Satira| Život

Zabranite realnost!

Jelica Greganović RSS / 28.03.2014. u 11:04

foto-tumblr-324x487.jpg

»U životu se ljudi ne ubijaju, ne bese i ne izjavljuju ljubav u svakom trenutku. Veći deo svog života jedu, piju i govore besmislice.«

(Anton Pavlovič Čehov)

Problem je u tome što je žena po imenu Nebo napravila skandal. Prosto nešto odvratno. Ona, majka blizanaca, Skaj Baučer je objavila na jednoj od društvenih mreža svoju sliku, na kojoj doji ćerku i sina. Ne bi to bilo loše, kao što bi čak i poželjno bilo to što je od pojasa nagore gola, da na toj slici ona ne izgleda kao što žene u stvarnosti često izgledaju. Fotografija je, naravno, jurnula i u ostale internetske sokake, i izazvala najstrašnije zgražavanje realnošću uznemirenih korisnika. Naročito korisnica.

Zato što stvarnost tako ne izgleda. Stvarnost nema mlekom nabijene sise, omrežene mlečnim žilama. Uostalom, u stvarnosti se sise zovu grudi, a reč sise niko ne izgovara. Stvarnost nema obešen stomak, razvučen jer su se u njemu dva deteta spakovala, pa još sa strijama. Stvarnost je mnogo lepša, ona živi u reklamama svuda oko nas. U njima vesela majka, ispeglana, uglancana, stara jedva dvadeset godina, utrčava posle radnog dana u dvorište sa upravo depiliranom travom, čije zelenilo prosto uživo vrši fotosintezu. Trkom u naručje je dočekuje troje umivene, očešljane i radosne dečice. Ona ih grli oberučke, dok joj se šeretski smeši muž koji upravo kači veš tako čist da mu još uvek etikete iz radnje vise.

Istovremeno, u realnosti koja ne postoji zato što je krajnje fuj za gledanje, majka sažvakana od celog dana na poslu, četvoronoške uteturava u dvorište. U jednoj ruci vuče cegere iz prodavnice, u drugoj gomilu stvari koje su deca zaboravila u autu, trećom rukom se probija kroz pampase dvorišta koje niko nema vremena da popase. Već u trećem koraku majka nestaje iz kadra, zahvaljujući spoticaju o zatureno kamionče, pravac u poluispumpani bazen koji niko nije sklonio od pretprošlog leta. Prvo dete pronalazi majku u gomili prosutih kesa, vadi ispalu čokoladu i koliko odmah je razmazuje po grudima, drugo odvozi kamion u nepoznatom pravcu, a treće otac na rubu snaga i živaca pokušava da skine sa komšijske ograde. Zaboravljenom opranom vešu se daje četrdeset dana, shodno čemu takav i miris oko sebe širi.

Stvarnost je plakat na autobusu, na kome vesela petočlana porodica ripa u mlazevima kristalne vode. Deca u rukama drže lopte i lađice, otac se smeška najskupljim zubnim implantima i ima torzo kakav bi i najbolji fotošop samo poželeo. Majka ima sve odlike atletičarke sastavljene od suvog mišića, frizura joj srećno leprša, sise...izvinjavam, grudi joj streme ka visinama, savršeno su jednake, velike taman da su izazovne, ali ne i prevelike jer je to prostački. Delovi tela, nerealno zvani dupe i bokovi, su nenarušeni trostrukim porođajima, a od strija i celulita naravno da ni traga nema.

U nepriznatoj realnosti kojom sigurno ni čaša vode, a kamoli poseta bazenima, ne može da se proda, stvari stoje drugačije. Majka troje male dece najčešće prekida smrtnu kletvu upućenu zločincima koji kupaće kostime šiju samo za sulundare, i zaboravivši jastučiće koji joj ispadaju na sve strane, naglavačke istrčava iz kabine za presvlačenje pokušavajući da spasi dete koje naglavačke upada u vodu duboku do gležnjeva. Bez obzira na sve nabore, falte i strije koje joj je Majka Priroda podarila kao suvenir na trudnoće i porođaje, majka iz nepostojeće stvarnosti zaboravlja sve svoje telesne falinke i nogom pokušava da spreči drugo dete da pojede komšijski suncobran. Za to vreme detinji otac juri trećeg potomca po termalnom kompleksu, dovodeći se u opasnost da bude linčovan od svih o čije se stvari sapleo ili ih izgazio. Narednih nekoliko sati, ako ih vremenske nepogode u formi kiše ne spasu, ubogi roditelji uglavnom mažu decu da ne izgore, naganjaju se oko nejedenja sladoleda pred ručak, naduvavaju plastične morske nemani i gluve od opšte piske i vriske. Uprkos svoj toj relaksirajućoj zabavi, koja vodi ka konačnom slomu živaca i snaga, majka sa zavišću gleda sve ženske osobe koje još nisu osetile čari rađanja i koje uspevaju da stanu u šustikle koje se odnedavno zovu kupačim kostimima. Potpuno joj je jasno da će ponovo tako izgledati samo ako decu da na usvajanje i 27 sati dnevno trenira kao za olimpijadu, mada ni tada nije baš sigurno da će one preskupe kreme protiv strija ipak odraditi svoj obećani posao.

To nije ono što nam treba, jeste da to živi svaki dan sa nama i uz nas, ali na šta bi ličilo kad bi se po društvenim premrežavanjima širila svakodnevica, malo nam je iste svaki dan, samo nam još na ekranima fali. Zato i postoje jasna, nepisana pravila slikovnog ponašanja na internetu. Muškarci mogu da imaju pivske žuljeve u prednjem srednjem delu, mogu da budu dlakavi, mogu da se sparušavaju i nagužvavaju, mogu da se slikaju do kolena u blatu, na stolovima i ispod stolova.

Za razliku od njih, žene treba da uvuku stomake, isprave se i isprse do ugrožavanja ravnoteže u leđnom luku, ako imaju bore i falte da se slikaju na horizontu kadra, a najpoželjnije su sanitarne slike. To su one koje se odvijaju sa bojlerom u pozadini i kupatilskom keramikom u okruženju. Poželjno je i da se napuće kako kokino dupe, d'izvinete, a ruke neka drže u položaju koji ih zateže i ne dozvoljava da se vidi unutrašnja nadlaktica, od milja zvana »hlebara«. U slučaju da imaju prateće strije i celulit, dobro je da iste sakriju komotnim čadorom i ne uznemiravaju javnost pojavama koje, na žalost, renesansni slikari nisu sakrivali.

Što se dece tiče, ako su već u kadru sa majkama, ali i inače, internet estetika zahteva praćenje reklamnih trendova, zbog čega se korisnici umoljavaju da decu ne slikaju musavu, neočešljanju ili u situacijama koje su za decu tako tipične. Jeste da u paralelnom svetu su deca šmrkava, vole da povraćaju bez najave, naročito po svetlim tepisima i krevetima, tako da božja duša to ne može iz madraca da izvuče i opere, jeste da majke i očevi počesto mirišu kao krave muzare, a deca kao ukiseljena telad, ali da li mi treba tu realnost da prihvatimo?! Ne! Naravno da ne.

Zbog toga i postoje pomenuta nepisana pravila, a ko ih prekrši, poput gore pomenute žene zvane Nebo, zgražavanje je najmanje što tim osobama treba da se desi. Da je bar stavila sliku u crno-beloj tehnici, još bi neko mogao da se prevari i vidi je kao umetničku, ovako u svim realnim bojama život je zaista neprihvatljiv.

 images?q=tbn:ANd9GcRXt6c4KldsANCNCmUgHZAeBDflvcbTGAvCkIoZE7ZZOTG1GYcSDg

Sreća što je jedan od najvećih savremenih slikara, Lucian Freud umro, inače bi, baš kao i žena Nebo, nastavio da slika život s njegove prave strane. Jeste da bi Dostojevski, samo da je umeo bolje da slika no što je umeo da piše, slikao baš kao Freud, ali to još uvek ne znači da mi to treba da gledamo...te stomake okačene, sise viseće i preorana lica. Kuda bi to vodilo?! Kakva je to realnost bez fotošopa?!

nakedportraitstanding19992000.jpg 

Ukratko, realnost treba zabraniti. Bar dok se ne prolepša.

 

 

 

 



Komentari (213)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelica Greganović Jelica Greganović 12:32 28.03.2014

Re: "šta će vam se desiti ako rodite!"

Art isn’t always about whats aesthetically pleasing. Sometimes you need to show people reality.


Pisanje Emila Zole je izazvalo najstrašnije skandale u to doba, prosto jer umetnost zvana književnost nije bila namenjena tome da nam pokaže da ljudi piju, znoje se, povraćaju,valjaju u blatu, da se seksom razmnožavaju, niskim strastima i moralnim spoticanjima...
audrey92 audrey92 12:32 28.03.2014

Re: "šta će vam se desiti ako rodite!"

reanimator
Ako neko uspe da nađe originalan tekst ispod slike, bila bih zahvalna)

E'o


Hvala! Mislila sam pre na naslov u Blicu, to je bilo nešto sasvim gadno, a sad ga ne nalazim.
mlekac mlekac 12:37 28.03.2014

Re: "šta će vam se desiti ako rodite!"

audrey92
reanimator
Ako neko uspe da nađe originalan tekst ispod slike, bila bih zahvalna)

E'o


Hvala! Mislila sam pre na naslov u Blicu, to je bilo nešto sasvim gadno, a sad ga ne nalazim.


Malo si omanula novine - nije Blic, nego Blic Zena <<<<< LINAK
audrey92 audrey92 12:38 28.03.2014

Re: "šta će vam se desiti ako rodite!"

a pusti blic, to kako su oni to okrenuli je priča za sebe


Ja sam sliku videla na Blicu i samo sam opisala moj doživljaj njihove prezentacije. Sliku nisam videla na društvenim mrežama, nemam nalog, niti u inostranim medijima. Ako je tamo neutralno komentarisana, to je onda super.

Ja nisam za slanje nikakve poruke ženama. Ni da treba da budu mršave, ni da moraju da se ugoje kao majke, obe varijante su ideologija i manipulacija (i ceo paket pod temom "kako treba prava majka da...". Treba samo neutralno i činjenično objasniti šta sve može da se dogodi u recimo trudnoći, a ne mora da se svakom dogodi, i koja su tvoja prava, gde da ih ostvariš i da je sve u dijapazonu normalnog OK. Vrlo prosta "poruka". Većina žena možda ima dovoljno samosvesti da to i sama tako uvidi, ali ima i drugih slučajeva.

A da mediji šalju poruke... to valjda ne možeš osporiti.
Bili Piton Bili Piton 12:39 28.03.2014

Re: "šta će vam se desiti ako rodite!"

audrey92
reanimator
Ako neko uspe da nađe originalan tekst ispod slike, bila bih zahvalna)

E'o


Hvala! Mislila sam pre na naslov u Blicu, to je bilo nešto sasvim gadno, a sad ga ne nalazim.


Naslov u Blicu je tipičan, u smislu "pogledajte snimak ovog prinudnog sletanja pa vam više neće pasti na pamet da letite avionom". Svaki dan tona takvih stvari, ne samo u Blicu.

The click is the new king.




Jelica Greganović Jelica Greganović 12:41 28.03.2014

Re: "šta će vam se desiti ako rodite!"

a ne vazda neka hinjena, licemjerna suosjećajnost

Žena na slici uopšte ne traži saosećajnost.

reanimator reanimator 12:52 28.03.2014

Re: "šta će vam se desiti ako rodite!"

i onda mi se zgadio čitav "diskurs" i počela sam da im psujem, redakciji i novinarima i Blicu.

Pravda za novinare i redakciju Blica, sa posebnim osvrtom na "redakcije" Blic Žena, Slobodno vreme i sl. Njima u 80% tekstova na ekavici nadješ bar jednu reč na ijekavici (isto važi i za Slobodno vreme b92 i sl) iz čega zaključiš da je novinarski posao ili pokupiti agencijsku vest ili maznuti vest sa nekog hrvatskog ili bosanskog sajta, a onda prionuti na ispravljanje ijekavice u ekavicu. Kao..ša je bilo, ja sam pisao i tako to. Ali jbg, uvek promakne bar jedna reč :)
Hoću da kažem, krivi ih za prepisivanje, a ne za demonstriranje pogrešnih stavova, jer stavovi uglavnom nisu njihovi.
audrey92 audrey92 12:57 28.03.2014

Re: "šta će vam se desiti ako rodite!"

reanimator
i onda mi se zgadio čitav "diskurs" i počela sam da im psujem, redakciji i novinarima i Blicu.

Pravda za novinare i redakciju Blica, sa posebnim osvrtom na "redakcije" Blic Žena, Slobodno vreme i sl. Njima u 80% tekstova na ekavici nadješ bar jednu reč na ijekavici (isto važi i za Slobodno vreme b92 i sl) iz čega zaključiš da je novinarski posao ili pokupiti agencijsku vest ili maznuti vest sa nekog hrvatskog ili bosanskog sajta, a onda prionuti na ispravljanje ijekavice u ekavicu. Kao..ša je bilo, ja sam pisao i tako to. Ali jbg, uvek promakne bar jedna reč :)
Hoću da kažem, krivi ih za prepisivanje, a ne za demonstriranje pogrešnih stavova, jer stavovi uglavnom nisu njihovi.


Upravo je tako, i imam osećaj da im se pola naslovne stranice (ja samo otvorim naslovnu kod njih) sastoji iz raznoraznih belosvetskih skurilnosti. Čemu to u novinama, i šta su onda danas novine, u eri društevnih mreža i sličnih sajtova, šta je danas uopšte vest...
A da copypastuju tekstove, to smo i za B92 Život utvrdili, tu ima takvih promašaja... Lepo prevodiš sam u glavi natrag na engleski ne bi li razumeo rečenicu.
NNN NNN 22:59 28.03.2014

Re: "šta će vam se desiti ako rodite!"

reanimator
Ako neko uspe da nađe originalan tekst ispod slike, bila bih zahvalna)

E'o
Re je ekspert na temu dojenja
NNN NNN 23:02 28.03.2014

Re: "šta će vam se desiti ako rodite!"

audrey92
Mislim da je to bilo juče u Blicu, ne mogu sad da nađem, sa naslovom nešto u stilu "kad pogledate ovu fotku, neće vam pasti na pamet da imate decu" ili tako nešto, pa ja pogledala i nije mi bilo ružno, sasvim normalna situacija, pomislih, strije, stomak, žena doji decu... i onda mi se zgadio čitav "diskurs" i počela sam da im psujem, redakciji i novinarima i Blicu... Kako ih nije sramota.

Dakle, imamo ovde:
1. pronalaženje načina da se pokažu ženske sise na naslovnoj
2. eksplicitno proglašavanje slike gadnom i odvratnom
3. "poruku ženama"

dakle, klasična kombinacija jeftine erotike, spakovane u "realiti" sa "porukom".

(Ako neko uspe da nađe originalan tekst ispod slike, bila bih zahvalna)

Meni (trudna u 5. mesecu) su odmah pale na pamet i druge tegobe u trudnoći, koje su sasvim normalne (hemoroidi), i koliko se sve to krije, prećutkuje i od mladih žena, i od javnosti, i vlada i dalje neki patrijarhalni stid od svega u vezi trudnoće i dojenja, ako nije u svetlu diskursa posvećene, srećne majke, kojoj se tek sada ispunio smisao postojanja itd blablabla. Pa pisale smo o tome već dosta na blogu, u vreme Krugoline, i Bilja je mnogo pisala, i treba o tome govoriti.

Da nije poslednjeg pasusa, bio bih ubeđen da je ovo moja žena ostavila komentar.
Već neko vreme sumljam da je koristi rezervni nalog - audrey92
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 23:23 28.03.2014

Re: "šta će vam se desiti ako rodite!"

NNN
reanimator
Ako neko uspe da nađe originalan tekst ispod slike, bila bih zahvalna)

E'o
Re je ekspert na temu dojenja


Nači zato već nedeljama nije prvi u komentarima.
audrey92 audrey92 19:59 29.03.2014

Re: "šta će vam se desiti ako rodite!"

Da nije poslednjeg pasusa, bio bih ubeđen da je ovo moja žena ostavila komentar.
Već neko vreme sumljam da je koristi rezervni nalog - audrey92


Hvala na komplimentu!
alselone alselone 12:52 28.03.2014

DA li moze neko da okaci sliku na imgur

ili slicno mesto.

Ne mogu sa posla da vidim FB slike a bas me zanima zbog cega ste se podzapali.

tadejus tadejus 12:56 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

alselone
ili slicno mesto. Ne mogu sa posla da vidim FB slike a bas me zanima zbog cega ste se podzapali.


ma slika ko slika, nego ja nešto prostačila pa se narod zgrozio
reanimator reanimator 12:58 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

ma slika ko slika, nego ja nešto prostačila pa se narod zgrozio

Ko je protiv dojenja, taj je protiv reformi (i ne podržava borbu protiv korupcije)
tadejus tadejus 13:00 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

reanimator
ma slika ko slika, nego ja nešto prostačila pa se narod zgrozioKo je protiv dojenja, taj je protiv reformi (i ne podržava borbu protiv korupcije)


ma ne bre, to ti je ko je protiv strija
a ovi što su protiv dojenja... to treba pobit', jasna stvar
reanimator reanimator 13:01 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

to treba pobit', jasna stvar

Poziv na ekstremizam!? Tadejus Djilase!
alselone alselone 13:01 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

to treba pobit', jasna stvar


Dajte ljudi da se organizujemo i krenemo po prioritetima.

Prvo da se zabrane pisana slova.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:05 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

a ovi što su protiv dojenja... to treba pobit', jasna stvar


Kako tebi tako "estetski pristojnoj" reči beže, čudo jedno.
To niko ovde ni pomislio, a kamoli napisao nije.
Potrudi se da, kud si se već najmila da prepričavaš, to uradiš iole u vezi sa gore napisanim.
Ovo ti je drugi zvek...po majčinskom principu, treći put će biti previše. A ti to shvati kako god hoćeš.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:17 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

reanimator reanimator 13:17 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

Kako tebi tako "estetski pristojnoj" reči beže, čudo jedno.
To niko ovde ni pomislio, a kamoli napisao nije.

Jelice, rileks...žena nije ni pomenula dojenje u prvom komentaru. Rekla je da je fotka ružna. Ja sam shvatio da joj je ružna estetika fotografije, a ne prizor dojenja, koji si ti na neku foru u sledećem komentaru povezala sa pozivom na kačenje slika hemoroida. Ispade da je rekla da je dojenje bolest, a nije.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:17 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur


Prvo da se zabrane pisana slova.

Mislim da hemoroidi ipak imaju prednost.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:20 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

Jelice, rileks...žena nije ni pomenula dojenje u prvom komentaru.

Ja ni ne pričam o prvom komentaru, nego o ovom:

a ovi što su protiv dojenja... to treba pobit', jasna stvar


Rekla je da je fotka ružna. Ja sam shvatio da joj je ružna estetika fotografije, a ne prizor dojenja, koji si ti na neku foru u sledećem komentaru povezala sa pozivom na kačenje slika hemoroida. Ispade da je rekla da je dojenje bolest, a nije.

Da se vratiš na čitanje, neće biti da je to bilo tako.
alselone alselone 13:20 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

Hvala Jelice.

Slatki su blizancici. Ali mi se slika ne svidja, ne zbog prizora dojenja, nego zbog prikazivanja intime. A i sam kadar je los.
reanimator reanimator 13:23 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

Da se vratiš na čitanje, neće biti da je to bilo tako

Ja sam se prvo vratio na čitanje, pa onda pisao komentar. Mislim, nije problem, vratiću se ponovo. Aj sa mnom
Dakle :
prećerujete
ne znam kakvo je bilo zgražavanje ali fakat je slika ružna
kakve veze ima što je realna?
realni su i hemoroidi pa jel to onda znači da svako treba da ih okači kao selfie... da bude dosljedan realnosti?
i da sliku ažurira pa kad me zove da znam jel su mu se upalili, nisu mu se upalili..
jeste patologija i kad se prećera u fotošopiranju selfija
ali jeste i ovo krajnost, ili ako hoćeš prećerivanje..
ima valjda i neka zlatna sredina majku mu

Dojenje?
Upravo si bolest uporedio sa dojenjem, ne čini li ti se to ružnim?
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:26 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

Na slici je žena koja doji decu.
Komentar poredi ružnoću te slike sa ružnoćom hemoroida.
Da nastavim ili?..
tadejus tadejus 13:33 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

Jelica Greganović
Na slici je žena koja doji decu.Komentar poredi ružnoću te slike sa ružnoćom hemoroida.Da nastavim ili?..


de, de, ne pravi se toša
komentar jasno poredi ružnoću strija i ružnoću hemoroida
oba su medicinski termini
šta si ti dalje isprojektovala je druga stvar
a sad pobjegoh, dok me nije banovalo
Bili Piton Bili Piton 13:33 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

alselone
Hvala Jelice.

Slatki su blizancici. Ali mi se slika ne svidja, ne zbog prizora dojenja, nego zbog prikazivanja intime. A i sam kadar je los.



Poenta slike je, rekao bih, njena ogoljenost - reakcija na prečesto tendenciozno glamurizovane reklamne prizore materinstva (devičansko belo, andjeoska deca itd - eno ima gore i to). Kao takva meni je ok. A ok mi je i zato što udara po tabuu - onom da žena treba da se skriva dok doji.

Kadar je nespretan jer je u pitanju očigledan selfie.
reanimator reanimator 13:33 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

Na slici je žena koja doji decu.
Komentar poredi ružnoću te slike sa ružnoćom hemoroida.
Da nastavim ili?..

Nema potrebe, vidim da nisi skapirala poruku koju je autorka fotografije htela da pošalje, a koja sigurno nije "Pogledajte moj odvratni čin dojenja i prihvatite ga kao realnost", nego je valjda "Pogledajte kako moje telo izgleda posle porodjaja, mene nije sramota da ga pokažem".
90% zlonamernih komentara na fotku (koji su valjda tema tvog bloga) nisu bili : "Užas, žena doji", nego "Užas, kakve strije" i sl. U tom smislu, osnovna ideja celog ovog projekta je lepota tela i generalno značaj lepote tela u današnjem svetu. Dojenje je sporedna radnja koju je retko ko spomenuo, a tadejus svakako ne.
alselone alselone 13:38 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

Poenta slike je, rekao bih, njena ogoljenost - reakcija na prečesto tendenciozno glamurizovane reklamne prizore materinstva (devičansko belo, andjeoska deca itd - eno ima gore i to). Kao takva meni je ok.


Da, ako ovako pogledam na stvari mogao bih se i ja saglasiti.
tadejus tadejus 13:39 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

Bili Piton

Poenta slike je, rekao bih, njena ogoljenost - reakcija na prečesto tendenciozno glamurizovane reklamne prizore materinstva (devičansko belo, andjeoska deca itd - eno ima gore i to). Kao takva meni je ok. A ok mi je i zato što udara po tabuu - onom da žena treba da se skriva dok doji. Kadar je nespretan jer je u pitanju očigledan selfie.


to je sasvim ok, samo što maši cilj
nisu meni ovakve slike pomogle da se odlučim da dojim dijete u javnosti
ako išta, iritirale su me, tom svojom in your face, look at me, look at me nametljivošću
pomogle su mi brojne informacije dobijene u domu zdravlja, od patronažnih i bolničkih sestara, svijest o prednostima, savjeti na temu kako, kada, koliko..

no bože moj, ako neko baš želi da se nameće kao borac za prava onih i ovih... njegov izbor
ali je groteskna ta militantnost u napadima na svaki negativan komentar koji dobije kao reakciju
zaista sumnjam da se taj imidž militantne doilje i ta agresivna kampanja ikako pozitivno odražavaju na žeju žena da doje
a ako to ne čine... koja je onda svrha
privući pažnju po svaku cijenu?
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:44 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

de, de, ne pravi se toša
komentar jasno poredi ružnoću strija i ružnoću hemoroida

A da se ti konačno uključiš i ukapiraš šta porediš?!
šta si ti dalje isprojektovala je druga stvar
a sad pobjegoh, dok me nije banovalo

E, ovo je treći put.
Idi da ne možeš da se vratiš.
Merenje reči ti očito ne ide. Ali spinovanje ti je odlično.
Što je za mene mnogo ružnije od bilo kog hemoroida.
audrey92 audrey92 14:00 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

---
larisa_bg larisa_bg 14:17 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

Jelica Greganović

Što je za mene mnogo ružnije od bilo kog hemoroida.


E sad ako mi objasniš zašto za hemoroide sme da se kaže da su ružni, a za strije (izazvane trudnoćom) ne sme?


Jelica Greganović Jelica Greganović 14:36 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

E sad ako mi objasniš zašto za hemoroide sme da se kaže da su ružni, a za strije (izazvane trudnoćom) ne sme?

Je l i ti misliš da je ok porediti strije od porođaja sa hemoroidima, na način na koji je to predloženo, ako je mogla da slika strije, što nije slikala hemoroide?
mlekac mlekac 14:39 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

larisa_bg
Jelica Greganović

Što je za mene mnogo ružnije od bilo kog hemoroida.


E sad ako mi objasniš zašto za hemoroide sme da se kaže da su ružni, a za strije (izazvane trudnoćom) ne sme?




Mislila sam da ti odgovorim vizuelno, ali, ne bi bilo OK. Moj ti je predlog da ukucas u Googleta pretragu po slikama za te dve reci, pa ce ti se odgovor kasti sam...
larisa_bg larisa_bg 15:05 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

Jelica Greganović

Je l i ti misliš da je ok porediti strije od porođaja sa hemoroidima, na način na koji je to predloženo, ako je mogla da slika strije, što nije slikala hemoroide?


Ne slažem se s pitanjem, što reko Sloba M. Ja nikad nisam rekla ni da su strije ružne, ni da su hemoroidi ružni. I jedno i drugo je proizvod života i nužnog menjanja tela. Ja sam pitala nešto drugo, zašto misliš da je OK za hemoroide kazati da su ružni? Možda to nekog isto pogađa, kao što nekog drugog,tj neku drugu, pogađa kad joj se kaže da su joj ružne strije od porođaja. Pa i hemoroidi mogu biti od trudnoće, ili od neke bolesti. Kako god, postavlja se opšte pitanje, da li strije, ožiljak, ranu bilo koje vrste možemo nazvati ružnom? Šav od operacije slepog creva? Sad ćeš ti možda kazati zašto poredim trudnoću i slepo crevo, ali jednostavno poredim jer si TI kazala da su hemoroidi ružni. Ja ne mislim da su ružni. To su fini glatki delovi creva koji malo vire iz anusa. Nema tu ništa ružno. Problem s hemoroidima je što su bolni, a ne što izgledaju kako izgledaju.

I da - ja mislim da je OK porediti (tj stavljati u isti koš) sve rane i ožiljke i ispucale vene koje život ostavi na našem telu, bilo da su to rane zadate rođenjem deteta, teškim radom, predugim stajanjem u autobusima, svakojakim nevoljama, ili naprosto rane nastale takozvanim zubom vremena. Sve su te rane svete rane. Tebi se čini da su najsvetije rane zadate rođenjem deteta. Nekom drugom su najsvetije rane koje je dobio u ratu. A nekoj frizerki je najsvetija rana njena proširena vena jer je stajala na nogama celog života. Naprosto, to se ne može porediti i nazivati ružnim. Ako ne dopuštaš da se strije nazivaju ružnima, nemoj onda ništa drugo nazivati ružnim - pa ni hemoroide.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:31 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

Ne slažem se s pitanjem

Onda džabe odgovor, jer nisi odgovorila na ono što sam ja pitala.

I da - ja mislim da je OK porediti (tj stavljati u isti koš) sve rane i ožiljke i ispucale vene koje život ostavi na našem telu, bilo da su to rane zadate rođenjem deteta, teškim radom, predugim stajanjem u autobusima, svakojakim nevoljama, ili naprosto rane nastale takozvanim zubom vremena. Sve su te rane svete rane. Tebi se čini da su najsvetije rane zadate rođenjem deteta. Nekom drugom su najsvetije rane koje je dobio u ratu. A nekoj frizerki je najsvetija rana njena proširena vena jer je stajala na nogama celog života. Naprosto, to se ne može porediti i nazivati ružnim.

Daklem, da se sve to zabrani, jer nije u skladu sa fotošopiranom realnošću.
Ne znam da li si razumela, ali upravo zato sam dodala i Freudove slike.

Ako ne dopuštaš da se strije nazivaju ružnima, nemoj onda ništa drugo nazivati ružnim - pa ni hemoroide.

Ovde se uopšte ne radi, zapravo, o tome šta ja nazivam ružnim, nego sa čim strije od porođaja poredi prva komentatorka na blogu.
reanimator reanimator 15:33 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

nego sa čim strije od porođaja poredi prva komentatorka na blogu.

A, pozitivna promena..pohvaljujem
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:35 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

A, pozitivna promena..pohvaljujem

Mnogo ti fala, već sam razmišljala kako da počnem da crtam ne bih li konačno objasnila o čem se radi...
larisa_bg larisa_bg 15:38 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

Jelica Greganović

Onda džabe odgovor, jer nisi odgovorila na ono što sam ja pitala.



Jesam, odgovorila sam jasno i glasno:


larisa_bg

I da - ja mislim da je OK porediti (tj stavljati u isti koš) sve rane i ožiljke i ispucale vene koje život ostavi na našem telu...

Kraja Kraja 15:45 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

porediti strije od porođaja sa hemoroidima


...da prostis i jedno i drugo hoce da nastane kao rezultat (trudnoce i) porodjaja...
reanimator reanimator 15:56 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

Mnogo ti fala, već sam razmišljala kako da počnem da crtam ne bih li konačno objasnila o čem se radi...

Da udje u zapisnik da ne mislim da je neumesno porediti strije od porodjaja i hemoroide u situaciji kada je priča izmedju ostalog stavljena i u kontekst estetike. Naročito ako govorimo o fotografijama koje ljudi svesno postave sa odredjenom idejom.
A pohvalio sam te zato što si konačno odustala od priče da je prva komentatorka poredila dojenje sa bolešću
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:22 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

Reanimatore...auuu, pre bih rekla da komentatorka sa prknom i hemoroidima ovo nije ukapirala:
Nema potrebe, vidim da nisi skapirala poruku koju je autorka fotografije htela da pošalje


Pa ja to i pričam:
U tom smislu, osnovna ideja celog ovog projekta je lepota tela i generalno značaj lepote tela u današnjem svetu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:24 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

Da udje u zapisnik da ne mislim da je neumesno porediti strije od porodjaja i hemoroide u situaciji kada je priča izmedju ostalog stavljena i u kontekst estetike. Naročito ako govorimo o fotografijama koje ljudi svesno postave sa odredjenom idejom.

Jeeeeeeeeee! (zamisli onog smajlila sa zastavicama koji skače u dalj, igra kolo i fenira kosu)

A pohvalio sam te zato što si konačno odustala od priče da je prva komentatorka poredila dojenje sa bolešću


Ne dojenje, nego strije i hemoroide. Do dojenja ste me vi doterali...

principessa_etrusca principessa_etrusca 17:45 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

larisa_bg

E sad ako mi objasniš zašto za hemoroide sme da se kaže da su ružni, a za strije (izazvane trudnoćom) ne sme?


I ruzni hemoroidi mogu da se jave u trudnoci kao jos jedna zrtva koju zene prinose na oltar prokreacije.

Strije su ostecenje koze od prekomernog rastezanja, jedna vrsta oziljka, uglavnom se mogu spreciti odredjenom negom, a mogu se i leciti (novije metode su laserske, kao i u tretmanu hemoroida).

Sve su te rane svete rane.


Slazem se. Bolesti i oziljke nosimo, bez obzira kako smo ih zadobili i ne treba ih rangirati.

U protivnom, idemo na onaj klizavi teren preispitivanja nastanka bolesi i isticanja razlike izmedju njih, napr. aids-a dobijenog preko transfuzije i aids-a dobijenog tokom nezasticenog (neodgovornog) seksa.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 17:48 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

reanimator
Na slici je žena koja doji decu.
Komentar poredi ružnoću te slike sa ružnoćom hemoroida.
Da nastavim ili?..

Nema potrebe, vidim da nisi skapirala poruku koju je autorka fotografije htela da pošalje, a koja sigurno nije "Pogledajte moj odvratni čin dojenja i prihvatite ga kao realnost", nego je valjda "Pogledajte kako moje telo izgleda posle porodjaja, mene nije sramota da ga pokažem".
90% zlonamernih komentara na fotku (koji su valjda tema tvog bloga) nisu bili : "Užas, žena doji", nego "Užas, kakve strije" i sl. U tom smislu, osnovna ideja celog ovog projekta je lepota tela i generalno značaj lepote tela u današnjem svetu. Dojenje je sporedna radnja koju je retko ko spomenuo, a tadejus svakako ne.


Ja ovo nisam shvatila kao blog o dojenju. To je posebna tema. Nisam imala potrebu da budem uslikavana dok sam dojila bebu ne zbog estetskih razloga vec zbog zelje da se dojenje odvija u apsolutnom miru. A, sto se estetike tice, mislim da je osoba na slici zapustena. Njen cilj nije bio da propagira dojenje nego da prikaze kako zene izgledaju posle porodjaja i dok doje. E, pa zene tako ne moraju da izgledaju.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:51 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

A, sto se estetike tice, mislim da je osoba na slici zapustena.

Šta ti sem pretpostavljam strija na slici govori o njenoj zapuštenosti?
I otkud znaš da ne pokušava da se reši strija, ali eto ima ih i nije je sramota da ih pokaže?
Plastične sise i dupeta su pretpostavljam briga o sebi, dočim su strije zapuštenost...
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 18:00 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

Jelica Greganović
A, sto se estetike tice, mislim da je osoba na slici zapustena.

Šta ti sem pretpostavljam strija na slici govori o njenoj zapuštenosti?
I otkud znaš da ne pokušava da se reši strija, ali eto ima ih i nije je sramota da ih pokaže?
Plastične sise i dupeta su pretpostavljam briga o sebi, dočim su strije zapuštenost...[

Sve mi govori da je zapustena. A i boli me uvo da li je, ili nije. Fotografija je, bar ja tako mislim, tendenciozno postavljena za javnost. I sada mi svi lalalalala u horu. Ako je sok za odredjuno populaciju , a ja znam da su u puritanskim delovima USA-a ovakve pojave sok, onda razumem. Manje se zgrazavaju na ustreljena tela ljudi po belom svetu, nego na dojenje, ili bebe bez kupacih kostima po plazi. Ako je to bila poruka ove zene, onda je fotografija opravdana.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:09 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

Sve mi govori da je zapustena.

Od toga "svega" se vide samo stomak i sise...i lepa debeljušna deca.
reanimator reanimator 19:28 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

Ne dojenje, nego strije i hemoroide. Do dojenja ste me vi doterali...

Khm...
Prvi komentar na blogu...tadejus...fotka je ružna, strije, hemoroidi, ovo, ono...
Drugi komentar na blogu...krki..kume, ovo, ono...
Treći komentar na blogu...jelica..."upravo si bolest uporedio sa dojenjem" (upućeno nicku tadejus, koji će kasnije priznati da je i sam dojio, pa ćemo shvatiti da je žensko, a koji u prvom komentaru dojenje nije pomenuo/la...
Što volim kad sam u pravu...
jkt2010 jkt2010 22:43 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

Jelica Greganović
A, sto se estetike tice, mislim da je osoba na slici zapustena.

Šta ti sem pretpostavljam strija na slici govori o njenoj zapuštenosti?

Meni smeta sto je u uskim farmerkama. Prosto mi je neudobno dok je gledam. dodje mi da (joj) otkopcam makar gornje dugme.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 22:58 28.03.2014

lepota života

Rekla je da je fotka ružna. Ja sam shvatio da joj je ružna estetika fotografije


pa o tome i diskutujemo. koliko nam je mozak ispeglan reklamnim fotografijama, da gubimo senzibilitet za dobru fotku na kojoj pršti od života.

fotka je predivna, pitajte bilo kog profesionalnog fotografa, ili slikara da li bi ovu ženu i njene bebe za modele:)



Jelica Greganović Jelica Greganović 23:26 28.03.2014

Re: DA li moze neko da okaci sliku na imgur

...da prostis i jedno i drugo hoce da nastane kao rezultat (trudnoce i) porodjaja...

Ja mislim da smo hemoroide apsolvirali, ne moramo valjda opet sve ispočetka?!
hajkula1 hajkula1 12:54 28.03.2014

Kako su satki


Bebci


Novokomponovane i novosvetskoporedske samoproklamovane estete



verauskokovic verauskokovic 14:01 28.03.2014

Tajna večne mladosti

Toliko smo bombardovani lepim i savršenim fotografijama da na kraju čovek i ne zna šta je realan život. Svakodnevno u novinama ili televiziji nailazimo na priče o tajnama večne mladosti, kako postati (ne ostati već postati) savršen. Primetila sam i da decu štitimo od stvari koje nisu prijatne i nisu lepe za videti i baš se pitam šta bi na ovu fotografiju reklo jedno dete ( 10, 12, 15 godina).
larisa_bg larisa_bg 14:28 28.03.2014

Stotka!

100

reanimator reanimator 14:29 28.03.2014

Re: Stotka!

larisa_bg
100

Je l prva ikada? Čoveče, kad se setim moje prve...
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:38 28.03.2014

Re: Stotka!

larisa_bg
100



Praistorijska Venera emotikon, pa još mrda
blogovatelj blogovatelj 18:47 30.03.2014

Re: Stotka!

Praistorijska Venera emotikon, pa još mrda


Idol plodnosti iz Lepenskog Vira, pa još bez strija i hemoroida.
stopalo stopalo 14:38 28.03.2014

lepota

Jedina lepša slika od slike trudne žene je slika na kojoj je majka sa bebom.

I rest my case
larisa_bg larisa_bg 15:33 28.03.2014

Re: lepota

stopalo
Jedina lepša slika od slike trudne žene je slika na kojoj je majka sa bebom.

I rest my case


Ovo je isključivost. Udružena sa izvesnom ideologijom.
Majke i trudne žene misle da jedine znaju šta je lepota.
Zaljubljeni misle da jedini znaju šta je lepota.
Umetnici misle da jedini znaju šta je lepota.
Religiozni ljudi misle da jedini znaju šta je lepota.
Ljudi koji su se izlečili od raka misle da jedini znaju šta je lepota.
I tako dalje...

Lepo je videti trudnicu, lepo je videti i majku sa bebom, ali moraš da se pomiriš sa time da za mnoge ljude na svetu neke druge stvari predstavljaju nešto najlepše. Ljudi su različiti. I njihovi prioriteti su različiti.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:38 28.03.2014

Re: lepota

Ljudi su različiti. I njihovi prioriteti su različiti.

Ali im ta različitost ne daje pravo da isključuju ili vređaju one koji nisu na liniji njihovih prioriteta, niti da merila lepote života postavljaju po veštačkim, prodajnim, marketinškim lepotama.
Biljana 77 Biljana 77 15:14 28.03.2014

opet i opet

audrey92.
..odmah pale na pamet i druge tegobe u trudnoći, koje su sasvim normalne (hemoroidi), i koliko se sve to krije, prećutkuje i od mladih žena, i od javnosti, i vlada i dalje neki patrijarhalni stid od svega u vezi trudnoće i dojenja, ako nije u svetlu diskursa posvećene, srećne majke, kojoj se tek sada ispunio smisao postojanja itd blablabla. Pa pisale smo o tome već dosta na blogu, u vreme Krugoline, i Bilja je mnogo pisala, i treba o tome govoriti


Treba. A ponešto treba i slikati. Prevtarnje očima na ovu sliku i nekakavo lupetanje u kategorijama estetskog mi je smešno. Ova slika nije slikana da bi bila lepa. Šta smo sve videli na netu teško da bih mogla reći i da je ružna. Ja ne mogu da je komentarišem u tom smislu.

Mislim da je re u pravu kada kaže da je akcenat slike na fizičkom izgledu majke, a ne na činu dojenja. I da ovom slikom ona želi da pošalje određenu poruku - da žene posle porođaja mogu da izgledaju i ovako, nesumnjivo neprivlačno i da je to za mnoge realnost i da je kao takvu treba prihvatiti, tj. da žene ne bi smele da se osećaju bezvredno zbog toga (a de facto se osećaju kad vide sliku Žizel Bundšen ili Mirande Ker kako doji). Šta će svako od nas sa svojom realnošću, to je druga stvar. Neke žene povrate vrlo brzo liniju i izgled posle porođaja, neke ne, neke ne povrate nikad. To su sve vrlo lične stvari i imaju mnogo uzroka... tu je pitanje pre svega genetike, slobodnog vremena, finansijskih mogućnosti i životnih okolnosti koje majci (ne)dozvoljavaju da se posveti sebi i svom telu. Dojenje na slici ima takođe jasnu svrhu - da ukaže da su ove promene nastale na ženi kao posledica blizanačke trudnoće, porođaja i dojenja.

Ono što je mene porazilo jesu komentari na ovu vest na B92, na Blicu i sl. Komentari od ljudi, mahom žena ...
-Da ne treba dojiti u javnosti i slikati čin dojenja i javno ga objavljivati...
-Da kad se doji u javnosti treba žena treba da se pokrije...
-Da dojena deca na slici imaju preko dve godine što je odvratno (ta/j/ nit ume da proceni uzrast deteta, a o kvalifikacijama da proceni do kad treba da se doji neću trošiti reči)...
-Poređenja prirodnosti čina dojenja i defekacije i jednake potrebe slikanja i objavljivanja oba čina...
-Da je trebalo samo da se maže i da ne bi imala strije ( genetika je čudo, nekome ne treba nikakvo mazanje, nekome ne pomažu ni tone naskupljih krema)...
-Da zbog ovakvih slika muškarci odustaju od pravljenja dece...
-Da zbog ovakvih slika žene odustaju od rađanja dece...
-Da je iskompleksirana što je zapuštena pa se na ovaj način bori sa kompleksima...
I bonus zamerka od "prosvetljenih" - dojenje je najintimntiji čin između mame i deteta i ne treba ga deliti ni sa kim... Jeste dojenje je izuzeno intiman čin. I tu intimu za neke ne narušava ama baš ništa što se okolo dešava, dok je nekome teško da isključi spoljne faktore. Sećam se jednog divnog bilijevog komentara na mom tekstu o dojenju gde je opisao kako njegova mama nikome nija dala da prisustvuje tome. Ali koncept intimnog nije svima isti. Kao što zaljubljenim klinicima ama baš nimalo ne narušava intimu poljupca baba što sedi sa kerom na klupi pored, tako ni meni u tim trenucima (i dojenja i poljubaca) nije bilo bitno da li je oko nas gomila ljudi ili smo potpuno sami.
I da, deca rastu, pa se i intimni momenti koje dele sa roditeljima menjaju, a pretpostavljati da je dojenje vrhunac te intimnosti je automatski i zaključak da su nedojene bebe i njihove majke(a u svakom slučaju i tate), uskraćene za doživljaj vrhunske bliskosti, a takođe i da deca i roditelji nikad neće biti tako bliski kao u tom trenutku što je potpuno pogrešno.
audrey92 audrey92 15:23 28.03.2014

Re: opet i opet

-Da zbog ovakvih slika muškarci odustaju od pravljenja dece...




Ovo otvara prostor za interpretacije... (siroti muškarci?)
niccolo niccolo 19:14 28.03.2014

Re: opet i opet

Treba.

Dobro da si likovala ovo, skroz sam zaboravio ovaj moj komentar posle Mikijevog o ulozi majke i oca...

Što se tiče fotografije, ona se može posmatrati barem na tri nivoa. Prvi nivo je sama fotografija kao takva - svrha svake fotografije je da gledaocu prenese nešto i pobudi neku emociju. Neko od nas ne dobaci dalje od slikanja sopstvene hrane i kačenja tih fotografija po instagramu. Takve fotografije prenose informaciju o tome šta je autor fotografije jeo tog dana, na šta najveći broj nas ostane ravnodušan. Neke druge fotografije izazovu jače emocije i navedu na razmišljanje. U tom smislu je ova fotografija dobra (na ovom nivou po meni nije ispravno govoriti o ružnoći/lepoti fotografije) - praktično kod svakog od nas je izazvala nekakvu emociju (da li je to ista ona emocija koju je autorka želela da izazove je drugo pitanje) i navela nas na razmišljanje (o barem dve stvari - šta mislimo o deljenju intimnih trenutaka (u konkretnom slučaju trenutka između majke i beba), kao i šta mislimo o deljenju fotografija koje ne ispunjavaju najviše estetske standarde (da se tako izrazim)).

Ono što nam je prenela fotografija je drugi i treći nivo i tu možemo govoriti o lepoti/ružnoći. Pre svega nam prenosi čin dojenja (fotografisana radnja - drugi nivo) - teško da neko dojenje može da smatra ružnim. Prenosi nam i to kako može da izgleda telo žene nakon porođaja (treći nivo). Telo objektivno nije lepo. Ali to uopšte ne znači da je treba kritikovati zbog objavljivanja fotografije, a pogotovo ne sa ovim idiotskim blic/b92 "argumentima"...naprotiv.
Biljana 77 Biljana 77 19:29 28.03.2014

Re: opet i opet

Dobro da si likovala ovo, skroz sam zaboravio ovaj moj komentar posle Mikijevog o ulozi majke i oca...

Neka korist i od ovog čaršafa.
NNN NNN 23:18 28.03.2014

Re: opet i opet

Što se tiče fotografije, ona se može posmatrati barem na tri nivoa.
fotka je lepa u načelu, ali ne i u pojedinostima
viđao sam i lepše stomake,
ali iako obično (spontano) prvo zinem u sise kad se ukaže prilika,
ovde su apsolutno najveći utisak ova dva medića koji uživaju za sve pare,
tako da mi je spram njih sve ostalo na slici potpuno zanemarljivo.
Podrška za fotku!

alselone alselone 15:33 28.03.2014

Devojke, mislim da je pravi momenat

da sve razmirice resite jednim starim dobrim rvanjem.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:55 28.03.2014

Re: Devojke, mislim da je pravi momenat

Devojke, mislim da je pravi momenat
da sve razmirice resite jednim starim dobrim rvanjem.

To je za muškarce lep način rešavanja razmirica, kod nas žena bi moglo da napravi tek probleme...sa frizurom i noktima...
8c_competizione 8c_competizione 19:31 28.03.2014

bus

Stvarnost je plakat na autobusu, na kome vesela petočlana porodica ripa u mlazevima kristalne vode. Deca u rukama drže lopte i lađice, otac se smeška najskupljim zubnim implantima i ima torzo kakav bi i najbolji fotošop samo poželeo. Majka ima sve odlike atletičarke sastavljene od suvog mišića, frizura joj srećno leprša, sise...izvinjavam, grudi joj streme ka visinama, savršeno su jednake, velike taman da su izazovne, ali ne i prevelike jer je to prostački.


mamakoka mamakoka 20:18 28.03.2014

priroda

Dojim svoje treće dete.Ničeg ružnog nema i ne može biti na ovoj fotografiji.Strije nemam,ali ih na ovoj slici nisam ni videla isprva.Vidim dve medene bebe kako uživaju i tačno znam kako se mama oseća i hvala joj što je to podelila sa nama koji je razumemo.A strije su samo medalja za hrabrost.Znači još jednom-lepota života.
bgbgbg bgbgbg 22:34 28.03.2014

...

Draga Jelice,
uglavnom citam Vase blogove, i, uglavnom mogu da 'potpisem' njihovu sadrzinu.
Ali, mislim da ste ovoga puta preterali u odbrani necega sto se mnogima ne svidja (iz razlicitih razloga), i to je njihovo pravo, s tim da im zbog toga ne imputirate nesto sto nisu rekli, niti mislili.
Ovaj selfie je, po mom skromnom miljenju, jednako nakaradan i nepotreban kao i svi oni iz kupatila sa napucenim usnama.
Uopste se ne radi o tome ko sta ima prirodno ili plasticno, jer, istine radi, i jedno i drugo moze biti itekako ruzan prizor.
Takodje, prikazivanje ovog intimnog cina meni licno je odbojno jednako kao sto mi je odbojno kad se, recimo, klinci zvalave u prepunom busu.
Mislim da svi mi, bili roditelji ili ne, znamo da porodjeno telo ne izgleda kao Madonino, i da zena sa malom bebom ne izgleda kao modeli sa fotosopiranih slika.
A, istini za volju, svi imamo i kacimo svoje fotosopirane slike, ukljucujuci Vas.
Pozdrav,

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 23:07 28.03.2014

uh bre

Ovaj selfie je, po mom skromnom miljenju, jednako nakaradan i nepotreban kao i svi oni iz kupatila sa napucenim usnama.


ma daj bre, ovaj selfie je oda radosti, jer sve pršti od života i izobilja.

ko to ne vidi, zabagovao se od glupih reklama za dezodoranse i sampone.

Jelica Greganović Jelica Greganović 23:35 28.03.2014

Re: ...

Naravno da ne moramo uvek da se razumemo/slažemo.
Moje slike koje ja kačim nisu fotošopirane, jer je moj fotograf oštri protivnik fotošopa. Ali kada te iste fotke dohvate neke od novina, provuku ih kroz fotošop, jer je to "njihov standard"

A što se Madone tiče, pa njeno telo prilično liči na ono gore



Takodje, prikazivanje ovog intimnog cina meni licno je odbojno jednako kao sto mi je odbojno kad se, recimo, klinci zvalave u prepunom busu.


Veliki slikari se ne bi složili s tobom...











Jaril Jaril 18:34 29.03.2014

Re: ...

Jelica Greganović Jelica Greganović 18:43 29.03.2014

Re: ...

Ne valja ti ovo, Jarile...vidi kakva joj je duguljasta sisa, a i podočnjake ima...
anonimni_autor anonimni_autor 18:47 29.03.2014

Re: ...

Jelica Greganović
Ne valja ti ovo, Jarile...vidi kakva joj je duguljasta sisa, a i podočnjake ima...

Подпчнјаци значе да је имала болесне бубреге
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:57 29.03.2014

Re: ...

Подпчнјаци значе да је имала болесне бубреге

Možda je ipak samo zanemarena...
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:10 29.03.2014

Meet Sky and her twins f2f

lanakrimska lanakrimska 11:06 29.03.2014

...

Zasto mi moramo da se slozimo sa velikim slikarima? Zasto moramo uopste sa bilo kim da se slozimo? Ne razumem zasto se stalno pozivate na slikare? Ni njihove slike nisu svima lepe. Zatim, naslikana zena i fotografisana zena, realnija, ne moghu da se porede.
Meni se cin dojenja , kada majka nije prekrivena,ne svidja. I to je moje pravo. Isto kao sto ne volim kada se ljudi dugo ljube pred drugima.
O pricama da je trudna zena vrh lepote ili da nema lepse sliek nego majka i dete, necu da trosim reci! Za mene postoji mnogho lepsih prizora od vecine mama i vecine dece, iako sam i sama majka.
bgbgbg bgbgbg 11:31 29.03.2014

Re: ...

...
Zasto mi moramo da se slozimo sa velikim slikarima? Zasto moramo uopste sa bilo kim da se slozimo? Ne razumem zasto se stalno pozivate na slikare? Ni njihove slike nisu svima lepe. Zatim, naslikana zena i fotografisana zena, realnija, ne moghu da se porede.
Meni se cin dojenja , kada majka nije prekrivena,ne svidja. I to je moje pravo. Isto kao sto ne volim kada se ljudi dugo ljube pred drugima.
O pricama da je trudna zena vrh lepote ili da nema lepse sliek nego majka i dete, necu da trosim reci! Za mene postoji mnogho lepsih prizora od vecine mama i vecine dece, iako sam i sama majka.


Apsolutno! Ovde se ljudi ubedjuju da sve ovo mora da im se svidja i banuju se oni koji su jednako uporni sa svojim kontra-argumentima. Meni licno, da se nisam poradjala kao sto jesam, i da ne znam da telo tako niti mora niti treba da izgleda, a da se pri tome jos drugima 'nabija na nos', sve to bi bilo zastrasujuce i odvracajuce i jedna antireklama. Imam poznanice cija tela slicno izgledaju i koje su po sopstvenom priznanju (citiram:) ZDRALE pre, za vreme i posle trudnoce. Dakle, nemojmo na silu idealizovati nesto sto ne zasluzuje idealizovanje. Zaista ne razumem te mame koje misle da, ako su se porodile sad valjda treba da dobiju Nobelovu nagradu, ili nesto slicno, i da to sto doje 3 godine je neki vrhunski domet i herojstvo. Naprotiv, svaki lekar ce reci da je to cista patologija i objasniti zasto.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 11:59 29.03.2014

Re: ...

Zasto mi moramo da se slozimo sa velikim slikarima? Zasto moramo uopste sa bilo kim da se slozimo?


niko ne mora ni sa kim da se slozi, ako izuzmemo slaganje s saobracajnim znacima, na pr:)

a ljudi se obično "slažu" s nekim ili nečim, jer su civilizovana bića, orijentisana na druge ljude, empatična, radoznala prema umetnosti, sklona dijalogu i interakciji, zamisli, čak i sa velikim slikarima:)

ja na primer jako volim ovaj spot i zadivljena sam što je urađen tako vrhunski e da bi propagirao bespalatan odlazak u muzej.

principessa_etrusca principessa_etrusca 12:36 29.03.2014

Re: ...

Imam poznanice cija tela slicno izgledaju i koje su po sopstvenom priznanju (citiram:) ZDRALE pre, za vreme i posle trudnoce. Dakle, nemojmo na silu idealizovati nesto sto ne zasluzuje idealizovanje.


Ово је преоштро, без емпатије и не оставља могућност да мајке, као и сви људи, имају различите приоритете, а и различите могућности.

Мама са њуејџерским именом Скај није дебела, она само има опуштен стомак, што се да кориговати, као и стрије, које се такође могу кориговатили. Она је очигледно free spirit, са својом пинк косом и спремношћу да подели једну веома приватну сцену, и вероватно савршен физички изглед није њен приоритет, а живљење живота и забава са децом јесу.
angie01 angie01 15:47 29.03.2014

'ajd i ja:)))

Zasto mi moramo da se slozimo sa velikim slikarima? Zasto moramo uopste sa bilo kim da se slozimo?


to sa slikarima je pogresna usporedba, da tako kazem, kroz istoriju se prosto menjao ideal lepote-koja je opet u svim vremenima bila velicana i zeljena-i to je prirodno, zar ne?

o raspravi- ne razumem zasto je uopste do konflikta doslo, jer svako ima pravo da drugacije misli o stvarima o kojima pricamo ovde, u krajnjoj liniji, niko nije svojim stavom vredjao, zato sto je opozit od postavljene formule- mislim na komentare tadejus i zato se slazem sa komentarima reanimatora:)

moje licno misljenje je da su slike ovog tipa- intimne, ne kapiram zelju za pokazivanjem u javnost, ne zato sto su ruzne, nego zato sto ne kapiram tu potrebu. Isto tako je mogla fotografija da prikaze majku sa bebama na grudima koje sisiaju- bez golog stomaka izbrazdanog strijama- jer ne razumem, sto bi to nekog zanimalo- sem lekara, nekog ko ce da se bavi lecenjem istih- isto kao i hemoroidima, koji su jednako posledice trudnoce, narocito blizanacke- sto bi sad neko sa slikom dojenja slatkih beba, slikao je l te i tu posledicu, koja je isto prirodna- tu sliku opet moze da zanima samo lekara, koji ce da leci tkivo.

kako god- nikakav efekat prirodnosti ruznih strija na stomaku za eventualnog posmatraca- ne kapiram.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:41 29.03.2014

Re: ...

Zasto moramo uopste sa bilo kim da se slozimo?

U tom čuču grmi zec, ni sa kim mi ne moramo da se složimo, ali nam to pravo ne daje pravo da nam se drugi prilagođavaju, a još manje pravo da ih vređamo zato što se sa njima ne slažemo.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:17 30.03.2014

Re: ...

Apsolutno! Ovde se ljudi ubedjuju da sve ovo mora da im se svidja i banuju se oni koji su jednako uporni sa svojim kontra-argumentima.

Ne, nego se ovde ljudi ubeđuju da ne mogu da ispljuju i izvređaju nekoga samo zato što je objavio fotografiju koja se njima ne sviđa.
Banovana je samo jedna osoba i to iz tih istih razloga, jer nije umela da razlikuje vređanje od drugačijeg mišljenja.
bladerunner92 bladerunner92 16:25 30.03.2014

Re: ...

Jelica Greganović
U tom čuču grmi zec, ni sa kim mi ne moramo da se složimo, ali nam to pravo ne daje pravo da nam se drugi prilagođavaju, a još manje pravo da ih vređamo zato što se sa njima ne slažemo.


a pravo da banujemo onog sa kim se ne slazemo?
fotografija je lepa
zena je ruzna i jeste zapustena
dojenje preko 6 meseci nema smisla a oreko godinu dana mi je vec zaista patologija
znam zene koje su same trazile odmah po porodjaju da im se da inekcija da ne bi dojile
ja nisam dojila jer nisam mogla i osecala sam pritisak od okoline zbog toga.Svaka glupaca se nasla pozvanom da mi objasni kako je to lose za dete
i zene fakat dozvoljavaju sebi svasta kad su trudne, ne vidim zaista potrebu da se ugojis 20 kg to je po mom misljenju najpre nekulturno a extra sto ugrozava i zenu i dete...
audrey92 audrey92 17:37 30.03.2014

Re: ...

a pravo da banujemo onog sa kim se ne slazemo?
fotografija je lepa
zena je ruzna i jeste zapustena
dojenje preko 6 meseci nema smisla a oreko godinu dana mi je vec zaista patologija
znam zene koje su same trazile odmah po porodjaju da im se da inekcija da ne bi dojile
ja nisam dojila jer nisam mogla i osecala sam pritisak od okoline zbog toga.Svaka glupaca se nasla pozvanom da mi objasni kako je to lose za dete
i zene fakat dozvoljavaju sebi svasta kad su trudne, ne vidim zaista potrebu da se ugojis 20 kg to je po mom misljenju najpre nekulturno a extra sto ugrozava i zenu i dete...


Po čemu se ti sada razlikuješ od onih glupača koje su tebi pridikovale u vezi s dojenjem, kad paušalno ti drugima pridikuješ koliko dugo treba dojiti, koliko se treba ugojiti itd???

Pa baš o tome raspravljamo na skoro 200 komentara: niko nema pravo drugome da govori kako i koliko treba da doji, rađa, slika se, spava, jede... Svako ima svoje razloge zašto nešto radi ili ne radi, kao što si i ti imala tada, i kao što je tebe tada povredio komentar neupućenih, i tvoj će komentar nekoga povrediti. Kako nisi ništa naučila???
angie01 angie01 17:44 30.03.2014

Re: ...

niko nema pravo drugome da govori kako i koliko treba da doji, rađa, slika se, spava, jede..


dok taj neko to ne nakaci negde da svi vide-onda to prestane da bude intima, pa svi pricaju, neko ovako, neko onako!
principessa_etrusca principessa_etrusca 18:11 30.03.2014

Re: ...

zena je ruzna i jeste zapustena


Шта је лепота?



Вилендофска Венера





Госпoђа Јовановић вежба
bladerunner92 bladerunner92 18:28 30.03.2014

Re: ...


audrey92
Po čemu se ti sada razlikuješ od onih glupača koje su tebi pridikovale u vezi s dojenjem, kad paušalno ti drugima pridikuješ koliko dugo treba dojiti, koliko se treba ugojiti itd???


ti si potpuno u pravu
samo sto sam ja morala da ne dojim a vecina zena ne mora da se ugoji 20,30 kg i dobije pritisak, tahikardije ili secer...

audrey92 audrey92 19:51 30.03.2014

Re: ...

bladerunner92

audrey92
Po čemu se ti sada razlikuješ od onih glupača koje su tebi pridikovale u vezi s dojenjem, kad paušalno ti drugima pridikuješ koliko dugo treba dojiti, koliko se treba ugojiti itd???


ti si potpuno u pravu
samo sto sam ja morala da ne dojim a vecina zena ne mora da se ugoji 20,30 kg i dobije pritisak, tahikardije ili secer...



Pa opet je to njihova sloboda izbora, ako hoće da se ugoje nek se ugoje, ko sam ja da im to prigovaram? One će same snositi posledice svog ponašanja. A ima uvek i ta intimna priča koju drugi ne znaju: možda se neko ugojio jer je morao, jer iz zdravstvenih razloga nije mogao drugačije, kao ti sa dojenjem. Nikad ne znaš šta se možda krije iza nečijeg ponašanja, možda neko moranje ili neka nužnost, pa je zato bolje prvo ništa ne komentarisati. Moje iskustvo je da ako ženi/čoveku priđeš bez osude i sa razumevanjem, brzo ti i sam ispriča tu pozadinu, pa sve bude jasnije.
angie01 angie01 20:56 30.03.2014

Re: ...

Moje iskustvo je da ako ženi/čoveku priđeš bez osude i sa razumevanjem, brzo ti i sam ispriča tu pozadinu, pa sve bude jasnije.


izvinite sto se mesam, al sta mogu, kad mi bacis lopticu,... meni se cini da je glavna osuda- sto se svima ne svidja inkriminisana fotka, sto svi nisu ganuti i odusevljenji prirodnim, a da se u stvari svi ostali komentari vrte oko obicnih uobicajenih razlicitih vidjenja bilo cega drugog, kada im vec potureno da gledaju- ne vidim nikakvu dramu oko toga sto je nekom degute da neko pokazuje svoje strije, a neko misli da je to umetnost- valjda je i to svacije pravo da drugacije dozivljava stvari.
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:43 31.03.2014

Re: ...

a pravo da banujemo onog sa kim se ne slazemo?

To pravo možeš ti da uppražnjavaš ako ti se sviđa, ja banujem one koji ne umeju drugačije mišljenje bez vređanja da iznesu. A naročito ako su hrabri da vređaju, ali ne i hrabri da uvrede potpišu punim imenom i prezimenom.

dojenje preko 6 meseci nema smisla a oreko godinu dana mi je vec zaista patologija

Naša lekarka, pedijatar, se ne slaže sa tvojim mišljenjem, ni trun.

znam zene koje su same trazile odmah po porodjaju da im se da inekcija da ne bi dojile

A tu ne bi napisala reč "glupače", to ti je ok? Zato što ti nisi mogla da dojiš, pa ti je odbijanje dojenja i od strane onih koje su mogle, u redu?

Svaka glupaca se nasla pozvanom da mi objasni kako je to lose za dete

Evo, recimo, ti ne umeš da izneseš suprotno mišljenje bez uvrede. Ali zato ono što tebi ide uz dlaku, to je poželjno i preporučljivo. I ti meni nešto pišeš o banovanju onih sa kojima se ne slažemo...

ne vidim zaista potrebu da se ugojis 20 kg to je po mom misljenju najpre nekulturno a extra sto ugrozava i zenu i dete...

Moglo bi da bude nezdravo, ali nekulturno sigurno nije. Kultura nema veze sa telesnom težom. Ali sigurno ima veze sa načinom na koji se odnosiš prema drugim ljudima. Ovo što si napisala je diskriminacija, pa ti vidi...
grebostrek.lurker grebostrek.lurker 12:18 29.03.2014

gole zene i motori

Sa sajta one cice Sky
ivana23 ivana23 13:03 29.03.2014

***

Secam se koliko je oprecnih stavova izazvala ova fotografija (iako je majka u top formi), jer je sin prerastao uzrast za dojenje... Ali, i to je realnost, zar ne.



LINK
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:42 29.03.2014

Re: ***

Lele, kad ti sad natrči Fuchs sa Mensom...
ivana23 ivana23 18:55 29.03.2014

Re: ***

Jelica Greganović
Lele, kad ti sad natrči Fuchs sa Mensom...


Nije potrebno da Srdjan natrci, i ja mislim je dojenje deteta ovog uzrasta - degutantno.

Jelica Greganović Jelica Greganović 19:00 29.03.2014

Re: ***

Ja mislim da je to samo način da se privuče pažnja javnosti.
To sam mislila i kada sam prvi put videla ovu fotku i svu dževu koja se oko nje digla.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana