Filozofija| Kultura| Obrazovanje| Zdravlje

Trt, mrt, zivot ili smrt?

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron RSS / 01.10.2013. u 10:49

Nije uvek tako ocigledno… verovali ili ne. Ko je gledao Breaking Bad, znace o cemu govorim. Fasciniraju me oni koji su ubedjeni da uvek znaju sta je dobro a sta lose, sta je belo a sta crno… Kljucno pitanje je, dragi moji, kad pocinje pad I kako ga prepoznati. Posle bude kasno…

Eto, samo sam to htela da kazem. I da preporucim Breaking Bad.



Komentari (132)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 19:02 03.10.2013

Re: 50 nijansi sivog

Hansel
A jel' gledao neko "Homeland"? Meni se u prvoj sezoni, onoliko koliko sma gledao, učinilo da je dobra serija, ako isključimo te neke klasične amero-patriotske fazone (dobro, možda nije ni prineti BB-u, ali njega uopšte nisam gledao ).

Ja odgledala prvu sezonu....doooobra! Počela da gledam 2-gu izgleda još olje. Nisam odgledala do kraja. Sutra ću pa ti javljam. Mislim da je već krenula i treća sezona...
Hansel Hansel 21:29 03.10.2013

Re: 50 nijansi sivog

E, hvala ti, već bih se osećao potpuno promašeno da se neko nije javio! Uhvatio sam i "Life" sa istim glavnim glumcem, meni isto vrlo dobra u svom žanru, kada hoćeš da zaboraviš na filozofiju ... ako se od nje ikada može pobeći.
hajkula1 hajkula1 11:05 04.10.2013

Re: 50 nijansi sivog

cult
Krugolina Borup
kao da je škorpija u horoskopu.


Lav.


eh.
da nije podznak



ili mesec u škorpionu
princi princi 13:39 04.10.2013

Re: 50 nijansi sivog

U, majku mu, niko baš da se javi da odgovori na moja gore postavljena pitanja... Mora da sam promašio temu, nema druge.

Re: 50 nijansi sivog

Ja bih, Ali koja?

Re: 50 nijansi sivog

Mislis zasto je b&b toliko popularan?

Frustracija. Kriza srednjih godina. Every dick and joe feels that way sometimes. WW je uradio Ono sto su oni Oduvek zeleli - osvetio ih. Ja tako mislim. Any good? :)
princi princi 14:40 04.10.2013

Re: 50 nijansi sivog

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Mislis zasto je b&b toliko popularan?

Frustracija. Kriza srednjih godina. Every dick and joe feels that way sometimes. WW je uradio Ono sto su oni Oduvek zeleli - osvetio ih. Ja tako mislim. Any good? :)

Meni se čini da postoji nešto dublje: BB je, u neku ruku, priča o krahu ultimativna liberarijanskog sna (misli Silk road). Imaš ibersposobnog, inteligentnog, preduzimljivog pojedinca koji se igra i ide korak ispred tromog, lenjog, glupog sistema sve dok na kraju ne izgubi od istog (ispostavi se, zbog literature koju je ostavio u WC-u tokom sranja). U korenu svake propasti je neka arogancija. Totalni slom i kraš libertarijanskog sna, slično kao što je to i kraš 2007. (ili 2008., kako gde). Mislim da to, makar delom, objašnjava ovu popularnost, makar u US. Sve to, naravno, radi na podsvesnom nivou.

Re: 50 nijansi sivog

Nisam gledala Silk Road.
Slazem se za tvoje objasnjenje - na podsvesnom nivou. Prosecan amerikanac toga nije svestan. Zna samo da bi zeleo ponekad da punch the system in the face, al' se boji posledica.
princi princi 15:24 04.10.2013

Re: 50 nijansi sivog

Prosecan amerikanac

Da, da. Pravi razlog socijalnog mira u USA: tamo nema siromašnih, tamo ima samo temporarily embarrassed millionaires. U svakom Ameru se vodi unutrašnja borba između dobroćudnog socijaldemokrate i surovog libertarijanca. Na neki način, oni su internizovali dileme modernog sveta i sve što se tamo dešava je refleksija te borbe. I to ova serija (odnosno, Vince Gilligan) nekako dobro i vrlo precizno pinpointuje. I tp je još jedan razlog zašto je tako dobra.
cult cult 16:09 04.10.2013

Re: 50 nijansi sivog

Zna samo da bi zeleo ponekad da punch the system in the face, al' se boji posledica.

Imaš ibersposobnog, inteligentnog, preduzimljivog pojedinca koji se igra i ide korak ispred tromog, lenjog, glupog sistema sve dok na kraju ne izgubi od istog (ispostavi se, zbog literature koju je ostavio u WC-u tokom sranja).


U osnovi, dakle, stara, dobra, nebrojeno puta ispričana pojedinac protiv sistema priča.
Samo što je ovaj pojedinac prosečan, živi po pravilima, školski profesor, suburbia, porodica, dete, žena, b-day jerkoff, dodatni posao radi popunjavanja budžeta, hipoteka, banke koje podsećaju na zakasnele rate kredita. Tipičan prosečni stanovnik zapadne hemisfere danas.
Nikako nije Brus Vilis tip heroja, šarmantan, duhovit, baja, okretan, opak na pesnicama, oružju, borbi jedan na deset i svemu ostalom što čini večitog holivudskog heroja.
WW zato živi u svakom od nas ili kako je to Ana lepše primetila "every dick and joe feels that way sometimes".
Kad takav digne glavu, u bajkovitoj verziji, dobijamo Walter Whitea.
On tokom cele priče ne dobija Brus Vilis osobine. Kako se priča komplikuje, probleme rešava kao što bi rešavao hemijsku jednačinu, matematičku formulu, ekonomski ili bilo koji složeniji porodični problem, kao što bi ih rešavao svako od nas. Neograničena mogućnost identifikacije.

On prelazi granicu naivno, ali svesno. Kad se granica predje, priča dobija svoja pravila. On igra po njima jer je tako navikao. I onda kreće krv. I hendlovanje savesti. I cela ona transformacija koju onoliko kačimo po internetima.

Breaking bad ima sve. Pojedinac protiv sistema, prosečan pojedinac, zaista jedan od nas, punching the fucking system in the face, što zaista svi želimo, a čijih se posledica mi, s ove strane, itekako plašimo, ceo taj princijev aspekt, i, naravno sve to bez ijednog kompromisa ispričano.

Najbolja priča u ovoj formi ever.



edit: u poslednjoj epizodi u sceni opraštanja od žene WW kaže "sve ovo sam radio...(ako još jednom kažeš zbog porodice, ja ću...)...ne, ne, radio sam to zbog sebe. Zato što sam bio jako dobar, bio sam najbolji. I zato što sam se konačno osećao tako živ".

Jebote, kako se ne identifikovati.
I jebote, odložio sam devet sati gledanje poslednje epizode. I shvatio da je koncept odloženog zadovoljstva čista prevara.
Trebalo je odmah, sve.

princi princi 16:22 04.10.2013

Re: 50 nijansi sivog

I još nešto: serija je gromoglasno počela da se promoviše po mainstream medijima (CNN-u, ABC-u, CBS-u,...) tek kad je postalo potpuno jasno da je WW screwed up i kad je njegov tragičan kraj postao potpuno izvestan. U strogo kontrolisanim velikim mrežama gde se svaki korak pažljivo proračunava i meri, godinama unapred, to nije slučajno. Pored onog tipično američkog "fuck, yeah, we did it again" možda je i to bila dodatna subliminalna poruka vaskolikom američkom narodu.

Edit: Ej, nikako ne zaboravimo fenomenalnog (better call) Saula! On i Majk neki od najvažnijih likova u seriji.

Re: 50 nijansi sivog

Saul je meni najzivopisniji. On ce, cenim, ostati nekaznjen?
cult cult 16:51 04.10.2013

Re: 50 nijansi sivog

I još nešto: serija je gromoglasno počela da se promoviše po mainstream medijima (CNN-u, ABC-u, CBS-u,...) tek kad je postalo potpuno jasno da je WW screwed up i kad je njegov tragičan kraj postao potpuno izvestan.


Misliš da bi se odrekli onolike gledanosti radi better good? : )

Btw, zblanuo sam se kad sam čuo da Breaking Bad ovde ide na Pinku.


(better call) Saul


Fe no me na lan.

Inače, nijedan tek onako odradjen karakter.
Iritantna Majkova žena do bola.

Re: 50 nijansi sivog

Da. I meni skajler IDE na zivce. :)
Zastupam misljenje da ga je ona gurnula preko crte. Ne uzrok, Ali povod.
Ultimate (dis)respect!
cult cult 16:57 04.10.2013

Re: 50 nijansi sivog

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Saul je meni najzivopisniji. On ce, cenim, ostati nekaznjen?


Ofkors. Otišao u Omahu da živi lou profajl lajf pržeći burgere na nekom roštilju.
Ako to takvima nije kazna.
cult cult 17:03 04.10.2013

Re: 50 nijansi sivog

skajler...da ga je ona gurnula preko crte.


ima i ona lil big transformation koja ide na ruku tvojoj teoriji.
Kada na kraju traži od Waltera da likvidira the jesse pinkman situation.
princi princi 17:05 04.10.2013

Re: 50 nijansi sivog

Otišao u Omahu da živi lou profajl lajf pržeći burgere na nekom roštilju.
Ako to takvima nije kazna.

Ma, kakvi. Ima da pravi najbolje gurme burgere s ove strane Rio Grandea. Grešiš oko Skajler. A Majkova žena (uklj. i glumicu) je tačno onako kakva treba da bude. Kad sam rekao Majk, mislio sam na Mike Ehrmentraut-a.

Re: 50 nijansi sivog

Ko umije njemu dvije.

Walteri stradaju Sauli opstaju. They know how to play the game. I nema tog emotivnog konflikta. Zna ko je I prihvata sebe.
To bas nije kontrolisana poruka serije :)
cult cult 17:13 04.10.2013

Re: 50 nijansi sivog

Mike Ehrmentraut-a.


jebote, kakav lik.

Henkova žena, Skyler's sister, izaziva agresiju iskonsku onu. Da, kapiram da baš takva treba da bude. Čovek je genijalno izgradio svaki lik.

edit: Henk, DEA, pogrešno zapamtio ime. Sorry.


Inače, skapirao sam juče da su mi "one more Stevia" kind of women slabost. Zbog čega sledi introspekcija.

Walteri stradaju Sauli opstaju


Naked truth.
princi princi 17:27 04.10.2013

Re: 50 nijansi sivog

Walteri stradaju Sauli opstaju. They know how to play the game.

Da, oni ni ne igraju. Samo podmazuju stvari, da bi igra tekla što brže.
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:12 04.10.2013

Re: 50 nijansi sivog

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Mislis zasto je b&b toliko popularan?

Frustracija. Kriza srednjih godina. Every dick and joe feels that way sometimes. WW je uradio Ono sto su oni Oduvek zeleli - osvetio ih. Ja tako mislim. Any good? :)


Mene je najviše privlačio odnos Džesi-Volt. Učitelj/otac - učenik/sin. Sjaaaajno obrađen psihološki, emotivno, ma na sve moguće načine.

Drugo stanje

Celu trudnocu Sam provela sa vampirima - true blood. Primitivni americku jug. Ljudi stoka, a vampiri I'm dele lekcije iz humanosti. Pa razrada ideje paralelnih svetova. Mi stikla iz raznih zemalja I simboli kojima se neko ozbiljno zabavio. I povrh svega -satira!
blogovatelj blogovatelj 17:40 03.10.2013

100

Lagana stotka
mirelarado mirelarado 19:11 03.10.2013

Re: 100

Легендарна серија:

ciracirafm ciracirafm 11:01 04.10.2013

Re: 100

Serija kao udzbenik za klince,o starom Rimu i njegovim prvim imperatorima,sve sa Britanikom,Agripinom,Mesalinom ...
mirelarado mirelarado 17:47 04.10.2013

Re: 100

Serija kao udzbenik za klince,o starom Rimu i njegovim prvim imperatorima,sve sa Britanikom,Agripinom,Mesalinom ...


Да, такве уџбенике ђаци би, верујем, радо читали. :)
princi princi 18:00 04.10.2013

Re: 100

mirelarado
Serija kao udzbenik za klince,o starom Rimu i njegovim prvim imperatorima,sve sa Britanikom,Agripinom,Mesalinom ...


Да, такве уџбенике ђаци би, верујем, радо читали. :)

Sve udžbenike koji nisu u skladu sa nastavnim planom i programom- zabraniti. Po kratkom postupku.

Baš gledam nešto ove diskusije oko Cultural exchange ovih dana i zanimljiva je ta skoro refleksna reakcija Srba: Zabrana! Proteraj ih! Umesto da neki novi sadržaj shvate kao podsticaj za bolju i sadržaniju ponudu, narod, odmah po refleksu: "Zabranjuj! Šta on ima da mi se vitla tu sa tim letećim bicklima." Čudan smo mi narod.
mirelarado mirelarado 18:39 04.10.2013

Re: 100

Sve udžbenike koji nisu u skladu sa nastavnim planom i programom- zabraniti.

Јашта, МинПросвете промптно би интервенисало. А иначе су ти уџбеници врло често чист чајлд абјуз и злочин против образовања. Нема шансе да се ту појави нешто занимљиво, лако памтљиво и деци корисно, но пасаран!
princi princi 19:01 04.10.2013

Re: 100

МинПросвете промптно би интервенисало

I Sv. Sinod!
anfieldroad anfieldroad 22:07 04.10.2013

serije vs. film


Ono sto su 70.ih bili autorski filmovi,tipa Kopole, Skorsezea i kasnije Tarantina, to su danas TV serije. O tome smo vec negde pricali,al cisto da ponovim...Televizija je pojela film,koji je postao zabava za mladje tinejdzere. Odrasli sada sede na gajbi uvece,pa posle vesti hoce da pogledaju nesto za svoj"uzrast". A uz to,serija ima mnogo vise vremena da obradi ozbiljne karaktere,uverljive,nepredvidljive pa i komplikovane zaplete. Evo koliko je samo fenomenalnih serija pomenuto u ovim komentarima! Mali milion. BB samo jedan od fantasticnih primera.
princi princi 22:11 04.10.2013

Re: serije vs. film

to su danas TV serije

Ne zaboravimo da ovo, ipak, nije tradicionalna TV, nego kabl + Netflix, neka vrsta TV po izboru. Potpuno druga bowl of fish u odnosu na nacionalne mreže.
anfieldroad anfieldroad 14:47 05.10.2013

Re: serije vs. film

princi
to su danas TV serije

Ne zaboravimo da ovo, ipak, nije tradicionalna TV, nego kabl + Netflix, neka vrsta TV po izboru. Potpuno druga bowl of fish u odnosu na nacionalne mreže.


Da. Klasicna TV,ako uopste opstane, bice to iskljucivo vesti i zivi programi.
Uspon Tv serija pocinje sa nezavisnim kucama kao sto je pre svih bila HBO. Ali to je i dalje televizija. Sada se i filmovi gledaju"po izboru",a ne u bioskopu. Kljucna razlika je u formi dela,ne u tehnoloskom napretku. I ranije je npr. bilo TV serija,ali su junaci bili "zacrtani" na pocetku (KOJAK, SHAFT, KOLOMBO itd) Tek sa pojavom sapunica TV moguli provaljuju,istrazujuci naravno trziste, da gledaliste voli duge serije u kojima junaci em stare, em umiru,radjaju im se deca i sl. Za nas je prva takva bila Gradic Pejton,pa onda Dinastija,Dalas itd. Sa druge strane, filmadzije danas pokusavaju da reaguju, praveci serije filmova. Tu bi mozda Lukas mogao da se racuna kao zacetnik sa serijalom (te napred te nazad) Ratova zvezda. Danas i Betmen ima elemente TV serije. I Tarantino vec sa Kill Bill,a sada je Djanga prebacio u strip serijal,za koji pise scenario.
U svakom slucaju BB je sjajan,a uloga Malkolmovog oca je dokaz o nedostiznoj americkoj skoli glume. Trebalo mi je vremena ohoho da provalim da je to taj baja. Neverovatno,bez obzira na 10 godina razlike i obrijanu glavu.
Enivej, sreca nasa da postoji TV(pa jos i net) jer da smo ostali samo na filmskoj produkciji, ne bi se bas nagledali velikih dela.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana