Budućnost| Nauka| Život

Srećan rođendan Najvećem Sinu naših naroda!

Jelica Greganović RSS / 10.07.2013. u 11:29

996826_493975314014452_1235155464_n.jpg 

O Nikoli Tesli, Najvećem Sinu naših naroda sam pisala onih dana kada mu nije bio rođendan. Danas, kada slavi sto pedeset sedam godina, objavljujem ovu fotografiju koja se nedavno prošunjala internetom. Do tada je nisam videla, iz šturih informacija koje su je pratile je očito da je autor fotografije nepoznat, a da je ista u posedu osobe koja živi u Srbiji.

Neka bar ona, danas, obeleži dan kada je rođen Nikola Tesla, čovek koji je zadužio ljudsku civilizaciju promenivši joj budućnost. 



Komentari (259)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

bladerunner92 bladerunner92 13:45 10.07.2013

Re: Molim

marko-pg
razlog zašto je izbor pao baš na Teslu, a ne ....


to nema veze , ne vidim kako su svi ovi "ne Njegoša, Karađorđa, Tita? Ili Gavrilo Princip? Ili Ruđer Bošković? Ili Milovan Đilas? Ili Novak Đoković? Ili Ivo Andrić" koje si nabrojao zaduzili civilizaciju

Treće, naučite već jednom da etnička pripadnost nije toliko pretjerano važna.

a jel si siguran ti da si ti to naucio posto reagujes na predatorov komentar?

edit:iskljucujem se , odjednom me iznerviralo ovo ciji je, sta je, bla bla ...
marko-pg marko-pg 14:25 10.07.2013

Re: Molim

Ako ti tako kažeš, Jelice, izgleda da mora tako biti.
Opet, bilo bi prilično glupo i besmisleno jednoznačno tvrditi da je Njutn veći od Šekspira i da je Maksvel veći od Velingtona.
Otprilike podjednako glupo je porediti Teslu, Ruđera, Njegoša i Andrića i birati "najvećeg" među njima. Ali, ako si baš navalila, imaš ljudsko pravo na takvu vrstu gluposti, pa ga konzumiraj i unaprijed.
To jeste malo potcjenjivački prema jugoslovenskim narodima. Iako pomalo na periferiji zapadne civilizacije, ovi narodi su izrodili mnoge ljude koji su ostvarili značajan uticaj u civilizaciji. Od moreplovaca, hajduka, naučnika, pa do ratnika, intelektualaca i sportista.
Uzgred, čini mi se da ti baš i ne znaš mnogo o elektromagnetici i tome kakav doprinos je tu Teslin (a kakav, recimo, Maksvela).

I na kraju, o modi: podsjetilo me na neki predmet na Univerzitetu "Braća Karić", gdje se izučavalo kako postati lider i uspješan. Predmet je počinjao otprilike ovako: Najbolje je na početku naći neki primjer. Predlažemo da to bude Nikola Tesla. Sada treba da vidimo kakav je on bio i da i mi pokušamo da budemo isti kao Tesla.
rade.radumilo rade.radumilo 14:33 10.07.2013

Re: Molim

Bila bi sreća da je to zaista moderno, kao što je nesreća što do sada nije bilo.


Malo je veći problem što se s jedne strane Tesla mistifikuje i gura na Olimp, dok su s druge strane svi ostali gurnuti u ćošak i najčešće su "nepodobni".
Institut u Vinči se ni dan danas ne zove po Pavlu Saviću, koji ga je osnovao i koji je svojim radom sa bračnim parom Kiri dao veliki doprinos fizici i bio nominovan za Nobelovu Nagradu.
Sa druge strane, Tesla osim termoelektrana, elektrotehničkih škola, fabrika elektro džidžabidža dobije i:
- AKCIONARSKO DRUŠTVO AERODROM NIKOLA TESLA BEOGRAD
- DRUŠTVO ZA TRGOVINU I USLUGE TESLA NEKRETNINE DOO
- PREDUZEĆE ZA KINEMATOGRAFIJU TESLA FILM DOO BEOGRAD
- DRUŠTVO GUSLARA "NIKOLA TESLA" Obrenovac
- Udruženje odgajivača golubova srpskih visokoletača SRB-336 "Nikola Tesla"- Pančevo
Ovo su samo neki na brzinu pokupljeni primeri fenseraja.
looping looping 14:36 10.07.2013

Re: Molim

To što je Tesla bio etnički Srbin je samo jedna (i ne najvažnija) činjenica u njegovom životu.

Nije, ali je cinjenica u sledecem: da nije bilo srba - ne bi bilo ni Tesle.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:43 10.07.2013

Re: Molim

Ako ti tako kažeš, Jelice, izgleda da mora tako biti.

Ako ti tako misliš, onda tako neka bude.

Ali, ako si baš navalila, imaš ljudsko pravo na takvu vrstu gluposti, pa ga konzumiraj i unaprijed.

Meri reči, jer ono sa čim se ti ne slažeš nije i nužno glupost. Znalo bi i obrnuto da bude.

I na kraju, o modi: podsjetilo me na neki predmet na Univerzitetu "Braća Karić", gdje se izučavalo kako postati lider i uspješan. Predmet je počinjao otprilike ovako: Najbolje je na početku naći neki primjer. Predlažemo da to bude Nikola Tesla. Sada treba da vidimo kakav je on bio i da i mi pokušamo da budemo isti kao Tesla.


Ne moram da znam baš ništa o elektrotehnici, ali kad vidim ovako glup primer odmah ga prepoznam.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:46 10.07.2013

Re: Molim


Malo je veći problem što se s jedne strane Tesla mistifikuje i gura na Olimp


Da je guran na Olimp, ne bi mu kuća do onomad zgarište bila, i ne bi je palila svaka baraba koja pored nje prođe.
To što ta društva ime po njemu nose još uvek Olimp nije. Za početak bi u školi moglo više da se uči o njemu.

Colin_bgd Colin_bgd 14:49 10.07.2013

Re: Molim

Za početak bi u školi moglo više da se uči o njemu.

U skolama, decu treba uciti da misle svojom glavom... Posle ce lako da saznaju i razumeju sta god ih bilo o Tesli ili o nekom ili necem drugom interesovalo...
marko-pg marko-pg 14:49 10.07.2013

Re: Molim

za looping,
Kakva logika, svašta. Pretpostavljam da bi i u tom slučaju bilo Tesle, samo onda ne bi bio Srbin. Mada možda ne bi ni bilo ničega. Moglo bi se i ovako postaviti: da nije bilo glista, ne bi bilo ni Tesle. I stvarno, da nije glista, teško bi evolucija krenula u ovom pravcu, u tom slučaju vjerovatno ne bi bilo ljudi (ovakvih kakvi su), a onda bi i Tesli bilo teško da se pojavi.
Koliko ja znam (a možda griješim) Tesla je u Srbiji bio par puta. S druge strane, rođen je u Hrvatskoj, učio škole u Austriji i Švajcarskoj, najveće domete postigao u SAD. I onda neko pita: kakve veze imaju SAD, Hrvatska, Austrija sa Teslinim nasleđem? Ako svi mi znamo da je bio neizmjerno ponosan što je bio Srbin.
rade.radumilo rade.radumilo 14:51 10.07.2013

Re: Molim

To što ta društva ime po njemu nose još uvek Olimp nije. Za početak bi u školi moglo više da se uči o njemu


Svakako, ali i o ostalima. Problem je što se o ostalima ič ili skoro ič ne uči.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:56 10.07.2013

Re: Molim


U skolama, decu treba uciti da misle svojom glavom.


To sporno nije, ali je sporno da u gomili nepotrebnih podataka kojima decu zatrpavaju u školama bi moglo da se nađe mesta i potrebnim podacima...verujem da je Tesla zaslužio da se među tim potrebnim podacima nađe.
looping looping 14:56 10.07.2013

Re: Molim

Kakva logika, svašta. Pretpostavljam da bi i u tom slučaju bilo Tesle, samo onda ne bi bio Srbin. Mada možda ne bi ni bilo ničega. Moglo bi se i ovako postaviti: da nije bilo glista, ne bi bilo ni Tesle. I stvarno, da nije glista, teško bi evolucija krenula u ovom pravcu, u tom slučaju vjerovatno ne bi bilo ljudi (ovakvih kakvi su), a onda bi i Tesli bilo teško da se pojavi.

Kakve gliste?
Koliko ja znam (a možda griješim) Tesla je u Srbiji bio par puta. S druge strane, rođen je u Hrvatskoj, učio škole u Austriji i Švajcarskoj, najveće domete postigao u SAD. I onda neko pita: kakve veze imaju SAD, Hrvatska, Austrija sa Teslinim nasleđem? Ako svi mi znamo da je bio neizmjerno ponosan što je bio Srbin.

Ma pusti to, mozda mu je i komsinica u SAD-u bila filipinka, ja ti govorim cinjenice. Mozemo da kazemo da je srbin, eventualno amerikanac i to ti je to. Od ostalih moze da ga prisvaja ko hoce ali to su nebulozije. Otac mu je bio srpski pop a ljudi nagadjaju sta je Tesla po nacionalnosti.

Mada, svi smo mi u neku ruku isti na ovoj planeti, tako da bi narode kao izraz trebalo ukinuti.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:58 10.07.2013

Re: Molim

za looping,
Kakva logika, svašta. Pretpostavljam da bi i u tom slučaju bilo Tesle, samo onda ne bi bio Srbin. Mada možda ne bi ni bilo ničega. Moglo bi se i ovako postaviti: da nije bilo glista, ne bi bilo ni Tesle. I stvarno, da nije glista, teško bi evolucija krenula u ovom pravcu, u tom slučaju vjerovatno ne bi bilo ljudi (ovakvih kakvi su), a onda bi i Tesli bilo teško da se pojavi.
Koliko ja znam (a možda griješim) Tesla je u Srbiji bio par puta. S druge strane, rođen je u Hrvatskoj, učio škole u Austriji i Švajcarskoj, najveće domete postigao u SAD. I onda neko pita: kakve veze imaju SAD, Hrvatska, Austrija sa Teslinim nasleđem? Ako svi mi znamo da je bio neizmjerno ponosan što je bio Srbin.

Fakat, looping.
A što se tiče "svašta logike", ovo to i jeste.
Colin_bgd Colin_bgd 14:59 10.07.2013

Re: Molim

Jelica Greganović

U skolama, decu treba uciti da misle svojom glavom.


To sporno nije, ali je sporno da u gomili nepotrebnih podataka kojima decu zatrpavaju u školama bi moglo da se nađe mesta i potrebnim podacima...verujem da je Tesla zaslužio da se među tim potrebnim podacima nađe.

Podaci (i poterbni i nepotrebni) sve svode na ono "garbage in garbage out" ako nema sta da ih procesuira... Mozda i bolje da ne uce nista o Tesli, nego da uce pogresno...
marko-pg marko-pg 15:00 10.07.2013

Re: Molim

Jelica Greganović
Meri reči, jer ono sa čim se ti ne slažeš nije i nužno glupost. Znalo bi i obrnuto da bude.

Važi, Jelice, ali u daljem komentaru i ti meni prebacuješ da dajem glupe primjere. Ne ljutim se, možda si čak i u pravu.
Na kraju, ja sam rekao šta sam imao: to što je tebi Tesla cool, ne znači i da je "najveći" u ex-YU. Štaviše, "najveći" ne postoji. Proglašavati Teslu (ili nekog drugog) za "najvećeg" je preveliko uprošćavanje stvarnosti.
Pade mi na pamet pitanje o tome ko je najveći Austrijanac: Mocart, Šredinger ili Hitler? Pretpostavljam da Šredinger ispada, jer je više ljudi u svijetu čulo za Mocarta i Hitlera. Sad nam ostaje da odaberemo kriterijume, hoćemo li suditi prema čokoladnim kuglama, ili prema broju pominjanja u udžbenicima istorije?
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:01 10.07.2013

Re: Molim

Mozda i bolje da ne uce nista o Tesli, nego da uce pogresno...

Sa tim se slažem, ali razgovarali smo o tome da treba da uče više (kao što je trebalo i mi više o njemu da učimo), a ne da li da ti podaci budu tačni. Recimo da sam ja u svom odgovoru pretpostavila da pričamo o tačnim podacima.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:05 10.07.2013

Re: Molim

Važi, Jelice, ali u daljem komentaru i ti meni prebacuješ da dajem glupe primjere. Ne ljutim se, možda si čak i u pravu.

To je bio samo pokazni primer, očito si sad shvatio da nije u redu nečije pisanje nazvati glupošću.


Pade mi na pamet pitanje o tome ko je najveći Austrijanac: Mocart, Šredinger ili Hitler?


Ako ovako razmišljaš, onda nije ni čudno što najveće ne vidiš. Ne mogu da se porede umetnik i ubica.

Sad nam ostaje da odaberemo kriterijume, hoćemo li suditi prema čokoladnim kuglama, ili prema broju pominjanja u udžbenicima istorije?

Pominješ čokoladne kugle, između ostalog, u kontekstu čoveka koji je za sobom ostavio desetine miliona mrtvih i bio uvreda za ljudsku civilizaciju i razum?!
Ovo je looping koji ja ne prihvatam kao ozbiljan i neuvredljiv razgovor.
marko-pg marko-pg 15:18 10.07.2013

Re: Molim

Jelica Greganović

Ne mogu da se porede umetnik i ubica.

Jelice, umjetnici su često ubice, i obratno. Eto, recimo, taj Hitler je bio strastveni umjetnik.
Nego, nema veze, po ovoj temi se nismo složili, ja ostajem na stanovištu da je teza postavljena pretenciozno i nedovoljno jasno.
Ako mene neko pita ko je najznačajniji čovjek sa prostora ex-YU, daću ti dva odgovora: da je pitanje besmisleno i glupo, da je pitanje ipak interesantno i da ja glasam za Gavrila Principa. Mada, većina ljudi bi dala drugačiji odgovor: Majka Tereza. Zašto misliš da je ona "manja" od Tesle?
looping looping 15:22 10.07.2013

Re: Molim

marko-pg
Jelica Greganović

Ne mogu da se porede umetnik i ubica.

Jelice, umjetnici su često ubice, i obratno. Eto, recimo, taj Hitler je bio strastveni umjetnik.
Nego, nema veze, po ovoj temi se nismo složili, ja ostajem na stanovištu da je teza postavljena pretenciozno i nedovoljno jasno.
Ako mene neko pita ko je najznačajniji čovjek sa prostora ex-YU, daću ti dva odgovora: da je pitanje besmisleno i glupo, da je pitanje ipak interesantno i da ja glasam za Gavrila Principa. Mada, većina ljudi bi dala drugačiji odgovor: Majka Tereza. Zašto misliš da je ona "manja" od Tesle?

Kad se sve sabere cini mi se da si u pravu. Sve je to stvar ukusa i ugla posmatranja.
Neko smatra da je jedna stvar za civilizaciju bitnija od neke druge.
Nekome je vaznija umetnost, nekom nauka, nekom tehnika, nekom religija itd. Sve je stvar "ukusa".
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:42 10.07.2013

Re: Molim

zašto je izbor pao baš na Teslu, a ne Njegoša, Karađorđa, Tita? Ili Gavrilo Princip? Ili Ruđer Bošković? Ili Milovan Đilas? Ili Novak Đoković? Ili Ivo Andrić?

A car Konstantin, pa i on je naš. Jedan aerodrom nosi ime Teslino a drugi Konstantinovo.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:47 10.07.2013

Re: Molim

Jelice, umjetnici su često ubice, i obratno. Eto, recimo, taj Hitler je bio strastveni umjetnik.

Da skraatimo, on nije bio umetnik, on je bio moler i ubica.

Zašto misliš da je ona "manja" od Tesle?

Između ostalog i zato što pomoću njenih dela sada ne razgovaramo...a i pogledaj finansijske revizije njenih dela dobrodelnih. Prilično su...khm...nedobrodelne.

Što se tiče Gavrila Principa, on je kako stoje stvari "slučajni junak". I to malo prouči...
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:38 10.07.2013

Re: Molim

Nekome je vaznija umetnost, nekom nauka, nekom tehnika, nekom religija itd. Sve je stvar "ukusa".

Da, jedino što masovnim ubicama nije mesto među pomenutima.
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:39 10.07.2013

Re: Molim

A car Konstantin, pa i on je naš. Jedan aerodrom nosi ime Teslino a drugi Konstantinovo.

On jeste bio tetrarh, jeste u Nišu rođen, al sa Srbijom i Srbima veze blage nema. Dok ne utrči omega.
freehand freehand 19:41 10.07.2013

Re: Molim

Pade mi na pamet pitanje o tome ko je najveći Austrijanac: Mocart, Šredinger ili Hitler?

Arnold Švarceneger.
Mada... Jbt, pa on je Amreikanac!? Nači - adio Štajerska...
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:48 10.07.2013

Re: Molim


Arnold Švarceneger.
Mada... Jbt, pa on je Amreikanac!? Nači - adio Štajerska...

On je iz Koroške/Karantanije...ovo gde sam ja sad...Hajderlend.

freehand freehand 20:00 10.07.2013

Re: Molim

rade.radumilo
Bila bi sreća da je to zaista moderno, kao što je nesreća što do sada nije bilo.


Malo je veći problem što se s jedne strane Tesla mistifikuje i gura na Olimp, dok su s druge strane svi ostali gurnuti u ćošak i najčešće su "nepodobni".
Institut u Vinči se ni dan danas ne zove po Pavlu Saviću, koji ga je osnovao i koji je svojim radom sa bračnim parom Kiri dao veliki doprinos fizici i bio nominovan za Nobelovu Nagradu.
Sa druge strane, Tesla osim termoelektrana, elektrotehničkih škola, fabrika elektro džidžabidža dobije i:
- AKCIONARSKO DRUŠTVO AERODROM NIKOLA TESLA BEOGRAD
- DRUŠTVO ZA TRGOVINU I USLUGE TESLA NEKRETNINE DOO
- PREDUZEĆE ZA KINEMATOGRAFIJU TESLA FILM DOO BEOGRAD
- DRUŠTVO GUSLARA "NIKOLA TESLA" Obrenovac
- Udruženje odgajivača golubova srpskih visokoletača SRB-336 "Nikola Tesla"- Pančevo
Ovo su samo neki na brzinu pokupljeni primeri fenseraja.

Bi li ti, na naučnoj osnovi, naravno - mogao da nađeš pouzdanbu vezu Vofganga Mocarta i poslastičarstva?


freehand freehand 20:20 10.07.2013

Re: Molim

Jelica Greganović

Arnold Švarceneger.
Mada... Jbt, pa on je Amreikanac!? Nači - adio Štajerska...

On je iz Koroške/Karantanije...ovo gde sam ja sad...Hajderlend.


Ma ok, znam da je neki Slovenac.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:30 10.07.2013

Re: Molim

Ma ok, znam da je neki Slovenac.


Naš!
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:31 10.07.2013

Re: Molim

Bi li ti, na naučnoj osnovi, naravno - mogao da nađeš pouzdanbu vezu Vofganga Mocarta i poslastičarstva?


Mogu ja! Mogu ja?

freehand freehand 20:46 10.07.2013

Re: Molim

Jelica Greganović
Bi li ti, na naučnoj osnovi, naravno - mogao da nađeš pouzdanbu vezu Vofganga Mocarta i poslastičarstva?


Mogu ja! Mogu ja?


Jock.
Zbog toga sam i pitao.


Jelica Greganović Jelica Greganović 20:51 10.07.2013

Re: Molim

Jock.
Zbog toga sam i pitao.


predatortz predatortz 20:52 10.07.2013

Re: Molim

Treće, naučite već jednom da etnička pripadnost nije toliko pretjerano važna. Ovako komentator predatorz zvuči nekulturno.


Zašto je nekulturno ukazivati na činjenice?
Autorka je izašla sa tezom da je Tesla 'najveći sin' naših naroda.
Prvo, ja ne znam koji su to 'naši' narodi.
Znam da je Tesla, po narodnosti, bio Srbin. Državljanstva je imao dva: austrougarsko, pa potom američko.
Dakle, ja sam samo ukazao na činjenice. Nigde nisam rekao da je njegova etnička pripadnost bitna, niti presudna za bilo šta.
Čak, u jednom komentaru ispod konstatovah da su za njegov razvoj mnogo bitniji bili profesori iz Pešte i Beča nego li svi narodi i narodnosti skupa.

Dakle, kad pažljivo čitaš i pokušaš da razumeš napisano, nemaš potrebu da etiketiraš ljude.
Živ ti meni bio...
omega68 omega68 23:11 10.07.2013

Re: Molim

Dok ne utrči omega.

Neću da utrčavam, neka svako živi svoje zablude.( tu mislim I na sebe )
Samo jedna stvar...Kada neko za 1700 godina bude spomenuo Roda Blagojevića, da li će biti u pravu ako kaže da je taj neki Rod bio Srbin?
Bez ulaženja u raspravu koje mu je državljanstvo bilo.

Jelica Greganović Jelica Greganović 23:19 10.07.2013

Re: Molim

za 1700 godina bude spomenuo Roda Blagojevića

Cediljka vremena ga, iako to nije tvoje pitanje, neće tako dugo zadržati.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:22 10.07.2013

Re: Molim

Autorka je izašla sa tezom da je Tesla 'najveći sin' naših naroda.

To nije teza. To je sarkazam. Sarkazam na naziv kojim se druga osoba,, s mnogo manje osnova, kitila.
I ne slažem se sa izvođenjem zaključka da je predatorz nekulturan, kao što ne mislim da je nekulturna diskusija oko nacionalne pripadnosti Nikole Tesle. Verujem da su, na sreću, ta vremena prošla.
omega68 omega68 23:24 10.07.2013

Re: Molim

Dakle, pitanje nije kakva je cediljka nego nešto sasvim drugo.
No, nema veze, kao da si mi odgovorila
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:30 10.07.2013

Re: Molim

predatortz predatortz 07:41 11.07.2013

Re: Molim

To nije teza. To je sarkazam. Sarkazam na naziv kojim se druga osoba,, s mnogo manje osnova, kitila.


Kontam ja to , ali zbog te druge osobe ovako i reagujem

Inače, čitam ovu prepirku na temu da li je Tesla bio naučnik ili pronalazač...

Od kakvog je to značaja? Taman da je bio i nepismen, a uradio to što je uradio, zadužio je čovečanstvo da ustaje na pomen njegovog imena.
lady_d lady_d 08:05 11.07.2013

Re: Molim

E vidis Rade ovo vise govori o nama egoisticnim fizicarima nego o ikome drugom... jer koliko znam u Vinci postoji bar 10 njih koji o sebi misle da su vredniji i pametniji od Pavla Savica.
S druge strane ni Institut u Zemunu ne nosi ime po dvojici ljudi koji su ga osnovali i koliko toliko sacuvali od raspadanja u ona strasna vremena.
Tesla je jednostavan za marketing... svi znaju sta je radio, ako i ne znaju... kako Jelica napisa ukljuce svetlo...Definitivno na popularizaciji nauke treba raditi....
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:04 11.07.2013

Re: Molim

zadužio je čovečanstvo da ustaje na pomen njegovog imena.

Tačno tako, a u Srbiji da svako bar jednom godišnje obuče majicu sa njegovim likom.
lav14ti lav14ti 23:15 12.07.2013

a šantalabo ?

Milan Karagaća
zašto je izbor pao baš na Teslu, a ne Njegoša, Karađorđa, Tita? Ili Gavrilo Princip? Ili Ruđer Bošković? Ili Milovan Đilas? Ili Novak Đoković? Ili Ivo Andrić?A car Konstantin, pa i on je naš. Jedan aerodrom nosi ime Teslino a drugi Konstantinovo.

A šta kao niko od njegovih sunarodnika nije ostao čiji potomci sebe smatraju Srbima , da ih nisu Slaveni sve u fojbe pobacali , kao što su neke njihove sunarodnike malo zapadnije nemilice u fojbe bacali sljedbenici onoga što je ocu pojeo svinjsku galvu ( naravno ako nije bio kopile kako mnogi tvrde) .I po njemu se dosta toga zove još uvek , nažalost
ed_novipazar ed_novipazar 13:29 10.07.2013

Posljednje pismo majci?

Iz godine u godinu na internetu citam, uglavnom u ovakvim prilikama, pismo koje je Nikola Tesla navodno uputio svojoj majci. Da li neko od vas zna da li je ovo istina i da li postoji nekakav arhiv, Teslin muzej ili sl. gdje se to moze provjeriti.

Evo teksta tog pisma ili "pisma".


Srijeda, 18. novembar.

Majko, pri pomisli na tebe osjećam se nekako teško i turobno, ne znam kako, ali osjećam da nisi dobro. Volio bih da sam kraj tebe sada i da ti prinesem vode. Sve ove godine moje službe čovječanstvu nisu mi donijele ništa do uvreda i poniženja. Jutros sam ustao prije nego je svanulo, jer sam ponovo čuo nešto što već duže vremena kroz san čujem u svojoj sobi. Čuo sam glas koji poji i moli nekim maurskim jezikom lijepu tužbalicu ili zov. Jutros sam otjerao san sa očiju i pritvrdio da glas dolazi odasvakud i da ne mogu odrediti dali je s vana ili iznutra.
Bojim se da nisam razum izgubio. O ovome ne smijem pricati Dr. Layonelu jer ni njemu više ne vjerujem. Čuo sam da je posjećivao gospodina Edisona prije dvije sedmice.

Četvrtak, 19. novembar.

Opet mislim na tebe majko. Opet imam onaj nemir i tugu u tijelu. Danas ću pisati u ured za patente da moj javni eksperiment pomjere za jednu sedmicu ranije, jer ja moram krenuti kući u domovinu, krenuti tebi. Znam sada sigurno da nisi dobro, jer onaj glas, onu tužbalicu ponovo sam čuo sasvim svjestan i budan. Još sam razuman.


Petak, 20. novembar.

Nisam pisao u ured za patente, došao je njihov agent da mi donese potvrde i rekao sam mu lično svoje naume. Rekao je da žali, ali da se termini ne mogu pomijerati obzirom da su kongresmeni iz oko 20 saveznih zemalja jedva uskladili termin. Otišao sam do Vodopada i rekao svojim momcima da okrenu turbine i da čekaju na moj poziv sutra spremni. Ja sam odlučio da čovječanstvu darujem ono što mu pripada i vraćam se u Evropu, tebi majko. Vlade zemalja su iste ovdje kao i kod kuće. Shvatio sam sada na kraju da je čovječanstvo ovisno o vladama i da pojedinac ne može sam promijeniti svijet.
Ali onaj čudni glas me brine. Znam da nešto znači i da ima veze sa tobom, sa mojim eksperimentom, sa nečim trancendetalnim.


Subota, 21. novembar

Majko, sutra polazim za Yugoslaviju. Gospođica Nora je otišla po mome nalogu u lučku kapetaniju i obezbijedila mi kartu do Lisabona, odatle idem vozom do Ciriha, pa onda direktno do kuće. Računam da mi treba oko deset dana ili dvije nedjelje najviše.

Danas sam ušao u Kongresnu zgradu i na sjednici Senatora zamolio za par minuta pažnje. Nije im bilo po volji, ali dozvolili su mi. Tražio sam telefon i da me spoje sa laboratorijom na Nijagarinom vodopadima. Momci su na moj nalog pustili turbine u pogon i Kongresna sala se obasjala mojom strujom, deset puta jačom od obične, upravo onako kako sam i najavio. Nisu me interesovale njihove reakcije uopšte. Izašao sam odmah napolje, jer nisam ovo radio za njih već za čovječanstvo. Samo sam u momentu kada sam pogledao svjetiljku i čekao da "moja" bežična struja dođe sa turbina, osjetio da nisam ja tvorac ovoga svega. Osjetio sam da je neko ili nešto nosi od Nijagare do kongresne sale i da je u tom zakonu kojeg sam smatrao "mojim" otkrićem, nešto što je od uvijek postojalo, a da je samo meni dato nadahnuće da to uokvirim i čovječanstvu objasnim. Umjesto sreće i trijumfa, pojavila se neka praznina. Shvatio sam da sam nešto veliko u životu propustio. Nešto kao da sam izostavio, kao da nisam nešto ponuđeno spoznao, neka je formula bila tako blizu moje spoznaje, a ja je nisam našao ili nisam htio da je nađem. To ima veze sa onom maurskom tužbalicom, siguran sam sada.


Nedelja, 22. novembar.

Ovo pismo nećeš nikada dobti majko. Ne znam zašto ga pišem tebi koja ga više nikada pročitati ne može. Neka ti je lahka zemlja majko i oprosti mi što su me moji putevi odveli od tebe, pa ti ne mogu doći ni na sahranu. Čitam telegram sa viješću o tvojoj smrti i prezirem ljude koji nisu bili spremni još prije dvije godine da shvate da struja može da se prenese i bez žica. Sada su evo vidjeli da može, ali opet je neće znati stoljećima koristiti, jer neko je spalio moj laboratorij u centru grada do temelja, sa svim spisima i nacrtima. Rekli su mi da se sumnja na gospodina Edisona. Tako sam ravnodušan da ne prepoznajem sam sebe. Prije bih se možda i jadio, ali sada više ne, jer znam dobro da neko ionako sve to drži pod kontrolom i da je "moje" otkriće još prerano došlo za čovječanstvo. I ustvari ono upšte nije "moje". Znam da to neko nadzire sve i da ima plan pa sam zato možda i ravnodušan. Moj brod za Lisabon polazi u 11 sati. Kola me napolju čekaju. Ovo pismo ću položiti na tvoj grob, kad stignem u Milanovac, naše seosko groblje.


Sad vjerujem u ono što nikad nisam, da sam tamo negdje još uvijek "ti" i da tvoj život NIJE zauvijek prestao. Sad mi je i žao što nisam htio nikad da se družim sa Turcima, jer su oni iste onakve tužbalice pjevali kao ona iz mojih pradskozorja. Sada se sjećam da su oni znali puno više nego ja o svim ovim stvarima koje tek sada spoznajem.

Zalud moje godine provedene u nauci, kad ona bijaše jalova.

Moli tamo za mene majko, ako možeš, tom maurskom tužbalicom za izgubljenu dušu svoga sirotog neukog sina.


Nikola Tesla.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:31 10.07.2013

Re: Posljednje pismo majci?

Ja ne znam...ako neko zna, neka se javi...mota se po netu i onaj njegov "poslednji intervju", vidim mnogi tvrde da nije autentičan.
Out of Beirut Out of Beirut 14:13 10.07.2013

Re: Posljednje pismo majci?

Нисам проверавао: да ли је горепостављена фотографија верификована као аутентична?
freehand freehand 14:19 10.07.2013

Gde je Tesla danas?

st.jepan st.jepan 14:35 10.07.2013

Re: Gde je Tesla danas?

freehand

Koliko znam, to čudo pokreće jednosmerna.
Colin_bgd Colin_bgd 14:45 10.07.2013

Re: Gde je Tesla danas?

st.jepan
freehand

Koliko znam, to čudo pokreće jednosmerna.

Nije jednosmerna, pokrece ga Teslin motor naizmenicne struje... Sad, tacno je, baterija je jednosmerna (kao i sve druge baterije na ovom svetu...), ali izmedju baterije i motora ima jos nesto... Pricao mi co'ek...
st.jepan st.jepan 14:59 10.07.2013

Re: Gde je Tesla danas?

Colin_bgd
st.jepan
freehand

Koliko znam, to čudo pokreće jednosmerna.

Nije jednosmerna, pokrece ga Teslin motor naizmenicne struje... Sad, tacno je, baterija je jednosmerna (kao i sve druge baterije na ovom svetu...), ali izmedju baterije i motora ima jos nesto... Pricao mi co'ek...

Ups!
Da, bilo je na prvu, googleless loptu.
I da, sad je jasno zašto se zove Tesla.
Hvala.

Edit: U zabludu me dovelo to što sam negde pročitao da ga pokreće motor bez četkica, pa sam zaključio da se najverovatnije radi o sada jako popularnom i za pogon električnih vozila načešće primenjivanom brushless hub motoru (s permanentnim magnetom).
Colin_bgd Colin_bgd 15:53 10.07.2013

Re: Gde je Tesla danas?

pa sam zaključio da se najverovatnije radi o sada jako popularnom i za pogon električnih vozila načešće primenjivanom brushless hub motoru (s permanentnim magnetom).

Tesla kompanija koristi asinhroni motor u svojim kolima... Ali i brushless motori sa permanentnim magnetima su isto naizmenicni motori jer i u njima tece naizmenicna struja...
st.jepan st.jepan 16:32 10.07.2013

Re: Gde je Tesla danas?

brushless motori sa permanentnim magnetima su isto naizmenicni motori jer i u njima tece naizmenicna struja...

Ok, priznajem da o svemu tom malo znam, ali ako ćemo pravo, i u najklasičnijim elektromoorima sa četkicama, napajanim iz izvora istosmerne struje, teče naizmenična struja. Tj. naizmenična struja teče kroz namotaje rotora, jer do rotora stiže preko komutatora koji joj naizmernično menja smer.
Edit: kod brushless motora, ulogu komutatora vrši inverter, ali fakat, i tu je inicijalna struja jednosmerna.
blogovatelj blogovatelj 19:08 10.07.2013

Re: Gde je Tesla danas?

Koliko znam, to čudo pokreće jednosmerna.


Benzinska pumpa za to čudo je naizmenična.
lav14ti lav14ti 22:28 11.07.2013

Re: Gde je Tesla danas?

st.jepan

freehandKoliko znam, to čudo pokreće jednosmerna.

između akumulatora ( koji su jednosmerni ) i motora koji to nije ima nešto što elktrone goni idi mi -dođi mi , a ne samo idi mi . recimo sutra će neko govorit da je Slobodan Ćuk najveći sin naših naroda ( njegove zasluge kod modeliranaj impulsnih konvertera su nezaobilazne)...
st.jepan st.jepan 00:08 12.07.2013

Re: Gde je Tesla danas?

lav14ti
st.jepan

freehandKoliko znam, to čudo pokreće jednosmerna.

između akumulatora ( koji su jednosmerni ) i motora koji to nije ima nešto što elktrone goni idi mi -dođi mi , a ne samo idi mi . recimo sutra će neko govorit da je Slobodan Ćuk najveći sin naših naroda ( njegove zasluge kod modeliranaj impulsnih konvertera su nezaobilazne)...

Ma naravno, znam da bez ikakve naizmeničnosti ni jedan motor ne bi radio, inače bih pohitao da se obogatim nekim patentom na bazi (jednosmerne) zemnjine teže ili (jednosmerne) moći permanentnog magneta.

Inicijalna struja je kod svih el. prometala jednosmerna (na to sam u ishitrenom komentaru mislio), a naravno da znam da se ta struja mora učiniti naizmeničnom, ili u samom motoru (pomoću komutatora i četkica), ili van motora (pomoću invertera).
Ipak, motore jednosmerne struje ta nužna naizmeničnost ne čini ništa manje jednosmernim.

A gospodinu Ćuku svaka čast, i on je najveći sin - nigde ne piše da mora biti samo jedan.

U tom smislu, predlažem da se ustanovi "Orden Najvećeg Sina"
lav14ti lav14ti 22:55 12.07.2013

Re: Gde je Tesla danas?

st.jepan
brushless motori sa permanentnim magnetima su isto naizmenicni motori jer i u njima tece naizmenicna struja...Ok, priznajem da o svemu tom malo znam, ali ako ćemo pravo, i u najklasičnijim elektromoorima sa četkicama, napajanim iz izvora istosmerne struje, teče naizmenična struja. Tj. naizmenična struja teče kroz namotaje rotora, jer do rotora stiže preko komutatora koji joj naizmernično menja smer. Edit: kod brushless motora, ulogu komutatora vrši inverter, ali fakat, i tu je inicijalna struja jednosmerna.

Malo si prebanalizir´o. Istosmjerna mašina je mašina kojoj istosmjerni napon dolazi na priključke ( klembert majstorski) izmjenična kojoj dolazi izmjenični napon , ne treba gledati komutacije unutar stroja , Usput ako teslin asinhroni motaor modeliraš u dovoljno kratkom intervalima možeš ga posmatrati kao istosmjerni motor ( upravljanje vektorom polja zasniva se na tom principu)
Ma naravno, znam da bez ikakve naizmeničnosti ni jedan motor ne bi radio, inače bih pohitao da se obogatim nekim patentom na bazi (jednosmerne) zemnjine teže ili (jednosmerne) moći permanentnog magneta

i ovdje si opet prebanalizirao, to sa gravitacijom i magnetom ima veze sa konzervativnosti polja , energija dobivena po zatvorenoj putanji uvijek je nula u konzervativnom polju.Protivanjem istosmjerne struje dobivaš energiju različitu od nule .Van der Grafova mašina je istosmjerna mašina ,a imaš i nekih impulsnih motora koji rade na impulse istosmjerne struje ( recimo mehanizmiu satovima sa kazaljkom) Bezčetkični motori sa permanentnim magnetom su ipak istosmjerne mašine , osim postojanja istosmjernog izvora ,najbitniji razlog njihovog korišteja je "pakovanje snage" odnosno stane više kilovata po decimetru kubnom . Asinhronimotor je ograničen gustinom polja ( histerezom lim ) sa NdFeB magnetima dobiješ daleko veću gustoću ,maksimalni moment motora ovisi o tome
zilikaka zilikaka 10:26 13.07.2013

Re: Gde je Tesla danas?

ovdje si opet prebanalizirao, to sa gravitacijom i magnetom ima veze sa konzervativnosti polja , energija dobivena po zatvorenoj putanji uvijek je nula u konzervativnom polju.Protivanjem istosmjerne struje dobivaš energiju različitu od nule .Van der Grafova mašina je istosmjerna mašina ,a imaš i nekih impulsnih motora koji rade na impulse istosmjerne struje ( recimo mehanizmiu satovima sa kazaljkom) Bezčetkični motori sa permanentnim magnetom su ipak istosmjerne mašine , osim postojanja istosmjernog izvora ,najbitniji razlog njihovog korišteja je "pakovanje snage" odnosno stane više kilovata po decimetru kubnom . Asinhronimotor je ograničen gustinom polja ( histerezom lim ) sa NdFeB magnetima dobiješ daleko veću gustoću ,maksimalni moment motora ovisi o tome


Pravo mesto za ovakvo izlaganje.
looping looping 14:32 10.07.2013

1

Prvo, da se razumemo, Tesla je Serbian-American. Najsretniji dan u zivotu mu je bio kada je dobio americko drzavljanstvo a ceo zivot je bio ponosan na svoje srpsko poreklo. Zovu ga jos i "Serbian god of lightning".
Ne znam koliko je doprineo nauci ali znam da je sve sto se danas koristi a ima ikakve veze sa strujom izumeo Tesla, i jos ponesto. Mozda nije bio naucnik, ali u tom slucaju - naucnici su potpuno beskorisni. Osim sto naravno teraju decu da uce neke tamo formule.
babmilos babmilos 14:39 10.07.2013

Re: 1

Mozda nije bio naucnik, ali u tom slucaju - naucnici su potpuno beskorisni.

Galilej je ovako pisao, u knjizi Dijalog o dva glavna sistema sveta:

Da li sumnjate možda u to da, kada bi Aristotel video nova nebeska otkrića, ne bi bio za promenu mišljenja i za ispravku svojih knjiga, kako bi se približio čulno zasnovanim učenjima, odagnavši sve one maloumne koji suviše bedno žele da podrže svaki njegov stav, a ne shvataju da kada bi Aristotel bio onakav kakvim ga oni zamišljaju, bio bi tek jedan nedokazani i zadrti um, duh ispunjen divljaštvom, tiranska volja koja bi, smatrajući ostale za tupave ovce, htela da njene naredbe budu pretpostavljene čulima, iskustvu, samoj prirodi?
looping looping 14:41 10.07.2013

Re: 1

babmilos
Mozda nije bio naucnik, ali u tom slucaju - naucnici su potpuno beskorisni.

Galilej je ovako pisao, u knjizi Dijalog o dva glavna sistema sveta:

Da li sumnjate možda u to da, kada bi Aristotel video nova nebeska otkrića, ne bi bio za promenu mišljenja i za ispravku svojih knjiga, kako bi se približio čulno zasnovanim učenjima, odagnavši sve one maloumne koji suviše bedno žele da podrže svaki njegov stav, a ne shvataju da kada bi Aristotel bio onakav kakvim ga oni zamišljaju, bio bi tek jedan nedokazani i zadrti um, duh ispunjen divljaštvom, tiranska volja koja bi, smatrajući ostale za tupave ovce, htela da njene naredbe budu pretpostavljene čulima, iskustvu, samoj prirodi?

Galilej nije bas gotivio Aristotela rekao bih.
rade.radumilo rade.radumilo 15:24 10.07.2013

Re: 1

Mozda nije bio naucnik, ali u tom slucaju - naucnici su potpuno beskorisni. Osim sto naravno teraju decu da uce neke tamo formule


I osim što ta deca, kada nauče te formule i krenu praktično da se igraju s njima, naprave to sokoćalo na kome mi kucamo postove na ovom blogu.
Tesla ne bi makao dalje od Smiljana, da nije u čkolama naučio prvo ono što su ti beskorisni naučnici kao što su Faradej i Maksvel izdokonali:

looping looping 15:34 10.07.2013

Re: 1

Tesla ne bi makao dalje od Smiljana, da nije u čkolama naučio prvo ono što su ti beskorisni naučnici kao što su Faradej i Maksvel izdokonali:

Da, naucili ga da cita i pise u Smiljanu.
A kasnije se posvadjao sa profesorom u Graz-u pa je na drugoj godini napustio fakultet.

A sigurno da je naucio Faradeja i Maksvela.
ed_novipazar ed_novipazar 16:27 10.07.2013

Re: 1

looping
Prvo, da se razumemo, Tesla je Serbian-American. Najsretniji dan u zivotu mu je bio kada je dobio americko drzavljanstvo ...

Volio bih da zaživi Teslina rečenica: "Ponosan sam srpskim rodom i hrvatskom domovinom".
NNN NNN 20:05 10.07.2013

Re: 1

Teslina rečenica: "Ponosan sam srpskim rodom i hrvatskom domovinom".
Samo sam se pitao kad će neko da ispali ovu glupost

Ova rečenica je istinita koliko i rečenica
Bana Jelačića: "Ponosan sam hrvatskim rodom i srpskom domovinom"

Josip Jelačić je rođen u Petrovaradinu u tadašnjoj Austrougarskoj.
ed_novipazar ed_novipazar 21:19 10.07.2013

Re: 1

NNN
Teslina rečenica: "Ponosan sam srpskim rodom i hrvatskom domovinom".
Samo sam se pitao kad će neko da ispali ovu glupost

Moguce da se i geniju poput Tesle omakla neka glupost

Teslina slavna izjava: 'Ponosim se srpskim rodom i hrvatskom domovinom' parafraza je čestitke koju je povodom Teslina 80. rođendana velikom pronalazaču 1936. uputio Vlatko Maček, tadašnji predsjednik HSS-a. U čestitki je dr. Vlatko Maček napisao: 'Obraćam vam se kao sinu srpskoga roda i hrvatske domovine', na što je Tesla ljubazno uzvratio da se ponosi i jednim i drugim. Od tuda se izvukla ova parafraza.
lizvor
stola stola 00:05 11.07.2013

Re: 1

ed_novipazar
NNN
Teslina rečenica: "Ponosan sam srpskim rodom i hrvatskom domovinom".
Samo sam se pitao kad će neko da ispali ovu glupost

Moguce da se i geniju poput Tesle omakla neka glupost

Teslina slavna izjava: 'Ponosim se srpskim rodom i hrvatskom domovinom' parafraza je čestitke koju je povodom Teslina 80. rođendana velikom pronalazaču 1936. uputio Vlatko Maček, tadašnji predsjednik HSS-a. U čestitki je dr. Vlatko Maček napisao: 'Obraćam vam se kao sinu srpskoga roda i hrvatske domovine', na što je Tesla ljubazno uzvratio da se ponosi i jednim i drugim. Od tuda se izvukla ova parafraza.
lizvor


Izvor ti je tekst ispod naslova: Nikola Tesla nije bio Srbin već Hrvat! Beograd 70 godina taji podatke o njegovom porijeklu
pa još dodaju da je potomak hrvatskih plemića
je l' to neki 'rvacki njuz.net?
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:05 11.07.2013

Re: 1

Nikola Tesla nije bio Srbin već Hrvat! Beograd 70 godina taji podatke o njegovom porijeklu
pa još dodaju da je potomak hrvatskih plemića

Pa, što to ne javiše ranije onim varvarima što mu kuću dva puta spališe?!
nsarski nsarski 09:23 11.07.2013

Re: 1

rade.radumilo
Mozda nije bio naucnik, ali u tom slucaju - naucnici su potpuno beskorisni. Osim sto naravno teraju decu da uce neke tamo formule


I osim što ta deca, kada nauče te formule i krenu praktično da se igraju s njima, naprave to sokoćalo na kome mi kucamo postove na ovom blogu.
Tesla ne bi makao dalje od Smiljana, da nije u čkolama naučio prvo ono što su ti beskorisni naučnici kao što su Faradej i Maksvel izdokonali:




Jedino sto bi, bez Tesle, mi te Maksvelove jednacine citali pod svecama.
st.jepan st.jepan 15:06 11.07.2013

Re: 1

rade.radumilo
Jedino sto bi, bez Tesle, mi te Maksvelove jednacine citali pod svecama.


In 1876, Russian engineer Pavel Yablochkov invented a lighting system based on a set of induction coils where the primary windings were connected to a source of AC. The secondary windings could be connected to several 'electric candles' (arc lamps) of his own design.

Princip mi nešto poznat
rade.radumilo rade.radumilo 15:19 11.07.2013

Re: 1

Princip mi nešto poznat


Inženjering je izvrstan primer ljudskog genija. Graditelji ovoga, možda nisu baratali statičkim formulama, ili nam nisu ostavili podatke o tome pa smo morali kasnije ponovo otkrivati, ali su i dalje bili u stanju odrediti idealan statički ugao:

nsarski nsarski 15:40 11.07.2013

Re: 1

rade.radumilo
Jedino sto bi, bez Tesle, mi te Maksvelove jednacine citali pod svecama.


In 1876, Russian engineer Pavel Yablochkov invented a lighting system based on a set of induction coils where the primary windings were connected to a source of AC. The secondary windings could be connected to several 'electric candles' (arc lamps) of his own design.


Naravno. Ali, to uopste nije bila poenta mog komentara.

Pre svega, mislim da je cela ova diskusija (ovde i sada) o nauci i inzenjerigu (tamo i onda) poprilicno deplasirana. Pomenut je Faradej, na primer, koji je zaduzio svet velikim naucnim i tehnickim otkricima, a koji skoro nikakvo formalno obrazovanje nije imao. Da li je on bio naucnik? Inzenjer?
Danasnji koncepti se tesko mogu primeniti na svet istrazivanja od pre 150 godina.
Danas se smatra da se naucnici bave principima, a inzenjeri primenama. Koliko je ta podela dobra i tacna, ne bih da diskutujem (jer to vise zanima ljude koji su opsednuti klasifikacijama i podelama).

U ono vreme, takva podela nije postojala, barem nije bila tako ostra. O prethodnim vremenima tek nema smisla razmisljati u ovim okvirima. Galilej je "izumeo" teleskop (OK, poboljsao ga, ili reprodukovao), ali je time "otkrio" i satelite Jupitera, cime je pokazao da nije tacno da sva nebeska tela rotiraju oko Zemlje, sto je dramaticno uticalo na geocentricni princip.
Itd., da ne tupim.
lav14ti lav14ti 00:15 12.07.2013

Re: 1

ed_novipazar

loopingPrvo, da se razumemo, Tesla je Serbian-American. Najsretniji dan u zivotu mu je bio kada je dobio americko drzavljanstvo ...Volio bih da zaživi Teslina rečenica: "Ponosan sam srpskim rodom i hrvatskom domovinom".

nevijerovatni koliko ljudi vole ovu rečenicu izrečenu u duhu Aleksandrovog unitarizma , a groze se i sam epomisli na jugoslaviju .bar kad je Tesla u pitanju hrvati su zadnji čuvari Yu unitarizma
lav14ti lav14ti 00:15 12.07.2013

Re: 1

ed_novipazar

loopingPrvo, da se razumemo, Tesla je Serbian-American. Najsretniji dan u zivotu mu je bio kada je dobio americko drzavljanstvo ...Volio bih da zaživi Teslina rečenica: "Ponosan sam srpskim rodom i hrvatskom domovinom".

nevijerovatni koliko ljudi vole ovu rečenicu izrečenu u duhu Aleksandrovog unitarizma , a groze se i sam epomisli na jugoslaviju .bar kad je Tesla u pitanju hrvati su zadnji čuvari Yu unitarizma
mlekac mlekac 15:51 10.07.2013

Ne moze

Jelicin blog bez Bobove ilustracije!
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:40 10.07.2013

Re: Ne moze

Jedan je Bob
Merlin u ćošku je
mlekac mlekac 17:09 10.07.2013

Re: Ne moze

Jelica Greganović
Jedan je Bob
Merlin u ćošku je

To je Merlin?
Ja bila ubedjena da je Gandalf!

Nego, kad smo vec kod ilustracija OBAVEZNO POGLEDATI <<<<< LINK (Mrzim sto moram da napisem velikim slovima da bi moglo da se vidi! )

I, da, ono zemljiste Tesline laboratorije je OTKUPLJENO <<<< opet link, naravno.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:13 10.07.2013

Re: Ne moze

Možda je i Gandalf...Boba treba pitati...ja sam mislila da je Merlin
mlekac mlekac 17:38 10.07.2013

Re: Ne moze

Jelica Greganović
Možda je i Gandalf...Boba treba pitati...ja sam mislila da je Merlin

Pitala sam, ali jos mi nije odgovorio.
Biljana 77 Biljana 77 16:11 10.07.2013

...

Ne razumem se u struju, ali ne volim Teslu jer ne plaća porez u našoj zemlji. Edison mi je nekako elegantniji. - Milivoje Jovanović, student prava, 1935.

Ovako je izvesni Nebojša Babović (pojma nemam ko je ) sažeo potencijalne komentare na Teslin uspeh da je kojim slučajem moguće ukrstiti naš i njegov prostor i vreme.
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:42 10.07.2013

Re: ...

pojma nemam ko je

Jelica Greganović Jelica Greganović 17:05 10.07.2013

Re: ...

predatortz predatortz 17:17 10.07.2013

Muzička podloga

Ko se seća ove stvari?

Jelica Greganović Jelica Greganović 17:35 10.07.2013

Re: Muzička podloga

Jelica Greganović Jelica Greganović 17:38 10.07.2013

Re: Muzička podloga

blogovatelj blogovatelj 19:13 10.07.2013

Re: Muzička podloga

predatortz
Ko se seća ove stvari?



Ima i novo...



Inače, pesma je o Džoniju.
Nune Popović Nune Popović 19:50 10.07.2013

Re: Muzička podloga

Nune Popović Nune Popović 17:27 10.07.2013

Anketa

Učestvujte u anketi koju organizuju naučnici i u dva klika mišem odgovorite na pitanje:

Da li je država dostojno obeležila godišnjicu rođenja Nikole Tesle i Dan nauke - 10. jul

freehand freehand 19:57 10.07.2013

Re: Anketa

Nune Popović
Učestvujte u anketi koju organizuju naučnici i u dva klika mišem odgovorite na pitanje:

Da li je država dostojno obeležila godišnjicu rođenja Nikole Tesle i Dan nauke - 10. jul


Zar nismo utvrdili da Tesla i nauka nikakve veze nemaju? To bi tek bila teška bruka i sramota.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:59 10.07.2013

Re: Anketa

Zar nismo utvrdili da Tesla i nauka nikakve veze nemaju? To bi tek bila teška bruka i sramota.

Da se revidira odluka...da se uvede Dan Pronalazača.

freehand freehand 20:07 10.07.2013

Re: Anketa

Jelica Greganović
Zar nismo utvrdili da Tesla i nauka nikakve veze nemaju? To bi tek bila teška bruka i sramota.

Da se revidira odluka...da se uvede Dan Pronalazača.


Slažem se, ako to već ne postoji.
Al bih ja baš bio neopisivo zahvalan da od stručnih i kompetentnih saznam za tu definiciju koja izdvaja naučnike od onih koji se samo bave naukom, i naročito, božemeoprosti - pronalazača.
lady_d lady_d 08:20 11.07.2013

Re: Anketa

I ja bih isto htela da cujem tu definiciju...
Posebno ako se zna da u novom krugu finansiranja koje EU zove Horizon 2020 ima mnogo ove ne bas nauke kako je neki nazivaju... Generalno, vecina misli da je samo teorijska nauka nauka, a da mi eksperimentalci nesto prckamo i nemamo pojma nista o tome, a jos ako nam se posreci pa to negde i primenimo, onda smo bljak pronalazaci...na sve to dodju inzenjeri iz razvoja koji generalno misle da sve ono sto se zobe naucnikom sedi i zabavlja se po nekim institutima
Moj zakljucak: na zalost tehnologija ide takvom brzinom da svi moraju da rade zajedno. I super je fora kad se u timu nadje dobar teoreticar koji u startu nas eksperimentalce zna da navede na pravi put....
ciracirafm ciracirafm 12:38 11.07.2013

Re: Anketa

Na kojim osnovama tehnoligija ide velikom brzinom?
Ko je utvrdio te osnove?
Da li su tehnoloske inovacije plod nekakvih misticnih vizija ili se naslanjaju na visevekovno naucno nasledje?
Koliko mi je poznato,ekperimentalni fizicari su naucnici,bas kao i teoreticari,samo su malo vestiji u nalazenju nacina provere neke hipoteze.Alat za to "narucuju" od izenjera.
lady_d lady_d 13:19 11.07.2013

Re: Anketa

Tehnologija ide velikom brzinom jer je vreme izmedju ideje na papiru i realizacije znatno skraceno. Ne mora niko da to utvrdi... ranije se sa jedne na drugu tehnologiju prelazilo u periodu od 10 do 15 godina, sada se sa nekih prelazi za 2 -3 godine, negde i krace (eto samo da propratimo razvoj mobilnih telefona, njihove funkcije i procese u proizvodnji... pa ne treba niko nista drugo da nam kaze).
I jedno i drugo, ima mnogo primena koje su dugogodisnje znanje u primeni, a ima i dosta primena koje se onda naknadno objasnjavaju sa naucne tacke (to je omiljeno u R&D... inzenjerima je vazno samo da radi, a naucnicima interesantno i kad rad i kad ne radi ).
Sve je manja i tanja linija sta je eksperimentalac a sta teoreticar... jer su racunari uveli tu novinu da sad svako ko je fizicar i poznaje dovoljno matematiku (a mora da poznaje ako je fizicar) lako uci nove programe i promenjuje ih u modelovanju rezultata. Sve je manje onih klasicnih teoreticara koji razbijaju glavu sto napisah naukom zarad nauke. Razlog? Sve se manje finansira takvo bavljenje naukom... sad da li je to pametno... to je vec neka druga tema. Sve cesce se prave timovi koji kombinuju onog koji zna u labu, sa onim koji zna da objasni to sto je pronadjeno sa onim koji ce to da primeni. Cak mogu slobodno da kazem da je malo i klasicnog tipa inzenjera, sve se promenilo...
ciracirafm ciracirafm 19:59 11.07.2013

Re: Anketa

Slazem se sa vama.
Dobar fizicar mora da se (ne podjednako,naravano)dobro snalazi u oba dela,pogotovu u danasnje vreme ,kada racunari odradjuju toliki posao.Ipak i dalje smatram da inzenjer ne moze da stvara bez prethodnog,u nauci utemelejnog saznanja.
Nemam strah od toga da ce naucni "larpurlatizam" odumreti zbog finansijske neisplativosti.Uvek ce na ovoj planeti biti dovoljno ljudi koji ce radost saznjanja do tada nepoznatog pretpostaviti kratkotrajnoj slavi neke blistave akademske karijere i ustaljenjoj kolotecini u kojoj je ostvarena.
Zaista,lepa tema za jedan poseban blog
lady_d lady_d 07:26 12.07.2013

Re: Anketa

Ima nas koji se naukom bavimo jer to volimo...jer nas zanima i kad nesto sto je vazno za primenu radi a podjednako i kad ne radi (jer elem zasto?!). Ono sto mene kao osobu koja se bavi tim poslom uvek naljuti su te podele, to izmisljanje da su elem teoreticari Bogom dani, samo oni sve znaju i razumeju, mi ostali nesto kao prckamo (i ta podela je vidljiva u Srbiji i u svim post komunistickim zemljama...dobra tema za razmisljanje zasto je to tako).
Moj pogled na sve to je da nema podela, a rezultati su vidiljivi samo u kohezijama svih pametnih glava koje se u jednom timu nadju, sad neko u timu bolje barata eksperimentom, neko formulama a neko pak zna kako da sve to da tako kazem unovci.
Izrazit sam protivnik ukidanja finansiranja u tzv basic research... jer kao sto mu i ume kaze...bez baze nema ni nadogradnje (da ne budem pogresno shvacena)
ivana23 ivana23 20:48 10.07.2013

***




Kada sam otvorila sajt Muzeja bas sam se postidela! I cinjenicno i gramaticki...

LINK

Jelica Greganović Jelica Greganović 20:53 10.07.2013

Re: ***

Blam...
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:05 10.07.2013

Re: ***

Kad smo već kod blama...



"Ažuriranje sadržaja"?! Eeeee...
G r o f G r o f 22:58 10.07.2013

.



Kazezoze Kazezoze 23:04 10.07.2013

tesla na tedu

evo i sjajne interprentacije iluzioniste marca tempesta na tedu - link
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:23 10.07.2013

Re: tesla na tedu

Zaista, sjajna

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana