Ekonomija

Od 10 zaposlenih, 3 rade a 7 samo primaju plate

vladimir petrovic RSS / 10.10.2013. u 16:34

                                                        Sex must always be great, otherwise don't bother 

Ja podržavam sadašnje ekonomske mere Vlade Republike Srbije. Stopostotno.

Ujedno, unapred šaljem čestitke trojci Vučić-Krstić-Radulović, u njihovim naporima da reformišu finansije i privredu u ovoj mnogo osiromašenoj zemlji.  

Smatram ispravnim to što kažu da su najavljene mere, posebno one koje treba da doprinesu uštedama, ali i uvođenju reda u javnim finansijama - „sečenja tupim noževima", a da će oštriji rezovi tek doći.

Samo se tako može spasiti ekonomija Srbije, koju su prethodne vlade, pod dugogodišnjom kapom DS, svesno dovele do ivice bankrota.

Kažem svesno, zato što su prethodne vlade namerno lagale i zamajavale narod. (Jedan od velikih krivaca, pored bivšeg predsednika BT, bio je i bivši premijer MC; taj čovek je, čini mi se, dobro znao suštinu ekonomske nauke, ali je preferirao da bude marioneta BT, pa je zamajavao narod, gurajući ga dalje u blato sa prekomernim spoljnim zaduživanjem i slično. Ne povratilo se).

Žao mi je što vidim, ovde na blogu, da ima malodušnih pristupa prema novim merama Vlade, uz vređanja.

Pretpostavljam da to ljudi rade ne toliko što nemaju pojma o ekonomiji, već zato, što je još gore, što se boje promena. Time se pridružuju onima koji samo kukumavče kako je situacija u Srbiji teška, a nisu spremni da prihvate promene, iz bojazni da će se njihovo ionako loše materijalno stanje, dalje pogoršati. Kratkovidost.

Otuda sam se gorko smejao kada kolege vređaju: ... Obojicu, i Krstića i Vučića, sa sve njihovim izvorima znanja (Šešelj/Jejl)... ; Taj dečko, sa unjkavim glasićem i držanjem u javnim nastupima kao da mu šef (čika Vučić) neprestano lupa čvrge...; U medijima stalno dreždi Vučić...; Danas smo saznali neverovatnu stvar, to je da cuclača budžetske sise ima 700 000 and counting... još jednom: sedamsto jebenih hiljada.. . itd.

Da počnem od ovog poslednjeg. Onaj koji se čudi što je država najveći poslodavac u Srbiji (pa i što ne zna, ili se pravi da ne zna, koliko je ljudi na njenim jaslima) ne shvata realnost sadašnje Srbije. (Tako je bilo i pod DS, ali oni su krili i nisu imali petlju da se time bave).

Normalno je da se svaka Vlada plaši velike nezaposlenosti stanovništva. To je jedan od razloga zašto onda sama država zapošljava, kapom i šakom. I nikoga ne otpušta, so far...

Svi znamo za sadašnju krizu u Grčkoj. Ono što sam stavio u naslovu poteklo je od Grka - njihova Vlada je zatvorila svoju TV, sa obrazloženjem da je bilo previše zaposlenih (od deset, troje je radilo a sedmoro nije ni dolazilo na posao već samo po plate). Siguran sam da danas u RTS ima ne mali broj onih koji ne rade a primaju plate. Uostalom, tako je i u mnogim drugim državnim službama. A ako nekog od njih pitate da li se oseća neprijatno što ne radi a prima platu, on će vam, kao iz topa, odgovoriti: „Ja hoću da radim, ali me ne daju posao. Oni su krivi". Naravno, taj ne shvata da je došao do posla mimo sistematizacije radnih mesta, da za njegovim radom nije bilo potrebe, već ga je neko sa strane hteo uhlebiti. Kako su se vlasti smenjivale, svaka partija je ubacivala po nekog svojeg, pa ih se nakotilo na tisuće i tisuće...  Kažu da je tako bilo i u socijalističkoj privredi naše bivše države: ljudi su zapošljavani, radi mira u kući, bez obzira da li je za njihovim radom bilo potrebe; kada su preduzeća doživljavala velike gubitke, oni (gubici) su otpisivani, kao gumicom, kako na nivou preduzeća tako i banaka, jer su bili u faktičkom vlasništvu države - ostavimo po strani izmotavanje koje je tada postojalo oko definicija državnih i društvenih preduzeća. Ne povratilo se).

Sada ću reći nešto što mnogima neće izgledati pametno.

Nije problem samo u vlastima, problem je i u narodu.

Znam da nije lepo ružiti narod, ali je imperativno potrebno da se naš narod prevaspita, da promeni odnos, kako prema radu tako i prema trošenju.

Stiče se utisak (s pravom) da ljudi ne vole da rade, a i da olako troše, odnosno da ne znaju šta je to „Pametno trošenje para".

Mislim da nijedna reforma u Srbiji neće uspeti ako se ne promeni sistem vrednovanja najvećeg dela stanovništva Srbije.

Samo odgovornim odnosom prema radu i trošenju  mogu se ostvariti pomaci napred.

Nedavno se jedan blogokolega, koji poznaje ekonomsku problematiku, ali ima svoje momente slabosti, sprdao sa Sašom Radulovićem, dok je još bio kandidat za ministra privrede. U svom blogu više puta je ponavljao: "Morate razumeti ekonomsku suštinu. Morate pročitati i znati sve zakone. Onda je sve jasno. Malo mi je bez veze da vam ovde držim predavanje sa primerima i o razlikama i koje situacije koji član pokriva i gde su problemi u primeni. Pročitajte tekst još jednom. Objašnjava suštinu. Ako vam nije jasno, onda ništa".

Nisam razumeo taj njegov potez, trebalo je, valjda, da te reči budu primer besmislenosti i bahatosti SR.

A ja sam baš u to vreme negde zapisao reči SR, koje su mi se svidele:  "Promeniti Zakon o radu. Omogućiti lako otpuštanje. Ako vam je poslodavac dobar, nemate problem. Ako vam je poslodavac loš, a vi ste dobar radnik, treba da odete. Ne treba vam Zakon o radu da vam štiti loše radno mesto. Nađite boljeg poslodavca. Ako ste vi loši, i treba da vas najuri".

Smatram da je ovo ispravan prilaz.

Usputno, ovo poslednje me tera da kažem: Izvršite anketu među ljudima koji su izgubili posao kod nas - nijedan od njih neće reći da je on bio loš,  i da je u redu što ga je poslodavac najurio.

Kod nas postoji kult gajenja samopouzdanja - da svi dobro radimo.  (Nemam vremena da previše idem u širinu, ali sam čuo predstavnike stranih firmi u Beogradu koji se žale da ne mogu da nađu kvalifikovane ljude, te više puta ponavljaju konkurse).

A nije ispravan ni odnos prema trošenju para.

U razvijenim zemljama postoji izreka "Lako je zaraditi, teško je potrošiti". Kod nas je to obrnuto. Svako misli da je teško doći do para, a da i malo dete zna kako da spiska pare čim mu ih date. Sirotinjska logika.

Tzv. "pametno trošenje" je daleko od nas. Ljudi, i kad imaju para, troše nepromišljeno.

Primer: Među onima koji su izgubili posao bilo je dosta primalaca solidnih otpremnina. Neke su bile pet/šest hiljada evra. I kako su te pare trošene? Nisam cinik, ali prema nekim informacijama, najviše su trošene za zamenu bele tehnike u kući, za vođenje dece na more, makar i u pustu Tursku, za kupovinu polovnog auta, za vraćanje nekakvih dugova i slično. Malo je onih, ako ih je uopšte bilo, koji su te pare iskoristili (ako ne sami, ono sa ortakom) za osnivanje malog preduzeća, za samozapošljavanje i postepeno zapošljavanje drugih. Ne, svi su te pare spiskali, a onda se prijavili na birou rada za zapošljavanje...

Neshvatljiv je i odnos nezaposlenih kada insistiraju da nađu posao samo u struci za koju su se školovali. Kada čovek od 44. godine, koji nikada nije radio, pođe na biro za zapošljavanje da traži posao, majka za njim viče: "Ne prihvataj, sine, posao mimo tvoje kvalifikacije; zašto sam te školovala ako treba da radiš nešto drugo".  I on se vrati doma bez posla,  da ga majka od penzije izdržava, te ceo dan provodi u kafiću. Od muke. Takav stav mnogi stranci u  Beogradu ne mogu da shvate.

Da pomenem odnos prema penzionerima. Ova zemlja ih ima mnogo i premnogo. To je na liniji uvreženog mišljenja u narodu da je dobro naći posao i biti zapošljen, ali da je najbolje od svega - otići što pre u penziju, odnosno primati platu bez rada. U kancelariji čujem sredovečnu sekretaricu koja, svaki put kada dobije neki ozbiljniji posao da radi, uzdahne: "Kada će ta penzija!". Ne šali se, ona bi to najviše volela. Kada joj se ukaže da je imala sve vreme malu platu, pa će joj i penzija biti mala, ona kaže: "Nema veze, snaći ću se nekako", da bi kada ode u penziju kukumavčila kako je penzija nedovoljna za pristojan život.

Penzioneri kukaju, novine su pune njihovih žalopojki, ali tome ne treba pridavati mnogo značaja. Čak šta više, treba pod hitno izmeniti zakon o penzionisanju, te raditi kao što se to radi u razvijenim zemljama.

Jovana Krkobabića treba pacifikovati. Znam ja da on predstavlja penzionere, koji čine veliki segment glasačkog tela, ali svaka odgovorna Vlada mora odgovorno raditi, a to znači stvarati uslove da se što više ljudi zapošljava, a ne da imamo što više penzionera. S tim u vezi, ili s druge strane, poražavajući je podatak (ne znam da li je tačan) da samo 20 posto penzionera uživa mirovine nakon punog radnog staža. Svi ostali (80 posto) su otišli u penziju pod nekim drugim uslovima. Strašno. A naježim se kada čujem one koji kažu "kako duže primaju penziju nego što su faktički radili". Može li se tako graditi moderno društvo, koje težu napretku?

Ne dozvoliti da neki primaju istovremeno dve ili tri plate (penzije uključene).

I penzije treba kresati, tu mislim na one koje su nelogično velike.

Smatram, dakle, da su političari dobro startovali sa ovim najavljenim merama.

Političari vole da pričaju kako je najvažnije "privući strane investicije". To je donekle tačno, ali se pritom zaboravlja da se za strane investicije bore i najrazvijenije zemlje: Engleska, da bi privukla tzv. Greenfield investicije, nudi zemlju u vukojebinama na granici sa Škotskom pod izuzetno povoljnim uslovima, kako bi privukle nekakve korejske i druge kompanije... I Nemačka čezne za stranim investicijama. Zna se za slučaj da je Nokia, u godinama svog uspona, bila otvorila i jednu fabriku u Nemačkoj. Kada joj je krenulo loše, ona je tu fabriku prebacila iz Nemačke u Rumuniju. Nemci su se žestoko bunili, kažu da je čak intervenisala i Angela Merkel kod finske Vlade, tražeći da se fabrika ne iseli iz Nemačke, ali nije uspela u tome.

Da bi jedna zemlja istinski privlačila strane investicije treba mnogo sama da uradi i da se sredi, a u Srbiji je to tek u začetku. Mnogo toga treba menjati.

Ova Vlada, za razliku od vlada DS, ima nameru da se bori protiv korupcije. To je dobro, jer je korupcija per se -  zlo. Međutim, neće to mnogo pomoći. Jedan blogokolega je lepo rekao: "Ми смо сиромашни и бедни не што су нас крали, већ што нисмо радили на томе да будемо богати и продуктивни. Крађа нашем сиромаштву не доприноси пресудно". Zato, borba protiv korupcije neka bude stalna, ali usputna mera. (Zna se da se sa korupcijom bore i najrazvijenije zemlje).

Najvažnije je da se izmeni naš odnos prema radu, prema plaćanju poreza, prema odlasku u penziju.

P. S.

Mladom  ministru finansija Lazaru Krstiću  upućuju se kritike zbog neiskustva.

S pravom.  I  ja smatram da on nije dobro rešenje za ministra finansija, jer se protivim ideji da pripravnik sedne u fotelju ministra. Naopak potez, očigledno. (To rade afričke Vlade, šalju studente u inostranstvo i kad završe studije, vraćaju ih i daju im mesta ministara; to nikada ničemu nije pomoglo).  

Već sam se ranije eksponirao neslaganjem sa potezom bivšeg predsednika BT da za ministra spoljnih poslova postavi VJ, čoveka bez iskustva u spoljnim poslovima. Mentor BT ga ja na tu funkciju bio postavio po onoj floskuli: "Ne zna da svira, ali ako bi seo za klavirom, sigurno bi znao". Smatram da je on bio loše rešenje.

Ovih dana je predsednik Obama zamenio prvog čoveka Američke centralne banke. I nije otišao na Jejl, Harvard ili drugde, tražeći dobre svršene  studente za tu visoku funkciju, nego je postavio jednu damu koja je u svojim sedamdesetim godinama, ali ima dugo iskustvo u bankarskim poslovima.

Ne sumnjam ja u školski stečeno znanje mlađanog ministra LK, ali za funkciju ministra finansija nisu dovoljne ni diplome tri svetski priznata univerziteta. Potrebno je još nešto. S tim u vezi, podsećam da je jedno vreme u vladi Mirka Cvetkovića bila ministarka finansija jedna veoma kvalifikovana ličnost (sada je viceguvernerka NBS), koja je dobro znala šta je dobro a šta je loše u finansijama, pa je smenjena s dužnosti čim je počela da ukazuje Vladi na ekonomsko-finansijske zakonitosti. To onoj Vladi nije odgovaralo.

Još mi pada na pamet i da je , početkom prošlog veka, minister finansija bio Laza Paču, čovek po vokaciji lekar, ali je u udžbenicima osao kao primer sjajnog ministra finansija. A važna karakteristika mu je bila, pored drugih, što je umeo da kralju kaže "Ne", te pare iz državne blagajne racionalno koristio.

Ali, pošto je Lazar Krstić već seo u fotelju ministra, neka mu je alal. U ovoj trojci (Vučić-Krstić-Radulović) možda će i dobro proći.

Pritom imam u vidu da nije važno šta on lično mudro može da ponudi, već da li će to biti izvodljivo u uslovima koji su sada u Srbiji. U tom grmu leži zec. Ako politika prevagne, ako se govori da se ništa ne sme menjati, ako država i dalje ostane kao najveći poslodavac,  da su penzioneri sacred cows,  ako ljudi ne traže sami posao nego čekaju da im ga država ponudi, ako nam obradiva zemlja ostaje neobrađena i sela izumiru jer svi trče u gradove, onda  će sa istinskim reformama teško ići, ili neće ni ići. 

Zato pozdravljam napore ove Vlade, a još ću biti srećniji, ako za nekoliko godina, vidim da istrajava u teškim koracima. Samo tako može biti bolje Srbiji.



Komentari (301)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

cult cult 09:19 11.10.2013

Re: Vladimire Petroviću,

Mislim da vrhunac demagogije nije još dostignut.


Ali taj Tadićev peak je postavio nove norme.
Treba biti još veći impotentni lenjivac okružen gomilom potentih lopova spremnih na sve.
Sumnjam da će to biti dostignuto u ovom veku.
milisav68 milisav68 09:22 11.10.2013

Re: Vladimire Petroviću,

freehand

A ono što sam napisao imalo je jedan smisao: operiše se tom cifrom ne bi li se pojačao stav i onima koji sporo čitaju i na isti način misle predstavilo kako su to sve partijski šalterski pacovi. E pa nisu. Ogromna većina nije.

Jeste, zaštićeni su kao beli medvedi - o tome priča cult.

To što neko radi kao rudar, ne znači da dobro radi svoj posao.

Ovo ne znači da i tamo nema maltretiranja, ali ako i šefovi nisu zamenljivi (sa svim mogućim privilegijama), onda dolazimo do ovoga u čemu živimo.

cult cult 09:26 11.10.2013

Re: Vladimire Petroviću,

To što neko radi kao rudar, ne znači da dobro radi svoj posao.


Čisto sumnjam da je u tih 30% viška zaposlenih budžetlija (kako reče ministar Krstić) sve sam rudar. Ne verujem da su se stranački uvlakači i šurnjaje tukli za lopatu na kopu u Lazarevcu.
freehand freehand 09:27 11.10.2013

Re: Vladimire Petroviću,

To što neko radi kao rudar, ne znači da dobro radi svoj posao.

Ma ok, samo taj zakon o radu da promene, pa kad krene jagma za jamama - biće fertutma po Rembasu.
milisav68 milisav68 09:38 11.10.2013

Re: Vladimire Petroviću,

cult
Čisto sumnjam da je u tih 30% viška zaposlenih budžetlija (kako reče ministar Krstić) sve sam rudar. Ne verujem da su se stranački uvlakači i šurnjaje tukli za lopatu na kopu u Lazarevcu.

Ma nisu, samo ne znaš koliko se šefova "vodi" u proizvodnji.
milisav68 milisav68 09:42 11.10.2013

Re: Vladimire Petroviću,

freehand

Ma ok, samo taj zakon o radu da promene, pa kad krene jagma za jamama - biće fertutma po Rembasu.

To je bilo figurativno rečeno (a uglavnom su površinski kopovi, na kojima rade sa mašinama), apostoje rudari i "rudari".
cult cult 09:48 11.10.2013

Re: Vladimire Petroviću,

Ma ok, samo taj zakon o radu da promene, pa kad krene jagma za jamama - biće fertutma po Rembasu.


Proglasiti vesele budžetlije za uglavnom jadne i poštene rudare je baš onako tadić - savetnička škola za političku izuzetnost.

Predlažem jednodnevni izlet radi upoznavanje zemlje u kojoj živimo sa sledećim rasoredom:

jutro: zgrada SIV-a 3 (barem dva sprata - nemoguće je obići više za sat-dva zbog broja hodnika i opasnosti od gubljenja u tom lavirintu. Korisni savet: kancelarije sa leve strane svih hodnika nose parne, a sa desne neparne brojeve; Korisni savet 2: agencije i inspekcije nisu grupisane po ministarstvima, napr jedna kancelarija je neka agencija minisarstva turizma, a susedna ministarstva privrede; Korisni savet 3: toaleta po spratu ima dovoljno, ali ih nije lako naći zbog šume od nekoliko stotina kancelarija po spratu);

podne: zgrada ministarstva trgovine - Nemanjina (ne ulaziti jer nema svrhe, prevelika je za jednodnevni obilazak. Samo razgledanje spoljnjeg izgleda zgrade uz eventualno prebrojavanja broja erkondišna čisto da se stekne utisak o približnom broju kancelarija)

predah: osetiti atmosferu ministarstva unutrašnjih poslova u policijskoj stanici u Majke Jevrosime. Obratiti pažnju na zaposlene - izgled (razdrljenost policijske uniforme, stomaci i zadriglost prosečnog srpskog pandura), oslušnuti komunikaciju (način obraćanja pandura gradjanima na prijavnici, medjusobna policijska komunikacija), popeti se na spratove i baciti pogled na kancelarije (čistoća, urednost, okrečenost prostorija, opšte stanje).

popodne: opština Stari Grad - spratovi sa poreskom, komunalnom i inim inspekcijama. Odmah se uočava da ste u najbotagijoj opštini u gradu. Sušta suprotnost MUP-u. Tišinu, urednost i red samo paraju neprestani zvuci štikli vrednih inspektorki koje špartaju gore dole u svom besprekornom i samopregornom radu za opšte dobro.

Veče: neboderi u 27. marta. Gradska uprava. Šetnja i razgledanje po slobodnom izboru. Ne penjati se na više od desetog sprata jer nema mogućnosti noćenja.
freehand freehand 09:59 11.10.2013

Re: Vladimire Petroviću,

Proglasiti vesele budžetlije za uglavnom jadne i poštene rudare je baš onako tadić - savetnička škola za političku izuzetnost.

Ovako masno učitati svoje reči u tuđ stav je baš onako vučić-vulinosvska propagandistička škola za formiranje istine i ispravnog stava.

Ostalo je u redu, samo što je višak 20%, a ne sve.
A ogroman je problem što administracija i to što radi - radi loše.
I ne znam što si zaobišao Tadićeve kancelarije za brze odgovore?
Da sine bar neki zrak optimizma?


kukusigameni kukusigameni 10:01 11.10.2013

Re: Vladimire Petroviću,

freehand
a ne znam što si zaobišao Tadićeve kancelarije za brze odgovore?
Da sine bar neki zrak optimizma?


Što reče pesnik: How soon is now...
maksa83 maksa83 10:09 11.10.2013

Re: Vladimire Petroviću,

kukusigameni
freehand
a ne znam što si zaobišao Tadićeve kancelarije za brze odgovore?
Da sine bar neki zrak optimizma?


Što reče pesnik: How soon is now...

Da priznam pred kolektivom - nikad nisam skupljao značke, salvete end šit, jesam popunjavao album za svetsko prvenstvo 1982? i na kraju mi je falio fuckin' Istvan Szabo, mađarski golman, pamtim to i dan danas kao frustraciju, ali sad pod stare dane pasionorano skupljam sve kavere How Soon Is Now, i naravno pošto nijedan nije blizu originala (al' ipak skupljam) da za neinicirane ovde ostavimo šestominutnu originalnu verziju.




P.S. Morisija su pitali šta misli o verovatno najpoznatijem kaveru - ovom, i ovako je tekao intervju:

Interviewer: Did you hear t.A.T.u's version of 'How Soon Is Now'?
Morrissey: Yes, it was magnificent. Absolutely. Again, I don't know much about them.
Interviewer: They're the teenage Russian lesbians.
Morrissey: Well, aren't we all?
cult cult 10:10 11.10.2013

Re: Vladimire Petroviću,

baš onako vučić-vulinosvska propagandistička škola za formiranje istine i ispravnog stava.


tačnije, za promenu svesti.
veber tattoo na grudima.
jako dobar tatoo
freehand freehand 10:17 11.10.2013

Re: Vladimire Petroviću,

cult
baš onako vučić-vulinosvska propagandistička škola za formiranje istine i ispravnog stava.


tačnije, za promenu svesti.
veber tattoo na grudima.
jako dobar tatoo

Znam.
Nema dobrog štrebera bez Maksa Vebera.
kukusigameni kukusigameni 10:23 11.10.2013

Re: Vladimire Petroviću,

maksa83


Meni ovo odgovara situaciji.

maksa83 maksa83 10:25 11.10.2013

Re: Vladimire Petroviću,

Ja ću samo ovu manje poznatu i neću više, časna Tomina.

cult cult 10:39 11.10.2013

Re: Vladimire Petroviću,

Meni ovo odgovara situaciji.


A situacija je dramatična sudeći po ovoj poveznici
Šutnja je značajna.
freehand freehand 10:49 11.10.2013

Re: Vladimire Petroviću,

cult
Meni ovo odgovara situaciji.


A situacija je dramatična sudeći po ovoj poveznici
Šutnja je značajna.

Znači li to da je domaćinov trojac u stvari - dvojac?
Ili da treba da pročitamo još jednom?
(ja akontativno molim za oproštaj, al ne mogu. I jednom mi je bilo mnogo).

ciracirafm ciracirafm 10:51 11.10.2013

Re: Vladimire Petroviću,

cult
Cifra s kojom se operiše je ona koju je rekao ministar Krstić: do sada smo prebrojali skoro 650 000, ali brojanje nije gotovo, plašim se da će ih biti više od 700 000. Nemam razloga da sumnjam u te cifre. Sigurno ih nije manje od 700k.

Vrhunac demagogije je, čini mi se, dostignut za vreme Tadića i basket drugara. U njegovih osam godina i pet godina Demokratske stranke napravljen je najveći deo puta ka ovoj provaliji.

Dok su oni bezočno pljačkali trista miliona iz Agrobanke, desetine miliona preko ortopeda Dulića, krali djubrivo i državne subvencije preko onog ćelavog tunjavog ministra poljoprivrede i Azotare, Cvetković izigravajući Deda Mraza omogućavao partnerima iz privatne firme da mlate lovu na zilion načina, sjebavali kurs dinara u oba pravca kao dodatni izvor prihoda, pa nebrojene opštinske glavešine iz redova DS...zlo & naopako.
A ljubavnice, šurnjaje, snaje, stranačke aktiviste - profesionalne uvlakače i lepioce plakata zapošljavali po ministarstvima, opštinama, izmišljali agencije kad je ponestalo stolica u opštinama. Ludilo.

I sad, jbg, jadni mali socijalni slučajevi i sivi nesrećnici.



Kult,nemoj da zaboravis da Krstic dolazi iz Mekinsija,a ta organizacija je davno prepoznata kao prevarantska.Decko je tamo verovatno ucio kako da cifre sto bolje isfabrikuje.
cult cult 10:57 11.10.2013

Re: Vladimire Petroviću,

Decko je tamo verovatno ucio kako da cifre sto bolje isfabrikuje.


ALi ovo je običan popis.
Nema mesta fabrikovanju.
Eto, ministarka zdravlja nije u mekkinsiju, pa reče da njih veselnika ima 200k. To ide na ruku konačnoj Krstićevoj cifri. Dodaš tu vojsku, policiju, djuture ostala ministarstva sa pripadajućim agencija, 120 opština i to je to.

Što se Krstićeve firme tiče, svima preporučujem intervju lika iz te firme u novom broju Vremena. Izgleda da imaju masterplan za preuzimanje upravljanja državom. Samo im treba, kaže, "lider".
Obavezna literatura za ovaj društveni trenutak.
freehand freehand 10:59 11.10.2013

Re: Vladimire Petroviću,

Kult,nemoj da zaboravis da Krstic dolazi iz Mekinsija,a ta organizacija je davno prepoznata kao prevarantska.Decko je tamo verovatno ucio kako da cifre sto bolje isfabrikuje.

Ja mislim da je taj trag potpuno bez veze.
Ali je priča sa Ivaninog linka o MMF rukopisu potpuno izvesna.
ali ok, MMF ume baš fino i učtivo da se izvini kad malo pogreši i u totalu sjebe neku državu i naciju.
ciracirafm ciracirafm 11:27 11.10.2013

Re: Vladimire Petroviću,

Samo jedan od filovanja stvarnosti,sa Wiki-ja,izvor CNN:
"
Several civil suits have been filed against home insurance and vehicle insurance companies after the insurers were advised by McKinsey, and allegedly paid the insured parties significantly less than the actual value of the damage. McKinsey was cited in a February 2007 CNN article with developing controversial car insurance practices used by State Farm and Allstate in the mid-1990s to avoid paying claims involving soft tissue injury.
"
To je ta prica- ko radi a ko prima lovu,gotovani,jasle i slicno...Ipak je ta firma savetovala i "znameniti" Evron naseg Gorna Novakovica.
ciracirafm ciracirafm 11:29 11.10.2013

Re: Vladimire Petroviću,

cult
Decko je tamo verovatno ucio kako da cifre sto bolje isfabrikuje.


ALi ovo je običan popis.
Nema mesta fabrikovanju.
Eto, ministarka zdravlja nije u mekkinsiju, pa reče da njih veselnika ima 200k. To ide na ruku konačnoj Krstićevoj cifri. Dodaš tu vojsku, policiju, djuture ostala ministarstva sa pripadajućim agencija, 120 opština i to je to.

Što se Krstićeve firme tiče, svima preporučujem intervju lika iz te firme u novom broju Vremena. Izgleda da imaju masterplan za preuzimanje upravljanja državom. Samo im treba, kaže, "lider".
Obavezna literatura za ovaj društveni trenutak.

"The popular 2013 book The Firm discusses some of the nonsense forced on the BBC by McKinsey's London office. "They had the employees cutting out paper frogs and pretending to sell them to each other." Meanwhile, the cost of running the BBC skyrocketed as the size of the staff plummeted."
Valjalo bi prevesti tu knjigu.
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:40 11.10.2013

Re: Vladimire Petroviću,

Ne verujem da su se stranački uvlakači i šurnjaje tukli za lopatu na kopu u Lazarevcu.

uf

jutros došao na selo,
pečenje rakije,degustacija šunke i to

i kad sam uleteo kod mene u ulicu,dva matorca se šibaju
lepe plakate za izbore u MZ
(pošto sam ih razdvojio)

jedan drugom viču; kradeš mi posao u "Izvoru*"



........
seoska komunalna firma.U fazonu,trebali bi da odnose smeće.
- a što je najgore,sve to je čisto farbanje.
Pošto tamo ima pet radnika i
apsolutno su nezavisni od ovakvih izbora,jer spadaju pod opštinsku nadležnost.
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:59 11.10.2013

Re: Vladimire Petroviću,

o verovatno najpoznatijem kaveru - ovom

zar nije najpoznatiji cover,onaj iz one serije sa Alisijom Milano,nešto o vešticama?


da,ovo:

(ma da je verzija,totalno gay)
hajkula1 hajkula1 15:47 11.10.2013

Re: Vladimire Petroviću,

freehand
cult
nije smešno biti "cuclač državne sise", ako pošteno radiš.


"U poslednje dve godine ubilo se 87 privatnih preduzetnika i nijedan državni službenik"
Predsednik asocijacije malih i srednjih preduzeća Milan Knežević


U poslednjih pet godina 300 000 ljudi je izgubilo posao u privatnom sektoru.
U javnom su stigli do 700 000 zaposlenih.
I ne mogu da se prebroje.


Pa kako znaju da ih je 700.000?

Uzgred, u toj je cifri i NIS, i EPS, i Azotara, i petrohemija i masa drugih javnih preduzeća. Dakle crni rudari i sivi nesrećnici koji provode dan u đubrivu. I medicinska sestra, i vatrogasac, i lekar, i grobar. I desetine i stotinbe hiljada takvih. Najmanje, ipak mastiljara.
Možda to nije loše imati u vidu prilikom ovakvih rasprava.




Ne sekiraj se za NIS (jako malo ljudi) a crni rudari u kopovima nose na leđima i mnoštvo administrativaca, kafe kuvarica ... Kako računati GSB i BusPlus?
rade.radumilo rade.radumilo 20:20 10.10.2013

Pogrešne premise.

1. Ova vlast, za razliku od prethodne želi da sprovede reforme.
- Malo morgen, što bi rekao onaj satrap iz Požarevca. Ova vlast kao i prethodna želi da preživi do sledećih i, po mogućstvu, na sledećim izborima. Kako je bik, osim što je razjaren, dodatno nervozan i zato što je sve gladniji, više ne reaguje na žuto-ružičasti plašt i sada je već vreme da mu se crvenim plaštom maše pred očima.

2. Novopostavljeni ministri su tu da sprovedu reforme.
- Novopostavljeni ministri su banderiljerosi, deo opšte predstave. Njima je data sloboda da nešto rade, smišljaju nekakve reforme, pošalju ih na "odobravanje" i objave umanjene za ono što su uklonili "kadrovi".

3. Srpski narod se plaši promena i ne želi da radi.
- Ne znam ni jedan narod osim Japanaca (i verovatno još ponekog) koji nije ovakav. Razlika je u tome što:
* Na zapadu je sistem ustrojen tako da te tera da radiš.
* Na zapadu je sistem ustrojen tako da ima smisla da radiš.
- Već godinama radim sa inostranstvom. Ništa više ili manje nisu Srbi raspoloženi za rad nego svi Evropljani i Amerikanci sa kojima sam radio, koje sam upoznao ili jednostavno ili imao bilo kakvog kontakta tokom boravka u raznim zemljama. Problem je što većina Srba svojim radom "mlati praznu slamu". Menadžment u Srbiji je fensi reč čije značenje zna 2% ljudi. Ljudi bez pauze i prekovremeno, završavaju projekte i poslove od kojih nema apsolutno nikakve koristi. Proizvodi se što se ne može prodati, u prodavnicama nema nekih artikala koji su potrebni.
- Većina se ne usuđuje da započne privatni posao, jer zna šta ih čeka:
* Plaćanje poreza u fiksnom iznosu imali ili nemali prometa.
* Nemogućnost naplate potraživanja.
* Inspektori koji su samo jednom u životu napravili grešku u svojoj karijeri i u izveštaju kontrole napisali: "sve je u redu". Tu grešku neće više nikada ponoviti.
* Nove takse lokalnih samouprava svakih tri meseca.

Pre nekoliko meseci sam gledao dokumentarac o nekom preduzimaču iz SAD koji je rešio da, u dobrotvorne svrhe, renovira neko neprofitno obdanište smešteno u zgradi staroj stotinjak godina. Zgrada je sve više propadala, zidovi i cevi pucali a vlasnici su pokušavali da je okrpe koliko su znali i umeli.
Kada su radovni na renoviranju započeli, shvaćeno je da zgrada zapravo nema temelj, već da su zidovi izgrađeni na običnoj zemljanoj podlozi i da se oslanjaju na susedne zgrade sa kojima se ova dodiruje. Tlo ispod zgrade se tokom decenija uleglo i povuklo i zidovi su izgubivši oslonac počeli da se pomeraju i pucaju.
Jedino rešenje je bilo da se postave podupirači pod zidove i da se ulije beton ispod zgrade, kako bi se napravio temelj. Posle toga je usledilo saniranje oštećenja, preuređivanje prostora, zamena stolarije i keramike, nove instalacije i na kraju "molersko-farbarski radovi."
Srbija je zgrada bez temelja i svi problemi su prvenstveno prouzrokovani time, uz višedecenijske "popravke" fasade i gipsovanje pukotina. Pošto i plafoni pokazuju znakove popravljanja, dodatno još opterećeni teškim starinskim lusterima, Vlada Srbije je našla odlično rešenje: Zameniće sve obične sijalice štedljivim!
Filip2412 Filip2412 21:33 10.10.2013

...

tuzno je i skroz besmisleno pocinjati razgovor o ekonomiji dok sudstvo oslobadja kriminalce, dok narko dileri vladaju sportskim klubovima a posten svet nema nikakavu sigurnost da ulozi pare bilo gde jer zna da je potpuno nezasticen u slucaju prevare

ako nekakav strucnjak sa jejla dodje u takvo okruzenje onda on moze biti samo lud ili manipulator koji zeli da se ovajdi
dunja73 dunja73 21:34 10.10.2013

ne fali narodu nista

Sta ima lose u prizeljkivanju peMzije ?Ovo Petrovicu, hocu da mi se objasni

I ja sam taj fenomen posmatrala...i u Srbiji i u NemacKi...i bas kad si zapeo da ti kam' ...Penziju ili umirovljenje prizeljkuju bogati duhom ljudi, ispunjeni ljudi , ljudi kojima slobodno vreme fali , i po cenu malih mesecnih svotica, njihovo bice je ispunjeno..Ne zelim, da se nametne kontra izvedenica Iz Zakljucka, da neprizeljkivaci gorenarecene su siromasniji duhom , nije mi cilj...ali, uzecu sebi slobodu , jer i ja se ovim 'Fenomenom bavim' da pos'o -kuca , i ne prizeljkivnje slobode...otkriva nam o toj osobi vise ..I zasto kod nas ne bi zeleo neko penziju, a mlad ....spava do kad hoce , seta, ode na selo gaji cvece i kokoske , zaljubljuje se , cita , plete izlazi na igranke u Dom penzosa , pa organizuju neko putovanje , odu negde , kod nas narod je spontan , posecuje se ,klimu imamo prilicno dobru bolju nego mnogi , znaci ne pada ti kisa noc i dan da moras da camis u cetiri zida kao u Nemackoj npr u ponekim predelima , ........ sta ces bolje nego biti zdrav ,lep i penzioner ....ne' treba da rmba do 70 god za crkavicu , da i ne doceka crkavicu , da ne kosta drzavu ?........?


...i ovo o radu ..otkazi i davanje otkaza....je l' ti o boljoj integraciji u Evropu ili u Afriku....?
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:05 10.10.2013

Re: ne fali narodu nista

Dunja73
... Sta ima lose u prizeljkivanju peMzije ?

Ja sam na liniji onih koji smatraju da odlazak u penziju treba pomeriti, jer se i ljudski vek produžuje. To je tendencija u mnogim evropskim zemjama, mada je evidentno da ima otpora.

Zapravo, u pravu su i oni koji žele da rade što duže i oni koji ne žele.

P. S.
Dunja, dugo te nije, bilo.
dunja73 dunja73 22:39 10.10.2013

Re: ne fali narodu nista

ma gde se produzuje i kako se produzuje , bolje pitanje , na koji nacin se produzuje zivot i starosni vek? .Ljudi top zdravi sa 50 godina riknjavaju , imam pet slucajeva da ti nabrojim kod mene u komsiluku , eto Nemacka vazi za bolju medicinski, jaku zemlju ...A, ovi sto zive, zive sa pola organa , vestackim kukovima, kolenima , na tabletama,je li to radno sposobna raja...? Produzuje se vek, produzuje, da se kasira od osiguranja, i da se kapital vrti ..svi zaradjuju sto ti se vek produzava ....bozoprosti
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:47 10.10.2013

Re: ne fali narodu nista

Ja sam na liniji onih koji smatraju da odlazak u penziju treba pomeriti,


O tome još i može da se razgovara, ali o tome da li žene treba da rade makar onoliko koliko i muškarci nema razgovora. Treba, a možda i koju godinu više.
Em duže žive em ranije idu u penziju, pa gde je tu pravda? :)
dunja73 dunja73 22:54 10.10.2013

Re: ne fali narodu nista

U pravu si, vama muskarcima Znaci treba da se produzi.....vek....da bi bili ranopravni sa zenama ...
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:59 10.10.2013

Re: ne fali narodu nista

Znaci treba da se produzi.....vek....da bi bili ranopravni sa zenama


Nije sve u dužini ima nešto i u kvalitetu...veka.
Ali ne bunim se
Može li se nešto učiniti po tom pitanju?
Produženja...veka.
:)

dunja73 dunja73 23:10 10.10.2013

Re: ne fali narodu nista

Kompetentna osoba se zove Foco,star stotinu ljeta..
vladimir petrovic vladimir petrovic 23:11 10.10.2013

Re: ne fali narodu nista

hoochie coochie man
... Em duže žive em ranije idu u penziju, pa gde je tu pravda? :)

Nema pravde, kao uglavnom ni drugde u životu.
Ali, kažu da pravdi i savršenstvu, treba da težimo.
-------------
P. S. Ima nešto što si ranije rekao, nešto što se često čuje, a ja nisam znao kako da komentarišem, ali me je zaintrigiralo; voleo bih da neko drugo to uradi:

Nema leba od motike.


Naravno da znamo za stav da nema napretka bez industrijalizacije i tako to... ali zemlje koje imaju dobre obradive površine i pašnjake morale bi da imaju smišljenu politiku o poljoprivredi i stočarstvu. Ja sam namerno nabacio Japance i Izraelce. Ovi poslednji u pustinje, po sistemu kap-po-kap, uzgajaju citrone i izvoze u Evropu, a mi nismo u stanju kvalitetne šljive da uzgajimo, ako na vreme nije padala kiša, pa ostanu sitne, he, he, he... O kukuruzu i da ne govorimo. Znam, tu se otvara i pitanje navodnjavanja i još što šta.

Čini mi se da je Danska veliki proizvođač (nekih) poljoprivrednih/stočarskih proizvoda i prerađevina, iako je u nepovoljnijem geografskom okruženju od nas.

Naravno, ne zagovaram ja da treba da se orijentišemo na poljoprivredu na štetu industrijalizacije, ali sam pošao od osnovne pretpostavke da Srbija mora proizvoditi dovoljno hrane za sebe, a ne da pasulj uvozimo iz Kine, beli luk iz Kazahstana i slično. A kažu da su se nekada te pomenute stvari proizvodile u Srbiji.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:36 10.10.2013

Re: ne fali narodu nista

Ovi poslednji u pustinje, po sistemu kap-po-kap, uzgajaju citrone i izvoze u Evropu,


Zato što se limun ne može napraviti i Evropi u dovoljnim količinama
Nek probaju da prodaju kukuruz u Evropi pa da ih vidimo:)
A mi ne možemo da pravimo limun nego kukuruz.

mi nismo u stanju kvalitetne šljive da uzgajimo

Jesmo jesmo

I dalje smo mi na samom svetskom vrhu što se šljive tiče. Možda ne baš prvi ali tu negde. Maloli je za ovakvu državicu da bude pri vrhu?
Ali šljiva je jeftin proizvod, ne može se na njoj obogatiti.


Čini mi se da je Danska veliki proizvođač (nekih) poljoprivrednih/stočarskih proizvoda i prerađevina, iako je u nepovoljnijem geografskom okruženju od nas.

Pa ni naša poljoprivreda nije loša ako se poredi sa drugim granama privrede (naše privrede naravno)
I eto dospesmo tu gde jesmo sa sve poljoprivredom koja je uvek imala suficit a nikad ili retko kad deficit.



ali zemlje koje imaju dobre obradive površine i pašnjake morale bi da imaju smišljenu politiku o poljoprivredi i stočarstvu.


Ovo apsolutno.
A ono štoo je sad najbolje za poljoprivredu je ukinuti odmah sve subvencije poljoprivredi.
Možda čudno zvuči ali je sigurno to najbolje.
Nemamo para da subvencionišemo onoliko koliko drugi da bismo im bili konkurentni, a ovo malo što se deli em nije dovoljno, em nije dobro raspoređeno, em seljake drži u zabludi, em su zloupotrebe ogromne, em je ozbiljan teret za budžet
Odmah ukinuti.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:41 10.10.2013

Re: ne fali narodu nista

dunja73
Kompetentna osoba se zove Foco,star stotinu ljeta..


Nemaš pojma šta si mi sad uradila.

Baš tako, starac Fočo od stotinu leta, je nadimak meni drage skalamerije.
Ali ta skalamerija je nešto o čemu nisam pisao ovde.
Pa pomislih, ko je bre Dunja73, folira li se, da li je moguće da ona za to zna ...

????
ciracirafm ciracirafm 11:15 11.10.2013

Re: ne fali narodu nista

vladimir petrovic
hoochie coochie man
... Em duže žive em ranije idu u penziju, pa gde je tu pravda? :)

Nema pravde, kao uglavnom ni drugde u životu.
Ali, kažu da pravdi i savršenstvu, treba da težimo.
-------------
P. S. Ima nešto što si ranije rekao, nešto što se često čuje, a ja nisam znao kako da komentarišem, ali me je zaintrigiralo; voleo bih da neko drugo to uradi:

Nema leba od motike.


Naravno da znamo za stav da nema napretka bez industrijalizacije i tako to... ali zemlje koje imaju dobre obradive površine i pašnjake morale bi da imaju smišljenu politiku o poljoprivredi i stočarstvu. Ja sam namerno nabacio Japance i Izraelce. Ovi poslednji u pustinje, po sistemu kap-po-kap, uzgajaju citrone i izvoze u Evropu, a mi nismo u stanju kvalitetne šljive da uzgajimo, ako na vreme nije padala kiša, pa ostanu sitne, he, he, he... O kukuruzu i da ne govorimo. Znam, tu se otvara i pitanje navodnjavanja i još što šta.

Čini mi se da je Danska veliki proizvođač (nekih) poljoprivrednih/stočarskih proizvoda i prerađevina, iako je u nepovoljnijem geografskom okruženju od nas.

Naravno, ne zagovaram ja da treba da se orijentišemo na poljoprivredu na štetu industrijalizacije, ali sam pošao od osnovne pretpostavke da Srbija mora proizvoditi dovoljno hrane za sebe, a ne da pasulj uvozimo iz Kine, beli luk iz Kazahstana i slično. A kažu da su se nekada te pomenute stvari proizvodile u Srbiji.

Pasulj je uvek bio bolji u Metohiji ili u Makedoniji a domaci beli luk je nuporediv sa plasticnom imitacijom iz Kine.Problem je sto je u Srbiji hrana-meso junece,kvalitetna riba ,orah,paklica putera,kvalitetan kackavalj preskupa za obicnog gradjanina a ovim merama ce biti jos skuplja.Nigde ovde nije predvidjeno da se ukloni anomalije poput cene sljive-u otkupu 8,u prodaji 60 dinara,u pekmezu ko zna koliko stotina.Isto je sa prasecim,jagnjecim ,pilecim mesom,sa zejtinom,secerom...Kako to da kada pada cena brasna ne pada cena hleba?Ko je za to kriv?Penzioner ,ucitelj u osnovnoj skoli ili pohlepni domaci preduzetnik?
hajkula1 hajkula1 15:53 11.10.2013

Re: ne fali narodu nista

vladimir petrovic
Dunja73
... Sta ima lose u prizeljkivanju peMzije ?

Ja sam na liniji onih koji smatraju da odlazak u penziju treba pomeriti, jer se i ljudski vek produžuje. To je tendencija u mnogim evropskim zemjama, mada je evidentno da ima otpora.

Zapravo, u pravu su i oni koji žele da rade što duže i oni koji ne žele.

P. S.
Dunja, dugo te nije, bilo.




Može da se pomeri za mlađe, da isplaniraju svoj život i rasporede energiju. Meni u 30-toj godini radnog staža, za kratko vreme drugi put da se produži radni vek, pa taman da napravim genocid. Da mi se izjednači s muškarcima? Da sam znala, rekla bih, tvoji roditelji, tvoj problem, dežurstvo oko bolesne dece - ti si sada na redu... Odoh u teroriste, časna reč.
Ribozom Ribozom 23:08 10.10.2013

strah od letenja

Moj predlog:
Zaposliti jos 100.000 da kopaju kanal, 100.000 da ociste Srbiju (bilo koja vrsta radne akcije), 50.000 zdravstvo i 50.000 skolstvo. Organizovati da se 100.000 porodica vrati na selo. Stvarno organizovati plasman i distribuciju poljoprivrednih proizvoda. Zaduzite da tajkuni to urade o svom trosku.
Na svaku robu proizvedenu u Srbiji staviti znak da je proizvedena u Srbiji.
Kontrola racuna. Svaka banka da dostavi drzavi godisnji listing racuna klijenata. Privatni poslodavci da ne placaju takse za bilo koji dokument, potvrdu...sta ti ja znam.
I da, narod nikad nije kriv. Narod ko narod.
freehand freehand 23:13 10.10.2013

Re: strah od letenja

Ribozom
Moj predlog:
Zaposliti jos 100.000 da kopaju kanal, 100.000 da ociste Srbiju (bilo koja vrsta radne akcije), 50.000 zdravstvo i 50.000 skolstvo. Organizovati da se 100.000 porodica vrati na selo. Stvarno organizovati plasman i distribuciju poljoprivrednih proizvoda. Zaduzite da tajkuni to urade o svom trosku.
Na svaku robu proizvedenu u Srbiji staviti znak da je proizvedena u Srbiji.
Kontrola racuna. Svaka banka da dostavi drzavi godisnji listing racuna klijenata. Privatni poslodavci da ne placaju takse za bilo koji dokument, potvrdu...sta ti ja znam.
I da, narod nikad nije kriv. Narod ko narod.

A u sledećoj petoljetci - komunizam!
hajkula1 hajkula1 15:56 11.10.2013

Re: strah od letenja

Ribozom
Moj predlog:
Zaposliti jos 100.000 da kopaju kanal, 100.000 da ociste Srbiju (bilo koja vrsta radne akcije), 50.000 zdravstvo i 50.000 skolstvo. Organizovati da se 100.000 porodica vrati na selo. Stvarno organizovati plasman i distribuciju poljoprivrednih proizvoda. Zaduzite da tajkuni to urade o svom trosku.
Na svaku robu proizvedenu u Srbiji staviti znak da je proizvedena u Srbiji.
Kontrola racuna. Svaka banka da dostavi drzavi godisnji listing racuna klijenata. Privatni poslodavci da ne placaju takse za bilo koji dokument, potvrdu...sta ti ja znam.
I da, narod nikad nije kriv. Narod ko narod.



Tajkuni to ne znaju. Stvarno.
nowhereman nowhereman 23:41 10.10.2013

Mere

Ja podržavam sadašnje mere Vlade Republike Srbije, koje treba da doprinesu uštedama, ali i uvođenju reda u javnim finansijama.


Pa, dobro, Vladimire, zar se rečenica - ne rečenica, nego blog - tako započinje!? "JA podržavam..." Nikada, Vladimire, "ja" ne ide na početak lepo sročenog teksta...



(Pada mi sada na pamet, kako je naš dobri profesor srpskog jezika govorio da se, isto tako, rečenica ne započinje sa "i", ali je, eto, Laza K. Lazarević upravo tako započeo svoju slavnu pripovetku "Sve će to narod pozlatiti". Ali, govorio je naš profesor, to je samo Laza mogao, a vi - nemojte se usuditi!)

Pravo da ti kažem, ja ne znam šta bih podržao.

Ove koji su na vlasti, trenutno, ne mogu da podržim, nikako. Mislim, njih lično - ne mogu. Nemam stomak za to. (Mogu ja to i lepo da obrazložim, ali bojim se da bi nas to odvelo van okvira ove teme i tvog bloga.)

Mogao bih, eventualno, da podržim nekakvu, da kažem, zdravu politiku.

Međutim, šta je to "zdrava politika"? Mi to ne znamo, ili barem sada nikako ne možemo znati, mi ćemo to tek saznati, kada se ostvari barem neko od slavnih predizbornih obećanja, pa onda još nekoliko... i tako redom, te kada osetimo neku sreću i milinu zbog "zdrave politike", zbog koje se i mi sami osećamo "zdravi".

Dakle, to je stvar neke buduće procene, nekog budućeg trenutka. Tek tada ćemo moći da se osvrnemo za sobom i kažemo: "Eto, to je bila zdrava politika. Svaka čast!" (Ili će, štaviše, neko reći: "Časno je bilo živeti sa Acom" ili nešto slično, u duhu naše ulagivačke tradicije.)

Gorko, višedecenijsko iskustvo govori nam samo ovo: nikome ne veruj, a najmanje ministru.


P.S.

Još uvek sam pod uticajem večerašnjeg koncerta.

vladimir petrovic vladimir petrovic 08:37 11.10.2013

Re: Mere

nowhereman
... Pa, dobro, Vladimire, zar se rečenica - ne rečenica, nego blog - tako započinje!? "JA podržavam..." Nikada, Vladimire, "ja" ne ide na početak lepo sročenog teksta...


Naglašavanje.

Ćuti, dobro je da nisam počeo sa onim kraljevskim "mi" (Mi, Aleksandar Karađorđević...).

Uzgred: Čini mi se da nije najbolje početi rečenicu ni sa "Pa" (Pa, dobro, Vladimire...).

Pravo da ti kažem, ja ne znam šta bih podržao.


Neopredeljene niko ne voli, a ponajmanje političari, he, he, he...
nowhereman nowhereman 09:56 11.10.2013

Re: Mere


Neopredeljene niko ne voli, a ponajmanje političari, he, he, he...


Auh, verujem da oni strašno pate, usled nedostatka moje ljubavi... a mene, prosto, srce boli!

Pravo da ti kažem, oni ("oni", tj. bilo ko!) će morati dobrano da se pomuče, da bih sebe nekako naterao da se prošetam do glasačkog meste naredni put! Morali bi, zaista, da učine nešto dobro, nešto vredno i značajno.

Ako je to, zapravo, uopšte bitno. Ako sam ja (odn. moj glasački listić), uopšte, njima bitan. I oni meni.

(Znaš i sam, Vladimire, da osim politike i kurvi, postoje još neke lepe stvari u životu. Vino, knjige, muzika... )

Inače, Dušan Petričić je sažeto i slikovito izrazio moj stav (ne samo moj, verujem):






Tako, dakle, izgledaju naši "spasioci".

Šta to treba da se desti, pa da ova slika izgleda drugačije?



sugar59 sugar59 11:06 11.10.2013

Re: Mere

nowhereman







Na ovoj drugoj slici fali palma
escherichije_colic escherichije_colic 23:45 10.10.2013

šakom i kapom

Normalno je da se svaka Vlada plaši velike nezaposlenosti stanovništva. To je jedan od razloga zašto onda sama država zapošljava, kapom i šakom. I nikoga ne otpušta, so far...


Kako mene dosad ne zaposliše majku mu, da vrtim palčeve u nekom prigradskom domu zdravlja i glumim gospodina dok mi sestra donosi kafu i ratluk?

Ah da, zaboravio sam da se učlanim u neku stranku i uvučem nekome u rektum

Država zapošljava "šakom i kapom" samo profesionalne glasače i na radna mesta koja se nasleđuju porodično, kao npr u carini. Što mene ne zapade ta "šaka i kapa" da vrtim fejsbuk i da me plaćaju 60k din za to?
escherichije_colic escherichije_colic 00:16 11.10.2013

ako ste siromašni, zaradite milion dolara

Ako vam je poslodavac dobar, nemate problem. Ako vam je poslodavac loš, a vi ste dobar radnik, treba da odete. Ne treba vam Zakon o radu da vam štiti loše radno mesto. Nađite boljeg poslodavca.


Sve ovo lepo zvuči u teoriji a u praksi ljudi igraju na petobanci i ponižavaju se da zadrže bilo kakav posao.

Neshvatljiv je i odnos nezaposlenih kada insistiraju da nađu posao samo u struci za koju su se školovali. Kada čovek od 44. godine, koji nikada nije radio, pođe na biro za zapošljavanje da traži posao, majka za njim viče: "Ne prihvataj, sine, posao mimo tvoje kvalifikacije; zašto sam te školovala ako treba da radiš nešto drugo". I on se vrati doma bez posla, da ga majka od penzije izdržava, te ceo dan provodi u kafiću. Od muke. Takav stav mnogi stranci u Beogradu ne mogu da shvate.


Ja u potpunosti mogu da shvatim ako neko ko je završio ozbiljnu školu odbija da vozi viljuškar, dok se neki za koje bi i taj viljuškar bio enigma biraju na visoka mesta u državnoj upravi. Šta može taj bednik od 44 godine, sve i da je negde radio i dobio par hiljada evra otpremnine? Da otvori neku crkavicu od posla pa da ga tek onda država dere haračima i izmišljenim nametima? Potpuno razumem logiku koja kaže da je bolja alternativa zevati u kafiću, kupiti nov frižider i otići na more.

Daleko od toga da je narod sjajan ali "država" može da bude presrećna kakav joj je narod zapao. Da se ovako pljačka i vlada nekim ozbiljnim narodom, odavno bi mnogi visili po banderama.
deset_slukom deset_slukom 00:49 11.10.2013

Ovo

Ne dozvoliti da neki primaju istovremeno dve ili tri plate (penzije uključene).


se valda odnosi na rad u javnim preduzećima i institucijama?

Pošto se oni koji primaju plate na više takvih mesta, obično, ne viđaju ni na jednom od njih. Uglavnom, oni zauzimaju mesto nekom drugom, koji bi nešto i radio korisno. Možda.

Inače, ne vidim zašto neko ne bi primao plate od nekoliko poslodavaca, koji bi procenili da od toga imaju koristi? Zašto sputavati nekoga ko je vredan i kreativan?

Šta znači ovo "penzije uključene"? Da, ako neko prima penziju od dvadesetak hiljada (zasluženu, ceo život uplaćivao doprinose), ne sme ništa da uradi da bi priuštio sebi dostojanstveniji život? Podrazumeva se da to ne bi bila državna služba a taj rad bi bio nekome od koristi, samim tim što bi neko bio spreman da plaća za njega.
8c_competizione 8c_competizione 06:48 11.10.2013

ukoliko ...

... su zaista opredeljeni da naprave radikalne, ali preko potrebne rezove, imaju moju podrsku

jos dok je Radule bio bloger ovde, svidjali su mi se njegovi blogovi o ekonomiji, posto je uvek potkrepljeno cinjenicama ukazivao na to sta nije u redu sa nasom ekonomijom, i sto je jos vaznije, ukazivao na to sta bi trebalo raditi!

DS-ovci Djilas & Bota orjentacije molim da za neko vreme odj....e od kritika niskog nivoa, imali ste svoju sansu!

tacno je da su Toma & Vucic debelo bili umesani u svinjarije 90ih, ali posle pokajnickog izvinjenja Vucica za svoja predjasnja dela i nadam se iskrene namere, dao bih mu sansu (posto od Djitlera, Bote & Co to ne mogu ocekivati)
alselone alselone 06:55 11.10.2013

Pozdravljam Pizonov stav i blog

Malo je al' je makar nesto.
Dok se god mrda, sto je za nas nevjerojatno, ja sam zadovoljan. Naravno, zelecu i promenu brzine, tj. ubrzanje reformi, kako vreme bude prolazilo, al' mi je sad makar dovoljno da je neko ubacio u prvu brzinu.
milisav68 milisav68 07:42 11.10.2013

Re: Pozdravljam Pizonov stav i blog

alselone
Malo je al' je makar nesto.
Dok se god mrda, sto je za nas nevjerojatno, ja sam zadovoljan. Naravno, zelecu i promenu brzine, tj. ubrzanje reformi, kako vreme bude prolazilo, al' mi je sad makar dovoljno da je neko ubacio u prvu brzinu.

Pre će biti da je ovo pritiskanje kočnice.
alselone alselone 08:18 11.10.2013

Re: Pozdravljam Pizonov stav i blog

Pre će biti da je ovo pritiskanje kočnice.


Saglasicemo se da se ne slazemo.
milisav68 milisav68 08:41 11.10.2013

Re: Pozdravljam Pizonov stav i blog

alselone
Pre će biti da je ovo pritiskanje kočnice.


Saglasicemo se da se ne slazemo.

Ok, al da pojasnim, dokle god postoji ovakav zakon o radu (i otpuštanju sa otpremninama), mi idemo u rikverc.

Zapošljavanje i otpuštanje mora da bude lako, da bi krenuli napred.
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:47 11.10.2013

Re: Pozdravljam Pizonov stav i blog

Alselone
... Dok se god mrda...

Samo nek se kreće!

To je i naslov jedne knjige (koja bi mogla posebno zanimati Snežanu Radojicic, mada je u pitanju mnogo kraća i manje ambiciozna tura)


alselone alselone 08:51 11.10.2013

Re: Pozdravljam Pizonov stav i blog

Ok, al da pojasnim, dokle god postoji ovakav zakon o radu (i otpuštanju sa otpremninama), mi idemo u rikverc.

Zapošljavanje i otpuštanje mora da bude lako, da bi krenuli napred.


Sad kapiram sta si hteo da kazes i potpuno sam saglasan. To je jos tacnije objasnjenje. Nismo jos uvek krenuli napred nego smo samo usporili pad.
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:52 11.10.2013

Re: Pozdravljam Pizonov stav i blog

milisav68
... Ok, al da pojasnim, dokle god postoji ovakav zakon o radu (i otpuštanju sa otpremninama), mi idemo u rikverc.


Problem je uočen.

Promenu Zakona o radu tražio je, jasno i glasno, ministar privrede SR pre nego što je postao ministar (to sam naveo u tekstu).

To mora biti okosnica, jer sa starim prilazom ne bi se daleko doguralo.
Atomski mrav Atomski mrav 09:13 11.10.2013

Re: Pozdravljam Pizonov stav i blog

Promenu Zakona o radu tražio je, jasno i glasno, ministar privrede SR pre nego što je postao ministar (to sam naveo u tekstu).

To mora biti okosnica, jer sa starim prilazom ne bi se daleko doguralo.


Jeste - promenite lošeg poslodavca i zaposlite se na državnim jaslama. Nema boljeg poslodavca od države!
Atomski mrav Atomski mrav 09:15 11.10.2013

Re: Pozdravljam Pizonov stav i blog

Zapošljavanje i otpuštanje mora da bude lako, da bi krenuli napred.


Što kaže jedan lik u Alanu Fordu - liječnik mi je rekao da moram zbog svoje bolesti jeste često, a malo. Ovo "malo" uspevam da ispunim, ali ono "često" mi baš i ne ide od ruke...
freehand freehand 09:19 11.10.2013

Re: Pozdravljam Pizonov stav i blog

Atomski mrav
Zapošljavanje i otpuštanje mora da bude lako, da bi krenuli napred.


Što kaže jedan lik u Alanu Fordu - liječnik mi je rekao da moram zbog svoje bolesti jeste često, a malo. Ovo "malo" uspevam da ispunim, ali ono "često" mi baš i ne ide od ruke...

Doktor: "Cigo, moram da ti saopštim jednu ozbiljnu i tužnu stvar: živećeš još šest meseci."
Ciga: "Od čega, doktore? OD ČEGA!?!?"
milisav68 milisav68 09:34 11.10.2013

Re: Pozdravljam Pizonov stav i blog

Atomski mrav
Jeste - promenite lošeg poslodavca i zaposlite se na državnim jaslama. Nema boljeg poslodavca od države!

Ne, država samo treba da poštuje svoje zakone, i da plaća redovno svoje obaveze - i sve će lepo da se izneviliše.
ciracirafm ciracirafm 11:00 11.10.2013

Re: Pozdravljam Pizonov stav i blog

Dok poslodavac ne mora da ispunjava svoje zakonske obaveze?
milisav68 milisav68 18:28 11.10.2013

Re: Pozdravljam Pizonov stav i blog

ciracirafm
Dok poslodavac ne mora da ispunjava svoje zakonske obaveze?

Pa kad država striktno poštuje svoje zakone, onda svaki poslodavac mora da ispunjava svoje obaveze - ili će u suprotnom da bude kažnjen.

A trenutno je napravljeno vrzino kolo, gde su i pošteni poslodavci gurnuti u dug, zato što im država dugije (i uopšte svako svakom nešto duguje), plus što postoje i povlašćeni dužnici.
Atomski mrav Atomski mrav 09:11 11.10.2013

Više plata istovremeno

Ne dozvoliti da neki primaju istovremeno dve ili tri plate (penzije uključene).


Ponavljam ovo kao papagaj - mlađani ministar Krstić je ponosni nosilac 4 funkcije i četvorostruki cuclač državne sise. Mislio sam da će Krstiću biti problem što nema dovoljno iskustva i ne poznaje dovoljno dobro prilike u Srbiji, ali sam se očigledno prevario - sasvim dobro se uklopio!

Što se tiče toga da bi svi ljudi trebalo da prihvate potrebu za promenama, tu se slažem jer je to jedan generalni stav. Piše da bi ljudi u Srbiji trebalo da pokreću sopstveni biznis (inače jedna od predizbornih mantri Borisa Tadića) - u jednom od komentara na blogu B92 neko (mislim da je Cult) je naveo šta sve treba da se uradi i koliko treba da se plati da bi se okačila jedna svetleća reklama. Baviti se nekim sopstvenim biznisom znači nadavati se para državi, opštini (nahraniti cuclače), elektrodistribuciji (ovo zna biti pravi pravcati reket u režiji državne firme), itd. O čemu mi pričamo ovde? Da treba pojednostaviti otpuštanje radnika? Pa ako radiš za lošeg poslodavca, treba da promeniš posao? Jes' vala, u Srbiji ima toliko posla da baš možeš da biraš... A čovek koji je napisao ovaj predlog je sada ministar... Toliko.

vladimir petrovic vladimir petrovic 10:38 11.10.2013

Re: Više plata istovremeno


Atomski mrav
... cuclač državne sise.


Kalta, izumitelja ovog pežorativnog izraza, treba tužiti Sudu u Strazburu što nanosi duševni bol zaposlenima u državnim službama

Svuda u svetu Civil Servants su visoko cenjeni.




vladimir petrovic vladimir petrovic 10:26 11.10.2013

Ekonomisti su u pravu

Da nisam sam, toga sam svestan, a sada vidim i da je Vladimir Gligorov prilično optimističan:

... Profesor Bečkog instituta za međunarodne ekonomske studije Vladimir Gligorov pozdravlja mere koje je predstavio ministar finansija Lazar Krstić.

- Sve što je rekao ministar Krstić uglavnom je tačno. Skup od šest mera je prvi korak ka neophodnoj sanaciji javnih finansija. To su uglavnom mere štednje koje su same po sebi iznuđene i vode ka makroekonomskoj stabilnosti. Efekti će biti evidentniji posle strukturnih reformi, promene zakona, poreske reforme. Ostaje pitanje kako ćete uz paket štednje postići privredni rast - kaže Gligorov.

Dobro, treba biti strpljiv, radiće se jedno po jedno...
Bez prvog pravog koraka ne može se očekivati boljitak.
alselone alselone 10:31 11.10.2013

Re: Ekonomisti su u pravu

Bez prvog pravog koraka ne može se očekivati boljitak.


Pizon je uvek vedar i optimistican i to mi se jako svidja kod njega.
ivana23 ivana23 10:35 11.10.2013

Re: Ekonomisti su u pravu

Više od loših mera i sve neukusnijeg demagoškog spinovanja, zabrinjava smer ekonomske politike kojim Srbija ide. Svi signali koje vlada danas šalje imaju jasno prepoznatljiv rukopis MMF-ove škole. Retorika, kao i sve mere koje se najavljuju, deo su standardnog instrumentarija MMF-a koji je do sada naneo ogromne štete velikom broju država, uključujući i Srbiju.
.
.
.
Ništa od predloženih ili nagoveštenih mera neće dovesti do rasta zaposlenosti, tog osnovnog i najvažnijeg domaćeg problema. Bez rasta zaposlenosti deficit budžeta se ne može smanjiti. Ako se kojim čudom deficit i bude smanjio, druga strana tog „uspeha“ će biti samo novi porast ukupne društvene bede.
Čini se nažalost, da ni ova, rekonstruisana vlada ne razume prave uzroke domaće katastrofe, niti značajnu ulogu koju finansijski sistem ima u uništavanju ekonomije. Vlada kao da nema nikakvu sopstvenu viziju izlaska iz krize osim one koju sufliraju uvek isti ljudi i iste institucije. Valja uvek iznova ponavljati – iz recesije se ne može izaći rezanjem javne potrošnje, pogotovo ne u ambijentu ogromnih realnih kamatnih stopa. To nikome i nigde do sada nije uspelo.
Ono što Srbija danas tako odlučno nastavlja da radi, najkraći je put za nigde.


U velikoj žurbi na putu za nigde

Hajde neka bar neko kline na link i procita ceo tekst.
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:46 11.10.2013

Re: Ekonomisti su u pravu

Ivana23
... Hajde neka bar neko kline na link i procita ceo tekst.

Zašto nas teraš da budemo mazohisti, pa da čitamo ono što nam ne odgovara?
Gledajmo svetlu stranu.

A znamo da uvek ima dokonih samozvanih analitičara koji nešto zakeraju.
Umesto da svi budu vetar u leđima reformatorskoj trojci VKR.
Nune Popović Nune Popović 11:19 11.10.2013

Re: Ekonomisti su u pravu

Hajde neka bar neko kline na link i procita ceo tekst.


pročitao. Sjajan tekst, preporučujem za čitanje u celosti!

U velikoj žurbi na putu za nigde

10/10/2013 od Nebojša Katić

U velikoj žurbi, vlada Srbije je donela dve konkretne mere, i njih proglasila paketom ekonomskih mera. Kako se dve mere ne mogu nazvati paketom, dodate su i deklaracije o namerama – o tome kako će se rekonstruisati javna preduzeća i smanjiti subvencije, kako će se štedeti u domenu trošenja roba i usluga, kako će se uzimati jeftini krediti i kako će se unaprediti poslovni ambijent. Naivniji deo javnog mnjenja je ovaj paket nazvao tektonskim promenama.

Da li će se mere doneti koji mesec ranije ili kasnije, neće bitno promeniti očajno stanje srpske ekonomije za čije su lečenje potrebne godine. Nije međutim svejedno, da li se mere donose promišljeno i sveobuhvatno, ili se donose u panici i „na parče“, kako bi se stvorio utisak da vlada ipak nešto preduzima. Upravo takvo tumaranje bez strateške vizije i ideja, tumaranje od jedne do druge ishitrene mere je i dovelo do situacije u kojoj se Srbija danas nalazi.

Ako se odluka o povećanju niže stope PDV-a i može doneti brzo, obzirom da to nije deo sistemske reforme, smanjivanje plata u javnom sektoru je ozbiljna sistemska mera i morala bi se sprovoditi kao deo reforme javnog sektora.

Ministar Krstić je najavio uvođenje platnih razreda, i to treba bezrezervno pozdraviti i podržati (1). Taj proces je morao prethoditi upravo predloženim merama, čime bi se poslala jasna poruka da vlada zna šta radi. Tako je u jednom koraku, kroz uvođenje platnih razreda trebalo regulisati plate u javnom sektoru. Na taj način bi i zaposleni u javnom sektoru samo jedanput prošli kroz traumu i neizvesnost.

Vlada je nepotrebno požurila i ishitreno donela meru kojom se uvodi neka vrsta dodatnog, progresivnog oporezivanja za zaposlene u javnom sektoru čije su plate veće od 60.000 dinara. To je loša, diskriminatorska i populistička upotreba poreskog mehanizma kako bi se smanjile neto plate.

Država je mogla direktno i selektivno smanjiti plate zaposlenima u javnom sektoru i takvoj meri se, makar konceptualno, ne bi imalo šta zameriti. Smanjivanje plata kroz besmislenu poresku gimnastiku je zloupotreba poreskog sistema. Racionalan poreski sistem podrazumeva da su pred njim svi građani jednaki, da visina poreskog opterećenja zavisi od visine prihoda građana, a ne od mesta ili grane u kojoj je neko zaposlen. Ovo je abeceda poreskog sistema kada je reč o porezima građana.
Više od loših mera i sve neukusnijeg demagoškog spinovanja, zabrinjava smer ekonomske politike kojim Srbija ide. Svi signali koje vlada danas šalje imaju jasno prepoznatljiv rukopis MMF-ove škole. Retorika, kao i sve mere koje se najavljuju, deo su standardnog instrumentarija MMF-a koji je do sada naneo ogromne štete velikom broju država, uključujući i Srbiju.

Nije slučajno što vlada neprestano glorifikuje privatni sektor i strane investicije a da pri tome ne sme ni reč da prozbori o državnom investiranju. Nije slučajno što se već odavno ne govori o reformi poreskog sistema koja bi išla u pravcu uvođenja progresivnog oporezivanja. Nije slučajno što vlada ne sme da dovede u pitanje katastrofalnu monetarnu politiku i politiku kursa dinara koju NBS vodi, niti sme da pomene ubitačne zelenaške kamate, ili da predloži bilo kakvu meru koja bi mogla ugroziti interese i profite bankarskog sektora.

Ništa od predloženih ili nagoveštenih mera neće dovesti do rasta zaposlenosti, tog osnovnog i najvažnijeg domaćeg problema. Bez rasta zaposlenosti deficit budžeta se ne može smanjiti. Ako se kojim čudom deficit i bude smanjio, druga strana tog „uspeha“ će biti samo novi porast ukupne društvene bede.

Čini se nažalost, da ni ova, rekonstruisana vlada ne razume prave uzroke domaće katastrofe, niti značajnu ulogu koju finansijski sistem ima u uništavanju ekonomije. Vlada kao da nema nikakvu sopstvenu viziju izlaska iz krize osim one koju sufliraju uvek isti ljudi i iste institucije. Valja uvek iznova ponavljati – iz recesije se ne može izaći rezanjem javne potrošnje, pogotovo ne u ambijentu ogromnih realnih kamatnih stopa. To nikome i nigde do sada nije uspelo. Ono što Srbija danas tako odlučno nastavlja da radi, najkraći je put za nigde.

Link: http://nkatic.wordpress.com/2013/10/10/u-velikoj-zurbi-na-putu-za-nigde/
freehand freehand 11:22 11.10.2013

Re: Ekonomisti su u pravu

vladimir petrovic
Ivana23
... Hajde neka bar neko kline na link i procita ceo tekst.

Zašto nas teraš da budemo mazohisti, pa da čitamo ono što nam ne odgovara?
Gledajmo svetlu stranu.

A znamo da uvek ima dokonih samozvanih analitičara koji nešto zakeraju.
Umesto da svi budu vetar u leđima reformatorskoj trojci VKR.



Pižone...
Pižone.
cult cult 11:44 11.10.2013

Re: Ekonomisti su u pravu

Racionalan poreski sistem podrazumeva da su pred njim svi građani jednaki, da visina poreskog opterećenja zavisi od visine prihoda građana, a ne od mesta ili grane u kojoj je neko zaposlen


Da bi poreski sistem bio racionalan, moraju se i gradjani tretirati jednako.
A ne jedne štititi i tetošiti kao pande, a od ostalih otimati dok ne lipšu.
Uzgred, u privatnom sektoru broj plata od preko 100k je mizeran.

Inače, ko prati rad prof. Katića zna da čovek predlaže povratak u dirigovani komunizam idejama da država treba da iskoristi novac koji joj je na raspolaganju (napr devizne rezerve zemlje) i krene u "investicione cikluse" otvaranjem fabrika po Srbiji, reindustrijalizacija, elektrifikacija etc.

Lično nemam ništa protiv povratka komunizma.
Imam i crvenu maramu negde valjda.
Al da se onda dogovorimo - to je to.
A ne samoupravni socijalizam za pande iz stranaka,
a najcrnji kapitalizam kinesko-vijetnamskog tipa za ostatak društva.


freehand freehand 11:54 11.10.2013

Re: Ekonomisti su u pravu

Inače, ko prati rad prof. Katića zna da čovek predlaže povratak u dirigovani komunizam idejama da država treba da iskoristi novac koji joj je na raspolaganju (napr devizne rezerve zemlje) i krene u "investicione cikluse" otvaranjem fabrika po Srbiji, reindustrijalizacija, elektrifikacija etc.

Mislim da su to upravo stavovi predsednika Vlade Srbije i njegove stranke.
A dobrim delom i Baraka Obame.
Što im možda ne daje na težini, ali im ni termin "dirigovani kon+munizam" - štagod značio - težinu ne oduzima.
busolazasrbiju busolazasrbiju 11:56 11.10.2013

Re: Ekonomisti su u pravu

A znamo da uvek ima dokonih samozvanih analitičara koji nešto zakeraju.


Problem je u tome što ovaj ‚‚samozvani analitičar‚‚ daje ispravne konstatacije srpskih ekonomskih problema, već duži niz godina.

Inače gospodine Petroviću, osim ispravne konstatacije o MC i BT, nisam skoro pročitao tekst koji manje razume ekonomiju i koji sa toliko strasti i pristrasnosti zamenjuje teze. Svaka mera koju donosi Vlada, a koja nije u funkciji rasta BDP-a ne može biti dobra, pa makar uzimao i od onih koji imaju više (ne mnogo, ne ni dovoljno, nego samo više). Posebno ono o menanju svesti naroda, i to da niko neće da radi potpuna je budalaština. Ili izgovor političke elite za svoju nesposobnost. Naravno da niko neće dobro da radi za 200 evra od kojih mu polovina ode na odlazak na posao. Narod je kao stoka (uključiv i privrednike i visokoobrazovane), oni reaguju na pozitivne i negativne signale svojih vlada i tržišta (na koje svojim merama presudno utiče država) i na bazi toga donosi svoje odluke i u dugom roku formira svest.

ivana23 pročitao tekst na blogu gospodina Katića, kao i svaki prethodni, napisan korektno, naučno i praktično potkovano, sa željom da se sistemski srede problemi, a ne grebe po problemima na površini. Kada dubinski sređuješ probleme onda problemi na površini (kao što je budžetski deficit ili ukupni deficit javnih finansija) nestaju sami od sebe.

P.S. za gospodina Petrovića

Fiskalna politika je lakmus papir za to koliko koja vlada veruje u svoje mere. Dobra fiskalna politika na bazi stimulisanja i destimulisanja pojedinih privrednih i društvenih procesa puni budžet i fondove, a loša fiskalna politika gleda koliko i od koga možeš da uzmeš više i kome i koliko možeš da daš manje.
Kraja Kraja 14:15 11.10.2013

...shvatio sam...

...ti se vladimire zajebavas malo danas...

ps. mogao sam da stavim i slovo "h" da "zvuci" neznije za oci, ali me tvoja upornost opredelila...
pps. zapravo, ceo ovaj text uopste ne lici na tvoj rukopis...
ppps. a kad sam vec poceo, zahvaljujem maxi na onom ruskom dvojcu i pridruzujem se izjavi moriseja...
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:10 11.10.2013

Re: ...shvatio sam...

Kraja
... ti se vladimire zajebavas malo danas...


Pa moram. Vidiš da me zezaju sa svih strana. Te ulagujem se, te uvlačim se, te imam nekakvo utopističko shvatanje ekonomije... a ja bio jedan od najboljih studenata, he, he, he...
ceo ovaj text uopste ne lici na tvoj rukopis...

Mudraci kažu da onaj ko se ne menja - stagnira.
A ja ne volim stagnaciju, od toga bežim ko đavo od krsta.
Napred u nove pobede!
trener92 trener92 19:33 11.10.2013

Re: ...shvatio sam...



Kraja
...ti se vladimire zajebavas malo danas...

ps. mogao sam da stavim i slovo "h" da "zvuci" neznije za oci, ali me tvoja upornost opredelila...
pps. zapravo, ceo ovaj text uopste ne lici na tvoj rukopis...
...


Bravo Krajo, da ne bude da sam usamljen u tvrdnji, postojanja gost-autora ali Vladimir to ( ne)vešto sakriva.
trener92 trener92 11:03 11.10.2013

Oro, oro pa zaoro



Čiko, samo sam nešto hteo da te pitam.

“Pitaj.

Jesu li sva ova slova tvoja?

“Moja, pa šta?”

Pa zašto ih ovako nažvrlja, Čiiiko?


Malo pošalice Vladimire u ovom teškom i nategnutom trenutku i blogu kao takvom. Ako me sećanje ne vara, uvek si bio rado spreman za šalu Horatio, kako bi rekao uvaženi profa)

U tagovima ne piše gost autor, a pomislih opet neki Horatio pisao, ovako nadahnuto a ne kaže na koju poziciju , ili mesto aplicira ( slobodan sam da upotrebim logičan zaključak Nuneta Popovića, posle svega iznešenog).

Ali ovo

“Nije problem samo u vlastima, problem je i u narodu. Znam da nije lepo ružiti narod, ali je imperativno potrebno da se naš narod prevaspita, da promeni odnos, kako prema radu tako i prema trošenju.”


Ne samo što nije pametno, nego da ne upotrebim neku težu reč.Teška izjava, Vladimire, teška, neodmerena, i tragična, rekao bih, ali tebi na savest I dušu. “Pesničku”, da podvučem, kako i sam ističeš u nekom komentaru. Čoveče.! Kralj Ibi bi pozavideo na ovim rečima.

No , “ šalu na stranu” opet, s obzirom na iskazanu blagonaklonost ideji rehabilitacije jednog intelektualca, koji je bio vatreni pristalica opskurnih ideja ( raspravljali smo o tome, ali i pola sveta, tj. intelekualna elita je u to vreme blagonaklono gledala na tu pojavu “ oštrim noževima po neposlušnima”- aluzija na tupe noževe Lazarove-), ne iznenađuje da šalješ čestitke ppvAV ( jer je on alfa i omega svega ovoga što se odvija).

I jeste izašao iz Šešeljevog šinjela, samo što ti to ili ne vidiš ili nećeš da vidiš. Ne bi bilo loše da pročitaš njegove izjave o radu Ustavnog Suda Srbije onda će ti biti jasan njegov odnos I stav prema institucijama države ( bilo da su to skupština, sudstvo, policija ) Što će reći da je i ona naznaka ili ideja o demokratskom društvenom uređenju u ovoj zemlji zamrla, a sada oličena u liku i delu jednog čoveka, što se ovde i sada odvija u neuvijenoj formi, mislim da ne treba da ti crtam šta to znači.
Dovoljno si knjiga pročitao da znaš gde to vodi.

Ali, opet razumljivo je, kako kaže Đole u jednom stihu “ sve izgleda iz daleka drukčije”.
Da ne ponavljam ono što je rečeno, Princi je to sasvim objasnio, što bi trebalo da je razumljivo i analfabetama , dovoljno je pročitati,pa da te ne zamaram.

Ah, da hteo sam malo da te oraspoložim, pa je zato i naslov komentara takav kakav je,




Ali opet, mene je ovaj video rastužio, jer je paradigma svega što se dešava.

Ne znam kako ti misliš,možda će ti izgledati simpatično? Gde su mladi tu je i šala zar ne?! :)))

No hard feelings::)))
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:35 11.10.2013

Re: Oro, oro pa zaoro

Trener92
... No hard feelings::)))

Ma jok.
Mene čak nije uvredila ni optužba da sam ulagivač.

Ne shvatam zašto si okačio klip sa Milicom, koliko znam - ona nije državna službenica, mi smo drukčiji. Garantovano!

Da relativizujem stvari: o svemu treba diskutovati. Pritom, naravno, treba čuti i drukčija mišljenja.

Po defoltu, ja sam spreman ruku u vatru da stavim braneći čast (ne bez ličnog razloga) državnih činovnika.
(E sad, šta ja mogu što se mnogo napatili u poslednje vreme).

Ali, siguran sam da ne treba gubiti nadu, reforme koje predstoje regulisaće mnoge stvari i u državnim službama. Tako obećavaju.

Dobar ti je naslov. Ja znam za onaj naivniji: Dete se igralo, pa se preigralo!

Gen eralno govoreći, ne volim preturanje po prošlosti, kojeg ovde ima više puta.
Prestanite sa podsećanjem da je AV izašao iz šinjela nekog rđavog tipa.

Nije ni hrišćanski (Kažu da Crkva nikada ne pita vernika šta je radio ranijeu životu, gde i na čijoj strani je bio).
Pre je komunjarski (priča se da su kontrole, pre nego što bi neko ušao u KP, bile obimne i duboke - proveravalo se poreklo nekoliko kolena unazad, he, he, he... ).

Gledajmo ljude kakvi su sada! As simple as that.

P. S.
Kada sam ja pisao blog o pesnicima Vladislavu Petkoviću Disu i Lazi Kostiću, ulažući maksimalni trud da bude dobar, uglavnom sam ignorisan, sa dvadesetak komentara... Posle toga pisao sam o nagađanjima oko dobitnika Nobela za književnost, pa opet je bilo jedva četrdesetak komentara.

Zato sam se setio da ja nešto znam i o ekonomiji, i da sam se školovao za to, pa se ne ljutim kad vidim da ljudi više reaguju na ekonomiju (ovo je, valjda, čist ekonomski blog) nego na literaturu.
Nune Popović Nune Popović 12:00 11.10.2013

Re: Oro, oro pa zaoro

Generalno govoreći, ne volim preturanje po prošlosti, kojeg ovde ima više puta.
Prestanite sa podsećanjem da je AV izašao iz šinjela nekog rđavog tipa.

Nije ni hrišćanski (Kažu da Crkva nikada ne pita vernika šta je radio ranijeu životu, gde i na čijoj strani je bio).


sugar59 sugar59 12:44 11.10.2013

Re: Oro, oro pa zaoro

vladimir petrovic

Mene čak nije uvredila ni optužba da sam ulagivač.




Ja se dubuko izvinjavam, uopšte mi nije bila namera da tebe kao ličnost uvredim, jer o tebi ništa ne znam. Kao još neki, donela sam zaključak iz samog teksta koji tako deluje. Da ti i objasnim zašto.

Mislim da potcenjuješ istoriju ličnosti (plural) koja nam trenutno kroji sudbinu. Ovi sa impozantnim CV-em bez istorije njihovog minulog rada su samo statisti u predstavi, zato i rekoh "žali bož' diploma".

Izjava da oporavku otpuštanjem velikog broja zaposlenih u javnom sektoru ništa ne bi doprineli, samo bi produbili krizu je totalno pogrešna. Kada bi se otpustio veliki broj njih i omogućilo se da oni nađu uhlebljenje u privatnom sektoru + oni koji su bez posla bi se napravio pomak. Međutim, tu postoji veliki problem, jer bi morali da naprave gomilu ustupaka za koje nisu spremni, jer im je to trenutna krava muzara, na štetu privatnika. Dok ne izmuzu do poslednjek privatnika neće se napraviti pomak.

Problem je u suštini odakle da "seku" i koga da otpuste. Ako otpuste ljude koji nisu na svom mestu zaposlenja zbog stranačke kartice, otpustiće faktički one koji održavaju ovaj sistem da koliko toliko radi. Ako otpuste one sa partijskim knjižicama, gube glasove. Šah - mat. Već utabana politika počev od Miloševića, preko DS-a do današnjih, koja je samo dovodila do nagomilavanja neupotrebljive i nekorisne mase.
Ako skrešu agencije i servise, na koji način će, gle čuda, sebi stvarati "viškove" za drugu, treću, četvrtu platu?

Ovo uopšte meni nije ni nalik da se radi o interesima države i naroda, jedino ako su toliko bahati da misle kako su baš oni Luj XIV.
trener92 trener92 14:20 11.10.2013

Re: Oro, oro pa zaoro

ja
... No hard feelings::)))

Vladimir
Ma jok.

Eeee, to pozdravljam, to je pravi Vladimir kakvog pamtim, širok i pristupačan,čak i na mala "peckanja".

Eh, aluzije na PPV sa malom Mimi, neizdrživa težnja, i potreba za najvip statusom, sa sve nadogradnjom koja je tome prethodila i sve drugo je podređeno tome. Prevedi u političke vode i videćeš da nema razlike.Samo što u istoriji društvenih odnosa i kretanja u politici, to ima sasvim odgovarajući naziv, pisao je o tome i Maks Veber.

Prestanite sa podsećanjem da je AV izašao iz šinjela nekog rđavog tipa.
Nije to poenta, poenta je
Zašto misliš da je drugačiji?

Nije hrišćanski? kažeš, pre je komunjarski, opet kažeš.

Znaš Vladimire, kada čitam ovo što si napisao u tekstu, ima tu ideja i predloga s kojima bih mogao da se složim, ali nije to poenta. Poenta cele ove priče je u nepostojanju odgovornosti, kako za ono što je učinjeno tako i za ono što se čini.
Kod tebe, kao i u mnogo tekstova koje sam pročitao, provejava taj duh radikalizma oštrih rezova, giljotina, tupih noževa, po sistemu za cilj ne bira sredstva (puta popločanog dobrim namerama jer to je to kada su nam institucije odbačene, obezvređene, ništavne. To se upravo dešava i na to ti skrećem pažnju.
Pa sad nisam siguran šta je "komunjarski", kako nazivaš, to što ti opisuješ ili to što sam ti naveo.
A sa druge strane se zalažemo za demokratske institucije, demokratiju društva, transparentnost i puna su nam usta toga.
Pa sad, pitam da li smo za demokratizaciju ili smo za čvrstu ruku? ILi, ili ne može oboje. Može, ne kažem, sve je moguće na ovom svetu, ali se onda tako i kaže. A ne da se zamagljuju stvari.

Šala na apliciranje za mesto je samo uzgredna šala i ne treba da se ljutiš. Nadam se da ne spadaš u one naivčine koji misle da je stečajni upravnik avanzovao pišući tekstove na blogu, a ne na osnovu nekih drugih spojenih sudova , da se tako izrazim?
ada sam ja pisao blog o pesnicima Vladislavu Petkoviću Disu i Lazi Kostiću,

Kultura življenja, odnosa prema životu uslovljena odgvornošću onih koji dobijaju pravo da režiraju, onako kako smo se dogovorili.( ako smo?)

Eh vidiš to je problem, što je lajtmotiv današnjeg života ekonomski bdp,gdp, pdv, ppv, ppp i ne znam već koji veeeee šoumeni galimatijaski, neizbežni dekor svakodnevice, umesto da ne znamo da postoje, jer kada rade šta treba, onda ni ne znaš da postoje, nemaš potrebu da znaš.Ima ih koji su učili o tome, pa neka se bave tim poslom. Kao i ti ja i bilo ko.
Odgovornost Vladimire, za sve i svakoga, bez razlike.
Batali ekonomiju. Piši o tome kako Srbija nema izlagača najvećem svetskom sajmu knjiga u Frankfurtu.I zašto je tako? To je tragedija.
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:15 11.10.2013

Re: Oro, oro pa zaoro

Nune Popović
... Stupidity


Hold your horses, please. Let us not confuse facts with wishes here!

Naknadno:

Ili, kako bi to rekao Freehand: IŠ.
Onako kako se teraju kokoške.
freehand freehand 11:24 11.10.2013

Intermeco

Evo da se malo razgalimo optimizmom i poštenjem, posle ovolike analitike i sintetike:

TELEGRAF SAZNAJE: EPS potpisao ugovor pre raspisivanja tendera!

KLIK
alselone alselone 15:54 11.10.2013

Re: Intermeco

arianna
Za bolesnu decu država nema novaca i rešenja. Prava na život dece, lečenje i normalno odrastanje nikog ne interesuju.... za kriminalce se prava i para uvek nađu



Samo da kopiram...
arianna arianna 16:00 11.10.2013

Re: Intermeco

alselone
arianna
Za bolesnu decu država nema novaca i rešenja. Prava na život dece, lečenje i normalno odrastanje nikog ne interesuju.... za kriminalce se prava i para uvek nađu



Samo da kopiram...



i treba da se kopira

odluka Ustavnog suda!

u oba slučaja dodeljena nadoknada od 1.000 evra znači 2.000 evra
iqiqiq iqiqiq 16:02 11.10.2013

Re: Intermeco

arianna
Za bolesnu decu država nema novaca i rešenja. Prava na život dece, lečenje i normalno odrastanje nikog ne interesuju.... za kriminalce se prava i para uvek nađu


"povređeno pravo na fizički i psihički integritet”.

slučajno znam ovu jezivu priču iz bliskih krugova, ovaj monstrum jeste sve to uradio i kriv je za teško nasilje i pedofiliju. To su poremećeni likovi i ne znam da li mogu da imam i malo razumevanja što se njemu plaća neka odšteta. Mislim da ne mogu. Ne mogu
arianna arianna 16:22 11.10.2013

Re: Intermeco

iqiqiq
arianna
Za bolesnu decu država nema novaca i rešenja. Prava na život dece, lečenje i normalno odrastanje nikog ne interesuju.... za kriminalce se prava i para uvek nađu


"povređeno pravo na fizički i psihički integritet”.

slučajno znam ovu jezivu priču iz bliskih krugova, ovaj monstrum jeste sve to uradio i kriv je za teško nasilje i pedofiliju. To su poremećeni likovi i ne znam da li mogu da imam i malo razumevanja što se njemu plaća neka odšteta. Mislim da ne mogu. Ne mogu


Namerno mogu da razumem da su likovi poremećeni, jer sam ničim izazvana išla po neke škole, i mogu da razumem sudije koji poštuju zakon, ali nikako ne mogu da razumem da mala Kaća nije imala pravo na život, a da je ovom crnom kukavcu, povređeno pravo na fizički i psihički integritet...

i da ON sve nas kao građane košta 2.000 evra plus 40 (godina) x 365 (dana) x oko 17 evra - koliko košta orjentaciono dan zatvorenika
blogovatelj blogovatelj 22:08 11.10.2013

Re: Intermeco

i treba da se kopira


Slažem se. Kopirati!

arianna
Za bolesnu decu država nema novaca i rešenja. Prava na život dece, lečenje i normalno odrastanje nikog ne interesuju.... za kriminalce se prava i para uvek nađu
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:23 11.10.2013

Bob

vladimir petrovic vladimir petrovic 16:08 11.10.2013

Re: Bob


Ово је Србија


a ovo nije Srbija


iqiqiq iqiqiq 16:00 11.10.2013

200

Moj sistem provere je da opravdane zahteve pošaljem na resorno ministarstvo i proverim ima li nekog tamo. Uglavnom nema, tj ne stižu nikakvi odgovori, tako da ne verujem da je ova cifra tačna, da u državnim strukturama radi preko 700.000 zaposlenih
A da je lepo što se ministar dohvatio tabu teme da odgovori na to pitanje, koja je tačna cifra, lepo je. A da nije lepo što nije uveo bar da se na dopis ili mejl učtivo odgovori "vaš predmet broj taj i taj je na obradi i dobićete odgovor u zakonski predviđenom roku" nije lepo. Nije to uradio ni on, a ni svi ostali rekonstruisani ministri
Proverila sam, nije me mrzelo
Kraja Kraja 16:25 11.10.2013

...za sve one...

...kojima jugoslavija retroaktivno ne valja ni u cemu...

Poredeći sa bivšom Jugoslavijom, gde je cela administracija SFRJ, sa šest republika i dve pokrajine, brojala 28.134 lica, danas državna uprava samo u Srbiji broji 29.834 zaposlena.


..ukoliko se stvari nisu drasticno izmenile za dve godine...

b92 biz
sugar59 sugar59 18:15 11.10.2013

Re: ...za sve one...


Kraja


..ukoliko se stvari nisu drasticno izmenile za dve godine...



Sigurno jeste. Znam da 5000 evra otvara mnoga izmišljena (državna) radna mesta i dan danas.
49 41 49 41 18:11 11.10.2013

Kao u doba Branka Mikulica

Jugosloveni rade u proseku 3 H i 50 min. od 8 sahata.

Neki kradu, neki radu 100 na sat, neki zabusavaju kao i obicno; u proseku smo - opet tu.

vladimir petrovic vladimir petrovic 08:44 13.10.2013

Imperativ: preurediti javna preduzeća

Najzad se ova tema sve evidentnije postavlja.
JAVNA PREDUZEĆA U SRBIJI RASTURAJU SISTEM.

To je svakako jedan od najtežih problema, zbog kojeg Srbija ne može da digne glavu.

Čini mi se da to ova Vlada počinje da shvata, i to ozbiljno, te da će toj rak-rani srpskog ekonomskog bića tražiti leka.
Samo jak lek može pomoći.



I drugi mediji prenose:

"Javna preduzeća rasturila sistem"
Beograd -- Predsednik Fiskalnog saveta Pavle Petrović upozorava da će javne finansije "otići pod led" ako već sledeće godine Srbija ne krene žestoko u strukturne reforme.

maksa83 maksa83 08:58 13.10.2013

Re: Imperativ: preurediti javna preduzeća

JAVNA PREDUZEĆA U SRBIJI RASTURAJU SISTEM.

To smo nekako sve znali, a zna i bloger Radulović koji, reklo bi se, nije baš digao ruke kao što se priča:

Radulović - nekim interesnim grupama smetaju reforme
alselone alselone 09:00 13.10.2013

Re: Imperativ: preurediti javna preduzeća

vladimir petrovic vladimir petrovic 09:01 13.10.2013

Kako do boljih odnosa sa RH?

Odnosi sa Hrvatskom su od prioritetnog značaja za Srbiju.
Oni se, naravno, mogu poboljšati, kako na političkom tako i ekonomskom planu, samo ako ima dobre volje na obema stranama.

Naizgled sitni problemi koji su se pojavili u Hrvatskoj razbijanjem ćiriličkih tabli, tamo gde su postavljene prema slovu hrvatskog Ustava, kriju ozbiljne opasnosti.

Predsednik Ivo Josipović je, začuđen, ovih dana izjavio "da je sramota to što se događa".

A književnik Igor Mandić je bio direktan:

Igor Mandić: Ćirilica je samo izgovor da se oteraju Srbi

Ustašija se probudila i rovari u hrvatskom nacionalnom biću, tako da će uništiti i samo to biće. EU koja se ruga Balkanu, jadnom i razrušenom odnosu Srbije i Hrvatske, koji opasno krvari

Evo jednog pitanja i odgovora:

Kako će se završiti „rat protiv ćirilice“ u Vukovaru?

- Ustašija se probudila, nije ni zaspala, ni bila pokopana, kako smo mislili, i taj grozni element rovari u hrvatskom nacionalnom biću, tako da će uništiti i samo to biće. To je kao rak koji jede svoga vlastitelja. Stara ustašija i neoustašija su isti rak-fenomen u Hrvatskoj, i vode nas u letarno stanje, u smrtnost. Lično, ćirilica je moje intimno pismo, jednako kao i latinica, znam ga od najmanjih nogu, i uopšte ne razlikujem šta čitam na latinici, a šta na ćirilici. Ali, nije ćirilica problem u Vukovaru, ona je samo izgovor da se maknu preostali Srbi. Na bilo koji način. Vidimo da su se oglasili neki odbori koji prete da će oni na svaki način isterati ćirilicu, uprkos predlozima i sugestijama hrvatske vlade, oni se inate i uporno vode krčag na vodu, dok se ne razbije, pa ćemo videti hoće li se razbiti o našu glavu, ili će se sam slupati. Već je sredina oktobra, a ta se manija, nažalost, i dalje razbuktava, i ja joj kraja ne vidim. Upotreba brutalne sile protiv ljudi koji nešto govore i protestuju ne bi bila poželjna u demokratiji, ali dokle ćemo tako, ne znam.

link
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/politika/aktuelno.289.html:458557-Igor-Mandic-knjizevnik-Cirilica-je-samo-izgovor-da-se-oteraju-Srbi
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:09 13.10.2013

Re: Imperativ: preurediti javna preduzeća

Alse, nikad nije kasno.
Sada već vatra dogoreva do nokata.
Znale su to i prethodne vlade, ali nisu imale kuraži (o volji da ne govorim).
Sadašnja Vlada to mora shvatiti u duhu: Biti il ne biti!


(Ovo Alse me, ne znam zašto, podseti na ime Ekovog naratora u Imenu ruže: on je Adso)



(Sam sebi se čudim što moje asocijacije često idu prema Umbertu Eku).

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana