Gost autor| Istorija| Život

Sve te nelogičnosti jedne fine dame

reanimator RSS / 18.11.2013. u 19:59

Gost autor : taube

 Reč domaćina : Nemoj da bi neko vredjao (uključujući taube). Prvo banujem, pa onda pitam šta i kako 

 cowboy.gif

Istorijska nauka, u prvi mah, nekim naivnim i previse emotivnim posmatracima ili citaocima, deluje jako nelogicno. Nekima deluje surovo i nepravedno. I, umesto da se iskreno potrude da istorijsku nauku kao svetlost istine, svedoka vremena i zivot secanja razumeju na ispravan nacin mnogi „ pobegnu „ u poricanje odn. negiranje validnih istorijskih izvora. 

 Nijedna humanisticka nauka nije toliko zloupotrebljavana i postala popriste nimalo benevolentnih, stavise malizioznih amatera kao sto je slucaj sa istorijom. Samozvani sveznajuci kvazinaucnici odn. falschistoricari kojima je istorijska metodologija potpuno strana, nadmeno rovare po istinama proisteklih iz visedecenijskih napora kriticke istoriografije. Sebi su dozvolili previse. Pocascuju raznim uvredljivim imenima pripadnike srpske kriticke istoriografije ponikle na katedri za istoriju Filozofskog fakulteta u Beogradu. Napadaju i samu katedru, i naucne radove sa te katedre,a da se prethodno nisu upoznali sa istorijskom metodologijom i nacinom na koji se pisu validne istorijske knjige . Sve te „ istine „ koje iznose nije vredno komentarisati jer oni „ dobijaju „ davno izgubljene bitke. Nevolja je jedino sto ih dobijaju u svojim paranaucnim snovidjenjima, i stoga ne zasluzuju da ih dalje opisujem, pa bih presla na objasnjenje sta je to zapravo validna istorijska metodologija?

Istorija nije pozeljna i prizeljkivana istina, i zato je opasno baviti se njome na metodoloski nedopustiv nacin.

U jednom izveštaju Parlamentarne skupsine Saveta Evrope je receno: „Niko ne moze jednoj nacionalnoj zajednici negirati pravo na istoriju. Stoga je normalno da svaka nacija ima politicku istoriju Problem se pojavljuje kad se odmaknemo od nacionalne istorije ka nacionalistickoj istoriji sto se cesto desava. Onda se istorija koristi u svrhu propagande i indoktrinacije. Dok nacionalna istorija traga za elementima ujedinjenja kako bi objasnila postojanje nacije, nacionalisticka istorija pokusava da opravda patriotske vrednosti u ime kojih je nesto ucinjeno, a to se radi uz pomoc preuvelicavanja epskih aspekata istorije. Ona naglasava razlike u odnosu na susedne zemlje, a ne slicnosti i sebe uvek definise u odnosu na spoljasnje neprijatelje.

Postoje dva, uzajamno povezana problema - indirektno nacionalisticka istorija i prirodjeni etnocentrizam, a resenje nije uvek u uvodjenju vise evropske istorije u nastavne programe i planove. Resenje je, zapravo, puno vise, u nacinu na koji se predaje istorija, i nacinu na koji ucenici uce.

Kao prvo, danas su istorijski podaci pristupacniji nego ikada ranije.To je delimicnozato sto su neki arhivi danas otvoreniji za analizu, nego sto su nekada bili,a sve se brze razvijaju arhivi koji nisu drzavni - ukljucujuci one koji vode razni mediji. Rezultat je jos , uprkos ogranicenjima koja se pojedincu namecu poznavanjem ili nepoznavanjem stranih jezika, da je sada istoricaru, i profesoru istorije, i njegovim ucenicima omoguceno da otkriju kako su dogadjaji koji su bitni za njihovu istoriju vidjeni u drugim zemljama.

Percepcija '' drugog '' i veza izmedju „ drugoga „ i „ sebe '' ( ili grupe ) u srcu je multiperspektivnosti tj. Visestrukosti uglova gledanja.Da bi se svaki ugao gledanja mogao razumeti, neophodno ga je kontekstualizovati. Drugim recima ustanoviti : „ odakle polaze „ oni koji nesto drugacije gledaju, njihovu drustvenu, politicku ili ekonomsku situaciju,njihove konkretne ciljeve i prioritete, faktore  koji ogranicavaju njihov prostor za manevrisanje i kompromis, domet njihove moci i uticaja i sl.

Visestrukost uglova gledanja u kontekstu nastave istorije ima za cilj tri stvari :

        - razviti sire i sveobuhvatnije shvatanje istorijskih dogadjaja i razvoja, tako sto ce se uzeti u obzir sliocnosti i razlike u vidjenjima i uglovima gledanja svih drugih.

·bolje shvatiti istorijske odnose izmedju nacija ili prekogranicnih komsija, ili vecina i manjina unutar nacionalnih granica.

·-steci jasniju sliku o dinamici onoga sto se desavalo ispitivanjem interakcije izmedju doticnih naroda i grupa, i njihovu medjuzavisnost.

Visestrukost uglova gledanja pozeljno je da postane nacin razmisljanja i onih koji nisu profesori istorije, iz razloga sto se svi ili skoro svi za istoriju interesuju, i kako na pocetku napisah uglavnom diletantski.

Ko ne voli istoriju? Svi je vole ali nije dobro stose pojedini poigravaju njome, i tako dovode u opasnost sopstveni narod, a u najgorim slucajevima i ostale narode.

Neko ko je dobronameran i iskren, a zeli da razume logiku nelogicnosti istorije valjalo bi da zna : nije neophodno ( niti uobicajeno) da postoji jedna tacna verzija nekog istorijskog dogadjaja.

Neko ko je dobronameran i iskren, a zeli da razume logiku nelogicnosti istorije valjalo bi da zna:   da se isti istorijski dogadjaj moze opisati i objasniti na razlicite nacine, zavisno o stanovistu istoricara, politicara, novinara, tv producenata ili ocevidaca, i da svako objasnjenje moze biti validno,mada i nepotpuno i delimicno.

Neko ko je dobronameran i iskren, a zeli da razume logiku nelogicnosti istorije valjalo bi da zna:  isti dokaz razliciti istoricari mogu razlicito tumacoti, zavisno o njihovom uglu gledanja, vremenu kada pisu i drugim dokazima koje ugradjuju u svoj istorijski pregled.

Za sve ovo je potreban proces istorijske empatije: staviti se na mesto neke osobe , nekih osoba, grupa, grupacija pa i citavih naroda, u pokusaju da se shvati kako su to oni videli i zasto.

U tom smeru bavljenja istorijom zajednickim snagama najvise su postigli Francuzi i Nemci. Nedavno je u Beogradu, na jednom skupu u Francuskom institutu predstavljen francusko-nemacki udzbenik istorije koji pokazuje da je moguce prevazici etnocentricni pogled na proslost. Na skupu se, nazalost culo i da je Balkan jos uvek daleko od toga. Zaista je moguce napisati zajednicki udzbenik istorije nekad zaracenih strana, kroz dijalog i razumevanje izmedju istoricara tih zemalja.

chirac-ap-400_fitwidth_489.jpg 

Na mnoga pitanja trazio se odgovor na tom skupu koji su zajedno organizovali Francuski institut i Fondacija „ Konrad Adenauer „. Francusko – nemacki udzbenik istorije predstavljen je na oba jezika , a povod je bio pedesotogodisnjica Jelisejskog sporazuma kojim je ozvaniceno pomirenje dveju zemalja.

Prema recima francuskog istoricara Etjena Fransoa, projekat je radjen sedam godina u potpunoj slobodi, a ministarstva obe zemlje, od kojih je projekat dobio zeleno svetlo, nisu se uopste mesala istoricarima u njihov posao.

– Nismo se raspravljali o tome zasto je doslo do rata, ali smo se svadjali oko drugih tema: oko vrednovanja uloge SAD 1945. godine i uloge komunizma iste godine – dodao je Peter Gajs, istoricar iz Nemacke.

Nemacka strana je naglasavala monolitsku, tiransku i represivnu stranu socijalistickog bloka sto ne treba da bude cudno s`obzirom na sve ono kroz sta je prosao istocni Berlin, a i istocna Nemacka u celini, a francuska strana isticala da je komunisticka utopija neko vreme smatrana kao resenje kapitalistickom i liberalnom modelu ( neki i danas veruju u ovo )i da su socijalisticka društva imala relativnu autonomiju, sto je relativno i tacno ali opet zavisi od slucaja do slucaja odn. Od drzave do drzave. Ove razlike nisu negirane vec su prihvacene kao razlicite percepcije sto je najbitnije za multiperspektivnost uglova gledanja na istorijske procese, i na kraju podvucene kao poglavlje o ukrstenim francusko – nemackim pogledima koje upucuje na dalje diskusije i razmisljanja.

Petar Gajs je istakao neobicnu vaznost izlaska Nemacke iz uloge zrtve, kako je inace ovaj narod sebe video u 19.om i u prvoj polovini 20.veka. Iz te perspektive zrtve nastala je instrumentalizacija agresija sto je , kako svi znamo, kulminiralo nacizmom; dodao je da ga nimalo nije iznenadilo sto je  u francuskim udzbenicima citavo poglavlje posveceno Visiju i aktivnoj saradnji sa Nemcima , sto pokazuje da je Francuska izasla iz uloge zrtve. Etjen Fransoa je rekao da poglavlje o Visiju nije bilo moguce na takav nacin napisati, recimo pre 30 godina, sto svedoci o potrebi vremenske distance.

O Balkanskom primeru govorila je istoricarka Dubravka Stojanovic. Ona je istakla da se balkanski strucnjaci jos uvek bore sa dnevnim upotrebama i zloupotrebama istorije, sa skoro svakodnevnim izmenama koje se unose u savremene udzbenike istorije. Rekla je da je radjen jedan projekat ali samo 5 godina nakon ratnih sukoba, i dodala da je taj projekat dokazao da nije moguce doci do zajednicke, jedinstvene interpretacije onoga sto se dogodilo i naglasila da su vidjenja jednog te istog dogadjaja toliko razlicita da se cesto nije moglo prepoznati da se radi o jednom te istom dogadjaju.

Godine 2005. objavljene su cetiri knjige pod naslovom : „ Nastava moderne istorije jugoistocne Evrope“ cije su teme bile osetljiva i kontroverzna pitanja zajednicke proslosti balkanskih zemalja a da su izabrani principi pisanja i proucavanja istorije bili komparativnost i multiperspektivnost. Poslo se od toga da se sva balkanska neprijateljstva zasnivaju na poricanju legitimnosti drugacijeg misljenja i tumacenja sto je osnova i uzrok svake agresivnosti.Dubravka Stojanovic je kazala da su knjige prevedene na devet jezika regiona,i da je kroz obuku za njihovo koriscenje proslo oko 1 000 nastavnika. A projekat je nedavno dobio nagradu fondacije za ljudska prava „ Fridrih Ebert „.

Pogrdni nazivi za ovaj projekat (tipa „prostitucija istorije”), koji su se kod nas pojavljivali, proizvod su, prema recma Dubravke Stojanović, dubokog dejstva etno-centricnog pogleda na proslost i sadasnjost i straha od komparativnog pristupa dok je multiperspektivnost dozvljena kao nasrtaj na nacionalni integritet, so sve pokazuje da smo jos daleko od francusko – nemackog primera.

Sada nam ostaje da cekamo u nadi da ce nam vremenska distanca pomoci da prevazidjemo strah jedni od drugih, mislim na nas, balkanske, u boju neustrasive, a u miru i ispravnoj interpretaciji istorije plasljive narode.

 

 

 

Atačmenti

Tagovi



Komentari (286)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

reanimator reanimator 19:59 18.11.2013

...

docsumann docsumann 20:12 18.11.2013

Re: ...

ma teraj se bre u kurac
predatortz predatortz 20:13 18.11.2013

Re: ...

docsumann
ma teraj se bre u kurac


Gospodo, ovde jedna dama govori o ozbiljnim stvarima...

Terajte se obojica
docsumann docsumann 20:15 18.11.2013

Re: ...

predatortz
docsumann
ma teraj se bre u kurac


Gospodo, ovde jedna dama govori o ozbiljnim stvarima...

Terajte se obojica


a, to ... evo krećem da čitam


edit: pročitao i preporučio
reanimator reanimator 20:16 18.11.2013

Re: ...

Obojici prva opomena pred prvo upozorenje na ban
libkonz libkonz 20:19 18.11.2013

Re: ...

aj me banuj na vreme, da ne padnem u iskušenje.
alselone alselone 20:26 18.11.2013

Re: ...

Taube je cica koja privlaci najbolju ekipu na njene blogove.
Unfuckable Unfuckable 20:28 18.11.2013

Re: ...

... i shodno tome izaziva zavist određenih blogerki, baš baš
arianna arianna 20:47 18.11.2013

Re: ...

i shodno tome izaziva zavist


"Sažaljenje se dobiva besplatno, zavist treba zaraditi." :))


a što se tiče "višestrukosti uglova gledanja" - kod nas mnogi ne znaju ni šta su uglovi, a kamo li šta je višestrukost; o gledanjima da i ne govorimo

niccolo niccolo 20:48 18.11.2013

Re: ...

kod nas mnogi ne znaju ni šta su uglovi

E, stvarno, šta su to uglovi?
arianna arianna 20:50 18.11.2013

Re: ...

niccolo
kod nas mnogi ne znaju ni šta su uglovi

E, stvarno, šta su to uglovi?


sad će ti objasni neki matematičar ili ovi što su često stajali u ćoše
docsumann docsumann 20:51 18.11.2013

Re: ...

niccolo
kod nas mnogi ne znaju ni šta su uglovi

E, stvarno, šta su to uglovi?


to ti je ono po ćoškovima sobe. a kad se zabuljiš u njega, zove se još i ugao gledanja
Jukie Jukie 20:51 18.11.2013

Re: ...

niccolo
kod nas mnogi ne znaju ni šta su uglovi
E, stvarno, šta su to uglovi?

To spada u matematiku i fiziku i crta se lenjirom
(postoje i posebni troćoškasti lenjiri koji već imaju uglove pa da se ne mučiš)
Jukie Jukie 20:55 18.11.2013

Re: ...

arianna

sad će ti objasni ... ovi što su često stajali u ćoše

Inače moraš glavom da budeš okrenut zidu a ne odeljenju, i ako su te recimo tamo poslali zato jer ti je digitalni sat pobenavio i pokazuje neko deseto vreme pa si ga fasciniran čačkao da vidiš da li možeš da ga popraviš, nije poželjno da onima koji sede u klupama najbliže tebi pa te pitaju koliko ima do kraja časa naširoko objašnjavaš da ti sat ne radi pa da su te zato i poslali u ćošak, jer se nastavnica onda jedanput više naljuti
cassiopeia cassiopeia 21:11 18.11.2013

Re: ...

reanimator
Obojici prva opomena pred prvo upozorenje na ban


Cccc, mnogo si ti neozbiljan.
freehand freehand 21:31 18.11.2013

Re: ...

To spada u matematiku i fiziku i crta se lenjirom

Mi smo crtali olovkom u svesci i kredom po tabli.
Pored matematike i fizike spadalo je i u vaspitanje.
A sem kao osmatračnica služilo i kao samica.
zilikaka zilikaka 21:37 18.11.2013

Re: ...

...privlaci najbolju ekipu...

Ja tebi serdare, ti meni vojvodo...
zilikaka zilikaka 21:49 18.11.2013

Re: ...

E, stvarno, šta su to uglovi?

to ti je ono po ćoškovima sobe. a kad se zabuljiš u njega, zove se još i ugao gledanja

Postoji i drugačije gledište.

Može biti i ocena opšteg stanja.
Znaš ono kad se kaže da neko nije u vinkl.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 03:44 19.11.2013

ubre

a što se tiče "višestrukosti uglova gledanja"


ovo ima veze sa seksom, trouglovi i te munje

taube taube 09:48 19.11.2013

Re: ...

Hvala mnogo na uvodnoj reci
taube taube 09:50 19.11.2013

Re: ...

preporučio

hvala docsumann
taube taube 09:51 19.11.2013

Re: ...

baš baš

tvoj nacin komentarisanja pocinje da mi se svidja bas bas, mislim da si bas bas toll toll
taube taube 09:56 19.11.2013

Re: ...

kod nas mnogi ne znaju ni šta su uglovi,

Ovo je , nazalost, tacno ! Lose stvari na ovom svetu ne prouzrokuju oni sto kazu sve sto znaju, nego oni koji kazu vise nego sto znaju.
" znanje govori, neznanje urlice " - e, to je vec problem
taube taube 09:57 19.11.2013

Re: ...

"Sažaljenje se dobiva besplatno, zavist treba zaraditi."

Svidja mi se ovaj citat.
taube taube 09:59 19.11.2013

Re: ...

Pored matematike i fizike spadalo je i u vaspitanje.
A sem kao osmatračnica služilo i kao samica

A, i kao odlican ugao gledanja
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 10:32 19.11.2013

nije lako biti auslender

ovde jedna dama govori o ozbiljnim stvarima...


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:38 19.11.2013

Re: ...

alselone
Taube je cica koja privlaci najbolju ekipu na njene blogove.


Moju pažnju, još u ptpalublju, je privukla ovim svojim blogom.
taube taube 11:39 19.11.2013

Re: ...

Može biti i ocena opšteg stanja.
Znaš ono kad se kaže da neko nije u vinkl

Slazem se, bas ta odrednica nije u vinklu mogla bi da bude odrednica opsteg stanja.
taube taube 11:43 19.11.2013

Re: ...

Moju pažnju, još u ptpalublju, je privukla ovim svojim blogom.

Jao, divno sto se toga secate taj blog sam posvetila svim tim sedokosim macanima ala Dzordz Kluni koji odbijaju da ostare. Divim im se
alselone alselone 12:04 19.11.2013

Re: ...

Taubice, zlato, cini li se to meni ili gresim ako kazem da seks ima jako veliki uticaj na izbor tema i formiranje stavova kod tebe?
taube taube 12:50 19.11.2013

Re: ...

Taubice, zlato, cini li se to meni ili gresim ako kazem da seks ima jako veliki uticaj na izbor tema i formiranje stavova kod tebe?

Lonelschitju, dragi, odakle ti to ?
taube taube 14:05 19.11.2013

Re: nije lako biti auslender

Nije lako biti stranac ni u svojoj zemlji, a kamoli u tudjoj

Sve je u (ne)razumevanju, i u (ne)trudu.
Ako ste posveceni, neceti ni biti svesni da ste neosetno poceli da mislite na stranom jeziku, i da taj strani jezik, vise i nije tako stran; i cak je lep, i pored svih kritika da je grub i da ima onedugackereci
Ne znam jel Vam poznat ovaj video

bubamarac bubamarac 22:54 19.11.2013

Re: ...


taube
"Sažaljenje se dobiva besplatno, zavist treba zaraditi."

Svidja mi se ovaj citat.


Lose stvari na ovom svetu ne prouzrokuju oni sto kazu sve sto znaju, nego oni koji kazu vise nego sto znaju.

I meni ovaj, mada ga ne stavi medju navodnike.
taube taube 09:23 20.11.2013

Re: ...

meni ovaj, mada ga ne stavi medju navodnike.

" Lose stvari na ovom svetu ne prouzrokuju oni sto kazu sve sto znaju, nego oni koji kazu vise nego sto znaju. "

u pravu ste, oprostite, omaklo se,

mene je ucenje vodilo uvek ka nekom znanju, a sad uvidjam da je trebalo mnogo vise da me vodi ka delanju, radu i sl. to je veliki problem i rupa u srpskom obrazovanju - suvise nepotrebnog znanja, a totalna neobucenost za delanje
mariopan mariopan 20:33 20.11.2013

Re: ubre

Vesna Knežević Ćosić
a što se tiče "višestrukosti uglova gledanja"


ovo ima veze sa seksom, trouglovi i te munje


Vesna Knežević Ćosić
a što se tiče "višestrukosti uglova gledanja"


ovo ima veze sa seksom, trouglovi i te munje


Ја само зато читам даље, чекам да почне нешто конкретно и да се ради.
Ова екипа само много прича, неће ту бити сеха, нема шансе.
zilikaka zilikaka 21:08 20.11.2013

Re: ubre

Ова екипа само много прича, неће ту бити сеха, нема шансе.


Sva sreća, pa nam kuća vodi računa o informisanju u toj oblasti.

Evo, ja da sam juče umrla, ne bih znala kakvi su muškarci koji gledaju druge muškarce po filmovima...a o pingvinkama da i ne govorimo.
taube taube 22:41 20.11.2013

Re: ubre

неће ту бити сеха, нема шансе

ali bice prica o ljubavi, evo vam jedne

kneginja julija ovako nas je okarakterisala : " srbi sve sto najbolje imaju niti paze, niti cuvaju, proslost svoju dobro ne poznaju, o buducnosti malo misle "

bas nas je " procitala " , a knez Mihailo ju je voleo uprkos protivljenju kneza Milosa jer je bila strankinja, ah ta ljubav
taube taube 22:44 20.11.2013

Re: ubre

zilikaka
Ова екипа само много прича, неће ту бити сеха, нема шансе.Sva sreća, pa nam kuća vodi računa o informisanju u toj oblasti. Evo, ja da sam juče umrla, ne bih znala kakvi su muškarci koji gledaju druge muškarce po filmovima...a o pingvinkama da i ne govorimo.

ijuuuu, ni ja ovo nisam znala, kakve li jos tajne kriju ti muskarci ?
mariopan mariopan 14:21 24.11.2013

Re: ubre

taube
неће ту бити сеха, нема шансе

ali bice prica o ljubavi, evo vam jedne

kneginja julija ovako nas je okarakterisala : " srbi sve sto najbolje imaju niti paze, niti cuvaju, proslost svoju dobro ne poznaju, o buducnosti malo misle "

bas nas je " procitala " , a knez Mihailo ju je voleo uprkos protivljenju kneza Milosa jer je bila strankinja, ah ta ljubav

Njaoooo
mariopan mariopan 14:22 24.11.2013

Re: ubre

zilikaka
Ова екипа само много прича, неће ту бити сеха, нема шансе.


Sva sreća, pa nam kuća vodi računa o informisanju u toj oblasti.

Evo, ja da sam juče umrla, ne bih znala kakvi su muškarci koji gledaju druge muškarce po filmovima...a o pingvinkama da i ne govorimo.

Jao, pssst, i ja gledam druge žene po filmovima, jel mi fali nešto?
Unfuckable Unfuckable 20:15 18.11.2013

mali račundžija - Rešivoje

...ove iznad garant brišu, dakle - prvi!
a sad...na čitanje!
taube taube 10:01 19.11.2013

Re: mali račundžija - Rešivoje

ove iznad garant brišu, dakle - prvi!
a sad...na čitanje!

ja rekoh i ponovicu da si toll toll
niccolo niccolo 20:20 18.11.2013

Konstruktivan predlog

'aj da banujemo Reanimatora pa da divljamo po njegovom blogu
stefan.hauzer stefan.hauzer 00:42 19.11.2013

Re: Konstruktivan predlog

Ooo ooo


(prijavio sam moderatoru,možda uspe)
mariopan mariopan 20:35 20.11.2013

Re: Konstruktivan predlog

niccolo
'aj da banujemo Reanimatora pa da divljamo po njegovom blogu

AlexDunja AlexDunja 20:21 18.11.2013

otkad ti

objavljuješ dugačke blogove?

si pročito ?
ili je
ooo ooo
reanimator reanimator 20:25 18.11.2013

Re: otkad ti

otkad ti
objavljuješ dugačke blogove?

Od kad je taube nagovestila autorski potencijal, pa reko', da pomognem
taube taube 10:04 19.11.2013

Re: otkad ti

Od kad je taube nagovestila autorski potencijal, pa reko', da pomognem

i nagovestila, i lagano ide ka cilju “S ciljem pred ocima i najsporiji napreduju brze nego oni najbrzi bez cilja!”
freehand freehand 20:31 18.11.2013

Narode i države

... ne spaja i razdvaja istorija, nego ekonomija.

A sad nek me banuje dušmanin za trolovanje trola!





taube taube 10:05 19.11.2013

Re: Narode i države

nego ekonomija

taman posla da te banuju, delimicno si u pravu

mislim da na ovom blogu nece biti banovanja, vlada neka mirnija atmosfera, prilicno je opusteno, i svi smo smireniji, uspeli smo svi zajedno; eto sirovi balkanci raznoraznih orijentacija raspravljaju blagim tonom s jednom sirovom balkankom panevropske kulturoloske orijentacije, cool srecna sam
hajkula1 hajkula1 23:17 19.11.2013

Re: Narode i države

freehand
... ne spaja i razdvaja istorija, nego ekonomija.

A sad nek me banuje dušmanin za trolovanje trola!




Htedoh da napišem interes, ali može i tako.
docsumann docsumann 20:32 18.11.2013

e, ovo

Percepcija '' drugog '' i veza izmedju „ drugoga „ i „ sebe '' ( ili grupe ) u srcu je multiperspektivnosti tj. Visestrukosti uglova gledanja.Da bi se svaki ugao gledanja mogao razumeti, neophodno ga je kontekstualizovati.


je princip, kojeg i sam pokušavam da se držim. samo ja to zovem, prosto, deMIzacija

freehand freehand 20:36 18.11.2013

Re: e, ovo

docsumann
Percepcija '' drugog '' i veza izmedju „ drugoga „ i „ sebe '' ( ili grupe ) u srcu je multiperspektivnosti tj. Visestrukosti uglova gledanja.Da bi se svaki ugao gledanja mogao razumeti, neophodno ga je kontekstualizovati.


je princip, koga i sam pokušavam da se držim. samo ja to zovem, prosto, deMIzacija


Tićenamka'eš?!
docsumann docsumann 20:41 18.11.2013

Re: e, ovo

freehand
docsumann
Percepcija '' drugog '' i veza izmedju „ drugoga „ i „ sebe '' ( ili grupe ) u srcu je multiperspektivnosti tj. Visestrukosti uglova gledanja.Da bi se svaki ugao gledanja mogao razumeti, neophodno ga je kontekstualizovati.


je princip, koga i sam pokušavam da se držim. samo ja to zovem, prosto, deMIzacija


Tićenamka'eš?!


ha, eto te - skrivaš se iza kolektiviteta
taube taube 11:53 19.11.2013

Re: e, ovo

deMIzacija

Moze i tako da se kaze. Razlika u tome kako vidite sebe i kako vas vide drugi ne nastaje zbog egocentrizma, već jednostavno svi imamo neku vrstu slepih tačaka u percepciji.

Deo neslaganja potiče i iz okolnosti da vi neke uvide nemate kada formirate sliku o sebi: u nekim situacijama drugi vide detalje koji vama promiču, na primer da se mrštite dok slušate nekoga ili da sa visine razgovarate sa ljudima.

Koliko dobro razumemo sami sebe od velikog je značaja dok se krećemo kroz socijalnu stvarnost.

U nekim slučajevima sebe odlično poznajemo, ali ponekad smo toliko pristrasni u želji da sebe vidimo u boljoj svetlosti da praktično postajemo stranci sami sebi. Ako generišemo tuđa mišljenja o nama, možemo bolje da shvatimo kakav utisak ostavljamo na druge. Samo ako imamo tačnu sliku o sebi možemo biti sigurni da šaljemo dobre signale. U neku ruku prvi korak u razumevanju sebe jeste da nas drugi razumeju.

Kako da se probijemo kroz maglu percepcije i naučimo da sebe i druge vidimo jasnije? Ja ovo, priznajem, jos uvek ucim Taj proces bih nazvala Spiglajn, Spiglajn reci mi, reci mi..istinu, ovaj put
Jukie Jukie 20:41 18.11.2013

Istorija kao školski predmet

Mislim da je istorija u školama kao praćenje neke serije-pantljičare (npr. Očajne domaćice). Svi se stalno svađaju sa svima, pa se mire pa postoje savezi a postoje i neka labava primirja gde svi čekaju da savezniku zabodu nož u leđa.

E onda ti dobiješ udžbenik i treba po datumima (epizodama) da nabubačiš ko se kada sa kim borio i gde, ko je pobedio, koji sporazum je potpisan, itd. itd. Npr. ovo primirje koje se nekidan obeležavalo je važan datum u nivou poslednje epizode u jednoj sezoni pa se tu dešavao rasplet.

I ti onda sediš, sa trinaest leta starosti, satima pred knjigom bubačeći na kom minutu koje epizode se šta desilo (npr. 1435), što uopšte nije važno, važno je samo par scena iz cele epizode, to je ono što ljudi prepričavaju sutradan posle gledanja, ne ceo scenario po minutama.

I recimo da dobiješ neku ocenu, i taman da daneš dušom ali ne lezi vraže evo nove lekcije na šest strana telefonskog imenika (sledeća sezona) i onda opet jovo nanovo, a ne bojte se, ima dovoljno sezona da četiri godine osnovne škole na pokretnoj traci bubačiš minute i epizode kada je Dženi napokon krenula da čupa Melisu za kosu.

Na svu sreću neka dobra duša izmisli Viasat History pa sam pod stare dane napokon saznao kako su neki od tih ljudi stvarno živeli.
cassiopeia cassiopeia 20:53 18.11.2013

Re: Istorija kao školski predmet

Na svu sreću neka dobra duša izmisli Viasat History pa sam pod stare dane napokon saznao kako su neki od tih ljudi stvarno živeli.


Jukie ti si moj heroj
iqiqiq iqiqiq 21:14 18.11.2013

Re: Istorija kao školski predmet

Jukie


Tako sam i ja doživljavala istoriju dok ćerka nije imala sjajnog nastavnika pa mi je uvek prepričavala lekcije i ja shvatila čemu istorija služi.

Meni je zaista u tim godinama delovalo strašno jer se samo o ratovima učilo...
angie01 angie01 23:22 18.11.2013

Re: Istorija kao školski predmet

što uopšte nije važno, važno je samo par scena iz cele epizode, to je ono što ljudi prepričavaju sutradan posle gledanja, ne ceo scenario po minutama.


jukie, majstore-kada bi ovi somovi sto pisu udzbenike, konacno shvatili da je to poanta, umesto onog njihovog haoticnog prepisivackog filovanja- svi bi znali istoriju, jer su lekcije upravo to, price iz serije o nastanku i razvoju ljdskog drustva, o dogadjajima kroz vreme, o uzrocima i posledicama i glavnim likovima koji su na njih uticali.
taube taube 10:09 19.11.2013

Re: Istorija kao školski predmet

da nabubačiš ko se kada sa kim borio i gde, ko je pobedio, koji sporazum je potpisan, itd. itd.

Jeste prilicno zakukuljena, i zamumuljena ali najlepsa nauka

Ja volim da kazem da je istorija ono sto nisu bas odmah hteli da nam kazu.

inace..ich bin in Clio verliebt
taube taube 11:17 19.11.2013

Re: Istorija kao školski predmet

kada bi ovi somovi sto pisu udzbenike, konacno shvatili da je to poanta, umesto onog njihovog haoticnog prepisivackog filovanja- svi bi znali istoriju, jer su lekcije upravo to, price iz serije o nastanku i razvoju ljdskog drustva, o dogadjajima kroz vreme, o uzrocima i posledicama i glavnim likovima koji su na njih uticali.

Slazem se. Predavala sam u Srbiji neko vreme, zahtevala sam da ucenici znaju samo najnuznije i da odgovaraju kratko. Naisla sam na ogromnu netrpeljivost i otpor kod direktorke i pedagoga. Ubedjivali su me da deca moraju da znaju sve sto pise u knjizi. Borila sam se za ono sto ja smatram ispravnim - da znaju samo tih par sustinskih scena jer na kraju samo to ostaje u secanju. Deca su me volela. Direktorka, pedagog i vecina kolega bas i nisu. Eto, tako sam se " provela " pokusavajuci da casove istorije osmislim na bolji nacin i lekcije skratim.

To je jedan veliki problem u srpskom obrazovanju - preopsirnost lekcija koje daju neupotrebljivo znanje. O tome je divno napisao Borislav Pekic: " Dolazim do jeretičkog uverenja da građanski poraz lezi u pogrešno orijentisanom obrazovanju.
Umesto da nas uče kako se stiče profit, plodonosno organizuje kapital, kako se unapređuje proizvodnja i ekonomska snaga zemlje, tera uspešna trgovina i, njoj za volju, nečasna politika, učili su nas kako se, kroz “Panurgijev veličanstveni nakurnjak Kosova i 27. marta” pravi neuspela istorija.
Nisu nas naučili da branimo sebe, nego kako ćemo, braneći druge, misliti da branimo sebe.
Učili su nas da se ponosimo svojim porazima, a da podrazumevamo svoje pobede. Učili su nas hrabrosti koju nismo pokazali, a ne pameti koju, jer je nismo naučili, nismo ni mogli pokazati.
Nisu nas vaspitavali za ljude koji će biti savremenici Armstronga, odgajili su nas za ispisnike Čučuk-Stane. Našom genetskom manufakturom nisu vladale isključivo dve mustre ili matrice, račundžijski prepredena romejska i duševno neuračunljiva slovenska.
Raspolagali smo i mutantima. Na primer, eksplozivan bućkuriš cincarske gurbetske upornosti i srpskog endemskog mesečarstva. "
alselone alselone 20:46 18.11.2013

Ja posle poslednjeg taubicinog bloga

- Isteklo je 7 dana, ne moze vise da se komentarise. Sta ima za jelo?

docsumann docsumann 20:50 18.11.2013

Re: Ja posle poslednjeg taubicinog bloga

što je dobar deminutivčiČ, taubica ... višeznačan
cassiopeia cassiopeia 20:54 18.11.2013

Re: Ja posle poslednjeg taubicinog bloga

alselone
Sta ima za jelo?


Gulaš od bundeve i mlevenog mesa


p.s. ne'š se ti ovde najesti
Jukie Jukie 20:59 18.11.2013

Re: Ja posle poslednjeg taubicinog bloga

Ja sam jeo neku "musaku" ? U suštini nabediš mamu da umesto zavijanja sarmi ( "mrzim da jedem ove debele listove, može li to nekako da se isitni..." ) isecka sitno kupus pa stavi red kupusa, red mesa sa pirinčem, opet red kupusa, i na kraju se ispostavi da se kupus sav skupio i da se odozgo i odozdo nalazi tanak sloj kupusa a u sredini vrlo ukusan mitlof sa pirinčem (i izdašan, što znači da mi je ostalo i za treći dan)
Colin_bgd Colin_bgd 21:04 18.11.2013

Re: Ja posle poslednjeg taubicinog bloga

U suštini nabediš mamu...

I posle se pitamo zasto Srbija odlazi u ropotarnicu...
cassiopeia cassiopeia 21:06 18.11.2013

Re: Ja posle poslednjeg taubicinog bloga

Jukie
Ja sam jeo neku "musaku" ? U suštini nabediš mamu da umesto zavijanja sarmi ( "mrzim da jedem ove debele listove, može li to nekako da se isitni..." ) isecka sitno kupus pa stavi red kupusa, red mesa sa pirinčem, opet red kupusa, i na kraju se ispostavi da se kupus sav skupio i da se odozgo i odozdo nalazi tanak sloj kupusa a u sredini vrlo ukusan mitlof sa pirinčem (i izdašan, što znači da mi je ostalo i za treći dan)


Ovo ti je super ideja. Ionako ne volim da zavijam sarme.
jedan.kub jedan.kub 00:51 19.11.2013

Re: Ja posle poslednjeg taubicinog bloga

Neko ko je dobronameran i iskren, a zeli da razume logiku nelogicnosti istorije valjalo bi da zna : nije neophodno ( niti uobicajeno) da postoji jedna tacna verzija nekog istorijskog dogadjaja.


Zanima me da li i šta li postoji od dokumentacije što bi se moglu upotrebiti kao istorijski podatci iz vremena 90-ih, kad je srpski politički vrh negirao da ratuje u komšiluku i kada su se naredbe zbog toga prenosile uglavnom usmeno.

Imam Istoriju Srba o Jirečeka iz 23-e godine gde za svaku tvrdnju navodi iz kog arhiva, iz koje godine, sa koje stranice je podatak uzet.

Mislim da će nam istorija 90-ih ličiti zauvek na crnu rupu iz svemira i biti predmet mnogih nesporazuma u budućnosti.

taube taube 10:13 19.11.2013

Re: Ja posle poslednjeg taubicinog bloga

Imam Istoriju Srba o Jirečeka iz 23-e godine gde za svaku tvrdnju navodi iz kog arhiva, iz koje godine, sa koje stranice je podatak uzet.

E, ta Jirecekova istorija je pravo blago, i primer svima kako se pise istorija. Jirecek je to uradio na metodoloski ispravan nacin, jer svako moze da proveri da li je istina ono sto je napisao.
taube taube 11:07 19.11.2013

Re: Ja posle poslednjeg taubicinog bloga

Sta ima za jelo


kod mene danas klöße u.rotkohl, ne zham da li bi ti se svidelo, kad sam prvi put probala mislila sam da je ukus, najblaze receno - cudan, a sad jedem bar 2 puta nedeljno jer zaista schmeckt gut, na sve se covek navikne
omega68 omega68 21:56 19.11.2013

Re: Ja posle poslednjeg taubicinog bloga

E, ta Jirecekova istorija je pravo blago, i primer svima kako se pise istorija. Jirecek je to uradio na metodoloski ispravan nacin, jer svako moze da proveri da li je istina ono sto je napisao.

NE MOGU DA VERUJEM

Константин Јиречек (један од носилаца берлилнско-бечке историографске
школе) - за име: Словен, наводи да то име, за тај народ није било у употреби пре шестог века (после Христа). A до VI века, под тим именом (Словени)
"код суседа на западу и на југа свуда je познато".На истој страници К. Јиречек бележи:
"Словени нису никад употребљавали ово име чије порекло и значење није познато".
Према овим недвосмисленим наводима, име Словени, према К.Јиречеку, није старије од шестог века (после Христа). To опет намеће закључак, ако се тај народ досељавао током петог века на Балкан - није могао доћи под именом Словени.
Дакле, Словени - нити je το старо име, те нема ни: Старих Словена, Древних и било каквих у том смислу. К. Јиречек, сам увиђајући сву ту нелогичност, доноси потом мишљење Добровског и Шафарика: "да je некада име Срба било заједничко име свију Словена".
Али К. Јиречек, разумљиво, ову оправдану научну тврдњу, доводи под сумњу.
Зачуђујуће je да К. Јиречек не помиње још раније присуство имена Словени, преко: Sclaviniae, код великог картографа Клаудија Птоломеја (II век после Христа). Према садашњим научним схватањима, име: Словен не помиње се пре
времена Клаудија Птоломеја. Ето, уз још та четири века неке прошлости Словена, пре тога их нема. Нити je могуће говорити ο некој њиховој, словенској пра-давности.
Но, Клаудије Птоломеј, изразито помиње Србе и њихове Србице, било као имена градова или река. Код римских историографа, као Плинија Старијег (23-79), такође се само наводе Срби.
Разумљиво, Словена још нема
. Kao ни код римског картографа Помпонија Меле (I век после Христа), који такође документује постојање Срба.
Херодот (484-425), не улазећи овде у расправу o различитим именима за Србе, директно наводи: српско језеро код египатског града Пелусија, према Синају - "Сербонијско језеро".
Документују га: Аристотел и Диодор Сикулски.
На Синају и данас постоје стари српски топоними: планине - Србија и Банат; и реке - Мирна и Вировита. Амијан Маркелин (IV век после Христа), помиње српске планине у пределу Карпата, данас ердељски "monies Serrorum".
Позната Ксантос стела из Ликије, датирана je 2.800. године пре Христа, писана je на српском језику. Страбон (63. пре Христа - 24. после Христа)
наводи кад су Хелени дошли у те пределе југозапада Мале Азије, око XVI-XV века, затекли су име реке: Србица, име града: Срб - које су они
заменили са Ксантос (како се и данас зову тај град и река). Ова грчка реч ксантос значи: плав, смеђ.
Исто име и за тројанску реку Скамандар (Србица = Ксантос).
На овом месту, поводом овог навођења, треба још појаснити. Античка област Ликија, према свом имену, ипак нема никакву лексичку основу у грчком језику. Док српским језиком добија своје пуно значење и оправдање.
На Балкану, у Крајини (данас Хрватска), познат je градић Срб на Уни, у области Лике.Раније се Уна, пре тог свог латинског имена (Једна,
Јединствена), звала: Србица. Отуд Срб на Србици.
Да ли he временом Хрвати променити име граду, јер им смета све српско - могуће je!
Ho, остаје - област се зове српска Лика, Личани. У истом смислу, истим именима
обележавана je и југозападна малоазијска, анадолска област, једино Грци су тој Лици додали: ија (као такву, бележи je Херодот). У тој Лици, река се звала Србица, град Срб. У Крајини исто (балканској). Који од ова два географска топонима претходи другом - за сада то je немогуће утврдити.Али, да би то у оба случаја била случајност -то je сувише, чак и од злонамерних...
...Јер, све што he се документовано износити o стварној прошлости Срба - све je το далеко испред наводне, официјелне историографске теорије берлинско-
бечке школе, пре тог зацртаног: петог - седмог века.
У тим вековима, та школа je разврстала некакве сеобе Старих Словена на Балкан, па се тек потом - појављују Срби.



Eto Vam ga Jireček
Biljana 77 Biljana 77 10:39 20.11.2013

o

Sudar titana.
taube taube 13:39 20.11.2013

Re: o

Sudar titana





mada bi tacniji opis bio sudar istine i poluistine ili sudar istine i neistine.



istinu reci lako je kao igrica, istinu spoznati - prepoznati je mnogo, istinu saznati je tesko, a istinu tolerisati - najteze

fantomatsicna fantomatsicna 07:54 24.11.2013

Re: Ja posle poslednjeg taubicinog bloga

klosse ovde moram sama da pravim a volim da ih jedem.super izgledaju ove.
Nego kad smo vec kod jela i ukusa..kako to da se filozofi vrlo malo bave pitanjem hrane,ukusa i mirisa ato je svakako vazan deo coveka?
p.s Evo od mene poslednje sarme ove godine (pocelo leto):)


Recept je ovde:http://www.volimo.net.au/recipeitems/12/208/sarma
mariopan mariopan 14:28 24.11.2013

Re: Ja posle poslednjeg taubicinog bloga

cassiopeia
Jukie
Ja sam jeo neku "musaku" ? U suštini nabediš mamu da umesto zavijanja sarmi ( "mrzim da jedem ove debele listove, može li to nekako da se isitni..." ) isecka sitno kupus pa stavi red kupusa, red mesa sa pirinčem, opet red kupusa, i na kraju se ispostavi da se kupus sav skupio i da se odozgo i odozdo nalazi tanak sloj kupusa a u sredini vrlo ukusan mitlof sa pirinčem (i izdašan, što znači da mi je ostalo i za treći dan)


Ovo ti je super ideja. Ionako ne volim da zavijam sarme.


Ja tek pod stare dane naučila taj štos i to za sarmice od zelja...gde ste bili do sada?
cassiopeia cassiopeia 20:52 18.11.2013

...

Taube ti imaš živce k'o konopce

Treba pregurati 7 dana sa ekipom :))))

taube taube 12:05 19.11.2013

Re: ...

Taube ti imaš živce k'o konopce

trudim se odn. moram jer ako dozvolim ovo



onda, sto bi moji Srbi rekli - ode mast u propast
reanimator reanimator 09:35 20.11.2013

Re: ...

Taube ti imaš živce k'o konopce

Treba pregurati 7 dana sa ekipom

Taube na prkosima
taube taube 13:44 20.11.2013

Re: ...

Taube na prkosima

Taube kroz sve Scile i Haridbe, i kroz sve Odiseje do zvanja Autor!

Colin_bgd Colin_bgd 21:07 18.11.2013

Ma kakva istorija...

... sve je, u stvari, cista geografija...
cassiopeia cassiopeia 21:09 18.11.2013

Re: Ma kakva istorija...

Colin_bgd
... sve je, u stvari, cista geografija...


Banovaće te Re. Nemoj da vređaš
arianna arianna 21:12 18.11.2013

Re: Ma kakva istorija...

... sve je, u stvari, cista geografija...


da nije hemija?



toooliki uglovi
alselone alselone 21:19 18.11.2013

Re: Ma kakva istorija...

Pa kaze:
- zasto ajkule ne jedu hercegovce?
A: izumrle. Suplja glava pa ne mogu vise da zarone.
taube taube 12:10 19.11.2013

Re: Ma kakva istorija...

da nije hemija?

nije, to otprilike izgleda ovako



jako tesko, ali ipak moguce uz savitljivost ( tvrdih stavova ) i simulaciju kretanja i gledanja " onog drugog " koja pomaze razumevanje kretanja i gledanja " tog drugog "
taube taube 12:47 19.11.2013

Re: Ma kakva istorija...

toooliki uglovi

nema ih mnogo,
sadasnje iskustvo, znacaj proslosti i ocekivanja od buducnosti.

bar ne na ovoj pojednostavljenoj fotki

omega68 omega68 21:29 18.11.2013

ко хоће Швабију - ено му Швабија

*БАЛКАНАЦ''
Десанка Максимовић

Не стидим се што сам -
како ви велите -
варварин са Балкана
тла прљавштине и буре.
Чућете сад 
и код нас има неке
вама непознате културе.
Ви прво испитујете и сумњате
далеки сте и од рођених синова,
за трпезу своју не посадите
сваког туђина.
Ви можете да пијете
а да сваком не пружите
чаше вина.
А код нас су још обичаји груби
ми пуштамо сваког под своје шлеме
код нас се још и с намерником љуби,
код нас се подвизи због гостољубља чине,
код нас сваки човек има
читаво племе
пријатеља и родбине.
Ви, доиста, имате
неколико милиона Христових кипова
на сваког човека по једнога
имају га друмови и поља, апсане и школе,
а код нас, кад људи верују у Бога
у себи га носе
и тихо му се 
скоро у сну, моле.
Ви, истина, за сваки кут живота
имате справа и машина,
све сте срачунали и све знате,
изуми ваши су за дивљење,
а ми још имамо старинске алате,
али све је код нас још здраво
и природно ко глина
и умирање, и рађање и живљење.
Ви имате читаве збирке
правила и наука о слободи
о свему се код вас пише и приповеда
али ми по неписаним законима
слободно живимо
и неког природног држимо се реда
слично огњу, ветру и води.
Код вас је збиља све тачно прописано
како се једе, говори и облачи,
а ми кад говоримо, вичемо
и машемо рукама
и чорбу гласно срчемо
и у рукавицама смо
обућу носимо од свињске коже,
пуно је код нас сељачких навика и ствари
и краљевски преци наши
доиста су били говедари.
Народ нас, збиља, у гневу може да коље
руши и пали,
али ми нисмо они што смислено тлаче
ми не сматрамо да је свет цели наше поље
ми не бисмо поднели
ни урођеник прашумски да због нас плаче.
Душа је наша пространа
иако смо бројем мали.
Jaril Jaril 05:38 19.11.2013

Re: ко хоће Швабију - ено му Швабија

Народ наш, збиља, у гневу може да коље
руши и пали,




Непозната ми ова њена песма била до сад. Посрала балканца док си рек'о кекс. Генијално.
taube taube 11:10 19.11.2013

Re: ко хоће Швабију - ено му Швабија

Непозната ми ова њена песма била до сад. Посрала балканца док си рек'о кекс. Генијално

I meni nepoznata. Bas se iznenadih, negativno a volim Desankinu poeziju, najvise pesmu Jos si onaj

Sad vidimo sta se desava kad previse rodoljublja ponese coveka pa on pocne cak i ono negativno kod svog naroda da velica, i da ga predstavlja kao pozitivno.
Sepulturero Sepulturero 11:30 19.11.2013

Re: ко хоће Швабију - ено му Швабија

taube
Непозната ми ова њена песма била до сад. Посрала балканца док си рек'о кекс. Генијално

I meni nepoznata. Bas se iznenadih, negativno a volim Desankinu poeziju, najvise pesmu Jos si onaj

Sad vidimo sta se desava kad previse rodoljublja ponese coveka pa on pocne cak i ono negativno kod svog naroda da velica, i da ga predstavlja kao pozitivno.


Изгледа да ову песму нисте баш разумели...
predatortz predatortz 11:36 19.11.2013

Re: ко хоће Швабију - ено му Швабија


Изгледа да ову песму нисте баш разумели...


Ali ni reč!
Jaril Jaril 11:51 19.11.2013

Re: ко хоће Швабију - ено му Швабија

predatortz

Изгледа да ову песму нисте баш разумели...


Ali ni reč!


A зашто мислите да постоји само једно разумевање и само једно читање. Мени све време избија - иронија. Баш зато што знам њене друге песме и што у контексту њих ово звучи као - иронија.
predatortz predatortz 11:55 19.11.2013

Re: ко хоће Швабију - ено му Швабија



A зашто мислите да постоји само једно разумевање и само једно читање


Ne mislim, naprotiv... Zbog toga mi je ono što je rekla Taube zvučalo kao prilično pojednostavljeno viđenje.

A ironija? Vrca u svim pravcima...
taube taube 12:13 19.11.2013

Re: ко хоће Швабију - ено му Швабија

Изгледа да ову песму нисте баш разумели

moguce, evo, citam jos jednom, sad mi se svidja stih " mi ne bismo podneli ni urodjenik prasumski da zbog nas place " . ovo je predivan stih koji opisuje srpsku dusu, samo je pitanje koliko je od te duse jos ostalo
predatortz predatortz 12:14 19.11.2013

Re: ко хоће Швабију - ено му Швабија

ovo je predivan stih koji opisuje srpsku dusu, samo je pitanje koliko je od te duse jos ostalo


Ako je ikad takve duše i bilo...
taube taube 12:19 19.11.2013

Re: ко хоће Швабију - ено му Швабија

omega68, svidja mi se naslov vaseg komentara, ko hoce u svabiju-eno mu je, ko hoce u usa-eno mu je, ko hoce u moskvu - eno mu je, ko hoce u srbiju - eno mu je.
namece mi se jedno filozofsko pitanje-sta je to sto coveka tera da se seli? da li on mora da se odseli ( neki su bas bas morali ), ili zeli izazov ( ima i takvih ) ili zeli novo iskustvo? ima ih koji su se odselili pa se vratili u otadzbinu i postali jos veci rodoljubi, ima ih koji ce zauvek u srbiji ostati ( metar sela-amerika cela), ima i onih koji se kaju jer nisu otisli, ja postujem odluku svakog pojedinca da zivi tamo gde mu je najprijatnije, i gde je od svakog drugog pojedinca prihvacen, svako neka nadje sebi mesto pod suncem, i ne zameram nikom nista, zasto je ostao, zasto je otisao, ne zameram, i ne zamerite..
taube taube 12:34 19.11.2013

Re: ко хоће Швабију - ено му Швабија

Zbog toga mi je ono što je rekla Taube zvučalo kao prilično pojednostavljeno viđenje.

A ironija? Vrca u svim pravcima...

Pojednostavljujem, tacno je..jednostavnost se cesto povezuje sa cistotom, lepotom i jasnocom. To je i sloboda od teskoca, napora i zbunjenosti. Jedna od definicija je izostanak dvolicnosti ili biti voljan odreci se sveg pretvaranja i ega.

Ono sto se pojednostavi biva jasnije, i nema zbunjenosti. Mislim da je dobar metod.

Tacno je da ironija vrca u svim pravcima jer ima takvih koji ne daju ni 5 para ako urodjenik zbog njih zaplace. Otprilike znam i na koga je velika pesnikinja mislila, ali ne placu svi kolektivno ( kod " dobrog " naroda ) zbog muka urodjenika, i nisu svi kolektivno ravnodusni ( ovo kod onih " losih "naroda )..no.. da izbegnemo to crno-belo i da se vratimo multiperspektivnosti :) ostavimo sada,sta je pesnikinja htela reci.. pesnicke duse su pesnicke duse..
taube taube 12:57 19.11.2013

Re: ко хоће Швабију - ено му Швабија

Ako je ikad takve duše i bilo...

Bilo je, o tome pise stranac koji je Srbe voleo i naglasava sta treba da izmene ukoliko su zainteresovani za svoj opstanak.
Jaril Jaril 13:07 19.11.2013

Re: ко хоће Швабију - ено му Швабија

evo, citam jos jednom

На неко, рецимо, осмо читање, чини ми се да се у основи Десанка подсмева подели "oни" vs "ми".
taube taube 14:54 19.11.2013

Re: ко хоће Швабију - ено му Швабија

На неко, рецимо, осмо читање, чини ми се да се у основи Десанка подсмева подели "oни" vs "ми".

Bice da si u pravu. Ta podela koje se Srbi jos uvek drze, pocinje da postaje smisao postojanja Srba. Na Zapadu , naprotiv, te podele i nema.
" Mi " mislimo da su " Oni " hladni, nepismeni, glupi i ograniceni. Meni cesto kazu: " Zivis u Nemackoj, pa sta? Tu nema duse, sve je materijalno, i dosadno uredjeno. " Mi " imamo Noleta i sve sportske uspehe sto niko nema " . A, ja im kazem: " Ti glupi Nemci napravise savrsenu drzavu, i ne pada im na pamet da po ceo dan pricaju kad je Boris Beker koji turnir osvojio. " Oni " imaju licnu radost : kuda za vikend, na koju izlozbu otici i sl. a ne zamaraju se pricama jel Sebastian Vettel opet pobedio u Formuli 1. Hocu da kazem, drago je ,Nemcima kad Vettel pobedi u nekoj trci formule 1 ali to im nije smisao zivota, i ne provode dane i dane pricajuci o tome.
" Mi " smo jos u onom kolektivnom - da svi " Mi " nesto uspemo i kad svi " Mi " nesto postignemo deca ce nam biti pametnija, sve ce zene imati velike grudi i sve ce biti besplatno.
Covek mora da zna da ima svoj licni zivot koji ne zavisi od toga koja je trenutno politicka stranka na vlasti, ili za sta se zalaze aktuelna religija. Jos se delimo na cetnike i partizane, i to nam je smisao postojanja. O podeli na izdajnike i patriote da ne govorim.
Veseli me nacin na koji balkanci posmatraju svet iz tog nereda, a i taj moj licni osecaj da mogu odredjeni red, koji sam vec integrisala i asimilovala u sebe, da pokusam da prebacim na njih, a i dalje da budem kreativna.
bladerunner92 bladerunner92 15:01 19.11.2013

Re: ко хоће Швабију - ено му Швабија

taube
Hocu da kazem, drago je ,Nemcima kad Vettel pobedi u nekoj trci formule 1 ali to im nije smisao zivota, i ne provode dane i dane pricajuci o tome. " Mi " smo jos u onom kolektivnom - da svi " Mi " nesto uspemo i kad svi " Mi " nesto postignemo deca ce nam biti pametnija, sve ce zene imati velike grudi i sve ce biti besplatno.
Covek mora da zna da ima svoj licni zivot koji ne zavisi od toga koja je trenutno politicka stranka na vlasti, ili za sta se zalaze aktuelna religija. Jos se delimo na cetnike i partizane, i to nam je smisao postojanja. O podeli na izdajnike i patriote da ne govorim.


fantasticno

(btw znala sam)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana