Budućnost| Nauka| Život

Srećan rođendan Najvećem Sinu naših naroda!

Jelica Greganović RSS / 10.07.2013. u 11:29

996826_493975314014452_1235155464_n.jpg 

O Nikoli Tesli, Najvećem Sinu naših naroda sam pisala onih dana kada mu nije bio rođendan. Danas, kada slavi sto pedeset sedam godina, objavljujem ovu fotografiju koja se nedavno prošunjala internetom. Do tada je nisam videla, iz šturih informacija koje su je pratile je očito da je autor fotografije nepoznat, a da je ista u posedu osobe koja živi u Srbiji.

Neka bar ona, danas, obeleži dan kada je rođen Nikola Tesla, čovek koji je zadužio ljudsku civilizaciju promenivši joj budućnost. 



Komentari (259)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 11:31 10.07.2013

Što naroda?

Zar Tesla nije bio Srbin? Kakve veze ostali narodi imaju sa tom činjenicom?
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:34 10.07.2013

Re: Što naroda?

Imaju, između ostalog, zato što se rodio u Hrvatskoj...jeste, jeste, znam da je tada bila deo Austrougarske, živeo je i u Sloveniji...a i pretpostavljam da ostatak razloga zašto njega, a ne drugog koji je tu titulu zauzimao, nazivam Najvećim Sinom naših naroda.
predatortz predatortz 11:37 10.07.2013

Re: Što naroda?

Imaju, između ostalog, zato što se rodio u Hrvatskoj...jeste, jeste, znam da je tada bila deo Austrougarske, živeo je i u Sloveniji...a


Dakle, Srbin koji se rodio i živeo u Austrougarskoj. Jer, živeo je i u Beču,Pešti...
Treba li da na listu ponosnih naslednika 'lika i dela' dodamo Austrijance i Mađare?
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:41 10.07.2013

Re: Što naroda?

Vidi, evo, slažem se sa tobom, on je najveći sin srpskog naroda.
Ali moj naslov ostaje.
predatortz predatortz 11:42 10.07.2013

Re: Što naroda?

Jelica Greganović
Vidi, evo, slažem se sa tobom, on je najveći sin srpskog naroda.
Ali moj naslov ostaje.


Naslov ti opraštam, bitno je da se slažemo

Edit:

Moj naklon njegovoj duši, ma gde se ta energija preselila.
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:49 10.07.2013

Re: Što naroda?

Jelica Greganović Jelica Greganović 11:51 10.07.2013

Re: Što naroda?

p.s. Ovo mi je najdraža fotka koju sam napravila u Smiljanu...

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:32 10.07.2013

Re: Što naroda?

predatortz
Dakle, Srbin koji se rodio i živeo u Austrougarskoj. Jer, živeo je i u Beču,Pešti...
Treba li da na listu ponosnih naslednika 'lika i dela' dodamo Austrijance i Mađare?

Zaboravio si na Švajcarce, jer školovao se Cirihu.
Ja bih dodao sve njih. Zar nisu profesri iz Ciriha zaslužni za Teslin kasniji uspeh? Naravno da jesu. A i Mađari, jer Tesla je obrtno magnetno polje otkrio u Budimpešti, koja ga je očito inspirisala. Evo šta on sam kaže:

"Šetao sam sa jednim svojim prijateljem po gradskom parku Budimpešte, recitujući stavove iz Fausta... i upravo kad je Sunce zalazilo, ja sam osetio divnu radost a zamisao mi je došla poput munje. Jasno sam video celu mašineriju, generator, motor, veze između njih, video sam je kako radi kao da je bila stvarna. Jednim štapom nacrtao sam na pesku dijagrame (koji su bili pokazani pred Američkim institutom elektroinženjera i sa kojima su ilustrovani moji patenti), što sam jasnije mogao, i od tada, pa nadalje nosio tu sliku u svojoj svesti".

Naravno tu treba dodati i Nemce zbog Getea i stihova iz "Fausta", a o Amerikancima da i ne govorimo.

Hoću da kažem, ljudski rod u celini je zaslužan za lik i delo jednog svog člana pod imenom Nikola Tesla.

Nego ja imam drugu dilemu: Kako se pridružiti čestitkama rođendana čoveku koji je odavno pokojni? A pošto je reč o Tesli, moje asocijacije u traženju odgovora idu čak do jonosfere. To bi nas, slutim, predaleko odvelo za jedan blog.
stasava stasava 12:33 10.07.2013

Re: Što naroda?

Zar Tesla nije bio Srbin? Kakve veze ostali narodi imaju sa tom činjenicom?

" Svi smo mi jedno. Ljudi su međusobno povezani nevidljivim silama ! "- Nikola Tesla
Srbin , građanin sveta! Ma svet mu bio mali!
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:37 10.07.2013

Re: Što naroda?

Nego ja imam drugu dilemu: Kako se pridružiti čestitkama rođendana čoveku koji je odavno pokojni?

Lepo...napišeš: Srećan rođendan!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:40 10.07.2013

Re: Što naroda?

Onda OK: "Srećan ti rođendan Nidžo i veliko hvala, đegod me čuo i nečuo".
Đorđe Bobić Đorđe Bobić 12:45 10.07.2013

Re: Što naroda?

Ali moj naslov ostaje.

Baš si mi otela reč iz usta ... stvarno mi je dosta tog prebrojavanja po naciji i rodnosti ... taj tip je planetarna pojava u svakom smislu reči i svojim delom prevazilazi nacije ... a ako baš neki hoće da se ističu i upisuju u istoriju na njegov račun, čak i kada tome ništa nisu doprineli, neka im bude ...
Sepulturero Sepulturero 13:16 10.07.2013

Re: Što naroda?

Jelica Greganović
Imaju, između ostalog, zato što se rodio u Hrvatskoj...jeste, jeste, znam da je tada bila deo Austrougarske, živeo je i u Sloveniji...a i pretpostavljam da ostatak razloga zašto njega, a ne drugog koji je tu titulu zauzimao, nazivam Najvećim Sinom naših naroda.


Исправка: Тај други се називао Највећи Син наших народа и народности. Неоспорно је додуше, да се лекције научене за време његове владавине тешко заборављају. Тако, ако је неко рођен као Србин онда припада свим народима а ако не онда је само Хрват, Словенац, Македонац...
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:25 10.07.2013

Re: Što naroda?

"Srećan ti rođendan Nidžo i veliko hvala, đegod me čuo i nečuo".

Kladim se da ovo čuje
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:26 10.07.2013

Re: Što naroda?

и народности

Ne mož mi stane u naslov...

Тако, ако је неко рођен као Србин онда припада свим народима а ако не онда је само Хрват, Словенац, Македонац...


Ček, prateći ovu logiku bih morala da zaključim da je i onaj bio Srbin...
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 13:45 10.07.2013

Re: Što naroda?

On je ziv, vecno.
predatortz predatortz 15:28 10.07.2013

Re: Što naroda?


Zaboravio si na Švajcarce, jer školovao se Cirihu.
Ja bih dodao sve njih. Zar nisu profesri iz Ciriha zaslužni za Teslin kasniji uspeh? Naravno da jesu. A i Mađari, jer Tesla je obrtno magnetno polje otkrio u Budimpešti, koja ga je očito inspirisala.


Za Teslin razvoj su zaslužniji ti profesori više nego li svi narodi i narodnosti sa ovih prostora.

A što se dileme tiče, nisi jedini. I ja imam otpor prema formi 'čestitki' kada su pokojnici u pitanju. Sećanje, pominjanje da... Čestitke? Šta znam, malo mi to...
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:43 10.07.2013

Re: Što naroda?

Čestitke? Šta znam, malo mi to

Čestitke, nečestitke, oeležavanje, sećanje, spominjanje...zovi kako god voliš...tek, ako smo mogli da obeležavamo Milanski edikt i vizantijskog paganina, možemo i Teslu. Za sećanje na njega bela para nije data, al za Konstantina je otišlo skoro 4 miliona evrija.
cult cult 17:15 10.07.2013

Re: Što naroda?

Dakle, Srbin koji se rodio i živeo u Austrougarskoj. Jer, živeo je i u Beču,Pešti...
Treba li da na listu ponosnih naslednika 'lika i dela' dodamo Austrijance i Mađare?


Nema potrebe.
Tesla je Amerikanac srpskog porekla.

predatortz predatortz 17:24 10.07.2013

Re: Što naroda?

Tesla je Amerikanac srpskog porekla.


Da. Ovo je, na kraju, najpoštenija definicija.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:31 10.07.2013

Re: Što naroda?

Tesla je Amerikanac srpskog porekla.

Mislim da to nije dobro, jer Amerikanci srpskog porekla su oni koji su rođeni i živeli u Americi, ali su im roditelji Srbi.
Dr M Dr M 19:03 10.07.2013

Re: Što naroda?

Tesla je Amerikanac srpskog porekla.


Možda Nikola Tesla.

Tesla je jedinica za snagu magnetnog polja..
lav14ti lav14ti 23:37 11.07.2013

Re: Što naroda?

Imaju, između ostalog, zato što se rodio u Hrvatskoj

I Imanuel Kant se rodio na teritoriji današnje Rusije , a Miroslav Tuđman ( čini mi se i Kučan) rodili su se u Srbiji
lav14ti lav14ti 23:37 11.07.2013

Re: Što naroda?

Imaju, između ostalog, zato što se rodio u Hrvatskoj

I Imanuel Kant se rodio na teritoriji današnje Rusije , a Miroslav Tuđman ( čini mi se i Kučan) rodili su se u Srbiji
nowhereman nowhereman 08:41 15.07.2013

Wikipedia o Tesli

Mislim da to nije dobro, jer Amerikanci srpskog porekla su oni koji su rođeni i živeli u Americi, ali su im roditelji Srbi.


I ja bih tako rekao, ali vidi šta kaže sveznajuća Wikipedia - englesko izdanje:

"Nikola Tesla (Serbian Cyrillic: Никола Тесла; 10 July 1856 – 7 January 1943) was a Serbian-born American inventor..."

Drugim rečima: Amerikanac, igrom ili ironijom sudibne rođen kao Srbin!


Uzgred, da pitam: kome pripada, odn. ko stoji iza Wikipedije na engleskom jeziku - Britanci, Amerikanci, neki drugi narodi ili svi oni zajedno?

To me baš zanima.


nowhereman nowhereman 08:56 15.07.2013

Re: Wikipedia o Tesli

Nastavak ispitivanja šta "naši narodi" (kako reče Jelica) imaju da kažu o Tesli:

Wikipedia - BS (na bosanskom jeziku): "Nikola Tesla... bio je srpsko-američki naučnik i pronalazač..."


Wikipedia - HR (hrvatski) zauzima nepristrasnu poziciju: "Nikola Tesla (Smiljan, 10. srpnja 1856. - New York, 7. siječnja 1943.), znanstvenik i inovator svjetskog glasa."

Međutim, nešto niže stoji: "...uvijek se ponosio svojim srpskim porjeklom i hrvatskom domovinom." (Tesla je, dakle, bio jedan uzoran Srbo-Hrvat.)


Wikipedia - SR (srpski) na početku se ne izjašnjava: "Једини је Србин по коме је названа једна међународна јединица мере..." (Srbin, nema sumnje.)


Wikipedia - SH (srpsko-hrvatski) takođe zaobilazi pitanje nacionalne pripadnosti: "Nikola Tesla ... je bio naučnik i inovator svjetskog glasa."


Wikipedia - MK (makedonski) na početku okoliša: "...а по потекло е Србин."


Wikipedia - SL (slovenački) zauzima stav kao i ona bosanska: "Nikola Tesla [níkola têsla] (srbsko Никола Тесла), srbsko-ameriški elektroinženir, izumitelj, fizik, kemik in matematik..."

Zanimljivo je da nešto dalje stoji: "Nikola je bil sin Ličana Milutina Tesle in Georgine-Đuke Mandić..." Dakle, reklo bi se, Tesla je - Ličanin!


Wikipedia - HU: "szerb-amerikai fizikus, feltaláló, villamosmérnök, gépészmérnök, filozófus"


Wikipedia - SQ daje vrlo zanimljivo tumačenje: "Nikola Tesla lindi në Smiljan, te Kroacisë, aso kohe pjesë e Perandorisë Austriake, sot Republika e Kroacisë (është interesante të shënohet se Tesla lindi në mesnatë, gjatë një stuhie rrufesh). Ndërsa ai kryente punën e tij në SH.B.javascript:;A ai u bë një qytetar asnjanës amerikan në vitin 1891. Mbiemri "Tesla" në gjuhën shqipe do të thotë "sqepar"."



Wikipedia na crnogorskom jezikom još nije izašla iz štampe!
omega68 omega68 17:32 15.07.2013

Re: Wikipedia o Tesli

Jelica Greganović Jelica Greganović 12:48 16.07.2013

Re: Wikipedia o Tesli

, ali vidi šta kaže sveznajuća Wikipedia - englesko izdanje

To još uvek ne menja stanje stvari, Tesla je bio Srbin koji je radio u Americi i imao i američko državljanstvo.
A ko iza tog Wikipedijinog teksta stoji, ne vidim što bi bitno bilo.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:50 16.07.2013

Re: Wikipedia o Tesli

"Nikola je bil sin Ličana Milutina Tesle in Georgine-Đuke Mandić..." Dakle, reklo bi se, Tesla je - Ličanin!

Dočim Ličani pripadaju jednoj od kineskih manjina...ja bih rekla da je on Smiljanac. Ipak. Kud se već usitnjava.
nowhereman nowhereman 14:15 16.07.2013

Re: Wikipedia o Tesli

To još uvek ne menja stanje stvari...


Enciklopedije retko kada menjaju stanje stvari. Ali, kakvo je to stanje stvari - reci mi? Ako neki Azerbejdžanac poželi da sazna nešto o genijalnom izumitelju Nikoli Tesli, pa mu padne na pamet da pogleda šta o tome kaže Wikipedia, pročitaće: "Serbian-born American inventor".

Takvo je stanje stvari.


Tesla je bio Srbin koji je radio u Americi i imao i američko državljanstvo.


Nesumnjivo, iz našeg, srpskog ugla.

Ali, vidi, kada ti u jednoj enciklopediji, pa makar to bila i Wikipedia, napišeš "Serbian-born American", onda to znači nešto drugo, znači nešto upravo suprotno ovome što si ti napisala.


A ko iza tog Wikipedijinog teksta stoji, ne vidim što bi bitno bilo.


Nisam ja postavio pitanje, jer verujem u teoriju zavere i da "neko stoji" iza ovog teksta.

Ukoliko se nešto razumem u filozofiju najpopularnije Internet-enciklopedije, "iza" njenih tekstova stoje svi oni koji su voljni da u tome učestvuju, svako ko ima želju i volju da se registruje i nešto napiše, shodno izvesnim pravilima. Te je, prema tome, lako odgovoriti na postavljeno pitanje.

(A ja sam pitao nešto drugo: da li Wikipedia na engleskom jeziku pripada Englezima ili Škotima ili Velšanima ili Iricima ili Indusima ili Južnoafrikancima ili Australijancima ili Amerikancima ili svima njima zajedno? A to nikakve veze sa Nikolom Teslom nema... ako izuzmemo okolonost da ni Wikipedia ne bi postojala bez Teslinih izuma.)


P.S.
Uzgred budi rečeno, ti reče, tamo u naslovu, da je Tesla "najaveći sin naših naroda". Međutim, reklo bi se da neki od "naših naroda" smatraju Teslu za - Amerikanca ili, barem, Ličanina.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:38 16.07.2013

Re: Wikipedia o Tesli

Ali, kakvo je to stanje stvari - reci mi?

Već sam ti napisala, ne vidim razloga da ponavljam.

Ako neki Azerbejdžanac poželi da sazna nešto o genijalnom izumitelju Nikoli Tesli, pa mu padne na pamet da pogleda šta o tome kaže Wikipedia, pročitaće: "Serbian-born American inventor".

Takvo je stanje stvari.


Ne, to je ono što je napisano, a napisano ne mora uvek da odgovara stanju stvari. To što će Azerbejdžanac biti dezinformisan, to još uvek stanje stvari promeniti neće.
bladerunner92 bladerunner92 12:18 10.07.2013

Ja moram

da kazem da o Nikoli Tesli razmisljam kao o sinu svih naroda, zapravo ne znam da li je i to pravo razmisljanje posto je on po mom misljenju toliko veliki um da mislim da ga je licno Bog ako ga ima spustio da bi covecanstvo napredovalo u jednom trenutku (ono civilizacijski skok i te fore) e sad sto ga je spustio bas kod nas to je cista slucajnost
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:24 10.07.2013

Re: Ja moram

evo sebe da citiram, ako ćemo već o bogovima
Moj fb prijatelj, kog doduše ne poznajem, je od moje rečenice iz posl. bloga o Tesli napravio plakatić ili kako se ovo već zove...hvala mu i daklem...

bladerunner92 bladerunner92 12:44 10.07.2013

Re: Ja moram

pa moze i tako
zbunjuje me zaista da i danas ljudi, o njemu konkretno, razmisljaju odnosno raspravljaju da li je srbin ili hrvat.Toliko nebitno zaista...Mislim da je i on sam bio zaboravio odakle je odnosno mislim da naucniku kao sto je on bio, nije to bilo ni bitno, bilo mu je bitno da ima uslove, novac i da radi a Amerika je bas bila za njega (pored novca mislim i na Sedonu, Kolorado, Grand Canyon kroz koju sam prosla i gde su i tada udarale munje , objasnili su mi da su tu stene crvene zbog gvozdja u njima i da tu udari ne znam koliko munja godisnje).
Ne vidim zasto se toliko godina raspravlja o totalno nebitnoj temi...
Sepulturero Sepulturero 13:17 10.07.2013

Re: Ja moram

bladerunner92
pa moze i tako
zbunjuje me zaista da i danas ljudi, o njemu konkretno, razmisljaju odnosno raspravljaju da li je srbin ili hrvat.Toliko nebitno zaista...Mislim da je i on sam bio zaboravio odakle je odnosno mislim da naucniku kao sto je on bio, nije to bilo ni bitno, bilo mu je bitno da ima uslove, novac i da radi a Amerika je bas bila za njega (pored novca mislim i na Sedonu, Kolorado, Grand Canyon kroz koju sam prosla i gde su i tada udarale munje , objasnili su mi da su tu stene crvene zbog gvozdja u njima i da tu udari ne znam koliko munja godisnje).
Ne vidim zasto se toliko godina raspravlja o totalno nebitnoj temi...


Наравно, све је за нас Србе небитно па ћемо тако постати, или већ јесмо, небитни народ.
bladerunner92 bladerunner92 13:37 10.07.2013

Re: Ja moram

Sepulturero


ja sam samo rekla kako JA razmisljam o tome
nepromenjljiva je cinjenica da je on rodjen kao srbin ali nije nesto oko cega treba da se raspravlja, (cim mu je otac svestenik srbin je ne brinite, znace i drugi).
Kad je njegov lik i DELO u pitanju moze o toliko toga da se raspravlja a ne o nacionalnosti...
rade.radumilo rade.radumilo 14:01 10.07.2013

Re: Ja moram

Наравно, све је за нас Србе небитно па ћемо тако постати, или већ јесмо, небитни народ


A po čemu bi to mi trebali biti bitni ili u najmanju ruku bitniji od drugih na ovoj planeti sa nekih skoro osam milijardi duša, na parčetu nekretnine koja čini malo manje od 0.06% svih raspoloživih nekretnina?
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:39 10.07.2013

Re: Ja moram

Наравно, све је за нас Србе небитно па ћемо тако постати, или већ јесмо, небитни народ


A po čemu bi to mi trebali biti bitni ili u najmanju ruku bitniji od drugih na ovoj planeti sa nekih skoro osam milijardi duša, na parčetu nekretnine koja čini malo manje od 0.06% svih raspoloživih nekretnina?


Sve đuture...a što bi se bitnost naroda brojkama brojala?
Usput mi nikako nije jasno kako se od onoga što Srbima bitno nije stiže do nebitnog naroda...
looping looping 15:16 10.07.2013

Re: Ja moram

Jelica Greganović
evo sebe da citiram, ako ćemo već o bogovima
Moj fb prijatelj, kog doduše ne poznajem, je od moje rečenice iz posl. bloga o Tesli napravio plakatić ili kako se ovo već zove...hvala mu i daklem...


Samo jedan dodatak.
Interesantna je stvar da je Tesla ceo svoj zivot verovao u Boga (po pravoslavlju) a istovremeno je verovao u ucenja hinduizma. Znaci verovao je da je sve od boga.

oskar-z-wild oskar-z-wild 16:22 10.07.2013

Re: Ja moram

Samo jedan dodatak.
Interesantna je stvar da je Tesla ceo svoj zivot verovao u Boga (po pravoslavlju) a istovremeno je verovao u ucenja hinduizma. Znaci verovao je da je sve od boga.


Otkud ti sve ovo?
looping looping 16:25 10.07.2013

Re: Ja moram

oskar-z-wild
Samo jedan dodatak.
Interesantna je stvar da je Tesla ceo svoj zivot verovao u Boga (po pravoslavlju) a istovremeno je verovao u ucenja hinduizma. Znaci verovao je da je sve od boga.


Otkud ti sve ovo?

Ne mogu da se setim odakle sve. Ali imas i na Vikipediji.
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:36 10.07.2013

Re: Ja moram

Znaci verovao je da je sve od boga.

looping looping 16:49 10.07.2013

Re: Ja moram

Jelica Greganović
Znaci verovao je da je sve od boga.


"The gift of mental power comes from God, Divine Being, and if we concentrate our minds on that truth, we become in tune with this great power. My Mother had taught me to seek all truth in the Bible; therefore I devoted the next few months to the study of this work".
Nikola Tesla

Jelica Greganović Jelica Greganović 17:00 10.07.2013

Re: Ja moram

Sreća njegova što nije živeo koji vek ranije, inače bi ga božji šalterski radnici spalili u ime tog Boga.
looping looping 17:02 10.07.2013

Re: Ja moram

Jelica Greganović
Sreća njegova što nije živeo koji vek ranije, inače bi ga božji šalterski radnici spalili u ime tog Boga.

Mislis turci u to vreme. Srpski salterski radnici bili su u ilegali.
looping looping 17:04 10.07.2013

Re: Ja moram

looping
Jelica Greganović
Sreća njegova što nije živeo koji vek ranije, inače bi ga božji šalterski radnici spalili u ime tog Boga.

Mislis turci u to vreme. Srpski salterski radnici bili su u ilegali.


Edit:
Svasta se radi u "ime boga". A opet sa njim nema nikakve veze.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:32 10.07.2013

Re: Ja moram

Mislis turci u to vreme. Srpski salterski radnici bili su u ilegali.

Ne, mislila sam na ranije i šire, al nema veze.
jinks jinks 12:19 10.07.2013

...

Srećan rođendan, i možda bi jedan od poklona moglo da bude i to što je verovatno velika sreća kada sto i više godina nakon što su nastala njegova dela i dalje nalaze nove primene i i dalje bivaju usavršavana.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:25 10.07.2013

Re: ...

Bez sumnje...mada mislim da poklon koji je više no zaslužio je odavanje počasti i shvatanje veličine onoga šta je uradio...od strane naše zemlje.
Colin_bgd Colin_bgd 12:32 10.07.2013

Fields of Barley...

Samo steta sto kod asinhronog motora ne moze da se postigne isti 'torque density' kao kod nekih drugih resenja... Valjda zbog toga sto se u stvari nikad ne zna gde se stvarno nalazi polje rotora...
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:38 10.07.2013

Re: Fields of Barley...

Samo steta sto kod asinhronog motora ne moze da se postigne isti 'torque density' kao kod nekih drugih resenja... Valjda zbog toga sto se u stvari nikad ne zna gde se stvarno nalazi polje rotora...

Sve ti verujem, ništa ne razumem, ali te potpuno podržavam...
tyson tyson 12:38 10.07.2013

Najveći sin kurdskog naroda!


Uz čalmu na glavi i kindžal za pojasom, Tesla sa ove fotografije bi bio pravi Kurd!


Jelica Greganović Jelica Greganović 12:39 10.07.2013

Re: Najveći sin kurdskog naroda!

Uz čalmu na glavi i kindžal za pojasom, Tesla sa ove fotografije bi bio pravi Kurd!

Bi i ono sa babom i trolom...al nije
st.jepan st.jepan 12:51 10.07.2013

Re: Najveći sin kurdskog naroda!

Uz čalmu na glavi i kindžal za pojasom, Tesla sa ove fotografije bi bio pravi Kurd!

Ne bi.
Na pravu Teslinu nacionalnost nedvosmisleno ukazuje tradicionalna srpska kragna, visoka i kruta.
Nune Popović Nune Popović 12:39 10.07.2013

Vapaj naučnika



Podržimo naučnike da bi i sutra mogli da zadužimo civilizaciju!

https://www.facebook.com/SpasimoNauku
lav14ti lav14ti 21:35 11.07.2013

Re: Vapaj naučnika

Nune Popović
Podržimo naučnike da bi i sutra mogli da zadužimo civilizaciju!https://www.facebook.com/SpasimoNauku

uz malu opasku , ovaj gore čiko na slici nije proizvod budžetskih para ,nego parvoslavnog popa kao oca , matice srpske kao privatne fondacije i majke hraniteljice srpske talentovane dijece u KundK, privatnih investitora ( sa manje ili više sreće ) i na kraju peMzije kraljevske vlade u Londonu. Dakle ništa od vrednosti koje nekreativni mlatimudani na budžetu drže bitnim. Pronalazaštvo i inventivnost su trošak za investitore a ne poreske obveznike . Niti je nauka i pronalazaštvo nekakova nadrireligija "napretka" koja će po nekom numerološkom tripu ( 21 stoljeće je djeljivo sa 7 i 3 ili kako već) zamjeniti religiju ,Boga ,kapitalizam,demokraciju,bjelumuškuheteroseksualnu dominaciju ili šta već smeta kojekakvim opičenjacima koji svoje neurotičnosti zamjenjuju mesijanskim tripom o napretku. Oš se bavit naukom i pronalazaštvom , ok osnuj d.d pusti emisiju dionica i to je to . kakav crni budžet kakvi porezi na silikonske sise
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:11 11.07.2013

Re: Vapaj naučnika

matice srpske kao privatne fondacije i majke hraniteljice srpske talentovane dijece u KundK,

Je l to ona matica što mu je pare u jednom trenutku odrekla?
privatnih investitora

Misliš na strica?
Inače, familija mu je mahom vojnog karaktera bila, to je sve na budžetu živelo...
Oš se bavit naukom i pronalazaštvom , ok osnuj d.d pusti emisiju dionica i to je to .

Ako se ne varam, četiri puta je bakrotirao...

I još nešto, potrudi se da prepoznaš metaforu, simbol...kad ih vidiš. I mrvu reči meri.
lav14ti lav14ti 00:00 12.07.2013

Re: Vapaj naučnika

Je l to ona matica što mu je pare u jednom trenutku odrekla?

pa previše je biljaro ,a premalo išao u školu , odkud su mogli znat šta će sve ižinjat , suština je da je stipendio dobijo kao pripadnikl jedne etničke grupe u privatnoj fondaciji pripadnika te grupe.
Misliš na strica?

između ostalog,obitelj i familija i služe za podršku članovima , mada sam mislio na period u USA . da je malo bolje "menađirao " ,a malo malnje bio nakurčeno prepotentan mogao je od WH finasirat sve svoje hobije.
Ako se ne varam, četiri puta je bakrotirao...

šta češ i kretao od početka , nije tražio od države da vadi silikone iz sisa starleta za opšte dobro.
Suština je da ovi sindikali naučnici ništa ne vrede, država nema nikakve koristi od njih , a i da ima neki privatnik bi ih već čopio. Ovo spasimo nauku ja vidim kao "povećajmo još preveliki pdv da bi se neko mogao bez rezultata i bez odgovornosti zajebavat sa vašim parama"
nsarski nsarski 01:12 12.07.2013

Re: Vapaj naučnika

Suština je da ovi sindikali naučnici ništa ne vrede, država nema nikakve koristi od njih , a i da ima neki privatnik bi ih već čopio. Ovo spasimo nauku ja vidim kao "povećajmo još preveliki pdv da bi se neko mogao bez rezultata i bez odgovornosti zajebavat sa vašim parama"


Ja b' rek'o, zemljače, da ti nauku ni malo ne cijeniš. A ni log'ku.
Drž' se, prikane, nisi sam - svi koji imaju dva razreda škole više od šimpanze misle kao i ti. A koliko je tek šimpanzi na svijetu, bolan! Ima ih i privatnika, ja da ti velim.
lav14ti lav14ti 06:24 12.07.2013

Re: Vapaj naučnika

nsarski
Suština je da ovi sindikali naučnici ništa ne vrede, država nema nikakve koristi od njih , a i da ima neki privatnik bi ih već čopio. Ovo spasimo nauku ja vidim kao "povećajmo još preveliki pdv da bi se neko mogao bez rezultata i bez odgovornosti zajebavat sa vašim parama" Ja b' rek'o, zemljače, da ti nauku ni malo ne cijeniš. A ni log'ku. Drž' se, prikane, nisi sam - svi koji imaju dva razreda škole više od šimpanze misle kao i ti. A koliko je tek šimpanzi na svijetu, bolan! Ima ih i privatnika, ja da ti velim.

Jab reko profsore da iza svakog rada koji se plaća treba da stoje em rezultati em potreba onog koji plaća. U ovom slućaju ja ne vidim niti jedno. Suštima zahtjeva ovih naučnika preko sindikata jeste da oni traže pare bez odgovornosti. Cjeniš li ti profespore lebac, pa ne daješ pekaru pare "samo zato što postoji " i što je to dobro za napredak nečega ,nego mu daješ za lebac ,burek ili šta već. A škole imam malo više od Tesle , al to ne znaći da su mi rezultati bolji od Teslinih. to je suština .Dali naučnici koji štrajkaju imaju obavezu da bar pokažu vladi,javnosti ,bilo kome kakva je korelacija između para koje su dobili i rezultata koje su postigli. Mislim da naučnici u srbiji više dobivaju para po ostvarenom proizvodu ,od svojih kolega u USA,Japanu ili Nemačkoj.To je suština . Ili je jedini prihod koji oni ostvaruju gonjenje i ucjenjivanje studenata (ako su zaposleni na univerzitetu) da kupuju njihove loše iskompajlirane knjige ,bez ozbiljnih recenzija i stvarne vrijednosti. Pa Milić Stoić je još uvek službena literatura za Automatiku , a bila je i dok je Tito bio živ. Cene se rezultati , a ne tripovi nečeg što liči na neopitagorejsku sektu kojoj treba dati pare jer o njihovom postojanju ovisi naš opstanak , a njihovi rezultati ,e to je u višim sferama samo za odabrane .
nsarski nsarski 08:14 12.07.2013

Re: Vapaj naučnika

Suštima zahtjeva ovih naučnika preko sindikata jeste da oni traže pare bez odgovornosti.


Stvari nisu bas sasvim takve. Naravno da medju nasim naucnicima ima ljudi koji malo rade i ne izbacuju neki kvalitet i kad rade. Ali nisu svi takvi, i to je kljucno. Samo jedna informacija: ja znam ljude koji su dobili novac od EU za naucni projekat na, recimo, tri godine. I taj novac je uplacen, i ti ljudi aktvino rade na projektima. Medjutim, Ministarsto im ne uplacuje nista vec neko vreme. Znaci, situacija je kao da ti imas svoj novac u banci, koji podizes periodicno, ali banka kasni sa isplatama. Ti se ne bi bunio u takvoj situaciji? Ko je ovde parazit, onda?
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:31 12.07.2013

Re: Vapaj naučnika

da je malo bolje "menađirao " ,a malo malnje bio nakurčeno prepotentan mogao je od WH finasirat sve svoje hobije.

Eh, gde je tebe tad bilo, pa da mu sve lepo objasniš...
lav14ti lav14ti 12:00 12.07.2013

Re: Vapaj naučnika

pa ne vidim razlog zašto je taj novac uopšte išao u minisstarstvo.. ali to nema veze sa suštinom. suština je da mala držaava u krizi ne treba finacirati fundamentalnu nauku. eventualno treba potpomagat implementaciju novih tehnologija . Recimo da Joco cijevar danas cijeli dan montira vodovod , naplati posao sa matrijalom 500 e , 150 e matrijal +cca50 e pdv na matrijal ostane 300 rad . u tom radu imaš 70e prv , onda silna "opšta dobra" od traženja higsovog bizona (kao da kod nas nema volaova) , samohranih majki sa više neoficijelnih priplodnokopulativnih partnera , lažnih invalida ( na kraju krajeva i Joco se sam brine o ćaći) , sto kuraca raznih . I ako bi to sve poplaćao njemu bi od tih 300 e ostalo manje od 60 . dakle od 350 e bez sirovog matrijala peri je ostala malo jača sedmina . E sad dođe neko pametan i kaže mu da bi tebi bilo bolje daj još dvaest evra, da tražimo i higsovu kravu, a ne samo bizona. Mislim, mogo je za tih 200 i nešto eura što mu oteše uzet više salame u sendvić , popit bolju pivu , otić na koncert Cece sa novim sisama . Pitanje je kad bi Joca osjetio boljitak , kad higsovom bizonu nađu higsovu kravu ili nakom posete nekom poselu ( iliti iventu) sa silikonskom kontentom , mrzla piva i moćna sisa od svih leptona draža mu je ziher , a tek plaćanje rodnih studija ( i to ideološko sranje plaća se pod stavkom nauke) joci stvara osečaj da je habitualno kreten koga isisavaju vještice općeg doba .
vilovuk vilovuk 13:24 12.07.2013

Re: Vapaj naučnika

lav14ti
pa ne vidim razlog zašto je taj novac uopšte išao u minisstarstvo.. ali to nema veze sa suštinom. suština je da mala držaava u krizi ne treba finacirati fundamentalnu nauku. eventualno treba potpomagat implementaciju novih tehnologija . Recimo da Joco cijevar danas cijeli dan montira vodovod , naplati posao sa matrijalom 500 e , 150 e matrijal +cca50 e pdv na matrijal ostane 300 rad . u tom radu imaš 70e prv , onda silna "opšta dobra" od traženja higsovog bizona (kao da kod nas nema volaova) , samohranih majki sa više neoficijelnih priplodnokopulativnih partnera , lažnih invalida ( na kraju krajeva i Joco se sam brine o ćaći) , sto kuraca raznih . I ako bi to sve poplaćao njemu bi od tih 300 e ostalo manje od 60 . dakle od 350 e bez sirovog matrijala peri je ostala malo jača sedmina . E sad dođe neko pametan i kaže mu da bi tebi bilo bolje daj još dvaest evra, da tražimo i higsovu kravu, a ne samo bizona. Mislim, mogo je za tih 200 i nešto eura što mu oteše uzet više salame u sendvić , popit bolju pivu , otić na koncert Cece sa novim sisama . Pitanje je kad bi Joca osjetio boljitak , kad higsovom bizonu nađu higsovu kravu ili nakom posete nekom poselu ( iliti iventu) sa silikonskom kontentom , mrzla piva i moćna sisa od svih leptona draža mu je ziher , a tek plaćanje rodnih studija ( i to ideološko sranje plaća se pod stavkom nauke) joci stvara osečaj da je habitualno kreten koga isisavaju vještice općeg doba .

Kad bi se problem finansiranja nauke mogao svesti na dilemu: da li smo za Cecine sise ili Higsovu kravu, onda bi ti bio u pravu sto posto. Međutim, stvari nisu baš tako jednostavne kako ih zamišlja Joca vodoinstalater.

Samo dve stvari da navedem:

- fundamentalnu nauku moraš imati (i finansirati na ovaj ili onaj način) na univerzitetu, inače nećeš imati univerzitet nego višu školu

- nasledio si 'naučnu infrastrukturu' koliko-toliko ozbiljne države i sad kad si banana i kada ti je jasno da je ta skalamerija i skupa i neprikladna, hoćeš li bez pardona rasterati svu tu gomilu 'doktora-džabelebaroša' ili ćeš malo razmisliti o finalnom rešenju?
nsarski nsarski 18:29 12.07.2013

Re: Vapaj naučnika

suština je da mala držaava u krizi ne treba finacirati fundamentalnu nauku

Blago tebi, rode.

Ni jedna drzava, sama, ne "financira" fundamentalnu nauku jer to je suvise skupo i neprakticno. Recimo, Evropski svemirski program (ako si uopste cuo za to) je zajednicki napor desetine drzava. Cuo si za Cassini program, na primer? 16 evropskih drzava.. Ah, koga ja pitam...!

No, vidim, ti si vise za pivo i segu. Pa, neka ti.

Uzgred, drzava Srbija ne "financira" nikakvu nauku jer je bez kinte. Zapravo, daje neki simbolicni iznos za istrazivanja - oko 7 eura mesecno po istrazivacu, ako dobro pamtim. Za to moze da se kupi par epruveta ili par piva, sta ti je draze.
NNN NNN 15:05 13.07.2013

Re: Vapaj naučnika

moze da se kupi par epruveta ili par piva, sta ti je draze.
ili po malo od oba,
pa da se pivo pije iz epruvete,
da duže traje!

lav14ti lav14ti 20:35 13.07.2013

Re: Vapaj naučnika

- fundamentalnu nauku moraš imati (i finansirati na ovaj ili onaj način) na univerzitetu, inače nećeš imati univerzitet nego višu školu

Možeš imati i visoku školu ( koja je po def.nastavna ali nije naučna ustanova) i Teslina politehnika u Gracu je bila visoka škola, Pariska Politehnika je visoka škola . mogu isto tako "proizvodit" dipl.ingove, dipl.oecc (iako je teško dokazat da je ekonomija nauka ,nema suvislog ekonomskog modela ,a ni definicije novca) . Osim toga Srbiji osim BU niti ne treba "naučno nastavna "ustanova i to manjim delom . Ostali uglavnom sviraju q glumeći naučni rad.
No nije to bitno
reci ti meni, onako naučno gde je limes funkcije oporezivanja Joce za opšte dobro . Koliko mu treba ostati 1/7 zarađenog novca za kupovinu robe , manje ili više. Imaš li ( naučno modelirani ) graf funkcije koliko deranja kože i uvrtanja jaja Joce stvara opću sreću i napredak. Svaki samozvani "go qurac" koji misli da o njemu ovisi ,napredak ,pravda ,blagostanje a možda i sama konstantnost plankove konstante uzima sebi za pravo da viče " daj iz poreza" udri po šundu,sisama ,sponzorušama i šta ih već ne frustrira . Vidiš ja mislim da kad bi porezi bili minimalni a slobode velike ( i odgovornost za sebe ) Joca bi vjerovatno imao više para , platio nekog matematičara da mu napiše neki program za ajfon koji bi mu tražio najmanju dužinu cevi ili bi se pridružio fondaciji za traženje samoudarnih eksera , lupanje čekićom ga nervira skoro kao naučne radnice na morfologiji pridjeva zlatouste sponzoruše
vilovuk vilovuk 01:38 14.07.2013

Re: Vapaj naučnika

lav14ti


Čuj stari,
ako ćemo, onako uzgred, negde na splavu gde sevaju ribe, razmeniti par rečenica ’o naučnom radu u Srbiji’, onda ćemo se lako složiti da je sve to manje-više sviranje qrcu (sa izuzecima koji se podrazumevaju). Tu fazu smo prošli i te ne-mnogo-obavezujuće rečenice smo potrošili, a ti i dalje guslaš istu priču i galamiš, to jest - sviraš kurcu.

Na ovaj 'vapaj' gledam sa strane: mučno mi je i tužno, i pomalo otužno, ali sam siguran da ti ljudi nikako nisu prvi na listi onih koje treba šutnuti iz službe: stotine hiljada parazita u državnoj upravi su svakako prvi na toj listi, stotine hiljada gubara koji jedu supstancu ove zemlje. Nadam se da ćemo se i oko toga lako slžiti. Složićemo se i oko toga da je tvoj Joca vodoinstalater, kao što svi dobro znamo, obična baraba, koja niti radi svoj zanat kako treba, niti plaća porez. Složićemo se da je uglavnom tako.

A onda ćemo - kao ljudi koji vole svoj posao i nemaju problema sa neposrednom okolinom, te nema razloga da budu frustrirani - pričati usrdno o stvarima koje nas doista zanimaju.
lav14ti lav14ti 11:18 14.07.2013

Re: Vapaj naučnika

vilovuk
lav14tiČuj stari, ako ćemo, onako uzgred,

Čuj stari ne hodam po splavovima , držim se vode bistre makar i slane.
ovo što si ti napisao je buljuk opštih i ispraznih mesta
ja sam tebe pitao jasno
dali postoji korelacija između poreskog deranja i napretka . a sad ću te pitati na naučnim primjerima ( iako su studije slučajeva imaginarna kategorija naših naučnih prosvjetitelja)
Dali je Nikola Milutina Tesla veslao u Ameriku da bi tamo siso budžet ili je otišao u Ameriku iako je znao da tamo državni budžet za "naučnoistraživački opštekorisno napredni" rad ne postoji ( to je vreme procvata Amerike prje Tedija ili Bog sakloni Klintonuše i Nensi Pelosi) . Pa Monarhija je tad i časni nam nadvojvoda srpski Franja Josif bili u svom vrhuncu, uređena država , prosviječena birokracija , značajna državna ulaganja u infrastrukturu i industrju. Sve ono što je "opštepoznato loše u Srbiji" tad je u monarhiji funkcionisalo kao urica , a i "urbani likovi su bili u državnoj službi".A ipak Tesla vesla za Ameriku .Dakle ja te jasno pitam dali bi danas za nekog novog Teslu važniji bio budžet ili mogućnost da u garaži otvoriš firmu. Da ti tetka ostavi 10 000 000 dolara i da imaš teslin genij . dali bi mogao da otvoriš labaratorij u garaži u zemlji Srbiji ili bi odveslo za Ameriku.
Državne pare , stvaraju samo mediokritete i ništa drugo a kurcusviranja raznih kulturnih radnika kako bi trebaklo više para dati za njihova guđenja a eto nešto i za nauku najobičnija je prevara i laž suštinski srodna jezdi i dafini ,"dajte nama pare , a vi lezilezbarite i biće vam bolje ,nepitajte kako, to nije vaš nivo" . I primjer drugi ,pogledaj šta je u EU ostalo od Lisabonske strategije ,izmislili oporezivanja i našli nekog slovenca (nije Kardelj ,al nije po kvalitetama daleko) da od EU napravi vodeću svjetsku silu 2010. na floskulama koje se i ovdje vrte . a dobili su SFRJ iz doba Branka Mikulića. dugovi, deficiti,pad privrede, štampanje novca bez pokrića ( a Mario na drogi štampa ko Mikulić). Dakle stari, naučni pogled pre svega znači posmatranje stvarnosti a ne vrćeneje opštepoznatih ispraznih floskula uz izlagaje jaja trenju i centrifugalnoj sili
vilovuk vilovuk 13:01 14.07.2013

Re: Vapaj naučnika

lav14ti
ovo što si ti napisao je buljuk opštih i ispraznih mesta ...

dočim su tvoji uvidi em duboki em originalni – da se smrzneš!
Uključujući i Jocu vodoinstalatera, koji i nije Joca nego Joe, Joe the Plumber* (jebiga, sporo kapiram na ovu vrućinu).

Tako da bih te ja sad pozdravio, dragi moj kaubojski prijatelju.
(Regana imam u vidu kad kauboje pominjem)

All the best

P.S.
*Joe the Plumber, pošteni Amerikanac koji bi radio za dobro svoje porodice i nacije ali ga država guši porezima - poznata Republikanska bruka iz predsedničke kampanje (prvi Obamin mandat)
vilovuk vilovuk 13:01 14.07.2013

Re: Vapaj naučnika

duplikat
lav14ti lav14ti 14:56 14.07.2013

Re: Vapaj naučnika

Dakle ništa od odgovora dal je Tesla u Ameriku veslo da bi došao na budžet ili zato što se nije mogao ostvarit tamo gdje budžet postoji ...
A zamisli da je budžeta tad bilo u Americi , pa akademik Edison bi sigurno bio u komisiji za dodjelu sredstava . A tek da je danas u Srbiji , nema šanse da bi dobio sredstva , pa imao bi svu NGO bulumentu protiv sebe ,em nije raskrstio sa religijom , em se družio sa onima iz Američkog srbobbrana em je teški ženomrzac a nije se outovo , nema šanse ni dudžet ni grantovi
lav14ti lav14ti 14:56 14.07.2013

Re: Vapaj naučnika

Dakle ništa od odgovora dal je Tesla u Ameriku veslo da bi došao na budžet ili zato što se nije mogao ostvarit tamo gdje budžet postoji ...
A zamisli da je budžeta tad bilo u Americi , pa akademik Edison bi sigurno bio u komisiji za dodjelu sredstava . A tek da je danas u Srbiji , nema šanse da bi dobio sredstva , pa imao bi svu NGO bulumentu protiv sebe ,em nije raskrstio sa religijom , em se družio sa onima iz Američkog srbobbrana em je teški ženomrzac a nije se outovo , nema šanse ni dudžet ni grantovi
blogovatelj blogovatelj 18:08 14.07.2013

Re: Vapaj naučnika

Državne pare , stvaraju samo mediokritete i ništa drugo a kurcusviranja raznih kulturnih radnika kako bi trebaklo više para dati za njihova guđenja


Po poenti, svetonazoru i stilu prepoznajem Krkara u ovome.
Ne znam samo čemu maskiranje? Mislim, promena nika, glumljenje vordprocesing nepismenosti, izbegavanje šiptarspelinga itakoto.
babmilos babmilos 12:59 10.07.2013

Za ljubav istine

Tesla nije bio naučnik, već pronalazač. Velika je njegova zasluga u domenu pronalazaštva. Slava mu.

Njegovi pokušaji u polju nauke nisu za priču danas, dok ga ponosno slavimo. Stoga bi bilo dobro da tag NAUKA bude uklonjen iz ovog teksta.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:17 10.07.2013

Re: Za ljubav istine

Kada bi iz naučne baštine, u skladu sa današnjim definisanjem nauke, uklonili pronalazače i njihova dela, malo bi toga ostalo.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:27 10.07.2013

Re: Za ljubav istine

Stoga bi bilo dobro da tag NAUKA bude uklonjen iz ovog teksta.

Ne bih se složila, možeš ga i loncem nazvati, ali njegovi doprinosi nauci su nemerljivi.
babmilos babmilos 13:32 10.07.2013

Re: Za ljubav istine

Vojislav Stojković
Kada bi iz naučne baštine, u skladu sa današnjim definisanjem nauke, uklonili pronalazače i njihova dela, malo bi toga ostalo.

Ovo je, po meni, veoma sumnjiva tvrdnja. No, vredna dijaloga. Zapamtiću, pa ćemo razgovarati prigodnijom prilikom, ako se takva pojavi.
rade.radumilo rade.radumilo 13:52 10.07.2013

Re: Za ljubav istine

Ne bih se složila, možeš ga i loncem nazvati, ali njegovi doprinosi nauci su nemerljivi.


Dopusti da ponešto znamo o tome malo više od tebe. Njegovi doprinosi na polju Elektrotehnike (sa naglaskom na ono tehnike) su poprilični, svaki od njegovih pojedinačnih doprinosa bi bio životno delo nekog inženjera.
Njegovi doprinosi na polju teorijske nauke (u ovom slučaju fizike kao nadskupa svih pojedinačnih oblasti iz kojih prositiče i Elektrotehnika) nije nešto veliki.
Postepeno će svaki od njegovih izuma biti zamenjen boljim (uključujući i sistem naizmenične struje za transfer energije). Biće upamćen kao neko ko je prvi te stvari napravio, ali to je sve. Neće biti njegovih jednačina ili zakona fizike da zadaju muke školarcima.
looping looping 14:24 10.07.2013

Re: Za ljubav istine

rade.radumilo
Ne bih se složila, možeš ga i loncem nazvati, ali njegovi doprinosi nauci su nemerljivi.


Dopusti da ponešto znamo o tome malo više od tebe. Njegovi doprinosi na polju Elektrotehnike (sa naglaskom na ono tehnike) su poprilični, svaki od njegovih pojedinačnih doprinosa bi bio životno delo nekog inženjera.
Njegovi doprinosi na polju teorijske nauke (u ovom slučaju fizike kao nadskupa svih pojedinačnih oblasti iz kojih prositiče i Elektrotehnika) nije nešto veliki.
Postepeno će svaki od njegovih izuma biti zamenjen boljim (uključujući i sistem naizmenične struje za transfer energije). Biće upamćen kao neko ko je prvi te stvari napravio, ali to je sve. Neće biti njegovih jednačina ili zakona fizike da zadaju muke školarcima.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:52 10.07.2013

Re: Za ljubav istine

rade.radumilo

Dopusti da ponešto znamo o tome malo više od tebe. Njegovi doprinosi na polju Elektrotehnike (sa naglaskom na ono tehnike) su poprilični, svaki od njegovih pojedinačnih doprinosa bi bio životno delo nekog inženjera.
Njegovi doprinosi na polju teorijske nauke (u ovom slučaju fizike kao nadskupa svih pojedinačnih oblasti iz kojih prositiče i Elektrotehnika) nije nešto veliki.
Postepeno će svaki od njegovih izuma biti zamenjen boljim (uključujući i sistem naizmenične struje za transfer energije). Biće upamćen kao neko ko je prvi te stvari napravio, ali to je sve. Neće biti njegovih jednačina ili zakona fizike da zadaju muke školarcima.


Dopusti, poštovani rade.radumilo, da grešiš bez obzira na to da, kako kažeš, znaš više o nauci od domaćice ovog bloga. Grešiš i to poprilično, jer "Na tom svijetu, stalna samo mijena jest", kako za teorijsku fiziku i druge fundamentalne nauke, tako i za primenjene, uklljučujući i elektrotehniku. Samo je brzina promena različita.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:54 10.07.2013

Re: Za ljubav istine

babmilos
Vojislav Stojković
Kada bi iz naučne baštine, u skladu sa današnjim definisanjem nauke, uklonili pronalazače i njihova dela, malo bi toga ostalo.

Ovo je, po meni, veoma sumnjiva tvrdnja. No, vredna dijaloga. Zapamtiću, pa ćemo razgovarati prigodnijom prilikom, ako se takva pojavi.

Važi i jedva čekam da se pojavi.
Colin_bgd Colin_bgd 14:57 10.07.2013

Re: Za ljubav istine

Vojislav Stojković
rade.radumilo

Dopusti da ponešto znamo o tome malo više od tebe. Njegovi doprinosi na polju Elektrotehnike (sa naglaskom na ono tehnike) su poprilični, svaki od njegovih pojedinačnih doprinosa bi bio životno delo nekog inženjera.
Njegovi doprinosi na polju teorijske nauke (u ovom slučaju fizike kao nadskupa svih pojedinačnih oblasti iz kojih prositiče i Elektrotehnika) nije nešto veliki.
Postepeno će svaki od njegovih izuma biti zamenjen boljim (uključujući i sistem naizmenične struje za transfer energije). Biće upamćen kao neko ko je prvi te stvari napravio, ali to je sve. Neće biti njegovih jednačina ili zakona fizike da zadaju muke školarcima.


Dopusti, poštovani rade.radumilo, da grešiš bez obzira na to da, kako kažeš, znaš više o nauci od domaćice ovog bloga. Grešiš i to poprilično, jer "Na tom svijetu, satalna samo mijena jest", kako za teorijsku fiziku i druge fundamentalne nauke, tako i za primenjene, uklljučujući i elektrotehniku. Samo je brzina promena različita.

Dopustite vi, ali to bi mozda bilo tako kad bi sve promene bile iste, a o tome je gosn RR malo, kako ja razumem, hteo da kaze... Ali dobro, nema veze, lakse je kad je uprosceno, razumem ja to...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:05 10.07.2013

Re: Za ljubav istine

Colin_bgd

Dopustite vi ..

Dopuštam, samo ne znam šta.
Colin_bgd Colin_bgd 15:13 10.07.2013

Re: Za ljubav istine

samo ne znam šta.

Upravo...
vilovuk vilovuk 15:37 10.07.2013

Re: Za ljubav istine

Vojislav Stojković
babmilos
Vojislav Stojković
Kada bi iz naučne baštine, u skladu sa današnjim definisanjem nauke, uklonili pronalazače i njihova dela, malo bi toga ostalo.

Ovo je, po meni, veoma sumnjiva tvrdnja. No, vredna dijaloga. Zapamtiću, pa ćemo razgovarati prigodnijom prilikom, ako se takva pojavi.

Važi i jedva čekam da se pojavi.

A što bi čekali bolju priliku, kad je i ova dovoljno dobra?
A razgovor bi mogao biti zanimljiv, i koristan.

Na osnovu onoga što znam o Tesli - a ne znam mnogo - ja bih se složio sa babmilos-em: Tesla je bio veliki pronalazač (dobro, bio je genijalni pronalazač), ne i naučnik, u današnjem smislu te reči.
Ali - opet na osnovu mog skromnog uvida - izneo bih tezu da polovina Tesline veličine potiče od njegove spiritualnosti, zapravo da sinergija tih naoko nespojivih osobina Teslu čini jedinstvenim, izuzetnim, doista velikim.

Dakle, Tesla jeste genijalni pronalazač, ali i džedaj elektrofizike.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:00 10.07.2013

Re: Za ljubav istine

vilovuk
Tesla je bio veliki pronalazač (dobro, bio je genijalni pronalazač), ne i naučnik, u današnjem smislu te reči.

Upravo o tome se i radi "u današnjem smislu te reči".
U današnjem smislu pojma "naučnik", ni Isak Njutn to nije bio, a o Aristotelu, Pitagori i Arhimedu, da i ne govorim, oni tek nisu bili "naučnici".

Danas se, naučnikom smatra svako ko ima sertifikat o poslkediplomskim i doktorskim studijama, dakle, diplomu "mr" ili "dr", pa makar ona bila stečena na Megatrendu, ali ne i Nikola Tesla. Tesla je, u poređenju sa ovima sa Megatrenda, samo obični pronalazač.
vilovuk vilovuk 16:07 10.07.2013

Re: Za ljubav istine

Vojislav Stojković

U današnjem smislu te reči "naučnik" nije ni Isak Njutn ...


Grešiš (po mom mišljenju): Njutn je Veliki Naučnik i u današnjem smislu te reči.
blogovatelj blogovatelj 18:58 10.07.2013

Re: Za ljubav istine

Neće biti njegovih jednačina ili zakona fizike da zadaju muke školarcima.


Ali mi je zato zagorčao život u električnim mašinama. 99% knjige je on.
Neće biti njegovih jednačina, ali će biti njegovih faznih pomeraja, induktivnih otpora, svačega. Dok god se u stvarnom životu ma šta bude radilo naizmeničnom strujom, biće i njega.
A u fizici je postao jedinica za indukciju, sasvim dovoljno.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:38 10.07.2013

Re: Za ljubav istine

A u fizici je postao jedinica za indukciju, sasvim dovoljno.

Malo li je za jednog...pronalazača
lady_d lady_d 07:56 11.07.2013

Nauka zarad nauke

E uvek mi je muka od pametnjakovica kojima je samo Teorijska nauka nauka! A zasto elem jedna primenjena nauka nije nauka?! I molim te lepo objasni nam kako covek moze da pronadje tako napredne pronalaske a da nesto ne razume?! Posto n godina radim vec na vrlo primenjenim projektima, mogu samo da napisem da ama nista nismo mogli da pronadjemo ili primenimo dok se debelo nismo ubacili u nauku... eto toliko o tome.
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:02 11.07.2013

Re: Nauka zarad nauke

lady...ma, ne znaš ti
lady_d lady_d 13:09 11.07.2013

Re: Nauka zarad nauke

Bilo bi super da ne znam... manje bi me bolela glava
Ima jedan divan vic... kome se uvek vratim. Pitaju Muju: Bi li vise voleo da budes naucnik ili peder? A Muja spremno odgovara: Peder! Pa zasto? Mujin odgovor: ako vec moraju da me j... onda bolje u dupe nego u glavu.
rade.radumilo rade.radumilo 13:34 11.07.2013

Re: Nauka zarad nauke

E uvek mi je muka od pametnjakovica kojima je samo Teorijska nauka nauka! A zasto elem jedna primenjena nauka nije nauka


Teorijska nauka nema šta da traži bez praktičnog rada. Šta misliš što napraviše onaj akcelerator od 27km u Alpima? Džaba ti svo teoretisanje ako eksperimenti pokažu da je drugačije.
Ajnštajnova teorija relativiteta je npr. proistekla iz potrebe da se objasni rezultat jednog jedinog eksperimenta, koji se u tom trenutku kosio sa zdravim razumom:
- Dva zraka svetlosti koji se kreću jedan u susret drugom se ne kreću jedan u odnosu na drugi brzinom 2c (što bi bilo zdravorazumski) već 1c. Prvo su naravno pomislili (što je verovatnije) da nešto nije u redu sa samim eksperimentom. Međutim koliko god da su ponavljali merenja i kako god da su postavljali eksperimente, rezultat je uvek bio isti: Ništa se ne kreće brže od 1c. Ajnštajn je lepo seo, uzeo papir i olovku, postavio upravo tu činjenicu kao postulat i nekoliko godina kasnije objavio svoju teoriju relativiteta.

Poenta je podvući crtu između inženjeringa i eksperimentalnog rada u nauci. Inženjering ima za svrhu poboljšanje života ljudi itd, ali retko ima direktan doprinos nauci kao takvoj. Doduše, inženjering raznih naučnih pomagala (Habl teleskop, LHC i slično) imaju ogroman uticaj na nauku, ali ne na one oblasti iz kojih potiče princip njihovog funkcionisanja. Niti je Habl teleskop mnogo doprineo optici, niti je LHC mnogo doprineo elektormagnetici i superprovodljivosti. Obrnuto je već bio slučaj. Napredak u fizici superprovodljivosti i elektromagnetizmu je omogućio da LHC ostvari duplo veće energije sudara čestica nego što je inicijalnim projektom bilo planirano.
Takođe, inženjeri ponekad nabasaju na neke pojave koje su direktno ogledalo nekih prirodnih pojava o kojima se tek raspravlja u teorijskoj nauci. Tako su A. Penzias i R. W. Wilson iz Bell Telephone Laboratories natrapali na Cosmic microwave background radiation, odnosno na mikrotalasno zračenje zaostalo od Velikog Praska.
babmilos babmilos 14:11 11.07.2013

Re: Nauka zarad istine

Primenjeni naučnik piše ovako (link vodi ka radu koji objašnjava pronalazak CCD senzora koji se nalazi u svakom digitalnom fotoaparatu, a za koji su pisci dobili pola Nobelove nagrade za fiziku 2009 godine): http://www3.alcatel-lucent.com/bstj/vol49-1970/articles/bstj49-4-587.pdf, a rasni eksperimentator (link vodi ka Hercu, Teslinom savremeniku) piše ovako: http://archive.org/stream/cu31924012500306#page/n37/mode/2up, za to vreme pronalazač piše ovako: http://www.tfcbooks.com/tesla/1891-02-21.htm.

U čemu je štos, zašto je kritično bitno potencirati pisanje? Zbog PONOVLJIVOSTI. Ponovljivost je alfa i omega nauke. Zbog ponovljivosti postoje radovi, bez kojih NEMA nauke. Jer bez jasne ponovljivosti nema nauke. I zato ovde i peti put ponavljam da je ponovljivost ključ uspeha nauke i njene dece, svih tih telefona koji su fotoaparati koji su merači magnetskih polja koji su televizori.

I zato je izmišljena matematika - da se ne bi stalno počinjalo od početka, da imamo polazne zemljište oko koga ne moramo stalno da se raspravljamo (što se jako lepo vidi u Njutnovoj knjizi Matematički principi prirodne filozofije, gde matematike nema, već su svi dokazi bolno geometrijski). Taj proces matematiziranja (zapravo standardizacije naučnih alata) su započeli Njutn (sic!) i Lajbnic, i bio je potpuno operativan u vreme kada je Tesla pisao svoje sastave iz engleskog. Čitati primenjenog naučnika ili eksperimentatora je NAUČNIKU lako, dok se mora da oznojiti triput dok se (ako se) snađe u šumi pronalazačevih reči.

I, naravno, zbog izjave U današnjem smislu pojma "naučnik", ni Isak Njutn to nije bio nemam nameru da ulazim u dijalog sa Vojislavom Stojkovićem, koji je odricanjem od zdravog razuma samog sebe lansirao u neke, samo njemu znane, dimenzije, u kojima svaki razgovor počinje dokazivanjem da je trava zelena.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:49 11.07.2013

Re: Nauka zarad istine

babmilos

I, naravno, zbog izjave U današnjem smislu pojma "naučnik", ni Isak Njutn to nije bio nemam nameru da ulazim u dijalog sa Vojislavom Stojkovićem, koji je odricanjem od zdravog razuma samog sebe lansirao u neke, samo njemu znane, dimenzije, u kojima svaki razgovor počinje dokazivanjem da je trava zelena.

Naravno, da sa naučnim likovima koji su u stanju da se ponašaju ovako prepotentno, ni ja ne želim da ulazim u dijalog i polemiku, pogotovo ne o nauci i naučnoj metodologiji.
Ipak preporučujem ti, da kada malo ohladiš glavu, uporediš bitne odrednice koje određuju nauku i naučne metode danas i u vreme Isaka Njutna, pa ćeš se i sam brzo uveriti da se nisam "odrekao od zdravog razuma".

Poz, naučniče.
lav14ti lav14ti 21:22 11.07.2013

Re: Nauka zarad nauke

lady_d
E uvek mi je muka od pametnjakovica kojima je samo Teorijska nauka nauka! A zasto elem jedna primenjena nauka nije nauka?! I molim te lepo objasni nam kako covek moze da pronadje tako napredne pronalaske a da nesto ne razume?! Posto n godina radim vec na vrlo primenjenim projektima, mogu samo da napisem da ama nista nismo mogli da pronadjemo ili primenimo dok se debelo nismo ubacili u nauku... eto toliko o tome.


inžinjering je kreativnost
teoriska nauka je samo reverzni inžinjering Božje kreacije
marko-pg marko-pg 13:17 10.07.2013

Molim

Molim za malo umjerenosti.
Prvo, bilo bi dobro obratiti pažnju na primjedbu babmilosa.
Drugo, bilo je tih najvećih sinova mnogo i previše, sad je nekako moderno praviti brend od Tesle, jer mu se teško može prigovoriti. Pretpostavljam da je moda (i duh vremena) razlog zašto je izbor pao baš na Teslu, a ne Njegoša, Karađorđa, Tita? Ili Gavrilo Princip? Ili Ruđer Bošković? Ili Milovan Đilas? Ili Novak Đoković? Ili Ivo Andrić? Teško mi je da zamislim Britanca kako Njutna ili Maksvela jednoznačno proglašava "najvećim sinom ostrvskih naroda". Uz sav ogroman značaj Njutna i Maksvela zvučalo bi pomalo glupo i potcjenjivački prema Britaniji.
Treće, naučite već jednom da etnička pripadnost nije toliko pretjerano važna. Ovako komentator predatorz zvuči nekulturno. Zamislite nekoga ko se pita kakve veze Danilo Kiš ima sa Srbijom i Srbima. Sin Jevreja i Crnogorke, kakve on uopšte veze može imati sa Srbima? To što je Tesla bio etnički Srbin je samo jedna (i ne najvažnija) činjenica u njegovom životu.
Sepulturero Sepulturero 13:24 10.07.2013

Re: Molim

marko-pg
Molim za malo umjerenosti.
Prvo, bilo bi dobro obratiti pažnju na primjedbu babmilosa.
Drugo, bilo je tih najvećih sinova mnogo i previše, sad je nekako moderno praviti brend od Tesle, jer mu se teško može prigovoriti. Pretpostavljam da je moda (i duh vremena) razlog zašto je izbor pao baš na Teslu, a ne Njegoša, Karađorđa, Tita? Ili Gavrilo Princip? Ili Ruđer Bošković? Ili Milovan Đilas? Ili Novak Đoković? Ili Ivo Andrić? Teško mi je da zamislim Britanca kako Njutna ili Maksvela jednoznačno proglašava "najvećim sinom ostrvskih naroda". Uz sav ogroman značaj Njutna i Maksvela zvučalo bi pomalo glupo i potcjenjivački prema Britaniji.
Treće, naučite već jednom da etnička pripadnost nije toliko pretjerano važna. Ovako komentator predatorz zvuči nekulturno. Zamislite nekoga ko se pita kakve veze Danilo Kiš ima sa Srbijom i Srbima. Sin Jevreja i Crnogorke, kakve on uopšte veze može imati sa Srbima? To što je Tesla bio etnički Srbin je samo jedna (i ne najvažnija) činjenica u njegovom životu.


Из грмена великога лафу изаћ трудно није,
у великим народима генију се гњ'јездо вије:
овде му је поготову материјал к славном дјелу
и тријумфа дични в'јенац, да му краси главу смјелу.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:30 10.07.2013

Re: Molim

sad je nekako moderno praviti brend od Tesle, jer mu se teško može prigovoriti. Pretpostavljam da je moda (i duh vremena) razlog zašto je izbor pao baš na Teslu, a ne Njegoša, Karađorđa, Tita? Ili Gavrilo Princip? Ili Ruđer Bošković? Ili Milovan Đilas? Ili Novak Đoković? Ili Ivo Andrić?


Bila bi sreća da je to zaista moderno, kao što je nesreća što do sada nije bilo.
A razlog za to probaj da razumeš svaki put kad upališ svetlo, kompjuter, radio, promeniš program na TV daljincem...da ti ne nabrajam.
Zbog toga je Tesla "izbor". U konkurenciji svih koje si nabrojao i mnogih koje nisi, on jeste - Najveći.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana