Astrologija| Nauka| Religija

Tesla, SPC i ostali.

mikele9 RSS / 01.03.2014. u 12:17

Urna Nikole Tesle se premešta u Hram Svetog Save

Tanjug | 28. 02. 2014. - 14:58h

Beograd - Posmrtni ostaci naučnika Nikole Tesle biće premešteni iz muzeja posvećenog tom velikanu u Beogradu u portu Hrama Svetog Save, gde će mu biti podignut i spomenik, predviđeno je Sporazumom koji je danas potpisan u Patrijaršiji SPC.

Sporazum su potpisali partijarh srpski Irinej, ministarka energetike Zorana Mijhajlović ispred Vlade Srbije i predsednik Privremenog organa Beograda Siniša Mali.

Partijarh je, nakon potpisivanja sporazuma, rekao da nema ništa prirodnije od toga da zemni ostaci velikog mislioca počivaju na, kako kaže, najsvetijem mestu srpskog naroda - Hramu posvećenom Svetom Savi, gde je i spomenik Karađorđu.

- Ništa prirodnije ni logičnije, nego da na tom najlepšem mestu grada i pored velike svetinje počivaju tri velika imena srpske istorije, kulture i nauke - rekao je partijarh srpski Irinej, zahvalivši vladi i predstavnicima Grada na podršci toj inicijativi SPC.

On je dodao da se nada da će to biti novi razlog da još više ljudi poseti Hram, ali i "grob najvećeg uma nauke".

- Hvala svima koji će doprineti da se podigne spomenik kakav Tesla zaslužuje i da u podnožju spomenika budu i njegovi zemni ostaci, u neposrednoj blizini Hrama Svetog Save - rekao je patrijarh.

Prema rečima Siniše Malog, biće formirana radna grupa u kojoj će biti po tri predstavnika ministarstva, Grada Beograda i SPC, a koja će raditi na tome da se zemni ostaci Nikole Tesle u što kraćem roku prenesu u portu Hrama Svetog Save.
 

Mali je rekao da će grad obezbediti sve uslove da se pod odgovarajućim propisima urna prenese iz muzeja, kao i da će obezbediti sve dozvole.
I ministarstvo energetike će, prema rečima resorne ministarke, svim aktivnostima pomoći da se projekat što pre realizuje.
 

- Kao vlada i ministarstvo želimo da budemo prepoznati po svim mladim naučnicima koji će u zemlji ostati i svima onima koji će u zemlju doći - rekla je Mihajlović.


Urna Nikole Tesle nalazi se u zgradi muzeja u Beogradu koji nosi njegovo ime od 1957. godine.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Iz intervjua koji je Nikola Tesla dao 1937 godine.

Mada nisam vernik u ortodoksnom smislu, oslanjam se na religiju, prvo, jer svaki čovek mora da ima neki ideal - religiozni, umetnički, naučni ili humanitarni - da bi njegov život imao nekog smisla. Drugo, jer sve velike religije sadrže mudre preporuke (moralne norme i načela, moja primedba) za dobar život, a koje važe danas kao i u doba kada su nastale.

Ne postoji sukob između ideala nauke i ideala religije, ali je nauka suprotstavljena teološkim dogmama jer se nauka zasniva na činjenicama. Za mene, univerzum je jednostavno velika mašina koja nikada nije postala i nikada nece nestati. Ljudsko biće nije izuzetak u prirodnom poretku stvari. Čovek je, kao i univerzum, mašina. Ništa ne dopire do našeg uma niti utiče na naše delovanje, posredno ili neposredno, a da nije odgovor na poruke koje čulima primamo iz spoljašnje sredine. Zbog sličnosti naše konstrukcije i naše okoline, svi slično odgovaramo na slične uticaje, a kao rezultat naših reakcija, dolazimo do razumijevanja. Tokom svih ovih vekova, razvijali su se beskonačno složeni mehanizmi, međutim, ono što mi zovemo „duša" ili „duh", nije ništa više od zbira svih funkcija tela. Kada ove funkcije nestanu, takođe nestaju i „duša" ili „duh".

????????????????????????????????????????????????????????????????????



Komentari (284)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

sasa-ex sasa-ex 03:43 02.03.2014

Re: ...

Ma jok, ovo je slucajno odabran termin SPC-e, u kojem pokusava da lik i delo Nikole Tesle priblizi pastvi koja vapi za sjedinjenjem sa njegovim naucnim delom...
Jaril Jaril 22:36 01.03.2014

Само цитат

Ništa ne dopire do našeg uma niti utiče na naše delovanje, posredno ili neposredno, a da nije odgovor na poruke koje čulima primamo iz spoljašnje sredine.

Tokom svih ovih vekova, razvijali su se beskonačno složeni mehanizmi, međutim, ono što mi zovemo „duša" ili „duh", nije ništa više od zbira svih funkcija tela.
49 41 49 41 03:58 02.03.2014

Velikomucenik

i usamljeni Apostol 19-20. veka.

To sto su ga se setili amerikanci, hrvati, srbi i ostali posle punih 150 god. od njegovog rodjenja - njima na dusu.

Tesla cruiser - ce "jahati" mnogim svetskim putevima, kao sto je nekada njegova umnost "jahala" nebesima.

Cim sa pojavio Tesla Cruiser, pomislio sam; evo momaka Teslinih Barjaktara; posle 100 godina!
bez pompe-relikvija, zdravica, govora; pa i pljuvacine - posredno ili ne.
8c_competizione 8c_competizione 14:23 02.03.2014

Re: Peticija

hvala za ovu peticiju nezavisnu od Facebook-a! ima nas jos kromanjonaca koji ne koristimo to NSA sokocalo

dajte ubacite to jos na nekoliko jezika

"An Serbische Regierung: Lassen Sie die Tesla Urne im Museum. Tesla gehört zur Wissenschaft und alle Menschen auf diese Planet. Er sollte nicht missverbraucht werden für Ortodox Kirche und Politik Profit." (ok, mozda neko moze ovo jos bolje da prevede)

molim jos nekoga da uradi slicno i za jos nekoliko drugih vecih svetskih jezika

automatski prevodi mi vracaju ovo, nisam siguran je li korektno:

"تيسلا ينتمي إلى العلم و كل شخص على هذا الكوكب. رفاته أن لا يساء استخدام الارباح ortodox الكنيسة
الصربية"

"特斯拉屬於科學和所有的人在這個星球上。 他仍然不應被濫用來賺錢,塞爾維亞ortodox教會"

"Tesla appartient à la science et à tous les habitants de cette planète. Ses vestiges ne doivent pas être utilisés abusivement pour réaliser un profit pour serbe ortodox eglise"

" שייך למדע, כל האנשים על כדור הארץ. עצמותיו לא צריכה להיות התעללות עבור
Tesla
ortodox
עשיית רווחים עבור הכנסייה הסרבית"

"Tesla appartiene alla scienza e tutti gli abitanti di questo pianeta. I suoi resti non deve essere utilizzato in modo improprio per lucro per chiesa ortodossa Serba"

"Tesla科学とこの地球上のすべての人々に属しています。 彼のままortodoxセルビア教会のための利益を作るために濫用されるべきでない"

"Tesla tilhører vitenskap og alle mennesker på denne planeten. Hans forblir bør ikke misbrukes for å gjøre fortjeneste for Serbiske ortodox kirke"

"Tesla pertence à ciência e todas as pessoas deste planeta. Os seus restos mortais não devem ser utilizadas de forma abusiva de lucros para igreja ortodoxas sérvias"

"Tesla относится к науке и всех людей на нашей планете. Его по-прежнему не следует злоупотреблять для получения прибыли для сербских снабженческая компания Оргсервис церкви"

"Tesla pertenece a la ciencia y a todos los habitantes de este planeta. Sus restos no se debe abusar de la obtención de beneficios por el serbio islamistas iglesia"

"Tesla tillhör vetenskap och alla människor på denna planet. Hans kvarlevor bör inte missbrukas för att göra vinst för serbisk ortodox kyrka"

"Tesla ait olduğu bilim ve tüm bu gezegendeki insan. Kalır onun olmamalıdır yapmak için kötüye kar sırp ortodox kilisesi"


sasvim sam siguran da ce ovi automatski prevodi mnoge nasmejati, ALI vas lepo molim da, ukoliko znate neki od ovih (ili drugih jezika), korigujete ovo kako bi smo pomogli da se ova inicijativa internacionalizuje.
8c_competizione 8c_competizione 17:46 02.03.2014

Re: Peticija

au, izgleda da pocinje Sulejman, pa tajac na Blogu





mr.fogg mr.fogg 19:48 02.03.2014

Re: Peticija

gorio92 gorio92 18:44 02.03.2014

Bolesno objašnjenje

Stiglo i objašnjenje zašto je premeštanje Tesle važno.

link
8c_competizione 8c_competizione 19:44 02.03.2014

Re: Bolesno objašnjenje


Prema rečima Petkovića, inače bivšeg ministra kulture, time bi se okončale i priče da je Tesla navodno bio najveći Hrvat svih vremena, iako se zna da je on bio Srbin, pravoslavne vere.




ovi kad smisle objasnjenje, depilacija vise ne treba! kosa i ostale dlake same otpadaju od muke!
mr.fogg mr.fogg 19:56 02.03.2014

Re: Bolesno objašnjenje

Јадан Тесла - срећа његова што не може да види ово,
а њихова што не знају шта раде - јадници.
Hansel Hansel 20:25 02.03.2014

Re: Bolesno objašnjenje

gorio92
Stiglo i objašnjenje zašto je premeštanje Tesle važno.
link


Verujte mi da nisam ovo čitao pre nego što sam napisao pretpostavku da se možda pravi neki srpski Pan(semi)tenon...

"To bi onda bio mali srpski Panteon onih koji su nas zadužili", zaključio je Tasić.
kakapo kakapo 09:00 03.03.2014

Re: Bolesno objašnjenje

Stiglo i objašnjenje zašto je premeštanje Tesle važno.

A u objašnjenju se govori o MOŠTIMA Nikole Tesle. Evo šta kaže sajt Pravoslavlje o moštima:
"земни остаци светитељских тела; одуховљена телесна пребивалишта Божија; осведочени храмови Светог Духа, у облику целокупног тела, делова тела или честица (некада обичај распарчавања моштију ради могућности да их што већи број верника види, додирне и целива, као и због постављања у Часну трпезу и антиминс - са символичним представљањем небеске Цркве на којој почива земаљска, али и због веровања у њихову апотропејску, заштитничку моћ)."
Više na sajtu
Dakle tačna je pretpostavka (v. gore) o Sv. Tesli.
8c_competizione 8c_competizione 22:27 03.03.2014

Re: Bolesno objašnjenje

pretpostavku da se možda pravi neki srpski Pan(semi)tenon...


to je sledece na redu, odmah posle "Beograda na vodi"

oskar-z-wild oskar-z-wild 18:47 02.03.2014

Throw out the baby with the bath water




1. Pošto sumnjam da je vila koja se danas zove MUZEJ Nikole Tesle oduzeta od svojih zakonitih vlasnika posle Drugog svetskog rata, voleo bih saznam istoriju te vile.

2. Taj tzv. Muzej mi nikada nije ličio na stvarni muzej. Možda više na mauzolej, a možda su neki skojevci pomešali ta dva koncepta. Teslin muzej više liči na Svedenborgovu kuću u Londonu nego na muzej vrhunskog naučnika.

3. Ali Muzej Nikole Tesle je samo presedan koji postaje pravilo ako ga ne zaustavimo jer posle njega došla je ona travestija od muzeja - KUĆA CVEĆA! Koji je u suštini opet MAUZOLEJ.

4.Ideja da se u Hram Sv. Save položi urna Nikole Tesle je po meni dobra sa te strane što onaj tzv. muzej više neće biti mauzolej... i što se otvara i mogućnost da se Teslini naučni radovi i neke skojevski smišljenje maketice prebace u pravi Muzej nauke gde deca mogu videti u nekoj savremenoj kompjuterizovanoj i inteligentnoj prezentaciji Tesline patente i memorabiliju.

5. A vila u kojoj je danas tzv. Muzej se može vratiti svojim vlasnicima ili njihovim naslednicima.

6. Možda će se jednog dana neko setiti da i onog Tita, pa sad i Jovanku, prebace na neko lepo groblje. Što je sad nemoguće jer tamo imamo i gardu 24/7 koja ga brani. Voleo bih da znam koliko košta održavanje TITOVOG MAUZOLEJA na godišnjem nivou.

7. Kako vidim, problem nije u samoj ideji da se Teslini ostaci prenesu u Hram Sv. Save, već u tome ko ostvaruje tu ideju. Biće smešno ako se samo svedemo na INAĆENJE, tj. da odbijamo svaku naprednu ideju i akciju samo zato što nam se ne dopadaju politićari, a da ne ispravljamo greške prethodnih. I zar trebamo od sada da stalno bacamo sve naše bebe zajedno sa štrokom, kao što sa indignacijom odbijamo učešće u projektu Beograd na vodi a sigurno smo puni dobrih ideja.

8. Sasvim je normalno, pošto su neke prethodne vlasti odlučile da se gradi grandiozni Hram Sv. Save, da se u njemu sahranjuju i najzaslužniji. Neki dobri aspekti ove odluke koje ja vidim su:

a) Crkva pokazuje da je fleksibilna i umerena jer uzima kremirane ostatke pod svoj krov.

b) Crkva pokazuje da je fleksibilna i umerena jer daje Tesli vele lepni večiti dom, iako po njegovim rečima nije bio baš neki pravoslavac - već više kveker.

v) Vernicima, turistima i posetiocima će poseta Hramu biti ispunjenija kada tamo budu mošti, pardon, zemni ostaci jednog univerzalno priznatog naučnika.

Da ne bude zabune, NE predlažem da se mošti Sv. Tita takođe stave u Hram, ali možda će SPS imati neki bolji predlog pošto su nasledili imovinu KPJ, sa druge strane nije fer da Hrvatska ostane i bez Tesle i bez Tileta.
zemljanin zemljanin 18:52 02.03.2014

Re: Throw out the baby with the bath water

Tesla ima svoj spomenik i to tamo gde mu je i mesto ... i u čemu je problem sa mauzolejem ? ... šta je to toliko pogrešeno u mauzoleju a ispravno u hramu ?
oskar-z-wild oskar-z-wild 18:58 02.03.2014

Re: Throw out the baby with the bath water

zemljanin
Tesla ima svoj spomenik i to tamo gde mu je i mesto ... i u čemu je problem sa mauzolejem ? ... šta je to toliko pogrešeno u mauzoleju a ispravno u hramu ?


Pa onda neka se to proglasi za Mauzolej Nikole Tesle i neka se tako zove da bi posetilac unapred znao šta da očekuje. Činjenica da je tamo njegova urna se retko i spominje.

Tesla ima više spomenika, pred ETFom i na aerodromu.
zemljanin zemljanin 19:20 02.03.2014

Re: Throw out the baby with the bath water

oskar-z-wild
Pa onda neka se to proglasi za Mauzolej Nikole Tesle i neka se tako zove da bi posetilac unapred znao šta da očekuje. Činjenica da je tamo njegova urna se retko i spominje.

Tesla ima više spomenika, pred ETFom i na aerodromu.

Pa eto i ja mogu da podržim tu ideju ... neutralna je, racionalna i jeftina ... mogu da podržim i sahranu u Aleji Velikana ako baš mora da se sahranjuje ... ali da ga prenose u odaje jedne religijske institucije i to preko noći, zarad turizma, dokazivanja srBstva i veće naplate ?!
oskar-z-wild oskar-z-wild 19:34 02.03.2014

Re: Throw out the baby with the bath water

Zemljaninu, neke bebe je bolje baciti...


Ako nisi znao neke državne institucije imaju i edukativnu ulogu.
8c_competizione 8c_competizione 19:56 02.03.2014

Re: Throw out the baby with the bath water

1. Pošto sumnjam da je vila koja se danas zove MUZEJ Nikole Tesle oduzeta od svojih zakonitih vlasnika posle Drugog svetskog rata, voleo bih saznam istoriju te vile.

2. Taj tzv. Muzej mi nikada nije ličio na stvarni muzej. Možda više na mauzolej, a možda su neki skojevci pomešali ta dva koncepta. Teslin muzej više liči na Svedenborgovu kuću u Londonu nego na muzej vrhunskog naučnika.

3. Ali Muzej Nikole Tesle je samo presedan koji postaje pravilo ako ga ne zaustavimo jer posle njega došla je ona travestija od muzeja - KUĆA CVEĆA! Koji je u suštini opet MAUZOLEJ.

...

5. A vila u kojoj je danas tzv. Muzej se može vratiti svojim vlasnicima ili njihovim naslednicima.


ako sam ovo dobro shvatio, predlazete da se naprvi jedan pismen muzej namenjen Tesli? u tom slucaju podrzavam

4.Ideja da se u Hram Sv. Save položi urna Nikole Tesle je po meni dobra sa te strane što onaj tzv. muzej više neće biti mauzolej... i što se otvara i mogućnost da se Teslini naučni radovi i neke skojevski smišljenje maketice prebace u pravi Muzej nauke gde deca mogu videti u nekoj savremenoj kompjuterizovanoj i inteligentnoj prezentaciji Tesline patente i memorabiliju.


ne vidim zasto bi deca bolje moga videti ..... ukoliko urna nije tamo? i stvarno ne vidim zasto nije mogao biti sahranjen na normalnom groblju ko npr Nusic? nego bas mora u hram?

7. Kako vidim, problem nije u samoj ideji da se Teslini ostaci prenesu u Hram Sv. Save, već u tome ko ostvaruje tu ideju. Biće smešno ako se samo svedemo na INAĆENJE, tj. da odbijamo svaku naprednu ideju i akciju samo zato što nam se ne dopadaju politićari, a da ne ispravljamo greške prethodnih.


izvinjavam se, ali zaista ne vidim sta "napredno" vidite u ovoj ideji? ili je to kao slucajna igra reci NAPREDNJAKA? ovo je toliko jeftino, ko ono pismo oborenog pilota 99te potpisano sa "najzad Slobodan"

a) Crkva pokazuje da je fleksibilna i umerena jer uzima kremirane ostatke pod svoj krov.

b) Crkva pokazuje da je fleksibilna i umerena jer daje Tesli vele lepni večiti dom, iako po njegovim rečima nije bio baš neki pravoslavac - već više kveker.

v) Vernicima, turistima i posetiocima će poseta Hramu biti ispunjenija kada tamo budu mošti, pardon, zemni ostaci jednog univerzalno priznatog naučnika.


problem nastaje u tome sto ove cinjenice nece nikada biti jasno objavljene, niti dalje primenjivane (dakle nacelo o "jednakosti pred Bogom" isto pada u vodu).

A sto se turista tice, oni koji su zainteresovani za nauku, siguran sam da bi pre videli jedan dobar tehnicki muzej nego li hram. i vise ih zanimaju naucne sprave nego li ikone i freske.

dok pilgrimers traze upravo suprotno, pa bi im jedan naucnik (dakle slobodoumno bice) mogao bosti oci. ko garantuje da se nece sutra vec naci neki taliban iz desnog krila Dveri da sutra vec koliko obori ili unisti urnu?

naravno, ukoliko se zanimaju za oba sveta, nista ih ne sprecava da posete OBA "sveta" mesta. grad Bgd moze da pomogne uvodjenjem jedinstvene muzejske karte koja bi obuhvatala SVE plus bila karta za prevoz turistima, kao sto se to radi u Firenci, Milanu ...
8c_competizione 8c_competizione 19:58 02.03.2014

Re: Throw out the baby with the bath water

Pa onda neka se to proglasi za Mauzolej Nikole Tesle i neka se tako zove da bi posetilac unapred znao šta da očekuje. Činjenica da je tamo njegova urna se retko i spominje.


u nedostatku argumenata te je na blic uhvatila oralna dijareja!

o cemu ti to covece?
Hansel Hansel 20:07 02.03.2014

Re: Throw out the baby with the bath water

oskar-z-wild oskar-z-wild 20:10 02.03.2014

Re: Throw out the baby with the bath water

izvinjavam se, ali zaista ne vidim sta "napredno" vidite u ovoj ideji? ili je to kao slucajna igra reci NAPREDNJAKA? ovo je toliko jeftino, ko ono pismo oborenog pilota 99te potpisano sa "najzad Slobodan"


Al' smo postali osetljivi, možda da izbacimo reč "napredno" iz upotrebe. Ali pokušao sam u dosta tačaka da pokažem šta je dobro u toj ideji, i uopšte mi je žao što se sve politizuje i što racionalne diskusije nema.
charlie charlie 20:50 02.03.2014

Re: Throw out the baby with the bath water

oskar-z-wild



1. Pošto sumnjam da je vila koja se danas zove MUZEJ Nikole Tesle oduzeta od svojih zakonitih vlasnika posle Drugog svetskog rata, voleo bih saznam istoriju te vile.

2. Taj tzv. Muzej mi nikada nije ličio na stvarni muzej. Možda više na mauzolej, a možda su neki skojevci pomešali ta dva koncepta. Teslin muzej više liči na Svedenborgovu kuću u Londonu nego na muzej vrhunskog naučnika.

3. Ali Muzej Nikole Tesle je samo presedan koji postaje pravilo ako ga ne zaustavimo jer posle njega došla je ona travestija od muzeja - KUĆA CVEĆA! Koji je u suštini opet MAUZOLEJ.

4.Ideja da se u Hram Sv. Save položi urna Nikole Tesle je po meni dobra sa te strane što onaj tzv. muzej više neće biti mauzolej... i što se otvara i mogućnost da se Teslini naučni radovi i neke skojevski smišljenje maketice prebace u pravi Muzej nauke gde deca mogu videti u nekoj savremenoj kompjuterizovanoj i inteligentnoj prezentaciji Tesline patente i memorabiliju.

5. A vila u kojoj je danas tzv. Muzej se može vratiti svojim vlasnicima ili njihovim naslednicima.

6. Možda će se jednog dana neko setiti da i onog Tita, pa sad i Jovanku, prebace na neko lepo groblje. Što je sad nemoguće jer tamo imamo i gardu 24/7 koja ga brani. Voleo bih da znam koliko košta održavanje TITOVOG MAUZOLEJA na godišnjem nivou.

7. Kako vidim, problem nije u samoj ideji da se Teslini ostaci prenesu u Hram Sv. Save, već u tome ko ostvaruje tu ideju. Biće smešno ako se samo svedemo na INAĆENJE, tj. da odbijamo svaku naprednu ideju i akciju samo zato što nam se ne dopadaju politićari, a da ne ispravljamo greške prethodnih. I zar trebamo od sada da stalno bacamo sve naše bebe zajedno sa štrokom, kao što sa indignacijom odbijamo učešće u projektu Beograd na vodi a sigurno smo puni dobrih ideja.

8. Sasvim je normalno, pošto su neke prethodne vlasti odlučile da se gradi grandiozni Hram Sv. Save, da se u njemu sahranjuju i najzaslužniji. Neki dobri aspekti ove odluke koje ja vidim su:

a) Crkva pokazuje da je fleksibilna i umerena jer uzima kremirane ostatke pod svoj krov.

b) Crkva pokazuje da je fleksibilna i umerena jer daje Tesli vele lepni večiti dom, iako po njegovim rečima nije bio baš neki pravoslavac - već više kveker.

v) Vernicima, turistima i posetiocima će poseta Hramu biti ispunjenija kada tamo budu mošti, pardon, zemni ostaci jednog univerzalno priznatog naučnika.

Da ne bude zabune, NE predlažem da se mošti Sv. Tita takođe stave u Hram, ali možda će SPS imati neki bolji predlog pošto su nasledili imovinu KPJ, sa druge strane nije fer da Hrvatska ostane i bez Tesle i bez Tileta.

Језговито и коректно !
8c_competizione 8c_competizione 22:29 03.03.2014

Re: Throw out the baby with the bath water

Ako nisi znao neke državne institucije imaju i edukativnu ulogu.


pa mogao bi da das licni primer i prvi krenes?
zemljanin zemljanin 19:57 02.03.2014

Ko je tu KO

ovde stvari stoje ovako ... Srbiju mogu nekako da zamisle tamo negde blizu Italije ... inače pre mog doslaka nisu ni znali da takva zemlja postoji ... ali znaju ko je Tesla ... a čuli su nekad i za Tita i Jugoslaviju ... toliko o važnosti privremenog ovog, tehničke one i valjda je ovaj treći u ostavci, sudeći po društvu ... tuga
Filip Mladenović Filip Mladenović 02:21 03.03.2014

Jugoslovenstvo Nikole Tesle

Prilikom susreta sa kraljem Petrom II u jesen 1942. godine Nikola Tesla je još jednom javno podržao ideju jugoslovenstva, Kraljevinu Jugoslaviju i kralja Petra II kao njenog legalnog vladara:

“Ponosan sam da sam Srbin i ponosan sam da sam Jugosloven. Naš narod ima toliko snage da nema sile koje ga može razoriti. Hitler će propasti i to brzo, a Jugoslavija će uskrsnuti. Veličanstvo, Vi ste mi učinili najveću čast i najveću radost što ste mi omogućili da Vas vidim. Vi ste sretni što ste tako mladi da stječete ovako velika iskustva i Vi ćete za dvije tri godine, ako Bog da, biti najbolji majstor u vladanju. Vama je blagopok. Kralj-Mučenik obilježio put kojim da idete: Čuvajte Jugoslaviju. Ja se nadam, da ću doživjeti i to će mi biti najradosniji čas u mojem životu, kad se Vi vratite u veliku i sretnu Jugoslaviju… Veličanstvo, Bog Vas blagoslovio.”
vlad_aleksh vlad_aleksh 07:48 03.03.2014

Re: Jugoslovenstvo Nikole Tesle

Filip Mladenović
Prilikom susreta sa kraljem Petrom II u jesen 1942. godine Nikola Tesla je još jednom javno podržao ideju jugoslovenstva, Kraljevinu Jugoslaviju i kralja Petra II kao njenog legalnog vladara:

“Ponosan sam da sam Srbin i ponosan sam da sam Jugosloven. Naš narod ima toliko snage da nema sile koje ga može razoriti. Hitler će propasti i to brzo, a Jugoslavija će uskrsnuti. Veličanstvo, Vi ste mi učinili najveću čast i najveću radost što ste mi omogućili da Vas vidim. Vi ste sretni što ste tako mladi da stječete ovako velika iskustva i Vi ćete za dvije tri godine, ako Bog da, biti najbolji majstor u vladanju. Vama je blagopok. Kralj-Mučenik obilježio put kojim da idete: Čuvajte Jugoslaviju. Ja se nadam, da ću doživjeti i to će mi biti najradosniji čas u mojem životu, kad se Vi vratite u veliku i sretnu Jugoslaviju… Veličanstvo, Bog Vas blagoslovio.”


Naslov Vam je nepotpun. Trebalo bi da glasi:

Jugoslovenstvo, antifašizam i monarhizam Nikole Tesle.
jkt2010 jkt2010 06:55 03.03.2014

A zakon?

I dobro, sta kaze zakon o svemu tome? Ima li pravnika u avionu?

Koliko znam, po zakonu o komunalnim delatnostima ili sahranjvanju ili koji li je (videti sa Predsednikom mozda ) sahranjivanje posmrtnih ostataka (u sta spada i pepeo) moze samo na groblju.

Opet, po zakonu o verskim zajednicama, moze i u hramovima ili zemljistu u vlasnistvu crkve.

E sad, dal moze i u muzejima - to ne bih znao...

Tako da treba ocekivati preseljenje onog iz kuce cveca i onog sa Slavije i onda valjda to je to...

PS: Sa druge strane, mozda Teslini ostaci treba da ostanu u muzeju? U kom slucaju predlazem da se posmrtni ostaci oslobodilaca Beograda presele u osnovnu školu "Oslobodioci Beograda" (na primer)
8c_competizione 8c_competizione 22:30 03.03.2014

Re: A zakon?

U kom slucaju predlazem da se posmrtni ostaci oslobodilaca Beograda presele u osnovnu školu "Oslobodioci Beograda" (na primer)


ova oralna dijareja je bas zarazna ...
jkt2010 jkt2010 00:19 04.03.2014

Re: A zakon?

8c_competizione
U kom slucaju predlazem da se posmrtni ostaci oslobodilaca Beograda presele u osnovnu školu "Oslobodioci Beograda" (na primer)


ova oralna dijareja je bas zarazna ...


A ti mu dodjes čepić?
8c_competizione 8c_competizione 22:36 04.03.2014

Re: A zakon?

A ti mu dodjes čepić?


ajde necemo da se vredjamo deminutivima

a moze Cika i cepic da ti da
vlad_aleksh vlad_aleksh 07:54 03.03.2014

Nevladine i vladine organizacije

SPC je nevladina organizacija. I baš me briga šta rade. Oni moraju da poštuju važeće zakone. Ako ih ne poštuju, tu treba da interveniše država i kraj priče.
Mene više brinu vladine organizacije. Mi njih plaćamo od poreza. Oni su nama odgovorni. Trebalo bi da budu, a očigledno nisu.
Predizborna kampanja je užasno ogavna. Ovo sa Teslom je jedan od vrhunaca gadosti.
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:04 03.03.2014

Zasto da ne?

Mislim da je potpuno nebitno sta "porodica" zeli. Tesla je umro pre vise od sedamdeset godina, direktnih potomaka nije imao, pa je pitanje ko je uopste "porodica" (a znamo da se porodice cesto ne slazu sa planovima za sahranu ni neposredno posle smrti rodjaka koga su poznavali). Jedino sto je merodavno je Teslin testament.

Urni nije mesto u muzeju. Evropska i srpska tradicija nije da se pepeo preminulih drzi na policama i Tesla zasluzuje da ima grob.

Gde ce taj grob biti, drugo je pitanje.

"Aleja velikana" na Novom groblju je uzurpirana od glumacke profesije i raznih minornih licnosti, a i ceo taj koncept je problematican - velikim ljudima se ide na grob bez obzira gde je, a ovako je i mesto sahrane stavljeno u ravan statusnog simbola.

Mislim da nije neumesno da centralni hram u Beogradu bude mesto gde ce biti sahranjeni stvarni velikani, a dobar test je vremenski - recimo pedeset godina posle smrti.
st.jepan st.jepan 15:37 03.03.2014

Re: Zasto da ne?

Tesla zasluzuje da ima grob.

Gde ce taj grob biti, drugo je pitanje.


Nije teško načelno se složiti sa gornjim.
Problem je, medjutim, u tome što pitanja "gde će taj grob biti" uopšte nije bilo.
Ni kulturnoj, ni naučnoj javnosti, nikakvoj zapravo javnosti, to pitanje nikada nije postavljeno, nego joj je, valjda nedorasloj, serviran već dobro učvaren odgovor.

zemljanin zemljanin 16:15 03.03.2014

Re: Zasto da ne?

... da centralni hram u Beogradu bude mesto gde ce biti sahranjeni stvarni velikani

Kako može mesto koje je u privatnom posedu jedne organizacije, da se smatra umesnim ili neumesnim ... koji je to kriterijum izbora po kom organizacija koja okuplja DEO građanstva države i koja nije pod ingerencijom države već je paralelna institucija, zaslužuje takav povlašćeni status ...

Taj kriterijum nije i ne može biti tvoje ili moje mišljenje a pogotovo ne mišljenje dokazano maniplativne institucije ...

Postoji spomenik NT tamo gde mu je i mesto a to je ispred ETF i ako neko insistira na tome i ako se naslednici slože, može se prebaciti na taj, postojeći, primeren i svima dostupan plato.
principessa_etrusca principessa_etrusca 17:02 03.03.2014

Re: Zasto da ne?

zemljanin

Kako može mesto koje je u privatnom posedu jedne organizacije, da se smatra umesnim ili neumesnim ... koji je to kriterijum izbora po kom organizacija koja okuplja DEO građanstva države i koja nije pod ingerencijom države već je paralelna institucija, zaslužuje takav povlašćeni status ...

Taj kriterijum nije i ne može biti tvoje ili moje mišljenje a pogotovo ne mišljenje dokazano maniplativne institucije ...

Postoji spomenik NT tamo gde mu je i mesto a to je ispred ETF i ako neko insistira na tome i ako se naslednici slože, može se prebaciti na taj, postojeći, primeren i svima dostupan plato.


Tvoje vidjenje je dosta usko. Hram jeste nominalno u vlasnistvu jedne organizacije, ali de facto pripada celom narodu kao kulturno nasledje. Tesla je bio spiritualna osoba, pa Hram, ako mozda i nije najbolje, sigurno nije neodgovarajuce resenje.

Slazem se da je mesto isped ETF za spomenik NT odlicno, ali sugurno nije prigodno mesto za sahranu (i uopste ne mislim da bilo koga treba sahranjivati na gradskoj ulici).

Konacno, ko su "naslednici" kojima prepustas odluku? Tesla je imao brata koji je stradao kao decak i tri sestre, pa po najkonzervativnijoj proceni govorimo o cetvrtoj generaciji potomaka njegovih sestara. Osobe koje se prezivaju Tesla su jos dalji rod, odnosno vrlo, vrlo daleki rodjaci.
zemljanin zemljanin 17:29 03.03.2014

Re: Zasto da ne?

principessa_etrusca

Tvoje vidjenje je dosta usko. Hram jeste nominalno u vlasnistvu jedne organizacije, ali de facto pripada celom narodu kao kulturno nasledje. Tesla je bio spiritualna osoba, pa Hram, ako mozda i nije najbolje, sigurno nije neodgovarajuce resenje.

Slazem se da je mesto isped ETF za spomenik NT odlicno, ali sugurno nije prigodno mesto za sahranu (i uopste ne mislim da bilo koga treba sahranjivati na gradskoj ulici).

Konacno, ko su "naslednici" kojima prepustas odluku? Tesla je imao brata koji je stradao kao decak i tri sestre, pa po najkonzervativnijoj proceni govorimo o cetvrtoj generaciji potomaka njegovih sestara. Osobe koje se prezivaju Tesla su jos dalji rod, odnosno vrlo, vrlo daleki rodjaci.

Ne vidim kako nedovršena betonska zgrada sa nešto mermera i ostalim građevisnkim materijalima može biti kulturno nasleđe koje pripada svima ... zaista i pored najbolje volje ne mogu da pronađem ni tragove kulture na tom placu ... možda neko metafizičko zračenje od strane Narodne Biblioteke ali kultura se ne prenosi tako ...

Čak i da se složimo oko nekih stvari i da napravimo neke kompromise ostaje pitanje kako se volja jednog naslednika da sve to bude pohranjeno u Muzeju NT i da samim tim pripada svim građanima države tj. u vlasništvu države, može poništti internim dogovorom koji uključuje prenos nadležnosti na treću stranu ... koji je to (van)zemaljski pravni akt u skladu sa ovom odlukom ... a pravo o nasleđivanju ne definiše "broj kolena" već zakon ...

Za par godina, SPC može odlučiti da na svojoj imovini a hram jeste imovina SPC, sahrani i Arkana, Legiju, Miloševića ili Peru ... po kojoj osnovi im bilo ko može to zabraniti ... i po kojoj osnovi im u takvom slučaju moše oduzeti pravo na posedovanje ostataka NT ili kako će se ostvariti pravo svih građana na privatnom posedu ...
principessa_etrusca principessa_etrusca 18:29 03.03.2014

Re: Zasto da ne?

zemljanin
Ne vidim kako nedovršena betonska zgrada sa nešto mermera i ostalim građevisnkim materijalima može biti kulturno nasleđe koje pripada svima ... zaista i pred najbolje volje ne mogu da pronađem ni tragove kulture na tom placu ... možda neko metafizičko zračenje od strane Narodne Biblioteke ali kultura se ne prenosi tako ...


Sam taj "plac" je mesto koje ima duboku simboliku, ne samo versku i nacionalnu, vec simboliku neunistivosti u najsirem duhovnom smislu i zao mi je ako to ne mozes da vidis.

Kulturno nasledje se osmisljava i stvara, pa ono sto danas percepiramo kao kulturno nasledje najverovatnije nije vidjeno kao takvo u trenutku kada je nastajalo. Mi danas imamo nezavrseni Hram i jos uvek priliku da on postane ono sto odlucimo i sto zelimo da bude.

Čak i da se složimo oko nekih stvari i da napravimo neke kompromise ostaje pitanje kako se volja jednog naslednika da sve to bude pohranjeno u Muzeju NT i da samim tim pripada svim građanima države tj. u vlasništvu države, može poništti internim dogovorom koji uključuje prenos nadležnosti na treću stranu ... koji je to (van)zemaljski pravni akt u skladu sa ovom odlukom ... a pravo o nasđeivanju ne definiše "broj kolena" već zakon ...


Kao sto je neko vec napisao ovde, mi ne znamo ni pravni status zgrade u kojoj je sada muzej. Takodje, ponovo pitam, o kojim naslednicima govorimo? Zakon priznaje cetiri nasledna reda koji su definisani bliskoscu sa osobom koja se nasledjuje mereno kolenima (ocigledno osim bracnog druga), i ja mislim da Tesla nema rodjake koji bi pred zakonom mogli da budu naslednici ni cetvrtog naslednog reda.
zemljanin zemljanin 19:02 03.03.2014

Re: Zasto da ne?

principessa_etrusca

Naravno da ima istine u tvojim rečima ali iz tvoje pozicije jer ti prejudiciraš da postoji "mi" i da je to "naše" i da ima neku "metafizičku" vrednost ... i ne sporim da to može, iz tvog ugla da deluje upravo tako ... onda je i zalaganje i "istine" koje ti sagledavaš - logično.

Ali ne postoji "mi" već SPC, kada Srbija izgubi identitet i proglasi se za SPC, poništi Ustav i Republiku, onda će to sve biti "mi".

A čak i tada ostaje istorijat ponašanja pa se na bazi njega može sa velikom verovatnoćom, predvideti da je moguće da "naš" "sveti Sabor" odobri prenos 2 kafene kašičice u novoizgrađeni objekat u Gornjoj Nezbrinjavi jer se tamo beleži pad posete a i donacije su u manjku ... ili da proglase NT za sveca i onda po ustaljenoj praksi da krenu da šetaju urnu ulicama Bg a u skladu sa decentralizacijom i po drugim okruzima širom pravoslavne Srbije ...

Teško mi je da u tome nađem "mi" ... ali sve navedeno jsete uspostavljena praksa ponašanja SPC i ne postoje dokazi drugačijeg ponašanja ...
principessa_etrusca principessa_etrusca 19:34 03.03.2014

Re: Zasto da ne?

Kada kazem "mi", mislim na drustveni dogovor, koji ukljucuje makar naucnu i kulturnu, ali pozeljno je, i siru javnost.

Ako to ne moze da postoji, onda ne postojimo ni kao drustvo.

Mislim takodje da SPC pridajes neki zlokobni karakter, ali crkva je, izmedju ostalog, i skup vernika, znaci jedan veoma sirok sloj.

zemljanin zemljanin 20:13 03.03.2014

Re: Zasto da ne?

Mislim takodje da SPC pridajes neki zlokobni karakter, ali crkva je, izmedju ostalog, i skup vernika, znaci jedan veoma sirok sloj.

Manipulativno zlokobni karakter SPC nije pitanje pridavanja već potvrđivanja a na osnovi ustaljene prakse ponašanja, istorijskih činjenica i tekućih događaja.

Ne bih da u to uplićem religiju i dogmu a pogotovo ne vernike jer je to uplitanje - dogma za sebe ... nisu ovu inicijativu pokrenuli svi vernici, niti svi pravoslavci niti svi hrišćani već SPC oličen u Irineju uz tehičku NJU i privremenog NJEGA ...

Ako SPC smatra da može da u potpunosti računa na "svoje" onda može podneti zahtev za referendum pa ukoliko je u skladu sa Ustavom, možemo proveriti kakvo je mišljenje svih građana Srbije ...

EDIT. a podržaću inicijativu da se uvede dobrovoljni SPC porez ... tako da kad Irinej izađe i kaže da zastupa NN broj građana, to može i da dokaže ... u suprotnom su i izbori nepotrebni samo treba verovati da on/ona govori istinu
milisav68 milisav68 20:48 03.03.2014

Re: Zasto da ne?

zemljanin
EDIT. a podržaću inicijativu da se uvede dobrovoljni SPC porez ... tako da kad Irinej izađe i kaže da zastupa NN broj građana, to može i da dokaže ... u suprotnom su i izbori nepotrebni samo treba verovati da on/ona govori istinu

E jbga sad, nećeš da glasaš na izborima, a oćeš da glasaš kako da se uredi crkva.

Ako ti se ne sviđa kako se država ponaša prema crkvi, onda brate zasuci rukave, osnuj/učlani se u partiju, pa menjaj stanje do mile volje - zakonski.

Nije crkva donela zakon da ne plaća porez.
zemljanin zemljanin 21:11 03.03.2014

Re: Zasto da ne?

milisav68
E jbga sad, nećeš da glasaš na izborima, a oćeš da glasaš kako da se uredi crkva.

Ako ti se ne sviđa kako se država ponaša prema crkvi, onda brate zasuci rukave, osnuj/učlani se u partiju, pa menjaj stanje do mile volje - zakonski.

Nije crkva donela zakon da ne plaća porez.

Ne brate, ja predlažem i načelno podržavam ideju da se Irketu pruži mogućnost da nešto od onoga što govori, može i da dokaže ... da i njemu svane, ništa više ...

A osnivati partiju da bi se uticalo na SPC je iluzorno i skupo ... mnogo je praktičnije osnovati versku organizaciju ... em ne plačaš porez
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 21:22 03.03.2014

Re: Zasto da ne?

principessa_etrusca
Mislim da je potpuno nebitno sta "porodica" zeli. Tesla je umro pre vise od sedamdeset godina, direktnih potomaka nije imao, pa je pitanje ko je uopste "porodica" (a znamo da se porodice cesto ne slazu sa planovima za sahranu ni neposredno posle smrti rodjaka koga su poznavali). Jedino sto je merodavno je Teslin testament.


Potpuno se slazem, narocito sa boldovanim. A i ovo o rodjackim zeljama je good point.

Znaci, da li je Tesla ostavio pisanu zelju gde i kako zeli da bude sahranjen? Ako jeste onda to treba ispostovati bez obzira na sve. Po tome sto mu na sahrani svirana Tamo daleko pretpostavljam da je ipak svoju zelju nekako preneo.

Dakle, da li je ostavio pisanu zelju/testament i sta u njemu pise? To ne bi trebalo da bude tesko ustanoviti u danasnje vreme. Ali protivrecni su cak i izvestaji o tome da li je kremiran odmah ili nakon sto je sahranjen.
milisav68 milisav68 21:28 03.03.2014

Re: Zasto da ne?

zemljanin

Ne brate, ja predlažem i načelno podržavam ideju da se Irketu pruži mogućnost da nešto od onoga što govori, može i da dokaže ... da i njemu svane, ništa više ...

Pa to se dokazuje na izborima.

Jel` ima neka partija koja se zalaže za uvođenje poreza crkvi?

Nema - prema tome - dabome.

Ni meni se to ne sviđa, ali to je tako.
A osnivati partiju da bi se uticalo na SPC je iluzorno i skupo ... mnogo je praktičnije osnovati versku organizaciju ... em ne plačaš porez

Pa jel` ti brani neko da je osnuješ?

Očigledno da SPC ima veliki uticaj, i da niko neće da se "čačka" sa njima (mislim na političare/poslanike).

A opet, sve te promene treba da se sprovedu kroz institucije sistema, sve ostalo je anarhija.

I da se vratimo na temu, Teslina urna je nezakonito (odavno, jer nećemo se držati zakona kao pijan plota), u muzeju, jer opet, zakonski je uređeno gde treba da se "odlažu" posmrtni ostaci, a zakonski to nije muzej, već groblje, crkva/crkveno dvorište.
zemljanin zemljanin 21:42 03.03.2014

Re: Zasto da ne?

I da se vratimo na temu, Teslina urna je nezakonito (odavno, jer nećemo se držati zakona kao pijan plota), u muzeju, jer opet, zakonski je uređeno gde treba da se "odlažu" posmrtni ostaci, a zakonski to nije muzej, već groblje, crkva/crkveno dvorište.

OK, iako to meni nije bitno, mogu da razumem da deo građana Srbije ima problem da se javno izlažu nečiji posmrtni ostaci ... rešenje dela tih građana je da se javno izlože na drugom mestu ... ne znam šta zakon kaže o tome da se telo pokojnika raskomada na datu veličinu, razdeli i prosledi na uvitravanje u određenim objektima ali tako funkcionišu hrišćanske institucije.

Da je neko pokrenuo inicijativu za rešenje tog "problema" pa se o tome ozbiljno diskutuje pa se uzmu u obzir mnoge činjenice i izbor se suzi na npr. mauzolej, sahranu, pa i hram, to bi bilo korektno ... ovako, naprečac preuzimanje ostataka od strane nedržavne institucije je " ... udruživanje sa namerom sticanja koristi" i drugačije ga ne mogu kvalifikovati ...
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 22:09 03.03.2014

Re: Zasto da ne?

zemljanin
I da se vratimo na temu, Teslina urna je nezakonito (odavno, jer nećemo se držati zakona kao pijan plota), u muzeju, jer opet, zakonski je uređeno gde treba da se "odlažu" posmrtni ostaci, a zakonski to nije muzej, već groblje, crkva/crkveno dvorište.


OK, iako to meni nije bitno, mogu da razumem da deo građana Srbije ima problem da se javno izlažu nečiji posmrtni ostaci ...


Meni je to prilicno bizarno.
I takodje nije mi ni logicno. Ja ne znam sta je on zeleo, ali mi je logicno da ako je zeleo da bude sahranjen na neki nacin koji odstupa od opsteprihvacenih obicaja onog vremena (tj. od defaulta), ili cak da uopste ne bude sahranjen, da bi takav (pismen i inteligentan) covek nekako nasao nacina da to da na znanje.


rešenje dela tih građana je da se javno izlože na drugom mestu ... ne znam šta zakon kaže o tome da se telo pokojnika raskomada na datu veličinu, razdeli i prosledi na uvitravanje u određenim objektima ali tako funkcionišu hrišćanske institucije.





Da je neko pokrenuo inicijativu za rešenje tog "problema" pa se o tome ozbiljno diskutuje pa se uzmu u obzir mnoge činjenice i izbor se suzi na npr. mauzolej, sahranu, pa i hram, to bi bilo korektno ... ovako, naprečac preuzimanje ostataka od strane nedržavne institucije je " ... udruživanje sa namerom sticanja koristi" i drugačije ga ne mogu kvalifikovati ...


I ovo je, realno, najveci problem.
zemljanin zemljanin 22:21 03.03.2014

Re: Zasto da ne?

Anonimni Pojedinac

I ovo je, realno, najveci problem.

... sve ostalo je spinovanje u koje se i ja zanesem ... ali ljudi drže urne po kućama pa niko ne pravi problem, odjednom su svi zabrinuti za "nešto" ... a iza svega jeftini marketing i nezajažljivost
8c_competizione 8c_competizione 22:31 03.03.2014

Re: Zasto da ne?

Problem je, medjutim, u tome što pitanja "gde će taj grob biti" uopšte nije bilo.
Ni kulturnoj, ni naučnoj javnosti, nikakvoj zapravo javnosti, to pitanje nikada nije postavljeno, nego joj je, valjda nedorasloj, serviran već dobro učvaren odgovor.


milisav68 milisav68 22:33 03.03.2014

Re: Zasto da ne?

zemljanin

ne znam šta zakon kaže o tome da se telo pokojnika raskomada na datu veličinu, razdeli i prosledi na uvitravanje u određenim objektima ali tako funkcionišu hrišćanske institucije.

To je urađeno mnogo ranije, kada nisu važili sadašnji zakoni, a ti objekti nisu tamo neki, već opet - crkveni.
Da je neko pokrenuo inicijativu za rešenje tog "problema" pa se o tome ozbiljno diskutuje pa se uzmu u obzir mnoge činjenice i izbor se suzi na npr. mauzolej, sahranu, pa i hram, to bi bilo korektno ... ovako, naprečac preuzimanje ostataka od strane nedržavne institucije je " ... udruživanje sa namerom sticanja koristi" i drugačije ga ne mogu kvalifikovati ...

Slažem se, samo opet se vraćamo na državu, i njeno činjenje/nečinjenje, jer je recimo i sam muzej problematičan - što se tiče vlasništva.

Pa dolazimo do rak-rane društva - restitucije, koja se ne radi kako treba, pa stvara velike probleme u svim segmentima društva, pa evo i sad sa Teslinom urnom, gde svako grabi neku imovinu/poene za sebe....
mikele9 mikele9 22:33 03.03.2014

Re: Zasto da ne?

I da se vratimo na temu, Teslina urna je nezakonito (odavno, jer nećemo se držati zakona kao pijan plota), u muzeju, jer opet, zakonski je uređeno gde treba da se "odlažu" posmrtni ostaci, a zakonski to nije muzej, već groblje, crkva/crkveno dvorište.

Da ne pominjem notorni slučaj sa Kućom cveća, nego da te pitam da li je S. Milošević sahranjen na groblju ili u crkvenom dvorištu ili pak u svojoj bašči pod lipom!? Ludilo BRE!
hajkula1 hajkula1 22:39 03.03.2014

Re: Zasto da ne?

zemljanin
milisav68
E jbga sad, nećeš da glasaš na izborima, a oćeš da glasaš kako da se uredi crkva.

Ako ti se ne sviđa kako se država ponaša prema crkvi, onda brate zasuci rukave, osnuj/učlani se u partiju, pa menjaj stanje do mile volje - zakonski.

Nije crkva donela zakon da ne plaća porez.

Ne brate, ja predlažem i načelno podržavam ideju da se Irketu pruži mogućnost da nešto od onoga što govori, može i da dokaže ... da i njemu svane, ništa više ...

A osnivati partiju da bi se uticalo na SPC je iluzorno i skupo ... mnogo je praktičnije osnovati versku organizaciju ... em ne plačaš porez



Eto ti rešenja.

milisav68 milisav68 22:53 03.03.2014

Re: Zasto da ne?

mikele9

Da ne pominjem notorni slučaj sa Kućom cveća, nego da te pitam da li je S. Milošević sahranjen na groblju ili u crkvenom dvorištu ili pak u svojoj bašči pod lipom!? Ludilo BRE!

Kuća cveća je mauzolej, i to je ok, a za Miloševića jeste ludilo, samo što je to ludilo dozvolila država.

Zato ja uporno tvrdim da je greška u državi, a ne u crkvi.

Hoću da kažem, treba kritikovati državu, a ne crkvu, jer dok se mi bakćemo sa crkvom/Dražom/paradom/Kosovom/EU....... ovi nam skidoše kožu sa leđa.
jkt2010 jkt2010 00:30 04.03.2014

Re: Zasto da ne?

za Miloševića jeste ludilo, samo što je to ludilo dozvolila država.

Pa ne bas da je dozvolila. Pre ce biti da nije dozvolila. Da se visestruki predsednik Srbije dostojno sahrani. Pa mu ovo pod lipom dodje kao privremeno resenje dok se strasti malo ne stisaju...
charlie charlie 17:56 04.03.2014

Re: Zasto da ne?

st.jepan
Tesla zasluzuje da ima grob.

Gde ce taj grob biti, drugo je pitanje.


Nije teško načelno se složiti sa gornjim.
Problem je, medjutim, u tome što pitanja "gde će taj grob biti" uopšte nije bilo.
Ni kulturnoj, ni naučnoj javnosti, nikakvoj zapravo javnosti, to pitanje nikada nije postavljeno, nego joj je, valjda nedorasloj, serviran već dobro učvaren odgovor.


Коректно !
charlie charlie 18:01 04.03.2014

Re: Zasto da ne?

zemljanin
Anonimni Pojedinac

I ovo je, realno, najveci problem.

... sve ostalo je spinovanje u koje se i ja zanesem ... ali ljudi drže urne po kućama pa niko ne pravi problem, odjednom su svi zabrinuti za "nešto" ... a iza svega jeftini marketing i nezajažljivost

Не сумњам да ти спинујеш !
anonimni_autor anonimni_autor 15:36 03.03.2014

LICEMERIJE

U ovaj blg nisam hteo ranije da ulazim jr bi imao svašta negativno da kažem... Ali ludi... Tesla se izjašnjavao kao Budista i ako je do kraja bio srbin. Šta će on u hramu Svetog Save?
hajkula1 hajkula1 22:42 03.03.2014

Re: LICEMERIJE

anonimni_autor
U ovaj blg nisam hteo ranije da ulazim jr bi imao svašta negativno da kažem... Ali ludi... Tesla se izjašnjavao kao Budista i ako je do kraja bio srbin. Šta će on u hramu Svetog Save?



Šta ću još da pročitam

Misliš da ga ovako na pravi način braniš?
jkt2010 jkt2010 00:32 04.03.2014

Re: LICEMERIJE

anonimni_autor
U ovaj blg nisam hteo ranije da ulazim jr bi imao svašta negativno da kažem... Ali ludi... Tesla se izjašnjavao kao Budista i ako je do kraja bio srbin. Šta će on u hramu Svetog Save?

Anonimni, ti bas nista ne znas o Budinom ucenju? A ni o budistima? Priznaj...
st.jepan st.jepan 01:21 04.03.2014

TESLINA CRKVA

Šta će on u hramu Svetog Save?

Pa sad, uz lakši redizajn hriščanskih dogmi, te uz adekvatnu prezentaciju lika i dela (npr. friz sa prizorima iz Teslina života, od silaska medju Zemljane pa nadalje), Teslino prisustvo u Hramu bilo bi itekako smisleno:

U Americi, u Santa Barbari, postoji Teslina crkva, u koju dolaze da se mole oni koji misle da je došao iz svemira da obavi veliki zadatak. Takođe u Americi, u San Dijegu, u katedrali stoji na jednoj strani Teslina slika sa simbolima svjetlosti, a na drugoj strani katedrale je slika Isusa Hrista. Tesla je svetinja, svjetlost i niko nema pravo da traži da leži pod zemljom.


nadjeno ovde

little_radojica little_radojica 17:23 03.03.2014

Каква Техеранизација Београда

и иранизација Србије.

Пет пута сам написао и обрисао коментар. Тешко је ишта смислемно написати, а да то схвате они који верују да ће доказати да је Тесла био Србин тако што ће узети његов пепео и ставити га у институцију која има префикс "српска" у свом имену. Кич је пробио све границе. Имате га на новчаници, његов музеј је у Београду, али само стављање поред светог Саве ће га учинити несумњивим Србином!? Андрићу, ти си следећи. То ће све да учврсти наш идентитет, и да ојача корење које је опет дошло на мени. Пријатно вам било.

Прво премијер секуларне државе консултује патријарха у вези важних државних питања, онда председник секуларне државе доведе попове у државну институцију да му врше обред, онда се после 78 година плива за богојављенски крст у Новом Саду, онда зидају цркве уместо болница и школа, вода се свети у цистернама, па им сад треба и Тесла... Све је умео, али није умео да довољно прецизно каже да је прави Србин и да визионарски забоде прст у око и Хрватима и Америма. Џаба му сви изуми кад се није оградио од земље у којој је рођен и од земље у којој је остварио све снове јер смо ми касније с тим земљама заратили. Уместо да се бавимо питањем преношења Теслиног иноваторског духа, ми се бавимо иновирањем преношења Теслиних остатака.
jkt2010 jkt2010 00:37 04.03.2014

Re: Каква Техеранизација Београда

онда зидају цркве уместо болница и школа

Evo i ja da ti se izvinim sto sam zidao kucu a ne bolnicu i skolu. Siguran sam da si ti sebi prvo sagradio bolnicu, pa onda skolu, a sad skupljas pare za stan. Jel tako?
little_radojica little_radojica 02:02 04.03.2014

Re: Каква Техеранизација Београда

jkt2010
онда зидају цркве уместо болница и школа

Evo i ja da ti se izvinim sto sam zidao kucu a ne bolnicu i skolu. Siguran sam da si ti sebi prvo sagradio bolnicu, pa onda skolu, a sad skupljas pare za stan. Jel tako?


Ја о цркви, ви о кући! Ја о јавним школама и болницама, ви о личним!??? Али нема везе, наставите да пишете коментаре овде, макар да јасно покажете с ким ми овде имамо посла и каква неписмена маса се дохватила Теслиних остатака. Знају сва слова, а неписмени, убедљиво најгора варијанта.
jkt2010 jkt2010 03:08 04.03.2014

Re: Каква Техеранизација Београда

little_radojica
jkt2010
онда зидају цркве уместо болница и школа

Evo i ja da ti se izvinim sto sam zidao kucu a ne bolnicu i skolu. Siguran sam da si ti sebi prvo sagradio bolnicu, pa onda skolu, a sad skupljas pare za stan. Jel tako?


Ја о цркви, ви о кући! Ја о јавним школама и болницама, ви о личним!??? Али нема везе, наставите да пишете коментаре овде, макар да јасно покажете с ким ми овде имамо посла и каква неписмена маса се дохватила Теслиних остатака. Знају сва слова, а неписмени, убедљиво најгора варијанта.

Pa sta si mislio onda, ko su ti sto zidaju crkve a ne bolnice? I ko treba da zida crkve a ko treba da zida bolnice? Koji su ti 'oni'?

A to za pismenost, znas ono o kurvi i postenju?
little_radojica little_radojica 07:39 04.03.2014

Re: Каква Техеранизација Београда

jkt2010
little_radojica
jkt2010
онда зидају цркве уместо болница и школа

Evo i ja da ti se izvinim sto sam zidao kucu a ne bolnicu i skolu. Siguran sam da si ti sebi prvo sagradio bolnicu, pa onda skolu, a sad skupljas pare za stan. Jel tako?


Ја о цркви, ви о кући! Ја о јавним школама и болницама, ви о личним!??? Али нема везе, наставите да пишете коментаре овде, макар да јасно покажете с ким ми овде имамо посла и каква неписмена маса се дохватила Теслиних остатака. Знају сва слова, а неписмени, убедљиво најгора варијанта.

Pa sta si mislio onda, ko su ti sto zidaju crkve a ne bolnice? I ko treba da zida crkve a ko treba da zida bolnice? Koji su ti 'oni'?

A to za pismenost, znas ono o kurvi i postenju?


Погледајте наслов мог поста, и наведене појаве у друштву па ће вам бити јасан тај тренд, а "они" су сви који се залажу на овај или онај начин за тај тренд. Ја знам да би вама било лакше да пратите текст да та групација људи има једно име, али нема, па се бојим да ћете морати да изађете из своје зоне удобности. Стварно ми је жао због тога. Све лепо пише, само треба читати са разумевањем, наравно ако сте у могућности. Сву осталу комуникацију засновану на доскочицама, релативизацијама, замени теза и осталим логичким грешкама ћете морати да упражњавате са неким другим, мене таква "дискусија" одавно не интересује.
charlie charlie 18:04 04.03.2014

Re: Каква Техеранизација Београда

little_radojica
и иранизација Србије.

Пет пута сам написао и обрисао коментар. Тешко је ишта смислемно написати, а да то схвате они који верују да ће доказати да је Тесла био Србин тако што ће узети његов пепео и ставити га у институцију која има префикс "српска" у свом имену. Кич је пробио све границе. Имате га на новчаници, његов музеј је у Београду, али само стављање поред светог Саве ће га учинити несумњивим Србином!? Андрићу, ти си следећи. То ће све да учврсти наш идентитет, и да ојача корење које је опет дошло на мени. Пријатно вам било.

Прво премијер секуларне државе консултује патријарха у вези важних државних питања, онда председник секуларне државе доведе попове у државну институцију да му врше обред, онда се после 78 година плива за богојављенски крст у Новом Саду, онда зидају цркве уместо болница и школа, вода се свети у цистернама, па им сад треба и Тесла... Све је умео, али није умео да довољно прецизно каже да је прави Србин и да визионарски забоде прст у око и Хрватима и Америма. Џаба му сви изуми кад се није оградио од земље у којој је рођен и од земље у којој је остварио све снове јер смо ми касније с тим земљама заратили. Уместо да се бавимо питањем преношења Теслиног иноваторског духа, ми се бавимо иновирањем преношења Теслиних остатака.

... а тек глупи Американци --- њихови Председници се заклињу на Библији !
8c_competizione 8c_competizione 22:40 04.03.2014

Re: Каква Техеранизација Београда

... а тек глупи Американци --- њихови Председници се заклињу на Библији !


cuj, ne znam uospte zasto se Amerika uzima uvek za "dobar" primer?

To zaklinjanje na Bibliji je onako show za ove red necks-e koji normalno glasaju za republikance i onaj manji deo konzervativne Amerike koji glasa za demokrate
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 22:45 03.03.2014

Pitam

Da li neko zna da li je Tesla sam trazio da ga kremiraju ili je sahranjen pa naknadno kremiran? Mozda bi ovaj rodjak koji se javio mogao blize da osvetli taj detalj ako vec nije poznat? On bi trebalo da je upucen. Na njegovom sajtu (tj. sajtu Teslinog drustva) stoji umrlica iz New York Times-a u kojoj pise da je nakon opela Teslino telo prebaceno ne groblje gde ce biti cuvano dok se planovi ne ostvare.


Filip Mladenović Filip Mladenović 23:24 03.03.2014

Porodica Nikole Tesle je davno odlučila!

Najbliži rođaci Nikole Tesle, nećakinja dr Milica Trbojević, kao i nećak dr Sava Kosanović, odavno su odlučili da posmrtni pepeo Nikole Tesle bude položen u Muzeju u Beogradu, prestonici Jugoslavije.

Dr Milica Trbojević je bila i suosnivač Muzeja Nikole Tesle. Dakle, odluku pomenutih najbližih rođaka ne treba uvažavati samo zbog zakonskih i običajnih pravila, već i zbog ETIČKIH!
principessa_etrusca principessa_etrusca 01:13 04.03.2014

Re: Porodica Nikole Tesle je davno odlučila!

Filip Mladenović
Najbliži rođaci Nikole Tesle, nećakinja dr Milica Trbojević, kao i nećak dr Sava Kosanović, odavno su odlučili da posmrtni pepeo Nikole Tesle bude položen u Muzeju u Beogradu, prestonici Jugoslavije.

Dr Milica Trbojević je bila i suosnivač Muzeja Nikole Tesle. Dakle, odluku pomenutih najbližih rođaka ne treba uvažavati samo zbog zakonskih i običajnih pravila, već i zbog ETIČKIH!


Теслин старији брат је страдао као дечак, а све три сестре, свештеничке ћерке су се и саме удале за православне свештенике.

Савица Косановић (1894-1956) је био најмлађи син Теслине најмлађе сестре Марице, удате Косановић. Био је предратни политичар и министар у краљевској влади, као и министар у влади Ивана Шубашића. (Од њега потиче наводна Теслина, скоро авнојевска, изјава о поносу "српским пореклом и хрватском домовином" или у хрватској варијанти "српским родом и хрватским народом" за коју се генерално мисли да је фалсификат.) У сваком случају, Сава Косановић се приближио новим властима и био први амбасадор комунистичке Југославије у Америци. Он је био званично одређени наследник, а сам потомака није имао, па га је наследила рођака, Др Милица Трбојевић, ћерка Теслине сестре Ангелине, удате Трбојевић, која је била домаћица/секретарица у амбасади. Она је 1957. године одлучила о преносу урне и њеном смештању у музеј, односно о несахрањивању. Иначе, Тесла је сахрањен, па ексхумиран и кремиран (након смрти 7. јануара, сахрањен је 10. јануара, па ексхумиран и кремиран 26. марта). Такође, не постоји никакав документ из кога би се видело да је то била Теслима жеља или намера, већ је одлуку о томе донео Сава Косановић са нејасном мотивацијом.

Значи, када се ради о стању Теслиних земних остатака, прву одлуку о ексхумирању и кремирању је донео Сава Косановић (који је Теслу знао), а одлуку о чувању урне у музеју Милица Трбојевић, за коју није извесно да је Теслу лично познавала.

Уколико неко умре без тестамента и без остављених јасних упустава, нормално/логично је да се поступи по стандардној/уобичајеној процедури, а стандардна процедура у овом случају је била сахрана. Шта је Савицу Косановића натерало да ујака ексхумира после два и по месеца од смрти? Шта је Милицу Трбојевић подстакло да одлучи да ујака остави на полици у музеју?

О којим етичким разлозима ових одлука говоримо?

Ко су рођаци који се сада појављују, напр. г-ђа Тесла коју помиње Карагаћа?
zemljanin zemljanin 00:04 04.03.2014

prosto moram

da prenesem ovaj tekst ...
zvrrrr, zvrrrr, zvrrr ...
"(javlja se neki glas) Alo, Vuki, ti li si ?"
"Nije Vuki, Irke ovde"
"A ti si Irke, kojim dobrom"
"Čuj Šarki, znaš ono mesto što smo ugovarali - izdao sam "
"Kuku Irke pa dogovorili smo se, bre brate kako ako boga znaš ?"
"Naletela dobra ponuda, Šarki, tu ću smestim Tekija, ali imam za tebe, odmah drugi red desno, super mesto"
"(tajac) ... Jel ONAJ Teki ?"
"Jeste Šarki, Onaj (blagozadovoljni glas)"
"E svaki ti dao, Irke, car si, kad da prebacim pare ?"
"Pa znaš Šarki, htedoh da popričamo o ceni, uh. donaciji, sad kad je Teki tu cena mora da raste, razumeš"
"Irke, nema frke, koliko kažeš brate, odmah tovarim još jedan brod, ne pitam za cenu"
"(uzdah olakšanja) - važi Šarki, ajd onda dogovoreno"
"Dogovoreno Irke, živ bio !"
"E, Šarki, Šarki, ne prekidaj -"
"Tu sam Irke, šta je ?"
"Al da znaš, ta cena je ako te sahrane, ako ćeš da se kremiraš, mora jača cena - jbg. troškovi"
"Neću Irke, ne brini, ajde podravi Pahu, vozdra"


EDIT. ima i onaj deo "svaka sličnost sa realnim likovima ... itd"
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:31 04.03.2014

Уосталом, шта би Тесла на то све рекао?

Како видим, припрема се велика циркуска представа у коју је уплетена држава, црква, неки рођаци који су измилели out of the woodwork, поштоваоци и "поштоваоци", људи којима ће бити claim to fame да су приствовали полагању урне итд, итд.

На основу онога што знамо о Тесли, можемо ли да претпоставимо шта би он на све то рекао?

Тесла је као личност, био пре свега ПРИВАТНА ОСОБА/PRIVATE PERSON и циркуска представа било које врсте је неприлична.

Рекла бих да Тесла треба да има гроб, али да буде сахрањен без помпе, на неком тихом месту, где би га обишли прави поштоваоци његовог дела. (За масовну употребу је сасвим довољно што се београдски аеродром зове по њему.)

А правих поштовалаца има у свим деловима света.

Пре више деценија сам била замољена да се нађем у Београду јапанском професору електронике и Теслином поштоваоцу који је путовао по Европи на тури. Од групе се одвојио на један дан и из Беча дошао у Београд јутарњим летом да би посетио музеј, а ја сам га сачекала на аеродрому, одвезла до Крунске (успут му показала зграду ЕТФ и споменик) и у музеју смо провели пре подне, отишли на брзи ручак, поново се вратили у музеј и не много пре затварања кренули назад на аеродром. Успут смо свратили до Калемегдана да му на пет минута покажем поглед са Горњег града тек као једну разгледницу, али њега је заиста интересовао само Тесла.

Професор је био тих и методичан и знао је о Тесли ако не све, оно сигурно неупоредиво више од мене. Циркус би био увреда и за Теслу и за све тихе људе који познају и цене Теслино дело.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 11:02 04.03.2014

Re: Уосталом, шта би Тесла на то све рекао?

principessa_etrusca

Тесла је као личност, био пре свега ПРИВАТНА ОСОБА/PRIVATE PERSON и циркуска представа било које врсте је неприлична.

Рекла бих да Тесла треба да има гроб, али да буде сахрањен без помпе, на неком тихом месту, где би га обишли прави поштоваоци његовог дела. (За масовну употребу је сасвим довољно што се београдски аеродром зове по њему.)



Pa, onda je Hram ili plato kod Hrama lose mesto, jer je vrlo prometno, a ne tiho. Takodje, strahujem da bi u tom slucaju sahrana bila tiha kao sto su tihe nase verske proslave, znaci sa pucanjem i narodnom muzikom, dakle cirkus. No dobro to je mozda iracionalan strah. Ali realan strah mi je da ce neki pop da iskoristi tu sahranu za politicki govor, kao sto je to uradjeno na Djindjicevoj sahrani. Kad bolje razmislim, to je mozda i najjaci razlog da se ne pomera.

Ima tu jos jedan mali detalj, Tesla je umro na pravoslavni Bozic - najveci pravoslavni praznik. A Hram je mesto gde se organizuje centralna proslava. Slavlje na godisnjicu smrti? Ipak, godisnjica smrti je nesto sto se obelezava, a ne proslavlja. Ne znam, meni je to malo neprikladno.

Циркус би био увреда и за Теслу и за све тихе људе који познају и цене Теслино дело.


Imao je Tesla i cirkusku crtu, to je poznato takodje. Bio je spreman da organizuje naucne predstave nalik na cirkuske kako bi demonstrirao svoje pronalaske. Ali dobro, to je nesto drugo.
hajkula1 hajkula1 11:27 04.03.2014

Re: Уосталом, шта би Тесла на то све рекао?

Anonimni Pojedinac


Ima tu jos jedan mali detalj, Tesla je umro na pravoslavni Bozic - najveci pravoslavni praznik. A Hram je mesto gde se organizuje centralna proslava. Slavlje na godisnjicu smrti? Ipak, godisnjica smrti je nesto sto se obelezava, a ne proslavlja. Ne znam, meni je to malo protivrecno.



Проблем у тумачењу, схватању појма слава, славље, прослава. Славље не значи весеље. (На пример, слављење крсне славе је с достојанством, не праве се журке, циркус, гозбе у кафани, мада многи баш тако раде, не значи да је то то.)

Слављење (некога, нечега), прослављање не значи певање и играње, него помињање с пијететом, поштоваље, уважавање.

У праву си, годишњица смрти се обележава. Разни полуписмени (али пре свега атеисти и новокомпоновани верници) ће се тако погрешно изразити. У комунизму су многи појмови деградирани, замењени другим често неадекватним.



Како ти замишљаш прославу Божића? Колце? Ђускање као у америчким филмовима?
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 12:10 04.03.2014

Re: Уосталом, шта би Тесла на то све рекао?

hajkula1
Anonimni Pojedinac


Ima tu jos jedan mali detalj, Tesla je umro na pravoslavni Bozic - najveci pravoslavni praznik. A Hram je mesto gde se organizuje centralna proslava. Slavlje na godisnjicu smrti? Ipak, godisnjica smrti je nesto sto se obelezava, a ne proslavlja. Ne znam, meni je to malo protivrecno.



Проблем у тумачењу, схватању појма слава, славље, прослава. Славље не значи весеље. (На пример, слављење крсне славе је с достојанством, не праве се журке, циркус, гозбе у кафани, мада многи баш тако раде, не значи да је то то.)


Ali u slucaju Bozica znaci. Bozic je najradosniji hriscanski praznik i cak i kad se ne igra kolce, on je obelezen radoscu.


У праву си, годишњица смрти се обележава. Разни полуписмени (али пре свега атеисти и новокомпоновани верници) ће се тако погрешно изразити. У комунизму су многи појмови деградирани, замењени другим често неадекватним.


A kako cete se vi pismeni izraziti?

(I gde bas mene nadje na celom blogu da etiketiras kao komunistu? )


Како ти замишљаш прославу Божића? Колце? Ђускање као у америчким филмовима?


Da, bas tako.

Mozda ti nije poznato, ali za Bozic se nekada i pevalo i djuskalo i konja jahalo, a
"О Божићу се опити и побљувати није никакове срамоте. („Ако сам се опила, Божић ми је дошао“)" ("Zivot i obicaji srpskoga naroda", Vuk Stefanovic Karadzic).

Bottom line, kakav god da je pojavni oblik proslave, Bozic se obelezava radoscu. Godisnjica smrti ne bas.
Ne kazem da mozda to nije i prikladna prilika da se podseti na velikana, ali moja osecanja su podeljena o tome.
8c_competizione 8c_competizione 22:41 04.03.2014

Re: Уосталом, шта би Тесла на то све рекао?

Тесла је као личност, био пре свега ПРИВАТНА ОСОБА/PRIVATE PERSON и циркуска представа било које врсте је неприлична.

Рекла бих да Тесла треба да има гроб, али да буде сахрањен без помпе, на неком тихом месту, где би га обишли прави поштоваоци његовог дела. (За масовну употребу је сасвим довољно што се београдски аеродром зове по њему.)


hajkula1 hajkula1 12:02 06.03.2014

Re: Уосталом, шта би Тесла на то све рекао?

Anonimni Pojedinac


Како ти замишљаш прославу Божића? Колце? Ђускање као у америчким филмовима?


Da, bas tako.

Mozda ti nije poznato, ali za Bozic se nekada i pevalo i djuskalo i konja jahalo, a
"О Божићу се опити и побљувати није никакове срамоте. („Ако сам се опила, Божић ми је дошао“)" ("Zivot i obicaji srpskoga naroda", Vuk Stefanovic Karadzic).




U sred crkve, hrama? Bože, Petraaa.


U crkvama se vrši opelo, krštenja, venčanja. Uvek je u crkvi grob, crkva je na groblju.

Ni kada je venčanje ne đuska se u crkvi, nego u porti ali u crkvenoj porti su nečiji grobovi.




hajkula1 hajkula1 12:13 06.03.2014

Re: Уосталом, шта би Тесла на то све рекао?

Anonimni Pojedinac


(I gde bas mene nadje na celom blogu da etiketiras kao komunistu?)



Kad hoćeš ne samo da đuskaš kolce u crkvi, nego bi i konja u crkvu da uterujuš ko u štalu. Gde si to mogao da vidiš sem u ...?

Sad, šalu na stranu, napisala sam

У комунизму су многи појмови деградирани, замењени другим често неадекватним


Komunisti su sve datume slavili, (sem slave) a reč, pomen, je izbačena iz medija, udžbenika... pa se skoro zaboravilo. Dosta toga što je smatrano politički nekorektnim je cenzurisano. I onda ne čudi kolektivno zaboravljanje pravog značenja nekih pojmova (da se bolje zrazim).

8c_competizione 8c_competizione 23:45 06.03.2014

Re: Уосталом, шта би Тесла на то све рекао?

U crkvama se vrši opelo, krštenja, venčanja




hajkula1 hajkula1 11:09 04.03.2014

Nikola Tesla

principessa_etrusca
Иначе, Тесла је сахрањен, па ексхумиран и кремиран (након смрти 7. јануара, сахрањен је 10. јануара, па ексхумиран и кремиран 26. марта).


Као што је већина информисана, Теслину документацију и разне личне ствари одмах по смрти, запленила је америчка администрација.
Хувер је био у организацији сахране.
Рођаци су били и збуњени и згранути али нису имали могућности да реагују адекватно. Нису могли насамо да се опросте од Тесле, како приличи. То је била 1943. време 2. светског рата, Америка савезник. Одмах пошто се пронео глас да је Никола Тесла умро, кренуло се са сумњама да је на неки начин убијен, отрован. Сумње су расле нарочито због околности које су се низале. Николу Теслу су пратили, био је под надзором ФБИ. Тако није изненађење да је њихов административац (оперативац) први стигао пошто је Тесла умро и почистио хотелску собу, запленивши све што је процењено као битно. Чак је соба била експресно запечаћена. Рођаци су преко личних познанстава и ургенција реаговали. Било је питања да ли је урађена аутопсија и анализе узрока смрти. Рођаци и пријатељи су питали, америчка администрација избегавала одговоре, вршила притисак чак уцењујући да се не истражује, не пита. Никола Тесла је кремиран а то није била жеља рођака, нити самог покојника. Иначе би кремација била одмах а не 2 месеца после сахране?

vlad_aleksh vlad_aleksh 13:30 04.03.2014

Re: Nikola Tesla

hajkula1

Хувер је био у организацији сахране.



Amerikanci tada nisu znali za Maloga?
vlad_aleksh vlad_aleksh 13:34 04.03.2014

Najnovija vest

Agencija za restituciju je objavila da je podnet zahtev za restituciju objekta u kome se nalazi Teslin muzej.
Predlažem Malom i Zorani da ceo muzej prenesu u hram Svetog Save.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 14:48 04.03.2014

Re: Najnovija vest

vlad_aleksh
Agencija za restituciju je objavila da je podnet zahtev za restituciju objekta u kome se nalazi Teslin muzej.


I mirisalo je na tako nesto.
ciracirafm ciracirafm 23:10 05.03.2014

Tesla je Amerikanac

Tesla je Amerikanac 101%.Vecinu svog zivota je proveo u zemlji koja mu je dala priliku da iskaze svoj genijalni san.Ziveo je americki san punim plucima a punim srcem je voleo SAD.Zaista,malo je verovatno da mu je zelja bila da pociva na polici nekog poluzaboravljenog muzeja ,u nekoj ukradenoj kuci u Srbiji.Zbog toga je jedino dobro resenje-vratiti Teslu u njegovu pravu domovinu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana