Društvo| Ljudska prava

Pucanj u nogu, žensku ... X 2

Biljana 77 RSS / 21.03.2014. u 12:15

Čovek je čoveku vuk, a žena ženi? Mnogo gore od vučice. 

(iliti Rvanje u blatu - poznata spisateljica i manje poznata novinarka, uz živo učešće publike)

 

Modni blog. Jbt, svašta ljudi prate. Koliko treba nekome da bude dosadno pa da tranžira nečiju vilicu i frizuru, pri tom pretendujući na neke domete u duhovitosti i inteligenciji? Koliko treba nekome da bude dosadno pa da to čita? I još k tome da gleda Pink da bi imao kompletnu sliku.

 

Odgovor novinarke Pinka je patetičan i dozlaboga ličan. Sa sve detaljima poslovnog i ličnog života, sadašnjosti i prošlosti. Ali odgovor BS na to, da je ta novinarka iskoristila problem porodičnog nasilja za samopromociju je bedan. U zemlji u kojoj većina slučajeva nasilja nad ženama prolazi nekažnjeno i neprijavljeno svaka žena koja izadje u javnost i kaže da je bila žrtva nasilja (i da se sa tim izborila pride) jeste ohrabrenje onima koje ćute i trpe da prestanu to da rade.

 

Nažalost u ovoj našoj kaljuzi javnog života&diskursa  oko žena sve se svede na silikone, zube, frizure i cipele. Malo nam je Marijana Mateus pa treba i BS da doprinese onako, intelektualno.

 

Iako se autor jednog bloga silno bavio seksualnim fanatazijama komentatora sa BS u glavnoj, podređenoj, dakako ulozi,  daleko je  odvratnija ideja pučanstva da se bavi činjenicom da li ima/nema (i zašto) dece. To je nažalost drugi nivo svođenja žena u Srbiji. Osim kako i da li izgledaju, bitno je da i da li su/nisu majke.

 

Celom ovom prepiskom koju je započela jednom (odviše) banalnom opaskom BS je doprinela da se bilo koja tema vezana za ženu u Srbiji još dodtano banalizuje. Novinarka Pinka, nedorasla da odgovori u jednoj rečenici samo je dala šlagvort raznoraznom bašibozuku da se izlaje. Krivim BS jer je ipak pametnija. I mogla da je da proceni u kom pravcu će priča otići. Nije, jer joj se generalno jebe za bilo čije mišljenje, ali mora da bude svesna da ovakvim dijalozima potpomaže zacementiravanje dva grozna steroptipa - da žena nije dovoljno (kvalitetna) žena ako nije lepa, zgodna, doterana, mlada (dopisati po volji), i/ili ako nije majka. U prvom slučaju kao su-tvorac takvih sterepotipa, u drugom kao žrtva.

ps. Ovim blogom nemam nameru da polemišem sa nurudinovim blogom o BS. Pre svega zato što se ne bavimo ovom pričom iz istog ugla. Ja ne vidim nikakvo posebno dostignuće u činjenici da je neko kučka. Biti kučka, imati herca i volje da se bude kučka, čak i u pokušaju izjednačavanja sa onom Popinom Vučicom, najčešće je samo proizvod zgodnih životnih okolnosti. Ja imam sasvim solidne mogućnosti da budem kučka ( "еmancipovana, otpuštena sa lanca, koja ne želi da se povinuje psećim i palanačkim zahtevima, koja ne dozvoljava da je vežu, koja laje na sve strane"...sic!), kao i mnoge žene koje poznajem. Moja komšinica Gaga, ili moja svekrva, i opet mnoge žene koje poznajem, nemaju tu sreću da mogu da budu kučke (kao i narečena novinarka koja  "nije kučka, već intelektualka koja pristaje na ponižavajući odnos i uslove koje diktira njen poslodavac."). Tako da bih, ako moram, sa nurudinom polemisala samo o elementarnom nepoznavanju životnih okolonosti žena u Srbiji koje je ovom opaskom dodatno ponizio pored već ponižavajućih uslova u kojima pre svega rade, a vrlo često i žive.

I naravno poseban aspekt ove priče o kojem se može naširoko - čovek je čoveku vuk, a žena ženi? Mnogo gore od vučice.



Komentari (187)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

hajkula1 hajkula1 02:02 22.03.2014

Re: Evo i mali prilog

tadejus

ovde pak ćeš trudničko bolovanje (od samog početka trudnoće) dobiti na zahtjev
ne moraš ga čak ni tražiti, ginekolog ga u pravilu nudi



Није тачно. Ја га нисам добила крајем 1991. а после дочекане Нове године у болници, по изласку из болнице - испљувала сам доктора (скоро буквално).
medjutim92 medjutim92 08:32 22.03.2014

Re: Evo i mali prilog

Biljana 77
Vrlo slična gomila stereotipa vezana je i za porođaj, pa su tako žene u stanju da zamere drugim ženama porođaj carskim rezom ili sa epiduralom, kao manjak majčinskog instinkta, ljubavi i sl. pa onda razmaženost i sebičluk... Takođe oko dojenja... Ja sam verovatno među najvećim pobornicima dojenja koje ste sreli, ali sam uspela da me izbace sa FB grupe za podršku dojenju jer sam stala u zaštitu neke nesrećnice koja se ispovedila da je bebi dala adaptirano mleko ne bi li se i jedna i druga naspavale.


moja gospoja posle 15 dana od porođaja počela da pije lekove koji onako usput njeno mleko čine nepogodnim za dojenje.. zahvaljujući grupama žena koje su tu da POMOGNU, osećala se kao da joj je mesto u paklu na klupi između Hitlera i Pola Pota..

niti sam joj ja zamerio šta, niti iko u njenoj blizini, niti ima smisla zamerati nedojenje majci koja objektivno ne može, ali džaba..

Inače, meni u kategoriju o kojoj se priča na ovom inače odličnom blogu spada i priča kako se žene udešavaju i sređuju zbog drugih žena, ne zbog drugih muškaraca. Koliko god muškarci umeju da imaju zlobne komentare na račun izgleda, gomilu stvari prosto neće primetiti, te ih neće ni komentarisati. Žene ipak vide mnogo više detalja.

Niko ne nipodaštava žene kao ženski časopisi (s akcentom na Blic Ženu i Blic Puls). Ali to je već druga tema na koju bi mogao da besnim do sutra..
Biljana 77 Biljana 77 09:51 22.03.2014

Re: Evo i mali prilog

zahvaljujući grupama žena koje su tu da POMOGNU, osećala se kao da joj je mesto u paklu na klupi između Hitlera i Pola Pota..


Ja nisam mogla da verujem da su razapeli ženu koja je dojila dete godinu i po dana jer je ispričala da je po dolasku iz porodilišta, očajna, umorna, sa gladnom bebom i manjkom mleka dala detetu flašicu adaptiranog meleka i da su obe spavale 4 sata. Kučko sebična, dala si detetu taj potrov da bi spavala.. O jbt... Ja pokušala malo da spustim loptu ovim tekstom i odbranim pre svega iskrenost, kad me nisu spalile...

Niko ne nipodaštava žene kao ženski časopisi (s akcentom na Blic Ženu i Blic Puls). Ali to je već druga tema na koju bi mogao da besnim do sutra..

O da. Evo najsvežijeg primera - Naslov i tekst o Kameron Dijaz. I to u dnevnim novinama. Da ne pominjem da im je u rubrici zabava bivalo da je ova ili ona celebrity imala pobačaj i sl.
Biljana 77 Biljana 77 12:55 22.03.2014

Re: Evo i mali prilog

I još jedan mali dodatak - Nije ni čudo što je glumila pozadinu!?
tadejus tadejus 17:31 22.03.2014

Re: Evo i mali prilog

hajkula1
tadejus

ovde pak ćeš trudničko bolovanje (od samog početka trudnoće) dobiti na zahtjev
ne moraš ga čak ni tražiti, ginekolog ga u pravilu nudi



Није тачно. Ја га нисам добила крајем 1991. а после дочекане Нове године у болници, по изласку из болнице - испљувала сам доктора (скоро буквално).


vjerujem ti
ali ipak ne vidim kako je tvoje iskustvo iz 91 relevantno za današnju situaciju
tadejus tadejus 17:38 22.03.2014

Re: Evo i mali prilog

yugaya

- javi mi kada ljudska bića oba pola budu išla na FKIN TRUDNIČKO bolovanje, pa ću drage volje da ispravim reč "žena" u mom komentaru na izraz "ljudsko biće", i da ispravim pa primerima koji se tiču trudničkog bolovanja obuhvatim sve zaposlene oba pola.

( How low can you go? )

- gađati se se sa koliko dece imaš je nekulturno - naučila sam to ovde na blogu, sa svim ovim ljudima koji se pale da su "nešto kao inteligencija", pa se i glupson kao ja očeše ponekad za nešto što bi valjalo naučiti.

- anegdota kao argument obuhvata i ma ja videla svojim očima i svojim ušima čula majkemi.

- iz tvojih usta i reč sestro je znaš već šta i čemu služi.

E kraj.


ahaaaaaa, nekulturno je pominjati da imaš djecu a pogotovo je neumjesno govoriti o broju iste... dooooobro... to je pretpostavljam onda neka nova etikecija militantnih anti(auto)mizoginistkinja...
ne reče ništa o izvoru one lažčine o potplaćivanju za trudničko bolovanje...

ma vidi..
kako hoćete
ako vama čini neki plezir da se busate u grudi junačke, što se bore na barikadama žemskijeh prava... pri tom čerupajući se sa svakom ženkom koja bi bilo šta da kaže osim - bravo draga, dušo, najslađa si...
pa uživajte..
al što se onda žalite na militantne dojilje
iz iste ste škole
Biljana 77 Biljana 77 21:04 24.03.2014

Re: Evo i mali prilog

ako vama čini neki plezir da se busate u grudi junačke, što se bore na barikadama žemskijeh prava... pri tom čerupajući se sa svakom ženkom koja bi bilo šta da kaže osim - bravo draga, dušo, najslađa si...
pa uživajte..
al što se onda žalite na militantne dojilje
iz iste ste škole


Hvala. Doviđenja.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 16:43 21.03.2014

.

Kako smo mi jadni ljudi.
larisa_bg larisa_bg 19:17 21.03.2014

još jedna tema o BS? oh no...

Da ne bude da samo opet o BS pričamo (mislim, ko je...) hoću samo da kažem, u prilog temi, da jako cenim žene koje su svesne neophodnosti ženske međusobne solidarnosti... ovo je, nažalost, još uvek muški svet, i samo nam još fali da se žene međusobno džapaju, a tako često se to dešava

NNN NNN 19:29 21.03.2014

Re: još jedna tema o BS? oh no...

muški svet

satinelle satinelle 19:53 21.03.2014

Re: još jedna tema o BS? oh no...

cenim žene koje su svesne neophodnosti ženske međusobne solidarnosti


To, Larisa, Ujedinitelju!

p.s. Sad se Taube pita gde je pogrešila.
bocvena bocvena 19:53 21.03.2014

Re: još jedna tema o BS? oh no...

nisam sigurna da umem dobro da formulišem šta mi se ukazalo u celom ovom BS i paradentoza zamešateljstvu jer ima svega pomalo - od stila komunikacije, mizoginije (vrhunac mi je ono vađenje tenisa na rame?!), ženske surevnjivosti...ali sve je to dimna zavesa za najbolniju suštinu - izgleda stvarno postoje dve srbije!

ali ne ideološke, nacionalne i druge, nego gladne i site. u najširem smislu te reči. i sve su udaljenije. u obe ih ima i obrazovanih, i krezubih, i partizana i četnika,i mizoginih i liberalnih, ali siti veruju da su to zaslužili svojom superiornošću (i redovno mreškaju nosiće na neurbano), a gladni misle da im je neko uzeo njihov deo kolača i 'oće i da biju kad im se ovi prvi popnu na onu stvar.

kao što se ratovi vode u ime nacije, slobode ili nekog drugog ideala, a iza zjapi rupa propale ekonomije, nezaposlenosti i gladi, tako je i sukob dve srbije, u suštini, obično klasno raslojavanje na srpski kapitalistički način.

pa nit su urbani uvek fini i moralni, nit je narod uvek krezub i tupav. ove dve žene to lepo pokazuju. ali kad im se pridruže branioci lika i dela, onda dobiješ rulju za linčovanje jedne ili druge.

na svu sreću postoji treća srbija. ne ona fajgeljovska nego misleća i radna. nju retko viđate na društvenim mrežama, ali nije tako retka u svakodnevnom životu.
larisa_bg larisa_bg 20:18 21.03.2014

Re: još jedna tema o BS? oh no...

satinelle
p.s. Sad se Taube pita gde je pogrešila.


eh, Taubica, surova sudba nas je rastavila



docsumann docsumann 20:26 21.03.2014

Re: još jedna tema o BS? oh no...

na svu sreću postoji treća srbija. ne ona fajgeljovska nego misleća i radna. nju retko viđate na društvenim mrežama, ali nije tako retka u svakodnevnom životu.


al' je viđamo po blogovi
satinelle satinelle 20:41 21.03.2014

Re: još jedna tema o BS? oh no...

eh, Taubica, surova sudba nas je rastavila


Vidim da ti je teško i da patiš, zato saučestvujem u ime solidarnosti. Šmrc!
hajkula1 hajkula1 01:52 22.03.2014

Re: još jedna tema o BS? oh no...

larisa_bg
Da ne bude da samo opet o BS pričamo (mislim, ko je...) hoću samo da kažem, u prilog temi, da jako cenim žene koje su svesne neophodnosti ženske međusobne solidarnosti... ovo je, nažalost, još uvek muški svet, i samo nam još fali da se žene međusobno džapaju, a tako često se to dešava




Има солидарности, то злобници хоће да нам убаце семе раздора.

Biljana 77 Biljana 77 09:56 22.03.2014

@bo

Kao i obično kad nešto napišeš teško je dodati nešto pametno. A ovo je tako tačno:
siti veruju da su to zaslužili svojom superiornošću (i redovno mreškaju nosiće na neurbano), a gladni misle da im je neko uzeo njihov deo kolača i 'oće i da biju kad im se ovi prvi popnu na onu stvar.
larisa_bg larisa_bg 18:08 23.03.2014

Re: još jedna tema o BS? oh no...

hajkula1
larisa_bg
Da ne bude da samo opet o BS pričamo (mislim, ko je...) hoću samo da kažem, u prilog temi, da jako cenim žene koje su svesne neophodnosti ženske međusobne solidarnosti... ovo je, nažalost, još uvek muški svet, i samo nam još fali da se žene međusobno džapaju, a tako često se to dešava




Има солидарности, то злобници хоће да нам убаце семе раздора.




mariopan mariopan 19:40 21.03.2014

.

Биљана, добар блог и твоји коментари, немам шта да додам, само да препоручим.
riply riply 10:38 22.03.2014

Re: .

savrsena odbrana prava zena, do svake stavke saglasna...hvala draga Biljana na potpunoj posvecenosti, razumijevanju svih nijansi i ulozenoj energiji
Biljana 77 Biljana 77 10:48 22.03.2014

Re: .

hvala draga Biljana na potpunoj posvecenosti, razumijevanju svih nijansi i ulozenoj energiji

Hvala na lepim rečima. Bez neke lažne skromnosti, mislim da je tema mogla biti obrađena i detaljnije i ozbiljnije jer slika žene koja se plasira u javnosti jeste velika tema i direktno utiče na formiranje nekih budućih generacija i njihovih stavova. Tema mi se nekad čini suviše veliko pa odlomim po parče. Već dugo nameravam da napišem jedam ozbiljan tekst o položaju žene na selu, ali nema se vremena.

Iskoristiću ovde priliku i da se unapred izvinim što neću biti u mogućnosti da od podneva do ponedeljka uveče odgovaram na komentare.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 23:58 21.03.2014

Odlican blog,

jos bolji naslov.

Slazem se sa zapazanjima. Preporuka.
tasadebeli tasadebeli 01:24 22.03.2014

Кабаре Србија

Nego da te pitam, kad ideš kod frizera da li kratiš šiške ili siske?


Ја обично жени пошаљем СМС да сам отишао на sisanje.

Хебига, немам ћирилицу у мобилном... А и она се одавно не узбуђује због тога, помирила се са чињеницом да живи са једним којем је то животна судбина. Обично ми одговори само кратко:"Срам те било!"


Čovek je čoveku vuk, a žena ženi?


А жена је жени кучка... Тако су ме барем научиле жене које су пролазиле или пролазе кроз мој живот. У ствари, да будем прецизан, научиле су ме да је свака од њих невина, а да су све друге кучке.

Ако ми не верујете, питајте Хелгу...

Посебан поздрав за БС и њен нови пројекат у настајању, Кабаре Србија...




П.С. - Кад поменусте да је Нурудин из крајева Србије у којима су жене нарочито у подређеном положају у породици и у друштву, сетих се једне колегинице, дакле високобразоване жене (очигледно образовање не мења обрасце усађене у најранијим годинама) која је из баш тих Нурудинових крајева, али већ дуго, дуго живи у једном београдском предграђу. Она најозбиљније убеђује све око себе да се жена мери искључиво по томе колико синова има. Не деце, синова!

Дајем вам прилику да само једном погађате ко од њих шесторо у кући (поред ње муж и четири одрасла, сада већ пунолетна сина) доноси воду са бунара јер тај крај Београда има огромних проблема у снабдевању водом.

Када одговорите на то питање, биће вам јасно овакво сакупљање поена у јавности и те новинарке и БС на овакав начин... Наравно, свака то ради за своје посебне потребе... Зато што је она друга доказана кучка...
hajkula1 hajkula1 01:47 22.03.2014

Re: Кабаре Србија

А жена је жени кучка.



колико и мушкарци што знају зашто пију Јеленка
tasadebeli tasadebeli 01:49 22.03.2014

Re: Кабаре Србија

hajkula1
А жена је жени кучка.



колико и мушкарци што знају зашто пију Јеленка





Апсолутно!

Због тога су ту Јевреји и паметни зато што порекло детета рачунају искључиво по мајци, а не по оцу.

Поузданије је, брате...
Biljana 77 Biljana 77 10:00 22.03.2014

Re: Кабаре Србија

Она најозбиљније убеђује све око себе да се жена мери искључиво по томе колико синова има. Не деце, синова!

Ja sam posle povratka sa drugog porodiljskog dobile od žene sa kojom sarađujem poslovno jedno: Bravo, tako i treba! na činjenicu da je i drugo dete sin. I nije uopšte zvučalo kao da bi to isto rekla da je odgovor bio: ćerka.
yugaya yugaya 11:02 22.03.2014

Re: Кабаре Србија

Biljana 77
Она најозбиљније убеђује све око себе да се жена мери искључиво по томе колико синова има. Не деце, синова!

Ja sam posle povratka sa drugog porodiljskog dobile od žene sa kojom sarađujem poslovno jedno: Bravo, tako i treba! na činjenicu da je i drugo dete sin. I nije uopšte zvučalo kao da bi to isto rekla da je odgovor bio: ćerka.



"E sad još samo sina da rodiš kada ovako lepu decu rađaš."

Argh. Količina ljudi koja mi je to izgovorila duboko verujući da su uputili kompliment a ne najcrnju uvredu je za ne-ve-ro-va-ti.
tasadebeli tasadebeli 11:12 22.03.2014

Re: Кабаре Србија

Biljana 77
Она најозбиљније убеђује све око себе да се жена мери искључиво по томе колико синова има. Не деце, синова!

Ja sam posle povratka sa drugog porodiljskog dobile od žene sa kojom sarađujem poslovno jedno: Bravo, tako i treba! na činjenicu da je i drugo dete sin. I nije uopšte zvučalo kao da bi to isto rekla da je odgovor bio: ćerka.


Да, зато је овај коментатор испод потпуно у праву када каже:

Ovo je dugotrajan proces koji trazi i pazljivo samoispitivanje kao i razumevanje arhetipa i istorijsko-drustvenih procesa,


А у наставку реченице, оно да ли су жене потребне једна другој...

Не жене, него сви ми, и жене и мушкарци, потребни смо једни другима у свему томе.

Не ради се ту само о достојанству жена... Ради се о достојанству човека уопште... И зато би и жене и мушкарци у свему томе требало да схвате своју праву, наглашавам праву, улогу пре свега у породици јер када у породици буде функционисало поштовање према жени и схватање њене праве улоге, онда ће и у друштву то почети да функционише.

Овако, жена је ту да рађа, да ради и да трпи понижења... А требало би да и мушкарци увиде да је такав однос уједно и понижење за саме мушкарце. Или, ако не могу сами то да схвате, довести их до тога да схвате.

Зато породица мора да буде много јача него што је сада... Овако, у једном дубоко патријархалном друштву са ратничким традицијама где се мушкарци рађају да би гинули у ратовима, а жене служе као фабрике за производњу будућих ратника, није ни чудо што једна БС или, неко помену, Марина Абрамовић буду схваћене као кучке.

Зато жене не би требало да ону другу, мушку врсту у свему томе виде као оне "друге", као непријатеља... Не ради се ту о томе да једна доминантна врста треба да смени другу доминантну врсту на владарском трону. Ради се о томе да не треба ни да постоји доминација једних над другима.

Ако ми допустите савет, жене својом урођеном женском мудрошћу од тих "других" на овом свету треба да направе своје сараднике у свему томе, а не да их гледају као противнике, ма шта год вам тврдили ови њуејџерски, само декларативно, феминистички медији. И у томе не треба да учествују само ваши дечаци, синови, него и ваши мужеви, формални или неформални мужеви.

А када рачунам на вашу мудрост, девојке, онда мислим на следеће: у једно сам сто посто сигуран, емоционална интелигенција вам је, просечно гледано, на много, много вишем нивоу него код мушкића; таква нам је биологија, чини ми се, и то се не може променити никаквим законима, прописима, правилницима... Зашто онда то и не искористити...

Једном речју, девојке, искористите ту предност, емоционалну интелигенцију, и не дајте да нам се људско друштво по питању односа две врсте претвори у






Породица вам је ту кључ успеха... Комплетна породица, без обзира да ли је двочлана, трочлана, четворочлана, петочлана, шесточлана,...






vishnja92 vishnja92 11:18 22.03.2014

Re: Кабаре Србија

Комплетна породица

sta je "kompletna porodica"?
tasadebeli tasadebeli 12:01 22.03.2014

Re: Кабаре Србија

vishnja92
Комплетна породица

sta je "kompletna porodica"?


Мама, тата... Жена, муж... Одатле све почиње, зар не? Нико од нас не може оплодити самог себе, нисмо кишне глисте, нити може да воли искључиво самог себе...

(Допуна: Могу неки од нас воле искључиво самог себе. Има тога, нисам баш толико наиван да верујем да нема, али онда такви не би требало да улазе у било какве заједнице јер се то онда претвара у пуки формализам, сценографију за друштво. Такви који не могу да науче да воле било кога другог осим самог себе, треба да пролазе кроз живот као степски вукови. То им је цена такве љубави. И ако они то не схватају, нека их онда други људи око њих приведу схватању те једноставне истине...)

Знам да све ово звучи скоро као увреда женама које су се разишле од очева своје деце и сада се саме боре у овом друштву да опстану.

Али није ми намера да вређам...

У сваком од тих случајева где се породица заљуља из темеља, ја се некако уздам у ту женску мудрост коју сам горе поменуо. И рачунам да ће баш жена том својом мудрошћу успети да сачува комплетну породицу. При томе, жена не би требало да живи у илузији да ће се тај мушкарац којег је она одабрала за оца своје деце променити сам од себе тиме што је почео да живи са неком женом. То не бива... Ако је одабран, он је одабран зато што је баш такав какав је. Зашто онда очекивати да ће он драстично да се промени сам од себе тиме што је почео да живи у сопственој породици или тиме што су се деца родила. Неће се променити сам од себе. Ту на сцену треба да ступи та мудрост жене о којој причам. Дуготрајан процес, захтеван, неки пут мучан, али се на крају исплати ако је жени стварно стало до тога. А ваљда јој је и стало ако је то онај кога је одабрала за оца њене деце. (Псст, да не чују мушкарци ово, нека и даље живе у илузији да су они ти који бирају...)

А ако већ и дође до разлаза, ако се не успе у свему томе, онда морамо да се боримо са оним што имамо, немамо друге. То је јасно и онима који већ јесу у таквој ситуацији, не морам ја то да им кажем.


И, на крају крајева, нико од нас не зна шта носи сутрашњи дан. Знам много породица које су се опет нашле на окупу када је татама дошло из дупета у главу. Само, за то је потребно време... И огромно стрпљење. Као и са децом, уосталом.


Кључна реч у свему томе, Вишња, јесте одговорност.

Не одговорност искључиво према самом себи јер се то на крају увек претвори у пуки егоизам, јурцање за сопственим мехурима од сапунице који пуцкају на све стране после кратког летења, него у прихватању одговорности и за животе других људи који су ту око нас, што би рекли у старим списима, за наше ближње...
Biljana 77 Biljana 77 12:09 22.03.2014

Re: Кабаре Србија

1. Kakav će neko biti otac ne znaš dok ne postane otac...
2. ljudi ponekad prosto prestanu da se vole...
To su samo dva od mnogih razloga zbog kojih mislim da čitav tvoj traktat o ženskom trudu i spasavanju braka putem izuzetne emocionalne inteligencije pada u vodu.

Volela bih da se ne uplićemo dalje u ovu temu jer je vrlo osetljiva, ja kao što rekoh neću biti tu da pratim raspravu, a najmanje što želim je da moderacija ima posla. Možemo otvoriti poseban blog sa tom temom, kad bude bilo prilike.
tasadebeli tasadebeli 12:21 22.03.2014

Re: Кабаре Србија

Biljana 77

ljudi ponekad prosto prestanu da se vole...


Да, само што када престану да се воле, онда више у тим тренуцима нису одговорни само за себе него и за друге... И о томе треба да размишљају, а не само о себи. И да схвате да немају читавог живота 20 година, па да могу да се понашају као да мисле да се једе све што лети...


Kakav će neko biti otac ne znaš dok ne postane otac...


То једноставно није тачно... Мислим да свака жена врло добро види какав ће отац бити тај мушкарац којег је она изабрала... А то што жене често затварају очи пред оним што виде, то је већ друга ствар...

Volela bih da se ne uplićemo dalje u ovu temu jer je vrlo osetljiva,


Добро, важи, ћутаћемо и даље о овој теми... Али онда нема кукњаве како су мушкарци безосећајна мушка шовинистичка стока... То онда није фер игра.




EDIT:

ЛИНК
Biljana 77 Biljana 77 12:28 22.03.2014

Re: Кабаре Србија

Добро, важи, ћутаћемо и даље о овој теми... Али онда нема кукњаве како су мушкарци безосећајна мушка шовинистичка стока... То онда није фер игра.

Prvo, kod mene to nisi pročitao pa ne imputiraj bezveze. Drugo, obe stvari koje si citirao podložne su diskusiji, a ja sam zamolila da se diskusija ne vodi u tom pravcu.
Što se mene tiče - ljudi koji se ne vole ne mogu i ne treba da budu porodica pa sve imali i sedamnaestoro dece. Takođe ne, ne znaš. Žena ne zna ni kakva će majka biti dok ne dobije decu. Ende.

I da, ideja da su žene (uvek i sve) neka emocionalno viša bića koja treba da spasavaju brakove jednako je ukalupljivanje u stereotipe kao i majčinstvo ili dobar izgled.
vishnja92 vishnja92 12:29 22.03.2014

Re: Кабаре Србија

У сваком од тих случајева где се породица заљуља из темеља, ја се некако уздам у ту женску мудрост коју сам горе поменуо. И рачунам да ће баш жена том својом мудрошћу успети да сачува комплетну породицу. При томе, жена не би требало да живи у илузији да ће се тај мушкарац којег је она одабрала за оца своје деце променити сам од себе тиме што је почео да живи са неком женом. То не бива... Ако је одабран, он је одабран зато што је баш такав какав је. Зашто онда очекивати да ће он драстично да се промени сам од себе тиме што је почео да живи у сопственој породици или тиме што су се деца родила. Неће се променити сам од себе. Ту на сцену треба да ступи та мудрост жене о којој причам. Дуготрајан процес, захтеван, неки пут мучан, али се на крају исплати ако је жени стварно стало до тога. А ваљда јој је и стало ако је то онај кога је одабрала за оца њене деце. (Псст, да не чују мушкарци ово, нека и даље живе у илузији да су они ти који бирају...)


dakle, sokirana sam.
i bolje da cutim, jer bi mi odgovor, ukoliko zelim da budem iole pristojna (a zelim jer si Tasa) uzeo par sati i bio duzine poprilicnog carsava, a sad nemam vremena.
vishnja92 vishnja92 12:33 22.03.2014

Re: Кабаре Србија

da dodam jos nesto:

moja porodica je sada daleko kompletnija od MNOGIH tipa "mama tata pas i kravata" i, takodje, kompletnija od svoje prethodne verzije.

ovo nije samo spin i uvreda, ovo je meta-uvreda, sve sto si izrekao gore, i to sa toliko pogresnih premisa i toliko mizoginih stavki i toliko pogresnih polaznih pretpostavki, da nije ni cudo sto zene u Srbiji (ovoj pravoj, ne onoj u kojoj zivi tadejus u svojoj glavi) zive kako zive, i trpe to sto trpe.

idem sad.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 12:35 22.03.2014

Re: Кабаре Србија

Takođe ne, ne znaš. Žena ne zna ni kakva će majka biti dok ne dobije decu. Ende.

I da, ideja da su žene (uvek i sve) neka emocionalno viša bića koja treba da spasavju brakove jednako je ukalupljivanje u stereotipe kao i majčinstvo ili dobar izgled.

upravo.
au taso, brate, šta napisa ('mudrost žene' - au zabezek.).

i da odgovorim na pitanje (iako nije meni upućeto):
kompletna porodica su svi oni koji je čine (ja tu računam i životinje, a bogme i ujake, a babe naročito).



antioksidant antioksidant 12:40 22.03.2014

Re: Кабаре Србија

kompletna porodica su svi oni koji je čine (ja tu računam i životinje, a bogme i ujake, a babe naročito).

i poster zvezde u dnevnoj sobi da se ne zaboravi
Biljana 77 Biljana 77 12:43 22.03.2014

Re: Кабаре Србија

i poster zvezde u dnevnoj sobi da se ne zaboravi

Na tankom si ledu.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 12:47 22.03.2014

Re: Кабаре Србија

i poster zvezde u dnevnoj sobi da se ne zaboravi

pa msm - kompletna porodica održana mudrošću (i ne zaboraviti: odogovornošću žene) koja je (ionako) sama izabrala oca za svoju decu (i, pošto je sa onom Oracle na jebisimater, oma znala da će on da bude divan, brižan i najnaj prelep otac (i muž, razume se), a ona ista taka majka i žena razume se), i onda, ma koliko bilo mučno, svetlo na kraju tunela se pomalja iiiii...
mani me.

što se postera tiče, dodajem ga u familiju, ali je to toni kukoč (iz dva dela, courtesy of tempo, čini mi se)
:))

snezana mihajlovic snezana mihajlovic 12:51 22.03.2014

edit:

muzička podloga
vishnja92 vishnja92 12:55 22.03.2014

Re: Кабаре Србија

što se postera tiče

kod nas nije poster nego lopta Wilson. clan porodice.

margos margos 13:07 22.03.2014

Re: Кабаре Србија

Ta ideja o mudrosti i odgovornosti žena, više je žena odvela do groba, nego do razvoda... Moje iskustvo je takvo. A mene koštala debelih 10 godina života, i dobro sam prošla. :)
tasadebeli tasadebeli 13:29 22.03.2014

Re: Кабаре Србија

Biljana 77


vishnja92


snezana mihajlovic



Нисам хтео више да се јављам, домаћица је замолила да не чачкамо даље те осетљиве теме, али ми пристојност ипак налаже да и овај коментар напишем. Поготово због Вишње која рече да је то што сам написао мета-увреда за њу, а никако не бих хтео да она то што сам написао тако тумачи јер је много поштујем.

Дакле, понављам још једном, није ми била намера да било кога увредим...

Због тога, извините сви који сте се осетили увређеним због онога што сам рекао.

А рекао сам само оно што мислим о свету који видим око себе. Надам се да још увек имам право на сопствено мишљење...

П.С. - Мени не треба да причате о последицама које нечија неодговорност и егоизам у породичним односима остављају на људе у окружењу.

Прво зато што те последице видим свакога дана на свом послу проводећи време са децом из разведених бракова.

А друго, иако сам нисам дете из разведеног брака, читавог живота живим, одрастао сам, понављам одрастао и читавог живота живим, у породичном окружењу оних који то јесу (имам полусестру по мајци која има свог полубрата по оцу који опет има свог полубрата по мајци - и читавог живота ја њих представљам као своју сестру, јер она то и јесте, а њих двојицу као своју браћу иако нисмо ни у каквој крвној вези; то што су наши стари правили срања у свом животу, не значи да ми не треба да волимо један другог и да будемо неодговорни један према другоме). То су сада троје људи који имају 55-65 година (ја сам ту најмлађи бата) и на њима су и дан-данас врло видљиве последице онога што су проживели у своме детињству због тога што је један родитељ, или оба родитеља, био неодговоран и егоистичан. Ни до дана данашњег нису успели да разреше тај конфликт у сопственим главама и да среде сопствене животе.

Зато, немојте мени причати како последица нема, молим вас. Има их.
margos margos 13:38 22.03.2014

Re: Кабаре Србија

нечија неодговорност и егоизам у породичним односима

A da li ta priča ima i drugu krajnost - neodgovornost ostajanja u disfunkcionalnom braku, pošto-poto, da se zadovolje porodične i društvene norme, sa ogromnim posledicama?

Aman, tema je prevelika za ma kakvu tvrdnju... negde je u dovoljnoj meri pokriva ona 'svaka je nesrećna na svoj način'.

I zar nije do pojedinca ukoliko u 35, 45, 65 - ima rašta kriviti roditelje?

tadejus tadejus 17:44 22.03.2014

Re: Кабаре Србија

tasadebeli

Зато, немојте мени причати како последица нема, молим вас. Има их.


taso ti baš izgleda tražiš vraga
došle žene da se izjadaju kako ih svi vide ko seksualne objekte a ti uvatio o nekim porodičnim (božemeoprosti) vrijednostima..
ne valja ti to
margos margos 17:52 22.03.2014

Re: Кабаре Србија

došle žene da se izjadaju kako ih svi vide ko seksualne objekte

A gde ti ovo izvuče?
urbana_gerila urbana_gerila 15:06 23.03.2014

Re: Кабаре Србија

upućujem, najpre i ipak, izvinjenje blogodomaćici što sam se drznuo da se na njenom blogu, makar i, dotaknem nečeg tako skaradnog kao što je uticaj roditelja i posledica njihovih međusobnih odnosa na potomke, ali, jbg, takav sam - ne poštujem pravila, naročito kada njihov donosilac (donosilica, donositeljka kakogod, obožavam i 4 jahačice jezičkorodnopravneapokalipse i mentora im, čomićku) sebe preozbiljno tretira, pa, onda, može tužna priča o izbacivanju sa fejsbuk grupe o dojenju, a ovo ne može.
šizofrena je situacija, priznajem, što blogoanarhiju pravdam blogodemokratijom, ali cenzorske makaze su kod blogodomaćice, pa nek izvoljeva...

obećavam, zatim, i da se više neću javljati, makar me tasadebeli čaršavom pokrio.

samo par teza, bez obrazloženja i redosleda po važnosti:
(kome su obrazloženja, zaista, potrebna - neka ih od mene ne traži, em sam na odmoru, em što i ja ne bih rabio blogodomaćicin michelizaloaloovoćurećisamojednom metod)

- bolji je dobar razvod nego loš brak.
- nikada ženi ne govori da je mudra, čak i kada je stvarno pametna prvo će pomisliti da joj se to kaže samo zato što nije lepa, nije dobra u krevetu, ------ (dodaj po nahođenju, skoro da ne možeš pogrešiti)
- ne postoji ništa neodgovornije od zaljubljenog muškarca
(da se razumemo, ne postoji i ništa ljudskije - nema tu kalkulatora iz koga žene pucaju i kada su najzaljubljenije, već samo najogoljenije obožavanje i u bukvalnom i simboličkom značenju)
- jedino meritorno mišljenje o kvalitetu porodičnog života bez jednog roditelja, naročito ako je lopta kompenzacija za člana porodice - mogu dati samo deca.


na kraju, izuzetno dobar blog, ne zajebavam se, još da se i domaćica uzdržala od nekih komentara...
(samo konstatacija, nije predlog)
margos margos 16:09 23.03.2014

Re: Кабаре Србија

- jedino meritorno mišljenje o kvalitetu porodičnog života bez jednog roditelja, naročito ako je lopta kompenzacija za člana porodice - mogu dati samo deca.

Samo da dodam, to važi i za život sa oba roditelja.

Mada, kad razmislim, zavisi i u kom se periodu dete pita - u nekom sam bila ubeđena da je moj otac bio lud što je oženio moju majku, u drugom da mi nije jasno zašto se ona udala za njega - a kad su sve moje turbulencije prošle - sve mi je postalo jasno i spadaju u retke osobe kojima sam zavidela na uzajamnom odnosu.

kick68 kick68 16:21 23.03.2014

Re: Кабаре Србија

Да, само што када престану да се воле, онда више у тим тренуцима нису одговорни само за себе него и за друге... И о томе треба да размишљају, а не само о себи

У сваком од тих случајева где се породица заљуља из темеља, ја се некако уздам у ту женску мудрост коју сам горе поменуо. И рачунам да ће баш жена том својом мудрошћу успети да сачува комплетну породицу

Gos'n Taso, brak nije jednosmerna ulica i obe strane u odnosu treba da budu mudre, necebine, odgovorne, da zaborave na egoizam i balansiraju kad se porodica zaljulja iz temelja.
Od jednostrane mudrosti, trpljenja i cutanja nema selameta.
Pozdrav:)
vishnja92 vishnja92 17:24 23.03.2014

Re: Кабаре Србија

naročito ako je lopta kompenzacija za člana porodice


ja ne verujem ni da si disleksican ni da si funkcionalno nepismen ni da si glup.
dakle - samo si prosto i jadno pakostan, a jos i masis metu :)


Taso, odgovoricu ti na drugom mestu, ovde je, kao sto vidis, nemoguce
tasadebeli tasadebeli 18:11 23.03.2014

Re: Кабаре Србија

urbana_gerila

makar me tasadebeli čaršavom pokrio.


А не, не... Тај чаршаФ ћу задржати за себе, за поподневну дремку.

kick68

Gos'n Taso, brak nije jednosmerna ulica i obe strane u odnosu treba da budu mudre, necebine, odgovorne, da zaborave na egoizam i balansiraju kad se porodica zaljulja iz temelja.
Od jednostrane mudrosti, trpljenja i cutanja nema selameta.
Pozdrav:)



Људи моји, па немојте више извлачити појединачне реченице које сам написао из контекста, молим вас, зато што онда обавезно долази до погрешног тумачења. И ја када погледам те појединачне реченице, пљунуо бих самог себе. Али када прочитам пажљиво читав текст, онда то добија свој смисао.

Нити сам ја рекао да жена треба да трпи у дисфункционалном браку, нити сам рекао да је мушком дозвољено да буде егоиста, а жени није, нити сам ја рекао да је за опстанак породице одговорна једино жена. Нисам то рекао, такав утисак се добија када се извлаче реченице из контекста, али то нисам рекао. А сви се као по правилу хватате баш за те реченице.

Зар заиста поричете да постоји нешто што се зове емоционална интелигенција? И да ли заиста поричете да се жене у просеку гледано (У ПРОСЕКУ, не све жене и не сви мушкарци) боље сналазе на том пољу него мушкарци? А сналазе се боље јер другачије одрастамо, у другачијој средини, односно друштву у којем комуницирамо. Па ја вам то могу доказати на мојим клинцима из школе. Уосталом, спроведите и сами једно мало истраживање у средини у којој се крећете. Видећете и сами колико жене много чешће међусобно разговарају о својим и туђим емоцијама од мушкараца. Е, то је та "мудрост" жене (прецизније речено, нагомилано искуство на пољу емоција) у коју се ја уздам. А уздати се значи позитивно се надати нечему. Али уздати се не значи истовремено и пребацивати одговорност искључиво на жене. Наравно да је двосмерна улица.

И сад свако може то да мери по сопственом искуству, али Маргос је у праву када каже да је ту заиста сваки случај посебан и да се не може мерити истоветним аршином.

Оно што је често заједничко и женама и мушкарцима у таквим ситуацијама јесте нека врста егоизма јер се при томе често заборавља и на одговорност према трећој страни у целој причи. (Да не буде опет неспоразума, немојте то што сам сада написао опет мерити искључиво по сопственом искуству. Шта мислите, колико сам ја до сада слушао све те различите животне приче радећи у школи?) А ја ту трећу страну свакодневно тешим у школи, бришем им сузе и убеђујем их да нису они криви што се мама и тата више не воле. Е, то је оно што мене највише боли у свему томе...

vishnja92

Taso, odgovoricu ti na drugom mestu, ovde je, kao sto vidis, nemoguce


Важи. Ма мислим само да ме и ти и остале блогоколегинице нисте разумеле јер нисам можда одабрао баш добре реченице да све ово кажем. А и то ти је само још један доказ недостатка емоционалне интелигенције код мене.
larisa_bg larisa_bg 18:13 23.03.2014

Re: Кабаре Србија

margos
došle žene da se izjadaju kako ih svi vide ko seksualne objekte




moliću lepo da me izuzmete iz ovog žalbenog predmeta


kick68 kick68 18:44 23.03.2014

Re: Кабаре Србија

Људи моји, па немојте више извлачити појединачне реченице које сам написао из контекста, молим вас, зато што онда обавезно долази до погрешног тумачења. И ја када погледам те појединачне реченице, пљунуо бих самог себе. Али када прочитам пажљиво читав текст, онда то добија свој смисао

Pojedinacne recenice su i oblikovale kontekst.

Нити сам ја рекао да жена треба да трпи у дисфункционалном браку, нити сам рекао да је мушком дозвољено да буде егоиста, а жени није, нити сам ја рекао да је за опстанак породице одговорна једино жена. Нисам то рекао, такав утисак се добија када се извлаче реченица из контекста читавог текста, али то нисам рекао. А сви се као по правилу хватате баш за те реченице.

Ok, pogresno protumaceno, ali stvarno je tako zvucalo, sorry.
tasadebeli tasadebeli 19:02 23.03.2014

Re: Кабаре Србија

kick68

Pojedinacne recenice su i oblikovale kontekst.


Ok, pogresno protumaceno, ali stvarno je tako zvucalo, sorry.


Таман посла, ја сам тај који се већ извинио, а ако треба могу и да поновим...

Шта ћу кад сам емоционално глуп и не умем да све то лепше упакујем...

Довољно ће бити да вам кажем да ми се и рођена жена у тренуцима када се изузетно разнежи, обраћа са:"Говедо једно моје дебело!"
margos margos 19:27 23.03.2014

Re: Кабаре Србија

larisa_bg
margos
došle žene da se izjadaju kako ih svi vide ko seksualne objekte




moliću lepo da me izuzmete iz ovog žalbenog predmeta



Ček, Larisa, ispade da sam ja ovo rekla - a nisam i uz to i da se ti izuzimaš iz žalbe da te tretiraju kao objekt. Šta je istina?

Tasa

Emocionalna inteligencija je kompleksna, te iako žene imaju više iskustva sa pretresanjem emocija, nisam sasvim sigurna da je prednost na našoj strani toliko drastična. EI podrazumeva i samopouzdanje, rešavanje konflikata, odgovornost, donošenje odluka... Opet iskustveno - sa većim brojem žena - najveća caka je u kontroli emocija (razumevanju, upravljanju, kanalisanju, a ne u emocionalnom izlivanju.

Još jedna stvar je na ženskoj strani - spremnije su na tome da rade, a šta u finalu urade - nemam pojma. Mršavi rezultati koliko vidim, napred dva, pa nazad jedan, ali se pomera. Pazi, veliki posao je u pitanju, pa ga radije izbegavamo, jer i za njega treba vremena i snage.

Tebi

tasadebeli tasadebeli 20:02 23.03.2014

Re: Кабаре Србија

margos

Emocionalna inteligencija je kompleksna, te iako žene imaju više iskustva sa pretresanjem emocija, nisam sasvim sigurna da je prednost na našoj strani toliko drastična. EI podrazumeva i samopouzdanje, rešavanje konflikata, odgovornost, donošenje odluka... Opet iskustveno - sa većim brojem žena - najveća caka je u kontroli emocija (razumevanju, upravljanju, kanalisanju, a ne u emocionalnom izlivanju.

Još jedna stvar je na ženskoj strani - spremnije su na tome da rade, a šta u finalu urade - nemam pojma. Mršavi rezultati koliko vidim, napred dva, pa nazad jedan, ali se pomera.




Mršavi rezultati koliko vidim, napred dva, pa nazad jedan, ali se pomera. Pazi, veliki posao je u pitanju, pa ga radije izbegavamo, jer i za njega treba vremena i snage.


Тако је. Одатле смо заправо и почели читаву ову расправу у којој умало настрадах због неспоразума... Ја поведох коло цитирајући Бибу 77, али се коло завртело у контраправцу:

Ovo je dugotrajan proces koji trazi i pazljivo samoispitivanje kao i razumevanje arhetipa i istorijsko-drustvenih procesa,


И за тебе, Маргос
bocvena bocvena 09:29 24.03.2014

Re: Кабаре Србија

emocionalna inteligencija je možda preširok termin, ali naučna istraživanja od kine do amerike potvrđuju da su žene empatičnije od muškaraca. ako verujete u psihološke merne instrumente:)

odgovori na pitanje zašto se razlikuju: od naslednog faktora, hormonske strukture, socijalnih uticaja, kulturnih i porodičnih obrazaca društva do duha vremena. (pominjala sam već knjigu - psihologija zla - sajmona barona koena)

šta god da je, margos je lepo uočila da se žene više bave emocijama i prepoznavanjem istih kod drugih, ali šta sa njima rade i kako ih ispoljavaju, kanališu i koriste, drugo je pitanje.

briga za drugog i njegova osećanja i odstupanje od samo sopstvenih potreba je podjednako teška lekcija i za dečake i devojčice.
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:39 24.03.2014

Re: Кабаре Србија

bolji je dobar razvod nego loš brak.


Допуница, али ипак важна пошто су добри разводи прилично ретки: бољи је и лош развод него лош брак.
tasadebeli tasadebeli 11:09 24.03.2014

Re: Кабаре Србија

bocvena

emocionalna inteligencija je možda preširok termin, ali naučna istraživanja od kine do amerike potvrđuju da su žene empatičnije od muškaraca. ako verujete u psihološke merne instrumente:)....

šta god da je, margos je lepo uočila da se žene više bave emocijama i prepoznavanjem istih kod drugih, ali šta sa njima rade i kako ih ispoljavaju, kanališu i koriste, drugo je pitanje.

briga za drugog i njegova osećanja i odstupanje od samo sopstvenih potreba je podjednako teška lekcija i za dečake i devojčice.



Хвала, Бо! Права реч!
Biljana 77 Biljana 77 21:06 24.03.2014

Re: Кабаре Србија

Зато, немојте мени причати како последица нема, молим вас. Има их.


A ko ti je to rekao? Ima ih. Kao što ih ima i kada deca odrastaju u brakovima koje nije trebalo spasavati. Ko god da ih je spasavao.
Biljana 77 Biljana 77 21:09 24.03.2014

Re: Кабаре Србија

taso ti baš izgleda tražiš vraga
došle žene da se izjadaju kako ih svi vide ko seksualne objekte a ti uvatio o nekim porodičnim (božemeoprosti) vrijednostima..
ne valja ti to


Postoji granica, tanka doduše, između nerazumevenja osnovnog teksta i čistog bezobrazluka. Sad se više ne pitam.
Biljana 77 Biljana 77 21:25 24.03.2014

Re: Кабаре Србија

urbana_gerila
upućujem, najpre i ipak, izvinjenje blogodomaćici što sam se drznuo da se na njenom blogu, makar i, dotaknem nečeg tako skaradnog kao što je uticaj roditelja i posledica njihovih međusobnih odnosa na potomke, ali, jbg, takav sam - ne poštujem pravila, naročito kada njihov donosilac (donosilica, donositeljka kakogod, obožavam i 4 jahačice jezičkorodnopravneapokalipse i mentora im, čomićku) sebe preozbiljno tretira, pa, onda, može tužna priča o izbacivanju sa fejsbuk grupe o dojenju, a ovo ne može.
šizofrena je situacija, priznajem, što blogoanarhiju pravdam blogodemokratijom, ali cenzorske makaze su kod blogodomaćice, pa nek izvoljeva...

obećavam, zatim, i da se više neću javljati, makar me tasadebeli čaršavom pokrio.

samo par teza, bez obrazloženja i redosleda po važnosti:
(kome su obrazloženja, zaista, potrebna - neka ih od mene ne traži, em sam na odmoru, em što i ja ne bih rabio blogodomaćicin michelizaloaloovoćurećisamojednom metod)

- bolji je dobar razvod nego loš brak.
- nikada ženi ne govori da je mudra, čak i kada je stvarno pametna prvo će pomisliti da joj se to kaže samo zato što nije lepa, nije dobra u krevetu, ------ (dodaj po nahođenju, skoro da ne možeš pogrešiti)
- ne postoji ništa neodgovornije od zaljubljenog muškarca
(da se razumemo, ne postoji i ništa ljudskije - nema tu kalkulatora iz koga žene pucaju i kada su najzaljubljenije, već samo najogoljenije obožavanje i u bukvalnom i simboličkom značenju)
- jedino meritorno mišljenje o kvalitetu porodičnog života bez jednog roditelja, naročito ako je lopta kompenzacija za člana porodice - mogu dati samo deca.


na kraju, izuzetno dobar blog, ne zajebavam se, još da se i domaćica uzdržala od nekih komentara...
(samo konstatacija, nije predlog)


Sa nekim tvojim "tezama" se slažem, neke koje si izneo smatram vrlo uredljivim (prema onima koje si "citirao", ne prema meni). Što se tiče ovih tvojih mislenija vezano za mene kao autora i kao domaćicu na ovom blogu - mogu reći da očigledno nikad nisi pročitao ništa što sam napisala pre ovog teksta, niti znaš o čemu pišem, niti šta mislim, niti kako se ponašam prema komentatorima na svom blogu,tj. koji je moj, kako si ga nazvao, "metod" (niti šta mislim o rodnoravnoparavnim jezičkim smaranjima, kad si već i to pomenuo).
Zamolila sam da se ova tema, razvoda, uzroka i poslednica, porodice i sl za mnoge veoma osetljiva ne produbljuje jer sam bila odsutna skoro tri dana i nisam imala uvid u diskusiju, a poslednje što želim jeste da se neko nađe lično uvređen (tvoj komentar o lopti kao kompenzaciji je ekstremno uredljiv, nadam se da si svestan toga) ili da moderacija zavodi red.
Tako da ne bi bilo loše da si se i ti uzdržao od nekih komentara ili se makar obavestio malo. Samo konstatacija, nije predlog.
I poslednje, ali ne i najmanje važno, komentar na izbacinje iz FB grupe o dojenju je odgovor blogeru koji je izneo veoma ličnu priču o toma kako žene odbaciju drugu ženu u veoma osetljivom životnom trenutku. Samo anegdota, ništa više. Ponajmanje moja tužna priča, pošto sam ja svoje u veselju oddojila (ne postoji ta reč).
Biljana 77 Biljana 77 21:27 24.03.2014

Re: Кабаре Србија

šta god da je, margos je lepo uočila da se žene više bave emocijama i prepoznavanjem istih kod drugih, ali šta sa njima rade i kako ih ispoljavaju, kanališu i koriste, drugo je pitanje.

briga za drugog i njegova osećanja i odstupanje od samo sopstvenih potreba je podjednako teška lekcija i za dečake i devojčice


I podjednaka odgovornost kad porastu.
Biljana 77 Biljana 77 21:30 24.03.2014

Re: Кабаре Србија

И да ли заиста поричете да се жене у просеку гледано (У ПРОСЕКУ, не све жене и не сви мушкарци) боље сналазе на том пољу него мушкарци?

Na žalost Taso, u pojedinačnim i konkretnim slučajevima prosek ne znači mnogo.
tasadebeli tasadebeli 21:40 24.03.2014

Re: Кабаре Србија

Biljana 77
И да ли заиста поричете да се жене у просеку гледано (У ПРОСЕКУ, не све жене и не сви мушкарци) боље сналазе на том пољу него мушкарци?

Na žalost Taso, u pojedinačnim i konkretnim slučajevima prosek ne znači mnogo.



Знам... Понеки пут, када из школе дођем кући после тих појединачних и конкретних случајева у којима тај мој поменути просек не значи ништа, имам само потребу да ћутим, ћутим... И да ме нико не дира...
larisa_bg larisa_bg 15:24 25.03.2014

Re: Кабаре Србија

margos

Ček, Larisa, ispade da sam ja ovo rekla - a nisam i uz to i da se ti izuzimaš iz žalbe da te tretiraju kao objekt. Šta je istina?


Šta je istina??? E Margos, Margos, pa čitava filozofija nije uspela da odgovori na to pitanje, a ti očekuješ da ti sad ja odgovorim.

Ja mogu samo da kažem šta je činjenica: činjenica je da ti nisi rekla gornji citat nego da sam ja loše citirala tako da je ispalo da si ti rekla. Je l' sad OK?

A činjenica je i da meni ništa ne smeta kad me tretiraju kao seksualni objekat/mada bih ja radije rekla subjekat. Mislim da u tome nema ničeg uvredljivog. Naš seksualni identitet je deo našeg sveukupnog identiteta. To što će neko da me tretira (hopefully) kao seksualni objekat uopšte ne isključuje i da će da me tretira kao duhovitu, ili vrednu ili talentovanu, ako jesam nešto od toga, naravno... Kako god, super je biti seksi, ne znam što žene beže od toga. Moj eventualni seksipil uopšte ne ugrožava moju eventualnu emancipaciju.
Biljana 77 Biljana 77 15:26 25.03.2014

Re: Кабаре Србија

A činjenica je i da meni ništa ne smeta kad me tretiraju kao seksualni objekat/mada bih ja radije rekla subjekat. Mislim da u tome nema ničeg uvredljivog. Naš seksualni identitet je deo našeg sveukupnog identiteta. To što će neko da me tretira (hopefully) kao seksualni objekat uopšte ne isključuje i da će da me tretira kao duhovitu, ili vrednu ili talentovanu, ako jesam nešto od toga, naravno... Kako god, super je biti seksi, ne znam što žene beže od toga. Moj eventualni seksipil uopšte ne ugrožava moju eventualnu emancipaciju.


word!
NNN NNN 16:04 25.03.2014

Re: Кабаре Србија

larisa_bg
margos
došle žene da se izjadaju kako ih svi vide ko seksualne objekte




moliću lepo da me izuzmete iz ovog žalbenog predmeta


Šta si u horoskopu?
larisa_bg larisa_bg 16:07 25.03.2014

Re: Кабаре Србија

NNN
larisa_bg
margos
došle žene da se izjadaju kako ih svi vide ko seksualne objekte




moliću lepo da me izuzmete iz ovog žalbenog predmeta


Šta si u horoskopu?


bolje me pitaj gde mi je Mesec...
u Škorpiji sestro, u Škorpiji...
larisa_bg larisa_bg 16:09 25.03.2014

Re: Кабаре Србија

larisa_bg
NNN
larisa_bg
margos
došle žene da se izjadaju kako ih svi vide ko seksualne objekte




moliću lepo da me izuzmete iz ovog žalbenog predmeta


Šta si u horoskopu?


bolje me pitaj gde mi je Mesec...
u Škorpiji sestro, u Škorpiji...

Edit: NNN, ako si muško, izvini zbog ovog "sestro", nešto mi je pitanje "šta si u horoskopu" zvučalo ženski


NNN NNN 16:20 25.03.2014

Re: Кабаре Србија

To sam pitanje pokupio od velikog mislioca Reanimatora
(tako se valjda pobija led, otkudznam )

U kojoj kući ti je Mesec?

(je l' pravilno formulisano pitanje?
ubićeme astrolozi, zbog nerazumevanja materija)

pitanje samo zvuči ženski, time sagovornica treba da nasluti da razumem žene
larisa_bg larisa_bg 16:54 25.03.2014

Re: Кабаре Србија

NNN
To sam pitanje pokupio od velikog mislioca Reanimatora


za ovo ti skidam kapu, i slažem se da učiš od najboljih

ali ipak...

NNN
time sagovornica treba da nasluti da razumem žene


ima raznih sagovornica i osnovno pravilo je da nema pravila, to bi ti i veliki Re kazao, da je kojim čudom sada ovde

na primer, meni se muškarac koji (pretenduje da) razume žene čini kao da je već na pola puta do papučića i šonje... više volim nekog koji me nikad neće razumeti, jer takvo je realno stanje stvari, vi i mi smo dva sveta, avaj
margos margos 18:19 25.03.2014

Re: Кабаре Србија

Ja mogu samo da kažem šta je činjenica: činjenica je da ti nisi rekla gornji citat nego da sam ja loše citirala tako da je ispalo da si ti rekla. Je l' sad OK?

Tako mi je izgledalo, kao greška, jer ni jedna od gorepotpisanih dama, koliko je meni poznato, nema problem s identitetom (i seksualnom, između ostalih), a ti si zvućala šaljivo.. i naravno, OK :)

larisa_bg larisa_bg 18:37 25.03.2014

Re: Кабаре Србија

margos
Ja mogu samo da kažem šta je činjenica: činjenica je da ti nisi rekla gornji citat nego da sam ja loše citirala tako da je ispalo da si ti rekla. Je l' sad OK?

Tako mi je izgledalo, kao greška, jer ni jedna od gorepotpisanih dama, koliko je meni poznato, nema problem s identitetom (i seksualnom, između ostalih), a ti si zvućala šaljivo.. i naravno, OK :)




NNN NNN 19:42 25.03.2014

Re: Кабаре Србија

pravda za šonje i papučiće!
larisa_bg larisa_bg 20:42 25.03.2014

Re: Кабаре Србија

NNN
pravda za šonje i papučiće!



razgovaraćemo o tome kad opereš sudove

NNN NNN 23:51 25.03.2014

Re: Кабаре Србија

yes, mam
G r o f G r o f 08:20 26.03.2014

Re: Кабаре Србија

larisa_bg
margos

Ček, Larisa, ispade da sam ja ovo rekla - a nisam i uz to i da se ti izuzimaš iz žalbe da te tretiraju kao objekt. Šta je istina?


Šta je istina??? E Margos, Margos, pa čitava filozofija nije uspela da odgovori na to pitanje, a ti očekuješ da ti sad ja odgovorim.

Ja mogu samo da kažem šta je činjenica: činjenica je da ti nisi rekla gornji citat nego da sam ja loše citirala tako da je ispalo da si ti rekla. Je l' sad OK?

A činjenica je i da meni ništa ne smeta kad me tretiraju kao seksualni objekat/mada bih ja radije rekla subjekat. Mislim da u tome nema ničeg uvredljivog. Naš seksualni identitet je deo našeg sveukupnog identiteta. To što će neko da me tretira (hopefully) kao seksualni objekat uopšte ne isključuje i da će da me tretira kao duhovitu, ili vrednu ili talentovanu, ako jesam nešto od toga, naravno... Kako god, super je biti seksi, ne znam što žene beže od toga. Moj eventualni seksipil uopšte ne ugrožava moju eventualnu emancipaciju.


koja masovna zavodnica. to je opasnije od masovnog ubice.
tasadebeli tasadebeli 10:56 26.03.2014

Re: Кабаре Србија

larisa_bg
NNN
pravda za šonje i papučiće!



razgovaraćemo o tome kad opereš sudove




Кад смо већ стигли до судова...


Сваки пут када бих изгубио на фудбалу, долазио бих кући толико љут да бих одмах, чим уђем, опрао моментално све судове, свађајући се у глави са голманом и оним мајмуном што нам је играо задњег човека у одбрани...





Ех, а сад... Фудбал не играм већ пар година, оматорила колена, и судопера нам је вазда пуна прљавих судова...

Не дирајте ми у прање судова, оно је много добро за пражњење лоших емоција.
larisa_bg larisa_bg 19:14 26.03.2014

Re: Кабаре Србија

G r o f

koja masovna zavodnica. to je opasnije od masovnog ubice.


Savršeno si bezbedan.
larisa_bg larisa_bg 19:16 26.03.2014

Re: Кабаре Србија

tasadebeli

Не дирајте ми у прање судова, оно је много добро за пражњење лоших емоција.


Ja ne mogu da zamislim da ti imaš loše emocije.
vishnja92 vishnja92 22:46 26.03.2014

Re: Кабаре Србија

Savršeno si bezbedan.



(mada je ona gornja sigurica bila zabavno banalna, "izuzmite mene", "alfe" "meni ništa ne smeta kad me tretiraju kao seksualni objekat/mada bih ja radije rekla subjekat" itd, blablabla. UVEK imaj na umu da ovo citaju i zene i da je stvar njihove volje hoce li ocutati te jeftine mamce, ili ne)
hajkula1 hajkula1 01:43 22.03.2014

Вала баш

treba i BS da doprinese onako, intelektualno

biba77 biba77 01:55 22.03.2014

Draga Biljo!

Nisam pratila, niti imam zelju da pogledam taj intervju. Takodje necu prebaciti tastaturu na nas font, komplikovano mi je da objasnjavam, te tako sisam siske !
Ali ovo mi je bitno: ima mizoginije svuda, ima je i u Srbiji. Mizoginija nas vodi u automizoginiju, to je kuga naseg vremena. Naravno da je rec o usunjanoj mrznji, ne eksplicitnoj, u toliko opasnije. Zena zeni zna da bude kucka, naravno ne mora. Dirati bilo koga zbog fizickog izgleda je dno dna, vrednovati zenu kroz majcinstvo je dno dna.
Koja je znala da ustane protiv samomrznje ta je imala sise, ostale su daskare. Ili da to kazem sa vise ljubavi: nije lako pobediti to u sebi. Ali nagrada je velika!

Ovo je dugotrajan proces koji trazi i pazljivo samoispitivanje kao i razumevanje arhetipa i istorijsko-drustvenih procesa, i tu smo sve potrebne jedna drugoj!
Nek nam je sa srecom, ako zbog niceg drugog onda zbog nasih 'cerki, po krvi ili po sudbini, i naravno zbog nasih decaka!

Veliki pozdrav!
Biljana 77 Biljana 77 08:39 22.03.2014

Re: Draga Biljo!

i naravno zbog nasih decaka!

Juče baš razgovaram sa jednom prijateljicom blogerkom na temu kako loše dečake, loše buduće muževe i očeve vrlo često majke vaspitavaju da budu takvi čak i ne uviđajući gde greše.


Problem načina na koji se govori o ženama u medijima u uopšte javnom diskursu (mislim da sam ovo napisala 147. put i malo se podsećam na našeg asistenta sa antičke) samo je jedna od kockica u mozaiku, ali ako uzmemo u obzir uticaj medija, vrlo značajna kockica. Setite se kako se pisalo kod nas onomad o navodnom slučaju silovanja?


NNN NNN 00:57 26.03.2014

...e, da...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana