Društvo| Moj grad| Život

Novi Sade moj najlepši grade, u tebi mi Srbija propade

Vlasta92 RSS / 19.09.2013. u 11:12

Peace-Dove-11480.jpg

Neću da lamentiram nad prošlim vremenima, kada su Novosađani, i Vojvođani uopšte, poistovećivani sa maskotom Lalom, koji sluša tamburaše i jede sataraš, rinflajš, bećar paprikaš, šnenokle, i crnim vinom farba brkove, dok su preko Save jeli gotovac, cicvaru, kajmak, jagnjeće sarmice, prebranac, i pili žutu osu.

A onda smo mi Vojvođani, naročito mi u Novom Sadu, u oktobru 1988. godine, pre bezmalo 25 godina, naglo shvatili koliko su zapravo po nas zdrave bakterije Streptococcus thermophilus i Lactobacilus bulgaricus, i počeli da pijemo jogurt. U revolucionarnim razmerama.

U međuvremenu, mnoge bakterije su evoluirale i navikle se na život u crevima čoveka, a i mi na njih. Kažu medecinari da nam telo ima 10 puta više mikroorganizama u crevima, nego sopstvenih ćelija. Ali, moja creva, a znam i creva mnogih drugih Novosađana, nikako da se naviknu i na isti takav odnos ludih i normalnih. Kada kažem ludi, mislim na sve koji se ne ponašaju po društveno prihvatljivim normama. Da ne ponavljamo kako smo žrtva politike i urušene ekonomije. Nismo samo mi, i drugi su regioni i gradovi u ovoj zemlji spali na kačamak - realno, a javno se šećkaju na kolenolomećim platformama i svoja lica guše u plastičnim sisama. Ne grudima, sisama. Čitam danas naslov u Blicu: „Ubistva, mačete, piromani, batinaši... Novosađani, šta se dešava sa vašim gradom?". Srbija nam se dešava, braćo, Srbija. 

No, mi, Novosađani, izgleda trenutno prednjačimo. Ne znam da li se to samo tako čini, jer se to od Novog Sada nije očekivalo, ili smo stvarno najgori? Lokomotiva najgora? Jel to zato što četiri godine nemamo načelnika policije? Ma, nije moguće, ne bi to dozvolilo Ministarstvo unutrašnjih poslova, to je neki slučajan propust. Pa, čak i to što nemamo glavnog policajca, jel ovi ostali bez njega neće da rade? Jel moguće da sav taj kriminal po školama ima veze sa tim? Sudstvo kažete? Zakon o obrazovanju? Uticaj medija na maloletničku delikvenciju? Zakon o sprečavanju sportskog nasilja i manipulacija navijačima? Zbog Vojvodina atonomija? Što zbog toga? Nema u međunarodnom pravu neke opšte prihvaćene definicije, ali autonomija se može definisati i kao sredstvo podele vlasti sa ciljem da se očuva jedinstvo države, pa ne vidim smisao...Zbog ekonomskog razvlašćivanja i mrcvarenja cele Vojvodine? Krize građanske opcije? Krize DS? Navalnih igrača SNS? Krize LSV? GMO? WTF?

Evo, sedim ovde sa grančicom u ustima i srca pred pucanjem od silne želje da na miran i kulturan način apelujem da nam se skinete više svi sa grbače i pustite nas na miru da se patimo sa kamenjem u bubrezima i tuberkolozom, kao sav normalan svet, a ne stalno neke politike, krize, trgovine, korupcije i sranja. Dizvinete na izrazu.

I pozdravite mamu vaššu. 

 

 



Komentari (295)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

hajkula1 hajkula1 20:00 19.09.2013

Re: A da malo

gedza.73
Ako bi moglo Srbima, ja bih bila zahvalna...sve dok nema Hrvatijanaca, Makedonijanaca, Slovenijanaca i ostalih vanzemljijanaca...Fala unapred.



Ovako kretenski naslov priliči tabloidnim novinama. O vama sam imao malo lepše mišljenje.




Blic i drugu štampu retko ali retko čitam. Ovde na B92 čitam i očekujem nešto drugo, da je B92 iznad tabloida.
gedza.73 gedza.73 20:30 19.09.2013

Re: A da malo

Ovako kretenski naslov priliči tabloidnim novinama. O vama sam imao malo lepše mišljenje.
Blic i drugu štampu retko ali retko čitam


Blic
„Ubistva, mačete, piromani, batinaši... Novosađani, šta se dešava sa vašim gradom?".


Mislim da ozbiljne novine trebaju ozbiljnije da pristupe ovim događajima.
Ovako k'o da kopiraju Ž.Mitrovića kad kaže da on samo narodu daje ono što narod traži.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:40 19.09.2013

Re: A da malo

A gde pobogu piše da su vojvođanska jela bolja?


Između redova.
Jeste da je malim belim slovima ispisano ali ipak se nazire.

I nije ovo jedini slučaj da Vojvođani sa svoje probleme okrivljuju nekog drugog.
Ali to je samozavaravanje, to je traženje krivca umesto traženja rešenja.

Kao kad ne bi bilo Srbije sve bi bolje bilo i ne bi bilo kriminala.
Jeste li sigurni u to?

Da li su ti koji bodu i tuku po NS deca dođoša ili Lala? Ako imate statistiku koja govori da su deca Lala mirna i fina, a da su kriminalci deca dođoša, onda imate pravo da optužujete nekog drugog za vaše probleme.

Ali pošto ne verujem da imate takvu statistiku onda je ovo pokazatelj kakvi ste vi koji Vojvođane smatraju nečim posedbim. Ni malo bolji od ostalih s tim da bez ikakvog razloga i osnova sebe smatrate nečim izuzetnim.

Ja stvarno ne bih imao ništa protiv ako bi se većina Vojvođana opredelila čak i za osamostaljenje (šta više, meni bi bili to u interesu jer ovako ceo agrarni budžet ode u Vojvodinu pa meni skoro da ništa ne ostane), samo sam siguran da ni tad ne bi bilo onog Novog Sada iz prošlih vremena kog vam je navodno Srbija pokvarila.
Taj stari Novi Sad, sve i da nije mit, je pregazilo vreme a ne Srbija. Sad je takav kakav je i ako vam se ne dopada menjajte ga a nemojte kukati da vam ga je neko drugi upropastio i da vam ne dozvolajva da ga promenite?
Vladaju li Novim Sadom oni koje Novosađani izaberu?
Ako vladaju ko vam je drugi kriv?



blogovatelj blogovatelj 22:26 19.09.2013

Re: A da malo

Ali pošto ne verujem da imate takvu statistiku onda je ovo pokazatelj kakvi ste vi koji Vojvođane smatraju nečim posedbim


Ništa novo u majčici Europi. Uvek su oni koji su južno ili istočno od nas krivi, a mi nismo nikad.
U Kanadi se pre par meseci desio isti ovakav slučaj. Tj neuporedivo gori. Jedno dete je ubilo drugo dete na spavanju. Iz čista mira. zabilo mu nož kroz usta u mozak.
dete ubica ima mentalni poremećaj, to se i pre ubistva znalo.
Nije moguće osuditi ga, jer je dete i jer nije mentalno zdravo.
Sve isto kao u NS, samo mnogo gore, jer je reč o ubistvu, a i deca su mlađa. I ono koje je ubijeno i ono koje je ubilo.
E da... Deca su Indijanci, ali dete ubicu niko ne osuđuje zbog nacionalne pripadnosti. To je srednjeeuropski specijalitet... Rekoh već, uvek su oni južno i istočno od nas zaostaliji, prostiji, neobrazovani, prljavi... A mi smo uvek napredni, učtivi, načitani i umiveni...
deset_slukom deset_slukom 09:06 20.09.2013

Re: A da malo

hoochie coochie man

Taj stari Novi Sad, sve i da nije mit, je pregazilo vreme a ne Srbija.

Bogme, baš Srbija. Posmenjivalo sve (u vreme jogurta), i dovelo svoje ljude. Dok su na vlasti neki građanisti, malo se pritaje, a onda - eto ih opet. Pogledaj "Dnevnik", sve Slobin kadar. I sve se to samoreprodukuje, po ideološkim i plemenskim (namerna provokacija) kriterijumima.
hoochie coochie man
Vladaju li Novim Sadom oni koje Novosađani izaberu?

Jok.
hoochie coochie man
Ako vladaju ko vam je drugi kriv?

Centrala SNS, zbog usaglašavanja vlasti u lokalu sa onom u državi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:31 20.09.2013

Re: A da malo

Bogme, baš Srbija. Posmenjivalo sve (u vreme jogurta), i dovelo svoje ljude


A jogurt bio pre četvrt veka.
I danas vam je jogurt kriv što birate te koje birate?
Jok.

Nego ko ih bira?
Centrala SNS, zbog usaglašavanja vlasti u lokalu sa onom u državi.


Dakle u Novom Sadu vladaju oni koji su izgubili na izborima, a na vlast su došli oružjem valjda?

To što se u proporcionalnom izbornom sistemu mogu dešavati i ovakve promene uopšte ne znaći da neko Novom Sadu nameće vlast.
Osnovi demokratije jbg

Saberi glasove sadašnje opozicije i sadašnje vlasti u gradskoj skupštini i videćeš da Vojvodini niko nije nametnuo vlast nego ste je vi, građani Vojvodine, izabrali.

Kako je postavljen sadašnji gradonačelnik?

Tajnim glasanjem u skuptini, a skupštinu čine oni koje ste vi, građani Vovjvodine, takođe tajnim glasnjem, ovlastili da postavljaju gradonačelnika.
I ko vam je nametnuo gradonačelnika?

To je taj vaš manir da okrivljujete druge za nešto za šta ste sami odgovorni.
Tako u samima sebi vidite neku elitu, ali ta slika je lažna.
Vi ste ti koji ste SNS instalirali na vlast, a nije to uradila ni jogurt revolucija ni Šumadija.

Tako da, možda se vi lepše osećate kad sebe stavlajte na neki viši nivo ili u ulogu žrtve, ali to je samoobmana a ona nikome nije dobra donela.



deset_slukom deset_slukom 20:07 20.09.2013

Re: A da malo

hoochie coochie man

Vi ste ti koji ste SNS instalirali na vlast,


Ako zanemarimo da su delovi sadašnje vlasti došli do mandata kriminalnim radnjama, ima tu nešto na šta uvek moram da podsećam, rizikujući da me proglase za fašistu. Budući da se u ovom blogu jogurt-revolucija takođe apostrofira kao neka prelomna tačka, moram te poučiti da se od tada, nažalost, u ovim krajevima povećao broj izbeglica. Ovo "nažalost" se odnosi prvenstveno na to da bi i oni, verujem, radije ostali tamo gde su bili.

Kolateralna korist bi bila ta, da u NS sada ne bi SNS bio na vlasti. Dakle, ovo "Vi ste ti koji ste..." je prilično neprecizna odrednica. Formalno je tačna, ali autorka bloga sigurno nije mislila na njih kada je pričala o šne-noklama i bećar-paprikašu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:51 20.09.2013

Re: A da malo

kolateralna korist bi bila ta, da u NS sada ne bi SNS bio na vlasti


Što bi trebalo da znači da su izbeglice a ne "pravi Vojvođani" na vlast dovele SNS?
Prvo, kako znaš kad je glasnje tajno?
Drugo, izbeglice nemaju pravo glasa, njega imaju samo državlajni Srbije.

Dalje, i u centalnoj Srbiji ima izbeglica ali SRS npr nije prešla cenzus dok u Vojvodini jeste.
Ili misliš da je Miloševič selektovao izbeglice pa u Vojvodinu slao one ekstremnije a u Šumadiji ostavljao pitomije?

.......i pre najmasovnijeg priliva izbeglica u Vojvidini su ekstremne stranke imale značajnu podršku.

....Nova Pazova je u Vojvodini, a Mirko Jović je napravio prvu ekstremno nacionalističku stranku upravo u njoj. Pre izbeglica
Ili i njega smatraš izbeglicom pošto nije Lala do petog kolena.

Da, koga smatraš Vojvođaninom a koga izbeglicom, došljakom, dođošem ili kako ih već zoveš?

Opsano ti ovaj komentar miriše
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:53 20.09.2013

Re: A da malo

.
deset_slukom deset_slukom 21:25 20.09.2013

Re: A da malo

hoochie coochie man

Opsano ti ovaj komentar miriše


Pa rekao sam ti - fašizam.

Zar vi, koji niste iz Vojvodine, stvarno mislite da se ne zna kako koje naselje glasa, u zavisnosti od strukture stanovništva?

I svaki put moram da ponavljam prvu asocijaciju na izbeglice - kolonisti.

Nedavno je već neko pisao (možda baš ti) da izbeglice nemaju pravo glasa, što uvek zaboravim. Zapravo mi to izgleda potpuno neverovatno i prvi bih bio za to da im se da to pravo, kao i sva druga koja nemaju. Hoću da kažem - više mi je potpuno svejedno ko je na vlasti i ko je koga birao.

I još nešto ne razumem. Zašto se svi prave ludi i ne vide stvari koje su očigledne? Srbi su jedan iracionalan narod, zato su tako neuspešni.


hoochie coochie man hoochie coochie man 21:43 20.09.2013

Re: A da malo

Pa rekao sam ti - fašizam.


Ja nisam to rekao.
Ne igram se tako opasnom rečju koja je od olakog igranja njom već izgubila smisao.
Nisam mislio na fašizam nego na ksenofobiju, a tvoj stav de je neko sa strane opasan, kriv, štetan ..je veoma blizu tome.

Zar vi, koji niste iz Vojvodine, stvarno mislite da se ne zna kako koje naselje glasa, u zavisnosti od strukture stanovništva?


Pa zar je "izbeglica" više nego autohtonog sanvništva u Vojvodini, da oni čine većinu i tako posatvljaju vlast suprotno želji "domicilnih"?
Ne verujem.

Čini mi se da je po sredi ipak to da se ne želi sagledati realnost, već se uljuljkuje u mitovima o pitomom Novom Sadu u koga su došli neki divlajci i upropastili ga, i Vojvodini koja bi bila najbogatija oblast na svetu kada je ne bi pljačkali iz Beograda

Nije nego
Koja je to država, regija, oblast, u kojoj je poljoprivreda, i to ona najneprofitabilnija, ratarska, dominantna grana bogata?
deset_slukom deset_slukom 22:32 20.09.2013

Re: A da malo

hoochie coochie man

Nije nego

Tvoj post pokazuje veliko nerazumevanje... svega.

Da krenem od kraja. Zrenjanin je, recimo, bio jedan od najjačih industrijskih gradova u onoj zemlji. Fabrike u Zrenjaninu, po sećanju: tepiha, čarapa, šešira, radijatora, šinskih vozila, kozmetike, uljara, šećerana, pivara, skrobara, mlekara, mesna industrija... Dakle, industrija a ne poljoprivreda. Opel iz Kikinde, da ne nabrajam Suboticu, Novi Sad... Ukratko, nemaš pojma.

Što se fašizma tiče, lepo što se ti ne igraš opasnim rečima, ali drugi vole to da rade, malo-malo pa sevne. Ali, ni ti nisi u pravu. Prava reč nije ksenofobija već - statistika. Takođe i lična poznanstva pomažu stvaranju realne slike. Iskustvo beskrajnih dokonih političkih rasprava na poslu, sa dvadesetak kolega i koleginica, u vreme uspona SM i početka ratova. Neprocenjivo.

Da ti kažem - nisu ni Lale cvećke, ali se opamete kada prekardaše. Tvoje promišljanje ko je u većini - "domaći" ili oni koji to "nisu" je bazirano na pogrešnoj pretpostavci da ja mislim kako jedni listom glasaju za jedne, a drugi za druge. To nije baš tako.

Nisi u pravu za mitove... Novi Sad jeste bio pitom grad. A ne znam šta je presudilo da više nije takav. Verovatno sve što nam se dogodilo: ratovi, siromaštvo, beznađe, besposlica, pa i izbeglice.


hoochie coochie man hoochie coochie man 23:12 20.09.2013

Re: A da malo

Da krenem od kraja. Zrenjanin je, recimo, bio jedan od najjačih industrijskih gradova u onoj zemlji.

Onoj koje nema već nekoliko decenija?

Ti stvarno živiš u nekim prošlim vremenima,
U vreme kad se u Zrenjaninu pravile čarape i kad je Novi Sad bio mirna varoš.

sad to izgleda ovako

Najveće učešće u izvozu Srbije u prvih šest meseci ove godine imao je region Šumadije i zapadne Srbije sa 33,3 odsto, dok je najveće učešće u uvozu imao Beogradski region - 42,3 odsto, pokazali su podaci Republičkog zavoda za statistiku (RZS).

U izvozu slede Vojvodina sa učešćem od 32,1 odsto, Beogradski region sa 21,8 odsto, region južne i istočne Srbije - 12,6 odsto, a oko 0,1 odsto izvoza je nerazvrstano po teritorijama.



Pojavi se aflatoksin, stade izvoz kukuruza i Vojvodina skliznu.
A ti koji baš imaš pojma tvrdiš da vojvođanska privreda nije seljčka i to ona najjednostavnija, najprimarnija.
Dobro.


Prava reč nije ksenofobija već - statistika.


Pa daj tu statistiku koja govori da su došljaci na vlast doveli SNS.

Tvoje promišljanje ko je u većini - "domaći" ili oni koji to "nisu" je bazirano na pogrešnoj pretpostavci da ja mislim kako jedni listom glasaju za jedne, a drugi za druge. To nije baš tako.


kako sad nije, pa zar ne reče da statistika to govori?

A ne znam šta je presudilo da više nije takav

Kako ne znaš?
Rekao si da znaš i da je to baš Srbija presudila
Taj stari Novi Sad, sve i da nije mit, je pregazilo vreme a ne Srbija
.

Bogme, baš Srbija


ajd sad odluči šta tvrdiš
deset_slukom deset_slukom 23:55 20.09.2013

Re: A da malo

hoochie coochie man

ajd sad odluči šta tvrdiš

Nema nikakve dileme. Velikosrpska politika je uništila zemlju, pa i Vojvodinu.
Ovo drugo, što ti se učinilo da opovrgava prethodnu tvrdnju, sve zajedno, jesu posledice. Jedne posledice rezultuju drugim.

Na primer:
a. ja sam ostao bez posla, jer mi je propala firma.
b. ja sam ostao bez posla zbog pogrešne politike Srbije.

Ima li tu neke dileme? Ne, obe tvrdnje su tačne, jer mi je firma propala zbog dotične pogrešne politike.

Ovo za statistiku ti neću objašnjavati više, sve sam već rekao. Vrlo je jednostavno, čudi me da nisi shvatio.

Ne razumem šta si hteo da kažeš onim primerom "sad to izgleda ovako"? O čemu mi, uopšte, pričamo? Ja govorim o vremenu pre "događanja naroda" i posle njega. O tome govori i blog, dobrim delom. Svojim primerom si ilustrovao ono što i ja tvrdim - da je uništena privreda Vojvodine. Mislim - ne dokazuje ni da je privreda Šumadije procvetala. Lepo je to sa Fiat-om, ali je to tek jedna lasta.

Uzgred - u koji region se računa Naftagas?
freehand freehand 00:07 21.09.2013

Re: A da malo

Ja govorim o vremenu pre "događanja naroda" i posle njega. O tome govori i blog, dobrim delom. Svojim primerom si ilustrovao ono što i ja tvrdim - da je uništena privreda Vojvodine. Mislim - ne dokazuje ni da je privreda Šumadije procvetala. Lepo je to sa Fiat-om, ali je to tek jedna lasta.

U vreme pre "događanja naroda" spada i teški medijski i kulturni mrak kojim je novosadizacija zastirala sve čega se dohvati. I teški etatistički mozgoispirački kvaziideološki bulšit koji je kipeo iz Novog Sada a za koji je Priština bila kao rasadnik novih ideja i dlobodne misli.
A što se privrede tiče, da ne nabrajam ponovo primere - mada mogu ako insistiraš.
Krah krenuo početkom sedamdesetih, druga polovina te potemkinovske decenije na (pogrešnim, skupim i tuđim) steroidima, a osamdesete naizmenično od nirvane do frasa. I kombinacija sedativa i onih lilula za veselje.
A onda ušao konobar sa pitanjem: "Šta smo imali ovde?"

Ostalo ti je klasični šovenski u kome su uvek drugi krivi.
deset_slukom deset_slukom 01:32 21.09.2013

Re: A da malo

freehand

Ostalo ti je klasični šovenski u kome su uvek drugi krivi.


Znači - Slobodan Milošević ništa tu nije doprineo? Baš sam bio glup.

Privreda je bila takva kakva je bila, prošla bi neku tranziciju kao u drugim, normalnim zemljama (mislim - zemljama sa normalnim ljudima) i to je to. Preživelo bi dosta, jer smo imali tržišta.

Medijski mrak? Ne znam na šta misliš, pogotovo što ne znam da je drugde bilo neko jarko svetlo. Isto i u kulturi. Znam za ideološke progone konceptualista. Toga je bilo i u Beogradu, takva su bila vremena. Nisam previše pratio te insajderske stvari, kao i većina neopterećenog naroda. Kao konzument, nisam imao zamerki. Za jedan grad te veličine bilo je dobrih događanja. KC "Sonja Marinković" je bio klub kojem se više nijedan neće primaći.
freehand freehand 07:50 21.09.2013

Re: A da malo

Znači - Slobodan Milošević ništa tu nije doprineo? Baš sam bio glup.

Slobodan Milošević je bio posledica a ne uzrok. A doprineo je ihaj.
Privreda je bila takva kakva je bila, prošla bi neku tranziciju kao u drugim, normalnim zemljama (mislim - zemljama sa normalnim ljudima) i to je to.

Kao konzument, nisam imao zamerki.

E ovo mi je potpuno jasno. A nije da nisam pretpostavljao.
deset_slukom deset_slukom 08:25 21.09.2013

Re: A da malo

freehand

E ovo mi je potpuno jasno. A nije da nisam pretpostavljao.


Komentari su ti (kao i uvek) jedno veliko - ništa. Sve se svodi na "ti nisi intelektualac, za razliku od mene koji jesam".

Reći ću ti nešto: i ja sam jasno pretpostavljao šta ćeš ti pretpostaviti, pa sam znao da će odgovor biti glup i baš ovakav.
freehand freehand 10:24 21.09.2013

Re: A da malo

Komentari su ti (kao i uvek) jedno veliko - ništa. Sve se svodi na "ti nisi intelektualac, za razliku od mene koji jesam

Vidi, pretpostavljam da bi ti moji komentari bili daleko prijemčiviji kad bih u njima očepio Ličane Švabe i Mađare koji su svaki iz svog pičkovca došli deset, pedeset ili sto godina kasnije od vas/nas mirnih, pitomih i kulturnih starosedelaca.
Dobro, ok: samo Ličane. I Bosance. I Dalmatince.
Dobar resentiman na zlatna titova vremena ukršten sa otvorenim ili pritajenim pljuvanjem po dođošima, izbeglicama i Srbiji kojekako donosi mnogo poena i čini komentar produhovljenim i istinitim.
No ja take huncutarije niti mislim niti pišem.
A što se medija i kulture u Novom Sadu (to nije Vojvodina, na sreću) sedamdesetih i osamdestih tiče - da, to je bilo poslednje utočište komesarske doktrine po kojoj je splačinasta baruština sa istim takvim ljudima najsjajnije mesto koje se može zamisliti. I to je bila ta novosadska ideološkla škola netalasajućeg tipa. Samo što to nije imalo veze ni sa kulturom ni sa medijima.
A ti si kao konzument, pretpostavljam, bio jedan od dvojice koji su čitali "Dnevnik" a da to iz nekog službenog razloga nisu morali. Ili slušali i gledali Radio i TV Novi Sad.
No dobro, i to je tvoj izbor. No se tu nije dalo bogznašta naučiti o slobodi i demokratiji, što je, takođe, očigledno.
deset_slukom deset_slukom 11:25 21.09.2013

Re: A da malo

freehand

Vidi, pretpostavljam da bi ti moji komentari bili daleko prijemčiviji kad bih u njima očepio Ličane Švabe i Mađare koji su svaki iz svog pičkovca došli deset, pedeset ili sto godina kasnije od vas/nas mirnih, pitomih i kulturnih starosedelaca. Dobar resentiman na zlatna titova vremena ukršten sa otvorenim ili pritajenim pljuvanjem po dođošima, izbeglicama i Srbiji kojekako donosi mnogo poena i čini komentar produhovljenim i istinitim.
No ja take huncutarije niti mislim niti pišem.


Vidi i ti... morao bi, kao intelektualac, da uočavaš nijanse. Zašto je, za tebe, kritika nečega isto što i pljuvanje? Ne sviđa ti se odabir ciljne grupe? To je u redu, ali nemoj da poričeš bez argumenata. Mislim... nema nikome koristi od toga.

Ako su "ona" vremena bila relativno loša (a bila su), pa su posle toga nadošla katastrofalna vremena, zašto isticanje te razlike, u tvojoj interpretaciji, zvuči kao "Dobar resentiman na zlatna titova vremena"? Moraš uložiti malo više napora u razumevanje jednostavnih tekstova. Kako ćeš, tek, savladati one teže?

Što se kulture tiče, potpuno razumem stanovište mase ugnjetavanih disidenata koji su se, odnekud, pojavili u ogromnom broju. Taj nivo (klanovi, kuhinje, komesari) nije me interesovao. Bio sam, kao što rekoh, jedan iz mase konzumenata. Pre svega - muzike. Ko god da je to organizovao, dobro je radio. Pa su se, recimo, na NS džez festivalu mogla čuti i videti neka baš dobra imena. I, da - bilo je mesta na koja se odlazilo samo zbog kulture. Već spomenuta "Sonja", Tribina mladih. Ono prvo je pretvoreno u striptiz-bar, ovo drugo de znam... nisam više mlad.

Kada je reč o "Dnevniku", isto se može reći kao i za sve drugo - od lošeg lista je, posle upodobljavanja iz centrale, postalo nešto za šta ne postoji adekvatan izraz.

Ideološka zatucanost ti neće mnogo pomoći u daljem intelektualnom razvoju.
freehand freehand 15:10 21.09.2013

Re: A da malo

morao bi, kao intelektualac, da uočavaš nijanse

Baš te pali ta reč - intelektualac?

Moraš uložiti malo više napora u razumevanje jednostavnih tekstova. Kako ćeš, tek, savladati one teže?

Mislim da san u ovom kontekstu, - avaj- beznadežan slučaj.

...mase ugnjetavanih disidenata koji su se, odnekud, pojavili u ogromnom broju.

Dobro, delimo mišljenje. Samo ja sebe niti smatram niti sam predstavljao disidentom. Štaviše, baš volim da se sa takvima sprdam.
Ovde je o drugim stvarima reč. O bandi mrtvih ideoloških puvala, sa sve BVoškom Krunićem, Žikom Berisavljevićem i ostalim Kmezićima, da budem jasniji.

Već spomenuta "Sonja", Tribina mladih.

Aha, dok je drug Ćoro puštao omladince da sviraju "Dududukvatromilebaći" kupujući im instrumente.
Stvarno si mator.

Kada je reč o "Dnevniku", isto se može reći kao i za sve drugo - od lošeg lista je, posle upodobljavanja iz centrale, postalo nešto za šta ne postoji adekvatan izraz.

Jes, samo je u međuvremenu prestala obaveza državnih firmi i ustanova, vojske i vatrogasaca, škola i staračkih domova da ga naručuju i plaćaju. Jbg, mora se ipak priznati da obaveza čitanja (Bogu hvala) nije postojala.
Ideološka zatucanost ti neće mnogo pomoći u daljem intelektualnom razvoju.

Si mile.
A kladim se da bi u tri reči znao da kažeš koja je to ideologija!
A?
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:07 21.09.2013

Re: A da malo

Na primer:
a. ja sam ostao bez posla, jer mi je propala firma.
b. ja sam ostao bez posla zbog pogrešne politike Srbije.

Ima li tu neke dileme? Ne, obe tvrdnje su tačne, jer mi je firma propala zbog dotične pogrešne politike.


Dobar ti primer :)

Ajd sad objasni kako taj primer razjašnajva ono što si pokušao njim d razjasniš
Dakle napisao si dve tvrdnje

Tvrdnja 1

Srbija je uzrok tome što Novi Sad više nije onakav kakav je bio

Tvrdnja 2

ne znam šta je uzrok da Novi Sad više nije kakav je bio


Evo pomogao sam ti da se odlučiš

Ajd sad
Ne razumem šta si hteo da kažeš onim primerom "sad to izgleda ovako"?


Da je privreda Vojvodine uglavnom poljoprivreda ili industrija direktno naslonjena na poljoprivredu, (kad ona, poljoprivreda, iz nekog razloga podbaci to se odmah na drastičan način odrazi na ukupni bilans)
A to, kad je privreda zavisna od poljoprivrede nije dobitna kombibnacija za bogate regione.
Tako da priča i super bogatoj Vojvodini baš i ne pije vodu, suprotno često pominjanoj tezi da je Vojvodina sputana, a kad ne bi bila ona bi bila mnogo bogatija.
Na čemu bi se obogatila, na kukuruzu?
deset_slukom deset_slukom 21:06 21.09.2013

Re: A da malo

freehand
Baš te pali ta reč - intelektualac?

Mene, jok. Ti si ranije forsirao tu priču, učinilo mi se da ti znači. Pomislio sam da te posavetujem kako da poradiš na sebi, u tom smislu.

Da sam iskren, ilustrovaću ti istinitom pričom o tome kako i kada sam odlučio da ne budem intelektualac.

Kada je Bulatović dobio NIN-ovu nagradu za Ljude sa četiri prsta, ispred NS kafea nisi mogao ni pod razno da izbegneš pitanje "da li si čitao Bulatovića?". Pa sam tako i ja, je li, kupio knjigu. Krenulo je to dobro - čovek ima izvanredan stil, sve sam brzo ukapirao šta hoće da kaže, budući da su mi i iz iskustva bile poznate slike koje opisuje. Mislim na vozove Beograd-Minhen-Pariz. A onda je to počelo "da traje"... i da traje... rek'o - hoće li se tu nešto i desiti? Knjiga nije baš tanka. Negde na polovini, u jednom momentu, samo sam je zaklopio.


freehand

O bandi mrtvih ideoloških puvala
...
A kladim se da bi u tri reči znao da kažeš koja je to ideologija!

Misliš - u Vojvodini su bila ova birokratizovana, mrtva, ideološka puvala, pa ih je trebalo razbirokratizovati? A ovi u Beogradu su, valda, bili bolji? Mislim da bi se vojvođanski komunisti, na prvim višestranačkim izborima, pojavili kao istinski socijal-demokrati. Nažalost, isto bi bili poraženi od nacional-socijalista.

Ono što je očigledno - patiš od preteranog anti-komunizma. Naravno, prva asocijacija će ti biti da nijedan anti-komunizam nije preteran. Treba imati u vidu da smo mi bili daleko od nekog rigidnog komunizma. Osim toga, sistem je imao svoju inerciju, ljudi su se uklapali u njega, ili su ispadali iz igre. Imao sam priliku da upoznam dvojicu prilično visoko kotiranih u pokrajinskim strukturama. U odnosu na ove što ih viđamo po medijima, to si bile moralne i intelektualne gromade.
freehand freehand 21:55 21.09.2013

Re: A da malo

Ti si ranije forsirao tu priču, učinilo mi se da ti znači. Pomislio sam da te posavetujem kako da poradiš na sebi, u tom smislu

Hvala na savetu, ali - gde sam ja to i u kom smislu insistirao na tako nečem?
PRetpoistavljam da mogu da delujem zamorno sa insistiranjem na istini i faktima.
Mada ni neznanje ne smatram grehom ukoliko se njime ne vitla kao barjakom.
Da sam iskren, ilustrovaću ti istinitom pričom o tome kako i kada sam odlučio da ne budem intelektualac

merenje nečijeg intelektualizma kroz odnos prema liku i delu Miodraga Bulatovića intelektualno je ravno mereiti nečiji intelekt kroz prizmu odnosa prema Edvardu Kardelju. Ili Stevanu Doronjskom.
Misliš - u Vojvodini su bila ova birokratizovana, mrtva, ideološka puvala, pa ih je trebalo razbirokratizovati? A ovi u Beogradu su, valda, bili bolji?

Gde si pročitao ovaj drugi deo, o Beogradu?
Ali bilo je tu raznoraznih interesantnih likova. U politici i oko nje.
Ali "Dečko koji obećava" nastao je u Beogradu.
Osim toga, sistem je imao svoju inerciju, ljudi su se uklapali u njega, ili su ispadali iz igre. Imao sam priliku da upoznam dvojicu prilično visoko kotiranih u pokrajinskim strukturama. U odnosu na ove što ih viđamo po medijima, to si bile moralne i intelektualne gromade.

Dabre, ovo sad je posledica te inercije. A te gromade... I ja sam poznavao neke visoko rangirane funkcionere. I stvarno su gromade.
deset_slukom deset_slukom 21:57 21.09.2013

Re: A da malo

hoochie coochie man

ne znam šta je uzrok da Novi Sad više nije kakav je bio


E, sad ga baš tupiš. Izvadio si rečenicu iz konteksta i zbunio samog sebe.
A ne znam šta je presudilo da više nije takav. Verovatno sve što nam se dogodilo: ratovi, siromaštvo, beznađe, besposlica, pa i izbeglice.

Je li sada jasnije? Naveo sam niz posledica ratova i malu dilemu - šta je od toga presudilo. Ali, nikakva sumna nije ostala po pitanju prauzroka.

hoochie coochie man

Da je privreda Vojvodine uglavnom poljoprivreda ili industrija direktno naslonjena na poljoprivredu,

Pa nisi u pravu. Već kada sam nabrajao zrenjaninske fabrike (bio sam zaboravio Jugoremediju, lekovi) mogao si da vidiš da je tu manje prehrambene od drugih nekih grana. Da ti ne nabrajam opet, verujem da je u Vojvodini bilo više neprehrambene industrije nego što je danas ima u celoj Srbiji. I nikad neće biti da baš svi usevi propadnu a stoka pocrka od gladi.

Kakva god da je bila ta industrija, bili smo odmah iza Slovenije.
zilikaka zilikaka 22:17 21.09.2013

Re: A da malo

Već kada sam nabrajao zrenjaninske fabrike (bio sam zaboravio Jugoremediju, lekovi) mogao si da vidiš da je tu manje prehrambene od drugih nekih grana. Da ti ne nabrajam opet, verujem da je u Vojvodini bilo više neprehrambene industrije nego što je danas ima u celoj Srbiji.


Kad sme toliko raskomotili temu, a ti pominješ neke podatke koji su i meni dobro poznati, da kažem koju.

Istina da je industrija u recimo Zrenjaninu bila jaka ko zemlja. Al ima tu nešto što ne znam da li je i tebi poznato. Većina tih fabrika koje si nabrojao su postojale još pre onog rata.
Znači, nisu bile osnovane i napravljene na ledini, neg su oduzete od nekog ko ih je osnovao.
Ne kažem, sve one su se kasnije razvijale i dograđivale, ali imalo je odakle.

Što će reći, lako je biti dobar domaćin kad zatekneš (ili zauzmeš) pune ambare.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:25 21.09.2013

Re: A da malo

Izvadio si rečenicu iz konteksta i zbunio samog sebe.


Ti stvarno imaš problem.
Pa čoveče, već sam ti to citirao

Jednom kažeš da je "baš Srbija" uzrok, a drugi put da ne znaš uzrok, a kao verovatne navodiš neke moguće.

Pa izbriši, prepravi, makar onaj komentar u kome kažeš da je "baš Srbija" kriva, ovako, dok stoje dva sasvim oprečna, praviš budalu od sebe.

Već kada sam nabrajao zrenjaninske fabrike (bio sam zaboravio Jugoremediju, lekovi) mogao si da vidiš da je tu manje prehrambene od drugih nekih grana


E da ti nisi nabrojao ja ne bih znao za njih.
Pozivati se na dirigovanu privredu, kad su lokacije preduzeća određivane po nekom ključu i rezonu partije, i na osnovu toga nekom regionu pripisivati nadsvojstva je diletantski.

Šta je sada glavni adut Vojvodine u izvozu?
Kukuruz i šećer jel tako?
Znači poljoprivreda (najjednostavnija) i industrija koja je najneposrednije naslonjena na poljoprivredu.
I kako bi se to Vojvodina obogatila kad je Beogard ne bi pritiskao?
Ponovo bi se pravili šeširi i čarape u Zrenjaninu jer su se nekad pravili?


deset_slukom deset_slukom 22:27 21.09.2013

Re: A da malo

freehand
gde sam ja to i u kom smislu insistirao na tako nečem?
PRetpoistavljam da mogu da delujem zamorno sa insistiranjem na istini i faktima.

Nemam ambicija da tražim. Fakat si, u nekim raspravama, umesto argumenata, poturao svoju intelektualnu nadmoć.
freehand

merenje nečijeg intelektualizma kroz odnos prema liku i delu Miodraga Bulatovića intelektualno je ravno mereiti nečiji intelekt kroz prizmu odnosa prema Edvardu Kardelju. Ili Stevanu Doronjskom.

Zaboga - ti zaista imaš problem sa razumevanjem najjednostavnijih tekstova. Čitati ili ne čitati tu knjigu, bilo je pitanje intelektualnog prestiža. Shvataš? Ono - ko nije čit'o, magarac.

freehand
Dabre, ovo sad je posledica te inercije.

Ovaj zaključak, valda, proizilazi iz mantre da je SM sva ova sranja uradio kao komunista a ne kao nacionalista? A, kao, super bi nam bilo da je "radove" izveo Koštunica ili Šešelj.
freehand freehand 22:28 21.09.2013

Re: A da malo

Šta je sada glavni adut Vojvodine u izvozu?
Kukuruz i šećer jel tako?

Petrohemija.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:34 21.09.2013

Re: A da malo

Petrohemija.


E sad, veliko i teško je to pitanje Pančeva.
Da li je to vojvođanska privreda i pored jasne činjenice da je Pančevo u Vojvodini.
freehand freehand 22:41 21.09.2013

Re: A da malo

hoochie coochie man
Petrohemija.


E sad, veliko i teško je to pitanje Pančeva.
Da li je to vojvođanska privreda i pored jasne činjenice da je Pančevo u Vojvodini.

Glavni izvzmi adut Vojvodine - a bio je i Srbije do Fiata - je Petrohemija.
Linjenicom da je Pančevo u Vojvodini a litanjem u smislu političke geografije - tu nema spora. Ne razumem kakva tu dilema može postojati.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:47 21.09.2013

Re: A da malo

Ne razumem kakva tu dilema može postojati.


Pa nije vojvođanska privreda napravila Petrohemiju niti su kapaciteti petrohemije pravljeni za Vojvodinu.
Ali stoji i to što ti kažeš, zna se gde je Pančevo i tačka.
Nemam ja tu baš decidan stav.
freehand freehand 22:53 21.09.2013

Re: A da malo

hoochie coochie man
Ne razumem kakva tu dilema može postojati.


Pa nije vojvođanska privreda napravila Petrohemiju niti su kapaciteti petrohemije pravljeni za Vojvodinu.
Ali stoji i to što ti kažeš, zna se gde je Pančevo i tačka.
Nemam ja tu baš decidan stav.

Bez veze je dilema. Jer se onda zaista ne zna ko je šta i čijim parama pravio po nekadašnjoj SFRJ.
Takođe bi onda važilo i pitanje da li Fiat izvozni adut Srbije ili Italije?
I tako dalje i tako dalje, sve do momenta kad se pojavi onaj brat iz Emirata.
I kao fabrike u Americi čiji su vlasnici Japanci, fabrike u Kini čiji su vlasnici Amerikanci, fabrike u Nemačkoj čiji su vlasnici Arapi, i fabrike po vascelom globusu čiji su vlasnici stotine hiljada i milioni malih akcionara sa svih strana sveta.
deset_slukom deset_slukom 23:39 21.09.2013

Re: A da malo

zilikaka

Što će reći, lako je biti dobar domaćin kad zatekneš (ili zauzmeš) pune ambare.

Pa i pre rata su tu bili Vojvođani, zar ne? No, nije ni bitno, nabrojao sam zato što je g. Hoochie tvrdio da je u Vojvodini, osim agrara, slabo čega drugog bilo.
deset_slukom deset_slukom 01:23 22.09.2013

Re: A da malo

hoochie coochie man

Jednom kažeš da je "baš Srbija" uzrok, a drugi put da ne znaš uzrok, a kao verovatne navodiš neke moguće.


Neverovatan si gnjavator. Zašto već nisi, barem, pažljivo pročitao i proanalizirao napisano, nego svaki put izvrćeš smisao, ne bi li konstrukcija zvučala što gluplje. Ili je u igri neka specifična srpskodesničarska logika?

Haj'mo ispočetka.

..........................

hoochie coochie man said:
Taj stari Novi Sad, sve i da nije mit, je pregazilo vreme a ne Srbija.

deset_slukom said:
Bogme, baš Srbija.

..........................

hoochie coochie man said:
Čini mi se da je po sredi ipak to da se ne želi sagledati realnost, već se uljuljkuje u mitovima o pitomom Novom Sadu u koga su došli neki divlajci i upropastili ga

deset_slukom said:
Nisi u pravu za mitove... Novi Sad jeste bio pitom grad. A ne znam šta je presudilo da više nije takav. Verovatno sve što nam se dogodilo: ratovi, siromaštvo, beznađe, besposlica, pa i izbeglice.

..........................

Dilema je potpuno drugačije prirode i tiče se, u prvom slučaju, "starog Novog Sada", a u drugom samo "pitomosti" (vezano za učestalo nasilje) grada i da li su izbeglice sve pokvarile. Znači, već tu prestaje potreba za bilo kakvim dodatnim argumentima.

Ipak.

Pošto ti nudiš vulgarno objašnjenje o "divljacima", ja oprezno uključujem i opciju izbeglica, jer si na njih mislio, ali i druge, verovatne uzroke. Formulacija "ne znam šta je presudilo" je, jednostavno, uvod u nabrajanje uzroka. I to ne znači da ne znam šta su uzroci, nego ne znam da li je neki od njih bio presudan.

I, na kraju, ključno pitanje - da li je Srbija kriva za nasilje na ulicama Novog Sada? Odgovor je - da. Iako je tome tako, odgovor zvuči glupo. Logičniji odgovor je da su krivci "ratovi, siromaštvo, beznađe, besposlica, pa i izbeglice" a zna se da je za sve nabrojano kriva politika Srbije u proteklom periodu.

Eto.




grebostrek.lurker grebostrek.lurker 07:46 22.09.2013

Re: A da malo

deset_slukom
zilikaka

Što će reći, lako je biti dobar domaćin kad zatekneš (ili zauzmeš) pune ambare.

Pa i pre rata su tu bili Vojvođani, zar ne?

Torontalci? :)
deset_slukom deset_slukom 09:06 22.09.2013

Re: A da malo

grebostrek.lurker

Torontalci? :)


Nailazio sam na ovaj izraz na starim porodičnim pismima a nisam znao šta znači. Dakle, novi momenat u mojoj biografiji - rođen u prestonici Torontala.

Inače, kada je reč o industriji zaostaloj od pre WWII, pošteno bi bilo reći da je, verovatno, većina toga izgrađena vrednim rukama naših nesuđenih sugrađana, Švaba.
freehand freehand 09:14 22.09.2013

Re: A da malo

Inače, kada je reč o industriji zaostaloj od pre WWII, pošteno bi bilo reći da je, verovatno, većina toga izgrađena vrednim rukama naših nesuđenih sugrađana, Švaba.

Aujbt... Kako smo došli do ovog zaključka?
Vredne ruke, cvrc.
ecce-florian ecce-florian 09:23 22.09.2013

Re: A da malo

freehand
Šta je sada glavni adut Vojvodine u izvozu?
Kukuruz i šećer jel tako?

Petrohemija.


Da je to nešto vredelo ne bi 51% toga ugovorom koji su potpisali Tadić i Koštunica ( sve u prisustvu Bore Miloševića) bilo prodato za 400 meleona jura sve zajedno sa termalnim vodama i ostalim prirodnim bogatstvima (Vojvodine odnosno Srbije jelte) na bušenje( nadam sa da će im se kad-tad za ovo suditi a ugovori poništiti)

Pa istovremeno (2008). procena je da je pretvaranje 328 Ha državne u privatnu svojinu zemljišta AD Sloga ( po privedenim ovo je izgleda samo DS) oštetilo državu za oko 300 meleona jura pa ti vidi.

A ima još zemlje naprodaj, zasad .....
zilikaka zilikaka 09:26 22.09.2013

Re: A da malo

Inače, kada je reč o industriji zaostaloj od pre WWII, pošteno bi bilo reći da je, verovatno, većina toga izgrađena vrednim rukama naših nesuđenih sugrađana, Švaba.


Neće baš biti.
Šećerana, koja je bila baza za ceo budući Servo Mihalj, bila jevrejska.
Fabrika šešira, tepiha, Luksol, mislim i Šinvoz - srpski.
Pivara u osnovi Dunđerskih, pa se posle šaralo.
Radijator - na znam, ali je vlasnik ostao da radi kao glavni tehnolog, a da je Nemac, svakako mu to ne bi dozvolili.
freehand freehand 09:41 22.09.2013

Re: A da malo

Da je to nešto vredelo ne bi 51% toga ugovorom koji su potpisali Tadić i Koštunica ( sve u prisustvu Bore Miloševića) bilo prodato za 400 meleona jura sve zajedno sa termalnim vodama i ostalim prirodnim bogatstvima (Vojvodine odnosno Srbije jelte) na bušenje( nadam sa da će im se kad-tad za ovo suditi a ugovori poništiti)

Politički dogovorena cena (za koju bih i ja žarko želeo da znam kojom je metodologijom izvedena) ne govori ništa o vrednosti prodatog. Uostalom, koliko se sećam bilo je dve procene pre toga, i to od 2 i 3 milijarde dolara/evra.
A inače - o ovome sam govorio:
HIP-Petrohemija više od 80% svojih prihoda ostvaruje izvozom, pri čemu su glavna tržišta susedne i zemlje Evropske Unije.

Godinama unazad HIP-Petrohemija je po ostvarenom prihodu među vodećim srpskim izvoznicima, učestvujući u ukupnom godišnjem srpskom izvozu sa 3 do 4 procenta.

Bez vrednosnih sudova i drugih ekonomskih pokazatelja, jer je konkretno izvoz bio sadržaj pitanja.
deset_slukom deset_slukom 10:32 22.09.2013

Re: A da malo

zilikaka

Pivara u osnovi Dunđerskih, pa se posle šaralo.


OK, imao sam neku takvu predrasudu, od detinjstva su u opticaju bila neka za grad značajna švapska imena (jevrejska i švapska imena, pogotovo prezimena, često se baš i ne razlikuju).

Pivaru je osnovao izvesni Sebastijan Kracajzen, istini za volju. A našlo bi se tu, siguran sam, još sličnih imena.

freehand
Vredne ruke, cvrc.

Ovo treba da znači kako su bili lenji i nesposobni, ili se, jednostavno, ničim nisu izdvajali? Mislim da (opet) nisi u pravu.
freehand freehand 10:44 22.09.2013

Re: A da malo

Ovo treba da znači kako su bili lenji i nesposobni, ili se, jednostavno, ničim nisu izdvajali? Mislim da (opet) nisi u pravu

OK, imao sam neku takvu predrasudu

deset_slukom deset_slukom 11:14 22.09.2013

Re: A da malo

freehand
predrasudu


Ukratko, Jovan Cvijić je bio budala. Svi smo jednaki.
freehand freehand 11:34 22.09.2013

Re: A da malo

deset_slukom
freehand
predrasudu


Ukratko, Jovan Cvijić je bio budala. Svi smo jednaki.

Sada si se i sa njim posvađao...
Da razmisliš malo o svom stavu?
Ostaćeš jako usamkljen ako ovako nastaviš.
deset_slukom deset_slukom 12:19 22.09.2013

Re: A da malo

freehand

Sada si se i sa njim posvađao...
Da razmisliš malo o svom stavu?
Ostaćeš jako usamkljen ako ovako nastaviš.


E, sada ja tebe ništa ne razumem. Može neko pojašnjenje? Ja sam pokušao da ti kažem da ti opovrgavaš Cvijića.

Volim konciznost, ali uz razumnu količinu korisnih informacija.
freehand freehand 13:08 22.09.2013

Re: A da malo

deset_slukom
freehand

Sada si se i sa njim posvađao...
Da razmisliš malo o svom stavu?
Ostaćeš jako usamkljen ako ovako nastaviš.


E, sada ja tebe ništa ne razumem. Može neko pojašnjenje? Ja sam pokušao da ti kažem da ti opovrgavaš Cvijića.

Volim konciznost, ali uz razumnu količinu korisnih informacija.

Komentar na koji si odgovorio Cvijićem bio je sastavljen od citata iz tvoja dva komentara. Šta još da kažem?
deset_slukom deset_slukom 13:39 22.09.2013

Re: A da malo

freehand

Komentar na koji si odgovorio Cvijićem bio je sastavljen od citata iz tvoja dva komentara. Šta još da kažem?


Da kažeš bilo šta suvislo, naprimer? Naveo si dva citata, od kojih se jedan odnosi na jedno (mentalitet, kulturu, tradiciju) a drugi na drugo (strukturu vlasništva).

Imam neke ideje šta bi hteo da kažeš, ali, ako te mrzi, bolje da batalimo.
freehand freehand 13:53 22.09.2013

Re: A da malo

deset_slukom
freehand

Komentar na koji si odgovorio Cvijićem bio je sastavljen od citata iz tvoja dva komentara. Šta još da kažem?


Da kažeš bilo šta suvislo, naprimer? Naveo si dva citata, od kojih se jedan odnosi na jedno (mentalitet, kulturu, tradiciju) a drugi na drugo (strukturu vlasništva).

Imam neke ideje šta bi hteo da kažeš, ali, ako te mrzi, bolje da batalimo.

U prvom citatu ti meni imputiraš šta ja mislim o Švabama.
U drugom priznaješ da bar ponekad stav formiraš na osnovu rpedrasuda.
A onda na citiranus svoju rečenicu repliciraš Jovanom Cvijićem sa kojim se svađaš preko mene.
Usput, sve vreme izazivaš mi patnju i duševne bolči nipodaštavajući moj karakter i znanje.
Ja to više ne mogu da izdržim.
Odoh.
deset_slukom deset_slukom 15:10 22.09.2013

Re: A da malo

freehand

U prvom citatu ti meni imputiraš šta ja mislim o Švabama.


Postavljaš mi logičku začkoljicu i sam upadneš u grešku. Nemoj to raditi sa programerima

Dakle - ja kažem da su oni vredni, a ti izraziš sumnju u to.
Onda ja kažem da ti, zacelo, misliš da su oni lenji, ili da su, jednostavno, isti kao svi ostali. Znači, ništa ne imputiram, jer su to jedine moguće preostale opcije.
Onda ti kažeš (valda) da ja robujem predrasudama. Što (valda) znači da Cvijić nije u pravu, jer ne postoje razlike među narodima.

Folirant.

Odoh.
freehand freehand 17:12 22.09.2013

Re: A da malo

Dakle - ja kažem da su oni vredni, a ti izraziš sumnju u to.

Biće da je u ovome problem: nisi ti rekao da su oni vredni, nego si upotrebio frazu "vredne ruke" koju si nacionalno ofarbao. I to kao kontrapunkt nekima drugima, što ti je manir.
Ergo - onda ni ja nisam pričao ni o Švabama ni o njihovoj vrednoći ili lenjosti, nego o tvojoj patetici i tom bojadisanju.
Kad to shvatiš možda to bude temelj za neko buduće razumevanje.
Sa pogrešnom premisom nema ispravne konkluzije.
Onda ti kažeš (valda) da ja robujem predrasudama.

Nema valjda. Jer ja samo tebe (ponovo) citiram:
OK, imao sam neku takvu predrasudu

I baš je interesantno kako su ti prerasude, pozitivne i negativne, nacionalno podeljene.
A što sde foliranata tiče... Ja ne mrzim nijedan narod. Nijednu rasnu, nacionalnu, versku grupu ili drugu i drugačiju grupu ljudi. Štaviše - volim šarenilo i različitost, uključujući pedere, lezbejke i travestite. Pa čak i Srbe.
Priznajem da prema nekim političkim i drugim (navijačkim) grupama i organizacijama imam negativne stavave u rasponu od nesimpatije do ozbiljnog antagoinizma.

A (u najmanju ruku) folirantima smatram mrzitelje i latentne ili eksponirane šoviniste koji se prodaju kao humanisti, internacionalisti, humaniste, liberali, demokrate.




zilikaka zilikaka 17:23 22.09.2013

Re: A da malo

freehand
Odoh.


deset_slukom
Odoh.


...Ja neću imati s kime ostati ovde, ako svi odete,
I to će mi ostajanje teško pasti.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:04 22.09.2013

Re: A da malo

u prvom slučaju, "starog Novog Sada", a u drugom samo "pitomosti"


kad sam ovo pročitao pomislio sam da si jedna obična ...mudrica

(mislim, a šta si ti podrazumevao pod starim Novim Sadom kad se svo vreme stari Novi Sad i novi Novi Sad porede po stepenu nasilja :))

ali kad sam do ovoga stigao
Nemoj to raditi sa programerima


shvatio sam da nisi obična nego si neopevana mudrica

ja sam programer, paz kako razgovaraš sa mnom

A kakve veze sa ovom temom ima to što si ti programer, leba ti?
deset_slukom deset_slukom 19:59 22.09.2013

Re: A da malo

freehand

Biće da je u ovome problem: nisi ti rekao da su oni vredni, nego si upotrebio frazu "vredne ruke" koju si nacionalno ofarbao. I to kao kontrapunkt nekima drugima, što ti je manir.
Ergo - onda ni ja nisam pričao ni o Švabama ni o njihovoj vrednoći ili lenjosti, nego o tvojoj patetici i tom bojadisanju.

..........

Priznajem da prema nekim političkim i drugim (navijačkim) grupama i organizacijama imam negativne stavave u rasponu od nesimpatije do ozbiljnog antagoinizma.


U pravu si za "ruke". U pravu si i za kontrapunkt drugim nacijama, među kojima su obe moje. I bilo bi zanimljivo čuti zašto je, za tebe, žal za tim što svi mi nismo takvi, patetičan i loš? Ne vidim razloga da se ubuduće ustežem od ovakvih formulacija a ti komentariši ako ti smeta, samo budi jasniji.

Treba svakoj grupi koja se po nečemu izdvaja priznati dobre stvari a osuditi loše. U čemu je tvoj problem pa se zadržavaš na navijačima, partijama i NVO, ili čemu već? Loše stvari treba popravljati a ne ignorisati i praviti se lud.

I šta znači taj tvoj "antagonizam" - je li to mržnja (i ti si mrzitelj?), išao bi da im bacaš bombe u dvorište, ili šta? Ovo pitam jer ti, maltene, na svako moje spominjanje kolonista, reaguješ kao da im pretim istrebljenjem. Zašto je ovo tvoje samo "antagonizam" a moje je mržnja, ili otvoreni šovinizam, a kada si dobre volje može da prođe kao latentni?

I mani se ovih neodrživih konstrukcija o "sklonosti ka predrasudama", pusti te manire ovim radikalima. Vidiš da je jednina u pitanju, predrasuda o jednoj konkretnoj stvari.

A ni to još nije sigurno da je bila predrasuda, pre rata je bilo mnogo čega što nije opstalo - mlinova, ciglana,... I priča nije sasvim jednostavna. Pogledao sam za industriju tepiha. Počelo je ovako:

"Za početak industrijske proizvodnje tepiha u Banatu vezuje se ime Antona Štrajtmana koji je 1879. godine u Velikom Bečkereku osnovao udruženje narodne radinosti."

Posle je napravljeno akcionarsko društvo i fabrika, a Dunđerski se pojavio sa kintom...
deset_slukom deset_slukom 20:07 22.09.2013

Re: A da malo

hoochie coochie man

A kakve veze sa ovom temom ima to što si ti programer, leba ti?

A gde piše da ima veze?

Još ti nešto nije jasno u vezi onoga?
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:33 22.09.2013

Re: A da malo

A gde piše da ima veze?


A što pišeš ako nema veze?

Malo se hvališ ili misliš da će to što si (napisao da si) programer pojačati argumentaciju?
Il bi da se ženiš pa misliš da ti je to adut?

Još ti nešto nije jasno u vezi onoga?

Ma sve mi je jasno :)

Pokušavaš da ono što si rekao nekako porekneš, a da to ne bude poricanje.
Al ne može to jbg, ni da izbrišeš ne bi ti pomoglo
posle kvotovanja nema kajanja

nego, ajd živio ti meni, preterasmo
i pazi drugi put
freehand freehand 00:23 23.09.2013

Re: A da malo

deset_slukom
freehand

Biće da je u ovome problem: nisi ti rekao da su oni vredni, nego si upotrebio frazu "vredne ruke" koju si nacionalno ofarbao. I to kao kontrapunkt nekima drugima, što ti je manir.
Ergo - onda ni ja nisam pričao ni o Švabama ni o njihovoj vrednoći ili lenjosti, nego o tvojoj patetici i tom bojadisanju.

..........

Priznajem da prema nekim političkim i drugim (navijačkim) grupama i organizacijama imam negativne stavave u rasponu od nesimpatije do ozbiljnog antagoinizma.


U pravu si za "ruke". U pravu si i za kontrapunkt drugim nacijama, među kojima su obe moje. I bilo bi zanimljivo čuti zašto je, za tebe, žal za tim što svi mi nismo takvi, patetičan i loš? Ne vidim razloga da se ubuduće ustežem od ovakvih formulacija a ti komentariši ako ti smeta, samo budi jasniji.

Treba svakoj grupi koja se po nečemu izdvaja priznati dobre stvari a osuditi loše. U čemu je tvoj problem pa se zadržavaš na navijačima, partijama i NVO, ili čemu već? Loše stvari treba popravljati a ne ignorisati i praviti se lud.

I šta znači taj tvoj "antagonizam" - je li to mržnja (i ti si mrzitelj?), išao bi da im bacaš bombe u dvorište, ili šta? Ovo pitam jer ti, maltene, na svako moje spominjanje kolonista, reaguješ kao da im pretim istrebljenjem. Zašto je ovo tvoje samo "antagonizam" a moje je mržnja, ili otvoreni šovinizam, a kada si dobre volje može da prođe kao latentni?

I mani se ovih neodrživih konstrukcija o "sklonosti ka predrasudama", pusti te manire ovim radikalima. Vidiš da je jednina u pitanju, predrasuda o jednoj konkretnoj stvari.

A ni to još nije sigurno da je bila predrasuda, pre rata je bilo mnogo čega što nije opstalo - mlinova, ciglana,... I priča nije sasvim jednostavna. Pogledao sam za industriju tepiha. Počelo je ovako:

"Za početak industrijske proizvodnje tepiha u Banatu vezuje se ime Antona Štrajtmana koji je 1879. godine u Velikom Bečkereku osnovao udruženje narodne radinosti."

Posle je napravljeno akcionarsko društvo i fabrika, a Dunđerski se pojavio sa kintom...

E jebi ga... Napisah ti ceo komentar pa ga pojede mrak internetski.
Uglavnom - dve stvari: navijač, član partije ili NVO postaješ sopstvenom voljom, na osnovu opredeljenja i svojih izbora. Naciji pripadaš rođenjem. To su osnove.

A car Frenjo bio je u Vršcu i Pančevu, koliko se sećam pročitanog jedno pet puta. I imao o Srbima - što te neće iznenaditi, verujem - vrlo loše mišljenje.
Ono što će ti, opet verujem, biti prilično iznenađujuće jeste da, po svedočanstvima iz onog vremena, ništa bolje mišljenje nije imao ni o - banatskim Nemcima.
I upravo čitam "Pohod", kratki roman Dragutina Ilkiča-Bata Birte, mog sugrađanina sa kojim sam imao čast sedeti više puta u bircuzu i redakciji, a da na sopstvenu bruku nisam znao koliko je dobar pisac.
Elem, reč je o periodu drugog pošumljavanja Deliblatske peščare , početkom devetnaestog veka a pominjem ga zbog pričice o nastanku reči "bitanga": tako su, naime, tadašnji Srbi starosedeoci prozvali Švabe koje su masovno skitale i krale po Banatu, a zbog njihovog "Bite-tanke", kako su ga oni čuli i razumevali, posle kojeg bi se uvek ispostavilo da fali prase iz kočine ili kokoška iz dvorišta.

E sad, što se odnosa prema kolonbistima tiče: verujem da se ovo nikako neće složiti sa tvojim mitom o ujvidečkom ibermenš-Vojvodžaninu koji unterhaltuje na (slomljenom) nemeckom sve ispreka gledajući na smrdljivog rođaka iz prapostojbine koji izlazeći iz teretnog vagona dolazi da mu zagadi njegovu Vojvodinu usput ga još i brukajući gde stigne, sobom kao takvim.
Ali bih jako voleo da ti što češće komšija čiji je neki predak došao tri meseca ili tri godine pre tvog - uputi starosedelački pozdrav - jebotevozkojitedono!
I da se ti zbog toga što više jediš. To bi se, možda, ispostavilo i kao lekovito, ko zna?
mariopan mariopan 07:02 23.09.2013

Re: A da malo

iqiqiq
Reč je o maloletnom S.S., koji ima 90 krivičnih dela iza sebe, saznaje "Blic" u novosadskoj policiji. Međutim, to nije sve. Do sada je protiv njega podneta 51 krivična prijava, ali je dosije ovog maloletnika koji je obijao automobile, pljačkao, nožem presretao vršnjake i otimao im novac, mnogo bogatiji.

A zašto takav mali ne bi zaglavio u popravnom domu na nekoliko godinica?
Znam da se tamo ne bi popravio, samo bi bolje usavršio zanat, ali bi tada i sudovi znali kako da mu sude. Kao kriminalcu što i jeste.
Zvao bi se kriminalac a ne maloletnik.
Ne bi bio zaštićen time što je maloletan pa ga nikakvi zakoni ne mogu dovesti u red?

Šteta što ne postoje popravni domovi za roditelje koji nevaspitavaju svoju decu.
deset_slukom deset_slukom 08:00 23.09.2013

Re: A da malo

hoochie coochie man

A što pišeš ako nema veze?

Sagovornik istakao svoje znanje, a ja svoju pamet. Mislim da je regularno.

A ti uzmi za domaći proučavanje moje poslednje analize "onog".
deset_slukom deset_slukom 09:13 23.09.2013

Re: A da malo

freehand

Uglavnom - dve stvari: navijač, član partije ili NVO postaješ sopstvenom voljom, na osnovu opredeljenja i svojih izbora. Naciji pripadaš rođenjem. To su osnove.


Ti brkaš odnos prema pojedincu i zajednici. Glupo je da kažem Nemcu, kojeg ne poznajem, "ti si vredan i pedantan čovek", samo zato što mislim da te osobine krase njegov narod. Niti ću srpskim prijateljima prebacivati zbog velikosrpskog projekta koji nas je upropastio. Ali ne vidim razloga da isti projekat ne kritikujem. Ili da ne kažem kako su Srbi iracionalni. Ako pogledaš moje komentare, to bi bilo sve što sam rekao o nekoj od nacija.

Što se kolonista tiče... pola veka su se pričali vicevi o Crnogorcima - direktorima. No, nisu to smešne stvari. Moj otac je šezdesetih izašao iz partije i izradio sebi penziju (sa četrdeset i kusur godina), na račun invaliditeta, jer je nazadovao u karijeri, zbog neodgovarajuće plemenske pripadnosti.

Kako su dolazile, izbeglice su osnivale undruženja za međusobnu ispomoć, kao da su došli u stranu zemlju. Firmu nekog koloniste ćeš prepoznati tako, što u njoj nema zaposlenih osim kolonista i izbeglica. OK - nema tu ništa loše, samo hoću da kažem kako se dotično izdvajanje ne dešava rođenjem, niti nabeđivanjem od strane "mrzitelja", nego svojevoljno.

Dok su Švabe krale svinje, valda to i nije bilo veliko zlo. Ali, da su na neki način mogli da oteraju caricu i dovuku sultana, to im Srbi ne bi oprostili, garant.
mariopan mariopan 13:38 23.09.2013

Re: A da malo

zilikaka
Već kada sam nabrajao zrenjaninske fabrike (bio sam zaboravio Jugoremediju, lekovi) mogao si da vidiš da je tu manje prehrambene od drugih nekih grana. Da ti ne nabrajam opet, verujem da je u Vojvodini bilo više neprehrambene industrije nego što je danas ima u celoj Srbiji.


Kad sme toliko raskomotili temu, a ti pominješ neke podatke koji su i meni dobro poznati, da kažem koju.

Istina da je industrija u recimo Zrenjaninu bila jaka ko zemlja. Al ima tu nešto što ne znam da li je i tebi poznato. Većina tih fabrika koje si nabrojao su postojale još pre onog rata.
Znači, nisu bile osnovane i napravljene na ledini, neg su oduzete od nekog ko ih je osnovao.
Ne kažem, sve one su se kasnije razvijale i dograđivale, ali imalo je odakle.

Što će reći, lako je biti dobar domaćin kad zatekneš (ili zauzmeš) pune ambare.

Da potvrdim, (i dodam svoje mišljenje), elem, bolje bi bilo da su ih vratili potpmcima tih vlasnika, verujem da bi i danas radile i neko bi imao posla, ovako stoje dok se ne uruše.
zilikaka zilikaka 17:54 23.09.2013

Re: A da malo

Da potvrdim


Nisam ni sumnjala. Mi smo ti proveren tandem, koji vrlo uspešno hara na lokalu.
mariopan mariopan 20:46 23.09.2013

Re: A da malo

zilikaka
Da potvrdim


Nisam ni sumnjala. Mi smo ti proveren tandem, koji vrlo uspešno hara na lokalu.

nikvet pn nikvet pn 08:34 24.09.2013

Re: A da malo


mariopan
zilikaka
Mi smo ti proveren tandem, koji vrlo uspešno hara na lokalu.


Тетке с ладним трајнама у акцији !
Слутим да је сад у току тајна операција са кодним називом 'Ајвар' ?

Vlasta92 Vlasta92 12:56 19.09.2013

Čitajte kako vam odgovara,

vaša sramota zbog zamena teza i kratkovidosti.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:59 19.09.2013

Re: Čitajte kako vam odgovara,

Čitajte kako vam odgovara,
vaša sramota zbog zamena teza i kratkovidosti.

Čekaj, sad ćemo mi da ispadnemo krivi zato što ne možemo da pročitamo ono što u tekstu nije ni napisano? Ili zato što čitamo onako kao što je napisano?
Nemoj da se ljutiš, ne ljutim se ni ja, razgovaramo...a problem su reči, umeju da budu preteške i da povrede ako nisu dobro izabrane...
vaša sramota zbog zamena teza i kratkovidosti.
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:22 19.09.2013

Re: Čitajte kako vam odgovara,

Ili zato što čitamo onako kao što je napisano?

Ok,
mislim da je Vlasta napisala,kako ovde nije ništa drugačije nego bilo gde u Srbiji.Meni tako deluje.Ali jeste to napisala onako šturo i grubo.Ma da najviše krivim novine za ovaj senzacionalizam i onu masu po društvenim mrežama,koja se isprimala na sve to i kao da je do juče živela van ovih govana i sad je kao uvređena što se to dešava u njihovom dvorištu. Mrzim to. Prosipanje mirisa po oznojanom telu.



I da,da nam fali nekih lepih vesti.Bilo kakvih,ali lepih:)

Jelica Greganović Jelica Greganović 13:25 19.09.2013

Re: Čitajte kako vam odgovara,


Ok,
mislim da je Vlasta napisala,kako ovde nije ništa drugačije nego bilo gde u Srbiji.

Gde je to napisala? U ovom tekstu ja to ne vidim.
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:33 19.09.2013

Re: Čitajte kako vam odgovara,

U ovom tekstu ja to ne vidim.

Dobro.
Ja verujem u ono drugo,a ako nije ...šta znam...neka mi oprosti pučina:)
Vlasta92 Vlasta92 13:50 19.09.2013

Re: Čitajte kako vam odgovara,


Gde je to napisala? U ovom tekstu ja to ne vidim.


Da ne ponavljamo kako smo žrtva politike i urušene ekonomije. Nismo samo mi, i drugi su regioni i gradovi u ovoj zemlji spali na kačamak - realno, a javno se šećkaju na kolenolomećim platformama i svoja lica guše u plastičnim sisama.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:03 19.09.2013

Re: Čitajte kako vam odgovara,

Gde je to napisala? U ovom tekstu ja to ne vidim.


Da ne ponavljamo kako smo žrtva politike i urušene ekonomije. Nismo samo mi, i drugi su regioni i gradovi u ovoj zemlji spali na kačamak - realno, a javno se šećkaju na kolenolomećim platformama i svoja lica guše u plastičnim sisama.


Neću da lamentiram nad prošlim vremenima, kada su Novosađani, i Vojvođani uopšte, poistovećivani sa maskotom Lalom, koji sluša tamburaše i jede sataraš, rinflajš, bećar paprikaš, šnenokle, i crnim vinom farba brkove, dok su preko Save jeli gotovac, cicvaru, kajmak, jagnjeće sarmice, prebranac, i pili žutu osu.


Da ponovim, dok je dobro, to je Vojvodina, kad počne zlo, to je Srbija. Je l to to?

Edit:
Čitam danas naslov u Blicu: „Ubistva, mačete, piromani, batinaši... Novosađani, šta se dešava sa vašim gradom?". Srbija nam se dešava, braćo, Srbija.

Ne treba se spuštati na Blicev nivo ovim naslovom postavljen. Na dno.
Lord Greystock Lord Greystock 14:24 19.09.2013

Re: Čitajte kako vam odgovara,

Jelica Greganović

Čekaj, sad ćemo mi da ispadnemo krivi zato što ne možemo da pročitamo ono što u tekstu nije ni napisano? Ili zato što čitamo onako kao što je napisano?
Nemoj da se ljutiš, ne ljutim se ni ja, razgovaramo...a problem su reči, umeju da budu preteške i da povrede ako nisu dobro izabrane...
vaša sramota zbog zamena teza i kratkovidosti.

Uh što terate mak na konac!

Vlasta je lepo rekla šta je rekla i ja sam je razumeo. Jako dobro. I onda prvo, odma tamo gore bloger "zoky.nbg" protumači da tu "ima separatizma", pa onda ti Jelice kreneš sa nekim traženjem skrivenog značenja...

Drugim rečima, šta god mi iz Vojvodine da napišemo, ako baš ne naglasimo da smo mi za Srbiju, da mnogo volemo što smo u Srbiji (a ni iz Srbije to ne volu baš svi, a ne mi iz Vojvodine), da je Srbija jedna najbolja... i tako to jel, al eto jbg, sranja se dešavaju - odma se nađe neko da nas proglasi za separatiste i mrzitelje Srbije!?
Čak vam Vlasta lepo kaže gore i da je Novi Sad u Srbiji (što bi recimo ja rekao značajno drugačije) i da je ona Srpkinja vama opet ne odgovara?!

Da se razumemo, ne branim Vlastu ovde i sada. Niti imam pravo niti me je iko ovlastio. Pokušavam da vam skrenem pažnju i da odbranim (neke od) nas iz Vojvodine koje često napadate.

Ima ono aktuelno u poslednje vreme: "Ako kažeš da voliš Kosovo - onda si Srbin, patri(J)ota. Ako kažeš da voliš Vojvodinu - onda si separatista."

Ja razumem neke ljude koji mnogo volu svoju Šumadiju npr. I meni je drago da je tako.
E pa tako ima nas koji mnogo volemo Vojvodinu.
I onda mi smo separatisti
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:45 19.09.2013

Re: Čitajte kako vam odgovara,

ja, kao pridošlica iz Šumadije, ne mogu da ne primetim da ima tog nafuranog NS foliranja - kao, rođeni NS su nešto posebnije od ostatka Srbije, kao, oni voledu Vojvodinu, a niko drugi u Srbiji je ne vole... Leca na to verovatno reaguje... kao što ja reagujem na BG foliranje i izraze tipa - link ka eventovima... wtf does it mean, link ka eventovima? sama situacija u NS, koliko god da je nesnosna zbog rastućeg nasilja, btw, 021 javlja da su postavili načelnika murije konačno, dobra je za sledeće izbore, da se ljudi motivišu da iz ovog haosa biraju pristojne građanske opcije, za razliku od kvazifašista, kvaziroma, kvazimonarhista, ili čega god. a Nulta generacija je Nulta generacija, i s njom ćemo svi morati da radimo umesto da se polivamo međusobno mržnjom oko toga kako i zašto je došlo do Nulte Generacija.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:52 19.09.2013

Re: Čitajte kako vam odgovara,

Lorde, ti dve stvari mešaš, ono što je napisano u komentarima sa onim što je napisano u blogu koji komentarišemo. Da skratim, u blogu nema onog što je u komentarima, u blogu to sasvim drugačije zvuči, jer je drugačije i napisano.
I jeste, ja volim Šumadiju, iako to nije tema ovog bloga. Kao što volim i Vojvodinu. Ni to nije tema ovog bloga. I ne mislim da su separatisti, niti sam to igde napisala, oni koji vole Šumadiju ili Vojvodinu ili...po izboru. Al ni to nije tema ovog bloga.

Evo ovako, iz komentara zaključujem da je Vlasta htela da odgovori Blicu, koji je napisao onaj tendenciozni naslov, da to što se dešava u Novom Sadu nije ništa što se u Srbiji već ne dešava. I ja se sa njom u tome slažem.
Ali se ne slažem sa načinom na koji je napisala blog, jer se iz njega ne vidi pomenuti odgovor.
Lord Greystock Lord Greystock 15:11 19.09.2013

Re: Čitajte kako vam odgovara,

Srđan Fuchs
ja, kao pridošlica iz Šumadije, ne mogu da ne primetim da ima tog nafuranog NS foliranja - kao, rođeni NS su nešto posebnije od ostatka Srbije, kao, oni voledu Vojvodinu, a niko drugi u Srbiji je ne vole... Leca na to verovatno reaguje... kao što ja reagujem na BG foliranje i izraze tipa - link ka eventovima... wtf does it mean,

Moguće da ima, ali ni za mrvu više nego što rođeni u BG, a posebno oni koji se nisu rodili al' su "rođeni" Beograđani, dižu u nebesa BG, ili kao što Nišlije obožavaju Niš, Šapčani svoj Šabac itd. Ja se npr. nisam rodio u Novom Sadu.
Nije poenta gde si rođen, to dal voleš Vojvodinu ne zavisi od toga gde si rođen! Ima veze dal ti smeta što je gore u Banatu sve ravno i dal te to čini depresivnim ili ne, dal ti smeta miris oranice i prvi komšija koji je Hrvat ili Mađar... Dal ti smeta što deca koja idu u školu, u Novom Sadu u gradskom busu pričaju na nekom jeziku koji nije Srpski ili ti je drago da ih vidiš (deca, vesela, nasmejana) a jezik kojim pričaju i ne primećuješ!
Taj "link ka..." razumem šta pričaš, nervira i mene al ne vidim vezu sa ovim o čemu pričamo?
iqiqiq iqiqiq 15:14 19.09.2013

Re: Čitajte kako vam odgovara,

I da,da nam fali nekih lepih vesti.Bilo kakvih,ali lepih:)

Čitajmo Politikin Zabavnik

Ima lepih vesti, ali novinari vole da dramatizuju sve do nivoa horora. Valjda im nedostaju ona masovna pucanja po školama što je "in" u zapadnim zemljama.

Naše škole i naša deca su bila mnooogo bolja dok u novinama nisu objavljivali koje su se dve pevaljke potukle i koji političar je psovao drugog političara. Deca gledaju TV, deca čuju šta se priča po čaršiji i antiheroji i primitivno ponašanje postanu deci najnormalniji uzor ponašanja

O deci ne pričamo, oni ne vide da se odrasli brinu o njima. Nije nikada rečeno "jadna naša deca, kakvu ćemo im ekonomiju ostaviti" "jadna naša deca, nemaju obrazovanje koje zaslužuju", sve iz mikrosveta ide u makrosvet, sve polazi od porodice, osnovne zajednice. Baš me zanima čija su ova deca koja mašu mačetama, odakle im mačeta, zašto neki novinar ne napiše malo više o tome, nego samo tabloidni natpisi. Gde su roditelji i njihove izjave, komšiluk itd
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:19 19.09.2013

Re: Čitajte kako vam odgovara,

ma, samo kao momenti urbanog BG i NS foliranja... ne znam šta je s Niš, trebalo bi Ekspoa ili Strongija angažovati da nam da crte Nišlijskog foliranja. ali, svuda je tako, hoćemo o NYC foliranju?
zilikaka zilikaka 16:10 19.09.2013

Re: Čitajte kako vam odgovara,

Drugim rečima, šta god mi iz Vojvodine da napišemo, ako baš ne naglasimo da smo mi za Srbiju, da mnogo volemo što smo u Srbiji (a ni iz Srbije to ne volu baš svi, a ne mi iz Vojvodine), da je Srbija jedna najbolja... i tako to jel, al eto jbg, sranja se dešavaju - odma se nađe neko da nas proglasi za separatiste i mrzitelje Srbije!?
Čak vam Vlasta lepo kaže gore i da je Novi Sad u Srbiji (što bi recimo ja rekao značajno drugačije) i da je ona Srpkinja vama opet ne odgovara?!

Vidiš, sticajem okolnosti, eto, i ja sam iz Vojvodine.

Ako ćemo da sitničarimo, odatle su mi bili i svi preci za koje se zna.
Opet sticajem okolnosti, taki mi je i muž.

Dakle mi mu dođemo što kaže Vlasta: Neću da lamentiram nad prošlim vremenima, kada su Novosađani, i Vojvođani uopšte, poistovećivani sa maskotom Lalom, koji sluša tamburaše i jede sataraš, rinflajš, bećar paprikaš, šnenokle, i crnim vinom farba brkove,, e, al ne Novosađani, ne ni Bačvani, neg BAŠ Lale.

A zašto ti to sve pričam? Zato što je meni zasmetao Vlastin tekst.

Možda ona nije mislila da će tako zazvučati, ali stvarno je ispalo da kad je Srbija ušla punim presekom u Novi Sad, sve je otišlo u majčinu.

Čak i ona metafora sa kačamakom koji (kako prvo kaže) jedu Srbijanci, al sad smo i mi ovde na to spali...

Ne moraš mi verovati, ali ima jedna žica kod Novosađana koju bih ja krstila kao neostvareni prestoničari.
Nešto ih vuče da agituju ono što im se hoće, u ime cele Vojvodine, a da nas okolo nisu pitali da li 'oćemo da nas zastupaju.

Zato se kanda sa njima nekako najvećma oko politike kačim.

Ja razumem neke ljude koji mnogo volu svoju Šumadiju npr. I meni je drago da je tako.
E pa tako ima nas koji mnogo volemo Vojvodinu.
I onda mi smo separatisti


Ne moš ti voleti Vojvodinu vise neg ja, jer ja za drugo i ne znam, al to blage veze nema sa separatizmom.
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:45 19.09.2013

Re: Čitajte kako vam odgovara,

ima jedna žica kod Novosađana koju bih ja krstila kao neostvareni prestoničari.

E sad,
udri po nama ...




rudi, ne diraj mi grudi ,)
arcins arcins 16:45 19.09.2013

Re: Čitajte kako vam odgovara,

Srđan Fuchs
ja, kao pridošlica iz Šumadije,


To je tako ocigledno dragi Watsone, u protivnom bi znao koga su vikali Srbi a koga Srbijanci u Srbiji.
cult cult 17:01 19.09.2013

Re: Čitajte kako vam odgovara,

A zašto ti to sve pričam? Zato što je meni zasmetao Vlastin tekst.

Možda ona nije mislila da će tako zazvučati, ali stvarno je ispalo da kad je Srbija ušla punim presekom u Novi Sad, sve je otišlo u majčinu.


Pa, jes, može da zasmeta, zavisi kako se čita. Ili ako se oseti namera.

Ipak, od tih strašnih jogurt vremena, pa do ove apostolske promene Vučića i njegovog današnjeg mesijanskog hoda po vodi, imali smo jedan kulturni obrazac koji je od nacional-socijalističkog režima i cele desnice nametan i proglašavan srpskim. U centru toga obrasca su junački mitovi, nebeska carstva, gorštački lajfstajl, spartansko vaspitanje, popovi i sveti sava (čudno, ne i džizs krajst), četništvo gibaničarskog tipa, a sve zabibereno neopisivom dozom agresije i prostaštva. U cilju promicanja tog novog srpskog kulturnog modela istorija je falsifikovana i oteta, kultura uništena, srednja klasa razvijana u sfrj je pružala kakav-takav otpor, pa je zato ekonomski upropaštena, ponižena, proglašena izdajničkom, a delom proterana. U tom smislu i ja često kažem "dogadja nam se Srbija" ili "živimo Srbiju", ali tu se misli baš na ovu goreopisanu, zvanično proklamovanu devedesetih, pa ponovo uzgajanu u doba Koštunice.
To u Novom Sadu jeste posledica toga. Stasale su generacije odrasle na tom kulturnom obrascu. I sad živimo Srbiju, jebiga.
zilikaka zilikaka 17:33 19.09.2013

Re: Čitajte kako vam odgovara,

E sad,
udri po nama ...


Pa kad vazda ištete...
zilikaka zilikaka 17:46 19.09.2013

Re: Čitajte kako vam odgovara,

cult
A zašto ti to sve pričam? Zato što je meni zasmetao Vlastin tekst.Možda ona nije mislila da će tako zazvučati, ali stvarno je ispalo da kad je Srbija ušla punim presekom u Novi Sad, sve je otišlo u majčinu.

Pa, jes, može da zasmeta, zavisi kako se čita. Ili ako se oseti namera.

Ipak, od tih strašnih jogurt vremena, pa do ove apostolske promene Vučića i njegovog današnjeg mesijanskog hoda po vodi, imali smo jedan kulturni obrazac koji je od nacional-socijalističkog režima i cele desnice nametan i proglašavan srpskim. U centru toga obrasca su junački mitovi, nebeska carstva, gorštački lajfstajl, spartansko vaspitanje, popovi i sveti sava (čudno, ne i džizs krajst), četništvo gibaničarskog tipa, a sve zabibereno neopisivom dozom agresije i prostaštva. U cilju promicanja tog novog srpskog kulturnog modela istorija je falsifikovana i oteta, kultura uništena, srednja klasa razvijana u sfrj je pružala kakav-takav otpor, pa je zato ekonomski upropaštena, ponižena, proglašena izdajničkom, a delom proterana. U tom smislu i ja često kažem "dogadja nam se Srbija" ili "živimo Srbiju", ali tu se misli baš na ovu goreopisanu, zvanično proklamovanu devedesetih, pa ponovo uzgajanu u doba Koštunice. To u Novom Sadu jeste posledica toga. Stasale su generacije odrasle na tom kulturnom obrascu. I sad živimo Srbiju, jebiga.


Vidiš, to o čemu ti pričaš sadrži i lički kupus, i gusle, i meku šljivu...ako baš nećemo iz kujne da izlazimo.
Nikako baš i uglavnom četničku gibanicu.

Čak, oni radikali, koje si tako vešto podvuko, više naginju onom što sam ja nabrojala, neg gibanici.
Ipak, (pošto smo još u kujni), Vlasta nekako odvalila po prebrancu i kajmaku.


A možda ja i ne bih reagovala, nego mi se nešto često pojavljuje (naročito kad pišu Novosađani) da su za sve loše u Vojvodini krivi kajmak i gibanica, a niko da pomene ni kupus (lički, naravno), ni bosanski lonac, ni sir iz mješ'ne...

...a ne kažem da nema nešto i u slanini sapunjari.


Dr Mebius Dr Mebius 20:27 19.09.2013

Re: Čitajte kako vam odgovara,

Ipak, od tih strašnih jogurt vremena, pa do ove apostolske promene Vučića i njegovog današnjeg mesijanskog hoda po vodi, imali smo jedan kulturni obrazac koji je od nacional-socijalističkog režima i cele desnice nametan i proglašavan srpskim. U centru toga obrasca su junački mitovi, nebeska carstva, gorštački lajfstajl, spartansko vaspitanje, popovi i sveti sava (čudno, ne i džizs krajst), četništvo gibaničarskog tipa, a sve zabibereno neopisivom dozom agresije i prostaštva. U cilju promicanja tog novog srpskog kulturnog modela istorija je falsifikovana i oteta, kultura uništena, srednja klasa razvijana u sfrj je pružala kakav-takav otpor, pa je zato ekonomski upropaštena, ponižena, proglašena izdajničkom, a delom proterana. U tom smislu i ja često kažem "dogadja nam se Srbija" ili "živimo Srbiju", ali tu se misli baš na ovu goreopisanu, zvanično proklamovanu devedesetih, pa ponovo uzgajanu u doba Koštunice. To u Novom Sadu jeste posledica toga. Stasale su generacije odrasle na tom kulturnom obrascu. I sad živimo Srbiju, jebiga.



Majstore!
Lord Greystock Lord Greystock 21:17 19.09.2013

Re: Čitajte kako vam odgovara,

zilikaka
Ja razumem neke ljude koji mnogo volu svoju Šumadiju npr. I meni je drago da je tako.
E pa tako ima nas koji mnogo volemo Vojvodinu.
I onda mi smo separatisti


Ne moš ti voleti Vojvodinu vise neg ja, jer ja za drugo i ne znam, al to blage veze nema sa separatizmom.

Ovo ko više voli... shvatiću krajnje dobronamerno
Sad, ti više voliš Vojvodinu...

Ali se svakako slažem da ljubav prema Vojvodini nema (ili, ajde, ne mora da ima) bilo kakve veze sa separatizmom!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:49 19.09.2013

Re: Čitajte kako vam odgovara,

arcins


To je tako ocigledno dragi Watsone, u protivnom bi znao koga su vikali Srbi a koga Srbijanci u Srbiji.




to je neko prošlo vreme, a šta su raznorazne dijabole vikale, ko će sve to pohvatati... ja kad bih gledao šta su meni sve vikali kojekakvi, dosad bih bio sedokos, naboran, i dvajes godina stariji... uglavnom, za Vošu se ne navija, Voša se voli...

ps. mada, priznajem da se povremeno iznerviram kombinacijom limanskog i milja-vračarskog akcenta (kao ša, srki, ka'ćemo napolje da šutamo lopte) kod mog junoše, ali šta ću, to je žrtva koju sam platio na oltaru NS utazbinjenja...

inače, meni kao sveckom putniku još nešto zapalo za oko... ovi Novosađani kulturisti se stalno nešto žale kako je ovde provincija, ne znam šta, sve isti ljudi... meni je, naprotiv, NS ekstra gradić sa sjajnim potencijalom, lepom geografijom, vodom, zelen'lom, EKSTRA lepim ženama... dakle sve potaman za smiraj jednog ćalca na pragu sredovečnosti. EKSTRA! nije mi stvarno jasno ovo Vlastino kriziranje!



zilikaka zilikaka 22:09 19.09.2013

Re: Čitajte kako vam odgovara,

Ovo ko više voli... shvatiću krajnje dobronamerno
Sad, ti više voliš Vojvodinu...

Kad ti homo tehnikus kaže da ne može više, to znači baš to.
Može manje, il jednako.

Ali se svakako slažem da ljubav prema Vojvodini nema (ili, ajde, ne mora da ima) bilo kakve veze sa separatizmom!


Formulaciju u zagradi ne prihvatam!
Nači, da se briše iz zapisnika, ili ne potpisujem ništa.
Vlasta92 Vlasta92 23:07 19.09.2013

Re: Čitajte kako vam odgovara,

meni je, naprotiv, NS ekstra gradić sa sjajnim potencijalom, lepom geografijom, vodom, zelen'lom, EKSTRA lepim ženama... dakle sve potaman za smiraj jednog ćalca na pragu sredovečnosti. EKSTRA! nije mi stvarno jasno ovo Vlastino kriziranje!


a, to sve valja negovati
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:16 20.09.2013

Re: Čitajte kako vam odgovara,

Ima veze dal ti smeta što je gore u Banatu sve ravno


Мени смета, али побогу, какве то везе има са Новим Садом? Нови Сад је предиван град који има у позадини Фрушку Гору.
А када смо већ код Баната и Вршац је готиван, са оним својим брегом.
У реду, признајем, када би ме осудило да живим у Кикинди самоизбо бих се ножем за лебац без размишљања,
angie01 angie01 00:21 20.09.2013

Re: Čitajte kako vam odgovara,

А када смо већ код Баната и Вршац је готиван, са оним својим брегом.


evo, i da se sa tobom slozim jednom!:)
Lord Greystock Lord Greystock 07:33 20.09.2013

Re: Čitajte kako vam odgovara,

vrabac_u_steni
Ima veze dal ti smeta što je gore u Banatu sve ravno


Мени смета, али побогу, какве то везе има са Новим Садом? Нови Сад је предиван град који има у позадини Фрушку Гору.

Kad već citiraš moj komentar onda pogledaj celu diskusiju. Molim te nemoj ovako zlonamerno izvlačiti delove komentara i onda na njih odgovarati.
Ovo o Banatu nema veze sa Novim Sadom. Ali je razgovor u jednom trenutku otišao na temu cele Vojvodine, ne samo Novog Sada. Ako pročitaš pažljivo videćeš i sam.
BTW I meni se sviđa Vršac
pedjalon pedjalon 12:13 20.09.2013

Re: Čitajte kako vam odgovara,

iqiqiq
I da,da nam fali nekih lepih vesti.Bilo kakvih,ali lepih:)

Čitajmo Politikin Zabavnik

Ima lepih vesti, ali novinari vole da dramatizuju sve do nivoa horora. Valjda im nedostaju ona masovna pucanja po školama što je "in" u zapadnim zemljama.

Naše škole i naša deca su bila mnooogo bolja dok u novinama nisu objavljivali koje su se dve pevaljke potukle i koji političar je psovao drugog političara. Deca gledaju TV, deca čuju šta se priča po čaršiji i antiheroji i primitivno ponašanje postanu deci najnormalniji uzor ponašanja

O deci ne pričamo, oni ne vide da se odrasli brinu o njima. Nije nikada rečeno "jadna naša deca, kakvu ćemo im ekonomiju ostaviti" "jadna naša deca, nemaju obrazovanje koje zaslužuju", sve iz mikrosveta ide u makrosvet, sve polazi od porodice, osnovne zajednice. Baš me zanima čija su ova deca koja mašu mačetama, odakle im mačeta, zašto neki novinar ne napiše malo više o tome, nego samo tabloidni natpisi. Gde su roditelji i njihove izjave, komšiluk itd

Odgovor na tvoje pitanje je vrlo jednostavan: To su NAŠA deca.
I ne pričamo o tome šta pišu novine, nego šta se stvarno dešava.
iqiqiq iqiqiq 17:41 20.09.2013

Re: Čitajte kako vam odgovara,

nego šta se stvarno dešava.

pa šta se stvarno dešava, ko je klincima kupio mačete, koji su to klinci koji su dovoljno odrasli da znaju da nisu nindža kornjače te da ne mogu da mašu mačetom na drugo dete, jer će ga ubiti
st.jepan st.jepan 18:44 20.09.2013

Re: Čitajte kako vam odgovara,

imali smo jedan kulturni obrazac koji je od nacional-socijalističkog režima i cele desnice nametan i proglašavan srpskim. U centru toga obrasca su junački mitovi, nebeska carstva, gorštački lajfstajl, spartansko vaspitanje, popovi i sveti sava (čudno, ne i džizs krajst), četništvo gibaničarskog tipa, a sve zabibereno neopisivom dozom agresije i prostaštva

Što jes-jes!
I ja mislim da Vlastno "Vojvodini se desila Srbija" valja čitati kao "Vojvodini se desio taj obrazac".
Možda (zaista ne znam), za nijansu kasnije no što se desio Užoj Srbiji.
zoky.nbgd zoky.nbgd 13:14 19.09.2013

kazna

ma fakat je da nam je država raspad i da imamo svakavih pojava kojih se stidimo, ili bi bar trebalo da se stidimo...

ali takođe i prečesto čujemo kako "ovog samo u Srbiji ima" što naravno da ne odgovara istini, ali neko od nas kao da uživa u našem sveukupnom posrtanju.

Šta se dešava u NS? dešava nam se da nigde ne vidimo kako je onaj koji je počinio zlodelo za to isto odgovara.
Bio sam svedok pre mesec dana (doduše iz daljine pa nisam sve najbolje video), jednom ubadanju nožem u grudi. Naime, vraćao sam se sa Ade makiškim drumom pa prema Železniku, i stoji 300 metara kolona pre semafora, klasika mi "glupi" čekamo u koloni a ovi "pametni" nas pretiču suprotnim smerom, dok ne naiđu na kola iz suprotnog smera,i onda kreće svađanje, epilog je da je bahata budala preticao celu kolonu u kojoj sam stajao, onda naišao na čoveka iz suprotnog smera, posvađali se i bahati izvuče nož i pravo ovog nesrećnika u grudi, koji je uz škripu guma pobegao od napadača, pritom prošao pored mene uz bolni urlik.
Sutradan mali naslov, ni dan danas ne znam da li je nesrećni momak preživeo. Mediji to treba da isprate, lepo ime i prezime koljača, fotografija, pa vest kako odmiče sudski proces, i kamera da ga prati onako sa sve bukagijama dok ulazi u ćeliju, lepo da se vidi šta sledi ako vitlaš ladnim, toplim ili kakvim god oružjem.
Znam, naivan sam, reklama se bolje naplaćuje uz Staniju, Ekrema i slične spodobe, ali ako ovako nastavimo onda ne treba da nas iznenađuju dešavanja iz NS...
angie01 angie01 13:21 19.09.2013

Re: kazna

i kamera da ga prati onako sa sve bukagijama dok ulazi u ćeliju,


ali zato, uredno stizu velike kazne obicnim gradjanima, koji se kao nisu odazvali na poziv sudije-za parkiranje na utabanom tlu pored zrage, koji oni zovu, travnata povrsina, koja tu nikada nije ni postojala.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:27 19.09.2013

Re: kazna

ali zato, uredno stizu velike kazne obicnim gradjanima, koji se kao nisu odazvali na poziv sudije-za parkiranje na utabanom tlu pored zrage, koji oni zovu, travnata povrsina, koja tu nikada nije ni postojala.

Podsetila si me na neko vreme već aktuelnu slovenačku novokomponovanu poslovicu:
Ne isplati se krasti šrafove, nego fabrike.

Jerbo za šraf ti odmah kucaju na vrata, a za meleone dok te se sete...
looping looping 13:55 19.09.2013

1

Ovaj blog je umetnicko delo. Mozes da ga tumacis kako god hoces.
Vlasta92 Vlasta92 14:13 19.09.2013

Aranđelovac: Petaci pretukli prvaka

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2013&mm=09&dd=19&nav_category=16&nav_id=755490

I zato mislim da nije OK da Blic pita "Novosađani, šta se dešava sa vašim gradom", i zato kažem da se to ne dešava samo nama, ali i pokušavam da razumem zašto u NS počinje vidno da raste, više nego u nekim drugim gradovima, i zašto smo danas, posle četiri godine, dobili načelnika policije? I ne želim da svi okrećemo glavu od problema jer u Srbiji ima i ptičica i cveća. Ima, ja bar volim da pišem o njima, ali isto tako mislim da društvene bolesti treba lečiti, prvo posledicu i žarište, a onda i dizati imuni sistem.

I "malo" je bezveze kada ne smeš da primetiš što se dešava sa Vojvodinom na političkom planu već 25 godina, jer to, bože moj, odmah znači separaciju.

I još je više bezveze kada se učeni ljudi pitaju "šta se to dešava, baš vam je super, samo nešto kukate", to samo upućuje na duboku neupućenost.


Vlasta92 Vlasta92 14:14 19.09.2013

Re: Aranđelovac: Petaci pretukli prvaka

A usput budi rečeno, nemam pojam zašto neće da mi "ufati" link?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana