po višim cenama svoje mleko)
3. Proizvodjači "zdrave stočne hrane"
4. Proizvodjači preparata za uklanjanje aflatoksina
5. Opozicija (da diskredituje vlast)
6. Vlast (da diskredituje opoziciju)
7. Razni bivši ministri, direktori, upravnici, tajkuni (da zametnu svoje tragove)
8. Vatikan, CIA i Šarići ... ne ček ... ovi iz tačke 8 nemaju neki interes u ovoj aferi
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:04 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

Vatikan, CIA i Šarići ... ne ček ... ovi iz tačke 8 nemaju neki interes u ovoj aferi

A američki kukuruz, a?
a_jovicic a_jovicic 21:08 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

Jelica Greganović
Vatikan, CIA i Šarići ... ne ček ... ovi iz tačke 8 nemaju neki interes u ovoj aferi

A američki kukuruz, a?

Auuu ... Monsanto ... vi'š šta znači oštro oko novinarsko!

Dobro ... pod 8 ostavljamo samo CIA-u
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 21:17 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

Evo je izjava.

Nije Ješić slagao, al' je malo dramatizovao. Kao, ovi iz vlade su izašli sa rezultatima iz iste laboratorije (odakle su i njegovi) koji su na granici, a Ješićevi rezultati pokazuju "20, 30 i po 200 posto povećane".

Prebrojila sam, oko dve trećine rezultata su na toj 20-30% granici ili ispod.
bolid1 bolid1 21:34 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

Jelica Greganović

Kad smo već kod iste, da se repriziram, negde sam to već napisala, ali...pre 6-7 godina beše afera sa mlekom u Slo,


A, ja zaboravio da pirupitam, dodje 'li to do nas u ikakvom obliku i kako ga primise za ambasadora posle toga?
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:49 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

Pa, dođe...pisala sam izveštaj...al posle prođu godine, svašta se desi, pozaboravlja i tako...i ja bih zaboravila da se sad nije ovo mleko pojavilo opet.
bolid1 bolid1 21:52 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

Jelica Greganović
i ja bih zaboravila


Sve ok, samo mi nije jasno kako je neki talenat u MIPu uspeo da zaboravi kad je ovaj dolazio...
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:54 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

Sve ok, samo mi nije jasno kako je neki talenat u MIPu uspeo da zaboravi kad je ovaj dolazio...

Eh, kad bi ti znao šta je sve zaboravljano, ovo je onako...sitničica.
bolid1 bolid1 21:57 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

Jelica Greganović

Eh, kad bi ti znao šta je sve zaboravljano


I to sto kazes...
arianna arianna 22:05 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

Proizvodjači "zdrave stočne hrane"


da nisu uvoznici, proizvođači i prerađivači soje?

kom bi drugom bilo u interesu
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:07 20.02.2013

Re: Kajmak i sir


da nisu uvoznici, proizvođači i prerađivači soje?

Na tu teoriju zavere sam ovih dana već negde natrčala...kukuruz je zaražen, ali soja nije...makar bila i genetski modifikovana
arianna arianna 22:16 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

Na tu teoriju zavere sam ovih dana već negde natrčala...kukuruz je zaražen, ali soja nije...makar bila i genetski modifikovana


da vidiš kad na kraju ispadne da ćemo mi nadležne da molimo da nam uvedu GMO i hranu, jer nije zaražena i otporna je na bolesti



liči mi da je ovo smišljeni deo kampanje za genetski modifikovanu hranu


hoochie coochie man hoochie coochie man 22:17 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

da nisu uvoznici, proizvođači i prerađivači soje?


Tu monopol drži Viktorija grupa.

Mada nije logično, soja u stočnoj hrani učestvuje značajnim procentom, (oko 20% kada su krave u pitanju) ali ne može da zameni kukuruz.
hajkula1 hajkula1 22:21 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

Jelica Greganović
šta se dešava sa tim mlekom, koliko se ga izvozi u Srbiju, kad on meni kaže, parafraziram: "Ma to vama i tako nije važno, nemate čime da izmerite."


To ti kažem.

Mi smo mlekopije, što slatko što jogurti, voćni jogurti, kajmak, sir... Zavisnici. Pa ti vidi.
Sad, šta je tu je. Sve je zagađeno, i voda i vazduh. I ljudi, naročito ovi na vlasti.

Očistimo Srbiju


stasava stasava 22:21 20.02.2013

avioni

Ješić nije neznalica, samo je bezobrazan.

Ma to "DS hoce da srusi vladu prko mleka"
A Dejanovicka je u pravu, naravno da cemo sami da odlucimo da li cemo da pijemo mleko ili ne, sa vaznom napomenom da pre toga hocemo, naravno, kao u svim normalnim zemljama, da znamo tacne podatke.Zena se malo zbunila
expolicajac expolicajac 22:22 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

/blogerka skida naočare, briše ih, vraća na nos, gleda ponovo/



Jelica Greganović Jelica Greganović 22:27 20.02.2013

Re: Kajmak i sir


Mi smo mlekopije, što slatko što jogurti, voćni jogurti, kajmak, sir... Zavisnici.

Ma, i Slovenci su mlekopije...svaka treća kuća je mlekara...a ovde niko uopšte ne otvara pitanje mleka sa aflatoksinom.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:50 20.02.2013

Re: avioni

Ma to "DS hoce da srusi vladu prko mleka"


Pa liči.

Pazi, da građani imaju pravo da znaju to je nesporno.
Da je vlada napravila haos to stoji.
I molim te, mene nemoj povezivati sa SNS om, toliko sam mislim zaslužio pišuči sve ove godne ovde na blogu protiv njih i njima sličnih.

Da je Ješić zamerao vladi što ne objavljuje, ili što objavljuje selektivno bio bih prvi da ga podržim, ali ne, on kreće sa kataklizmičnom pričom o trovanju dece, o tome kako ni slučajno ne treba davati deci to mleko.

A ispostavi se da i njegovi rezultati ne govore to, da ih je on malo "protumačio"
Iz te njegove priče je logično da kod nekih manje upućenih izazove i ovakve zaključke

sta ce biti sa tim zivotinjama? koliko dugo treba da se one razbole? ovo mi lici na pomor stocnog fonda u najavi.


Dakle kataklizma, stoka uginjava masovno, ljudi su jeli meso ili mleko od te stoke, moguće i masovno obolejvanje od raka i umiranje, kraj sveta.

Tad ministar i vlada postaju nevažni jer se radi o mnogo važnijem problemu nego da li će pasti vlada i da li će ministar dati ostavku.

I sve to priča takođe neka vlast, neko ko bi trebao da ima malo više odgovornosti od slepih partijskih poslušnika ili idolopoklonika kakav je Freehand.

On može da se primi kao što se primio, može da priča na blogu šta mu je volja, ali vlast kako ne bi smela da krije rezultate tako ne bi smela ni da zarad političkih poena uznemirava građane.
arianna arianna 23:01 20.02.2013

Re: avioni

Dakle kataklizma, stoka uginjava masovno, ljudi su jeli meso ili mleko od te stoke, moguće i masovno obolejvanje od raka i umiranje, kraj sveta.


kataklizma je bila i pre neku nedelju kada se u Velikoj Britaniji digla afera sa konjskim mesom.... tresla se čitava Evropa

sada je došlo mleko na red

zanimljivo je da je malo vesti o gripu (mačiji, pačiji, pileći, praseći :)))) i o onim silnim animalnim ludilima
stasava stasava 23:11 20.02.2013

Re: avioni

I molim te, mene nemoj povezivati sa SNS om, toliko sam mislim zaslužio pišuči sve ove godne ovde na blogu protiv njih i njima sličnih.

Nikako, ironija upravo ogradjuje-a kod nas se sve, ama bas sve, povezuje sa tim. Napumpana-da, ali mogli smo da vidimo da je napumpano tek u odgovoru na te napumpane podatke.Ja nisam uznemirena zbog price o masovnom oboljevanju od raka vec sto se od javnosti krije ono sto ima pravo da zna. Iritantna izjava ministarke zdravlja je posebna prica.
a_jovicic a_jovicic 23:12 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

dobrosavljevic_m
Evo je izjava.

Nije Ješić slagao, al' je malo dramatizovao. Kao, ovi iz vlade su izašli sa rezultatima iz iste laboratorije (odakle su i njegovi) koji su na granici, a Ješićevi rezultati pokazuju "20, 30 i po 200 posto povećane".

Prebrojila sam, oko dve trećine rezultata su na toj 20-30% granici ili ispod.

Ovaj ... pa ako bi da "cepidlačimo" i nije da nije lagao ... i to onako na kvarno (ono 95% istine + 5% laži) ...

20, 30 i po 200 posto povećane


Znači meša ZA 20-30% povećanu vrednost (tj. 0.06-0.065) sa 200% dozvoljenog limita (200% puta 0.05 = 0.1 ali to je ZA 100% povećana koncentracija ... ZA 200% bi bila 0.15) ... fer bi bilo da je rek'o ... "povećane za 20 - 30 pa čak i 100%" ... no malo se čovek zabrojao.
freehand freehand 23:16 20.02.2013

Re: avioni

I sve to priča takođe neka vlast, neko ko bi trebao da ima malo više odgovornosti od slepih partijskih poslušnika ili idolopoklonika kakav je Freehand.

On može da se primi kao što se primio, može da priča na blogu šta mu je volja


I molim te, mene nemoj povezivati sa SNS om, toliko sam mislim zaslužio pišuči sve ove godne ovde na blogu protiv njih i njima sličnih.




Nije da nisam navikao od svakojakih spodoba i stvorenja na raznorazne kvalifikacije. I po pravilu su takve:
Ti si žut ali ja nisam plav. I nije problem što ja branim glavnog koji laže, nego ti malog koji napuhava.
Da nisi taj mali pajac-stolpnik - još bih se i naljutio. Ovako se samo pitam - šta će ti to?
Koliko misliš da si sad sebi dodao na veličini i važnosti?
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 23:27 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

Znači meša ZA 20-30% povećanu vrednost (tj. 0.06-0.065) sa 200% dozvoljenog limita (200% puta 0.05 = 0.1 ali to je ZA 100% povećana koncentracija ...

:) Primetila sam i ja to, al' opet je to malo naduvavanje u odnosu na ono što se pisalo o dvesta puta.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:30 20.02.2013

Re: avioni

Ovako se samo pitam - šta će ti to?
Koliko misliš da si sad sebi dodao na veličini i važnosti?


sebi dajem na važnosti jer sam tebe u komentaru pomenuo?

Pa Fri, jesiti važan ali ne baš toliko jbg :)

ps
nisi mogao da izdržiš, nisi?
Znao sam :)
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:32 20.02.2013

Re: avioni

zanimljivo je da je malo vesti o gripu (mačiji, pačiji, pileći, praseći :)))) i o onim silnim animalnim ludilima

Moj favorit je bio pokušaj kozjeg gripa u Irskoj
freehand freehand 23:37 20.02.2013

Re: avioni

sebi dajem na važnosti jer sam tebe u komentaru pomenuo?

Nisi ti mene pomenuo, jedno pet puta danas.
Ali dobro, navikao sam. Sa bedžom, bez bedža - uvek isto.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:43 20.02.2013

Re: avioni

Ja nisam uznemirena zbog price o masovnom oboljevanju od raka vec sto se od javnosti krije ono sto ima pravo da zna. Iritantna izjava ministarke zdravlja je posebna prica.


To jeste važna tema i šteta je što je Jećič svojim politikanstvom skrenuo priču i na sebe ovim preterivanjem.
Tiem im je dao prikuku da pričaju o njemu, o nečem drugom, a da ne to bude tek puko izvrdavanje.
a_jovicic a_jovicic 23:46 20.02.2013

Re: Kajmak i sir

... evo kako je afera izgledala u komšiluku ...

U trećini uzoraka povišeni aflatoksini: Najviše u "Megleovom" trajnom mlijeku

Najviše je kancerogene plijesni nađeno u Megleovom trajnom mlijeku, s 2,8 posto masti, čak 0,36 mikrograma po kilogramu, dok je maksimalna dopuštena granica 0,05 mikrograma.


Pa ova naša mu dodju još i odlična sa maksimalno 0.1 mikrogram po kilogramu


EDIT: A i oni tabela za trku imadu ...

Meggle rekorder sa koncentracijom sedam puta većom od dopuštene! ... joj šta bi Ješić dao za 700%
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:46 20.02.2013

Re: avioni

Nisi ti mene pomenuo, jedno pet puta danas.


Opet se precenjuješ

Pa šta je to s tobom Fri večeras?

Nisam te pomenuo ama ni jednom do ovog puta, ako ne računaš direktno braćanje.
Ali to nije pominjanje.

Ajd probaj nešto drugo, molim te.

freehand freehand 23:58 20.02.2013

Re: avioni

Nisam te pomenuo ama ni jednom do ovog puta, ako ne računaš direktno braćanje.
Ali to nije pominjanje.

Ne, mislim na kvalifikacije.
Ali i to je klasična radikalska šema.

hoochie coochie man hoochie coochie man 00:03 21.02.2013

Re: avioni

Ne, mislim na kvalifikacije.


Fri, reći za TEBE da zastupaš DS i sve što ona uradi nije kvalifikacija, to mu više dođe kao pleonazam.

Ali dobro, evo potrudiću se da više to ne primećujem.
Potrudi se i ti malo jbg.
a_jovicic a_jovicic 00:43 21.02.2013

Re: avioni

Jelica Greganović
zanimljivo je da je malo vesti o gripu (mačiji, pačiji, pileći, praseći :)))) i o onim silnim animalnim ludilima

Moj favorit je bio pokušaj kozjeg gripa u Irskoj

A pa Britanci se trenutno zanimaju SARS-om ...

Coronavirus: Sars-like virus death reported in UK
freehand freehand 00:44 21.02.2013

Re: avioni

hoochie coochie man
Ne, mislim na kvalifikacije.


Fri, reći za TEBE da zastupaš DS i sve što ona uradi nije kvalifikacija, to mu više dođe kao pleonazam.

Ali dobro, evo potrudiću se da više to ne primećujem.
Potrudi se i ti malo jbg.

Jelda da to daje neki posaban utisak o sopstvenoj nadmoći i važnosti kad tako sa visine lepiš i pri tome si još vickast, a znaš da ima ručica koje tapšu iz mraka?

Opet, treba to nositi u sebi, ne može to svako.
Etikete su čudo, samo treba biti prilično jaje da bi ih se koristilo.

Inače - nije bitno ko laže nego ko preteruje; nije bitno ko krije nego sa kojim motivima onaj drugi pokazuje. Nije bitno što se trujemo nego kolko to košta. A nećemo se ni pravilnika držati baš ko pijan plota, jer ga se nisu držali ni 2010.
Pri tom me čudi da nisi uzeo, na primer 1855. ili 1522. jer tad je tek moglo kolko hoćeš.

E sad, ovo ti je bilo sve od mene. Sad malo bone da tražiš sa druge strane.
A slobodno se kešaj.
Ne osećam ja sitne parazite.

hoochie coochie man hoochie coochie man 01:14 21.02.2013

Re: avioni

Jelda da to daje neki posaban utisak o sopstvenoj nadmoći i važnosti kad tako sa visine lepiš i pri tome si još vickast, a znaš da ima ručica koje tapšu iz mraka?


Nemam pojma o čemu pričaš.

Ti to smatraš uspehom na blogu?
Da budeš vickast a da ti neke ručice tapšu?
Pa fri ja sam mislio da si ti nešto zreliji od toga.
.............................................

jaooo, sad pročitah komentar do kraja

A slobodno se kešaj.

Jbt Fri, pa to su pubertetske cakice..kao, evo ostavljam te a znam da ćeš da juriš za mnom.
(a sve u nadi da će ovaj da nasedne pa da se "ne keša" )

nego, nadam se da ti je ovo slabo veče, bićeš ti bolje, znam.
..........................................................

Ja ću s tobom ipak ozbiljno

Nije bitno što se trujemo

Trujemo li se?
jer ga se nisu držali ni 2010.


2010 su ga se jesu držali. Samo tada 0,5 toga nije bilo otrovno.
Da li je supstanca aflatoksin posle 2010 postala 10 puta otrovnija?

A nećemo se ni pravilnika držati baš ko pijan plota

E na ovoj temi bismo se složili.
Ali nismo o tome ni pričali, pričali smo o trovanju dece, a to je, složićeš se, važnija tema od pravilnika.
cgubg cgubg 09:49 21.02.2013

Re: Kajmak i sir

Jelica Greganović
Pa, dođe...pisala sam izveštaj...al posle prođu godine, svašta se desi, pozaboravlja i tako...i ja bih zaboravila da se sad nije ovo mleko pojavilo opet.


Niko ne pominje onaj izvestaj od pre mesec- dva sertifikacione kuce koja je prva rekla da je sav kukuruz zarazen. Hteli coveka da pojedu, posle se i on nesto popismanio. Zatrpani smo svakakvim inf pa se lako zaboravlja.
nevenb nevenb 10:41 21.02.2013

Re: avioni

Inače - nije bitno ko laže nego ko preteruje; nije bitno ko krije nego sa kojim motivima onaj drugi pokazuje. Nije bitno što se trujemo nego kolko to košta. A nećemo se ni pravilnika držati baš ko pijan plota, jer ga se nisu držali ni 2010.

u "sridu"!
westvleteren westvleteren 16:24 21.02.2013

Re: Kajmak i sir

Ma, i Slovenci su mlekopije...svaka treća kuća je mlekara...a ovde niko uopšte ne otvara pitanje mleka sa aflatoksinom.



Zar se slovenacke krave ne hrane svezom alpskom travom. Tu ne moze da bude aflatoksina. Mislim, otkud kukuruz u tim brdima.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:09 21.02.2013

Re: Kajmak i sir


Zar se slovenacke krave ne hrane svezom alpskom travom. Tu ne moze da bude aflatoksina. Mislim, otkud kukuruz u tim brdima.

Hrane se čime ih hrane, a Slo nisu samo brda, Prekmurje je još jedno parče Panonskog mora, raste kukuruz...koji raste i uzbrdo, neš verovati na kakvim strminama sam ga videla, pod ručnom raste...i dodaje se hrani...kažem ti, dve mlekarske firme skinute sa polica u BiH su iz Slo.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:59 20.02.2013

Ako je

to i u kukuruzu, kakva je onda situacija sa svim proizvodima koji se od kukuruza prave, i ostalim životinjama koje se njime hrane...recimo, kokoške...i proizvodima od od tih životinja, od jaja do mesnih prerađevina?
Jukie Jukie 21:50 20.02.2013

Re: Ako je

Jelica Greganović
to i u kukuruzu, kakva je onda situacija sa svim proizvodima koji se od kukuruza prave, i ostalim životinjama koje se njime hrane...recimo, kokoške...i proizvodima od od tih životinja, od jaja do mesnih prerađevina?

Isto kao sa govedima, nakuplja se kako kokoška stari i postaje sve otrovnija, pa kada kokoška prestari za nošenje jaja i samelju je, pipi salama bude jako opasna. Pečeno pile je nešto manje opasno jer nije stiglo da akumulira dovoljno toksina pošto je još maloletno (a mislim da im sem kukuruza dodaju i soju u hranu da im brže rastu mišići)
hajkula1 hajkula1 22:22 20.02.2013

Re: Ako je

Jelica Greganović
to i u kukuruzu, kakva je onda situacija sa svim proizvodima koji se od kukuruza prave, i ostalim životinjama koje se njime hrane...recimo, kokoške...i proizvodima od od tih životinja, od jaja do mesnih prerađevina?


I potpitanje

Kažu, aflatoksini su posledica suše.

Kažu, posledica buđavog kukuruza kojim se hrani stoka.

Kukuruz buđa od vlage. Kako sad, milu im majku, buđavo a suša?
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:29 20.02.2013

Re: Ako je

Kukuruz buđa od vlage. Kako sad, milu im majku, buđavo a suša?

Jedino ako ga drže u nekim podrumima, "gde jakrepe memla davi"...
nikvet pn nikvet pn 23:03 20.02.2013

Re: Ako je

i ostalim životinjama koje se njime hrane...recimo, kokoške...


Живина је на микотоксине јако осетљива, загине очас те до стола то не стигне.

Свиње су такође осетљиве, нарочито прасад, тако да ни ту нема бриге.

Код преживара толеранција је већа зато што физиологија њихових преджелудаца боље амортизује токсичне ударе. Није проблем код класичног узгоја јер сточар зна да му је кукуруз лош па га компензује другим зрнастим хранивима и најзад утроши без последица по здравље и млеко.

Проблем је код новопечених газда фарми који су ко зна откуд пали у сточарство. Свиђа им се што краве дају млеко али су врло изненадјени ( и увредјени ) кад чују да треба и да се хране, негују, лече; да храниво мора да се припреми како треба, а све то кошта. Није њима битно очајна кондиција, слаба репродукција, морталитет телади; битан је човек у осигурању, човек у млекари и човек у контроли. Шта ће њима препаметнима ветеринари и агрономи, није ни Зози требао технолог за ракију.

Разлога за опрез има, за панику нема.

milisav68 milisav68 23:18 20.02.2013

Re: Ako je

Jelica Greganović
to i u kukuruzu, kakva je onda situacija sa svim proizvodima koji se od kukuruza prave, i ostalim životinjama koje se njime hrane...recimo, kokoške...i proizvodima od od tih životinja, od jaja do mesnih prerađevina?

Колега блогер никвет пн
Svaki veterinar velike prakse neće se sa ovim složiti. Mikotoksini nisu novost, u ovom podneblju postoje otkad i žito. Javljaju se kišnih godina, ne sušnih, kada se završni radovi na žitaricama obavljaju pod vlagom. Vlaga pogoduje svim gljivicama pa i aspergilusu. Rod iz kišne godine uvek je pod sumnjom da može izazvati indigestiju i mikotoksikozu domaćih životinja. Posledice su različite zavisno od stepena kontaminacije hraniva. Odnose se na zdravlje i prirast životinja kao i na ekonomski efekat tog biznisa, ali ne i na zdravlje potošača. Aflatoksin se neutrališe u jetri i nema ga u mesu; dakle ni na stolu. Manje ili više uspešne metode osposobljavanja kontaminiranih hraniva su odavno poznate. Drugim rečima kukuruz sa mikotoksinima upotrebljen u stočarskoj proizvodnji neće naškoditi krajnjem proizvodu niti potrošaču.


link
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:34 20.02.2013

Re: Ako je

Hvala nikvete, i za objašnjenje i za ovu lepu reč, skoro sam je zaboravila -
храниво
.
Freedom of Information Freedom of Information 19:37 20.02.2013

da dodam

Da dodam još jednu preporuku.
zoja444 zoja444 19:44 20.02.2013

...

sta ce biti sa tim zivotinjama? koliko dugo treba da se one razbole? ovo mi lici na pomor stocnog fonda u najavi.
ivana23 ivana23 20:03 20.02.2013

Re: ...

zoja444
sta ce biti sa tim zivotinjama? koliko dugo treba da se one razbole? ovo mi lici na pomor stocnog fonda u najavi.


Ako ih samo 7 dana hranis senom, umesto kukuruzom, krave su OK i daju mleko bez aflatoksina.
arianna arianna 20:04 20.02.2013

Re: ...

Institut za javno zdravlje Srbije

Institut navodi da izvori aflatoksina u ishrani mogu biti žita: pšenica, proizvodi od pšenice, ovas, kukuruz, ali i jezgrasto voće: kikiriki, susam, zatim proizvodi od voća, kakaovac i začini.<<<

kada ovim namirnicama dodamo meso i proizvode od mesa, mleko i mlečene proizvode, jaja, konditorske i pekarske proizvode (tipa kukuruzne pahuljice, palenta, keks, testenina, smoki, čajna peciva), negde pročitah i krompir, zaista se postavlja pitanje:

šta jesti?
zoja444 zoja444 20:22 20.02.2013

Re: ...

ivana23

Ako ih samo 7 dana hranis senom, umesto kukuruzom, krave su OK i daju mleko bez aflatoksina.


hvala.
nikvet pn nikvet pn 23:06 20.02.2013

Re: ...

ivana23
Ako ih samo 7 dana hranis senom, umesto kukuruzom, krave su OK i daju mleko bez aflatoksina


Поприлично тачно.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 20:04 20.02.2013

Kako smo prestali da shtucamo

Znate ono da shtucanje (ponekad) prestane kad vas neko iznenadi i preplashi?
Eto, ja ne shtucam vishe.

Chinjenica o prisustvu ovako opasnog otrova u kukuruzu, mleku... (konsekventno i ostalim prehrambenim proizvodima) je sama po sebi zastrashujuca, narochito za one koji imaju decu. Povrh toga - u javnosti je stvorena takva konfuzija i panika u kojoj je bilo svega: pogreshnih podataka, netachnih podataka, vishestrukog preterivanja, poluistina, itd itd - u kome je obichan gradjanin imao veoma male shanse da se snadje.
Kako sam se sve vishe 'informisao' tako sam sve jasnije video redove (pola Srbije) ispred onkoloshke klinike, a i sam sam pocheo da osecam neke promene...

Primeri 'nepreciznih informacija' u medijima:
- Svo mleko je zatrovano i kancerogeno
- mleko je potpuno bezbedno
- od 300 uzoraka 28 je visoko zatrovano
- od 190 uzoraka samo 4 je iznad granice
- neki uzorci imaju 200 puta vecu koncentraciju od dozvoljene
- veliki broj uzoraka je daleko iznad gornje granice
- gornja granica je 0.05 miligrama
- gornja granica je 0.5 miligrama
- gornja granica je 0.5 mikrograma
- neki uzorci su poslati na super testiranje jer nashi (chiji?) uredjaji ne mogu da registruju tako visoke vrednosti
- mi nemamo dovoljno preciznu opremu
- potrebna oprema je relativno jednostavna i nashe laboratorije su potpuno opremljene
- mleko se uopshte ne kontrolishe
- mleko se nije kontrolisalo godinu dana
- mleko se nije kontrolisalo 7 meseci
- mleko se kontrolishe svakog meseca, a neke vrste svakog dana
- Jeshicevo testiranje je obavljeno u ovlashcenoj/certifikovanoj laboratoriji
- Jeshicevo testiranje je potpuno nepouzdano
- testiranje je obavljeno u 'nekoj laboratoriji' u Vojvodini
- testiranje je obavljeno u Beogradu

...ima toga josh, siguran sam.

Necu da komentarishem profesionalnu odgovornost novinara, niti politichku odgovornost politichara u kreiranju ovog haosa - mada to sigurno nije ni malo nevazno. Mozda drugi put.

Evo shta znamo (za sigurno):
- gornja granica za aflatoxine u mleku, u Srbiji, je 0.05 mikrograma
- gornja granica za aflatoxine u mleku, do 2010 u Srbiji, je bila 0.5 mikrograma
- gornja granica za aflatoxine u mleku, u EU, je 0.05 mikrograma
- gornja granica za aflatoxine u mleku, u USA, je 0.5 mikrograma
- gornja granica za aflatoxine u mleku, u Madjarskoj, je 0.00 mikrograma

- Jeshicevo testiranje je identifikovalo 28 uzoraka koji su iznad gornje granice - u objavljenim rezultatima (u 2 primera) je vrednost na 0.1 mikrograma
---- Ostale vrednosti variraju od oko 0.051 (veca grupacija) do 0.089 mikrograma (manja grupacija) - ponovo: sve ove vrednosti su daleko ispod kriterijuma do 2010 i sadashnjeg kriterijuma u mnogim zemljama (USA npr) - i ponovo, sve ove vrednosti su od 'minimalno' do 'duplo' (2 uzorka) iznad NOVE gornje granice prihvatljivosti - nema ni jednog uzorka koji pokazuje 20-200 puta vece vrednosti.


Chujem da ce sledece nedelje stici rezultati 'nekog' testiranja... Valjda ce to biti ZVANICHNI rezultati iz ZVANICHE laboratorije koje ce vlada ZVANICHNO objaviti.

Do tada - pokushacu da ignorishem razna saopshtenja raznih kuvara iz raznih kuhinja i chekacu izveshtaj certifikovanih struchnjaka iz certifikovanih laboratorija. Nalazim da bi sve drugo bilo (kao do sad) iscprljujuce.



a_jovicic a_jovicic 20:25 20.02.2013

Re: Kako smo prestali da shtucamo

ivana23 ivana23 20:44 20.02.2013

Re: Kako smo prestali da shtucamo

cane.srbljanovic


Jelica Greganović Jelica Greganović 21:04 20.02.2013

Re: Kako smo prestali da shtucamo

Cane, svaka čast.
satinelle satinelle 22:17 20.02.2013

Re: Kako smo prestali da shtucamo

Chujem da ce sledece nedelje stici rezultati 'nekog' testiranja... Valjda ce to biti ZVANICHNI rezultati iz ZVANICHE laboratorije koje ce vlada ZVANICHNO objaviti.


To je tzv. superanaliza. Kod nas se superanaliza uvek radi kada "obicna" analiza nije dobra. Iz iskustva, ne verujem da nemamo laboratorije koje mogu da odrade bilo koju analizu koja nam je potrebna, bilo drzavne, bilo privatne, ali masa njih "radi" za narucioca, jer ih on placa. Iz razloga objektivnosti, to treba prepustiti nekoj nezavisnoj inostranoj kuci koja ce da odradi superanalizu, ako vec hocemo da budu zvanicni i nepotkupljeni rezultati.
Ne postoji opravdanje za krsenje propisanog Zakona. Ne postoji opravdanje za ponasanje doticnog mini-ministra. On prvi treba da stane na stranu Zakona i ako su prekrsena pravila iza kojih stoji njegovo ministarstvo, neko mora da snosi posledice. Sramota za takvo ponasanje!
hajkula1 hajkula1 22:26 20.02.2013

Re: Kako smo prestali da shtucamo

cane.srbljanovic
Z
Eto, ja ne shtucam vishe.
/quote]

Sumnjam.

Pogledaj ispod koliko te pominju.

PS
Pominjem te i ja. Cane, svaka čast.
Branislava Kostić - Narator Branislava Kostić - Narator 21:40 20.02.2013

Komentar normalne osobe

http://www.blic.rs/Vesti/Tema-Dana/368721/Pendrekom--na-kukuruz
sevarlica sevarlica 22:35 20.02.2013

kontrola

Kod nas postoji najmodernija laboratorija za kontrolu kvaliteta mleka i mlečnih proizvoda koju smo dobili pre nekoliko godina od čini mi se od Britanije ali ona se ne koristi zbog "nemanja osposobljenog kadra" već 5 godina. U stvari istina je da se ne koristi jer postoji privatna firma, koja je inače i vlasnik velikog broja naših mlekara, koja vrši ta ispitivanja i za to dobija pare iz budžeta i to jako dobre pare.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:44 20.02.2013

Re: kontrola

Odlično...a otkad to kadra nemamo?
bolid1 bolid1 22:46 20.02.2013

Re: kontrola

Od kad smislimo da ga nemamo.

Jedan od najlaksih nacina da odhebes ljude...vi to znate, al' nemate obuku za uredjaj, mi nemamo pare da platimo obuku i nek uredjaj stoji...i cao...
G r o f G r o f 22:49 20.02.2013

O, kako je to jednostavna priča...

Ima li alfatoksina u mleku veći procenat od dozvoljenog?
Ima...
Umesto baljezganja voleo bih čuti šta ćeš poduzeti ministre.
Umest baljezganja, možeš li pokazati rezultate kontrole pre ove zadnje?
Koliko često ćeš ubuduće vršiti kontrole?

Ako ne možeš poraviti stanje odlazi.

Sudeći po ovolikom dizanju prašine neće uraditi ništa. Prašina služi da prikrije...
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 22:57 20.02.2013

A sta je sa

jogurtom i ostalim mlecnim proizvodima? Da li je tamo veca koncentracija aflatoksina ili manja?

ivana23 ivana23 22:57 20.02.2013

***

Imam mleko (litar, neotvoreno) sa aflatoksinom!

Spisak serija mleka koja se povlače sa rafova < LINK

sevarlica sevarlica 14:33 22.02.2013

Re: ***

ivana23
Imam mleko (litar, neotvoreno) sa aflatoksinom!

Spisak serija mleka koja se povlače sa rafova



Odlično, nema mlekara od kojih kupujem proizvode (Kuč i Granice)
Hansel Hansel 16:44 22.02.2013

Re: ***

ivana23
Imam mleko (litar, neotvoreno) sa aflatoksinom!

Разблажи га литром воде, и уклопиће се у правилник!
freehand freehand 16:51 22.02.2013

Re: ***

Hansel
ivana23
Imam mleko (litar, neotvoreno) sa aflatoksinom!

Разблажи га литром воде, и уклопиће се у правилник!

A dobiće i tešku vodu, može posle da se igra malo u kućnoj laboratoriji.
Bar ona zna da nađe odgovarajući tutorijal na netu.
coviax coviax 07:17 21.02.2013

Šta sve ima ispod tepiha

Taj manir birokratčika govori jasno DA SMO JOŠ UVEK
BOLJŠEVIČKA SRBIJA i ništa lakše birokratčicima nego
samo da licemerno nastave tu liniju Vorošilovske agenture...
Odvratno,kao da Soljženjicin nije ni postojao!
BEZ LUSTRACIJE ĆE TAKO BITI I NAŠIM UNUCIMA! ! !
TAKVI MANIRI SU MANIRI SLUŽBE! ! !
jednatanja jednatanja 10:00 21.02.2013

Wake-up call

da postavim očigledno pitanje:

Zašto se krave hrane kukuruzom?


Možda nikvet može da potvrdi kao veterinar da krave nisu predodređene da jedu kukuruz (lično sam čitala o ovome u knjigama Majkla Polana), već da se hrane travama kao što je lucerka.

Danas sve živo hranimo kukuruzom, pilad, guske, prasad, čak i krave!! Kukuruz jeftin, tovi, a mi ne moramo da šaljemo pilad i prasad i telad na ispašu, ne moramo ni 1x1m2 trave da posedujemo, možemo ih držati zbijene u štalama celog njihovog života i hraniti ih "kukuruzom" i završili smo posao.

I šta dobijamo mi kao potrošači? Dobijamo jaja, meso, mleko koje ima mnogo veći nivo Omega-6 masnih kiselina koje promovišu inflamaciju u telu naspram Omega-3 koje su zdrave, i koje se nalaze samo u travama.

Lekar Servan-Schreiber piše o ovome:

"Since World War II, the farm animals that give us meat, butter, milk, cheese, cream and eggs are no longer nourished with grass and leaves; they are fed soy and maize instead. Grass is very rich in omega-3s, but maize contains none at all, and soy products contain very little. The animal products that we eat now are thus highly unbalanced, with far too many omega-6s and very few omega-3s. Since these foods are (erroneously) the basis of the Western diet, studies show that almost all of us are out of balance in terms of our omega ratio, with a considerable excess of omega-6s.

On average, people in the West have 10 to 15 times more omega-6s in our bodies than omega-3s. This is one of the reasons why all the diseases that are nourished by inflammation (arthritis, allergies, heart trouble, Alzheimer’s, depression and cancer) are in constant progression in Western countries."


Da ne govorim o tome pošto se životnje drže zbijene na malom mestu, dodavanje antibiotika u hranu je svakodnevna pojava, a samim tim i rizik od rasta bakterija otpornih na antibiotike. Itd, itd. Aflatoksin je u celoj ovoj priči još i najmanji problem.

Jedini, ali jedini način da rešimo ovaj problem kao potrošači je da konzumiramo manje mleka i mesa. Prednosti biljne ishrane ili mediteranske (sa malo mesa, uglavnom piletine, i mleka, a puno paradajza, povrća, maslinovog ulja, ribe) je dokazana u bezbroj studija kao blagotvorna za mnoge bolesti, pogotovo za bolesti srca od koje pola Srbije boluje.

Mislim, odgovor se sam nameće. Ali pitanje je da li možemo bez bureka i suvih rebarca?

antioksidant antioksidant 10:24 21.02.2013

Re: Wake-up call

Mislim, odgovor se sam nameće. Ali pitanje je da li možemo bez bureka i suvih rebarca?

па свако ће сам одговорити на то питање
неко ће јести маслине и рибу и умреће здрав а неко бурек и ребарца и неће
Jukie Jukie 11:20 21.02.2013

Re: Wake-up call

antioksidant
Mislim, odgovor se sam nameće. Ali pitanje je da li možemo bez bureka i suvih rebarca?
па свако ће сам одговорити на то питањенеко ће јести маслине и рибу и умреће здрав а неко бурек и ребарца и неће

Moja mama se razboli ako neko vreme ne jede stvari tipa bureka i slanine, a kad ih par puta pojede, živne i bude kao nova. Otuda valjda i njena tendencija da jela od povrća pravi kao masne čorbice ( "nije to mast, to je ulje" i "nije to mast nego je pile pustilo" ) i moja tendencija da cokćem jezikom i mašem glavom levo-desno kad u komentarima na vesti kako moderna deca previše jedu brzu hranu neko zacvrkuće da je najbolja i najzdravija domaća kuvana hrana pripremljena po tradicionalnim porodičnim receptima...
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:29 21.02.2013

Re: Wake-up call

i moja tendencija da cokćem jezikom i mašem glavom levo-desno kad u komentarima na vesti kako moderna deca previše jedu brzu hranu neko zacvrkuće da je najbolja i najzdravija domaća kuvana hrana pripremljena po tradicionalnim porodičnim receptima...

Pravi, porodični recepti, podrazumevaju mnogo manje masti, ulja, šećera, soli i brašna, no što se u novija vremena u hranu muva. Prosto, nekada te stvari nisu bile tako dostupne.
Što se mene tiče, i dalje je mnogo zdravija kućna, skuvana hrana, to što ti u restoranu ili drgoj ugostiteljskoj firmi ne vidiš okean vrelog zejtina u kom se gutajući ga prži kormpir, još uvek ne znači da je taj krompir zdraviji od onog kod kuće spremljenog.
Onomad je Društvo potrošača u Slo objavilo porazne rezultate istraživanja suvomesnatih proizvoda, pre svega onih namenjenih deci, onih mekih salama, poli, pipi i to...u njima je da bi bile mekane toliko masti, da su roditeljima rekli da je mnogo bolje i zdravije da deci daju slaninu, čvarke ili kranjske kobasice, nego onu upakovanu mast.
antioksidant antioksidant 11:31 21.02.2013

Re: Wake-up call

to što ti u restoranu ili drgoj ugostiteljskoj firmi ne vidiš okean vrelog zejtina u kom se gutajući ga prži kormpir, j

daj adresu tih restorana
mjac
milisav68 milisav68 11:44 21.02.2013

Re: Wake-up call

jednatanja
da postavim očigledno pitanje:

Zašto se krave hrane kukuruzom?


Možda nikvet može da potvrdi kao veterinar da krave nisu predodređene da jedu kukuruz (lično sam čitala o ovome u knjigama Majkla Polana), već da se hrane travama kao što je lucerka.

Danas sve živo hranimo kukuruzom, pilad, guske, prasad, čak i krave!! Kukuruz jeftin, tovi, a mi ne moramo da šaljemo pilad i prasad i telad na ispašu, ne moramo ni 1x1m2 trave da posedujemo, možemo ih držati zbijene u štalama celog njihovog života i hraniti ih "kukuruzom" i završili smo posao.

Мани се интернет пољопривреде, то се све коси, балира и складишти.....

Цена кукуруза се креће око 25 динара по килу, док се цена балиране луцерке креће од 10 до 15 динара.

А пилад и прасад се тове концетратом, а "чисте" кукурузом.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:12 21.02.2013

Re: Wake-up call

А пилад и прасад се тове концетратом

E, sad ću ja onako amaterski, sa onim što mi je od ludih krava ostalo...te kravlje koske se melju u koštano brašno kojim se hrane druge životnje jestive namene...je l taj aflatoksin ostaje u koštanom brašnu?
nikvet pn nikvet pn 12:22 21.02.2013

Re: Wake-up call

krave nisu predodređene da jedu kukuruz

На добром си трагу. По природној сировинској бази свиње и живина јесу компетитори човеку због употребе концентрованих ( зрнастих ) хранива, а преживари нису јер користе нама неупотребљиву зелену и целулозну масу. Као бензински и дизел мотори.

Данас искоришћење зелене масе постаје прескупо у односу на све јефтинију производњу зрна. Дакле цена дизела расте, бензина пада. Зато економија гања сточаре у зону исхране све даљу од природе уз све ризике и консеквенце тако натегнутог јеловника. Овај актуелни је само један од проблема.

dodavanje antibiotika u hranu je svakodnevna pojava


У односу на ово афлатоксин је мила мајка.
milisav68 milisav68 12:40 21.02.2013

Re: Wake-up call

Jelica Greganović
А пилад и прасад се тове концетратом

E, sad ću ja onako amaterski, sa onim što mi je od ludih krava ostalo...te kravlje koske se melju u koštano brašno kojim se hrane druge životnje jestive namene...je l taj aflatoksin ostaje u koštanom brašnu?

Имаш "мало горе" одговор колеге блогера ветеренира (никвет пн), где каже да пилад и прасад одмах реагују на алфатоксине и цркавају, а да преживари то абсорбују у јетри.

Е сад, оно што јетра не може да апсорбује, појављује се као "вишак" у млеку, а то се "исправља" мешовитом исхраном.

Иначе мислим да је превише велика галама, јер су прописи промењени тек пре две године, и то за целу децималу, па испада да смо се "тровали" легално до пре две године....

Опрез да, паника не.
jednatanja jednatanja 14:12 21.02.2013

Re: Wake-up call

E, sad ću ja onako amaterski, sa onim što mi je od ludih krava ostalo...te kravlje koske se melju u koštano brašno kojim se hrane druge životnje jestive namene...je l taj aflatoksin ostaje u koštanom brašnu?


Jelice, evo iz ovog članka EU treba da razmotri da li se olakšaju mere zabrane donete 1994-te godine posle epidemije ludih krava.

"In TSE Roadmap 2, the EC said it was awaiting new scientific advice on a tolerable level of animal proteins in feed from the European Food Safety Authority later this year. The EC said it might then be possible to feed meat and bonemeal (MBM) from non-ruminants such as pigs and chickens to other non-ruminants. As such, bits of ground-up pigs could be fed to poultry and vice versa."

Šta je bilo ne znam, ali ova halabuka oko konjskog mesa koje je već godinama prisutno u prodaji pokazuje koliko je samo slabih karika u masovnoj produkciji mesa danas, od proizvođača (stočne hrane) do potrošača.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:24 21.02.2013

Re: Wake-up call

E, onda znači potrajaće...i nek traje...samo oni nek razmatraju...a kako ide poštovanje tog pravila, saću ja da ti ispričam:

Baš negde u vreme ludih krava uhapsi Slovenija Ramuša Haradinaja po međunarodnoj poternici. Mene iz redakcije postave na mirno, i samo o tome izveštavam danima. Kad zove sekretarica iz redakcije i kaže: "Iz prištinskog "Zerija" traže tvoj broj, da im dam?" Daj...šta ćeš drugo.
Javlja se meni kolega iz "Zerija" i na slomljenom srpskom mi sve objasni, ko su oni, šta rade, koliki im je tiraž...jedno 20 min brat bratu...Tu ja ljubazno uletim u udah:

- Dobro...je l vi mene zovete zbog Haradinaja?
- Ne.
- Nego zašto?
- Zbog goveđih glava.

U trenu sam bila van koloseka. Jedva me je podsetio da sam ja pisala nedelju dana pre toga izveštaj o goveđim glavama...ušla inspekcija u jednu od mesnih industrija slovenačkih i utvrdila da pomenuta ič nije poštovala EU i Slo nalog da se sve kosti i zamrznute goveđe glave spale. Tj. kosti su spalili, a goveđe glave su izvezli na Kosovo. Pa čovek zove zbog njih...
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:40 21.02.2013

Re: Wake-up call

Данас искоришћење зелене масе постаје прескупо у односу на све јефтинију производњу зрна.


Nemoj bre da zbunjuješ ljude. pomisliće da je stvarno moguće hraniti krave samo senom :)
To što pričaš jeste tačno, naravno, ali u naučnoj teoriji.
U praksi je npr nemoguće hraniti kravu samo kabastom hranom a da ona da 8 9 hiljada litara mleka.

E sad, da li je u redu vratiti se na period kad je krava davala ispod hiljadu litara i mogla da preživi jedući samo kabastu hranu je posebna tema.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana