Društvo| In memoriam| Istorija| Politika

Pre 33 godine umro je Tito

Milan Karagaća RSS / 04.05.2013. u 00:38

images?q=tbn:ANd9GcQp9icnxF6D_wxOLKJLD6gTB0TJtP_X9viXRb8YPCm_0i3zdky1qgDanas je 33 godine od smrti Tita.  Na sahranu doživotnog jugoslovenskog predsednika, došlo oko 700.000 ljudi, među kojima 209 državnih i partijskih delegacija iz 128 zemalja. To je bio najposećeniji pogreb nekog državnika u 20. veku.
Poslednju poštu Titu, koji je bio i jedan od osnivača Pokreta nesvrstanih, tada su odali 31 šef države, 22 premijera, četiri kralja, šest prinčeva i 11 predsednika skupština. Iz sveta podeljenog po hladnoratovskim linijama, došli su državnici iz oba bloka.

Da je znao koje će sve dileje doći posle njega molio bi Sv.Petra da ne umire.Dopdušre, danas su svi na ovim prostorima mnogo religiozniji nego onda pa se mole svojim bogovima ali mala vajda jer osim što se masovno krste i klanjaju valjda treba nešto i raditi.To se pre svega odnosi na političke elitice posle njega a bogami i narod , nego narod je slepoverovao onima koji su mu prodavali rog za sveću i bogatili se dok je narod siromašio, tukao se međusobno a da i ne zna pravi razlog nego ih zavadili i naterali. Sada verovatno većina naroda vidi ali ga stiglo ono da se kasno kajati.Za ove 33 godine Jugoslavija ne samo da se raspala nego su svi nazadovali dok je normalan svet napredovao.


Umesto da dalje grade i razvijaju zemlju ludaci su razbijali, rušili, devastirali i rasprodavali ono što je za njegovog vakta napravljeno.Ni jedna državica nastala na razvalinama SFRJ još nije dostigla nivo razvijenosti i BDP koji je imala u SFRJ ali zato svaka pojedinačno ima veći dug nego nekada cela SFRJ,. neke čak i petostruko veći.

Blic u današnjem broju provodi anketu o tome da li je Tito bio pozitivna ili negativna istorijska ličnost. Prema odgovorima do sada  66.3% smatra da je pozitivna, 25.8% da je negativna ,a 7.8%nije moglo da se odluči.

Istorija će svakako dati ocenu o njemu i njegovom vremenu, svakako ima se štošta i prigovoriti, ali da su svi na ovim prostorima živeli dostojanstvenije nego sada, bili cenjeniji i uticajniji u svetu nego sada, to je nesporno. Dovoljno je istaći da su vladari svih državica koje su nastale upravo rušeći njegovu politiku, ukidajući njegovo ime iz naziva ulica i gradova, rušeći mu spomenike, proglašavajući ga najvećim neprijateljem svojih plemena, ali već od  samog raspada počeše trku koja se može nazvati „Titovim stazama nesvrstanosti“ da se utrkuju ko će više profitirati na spoljno političkom kreditu koji je on imao i ostavio im..Otud tolika jurnjava i pozivanje na tobož istorijsko prijateljstvo sa afričkim, azijskim i arapskim svetom i tradiciju dobrih ekonomskih odnosa i vojne saradnje, a znaju čija je to zasluga i kapital. Ružno je kad državnici sa ovih prostora odlaze u te prestonice i voze se bulevarima koji nose ime Tita a u svojim državama su ih ukinuli.   

A na unutrašnjem planu, dovoljno je samo navesti nekoliko činjenica šta smo imali a sada nemamo, npr. pored Zastave sklapao se Renault 4 te Renault 8 u Litostroju (pre njega i DKW); NSU 1000 i NSU1100 tkz Princ u Vogošćanskom Pretisu a potom Buba 1200J i 1300J te kasnije Golofovi. Fabrika Amortizera Priština je radila amortizere za Peugeot pa su kao kontraisporuka dolazile 305ce. IDA Kikinda radila sa Opelom po istom principu kao FAP, postojao Opel IDA Kikinda (klasa Senator). Sa crvenim pasošem  se moglo u 154 zemlje bez vize i narod je putovao, išlo se u šoping u Trst a sada teško da i Slovenci idu tamo dok je za Srbiju to sada buvljak ili Bjeljina i Temišvar.

Šta reći, neka m u je večna slava i hvala, a naslednicima sram ih bilo.

 



Komentari (367)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Milan Karagaća Milan Karagaća 12:09 04.05.2013

Re: Od glave riba smrdi

slažem se da je moglo ali je, nažalost tačno da nije moglo jer je već bilo kasno i nije bilo saglasnosti.
Inače, slušao sam kada kineski diplomata objašnja nekom zapadnom naduvenku koji mu spočitava Tienamen, pa mu Kinez ladno reče da su procenili da je bolje da strada 1000 nego da posle haosa stradaju stotine miliona u građanskom ratu ako već nisu spremni na raspad Kine kao što je SSSR bio spreman na samoraspad i bez ratova iako je van Rusije ostalo preko 20 miliona Rusa.
Bojan Budimac Bojan Budimac 12:24 04.05.2013

Re: Od glave riba smrdi

49 41


S licna situacija je bila u Turskoj 1980.
Vojska je preuzela vlast, rasturila parlament na dve godine - dok se politicke straasti i gladi za vlascu nisu smirile.
Ocuvali su integritet granica i ustavni poredak - kakav takav!
Da nisu to uradili, ta duplo mnogoljudnija zemlja od nase skliznula bi u vecu katastrofu.


Ova analogija, kao ni opis događaja ne stoji. U "spas" u moru krvi ne veruje više* ni velika većina turskog naroda, a na zadovoljstvo istog preostalim pučistima (Kenanu Evrenu i Šahinu Kaji) se sudi.

*Edit: Ako je ikad veovala, a nije.
mariopan mariopan 12:51 04.05.2013

Re: Od glave riba smrdi

i nije bilo saglasnosti.


Za vojni puč?
Za to se saglasnost ne traži, vojni puč se dogovori sa najpoverljivijim ljudima a ostali se stave pred svršen čin.
Dobro ko je ovde (bio) vojno lice, ja ili ti?
freehand freehand 13:08 04.05.2013

Re: Od glave riba smrdi

mariopan
Od glave riba smrdi
gdine Karagaca, ovde cu napisati nesto zbog cega su me jednom banovali, za sta mislim da je istina: SFRJ je na svom kraju mogla (i morala biti) spasiti (spasena) jedino JNA vojnim pucem. da su tada pohapsili i pobili par stotina zlikovaca, zemlja bi bila spasena (stabilizovana), ne bi bila razorena ratom, ne bi bilo pobijeno stotine i stitine hiljada ljudi, ne bi bilo par miliona prinudno raseljenih .... uvestu prinudnu vojnu upravu na jedno 10 godina, pa kada se drustvo ocisti od kukolja, organizovati prve slobodne visestranacke izbore.

Potpuno tacno!

Tačno. Ja sam se u ono vreme i pitala zašto nisu to uradili?

Veljko Kadijević, Blagoje Adžić, Anton Tus, Branko Mamula, Bobetko, Negovanovići, Krge, Špegelji...
Ne mogu da prežalim što nisu...
Za vojni puč?
Za to se saglasnost ne traži

Dabre, zato je Kadijević trčao u Moskvu.
Da ne traži.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:16 04.05.2013

Re: Od glave riba smrdi

49 41
SFRJ je na svom kraju mogla (i morala biti) spasiti (spasena) jedino JNA vojnim pucem.


JNA je po:

- svojim koncepcijskim i doktrinarnim osnovama,
- svojoj organizacijsko-formacijskoj i kadrovskoj strukturi,
- načinu popune ljudskim resursima (straešinskim i vojničkim sastavom),
- organizaciji osposbljavanja i obuke i
- logistici
bila postavljena tako da nikako ne može:

A: da izvrši bilo kakav vojni puč ili učestvuje u državnom udaru, i
B: da vodi građanski rat, odnosno da ga dobije ukoliko u njega bude uvučena.

Dokazivanje navedenog bi zahtevalo dosta prostora i vremena, pa neću ni da počinjem.
49 41 49 41 13:18 04.05.2013

Re: Od glave riba smrdi

Milan Karagaća
slažem se da je moglo ali je, nažalost tačno da nije moglo jer je već bilo kasno i nije bilo saglasnosti.
Inače, slušao sam kada kineski diplomata objašnja nekom zapadnom naduvenku koji mu spočitava Tienamen, pa mu Kinez ladno reče da su procenili da je bolje da strada 1000 nego da posle haosa stradaju stotine miliona u građanskom ratu ako već nisu spremni na raspad Kine kao što je SSSR bio spreman na samoraspad i bez ratova iako je van Rusije ostalo preko 20 miliona Rusa.


Gledali ste film "Poslednji kineski car", ja sam izvukao jednu jasnu poruku iz tog filma.
Naravno za licnu upotrebu.
dragan7557 dragan7557 13:47 04.05.2013

Re: Od glave riba smrdi

Vojislav Stojković:
JNA je po:

bila postavljena tako da nikako ne može:

A: da izvrši bilo kakav vojni puč ili učestvuje u državnom udaru,

Potpuno netačno, moj braćela. Naime ni jedna jedina vojska na ovom svetu se na postavlja da može da izvrši vojni puč. Vojska se koncipira za odbranu od spoljnog neprijatelja pa je tako i JNA bila koncipirana.
Prema do sada iznešenim podatcima bilo je najmanje šest pokušaja puča tokom tih godina.

Uzgred proglašavajući sebe za predsednika Jugoslavije Milošević je prema mnogim autorima izveo državni udar.

Izmena koncepcije JNA uz izmenu koncepcije TO, je dekoncipirala kompletnu Jugoslovensku Narodnu Armiju i od Jugoslovenske Narodne Armije napravila Nacionalnu Srpsku Vojsku.
da vodi građanski rat, odnosno da ga dobije ukoliko u njega bude uvučena.

Ovako koncipirana i ojačana sa TO je Nacionalna Srpska Armija alias JNA je izgubila sve ratove koje je započela.



cerski

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:03 04.05.2013

Re: Od glave riba smrdi

dragan7557
Ovako koncipirana i ojačana sa TO je Nacionalna Srpska Armija alias JNA je izgubila sve ratove koje je započela.cerski

Pa, naravno, da ih je izgubila. I ova "alias", dakle, klonirana, srpska JNA, a i ona primarna, dakle "jugoslovenska" JNA. Izgubila ih je zato što zbog gore navedenog, da ne ponavljam, nije imala šanse ni da ih vodi, a kamoli da ih dobije. To ja i tvrdim.

Isto važi i za vojni puč.

Naravno, da se ni jedna vojska ne koncipira sa ciljem da vrši pučeve i državne udare. Međutim, neke vojske, recimo one profesionalne, su mnogo koncipiranije od onih narodnih, pogotovo, višenacionalnih, sa regrutnim sastavom, za vojni puč i učešće u državnom udaru.

Elem, nije da se u vrhu JNA početkom devedesetih, nije razmišljalo o vojnom puču. Jeste, itekako. I ne samo razmišljalo, već i pripremalo. Međutim, konačni zaključak je bio da to ne bi uspelo. I ne bi, iz više razloga.
dragan7557 dragan7557 17:15 04.05.2013

Re: Od glave riba smrdi

Braćela:
Međutim, neke vojske, recimo one profesionalne, su mnogo koncipiranije od onih narodnih, pogotovo, višenacionalnih, sa regrutnim sastavom, za vojni puč i učešće u državnom udaru.

Misliš Blackwater?

cerski
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:40 04.05.2013

Re: Od glave riba smrdi

Dobro ko je ovde (bio) vojno lice, ja ili ti?

ja ne znam kako se pravo ajvar ali znam da je vojni pučteško izvesti ako se ne mogu složiti protiv koga. Zamisli da su sve pohapsili, pa imala bi u Srbiji opšti ustanak, da su ostavili Miloševića odmah masovnu pobunu naroda u svim drugim republikama tj. narodima, a svi se nisu smeli uhapsiti. Pa hteo je i Jović valjda puč ali ptrotiv drugih, no beše već kasno. Da je napravljen 1981. odmah posle Titove smrti mođda bi uspeo ali kakkav bi to uspeh bio, da dođe neko drugi umesto Tita.
Bilo bi najpametnije da je bilo pameti pa da su videli kako je pao Berlinski zid i prijonili na rad i reformu države umesto svađa.Pa onaj putujući cirkus se ni oko čega nije mogao dogovoriti osim što je služio da manipulacijama homogenizuju narode i hzškaju jedne na druge.
8c_competizione 8c_competizione 19:54 04.05.2013

Re: Od glave riba smrdi

A: da izvrši bilo kakav vojni puč ili učestvuje u državnom udaru, i
B: da vodi građanski rat, odnosno da ga dobije ukoliko u njega bude uvučena.


jedna od osnovnih stvari na koje se svaki vojnik zaklinje (barem je tako bilo u JNA, boga pitaj cemu se sada zaklinju) jeste da cuva teritorijalni integritet i suverenitet zemlje. da me ne mrzi da vadim sada, nasao bih vam ceo tekst zakletve.

samo u ovom kontekstu je armija imala puno pravo da preduzme ono sto je trebalo uraditi. jeste bolan proces, palo bi i (zlikovacke) krvi, ali bi zemlja bila spasena.

to bi bile vesti 3 dana (ukoliko bi vojska bila pametna da protera sve strane novinare) i posle toga bi sve islo normalno dalje.
8c_competizione 8c_competizione 19:56 04.05.2013

Re: Od glave riba smrdi

Međutim, konačni zaključak je bio da to ne bi uspelo. I ne bi, iz više razloga.


moze li ovo malko podrobnije? da ne bude da je samo "da ti ja recem"

please?
Milutin Milošević Milutin Milošević 16:02 04.05.2013

Tito

Uvek ista preganjanja oko njegove smrti i rodjendana. Tu se najbolje vidi kako je lako onima koji su bili marginalci da se popišaju na nekoga velikog kada on umre, a da ne ponude ništa smisleno i delotvorno zauzvrat.



Nije džabe Nušić naručio onaj spomenik, da mu se fukara ne posere na grob.
dragan7557 dragan7557 16:27 04.05.2013

Re: Tito

Milutin Milošević:

Nije džabe Nušić naručio onaj spomenik, da mu se fukara ne posere na grob.



cerski
mariopan mariopan 21:40 04.05.2013

Re: Tito

Milutin Milošević

alselone alselone 16:53 04.05.2013

Pustio sam jednu suzu, musku najtezu...

kukusigameni kukusigameni 17:09 04.05.2013

wiki kikiriki

Karakteristike kulta ličnosti:

Preterana pokornost stanovništva prema vođi

Nekritičnost prema iskazima vođe

Opasnost za život i zdravlje disidenata, hapšenja, i likvidacije režimskih kritičara

Preterana prisutnost slika i slogana na primer u privatnim domovima, školama i firmama, kao i u svim medijima

Označavanje javnih objekata, škola, ulica, trgova, sportskih objekta, gradova, u skladu sa vođom (npr Staljingrad, Titograd, Titov Veles, Trg Maršala Tita ...)

Često apsurdne korelacije između osoba u raznim sferama života i velikog vođe.
dragan7557 dragan7557 17:21 04.05.2013

Re: wiki kikiriki

Qqsigameni:
Označavanje javnih objekata, škola, ulica, trgova, sportskih objekta, gradova, u skladu sa vođom (npr Staljingrad, Titograd, Titov Veles, Trg Maršala Tita ...)

Baš vala samo što ne spomenu Vašington DC i ostale hiljade po imenima Vođa nazvana mesta preko bare već samo ove!?

I što zaboravi Titov Vrbas, bre?

cerski

edit:
Opasnost za život i zdravlje disidenata, hapšenja, i likvidacije režimskih kritičara

Poput lova na komuniste u SAD?
kukusigameni kukusigameni 17:29 04.05.2013

Re: wiki kikiriki

dragan7557
Baš vala samo što ne spomenu Vašington DC

Očigledno ne poznaješ istoriju Vašingtona (DC).
dragan7557 dragan7557 17:38 04.05.2013

Re: wiki kikiriki

kukusigameni
dragan7557
Baš vala samo što ne spomenu Vašington DC

Očigledno ne poznaješ istoriju Vašingtona (DC).

Baš vala ja sam mislio na George Washington-a po kome je nazvan glavni grad Rusije, bre, izvini kuki, bre!


cerski
Kazezoze Kazezoze 17:53 04.05.2013

:)))

maksa83 maksa83 18:17 04.05.2013

opasan

O-pa-san je bio Drug Stari.

grebostrek.lurker grebostrek.lurker 19:19 04.05.2013

Re: opasan

maksa83
O-pa-san je bio Drug Stari.



Da ne kvarim urbanu legendu ali nekako su mu prsti neprirodno dugački i druge boje od ostatka šake....

Sto naravno ne znači da nije bilo slucajeva da se stvarno zbilo nesto slično
mirelarado mirelarado 19:33 04.05.2013

Re: opasan

Зато су беле лаковане гиље неспорно његове, чувају се у музеју.

8c_competizione 8c_competizione 19:59 04.05.2013

Re: opasan

Da ne kvarim urbanu legendu ali nekako su mi prsti neprirodno dugački i druge boje od ostatka šake....


odlicno zapazanje

vidis, odavno su kolale price o tome ko je zapravo Broz. lik koji se pojavljivao 60ih i 70ih izgleda da nije imao jedan prst (cuo pricu od ljudi koji su ga videli uzivo).

teorija zavere ili ne, ne znam. tako sam cuo. "ako su lagali mene, i ja lazem vas...."
maksa83 maksa83 21:55 04.05.2013

Re: opasan

vidis, odavno su kolale price o tome ko je zapravo Broz. lik koji se pojavljivao 60ih i 70ih izgleda da nije imao jedan prst (cuo pricu od ljudi koji su ga videli uzivo).

Svi znamo da je njegov srpskohrvatski bio ... pa - čudan. Meni svakako jeste. Nisam Higgins iz Pigmaliona, ali imam neko uvo koje empirijski ne radi loše.

Kako god, ovo dole je fonološka i morfološka analiza Titove dikcije od strane vrlo ozbiljne "firme", declassified dokument iz NSA arhiva:

(Pažnja, PDF)

Is Yugoslav president Tito really a Yugoslav?

Vrlo zanimljiv dokument.

Poslednji pasus odande:

A second, and perhaps more important, point is that Tito's non-Yugoslav origin may explain his impartiality, and consequent success, in dealing with the various ethnic groups in Yugoslavia. It remains to be seen whether those who follow him will enjoy the same success.

Eto, sad znamo i koliko su imali uspeha.

Edit:

Drugi zanimljiv dokument iz istog izvora: Dodging Armageddon sa puno detalja opisuje sukob Tito-Staljin, i šta se sve spremalo ali se nije desilo. Ono što je za mene tu novo je da je iskra tog sukoba bila što je Tito hiperaktivno potpomagao Markosove komuniste u Grčkoj, a Staljin mu je rekao da smanji doživljaj (pošto je sve to prema Staljinu uzaludno pošto Atina ima podršku USA "najmoćnije zemlje na planeti", Staljinove reči) ovaj ga iskulirao, i odande izgleda kreće cela frka. Uzgred, ta Titina aktivnost je razlog što smo morali da vadimo vize za Grčku od tada pa sve do belog Šengena.
milisav68 milisav68 22:35 04.05.2013

Re: opasan

maksa83
Kako god, ovo dole je fonološka i morfološka analiza Titove dikcije od strane vrlo ozbiljne "firme", declassified dokument iz NSA arhiva:

Sad si ti počeo da smaraš sa dokumentima, i to još na engleskom.

Ja sam imao druga u vojsci koji se zvao Josip Broz, i koji je bio iz Kumrovca.

Da ne pričam sad kako su oficiri gledali u njega (kao u boga), iako je bio zamlata i jebivetar...(mislim, nisam ja bio neki primeran vojnik, ali sam se trudio da bar odradim naredjeno, da me ne bi maltretirali, a on nije čak ni to - moglo mu se ).

Uglavnom, na naša zapitkivanja o onom Josipu Brozu smo dobijali neke stidljive i neodredjene odgovore tipa - neki dalji strićek, i videlo se da mu nije prijatno da se o tome razgovara, pa ni mi nismo dalje institirali....

Sad tek vidim kakvu sam šansu propustio da se proslavim.
blogovatelj blogovatelj 04:42 05.05.2013

Re: opasan

Kako god, ovo dole je fonološka i morfološka analiza Titove dikcije od strane vrlo ozbiljne "firme", declassified dokument iz NSA arhiva:


Idi bre Makso, zalude me skroz.
Sad počinjem da mislim da Tito nije taj Jakovljević, nego neki još opasniji...
O umekšanjima ovakve vrste sam počeo da razmišljam neke 2006, kad me je koleginica Ruskinja navela da razmišljam o tome.
Imao sam štampano izdanje NIN-a i padne mi na pamet da joj dam novine i da vidim kako će ona da čita srpsku ćirilicu. Okrenem nasumično stranicu, a tamo DSS predizborna reklama, Vojislav u zanosu. I piše "živela Srbija"
Kažem ja njoj da to pročita, ona pročita lepo, ali izgovori "živjela Srbija"
Počnem da joj objašnjavam kako je to pročitala kao da je živela u Bosni ili Hrvatskoj.
Bila je zbunjena, ali sam joj nekako objasnio.
Pa onda ona mene priupita da li M. i D, naše kolege poreklom iz SFRJ, pričaju srpsku ili hrvatsku verziju srpskohrvatskog.
Ja joj objasnim da M. prića zapadnu, a D istočnu varijantu.
Njen zaključak je bio da je odavno primetila da D. i ja ne "umekšavamo" dok pričamo, za razliku od M.
Evo sad vidim da i CIA obraća pažnju na takve detalje.
maksa83 maksa83 09:58 05.05.2013

Re: opasan

Evo sad vidim da i CIA obraća pažnju na takve detalje.

Spram EnEsEj čiji je ono dokument SiAjEj su neozbiljna deca koja bauljaju u mraku.

Znam preko nekoliko Rusa (4) Ukrajinaca (3) sa kojima sam dosta pričao, i ono Titino "lj" je čini mi se bilo ispoljenije kod Ukrajinaca. Zovi me ludim, ali ja tu njegovu dikciju nikad nisam uspeo da izmapiram na nešto sa ovih prostora pa sve i da je imao četiri govorne mane.

EnEsEj lingvisti se slažu.
omega68 omega68 19:53 05.05.2013

Re: opasan

Sad počinjem da mislim da Tito nije taj Jakovljević, nego neki još opasniji...

Imam jednog kolegu, malo mlađi od mene, koji je u jednoj diskusiji rekao u stilu da još dugo neće moći da se POTVRDI ko je bio taj Najveći Sin.Zašto?
Zato što bi pala cela istorija 20. veka i interesi IMPERIJE ZLA.
Onda ja počnem da kontam...hm, to je nešto slično kao što je lako zaboravljeno ko je bio Kurt Valdhajm i gde je služio vojsku, u kojoj zemlji...
за време Другог светског рата био официр Вермахта на различитим фронтовима.
Југословенска државна комисија га је прогласила за ратног злочинца. На основу југословенског досијеа Ф-25572 од 17. новембра 1947. године. Валдхајм је увршћен на листу ратних злочинца УН. Према овом досијеу, Валдхајм је као обавештајни официр био члан штаба генерала Александра Лера, команданта Хитлерове армије која је покривала југоисток Европе. Валдхајм је учествовао у борбама на Козари у лето 1942. године, када је око 68 хиљада српских мушкараца, жена и деце отерано у хрватски концентрациони логор Јасеновац. Валдахјма је због заслуга у бици на Козари одликовао хрватски поглавник Анте Павелић. Тек после избијања афере о његовој мрачној нацистичкој прошлости, које су прве објавиле у свет београдске новине (В. Новости), Валдхајм је на све начине покушавао да докаже да је био само војник и да није одговоран за ратне злочине над српским цивилима. Вашингтон и Лондон су га, међутим, ставили на листу особа којима је забрањен улазак у САД и Велику Британију. Та одлука никада није промењена. Случај Валдхајм је једна од највећих енигми 20. века. Иако је његово име било на листи ратних злочинаца УН, и мада су за његову ратну прошлост знали и СССР, и Америка и Британија и Југославија, оснивачи Уједињених нација, он је ипак у два мандата био цењени генерални секретар светске организације.

Ili epizoda da je engleska kraljica Elizabeta JEDINO tzv.BROZA pratila do vrata automobila.Naime, protokol je predviđao da ona državnika isprati do nekih vrata a dalje ne ide.Jedino je u njegovom slučaju taj protokil bivao prekršen.
Pa neka onda neko kaže da nije tačna ona verzija da je Tile bio sin Čerčilove starije sestre?
8c_competizione 8c_competizione 20:24 05.05.2013

Re: opasan

Is Yugoslav president Tito really a Yugoslav?


gde ovo iskopa crni Makso?

gledah na nemackoj televiziji pre nekog vremena (bem ti Alchajmera, ne secam se vise ni na kom programu) jednu emisiju o Titu i o tim sumnjama da je pravi Josip Broz zamenjen negde izmedju 43. i 44. kada je tajno boravio u Moskvi.

ne zaboravi da se otprilike u to vreme menja i stav UK o pomoci Drazi i da se otprilike od tada od Tita nije odvajao onaj britanski obavestajac.

vrlo zanimljive teorije
8c_competizione 8c_competizione 20:26 05.05.2013

Re: opasan

Sad si ti počeo da smaraš sa dokumentima, i to još na engleskom.


you have a problem mister?
maksa83 maksa83 20:44 05.05.2013

Re: opasan

gde ovo iskopa crni Makso?

Na sajtu NSA gde i stoji, odn. nije sa nekog tinfoil hat sajta.
milisav68 milisav68 20:59 05.05.2013

Re: opasan

8c_competizione
you have a problem mister?

Ma jok, ali vidim da ti imaš, jer ne znaš čemu služi smajli.

Da ti prevedem - šalim se sa Maksom.
8c_competizione 8c_competizione 21:26 05.05.2013

Re: opasan

Da ti prevedem - šalim se sa Maksom.


woooow to je bila zajebancija?

ostadoh zapanjen

stop se tog tzv Smajlija tice, ja mislio da je to obris lika (i dela) Forest Gump-a kada ga poprska onaj kamion u istoimenom filmu

sta sve ziv covek ne nauci ovde na Blogu
Hansel Hansel 22:30 05.05.2013

Re: opasan

8c_competizione
o tim sumnjama da je pravi Josip Broz zamenjen negde izmedju 43. i 44. kada je tajno boravio u Moskvi.

Po podacima koji su izneti u seriji o Titu na HRT-u (pre one Zafranovićeve), a sigurno i na drugim mestima, samo sam ja za njih prvi put čuo na tom mestu, način njegove borbe za poziciju još pre II svetskog rata, kao i drugi podaci, ukazuju, rekao bih, da je reč o istoj osobi (samo kojoj -- verovatno ostaje pitanje).

Ja sam čuo svedočanstvo jedne predratne komunistkinje, prvoborca (prvoborkinje?! ), vrlo zanimljive i energične žene (bila je tada sudija u penziji), koja je u tek oslobođenom Beogradu bila pozvana na (kolektivni) prijem kod Tita. I onda je Tito seo za klavir i nešto odsvirao. "Tada sam prvi put pomislila: 'Ovaj nije bravar' "

U "Nezavisnim" 1990. je bio objavljen na duplerici lud kolaž montažâ "Bila su dva Alfa". Nisam stigao da ga danas tražim, a sledeći put kad budem mogao, ovaj blog će biti zaključan. No, ako i nađem, vredeće možda da se otvori novi blog.
8c_competizione 8c_competizione 06:36 06.05.2013

Re: opasan

Na sajtu NSA gde i stoji, odn. nije sa nekog tinfoil hat sajta.


znas sta, normalni strani placenici i domaci izdajnici obitavaju na Blogu, povremeno provere i mail i stanje na deviznom racunu. ALI sta ti trazis po NSA sajtu, to mene zivo zanima. "ti mora da si neki veci izdajnik"

(cek da udarim jednog smajlija cisto da mi se Milisav ne zaroza ovde)

evo cirilicnog
expolicajac expolicajac 15:44 06.05.2013

Re: opasan

Ili epizoda da je engleska kraljica Elizabeta JEDINO tzv.BROZA pratila do vrata automobila.Naime, protokol je predviđao da ona državnika isprati do nekih vrata a dalje ne ide.Jedino je u njegovom slučaju taj protokil bivao prekršen.
Pa neka onda neko kaže da nije tačna ona verzija da je Tile bio sin Čerčilove starije sestre?

Pa takav nam opet treba. Hohštapler i belosvetski mangup, a ne ove umišljene bezmude veličine. A onda jebeš da li je komunizam ili liberalni kapitalizam, živiš svoj život, ne sereš po dvorištu i niko te ne dira.
omega68 omega68 17:05 06.05.2013

Re: opasan

Ex, tako gleda samo onaj ko ne vidi dalje od svog nosa.Ja, naivno, verujem da ti nisi taj i da se samo zezaš.
Ako ne znaš iz svog posla, pogledaj kod Domagoja Margetića koj je zemlja bila največi švercer oružja i droge.Dakle, ne pojedinac nego ZEMLJA.
Pokrivao sve autoritet ''hohštaplera''.Šta takvima misle oni ostali koji bi da zauzmu mesto te zemlje? Jedva čekaju da umre hohštapler da IM se najebu majke, svima.
To se i desilo.
I sad mi treba da priželjkujemo slično? Mi da živimo svoje bedne živote u blagostanju ne misleći na to kako će deca i unuci?
expolicajac expolicajac 18:35 06.05.2013

Re: opasan

omega68
Ex, tako gleda samo onaj ko ne vidi dalje od svog nosa.Ja, naivno, verujem da ti nisi taj i da se samo zezaš.
Ako ne znaš iz svog posla, pogledaj kod Domagoja Margetića koj je zemlja bila največi švercer oružja i droge.Dakle, ne pojedinac nego ZEMLJA.
Pokrivao sve autoritet ''hohštaplera''.Šta takvima misle oni ostali koji bi da zauzmu mesto te zemlje? Jedva čekaju da umre hohštapler da IM se najebu majke, svima.
To se i desilo.
I sad mi treba da priželjkujemo slično? Mi da živimo svoje bedne živote u blagostanju ne misleći na to kako će deca i unuci?

Dragi moj Omega, pitanje je kakav mi to deci i unucima život želimo, a boga mi i kakav smo im ostavili?
rade.radumilo rade.radumilo 21:22 04.05.2013

Prošlost i sadašnjost

Da je bilo sjajno u njegovo vreme, nije. Gomila stvari tu nije valjala. Da je bilo bolje od ovoga sada, e to vala jeste.
Ako kažemo da je tada bilo loše, onda sada mora toliko toga da se ispravlja i popravlja samo da bi postalo isto toliko loše, da je to zastrašujuće.
Nemojte samo njega da optužujete za ova sranja koja se danas dešavaju, jer su se ista ta sranja dešavala i pre njega. On je utrošio svoje vreme pokušavajući da počisti ta sranja i da od ove gomile govana na Balkanu napravi nešto pristojno.
Problem je što su stanovnici ovih prostora još uvek na nivou svesti iz kamenog doba, pa su nam bitnije ratničke boje i skupljanje skalpova od toga da li ćemo imati da prehranimo decu. Pokušavao je da nam utuvi u glavu da treba da sejemo i žanjemo i skupljamo drva za zimu, a ne da slušamo šamane i slične zgubidane...

mariopan mariopan 21:43 04.05.2013

...

Ja bih volela da mi neko, bilo ko, navede bar jedan razlog zašto bi sadašnje stanje u zemlji bilo bolje od onoga za vreme Tita?

U bilo čemu?
milisav68 milisav68 22:01 04.05.2013

Re: ...

mariopan
Ja bih volela da mi neko, bilo ko, navede bar jedan razlog zašto bi sadašnje stanje u zemlji bilo bolje od onoga za vreme Tita?

U bilo čemu?

Katastar.
mariopan mariopan 22:09 04.05.2013

Re: ...

milisav68
mariopan
Ja bih volela da mi neko, bilo ko, navede bar jedan razlog zašto bi sadašnje stanje u zemlji bilo bolje od onoga za vreme Tita?

U bilo čemu?

Katastar.

Koji?

Misliš otimačina 1945-1948.?

A znaš li šta nam je sve oteto od strane petooktobarskih "oslobodilaca"? Od čega su nas sve oslobodili?

Da ne gledamo na to iz ličnog ugla?
rade.radumilo rade.radumilo 22:10 04.05.2013

Re: ...

Ja bih volela da mi neko, bilo ko, navede bar jedan razlog zašto bi sadašnje stanje u zemlji bilo bolje od onoga za vreme Tita?

U bilo čemu?


Će ti javim ako nađem. Do sada nisam uspeo...
mariopan mariopan 22:13 04.05.2013

Re: ...

rade.radumilo
Ja bih volela da mi neko, bilo ko, navede bar jedan razlog zašto bi sadašnje stanje u zemlji bilo bolje od onoga za vreme Tita?

U bilo čemu?


Će ti javim ako nađem. Do sada nisam uspeo...

vilovuk vilovuk 22:27 04.05.2013

Re: ...

mariopan
Ja bih volela da mi neko, bilo ko, navede bar jedan razlog zašto bi sadašnje stanje u zemlji bilo bolje od onoga za vreme Tita?

U bilo čemu?


Internet
mariopan mariopan 22:30 04.05.2013

Re: ...

vilovuk

Internet



Bravo.

Ali to nije zasluga naših političara?
mariopan mariopan 22:34 04.05.2013

Re: ...

not2old2rock
mariopan

Misliš otimačina 1945-1948.?

A znaš li šta nam je sve oteto od strane petooktobarskih "oslobodilaca"? Od čega su nas sve oslobodili?

Da ne gledamo na to iz ličnog ugla?



Zasto stalno na kritiku jednih bitangi mora da se odgovori da su i ovi drugi bitange ? Meni to bas deluje licno.

Ma neee, ne treba, baš mi je žao što si tako razumeo, ja bih jako volela da je danas bolje iz bilo kog razloga - ali nije. Uglavnom zaslugom naših političara iz sadašniih vremena.

A zašto sam rekla da ne gledamo lično, pa zato što su tada mnogi bili lično oštećeni i mogu iz ličnog ugla da komentarišu taj period ( i bili bi u pravu).
milisav68 milisav68 22:51 04.05.2013

Re: ...

mariopan

Koji?

Misliš otimačina 1945-1948.?

A znaš li šta nam je sve oteto od strane petooktobarskih "oslobodilaca"? Od čega su nas sve oslobodili?

Da ne gledamo na to iz ličnog ugla?

Ma ne gledam iz ličnog ugla (i ne samo taj period), baš naprotiv, da nije napravljen haos u katastru, ne bi ovi mogli baš tako lako da otimaju.

Šta misliš odakle ideja ovima što su pravili put Batočina-Kragujevac bez ikakve dozvole?

Pa ja sad živim u stanu (koji je u zgradi od 50 stanova), a zgrada nema gradjevinsku dozvolu, i napravljena je 1970. godine.

I može da dodje bilo ko, i da nas istera odatle, mi nemamo na osnovu čega da se žalimo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:03 04.05.2013

Re: ...

Ma neee, ne treba, baš mi je žao što si tako razumeo, ja bih jako volela da je danas bolje iz bilo kog razloga - ali nije


Jeste bolje.

Bolje je jer je uspostavljen sistem u kome se ne može vladati a da se pre toga ne dobiju izbori.
To je osnov svega.
Oni koji su spremni da zarad samo malo višeg ličnog materijalnog standarda, a i u najsrećnije Titovo vreme životni standard nije bio za većinu značajno bolji od ovog sada, dakle ko je speman da se za tek nešto bolji materijalni status, odrekne poliitčke slobode, prava na mišljenje, prava na kritiku vlasti, ko je speman da šapuće, taj može onaj sistem priželjkivati.

Olako se zaboravlja šta je onaj sistem bio i u ta "srečna" vremena.
U tom idealnom sistemu se za obične pantalone moralo iči u drugu državu da bi se se kupile. Neki su srećni jer su postojali države koje su bile još gore, iz kojih se nije moglo ni ići u Trst.

Baš me zanima šta li bi nostalgičari rekli za Srbiju kada pantalona i gramofonskih ploča, ili neki današnjih pandana njima, ne bi bilo u Srbiji.
Da li bi Srbiju smatrali srećnom zemljom kao što smatraju tu u kojoj ničeg nije bilo.
Ali su, kud ćeš veće strće, smeli da odu u drugu državu da ih kupe.
freehand freehand 23:10 04.05.2013

Re: ...

Ma neee, ne treba, baš mi je žao što si tako razumeo, ja bih jako volela da je danas bolje iz bilo kog razloga - ali nije. Uglavnom zaslugom naših političara iz sadašniih vremena.

A smela bi tada da pričaš ovo?
mariopan mariopan 23:34 04.05.2013

Re: ...

hoochie coochie man

Bolje je jer je uspostavljen sistem u kome se ne može vladati a da se pre toga ne dobiju izbori.
To je osnov svega.

Da, to je tačno, oni dobiju izbore ako nas uspešno lažu i šta rade posle?
Oni koji su spremni da zarad samo malo višeg ličnog materijalnog standarda, a i u najsrećnije Titovo vreme životni standard nije bio za većinu značajno bolji od ovog sada, dakle ko je speman da se za tek nešto bolji materijalni status, odrekne poliitčke slobode, prava na mišljenje, prava na kritiku vlasti, ko je speman da šapuće, taj može onaj sistem priželjkivati.

Ovo uopšte nije tačno.

Većina je zarađivala bolje, i materijalno je bolje stajala nego danas. I nije se radilo o malo višem standardu, radilo se o mnogo višem standardu. Tada sam zidala kuću od plate, radničke, a sada se sa tom platom ne mogu platiti ni računi a ne živeti i zidati kuća?

Ako ćemo o pravima...koja prava imamo danas?

Doduše možeš da kažeš sve šta hoćeš, možeš da ladiš usta do mile volje i da pišeš po blogovima....a koje efekte to ima na neki naš realan život? Nikakve. Hvala lepo na toj slobodi.
Baš me zanima šta li bi nostalgičari rekli za Srbiju kada pantalona i gramofonskih ploča, ili neki današnjih pandana njima, ne bi bilo u Srbiji.
Da li bi Srbiju smatrali srećnom zemljom kao što smatraju tu u kojoj ničeg nije bilo.
Ali su, kud ćeš veće strće, smeli da odu u drugu državu da ih kupe.


A ti si još zagledan u neku 1955-tu?

Pa svet je otišao napred, valjda bismo i mi išli za njim, jer tada smo išli za svetom, a ponegde i ispred njega, mnogo brže nego danas?
freehand freehand 23:36 04.05.2013

Re: ...

Pa svet je otišao napred, valjda bismo i mi išli za njim, jer tada smo išli za svetom, a ponegde i ispred njega, mnogo brže nego danas?

Draga Mariopan...
Pomiri se sa tim da nikad više nećeš imati 25.
I to nikakve veze nema sa Titom.
mariopan mariopan 23:44 04.05.2013

Re: ...

freehand
Ma neee, ne treba, baš mi je žao što si tako razumeo, ja bih jako volela da je danas bolje iz bilo kog razloga - ali nije. Uglavnom zaslugom naših političara iz sadašniih vremena.

A smela bi tada da pričaš ovo?

A šta mi vredi što danas smem, od toga se plaćaju računi i kupuje lebac?

Da sam neki bitan faktor ne bih smela ni da pisnem. Pogledaj kako nam mediji seku komentare čitalaca na temu Vučića i Kosova?

Ceo dan stoje samo desetak komentara, klonirani Vučić pisao, svi podržavaju Vučića, sve drugo nije prošlo cenzuru, zabranjeno, ali zato vidiš da imaju na stotine negativnih preporuka?

To je ta sloboda o kojoj pričaš?

hoochie coochie man hoochie coochie man 23:46 04.05.2013

Re: ...

Da, to je tačno, oni dobiju izbore ako nas uspešno lažu i šta rade posle?


Posle vladaju a mi gledamo kako to rade pa ih menjamo ili ostavljamo na vlasti.

I nije se radilo o malo višem standardu, radilo se o mnogo višem standardu.


Relativni pojmovi se teško mogu dokazati ili pobijati. Šta je za koga malo više ili mnogo više je zaista relativno.

A i lični primeri su dosta nepouzdani da bi se na osnovu njih donosio sud o vremenu.
Da li bi, ako ti kroz svoj primer dokazuješ da je ono vreme bilo mnogo bolje, neko drugi ko je npr u ovo vreme napravio kuću,mopgao d atvrdi da je ovo vreme mnogo bolje?


A ti si još zagledan u neku 1955-tu?

Što u '55?
Leviski u Srbiji nije bilo, i ponjih se išlo u Trst sve do polovine osamdesetih, tada je Vrateks krenuo da ih pravi po licenci.
Dok je Tita bio živ po pantalone, patike i ploče se išlo u Trst.
Hvala lepo na toj slobodi.


Ok, tebi sloboda ne treba.
mariopan mariopan 23:47 04.05.2013

Re: ...

freehand
Pa svet je otišao napred, valjda bismo i mi išli za njim, jer tada smo išli za svetom, a ponegde i ispred njega, mnogo brže nego danas?

Draga Mariopan...
Pomiri se sa tim da nikad više nećeš imati 25.
I to nikakve veze nema sa Titom.




Ja sam sasvim zadovoljna što nemam tih 25, ne bih ponovo da proživljavam te strašne godine.

mariopan mariopan 00:01 05.05.2013

Re: ...

Posle vladaju a mi gledamo kako to rade pa ih menjamo ili ostavljamo na vlasti.

Sad smo menjali Tadića za Tomu, baš nam je super.
A i lični primeri su dosta nepouzdani da bi se na osnovu njih donosio sud o vremenu.
Da li bi, ako ti kroz svoj primer dokazuješ da je ono vreme bilo mnogo bolje, neko drugi ko je npr u ovo vreme napravio kuću,mopgao d atvrdi da je ovo vreme mnogo bolje?

U pravu si, zato ja i ne gledam baš sve kroz lični primer, to bi bilo teško jer ja živim od donacija iz dijaspore, ali zato malo slušam sve moje koje poznajem..... i toliko su siromašni da nemaju nade, nemaju života. Većina nema nikakav posao, računi stižu, nekima i struja isključena, za hleba nema, posla nema ili se radi a ne dobija se plata.... i nikoga nije briga.
Dok je Tita bio živ po pantalone, patike i ploče se išlo u Trst.

Naravno.

I išlo se slobodno. Ja sam tada proputovala cleu Evropu i niko mi nije tražio ausvajs, samo onaj crveni pasoš pokažem i prođem.
Otkad nema Tite naš pasoš vredi koliko hartija na kojoj je štampan pa možda i manje?
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:16 05.05.2013

Re: ...

Sad smo menjali Tadića za Tomu, baš nam je super.


Ali smo ga mi tu postavili.
A zamisli da je Tadić ili Toma, ko Tita, došao tu a da nikoga nije pitao.
Bilo bi baš super, jel da?
Ja sam tada proputovala cleu Evropu i niko mi nije tražio ausvajs,


Pa evo ni sad nema viza, ipak je po tome makar slično.
milisav68 milisav68 00:26 05.05.2013

Re: ...

mariopan
Tada sam zidala kuću od plate, radničke,

Nisu sve plate bile zaradjene (ovim ne mislim da se kralo, već da firma nije poslovala u plusu), ali su svi pravili kuće.

Presipalo se iz viška u manjak, tržište je bilo zatvoreno i kontrolisano, pa se stvarala iluzija da svima ide dobro.

Dok nije došao konobar da naplati.

Pa tako danas imamo gomilu praznih kuća koje nikome ne trebaju - mrtav kapital.


deset_slukom deset_slukom 02:56 05.05.2013

Re: ...

hoochie coochie man

Bolje je jer je uspostavljen sistem u kome se ne može vladati a da se pre toga ne dobiju izbori.

Pa i oni su redovno dobijali izbore? Mislim - forma je bila zadovoljena. A farsa s njima nije mnogo veća od ove sa današnjim izborima.

Praktični rezultat onog sistema je bio taj, da su svi stručni ljudi bili članovi partije, jer je članstvo bilo uslov za napredak u hijerarhiji. Tako da sa kadrovima nije bilo problema. Bilo bi preterano reći da je stručnost bila presudni kriterijum pri kadrovanju, ali bi poređenje ondašnje kadrovske strukture sa sadašnjim stanjem, bez sumnje, ukazalo barem na jedan od uzroka našeg tekućeg propadanja.

Elem, svi se slažu da živimo u partijskoj državi, pa ne vidim zašto je karikatura višepartizma zdravija od jednog zdravo jednopartijskog sistema?

Čak sam čuo za primere iz onog vremena, da direktori nekih uspešnih preduzeća nisu bili drugovi članovi a danas se to dešava samo onda kada treba primer za pokazivanje.

Ima još nešto... onda se bar znao partijski program. Iskustvo sa poslednjim izborima nas upućuje da stranke rade sve suprotno od onoga što pričaju. Po nekoj logici, na sledećim izborima svi treba da glasamo za najgore, da bi ispalo najbolje? Recimo, možda će tek dveri uspeti da organizuju gej paradu bez nereda, po uzoru na situaciju oko kosovskih pregovora?
not2old2rock not2old2rock 03:15 05.05.2013

Re: ...

mariopan
freehand
Ma neee, ne treba, baš mi je žao što si tako razumeo, ja bih jako volela da je danas bolje iz bilo kog razloga - ali nije. Uglavnom zaslugom naših političara iz sadašniih vremena.

Pogledaj kako nam mediji seku komentare čitalaca na temu Vučića i Kosova?

Ceo dan stoje samo desetak komentara, klonirani Vučić pisao, svi podržavaju Vučića, sve drugo nije prošlo cenzuru, zabranjeno, ali zato vidiš da imaju na stotine negativnih preporuka?

To je ta sloboda o kojoj pričaš?


Ti imas problem, blokiraju ti poruke i podrzavam tvoju potrebu da se zalis zbog toga, ali sta mislis o ovome ?
Prema ekspozeu Aleksandra Rankovica, utemeljivaca OZN-e i UDB-e, odrzanom pocetkom pedesetih godina proslog veka, samo od oktobra 44' do maja 51' godine, kroz zatvore i mucilista proslo je 3.667.770 (tri miliona sestosezdesetsedam hiljada sedamstosedamdeset) stanovnika Jugoslavije !!!
Samo zbog neispunjenih obaveza prinudnog otkupa poljoprivrednih proizvoda, koje su bile dvostruko vece od ukupnog roda, do pocetka pedesetih godina, po surovosti su bili poznati logori u Decanima, Slavkovici kod Ljiga, Knicaninu, Zabeli i jos nekima, kroz koje je proslo 86.ooo (osamdeset sest hiljada) seljaka, pretezno iz Vojvodine. Ovi nesrecnici, popularno nazvani "zitari" pretrpeli su, ni krivi ni duzni, nevidjenu torturu cupanja brade i brkova. Mnogi od njih nikada se nisu vratili kuci.
Sa sve razumevanjem za tvoj problem, 'ajde ti ovo sad objasni Karagaci i reci mu da je tada to bila negde cetvrtina stanovnistva !!!!! Ili Karagaca ne veruje ni drugu Leki ?
blogovatelj blogovatelj 04:44 05.05.2013

Re: ...

Da ne gledamo na to iz ličnog ugla?


Nego iz kojeg?
Kolektivnog?
Colin_bgd Colin_bgd 07:15 05.05.2013

Re: ...

Bolje je jer je uspostavljen sistem u kome se ne može vladati a da se pre toga ne dobiju izbori.
To je osnov svega.

Ovo je, onako, negde izmedju razumevanja i nerazumevanja stvari. Nisu politicke slobode osnov svega. Ekonomija je osnov svega. Politicke slobode bez vecinske, stabilne, profesionalne, mislece, i politicki aktivne srednje klase su obicno lepo, ali mrtvo slovo na papiru...

A do tog srednjeg sloja se dolazilo i dolazi na raznorazne nacine: industrijalizacijom, kolonijalizmom, trgovinom robova, teritorijalnom ekspanzijom, vojnom dominacijom, dekretom, diktaturom, zaduzivanjem, socijalistickim samoupravljanjem, niskom cenom rada, privlacenjem stranog kapitala, itd, itd, itd...

I da, da ne bude zabune, Tito i komunisti jesu unistili srednju klasu "stare Jugoslavije", ali to nije bio ni priblizno dovoljan razlog za unistavanje srednje klase "nove Jugoslavije" i vracanje zemlje (kakva god da je bila) pedeset godina unazad...
freehand freehand 09:45 05.05.2013

Re: ...

Samo zbog neispunjenih obaveza prinudnog otkupa poljoprivrednih proizvoda, koje su bile dvostruko vece od ukupnog roda, do pocetka pedesetih godina, po surovosti su bili poznati logori u Decanima, Slavkovici kod Ljiga, Knicaninu, Zabeli i jos nekima, kroz koje je proslo 86.ooo (osamdeset sest hiljada) seljaka, pretezno iz Vojvodine.

Borski rudnik.
blogovatelj blogovatelj 14:03 05.05.2013

Re: ...

Ja bih volela da mi neko, bilo ko, navede bar jedan razlog zašto bi sadašnje stanje u zemlji bilo bolje od onoga za vreme Tita?

U bilo čemu?


Zato što sad za Dačića i Vučića i Dinkića i bilo koga možeš da kažeš da je lopina i da ne zaglaviš robiju.
Za Kardelja, Leku a pogotovo za Druga Starog to nisi smela ni da pomisliš, a ne da izgovoriš glasno.
Jel dovoljno, ili treba još?
blogovatelj blogovatelj 14:11 05.05.2013

Re: ...

A ti si još zagledan u neku 1955-tu?


Koju 1955?
Mariopan, moje sećanje dopire dotle da se krajem sedamdesetih išlo u Trs' u kupovinu, a sredinom osamdesetih u Stambol.
Stambol nam je bio modna metropola! Za lažnjake Najk patike i Lakost majičice!

Bre, što bi reko cerski.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:17 05.05.2013

Re: ...


Reditelj serije Crveno i crno kaže da ljudima ne nedostaje sam Tito već njegova Jugoslavija i to iz mnogo razloga
reditelj TV serije "Crveno i crno" Milivoj Mića Milošević ocenio je danas da građanima ne nedostaje toliko Tito koliko lep život u njegovo vreme. ][/url]

On je ocenio da je Jugoslaviju srušila nacionalistička desnica i podsećajući na reči Poljaka publiciste Adama Mihnika, on je istakao da su "od komunista gori samo antikomunisti". "Sada je aktuelna ideja o nekoj Zapadno-balkanskoj Federaciji: normalizacija, saradnja, ekonomska obnova. I mi smo upravo svedoci tog dinamizma, korak po korak i Đinđić (Zoran), pa Tadić (Boris), Dačić (Ivica) i Vučić (Aleksandar), ), nema nam druge, samo napred", istakao je Mića Milošević.
m_tripko m_tripko 15:17 05.05.2013

Re: ...


On je ocenio da je Jugoslaviju srušila nacionalistička desnica i podsećajući na reči Poljaka publiciste Adama Mihnika, on je istakao da su "od komunista gori samo antikomunisti".


Treba reci, koji nacionalisti su je srusili. Srbi i Srbija su bili do poslednjeg trenutka za Jugoslaviju. Onaj ko je proglasio nezavisnost i otcepljenje, taj je rasturio Jugoslaviju! Ti koji su je rusili su i odgovorni za ratove, koji su zbog toga nastali. Znaci treba reci glasno i jasno, Slovenija i Hrvatska su srusili Jugoslaviju i odgovorni su za ratove 90-ih.
m_tripko m_tripko 15:38 05.05.2013

Re: ...

Jos jedna stvar, Ustav 1974. je direktno stvorio uslove za rusenje Jugoslavije. Prema tome onaj ko je kreirao taj Ustav, srusio je Jugoslaviju sa namerom. Taj Ustav je formirao 6 nezavisnih republickih tajnih policija u jednoj drzavi, sto je dovelo do separatizma i razbijanja Jugoslavije u krajnjem ishodu. Logicno je da 6 KGB-a u jednoj drzavi moraju dovesti do secesionizma i gradjanskog rata.

Dalje, daj vise nek se utvrdi pravi identitet Broza. Narod ima pravo da zna ko mu je bio vladar 35 godina i ko je sproveo krvavu revoluciju. Nek se utvrdi njegov identitet policijskim metodama, a ne rekla kazala po kuloarima i zutoj stampi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:15 05.05.2013

Re: ...

A farsa s njima nije mnogo veća od ove sa današnjim izborima.


Tvoj problem, a nisi jedini koji ga ima, je taj što ne dobacuješ dalje od, ili Tita ili ovo sad.

Ne razumeš da može da bude bolje od ovoga, a da ne to ne bude komunizam.
Slažemo se naravno da u Srbiji trenutno ima previše partokratije, ali to ništa ne govori u prilog Titi i komunistima.

Sada je tema titoizam i komunistička diktatura, nju komentarišemo i ocenjujemo,
Ja je ocenjujem kao zlo, a ti?

Pravdanje komunizma današnjim stanjem je odraz nerazumevanja.
Postaraj se da shvatiš.

hoochie coochie man hoochie coochie man 17:18 05.05.2013

Re: ...

Nisu politicke slobode osnov svega. Ekonomija je osnov svega.


Hleba dakle, i malo igara?

Ideje, sloboda, prava...sve to može da za po kući ako je nam daju dovoljno hleba.

Ima ih i koji tako razmišljaju, njihovo pravo.
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:06 05.05.2013

Re: ...

Treba reci, koji nacionalisti su je srusili.

i tu treba biti pošten iliti kako reče patriharh Pavle da budemo ljudi iako smo Srbi.
Znači Srpski i hrvatski nacionalisti koji su se pothranjivali i podržavali. Počev od tzv. "mitinga istine", "antibirokratskih revolucija", pa nosanja moštiju i obeležavanje novih srpskih granica KVK, što je hrvatskoj ustaškoj emigraciji došlo kao kec na desetku da u ime odbrane od velikosrpskog nacionalizma rasplamsa velikohrvatski i ustaški, da se masovno vrate pripadnici terorističkih ustaških emigrantskih organizacija i vrag je odneo šalu.
To da su Srbi i Srbija bili do poslednjeg trenutka za Jugoslaviju je prilično diskutabilno jer zaopravo Srbija i Hrvatska nisu bili ni za jednu Jugoslaviju ni za asimetričnu federaciju, ni konfederaciju, pa kasnije ni za konfederaciju koju su predložili Gligorov-Izetbegović i što reče Dačić, dosta je bilo laganja naroda, treba reći istinu gde se napravila strategijska greška i ko je kriv za toliko stradanje sopstvenog naroda, koja suluda politika.I da ne zaboravimo, Srbija je jasno i zvanično nakon razgovora dva rukovodstva u Beogradu rekla da nema ništa protiv da Slovenija izađe iz Jugoslavije, čak i da to podržava.A onda dolazi ona glupa teza koju je B.Jović izneo u svojoj knjizi kako je bila zamisao da se Hrvatska amputira tj. da JNA stane na granice naroda koji hoće da ostane u Jugoslaviji.Jasno je da je već bio dogovor da se podeli BiH i tu su svi, a najviše Srbi izgubili jer je imalo direktnog uticaja na egzodus Srba iz Hrvatske.Da ne pominjemo Ćosićev koncept o tzv. humanom preselenju o čemu je kako sam kaže razgovarao sa Tuđmanom u Ženevi.
deset_slukom deset_slukom 19:16 05.05.2013

Re: ...

m_tripko
Onaj ko je proglasio nezavisnost i otcepljenje, taj je rasturio Jugoslaviju!


Srbija je prva donela separatistički ustav. Nisi to znao?
freehand freehand 19:20 05.05.2013

Re: ...

deset_slukom
m_tripko
Onaj ko je proglasio nezavisnost i otcepljenje, taj je rasturio Jugoslaviju!


Srbija je prva donela separatistički ustav. Nisi to znao?

Ja nisam. Šta je taj Ustav činilo separatističkim?
Možda još bolje - šta je u tom Ustavu bilo mimo ili protiv Ustava SFRJ?
8c_competizione 8c_competizione 19:24 05.05.2013

Re: ...

U bilo čemu?


telekom (tadasnja PTT) nema monopol nad linijama

nema dvojnika

kada smo vec kod telekomunikacija

omega68 omega68 19:25 05.05.2013

Re: ...

Dalje, daj vise nek se utvrdi pravi identitet Broza.

m_tripko m_tripko 19:32 05.05.2013

Re: ...

Milan Karagaća
Treba reci, koji nacionalisti su je srusili.

i tu treba biti pošten iliti kako reče patriharh Pavle da budemo ljudi iako smo Srbi.
Znači Srpski i hrvatski nacionalisti koji su se pothranjivali i podržavali. Počev od tzv. "mitinga istine", "antibirokratskih revolucija", pa nosanja moštiju i obeležavanje novih srpskih granica KVK, što je hrvatskoj ustaškoj emigraciji došlo kao kec na desetku da u ime odbrane od velikosrpskog nacionalizma rasplamsa velikohrvatski i ustaški, da se masovno vrate pripadnici terorističkih ustaških emigrantskih organizacija i vrag je odneo šalu.
To da su Srbi i Srbija bili do poslednjeg trenutka za Jugoslaviju je prilično diskutabilno jer zaopravo Srbija i Hrvatska nisu bili ni za jednu Jugoslaviju ni za asimetričnu federaciju, ni konfederaciju, pa kasnije ni za konfederaciju koju su predložili Gligorov-Izetbegović i što reče Dačić, dosta je bilo laganja naroda, treba reći istinu gde se napravila strategijska greška i ko je kriv za toliko stradanje sopstvenog naroda, koja suluda politika.I da ne zaboravimo, Srbija je jasno i zvanično nakon razgovora dva rukovodstva u Beogradu rekla da nema ništa protiv da Slovenija izađe iz Jugoslavije, čak i da to podržava.A onda dolazi ona glupa teza koju je B.Jović izneo u svojoj knjizi kako je bila zamisao da se Hrvatska amputira tj. da JNA stane na granice naroda koji hoće da ostane u Jugoslaviji.Jasno je da je već bio dogovor da se podeli BiH i tu su svi, a najviše Srbi izgubili jer je imalo direktnog uticaja na egzodus Srba iz Hrvatske.Da ne pominjemo Ćosićev koncept o tzv. humanom preselenju o čemu je kako sam kaže razgovarao sa Tuđmanom u Ženevi.


U redu, mozemo gledati istu stvar iz razlicitih uglova, ali Ustav 74. je sa namerom napravljen da rasturi Jugoslaviju. Bez takvog Ustava bilo bi nemoguce srusiti je. To je poenta moje diskusije, kao i to da drzava Srbija oficijelno utvrdi identitet Tita. Imamo pravo na tu istinu. Pozdrav
deset_slukom deset_slukom 20:11 05.05.2013

Re: ...

hoochie coochie man

Tvoj problem, a nisi jedini koji ga ima, je taj što ne dobacuješ dalje od, ili Tita ili ovo sad.

Ne razumeš da može da bude bolje od ovoga, a da ne to ne bude komunizam.
Slažemo se naravno da u Srbiji trenutno ima previše partokratije, ali to ništa ne govori u prilog Titi i komunistima.

Sada je tema titoizam i komunistička diktatura, nju komentarišemo i ocenjujemo,
Ja je ocenjujem kao zlo, a ti?

Pravdanje komunizma današnjim stanjem je odraz nerazumevanja.
Postaraj se da shvatiš.



Ma da, vidim ja da ti sve shvataš. Pitanje je bilo - da li je sada bolje? Ti kažeš da jeste, zbog maglovite predstave da smo postavili osnove sistema koji bi trebao da jednom bolje funkcioniše nego što je bio slučaj sa samoupravljanjem.

Teoretski gledano, u pravu si. U praksi, mislim da će Šveđani daleko ranije i daleko uspešnije uspostaviti sistem samoupravljanja, nego mi kapitalizam i višestranačje. U ovom momentu, mi smo na korak od ničega.

Da komunisti nisu sprečavali privatnu inicijativu, bila bi to opet druga priča.

Što se titoizma tiče... program vlade u izbeglištvu i vojske u otadžbini je bila etnički čista velika Srbija. Pitam se da li bi sprovođenje tog programa bilo završeno do mog rođenja, da li bi moji roditelji (kao nesrbi) to doživeli i gde bi se zatekli? Moj odgovor je - ne, titoizam nije bio zlo.

Postaraj se da shvatiš.

P.S. Idealizovane predstave da je predratna Jugoslavija bila jedna uspešna kapitalistička zemlja i da je samo trebalo posle rata nastaviti sa domaćinskim poslovanjem su simpatične, ali potpuno neutemeljene u praksi.
EDIT: I pitanje je šta bi Rusi radili da komunisti nisu pobedili?

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:27 05.05.2013

Re: ...

program vlade u izbeglištvu i vojske u otadžbini je bila etnički čista velika Srbija. Pitam se da li bi sprovođenje tog programa bilo završeno do mog rođenja, da li bi moji roditelji (kao nesrbi) to doživeli i gde bi se zatekli?


To si pretpostavljam naučio na časovima istorije na kojima se učilo i da je drug Tito bio najlepši i najpametniji, i da smo mi najsrećniji narod na svetu jer imamo njega.
U Severnoj Koreji i danas nešto slično uče.

Pogrešno je to, nije cilj ni vlade ni vojske bila etnički čista Srbija, jer da jeste ne bi ih Titin bašibozluk u tome sprečio, pa ako ti je to jedino zbog čega titoizam ne svrstavaš u zla, svstaj ga odmah
deset_slukom deset_slukom 21:08 05.05.2013

Re: ...

hoochie coochie man

Pogrešno je to, nije cilj ni vlade ni vojske bila etnički čista Srbija,


Napisani program (bio je već sto puta na blogu), radovi na terenu i izveštaji o obavljenom poslu govore drugačije.

Sve i da je to jedini razlog, ja sam zadovoljan titiozmom, u datoj situaciji. Elem, siguran sam da je bio bolji nego što je alternativa mogla da ponudi.

Naime, nisu ni oslobodioci bili anđeli, daleko od toga. Pa nisu oprostili Švabama, a delom ni Mađarima. Ko bi tek ove druge zaustavio? Verovatno Rusi, ali se tek tada kralj ne bi vratio u zemlju.
omega68 omega68 21:14 05.05.2013

Re: ...

Pitam se da li bi sprovođenje tog programa bilo završeno do mog rođenja, da li bi moji roditelji (kao nesrbi) to doživeli i gde bi se zatekli?

Nikakav problem oni koji nisu bili Srbi nisu imali u predratnoj Jugoslaviji.
Nemoj da poturaš stvari koje nisu tačne.
Ako ne znaš nešto, slobodno pitaj, kazaćemo ti.
Problem su imali oni koji su hteli da sruše Jugoslaviju kao ''tamnicu naroda i narodnosti''.
Kralj je, na zaprepašćenje svojih oficira koji su prešli Albaniju i Kajmakčalan, mnoge penzionisao i na važna mesta doveo Hrvate i Slovence koji su pucali na njih.
Dinar je čak i za vreme rata imao zlatnu podlogu a onda je na kraju rata Aleksandar odlučio da unifikuje novac i da zameni inflatorne krune zameni takvim dinarom u odnosu
1:4 i tako u startu gurne svoju monetu u inflaciju....
Drugim rečima, da bi se dodvorio ne Srbima Kralj je veoma radio protiv Srba.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:24 05.05.2013

Re: ...

Napisani program (bio je već sto puta na blogu),


Koji bre program?
Moljevićev?
I ko je po njemu radio? Kad ga je vlada usvojila? A Mihailović je bio ministar utoj vladi, to valjda ima neki značaj
Ljudi razmišljajte malo jbg.
Milsim baš mene briga da li će neko da misli o Draži ovo ili ono, nije mi on deda pa da mi ga bude žao, ali ta spektakularna otkrivanja suštine iz jednog dokumenta koji je sto puta objavljen na blogu, i to bez i malo volje da se stvarno o tome razgovara, već objavljivan umaniru: aha, a ovo!? j estvarno bez veze.
I Jedan dokument rasvetljava tako kompleksno vreme.

Uostalom, neka Titu voli ko god hoće, ono što je važno i što smatram dobrim je da je Tita mrtav, komunizam mrtav i Jugoslavija mrtva.
deset_slukom deset_slukom 21:42 05.05.2013

Re: ...

@omega, @hoochie

Dešavanja devedesetih mi daju za pravo da mislim kako bi '45, u zanosu eventualne pobede nacionalističkih snaga, bilo svakojakih, spektakularnih događanja. Nemate ama baš nikakvog osnova da me ubeđujete u drugačije. Vaše pretpostavke protiv mojih... nema smisla da se prepucavamo.

Biću potpuno precizan: ako mi je već sudbina namenila da se rodim na ovom nesrećnom prostoru, drago mi je da se to desilo u Titovoj Jugoslaviji.
deset_slukom deset_slukom 21:59 05.05.2013

Re: ...

freehand

Ja nisam. Šta je taj Ustav činilo separatističkim?
Možda još bolje - šta je u tom Ustavu bilo mimo ili protiv Ustava SFRJ?


Umalo da previdim ovaj post. Sigurno znaš na šta mislim, baviš se istorijom, koliko sam shvatio.

Po sećanju... ukoliko nešto Srbiji ne odgovara u saveznom zakonu, primenjivaće svoj. Da li sam u pravu?

EDIT: evo citat.

Кад се актима органа федерације или актима органа друге републике, противно правима и дужностима које она има по Уставу Социјалистичке Федеративне Републике Југославије, нарушава равноправност Републике Србије или се на други начин угрожавају њени интереси, а при томе није обезбеђена компензација, републички органи доносе акте ради заштите интереса Републике Србије.
omega68 omega68 22:00 05.05.2013

Re: ...

Vidiš, ako si ne Srbin onda sigurno imaš neku rezervnu domovinu koja je domovina naroda čiji si pripadnik. Ili ti je to prva domovina, sve jedno.
Ja nemam drugu domovinu, moj narod nema nikakvo mesto gde bi me neko primio kao svog.
Devedesetih, koliko se ja sećam a sećam se, ne Srbi u Srbiji nisu imali problema, nisu postajali izbeglice bez igde ičega, menjali su kuće svojevoljno sa ljudima iz drugih republika, milicija je radila svoj posao na poboljšavanju sigurnosti...
Na sve to ti imaš pravo da, danas, pričaš neistine i da se time još hvališ.Još nas i zezaš?
To šta ti imaš da kažeš na tu temu me ne interesuje baš IČ.
rade.radumilo rade.radumilo 22:06 05.05.2013

Re: ...

Jeste bolje.


Aha, how yes no.


Bolje je jer je uspostavljen sistem u kome se ne može vladati a da se pre toga ne dobiju izbori.
To je osnov svega.


Teorijski da, praktično državom i dalje upravlja ista oligarhija podeljena u dve frakcije, što je i onda bio slučaj. Tada se takođe glasalo, samo unutar SKJ u kome us takođe postojale frakcije iz kojih su i nastale stranke koje i dan danas upravljaju državom.


Oni koji su spremni da zarad samo malo višeg ličnog materijalnog standarda, a i u najsrećnije Titovo vreme životni standard nije bio za većinu značajno bolji od ovog sada,


U kom propagandnom pamfletu, koje stranke ovo piše? Ovakvu glupost se ne usuđuju da odvale ni najbeskrupulozniji spin doktori naših stranaka danas.


dakle ko je speman da se za tek nešto bolji materijalni status, odrekne poliitčke slobode, prava na mišljenje, prava na kritiku vlasti, ko je speman da šapuće, taj može onaj sistem priželjkivati.


Tema ovog bloga je da je sada mnogo gore nego što je bilo onda. To je činjenica i to što na listi od dvadeset stavki sadašnji sistem ima bolju ocenu u jednoj stavci a lošiju u ostalih 19 ne može ga učiniti boljim, ma koliko "poena" ta stavka vredela. Verujem da momku koji je ispred mene, u apoteci, kupovao Pampers na komad poslednjim parama iz džepa, mogućnost da javno psuje vlast znači znaš koliko u životu.


Olako se zaboravlja šta je onaj sistem bio i u ta "srečna" vremena.
U tom idealnom sistemu se za obične pantalone moralo iči u drugu državu da bi se se kupile. Neki su srećni jer su postojali države koje su bile još gore, iz kojih se nije moglo ni ići u Trst.


Da zamisli, moglo se ići u Trst. Najviše zahvaljujući tome što je Bravar imao muda i mozga da prevesla onog satrapa Staljina. Imao sam prilike da oputujem sve zemlje istočne Evrope i SSSR. Imao sam prilike da vidim šta bi bilo i ovde, da je Crvena Armija ostala u Jugoslaviji posle 2. sv. rata. Za početak, ne bi mogao da mrdneš nigde iz zemlje, a o ostalom da ne pričamo.


Baš me zanima šta li bi nostalgičari rekli za Srbiju kada pantalona i gramofonskih ploča, ili neki današnjih pandana njima, ne bi bilo u Srbiji.
Da li bi Srbiju smatrali srećnom zemljom kao što smatraju tu u kojoj ničeg nije bilo.
Ali su, kud ćeš veće strće, smeli da odu u drugu državu da ih kupe.


Fala na pitanju, bilo je sasvim fine robe da se kupi i ovde, a u Trst se išlo po ono "ekstra" i zamisli, bilo para da se ode.
freehand freehand 22:23 05.05.2013

Re: ...

deset_slukom
freehand

Ja nisam. Šta je taj Ustav činilo separatističkim?
Možda još bolje - šta je u tom Ustavu bilo mimo ili protiv Ustava SFRJ?


Umalo da previdim ovaj post. Sigurno znaš na šta mislim, baviš se istorijom, koliko sam shvatio.

Po sećanju... ukoliko nešto Srbiji ne odgovara u saveznom zakonu, primenjivaće svoj. Da li sam u pravu?

EDIT: evo citat.

Кад се актима органа федерације или актима органа друге републике, противно правима и дужностима које она има по Уставу Социјалистичке Федеративне Републике Југославије, нарушава равноправност Републике Србије или се на други начин угрожавају њени интереси, а при томе није обезбеђена компензација, републички органи доносе акте ради заштите интереса Републике Србије.

Obrati pažnju na boldovano i podvučeno.
Ja o Ratku Markoviću i Vladanu Kutlešiću ne moram da mislim mnogo dobrog (kao što i ne mislim) ali da im sporim pravno znanje . nisam dovoljno hrabar.

BTW - nisi dobro shvatio. Ne bavim se istorijom, sem amaterski i kao ljubitelj.
Ali sam dosta čitao, puno ljudi i puno stvari video iz prilične blizine, i znam dovoljno da bih mogao da jasno razlikujem činjenice i ozbiljne ljude od pacijenata "Odjeka i reagovanja" i šarlatanske feljtonistike najrazličitjih provenijencija.
deset_slukom deset_slukom 22:24 05.05.2013

Re: ...

omega68
Vidiš, ako si ne Srbin onda sigurno imaš neku rezervnu domovinu koja je domovina naroda čiji si pripadnik. Ili ti je to prva domovina, sve jedno.
Ja nemam drugu domovinu, moj narod nema nikakvo mesto gde bi me neko primio kao svog.
Devedesetih, koliko se ja sećam a sećam se, ne Srbi u Srbiji nisu imali problema, nisu postajali izbeglice bez igde ičega, menjali su kuće svojevoljno sa ljudima iz drugih republika, milicija je radila svoj posao na poboljšavanju sigurnosti...
Na sve to ti imaš pravo da, danas, pričaš neistine i da se time još hvališ.Još nas i zezaš?
To šta ti imaš da kažeš na tu temu me ne interesuje baš IČ.


Ništa te ne razumem, pogotovo ne znam šta te je tako iziritiralo. I te neke rezervne domovine i koješta... kako je malo potrebno da se to pokrene.
deset_slukom deset_slukom 22:32 05.05.2013

Re: ...

@free

Obrati pažnju i ti na boldovano "или се на други начин угрожавају њени интереси, а при томе није обезбеђена компензација,"

Ni ja im ne sporim znanje, ali duboko verujem da se u ovo može strpati bukvalno sve i svašta. Pogotovo to može čovek sklon donošenju lex specialisa i sličnih marifetluka.
freehand freehand 22:36 05.05.2013

Re: ...

Aha, how yes no.

Pa ovo sad je direktna posledica onoga pre. I akontativnog trošenja i mudre politike.

Teorijski da, praktično državom i dalje upravlja ista oligarhija podeljena u dve frakcije, što je i onda bio slučaj. Tada se takođe glasalo, samo unutar SKJ u kome us takođe postojale frakcije iz kojih su i nastale stranke koje i dan danas upravljaju državom.

Prvo - pozdravio te Mihajlo Marković sa bespartijskim pluralizmom.
Drugo - najveći deo sveta funkcioniše na tom političkom dualizmu. I to se pokazalo sigurno kao efikasnije ako već ne i pametnije rešenje za izbor onog ko će upravljati državnom kasom.

U kom propagandnom pamfletu, koje stranke ovo piše? Ovakvu glupost se ne usuđuju da odvale ni najbeskrupulozniji spin doktori naših stranaka danas.

to je upravo tako. Sem u momentima kad je stanovništvo potkupljivano ludački besmislenim pumpanjem standarda iz kredita kako bi se zabašurila katastrofa u ekonomiji i odložile političke promene. naročito oni višekratni sjajni udari inflacije na svake dve godine, sa motanjem čekova, par-nepar benzinom, redovima za zejtin/kafu/šećer/deterdžent.

Tema ovog bloga je da je sada mnogo gore nego što je bilo onda. To je činjenica i to što na listi od dvadeset stavki sadašnji sistem ima bolju ocenu u jednoj stavci a lošiju u ostalih 19 ne može ga učiniti boljim, ma koliko "poena" ta stavka vredela. Verujem da momku koji je ispred mene, u apoteci, kupovao Pampers na komad poslednjim parama iz džepa, mogućnost da javno psuje vlast znači znaš koliko u životu.

Izvini, koji je spisak u pitanju? Kojih ej to 19 stavki bilo bolje, baš sma znatiželjan?


Fala na pitanju, bilo je sasvim fine robe da se kupi i ovde, a u Trst se išlo po ono "ekstra" i zamisli, bilo para da se ode.



Na Ponte Roso za extra robu... Ti se opasno zajebavaš.

A bilo je para... Iz kredita.
freehand freehand 22:47 05.05.2013

Re: ...

deset_slukom
@free

Obrati pažnju i ti na boldovano "или се на други начин угрожавају њени интереси, а при томе није обезбеђена компензација,"

Ni ja im ne sporim znanje, ali duboko verujem da se u ovo može strpati bukvalno sve i svašta. Pogotovo to može čovek sklon donošenju lex specialisa i sličnih marifetluka.

Prva rečenica je bitna jer se poziva na Ustav SFRJ, a ta koju si bolodovao je iz nje izvedena i ne poništava je niti dovodi u pitanje njen sadržaj.
Što se postupanja na osnovu tumačenja tiče - za to Miloševiću nikakav Ustav nije ni bio potreban.
Štaviše, velike igre su se igrale se sa tumačenjem Ustava SFRJ, a ne republičkog.
Osnovna intencija promene republičkog Ustava bilo je oduzimanje pokrajinama ingerencija republika i njihovo svođenje na meru od pre amandmana i ustava iz '74.
deset_slukom deset_slukom 23:04 05.05.2013

Re: ...

freehand

Prva rečenica je bitna jer se poziva na Ustav SFRJ, a ta koju si bolodovao je iz nje izvedena i ne poništava je niti dovodi u pitanje njen sadržaj.

Hajde jednom da i ti budeš u pravu. Meni je tokom čitanja zazvučalo kao da ispred ovog što sam boldovao ima zarez, koji bi potpuno promenio smisao rečenice.

No, koliko se sećam, ima tu još jedan sporni deo, ne sećam se o čemu se radi. Ovaj sam lako našao, jer je na kraju.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:09 05.05.2013

Re: ...

fala fri, da ne bi tebe ja ne videh komentar


tada se takođe glasalo, samo unutar SKJ u kome us takođe postojale frakcije iz kojih su i nastale stranke koje i dan danas upravljaju državom.


Ti stvarno ne razumeš razliku između unutarprtijskog glasanja i demoktarskih izbora?
Bio sam uveren da skoro svi komentatori ovde znaju osnovne principe demokratije i da oko toga ne može da bude sporenja.
A ti vidim poistovećuješ partijska glasanja i slobodne izbore.
To glasanje nikakve veze sa izborima nema.

A ako su današnje stranke, kako ti kažeš, produkt tog sistema, nije mi jasno da li time hvališ današnje stranke (jer su produkt sistema koga ti ceniš) ili kudiš sistem koji je proizveo loše stranke.

Ovakvu glupost se ne usuđuju da odvale ni najbeskrupulozniji spin doktori naših stranaka danas.


A u čemu se ogledao taj značajno bolji život? Ali značajno.
Kafu, šećer, par nepar izostavi

Imao sam prilike da oputujem sve zemlje istočne Evrope i SSSR

I video si da je od Titinog komunizma bilo i gorih.
I ti zadovoljan?

mogućnost da javno psuje vlast

Ti na to svodiš slobodu?
Akoje tako onda je sve dosta jasnije.
a u Trst se išlo po ono "ekstra"

Aha, po ekstra u prepunim, prljavim, vozovima, u kojima nepismene tetke švercerke spavaju po hodnicima, na torbama prepunim bofla sa Ponte Rosa.

I taj bofl je Titova omladina koja slavi rad smatrala za ekstra.
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:12 06.05.2013

Re: ...

Šta je taj Ustav činilo separatističkim?


Председник Републике Члан 83

Председник Републике:
- обавља послове из области односа Републике Србије са другим државама и међународним организацијама, у складу са законом;
- руководи оружаним снагама у миру и рату и народним отпором у рату; наређује општу и делимичну мобилизацију; организује припреме за одбрану у складу са законом;
- кад Народна скупштина није у могућности да се састане, по прибављеном мишљењу председника Владе, утврђује постојање непосредне ратне опасности или проглашава ратно стање;

Znači direktno nepriznavanje prava Predsedništvu SFRJ kao Vrhovnom komandantu.
VIII Однос према Уставу Социјалистичке Федеративне Републике Југославије

Члан 135

Права и дужности које Република Србија, која је у саставу Социјалистичке Федеративне Републике Југославије, има по овом Уставу, а који се према савезном уставу остварују у федерацији, оствариваће се у складу са савезним уставом.
Кад се актима органа федерације или актима органа друге републике, противно правима и дужностима које она има по Уставу Социјалистичке Федеративне Републике Југославије, нарушава равноправност Републике Србије или се на други начин угрожавају њени интереси, а при томе није обезбеђена компензација, републички органи доносе акте ради заштите интереса Републике Србије.

Znači supermacija nad saveznim ustavom.
E vidi sada, ako se još uzme u obzir i onaj upad u platni sistem Jugoslavije, pa uvođenje sankcija Sloveniji jer joj se eto ne sviđa kako Slovenci misle o demonstracijama na Kosovu, pa izvini ali to je siledžijsko ponašanje prema Jugoslaviji i davanje direktnog povoda da i drugi donose svoje ustave i proglašavaju nezavisnost. I onda se pitaš kako je razbijena JNA.I da zaključim, Milošević je vrlo glupo postupio jer se qurčio sa onim ako ne znamo da radimo znamo da ratujemo, pa ili će biti kako mi hoćemo ili neće nikako, i bi nikako.Umesto da ih iskulira i pusti ih da se ispale pa oni budu krivci, Milošević je pokazao Kučanu i Tuđmanu šta i kako treba da urade.
deset_slukom deset_slukom 00:29 06.05.2013

Re: ...

freehand

Ali sam dosta čitao, puno ljudi i puno stvari video iz prilične blizine, i znam dovoljno da bih mogao da jasno razlikujem činjenice i ozbiljne ljude od pacijenata "Odjeka i reagovanja" i šarlatanske feljtonistike najrazličitjih provenijencija.


Evo ti još malo iz tog ustava, pa pogledaj iz blizine. Propraćeno je komentarom (sa ovog bloga).

Cit. članom 72 se određuje da je Srbija suverena i NEZAVISNA:

«Republika Srbija uređuje i obezbeđuje: 1. suverenost, nezavisnost i teritorijalnu celokupnost Republike Srbije i njen međunarodni položaj i odnose s drugim državama i međunarodnim organizacijama.»

Ovom odredbom Republika Srbija prestaje biti delom federacije, ona je nezavisna država i nema nikakvih dužnosti prema federaciji čiji član više nije.

Ako je to tako, a tako je, postavlja se pitanje, kakav je onda uopšte smisao odredbe člana 135, st.1 Ustava RS, koji glasi:

«Prava i dužnosti koje Republika Srbija, koja je u sastavu Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije, ima po ovom ustavu, a koja se prema saveznom ustavu ostvaruju u federaciji, ostvarivaće se u skladu sa saveznim ustavom»?

Smisao ove odredbe je u tome što nezavisna Srbija, koja nema nikakvih dužnosti prema federaciji, želi da zadrži prava koja joj je nekada, kao članu federacije, davao taj ustav. Najvažnije od tih prava (kojih se Srbija u stvari svojom nezavisnošću pravno odrekla) su (1) da učestvuje u radu Predsedništva države kojoj više ne pripada, (b) da preko njega zadrži svoju kontrolu nad vojskom, (3) da se krije iza imena Jugoslavije i «zalaže za teritorijalni integritet Jugoslavije», i (4) da polaže «pravo» na deo savezne kase.

freehand freehand 00:32 06.05.2013

Re: ...

E vidi sada, ako se još uzme u obzir i onaj upad u platni sistem Jugoslavije, pa uvođenje sankcija Sloveniji jer joj se eto ne sviđa kako Slovenci misle o demonstracijama na Kosovu,

Pa ono jes, samo što se Slovenci nisu ograničavali samo na mišljenje, a ni Tuđmanu sigurno nije trebao primer.
U članu 135 nema supremaciju nad Saveznim Ustavom, niti njegovog derogiranja, već je samo ostavljena dvosmislena ograda za slučaj njegovog kršenja od strane saveznih organa ili drugih republika koja je po tadašnjim tumačenjima služila tome da u slučaju jednostranih akata republički organi ne moraju da čekaju reakciju nadležnih saveznih organa. To je i tada bilo predmet žestoke rasprave.
Što se člana 83 tiče tu si u pravu, i htedoh da kažem da koliko se sećam, a sećam se bledo, beše član u vezi sa komandovanjem oružanim snagama koji je i bio najproblematičniji. No eto, mrzelo me da tražim.

freehand freehand 00:39 06.05.2013

Re: ...

Evo ti još malo iz tog ustava, pa pogledaj iz blizine. Propraćeno je komentarom (sa ovog bloga).

A bi li bio problem da daš link?
rade.radumilo rade.radumilo 00:53 06.05.2013

Re: ...

Ti stvarno ne razumeš razliku između unutarprtijskog glasanja i demoktarskih izbora?
Bio sam uveren da skoro svi komentatori ovde znaju osnovne principe demokratije i da oko toga ne može da bude sporenja.


Ti ovo sada zoveš demokratijom?

A u čemu se ogledao taj značajno bolji život? Ali značajno.
Kafu, šećer, par nepar izostavi


Primer: Mogao si da se nadaš rešavanju stambenog pitanja. Država je gradila stanove za firme koje su ih delile zaposlenima, što je bilo naličje u ogledalu američkog sistema u kom su preduzetnici gradili stanove koje su pak zaposleni mogli sebi priuštiti. Sada nemaš ni jedno ni drugo, odnosno većina zaposlenih sebi ne može priuštiti ni plaćanje komunalija, bez zakidanja sebi i svojoj deci na hrani i odeći.

I video si da je od Titinog komunizma bilo i gorih.
I ti zadovoljan?


Zadovoljan što je uspeo da nas spase od toga. Zapitaj se šta bi bilo da je Crvena Armija ostala ovde posle 1945-e. Česi, Slovaci, Poljaci, Mađari, Rumuni i Bugari su to osetili na svojoj koži. Pitaj ih malo, kako im je bilo. Za razliku od nas, oni čak nisu ni uzeli puške i stavili petokraku na čelo, već im je petokraka stigla na bokovima T-34.

Ti na to svodiš slobodu?
Akoje tako onda je sve dosta jasnije.


Pa to je sva sloboda koju imaš u Srbiji. Neće te niko dirati ukoliko pljuješ sistem, ali ukoliko se nađeš na putu mašineriji ili miljenicima sistema, jednako će te pregaziti kao i u vreme Tita. Prava sloboda je kada znaš da ukoliko te država o'čepi, možeš da je dobiješ na sudu. Ovde ne možeš ni opštinu da dobiješ na domaćim sudovima, pa makar ista pogazila i ustav.


Aha, po ekstra u prepunim, prljavim, vozovima, u kojima nepismene tetke švercerke spavaju po hodnicima, na torbama prepunim bofla sa Ponte Rosa.

I taj bofl je Titova omladina koja slavi rad smatrala za ekstra.


Mi išli da kupimo Rossi cipele i fensi igračke za poklone na rodbinskim rođendanima. Prošli pored Ponte Rosa ali nismo svraćali. Ah da, u Trst smo išli tokom letovanja u Poreču, ne u okviru šverc tura. To letovanje u Poreču, smo mogli sebi komotno priuštiti od dve plate sa srednjom stručnom spremom.
Sada deca tih istih "nepismenih tetki" preprodaju, po svojim buticima, bofl robu kupljenu kod Kineza na veliko i većina jedva i to može sebi priuštiti.
deset_slukom deset_slukom 01:00 06.05.2013

Re: ...

freehand

A bi li bio problem da daš link?


Nije problem, ali piše lepo, srpski "suverenost, nezavisnost,...". Proverio sam, tako piše u Ustavu. Znači nije odjek, nego piše.

Evo linka, post je duži, možda čak i tebi bude zanimljiv.

http://blog.b92.net/text/13705/13-13-13--Genocide-Over/#k762948

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana