plitka politika feat. duboko grlo

Jelena Milić RSS / 20.02.2008. u 15:03

"Demokratija i kada se razbije neki prozor na stranim ambasadama." 

Velimir Ilić, ministar u vladi Srbije  

“Ne, znate šta, nemoguće je zato što oni pre svega imaju pravo to da učine, generalno gledano, da su se konsultovali sa nama kada i na koji način verovatno da bismo im mi dali drugačiju instrukciju. Ali ovo je jedna spontana akcija koja je u osnovi u pravu zato što ti carinski punktovi moraju da se skinu, opasnost je da oni postanu deo državne granice Kosova i Srbije... nije dakle nijedna osoba povređena, spaljeno je nekoliko kola, nekoliko kontejnera je takođe spaljeno i to je najvažnije. Kad uporedite recimo sa današnjim prebijanjem jedne starice u okolini Gnjilana, dakle, ona je 86 godina, starica je srpske nacionalnosti, prebijena je tamo, a mi prosto imamo slučaj nasilja nad osobama, ovo je bilo nasilje nad stvarima i ono je daleko manje i neuporedivo manje opasno nego ovo što se dogodilo u okolini Gnjilana.” 

Slobodan Samardžić, ministar u vladi Srbije   

Posle prva dva, lako, naravno, ide onaj treći korak. Skoro da je legalno i legitimno.  Evo šta pišu preključerašnje Novosti. Integralno.


RAZBIJENO OGLEDALO:
Nataša, žena koje nema
Mirko RADONJIĆ, 18.02.2008

”REĆI danas da su maske pale, to je komedija. Mnogo smo znali i juče, nešto saznajemo iz dana u dan, a u vrhunske tajne nećemo nikada moći da proniknemo. Neke od njih imaju veze sa mogućom kamuflažom ljudskog bića pod imenom Nataša Kandić. Treba li je žaliti? To je sigurno, pod uslovom da prvo odgonetnemo jednu od velikih misterija: postoji li ova žena uopšte, ili je ona plod nečije mašte?

Prekjuče se u Prištini desilo nešto najružnije što Srbija pamti. Grupa ljudi, predvođena Zmijom, likvidirala je pravo Srba da se osećaju kao ljudi. I onih nekoliko srpskih poslanika, koje naše novine uporno i planski ignorišu, jer nisu za bolje, izašli su iz sale. Ostalo je jedno mitsko biće, jedna Nataša, žena koje možda ima.
Medijski magovi su izgleda kompjuterskom animacijom nacrtali „Natašu Kandić“ u lažnom uglu TV ekrana, u lažnom prenosu proglašenja lažne države narko-dilera, serijskih ubica i preprodavaca ljudi, uglavnom žena. To ne može biti razum.Kada je, posle pogroma 17. marta 2004, saopštila da su za nasilje na Kosovu krivi ekstremisti na obe strane, da li je ova osoba postojala?

Nekoga čije ime je kodnim sistemom srpskog jezika, navodno, označeno kao N. K., američki „Tajm“ magazin je 2003. proglasio za jednog od 36 „evropskih heroja“. To, možda, objašnjava našu dilemu. Nekada su stvorenja iz bajke izmišljala braća Grim, ili narodni stvaraoci. Danas zle aždaje kreira Amerika, i prodaje ih svetu kao vitezove. Masovni mediji su tu da nas ubede da one postoje, da su dobre kao vile, i pravedne kao Hašim Tači.

Kako će ova žena da živi pored neke Nataše, Milana, Ane, Jovana, čiji su imenjaci ostali u okupacionoj zoni pod Hašimom, Agimom i Ramušem, kad ga oslobode krivice ili osude na dva minuta zatvora, kao krvavog Nasera? Da li će se plašiti? Hoće li je biti sramota? Neće. Zato što ne postoji. “

 

Može meni da se ne sviđa ideja da se bude u kosovskoj skupštini na dan proglašenja do sudnjeg dana. Mogu da mislim da je to kontraproduktivno.  I ne sviđa mi se, i mislim da je pogrešno.  Mogu ja i da ne kapiram baš umetnički koncept u kome je Jašari pored Elvisa, ali sve ima svoj način, pa i kritika i osuda. I nemoj posle neko da mi kaže da nećemo u EU zato što nam  u povečerje, iz potaje, otela  Kosovo. Ne. U EU za sporove i neslaganja postoje institucije, nema uličnog zakona koji  je legitiman/legalan kako kad kome dune, nema malo trudnih. Ima seksa, al nema jebanja a da ti ne uđe. Zato oni neće u EU. neće da im pravo i institucije uđu. Do grla. Neuvijeno. Javno.

A to da Nataše već nema,  da "ne postoji". Pa nema ni Ćuruvije. Epoha mrmota. Politika ekspres onda, Novosti danas, u čemu je razlika.

 

f_Torism_c04afb6.jpgA sutra. Pričam ovih dana, pokušavam da racionalizujem, da opravdam, da shvatim….Sve, sve, ali da properemo Tomislava Nikolića tako što će on biti tu rame uz rame sa onima koji su ćutali, i sa onima koji su nas Nikolićem do pre tri nedelje plašili ko đavola krstom, neka hvala. DA IZJEDNAČIMO TAKO KREATORE I REALIZATORE POLITIKE KOJA NAM/IM  JE ODUZELA ŽIVOTE, GODINE, DOSTOJANSTVO,  ZBOG KOJE JE IZGUBLJENO KOSOVO,  SA NAMA SAMIMA KOJIMA NIJE SVEJEDNO ALI SMO GODINAMA SA DRUGE STRANE, NE HVALA. DA DAKLE, PROPEREMO MILOŠEVIĆ-ŠEŠELJ POLITIKU NEPOVRATNO-BRZOPOTEZNO.  POŠTO SU ŽIVOTI RIZIKOVANI DA SE ONAJ UHAPSI I SPROVEDE U HAG, POŠTO JE PREMIJER UBIJEN ZBOG SARADNJE SA HAGOM, DA MARŠIRAMO SA TOMOM NIKOLIĆEM/and SPS Co ( da se i ti ne zaborave)  I RADIKALSKIM VRHOM KOME JE MLADIĆ RATNI HEROJ. A ni sad u toku kampanje niko se ogradio nije, niko drugacije rekao nije. Ne zavaravajmo se, možda je i Hitler nekad nekom nešto čestitao, možda…Ili rekao dobar dan. Možda je znao i dobro vino da poruči i pribor za ribu elegantno da koristi. I Džesi Džejms kad ga igra Bred Pit izgleda do jaja, a opet  vidiš sve, da  je psihopata i ubica. Kažu mi dragi ljudi, ljudi čijoj proceni verujem, polako Jelena, možda je to način da se radiklski bunt drži prod kontrolom. Ne. Prvo ne verujem da je DS u stanju da drži radiklski bunt pod kontrolom. Drugo, taman i da jeste, preskup je to način. Ne može se staviti kondom pa sa Nikolićem pod ruku i to deklarisati kao siguran potez. Nikolić se ionako već ponaša kao zamenik predsednika Srbije, kao drugi čovek u zemlji kome je takva funkcija brutalno uskraćena, ne vidim zašto i mi još moramo da mu je damo. Da mu prinesemo stolicu.

 Upravo bi sutrašnja JASNA LINIJA RAZGRANIČENJA, bunt u više kolona,  bila odličan osnov da se inicira prekopotrebni unutardruštveni  dijalog, ali ne sa liderima već sa glasačima SRS i SPS pa i DSS and Co. Umesto okrivljivanja i tijumfalizma, da se sa vrha, a ne iz offa NGOs i upornih pojedinaca, pokuša sagledati šira slika, razdvojiti lažno od istinitog, činjenice od mitova, zablude od realnosti….Kad već moramo  na vlastitim greškama, onda bar da naučimo lekciju za 5. Ovako, sa Tomislavom Nikolićem lično, em dajemo Koštunici  još jednom priliku  da ne mora  da bira  (o licemerju MZ koja s njim komuniciara a Nikolića ekskomunicira drugi put), em  se rugamo Hagu, em opet ubijamo premijera. Pljujemo po svemu što smo od 2000 naovamo možda i postigli.

 

Al nije sve tako crno. Ima ih koji jedva čekaju sutrašnju amnestiju.U nastavku je i Vukadinovićev and Co  trijmf u integralnoj verziji. I u pravu su on i Co kad kažu da posle sutra neće biti racionalnog razloga da se  sa Tomom Nikočićem i druge stvari ne rade. Da se veza ne legalizuje. Da se deca ne prave.

  Borise, dvaput meri jednom seci. Jer stvarno misliš da ćeš nas "utešiti" pričom da u pitanju nije stranački skup! Još nas praviš i budalama. Teško ti? I meni je! Na kraju ću morati da kažem-Beba je u pravu za većinu stvari u vezi tebe!

Тројни пакт?

danasnja Politika, autor Biljana Bakovic

"Да ли недавни званичан сусрет Николића са Тадићем и Коштуницом значи коначно легитимисање радикала као пожељних или бар прихватљивих политичких партнера

Томислав Николић се „устоличио” као први човек српске опозиције – први пут на званичном састанку са шефом државе и председником владе учествовао је у договору о заједничкој акцији, мирном протесту против једностраног проглашења независности Косова. А учествоваће и на том митингу као један од три говорника. Опет уз председника Бориса Тадића и премијера Војислава Коштуницу.

И његова досадашња опозициона конструктивност огледала се најпре и највише у питањима у вези са јужном српском покрајином, али кроз скупштинске активности Српске радикалне странке.

Најочигледнији примери сарадње са властима (иако радикали воле да кажу са „актуелним режимом”) били су успешни и брзи договори о садржајима неколико резолуција о Косову и Метохији, које су Николић и остали радикалски посланици здушно подржавали у парламенту. Али састанак у „државничком формату” у недељу са Борисом Тадићем и Војиславом Коштуницом као да је коначно озваничио политичку снагу СРС-а, која је у последња два скупштинска сазива најјача посланичка група (да и не помињемо оних готово 2,2 милиона гласова за Николића 3. фебруара) и легитимисао их као неопходан и незаобилазан фактор српске политичке сцене.

При том, Николић је својим присталицама дао и прихватљиво објашњење сарадње са политичким противницима („јесам опозиција режиму, али нисам опозиција Србији”), а јавности у земљи и свету се представио као оличење умерености („позивам председника и премијера да одмах почнемо да радимо дипломатски, политички и унутарполитички и покажемо грађанима да нисмо прихватили ову сецесију, да се са тим нећемо помирити и да ћемо све учинити да престане одвајање Косова од Србије”), позивајући још председника и премијера да „каналишу немир и срџбу који се појављују у грудима сваког грађанина”.

Званичан сусрет Тадића и Коштунице са Николићем, Ђорђе Вукадиновић, уредник часописа „Нова српска политичка мисао”, види као неку врсту „неформалне инаугурације једног политичког тријумвирата који фактички води главну реч у српској политици”.

Да ли овај сусрет заправо значи коначно легитимисање радикала као пожељних или бар прихватљивих политичких партнера? Или ће неко опет моћи да каже да СРС не може, рецимо, у владу, зато што се још није довољно легитимисао као демократска, системска политичка партија?

– Такво држање радикала у некој врсти гета ни до сада није било реално ни логично, али не значи да, ако то опет неком буде одговарало, неће бити таквих покушаја – сматра Вукадиновић.

Политички аналитичар Дејан Вук Станковић, пак, оцењује да овакав састанак Николића са највишим државним званичницима представља тек један корак у процесу легитимације СРС-а и њеног активног укључивања у политички живот – и то ако се доведе у везу са оним што је претходно рађено („узајамно честитање Тадића и Николића, један истински политички фер плеј”). „Као што једна ласта не чини пролеће, тако ни један састанак не значи потпуну легитимацију радикала”, каже Станковић.

– Ово што су урадили, прихватајући договор са Николићем, једноставно је производ једног континуитета у њиховим односима по питању Косова. Да ли је то залог за будућност, за неку сарадњу после тога, то је јако тешко видети. Да би се направила та сарадња потребно је да те усклађености буде више и по другим питањима – сматра Станковић, додајући да је главна тачка раздвајања ДС-а и СРС-а питање европских интеграција.

Све је очигледније, међутим, да се радикали посматрају кроз различите наочаре, у зависности од тога колико су близу освајања власти. То Вукадиновић и потврђује запажањем да се „радикали толеришу у политичком животу само када губе и када признају поразе, а кад дође стани-пани, као између два круга избора, онда поново оживе стари атавизми и старе поларизације, или барем покушаји тих поларизација”.

– Зато сада овај сусрет можда побуђује неко чуђење и можда неко незадовољство управо међу делом присталица и гласача Бориса Тадића и ДС-а. Дакле, у њиховом случају може се говорити о извесној недоследности, зато што сада радикали нису добри да буду у власти, а Николић није добар за председника скупштине, а поготово не за председника државе, али је добар да гаси пожар и незадовољство (ако може) због независности Косова, да се то незадовољство не би излило на демократске снаге – истиче Вукадиновић.

Ипак, и сами радикали сносе део кривице за то. Иако се политички аналитичари већ годинама споре око питања да ли су се радикали „дешешељизовали” (и да ли уопште имају ту намеру), што се често сматра њиховим пресудним кораком до потпуног уклапања у координате пожељног политичког система у Србији данас, чини се неспорним, и о томе се већ доста говорило, да су бар делимично „променили рухо”. Али не сасвим. Јер, иако су радикали, а Томислав Николић понајвише, говорили последњих година о дијалогу, мирним решењима, избегавали ратне теме, прошлост их је често сустизала, а и они сами су подсећали на њу, углавном неодмереним изјавама.

Помак који су до сада направили ипак није безначајан. Николић се, видљиво је, и те како труди да остави утисак умереног и одмереног човека. Чак је пропустио прилику да у недељу, на дан проглашења независности јужне покрајине, изађе на улицу, позове своје присталице и стави се на чело гомиле гневних и разочараних – иако је нешто раније изјавио да тог дана неће мирно седети код куће.

С друге стране, пропустио је и прилику да осуди демонстранте који су полупали излоге и амбасаде, представивши их као људе који се нису помирили са ситуацијом.

Ипак, та умереност, која се видела и пре неколико година у кампањама Николића, Александра Вучића и Маје Гојковић, по мишљењу Ђорђа Вукадиновића, није им пресудно помогла. „И после таквих кампања су, када је то некоме одговарало, поново били сматрани инцидентном појавом на политичкој сцени”, каже он, наводећи као главни разлог за то чињеницу да „постоји страх од њихове снаге и можда од ситуације за коју се неки плаше да би они могли да је искористе да дођу на власт”.

Како су толико ојачали?

У њиховом случају се изгледа потврдила она изрека „што те не убије, ојача те”. А део међународне заједнице и те како је инсистирао на њиховој маргинализацији у политичком животу Србије (као што је то, уосталом, природна тежња и унутрашњих политичких конкурената). Отвореном или индиректном подршком „демократском блоку”, која би остајала само на обећањима или претњама, сталном игром „штапа и шаргарепе” (у којој је шаргарепе било много мање), Европска унија као да је радила за радикале, изазивајући, често неумереним и неувијеним навијањем и двоструким аршинима, револт и инат код дела српског бирачког тела.

За Вукадиновића је политика Европе и САД према Србији после 2000. године, уз социјално незадовољство, главни генератор раста радикала и њихове садашње снаге. Станковић, међутим, оцењује да је успех радикала нека врста синергије различитих фактора, међу којима је и политика Запада, који се догматски држи неких поставки у вези са интерпретацијом југословенске кризе и њеног исхода. Та политика је допринела знатно, али не одлучујуће подизању СРС-а, оцењује Станковић.

После свега, Томислав Николић је сада у ситуацији да поентира, што је и учинио прексиноћ у Скупштини Србије. „Говорили сте, ако ви победите, ваши пријатељи у свету неће отимати КиМ. Говорили сте – и Косово и ЕУ. Говорили сте да имате најбоље могуће односе са чланицама ЕУ и са предводником спољне дипломатије вођене оружјем САД. Данас, само неколико дана после председничких избора, ми говоримо о лажној држави Косово”.

Још ако неки званичник из Брисела ускоро помене да би услов за чланство Србије у ЕУ или одређене споразуме са европском заједницом, требало да буде и признање независности јужне покрајине, Николић сигурно неће морати да брине за будућност своје странке."

 


 



Komentari (141)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

milivoye milivoye 14:17 21.02.2008

Re: Gay brak na srpski način

A za glasanje, ovo me već podseća na Twilight Zone: za koga god da glasam - dobijem Koštunicu.

Blade Runner Blade Runner 17:13 20.02.2008

Sve je isto samo njega nema

Izgledalo je kao da je velika vecina za njega. I bila je. Penzioneri, radnici, seljaci i "postena inteligencija" su izasli na ulice. Partijski organizovani studenti i srednjoskolci koji nista ne razumeju, a rado bi gubli casove, su izasli na ulice. Samo mali broj „izdajnika“ je upozoravao da je put pogresan. Vecina je bila spremna da bije bitke koje su vec bile izgubljene. Trebalo je da prodju godine suza i bede dok ih dovoljan broj nije shvatilo da gresi i promenio misljenje. A onda se zaboravilo...
Izgledalo je kao da je velika vecina za njega. I bila je. Penz...
Doctor Wu Doctor Wu 18:00 20.02.2008

Ilica i Samardzica ne da

je potrebno izbaciti iz vlade, nego ih je, po mogucstvu, neophodno sto pre hospitalizovati. Oni takve izjave daju da to jednostavno nema nikakve veze sa zdravim razumom.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 19:40 20.02.2008

reprezentativnost

Doctor Wu
je potrebno izbaciti iz vlade, nego ih je, po mogucstvu, neophodno sto pre hospitalizovati. Oni takve izjave daju da to jednostavno nema nikakve veze sa zdravim razumom.


Ludastvo koje on predstavlja je samo slika ludastva u drustvu. Ne mozes hospitalizovati pola Srbije. Velja-Selja je bio i ostace - junak, dasa "bez dlake na jeziku", narodski covek itd.
Jelena Milić Jelena Milić 11:39 21.02.2008

Re: Ilica i Samardzica ne da

nisam pristalica poziva na hospitalizaciju, i to je neka vrsta amnestije, pre sam da istrazni organi preispitaju finsijske i ustavne aspekte njihovog delovanja...

nego, posle svih njihovih bisera, ilic kaze da se danas treba demonstirirati 'dostojanstveno"

mislim, hello, sta je TACNO njegova definicja toga!

roknuti max maru je OK, nekog Tripkovica npr nije, ili....
angie angie 18:55 20.02.2008

***********8

angie angie 18:57 20.02.2008

ako smem da pitam,

zashto je kod mene na blogu ista ova fotomontaza u postu obrisana?


izvinjavam se jeleni, ako joj smeta, nek obrishe.
KafaJeGotova KafaJeGotova 21:52 20.02.2008

Re: ako smem da pitam,

zashto je kod mene na blogu ista ova fotomontaza u postu obrisana?

i u komentarima... sve je to demokratija i legitimna stvar. mozda nije lepo, ali je legitimno.
Jelena Milić Jelena Milić 11:36 21.02.2008

Re: ako smem da pitam,

kod mene je fotka i dalje u telu posta, a pozajmila sam je od nekog ko ju je stavio i u komentare jer je odlicna
KafaJeGotova KafaJeGotova 12:56 21.02.2008

Re: ako smem da pitam,

Jelena Milić
kod mene je fotka i dalje u telu posta, a pozajmila sam je od nekog ko ju je stavio i u komentare jer je odlicna

kod tebe nije brisano, ali kod angie i komentarima na drugim postovima jeste. znam, ja sam ih postavljao isto :)
Tarkovski Tarkovski 19:36 20.02.2008

Re:

MNogo se pise ovih dana ali se slabo sta kaze. Ovo je jedna od boljih stvari (MBM - Poliitka).

Мирјана Бобић-Мојсиловић
Велики Брат
Све то подсећа на онај мрачни стаљинистички метод у коме мучитељ, шамарима, тера жртву да изговори да је захвална за казну
Морални суноврат Србије – која је систематски разваљивана последњих двадесетак година, и у којој је оплата важнија од суштине, а слика коју светске мреже шаљу у етар одавде важнија од тога шта се десило – могао се јасно видети и на скоро комеморативној седници Скупштине Србије, на којој је премијер изнео свој експозе поводом једностраног отцепљења Косова. У тако тешкој ситуацији у којој се Србија нашла, понижена, остављена, покрадена, морално и на сваки други начин уништена, парадоксално – чули су се и дисонантни тонови. Није било потребног јединства поводом другог изгубљеног косовског боја, у коме је Србија потучена до ногу – вољом пре свега САД и Европске уније, како је то тачно апострофирао премијер.

Један посланик је тим поводом упитао премијера – да ли ће нас појединачно апострофирати, оптуживши га да је та његова изјава изазвала демонстрације младих људи по Београду и другим градовима Србије. Критика упућена онима који су ових дана разваљивали српске градове, палили аутомобиле и лупали излоге сасвим је на месту: дивљање по улицама не може да оправда никакав узвишени емоционални разлог, али овде се ради о нечем другом – о дуплим стандардима.

Јер, у Србији, већ одавно, постоји оркестар који здушно свира америчку химну, поручујући нам да је ,,Боже правде” израз огавног српског национализма, те да морамо да верујемо да је једнострано отцепљење Косова и поклањање српске територије на управљање Змији и његовим саборцима из ОВК у ствари за добробит Србије. Те да сваки модеран грађанин Србије има да верује Кондолизи Рајс и Џорџу Бушу, кад после свега изјављују да су пријатељи Србије, те да не виде зашто Америка и Србија не би и даље биле савезнице – у стварању још више малих држава на територији Србије.

Тај оркестар, који се штимује на неком другом месту, ономад нас је убеђивао и да смо заслужили бомбардовање, те да свако зло и свака неправда према овом народу није ни зло ни неправда, већ стање ствари – то јест нека врста заслужене казне. Да су српске страсти и огорченост некако неваспитане и аљкаве, док су страсти Шиптара, достојанствене и узвишене. Тај оркестар сања приштинску слику – да Срби ових дана, као Шиптари, љубе америчке заставе, а да се у Београду улица Српских владара преименује у улицу Кондолизе Рајс. Да Бернар Кушнер добије споменик захвалности, пошто би глупи Срби требало да схвате да је све што је радио свих ових година, у ствари, било за њихово добро.

Тај оркестар је, међутим, ћутао кад је пре четири године шиптарска руља запалила онолике српске светиње на Косову и Метохији, али је сада тешко узнемирен због разлупаних излога америчког ланца ресторана брзе хране, јер је сваки Мекдоналдсов ресторан, као споменик америчке културе, важнији од било ког српског манастира на Косову.

Тај оркестар нас убеђује да је Гуча срамота Србије, да је кад те гледа Велики Брат – то највиши домет егзистенције, а да је ћирилица некако простачка. Тај оркестар се тешком муком уздржао да не направи ватромет у знак подршке мудрим и успешним напорима Мартија Ахтисарија и Џорџа Буша за комадање Србије. Тај оркестар је покушао да нас убеди да је Србима на Косову и Метохији боље са Тачијем наго са Тадићем, те да је упирање прстом на Америку кључни доказ српске агресивности, просташтва и урођеног фашистоидног гена.

О. К. – од мржње према Америци, или Европи немамо ништа, нити нам ишта добро може донети лупање излога Мекдоналдса или прозора на страним амбасадама. Везане су нам руке, и оборени смо на под. То морамо да истрпимо.

Али, нека нас бар нико не тера да волимо Великог Брата који нас је оборио на земљу, коју нам је отео.

Јер, све то подсећа на онај мрачни стаљинистички метод у коме мучитељ, шамарима, тера жртву да изговори да је захвална за казну и да разуме праведност свог мучитеља. www.mirjanabm.com



М. Бобић-Мојсиловић
pnbb pnbb 20:44 20.02.2008

M B M

ok,
ali ima samo jedna zamerka.
odnosno jedna neistina. nazalost, stoji na pocetku teksta.

naime, niko nikog ne tera ovde da voli amere i da se divi njihovoj spoljnoj politici.

osim malobrojnih napaljenih, koji su pogresno shvatili poruku.

znaci ceo tekst je elaborat izgradjen na pogresnoj premisi...
to se tako cesto koristi, nemoguce da niste primetili....
mocna malena79 mocna malena79 23:42 20.02.2008

Re:

Tarkovski
www.mirjanabm.comМ. Бобић-Мојсиловић


sta se desilo ovoj zeni !?

a nekada je bila O.K..
Tarkovski Tarkovski 06:00 21.02.2008

Re:

znaci ceo tekst je elaborat izgradjen na pogresnoj premisi...

To nije bila premisa.
a nekada je bila O.K..

I sada je. I vise od OK.
mocna malena79 mocna malena79 09:23 21.02.2008

Re:

Tarkovski

znaci ceo tekst je elaborat izgradjen na pogresnoj premisi...To nije bila premisa.
a nekada je bila O.K..I sada je. I vise od OK.


mislis Ober-Kreten?
Jelena Milić Jelena Milić 11:34 21.02.2008

mocna malena

kad je to MBM bila OK!?
adv adv 20:35 20.02.2008

Divljanje sledi

Ja mislim da će sutra nakon haosa u gradu morati da interveniše policija, i vojska što da ne, da će biti poginulih policajaca (i po koji pijani maloletnik) i da će Predsedniku biti zabranjeno da sleti iz Rumunije jer je proglašeno vanredno stanje (zatvoren aerodrom, Predsedniče, što letite avionom?). dSS briše "d" iz predznaka i ujednjuje se sa obrazom zarad formiranja SS-a. Plašim se sutrašnjeg dana.
sentinel26 sentinel26 20:41 20.02.2008

Re: Divljanje sledi

adv
Ja mislim da će sutra nakon haosa u gradu morati da interveniše policija, i vojska što da ne, da će biti poginulih policajaca (i po koji pijani maloletnik) i da će Predsedniku biti zabranjeno da sleti iz Rumunije jer je proglašeno vanredno stanje (zatvoren aerodrom, Predsedniče, što letite avionom?). dSS briše "d" iz predznaka i ujednjuje se sa obrazom zarad formiranja SS-a. Plašim se sutrašnjeg dana.

Mislite " SSObraZ ".
KafaJeGotova KafaJeGotova 21:40 20.02.2008

brlm brlm

jelena, da li sa pravom mozemo da ti kazemo: we told you so?
kakav je sad tvoj stav prema ds-u? i neka rec, dve o 'postojanju ds-a za tebe'...
Jelena Milić Jelena Milić 11:33 21.02.2008

Re: brlm brlm

ne kafo. sta vise. ovakvi stavovo su potpuno suprotni od onoga sto ja mislim da je jedini nacin kako napred--vecom tolerancijom i sirim unutardrustvenim dijalogom.

kao i sto sam odgovorila jovani t, zamisli danansnji miting sa generalom delicem na celu vojske, i sta bi se desvalo u srbiji mozda.

ne hvala.

meni se cedin govor turbo svideo, upravo zato sto je razlici i u stavu ali pre svega u metodu od onoga cemu se ti divis i sto mi jovana sugerise.

to sto se meni svideo nije toliko bitno, ali reakcije koje su i do mene stizale, a verujem jos vise do ldp, bi trebalo njihovo rukovodstvo da uveri da je to pravi put za dalje. jedno je biti stranka, drugo nezavisan intelektualac, aktivista, NGO whatever...pomesano, ume da bude i jako kontraproduktivno.


KafaJeGotova KafaJeGotova 12:47 21.02.2008

Re: brlm brlm

vecom tolerancijom i sirim unutardrustvenim dijalogom.

ovo je nacelno svima jasno i super zvuci, ali konkretno sta to znaci? one stvari sto si navela da bi bilo super kad bi ih tadic izgovorio, a jasno je nikad nece jer ima uobrazilju da je 'siri unutardrustveni dijalog' u pravcu nacionalizma i upravo cutanje o tome sa kompromisima dss-a. sto ldp do sada nije uradio, i sto zaluzuje respekt. sada je jasno da bez prihvatanja odgovornosti nema napretka. a da li ce ga biti? ja i dalje sumnjam. videcemo kako ce se ovo sve zavrsiti i dokle ce hajka protiv neistomisljenika/ca ici. hapsenja nema i legalitet i legitimitet dolazi sa svih strana. a ds o tome svemu? opet neko 'sirenje unutardrustvenog dijaloga', je l'?
kao i sto sam odgovorila jovani t, zamisli danansnji miting sa generalom delicem na celu vojske, i sta bi se desvalo u srbiji mozda.

naravno da bi sa radikalima bilo gore, ali je stvar u hvalospevima pro ds koje si ti pisala, a podrzan kritikama ldp-a. jedini, po meni ispravan, argument pro tadic je bio da ne dodju radikali i nista vise ni manje od toga, ali to nije bio bas tvoj stav.
jedno je biti stranka, drugo nezavisan intelektualac, aktivista, NGO whatever...pomesano, ume da bude i jako kontraproduktivno.

sad opet ne znam o kojoj kontraproduktivnosti govoris - ds i dss su stranke koje su iskljucile 'nezavisan intelektualac, aktivista, NGO whatever...' i da li je produktivno? da jeste, to bi bio validan argument, ali nije. zasto stalno idemo sa ovim zamenama teza?
Jelena Milić Jelena Milić 12:48 21.02.2008

Re: brlm brlm

koji hvalospev DS leba ti :))

ovo na kraju se odnosilo na ldp i okruzenje istih
KafaJeGotova KafaJeGotova 12:54 21.02.2008

Re: brlm brlm

koji hvalospev DS leba ti :))

de de sad... nemo' da se izvalcis
ovo na kraju se odnosilo na ldp i okruzenje istih

da, znam. u tom kontekstu sam i napisao... ds je skontao da mora da vaga izmedju 'ldp i odkuzenja' i nazzionalisticke retorike i kompromisa i izabrao je ovo drugo.
Gorio Gorio 22:31 20.02.2008

Za 10

Ja sam još uvek tužan, razočaran a i stid me, posle svega sto se dogodilo i još se dogadja, i još će se dogadjati.
Danas sam ponovo pročitao vaša tri poslednja teksta. Bravo za izbor i za vaše stavove.
Malo mi lakše kada nadjem potvrde nekih svojih razmišljanja.
Jelena Milić Jelena Milić 11:28 21.02.2008

Re: Za 10

hvala vam, i meni znaci da ovo pisanje nekom znaci :)

Tutun Tutun 22:38 20.02.2008

Jos ce mnogo vode proteci...

Stvarno, zaista se slazem sa svakim konkretnim komentarom i za Ilica i za Nikolica, Tadica, Voju i da ne imenujem sve.
Ima toliko mnogo zbrke, da je tesko obicnom coveku da razabere i razluci sve njihove kombinacije. Imajte to u vidu - mnogim ljudima je zaista jako tesko da izbalansiraju svaki potez i ponasanje njihovih izabranika. Uostalom obican covek nema ni dovoljno informacija da moze da u svakom trenutku donosi odluke na ovu ili onu stranu.

Idemo dalje sa promenama ovog drustva. Dakle, da bi ste me razumeli sto bolje, zelim da kazem da se potpuno slazem sa svim primedbama, zakljuchcima i ocenama izrecenim na ovom blogu. Medjutim hteo bih da izdvojim dve stvari koje mi se namecu kao pitanja:

1) Da li smo, svako pojedinacno, uradili dovoljno tj. koliko smo mogli zarad promena na bolje?
Drugim recima, vidi se ocigledno da ima dosta energije i pameti da se stvari promene, zasto nema rezultata?

2) U istom kontekstu, da li smo spremni da prihvatimo i istolerisemo jedni druge zarad sabiranja zajednicke energije i ispunjenja cilja?
Ovde ne mislim na miting (mislim na manjkavost u zajednickom ulaganju odredjenog truda i postizanja rezultata uopste). To podrazumeva i zajednicki nastup, na dogovoren nacin i predano, postujuci jedni druge.
Obradujte me i recite mi da me utisak vara. To bi mi mnogo znacilo kao i uputstvo gde da nadjem tako nesto kod nas.
Gorio Gorio 22:56 20.02.2008

Re: Jos ce mnogo vode proteci...

Drugim recima, vidi se ocigledno da ima dosta energije i pameti da se stvari promene, zasto nema rezultata?

Zato što ima 230.000 "energije" a 2.230.000 SRS i SPS.
Jelena Milić Jelena Milić 11:26 21.02.2008

Re: Jos ce mnogo vode proteci...

pa ja se slazem da i mi nismo uradili sve kako i koliko treba.

nadalje ja smatram da je preko potreban tolerantniji unutardrustveni dijalog.

samo ne zelim da mi Ds amnestira vrh SRS i SPs koji se nije reformisao.

zato mislim da vas obradujem time sto cu vam reci da mi se cini da vas utisak ne vara. jos ima prostora za rad
milivoye milivoye 14:33 21.02.2008

Re: Jos ce mnogo vode proteci...

pa ja se slazem da i mi nismo uradili sve kako i koliko treba.

nadalje ja smatram da je preko potreban tolerantniji unutardrustveni dijalog.

samo ne zelim da mi Ds amnestira vrh SRS i SPs koji se nije reformisao.

zato mislim da vas obradujem time sto cu vam reci da mi se cini da vas utisak ne vara. jos ima prostora za rad


Zloupotrebom ideje o toleranciji i dijalogu, DS je amnestirao ne vrh SRS i SPS, nego njihovu zločinačku politiku i nacionalističku ideologiju.
Ako je amnestiranje pojedinaca iz vrha SRS i SPS Vaš jedini problem sa DS, onda Vas utisak vara i tu nema "prostora za rad".
V V 04:24 21.02.2008

Odgovornost

U svetlu skorasnjih dogadjaja u Srbiji, evidentno je da je sukob na pomolu, i to iz sledecih razloga:

1. Poslednji predsednicki izbori pokazali su jasnu polarizaciju gradjana Srbije na pro-zapadne i na one koji se protive integraciji Srbije u EU, pretezno pro-ruski orijentisani.

2. Nezavisnost Kosova je argument za pro-rusku stranu da obrazlozi protivljenje integraciji u EU i prilika da optuzi onaj deo gradjana koji se protivi takvoj politici za izdajnike.

3. Kako drzava Srbija nema na raspolaganju vojnu silu kojom bi pokusala da uspostavi suverenitet na Kosovu, a takodje patoloski odbija da prihvati bilo kakvu odgovornost za krizu u kojoj je zemlja, potrebno je da "pronadje krivce" koje bi optuzila za gubitak Kosova.

4. Direktni "krivci" za drzavni vrh Srbije su zemlje Zapada - USA i EU. Personifikaciju ovih drzava, za drzavni vrh u Srbiji, cine pro-zapadno orijentisani gradjani koji vide nacionalni interes u prikjucenju Srbije u EU.

5. Indoktrinacija koja se, od strane drzavnog vrha, siri medijima i porukama sa mitinga i demonstracija stvara atmosferu u kojoj je legitimno upotrebiti nasilje protiv institucija i gradjana koji se ne slazu sa ovakvom politikom, sto moze da dovede i do sukoba.


U slucaju da dodje do ostvarenja ovakvog scenarija prava i duznosti svakog odgovornog gradjanina Srbije su sledece:

1. Beskompromisna odbrana svojih zivota i sloboda.

2. Rusenje Vlade koja radi protivno interesima sopstvenih gradjana i bez saglasnosti vecine istih.

3. Kako u tome trenutku Vlada tj. Drzava postaje neprijatelj, legitimno pravo gradjana je da se obrate za pomoc policiji ili vojsci, a u slucaju da ih ove institucije ne zastite i Vladama drugih zemalja a takodje i njihovim vojnim savezima, a sve u cilju uspostavljanja nove Vlade koja bi za cilj imala zastitu ljudskih prava svih gradjana i njihov prosperitet. U tom trenutku to ne bi bila izdaja vec patriotski cin kojim bi gradjani pokazali da su spremni na veliku zrtvu ne bi li napokon konsolidovali drzavu i obezbedili prosperitet pokoljenjima.

4. Pristupanje EU, posle ovakvih dogadjaja, bi bio formalnost.



Nazalost, moze doci i do povlacenja pro-evropski orijentisanih gradjana, a sve u cilju izbegavanja sukoba, sto ce dovesti do totalne izolacije Srbije od strane EU i sveta. Takva Srbija bi postala "raj" za mafiju i kriminal, nacionaliste, zlocince i polupismene politicare, dok bi je normalan svet masovno napustao. Ako vam zvuci poznato, nije cudno, jer koliko juce ste ziveli u takvoj drzavi.

Kako ce se stvari odvijati zavisi samo od vas i vase spremnosti da do kraja branite viziju Srbije u kojoj zelite da zivite. Iz sadasnje situacije ocigledno je da ili ste nespremni da se borite za sopstvenu buducnost ili vam sama vizija nije bas jasna.

Buduci da ste na poslednjim predsednickim izborima pokazali jasnu viziju Srbije u EU, budite isto tako odlucni ako dodje do ugrozavanja vasih neospornih ljudskih prava sa bilo koje strane.
Pobedite strah u sebi jer samo taj strah stoji izmedju vas i vaseg zivota u civilizovanom svetu, kome inace pripadate.
Jelena Milić Jelena Milić 08:24 21.02.2008

tadic u rumuniji a

djelic je dobio grip ( otkazao kaziprst)
pa je seo u dzip
i prevalio put dugacak
da ga pregleda doktor nikolic

doktor pacijenta stipnu
pacijent nesto zucnu
doktor ga po kolenu kucnu

sa moje tacke gledista nije ti nista
to kaza pa ga smaza
goricki goricki 09:25 21.02.2008

Re: tadic u rumuniji a

Istina blizu sam rumunske granice, al cu istu samo posmatrati sa svog brdasca u ravnici. Juce sam konstatovala da je "drzavnik" navucen na tanak led, kad ne lezi vraze neko ga je o toj cinjenici obavestio i on je pohitao u prijateljsku Rumuniju da uzvrati posetu. E sad kako se zove to kad neko zakuva pa pobegne i ostavi 2.300.000 glasaca na cedilu? Mislim da mi pristojnost nalaze da na ovo pitanje ne odgovorim. Znam da danas necu mrdnuti iz svog grada, da necu ici da se izivljavam nad imovinom svojih sugradjana, da necu vredjati osecanja onih koji pate zbog gubitka 15% teritorije ali NE DAM DA MI VREDJAJU INTELIGENCIJU!


Jelena, :((

P.S. I sto se mene tice BORISE, sad mozes da obilazis do mile volje!
Jovana Tavcar Jovana Tavcar 08:34 21.02.2008

mi cemo gutati

E, Jelena, zalosno je opet potrebna ekstremna akcija da bi se nesto shvatilo. ovaj narod, koji ce nam se danas desiti samo je prirodan sled politike koju oni svi vode u stvari konstantno. Pokusavam da nadjem ko od kada, ali u sustini svi oni, sve vreme, svako igra svoju ulogu.
Danas bih se u bilo kom evropskom gradu osecala vise kao u svom nego u Beogradu. MI SMO MANJINA! I danas je fora da si sto dalje od centra grada, sa sto vise puta okrenutim kljucem u bravi...
Mnogo tu ima cinjenica i utisaka za komentar. Ali, pametna si zena, nemoj bre vise da se obracas direktno Borisu, makar i u jednoj recenici...Ubi i taj tracak izneverenog ocekivanja od njega. Bolje ces se osecati, a i samu sebe jos vise ceniti. On je odavno cao!
Pozdrav.
PS. Sad dolazi vreme kad cemo mi da gutamo, pa da vidimo cije grlo dublje...
Jelena Milić Jelena Milić 11:19 21.02.2008

Re: mi cemo gutati

Ne, Jovana.

nista ne ubijam, niti mi pada na pamet. da konstruktivno kritikujem one od kojih imam neka ocekivanja to da. drugacije, nije u interesu onoga sto ocekujem, prizeljkujem srbiji.

na gutanje smo navikli. to je politika takodje. dugorocni procesi. strpljenje je jedan od najbitnijih faktora. i snaga ubedjenja doslednost u sprovodjenju.

jedna stvar samo, zamisli danasnji dan a na celu vojske general delic.

i ovi mali signali, beg u rumuniju etc, nam govore da jos komunikacije moze i mora da bude.

ldp je mali, ali sto je mnogo bitnije, out of practice, da bi mogao sam.

ako izgubi svoju osnovnu ulogu, da bude korektor a ne grobar DS, nece biti dobro. to nikad ni GSsSne bi uradio.

o tome je i pancic t nedavno na pescaniku sasvim dobro pricao. da ldp, npr, mora spustiti taj stav moralnih cistunaca i nepogresivosti.

u ostalom, cedin govor je odlican i zato sto govori suprotno od ovoga sto ti meni predlazes.

no, ja pozdravljam i entuzijazam, i posvecenost aktivizmu, i to treba svakoj stranci big time. ipak, treba i tu mati meru, ne moze se npr canak kovati u zvezde, pa razvlaciti u blatu, pa opet u zvezde....

jer, sve je stvar cilja i kako ga ostvariti. i na licnom, aktivistickom planu, i na planu toga kako definisati i realizovati svoju politiku.

i told you so nije preterano pametno cesto koristiti. kao ni kalimero opciju.





Jovana Tavcar Jovana Tavcar 17:11 21.02.2008

Re: mi cemo gutati

Slazem se sa tobom u tome da ne treba podlegati euforijama i masovnim histerijama (cak i ako masu cini do 10% ljudi), a posebno ne dozvoljavati da te to odvede od objektivnosti. Trudim se da uvek sto umerenije i objektivnije ocenjujem stvari i ljude. Ali sto se Borisa tice, on vec predugo igra tu svoju ulogu, da bih je ja mogla pripisati slucajnosti ili nesposobnpsti. Mnogo sam se bolje osecala od trenutka kada sam prestala od njega da ocekujem bilo sta, i da se post festum razocaravam. Samo to sam htela da ti predlozim.
No, svako ima svoj stil.
Xenija Xenija 09:03 21.02.2008

Ovi će danas voditi glavnu riječ!

"Ni jedan prozor ne bi trebalo da bude razbijen, ni jedan kamen bačen, ni jedna tuča da ne izbije. Znamo koliko je to teško, ali ljudi moraju da znaju da je nama najvažnije da pošaljemo sliku svetu da se Srbija ne miri sa otimanjem Kosova i Metohije i da pokažemo da smo zreo, ozbiljan demokratski narod", kazao je Vučić.
Aleksandar Vučić

"Sjajna" izjava novopečenog partnera demokrate Tadića.

Teško je uzdržati se da se ne lome prozori,da se ne tučeš i da ne bacaš kamenje.

Dirty Dirty 09:48 21.02.2008

Noc dugih cakija

Malter, cigla - prozor, glava! Jednom fasista uvek fasista? Mozda je istorija zabelezila fasisticko pokajanje i trasformaciju ali se to ovde jos nije dogodilo.
AmosMouse AmosMouse 13:29 21.02.2008

vrh

"Srbija će nastaviti da otplaćuje taj dug. Kosovo je deo Srbije i mi ne priznajemo protivpravnu nezavisnost Kosova. Prestankom da plaća kosovski dug Srbija bi priznala da je Kosovo nezavisno", rekao je Cvetković.

Meni je ova izjava ministra finansija najbolja ilustracija stepena ludosti, plitkosti i bolesnosti cele situacije i politike koja je (ne?)kontrolishe.
Jelena Milić Jelena Milić 13:41 21.02.2008

evo jos priloga za temu :)

KOLIKO NAS KOŠTA?
Srbija i dalje svakog dana iz budžeta izdvaja 120.000 dolara za pokrivanje kosovskog spoljnog duga

BEOGRAD - Umesto da zavrne slavinu i prestane da svakodnevno iz budžeta izdvaja 120.000 dolara za pokrivanje kosovskog spoljnog duga, Srbija će nastaviti da ga servisira sve dok drugačije ne bude dogovoreno, uprkos samoproglašenoj nezavisnosti Kosova.

Posle ministra finansija Mirka Cvetkovića, i zamenik predsednika Koordinacionog tela za jug Srbije Nenad Popović potvrdio je za Kurir da Srbija mora da nastavi sa servisiranjem spoljnog javnog duga koji se odnosi na Kosmet, bez obzira na grubo kršenje međunarodnog prava.
- Pitanje duga se rešava sporazumom, i sve dok se ne postigne dogovor o načinu na koji će se on raspodeliti, Srbija će nastaviti da ga otplaćuje. Mi ćemo tražiti da se u dug Kosmeta uračunaju ne samo glavnica duga i tekuća kamata, već i troškovi koji predstavljaju iznos koji bismo dobili da smo ta ista sredstva plasirali u nekoj od međunarodnih banaka. Da li će taj iznos biti isplaćen Srbiji u novcu ili akcijama preduzeća koja su krajnji korisnici duga i kada će se to desiti, u ovom trenutku ne mogu sa sigurnošću da kažem - ističe Popović.

Osim spoljnog duga, Srbija plaća i zarade, poreze i doprinose zaposlenih u državnim institucijama koje funkcionišu na Kosmetu.
- Tu mislim i na 8.000 radnika Elektroprivrede Srbije koji su 1999. proterani sa posla i za čije zarade EPS na godišnjem nivou izdvaja više od 22 miliona evra. Srbija svakodnevno gubi i ogromne količine novca na izgubljenom profitu javnih preduzeća, čija je imovina uzurpirana i kojima se na nepravilan način upravlja. Kad se se sve uzme u obzir, vidi se da Srbija plaća mnogo više od 120.000 dolara dnevno, koliko iznosi spoljni dug koji se odnosi na KiM - kaže Popović.

Da se problem finansiranja kosmetskog duga ne može rešiti tako što će Srbija jednostavno prestati da plaća, tim pre što se nismo odrekli teritorije Kosova, mišljenje je i ekonomiste Miladina Kovačevića.
- Jedino sa MMF možemo da razgovaramo o pitanjima reprogramiranja ili otpisa duga. Besmisleno je povezivati pitanja duga s političkom situacijom, iako je reč o 1,44 miliona dolara godišnje - ubeđen je Kovačević.

Plan da Beograd odustane od otplaćivanja kosmetskih dugova, koje servisira od 2001. prema onim zemljama koje priznaju državu Kosovo, dodaje on, negativno bi se odrazio na priliv kapitala koji dolazi iz država s kojima imamo jake ekonomske bilateralne odnose, poput Nemačke i Italije.
Kovačević upozorava da je naš glavni problem to da li će se povući strani kapital, jer ćemo, ako se to desi, ostati bez sedam milijardi dolara godišnje, kojima smo pokrivali spoljnotrgovinski deficit.

- Oseka stranog kapitala će dovesti do finansijske krize kroz nekoliko meseci, depresijacije dinara i inflacije s težnjom da preraste u hiperinflaciju, što dovodi do drastičnog pada životnog standarda - ističe Kovačević.
S druge strane, vicepremijer Božidar Đelić jedan je od pobornika prekidanja otplate kosovskog duga. On svoje zalaganje pravda činjenicom da Srbija od 1999. ne ubire poreske prihode iz južne pokrajine. Đelić je prošlog oktobra izvršnom direktoru Svetske banke predložio dve opcije za regulisanje tih dugovanja, kaže za Kurir ekonomski analitičar Nenad Vasić.

- On je zatražio povraćaj 215 miliona dolara i da oni nastave s otplaćivanjem, dok je drugi predlog bio da se to odbije od ukupnog duga koji imamo prema Svetskoj banci. Međutim, sve je ostalo samo na predlozima - prenosi Vasić.
Kosovski dug datira od Ustava iz 1974. godine, kad je ta autonomna pokrajina dobila pravo da se zadužuje kod međunarodnih institucija. Visok javni spoljni dug nastao je zbog kredita koji su uzimani za izgradnju infrastrukture i razvoj javnih preduzeća i zajmova po projektima za kreditiranje poljoprivrede i razvoja društvenih preduzeća.

BRANKO DRAGAŠ: DUG DA SE KNJIŽI NA MMF

Ekonomista Branko Dragaš podseća da je predlagao da se s otplatom kosovskog ino-duga prestane posle 2000. godine i da se dug knjiži na MMF.
- Situacija je apsurdna: plaćamo dug koji nismo mi napravili, a Albanci već 20 godina ne plaćaju ni struju, ni vodu, ni telefon, još im sada mi vraćamo stare dugove. Da ne pominjem to što Srbija nije dobila ni dinar od privatizacije preduzeća na Kosovu. Sada kada tvrde da su neka država, neka prvo plate svoje račune - poručuje Dragaš, koji procenjuje da je srpska imovina u pokrajini vredna oko 220 milijardi dolara.



Autor:
Jelena Jovanović
Dodaj novi komentar Tagovi:
kosovo
Komentari
Čet, 21/02/2008 - 11:08 — stefana (nije verifikovan)
Ovo sto se sada desava sa Kosovom i Metohijom zapoceto je jos pod vlascu Josipa Broza iliti tita koji je i krivac za sve ovo sto se danas desava,dobili su i 1974 od Ustava da mogu da se zaduzuju kod medjunarodnih institucija a koji sada treba Srbija da vraca dugove ,podrzavam vicepremijera Bozidara Djelica prekidanjem otplate duga za KiM.Tito je zabranio sribima da se posle rata 1945 godine vrate na svoja ognjista na KiM a otvorio je granicu prema Albaniji i koliko je albanaca preslo ilegalno na KiM kada se zna da je standard na KiM bio neuporedivo
Jelena Milić Jelena Milić 14:16 21.02.2008

R2P

International Herald Tribune
Wed., February 20, 2008

Change you can believe in

By Roger Cohen

NEW YORK -- Fidel Castro has quit after a half-century in power. An
African-American has become a serious contender for the U.S. presidency,
winning a ninth consecutive victory over his rival for the Democratic
nomination. A new European state, Kosovo, has been born.

And that's just in the last week.

Communist dictators don't quit. Blacks don't have broad U.S. electoral
appeal. European borders don't shift without bloodshed. History has been
upended. Change, as Barack Obama would put it, is something you can
believe in.

After the Cold War's end, and close to one million dead in the genocides
of Bosnia (1992-95) and Rwanda (1994), and the digitally-induced
dissolution of barriers and distances and hierarchies, some governments
thought everything could remain the same.

They thought wrong, and not just in Havana and Pyongyang. They believed
that in the age of globalization the principles of the Treaties of
Westphalia, dating back to 1648, would be enough. In places like Moscow
and Beijing and Belgrade, they clung to the idea that state sovereignty
- the unfettered power of a state within its own jurisdiction - was the
inviolable basis of international law.

Boris Tadic, the Serbian president, took this line at the United Nations
this week, insisting that Kosovo's independence "annuls international law,
tramples upon justice and enthrones injustice."

He's wrong. Let's set aside the fact that Kosovo held one of the eight
seats in the rotating presidency of a defunct state, Yugoslavia, and
other holders of those federal seats from Slovenia to Bosnia to Macedonia
all become independent.

At a deeper level, the story of little Kosovo is the story of changing
notions of sovereignty and the prising open of the world.

After the above-mentioned genocides, one perpetrated by the late Slobodan
Milosevic of Serbia, both revealing a UN Security Council too divided to
stop mass slaughter, NATO circumvented the council in 1999. It waged war
for the first time to prevent Milosevic doing his worst again in Kosovo.

The war, in the words of Thomas Weiss, a political scientist at the
City University of New York, "had legitimacy even if its legality was
questioned." This legitimacy stemmed from an evolving consensus that,
as Tony Blair once put it, "acts of genocide can never be a purely
internal matter."

Sovereignty, after Bosnia, after Rwanda, in a globalized world, was
more than authority over territory and people. It was also responsibility.
When that responsibility to protect was flouted, when a government abused
the basic rights of its citizens through slaughter or ethnic cleansing,
sovereignty could in effect be suspended. As Kofi Annan, the former
UN secretary general, put it: "State sovereignty, in its most basic
sense, is being redefined." For Annan, as Weiss has noted, "Human rights
transcended narrow claims of state sovereignty."

Which brings us to "R2P." That's not a rock band or a chemical compound.

In 2005, the World Summit adopted the "responsibility to protect,"
known by that acronym. R2P formalized the notion that when a state proves
unable or unwilling to protect its people, and crimes against humanity
are perpetrated, the international community has an obligation to
intervene - if necessary, and as a last resort, with military force.

Member states declared that, with Security Council approval, they were
prepared "to take collective action in a timely and decisive manner"
when "national authorities manifestly fail to protect their populations
from genocide, war crimes, ethnic cleansing and crimes against humanity."

An independent Kosovo, recognized by major Western powers, is
in effect the first major fruit of the ideas behind R2P. It could
not have happened if the rights of human beings were not catching up
at last with the rights of states.

Appropriately, Kosovo's emergence coincided with the establishment
in New York of the Global Center for the Responsibility to Protect,
directed by Weiss. Backed by the Canadian, British and Dutch governments,
among others, and with support from Ban Ki Moon, Annan's successor,
the organization's mission is the spread of R2P principles.

They need bolstering. The Iraq war has revived a 21st century
sovereignty fetish exploited by Sudan to stall UN efforts to stop
genocide in Darfur, where the government has failed utterly in its
"responsibility to protect" without provoking "timely and decisive"
international action.

Interventionism is increasingly seen in the Middle East and Africa
as a camouflage for Western interests.

But I believe the tide will eventually turn. R2P will be a reference.
It is part of what Lawrence Weschler has called "the decades-long,
at times maddeningly halting, vexed, and compromised effort to expand
the territory of law itself."

The "territory of law" is now also the universal territory on which
human life is protected. Westphalian principles meet R2P. An R2P
generation is coming. The prising open of the world is slow work, but
from Kosovo to Cuba it continues.

* Readers are invited to comment at my blog: www.iht.com/passages

denzel denzel 15:25 21.02.2008

Dogodio se narod(drugi deo)

Draga Jelena,prvi put se ovde oglasavam iako redovno citam tvoje tekstove na blogu.Danas cemo ponovo imati
patriotsko okupljanje naroda i navodnu spontanu pobunu gradjana Srbije za gubitak Kosova,ponovo ce se dovlaciti
ljudi u Beograd autobusima,delice se sendvici i uzvikivace se parole tipa :"Vojo Srbine","Ne damo Kosovo","Dole NATO" itd.Tako smo radili i kad smo gubili Sloveniju i kad smo gubili Republiku Srpsku krajinu i Bosnu i na kraju Kosovo u 2 navrata 1999 kad smo "pobedili NATO" i sada 2008 kad smo "sacuvali medjunarodno pravo"!!!Dokle vise
tih pobeda,dokle vise tih ultra-mega-herojskih i patriotskih fraza,a Srbija sve manja,sve osramocenija i sve gluplja.
Nekada smo mislili da je to sve samo zbog Milosevica i da je on nas jedini problem,sada vidimo da Milosevic i dalje vlada,da njegov duh itekako zivi u Srbiji,da mu se vecina politicara divi i da su nasi politicari odavno shvatili da se najlakse ostaje na vlasti kad izazivas krize,kad guras zemlju u izolaciju.Kad ne znas kako da objasnis narodu zasto nam je zemlja ogrezla u kriminalu,zasto nemamo resenje za ekonomski oporavak drzave ti onda udri po nacionalizmu,pricaj mitove o Kosovu i o herojskom i nebeskom srpskom narodu.Glumci se menjaj,a predstava je ista.Pitam se dokle?Pitam se kako se nista nismo naucili,ne iz jedne vec iz mnogo puta ponovljenih gresaka?Pitam se kako to mi,divni,bezgresni,pravedni,herojski,patriotski narod idemo stalno iz poraza u poraz?
Zanima me tvoje misljenje da li smo mi zaista toliko plitki ili je zaista tacno da jako kratko pamtimo i brzo zaboravljamo?
Veliki pozdrav i samo nastavi tako.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana