Društvo| Zdravlje

Skarleuša, Sceca, Slukas i Skrkobabići

cult RSS / 19.06.2013. u 18:26

Jednom, davno, nedeljnik Vreme je bila upaljena šibica u mrklom mraku, podsetnik da si normalan, da saveznici u opštem besmislu ipak postoje, da nisi otišao dođavola sa ostatkom sveta.

Nedeljnik Vreme, jun 2013.:

Pravda za Acu Lukasa

jovana gligorijević

ACA LUKAS JE JEDNA OD RETKIH PREOSTALIH JAVNIH LIČNOSTI KOJE NE POKUŠAVAJU DA BUDU NEŠTO ŠTO NISU. I NE SAMO TO. KOLIKO GOD SE "URBANI" ZGRAŽAVALI NAD NJIM I NJEGOVOM PUBLIKOM, KOJA JE PROŠLOG VIKENDA ISPUNILA MARAKANU, ACA LUKAS JE GRADSKIJI, BEOGRADSKIJI I URBANIJI OD SVEGA ŠTO SE OVDE KAO TAKVO PREDSTAVLJA. ILI, U NAJMANJU RUKU, I ON JE ONO ŠTO ČINI JEDAN GRAD, I TO NE BILO KOJI, VEĆ BEOGRAD, JEDNO OD NJEGOVIH AUTENTIČNIJIH LICA

Ne prilazi, ne prilazi,
sa mnom u noć ne odlazi, 
ni kelneri ni devojke
ne vole takve momke, 
nije ovo sto za dvoje, 
sklonište je ovo moje

(Aca Lukas, Istina je da te lažem)

Mnogi se srpski, a bogami, i regionalni snob sablaznio nad činjenicom da je Aca Lukas 8. juna napunio Marakanu. Očekivano, odmah se dalo po zgražavanju i analizi. Šta i kako, iznad svega, zašto, te da li je ovo konačna pobeda turbo-folka, sataninog izuma za kvarenje inače sasvim dobre, pametne i dobro odgojene omladine. Kriv je Aca Lukas što ne veruje u bogove u koje veruje krug dvojke, nego uvodi druga nova božanstva, a kriv je i zato što kvari omladinu. Moralna temperatura dostigla je zabrinjavajućih 39 sa 2.

Nisam bila na Marakani, iz objektivnih razloga, između ostalog, i zbog puta u Berlin, tu evropsku i svetsku prestonicu kreativnosti i slobode. Nema sumnje da je Berlin u proteklih petnaestak godina zaista postao globalni centar umetnosti i kreativnosti. Ali, kao što paraziti vole da se nastane na zdravom mesu, tako se i po Berlinu nakupilo tušta i tma belosvetskih kvaziumetnika u pohabanoj, ali skupoj odeći, bez pravog zanimanja, koji žive od socijalne pomoći, ćoškare po Krojcbergu, besne na "sistem" i propovedaju nekakvu apstraktnu ljubav i mir u svetu. Osim trabunjanjem i opštim mestima, nisu baš u stanju da objasne kako tačno sistem i država opresivno deluju spram njih. Baš kao što su nesposobni da daju odgovor na pitanje kojom se tačno umetnošću bave. Zapadnoevropsko blagoutrobije i odsustvo egzistencijalnih strepnji, kao da su učinili da ti mladi i ne baš tako mladi jebivetri sa raznih delova planete postanu mrtvi, nalik onom psihijatru kog igra Brus Vilis u "Šestom čulu", lutaju po svetu i misle da su živi. No, čak i takvi, i dalje su ono što mnogi beogradski omladinci žele da budu, dok srkuću somersbi negde u Sava Mali ili pivo ispred Filozofskog i maštaju o revoluciji, a onda odu kod mame i tate na ručak.

Ali, kakve veze oni imaju sa Acom Lukasom? Najčvršća veza leži u činjenici da upravo oni čine najtvrđe jezgro onih koji bi voleli da sa Acom Lukasom nikakve veze nemaju i koji se najviše čude i zgražavaju nad njegovim uspehom na Marakani. Međutim, Beograd nije Berlin, Sava Mala nije Krojcberg, a naročito Balkan u poslednjih 20 i kusur godina nije isto što i Nemačka nakon ujedinjenja. Zato, podatak da je 8. juna, na koncertu Ace Lukasa na stadionu Crvene zvezde bilo 50.000 ljudi, može da iznenadi samo nekoga ko je poslednje dve decenije proveo u hibernaciji, a da zgrozi samo onog ko bi, u svom malograđanskom jadu, voleo da je Beograd nešto što nije i što ne može da bude.

Aca Lukas je, u svemu tome, jedna od retkih preostalih pojava koje ne pokušavaju da budu nešto što nisu. A kad se već hvatam poređenja "urbanluka" Berlina i Beograda, dodaću, pa šta mi bog da, da je Aca Lukas gradskiji, beogradskiji i urbaniji od svega što se ovde kao takvo predstavlja. Ili, u najmanju ruku, i on je ono što čini jedan grad, i to ne bilo koji, već Beograd, jedno od njegovih autentičnijih lica.

Počeo je devedesetih, na splavu "Lukas", te mu otuda i nadimak. Prvi hit koji je izašao iz okvira beogradskih splavova bio je Pesma od bola i već tad je bilo jasno da je muzički pravac u kom će se kretati, postturbo-folk, kafanski pop, gradski narodnjak. Samo što njegov gradski duh dolazi sa tamne strane grada, ako baš mora ta reč, onda - iz podzemlja. Ali, i iz kafane, rodnog mesta i tajne njegove muzike. Samo, ta kafana nije romantizovana ni prečišćena od svega ružnog, a ni bezazlena, dertom natopljena, zadimljena birtija za umorne šofere. Takvoj više pristaje Toma Zdravković. Lukasova je kafana na Balkanu, na prelazu vekova, mračna, puna zajebanih likova i polugolih devojčica koje im se nude. To je svaki beogradski splav u koji stranci svraćaju da osete malo balkanske egzotike, pa budu očarani, iako spektakularno ne razumeju ništa.

Muzika je, međutim, samo jedan, i to manji deo njegovog javnog lika: izlečen od zavisnosti od droge i kocke (prva je domaća javna ličnost koja je o tome javno progovorila), pre četiri godine ranjen iz vatrenog oružja ispred svoje zgrade na Novom Beogradu, hapšen u "Sablji" zbog ilegalnog posedovanja oružja i veza sa podzemljem... Kad taj i takav zapeva i zatraži "kartu za let na onaj svet, i punu šaku olova i nešto protiv bolova", "zapišite mi broj, privedite me sutra", "belo, oko mene sve je belo" ili "sama, pijana, imala si ukus dna, zar si morala da budeš ista kao ja", njemu publika kojoj se obraća - veruje. Istina je da većinu tekstova njegovih pesama piše Marina Tucaković, ali, piše ih namenski za njega i o njemu. Zato mu dobro stoje i može da ih izgura, uprkos skromnom glasu.

Da se razumemo, taj svet iz kog Aca Lukas dolazi je užasan, ružan i opasan. Sve to stoji i tu se može dati za pravo zabrinutim čuvarima dobrog ukusa. Ali, u isto vreme, to je jedan od svetova koji se nije pretvorio u digitalizovane jedinice i nule. Kad smo kod digitalnog, opevao je i to u sasvim pristojnoj baladi Upali svetlo: "živeo sam tvoje besove i stresove, učio tvoje mejlove i SMS-ove, al' samo su oči ogledalo duše". Njegova je emocija crna i gorka, ali je ipak živa i snažna. A ni poetika podzemlja nije ništa neobično, Mario Puzo je na tome napravio karijeru. Možda Aca Lukas nije Nino Rota, pa da tu poetiku uglazbi na maestralan način kao što je ovaj uradio u Kopolinom Kumu, ali... Sve je jasno ko na dlanu, sve reči u čašu stanu, i noćas će kafana da plače.

Link

 

Postoji jedna epizoda  serije Twilight Zone koje se još uvek s jezom sećam. Glavni junak dolazi na posao kao i svakog dana, međutim, tog jutra primećuje da svi oko njega nekolicinu reči upotrebljavaju u sasvim pogrešnom značenju.  Ljudi ih izgovaraju sa takvom sigurnošću i prirodnošću kao da su oduvek upravo ta značenja imala. On se čudi, ukazuje jednom od kolega da nešto nije u redu,  da te reči ne znače to, nije ih moguće tako upotrebiti, ali ga ovaj  samo gleda začuđeno. U narednim danima broj reči koje menjaju značenja eksponencijalno raste, konfuzija je potpuna, a posle sedam dana on više nikog ne razume. I dalje je to što čuje engleski, ista fonetika, ista sintaksa, ali semantika više nema nikakve veze sa onom koju je on poznavao. Pokušava da im se obrati, da ih urazumi, viče, urla u očaju, ali, avaj, njegov maternji  više niko ne razume. Jedino što za njega mogu da učine je da ga strpaju u ludnicu.

 

Tata, šta znače ona četiri es na našem grbu?

Skarleuša, Sceca, Slukas i Skrkobabići, ljubavi...

 

 



Komentari (407)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 15:44 20.06.2013

Re: manje više korektan tekst

cult
predatortz
Sem ako ne misliš na to što ih nije porglašavala šundom i dodatno oporezivala u maniru nekadašnjih komisija iz doba blaženopočivše seferejot,


Jedna od velikiv vrednosti SFRJ je upravo ta! Šabanima je bilo mesto u kafanama na Ibarskoj.


Opa!
Lajk.
Fejv.
Ritivit.



e, hebote, ovaj predator je podvojena licnost, vecinu komentara koje je ovde napisao, ko da sam ja:)))

drugo- nema zbora, pre devedesetih nije bilo mesanja ibarske i grada-neka to nekom zvuci kao segregacija, ali je u stvari bila prirodna preraspodela-svako na svom, pa opusteno!

osamdeseti, Ljuba zamunac, koji je bio faca za ove osisane sada, picnut talijanski, proseta sa svitom pored doma omladine, gde je guzva koja ceka da udje na dzez, ljudi se ponatno pomere da ovi prodju, nemo gledanje i jednih i drugih, svaki sa svojom impresijom, al bez dodirnih tacaka, zemunci se redom po znacaju pozdrave kumovski sa nekim likovima-ispostuju se, sto bi se reklo i odu na svoj teren!
freehand freehand 15:52 20.06.2013

Re: manje više korektan tekst

predatortz
Mislim da je to komesarko uređivanje kulture pa i kroz taj "porez na šund" teško sranje.


Kad mu izbiješ ideološki, a ostaviš estetski aspekt, i nije bio tako loša stvar...

Pa eto estetski - kad svaka stranka delegira svog Ajdačića i Zoricu brunclik, šta misliš kakva će to divna komisija biti?
Ili da je ministar kulture stolujući formira onako po svom ukusu, šta misliš da bismo slušali i gledali?
Mislim - sem Lukasa, Cece, Bekute i malog Knindže?

angie01
drugo- nema zbora, pre devedesetih nije bilo mesanja ibarske i grada-neka to nekom zvuci kao segregacija, ali je u stvari bila prirodna preraspodela-svako na svom, pa opusteno!

Aha.
Eh ta lepša prošlost... Mis'iš - "Hajde da se volimo od Vardara pa do Triglava"?
blogovatelj blogovatelj 15:52 20.06.2013

Re: manje više korektan tekst

kad neko prica mnogo dobre viceve, pravi stosove i zabavlja ekipu, onda kazu nesto tipa: Kakav si Saban


Pajić!
blogovatelj blogovatelj 16:05 20.06.2013

Re: manje više korektan tekst

Jedna od velikiv vrednosti SFRJ je upravo ta! Šabanima je bilo mesto u kafanama na Ibarskoj.


Ahaaaaaaaaa, al kad bi se gađali bagerima...

Da ti citiram mnogopoštovanog Džonija...

Ko je hvalio carevo ruho?
Patuljci sa naslovnih strana









Ljudi, što se bre otimate i gicate i pričate prazne reči. Pa jel Brena punila hale i stadione i bilo kao normalno i u redu, a kad posle četvrt veka džiber sličan njoj to isto uradi, onda to kao ne valja.
Došla prigradska deca u čaršiju da se zezaju, on pevao, oni se znojili i trljali i stezali i sad mi tu nešto treba da elaboriramo i izvlačimo zaklučke.
angie01 angie01 16:20 20.06.2013

Re: manje više korektan tekst

Eh ta lepša prošlost... Mis'iš


Tvrdim!...kladim se da je i tebi tada bilo bolje nego sada!

meni jeste- bilo mi veliko dvoriste, moji su bili i Rovinj i Dubrovnik i Mljet i Lastovo i Opatija, a i Jahorina, Sarajevo, Ljubljana i Zagreb, dopisi po zelji, putovalo se normalno, bila normalna atmosfera, razmenjivale su se dobre stvari, delovalo je da ce sa jednom nogom u svetu, a ne samo u Evropi, metamorfoza i skidanje kosuljice biti civilizovanije, kad ono, nok, nok, hus deeer?!

meni je tako, ja sam YUgonostalgicar i toga se ne stidim zbog novih trendova i nacionalnog budjenja, sa obaveznim pravoslavnim krstom a u ime svetih kostiju cara Lazara.

a, tebi, kako je volja!
freehand freehand 17:07 20.06.2013

Re: manje više korektan tekst

meni je tako, ja sam YUgonostalgicar i toga se ne stidim zbog novih trendova i nacionalnog budjenja, sa obaveznim pravoslavnim krstom a u ime svetih kostiju cara Lazara.

a, tebi, kako je volja!

Dobro, šta se ljutiš odmah?
Evo još malo zlatnih osamdesetih da ti poprave raspoloženje:


predatortz predatortz 17:20 20.06.2013

Re: manje više korektan tekst


e, hebote, ovaj predator je podvojena licnost, vecinu komentara koje je ovde napisao, ko da sam ja:)))


Ma, ti i ja smo 90% kompatibilni

Onih deset posto je moja nasleđena sklonost ka oružju, ratu... Jbga, takva mi porodica.
angie01 angie01 17:27 20.06.2013

Re: manje više korektan tekst

Evo još malo zlatnih osamdesetih da ti poprave raspoloženje:


necu da pustam, secam se:))), to je ono kada se snebiva dok se svrcka, ima neka pruga cini mi se, a jos joj je autenticna karoserija,....idem na kafu na Dunav, kad nemam vise more.
angie01 angie01 17:28 20.06.2013

Re: manje više korektan tekst

Ma, ti i ja smo 90% kompatibilni


ma da, ko ovi u koalicijama:)
predatortz predatortz 17:29 20.06.2013

Re: manje više korektan tekst

angie01
Ma, ti i ja smo 90% kompatibilni


ma da, ko ovi u koalicijama:)


Ko Vučić i Dinkić
gedza.73 gedza.73 21:03 20.06.2013

Re: manje više korektan tekst

blogovatelj
Kad u Srbiji bude normalno da postoje dva kafića jedan pored drugog, u jednom da bije Lukas, u drugom RHCP i da posetioci ne obraćaju pažnju jedni na druge, tada će u Srbiji biti lepše...

Potpuno se i nedvosmisleno slažem sa tobom.

Ovde samo grebe konstatacija da je Aca Lukas urban, autentičan i onako, sve u svemu, jedan 'kul lik'.

Što kaže Free da me ture ispred streljačkog voda i da mi daju izbor između naslova jedne pesme ili streljanja bio bih 'ubiven' na odma'.

Ali sam kačio negde naslove po novinama, izjave i malo odvratno deluje da čovek koji je bio u zatvoru, bivši narkoman i svašta nešto bude uzor bilo kome.

Čisto sumnjam da bi bilo ko voleo da mu dete bude 'Aca Lukas', 'Karleuša' ili 'Ceca' kad postane zreo čovek ili žena.
blogovatelj blogovatelj 23:36 20.06.2013

Re: manje više korektan tekst

Što kaže Free da me ture ispred streljačkog voda i da mi daju izbor između naslova jedne pesme ili streljanja bio bih 'ubiven' na odma'.


Ja bi preteko. Znam da ima pesmu Lična karta. Jesam načitan.
A Karleušinu ne znam ni jednu, tj setio sam se... Insomnia!

Ali sam kačio negde naslove po novinama, izjave i malo odvratno deluje da čovek koji je bio u zatvoru, bivši narkoman i svašta nešto bude uzor bilo kome.


Ima takvih i u rok muzici, a i u književnosti.


freehand freehand 23:45 20.06.2013

Re: manje više korektan tekst

blogovatelj
Što kaže Free da me ture ispred streljačkog voda i da mi daju izbor između naslova jedne pesme ili streljanja bio bih 'ubiven' na odma'.


Ja bi preteko. Znam da ima pesmu Lična karta. Jesam načitan.
A Karleušinu ne znam ni jednu, tj setio sam se... Insomnia!


Pa ne samo to. Nema šanse da bih preživeo ni da mi puste da im prepoznam glasove.
Znači, da mi puste deset tih gangsta folk klasika i da kažu prepoznaj dotičnog - ne bih se glave nanosio.
Ili dotičnu za to što se zove da ona, kao, peva.
E sa slikama bih poživeo.
blogovatelj blogovatelj 01:09 21.06.2013

Re: manje više korektan tekst

moji su bili i Rovinj i Dubrovnik i Mljet i Lastovo i Opatija


A Podujevo, Kolašin, Han Pijesak, Varvarin i Debar?
blogovatelj blogovatelj 02:46 21.06.2013

Re: manje više korektan tekst

Zagrebačka scena je, kad sam već počeo da sablažnjavam Krkara, uvek bila superiorna u odnosu na ovdašnju sterilnu.


Nemoj si smešan. Pa Zagreb ima samo Azru i Haustor, koji stvarno jesu majstori. Sve ostalo je sve gomila... da ne lajem...
gedza.73 gedza.73 14:12 21.06.2013

Re: manje više korektan tekst

Ja bi preteko. Znam da ima pesmu Lična karta.


Izgleda da bih i ja pretek'o. Pucali bi mi u noge (ne znam reči i puk'o bi jednu pomoić). Čuo sam ovo 'gansta-folk' remek delo.

Paa, neki ćemo i da preživimo a neki će, bogami Free, i da izginete.
omega68 omega68 00:07 22.06.2013

Re: manje više korektan tekst

blogovatelj

nego, šta ste Vi Bogu zgrešili da Vam šalje ove poplave?
Imperija?
Još Vas kembeči Kraljica?
blogovatelj blogovatelj 02:47 22.06.2013

Re: manje više korektan tekst

nego, šta ste Vi Bogu zgrešili da Vam šalje ove poplave?


Nije nam niko poslao ništa, nego se topi sneg na Stenovitim Planinama i u obliku vode sliva nizbrdo.
A Kalgari je na dnu nizbrdice.
JJ Beba JJ Beba 22:14 19.06.2013

viktorija

Počeo je devedesetih, na splavu "Lukas"

počeo je osamdesetih kao klavijaturista Viktorije

ovde

i bio tamo do devedestih
milisav68 milisav68 23:03 19.06.2013

Re: viktorija

JJ Beba
Počeo je devedesetih, na splavu "Lukas"

počeo je osamdesetih kao klavijaturista Viktorije

ovde

i bio tamo do devedestih

A i "Pesma do bola" (kao i još mnoge druge) je maznuta od Grka.


Spiridon Spiridon 23:09 19.06.2013

Re: viktorija

počeo je osamdesetih kao klavijaturista Viktorije


jao kako ja volim ovakve pikanterije To je sad kao da sam cuo da je Krkobabic pevao pratece vokale u Zlatnim Dečacima
angie01 angie01 23:17 19.06.2013

Re: viktorija

jao kako ja volim ovakve pikanterije To je sad kao da sam cuo da je Krkobabic pevao pratece vokale u Zlatnim Dečacima


pa nije ti dobra usporedba, jer viktorija mnogo vise lici na lukasa, nego na to cime se proslavila!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:36 20.06.2013

Re: viktorija

počeo je osamdesetih kao klavijaturista Viktorije

jedan je korak od Viktorije do seljane.
bladerunner92 bladerunner92 22:21 19.06.2013

Kakva splacina

kakvo sranje od texta!
Berlin i koncert Ace Lukasa u istom textu!
to je ko da stavis majka i jebanje u istom textu bre!I ova zaista misli da je neki novinar?
E svasta cu jos da vidim!


inco inco 22:39 19.06.2013

Re: Kakva splacina

bladerunner92
to je ko da stavis majka i jebanje u istom textu bre!




To je ta estetika nad kojom se, je l' te, isfolirani urbanisti zgražavaju...
niccolo niccolo 22:40 19.06.2013

Re: Kakva splacina

to je ko da stavis majka i jebanje u istom textu bre!I

Ne razumem ovu primedbu?
bladerunner92 bladerunner92 22:59 19.06.2013

Re: Kakva splacina

o je ta estetika nad kojom se, je l' te, isfolirani urbanisti zgražavaju...


i eto ti mene upecam se ko somce
omega68 omega68 22:29 19.06.2013

A V београдска?

JJ Beba JJ Beba 22:48 19.06.2013

Re: A V београдска?

omega68

k'o I krajiška
bladerunner92 bladerunner92 22:56 19.06.2013

Re: A V београдска?

omega68

sta s njom?
jel to neka izvedena rec koja dokazuje da je Isus srbin?
JJ Beba JJ Beba 23:05 19.06.2013

Re: A V београдска?

bladerunner92
omega68

sta s njom?
jel to neka izvedena rec koja dokazuje da je Isus srbin?

kapiram da misli na ovo
valjda to urbano, krug dvojke itajrad
zato kažem V beogradska ko I kajiška :)
bladerunner92 bladerunner92 23:10 19.06.2013

Re: A V београдска?

JJ Beba


ma znam...
omega68 omega68 23:27 19.06.2013

Re: A V београдска?

rec koja dokazuje da je Isus srbin?

Naravno da je bio.Kad bi znala ko je bila Anđelija Stančić Spajić i kad bi znala šta je ona napisala, ne bi se blamirala.
Nego,novi izraz u Šumadiji :''prs'o si kao V beogradska''.Šta još nije jasno u tekstu?
to je ko da stavis majka i jebanje u istom textu bre!I

Ne razumem ovu primedbu?

Fina je to gospodža, omaklo joj se
bladerunner92 bladerunner92 23:35 19.06.2013

Re: A V београдска?

Omega ja tebe obozavam
toliko sam se iznervirala da sam otisla na blog o Jatu i vratim se i imam sta da vidim --znas kako sam se nasmejala od srca
hvala ti
Gospodja Klara Gospodja Klara 23:43 19.06.2013

Re: A V београдска?

kapiram da misli na ovo


Kačila sam negde pre neki dan, mada klinci iz škole kažu da je u pitanju izmišljotina. Doduše, V je pukla, ne bi me iznenadilo ni da je tačno.
bladerunner92 bladerunner92 23:49 19.06.2013

Re: A V београдска?

Omega
izvini samo da te pitam
nema je ova Andjelija na googlu
cult cult 23:52 19.06.2013

Re: A V београдска?

bladerunner92
Omega
izvini samo da te pitam
nema je ova Andjelija na googlu

omega68 omega68 23:57 19.06.2013

Re: A V београдска?

nema je ova Andjelija na googlu


IMA
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 09:26 21.06.2013

Re: A V београдска?

bladerunner92
Omega ja tebe obozavam...


E ne vredi ti sad da se vadis ... kad si se prethodno toliko izblamirala sto nisi znala da je Isus bio Srbin
angie01 angie01 23:25 19.06.2013

,



ovaj tekst u vremenu nije nikakva greska-ovi likovi su etablrani vipovci, njihov kriminal je legalizovan, oni su stubovi i podrska rezimskom miljeu u poslednjih 20 godina, oni se pitaju za misljenje, njihove, s mukom nepravilno izgovorene siromasne reci pune ulicarskog manira se citiraju kao filozoska misljenja, oni su idoli i uzori dece koja rastu na ovim prostorima-greska smo mi!....sto smo to dopustili!
cult cult 23:39 19.06.2013

Re: ,

ovaj tekst u vremenu nije nikakva greska-ovi likovi su etablrani vipovci, njihov kriminal je legalizovan, oni su stubovi i podrska rezimskom miljeu u poslednjih 20 godina, oni se pitaju za misljenje, njihove, s mukom nepravilno izgovorene siromasne reci pune ulicarskog manira se citiraju kao filozoska misljenja, oni su idoli i uzori dece koja rastu na ovim prostorima-greska smo mi!.


Evo još jednog snoba, malogradjanke iz kruga dvojke i što bi Vreme reklo - urbane jadnice. Pošto je tvoja bedna vrsta na kolenima, sad će Vreme i osvešćeni Srbi da te malo zajebavaju. I to kroz časopis koji ti je bio više od novina, tebi se obraćao, i od tebe živeo. Na tebi su ime napravili. Ali dosta je bilo tvoje vlasti kulturnim prostorom Srbije, malogradjanko, sad je njihovo vreme došlo sasvim. Ćuti i trpi dok ti se u lice smeju. Ili pokušaj da zavoliš tu poetiku, biće ti lakše.
angie01 angie01 23:49 19.06.2013

Re: ,


Evo još jednog snoba, malogradjanke


priznajem,ta sam!...ako je acalukas gradjanskiji, urbaniji, beogadskiji, onda sam ja sve suprotno od onoga sto je on!

hebote, cult, kako smo mi ziveli sa vremenom, tako je ono zivelo od nas!
sokodbuba sokodbuba 00:59 20.06.2013

Re: ,


Ali, kakve veze oni imaju sa Acom Lukasom? Najčvršća veza leži u činjenici da upravo oni čine najtvrđe jezgro onih koji bi voleli da sa Acom Lukasom nikakve veze nemaju i koji se najviše čude i zgražavaju nad njegovim uspehom na Marakani.


Jedina promena koja se desila u poslednjih par decenija je što su ljudi nalik onima iz filmova Dušana Makavejeva, kada su ih mediji uspostavili i stavili u fokus, plaćali stiliste, kompozitore, tekstopisce, aranžere, režisere, novinare i tako dalje, poprimili umiveniju formu i postali samouvereni po pitanju vrednovanja svojih produkata. Sa druge strane, potpuno odsustvo kvalitetnog sadržaja u okvirima medijskog terora, pružilo je naivnima utisak da njega uopšte ili nema, ili da je neznatan broj ljudi zainteresovan za to. I jedno i drugo su obmana. Kvalitet i šund oduvek su bili prisutni u istim razmerama.

Autorka teksta u stvari ne veruje da postoje ljudi kojima šund ne predstavlja izvor zadovoljstva i koji ga ne smatraju vrhunskom egzotikom jednog grada. Aca Lukas je u toj perspektivi postao lice grada, a na primer, Anja Đorđević naličje i margina. To je neistinita, medijski kreirana perspektiva. Veza ovog pevača sa ljudima koji ne slušaju takvu muziku, ukoliko se lično ne poznaju, je njihovo gledanje televizijskog programa i čitanje novina.







kick68 kick68 01:34 20.06.2013

Re: ,

ljudi nalik onima iz filmova Dušana Makavejeva,

Slager pevac:)
Devojcice ovde imaju za idole Kim Kardasijan, Rijanu, Dzenifer Lopez (i obozavaju onaj njen uzas On the floor- to je tek ispiranje mozga). To se agresivno reklamira. Sta reci kad u dnevnim novinama nemas kategoriju Kultura, nego Entertainment.
Sa druge strane postoje nista manje agresivne reklame za izlozbe, balet, pozoriste, festivale. Mene su moja rodjena deca par puta naterala da ih vodim u muzej upravo zbog reklame. "Medijski teror" pod hitno usmeriti na kvalitetne sadrzaje. Zabluda je da se ne isplate.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:32 20.06.2013

Re: ,

Autorka teksta u stvari ne veruje da postoje ljudi kojima šund ne predstavlja izvor zadovoljstva i koji ga ne smatraju vrhunskom egzotikom jednog grada. Aca Lukas je u toj perspektivi postao lice grada, a na primer, Anja Đorđević naličje i margina. To je neistinita, medijski kreirana perspektiva.


Tacno! Autorka je napisala neki haotican tekst kojim, od naslova preko svoje 'analize' Berlina do kvalifikacija, pokusava da se pokaze kao 'autenicna' novinarka. Nije ukapirala da nema niceg dosadnijeg od drcnog/drcne novinara/novinarke koji/koja pise bezidejne i nekoherentne tekstove.

Inace, nije sporno da neko napise tekst o ovom liku ili napravi sa njim intervju, sporno je od toga praviti herojski podvig i avangardu.
cult cult 09:08 20.06.2013

Re: ,

Sa druge strane, potpuno odsustvo kvalitetnog sadržaja u okvirima medijskog terora, pružilo je naivnima utisak da njega uopšte ili nema, ili da je neznatan broj ljudi zainteresovan za to


Potpuno odsustvo kvalitetnog sadržaja posledica je sistematskog delovanja države.
Na taj način politička elita šalje dva signala: ovo čemu ste izloženi 24h, to je kulturni obrazac ovog društva za 21. vek. To je ono kako treba da živite, kako treba da se ponašate. Ovo su vaši novi idoli i heroji.

S druge strane, gušenjem tih sadržaja, sprečava se regrutovanje novih "urbanih jadnika", "malogradjana" iz kruga dvojke i ostalih krugova, koji bi u budućnosti nastavili da prave kvalitetne sadržaje u muzici, pozorištu, filmu.
Estetika u kojoj se nacija ima kretati omedjena je uradcima Selo gori baba se češlja, kursadžijama u filmskom i dramskom izrazu, te cecama, lukasima i grandizmom u muzičkom. Lajfstajl se crpi iz rialitija.
cgubg cgubg 09:11 20.06.2013

Re: ,

cult
ovaj tekst u vremenu nije nikakva greska-ovi likovi su etablrani vipovci, njihov kriminal je legalizovan, oni su stubovi i podrska rezimskom miljeu u poslednjih 20 godina, oni se pitaju za misljenje, njihove, s mukom nepravilno izgovorene siromasne reci pune ulicarskog manira se citiraju kao filozoska misljenja, oni su idoli i uzori dece koja rastu na ovim prostorima-greska smo mi!.


Evo još jednog snoba, malogradjanke iz kruga dvojke i što bi Vreme reklo - urbane jadnice. Pošto je tvoja bedna vrsta na kolenima, sad će Vreme i osvešćeni Srbi da te malo zajebavaju. I to kroz časopis koji ti je bio više od novina, tebi se obraćao, i od tebe živeo. Na tebi su ime napravili. Ali dosta je bilo tvoje vlasti kulturnim prostorom Srbije, malogradjanko, sad je njihovo vreme došlo sasvim. Ćuti i trpi dok ti se u lice smeju. Ili pokušaj da zavoliš tu poetiku, biće ti lakše.

cult
ovaj tekst u vremenu nije nikakva greska-ovi likovi su etablrani vipovci, njihov kriminal je legalizovan, oni su stubovi i podrska rezimskom miljeu u poslednjih 20 godina, oni se pitaju za misljenje, njihove, s mukom nepravilno izgovorene siromasne reci pune ulicarskog manira se citiraju kao filozoska misljenja, oni su idoli i uzori dece koja rastu na ovim prostorima-greska smo mi!.


Evo još jednog snoba, malogradjanke iz kruga dvojke i što bi Vreme reklo - urbane jadnice. Pošto je tvoja bedna vrsta na kolenima, sad će Vreme i osvešćeni Srbi da te malo zajebavaju. I to kroz časopis koji ti je bio više od novina, tebi se obraćao, i od tebe živeo. Na tebi su ime napravili. Ali dosta je bilo tvoje vlasti kulturnim prostorom Srbije, malogradjanko, sad je njihovo vreme došlo sasvim. Ćuti i trpi dok ti se u lice smeju. Ili pokušaj da zavoliš tu poetiku, biće ti lakše.

Jbg, i DS je tako prosao, nama se obracao i od nas ziveo, pa se okrenuo Lukasima. I? Mozda se Vreme opameti.
cult cult 09:14 20.06.2013

Re: ,

"Medijski teror" pod hitno usmeriti na kvalitetne sadrzaje. Zabluda je da se ne isplate.


Apsolutno se slažem s ovim.
Medijski teror dovuče stotine hiljada ljudi na sajam knjiga. Sad jbg, kapiram da su lagunina izdanja i estetika Pera paunovog i Petkane ono što se najbolje prodaje, ali zapatiće se i nešto normalno. Dug je to put. Evolucija.
Ili "noć muzeja".
Ima i fascinirajućih pokušaja JDP-a. Bilbordi svuda po gradu najavljuju neku predstavu koja bi zainteresovala šire mase. Sećam se slike: zilioni ljudi stoje u redu za kartu za fudbalski derbi na Marakani, a iznad dominira bilbord Andrićeva "Gospodjica" - premijera tad i tad.
I zaista, nije tog meseca bilo moguće naći kartu za tu predstavu. Ne verujem da je došao baš ceo zvezdin sever, ali... : )
Takodje, JDP i ATelje oborili su cene karata na 500 dinara. Često idem u pozorište i mogu da kažem da su predstave prilično posećene.
Naravno, još uvek ne mogu da provalim obrazac po kojem se beogradska publika smeje u predstavama, često se može čuti tihi razgovor mobilnim dok traje predstava, svetle tačskrinovi u mraku, šibaju se sms-ovi. Naporno je to. Ali drugog puta nema.
sokodbuba sokodbuba 13:06 20.06.2013

Re: ,


Potpuno odsustvo kvalitetnog sadržaja posledica je sistematskog delovanja države.
Na taj način politička elita šalje dva signala: ovo čemu ste izloženi 24h, to je kulturni obrazac ovog društva za 21. vek. To je ono kako treba da živite, kako treba da se ponašate. Ovo su vaši novi idoli i heroji.


To je planetarni problem, nije ekskluzivno i tipično samo naš. Evo šta je pisao Slobodan Jovanović o nacionalnom karakteru u vreme Kraljevine Jugoslavije:

„Poluintelektualac je bolesna društvena pojava, koja je objelodanila dve stvari:

1. Da je kulturni obrazac potrebna dopuna nacionalnog i političkog obrasca, što se naročito osjeća onda kada uticaj ta dva obrasca prestane da slabi;

2. Da škola koja se ograničava na davanje znanja, bez uporednog vaspitavanja karaktera, nije u stanju da spriječi pojavu takvog društvenog tipa kao što je poluintelektualac.” link

Šta je obelodanio tekst o Acu Lukasu - postoje diplomirani poluprimitivci koji su kuliji od poluumetnika jer im i diplomirani i nediplomirani poluprimitivci sve veruju, pošto kada se rade ili lažu odmah priznaju i padaju u dert reunion, a poluintelektualci su najkuliji jer sve to obznanjuju urbi et orbi.


Jelica Greganović Jelica Greganović 13:12 20.06.2013

Re: ,

To je planetarni problem, nije ekskluzivno i tipično samo naš. Evo šta je pisao Slobodan Jovanović o nacionalnom karakteru u vreme Kraljevine Jugoslavije:

Tačno, starije je to, još mnogo starije...čak i ako ne izgleda na prvi pogled...Diogen iz Sinope, najkraće, Vikipedijom rečeno:

"Zgrožavao se na živote Atenjana koji su živjeli u izobilju u pretjerano i nekontrolirano razbacivali svoja imanja. Tako je i zaživjela njegova ideja apsolutnog cinizma, prema kojoj je i orijentirao svoj život...
...Mrzio je korupciju i zavjere u svome društvu, pa je tako jednog dana izašao i hodao Atenom sa svijećom usred bijela dana govoreći "Tražim čovjeka", smatrajući da u stanju u kojem je društvo tada bilo, nije bilo onog pravog čovjeka, već su svi bili podređeni trenutnom stanju."
cult cult 16:02 20.06.2013

Re: ,

postoje diplomirani poluprimitivci koji su kuliji od poluumetnika jer im i diplomirani i nediplomirani poluprimitivci sve veruju, pošto kada se rade ili lažu odmah priznaju i padaju u dert reunion, a poluintelektualci su najkuliji jer sve to obznanjuju urbi et orbi.


Obelodanio? Hm. Da l' je od žege ili ograničenosti mog intelektualnog aparata, ali i pored više čitanja ovaj tvoj rezime nisam uspeo da razumem. Slobodana Jovanovića jesam.

Enivej (copyright by T. Pančić, Vreme), pristajem na to da sam poluprimitivac, poluintelektualac, polu ili sasvim diplomirani, svejedno, kuliji ili ne, šta god, samo zadržavam pravo na gadjenje prema celoj toj, svom snagom države i kapitala, nametnutoj estetici. Iz svoje gluposti, nerazumevanja, neprilagodjenosti, zaumnosti. Um, telo, duh i aura mi ne prihvataju tu ekipu i ono što predstavljaju kao ideju i žao mi je što je baš to, a ne nešto drugo postalo maskultura u Srbalja.

Osećam zgražanje spram teksta u kojem se to agresivno smeće veliča, a kritika i zgražanje nad estetskim smradom cinično ismeva.
Takav sam. Urbani seljak i nikad se neću promeniti. Nikad neću doseći onu lukasovsku urbanost, tako blisku i milu autorki.

Strašnim ličnim porazom bih smatrao da mi deca slušaju cece i lukase ili kupuju karte za njihove koncerte.

sokodbuba sokodbuba 16:15 20.06.2013

Re: ,


Obelodanio? Hm. Da l' je od žege ili ograničenosti mog intelektualnog aparata, ali i pored više čitanja ovaj tvoj rezime nisam uspeo da razumem.


Zavitlavam se u rezimeu, aman :)
cult cult 16:19 20.06.2013

Re: ,

Zavitlavam se u rezimeu, aman :)


I to sam uzeo u obzir, ali da se ja za svaki slučaj izdiferenciram.
Dakle, u odnosu na lukasa i autorku - urbanluk.
sokodbuba sokodbuba 16:33 20.06.2013

Re: ,


I to sam uzeo u obzir, ali da se ja za svaki slučaj izdiferenciram.
Dakle, u odnosu na lukasa i autorku - urbanluk.


Moguće da nisam bila jasna, Slobodan Jovanović je fin primer obrazovanog čoveka, mislećeg, koji izražava svoje ideje i predstave na istančan i odgovoran način, a u vrlini i duhu opšte dobrobiti. Ideje i koncepti iz članka o kome govorimo su u suprotnosti sa svojstvima koje poseduje pisanje Slobodana Jovanovića.

cult cult 16:51 20.06.2013

Re: ,

Moguće da nisam bila jasna, Slobodan Jovanović je fin primer obrazovanog čoveka, mislećeg, koji izražava svoje ideje i predstave na istančan i odgovoran način, a u vrlini i duhu opšte dobrobiti. Ideje i koncepti iz članka o kome govorimo su u suprotnosti sa svojstvima koje poseduje pisanje Slobodana Jovanovića.


Ma, odgonetanje onog rezimea me bacilo u petlju. Razumeo sam.

Nego, jednom je neka ultrafeministkinja išla u Brazil. I kažem joj da nisi u Brazilu ako sa Brasileirosima ne sedneš u krug pod palmom i ne otpevaš sa njima ovu pesmu.
Kažem joj da pesma govori o muškarcu koji ne može da zadovolji potrebe svoje drage za čiju se ljubav svim srcem bori.
I ona mi posle dugog razmišljanja napiše: takvu androginiju ne podržavam.

Od tad kad god nešto ne uspem da razumem, ja ponovim početni stav na svom jeziku i svojim rečima. Jes ograničeno, al je praktično.
sokodbuba sokodbuba 18:23 20.06.2013

Re: ,


Diogen iz Sinope


Šta li bi on kazao da živi ovde i sada :) Možda bi stajao danima pred spomenikom Pobednika sa ispruženom rukom i vežbao odbijanje, kao onomad u Atini
sokodbuba sokodbuba 18:47 20.06.2013

Re: ,


I kažem joj da nisi u Brazilu ako sa Brasileirosima ne sedneš u krug pod palmom i ne otpevaš sa njima


ovu pesmu Kace Slukasa.
cult cult 19:38 20.06.2013

Re: ,

ovu pesmu Kace Slukasa.


: )

A to "posle ponoći"...
I ovo.
sokodbuba sokodbuba 19:51 20.06.2013

Re: ,


A to "posle ponoći"..


Lepo ti je to, ali osećam se kao da govorim mandarinski, ništa me ne razumeš - Brazil, Teri Gilijam, totalitarni Slukas, pevanje sa njima
cult cult 20:30 20.06.2013

Re: ,

Moguće da govoriš. Mene recimo asocijacije na tvoj komentar odvele do ekipe koja na žurkama dolazi u martinkama i sluša "kul" muziku, a "posle 12" "ma, može sve" i uz onaj šeretsko saučesnički osmeh odvrne, ne znam, Kemala Malovčića za zagrevanje, pa ide šibanje cecom, sve do orgazmične kulminacije u Slukasovom ritmu i poetici negde oko pola dva.
Ta estetska podvojenost je nesavladiva i proizvodi jaku frustraciju.
Frustracija se ovaploćuje u ovakvim tekstovima gde su oni koji ne dele tvoje oduševljenje i svetonazor "kulturfašisti", "urbani jadnici" od kojih su Lukas i autorka teksta, ekšli, urbaniji na kub. Nadasve iskreniji i blizi prirodi. Čisti u svojoj ljudskosti. Sam termin "urbanost" ti postaje životno bitan. Istovremeno mrziš i težiš. Nije lako.
Otud pretencioznost, ciničnost i mržnja ispod svake rečenice u tekstu.
Nije to bio nikakav pokušaj jeftine provokacije. Ni "izvlačite me iz novinarske anonomnosti" krik. Žena sve to zaista misli i oseća.


sokodbuba sokodbuba 21:26 20.06.2013

Re: ,


Žena sve to zaista misli i oseća.


Pa dobro, ljudi osrednjih razmišljanja ima mnogo, zato se ona nazivaju mediokritetskim, i to je takva kategorija, lišena delikatnijeg senzibiliteta. Važno je te, ne baš bistre ideje i tendencije iz teksta, postaviti u drugačiju ravan, koja omogućava više širine i tako odstraniti iznetu skučenost vidika i siromaštvo duha, što su ovde mnogi i učinili. Nema razloga za ljutnju što neko nije imao prilike da odgaji dobar ukus, izoštri sluh, vid i ostala čula, razvije potrebe izvan diskursa dostupnog mu kiča, a možda je i u procesu ravoja, učenja i tako dalje.

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 01:20 21.06.2013

Re: ,

Ma ne dame i gospodo, ovaj tekst kaže nešto drugo.
Oni jesu gadni, primitivni, veoma teški za svariti. Međutim, između NJIH i VAS, u slučaju pištolja uperenog u slepoočnicu i nepostojanja trečeg izbora, ja bez razmišljanja biram NJIH.
Jer, ko je vas poznavao, ni pakao mu neće teško pasti.
sokodbuba sokodbuba 16:04 21.06.2013

Re: ,


Ma ne dame i gospodo, ovaj tekst kaže nešto drugo.
Oni jesu gadni, primitivni, veoma teški za svariti. Međutim, između NJIH i VAS, u slučaju pištolja uperenog u slepoočnicu i nepostojanja trečeg izbora, ja bez razmišljanja biram NJIH.
Jer, ko je vas poznavao, ni pakao mu neće teško pasti.


Vidi Vrabac, zamisli koncert Lepe Brene u doba Jugoslavije ili nekog drugog izvođača takve muzike, svejedno, i svaku rečenicu iz teksta identičnu, osim vremena i mesta. Mladih i jalovih ljudi na budžetu mame i tate, sa intelektualnim i umetničkim pretenzijama bilo je tada, kao i sada, i to verovatno u istom procentu. Njima je u tekstu objašnjeno da su takvi kakvi su, bezveze i nikakvi, mrtvi, jalovi, neproduktivni, dok je Lepa Brena, sa svim svojim manama, jedna živa i produktivna ličnost, koju slede svi koji su još uvek živi i imaju zdravu krv koja ključa na te ritmove i zato, zapevajmo žive pesme. Kako bi intelektualci toga vremena reagovali na izrečeno? Danilo Kiš, Borislav Pekić, Milorad Pavić, Bora Ćosić i tako dalje, osim što bi se blago osmehnuli, verovatno ne bi ni imali potrebe da kažu šta misle jer bi takva tema i ideja bila marginalna.

Okolnosti se menjaju, ali merila ne. Sada je pevač Aca Lukas, predsednik Tomislav Nikolić, a razlika je što se čini da produktivnih intelektualaca nema. To tako izgleda već dvadeset godina. Kroz ovaj tekst se čak i nameće slika grupe osoba koje poseduju neke intelektualne i stvaralačke pretenzije (foliranti, snobovi, ista vrsta, i još gori nego pevač i publika, samo u drugom pojavnom formatu) kao pandan onima koji ih nemaju ni malo, i to što ih nemaju, kaže se da je samo jedna ljudska iskrenost, koja nije možda u lepoj formi data, ali je svakako srčana i kao takva, vrlina. Šta je logički problem ovog teksta, osim idejnog i stilskog? On u potpunosti podražava logički, idejni i stilski problem zemlje u kojoj sada živimo. U saglasju je sa modelom. Pre svega, nije tačno da ovde nema intelektualaca, umetnika, stvaralaca, kreativnih i misaonih ljudi. Nalaze se na margini i potpuno van fokusa. Ako ti izoštravaš postojeći nakaradan fokus, a potencijalnoj vrednosti pripisuješ maglovita svojstva i parazitizam, ili razmišljaš veoma mediokritetski, ili si potpuno izgubio orijentaciju.

Šta je ljude naljutilo u ovom tekstu? Meni se čini najviše prostor u jednoj od retkih novina koje nisu bile žuta štampa, a prostor za javnu reč koja nije popularizacija besmisla je najređa stvar, kao što prostora za delo ima samo u intimi i na margini.

Konfučije je govorio da je u siromašnoj zemlji sramota biti bogat, a to se isto može primeniti i na polje kulture i intelekta, u zemlji sa džirlo kulturom sramota je biti džirlo intelektualac.

freehand freehand 16:14 21.06.2013

Re: ,

Kako bi intelektualci toga vremena reagovali na izrečeno? Danilo Kiš, Borislav Pekić

Usudio bih se da pretpostavim da ova dvojica ne bi ćutali a da ne bi na Acu Lukasa trošili vreme.
I nekako mislim da se njihove reči sličnim serklovima ne bi dopale.
sokodbuba sokodbuba 16:34 21.06.2013

Re: ,


Usudio bih se da pretpostavim da ova dvojica ne bi ćutali a da ne bi na Acu Lukasa trošili vreme.
I nekako mislim da se njihove reči sličnim serklovima ne bi dopale.


Pomenuti serklovi nemaju skoro nikakav društveni uticaj. To bi mogla biti posebna književna, politička ili sociološka tema, pa čak i ekonomska, koja je mnogo složenija i iz mnogo uglova bi joj se moglo prići, i na nivou je fenomena. Pevač i publika nisu fenomen, oni su roba, prodavac i kupac.

pnbb pnbb 20:20 21.06.2013

Re: ,dd

Khm ovde ma delu da izvinete imamo omanju gomilu matoraca pardon sredovečne gospode i dama, uključiv sebe, koji raspravlkaju o tome šta je kul i urbano. St je jelte kontradiktorna radnja sama po sebi. Molio bih stoga starije od 20 god da se udalje ili uzdrže, smejace se deca
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 20:34 21.06.2013

Re: ,dd

omanju gomilu matoraca pardon sredovečne gospode i dama

Eto ti, sad treba da napunim 30 i pričaju mi da sam sredovečna.
Tako mi i treba kad nisam živela brzo, umrla mlada i bila lep leš.
freehand freehand 20:37 21.06.2013

Re: ,dd

dobrosavljevic_m
omanju gomilu matoraca pardon sredovečne gospode i dama

Eto ti, sad treba da napunim 30 i pričaju mi da sam sredovečna.
Tako mi i treba kad nisam živela brzo, umrla mlada i bila lep leš.

Heh, Morison i Lukas... A?
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 20:52 21.06.2013

Re: ,dd

Heh, Morison i Lukas... A?

Hoćeš reći da je Aca Lukas lep?
sokodbuba sokodbuba 21:00 21.06.2013

Re: ,dd


Khm ovde ma delu da izvinete imamo omanju gomilu matoraca pardon sredovečne gospode i dama, uključiv sebe, koji raspravlkaju o tome šta je kul i urbano. St je jelte kontradiktorna radnja sama po sebi. Molio bih stoga starije od 20 god da se udalje ili uzdrže, smejace se deca


Poštovani gospodine,

Kul i urbano je bajat sleng iz 20. veka, star već 20 i više godina. U međuvremenu su se rodili hipsteri i čak postali mejnstrim, te sve folk pevačice koriste hipstersku rekvizitu da istaknu silikonske usne i namazani pogled. Nestali su i pojmovi na koje bi se mogao nakačiti taj staromodni sleng. Javili su se kralju, kraljice, objasnio, koji su smenili brata, sestru i smora, ali to je neka druga tema.

Srdačan pozdrav i kniks.

freehand freehand 21:04 21.06.2013

Re: ,dd

dobrosavljevic_m
Heh, Morison i Lukas... A?

Hoćeš reći da je Aca Lukas lep?

Pa možda će biti. Ako kum bude tražio da mu se vrati usluga.

pnbb pnbb 21:18 21.06.2013

Re: ,dd

To da me je vreme pregailo jeiamputirano ali je tačno evo znam čak i šta je kniks
Osim hipstera pojavili su se i telefoni s malim tipkama pa je teško kuckati da popizdis stoga skracujem. Dakle urbano i kul su pomenuri još pre gore te ih ja samo koristim
pnbb pnbb 21:39 21.06.2013

Re: ,dd

Eto ti, sad treba da napunim 30 i pričaju mi da sam sredovečna.

nije tragedija, ima ih i sa 25 da su sredovecni..
sto kaze ciga sto si proziveo do dvanaeste to ti je posle zena deca problemi..
jbt zesci dezavi ovo sam vec jednom kucao
sokodbuba sokodbuba 21:44 21.06.2013

Re: ,dd


Osim hipstera pojavili su se i telefoni s malim tipkama pa je teško kuckati da popizdis


Sve je to stvar prošlosti, nema smisla da se mučite sa takvog telefona i čitate blogove, smejaće vam se vlasnici novih modela, sada postoje telefoni koji se pokrecu bez dodira, nabavite recimo Samsung Galaxy S 4, to vam je No-Touch-Touchscreen, Not-Quite-Android Android Phone
pnbb pnbb 22:05 21.06.2013

Re: ,dd

sada postoje telefoni koji se pokrecu bez dodira, nabavite recimo Samsung Galaxy S 4

a ne jos 68 sam rekao nikad tasna nikad stalni posao nikad samsung...a narocito s4
cult cult 23:22 21.06.2013

Re: ,dd

koji raspravlkaju o tome šta je kul i urbano.


mislim da nisi razumeo.
Autorkin tekst jesi, ali ostatak nisi.

A što se ostalog tiče, samo tašnu sam uspeo da izbegnem.
Stalni pos'o i Samsung nisam.
Kao Miki kad kaže da se boji.

Dobro...idemo dalje...nikad ajfon!
pnbb pnbb 23:42 21.06.2013

Re: ,dd

ali ostatak nisi.

ostatak? ima jos?
salu nastranu, ja kad vidim da je kolumnu pisao pismen covek slabo vise zalazim u sustinu, ocu da izljubim i autora i urednika...
jer je to hocu reci redak zver...
pismeni autorski izraz, zapravo
cult cult 23:55 21.06.2013

Re: ,dd

jer je to hocu reci redak zver...
pismeni autorski izraz, zapravo


uh, kako te razumem.
Ipak, Vreme, pa i NIN uglavnom nemaju problem s tim.
Rekoh autorki da na ovaj tekst ne bih reagovao da ga je objavila i Kuriru ili Alo koji su mu sadržajno prirodniji habitat.
A njena bi pismenost tamo bljesnula jačinom supernove.
cult cult 00:15 22.06.2013

Re: ,

„Poluintelektualac je bolesna društvena pojava, koja je objelodanila dve stvari:


Pokrenula si lavinu.
Priličan broj linkova ka ovom tekstiću na tačka ba širom tvitera.
Kao da tim linkićem oglašavaju da oni nisu polu već punokrvni.

Ja jesam.
Dakle, ja sam poluintelektualac u jovanovićevskom i svakom drugom smislu.
A čak ni to.
sokodbuba sokodbuba 05:17 22.06.2013

Re: ,


Priličan broj linkova ka ovom tekstiću na tačka ba širom tvitera.


Nema pisca, filozofa ili sadržaja koji čoveku ne mogu da ogade društvene mreže. Dovode to toga da se slediš na citat Mike Antića, Vaska Pope, Andrića, Selimovića, Arčibalda Rajsa, grupe Gotye i Zaz svojevremeno i tako dalje.
pnbb pnbb 22:40 22.06.2013

Re: ,

Mike Antića, Vaska Pope, Andrića, Selimovića, Arčibalda Rajsa, grupe Gotye i Zaz s


Danilo Kiš, Borislav Pekić, Milorad Pavić, Bora Ćosić


auuu .. prilicno ozbiljan nejm droping
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:34 20.06.2013

.

Istina je da većinu tekstova njegovih pesama piše Marina Tucaković, ali, piše ih namenski za njega i o njemu.

to marina iz ličnog isukustva, zato su tekstovi tako realistični i emocija crna i gorka, ali je ipak živa i snažna.. dodala bih, niska, stomačna.

Možda Aca Lukas nije Nino Rota, pa da tu poetiku uglazbi na maestralan način kao što je ovaj uradio u Kopolinom Kumu, ali... Sve je jasno ko na dlanu, sve reči u čašu stanu, i noćas će kafana da plače.

ajmo sad malo babe&žabe. nino rota je kompozitor filmske muzike, a aca lukac peva pesme. njegova pesma je sve to što jeste, a muzika nina rota je tu zbog filma za koji je rađena.
ali zato ovo
Nema sumnje da je Berlin u proteklih petnaestak godina zaista postao globalni centar umetnosti i kreativnosti. Ali, kao što paraziti vole da se nastane na zdravom mesu, tako se i po Berlinu nakupilo tušta i tma belosvetskih kvaziumetnika u pohabanoj, ali skupoj odeći, bez pravog zanimanja, koji žive od socijalne pomoći, ćoškare po Krojcbergu, besne na "sistem" i propovedaju nekakvu apstraktnu ljubav i mir u svetu. Osim trabunjanjem i opštim mestima, nisu baš u stanju da objasne kako tačno sistem i država opresivno deluju spram njih. Baš kao što su nesposobni da daju odgovor na pitanje kojom se tačno umetnošću bave. Zapadnoevropsko blagoutrobije i odsustvo egzistencijalnih strepnji, kao da su učinili da ti mladi i ne baš tako mladi jebivetri sa raznih delova planete postanu mrtvi, nalik onom psihijatru kog igra Brus Vilis u "Šestom čulu", lutaju po svetu i misle da su živi. No, čak i takvi, i dalje su ono što mnogi beogradski omladinci žele da budu, dok srkuću somersbi negde u Sava Mali ili pivo ispred Filozofskog i maštaju o revoluciji, a onda odu kod mame i tate na ručak.

potpisujem od reči do reči.
da je Aca Lukas gradskiji, beogradskiji i urbaniji od svega što se ovde kao takvo predstavlja. Ili, u najmanju ruku, i on je ono što čini jedan grad, i to ne bilo koji, već Beograd, jedno od njegovih autentičnijih lica.

nažalost, tačno do koske.

a ovo je moj urbanluk. aca lukac ovde može da se sakrije pod stolicu i ćuti.


prapra prapra 03:39 20.06.2013

ogledalo

Volim da čitam Jovanu Gligorijević i smatram da je medju najboljim u svojoj branši. Da ne ponavljam što je rekao Free, i još par ljudi, i potpišem šta je napisao, a i da dodam da je pogodila u žicu. Tu tananu žicu koja nas davi i davi i nikako da udavi. Pa neće biti da se stavlja loš tekst kao tema bloga. Ima tu nešto više i dublje i samo je zagrebala po površini. Da li je preterala? Naravno da jeste. Da li je to uradila namerno? Mislim sa jeste. Kakve veze ima da li je bila na koncertu ili ne, kad je ovo priča o fenomenu i njen odgovor na buku. Poziv na razgovor, poziv na ples, odrastanje, priča o nama i našim lažima, o ovde i sada, o splavovima nekad i sad, o gubljenju trke, o krompirima i marketima, o pivima, o nestalim navipovim konjacima, poker aparatima, kladionicama, atlanticima, zonama zamfirovima, knezovima, paralelnim životima, bogatim ulicama i autoritetima, fliperanama, simuliranim snovima, a ipak životima, ne, fejsovima, tviterima, šerovanjima, lajkovima, praznim pričama bez početka i kraja, o naučenim ideologijama, krvavim glavama, lažima i paralelno napravljenim svetovima, klasnim razlikama, potuljenim likovima, brendiranim mitovima, pogledima koji samo laži traže, da se ne sruše, ne razmisle, o energiji, protiv elektronskog simuliranja, o selu koje bi se gradom zvalo, o strahu od poznatog, o drogama, ubijanjima čistim heroinom, o prljavštini koju je odvratna velika reka nanela, a nama baru ostavila. Da ne serem vise. Ovo je priča o lažima u kojim živimo. O neznanju šta je levo, a šta desno, o levoj ruci i desnom džepu, a Aca Lukas je tu i nije izmišljen. On je stvaran.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:28 20.06.2013

Re: ogledalo


Pa neće biti da se stavlja loš tekst kao tema bloga.


Hoće biti.

http://blog.b92.net/text/22575/Meta---zaplitanje-jezikom/
krkar krkar 05:04 20.06.2013

Teror polusveta


Ako je štajepisachteodakaže da su oni poberlinčeni mrsomudi i kvaziurbani Lukas samo različite manifestacije istog polusveta - onda je potpuno u pravu.

Iako mislim da je malo mnogohtelamnogozapočela i uhvatila se teme koja prevazilazi njene (jednomtjedne) sposobnosti. Valjda će se popraviti kad Ceca bude držala koncerAt na Ušću. A možda je već pisala o Karleušinom koncertu, znaćemo popodne.

A da je svako od nas sukrivac što se polusvet nakotio i što je sebi dozvolio da misli da je isti kao i normalan svet - valjda ne moram da objašnjavam. Krajnje je vreme da normalan svet prestane da popušta polusvetu i da se pred njim sklanja.

Za početak, da fini svet prestane da se folira kako nije u redu stoki reći da je ... stoka. Ne samo da je u redu nego je i neophodno. I tako više puta. Dok se ne satera u subkulturne getoe u koje pripada (daleko više nego u geografske) ili se ne prevaspita, bar kol'ko da se dresira da ne bude uskurčena.

Samo, slojevita je pojava to širenje i uskurčavanje polusveta. Interesantno kako su (i na ovom blogu) prvi koji za to nađu opravdanje nacionalno svesni desničari. Iz čega ja mogu da zaključim samo jedno:

- ili je to nacionalno svesno desničarenje u politici isto što i Lukasi razni u kulturi

- ili su ti nacionalno svesni desničari samo jedna bagra pragmatična svesna činjenice da im može opet zatrebati topovskog mesa pa ne bi da ga ljute

(pri čemu, očigledno, jedno ne isključuje drugo).

BoL za izbor muzike
krkar krkar 05:28 20.06.2013

Re: Teror polusveta





Jelica Greganović Jelica Greganović 09:45 20.06.2013

Re: Teror polusveta

Setila sam ga se! To je onaj što je jedared devedesetih zviznuo u nekom intervjuu, "Ako je kokain droga, onda sam ja narkoman"...
A da se ne trudi da bude ono što nije, to je tačno, jedino je problem ono što on jeste...



st.jepan st.jepan 10:28 20.06.2013

Re: Teror polusveta

Jelica Greganović
Setila sam ga se!

Aujbt, sad sam ga vrlo prvi put (very first time) čuo!

I to uz prvu jutarnju kafu - jedinu moju istinsku radost!

Taj klip..., pa to je kao da si mi, umesto ratluka, na tanjirće turila govance.
Hansel Hansel 11:19 20.06.2013

Re: Teror polusveta

krkar
stoki
subkulturne

Ovaj... ja opet (sledeći tvoj primer takvim povodima) da alarmiram zbog druge palatalizacije (sada se zove sibilarizacija) i jednačenja suglasnika po zvučnosti.

(Ovo, naravno, nema veze s komentarom. )
krkar krkar 11:23 20.06.2013

Re: Teror polusveta

Hansel
krkar
stoki
subkulturne

Ovaj... ja opet (sledeći tvoj primer takvim povodima) da alarmiram zbog druge palatalizacije (sada se zove sibilarizacija) i jednačenja suglasnika po zvučnosti.


Za drugo si u pravu. Za prvo nisi, proveri zašto.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:25 20.06.2013

Re: Teror polusveta


Taj klip..., pa to je kao da si mi, umesto ratluka, na tanjirće turila govance.

Izvinjavaj, nije mi bila namera...da popravim...

cult cult 16:08 20.06.2013

Re: Teror polusveta

Za početak, da fini svet prestane da se folira kako nije u redu stoki reći da je ... stoka. Ne samo da je u redu nego je i neophodno. I tako više puta. Dok se ne satera u subkulturne getoe u koje pripada (daleko više nego u geografske) ili se ne prevaspita, bar kol'ko da se dresira da ne bude uskurčena.


Mislim da se odnos snaga bitno promenio.
Kod stoke su i pare i mediji i vlast i sve.
I slobodna teritorija je sve manja.
"Normalan" svet je sada geto i supkultura.
Toliko mala da na nas više ne obraćaju pažnju.
Ćuške, evo vidimo iz ovog teksta u Vremenu, sada dobijamo od naših.
Mislim da smo izgubili.


st.jepan st.jepan 16:20 20.06.2013

Re: Teror polusveta

Jelica Greganović

Taj klip..., pa to je kao da si mi, umesto ratluka, na tanjirće turila govance.

Izvinjavaj, nije mi bila namera...da popravim...

Popravito - izvinito.
Valjaće mi uz popodnevnu, hvala.
krkar krkar 17:08 20.06.2013

Re: Teror polusveta

Mislim da smo izgubili.


Ja nisam. Niti nameravam.

Samo je moj svet sve manji.

Iako, moram da priznam da sam se pre nekih 2 nedelje na Mixeru osećao sjajno, podsetilo me to na neka vremena iz 80-ih pre šajkača i kokardi kad je takav bio duh Grada i Kneza (ulice, stoko, ulice).
Hansel Hansel 17:23 20.06.2013

Re: Teror polusveta

krkar
Za drugo si u pravu. Za prvo nisi, proveri zašto.

U Šipkinom Pravopisnom rečniku stoji da je dativ "-ci". A sumnjam da je ovo bilo od milošte, pa da kao takvo (ima slučajeva) izmiče pravilu.

Ali, nije bitno, ja se to samo malo "kačio". I meni neke stvari nisu logične, al' trpim!

Izvinjavajte zbog trola.
zilikaka zilikaka 18:17 20.06.2013

Re: Teror polusveta

Mislim da smo izgubili.



Ja nisam. Niti nameravam.

Samo je moj svet sve manji.



Ja isto teram svoje, pa taman da sam jedna ostala.

A što se muzičkih priloga tiče, kad mi dođe (a dođe) vreme da sečem vene, onda nešto baš vako.
Za to ne treba pun stadion.

bladerunner92 bladerunner92 13:00 21.06.2013

Re: Teror polusveta

krkar 06:04 20.06.2013
Teror polusveta


evo ovo je poenta svega i dobro da smo na kraju kroz ovaj blog dosli do ovoga.Ko da sam ja ovo napisala sto bi rekli blogeri potpisujem.Cak istu rec i upotrebljavam -stoka.Dakle moj susret (bolje reci ceoni sudar)sa stokom se definitivno desio kad sam pocela da radim (drzaavni sam sluzbenik ko sto se vec zna i iskontrolisala sam se da ne komentarisem na antioksidantovom blogu kad se pojavio smarashbre cija prica i nesreca me bas pogodila).Dakle u jednom trenutku pre vise godina kad se desio taj sudar (do tad sam ocigledno bila zasticena odnosno kretala sa drustvom koje sam ja izabrala u porodici koja je normalna gradjanska nesrecna na svoj nacin)i onda krenula da radim sa entuzijazmom normalne osobe (koja je mozda prosla malo vise od drugih ili bila samo srecnija)i eto ti sudara sa stvarnoscu i sa stokom.Ja sam svaki dan, mesec dana sigurno a verovatno i duze, dolazila kuci placuci.PLacuci bukvalno.Jedva sam stizala do auta suzdrzavajuci se a onda sam plakala i plakala , jednom je i moja majka pocela da place kad me videla vise nije mogla da podnese to.Onda su naravno sledile optuzbe od svih mojih okolo--mi znamo kakva si ti, verovatno nisi mnogo ljubazna,verovatno bodes oci tamo ljudima,previse se doterujes, nemoj da pokazujes sta znas i koliko, nemoj da se pravis pametna (ali sve to zaista nije bilo tako i sve to nisam radila).I tako sam se ja vrtela u zacaranom krugu (sta se od partijske stoke moze doziveti neprepricljivo je)dok jednog dana meni nije sinulo --jebote pa oni mene ne razumeju.Kad odem u Ameriku ja koristim engleski zar ne?pa kad pricas sa stokom moras da pocnes da razgovaras njihovim jezikom i nacinom da bi te razumeli!I tako odjebem ja sve moje oko mene koji su svaljivali krivicu na mene i krenem da pricam sa stokom na njihovom jeziku i da tretiram stoku kao stoku (vrlo bitno)--e da vidis kako su se stvari za cas sredile.Sto se tice borbe sa takvima ja naravno svoje borbe biram i uvek se setim Umeca ratovanja odakle sam zapamtila samo jedno a to je da najpre treba da procenis i poznajes sebe da bi uopste ulazio u borbu i da ne ulazis ako mislis da ne mozes da pobedis.Ja zaista biram da sacuvam sebe a menjam oko mene stvari koliko mogu.
U drugom delu ovog posta bi se izvinila za iznerviranu reakciju na text iz Vremena.Zapravo moj ceo bes je bio zbog podvaljivanja -- ja stvarno ne mislim da sam kanta za djubre i muka mi je vise da mi se serviraju neke vrednosti kao vrednosti.Verovatno ova novinarka ima i dobre textove ali ovaj text je (kako rece jednom davno na ovom blogu jedna dramska spisatlejica setice se neki) govno s mlekom--sintagma koja mi se nikad nije svidjala al evo sad je legla ko kec na deset.Dakle ja zaista nisam toliko avangardna da mogu da svarim Acin dert i berlinske umetnike zajedno.Mislim da je ovo zahtevalo 2 odvojena clanka jedan o poseti Berlinu (mada bi i tu novinarka morala da objasni da li su umetnnici zivi od socijalne pomoci ili mrtvi od Zapadnoevropskog blagoutrobija i odsustva egzistencijalnih strepnji) drugi o Acinom koncertu al dobro ko sam ja da bi to ocenjivala .Da se razumemo meni Aca Lukas uopste ne smeta i ne znam da li zaista ima jos takvih koji su bili sablazneni cinjenicom da je imao 50.000 ljudi na koncertu kako rece novinarka.Nije problem on problem je greska u sistemu koja se u jednom trenutku pre mnogo godina pojavila u ovoj drzavi i proizvela sve ove kvazivrednosti ukljucujuci i sirotog Acu i jos sirotiju JK.

Mnogi se srpski, a bogami, i regionalni snob sablaznio nad činjenicom da je Aca Lukas 8. juna napunio Marakanu. Očekivano, odmah se dalo po zgražavanju i analizi. Šta i kako, iznad svega, zašto, te da li je ovo konačna pobeda turbo-folka, sataninog izuma za kvarenje inače sasvim dobre, pametne i dobro odgojene omladine.


Ovako plitko i neosetljivo razmisljanje o omladini i celom fenomenu ne zelim ni da komentarisem --ta omladina je najpre nesrecna i nije ni mogla da ispadne bolja odnosno ispala je dobra koliko je mogla, ima mnogo i dobre i lepo vaspitane dece koja su na zalost u manjini .I da nekim se ljudima svet smanjuje.
I mogla bih jos nisam rekla ni deo onoga sto mislim ali mislim da sam i ovako preterala
cult cult 14:47 21.06.2013

Re: Teror polusveta

Ne, nisi preterala.
Sećam se tog prvog sablažnjenja u susretu sa real world.
Nisu mi baš išle suze, ali mi je došlo da nalupam šamare par puta.
Lako planem i to je moj engleski u Americi.
Opet, imao sam sreću /hm/ da ne radim za državu i te velike sisteme gde je dupeuvlaka i intriga najbitniji moralni kvalitet, ali mogu da zamislim kako bi to izbliza moglo da izgleda. S druge strane, ispao sam budala, jer mi je sve gore i nesigurnije, a tamo bih imao sigurnost till the very end. Državi i partijama samoupravni socijalizam nikad nije prestajao da postoji. Od njega su uzeli ono najbolje. Cena bi bila to trpljenje partijskog mentaliteta tora i čopora.

Što se autorke teksta tiče, da, šteta one berlinske crtice. Trebala je biti upotrebljena u nekom drugom, pametnijem tekstu.

Ali, jbg...davno jednom, kad su počele španske serije po pinkovima, pa se iščudjavali svi njihovoj popularnosti, gost u nekoj emisiji je bio onaj jezivi režimski psiholog, mislm da se zove Marić. I priča on o tom fenomenu i kaže: u Srbiji postoje samo dve grupe ljudi - oni koji gledaju španske serije i oni koji lažu da ne gledaju. I ja sam toliko popizdeo što je to rekao, da sam hteo da ga sačekam posle emisije da mi se lično izvini što je tako glup i što se usudjuje da projektuje odvratnost svog unutrašnjeg bića na mene.
E, autorka ovog teksta nema taj problem. Ona gleda španske serije (lukasa), ali je svesna da postoje oni kojima se to gadi, nije glupa kao taj jadni psiholog. Intelektualno i mentalno bliža je ovima koji ne gledaju. Ali jebiga, vuče je da gleda. I ta frustracija stvara mržnju. Ovaj tekst je jeziv zato što Lukasa i omladinu samo koristi za obračun sa "urbanima". Ceo dogadjaj je sredstvo za obračun, strelice, iskaljivanje mržnje.
Da li kapiraš da žena razmišlja u kategorijama "ubran" / "neurban". Nije to lako.
antioksidant antioksidant 16:23 21.06.2013

Re: Teror polusveta

Što se autorke teksta tiče, da, šteta one berlinske crtice. Trebala je biti upotrebljena u nekom drugom, pametnijem tekstu.

u kome bi mozda rekla i ko je finansirao taj put u berlin

mada, to verovatno nije ni bitno, meni je zanimljiviji panovic (urednik danasa) u monte karlu i ekskluzivno!!!!! na kocertu nil janga

sve je to estrada. i berlin i monte karlo pa i ta marakana lukasova, a onda krene malo sutiranja ispod stola. kao i svaka porodica kad se potkaci, dodju komsije da navijaju i uzivaju
pnbb pnbb 21:57 21.06.2013

Re: Teror polusveta

"Ako je kokain droga, onda sam ja narkoman"...
A da se ne trudi da bude ono što nije, to je tačno, jedino je problem ono što on jeste...

hm pa bilo ih je jos sto su koristili supstance a da se nisu lazno stideli, pa je to bilo urbano/kul..
pardon, arhaizam... hip?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana