Srbi o Kosovu i Evropi

Ivan Marović RSS / 29.02.2008. u 18:45

51615163047c6ac1e05baa752869215.jpgPomoćnik ministra za Kosovo i Metohiju (ili bolje rečeno pomoćnik ministra bez portfelja) Ljubomir Kljakić se danaske malko iščuđavao. Evo šta je rekao, daklen citiram:

"Za mene je neočekivan nizak procenat (19,01%) ispitanika koji su smatrali da Kosovo treba da se brani svim sredstvima uključući i vojno."

Kljakić se također zabrinuo jer je procenat onih koji su za to da Srbija ostane potpuno mirna (15.86%) ili da ne treba da preuzme ništa osim oštrog protesta i bez prekidanja odnosa sa zemljama koje priznaju nezavisnost Kosova (32,73%) "dosta visok".

Šta se to desilo? Ministarstvo je naručilo istraživanje "Kosovo i strateške spoljno političke integracije", istraživanje je sprovedeno od 1. do 16. februara 2008. godine, rezultati su obrađeni i ministarstvo je palo u nesves'.

Nisu očekivali ovakav rezultat? Pa naravno da nisu očekivali. Oni misle da je naš narod primitivan, zatucan i neobrazovan, da će progutati sve što mu se servira, pa ako Koštunica i Nikolić razviju zastave, da će sva pamet da ode u trube. Koštunica da vikne "Skači!", a narod da pita "U koji bunar?"

Pa nije baš tako. Spremni su građani da podrže vladu u borbi za suverenitet, međutim ne može se očekivati da podrže poteze vlasti koji borbu za suverenitet pretvaraju u "širenje kolektivnog ludila" (pozdrav za Mlađana Dinkića).

Ovo je kraj nacionalizma u Srbiji, ko ne veruje, neka pogleda ovo istraživanje. A onda sutra na Plato u 15:00, jer Evropa nema alternativu. Tako kaže narod (67%).

P.S. Evo i Kljakića glavom i bradom, za sve one koji još uvek ne veruju, pa mogu zajedno sa njim da se čude:



Komentari (173)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

doktorka doktorka 23:49 29.02.2008

Re: nego da se podsetimo

G r o f i c a
A za budućnost je potreban progres, a za progres - liberalna demokratija, a za liberalnu demokratiju - ekonomske reforme, a za reforme . kontinuitet, a za kontinuitet - Mlađan Dinkić. Napred, Mlađo!Mladja je ambicioza i ako on ne srusi Kostunicu doktora Vojislava niko nece. Moju podrsku za tako nesto ima i to cvrstu.

jeste , gazi preko mrtvih .njegovim zaslugama smo sada i dospeli u ovakvoj situaciji. no dobro , moze nam posluziti da srusi vladu . zajedno sa cankom.
Adam von Trott zu Solz Adam von Trott zu Solz 00:20 01.03.2008

Re: nego da se podsetimo

glog

On će da obori svaku vladu u kojoj više nema ličnog interesa da sedi. I time što obara jednu kvalifikuje sebe da ulazi u sledeću. No neka on obori ovu, a ko će sedeti u sledećoj videćemo.

Zanimljivo gledište.
Nije mi jasno da li donosiš ove zaključke na osnovu nekih konkretnih saznanja, ili onako, generalno, da ne kažem paušalno.
Jer, recimo, ne vidim koji su to famozni lični interesi Dinkića, e da bi već bili zadovoljeni posle jedva godinu dana sedenja na čelu jednog tako velikog i moćnog ministarstva kao što je ovo njegovo sadašnje, pa se sad nešto uskopistio da obara vladu.
Takođe mi je krajnje nategnuta logika da se neko - a naročito naš političar - namerno lišava trenutne pozicije u vlasti, e da bi se podvrgao testu parlamentarnih izbora, sa kranje nesigurnim krajnjim ishodom.
Sve što si napisao ima neku logiku samo ako je na liniji stava koji se uporno plasira - "svi su oni (i.e. političari) isti", i da je politika nešto jako prljavo a njome se bavi sam šljam i to pre svega zbog sopstvenih interesa.

Inače, nekoga - stranku ili političara - za ulazak u sledeću vladu kvalifikuje pre svega rezultat na izborima i to da li je ta stranka uopšte potrebna za formiranje vlade. Ne vidim kako bi nekoga kvalifikovalo to što je zaslužan za obaranje prethodne. Naročito ako će sledeću vladu formirati sa strankama koje su činile prethodnu vladu.
Adam von Trott zu Solz Adam von Trott zu Solz 00:43 01.03.2008

Re: nije mladja sto je mladja

doktorka

a sta fali DHSS . makar nisu sa kostunicom pravili vladu kao "ekspertska "g17+.

Ma baš im ništa ne fali...
Nisu pravili vladu sa Koštunicom, nego su sa njim cepali Demokratsku stranku, a onda bili sa njim u istoj stranci tolike godine.
Među strankama proisteklim iz stranaka nekadađnje demokratske opozicije, iza DSS najviše bivših julovaca i espeesovaca posle 5. oktobra 2000. godine prigrabila je upravo DHSS.
I poslednje, mada ne i najmanje važno - stranka koja po svemu najviše liči na Novu Srbiju i okuplja (t.j. okupljala je) isti sloj ljudi je DHSS, bez konkurencije.
Taj Koštunica ti je tolika opsesija, da od njega ne vidiš ništa drugo.

Ma, znamo mi da si DHSS dopisala na spisak naknadno, kad si se setila da dr Vladan sedi u izvesnom poslaničkom klubu
glog glog 01:12 01.03.2008

Re: nije mladja sto je mladja

Adam von Trott zu Solz

doktorkaa sta fali DHSS . makar nisu sa kostunicom pravili vladu kao "ekspertska "g17+.Ma baš im ništa ne fali...Nisu pravili vladu sa Koštunicom, nego su sa njim cepali Demokratsku stranku, a onda bili sa njim u istoj stranci tolike godine.Među strankama proisteklim iz stranaka nekadađnje demokratske opozicije, iza DSS najviše bivših julovaca i espeesovaca posle 5. oktobra 2000. godine prigrabila je upravo DHSS.I poslednje, mada ne i najmanje važno - stranka koja po svemu najviše liči na Novu Srbiju i okuplja (t.j. okupljala je) isti sloj ljudi je DHSS, bez konkurencije.Taj Koštunica ti je tolika opsesija, da od njega ne vidiš ništa drugo.Ma, znamo mi da si DHSS dopisala na spisak naknadno, kad si se setila da dr Vladan sedi u izvesnom poslaničkom klubu

A da skineš naočare i obrišeš ih. Trabunjaš sve argumentovano. E jesi joj očitao. Teški gresi DHSS. Njihova snaga je mala ali koliko ih ima u tom kombiju svi vide šta radi divovska DS. Igra dobrog policajca u mračnoj igri Vojislava Koštunice. Kao što je Voja igrao umerenog nacionalistu kod Slobe. Sram vas i stid bilo gradjana koji za vas glasaju. DHSS poštuje volju svojih birača, a vi sa 2 300 000 naših usta ljubite dupe Koštunici. Nestaćete svi u tom dupetu.
G r o f i c a G r o f i c a 01:39 01.03.2008

Re: nego da se podsetimo

jeste , gazi preko mrtvih .njegovim zaslugama smo sada i dospeli u ovakvoj situaciji. no dobro , moze nam posluziti da srusi vladu . zajedno sa cankom.

E pa sad, da smo bas samo njegovim zaslugama dospeli u ovakvu situaciju i nisam bas sigurna jer je Srbija krcata onih koji su tek bukvalno gazili preko leseva a i dalje bi da gaze.
glog glog 01:45 01.03.2008

Re: nego da se podsetimo

Sve što si napisao ima neku logiku samo ako je na liniji stava koji se uporno plasira - "svi su oni (i.e. političari) isti", i da je politika nešto jako prljavo a njome se bavi sam šljam i to pre svega zbog sopstvenih interesa.

Odlično si definisao političare u Srbiji. Taj stav se ne plasira. On je vidljiv. Pogotovu danas. S tim da nisu svi isti. Neki su loši. A neki su još lošiji. A neki su i ljigavi. I kao političari i kao ljudi. Da nije tako Srbija se ne bi nalazila tu gde se danas nalazi. Osim ako ti nisi na liniji stava koji se uporno plasira da za današnje stanje nisu krivi političari. A ponajviše oni koji sede u Vladi. I sad će Dinkić da mi otvori oči i priča o kolektivnom ludilu čiji je izvor Vlada u kojoj sedi. Ludilo se širi od 2003. godine a sposobni političar Dinkić to otkriva juče. E baš je sposoban.
Kile Kile 06:24 01.03.2008

Re: nije mladja sto je mladja

Za Mariopan:
...meni je muka vise da objasnjavam da narod (srpski) nije ni lud ni blesav a bice i izbora, hvala bogu, pa cemo to i napismeno da dobijemo.


Draga Mariopan, izrazi lud i blesav nisu bas adekvatni, tu se slazem sa tobom. Medjutim, cinjenica je da je na proslim predsednickim izborima veliki deo naroda glasao za Tomu, Velju, Mrkonjica. Veliki deo tih glasaca sigurno smatra Mladica i Zvezdana herojima?
Da li je nas narod dobar ili los? Ma, isti smo kao i svi drugi narodi. Vecina je povodljiva i njome se manipulise. Nazalost, mudrost nije ravnomerno rasporedjena po glavi stanovika, pa oko mudrih ideja nije lako okupiti vecinu.
Pozdrav :))
Adam von Trott zu Solz Adam von Trott zu Solz 01:45 02.03.2008

Re: nije mladja sto je mladja

glog

A da skineš naočare i obrišeš ih. Trabunjaš sve argumentovano. E jesi joj očitao. Teški gresi DHSS. Njihova snaga je mala ali koliko ih ima u tom kombiju svi vide šta radi divovska DS. Igra dobrog policajca u mračnoj igri Vojislava Koštunice. Kao što je Voja igrao umerenog nacionalistu kod Slobe. Sram vas i stid bilo gradjana koji za vas glasaju. DHSS poštuje volju svojih birača, a vi sa 2 300 000 naših usta ljubite dupe Koštunici. Nestaćete svi u tom dupetu.

Glože, ti si baš nešto nervozan ovih dana, a?
Iza svake svoje o DHSS stojim. Primitivci koji okupljaju primitivce. Praziluk im iz dupeta viri, pardon my French. To se danas zove "narodnjaštvo" Uz to i beskorisni i jalovi kad su bili na vlasti, i upravo onakvi kako vidiš sve političare - samo su gledali sitnosopstveničke interese. Da ne oričamo o tome kome se sve Batić još od kraja 90ih nudio, tražeći za uzvrat poslaničko mesto.
Al' sad su odjednom zlatni jer dr Vladan deli klupu sa Odabranima. E, baš mu je preporuka.

Ja sa doktorkom pričam kako se meni sviđa, a to je otprilike način na koji ona komunicira ovde sa ljudima sa kojima se ne slaže. Tebi to možda liči na trabunjanje, ali šta da ti kažem, bar se trudim da zadržim određeni nivo komunikacije za razliku od tebe.

Ne znam koji su ti motivi da uvedeš u ovu raspravu DS. Niko ih nije pominjao, i oni su tema za sebe. Ali još manje mi je jasno gde mene nađe da identifikuješ sa njihovim sadašnjim delovanjem. Jedino što mi je očigledno je da te oni baš lako izvedu iz takta. Ako ti baš čini muku lakšom, eno ti Goce Čomić par blogova niže, ona valjda još uvek dođe nekakav funkcioner DS, pa raspravi sa njom to što te tišti u vezi te stranke.
stephen dedalus stephen dedalus 20:42 29.02.2008

ma ne svacate vi to.

tijeh dvaes' octo nisu za onaj starrinski, seljacki rat. to oni vise onako, postmodernisticki. ako i dodje do sukoba, to nece ukljucivate ni nas, ni ruse.
evo o cemu se radi. ima u dalekoj americi jedno preduzece koje se odaziva na "blackwater" iliti "crna vodurina." necu da duzim cime se preduzece bavi, ali hajde da kezem da oni imaju jednu vojsku od tricet iljada ljudi u ajraku, imaju svoje apsane i slicno. to je jedna prava paravojska. cak je bilo neke price kako to oni mogu legalisticki da ubicaju ajracane, ali ko sme njima sta da kaze, jer ko je protiv njih, taj je protiv dika, ako je protiv dika taj je najebao. dakle, srbija ce za jedno milijardu dolara da iznajmi od preduzeceta jedno dve do tri divizije, sa ciljem da se zauzme kosovo. mi bismo im ondak, preko veljinog ministarstva dali tajnu koncesiju na kosovo za narednih recimo dvacet godina.
resen problem.
mariopan mariopan 20:54 29.02.2008

Re: ma ne svacate vi to.

I da se razumemo, i ja zestoko kritikujem vlast, smatram da mogu jer oni su nasi sluzbenici i ako ne rade kako treba ne samo da smem nego mi je to i duznost, kao gradjna, ali kada naidjem na izjave koje ceo narod karakterisu kao ovakav ili onakav ...to mi smeta. Ocekujem da elita povede a narod da sledi, ne moze onaj seljak sa njive da vodi drzavu zato je birao skolovane, a on svake godine poseje njivu i obavio je svoje. Pa taj sam narod nasla ovde razvucen i nakicen pridevima da na neke teme vise i ne idem. Ali to citaju i drugi....pa sto ja da kazem da tako ne treba? Valjda su oni pametni pa znaju da neko treba i da glasa za njih da bi nesto mogli i da menjaju? Ili im je dovoljno sto su sami sebi najelitniji, najbolji i najpametniji?
Taska Dana Taska Dana 21:02 29.02.2008

Razum u glavu!!!!

Ja verujem da ce se ovaj narod izboriti za dostojno mesto pod suncem.

Zivela napredna Srbija!!!!
gagonja gagonja 21:05 29.02.2008

Re: Razum u glavu!!!!

Taska Dana
Ja verujem da ce se ovaj narod izboriti za dostojno mesto pod suncem.Zivela napredna Srbija!!!!

I majka joj Rusija!!!!
mariopan mariopan 21:05 29.02.2008

Re: Razum u glavu!!!!

Taska Dana
Ja verujem da ce se ovaj narod izboriti za dostojno mesto pod suncem.

Zivela napredna Srbija!!!!

AJD DA I JA POZELIM ?
Taska Dana Taska Dana 21:08 29.02.2008

Re: Razum u glavu!!!!

I majka joj Rusija!!!!


"Majka "Rusija...i sve ostale "majke" nek ljuljaju svoju decu.....
gagonja gagonja 21:17 29.02.2008

Re: Razum u glavu!!!!

Taska Dana
I majka joj Rusija!!!!"Majka "Rusija...i sve ostale "majke" nek ljuljaju svoju decu.....

Rusija je raj na zemlji
Taska Dana Taska Dana 21:23 29.02.2008

Re: Razum u glavu!!!!


Ako ne znas sam da napravis raj od svoje zemlje a ti kopiraj...sta da ti kazem....

gagonja ...jel si se ti zaljubio u neku ruskinju ili si proruski orjentisan? osecas se usamljeno?
gagonja gagonja 21:32 29.02.2008

Re: Razum u glavu!!!!

Taska Dana
Ako ne znas sam da napravis raj od svoje zemlje a ti kopiraj...sta da ti kazem....gagonja ...jel si se ti zaljubio u neku ruskinju ili si proruski orjentisan? osecas se usamljeno?

zasto ste tako iskljucivi?
pa vi kao da ne znate da su Rusija i Srbija jedno, majka i dete, jedna dusa a dva tela. nema tu nikakvog kopiranja, priroda sve radi sama
Taska Dana Taska Dana 22:15 29.02.2008

Re: Razum u glavu!!!!

Sta da ti kazen gagonja....
Gledala sam jedan odlican ruski film pre neko vece....znas ona prica...grub i neodgovoran otac koji je ostavio decu i zenu, najednom se nalazi u nejasnoj situaciji da je morao i pomalo, mozda i zeleo, da bude sa svoja dva sina.
Onako , nadmen, grub, neuk i opr....nikako ne nalazi pravi put do svoje dece... ulazeci iz konflikta u konflikt sa njima , sasvim neodgovorno i nepromisljeno pokusava necemu da nauci svoje sinove.... da im se usput nametne kao autoritet ....da im pokaze ko je glavni...U jednom od tih konflikata i sukoba licnosti u veoma kriticnom i opasnom momentu....on, otac, cini nepromisljen korak, poslednji od svih nepromisljenih i gine. Deca koja su negde tamo, zbog torture koju je na njima primenjivao, prizeljkivala da on umre...ili da ga ubiju, odjedanput shvataju da je on zaista mrtav. Osecaju se krivim u pocetku nejasno a onda jasnije....U zadnjoj sceni....oni pokusavaju da ocev les dovezu camcem do grada u kome zive....zbog nesmotrenosti i zbunjenosti zaboravljaju da vezu camc kako ne bi otplovio....i camac se zajedno s mrtvim ocem odvaja od obale ...pocinje da se puni vodom i tone....potone...
Kad su to primetili ocajno su potrcali i zvali oca...tata, tata....po prvi put iskreno...tata....Ali to je bilo i poslednji put.
Odlaze, bez oca...noseci u sebi krivicu...nejaki i tuzni.....
Radnja filma se desava na pustom ostrvu, na kome je samo jedan oronuli , sklepani svetionik...
Palilula Palilula 22:18 29.02.2008

Re: Razum u glavu!!!!

I majka joj Rusija!!!!


Ma do Tokija BRE!!!!!!!!!!!!!!!!
G r o f i c a G r o f i c a 22:34 29.02.2008

Re: Razum u glavu!!!!

Taska Dana
Sta da ti kazen gagonja....Gledala sam jedan odlican ruski film pre neko vece....znas ona prica...grub i neodgovoran otac koji je ostavio decu i zenu, najednom se nalazi u nejasnoj situaciji da je morao i pomalo, mozda i zeleo, da bude sa svoja dva sina. Onako , nadmen, grub, neuk i opr....nikako ne nalazi pravi put do svoje dece... ulazeci iz konflikta u konflikt sa njima , sasvim neodgovorno i nepromisljeno pokusava necemu da nauci svoje sinove.... da im se usput nametne kao autoritet ....da im pokaze ko je glavni...U jednom od tih konflikata i sukoba licnosti u veoma kriticnom i opasnom momentu....on, otac, cini nepromisljen korak, poslednji od svih nepromisljenih i gine. Deca koja su negde tamo, zbog torture koju je na njima primenjivao, prizeljkivala da on umre...ili da ga ubiju, odjedanput shvataju da je on zaista mrtav. Osecaju se krivim u pocetku nejasno a onda jasnije....U zadnjoj sceni....oni pokusavaju da ocev les dovezu camcem do grada u kome zive....zbog nesmotrenosti i zbunjenosti zaboravljaju da vezu camc kako ne bi otplovio....i camac se zajedno s mrtvim ocem odvaja od obale ...pocinje da se puni vodom i tone....potone...Kad su to primetili ocajno su potrcali i zvali oca...tata, tata....po prvi put iskreno...tata....Ali to je bilo i poslednji put.Odlaze, bez oca...noseci u sebi krivicu...nejaki i tuzni.....Radnja filma se desava na pustom ostrvu, na kome je samo jedan oronuli , sklepani svetionik...

Kako se zvao taj film, Taska?
Dejan Stanković Dejan Stanković 22:39 29.02.2008

Re: Razum u glavu!!!!

film - ne mogu da se setim kako se zove ali je odlican.

setio sam se - povratak
Taska Dana Taska Dana 23:15 29.02.2008

Re: Razum u glavu!!!!

Da to je film Povratak...ili Vazvrascenjije ili The Return.


G r o f i c a G r o f i c a 23:27 29.02.2008

Re: Razum u glavu!!!!

Dejan Stanković
film - ne mogu da se setim kako se zove ali je odlican.setio sam se - povratak

E hvala, sutra idem da ga potrazim u videoteci.
Adam von Trott zu Solz Adam von Trott zu Solz 00:25 01.03.2008

Re: Razum u glavu!!!!

G r o f i c a

Dejan Stankovićfilm - ne mogu da se setim kako se zove ali je odlican.setio sam se - povratakE hvala, sutra idem da ga potrazim u videoteci.

Imaš ga za male pare (99 ili 250 dindži) kod dealera tih jevtinih DVDova kojekude po ulici, ili ako si iz Beograda onda u prodavnici DVDova na spratu u Domu sindikata.
Mislim da film vredi imati u sopstvenoj videoteci.

Domaćine sorry za trol :)
G r o f i c a G r o f i c a 01:08 01.03.2008

Re: Razum u glavu!!!!

Imaš ga za male pare (99 ili 250 dindži) kod dealera tih jevtinih DVDova kojekude po ulici, ili ako si iz Beograda onda u prodavnici DVDova na spratu u Domu sindikata.
Mislim da film vredi imati u sopstvenoj videoteci.

Domaćine sorry za trol :)

E bas ti hvala za info ali sta su to ''dindži'' koje je to platno sredstvo? :))) Stvarno ne znam. Hahaha...:)
Adam von Trott zu Solz Adam von Trott zu Solz 01:47 02.03.2008

Re: Razum u glavu!!!!

G r o f i c a

E bas ti hvala za info ali sta su to ''dindži'' koje je to platno sredstvo? :))) Stvarno ne znam. Hahaha...:)

To su one druge pare koje se koriste u Srbiji pored evra :))
angie angie 21:03 29.02.2008

Ivane,

uz sliku si zaboravio da stavish najcinichniju vest dana, da je zabranjeno okupljanje pod nazvom Evropa nema alternativu, koja je imala miroljubivu konotaciju, da ne bi doshlo do:
„ometanja javnog saobraćaja, ugrožavanja zdravlja, bezbednosti ljudi i imovine“.
Ivan Marović Ivan Marović 21:33 29.02.2008

Re: Ivane,

angie
uz sliku si zaboravio da stavish najcinichniju vest dana
Zaboravio, ali slika vredi hiljadu reči, a i Srećko je već pisao o tome, pa nema potrebe da se ponavlja. Inače ovo što rade studenti je potpuno u skladu sa narodnom voljom, što potvrđuje i istraživanje javnog mnjenja.
gandra gandra 21:08 29.02.2008

"ministarstvo je palo u nesves"

Meni je malo cudno da neko vrsi istrazivanje na tu temu. Da je bilo 51% za rat, sta bi se desilo?
U svakom slucaju - neozbiljno.
A sto se mene tice i nebitno.
ivy ivy 21:27 29.02.2008

Lepo, Ivane


Jos jedan dobar komentar i poziv na akciju. Nema puno optimista u Srbiji u ovom momentu (politicare i omladinu sa posebnim potrebama ne racunam u ovom kontekstu). Blog na B92 je pun ljudi koji "cheshu svoju ranu", sto bi rekao Sherbedzija, da li zato sto su otisli, ili pak, zato sto su ostali ovde. Citam b92 blog redovno i smatram da je dosta eksponiranja nagomilanih frustracija i pametovanja, manipulacija, hajde nesto da se radi. Srbija nije jednom naj.... zbog paralize onih koji su imali samo jos nesto da kazu... ili precute....

Najzad, treba paziti kako se rec "elita" upotrebljava, prava elita Srbije, ona intelektualna, trenutno je na kolenima i gazi je ko kako stigne. Ovi drugi se samo shminkaju kao elita, nece oni preuzeti odgovornost koju elita treba da preuzme, nikada.

Ljudi, ako vam je zaista stalo do gradjanske Srbije, koja ce makar sama sebe da ceni, budite na pravom mestu sutra u 15h.


Taska Dana Taska Dana 21:31 29.02.2008

Re: Lepo, Ivane

Najzad, treba paziti kako se rec "elita" upotrebljava, prava elita Srbije, ona intelektualna, trenutno je na kolenima i gazi je ko kako stigne. Ovi drugi se samo shminkaju kao elita, nece oni preuzeti odgovornost koju elita treba da preuzme, nikada.


To je to...!!!!

Ivan Marović Ivan Marović 21:35 29.02.2008

Re: Lepo, Ivane

ivy
Najzad, treba paziti kako se rec "elita" upotrebljava, prava elita Srbije, ona intelektualna, trenutno je na kolenima i gazi je ko kako stigne.
Slažem se. Moraćemo da ubuduće koristimo reč moćnici - moćnici na vlasti i moćnici u opoziciji.
ivy ivy 21:49 29.02.2008

Re: Lepo, Ivane




Odlično, iako je, naravno, elita po definiciji, "neko ko poseduje moć u društvu". Reč "moćnici" u našem jeziku nosi konotaciju koju ti likovi i zasluzuju, to je najmanje sto za njih mozemo da učinimo...
Gonzo Gonzo 21:49 29.02.2008

Re: Lepo, Ivane

Najzad, treba paziti kako se rec "elita" upotrebljava, prava elita Srbije, ona intelektualna, trenutno je na kolenima i gazi je ko kako stigne. Ovi drugi se samo shminkaju kao elita, nece oni preuzeti odgovornost koju elita treba da preuzme, nikada.


A ta intelektualna elita je ujedinjena u svojim proevropskim stavovima? I da li u nju spadaju i Kostunica i V. Ilic?
ivy ivy 22:02 29.02.2008

Re: Lepo, Ivane

A ta intelektualna elita je ujedinjena u svojim proevropskim stavovima? I da li u nju spadaju i Kostunica i V. Ilic?



Pa zar nisam lepo odvojila grupaciju politicara sa posebnim potrebama? Po tebi su ta dvojica intelektualna elita? Pa hajde i Tomu tu da dodamo, da nam ne plache? ;o) I grobari su ljudi, no discrimination.

Shalu na stranu, kakvu odgovornost oni preuzimaju kada je Srbija u pitanju? Ko vec godinama (ne) brine o problemima u Vojvodini, o muslimanima u Sandzaku i o sirotinji u Istocnoj i Jugoistocnoj Srbiji? Ministarstva nam imaju po 10 PRova koji sluze ne da daju, nego da kriju info, koliko PRova brine o imidzu Srbije u svetu? Opasni su ljudi koji nemaju odgovornost prema svojoj deci.
Taska Dana Taska Dana 22:18 29.02.2008

Re: Lepo, Ivane

Opasni su ljudi koji nemaju odgovornost prema svojoj deci.


Tako je!!!
Filip2412 Filip2412 23:12 29.02.2008

Re: Lepo, Ivane

pa ovo je erotka!
sleepless sleepless 21:41 29.02.2008

Kosovo i Srbija

-petar- -petar- 22:31 29.02.2008

znaci

proizvodjaci magle, ratni huskaci, i mediji pod kontrolom vlasti moraju prekovremeno da rade da taj procenat dignu bar na 30%. Sa 30% ljudi za rat vec ce moci da sunovrate zemlju. Ostalih 70% ce da cuti, to je vec provereno i radi.

Treba upamtiti ove likove, vidjacemo mi njih jos na odgovornim funkcijama, pa cisto da se ne zaboravi, trebace nam svo pamcenje i sva pamet ovog sveta da ih prezivimo!
G r o f i c a G r o f i c a 22:47 29.02.2008

Re: znaci

-petar-
proizvodjaci magle, ratni huskaci, i mediji pod kontrolom vlasti moraju prekovremeno da rade da taj procenat dignu bar na 30%. Sa 30% ljudi za rat vec ce moci da sunovrate zemlju. Ostalih 70% ce da cuti, to je vec provereno i radi.Treba upamtiti ove likove, vidjacemo mi njih jos na odgovornim funkcijama, pa cisto da se ne zaboravi, trebace nam svo pamcenje i sva pamet ovog sveta da ih prezivimo!

Da potpisem uz opasku da oni imaju i ovde svoje advokate/ice koji upozoravaju da treba da pazimo sta pisemo, nikako ne smemo da budemo preostri, cita se to. Nesto se bojim da Ilic zna da izadje na internet, razne Bidze na lokalu da i ne spominjem ali tih 19% podrske ratnoj opciji vrlo lako moze da se preokrene na 91% posto u Srbiji vaze obrnute teze dok vlada manjina (Kostunica je trenutno najjaci, jaci nego ikada, barem on tako misli dok preti celom svetu sto tuzbama sto tajnim akcionim planovima).
-petar- -petar- 23:41 29.02.2008

"premijer"

grcevito brani svoju "politiku", zaista je dirljivo videti svu tu svitu kako se krece ulicama beogradskim, samo fali neko iz mase, neko dete, da vikne "Car je go!"

Sada ce pored bedza "sloboda seselju" dicni poslanici narodne skupstine ponosno okaciti "Kosovo je nase", ako, i treba, docim se ja nesto mislim, kako je to lepo i pametno, kad se politika vodi bedzevima. Sta je sledece, ja predlazem lanac kozne galanterije sa patriotskim porukama koje bi delili stranim ambasadorima i predstavnicima iz EU, dok za domace potrebe mogu da stancuju promotivne najlon kese, hemijske olovke, upaljace i priveske za kljuceve!!
G r o f i c a G r o f i c a 23:52 29.02.2008

Re: "premijer"

-petar-
grcevito brani svoju "politiku", zaista je dirljivo videti svu tu svitu kako se krece ulicama beogradskim, samo fali neko iz mase, neko dete, da vikne "Car je go!"Sada ce pored bedza "sloboda seselju" dicni poslanici narodne skupstine ponosno okaciti "Kosovo je nase", ako, i treba, docim se ja nesto mislim, kako je to lepo i pametno, kad se politika vodi bedzevima. Sta je sledece, ja predlazem lanac kozne galanterije sa patriotskim porukama koje bi delili stranim ambasadorima i predstavnicima iz EU, dok za domace potrebe mogu da stancuju promotivne najlon kese, hemijske olovke, upaljace i priveske za kljuceve!!

Ma pravo je cudo da se ne krecu ulicama Beograda grada u narodnoj nosnji.
G r o f i c a G r o f i c a 23:53 29.02.2008

Re: "premijer"

A da se krecu u narodnoj nosnji ne bi se dobro videli bedzevi od koloritnog sarenila narodne nosnje.
-petar- -petar- 23:57 29.02.2008

Re: "premijer"

Toooo! Narodna nosnja! A bedzevi im dodju kao toke zlacane, na grudima junackim, one toke sto ce da prebiju koplje neprijatelja na tri polovine!
Palilula Palilula 00:03 01.03.2008

Re: "premijer"

Oni bi totalno bili zbunjeni kada bi svi sutra imali (njihove)bedzeve a skandirali U Evropu. Ne bi znali ko su njihovi a ko nasi. Mada steta je da se buse jakne, kad bolje razmislim.
-petar- -petar- 00:07 01.03.2008

Re: "premijer"

necu njihov bedz, pa posle da me ucenjuju, ono, dali smo ti bedz, a ti sad nama dodjes, da vidimo, po kursu od 29 februara 2008, a sa dnevnom kamatnom stopom od....

Zajebano kad ti drzava krene retroaktivno da obracunava vrednost bedza a koji ti je, satro, poklonila!
Palilula Palilula 00:23 01.03.2008

Re: "premijer"

U pravu si, da li neko uopste nosi taj bedz po gradu?
lola-zg lola-zg 22:39 29.02.2008

neočekivan nizak procenat

Pomoćniku ministra za Kosovo očito nije jasno da nova generacija nije dovoljno stasala u mržnji , a stara je preumorna od prošlih pokolja po susjednim republikama.
Neka se on ne brine , već će se Srbija dovoljno oporaviti i ojačati za nove ratne pobjede-tako kaže jedan od komentatora...
Vodzo Modzo Vodzo Modzo 22:52 29.02.2008

Bridge too far!

Ne sumnjam da je podrska narodna takva kakva je! Ali tu nema mnogo pomoci - narod na glasanju uradi sta uradi, to mu dodje "skok". Sada smo izmedju dva skoka, nema nista sto mozemo (daj Boze) uraditi, osim da "presiramo" izabrane. A od izabranih - Mladja briljira, svaka mu cast. A vecina (DS) - cuti. Moraju da se pokrenu, sto pre. Ajde dobro, ima sta da se uradi - 15 h plato... Da ne kukamo... Slazem se u svemu - osim u tolikom optimizmu - imamo takticku inicijativu, ali ako je ne iskesiramo uskoro, imacemo katastrofu - ove lencuge iz DS moraju da preuzmu kontrolu, inace ce Dr. zaba da hijack-uje nase sudbine.
Filip2412 Filip2412 23:11 29.02.2008

katastrofalna izjava

ne mogu sad da pustim youtube video ali ako je to rekao ovaj Kljakic stvarno nije pri sebi

i ko je taj coek uopste?



nikolla90 nikolla90 23:49 29.02.2008

Re: katastrofalna izjava

Joj, Maroviću, još jedan promašen Blog.. Ja potpisujem da se broj ljudi koji su za vojnu intervenciju posle The Mitinga udvostručio. Ništa, vidimo se sutra..
Ivan Marović Ivan Marović 23:52 29.02.2008

Re: katastrofalna izjava

nikolla90
Ja potpisujem da se broj ljudi koji su za vojnu intervenciju posle The Mitinga udvostručio. Ništa, vidimo se sutra..
Ja mislim da se prepolovio. A za sutra, na žalost biću s vama samo u mislima (nadam se ne samo svojim).
nikolla90 nikolla90 00:39 01.03.2008

Re: katastrofalna izjava

Ivan Marović
Ja mislim da se prepolovio. A za sutra, na žalost biću s vama samo u mislima (nadam se ne samo svojim).


Verovatno zato što si fizički neprisutan i misliš da se prepolovio.. Ja kažem da od Slobodana nikad nije bio veći..
-petar- -petar- 23:55 29.02.2008

skrenuo bih paznju

na jedno neocekivano znacenje koje slogan "Kosovo je Srbija" moze da ima.
Kao u primeru "dete ujelo prase", tako i ovde, nije bas jasno sta je ciji deo...
Ako cemo po legalizmu, i gramatici, ja ovo mogu da tumacim i kao negiranje postojanja Srbije van teritorije Kosova; stvarno su nepismeni ti sloganotvorci... Kakva vlast, takvi i slogani, logicno.
historix historix 00:07 01.03.2008

Istrazivanje

...Hm, istrazivanje nije bas tako razocaravajuce za KIM ministarstvo, samo oni ne znaju da tumace te rezultate.

Iz mog istrazivackog iskustva, postoji samo jedna nacija na svetu koja na slicne teme belezi ovako visok procenat militantnih odgovora, a to je americka. Ipak, moramo imati u vidu da su oni 40 godina, tokom hladnog rata, svoju supremaciju dokazivali neprestano na bojnom polju, pokusavajuci da suzbiju "komunisticke pretnje" i da prosire svoju viziju demokratskog drustva.

19% gradjana Srbije je, po istrazivanju koje si, Ivane, pedantno naveo, zeli da uzme oruzje u sake i "brani Kosovo". U demokratskom drustvu, veruj mi, to je jako alarmantan podatak. To nije kulturna matrica Evrope. Evropi je od sredine XX veka dosta ratova. Sem toga, ne smemo zaboraviti ni podatak koji si takodje pedantno interpretirao, da je istrazivanje realizovano od 1-16. februara, dakle pre proglasenja nezavisnosti Kosova! Kada bi ga sada ponovili, verujem da bi procenat ove grupe bio i nesto veci!

A ti sam znas sta jos dobra kampanja moze da uradi. Plus kada u njoj ucestvuje drzava ili deo drzavnog aparata...

Naravno, ovo je samo deo na koji sam zeleo da se osvrnem, ali ne da bih sirio pesimizam, vec da bih upozorio na ozbiljnost situacije. Tacno je da je pacifista vise, tacno je da vecina ne zeli rat, ali je takodje tacno i da nemaju podrsku, a ni priliku da promovisu svoje misljenje trenutno. Gotovo da su okaraktersani kao "strani spijuni i domaci izdajnici" (da li se secas? :)

Ivy, slazem se sa tvojom definicijom elite i daljim tekstom, ali mislim da moramo otici i korak dalje i navesti neke od karakteristika koje neka grupa mora da poseduje da bi se nazvala elitom. Jedna od kljucnih karakteristika elite jeste i odgovornost koji bi trebalo da bude proporcionalna sa njihovom moci, znanjem, intelektom, iskustvom...

Ako sve to uzmemo u obzir, nasi mocnici se svakako ne mogu nikako (tu se apsolutno slazemo) nazvati ni eliticom, a kamoli elitom, jer su (cini mi se:) rec odgovornost izbrisali iz svog "vokabulara". Naravno, zna se na koje politicarcice mislim...

I na kraju, sta uraditi u ovom trenutku: Jedino sto je moguce, jer neke druge organizovane akcije nisam primetio. (Ovde3 bih vrlo voleo da mi neko doze da gresim?) - dakle,

SUBOTA, 15h, Plato ispred Filozofskog fakulteta!

A zasto?

Jer Evropa NEMA alternativu!!!
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:14 01.03.2008

Statistika je kao bikini...

mnogo otkriva, ali ono najvažnije skriva!

Ova stara dosetka najbolji je komentar svih komentara tih famoznih 19,01% ispitanika, koji su smatrali da Kosovo treba da se brani svim sredstvima uključujući i vojno.

Ako je do tih statističkih podataka došla agencija, koju je angažovalo jedno od Vladinih ministarstava, onda je prava cifra, po meni, ne 19,01 % već svega 1,9%.

OGROMNA VEĆINA GRADJANA REPUBLIKE SRBIJE JE ZA EKONOMSKI PROSPERITET, ZA CIVILNO DRUŠTVO, ZA PRIKLJUČENJE SRBIJE EVROPSKOJ UNIJI!!!

Zato je mnogo umesnije da govorimo i pišemo o istorijskom kompromisu sa Albancima na Kosovu i Metohiji, o pomirenju Srba i Šiptara, o zajedničkoj viziji svih balkanskih nacija u SJEDINJENIM EVROPSKIM DRŽAVAMA.

historix historix 00:24 01.03.2008

Filipe...

...Ne bih se bas tako poigravao sa tumacenjima. Ukoliko nemas dokaze da su rezultati falsifikovani, nemoj kaljati jednu casnu profesiju kao sto je istrazivacka. Posteni istrazivaci to nisu zasluzili. Svaka evropska zemlja ima najvise 10-15% ekstremno orijentisanih gradjana, koji su u zapadnim demokratijama nedovoljno jaki da postignu bilo kakav politicki uspeh. Medjutim, kada taj procenat pocne da se krece ka 15, pametni politicari pocnu da se brinu i da preduzimaju mere da ovakve elemente suzbiju.

A kod nas se desava reverzibilan prces - umesto da vlast osudi ovu pojavu, ona je jos i raspiruje...

Zaista nisam suguran da je podatak falsifikovan, jer njima nijedan podatak koji je Ivan citirao ne odgovara, koliko sam shvatio?
historix historix 01:00 01.03.2008

Podatak koji zaboravismo...

...Ivane, pogledah detaljnije rezultate istrazivanja....

Ona grupacija od tricavih 24.08% koja kaze da treba prekinuti diplomatske odnose sa drzavama koje priznaju nezavisnost Kosova veoma je bliska onima koji misle da bi ga trebalo braniti svim sredstvima...

Sto istrazivaci kazu, lako se prelije u radikalniju grupaciju. Mali vetar moze da ih pomeri, ali tesko "ulevo". :)

Da je ovo istrazivanje na neki "neutralniju" temu, ovo ne bi bilo mnogo bitno, jer su ostale tri (pacifisticke) grupe, zajedno vece, ali dobro znas koliko vise od 40% populacije, uz podrsku vlasti, moze haosa da izazove.

A inicijativa za saradnju i smirivanje situacije nikad manje...

Balkane, Balkane, Balkane, moooj....
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:05 01.03.2008

Treba biti i psiholog,a ne samo statist(a)

tj. statističar!

Ako tumač rezultata istraživanja kaže - "Za mene je neočekivan nizak procenat (19,01%) ispitanika koji su smatrali da Kosovo treba da se brani svim sredstvima uključući i vojno", meni ostaje samo da protumačim da su dežurne, tj. dobro plaćene patriote zatečene pre svega NISKIM procentom, a potom i razočarane NEOČEKIVANIM rezultatima istraživanja.

KO RAZUME, SHVATIĆE!
historix historix 01:13 01.03.2008

Re: Treba biti i psiholog,a ne samo statist(a)

Filipe,

slazem se u najvecem deu sa tobom. Nazalost, nisam psiholog, ali se vrlo slazem da tvoje tumacenje jeste jedno od mogucih, cak po mom skromnom misljenju, veoma verovatnih, ali sta cemo ako rezultati nisu lazni?! Sta cemo ako su podaci tacni?

Moram jos reci da nisam bio u mogucnosti da pogledam video zapis, pa se nisam ni osvrnuo na govor gosp. Tumaca...
historix historix 01:19 01.03.2008

Usput...

...Bilo je umesno navesti i metodologiju koja je koriscena pri realizaciji istrazivanja, jer je u prezentaciji nema, a navode se neki podaci koji mi lice kao da je istrazivanje sprovedeno samo na simpatizerima "velike cetvorke" (DS, DSS, LDP i SRS).

Ako je tako, samo istrazivanje je malo relevantno za bilo kakav zakljucak, ali verovatno nije, jer komparativni podaci na to ne lice...

Ma ko zna sta su radili...
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:42 01.03.2008

Pitajte ljude oko vas!

Ovih dana sam napravio neformalnu anketu medju svoji prijateljima, rodjacima, poznanicima i kolegama na poslu.
Svi, bukvalno svi, misle pre svega i iznad svega na elementarne stvari PREŽIVLJAVANJA, imajući u vidu najavljeno kresanje dozvoljenog minusa od 1. jula 2008.
KOSOVO je u našim džepovima, na našim tekućim računima, u našim kućnim budžetima!!!
Ostalo je ćutanje, kako zapisa Šekspir na kraju "Hamleta"!
Belius Belius 04:03 01.03.2008

Teoretski...

Naše kolektivno ludilo je liberalnog tipa: svako kao individua ima pravo da bude lud na svoj način i po intezitetu koji mu odgovara...
Modesty Blaise Modesty Blaise 09:52 01.03.2008

O Luzerima

provela sam jedan dan "on the road" sa Dinkicem, 28 septembar 2000 recimo, isli smo nas nekoliko stotina iz bg na kolubarske kopove organizovano kolima da "podrzimo" rudare. I vec kod prve policijske blokade u Lipovici imala sam priliku da upoznam "malog Napoleona" na delu. drekavac.

Imao je jednom prilikom Uros Djuric savrsen elaborat o "tome" na b92-jki u sportskom ritmu srca. U to vreme su ga ujedale neke buve na sve strane, silni ga nesto pljuvali i on izabere jednog za pokazni primer i kaze otprilike ovo (izostavljam psovke, jer ne umem tako lepo kao uros da psujem):

evo ovaj je u mojoj osnovnoj skoli bio nula. Sitan, ruzan, nevidljiv, netalentovan, krec sa skolske fasade. Bivao je ugazen jednom nedeljno od jedne ili druge grupe drcnih klinaca. A ja sam bio zvezda. I znam da su me te cetiri godine po hodnicima cesto pratile nejgove vlazne, buljave, ljubomorne oci pune zlobe. Iz mraka. I evo ga sad kurton opet vlazi mrzeci me iz mraka. Pokusava da se sveti. I sta ja da radim? pa nista. Samo da mu kazem da se nista nije promenilo - i dalje je isti onaj luzer, sitan, ruzan, nevidljiv, netalentovan, krec sa skolske fasade. I biva ugazen jednom nedeljno od jedne ili druge grupe drcnih klinaca. I tu u mraku ce i da ostane. to je tautologija.

eto sta mi je tada prolazilo kroz glavu. posotoji jedan posao za koji je istorija pokazala da ga topovsko meso iz skolskog dvorista ne sme obavljati. a u srbiji ga iskljucivo takvi obavljaju.

Abraham Lincoln je to sve sazeo u jednu recenicu:
"Nearly all men can stand adversity, but if you want to test a man's character, give him power."

danaske, daklen,nesves'


p.s. sta je ovo Ivane dragi? Je l' su te stavili u keliju isposnicu sa Veljom Ilicem na 24 sata?
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:46 01.03.2008

Daklem,

pacijenat je neviđen. On upoređuje anketu sa SVOJIM mišljenjem i stavovima...pa, daklem vid'la žaba da se konji kuju...jes' kad bi se moglo ponovo ratovati i radikalna sredstva sprovoditi tuđom decom, što bi to zgodno bilo, ne bi od njih većih heroja bilo, a tek on, svoje bi poslao u inostranstvo, a drugima bi hrabro decu satirao, za svoje unapred izgubljene bitke...davaoci tuđe krvi.
Ali, više no interesantno je da njemu i njegovom ministru i njegovom premijeru, ne pada ni na mah na pamet, da bar iz moralnih razloga daju ostavke, jer je Kosovo za njihova vakta otkinuto.
G r o f i c a G r o f i c a 12:21 01.03.2008

Re: Daklem,

Jelica Greganović
pacijenat je neviđen. On upoređuje anketu sa SVOJIM mišljenjem i stavovima...pa, daklem vid'la žaba da se konji kuju...jes' kad bi se moglo ponovo ratovati i radikalna sredstva sprovoditi tuđom decom, što bi to zgodno bilo, ne bi od njih većih heroja bilo, a tek on, svoje bi poslao u inostranstvo, a drugima bi hrabro decu satirao, za svoje unapred izgubljene bitke...davaoci tuđe krvi.Ali, više no interesantno je da njemu i njegovom ministru i njegovom premijeru, ne pada ni na mah na pamet, da bar iz moralnih razloga daju ostavke, jer je Kosovo za njihova vakta otkinuto.

I ako ih mi ne maknemo otkinuce se mnogo vise samo se bojim da ce ove teze biti maknuti nego one pre njih jer gro deo i potice iz 90-ih ali se prisljamcilo uz doktora profesora VK = SM u fraku.
Jerry Jerry 13:30 01.03.2008

Re: O Luzerima

Izgleda da je Uroš Đurić postao luzer , a Mlađa winner !Šta ćete i to je život.
Modesty Blaise Modesty Blaise 15:05 01.03.2008

Re: O Luzerima

Izgleda da je Uroš Đurić postao luzer , a Mlađa winner !Šta ćete i to je život.

Gospodjo Mirosinka, Vi li ste?
gradicevic gradicevic 15:51 01.03.2008

Re: Daklem,

pacijenat je neviđen. On upoređuje anketu sa SVOJIM mišljenjem i stavovima...pa, daklem vid'la žaba da se konji kuju...jes' kad bi se moglo ponovo ratovati i radikalna sredstva sprovoditi tuđom decom, što bi to zgodno bilo, ne bi od njih većih heroja bilo, a tek on, svoje bi poslao u inostranstvo, a drugima bi hrabro decu satirao, za svoje unapred izgubljene bitke...davaoci tuđe krvi.
Ali, više no interesantno je da njemu i njegovom ministru i njegovom premijeru, ne pada ni na mah na pamet, da bar iz moralnih razloga daju ostavke, jer je Kosovo za njihova vakta otkinuto


Mislim šta reći? Čovek je očigledno '' Kljakav'' u glavu, kao i šef mu
Groucho_Marx Groucho_Marx 14:46 01.03.2008

Šta je

bre, ovo?! Izdajnici srбske duše i srca! Pogledajte kako se bori prava srбska omladina, a ne metiljava i drogeristi k'o vi!



E, tako se voli Отаџбина! Bez razmišljanja i gramatičkih pravila!
doktorka doktorka 16:50 01.03.2008

Re: Šta je

Groucho_Marx
bre, ovo?! Izdajnici srбske duše i srca! Pogledajte kako se bori prava srбska omladina, a ne metiljava i drogeristi k'o vi!E, tako se voli Отаџбина! Bez razmišljanja i gramatičkih pravila!



da je nama njihove policije, na paljenje ambasada ne bi smele ni da pomisle srpske barabe .
mvelja mvelja 16:03 01.03.2008

Ko hoce rat?

"U Srbiji danas žive mladi ljudi koji nemaju mnogo čemu da se nadaju i za koje rat nije ništa novo, život ne vredi mnogo, a osećaj poniženosti i neprihvaćenosti od strane svih zemalja kontinenta, nešto sto ostavlja neizbrisive posledice. Mladim ljudima Srbije, deci koja se u sve manjem broju radjaju, potrebno je da im se jednom neko obrati jezikom razumevanja, poverenja, poziva da se pridruže, da budu i oni isti kao i svi. Dokle god toga ne bude bilo, rat i nasilje će biti uvek jedino izvesno rešenje i uvek i uvek neki novi ljudi glavom će platiti političku nesposobnost svoje zemlje, ali i čitavog kontinenta. Mislim da je vreme da svi sada, i mi i vi, kažemo dosta. Dosta! "
Atomski mrav Atomski mrav 11:53 03.03.2008

Vic

Kruži ovih dana mailom...

Severno Kosovo.

Šiptar pozvoni Srbinu:
- Dobar dan, komšija, koljiko oćeš za tvoja kuća?

- Paaa, da kupim lepi stan u Beogradu i da ne brinem puno – dve kile u zlatu.

- Evo tebi četiri kilje u zljatu.

- Zašto?

- Idi kupi stan u Ljubljana, da te ne seljim dvaput!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana