Ekologija

nikl za doručak

AlexDunja RSS / 17.11.2013. u 11:17

hoće li kraj koji izgleda ovako
trstenik1.gif


da se pretvori u ovo
277154_rudnik-nikla-u-kavadarcima260912ras-foto-milos-peric-0030_hf.jpg?ver=1349035363

danas bi prema najavama kompanije srbija nikl trebalo da počnu
geološka istraživanja na području sela veluće i ruđinci, ne bi li se pronašao nikl
i kobalt.

ministarstvo je dozvolu za istraživanja koja je istekla u decembru prošle godine
produžilo bez odobrenja lokalne samouprave.

na području desetak sela gde je predviđena eksploatacija živi
oko osam hiljada ljudi koji se bave poljoprivredom. uglavnom se gaji voće i povrće.
izvor najbolje mineralne vode u srbiji je tu, u veluću.
vrnjačka banja sa svojim izvorima je na nekoliko kilometara udaljenosti.
sa druge strane su župski vinogradi...
izvorište pijaće vode za celu trsteničku opštinu je na dva kilometra od mesta na kome se vrše istraživanja.

oko 50 hiljada ljudi će biti ugroženo ako eksploatacija nikla bude dozvoljena.

 otvorite link



Komentari (308)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

background noise background noise 22:00 17.11.2013

Re: Ja predlažem sledeće

Grešiš, naša deca još nisu platila i nadam se da neće nikada. A ti?


Ne bih rekao da grešim, bez nikla ne možemo da živimo onako kako živimo a nešto ne vidim da smo radi da ga se odreknemo.

Ako naša deca još nisu platila za nikl, platio je neko drugi, to je kao da im je dao pozajmicu, ona sa svoje strane plaćaju i plaćaće nešto drugo.
background noise background noise 22:02 17.11.2013

Re: Ja predlažem sledeće

ali ne verujem da će seljaci pobediti


Seljaci ne mogu da pobede.

Šta ćemo mi ostali učiniti da im olakšamo i da mogu da ostanu tamo gde su a da ne najebu?
AlexDunja AlexDunja 22:05 17.11.2013

Re: Ja predlažem sledeće

A uopšte se nebih iznenadio da je javni "opravdani gnev" fingiran da bi se izduvao balon užasavanja među Trsteničanima

pa nisu baš samo trsteničani u pitanju.
ako uključiš mokru goru i topolu to ti je
bar trećina srbije

edit:
teritorijalno
hajkula1 hajkula1 10:00 18.11.2013

Re: Ja predlažem sledeće

background noise
eksploataciju nikla koja je dugoročno gledano neminovna,
Očekivanje da će eksploatacija biti sprečena je iluzija.



Ko kaže da je neminovna?

Koji defetizam

Onda se natrti i uživaj?!


Kakvo očekivanje, otkud pomisao da treba nešto da se očekuje? Treba da se radi. Ti naravno ne očekuješ nego radiš. Radiš u korist trovača. Ubeđuješ odgovoran svet da odustane od protivljenja.


Zlo postoji i ja neću da se borim protiv njega? Naprotiv, da ga prihvatim i da ubeđujem one koji su protiv zla da ga i oni prihvate?!






Lopovi da vrate ukradeno.

background noise background noise 10:26 18.11.2013

Re: Ja predlažem sledeće

Ubeđuješ odgovoran svet da odustane od protivljenja.


Taman sam mislio da ne može gore ali može.

Odgovoran svet? Gde ga vidiš. Medju onima koji bez nikla u proizvodima koje koriste ne mogu da sastave jedan dan bez frustracija, ne mogu ni vino da naprave ali zato odgovorno traže da ga za njih vadi i njima se truje neko drugi?

hajkula1 hajkula1 11:14 18.11.2013

Re: Ja predlažem sledeće

background noise
Tipično štetočinsko samopovlađivanje


Tipično utrpavanje nečega što nije rečeno. Nisam rekao da neću i da nećemo samo je pitanje šta hoćemo.





Da lopovi vrate pokradeno. Da odgovorni ljudi upravljaju Srbijom. Srbija ima resurse da stanovnici žive pristojno.




Ono što se može je da se posledice održavaju na najmanjem ostvarivom nivou.


I deo od najmanje ostvarivog nivoa je drastično štetno.


A za to je potrebno i više snage i više hrabrosti ako se odlučimo jer lako je za nešto izginuti, mnogo teže za nešto živeti. Ali tebi moram dodatno da objasnim: reč "izginuti" sam upotrebio figurativno, u ovom slučaju to znači straćiti sva sredstva i snagu na nešto što nema izgleda na uspeh, slavno propasti uz bleh muziku i kasnije prduckati "kako su nas sjebali" i sećati se '68-e

A uopšte se nebih iznenadio da je javni "opravdani gnev" fingiran da bi se izduvao balon užasavanja među Trsteničanima




Zamena teza. Ne postoji leba bez motike. Nekolicina će staviti parice u džepić i nakriviti šajkaču, to misliš? Umesto da se ulaže u sušare, hladnjače, muzilice, laboratorije za praćenje i ispitivanje, u kalemarstvo (bili smo čuveni, ima potencijala), da država podrži razvoj i plasman robe naročito u Rusiju; nego da se dozvoli eksploatacija, pa nit oro ni kopo, kanulo je?! Šta sa okruženjem, šta sa 100km u krug oko nalazišta, šta sa podzemnim vodotokovima koji negde izviru, izlaze na provršinu, šta sa ostalim štetama ne samo po čoveka nego po životinje, biljke zbog kojih opet trpi čovek.

Kažeš, moraće da se eksploatiše nikl? U dogledno vreme neće, jedino ako štetočinska vlast još dodatno ne uništi Srbiju.
Tvojom logikom sve je dozvoljeno i sve se mora, neki roditelji su prinuđeni da prodaju, da podvode decu (prostitucija)? Ni od toga nismo daleko, ako dozvolimo dalji sunovrat. Ako smo zaista odgovorni svako ponaosob mora da digne glas protiv.

Svako ponaosob da se zapita


Da li je eksploatacija nikla bezbedna, da li može da bude bezbedna? Ne i ne. (Možda nekada bude bezbedno, tada možda da se dozvoli.)

Da li je važniji, potrebniji nikl ili voda, zemljište, hrana? Voda, zemljište, hrana. Ne kolje se krava za kilo mesa.









Lopovi da vrate ukradeno.
mr.fogg mr.fogg 21:38 17.11.2013

nikl za doručak

Смртоносна романтика

Ne mogu da verujem ... ovo je zvaničan sajt grada Kavadarci (valjda):

LINK

(pogledati kolonu krajnje desno - jeste makedonski, ali razumemo se dovoljno)
background noise background noise 21:46 17.11.2013

Re: nikl za doručak

Pišuva na vrv od strana deka e neoficijelen . . . što će reći nezvaničan
hajkula1 hajkula1 10:00 18.11.2013

Re: nikl za doručak

background noise
Pišuva na vrv od strana deka e neoficijelen . . . što će reći nezvaničan



Ti to zvanično?


blue92 blue92 22:21 17.11.2013

za Brajovića i ostale Istoke


koji mogu da se zovu kako god hoće, recimo Vučić, Dačić, Tadić (duša monsantu prodana) i za sve one koji ne vide dalje od nosa koji su zaboli u Terazije, elem, mali podsetnik:

svet ne počinje i ne završava na tim Terazijama, u tim foteljama, a još manje u ugovorima sa djavolom koji ste "potpisali" bilo zbog love, bilo zbog obesti, bilo zbog gluposti, gramzivosti, ili iz čiste navike mlaćenjaprazneslame.

i vrapci na grani znaju to što vi osporavate (ambivalentno doduše, sve "akademski" lupajući kvaziintelektualne čvrge (ko naši akademici kad se premudro proseravaju) i to osporavate ljudima koji za opšte dobro DIŽU glas protv ZLA.

KADA biste malčice izašli iz tih duhovnih-čovečijih "samica" u koje ste se sami zaključali iz čiste oholosti, ispitali bi malo, pročitali malo, informisali se, mućnuli malo glavom.

evo vam samo jedan članak, koji AVAJ nije iz Kurira
pročitajte šta pišu o Tim Rudnicima Nikla za koje vi kažete, pa šta, prosperitet.. isto kao autoput.

Ajde??

Sram vas bilo - zbog budalaština koje ste iz dosade i gluposti napisali.
Sram vas bilo što zbog takvih kao što ste vi, imamo na vlasti onakve kao što su ONI.
Sram vas bilo što ne znate, ne smete, ne možete da kažete NE.


I ne samo rudnicima nikla..

Napadnut je ČOVEK = PRIRODA odasvud.


GMO hrana je štetna.


VAKCINE su štetne, u celoj evropi samo nerazvijeni i siromašni imaju OBAVEZNO vakcinisanje..

Al to se na terazijama ne vidi. Ili iz fotelje. Ili sa debelim kontom u banci.
Čudo jedno kako konto (samo prodanim dušama) menja dioptriju.
AlexDunja AlexDunja 22:29 17.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

e, blu
molim te sredi i hcm_a

čekam te ceo dan:)
blue92 blue92 22:35 17.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

ma nemam ja nameru ikoga da sredjujem
nisu oni polutke..

samo s t v a r n o: kad ih čitam, kao da uživo gledam
SLEPILO Saramagovo.. jbt, NE VIDE očigledno!!
ali progledaće, bojim se kad bude kasno.
srediće se svi sami od sebe
eto i huči kuči se uradio sam
odavno

još kad smo prvi put pričali o GMO
reko čovek kako je to ok
i što se mene tiče, on se tad uneredio.. ne, sredio..
ma ova tastatura...
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:36 17.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

molim te sredi i hcm_a


Mene?
Pa vidiš kome ona priča
za sve one koji ne vide dalje od nosa koji su zaboli u Terazije


Teško da na mene misli :)
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:41 17.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

još kad smo prvi put pričali o GMO


a ipak

Nego, znaš li za podatak da 95 odsto stočne hrane u evrpoi sadrži komponente od GM biljaka.
A da se meso uvozi.

I šta predlažeš, da se zaustavi uvoz hrane u Srbiju, da se izolujemo, bunkere na granice da slučajno nešto ne prođe.

Da pogledamo kako je Enver Hodža to radio, odolevao je pola veka, možda mi možemo i duže, a?

Milsim to parolašenje stop GMO, bez i kakvih realnih znaja o tome je čarobno
blue92 blue92 22:44 17.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

hey man.. huči kuči

Terazije više kao metafora centra, uzvišenja (svakojakog, pa i šatro intelektualnog)

mislim, lepo je imati nekih darova, ali se onda njih treba i držati i nikako ih ne zloupotrebljavati, tojest, ne palamuditi napamet zato što tripujemo da se to od nas tako darovitih i očekuje.. e, pa ne očekuje se..
to samo razmahani Ego landara vlasnikom i pravi ga budalom.

inaće, ja na tebe uvek mislim

naprimer, kako bi bilo DOBRO, imati takvog kao ti na pravoj strani

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:46 17.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

hoochie coochie man

Боље пусти ти то, ХЦМ, ову расправу.
Нисмо ми дорасли овој памети.
Барем не ја.
blue92 blue92 22:49 17.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

Milsim to parolašenje stop GMO, bez i kakvih realnih znaja o tome je čarobno


izgledaš i dalje beznadežno..

uostalom, ja samo u prolazu

mašem ~~~~~~

hoochie coochie man hoochie coochie man 22:51 17.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

mislim, lepo je imati nekih darova,

Jeste.
Posebno ako su darovi u vidu što više nula posle jedinice.

A to što neko sebe ubedi da je darovan da ulazi u tuđe glave, je možda prokletstvo a ne dar?

kako bi bilo DOBRO, imati takvog kao ti na pravoj strani


A takvu kao ti za sudiju koja je strana prava
Gde bi nam bio kraj :)
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:52 17.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

Predrag Brajovic
hoochie coochie man

Боље пусти ти то, ХЦМ, ову расправу.
Нисмо ми дорасли овој памети.
Барем не ја.


A evo i maše mi blu :)

mah mah blu
AlexDunja AlexDunja 22:57 17.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

jbt, blu vratila brajovića,
sad sam naebala.

blu, nemoj da me braniš
AlexDunja AlexDunja 23:01 17.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

srediće se svi sami od sebe

bojim se da nam je to dijagnoza.
porazna je, ali tako stoji stvar.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:20 17.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

AlexDunja
jbt, blu vratila brajovića,
sad sam naebala.

Не дај боже.
Нисам ја као неки.
;-)

Сувише ви то све примате к срцу, ове расправе.
Трстеник?
Постаје, као и цела Србија, дом стараца и празни се:



Мислим да сада има још мање становника, испод 15.000.
Куће и имања се продају будзашто.
Откуд? Па, нема посла, и људи, млади, беже одатле.
Без економског просперитета неће имати ко да ужива у еколошкој чистоти целе Србије. Сваке године нас је два или три Трстеника мање. Туга.
Из ове перспективе мораће се мерити и корист и штета сваког економског пројекта, па и овог -- о експлоатацији никла.

AlexDunja AlexDunja 23:40 17.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

Трстеник?
Постаје, као и цела Србија, дом стараца и празни се:

i ti opet misliš da to znaš bolje od mene,
koja sam rođena tu, i veći deo života provela tu,

i bolje znaš da je nikl dobar jer otvara radna mesta,
nemoj da me zajebavaš.

imaš li ideju koliko radnih mesta je
zatvoreno u trsteniku u poslednjih 20 godina i zašto
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:52 17.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

AlexDunja
nemoj da me zajebavaš.

Буди пристојна.
Ја јебавање нисам спомињао.
Ти си.

И наведи шта сам нетачно рекао.
До тада...

hoochie coochie man hoochie coochie man 00:28 18.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

koja sam rođena tu, i veći deo života provela tu,


A onda otišla zato što je tamo prelepo.

Al vidi to sa Brajovićem :)

Ja, a nadam se da to znaš, ako imam nekih pozitivnih emocija prema nekoj srpskoj geografiji, onda ih, pored svog karaja, imam prema Moravama i predelima oko njih.
Nekako su mi, ajd reći ću pa kud puklo, najsprskije. Najsprskije u pozitivnom smislu, naravno.

Tako da te vrlo dobro razumem na tom nivou.
Ali život nisu samo emocije već i razum, a on kaže da nije dobro kad se nešto zaledi u vremenu, kad se ne menja, pa nije dobro ni da moravski pejzaži ostanu nepromenjeni.
Kaže i to da selima ima sve manje ljudi i da je to neminovan proces. I da je pozitivan.
I šta raditi sa prostorima sa kojih ljudi odlaze?
Dopustiti da to ne služi ničemu, konzervirati ih jer lepo izgledaju pa ih posmatrati, ili koristiti ih za dobro naroda?

Nije Morava još u situaciji da je opustela i da ničemu ne služi, ali trend jeste da je stanovništva sve manje.
Zašto ne razmišljati šta je to drugo što se tu može još raditi, jer taj rudnik se ne bi zaustavio poljoprivredu u trsteničkom pomoravlju.

To je valjda 100 kvadratnih kilometara, a to je ako sam dobro izračunao, 10000 hektara.
Da bi bilo jasnije koliko je to može se uporediti sa podacima da recimo Kostić poseduje više od toga (12, 13 hiljada hektara) a obrađuje i više nego duplo od toga (preko 20 hiljada), Matijević i više od njega, Mišković takođe više od toga, i još dosta njih koji poseduju ili obrađuju veće površine zemljišta.

Ne znam da li je dobra ideja o niklu, sudeći po onome ko na njoj insistira sumnjam, kada bih ovog trena morao da se odlučim za ili protiv zaokružio bih protiv, samo mi malo smeta argumentacija protiv nikla.

Lepi predeli jesu ali to ne sme da bude presudno. Mivela jeste dobar izvor ali da li će Srbija propasti bez tog jednog izvora, sve i da bude izgubljen? Bogat kraj jeste, ali samo u poređenju sa ekstremno siromašnim krajevima.
Da je dovoljno bogat i da se u njemu može dobro živeti ljudi bi u njega dolazili a ne bi iz njega odlazili...

milisav68 milisav68 01:17 18.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

hoochie coochie man

To je valjda 100 kvadratnih kilometara, a to je ako sam dobro izračunao, 10000 hektara.
Da bi bilo jasnije koliko je to može se uporediti sa podacima da recimo Kostić poseduje više od toga (12, 13 hiljada hektara) a obrađuje i više nego duplo od toga (preko 20 hiljada), Matijević i više od njega, Mišković takođe više od toga, i još dosta njih koji poseduju ili obrađuju veće površine zemljišta.

Huči, ali nije u pitanju samo Trstenik, već i Topola i Mokra Gora.
Veliki je to prostor, skoro spojen (mislim, kad se "nacrtaju krugovi" od 100km).


blogovatelj blogovatelj 02:09 18.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

A onda otišla zato što je tamo prelepo.


Selo fali, a u gradu živi...
Čovek tamo gde obitava ne mož' glođat' zidove. Mora i leba da se kupi, žileti, gaće i ostale tričarije...
alselone alselone 08:21 18.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

samo mi malo smeta argumentacija protiv nikla.


Za argumentaciju pogledati misljenja akademika, profesora i drugih strucnjaka iz prakse. Po meni - veoma jaka argumentacija.
tadejus tadejus 08:42 18.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

milisav68

Veliki je to prostor, skoro spojen (mislim, kad se "nacrtaju krugovi" od 100km).


100 kvadratnih km je prostor od 10 puta 10 km
da bar to rascistimo
tadejus tadejus 08:47 18.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

blue92
VAKCINE su štetne, u celoj evropi samo nerazvijeni i siromašni imaju OBAVEZNO vakcinisanje...


jaaaaaaaaaaaaaaaooooooooooooooooj
naći vec kod onog nosa u terazijama mi je prica odzvonila suuuuuuuuuuuplje (jer cemu jeftino etiketiranje ako imas argumente)
ali ova citirana izjava ti je...
puf
e kamo puste srece da postoji svijet u kome bi mogle da se popapaju te bombasticne izjave o zlim vakcinama koje ubijaju djecu (I autizam im izazivaju pride)
ako vec hocete da se igrate slijepih putnika (dok mi primitivni svoju djecu vakcinisemo)... imajte bar obraza da o tome fakin ucutite
hajkula1 hajkula1 10:06 18.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

blue92

koji mogu da se zovu kako god hoće, recimo Vučić, Dačić, Tadić (duša monsantu prodana) i za sve one koji ne vide dalje od nosa koji su zaboli u Terazije, elem, mali podsetnik:

... i vrapci na grani znaju to što vi osporavate (ambivalentno doduše, sve "akademski" lupajući kvaziintelektualne čvrge (ko naši akademici kad se premudro proseravaju) i to osporavate ljudima koji za opšte dobro DIŽU glas protv ZLA.

KADA biste malčice izašli iz tih duhovnih-čovečijih "samica" u koje ste se sami zaključali iz čiste oholosti, ispitali bi malo, pročitali malo, informisali se, mućnuli malo glavom.

evo vam samo jedan članak, koji AVAJ nije iz Kurira
pročitajte šta pišu o Tim Rudnicima Nikla za koje vi kažete, pa šta, prosperitet.. isto kao autoput.

Ajde??

Sram vas bilo - zbog budalaština koje ste iz dosade i gluposti napisali.
Sram vas bilo što zbog takvih kao što ste vi, imamo na vlasti onakve kao što su ONI.
Sram vas bilo što ne znate, ne smete, ne možete da kažete NE.


I ne samo rudnicima nikla..

Napadnut je ČOVEK = PRIRODA odasvud.


GMO hrana je štetna.


VAKCINE su štetne, u celoj evropi samo nerazvijeni i siromašni imaju OBAVEZNO vakcinisanje..

Al to se na terazijama ne vidi. Ili iz fotelje. Ili sa debelim kontom u banci.
Čudo jedno kako konto (samo prodanim dušama) menja dioptriju.




Svaku reč ti potpisujem, malo sam skratila tekst čisto zbog obimnosti.
Samo dodaj i sve ostale lokalne Terazije. Koliko vidim ima ih po Srbiji svuda.






Lopovi da vrate pokradeno.
hajkula1 hajkula1 10:12 18.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

tadejus

ako vec hocete da se igrate slijepih putnika (dok mi primitivni svoju djecu vakcinisemo)... imajte bar obraza da o tome fakin ucutite




A ti nađi na netu u kojim evropskim državama vakcine nisu obavezne. Pa razmisli.
natasavb natasavb 10:35 18.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

tadejus
izjave o zlim vakcinama koje ubijaju djecu (I autizam im izazivaju pride)


Ti si baš sigurna i 100% znaš da nije tako?

Family to Receive $1.5M+ in First-Ever Vaccine-Autism Court Award
milisav68 milisav68 10:36 18.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

tadejus

100 kvadratnih km je prostor od 10 puta 10 km
da bar to rascistimo

Da, to je direktno uništeno zemljište (u smislu poljoprivredne proizvodnje), ali indirektno zagađenje je u krugu od 100km.

Pored Emira Kusturice, koji je prvi upozorio kako je proizvodnja nikla pogubna po zdravlje ljudi u krugu od 100 km, njemu su se pridružili geolozi i Srpska akademija nauka i umjetnosti. Akademik Vodojko Jović je još 2005. godine, skupa s ostalim akademicima SANU primorao tadašnju vladu da povuče suglasnost datoj britanskoj kompaniji „Europian nikl“ da na Mokroj Gori istražuju nalazišta rudače nikla. Jović ističe kako zahtjevi za istraživanje predstavljaju obmanu jer se još od 1904. godine zna kako na toj lokaciji postoje velike rezerve rudače, ali zbog štetnosti od njezine prerade nikome nije padalo na um da pokreće proizvodnju.


link
tadejus tadejus 10:42 18.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

hajkula1

A ti nađi na netu u kojim evropskim državama vakcine nisu obavezne. Pa razmisli.


evo I za tebe I za ostale zainteresovane
politika obavezne vakcinacije u zemljama eu

moglo bi se ugrubo reci da zemlje zapadne evrope uglavnom ne namecu nego samo preporucuju vakcinaciju dok ostale namecu

no da li si se zapitala da nema mozda nekih razlika u prosvjecenosti stavnostva, u klimatskim uslovima, u pokrivenosti zdravstvenom zastitom....?
ili pausalno, vid islandjani ne vakcinisu
daj I mi da ukinemo
a kad dijete umre od meningitisa... e onda cemo da zaurlamo, drzavooooooooooo gdje siiiiiiii
tadejus tadejus 10:45 18.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

natasavb

Ti si baš sigurna i 100% znaš da nije tako?Family to Receive $1.5M+ in First-Ever Vaccine-Autism Court Award


sacuvaj boze da sam sigurna
ja sam ekonomista, ne epidemiolog
pa mi zato ni ne pada na pamet da na svojoj djeci testiram svoja ubjedjenja o zlu farmaceutske industrije
pogotovo ne kad procitam da je doktoru koji je popularizovao ideju da mmr vakcina uzrokuje autizam oduzeta dozvola za rad, jer je dokazano da je studije u kojima je to dokazivao falsifikovao
natasavb natasavb 10:54 18.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

sacuvaj boze da sam sigurna
ja sam ekonomista, ne epidemiolog

Čemu onda podsmeh i izrugivanje, jer ova tvoja rečenica koju sam u prvom komentaru citirala je upravo to.

Da, tom doktoru jeste oduzeta licenca, ali ima još radova na tu temu u drugim zemljama.
Mislim da su u pitanju veoma velike pare koje bi zahtevli oštečeni, plus što bi roditelji masovno prestali da vakcinišu decu, što opet nije rešenje.
Naša deca (ovo govorim i iz ličnog iskustva, jer sam sigurna da je kod mog deteta okidač za stanje u kome se sad nalazi bila vakcina) su kolateralna šteta.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:58 18.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

blue92
samo s t v a r n o: kad ih čitam, kao da uživo gledam
SLEPILO Saramagovo.. jbt, NE VIDE očigledno!!

Могуће. Пуно је таквих.
Узгред, ја сам о тој књизи писао, давно, чини ми се у Новостима, како бих је популаризовао (што ретко чиним), и што више људи убедио да је прочита. Мислим да је то дало неког ефекта. Сад, пошто се овде, на оваквом блогу, литература рачуна у трол, не знам да ли смем да окачим тај текст, да не бих најебао, како АлексДуња воли да каже? (Мада, није лош тај секс.) Ипак, нека, нек она пресуди да ли литература треба да се брише:

СЛЕПИЛО

Неухватљива је природа добре литературе. Наћи ћете је, каткад, и тамо где јој се нисте надали: у овешталим заплетима, излизаним метафорама, у претенциозним темама и високом моралисању, у неугледним ликовима и свакодневној рутини… Ако, само за трен, допустимо себи да будемо отворено лични, писац ових редова признаје да најрадије избегава књиге са тезом, дакле она литерарна дела која из све снаге неприкривено настоје да вас убеде у исправност неке идеологије, превласт извесног моралног става или погледа на свет. То, напросто, није задатак литературе: проповеди се, истина, одржавају у цркви, али праве молитве се изговарају у себи. И ту, стога, можда лежи снага праве књижевности. Јер она је, увек, на известан начин дубоко интиман чин, где нема места ни за најмању лаж.

Своја најслабија дела велики Толстој написао је трудећи се да проповеда. Послератна српска књижевност – реч је о правом, великом рату – преплављена је рђавим књигама које су се трудиле да докажу исправност тадашње идеологије и њеног погледа на свет. Некоме већ данас једнако мучно изгледају уметничка дела којa надмено заступају идеје политичке коректности и толеранције. Књижевност је, једном речју, одувек служила и у такве сврхе; незгоде настају тек када се постави захтев за литерарном канонизацијом оваквих дела.

Додуше, сасвим је тачна и опречна поставка, која каже да не постоје књиге које не заступају одређену тезу. Писци, разумљиво себично, покушавају да увере читаоца у уметничку истинитост света који стварају, и што су у томе вештији, али и одмеренији, успешнија су и њихова дела. Слепило, роман Жозеа Сарамага, спада у ону ретку врсту књига које нас убеђују да је могуће помирити заморни тон проповеди и шапат литерарне истине.

Претеча овог дела могао би бити роман нобеловца Вилијама Голдинга Господар мува, а његов следбеник, рецимо, филм Ларса фон Трира Догвил. Јер у сва три дела реч је о некој врсти антрополошког експеримента. Голдинг, наиме, искушава саму срж људске природе лишивши јунаке своје књиге, безазлену децу, надзора одраслих и припадајуће цивилизације, сместивши их у изолацију острва на које су после бродолома доспели. Њихов дечији свет, зачудо, убрзо се претвара у неспутани пакао. Јунакињи Трировог филма намењена је слична судбина; она страда скривајући се пред неименованом опасношћу у наизглед доброћудни провинцијски градић, чији становници својим поступцима убрзо разарају првобитну идиличну слику. Јер тај град, подлегавши искушењу да једно људско биће некажњено искористи и понизи, за Трира на крају постаје још само један доказ правог лица данашње владајуће цивилизације

Као и претходна двa уметничка дела, и Сарамагово Слепило јесте врста антиутопије, литерарно остварење које настоји да истражи праве димензије хуманости и друштвених институција света у коме живимо. Шта би се десило, пита Сарамаго, када би изненада цела једна земља почела да тоне у физичко слепило, у епидемији којој се никакав разлог не види? Његови ослепели јунаци суочени су најпре са суровом изолацијом из друштва, које на тај начин покушава себе да заштити, а потом и њихова властита хуманост и солидарност пролази кроз тешке пробе. Исходи су крајње понижавајући; уместо величине људског духа пред нама се помаља коначна истина о ништавности свих обзира и вредности које нас чине људима. Све што преостаје јесте пука жеља да се по сваку цену преживи, ма како тај тако задобијени живот изгледао, ма колико он био пун понижења. А херојство, када га има, не припада нити заједници нити њеним установљеним институцијама. Оно је, пре свега, усамљено дело појединца, и једина права нада у свету који незаустављиво хрли ка пропасти.

Овакав антрополошки песимизам дубоко је обележио и ово као и многа друга дела. Истини за вољу, он вероватно јесте она најтачнија слика о данашњем свету. Стога је и Сарамагова нескривена проповед о слепилу у којем живимо истовремено и његова тиха искупљујућа молитва. И наша, ако одиста поверујемо овој књизи.
tadejus tadejus 11:03 18.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

natasavb
Čemu onda podsmeh i izrugivanje, jer ova tvoja rečenica koju sam u prvom komentaru citirala je upravo to.Da, tom doktoru jeste oduzeta licenca, ali ima još radova na tu temu u drugim zemljama.Mislim da su u pitanju veoma velike pare koje bi zahtevli oštečeni, plus što bi roditelji masovno prestali da vakcinišu decu, što opet nije rešenje.Naša deca (ovo govorim i iz ličnog iskustva, jer sam sigurna da je kod mog deteta okidač za stanje u kome se sad nalazi bila vakcina) su kolateralna šteta.


slazem se da podsmjeh nazalost uopste ne moze da trgne svjetinu iz ignorantske hipnoze
svjetina to opet pripise zlu farmaceutske industrije I nastavi da vergla svoju ingnorantsku pricu

moj mladji sinak u srijedu ide da primi dtp kombinaciju a zatim nas ceka I mmr
ja o tome uopste ne pricam za nebeskih visina jer mene ne pogadja
ali donosim odluku racionalno I grozim se spektakl argumentacije (a pomenuti doctor se upravo takvom sluzio)
ja o tome realno na internetu ne mogu da se obavjestim u dovoljnoj mjeri pa biram da vjerujem pedijatru I poznanicima koji o svemu znaju vise od mene (jer im je to struka)

e sad odsteta sto se tice
tu ne shvatete da je drzava krajnja instanca odlucivanja a mi njeni krajnji finansijeri
ne postoji situacija u kojoj bi drzava morala da obesteti svo svoje stanovnistvo
prosto zato sto to isto stanovnistvo tu istu odstetu placa
dakle ne moze to biti tajni motiv drzave koji ne priznaje stetnost vakcina
da je to istina drzava nema problem da kaze, shit happens, svi ste ostecni, bar svi vi koji imate djecu, nema ko da vas obesteti, obestetite sami sebe

dakle taj argument ne stoji
maksa83 maksa83 11:14 18.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

slazem se da podsmjeh nazalost uopste ne moze da trgne svjetinu iz ignorantske hipnoze
svjetina to opet pripise zlu farmaceutske industrije I nastavi da vergla svoju ingnorantsku pricu

Svjetina u obliku finskog ministarstva zdravlja onomad odlučila da prestane da daje one vakcine protiv H1N1 gripa pošto su prebrojali da im se povećao broj slučajeva narkolepsije kod vakcinisane dece - Studies confirm H1N1 vaccine-narcolepsy link in Finnish kids A svjetina u obliku ministarke zdravlja Poljske onomad odbila da potpiše njen uvoz pošto je to najsumnjivije govno koje je ta industrija ikad probala da uvali u saradnji sa WHO mafijom.

ja o tome realno na internetu ne mogu da se obavjestim u dovoljnoj mjeri pa biram da vjerujem pedijatru I poznanicima koji o svemu znaju vise od mene (jer im je to struka)

Pa ima i tu lekara i lekara. Npr. najbolji dečiji alergolog i pulmolog u okolini (upravnik u Tiršovoj kog nisu smenili ni kad je lajao protiv H1N1 vakcine, a to je bila oficijelna politika - smeniti sve koji viču protiv) je oštro protiv toga. Uzgred, i moja deca su primila mmr (koju pomenuti alergolog i pulmolog smatra za zlo, pošto je ubeđen da je to trigerovalo autizam i kod njegove dece) vakcinu, ali ono H1N1 sranje nisu. Tako da, postoje lekari i lekari, vakcine i vakcine.

hajkula1 hajkula1 11:17 18.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

hoochie coochie man
molim te sredi i hcm_a


Mene?
Pa vidiš kome ona priča
za sve one koji ne vide dalje od nosa koji su zaboli u Terazije


Teško da na mene misli :)




Imaš dugaaačak nos







Lopovi da vrate pokradeno.
natasavb natasavb 11:20 18.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

slazem se da podsmjeh nazalost uopste ne moze da trgne svjetinu iz ignorantske hipnoze
svjetina to opet pripise zlu farmaceutske industrije I nastavi da vergla svoju ingnorantsku pricu

Je li i ono što se u Finskoj desilo sa vakcinom protiv gripa , kada je primečen znatan porast narkolepsije i drugih neuroloških poremečaja,pa vakcinacija obustavljena, a roditelji obolele dece dobili pomoć države, bila "ignorantska priča" protiv "zle faramceutske industrije"?

Ali, to tako rade odgovorne države, što ti je ujedno odgovor na drugi deo komentara.

Ne kažem da ne treba da veruješ svom pedijatru, samo nisu ni svi oni koji sami žele nešto više da saznaju ludi i opsednuti teorijama zavere.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:31 18.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

дупликат...
tadejus tadejus 12:46 18.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke


natasavb
je li i ono što se u Finskoj desilo sa vakcinom protiv gripa , kada je primečen znatan porast narkolepsije i drugih neuroloških poremečaja,pa vakcinacija obustavljena, a roditelji obolele dece dobili pomoć države, bila "ignorantska priča" protiv "zle faramceutske industrije"?Ali, to tako rade odgovorne države, što ti je ujedno odgovor na drugi deo komentara.Ne kažem da ne treba da veruješ svom pedijatru, samo nisu ni svi oni koji sami žele nešto više da saznaju ludi i opsednuti teorijama zavere.


primjetite da h1n1 nikada nije bila obavezna vakcina, dakle o njoj nismo govorili
govorili smo ideji da je (svako) vakcinisanje per se lose

blue92
VAKCINE su štetne, u celoj evropi samo nerazvijeni i siromašni imaju OBAVEZNO vakcinisanje..



pa dajte da ne sirimo pricu dalje
ne radi se tu o tome da ja osudjujem neciju zelju da zna vise
radi se o tome da zelim da budem kontrateza nekome ko pausalno napise da je vakcinicanje (svako) stetno
tadejus tadejus 12:52 18.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

maksa83
Npr. najbolji dečiji alergolog i pulmolog u okolini (upravnik u Tiršovoj kog nisu smenili ni kad je lajao protiv H1N1 vakcine, a to je bila oficijelna politika - smeniti sve koji viču protiv) je oštro protiv toga. Uzgred, i moja deca su primila mmr (koju pomenuti alergolog i pulmolog smatra za zlo, pošto je ubeđen da je to trigerovalo autizam i kod njegove dece) vakcinu, ali ono H1N1 sranje nisu. Tako da, postoje lekari i lekari, vakcine i vakcine.


opet, ne mijesaj h1n1 kad govorimo o obavezanim vakcinama

ostro sam protiv ideje da se u srbiji sa njenom klimom u 2013. godini narodu ostavi opcija da sam odabere da li zeli ili ne zeli da vakcinise dijete protiv tbc, polia, morbila...
mislim da bismo imali epidemije da se to uradi (jer bi vecina sto iz neznanja sto iz nemastine odabrala da ne zeli vakcinu)
e sad neko moze reci, sta te briga, ti imas opciju da ti svoju djecu vakcinises
I bio bi u pravu
opet bih radije zivjela u zemlji u kojoj medju djecom ne haraju epidemije smrtonosnih bolesti


ove anegdote o pulmologu sto se tice...
ne znam sta znaci ubjedjen je
onaj tekst koji (dal bjese natasa) okaci kaze da je u slucaju obestecene djevojcice dokazano da je vakcina bila okidac mitohondrijskog poremecaja koji je njoj urodjen
ako on dokaz slicnog mehanizma nema... ne znam kako moze biti ubjedjen
ili ga ima?
fakat je da se autizam prirodno upravo uocava u uzrastu u kom se prima mmr vakcina
natasavb natasavb 13:05 18.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

primjetite da h1n1 nikada nije bila obavezna vakcina, dakle o njoj nismo govorili
govorili smo ideji da je (svako) vakcinisanje per se lose

Ne vidim značaj toga da li je obavezno ili nije ako je štetno. Kako nije per se loše, isto tako nije ni dobro. Niko nije upozorio rodtelje i ukazao im na nus pojave, nego su svi samo apelovali da treba da se svi vakcinišu protiv h1n1.

Uostalom između ovog
blue92
VAKCINE su štetne, u celoj evropi samo nerazvijeni i siromašni imaju OBAVEZNO vakcinisanje..

i ovog komentara

tadjeus

ali ova citirana izjava ti je...
puf
e kamo puste srece da postoji svijet u kome bi mogle da se popapaju te bombasticne izjave o zlim vakcinama koje ubijaju djecu (I autizam im izazivaju pride)
ako vec hocete da se igrate slijepih putnika (dok mi primitivni svoju djecu vakcinisemo)... imajte bar obraza da o tome fakin ucutite


ja ne vidim nikakvu razliku.
Maniri i stil komentarisanja su isti.

Ništa me ne plaši kao oni koji su sigurni da poseduju istinu.
natasavb natasavb 13:09 18.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

fakat je da se autizam prirodno upravo uocava u uzrastu u kom se prima mmr vakcina


Ovo nije tačno.
MMR se po kalendaru vakcinisanja prima sa 12 meseci, a autizam se najčešće uočva između druge i treće godine, češće oko treće.
tadejus tadejus 13:12 18.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

natasavb
ja ne vidim nikakvu razliku.Maniri i stil komentarisanja su isti.Ništa me ne plaši kao oni koji su sigurni da poseduju istinu.


evo da ti pomognem
dakle sustina prve poruke je da je vakcinacija zlo, bez dokaza, aksiom
sustina druge poruke je da je sustina prve poruke glupost, opet iznesena kao aksiom

e sad neko ko se drzi forme moze da zakljuci (kao ti) da je to isto
neko ko ni formu ne gleda moze da zakljuci, gle, ova vice jedno, ova vice drugo, mozda ipak necu moci danas da prelomim istinu preko koljena
I to bi po mom misljenju bila mission accomplished
jer istinu naravno ne znamo
ali bar mozemo da sagledamo rizike
a cini mi se da su oni veci na strani masovnog bojkota vakcina nego na strani primanje (eventualno stetne) vakcine
eventualna steta nam prijeti na milione mjesta (pocev od toga sto udisemo, pijemo I jedemo svaki dan pa dalje)
I nije je lako identifikovati
sigurnu pak stetu bojkota vakcina ne moramo da naslucujemo
nju pouzdano znamo
u tom svijetlu istina mozda nije crno bijela ali se ipak da naslutiti
te tako ja bivam ova sto vice dole bojkot vakcine
a ti ona sto bi radije da mudro cuti
tadejus tadejus 13:14 18.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

natasavb
fakat je da se autizam prirodno upravo uocava u uzrastu u kom se prima mmr vakcinaOvo nije tačno. MMR se po kalendaru vakcinisanja prima sa 12 meseci, a autizam se najčešće uočva između druge i treće godine, češće oko treće.


my mistake
zapamtila sam da mmr ide sa 24 m
no onda mi vise uopste nije jasno kako neko moze da osjeti da je mmr vakcina primljena sa 12 m uzrokovala problem koji se pojavio sa 24-36m
natasavb natasavb 13:26 18.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

te tako ja bivam ova sto vice dole bojkot vakcine
a ti ona sto bi radije da mudro cuti


Očito je da ne ćutim, samo reagujem onda kada mislim da treba, i to navodeći činjenice, a ne parolama, vikanjem i podsemhom.

Mislim da sam ovde završila diskusiju o (ne)štenosti vakcina.
Onaj koga zanima ta tema podražiće podatke gde treba. Ostalo bi bilo nadmudrivanje, odmeravanje i čitanje misli ,a ja nešto baš i nisam u tom fazonu. Potraži nekog drugog za takve stvari.

Uostalom, vakcine i nisu tema ovog bloga, a nadam se AD neće zameriti na dosadašnjim komentarima.
tadejus tadejus 13:48 18.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

natasavb
Očito je da ne ćutim, samo reagujem onda kada mislim da treba, i to navodeći činjenice, a ne parolama, vikanjem i podsemhom.Mislim da sam ovde završila diskusiju o (ne)štenosti vakcina. Onaj koga zanima ta tema podražiće podatke gde treba. Ostalo bi bilo nadmudrivanje, odmeravanje i čitanje misli ,a ja nešto baš i nisam u tom fazonu. Potraži nekog drugog za takve stvari.Uostalom, vakcine i nisu tema ovog bloga, a nadam se AD neće zameriti na dosadašnjim komentarima.


"ćutiš" se odnosilo na nekomentarisanje konstatacije da je vakcinisanje stetno I to u kontekstu pominjanja nikla i gmo
ti si na to odlucila da okacis vijest o jednoj basnoslovnoj odsteti
zatim si komentarisala iskustvo finske sa vakcinom h1n1
zatim rekla da pedijatru ipak treba vjerovati
nisam bas sigurna cemu sve to
ako vjerujes da se svi informisu na pravom mjestu... cemu ista komentarisati
ako pak vjerujes (kao ja) da se ljudi vise informisu po blogovima I komentarima... mislis li da je onda prava doza informacija ovo sto si napisala (dve vijesti izvadjene iz konteksta I jedan kontraargument?)

AlexDunja AlexDunja 14:17 18.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

Lepi predeli jesu ali to ne sme da bude presudno. Mivela jeste dobar izvor ali da li će Srbija propasti bez tog jednog izvora, sve i da bude izgubljen? Bogat kraj jeste, ali samo u poređenju sa ekstremno siromašnim krajevima.
Da je dovoljno bogat i da se u njemu može dobro živeti ljudi bi u njega dolazili a ne bi iz njega odlazili...


moja argumentacija nije bila lepa priroda i srećni seljaci,
nego potencijalno ugrožavanje životne sredine za veliki broj ljudi,
pa u krugu od 50 kilometara živi 300 hiljada ljudi.

ugroženi bi bili i kruševac i aleksandrovac
ceo goč, o banji i trsteniku da ne pričamo, oni su na samo par kilometara
od predviđenog eksploatacionog polja.

i nije samo mivela u pitanju, u banji ima tri izvora,
u veluću još nekoliko koji se još ne eksploatišu, pa voda je
resurs budućnosti.

a tu je i aranđelovac...
oni kao da su nameračili sve mineralne vode u srbiji
Jaril Jaril 16:04 18.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

Предраг
дупликат...

А да овај свој текст објавиш у засебном блогу? Да не тролујемо овде. Знаш ли шта га књишких захвата имам на ту тему. Мор'о би да ме банујеш.
hajkula1 hajkula1 19:08 18.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

maksa83
A svjetina u obliku ministarke zdravlja Poljske onomad odbila da potpiše njen uvoz pošto je to najsumnjivije govno koje je ta industrija ikad probala da uvali u saradnji sa WHO mafijom.



Tih meseci, bilo je i suđenje (austrijska novinarka i još neki primeri) gde su farmaceuti izgubili. Pokušavam da pronađem snimke na youtube kojih je ranije bilo mnogo više. Ima Insajder.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:04 19.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

Jaril
Предраг
дупликат...

А да овај свој текст објавиш у засебном блогу? Да не тролујемо овде. Знаш ли шта га књишких захвата имам на ту тему. Мор'о би да ме банујеш.

Извини, нисам видео коментар.
Отровах се овим никлом,па зато.
Ако хоћеш, преузми текст па га објави, а ја да ти будем гост-аутор :)))
grmfrm grmfrm 08:10 19.11.2013

Re: za Brajovića i ostale Istoke

vaku reč ti potpisujem, malo sam skratila tekst čisto zbog obimnosti.
Samo dodaj i sve ostale lokalne Terazije. Koliko vidim ima ih po Srbiji svuda.


Doci ce i do Terazija i onda će samo nestati.
Inertnost i lenjost opasna boljka.
G r o f G r o f 00:01 18.11.2013

pišem nevidjeno glup komentar...

Hrana proizvedena na zemljištu u kojem ima nikla nije zdrava kao ni vode koje prolaze kroz to zemljište...
Ali ne bih o tome jer će me preseliti na terazije.
Ja bih o ekolozima.
Čudno kako je taj soj ljudi nedosledan i sebičan.
Doživljavam ih isto kao popove koji ubijaju nauku gde god stignu ali im ne smeta da koriste njene plodove.
Lepo je zamišljati čiste potočiće, kravice koje pasu, seljake koji konjima oru njive, hrane useve stajskim djubrivom i slične idile. To što bi na taj način neka milijardica ljudi bila gladna nije bitno.
Nikal je zlo (sam naziv potiče od nemačke reči "vražji bakar". Pa dobro, ajde da bacimo mobilne, da jedemo zardjalim kašikama, da u bolnicama koristimo skalpele od običnog željeza, da, da, da...Ma ne oni bi sve to ali da se nikal (lakše mi izgovoriti nego nikl) vadi negde dalje od njih.
Jbt...nije ekologija zustavljanje razvoja.
Umesto što se bore protiv GMO treba tražiti oštru i transparentnu kontrolu.
Umesto borbe protiv proizvodnje nikla treba se boriti da, ukoliko do nje dodje, budu primenjene maksimalne ekološke mere.
Srbija je pravo smetlište i to kao da nikome ne smeta ali kad se pomene neka ekološka tema koja je u trendu svi horski zagraje.

ps. ovo pišem samo da blog bude šareniji jer mislim da je priča o niklu u domenu fantazije kao i kanal Morava.
hajkula1 hajkula1 10:10 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

G r o f

Umesto što se bore protiv GMO treba tražiti oštru i transparentnu kontrolu.
Umesto borbe protiv proizvodnje nikla treba se boriti da, ukoliko do nje dodje, budu primenjene maksimalne ekološke mere.
Srbija je pravo smetlište i to kao da nikome ne smeta ali kad se pomene neka ekološka tema koja je u trendu svi horski zagraje.

ps. ovo pišem samo da blog bude šareniji jer mislim da je priča o niklu u domenu fantazije kao i kanal Morava.




Nema sigurnih mera a maksimalne ekološke mere su nikakve, mlaćenje prazne slame.

U pravu si ako misliš da će eksploatacija nikla da učini ma kakvu dobrobit bilo lokalno bilo u Srbiji. I lokalno i na nivou Srbije, doneće veliku štetu, jedino će par štetočina, ako već nisu, da stavi malo parica u džepić.






................

iqiqiq iqiqiq 11:17 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

Umesto borbe protiv proizvodnje nikla treba se boriti da, ukoliko do nje dodje, budu primenjene maksimalne ekološke mere.

Grofe, pogledaj Zakon o integrisanom sprečavanju zagađenja IPPC donet 2004. godine, primena ovog zakona je imala rok 2008 godine.

Sada je taj rok, a kako drugačije nego pravilnikom, pomeren na 2020.godinu. Popis i pregled zagađivača i dobijanje IPPC dozvole bi navelo veliki broj industrija da poštuju moderne standarde zaštite životne sredine.

Naši svi zakoni o zaštiti vazduha, voda, životne sredine su napravljeni kao okvirni zakoni, a podzakonskim aktima, čuvenim pravilnicima i uredbama su definisane granične vrednosti. Sa "aflatoksin pravilnikom" i "radioaktivnim đubrivom pravilnikom" imali smo već "odgovornu" vlast koja je zarad pojedinačnih interesa menjala granične vrednosti na štetu lokalnog stanovništva. Toliko o svesti i odgovornosti. I pravu građana da se pitaju u demokratskoj državi.
gedza.73 gedza.73 11:24 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

G r o f
Umesto borbe protiv proizvodnje nikla treba se boriti da, ukoliko do nje dodje, budu primenjene maksimalne ekološke mere.


Nisu neuki i divlji seljaci protiv gvoydenog konja.
Oni su protiv pljačkaša kočija koji danju otkupljju zemlju od prestrašenih farmera a noću im dolaze zamaskirani sa bakljama pale kuće i otimaju stoku.

A onda se, opet po danu, pretvore u gospodu i političare koji ubeđuju uplašenu masu kako je sve to zarad njihovog lepšeg života.

Jel' potrovaše ribu u nekoj od reka sa otpadnim vodama iz neke fabrike?
I nikom ništa.

Veži Srbija nikl ugovorom da bankarskim garancijama potvrdi tehnologiju kojom će prerađivati rudu kao u najsavremenijim rudnicima Evrope i Amewrike.
Uzmi bankarsku garanciju u vrednosti rekonstrukcije puteva (ceo površinski sloj se teškašima odvozi van teritorije sa koje se vadi nikl) koja će se izvršiti nakon završetka eksploatacije.



ma oni nisu hteli ni da pričaju da se ruda odvozi i prerađuje van mesta gde je pronađena.

alselone alselone 11:45 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

Veži Srbija nikl ugovorom da bankarskim garancijama potvrdi tehnologiju kojom će prerađivati rudu kao u najsavremenijim rudnicima Evrope i Amewrike.



Znajuci kako se kod nas "resavaju stvari" i prave "dogovori" ne sumnjam da bi taj deo ubrzo ovako izgledao:
uros_vozdovac uros_vozdovac 11:59 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

gedza.73


Veži Srbija nikl ugovorom da bankarskim garancijama potvrdi tehnologiju kojom će prerađivati rudu kao u najsavremenijim rudnicima Evrope i Amewrike.
Uzmi bankarsku garanciju u vrednosti rekonstrukcije puteva (ceo površinski sloj se teškašima odvozi van teritorije sa koje se vadi nikl) koja će se izvršiti nakon završetka eksploatacije.



A usput im reci da Srbija ima jeftinu radnu snagu, kao komparativnu prednost, tj ljude koji će da trpe visoke cene sa malim platama, sve će da im bude jasno, i kakav je kvalitet ljudi i političara, i elite, ma jasno kao dan.
Odmah stižu sve garancije, biće, biće, ma sigurno, 100%, evo odmah...
G r o f G r o f 13:49 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

Na kraju uvek stignemo do korupcije, nestručnosti, sitno- krupnog ćara...
Tu leži pravi problem, a ne u samoj eksploataciji nikla.
AlexDunja AlexDunja 14:05 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

Tu leži pravi problem, a ne u samoj eksploataciji nikla.

grofe, problem je i tu,
ali i u eksploataciji nikla na ovim mestima.

u makedoniji je rudnik na 40 km od grada,
dva sela koja su bila bliže su iseljena, pa se i u daleko širem krugu
osećaju pogubne posledice, a podaci o smrtnosti od kancera kriju.

ovo su gusto naseljena mesta, izvori nekoliko mineralnih voda su
na par kilometara od eksploatacionog polja.

u krugu od 50 kilometara živi 300 hiljada ljudi.
iqiqiq iqiqiq 14:08 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

srpski paradoks: u razmaku od nekoliko decenija ratujemo da branimo zemlju, a onda ta zemlja zarasta u korov ili je dajemo nekom drugom da buši, kopa, odnosi i zagađuje
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:16 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

AlexDunja
u krugu od 50 kilometara živi 300 hiljada ljudi.

Неће дуго.

Беда ће их отерати одатле

Можда је боље, ако већ треба да иду, да при том и узму неку кинту од тих имања? А можда се деси и да неки остану, јер ће бити неког посла? Ко зна шта ће све да се збуде...

AlexDunja AlexDunja 14:28 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

već sam ti rekla da oni solidno žive od poljoprivrede.
u gradovima je teže... ali nema baš mnogo nezaposlenih rudara
u tom kraju.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:48 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

AlexDunja
ali nema baš mnogo nezaposlenih rudara
u tom kraju.

Духовито.
Ти имаш неке податке
које нико нема?
(Или -- теби је добро, па не би
да мењаш ништа?)
Твоја деца су
у Трстенику?
Остаће тамо?
Или ће се
вратити?
И ти са њима?

(Званично забележена стопа незапослености у Трстенику је 33 посто. Просечна плата исплаћена у 2013. износи 299 евра. У једном од насеља општине -- Стари Трстеник, просечна старост становништва износи 44,9 година (43,2 код мушкараца и 46,4 код жена).)
dirtyharry dirtyharry 14:52 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

Беда ће их отерати одатле

Можда је боље, ако већ треба да иду, да при том и узму неку кинту од тих имања? А можда се деси и да неки остану, јер ће бити неког посла? Ко зна шта ће све да се збуде...


Nisu sva sela u Srbiji beda!
mr.fogg mr.fogg 15:05 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

Ко зна шта ће све да се збуде...


Пашће нам плафон на главу ако нешто не предузмемо.
dirtyharry dirtyharry 15:12 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

Пашће нам плафон на главу ако нешто не предузмемо.


Slažem se.
AlexDunja AlexDunja 15:16 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

(Или -- теби је добро, па не би
да мењаш ништа?)


ko kaže da ja ne bih da menjam ništa?
gde sam ja napisala da sam protiv napretka i
zapošljavanja?

naravno da bih da menjam.
nemoguće je biti izovog kraja a ne znati koliko je
propadanje petoletke duboko i koliko ljudi je ostalo bez posla.

ali ne mogu da se zalažem za užasno prljavu tehnologiju
koja će da obezbedi nekoliko stotina radnih mesta, i pritom
da uništi vode zemljište i vazduh.

zar poljoprivreda nisu radna mesta, koliko bi ljudi izgubilo izvor prihoda
kada bi se otvorio rudnik. pa samo na mestu eksploatacije živi osam hiljada
ljudi. hoće li se svi oni zaposliti u rudniku?
a šta je okolnim selima?
šta sa turizmom u vrnjačkoj banji?
misliš bi da bi neko išao u banju koja izgleda kao bor,
pa nekoliko puta gore?

ovi nezaposleni o kojima ti pričaš nisu rudari,
sigurno bi neki ljudi sa strane dobili posao,
a šteta bi ostala nama
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:25 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

a šteta bi ostala nama


Ниси ми одговорила ни на једно питање које сам ти досад поставио: живиш ли ти у Трстенику; да ли твоја деца живе у Трстенику или намеравају да живе; да ли су моји подаци о незапослености, старости, просечној плати тачни; пошто су куће тамо; зашто ти не живиш у Трстенику; зашто твоја деца неће живети у Трстенику?

И најпосле -- како би штета остала вама кад ти тамо не живиш, а ни твоја деца? Не би имала где да идеш на викенде?

Дакле: ко су то МИ? Цела Србија, Трстеничани само или само ти и твоја деца?

barese barese 15:28 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

(Званично забележена стопа незапослености у Трстенику је 33 посто. Просечна плата исплаћена у 2013. износи 299 евра.)


Srbiji treba industrija k'o 'leb, ali se plasim da je opasno ovakve odluke donositi na kratak rok.

U eventualnu analizu se mora ukljuciti buduca industrija vode, jer ce vec za dvadesetak godina Srbija verovatno moci da izvozi svoju vodu.

Mislim, nemam pojma kako bi se vrsio tacan racun industrije koja jos uvek ne postoji, pa to porediti sa eventualnom industrijom nikla, ali mora se uracunati predstojeca globalna kriza vode.


The Coming Global Water Crisis
This sobering message emerges from the first U.S. Intelligence Community Assessment of Global Water Security. The document predicts that by 2030 humanity's "annual global water requirements" will exceed "current sustainable water supplies" by forty percent.



Crvene i braon oblasti na ovoj mapi su potencijalni uvoznici:

blue92 blue92 15:33 18.11.2013

nevidjeno glup komentar...

Твоја деца су
у Трстенику?


e, ovo je stvarno glup komentar ko što mu i naslov kaže

kakve to veze ima gde su dunjina deca, bilo čija deca??


moja deca nisu u Trsteniku, jel to znači da ne treba da kažem ni reč o planiranom ubistvu Trstenika?

iako moja deca nisu neposredno ugrožena, imam vrlo jaku potrebu da se borim za :
- Trstenik i sve trstenike na svim meridijanima

- i na pravo sve dece da budu vakcinisana PRAVIM i kvalitetnim vakcinama

ne osporavam korisnost (nekada) čistih vakcina - ali snažno osporavam moderne tendencije koje u nevidjenom zamahu sprovodi svetska "zdravstvena" organizacija i njeni piončići.. sve koristeći bordžijanske recepte koji imaju za zadatak da stvore sigurne i doživotne konzumente raznih "lekova"

ovaj svet zaista već sad ima dva toka.. i sve će jasnije biti granice izmedju ta dva sveta..

u jednom će biti ti ekolozi koje pljujete, i taj će svet biti zelen i zdrav, i neće biti gmo hrane, deca će biti zdrava i rumena, i jebeš ga, što da ne, svi će ljudi braća biti

a u drugom ćete biti vi koji ćete i dalje odobravati poteze raznih Vučića, Obamića, Blerića, Ljajiča, EU i STO zakona i živeti tačno tako kako vam oni nameću.. naravno, živeći u zabludi da ste ljudi a ne goveda koja pomireno klackaju na putu ka malju.. naravno, do zadnjeg daha ćete biti ubedjeni kako TO nije tako, i da je to sve korak u bolje prosperitetno sutra, jer gazite auto-putem iz nekog od gornjih komentara




'djenja.
st.jepan st.jepan 15:35 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

Umesto borbe protiv proizvodnje nikla treba se boriti da, ukoliko do nje dodje, budu primenjene maksimalne ekološke mere.

Pa to je isto.
U rezutatu.
Maksimalne ekološke mere - minimalan (do nikakav) entuzijazam investitora.

iqiqiq iqiqiq 15:36 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

barese


tako je, zašto Srbija ne bi mogla da bude svetski brend u flaširanoj vodi recimo? To je dugoročnija razvojna grana, rudnici se zatvaraju posle 20 godina u proseku, a stanovništvu ostaje da smisle čime da se dalje bave
mr.fogg mr.fogg 15:36 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

nevidjeno glup komentar...
molim da prestanete da komentarišete gluposti.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:40 18.11.2013

Re: nevidjeno glup komentar...

u jednom će biti ti ekolozi koje pljujete, i taj će svet biti zelen i zdrav, i neće biti gmo hrane, deca će biti zdrava i rumena,

:))))))))))
А само ћете ти и Дуња бити у њему. Јер вас две нисте МИ. Нити Србија.

Да нећеш и ти да се доселиш у Трстеник?

AlexDunja AlexDunja 15:42 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

moja deca i ja nismo tema.
ja sam verovatno privremeno u bg.
u ts imamo stan i kuću...

moja deca srećom imaju dobar zanat kojim mogu da se bave
i u trsteniku, beogradu, zlatiboru
kao i u silikonskoj dolini

živeće tamo gde odluče.

ako ti nije teško pogčedaj video sa okruglog stola
koji je održan u ts juče, da vidiš šta o svemu misle
profesori sa rudarsko geološkog fakulteta,
a i građani trstenika.

kad kažem mi mislim na građane trstenika i vrnjačke banje
koji će biti direktno ugroženi eksploatacijom nikla.
video
mr.fogg mr.fogg 15:46 18.11.2013

Re: nevidjeno glup komentar...

Ha, ha, ha ... no comment.
iqiqiq iqiqiq 15:47 18.11.2013

Re: nevidjeno glup komentar...

Да нећеш и ти да се доселиш у Трстеник?

Ja bih otišla u Trstenik kada bih tamo mogla da radim u industriji vode, turizmu ili prehrambenoj,a za rudnik nikla nisam zainteresovana, pre ću da perem prozore po kućama u gradu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:54 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

moja deca srećom imaju dobar zanat kojim mogu da se bave

Невероватно.
Они су срећни што могу да оду, а ови други... јбг, нека их, ко да је важно.
Дижем руке.
blue92 blue92 16:05 18.11.2013

Re: nevidjeno glup komentar...

Да нећеш и ти да се доселиш у Трстеник?


Невероватно.
Они су срећни што могу да оду, а ови други... јбг, нека их, ко да је важно.


auuu Brajoviću..

kakvo izvlačenje iz konteksta, kakvi strmoglavi lupinzi, kako nevešte zamene teza, kakvo praćakanje u plićaku (sopstvenom)

mišljah da si ti netko za uvažavanje

dočim.. ono tyorak



iqiqiq iqiqiq 16:07 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

st.jepan
Umesto borbe protiv proizvodnje nikla treba se boriti da, ukoliko do nje dodje, budu primenjene maksimalne ekološke mere.

Pa to je isto.
U rezutatu.
Maksimalne ekološke mere - minimalan (do nikakav) entuzijazam investitora.


obrnuto proporcionalno.
Kada dođu, provere zakone i propise da vide šta moraju i šta ne moraju, baš ih briga da troše više novca na sporedne aktivnosti ako ne moraju.
Tako da dok se ne uozbiljimo po pitanju legislative te sprovođenja i nadzora zakona u oblasti zaštite životne sredine, možemo skoro sa sigurnošću da posmatramo investitore kao pirate (dođu, otmu i opustoše i odu)

cassiopeia cassiopeia 16:13 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

Невероватно.
Они су срећни што могу да оду, а ови други... јбг, нека их, ко да је важно.
Дижем руке.


Pitam se da li mi čitamo iste komentare.

Ti čitaš da ona kaže nisam za rudnik = nisam za razvoj i bolju budućnost mladih u Trsteniku.

Ja čitam da ona kaže nisam za rudnik = uništiće taj kraj i niko neće želeti da rizikuje živeći tamo.

Dokle god postoji veća verovatnoća da će rudnik doneti više štete nego koristi ja prva ne bi glasala za rudnik.

A što se vode kao resursa tiče imam iz svog bliskog okruženja divnu priču o pronalasku vode na privatnom imanju za koje su se zainteresovale neke od većih kompanija (Japan je u pitanju) i vrlo ozbiljno se radi na projektu. Ima tome par godina da je otkrivena.

barese barese 16:17 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

svetski brend u flaširanoj vodi


Pa sad, svetske brendove drze multinacionalke. Njima smo vec prodali pravo na eksploataciju izvorišta vode u narednom periodu.

Nije bas tako jednostavno, ali recimo da ce multinacionalke kojima se sada isplati da prodaju nasu vodu samo u susednim zemljama moci da je prodaju u nekom vecem krugu do onih crvenih tackica u Nemackoj, Grckoj ili Italiji.

Takodje, verovatno ce se uspostaviti i nekakav sistem za izvoz vode na nivou vodovoda, ili putem cisterni, ili izgradnom neke nove infrastrukture, ali ovo je danas u domenu ciste spekulacije.

Dobra vest je da Srbija ima puno neiskoriscenih izvora, a losa je da ce se i nase rezerve vode (kao i protok nasih reka) smanjiti sa promenom klime:

Models results indicate that the average annual river discharge in Serbia will drop by 12.5% until 2020 (in the vegetative period by 11.1% and in the rest period by 13.9%) and by 19% until 2100 (in the vegetative period around 5.4% and in the rest period around 32%)




Ne znam kako bi se kvantifikovalo eventualno zagadjenje izvora pitke vode u okviru troskova eventualne industrije nikla, ali industrija vode ce u buducnosti sigurno postati mnogo ozbiljnija nego danas.
blue92 blue92 16:22 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

Tako da dok se ne uozbiljimo po pitanju legislative


legislativa, aha!

njome se bavio i naš obožavani nosferatu Mladja
(mislim, čovek je večan, ko vampir - nema toga ko može da mu stane u kraj)

još 2009 Mladjica je obećao gde treba da će "legislativa" vezana za slobodan transfer GMO biti učinjena.
Ene, tako i BI.
ovi naši medijski podrepaši, pišu šta je wikiliks otkrio o seksualnim skandalima tudjih političara, ali ne pišu o Mladjinoj i Draginovoj GMO legislativi..

o toj gmovno legislativi sam se svojevremeno ovde prepisivala sa našom blogerkom poslanicom, a ona mi je sve legislativnim poslaničkim jezikom "strpljivo" podnosila podneske o tome kako "odbor radi"

radi, naravno da radi!!

ali ŠTA!

a dopisivala sam se i sa njenom alter nickicom, kako se ono beše zvala, dok nisam shvatila da razgovaram sa jednom istom osobom

a sad legislativa vezana za nikl.. ma samo copy paste, i to je to.
iqiqiq iqiqiq 16:27 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

Pa sad, svetske brendove drze multinacionalke. Njima smo vec prodali pravo na eksploataciju izvorišta vode u narednom periodu.

to jeste sporno, ali je i slamka spasa, multinacionalke će da štite svoje investicije u proizvodnju vode, što čitaj, neće dozvoliti prljave industrije koje mogu da zagade izvorišta...od dva zla biraj manje
st.jepan st.jepan 16:45 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

nase rezerve vode (kao i protok nasih reka) smanjiti sa promenom klime:

Fuck!
Čime ćemo Kanal napunit!?
Ozbiljni ljudi kažu da vode već sad nema ni blizu dovoljno.
milisav68 milisav68 17:01 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

st.jepan

Fuck!
Čime ćemo Kanal napunit!?

Podići će se nivo mora, kad se otopi led na polovima.
AlexDunja AlexDunja 17:04 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

Они су срећни што могу да оду, а ови други... јбг, нека их, ко да је важно.

ovo jednostavno nije fer.
oni su slobodni da odu ili ostanu kao i svi drugi ljudi.

ne znam zašto si tako ličan, i zlonameran.
sam si rekao da ne znaš dovoljno o proizvodnji nikla,
a nijedan argument od ovde iznetih nisi uvažio.
ima nekoliko linkova na mišljenja stručnjaka koji govore
o tome koliko bi eksploatacija bila štetna.

pokušaj malo da razumeš o čemu se govori ovde.

stručnjaci su složni da bi šteta daleko nadišla korist,
a da bi ceo kraj bio nepovratno devastiran
st.jepan st.jepan 17:13 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

milisav68

Fuck!
Čime ćemo Kanal napunit!?

Podići će se nivo mora, kad se otopi led na polovima.

Misliš punićemo ga moretom?
Ili misliš, neće nam kanal ni trebati, ionako ćemo moći jedino brodovljem.
barese barese 17:30 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

Ozbiljni ljudi kažu da vode već sad nema ni blizu dovoljno.


Pa sad, zavisi gde se nalazis.

Sve vise ljudi na planeti ima pristupa sigurnom izvoru vode. Ovo jeste lepo, ali je i jedan od razloga zasto ce za dvadesetak godina potraznja za vodom biti otprilike 40% veca od ponude:

1.6 billion people have gained access to a safe water source since 1990.[29] The proportion of people in developing countries with access to safe water is calculated to have improved from 30 percent in 1970[30] to 71 percent in 1990, 79 percent in 2000 and 84 percent in 2004. This trend is projected to continue.[29]





Elem, sve vise ljudi koristi vodu, a nje sve manje ima:

A rise of one degree Celsius would threaten water supplies for 50 million people as small glaciers disappear in the Andes. A rise of five degrees Celsius could result in the disappearance of large glaciers in the Himalayas which would affect one quarter of China’s population and millions of people in India.2


O vodi u Srbiji najcesce ne razmisljamo, jer tamo gde nema vodovoda gotovo da svaka kuca ima bunar, a prve vodovode su nam gradili stari Rimljani.

Regija gde zivim ima najveci vodovod u Evropi, ukupne vodovodne mreze 22.500km, i doprema vodu iz susedne Bazilikate i iz nesusedne Kampanije do 4 miliona stanovnika Pulje. Iako je izgradnja zapoceta 1906. i prva cesma u Bariju postavljena 1915., veci deo vodovoda je izgradjen tokom fasizma.

Izvinjavam se, voda mi je fascinantna tema, mogu o njoj dugo
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:36 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

AlexDunja
ne znam zašto si tako ličan, i zlonameran.

Нимало. Просто -- оно што важи за тебе, мора да важи и за друге. Мени смета та себична блазираност коју исписујеш у коментарима.

Мислио сам да ћу морати да пишем неки дугачак коментар да бих објашњавао како Србија хрли ка свом банкроту, беспослици (ми смо нација која највише у Европи гледа ТВ), старењу, дефинитивном одсељавању, и како одатле једино може да изгледа њен спас -- кад Мали Радојица лепо то исписа горе у она своја три коментара. Знаш, тамо је кључна једна његова реченица:
Поента је да ћемо морати пуно тога да жртвујемо да би се попели за неку лествицу.
То жртвовање значи да ће се, можда, код твојих бивших суграђана, морати отворити и рудник никла.

Да закључим: не очекуј да Google дође да инвестира у Трстеник. Доћи ће неке светске арамије и хајдуци, које на коленима молимо да овде инвестирају. Ако не дођу, и Трстеник и цела Србија угасиће се под теретом незапослености, старости и одсељавања. Дошао би и можда Google, у Трстеник, али само кад би и твоја деца хтела да у њему живе. Једноставно.
AlexDunja AlexDunja 17:51 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

Мислио сам да ћу морати да пишем неки дугачак коментар да бих објашњавао како Србија хрли ка свом банкроту, беспослици (ми смо нација која највише у Европи гледа ТВ), старењу, дефинитивном одсељавању, и како одатле једино може да изгледа њен спас --


vidi, eksploatacija nikla će samo da ubrza put ka bankrotu.
naravno da treba da se investira u srbiju,
ali ne tako da se srbija uništi dugoročno.

ja sam svesna da su žrtve neophodne, ali samo kad su zarad napretka
a ne devastacije. sve vreme ti pričam da se struka slaže da su
štete od ovoga višestruko veće od koristi, u svim aspektima,
biće izgubljeno mnogo više radnih mesta nego što će se otvoriti,
uništiće se zemljište, vazduh i voda.
više niko neće moći da živi tu. ne samo ja.

pogledaj kako je u makedoniji. kavadarci su 40 km od rudnika
a imaju strašne posledice.
obavesti se malo.
milisav68 milisav68 18:10 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

st.jepan
Misliš punićemo ga moretom?
Ili misliš, neće nam kanal ni tebati, ionako ćemo moći jedino brodovljem.

Pa i jedno i drugo, bilo je par članaka skoro, sa sve slikama (mrzi me sad da tražim link), gde je recimo Beograd (skoro) ostrvo, i gde su doline reka (Dunav, Sava, Tisa, Morava...) potopljene.

I nije se odnosilo samo na Srbiju, već na ceo svet, gde bi recimo Florida bila potopljena, neki delovi Francuske, Holandija, Belgija.....da ne nabrajam sad sve (možeš da pretpostaviš, tamo gde je niža nadmorska visina).
gedza.73 gedza.73 19:44 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

Alselone
Znajuci kako se kod nas "resavaju stvari" i prave "dogovori" ne sumnjam da bi taj deo ubrzo ovako izgledao:


uros_vozdovac
i kakav je kvalitet ljudi i političara, i elite, ma jasno kao dan.


U tom čuču grmi zec.

Nekada su direktore napijali i podvodili im lake cure a oni potpisivali ugovore po kojima se sušena daska izvovzila po ceni ogrevnog drveta.

Šume posečene, erozija učinila svoje, direktori od svojih krajeva napravili pustoš a pametni investitori od svog sela gradić, od seljaka preduzetnike koji su izvozili svoje stolice po celom svetu.

'oćeš nikl?
Dovedi deset preduzeća koji će otvoriti fabrike u koima će se taj nikl koristiti.
Ne mogu sad da pronađem još jednog umešanog đetića koji je bio direktor nekog kombinata u Crnoj Gori.
pokupio pare, upropastio fabriku, radnike ostavio bez ičega a u Beogradu (a gde će) kupio lokale i stanove.

I sad mi da očekujemo od jedne takve 'gromade' koja je prodala svoje zemljake i svoju očevinu da ima obzira prema građanima Srbije?

Jel' bio USS (Sartid)?
Bio.
Pokupili čelik prve klase, pretopili ga i na kraju rekli
-Hvala, zbogom.



iqiqiq iqiqiq 20:46 18.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

Jel' bio USS (Sartid)?
Bio.
Pokupili čelik prve klase, pretopili ga i na kraju rekli
-Hvala, zbogom.

gedžu73 predlažem bar za savetnika ministra privrede, a može i za ministra privrede
Htela sam da iznesem Sartid kao primer, ali ne stigoh, poentirao si sa tim,bravo. Toliko o investitorima i dugoročnim investicijama.

'oćeš nikl? Dovedi deset preduzeća koji će otvoriti fabrike u koima će se taj nikl koristiti.

To se neće desiti, garantujem, ne može naša stručna elita da dobaci sa vizijom tako daleko

ovo je manje više model
pokupio pare, upropastio fabriku, radnike ostavio bez ičega a u Beogradu (a gde će) kupio lokale i stanove.
alselone alselone 08:21 19.11.2013

Re: pišem nevidjeno glup komentar...

Šume posečene, erozija učinila svoje, direktori od svojih krajeva napravili pustoš a pametni investitori od svog sela gradić, od seljaka preduzetnike koji su izvozili svoje stolice po celom svetu.

'oćeš nikl?
Dovedi deset preduzeća koji će otvoriti fabrike u koima će se taj nikl koristiti.
Ne mogu sad da pronađem još jednog umešanog đetića koji je bio direktor nekog kombinata u Crnoj Gori.
pokupio pare, upropastio fabriku, radnike ostavio bez ičega a u Beogradu (a gde će) kupio lokale i stanove.

I sad mi da očekujemo od jedne takve 'gromade' koja je prodala svoje zemljake i svoju očevinu da ima obzira prema građanima Srbije?

Jel' bio USS (Sartid)?
Bio.
Pokupili čelik prve klase, pretopili ga i na kraju rekli
-Hvala, zbogom.


Mudro zboris gedzo. Imam osecaj bas kao i ti. Od obecanih prihoda, investicija, punjenja budzeta i slicno mislim da bi bilo veoma malo. U ovom momentu dozvoliti tako nesto otvorilo bi pandorinu kutiju i Srbija bi zbog kratkorocnog dobitka definitivno zabila poslednji ekser u sanduk. Sve je pokradeno i upropasceno jos je ostalo samo da se i fizicki unisti zemlja i mozemo da se nosimo u...

Prvo su nam pokrali pare (jer ih je bilo), pa su nam pokrali firme (jer ih je bilo), pa su nam pokrali buducnost kroz kredite (jer je moglo). Sada vise nista nema osim zemlje. Sada lesinari gledaju u tom pravcu.

Nasi politicari su nesposobni da naprave ambijent za investicije i da olaksaju poslovanje, to je ono sto me najvise plasi, za njih je ovo "laka lova". Em brzo mogu da uzmu neku zakrpu za budzet, em zvuci dobro za plebs, em se mogu okoristiti. Tripl dabl.



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana