Budućnost| Obrazovanje

Novi ministar/ka prosvete

nurudin RSS / 15.08.2013. u 21:02

 

  Лепо се види – одговори Дон Кихот  –  да ниси упознат са пустоловинама: оно су дивови; а ако се бојиш, уклони се одатле и с раздаљине се моли, јер ући ћу у страшну и неједнаку битку са њима.

 

dkihot_16.jpg

Последњих дана актуелна је реконструкција Владе, већина нас је изгледа прилично докона, па данима полемишемо ко ће бити нови министри. Неће нам ни нови ни стари министри очистити неочишћена дворишта, прочитати непрочитане књиге, средити несређене колегијалне односе...
Много тога неће, а ипак верујемо да је реконструкција Владе кључно државно питање. Или опште не верујемо ни у шта више него прежвакавамо празну сламу како бисмо убили обезглављено време, јер га не умемо углавити у  неомеђене просторе сопствене земље и сопствених жеља. Донедавно сам веровао да је у животу много важније да знам шта нећу, шта не желим од онога шта хоћу, односно шта желим. Елем, нисам желео, као ни многи, да проф. др Жарко Обрадовић буде министар просвете. Да не наводим разлоге, свима су углавном познати.

Дакле, Жаре више неће бити министар, бар не у овој Влади, и званично је поднео оставку – и то тик пре почетка нове школске године, отишао на одмор, и ако је – намучена душа, ако ништа друго колико је само испрозиван у последње време. Но, добро – о бившима све најлепше.

Шта просветни радници желе? Каквог министра? Данас слушам на телевизији да пољопривредици имају јасну идеју о томе каквог министра желе. Стиче се утисак да просветари немају. Или о томе мудро ћуте – то су бар научили за све ове године. Разноразни представници још разноразнијих синдиката заобилазе као киша око Крагујевца питање, односно конкретно именовање новог министра. Неко се усуди па рече: „Гашо Кнежевић је за сада био најбољи.“ Већина просветара понавља да министра очекују бројни проблеми – а ако бисте неког питали да наброји бројне проблеме, бојим се да би се број свео на два-три, евентуално четири. У економији и привреди је бар јасно – више прихода, мање расхода – јасно ко дан. И није проблем што су просветари ограничени па не могу да увиде проблем, већ ми се чини да је проблема толико много да и не могу да се подведу под један заједнички именитељ. Кажу позоришни људи – једна добра представа има хиљаду мана, а лоша представа само једну – не ваља. Стиче се утисак да је читав просветни систем једна много лоша представа.

Када хоћемо лошу представу да похвалимо, из куртоазије, често на питање: каква је представа? одговарамо: Лепи су костими. Добра је музика, а сценографија тек... Тако је и са просветним системом: имамо сјајне такмичаре, и међународне, одличне ученике, вуковце, петничаре, али... то је и даље лоша представа. Реч је, наиме о појединцима, али они нису слика система.

И ко ће да се прихвати овог ресора? Бојим се да многи неће. Мада, и сам не знам ко би заста могао да преузме овај бездан. Жаре на заласку рече – по реформама просвета већ јесте у ЕУ. Оно, јест, Жаре је у праву, али недајбоже да неко зачепрка по тим реформама видеће да иза њих стоје тоне папира, законских и подзаконских аката, правилника, изнема и додуна, семинара, едукација, завода и подзавода, канцеларија и подканцеларија, секретара и заменика – и да је силна форма угушила суштину.

Највише се по медијима спекулисало о будућем министру просвете, то само показује да је фотеља врло врућа и важна. Данас се јавила могућност да минстра замени министарка. Искрено, највише бих волео да дође неко са стране – ето, на пример из Финске, неко ко је учествовао у спровођењу њихових реформи. То, наравно, из моје удобне перспективе делује много лако, али вероватно није баш тако. Људи који ми падају на памет, а да су из Србије, углавном су пензионери у озбиљним годинама, или ни у најгорем могућем лудилу не виде себе у политици (мада просвета није политичко питање, већ питање од националног значаја), или нису међу живима.

Прихватљива решења, тренутно, за мене, била би Србијанка Турајлић и Вигор Мајић, директор ИС Петница.Ето, да помогнемо нашим политичарима, можда неко од вас има боље предлоге.

 



Komentari (213)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

iqiqiq iqiqiq 22:17 15.08.2013

Glasam za predlog

Прихватљива решења, тренутно, за мене, била би Србијанка Турајлић и Вигор Мајић, директор ИС Петница.

Ako možete i Srđana Ognjanovića da dodate, pa neka se rasporede ministar i dva državna sekretara...a pomoćnici ministra, to ne licitiram, jer zakonski moraju po konkursu da stignu i da opravdaju svoje pozicije
nurudin nurudin 22:21 15.08.2013

Re: Glasam za predlog

Ako možete i Srđana Ognjanovića


Што се мене тиче, уважавам Ваш предлог, надам се да Дачић неће имати ништа против... :)


Мада, не знад да ли сте видели да Ивица за министарку изгледа тражи Марицу из својих редова.

jejaso jejaso 00:19 16.08.2013

Predlog

Rasprava je ponovo krenula u raznim pravcima. Malo konkretnih predloga - mnogo humora. Nadam se da humor nije jedino sto nam je preostalo.

Ja bih volela da vidim u ministarskoj fotelji nekoga ko je zaista imao dodira sa decom. Recimo, Ranko Rajovic , iako nije prosvetne struke.

Ranko Rajović, lekar specijalista interne medicine,otac četvoro dece, osnivač Mense Jugoslavije (danas Srbije), osnivač Odseka za darovite Mense Srbije – NTC, Nikola Tesla centar. Od 2000 godine član Borda direktora svetske Mense, a od 2010. godine predsednik Komiteta svetske Mense za darovitu decu. Autor programa NTC sistem učenja koji je akreditovan u Srbiji (za stručno usavršavanje vaspitača i učitelja) od 2009 godine. Program se sprovodi ili je u fazi pilot istraživanja u 12 država (Norveška, Slovenija, Hrvatska, Italija, Švajcarska, Rumunija, Bosna, Crna Gora, Izrael, Mađarska, Česka i Srbija). Autor priručnika za roditelje: IQ deteta-briga roditelja

Šta kažete? Imate li još nekog kandidata ? Prihvatam i opciju Srbijanka ili Vigor
stasava stasava 00:58 16.08.2013

Re: Predlog

Ja bih volela da vidim u ministarskoj fotelji nekoga ko je zaista imao dodira sa decom. Recimo, Ranko Rajovic , iako nije prosvetne struke.

Sjajan čovek, i kod nas par vrtića i škola rade po Mensinom programu, sa izuzetnim rezultatima.
nurudin nurudin 03:32 16.08.2013

Re: Predlog

stasava
Ja bih volela da vidim u ministarskoj fotelji nekoga ko je zaista imao dodira sa decom. Recimo, Ranko Rajovic , iako nije prosvetne struke.

Sjajan čovek, i kod nas par vrtića i škola rade po Mensinom programu, sa izuzetnim rezultatima.



Добар предлог, не мислим да је основни услов да човек мора да је радио у просвети -- већ је у основи идеја и програм који ће просвету довести у позицију да у њој раде само особе којима је заиста место у просвети. Јасни критеријуми, циљеви и исходи.

Да додам, пошто су већ нашли министра економије, може и проф. Зец да дође у обзир. Неопходни су људи који јасно уочавају проблеме и имају конкретна решења, а не министри који су срећни што ће нова школска година почети на време, као пређашњи...
Jukie Jukie 08:37 16.08.2013

Re: Predlog

jejaso
Rasprava je ponovo krenula u raznim pravcima. Malo konkretnih predloga - mnogo humora. Nadam se da humor nije jedino sto nam je preostalo.

Pa kao u svakoj krizi kad je dno dna... crni humor na svoj račun

Činjenica je da ne možeš nikako da budeš dobar ministar prosvete, tj. kao u gužvi u autobusu - kako god se promeškoljiš nekoj interesnoj grupi zasmetaš

Nastavnici moraju da budu otpušteni jer nema dece kojoj bi predavali
Jednostavno je nemoguće elegantno se izvući iz te situacije
iqiqiq iqiqiq 09:18 16.08.2013

Re: Predlog

Činjenica je da ne možeš nikako da budeš dobar ministar prosvete, tj. kao u gužvi u autobusu - kako god se promeškoljiš nekoj interesnoj grupi zasmetaš

Nastavnici moraju da budu otpušteni jer nema dece kojoj bi predavali
Jednostavno je nemoguće elegantno se izvući iz te situacije

Pa neka se promeškolji pa da vidimo ko otpada. Ako otpadaju nastavnici, treba da postoji dobar socijalni program, naravno da nije u redu da ljudi umiru od gladi jer nema dovoljno dece. Dece nema dovoljno jer umiru od bolesti, a nema ko da ih leči
Evo tri bloga imate koja su povezana: ministarstvo finansija, ministarstvo zdravlja i ministarstvo prosvete. Ako tri ministra neće da sednu da se dogovore kako da se institucionalno i pravno reše pomenuti problemi, a sa osnovnim ciljem ZAŠTITE DECE (dobro obrazovanje, dobro zdravstvo) onda ih treba, izvini na izrazu, govnavom motkom oterati, a ne davati im po medijima prostor da se slikaju i pričaju gluposti.
iqiqiq iqiqiq 11:26 16.08.2013

Re: Predlog

Rasprava je ponovo krenula u raznim pravcima. Malo konkretnih predloga - mnogo humora. Nadam se da humor nije jedino sto nam je preostalo.


uvek je tako, rasplinemo se i zezamo se....licitirati sada za nekog pouzdanog ministra prosvete je rano, jedino ako se raspišu izbori pa promenama političkih partija dobijemo šansu da nekoj od njih damo savet koji je ministar dobar. To se neće desiti a ni ovi kandidati koje pominjemo neće biti uzeti u obzir, jer ne pripadaju politici.

Ono što možemo konkretno da uradimo je spisak predloga/zahteva koji ćemo poslati novoj ministarki/ministru. Pa neka uvaži trećinu, desetinu od spiska, nešto smo uradili.

A i ne moramo, možemo da nastavimo da se zezamo po blogovima, tako je lakše.
nurudin nurudin 15:45 16.08.2013

Re: Predlog

Nastavnici moraju da budu otpušteni jer nema dece kojoj bi predavali
Jednostavno je nemoguće elegantno se izvući iz te situacije



Сагласан сам, али и да се смање одељења. И који наставници да отпадну? Да не причам за кокретне примере како се одлучује ко остаје а ко иде -- углавном иду они који су највише радили, и који нису аминовали све што директор каже -- а остану потуљени који се једва одвуку до учионице, јер их мрзи и да живе (није лепо да причам овако о колегама, али је истина).

Са друге стране, овде се затварају одељења а на Косову постоје одељења са по 4 или 2 ученика -- читав наставни кадар. Постоје аутобуси који могу да превезу децу, то је пола сата вожње, највише -- не, одељења се по сваку цену одржавају. У школи 30 ученика, а на седници Наставничког већа 70 професора. А при том од 70 наставика отприлике је 15 највише и у најбољем случају квалификовано за то што ради.

5000 просветних радника треба да иде у пензију -- ове године, па то је неупоредиво са бројем оних који су вишак. А, и вишак се пумпа. Приме за један пуни фонд по пет наставника, онда један остане без једног часа -- он се рачуна у технолошки вишак.


Једно питање за оне који знају? Да ли професори страних језика морају да имају најмање по 15 ученика у групи по новом Закону? Ја то нисам успео да нађем -- односи се на гимназије и средње стручне школе.

zack2jack zack2jack 06:56 16.08.2013

...

Прихватљива решења, тренутно, за мене, била би Србијанка Турајлић и Вигор Мајић, директор ИС Петница.Ето, да помогнемо нашим политичарима, можда неко од вас има боље предлоге.



..da se nadovezem na predlog i podrzim isti. Srbijanka bi bila sasvim OK resenje za novu ministarku prosvete.

Medjutim. Ni reci o novom ministru finansija? Pa to je najaktuelnija tema trenutno u Srbiji. Pri tome se sankcionise i cenzurise svaka otvorena polemika ili kritika o tom coveku... Que pasa?
maksa83 maksa83 07:34 16.08.2013

Re: ...

Medjutim. Ni reci o novom ministru finansija? Pa to je najaktuelnija tema trenutno u Srbiji. Pri tome se sankcionise i cenzurise svaka otvorena polemika ili kritika o tom coveku... Que pasa?

Kako se sankcioniše i cenzuriše?
Eno reanimator pokrenuo incijativu da mu se priredi doček ispred Skupštine.
zack2jack zack2jack 08:06 16.08.2013

Re: ...

maksa83

Kako se sankcioniše i cenzuriše?
Eno reanimator pokrenuo incijativu da mu se priredi doček ispred Skupštine.



..pardon Makso. Mislio sam da je blog nesto na temu sledece gej parade(rainbow), retrospektive Orgazma, Lepih sela te rata u Bosni, kad ono?

Laza!

Upravo citam komentare, veoma me interesuju. Hvala za link!
nurudin nurudin 15:48 16.08.2013

Re: ...

Ni reci o novom ministru finansija? Pa to je najaktuelnija tema trenutno u Srbiji. Pri tome se sankcionise i cenzurise



Неће бити да је тако -- ЕХ је први најавио Лазара, а било је и блогова касније.

Иначе, свака част за Лазара, мудар избор -- нека проба, ови су јахали толике године, па ништа -- ако и погреши, ја му опраштам.


И, да -- КОСОВО ЈЕ СРБИЈА!
zack2jack zack2jack 16:03 16.08.2013

Re: ...

nurudin
И, да -- КОСОВО ЈЕ СРБИЈА!




..Kosovo & Metohija, severna Makedonija, poveci deo Hrvatske: Karlobag-Ogulin-Karlovac-Virovitica, Repulika Srpska, Crna Gora?

Porfavor!
freehand freehand 16:13 16.08.2013

Re: ...

И, да -- КОСОВО ЈЕ СРБИЈА!

Edit: šta bi ti napisao u nastavnim jedinicama iz geografije i istorije?
Jukie Jukie 18:12 16.08.2013

Re: ...

freehand
И, да -- КОСОВО ЈЕ СРБИЈА!Edit: šta bi ti napisao u nastavnim jedinicama iz geografije i istorije?

Tamo raste endemična vrsta biljke koja se zove kosovski božur, u Metohiji ima dosta stabala subendemičnog drveta koje se zove pitomi kesten, nekada davno su na samom polju živele ptice velike droplje o čemu postoje podaci Matvejeva iz 1950, u epskim pesmama se pominju gavranovi i orlovi koji se hrane leševima konja i junaka pa bismo malo pričali o diverzitetu ptica grabljivica Balkanskog poluostrva nekad i sad
freehand freehand 19:32 16.08.2013

Re: ...

Jukie
freehand
И, да -- КОСОВО ЈЕ СРБИЈА!Edit: šta bi ti napisao u nastavnim jedinicama iz geografije i istorije?

Tamo raste endemična vrsta biljke koja se zove kosovski božur, u Metohiji ima dosta stabala subendemičnog drveta koje se zove pitomi kesten, nekada davno su na samom polju živele ptice velike droplje o čemu postoje podaci Matvejeva iz 1950, u epskim pesmama se pominju gavranovi i orlovi koji se hrane leševima konja i junaka pa bismo malo pričali o diverzitetu ptica grabljivica Balkanskog poluostrva nekad i sad

Juki... Drž' se ti mrmota i vombata.
nurudin nurudin 19:38 16.08.2013

Re: ...

freehand
И, да -- КОСОВО ЈЕ СРБИЈА!

Edit: šta bi ti napisao u nastavnim jedinicama iz geografije i istorije?



Вера ми забрањује да ти кажем.
freehand freehand 19:45 16.08.2013

Re: ...

nurudin
freehand
И, да -- КОСОВО ЈЕ СРБИЈА!

Edit: šta bi ti napisao u nastavnim jedinicama iz geografije i istorije?



Вера ми забрањује да ти кажем.

Što? Koja je to vera koja takve stvari zabranjuje?
Mislim, ja duboko verujem da bi dobio oprost i od Ane i Kajafe, i Latinke i Biljke.
Možda uz malu pokoru i samobičevanje uz Manifest KP.


nurudin nurudin 19:56 16.08.2013

Re: ...

Koja je to vera koja takve stvari zabranjuje?


Ово је и сувише интимно питање.


Mislim, ja duboko verujem da bi dobio oprost i od Ane i Kajafe, i Latinke i Biljke.


Е, ал' ми зато Борка не би опростила!


Možda uz malu pokoru i samobičevanje uz Manifest KP.


То можда ваша вера тако функционише, код нас не -- једном контаминиран, за навекек...
freehand freehand 20:16 16.08.2013

Re: ...

едном контаминиран, за навекек...

To pričam sve vreme.
O dli čan termin!
gagathegreat gagathegreat 09:30 16.08.2013

trend je jasan

uvesti ministarku (rodna ravnopravnost) iz Finske koja ima najbolje rezultate na tom polju
za ministra poljoprivrede nekog iz Izraela ili Holandije
za ministra energetike iz Japana ( pa da najzad napakujemo atomske elektrane da se i nas plaše)
za ministra rudarstva nekog iz Južne Afrike
za ministra telekomunikacija biramo iz Singapura/Hongkonga
za ministra trgovine iz Turske ili Grčke ( uz uslov da prvo rasproda naše ministre)
iqiqiq iqiqiq 09:39 16.08.2013

Re: trend je jasan

ma dosta više tih zezanja o strancima u vladi...Imate akciju Danasa Ljudi velikog formata, dodajte profesore i direktore koji jesu velikog formata pa da vidimo ko je dovoljno hrabar da se prihvati mesta ministra. Pametne glave znaju šta ih čeka u državnoj upravi, pa verujem da bi se malo njih odvažilo da prihvati tu odgovornost.
nurudin nurudin 19:39 16.08.2013

Re: trend je jasan

za ministra trgovine iz Turske ili Grčke ( uz uslov da prvo rasproda naše ministre)


Ово је услов над условима. :)
vladaxy vladaxy 10:36 16.08.2013

Pogrešno pitanje

Шта просветни радници желе? Каквог министра?

Valjda treba da pitate korisnike vaših usluga šta žele?

A da zaboravio sam, nas niko ništa ne pita. Prisiljeni smo da plaćamo i koristimo vaše usluge pod pretnjom kazne (tzv. prodavanje cigle). I zato je apsolutno svejedno ko će biti novi ministar.
Jukie Jukie 11:34 16.08.2013

Re: Pogrešno pitanje

Ko su u ovom slučaju korisnici i ko su usluge?
Možda su korisnici državna tela i megatrend, škole štancuju građane kakvi im odgovaraju
Možda su korisnici nastavnici, dobijaju plate
Možda su korisnici roditelji, znaju da im deca bar pola dana nisu na ulici a daju im se i petice da mogu da se duvaju pred komšijama i rodbinom
Deca sigurno nisu korisnici, ona bi radije bila na igralištu i pred kompjuterom/televizorom
vladaxy vladaxy 14:02 16.08.2013

Re: Pogrešno pitanje

Ko su u ovom slučaju korisnici i ko su usluge?

Korisnici usluga - roditelji koji šalju svoju decu u škole (šalju i plaćaju na prisilnoj osnovi)

Pružaoci usluga - ministarstvo obrazovanja i nastavni kadar (nametnuti, po birokratskim kriterijumima)

Usluga - obrazovanje dece (bubanje gomile budalaština, opet po birokratskim kriterijumima, u raspalim školama)
iqiqiq iqiqiq 14:55 16.08.2013

Re: Pogrešno pitanje

vladaxy

I sad da te opijemo i nateramo da potpišeš da ćeš biti ministar prosvete, kad se probudiš i vidiš da si dobio ovlašćenje da radiš taj posao, šta bi uradio?
nurudin nurudin 15:25 16.08.2013

Re: Pogrešno pitanje

vladaxy
Ko su u ovom slučaju korisnici i ko su usluge?

Korisnici usluga - roditelji koji šalju svoju decu u škole (šalju i plaćaju na prisilnoj osnovi)

Pružaoci usluga - ministarstvo obrazovanja i nastavni kadar (nametnuti, po birokratskim kriterijumima)

Usluga - obrazovanje dece (bubanje gomile budalaština, opet po birokratskim kriterijumima, u raspalim školama)


Част изузецима, до сад ниједан родитељ није дошао до школе са захтевом: желим да моје дете тај и тај наставник више научи, или да сугерише да неко од колега не ради како ваља (знам, плаше се "одмазде", често ће рећи), али зато не штеде ни речи, ни пријатељства, ни познанства, ни снаге, а неки ни новац да њихово дете има све петице, или да не полаже...

Родитељи нису организовани -- апсолутно нисам сагласан, савршено су организовани када су у питању циљеви које су сами себи поставили.

Дакле, нека каналишу снагу у другом правцу -- само се једна група родитеља организовала када је био скандал око мале матуре, друга је ћутала, већина.
Ако на крају школске године сви имају петице, зашто родитељи ћуте? Зашто се не побуне? Неће, јер знају да ће следеће године можда баш њиховом детету фалити једна оцена да буде скроз одлично (родитељима је, част изузецима, то најважније).



iqiqiq iqiqiq 15:29 16.08.2013

Re: Pogrešno pitanje

ahaha, sad ćemo na taj nivo da spustimo priču i jesi delom u pravu, evo čitala sam o tom prvom pokušaju http://www.vreme.rs/cms/view.php?id=1116031.

Ali na blogu kod Kru kad sam pomenula da mi se ne dopada plan i program i još tako nešto Bocvena se lecnula i izokola mi poručila da ne bi trebalo da se mešam u ono što mi nije posao/struka. Kad razmislim, u pravu je.

Dakle hajde šta nastavnici očekuju/žele da roditelji urade, pa da od toga krenemo

nurudin nurudin 15:53 16.08.2013

Re: Pogrešno pitanje

Dakle hajde šta nastavnici očekuju/žele da roditelji urade, pa da od toga krenemo


Да, у праву сте, мало "спуштамо" расправу на ниво који не приличи, али је питање на месту.

Све док су родитељи и наставници супротстављене стране, нема напретка. Они требе да буду партнери усредсређени ка заједничком циљу. Министар мора да јасно постави и дефинише циљ, јер ми бауљамо.


iqiqiq iqiqiq 16:08 16.08.2013

Re: Pogrešno pitanje

Да, у праву сте, мало "спуштамо" расправу на ниво који не приличи, али је питање на месту.

Nemoj molim te da se vivkamo.
Mislim da nije naodmet probati i taj nastup roditelji-nastavnici. Rekoh već ako sistem ne funkcioniše često ljudi mogu i u takvoj anarhiji da pronađu način opstanka

To bi značilo da roditelji i nastavnici budu u dogovoru, pa da nastavnici recimo prilagode planove i programe, a mi svi pred inspekcijom kao roditelji da tvrdimo da se držite nastavnog plana. I već tako, krenemo da mimo sistema rešavamo zajedno probleme. A ono malo birokratije što je u sistemu neka bude i dalje sama sebi svrha, ali ne i šteta nama korisnicima i vama pružaocima usluga
iqiqiq iqiqiq 16:13 16.08.2013

Re: Pogrešno pitanje

Дакле, нека каналишу снагу у другом правцу -- само се једна група родитеља организовала када је био скандал око мале матуре, друга је ћутала, већина.

ej nisu ćutali, penili su svi, i roditelji i nastavnici pa čak i direktorka, bar u mojoj školi, tj gde moje dete ide, ali to je sve ostalo u četiri zida škole, dobro nije malter otpao koliko su svi bili besni...i prošlo...sada se opet svi vratiše da se bore sa svakodnevicom...
Jukie Jukie 18:20 16.08.2013

Re: Pogrešno pitanje

iqiqiq

To bi značilo da roditelji i nastavnici budu u dogovoru, pa da nastavnici recimo prilagode planove i programe, a mi svi pred inspekcijom kao roditelji da tvrdimo da se držite nastavnog plana.

Nešto kao pisanje IOPa i modifikacija za svu decu redom?
razmisljam razmisljam 23:18 16.08.2013

Re: Pogrešno pitanje

nurudin


Част изузецима, до сад ниједан родитељ није дошао до школе са захтевом: желим да моје дете тај и тај наставник више научи, или да сугерише да неко од колега не ради како ваља (знам, плаше се "одмазде", често ће рећи), али зато не штеде ни речи, ни пријатељства, ни познанства, ни снаге, а неки ни новац да њихово дете има све петице, или да не полаже...


Ћутала сам док ми Мало Дете није завршило осмољетку. Да, плашила сам се одмазде и проблема разних врста. С обзиром да је кроз читаво основно школовање била подвргнута вршњачком шиканирању ( коме нисам успела да доакам ни силним разговорима са свима надлежнима иако је школа била у програму против истог / Не могу да се сетим како се зваше, али знам да сам присуствовала предавањима, као и родитељи друге ненасилне деце - родитељи малих силеџија, наравно, нису нашли за сходно да дођу. / ), рачунала сам да јој не треба и наставничко.
Онда сам отишла у школу и разредној рекла да тај и тај наставник ради тако и тако, а онај не ради никако... Редом. Све рачунајући да ће се нешто предузети и да ће нека друга деца имати користи од тога.
Одговорила ми је да се то у колективу зна, али да нико ништа не може да учини.

Родитељи нису организовани --


Нису. Покушавала сам да покренем разне акције, пре свега хуманитарне ( плаћање ужине, набавка уџбеника, улазнице за позориште за сиромашну децу... ). Причала о томе на родитељским састанцима. Нико ме није подржао, па чак ни учитељица ни разредна.
Толико о томе.

Извињавам се за скретање с теме, али морала сам ово да кажем.

Нурудине, честитке за ВИП.
Не посустај. Радиш праве ствари и то мора довести до некаквог ефекта, само треба бити упоран и стрпљив.


nurudin nurudin 23:55 16.08.2013

Re: Pogrešno pitanje

Родитељи нису организовани --



Нису. Покушавала сам да покренем разне акције, пре свега хуманитарне ( плаћање ужине, набавка уџбеника, улазнице за позориште за сиромашну децу... ). Причала о томе на родитељским састанцима. Нико ме није подржао, па чак ни учитељица ни разредна.


Видите, уместо да енергију каналишу и усмере на праве ствари, они тада ћуте, а да су оцене биле у питању -- охохо! да знате како би се подигли када би требело да се организују за оцене. С друге стране, тичу их се само сопствена деце, ту недостаје родитељска епатија што ми је веома чудно, нисам родитељ, али не капирам то како неко може да води рачуна само о интересу сопственог детета, а да га се друга деце не тичу...То је заиста тако! Чак, спремни су да понизе и увреде туђе дете како би истакли своје, то је готово феномен, забрињавајући.


Одговорила ми је да се то у колективу зна, али да нико ништа не може да учини.


Могу, али неће -- то је лаж да не могу, иде се линијом мањег отпора, неће да се замера са колегама. Лажна солидарност, а међусобно се оговарају.

Нурудине, честитке за ВИП


Хвала!

Не посустај.



Капља камен дуби. :)
iqiqiq iqiqiq 08:53 17.08.2013

Re: Pogrešno pitanje

Онда сам отишла у школу и разредној рекла да тај и тај наставник ради тако и тако, а онај не ради никако... Редом. Све рачунајући да ће се нешто предузети и да ће нека друга деца имати користи од тога.

Ista priča, posle mi je dete nadrljalo što sam otišla na iskreni razgovor. Stalno govorim u celom društvu su nam zavladali mini tirani i mini mafija, samo tačkasto možeš još da naiđeš na istomišljenike.

Što me dovodi do zaključka, da ili sam u teškoj manjini, pa mi ostaje samo to da prihvatim, ili je većina protiv ovakvog društva/stanja ali su zapali u neki specijalan psihički mod (koji uključuje i nedostatak empatije prema bilo kom drugom osim samog sebe i svojih potomaka).

Kada tako javno dreknem na tim sastancima roditelja, u najboljem slučaju mi krišom posle prilaze i pognuta pogleda, zaverenički, "dolivaju ulje na vatru", potvrđujući sve što sam i sama navodila, a često me pune novim informacijama.

Meni prosto muka od toga iskreno da vam se izjadam. Kao da nisu ljudska bića, nego krpe, što reče onaj momak Vitez u svom blogu, ljudi totalno izgubili samopoštovanje.
iqiqiq iqiqiq 15:36 16.08.2013

Pronalazak: rupa na saksiji

Kažu neki da je saradnja i stalni razgovor između zainteresovanih strana u nekoj oblasti ključ uspeha.

Za obrazovanje kažu da škole treba da budu povezane sa školskom upravom, školska uprava sa lokalnom privrednom komorom, lokalnom službom za zapošljavanje, lokalnim privrednicima i lokalnom samoupravom.

Kažu kada sve to povežeš i postoji dobra saradnja, svi problemi se rešavaju. Onda nije ni bitno jel ministarka plavuša ili crnka. Osim što ko narod volimo da vidimo lepu curu. taki smo...
blogov_kolac blogov_kolac 15:37 16.08.2013

kladionica

1. Radivoje Papović, kvota 1.80

SPS rektor Prištinskog univerziteta u njegovim zlatnim godinama 1991-1998, kojeg su se u pojedinim epizodama zbog doslednosti sa kojom je sprovodio konačno rešenje albanskog prosvetnog pitanja povremeno odricali i ograđivali se od njega čak i pripadnici najtvrđeg krila kosovskog SPS. Ali ako je njegov tadašnji "nema Šiptara - nema problema" pristup rešavanja kosovskog pitanja (deo vezan za obrazovanje) stvarno izazivao kontroverze, što se srpskih akademaca tiče, tu je od samog početka bila potpuna idila. Naime, pre i posle njega govorilo se u Srbiji da "svako može da završi osnovnu školu", a dok je on rektorisao po srpskoj kolevci govorilo se "svako može da završi Prištinski Univerzitet", što samo svedoči o kako se dobrom organizatoru i motivatoru radi, i ne bi bilo nikakvo inenađenje da posle samo dva mandata pod njim Srbija po procentu visokoobrazovanog stanovništva uskoči sa evropskog dna na vrh!

2. Mića Jovanović, kvota 2.60

Čovek koji je opismenio najviše nepismenih Srba odmah posle Vuka Karadžića, a uz to njegov Megatrend osim svoje važne prosvetiteljske uloge, već sada po broju "sposobnih & perspektivnih" kadrova koje izbacuje (računam tu i one koji ga istina nisu pohađali, ali ipak imaju diplomu sa njega) je na dobrom putu da pomuti slavu nekadašnje političke škole iz Kumrovca! Ne treba se plašiti eventualnog sukoba interesa između njega kao ministra prosvete i njega kao privatnog prosvetiteljskog poduzetnika, jer će on kao ministar biti potpuno kooperativan i neće se suprostavljati nikome, a naročito ne samome sebi kao vlasniku najvećeg privatnog univerziteta u Srbiji (dok se akademiku Bogoljubu ne dozvoli povratak).

3. Misteriozni Stranac, kvota 15

Probni balon sa mogućnošću angažovanja stranaca u vladi koji je pustio SNS naišao je na neočekivano dobar prijem u javnosti, i moguće da će možda i Ivica Dačić za resor Prosvete potražiti rešenje u tom smeru. Prednost ovakvog neobičnog rešenja je što bi SPS predlagač bio liušen svake odgovornosti za njegove propuste, a dičio bi se njegovim popularnim potezima, dok bi u pozadini SPS mašinerija mogla nesmetano u ovom resoru da radi sve što i do sada.


4. Mladen Obradović, kvota 35

I posle Obradovića - Obradović! Bio bi to najlogičniji izbor koji bi najbolje simbolizovao srpski put u Evropu, i evoluciju naših stremljenja: Dositej(Obradović) - Žarko(Obradović) - Mladen(Obradović). Sa takvim ministrom OBRAZ-ovanja Ivica Dačić bi kao ministar policije indirektno sam preuzeo ovaj resor od svoje stranke, čiji Mladen nije član, i koji naloge prima samo direktno od Boga lično (pravoslavnog naravno), majke Srbije lično, i onoga koji ima pristup njegovom policijskom dosijeu. I nemojte se iznenaditi ako pod teretom odgovorne funkcije mali skroz promeni ploču i koliko već 2014 bude izvikan za naj-Evropljanina!


5. Neko sasvim drugi, kvota 10

U Srbiji je sve moguće, pa tako i da neko koga nisam ovde pomenuo postane njen novi ministar prosvete.
blogov_kolac blogov_kolac 15:56 16.08.2013

Re: kladionica

iqiqiq
a gde ti je ova http://www.rtv.rs/sr_lat/politika/dijana-vukomanovic-ministarka-prosvete_414589.html

Ako je vest istinita, to verovatno znači nove izbore za koji mesec. Dotična potpredsednica je verovatno jedina normalna osoba koja se ikada dokopala tako visoke stranačke funkcije u SPS od njenog osnivanja do danas, i može biti samo privremeno/marketinško rešenje dok ne prođu izbori, a onda neko "čuvar feuda" rešenje ako se SPS opet dokopa ovog resora.
nurudin nurudin 16:01 16.08.2013

Re: kladionica




Ако ће мо да лицитирамо, имам и ја своју министарку, а научила је и српски...
iqiqiq iqiqiq 16:04 16.08.2013

Re: kladionica

blogov_kolac
iqiqiq
a gde ti je ova http://www.rtv.rs/sr_lat/politika/dijana-vukomanovic-ministarka-prosvete_414589.html

Ako je vest istinita, to verovatno znači nove izbore za koji mesec. Dotična potpredsednica je verovatno jedina normalna osoba koja se ikada dokopala tako visoke stranačke funkcije u SPS od njenog osnivanja do danas, i može biti samo privremeno/marketinško rešenje dok ne prođu izbori, a onda neko "čuvar feuda" rešenje ako se SPS opet dokopa ovog resora.

što si na kraj srca, možda im je došlo iz dupeta u glavu da je obrazovanje najvažnije i pitanje opstanka naroda
PS ni ja ne znam puno o njoj, ali mi deluje da ima nade da će ona raditi vredno, ako joj dopuste
nurudin nurudin 16:04 16.08.2013

Re: kladionica

Ako je vest istinita, to verovatno znači nove izbore za koji mesec. Dotična potpredsednica je verovatno jedina normalna



Нашао Ивица Марицу... :)

Је л' јамчите за дотичну?


Нико није прочитао у тексту да сам дотичну још синоћ поменуо.
nurudin nurudin 16:07 16.08.2013

Re: kladionica

da posle samo dva mandata pod njim Srbija po procentu visokoobrazovanog stanovništva uskoči sa evropskog dna na vrh!



ЕУ "захтева" повећење броја високообразованих,значи уклапа се -- зна човек негроманције. :)
stasava stasava 17:58 16.08.2013

Re: kladionica

blogov_kolac

Čovek koji je opismenio najviše nepismenih Srba odmah posle Vuka Karadžića, a uz to njegov Megatrend osim svoje važne prosvetiteljske uloge, već sada po broju "sposobnih & perspektivnih" kadrova koje izbacuje (računam tu i one koji ga istina nisu pohađali, ali ipak imaju diplomu sa njega) je na dobrom putu da pomuti slavu nekadašnje političke škole iz Kumrovca!


A, nisi u pravu, Kalimero osniva Agenciju protiv korupcije u obrazovanju.Prvo će da se pregledaju megine diplome(1.pitanje-Ko je bio u ispitnoj komisiji kada ste branili diplomski rad?)
stasava stasava 18:00 16.08.2013

Re: kladionica

nurudin



Ако ће мо да лицитирамо, имам и ја своју министарку, а научила је и српски...

Ma ti nešto mnogo oko Monike, da nisi davao privatne časove?
nurudin nurudin 19:46 16.08.2013

Re: kladionica

stasava
nurudin



Ако ће мо да лицитирамо, имам и ја своју министарку, а научила је и српски...

Ma ti nešto mnogo oko Monike, da nisi davao privatne časove?



Па, блам ми било да се рекламирам, ал' ајде кад сте ме већ провалили, јесам...

П. С. Све је било гратис, кућа части -- да не дођу после неки порезници још та беда да ме снађе. :)
freehand freehand 19:47 16.08.2013

Re: kladionica

nurudin
stasava
nurudin



Ако ће мо да лицитирамо, имам и ја своју министарку, а научила је и српски...

Ma ti nešto mnogo oko Monike, da nisi davao privatne časove?



Па, блам ми било да се рекламирам, ал' ајде кад сте ме већ провалили, јесам...

П. С. Све је било гратис, кућа части -- на не дођу после неки порезници још та беда да ме снађе. :)

Nije valjda ona Monika?
Saće zbog tebe da nas bombarduju!?
stasava stasava 19:53 16.08.2013

Re: kladionica

Па, блам ми било да се рекламирам, ал' ајде кад сте ме већ провалили, јесам...

П. С. Све је било гратис, кућа части -- на не дођу после неки порезници још та беда да ме снађе. :)

Jel bilo, ona tebi :"Sine, biće teško....."

nurudin nurudin 20:00 16.08.2013

Re: kladionica

stasava
Па, блам ми било да се рекламирам, ал' ајде кад сте ме већ провалили, јесам...

П. С. Све је било гратис, кућа части -- на не дођу после неки порезници још та беда да ме снађе. :)

Jel bilo, ona tebi :"Sine, biće teško....."




Тако некако, ма мнооого пријатна жена...

nurudin nurudin 20:02 16.08.2013

Re: kladionica

freehand
nurudin
stasava
nurudin



Ако ће мо да лицитирамо, имам и ја своју министарку, а научила је и српски...

Ma ti nešto mnogo oko Monike, da nisi davao privatne časove?



Па, блам ми било да се рекламирам, ал' ајде кад сте ме већ провалили, јесам...

П. С. Све је било гратис, кућа части -- на не дођу после неки порезници још та беда да ме снађе. :)

Nije valjda ona Monika?
Saće zbog tebe da nas bombarduju!?


Ма није она, какви -- упропасти онако дивног човека, са њом не бих ни за милион долара сарађивао...
laziiprevare laziiprevare 13:19 17.08.2013

Re: kladionica

Možemo započeti sa kvotama , dva kandidata su se izdvojila dok traje "Trka za pehar ministra prosvete" pod pokroviteljstvom predsednika Republike.


"Ne bežim od ministarskog izazova"

1.Dijana Vukomanović: "Bila sam Vukovac i student generacije ... doktorirala sam političke nauke na Beogradskom univerzitetu, koji je danas među 350 najboljih na svetu ... iskustvo od skoro 20 godina rada u naučno-istraživačkim institutima..."



2.Prof.dr Tomislav Jovanović:"nema podataka da li je bio Vukovac ... prosečna ocena na fakultetu 9.2, profesor ... prodekan, dekan na medicinskim fakultetima u Beogradu, Kragujevcu, Foči , Novom Sadu ...mentor i komentor 15 magisterijuma i 10 doktorata ... kandidat za akademika.

Posle 5. oktobra , progonjen i nepravosnažno presuđen u decembar 2005., kao bivši direktor RZZ sa grupom lekara iz Instituta za onkologiju i radiologiju u Beogradu, na zatvorsku kaznu u ”Aferi citostatici - prvi put ”.

U ponovljenom sudskom postupkom dokazao nevinost sa svim učesnicima u političkom procesu ,pravosnažno oslobođen .
iqiqiq iqiqiq 13:34 17.08.2013

Re: kladionica

prve tri reakcije
1. ovaj lik ima "issue" sa ženama, kada stalno neku grli
2. vidi sliku na zidu brrr
3. da sam na njenom mestu ne bih se smešila, nego ga prijavila za seksualno zlostavljanje, prošlo je vreme komunizma kada je svaka morala da se "smeši" na vip funkcionere
maksa83 maksa83 13:46 17.08.2013

Re: kladionica

1. ovaj lik ima "issue" sa ženama, kada stalno neku grli

Mrka?

Ne bre, on je prosto senzibilan i taktilan tip.

Velika maza takoreći.

Vidiš dole da ni Đilas nije uspeo da se izvuče.

iqiqiq iqiqiq 13:49 17.08.2013

Re: kladionica

maksa83

joooj, reci mi da je fotomontaža
maksa83 maksa83 13:52 17.08.2013

Re: kladionica

iqiqiq
maksa83

joooj, reci mi da je fotomontaža

Nije. Mrka ti je big cuddly teddy bear.
iqiqiq iqiqiq 14:29 17.08.2013

Re: kladionica

Nije. Mrka ti je big cuddly teddy bear.

How nice and touchy...all we need is love...onda ni njemu ne treba kinta...
ali što nas odvlačiš od teme, totalno zaboravih ministarku, ganulo me kako Mrka voli ljude
laziiprevare laziiprevare 14:37 17.08.2013

Re: kladionica



"Mića Jovanović, rektor Univerziteta Megatrend, navodi da je planirao da lideru SPS-a Ivici Dačiću predloži jednog dobrog kandidata za ministra prosvete – profesora dr Tomislava Jovanovića, koji predaje na Medicinskom fakultetu u Beogradu."

Mića Jovanović, rektor Univerziteta Megatrend, kaže da je za mogućnost da postane ministar prosvete saznao iz medija, ali mesto ministra prosvete ne bi prihvatio jer se ne slaže sa smenom Žarka Obradovića, zatim zato ne bi da zbog tako ozbiljnog posla zanemari Megatrend, i konačno zato što bi time bio u sukobu interesa.
blogov_kolac blogov_kolac 15:16 17.08.2013

Re: kladionica



2.Prof.dr Tomislav Jovanović

Ne mogu da procenim njegove trenutne šanse, ali kvota da je ova fotografija iz neke funkcionerske fotelje u plavo-žutoj odevnoj kombinaciji napravljena POSLE prošlogodišnjih izbora je 100!

maksa83 maksa83 15:38 17.08.2013

Re: kladionica

Ne mogu da procenim njegove trenutne šanse, ali kvota da je ova fotografija iz neke funkcionerske fotelje u plavo-žutoj odevnoj kombinaciji napravljena POSLE prošlogodišnjih izbora je 100!

To žuto mu je obukla žena da ga ne udari auto na pešačkom kad prelazi na crveno u uslovima slabe vidljivosti. Sigurno po jakni ima i zalepljene katadioptere.
laziiprevare laziiprevare 16:02 17.08.2013

Re: kladionica

Sa prvobitnih 1,15 kvota na trijumf "blondi u zagrljaju" (u pozadini fotografija "Doviđenja, deco!" ), porasla na 2,50.

Novom favoritu za trijumf dajem 1,50 posle oduševljenja publike fluorescentnim prslukom i "tajnog pisma" Miće Jovanovića "premijeru".
arianna arianna 19:38 17.08.2013

Re: kladionica

Novom favoritu za trijumf dajem 1,50 posle oduševljenja publike fluorescentnim prslukom i "tajnog pisma" Miće Jovanovića "premijeru".


Dobar je on profesor. Kad ti Toma, na predavanjima, objasni akcioni potencijal i natrijum-kalijum pumpu, ostane ti jasno za ceo život


Medicinska fiziologija je kraljica bioloških nauka
laziiprevare laziiprevare 21:30 17.08.2013

Re: kladionica

arianna

Mene nije i neće predavati Tomislav Nikolić. Možda gubim zbog toga, ali nema šanse.

Medicinska fiziologija jeste kraljica bioloških nauka, i ?

Kako je za vreme direktora fonda zdravstva Tomislava Jovanovića i ministra Bojića teško bilo biti bolestan, to možes da se raspitaš kod onih koji su preživeli "crvene đavole".

Zbog kohabitacije svako neka zauzme svoj stav, ovde ima malo o presudi, malo o kineskim lekovima i malo o Torlaku.



Ja sam dao nižu kvotu na njega . Šta ti kažeš, ko je bolji kandidat ?
arianna arianna 21:44 17.08.2013

Re: kladionica

Šta ti kažeš, ko je bolji kandidat ?


ja
iqiqiq iqiqiq 21:49 17.08.2013

Re: kladionica

arianna

hajde...glasamo za tebe...ali stavi/daj nam program kao Laza
laziiprevare laziiprevare 22:00 17.08.2013

Re: kladionica

ja


daj nam program kao Laza

Nemoj Lazu ...




...i "blondi" je shvatila:

Vučić je očigledno rešio da oporavi zemlju, ja se iskreno nadam da će i uspeti.

Sam Vučić i pored njegovih nadljudskih napora da se postigne napredak neće moći sam da to iznese bez podrške ostatka vlade.

Uz našu pomoć, Vučić može da ostvari plan.

Ja verujem u Vučića do sada sam bila apolitična i niko me nije zanimao ! ...
arianna arianna 22:26 17.08.2013

Re: kladionica

hajde...glasamo za tebe...ali stavi/daj nam program kao Laza


ko još to čita, naročito kad je prosveta u pitanju

i ajd recite pošteno: koliko vas je pročitalo Strategiju razvoja obrazovanja u Srbiji do 2020, koju je usvojila Vlada Srbije?

pripremiću ja program, za svaki slučaj



mariopan mariopan 09:36 18.08.2013

Re: kladionica

laziiprevare
Ja verujem u Vučića do sada sam bila apolitična i niko me nije zanimao ! ...

A ti si devojčica?

Što sam te ja zamišljala ovako?

arianna arianna 09:47 18.08.2013

Re: kladionica

mariopan
laziiprevare
Ja verujem u Vučića do sada sam bila apolitična i niko me nije zanimao ! ...

A ti si devojčica?



laziiprevare
Ja sam dao nižu kvotu na njega



ko god da si



mariopan mariopan 09:59 18.08.2013

Re: kladionica

arianna
mariopan
laziiprevare
Ja verujem u Vučića do sada sam bila apolitična i niko me nije zanimao ! ...

A ti si devojčica?



laziiprevare
Ja sam dao nižu kvotu na njega



ko god da si






Taktika zbunjivanja?

Ko god da je
laziiprevare laziiprevare 15:41 18.08.2013

Re: kladionica

Što sam te ja zamišljala ovako




A ti si devojčica?




ko god da si (A/S/L )








Taktika zbunjivanja




mariopan & arianna




blogovatelj blogovatelj 18:57 18.08.2013

Re: kladionica

Nije. Mrka ti je big cuddly teddy bear.


Dok Mrka šapom pritiska Đilasa, prisutni blagonaklono posmatraju, ne mogu a da ne primetim kako ih jedino Krka skenira andrićevskim pogledom.
blogovatelj blogovatelj 18:59 18.08.2013

Re: kladionica

Velika maza takoreći


Istovremeno i borac protiv homofobije.
mariopan mariopan 19:45 18.08.2013

Re: kladionica

laziiprevare

nurudin nurudin 20:43 16.08.2013

Овако се реформише школство...

На постојеће програме додаш оно што је избачено пре десет година, и тако...
21 дан пре почетка нове школске године прошириш већ преобимне програме...

[url=http://mpn.gov.rs/dokumenta-i-propisi/nastavni-planovi-i-programi/srednje-obrazovanje-i-vaspitanje/79-gimnazije/883-pravilnik-o-izmenama-i-dopunama-pravilnika-o-nastavnom-planu-i-programu-za-gimnaziju][/url]

iqiqiq iqiqiq 20:53 16.08.2013

Re: Овако се реформише школство...

strašno, to je kao ono "vođa misli za nas", neću u originalu da pišem...

Daj, kako se protestuje protiv ovakvih stvari, da li sindikati reaguju, imate li neke mreže aktiva iz svakog predmeta. Jaooj, a moje dete sada kreće u gimnaziju, ja sam mislila sada će biti malo bolje....
nurudin nurudin 21:41 16.08.2013

Re: Овако се реформише школство...

iqiqiq
strašno, to je kao ono "vođa misli za nas", neću u originalu da pišem...

Daj, kako se protestuje protiv ovakvih stvari, da li sindikati reaguju, imate li neke mreže aktiva iz svakog predmeta. Jaooj, a moje dete sada kreće u gimnaziju, ja sam mislila sada će biti malo bolje....



Ја сам шокиран "реформом" коју не може да отпрати ниједан уџбеник који тренутно постоји, нити је ово изводљиво да се на иоле квалитетан начин реализује.

Не, ово је сумануто -- не знам како је са осталим предметима, али за реализацију оваквог плана потребно је најмање 200 часова у првој и 300 часова у четвртој години.

(Само један од примера Корени из треће пребачени у четвру, плус остаје Време смрти или Тихи Дон враћен поред сега постојећег... Ма, да не набрајам -- брука.)

Ко то све може да реализује и који су ти ученици који могу да испрате овако обиман програм? Али, најважније -- овакав програм не прати ниједан постојећи уџбеник -- ниједан.
iqiqiq iqiqiq 21:45 16.08.2013

Re: Овако се реформише школство...

Али, најважније -- овакав програм не прати ниједан постојећи уџбеник -- ниједан

ahahahahaha pa u tom grmu leži zec, sada će da se štampaju novi.

Predlažem sajt na kome ćemo da okačimo elektronsku verziju udžbenika i da ne kupujemo nijedan novi, možda je suprotno zakonu o zaštiti intelektualnih prava, ali podržava zakon o zaštiti životne sredine.

Uh i posle Žareta, Žare, naravno kada nisu dubinski očistili sastav ministarstva. Zoki Kostić ostade, a on je bio glavni i odgovorni u Komisiji. Neka je sa srećom toj SPS ministarki sa takvom ekipom, ima kosa da joj otpadne od stresa, ako se iole ozbiljno dohvati da sređuje brljotine
nurudin nurudin 21:55 16.08.2013

Re: Овако се реформише школство...

ahahahahaha pa u tom grmu leži zec, sada će da se štampaju novi.



Нажалост, или на срећу не иде то тако брзо -- осим пар нових уџбеника који су се појавили за први разред, за све остале разреде монопол и даље држи Завод. Годинама исто. Док се не појаве нови уџбеници, остаје и ученицима и нама да се довијамо.
iqiqiq iqiqiq 22:07 16.08.2013

Re: Овако се реформише школство...

Katastrofa ,izvini što se uopšte šalim, sistem je potpuno truo

Naivno smo verovali da u prosveti nema para pa se zato ne grabe za taj sektor, ali vidim da ima raznih kanala da se namaknu pare: prodaja diploma, prodaja udžbenika, plaćanje radnih mesta i ne mogu svega ni da se setim.

Ne znam kako uopšte funkcionišemo
iqiqiq iqiqiq 21:01 16.08.2013

Da ne zaboravim

Da ti čestitam na VIP, ovo je prava prilika, nadam se da će onaj apel za obnovu gimnazije dati rezultata i predlažem da nas "iz prvog reda" izveštavaš kao insajder šta se dešava u školstvu. Pratimo budno i nadam se, počinjemo da razmišljamo, kako da budemo aktivni učesnici , a da ne "trpimo radnju" ni mi kao roditelji, ni vi kao nastavnici

I jako mi se dopada citat "лепо се види – одговори Дон Кихот – да ниси упознат са пустоловинама: оно су дивови; а ако се бојиш, уклони се одатле и с раздаљине се моли, јер ући ћу у страшну и неједнаку битку са њима."
nurudin nurudin 21:44 16.08.2013

Re: Da ne zaboravim

Da ti čestitam na VIP, ovo je prava prilika


Хвала!



"iz prvog reda" izveštavaš kao insajder šta se dešava u školstvu


Трудићу се. :)

Мада, има по искуству позванијих од мене, нпр. Таса, ал' се не јавља. :)
iqiqiq iqiqiq 09:36 17.08.2013

Kandidat- pitanje izabranom ministru

Iskoristiću pitanje koje se odnosi na statistiku praćenja takmičenja i postaviću je ministru/ministarki prosvete:

Koliko je takmičara učestvovalo u školskoj 2012/2013 na takmičenjima u osnovnim školama i srednjim školama i koje rezultate su postizali na opštinskim/gradskim takmičenjima.

Onda neka proba da pronađe osobu u Ministarstvu prosvete koja je za to zadužena i koja prati ove rezultate. Kada mi javi da ne zna ko se time bavi te da takvih podataka nema, jer niko ne smatra da treba da prati ovakve trendove, onda ću je zamoliti da pokrene sve dembelane iz NPS i drugih saveta, tela, agencija da dobro razmotre čemu služe ta takmičenja, kako su organizovana i podržana te kako to utiče na unapređenje nastave ali i same takmičare
Jukie Jukie 15:16 17.08.2013

Re: Kandidat- pitanje izabranom ministru

iqiqiq
na takmičenjima u osnovnim školama i srednjim školama

Da li đaci sa iopima učestvuju na takmičenjima po iopu, tj. ako imaju modifikovane standarde da li im se prave posebni testovi?
iqiqiq iqiqiq 19:01 17.08.2013

Re: Kandidat- pitanje izabranom ministru

hm, ne znam opet šta je IOP...ali me interesuje da li postoji plan i program za takmičenja i dodatnu nastavu ili to onako svako izbacuje iz rukava, bez neke strategije i sistema
Jukie Jukie 19:23 17.08.2013

Re: Kandidat- pitanje izabranom ministru

iqiqiq
hm, ne znam opet šta je IOP...ali me interesuje da li postoji plan i program za takmičenja i dodatnu nastavu ili to onako svako izbacuje iz rukava, bez neke strategije i sistema

Ma znaš šta je IOP, to je neka silna papirologija koja se piše za dete koje ima potvrdu da ne može da ide po ovom mejnstrim planu i programu,
a ako je dete nadareno tamo otprilike piše da nastavnik treba da mu dopusti da zna više nego što bi trebalo da zna samo to isto piše čarobnjačkim rečnikom
Ima neki pdf fajl, poveći, na internetu, sa sve case studies nekoliko dece (valjda izmišljene)

Za dodatnu nastavu mislim da nastavnik pravi plan i program u skladu sa onim što piše u planu i programu za redovnu nastavu
Dodatna nastava je recidiv vremena kada je jedini način da dete zna više nego što piše u udžbeniku bio da dođe na te specijalne časove gde mu nastavnik kaže više ili mu pokaže svoje učene knjige iz ormara
Sekcija je sa druge strane lepa stvar gde možeš da praviš plakate i performanse i ne moraju svi da budu iz istog razreda
(to je bar ono čega se ja sećam sa svoje metodike nastave sa fakulteta)

Za takmičenja koliko sam upoznat postoji dokument koji se svake godine donosi novi od Srpskog biološkog društva (i valjda drugih društava) gde pišu podaci tipa satnica, datum, sa koliko bodova je koje mesto (123) a sa koliko bodova se ide dalje, i piše do koje lekcije je gradivo za koji rang takmičenja (npr. za opštinsko zaključno sa bodljokošcima)
iqiqiq iqiqiq 19:30 17.08.2013

Re: Kandidat- pitanje izabranom ministru

Super si, otkrivaš mi skroz novi svet, pojma nemam kako to funkcionište. (Bare with me few minutes more )
Dakle šta se dešava posle takmičenja i dodatnih, jel se pišu isto neke povratne informacije i šalju nekom negde "za juče" hitno ili pošto je recidiv, tu ostave nastavnike na miru, a ovo se sve formalno otalja: dodatne i takmičenja

EDIT Jukie, bil ti hteo da budeš ministar?
nurudin nurudin 19:40 17.08.2013

Re: Kandidat- pitanje izabranom ministru

Jukie, bil ti hteo da budeš ministar?



Не, њега ћемо за дирекора Завода за унапређивање образовања и васпитања.

iqiqiq iqiqiq 20:41 17.08.2013

Re: Kandidat- pitanje izabranom ministru

Не, њега ћемо за директора Завода за унапређивање образовања и васпитања

Jukie Jukie 06:07 18.08.2013

Re: Kandidat- pitanje izabranom ministru

iqiqiq
Dakle šta se dešava posle takmičenja i dodatnih, jel se pišu isto neke povratne informacije i šalju nekom negde "za juče" hitno ili pošto je recidiv, tu ostave nastavnike na miru, a ovo se sve formalno otalja: dodatne i takmičenja

Posle takmičenja se piše posebna papirologija i pošalje negde, ja sam bio u školi koja je bila domaćin opštinskog takmičenja i poslali smo popunjenu papirologiju negde (tadašnja direktorka valjda zna gde tačno i kako)

Na višim nivoima nas sve baš briga kako ide jer je Srpsko biološko društvo to koje organizuje takmičenje, a Ministarstvo samo prihvata njihovo takmičenje kao jedino merodavno za poene za upis u srednju ako imaš prvo mesto (i valjda im da pare? ili to ide na neki drugi način)
Sa SBD praktično ne možeš da komuniciraš, to je neka obskurna organizacija koja organizuje ta takmičenja

I tako ti jedan dan dođe papir sa propozicijama takmičenja i pošto se podrazumeva da šalješ decu na takmičenje (a moguće je da ti piše i u spisku radne nedelje) ti radosno obavestiš decu da je školsko takmičenje tad i tad (ako si kao ja) ili kažeš malom Perici i maloj Jeleni da su oni ti koji idu na opštinsko (ako te i školsko takmičenje smara)

U svakom slučaju u školama gde sam radio duže od tri nedelje znam da đaci učestvuju na zilion takmičenja, ne samo na tim zvaničnim predmetnim, i pohvaljuju se na školskom sajtu bilo da je republičko iz fizike ili takmičenje u oslikavanju uskršnjih jaja ili kros ili šah ili pesmica Volim (ime opštine).

Što se tiče dodatne nastave, to je deo svakodnevnog posla nastavnika. Postoji poseban dnevnik (manji, sa drugačije išpartanim stranicama) gde se upisuje sve i svašta vezano za dodatnu i dopunsku nastavu, i to onda tako stoji sa ostalim dnevnicima ako neko nekada dođe da vidi.

Nejasan mi je ovaj deo gde pitaš da li se podaci o dodatnoj nastavi nekom hitno šalju. Dodatna nastava je (bar po definiciji) kada dođe njih nekoliko nadarenih i onda im održiš čas na tu istu temu kao na redovnom času, samo na višem nivou (tj. na nivou na kome ta određena deca stvarno procesuiraju predmet a ne na razvodnjenom nivou za njihove kolege iz odeljenja). Obično su to fina pametna i ljubazna deca i svima bude lepo i to je to.


EDIT Jukie, bil ti hteo da budeš ministar?

Ih, pa ako bih sproveo sve svoje zamisli u praksu, u osnovnoj školi ne bi postojali RAZREDI i roditelji ne bi znali koliko godina će im dete još ići u školu

iqiqiq iqiqiq 11:50 18.08.2013

Re: Kandidat- pitanje izabranom ministru

Jukie, hvala ti što me shvataš ozbiljno i što ozbiljno odgovaraš na pitanja.
Ceo princip sistematskog rada je da postaviš neka pravila, procedure, planove, programe i da ih sprovodiš. E posle toga dolazi korak posmatranja praktične primene i reakcije onih koji primenjuju sve ono gore navedeno.

Tu definitivno kod nas u svim sferama dolazi do prekida u lancu. Dakle ti imaš neki plan dodatne nastave, ne znam koliko su ti uopšte odrešene ruke (jel može svaki čas tvoje dodatne nastave da se održi u Botaničkoj bašti ili Prirodnjačkom muzeju ili negde u Obedskoj bari ili će ti tražiti licencu turističkog vodiča, ako razumeš šta pitam). Svejedno, ti primetiš da deca koja dolaze na dodatnu iskaču ovako ili onako iz plana dodatne nastave (koliko se to često ažurira u odnosu na stvarnost, jel, možda deca već kod kuće prčkaju sa bioautomatikom, genetski modifikovanim drvećem, a ti im pričaš nešto outdated) i onda ti treba nekome da pošalješ informacije da dodatna nastava zahteva unapređenje plana, jer to nećeš raditi kada postaneš Direktor Zavoda

U krajnjem koraku, kada bi postojao ovaj lanac, neko gore (svevišnji za koga niko DOLE ne zna ko je!!! to je posebna priča/tema) onda odradi svoj zadatak i sledeće školske godine unapređuje rad dodatne nastave.

Što se tiče takmičenja, tema je najozbiljnija i probaću da zakažem neki sastanak ako iko normalan dođe na funkciju. Mislim da je tu lanac potpuno iskidan i da delovi plutaju, da se pesnički izrazim. No bilo bi lepo da ove teme razradimo i onda stvarno probamo da dobijemo neki sastanak, jer pored svog zezanja na blogu, ja imam utisak da smo svi vrlo ozbiljni likovi i da ozbiljno shvatamo prosvetu i obrazovanje.
iqiqiq iqiqiq 12:05 18.08.2013

Re: Kandidat- pitanje izabranom ministru

Nejasan mi je ovaj deo gde pitaš da li se podaci o dodatnoj nastavi nekom hitno šalju. Dodatna nastava je (bar po definiciji) kada dođe njih nekoliko nadarenih i onda im održiš čas na tu istu temu kao na redovnom času, samo na višem nivou (tj. na nivou na kome ta određena deca stvarno procesuiraju predmet a ne na razvodnjenom nivou za njihove kolege iz odeljenja). Obično su to fina pametna i ljubazna deca i svima bude lepo i to je to.

Ako nisam razjasnila u prethodnom, ti ovde nemaš neke striktne odredbe, tj niko to ne proverava? Ostavlja se kreativnosti i inspekcija se ne brine mnogo šta radite na dodatnoj. Tu naravno kao i na redovnoj nastavi treba da bude neki plan ili ne. Zašto se ne prave sekcije između nekoliko škola u kraju ili neka saradnja između dece iz tog mesta u različitim školama koja žele više da nauče. Nekada imaš samo jedno ili dva deteta za dodatnu nastavu. Mislim ima tu potencijala za pravljenje "petnica" na nivou osnovnih škola u nekom mestu i saradnje mimo takmičenja, koja ionako ne služe ničemu više, pa su izmislili one bodove za upis u srednju školu (za koju se nadam da ću dokazati da je protivzakonita)
Jukie Jukie 13:20 18.08.2013

Re: Kandidat- pitanje izabranom ministru

iqiqiq
Nejasan mi je ovaj deo gde pitaš da li se podaci o dodatnoj nastavi nekom hitno šalju. Dodatna nastava je (bar po definiciji) kada dođe njih nekoliko nadarenih i onda im održiš čas na tu istu temu kao na redovnom času, samo na višem nivou (tj. na nivou na kome ta određena deca stvarno procesuiraju predmet a ne na razvodnjenom nivou za njihove kolege iz odeljenja). Obično su to fina pametna i ljubazna deca i svima bude lepo i to je to.
Ako nisam razjasnila u prethodnom, ti ovde nemaš neke striktne odredbe, tj niko to ne proverava? Ostavlja se kreativnosti i inspekcija se ne brine mnogo šta radite na dodatnoj. Tu naravno kao i na redovnoj nastavi treba da bude neki plan ili ne. Zašto se ne prave sekcije između nekoliko škola u kraju ili neka saradnja između dece iz tog mesta u različitim školama koja žele više da nauče. Nekada imaš samo jedno ili dva deteta za dodatnu nastavu. Mislim ima tu potencijala za pravljenje "petnica" na nivou osnovnih škola u nekom mestu i saradnje mimo takmičenja, koja ionako ne služe ničemu više, pa su izmislili one bodove za upis u srednju školu (za koju se nadam da ću dokazati da je protivzakonita)

Možda će neko ko trenutno radi u školi i predaje neki drugi predmet doći da objasni da je u međuvremenu donet neki zakon, akt, uredba, odredba, kojima se to precizno definisalo, ali kombinacija mog iskustva u radu u školi i onoga što su nam govorili na metodici (a išao sam na metodiku (auditing) i sa nekim kasnijim generacijama kod drugih profesorki da vidim da li se nešto modernizovalo) je sledeća:
-ne znam tačan naziv papira, ali postoji papir na kome su napisani nazivi časova (po jedan nedeljno) i šta će se raditi; posle moraš da napišeš pripremu kao za redovan čas.
-niko te naročito ne proverava šta radiš na dodatnoj nastavi, važno je naravno da imaš plan i pripreme i da je uvedeno u dnevnik da si držao nastavu
-dodatna nastava se najčešće svodi na pripremu učenika za takmičenje; čak nastavnik i učenik dolaze u suprotnu smenu i tu se spremaju, spremaju itd. Imao sam sreću da većinom ne radim u vreme takmičenja, u jednoj školi je druga nastavnica spremala "moju" učenicu a u drugoj đaci nisu prošli na sledeći nivo
-sekcija uglavnom uključuje razne aktivnosti i tu nisu uvek samo npr. osmaci nego svi koji se interesuju za tu aktivnost. Jedan primer uspešne sekcije bili su Ekomusketari iz Drinke, ne znam koliko su i dalje aktivni.
-Za saradnju među školama ne znam; držao sam predavanja na neutralnom mestu :) i vodio na teren decu iz različitih škola koje su nastavnice poslale preko organizatora (nevezanog za školu) koji je našao i mene i kontaktirao nastavnice; neke od nastavnica su išle sa nama kao što bih i ja išao na njihovom mestu
-ja sam svoje đake više puta vodio u Prir.muzej na događaje koje je Muzej organizovao a ja saznao, i kad smo već bili na Kalemegdanu onda sam im pokazao zaštićenu bukvu i pticu žutaricu (na svu sreću bilo je samo devetoro đaka jer nisam imao licencu za turističkog vodiča); grupu sa dopunske nastave sam vodio u obližnji park da uradimo praktičnu vežbu dok su ostale grupe to dobile da same urade za domaći;
-u onoj školi koje se nerado sećam su pokušali da me nateraju (druga nastavnica biologije) da vodim decu i u Pionirski grad na neka predavanja i takmičenje o pticama, ali iskreno nisam imao ni vremena ni živaca (ni para, navodno se ide onim privatnim minibusom) da se još i tim bakćem (a nije im potrebno jer sam i ja mogao sve to da im ispredajem), jer je raspored bio nenormalno pretrpan, nije ni čudo što je nastavnica završila na bolovanju, na svu sreću za par nedelja su mi rekli da će da preuzmu neku drugu nastavnicu
-što se tiče srednjoškolaca, čitao sam da postoji neka (biohemijska?) sekcija koja okuplja po par učenika iz raznih gimnazija
-nije mi baš lako da zamislim neke baš mnogo ozbiljne i komplikovane stvari koje sad đaci (uvek mislim na više razrede osnovne) rade na tom jednom času nedeljno, pa ako se to loše organizuje oni ostaju uskraćeni. Kad sam ja bio đak, sedeli smo oko stola i pričali (razmena znanja) i poredili razne enciklopedije. Jednom smo išli u Prir.muzej i zoovrt i jednom smo disekovali žabu. Danas deca isto tako imaju internet pa pronađu sve i svašta pa se međusobno dopisuju na fejsu (a nekidan sam čuo da postoji poseban sajt koji je kao fejsbuk za učenje). Mislim da je uloga nastavnika mnogo više u podršci i proveri da li učenikov projekat ide kako treba, i da su česti jednominutni, petominutni, virtuelni itd. razgovori značajniji nego da se dete pojavi u učionici u četvrtak sedmog časa da napokon ima neku interakciju sa predmetom na svom nivou dok inače luta u magli. Ja sam stalno pričao sa decom na hodniku pre škole, posle škole, na odmoru itd.
iqiqiq iqiqiq 13:44 18.08.2013

Re:rana orijentacija

Uh, dao si jako puno materijala, moraćemo to da obrađujemo na više blogova.
Šteta što smo spali na dijalog...
Sećam se sa Nurudinovog bloga "Dvojka ili život" da je puno rasprave bilo o svrsi ocena u osnovnoj školi, te je predlog bio da se ocene ukinu. Meni je to u prvom momentu bila jeres. Onda kada razmišljam, recimo da me kao učenika biologija ama ič ne zanima. Što bih se trudila da imam peticu, napor i za mene i za nastavnika, koga ću gnjaviti non stop da odgovaram itd da bi mi na kraju zaključio pet. Ako ništa ne upali, onda roditelji prete, podmićuju i na kraju Nastavničko veće namakne peticu.

Ako tog celog cirkusa nema, ti ćeš predavati biologiju celom razredu (dok te Nurudin ne izvuče i pošalje za direktora Zavoda). Ići ćemo u osnovnu školu zbog razloga koje si nabrojao kao citat Marka Tvena (što i jeste) Da ne bi vezivali tebi ruke kao nastavniku, možemo da pravimo fleksibilnije nastavne programe, a ako min prosvete neće ni da čuje, ostaje nam da napravimo IOP za svu decu (meni bi to bio mnogo bolji protest nego ono šetanje sa vremena na vreme po ulicama).

Pošto je osnovno školovanje obavezno neki će da budu dovoljno pristojni da odslušaju tvoje predavanje, a neki će želeti više, nešto što neće biti dodatna, sekcija, nego neki unapređen način rada sa talentovanom i zainteresovanom decom. Ostala će se baviti onim predmetima koji ih više interesuju. To bi moglo da se odradi ako bi se časovi smanjili na pola sata (osnovni obavezni nivo minimuma obrazovanja) a ostatak vremena omogućio da svi učenici 8 razreda npr ostatak vremena provedu dnevno na dodatnoj nastavi iz predmeta koje izaberu te godine.

Dakle osnovni nivo (trenutna 2, maks 3) dobiju svi a 4 i 5 sakupljaš u grupe i radite po predmetima. Biće klinaca koji će hteti dodatnu samo iz sporta - ok to su budući sportisti, njima ne treba biologija za 5, biće klinaca koji su srećni da provedu više vremena na jezicima-budući filolozi i najzad onih koji će hteti da se više dnevno bave biologijom-budući lekari, biolozi itd

Po broju časova koje su odslušali recimo od 5 do 8 razreda se i šalju u srednje škole, ako se bavio najviše tehničkim onda je za neku srednju stručnu jer ga to zanima, ako se bavio npr geografijom onga ga usmeravaš u neku školu koja ima društvena usmerenja itd.

Zvuči blesavo...ali eto i ja se prepuštam izazovu nepoznatog...

Ono što se ovime potencijalno ukida kao cilj/svrha obrazovanja su ocene/uspeh upisa u elitnu školu/pogrešna orijentacija učenika i najzad korpucija, jer kao roditelj nemam rašta potplaćivati jer nije bitno koju je dete ocenu dobilo, nego šta ga zanima i čime bi voleo da se bavi u daljem školovanju/budućoj profesiji
Jukie Jukie 15:49 18.08.2013

Re: Re:rana orijentacija

Moja zamisao je još komplikovanija i podobnija tehnološki modernom dobu 21.veka (od koga smo mi daleko 3-4 veka)

-Prvo napraviti standarde za sve predmete tako da su fino sitno graduisani i raspoređeni nekim logički naprednim redom.

-Onda dati svoj deci inicijalni test, da se dobiju podaci o tome koje standarde su savladala a koje nisu.

-Sada tu na red stupa specijalni softver (to je onaj tehnološki nedostižni nivo, ali kad smo pre deset godina uveli softver za upis u srednju školu kakav veliki američki gradovi tek sad otkrivaju, može valjda i to) koji koristi te podatke da podeli sve đake u školi u grupe od npr. 20-22 đaka po tome kojim đacima su najsličniji
Za one kojima matematika ne ide, to nije mnogo komplikovana matematika, ja sam svojevremeno za diplomski crtao dendrograme na taj način a kasnije kao nastavnik po rezultatima sociometrijskog testa podelio đake u grupe za gorenavedeni terenski rad. Dakle, ja to umem olovkom na papiru na kvadratiće da izračunam, pa može i softver, što je pogodnije ako škola ima npr. 500 đaka jer to traje.

-Pošto su svi đaci u odeljenju sada mnogo ujednačeniji po potrebama, ne gube vreme dok nastavnik predaje ono što su već savladali i onda mnogo brže grabe napred.

-Pošto nastavnici već umeju da koriste elektronski dnevnik, čim neki đak pokaže da je savladao standard to unose u elektronsku bazu podataka (a znam da neki nastavnici u Americi već sada imaju (ajpod?) nešto u šta stalno unose slične podatke)

-Softver stalno preračunava gde je koji đak na tom kontinuumu i ako neko treba da se pomeri u drugo odeljenje jer mu više odgovara to iskoči velikim slovima i pepsi služba reaguje

-Na kraju školske godine nastavnici se okupe na veću i odluče koji đaci su maturirali i mogu da krenu u srednju školu. To ne određuje softver jer je potreban human touch, i zbog situacija mozaičnog savladavanja gradiva koje si navela)

-Pošto se đaci stalno preraspoređuju po odeljenjima, na kraju niko ne zna koji bi razred neko "trebalo" da bude, pa nema stigme da je neko ponavljač. Nadarena deca mogu da završe OŠ godinu ili čak dve godine ranije jer su po malo preskakala.

Eto jedne zanimljive vizije
iqiqiq iqiqiq 16:01 18.08.2013

Re: Re:rana orijentacija

Eto jedne zanimljive vizije

BRAVO!
To je apsolutno izvodljivo, nešto slično rade u Irskoj u srednjoj školi, tj imaš nivoe težine A, B, C za svaki predmet i biraš koje ćeš predmete i koje težine, dakle fleksibilno
Čula sam za Kanadu da imaju isto tako neki fleksibilni sistem gde se deca stalno mešaju, nema klasičnog razreda/odeljenje.

Ovo tvoje je naprednija verzija, ali mi se dopada.

Isto tako imaš za argument čistu statistiku, kada uzmeš prosečnu ocenu iz nekog predmeta po razredu, tipa za sve osme razrede jedne škole, prosečna ocena iz biologije je 3,8. Tu odmah faktoriši sa nekim brojem 0.8 da dođeš do realne ocene (pošto moramo da uzmemo u obzir trendove u nas da se ocene dosta poklanjaju) i to će ti dokazati tvoju viziju da iz svakog predmeta imaš decu kojima ne treba maksimalni standard, niti pun fond časova. I isto tako da ima dece koja odskaču od proseka te im treba omogućiti naprednije i učestalije bavljenje predmetom.
Floria Floria 22:23 18.08.2013

Re: Kandidat- pitanje izabranom ministru

IOP je Individualni obrazovni plan, primenjuje se kod dece koja ne mogu ili veoma teško mogu da prate Natavni plan i program. Ne može da se primenjuje bez odluke interresorne komisije (koju čine i lekari)niti bez saglasnosti roditelja. Ne mora da se primenjuje sve vreme školovanja, može u jednom razredu da se primenjuje a u drugom ne, ako je procena da dete dalje može da prati program. Za onaj razred koji je učenik pohađao po IOP-u, u Svedočanstvu će to i stajati u napomeni. Za učenike koji nastavu pohađaju po IOP-u, nastavnik mora posebno da piše mesečne planove rada prilagođene njima. Osim IOP-a postoji i Individualizacija, to slično ali bez papirologije, odluka komisija, pristanka roditelja itd. i za kategoriju dece koja donekle mogu, ali teže da prate program. To je kada određenom učeniku prilazimo individualno, dopunska nastava, zahtevamo manje, dajemo lakše zadatke... To je inače svaki nastavnik od pamtiveka radio i radi i danas, ali se danas to stručno zove Individualizacija.
Inače, IOP može da bude i za darovite učenike, teoretski. U praksi nisam naišla ni jednom.
iqiqiq iqiqiq 07:49 19.08.2013

Re: Kandidat- pitanje izabranom ministru

Floria, hvala na dodatnim pojašnjenjima, nama roditeljima su sve to dragocene informacije. Naime nisam bila upoznata sa tim, a nikada nam niti direktorka škole niti razredna nije pričala o toj opciji. IOP može da bude i za pojedinačan predmet ili ne? Pošto dete može biti nadareno/uskraćeno za jedan segment a ne potpuno.

Mislim da je ceo taj sistem postavljen sa PRETPOSTAVKOM da će standardne planove i programe 90% pratiti u potpunosti a onda IOP za ekstreme u oba pravca (i one koji podbace ili prekorače). Moram da ponovo naglasim da se slažem sa Jukiem da su to sve recidivi i da verovatno zbog obimne papirologije koju pominješ, nastavnici nisu išli sa IOP masovno, A trebali su, i to u oba pravca, da se dokaže da su planovi i programi neprilagođeni. Druga normalnija opcija su ti aktivi, ali je Bocvena napisala da to niko ne uzima u obzir i da ceo trud aktiva obično propadne.

I hvala ti što si se uključila, imala sam utisak da Jukie i ja dosadjujemo ostalima.

Zapažanje: ima nastavnika koji su i posle decenijskog rada još uvek ostali progresivni sa idejama o unapređenju nastave, a evo Jukie ima takođe progresivne ideje, iako je nešto kraće proveo u školstvu. Kako povezati sve te ljude?

Činjenica je da ima kosmički dobrih ideja, ali to bi bio šok za uspavalu javnost, a obrazovanje nam zahteva jednu šok terapiju, jer se uglavnom dinosaurusi bave "unapređenjem", ako se uopšte bave, da budem malo cinična.
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 11:40 19.08.2013

Re: Kandidat- pitanje izabranom ministru

Floria
IOP je Individualni obrazovni plan, primenjuje se kod dece koja ne mogu ili veoma teško mogu da prate Natavni plan i program. Ne može da se primenjuje bez odluke interresorne komisije (koju čine i lekari)niti bez saglasnosti roditelja. Ne mora da se primenjuje sve vreme školovanja, može u jednom razredu da se primenjuje a u drugom ne, ako je procena da dete dalje može da prati program. Za onaj razred koji je učenik pohađao po IOP-u, u Svedočanstvu će to i stajati u napomeni. Za učenike koji nastavu pohađaju po IOP-u, nastavnik mora posebno da piše mesečne planove rada prilagođene njima. Osim IOP-a postoji i Individualizacija, to slično ali bez papirologije, odluka komisija, pristanka roditelja itd. i za kategoriju dece koja donekle mogu, ali teže da prate program. To je kada određenom učeniku prilazimo individualno, dopunska nastava, zahtevamo manje, dajemo lakše zadatke... To je inače svaki nastavnik od pamtiveka radio i radi i danas, ali se danas to stručno zove Individualizacija.
Inače, IOP može da bude i za darovite učenike, teoretski. U praksi nisam naišla ni jednom.


Ovo nije sasvim tačno.
Pre svega, za decu kojoj je potrebna dodatna podrška bilo iz kog razloga (smetnje u razvoju, invaliditet, nadarenost, dugotrajna bolest, problemi u ponašanju...) piše se pedagoški profil. U tom profilu piše se - utvrđuje šta sve dete već ume i zna, u čemu je dobro, kako uči, tj. koli stilovi učenja mu odgovaraju sa jedne strane, i sa druge strane, procenjuju se potrebe za podrškom.
Tek na osnovu profila i procene potreba za podrškom započinje se sa individualizacijom.
Rekoste da to svi prosvetni radnici rade od pamtiveka. Nažalost, ne bih se složila. Trebalo bi, ali nije tako.
Ukoliko dete i dalje ne napreduje, piše se IOP.
IOP ima "dva nivoa" - tzv. "prilagođeni", ili IOP 1 - kada se ne menja ono što dete uči već se menjaju metode podučavanja i načini ispitivanja i tzv. "izmenjeni" ili IOP 2 kada se menjaju strandardi, praktično se menja sadržaj onoga što dete uči. Ovo je potrebno samo za onu decu koja imaju intelektualne teškoće. Samo za ovu poslednju vrstu IOP-a potrebno je mišljenje interresorne komisije.
IOP može da se piše za deo predmeta, jedan predmet, grupu predmeta, ili sve predmete. Isto tako, za pojedine predmete može da se piše IOP 1 a za neke druge IOP 2.
IOP za nadarene je posebna vrsta IOP-a, i neko dete ga isto tako može dobiti samo za jedan ili za više predmeta. Nažalost, veoma retko se piše.
Proceduru za donošenje IOP-a može da pokrene škola, ali i roditelji.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana