Ekonomija| Putovanja

Let JAT-a iz Tel Aviva u petak nije kasnio

Milutin Milošević RSS / 17.06.2013. u 20:48

Uopšte nije ni poleteo!

13115.jpg

Moj prijatelj Maher, Palestinac koji je završio fakultet u Beogradu i uvek rado posećuje Srbiju, trebalo je da u petak letom JAT Ervejza broj JU 071 doleti u Beograd. Let je trebalo da poleti u 1:50 noću.

Posle 4 sata čekanja, putnici su obavešteni da je let otkazan. Savetovano im je da odu kućama i kontaktiraju svoje agente za novi let. Maher je pokušao da nadje nekoga iz JAT-a na aerodromu ali nije bilo nikoga. Let je, inače, iz Beograda trebalo da poleti veče ranije u 21:05 i da usput sleti u Bejrut. Dakle, pošto je kod nas sat vremena razlike, tri ipo sata pre nego što je trebalo da krene let, znalo se da avion iz Beograda nije ni poleteo!

Maher je propustio sastanke zakazane za petak. Kartu za JAT platio je 590 dolara, a za let Turkiš Erlajnsom platio je novu 490 dolara.

Maher će tužiti JAT. Možda može da dobije povraćaj novca. Ne znam kakvo je zakonodavstvo u Izraelu, ali nešto nisam ubeđen da će moći da nadoknadi štetu zbog neobavljenog posla i dodatni put od kuće (Ramala, Jerusalem) do aerodroma.

Čudom se danas čudio kad smo mu rekli da Etihad kupuje JAT.



Komentari (189)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jkt2010 jkt2010 06:08 18.06.2013

Re: Dakle, sta Etihad kupuje

nim_opet: u velikom broju slucajeva kupovine zastarelih avio-kompanija, ne kupuje se kompanija kao takva, tj. ljudi ili zgrade ili avioni

Za ljude nisi u pravu. Vec sada je velika nestasica (kvalitetnih) ljudi (i pilota i mehanicara) a tek ce da bude nestasica.
Asia needs close to 200,000 pilots in the next twenty years
According to the report, which is part of Boeing's industry forecast, the region would need about 185,600 new pilots and 243,500 new technicians in the next two decades.


Kad se ovo ima u vidu , jasno je koliko se razume potencijal kojim (jos uvek) raspolazemo, i zasto se razgovori na ovu temu obavezno svedu na matore stevke, bajate sendvice i krseve od aviona. Kao da je to pa bitno.

Jos jedna ilustracija:

Sokolov expressed the hope that pilots from Europe and the United States would be attracted by the Russian job offer, as pilots’ wages in Russia had become competitive, reaching 500,000 rubles ($16,250) a month, or about $195,000 a year.


Tako da umesto da planiramo da obucavamo mlade za zaposljavanje na ovakvim poslovima, mi im preporucujemo preobuke za zavarivace...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 07:21 18.06.2013

Re:

10. oktobra 1955. godine. Na letu Beograd-Beč novog „Jatovog" „konvera", u blizini Beča, zbog veoma loših vremenskih uslova i posade koja je slabo poznavala nove instrumente u avionu, došlo je do udesa i do pada aviona u šume Kalenberga, u blizini bečkog aerodroma „Vien-Švehat".


Kahlenberg je u blizini Schwechata samo iz avionske perspektive - skoro 30 km razdaljina. Udes se desio izgleda jer je pilot zbog loseg vremena od svetla na brdu mislio da je pista pa je tamo sletao a nije pao (zato je relativno veliki broj putnika preziveo) a aerodrom nije imao radar. Jos dva 'konvera' su posle pala: jedan kod Minhena a jedan kod Podgorice.
nim_opet nim_opet 17:05 18.06.2013

Re: Dakle, sta Etihad kupuje

Ne sumnjam u verodostojnost potraznje za pilotima/mehanicarima itd - ali ili je neko lud u Etihadu ako umesto da ponudi tim ljudima posao, kupuje celu kompaniju sa sve dugovima da bi bas njih dobio , ili su ljudi minorna stavka. Ako je vec tolika traznja, i Etihadu bas trebaju ljudi iz Srbije, nista ne sprecava sadasnje pilote u Jatu da daju otkaz i u Etihad odu.
chitach chitach 17:40 18.06.2013

Re: Dakle, sta Etihad kupuje


au sine, jat je upravo pao na drugo mesto aviokompanija u cije avione nikad necu uci.



cuti, to je bio jedini direktan let za Sarajevo iz CH. Sada je cimanje preko Beca ili Minhena ili Bg-a . Ima sada wizz za Tuzlu leti. Inace ovaj BiHairlines ZH za SAR imao spustanje na Mahovljane ( BL) . nekada se desi da neko izadje ali rijetko .Drug iz skole ( vojno lice sada ) odgovara za bezbjednost Mahovljana , svrati, zapalim cigaru ( to dok sam duvanio ) i onda ajd dalje za SAR. cirkus zivi . Kao busom da letis :)))
Bonner Bonner 22:32 18.06.2013

Re: Dakle, sta Etihad kupuje

niccolo


...

Jedini eventualni interes Etihada može da bude to što oni nemaju pravo da koriste prednosti Sporazuma o zajedničkom evropskom vazduhopovnom prostoru (to je onaj sporazum po osnovu koga recimo WizzAir leti od Beograda do Niša),

...Etihad eventualno možda uđe u tu priču jer imaš višak kinte od tih njihovih šeika, koju ne zna na šta će da potroši nego na neke gluposti...


Etihad je vec u Sporazumu o zajednickom evropskom nebu posto je suvlasnik nemackog Air Berlina (29% akcija), druge po velicini aviokompanije u Nemackoj.

Etihad ne zivi od viska kinte seika nego od profita, prosle godine 30 Miliona neto-profit i prevezenih vise od 10 miliona putnika.

Etihad je u JAT-u prepoznao dobro trziste. Beogradski Aerodrom ima sve sanse da postane novi internacionalni hub za interkontinentalne letove za SAD i Kanadu. Lokalno trziste od ca. 20 miliona ljudi je interesantno a beogradski aerodrom kao najveci u regionu ima sve predispozicije za tako nesto.

Dok se sa beogradskog aerodroma ne bude letelo sa SAD i Kanadu dotle ce Etihad da prevozi Srbe preko Düsseldorfa Air Berlinom ciji je suvlasnik i preuzme deo prihoda i putnika od direktnog konkurenta Lufthanse koja danas prevozi vecinu putnika za SAD i Kanadu iz Srbije. Dakle cilj Etihada je jasan i pre svega poslovne prirode.

kick68 kick68 01:23 18.06.2013

.

Nije sve tako crno:)

Tri tipa Jatovih stjuardesa
Milutin Milošević Milutin Milošević 07:52 18.06.2013

Re: .

Tri tipa Jatovih stjuardesa

Ha, ovo je sjajno:
Letenje će svakako uskoro postati dosadno.
49 41 49 41 03:30 18.06.2013

Politikanstvo

Jat-ov avion kod Srpske Kamenice je pao zbog udara rakete PVO!

Varsavski Pakt je imao vezbu na celom prostoru.
Vazdusni prostor je bio zatvoren, zbog vojnog letenja i dejstva PVO.

Po zavrsetku vezbe, pala je komanda - Vezbe zavrsene, "otvaraj" nebo za civilni saobracaj!

Zbog lose koordinacije i prenosa komandi, svi nisu primili - ISTOVREMENO poruku.
Jat-ov avion je bio prvi avion koji je poleteo i nasao se u zoni zabrane letenja - koja to vise nije bila.

lidiaz lidiaz 04:32 18.06.2013

Let za TLV preko Bejruta?

Sve, sve, ali to sletanje u Bejrut je malo cudno u celoj toj prici. Gde sme avion sa Izraelcima da slece u Bejrut.

Inace, ovde kad otkazu let, "smeste" te po sopstvenom nahodjenju na neki drugi, pa se ti onda bunis ako ti ne odgovara. Ako ne poletis tog dana kad hoces, a neces onda kad oni hoce, mogu i ne moraju da ti bilo sta vrate. A to sto vrate je neki kredit, odnosno mozes da koristis kad sledeci put kupujes kartu.
Ako moras da prenocis zbog otkazivanja leta, well, bad luck. Snadji se, nije to do njih.
Skoro su uveli propis da ne smeju da te drze u avionu duze od par sati ako avion ne polece. Bar jedan avion su drzali sedam sati. Za tih sedam sati nisu sluzili ni vodu ni hranu.
Imaju obicaj da te ubace u avion i da te onda odvezu na parking da cekas. Ako imas nesrecu da je let kraci od tri sata zvanicno, nema ni sendvica koji mozes da kupis.
Inace nema besplatne hrane u avionu, ni na jednoj domacoj liniji.
Cene karata se menjaju svakodnevno, navodno ponuda i potraznja. Pa je skuplje da letis iz Chikaga do Atlante recimo, nego iz Milvokija preko Chikaga (sa sletanjem( do te iste Atlante.

Mada, ima i Jat mana, i ta prica o jeftinoci ne stoji. Nama je bilo jeftinije da ne letimo Jatom, i to prilicno jeftinije poslednji put.
Mada iz Izraela nema puno opcija.
Milutin Milošević Milutin Milošević 07:55 18.06.2013

Re: Let za TLV preko Bejruta?

Mada iz Izraela nema puno opcija.

Pored pomenutog Turkiša, leti od skora i Pegazus, i to po sasvim pristupačnim cenama. Takodje, može se razmotriti i Wizz is Budimpešte.
skyspoter skyspoter 06:25 18.06.2013

Ethiad

ne kupuje Jat samo zbog slotova nego i zbog tehničke službe. Mene zanima kako će taj ugovor da se ratifikuje AKO Srbija udje u EU? Ili je to onaj ukorenjeni sistem - mislićemo o tome sutra.
Bonner Bonner 22:20 18.06.2013

Re: Ethiad

skyspoter
ne kupuje Jat samo zbog slotova nego i zbog tehničke službe. Mene zanima kako će taj ugovor da se ratifikuje AKO Srbija udje u EU? Ili je to onaj ukorenjeni sistem - mislićemo o tome sutra.


Etihad je vec u EU, oni su suvlasnici Air Berlina.

To je onaj ukorenjeni sistem - nisam informisam ni o cemu ali sve znam.


marco_de.manccini marco_de.manccini 06:42 18.06.2013

газда милутине, ипак је то превише

Ne znam kakvo je zakonodavstvo u Izraelu, ali nešto nisam ubeđen da će moći da nadoknadi štetu zbog neobavljenog posla i dodatni put od kuće (Ramala, Jerusalem) do aerodroma.

Не верујем да постоји земља на свету у којој би могао да наплати штету за необављени посао.

Авионска компанија, продајом карте, није постала партнер у том послу и нема разлога да сноси ризике и трошкове пословања заједно с твојим пријатељем. Баш као што пријатељ, разумљиво, не би дао проценат прихода од тог посла авио компанији да је којим случајем све ишло по плану.

Авио компанија се, продајом карте, обавезала да ће пребацити купца карте од тачке А до тачке Б. Фиксни датуми нису део те обавезе (а понајмање ризик изгубљеног посла због помереног датума лета). У случају отказаног лета оно чему се купац може надати је понуда другог датума или враћање пуне цене за карту.
marko-pg marko-pg 12:38 18.06.2013

Re: газда милутине, ипак је то превише

marco_de.manccini
Ne znam kakvo je zakonodavstvo u Izraelu, ali nešto nisam ubeđen da će moći da nadoknadi štetu zbog neobavljenog posla i dodatni put od kuće (Ramala, Jerusalem) do aerodroma.Не верујем да постоји земља на свету у којој би могао да наплати штету за необављени посао. Авионска компанија, продајом карте, није постала партнер у том послу и нема разлога да сноси ризике и трошкове пословања заједно с твојим пријатељем. Баш као што пријатељ, разумљиво, не би дао проценат прихода од тог посла авио компанији да је којим случајем све ишло по плану. Авио компанија се, продајом карте, обавезала да ће пребацити купца карте од тачке А до тачке Б. Фиксни датуми нису део те обавезе (а понајмање ризик изгубљеног посла због помереног датума лета). У случају отказаног лета оно чему се купац може надати је понуда другог датума или враћање пуне цене за карту.


Potpuno si u krivu. Ovdje se radi o tome da je avionska kompanija svjesno prevarila putnika, zbog čega je on pretrpio štetu. Nikakva viša sila, nikakva nepredviđena okolnost nije bila uzrok ovome. Ja sam imao sličan problem sa JAT-om prije desetak godina, zatvorili su me u prostoriju ispred gejta na PG aerodromu, zatim me zatvorili u avionu. Tako su me svjesno držali ukupno 6 sati i nisu mi dozvoljavali da izađem. Zbog toga sam propustio let Aeroflota BG-Moskva i par sastanaka u Moskvi. Ostao sam 3 dana u BG, gdje sam živio o svom trošku.
Dakle, ovdje se može govoriti o kriminalnom udruživanju zaposlenih u JAT-u.
Nisam ih tužio, jer nisam imao vremena za to.
ecce-florian ecce-florian 13:08 18.06.2013

Re: газда милутине, ипак је то превише

marko-pg marko-pg 20:56 18.06.2013

Re: газда милутине, ипак је то превише

Izvini, nisam ukapirao za šta ovo služi. Ako možeš, objasni mi ukratko.
Milutin Milošević Milutin Milošević 21:03 18.06.2013

Re: газда милутине, ипак је то превише

Piše na stranici do koje vodi link:

http://www.refund.me/

refund.me GmbH helps you to assess and actually claim your refund WORLDWIDE from airlines in case of delayed, cancelled or overbooked flights

Mission

Serve the air passenger community worldwide; enable them to have their entitlements at their fingertips.

Description

refund.me GmbH uses sophisticated business intelligence to pre-filter and assess situations as they are covered by the EU Regulation 261/2004. The customer uses an easy to use app or web based claim calculator to master all legal difficulties and to speed up claim processing by an (almost) paperless process that uses modern real-time technology to sign power of attorney forms and generate automate...d inquiries and responses. That makes the claim process fast and fun and brings you the money faster. In addition, refund.me partners with experienced lawyers to handle even the most difficult cases that cannot be done by our almost fully automated processing. We are here to serve YOU and make complicated EU Regulations to few clicks. refund.me: the worlds most loved way to get paid in case of flight delays,cancellation or overbooking.
ecce-florian ecce-florian 09:06 18.06.2013

uroš bogdanović

decenijska tajna više nije tajna



uros_vozdovac uros_vozdovac 10:29 18.06.2013

Re: uroš bogdanović

Kad nestane selotejpa
jkt2010 jkt2010 12:49 18.06.2013

Re: uroš bogdanović

uros_vozdovac
Kad nestane selotejpa


Mojave desert...
ecce-florian ecce-florian 13:16 18.06.2013

nego kad smo već

kod avio saobraćaja

gazda ne mogu da obavim on-line rezervaciju karata kod one ukrajinske avio kompanije čije ime ne mogu da objavim jer bi bilo reklamiranje.Ajde vidi sa ljudima iz predstavništva.Ako budu dve besplatne povratne karte Beograd Kijev Delhi ( ili sa barem 70% popusta) objaviću i ime i logo i sajt.

Jer, ako rešimo do Delhija ,posle možemo da letimo avionima najbolje indijske kompanije preko Katmandua za Čenai po zaista povoljnoj ceni
blogovatelj blogovatelj 15:25 18.06.2013

Re: nego kad smo već

Jer, ako rešimo do Delhija ,posle možemo da letimo avionima najbolje indijske kompanije preko Katmandua za Čenai po zaista povoljnoj ceni


Ovi Indijci od nedavno lete iz Kanade i imaju dobre cene.
Milutin Milošević Milutin Milošević 20:00 18.06.2013

Re: nego kad smo već

Indigo i Jet Airways su sasvim OK. Malo me je razočarao Kingfisher (ne sećam se zbog čega, ali jeste).
ecce-florian ecce-florian 14:52 18.06.2013

101

e znao sam da će ako se na satićk dva odvojim od kompa neko već maznuti 100
jbg
jednatanja jednatanja 19:47 18.06.2013

Letela

sam prošle nedelje Diseldorf-Beograd-Diseldorf.

Stjuardese su starije ali ljubazne, piloti su dobri, MEDJUTIM.

Avion je trebao da poleti u 11:05, poleteo je u 14:15. Dobro da nisam povela dete na put, a htela sam, bila sam šest sati na aerodromu. Kad je stigao avion iz Bgd u Diseldorf, bio je to Aviogeneksov Boing 737-200, star 26 godina, enterijer katastrofa. Zvanično, iz JAT-ove flote od 10 Boinga 737-300, u upotrebi su samo 6, zato i Aviogeneksov uskače kad zatreba.

Moja majka je došla u posetu pre par dana. Aviogeneksovim. Na pola leta se okrenuo i vratio nazad u Bgd zbog manjeg kvara. Došla je sa par sati zakašnjenja.

Stari avioni, kao stari automobili se kvare, imala sam i ja Yuga. Država se zaj...... sa stvarima koje nisu za kockanje - ljudski životi. Vreme je. Krajnje je vreme.
marko-pg marko-pg 20:55 18.06.2013

Re: Letela

Iako vec deset godina nisam letio JAT-om, dijelim tvoj utisak. To nisu stvari za igru, krajnje je vrijeme da se riješi. Treba ga hitno dati Etihadu za jedan euro i preuzeti dugove. Dodatne obaveze ne preuzimati, aerodrom u dil ne uključivati. Ako Etihad odbije, ugasiti. Ne vidim šta je problem, pa Mađari više nemaju nacionalnu avio-kompaniju. Sve avio-kompanije u ex-YU su gubitaši, na srednji rok teško da bilo koja moše opstati. No, to što se dešava sa JAT-om je decenijska ponižavajuća agonija, koju treba hitno prekinuti. Avio-kompanija nije strateški resurs, biće onih koji žele letjeti iz BG, kao što se i Budimpešti nije smanjio promet nakon gašenja Maleva.
Bonner Bonner 22:19 18.06.2013

Re: Letela

jednatanja
sam prošle nedelje Diseldorf-Beograd-Diseldorf.

Stjuardese su starije ali ljubazne, piloti su dobri, MEDJUTIM.

Avion je trebao da poleti u 11:05, poleteo je u 14:15. ...
Stari avioni, kao stari automobili se kvare, imala sam i ja Yuga. Država se zaj...... sa stvarima koje nisu za kockanje - ljudski životi. Vreme je. Krajnje je vreme.


Moram da priznam da sam iznenadjen ovim komentarima ovde. Letim jatom poslednjih par godina i jako sam zadovoljan. Posada je jako ljubazna i bili su vrlo kompetentni. Kasnjenja nije bilo, na moju srecu. Avioni su bili ok, sedista skoro nova, kozna, vrlo cisto iako su avioni stariji.

Jedanput sam rezervisao kartu za Düsseldorf ali mi vreme nije odgovaralo. Bez problema su mi dali novu kartu i leteo sam kako sam i zeleo za Frankfurt. Kasnije sam se prevezao do Bonna vozom, potpuno besplatno, tj. sa JAT-ovom kartom posto imaju ugovor sa Deutsche Bahn i imas besplatan prevoz vozom do svakog nemackog aerodroma odnosno do krajnjeg odredista gde god da je to. Mozes da se vozis sa juga na sever Nemacke, sa JAT-ovom kartom.

Pre toga sam za BG leteo Germanwingsom i satima sedeo na aerodromu, bez obavestenja ili bilo cega, svaki put se mislio da li kofer vec ima 19 kg ili ne i da li cu kao neki morati da vadim stvari na aerodromu.

Leteo sam i Lufthansom, trcao po München-skom aerodromu da uhvatim let za Köln-Bonn u onih par minuta koliko sam imao. Usluga i kvalitet nisu bili nista bolji od JAT-a.

Sa Air Berlin-om cekao na prtljag satima.

Leteo sa jos nekim kompanijama, nisu bili nista bolji od JAT-a, zaista. Neki avioni bili noviji, neki bili cak i u losijem stanju od JAT-ovih iako su bili novije proizvodnje.

Ono sto meni smeta vise od problema u JAT-u to je Aerodrom Beograd i prevoz do grada, tj. nepostojanje voza, da kao svuda u svetu sednes u voz i za 2-3 evra odvezes se do kuce. To je u svetu najnormalnije. A Beovoz da se produzi do aerodroma to bi bio sevap i za zeleznicu i za grad, samo ne za taksiste i kriminalni lobi koji ih drzi tamo gde su na celu sa Gradonacelnikom koji nista ne preduzima da od grada napravi grad a ne kasabu vec na aerodromu kad sletis.

U Beograd kad dolazim ne dozvoljavam nikakva cekavanja i sacekivanja, meni putovanja ne predstavljaju nikakvo vanredno stanje. Vecina mojih beogradjana kad se negde sprema da leti onda mesec dana unapred se prave planovi i scenarija za vanredne situacije a sa temom prevoz do aerodroma.


49 41 49 41 05:27 19.06.2013

Re: Letela

Bonner
jednatanja
sam prošle nedelje Diseldorf-Beograd-Diseldorf.

Stjuardese su starije ali ljubazne, piloti su dobri, MEDJUTIM.

Avion je trebao da poleti u 11:05, poleteo je u 14:15. ...
Stari avioni, kao stari automobili se kvare, imala sam i ja Yuga. Država se zaj...... sa stvarima koje nisu za kockanje - ljudski životi. Vreme je. Krajnje je vreme.


Moram da priznam da sam iznenadjen ovim komentarima ovde. Letim jatom poslednjih par godina i jako sam zadovoljan. Posada je jako ljubazna i bili su vrlo kompetentni. Kasnjenja nije bilo, na moju srecu. Avioni su bili ok, sedista skoro nova, kozna, vrlo cisto iako su avioni stariji.

Jedanput sam rezervisao kartu za Düsseldorf ali mi vreme nije odgovaralo. Bez problema su mi dali novu kartu i leteo sam kako sam i zeleo za Frankfurt. Kasnije sam se prevezao do Bonna vozom, potpuno besplatno, tj. sa JAT-ovom kartom posto imaju ugovor sa Deutsche Bahn i imas besplatan prevoz vozom do svakog nemackog aerodroma odnosno do krajnjeg odredista gde god da je to. Mozes da se vozis sa juga na sever Nemacke, sa JAT-ovom kartom.

Pre toga sam za BG leteo Germanwingsom i satima sedeo na aerodromu, bez obavestenja ili bilo cega, svaki put se mislio da li kofer vec ima 19 kg ili ne i da li cu kao neki morati da vadim stvari na aerodromu.

Leteo sam i Lufthansom, trcao po München-skom aerodromu da uhvatim let za Köln-Bonn u onih par minuta koliko sam imao. Usluga i kvalitet nisu bili nista bolji od JAT-a.

Sa Air Berlin-om cekao na prtljag satima.

Leteo sa jos nekim kompanijama, nisu bili nista bolji od JAT-a, zaista. Neki avioni bili noviji, neki bili cak i u losijem stanju od JAT-ovih iako su bili novije proizvodnje.

Ono sto meni smeta vise od problema u JAT-u to je Aerodrom Beograd i prevoz do grada, tj. nepostojanje voza, da kao svuda u svetu sednes u voz i za 2-3 evra odvezes se do kuce. To je u svetu najnormalnije. A Beovoz da se produzi do aerodroma to bi bio sevap i za zeleznicu i za grad, samo ne za taksiste i kriminalni lobi koji ih drzi tamo gde su na celu sa Gradonacelnikom koji nista ne preduzima da od grada napravi grad a ne kasabu vec na aerodromu kad sletis.

U Beograd kad dolazim ne dozvoljavam nikakva cekavanja i sacekivanja, meni putovanja ne predstavljaju nikakvo vanredno stanje. Vecina mojih beogradjana kad se negde sprema da leti onda mesec dana unapred se prave planovi i scenarija za vanredne situacije a sa temom prevoz do aerodroma.




Potpisujem, kao slaganje.

Problem, beogradskog aerodroma isti vec 30 god.
Nikad se nisam bolje osecao; no kad sam ziveo u Minhenu.
Sve bilo na dohvat ruke, na vreme i komformno.

Hvalio sam ih, hvalim ih, hvali cu ih - uvek.

Niko nije vise izpostovao ravnotezu za sve vidove javnog saobracaja.
Pesake, bicikliste, automolbdzije, i sve ostale.
Svima podjednako i u potrebnoj meri.
marco_de.manccini marco_de.manccini 07:01 19.06.2013

Re: Letela

Svima podjednako i u potrebnoj meri.

немачки комунизам је најбољи комунизам на свету.
barese barese 14:21 19.06.2013

Re: Letela

Ono sto meni smeta vise od problema u JAT-u to je Aerodrom Beograd i prevoz do grada


Ovo je konacno reseno minibusevima do Slavije. Idu na dvadeset minuta (na put sat, pun sat i dvadeset minuta, i na pun sat manje dvadeset minuta).
Ranije je autobus isao na sat vremena.
Minibusevi imaju na sredini police za prtljag, i obicno nema vise od par putnika. Udobno i na vreme*. Cena 300din, placa se soferu u minibusu.

Meni se potrefilo vec nekoliko puta da uvek stoji jedan minibus parkiran desetak metara levo od izlaza. Ne znam da li je praksa da stalno stoji jedan "u rezervi" ili ima i da se ceka do 15min.

Jedino treba preziveti taksiste koji te vuku za rukav prilikom izlaska s aerodroma. To jeste sramota.



* polasci s aerodroma su na vreme, sa Slavije otprilike sa 3-4min zakasnjenja
Milutin Milošević Milutin Milošević 20:56 19.06.2013

Re: Letela

I GSP ima liniju koja ide do Zelenog venca. Moj prijatelj iz Ženeve je redovno koristi kada dolazi i vraća se iz Beograda.
barese barese 09:56 20.06.2013

Re: Letela

Milutin Milošević
I GSP ima liniju koja ide do Zelenog venca. Moj prijatelj iz Ženeve je redovno koristi kada dolazi i vraća se iz Beograda.


72, ide na otprilike pola sata (sto ce reci izmedju 25 i 40min).

Karta je 120din i vazi Bus Plus.

Mana tog busa je sto zapravo opsluzuje Surcin i Bezaniju, pa ide naokolo i treba mu vise vremena.

Stajalista:
TERMINAL 1, TERMINAL 2, AERODROM NIKOLA TESLA, VIKEND NASELjE, NOVO NASELjE, VILA MARA, BEŽANIJA NASELjE, BIODEKOR, RADIOSTANICA, SURČINSKA, DUŠANA VUKASOVIĆA, CRKVA SV. GEORGIJA, BEŽANIJA PIJACA, GANDIJEVA 1, IMT, STARI AERODROM, ŽELEZNIČKA STANICA TOŠIN BUNAR, MILUTINA MILANKOVIĆA, STUDENTSKI GRAD, STUDENTSKA, FONTANA, GO NOVI BEOGRAD, BLOK 30, ŠPANSKIH BORACA, SIV, ŠEST KAPLARA, BRANKOV MOST, ZELENI VENAC
bolid1 bolid1 10:00 20.06.2013

Re: Letela


Mana tog busa je sto zapravo opsluzuje Surcin i Bezaniju, pa ide naokolo i treba mu vise vremena.


I sto zna da bude problematican sa redom voznje, ujutru i uvece je sve OK, aii u sred dana, znam par ljudi koji su jurili taksi za Zelenjaka, sve cekajuci polazak u toliko i toliko...
tyson tyson 23:47 18.06.2013

JAT


Letim dosta po prirodi posla kojim se bavim, a JATom od/do Beograda ako se vreme leta i cena uklapaju u širu sliku.

JAT nije ništa ni bolji ni gori od ostalih. Letovi kojim sam ja išao im nisu kasnili. Moram da priznam da ne razumem nagon da se neumereno pljuje po JATu.

Inače, vožnju avionom odavno ne smatram nekakvim doživljajem ili luksuzom, pa od avionskog osoblja ne očekujem da se prostire predamnom. A inače iskustvo me uči da samo azijske i arapske kompanije i dalje insistiraju na stjuardesama-manekenkama. Američke i evropske odavno prate primer JATa i stjuardese su im u ogromnom procentu gospođe u zrelim godinama, po ponašanju skoro u dlaku identične JATovim (čitaj: imaju umeren 'dodži kod mame i reci šta ti treba' stav).

I mislim da Srbija treba da ima nacionalnog avio prevoznika u domaćem vlasništvu.



Goran Vučković Goran Vučković 23:59 18.06.2013

Re: JAT

A inače iskustvo me uči da samo azijske i arapske kompanije i dalje insistiraju na stjuardesama-manekenkama

Singapurćanke

kukusigameni kukusigameni 07:08 19.06.2013

Re: JAT

Bonner
U Beograd kad dolazim ne dozvoljavam nikakva cekavanja i sacekivanja, meni putovanja ne predstavljaju nikakvo vanredno stanje. Vecina mojih beogradjana kad se negde sprema da leti onda mesec dana unapred se prave planovi i scenarija za vanredne situacije a sa temom prevoz do aerodroma.


tyson
Inače, vožnju avionom odavno ne smatram nekakvim doživljajem ili luksuzom, pa od avionskog osoblja ne očekujem da se prostire predamnom.


Koja ste vas dvojica seljana?!
predatortz predatortz 07:55 19.06.2013

Re: JAT

kukusigameni
Bonner
U Beograd kad dolazim ne dozvoljavam nikakva cekavanja i sacekivanja, meni putovanja ne predstavljaju nikakvo vanredno stanje. Vecina mojih beogradjana kad se negde sprema da leti onda mesec dana unapred se prave planovi i scenarija za vanredne situacije a sa temom prevoz do aerodroma.


tyson
Inače, vožnju avionom odavno ne smatram nekakvim doživljajem ili luksuzom, pa od avionskog osoblja ne očekujem da se prostire predamnom.


Koja ste vas dvojica seljana?!


Dodaj i mene, ni ja se ne žalim na JAT.
kukusigameni kukusigameni 08:19 19.06.2013

Re: JAT

predatortz
Dodaj i mene, ni ja se ne žalim na JAT.

Nije problem u kritici JAT-a.
tyson tyson 08:34 19.06.2013

Re: JAT

Koja ste vas dvojica seljana?!

Šta fali selu?!



marko-pg marko-pg 10:12 19.06.2013

Re: JAT

tyson
JAT nije ništa ni bolji ni gori od ostalih. Letovi kojim sam ja išao im nisu kasnili. Moram da priznam da ne razumem nagon da se neumereno pljuje po JATu.


Koliko shvatam, ti hoćeš da kažeš da su sve avio-kompanije na svijetu apsolutno iste?
Gdje si vidio "nagon" da se "neumereno pljuje po JAT-u"? Recimo, ja sam ovdje opisao kako me je JAT nekoliko puta svjesno prevario i pokrao moj novac, kao posljedicu sam imao dodatne troškove smještaja, kao i neizvršene obaveze. Sve to da bi JAT ukrao mojih par stotina eura i da ih ne bi vratio. Naravno, prezirem takvu kompaniju. Naravno, takva kompanija se razlikuje od svih drugih avio-kompanija sa kojima sam imao posla. Zaista nisam čuo da je još neka kompanija koristila slične trikove.
Takođe, činjenica je da JAT ima malo aviona i da su svi ti avioni stari. Na linijama za TGD i TIV se često dešavalo da lete avioni u doslovno očajnom stanju.
antioksidant antioksidant 11:08 19.06.2013

Re: JAT

I mislim da Srbija treba da ima nacionalnog avio prevoznika u domaćem vlasništvu.

зашто?
inco inco 11:16 19.06.2013

Re: JAT

antioksidant
зашто?


Pa kako zašto - ako zagusti da političari imaju čime da pobegnu, privatnik ne bi rizikovao da ga posle stigne revolucionarna pravda.
nim_opet nim_opet 14:43 19.06.2013

Re: JAT

Jel to znaci da JAT treba da bude u drzavnom vlasnistvu? Posto se drzava vec pokazala kao odlican upravljac preduzeca jel?
bolid1 bolid1 15:14 19.06.2013

Re: JAT

A inače iskustvo me uči da samo azijske i arapske kompanije i dalje insistiraju na stjuardesama-manekenkama


Kad su kroz kontrolu u Rimu prolazile stjuardese Emirata svi smo stajali mirno i skupljali vilice po podu: zastitatri, svi putnici i dobar deo putnica...te zene kao da su hand picked lepe!
ecce-florian ecce-florian 18:08 19.06.2013

Re: JAT

A inače iskustvo me uči da samo azijske i arapske kompanije i dalje insistiraju na stjuardesama-manekenkama.



Milutin Milošević Milutin Milošević 20:59 19.06.2013

Re: JAT

Srbija treba da ima nacionalnog avio prevoznika u domaćem vlasništvu

Baja iz Etihada je rekao da će JAT kupiti ako se budu ponašali kao komrecijalno a ne komunalno preduzeće.
Milutin Milošević Milutin Milošević 21:02 19.06.2013

Re: JAT

insistiraju na stjuardesama-manekenkama

Sve je počelo uputstvima za slučaj opasnosti. Zanimljivi novozelandjanci

inco inco 22:30 19.06.2013

Re: JAT

Milutin Milošević
Sve je počelo uputstvima za slučaj opasnosti. Zanimljivi novozelandjanci


Ne znam samo da l' im se tolike reklame isplate, ne zalazim baš toliko istočno pa da se razumem u tamošnje tržište...


tyson tyson 15:11 20.06.2013

Re: JAT

antioksidant
I mislim da Srbija treba da ima nacionalnog avio prevoznika u domaćem vlasništvu.
зашто?

Neke stvari jednostavno ne treba ostaviti (samo) tržištu da reguliše.


tyson tyson 15:15 20.06.2013

Re: JAT

Jel to znaci da JAT treba da bude u drzavnom vlasnistvu? Posto se drzava vec pokazala kao odlican upravljac preduzeca jel?

Pa, i to je jedna od opcija.
A državu treba naterati da efikasno upravlja javnim preduzećima.


antioksidant antioksidant 16:57 20.06.2013

Re: JAT

tyson
antioksidant
I mislim da Srbija treba da ima nacionalnog avio prevoznika u domaćem vlasništvu.
зашто?

Neke stvari jednostavno ne treba ostaviti (samo) tržištu da reguliše.



1) zar je vlasništvo jedini način?
2) zašto se to odnosi na avio prevoz a ne na autobuski na primer?
tyson tyson 01:02 21.06.2013

Re: JAT

Koliko shvatam, ti hoćeš da kažeš da su sve avio-kompanije na svijetu apsolutno iste?

Loše shvataš.

Gdje si vidio "nagon" da se "neumereno pljuje po JAT-u"?

Na Blogu B92.

Recimo, ja sam ovdje opisao kako me je JAT nekoliko puta svjesno prevario i pokrao moj novac

Tvrdnja da JAT to svesno radi je teško dokaziva, pa mi je stoga teško i da to poverujem.

Takođe, činjenica je da JAT ima malo aviona i da su svi ti avioni stari. Na linijama za TGD i TIV se često dešavalo da lete avioni u doslovno očajnom stanju.

"Stari" avioni su i te kako standard u mnogim ne-mainstream kompanijama. Imaš nerealna očekvanja od jednog JAT. JAT jew ono što jedan avio prevoznik i treba da bude: prevoznik putnika. Leteći autous. Avion odavno više nije nikakava ekskluziva, rezervisana za elitu, sa tretmanom titranja jajca. Spusti se na zemlju

Uzgred, verujem da si imao jako negativn iskustva sa JAT; samo mi nije jasno zašto si im se iznova vraćao i pored sveg opisanog maltretirana. Šta si dođavola očekivao?!


zovitemegrunf zovitemegrunf 13:07 21.06.2013

Re: JAT

tyson
Tvrdnja da JAT to svesno radi je teško dokaziva, pa mi je stoga teško i da to poverujem.

Camim tako na Brniku dva - tri sata i gledam avion kroz prozor. Onda stignu Pizon i ekipa posle zavrsene utakmice sa Olimpijom i, gle cuda, poziv za ukrcavanje. U sta da verujem?
bladerunner92 bladerunner92 23:29 19.06.2013

Jos zivi ovaj blog?

pa onda moram i ja da ostavim svoje iskustvo a mrzelo me dannas
da se ne podsecam sto mi nije bilo jasno nekad kako je jedna strana za pusace a druga za nepusace u avionu koji ima samo 2 reda (doduse bilo davno )i da su stjuardese bile matore (ja sam za manekenke , ja sam esteta i volim da gledam i lepe zene)dakle ovo moje secanje je iz 2005 kad je nas 5 (zena-moja americka baba, tetka, i 2 sestre)odlucilo da ide na more.Znaci ako zanemraim ukrcavanje koje je bilo kao u autobusu ocekivala sam samo da se pojavi neko sa kozom, kad se avion upalio i dok je radio u mestu nas 4 (osim babe koja je odmah startovala nekog cicu do nje)je bilo u totalnom soku a moja mala sestra najmladja od nas je pocela da place (na nesrecu bile smo iznad krila).Avion je tandrkao i zvucao kao freza, ja se pitam i dan danas kako smo stigle do Tivta jer sam mislila da cemo se raspasti.Ne smatram ovo necim strasnim ali eto jedan od mojih dozivljaja kad je u pitanju Jat...
Goran Vučković Goran Vučković 23:56 19.06.2013

Re: Jos zivi ovaj blog?

.Avion je tandrkao i zvucao kao freza, ja se pitam i dan danas kako smo stigle do Tivta jer sam mislila da cemo se raspasti.

Zvuči kao da je bio ATR, elisni. Oni umeju da budu bučni...
bladerunner92 bladerunner92 00:14 20.06.2013

Re: Jos zivi ovaj blog?

Nemam pojma ne razumem se ali znam da smo videle te neke ventilatore odmah tu u krilu ili iznad vise se ne secam a mi smo bas tu sedele i stvarno je bilo grozno iako se u principu ne plasim bilo mi je neprijatno i bucno ...uglvnom zaista je cudno da se do sada nije desila neka nesreca ...
inco inco 00:58 20.06.2013

Re: Jos zivi ovaj blog?

Definitivno ATR 72. Generalno, when used properly, odličan avion za regionalne letove. Sad što je malo bučniji, to je druga priča, nema bešumnog propelerca.

Ja ga inače volem, a najvolem da gledam reakcije putnika kad isti naleti na vazdušni džep pa propadne metar-dva, tačno vidiš koga su u avion puškom naterali Uostalom, daje priliku i običnom plebsu da vidi kako je to voziti se u malim privatnim avionima, doduše ne po komforu, al' svakako po iskustvu Šteta samo što JAT izbegavam k'o tifus pa godinama letim sterilnim dosadama poput Boing 737/747 i Airbus A320...

Nemoj me držati za reč, al' mislim da je ATR 72 jedini avion s kojim JAT nije imao ni najmanjih incidenata tokom leta.
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:32 20.06.2013

Re: Jos zivi ovaj blog?

Sad što je malo bučniji, to je druga priča, nema bešumnog propelerca.


Preporuka za one koji lete često i na dužim destinacijama: LINK.

Verovatno može i neka jeftinija alternativa, ali ove sluške rade savršeno (ako ne zaboravite punjač, naravno, onda se vraćate kući pod punim teretom buke avionskih motora).

Milutin Milošević Milutin Milošević 08:07 20.06.2013

Re: Jos zivi ovaj blog?

Ja, bogami, u avion ulazim kao u autobus. Otvaram novine ili radim, i ne zanima me šta se dešava okolo, sem ako kreten ispred obori sedište ili dečurlija počne da vrišti pa ih roditelji puste naokolo da svoj problem prebace na druge.
predatortz predatortz 08:45 20.06.2013

Re: Jos zivi ovaj blog?


Zvuči kao da je bio ATR, elisni. Oni umeju da budu bučni...


Fantastičan avion. I, piloti kažu, jedan od najsigurnijih. Često letim do Tivta. Jat leti ATR-om, Montenegro fokerom. Ovi kojima sam ja leteo su prilično dobro održavani. Jesu nešto bučniji i sporiji, ali su sa druge strane bezbedniji za destinacije kao što je Tivat, jedan od najzajebanijih aerodroma za sletanje.
barese barese 10:25 20.06.2013

Re: Jos zivi ovaj blog?

sa druge strane bezbedniji za destinacije kao što je Tivat, jedan od najzajebanijih aerodroma za sletanje.


Ovo je u stvari mnogo vaznije od buke i povremenog propadanja i udobnosti.

Ne znam koji tip ima Jat, ATR se bas hvali sa "excellent short field performance" za ATR42.


Ima na internetu slucajeva da je sleteo po poljanama gotovo kao helikopter.

Accident: Trigana ATR42 at Bone on Feb 11th 2010, forced landing on a field, both engines not operating
Rezultat je jedna osoba ozbiljnije povredjena, od ukupno 46 putnika i 6 clanova posade.


Ovde se vidi sletanje iz ugla pilota, stvarno mu treba malo piste:

predatortz predatortz 10:30 20.06.2013

Re: Jos zivi ovaj blog?

Ne znam koji tip ima Jat, ATR se bas hvali sa "excellent short field performance" za ATR42.


Jat ima ATR 72-200.
inco inco 12:18 20.06.2013

Re: Jos zivi ovaj blog?

barese
Ovo je u stvari mnogo vaznije od buke i povremenog propadanja i udobnosti.


E 'ajd sad to objasni 'običnom plebsu' koji kad čuje malo buke od motora misli da će motor da otpadne, kad malo propadne (inače propadanje može da se desi i većim i snažnijim avionima samo ređe) pomisle da je avion stall-ovao i da će sad da se sruše a ako malčice odskoči pri sletanju da će da se prevrne i da svi izginu u vatrenom infernu... Još kad vide propelere pa pomisle da je avion iz perioda od pre WWII, ne znajući da su mnoge 737-ice starije od ATR-ova u današnjoj upotrebi...

Inače odgovorno tvrdim da je ATR 72 u konfiguraciji koju fura JAT dosta udobniji od mnogih Airbus A320 konfiguracija koje ne guraju samo low coster-i nego i Lufthansa recimo. A najneudobniji avion kojim sam ikada leteo je Alitalia-in Boeing 737 na relaciji BEG-MXP, ne znam koja konfiguracija - tu čovek ne može pošteno ni noge da ugura između sedišta, a sedišta meka k'o drvene klupe u starim GSP-ovim busevima, pa još teška turbulencija iznad Jadrana da ti razvali trtičnu kost o kameno sedište... Al' džaba, oni retko kad propadaju, motori prave manju buku (tj. buka nije 'helikopter' tipa) i bolje su zvučno izolovani, nemaju ni (vidljive) propelere i samim tim ljudima deluju k'o spejsšatl u odnosu na ATR...
predatortz predatortz 12:23 20.06.2013

Re: Jos zivi ovaj blog?


E 'ajd sad to objasni 'običnom plebsu' koji kad čuje malo buke od motora misli da će motor da otpadne, kad malo propadne


Hehe, ko nije letio sa AN 26, taj nema pojma šta je buka i propadanje
krkar krkar 12:43 20.06.2013

Re: Jos zivi ovaj blog?

Hehe, ko nije letio sa AN 26, taj nema pojma šta je buka i propadanje


Ti se šališ! Prema An-2, DC-3 i kojekakvim kineskim kopijama sovjetske tehnologije iz 194x An-26 je maglev!
predatortz predatortz 12:47 20.06.2013

Re: Jos zivi ovaj blog?

krkar
Hehe, ko nije letio sa AN 26, taj nema pojma šta je buka i propadanje


Ti se šališ! Prema An-2, DC-3 i kojekakvim kineskim kopijama sovjetske tehnologije iz 194x An-26 je maglev!


Skakao sam iz AN 2, u AK 'Zdravko Smolej' u Tuzli. U Daglasovu trojku nisam ulazio...
krkar krkar 13:18 20.06.2013

Re: Jos zivi ovaj blog?

Skakao sam iz AN 2, u AK 'Zdravko Smolej' u Tuzli.


Ooo, znači kolega. Ja, doduše, nisam padobranac ali letač je letač (makar i neizazvani padač)
predatortz predatortz 13:24 20.06.2013

Re: Jos zivi ovaj blog?


Ooo, znači kolega. Ja, doduše, nisam padobranac ali letač


Škola Ljube Naumovića, Branislava Škrbića...
Docnije, Anđelković Slavoljuba

Preživeo i AN-2, i AN-26, i Wilgu i PD-07, i PŠ-06...
Malo vučem nogu, ali kotrlja se
ecce-florian ecce-florian 15:36 20.06.2013

Re: Jos zivi ovaj blog?

krkar
13:18 20.06.2013 / *novo
Re: Jos zivi ovaj blog?
Skakao sam iz AN 2, u AK 'Zdravko Smolej' u Tuzli.


Ooo, znači kolega. Ja, doduše, nisam padobranac.....


Normalno, nisam ni mislio. Krkar iz antonova skače bez padobrana

bonus
jebo vas ATR i let za Tivat, naročito zimi kad dune. Ako dovoljno pritegneš pojas blagovremeno da te zadrži na sedištu bar nećeš udariti glavom , ali ćeš sigurno slušati stručnu raspravu putnika ispred i iza tebe o bezbednosti ATR-a . Što veće propadanje to argumenti tvrđi.

Sva sreća kafu ne služe da ne bi prali avion ko Singapore airlines

predatortz predatortz 15:46 20.06.2013

Re: Jos zivi ovaj blog?

jebo vas ATR i let za Tivat, naročito zimi kad dune. Ako dovoljno pritegneš pojas blagovremeno da te zadrži na sedištu bar nećeš udariti glavom





Gde ti je želja za avanturom? Izeš miran let sa kafom, đusom i keksićima...
Ja sam jedan od tih 'stručnjaka' koje si pomenuo. Prvo održim kratko predavanje o avionu, pa 'stručno' obrazlažem visok postotak mogućnosti da pilot 'pri ovakvim uslovima' promaši pistu. Ako je turbulencija jaka, predviđam sletanje u okolini Nikšića. Ljudi oko mene blede, šapću jedan drugom 'ma pusti budalu, zajebava'...
mikimedic mikimedic 20:49 20.06.2013

Re: Jos zivi ovaj blog?

Hehe, ko nije letio sa AN 26, taj nema pojma šta je buka i propadanje


hehe ko nije sletao herkulesom c130 na butmir 94 godine (zimi) ne zna sta je buka i propadanje



mikimedic mikimedic 20:52 20.06.2013

Re: Jos zivi ovaj blog?

Normalno, nisam ni mislio. Krkar iz antonova skače bez padobrana




krkar krkar 22:40 20.06.2013

Re: Jos zivi ovaj blog?

hehe ko nije sletao herkulesom c130 na butmir 94 godine (zimi) ne zna sta je buka i propadanje


Пићкиндим према неким букама и пропадањима, веруј. И још Херкулес! Шта мислиш о слетању Антоновом 12 на Баграм кад пуцају по теби?

А да не говорим о лету украјинским Ми-8 за Бијаћ у зиму 94 седећи на 5-6 тона муниције. Неколико дана раније један експлодирао од померања терета на полетању и уништио још 3, а не много раније оборили један у којем је био Ирфан Љубијанкић изнад Слуња...

Није лоше с времена на време за адреналин, да не омекшаш к'о ове пићкице што кукају на АТР
ecce-florian ecce-florian 23:10 20.06.2013

Re: Jos zivi ovaj blog?

А да не говорим о лету украјинским Ми-8 за Бијаћ у зиму 94

Znao sam da ćemo završiti na helikopterima.
To je drugi deo priče.
Prvo ide selidba i evakuacija JAT-ovog predstavništva iz Pule, a onda prihvatanja poziva radio vezom na kafu u kafiću na rivi i sletanje helikopterom tik do terase, ispijanje kafe i odlazak.
krkar krkar 23:22 20.06.2013

Re: Jos zivi ovaj blog?

Preživeo i AN-2, i AN-26, i Wilgu i PD-07, i PŠ-06...


Их, Вилга, слеће на поштанску марку (ко уме)

А шта сам гледао отварања резервних на ПД-7...

Сад се нешто преслишавам који је најбучнији авион којим сам летео па ми некако Утва-66 са поквареним подигачем вентила и откаченим ауспухом од вибрација врло, врло близу врха.

66 претвара гориво директно у буку и кад је исправна.
Milutin Milošević Milutin Milošević 00:42 21.06.2013

Re: Jos zivi ovaj blog?

Ja sam leteo jednim dvokrilcem naše poljoprivredne avijacije 1996. godine. Nije bilo ništa unutra sem nekih klupa uz trup. Taj se nedugo posle skrljao.
tyson tyson 01:11 21.06.2013

Re: Jos zivi ovaj blog?

krkar
Skakao sam iz AN 2, u AK 'Zdravko Smolej' u Tuzli.

Ooo, znači kolega. Ja, doduše, nisam padobranac ali letač je letač (makar i neizazvani padač)

Samo da se zapljunem, An-2 i PD-07. Nezaboravno.

Taman kad je postalo zanimljivo, država se raspala a sa njom i ceo sistem aeroklubova. Kasnije kad su zaživeli privatnici već je bilo kasno, toplovazdušni baloni i paraglajder su već bili daleko zanimljiviji...


krkar krkar 04:26 21.06.2013

Re: Jos zivi ovaj blog?

Ja sam leteo jednim dvokrilcem naše poljoprivredne avijacije 1996. godine. Nije bilo ništa unutra sem nekih klupa uz trup.


To je taj An-2 o kojem pričamo. Ako je bio PA JAT mogao je da bude YU-BCE, BCF ili BCL. Nemam podatak koji je pao u to doba.



Milutin Milošević Milutin Milošević 07:59 21.06.2013

Re: Jos zivi ovaj blog?

mogao je da bude YU-BCE, BCF ili BCL

Liči
predatortz predatortz 08:00 21.06.2013

Re: Jos zivi ovaj blog?


А шта сам гледао отварања резервних на ПД-7...


Takvih iskustava, na sreću, nisam imao. Osim, naravno, otvaranje rezervnog padobrana po zadatku koje je obavezno za dobijanje sportske licence.
Veoma neprijatno iskustvo, sa bolnim doskokom. Naime, kupola rezervnog padobrana je duplo manja od kupole glavnog. Nema prave stabilizacione otvore, služi bukvalno da čovek preživi i po mogućnosti se ne izlomi. Česte su povrede čak i na trenažnim skokovima, koji se izvode pri idealnim vremenskim uslovima.
predatortz predatortz 09:57 21.06.2013

Re: Jos zivi ovaj blog?


Samo da se zapljunem, An-2 i PD-07. Nezaboravno.


Osećaj koji se ne da rečima opisati
zilikaka zilikaka 17:51 21.06.2013

Re: Jos zivi ovaj blog?

А да не говорим о лету украјинским Ми-8 за Бијаћ у зиму 94 седећи на 5-6 тона муниције



Čak toliko?
ecce-florian ecce-florian 11:41 21.06.2013

kupujmo domaće

Ajd kad svi fale JAT da se i ja uključim.

Moje duboko poštovanje i uvažavanje JAT je zaslužio negde pred raspad dva oka u glavi na leti Podgorica -Bgd. Bio sam nešto poslom u novembru ( u CG , barem ja , poslom ne idem u feramajo,ferajuno, ferajulo feragosto) i morao da se vratim ranije no što je planirano. Uspem da istumbam i uguram u dva dana i krenem da tražim kartu za povratak dva dana ranije.Odem do poslovnice u Podgorici - oni nemaju slobodnih karata ali da probam u agenciji M... možda mi se posreći. Pitam kako agencija ima a oni kao prevoznik nemaju i odmah shvatim da sam pogrešio. Padne izvinjenje , taksi, pravac agencija. Ljubazna službenica pokuša, okrene dva tri broja, kaže nema , al' ipak da dođem za sat vremena. Obiđem Podgoricu da nađem cvećaru, kupim buket cveća i nacrtam se za sat , kad ona poče da crveni:
- Ali ja nisam uspela da vam nabavim karte, nemojte cveće....
ja magarac izigravam đentlemena ,
-Ma nije važno, ovo je za vaš trud ,

dok ne shvatim da i koleginica gleda i da će sad da pozove muža od ove kojoj sam dao buket. Dok bežim čujem savet da ipak odem na aerodrom i probam da nađem npr Blaža lično i da se na nju pozovem. Ok.

Dođem na aerodrom, nisam ni ja od juče , kapetan uvek ima dva do tri slobodna mesta. Nađem prostoriju za posadu, zamolim da pozovu kapetana. Izađe čovek,
- Takva i takva stvar, treba mi jedno mesto u današnjem letu za Bgd.
- Ne , nemam ne mogu vam pomoći.
- A ona vama na raspolaganju
- Već su popunjena
- Hvala


Ok.Jbg.Odem ponovo do šaltera, tamo gužva , jedna žena viče:

- Ali ja imam kartu.
- Možete imati kartu kad vam kažem da mesta nema.

Tu sad frka strka ,ja dosojanstveno stojim u redu, neki dolaze preko reda , ne predaju prtljag (skoro niko ni nema prtljaga)ali svi uzimaju neku žutu kovertu sa crnim štraftama , nešto napišu i predaju na šalter. Ova žena konačno prestala da se svađa, neki čovek ispred mene predaje prtljag, kad još jedan obrijani prođe do šaltera i gurne glavu kroz otvor. Taman da sam zin'o da kažem:
- Alo bre, vidiš da je ovde red,
kad on uze onaj žuti koverat, izvadi utoku iza pojasa i ubaci je u isti , zalepi i dade ovoj na šalteru. Tamo već desetak takvih stoji i čeka.hvatim da je bolje ponekad sačekati razvoj situacije bez suvišnih komentara.Dođem i ja na red, kažem

- Treba mi Blažo .
- Ok samo malo sačekajte sad će on da izađe.

Sklonim se, ona žena se vratila i svađa se jer ima kartu za let za koji nema mesta i čekam.Izlazi neki pokrupan momak.
- Blažo?
- Da Blažo, kažite šta Vam treba.
- Takva i takva stvar, poslala me Ranka, treba mi jedna karta do Beograda danas.
- Au teško, jako je velka gužva, biće jako teško.
- Pa ako treba platiću dodatno i uslugu, moram večeras da se vratim u Beograd.
- A Vi oćete da platite kartu?
- Da i dodatno za uslugu
- Samo malo, sa'ću ja da to riješim sekundarno.

Vraća se Blažo za manje od pet minuta i daje mi kartu. Pogledam iskorištena karta Bgd Tgd iz septembra ali tekuće godine.Kažem Blaži da ću je rado kupiti ali da ne bih voleo da imam problema oko ukrcavanja.
- Ja vi garantujem da ćeš uć.
- Ok.
Platim kartu, nominalni iznos bez posebnog dodatka za uslugu, još jednom kao značajno pogledam Blaža:
- Al' da bude sve u redu
- Biće
Odem na gate, dam stjuardesi (a pretpostavljam da sam pocrveneo skroz) ona mi pruži pola boarding passa. Izađem na pistu, vidim Blaža u crvenu perjanu jaknu. Sprovede me Blaža do ulaze u avion i preda stjuardesi
- To je onaj za prtljag
- Izvolite gospodine
Stjuardesa svojim telom prokrči prolaz kroz avion u prednji deo, otvori vrata od prtljažnika i kaže
- Izvolite sedite
Tada sam napakost nosio onu tešku pilotsku četvrtastu kožnu od tašnu goveđeg boksa jer , mada je bila tešna bila je zgodna za bacakanje, a sasvim dovoljna( tanak registrator, par košulja, čarapa i gaća i lična higijena).Skinem kaput i krenem da sednem a ona pogleda tašnu, pa u mene ( ni tad baš nisam bio ni malo lep i zgodana iako sam bi mlađi), jednim potezom desne ruke otrže mrežu. Ja se sklonim, ona između retkog prtljaga izvuče neki ogroman roza samsonit i pruži mi ga
- Sedite na ovo, nećete valjda tašnu da oštetite
Ja ko kuče , držim onu boarding pass i sednem poslušno ,otvorim novine i počnem da čitam.
Ona izađe, posle izvesnog vremena se vraća i ponovo me gleda.Nije mi jasno šta je, jes' da sam morao zbog posla da obučem odelo, kravatu, sjajne cipele, no to niukoliko ne menja činjenicu da sam bio daleko od zgodnog tipa, a teško da će moja unutrašnja lepota biti tako lako otkrivena od strane jedne stjuardese sa kojom nisam progovorio više od dve tri rečenice, kad
- Gospodine, pa vi imate kartu?
- Da, izvolite.
- Pođite za mnom.
Pokupim ja stvari i krenem za njom, ona prođe do neke žene
- Zoja ajde ustaj i idi u prtljag, gospodin ima kartu
- Nemojte, pa nije trebalo , ne smeta meni da ostanem u prtljažnom delu.
- Ne ne, na šta bi to ličilo da vi sa kartom stojite a neko bez karte sedi. Samo izvolite
- Hvala

Zoja ode u prtljag, a ja naučih da poštujem kompanije koje se pridržavaju propisa o kvalitetu usluga. Kada sam naučio kako se koriste usluge JAT-a u narednom periodu sam umnogome smanjio nepotrebnu nervozu u situacijama kada koristim usluge navedenog avioprevoznika

ps

kako sam rešio da se uklopim u nove trendove blogovanja ( najo komentari i tekstovi bez para) mislim da ovaj ovako opširan i lepo sročen pohvalni komentar sa sloganom kupujmo domaće zaslužuje adekvatnu nagradu. U tom kontekstu molim komentatore odgore koji imaju neku vezu u JAT-u da preporuče moj komentar. Nagradu normalno ne bih nikako primio u novcu, ali od 1. do 4. jula ima neka neizbežna posla u Kotoru, to bi mi jedna povratna karta BGD-TIV, normalno najboljeg domaćeg avioprevoznika, kompanije JAT, u dobroj meri kompenzirala uloženi trud
marko-pg marko-pg 14:22 21.06.2013

Re: kupujmo domaće

ecce-florian,
Super ti je ova pričica, zabavna i lijepo napisana. Od mene preporuka, toliko mogu. I ova dolje krkarova vrlo interesantna, više zabrinjavajuća, manje zabavna. Sad, ovdje kod krkara se radi o problemima iz 1991., od tada se mnogo toga promijenilo. No, meni izgleda da ovakav mentalitet i dalje nije iskorijenjen, naprotiv.
Meni je samo nejasno da se nacionalne avio-kompanije čuvaju kao neki super strateški resurs, dok prave gubitke. Recimo, CG je prodala telekome, elektroprivrede, rudnike, ali oklijeva prodati Montenegro Airlines. Istina, nije baš ni da se za Montenegro otimaju. Za mene je jasno: bolje je da aerodromi (makar glavni) ostanu u vlasništvu države, a avio-kompanije mogu kao Malev.
mikimedic mikimedic 18:04 21.06.2013

Re: kupujmo domaće

dakle ako si ti normalan



ja jesam leteo u prtljazniku herkulesa (mislim, ceo avion je prtljaznik), ali u boingu nijesam

Milutin Milošević Milutin Milošević 18:18 21.06.2013

Re: kupujmo domaće

A zamisli kad su jednom u već pun avion ubacili ceo vaterpolo tim bez karata
krkar krkar 13:37 21.06.2013

JAT ILI SLIKA SRBIJE


JAT TREBA UKINUTI, ZATRTI. SVI RAZLIZI ZAŠTO SU U SLEDEĆOJ POTPUNO ISTINITOJ PRIČI.

U vreme kad je Bog hodao Surčinom a Ante Marković uveo kurs 1 DM = 7 Din Jat je avionima DC-10 leteo dve glavne interkontinentalne linije: Beograd/Zagreb-New York (i Chicago) i Beograd - Dubai - Singapore - Sidney.

Ova druga linija podrazumevala je turnus posade od 17 dana od polaska do povratka u BG pošto zbog ograničenja radnog vremena ni jedna posada nije letela više od jednog segmenta odjednom.

Tada je Singapur bio najjeftinije mesto na svetu za elektroniku i kompletne posade vraćale su se prepune elektronike na kojoj su odlično zarađivale.

Jednom prilikom na letu Dubai-Beograd posle nepuna dva sata leta otkazali su glavni navigacioni sistemi, kompletna kopilotska strana radija (koji su duplirani) i još neki od navigacijskih i komunikacijskih sistema. Avion je tada bio negde iznad Sirije.

Po proceduri u takvom slučaju obavezno je sletanje na najbliži aerodrom koji ima određene karakteristike i mogućnost prihvata putnika. Kod odabira kapetan i kompanija najčešće nastoje da taj aerodrom po mogućstvu bude i matična baza za taj tip aviona zbog mehaničara, delova itd. U trenutku kad je serija otkaza konstatovana opcije su bile sletanja u Damask, Aman, Larnaku Istambul ili Atinu od kojih je samo Istambul matična baza DC-10.

Po proceduri kapetan R. o otkazu je radiom obavestio JAT u BGD.

U avionu kapetan je jedini odgovoran i jedini odlučuje. Niko mu ništa ne može narediti dok je u vazduhu, samo preporučiti. Kasnije ga na zemlji mogu pozvati na odgovornost ali dok leti ništa mu ne mogu narediti.

Kad je poslao opis kvarove dobio je preporuku da sleti u Istambul ako može do njega bezbedno da stigne, ali ako bude imao makar i jedan dalji otkaz posle prvobithe serije da sleti na najbliži aerodrom sa pistom odgovarajuće dužine bez obzira na sve ostale elemente (prihvat putnika, tehničku bazu itd). Dakle Damask, Larnaka, ev. neki od turskih.

Kapetan je potvrdio i nastavio let. U međuvremenu otkazala mu je i poslednja navigaciona sprava koju je u avionu imao (LORAN) i po svim propisima MORAO je da hitno sleti na najbliži aerodrom jer avion nije imao ni jednu ispravnu spravu za elektronsku navigaciju već je mogao da leti samo vizuelno.

Kapetan R nije prijavio dodatni kvar, kopilot i flajter takođe su ćutali. Doveli su avion na sletanje u Surčin i čak nisu ni tražili ni najniži nivo prioriteta PAN koji bi u tom slučaju bio sasvim opravdan.

Po sletanju je tehnička inspekcija JAT-a otkrila šta se desilo:

U prednjem (nosnom) teretnom prostoru ispod poda kabine posada je prevozila (švercovala) 4t morske ribe iz Dubaja. Sistem je bio već razrađen i u njemu je učestvovalo više posada kao i zemaljsko osoblje, znalo je najmanje 50 ljudi.

Međutim, dok je u prethodnim slučajevima riba bila u tzv. suvom ledu, u ovom slučaju neko je kod isporučioca zeznuo stvar i stavio običan led u tablama, zamrznutu vodu. Već na stajanci u Dubaju led se istopio i kako DC-10 nije amfibija pa nije ni zadihtovan, voda od istopljenog leda iz kargo prostora prodrla je u prednji (glavni) elektronski prostor ispod pilotske kabine i izazvala seriju kratkih spojeva i onesposobila veći deo elektronike aviona.

Cela stvar je, naravno, zataškana "jer ne bi bilo u redu da ljudi izgube posao". U zataškavanju su učestvovali rukovodioci Pilotske i Tehničke operative, funkcioneri i inspektori SUCVP i još mnogi drugi. Mc Donnell Douglasu nije prijavljen kvar niti je unesen u knjižicu aviona (što je obavezno) itd, itd.

Sin kapetana R sada je kapetan u Jatu na 737-300.

Napominjem da ovo nije jedini slučaj.

Eto zašto sve to treba rasformirati i razjuriti. I dovesti strance sa velikom batinom!
Milutin Milošević Milutin Milošević 15:22 21.06.2013

Re: JAT ILI SLIKA SRBIJE

Dovoljno je to sa batinom, čak i da se ne rasformira. Ako se rasformira pa nastane novo preduzeĆe (ovo Ć je ono Šojićevo) sa istom filozofijom (kao što je i dalje Železnica, recimo), onda nam ništa ne vredi.
49 41 49 41 02:11 22.06.2013

JAT, ADR, AGX

JAT, 36 aviona, 5-6 zaposlenih po avio sedistu.
ADR, 12 (kasnije 16) aviona, 0.5 zaposlenih po avio sedistu
AGX, 7 aviona (TU 134 A), zaboravio podatak oko 0.7 - 2.0 po avio sedistu.

Croatia Airlines, 4. propast posle rata; gde hrvati pokusavaju da osnuju hrvatsku kompaniju.
Propala, finansijski.

Air Commerce, Bosna Air i Air Bosnia; jajarske avio kompanije.

Pal Air, Montenegro Airlines, bloger fino opisao,kako se "vozio", navozao, natrcao i sl.

Edit: Managment, jajarstvo, nacionalna krvna zrnca zaposlenih, kradja zaposlenih, prodavanje svog viskija i marlboroa u avionu tokom leta -free shop, burazerska politika
- "give me a breake"!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana