Budućnost| Društvo| Hronika| Politika

Zločin i kazna

freehand RSS / 07.08.2014. u 16:35

Brada blago podrhtava, kao i glas. U očima munje cakle u suzama. Plave zglobovi na rukama koje stiskaju sto pred njim. Da... Ni on nije supermen. Jeste ministar, jeste Njegov najbliži saradnik, jeste doktor - ali, i on je čovek, i on je roditelj, ni on nije od kamena!

I do vraga samokontrola, do vraga prezumpcija nevinosti, do vraga pravila, procedure, zakoni!

MONSTRUM! Dragan Đurić je ubica, i da se to utvrdi ne treba nam ni sud ni sudski proces. A za njega nema kazne do SMRTNE KAZNE!

E pa - aferim ministre.

nebojsa-stefanovic-milorad-veljovic-novi-sad-sverc-ljudi-foto-mup-1400061459-496187.jpg

U Bajmoku je ubijeno dete. Posle beskrajno dugih dana potrage, stravičnih za roditelje i za sve koji su devojčicu poznavali i tražili, istraga je došla do osumnjičenog.

Osumnjičenog

U toku noći pojavila se vest: ministar i direktor policije na putu ka Bajmoku.  Tijana? Ništa. Ni reči. Onda se saznaje da je policija utvrdila da je dete ubijeno, i da se zna identitet osumnjičenog za to ubistvo. 

U deset sati pre podne, odnosno sa malim zakašnjenjem, ministar doktor Stefanović drži konferenciju za štampu. I sem što osumnjičenog proglašava monstrumom i presuđenim ubistvom, izražava žaljenje zbog ukidanja smrtne kazne. A onda za njim kreće huk na društvenim mrežama i čitavoj javnosti:

NA SMRT! NA SMRT!

Zaista - šta je falilo Dušanovom zakoniku? Kad smo već, sem po Dušanu samom i snazi Srbije - na putu da, sve jureći ka Evropi - brzom brzinom stignemo baš tamo i budemo baš takvi: kao Srbija u tom četrnaestom veku. Politički, pravno, ekonomski, socijalno.

Imamo kapacitet da to hitro postignemo.



Komentari (153)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 23:25 07.08.2014

Re: A evo

Predrag Brajovic
freehand
BebaOdLonchara
mislim da nema velike razlike u ovom momentu između tebe i njega, te se ja iz dalje diskukije povlačim.

Bitno da si uporedila šta je već trebalo, pre povlačenja.
Prijatno veče ti želim.

Врло ти је пристојно рекла оно што је тачно.
На социјални и морални неукус доктора министра одговорио си истом мером.
Јбг.

Ma nisam ni sumnjao da ćete se Vi, gospodine doktore, konstruktivno uključiti na pravom mestu.
No - kako biste Vi "na socijalni i moralni neukus" odgovorili gospodinu ministru, ako Vam ne bi predstavljalo preveliku poteškoću da kažete?
omega68 omega68 23:29 07.08.2014

Re: A evo

mislim da nema velike razlike u ovom momentu između tebe i njega, te se ja iz dalje diskukije povlačim.

Slažem se.
Mislim da obojica treba da posete jednu ustanovu koja nosi ime jednog našeg pisca.
freehand freehand 23:30 07.08.2014

Re: A evo

omega68
mislim da nema velike razlike u ovom momentu između tebe i njega, te se ja iz dalje diskukije povlačim.

Slažem se.
Mislim da obojica treba da posete jednu ustanovu koja nosi ime jednog našeg pisca.

Rabindranat Tagore?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:34 07.08.2014

Re: A evo

freehand
Predrag Brajovic
freehand
BebaOdLonchara
mislim da nema velike razlike u ovom momentu između tebe i njega, te se ja iz dalje diskukije povlačim.

Bitno da si uporedila šta je već trebalo, pre povlačenja.
Prijatno veče ti želim.

Врло ти је пристојно рекла оно што је тачно.
На социјални и морални неукус доктора министра одговорио си истом мером.
Јбг.

Ma nisam ni sumnjao da ćete se, Vi, gospodine doktore, konstruktivno uključiti na pravom mestu.
No - kako biste Vi "na socijalni i moralni neukus" odgovorili gospodinu ministru, ako Vam ne bi predstavljalo preveliku poteškoću da kažete?

U meni nelagodu bude svi lešinari tuđih smrti. To je posebna sorta. To su oni što su puštali balone kad je Sloba umro, seirili i pametovali posle nad Dobricom, sladili se i hranili Srebrnicom, a evo i sad...

Pristojnost i ljudskost se ne uče na internetu. Jbg.
omega68 omega68 23:37 07.08.2014

Re: A evo

Rabindranat Tagore?

Шта , рођени? ( ако умеш да прочиташ )
freehand freehand 23:39 07.08.2014

Re: A evo

U meni nelagodu bude svi lešinari tuđih smrti. To je posebna sorta. To su oni što su puštali balone kad je Sloba umro, seirili i pametovali posle nad Dobricom, sladili se i hranili Srebrnicom, a evo i sad...

Pristojnost i ljudskost se ne uče na internetu. Jbg.

Dobro doktore Brajoviću, jbg, razumem nelagodu po pitanju pomenutih slučajeva. Ali ko sad seiri, i iz čega se to da čitati, jbg?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:47 07.08.2014

Re: A evo

freehand
Ali ko sad seiri, i iz čega se to da čitati, jbg?

Ništa, ništa, samo ti uživaj, siguran sam da imaš još puno toga pametnog da kažeš. Ja te neću dalje ometati. Laku noć.
freehand freehand 23:51 07.08.2014

Re: A evo

Predrag Brajovic
freehand
Ali ko sad seiri, i iz čega se to da čitati, jbg?

Ništa, ništa, samo ti uživaj, siguran sam da imaš još puno toga pametnog da kažeš. Ja te neću dalje ometati. Laku noć.

Eh, tako brajevićevski...
I sad zamišljeni intelektualac sa lulom u ustima i sa zagoinetnim osmehom na usnama odšeta u kišnu noć...
determined determined 05:30 08.08.2014

Re: A evo

BebaOdLonchara
mislim da nema velike razlike u ovom momentu između tebe i njega, te se ja iz dalje diskukije povlačim.

Ако си му рекла - међутим !
Ако било ко , па и овај блогер, критикујући министра због потенциланле злоупотребе овог ужасног догађаја, има исте примисли ('окориштавање' о случај) као и наведени (балавац) министар (ако има), то нека му буде на част.
Ја бих овоме блогеру имао да кажем којешта, али ме овај догађај спречава у тој намери - јер, без обзира на било чије, потенцијалне некоректне намере, овај догађај би требало да их надјача и да свако од нас напише нешто - човечански !
petargli petargli 07:57 08.08.2014

Re: A evo

Predrag Brajovic
На социјални и морални неукус доктора министра одговорио си истом мером.

Percepcija da se radi samo o socijalnom i moralnom neukusu doktora ministra je pogrešna, jer

Predrag Brajovic
U meni nelagodu bude svi lešinari tuđih smrti.

on je upravo to - lešinar.

mislim da nema velike razlike u ovom momentu između tebe i njega, te se ja iz dalje diskukije povlačim.

Ne mogu da shvatim zašto se freehand izjednačava sa doktorom ministrom?

Ne vidim kako freehand koristi ovu tragediju za svoju ličnu korist, tj. lešinari, on kritikuje izjavu ministra i ukazuje na njenu potencijalnu opasnost.

Udarac ispod pasa, kolege. Izgleda da ste vi iskoristili ovaj trenutak za lični napad.
freehand freehand 08:11 08.08.2014

Re: A evo

Ne mogu da shvatim zašto se freehand izjednačava sa doktorom ministrom?

Ne vidim kako freehand koristi ovu tragediju za svoju ličnu korist, tj. lešinari, on kritikuje izjavu ministra i ukazuje na njenu potencijalnu opasnost.

Udarac ispod pasa, kolege. Izgleda da ste vi iskoristili ovaj trenutak za lični napad.

Ma to je nebitno, tako brajovićevski da više ne treba obraćati pažnju.
Problem je, međutim, taj manir kojim se etiketa prilepi bez potrebe da se išta objasni, a onda još desetinu kolega koje imaju želju i potrebu da se sa postupkom slože a da ni oni nemaju ni želju i potrebu da svoj stav obrazlože.
mariopan mariopan 08:12 08.08.2014

Re: A evo

petargli
Predrag Brajovic
На социјални и морални неукус доктора министра одговорио си истом мером.

Percepcija da se radi samo o socijalnom i moralnom neukusu doktora ministra je pogrešna, jer

Predrag Brajovic
U meni nelagodu bude svi lešinari tuđih smrti.

on je upravo to - lešinar.

mislim da nema velike razlike u ovom momentu između tebe i njega, te se ja iz dalje diskukije povlačim.

Ne mogu da shvatim zašto se freehand izjednačava sa doktorom ministrom?

Ne vidim kako freehand koristi ovu tragediju za svoju ličnu korist, tj. lešinari, on kritikuje izjavu ministra i ukazuje na njenu potencijalnu opasnost.

Udarac ispod pasa, kolege. Izgleda da ste vi iskoristili ovaj trenutak za lični napad.



Ne znam šta onda predlažu kritičari ovog bloga, da ćutimo i pustimo budalu od ministra da govori i radi šta hoće?
Nije Stefanović neki nebitan anonimus koji se zaneo u pravednom besu - on je ministar u Vladi Srbije koji naš život uređuje po svojoj kratkoj pameti i nahođenju?
Da ga pustimo onda, da ne bi bili isti?
Zgadimo se, onako gospodski - i oćutimo?
deset_slukom deset_slukom 08:56 08.08.2014

Re: A evo

freehand

Problem je, međutim, taj manir kojim se etiketa prilepi bez potrebe da se išta objasni,


Potpuno je jasno o čemu blog govori i teško je ne složiti se sa napisanim. Pitanje je samo motiva onih koji su antiprotivni: glupost, stranačka pripadnost, lični animozitet, neobjašnjiva potreba da se oponira...

Iako znaš da si u pravu, ostaje neprijatan osećaj da si etiketiran i da je mnogim nepažljivim čitaocima etiketa sasvim dovoljna za ocenu tvoje ličnosti.

Mnogim blogerima je dovolno da samo namirišu neprincipijelnost, pa da ti se nakače na grbaču gomilom beslovesnih komentara. Samo sam hteo da te podsetim kako si i ti, ponekad, jedan od takvih.

U ovoj stvari, imaš moju podršku.
freehand freehand 09:07 08.08.2014

Re: A evo

Potpuno je jasno o čemu blog govori i teško je ne složiti se sa napisanim. Pitanje je samo motiva onih koji su antiprotivni: glupost, stranačka pripadnost, lični animozitet, neobjašnjiva potreba da se oponira...

Ne. Uopšte nisu bitni motivi niti ima smisla u njih zalaziti. Bitno je da se stav iznese i obrazloži onoliko jasno koliko se može. I onda o tome razgovarati, ako postoji potreba.
Ovako se uvek svede na lični nivo pa se raspravlja o karakteru i primislima a ne o temi i stavovima.
Samo sam hteo da te podsetim kako si i ti, ponekad, jedan od takvih.

To ti kažem.
deset_slukom deset_slukom 10:05 08.08.2014

Re: A evo

freehand

Ne. Uopšte nisu bitni motivi niti ima smisla u njih zalaziti. Bitno je da se stav iznese i obrazloži onoliko jasno koliko se može.


Pa, oni koji etiketiraju ne obrazlažu, inače to ne bi bila etiketa, nego obrazložena kritika. U tom slučaju, ostaje ti samo da razmišljaš o motivima.

Tojest, ako te zanimaju.

Mislim da je u tvom slučaju, obično, reč o egzibicionizmu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:51 08.08.2014

Re: A evo

mariopan
Zgadimo se, onako gospodski - i oćutimo?

Никако.
Требало би, рецимо, да напишете неко протестно писмо, па се онда, редом, испод њега потпишете: 1) mariopan 2) freehand...
Још ако вам се придружи deset_slukom, мислим да ће да занеме они што га буду читали. (Штета што нема неки блогер salata, па да наступ буде комплетан.)
freehand freehand 13:59 08.08.2014

Re: A evo

(Штета што нема неки блогер salata, па да наступ буде комплетан.)

Eto ti odlična ideja za nick, kad budeš menjao ovaj sadašnji.

Samo se bojim da ako ti onaj kome se na ovaj način rugaš zbog blogovskog imena bude odgovorio ravnom merom, opet ćeš da skičiš i da se uvijaš.
A to nikako nije prijatno ni za gledati ni za slušati.
mariopan mariopan 14:07 08.08.2014

Re: A evo

Predrag Brajovic
mariopan
Zgadimo se, onako gospodski - i oćutimo?

Никако.
Требало би, рецимо, да напишете неко протестно писмо, па се онда, редом, испод њега потпишете: 1) mariopan 2) freehand...
Још ако вам се придружи deset_slukom, мислим да ће да занеме ови што га буду читали. (Штета што нема неки блогер salata, па да наступ буде комплетан.)

Crni Brajoviću, pa zar ti se nije dopala moja slika koju sam specijalno za tebe objavila kod Spire na blogu?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:31 08.08.2014

Re: A evo

Суштина сваког јавног реаговања јесте да својом личношћу станеш иза политичких, друштвених, моралних ставова за које се залажеш... То се рачуна у политичком животу.

Да подсетим да током окупације Београда Вермахт чак ни дојаве, ако су биле анонимнне, није хтео да узме у обзир. Једино оне потписане именом и презименом.
petargli petargli 14:54 08.08.2014

Re: A evo

Да подсетим да током окупације Београда Вермахт чак ни дојаве, ако су биле анонимнне, није хтео да узме у обзир. Једино оне потписане именом и презименом.

Interesantan primer.

Srećom, nacistička Nemačka je poražena, pa živimo u svetu koji ozbiljno uzima u obzir anonimne dojave.

freehand freehand 14:58 08.08.2014

Re: A evo

Суштина сваког јавног реаговања јесте да својом личношћу станеш иза политичких, друштвених, моралних ставова за које се залажеш... То се рачуна у политичком животу.

Znači - ipak nije reka?
Да подсетим да током окупације Београда Вермахт чак ни дојаве, ако су биле анонимнне, није хтео да узме у обзир. Једино оне потписане именом и презименом.

Da nije malo preterano cinkaroška iskustva mešati sa blogovanjem?
U svakom slučaju, Blog b92 ima malo drugačija pravila od Vermahta, i po tom je pitanju nešto liberalniji.
Kao još jedan primer naveo bih da moderacija nikoga nije ni streljala.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:23 08.08.2014

Re: A evo

Могуће је да нисам добро објаснио поенту: доушник је најнижи облик политичког и друштвеног деловања. Чак ни код њега дојаве које су анонимне не узимају се у обзир нити имају тежину. Таква је и ова твоја блог-дојава.
freehand freehand 17:45 08.08.2014

Re: A evo

Могуће је да нисам добро објаснио поенту: доушник је најнижи облик политичког и друштвеног деловања. Чак ни код њега дојаве које су анонимне не узимају се у обзир нити имају тежину.

Ko o čemu... Nego jedna od omiljenih mi epizoda iz Vojnovičevog Čonkina je ona sa sitnim plemićem koji je našao sjajan način da se sveti boljševicima: prijavljivao je NKVD-u redom partijske i policijske funkcionere, i to pod nick-om "Budno oko". I svi su završavali u bajbokani. Nisam siguran da li baš u Treblinki, doduše.

Таква је и ова твоја блог-дојава.

Crni Brajoviću, pa ti siu baš obnevideo od pustog jeda, kad blog objavljen na sajtu b92 od strane blogera čiji su podaci poznati uredništvu, mnoštvu drugih blogera, pa i Šicera-amatera a u kome je reč o ministru policije zoveš dojavom.
mona.liza mona.liza 18:16 08.08.2014

Re: A evo

Predrag Brajovic
Могуће је да нисам добро објаснио поенту: доушник је најнижи облик политичког и друштвеног деловања. Чак ни код њега дојаве које су анонимне не узимају се у обзир нити имају тежину. Таква је и ова твоја блог-дојава.

Freehand je cinkario ministra policije, nama koji citamo blog
Free, imas i moju podrsku...ako treba ili kad zatreba legitimisacu se

freehand freehand 18:28 08.08.2014

Re: A evo

ako treba ili kad zatreba legitimisacu se

Ma ne uzbuđavaj se, zna Brajović sve što treba da se zna.
mona.liza mona.liza 18:56 08.08.2014

Re: A evo

Ne mogu da shvatim zašto se freehand izjednačava sa doktorom ministrom?

Ne vidim kako freehand koristi ovu tragediju za svoju ličnu korist, tj. lešinari, on kritikuje izjavu ministra i ukazuje na njenu potencijalnu opasnost.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:15 08.08.2014

Re: A evo

freehand
Crni Brajoviću, pa ti siu baš obnevideo od pustog jeda...

Благо теби, кад овако видиш ствари. :)))

Не, ја само стрпљиво објашњавам да за неке области -- рецимо: политику -- нужно је да знамо и идентитет и личност и поступања тог актера. Зашто? Зато што политичаре и политичке људе оцењујемо не само по њиховим концептима и речима, већ, најпре, по њиховим поступањима. Да није тако, рецимо, ДС би још био на власти. Или, рецимо, Слоба: он је, давно, обећавао шведски стандард.

Тако и све ово твоје политичко арбитрирање: његова је тежина иста колико и тежина неког миша или чиваве. Ти морализујеш и делиш лекције а да при том иза тих лекција не стоји ништа опипљиво. Могуће је, рецимо, да си ти неки политички превртљивац (тако су те неки с блога видели)? Онда твоје лекције немају вредност. То јест -- она је, у најмању руку, сумњива. Такође, могуће је да си ти политички нечасан човек: неки смутивода, који, рецимо, вара државу, понаша се као несавесни грађанин, не плаћа порезе, шверцује се у бусу? То, такође, када би се тако нешто утврдило, обара тежину твојих политичких наступа: како неко политички неморалан може да дели политичке лекције? И, ми не знамо да ли је овако или онако...


О томе ја причам. Да би се причало о музици, цвећу, космосу, дизању тегова -- довољно је знање, или само воља или посвећеност. У политици, увек, гледа се ко је онај ко прича и шта прича. Гледају се његова дела.

Мислим да се разумемо, осим ако не желимо да се разумемо.
freehand freehand 21:06 08.08.2014

Re: A evo

Мислим да се разумемо, осим ако не желимо да се разумемо.

Mislim da se neki razumemo, a da se neki i ne razumemo.
Ja te, na primer, odlično razumem, a evo malo i za one koji te ne razumeju:
Prvo, o politici javno i na društvenim mrežama može da piše i govori svako. Potpisan i nepotpisan, pod nick-om ili imenom i prezimenom. To što se tebi konvencije i pravila u medijima ne dopadaju drugi je problem. No značajno manji od toga što bi svoju inferiornost i komplekse večno da zatrpavaš tim smešnim insistiranjem na javnosti podataka. No o tome samo malo kasnije.
нужно је да знамо и идентитет и личност и поступања тог актера. Зашто? Зато што политичаре и политичке људе оцењујемо не само по њиховим концептима и речима, већ, најпре, по њиховим поступањима.

Ako nije reč o Aristotelovom zoon politikon - a to smo svi - gde ti ovde vidiš političare i političke ljude? Ja, na priemr, nisam ni političar ni politički čovek. Što opet, videćemo, nije ni važno, jer je samo deo dimne zavese.

Тако и све ово твоје политичко арбитрирање: његова је тежина иста колико и тежина неког миша или чиваве.

I okolo-naokolo - eto nas kod kučeta: omiljenog načina obraćanja i vrađanja kad se blavor naljuti pa se vozdigne u kobra-pozu. Ama džaba... To što si na ogledalo zalepio pitona ništa na stvari ne menja.
Такође, могуће је да си ти политички нечасан човек: неки смутивода, који, рецимо, вара државу, понаша се као несавесни грађанин, не плаћа порезе, шверцује се у бусу? То, такође, када би се тако нешто утврдило, обара тежину твојих политичких наступа: како неко политички неморалан може да дели политичке лекције? И, ми не знамо да ли је овако или онако...

Eto sad... Znaš šta je problem? Što to nikad nećeš znati, potšo sam ja sakriven iza nick-a.
A pazi: možda sam i kriminalac-prevarant ogrezao u korupciju koji potplaćuje državne službenike još se time bez stida i srama hvaleći javno, baš na blogu?!

Nego je to, serdare Brajoviću, suština: u svom čemeru od sitnodušja stalno i iznova lažeš i muljaš. Foliraš, uvijaš se u svom besu a ne da ti se da do kraja izgovoriš ono što te grize.
Napao bi me lično ali kako ćeš kad me ne znaš, sakrivenog pod nick-om?
I opet - kako se zove jado koji zbog svađe na internetu prčka, špija, rovari po tuđim privatnim stvarima pokušavajući da denuncijacijom difamira objekat sovje fiksacije?

О томе ја причам. Да би се причало о музици, цвећу, космосу, дизању тегова -- довољно је знање, или само воља или посвећеност. У политици, увек, гледа се ко је онај ко прича и шта прича. Гледају се његова дела.

Crni serdare...
Jesi li ti ovo pročitao pre "objavi"?
Ama što jednom ne prelomiš pa ishrakneš to što ti je u grlu umesto što se ovako brukaš? Mislim, za ovakve instant filozofske misli valja biti praznim životom sluđena domaćica-srednoškolka iz Arizone, pasionirana gutačica Top šopa, Historija i Diskaverija...
Čemu, jebote?!
mariopan mariopan 08:44 09.08.2014

Re: A evo

Predrag Brajovic

Što više pišeš to više stičem utisak da ti nisi osoba koja može drugima da drži lekcije o časti, poštenju i moralu.

Imala sam bolje mišljenje o tebi pre ovolikog pisanija po blogovima i napada na anonimne blogere, koje pokušavaš da zapakuješ u nekakvu nemuštu kritiku i moralisanje.
Мислим да се разумемо, осим ако не желимо да се разумемо.

princi princi 23:07 07.08.2014

Budimo realni

nije ovo ništa novo. Počev od onog "A šta će meni plaća?" pa do ovog nesrećnog Stefanovića, država je balkanskim političarima služila ili kao profitna mešina ili kao odskočna daska za međunarodne institucije (ima i šampiona koji su odradili obe stvari). Zato Srbija 2014. ima manje od 300km autoputa, zato se ljudi dave i kanalizacije se izlivaju u poplavama, ginu zbog loše postavljenih znaka, zato putuju po 10 sati od Beograda do Prijepolja, zato kopa blato da bi grejala ulice, zato Užice nema pijaće vode, zato Kraljevo razruši malo jači zemljotres, zato Srbija nema nikakav zdravstveni sistem i školstvo... Drugim rečima, srpski političari se bave svime osim onim što im je posao. U tom smislu, ovaj Stefanović i šef mu su samo nastavljači tradicije. Jedino se malo promenio način ophođenja, inače je suština ista.
determined determined 09:24 08.08.2014

Re: Budimo realni

princi
nije ovo ništa novo. Počev od onog "A šta će meni plaća?" pa do ovog nesrećnog Stefanovića, država je balkanskim političarima služila ili kao profitna mešina ili kao odskočna daska za međunarodne institucije (ima i šampiona koji su odradili obe stvari). Zato Srbija 2014. ima manje od 300km autoputa, zato se ljudi dave i kanalizacije se izlivaju u poplavama, ginu zbog loše postavljenih znaka, zato putuju po 10 sati od Beograda do Prijepolja, zato kopa blato da bi grejala ulice, zato Užice nema pijaće vode, zato Kraljevo razruši malo jači zemljotres, zato Srbija nema nikakav zdravstveni sistem i školstvo... Drugim rečima, srpski političari se bave svime osim onim što im je posao. U tom smislu, ovaj Stefanović i šef mu su samo nastavljači tradicije. Jedino se malo promenio način ophođenja, inače je suština ista.

Без обзира што мислим да на овом блогу не би требало да пишемо о овоме (дозвољавам да грешим, чак и да је у супротности са мојим ставом, да се никога не ограничава у дискусијама), за ово могу да кажем само две ствари :
прво - сагласан,
друго - браво.
freehand freehand 23:22 07.08.2014

Uostalom

... ako je moglo sa aflatoskinom gore-dole - što ne bi uveli tu smrtnu kaznu dok se ovom ne ljuljne metak, pa posle da vratimo da je nema?
Ako nas baš stisnu uvek možemo da kažemno da je neka rpoceduralna greška ili stari narodni običaj.
mona.liza mona.liza 18:33 08.08.2014

Re: Uostalom

freehand
... ako je moglo sa aflatoskinom gore-dole - što ne bi uveli tu smrtnu kaznu dok se ovom ne ljuljne metak, pa posle da vratimo da je nema?
Ako nas baš stisnu uvek možemo da kažemno da je neka rpoceduralna greška ili stari narodni običaj.

I to sto kazes, sto da ne...kada se napravi jedan presedan, itd....posle ide lakse..
a_jovicic a_jovicic 23:37 07.08.2014

Glas naroda

"Zbog ovakvog monstruma i dela nekad mi je žao što je Srbija ukinula smrtnu kazna"

Molim Vas bez jeftine demagogije gospodine Stefanovic. Nemojte od tragedije praviti izbornu kampaniju.

(mikolaj, 07. avgust 2014 10:23)

+ 2981 ... 486 -

---

Ako je za utehu, komentar sa najviše preporuka (a skoro nisam video ovoliko preporuka na neki komentar) pokazuje da je "scenski nastup" dr-ministra "provaljen". Nisu mu pomogli ni minusi BOT-ova.

Pretpostavljam da Tužilaštvo ima sasvim dovoljno materijalnih dokaza za jak slučaj (čim su do osumnjičenog uspeli da dodju operativnim radom) a i isti izgleda nije sin nekog medijskog "mogula" ili "ugledne ličnosti" pa ima šanse da na sudu dobije ono što zaslužuje i da bude sprečen da zločin ponovi.

Ono što me brine je što je ekipa na vlasti totalno izgubila "kompas" za to šta se sme a šta ne ... a ovaj mandat još pošteno nisu ni počeli. Kako da očekujemo da ovako patetični ministar može da ima ugled medju podredjenima (a ovo nije ministarstvo za gajenje cveća nego ono u kojem zaposleni svakodnevno imaju posla za sociopatama i kršenjem društvenih normi pa im samo fali "emotivni" politikant koji će da ih "dovede u red" ). Ništa izgradnja sistema. Ništa sprovodjenje postojećih zakona. Nego improvizuj, pretvaraj se da nešto radiš i samoreklamiraj se... a valjda nam je svima dovoljan jedan gospodar Vučić nego smo još osudjeni da naredne 3 godine gledamo njegove neuspele kopije.
verni_toma verni_toma 23:51 07.08.2014

Slinogojstvo

On to onako... Sto bi se reklo hiruski... da ne kazem doktorski....
omega68 omega68 00:11 08.08.2014

Чика Ђока

Легалиста?
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:09 08.08.2014

Kada nekome

bude bez suda suđeno, bićemo kažnjeni svi.
arianna arianna 12:01 08.08.2014

Re: Kada nekome

bićemo kažnjeni svi.


Mislim da smo mi već kažnjeni. Treba pojavu, koja je oduzela život Tijani, hraniti, lečiti, "negovati", sledećih 30, 40 godina, resocijalizovati, plaćati branioca po službenoj dužnosti. Kud ćeš veće kazne za sve nas.
petargli petargli 12:25 08.08.2014

Re: Kada nekome

arianna
Mislim da smo mi već kažnjeni. Treba pojavu, koja je oduzela život Tijani, hraniti, lečiti, "negovati", sledećih 30, 40 godina, resocijalizovati, platićati branioca po službenoj dužnosti. Kud ćeš veće kazne za sve nas.

Ne mogu da razumem ovakvu argumentaciju koja je na nivou Kurira, Informera i sličnih.

Postoji država i postoje zakoni. Ako se nekome ne sviđa neka promeni, postoje mehanizmi za to, ali argumentacija ovog tipa ništa ne rešava.
princi princi 12:42 08.08.2014

Re: Kada nekome

arianna
bićemo kažnjeni svi.


Mislim da smo mi već kažnjeni. Treba pojavu, koja je oduzela život Tijani, hraniti, lečiti, "negovati", sledećih 30, 40 godina, resocijalizovati, platićati branioca po službenoj dužnosti. Kud ćeš veće kazne za sve nas.

Poučan tekst. Posebno ovaj citat.

If someone did very serious harm to one of my daughters or my family ... I would probably want to kill them. That's my reaction. But as a prison governor, or politician, we have to approach this in a different way. We have to respect people's need for revenge, but not use that as a foundation for how we run our prisons. Many people here have done something stupid – they will not do it again. But prisons are also full of people who have all sorts of problems. Should I be in charge of adding more problems to the prisoner on behalf of the state, making you an even worse threat to larger society because I have treated you badly while you are in my care? We know that prison harms people. I look at this place as a place of healing, not just of your social wounds but of the wounds inflicted on you by the state in your four or five years in eight square metres of high security.


Potpuno drugačiji odnos prema društvu, dužnosti, odgovornosti, rekao bih.
arianna arianna 12:50 08.08.2014

Re: Kada nekome

Ne mogu da razumem ovakvu argumentaciju koja je na nivou Kurira, Informera i sličnih.



zaboravio si da pomeneš Svet, Cicu, Moja bašta.... šta reći, sem nisu svi na nIvO NIN-a, Politike, itd

Da postoji država, postojalo bi nešto što se zove opšta ili generalna prevencija poremećaja ponašanja i nasilja, i time bi se bavili češće, nego posledicama takvih ponašanja i represijom.
petargli petargli 13:09 08.08.2014

Re: Kada nekome

arianna
zaboravio si da pomeneš Svet, Cicu, Moja bašta.... šta reći, sem nisu svi na nIvO NIN-a, Politike, itd

Da, ali nekako mi se ne uklapaju u metaforu.

arianna
Da postoji držva, postojalo bi nešto što se zove opšta ili generalna prevencija poremećaja ponašanja i nasilja, i time bi se bavili češće, nego posledicama takvih ponašanja i represijom.

Slažem se da država treba da se posveti prevencijom poremećaja ponašanja i nasilja, ali ne verujem da bi to iskorenilo ubistva, na primer. To je utopija, ili možda nije - Da li postoji uopšte takva država?

Država ne sme da zanemari posledice, tj. njihova regulacija je prioritet, sviđalo se to nama ili ne.
freehand freehand 13:50 08.08.2014

Re: Kada nekome

arianna
bićemo kažnjeni svi.


Mislim da smo mi već kažnjeni. Treba pojavu, koja je oduzela život Tijani, hraniti, lečiti, "negovati", sledećih 30, 40 godina, resocijalizovati, plaćati branioca po službenoj dužnosti. Kud ćeš veće kazne za sve nas.

Znači - i ti bi to po kratkom postupku?
petargli petargli 14:12 08.08.2014

Re: Kada nekome

AlexDunja je na Jeličinom blogu postavila link na Odlomak iz dnevnika Borislava Pekića, a tiče se smrtne kazne. Nadam se da će Free da mi oprosti ako kopiram taj tekst.
Smrtna kazna je moralno protivurečna, jer mi najpre kažemo da je život najdragoceniji čovekov posed, a zamim da smo kadri i to da mu oduzmemo. Civilizacija koja može programski da se liši nečega (života) na čemu počiva – civilizacija je smrti.

Svaka izvršena smrtna kazna stoga je jedan stupanj kolektivnog samoubistva. Smrtna kazna je pravno protivurečna, jer prava nema tamo gde nema opoziva. Pravo bez opoziva je sudbina. Nijedan čovek nema pravo da drugome čoveku zamenjuje sudbinu.

Smrtna kazna je i logički protivurečna, jer osuđuje na nešto što je potpuno izvan sfere onoga što se njome štiti, da se ne govori o protivurečnosti zaštite ljudskog života time što se on oduzima.

Prava kazna bila bi na život. Smrtna kazna je i duhovno nedelatna onemogućuje okajavanje greha. Samo život krivicu iskupljuje, smrtna kazna oslobađa krivice. Između nje i oslobađanja od kazne razlika je samo terminološka.

Čak i da je smisao smrtne kazne isključivo u odmazdi, ona je besmislena. Da bismo pravu odmazdu odmerili moramo najpre znati njenu prirodu, a mi ne znamo prirodu smrti. Smrt u kojoj gledamo kaznu može biti i nagrada.

Ako bismo izmenili svoje varvarsko antropocentrično shvatanje smrti, ako bismo poverovali da je umiranje prvi čin neke naše šanse, nekog višeg načina postojanja, mi bismo je smesta svojim krivcima oduzeli.

Ako bismo uistinu hteli da smrtna kazna ima zastrašujući uticaj morali bismo je vršiti javno, čerečenjem, ispred suda ili parlamenta, u nekom parku ili na tržnici, kao što je činjeno onda kada smrtna kazna nije licemerno smerala da otrezni glave, već da ih odseče.

Vest o njoj potopljena u močvaru informacija što ih dnevno primamo, smeštena između vesti o poskupljenju ili nekom gostovanju, ako je uopšte zapazimo, pre ima obrnut karakter. Uverava nas da stvar nije ozbiljna.

Jedino opravdanje za ubistvo moglo bi se naći u kanibalizmu. Životinjski princip, paradoksalno, jedini homicidu obezbeđuje – čovečnost. Tako bi posle smrtne kazne, u ime zajednice, sud, uz svečani obred, morao da pojede osuđenika.

Hrišćanska civilizacija počiva na Dvomisli. Nema nijedne od deset zapovesti kojih se stvarno držimo, iako ih verno propovedamo.

Ako je smisao savremene penalne politike i njenih načela u korekciji, onda je smrtna kazna besmislena, jer odriče okrivljenom mogućnost popravke što mu ga i pravno osećanje ove civilizacije i zakoni na njemu zasnovani garantuju.

Ako za izvesne ljude, međutim, kažemo da su nepopravljivi, ubijajući ih povređujemo načelo nauke koja tu vrstu ljudi smatra bolesnim. Ubijanje bolesnih ljudi je eutanazija, koju u međuvremenu , sa gnušanjem odbijamo.

Tako se Dvomisao, kao i svuda, ovaj bazični mehanizam čovekovog mišljenja i njegove istorije, učvrstila i u našu pravnu nauku.

Načela su jedno, praksis sasvim drugo. Kako onda poštovati zakone, koji se donose izneveravanjem tih načela? Kako svoje potomstvo vaspitavati u poštovanju ikakvog zakona?

Pogubljenje sve više postaje eutanazija. Injekcija i formalno čini smrtnu kaznu eutanazijom. Eutanazija pretpostavlja nepopravljivost forme koja se uklanja iz života, a ova bolest koja je neizlečiva.

Ako osuđenika na smrt smatramo neizlečivim bolesnikom, zašto ga onda ubijamo? Ili ako ga ubijamo, zašto smo to pravo odricali nemačkim nacističkim lekarima kad su ga sprovodili nad duševno bolesnim ljudima? Ne svakako zato što su eutanaziju vršili da bi usavršili biološkozdravlja rase, jer ovom našom eutanazijom mi se nadamo da usavršavamo moralno zdravlje ljudi, pa smo na istom.

Statistike pokazuju da smrtna kazna ne služi ni za kakvu preventivu i da su apsolutno besmisleni argumenti koji se na tu preventivu pozivaju.

Bilo bi zaista najpravednije da smrtnu kaznu izvršavaju oni nad kojima je zločin izvršen ili njihovi najbliži rođaci.

Ako mi se kaže da mnoge argumente upotrebljavam tamo gde bi bio dovoljan jedan, odgovoriću - moj bi bio jedan jedini, i on glasi: „Ne ubij!“
arianna arianna 14:59 08.08.2014

Re: Kada nekome

Znači - i ti bi to po kratkom postupku?



Znači, ja bih se drage volje bavila prevencijom <<<<
a_jovicic a_jovicic 23:33 08.08.2014

Re: Kada nekome

arianna
Znači - i ti bi to po kratkom postupku?

Znači, ja bih se drage volje bavila prevencijom <<<<

Ja se nekako plašim da sa ovakvom prevencijom (tj. razvijanjem empatičnog društva) kasnimo već više decenija ... još od vremena kada je dr-ministrov šef pričao neku drugu priču. No obzirom da kao društvo još "nismo zreli" za tamo neke evropske vrednosti, pretpostavljam da sadašnja vlast i ne razmišlja o nekom bavljenju prevencijom nego su odlučili da umesto empatičnih, razvijaju patetične vrednosti.

Da ne budem pogrešno shvaćen. Zločin koji se dogodio je stravičan i zaslužuje odgovarajuću kaznu po zakonima ove države. Sumnjam i da bi američka varijanta kaznene politike mogla da spreči slične zločine u budućnosti (da to funkcioniše oni odavno ne bi imali ni jedno ubistvo)

Postupak dr-ministra je sraman ali potencijalno i vrlo opasan ... od izjave "žala za smrtnom kaznom" do tumačenja neke jedinke da to znači da je vreme da pravdu uzme u svoje ruke i "presudi" nekom ko mu nanosi ličnu štetu nije dalek put ... a onda lako krene "epidemija" deljenja "pravde" čije smo primere imali u proteklom periodu ... npr. slučaj pacijenta koji ubije svog lekara zato što je "utripovao" da boluje od raka a ovaj neće da ga leči ... pa onda "presudjivanja" lovačkim i trofejnim oružjem po komšiluku ... i gomilu drugih "zločina iz viših ciljeva" koje smo nekako "preskakali" svih ovih decenija kao nebitne.

Na žalost moje "proročanstvo" je da će biti samo gore. Sadašnja deca imaju sve manje empatije a stariji "imaju" sve više apatije ... Samo se nadam da i politička "elita" ima sve manje simpatije a sve više antipatije i da to proizvede neke nove političke snage koje pomenutu prevenciju mogu da sprovedu. Ovi dosadašnji sve i da hoće za to nemaju kapacitete.
determined determined 05:41 09.08.2014

Re: Kada nekome

princi
arianna
bićemo kažnjeni svi.


Mislim da smo mi već kažnjeni. Treba pojavu, koja je oduzela život Tijani, hraniti, lečiti, "negovati", sledećih 30, 40 godina, resocijalizovati, platićati branioca po službenoj dužnosti. Kud ćeš veće kazne za sve nas.

Poučan tekst. Posebno ovaj citat.

If someone did very serious harm to one of my daughters or my family ... I would probably want to kill them. That's my reaction. But as a prison governor, or politician, we have to approach this in a different way. We have to respect people's need for revenge, but not use that as a foundation for how we run our prisons. Many people here have done something stupid – they will not do it again. But prisons are also full of people who have all sorts of problems. Should I be in charge of adding more problems to the prisoner on behalf of the state, making you an even worse threat to larger society because I have treated you badly while you are in my care? We know that prison harms people. I look at this place as a place of healing, not just of your social wounds but of the wounds inflicted on you by the state in your four or five years in eight square metres of high security.


Potpuno drugačiji odnos prema društvu, dužnosti, odgovornosti, rekao bih.

Слажем се са овим управником затвора, у крајњој инстанци, сем - да су многи од затвореника учинили само нешто глупо, јер их има много који су учинили и нешто ужасно - а то треба да се истакне и разликује.
Један третман треба да буде према онима који су начинили нешто глупо, а други према онима који су учинили нешто ужасно. Какав - не знам !
hajkula1 hajkula1 13:09 09.08.2014

Re: Kada nekome

a_jovicic

Na žalost moje "proročanstvo" je da će biti samo gore. Sadašnja deca imaju sve manje empatije a stariji "imaju" sve više apatije ...


U dve recenice, obuhvatio si trend propadanja drustva (tako dozivljavam) o cemu razmisljam vec duze. Ne mogu da kazem kada je to pocelo da se desava ali kontinuitet je uocljiv kroz vreme krize. Meni izgleda da je tesko da se takvo stanje promeni, odnosno, potrebno je vreme, samo ne treba da odustanemo. Cini mi se da smo, ajde da upotrebim taj pojam, najsuroviji, prema najblizima, prema ljudima iz blizine, koje svakodnevno ne susrecemo, nego zaobilazimo.
Zato i cvilim po blogu, (ne samo u svoje ime).

larisa_bg larisa_bg 14:49 08.08.2014

A mini moris kantrimen?

Inače, što se tiče policijskog rada u ovom slučaju, koliko sam razumela iz onoga što je njihova, po svemu sudeći, "ovlašćena predstavnica", novinarka Kurira, izjavila za javnost, policija je ispitala na stotine ljudi u Bajmoku, gomilu njih i na poligrafu i nekako su došli do ovog lika iz Surčina jer u malim mestima se tačno zna ko je nov bio neke večeri u kafiću recimo, onda su ga danima pratili, nemajuću bukvalno nikakav dokaz da je on ubica. Samo slutnju. Da je on bio recimo manje glup, da nije priznao, da im nije pokazao mesto gde je sirotu devojčicu zakopao, ko zna šta bi bilo.

E sad, mene zanima, šta ta policija namerava da uradi u jednom mnogo očiglednijem i jednostavnijem slučaju, u kom ne moraju uopšte mnogo da muče mozgiće, imaju bar 20 kamera na Brankovom mostu, imaju garant i registraciju ubice i sve, ali eto, danima ne saznajemo ko je dečaka ubio? Zašto? Da nije neki punišin sin? I ovde se radi o jednom potpuno amoralnom činu, kao i u slučaju ubistva Tijane. Evo, o OVOME govorim, ako neko slučajno nije upućen. Molila bih plavookog ministra da i ovo uspešno reši, pod hitno!
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:57 08.08.2014

Re: A mini moris kantrimen?

Priča mi ortak,koji je pandur. Obijen stan,koji je u vlasništvu jedne novosadske pevačice. Na uviđaju samo komandir i on.
Izgubljena pevačica ih upita:

- A gde su vam forenzičari,uzimanje otisaka i to?

Komandir odgovara:

- Gospođo,previše gledate te holivudske serije.
determined determined 15:07 08.08.2014

Re: A mini moris kantrimen?

larisa_bg
Inače, što se tiče policijskog rada u ovom slučaju, koliko sam razumela iz onoga što je njihova, po svemu sudeći, "ovlašćena predstavnica", novinarka Kurira, izjavila za javnost, policija je ispitala na stotine ljudi u Bajmoku, gomilu njih i na poligrafu i nekako su došli do ovog lika iz Surčina jer u malim mestima se tačno zna ko je nov bio neke večeri u kafiću recimo, onda su ga danima pratili, nemajuću bukvalno nikakav dokaz da je on ubica. Samo slutnju. Da je on bio recimo manje glup, da nije priznao, da im nije pokazao mesto gde je sirotu devojčicu zakopao, ko zna šta bi bilo.

E sad, mene zanima, šta ta policija namerava da uradi u jednom mnogo očiglednijem i jednostavnijem slučaju, u kom ne moraju uopšte mnogo da muče mozgiće, imaju bar 20 kamera na Brankovom mostu, imaju garant i registraciju ubice i sve, ali eto, danima ne saznajemo ko je dečaka ubio? Zašto? Da nije neki punišin sin? I ovde se radi o jednom potpuno amoralnom činu, kao i u slučaju ubistva Tijane. Evo, o OVOME govorim, ako neko slučajno nije upućen. Molila bih plavookog ministra da i ovo uspešno reši, pod hitno!

Тај чин јесте аморалан, као и свако - убиство ! Тиме што јесте убиство, могуће га је поредити са Тијаниним убиством.
Ја, лично, за разлику од тебе (ништа ти не спочитавам, тек онако), никада га не бих поредио са Тијаниним.
freehand freehand 15:18 08.08.2014

Re: A mini moris kantrimen?

stefan.hauzer
Priča mi ortak,koji je pandur. Obijen stan,koji je u vlasništvu jedne novosadske pevačice. Na uviđaju samo komandir i on.
Izgubljena pevačica ih upita:

- A gde su vam forenzičari,uzimanje otisaka i to?

Komandir odgovara:

- Gospođo,previše gledate te holivudske serije.


yugaya yugaya 15:16 09.08.2014

.

Juče smo sahranili našu Tijanu. Došlo je mnogo ljudi sa svih strana da je isprate i pruže podršku. Želim da se zahvalim svima na tome. Naročito želim da se zahvalim svima koji su pomagali onako kako su mogli da Tijana bude pronađena - ne mogu vam svima pojedinačno zahvaliti iako ste to zaista zaslužili. Hvala svakome ko je podelio njenu sliku sa podacima, objavu, članak u novinama. Hvala svima na saučešću i rečima podrške i ohrabrenja - ne postoje te reči koje mogu utešiti, ali zahvalni smo na iskrenoj nameri onih koji su ih uputili. Želim da se zahvalim i onim čestitim novinarima koji su pomogli da se stvori dovoljno medijske pažnje da pronalaženje Tijane postane prioritet. Želim da se zahvalim i policiji koja je zaista uložila maksimum da ona bude pronađena, a verujem da bi se do rezultata i brže došlo da ih nije kočila birokratija.

Hvala i onim drugima - hvala novinarima pojedinih tabloida koji su nam svima zagorčali život maltretirajući na prvom mestu Tijaninu porodicu, pa onda i nas rodbinu i prijatelje. Naročito hvala gospođi iz jednog tabloida koju neću imenovati jer još uvek nemam dozvolu da to učinim, a koja je ucenjivala Tijaninu porodicu tako što je uslovljavala objavljivanje njene slike davanjem izjave porodice za njihov list. Hvala svima koji su širili dezinformacije i svesno sipali so na otvorenu ranu svima nama. Hvala bezdušnicima koji su u komentarima pametovali i sprdali se sa celom situacijom. Hvala svim urednicima portala koji su preneli svaki najužasniji i najbolniji detalj ovog slučaja i zadovoljno trljali ruke dok su brojali tiraž, broj poseta i klikova. Hvala im što su još jednu tragediju naše familije pretvorili u rijaliti šou i pružili željnoj publici jedan neponovljiv spektakl. Pogotovo hvala fotografima koji su se poput hijena sručili na Tijaninu skrhanu porodicu i prijatelje škljocajući fotoaparatima kao gladnim čeljustima dok nam se svaki zvuk zatvaranja blende zarivao u dušu poput kljuna lešinara, a oni su slikali, unosili nam se u lica kako bi uhvatili svaki grč, svaki jecaj, sve i jednu prolivenu suzu, radujući se svakom ovekovečenom urliku bola, patnje i nemoći njenih najbližih (kada sam ih najkulturnije zamolio da prestanu da slikaju u crkvi, pognuli su glavu dok se nisam vratio do njenog sanduka i onda nastavili da škljocaju, znajući da nikome od nas nije do života, a kamoli do pravljenja scene pred sandukom ubijenog deteta). Pratili su čitavu povorku škljocajući bez grama saosećanja ili razumevanja prema mukama u kojima smo se nalazili. Okupili su se oko iskopane rake i škljocali, škljocali, škljocali...Hvala im i što će toliku bezdušnost da pravdaju profesionalnošću i što će mirno spavati čak i ako pročitaju ovo što je napisano. Svi ovi ljudi imaju duše koliko i stvor koji nam je oduzeo Tijanu, samo što njima za to niko nikada neće suditi.

Imam i jednu molbu za sve vas - nemojte pričati o smrtnoj kazni i metodama mučenja koje biste primenili na monstrumu. Većina vas bi nehajno prošla pored siledžije koji šamara devojku na ulici - pravili biste se da niste to videli jer to nije vaša stvar. Onda, kada biste pročitali u novinama da je ta ista devojka pronađena mrtva, navalili biste svom silinom na tastaturu, da hitno zatražite smrtnu kaznu za zločinca. Zbog vas koji okrećete glavu, zbog vas koji smatrate da ništa loše što se dešava u vašem prisustvu nije vaša stvar, zbog vas koji se posle svega pitate u kakvom to društvu živimo - zbog vas i živimo u ovakvom društvu. I ko će izvršiti tu smrtnu kaznu? Vi? Pa većina vas nema hrabrosti da se suprotstavi kakvoj gospođi koja ide do šaltera preko reda, a kamoli bezdušnom ubici i silovatelju. Država da uradi nešto? Vi ste, ljudi, država. Vi da uradite nešto. Većina vas ništa neće učiniti, nikada i ni za koga sem za baš najbliže. Ova će se priča pričati još koji dan i onda ćete svi zaboraviti na sve što se desilo i nastaviti po starom - dok opet ne strada neki maleni anđeo. Za većinu vas se sve završilo još juče - za nas više ništa i nikada neće biti isto.

Za kraj želim da vam poručim ovo - volite. Govorite jedni drugima da ih volite, ali najbitnije - pokazujte ljubav jedni prema drugima. Ne odlažite posete, ne uzimajte jedni druge i vreme koje vam je preostalo zdravo za gotovo. Nikada ne znate kada bi mogao doći vaš poslednji zajednički trenutak. Tijana je živela okružena ljubavlju svih nas, svoj kratak život je provela u ljubavi koju je od svih nas dobijala i koju je svima nama pružala. Ako postoji neki lepši svet, teško da je iko više od nje zasužio da se tamo preseli. Za nas koji ostajemo, ovaj naš svet je njenim odlaskom postao hladnije, sumornije i surovije mesto

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana