Jubileji| Kućni ljubimci| Nauka| Religija| Sex

Carstvo buzdovana

krkar RSS / 03.04.2014. u 12:28

tumblr_lp7teyUsIU1qdep9fo1_500.jpg

BLOG JE O BUZDOVANIMA KOJI POSLUJU U SRBIJI I NAMA KOJI IH TRPIMO.
(O Sonji Biserko je na samom kraju ;) )
 
Bio sam im dao rok do danas u podne. Inače ću da odem kod nekog drugog. Da me malo neko drugi zajebava za moje pare! 

Javili su se u 11:22. Nisam mogao da verujem! Sa samo 9 (slovima: devet) dana zakašnjenja. A i to tek pošto sam juče ja njih zvao. Dobih neku gospođu koja nije znala ni ko sam ja ni šta sam naručio "jao, znate, nema mi ovde nikog od muških"... ali je bar bila ljubazna i obećala da će mi se danas neko javiti sa informacijom.
 Iako sam bio vrlo ljubazan (uvek sam ljubazan), bio sam sasvim jasan:

"Molim Vas da se neko javi do podne inače ću naručiti kod nekog drugog".

Zaista su me iznenadili što su se ipak javili. Doduše, firma je iz Novog Sada, ipak je to bila Austro-Ugarska. "Da, delovi su već naručeni, stižu u iduću sredu...". Mal' ne padoh na dupe od iznenađenja i poslovnosti!

Ne znam je li ovo sasvim tipičan ili tek pomalo atipičan primer - ali je slika Srbije i poslovnosti srbijanskih trgovaca 25 godina posle pada Zida i nestanka komunizma (bar formalnog, onaj u glavama je nešto sasvim drugo). Slika Srbije u kojoj je monopol državnih samoupravnih preduzeća u kojima većina neće da radi jer im se može da ne rade, zamenjen monopolom privatnih bahatih preduzeća u kojima većina ne zna ni šta ni kako da radi.

Ovaj primer je koliko banalan toliko i indikativan. Prilikom zimskog servisa motora kaže moj majstor da treba da se zameni deo koji u BMW Motorrad Deutschland košta oko 430 €. Mogu da ga naručim direktno, platim karticom i stigne u Minkn mom drugu M koji će mi ga doneti prvom prilikom (nije hitno). Ali ne bih da nekoga cimam i akam ako ne moram.

Taman 14-23.3. ide sajam automobila i motora pa ću da naručim. Zgodno, svi prodavci na istom mestu, nema šetanja i gubljenja vremena. A bude obično i neki popust (mada se nikad nisu ubili od davanja popusta na delove - zna da ti treba i da moraš da platiš). 

Dođem na prvi dan sajma, petak, da pogledam pre vikend-gužve (kako sam morao da odem ponovo i u subotu,  video sam da decu iz unutrašnjosti dovode autobusima na ekskurziju na sajam automobila!!! - kol'ko da ostanemo na aktuelnoj temi poseljačenja).

Na štandu BMW izložen jedan motor, nema nikoga. Nemaš koga ni da pitaš. Kaže tip sa štanda do, Honda, "bio jutros R. (predstavnik) da pogleda štand, vratio se u salon, reko možda svrati popodne a možda tek sutra. Boli ga uvo, prodali su sve za ovu godinu, kaže da sad primaju narudžbe za isporuku u novembru!!!".

Pozovem telefonom da vidim ima li sajamski popust. Ne da nema popusta nego ono što je kod Nemca košta 430€ - kod Srbina košta 780!!! "To je naša cena". Bez daljeg objašnjenja.

Taj deo inače NE proizvodi BMW nego specijalizovana firma te u istoj hali odem kod jednog od prodavaca opreme. "Bardan, imateli...". Uloguje se tip, dajte broj šasije, kuc-kuc ... "može da se naruči, rok isporuke 3 nedelje ... cena 330€". 

Super, 100 evara manje nego kod monopoliste, malo li je? Da naručim i platim avans. "Jao, ne može" pojmanemamizkograzloga "zvaćemo Vas iza sajma, ajde da ne bude baš ponedeljak dok se raspakujemo ali u utorak 25.3. sigurno da potvrdimo..."

Svakačast ljubazni, svakačast kompetentni - ali što me, bre, zajebavaju? Danima ne znam jesu naručili, da tražim na drugom mestu, da naručujem kod drugog? Opet, bili ljubazni, ne bih da ih zeznem ako su naručili, imaju i oni neke troškove. Sve bi bilo lakše da znam koji su ali Krkar Alchajmerović pojma nema gde je vizitkarta koju je sigurno uzeo a ne seća se koje im je cenjeno kreativno ime, 90% moto radnji u srbiji zovu se isto

Moto Company
Moto Radnja
Moto Shop
Moto Land
Moto World
Motor Bike itakodalje.

Dobro, to smo rešili na opšte zadovoljstvo uz samo malo gubljenja MOG, klijentovog, vremena i malo MOG, klijentovog, nerviranja.

SLUČAJ DRUGI

Kupovao ja nešto što se ne kupuje baš svaki dan a nije ni xhabe a potrefilo se pa je isto bio sajam. Obiđem, nađem proizvođača čiji mi proizvod izgleda vrlo dobro, lepo, kvalitetno... Tojes' nije proizvođač nego uvoznik - šta ima da se proizvodi u Srbiji kad može lepo da se uveze. Bofl iz Kine a kvalitetni proizvodi iz EU. Taman su sad i Rumunija i Bugarska u EU pa može da se uveze - jeftino a Made in EU :(

Uvoznik (začudo firma nije iz Beograda) ljubazan. Dobardanizvolte jabitoito evopogledajteovo tomineodgovara evokatalogdavidite... Nađem ja u katalogu proizvoda komada dva koja mi naizgled odgovaraju. Ali - nije stvar koja mož da se kupi samo po katalogu. Treba probati, subjektivan osećaj je bitan. Naravno da ne očekujem da svaki proizvođač ima svaki artikl na probu ali neke stvari jednostavno moraju da budu dostupne da ih pipneš i probaš.

DIGRESIJA: Ovom prilikom da odam priznanje dvema firmama i dvojici odličnih, profesionalnih i ljubaznih trgovaca - nijedan nije vlasnik, obični zaposlenici - kod kojih sam dobio na 24-časovnu probu radne stolice i to bez ostavljanja pologa, samo iskopirali ličnu kartu. Treća firma se maltene uvredila kad sam tražio stolicu na probu. Na kraju jednu kupio - naravno ne od onoga kod kojeg "nije predviđeno da se proba".

Obično ne navodim imena firmi al' evo da znate da su ovi natprosečno profesionalni:

Astra Office u Yu biznis centru
Antares Stolice u Bloku 22

KRAJ DIGRESIJE

Uvoznik ko svaki trgovac prvo pokušao da mi proda ono što ima na lageru i da mi istera više para iz xhepa nego što sam namerio da potrošim (mada moram da priznam da su i kod nas poslednjih godina pomalo počeli da shvataju šta znači kad jasno kažeš za TO imam TOLIKO para) ali ne dam se ni ja, kažem šta hoću.

Ako biste se strpeli, odma iza sajma biće to kod našeg partnera u Beogradu.

Dobro, ostavim ja podatke, kažem šta tačno hoću i da želim prvo da probam i uporedim, ako odgovara kupujem. I još mi kaže uvoznik daće mi sajamski popust bez obzira što ne plaćam na sajmu. Lepo, to volim. Obećaju 7 dana iza sajma.

Prođe 10-15 dana, mene niko ne zove, računam uvek može nešto da se desi, nije mi hitno... Jedne večeri shvatim da mi je beogradska radnja blizu mesta gde sam, pogledam na sajtu - rade do 20, taman ima i parking... radnja zatvorena. Vidim ima druga radnja u Zemunu, ajd' kad sam već prelazio most, odemo tamo - oni tu marku ne drže nego samo onaj drugi salon.

"Ali oni su zatvoreni, sad dolazim odatle".

Kakomislitezatvoreni? Jeste sigurni da ste bili na pravom mestu? Mora da ste pogrešili! 
 
Naši trgovci posebno uživaju da kupcu koji je došao da ostavi pare kažu da je glup, neznalica, nema pojma... Pa posle kaže neko nema više samoupravljanja. Ima - u glavama! Jedino mi nije jasno gde su ga pokupili klinci od 20 i 25 godina.

Naravno, kad kreten koganisamubionigrkljanmuiščupo (stari se, džebga) pozove drugu radnju kaže mu tamošnja sojka jaojazatvorila nijebilonikog vidikakvojevreme. Nastavak sveopšteg akanja kupčevog vremena, benzina, nerava...

Sutradan zovi ja onu radnju što je bila zatvorena, predstavim se - naravno da pojma nemaju ko sam i zašto zovem - ne, nije stiglo ništa što meni treba aliimajubašlepihstvari štonedođemdapogledam... 

Pozovem Uvoznika Vanbeograda, jaoizvinte saćuimjebemkevu (na lep način rečeno)... 

Ni 3 dana nije prošlo javlja se neki koji zvuči kao mešavina Kristijana, Džeja, Sarme i Kuntakinte ejreklimi izzastupništva ejbrate nijejošstiglo brate sadimašmojmobilni...

Još neko vreme prođe zove jedne subote Xhiber Uspešni u 9 ujutru ejbratestiglaroba jućesamonotvojeistovarjo...

Odemo iste subote - naravno da nije stiglo, stigao sasvim drugi proizvod iz iste serije, ime liči. Rade 4 devojke, jedna zna posao, ostale 3 mentalne koprive sa najmanje litrom silikona kumulativno, jedna na štiklama dapogineš, druga tetovažu pola kvadrata preko leđa i stomaka (vidi se, naravno, sve tri zajedno nemaju na sebi kvadrat materijala). I ONE premeštaju i prenose stvari po radnji, sve čekam poklopiće ih nešto i izginuće. Nikad čule za mene, nemaju pojma ni zašto sam tu ni ko me zvao. Odemo da mi pokažu šta je stiglo juče - mojeg nema. Srećom, imam broj u memoriji, zovi ja Gazdu, saće on za 5 minuta. Stigao je za samo 35 ali smo bar popili kafu vrata do i malo se smirili.

Eto gazde. Kakonijestiglo mamuimjebem izvintegospodžo... A što nuzneš ovo vidi što je fino... I sve tako. U međuvremenu primetimo da je ona druga stvar koju kupujemo tojest čekamo - izložena u radnji ... oduvek, samo što nam to niko nije rekao. Probamo bar to, ne odgovara, snalazi se gazda, nudi sličan model (naravno 7000 dindži skuplji), odgovara. 
 
Dobro, da platim, može isporuka u ponedeljak?

Brate, a ono ćeš da kupiš kad stigne?
Oću ako ikad stigne.
Stižeutorak, kevemi, dajdatneisporućuju dvaput, dadođesvezajedno.   
Dobro, nek isporuče sve zajedno, kad dođe javite da dođemo da probamo, akoodgovara platimo i isporučite.
Brate, štimaprobaš, katkaem, bićešzadovoljan...
Neka, dok ne budem siguran da odgovara ne kupujem.
E, a da ostaviš neki avans za ovo što si izabro, poslednji je, da se ne proda.

Ide mi to malo na onu stvar al' ajde da ostavim avans (svi vajni "trgovci" traže 100% avans APP, toliko sam samo jednom u životu dao i to staklaru gde je to običaj, al probaju pa ako upali...). Koliki avans? Kaže ona što kao zna posao 5000 (za stvar od 29000, što je OK). Pružam karticu - e ne može avans na karticu!

Znam da ne može, to sam već naučio. U Nemačkoj može, Italiji može, u Mađarskoj može... samo u Srbalja vazda neka izmotavanja sa glupavim zakonima i birokratijama (kad nešto vraćaš moraš da daš i krv i bris iz grla). Izvadim 50 ojra, dobijem uredno priznanicu u Zemlji Srbiji na € a po zakonu zvanična valuta nesrećni dinar...

Prođe i taj utorak, ja već zaboravio, setim se nakon nekog vremena, imam broj, zovem Xhibera:

E, brate, jošminisuposlali, jebaćuimkevu, ispoštovaćutenaravno, evoidućiutorakse tovarikamion znaći dopetkanajdalje imašrobu...

Ša davam kaem - još nemam robu. 

Sad ti budi pametan! Pustiti da te akaju buzdovani dok ne dođe nekakvo tržište (a ako ikad dođe kapitalizam i tržište bi moralo s njim ili bar za njim) ili sedeti i čekati to tržište i neke nebuzdovane???

300_Srbin-biznismen.jpg

Ne znam kako ove probleme rešava Sonja Biserko. Valjda joj CIA ili NATO sve isporučuju, ona pokaže samo prstom u katalog. Mada, nije joj lako, da izabereš kauč a nisi seo u njega, ne znaš oće da ti nažulja dupe ili ćeš da utoneš sasvim u nj (kauč, ne dupe).

Inače je žena potpuno u pravu, kao i ono nekoliko normalnih komentatora. Nažalost nemam ni volje ni vremena ni živaca da se ubeđujem sa naciJonalno svesnom ruljom kojoj je okasnela pena patriotizma i krvi naroda i narodnosti na nos i usta pokuljala.


Komentari (445)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Filip2412 Filip2412 22:36 04.04.2014

Re: Dakle, zaključak:

milisav68
Uh gde ti ode, stvari su mnogo prizemnije.
Ne samo da je nasa vlast zadnja ostala u odbrani sletova i stafete i komunizma nego smo zadnji pristali na slobodne izbore i zadnji skinuli petokraku sa zastave. Srbija je jedina zemlja u kojoj su organizovani protesti za odrzavanje izbora.

Bila su to vremena koja se u Evropi nece skoro ponoviti, burna vremena u kojima su deljene karte za igru u narednih 50 godina a mozda i vise. Svaki dan je bio bitan. Istocna Evropa je birala Zapad. Vucic skoro rece da je sad ukapirao sta se tada desavalo. SLovenci i Hrvati su to shvatili pre 25 godina.
freehand freehand 22:40 04.04.2014

Re: Dakle, zaključak:

Ne samo da je nasa vlast zadnja ostala u odbrani sletova i stafete i komunizma nego smo zadnji pristali na slobodne izbore i zadnji skinuli petokraku sa zastave. Srbija je jedina zemlja u kojoj su organizovani protesti za odrzavanje izbora.

Ajd odmori malo, Filipe. Nije ni lupanje za celodnevnu šihtu. Nego lupaš malo pa za pojas zadeneš.
milojep milojep 22:56 04.04.2014

Re: Dakle, zaključak:

hoochie coochie
manNisi u pravu, postojalo je još predloga.
Da se ukinu pokrajine pa bi tako Srbija imala samo jedan glas kao i ostali, ili da se i Hrvatskoj omogući ta privilegija sa više glasova tako što će se i tamo formirati pokrajine.
Nešto ti predlozi nisu naišli na odobravanje.
Zar je svako preuređenje rušenje?


Kretenoidi će svako preuređenje sa srpske strane videti kao rušenje bivše nam države. Pri tome se neće ustručavati da ceo narod nazovu ruljom i stokom!
Pri tome kretenoidi sami određuju datum od koga će meriti politike. Tako da se težnja rukovodstva Hrvatske sa kraja šezdesetih za većom samostalnošću od SFRJ ne uzima za relevantnu u ovoj diskusiji.
Pa se onda kenja o Stojčeviću i Latinu a prećutkuju se Tripalo i Kučar!
Kao što i Biserkova pred sudom kretenski nije htela reći da je eto i Slovenija bila malo secesionista tako i kretenoid neće reći u svom svojem kenjanju nijednu jedinu stvar koja bi eto ,po zakonu velikih brojeva ako ništa drugo, išla u korist 'rulje i stoke' kako se izrazi o Srbima.

p.s. sada će se pomenuti 'držati' svoje reči pa banovati




Filip2412 Filip2412 23:06 04.04.2014

Re: Dakle, zaključak:

Zar je svako preuređenje rušenje?

Raspad SFRJ je bio neminovan i nema potrebe da pena ovde ide na usta oko toga ko je zemlju srusio. Svakako da je i Sloba rusio jer je on preuredjivao po svojoj volji a predsednike susednih republika zalepljivao sa MALO MORGEN kao da su klosari pored kontejnera a ne ravnopravni ucesnici u dijalogu.

Slovenija i Hrvatska su zelele van i to je svima pa i ljudima u tom sudu sasvim jasno. Sloba je takodje urusavao SFRJ jer se ponasao kao kabadahija i radio stvari na svoju ruku sto ovde mnogi ne zele da priznaju vec se prave blesavi.

Ali raspad zemlje nije sam po sebi losa stvar ako se izvede civilizovano. Razlog za rat je sto je Srbija htela prepravljanje republickih granica - jebiga kasno se setili.

Uz sve to jedino Srbija jela govna protiv Zapadnih sila. Tamo negde oko prvog rata u zalivu na nasoj drzavnoj televiziji na vestima u 730 ja gledo kako drkadzije kritikuju USA sto se mesaju u unutrasnje stvari Iraka. Koliko je idojostki vodjena poiltika, rezultat je fe no me na lan. Moglo je da bude mnogo gore po Srbiju.

Naravno, obican svet je platio i jos dugo ce biti iskopavan iz masovnih grobnica koje se pojave tu i tamo.
milojep milojep 23:11 04.04.2014

Re: Dakle, zaključak:

Filip2412
A ti i dalje mislis da smo artovali tamo gde su Srbi pukim slucajem?


Objasni mi šta ti znači puki slučaj?


Sloba je na silu hteo da zadrzi ostale republike a kad mu nije uspelo to onda je resio da delove opstalih republika zadrzi na silu.


Mou li ovo protumačiti kao Sloba-unitarista a ne Sloba-secesionista?

Primetio bih da su i 'prva' i 'druga' Srbija ostale iste u nečemu a to je u kompleksu više vrednosti. Tako drugosrbijanci prisvajaju u ime svih Srba odgovornost za sve!
milojep milojep 23:20 04.04.2014

Re: Dakle, zaključak:

Filip2412
Zar je svako preuređenje rušenje?

Raspad SFRJ je bio neminovan i nema potrebe da pena ovde ide na usta oko toga ko je zemlju srusio. Svakako da je i Sloba rusio jer je on preuredjivao po svojoj volji a predsednike susednih republika zalepljivao sa MALO MORGEN kao da su klosari pored kontejnera a ne ravnopravni ucesnici u dijalogu.

Slovenija i Hrvatska su zelele van i to je svima pa i ljudima u tom sudu sasvim jasno. Sloba je takodje urusavao SFRJ jer se ponasao kao kabadahija i radio stvari na svoju ruku sto ovde mnogi ne zele da priznaju vec se prave blesavi.

Ali raspad zemlje nije sam po sebi losa stvar ako se izvede civilizovano. Razlog za rat je sto je Srbija htela prepravljanje republickih granica - jebiga kasno se setili.

Uz sve to jedino Srbija jela govna protiv Zapadnih sila. Tamo negde oko prvog rata u zalivu na nasoj drzavnoj televiziji na vestima u 730 ja gledo kako drkadzije kritikuju USA sto se mesaju u unutrasnje stvari Iraka. Koliko je idojostki vodjena poiltika, rezultat je fe no me na lan. Moglo je da bude mnogo gore po Srbiju.

Naravno, obican svet je platio i jos dugo ce biti iskopavan iz masovnih grobnica koje se pojave tu i tamo.


Sa celim komentarom bih se mogao složiti sa jednom ispravkom. Menjanje republičkih granica nije htela Srbija nego prevashodno Srbi koji su živeli u avnojevskoj Hrvatskoj odnosno Bosni. Ja te ljude ne mogu smatrati mongoloidima koji nisu mogli razlučivati odakle im preti opasnost. Odavde jeste i potpirivan taj osećaj ugroženosti ali nije Sloba izbacio Srbe iz ustav, nije on lepio U na kape domoljuba. Kao što i sada ne organizuje referendume protiv ćirilice!?

p.s. ustvari možda grešim? možda je Sloba prvi bio protiv ćirilice? Jer da nije menjao ustav sada ne bi došlo do pitanja ukidanja ćirilice u Hrvatskoj


Filip2412 Filip2412 23:30 04.04.2014

Re: Dakle, zaključak:

ali nije Sloba izbacio Srbe iz ustav
Ali je prakticno izbacio Albance ukidanjem pokrajine.

Ja potpuno razumem kako su se osecali ljudi u krajini, na zalost u tim delikatnim okolnostima postavljanje balvana i frontalni sukob pokazalo se kao ne bas srecan izbor. Najznacajnije je tada bilo otvoriti se potpuno prema Evropi i internacionalizovati problem Srba u Hrvatskoj uz lobiranjue za prava manjina, pozivanje na zajednicke srpsko-hrvatske-evropske timove koji bi smirivali situaciju i borba za prava u okviru Hrvatske.

Ali jebiga, Srbija je na TV dnevniku podrugljivo prikazivala kako Tudjman ili vec neko njihov ide u posetu USA i pokusava da se rukuje sa predsednikom amerike i smejala se ulizicama hrvatima i slovencima beckim konjusarima. Ko tada nije moga da vidi da cemo najebati bio je mnogo glup. Za to vreme nas Sloba je sedeo ispred ikebane i za svoga mandata prakticno nije otputovao ni jednom na zapad, osim ono oko Dejtona. I zasto se posle cudimo sto smo ispali bad guys? To je losa politika.... a zlocini i sranja na terenu su posebna prica, tu nema nevinih.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:44 04.04.2014

Re: Dakle, zaključak:

Staneš pred ogledalo pa ponoviš ovo.


Evo stao i pogledao
I video da se mi nismo razumeli.
Nisam mislio, iako se tako može shvatiti, da su na promene ustava Srbije, rukovodstva pokrajine, i time promene položaja Srbije u Jugoslaviji, Hrvati i Sloevnci rekli mi sad idemo.
Ne, te promene su čak imale saglasnost savezne države, nije to sporno.
Sporen je stav da su te promene zapravo rasturile Jugoslaviju.

Zato se pitam da li je u redu da se neko uceni da ne sme menajti stanje koje mu ne odgovara inače če biti posledica.

Hrvatska šutnja i sloevnačko natezanje su se dešavale pre početka rastakanja države, rastakanje je počelo onog trenutka kad su se stvorili uslovi da narod kaže šta misli, tj kad su se pojavile stranke. A to je bilo posle šutnje.

Kad su se pojavile stranke pojavio se Franjo Tuđman koji je veoma jasno zagovarao rasturanje.
Sad ti stanI ispred ogledalo i zapitaj se šta je Srbija trebala da uradi da se u Hrvatskoj ne pojavi Tuđman, ili da Tuđman zagovara Jugoslaviju.
Ja mislim da ni jedna politika Srbije to ne bi sprečila pa ni ona najservilnija prema Hrvatima.

Treba razdvojiti, a ja to pokušavam, razloge rasturanja Jugoslavije i politiku MiloŠevića.
Miloševićeva politika je bila katastrofalna po Srbe i Srbiju najpre, ali nije ona ta koja je rasturila Jugoslaviju.
milojep milojep 00:01 05.04.2014

Re: Dakle, zaključak:

Ali je prakticno izbacijo Albance ukidanjem pokrajine.


odakle ih izbacio? iz vlastitih snova o Kosovo republici? Srbija je i tada bila država građana koliko se sećam!

Najznacajnije je tada bilo otvoriti se potpuno prema Evropi i internacionalizovati problem Srba u Hrvatskoj uz lobiranjue za prava manjina, pozivanje na zajednicke srpsko-hrvatske-evropske timove koji bi smirivali situaciju i borba za prava u okviru Hrvatske.


U tom momentu,sportski rečeno to bi bilo povlačenje u svoj šesnaesterac, što znači sa skoro nikakvim šansama za uspeh. Sada je lako biti general ali glavni problem je pored toga što smo imali ludog idealistu(Sloba) za trenera i sudije spremne da to najstrože sankcionišu. Antikomunisti,Nemačka,Vatikan.
Sloba ovu priču jeste iskompromitovao ali je nažalost tačna!
anfieldroad anfieldroad 03:07 05.04.2014

Re: Dakle, zaključak:

Najznacajnije je tada bilo otvoriti se potpuno prema Evropi i internacionalizovati problem Srba u Hrvatskoj uz lobiranjue za prava manjina, pozivanje na zajednicke srpsko-hrvatske-evropske timove koji bi smirivali situaciju i borba za prava u okviru Hrvatske.


MilojeP
U tom momentu,sportski rečeno to bi bilo povlačenje u svoj šesnaesterac, što znači sa skoro nikakvim šansama za uspeh. Sada je lako biti general ali glavni problem je pored toga što smo imali ludog idealistu(Sloba) za trenera i sudije spremne da to najstrože sankcionišu. Antikomunisti,Nemačka,Vatikan.
Sloba ovu priču jeste iskompromitovao ali je nažalost tačna!



U tom momentu samo oni totalno indoktrinirani udbaskom propagandom nisu videli sta nam se sprema! Pa niste Milojep valjda stvarno ocekivali "Veliku Srbiju" i sve Srbe u jednoj drzavi (a bez YU)??! To nije pitanje generala posle bitke. To je bilo jasno svakom normalnom coveku. Broj dezertera najbolje govori o tome. Ljudi su VIDELI, Miloje, videli su na vreme.
A ludi idealista Milosevic jes vala bio lud, ali idealista je koliko sam ja Ajnstajn ... i koju je to"tacnu pricu iskompromitovao"? Onu o granicama koje su tamo gde su "ognjista"? Ili, "Zasto nismo napali Makedoniju?" U tom ste pitanju Miloje rekli sve o svom (ne)shvatanju problema.
krkar krkar 03:27 05.04.2014

Re: Dakle, zaključak:

Bila su to vremena koja se u Evropi nece skoro ponoviti, burna vremena u kojima su deljene karte za igru u narednih 50 godina a mozda i vise.


Tačno. I Česi su se, na primer, tu namestili pametno a Srbi glupo.

Pa su Česi svoju Udbu raspustili (jednostavno rekli od sutra StB više ne postoji, službenici i saradnici imaju X dana da vrate značke, oružje, pare i sva sredstva za rad). Dok su se Česi 92. i 93. fokusirali na privatizaciju - Srbi su se fokusirali na Mašićku Šagovinu, Novi Lički osik, Ozren i Žepu.

Istog dana je i Srbiji i Češkoj pao Zid, 9.11.1989.

Samo godinu i mesec kasnije, 9.12.1990. Česi su odabrali Volkswagen kao strateškog partnera za Škodu (bolju finansijsku ponudu nudio je Renault ali oni su samo hteli da u Češkoj sklapaju Twingo a VW se obavezao da će raditi i kola više klase).

28.3.1991. Češka država i VW dogovorili su se o preuzimanju 1/3 Škode a ugovor su potpisali već 16.4.

Godinu ipo nakon pada zida Česi su rešili privatizaciju najvažnije industrije. Već 1996. je počela proizvodnja Oktavije a danas prave skoro milion kola godišnje uz čisti profit od preko 700 miliona €.

Svako je izabrao kako će da igra u tim vremenima. Zato je svako tamo gde ga je njegova igra odvela.
krkar krkar 03:49 05.04.2014

Re: Dakle, zaključak:

sada će se pomenuti 'držati' svoje reči


sad i uvek
krkar krkar 04:13 05.04.2014

Re: Dakle, zaključak:

Hrvatska šutnja i sloevnačko natezanje su se dešavale pre početka rastakanja države, rastakanje je počelo onog trenutka kad su se stvorili uslovi da narod kaže šta misli, tj kad su se pojavile stranke. A to je bilo posle šutnje.

Kad su se pojavile stranke pojavio se Franjo Tuđman koji je veoma jasno zagovarao rasturanje.
Sad ti stanI ispred ogledalo i zapitaj se šta je Srbija trebala da uradi da se u Hrvatskoj ne pojavi Tuđman, ili da Tuđman zagovara Jugoslaviju.


Opet imaš problema sa hronologijom.

Stranke su se pojavile kad je već puklo, posle 14. sednice na kojoj se sloba kurčio (trbuhozboreći kroz Momira Bulatovića) nek idu zabole nas qrc naš srpski (BTW, ta sednica bi mogla svakog časa da se nastavi jer je samo prekinuta, data je pauza).

Sredinom osamdesetih postojala je određena spremnost i u HR i u SLO (čak više u Sloveniji koja nema ni Srbe ni manjinske probleme) da se u nekim elementima prekomponuje federacija jer su shvatili, posebno posle ekonomski katastrofalnog mandata Milke Planinc, da se pre svega ekonomski ne može više ići napred praveći se lud i presipajući pare onih koji rade onima koji ih muzu a za te pare ne stvaraju kapacitete za proizvodnju.

Nemoj biti u zabludi da Hrvati i Slovenci nisu jasno videli i šta se dešava na Kosovu (u ekonomskom, ne u nacionalnom smislu, nacionalna priča je decenijama naduvana i preduvana i izmanipulisana ali Kosovo je kao i danas odnosno za Košrunucuna vakta i tada bilo najveći teren za krađe, manipulacije, pranje para itd. Dakle, sazrevala su ta saznanja - a velikim delom zahvaljujući angažmanu odreda savezne milicije na Kosovu u koji su išli republički kontingenti. Savetujem ti da pročitaš knjigu komandanta slovenačke policije na Kosovu Pavleta Čelika (doduše na slovenačkom) iz koje je mnogo toga jasno.

Ali signale spremnosti Ljubljane i Zagreba za promene Beograd (Sanu, Patrijaršija, Francuska 7, Madera, Zvezda... - TAJ Beograd) pogrešno su protumačili kao slabost i rešili da pojačaju kampanju. Tako je došao red s jedne ("institucionalne" strane na Miloševića.

A sa druge, i to je ono što je usralo Srbiju i Srbe više nego Milošević, došli su Vuci Draškovići, Pogledi, šetanje leša po Hrvatskoj uz simboliku i estetiku iz Bulajićevih filmova i sva ostala sranja.

Razmisli malo pa ćeš možda shvatiti da su slovenačka testerisanja balvana (u kojima sam tada i sam učestvovao i bio prvi put uhapšen ) i svi zahtevi za demokratizacijom, na početku sramežljivi i artikulisani a tek mnogo kasnije fokusirani na višepartizam - u svemu tome marginalni, samo skretanje pažnje sa glavnog problema.

Srbija je najviše kriva što je, opijena Miloševićem i svim onim gore navedenim, Carom Lazarom i svime, uvek bila u svojoj bahatosti i uskurčenosti glupa i nije prepoznavala signale i umela da proceni realnost.

Kad su Slovenci (i tada uz njih samo refleksno, ne još uvek ubeđeni u stvarnu potrebu) Hrvati tražili asimetričnu federaciju (što je pametnome bio pokazatelj spremnosti SLO i HR da se Srbiji na neki način dozvoli da menja svoj odnos prema pokrajinama) - Srbija je uskurčeno odbijala da pomisli na bilo kakvu promenu stanja (a istovremeno je kurvinski na terenu radila sve da stanje promeni računajući ad je najjača i ima JNA).

Nakon nekog vremena kad je već stvar otišla mnogo dalje, Slovenija i Hrvatska predlagale su konfederaciju. E TAD je Srbija (Srbija = Slobodan Milošević, da se ne lažemo) pristajala na asimetričnu federaciju ... koja više uopšte nije bila na stolu.

I tako, on se igrao tuđim glavama a većina Srba se kurvala i kockala u te iste tuđe glave računajući da nema šanse da izgubi...
milisav68 milisav68 08:41 05.04.2014

Re: Dakle, zaključak:

krkar

Opet imaš problema sa hronologijom.

Stranke su se pojavile kad je već puklo, posle 14. sednice

Nisi u pravu, ta sednica je održana krajem januara 1990. godine, a recimo Slovenačka Seljačka Stranka (kasnije narodna) je osnovana 12. maja 1988. a u Hrvatskoj HDZ je osnovan 17. juna 1989. godine.
krkar krkar 10:55 05.04.2014

Re: Dakle, zaključak:

Nisi u pravu, ta sednica je održana krajem januara 1990. godine, a recimo Slovenačka Seljačka Stranka (kasnije narodna) je osnovana 12. maja 1988. a u Hrvatskoj HDZ je osnovan 17. juna 1989. godine.


Tako je, za te dve nisam u pravu a verovatno bi se našla još poneka. Ali sam suštinski u pravu u tome da je normalan svet još čekao da se dogovore, da su čak i nekomunisti čekali taj famozni Kongres pre nego što se opredele u potpunosti za stranke jer je svima bilo jasno do ćega će stranke u situaciji bez odgovornosti i ikakve kontrole i sa namernim podmetanjima dovesti.

Jedan od poslednjih pokušaja da se nađe razumno rešenje, možda pomalo utopistički - ali nećemo nikad znati jer nismo probali, bio je predlog Branka Horvata da se uvede dvopartizam tako što bi se SSRNJ (Socijalistički savez...) pretvorio u stranku pa bi postojali SKJ i SSRNJ i članovi jedne i druge morali bi da se opredele...

Nije Srbija kasnila sa osnivanjem stranaka zato što je verovala u samoupravni socijalizam i ustav nego zato što je videla da u Savezu komunista Srbije ima ujedno i socijalizam i Veliku Srbiju!
charlie charlie 14:05 05.04.2014

Re: Dakle, zaključak:

krkar
Па да смо и хтели да уредимо Југославију како то нама одговара, нисмо хтели да је разбијами9о. То је само та ситна разлика у односу на Усташоиде и Словеначке ловце.


Prazne priče i tobožnja uteha. Srba preko Drine nikad manje a Slovenija i Hrvatska u EU i NATO.

Nema veze, reciklirajte vi mantre...



Камо среће да се сви врате са ове стране Дрине !
Да мало живе слободно - са својима !
krkar krkar 15:35 05.04.2014

Re: Dakle, zaključak:

Да мало живе слободно - са својима !



"своји" su tamo popularni koliko i čir na dupetu (osim kao veseli bezveznjaci s kojima je u kafani zanimljivo seći vene).

Razlozi leže (i) u ovom tvom poimanju slobode.
krkar krkar 15:37 05.04.2014

Re: Dakle, zaključak:


charlie




Čudan si ti svat!

Kad si se prvo pojavio na blogu pročitao sam nekoliko tvojih postova na tuđim blogovima i bio čvrsto rešen da te preventivno banujem kad napišem sledeći blog da mi se nikad i ne javiš.

Pa zaboravio šta sam sam sebi napomenuo.

Sad mi je drago što jesam.
stopalo stopalo 19:28 05.04.2014

Re: Dakle, zaključak:

Treba razdvojiti, a ja to pokušavam, razloge rasturanja Jugoslavije i politiku MiloŠevića.
Miloševićeva politika je bila katastrofalna po Srbe i Srbiju najpre, ali nije ona ta koja je rasturila Jugoslaviju.


Dvoumio sam se da li da se uključujem u ovu raspravu jer kao što sam napisao na jednom od blogova, istorija ne počinje od 8 sednice i 14 kongresa.


Ja mislim da ni jedna politika Srbije to ne bi sprečila pa ni ona najservilnija prema Hrvatima.


Ja bih na ovom mestu dodao i Slovencima.

Predlažem pažljivo (sa razmevanjem) čitanje Kovanje antijugoslovenske zavere Sonje Biserko.

Sem opsesije Gedžom, u uvodu, postoji konstatacija da krajem 60-tih, jedino je u Srbiji bila "anacionalna" partijska garnitura. (pri čemu ne mislim da je to loše-naprotiv)

Među prvim poznatim nacionalističkim demonstracijama u SFRJ su demonstracije u Sloveniji koje su proizišle iz zahteva za smrtnom kaznom za jednog "južnjaka" koji je ubio Slovenca.

Film "Po isti poti se ne vračaj" je snimljen 1965 gde Radko Polič u jednoj sceni "vrišti" protiv južnjaka.

Institucionalno Slovenac Stane Kavčič republički premijer zamalo ruši Vladu SFRJ koji predvodi Slovenac Mitja Ribičič.

Albanci organizuju demonstracije 68 na Dan zastave, itd. (btw, albanski komunisti su sami tražili da se Metohija priključi Srbiji 1945 jer su se više plašili Crnogoraca)

Muslimani postaju zvanično nacija 68 usvajanjem Deklaracije SK Bosne i Hercegovine, itd.

Bez bilo kakvog pisanog dokaza (možda kad se otvore neke arhive), čini mi se da je Titova taktika bila da se pomalo ohrabruju "mali" nacionalizmi da bi se suzbili hrvatski i srpski.

I da ponovim HCM

Treba razdvojiti, a ja to pokušavam, razloge rasturanja Jugoslavije i politiku MiloŠevića.
Miloševićeva politika je bila katastrofalna po Srbe i Srbiju najpre, ali nije ona ta koja je rasturila Jugoslaviju.


milisav68 milisav68 19:38 05.04.2014

Re: Dakle, zaključak:

krkar
Nije Srbija kasnila sa osnivanjem stranaka zato što je verovala u samoupravni socijalizam i ustav nego zato što je videla da u Savezu komunista Srbije ima ujedno i socijalizam i Veliku Srbiju!

To je tačno, samo što to nije bio uzrok, već posledica.

Problemi u Jugoslaviji su bili na više nivoa, i nastali/nastajali su mnogo pre Miloševića.

Iako je Srbija bila svedena na UŽAS, svi su tražili nekakva prava.

Neki - zašto toliko daju u zajedničku kasu, a drugi - zašto u toj kasi nema više novca.

Tu velikosrpski nacionalizam dođe ko Vanish - uklanja neugodne fleke - razne brljotine, raznih rukovodstva.

Mislim, Slovencima je smetao ostatak YU, da što pre "uđe" u EU (tada valjda EEZ), pa su ih primili tek 2004. nekih 20 godina od "Evropa zdaj".
A kao iskreno su predlagali "Asimetričnu Federaciju".

I šta imamo danas, razlika u standardu je manje-više ista kao i pre raspada (takođe zaduženost), s tim što su najviše na gubitku građani Vojvodine (za Kosovo su šturi podaci).
freehand freehand 19:44 05.04.2014

Re: Dakle, zaključak:

I šta imamo danas, razlika u standardu je manje-više ista kao i pre raspada (takođe zaduženost), s tim što su najviše na gubitku građani Vojvodine (za Kosovo su šturi podaci).

Imamo: da oni koji mrze Miloševića glasaju za Nikolića i Vučića, a sa istim programom kao Sloba onomad. Od antibirokratske revolucije, preko olako obećane brzine i uklanjanja foteljaša do švajcarskog standarda. A evo saće i Zajam za Srbiju, nema domane.
I kako su lumeni pričali da Sloba nije komunista tako i sad pričaju kako ovaj nije četnik.

charlie charlie 20:16 05.04.2014

Re: Dakle, zaključak:

krkar

charlie




Čudan si ti svat!

Kad si se prvo pojavio na blogu pročitao sam nekoliko tvojih postova na tuđim blogovima i bio čvrsto rešen da te preventivno banujem kad napišem sledeći blog da mi se nikad i ne javiš.

Pa zaboravio šta sam sam sebi napomenuo.

Sad mi je drago što jesam.

Драго ми је да сам чудан !
И ти си мени чудан, зато са задовољством коментаришем код тебе --- углавном се не слажући са тобом (да будем прецизнији - са начином којим комуницираш, садржином више - мање).
Успут --- волим да дискутујем са паметним људима, ма колико се не слагао са истима.
Са глупима не волим да дискутујем (али врло често морам, посебно у риел лајфу --- наравно, степен слагања са њима не може нити да се дефинише).
Што се тиче твоје мотивације да банујеш људе - сматрам (не верујем да ћеш се сложити, но, свеједно) да то нема много смисла. Образлагати тај став не желим, верујем у тебе - да ћеш временом сам "надоћи". (иначе, не волим да пишем нашироко - да развезем, што би се рекло "к'о Гордана Чомић" ).
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:38 05.04.2014

Re: Dakle, zaključak:

Opet imaš problema sa hronologijom.


Ne, ali vidim da ste to već razjasnili.
ta sednica je održana krajem januara 1990. godine, a recimo Slovenačka Seljačka Stranka (kasnije narodna) je osnovana 12. maja 1988. a u Hrvatskoj HDZ je osnovan 17. juna 1989. godine.


A pre te sednice i SNO u Srbiji, Mirko Jović i Vuk Drašković.
Sve je već bilo zakuvano.


Sredinom osamdesetih postojala je određena spremnost i u HR i u SLO (čak više u Sloveniji koja nema ni Srbe ni manjinske probleme) da se u nekim elementima prekomponuje federacija jer su shvatili, posebno posle ekonomski katastrofalnog mandata Milke Planinc, da se pre svega ekonomski ne može više ići napred praveći se lud i presipajući pare onih koji rade onima koji ih muzu a za te pare ne stvaraju kapacitete za proizvodnju.


Da, i toj priči je Slovenija bila najglasnija zahtevajući da se na neki način, vremenski ili nekako drugačije, ali da se ograniči izdvajanje za razvoj nedovoljno razvijenih područja (mislim da je baš tako formulisano to izdvajanje)
Upravo zbog toga o čemu pričaš, pare se daju decenjama a oni i dalje "nerazvijeno područje" Tad su Slovenci rekli hajde da vidimo ili koliko para treba da se to područje razvije, ili koliko vremena za to treba, ne ide više ovako.

Sve to stoji ali sve se to dešavalo pre sloma komunizma, i u Evropi, pre nego što se moglo i smelo i pomišljati na secesiju.
To vreme nema mnogo uticaja na vreme posle sloma komunizma i pada zida.

Nemoguće je dokazati suprotno, ali stvarno je naivno verovati da je Srbija nekako mogla da spreči pojavu HDZa i njegovu politiku, a politika HDZ je nedvosmilseno bila za rušenje Jugoslavije (igru reči Hrvatska Do Zemnuna, su na samom svom početku proturali)

A samo u tom slučaju, u slučaju da je Srbija nekako mogla da spreči pojavu takvih stranaka i takvih ideologija, a da nije to uradila, se Srbija (Miloševič, SANU, Francuska 7..) može optužiti za rasturanje države.
Naravno, može se reći, ne bi bilo HDZa, ne bi bilo Janše, da nije bilo Miloševića, ali to je neozbiljno.


A sa druge, i to je ono što je usralo Srbiju i Srbe više nego Milošević, došli su Vuci Draškovići, Pogledi, šetanje leša po Hrvatskoj uz simboliku i estetiku iz Bulajićevih filmova i sva ostala sranja.


Da, to si upravu.
Te gluposti sa moštima i ostale su sjebale Srbiju, ali ne i Jugoslaviju.
Jugoslavija bi se raspala i bez cara Lazara i Vuka Draškovića.
Jugoslavija nije nikome potrebna, i tu je osnovni razlog njenog raspadanja, niko je nije želeo, svimaje bila nametnuta, Srbima i Hrvatima kao najbitnijim narodima prvenstveno.

I još jedno logično pitanje.

Ako su njima bili ciljevi neke konfederacije, asimetrične federacije ili šta drugo, zašto to između sebe nisu napravili isključivši iz tih fedreracija Srbiju?
Zašto Slovenija i Hrvatska ni jednog trenutka o toj mogućnosti nisu razmišljale?
Zato što im je jedini cilj bilo samostalne nacionalne države. I to nema veze sa ponašanjem Srbije.

Srbija je za milion stvari kriva osim za rasturanje Jugoslavije.
Ništa nije mogla da uradi da bi Jugoslavija opstala, ništa,
A i da je mogla zašto bi to radila.
Zašto bi Srbija trebala bilo šta da žrtvuje za Jugolaviju?
charlie charlie 06:38 06.04.2014

Re: Dakle, zaključak:

krkar
Да мало живе слободно - са својима !



"своји" su tamo popularni koliko i čir na dupetu (osim kao veseli bezveznjaci s kojima je u kafani zanimljivo seći vene).

Razlozi leže (i) u ovom tvom poimanju slobode.

Моје схватање слободе је веома флексибилно и своју слободу дефинишем степеном слободе других --- да се максимално залажем за могућност да се ти други у моме окружењу искажу до крајњих граница.
Ограничење које постављам тима другима је једно једино --- не дирај ме физички, јер сам слаб и плашљив (па бих могао да било кога, чак у крајњој инстанци, упуцам - шалим се ... да ли се ово зове хипербола !?).
Дакле, гнушам се силеџија, а све остало поздрављам и осећам се истински слободно само ако су око мене истински слободни људи.
ПС. Наравно, на твоје одушевљење, а у складу са овом мојом дефиницијом да закључим --- веома тешко бих се снашао у улози хрвата.
cane cane 23:41 08.04.2014

Re: Dakle, zaključak:

p.s. a ako ti ostane vremena daj nam paralelu smenjivanja pokrajinskih rukovodstava i smenu vlasti u Ukrajini? Hoću reći koja je razlika pošto cenim da ti je u Ukrajini smena prihvatljiva?


naravno da je prihvatljiva! U Kievu. Kiev je poseban slucaj!

I nikakva analogija sa Donjeckom i Harkovim ne stoji. A ni sa Komorima.
8c_competizione 8c_competizione 21:09 03.04.2014

ah, nije to samo kod nas tako ...

... ima toga i ovde u mojoj Pecalbi (Berlinu)

naime, tek kada sam bio dosao ovde, nisam bio siguran da li mogu ponovo da uvezem auto koji je vec bio izvezen iz Europe, pa odlucim da stari prodam a ovde uzmem novi(ji)

elem, da ne gnjavim sa detaljima oko birokratije, nisam bas mogao da kupim tacno sta sam hteo (ista marka kao stari auto) vec se ispostavilo da se poklopio Bendza kod jednog od najvecih dilera u Berlinu, posto imaju neke specijalne ugovore sa nasom firmom.

ok, uzmem 3ku cabrio, polovan, ali sa jako malom kilometrazom, prakticno od prvog vlasnika sa celom istorijom. u kalkulaciji cene mi je bila uracunata i garancija 1 godinu.

oket, kupim to cudo, uglancano ko pasje mudance. izgleda dobro, vozi se dobro (to su bila iskustva iz probne voznje). a onda krece zabava:

1. cim sam isterao iz prodavnice, na putu kuci primetim da su zadnji lezajevi bucni. odem ujutro odmah da reklamiram, morali da zamene oba lezaja.

2. posle par meseci, crkne pumpa za gorivo (ona udavljena u rezervoaru za gorivo). oket, to mu dodje ko neki potrosni materijal pa odlucim da sam zamenim (bas da ne zakeram svaki cas). zovnem BMW, kazu da zabava kosta 480 EUR, deo bez ugradnje. posto sam inzenjer, zazvuca mi malko mnogo za elektro motorcic i malko plastike pride, pa odem do nezavisnih prodavaca. tip mi rece da je u pitanju najverovatnije Bosch pumpa, da sam izvadim (lako je), donesem da ocita broj i uzmem deo. uradim to i kostalo me 113 EUR! ugradnja by myself, dakle 0 KEKA!

3. htedoh da dodam originalno 3. stop svetlo: u BMWu 380 EUR (alo bre, 10ak LED lampica i parce plastike sto na buvljaku ne kosta visde od 2 EUR! nasao jos lepse svetlo sa Audi TTa i sam uradio modifikaciju, ukupno svi delovi, farba itd 118 EUR

4. gremlini sa elektrikom (nisam uspeo da se izborim sa njima na kraju)

5. najveca jebada: stisnete kvacilo, ubacite u brzinu (npr. 1 ili rikverc) i cekate npr na semaforu ili u garazi. u jednom trenutku (iako i dalje drzite kvacilo) ono polako popusta i vozilo pocinje nekontrolisano da se krece. da stvar bude jos gora, ne uspevate na silu da izbacite iz brzine, tako da ostaje jedino da se dovatite kljuca i ugasite auto da spasete zivu glavu. inzinjerski gledano, sve je ukazivalo na to da je servo kvacila (hidraulicni) popustao (citaj: pisao ulje negde) i da je sam menjac negde zaglavljivao. odem da reklamiram, po pregledu auta pocnu da se prave blesavi da garancije nema, te da je u pitanju izlizano kvacilo (za neupucene: simptomi izlizanog kvacila su sasvim drugaciji) itd. bez zajebancije, prveo sam vozeci takav auto skoro 5 meseci, prepisujuci se sa mojim dragim skoro pa najvecim dilerom u Berlinu (Nemacka, da budemo jasni! zapadni Berlin, da takodje budemo jasni). da bi na kraju popizdeo, otisao tamo i na sav glas se izdrecao kod salteruse, da namerno potencijalne musterije cuju, da nemam nameru da idem odatle dok me vlasnik ne primi, mogu da zovu policiju, BND, CIA, Blackwater koga hoce, ne vrdam. Uzmem neki casopis sa stola i zavalim debelo dupe u fotelju. salterusa je promenila jedno 9 tura znoja uz sirok osmeh i zlatan zub prema ostalim musterijama u neverici, te pocela panicno da okrece telefone. na kraju me primio glavni baja za prodaju novih auta i poceo da ubedjuje da nemam garanciju, te da deo koji je u kvaru spada u portosne delove. insistirao sam da imam garanciju sve dok nisu pozvali pravnicu, koja je videla papire i nesto dosapnula sefu. ovaj okrenuo pricu ka potrosnim delovima odmah! i dalje sam, tehnicki podkovan (nije se dzaba volontiralo kod ujka Pere, najboljeg autopmehanicara kojeg znam, pokoj mu dusi!) insistirao da nije u pitanju izlizano kvacilo. na kraju dodjosmo do kompromisa: ja platim samo lamelu, oni pokrivaju troskove zamene, ALI ukoliko pronadju da je u pitanju nesto drugo, moraju sve da poprave i zamene za DZ. ishod? auto je za jebenu "promenu lamele" proveo 3 dana u autorizovanom servisu a ja platio samo deo (lamelu). kasnije, kada sam menjao letnje u zimske gume, primetim na Bühne da je ceo menjac i korpa kvacila sa sve jebenim cilindrom zamenjeno!

6. na kraju se dogodilo jos pehova sa servom upravljaca, jos sranja sa elektronikom plus vandalizam na kabriu, da sam popizdeo i odlucio da ga prodam ==> uspeo sam samo da izvucem 1/5 od ulozenog novca!?!?!?!?! zivce niko nije ni racunao

tako se zavrsila moja ljubavna prica (vise seksualna ekskurzija, gde sam ja ostao jebena strana) sa BMWom. za moje rodjene pare vise nikada! u firmi ih vozam na sluzbeni put sto moram, i uvek shvatim koliko su precenjeni, barem oni sto se prodaju "obicnom svetu". M seriju nisam probao pa ne mogu da komentarisem.

i shvatio da je najbolje da se vratim staroj ljubavi. u medjuvremenu resio i status ("ima pravo na disanje vazduha na duze od godinu dana" te sam mogao da pazarim (na kredu naravno) Alfa Romeo koji sam uvek zeleo: 156cu!

odatle se na dalje nastavljaju samo osmesi i uzivanje. diler mi je na dalekom istoku Berlina, prodaje italijanske aute koji se "naravno samo kvare" (WTF?!) i evo me vozim sada 4. i 5. Alfu, preskacuci modele jureci vise snage i novije aute.

kao sto vidis Krki, ceo svet je otisao u qrac, samo je pitanje da li je patka manja ili veca, te da li boli vise ili manje tjekom penetracije.
krkar krkar 22:14 03.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

polovan, ali sa jako malom kilometrazom


Ako u nečemu ne važi nikakva poslovnost, profesionalnost, radna etika... onda je to kod polovnih kola.

Kupili ste - skinuli ste gaće. Pa ako vam uleti - sami ste krivi.

Samo da ti kažem da to što ti sad voziš svaki normalni infantilni muškarac vozi do najdalje 25. Posle kupiš kola
cane cane 14:47 04.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

Samo da ti kažem da to što ti sad voziš svaki normalni infantilni muškarac vozi do najdalje 25. Posle kupiš kola


8c_competizione 8c_competizione 21:32 04.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

Samo da ti kažem da to što ti sad voziš svaki normalni infantilni muškarac vozi do najdalje 25. Posle kupiš kola


definitivno pises kao neko ko nikada nije vozio jednu Alfu

doduse, nisu ni one za svakoga

tako da ti ne bih oterecivao vijuge dalje na ovu temu, ocigledno nismo na istoj talasnoj duzini po pitanju kola

a da stoji, stoji: pri skidanju gaca kod kupovine polovnog Bendze sa teze izjeban nego za bilo koja druga kola, i to od poslovicnih Nemaca
krkar krkar 10:38 05.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

definitivno pises kao neko ko nikada nije vozio jednu Alfu


Vozio 75 i 90, svoje. Jedno vreme vozio Giuliju Super 1,6 koju mi je ostavio prijatelj a kad je uzeo nazad ostavio mi umesto nje Berlinu 1750

Odrastao sam u Romeu (Alfa Romeo Romeo, da vidim znaš li šta je to ) i to je bilo prvo vozilo na četiri točka koje sam samostalno vozio. Probao razne Alfe, verujem najmanje desetak raznih modela uključujući i Alfu 6 koju je pokušavao da mi uvali moj drug K koji je imao verovatno jedinu u Beogradu. Baš zbog te Alfe 6 prestao da se zaluđujem za alfe jer nisam imao para da zaposlim meanćara za stalno. Paz kad se kvarila više od Maseratija kojeg sam tada imao (uspeo da ga uvalim pre nego što me doveo do bankrota ).

Priznajem da sam se alfama bavio i posle 25, (do neke 33-4. ali to su bila druga vremena, samoupravljanja, uvoznih dozvola i sličnih sranja). Danas dozvoljavam mogućnost da normalan muškarac ima alfu do 27. - posle toga je znak...

Doduše, ladno bih dao vrlo pristojne pare za Giuliju TI ili Super u dobrom stanju. Jedan od klasika koji me najviše privlače.
krkar krkar 10:40 05.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

a da stoji, stoji: pri skidanju gaca kod kupovine polovnog Bendze sa teze izjeban nego za bilo koja druga kola, i to od poslovicnih Nemaca


BMW nikad nisam imao niti me privlačio. Jednom umalo kupih polovnu seriju 7 no srećom imao pametnog ortaka (pa tako pametni izabrasmo Maseratija Quattroporte ).

Mogao bih da se navučem na BMW 1602/2002 ili staru seriju 6... eventualno. Ovo ostalo me uopšte na fascinira.
8c_competizione 8c_competizione 17:56 05.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

vidis, kod mene je situacija ovakva:

1. Alfa je 146ca 1.3 boxer (vec pomenuta, uvezena iz Italije, Bog zna koliko km presla; moj ujak mehanicar je pregledao i reko: "cuj, sve izgleda utegnuto, nigde ne pisa ulje, kompresija dobra .... jedino sto ti ne mogu garantovati jeste broj predjenih km, posto je definitivno presla vise od 86k km koliko je bilo na cajgeru; ugradio gas na nju, vozila ko luda; prodao je kada sam otisao u pecalbu jer nisam bio siguran da li se da ponovo ubesti ovde; prodao drugaru koji ju je prodao jedino dalje zato sto je dobio sluzbeni auto na 24h koriscenje, bio prezadovoljan)
2. Alfa je bila 156ca 1.6TS (predivni zverko kome sam uradio sportsko vesanje i uzivao u voznji; prodao je jedino zbog toga sto sam jos vise zeleo jacu i noviju 159ku; istu ugradjen autogas u nju; kada budem imao viska para, nacicu jednu 156cu GTA za cisti "plezoar"!)
3. je moja prva 159ka, 2.2JTS SW (o Boze kako lep auto, cak i danas skoro 10 godina posle prvog pojavljivanja davne 2005.; takodje uradio autogas; prodao zbog toga sto se pojavilo sledece)
4. je druga 159ka, 3.2JTS V6 24V Q4 SW Tiptronic, kupljena od vlasnika Alfa Niederlassunga u Berlinu sa samo 340 km na cajgeru; nju jos uvek posedujem i naprosto obozavam, vozim samo u rukavicama (ma ko Steva Zigon u "Pricama iz radionice", ok ne nosim papuce unutra), "spava" samo u garazi i donosi samo neizmerno zadovoljstvo (oket, bicu iskren, osim kada svratim do benzinske pumpe)
5. je jos jedna bukvalno spasena 146ca, ovaj put sa jacim 1.6 boxer motorom (18 godina stara cica sa originalnih 56k km), bila ostavljena na placu nekog mehanicara koji radi blizu kuce nekih mojih pajtosa (inace mehanicar poseduje jos par Duetto Alfi unutar garaze i radi polako na njima); ugradio gas posto vozim jako mnogo dnevno do posla i nazad, te svakodnevno uzivam u zvuku tog boxera; bez zajebancije, to cudo ima 2.6 puta manje snage nego 159ka, ali zvuci ko najbolji HiFi 7.1 sistem!

san bi bio jedna 8C-a, ali je tesko nadati se tako necemu. doduse imao priliku da sednem u jednu, bila spremna za isporuku musteriji isti dan kada je bilo zvanicno predstavljanje MiTo-a u jednom Niederlassungu. O Boze, niko ziv nije ni pogledao MiTo, svi zevali u 8C! Sretni vlasnik je bio toliko dobar da nekolicini dozvoli da udju unutra (pick me! me! me! ...) umalo sediste nisam ovlazio od srece!

oket, verujem da si se nauzivao Alfim ali mi i dalje bode oci izjava da

Posle kupiš kola


sta su po tebi kola? leba ti? ako spomenes Merdzhu, zavrsili smo pricu vo vjeki vjekova (excluding only SLS)

BMW? ko sto vec pisah, voleo bih da probam M seriju pa da dam finalni sud, koji za sada stoji: "za rodjene pare da kupujem i odrzavam to izvikano sranje, neka hvala! ako firma placa i odrzava, mozemo da se dogovorimo, ali to je samo za ono pod sluzbeno"

Audi? da izvines presvucenog pasata koji svaki papan koji misli da je naucio nesto o dizajnu tako sto si je obezbedio debeo bankovni racun? neka hvala. imao iskustva sa A4kom (rent a car, nov auto) i losija su po "zadovoljstvu u voznji" od jebenog Renault Scenica, koji sam vozio vikend ranije u Severnoj Irskoj, dakle na istom putu

Porsche? tu jedino mozemo da pricamo, jer je to jedini brand u Nemackoj koji po meni zasluzuje jos uvek da nosi ono "Made in Germany", koji jos uvek izgleda tako dobro da mi izmami uzdah, ciji boxer zvuci fenomenalno i prepoznatljivo, koji se vozi taaaako dobro. dakle, to bi bio moj jedini Nemac!
8c_competizione 8c_competizione 18:01 05.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

Maseratija Quattroporte


reci mi molim te kakva su ti iskustva

gledamo u zadnje vreme aute za kolegu/prijatelja i u uzi izbor zapade takodje polovni Quattroporte. oket, malko je progutao knedlu na potrosnju, ali! Maserati je Maserati!

jel to prva serija (90ih), ili druga (2000te) ili ova najnovija?
8c_competizione 8c_competizione 18:05 05.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

Mogao bih da se navučem na BMW 1602/2002


vidim ja da je Milena Dravic ostavila veliki utisak na tebe

pocinje na 16:57

zilikaka zilikaka 18:12 05.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

Odrastao sam u Romeu (Alfa Romeo Romeo, da vidim znaš li šta je to ) i to je bilo prvo vozilo na četiri točka koje sam samostalno vozio

Kad guglaš, to ispada kombi.

Mene od rođenja, pa do desete - dvanaeste prevozili u


Čak i boja odgovara.

Bio neki Mario što je držo auto otpad u Trstu, pa su otac i deda vazda nešto vukli odande, jer kod nas nije bilo delova.




charlie charlie 21:53 05.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

krkar
a da stoji, stoji: pri skidanju gaca kod kupovine polovnog Bendze sa teze izjeban nego za bilo koja druga kola, i to od poslovicnih Nemaca


BMW nikad nisam imao niti me privlačio. Jednom umalo kupih polovnu seriju 7 no srećom imao pametnog ortaka (pa tako pametni izabrasmo Maseratija Quattroporte ).

Mogao bih da se navučem na BMW 1602/2002 ili staru seriju 6... eventualno. Ovo ostalo me uopšte na fascinira.

Озбиљни људи, а расправљају о аутомобилима !!
8c_competizione 8c_competizione 11:51 06.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

Alfa Romeo Romeo, da vidim znaš li šta je to


AR Romeo je jos jedna od stvari za koje nisam znao da je AR proizvodio, izmedju ostalog i nesto sto smo vidjali dosta i u JNA (vidi ispod), lokomotive i avionske motore.



Danas dozvoljavam mogućnost da normalan muškarac ima alfu do 27. - posle toga je znak...


ja sam drsko zarobljen u telu 40to godisnjaka, jos uvek se duhom osecam kao 20to godishnji poletarac koji je krizu srednjeg doba vec pregurao u 30oj
krkar krkar 13:22 06.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

AR Romeo je jos jedna od stvari za koje nisam znao da je AR proizvodio, izmedju ostalog i nesto sto smo vidjali dosta i u JNA (vidi ispod), lokomotive i avionske motore.


Romeo je bio sjajan, čak i F12 posle njega. Jedna od prvih asocijacija na detinjstvo mi je Romeo i sedenje na pomoćnom sedištu u sredini. A zvuk motora - neopisiv!

Ovo na tvojoj slici je Matta 4x4 terenac.

A sa avionskim motorima se, pošteno rečeno, nisu preterano proslavili. Mada su kamioni bili odlični. Vozio jedan 1981-82, bio je skoro duplo stariji od mene
freehand freehand 14:15 06.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

8c_competizione
Alfa Romeo Romeo, da vidim znaš li šta je to


AR Romeo je jos jedna od stvari za koje nisam znao da je AR proizvodio, izmedju ostalog i nesto sto smo vidjali dosta i u JNA (vidi ispod), lokomotive i avionske motore.



Danas dozvoljavam mogućnost da normalan muškarac ima alfu do 27. - posle toga je znak...


ja sam drsko zarobljen u telu 40to godisnjaka, jos uvek se duhom osecam kao 20to godishnji poletarac koji je krizu srednjeg doba vec pregurao u 30oj



Ama čekaj, jelo to ovo



... klasična stara kampanjola, samo što je u JNA masovno korišćena pod Fiatovim znakom?
Interesantno ali nikad nisam razmišljao šta je AR u nazivu.
krkar krkar 15:53 06.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

... klasična stara kampanjola, samo što je u JNA masovno korišćena pod Fiatovim znakom?
Interesantno ali nikad nisam razmišljao šta je AR u nazivu.


Ne, nije to to niti ima ikakve veze (osim što oba imaju točkove, motor, šasiju...).

Alfa Romeo Matta, službeno 1900M (dva vrlo slična modela, AR 51 i AR 52) je terenac originalno proizvedez za italijansku vojsku 1952.

AR jednostavno znači Autovettura da Ricognizione iliti Izviđačko Vozilo odnosno "vojnije" Vozilo, Izviđačko.

To je jedina sličnost između "džipa" Alfa Romeo 1900M AR51 i Fiata Campagnola (službeno 1101 Alpina, kasnije 1101 Campagnola) AR51/AR55/AR59.

AR je oznaka tipa a 51 godina ulaska u službu tako da kod navođenja skraćenog naziva modela AR51 može biti zabune pa se često navodi kao AR51 (Alfa) i AR51 (Fiat).



krkar krkar 15:56 06.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

ja sam drsko zarobljen u telu 40to godisnjaka, jos uvek se duhom osecam kao 20to godishnji poletarac koji je krizu srednjeg doba vec pregurao u 30oj


Citiraću te


Moja pokojna baba, mudra žena, govorila je "Krkari sazreju u trijespetoj... ako i tada"

A znala nas je tolike, počev od pradede...
8c_competizione 8c_competizione 19:33 06.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

da izvines Krkar, meni su vrlo slicni osim u manjim detaljima karoserije

e sada, verujem ti, posto je Fiat AR preuzeo tek 1986te
krkar krkar 19:40 06.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

da izvines Krkar, meni su vrlo slicni osim u manjim detaljima karoserije



Konstrukcijski se prilično razlikuju. Vojska je naručila Fiat jer je AR bio previše sofisticiran za terensku vojnu upotrebu. Fiat je bio prost i zato bolji za taj posao
alselone alselone 07:15 07.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

krkar


8c_competizione


Koji ste vas dvojica kraljevi. Zakljucak na kraju razgovora o automobilima je da su Porse i Maserati odlicne marke. Ono, bolje sto godina ziveti kao milijunas nego sedam dana u bijedi! Ili kad Lala ode u afriku pa na "nismo jeli nista tri dana" odgovara sa "morate da jedete, makar na silu".

Falio vam je jedan parametar u razgovoru a to su pare. U kom rasponu i koje marke.

I Skoda Oktavija je fantastican auto (mozda i best buy) u klasi do 20k, na primer.
8c_competizione 8c_competizione 07:51 07.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

Zakljucak na kraju razgovora o automobilima je da su Porse i Maserati odlicne marke. Ono, bolje sto godina ziveti kao milijunas nego sedam dana u bijedi!


ne, mislim da mene nisi bas najbolje razumeo

ono sto tvrdim jeste da od svih Nemackih brendova jedino jos Porsche zasluzuje ono Made in Germany (i Miele kod kucne tehnike). ali bukvalno. Merc to vec poodavno nije, jos od W123 serije koja ih, slicno Bubi u VWu, malte ne nije zatvorila zbog kvaliteta i dugovecnosti. ovo ti govorim kao inzenjer koji radi u jako velikoj svetskoj firmi. isto kod skoro svih sada, cak i kod Porsche-a, samo sto oni jos uvek drze nivo i generalno ne prave masivne kilometraze. Sve se proracunava na odredjeni zivotni vek (najbolje da pocne da crkava odmah po isteku garantnog roka. kinta se danas uzima na rezervnim delovima.

e sada mozemo dalje diskutovati oko Porsche-a, ali stanje sada pokazuje da se pri kupovini novog u pocetku gubi na ceni, ali sa godinama pocne ponovo vrednost da mu raste. zato imas stare Porsche-e sa vazdusno hladjenim motorima koji su skuplji cak od novih novcatih auta.

tokom godina gubitak kinte je najmanji kod njega. ne kvare se mnogo a u novije modele i Dinaridi ko sto sam ja stanu bez problema (zadnja serija me ostavila u cudu koliko mesta ima).

tako da ako gledas dugorocno, Porsche ti se isplati mnogo vise od ostalog. potpuno isto i sa Miele-om.

e sada, problem je u imanju para za inicijalnu kupovinu. tu takve stvari otpadaju za nas normalni puk.

e tu sam pisao da je moje licno iskustvo da to da AR nudi stvarno jako dobar odnos cene i onoga sto se za nju dobije (dobre performanse, zvuk, stil, udobnost, oprema ...). neko ce reci "ali Golf je po ceni od 16k EUR pa na dalje...." tacno, ali to je klot varijanta sa najgorim motorom, drvenom klupom umesto zadnjih sedista i NICIM od dodatne opreme. da bi se dobila pismena konfiguracija, cena pocinje od recimo 25k EURONA. e za te pare dobijes AR 159 sa standardnih 7 ili 8 airbagova, klima automatikom, auto klasu iznad po mnogo cemu, ako ne i dve. ja moje aute menjao vise zbog toga sto sam zeleo vise po pitanju snage i novije aute. nisu me nikada ostavile pored puta zbog nekog AR tehnickog nedostatka.

kazem moje licno iskustvo. imam prijatelja koji ima odlicno iskustvo sa Hondom Accord. Vozio me nekoliko puta u njoj i mogu da potvrdim to sto covek prica. auto mu sa 300k km izgleda jos uvek ko nov, a vozen u Srbiji. samo redovno odrzavanje: kocnice, ulje i filteri.

kod mene bi AR ipak pobedila u izboru, jer izgleda pride (po mom misljenju) bolje. stil koji mogu samo italijani da urade. jbte, izgleda fenomenalno evo i posle skoro 10 godina od kako se pojavila (za 156cu vazi u duze). cak i kao policijski auto



krkar krkar 12:42 07.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

jel to prva serija (90ih), ili druga (2000te) ili ova najnovija?


Sad tek vidim da sam propustio nekoliko odgovora.

Treća serija iz 80ih. Prva je 60, druga 70, treća 80 i još dve posle.

Iskustva... nisam baš stigao da imam jer je auto kod mehaničara proveo više vremena nego kod mene

Bio je Quattroporte 4,2 iz 1886, kupljen 1994. sa 80000 km. Koštao koliko malo bolji polovni Golf, što je trebalo da bude nekakav signal ali nisam ga prepoznao, džebga. Napalili se ja i drug sa kojim sam išao da ga gledam, činio mi se dobar, što ti kažeš utegnut. Dosta se razumem u automehaniku i nisam ništa primetio da ne valja.

Nije valjalo ono što se teško primećuje - motor neusklađen sa automatskim menjačem, stalno nešto cepao. Trošio ... da ne pričam koliko. (Mada, imao sam i kola koja su više trošila, službeni Chevrolet Suburban 5700 kubika V8 koji je trošio 32 litra po gradu!!! Bio izakan, u dobrom stanju ne bi smeo da troši više od 25 Srećom to bilo u zemlji u kojoj je benzin bio jeftiniji od vode, bukvalno). E ali Quattroporte bio moj a ne službeni i vrlo brzo sam shvatio da sam se zeznuo ali sam bar s njim napravio jedno nezaboravno prolećno putovanje severnom Italijom i južnom Francuskom do Barcelone. Bio kao stvoren za to, nije bilo problema, skoro 4000 km bez frke. I taman mislio da ga ostavim - iduće nedelje se opet pokvario...

Znao sam tačno kakvog kupca treba da tražim i naleteo napaljeni klinac Mađar sa malo para te ga posle nepunoh 6 meseci vlasništva prodadoh tačno u paru za isto koliko sam ga i kupio tako da mi je trošak bio samo popravke (najviše ruke, skoro ništa delovi).

Ta generacija Quattroporte (poslednja u kojjo je ručno rađen) bila je odlična kao limuzina za duge ture. Ja sam bio, koliko znam, 4. vlasnik i bar jedan pre mene, možda i 2, akali su je u gradskoj vožnji za šta nije pravljena.

Iskustvo kupišjednom... Pošto sam pre toga gledao BMW 735, tačnije u isto to vreme sam gledao BMW 735 i upravo sam sa tim drugom i otišao da ga zajedno vidimo pa dok smo se premišljali naleteli na Maseratija...

Korist od Quattroportea je bila što nisam kupio BMW, ni tada ni posle
krkar krkar 12:46 07.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

. Alfa je 146ca 1.3 boxer


Taj bokser je sjajan motor (1,6 je još bolji) ali 146 mi se nikad nije sviđala. 145 mnogo više iako je dizajnerski zastarela vrlo brzo.


Alfa je bila 156


Meni je to tesno. I džaba sve priče, jeste dobar auto ali za mene neudoban i premali.


159ka, 3.2JTS V6 24V Q4 SW Tiptronic


To je pravi motor za Alfu! I dobro što ti je 159 SW, još da je QV

BMW kola ne gledam uopšte, ni kao pojavu. Jedino me strah da kako su počeli sa motorima da će i njih zasrati kao i kola
krkar krkar 12:49 07.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

krkar krkar 13:24 07.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

Koji ste vas dvojica kraljevi. Zakljucak na kraju razgovora o automobilima je da su Porse i Maserati odlicne marke. Ono, bolje sto godina ziveti kao milijunas nego sedam dana u bijedi! Ili kad Lala ode u afriku pa na "nismo jeli nista tri dana" odgovara sa "morate da jedete, makar na silu".

Falio vam je jedan parametar u razgovoru a to su pare. U kom rasponu i koje marke.

I Skoda Oktavija je fantastican auto (mozda i best buy) u klasi do 20k, na primer.


Kao što to je Alfista već odgovorio - promašio si ceo fudbal!

Sa Poršeom nemam mnogo iskustva ali primećujem da je urađen nemački kvalitetno. OD ONOMAD nemački kvalitetno!

Igrom slučaja znao sam nekoliko inženjera iz Poršea i znam da se i dalje drže starinskog i u ostatku nemačke autoindustrije "prevaziđenog" koncepta pravljenja kola da budu kvalitetna i tačka. Da svaki deo bude kvalitetan i da se ništa nikad ne kvari, tj. da se što manje i što ređe kvari. 8c ti je ovo detaljnije objasnio.

Ni najmanje nisam pristalica trošenja previše novca na tonu-dve gvožđa koje stoji na ulici (ili u garaži, svejedno). Kao klinac kupovao sam polovna kola i vazda oko njih nešto čačkao i popravljao. Dosadi to tako da sam, otkako sam kupio prva nova kola (prva PRAVA nova kola, imao pre toga dva nova juga, jednog sa 3. meseca omotao oko bandere, totalka, drugom posle 15000 km pukao blok motora) vozio samo dva polovnjaka od kojih je jedan bio već rečeni Maserati koji je odlična škola i nauk da e polovnjak NE kupuje.

Posle toga sam samo još jednom kupio polovnjaka ali pošto je bio službeni automobil uvoznika te marke i služio samo da se računovođe voze u kontrolu filijala/poslovnica uzeo ga sa 12000 km posle 2 godine kad je izašao facelift istog modela pa firma morala da zameni sve "stare" jer je princip da sva službena kola budu poslednje generacije.

Otkako kupujem nova kola na OPRAVKE* sam potrošio ... možda 100 evrona za 20+ godina. Ili je obuhvaćeno garancijom ili se ne kvari. Poslednju opravku sam imao na prošlim kolima, pre nekih 4-5 godina: hidraulički klip kvačila, deo i ruke manje od 50 €.

Kola treba pažljivo odabrati i redovno održavati koristeći originalne tj. kvalitetne delove i to je sve.

*opravka je kad se pokvari nešto što nije uobičajeno/kalkulisano/predviđeno za to stanje vozila (kilometražu, godine, način vožnje). Zamenu potrošenih delova ne računam. Npr. lamela bi morala da traje najmanje 60-80000 km i na najslabijim kolima. Meni je na jednim trajala najmanje 180000, prodao kola sa tom kilometražom i originalnom lamelom!

NIKAD nisam DOPLATIO više od 15000€ za kola, najčešće ni blizu toga. Jednostavno, treba umeti napraviti kalkulaciju kad se prodaja starog najviše isplati i prodati ga baš tada.

Baš kao što treba umeti kupovati nova kola. Najviše volim nešto čega kod nas nema - 0 km, kola koja su registrovana na dilera ali nisu vožena.

Svaki diler ima kvotu koju mora da proda u jednoj godini da bi očuvao franšizu ili proviziju koju ima. I često se desi da diler ne uspe da proda sve predviđeno za tu godinu, najčešće se dešava da proda kvotu nekih modela a nekih ne. I onda se dileru više isplati da kola šatro proda - sebi - nego da ostanu neprodata. Ali pošto su već imala vlasnika - onda im cena pada, najmanje 20% a ume i do 40%!

Pre neki dan doneli mi aprilski broj mog omiljenog italijanskog auto časopisa i evo nekoliko iz njega trenutno najboljih sniženja u %, samo kategorija 35-46% sniženja!

Alfa Romeo MiTo 0,9 Turbo TwinAir Upload 12000 (redovna cena 19350)

Fiat Grande Punto 1,2 Actual 3p 7800 (13800)

Lancia Delta 1,4 T-Jet Ecochic Silver 15900 (25000)

Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D Instyle 4WD 23600 (37490)

Renault Laguna SporTour 1,5 dCi Nav 18500 (29249)

Octavia je odličan ali dosadan auto sa paketima opreme slaganim na VW način koji se meni ne sviđa. Best buy ispod 20K može biti samo sa opremom koja je za mene neodgovarajuća. Za mene je trenutni Best Buy ispod 20K u Srbiji Honda Accord 2,0 Elegance za 19990.



krkar krkar 13:29 07.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

i Miele kod kucne tehnike


Moj drug je isporučilac i serviser opreme za brodove. Već desetak godina je zastupnik Mielea i samo sa njima radi jer se pokazalo da su daleko najizdržljiviji u često teškim uslovima (salinitet, vibracije). Dodatno, Miele je vrlo predvidljiv u kvarovima tako da brod, na kojem je 20-30 članova posade i koji je na ruti od recimo 20 dana plovidbe i zato mora da ima veš mašinu u radnom stanju nosi rezervnih delova za 100-200$ i može da računa na veš mašinu u 99% vremena (podrazumeva se da inženjeri i tehničari kojih po prirodi posla ima najmanje 4 na svakom brodu umeju da poprave vešmašinu!).

E to je taj zdravi inženjerski princip koji smo pre zvali nemački a sad dobro kaže 8c još tek preostao u nekoliko nemačkih firmi
charlie charlie 14:18 07.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

krkar
i Miele kod kucne tehnike


Moj drug je isporučilac i serviser opreme za brodove. Već desetak godina je zastupnik Mielea i samo sa njima radi jer se pokazalo da su daleko najizdržljiviji u često teškim uslovima (salinitet, vibracije). Dodatno, Miele je vrlo predvidljiv u kvarovima tako da brod, na kojem je 20-30 članova posade i koji je na ruti od recimo 20 dana plovidbe i zato mora da ima veš mašinu u radnom stanju nosi rezervnih delova za 100-200$ i može da računa na veš mašinu u 99% vremena (podrazumeva se da inženjeri i tehničari kojih po prirodi posla ima najmanje 4 na svakom brodu umeju da poprave vešmašinu!).

E to je taj zdravi inženjerski princip koji smo pre zvali nemački a sad dobro kaže 8c još tek preostao u nekoliko nemačkih firmi

Нека живи братсво свих нас инжењера - целога света - на челу са немачким, америчким, јапанским и руским !
ПС. У то име одох да поправљам веш - машину, како не бих "прескакао преко метле" када жена дође кући !
ППС. Предивна је то ствар када знаш сам да поправљаш којешта - тада ти, као мени сада, није нити на годишњем одмору досадно.
alselone alselone 16:49 07.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

krkar

8c


OK, kapiram sta hocete da kazete.

Octavia je odličan ali dosadan auto

Ako mislis po izgledu - meni nije, ja bas volim taj evergrin izgled. Ako misis po opremi ili motoru - moja Elegance lepotica sa 2.0 FSI motorm od 150 konja sigurno nije dosadna.

Meni, na primer, ta Honda nije lepa. Cuo sam da je odlican auto ali meni se ne svidja. U tom opsegu cena radije bih izabrao Insigniju.

Edit: Sad bas gledam, Insignija je ipak dosta skuplja. A neko mi je pricao da je oko 20 hiljada sa OK opremom. Mozda je bio neki sajamski popust ili tako nesto.
krkar krkar 17:53 07.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

Ako mislis po izgledu - meni nije, ja bas volim taj evergrin izgled. Ako misis po opremi ili motoru - moja Elegance lepotica sa 2.0 FSI motorm od 150 konja sigurno nije dosadna.


Kakodatkaem, meni je sve što izađe na bazi Golfa smrtno dosadno i bezlično, kao da je dizajnirala komisija udruženja nemačkih penzionisanih inženjera.

Octavia je lep auto (u smislu neružan) ali ljudi često zaboravljaju da je to ipak samo golf sa nabudženim dupetom.

Osovinski razmak Octavie je 251cm a Honde Accord 277. E, tih 26 cm razlike se itekako primeti u vožnji a u udobnosti još više.

Tako da se Octavia jednostavno ne može porediti ni sa Accordom ni sa Insigniom (još jedan dosadan auto, manje dosadan od većine Opela u poslednjih 20 godina ali ipak dosadan)...
8c_competizione 8c_competizione 19:21 07.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

I dobro što ti je 159 SW, još da je QV


Ti verzija, full oprema, izlozbeni model sa nekim specijalnim dodacima koje standardne nemaju

8c_competizione 8c_competizione 22:46 07.04.2014

dopizdelo

krkar krkar 00:47 08.04.2014

Re: dopizdelo


Odlična kola, možda ovaj model nje baš najbolji... ali generalno aspirin za sve Nemce.

Oduševio me prvi u koji sam seo, negde 1994 otprilike ali je bio stratosferski skup.

Posle, negde oko 2000. u jednom trenutku bio blizu kupovine IS 200, palio me 6 cilindrični motor ali ispostavilo se da mi je malo neudoban
8c_competizione 8c_competizione 08:25 08.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

Bio je Quattroporte 4,2 iz 1886, kupljen 1994. sa 80000 km.


jel to ovo (pocinje na 0:38)?

alselone alselone 10:47 08.04.2014

Re: dopizdelo

možda ovaj model nje baš najbolji.


Krkare, da nisi ti zeru oportunista u ovom razgovoru o kolima?
krkar krkar 12:24 08.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

jel to ovo (pocinje na 0:38)?


Ma kakvi! 101% se za Biturbo slažem sa Clarksonom (počinje na 1:00) - i hvala, nisam ovo video

Bio je ovaj, jedva nađoh sliku u istoj boji a da se vidi sve:



krkar krkar 12:25 08.04.2014

Re: dopizdelo

Krkare, da nisi ti zeru oportunista u ovom razgovoru o kolima?


Zašto?
8c_competizione 8c_competizione 21:42 08.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

Bio je ovaj, jedva nađoh sliku u istoj boji a da se vidi sve:


ovo nisam ni video do sada

sto kaze Sojic: ladJa!
8c_competizione 8c_competizione 21:57 08.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

promašio si ceo fudbal!


dodacu i: takodje i sto se muzike tice!

ova nije nemacka, vec svedska, ali neprolazna

ovu verziju sam namerno izabrao, posto pogledah film posle sto godina opet, sit se ismejah i opet uverih koliko je australijski film dobar

cane cane 23:44 08.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

Koji ste vas dvojica kraljevi. Zakljucak na kraju razgovora o automobilima je da su Porse i Maserati odlicne marke. Ono, bolje sto godina ziveti kao milijunas nego sedam dana u bijedi! Ili kad Lala ode u afriku pa na "nismo jeli nista tri dana" odgovara sa "morate da jedete, makar na silu".



cane cane 23:49 08.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

ono sto tvrdim jeste da od svih Nemackih brendova jedino jos Porsche zasluzuje ono Made in Germany (i Miele kod kucne tehnike). ali bukvalno. Merc to vec poodavno nije, jos od W123 serije koja ih, slicno Bubi u VWu, malte ne nije zatvorila zbog kvaliteta i dugovecnosti. ovo ti govorim kao inzenjer koji radi u jako velikoj svetskoj firmi. isto kod skoro svih sada, cak i kod Porsche-a, samo sto oni jos uvek drze nivo i generalno ne prave masivne kilometraze. Sve se proracunava na odredjeni zivotni vek (najbolje da pocne da crkava odmah po isteku garantnog roka. kinta se danas uzima na rezervnim delovima.

e sada mozemo dalje diskutovati oko Porsche-a, ali stanje sada pokazuje da se pri kupovini novog u pocetku gubi na ceni, ali sa godinama pocne ponovo vrednost da mu raste. zato imas stare Porsche-e sa vazdusno hladjenim motorima koji su skuplji cak od novih novcatih auta.


ma daj, sta mi naprica.



porse ne prodaje sigurno kvalitet izrade i tehnoloska resenja. kazes retko se kvare? ajde... ako ti kazem da sa sesticom do danas nijednom nisam bio kod majstora sem redovnog odrzavanja, sta ti to govori? isto bi pretpostavljam bilo i sa hondom.

porse sigurno drzi cenu ali jos sigurnije je da to nije na osnovu kvaliteta izrade, a jos manje upotrebne vrednosti.

i sigurno je da kvalitet izrade octavie i porsea uporediv.


cane cane 23:55 08.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

Za mene je trenutni Best Buy ispod 20K u Srbiji Honda Accord 2,0 Elegance za 19990.


ja sam je vratio dileru za red velicine 17k, posle god dana. doduse bila je 2.4type s, 190 konja... gre'ota..
cane cane 00:07 09.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

Osovinski razmak Octavie je 251cm a Honde Accord 277. E, tih 26 cm razlike se itekako primeti u vožnji a u udobnosti još više.


nece biti strucnjace. moja je imala wheelbase 267, a nova ima 270. svejedno, daleko je neudobnija od prosle.

i mazda ima 267, dok nova cak 283. svejedno, tvrdim da moja sestica ima ubedljivo najvise mesta ako poredis sva 4 modela.
krkar krkar 00:59 09.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

i sigurno je da kvalitet izrade octavie i porsea uporediv.


Zašto svako kad se napije i pobenavi mora da svrati kod mene na blog?

Kakva je ovo prasa?

Kakva šestica? Sise šest? Imaš šest nogu? Imaš mazgu sa 6 nogu???
cane cane 01:06 09.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

Kakva je ovo prasa?


da si malo smanjio sa prasom, mozda bi pogodiJo dimenzije honde.

sestica je ono sto se ne kvari.


apropo porsea sto se ne kvari:

miata vs. boxer - repair stats:

2008 Mazda MX-5 Miata 11
2008 Porsche Boxster 33

cane cane 01:19 09.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

a mozemo jos neke stvari da uporedimo:

Porsche Cayenne
Reliability index 386.00

Skoda Octavia
Reliability index 95.00


[url=
http://www.reliabilityindex.com/
]Reliability Index[/url]

The UK Reliability index takes into account all factors of a repair, the cost of the parts and the frequency of failures - The Average of all cars is 100 which means that if the figure for the car you are looking at has a higher than average index (118) it indicates that that car is less reliable than the average, if however there is a lower than average index (60) the reliability is better.

Separately to this figure you can also look at the average cost of repairs for a particular make or model, a car with a good reliability index and a high average cost would imply that the frequency of failure is low, however when it does fail the bill will be a lot more than the average. Toyota, for example, has a high average cost of repair but quite a good index rating - which means that the car fails infrequently but when it does you will be in for a larger than average bill. Overall however, Toyota is a very strong make of car to buy.

i? imas jos nesto da kazes?

ti bila prasa?

edit: opet ne radi linkovanje, aman vise...
alselone alselone 07:00 09.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

Cane me ponukao da proverim.
Wheel base Octavia - 269 (starija je imala kraci, da prostis)
Wheel base Golf - 258
Wheel base Accord - 278

8c_competizione 8c_competizione 07:29 09.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

porse sigurno drzi cenu ali jos sigurnije je da to nije na osnovu kvaliteta izrade, a jos manje upotrebne vrednosti.

i sigurno je da kvalitet izrade octavie i porsea uporediv.


posle ovakvih izjava svaki dalji komentar i nastavak rasprave sa tobom je svakako izlisan

8c_competizione 8c_competizione 07:32 09.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

2008 Porsche Boxster 33


kada kazem Porsche, mislim na 911 a ne modele za Desperate Housewifes

ako vec pricamo o Skodama, mislim da se od njih isplate jedino Superb (najbolji Best/Buy od celog Wagena) i Yeti

opet, kod mene ne igraju glavnu ulogu samo statisticki detalji...
alselone alselone 07:46 09.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

Superb


Superb je odlican auto ali postavljen za druge potrebe od Oktavije. Na primer ima duzi prostor na zadnjoj klupi a manju zapreminu gepeka. Meni je potrebno potpuno obrnuto.
larisa_bg larisa_bg 12:06 09.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

krkar

Zašto svako kad se napije i pobenavi mora da svrati kod mene na blog?



Pa nekako je neodoljivo topla atmosfera tu oko tebe i pored tebe, moraš razumeti... To ponese čoveka!

cane cane 12:19 09.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

Wheel base Accord - 278


za akord si verovatno gledao americki ili neki drugi model. nedavno sam vozio u emiratima akord 2014, to nikakve veze sa evropskim nema. evropski su one dimenzije koje sam dao.
cane cane 12:23 09.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

ovako je kad se zaletimo pa kometarisemo

posle ovakvih izjava svaki dalji komentar i nastavak rasprave sa tobom je svakako izlisan


medjutim, kad vidimo FAKTE, onda postanemo snishodljivi...

kada kazem Porsche, mislim na 911 a ne modele za Desperate Housewifes


ajde? boxter i cayenne su zenski automobili? whatever...

aj da vidimo sta kazu za 911

Porsche 911 996Submit
Porsche 911 996
Picture shown may not represent exact model specified
Reliability index 589.00
Average repair costs £881.00


opet, kod mene ne igraju glavnu ulogu samo statisticki detalji...


a koji detalji igraju?

medjutim,posle ovakvih izjava bez razumevanja FAKATA svaki dalji komentar i nastavak rasprave sa tobom je svakako izlisan.

doduse, na drugo citanje mozda si u pravu. tesko da je uporediv kvalitet izrade octavie i 911. bar kad pogledas reliability index.



alselone alselone 12:31 09.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

Go Octavia!!!

Sad kad odem na kahvu ima ponosno da bacim kljuceve na sto dok sedam sa onim dzukacim - "gde ste misevi, znate li vi sta je reliability index" stavom.
8c_competizione 8c_competizione 21:16 09.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

Na primer ima duzi prostor na zadnjoj klupi a manju zapreminu gepeka.


mislim da je ovo kod Krkara i kod mene nekako vaznije

a za potrebe veceg prtljaznog prostora sam si uzeo Sportwagon (kombi verziju)

i vuk sit i ovce na broju
krkar krkar 21:41 09.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

ja sam je vratio dileru za red velicine 17k, posle god dana. doduse bila je 2.4type s, 190 konja... gre'ota..


Cane, bre!

Toliko si konfuzan da bi možda samo Filip mogao da te razume!

Zaslužuješ da voziš Chevrolet Captivu, Suzuki Lianu, VW Polo ili tako neko konfekcijsko srandže. Ajde lepo ostav i ponovi radnju, možda te i razumemo.
8c_competizione 8c_competizione 21:43 09.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

ajde? boxter i cayenne su zenski automobili? whatever...


kada se vec drzis fakata, pogledaj ankete koje pokazuju da su boxter uzimale mahom zene

i tipovi koji nisu imali za 911

Cayenne je tek uz novu seriju poceo da privlaci vrlo ozbiljno kupce (ovo govorim iz prve ruke, kolega do mene, inace zadrti M trojkas, ozbiljno balavi na GTS)

ajmo sada na

reliability index & average repair costs


ovaj linak kaze sledece (>100 je losije od proseka, <100 je bolje od proseka)

Alfa Romeo 159 RI=185; ARC=290GBP; najvise kvarovi motora
Alfa Romeo Brera RI=194; ARC=418GBP; najvise kvarovi elektrike
Audi A4 RI=212; ARC=556; najvise kvarovi elektrike
Audi A6 RI=210; ARC=532; najvise kvarovi motora
BMW 1 RI=115; ARC=467; najvise kvarovi motora
BMW 3 RI=128; ARC=450; najvise kvarovi motora
BMW 5 RI=174; ARC=490; najvise kvarovi elektrike
Skoda Octavia RI=95; ARC=321GBP (opravka kosta vise 31 GBP); najvise elektricni kvarovi
Porsche 911 (996, stariji model?) RI=589; ARC=881GBP; najvise elektricni kvarovi
Porsche 911 (997, noviji model?) RI=247; ARC=605GBP; najvise elektricni kvarovi

Koliko vidim moja 159ka ima bolji index od Audija (koji je premijum brand VW grupe, pored Porschea) a opravke kostaju bezmalo duplo jeftinije

no, kao i sa svakom statistikom ima nesto i u onome sto se ne da izraziti brojkama.

licnog sam misljenja da razmazeni vlasnici Porschea (tako bih rado bio jedan, da se razumemo) trce u servis za svaku sitnicu i lampicu koja im se upali, dok se polovina vozaca VWa i Skoda verovatno snalazi sama za dosta toga.

sledeca stvar jeste da su kod Porschea marze velike, za bukvalno sve. skoro sam citao da fabrika, pre nego sto posalje 911 dilerima, zaradi nekih 15k EUR a onda se na to pocnu dodavati dilerske marze.

drugar mi juri Mazdu 6 pa slusam svakodnevno koliko izgledaju varijacije u ceni. za sada je rekord skoro 6k EUR na auto kome se cena krece oko 30k EUR

e sada Porsche moze da udara tolike marze, ali ne radi tolike serije ko ostatak Wagena. kod Wagena je sve ostalo teorija velikih brojeva

sve u svemu, posle pregledanja RI i ARC za moju 159ku, sasvim sam zadovoljan. sa motorima problema nemam.

P.S. malko mi je cudno da su rezultati elektronika-motor toliko razliciti izmedju Brere i 159ke, posto prakticno dele sve isto osim karoserije i nekih detalja unutrasnjosti. ali ok, da verujemo statistikama
krkar krkar 21:45 09.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

nece biti strucnjace. moja je imala wheelbase 267, a nova ima 270. svejedno, daleko je neudobnija od prosle.

i mazda ima 267, dok nova cak 283. svejedno, tvrdim da moja sestica ima ubedljivo najvise mesta ako poredis sva 4 modela.



Podatke našao negde na netu, na brzinu. Ne garantujem da su tačni. Ali i ako nisu PRINCIP je poznat: kod VW grupe za osovinski razmak preko 260 treba da platiš najmanje Pasata. Golf je u suštini vozilo konstrukcijski limitirano na 100 cola (254 cm) pa čak i kad ga razvuku - ništa mu ne pomaže.

Golf I dizel bio je revolucionarni auto, posebno za poludivlje polururalne zemlje.

Sve posle toga je čisti eksperiment iz kolektivne psihopatologije
8c_competizione 8c_competizione 21:45 09.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

tesko da je uporediv kvalitet izrade octavie i 911. bar kad pogledas reliability index.


ako ti je RI jedini faktor u kome biras izmedju Octavia-e i 911-ce, zaista nemamo o cemu da pricamo

laku noc
krkar krkar 21:53 09.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

2008 Mazda MX-5 Miata 11


Cane, priznaj da si visok 1,68.

U Miatu sa spuštenim krovom mož' da sedne čovek visine 1,73 i to ako ima proporcionalno niži gornji deo tela (u avijaciji se to zove sedišna visina). Sa otvorenim krovom može i do 1,77

Podseti me na slučaj iz mladosti kad smo moj drug Belac i ja kupili na vojnom otpadu motore Moto Guzzi V35. To je bio najmanji Guzzi V2, inače genijalan motor (hvala konstruktoru ing. Carcanu!!!!!!!!), koncepcijski odličan u svim elementima.

Jedini problem bio je štzo je V35 bio proporcionalno nešto umanjeni Moto Guzzi V7 (ponovo se proizvodi, retro je in i savršen je!). I kao takav mom drugu Belcu visokom 1,73 savršeno je odgovarao. Meni, skoro 15 cm višem, bio je smešno mali, izgledao sam kao da sam zajahao dečjeg konjića za ljuljanje.

Dakle, džebo sve te male kabtiolete. U Fiatu Barchetta nisam uspeo da obiđem krug oko radnje a da glavom ne lupam o nosače mekog krova!!!

Jedini kabrio sa platnenim krovom u kojem ne lupam glavom u nešto kad sednem je Alfa Spider, i to najpre klasične Barchetta (Boattail) verzije.

Molim da se u mom prisustvu ne spominju ove nakaradne karabudževine sa električnim polutvrdim krovovima, bilo koje marke!
krkar krkar 21:54 09.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

posle ovakvih izjava svaki dalji komentar i nastavak rasprave sa tobom je svakako izlisan



krkar krkar 21:57 09.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

kada kazem Porsche, mislim na 911 a ne modele za Desperate Housewifes

ako vec pricamo o Skodama, mislim da se od njih isplate jedino Superb (najbolji Best/Buy od celog Wagena) i Yeti

opet, kod mene ne igraju glavnu ulogu samo statisticki detalji...


Saglasan pod 1, 2 i 3.

S time što je Superb neopisivo ružan, skarabudženih linija, preduge kabine i preljigavog gepeka pa izgleda kao neki od onih poluevnuha visine 2 metra sa malom glavom i nogom broj 39

Dobar auto za direktora lokalnog vodovoda, ako je grad veči od 20000 stanovnika.

Za ostale potrebe tehnički dobar ali neopisivo dedeerovskog imidža
krkar krkar 21:58 09.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

Pa nekako je neodoljivo topla atmosfera tu oko tebe i pored tebe, moraš razumeti... To ponese čoveka!


Nas dobre, tople, nežne i osećajne izgleda samo iskorišćavaju i zloupotrebljavaju?


cane cane 22:14 09.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

Toliko si konfuzan da bi možda samo Filip mogao da te razume!


krki, ja znam da ti tesko razumes inace a pogotovo ako ti je bila prasa... ali daj se malo koncentrirat.

Za mene je trenutni Best Buy ispod 20K u Srbiji Honda Accord 2,0 Elegance za 19990.


ja sam je vratio dileru za red velicine 17k, posle god dana. doduse bila je 2.4type s, 190 konja... gre'ota..


cane cane 22:15 09.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

Cane, priznaj da si visok 1,68.


gresis krki, 192 i 130kg zive vage... (jos uvek). doduse, po kilazi me stizes nista sporno, po visini malo teze...


cane cane 22:18 09.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

Koliko vidim moja 159ka ima bolji index od Audija (koji je premijum brand VW grupe, pored Porschea) a opravke kostaju bezmalo duplo jeftinije


ko je uopste pominjao 159 i italijane?



cini mi se da je neki stav o kome se diskutuje da je jedino 'porse zadrzao nemacku pouzdanost i kvalitet, kao i miele'.

ili sad kad si ostao bez argumenata ubacujes nekakve italijane? pojma nemam i zabole me za 159ku, jedino sto znam da porse nije nikakav simbol nemacke pouzdanosti, a pogotovo ne jedini koji je ostao.

dzaba i tebi i krkaru silno znanje kad padoste na... oktaviji.
cane cane 22:20 09.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

sledeca stvar jeste da su kod Porschea marze velike, za bukvalno sve. skoro sam citao da fabrika, pre nego sto posalje 911 dilerima, zaradi nekih 15k EUR a onda se na to pocnu dodavati dilerske marze.




pa dobro jutro.

zasto porse kosta koliko kosta? da nisu troskovi proizvodnje mozda?
cane cane 22:21 09.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

drugar mi juri Mazdu 6 pa slusam svakodnevno koliko izgledaju varijacije u ceni. za sada je rekord skoro 6k EUR na auto kome se cena krece oko 30k EUR


pa u srbiji mozes da je dobijes bez pdv najjacu sesticu za red velicine 21-2k. razmisljao, ali je dozlaboga dosadna.
cane cane 22:24 09.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

ako ti je RI jedini faktor u kome biras izmedju Octavia-e i 911-ce, zaista nemamo o cemu da pricamo

laku noc



dobro jutro i tebi.

samo tema nije bila 'izbor izmedju porsea i oktavije', nego je tema bila 'porse i miele su jedini preostali simboli nemackog kvaliteta'.



p.s. kuhinja mi je cela miele. nije moj izbor, opremila agencija. rerna nije radila kad sam usao u stan, jebi ga, nemacki pouzdano (inace nije mogla da bude starija od 2008, tad je zgrada sagradjena). doneli su novu rernu sutradan. mozda slucajnost, a mozda ni miele nije ono sto je bio...
cane cane 23:13 09.04.2014

Re: ah, nije to samo kod nas tako ...

S time što je Superb neopisivo ružan, skarabudženih linija, preduge kabine i preljigavog gepeka pa izgleda kao neki od onih poluevnuha visine 2 metra sa malom glavom i nogom broj 39

Dobar auto za direktora lokalnog vodovoda, ako je grad veči od 20000 stanovnika.

Za ostale potrebe tehnički dobar ali neopisivo dedeerovskog imidža


pazi kad nekad mozemo 100% da se slozimo.

za direktora koji misli da se auto zove 'super be... '
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:41 03.04.2014

ovaj...

..., kada već pričaš o kupovini, ja danas kupio šator, za nekih 300 i par preko toga jevara.
lep, VEEEELIKI, porodični. ovaj:

boston 8 <<LINK

ubi me u pojam žena letos na Durmitoru, padala neka kiša, a nas troje se sprčili u onom jednom, koji je inače za moje nekadšnje pojmove hiper-veliki, a pored nas neki Mađari sa nekom onakvom aždajom kao ona gore u linku. i tako srala, srala ona, "viš bre šta ljudi imaju, KUĆU, a ne bre ovo govance!", a da se razumemo nije to baš mali šator, mislim taj naš, bar po mom shvatanju, imam ja i dva manja što bi se reklo "napadačka" i svaki vredi više od ovog novopazarenog, al ne vredi ženskoj glavi objašnjavati. i tako, kupih i ja tu "kuću", sad možemo da se baškarimo, a i ova više neće da zvoca.

nego, daj podseti me, ko je uopšte ta Sonja Biserko?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:12 04.04.2014

Re: ovaj...

nego, daj podseti me, ko je uopšte ta Sonja Biserko?


dakle, pitanje ko je misteriozna osoba ostaje nerazjašnjeno, izgleda ću morati da uložim kviska.
krkar krkar 00:17 04.04.2014

Re: ovaj...

i tako, kupih i ja tu "kuću", sad možemo da se baškarimo, a i ova više neće da zvoca.


ONO si kupio? Gotov si, burazeru, nikad više od tebe čovek!

12,5 kila, šator za 8 osoba sa predsobljem? Pa do kraja života si jebo ježa u društvu, dupe će da ti pometraju.

A ja mislio ti pravi čovek, imaš jednu malo veću pseću kućicu za osobu ipo, šta će ti veći ako je žena sopstvena? Lepo 2 kila, maltene u xhep da stane...

Bolje bi ti bilo da te citirala Sonja Biserko nego ovo što si prizno
krkar krkar 00:19 04.04.2014

Re: ovaj...

boston 8 <<LINK


Sad za predsoblje ovog šatora što ti je žena izabrala da kupiš biblioteku, lampu i tepih.

Eto čemu služi IKEA

Najlakše bi ti bilo da ga u dvorištu Ikeinom i razapneš. Iovako na Durmitoru više nećeš smeti da se pojaviš
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:25 04.04.2014

Re: ovaj...


Bolje bi ti bilo da te citirala Sonja Biserko nego ovo što si prizno


tačno!
ali morao sam sebi da olakšam dušu, ceo dan jedem sebi džigericu...

a imam ja te "pseće kućice", čak dve, i to znaš kakve, al ne vredi, oće to da ima gde da stane uspravno, da može nešto da skuva unutra kad pada kiša, da razmesti razne pinkle, da mladunče ime gde da se kreče i tako, taj rad.
jebeš ga, izgleda sam omatoreo kad na sve to pristajem.
freehand freehand 00:31 04.04.2014

Re: ovaj...

...
krkar krkar 00:35 04.04.2014

Re: ovaj...

a imam ja te "pseće kućice", čak dve, i to znaš kakve, al ne vredi, oće to da ima gde da stane uspravno, da može nešto da skuva unutra kad pada kiša, da razmesti razne pinkle, da mladunče ime gde da se kreče i tako, taj rad.
jebeš ga, izgleda sam omatoreo kad na sve to pristajem.


Neka se pripremi IKEA

Da te utešim, mi smo baš večeras zaključili kako ove godine nećemo menjati motor. I pored toga što sam lepo izneo računicu da me samo ova sad opravka (nije hitna ali mora pre leta svakako) košta toliko da bih u stvari dodao samo malo a trenutno lova nije problem...

Xhaba, sad nam to nije neophodno

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana