Politika

Šta hoćemo i šta nećemo raditi

Saša Radulović RSS / 13.03.2014. u 23:59

Da bi Srbija krenula napred, nova vlada bi morala da demontira parazitski partijski system i njegovu burazersku ekonomiju koji ubija Srbiju i zbog kojeg propadamo. Na čelu tog sistema se danas nalazi Aleksandar Vučić. On ga je nasledio od Borisa Tadića. Godišnji trošak tog sistema je preko 2.5 milijarde evra. Taj trošak je daleko veći od ukupnog godišnjeg deficita Srbije. Veći od ukupnog troška celog zdravstvenog sistema. Mnogo veći od celog sistema socijalne zaštite socijalno ugroženih građana.


Šta bi morali da uradimo odmah:


1. Uvesti potpunu transparentnost. Objaviti sve ugovore koje potpisuje država. Objaviti ugovor sa Etihadom, sa Fijatom, sa Mercedesom, sa Al Dahrom, sve ugovore sa arapima, Bus Plus, most na Adi. Sve ugovore lokalnih samouprava, univerziteta, kulturnih ustanova. Objavljivati mesečno sve isplate iz budžeta, kao što je to 5 meseci radilo Ministarstvo privrede i to tačno kome ide novac. To je borba protiv korupcije.

2. Otpustiti 15% partijski zaposlenih kadrova sa kupljenim diplomama iz javnog sektora. Ne 15% lekara ili profesora, već partijski zaposlenih koji ništa ne rade, a dobijaju plate kao neku vrstu deluks socijalne pomoći. Ukinuti solidarni porez.

3. Smanjiti poreze i doprinose za trećinu. U dva koraka. Ovo je najbolja „subvencija". Neselektiva je. Ide svima. Najviše proizvođačima i izvoznicima jer oni zapošljavaju najviše. Ovim bi zadali najteži udarac sivoj ekonomiji koja trenutno iznosi 30% tržišta.

4. Ukinuti dosadašnju pogubnu ekonomsku politiku parazitskih subvencija stranim investitorima na kojoj se uzimaju reketi.

5. Sprovesti regulatornu reformu. Doneti pripremljene zakone o privatizaciji, stečaju, radu i planiranju i izgranji. Doneti zakone o poreklu imovine, registraciji offshore kompanija.

6. Uvesti zdravstveno osiguranje za sve. I za poljoprivrednike. Overa zdravstvenih knjižica mora da ode u neslavnu istoriju.

7. Uvesti univerzalan sistem socijalne zaštite. Svaka socijalno ugrožena porodica bi dobijala scoijalnu pomoć. Ako ostanete bez posla, ne morate da strahujete za svoju egzistenciju dok tražite drugi. Uvesti rigorozan sistem kontrole.

8. Sprovesti gotov plan Ministarstva privrede za 153 preduzeća u restrukturiranju koji je zaustavio Aleksandar Vučić

9. Uvesti rigorozne kontrole kvaliteta uvozne robe. Uvozimo robu jako lošeg kvaliteta i ubijamo domaće poljoprivrednike i

10. Realizovati gotov plan Ministarstva privrede za smanjenje kamatnih stopa građanima i privredi i dovođenje banka u red.

Prekinuli su me u poslu. Aleksandar Vučić je mogao da dozvoli da ove reforme sprovedem i rekonstruisanoj vladi. Nije ih hteo. On nema ni kapacitet, ni znanje, ni volju, ni interes da sprovede reforme. Njemu treba da priča o reformama, potpisuje tajne ugovore i nada se čudu Beograda na vodi, arapskih para, stranih investitora koji će nas spasiti od nas samih.


Niko nam neće pomoći ako ne pomognemo sami sebi. Treba nam vaš glas da uđemo u skupštinu i demontiramo parazitski sistem.

 

Šta nećemo raditi:

- Zapošljavati partijske kadrove

- Potpisivati tajne ugovore

- Neobjavljivati trošenje novca mesečno za državu i sve ustanove koje se finansiraju iz budžeta

- Urušavati nezavisne institucije sistema

- Uticati na medije

- Hapisiti preko medija

- Blatiti bilo koga

- Uzimati novac od tajkuna i interesnih grupa

- Imati svoju burazersku ekonomiju i burazerske privrednike

- Baviti se i biznisom i politikom u isto vreme

- Tolerisati nasilje

- Gaziti ljudska prava, pravo na privatnost

- Izbegavati teške probleme, gurati glavu u pesak

- Subvencionisati

- Dovoziti ljude u autobusima ne mitinge

- Praviti koalicije sa verskim liderima

- Ulaziti u koalicije sa partnerima koji hoće da nastave da rade stvari sa ove liste

- Pogaziti obećanja da nećemo raditi stvari na ovoj listi

 

www.dostajebilo.rs


Facebook grupa - Dosta je bilo

 

https://twitter.com/SasaRadulovich

 

.

 



Komentari (123)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

BigBadWolf BigBadWolf 00:09 14.03.2014

Konkretno

Cenim da je nezahvalno govoriti o vremenskim okvirima, ali hipoteticki receno, koliko bi trajala implementacija tacaka 1-10 i koliko bi trebalo cekati na prve osetne rezultate?
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 00:10 14.03.2014

23:59



Jedno Vam se mora priznati: dovitljivost.

djatta3 djatta3 00:22 14.03.2014

Re: 23:59

Iskusno
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:23 14.03.2014

Re: 23:59

Jedno Vam se mora priznati: dovitljivost.


Ma nema to veze, izborna tišina ne podrazumeva blog.
milojep milojep 00:25 14.03.2014

Re: 23:59

Ma nema to veze, izborna tišina ne podrazumeva blog.


Da ali možda je princip!
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:29 14.03.2014

Re: 23:59

Da ali možda je princip!


Ma ja verujem da je u pitanju simpatična caka, minut do dvanaest i tako
Milutin Milošević Milutin Milošević 00:31 14.03.2014

Re: 23:59

23:59

Саша, џаволчичу један!
loader loader 00:50 14.03.2014

Re: 23:59

Kad burazerski sistem demontira samoga sebe,
reći će da je Saša bio u pravu

anonimni_autor anonimni_autor 02:25 14.03.2014

Re: 23:59

Da ali možda je princip!

Princip u politici? Čoveče, pa u kom vremenu ti živiš? Vitezovi su izlazili na poljanče, a ne pred glasačke kutije.... A, i to je bilo neuporedivo prljavije nego što se danas pripoveda.
grmfrm grmfrm 07:36 14.03.2014

Re: 23:59

He he da i meni se dopalo.

Extra poen.
predatortz predatortz 09:18 14.03.2014

Re: 23:59

hoochie coochie man
Jedno Vam se mora priznati: dovitljivost.


Ma nema to veze, izborna tišina ne podrazumeva blog.


Po novom, dragi kolega, izborna tišina se odnosi i na internet portale. Tako jutros čuh na vestima.
fijolica fijolica 09:27 14.03.2014

Re: 23:59

Princip Mile Štule?
mlekac mlekac 09:35 14.03.2014

Re: 23:59

predatortz
hoochie coochie man
Jedno Vam se mora priznati: dovitljivost.


Ma nema to veze, izborna tišina ne podrazumeva blog.


Po novom, dragi kolega, izborna tišina se odnosi i na internet portale. Tako jutros čuh na vestima.

Zvanicne portale. Na one koji pišu za Platu. Pise ti negdje u disklajmeru da B92 ne odgovara za lične stavove autora.
Blogovi i društvene mreže su LICNI. Tražiti da se na TO odnosi izborna tišina isto je kao da ti u RL zabrane da diskutujes sa komsijama i prijateljima do nedjelje uveće...
rade.radumilo rade.radumilo 10:06 14.03.2014

Re: 23:59

Blogovi i društvene mreže su LICNI


Ali je autor kandidat na izborima, tako da se svaka njegova izjava može tumačiti kao predizborna reklama.
Mislim da Saša neće odgovarati na komentare do nedelje u 20:00h
mlekac mlekac 10:21 14.03.2014

Re: 23:59

rade.radumilo
Blogovi i društvene mreže su LICNI


Ali je autor kandidat na izborima, tako da se svaka njegova izjava može tumačiti kao predizborna reklama.
Mislim da Saša neće odgovarati na komentare do nedelje u 20:00h

Pa onda je sve po zakonu.
Nije prekrsio predizbornu tisinu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:58 14.03.2014

Re: 23:59

Po novom, dragi kolega, izborna tišina se odnosi i na internet portale. Tako jutros čuh na vestima.


Nisam čuo ali nije moguće, tj bilo bi besmisleno, blog podvesti pod to.
Verovatno se pod portalima podrazumeva internet izdanja javnih glasila, internet izdanje Blica, Politike i to.
Jer ako bi se ovaj blog podvodio pod te portale i nema bi trebalo da bude zabranjeno da agitujemo jer bi i to bilo kršenje zakona.
Zakon se ne odnosi samo na kandidate nego na sve, niko nema prava da agituje na javnim glasilima, niko nema prava da drži političke skupove, ne samo kandidati.

A evo mi živi izdravi agitujemo do mile volje, Radulović možda neće ali zakon mu to ne zabranjuje.
iqiqiq iqiqiq 20:02 14.03.2014

Re: 23:59

hoochie coochie man
Jedno Vam se mora priznati: dovitljivost.


Ma nema to veze, izborna tišina ne podrazumeva blog.

naravno, super, dok se blog ne ozakoni kao važeće sredstvo informisanja, podržavam zloupotrebu bloga...
Što bi rekao Balašević "i sve po zakonu"
zemljanin zemljanin 20:15 14.03.2014

Re: 23:59

iqiqiq
hoochie coochie man
Jedno Vam se mora priznati: dovitljivost.


Ma nema to veze, izborna tišina ne podrazumeva blog.

naravno, super, dok se blog ne ozakoni kao važeće sredstvo informisanja, podržavam zloupotrebu bloga...
Što bi rekao Balašević "i sve po zakonu"

suština forma
domazetovic.andrej domazetovic.andrej 00:42 14.03.2014

... tisina ... shhhh....

Tisina? Pa posto ste se nagledali Sase u glavnim debatnim emisijama RTSa, B92 i drugih televizija....

U zgradi u kojoj zivim je juce aktivista pokreta ubacivao flajere u sanducice, onako da cosak ostane da viri iz sanduceta. Oko pola dva sam ga video kada sam ulazio u zgradu. Kada sam pola sata kasnije krenuo napolje ni jednog flajera vise nije bilo. Ni u mom sanducetu. Neko je lepo to sve pokupio i pobacao... Eto, dokle se ide...

Ne razumem zelju za vlascu ako nemas ideju sta sa tom vlasti uraditi... Makar i sve bilo pogresno, ali imati cilj, program, planove, pa onda i to realizovati... Ovako smo dve godine slusali najave 'samo sto nije'... Cipovi, farme, kanali, avioni, ... Srbi u svemiru..

Nivo mrznje prema Djilasu, na primer, je toliki da se plasim da predjem preko mosta na Adi. Dovodili su Djulijanija, sve se plasim da ne dovedu Jul Brinera da porusi i taj most pa da zavrse sa Djilasom...

Kao da je cilj izbora satrti protivnike, a ne predstaviti viziju, planove, programe.. Ovi su izbori nekako prosli na brzinu... Bojim se da cemo pred sledece opet lupati serpe ulicama....

Neke promene ipak ima... Ja sam odlucio da posle 20ak godina ovog puta glasam...
milojep milojep 00:48 14.03.2014

Re: ... tisina ... shhhh....

U zgradi u kojoj zivim je juce aktivista pokreta ubacivao flajere u sanducice, onako da cosak ostane da viri iz sanduceta. Oko pola dva sam ga video kada sam ulazio u zgradu. Kada sam pola sata kasnije krenuo napolje ni jednog flajera vise nije bilo. Ni u mom sanducetu. Neko je lepo to sve pokupio i pobacao... Eto, dokle se ide...


Tu mislim, da je ipak bio slučaj nekog revnosnog 'Čvorovića' iz kućnog saveta rukovođenog onom 'Ako me se sete sete ali ja sam svoj zadatak obavio'

sve se plasim da ne dovedu Jul Brinera da porusi i taj most pa da zavrse sa Djilasom...


Ako dovedu Jul Brinera ja im skidam kapu
a_jovicic a_jovicic 11:43 15.03.2014

Re: ... tisina ... shhhh....

milojep
Ako dovedu Jul Brinera ja im skidam kapu

Ma "mogu" oni i to ... pa šta je za njih pokojni Юлий Борисович Бринер kad će tol'ke investitore i sveCke bogataše da dovedu u Beograd na (hlebu i) vodi.

U prilog tome ide i sledeći "presretnuti" razgovori koji su procureli iz obaveštajne službe pokreta "Shutdown" (čisto da ne bude zabune ... oni nemaju nikakve veze sa "Restartom" )

NAPOMENA: Tekst sadrži nekulturne izraze ali isti nisu maskirani kako bi čitaoci mogli sami da potvrde verodostojnost učesnika. Izvinjavamo se i zbog dužine teksta koji je zbog značaja dobijenih informacija prikazan u integralnoj verziji ...

*Tomi zvoni mobilni.*

VUCIC: Tomo! Uh, uh... Tomo moooooooooj!
TOMA: Aco, covece, sta ti je?
VUCIC: Sanjao sam... sanjao... joooooooooj... sanjao sam...
TOMA: Sta, Aco, sine? Reci...
VUCIC: Sanjao sam da... da... da se Voja vratio!
TOMA: Kostunjavi? Pa sta?
VUCIC: MA NE KOSTUNJAVI! SESELJ, EEEEEEEJ, SESELJ!
TOMA: U, jebem ti! Kad se vratio?
VUCIC: Nije se stvarno vratio... sanjao sam da se vratio...
TOMA: Jesi siguran da si sanjao? Dragiceeeeeeeeeeee, pakuj stvari....
VUCIC: Siguran sam... ne znam... jesam... ne znam... valjda sam sanjao...
TOMA: Slusaj, ja odoh u Bajcetinu! Dragiceeeeeeeeeeeeeeee...
VUCIC: Tomo??? A ja?
TOMA: Ti sacekaj da vidis da li si sanjao!
VUCIC: Tomo??? Ne ostavljaj me...
TOMA: Ne boj se... tu je policija... imamo i nesto vojske...
VUCIC: Slusaj, moras da ucinis nesto...
TOMA: Ej, Acika, na vratima sam... cujemo se... ako se cujemo...


*Dacicu zvoni mobilni.*

VUCIC: Ivice!
DACIC: Aco?
VUCIC: Slusaj, preuzmi sve funkcije! Sve ti prepustam!
DACIC: Sta ti je? Sta je bilo?
VUCIC: Moram da bezim!
DACIC: Zasto, pobogu?
VUCIC: VRATIO SE!
DACIC: Ko?
VUCIC: ON! SEF!
DACIC: Jebote! Jesi siguran?
VUCIC: Ne znam! Mislim da sam sanjao, ali... svejedno... bezim! Toma je vec otisao za Bajcetinu!
DACIC: A sta cu ja?
VUCIC: Ne znam... izvini, stiglo mi je vozilo... ako se ikad cujemo - cujemo se!
DACIC: Ali, Acoooooooooooo!


*Mrkonjicu zvoni mobilni.*

DACIC: Mrko!
MRKONJIC: E, 'de si debeli?
DACIC: NE SERI SAD! FRKA JE!
MRKONJIC: Sta je, koju picku materinu?
DACIC: VRATIO SE!
MRKONJIC: Ko?
DACIC: STA KO? MILOSEVIC!
MRKONJIC: Milosevic? Kako? Jesi siguran? Odakle ti to?
DACIC: Zvao me Aca Vucic i rekao mi da se vratio Sef...
MRKONJIC: Jebote! Ali... on je mrtav!
DACIC: Ja odlazim u Zitoradju! Mozda i dalje...
MRKONJIC: Cekaj, smiri se. Sredicemo. Ti znas da sam ja nastavio da lizem bulju celoj familiji. Meni nece nista...
DACIC: NECE, KURAC! PAKTIRAO SI SA NJEGOVIM NEPRIJATELJIMA!
MRKONJIC: To je bila politicka nuznost!
DACIC: BOLE NJEGA KURAC! IZDAO SI STVAR!
MRKONJIC: Ti si izdao!
DACIC: Ma, mars u picku materinu!
MRKONJIC: Mars, ti!


*Dinkicu zvoni mobilni.*

MRKONJIC: Mladjo!
DINKIC: Kazi, Mrko...
MRKONJIC: Desilo se nesto neverovatno...
DINKIC: Narod me zavoleo?
MRKONJIC: E, jebiga, ne bas toliko neverovatno...
DINKIC: Pa, sta je?
MRKONJIC: Vratio se! Iz mrtvih...
DINKIC: Ko?
MRKONJIC: ON, BRE! BIVSI SEF!
DINKIC: Kako, jebote? Pa, licno sam ga oterao...
MRKONJIC: Ne znam nista... ja bezim! Poljubi mi moju Anu...
DINKIC: Uh, jebote, ne mogu... matoro je to za mene...
MRKONJIC: BOLJE TI JE DA SE NE ZAJEBAVAS! I TI SI NA SPISKU ZA ODSTREL!
DINKIC: Uh. U pravu si. Sta da radim?
MRKONJIC: Ne znam... ja bezim negde na selo...
DINKIC: Ja odoh na Kipar po one pare sto ih Velja i ja nismo nasli...
MRKONJIC: Mladjo, zbogom. Bio si mi drag...


*Velji zvoni mobilni.*

DINKIC: Veljo!
VELJA: E, Dinkicu, picko stara!
DINKIC: Ne seri! Vratio se Labus!
VELJA: Jel me jebes?
DINKIC: Ne. Sad mi Mrka javio...
VELJA: Ma jesi siguran? Ja sam mislio da si ga ti oterao zauvek...
DINKIC: I ja sam mislio... kaze on... vratio se bivsi Sef!
VELJA: Pa sta nas bole kurac, bre, e?
DINKIC: Ti znas da on sve zna... za Kipar... za lovu...
VELJA: Jes, metnem ti ga babi... sta da radimo?
DINKIC: Ja odoh na Kipar po lovu... ti - radi sta znas!
VELJA: Pusi, bre, kurac! Te pare su i moje valjda?
DINKIC: Ja bezim... a ti kako hoces...
VELJA: Mladjo, ne zajebavaj se... nemoj da... vidi, prekide mi vezu!


*Vucicu zvoni mobilni.*

VELJA: Aco?
VUCIC: Veljo, nemam vremena...
VELJA: Slusaj, vratio se Labus...
VUCIC: Ma zabole me za Labusa... VRATIO SE SESELJ!
VELJA: Kako? Alo.... Alo.... prekide mi...


*Dacicu zvoni mobilni.*

VELJA: Ivice!
DACIC: Veljo, odjebi... u bekstvu sam!
VELJA: Vratili se Labus i Seselj!
DACIC: Jebe mi se za njih! VRATIO SE MILOSEVIC!
VELJA: Pa sta da... alo... alooooooooo...


*Vulinu zvoni mobilni.*

VELJA: Vuline!
VULIN: O, Veljo... izvini, ja spavao... zamisli sta sam sanjao...
VELJA: Bole me kurac sta si sanjao! Slusaj, vratili su se Milosevic, Seselj i Labus...
VULIN: A Mira?
VELJA: Ne znam... verovatno...
VULIN: Jebote! Ja bezim...
VELJA: I ja bezim...
VULIN: A ja taman sanjao da mi je krenulo...
VELJA: E, pa, sto si sanjao - sanjao si!
loader loader 00:54 14.03.2014

Pa, ako može prvi čovek... ...

2. Otpustiti 15% partijski zaposlenih kadrova sa kupljenim diplomama iz javnog sektora

A Tomu? Njega štiti predsednički imunitet, ili ovaj naš zaborav da se tu nešto čudno desilo?

jkt2010 jkt2010 01:34 14.03.2014

3. Smanjiti poreze i doprinose za trećinu.

3. Smanjiti poreze i doprinose za trećinu. U dva koraka. Ovo je najbolja „subvencija". Neselektiva je. Ide svima. Najviše proizvođačima i izvoznicima jer oni zapošljavaju najviše. Ovim bi zadali najteži udarac sivoj ekonomiji koja trenutno iznosi 30% tržišta.



Liste najvećih srpskih izvoznika u 2013. godini:

Fijat automobili Srbija (FAS) 1,53 milijarde evra, (oko 3000 zaposlenih)
Naftna industrija Srbije (NIS) 303 miliona evra, (oko 8000 zaposlenih)
HIP Petrohemija 233,5 miliona, (oko 1700 zaposlenih)
Tigar Tajers 231,4 miliona evra, (oko 1500 zaposlenih)

... i tako dalje i tako dalje (vidi dole)...

Evo ove gore 4 firme imaju preko 2 milijarde evra (jedno 20% od ukupnog) izvoza, a 'najvise zaposljavaju', 'cak' 14 hiljada ljudi (od 1,7 miliona)... znaci ovo sa 'najviše ('subvencija') proizvođačima i izvoznicima' - paaa msm...
inco inco 02:37 14.03.2014

Re: 3. Smanjiti poreze i doprinose za trećinu.

Ta statistika ne vredi pišljivog boba bez dodatne kolone koja kaže koliko su u isto vreme i uvezle navedene kompanije. Možeš ti da osnuješ hub kompaniju u Srbiji i da valjaš prepakovanu robu drugima, pa da uvezeš u vrednosti od 4 milijarde a, pošto si iz Srbije pa moraš da osvajaš tržište, budeš prinuđen da dalje tu robu izvoziš za 3 milijarde i hopla - eto tebe na vrhu liste izvoznika, to što generišeš milijardu deficita to nema veze. Pardon, to može država, potpišu taki neki ugovor, bače ga u sef a ti plaćaj marvo, imati 'najvećeg izvoznika' je privilegija pa šta košta da košta.

Nevezano za subvencije i obećanja oko istih, al' ja bih bio srećan da kad se uzmu izvoz i uvoz samo navedene 4 kompanije - Srbija ostane na tzv. pozitivnoj nuli. Bojim se da iste mnogo više uvezu nego što izvezu što nam samo uvećava spoljnotrgovinski deficit. NIS i Petrohemija gotovo sigurno, FAS je verovatno oko nule kad se uzmu u obzir kamate i druge obaveze stranim poveriocima, Tigar možda jedini više donese deviza nego što odnese mada je i to pod znakom pitanja. Zašto to ne znamo precizno - pa zato što se ekonomska logika takvih 'investicija' krije k'o zmijske noge.

A najveća tragedija je činjenica da sve i kad bi navedene kompanije stvarale 100% domaći proizvod iz naših sirovina i svega ostalog, i kad ne bi uvozili ama ni čačkalicu, opet ukupno značajno manje deviza donesu nego što stigne putem doznaka na privatne račune građana.
jkt2010 jkt2010 05:43 14.03.2014

Re: 3. Smanjiti poreze i doprinose za trećinu.

inco
uvezeš u vrednosti od 4 milijarde a, pošto si iz Srbije pa moraš da osvajaš tržište, budeš prinuđen da dalje tu robu izvoziš za 3 milijard


Moguce je to.. da Fiat uveze za 4 milijarde i izveze za 3 milijarde.

Razliku verovatno plasira na ogromnom srpskom automobilskom trzistu?


Al se ne bih na tome zadrzavao. Poenta je autor smatra da od smanjenje poreza na plate najvecu korist ce da izvuku proizvodjaci i izvoznici. Jer najvise zaposljavaju. Jel tako kaze? Tako kaze. Meni to malo suplje, is all.

Pri tom odma' disclaimer: naravno da niko normalan ko ista radi moze da se buni protiv manjih poreza te tako ni ja nisam bas skroz idiot. Ali:
da mi smanjis za 100 dinara ovde a povecas za 120 dinara tamo, meni to nije smanjenje. To pod jedan. Pod dva, ne mislim (za razliku od autora) da je trosak za radnu snagu u Srbiji visok. Jer nije - u poredjenju sa okruzenjem; a ako bi gledali malo sire, taj trosak je smesan.
hajkula1 hajkula1 09:09 14.03.2014

Re: 3. Smanjiti poreze i doprinose za trećinu.

jkt2010
inco
uvezeš u vrednosti od 4 milijarde a, pošto si iz Srbije pa moraš da osvajaš tržište, budeš prinuđen da dalje tu robu izvoziš za 3 milijard


Moguce je to.. da Fiat uveze za 4 milijarde i izveze za 3 milijarde.

Razliku verovatno plasira na ogromnom srpskom automobilskom trzistu?


Al se ne bih na tome zadrzavao. Poenta je autor smatra da od smanjenje poreza na plate najvecu korist ce da izvuku proizvodjaci i izvoznici. Jer najvise zaposljavaju. Jel tako kaze? Tako kaze. Meni to malo suplje, is all.

Pri tom odma' disclaimer: naravno da niko normalan ko ista radi moze da se buni protiv manjih poreza te tako ni ja nisam bas skroz idiot. Ali:
da mi smanjis za 100 dinara ovde a povecas za 120 dinara tamo, meni to nije smanjenje. To pod jedan. Pod dva, ne mislim (za razliku od autora) da je trosak za radnu snagu u Srbiji visok. Jer nije - u poredjenju sa okruzenjem; a ako bi gledali malo sire, taj trosak je smesan.



Procentualno, obaveza koja se izdvaja u budžet je nerealna. Ako bi se izdvajalo manje i samo na zarađen iznos, s tim da je jedan minimalni deo neoporezovan, lakše bi se odlučivali da pokrenu neki posao. Ovako u samom startu su prevelika davanja i bez obzira da li je bilo posla ili ne, država potražuje.

Plate su u Srbiji tužne - u poređenju sa okolinom, zato je tebi trošak poreza i doprinosa smešan. Ako bi se smanjili nameti, proizvod bi pojeftinio i bio konkurentiji.


Razmišljam, koliko bi bilo u redu, da se subvencionisane firme, izuzmu iz ovog smanjenja?


jkt2010 jkt2010 01:44 14.03.2014

4. Ukinuti politiku subvencija

4. Ukinuti dosadašnju pogubnu ekonomsku politiku parazitskih subvencija stranim investitorima na kojoj se uzimaju reketi.


OK. Lepo. Ja sam za.
Nego, da vidimo listu najvecih izvoznika:

1. FIAT AUTOMOBILI SRBIJA, Kraguejvac, 1,531 milijardi evra
2. NAFTNA INDUSTRIJA SRBIJE, 303 miliona evra
3. HIP PETROHEMIJA, Pančevo, 233,5 miliona evra
4. TIGAR TYRES, Pirot, 231,4 miliona evra
5. HEMOFARM, Vršac, 157,8 miliona evra
6. GORENJE, Valjevo, Stara Pazova, 151,3 miliona evra
7. TARKETT, Bačka Palanka, 136,4 miliona evra
8. ŽELEZARA SMEDEREVO, 129,7 miliona evra
9. VALY, Beloševac, 118,2 miliona evra
10. YURA CORPORATION, Rača, 115,5 miliona evra
11. RTB INVEST, Bor, 107,3 miliona evra
12. SIRMIUM STEEL, Sremska Mitrovica, 103 miliona evra
13. TETRA PAK PRODUCTION, 101,8 miliona evra
14. IMPOL SEVAL, Sevojno, 96,4 miliona evra
15. BALL PACKAGING EUROPE, Beograd, 96,2 miliona evra


Nesto ni ne pratim sve to previse, ali barem pola firmi sa ove liste su i na listi subvencija. Kako bi izgledala ova lista bez subvencija? Smanjenje poreza i doprinosa na plate bi moglo da zameni subvencije? Da li bi Fiat doaso? Jura? Gorenje? Da li su te subvencije bas skroz bzvz?

Al priznajem, lepo zvuci...
princi princi 03:21 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

Ali, čekajte, ako taj FIAT uveze delova za, recimo, milijardu i dvesta miliona evra i onda koristi subvencije Republike Srbije za 5000 radnika FIATa (a te subvencije zapravo plaćaju svi poreski obveznici Srbije) da izveze milijardu i po i uzme svojih 300 miliona profita (na račun istih onih poreskih obveznika) u čemu je onda korist za građane Srbije? U tome što se tih 5000 radnika zove zaposlenim? Ili možda u tome što se novac poreskih obveznika Srbije preliva u (privatne) profite FIATa??

Doduše, ovakva vrsta ludila nije bez presedana: svojevremeno je srpski kupac juga plaćanjem istog za 10K maraka ili US$5K praktično subvencionisao američku sirotinju koja je isti ta kola mogla da kupi za US$3K (ponegde ga je dobijala i za džabe, uz glavno jelo).
jkt2010 jkt2010 05:52 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

princi
Ali, čekajte, ako taj FIAT uveze delova za, recimo, milijardu i dvesta miliona evra i onda koristi subvencije Republike Srbije za 5000 radnika FIATa (a te subvencije zapravo plaćaju svi poreski obveznici Srbije) da izveze milijardu i po i uzme svojih 300 miliona profita (na račun istih onih poreskih obveznika) u čemu je onda korist za građane Srbije? U tome što se tih 5000 radnika zove zaposlenim? Ili možda u tome što se novac poreskih obveznika Srbije preliva u (privatne) profite FIATa??

Pa eto, i meni su te Dinkiceve subvencije bile kamen u cipeli, ali onda covek vidi ove statistike (izvoz veci nego ikada, spoljnotrgovinski deficit smanjen) i hebiga. Moram da se pitam, mozda to i nije skroz bzvz. Stono Buda kaze, da nije istina negde na sredini?

Doduše, ovakva vrsta ludila nije bez presedana: svojevremeno je srpski kupac juga plaćanjem istog za 10K maraka ili US$5K praktično subvencionisao američku sirotinju koja je isti ta kola mogla da kupi za US$3K (ponegde ga je dobijala i za džabe, uz glavno jelo).


Doduse, jugo kupci su jugo auto placali u jugo dinarima koje je jugo drzava stampala kolko joj treba, ko bonove za benzin. Pa je mozda ta racunica bila malo drugacija?
meehan meehan 06:39 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

da nije istina negde izmedju?


E to je prava istina....ja mislim da veći deo firmi koje su uzele subvencije, bez tih subvencija nebi postojale. E sad koliko je tu bilo muljanja sa subvencijama uglavnom je nemoguće da se sazna zbog tajsnosti ugovora, odnosno moguće je da se objavi ali u toj situaciji plaćamo(država, odnosno mi građani,poreski obveznici) penale...Sašino insistiranje na (apriori)štetnosti subvencija mi nije blisko, ali sama tajnost govori u prilog njegovoj ideji. U svakom slučaju istina je negde između, te firme su dovedene/otvorene zahvaljujući subvencijama, a za dalje treba zabraniti tajne ugovore, subvencije ostaviti kao opciju za neke nove firme koje bi imale apsolutno domaću proizvodnju od sirovine do gotovog proizvoda,ali sa strogom kontrolom, i sve javno!
Ovo oko subvencija je nešto slično kao i povećanje poreza...ko malo zna makroekonomiju...moglo bi se predstaviti LAFERTOVOM KRIVOM, do određene granice, davanje subvencija utiče pozitivne na ekonomiju, ali postoji tačka preloma....a mislim da je kod nas prelomilo!
Meni bi bilo zanimljivo da vidim koliko je firmi iskoristilo subvencije, koliki iznosi po radniku(Za svaku firmu), koliko je radnika ukupno i koliko je subvencija ukupno dato, od momenta kad je zakon donet!? Ta cifra da se uporedi sa onom koja se sliva na KOSOVO po raznim osnovima(za funkcionisanje srpskih institucija na kosovu, one duple plate za ne/zaposlene...). Isto ukupna cifra od donošenja uredbe/zakona kojim je uređeno ovo oko KOsova...

jkt2010 jkt2010 07:37 14.03.2014

1. Objaviti ugovore

meehan
E sad koliko je tu bilo muljanja sa subvencijama uglavnom je nemoguće da se sazna zbog tajsnosti ugovora,


Promenio sam subject line posto ovo o cemu pisemo je stavka br.1 kod domacina.

1. Uvesti potpunu transparentnost. Objaviti sve ugovore koje potpisuje država.


Znaci, u ovako nesto moze da poveruje osoba koja se informise u Mikijevom Almanahu - ovi koji citaju Politikin Zabavnik su vec suvise prekaljeni.


Juce-prekjuce domacin na tamo nekom drugom blogu spominje odbrambenu industriju (koju ce da jaca normalno) ali ugovori ima da budu transparentni i javni. Pa brate. Znaci, da postavimo njega za neko yaye u SDPR i kroz tu transparentnost dobicemo prodaju od tacno nula dolara i isto toliko potpisanih ugovora.

Ili ajde hebes oruzje. Ajd da lupim neka tamo Glibija hoce da sklopi posao izgradnje necega - nebitno. Neki posao tipa pet milijardi evra na kojem kompletna nasa industrija moze da radi i da nije dosta. I onda posaljemo Radulovica da sklopi ugovor, al da bude transparentan. Pa drugovi, Radulovic ne da se ne bi vratio sa tih 5 milijardi, nego ne bi zaradio za kartu nazad...

Razumem ja tu pricu, lepo to zvuci, ali brate ovo je realan svet a ne Diznilend. Ajde malo da vidimo koliko su ovi ostali na pr zapadnjaci 'transparentni' pa ajmo toliko i mi.

Zakljucak: ne treba nam Radulovic koji ce transparentno da NE sklapa poslove, nego neki majstor koji ce da nadhebe majstore za 'transparentnost' u na pr Simensu... To ako mislimo da nesto radimo. Ako cemo da se bavimo ikebanom i bonsaijem i udaranjem glanca onda OK.


EDIT: Transparentnost - DA. Ali ne kroz objavljivanje na veb sajtovima i po Kuririma i po blogovima. Nego kroz kontrolu kroz za to nadlezne odbore. Ciji clanovi su zakleti da cuvaju drzavnu tajnu. Za koji Q nam sluzi citav ovaj multi-party BS ako ne za to? Pa ajd da vidim kako ce SNS da provuce pored DS plus kojosudjeuskupstinu, ugovor po kojem neki SNSovac skida kajmak? Pa ako prodje onda stvarno jebiga.. neko gore je spominjao konopac - neka doda jedan i za mene...
jkt2010 jkt2010 07:49 14.03.2014

Re: 1. Objaviti ugovore

[dupljak]
hajkula1 hajkula1 09:17 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

jkt2010

Doduše, ovakva vrsta ludila nije bez presedana: svojevremeno je srpski kupac juga plaćanjem istog za 10K maraka ili US$5K praktično subvencionisao američku sirotinju koja je isti ta kola mogla da kupi za US$3K (ponegde ga je dobijala i za džabe, uz glavno jelo).


Doduse, jugo kupci su jugo auto placali u jugo dinarima koje je jugo drzava stampala kolko joj treba, ko bonove za benzin. Pa je mozda ta racunica bila malo drugacija?



Onda su svi zaposleni u državi subvencionisali kupce yuga, pomenutu američku sirotinju i srpske kupce, jer se štampanjem dinara povećavala inflacija.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:00 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

Ух...
Та прича о субвенцијама у Србији се претворило у једно бапско брбљање. Зашто? Па, као, сви имају неки став о томе, а нико нема показатеље да ли субвенције раде или не, и колико ефикасно раде? Прича се напамет, одока, по основу импресија и политичких симпатија или несимпатија. И нико да изађе ни са једним податком типа: субвенција оволика, а ефикасност уложеног државног капитала -- рецимо, његов ROI, брзина поврата пара у државну касу -- износи оволико.

Већ сам о овом писао и причао, али нико, изгледа, не жели да говори и размишља у оквиру чињеница и бројева. А оне су доступне, бројке такође.

ЧЕСИ ИМАЈУ ПОЛИТИКУ ПОДСТИЦАЈА страних инвестиција, и она се показала успешном.
Рађена су и истраживања о томе и ОВАЈ ЧЛАНАК, рецимо, указује на мерљиву ефикасност подстицаја. У овом истраживању само четири од 30 компанија које су добиле подстицаје нису оствариле потпуни повраћај подстицаја кроз различите државне обавезе у петогодишњем периоду.

Волео бих да видим овакво истраживање рађено и код нас. До тада... блебетаћемо без пуно смисла.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 11:06 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

Predrag Brajovic
Ух...
Та прича о субвенцијама у Србији се претворило у једно бапско брбљање. Зашто? Па, као, сви имају неки став о томе, а нико нема показатеље да ли субвенције раде или не, и колико ефикасно раде? Прича се напамет, одока, по основу импресија и политичких симпатија или несимпатија. И нико да изађе ни са једним податком типа: субвенција оволика, а ефикасност уложеног државног капитала -- рецимо, његов ROI, брзина поврата пара у државну касу -- износи оволико.

Већ сам о овом писао и причао, али нико, изгледа, не жели да говори и размишља у оквиру чињеница и бројева. А оне су доступне, бројке такође.

ЧЕСИ ИМАЈУ ПОЛИТИКУ ПОДСТИЦАЈА страних инвестиција, и она се показала успешном.


Ovo je kljuc. Da se urade analize, i to su neki na blogu trazili tj. zamerali Radulovicu. Sa druge strane ni Dinkic nije obavio analize, tako da nemamo pojma. Ja negde mislim da i ovo sto Dinkic prica o neophodnosti subvencija moze da bude tacno. Ali opet ne znam, jedini nacin jesu brojke.

Ali ne svidja mi se to da ako postoji korupcija, hajde da ukinemo celu stvar. Pa i u zdravstvu postoji korupcija pa nikome ne pada na pamet da ga ukida. Mozda postoji neko resenje gde se problem moze eliminisati, ali da ostane ono sto valja?

princi princi 11:11 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

Stono Buda kaze, da nije istina negde na sredini?

Ne može da bude na sredini: ili ste u pravu vi ili ja. I u normalnim, transparentnim uslovima bilo bi lako proverom poslovnih knjiga proveriti pravo stanje stvari tj da li srpski poreski obveznik investira u FIATove profite ili ne. Međutim, u ovakvoj sveopštoj muljačini i džeparenju srpskih poreskih obveznika i sistemu u kome je taj obveznik potpuno otuđen od tih svojih para (i prava koja iz njih proističe) ko zna šta je istina i mi možemo ovako da čaprazdivanimo do preko sutra. Nikad nećemo znati da li je taj FIAT zapravo bio Dinkićev hail mary pass za koju hiljadu glasova.
satinelle satinelle 11:20 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

u ovakvoj sveopštoj muljačini i džeparenju srpskih poreskih obveznika i sistemu u kome je taj obveznik potpuno otuđen od tih svojih para (i prava koja iz njih proističe)


Ovo je srž problema, zašto su subvencije u Srbiji novac bačen u bunar, tj. u džepove onih za koje se tenderi prave, koji koriste naše pare za sopstveno bogaćenje. Nikada taj novac ne ode za svrhe kojima je namenjen. Čemu onda analize?
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 11:22 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

princi
Stono Buda kaze, da nije istina negde na sredini?

Ne može da bude na sredini: ili ste u pravu vi ili ja. I u normalnim, transparentnim uslovima bilo bi lako proverom poslovnih knjiga proveriti pravo stanje stvari tj da li srpski poreski obveznik investira u FIATove profite ili ne. Međutim, u ovakvoj sveopštoj muljačini i džeparenju srpskih poreskih obveznika i sistemu u kome je taj obveznik potpuno otuđen od tih svojih para (i prava koja iz njih proističe) ko zna šta je istina i mi možemo ovako da čaprazdivanimo do preko sutra. Nikad nećemo znati da li je taj FIAT zapravo bio Dinkićev hail mary pass za koju hiljadu glasova.


Cinjenica jeste da sada svi u kampanji govore treba nam jos takvih fijata. Budi pametan ti sada...
princi princi 11:35 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

Ključni problem je što srpski političari umesto vrednosti, za pare poreskih obveznika maksimizuju isključivo svoju korist, i to onda proglašavaju za pragmatizam ("kome je do morala nek ide u crkvu" ). Treba neko da im objasni da to nije pragmatizam, nego čista pljačka.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:51 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

satinelle
Ovo je srž problema, zašto su subvencije u Srbiji novac bačen u bunar, tj. u džepove onih za koje se tenderi prave, koji koriste naše pare za sopstveno bogaćenje. Nikada taj novac ne ode za svrhe kojima je namenjen. Čemu onda analize?

Ево, да поновим још једном оно што сам написао доле, и да дигнем руке: ово су паушалне оцене, на основу утисака и политичких симпатија и несимпатија, а не на основу показатеља о учинку субвенција.

Динкић ће увек рећи: 5.000 људи је добило посао, и сваког месеца сада бруто држава и они приходују, рецимо, 1.000 евра. То је, за 5 година, 300 милиона евра, и ако је, рецимо, толики био наш подстицај, онда смо већ након пет година у добитку. Да не говоримо о побољшању радне атмосфере, угледа, побочних развоја пратећих служби и производа за било који већи производни систем. (Ти људи на послу пију, једу, осигурани су, пролазе различите обуке... што све даје додатне економске ефекте.) Питање је да ли је тих 300 милиона субвенција било могуће боље употребити. Потом, које индустрије треба овако привлачити, а које оставити да буду "на извол'те" домаћим предузетницима.

Да овде кажем, јер више није битно, Саша Радуловић, о томе зашто субвенције нису добре, никад није говорио у оквиру бројки, на основу уверљивих истраживања. Не, то је његов став. Наравно, он је, у једном смислу, начелно тачан, у другом -- потпуно промашен. Рецимо, да ли бисмо ми, са тих 300 милиона, успели да развијемо аутомобилску индустрију? Вероватно не бисмо. А на основу ње сада се развијају домаћи компоненташи :) Потом, која је разлика да ли неки промућурни српски индустријалац тако износи профит или нека МНК? Миодраг Костић је своје овде зарађене паре уложио у Украјину, рецимо... То је одлив капитала? Итд. итсл. :)

Ствари су само људима склоним да доносе закључак на први поглед непорециве и једнозначне.
zorchan zorchan 11:56 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija
princi
Ali, čekajte, ako taj FIAT uveze delova za, recimo, milijardu i dvesta miliona evra i onda koristi subvencije Republike Srbije za 5000 radnika FIATa (a te subvencije zapravo plaćaju svi poreski obveznici Srbije) da izveze milijardu i po i uzme svojih 300 miliona profita (na račun istih onih poreskih obveznika) u čemu je onda korist za građane Srbije? U tome što se tih 5000 radnika zove zaposlenim? Ili možda u tome što se novac poreskih obveznika Srbije preliva u (privatne) profite FIATa??

Pa eto, i meni su te Dinkiceve subvencije bile kamen u cipeli, ali onda covek vidi ove statistike (izvoz veci nego ikada, spoljnotrgovinski deficit smanjen) i hebiga. Moram da se pitam, mozda to i nije skroz bzvz. Stono Buda kaze, da nije istina negde na sredini?


Izvoz veći nego ikad (koja korist?), zaduživanje i javni dug veći nego ikad(štetno..), standard građana opada (štetno), nezaposlenost rase...

Fiat ne plaća Srbiji porez. Jeftinije je da Srbija plaća te radnike kroz socijni program istom količinom para ili čak manjom(a iste plate) a za ostatak da ih kroz neki drugi program uposli na takva mesta gde bi mogla da uzima porez i izdržava samu sebe tj. svoje sisteme(a ne da se zadužuje i prodaje javna preduzeća,npr.NIS, kako bi subvencionisala FIAT i sl.).
satinelle satinelle 12:05 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

Ево, да поновим још једном оно што сам написао доле, и да дигнем руке: ово су паушалне оцене, на основу утисака и политичких симпатија и несимпатија, а не на основу показатеља о учинку субвенција.


Ne znam zašto mislite da su moje ocene paušalne, pričam samo ono što pouzdano znam, što sam videla i čemu sam prisustvovala, ali takve stvari se ne iznose ovde.

Takodje, smatram da bi neke subvencije bile dobrodošle (za podizanje poljoprivrede), ali ne u ovakvom političko-privrednom okruženju. O svemu je uzaludno razmišljati, dok nemate uredjen sistem.
princi princi 12:15 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

Fiat ne plaća Srbiji porez. Jeftinije je da Srbija plaća te radnike kroz socijni program istom količinom para ili čak manjom(a iste plate) a za ostatak da ih kroz neki drugi program uposli na takva mesta gde bi mogla da uzima porez i izdržava samu sebe tj. svoje sisteme(a ne da se zadužuje i prodaje javna preduzeća,npr.NIS, kako bi subvencionisala FIAT i sl.).

Pa da. Možda je bolje tim parama opismeniti nekih drugih 5000 radnika da, recimo, postanu programeri, ili da operišu CNC mašinama, ili da rade u clean rooms, možda da se nabave neki specijalni hromatografi, uložiti u nekakve molekularne biologe, farmaceute, jbmlga sada, otkud znam, ima dosta polja. Možda, ipak, postoji bolji način od ulaganja u FIAT-ove profite. A ovako, mahanje nominalno visokim izvozom od koga i Srbija i njeni građani imaju jako malo ili nimalo koristi (a moguće, u totalu, i čistu štetu, kao što napisah u netransparentnim uslovima sveopšte muljačine teško je doći do pouzdanih informacija)- to je za političku paraderiju i/ili isprazno kafenisanje, zavisno od konteksta.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:16 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

Да те цитирам:
satinelle
Nikada taj novac ne ode za svrhe kojima je namenjen. Čemu onda analize?

Поздрав.
charlie charlie 12:23 14.03.2014

Re: 1. Objaviti ugovore

.
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:25 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

Да овде кажем, јер више није битно, Саша Радуловић, о томе зашто субвенције нису добре, никад није говорио у оквиру бројки, на основу уверљивих истраживања. Не, то је његов став.


A može biti da nije samo stav, nego da ima informacije koje mi nemamo? Nije li on jedan od retkih koji je imao uvid u tajne ugovore?

Dok ne vidimo pod kakvim su tačno uslovima subvencije ugovorene, mi ovde možemo samo da pričamo TEORETSKI za i protiv nekakvih apstraktnih subvencija, onako kako zamišljamo da bi se iste morale ugovarati.

Drugim rečima, pričamo napamet. Ugovore na sunce, pa ćemo imati o čemu smisleno da razgovaramo.
charlie charlie 12:25 14.03.2014

Re: 1. Objaviti ugovore

jkt2010
meehan
E sad koliko je tu bilo muljanja sa subvencijama uglavnom je nemoguće da se sazna zbog tajsnosti ugovora,


Promenio sam subject line posto ovo o cemu pisemo je stavka br.1 kod domacina.

1. Uvesti potpunu transparentnost. Objaviti sve ugovore koje potpisuje država.


Znaci, u ovako nesto moze da poveruje osoba koja se informise u Mikijevom Almanahu - ovi koji citaju Politikin Zabavnik su vec suvise prekaljeni.


Juce-prekjuce domacin na tamo nekom drugom blogu spominje odbrambenu industriju (koju ce da jaca normalno) ali ugovori ima da budu transparentni i javni. Pa brate. Znaci, da postavimo njega za neko yaye u SDPR i kroz tu transparentnost dobicemo prodaju od tacno nula dolara i isto toliko potpisanih ugovora.

Ili ajde hebes oruzje. Ajd da lupim neka tamo Glibija hoce da sklopi posao izgradnje necega - nebitno. Neki posao tipa pet milijardi evra na kojem kompletna nasa industrija moze da radi i da nije dosta. I onda posaljemo Radulovica da sklopi ugovor, al da bude transparentan. Pa drugovi, Radulovic ne da se ne bi vratio sa tih 5 milijardi, nego ne bi zaradio za kartu nazad...

Razumem ja tu pricu, lepo to zvuci, ali brate ovo je realan svet a ne Diznilend. Ajde malo da vidimo koliko su ovi ostali na pr zapadnjaci 'transparentni' pa ajmo toliko i mi.

Zakljucak: ne treba nam Radulovic koji ce transparentno da NE sklapa poslove, nego neki majstor koji ce da nadhebe majstore za 'transparentnost' u na pr Simensu... To ako mislimo da nesto radimo. Ako cemo da se bavimo ikebanom i bonsaijem i udaranjem glanca onda OK.


EDIT: Transparentnost - DA. Ali ne kroz objavljivanje na veb sajtovima i po Kuririma i po blogovima. Nego kroz kontrolu kroz za to nadlezne odbore. Ciji clanovi su zakleti da cuvaju drzavnu tajnu. Za koji Q nam sluzi citav ovaj multi-party BS ako ne za to? Pa ajd da vidim kako ce SNS da provuce pored DS plus kojosudjeuskupstinu, ugovor po kojem neki SNSovac skida kajmak? Pa ako prodje onda stvarno jebiga.. neko gore je spominjao konopac - neka doda jedan i za mene...

Коректно написано !
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:33 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

princi
Мožda je bolje tim parama opismeniti nekih drugih 5000 radnika da, recimo, postanu programeri, ili da operišu CNC mašinama, ili da rade u clean rooms, možda da se nabave neki specijalni hromatografi, uložiti u nekakve molekularne biologe, farmaceute, jbmlga sada, otkud znam, ima dosta polja. Možda, ipak, postoji bolji način od ulaganja u FIAT-ove profite.

Можда...
Стварно -- можда.

Само... ко ће да нађе тржиште за толике CNC-ове? Или -- молекуларне биологе? (На којој основи мислиш ово да се развије? На основи молекуларне биологије из 8. гимназије, која сеже од Тита и Шувара? На којој традицији (осим да су, ту, увек биле згодне девојке, на мол. биологији))

ФИЈАТ је зицер; технологија је ту, тржиште је ту обезбеђено, оно светско, самостална додатна средства, ако затребају, такође ту. Улагање је далеко сигурније него у српске молекуларне биологе. Та је логика. И она је непорецива.

Тиме, свакако, сузбијаш развој "домаће" аутоиндустрије. Која, вероватно, без ФИЈАТА не би не постојала :) Не би ни могла да се развије, сувише је комплексна.

Треба пажљиво бирати где треба дати субвенције, а где не дати, и оставити ту нишу за домаћег предузетника. То је радила Јужна Кореја.
charlie charlie 12:35 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

princi
Stono Buda kaze, da nije istina negde na sredini?

Ne može da bude na sredini: ili ste u pravu vi ili ja. I u normalnim, transparentnim uslovima bilo bi lako proverom poslovnih knjiga proveriti pravo stanje stvari tj da li srpski poreski obveznik investira u FIATove profite ili ne. Međutim, u ovakvoj sveopštoj muljačini i džeparenju srpskih poreskih obveznika i sistemu u kome je taj obveznik potpuno otuđen od tih svojih para (i prava koja iz njih proističe) ko zna šta je istina i mi možemo ovako da čaprazdivanimo do preko sutra. Nikad nećemo znati da li je taj FIAT zapravo bio Dinkićev hail mary pass za koju hiljadu glasova.

Немојте да будете (или - или) бинароид !
Аналогније су то ствари од те мјутуали - екслузив варијанте.
ПС. Успут --- пример како транспарентност нема везе, уколико не постоји елементарни вредносни референтни систем, је прича о задужености Београда ... Џилас каже да је дуг Београда (тричавих) 300 (или слично) милиона јевреја,а Малиша анд цо. да је преко милијарде. Како ту пресудити, него да је истина негде "по средини" (сем ако ниси странчки бот једних или других, па је истина да "су наши увек у праву" неупитна) ?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:39 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

Krugolina Borup


Узми прочитај онај чланак, из Чешке, који сам окачио, о ефикасности пореских подстицаја.
Није тешко.

Услови субвенционисања су били јавни.
Самсунг, Јура су тако дошли, италијански чарапари у Лозницу, Горење... Једино код ФИЈАТА има скривених делова уговора. Како год, мислим да се он већ показао као успешна инвестиција. Сада код нас долазе и други, да фИЈАТ хране деловима, и то без субвенција.

Но, поновићу -- ти не би да размишљаш на основу чињеница.
Уосталом, таква ти је и професија.
mirelarado mirelarado 13:05 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

Но, поновићу -- ти не би да размишљаш на основу чињеница.
Уосталом, таква ти је и професија.


Мислим да у политици има веома мало ослањања на чињенице, само у мери у којој оне могу да подупру основни темељ - подстицање и градња веровања: у добре намере, у резултате, у бољитак. Политика рачуна на емоције, не на разум. У том смислу, Круголина се одлично уклапа у концепт. :)
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:09 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

Узми прочитај онај чланак, из Чешке, који сам окачио, о ефикасности пореских подстицаја.
Није тешко.


A na koji način bi mi to pomoglo da shvatim da li je subvencija data Fijatu isplativa ili ne?

Једино код ФИЈАТА има скривених делова уговора. Како год, мислим да се он већ показао као успешна инвестиција.


Misliš, ili pričaš na osnovu nekih činjenica? Ima li negde link za te Fijatove subvencije, kao što ima za one Češke?
princi princi 13:28 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

ко ће да нађе тржиште за толике CNC-ове? Или -- молекуларне биологе? (На којој основи мислиш ово да се развије? На основи молекуларне биологије из 8. гимназије, која сеже од Тита и Шувара? На којој традицији (осим да су, ту, увек биле згодне девојке, на мол. биологији))


Ko je našao tržište za FIATa? FIAT sigurno nije došao u Srbiju zbog veličine i potencijala srpskog tržišta. U savremenom svetu, tržište i sa strane realizacije i sa strane supply chaina je ceo svet. Cilj je da se Srbija integriše u svet, a ne da se izoluje i ponaša kao Amerika ili Kina, jer to, sa svojih sve manje i manje stanovnika i nije. Srbija treba da se dozove pameti- to je mala zemlja siromašna resursima (Srbija, na primer, nema dovoljno pijaće vode, pogotovu u svom najnaseljenijem delu, nema dovoljno ni energetskih resursa.).

ФИЈАТ је зицер; технологија је ту, тржиште је ту, самостална додатна средства, ако затребају, такође ту. Улагање је далеко сигурније него у српске молекуларне биологе. Та је логика. И она је непорецива.

Тиме, свакако, сузбијаш развој "домаће" аутоиндустрије. Која, вероватно, без ФИЈАТА не би не постојала :) Не би ни могла да се развије, сувише је комплексна.

Ma, potpuno je jasna motivacija FIATa kome Srbija plaća assembly radnike i na taj način povećava profite. Nije mi jasna motivacija srpskog poreskog obveznika da to radi.

Što se ostalog tiče, taj koncept Srbije kao evropske kante za otpatke već više godina, doduše dosta bezuspešno, promoviše ledepe. Ja nekako, verovatno (šta verovatno? sigurno!) naivno verujem da knowledge-based tehnologije i uopšte value based ekonomija mogu zaživeti u Srbiji i da srpska deca imaju (mnogo) više potencijala nego da rade kao assembly radnici u FIATovim halama (te poslove u razvijenom svetu i inače sve više rade roboti, tako da je ulaganje u tu vrstu poslova sve osim ulaganja u budućnost).

Ali, ovo su sve vizije, mišljenja koja mogu biti ovakva i onakva, podložna diskusiji i različitim sistemima vrednosti. Ono što nedostaje i što je osnovni problem su fakta, a ista nedostaju jer se informacije kriju k'o zmija noge, tj nema transparentnosti u pokazivanju poslovnih rezultata ni uslova poslovanja. Mi možemo sad spekulisati zašto se kriju informacije, i za to nalaziti različita objašnjenja, ali taj nedostatak informacija je činjenica, i meni se čini nepovoljna i krajnje nefer prema onome od koga se uzimaju pare. O tome sam pre svega pisao i zato sam Raduloviću od samog početka kampanje sugerisao da pojednostavi svoju poruku i samo insistira na transparentnosti (i ostavi se ovog pseudolibertarijanskog bulšita kojim su mu napunili glavu ovi klinci sa tržišnog rešenja, katalaksije ili odakle već).
inco inco 13:28 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

Predrag Brajovic
Ствари су само људима склоним да доносе закључак на први поглед непорециве и једнозначне.


Vidi, ja sam principijelno protiv svakog vida državnog intervencionizma u privredu sem u cilju očuvanja ravnopravnog pristupa tržištu svim privrednim subjektima - što će reći: otvori tržište, zaštiti ga od monopola, kartela i dampinga, naplati uslugu u meri s intervencijom, na'rani prasići i ne diraj dugmići!

I to polazim od te pozicije manje iz ideoloških razloga a više iz iskustvene činjenice da su ljudi kvarljiva roba (moć kvari, apsolutna moć apsolutno kvari i taj rad), da je efikasna država oksimoron (vidimo koliko država efikasno rešava i daleko manje kompleksne probleme) i da državu, a samim tim i one koji upravljaju sistemom, u demokratskom društvu određuju ljudi koji nužno ne moraju imati ikakvog pojma o ekonomiji, privredi i tim tricama i kučinama. Kad jednog dana državama budu upravljali kompjuteri sposobni da sagledaju svaki mogući outcome svoje intervencije i time donesu racionalnu i meritokratski validiranu odluku, državni intervencionizam će mi biti prihvatljiv - dokle god tako nešto čine ljudi koji se više vode emocijama i ličnim interesima, neka hvala. Postoji jako dobar razlog zašto kompjuter može s relativnom lakoćom da razvali svakog šahovskog velemajstora.

No da se vratimo u sadašnjost. Navešću primer koji ne ide preterano u korist moje teze - čuveni američki bailout banaka, osiguravajućih kuća, fondova i automobilske industrije. Daklem, 'daleke' 2008. na početku SEKe, epitom kapitalizma i zvezda vodilja svakog antikenzijanca USofA je rešila da uradi jednu stvar koja je u teškoj koliziji sa laissez-faire mantrom svakog liberal-romantičara koji se prekapitalisti ujutru pre nego što opere zube - da izbije pare iz džepova poreskih obveznika i pokloni ih na srebrnom poslužavniku neodgovornim privrednim subjektima koji su većma i uzrokovali SEKu. Totalni račun tih izbijanja se završio na brojci od 698,2 milijarde zelenih novčanica koje se vikaju američki dolar, odnosno od svakog američkog državljanina je uzela 2.200 dolarjev i bačila ih u taj bunar. Mene to nije mnogo pogodilo jer samo frakcija mojih para završi u američkom poreskom sistemu ali sam, naravno, principijelno bio protiv tako čega.

Šta se desilo? Pa, za divno čudo, rezultat je sada, pet godina kasnije, skoro na 'pozitivnoj nuli':


Izvor: CNN

Čak su oni najomraženiji (banke) vratili i više nego što im je dodeljeno. Gotovo je izvesno da će do kraja 2014. USofA čak profitirati od te svoje investicije, a usput je sačuvano stotina hiljada radnih mesta, ko-zna-koliko ljudi i privrednika od bankrota i generalno - prvi su se izvukli iz krize i recesije relativno neokrnjeni. Na papiru, USofA nije načinila ovako dobru investiciju decenijama. Kad bi im, recimo, vojska na koju idu i veće pare, pravila ovakav ROI ne samo da bi vladali celom planetom već bi imali i norveški standard.

Stoga, zaključio bi neko naivno, državni intervencionizam može itekako da se isplati, right? Pa može, očito, samo što isto tako može i da se okrene i ujede te za dupe. Kad se donosila odluka da se uđe u bailout niko nije mogao da garantuje ovakav outcome, šanse da sve to propadne i da pored opšteg haosa i izazvane SEKe svaki Amerikanac dodatno osiromaši za $2.200 su bile podjednake, ako ne i veće, kao i da sve to izađe na dobro. Što'no kažu, hindsight is 20/20, ali odluka je donešena iz čisto iracionalnih razloga koji počinju od too big to fail logičko-ekonomske greške a završavaju se čekovima kod raznoraznih lobista. Racio tu nikakvu ulogu igrao nije.

Izvin'te što osećam nelagodu kad se država kocka parama poreskih obveznika - kocka neizbežno uvek donosi više gubitka nego dobitka, a kad je reč o državi, ceh plaćaju i oni koji nisu hteli da se kockaju. Daklem, dok to sve ne određuju mašine bez emocija, principijelno ću držati stranu protiv državnog intervencionalizma. Nije posao države da se upušta u rizike vođene emocijama i ličnim interesima političara. Neka rizike prepusti onima koji tu državu finansiraju - privredi generalno i svakom poreskom obvezniku pojedinačno.
hajkula1 hajkula1 13:29 14.03.2014

Re: 1. Objaviti ugovore


Aj, polako. Opusti se.
Razmisli.
Znam da i sam znaš šta je u redu a šta nije, da se samo lopovi kriju a muljatori jedino znaju da love u mutnom.

I eto gladne Srbije.

Znači, onaj ko se više dere je u pravu.
Kad kažeš lopovu da je lopov, da laže i krade, kako da dokažeš a ugovor je tajna?


U čemu je kvaka?
Drmoser obećao podelu ovih 600 preduzeća + 154 u restrukturiranju, bale im cure niz usta. Mnogo vas je. Nema za sve. Ovi veliki u vrhu ne misle na vas male pri dnu, ni koliko vi mislite na nas.






princi princi 13:48 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

Kad jednog dana državama budu upravljali kompjuteri sposobni da sagledaju svaki mogući outcome svoje intervencije i time donesu racionalnu i meritokratski validiranu odluku, državni intervencionizam će mi biti prihvatljiv - dokle god tako nešto čine ljudi koji se više vode emocijama i ličnim interesima, neka hvala. Postoji jako dobar razlog zašto kompjuter može s relativnom lakoćom da razvali svakog šahovskog velemajstora.

Moj čo'ek, .
princi princi 13:48 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

dupljak.
svarog svarog 14:00 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

princi
Kad jednog dana državama budu upravljali kompjuteri sposobni da sagledaju svaki mogući outcome svoje intervencije i time donesu racionalnu i meritokratski validiranu odluku, državni intervencionizam će mi biti prihvatljiv - dokle god tako nešto čine ljudi koji se više vode emocijama i ličnim interesima, neka hvala. Postoji jako dobar razlog zašto kompjuter može s relativnom lakoćom da razvali svakog šahovskog velemajstora.

Moj čo'ek, .


Milton Fridman je govorio da centralna banka nije potrebna i da je može zameniti računar koji bi povećavao novčanu masu po unapred predvidjenom procentu

[url=http://en.wikipedia.org/wiki/Friedman%27s_k-percent_rule]

grmfrm grmfrm 14:07 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

Što se ostalog tiče, taj koncept Srbije kao evropske kante za otpatke već više godina, doduše dosta bezuspešno, promoviše ledepe. Ja nekako, verovatno (šta verovatno? sigurno!) naivno verujem da knowledge-based tehnologije i uopšte value based ekonomija mogu zaživeti u Srbiji i da srpska deca imaju (mnogo) više potencijala nego da rade kao assembly radnici u FIATovim halama (te poslove u razvijenom svetu i inače sve više rade roboti, tako da je ulaganje u tu vrstu poslova sve osim ulaganja u budućnost).


princi princi 14:22 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

Milton Fridman je govorio da centralna banka nije potrebna i da je može zameniti računar koji bi povećavao novčanu masu po unapred predvidjenom procentu

I ćorava koka zrno ubode.
svarog svarog 14:50 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

Mora da je to
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:06 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

princi
Što se ostalog tiče, taj koncept Srbije kao evropske kante za otpatke već više godina, doduše dosta bezuspešno, promoviše ledepe.

Морам признати да не видим какве везе имају моја промишљања с овим. Нити какве везе ја имам с туђим фантазмагоријама о визији једне нове, блиставе Србије. Ја сам само покушао да утемељимо у стварности наше расправе. Просто, овде живим, и знам каква је ситуација у Лозници, где су италијански чарапари, или у Крагујевцу или у Београду.

Све највеће економије света у једном су свом периоду имале као званичну политику и државни протекционизам и политику субвенција. Ко о проблему субвенција жели нешто да зна, нек читa Ha Joon Changa. Данашњи економски гигант, Јужна Кореја, развила се на основу њих. И -- изгледа -- на основи једне поприлично недемократске власти и владе. Но, мислим да није пријатно да то овом приликом напомињем. :)

Толико. Поздрав.

princi princi 15:24 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

Nema problema. Poređenje Srbije 2014. i Južne Koreje cca 1965. je još manje na mestu (kamo lepe sreće da Srbija ima toliku i tako mladu populaciju koju je tada imala JK, i, uz to, nesmetan pristup američkom tržištu!).

Otpozdrav.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:31 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

princi
Nema problema. Poređenje Srbije 2014. i Južne Koreje cca 1965. je još manje na mestu (kamo lepe sreće da Srbija ima toliku i tako mladu populaciju koju je tada imala JK, i, uz to, nesmetan pristup američkom tržištu!).

Otpozdrav.

А, није поздрав био теби упућен, него свима, нисам био прецизан. Просто, нећу моћи да куцкам по компу у догледно време.

Узгред, ја нисам поредио Србију и Јужну Кореју. Као што, претходно, нисам имао везе ни са оном кантом за отпатке. Но, шта да се ради... те замене теза се неки пут и омакну.

А сада поздрав само теби :)
princi princi 15:38 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

Da, mene si citirao, zdravio se sa drugima, pa se pogubih u složenosti svih tih interakcija. Važi, ni ja nisam ništa napisao, i previše vremena se izgubi ni na šta.
a_jovicic a_jovicic 18:53 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

princi
Ja nekako, verovatno (šta verovatno? sigurno!) naivno verujem da knowledge-based tehnologije i uopšte value based ekonomija mogu zaživeti u Srbiji i da srpska deca imaju (mnogo) više potencijala nego da rade kao assembly radnici u FIATovim halama (te poslove u razvijenom svetu i inače sve više rade roboti, tako da je ulaganje u tu vrstu poslova sve osim ulaganja u budućnost).


... a i nailazi "era" 3D štampača tako da će izrada prototipa biti moguća u skoro kućnim uslovima ... a pitanje je i dal' će serijska proizvodnja biti uopšte toliko isplativa kao nekada ... O nano-tehnologijama i da ne pričam.

Ako smo dokazali u prošlosti da nešto imamo, to je da imamo puno ljudi sa "klikerima" u glavi ... ali samo kad se izmeste u neko drugo okruženje.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:36 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

Ako smo dokazali u prošlosti da nešto imamo, to je da imamo puno ljudi sa "klikerima" u glavi ...

Митови.
Неутемељени митови.
Митови провинцијских средина.

А ово са Србијом и нано технологијама и 3D штампачима звучи као SF. На жалост, нисмо ми Израел или Силицијумска долина или Швајцарска па да се томе надамо. Рецимо, Канада има свој национални институт за нанотехнологије. А ми? Па... тешко да један такси можемо да напунимо стручњацима, а да не кажем -- практичарима из области нанотехнологије. Једино да се они из света врате овамо? Али, нешто их не видим да хрле.

Не рађа се hi tech индустрија ни из чега.

Мислим, ми, самостално, у то не сумњам, можемо да отворимо фабрику чипова. Али оних за рулет, пластичних. (Високо квалитетна пластика!) За оне скупље и боље -- има да се начекамо, и једино ако неко велики и моћан не уђе овамо и донесе те технологије. Томе служе субвенције. Да такве привуку. Јер, зашто би, иначе, долазили у Србију? Лоша инфраструктура, необразовани радници, ванЕУ позиција... Па зашто да дођу? Зато што дечаци на шлепу, са сламком у зубима, сањаре о томе? Није него :)
zemljanin zemljanin 20:39 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

Predrag Brajovic

А ово са Србијом и нано технологијама и 3D штампачима звучи као SF.

Nažalost tačno ... jedno vreme sam se zalagao za dve oblasti razvoja u Srb i to nanotehnologije i poljoprivreda ... to je pre 2000-e pa su reakcije bile, khm, zanimljive ... od države koja je bila priznata tokom 60-ih u mnogim perspektivnim granama, mi smo spali na prasce

ponekad, neko, zablista, negde

For hundreds of years, alchemists have tried to turn base metals into precious ones. Though they may never turn lead into gold, scientists have discovered a way to turn a nickel-rich nanoparticle into a platinum-rich "nanoframe" that could shape the development of fuel cells and other electrochemical technologies.

Researchers at the U.S. Department of Energy's Argonne National Laboratory and Lawrence Berkeley National Laboratory teamed up to convert platinum-nickel polyhedra into bare frames that had a much richer platinum content. Argonne physical chemist Vojislav Stamenkovic, and Lawrence Berkeley researcher and UC Berkeley professor Peidong Yang led the research team that has given scientists a new approach to catalysis.



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:18 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

zemljanin
Predrag Brajovic

А ово са Србијом и нано технологијама и 3D штампачима звучи као SF.

Nažalost tačno ... jedno vreme sam se zalagao za dve oblasti razvoja u Srb i to nanotehnologije i poljoprivreda ... to je pre 2000-e pa su reakcije bile, khm, zanimljive ... od države koja je bila priznata tokom 60-ih u mnogim perspektivnim granama, mi smo spali na prasce

ponekad, neko, zablista, negde

И онда треба размислити колико је утемељено у стварности, у реалном српском свакодневном животу, оно што пишу a_jovicic и princi.

Не.
Нама требају сва та белосветска говна, те МНК, јер ми својих аутентичних производних корена немамо, то јест -- и оно мало што смо имали изгубили смо.

Само, лакше је и ушима лепше сањарити о ракетли коју ћемо послати на Марс -- шта Марс!? Јупитер и још три педа даље... -- него видети блато у којем стоје заглибљена Србија. Треба је прво извући из блата, а онда ћемо лако и на Марс и на Месец.
charlie charlie 21:30 14.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

princi
ко ће да нађе тржиште за толике CNC-ове? Или -- молекуларне биологе? (На којој основи мислиш ово да се развије? На основи молекуларне биологије из 8. гимназије, која сеже од Тита и Шувара? На којој традицији (осим да су, ту, увек биле згодне девојке, на мол. биологији))


Ko je našao tržište za FIATa? FIAT sigurno nije došao u Srbiju zbog veličine i potencijala srpskog tržišta. U savremenom svetu, tržište i sa strane realizacije i sa strane supply chaina je ceo svet. Cilj je da se Srbija integriše u svet, a ne da se izoluje i ponaša kao Amerika ili Kina, jer to, sa svojih sve manje i manje stanovnika i nije. Srbija treba da se dozove pameti- to je mala zemlja siromašna resursima (Srbija, na primer, nema dovoljno pijaće vode, pogotovu u svom najnaseljenijem delu, nema dovoljno ni energetskih resursa.).

ФИЈАТ је зицер; технологија је ту, тржиште је ту, самостална додатна средства, ако затребају, такође ту. Улагање је далеко сигурније него у српске молекуларне биологе. Та је логика. И она је непорецива.

Тиме, свакако, сузбијаш развој "домаће" аутоиндустрије. Која, вероватно, без ФИЈАТА не би не постојала :) Не би ни могла да се развије, сувише је комплексна.

Ma, potpuno je jasna motivacija FIATa kome Srbija plaća assembly radnike i na taj način povećava profite. Nije mi jasna motivacija srpskog poreskog obveznika da to radi.

Što se ostalog tiče, taj koncept Srbije kao evropske kante za otpatke već više godina, doduše dosta bezuspešno, promoviše ledepe. Ja nekako, verovatno (šta verovatno? sigurno!) naivno verujem da knowledge-based tehnologije i uopšte value based ekonomija mogu zaživeti u Srbiji i da srpska deca imaju (mnogo) više potencijala nego da rade kao assembly radnici u FIATovim halama (te poslove u razvijenom svetu i inače sve više rade roboti, tako da je ulaganje u tu vrstu poslova sve osim ulaganja u budućnost).

Ali, ovo su sve vizije, mišljenja koja mogu biti ovakva i onakva, podložna diskusiji i različitim sistemima vrednosti. Ono što nedostaje i što je osnovni problem su fakta, a ista nedostaju jer se informacije kriju k'o zmija noge, tj nema transparentnosti u pokazivanju poslovnih rezultata ni uslova poslovanja. Mi možemo sad spekulisati zašto se kriju informacije, i za to nalaziti različita objašnjenja, ali taj nedostatak informacija je činjenica, i meni se čini nepovoljna i krajnje nefer prema onome od koga se uzimaju pare. O tome sam pre svega pisao i zato sam Raduloviću od samog početka kampanje sugerisao da pojednostavi svoju poruku i samo insistira na transparentnosti (i ostavi se ovog pseudolibertarijanskog bulšita kojim su mu napunili glavu ovi klinci sa tržišnog rešenja, katalaksije ili odakle već).

Још само да мало разрадиш овај урадак --- и то би било, углавном, то !
a_jovicic a_jovicic 01:09 15.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

Predrag Brajovic
Ako smo u prošlosti da nešto imamo, to je da imamo puno ljudi sa "klikerima" u glavi ...

Митови.
Неутемељени митови.
Митови провинцијских средина.

Ovaj ... a gde se izgubi ono iza 3 tačkice? ... Sa tim "... ali samo kad se izmeste u neko drugo okruženje" dobija prilično drugačiji smisao ... ne tako različit od Vaših tvrdnji.

А ово са Србијом и нано технологијама и 3D штампачима звучи као SF. На жалост, нисмо ми Израел или Силицијумска долина или Швајцарска па да се томе надамо. Рецимо, Канада има свој национални институт за нанотехнологије. А ми? Па... тешко да један такси можемо да напунимо стручњацима, а да не кажем -- практичарима из области нанотехнологије. Једино да се они из света врате овамо? Али, нешто их не видим да хрле.

Naravno da sa ovakvom političkom "elitom" to može da bude samo SF ... mi valjda pričamo o ozbiljnijoj promeni društva i uvodjenju nekog drugačijeg sistema vrednosti. Ni milion Fiat-a nam neće pomoći da postanemo normalno društvo ako imamo pogrešan sistem. Nije naš glavni problem siromaštvo nego odsustvo moralnih normi ... siromaštvo je samo posledica toga.

Što spominjem 3D i nano-tehnologije ... neće nas tehnološko-informaciona revolucija čekati da završimo "reindustralizaciju" ... doći će sama a da nas i ne pita. A doći će i sami investitori ako uslovi poslovanja budu povoljni ... ne samo za njih nego za sve "igrače". Tačno je da u zemlji trenutno nemamo veliki broj stručnjaka iz tih oblasti ali se ne slažem da nismo sposobni da nadjemo svoje mesto u ne tako dalekoj budućnosti. Kad se reše tehnološki problemi i oblast postane "zrela" težište se prenosi na primenu tih tehnologija u kreiranju proizvoda. A taj rad ne mora nužno da bude komplikovaniji od "programiranja" mašina koje izradjuju proizvode. Pa mi danas nemamo ni jednu jedinu fabriku računara ali imamo sasvim pristojne softverske inženjere (mnogo samostalnije u razvoju softvera od izvikanih outsource indijskih programera)

U masovnoj proizvodnji nikad nećemo moći da primirišemo dalekom istoku (uvek će biti jeftiniji zbog obilja radne snage) ali ako ne krenemo da razvijamo "ljubav" prema nauci i istraživanju kod generacija koje tek ulaze u školski sistem a istovremeno ne pokušamo da motivišemo i one koji su već u njemu da se bave tim "SF" oblastima, nećemo biti konkurentni ni u kakvoj budućoj "medjunarodnoj podeli rada" i pored svih mogućih subvencija koje budemo nudili. Ako i budu dolazile strane firme to će biti vezano samo za eksploataciju prirodnih resursa (kojekakvih škriljaca, jadarita i eventualno ono nešto zlata)
jkt2010 jkt2010 09:08 15.03.2014

Re: 4. Ukinuti politiku subvencija

princi
Stono Buda kaze, da nije istina negde na sredini?

Ne može da bude na sredini: ili ste u pravu vi ili ja.


Ipak Budi vise verujem.
mlekac mlekac 01:56 14.03.2014

cutnja?

Na naslovnoj Blica je najava hapšenja Šarića...
A u rubrici Beograd i dalje je ceo predizborni cirkus. Cim provalim kako, okacicu skreenshots
anonimni_autor anonimni_autor 02:35 14.03.2014

Re: cutnja?

mlekac
Na naslovnoj Blica je najava hapšenja Šarića...
A u rubrici Beograd i dalje je ceo predizborni cirkus. Cim provalim kako, okacicu skreenshots

Bože Mlekac, pa kako možeš da pitaš odakle superheroju takve informacije? Pa rengenski vid naravno. Ti očito odavno nisi čitala stripove... Grešiš, oni su priznati za sedmu umetnost.
mlekac mlekac 10:01 14.03.2014

Re: cutnja?

mlekac
Na naslovnoj Blica je najava hapšenja Šarića...
A u rubrici Beograd i dalje je ceo predizborni cirkus. Cim provalim kako, okacicu skreenshots

Evo slicica!







Toliko o izbornoj tisini!
uros_vozdovac uros_vozdovac 10:15 14.03.2014

Re: cutnja?

svi članci su sa datumom 13.3.
mlekac mlekac 10:22 14.03.2014

Re: cutnja?

uros_vozdovac
svi članci su sa datumom 13.3.

Obrati paznju na PRVU sliku.
Datum na Blicu.
Pise, lepo, 14.3.

Morali su da ih skinu do kraja izborne tisine.
Ili da se zakon NE odnosi ni na sta sto je na netu.

Iskreno, meni je taj zakon, i inace, debilan, al' ajde, nema veze...
mlekac mlekac 12:42 14.03.2014

Re: cutnja?

Naslovna Informera. Danasnja.


Ono, jes' da se ne pominju izbori direktno, ali, stvarno sto je mnogo, mnogo je.
looping looping 08:20 14.03.2014

1

U sve verujem, jedino mi je ovo malo sumnjivo.
- Pogaziti obećanja da nećemo raditi stvari na ovoj listi



U svakom slučaju, SNS ili Radulović mi izgledaju kao jedine opcije koje donose neku nadu.


anonimni_autor anonimni_autor 07:51 15.03.2014

Re: 1

U svakom slučaju, SNS ili Radulović mi izgledaju kao jedine opcije koje donose neku nadu.

SNS se baš i nije nešto pokazao u ove protekle dve godine. Pojačao je pritisak na narod, a sve svoje dužnosti prepustio svome superheroju. Pa nije PPV Hobesov Levijatan. Ipak su za nijansu bolji od prethodnika koji su nas u ovo uvalili, a hteli bi nazad. Što se Radulovića tiče, on je za sada minorni igrač, ali još nije pokazao šta sve ume i može. Njegovo bivše ministarsko delovanje bilo je veoma ograničeno čeličnom voljom moćnog PPV-a. Ne deluje mi baš kao neko božansko svetlo na kraju tunela , ali je bolji od belih listića... Ma ja bi menjao vlast na godinu dana dok ne pronađemo nekog pod kojim može da se diše. Ali, ovaj naplašeni narod jako teško menja vlast, zato što se plaši da ne dođe neko još gori. To ih je na žalost iskustvo naučilo. Postigli smo vladavinu ekonomskog straha, a to je čista negativna kampanja koja je zapravo gušenje demokratije
quantum quantum 08:36 14.03.2014

primer šta se NE sme raditi

"Jedna od najboljih srpskih naučnica dobila otkaz na fakultetu

Fakultet tehničkih nauka otpustio je profesorku Ivanu Kovačić, jednu od pet najboljih mladih naučnika u zemlji i ujedno, jednu od najboljih evropskih fizičara-mehaničara današnjice.



Prema bodovanju našeg Ministarstva nauke, ona je dobila naučni rang A1, najviši mogući, ali joj to nije pomoglo da sačuva posao na FTN.
Pored toga što je jedna od najboljih evropskih fizičara-mehaničara, ona je i gostujući predavač na dva univerziteta u inostranstvu: Institutu za zvuk i vibracije u Sautemptonu i Departmanu za mašinsko inženjerstvo Univerziteta u Šefildu. Objavila je preko 100 naučnih radova, a iz njenih udžbenika o nelinearnim socilacijama uče mladi širom Evrope. Studenti FTN, kojima kao vanredni profesor predaje već pet godina i to čak 10 predmeta, ocenili su njena predavanja ocenom 9,77.

Ipak, sve to nije bilo dovoljno da dobije zvanje redovnog profesora. - I pored rezultata za mene nema mesta na fakultetu na kojem sam se školovala, na kojem sam predavala, gde sam provela ukupno 17 godina. A tu odluku su doneli ljudi čije su reference, čak i kad se saberu, tri do 10 puta lošije od mojih. Dokle će najgori odlučivati šta će biti sa najboljima? - ogorčena je Kovačićeva.

Problem je nastao kada je Kovačićeva trebalo da dobije status redovnog profesora. Ona je u zvanje vanrednog profesora izabrana 20. maja 2009. godine, a koliko je bila vredna fakultetu najbolje govori to da su joj u akreditovanim programima poverili čak 10 predmeta.
Dekan FTN Rade Doroslovački potvrđuje da je situacija na Departmanu za mehaniku teška, te da između direktora departmana Dragana Spajića i profesorke Kovačić postoje sporovi, kao i da direktor jeste odbijao da raspiše konkurs koji bi Kovačićevoj obezbedio posao. Ipak, tvrdi da postoji i druga strana medalje, ne precizirajući o čemu se radi.

- Činjenica je da je ona potrebna fakultetu i ja sam stoga pet puta zahtevao i na kraju primorao direktora departmana da raspiše konkurs. Ali, kolege su na tajnom glasanju to odbile. Ja ne mogu protiv statuta fakulteta i odluke sa departmana - kaže Doroslovački.

Iako joj univerziteti u Sautemptonu i Šefildu nude posao, ona odbija da napusti FTN i ode iz zemlje. Otvoreno pismo uputiće svim organima vlasti, a naredne nedelje podneće i tužbu. - Neću da odem iz zemlje. Pre svega, odgovorna sam pred studentima. Ako pristanem da me proteraju lošiji, koja je moja poruka? Drugo, čvrsto verujem da su Srbiji potrebni mladi, pametni ljudi - kaže Kovačićeva.

izvor

P.S. možda je to radno mesto trebalo nečijoj tetki
hajkula1 hajkula1 09:44 14.03.2014

Re: primer šta se NE sme raditi

quantum
"Jedna od najboljih srpskih naučnica dobila otkaz na fakultetu

Fakultet tehničkih nauka otpustio je profesorku Ivanu Kovačić, jednu od pet najboljih mladih naučnika u zemlji i ujedno, jednu od najboljih evropskih fizičara-mehaničara današnjice.



Prema bodovanju našeg Ministarstva nauke, ona je dobila naučni rang A1, najviši mogući, ali joj to nije pomoglo da sačuva posao na FTN.

jedna od najboljih evropskih fizičara-mehaničara,
gostujući predavač na dva univerziteta u inostranstvu: Institutu za zvuk i vibracije u Sautemptonu i Departmanu za mašinsko inženjerstvo Univerziteta u Šefildu.
Objavila je preko 100 naučnih radova,
a iz njenih udžbenika o nelinearnim oscilacijama uče mladi širom Evrope.
Studenti FTN, kojima kao vanredni profesor predaje već pet godina i to čak 10 predmeta, ocenili su njena predavanja ocenom 9,77.

Ipak, sve to nije bilo dovoljno da dobije zvanje redovnog profesora. - I pored rezultata za mene nema mesta na fakultetu na kojem sam se školovala, na kojem sam predavala, gde sam provela ukupno 17 godina. A tu odluku su doneli ljudi čije su reference, čak i kad se saberu, tri do 10 puta lošije od mojih. [b]Dokle će najgori odlučivati šta će biti sa najboljima? [/b]- ogorčena je Kovačićeva.


- Činjenica je da je ona potrebna fakultetu i ja sam stoga pet puta zahtevao i na kraju primorao direktora departmana da raspiše konkurs. Ali, kolege su na tajnom glasanju to odbile. Ja ne mogu protiv statuta fakulteta i odluke sa departmana - kaže Doroslovački.


izvor

P.S. možda je to radno mesto trebalo nečijoj tetki



Ma, to je sve demokratski.

Upala mi je u oči informacija da su je studenti ocenili visokom ocenom (verujem zasluženom).
Na ćerkinom fakultetu je takođe bilo ocenjivanje a ona je bila veoma rezignirana nepravednošću, nedostatkom kriterijuma, uopšte moralom studenata. Neki studenti (ne malo njih) neke profesore koji očekuju rad i znanje a korektni su predavači, ocenili su najnižim ocenama. Tako da ni studenti nisu cvećke.

maksa83 maksa83 10:02 14.03.2014

Re: primer šta se NE sme raditi

P.S. možda je to radno mesto trebalo nečijoj tetki

Ne verujem, pre bih rekao da je ovo uobičajeno sjebavanje boljeg od sebe, skroz karakteristično za akademske sredine gde vladaju ekstremna sujeta i politika (doduše na to ćeš naleteti u svim velikim sistemima, npr. feudalizacija Microsofta gde unutra imaš maharadže koje pišaju jedni drugima u supu je jedan od korena njegove stagnacije i zaostajanja, to sad ovaj Indus pokušava da očisti). Devojka ima više objavljenih radova od svih njih đuture, naravno da se osećaju ugroženo i da će da je sjebu klizećim startom s leđa. Pošto je to državni fakutlet to je posao za ministra prosvete. To bi zahtevalo da on navuče kaljače i rukavice i zađe i gaca po senkrupu odnosa tamo (politika, politika, politika), a to se po svoj prilici neće desiti. Nije on post'o ministar da se sa tim zajebava.
Atomski mrav Atomski mrav 10:16 14.03.2014

Re: primer šta se NE sme raditi

(politika, politika, politika)

Dekan je učestvovao na predizbornom mitingu SNS a njegov prethodnik je imao člansku kartu SPS sa jednocifrenim rednim brojem...
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 10:56 14.03.2014

Re: primer šta se NE sme raditi

maksa83
P.S. možda je to radno mesto trebalo nečijoj tetki

Ne verujem, pre bih rekao da je ovo uobičajeno sjebavanje boljeg od sebe, skroz karakteristično za akademske sredine gde vladaju ekstremna sujeta i politika . Devojka ima više objavljenih radova od svih njih đuture, naravno da se osećaju ugroženo i da će da je sjebu klizećim startom s leđa.


Ovo. Samo usudicu se da kazem da je za nas jos malo karakteristicnije. Ima razloga zasto su neke zemlje poznate po pozitivnoj, a neke po negativnoj selekciji.
maksa83 maksa83 11:01 14.03.2014

Re: primer šta se NE sme raditi

Ovo. Samo usudicu se da kazem da je za nas jos malo karakteristicnije. Ima razloga zasto su neke zemlje poznate po pozitivnoj, a neke po negativnoj selekciji.


Ne. Sayre's Law.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:09 14.03.2014

Re: primer šta se NE sme raditi

maksa83
Ovo. Samo usudicu se da kazem da je za nas jos malo karakteristicnije. Ima razloga zasto su neke zemlje poznate po pozitivnoj, a neke po negativnoj selekciji.


Ne. Sayre's Law.

ИСПРАВАН ЛИНК :)
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 11:12 14.03.2014

Re: primer šta se NE sme raditi

maksa83
Ovo. Samo usudicu se da kazem da je za nas jos malo karakteristicnije. Ima razloga zasto su neke zemlje poznate po pozitivnoj, a neke po negativnoj selekciji.


Ne. Sayre's Law.


?
maksa83 maksa83 11:16 14.03.2014

Re: primer šta se NE sme raditi

Predrag Brajovic
maksa83
Ovo. Samo usudicu se da kazem da je za nas jos malo karakteristicnije. Ima razloga zasto su neke zemlje poznate po pozitivnoj, a neke po negativnoj selekciji.


Ne. Sayre's Law.

ИСПРАВАН ЛИНК :)

Prc... izgleda ga ovaj b92 softver nešto šatro sanitizuje i sjebe svaki put.

Hajde da probamo ovako: Sayre's Law

Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 11:18 14.03.2014

Re: primer šta se NE sme raditi

Predrag Brajovic
maksa83
Ovo. Samo usudicu se da kazem da je za nas jos malo karakteristicnije. Ima razloga zasto su neke zemlje poznate po pozitivnoj, a neke po negativnoj selekciji.


Ne. Sayre's Law.

ИСПРАВАН ЛИНК :)


Opet isto. Nema veze, nadjoh pravi link, ali mi opet nije jasno sta se htelo reci.
Samo da kazem, nemam uvid u Microsoft, ali imam u neke akademske institucije - nase i strane. Ne govorim napamet niti pausalno, vec iz licnog uvida. NIJE isto. (Moje misljenje, naravno).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:19 14.03.2014

Re: primer šta se NE sme raditi

maksa83
Predrag Brajovic
maksa83
Ovo. Samo usudicu se da kazem da je za nas jos malo karakteristicnije. Ima razloga zasto su neke zemlje poznate po pozitivnoj, a neke po negativnoj selekciji.


Ne. Sayre's Law.

ИСПРАВАН ЛИНК :)

Prc... izgleda ga ovaj b92 softver nešto šatro sanitizuje i sjebe svaki put.

Мађије???
maksa83 maksa83 11:34 14.03.2014

Re: primer šta se NE sme raditi

Opet isto. Nema veze, nadjoh pravi link, ali mi opet nije jasno sta se htelo reci.

Htelo se reći da je sjebavanje potčinjenih (i onih u ravni sa tobom) koji mogu da te ugroze poziciju karakteristika velikih sistema, pogotovo tamo gde autput bitan za sistem nije lako merljiv, ili je meritokratija (ono što se meri) naopako postavljena. Dodatno je politika (o tome govori Sayre's Law) vrlo surova u akademskim sredinama. Primeti da Sayre nije naš čovek, niti je zakon formulisan na srpskom.

Za jedan dramatizovan prikaz toga u visokoj politici toplo preporučujem seriju House of Cards, Kevin Spejsi - fantastičan.
Kiza car Kiza car 11:49 14.03.2014

Re: primer šta se NE sme raditi

Meni je njen direktor departmana držao vežbe iz mehanike. Njegov moto tada beše: "Dobra priprema - lagana egzekucija.". To su mi rekli koleze jer nisam išao na vežbe

Ko kanda se sada nije dobro pripremio...

A možda je pitao Vučića da li može da joj da pedalu?
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 11:52 14.03.2014

Re: primer šta se NE sme raditi

maksa83
Opet isto. Nema veze, nadjoh pravi link, ali mi opet nije jasno sta se htelo reci.

Htelo se reći da je sjebavanje potčinjenih (i onih u ravni sa tobom) koji mogu da te ugroze poziciju karakteristika velikih sistema, pogotovo tamo gde autput bitan za sistem nije lako merljiv, ili je meritokratija (ono što se meri) naopako postavljena. Dodatno je politika (o tome govori Sayre's Law) vrlo surova u akademskim sredinama. Primeti da Sayre nije naš čovek, niti je zakon formulisan na srpskom.



Pa sta sad ako nije nas covek - to znaci da su svi veliki sistemi isti? Isti su utoliko da su svi podlozni tom fenomenu. U tome koliko je on prisutan, kao i u svemu ostalom ne.
Mi imamo problem negativne selekcije: on je realan, i ogleda se bas u tome sto se odstranjuju (ili prosto ne biraju) kvalitetni ljudi - ne samo zato sto su ljudi zavidni i kompetitivni - tu smo svi isti, nego sto je kvalitet ljudi koji postavljaju kriterijume i vrse selekciju takodje prilicno nizak, a kod nas dodatno postoje i klanovi na akademskim instituicjama koji rade iza kulisa i namestaju glasanja. Toliko od mene na ovu temu.

Budi oprezan sa interpretacijama raznih principa koji nose u imenu rec "Law". To ih ne uzdize do naucnog zakona.

charlie charlie 12:39 14.03.2014

Re: primer šta se NE sme raditi

maksa83
P.S. možda je to radno mesto trebalo nečijoj tetki

Ne verujem, pre bih rekao da je ovo uobičajeno sjebavanje boljeg od sebe, skroz karakteristično za akademske sredine gde vladaju ekstremna sujeta i politika (doduše na to ćeš naleteti u svim velikim sistemima, npr. feudalizacija Microsofta gde unutra imaš maharadže koje pišaju jedni drugima u supu je jedan od korena njegove stagnacije i zaostajanja, to sad ovaj Indus pokušava da očisti). Devojka ima više objavljenih radova od svih njih đuture, naravno da se osećaju ugroženo i da će da je sjebu klizećim startom s leđa. Pošto je to državni fakutlet to je posao za ministra prosvete. To bi zahtevalo da on navuče kaljače i rukavice i zađe i gaca po senkrupu odnosa tamo (politika, politika, politika), a to se po svoj prilici neće desiti. Nije on post'o ministar da se sa tim zajebava.

Ма јасно !
Министар просвете треба да се бави, на пример, енергетиком, пошто се министар енергетике бави свим осталим сем енергетиком итд ... и тако у круг.
mlekac mlekac 15:53 14.03.2014

Re: primer šta se NE sme raditi

Atomski mrav
(politika, politika, politika)

Dekan je učestvovao na predizbornom mitingu SNS a njegov prethodnik je imao člansku kartu SPS sa jednocifrenim rednim brojem...

Ovo kod većine našeg sveta izaziva samo rezignaciju i ništa više. Suviše smo navikli na to. Kratko rečeno: "VEĆ VIĐENO!"
predatortz predatortz 09:25 14.03.2014

Lepe spisak želja

Sa svim tačkama u kojim govorite šta bi ste radili po dolasku na vlast mogu da se složim. Naročito su primamljive 6. i 7. . Samo, uskraćeni nsmo za objašnjenje od kog bi se to novca finansiralo. Razumem da bi to bilo iz budžeta, ali koje bi se budžetske pozicije skresale ili ukinule da bi se obezbedio ovakav sistem socijalne i zdravstvene zaštite? Nije tajna da je budžet prazan, da se krpi kreditima. Ovo bi bilo ogromno opterećenje za budžet, a punjenja , sem kredita, niotkud.

Napominjem da nisam ekonomista, supruga jeste. Njen odgovor je bio kratak :

Boolshit!

domazetovic.andrej domazetovic.andrej 10:59 14.03.2014

Re: Lepe spisak želja

Napominjem da nisam ekonomista, supruga jeste. Njen odgovor je bio kratak :

Boolshit!


Pogledajte budzetske stavke:
- 1.5 milijarda za socijalu, a stanje katastrofa. To je dovoljno da priblizno svaka cetvrta porodica (troclana) u Srbiji dobija po 200 eur mesecno. Bice da se tu nesto pogresno usmerava?
- 2 milijarde za zdravstvenu zastitu. Vec su osigurani deca, stari, nezaposleni, hitni slucajevi, socijalni slucajevi. Jedina kategorija koju maltretiramo sa overama knjizica su zaposleni. Bas tu koja finansira ceo sistem. Interesantna je jos situacija za zaposlene da ako im se ne plate doprinosi ne mogu da se lece. No, poreska uprava im ne oprasta uplate za mesece u kojima nisu mogli da se lece, vec ih juri sa sve kamatama. Znaci naknadno morate da platite uslugu koju niste mogli da koristite. Obe situacije su cista uvreda za zdrav razum, pored toga sto su neustavne...

Boolshit?

a_jovicic a_jovicic 11:13 14.03.2014

Re: Lepe spisak želja

Pa pretpostavljam da bi ušteda od "čišćenja" 15% administracije (koja ne da ne radi ništa, nego smeta i onima što rade a i nama koji njihove usluge koristimo) dovela do značajnog rasterećenja budžeta ... proces "čišćenja" bi podrazumevao i uklanjanje nepotrebnih procedura i efikasniju uslugu pa bi korisnici iz oblasti male privrede gubili manje vremena (a i para) na "igrarije" sa birokratijom ... onda bi od te uštede (i uz normalan zakon o radu) mogli da zaposle više ljudi čiji porezi bi više punili budžet (a i smanjili broj socijalno ugroženih)

Ne kaže iko da će se davanja za socijalno i zdravstveno ukinuti ... nego samo da će se izdvajati na drugačiji način. Oslobadjanjem preduzetnika od plaćanja bilo kakvih doprinosa za svoje radnike (a ti doprinosi bi se svakako naplatili ali od bruto plate koju radnik dobije) isti se motivišu da ne rade više u sivoj zoni (nema više razloga da muljaju sa isplatom "na ruke" i neprijavljivanjem radnika ... šta više ... isplatilo bi im se da ih sve prijave pošto bi verovatno dobili i olakšice za veći broj radnika). Ako se "siva zona" raščisti, to znači i više para u budžetu a plaćanje poreza i doprinosa iz bruto plate direktno u budžet isključuje kojekakve Ponzi-fondove koji su generator birokratije i rasipanja para.

Budžet svakako pune zaposleni, samo se isključuje "provizija" koju partokratska hobotnica otima za potrebe finansiranja svoje oligarhije a oni od njih koji ostanu bez "posla" dobijaju istu socijalnu zaštitu kao i svi ostali (naravno pod uslovom da nemaju neku sitnu "fabričicu" ili "agencijicu" )
hajkula1 hajkula1 13:44 14.03.2014

Re: Lepe spisak želja

domazetovic.andrej
predatorz Napominjem da nisam ekonomista, supruga jeste. Njen odgovor je bio kratak :

Boolshit!


Pogledajte budzetske stavke:

- Jedina kategorija koju maltretiramo sa overama knjizica su zaposleni i članovi njihovih porodica. Bas tu koja finansira ceo sistem. Interesantna je jos situacija za zaposlene da ako im se ne plate doprinosi ne mogu da se lece. No, poreska uprava im ne oprasta uplate za mesece u kojima nisu mogli da se lece, vec ih juri sa sve kamatama. Znaci naknadno morate da platite uslugu koju niste mogli da koristite. Obe situacije su cista uvreda za zdrav razum, pored toga sto su neustavne...

Boolshit?



Šta sad?
Mučim se od septembra, dobiću nešto hronično, nešto ko zna šta. Hitna služba me uputi na specijalističke preglede, koje ne mogu da obavim, i?! Hitna služba i opšta praksa ne mogu napamet da prepišu terapiju bez dijagnostike.

Kako ćerka da overi knjižicu?



PS
Prišem o ovome jer znam da Vučić, Slavica Đ.D. i ostali čitaju blog, pa sam sigurna da su obavešteni o situacijama.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana