Društvo| Gradjanske inicijative| Planeta| Politika

Krakozijanac

freehand RSS / 05.07.2013. u 16:36

images?q=tbn:ANd9GcS85qm7INhR7wEZE2T4AtjTA0nYso6vQlbIh6lQ09GntdbwC_kMsQ

Srećno mu bilo u novoj dimenziji. Jer iz stare je nepovratno iskoračio.

Edti: Edvard Snouden tema je kojom se svet bavi već nedeljama. Sa svih mogućih aspekata. Postavljajući blog premišljao sam - sa koje strane pristupiti? Vislblouinga? Velikog brata i kontrole uma?Saveznika, "saveznika" i varvara? Načina na koji danasšnji svet funkcioniše i orvelovskih kalambura  "sloboda je ropstvo"?

Ipak, ono što mi najviše privlači pažnju je pitanje: šta je motiv? O čemu je mislio i čemu se nadao ovaj mladi čovek kad je zakoračio u ambis apatridskog ništavila na koji je sebe svesno osudio činom otvaranja jedne od Pandorinih kutija modernog društva sa početka XXI veka? 

Samo gađenje? Žudnja za slavom? Grč savesti? 

Šta god da je - ponoviću: neka mu je sa srećom u novoj domovini, Krakoziji.

 

 



Komentari (153)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

expolicajac expolicajac 16:41 05.07.2013

Stvarno si freehand

Što se bre mešaš tamo gde ti nije mesto. Em ništa ne shvataš, em se kurčiš.
blogovatelj blogovatelj 16:46 05.07.2013

Biće on

Biće on jednog dana visoki dužnosnik u američkoj administraciji.
Ako ga pre toga ne ubiju.
draft.dodger draft.dodger 17:31 05.07.2013

...

stasava stasava 18:12 05.07.2013

tviter


Možda mu se posreći!
jinks jinks 19:57 05.07.2013

...

Šta će da radi ako se razboli.
mariopan mariopan 20:28 05.07.2013

..

Siroma on

Meni mi ga žao. Poješće ga mrak kad tad, ne znam da li je on toga svestan? Šta li je mislio da mi je znati? Mladost ludost?

I ja mu želim sreću gde god da mrdne (ako mrdne).
mikimedic mikimedic 21:56 05.07.2013

.

Krakozijanac


krakozin.
freehand freehand 21:58 05.07.2013

Re: .

mikimedic
Krakozijanac


krakozin.

Kakhozianian.
ecce-florian ecce-florian 22:28 05.07.2013

Re: .

fiction

non ficition
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:58 05.07.2013

Korak

u taj svet nije toliko neobičan agentima koliko je nama smrtnicima.
A i ne rade na savest, nego na pare.
Odradio je korisnu stvar, još da odradi par plastičnih operacija i rodi se još jednom.
expolicajac expolicajac 22:08 05.07.2013

Re: Korak

Odradio je korisnu stvar, još da odradi par plastičnih operacija i rodi se još jednom

Dečko je odrađen kao mladi majmun. Žao mi ga je.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:11 05.07.2013

Re: Korak


Dečko je odrađen kao mladi majmun. Žao mi ga je.

Mislim da toliko mali i naivan nije, a nije se ni za ideale igrao te igre.

expolicajac expolicajac 22:13 05.07.2013

Re: Korak

Jelica Greganović

Dečko je odrađen kao mladi majmun. Žao mi ga je.

Mislim da toliko mali i naivan nije, a nije se ni za ideale igrao te igre.

Mlad je i naivan, a da je to uradio iz interesa, jasno je svakom posmatraču.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:14 05.07.2013

Re: Korak

Mlad je i naivan

Mlad jeste, al naivan je ko mađarska sobarica. Ta naivnost nije baš karakteristika agenata...

Edit: Naivni ni ne stižu do takvih igara za velike dečake.
jasna_bogojevic jasna_bogojevic 22:16 05.07.2013

Re: Korak


kako su mi odvratne sve ove drzave koje su odbile da mu daju azil. kao mora da bude na njihovoj teritoriji.
svaka njemu čast što je odbio ruske, bolje reći, putinove uslove.

nije on lud. covek jednostavno ne moze da izdrzi taj glib u kom je radio i ziveo.
a nije dugo trajalo, mlad je on. nije se setio u 66 da ofira ove strasne stvari.

zelim mu da se "izvuce" kao i što se nadam da ce se jos neki spavaci ili zvizdaci javiti.

car je go! definitivno!
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:17 05.07.2013

Re: Korak

covek jednostavno ne moze da izdrzi taj glib u kom je radio i ziveo.


maksa83 maksa83 22:17 05.07.2013

Re: Korak

Jelica Greganović
Mlad je i naivan

Mlad jeste, al naivan je ko mađarska sobarica. Ta naivnost nije baš karakteristika agenata...

Pa i nije agent. Tip je (kao i Asanž, koji ima zavidne programming skills) bio IT pregalac u firmi koja je NSA kontraktor, čak nije bio ni NSA zaposleni. Znači nikakav Džejms Bond, cice, gedžeti, lajsens tu kil, samo ono - "mrdni fajlove onamo, vidi zašto ne radi baza" itd. I on malo gledao te fajlove, i eto...


P.S. & Edit: Da dodam da su svi gikovi koje znam bili u fazonu: "pa šta, to smo znali".
expolicajac expolicajac 22:17 05.07.2013

Re: Korak

Naivni ni ne stižu do takvih igara za velike dečake.

Naivni se lepo iskoriste, da veliki dečaci ne bi prljali ruke.
jasna_bogojevic jasna_bogojevic 22:20 05.07.2013

Re: Korak

xxxxx
freehand freehand 22:21 05.07.2013

Re: Korak

Jelica Greganović
Mlad je i naivan

Mlad jeste, al naivan je ko mađarska sobarica. Ta naivnost nije baš karakteristika agenata...

Dečko iza sebe ima studije, vojsku, CIA, i onda NSA.
Biografija raskošna.
I potpuno je sigurno da ništa nije uradio naprečac, a vrsta i količina informacija isključuju mogućnost o priči kako je nebitan. Dapače.
Uz to potpuno je jasno da je bio svestan šta ga čeka, sem ako ga u poslednjem momentu nije prodao "neko" u Hong Kongu.
Ali on definitivno više pobeći ne može, jer ne postoji kutak na kugli gde bi se mogao sakriti od svih koje je naljutio. A to je, verujem, morao znati.
Utoliko mi je interesantniji motiv zta takav samozbilački korak, kao što rekoh.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:23 05.07.2013

Re: Korak

nisam mislila na srbiju.

Ne vidim ni što bi mislila na Srbiju, kakve veze američki agent ima sa Srbijom?
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:24 05.07.2013

Re: Korak

Naivni se lepo iskoriste, da veliki dečaci ne bi prljali ruke.

Suviše je to ozbiljna igra za naivne.
U ovoj igri naivnih nema.
mariopan mariopan 22:24 05.07.2013

Re: Korak

expolicajac
Naivni ni ne stižu do takvih igara za velike dečake.

Naivni se lepo iskoriste, da veliki dečaci ne bi prljali ruke.

Mnogo si ciničan qume,verovatno ti je to profesionalna deformacija, ok, ali dečko je mlad to je fakat, a kako kaže Maksa nije ni bio neki džemes bond, samo je video šta je video.....i ja mu želim da se izvuče, ne sviđa mi se svet kakav jeste i ovakvi nam trebaju makar bili ludi, blesavi ili agenti koji su se predomislili, štagod, samo neka stoglavoj aždaji otfikare makar jednu glavu.

Pa jednu po jednu......
mariopan mariopan 22:26 05.07.2013

Re: Korak

Utoliko mi je interesantniji motiv zta takav samozbilački korak, kao što rekoh.

Navukli ga mangupi?
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:26 05.07.2013

Re: Korak

Utoliko mi je interesantniji motiv zta takav samozbilački korak, kao što rekoh.

Njegovi sunarodnjaci imaju dobru izreku: Samo prati trag novca.
Veliki rizik za velike pare.
Ako se izvuče, rešio je svoje životne brige sa novcem.
jasna_bogojevic jasna_bogojevic 22:30 05.07.2013

Re: Korak

xxxxx
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:30 05.07.2013

Re: Korak

Pa i nije agent. Tip je (kao i Asanž, koji ima zavidne programming skills) bio IT pregalac u firmi koja je NSA kontraktor, čak nije bio ni NSA zaposleni. Znači nikakav Džejms Bond, cice, gedžeti, lajsens tu kil, samo ono - "mrdni fajlove onamo, vidi zašto ne radi baza" itd. I on malo gledao te fajlove, i eto...

Ne puštaju se bilo kakvi gikovi ni blizu takvih fajlova.
freehand freehand 22:32 05.07.2013

Re: Korak

maksa83
Jelica Greganović
Mlad je i naivan

Mlad jeste, al naivan je ko mađarska sobarica. Ta naivnost nije baš karakteristika agenata...

Pa i nije agent. Tip je (kao i Asanž, koji ima zavidne programming skills) bio IT pregalac u firmi koja je NSA kontraktor, čak nije bio ni NSA zaposleni. Znači nikakav Džejms Bond, cice, gedžeti, lajsens tu kil, samo ono - "mrdni fajlove onamo, vidi zašto ne radi baza" itd. I on malo gledao te fajlove, i eto...


P.S. & Edit: Da dodam da su svi gikovi koje znam bili u fazonu: "pa šta, to smo znali".

Ovaj, Makso:
Snowden told The Guardian he left the agency in 2009 for a private contractor inside an NSA facility on a United States military base in Japan.[8] NSA Director Keith Alexander has said that Snowden held a position at the NSA for the twelve months prior to his next job as a consultant.[31] Individuals occupying these positions may have been required to obtain a Top Secret Sensitive Compartmented Information clearances, which requires a special background investigation. Snowden would have been subjected to drug testing and required to take a polygraph test.[32] The company USIS completed a background check on Snowden in 2011.[33]

Ne ulazi se u NSA tek tako, a firma koja u inostranstvu radi u njihovim objektima nije baš obična firma.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:32 05.07.2013

Re: Korak

ni srbija mu ne bi dala azil sve i da može.

sluša rusiju i ameriku, razapeta jadna.


E, samo bi joj on još falio, Srbija je valjda bar mrvu naučila da se ne bode šut s rogatim.

al dugo bi mi trebalo da ti objasnim. teško kopčaš.


Nije čudno što ne možeš drugima da objasniš stvari koje ni sebi još objasnila nisi.
freehand freehand 22:34 05.07.2013

Re: Korak

Jelica Greganović
Utoliko mi je interesantniji motiv zta takav samozbilački korak, kao što rekoh.

Njegovi sunarodnjaci imaju dobru izreku: Samo prati trag novca.
Veliki rizik za velike pare.
Ako se izvuče, rešio je svoje životne brige sa novcem.

Ne znam kakav to i koliki novac može da plati da se takve i tolike ajkule skinu sa grbače. Štaviše - obzirom koga je naljutio ne verujme da takav novac postoji.
ecce-florian ecce-florian 22:34 05.07.2013

Re: Korak

P.S. & Edit: Da dodam da su svi gikovi koje znam bili u fazonu: "pa šta, to smo znali".

Jelica Greganović Jelica Greganović 22:36 05.07.2013

Re: Korak

Ne znam kakav to i koliki novac može da plati da se takve i tolike ajkule skinu sa grbače. Štaviše - obzirom koga je naljutio ne verujme da takav novac postoji.

Slažem se da nema dovoljno velikog novca, ali ima dovoljno velikog da se čovek tome sklon dovede u iskušenje.
maksa83 maksa83 22:37 05.07.2013

Re: Korak

Ne puštaju se bilo kakvi gikovi ni blizu takvih fajlova.

Ne razumem.

Kako se ne puštaju? To je sve neka infrastruktura, po svoj prilici netrivijalna i sa ozbiljnim zahtevima kad je u pitanju sigurnost. Neko tu infrastrukturu (uključujući i sigurnost) mora da održava, to nije pos'o koji može i ume da radi neki intelligence analyst ili field agent.

Zajebao ih je neko ko je održavao brave i ključeve.
freehand freehand 22:40 05.07.2013

Re: Korak

Jelica Greganović
Ne znam kakav to i koliki novac može da plati da se takve i tolike ajkule skinu sa grbače. Štaviše - obzirom koga je naljutio ne verujme da takav novac postoji.

Slažem se da nema dovoljno velikog novca, ali ima dovoljno velikog da se čovek tome sklon dovede u iskušenje.

Snowden described his life as "very comfortable", earning a salary of "roughly US $200,000


LINK

Čini mi se da je sadržaj na Vikipediji temeljito urađen.
Edit:
Makso, video si ono što sam citirao?

Jelica Greganović Jelica Greganović 22:42 05.07.2013

Re: Korak

i sa ozbiljnim zahtevima kad je u pitanju sigurnost

Patotikaem.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:45 05.07.2013

Re: Korak

Snowden described his life as "very comfortable", earning a salary of "roughly US $200,000

Da, ali od svega ima više...
A ovo je ono o čemu govorim, nema tu naivnih, ni idealista.

former technical contractor for the United States National Security Agency (NSA) and a former employee of the Central Intelligence Agency (CIA)
maksa83 maksa83 22:47 05.07.2013

Re: Korak

Ne ulazi se u NSA tek tako, a firma koja u inostranstvu radi u njihovim objektima nije baš obična firma.

Ne znam čemu tolika mistifikacija. On nije bio nikakvo moodo u NSA, nije se čak bavio ni stvarno naprednim stvarima kojima se bavi NSA (oni zapošljavaju 10000 matematičara) pošto mu za tako nešto fali obrazovanja, bio je, što bi se reklo - admin. Danas je sve IT, i treba ti puno ljudi sa različitim veštinama da pogone celu stvar. Morao je da ima security clearance, tj. da nema nikakve fleke na biografiji. Verovatno se dokazao i kad je javno pisao da sve te leakere treba povatati i poapsiti (misleći na Asanža i ekipu).

Čitam ja sve o njemu vrlo pomno od nultog dana, sve sa tragovima koje je ostavljao po Internetu pre nego što se proslavio.
maksa83 maksa83 22:49 05.07.2013

Re: Korak

Jelica Greganović
i sa ozbiljnim zahtevima kad je u pitanju sigurnost

Patotikaem.

Pa da, ali ta sigurnost ne postoji sama od sebe - time se neko - ljudsko biće - aktivno bavi sve vreme. Taj ko se time aktivno bavi mora da ima ključeve od svih brava.
jasna_bogojevic jasna_bogojevic 22:52 05.07.2013

Re: Korak

xxxxx
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:54 05.07.2013

Re: Korak

mora da ima ključeve od svih brava.

Nema od svih
maksa83 maksa83 22:57 05.07.2013

Re: Korak

Jelica Greganović
mora da ima ključeve od svih brava.

Nema od svih

Ima ključeve tj. kalauz za sve brave u zgradi za čiju je sigurnost zadužen.

Dozvoli da ponešto znam o tome.
expolicajac expolicajac 22:57 05.07.2013

Re: Korak

maksa83
Jelica Greganović
i sa ozbiljnim zahtevima kad je u pitanju sigurnost

Patotikaem.

Pa da, ali ta sigurnost ne postoji sama od sebe - time se neko - ljudsko biće - aktivno bavi sve vreme. Taj ko se time aktivno bavi mora da ima ključeve od svih brava.

Uzaludan posao Makso da ubedimo velike poznavaoce IT-a i bezbednosti da je naivko samo tužna figura piona kome je puštena buva da će postati kraljica.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:58 05.07.2013

Re: Korak


nisam znala da komuniciramo.

Pogledaj unazad, pa ćeš saznati.
mozda nisi primetila, al ja ne idem na tvoje blogove

Nisam primetila, jer ne vodim evidenciju tvog pojavljivanja, nije mi u opusu interesovanja.
i kajem se što sam uopšte ušla u raspravu.

Tu ne bih mogla da ti pomognem.
sve brišem a tebi želim sve najbolje..

Samo napred.
Ne sumnjam.
freehand freehand 23:00 05.07.2013

Re: Korak

Ne znam čemu tolika mistifikacija.

Služba u CIA i služba u firmi čija he 99 postotna aktivnost na poslovima za američku federalnu Vladu, sa naglaskom na poslovima vezanim za kadrovsku i informatičku sigurnost nisu mistifikacija. Kao ni pristup visoko osetljivim materijalima i programima američkih tajnih službi. Uostalom, nije ni nitno na kojoj je poziciji bio dok god je ta - kakva god - pozicija opmogućavala da podacioma koji su mu bili pod rukom ovako uzdrma svetsku političku scenu.
maksa83 maksa83 23:05 05.07.2013

Re: Korak

Uzaludan posao Makso da ubedimo velike poznavaoce IT-a i bezbednosti da je naivko samo tužna figura piona kome je puštena buva da će postati kraljica.

Gledajući spolja i pabirčeći informacije o njemu i ja mislim da je tip sucker, tj. IT šrafić u mašini, tj. da je za red ili dva veličine manji kalibar od Asanža koji je stvarno briljantan tip.

A o tim prisluškivanjima komunikacija i stvarima tipa npr. Eschelon i prisluškivanim ruterima/čvornim tačkama na netu se priča već decenijama. Niko ko je imalo dublje u tome nije gajio neke iluzije. Još devedesetih je među alfagikovima bila fora da kad napišeš mejl dodaš u njega na kraju besmislenu gomilu zapaljivih reči tipa "bomba", "atentat", "prisluškivanje" itd. samo da bi maltretirao NSA softver da radi za dž.
ecce-florian ecce-florian 23:06 05.07.2013

Re: Korak

Čitam ja sve o njemu vrlo pomno od nultog dana, sve sa tragovima koje je ostavljao po Internetu pre nego što se proslavio.


Dal' onda mož' jedno pitanje koje me muči?

Provališ da USA prisluškuje EU ( đuture i pojedinačno)

Zemlje EU (djuture i pojedinačno) oštro protestuju kod USA i traže zvanično saopštenje. Vlade i premijeri sačuvali ugled, neće neki tamo ameri da prisluškuju građane njenog veličanstva Elizabete ili Angele. Sve OK

Onda ti ameri za dva dana narede da prizemljiš predsednički avion neke suverene zemlje, članice UN, sve sa precednikom itd etc jer sumnjaju da je u njemu lice kome je oduzet pasoš USA

Kako stoji tvoj ugled kod svojih građana-birača kao predsednika suverene zemlje, članice EU, članice UN, zemlje koja je ratifikovala zakone kojima je regulisano pravo vazdušnog saobraćaja s osvrtom na poštovanje prava eksteritorijalnosti vazduhoplova a naročito ako su to precednički vazduhoplovi itd

Ili je Snouden nebitan a demonstracija evropskog leta ( nije arapsko proleće)bitna za pokaznu vežbu uloge vodeće demokracke zemlje u procesu globalizacije neokolonijalizma


Jelica Greganović Jelica Greganović 23:06 05.07.2013

Re: Korak

za red ili dva veličine manji kalibar od Asanža koji je stvarno briljantan tip.

U ovom se slažemo
expolicajac expolicajac 23:08 05.07.2013

Re: Korak

maksa83
Uzaludan posao Makso da ubedimo velike poznavaoce IT-a i bezbednosti da je naivko samo tužna figura piona kome je puštena buva da će postati kraljica.

Gledajući spolja i pabirčeći informacije o njemu i ja mislim da je tip sucker, tj. IT šrafić u mašini, tj. da je za red ili dva veličine manji kalibar od Asanža koji je stvarno briljantan tip.

A o tim prisluškivanjima komunikacija i stvarima tipa npr. Eschelon se priča već decenijama. Niko ko je imalo dublje u tome nije gajio neke iluzije. Još devedesetih je među alfagikovima bila fora da kad napišeš mejl dodaš u njega na kraju besmislenu gomilu zapaljivih reči tipa "bomba", "atentat", "prisluškivanje" samo da bi maltretirao NSA softver da radi za dž.

Najviše sam vole da zajebavam igrače sa onom famoznom rečju "Mladić". Ali sve što je lepo ima kraj.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:13 05.07.2013

Re: Korak

Dozvoli da ponešto znam o tome.

Bi maj gest
maksa83 maksa83 23:13 05.07.2013

Re: Korak

Služba u CIA i služba u firmi čija he 99 postotna aktivnost na poslovima za američku federalnu Vladu, sa naglaskom na poslovima vezanim za kadrovsku i informatičku sigurnost nisu mistifikacija.

Pa jesu mistifikacija. IT je za'ebana rabota. FBI je između ostalog u jednom trenutku shvatio da ne umeju da rade pos'o zato što su informatički potpuni krš. Onda su imali veeeeliki projekat (FBI Virtual Case File) koji je puno koštao i puno kasnio, a trebao je da napravi od njih informatičko čudo, i - neslavno je flopnuo. Taj sistem prave živi ljudi i održavaju živi ljudi sa svim vrlinama i manama pa su ti ljudi uvek najslabija karika, ili najjača - npr. ovo je istinita priča - The Cuckoo's Egg. Beše tamo ranih 90-tih i jedan roman koji je opisivao scenario vrlo sličan ovom - tip koji nije mogao da uđe u NSA zbog italijanskog porekla i posrednih veza njegove porodice sa mafijaškim porodicama dospe dovoljno duboko da za račun stranog naručioca napravi IT haos u Americi.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:17 05.07.2013

Re: Korak

tip koji nije mogao da uđe u NSA

E, a ovaj je ušao, i ne samo da je ušao, nego je uspeo i da izađe. O tem ja govorim.
freehand freehand 23:21 05.07.2013

Re: Korak

maksa83
Služba u CIA i služba u firmi čija he 99 postotna aktivnost na poslovima za američku federalnu Vladu, sa naglaskom na poslovima vezanim za kadrovsku i informatičku sigurnost nisu mistifikacija.

Pa jesu mistifikacija. IT je za'ebana rabota. FBI je između ostalog u jednom trenutku shvatio da ne umeju da rade pos'o zato što su informatički potpuni krš. Onda su imali veeeeliki projekat (FBI Virtual Case File) koji je puno koštao i puno kasnio, a trebao je da napravi od njih informatičko čudo, i - neslavno je flopnuo. Taj sistem praveživi ljudi i održavaju živi ljudi sa svim vrlinama i manama pa su ti ljudi uvek najslabija karika, ili najjača - npr. ovo je istinita priča - The Cuckoo's Egg. Beše tamo ranih 90-tih i jedan roman koji je opisivao scenario vrlo sličan ovom - tip koji nije mogao da uđe u NSA zbog italijanskog porekla i posrednih veza njegove porodice sa mafijaškim porodicama dospe dovoljno duboko da za račun stranog naručioca napravi IT haos u Americi.

Aman... istorija prebega, duplih agenata, krtica duga je koliko i istorija vojski i takvih službi.
Ja sve vreme pokušavam da kažem (i ilustrujem) da na tako osetljiva mesta ipak ne banjavaju momci sa ulice, a da ni to da li je bio mali ili veliki šraf u firmi ili agenciji uopšte nije bitno, dok su mu na dohvat ruke bili fajlovi koje je, eto, pokupio. I učinio javnosti dostupnim.
A pitanje je čime još raspolaže i ima li neke datoteke "za svaki slučaj".
Ostaje pitanje motiva, a meni novac u toj priči deluje kao ona Tvenova novčanica od milion funti.

maksa83 maksa83 23:28 05.07.2013

Re: Korak

Kako stoji tvoj ugled kod svojih građana-birača kao predsednika suverene zemlje, članice EU, članice UN, zemlje koja je ratifikovala zakone kojima je regulisano pravo vazdušnog saobraćaja s osvrtom na poštovanje prava eksteritorijalnosti vazduhoplova a naročito ako su to precednički vazduhoplovi itd

Malo sam se pomučio da identifikujem pitanje, ali surova istina je da narod - boli uvo. Neće se Austrijanci dići na noge zato što je njihova vlada prizemljila avion predsednika Ekvadora za račun USA, dok god njihova vlada brine o njima. EU vlade će reći nešto u fazonu "a pa to nije lepo", mada njihove obaveštajne službe sve vreme znaju za to, a daobog i same se bave prisluškivanjem svojih građana. Svi su oni surova konkurencija koja se međusobno špijunira iz sve snage ali su kad zatreba takođe u talu.

Ako se iko pitao čemu služi 10000+ matematičara zaposlenih u NSA, sad mu je valjda jasno. Deo se bavi automatizacijom obrade velike količine podataka, a enkripcija (koja je gola matematika) je ključ sigurnosti.

Pa bre ljudi Perl - vrlo raširen programski jezik koji se proslavio sposobnošću da efikasno i fleksibilno obrađuje tekst je tip napravio pod NSA grantom pre više od 20 godina, to je tzv. common knowledge. Zašto bi NSA finansirala tako nešto? Aman...


freehand freehand 23:31 05.07.2013

Re: Korak

Za što bi NSA finansirala tako nešto? Aman...

A posle - Frihend Čvorović...

maksa83 maksa83 23:33 05.07.2013

Re: Korak

Aman... istorija prebega, duplih agenata, krtica duga je koliko i istorija vojski i takvih službi.
Ja sve vreme pokušavam da kažem (i ilustrujem) da na tako osetljiva mesta ipak ne banjavaju momci sa ulice

Pa banjavaju. On svakako nije imao pristup algoritmima za enkripciju i sl. visoko sofisticiranim istraživanjima (njega to sve prevazilazi), ali je po prirodi stvari imao fizički pristup nekoj ozbiljnoj količini podataka ili meta-podataka, ili ima znanje o prirodi podataka koji se negde prikupljaju.
koje je, eto, pokupio. I učinio javnosti dostupnim.

Priznajem da malo slabije pratim celu stvar poslednjih 10-ak dana pa mi je možda promaklo koje je on fajlove učinio dostupnim, i gde dostupnim?
Dr M Dr M 23:33 05.07.2013

Re: Korak

Ostaje pitanje motiva,


On zna šta mu je motiv, ja znam da je uradio dobru stvar.
maksa83 maksa83 23:36 05.07.2013

Re: Korak

A posle - Frihend Čvorović...

Nema tu nikakvih Čvorović momenata - to je deo "opšte IT kulture", nikakva sakrivena informacija, i tip (Larry Wall) i jezik (Perl) i taj podatak o NSA grantu su široko poznati od vajkada, mislim da se čak u nekom predgovoru neke od knjiga o jeziku zahvaljuje NSA čiji je grant omogućio njegov rad.
freehand freehand 23:39 05.07.2013

Re: Korak

Priznajem da malo slabije pratim celu stvar poslednjih 10-ak dana pa mi je možda promaklo koje je on fajlove učinio dostupnim, i gde dostupnim?

One of the bugging methods mentioned is codenamed Dropmire, which according to a 2007 document is 'implanted on the Cryptofax at the EU embassy, DC'. Photograph: Guardian

US intelligence services are spying on the European Union mission in New York and its embassy in Washington, according to the latest top secret US National Security Agency documents leaked by the whistleblower Edward Snowden.

One document lists 38 embassies and missions, describing them as "targets". It details an extraordinary range of spying methods used against each target, from bugs implanted in electronic communications gear to taps into cables to the collection of transmissions with specialised antennae.

LINK

A gde dostupnim? Probaj sa guglom.
freehand freehand 23:41 05.07.2013

Re: Korak

maksa83
A posle - Frihend Čvorović...

Nema tu nikakvih Čvorović momenata - to je deo "opšte IT kulture", nikakva sakrivena informacija, i tip (Larry Wall) i jezik (Perl) i taj podatak o NSA grantu su široko poznati od vajkada, mislim da se čak u nekom predgovoru neke od knjiga o jeziku zahvaljuje NSA čiji je grant omogućio njegov rad.

...

Poenta je na

Zašto bi NSA finansirala tako nešto? Aman...

nurudin nurudin 02:07 06.07.2013

Re: Korak

expolicajac
Naivni ni ne stižu do takvih igara za velike dečake.

Naivni se lepo iskoriste, da veliki dečaci ne bi prljali ruke.


Судите му поштено, па да га стрељамо.
uros_vozdovac uros_vozdovac 07:50 06.07.2013

Re: Korak

maksa83


P.S. & Edit: Da dodam da su svi gikovi koje znam bili u fazonu: "pa šta, to smo znali".


Pre neki dan mislim se, podigneš lokalnu mrežu, nebitno koliko korisnika sa svojim serverom. Šta sve možeš korisnicima? Isto to može tebi tvoj administrator iz ISP-a.

Prosto i jednostavno
Milan Novković Milan Novković 10:07 06.07.2013

Re: Korak

Gledajući spolja i pabirčeći informacije o njemu i ja mislim da je tip sucker, tj. IT šrafić u mašini, tj. da je za red ili dva veličine manji kalibar od Asanža koji je stvarno briljantan tip.

Asanž jeste brilijantan, samo ne zaboravi da je dosta informacija na koje sada nalaziš igra u stvari, fikcija koja ima za ciljeve sve i svašta (što ne znači da ja znam šta su ciljevi, ali ovaj avion, npr, sasvim sigurno nije plod samo američke teze, bazirane na netrivijalnim informacijama, koju je trebalo proveriti. To je igra koja sada ima više igrača).
Niko ko je imalo dublje u tome nije gajio neke iluzije

Pa da,bilo bi dobro znati da li postoji država koja ima IP based komunikacionu infrastrukturu koja NE snima svaki bit u svojoj državi.

UK to čuva 30 dana, što je dovoljno da i junior geeks postprocesiraju i značajno redukuju duplikacije i nepotrebno (ako ja danas gledam pornić koji si ti odgledao juče glupo je snimati to dvapup - ne samo zbog backup medija koji je jeftin danas, nego zbog brzine pretraživanja, pristup i ostalog

A 30 dana je samo prvi pipeline stage, reception area, posle toga ide svo IT bogatstvo ovog sveta.
ecce-florian ecce-florian 10:10 06.07.2013

Re: Korak

surova istina je da narod - boli uvo. Neće se Austrijanci dići na noge zato što je njihova vlada prizemljila avion predsednika Ekvadora za račun USA, dok god njihova vlada brine o njima.

Ma to je OK. Vlada se brine o njima jer i Austrijanci moraju da rade da bi se prelivanjem novca povratio ugled u poljuljani bankarski sistem koji štiti NSA jel,da. To jasno još od Opere za tri groše - orobiti banku i nije neki zločin u odnosu na osnovati još jednu.

I usotalom, Morales je pristao da mu se avion pretrese.

Ali ne mogu nekako da ispratim sve ove nove trendove razvoja medjunarodnog prava Ono za Merona u Hagu mi je transparentno a ovo ovde još nije potpuno pravno uobličeno pa kaskam



Milan Novković Milan Novković 10:14 06.07.2013

Re: Korak

Pre neki dan mislim se, podigneš lokalnu mrežu, nebitno koliko korisnika sa svojim serverom. Šta sve možeš korisnicima? Isto to može tebi tvoj administrator iz ISP-a.

Može svašta iako protiv njega može lako da se zaštiti, kome je to uopšte potrebno.

Nego je boundary (end-point) security legendarno bušan (firewalls i ooerativni što imamo po kućama i firmama) pa su ti Norton, McAfee i te male kutijice kod kuća protiv NSA isto što i fudbalski klub Bratstvo iz Prigrevice prema reprezentaciji Brazila
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:20 06.07.2013

Re: Korak

"U ime dostojanstva Južne Amerike, odlučio sam da Edvardu Snoudenu ponudim humanitarni azil", izjavio je Maduro u petak, tokom vojne parade povodom dana nezavisnosti Venecuele, preneo je Rojters.

Bravo!
Juzna Amerika drzi lekciju celom (iz)jebenom covecanstvu.
Gospodja Klara Gospodja Klara 11:55 06.07.2013

Re: Korak

Nego je boundary (end-point) security legendarno bušan (firewalls i ooerativni što imamo po kućama i firmama) pa su ti Norton, McAfee i te male kutijice kod kuća protiv NSA isto što i fudbalski klub Bratstvo iz Prigrevice prema reprezentaciji Brazila


A kapiten...
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 14:50 06.07.2013

Re: Korak

uros_vozdovac
maksa83


Pre neki dan mislim se, podigneš lokalnu mrežu, nebitno koliko korisnika sa svojim serverom. Šta sve možeš korisnicima? Isto to može tebi tvoj administrator iz ISP-a.

Prosto i jednostavno

Pa to sam ČAK i ja skapirala čim sam pribavila internet konekciiju koja je vezana samo na moju MAC adresu a provajder mi sve setuje sa njegovog kompjutera što znači da ima pun pristup mom kompjuteru. Daleko od toga da sam neki IT stručnjak. Samo frekventni juzer.
blogovatelj blogovatelj 15:19 06.07.2013

Re: Korak

Asanž jeste brilijantan, samo ne zaboravi da je dosta informacija na koje sada nalaziš igra u stvari, fikcija koja ima za ciljeve sve i svašta (što ne znači da ja znam šta su ciljevi, ali ovaj avion, npr, sasvim sigurno nije plod samo američke teze, bazirane na netrivijalnim informacijama, koju je trebalo proveriti. To je igra koja sada ima više igrača).


Skroz si u pravu.
I još moram da primetim su da ti igrači u koaliciji koja tako lepo radi Amere nekoliko godina već, to je čudo jedno. Nisam mogao da pojmim da ću ikada u životu gledati Amerikance kako u propagandnom ratu igraju defanzivno.
Posle ovoga nemaju kredibilitet da ma kome na svetu kažu kako krši pravo na privatnost svojih građana.
Naravno, mogu da reše problem tako što će drastično promeniti trenutna pravila igre kod kuće i pokazati da su stvarno veliki, kao što su uradili kad im se desio Votergejt. Zato sam i rekao da će ovaj dečko jednog dana biti visoki dužnosnik američke administracije ako ga pre toga neko ne odstreli.
darkool darkool 18:53 06.07.2013

Re: Korak

Jelica Greganović
...a nije se ni za ideale igrao te igre.



ako se ima u vidu kome je davao novac prosle godine tokom predsenicke kampanje i koliko je zaradjivao na ovom poslu, ja ne bih bas tako olako iskljucio ideale
Milan Novković Milan Novković 19:09 06.07.2013

Re: Korak

A kapiten...

Potpuno ga razumem
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 22:12 06.07.2013

Re: Korak

freehand

Ostaje pitanje motiva, a meni novac u toj priči deluje kao ona Tvenova novčanica od milion funti.


Novinar Gardijana preko koga je sve islo kaze (DŽASTIN REJMONDO: SAM PROTIV SVIH ILI SNOUDEN KAO SIMBOL):

Što smo više razgovarali, sve sam više razumeo, i to je za mene bilo jedno transformativno iskustvo, koje ću nositi do kraja života. Više puta mi je, na razne načine, rekao – sa tolikim ubeđenjem da ni časa nisam sumnjao u njegovu iskrenost – da je život više od materijalne udobnosti, karijere ili dugovečnosti. Sve vreme mi je govorio da on o svom životu sudi ne po svojim ubeđenjima, već po tome šta je uradio da ta ubeđenja živi.

Po tome ispada da se radi o visoko moralnom coveku i isto takvom cinu. Meni zvuci ubedljivo i nemam nikakvog posebnog razloga da ovome ne verujem. Zasto to ne bi moglo da bude tako?
lakipingvin lakipingvin 02:38 07.07.2013

Re: Korak

Meni zvuci ubedljivo i nemam nikakvog posebnog razloga da ovome ne verujem. Zasto to ne bi moglo da bude tako?

Zato sto kad komentarisemo bilo koju vest ili coveka vrlo retko govorimo o toj vesti ili coveku a mnogo vise o nama samima...
rade.radumilo rade.radumilo 15:08 08.07.2013

Re: Korak

Nema od svih


Veruj mi da ima. Bio sam u poziciji da imam sve te ključeve svojevremeno. Baš skorije prošlo 10 godina, pa smem da pričam o tom.
Sećam se jedne epizode u tom mom radu. Zamoli me načelnik za bezbednost dotične državne ustanove da mu nešto sredim. Dođem u office, sednem za računar a on kaže:
- Čekaj samo da ti ukucam lozinku.
- Gospodine (tri tačke), kada bi meni trebala vaša lozinka, odavno bih prestao da se bavim ovim poslom.
- Čekaj, ima li neki način da se pojača bezbednost?
- Ima.
- A da li bi znao i kroz to da prođeš?
- Bih.
Admini ne samo da drže ključeve. Oni su ti koji prave i brave i ključeve.

kukusigameni kukusigameni 08:07 09.07.2013

Re: Korak

rade.radumilo
Gospodine (tri tačke)


Šta bre "tri tačke"? Gde je Snouden u tebi?
bladerunner92 bladerunner92 08:56 09.07.2013

Re: Korak

Gde je Snouden u tebi?


jeste i ja sam jednom razmisljala da li da uradim nesto ko Snowden ili da napisem jedan manifest ko Dzeri Megvajer nego sam onda ukapirala da me ne bi poslali kuci samo s ribicom nego bih, o uzasa, verovatno ostala da radim i trpim pasivno agresivni teror pa sam s'fatila da sam samo mali obican covek mada mi "manifesti" izlete spontano verbalno kad poludim i onda se obicno posvadjam s autoritetima (eh zasto je to tako Colin bi bolje objasnio )...
noboole noboole 14:05 09.07.2013

Re: Korak

maksa



To sto govoris se prilicno slaze sa detaljnom reportazom u skorasnjem Die Zeit. Kaze se da je bio sisadmin. On za sebe govori da je na takvoj poziciji imao bolji pregled o tome sta se desava od pojedinih operativaca.

Nema pravih argumenata da je to sto je uradio bilo iz cisto materijalnih pobuda.

Na kraju krajeva, bitne su posledice, a one su sjajne
ecce-florian ecce-florian 22:08 05.07.2013

ko je smestio španiji, portugalu.......

Paz' OK ti je lirski pristup, ali
Ako je bio u avijonu kako nije bijo i Vijeni?Iskoćio?
ps
posebno sam ponosan na reakciju Francuske



pps

sad kad bi se analizirala osovina Španija, Portugal, Italija,Austrija i Petenova Francuska .......





Jelica Greganović Jelica Greganović 23:10 05.07.2013

Re: ko je smestio španiji, portugalu.......


sad kad bi se analizirala osovina Španija, Portugal, Italija,Austrija i Petenova Francuska ......

Tu je jedino Austrija višak, ostalo je NATO, snajka, NATO...a tamo se zna ko kičme savija.
ecce-florian ecce-florian 23:24 05.07.2013

Re: ko je smestio španiji, portugalu.......

Tu je jedino Austrija višak,

Aha, oni su ustvari kad su čuli da je u avijonu spustili isti da bi dobili dodatno objašnjenje u vezi zahteva

According to WikiLeaks, Snowden has requested asylum from Austria, Bolivia, Brazil, China, Cuba, Ecuador, Finland, France, Germany, Iceland, India, Italy, Ireland, the Netherlands, Nicaragua, Norway, Poland, Russia, Spain, Switzerland, Venezuela.

freehand freehand 23:27 05.07.2013

Re: ko je smestio španiji, portugalu.......

ecce-florian
Tu je jedino Austrija višak,

Aha, oni su ustvari kad su čuli da je u avijonu spustili isti da bi dobili dodatno objašnjenje u vezi zahteva

According to WikiLeaks, Snowden has requested asylum from Austria, Bolivia, Brazil, China, Cuba, Ecuador, Finland, France, Germany, Iceland, India, Italy, Ireland, the Netherlands, Nicaragua, Norway, Poland, Russia, Spain, Switzerland, Venezuela.


Izgleda da su mu posle Krakozije ipak najveće šanse na Kubi.
Kod Obame.
ivana23 ivana23 00:22 06.07.2013

Re: ko je smestio španiji, portugalu.......

ecce-florian ecce-florian 12:54 06.07.2013

Re: ko je smestio španiji, portugalu.......

@ivana

podsetila si me na aferu Dominik Stros Kana



To je onaj na kog se sumnjalo da je nateralo sobaricu u Njujorku na oralni seks ( nije Šveđanka iz Gvineje je) nedugo nakon sastanka u Vašingtonu na kom je izneo predlog o uvođenju neke nove valute u borbi protiv globalne ekonomske nestabilnosti.

Nakon nagodbe sa sobaricom sa Menhetena '12, sada se izgleda i Francusko tužilaštvo predomišlja da odustane.

Oko valute još uvek nije postignuta nagodba
angie01 angie01 22:49 05.07.2013

krakozijanac,

stanovnik druge planete, jer se usudio da dirne u svetiliste i njegovu mrezu-a ceo svet gleda i komentarise slicno kao ovde- nema masovnog odobravanja i podrske, pomoci, samo mala uobicajena zlurada pametovanja, na sigurnoj distanci, kao otisak pravog, ruznog lica sveta u kome zivimo, koje nam se u toj konkavnoj plastici keselji u lice, dajuci nam na znanje da nismo bolje ni zasluzili.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 23:56 05.07.2013

Re: krakozijanac,

angie01
stanovnik druge planete, jer se usudio da dirne u svetiliste i njegovu mrezu-a ceo svet gleda i komentarise slicno kao ovde- nema masovnog odobravanja i podrske, pomoci, samo mala uobicajena zlurada pametovanja, na sigurnoj distanci, kao otisak pravog, ruznog lica sveta u kome zivimo, koje nam se u toj konkavnoj plastici keselji u lice, dajuci nam na znanje da nismo bolje ni zasluzili.


Da nema ovog tvog posta, chitanje ovog bloga bi bilo potpuno tracenje vremena.

Pozdrav.
freehand freehand 00:08 06.07.2013

Re: krakozijanac,

Da nema ovog tvog posta

Endži ni se iznenadila kad bi preporuke imale potpis, a i tvoja skromnost nekad deluje dosta isforsirano.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 02:39 06.07.2013

Re: krakozijanac,

angie01
a ceo svet gleda i komentarise slicno kao ovde- nema masovnog odobravanja i podrske, pomoci


Najzad neko! Bravo, Angie
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 03:48 06.07.2013

Re: krakozijanac,

kao otisak pravog, ruznog lica sveta u kome zivimo, koje nam se u toj konkavnoj plastici keselji u lice, dajuci nam na znanje da nismo bolje ni zasluzili.


ма ноу, Анђо, немој преуизмати на себе колективну кривицу због Обаминих срања. заслужила си бољи свет.
freehand freehand 08:08 06.07.2013

Re: krakozijanac,

Srđan Fuchs
kao otisak pravog, ruznog lica sveta u kome zivimo, koje nam se u toj konkavnoj plastici keselji u lice, dajuci nam na znanje da nismo bolje ni zasluzili.


ма ноу, Анђо, немој преуизмати на себе колективну кривицу због Обаминих срања. заслужила си бољи свет.

A šta je ovde tačno Obamino sranje?
Odnosno, šta to Obamu razlikuje od prethodnika, od pacovskih kanala naovamo?
mnenadic mnenadic 08:53 06.07.2013

Re: krakozijanac,

krakozijanac,
stanovnik druge planete, jer se usudio da dirne u svetiliste i njegovu mrezu-a ceo svet gleda i komentarise slicno kao ovde- nema masovnog odobravanja i podrske, pomoci, samo mala uobicajena zlurada pametovanja, na sigurnoj distanci, kao otisak pravog, ruznog lica sveta u kome zivimo, koje nam se u toj konkavnoj plastici keselji u lice, dajuci nam na znanje da nismo bolje ni zasluzili.


Zaista, uglavnom pratimo pojedinačne opise stanja, reagovanje zvaničnika, "analitičara" i novinarčića, redak je slučaj jasne ideje o tome kako podržati "krakozijanca", kako doakati bahatim moćnicima i sl. Ili mislimo da čova ne zaslužuje ozbiljnu podršku?
mariopan mariopan 10:41 06.07.2013

Re: krakozijanac,

mnenadic
krakozijanac,
stanovnik druge planete, jer se usudio da dirne u svetiliste i njegovu mrezu-a ceo svet gleda i komentarise slicno kao ovde- nema masovnog odobravanja i podrske, pomoci, samo mala uobicajena zlurada pametovanja, na sigurnoj distanci, kao otisak pravog, ruznog lica sveta u kome zivimo, koje nam se u toj konkavnoj plastici keselji u lice, dajuci nam na znanje da nismo bolje ni zasluzili.


Zaista, uglavnom pratimo pojedinačne opise stanja, reagovanje zvaničnika, "analitičara" i novinarčića, redak je slučaj jasne ideje o tome kako podržati "krakozijanca", kako doakati bahatim moćnicima i sl. Ili mislimo da čova ne zaslužuje ozbiljnu podršku?

Mislim da zaslužuje podršku celog sveta, ali je za to potrebna planetarna solidarnost? Kako je organizovati? Preko elektronskih medija?

Činjenica je da se kontrola elektronskih ( i drugih) medija i sprovodi upravo zato da se neki ciljevi male grupe moćnih ljudi ostvare?
Manipulacija informacijama i dezinformacijama začas može da dovede do podrške ili ne podrške nekome ili nečemu?
A sve u cilju da se Vlasi ne dosete, jer ako se digne planetarna kuka i motika ode im mast upropast?
Koliko možemo da se pouzdamo u bilo šta što nam mediji prenose, pa i u komunikaciju sa nekim osobama sa interneta koje su "dobro obaveštene" i koje mislimo da poznajemo? Koliko ljudi radi na dezinformacijama upravo preko inetrneta??
Ja nikome ne verujem stoposto.

U svemu tome sigurno ima i istinitih informacija, ali koje su? Njihov protok pokušavaju da suzbiju na sve načine.

Tu pastu više ne mogu da vrate u tubu, zato pokušavaju bar da preduprede svetski organizovan otpor bilo čemu što šteti njihovim interesima? I uradiće to na SVE načine.
tasadebeli tasadebeli 11:57 06.07.2013

Re: krakozijanac,

mariopan
U svemu tome sigurno ima i istinitih informacija, ali koje su? Njihov protok pokušavaju da suzbiju na sve načine.




ЛИНК 1 (2003.)

ЛИНК 2 (2012.)

ЛИНК 3 (2013.)

ЛИНК 4 (2013.)

ЛИНК 5 (2013.)

(Изгледа да је брејнвошинг укључен на центрифугу! Обратити, молим, пажњу на крај татиног интервјуа о повратку момка у Стејтсе, па макар био и у затвору. На 6:20. Хеботе, збогом памети!)






mariopan mariopan 12:10 06.07.2013

Re: krakozijanac,

tasadebeli

Joj Taso, mnogo mat'rijala si mi dao da pogledam, čim malo savladam ovaj mat'rijal za pekmez od kajsija ću da vidim, al tebi sve verujem stoposto

Ono što ja gore pišem ti je otprilike kako mala ja zamišlja taj veliki svet komunikacija (od svega ja samo znam da kuckam po kaskaturi) pa ako ja, koja pojma nemam, nemam poverenja, kako ondak prevare one druge ljude koji znaju mnogo više od mene? Hm?
Eto čitam sve ove komentare i u svakom sam našla da je komentator(ka) u pravu, jer svega toga ima u toj papazjaniji, pa hajd razluči šta je tu prava istina?
tasadebeli tasadebeli 14:30 06.07.2013

Re: krakozijanac,

mariopan
tasadebeli

Joj Taso, mnogo mat'rijala si mi dao da pogledam, čim malo savladam ovaj mat'rijal za pekmez od kajsija ću da vidim, al tebi sve verujem stoposto

Ono što ja gore pišem ti je otprilike kako mala ja zamišlja taj veliki svet komunikacija (od svega ja samo znam da kuckam po kaskaturi) pa ako ja, koja pojma nemam, nemam poverenja, kako ondak prevare one druge ljude koji znaju mnogo više od mene? Hm?
Eto čitam sve ove komentare i u svakom sam našla da je komentator(ka) u pravu, jer svega toga ima u toj papazjaniji, pa hajd razluči šta je tu prava istina?


Тако је, Мариопан, то ти ја и кажем...

Зато сам и окачио све оне линкове. Циљ и јесте да се овакви као ми затрпају гомилом информација, неке су тачне, неке лажне, већина буду полуистине и онда се ми погубимо у свему томе јер какав год филтер покушали да поставимо, не вреди... Не знамо оно најважније, па ти наши филтери немају никакву основу на којима би се држали.

Погледај само колико се разноразних "аналитичара", тумача стварности и слично појави и код нас у медијима да нам "посветле" ситуацију када се нешто догађа (последњи случај - датум преговора). И на крају ми дигнемо руке од свега јер у том мору изјава, тумачења, сведочења, наводне аргументације итд. изгубимо нит.

Рецепт је свугде и свакад исти. И не можеш да их оптужиш за контролу над медијима и над протоком информација јер ће ти увек одговорити да постоји "демократска јавна расправа" и да ништа никоме нису забранили да каже...

А кад пробаш да извучеш суштину, информације које нам преносе медији изгледају овако:







mariopan mariopan 15:12 06.07.2013

Re: krakozijanac,

tasadebeli

Tako je Taso.
A meni prva asocijacija ovo

edit
Ako si gledao film znaš na šta mislim, čovek je izveo maestralnu prevaru na njihove oči. Bilo je "veruj svojim očima, nemoj meni", a sve ih je prevario i to na finjaka.
Kraja Kraja 13:27 07.07.2013

...На 6:20. Хеботе, збогом памети!....

...ako mu rodjeni otac prica ovakve budalastine, nije ni cudo sto se odlucio na ovakav cin...
...pazi
"bolje u americkom zatvoru nego tamo negde"

"american constitution, bill of rights, democracy"

...najezio sam se...
sima2000 sima2000 23:58 05.07.2013

refleksija

Snowdenu ne možemo mnogo ni pomoći ni odmoći. Sa svih strana smo opkoljeni severno-atlantskim saveznicima, a Južna Amerika je tako daleko..

Međutim njegov slučaj možemo iskoristiti da se osvrnemo na opasnost koja se razvojem tehnologije nadvila nad nama, a to je da će uskoro biti tehnički izvodljivo da se bukvalno snimi sve što je neka osoba u životu radila, sve što je rekla, sa kim se sastala i razgovarala, gde se kretala i slično.

Velikom brzinom nam se približava dan (USA kao i u svemu ostalome i u ovome prednjači) kada nijedno pijanstvo, nijedna psovka, preljuba, overavanje zadnjice zgodne prolaznice, nijedna svađa sa partnerom, nijedan saobraćajni prekršaj, pad na zaleđenom trotoaru, posećen web sajt, kupljen artikal u prodavnici, pročitana knjiga, udaren šamar detetu.. neće ostati prepušteno varljivoj ljudskoj memoriji. Sve će biti uredno zabeleženo i zauvek sačuvano. Od prvog punjenja pelena, preko prvog poljupca, pa do poslednjeg otkucaja srca - bukvalno sve što se dešava jednom nebitnom i prosečnom pojedincu će biti zabeleženo, digitalizovano, indeksirano i pohranjeno. Kao što sada pretražujemo web sajtove, tako ćemo uskoro pretraživati tuđe (i sopstvene) živote.

Možda će neko na sve ovo olako da odmahne rukom.. "ja ništa loše ne radim, neka me snimaju i posmatraju koliko im je volja..", međutim ovo je plitko razmišljanje. Kako će izgledati žurke tinejdžera na kojima neće smeti niko da se napije i glupira (jer će snimak tog glupiranja biti zauvek zabeležen)? Kako će izgledati ljubav u budućnosti, kada bude bilo moguće SQL naredbom dobiti informaciju kome je i koliko puta u svom životu Petar Petrović izgovorio "volim te"?

Tehnologija za sveobuhvatno snimanje svačijeg života je već tu. Prepoznavanje glasa, prepoznavanje fotografija i videosnimaka, umreženost kamera za video nadzor, umreženost telefona (a svaki ima kameru i mikrofon), diskovi sve većeg i većeg kapaciteta, "smart" televizori, frižideri i automobili, smart kartice i RFID obeležavanje..

Možda sam ja samo pesimista.. možda sva ova tehnologija donese dobro ljudskoj vrsti.. kako god bilo, siguran sam da će sve biti mnogo drugačije.



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 03:39 06.07.2013

Re: refleksija

sima2000


Možda sam ja samo pesimista...


pesimista si. mnogo sediš na internetu. živiš svoj mali život i ne kenjaš protiv security guys, i sve okej. bavio se wim wenders ovom vrstom bojazni od budućnosti još davne 1997. kraj nasilja trailer.

inače, moram da pohvalim Pančevce+JasnuB, koji su, evo, 2013. shvatili kako funkcioniše svet. svaka čast, ko polako ide, sigurno stiže. sada će se dići globalna anarhokukaimotika i spasiti nas, piliće male, od velikog američkog satane i stvoriti novi pravedniji svet.

mene zanima druga stvar, ti si, Simo, razuman čovek, situacija u zemlji srbiji ovakva kakva je, da li misliš da srb može da se otme od amerike i ide svojim nekim nezavisnim putem (doduše, šta ja pitam, kada ni rusija ne može ako gazde ne dozvole) a da izgradi demokratsko društvo? ne mislim komunističko-obavijeno-u-oblandu-demokratije, nego ono stvarno? ideal u koji je verovao i ovaj momak Edvard pre neg' ga apiše nacoši?

PS. Едварде, ако ваташ случајно сигнале с блога, мош код мене на викендају, празна је кућа, али под условом да ми одржаваш воћњак и виноград, и да ми засадиш поврће. Не мораш ни име да мењаш, једино презиме, у Ципелић или Маказић, или нешто. Имамо и слободне ортакиње да те женимо...

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 06:37 06.07.2013

Re: refleksija

sima2000
Velikom brzinom nam se približava dan (USA kao i u svemu ostalome i u ovome prednjači) kada nijedno pijanstvo, nijedna psovka, preljuba, overavanje zadnjice zgodne prolaznice, nijedna svađa sa partnerom, nijedan saobraćajni prekršaj, pad na zaleđenom trotoaru, posećen web sajt, kupljen artikal u prodavnici, pročitana knjiga, udaren šamar detetu.. neće ostati prepušteno varljivoj ljudskoj memoriji. Sve će biti uredno zabeleženo i zauvek sačuvano. Od prvog punjenja pelena, preko prvog poljupca, pa do poslednjeg otkucaja srca - bukvalno sve što se dešava jednom nebitnom i prosečnom pojedincu će biti zabeleženo, digitalizovano, indeksirano i pohranjeno. Kao što sada pretražujemo web sajtove, tako ćemo uskoro pretraživati tuđe (i sopstvene) živote.


Taj dan je došao još 2004.


freehand freehand 08:54 06.07.2013

Re: refleksija

inače, moram da pohvalim Pančevce+JasnuB, koji su, evo, 2013. shvatili kako funkcioniše svet. svaka čast, ko polako ide, sigurno stiže. sada će se dići globalna anarhokukaimotika i spasiti nas, piliće male, od velikog američkog satane i stvoriti novi pravedniji svet.

Meni ovo liči da ćemo opet imati skvičanje posle odgovora na prozivku...
Što se citiranog tiče - po mom skromnom sudu možda je tužno sporo razumevati postojanje zla i nepravde; tragično je pak miriti se sa njim. Ali pravdati ga i obraćati se podsmehom onima koji o tom zlu govore je potpuno džukački.
Dubina do keje si se zabrložio ovim obraćanjem Snoudenu samo govori da u nekim stvarima dna nema.
Možda bi nešto slično njegovom doticanju bila igra sudbine sa onim koji bi tvoju velikodušnu ponudu, da postane Cipelić ili Makazić, bio primoran da prihvati.
tasadebeli tasadebeli 00:29 06.07.2013

"It's a funny game, man!"

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana