Gost autor

Kako se nositi sa poplavama - tehnička pitanja

krkar RSS / 22.05.2014. u 05:58

GOST AUTOR: 8C Competizione

Probao bih uvodni tekst ovog Bloga uciniti sto kracim. Ideja je da bude inicijalna kapisla strucnoj raspravi, molio bih Vas da zbog toga ostavite sve politicke komentare sa strane ili da to radite na drugom Blogu.

A pisem ga kao inzenjer, doduse masinski. Radeci u struci i resavajuci  na dnevnoj bazi cesto vrlo kontradiktorne probleme, stekao sam iskustva kako balansirati i kako praviti kompromise (naravno nikako trule) i kako najbolje koristiti raspolozive resurse. Jos ako pri tom uspete da koristite medijum koji vas muci (npr. u ovom slucaju poplavnu vodu) ili nesto sto Vam je tu, odmah na raspolaganju, nema sladjeg resenja!

Ideju za ovo obracanje sam dobio jednostavnim Google-ovanjem za resenja za odbranu poplava. Par tih resenja mi izgleda tako dobro, jednostavno, koristi resurse koji vec postoje ili koji se unapred pripreme (sluzeci drugoj nameni na tom mestu) ...

Krenimo od prvog resenja koje sam video, koje mi deluje vrlo primenjljivo, kako lokalno (cak i do nivoa jedne jedine kuce) pa sve do odbrane gradova. Njena najveca lepota jeste sto je potpuno mobilna, skalabilna (ne zamerite gastarbajteru koji polako zaboravlja maternji jezik), koristi kao glavni medijum upravo poplavnu vodu.

wipp09.jpg

wipp32lg.jpg

wipp20lg.jpg

Sistem je vrlo jednostavan. Gumeni/celofanski/... rezervoari ("virsle") se postavljaju ili oko objekata kojis ezele zastititi, ili se njima organizuje linija odbrane. Ukoliko se na vreme pocne upumpavati voda koja prilazi, napunjeni rezervoari pocinju da se "samo-ucvrscuju" i tako predstavljaju prepreku nadolazecoj vodi. Ukoliko se pocne kasnije, i dalje nije kasno, posto se moze koristiti voda koju inace ispumpavamo iz poplavljenog podrucja. Preko ovog linka (http://www.hydroresponse.com/wipp.htm) mozete pogledati dalje detalje o tome sta npr. nudi ova firma. Ovo je samo jedan primer. Trazite dalje.

 

floodstop-barrier.jpg

Floodstop-CAD-Plans.jpg

Slicna verzija (http://www.floodstop.co.nz/flood-defence-solutions.html), koja koristi elemente od duvane plastike (u tome su vam pakovani svi tecni deterdzenti npr.) koji su vrlo laki za transport (doduse kabasti), a mogu se takodje puniti (poplavnom) vodom. Oba sistema ne bi trebalo da budu preterano skupa, ukoliko bude pameti kod nas, neka od nasih firmi ili drzava, na kraju krajeva, bi mogla da otkupi licencu za proizvodnju istih i da ponudi po pristupacnim cenama. Ekonomski aspekt bih ostavio preduzetnicima.

Drugi sistem zahteva vece planiranje i veca ulaganja, ali predstavlja nesto sto bi i gdina Bobica zadvoljilo, sa estetskog aspekta. Mislim da se ne trebati brecati na pominjanje "estetskog", posto ipak treba voditi racuna o izgledu obala, ponarocito u urbanim sredinama. I ovaj sistem je naprosto genijalan, zbog svoje "jednostavnosti" (ok, ovde ce mi kolege inzinjeri skociti u usta, licno mislim da nije neizvodljivo ako se odradi kako treba). Naime, gdin Ho-Hyeok Lee (ZZZZ) se dosetio da napravi setacke/biciklisticke staze koje mogu da se, po potrebi, preklapaju za 90 stepeni i tako formiraju odbrambene zidove od poplava, tamo gde ne postoje nasipi.

flood_control2.jpg

flood_control3.jpg

flood_control7.jpg

Treci sistem ste verovatno (bar na kratko) videli u jednom od komentara na drugim Blogovima (link na zalost uklonjen zbog razloga o kojima necemo sada). Radi se o verziji koja predvidja ili manuelno dodavanje drvenih/metalnih greda izmedju trajno ili privremeno postavljenih stubova, ili koriscenje automatskih ustava (sto mislim da je vecinom nepotrebno, ukoliko se stvari odradjuju na vreme).

Privremeno postavljeni stubovi bi zahtevali da se unapred odradi postavljanje odgovarajucih "ankera" iliti lokalnih temelja (nemojte zameriti ako ne upotrebljavam korektan gradjevinarski naziv), u koji bi ste stubovi vrlo brzo postavljali i fiksirali. Trajno postavljeni stubovi su malko problematicni da se rese sa estetske strane, ali pravom dizajneru nista nije tesko.

Evo kako to izvodi ova firma uspesno

5084.jpg

 

Ima jos firmi kao sto je ova i ova.

CFDS%20WaterDoor1.JPG

hochwasser2.gif

wwall1.JPG

FAG_4.1.gif

Dalje idu resenja koja zahtevaju strateska ulaganja, slicno ovim ustavama na Temzi kod Londona

Thames-BarrieriStock.jpg

To bi bio predlog Vladi gde da trosi pare od Arapa!

Ono isto sto sam primetio na postojecim bedemima (uzecu primer Usca na Dorcolskoj strani) jeste da su nekako previse "glatki". Ovo ne sprecava vodu u naletu da gubi energiju osim na rusenje svega pred sobom, pa i samog bedema. Prosle godine sam letovao na Severnom moru i mao priliku da vidim kako se bore protiv poplava i talasa.

Wellenbrecher%20%20DSC0491.JPG

LQ+wir-testen-und-berichten.de+LZ+expedia.de_06.jpg 

Jedno od resenja je i postavljanje ovakvih "razbijaca talasa" koji umanjuju kineticku ("rusilacku") energiju nadolazece ili prolazece poplavne vode. Tamo gde se zeli ostaviti malko "prirodniji" utisak obale, moze se koristiti i krupnije kamenje.

Na kraju, nista ne moze biti bolje od odrzavanja i unapredjivanja postojece strukture. Pogledajte koliko se menjala visina bedema na Severnom moru

Deichinfo2008.JPG

deich219_v-contentgross.jpg

Bedemi bi trebalo da sluze jos ponecemu, osim odbrane od poplava! Molim Vas da razmisljate da se radi ipak o strateskim ulaganjima i treba izvuci maksimum iz svega ovoga! Evo kako se bedemi mogu korititii za puteve i pruge:

1168151628.jpg

Sasvim sam siguran da postoji jos jako mnogo resenja. Molim Vas da pisete kako o vecim resenjima, tako i o onim manjim, lokalnim, makar i za zastitu jednog jedinog objekta! Vrlo bitno je da se pokazu primeri kako se odbraniti i prirucnim sredstvima.

Gdin Bobic bi mozda mogao da predlozi i jednostavna arhitektonska resenja kako ili prepraviti ili unapred planirati zastitu kuca i zgrada (da vam zagolicam mastu, npr. potrazite na netu strucno objasnjenje na kom, vrlo genijalnom, principu rade ledolomci!).

Na kraju bih preporucio strucnjacima (bilo koje branse) da se raspitaju i po mogucnosti pocnu primenu tzv TRIZ metoda u resavanju problema (http://en.wikipedia.org/wiki/TRIZ). Siguran sam da ce Rusofili procureti od srece, takodje i oni koji obozavaju Japance.

Razmisljajte svojom glavom i budite kreativni, umesto da slusate popovske dogme!



Komentari (312)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

milojep milojep 00:10 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

Ама Милоје, зар не мислиш да ти Немци и Американци ипак имају нешто соли у глави па користе те "виршле" а не зидају зидове и постављају "дихт врата"? Мислим, и поред тога што су нам архинепријатељи, мајку им окупаторску?

Ево речи ћу ти само једну врло очигледну предност "виршле". Имаш фрку са поплавама око ТЕНТ-а, ти обмоташ "виршлу" око њега. Следеће године фрка ти код Костолца, ти исту ту "виршлу" обмоташ тамо. Бојим се да са зидом то не би могао.
Ето, то је најбаналнији пример, а и има и много других разлога за "виршле".


E pošteno si me nasmejao Jure Ameri sa viršlama od elektrane do elektrane
Uzmimo da je to pravovremeno obmotavanje elektrana čak i moguće, ne zaboravi da mesto postavljanja mora biti pripremljeno i koliko toliko poravljano! Staviš li viršlu preko nekog jendeka šipak ćeš vodu da zaustaviš! Pa onda i sama voda! Treba da imaš sisteme punjenja,dovoda vode... Najlakše je pokazati na stvar u prodavnici i reći evo rešenja! E sad ako se sve ovo treba uraditi za te viršle onda je veruj mi običan izolovani zid jeftinija varijanta.
Naravno najbolje je pre same izgradnje objekata razmišljati o smislenoj zaštiti jer ju je onda najjeftinije i uraditi.

8c_competizione 8c_competizione 00:17 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

Sve ovo gore je lepo ali za nas, iz gore već navedenih razloga, najjeftinija i najlogičnija priča su zemljani nasipi.


Miloje, mislim da pored fiksnih mera odbrane (nasipa ....) moramo imati i mobilna resenja, jer ko sto neko rece, para da sve "unasipimo" nemamo. Kao drugo, za mnoge stavri zaista nije potrebno zidati nasipe, ukoliko se odrade ove mobilne varijante kako treba.

Meni jutros pade na pamet jedna ideja dok se tusirah pred posao.

Jedan resurs imamo (koliko tacno ne znam, ali neko iz "FIrme" moze da nam to kaze): a to su transportni kontejneri!



Vrlo su zanimljivo resenje, posto su prilicno multifunkcionalni, lako se transportuju (kamion, voz, brod) i vrlo su izdrzivi.

Ideja mi je bila da ih, kada zatreba, brzo mobilisemo i postavimo odbrambeni zid. Trik da ih sprecimo da odplutaju pod naletom vode bi bio da ih punimo plavnom vodom. Za to bi trebala malecka prepravka na "krovu" i slobodnoj stranici da se probusi rupa, doda poklopac i nekoliko srafova. kontejneri imaju "uske" na svim coskovima, takod a je povezivanje jednostavno (one sluze za "ankerisanje" za kamion, brod, zeleznicki vagon).



kada se postave onako uzduz jedan pored drugog, vrata jednog kontejnera blokiraju vrata drugog i tako sprecavaju deformaciju kada je napunjen vodom. po prestanku poplava, jednostavno ispumpati vodu iz kontejnera, pomeriti ga, otvoriti vrata i ostaviti da se osusi. po potrebi oprati i dezinfikovati. ako je negde nesto osteceno, opraviti. na kraju vratiti Zeleznicama Srbije i zahvaliti se na pomoci!

takodje se mogu koristiti u slucaju nedaca i za druge svrhe, kao sto su prirucni mostovi, podvoznjaci, pontonski mostovi ...





vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:20 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

Najlakše je pokazati na stvar u prodavnici i reći evo rešenja!


Милоје, нисам ја видео ствар у продавници, већ су ми о томе причали и показивали људи који се управо баве тиме. Дакле, заштитом, безбедношћу итд.
И они већ пар година причају да су нам такве ствари потребне
8c_competizione 8c_competizione 00:29 23.05.2014

evo jos ideja i slika o "virslama"

ovaj "air rope" izgleda kao OK varijanta za premoscavanje manjih, nabijalih potoka i recica



ova firma nudi cak dva resenja, jedno slicno nasoj virsli sa jos dodatkom, a druga su mali ugaoni plasticni elementi

jos jedan dokaz da se "virsle" mogu koristiti skoro svugde



ovaj lik se odlicno setio kako da iskoristi "virslu" i spase si kola



da metodi za spasavanje mogu biti neobicni, nekada i smesni, govori ovaj primer iz Australije



tako da ako imate Sexy Shop negde u blizini, moze biti vrlo koristan u slucaju poplava!
8c_competizione 8c_competizione 00:30 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

ne zaboravi da mesto postavljanja mora biti pripremljeno i koliko toliko poravljano! Staviš li viršlu preko nekog jendeka šipak ćeš vodu da zaustaviš!


pogledaj sliku iz Engleske, gde su "virsle" postavljane preko koloseka i odradjivale posao

milojep milojep 00:34 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

8c_competizione

Miloje, mislim da pored fiksnih mera odbrane (nasipa ....) moramo imati i mobilna resenja, jer ko sto neko rece, para da sve "unasipimo" nemamo. Kao drugo, za mnoge stavri zaista nije potrebno zidati nasipe, ukoliko se odrade ove mobilne varijante kako treba.


Ma naravno da mobilna rešenja imaju svoju ulogu tamo gde nema fiksne zaštite! Ali to su po pravilu baš ono što videsmo na slikama, šetališta, urbanije sredine, možda neki manji izolovani objekat.Ali ograditi tent viršlama što Vrabac reče ili veće razdaljine rečnih korita je smešno.

Kada sam pomenuo zid i diht kapije nisam ni znao da postoje ali evo linka:

http://www.floodgateireland.com/spillcontainment.htm

a evo interesantne ideje (jeftina nije sigurno)



milojep milojep 00:36 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

pogledaj sliku iz Engleske, gde su "virsle" postavljane preko koloseka i odradjivale posao


pa to ti upravo govorim, za takve deonice, male razdaljine i obavezno ravne, viršle kao rešenje su odlične (pa naravno da ih ne bi pravili da nemaju funkciju)
margos margos 00:40 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

Ali ograditi tent viršlama

Ali ograditi neke Zorkine zgrade (''ZORKA'' - Šabac) u slučaju poplave - mislim da bismo svi mirnije spavali.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:41 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

Ali ograditi tent viršlama što Vrabac reče


ne miloje, nije smešno. za to čak postoji i studija i rešenje.
milojep milojep 00:45 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

margos
Ali ograditi tent viršlama

Ali ograditi neke Zorkine zgrade (''ZORKA'' - Šabac) u slučaju poplave - mislim da bismo svi mirnije spavali.


Tom ko je gradio Zorkine pogone a da ih ne isprojektuje dovoljno sigurnu ,dovoljno visoko od hiljadugodišnjih voda, nabio bih mu viršlu u guzicu.
Inače zaštita takvih objekata bi iziskivala i specijalne viršle verovatno, u smislu otpornosti na hemikalije itd.
milojep milojep 00:48 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

vrabac_u_steni
Ali ograditi tent viršlama što Vrabac reče


ne miloje, nije smešno. za to čak postoji i studija i rešenje.


Ne sumnjam, 200 evrića po dužnom metru jedno 10km viršli , studiju radila Jasna Matić i saradnici

p.s. šalu na stranu, viđao sam ja dosta takvih studija(ne iz te struke ali princip je isti) sve je to idi mi ga dodji mi ga da neko uzme lovu.I obavezno studija ne sadrži 90% dodatnih troškova! Veruj mi za takvu nebuloznu investiciju same viršle bi bile 10% troška!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:50 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

milojep
vrabac_u_steni
Ali ograditi tent viršlama što Vrabac reče


ne miloje, nije smešno. za to čak postoji i studija i rešenje.


Ne sumnjam, 200 evrića po dužnom metru jedno 10km viršli , studiju radila Jasna Matić i saradnici


ok miloje, idi gradi zidove i postavljaj diht vrata.

P.S.
Brajoviću, izvinjavam se i povlačim sve što sam rekao.
milojep milojep 00:56 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

ok miloje, idi gradi zidove i postavljaj diht vrata.


Jebi ga Vrabac, ja ti dajem argumente zašto su viršle loše rešenje za opasavanje TENT-a a ti se uvatio priče 'ja sam čuo'! Pa daj mi argument, koliko je to viršli? Koji su uslovi za postavljanje, za napajanje pumpi,obezbeđenje vode, zaštita samih viršli od mehaničkih,klimatakih promena i još milion pitanja? Koliko ljudi, koja mehanizacija sa tim treba da se zajebava kada nastupi stani pani?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 01:12 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

milojep
ok miloje, idi gradi zidove i postavljaj diht vrata.


Jebi ga Vrabac, ja ti dajem argumente zašto su viršle loše rešenje za opasavanje TENT-a a ti se uvatio priče 'ja sam čuo'! Pa daj mi argument, koliko je to viršli? Koji su uslovi za postavljanje, za napajanje pumpi,obezbeđenje vode, zaštita samih viršli od mehaničkih,klimatakih promena i još milion pitanja? Koliko ljudi, koja mehanizacija sa tim treba da se zajebava kada nastupi stani pani?


pazi, ja se time ne bavim. mogu da te uputim na ljude koji to znaju.

ono što sigurno znam, pošto smo o tome razgovarali, potrebno je malo ljudi, obučenih naravno (taj deo je za mene tada bio zanimljiv). neuporedivo mnogo manje nego za radnu akciju sa džakovima peska. i mnogo brže. nikakva posebno zahtevna mehanizacija.

uzgred evo ti jedan link:
http://www.stateofgreen.com/en/Profiles/EnvironmentSolutions/Products/NoFloods-Mobile-Barrier
bauer. bauer. 04:55 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

maksa83
Ima li neki geomehaničar ovde?

Nije nemoguće da princi to pomalo nabada...

Tako je! Ajde Princi (tesko mi je da te ovako zovem), reci nam rec-dve o konstrukciji nasipa. Jbga, filozof si opste prakse, kao i vecina nas, ovde, a neces da podelis znanja iz oblasti iz koje lebac jedes.

Ja nemam iskustava sa gradnjom nasipa, ali imam dodirnih tacaka sa osobinama zemljanih materijala. Pesak, i sljunak, nikako ne mogu biti dobri materijali za izgradnju nasipa, zbog krupnoce cestica od kojih su sazdani, i relativno velikog vazdusnog prostora medj tim cesticama. Taj vazdusni prostor ih cini lako vodopropustnim materijalom. Svi ti famozni dzakovi sa peskom, postavljeni na krunu postojeceg nasipa, mogu samo privremeno da zadrze lateralni pritisak stajace vode, i to tamo, gde je taj pritisak najnizi, na vrhu vodenog stuba. Sloj dzakova sa peskom moze da drzi vodu, samo sa nadom da ce se vodeni talas odliti u Crno More, pre nego sto odnese pesak u stranu. Ako se celoj postavci doda malo dinamike (bujica), ode sve u qrac.

S druge strane, glina je sastavljena od cestica puderaste velicine. Slobodan prostor izmedju tih cestica je toliko mali da se kapilarna sila vodenih molekula odupire gravitaciji i zadrzava znatno veci procenet vlage u materijalu, i cini glinu, naizgled, nepropustnom. Ali, glina ima jos jednu znacajnu osobinu. Da bubri u kontaktu sa vlagom. Neke vrste gline dobijaju na zapremini 30-50% kada se natope vodom. A ni to nije dobro za gradnju nasipa?

Postavio je 8c, gore, interesantan presek konstrukcije nasipa. Ali, jbga, sve je na njemackom?
8c_competizione 8c_competizione 08:05 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

neuporedivo mnogo manje nego za radnu akciju sa džakovima peska. i mnogo brže. nikakva posebno zahtevna mehanizacija.


vrabac, ne zameri, ovo deluje ozbiljno i namerno cu ponoviti samo slike sa linka



deluje kao pismeno resdenje koje se da vrlo brzo instalirati na vecim duzinama

zivele "virsle"!

P.S. upravo shvatih da me ne zastiti (opra) ni Dunav ni Sava od dobijanja novog nadimka
reanimator reanimator 08:14 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

P.S. upravo shvatih da me ne zastiti (opra) ni Dunav ni Sava od dobijanja novog nadimka

Viršla, nemoj si na kraj srca, pa nismo mi takvi da odmah etiketiramo
milojep milojep 08:20 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

S druge strane, glina je sastavljena od cestica puderaste velicine. Slobodan prostor izmedju tih cestica je toliko mali da se kapilarna sila vodenih molekula odupire gravitaciji i zadrzava znatno veci procenet vlage u materijalu, i cini glinu, naizgled, nepropustnom. Ali, glina ima jos jednu znacajnu osobinu. Da bubri u kontaktu sa vlagom. Neke vrste gline dobijaju na zapremini 30-50% kada se natope vodom. A ni to nije dobro za gradnju nasipa?



Ako uzmeš vodopropusnost gline u jedinici vremena i činjenicu da se kod gradnje kvalitetnih nasipa ona slojevito nabija,utabava ...nema boljeg prirodnog materijala od gline. Tome svedoče još očuvani nasipi iz doba Marije Terezije. Naravno,sada je moguće kombinovati taj 'dihtung' sloj i sa koje kakvim folijama koje uopšte nepropuštaju vodu.
Što se tiče sloja prema vodi on bi trebao da ide od krupnijeg šljunka do kamenja a sa druge strane se stavlja ,recimo pesak,zemlja...
milojep milojep 08:34 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

deluje kao pismeno resdenje koje se da vrlo brzo instalirati na vecim duzinama


Evo mene!

Pogledaj prvo na kakve deonice postavljaju viršle, ravne!
Kad kažeš duža deonica na šta misliš? Par stotina metara ili desetine kilometara? Za kilometre koliko treba onih koturova i kamiona koji razvlače viršle? Iako su ove sa slike niske 0,5m otprilike potrebna je ogromna količina vode da bi ih napunio? Te pumpe moraju biti jake kao i ove koje su nam doterali za spašavanje. Možeš ti da pumpaš i sa malim pumpama ali prođe poplava dok ih napuniš.


A evo slike TENT-a, opaši ovo majčin sine



milojep milojep 08:53 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

vrabac_u_stenipazi, ja se time ne bavim. mogu da te uputim na ljude koji to znaju.

ono što sigurno znam, pošto smo o tome razgovarali, potrebno je malo ljudi, obučenih naravno (taj deo je za mene tada bio zanimljiv). neuporedivo mnogo manje nego za radnu akciju sa džakovima peska. i mnogo brže. nikakva posebno zahtevna mehanizacija.


Vrabac, ne bavim se ni ja time, barem ne dirktno, ali sa obzirom da sam projektant koji se bavio automatikom imao sam dodirnih tačaka sa skoro svim strukama. Broj gluposti koje sam viđao me je napravio sumnjčavim prema svemu a pogotovu onome što mi sopstvena logika kaže da je pod znakom pitanja. Evo jednog banalnog primera koje nije u vezi sa temom ali je dobra ilustracija. bila neka prezentacija elektromobila i ubiše se nadležni da objasne kalkulacije uštede. Kada sam ih pitao šta se dešava sa baterijama (više stotina kg) posle isteka veka upotrebe i koji su troškovi odlaganja i ko to snosi ,trt, počeše neke gluposti da pričaju o regulativama...Naravno da je u Americi verovatno to sve rečeno,postoje planovi reciklaže,zamene...ali kod nas je mnogo jeftinije to baciti u Vinči (da ane širim temu)
Hoću da kažem da se prilikom analiza ovakvih rešenja mora razmišljati do najmanjih sitnica, jer pun je kofer likova željnih lake zarade i onih kojima je struka samo popunjeni index. Jel' veruje neko da postoje elektroinženjeri koji u životu nisu otvorili elektroorman? Kol'ko hoćeš je takvih! A zamisli sa strukama koje nisu 'opipljive'.
tadejus tadejus 08:55 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

vrabac_u_steni

Мислиш да ја не знам колико је ситуација са "кадровима" лоша, да не кажем катастрофална? Човече, када бих ја сада овде кренуо да мрачим и кукам, пола оних који би се зајебали и то прочитали би одмах након тога извршили самоубојство :))Али, играш са картама које су ти подељене, надајући се да ћеш се изборити за бољу руку у следећам дељењу.


otrste li suze junačke vas dvojica?
mislim da ste u velikoj zabludi po pitanju potrebe za kadrovima
nama treba sistem, da imamo sistem.. došao bi i novac.. a kad je tu novac.. onda su tu i kadrovi
prosto posmatrate stvar naopačke
to dal je neko bio dobar, loš ili najbolji student skoro pa da nema veze s tim kakav će biti profesionalac..
korelacija pak njegovog profesionalnog uspjeha i sredine u kojoj je radio jepoprilična..
iz čega slijedi da ti ovde sad možeš da vaskrsneš stiva džobsa lično, turiš ga u ministarstvo recimo privrede i garantovano ne bi napravio ništa..
a možeš da dovedeš i nekog teškog mediokriteta pa ako vođa shvati od koga i šta taj treba da uči.. taj će i da nauči.. pa i da uradi..
kadrovi su naš najmanji problem..
sistem mora da se odljepi od mrtve tačke a kako je krenulo neće skoro..
vođa je juče opet zborio u duhu ideje kako zapravo ne treba da se mijenja baš ništa (narod jebga pati, šta sad još da ga opterećuješ i promjenama)..
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:30 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

sistem mora da se odljepi od mrtve tačke...

Не разумем: ко ће да промени систем, ови кадрови и политичари којима он одговара, нисам баш најбоље схватио?
;-)
tadejus tadejus 12:35 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

Predrag Brajovic
sistem mora da se odljepi od mrtve tačke...

Не разумем: ко ће да промени систем, ови кадрови и политичари којима он одговара, нисам баш најбоље схватио? ;-)


ih brajoviću pa možeš ti to i bolje..
kakvi crni vrsni stručnjaci genijalci su ti potrebni da primjeniš onaj trilion eu propisa na naš nasušni slučaj?
pa govedo bi priučio da ih primjeni, ne treba ti za to ne znam kakav mozak.. (dobro ajde, iskustvo nikad ne škodi, ali da sad mora biti đak generacije za taj posao.. pe ne samo da ne mora, nego brate takav to nikad i ne bi radio, nit treba da radi, on nek ide cjepa atome u cernu..)
al mora vođ da kaže jel bi on da s' to primjeni il ne bi..
a on se nešto nećka
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:07 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

kakvi crni vrsni stručnjaci genijalci su ti potrebni da primjeniš onaj trilion eu propisa na naš nasušni slučaj?

Наравно -- никакви.
Осим оних који верују да тако ствари треба да изгледају.

И не треба их пуно.
Најпре, онај један са врха -- па ће ствар, можда, да се срећно као зараза рашири даље. Углавном, невелик број, можда ни хиљаду људи? Дакле -- хиљаду људи од утицаја који верују и у интересу им је да ствари изгледају како треба да изгледају, а не онако као данас.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 16:10 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

A evo slike TENT-a, opaši ovo majčin sine


Na toj slici je TENT A.

Na sledećoj stranici:
TENT A

postoje slike istog iz različitih uglova, takođe se može uočiti kakva je konfiguracija terena, gde su asfaltirane površine itd.

Isto to za:

TENT B
tadejus tadejus 19:02 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

Predrag Brajovic
kakvi crni vrsni stručnjaci genijalci su ti potrebni da primjeniš onaj trilion eu propisa na naš nasušni slučaj?

Наравно -- никакви.Осим оних који верују да тако ствари треба да изгледају.И не треба их пуно.Најпре, онај један са врха -- па ће ствар, можда, да се срећно као зараза рашири даље. Углавном, невелик број, можда ни хиљаду људи? Дакле -- хиљаду људи од утицаја који верују и у интересу им је да ствари изгледају како треба да изгледају, а не онако као данас.


pa ali tu onda više ne govoriš o stručnosti kadrova nego o prosvjećenosti mase..
mada ja ni u to ne vjerujem
vjerujem u motiv mase
kad masa bude imala motiv da živi u uređenom a ne trange frange društvu.. takvo će elita i napraviti
masa je sad (rekla bih ja) negdje na sredini klackalice.. vidi da bi mu za dijete bilo bolje da se ipak poštuje neki red ali njemu se baš taj rad i disciplina dio priče i ne mile toliko..
nadati se da će ipak da prevagne na stranu reda (pa i rada i discipline)..
za to ne trebaju stručnjaci iz oblasti nanotehnologije
istina neće biti dovoljni ni ovi buzdovani ali pretećemo valjda nekako i njih
8c_competizione 8c_competizione 19:37 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

otprilike potrebna je ogromna količina vode da bi ih napunio? Te pumpe moraju biti jake kao i ove koje su nam doterali za spašavanje.


idealnost sistema je sto koristis za pumpe nadolazecu plavnu vodu ili ona koja je vec prodrla, a koju ionako pokusavas da ispumpas

ajmo malko racunice u ruke

recimo da smo izabrali verziju sa 1.5 m visine i da za olaksanje racunice uzmemo da profil ostaje idealni krug (prebacicu se u decimetre da lakse racunamo litre )

15 dm ^2 * Pi / 4 = 176.7 dm2

100 m = 1000 dm

zapremina 100 m duge virsle je 176.6 * 1000 = 176600 litara

ako koristimo pumpu kapaciteta 1000 litara / minuti, zavrsavamo punjenje za 176.6 minuta ili otprilike 3 sata

ako koristimo sveha 5.5 KS pumpu (par stotina eura) ona ima kapacitet 550 litara u minuti, zavrsavamo za 321 minut ili 5.35 sati! evo kako izgleda mucenica



malko ozbiljnije pumpe, ko ova izbacije 318 kubika u minuti (ili 318 tona vode u minuti)

ako koristimo ozbiljne pumpe, kao ove



imacemo vise problema da ih pomeramo kada zavrse punjenje svakih 100 m "virsli"

ko sto vidis, ulaganje cak i ove "male pumpe" i virsle se visestruko isplati.

pogledaj ovde kapacitete ("water flow in m3/h" je kapacitet u m3 na cas, m3 vode je tona vode)
8c_competizione 8c_competizione 19:42 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

Viršla, nemoj si na kraj srca, pa nismo mi takvi da odmah etiketiramo


moracu i auto da promenim



ili jos bolje nesto sportski

zilikaka zilikaka 20:19 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

idealnost sistema je sto koristiš za pumpe nadolazeću plavnu vodu ili ona koja je vec prodrla, a koju ionako pokušavaš da ispumpaš


Eee, što ovo u praksi ume da bude nezgodno!
Posebno ako nemaš dubinu i ako ti se u vodi nalazi sve i svašta, a treba ti konstantan protok. Msm, voda koju ispumpavaš tek tako može biti prepuna mulja, al ako time puniš viršlu, ko će posle i kako mulj izbaci?
Znači, treba ti relativno čista voda.

A kad imaš dubinu, zlu ne trebalo, da ostane u nekoj vijugi, najbolje ako crevo staviš da pliva, (na traktorsku gumu ), al ako ti se stalno zapušava sito, (od granja, lišća, koječega) ima mečku da rodiš dok ne napuniš šta si naumio.

...a 100 metara viršle nije ništa. Šta možeš da opašeš sa 100 metara?

Opet, kad računaš koliko ti vremena treba da transportuješ i postaviš pumpe ozbiljnog kapaciteta, nisam sigurna da to može da bude smisleno.

...onako, samo nabacujem...



milojep milojep 21:12 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

8c_competizione
idealnost sistema je sto koristis za pumpe nadolazecu plavnu vodu ili ona koja je vec prodrla, a koju ionako pokusavas da ispumpas


Vidi viršlo, zilikaka ti reče suštinu ali reći ću još po nešto.
Kada se kaže nadolazeća plavna voda u slučaju ovih viršli misli se na lagani rast nivoa neke ozbiljnije reke tipa Sava,Dunav gde ti imaš usisno crevo potopljeno u vodu kao u beskonačan ponor. Tako ima smisla puniti viršle jer je rast nivoa velikih reka spor! A da čuvaš bilo šta od bujičnih reka ili recimo tent od stihije koja dolazi sa svih strana...mision imposible!
Ove pumpe koje pominješ od više stotina kubika vode u minuti ima smisla koristiti samo ako imaš bazen veličine Ade Ciganlije! Ta pumpa posrče za desetak minuta olimpijski bazen i ona se ne kupuje ne namenski! To zanči da bi ti morao obezbediti ogromnu akumulaciju vode na stand baj-u. U slučaju tent-a to bi mogla biti Sava ali bi to zahtevalo pripremljenu cevnu mrežu, vanredno obučeno osoblje (za veličinu tent-a siguran sam da ne bi moglo biti ispod 100 obučenih ljudi) da bi se sve postiglo u optimalnom vremenu. Naravno sve to u već pomenutim uslovima ravnih podloga po kojima bi kamioni sa onim koturovima mogli da prođu ne smetano.
Priča mi je zaista science fiction!
Inače,gledao sam ispumpavanje manjih zapremina vode sa jačim pumpama.To deluje u momentu kao u filmovima o Mojsiju, pri uljučenju pumpe u kratkom momentu se napravi rupa u vodi i tad obično proradi zaštita od rada na suvo!

milojep milojep 21:25 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

8c_competizione


Vidi ova priča je interesantna u lokalnim okvirima naravno:




pa sa tim u vezi pogledaj sledeću sliku




to je kop u kostolcu za koji sada pričaju da je pun vode oko 200 miliona kubika!!! Niko bre nereče da je ta 'rupa' spasila tragediju koja bi se desila da je nije bilo!
zilikaka zilikaka 21:33 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

Inače,gledao sam ispumpavanje manjih zapremina vode sa jačim pumpama.To deluje u momentu kao u filmovima o Mojsiju, pri uljučenju pumpe u kratkom momentu se napravi rupa u vodi i tad obično proradi zaštita od rada na suvo!


Pa to ti je.
Izgleda jednostavno dok ne probaš i ne suočiš se sa gomilom problema.
Recimo, iz iskustva, sam tranport i postavljanje pumpi, i to ne onih zveri koje su na slici, nego samo malo ozbiljnijih od ručno prenosne, što nosi kamion s rukom, ti je najmanje dan posla. Ne 8 sati, nego da pevaš ako odradiš za 16 do 20 sati.
Treba to poravnati, verovatno ti trebaju talpe za prilaz, pa povezivanje...

Kažem, izgleda lako dok ne probaš.
A baška za količinu vode...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:51 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

(za veličinu tent-a siguran sam da ne bi moglo biti ispod 100 obučenih ljudi)


četvorica, petorica, ne više od toga. ako bi baš hteo da budeš super brz možeš da dupliraš tim na deset ljudi.
tent ni ovog puta nije bio ugrožen bujičnim stihijama kao sam grad Obrenovac, nego je voda polako nadolazila. usotalom, odbranjen je (kako-tako) džakovima peska, što je sve mnogo duže trajalo i drama je bila daleko veća.
milojep milojep 21:59 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

vrabac_u_steni
(za veličinu tent-a siguran sam da ne bi moglo biti ispod 100 obučenih ljudi)


četvorica, petorica, ne više od toga. ako bi baš hteo da budeš super brz možeš da dupliraš tim na deset ljudi.
tent ni ovog puta nije bio ugrožen bujičnim stihijama kao sam grad Obrenovac, nego je voda polako nadolazila. usotalom, odbranjen je (kako-tako) džakovima peska, što je sve mnogo duže trajalo i drama je bila daleko veća.


evo slažem se da su viršle bolje od džakova peska

Tent zove Intex u saradnju
zilikaka zilikaka 22:01 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

četvorica, petorica, ne više od toga.


Ne bih da nagađam jer ne znam koliko daleko ono što puniš od vode koju uzimaš, al računaj samo koliko ti creva treba.
Vatrogasno je 15 metara dužine. E, al tu trebaju ozbiljni prečnici. Koliko samo spojeva treba da pritegneš da stigneš tamo gde treba.

...da ne kažem da si sa armiranim još u goroj situaciji. Koliko se sećam, ona su negde po 6 metara svako.
No, bez obzira, samo ih preneti, potaviti i stegnuti spojeve....da se iskilaviš.

P.S....a baška što pumpe imaju ili velik protok ili napor, a te sa velikim protokom po pravilu ne idu na ozbiljnije pritiske, tako da je velika verovatnoća da ti treba nekoliko, da savladaju otpore.
freehand freehand 22:07 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

evo slažem se da su viršle bolje od džakova peska

A posle se ispeče velika kifla i eto hot doga za hiljadu osoba.
Mislim, jebo pesak za večeru.
milojep milojep 22:23 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

A posle se ispeče velika kifla i eto hot doga za hiljadu osoba.
Mislim, jebo pesak za večeru.




zilikaka zilikaka 22:28 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

milojep
A posle se ispeče velika kifla i eto hot doga za hiljadu osoba.Mislim, jebo pesak za večeru.

A senf?

Kako rešiti doturanje senfa?

Msm, bez njega ne ide, zar ne?!
milojep milojep 22:49 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

A senf?

Kako rešiti doturanje senfa?

Msm, bez njega ne ide, zar ne?!



kako kako?



i za to 4-5 ljudi
freehand freehand 22:52 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

zilikaka
milojep
A posle se ispeče velika kifla i eto hot doga za hiljadu osoba.Mislim, jebo pesak za večeru.

A senf?

Kako rešiti doturanje senfa?

Msm, bez njega ne ide, zar ne?!

To će Velja.
Jebiga, toliko može i on.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:14 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

krkar krkar 23:33 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

Pa to ti je.
Izgleda jednostavno dok ne probaš i ne suočiš se sa gomilom problema.
Recimo, iz iskustva, sam tranport i postavljanje pumpi, i to ne onih zveri koje su na slici, nego samo malo ozbiljnijih od ručno prenosne, što nosi kamion s rukom, ti je najmanje dan posla. Ne 8 sati, nego da pevaš ako odradiš za 16 do 20 sati.
Treba to poravnati, verovatno ti trebaju talpe za prilaz, pa povezivanje...

Kažem, izgleda lako dok ne probaš.
A baška za količinu vode...


Već sam pisao za Čehe i njihove pumpe. Prošlog vikenda došlo ukupno 5 čeških ekipa (ili 6, nisam siguran zbog Bosne) sa pumpama velikog kapaciteta fiksno montiranim na kamion. 2 su stalno ispumpavale vodu iz TENT-a. Osim Čeha tamo su bili i Nemci ali ne znam karakteristike njihovih pumpi.

Ali znam za češke: pumpe kapaciteta 800 litara u sekundi, 48000 lit/minut, montirane na 10x10 kamionima Tatra 815.

OVO:



Nikakvih problema sa zahvatanjem vode, blokiranjem usisne korpe, čvrstim česticama, dubinom... a ni prohodnošću, specifičnom nosivošću poplavljenog terena... nisu imali. Ja gledo. Ljudi znaju posao. Treba znati!

(Naravno da su već prvu noć u nekom trenutku naši došli sa predlogom da preuzmu jedno vozilo i odvezu ga negde "gde je pumpa potrebnija" ali česi su im ladno dali dvojku i nastavili da rade svoj posao.

Tako da bih rekao da je većina zehničkih problema ne samo rešiva nego i konkretno rešena.

Naravno, ne verujem da bi tom brzinom i pod tim pritiscima bilo praktično, poželjno i bezbedno naduvavati Končite - ali pumpe tih kapaciteta svakako postoje i pokazale su se.
8c_competizione 8c_competizione 23:51 23.05.2014

Re: Glina je rešenje

A posle se ispeče velika kifla i eto hot doga za hiljadu osoba.
Mislim, jebo pesak za večeru.


EDIT hm, autogol, ma nek ide zivot

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:28 24.05.2014

Re: Glina je rešenje


krkar
Tako da bih rekao da je većina zehničkih problema ne samo rešiva nego i konkretno rešena.


ma naravno, pazi kad mi nije bilo teško većeras da okrenem ortaka koji je prisustvovao tim demonstracijama i pokaznim vežbama, ja na žalost nisam, i raspitam se oko pumpi (nisu baš te koje si ti pokazao, ali kaže da naduva 100m "viršle" za malo više od 3 sata), i oko mulja i oko eventualnih oštećenja (kaže pred njim zasekli možem i odmah zakrpili) svega ostalog. inače, čovek je mašinac i nije neka ložana, naprotiv ume da bude vrlo skeptičan.

elem, koga ovo zaista zanima ja mogu da ga uputim dalje ka ljudima koji su bolje upućeni, em me više smara da se nadgornjavam, em stvarno ne znam sve detalje.

u svakom slučaju znam da bi nam u prethodnim danima dobro došlo da je Sektor raspolagao sa jedno desetak, pa i manje, recimo 7-8 kilometara tih viršli. jeste skupo, ali ako uporediš sa imovinom koju braniš isplati se, a i ostaju ti za naredne godine. (uzgred, kada sve izračunaš ispadne jeftinije nego džakovi, sem ako nemaš cementaru ili šljunkaru tu pored i ako uračunaš cenu ljudskog rada, transporta itd).

i naravno, što rekoh u prvom komentaru od kojeg je sve počelo, te "viršle" sigurno nisu univerazalno rešenje, npr. niko nije lud da opasuje stotine kilometara obale sa njima, ali da bi nam koji kilometar istih dobro došao ovih dana, bi.
blogovatelj blogovatelj 05:30 24.05.2014

Re: Glina je rešenje

Osim Čeha tamo su bili i Nemci ali ne znam karakteristike njihovih pumpi.


Negde sam pročitao da su poslali tri pumpe kapaciteta 25000 l/min.
Sad, da li je istina ili nije, ne znam, jer se svakakve informacije vrte mrežom ovih dana.
zilikaka zilikaka 07:36 24.05.2014

Re: Glina je rešenje

Nikakvih problema sa zahvatanjem vode, blokiranjem usisne korpe, čvrstim česticama, dubinom... a ni prohodnošću, specifičnom nosivošću poplavljenog terena... nisu imali. Ja gledo. Ljudi znaju posao. Treba znati!


Lepe pumpe, nema šta!

Sad mi još kaži da li su oni nešto punili, gde im je trebala relativno čista voda, il su jednostavno izvlačili vodu i pretakali je, zajedno sa svim, da prostiš, govnima što povuku.

Msm, to su potpuno različiti problemi.
Naravno da se mulj i pesak može pumpati. Pa tako je, kažu, napravljen ceo Novi Beograd.

Mi smo pričali o tome da je verovatno nezgodno ako tu viršlu zamuljiš, i napuniš koječime, a onda to treba isprazniti.

Možda su to majtori za viršle rešili, ali ne deluje lako za rešiti.

A što se nosivosti terena tiče, čikam ih da uđu u vojvođansko oranje!
Blato je blato, i kamion propada, kolko god ti znao poso.

Zato se kao recimo postavljaju pomenute drvene talpe. Od dasaka se naprave platforme negde 2x1 metar, pa se to ređa i po tome gazi.
I obavezno imaš zveri od traktora, za izvlačenje.
krkar krkar 09:48 24.05.2014

Re: Glina je rešenje

Sad mi još kaži da li su oni nešto punili, gde im je trebala relativno čista voda, il su jednostavno izvlačili vodu i pretakali je, zajedno sa svim, da prostiš, govnima što povuku.

Msm, to su potpuno različiti problemi.


Praznili, što jeste lakše nego puniti ali su i problemi koje ti navodiš odavno rešeni, i teoretski i praktično na terenu. Postoji prenosna jedinica za filtriranje, grubi filter od paketiranog šljunka određene granulacije povezanog žicom i nešto finiji sekundarni filter. Video, koristio kod gašenja šumskih požara gde se voda zahvata iz priručnih vodotoka.


Naravno da se mulj i pesak može pumpati. Pa tako je, kažu, napravljen ceo Novi Beograd.


To je bilo izrazito elegantno rešeno:

Veže se uz obalu brod-pumpa (tačnije dvopumpa). Jedna pumpa zahvata vodu iz reke i ubacuje je u baržu punu peska koja se veže direktno na brod. Druga pumpa pogoni sisaljku koja iz barže isisava mešavinu vode i peska i ubacuje je u cevovod velikog prečnika (min 800 mm, prolazili kroz cevi kao deca). Na kraju cevovoda pseak se nataloži a voda ode u dubinu.

Poslednji put video pumpu na delu duanvskog keja otprilike gde je sada Žabar, krajem osamdesetih, kad je nasipan sadašnji YUBC. Mislim da je to oko starog podvožnjaka poslednji nasuti deo NBGD.


I obavezno imaš zveri od traktora, za izvlačenje.


Dve godine sam na ovome* hleb zarađivao, naizvlačio se koječega



Ovo je verzija sa 280 konja a imali smo i 350!

8c_competizione 8c_competizione 10:16 24.05.2014

Re: Glina je rešenje

A što se nosivosti terena tiče, čikam ih da uđu u vojvođansko oranje!
Blato je blato, i kamion propada, kolko god ti znao poso.


nije ti palo na pamet da bi odgovorna drzava, poznavajuci probleme prohodnosti sopstvene teritorije, mogla da ugradi pumpe na neka gusenicna vozila ili pismenija terenska vozila (UNIMOG npr) pravljena da idu i po takvom terenu?

na kraju krajeva, nikakav problem ne vidim ni da se "zveri od traktora" upravo koriste direktno za takve stvari, kada zatreba, pumpe natovarene na pismenu prikolicu. prava multifunkcionalna masina!



ovo ima i pumpu i ogroman rezervoar (za vodu ako zatreba)



ima i manjih varijanti



stosta se moze navatati na vojnim otpadima jos



na kraju krajeva, umesto sto je bila amfibijska limuzina za politicare, mogla se i za prevoz pumpi koristiti

8c_competizione 8c_competizione 10:26 24.05.2014

o mobilnosti

zilikaka zilikaka 10:46 24.05.2014

Re: Glina je rešenje

Dve godine sam na ovome* hleb zarađivao, naizvlačio se koječega

Znaaam, znaaam, ti još samo nisi bio pop i babica.

Doduše, za ono prvo ne smem da tvrdim, mnogo se doznaješ u rare.

P.S. A štos traktora tiče, milila sam na ne tako fensi modele
nikvet pn nikvet pn 11:53 24.05.2014

Re: Glina je rešenje

Која инџињерска шорка, ама октагон; обожавам.
Виршла води на поене.

Гледам сад по чаршији, од 1200 кућа где је ушло бар половину би спасла одговарајућа виршла од 50-60 цм на улазним ( и балконским ) вратима. Уствари то би можда завршио и кинески базен препречен на вратима и наливен. Али ајд досети се тога кад је зорт ...
blogovatelj blogovatelj 14:13 24.05.2014

Re: Glina je rešenje

Znaaam, znaaam, ti još samo nisi bio pop i babica




Doduše, za ono prvo ne smem da tvrdim, mnogo se doznaješ u rare.


Ja ne sumljam ni za drugo.
krkar krkar 14:40 24.05.2014

Re: Glina je rešenje

Doduše, za ono prvo ne smem da tvrdim, mnogo se doznaješ u rare.


Ja ne sumljam ni za drugo.


Kad završite da komentarišete Krkara možda ćete imati nešto da kažete i o meritumu stvari
zilikaka zilikaka 16:03 24.05.2014

Re: Glina je rešenje

Kad završite da komentarišete Krkara možda ćete imati nešto da kažete i o meritumu stvari


Aman bre, sad i ti!

Daj konkretan projektni zadatak, pa da se nalupetamo ko ljudi, ovako, nije više ni interesantno.
krkar krkar 16:55 24.05.2014

Re: Glina je rešenje

Гледам сад по чаршији, од 1200 кућа где је ушло бар половину би спасла одговарајућа виршла од 50-60 цм на улазним ( и балконским ) вратима. Уствари то би можда завршио и кинески базен препречен на вратима и наливен.


Sprečilo bi i par džakova i najlon. I svašta još.


Али ајд досети се тога кад је зорт ...


Zato i treba da postoji civilna zaštita i vežbe, edukacija, provere... Da se niko ne bi "dosećao" nego primenjivao naučeno, planirano...
8c_competizione 8c_competizione 17:09 24.05.2014

Re: Glina je rešenje

bem ti lebac ala ovi vuku





doduse, za vecinu Balkanaca-Germanofila je dobra i 2ka



8c_competizione 8c_competizione 17:12 24.05.2014

Re: Glina je rešenje

Која инџињерска шорка, ама октагон; обожавам.
Виршла води на поене.


8c_competizione 8c_competizione 17:14 24.05.2014

Re: Glina je rešenje

Zato i treba da postoji civilna zaštita i vežbe, edukacija, provere... Da se niko ne bi "dosećao" nego primenjivao naučeno, planirano...


ne vidim problem ni u ideji da se organizuju konkursi i za nova resenja, lepo objaviti preko interneta, dati odredjenu sumu nagrade ukoliko predlog zadovoljava uslove itd. pa to rade i mnogo ozbiljnije firme sa profitom vecim nego cela Srbija
zilikaka zilikaka 17:16 24.05.2014

Re: Glina je rešenje

Zato i treba da postoji civilna zaštita i vežbe, edukacija, provere... Da se niko ne bi "dosećao" nego primenjivao naučeno, planirano...


E, stvarno, mi pripadamo toj generaciji koja je imala ONO i DSZ il kako se već sve zvalo.
Ja se sećam da su nas nekom prilikom učili gde se staje kad je zemljotres.

Isto se sećam da smo imali obuku iz prve pomoći. Predavala nastavnica biologije. Ne znam koliko je to časova bilo, al se sećam da nam je donosila onu lutku da vežbamo oživljavanje.

Nego, kad smo već kod nespremnosti, aj u 100 banki da više od pola nasumice odabranih ne zna da koristi PP aparat, onaj stari tip sa kapsulom.
Ne znaju da treba sačekati.

Džaba aparati kad se redovno dešava da ljudi misle da su neispravni. A to možeš svakog da naučiš za 20 sekundi.


...mada, imala sam prilike da gledam kako izgleda redovna godišnja kontrola ispravnosti toga.
Došo čovek i negledačke polepio markice. Ta usluga se naplaćuje oko 150 dinara, i za on više nema ni računa.

...a kad zatreba, nek nam je bog na pomoći, ko i za drugo.

freehand freehand 17:21 24.05.2014

Re: Glina je rešenje

...a kad zatreba, nek nam je bog na pomoći, ko i za drugo.

Vlas' kaže da je on kriv i ovog puta, mada Predsednik misli da je narod.
Nego da se preventivno u'apsi i jedno i drugo, pa sve potaman.
blogovatelj blogovatelj 19:52 24.05.2014

Re: Glina je rešenje

bem ti lebac ala ovi vuku


Ruska mašinerija batice! Kreše ko mina i sve to na -45 stupnjeva.
'el imaju Ameri vako nešto? A zamisli im tenkove 'de mogu da prođu, a?
Mislim, pitam i Pajića i obaDva Filipa
Saće me Omega opet zavoli.
milojep milojep 20:25 24.05.2014

Re: Glina je rešenje

Nije fora da ćutim
Gledajući na netu ovu problematuiku , stvarno naiđoh na sajt za ozbiljnu priču sa viršlama! Zaista je moguće sa njima opasati izgledda svašta. Evo linka:

http://www.aquadam.net/Flood_Control/Fort%20Calhoun/third/ft-calhoun-third-4.html

Fotografije su neverovatne i u velikoj rezoluciji da ih je moguće zumirati.



Ipak mislim da je i manja investicija kao i mnogo lakše održavanje nešto kao na slici ispod.
Ono što bih dodao je da su viršle sa linka iznad mnogo ozbiljnija priča od svih viršli koje videsmo do sad i ne verujem da im je cena samo 200 evra po dužnom metru.A i za pinjenje ovih viršli zaista su potrebne megapumpe.


8c_competizione 8c_competizione 20:30 24.05.2014

Re: Glina je rešenje

Nije fora da ćutim
Gledajući na netu ovu problematuiku , stvarno naiđoh na sajt za ozbiljnu priču sa viršlama! Zaista je moguće sa njima opasati izgledda svašta. Evo linka:

http://www.aquadam.net/Flood_Control/Fort%20Calhoun/third/ft-calhoun-third-4.html

Fotografije su neverovatne i u velikoj rezoluciji da ih je moguće zumirati.


kazem ja da nema nista bez dobre virsle
8c_competizione 8c_competizione 20:49 24.05.2014

Re: Glina je rešenje

Ruska mašinerija batice! Kreše ko mina i sve to na -45 stupnjeva.
'el imaju Ameri vako nešto? A zamisli im tenkove 'de mogu da prođu, a?


alo Cvorovicu, imaju i ostali svoje konje za trku











nego ovo izgleda dobro za privatnu kolekciju kod Miskovica (premotati na 02:30! WTF! pravi lezeci policajac)



a za Vlast i reportere nabaviti i ovo, sa sledeci put, da se ne kvase



ja bi meni nesto ovako

zilikaka zilikaka 20:56 24.05.2014

Re: Glina je rešenje

Ruska mašinerija batice! Kreše ko mina i sve to na -45 stupnjeva.


E, da znaš da vuče!
Ljudi koji rade u blatu do pojasa se samo u njega uzdaju.

Jes da liči ko da si ga si ga sam pravio, al provereno radi poso.
8c_competizione 8c_competizione 20:57 24.05.2014

Re: Glina je rešenje

OVO deluje da radi i sa i bez gusenica





a "cijena? prava sitnica!"
zilikaka zilikaka 21:03 24.05.2014

Re: Glina je rešenje

Gledajući na netu ovu problematuiku , stvarno naiđoh na sajt za ozbiljnu priču sa viršlama! Zaista je moguće sa njima opasati izgledda svašta. Evo linka:


Čekaj, ja se u tu priču mogućeg nisam ni upuštala. Zašto ne bi bilo moguće. Dok stvar postoji, sigurno je negde nekom trebala i kao takva mu odgovara.

Polemika je bila oko pogodnosti primene kod nas, odnosno, o tehničkim preduslovima koje treba da ispuniš da bi te viršle upotrebio.

kazem ja da nema nista bez dobre virsle


E, kolega, to sam saglasna.
8c_competizione 8c_competizione 21:13 24.05.2014

Re: Glina je rešenje

E, kolega, to sam saglasna.


znast sta, bio sam kasno sinoc postavio jednu fotku koja savrseno odgovara, ali je malko XXX, nista preterano bezobrazno. ipak sam je skloni.

e sada ako se cenjeni puk ne bi bunio, postavio bih samo za Zilikaku

EDIT cekam odobrenje .........
zilikaka zilikaka 22:39 24.05.2014

Re: Glina je rešenje

EDIT cekam odobrenje .........


Od koga?
milisav68 milisav68 23:12 24.05.2014

Re: Glina je rešenje

8c_competizione
e sada ako se cenjeni puk ne bi bunio, postavio bih samo za Zilikaku

Pa postavi kao link.
8c_competizione 8c_competizione 23:32 24.05.2014

Re: Glina je rešenje

Od koga?


od tebe, a gledam malko i u pravcu vlasnika bloga
8c_competizione 8c_competizione 23:33 24.05.2014

Re: Glina je rešenje

Pa postavi kao link


namerno kao ne-link

http://funnyimagegallery.files.wordpress.com/2008/12/hot-dog.jpg?w=510&h=382

ako je previse, slobodno zovite da skinem

8c_competizione 8c_competizione 23:39 24.05.2014

Re: Glina je rešenje

Polemika je bila oko pogodnosti primene kod nas, odnosno, o tehničkim preduslovima koje treba da ispuniš da bi te viršle upotrebio.


mislis i trenutka?

pa ovi nasi politikanti nikada nisu imali takta i osecaj o vremenu i "pravim trenucima"

bas zato ce im virsla biti ili spas ili ...

8c_competizione 8c_competizione 23:44 24.05.2014

vrlo poucno

8c_competizione 8c_competizione 00:06 25.05.2014

Re: Glina je rešenje

zilikaka zilikaka 10:20 25.05.2014

Re: Glina je rešenje

8c_competizione
Pa postavi kao linknamerno kao ne-linkhttp://funnyimagegallery.files.wordpress.com/2008/12/hot-dog.jpg?w=510&h=382ako je previse, slobodno zovite da skinem



Znaš, ja godinama radim sa kategorijom poznatom kao terenci.
U takvim uslovima ljudi definitivno podivljaju i teško da postoji pojam preterano, tako da...opusti se.


oskar-z-wild oskar-z-wild 10:18 22.05.2014

Poplave kao kazna

Ako smo zaslužili kaznu onda je zbog ovoga:

As much as 40% of all waste in Serbia ends up in the river beads

Balkans news - 22.05.2014
[...]
As much as 40% of all waste in Serbia ends up in the river beads, thus increasing the possibility of overflowing, so the experts believe that the sanctions similar to those in the EU ought to be introduced. The total annual budget for water management, inclusive of all authority levels, is between 200 and 220 million euros, while it should be four times as much. This year 30 million euros has been earmarked for the water protection, of which only 300 thousand for the protection form the torrential floods. It is therefore necessary that in the upcoming period the state creates stable sources of financing for the water management infrastructure, i.e. building the facilities for the prevention, it was concluded at the conference. Radio Srbija


bladerunner92 bladerunner92 12:24 22.05.2014

Re: Poplave kao kaznajavascrip

As much as 40% of all waste in Serbia ends up in the river beads


S jedne strane se "traži" rešenje a sa druge strane ga nije moguće naći bez pretresanja politike


25 милиона евра за чишћење Србије

Чишћење Србије

blog

„Očistimo Srbiju” na „Srbija openu” za 475.798 evra


podsetivši da je postojeći sistem napravljen posle velikih poplava 60-ih godina

sirotinja smo mi prvo u glavU
looping looping 10:35 22.05.2014

1

Probao bih uvodni tekst ovog Bloga uciniti sto kracim. Ideja je da bude inicijalna kapisla strucnoj raspravi, molio bih Vas da zbog toga ostavite sve politicke komentare sa strane ili da to radite na drugom Blogu.

Ovo je prilično kontradiktoran blog. S jedne strane se "traži" rešenje a sa druge strane ga nije moguće naći bez pretresanja politike.
Jedino razumno rešenje je regulacija vodotokova kojom se bave hidrograđevinci i meliorativci sa poljoprivrednog f., a takvi su zaposleni u "Srbija Vode" i "Vode Vojvodine" i odlično znaju šta treba da rade. Ali treba uložiti novac koji država nije godinama ulagala ili je ulagala a taj novac nije upotrebljen zašta je trebalo da bude upotrebljen. Tako da se sve vodi na političare i direktore spomenutih firmi.

A ako je cilj ovog bloga naći rešenje kako zaštiti pojedinačne objekte nekim savremenim metodama onda je to druga stvar.

Edit:
100
krkar krkar 10:48 22.05.2014

Re: 1

Jedino razumno rešenje je regulacija vodotokova kojom se bave hidrograđevinci i meliorativci sa poljoprivrednog f., a takvi su zaposleni u "Srbija Vode" i "Vode Vojvodine" i odlično znaju šta treba da rade.


Naprotiv!

Baš njih treba odučiti od gluposti koju su naučili kao jedinu ispravnu a to je da sve treba izravnati, betonirati i dići velike dolme. Nema nikakve sumnje da je po svetu struka te principe napustila pre 20-30 godina i da je alternativnim pristupom davanjem prostora rekama* postigla daleko bolja, održivija, huanija a po svoj prilici i jeftinija rešenja.

*) Vidi gore
looping looping 12:13 22.05.2014

Re: 1

krkar
Jedino razumno rešenje je regulacija vodotokova kojom se bave hidrograđevinci i meliorativci sa poljoprivrednog f., a takvi su zaposleni u "Srbija Vode" i "Vode Vojvodine" i odlično znaju šta treba da rade.


Naprotiv!

Baš njih treba odučiti od gluposti koju su naučili kao jedinu ispravnu a to je da sve treba izravnati, betonirati i dići velike dolme. Nema nikakve sumnje da je po svetu struka te principe napustila pre 20-30 godina i da je alternativnim pristupom davanjem prostora rekama* postigla daleko bolja, održivija, huanija a po svoj prilici i jeftinija rešenja.

*) Vidi gore

Dal' ima neki za nijansu stručniji izvor? To: "dati prostor rekama" mi zvuči kao "ne naseljavaj ljude tamo gde su moguće poplave" (očuvanje pridornog toka reka) ili ih organizuj da žive u reci.



A i Venecija nije loš primer, mada nije reka u pitanju.

Edit:
Baš njih treba odučiti od gluposti koju su naučili kao jedinu ispravnu a to je da sve treba izravnati, betonirati i dići velike dolme.

Inače, spomenuti inženjeri su dali prostor rekama izgradnjom kanala DTD i mnogih drugih. Regulacijom vodotoka se ne podrazumeva samo izgradnja "dolmi".
A ne bih zanemario ni konzervaciju zemljišta kojom se smanjuje ili neutrališe dotok sa viših nadmorskih visina usled padavina.
zilikaka zilikaka 13:25 22.05.2014

Re: 1

davanjem prostora rekama*


Aj kad već pričamo o onom što sigurno ne znamo,, da te pitam.

El tu predlažu da dozvoliš reci da se negde po potrebi izlije, pri velikom vodostaju?

Ako je to, pa to imaš na dosta mesta. Poznata stvar od vajkada.
Evo, prvo mi na pamet pada Tamiš.
Recimo, leva obale u Banatu je kod Uzdina potpuno fleksibila.
Dešavalo se da se izlije i da kilometre poplavi.
Isto tako Tisa, na dosta mesta. E, al se za to ostavlja prostor pod šumom, obično topole, ili bude običan rit, pa i kad se desi, šteta je minimalna, praktično je i nema.

8c_competizione 8c_competizione 00:32 23.05.2014

Re: 1

S jedne strane se "traži" rešenje a sa druge strane ga nije moguće naći bez pretresanja politike.


recimo da je "virsla" jedno od resenja gde ne treba velikih ulaganja, tako da se megalomanske namere politikanata mogu zaobici.
looping looping 08:15 23.05.2014

Re: 1

8c_competizione
S jedne strane se "traži" rešenje a sa druge strane ga nije moguće naći bez pretresanja politike.


recimo da je "virsla" jedno od resenja gde ne treba velikih ulaganja, tako da se megalomanske namere politikanata mogu zaobici.

Da li znaš koliko stotina kilometara hot dogova ti treba da se zaštitiš od poplava? I ne bi bilo loše uposliti stražare da to čuvaju.

Inače, u svakom slučaju nećeš izbeći megalomanske namere politikanata, ne treba živeti u iluziji.
nikvet pn nikvet pn 12:54 23.05.2014

Re: 1

zilikaka
šteta je minimalna, praktično je i nema.


Па да, поред Мораве била су моравишта која су се пунила при високом водостају упролеће. Вода би потрајала целу годину, риба се ту мрестила, птице гнездиле. Тако се одржавао висок ниво подземних вода погодан за заливање усева.

Кад је рађен насип 70-тих инжењери су предвидели испусте са уставама да се природан ред испоштује. Али сељаци дигли грају како је то опасно трте-мрте и то отпадне; лакше коњу без самара. За пар година преорали исушене баре па проширили њиве. Лепо, али су сад дрхтали да насип не попусти. И тек ће.
freehand freehand 12:58 23.05.2014

Re: 1

El tu predlažu da dozvoliš reci da se negde po potrebi izlije, pri velikom vodostaju?

A tek Nil?
blogovatelj blogovatelj 00:40 25.05.2014

Re: 1

"ne naseljavaj ljude tamo gde su moguće poplave" (očuvanje pridornog toka reka) ili ih organizuj da žive u reci.


1000 Islands, Ontario.



8c_competizione 8c_competizione 00:46 25.05.2014

Re: 1

kuca od paleta za jedan dan
peronije_the_mrkvic peronije_the_mrkvic 13:24 22.05.2014

Cijena za WIPP sitnica

Čisto da se zna o kojim cenama pričamo:


Visina Cena po dužnoj stopi (linear foot)
1 feet 1 feet $24.75
2 feet 2 feet $37.25
3 feet 3 feet 53.250
4 feet 4 feet $63.88
5 feet 5 feet $145.63
6 feet 6 feet $161.38
7 feet 7 feet $205.13
8 feet 8 feet $265.00

E sad, kad bi država bila država da dotira u plavnim područjima ovu zabavu, gde bi nam bio kraj.

Mi smo lično za ovo zainteresovani, jer u momentu gradnje kuće (pre otprilike 130~150 god.), reka je bila 1 km daleko, a sada je na 2 metra (promenila tok u međuvremenu).
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 13:54 22.05.2014

Re: Cijena za WIPP sitnica

peronije_the_mrkvic
Čisto da se zna o kojim cenama pričamo:


Visina Cena po dužnoj stopi (linear foot)
1 feet 1 feet $24.75
2 feet 2 feet $37.25
3 feet 3 feet 53.250
4 feet 4 feet $63.88
5 feet 5 feet $145.63
6 feet 6 feet $161.38
7 feet 7 feet $205.13
8 feet 8 feet $265.00

E sad, kad bi država bila država da dotira u plavnim područjima ovu zabavu, gde bi nam bio kraj.

Mi smo lično za ovo zainteresovani, jer u momentu gradnje kuće (pre otprilike 130~150 god.), reka je bila 1 km daleko, a sada je na 2 metra (promenila tok u međuvremenu).


malo su mi niske ove cene, no verovatno ima razlika od tipa do tipa brane.

kao što rekoh gore, cena za koju ja znam je oko 200 evra po metru i 125cm visine. nemam link, ali sam svojim očima gledao fajl sa cenama.
alselone alselone 14:01 22.05.2014

Re: Cijena za WIPP sitnica

ali sam svojim očima gledao fajl sa cenama.


Je l' to mozda bio cenovnik tipa: milion meni, milion tebi i milion japancu da uradio posao?

peronije_the_mrkvic peronije_the_mrkvic 14:03 22.05.2014

Re: Cijena za WIPP sitnica

Iz kataloga, doduše američkog. Verovatno treba dodati poštarinu (koja će u ovom slučaju biti pozamašna).

mrzim linkove

[url=http://www.wippsystem.com/media/WIPPColorLit101408.pdf][/url]
ivana23 ivana23 14:19 22.05.2014

Re: Cijena za WIPP sitnica

peronije_the_mrkvic
Iz kataloga, doduše američkog. Verovatno treba dodati poštarinu (koja će u ovom slučaju biti pozamašna).mrzim linkove

LINK

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 14:26 22.05.2014

Re: Cijena za WIPP sitnica


Re: Cijena za WIPP sitnica
Iz kataloga, doduše američkog. Verovatno treba d


a pa dobro, malo me zbunilo ono što si kopirao, imaš ponovljene kolone. dakle
3.3 * 63.88 = 210.804$ (ako uzmemo da je 4 stope oko 125 cm, a 3.3 stope metar)

što je nekih 155 evra.

nije tolika razlika koliko mi se u prvi mah učinilo,

ovo što sam ja gledao su mislim neke nemačke (ne drži me za reč) namenjene heavy duty odbrani inustrijskih objekata. sad tu verovatno ima i to da je evropa skuplja, a možda ima i u kvalitetu. mislim, i šator možeš da kupiš za 50 i za 300 evra
highshalfbooze highshalfbooze 14:31 22.05.2014

Ispovest jednog volontera

Kako sam herojski volontirao u svinjcu hrabrog koordinatora
Posted on May 20, 2014 by Duško Domanović

(Malo me sramota ovo da ispričam)

Ključne reči: poplava, organizacija, svinjac, sendvič, JEBEM VAM MATER

Sinoć, nešto pre ponoći, a usred ove vodurine koja po vasceloj Srbiji davi sve živo i neživo, naleteh na informaciju sa “Južnih vesti”, u kojoj se veli kako “Vranje zove dobrovoljce za odbranu Kraljeva” (http://www.juznevesti.com/Drushtvo/Vranje-zove-dobrovoljce-za-odbranu-Kraljeva.sr.html). Budući da i sam poslednje mesece provodim u tom (rodnom) gradiću u centralnoj Srbiji, dakle u Kraljevu, tačnije u (rodnom) selu Adrani neposredno uz njega, pokušah da nekako iščačkam gde i šta treba raditi, pa da i ja, ko svaki pošten pesnik-stokilaš, lopatu do’vatim, ne bih li kako pomogao da mi detinjstvo i mladost râna niz Moravu u Stalać i Rumuniju ne otplivaju. Za “dobru organizovanost” Kriznog štaba u Kraljevu znao sam još od onih smehotresnih dana, kad mi je, u istom ovom selu, 3. novembra 2010, zemljotres nabio guzicu u frižider, oduvao dimnjak dva’es metara niz livadu, a sestri i zetu, te još desetinama komšija i meštana okolnih sela, kuće maltene do temelja sravnio. Velim, za “dobru organizovanost” sam znao, ali nisam znao za njihovu još bolju sakrivenost, valjda zbog tajnosti zadatka koji obavljaju, da ne čuju pakosni Mađari da se Srbendama opet smrklo. Sakrivenost, kažem, zbog koje sam nešto više od pola sata pokušavao da dođem do broja telefona narečenog Štaba kriznog. Naposletku, zahvaljujući još neizvetrelom instinktu novinarčića-čeprkala, uspeh nekako i do top-secret broja da dođem, a, da iznenađenje bude veće, na isti broj mi se javi dežurni muški glas.

“Kamo i kome pomoći treba?”, pitam.

“Nemam pojma”, veli glas.

“Kako nemaš pojma, jebem mu mušmulu, mislio sam da je debelo dogorelo, čim Vranjance neuhranjene zovete u pomoć gradu od stotinu i kusur hiljada naočite čeljadi, od koje je bar svaki peti nezaposlen muškarac moje konstitucije?!

“Ne znam”, veli glas, “dođi sutra u Opštinu, pa će ti portir reći.”

Dobro, de, mislim, aj’ doći ću, da me portir zapiše, i on, mukica, dnevnicu mora opravdati. Navijem ja tako sat za jutros, prvi put posle petnaestak godina kliznog radnog vremena, te rekoh da još jednom, ipak, telefonom probam, da ne idem do centra, ako baš ne moram, no da direkt otpedalam do unesrećenog mesta, te da zapnem onoliko koliko zapeti mogu i umem. A ima me, velim, bar zapeti mogu. Opet mi se javi dežurni glas, kolega onog noćašnjeg, ja mu kažem “taj i taj, iz tog i tog sela, hteo bih da pomognem koliko mogu”. “Odlično”, veli glas, “taman skupljamo dobrovoljce za Adrane, treba hitno nekom narodu nesrećnom kuće raščistiti, da ima gde prespavati.” Mašala, mislim ja, znam da je nesreća i da ništa lepo nije, ali je ipak bar malo lepo što se prvi put u životu mogu naći na raspolaganju selu svom, od Pariza lepšem. Izdiktira mi glas broj “organizatora akcije”, a organizator mi kaže da dođem do zbornog mesta ispred jedne kafane na drugom kraju sela, gde će me čekati “koordinator akcije”. Napravim sendvič, natočim flašu vode sumnjivog kvaliteta, spakujem u kesu i malo duvana, nabodem čizme na noge, pa krenem da pedalam, osećajući se ko kakav Bycicle Man moravski, super-heroj u najavi. Šta je sedam-osam kilometara pedalanja, za ovako plemenitu nameru?! Pih! Petnaest minuta, i stigoh do kafane zborne, a tamo stoje dve devojčice od oko šesnaest godina i jedna baba što čeka autobus za grad. Nakon manje od cigare i po, eto i koordinatora, negdanjeg poštara seoskog, a danas uglednog građanina i, verovatno, uspešnog aktiviste neke od naprednih stranaka koje su mu ukazale čast da živalj od Morave brani. Al’, ne lezi vraže, ni koordinator nema pojma gde bi trebalo da me transportuje, on je, veli, znao za one dve devojčice što treba da “čiste kujnu jednoj ženi”. Najzad se smilovao nad mojim molećivim pogledom, te pristao da vozi ispred mene, dok ja za njim pedalam, ne bismo li našli nekog ko bi se obradovao mojoj snazi. Elem, piči koordinator, ja za njim, već me podno muda malo žiga od silnog motanja, al’ se ne dam. “Ne budi pizda”, govorim sebi, “valja ljudima pomoći”. A koordinator pred svakom kućom zastaje i kroz prozor hrabro pita: “Treba li vam pomoćnik?” Odgovori variraju, od “ne treba, hvala” do “jebo te pomoćnik”. A ja, šta ću, kad sam već tu, verglam i dalje za njim, a sve se više (iako to sebi ne smem da priznam) osećam ko rumunski nadničar što veselih devedesetih za makroom svojim potrčkuje. Najzad, nakon nepunih pet-šest kilometara, stigosmo i do table sa imenom susednog sela. Tu koordinator stade, prosto čoveku neprijatno. “Izgleda da ne treba nikome”, zaključi mudro, a bez ijedne logički upotrebljive premise, ko što i dolikuje ljudima koji umeju da rade i donose zaključke u dinamičnom okruženju i pod stresom. Ja ga pitam “je l’ to mene neko zajebava?”, a on kaže “jok, majke mi, mislili smo da treba”. Onda, valjda opet videvši moj tugaljiv pogled, dodade: “Ako hoćeš, možeš kod mene, i meni su dve kuće pod vodom, ljudi mi pomažu, a ja, eto, idem da pomažem drugima.” Nešto kao onaj sa silikonskim ustima, kad se žali na sudbinu što mu je podvalila da diktator bude. Da me sad neko pita, ne bih imao pojma zašto, valjda zbog tradicionalne zbunjenosti i tupavosti svoje, ali rekoh mu: “Dobro, aj’ kod tebe, ako već ima šta da se radi i ako pomoći treba.” Opet ja otpedalam za njim, on mi, sa ulaza u jedan sokak, pokaže na svoju kuću, kaže mi da “slobodno kažem da me je on poslao”, te nastavi čovek da juri i koordinira, kako bi ostale volontere rasporedio tamo gde je najneophodnije.

Dođem ja pred njegovo dvorište, unutra predsednik Mesne zajednice i njegov pomoćnik sa fasciklom pod miškom razgovaraju sa komšijom, koji još od kapije na džibru miriše. Raspravljaju ozbiljno o nečemu, prosto mi neprijatno da ih prekidam. Naposletku se ohrabrih, te rekoh da su me iz “Kriznog štaba ovde rasporedili”, a opet me malo sramota, i opet to sebi priznati ne smem, jer bih se, znam, ako priznam, ko kreten osećao. Rukujem se ja s ljudima (i sa PREDSEDNIKOM, JEBOTE!), a džibromirišljavi mi reče da sačekam, “sa’ će gazda, pa da mi kaže šta treba da radim”. Usput mi kaže i da se “opustim”, da je “lepo” što sam došao, te da se niko na mene “ne ljuti”. (Sreće mi moje grbave, baš tako mi kaže.) Ispušim ja još jednu cigaru, kad gazda-koordinator upravo pristiže, te uparkira svoju muku pred dvorište. Upotrebivši sve svoje organizacione sposobnosti, za manje od dva minuta me je odveo iza kuće, do svog brata i sinovca, koji će mi, kaže, reći šta treba raditi. I ja, opet, ko tele, kažem “dobro, aj’ da radimo, kad sam već tu i kad već pomoći treba”. Dođem ja do brata i sinovca, a oni u štali, nešto se zajebavaju i usput lopataju slamu i balegu. “Aj’ ti ostani ovde, a nas dvojica ćemo”, tu pokaže na mene, “svinjac da očistimo”. I sad, opet (ovo je već previše “opet” za jedan ovako kratak period u životu), velim OPET, ja mislim “dobro, kad sam već tu, tralala…” A, iskreno, malo me i sramota odmah kući da se vratim, jerbo sam najavio da me celog dana neće biti, čak i jaknu poneo, “ako uveče zahladni”. Usput, doduše, pitam “zar je moguće da me jebete ovako, sad kad krš ljudi ne može u kuću da uđe i kad sam nekome bar sobu za spavanje očistiti mogao?”, a “nadređeni” mi mirno odgovaraju da je to “stvar organizacije” i da oni s tim ništa nemaju. Da ne dužim više, očistim ja svinjac koordinatoru, te najzad eksplodiram i odlučim da se kući vratim. Zapalim cigaru, te prošetam da malo vode potegnem iz one kese što sam je “za ceo dan” poneo, čisto da je ne vraćam nenačetu. A u kesi stoji flaša s vodom i duvan, sendvič ni da zamiriše. I TO oćutim. Tada. Sednem na bicikl, otpedalam svojih petnaest minuta u rikverc, te pomislim kakva sam kretenčina i kako je trebalo onu govnjivu lopatu svakome od mojih malopređašnjih “nadređenih” o glavu da polomim. Rekoh, tada oćutah, ali sad ne mogu, koliko god kasno bilo, no… Elem:

JEBEM VAM MATER PRLJAVU, GADNU, POLITIKANTSKU, UGOVNJENU, NEPISMENU, ORGANIZATORSKU, KOORDINATORSKU, USVINJENU, RUŽNU, GRBAVU, SIFILIČARSKU, ZARAŽENU, ONU MATER NA DNEVNICAMA, ONU MATER U KRIZNIM ŠTABOVIMA, ONU MATER NA BUDŽETIMA, ONU MATER ŠTO ZAJEBAVA KOG STIGNE KAKO BI OPRAVDALA SVOJU PLATU, ONU MATER ŠTO SE BRKATA SMEJE U LICE ONIMA KOJI ŽELE KAKO-TAKO DA POMOGNU, ONU MATER KURATU KOJU BOLI KURAC ŠTO SAM ZA DVA SATA U SVINJCU KOORDINATORA MOGAO DA BUDEM OD KORISTI NEKOME KOME JE POMOĆ UISTINU POTREBNA, ONU MATER ŠTO SE U SUVIM CIPELAMA VOZA PO KROVOVIMA SAHRANJENIH GRADOVA, ONU MATER ŠTO IZDAJE SAOPŠTENJA, ONU MATER ŠTO SE NE JAVLJA NA DEŽURNE TELEFONE, ONU MATER KOJA JE OPET CELU ZEMLJU U CRNO ZAVILA, ONU MATER ČIJI JE NAJMANJI GREH TO ŠTO JE DANAS OD MENE BUDALETINU NAPRAVILA…

ONU MATER KOJA VAS NI POSLE SVEGA OVOGA NEĆE SMENITI, ONU MATER ČIJOM ĆE SISOM ZADOJENI SRBIJOM I DALJE VLADATI POŠTARI, I GROBARI, I KOORDINATORI, I ORGANIZATORI. I ČAMDŽIJE U PLITKIM CIPELAMA. ONU MATER KOJA UME SAMO MRTVE DA BROJI I DA RAČUNA KOLIKO IH JE DO JUČE NA NJENOJ STRANI BILO I ZA KOLIKO GLASOVA ĆE NA SLEDEĆIM IZBORIMA TANJA BITI. ONU MATER ŠTO SE, AKO NIJE KURVA KO I VI, U GROBU PREVRĆE ŠTO VAS JE RODILA.
JEBEM VAM MATER!

Preneto sa:
http://nematihpara.wordpress.com/2014/05/20/kako-sam-herojski-volontirao-u-svinjcu-hrabrog-koordinatora/
Šifra: malo trola nikad ne škodi.
49 41 49 41 15:13 22.05.2014

?!?

1.
"Korito" sa plitkim gazom i potisnom elisom - niko ne koristi za spasavanje u ovakvim situacijama.



Masovno se koristi u Floridi, Luizijani, ... - Lovci na krokodile, razne uzivancije, ...

Niko za spasavanje ljudi, pasa, zivotinja, dostavu pitke vode ugrozenima.

Vojska ovo ne moze sebi da priusti, granicna kontrola na rekama ?!?

2.
5 litara vina, raznih proizvodjaca, ali ne i pijaca voda u ovakvim situacijama?!?

Ni kod vas ni kod nas?!?




Aluminijumska, plastificirana kesa sa cesmicom smestena u laganoj - jakoj kartonskoj kutiji.

Skidao cesmicu, punio vodom; bacao do 10 m bez kutije po ostrom asfaltu.
Proveravao - testirao izdrzljivost na pad - udar bez kutije.
Nijednom mi nije pukla od 10-tak bacanja!
Sa kutijom na pad sa visine, verovatno mnogo vise puta izdrzljivija?!?

Ni kod vas, ni kod nas je ne koriste za dostavu pijace vode u ovakvim situacija ?!?

Nagledao se silnih akcija spasavanja i dostave pitke vode u tankim flasicicama.
Zapreminski natovariti ISTU KOLICINU pitke vode na avion, helikopter, kamion, prikolicu, camac, galiju ... u flasicicama i ovakvim 5 l kutijama sa slavinicom?!?

Svaka prodavnica, liquer store ima ovakva 5 lit. vina.
Vina da - ne i vode!

Nikako da nam dodje iz d... u glavu.
Vecina padne na sitnicama - koje krupno kasnije kostaju - NEKOGA; zvala se FEMA, ... Civilna Zastita, DZ i ONO ili OVO.
tyson tyson 22:32 22.05.2014

Re: ?!?

Masovno se koristi u Floridi, Luizijani, ... - Lovci na krokodile, razne uzivancije, ...

Niko za spasavanje ljudi, pasa, zivotinja, dostavu pitke vode ugrozenima.

Vojska ovo ne moze sebi da priusti, granicna kontrola na rekama ?!?

A ne čudi te da se ovakva plovila ne koriste ama baš nigde osim po močvarama...?

Uzgred, vojska odavno više ne kontroliše granice.


jkt2010 jkt2010 03:58 23.05.2014

Re: ?!?

tyson
Masovno se koristi u Floridi, Luizijani, ... - Lovci na krokodile, razne uzivancije, ...

Niko za spasavanje ljudi, pasa, zivotinja, dostavu pitke vode ugrozenima.

Vojska ovo ne moze sebi da priusti, granicna kontrola na rekama ?!?

A ne čudi te da se ovakva plovila ne koriste ama baš nigde osim po močvarama...?


A vid šiklju: oš na motor,oš na veslo..


Milutin Milošević Milutin Milošević 15:48 22.05.2014

Naša posla

Moje mišljenje je da ne treba krenuti od otklanjanja posledice nego sprečavanja problema. No, mi Srbi ne čitamo uputstvo za upotrebu da vidimo kako nešto radi nego gde smo pogrešili.

Napisao sam na prethodnom blogu iskustvo mog brata iz Obrenovca 1981. godine, gge piše i o bujičnim rekama u slivu Kolubare. Nemam vremena da tražim, ali kako se sećam (prihvatam da grešim) Srbija nije iskoristila fondove koji su joj bili na raspolaganju. Da smo novac utrošili na regulaciju i čišćenje reka, imali bi mnogo manju štetu. Jednostavna matematika. Ima li neko podatke o nepotrošenim fondovima u prethodne dve godine?

Takođe bih podsetio na deo teksta urbaniste Branka Bojovića o Beogradu na vodi "Grad nije prostitutka da pristaje na svaki zahtev investitora":

Pešački most preko Save ukida plovni put jer nema 120 metara raspona između stubova i visinu od 12 metara nad velikom vodom. Kula od 210 metara uvedena je 50metara u reku. Tu je Sava široka oko 200 metara i to će izazvati poremećaj u toku reke – usporavanje protoka uzvodno od kule i ubrzanje u profilu kule, što će otežavati manevre plovila.

I ostatak teksta je poučan!
freehand freehand 15:57 22.05.2014

Re: Naša posla

Pešački most preko Save ukida plovni put jer nema 120 metara raspona između stubova i visinu od 12 metara nad velikom vodom. Kula od 210 metara uvedena je 50metara u reku. Tu je Sava široka oko 200 metara i to će izazvati poremećaj u toku reke – usporavanje protoka uzvodno od kule i ubrzanje u profilu kule, što će otežavati manevre plovila.

I ostatak teksta je poučan!

Jel ovo neko mućenje i agitacija protiv mogprijateljašeika?!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana