Društvo| Ekonomija| Život

Juhahaha buahahaha

freehand RSS / 27.12.2013. u 00:37

 

"Даница Поповић
Бајка о новом амбијенту

Политичке партије овде постоје док су на власти, док се хране новцем из јавних предузећа и док су у стању да запошљавају своје чланство и симпатизере

Да је сада лето 2011. године, ево шта бисмо читали у новинама: „Заменик председника СНС Александар Вучић каже да је најава департизације још један начин да власт превари народ. Он каже да ће СНС, када дође на власт, свакако деполитизовати јавна предузећа и посао препустити стручњацима.”

sns-5-godina-bg-arena-2013-foto-fonet-790x476.png

 

И онда дође лето 2012.године, када тај исти СНС одмах по устоличењу поставља своју партијску другарицу за гувернера Народне банке Србије, у РТБ Колубара за директора ставља власника печењаре „Фантазија”, а остала припадајућа места полако дели „докторима магистарских наука”, „пи-ар менаџерима факултета” и осталим стручњацима, од чијих биографија ништа смешније одавно није виђено.

– Монополизовали су све, отели су све, користили су све, а сада би још једном да преваре народ – изјавио је Вучић тада, у лето 2011. за владајућу коалицију ДС – СПС – УРС, а ја вас сада питам, видите ли ви икакву разлику?

Не, нема разлике. Ако сумњате, министар Радуловић ће вас разуверити: „У неким конкурсима у јавним предузећима постављени су такви услови да су можда могли да наведу и име и презиме”, рекао је министар пре неки дан и додао да је потребно поставити јасна правила и критеријуме. Само је изоставио да каже – ко ће то да уради. Он сам то неће да ради: „То је политичко питање у које не желим да улазим.”

Е сад, да то политичко питање није у центру свих економских питања, па човек да каже, шта сад то има везе – али овако, једна ствар остаје нејасна: како они мисле да промене амбијент, ако у ствари не желе да га мењају?

Јер, ево како сада тај амбијент изгледа. Људи се масовно учлањују у партије на власти не би ли се докопали посла и пара, јер им је јасно да другачије не иде. Ко постане „друг члан” – лакше добија и посао и кредите из државних банака или фондова за развој, и станове и авионе и камионе, па ви сад видите хоћете ли стварно да учите и радите – и на крају испаднете магарац, или ћете „поделити своја политичка уверења са владајућом партијом” и изаћи из ове игре као победник.

И коме је онда изненађење то што је чланство СНС-а (након победе на изборима, важно је да нагласим) порасло са сто на триста педесет хиљада људи, а хвале се да и даље расте? И што су новине пуне наслова – „Конкурси са сликом пред забрану запошљавања”, „Масовно запошљавање у Железницама и Фонду ПИО” или – „Сви би да удоме тетке и шурњаје”?

Посебно је онда комично гледати како млади мењају своја политичка уверења – са променом странака на власти. Па ви онда на факултетима имате студентске парламенте чије вође једном буду из ДСС-а, па после неколико година буду из ДС-а или СПС-а, а сада су – погодите из које странке? И не могу да одолим да не направим дигресију, о томе како се на једном скупу у Дому омладине након мог предавања (о економској политици) јавио неки младић који се представио не именом и презименом, нити је рекао са којег је факултета, већ: „Ја сам омладина УРС-а”. Треба ли да нагласим да је то било пре две године?

И то је у ствари кратак опис партијског живота у Србији. Политичке партије овде постоје док су на власти, док се хране новцем из јавних предузећа и док су у стању да запошљавају своје чланство и симпатизере. Погледајте шта се по силаску са власти десило ДСС-у, или шта се сада дешава Демократској странци. Колико је само у праву Драган Ђилас када лоше изборне резултате на Вождовцу управо тиме објашњава и још каже – други би се у нашој ситуацији већ распали! Јесте да је лавовски допринео паду популарности странке, али, за ово је потпуно у праву, размишљам.

Јер тако изгледа – буразерска држава. У којој ће сви они најављени закони – о стечају, о приватизацији, и сви остали, проћи исто као и они претходни закони о стечају и приватизацији и о свему осталом: у буразерској држави, закони, једноставно, немају никакву тежину, а промена амбијента једноставно није могућа док неко не размонтира буразерску државу.

Да то стварно хоће да ураде, расписали би конкурс за гувернера Народне банке, јер, како каже Зорана Михајловић: „свуда се може боље радити” – а куд ћеш боље него да се са реформама крене од врха пирамиде? И забранили би члановима своје странке да приђу, а камоли да руководе било којим јавним предузећем. Тада би Србија добила веродостојну најаву да „они горе” заиста мисле нешто да мењају. А до тада ће важити оно што је Александар Вучић говорио за своје претходнике „монополизовали су све, отели су све, користили су све...” – само то сада важи за њега и његову странку.

Што рече Игор Бракус у оном свом генијалном изборном слогану – „јесте свеједно”.
Даница Поповић
објављено: 25.12.2013."

I onda, kao da ovo nije dovoljno, eto i državnog revizora:

"Srbija | četvrtak 26.12.2013. | 16:18 
Nepravilnosti u budžetu 13,1 mlrd.
Izvor: Beta, Tanjug

Beograd -- DRI je utvrdila nepravilnosti u raspolaganju državnim budžetom u 2012. godini u iznosu od 13,1 milijardu i u javnim nabavkama od 31,5 milijardi dinara.

...

Javni dug na kraju prošle godine po nalazu DRI iznosio je 18,2 milijarde evra, a prema podacima Uprave za javni dug bio je 17,6 milijardi evra.
Na svim nivoima države, javni dug bio je 61,33 odsto bruto domaćeg proizvoda (BDP), iako je fiskalnim pravilima ograničen na 45 odsto."

I tako imamo vlast koja nije ispunila nijedno predizborno obećanje, bar ne od onih datih građanima Srbije..U mnogome deluje (nekad i na sreću) suprotno sopstvenim najavama i čvrstoj rešenosti da se zacrtani ciljevi i obećanja ispune. Svako malo najave pa odlaganja bankrota; Toplo-hladno katastrofične i euforične konstatacije i prognoze. Burleskne igrokaze sa - suma i darodavci se menjaju od prilike do prilike - desetinama, stotinama a bogami i milijardama evra i dolara koje tek što nisu. 

I masovnu biračku podršku toj i takvoj vlasti.

Simo Ćulić? Lagodna neodgovornost? Blažena obamrlost centra za logičko rasuživanje? Ili nečista savest? Sve po malo. Jedina je sreća što za razliku od Miloševićevog SPS ovi sada nemaju ni čvrste temelje ni snažnu unutrašnju koheziju te im tek sledi ozbiljno rastresanje i nadesnoravnajs prihvatanje LDP-ovog programa čije delove tako zdušno sprovode. Tu, opet, ne mogu da ne primetim i ovom prilikom da je trun zadovoljstva u prilici da se gleda kako najžešći protivnici Čedomira Jovanovića  - frenetično aplaudiraju Aleksandru Vučiću koji njeogve, Čedomirove, parole pretvara u dela. I to aplaudiraju zajedno sa samim Jovanovićem, koji se, eto, priključio svojim saradnicima naguranim u prvi red međ apostole. 

Šizofreno, okej. Ali tako slatko. Dok kotrljanje nizbrdo prelazi u vertikalni pad.

 

*Pošto Opera i autorski panel i dalje odbijaju saradnju što se manifestuje nemogućnošću kvotovanja, linkovanja, upotrebe kurziva - tekstovi Danice Popović i vesti o nalazu državnog revizora izdvojeni su samo navodnicima

 



Komentari (244)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

kukusigameni kukusigameni 10:02 28.12.2013

Re: glede mede

freehand
Meni nije svejedno. To naravno ne abolira prethodnu vlast od pogrešnih poteza

Znaš šta je ludo?
Ivica Dačić bio je potpredsednik u prethodnoj Vladi, i ministar policije. U periodu okome se priča kao o periodu pljačke. Njegove partijske kolege zauzimale su gomilu resora u toj vladi i vodile gomilu javnih preduzeća.
Pa Dinkić koji je zaslužan za formiranje ove Vlade, pa Rasim Ljajić
nego Simo i Sime to ne vide.
Evo sad hajka po Beogradu, samo ne znam kako ćemo sa Aleksandrom Antićem, PUPS-om i ostalim našim kolegama iz Vlade koji su do pre tri meseca takođe vodili Beograd?


To je osnovni, po meni, razlog zbog kojeg su izgubili vlast. Taj momenat "pomirenja" je tačka preko koje mnogi nisu mogli da pređu. Osim toga, oni koji su prešli, na kraju su se pokajali. I tzvrtz.
freehand freehand 10:08 28.12.2013

Re: glede mede

To je osnovni, po meni, razlog zbog kojeg su izgubili vlast. Taj momenat "pomirenja" je tačka preko koje mnogi nisu mogli da pređu. Osim toga, oni koji su prešli, na kraju su se pokajali. I tzvrtz.

Pa sad... Bez momenta pomirenja imao bi Koštunicu i Nikolića sa bedžom.
Ali meni je malo luđi momenat to što nemiritelji sa pomirenjem sad tetoše i degolišu i SPS i Novoradikale.
Pa ni to nije problem, promena vlasti je normalna stvar u demokratskom društvu, ali je tragikomično dokle ide inat i žmurenje, i odbijanje da se vidi realnost.
A treći put kažem - ja sam tek sad uplašen onim što vidim oko sebe negde kao u proleće '91.
kukusigameni kukusigameni 10:21 28.12.2013

Re: glede mede

freehand
Pa sad... Bez momenta pomirenja imao bi Koštunicu i Nikolića sa bedžom.

Prekini više sa tom luzerskom logikom!!!
Pa šta?
Šta sad imaju ti vajni demokrati koji su se pomirili da ne bi ovi došli na vlast? Uspeh? I ovo sad je posledica tog njihovog poteza. Niko im bre više ne veruje. Najviše zbog takve budalaštine, a ne zbog upravnih odbora i sl.

freehand
Pa ni to nije problem, promena vlasti je normalna stvar u demokratskom društvu, ali je tragikomično dokle ide inat i žmurenje, i odbijanje da se vidi realnost.


A ovo je apsolutno tačno. Nastalo je iz šizofrenije: Nismo mi krivi ni za šta, sve su nam uzeli, razorili, jadni mi pošteni. Krivi smo bre, jer smo sa ovim papcima izgubili razum i dušu. Bem ti Srbiju, koju vode najgori samo zbog inata.
freehand freehand 10:26 28.12.2013

Re: glede mede

Prekini više sa tom luzerskom logikom!!!
Pa šta?
Šta sad imaju ti vajni demokrati koji su se pomirili da ne bi ovi došli na vlast? Uspeh? I ovo sad je posledica tog njihovog poteza. Niko im bre više ne veruje. Najviše zbog takve budalaštine, a ne zbog upravnih odbora i sl.

Ček polako, Kuku. Nije tu problem u demokratama, jebo demokrate, ni šta bi oni dobili ili izgubili.
Pitanje je šta bi sa Srbijom bilo da je takva vlast formirana u tom momentu.
Ajd malo vrati film: 2008. Kosovo, parole, vrenje. Koštunac u naponu.
Pregledaj malo naslove u novimanam iz tih dana, pgoledaj malo izjave na Jutjubu.
Seti se malo atmosfere. pa promisli još jednom o mogućim posledicama.
I da - nemoj zaboraviti ni dobri stari strani faktor, koji tako rado a diskretno utiče na događaje u ovoj zemlji.
alselone alselone 10:32 28.12.2013

Re: glede mede

Meni nije svejedno. To naravno ne abolira prethodnu vlast od pogrešnih poteza ali nekako ne videh da se uopšte pominje ekipa koja je uvela ovu zemlju u ratove koje će izgubiti, koja je iznosila novac, pa ga za vreme ovih koje kriviš, upumpavala nazad, koja je uspostavila totalnu kontrolu državne bezbednosti čak i nad mafijom, koju je dodatno uzela pod svoje.


Slobini su iznosili pare koje smo imali a ovi u poslednjih 10 godina su potrosili do kraja i za tim su potrosili i buducnost.

I sad, vaskrsavaju likovi iz te naše "slavne" prošlosti, nelustrirani, nekažnjeni. Al, ajd prvo ove posle da vešamo po Terazijama, odlažući otrežnjenje od možda najveće pljačke ikad na ovim prostorima.

Ko je kriv sto su vaskrsnuli? Ja bih prvi bio presrecan da nisu vaskrsnuli jer sam se protiv toga i aktivno borio u svojim političkim danima.

Zamisli samo da su ljudi u tranziciju ušli sa računima od pre devedesetih i sa slamaricama koje su baš ovi, sada na vlasti, ispraznili. Da ne pričam o emigraciji pola miliona građana i migraciji izbeglica ovamo, takođe opljačkanih.

Valjda to može na prekidač, puj pike ne važi. Ili možda ipak ne?!

Zamisljam i vidim samo jos vise pokradenih para.
alselone alselone 10:34 28.12.2013

Re: glede mede

I detalj povodom "sistema". Veoma se lepo vidi da je sistem ovakvim i zamisljen, da je planski pravljen ovakav gde je kradja legalizovana i omogucena. Nije im se omaklo, nisu isli ulicom i okliznuli se i dodelili subvenzije na vestacko djubrivo.

10 godina oni prave sistem. Jasno se vidi tendencija.
kukusigameni kukusigameni 10:35 28.12.2013

Re: glede mede

alselone
Slobini su iznosili pare koje smo imali

I?
alselone alselone 10:36 28.12.2013

Re: glede mede

I?

Jebo im ja mater. Sta "i"?
kukusigameni kukusigameni 10:36 28.12.2013

Re: glede mede

alselone
10 godina oni prave sistem. Jasno se vidi tendencija.

Znači ipak su krenuli od nulte tačke? Kao bogovi.
kukusigameni kukusigameni 10:38 28.12.2013

Re: glede mede

alselone
I?

Sta "i"?

Patotikaem.
freehand freehand 10:38 28.12.2013

Re: glede mede

alselone
I detalj povodom "sistema". Veoma se lepo vidi da je sistem ovakvim i zamisljen, da je planski pravljen ovakav gde je kradja legalizovana i omogucena. Nije im se omaklo, nisu isli ulicom i okliznuli se i dodelili subvenzije na vestacko djubrivo.

10 godina oni prave sistem. Jasno se vidi tendencija.

Na koga tačno sumnjaš da je izmislio subvencije kao mehanizam pljačke?
I kad misliš da se to desilo? jer od toga zavisi, možda, i ostvarivanje njegovih autorskih prava, pošto mu patent krčme diljem cele EU. A i šire, bogami. I to od mnogo, mnogo ranije.

Alse, šta tebe, u stvari, tera da pišeš ovakve stvari?
alselone alselone 10:39 28.12.2013

Re: glede mede

Na koga tačno sumnjaš da je izmislio subvencije kao mehanizam pljačke?
I kad misliš da se to desilo? jer od toga zavisi, možda, i ostvarivanje njegovih autorskih prava, pošto mu patent krčme diljem cele EU. A i šire, bogami. I to od mnogo, mnogo ranije.

Alse, šta tebe, u stvari, tera da pišeš ovakve stvari?


Postoje subvencije i subvencije, nismo deca. Nadam se da znas razliku.
Je l' tebi neko rekao da si Sokrat pa samo pitanja postavljas?
alselone alselone 10:42 28.12.2013

Re: glede mede

Znači ipak su krenuli od nulte tačke? Kao bogovi.


Kako god. Kazem ti ponovo - promene koje su implementirali bile su pogresne. Istim nacinom i istim mehanizmima mogli su da prave ispravne promene. Da, postoji kauzalnost ali 10 godina je 10 godina.
freehand freehand 10:52 28.12.2013

Re: glede mede

promene koje su implementirali bile su pogresne

mogli su da prave ispravne promene

Čouveče...
Evo sad se prave ispravne promene. Ne daj da to neko ugrozi!
alselone alselone 10:54 28.12.2013

Re: glede mede

Evo sad se prave ispravne promene. Ne daj da to neko ugrozi!


Prave. Ovo sto Sradule radi promena paradigme. Promena nacina razmisljanja i odnosa.
freehand freehand 10:59 28.12.2013

Re: glede mede

alselone
Evo sad se prave ispravne promene. Ne daj da to neko ugrozi!


Prave. Ovo sto Sradule radi promena paradigme. Promena nacina razmisljanja i odnosa.

Nemoj da se ljutiš, ali meni ovo što pišeš stvarno izgleda kao naučeni tekst.
Ko je taj Sradulović u čitavoj ovoj pričli, aman? Šta je on? jel to onaj što je bio u Priboju pa posle vučić trčao tamo za njim?
Šta i koga on predstavlja?
Ili Krstić. I njega si pomenuo kao svetlu tačku. vide li ti budžet za 2014.? To je reformski budžet?
Možda da ipak pročitaš tekst Danice Popović, koliko god brojke i fakti bili smorna stvar.
milisav68 milisav68 11:04 28.12.2013

Re: glede mede

kukusigameni
I sad, vaskrsavaju likovi iz te naše "slavne" prošlosti, nelustrirani, nekažnjeni. Al, ajd prvo ove posle da vešamo po Terazijama, odlažući otrežnjenje od možda najveće pljačke ikad na ovim prostorima.

Grešiš, ovi posle su i dobili mandat da kazne ove pre, a oni se uortačili sa njima i razradili/usavršili sistem za još veću pljačku i bahatije ponašanje.
Zamisli samo da su ljudi u tranziciju ušli sa računima od pre devedesetih i sa slamaricama koje su baš ovi, sada na vlasti, ispraznili. Da ne pričam o emigraciji pola miliona građana i migraciji izbeglica ovamo, takođe opljačkanih.

A koliko je para ušlo u zemlju od 2000. na ovamo, i kolika je bila zaduženost zemlje tada, a kolika danas?
Valjda to može na prekidač, puj pike ne važi. Ili možda ipak ne?!

A što mora prekidač, zašto ne može vaga?

Mislim, nije mi cilj da branim Miloševića&co, ali ne vidim zašto ne bi smo sve "stavili na papir", pa da uporedimo.

Rat i izbeglice jeste najstrašnije što se dogodilo na ovim prostorima, ali to nije samo Miloševićevo maslo, već su u tome zdušno učestvovale ostale republike, kao i velike sile, koje su se ponašale kao slon u staklarskoj radnji.

Jedina "dobra stvar" iz tih vremena je to, što Vučić/Dačić (ili bilo ko drugi) neće smeti to da ponove, znajući kako su prošli njihovi prethodnici, pa tako nije i ne može da upali priča sa strašilom, i da se žmuri na ljubaznog komšiju koji voli da krade.
stopalo stopalo 11:06 28.12.2013

Re: glede mede

kukusigameni
Šta sad imaju ti vajni demokrati koji su se pomirili da ne bi ovi došli na vlast? Uspeh? I ovo sad je posledica tog njihovog poteza. Niko im bre više ne veruje. Najviše zbog takve budalaštine, a ne zbog upravnih odbora i sl.


Nebitno za dalju diskusiju ali mislim da nisi u pravu. Ovo je rezon svih bivših šetača, protestanata i šerpoudarača, da ne kažem vernika iz 90-tih. (I sebe uglavnom svrstavam u tu kategoriju )

Ali za većinu birača presudno su uticale pare i to najviše posmatrane iz lokalne perspektive. Zato je recimo master uspeo da uzme preko 10% u Subotici.


alselone alselone 11:07 28.12.2013

Re: glede mede

Nemoj da se ljutiš, ali meni ovo što pišeš stvarno izgleda kao naučeni tekst.
Ko je taj Sradulović u čitavoj ovoj pričli, aman? Šta je on? jel to onaj što je bio u Priboju pa posle vučić trčao tamo za njim?
Šta i koga on predstavlja?
Ili Krstić. I njega si pomenuo kao svetlu tačku. vide li ti budžet za 2014.? To je reformski budžet?


Ponovo gomila pitanja.

7 recenica i 6 pitanja.

ecce-florian ecce-florian 15:30 28.12.2013

Re: glede mede

kukusigameni
freehand
Pa sad... Bez momenta pomirenja imao bi Koštunicu i Nikolića sa bedžom.

Prekini više sa tom luzerskom logikom!!!
Pa šta?
Šta sad imaju ti vajni demokrati koji su se pomirili da ne bi ovi došli na vlast? Uspeh? I ovo sad je posledica tog njihovog poteza. Niko im bre više ne veruje.

@kukusigameni

nije ova odluka doneta naprečac.Ti pokušaji imaju dugu predistoriju. Može malo citata , fragmenti sećanja za preko vikenda?Možda je i aktuelno jer se neki akteri i dalje pojavljuju na političkoj

1. 1992.
14. априла Ћосић се састаје са вођством Демократске странке: Драгољубом Мићуновићем, Зораном Ђинђићем, Љубомиром Тадићем и Десимиром Тошићем. Предочава им неопходност сарадње опозиције и власти у циљу постизања националног консензуса. Тадић и Тошић се саглашавају са овим предлогом, али га Мићуновић и Ђинђић одбијају, сматрајући да се сарадња са Милошевићем немогућа.


2. Dobrica Ćosić "Piščevi zapisi"
12. JUN 1992.
Neizdrţiv pritisak prijatelja da prihvatim duţnost predsednika SRJ: Jova, Luka, LJuba, Ţika, Sveta, Kosta,LJubiša, Slobodan... Telefon se ugrejao od saveta,

poruka, molbi i pravih moralnih ucena. Ĉujem da se uKliniĉkom centru prikupljaju potpisi. Udruţenje Srba iz Hrvatske i neki gradovi skupljaju potpise graĊana
za moje kandidovanje.

3.Mićunović o '93.
Dobro, vratimo se Zoranu Đinđiću. Kako vam je saopštio da je te 1993. ušao u pregovore sa Miloševićem?
Došao je i rekao mi da mu je ponuđena funkcija predsednika vlade; to mu je, kaže, ponudio sam Milošević. Nisam bio iznenađen. Podsetio sam ga da je isto to nudio i Ćosiću i Paniću...
"Znaš kako su prošli", pokušavao sam da ga urazumim. Šta ćeš ti tamo? Imamo jedva trideset poslanika, Milošević njih preko stotinu; nećeš moći ništa da proguraš u Skupštini... Ako se pobuniš i ne sprovodiš njegovu politiku, Milošević će te najuriti kada mu se prohte. Bićeš njegov službenik, ali i saučesnik."
"Neću, neću... Staviću ja njemu nogu u vrata!", bio je uporan.


4. Mićunović prenosi razgovor iz '98 sa Đinđićem a o '93

Uglavnom, čim smo seli, počeo je da mi priča šta se događalo te 1994. i ko je sve u tome učestvovao. Nisam mogao da poverujem...
Šta niste mogli da povjerujete?
Najpre, bio sam zapanjen Zoranovom otvorenošću. Pričao je o susretima sa Miloševićem.
"Milošević je spakovao tim za tvoje rušenje", rekao je. "Sve je rađeno preko Milorada Vučelića, mog prijatelja iz mladih dana, Milana Beka, Aleksandra Tijanića, Slobodana Radulovića... Na kraju, Jovica Stanišič me je odveo kod Miloševića."
Pričao je o tom letovanju sa nekima od njih na Krfu, gde je plan dodatno razrađen... Naravno, sve vreme je verovao da će ih preveslati. Mislio je da se sudar sa Slobodanom Miloševićem u tom momentu ne isplati i da će Demokratska stranka, odbije li Miloševićevu ponudu, večito ostati mala, partija bez ikakvog značajnijeg uticaja na politički život Srbije.
"Mislio sam da ću, ako lukavo uđem u taj savez sa njim, kao premijer uspeti da vodim politiku na svoj način, bez uslovljavanja."
Pričao je i pričao... Nije mogao da se zaustavi. Već smo bili stigli u Beograd, kada me je pozvao da sutra ujutro dođem kod njega u stranku, u Krunsku, da bismo nastavili razgovor. Očigledno, imao je potrebu da se na neki način "ispovedi". Najpre sam odbio...
Zašto?
Nisam mogao, nisam više hteo to da slušam... Ipak, sledećeg jutra sam došao kod njega u Krunsku. Završio je kasno tog popodneva. Rekao mi je da je Miloševićeva ponuda bila – uzmi ili ostavi. Pokušao je da odigra njegovu igru, ali je ubrzo shvatio da ga je prevario. Umesto mesta premijera, ponudili su mu da bude potpredsednik Mirka Marjanovića. Odbio je. Ali je to prihvatio Slobodan Radulović... Iako sam ga dobro poznavao, zapanjila me je Đinđićeva otvorenost sa kojom je govorio o sebi, svojim postupcima i zabludama; taj stepen iskrenosti... Verovao sam mu... Zagrlio sam ga...
"Eh, koji si ti...", rekao sam, odahnuvši.


5. i ipak bi dogovor, mada nevoljno, Boris Tadić intervju Visoki Dečani

Sa kim biste se vi sada sporili? I oko čega?

Sa Zoranom, Dobricom ili sa svojim ocem.

Sa svom trojicom?

Imam vrlo visoku saglasnost s ocem. Imao sam vrlo visoku nesaglasnost s Dobricom Ćosićem i sa ocem kada je Milošević uspostavio vlast u Srbiji. Smatrao sam da oni moraju da stvore novu stranku. Pre svega, smatrao sam da to treba da učini Dobrica Ćosić. Oni su smatrali da je mnogo važnije izvršiti ustavne promene, pa tek onda ući u demokratizaciju. Mislim da je to bila velika greška, jer su oni tada imali šanse da naprave preokret, hajde da upotrebim taj izraz. Moglo se naći racionalno rešenje u rasformiranju Jugoslavije, mogli smo da se sačuvamo od svega onog zla. Ali, to se jednostavno nije dogodilo.


6. Mićunović o Borisu i Ljubomiru Tadiću

Boris Tadić je odrastao u drugačijem miljeu, pre svega porodičnom. Kada sam 1994. imao taj lom u stranci, Boris i njegov otac su bili na mojoj strani. Tokom prvih godina mandata, Boris je svojom toplinom i neposrednošću uspevao da osvoji ljude. Verovali su mu... To dokazuje i činjenica da je rejting Demokratske stranke vrlo brzo udvostručen. Pored toga, Boris Tadić je dva puta dobio predsedničke izbore i stranku doveo do najviših dometa koji se tako lako neće ponovo dostići. Eto, a sada ispade da to nije važno! Kada čujem da nije bitno kolika smo stranka, nego da smo disciplinovani... Izvinite, to ne može biti strategija Demokratske stranke. Cilj svake partije je da bude velika, što masovnija, jer jedino na taj način ima šansu da utiče na društvene reforme koje su i razlog njenog postojanja...




7. i za kraj opet Mićunović

Najzad, ne zaboravite da su svi ti naši disidenti-nacionalisti voleli da, kao zaštitu, imaju nekoga čiji je telefon uvek bio otvoren prema vrhovima CK. Dobrica Ćosić je tu liniju imao otvorenu... Na mesto predsednika SRJ, Ćosića je doveo Slobodan Milošević, ne nacionalisti. Hoću da kažem da Ćosiću, uprkos svemu, nacionalisti nikada do kraja nisu oprostili komunističku prošlost. Sa njima sam, uostalom, imao problem i oko Zorana Đinđića; tražili su da ga smenim.
Ko je tražio?
Nikola Milišević, Kosta Čavoški, Bora Pekić... Smetalo im je Đinđićevo "vrdanje" oko nacionalnog pitanja. Ipak, nekako sam uspeo da ga sačuvam... I, da, pitali ste me: posle tog mukotrpnog perioda, rađanja i uvođenja stranke u politički i parlamentarni život, sa Đinđićem na čelu, DS je ipak izrastao u modernu i efikasnu političku organizaciju; u vreme Borisa Tadića, stranka je dobila na masovnosti, ali je izgubila programsku fizionomiju i prepoznatljivu efikasnost. Tadić je proširio koalicione potencijale, što je imalo efekat na broj glasova; istovremeno, to je umanjivalo mogućnost kontrolisanja politike.
U kom smislu?
Napravljeno je mnogo kompromisa; stranka je počela da luta. Često sam upozoravao na to da, metaforički rečeno, iako vozi desno, DS daje levi žmigavac; na taj način, ulazi u opasnost da izazove saobraćani haos. Jer, kako je, recimo, moguće da jedna socijaldemokratska stranka u svojim redovima ima toliko bogatih ljudi? Izvinite, to ne ide zajedno. Problem je predstavljalo i mešanje državnog i partijskog aparata, jednog i drugog kabineta, ljudi koji su uticali na političke odluke... Kada sam, pre dve ili tri godine prelistavao neku svoju knjigu, naleteo sam na poznati spisak od dvadesetak pouka vladarima; to sam, šaleći se, odneo Borisu Tadiću. Prva od tih pouka je glasila: sa porastom moći raste i opasnost; na vrhuncu moći je opasnost najveća jer tu čovek stekne najvećeg mogućeg neprijatelja – sebe sama – koji ga onda uverava da zna sve, da može sve i da sme sve. Ne znam da li je Boris to pogledao...
Mnogi glasači su Demokratskoj stranci zamjerili ne saradnju sa SPS-om – to je politika – nego one silne javne izlive ljubavi i naklonosti, priču o dva bola... Kako ste na to gledali?
Reč je o rasplinutosti, o nedostatku koncepcije... Nije, dakle, problem ponuditi saradnju, ali – zašto "istorijsko pomirenje"?! Bio sam protiv toga. I to sam rekao Tadiću. Kada je potpisivana Deklaracija o pomirenju sa socijalistima, nisam hteo tome da prisustvujem. Zašto? Zato što sam je shvatio kao relativizacija svega.

kukusigameni kukusigameni 15:52 28.12.2013

Re: glede mede

milisav68
već su u tome zdušno učestvovale ostale republike, kao i velike sile, koje su se ponašale kao slon u staklarskoj radnji.

Sjajno. I sad ćemo ponovo u krug. Pravda, krivda, ovoono. Kada je Miloševiću sugerisano da ne ide u rat jer će ... pa sve što si naveo i onda je.... sve ovo što nam se dogodilo, on je terao po svom. I? Sad Dačić kao pregovara, a Vučić sa naknadnim saznanjem o padu berlinskog zida, uteruje demokratiju?

Gledaj malo sa strane. I videćeš banana državu koja stalno nešto podjebava, a nema muda ništa da uradi kako treba.

To pisanje na papir nikome sreću nije donelo u međudržavnim odnosima.

Kad smo mi to kaznili bilo koga za sranje koje je tada napravljeno? Nikad. Čak su i ti vašljivi izbori 2000. bili jedva navučeni.

Al da vešamo ove iz DS-a?!

Znaš li kolika je imovina SPS-a, nasleđena po kom osnovu? Kao, bilo je od SK pa su ovi kao naslednici SK?! Trt Milojka. I da vešamo ove druge lopove, majku im izdajničku?! Koliko je ljudi bre nestalo, dakle nes-ta-lo tih devedesetih? Srbine, seti se. Al, uzo žuti neku njivu. To su lopovi.

Koliko je Kosovara glasalo za tog morona 120%?!
I? Žuti su izgubili Kosovo?
I Karlobag-Virovitica-Ogulin-Munje?
Ali žuti su sjebali Agrobanku. A Jugobanku? A Beobanku? A Kipar? A Kina, Moskva, Mira Marković? Nema veze. Žute treba kazniti i za grehe od Nemanjića.

Ne slažem se.

Platili su svoju glupost. Dosta više o njima.


milisav68 milisav68 16:51 28.12.2013

Re: glede mede

kukusigameni

Sjajno. I sad ćemo ponovo u krug. Pravda, krivda, ovoono. Kada je Miloševiću sugerisano da ne ide u rat jer će ... pa sve što si naveo i onda je.... sve ovo što nam se dogodilo, on je terao po svom. I? Sad Dačić kao pregovara, a Vučić sa naknadnim saznanjem o padu berlinskog zida, uteruje demokratiju?

Ma ne tražim ja pravdu, samo konstatujem činjenično stanje, i nigde nisam rekao da uteruju demokratiju, već da odlično plivaju u sistemu koji su oni stvorili (oni - SPS i SRS), a DS ga unapredio.
To pisanje na papir nikome sreću nije donelo u međudržavnim odnosima.

Nisam mislio na međudržavni, već unutrašnji "ekonomski papir" - znači crta - do i od 2000.
Al da vešamo ove iz DS-a?!

Ne, ali neću više da mi prodaju muda za bubrege o "strašnom" Vučiću i Dačiću.
Znaš li kolika je imovina SPS-a, nasleđena po kom osnovu? Kao, bilo je od SK pa su ovi kao naslednici SK?! Trt Milojka. I da vešamo ove druge lopove, majku im izdajničku?! Koliko je ljudi bre nestalo, dakle nes-ta-lo tih devedesetih? Srbine, seti se. Al, uzo žuti neku njivu. To su lopovi.

Pa jel ja treba da im oduzimam tu imovinu ili treba da glasam za DS da oni to zakonski urade.

Jbga, već sam glasao i oni to nisu uradili, šta oće sad?

Da SPS sam to vrati - zabole ih - pojeo vuk magarca.

A to, da su se krale samo njive, možemo da uporedimo sa količinom novca koja je bila u opticaju za vreme jednih i drugih.
Žute treba kazniti i za grehe od Nemanjića.

Ma ne bre, samo neću da glasam za njih.
Platili su svoju glupost. Dosta više o njima.

Pustio bih ja njih, ali oni neće mene.

Ne mogu da ih ignorišem, ako mi se opet nude kao bolja opcija od ovih.
freehand freehand 18:15 28.12.2013

Re: glede mede

Ne mogu da ih ignorišem, ako mi se opet nude kao bolja opcija od ovih.

Nema bolje opcije od ovih. Samo ti budi spokojan, Milisave,
Uzgred, jesi li pročitao tekst Dane Popović?
ecce-florian ecce-florian 18:25 28.12.2013

Re: glede mede

ne dele svi ovakvo viđenje Mićunovića

Jedan od profesora Djindjića ( pored Ljubomira Tadića ) bio je i Mihajlo Marković koji je sa ostalima (Golubović, Inđić, Mićunović, Popov, Stojanović, Tadić, Životić) '75 prebačen na Institut


Profesori Filozofskog fakulteta u Beogradu snimljeni na izletu: sleva Dragoljub Mićunović, Zagorka Golubović, Zdravko Kučinar, Vojislav Stojanović, Danilo Udovički, Mihailo Marković, Nikola Rot, Svetozar Stojanović, u donjem redu Ljubomir Tadić i Nebojša Popov.

1.POLITIKA Razgovor nedelje: Mihailo Marković
Zašto sam protiv saveza sa Demokratskom strankom


Dragoljub Mićunović tvrdi da su DS i SPS programski najbliže i da je zato prirodno da idu u koaliciju?

Dragoljub Mićunović je u proleće 1990. godine pokušao da me ubedi da priđem DS-u jer će oni imati najbolji socijalni program. Nikada nisam video taj socijalni program. U praksi ga sigurno nema. Mićunović sada čak i studentsku pobunu iz 1968. godine, koja je bila izrazito levo orijentisana (sam Mićunović je tada predložio da se Beogradski univerzitet nazove Crveni univerzitet „Karl Marks”), sada pokušava da predstavi kao liberalni pokret. Šta je to drugo nego prekrajanje istorije i pranje sopstvene biografije?Ne znam u čemu je takozvana socijaldemokratska orijentacija DS-a, u pravom smislu te reči.

I Ivica Dačić kaže da je SPS-u ideološki bližaDS?

Ako je tako rekao Dačić, to je potpuno neosnovano jer u svakom pogledu je DS ideološki najdalji SPS-u. Možda je mislio na bliskost u tom smislu što DS pripada socijalističkoj internacionali. Međutim, što se tiče Socijalističke internacionale, ona je danas u rukama američkih plaćenika. Čovek koje je vodi, Jorgos Papandreu, član je Bilderberg grupe, jednog od tri tajna centra globalizma. On je tamo zajedno sa Bilom Klintonom, Martijem Ahtisarijem, sa lordom Karingtonom i sličnima.

Da li to znači da, po vašem mišljenju, SPS-u nije mesto u Socijalističkoj internacionali?

Smatram da nije, zato što je ona odstupila potpuno do onoga što je nekada bila socijaldemokratija.

Boris Tadić kaže da je vreme za nacionalno pomirenje, pri čemu misli na SPS. Da li je, po vama, došlo vreme da DS i SPS „zakopaju ratne sekire”?

Treba pozdraviti svako nacionalno pomirenje i svako „zakopavanje ratnih sekira”. Ali to pretpostavlja jednu iskrenu pomirljivost i tolerantnost. A nje nije bilo pre svega nekoliko nedelja kada je predsednik Tadić upozoravao da neće dozvoliti formiranje vlade na osnovu aritmetičke većine. Postavljaju se dva pitanja: zašto se nudi mir jednima, socijalistima, a zaoštravaju odnosi sa drugima – radikalima i „narodnjacima”. Drugo, da li je motiv ovakve selektivne pomirljivosti uspostavljanje novog tolerantnijeg duha u našem političkom životu ili prosta računica da je ovo navodno pomirenje sa socijalistima jedini način da se ostane na vlasti.


2.

BEOGRAD - Posmrtni ostaci akademika Mihajla Markovića (1923-2010), jednog od najvećih srpskih filozofa 20. veka, kremirani su juče na Novom groblju u Beogradu u prisustvu porodice, velikog broja prijatelja i poštovalaca.

Markovića, koji je preminuo u 87. godini, ispratili su predsednik Srbije Boris Tadić, potpredsednik Vlade Srbije i presednik Socijalističke partije Srbije Ivica Dačić, veliki broj članova Srpske akademije nauka i umetnosti, profesora Beogradskog univerziteta i njegovog Filozofskog fakulteta, kao i članovi SPS-a, čiji je bio jedan od osnivača, ali i drugih političkih stranaka.

freehand freehand 18:42 28.12.2013

Re: glede mede

Dakle, Cvetko... Nije da su mi ovi tvoji citati nezanimljivi, samo što nikako da dokučim smisao toga na ovom blogu?
ecce-florian ecce-florian 19:51 28.12.2013

Re: glede mede

komentar je upućen kukusigameni i tako je i označen @kukusigameni link a odnosi se na citirani deo njegovog prethodnog komentara
kukusigameni kukusigameni 19:55 28.12.2013

Re: glede mede

ecce-florian
komentar je upućen kukusigameni i tako je i označen @kukusigameni link a odnosi se na citirani deo njegovog prethodnog komentara



Ajd onda da pitam, šta je tvoje mišljenje o svemu tome?
Ove tvoje citate sam pročitao i hvala ti. Ima tu jako zanimljivih stvari koje nisam znao.
milisav68 milisav68 20:38 28.12.2013

Re: glede mede

freehand

Nema bolje opcije od ovih. Samo ti budi spokojan, Milisave,
Uzgred, jesi li pročitao tekst Dane Popović?

Eto ti sad, gde sam rekao da su ovi bolja opcija, a nisam spokojan još od 2006/7..... 2008. sam se vratio u miloševićmoderaduilegali.

Tekst sam pročitao - ništa novo nisam saznao, a slažem se sa napisanim.
freehand freehand 20:46 28.12.2013

Re: glede mede

Eto ti sad, gde sam rekao da su ovi bolja opcija

Pa ti si veliki dečko (čije ja mišljenje vrlo cenim, kad ne zadre ko june), pa znaš da se u životu izbori, na žalost, najčešće svode na ili/ili.
Eto - i ja svašta imam da spočitam svakom akteru na političkoj sceni, i naročito onima koje sam podržavao i kojima sam davao glas. Samo, neproduktivno je krajnje svađati se sa prošlošću, a naročito me čudi poređenje neuporedivog. No u komentaru na koji sam ti odgovorio piše da reaguješ na opciju koja ti se nudi kao alternativa.
A ta je jednačina dosta jednostavna.
Eto odakle "bolja opcija".

P.S. - kako ništa novo? Pa izveštaj državnog revizora je nov.
milisav68 milisav68 21:12 28.12.2013

Re: glede mede

freehand

Pa ti si veliki dečko (čije ja mišljenje vrlo cenim, kad ne zadre ko june), pa znaš da se u životu izbori, na žalost, najčešće svode na ili/ili.

Pa vidiš, sad trenutno nema - ili.

2004. ga je bilo, možda i 2008. i tada sam reagovo, 2012 - nije, i bio sam u pravu."Zapad" uredno zavrće ruke, da im nešto ne padne na pamet, a u lokalu se nastavlja ista pesma - masovno se prelazi u SNS , i marifetluci se nastavljaju.

Ta neka hapšenja su samo promena šminke, jer se stara (recimo Kosovo) potrošila - a para nema pa nema.
P.S. - kako ništa novo? Pa izveštaj državnog revizora je nov.

Pa dobro, al sam ga već pročitao (ceo) i nisam bio iznenađen, a ako hoćeš mogu da ti pošaljem link na izveštaj DRI o mojoj lokalnoj vlasti (DS/SPS) - gde je razlika samo u količini para, ostalo je isto.


freehand freehand 21:19 28.12.2013

Re: glede mede

Pa vidiš, sad trenutno nema - ili.

Ne mogu da ih ignorišem, ako mi se opet nude kao bolja opcija od ovih.

Ok.

Nego, ima jedna stvr: mora da bude druga opcija. Jer sa ovim što sad imamo na vlasti odosmo u tri nanine, i to ekspresno.
I biće, nadam se, makar u velikom prekomponovanju.
Kad se naprednjaci prvo među sobom izdiferenciraju, što je naredni korak.
Samo da ne bude prekasno.
milisav68 milisav68 21:38 28.12.2013

Re: glede mede

freehand

Nego, ima jedna stvr: mora da bude druga opcija. Jer sa ovim što sad imamo na vlasti odosmo u tri nanine, i to ekspresno.

Slažem se.
I biće, nadam se, makar u velikom prekomponovanju.

Da, treba vremena.
Samo da ne bude prekasno.

Ne postoji dan D, samo učenje na teži način.

Na nama je da širmo misiju.
kukusigameni kukusigameni 21:49 28.12.2013

Re: glede mede

milisav68
Ne postoji dan D, samo učenje na teži način.

ecce-florian ecce-florian 22:00 28.12.2013

Re: glede mede

Ajd onda da pitam, šta je tvoje mišljenje o svemu tome?

O istoriji nema mišljenja već je zgodno koristi sve izvore pa i zapise i intervjue. Naveo sam samo delove sećanja Dobrice Ćosića i Borisa Tadića kao i dva naizgled suprotstavljena svedočenja Mihajla Markovića i Dragoljuba Mićunovića obojice sa Instituta.Institut je "iznedrio" pored ideologa naveden dve opcije (SPS i DS- nacionalna struja) i Miladina Životića osnivača i predsednika Beogradskog kruga (druga Srbija), za koga je Radomir Konstantinović kazao :"Čist čovek u doba krvi i blata" u kome su pored njih među ostalim bili i Žarko Korać sin profesora Veljka Koraća sa FF kao i Borka Pavićević ćerka Vuka profesora etike na FF .
Evo jedan ilustrativan citat iz predgovora Dobrice Ćosića knjizi Ljubomira Tadića
U matici krize je tematski i sadrajno izuzetno bogata knjiga. Ona
nije samo hronika Tadiæevih kritièkih i opozicionih reagovanja na
društvenu stvarnost Titove Jugoslavije i njenog posthumnog ostatka,
reagovanja na vladajuæu ideologiju nosilaca vlasti i njihove politièke
posluge; u toj knjizi su iskazi o nacionalizmu i šovinizmu, teorijske
rasprave o politikološkim problemima, polemike sa "mondijalistima",
liberalima i "mirotvorcima" Beogradskog kruga
; u toj se knjizi raspravlja
sa teorijskim i ideološkim neistomišljenicima o glavnim pitanjima poretka i
dravnog ureðenja; u ovoj knjizi su iskazane Tadiæeve teorijske koncepcije
o socijalizmu, demokratiji i srpskom pitanju kao demokratskom i
dravnom pitanju; u ovoj knjizi je izloena i argumentovana kritika
amerièkog imperijalizma, ideologije ljudskih prava u funkciji "novog
svetskog poretka" kao i antisrpske politike Nemaèke i Evropske unije. U
knjizi U matici krize dramatièno se odra`ava èitavo istorijsko razdoblje
Jugoslavije i odnosa Evrope i sveta prema zbivanjima na tlu Titove i
Miloševiæeve Jugoslavije. To je bogata hronika socijalnih i politièkih
zbivanja i spektralna panorama ideja i politièkih shvatanja u prelomnom
dobu jugoslovenske drave, u devetoj deceniji ovoga veka: to je knjiga
dragocene dokumentarnosti o stanju duha, morala i oseæanja naraštaja
titovske i posttitovske ere u Srbiji. U matici krize iskazane su i osnovne
ideje i tenje srpske antititoistièke opozicije, njenog najrazumnijeg i
najnaprednijeg dela, koje svestrano predstavlja Ljubomir Tadiæ, u mom
doivljaju najznaèajniji politièki mislilac u svom naraštaju



dok profesor Životić iznosi sledeće

Sumirajuci dvogodisnji rad Beogradskog kruga, profesor dr Miladin Zivotic istice da ih napadi nisu pokolebali. Naprotiv. Sesije Beogradskog kruga redovno su svake subote odrzavane u Studentskom kulturnom centru u Beogradu od aprila do kraja juna l992. godine. Ove tribine, kaze profesor Zivotic, postale su sinonim otpora smisljenoj lazi, nacionalistickom ludilu, besmislenom ratu.

- Te subotnje sesije, najpre u SKC, a zatim u Domu omladine, postale su znacajan oblik prepoznavanja rada Kruga. Kazivanja osamdeset clanova Kruga i gostiju u prvom ciklusu, sabrana u zborniku "Druga Srbija" naisla su na dobar prijem u inostranstvu i prevedena su na nekoliko jezika.

Izraz "Druga Srbija" postao je lozinka svih onih koji su, pre ili kasnije, uvideli svu pogubnost nacionalisticke politike. Mnoge crne slutnje izrecene na tim prvim sesijama docnije su se, na zalost, obistinile.

- CHesto nam se cinilo da ovo sto radimo lici na glas vapijuceg u pustinji, ali su nas redovni posetioci ohrabrivali da istrajemo. Chini se da smo na tim skupovima dozivljavali jednu vrstu moralnog ociscenja. Uostalom, zasto nasi skupovi ne bi bili i neka vrsta kolektivne katarze! Beogradski krug je, takodje, ucestvovao u brojnim gradjanskim i mirovnim akcijama koje su doprinosile obrazovanju kritickog javnog mnjenja u Beogradu i Srbiji. Setimo se samo "Sveca", "Crnog flora", "Zute trake", "Studentskog protesta 92", nastojanja da u Hrtkovcima dozovemo ljude pameti. Doduse, bili bismo najsrecniji da stane rat i ovo ludilo sto nas okruzuje, da se vratimo svom poslu, da radimo ono sto najbolje znamo. Za mene je cudo da smo uopste opstali u ovakvim uslovima. Ali i to sto opstajemo, potvrda je da se i u najtezim uslovima mozemo sacuvati od duhovnog zagadjenja.



I to je to, to su otprilike bile karte koje su podeljene i sa kojim se igralo.

Posledice političkog delovanja od devedesetih pa sve do sada su ostale ali se ili odriču ili prihvataju kao nužnost bez pokušaja utvrđivanja odgovornosti zavijajući u oblandu " američkog imperijalizma i antisrpske politike Nemačke i EU". Moguće ipak zbog relativne bliskosti pozicija po osnovnim pitanjima političkog delovanja.Očekivanja 6.oktobra stoga možeš posmatrati samo kao teret koji je navaljen na pleća DS-a nakon osvajanja vlasti a da ona nikada nije ni obećala niti bila spremna da ga i izvede.Ukoliko je tako onda i izneverene nade birača pomirenjem DS sa podmlađenim SPS-om dođu kao čist nesporazum, a posledice u vidu prestanka glasanja -apstinencije se pojavljuju samo zbog neoprezne iskrenosti i nepotrebnog javnog demonstriranja bliskosti dva predsednika.





b92fmember b92fmember 00:36 29.12.2013

Re: glede mede

freehand

Ne slažem se. Nije prethodna vlast postavljala nikakav sistem. A greh joj je što već postojeći nije hrabrije i odlučnije menjala.


Pa malo li je?
ecce-florian ecce-florian 12:16 29.12.2013

Re: glede mede

dopuna,potpuno sam smetnuo s uma a da ne editujem gornji komentar

U grupi smenjenih pored sa FF bio je i Trivo Inđić tada asistent, ambasador u Španiji od 2001. do 2004. i politički savetnik Borisa Tadića od 2004. do 2011.
Za predsednika Komisije za saradnju sa UNESKO-m imenovan je jula 2010. kada je
Vlada Srbije razrešila Zoricu Tomić dužnosti predsednice Komisije Srbije za saradnju sa Organizacijom Ujedinjenih nacija za prosvetu nauku i kulturu( to je ona afera da se za rezidenciju površine 220 kvadrata, na petom spratu u Aveniji Turvil 15, u kojoj stanuje Zorica Tomić zakup plaćao 84.000 eura godišnje)O tom Živkov neposredno izveštava u komentaru : Porodični ciklus koji je objavio Peščanik piše:

- Pa nećete je Vi smeniti, Vi postavljate ljude! Kad treba da se učini suprotno, tu je Vlada, za to čovek ne mora da čita pokojnog Makijavelija, neka je Cvetković smeni, njegovi neka kažu javnosti zašto je Vladi to naspelo…

- Dobro, čika-Trivo, narediću mu, ali će pitati kako da popuni ovo mesto, znate da nemamo školovanog življa, još manje imamo kadrova kojima možemo verovati…

- Na Vašem mestu ja bih imenovao sebe, hoću reći mene…

- Ah, čika-Trivo, pao mi je kamen sa srca, kako ste se samo setili sebe?!

- Metodom eliminacije: Krle Vam ima blog, Beka nam ode, Srđan sav okrenut budućnosti, nemojte da to dopre do njega, ali nije za čuvara baštine…

- Super, super, smatrajte se izabranim, Komisiji ste potrebniji nego meni, bilo ja časno savetovati me, a?!…

Ili mislite da biste mogli još da me podučavate, vidim po vašim očima da pristajete, pa dobro, budite još koju godinu moj Aristotel, ha, ha, ha…



a o Trivi Inđiću dodaje

Naiđem međutim na sabrana dela T. Inđića i shvatim da je objavio silesiju studija o delu Ljubomira Tadića, naslove ću navesti po vlastitom sećanju u koje se više ni sam ne pouzdajem, pa ipak, evo: „Vrhunci evropske savremene misli u filozofiji Ljubomira Tadića“, autor Trivo Inđić; „Biće i svest viđeni očima Ljubomira Tadića“ od Trive Inđića; „Bitak, vreme i totalitarizam u odabranim a još više u sabranim delima Ljubomira Tadića“, priređivač mr Inđić Trivo; „Prolegomena za filosofiju Ljubomira Tadića“, Trivo Inđić; „Drugarska kritika čistog uma Ljubomira Tadića od dijaka grešnog Trive Inđića“…

Ne jamčim za verodostojnost naslova, ima i drugih dela....




no da ne bi ostalo na ovoj hiperboli Živkova evo i jednog citata Triva Inđića iz Recepcija ideja Roze Luksemburg u delu Ljubomira Tadića

Među ranim interesovanjima Ljubomira Tadića (1925) posebno mesto zauzima ličnost i delo Roze Luksemburg (1871-1919), koja se ubraja među najautentičnije i najozbiljnije pregaoce evropske levice s kraja 19. I početka 20. Stoleća.Njen rev olucionarni zanos i protagonizam, kao temeljan, slojevit i rafiniran teorijski doprinos, nastao u dodiru sa aktivitičkim zahvatom koji je smerao ka radikalnoj izmeni postojećeg političkog i socijalnog stanja Evrope čiji je savremenik, bio je izuzetno privlačan za mladog Tadića, koji je već za sobom imao iskustvo sa nacifašizmom ( kao aktivni učesnik u narodnoolsobodilačkom ratu protiv nemačkog i italijanskog okupatora 1941-1945) i sa boljševizmom u sovjetskoj varijanti ( kada je oficijelni komunistički pokret u Jugoslaviji došao u sukob sa Staljinom 1948. godine).Studijski boravak u Parizu tokom 1956-1957.godine, gde je stigao iz Sarajeva i na početku njegove univerzitetske karijere (od 1. Januara 1954, u okviru Pravnog fakulteta u Sarajevu), Tadić je iskoristio za predani rad po bibliotekama, nastojeći da dopuni i preispita svoje dotadašnje teorijske spoznaje i da asimilira široku sklau intelektualnog iskustva koje je nastalo u okviru brojnih sudbinskih konfrontacija koje su pratile evropsku političku scenu i, posebno, evropsku levicu prvih decenija 20.veka.
Radeći u Nacionalnoj biblioteci svaki dan.......







ziks ziks 00:12 28.12.2013

Danasnji politicari

Zamislite danasnje politicare u godini 1912, 1913, 1914 ili cak 1941!
Kakva bi bila Srbija 100 godina posle njih?
Da li bi postojala Srbija danas uopste sa ovakvim politicarima?
fantomatsicna fantomatsicna 02:33 28.12.2013

Re: Danasnji politicari

Uvek zamišljam kako bi bio interestan blog, da recimo naprave kolaž video snimaka jedan do drugog ..šta su govorili u izbornoj kampanji i šta govore sada.Verujem bacili bi i Barona von Minhauzen u senku.Samo...što oni mnogima napraviše Baronov sindrom ...
Videh da je free nešto spomenuo i u blogu ali to je samo vrh ledene sante....
ziks ziks 00:42 28.12.2013

Nova, stara vlada

Danas (19 meseci) novi Vucic i (60 meseci) novi Dacic u najuspesnijoj vladi zadnjih
20 godina u siromasnoj Srbiji jos malo ispod nivoa pred veliki rat 1914.
Lepo je sto stalno dizu moral za raznim poduhvatima u ekonomiji i investicijama, ali
vreme je da se pridrze nekih od svojih predizbornih parola za bolji zivot gradjana Srbije, vise radnih mesta i saradnjom na sever, jug, istok i zapad . Posle 20 meseci na vlasti nemoze vise ova vlada da se vadi na prethodne vlade.
Koliko je novih radnih mesta otvoreno i koliko stvarnih novih investicija ima zadnjih 20 meseci? Zar ova vlada nema nikakve svoje odgovornosti?
Ako ovo zvuci kao da sam za ja DS, to nije tacno,ja nisam za slepo verovanje u sve sto vlast servira bilo koja daje vlast! Imali smo takvo slepo verovanje u KPJ pa gde nas je to dovelo? Mnogo obecanja ove vlasti, ali nema mnogo ili uopste, bilo kakvih promena na bolje u svakodnevnom zivotu u poslednjih 20 meseci.
Mozda ja gresim ali ja nisam mogao da pronadjem nijedan detalj koji cini moj svakodnevni zivot laksi u poslednjih 20 meseci, obratno tome cini mi sve gore.
Kakva je vlada kada je lose, ako je ovo najuspesnija?
Ljudi budite kriticni prema svakoj vladi, to je demokratija i vodi drzavu napred!
Samo sloga srbina spasava lepo zvuci ali pod turskom okupacijom! Danas treba ideja, kritike, opozicije jer jedino to vodi ka razvitku drustva, manje korupcije i razvijanju demokratije.
ecce-florian ecce-florian 13:32 28.12.2013

Re: Nova, stara vlada

Posle 20 meseci na vlasti nemoze vise ova vlada da se vadi na prethodne vlade.


Gangula na vip92 blogu menja Krleta?

A tek dijakritici
tasadebeli tasadebeli 10:44 28.12.2013

Ес вирд бекант гегебен!

Свим Јутутунцима, Буахаханцима и банту црнцима!

Оснива се заједнички телевизијски пул југоисточне Еуропе!

Једва чекам да чујем како ће код нас звучати прилог када хер Курца буде примао Хотлипс...



alselone alselone 14:13 28.12.2013

Tijanic

Ovako je zamišljena reformisana Srbija: informativni program „Pinka“, stranačka policija, koegzistencija mafije i vlasti, približavanje stila života vladajuće elite, mafije i stare slobističke elite. Politika, kriminal, korupcija i kontrola medija i dalje dolaze iz iste korpe, samo rade za drugačije gazde. Da kažem to direktno: onaj koji je imao smelosti i snage da Koštunicu obori sa vlasti, da ga otera iz parlamenta, da ga odvoji od svih medija, parlamentarnih odbora, da uzme vlast u svim gradovima, policiju, DB, spoljnju politiku, privatizaciju, upravne odbore, da sebe liši kišobrana ubedljive većine Srba koju vodi DSS – taj je imao snage da se obračuna sa kriminalom. Samo da je hteo! Bio je to izbor između života i smrti. Tako banalno, toliko tačno...


(IZ KNJIGE „JA I NIKO MOJ“ ALEKSANADRA TIJANIĆA, „LAGUNA“ 2013)

Hvala kolezi Srxu na LINKu. Procitao i odmah narucio knjigu.
freehand freehand 16:36 28.12.2013

Kolko ono beše

... popljačkano?

PPV (danas, da ne tražim sad izjave od pre mesec, šest meseci i dve godine)
"Šteta u spornim privatizacijama iznosi 7,7 milijardi dinara, privedeno je 76 lica, a na osnovu od juče podignutih optužnica biće uhapšeno još 56 lica za 64 krivična dela", izjavio je Vučić na konferenciji za novinare u Vladi Srbije sazvanoj povodom okončanja istrage 24 sporne privatizacije.

Tužilac Miljko Radisavljević, obraćajući se na konferenciji, rekao da je Tužilaštvo za organizovani kriminal pokrenulo 11 istraga. Kako je rekao, ukupno je osumnjičeno 93 osobe, od kojih su istrage o 66 osoba završene, a protiv 63 lica su i podignute optužnice.

Među osumnjičanima su, kako je rekao Radisavljević, i tri bivša ministra, bivši direktor Agencije za privatizacije, direktor Akcijskog fonda i više direktora....

Visina štete koja je pričinjena državi je najmanje 80 miliona evra, podvukao je Radisavljević.

"Nema Aleksandra Vlahovića, ako je neko hteo to da pita - nema nikakvih dokaza (i) ne možete da gonite nekoga za to što se čuli ili što su novine napisale", rekao je on.

Prvi potpredsednik vlade je dodao i da Vlahovića "niko nije štitio" a da ne zna "ni ko bi ga štitio". Miljković je dodao, što se tiče Sartida, da se istrage vode protiv tri lica, u ovom trenutku.
iqiqiq iqiqiq 20:56 28.12.2013

Re: Kolko ono beše

jel sad vreme da pomenemo i Tita

"Chancellor Kohl told Mr FitzGerald that the Yugoslavian communist leader Josip Broz Tito, who fought the Nazi occupation in the Second World War, had told him personally to keep Nato strong."LINK

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana