Društvo| Ljudska prava

Pucanj u nogu, žensku ... X 2

Biljana 77 RSS / 21.03.2014. u 12:15

Čovek je čoveku vuk, a žena ženi? Mnogo gore od vučice. 

(iliti Rvanje u blatu - poznata spisateljica i manje poznata novinarka, uz živo učešće publike)

 

Modni blog. Jbt, svašta ljudi prate. Koliko treba nekome da bude dosadno pa da tranžira nečiju vilicu i frizuru, pri tom pretendujući na neke domete u duhovitosti i inteligenciji? Koliko treba nekome da bude dosadno pa da to čita? I još k tome da gleda Pink da bi imao kompletnu sliku.

 

Odgovor novinarke Pinka je patetičan i dozlaboga ličan. Sa sve detaljima poslovnog i ličnog života, sadašnjosti i prošlosti. Ali odgovor BS na to, da je ta novinarka iskoristila problem porodičnog nasilja za samopromociju je bedan. U zemlji u kojoj većina slučajeva nasilja nad ženama prolazi nekažnjeno i neprijavljeno svaka žena koja izadje u javnost i kaže da je bila žrtva nasilja (i da se sa tim izborila pride) jeste ohrabrenje onima koje ćute i trpe da prestanu to da rade.

 

Nažalost u ovoj našoj kaljuzi javnog života&diskursa  oko žena sve se svede na silikone, zube, frizure i cipele. Malo nam je Marijana Mateus pa treba i BS da doprinese onako, intelektualno.

 

Iako se autor jednog bloga silno bavio seksualnim fanatazijama komentatora sa BS u glavnoj, podređenoj, dakako ulozi,  daleko je  odvratnija ideja pučanstva da se bavi činjenicom da li ima/nema (i zašto) dece. To je nažalost drugi nivo svođenja žena u Srbiji. Osim kako i da li izgledaju, bitno je da i da li su/nisu majke.

 

Celom ovom prepiskom koju je započela jednom (odviše) banalnom opaskom BS je doprinela da se bilo koja tema vezana za ženu u Srbiji još dodtano banalizuje. Novinarka Pinka, nedorasla da odgovori u jednoj rečenici samo je dala šlagvort raznoraznom bašibozuku da se izlaje. Krivim BS jer je ipak pametnija. I mogla da je da proceni u kom pravcu će priča otići. Nije, jer joj se generalno jebe za bilo čije mišljenje, ali mora da bude svesna da ovakvim dijalozima potpomaže zacementiravanje dva grozna steroptipa - da žena nije dovoljno (kvalitetna) žena ako nije lepa, zgodna, doterana, mlada (dopisati po volji), i/ili ako nije majka. U prvom slučaju kao su-tvorac takvih sterepotipa, u drugom kao žrtva.

ps. Ovim blogom nemam nameru da polemišem sa nurudinovim blogom o BS. Pre svega zato što se ne bavimo ovom pričom iz istog ugla. Ja ne vidim nikakvo posebno dostignuće u činjenici da je neko kučka. Biti kučka, imati herca i volje da se bude kučka, čak i u pokušaju izjednačavanja sa onom Popinom Vučicom, najčešće je samo proizvod zgodnih životnih okolnosti. Ja imam sasvim solidne mogućnosti da budem kučka ( "еmancipovana, otpuštena sa lanca, koja ne želi da se povinuje psećim i palanačkim zahtevima, koja ne dozvoljava da je vežu, koja laje na sve strane"...sic!), kao i mnoge žene koje poznajem. Moja komšinica Gaga, ili moja svekrva, i opet mnoge žene koje poznajem, nemaju tu sreću da mogu da budu kučke (kao i narečena novinarka koja  "nije kučka, već intelektualka koja pristaje na ponižavajući odnos i uslove koje diktira njen poslodavac."). Tako da bih, ako moram, sa nurudinom polemisala samo o elementarnom nepoznavanju životnih okolonosti žena u Srbiji koje je ovom opaskom dodatno ponizio pored već ponižavajućih uslova u kojima pre svega rade, a vrlo često i žive.

I naravno poseban aspekt ove priče o kojem se može naširoko - čovek je čoveku vuk, a žena ženi? Mnogo gore od vučice.



Komentari (187)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 12:33 21.03.2014

Detaljčić

Krivim BS jer je ipak pametnija. I mogla da je da proceni u kom pravcu će priča otići. Nije, jer joj se generalno jebe za bilo čije mišljenje, ali mora da bude svesna da ovakvim dijalozima potpomaže zacementiravanje dva grozna steroptipa - da žena nije dovoljno (kvalitetna) žena ako nije lepa, zgodna, doterana, mlada (dopisati po volji), i/ili ako nije majka. U prvom slučaju kao su-tvorac takvih sterepotipa, u drugom kao žrtva.


Da je Biki napala njenu frizuru, stajling, pa i da prođe. Ona se podsmehnula dijagnozi, zdravstvenom stanju novinarke. Prvo, nekvalifikovana je da deli dijagnoze. Drugo, poslala je veoma ružnu poruku:

Sramota je imati neku bolest, deformitet.

E, to je najdegutantnije u celoj priči.
Pružila je prst i podsmehnula se nečijoj bolesti. Ista je kao i ovi koji upiru prst na nju zbog neimanja dece. U dlaku ista. Džaba joj škole, diplome i uspeh u poslu kojim se bavi. Nije odmakla od čaršije...
G r o f G r o f 22:03 21.03.2014

Re: Detaljčić

predatortz
Krivim BS jer je ipak pametnija. I mogla da je da proceni u kom pravcu će priča otići. Nije, jer joj se generalno jebe za bilo čije mišljenje, ali mora da bude svesna da ovakvim dijalozima potpomaže zacementiravanje dva grozna steroptipa - da žena nije dovoljno (kvalitetna) žena ako nije lepa, zgodna, doterana, mlada (dopisati po volji), i/ili ako nije majka. U prvom slučaju kao su-tvorac takvih sterepotipa, u drugom kao žrtva.


Da je Biki napala njenu frizuru, stajling, pa i da prođe. Ona se podsmehnula dijagnozi, zdravstvenom stanju novinarke. Prvo, nekvalifikovana je da deli dijagnoze. Drugo, poslala je veoma ružnu poruku:

Sramota je imati neku bolest, deformitet.

E, to je najdegutantnije u celoj priči.
Pružila je prst i podsmehnula se nečijoj bolesti. Ista je kao i ovi koji upiru prst na nju zbog neimanja dece. U dlaku ista. Džaba joj škole, diplome i uspeh u poslu kojim se bavi. Nije odmakla od čaršije...


Kakvi stereotipi, kakve žrtve, kakvi deformiteti? O čemu vi pričate?
Radi boljeg razumevanja, ispričaću jednu dogodovštinu.

Jadna cimerka (kao student češće sam imao cimerke nego cimere ali to je druga priča) trebala je da naslika ženski portret ali sa naglašenom čvrstinom, snagom i odlučnošću.
Kao model uzela je prijateljcu koja je izgledala prilično muškobanjasto.
Nakon višednevnog rada i portret je bio gotov.
Prijateljica je pogledala rad i uvredjeno prokomentarisala da nije lepa.
Jao, kad je cimerka pukla.
" Njoj je bitna njena lepota. Ja danima slikam da bi napravila nešto što vredi a ona samo misli na svoju lepotu. Jebala te tvoja lepota, obriši dupe njom, meni od slike zavisi uslov. Zabole profesora da li si tilepa ili ne."
Situacija je bila na granici da se pretvori u čupanje za kosu.

Ovaj slučaj sa Biljanom me potsetio na taj dogadjaj.
Zar vi stvarno mislite da je za Biljanu pomenuta novinarka toliko bitna da je odnekud iz Pariza morala odvojiti vreme za njeno vredjanje.
Naprosto nije mogla živeti bez da nju izvredja.
Koja glupost.
Za Biljanu je tvitovanje svojevrsni performans u kojem ona uvlači publiku u interakciju sa umetničkom provokacijom.
Drži pažnju poput stand up komičara i cirkuskog bacača noževa.

Pinkova novinarka primećuje da nije naslikana lepo.

I odjednom izrone neki iz kluba ljubitelja gibanice i filozofa iz frizerskog salona te sve svedu na svoju meru - tabloidno- pinkasti bla bla trač.
Ne serite više, matere vam.
Biljana 77 Biljana 77 22:22 21.03.2014

Re: Detaljčić

I odjednom izrone neki iz kluba ljubitelja gibanice i filozofa iz frizerskog salona te sve svedu na svoju meru - tabloidno- pinkasti bla bla trač.
Ne serite više, matere vam.


E nek si nam rekao. A sad ako može nešto o temi - npr. da li ti misliš da je svođenje žene na njen fizički izgled podilaženje jednom bednom stereotipu jednako kao i svođnje neke druge žene na neostvarenost u majčinstvu? Matere ti.
G r o f G r o f 22:28 21.03.2014

Re: Detaljčić

Biljana 77
I odjednom izrone neki iz kluba ljubitelja gibanice i filozofa iz frizerskog salona te sve svedu na svoju meru - tabloidno- pinkasti bla bla trač.
Ne serite više, matere vam.


E nek si nam rekao. A sad ako može nešto o temi - npr. da li ti misliš da je svođenje žene na njen fizički izgled podilaženje jednom bednom stereotipu jednako kao i svođnje neke druge žene na neostvarenost u majčinstvu? Matere ti.


Oba stereotipa su glupa ali sudeći po postavljenom pitanju nisi shvatila o čemu pišem.
Biljana 77 Biljana 77 22:37 21.03.2014

Re: Detaljčić

nisi shvatila o čemu pišem

Ti ozbiljno imaš ideju da je Srbljanovićkin twit umetnička provokacija?
tyson tyson 01:07 22.03.2014

Re: Detaljčić

sa umetničkom provokacijom.

Čuj, "umetnička provokacija".

Pa neka provocira svoju mamu ako joj je do provociranja stalo.

Prostački, bezobrazni egzibicionizam, eto to je u pitanju.


hajkula1 hajkula1 02:22 22.03.2014

Re: Detaljčić

tyson
sa umetničkom provokacijom.

Čuj, "umetnička provokacija".

Pa neka provocira svoju mamu ako joj je do provociranja stalo.

Prostački, bezobrazni egzibicionizam, eto to je u pitanju.





Замисли кад је БС нешто као икона грађанске Србије (нажалост)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:24 22.03.2014

Re: Detaljčić

Замисли кад је БС нешто као икона грађанске Србије


misliš, marginalne-wannabe-na-vlasti-vazda srbije? moja ikona nije.

B77, nevezano sa temu, ja ni u najluđoj mašti ne mogu tebe da zamislim kao kučku. jedino ko je objektivan ovde da da sud je NNN..
G r o f G r o f 08:40 22.03.2014

Re: Detaljčić

tyson
sa umetničkom provokacijom.

Čuj, "umetnička provokacija".

Pa neka provocira svoju mamu ako joj je do provociranja stalo.

Prostački, bezobrazni egzibicionizam, eto to je u pitanju.




Ti naravno misliš da je i Marina Abramović samo prostačka egzibicionistkinja?
Ako izbacimo izraze prostački i bezobrazni koje si pokupio na pijaci, egzibicionistkinja jest.
Egzibicionizam je čak blag izraz za manifestaciju umetnika, ja bih ga nazvao hiperegzibicionizam.
Svako umetničko delo (odvojiti od kiča) postaje prizma kroz koju vidimo, ne umetnika golog do kože, nego čak i bez kože - vidimo ga ogoljenog do koštane srži sa sve kapilarima u kojima pulsira krv i teče hemija postojanja.
Naravno, ta prizma ima filtar za budale čije vidjenje ne dopire dalje od "pičke" i "kurca".
Takvi govore o prostakluku i izbegavaju pravu umetnost jer na njih deluje kao "tamjan na djavola", zadovoljenje pronalaze u kiču.
Kod umetnika koji koristi reči kao sredstvo izražavanja često smo u nedoumici kad su te reči u funkciji umetnosti, a kad u funkciji komunikacije. Otprilike, kao što, kad vidimo slikara da šara po zidu, ne znamo da li on samo moluje ili preslikava unutrašnji oganj.


Biljana 77 Biljana 77 08:52 22.03.2014

Re: Detaljčić

da je i Marina Abramović samo prostačka egzibicionistkinja?
Mislim da ona nikad ali nikad u životu ne bi na onakav način prokomentarisala izgled druge žene. Ona je suviše ozbiljan pojam u svetu umetnosti, sa suviše veliki uticajem i punom svešću o tom uticaju da bi na takav način dovela u pitanje stvari za koje se zalaže.

Kod umetnika koji koristi reči kao sredstvo izražavanja često smo u nedoumici kad su te reči u funkciji umetnosti, a kad u funkciji komunikacije. Otprilike, kao što, kad vidimo slikara da šara po zidu, ne znamo da li on samo moluje ili preslikava unutrašnji oganj.


Pa znaš kako, ako uzmemo da je i percepcija inherentni deo umetničkog dela onda i od percepcije zavisi tumačenje. U mom slučaju ovo sa twitera je čist moleraj. I to izošljaren. Naravno, ne sporim da se može videti i drugačije. Mali mi je ovaj grob je umetnička provokacija, i to odlična, više kao prokvokcija, nego kao umetnička, a ovo, ovo je ipak moleraj.
Biljana 77 Biljana 77 08:58 22.03.2014

Re: Detaljčić

ja ni u najluđoj mašti ne mogu tebe da zamislim kao kučku

Na ništa me napravi.

Nije teško biti kučka onako kako je ovde definisana - "еmancipovana, otpuštena sa lanca, koja ne želi da se povinuje psećim i palanačkim zahtevima, koja ne dozvoljava da je vežu, koja laje na sve strane"...
Sve je to pitanje dobre volje. Treba samo malo elokvencije, smisla za humor (može da prođe i sarkazam), volje da se bude kučka i ono najvažnije pozicije da se to bude. Nije neko specijalno postignuće.
gedza.73 gedza.73 10:15 22.03.2014

Re: Detaljčić

G r o f
Za Biljanu je tvitovanje svojevrsni performans u kojem ona uvlači publiku u interakciju sa umetničkom provokacijom.

Ih, koliko tih 'umetničkih performansa' imaš po selu.
Samo babe ogovaraju preko tarabe.
Dok ne nauče da tvituju.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:16 22.03.2014

Re: Detaljčić

i malo se nosić napuderiše, nabaci se nadrndana poza i - fercera... baš vam je bespoštedna (i folirantska) javna polemika u BG-u. ovih 85 km koliko nas deli, stvarno, kao dve različite države.
Biljana 77 Biljana 77 10:17 22.03.2014

Re: Detaljčić

Ih, koliko tih 'umetničkih performansa' imaš po selu.
Samo babe ogovaraju preko tarabe.
Dok ne nauče da tvituju.


Pazi tek ove umetnice. Sve provokacija do provokacije.
cult cult 10:41 22.03.2014

Re: Detaljčić

Grofe,

evo malo umetničkog izražaja nesvaćenog
uzeto sa drugog bloga na istu temu:




Kako se čuno piše "izvini"
Biljana 77 Biljana 77 11:11 22.03.2014

Re: Detaljčić

evo malo umetničkog izražaja nesvaćenog
uzeto sa drugog bloga na istu temu:

Au brate, ala je njoj dosadno. A malo izgleda i kao ono - zajebala sam se, sad ću da teram tu priču do krajnosti, ne bi nekako to pokrila. Ili samo mora da hrani svoju armiju hejtera, i ovih i onih.
gedza.73 gedza.73 11:18 22.03.2014

Re: Detaljčić

Biljana 77
Nije, jer joj se generalno jebe za bilo čije mišljenje, ali mora da bude svesna da ovakvim dijalozima potpomaže zacementiravanje dva grozna steroptipa - da žena nije dovoljno (kvalitetna) žena ako nije lepa, zgodna, doterana,


Biljana Srbljanović
sav njen užas i lepota, i sasvim svež ožiljak od operacije žuči i strašna tuga tog blistavog bića. Merilin se, tokom slikanja, nekoliko puta toliko napila, da je sate prespavala i ti su trenuci najdirljiviji. Posle je lakom za nokte žvrljala po negativima koji joj se nisu dopali, i te su slike najlepše. Mrzeti noćašnju Amy je isto kao kad bi u fotošopu obrisali rez na stomaku Merilin. Jer bi ti se potpisan print na zidu gajbe baš lepo slagao uz Poltronu Frau, ali ti je ožiljak baš onako bljak.


Gospođi Srbljanović se jebe i za sopstveno mišljenje.
Menja ga po menama i uštapu.
Atomski mrav Atomski mrav 16:52 22.03.2014

Re: Detaljčić

Au brate, ala je njoj dosadno. A malo izgleda i kao ono - zajebala sam se, sad ću da teram tu priču do krajnosti, ne bi nekako to pokrila. Ili samo mora da hrani svoju armiju hejtera, i ovih i onih.



Kažem ja, hejt posle rađa hejt...
predatortz predatortz 11:04 24.03.2014

Re: Detaljčić


I odjednom izrone neki iz kluba ljubitelja gibanice i filozofa iz frizerskog salona te sve svedu na svoju meru - tabloidno- pinkasti bla bla trač.
Ne serite više, matere vam.


Grofe, nek si ti nama živ i zdrav...
angie01 angie01 12:37 21.03.2014

o majngot,

Tako da bih, ako moram, sa nurudinom polomisala samo o elementarnom nepoznavanju životnih okolonosti žena u Srbiji koje je ovim opaskom dodatno ponizio pored već ponižavajućih uslova u kojima pre svega rade, a vrlo često i žive.

da bi mu to rekla, treba novi blog, da se sada razpne i nurudin?

mislim, gde je bilo koga ponizio?

kako mislis da ne zna grozan polozaj zena u Srbiji- pa on zivi u kraju gde je to mozda i najizrazenije i vidi se izdaleka.?
Biljana 77 Biljana 77 12:41 21.03.2014

Re: o majngot,

da bi mu to rekla, treba novi blog, da se sada razpne i nurudin?

Ne, novi blog treba zato što ja imam sasvim drugi ugao gledanja na značaj polemike između njih dve od njega.

Oko ponižavanja... izgleda da se razumemo. Kao i obično.
angie01 angie01 12:47 21.03.2014

Re: o majngot,

Oko ponižavanja..


a o cemu govori njegov blog?


i stvarno me zanima, cime je nurudin ponizio, kako sam shvatila da si rekla?
Biljana 77 Biljana 77 12:59 21.03.2014

Re: o majngot,

a o cemu govori njegov blog?

To ćeš morati kod njega na ponovno čitanje. Moj blog govori o nečemu o čemu njegov ne govori. Moj blog govori o doprinosu BS da se slika žena u javnom diskursu zacementira u stereotipe koje inače forsiraju svi mediji na sve načine (npr. jučerašnji naslov u Blicu - Vrela tela sa sela .. ne umem da kažem na koliko načina je to idiotski, ili ona golišava savetnica i sl).


i stvarno me zanima, cime je nurudin ponizio, kako sam shvatila da si rekla?

Ja ne znam kako da kažem na drugi način ono što sam već (mislim) jasno rekla - ukoliko neko podrazumeva da je neko bolja osoba zato što će biti kučka i neće otrpeti poniženje da radi bez plate dva meseca nego neko drugi ko će to trepeti.. to jeste poniženje i uvreda za hiljade žena (i ne samo žena) koje rade i ne primaju platu i duže od toga. Ili one koje rade na crno, ili bez plaćenog odmora i bolovanja. Jer su očigledno zato manje vredne. Lako je kenjati o izborima (i kako ih uvek ima) kad sam imaš izbora. Ja vodim računa da to ne radim pred ljudima za koje znam da ga nemaju.

EDIT: A u Srbiji je hrabrost reći i da ne primaš platu dva meseca ako se zna ko ti je poslodavac.
angie01 angie01 13:15 21.03.2014

Re: o majngot,

koje rade i ne primaju platu i duže od toga. jer su očigledno zato manje vredne


ne znam kako si to izvukla, ja sam shvatila da je paralela bila oko toga, da se novinarka nije bunila zbog nedobijanja plate za svoj rad, a jeste- za twit.

isto tako mislim- da je problem u uspostavljanju sistema i prava u drustvu resenje, a ne zabrinuto razapinjanje pojedinaca, posle moralne interpretacije njihovih reci- gde se horski dolazi do nekog cudnog zadovoljenja, opet maseci sustinu.


Moj blog govori o doprinosu BS da se slika žena u javnom diskursu zacementira u stereotipe koje inače forsiraju svi mediji na sve načine (npr. jučerašnji naslov u Blicu - Vrela tela sa sela .. ne umem da kažem na koliko načina je to idiotski, ili ona golišava savetnica i sl).


iskerno, ne mogu da ukapiram vezu izmedju opste tendencije, koju i sami akteri forsiraju i opsteg pada svih normalnosti, kao da su gubave, pa daj sto vise gluposti, jer se lakse konzumiraju, i onoga sto je bs igovorila.
Biljana 77 Biljana 77 13:22 21.03.2014

Re: o majngot,

Ja paralelu nisam tako shvatila.

Iskreno sve ovo što si rekla je toliko uopšteno i ne znam šta bih ti odgovorila. Očigledno imamo potpuno različit pogled na događaj i na izrečeno. U situaciji gde novine svaku ženu obrađuju kao golišavu, vrela tela i sl. baviti se nečijim fizičkim izgledom na jednom intelektualnom nivou samo je još jedna cigla u zidu. Ako ti to tako ne vidiš, ok. Ja ne mislim da svi moraju da vide isto što i ja.
angie01 angie01 13:28 21.03.2014

Re: o majngot,

na jednom intelektualnom nivou


pa, ne znam Biljana,
ovde na blogu se veoma cesto desi da se narocito blogerke, zbog razlicitog misljenja vredjaju, pljuju, etiketiraju, pa nisam primetila toliku briznost od strane narocito blogerki- dapace, ti mrziteljski komentari obicno imaju najvise preporuka.

sad, najedamput su svi prebrizni i dodatno uvredjeni,...ali ne i za to sto je u kontrenapadu receno da je bs, samo najobicnija jalova sponzorusa- time nije dat doprinos da se slika zene u javnom diskursu zacementira u stereotipe?
Biljana 77 Biljana 77 13:34 21.03.2014

Re: o majngot,

pa nisam primetila toliku briznost od strane narocito blogerki- dapace, ti mrziteljski komentari obicno imaju najvise preporuka.

Što ama baš nikakve veza nema ni sa mojim tekstom, ni sa mojim stavovima. Vrlo često polemišeš uopšteno sa nekim zamišljenim sagovornikom. Ja sam vrlo konkretno rekla sve što sam mislila.

ali ne!? i za to sto je u kontrenapadu receno da je bs, samo najobicnija jalova sponzorusa- time nije dat doprinos da se slika zene u javnom diskursu zacementira u stereotipe?


Jesi li ti pročitala šta sam napisala?

1.
Iako se autor jednog bloga silno bavio seksualnim fanatazijama komentatora sa BS u glavnoj, podređenoj, dakako ulozi, daleko je odvratnija ideja pučanstva da se bavi činjenicom da li ima/nema (i zašto) dece. To je nažalost drugi nivo svođenja žena u Srbiji. Osim kako i da li izgledaju, bitno je da i da li su/nisu majke.


2.
Krivim BS jer je ipak pametnija. I mogla da je da proceni u kom pravcu će priča otići. Nije, jer joj se generalno jebe za bilo čije mišljenje, ali mora da bude svesna da ovakvim dijalozima potpomaže zacementiravanje dva grozna steroptipa - da žena nije dovoljno (kvalitetna) žena ako nije lepa, zgodna, doterana, mlada (dopisati po volji), i/ili ako nije majka. U prvom slučaju kao su-tvorac takvih sterepotipa, u drugom kao žrtva.


Ako ideš na taktiku iscrpljivanja, ja imam dvoje male dece, u takvom sam treningu da me je verbalno nemoguće iscrpeti.
jovana_73 jovana_73 13:43 21.03.2014

Re: o majngot,

angie01

iskerno, ne mogu da ukapiram vezu izmedju opste tendencije, koju i sami akteri forsiraju i opsteg pada svih normalnosti, kao da su gubave, pa daj sto vise gluposti, jer se lakse konzumiraju, i onoga sto je bs igovorila.



Glupo, al bezveze.

Nego da te pitam, kad ideš kod frizera da li kratiš šiške ili siske?
alselone alselone 13:45 21.03.2014

Re: o majngot,

taktiku iscrpljivanja


Ovo je odlicno mesto da kazem sledece - klasicna zenska taktika.

Sad begam trcecim korakom.
angie01 angie01 13:46 21.03.2014

Re: o majngot,

Što ama baš nikakve veza nema ni sa mojim tekstom, ni sa mojim stavovima.


kako nema- zar to nije isto,...ili pak nije?!


Vrlo često polemišeš uopšteno sa nekim zamišljenim sagovornikom.

Ako ideš na taktiku iscrpljivanja


pa izvini, ja sam se tebi obratila veoma dobronamerno, kao razumnom sagovorniku- ako sada trebaju ova pomagala- nije problem, necu vise smetati.
angie01 angie01 13:48 21.03.2014

Re: o majngot,

Glupo, al bezveze.



ne znam da l bih se bas tako nekom obratila, a da posle napisem ovako nesto.

Nego da te pitam, kad ideš kod frizera da li kratiš šiške ili siske?


ovde izlazim iz rasprave na ovaj nacin.


Biljana 77 Biljana 77 13:48 21.03.2014

Re: o majngot,

Ovo je odlicno mesto da kazem sledece - klasicna zenska taktika.

Sad begam trcecim korakom.


Hm. Nije to uvek loše. Maraton je najpoštovanija discpilina.

Uzgred, mene ko hoće da satre samo treba da me povede u kupovinu bez konkretne ideje šta se kupuje. Posle tri radnje ja pristajem na sve, samo da me puste da odem.
Biljana 77 Biljana 77 13:50 21.03.2014

Re: o majngot,

pa izvini, ja sam se tebi obratila veoma dobronamerno, kao razumnom sagovorniku

Sve to ne sporim, ali iz onoga što si napisala ja sam zaključila da nisi (pažljivo) pročitala tekst i da su ti ne važne stvari promakle.
tadejus tadejus 13:50 21.03.2014

Re: o majngot,

alselone
taktiku iscrpljivanjaOvo je odlicno mesto da kazem sledece - klasicna zenska taktika. Sad begam trcecim korakom.


đe ćeš sad kad je najbolje...

attention shopers! criple fight in the lobby!!!
alselone alselone 13:58 21.03.2014

Re: o majngot,

Posle tri radnje ja pristajem na sve, samo da me puste da odem.


Au, svaka cast. Ja se sav izbobam od tog besciljnog lutanja po prodavnicama. Ima to prednosti, moja supruga voli da seta i razgleda pa zato obicno mnogo jeftinije kupi stvari, sad ide kvaka, koje joj ne trebaju u tom momentu. Ja kupim skuplje ali ono sto mi treba u tom momentu. Ne znam sta je bolje, sto kazu Dalmatinci(a ja im verujem) - nisam pametan.
alselone alselone 13:59 21.03.2014

Re: o majngot,

đe ćeš sad kad je najbolje...


Uplasio sam se.
angie01 angie01 14:03 21.03.2014

Re: o majngot,

ali iz onoga što si napisala ja sam zaključila da nisi (pažljivo) pročitala tekst i da su ti ne važne stvari promakle.


procitala sam,...ali mi se cini da nema bas jasne ideje, jer sam ti odgovorivsi na tvoj komentar-Moj blog govori o doprinosu BS da se slika žena u javnom diskursu zacementira u stereotipe koje inače forsiraju svi mediji
-pokazala da se on odnosi i na drugu stranu, kao sto si ti naknadno podvukla u sledecm odgovoru kopirajuci inicijalni tekst.

'naci, ja sam pocela od dva pitanja- gde je nurudin nekog ponizio?

i cime je bs opaska doprinela da se slika žena u javnom diskursu zacementira u stereotipe koje inače forsiraju svi mediji ?

za koje sam shvatila da su bila kljucna da se odlucis za poseban blog.

eto- nista drugo i nista licno.
Biljana 77 Biljana 77 14:04 21.03.2014

Re: o majngot,

I ja sam ti na oba odgovorila vrlo konkretno.
cassiopeia cassiopeia 14:05 21.03.2014

Re: o majngot,

Biljana 77
Ako ideš na taktiku iscrpljivanja, ja imam dvoje male dece, u takvom sam treningu da me je verbalno nemoguće iscrpeti.






Meni je žao i jedne i druge akterke cele priče. Obe su poligon za manifestaciju patrijarhalnih stereotipa i govora mržnje i nasilja. Svoditi žene na telesnu manifestaciju, pitanja je li lepa, ružna, nedojebana, majka, udata za ovog ili onog je sve samo ne ok.
Ima samo dobrog i lošeg ponašanja.


angie01 angie01 14:07 21.03.2014

Re: o majngot,

koje joj ne trebaju u tom momentu.


kako joj netrebaju-odmah je bolje,...samo treba to da razumes:)
Biljana 77 Biljana 77 14:09 21.03.2014

Re: o majngot,

Obe su poligon za manifestaciju patrijarhalnih stereotipa i govora mržnje i nasilja.

I ne samo to. Svodeći nekog na fizički izgled BS se (ne/svesno) stavila među one koji sterotipe (čija je i sama žrtva) podržavaju i cementiraju. Što nije retkost. Automizoginija je grozna stvar.
angie01 angie01 14:11 21.03.2014

Re: o majngot,

Biljana 77
I ja sam ti na oba odgovorila vrlo konkretno.


dobro, ovde stajem- jer bi obrnuli opet isti krug.
cassiopeia cassiopeia 14:12 21.03.2014

Re: o majngot,

Svodeći nekog na fizički izgled BS se (ne/svesno) stavila među one koji sterotipe (čija je i sama žrtva) podržavaju i cementiraju. što nije retkost. Automizoginija je grozna stvar.


Ovo si dobro primetila.
alselone alselone 14:14 21.03.2014

Re: o majngot,

angie01

kako joj netrebaju-odmah je bolje,...samo treba to da razumes:)


Ma razumem samo ja to numem.

yugaya yugaya 14:31 21.03.2014

Re: o majngot,

angie01
na jednom intelektualnom nivou


pa, ne znam Biljana,
ovde na blogu se veoma cesto desi da se narocito blogerke, zbog razlicitog misljenja vredjaju, pljuju, etiketiraju, pa nisam primetila toliku briznost od strane narocito blogerki- dapace, ti mrziteljski komentari obicno imaju najvise preporuka.

sad, najedamput su svi prebrizni i dodatno uvredjeni,...ali ne i za to sto je u kontrenapadu receno da je bs, samo najobicnija jalova sponzorusa- time nije dat doprinos da se slika zene u javnom diskursu zacementira u stereotipe?


Neslaganje sa ličnim prejebavanjima po blogu ( jer to što izdvajaš kao uvrede ženama po blogu se događa u okvirima nekih ličnih i personalnih razmirica koje se ne mogu pripisati isključivo i prvenstveno polu) može da se izrazi i recimo izbegavanjem takvih tema i razgovora ili sagovornika. Ne mešati ovakvo ponašanje blogerki sa prećutnim odobravanjem ili odsustvom zabrinutosti zbog takvih ispada.

Neslaganje sa time da ženskom čeljadetu zahvaljujući doprinosu i jedne i druge akterke ovog slučaja javni diskurs žena bude sveden na sukob žena na ženu, i biranje da li će da retvituje pod oznakom "kučka" ili pod oznakom "žrtva" takođe nema nikakve veze sa slaganjem ili neslaganjem sa bilo kojim konkretnim pojedinačnim stavom, postupkom ili argumentom bilo koje od akterki, bilo u ovom konkretnom slučaju ili u njihovom celokupnom dosadašnjem delovanju u okvirima javnog života.


maksa83 maksa83 14:59 21.03.2014

Re: o majngot,

Au, svaka cast. Ja se sav izbobam od tog besciljnog lutanja po prodavnicama.


Kad ti posle 139. radnje žena kaže da svratite samo još kod jednih Kineza. (vukajlija)



docsumann docsumann 19:12 21.03.2014

Re: o majngot,

heh, engleski buldog koji car od psa.

negdje sam čitao da namjeravaju da mu izmjene standard, kao ovaj trenutno važeći je nehuman - zbog spljoštene njuške i sklonisti ka gojenju, eb imaju problema sa disanjem i srčanim bolestima.
tendencija je da se ide na produžavanje njuuške i nogu. hmm, možda će taj pas stvarno biti zdraviji, i to treba poštovati, ali to više neće biti engleski buldog već neki stafordski-pit-bokser surogat.

izvinjenje za trol.
yugaya yugaya 20:13 21.03.2014

Re: o majngot,

docsumann
izvinjenje za trol.
no trol no blog

zovitemegrunf zovitemegrunf 20:28 21.03.2014

Re: o majngot,

alselone
taktiku iscrpljivanja


Ovo je odlicno mesto da kazem sledece - klasicna zenska taktika.

Sad begam trcecim korakom.


Kidam,nadesno
NNN NNN 01:34 22.03.2014

Re: o majngot,

trol
u to ime


...i sad megatrol:
standard, kao ovaj trenutno važeći je nehuman - zbog spljoštene njuške i sklonisti ka gojenju, eb imaju problema sa disanjem i srčanim bolestima.
Da ne trolujem previše (da me ne rastrgnu besni kinolozi),
ali ne mogu da zamislim nesrećniju (i nakazniju!) životinju od "rasnog" psa u stanu.
Psoovi najbliži današnji rođaci su vukovi.
Vukovi žive u čoporima i na otvorenom prostoru koji pokriva više stotina kvadratnih kilometara!
i onda životinju takvih genetskih potencijala strpati na par desetina kvadratnih metara (otprilike na 10-ak miliona puta manji prostor nego što je imao njegov čukundeda) je najblaže rečeno nehumano (primetiti da se ovde humano odnosi na životinju) i sebično.
A druga stvar (tiče se nakaznosti - ne u smislu izgleda) je što da bi se dobile ovako uskoprofilisane fizičke karakteristike - bukvalno je moralo da se vrši parenje među (daljim) srodnicima (tabu koji kučkari duboko potiskuju) i da se podstiču neke fizičke karakteristike koje nemaju realnu opravdanost. Posledica ovoga je da pojedine rase imaju prilično disfunkcionalne pojedine funkcije (jebo rečenicu - al' nekako mi se svidela) i vrrlo su skloni raznim bolestima!
(meni mops bio sladak, al' kad sam pročitao šta mu sve fali, baš sam se ražalostio)
Dakle, ako volite pse - uzmite mešanca (ili bar neku "normalnu rasu" i obezbedite mu adekvatan prostor (čitaj: dovoljno veliko dvorište) ili ga šetajte bar dva puta dnevno i puštajte ga da se istrči (i obavezno počistite govna koja poseje), ali i pored svega teško da ćete uspeti da mu uzvratite svu ljubav u pravoj meri. Ne uzimajte pse zato što je vama potrebna ljubav, vernost, poslušnik...
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:12 22.03.2014

Re: o majngot,

yugaya
docsumann
izvinjenje za trol.
no trol no blog



uuuu madčester je kvalitetan trol; you don't walk,you crawl :)



kick68 kick68 23:12 22.03.2014

Re: o majngot,

u kontrenapadu receno da je bs, samo najobicnija jalova sponzorusa-

Samo kratko: ja sam je jedina tokom rasprave kod Nurudina nazvala sponzorusom, i to dva puta, i objasnila zasto sam to uradila. Ovu drugu rec nikada u zivotu nisam upotrebila, ni da opisem raspravu, a kamoli zenu.

Pozdrav



Kiza car Kiza car 13:05 21.03.2014

Razlika

U čemu je razlika između kučke i kurve?
Kurva daje svakome a kučka svakom osim tebi

Morao sam, ne mislim ništa loše
oskar-z-wild oskar-z-wild 18:31 21.03.2014

Re: Razlika

U čemu je razlika između kučke i kurve?


Kučka tj. bitch je termin pozajmljen iz engleskog i preveden na srpski savremeni spik.

Postoji i glagol - to bitch ili bitching.

Primenjeno u balkanskom BHSM kulturnom kontekstu najpribližnije je našem "zajebavati", u smislu kad se neko stvarno naljuti pa kaže "Prestani da zajebavaš!" tj. "Stop bitching!". Vrh skale. Posle toga samo šamari i pištolji.

Znači radi se o žabama i babama, sasvim proizvoljno i ništa obavezujuće. Bla bla na engleskom ili tralala na staroevropskom.





margos margos 19:12 21.03.2014

Re: Razlika

Kučka tj. bitch je termin pozajmljen iz engleskog i preveden na srpski savremeni spik.

Ne bih rekla da je to novina u našem jeziku - o ženama kučkama i kujama je govoreno i pisano odranije.

Neće pas dok kuja/kučka ne mahne repom. je (bio) uobičajeni način da se govori o ženama i na njih svali krivica što ih je neko napao, silovao, kad je nekog (naivnog) zavela itd.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:26 22.03.2014

Re: Razlika

margos
Kučka tj. bitch je termin pozajmljen iz engleskog i preveden na srpski savremeni spik.

Ne bih rekla da je to novina u našem jeziku - o ženama kučkama i kujama je govoreno i pisano odranije.

Neće pas dok kuja/kučka ne mahne repom. je (bio) uobičajeni način da se govori o ženama i na njih svali krivica što ih je neko napao, silovao, kad je nekog (naivnog) zavela itd.


У праву си да употреба речи "кучка" у српском не потиче од енглеског bitch, али мислим да је твоје тумачење израза "...док кучка не махне репом" far fetched - макар ја никада нисам чула да се користи у контексту силовања, већ да означи жену, обично старију и искуснију, која иницира сексуални однос, обично недозвољен или неприхватљив (рецимо удата жена са млађим мужевљевим рођаком). У сваком случају, ту је нагласак на односу, уз поређење са псом и кујом, а не на карактерном опису "кучке".

Кучка и курва се веома разликују.

"Курва" се првенствено користи да означи проститутку, "лаку жену" или непринципијелну особу, било жену или мушкарца који су склони превари, а могуће је да постоји и неко друго значење кога сада не могу да се сетим.

"Кучка" првенствено означава малициозну и агресивну жену, па има и једно злокобније значење (напр. чуварка логора је скоро сигурно зла кучка, а може, али не мора бити курва). Такође, "кучка" се користи само за жене (и у српском и у енглеском потиче од поређења са женским псом у време парења) и може евентуално да означи жену која неконтролисано улази у сексуалне односе, али то више није главно значење.

Постоји и новије, феминистичко значење bitch и означава просто снажну жену, па феминистичка литература слави bitches.

То је значење које је користио нурудин, који се диви БС, али ја не мислим да је она кучка.

Као што сам написала код нурудина, БС није поткачила Елфриде Јелинек или Наоми Клајн, већ провинцијску новинарку, т.ј. "слабијег".

У њеном испаду сигурно постоји елемент малициозности, али то је малициозност мале девојчице на дечјем игралишту и спада у сферу дечје психологије. Она је зла према мањој деци, а када добије грдњу/ћушку/казну, онда плаче и жали се на неправду. То је мустра коју БС понавља, али нажалост, највероватније никада неће истражити зашто је присиљена да то ради.
margos margos 11:09 22.03.2014

Re: Razlika

већ да означи жену, обично старију и искуснију, која иницира сексуални однос, обично недозвољен или неприхватљив (рецимо удата жена са млађим мужевљевим рођаком). У сваком случају, ту је нагласак на односу, уз поређење са псом и кујом, а не на карактерном опису "кучке".

To sam stavila pod ''naivnog zavela''.
Namera mi je bila samo da kažem da ta poređenja i nazivi nisu novijeg datuma kod nas i retko se koriste javno.

Novo, feminističko korišćenje kod nas je uzelo maha, što se vidi po društvenim mrežama, pa je popularno biti bitch i/ili witch. Meni, mnogo češće to ostavlja ružan utisak, a nekada ne (uglavnom kad se priča o pojavi, a ne o osobi).Zavisi od konteksta i, naravno, od osoba koje pišu/govore i o osobama o kojima se piše/govori.

Ko god je imao prilike da uoči ponašanje kuje u teranju, postalo mu je jasnije šta se sve pod tim podrazumeva(lo) u našim krajevima, te opet mislim da nije preuzeto iz engleskog jezika, već jednostavno posmatranjem pojave i pravljenjem poređenja sa ženama.

A da li ima sličnosti tj razloga za poređenje - iskustvo me uči da ima.
Da li mislim da je pristojno o tome na sav glas - ja vala ne bih -
ni hvalila, ni kudila.







principessa_etrusca principessa_etrusca 11:25 22.03.2014

Re: Razlika

Ko god je imao prilike da uoči ponašanje kuje u teranju, postalo mu je jasnije šta se sve pod tim podrazumeva(lo) u našim krajevima, te opet mislim da nije preuzeto iz engleskog jezika, već jednostavno posmatranjem pojave i pravljenjem poređenja sa ženama.


У потпуности се слажем. Мада је етимологија иста у српском и енглеском (куја у терању), а вероватно и многим другим језицима, "кучка" у том значењу сигурно није прешла у српски из неког другог језика, напротив, вероватно је да се ради о старом значењу од пре више векова. Онда је нагласак са неконтролисаног секса прешао на малициозност и агресивност, па је "кучка" коначно добила фемистичку конотацију.
blogovatelj blogovatelj 06:49 23.03.2014

Re: Razlika

Stop bitching


Bitching je psovanje. Bar ga ja tako liberalno prevodim u svom mozgu.
Kako bi preveo kad meni koleginica Kanađanka priča kako je menadžer nervira, a onda mi objasni da je njena reakcija "bitching with smile"
Ja ne znam ovo drugačije da prevedem nego psovanje sa osmehom, tj smeškanje na silu, a jebanje mame u sebi.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 12:48 23.03.2014

Re: Razlika

blogovatelj
Stop bitching


Bitching je psovanje. Bar ga ja tako liberalno prevodim u svom mozgu.
Kako bi preveo kad meni koleginica Kanađanka priča kako je menadžer nervira, a onda mi objasni da je njena reakcija "bitching with smile"
Ja ne znam ovo drugačije da prevedem nego psovanje sa osmehom, tj smeškanje na silu, a jebanje mame u sebi.[/quote

nasa lepa rec gundjati i biti nadrndan
blogovatelj blogovatelj 16:07 23.03.2014

Re: Razlika

nasa lepa rec gundjati i biti nadrndan


Ja grumpy prevodim kao nadrndan.
Bitching je kad stalno pominješ reč bitch, jel tako? Mislim, jesi onda nadrndan, nije da nisi, ali i psuješ istovremeno.
Cerski, kao primer
On je nadrndan, ali ne psuje.
audrey92 audrey92 13:10 21.03.2014

dostojanstvo

Svaku bih reč potpisala. Preletela sam danas nurudinov blog, obavestila se o događaju i smučilo mi se sve zajedno. Degutantna, podmukla izjava BS, nedostojna njene slave i ugleda, i onda isti takav odjek, i mrzitelja i obožavalaca, ne znaš ko je gori. I to stvaranje stada, tabora, lajanje, a povod sraman... Na šta se troši medijski i internet prostor, kao da nema relanih problema realnih ljudi.
I seksualne metafore i njihovo detaljno prenošenje (zašto?)

Odvratno, sve zajedno. I tužno.
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:26 21.03.2014

:)



Biljana 77 Biljana 77 13:27 21.03.2014

Evo i mali prilog

Nije u redu stariti, izgledati umorno ili zapušteno.

Takođe pogrešno je i nemati decu. Fuj!
Komentar na linkovani tekst: Sve je to ok, pitanje je samo da li je uspela da svoju zavodnos i lepotu podari naslednici ili nasledniku, a ne da propadne kao usedelica...
cassiopeia cassiopeia 14:19 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

Takođe pogrešno je i nemati decu. Fuj!


Ono što je mene zapanjilo je da sam upravo od žena više puta čula pitanje zašto nemam dete. Pa kad kažem da imam, samo što je sticajem okolnosti nisam rodila, e tu kreće tirada kako to nije isto, nije moja krv, bla, bla, bla... Muškarci su mi češće govorili e super si, baš imate dobar odnos, bez zadiranja u intimu i pitanja zašto nisam rodila. Sve u svemu imam neku falinku
Biljana 77 Biljana 77 14:25 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

tu kreće tirada kako to nije isto, nije moja krv, bla, bla, bla...

To je na toliko nivoa poražavajuće i maši suštinu roditeljstva. Krva veza ne čini odnos roditelja i dece ništa ni boljim, ni gorim. Sve drugo ima veću ulogu.
cassiopeia cassiopeia 14:34 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

Biljana 77
tu kreće tirada kako to nije isto, nije moja krv, bla, bla, bla...

To je na toliko nivoa poražavajuće i maši suštinu roditeljstva. Krva veza ne čini odnos roditelja i dece ništa ni boljim, ni gorim. Sve drugo ima veću ulogu.



Razumeš
Biljana 77 Biljana 77 14:39 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

Vrlo slična gomila stereotipa vezana je i za porođaj, pa su tako žene u stanju da zamere drugim ženama porođaj carskim rezom ili sa epiduralom, kao manjak majčinskog instinkta, ljubavi i sl. pa onda razmaženost i sebičluk... Takođe oko dojenja... Ja sam verovatno među najvećim pobornicima dojenja koje ste sreli, ali sam uspela da me izbace sa FB grupe za podršku dojenju jer sam stala u zaštitu neke nesrećnice koja se ispovedila da je bebi dala adaptirano mleko ne bi li se i jedna i druga naspavale.
tadejus tadejus 14:47 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

Biljana 77
Vrlo slična gomila stereotipa vezana je i za porođaj, pa su tako žene u stanju da zamere drugim ženama porođaj carskim rezom ili sa epiduralom, kao manjak majčinskog instinkta, ljubavi i sl. pa onda razmaženost i sebičluk... Takođe oko dojenja... Ja sam verovatno među najvećim pobornicima dojenja koje ste sreli, ali sam uspela da me izbace sa FB grupe za podršku dojenju jer sam stala u zaštitu neke nesrećnice koja se ispovedila da je bebi dala adaptirano mleko ne bi li se i jedna i druga naspavale.



dobro militantne dojilje su posebna kategorija..
mimo toga mislim da je ta automizoginija malo prenaduvana u srbiji
može žena u srbiji itekako da se bavi svojim poslom i sasvim bude pošteđena stereotipa..
ali je to ipak malo teže ako pri tom bira da su joj vazda sekundarne polne karakteristike u prvom planu..
pa i čedu su olešili od zajebavanja kad je odlučio da je baš super fora da se slika go do pasa..
tako da ja tu sad ne bih baš previše učitavala..
voli i biljka da se natrti u kameru pa jbg... i pokusa.. ona kanda u tome uživa, a što onda mi da se miješamo..
Biljana 77 Biljana 77 14:54 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

može žena u srbiji itekako da se bavi svojim poslom i sasvim bude pošteđena stereotipa..
ali je to ipak malo teže ako pri tom bira da su joj vazda sekundarne polne karakteristike u prvom planu..

Može. Ali nije stavljanje fizičkih karakteristika u prvi plan jedini stereotip. Imali smo se prilika načitati (pa i ovde) da žena koja ima malu decu ne može ni izbliza biti posvećen i kvalitetan radnik kao bla, bla... Pa onda gomila stereotipa vezana za to da žena može bolje ili gore da obavlja neke poslove... tipa žene su bolji vaspitači, muškarci su bolji građevinski tehničari i sl.
tadejus tadejus 15:08 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

Biljana 77
Može. Ali nije stavljanje fizičkih karakteristika u prvi plan jedini stereotip. Imali smo se prilika načitati (pa i ovde) da žena koja ima malu decu ne može ni izbliza biti posvećen i kvalitetan radnik kao bla, bla... Pa onda gomila stereotipa vezana za to da žena može bolje ili gore da obavlja neke poslove... tipa žene su bolji vaspitači, muškarci su bolji građevinski tehničari i sl.


a isti ti je recept...
ako ta baš navali da djecom objašnjava svoj razvoj karijere... to će i da čuje..
eno ti guvernerke narodne banke sa troje djece..
jaaaaaaaaao, bolje da ne počinjem..
eno ti direktorke najveće poslovne banke u srbiji.. žene, majke dvoje djece

a tek vidi mene.. ihaaaaaaaaaaaaaa..
šalim se
no ne doživjeh da mi je neko ovde spočitao pol u raspravi..
jest istina onomad me tasa nazva trandžom, al sam mu sve oprostila..
šta htjedoh... pa nije te mizoginije baš toliko u srbiji..
mene više brine što mislim da je ta rodna ravnopravnost proizvod prošlog sistema, i da malo pada u zapećak...
te u tom smislu ajde i da se zakuka povremeno
al treba imati mjere, inače te ne shvate ozbiljno
antioksidant antioksidant 15:21 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

eno ti guvernerke narodne banke sa troje djece..

ово си намерно написала да провоцираш

иначе

da žena koja ima malu decu ne može ni izbliza biti posvećen i kvalitetan radnik kao

као жена која нема малу децу?
с овим се слажем, с тим што то проширујем и на очеве (да бих се ослањао на лични пример)
нисам посвећен послу као кад нисам имао децу
(не кажем да посао пати, неко може рећи да је то за послодавца и добро, пошто немам толико прилика да упропастим што и није толико лоше)
tadejus tadejus 15:25 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

antioksidant
eno ti guvernerke narodne banke sa troje djece..

ово си намерно написала да провоцирашиначе

da žena koja ima malu decu ne može ni izbliza biti posvećen i kvalitetan radnik kao

као жена која нема малу децу?с овим се слажем, с тим што то проширујем и на очеве (да бих се ослањао на лични пример)нисам посвећен послу као кад нисам имао децу(не кажем да посао пати, неко може рећи да је то за послодавца и добро, пошто немам толико прилика да упропастим што и није толико лоше)


ma ne brate, logika mi je, pa čekaj, ako ona, bez kvalifikacija i sa troje djece može da se izbori u sam vrh partije i onda još na najpoželjniju od poželjnih pozicija...
pa kanda u tom sns-u i ne vlada takva mizognija

a gđa đurić tek.. to je bar tržište pa kako tek to objasniti...

djece što se tiče... pa sigurno da te privremeno uspore.. al se to nadoknadi.. a ima i ona da ti poslovni svijet više vjeruje ako imaš djecu.. kao djeca=hipoteka=predanost poslu...

ma kako god
ne kažem ja da ne može i bolje (po žene)
može uvijek
al nije sad baš ni da ženi u srbiji disati ne daju
Biljana 77 Biljana 77 15:27 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

с овим се слажем, с тим што то проширујем и на очеве (да бих се ослањао на лични пример)

Oslanjajući se na lični primer ne možemo da postignemo mnogo toga. Neko bi mogao da kaže da su ljudi sa decom odgvorniji radnici jer su u poziciji da snose egzistencijalnu odgovornost za još nekog osim za sebe. Prevashodno sam mislila na, mrzi me sada da linkujem, jednu raspravu gde su se žene sa malom decom diskvalifikovale kao one što 20 puta dnevno telefoniraju kući i pričaju o podrigivanju, izlaze ranije, dolaze kasnije i sl. Što su sve stereotipi i plod nečijih ličnih iskustava koje je rešio da podigne na nivo stereotipa. A složićemo se da je ta vrsta stereotipa daleko češće primenjivana na žene.
tadejus tadejus 15:30 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

Biljana 77
Oslanjajući se na lični primer ne možemo da postignemo mnogo toga. Neko bi mogao da kaže da su ljudi sa decom odgvorniji radnici jer su u poziciji da snose egzistencijalnu odgovornost za još nekog osim za sebe. Prevashodno sam mislila na, mrzi me sada da linkujem, jednu raspravu gde su se žene sa malom decom diskvalifikovale kao one što 20 puta dnevno telefoniraju kući i pričaju o podrigivanju, izlaze ranije, dolaze kasnije i sl. Što su sve stereotipi i plod nečijih ličnih iskustava koje je rešio da podigne na nivo stereotipa. A složićemo se da je ta vrsta stereotipa daleko češće primenjivana na žene.


pa da ali to su samo prazna naklapanja ako nema neke realne podrške toj priči..
u politici ajde i da kažeš da ima.. ali u finansijama bogami.. teško..
mislim da samo jedinstven slučaj u svijetu da je i guverner i prvi čovjek najveće poslovne banke žena
kanda ima malo one psi laju karavni prolaze
ili ti diskutanti laju a jorgovanka pravi karijeru
Biljana 77 Biljana 77 15:36 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

ali u finansijama bogami.. teško..

Bilo bi zanimljivo pogledati statistiku zastupljenosti žena u upravnim odborima velikih firmi i banaka, kao i na CEO položajima. Što se tiče Jorgovanke to je puka posledica neimanja ikakvih kadrova u matičnoj joj, zamrznutoj, stranci.

pa da ali to su samo prazna naklapanja ako nema neke realne podrške toj priči..
u politici ajde i da kažeš da ima.


Ovde se govori o sterotipima vezanim za pojavne oblike žena u javnom diskursu. O tome da će žena, o čemu god da se radi, najpre biti dobro zagledana, opisana i sl. a tek onda dolaze na red druge kvalifikacije. Nema veze sa politikom. Komentari su otišli u malo drugačijem pravcu od inicijalnog teksta.
antioksidant antioksidant 15:44 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

ako ona, bez kvalifikacija i sa troje djece može da se izbori u sam vrh partije

e sad
i te kvalifikacije jesu relativna stvar
u srs-u i sns-u njena polupismenost dominira
problem je kad izadje u javnost kao juce sa esejom ali jbga
antioksidant antioksidant 15:47 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

djece što se tiče... pa sigurno da te privremeno uspore.. al se to nadoknadi.. a ima i ona da ti poslovni svijet više vjeruje ako imaš djecu.. kao djeca=hipoteka=predanost poslu...

slazem se
ja vise pricam o nestajanju potrebe da se poslu posvetim ceo
moj izbor (i onih par iz moje okoline) je takav - u svakoj dilemi dete ili posao posao je gubitnik
jbga
ma kako god
ne kažem ja da ne može i bolje (po žene)
može uvijek
al nije sad baš ni da ženi u srbiji disati ne daju
na kraju ovo da ti iskomentarisem
mislim da pricas iz pozicije sopstvenog okruzenja.koliko shvatam u finansijama si - tu zene imaju svoju poziciju odavno
mislim da biljana prica o malo siroj slici srpskog drustva
antioksidant antioksidant 15:48 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

A složićemo se da je ta vrsta stereotipa daleko češće primenjivana na žene.

jeste i to je krivica oceva koji odbijaju da budu roditelji
Biljana 77 Biljana 77 15:49 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

mislim da pricas iz pozicije sopstvenog okruzenja.koliko shvatam u finansijama si - tu zene imaju svoju poziciju odavno
mislim da biljana prica o malo siroj slici srpskog drustva


wilma68 wilma68 16:59 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

Biljana, odlično si analizirala i napisala baš kako jeste.
Priznajem da nisam bila tako pronicljiva i analitična kad je ova priča o BS i PINK gđi izašla u javnost-na prvu loptu mi se smučila BS, a kad je PINK gđa replicirala, sludela sam se.
A istina je da su obe na dva pola ženskog posrtanja u Srbiji.
Bravo za blog.
Biljana 77 Biljana 77 17:10 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

tadejus tadejus 18:05 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

antioksidant
mislim da pricas iz pozicije sopstvenog okruzenja.koliko shvatam u finansijama si - tu zene imaju svoju poziciju odavnomislim da biljana prica o malo siroj slici srpskog drustva


pa i ne baš
ja nisam u finansijama, ja sam u ekonomiji
u srpskom jeziku se to poistovjećuje sa finansijama, marketingom, računovodstvom, prodajom, menadžemntom i još koječim...
ali u engleskom je economist uska specijalizacija najbiže prevedena sa makroekonomista (mada može biti i mikro i drugih usmjerenja) ali da ne davim... ja sam ta...
uz to sam trudna mama dvoje male djece
nije baš da ne znam o čemu pričam kad je tema prava žene u srbiji u pitanju
tadejus tadejus 18:13 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

Biljana 77
ali u finansijama bogami.. teško..

Bilo bi zanimljivo pogledati statistiku zastupljenosti žena u upravnim odborima velikih firmi i banaka, kao i na CEO položajima. Što se tiče Jorgovanke to je puka posledica neimanja ikakvih kadrova u matičnoj joj, zamrznutoj, stranci.


finansije su svugdje u svijetu najplaćenija branša a otuda i najkompetitivnija
u srbiji su tu žene vrlo dobro zastupljene a uspinju se i na vrh kao što učini jorgovanka (mada sigurno i sticajem okolnosti tu gdje jeste al nek uđe u knjigu da nije prva žena guverner) a još važnije kao što učini draginja đurić (direktorka Intese, naše najveće poslovne banke)

e sad, to jeste dobrim dijelom poslijedica toga što je ekonomija u staroj državi smatrana ženskom strukom pa su tu žene bile većinska populacija.. ipak, ne može to sve da objasni (a ostaje i pitanje zašto su pustili žene u ekonomiju, tj. finansije)


Biljana 77

pa da ali to su samo prazna naklapanja ako nema neke realne podrške toj priči..u politici ajde i da kažeš da ima.

Ovde se govori o sterotipima vezanim za pojavne oblike žena u javnom diskursu. O tome da će žena, o čemu god da se radi, najpre biti dobro zagledana, opisana i sl. a tek onda dolaze na red druge kvalifikacije. Nema veze sa politikom. Komentari su otišli u malo drugačijem pravcu od inicijalnog teksta.


ali ni ovo ne stoji
zašto niko danici popović ne prigovori da je prsata torokuša, naprimjer
ili tanji mandić rigonat
ili eto recimo jasni šekarić
biljka se trudila da bude primjećena po pojavnom... pa se to malo obilo o glavu
ja bih podržala ideju da se tu radi o mizoginiji da istu vatru ne kusa i jedan željko joksimović ili recimo pomenuti čeda..
kad pojavno prevlada nad suštinskim... dođe na naplatu i cijena
maksa83 maksa83 18:22 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

nije baš da ne znam o čemu pričam kad je tema prava žene u srbiji u pitanju

Možda u tom tvom finansijskom mikro-svetu, al' kad bi znala koliko ima "nema decu, nećemo da je primimo pošto će da zatrudni i neće je biti godinu dana" pa do "ima decu, nećemo da je primimo pošto neće da gine do 22h i rka se po terenima, a i kad se deca razbole uzimaće dane da ih čuva i voda po lekarima".
tadejus tadejus 18:27 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

maksa83
nije baš da ne znam o čemu pričam kad je tema prava žene u srbiji u pitanjuMožda u tom tvom finansijskom mikro-svetu, al' kad bi znala koliko ima "nema decu, nećemo da je primimo pošto će da zatrudni i neće je biti godinu dana" pa do "ima decu, nećemo da je primimo pošto neće da gine do 22h i rka se po terenima, a i kad se deca razbole uzimaće dane da ih čuva i voda po lekarima".


jaaaaaaaaaaao gdje me nađe
trenutno pokušavam da pomognem u traženju posla jednoj mami mašinskom inženjeru koja bi sada radila i kao kafe kuharica samo da radi...
ti mašinci stvarno jesu mizogini (eto na)

ali poenta nije u tome, ima zaista poneka branša koja je totalno nefer nastrojena prema ženama
ali jeste fakat i da je ta moja prijateljica bila na kombinovanom porodiljsko/trudničkom skoro 5 godina
jebga, teška vremena a ona nije da nema neku hipoteku za sobom

point being
pa koliko svi možemo da nabrojimo neprijavljenih montera klima uređaja i sličnih zanimanja?
nemojmo izmišljati mizoginiju tamo gdje je nema
trudničko se kod nas i šakom i kapom dijeli, porodiljsko je basnoslovno i jbg to dođe na naplatu ako žena nije spremna da pripremi teren prije svih tih bolovanja
a tržište rada je okrutno prema svima, kao što to obično biva kad je nezaposlenost u debelim dvocifrenim brojkama
Biljana 77 Biljana 77 18:54 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

ali ni ovo ne stoji
zašto niko danici popović ne prigovori da je prsata torokuša, naprimjer
ili tanji mandić rigonat
ili eto recimo jasni šekarić
biljka se trudila da bude primjećena po pojavnom... pa se to malo obilo o glavu


Ti si baš rešila da dokazuješ da ništa što sam rekla ne stoji. Očigledno si omašila sve što sam ja htela da kažem o odgovornosti BS u ovoj konkretnoj situaciji.

Što se ostalog tiče, poznato mi je kako izgleda u svetu finansija, u njemu sam od kad sam počela da radim, a to je sad već jako davno. Sve zavisi od konkretnih ljudi i konkretnih osoba, ne postoji neka profesija posebno naklonjena ženama, pa ni finansije nisu.

trudničko se kod nas i šakom i kapom dijeli, porodiljsko je basnoslovno i jbg to dođe na naplatu ako žena nije spremna da pripremi teren prije svih tih bolovanja

Ovo ne bih komnetarisala. Možda se malo bolje informišeš kako izgleda život nekog (majke/oca) ko ima dete sa teškoćama... kako je lako ostvariti razna zakonom predviđena prava. Takođe kako je jednostavno imati trudničko i porodiljsko kad radiš na crno. No, to su sve sasvim druge teme.
tadejus tadejus 19:09 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

Biljana 77

Ti si baš rešila da dokazuješ da ništa što sam rekla ne stoji. Očigledno si omašila sve što sam ja htela da kažem o odgovornosti BS u ovoj konkretnoj situaciji.


jaooj, jesi i ti od onih što ne mogu da pretrpe kritiku al bi da mišljenje ipak iznesu javno?
ne, ja nisam rješila ništa da dokazujem nego diskutujem tamo gdje se sa napisanim ne slažem, a smatram da imam argument za to neslaganje
pa se tako ne slažem sa tvojom tezom o mizoginoji u srba, u toj formi u kojoj si je ti iznjela, i potkrepljujem to konkretnim činjenicama

Biljana 77

Što se ostalog tiče, poznato mi je kako izgleda u svetu finansija, u njemu sam od kad sam počela da radim, a to je sad već jako davno. Sve zavisi od konkretnih ljudi i konkretnih osoba, ne postoji neka profesija posebno naklonjena ženama, pa ni finansije nisu.


dobro, ako finansije kako kažeš nisu ništa posebno naklonjene ženama, a u srbiji je izražena mizoginija svuda, pa i na tržištu rada, kako onda objašnjavaš činjenicu da su u srpskim finansijama žene na samom vrhu?


Biljana 77

trudničko se kod nas i šakom i kapom dijeli, porodiljsko je basnoslovno i jbg to dođe na naplatu ako žena nije spremna da pripremi teren prije svih tih bolovanja

Ovo ne bih komnetarisala. Možda se malo bolje informišeš kako izgleda život nekog (majke/oca) ko ima dete sa teškoćama... kako je lako ostvariti razna zakonom predviđena prava. Takođe kako je jednostavno imati trudničko i porodiljsko kad radiš na crno. No, to su sve sasvim druge teme.


a možda bi trebala ti da se informišeš o trudničkom i porodiljskom bolovanju u srbiji i van nje?
evo ovde imaš solidan pregled a ja ću ti dati informaciju iz prve ruke
ja sam evo kao trudnica sa dva djeteta trenutno na trudničkom bolovanju, koje je 100% plaćeno a kada rodim dobiću još pune 2 godine 100% plaćenog odsustva zbog njege djeteta
e sad
takva prava ne može da ostvari žena koja radi neprijavljena
ali baš nikako ne vidim vezu te činjenice i mizoginije
vidim vezu sa tržištem rada (no to već pomenuh)
vezu problema roditelja djece sa smetnjama u razvoju i mizoginije... e to tek ne vidim
yugaya yugaya 19:20 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

trudničko se kod nas i šakom i kapom dijeli,


uybt.

Ja mislila da je to jedno od prava koja su garantovana zakonima, a ne bombonice koje žene imaju zaslužiti - uz još i between the lines saopšteno i to da je na pravdi boga valjda u redu kada se to nekome uskrati iz onoga što individue smatraju opravdanim razlozima ( nasuprost nezasluženo šakom i kapom "dijeljenih" trudničkih) ili simply činom neprijavljivanja zaposlenih.

Ode dno nadole.



tadejus tadejus 19:27 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

yugaya
trudničko se kod nas i šakom i kapom dijeli,uybt.Ja mislila da je to jedno od prava koja su garantovana zakonima, a ne bombonice koje žene imaju zaslužiti - uz još i between the lines saopšteno i to da je na pravdi boga valjda u redu kada se to nekome uskrati iz onoga što individue smatraju opravdanim razlozima ( nasuprost nezasluženo šakom i kapom "dijeljenih" trudničkih) ili simply činom neprijavljivanja zaposlenih.Ode dno nadole.


pa pogrešno si mislila
nigdje ti u toj zapadnoj evropi neće odobriti bolovanje samo zato što kažeš da se loše osjećaš
moraćeš proći preglede koji nedvosmisleno ukazuju da je tvoj ili život djeteta ugrožen ako nastaviš raditi
ovde pak ćeš trudničko bolovanje (od samog početka trudnoće) dobiti na zahtjev
ne moraš ga čak ni tražiti, ginekolog ga u pravilu nudi
izvini ali to nema veze sa stečenim pravom
to je otvoreno kršenje principa na kojima počiva ideja bolovanja
zašto je to tako... ko zna
možda neka borba protiv bijele kuge
a možda čak i svjesna ili nesvjesna želja da se žena vrati tamo gdje je bila prije nastanka ex yu - u domaćinstvu, sa djecom, za šporetom
no kad bi to još naše žene i prepoznale... možda bi bilo i smislene rasprave o mizoginiji u srba
yugaya yugaya 19:34 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog


ne moraš ga čak ni tražiti, ginekolog ga u pravilu nudi



Ne vredi. Ti i dalje voziš "šakom i kapom" po zaslugama po tebi nezasluženim, što znači da ne pričamo uopšte o istoj stvari.
tadejus tadejus 19:38 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

yugaya

ne moraš ga čak ni tražiti, ginekolog ga u pravilu nudi

Ne vredi. Ti i dalje voziš "šakom i kapom" po zaslugama po tebi nezasluženim, što znači da ne pričamo uopšte o istoj stvari.


pa o čemu ti pričaš?
ja pričah o tome da se u srbiji trudnim ženama odobravaju bolovanja bez razloga..
ti se na to nadoveza, ali sad kažeš da u stvari ne govoriš o tome.. pa o čemu govoriš?
yugaya yugaya 19:56 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

tadejus
ne moraš ga čak ni tražiti, ginekolog ga u pravilu nudi
yugaya

Ne vredi. Ti i dalje voziš "šakom i kapom" po zaslugama po tebi nezasluženim, što znači da ne pričamo uopšte o istoj stvari.


pa o čemu ti pričaš?
ja pričah o tome da se u srbiji trudnim ženama odobravaju bolovanja bez razloga..
ti se na to nadoveza, ali sad kažeš da u stvari ne govoriš o tome.. pa o čemu govoriš?


Da, ti pričaš da se u Srbiji ženama " odobravaju trudnička bolovanja (moram bold) BEZ RAZLOGA".

Gde na svaku tu tvoju stereotipnu kojoj je nešto ( zakonsko pravo na trudničko bolovanje) dato na poklon bez zasluga ( tvoj stav), imaš još pet trudnica i to:

- onu koja ne može da nađe posao u struci
- onu koju gazda nije prijavio
- onu koja ne sme ni da kaže da je trudna jer zna da je čeka otkaz
- onu kojoj je ginekolog tražio mito da bi joj ispisao "zasluženo" trudničko
- onu koja će raditi do dana porođaja iako bi trebala da leži u bolnici jer inače neće imati radno mesto na koje da se vrati.

Ti spinuješ stereotip o trudnoj zaposlenoj ženi u Srbiji koja se nezasluženo izvrne na leđa kada zatrudni i muze sistem, uporno, bazirano na nekakvim sopstvenim anegdotalnim rekla-kazala argumentima, umesto da se malo izmakneš i sagledaš zašto spinovanje takvih stereotipa jeste isto kao spinovanje i svođenje žena na bilo koji drugi stereotip tipa kučka, kurva, žrtva.
Biljana 77 Biljana 77 19:56 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

ne, ja nisam rješila ništa da dokazujem nego diskutujem tamo gdje se sa napisanim ne slažem, a smatram da imam argument za to neslaganje


Ti si promašila poentu onog gde ja vidim doprinos BS i cele ove diskusuje naopakom diskursu glede žena.

Poenta teksta nije u mizoginiji, pa ni u automizoginiji, poenta je u tome da jedna inteligentna, po obrazovanju i statusu svetska žena doprinosi tome da se slika žene u javnom diskursu u Srbiji zadrži na jednom od dva osnovna stereotipa - na fizičkom izgledu. Drugi je svođenje žene na majčinstvo čija je i ona sam žrtva. Toliko o smsilu. Ako tu imaš neko neslagnje rado bih ga čula. Sve ostalo je učitavanje nečega što nisam rekla.

(Sve ostalo što si navela naravno nema veze se mizoginijom. Trudnička i porodiljska si ti prva pomenula u kontekstu izuzetnog položaja žene u Srbiji tako da nemoj meni da spočitavaš omašen smisao. Ovo smo prežvakali na blogu već milion puta... eto meni niko nije nudio trudničko, niti je osim jedne prijateljice sa ozbiljnim zdravstevnim problemom iko to koristio, takođe ne znam nikog ko je koristio produženo bolovanje radi nege deteta i sl. - tako da, lična iskustva su ipak samo lična iskustva. Takođe liste sa parental leave tematikom smo više puta pregledavali i upoređivali.. da na papiru, Srbija je jedna od najboljih zemalja na svetu.)

EDIT: i potpis pod sve što je yagaya napisala
tadejus tadejus 20:06 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

Biljana 77
Ti si promašila poentu onog gde ja vidim doprinos BS i cele ove diskusuje naopakom diskursu glede žena. Poenta teksta nije u mizoginiji, pa ni u automizoginiji, poenta je u tome da jedna inteligentna, po obrazovanju i statusu svetska žena doprinosi tome da se slika žene u javnom diskursu u Srbiji zadrži na jednom od dva osnovna stereotipa - na fizičkom izgledu. Drugi je svođenje žene na majčinstvo čija je i ona sam žrtva. Toliko o smsilu. Ako tu imaš neko neslagnje rado bih ga čula.


pripisaću umoru majke dvoje djece..
dakle blog otvaraš konstatacijom da je žena ženi gore od vuka...
da nije to možebit definicija automizoginije?

e pa tu ja napisah poneku o tome zašto ne mislim da mizoginije u srbiji (kojoj automizoginija BS po tvom mišljenju doprinosi) ima u toj mjeri u kojoj bi se dalko zaključiti samo naosnovu čitanja ovog bloga..
između ostalog i kako nastaje stereotip o izgledu, i koga on sve pogađa (pa bješe pomenut i čeda)..
a i o tome kako majke u srbiji i same doprinose svom lošem položaju, a koji je ionako loš najviše zbog visoke nezaposlenosti (a ne toliko zbog mizoginije)...
e sad ako treba još i da nacrtam...


Biljana 77

Sve ostalo je učitavanje nečega što nisam rekla.(Sve ostalo što si navela naravno nema veze se mizoginijom. Trudnička i porodiljska si ti prva pomenula u kontekstu izuzetnog položaja žene u Srbiji tako da nemoj meni da spočitavaš omašen smisao. Ovo smo prežvakali na blogu već milion puta... eto meni niko nije nudio trudničko, niti je osim jedne prijateljice sa ozbiljnim zdravstevnim problemom iko to koristio, takođe ne znam nikog ko je koristio produženo bolovanje radi nege deteta i sl. - tako da, lična iskustva su ipak samo lična iskustva. Takođe liste sa parental leave tematikom smo više puta pregledavali i upoređivali.. da na papiru, Srbija je jedna od najboljih zemalja na svetu.)


ne znam šta misliš da sam ti učitala? pominjanje roditelja teško bolesne djece?
pripisaću opet umoru
da sam automizogina, ili ženama gore od vuka, kako ti kažeš, pripisala bih nečemu drugom
a sad odoh, sitna dječica čekaju
Biljana 77 Biljana 77 20:42 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

pripisaću umoru majke dvoje djece..
dakle blog otvaraš konstatacijom da je žena ženi gore od vuka...
da nije to možebit definicija automizoginije?


I opet, tema je svođenje žene na stereotipe. Kad to radi druga žena onda je to i automizoginija.

ne znam šta misliš da sam ti učitala? pominjanje roditelja teško bolesne djece?
pripisaću opet umoru
da sam automizogina, ili ženama gore od vuka, kako ti kažeš, pripisala bih nečemu drugom
a sad odoh, sitna dječica čekaju


Da sam nevaspitana ja bih ovo tvoje trolovanje pripisala nečem drugom, ovako ću samo potrebi da se kontira po svaku cenu.

Učitala si trudnička, porodiljska i bog zna šta sve što sam ja navodno strpala u isti koš sa ovom pričom dokazujući da je Srbija jedan mizogina sredina. Ovaj tekst govori o težini javno izgovorenog/napisanog i uticaju na formiranje javnog mnjenja o nečemu. Takođe govori malo i tome da biti kučka nije neko dostignuće kad si u poziciji da to budeš.

Laku noć.
tadejus tadejus 21:04 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

yugaya

Da, ti pričaš da se u Srbiji ženama " odobravaju trudnička bolovanja (moram bold) BEZ RAZLOGA".Gde na svaku tu tvoju stereotipnu kojoj je nešto ( zakonsko pravo na trudničko bolovanje) dato na poklon bez zasluga ( tvoj stav), imaš još pet trudnica i to:
- onu koja ne može da nađe posao u struci
- onu koju gazda nije prijavio
- onu koja ne sme ni da kaže da je trudna jer zna da je čeka otkaz
- onu kojoj je ginekolog tražio mito da bi joj ispisao "zasluženo" trudničko
- onu koja će raditi do dana porođaja iako bi trebala da leži u bolnici jer inače neće imati radno mesto na koje da se vrati.
Ti spinuješ stereotip o trudnoj zaposlenoj ženi u Srbiji koja se nezasluženo izvrne na leđa kada zatrudni i muze sistem, uporno, bazirano na nekakvim sopstvenim anegdotalnim rekla-kazala argumentima, umesto da se malo izmakneš i sagledaš zašto spinovanje takvih stereotipa jeste isto kao spinovanje i svođenje žena na bilo koji drugi stereotip tipa kučka, kurva, žrtva.


kapiram ja da parole (posebno one iz socijalne kategorije) uvijek imaju prođu..
ali vi se ljudi palite na ideju da ste neka inteligencija, da vi mislite ssvojom glavom, da prepoznajete probleme...
a tamo
pazi tvojih pet teza
- žena koja ne može da nađe posao u struci
misliš ljudsko biće u srbiji koje ne može da nađe posao u struci?
- žena koju gazda nije prijavio
misliš ljudsko biće u srbiji koje radi na crno?
- žena koja ne smije da kaže da je trudna jer ćedobiti otkaz?
misliš svaki zaposleni u privatnom sektoru koji ne smije da kaže ništa, jer ćće možda dobiti otkaz
- žena kojoj ginekolog traži mito...
e ovde sestro lažeš ali masno
kroz svoje tri trudnoće upoznala sam u srpskim bolnicama hiljade trudnica, pojela sa njima 100 obroka, prespavala desetine noći... svašta vidjeh i čuh.. ali da je neko platio za trudničko bolovanje... to je lažčina.. masna
- i konačno paćena žena koja će raditi do zadnjeg dana (ta sam, baš sam paćena, moš mislit, plate te, pa bi da radiš)..

e dakle ja ne prepričavam nikakve rekla kazala
ne spinujem ništa
ja sam sestro (koja bi da pripomogneš ženskom rodu u srbiji) mama dvoje male djece, i trudna žena na trudničkom bolovanju
kao što već rekoh, zbog zdravstvenih sam problema imala prilike upoznati stotine trudnih žena iz cijele srbije a danas sam u kontaktu sa mnogim mamama koje upoznah jer me je ta tema interesovala i još me interesuje..
koja su tačno tvoja saznanja... i na osnovu čega tačno ti i šta tačno braniš..
to bih takođe voljela da čujem
tadejus tadejus 21:09 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

Biljana 77
Da sam nevaspitana ja bih ovo tvoje trolovanje pripisala nečem drugom, ovako ću samo potrebi da se kontira po svaku cenu.Učitala si trudnička, porodiljska i bog zna šta sve što sam ja navdno strpala u isti koš sa ovom pričom dokazujući da je Srbija jedan mizogina sredina. Ovaj tekst govori o težini javno izgovorenog/napisanog i uticaju na formiranje javnog mnjenja o nečemu. Takođe govori malo i tome da biti kučka nije neko dostignuće kad si u poziciji da to budeš.Laku noć.


khm
dakle tema ipak jeste automizoginija?
ali je moje pisanje o problemu mizoginije u srbiji trolovanje?
zanimljivo
a onda dalje ide kako ja dokazujem da je Srbija mizogina sredina..
ahaaaaaaaa
dobro, pa u čemu je neslaganje?
ti kanda misliš da obe tvrdimo da je Srbija mizogina... dakle sve ok...
yugaya yugaya 21:18 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

tadejus
yugaya

Da, ti pričaš da se u Srbiji ženama " odobravaju trudnička bolovanja (moram bold) BEZ RAZLOGA".Gde na svaku tu tvoju stereotipnu kojoj je nešto ( zakonsko pravo na trudničko bolovanje) dato na poklon bez zasluga ( tvoj stav), imaš još pet trudnica i to:
- onu koja ne može da nađe posao u struci
- onu koju gazda nije prijavio
- onu koja ne sme ni da kaže da je trudna jer zna da je čeka otkaz
- onu kojoj je ginekolog tražio mito da bi joj ispisao "zasluženo" trudničko
- onu koja će raditi do dana porođaja iako bi trebala da leži u bolnici jer inače neće imati radno mesto na koje da se vrati.
Ti spinuješ stereotip o trudnoj zaposlenoj ženi u Srbiji koja se nezasluženo izvrne na leđa kada zatrudni i muze sistem, uporno, bazirano na nekakvim sopstvenim anegdotalnim rekla-kazala argumentima, umesto da se malo izmakneš i sagledaš zašto spinovanje takvih stereotipa jeste isto kao spinovanje i svođenje žena na bilo koji drugi stereotip tipa kučka, kurva, žrtva.


kapiram ja da parole (posebno one iz socijalne kategorije) uvijek imaju prođu..
ali vi se ljudi palite na ideju da ste neka inteligencija, da vi mislite ssvojom glavom, da prepoznajete probleme...
a tamo
pazi tvojih pet teza
- žena koja ne može da nađe posao u struci
misliš ljudsko biće u srbiji koje ne može da nađe posao u struci?
- žena koju gazda nije prijavio
misliš ljudsko biće u srbiji koje radi na crno?
- žena koja ne smije da kaže da je trudna jer ćedobiti otkaz?
misliš svaki zaposleni u privatnom sektoru koji ne smije da kaže ništa, jer ćće možda dobiti otkaz
- žena kojoj ginekolog traži mito...
e ovde sestro lažeš ali masno
kroz svoje tri trudnoće upoznala sam u srpskim bolnicama hiljade trudnica, pojela sa njima 100 obroka, prespavala desetine noći... svašta vidjeh i čuh.. ali da je neko platio za trudničko bolovanje... to je lažčina.. masna
- i konačno paćena žena koja će raditi do zadnjeg dana (ta sam, baš sam paćena, moš mislit, plate te, pa bi da radiš)..

e dakle ja ne prepričavam nikakve rekla kazala
ne spinujem ništa
ja sam sestro (koja bi da pripomogneš ženskom rodu u srbiji) mama dvoje male djece, i trudna žena na trudničkom bolovanju
kao što već rekoh, zbog zdravstvenih sam problema imala prilike upoznati stotine trudnih žena iz cijele srbije a danas sam u kontaktu sa mnogim mamama koje upoznah jer me je ta tema interesovala i još me interesuje..
koja su tačno tvoja saznanja... i na osnovu čega tačno ti i šta tačno braniš..
to bih takođe voljela da čujem


- javi mi kada ljudska bića oba pola budu išla na FKIN TRUDNIČKO bolovanje, pa ću drage volje da ispravim reč "žena" u mom komentaru na izraz "ljudsko biće", i da ispravim pa primerima koji se tiču trudničkog bolovanja obuhvatim sve zaposlene oba pola.

( How low can you go? )

- gađati se se sa koliko dece imaš je nekulturno - naučila sam to ovde na blogu, sa svim ovim ljudima koji se pale da su "nešto kao inteligencija", pa se i glupson kao ja očeše ponekad za nešto što bi valjalo naučiti.

- anegdota kao argument obuhvata i ma ja videla svojim očima i svojim ušima čula majkemi.

- iz tvojih usta i reč sestro je znaš već šta i čemu služi.

E kraj.
Biljana 77 Biljana 77 21:21 21.03.2014

Re: Evo i mali prilog

Učitala si trudnička, porodiljska i bog zna šta sve što sam ja navdno sam ja navdno strpala u isti koš sa ovom pričom dokazujući da je Srbija jedan mizogina sredina.

Ja strpala, ja dokazujem...glagolski prolog sadašnji -dokazujući, služi da se iskažu paralelne radnje istog subjekta. Dakle JA. Ne znam gde si pročitala da da je ideja ti ti to dokazuješ. Ti si učitala da sam ja strpala da bi ja dokazivala. Malo pažljivije čitaj ako već imaš vremena i volje da se raspravljaš.

ja sam sestro (koja bi da pripomogneš ženskom rodu u srbiji) mama dvoje male djece, i trudna žena na trudničkom bolovanju
kao što već rekoh, zbog zdravstvenih sam problema imala prilike upoznati stotine trudnih žena iz cijele srbije a danas sam u kontaktu sa mnogim mamama koje upoznah jer me je ta tema interesovala i još me interesuje..
koja su tačno tvoja saznanja... i na osnovu čega tačno ti i šta tačno braniš..
to bih takođe voljela da čujem

Super. Moje kvalifikacije na tom polju su skoro pa iste kao tvoje; u yugayino ime neću, verujem da bi imala šta da ti odgovori. Te tema me interesovala malo više, malo sam se bavila time i pokušavajući nešto da promenim, ali izgleda da sve to nije dovoljno da se meri sa tvojim kompetencijama, tako da ću se sada ja izgovoriti na umor, malu decu, muža koji misli da imamo i šta pametnije u ovo doba i odjaviti se iz dalje diskusije sa tobom.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana