Društvo| Planeta| Život

Immigrants, Emigrants, and Me...

Colin_bgd RSS / 05.12.2013. u 14:56

Posto mi je, po prirodi stvari, ova tema ne samo svakodnevna, nego i svakodnevno skakljiva (na mnogim nivoima, i po mnogim osnovama) odlucih da olaksam dusu i da blog opteretim svojim razmisljanjima i opservacijama o njoj... Ove (crne?) misli se nekako narocito nagomilaju u jesenjim danima kada po ostrvskim prozorima ponovo pocne da dobuje kisa (u ritmu tam-tama), dok je u glavi jos uvek svez utisak poslednje posete (jos uvek) sarenim stolicama (jos uvek naseg) najdrazeg stadiona, u stomaku se jos uvek valjaju nesvareni ostaci mlevenomesnih djakonija (Graficar, et. al.), a culo mirisa jos uvek moze da oseti miris Dunava tokom ispijanja kafe na splavovima kod hotela Jugoslavija. Kada je tesko, gotovo nemoguce, zamisliti kako bi licni i uredjeni haos zivota na ostrvu izgledao presadjen u danasnje beogradsko okruzenje, ali i kako bi imaginarijum dvadesetogodisnjeg time gap-a izgledao da se prevede u realnost ... Da ne bude zabune, sve je to na cisto akademskom nivou, apsolutno nikakva prakticno-upotrebna vrednost se ne nalazi izmedju redova, ali i to je vise nego dovoljno za potpuno nepotrebno mozganje, i izazivanje apsolutno nepozvanih potencijalnih briga...

Elem... Emigrirao sam iz necega sto se jos uvek zvalo Jugoslavija, a imigrirao sam u nesto sto se jos uvek zove Ujedinjeno Kraljevstvo Velike Britanije i Severne Irske. Jedina konstanta u svemu tome sam ja, uz pridodanu i po koju kopiju mojih gena. Pitanje iseljenja, iseljenika, i to sta smo, ko smo, gde smo (i da li JESMO uopste) je pitanje koja ne postavljamo samo mi, srpske provenijencije, nego i pripadnici ostalih naroda i narodnosti kugle zemaljske koji imaju tu nesrecu ili srecu da su se nasli da zive tamo oklen originalno nijesu. Gorak je to hleb, i sunce vas nigde ne greje tako kao sunce rodne grude, narocito ako vas put odvede severnije od nje, dok ako se ode juznije, onda ipak greje bolje. Ali, salu na stranu. Kada se jednom izmestite iz zemlje u kojoj ste odrasli, onda vas ipak, po prirodi stvari (ili je to samo moja profesionalna deformacija) malo golicaju pitanja ne "sta bi bilo kad bi bilo", nego "kako se sve ovo odrazilo na mene" u odnosu na onog mene koji bi postojao da sam ostao. Eksperimentalna potvrda bilo kakvog zakljucka je nemoguca, jer niti je moguce vratiti se unazad u vreme, a povratak u prostor iako je moguc, je ipak povratak u neki drugi prostor, pa mu se to na kraju svede na istu, nemogucu misiju.

Pri tom, ovde ne mislim da se bavim pitanjima tipa, zakon, drzava, drustvo (ovde bolje, tamo gore, i/ili obrnuto), niti sa finansijskom tackom gledista, koja jeste bolja ako poredim sa onim sto bih zaradjivao u Srbiji da sam ostao i bavio se istim poslom kojim se bavim ovde sada, ali ko moze da garantuje da se u Srbiji ne bih bavio necim drugim sto bi mi finansijski bilo unosnije od onoga sto radim trenutno ovde (mislim, ljudi se tamo prikacuju i otkacuju od stranaka na vlasti, koje se hvalabogu menjaju na istoj, brze nego sto se vezuju i odvezuju u kolima...). A mozda da sam stvarno bio takvih, stranackih, naklonosti ni ovde ne bih radio ono cime se zaista i bavim...

Svejedno, nista od toga nije u pitanju. U pitanju je samo pitanje koje me ne toliko muci koliko intrigira, a to je "odakle sam, sada, ja?". Jer, pazite, kad dodjem jednom, dvaput godisnje u Beograd, osecam se kao da nikad nisam ni odlazio, kao da sam svih tih dvadesetak godina proveo na uscu dveju reka... Medjutim, isti osecaj imam kada se avion koji je poleteo sa beogradskog aerodroma "Nikola Tesla" spusti na Heathrow ili Luton. Kad se otvore vrata terminala i zamirise onaj tako specificni miris britanskog benzina i dizela, ili kada se kupi sendvic u M&S radnjici na aerodromu. I povratak u Englesku apsolutno jeste povratak kuci. Koji osecaj je tacniji, verniji, iskreniji? Oba podjednako, naravno. Sto znaci ili da sam ja udvojena (da ne kazem blago sizofrena) licnost, ili licnost kao takva, na kraju krajeva ipak nema nikakve veze ni sa rodjenjem, ni sa nacijom, ni sa nasledjem, niti tradicijom. Srbin sam, govorim srpski, znam stvari iz Begisa, ali u isto vreme znam stvari iz Podlondonlja, Londona, i okoline... Kad se nadjem u svom engleskom drustvu, niti se osecam kao stanac, niti me drugi dozivljavaju kao stranca (I hope...). Nisam se dao getoizirati, a to je mozda i jedini, dovoljni i neophodni uslov da ostanete otvorenog uma i sirokog srca za novu sredinu, a u isto vreme i verni originalnom sebi. Pateticno zvuci, ali deluje, sto bi rekli. Znam "nase" ljude koji isto tako lepo plivaju po novoj sredini bez mnogo (bez uopste je, ipak, nemoguce) nostalgicnog mucenja, dok takodje znam isto "nase" ljude koje to sto nemaju vise gde da se vrate (u smislu da su svesni da se realni povratak nikako ne bi poklopio sa slikom povratka koja je stvorena u njihovoj glavi) muci, razjeda, rastace, dezorijentise, u ponekim slucajevima skoro i u potpunosti. Tamni vilajet...

Pre par meseci smo gledali kvalifikacionu utakmicu Engleska - Poljska na Wembley-ju. Engleski "FSS" je poljacima dao tri puta vise karata nego sto im po FIFA pravilima pripada, 20,000 poljaka (lokalnih, da ne bude zabune) je bodrilo svoju (poljsku, da ne bude zabune) reprezentaciju freneticno, i na kraju su otisli u iste ulice, iza istog coska, u iste pabove da popiju pivo sa englezima (lokalnim, da ne bude zabune). Cija je onda ovo zemlja? Koji smo mi ljudi, kada se, uglavnom, tako lako snalazimo u "stranim" uslovima? Da li nam je to urezano u gene jos od dana kada smo se iz Afrike sirili planetom, ili je bliza istini pretpostavka da je ceo svet, u stvari, isti, da ne postoje "strani" uslovi, samo losi ljudi, tj. ljudi koji lose tretiraju druge ljude, i da je jedini nacin da se nigde ne osecate kao stranac, ili da ne budete tretirani kao stranac je da se nigde ne ponasate kao jedan. To ne znaci da treba biti veci englez od engleza, to samo znaci da treba bez otpora sebe otvoriti i dopustiti da vas nova sredina menja, i istovremeno ne pretvarati se i ne lagati samog sebe da je moguce proci kroz ceo taj migracioni proces, a ostati drzavno-nacionalno-kulturoloski-tradicionalisticki-jezicki-emotivno-genetski nepromenjen. S tom napomenom, da isto kao i zakon gravitacije, i vi cete menjati sredinu u koju ste dosli, ali u kolikoj meri ce biti ta uzajamna promena iskljucivo zavisi od odnosa velicine dveju masa... Verovatno zato smo svi mi imigranti tako skloni gojenju...

No, na kraju krajeva diskontinuitet postojanja se definitivno dogodi. Kao kad se oplodjena jajna celija iz nekog razloga razdvoji i nastavi paralelno samoj sebi da postoji, u duplikatu. Emi/imi-gracija od vas na kraju napravi sopstvenog blizanca, i s jedne strane ste sretni jer su vam iskustva duplirana, ali sa druge uvek postoji (pod)pitanje da li kao nus-proizvod niste dobili samca. U mom slucaju, jury is still out, ocigledno... ... ... ...  ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... No it is not. What are you talking about!... Pusti me na miru covece, vidis da pokusavam da pisem MOJ blog... I will give you YOUR blog, how is it that you say it in YOUR language: "po picci"... Cuti, bre, covece vise... You will not tell me what to do... Hocu i mogu, ja sam gazda!... No, I am the boss!... Ne, ja sam gazda!... (Srbin uvek mora poslednju rec... prim. gl. i odg. ur.)

 I am one...

 

 

 



Komentari (108)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Goran Vučković Goran Vučković 15:23 05.12.2013

Ako nisi već...

... i ako već nisam dosadio ovom preporukom - baci pogleda na ovo. Meni je bilo baš simpatično.
Colin_bgd Colin_bgd 15:29 05.12.2013

Re: Ako nisi već...

Goran Vučković
... i ako već nisam dosadio ovom preporukom - baci pogleda na ovo. Meni je bilo baš simpatično.

Nisam video ovaj clanak pre. Ali to je tako tipicno, kad pitaju odakle si, ja stvarno ne znam sta da kazem nakon 20 godina tamo i 20 godina 'vamo... I to ne da ne znam sta da kazem "njima" nego ni samom sebi...
tadejus tadejus 15:33 05.12.2013

Re: Ako nisi već...

Colin_bgd

Ali to je tako tipicno, kad pitaju odakle si, ja stvarno ne znam sta da kazem nakon 20 godina tamo i 20 godina 'vamo... I to ne da ne znam sta da kazem "njima" nego ni samom sebi...


ah pa mozes uvijek reci iz p. materine, to ti ne mogu osporiti
vishnja92 vishnja92 15:40 05.12.2013

Re: Ako nisi već...

Colin_bgd Colin_bgd 15:47 05.12.2013

Re: Ako nisi već...

tadejus
Colin_bgd

Ali to je tako tipicno, kad pitaju odakle si, ja stvarno ne znam sta da kazem nakon 20 godina tamo i 20 godina 'vamo... I to ne da ne znam sta da kazem "njima" nego ni samom sebi...


ah pa mozes uvijek reci iz p. materine, to ti ne mogu osporiti

Ne pitaju to ljudi radi osporavanja bilo cega ili iz pakosti, zato im i ne treba uzimati za zlo...
Goran Vučković Goran Vučković 15:48 05.12.2013

Re: Ako nisi već...


Nisam video ovaj clanak pre. Ali to je tako tipicno, kad pitaju odakle si, ja stvarno ne znam sta da kazem nakon 20 godina tamo i 20 godina 'vamo... I to ne da ne znam sta da kazem "njima" nego ni samom sebi...

Mislio sam pre svega na Jangovu knjigu za koju je članak recenzija - izvinjavam se zbog nepreciznosti...
vishnja92 vishnja92 15:50 05.12.2013

Re: Ako nisi već...

kad pitaju odakle si, ja stvarno ne znam sta da kazem

pa to je lepo :)
Colin_bgd Colin_bgd 15:52 05.12.2013

Re: Ako nisi već...

Goran Vučković

Nisam video ovaj clanak pre. Ali to je tako tipicno, kad pitaju odakle si, ja stvarno ne znam sta da kazem nakon 20 godina tamo i 20 godina 'vamo... I to ne da ne znam sta da kazem "njima" nego ni samom sebi...

Mislio sam pre svega na Jangovu knjigu za koju je članak recenzija - izvinjavam se zbog nepreciznosti...

Nema sta da se izvinjavas, nisam citao ni knjigu...

Pravo da ti kazem, meni je malo dosadno da citam ovakve (i slicne principski, ne na istu temu necessarily) knjige. Vise volim da nadjem stvari u "pravoj" nego ovoj fast food literaturi... (izvini sad ti...)
Colin_bgd Colin_bgd 15:55 05.12.2013

Re: Ako nisi već...

vishnja92
kad pitaju odakle si, ja stvarno ne znam sta da kazem

pa to je lepo :)

Nije lepo, nego zavisi od toga koji JA je najspremniji da odgovara ili da se upusta u objasnjenja... Na kraju uvek kazem "I am Polish"...

(ne stvarno, samo se salim, a i ovo ce razumeti samo moje ostrvske "zeme"... pretpostavljam...)
tadejus tadejus 15:57 05.12.2013

Re: Ako nisi već...

Colin_bgd

Ne pitaju to ljudi radi osporavanja bilo cega ili iz pakosti, zato im i ne treba uzimati za zlo...



pitaju ljudi iz raznih motiva, no dobro
zanemari crude joke
Colin_bgd Colin_bgd 16:02 05.12.2013

Re: Ako nisi već...

pitaju ljudi iz raznih motiva, no dobro

Naravno, ali pitanje je pitanje, i kao takvo validno, a odgovor je...
Goran Vučković Goran Vučković 16:35 05.12.2013

Re: Ako nisi već...

Vise volim da nadjem stvari u "pravoj" nego ovoj fast food literaturi... (izvini sad ti...)

Nema problem - š'o bi se ono reklo: ponuđen k'o počašćen
Goran Vučković Goran Vučković 16:38 05.12.2013

Re: Ako nisi već...

Na kraju uvek kazem "I am Polish"...

Kad nas porodično pitaju mi kažemo "iz Srbije" a malac "ja sam iz Danske" - tamo se rodio (i živeo prve dve godine koje je uglavnom zaboravio, bar ono što ne može da se vidi sa slika iz tog perioda)...
Spiridon Spiridon 19:05 05.12.2013

Re: Ako nisi već...

kad pitaju odakle si, ja stvarno ne znam sta da kazem


najzajebanije je kada se ponekad probudis i ne znas gde si

Posljednjih godina živim u Parizu, u desetom arondismanu, i ne bolujem od nostalgije; kad se probudim, ponekad ne znam gdje sam: čujem kako se našijenci dozivaju, a iz kola parkiranih pod mojim prozorom sa kasetofona trešti harmonika

Danilo Kis
Colin_bgd Colin_bgd 19:07 05.12.2013

Re: Ako nisi već...

kada se ponekad probudis i ne znas gde si

Nemam taj problem, dal' sto malo spavam... ko ce ga znati...
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:00 05.12.2013

Re: Ako nisi već...

Colin_Bgd
... Na kraju uvek kazem "I am Polish"...

Ovo me podseti da ja ponekad ponegde kažem "I am Dutch"... i ostanem živ.
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:23 05.12.2013

Re: Ako nisi već...

Goran Vučković
... i ako već nisam dosadio ovom preporukom - baci pogleda na ovo. Meni je bilo baš simpatično.

Colin_bgd
...Nisam video ovaj clanak pre. Ali to je tako tipicno, kad pitaju odakle si, ja stvarno ne znam sta da kazem


Ovo me podseti na Hanifa Kurejšija (Kureishi), koga rado čitam. On je svog "Budu iz predgrađa (The Buddha of Suburbia) počeo ovako:

Ime mi je Karim Amir. Po rođenju i vaspitanju sam Englez, zamalo. Mnogi misle da sam neka posebna vrsta Engleza, nova vrsta nastala ukrštanjem dve drevne istorije. Ali meni to ne smeta - Englez jesam (mada se time ne ponosim), iz predgrađa na jugu Londona...".

Ja se uvek nasmejem kad se setim onog "zamalo" (My name is Karim Amir, and I am an Englishman born and bred, almost...).
vishnja92 vishnja92 23:28 05.12.2013

Re: Ako nisi već...

ja stvarno ne znam sta da kazem


pa verovatno se svi radjamo sa karmickim, vec unapred odredjenjim, manjim ili vecim setom pitanja na koja nemamo bolji odgovor od "hoces li krace ili duze 'ne znam'?"
okej, ume da bude i davez i/ili bolno i/ili smarajuce od nabujale introspekcije, ali taj paket - ovakav ili onakav - svi imamo, a tvoj nije los.
Nije lepo, nego zavisi od toga koji JA je najspremniji da odgovara ili da se upusta u objasnjenja...

это жизнь
predatortz predatortz 10:18 06.12.2013

Re: Ako nisi već...

Ali to je tako tipicno, kad pitaju odakle si, ja stvarno ne znam sta da kazem nakon 20 godina tamo i 20 godina 'vamo...


Ja nisam menjao države, države su menjale granice, ali imam isti taj problem.

Kad idem u jedan grad preko Drine, osećam se kao da dolazim kući. Kad se vraćam za Beograd, imam isti taj osećaj.

Išao sam nakon rata i u svoj rodni grad. Kada sam se spuštao kolima ka gradu, prvi put nakon rata, čekao sam da me nešto 'spuca', neka emocija... Uđoh u grad, parkirah pred zgradu u kojoj sam do rata stanovao. Ništa. Uđoh u stan, prazan naravno, i opet ništa... Svo vreme sam čekao da me opali neka emocija.
Obavio sam što sam imao, seo u auto i vratio se. I tako u narednih nekoliko odlazaka, sve sam nešto čekao... Bilo mi to čudno, posle sam prestao da razmišljam o tome.
Colin_bgd Colin_bgd 10:21 06.12.2013

Re: Ako nisi već...

Išao sam nakon rata i u svoj rodni grad.

Ubo i onaj covek s brega poneku dobru s onim "nikad se necu vratit' u svoj rodni grad..."
predatortz predatortz 10:24 06.12.2013

Re: Ako nisi već...

Colin_bgd
Išao sam nakon rata i u svoj rodni grad.

Ubo i onaj covek s brega poneku dobru s onim "nikad se necu vratit' u svoj rodni grad..."


E, baš to! Skontao sam da grad ustvari čine ljudi. A, što rek'o Bajaga, moji su drugovi biseri rasuti po celom svetu.
Colin_bgd Colin_bgd 10:25 06.12.2013

Re: Ako nisi već...

A, što rek'o Bajaga

Dobro, bre, jel svaki blog mora da se sroza...
predatortz predatortz 10:26 06.12.2013

Re: Ako nisi već...

Colin_bgd
A, što rek'o Bajaga

Dobro, bre, jel svaki blog mora da se sroza...


Praštaj, ponele me emocije!
golubica.bg golubica.bg 17:35 06.12.2013

Re: Ako nisi već...

Colin_bgd
Nisam video ovaj clanak pre. Ali to je tako tipicno, kad pitaju odakle si, ja stvarno ne znam sta da kazem nakon 20 godina tamo i 20 godina 'vamo... I to ne da ne znam sta da kazem "njima" nego ni samom sebi...


Gde me nađe s ovim blogom... I meni se čini da sam negde između, ali se vrlo brzo prilagođavam (tek sam nekoliko godina van Srbije). To je onaj smešan momenat kad pričaš s nekim iz Srbije i pomeneš npr. "nakon što sam se vratio/la", pa ti misliš na jednu zemlju, a oni na drugu. Negde sam to već pročitala, a evo sad si i ti pomenuo: svi emigranti su pomalo podvojene ličnosti, i tu nema ničeg lošeg. Loše je ako se ne integrišeš dovoljno, ili večito sebe vidiš kao nekog ko je nit tamo nit 'vamo. Jok mori, imaš dva različita identiteta, srpski i engleski/francuski/nemački/koji god, a možda i više njih, i to je odlično!

I dakle, odakle sam ja? Zavisi ko pita i u kom kontekstu. Na konferencijama i drugim poslovnim dešavanjima sam iz Holandije, jer predstavljam Holandiju, a tu malo koga zanima moja životna priča. Ako ćaskamo, iz Srbije sam. Tu i tamo se desi pokoja komična situacija, tipa da mi se neko "domaći" u međunarodnom kontekstu obrati na engleskom, jer nije načisto da li da pretpostavlja nešto samo zbog prezimena na IĆ.

A što se steriotipa tiče, Britanci imaju fin način da pitaju šta ih zanima, posebno ako ti se boja kože ili akcenat ne uklapaju u "standard": So where are you from originally?(sa posebnim naglaskom na originally). Ne znam je li se to tebi često dešavalo? Ja sam kad sam se preselila u Britaniju upala na mestašce koje je samo po sebi vrlo šaroliko, pa se niko nije previše opterećivao time odakle sam, ali sam u razgovoru sa mnogima od običnih ljudi do istraživača koji se bave stereotipima i diskriminacijom čula to isto. I da, predstavlja poseban problem za Britance karipskog, indijskog ili kineskog porekla. Još ako neko upita Alena koji je odrastao u UK, a roditelji su mu došli iz Indije koje mu je pravo ime...

A Holanđani su pa posebna priča: po prirodi su vrlo direktni i često nesvesni kako drugi mogu da protumače njihove reči i postupke, što onda ume da dovede i do ovoga:

Colin_bgd Colin_bgd 17:42 06.12.2013

Re: Ako nisi već...

A što se steriotipa tiče, Britanci imaju fin način da pitaju šta ih zanima, posebno ako ti se boja kože ili akcenat ne uklapaju u "standard": So where are you from originally?(sa posebnim naglaskom na originally). Ne znam je li se to tebi često dešavalo? Ja sam kad sam se preselila u Britaniju upala na mestašce koje je samo po sebi vrlo šaroliko, pa se niko nije previše opterećivao time odakle sam, ali sam u razgovoru sa mnogima od običnih ljudi do istraživača koji se bave stereotipima i diskriminacijom čula to isto.

Ima toga, naravno, ali ima i onaj princip u Britaniji da gde se rodis to si. Drugim recima (za neupucene) ako se rodis u Birmingemu englez si, ako se rodis u Aberdinu skotlandjanin si, ako se rodis u Kardifu velsanin si, bez obzira na roditeljsko-genetske "predispozicije"...
taube taube 15:28 05.12.2013

a.

gde smo


u vakuumu smo,,

EDIT namirnice se vakuumiraju da bi ostale sveze,, odlaskom smo dobili na svezini,,da smo ostali istekao bi nam rok,,
princi princi 16:32 05.12.2013

Re: a.

u vakuumu smo,,

Aha. Pogotovu neki od nas.
taube taube 21:41 05.12.2013

Re: a.

Aha. Pogotovu neki od nas.

upravo tako,
zato uvek imamo pregrst , svezih ideja,,
taube taube 15:32 05.12.2013

aa,,

I povratak u Englesku apsolutno jeste povratak kuci. Koji osecaj je tacniji, verniji, iskreniji? Oba podjednako, naravno.


radost u letu tamo, i radost u letu ovamo,,

potpuno te razumem,

nismo podvojene licnosti ,, mi smo kulturoloski evropljani,,
Colin_bgd Colin_bgd 15:48 05.12.2013

Re: aa,,

nismo podvojene licnosti ,, mi smo kulturoloski evropljani,,

Na zalost, verovatno si u pravu... Lakse bi bilo da smo ovo prvo...
bolid1 bolid1 16:14 05.12.2013

Re: aa,,


radost u letu tamo, i radost u letu ovamo,,

potpuno te razumem,


+1

Mene je to spicilo u jednom od prvih dolazaka u Beograd...e, a sta ima kod kuce...cekaj, sine, a gde ti je kuca...jbg, imas dve, live with it.

Nego, Colin je negde napisao da prica da je Poljak...ja sam doziveo kod kolege na zurci da ekipa od njih 5 misli da sam Sved koji je naucio SLO...ej, slatka dva sata zajebavanja, na kraju ovaj nije mogao da izdrzi da se ne smeje, ja bi vozio do ujutru
taube taube 16:36 05.12.2013

Re: aa,,

Lakse bi bilo da smo ovo prvo

onda..budimo ovo prvo licnost je bogatija kad se udvostruci, iskustvima, znanjem, putovanjima,

svet u nama ,, mi u svetu,,svetski a opet nasi,, oopss i jeste ovo prvo
Colin_bgd Colin_bgd 16:44 05.12.2013

Re: aa,,

Nego, Colin je negde napisao da prica da je Poljak...

Ma ne stvarno, nikad to nisam uradio...
taube taube 15:39 05.12.2013

fg

To ne znaci da treba biti veci englez od engleza, to samo znaci da treba bez otpora sebe otvoriti i dopustiti da vas nova sredina menja, i istovremeno ne pretvarati se i ne lagati samog sebe da je moguce proci kroz ceo taj migracioni proces, a ostati drzavno-nacionalno-kulturoloski-tradicionalisticki-jezicki-emotivno-genetski nepromenjen. S tom napomenom, da isto kao i zakon gravitacije, i vi cete menjati sredinu u koju ste dosli, ali u kolikoj meri ce biti ta uzajamna promena iskljucivo zavisi od odnosa velicine dveju masa... Verovatno zato smo svi mi imigranti tako skloni gojenju...



Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:13 05.12.2013

Breme sećanja

Tema o kojoj pišeš, problemi koje pominješ, u socijalnoj ravni, naravno, nisu novi, ali u psihološkoj, za svakog pojedinačno, naravno, jesu.
Toplo bih preporučio roman sećanja Austerlic i pripovetke o bremenu sećanja Iseljenici, nemačkog pisca, a profesora u U.K. - W.G. Sebalda.
Colin_bgd Colin_bgd 16:53 05.12.2013

Re: Breme sećanja

Vojislav Stojković
Tema o kojoj pišeš, problemi koje pominješ, u socijalnoj ravni, naravno, nisu novi, ali u psihološkoj, za svakog pojedinačno, naravno, jesu.
Toplo bih preporučio roman sećanja Austerlic i pripovetke o bremenu sećanja Iseljenici, nemačkog pisca, a profesora u U.K. - W.G. Sebalda.

Hvala na preporuci, ne mogu da obecam da cu stici da procitam, ali cu zabeleziti u favourites za podsetnik...

Inace, sad sam procitao na linku koji si ostavio sinopsis knjige (ako se tako ono bese kaze...) i moram da priznam da ko god da ga je pisao (sinopsis, mislim...) nema pojma o cemu govori... (ovo bez da sam procitao knjigu, tako da mozda gresim...) Mislim ono "iskorenjen" covek... Pa upravo protiv takvih besmislica govori moj skromni, ali efikasni, blog...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:03 05.12.2013

Re: Breme sećanja

Žak Austerlic jeste "iskorenjen" čovek, naravno, ne svojom voljom.

Razlika između Žaka i likova iz zbirke od četiri priče "Iseljenici", je ogromna, kao uostalom i onog o čemu ti pišeš.

Međutim, tema jeste ista. I možda bi se mogla svesti pod zajednički imenitelj - "iskorenjenost".
princi princi 16:35 05.12.2013

Meni u TUĐINI najviše nedostaje

osmeh na licima ljudi, i ona srdačnost srpskog domaćina, gde svako svakog hajfajvuje na svakom uglu. I gibanica, naravno.
taube taube 16:38 05.12.2013

Re: Meni u TUĐINI najviše nedostaje

osmeh na licima ljudi, i ona srdačnost srpskog domaćina, gde svako svakog hajfajvuje na svakom uglu. I gibanica, naravno

meni plazma, ratluk, cvarci, burek, voda knjaz milos,,

i posluzenje slatkim na stolu na kojem je postavljen rusticni milje, domace isheklan,,
Goran Vučković Goran Vučković 16:40 05.12.2013

Re: Meni u TUĐINI najviše nedostaje

osmeh na licima ljudi, i ona srdačnost srpskog domaćina, gde svako svakog hajfajvuje na svakom uglu. I gibanica, naravno.

Narodnu muziku i crkvu si preskočio iz nekog razloga
princi princi 16:41 05.12.2013

Re: Meni u TUĐINI najviše nedostaje

meni plazma, ratluk, cvarci, burek, voda knjaz milos,,

i posluzenje slatkim na stolu na kojem je postavljen rusticni milje, domace isheklan,,

Sine, ovo je bot, neki ML algoritam! Nema šaje da živ čovek bude ovako precizan.
princi princi 16:42 05.12.2013

Re: Meni u TUĐINI najviše nedostaje

Narodnu muziku i crkvu si preskočio iz nekog razloga

... ali samo izvornu.

Crkvu imamo ovde u Misisogi, toronćanskoj Bataji, kad se skupimo nedeljom. St Stevan Mirotočivi. Narodnjaci su malo proredili, ali je zato Bajaga tu svako malo. Fale mi još i Osvajači.
Goran Vučković Goran Vučković 16:43 05.12.2013

Re: Meni u TUĐINI najviše nedostaje

Sine, ovo je bot, neki ML algoritam! Nema šaje da živ čovek bude ovako precizan.

Alisa u zemlji kič simbolike...
Goran Vučković Goran Vučković 16:43 05.12.2013

Re: Meni u TUĐINI najviše nedostaje

ali je zato Bajaga tu svako malo

Imaš sreće - to je isto
princi princi 16:47 05.12.2013

Re: Meni u TUĐINI najviše nedostaje

Bez zajebancije, ova Kanada je, ono, srpski titoistički dream come true. Toronto i ostatak južnog Ontarija izgleda tačno onako kako bi izgledao Beograd da nije ponestalo kredita.

A sad nazad na radne zadatke...
taube taube 16:53 05.12.2013

Re: Meni u TUĐINI najviše nedostaje

Alisa u zemlji kič simbolike



kic u vidu haosa i abrova ne nedostaje,,
taube taube 16:57 05.12.2013

Re: Meni u TUĐINI najviše nedostaje

Sine, ovo je bot, neki ML algoritam! Nema šaje da živ čovek bude ovako precizan

hast recht

sve ovo pise jedna hexe robotica



imas nesto protiv mene ili nisam u toku?
Colin_bgd Colin_bgd 16:58 05.12.2013

Re: Meni u TUĐINI najviše nedostaje

gde svako svakog hajfajvuje

Mislis ljubi tri puta, bilo da je musko, bilo da je zensko...
princi princi 17:06 05.12.2013

Re: Meni u TUĐINI najviše nedostaje

Mislis ljubi tri puta, bilo da je musko, bilo da je zensko...

Izgleda, sve je bolje od Ruja. Kažu, kad ti Ruja krne žvalu, to, ni pet ni šest, pravo u usta. Muško, žensko, ne prave razliku.
blogovatelj blogovatelj 17:08 05.12.2013

Re: Meni u TUĐINI najviše nedostaje

Narodnu muziku i crkvu si preskočio iz nekog razloga


Ja kad odem na guslarsko veče oće srce od žala za otadžbinom da mi pukne.
Kod taube nema Plazme... Tuga... A ja na 30m od gajbe kod Korejanca u radnji imam i plazmu i krem bananice i grand kafu i ćevape i 2 u 1 kafu i šta mi srce ište.
Opppa Gangnam stajl!
princi princi 17:11 05.12.2013

Re: Meni u TUĐINI najviše nedostaje

blogovatelj
Narodnu muziku i crkvu si preskočio iz nekog razloga


Ja kad odem na guslarsko veče oće srce od žala za otadžbinom da mi pukne.
Kod taube nema Plazme... Tuga... A ja na 30m od gajbe kod Korejanca u radnji imam i plazmu i krem bananice i grand kafu i ćevape i 2 u 1 kafu i šta mi srce ište.
Opppa Gangnam stajl!

Sine, šetnja toronćanskim ulicama je mala praktična vežba iz bajezijanskog zaključivanja: ako šetaš, inače za veliki grad, prilično čistim ulicama i naletiš na nehajno bačenu kutiju od keksa, ja mislim da je 90% verovatnoća da na njoj piše Soko Štark.
Spiridon Spiridon 18:59 05.12.2013

Re: Meni u TUĐINI najviše nedostaje

Sine, šetnja toronćanskim ulicama je mala praktična vežba iz bajezijanskog zaključivanja: ako šetaš, inače za veliki grad, prilično čistim ulicama i naletiš na nehajno bačenu kutiju od keksa, ja mislim da je 90% verovatnoća da na njoj piše Soko Štark.


ovo bi Pera Lukovic trebalo da procita ... i onako mu je debelo ponestalo inspiracije
tsunade tsunade 19:44 05.12.2013

Re: Meni u TUĐINI najviše nedostaje

Ja kad odem na guslarsko veče oće srce od žala za otadžbinom da mi pukne.


pa valjam se
blogovatelj blogovatelj 20:24 05.12.2013

Re: Meni u TUĐINI najviše nedostaje

Mislis ljubi tri puta, bilo da je musko, bilo da je zensko...


To i Holanđani rade. Još da počnu da dižu tri prsta kad daju gol. Gde li je Filip da ovo pročita.
pnbb pnbb 20:49 05.12.2013

Re: Meni u TUĐINI najviše nedostaje

princi
osmeh na licima ljudi, i ona srdačnost srpskog domaćina, gde svako svakog hajfajvuje na svakom uglu. I gibanica, naravno.

Ovo mora da se zajebavaš...pa bar kora i sira ima svugde
princi princi 15:58 06.12.2013

Re: Meni u TUĐINI najviše nedostaje

pa bar kora i sira ima svugde

Ne znam za sir, ali kora ima (onaj filo pastry). Ima i burek i jogurt, ima i ona salama podriguša, a čak je i vreme u ovo doba podjednako usrano kao u Beogradu.

Bez zajebancije, Kanada je ubedljivo najprijateljskija imigrantska zemlja na planeti. Nema one evropske rasističke nakurčenosti, stvarno su ljudi vrlo friendly prema pridošlicama. Pa 50% Toronta rođeno van Kanade, šta drugo reći?
Colin_bgd Colin_bgd 16:20 06.12.2013

Re: Meni u TUĐINI najviše nedostaje

Kanada je ubedljivo najprijateljskija imigrantska zemlja na planeti. Nema one evropske rasističke nakurčenosti

Yeah, but, where's the fun in that...
talicni talicni 17:11 08.12.2013

Re: Meni u TUĐINI najviše nedostaje

taube
osmeh na licima ljudi, i ona srdačnost srpskog domaćina, gde svako svakog hajfajvuje na svakom uglu. I gibanica, naravno

meni plazma, ratluk, cvarci, burek, voda knjaz milos,,

i posluzenje slatkim na stolu na kojem je postavljen rusticni milje, domace isheklan,,

mythical srpski domacin eh

Taube gdje ti zivis, da si u Torontu falilo bi ti samo to domace heklanje I think.
blogovatelj blogovatelj 17:15 05.12.2013

Ulazak u Kanadu

Kada se uđe u Kanadu i preda pasoš carinskom službeniku/ci, ovaj/ova uvek kada vraća pasoš kaže "welcome to Canada" strancima ili "welcome home" onima koji imaju kanadske pasoše.
Pošto se kanadski pasoš dobije posle manje od četiri godine življenja u Kanadi (jeste Taube, posle tri godine i devet meseci, jel ima toga u Nemačkoj?), bilo mi je čudno da oni smatraju da ja, imigrant, smatram Kanadu svojim domom. Bilo mi je čudno do prošle godine. Od onda mi više nije čudno, počeo sam i Kanadu da smatram svojom kućom. Tako da sad kuća imam nekoliko.
Računajući i Makedoniju.
Što će reći, u mom slučaju je bilo potrebno deset godina da i Kanadu počnem da smatram svojom zemljom.
Colin_bgd Colin_bgd 17:18 05.12.2013

Re: Ulazak u Kanadu

Kada se uđe u Kanadu i preda pasoš carinskom službeniku/ci, ovaj/ova uvek kada vraća pasoš kaže "welcome to Canada" strancima ili "welcome home" onima koji imaju kanadske pasoše.

Kod nas u Britaniji kazu "thank you", bez obzira na poreklo pasosa...
Bili Piton Bili Piton 21:43 05.12.2013

Re: Ulazak u Kanadu

Colin_bgd

Kod nas u Britaniji kazu "thank you", bez obzira na poreklo pasosa...


Ja ipak najviše volim kad čujem "there you go, young man"

Mada, jednom, davno, na Hitrou (od tada činim sve - uspešno - da izbegnem taj aerodrom) - sam čuo i "alright, alright, keep your hair on" kad sam jednom, izgubivši strpljenje, nešto besno odbrusio jednom vrlo drskom i bezobraznom tipu koji me je bez ikakve potrebe gnjavio deset minuta na šalteru, ne krijući odvratnost prema činjenici da sam iz beograda.

Nadje se, naravno, uvek neki drkadžija ali uglavnom su kul, uljudni, impersonalni i rade svoj posao.
Bili Piton Bili Piton 21:59 05.12.2013

Re: Ulazak u Kanadu

blogovatelj
Kada se uđe u Kanadu i preda pasoš carinskom službeniku/ci, ovaj/ova uvek kada vraća pasoš kaže "welcome to Canada" strancima


Da se tako neka od onih a) namrštenih b) blaziranih policajki što lupaju pečate na Tesli odvaži da nekom strancu uputi šarmantan osmeh i, vraćajući mu pasoš kaže Welcome to Serbia ja mislim da bi se otvorila zemlja i čitav bi Surčin sa okolinom u nju netragom nestao, kao ona kuća na kraju De Palmine "Keri", baš tako. Keve mi.


Bili Piton Bili Piton 22:04 05.12.2013

Re: Ulazak u Kanadu

U pitanju je samo pitanje koje me ne toliko muci koliko intrigira, a to je "odakle sam, sada, ja?"


Ja znam odakle je trebalo da budem, sada i oduvek. Bez ikakve dileme. Mada nije isključeno da bih do sada već umro od smrtonosnih doza najlepše muzike na svetu.





mirelarado mirelarado 00:06 06.12.2013

Re: Ulazak u Kanadu

Ja znam odakle je trebalo da budem, sada i oduvek. Bez ikakve dileme.


И ја. Бразил остаје за неки наредни живот, у овом садашњем то је морала бити:


blogovatelj blogovatelj 02:09 06.12.2013

Re: Ulazak u Kanadu

Kod nas u Britaniji kazu "thank you", bez obzira na poreklo pasosa.


Kod nas u Kanadi mi kažemo "thank you" kao odgovor na "welcome to Canada/home"
A onda oni odgovore "you're welcome"
Što će reći - dobrodošo u Kanadu/kući - fala - ti si dobrodošo
blogovatelj blogovatelj 02:11 06.12.2013

Re: Ulazak u Kanadu

Ja ipak najviše volim kad čujem "there you go, young man"



Mene i dan danas impresionira kad neko stoji na metar od mene i kaže mi "hi there"
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:26 06.12.2013

Re: Ulazak u Kanadu

Bili Piton
blogovatelj
Kada se uđe u Kanadu i preda pasoš carinskom službeniku/ci, ovaj/ova uvek kada vraća pasoš kaže "welcome to Canada" strancima


Da se tako neka od onih a) namrštenih b) blaziranih policajki što lupaju pečate na Tesli odvaži da nekom strancu uputi šarmantan osmeh i, vraćajući mu pasoš kaže Welcome to Serbia ja mislim da bi se otvorila zemlja i čitav bi Surčin sa okolinom u nju netragom nestao, kao ona kuća na kraju De Palmine "Keri", baš tako. Keve mi.




Ni prema nama, domaćim gastosima, nisu baš mnogo toplije. Ja imam ozbiljnih problema da se suzdržim i ne krenem sa valjanjem od smeha kad me, listajući pasoš, blazirana oficirka, mrtva ozbiljna, pita: "Gde je lice putovalo?".

Colin_bgd Colin_bgd 10:18 06.12.2013

Re: Ulazak u Kanadu

Ni prema nama, domaćim gastosima, nisu baš mnogo toplije. Ja imam ozbiljnih problema da se suzdržim i ne krenem sa valjanjem od smeha kad me, listajući pasoš, blazirana oficirka, mrtva ozbiljna, pita: "Gde je lice putovalo?".

Mozda svaka zemlja bira svoje imigracione radnike kao najbolju pripremu za ulazak u istu. Srpske oficirke te pripreme za splavove, americki oficiri te pripreme za banalnost ("Da li ste vi terorista?" ), britanski te pripreme za to da ovde nobody gives a toss, a kanadski te (kako izgleda) pripreme za bljak...
Bili Piton Bili Piton 14:33 06.12.2013

Re: Ulazak u Kanadu

srdjan.pajic
"Gde je lice putovalo?".



genijalno
princi princi 15:53 06.12.2013

Re: Ulazak u Kanadu

Da se tako neka od onih a) namrštenih b) blaziranih policajki što lupaju pečate na Tesli odvaži da nekom strancu uputi šarmantan osmeh i, vraćajući mu pasoš kaže Welcome to Serbia ja mislim da bi se otvorila zemlja i čitav bi Surčin sa okolinom u nju netragom nestao, kao ona kuća na kraju De Palmine "Keri", baš tako. Keve mi.

:)))))))))))))))))
Zar tako o našem narodu? To je, mislim, Srbima nacionalna crta. Kod nas su najkulskiji tipovi oni koji su najnadrkaniji. Nekako vole ljudi to. Pogledaj novinare, srpske pogotovu: kod nas se uopšte ne ceni neka analitičnost, razložnost, isključivo se promoviše "al' mu je rek'o" izdkanost i nadrkanost, "ako vam je dobro onda ništa" stav. Tirnanić, Tijanić, Pera Luković, Teofil Pančić, Peščanik, to su zvezde. Što grđe to bolje. Čim prestane da bude nadrkan, onda se prodao, :).
blogovatelj blogovatelj 18:26 06.12.2013

Re: Ulazak u Kanadu

Gde je lice putovalo



Kako da te ne obožavam
E a znaš šta sam video u nekoliko kafića i fast fudova u Srbiji sad kad sam bio?
Odštampano obaveštenje, zalepljeno blizu kase i/ili šanka o izdavanju fiskalnog računa. Napisano tako odvratnim birokratskim relnikom da tera na momentalno povraćanje.
Guglam i tražim ga, ali ne uspevam.
niccolo niccolo 18:41 06.12.2013

Re: Ulazak u Kanadu

blogovatelj blogovatelj 18:45 06.12.2013

Re: Ulazak u Kanadu

Ni prema nama, domaćim gastosima, nisu baš mnogo toplije


Mene je jedna kurtončina na bečkom aerodromu opasno bila iznervirala, došlo mi je da pravim diplomatski skandal, ali sam žurio nazad u Kanadu, poso nije mogo da čeka, pa sam se suzdržao.
Kad sam dobio kanadski pasoš u uputstvu za korišćenje mi je pisalo da mi je to zvaničan dokument u inostranstvu i da nisam u obavezi da pokazujem ma kakav drugi ID, a da ukoliko imam bilo kakav problem, tražim da mi pozovu nekog iz najbližeg kanadskog konzulata ili ambasade.
I tako, čekam ja u redu da mi pogledaju sošpa, dođem do gospodina u uniformi, on uzme pasoš i gleda.
Kaže - živiš u Kičineru?
Ja potvrdim.
Pita on onda mene - a jel ima neki Vaterlo blizu?
Vaterlo je inače grad spojen u potpunosti sa Kičinerom, samo je administrativno druga opština. Ja mu još sa smeškom kažem da ima, pomislim da možda čovek ima familiju kod mene u kraju pa zato zna za Vaterlo, jer su grad osnovali nemački imigranti.
Onda ti on mene pita jel vozim kola po Kanadi?! Ja zbunjen potvrdim. A on mi mrtav ladan traži vozačku dozvolu da vidi. Tu sam se iznerviro baš, ali sam izvadio i pokazao mu.
Hoću da kažem - Evropa je to, moj jarane. Gledao sam i švajcarske i nemačke i holandske službenike kako dušu vade nesretnicima sa srpsko/rusko/ukrajinsko/makedonskim pasošima. Onda ja dođem da red, meni se učtivo poklone i puste me da prođem.
Sem tog majmuna u Beču koji me gnjavio, jedino još ovi vaši u SAD ugnjaviše - gomile glupih i bespotrebnih pitanja pre nego me puste u obećanu zemlju.
blogovatelj blogovatelj 18:58 06.12.2013

Re: Ulazak u Kanadu

Re: Ulazak u Kanadu
Ovo??


Slično, ali još komplikovanije i duže napisano. Nabrojani su i neki članovi zakona tog i tog...
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:13 06.12.2013

Re: Ulazak u Kanadu

blogi
Ja zbunjen potvrdim. A on mi mrtav ladan traži vozačku dozvolu da vidi.


Mene su, kao i svakog drugog posetioca, legitimisali na exitu prošle ili pretprošle godine. Bio sam sa gospodjom. Ona pokaže sošku, puste je bez reči. Ja izvadim iz šlajpika našu (srpsku) ličnu kartu, ali mi je u onom providnom pregratku ostala koloradjanska vozačka dozvola/ID (obično to sve istresem u fioku prvi dan kad dodjem kući, ali sam zaboravio dozvolu).
Odlično izvežbani, i do tog momenta samo umereno nadrkani organ reda je to vešto spazio, i u milisekundi prešao u stanje povišene borbene gotovosti, otprilike, kao da sam došao da okupiram tvrdjavu, a njega da vodim u zarobljeništvo. I skoro da je krenuo da viče, ono, sekund pred šamar, zahteva odgovor, jesam li ja "naš" državljanin? Rekoh, na čistom srpskom, da jesam. Krene da mi zagleda tu dozvolu, okreće je, prevrće, i nakon jedno 10 sekundi teškog razmišljanja, analize situacije i donošenja važnih odluka, mi je vrati, i pusti me da udjem.

princi princi 20:22 06.12.2013

Re: Ulazak u Kanadu

Odlično izvežbani, i do tog momenta samo umereno nadrkani organ reda je to vešto spazio, i u milisekundi prešao u stanje povišene borbene gotovosti, otprilike, kao da sam došao da okupiram tvrdjavu, a njega da vodim u zarobljeništvo.

Sine, lokator! Ma jok, bre, samo gledao razlog da ti traži kintu.
nim_opet nim_opet 22:07 06.12.2013

Re: Ulazak u Kanadu

"Gde je lice putovalo?".


Zato sto njoj na pregradi sa unutrasnje strane stoji zalepljen papircic na kome pisu pitanja koja treba postaviti: "Gde je lice putovalo?", "Gde je detetov pasos?", "Razlog putovanja?" i ona to cita, doslovce :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:24 06.12.2013

Re: Ulazak u Kanadu

princi
Odlično izvežbani, i do tog momenta samo umereno nadrkani organ reda je to vešto spazio, i u milisekundi prešao u stanje povišene borbene gotovosti, otprilike, kao da sam došao da okupiram tvrdjavu, a njega da vodim u zarobljeništvo.

Sine, lokator! Ma jok, bre, samo gledao razlog da ti traži kintu.


Moguće, nisam se snašao da zadenem zelembaća. Inače, čuo sam da postoji kazna, par hiljadarki, čini mi se, za neprijavljenog stranca. Mada, mojoj gospodji nisu ni pogledali papirić iz stanice milicije, na kome piše da je uredno prijavljena. Ta nekonzistentnost u pravilima zamara.
princi princi 22:43 06.12.2013

Re: Ulazak u Kanadu

Da, da, i ako uđeš na stranu šaru, moraš valjda da se prijaviš muriji u roku od 48 sati ili tako nešto. Neki propis ostao ne od Slobčetovog neko još od Titovog vremena. A tek ono, privođenje ako nemaš ličnu kartu (ej, ličnu kartu!!! čoveče!) i te fore, i, uopšte, taj koncept legitimisanja iz totalne nevezuše, u kojoj zemlji na svetu to još postoji? Možda Severnoj Koreji ili Belorusiji, tako negde. Sine, policijska država.
bolid1 bolid1 22:08 08.12.2013

Re: Ulazak u Kanadu

Beogradski aerodrom:

- Odakle ste dosli?

-Odande. (Rukom pokazujem na stepenice)

-Moooolim?!?!?!?

-Pa, odande, odakle svi ljudi.

-Mislim, odakle ste doputovali?!

-A, to, iz Minhena.


tsunade tsunade 19:41 05.12.2013

predivan ti je blog



meni žao što se ja nisam usudila da se otisnem tako ko ti.
cult cult 20:24 05.12.2013

Re: predivan ti je blog

tsunade


meni žao što se ja nisam usudila da se otisnem tako ko ti.


i meni.
Jbg.
Opet sam ovih dana ispipavao mudriju, zgodniju i lepšu mi polovinu glede stavova o otiskivanju, rekla je da nije egoista kao ja da tek tako ostavi sve i svakog ovde i zapali, napr, da leči Honolulce, tako da ništa od emigracije i te "nostalgije". Bar dok se u egoizmu ne izjednačimo u nekoj tački u budućnosti.

U medjuvremenu, colinu samo da kažem da sam letos učestvovao u razgovoru sa dvoje ljudi koji su zapalili iz Srbije pre svih sranja, dakle na samom početku devedesetih, pa se te večeri prvi put od tada slučajno sreli. I da i oči i uši bode ta neka nama ovde nedostižna opuštenost u priči, stavu, mimici. Dvadeset godina sranja i napetosti ratnog, sankcionog, diktatorskog tipa, pauperizacije, raspada domovine, rušenja pa nakaznog redefinisanja moralnih normi, prvobitne akumulacije, divljeg kapitalizma, stvaranja i nestajanja svake nade u budućnost, izmeni te gotovo do srži.
Srbija se voli izdaleka, drugari.
Ostajte onde.
Spiridon Spiridon 21:14 05.12.2013

Re: predivan ti je blog

Dvadeset godina sranja i napetosti ratnog, sankcionog, diktatorskog tipa, pauperizacije, raspada domovine, rušenja pa nakaznog redefinisanja moralnih normi, prvobitne akumulacije, divljeg kapitalizma, stvaranja i nestajanja svake nade u budućnost, izmeni te gotovo do srži.


a sto je najgore od svega ja sam poceo da uzivam u tome, u tome sto je ostalo od mene posle svega ovoga nabrojanog. Samo ne bih voleo da inficiram nikoga drugoga "tim necim". Ne ocekujem ni da me iko od ovih koji nisu videli sva ta sranja razume. To je moje, da se nosim. Ali zato kad uzmem dzitru u ruke, sve to pretocim u muziku i nekako sve dobije smisao. Valjda je to nekakav yebeni odbrambeni sistem.

Izlazimo iz Belceve gajbe u Prizrenskoj naduvani kao majmuni i nailazimo na narod koji bezi iz pravca Brankovog Mosta ka Terazijama. Na celu bezanije "vukomobil" sa kojeg odzvanja "ajmo, ajde svi u napad". Vidim muriju koja lomi sve ispred sebe. Secam se da je bio neki debeli minus, a da su oni koristili vodene topove. Secam se takodje da je neko rekao na TV-u kakvi su kreteni da prskaju hladnom vodom na takvu hladnocu, a da je Vulin (ustagayebem) rekao - A sta je trebalo, da ih prskaju vrucom? I tako te fore ...

paj sad




tsunade tsunade 23:14 05.12.2013

Re: predivan ti je blog

rekla je da nije egoista kao ja da tek tako ostavi sve i svakog ovde i zapali,


jedno vreme i ja sam to pravdala nekom pozrtvovanošću. u suštini sam, verovatno ko i tvoja lepša polovina, razmažena. ove imam neke svoje oslonce i razradjene šeme, mama mi donosi supu kad se prehladim, poznajem isu vodoinstalatera kad mi se pokvari bojler, imam svoj autoservis koji mi održava kola... ma u suštini sam budala.



Colin_bgd Colin_bgd 08:44 06.12.2013

Re: predivan ti je blog

predivan ti je blog

eh sad, predivan... lepuskast, mozda...

meni žao što se ja nisam usudila da se otisnem tako ko ti.

Nema tu nista za zaljenje, ne postoji pravi ili pogresan izbor, postoji samo izbor...
Colin_bgd Colin_bgd 08:47 06.12.2013

Re: predivan ti je blog

I da i oči i uši bode ta neka nama ovde nedostižna opuštenost u priči, stavu, mimici.

Opustenost (ako je uopste ima, a i onda je samo prividna) proistice samo iz toga da je manji procenat problema koji je nametnut "odozgo" (i.e. drzava, politika), ali problemi kao takvi nisu manji, samo mozda imamo iluziju da je promil kontrole vise devolviran nama samima...
Atomski mrav Atomski mrav 11:58 06.12.2013

Re: predivan ti je blog

I da i oči i uši bode ta neka nama ovde nedostižna opuštenost u priči, stavu, mimici.


Bice uskoro 2 godine otkako ne zivim vise u Srbiji i primecujem koliko sam opusteniji u odnosu na ljude iz Srbije. Takodje, primceujem koliko su ljudi koji su ranije emigrirali opusteniji od mene, a svi zajedno ne mozemo ni da se poredimo sa domicilnim stanovnistvom...


Srbija se voli izdaleka, drugari.
Ostajte onde.


Da parafraziram Caneta - osecam radost kad dolazim u Srbiju i olaksanje kad odlazim iz nje.

Coline - odlican blog!
nikvet pn nikvet pn 14:56 06.12.2013

Re: predivan ti je blog

cult
I da i oči i uši bode ta neka nama ovde nedostižna opuštenost u priči, stavu, mimici.


Да, баш то.

А њихови пси ...

Тихи, блистави, сталожени. Бленте смешне, појма немају шта их снашло. Као да основне животне нагоне немају, социјално скроз неписмени. Кад их наше сочне џукеле оњуше то ни да се покори ни да се ускурчи, тек блеји у чуду. После пар дана привикавања почиње махнито њушкање. Запахне их овдашње богатство мириса као мноштво сателитских програма на тевеју. Већина усхићено ужива у божјем дару неслућених смрадова. Тек понеки остане шокиран понашањем прљавих домородаца, престрављен, завучен у себе пати док се не врати назад у месечев мир и спокој.

А тек храна ...

Кад би пси проћаскали интернетом ко прибогу ми, лако би се сложили да у Србији има живота и без газде, а са добрим газдом то је већ топ-дестинација за псећи живот.
bolid1 bolid1 22:25 08.12.2013

Re: predivan ti je blog

Ima nesto u toj opustenosti, skoro si dadoh godinu dana i prva stvar koju sam primetio na vikend dolascima je nervoza, smrknutost, nadrdanost....sve na tu temu.

Sto se "egoizma" tice, tih problema apsulutno nemam, ali apsulutno...egoisticki sam izabarao posao na kome moram da se pojavim svaki dan, a ne svaki drugi/treci, na kome moram da podnosim neke izvestaje sefu, prikazem rezultat, dogovaram se sa tim istim sefom sta i kako raditi dalje...e, al' sve se to ispegla sa tim kad vidim sta mi se sve otvara posle tog posla i koliko ne razmisljam o istom kad dodjem kuci...recimo, kad zovem nekog, zovem ga da ga pitam kako je, a ne jel' moze da mi skince neki rad jerbo Srbija nije platila pretplatu...

Neki moji drugari su ostali da se muce i da se bore, srecno im bilo, ja imam jedan zivot i ne planiram da ga potrosim na vetrenjace...

Drugarica je otisla u Nemacku, zajebe se i ode na pola, nit' u Beogradu, nit u Nemackoj, imala decka dole, on bas nije bio voljan da je prati, al' ni da joj kaze, pa svo drustvo dole, pa gore slabo koga jer svaku slobodnu paru iscedi za avion da dodje na vikend...sedimo kod nje na terasi proslog leta i posle nekog piva kaze: Jebote, ja nisam bila na odmoru postenom dve godine, kao budala trcim izmedju Nemace i Srbije, a pucam po savovima...jbg, kad odes, otisao si, sa prethodnog mesta lepo pamtis, ruzno zaboravis, drugari dodju, odes ti njima, al' si bazu promenio i sto se pre naviknes, lakse ti je u zivotu.
fantomatsicna fantomatsicna 21:13 05.12.2013

Migracija

Odlicno da si zakacio i ovu temu.Ja sam bila mala kad su se moji iselili,mada sam dovoljno 'velika' sad da shvatam da su napravili pravi korak.A kako su moji roditelji vec tada bili stariji, mogu samo da zamislim kako je njima bilo da krenu na kraj sveta.
I njih verovatno(ma ne verovatno,nego znam)drmaju pitanja ,koja si ti ovde potegnuo,ali kako jedan nas taksista(inace bio nekad radiolog iz BIH i to poznat),u nekom razgovoru rece za sebe i sve one nase ljude koji su ratnim,predratnim i posleratnim vremenima krenuli ovamo sa diplomama medicinara i godinama starosti u kojima im vise ne ide da polazu dodatne ispite(koji su inace vrlo teski):
Mi smo izgubljena generacija.To smo znali kad smo odlucili da odemo sa radnih mesta,iz kuce iz zemlje.Mi smo ulozili u nasu decu.
I iako moji roditelji nikad ne kazu tako,mi deca znamo to i neizmerno smo zahvalni.
Mislim da je bas to tesko kako ti lepo rece sto postajes blizanac...korene tamo si iscupao ,a tu gde si bez obzira koliko dugo zivis,nikad ih ne pustis...
Filip2412 Filip2412 01:16 06.12.2013

Re: Migracija

Mi smo izgubljena generacija.To smo znali kad smo odlucili da odemo sa radnih mesta,iz kuce iz zemlje.Mi smo ulozili u nasu decu.
I iako moji roditelji nikad ne kazu tako,mi deca znamo to i neizmerno smo zahvalni.
Ja mislim da su izgubljeni oni koji se ceo zivot provedu u jednom mestu.

zezam se, ali i ne.... u svakom slucaju oni koji to ne urade ostaju uskraceni za interesantno iskustvo, u svakom slucaju obe varijante imaju i dobre i lose strane
Colin_bgd Colin_bgd 08:50 06.12.2013

Re: Migracija

korene tamo si iscupao ,a tu gde si bez obzira koliko dugo zivis,nikad ih ne pustis...

Ja ne volim (vec sam pomenuo negde gore) tu analogiju sa korenjem i drvecem, itd. To poredjenje je jedna obicna podvala, a ja bih rekao i potpuno nerazumevanje ljudske prirode. Uostalom, migracija nije samo odlazak u drugu zemlju, nego i selo-grad, na primer.

Princip "korenja" uglavnom prodaju oni ljudi/ideologije/religije/politike koji hoce da nam uvale korenje u glavu...
skyspoter skyspoter 22:39 05.12.2013

Ubedjenja


sam da je diskontinuitet postojanja proporcionlan sećanjima.
Colin_bgd Colin_bgd 10:10 06.12.2013

Re: Ubedjenja

skyspoter

sam da je diskontinuitet postojanja proporcionlan sećanjima.

Apsolutno se slazem (iako nisam 100% siguran da sam pravilno shvatio sta si htela da kazes...)
kick68 kick68 00:52 06.12.2013

Emigrant

je jedna od reci koja me definise.
Zena, majka, domac'ca, prosvetni radnik i...emigrant:))) Mada mi ponekad zazvuci kao dijagnoza...
U to ime jedna emigrantska:


Jeste ti predivan blog.
Colin_bgd Colin_bgd 10:12 06.12.2013

Re: Emigrant

kick68
je jedna od reci koja me definise.
Zena, majka, domac'ca, prosvetni radnik i...emigrant:))) Mada mi ponekad zazvuci kao dijagnoza...
U to ime jedna emigrantska:


Jeste ti predivan blog.

To sam hteo da kazem, svaki emigrant je u isto vreme i imigrant, prema tome: - x - = +...
noboole noboole 01:07 06.12.2013

.

za mene su svi ti gradovi koje sam izmenjao postali scenografija, sve se menja samo ja ostajem
bladerunner92 bladerunner92 08:53 06.12.2013

Ne znam

sta da ti kazem...

No it is not. What are you talking about!... Pusti me na miru covece, vidis da pokusavam da pisem MOJ blog... I will give you YOUR blog, how is it that you say it in YOUR language: "po picci"... Cuti, bre, covece vise... You will not tell me what to do... Hocu i mogu, ja sam gazda!... No, I am the boss!... Ne, ja sam gazda!... (Srbin uvek mora poslednju rec... prim. gl. i odg. ur.)


osim
da se nadam da vas dvojica mozete da si priustite dobrog psihijatra ...
Colin_bgd Colin_bgd 08:55 06.12.2013

Re: Ne znam

bladerunner92
sta da ti kazem...

No it is not. What are you talking about!... Pusti me na miru covece, vidis da pokusavam da pisem MOJ blog... I will give you YOUR blog, how is it that you say it in YOUR language: "po picci"... Cuti, bre, covece vise... You will not tell me what to do... Hocu i mogu, ja sam gazda!... No, I am the boss!... Ne, ja sam gazda!... (Srbin uvek mora poslednju rec... prim. gl. i odg. ur.)


osim
da se nadam da vas dvojica mozete da si priustite dobrog psihijatra ...

Ih, da nas vidis ka pocnemo good cop / bad cop rutinu...
bladerunner92 bladerunner92 09:01 06.12.2013

Re: Ne znam

shaaala

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana