Društvo| Hronika| Ljudska prava| Životinjski svet

Vaistinu Prajd!

freehand RSS / 15.09.2014. u 22:34

"Sastanak u MUP-u o Paradi ponosa"... "Omerović: Verujem da će biti Parade"... "Vlada da dozvoli i zaštiti Prajd"..."Radi se na održavanju Parade ponosa"...  "Održavanje Prajda dobro za državu"

Ovo su naslovi sa vesti b92.

Deco, no worries. Opušteno samo. Biće Prajda, ko jen i jen dva.

Zašto?

Zato što se vi, fala Bogu, ne pitate.

JAWOHL_PRIDE.jpg

I dobro je tako, ako ne može drugačije. 

Četiri godine znate ko organizuje, ko se sprema, ko mlati, ko piše, ko diluje kocke iz kaldrme. I četiri godine im se sklanjate. "Nećemo da rizikujemo živote, nećemo da rizikujemo imovinu". Ok, jedne godine. Ono kad je Homen obećao "žestok odgovor države". Pa sledeće kad su stizale pretnje sa svih strana, pa se svi utronjali. Pa nova vlast, nezgodno je malo - sad skinuli šubare pa odmah pod barjak duginih boja. Pa onda preča posla.

E sad više nema. Rekla Mama - na izvršenje! Dakle - Jawohl i sve nogicama u dupe da se udarate, uz osmeh!

A onako samo, čisto bez veze gledajući - jel video neko "navijače" poslednjih godinu dana? Ja ih slabo viđam po vestima. I to je dobro, bez obzira što je simptomatično da ih nema tako odjednom i bez ikakve akcije protiv "navijačke mafije". Mislim, kao nismo znali ko ih drži na vezi a ko na uzdi. Al rekoh - nema veze. Samo nek su na kratkom lancu.

E sad isto tako i ostale džukele da vežete pa da se slobodni građani  u paradi prošetaju gradom. Bez obzira koliko ste izmislili da vam treba policije, i bez obzira kako ćete da se dogovorite sa vašim uplašenim žandarima i sa seka-persama iz sindikata policije. Može to, nije neki problem: obiđete malo ljude na terenu, proćaskate, pozovete ih na kaficu, predočite im da sad više nije isto ono vreme, da su se promenile okolnosti,  vrednosti i ciljevi, da ste se vi promenili pa je red, eto, da se i oni promene. A i ne moraju, al da im na pamet ne padne da prave zulum po ulici.

A onda da od Srbije pravimo normalnu zemlju, u kojoj se zna gde je čemu mesto: na ulice radost, a u četiri zida - mržnja.  

Ako možemo. Ako ne možemo - i ovo sa mržnjom bi bila velika fajda.

 



Komentari (148)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:31 18.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

omega68
Причам да ће ускоро све девијације да буду нормалне.


Шта, бојиш се да ће твоју да прескоче?!
Jaril Jaril 21:55 18.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

Хоћу да кажем, Јариле, рецимо да ниједан прајд неће довести до тога да иједан једини јавно декларисани хомосексуалац при добијању запослења има исти третман у очима послодавца као и неко ко је хетеросексуалац, без обзира на способности за тај одређени посао. У овој и оваквој Србији од та посла нема ништа.

Тасо,

у овој и оваквој Србији живе људи који функционишу као и сви други људи (осим што су старији од амеба). У праву си када кажеш да неће имати исти третман, али ће тај третма са сваким одржаним Прајдом бити за мрву 'истији'. Када друштво и држава кажу - ми поштујемо човека - онда ће послодавац да буде под утицајем свог окружења и ауторитета. Као што ће да буде и у супротном случају, када друштво и држава кажу: за нас је човек - ништа.

Прајд је само мали делић слагалице, али може бити утицајан, јер када нпр. родитељи виде да су друштво и држава подршка његовом детету, неки од њих, а ја верујем већина, који су пре тога имали контра импулс, имаће импулс да и они буду подршка свом детету. Са све већим бројем откривених хомосексуалаца, мењаће се и микроокружења око њих, а онда и шире друштво, па ћемо доћи до тога да послодавци још више нагну ка једнакости приликом одабира кандидата.
А Прајд може да се одржава и свакога дана, то ништа не би сметало... Али да ли ће и за јоту да промени положај једног јединог хомосексуалца у овом друштву?

Тако да је одговор на ово питање: хоће. Отприлике баш за толико, али ће и овај и сваки следећи одржани Прајд покретати и друге појаве у друштву које ће надаље унапређивати живот свих људи.
У овом тренутку само законске норме и строго поштовање истих могу да покрену учмалу и кичерајем јавне сцене Србије онеспособљену друштвену свест на промене по том питању.

А шта ће да генерише психичку енергију за поштовање законских норми? Када је већ општа култура самосвојно понашање подмазано корупцијом?

Ја бих исто волео да постоји неко средство којим ћемо одједном и лако да решимо све проблеме Србије. Али култура је таква, на њој се има радити тешко и мукотрпно уз спора напредовања, ако се жели будућност.
omega68 omega68 21:57 18.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?


Шта, бојиш се да ће твоју да прескоче?!


Не знам коју, али за ту твоју заљубљеност у мене и сваки мој коментар лек постоји

Filip2412 Filip2412 22:27 18.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

not2old2rock
Filip2412
ja nista ne razumem

Svi smo šokirani ovom konstatacijom.

Koji vi? Kazi nesto u licno ime nemoj iz gomile.
Jaril Jaril 22:44 18.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

omega68

Причам да ће ускоро све девијације да буду нормалне.

Изједначавање статуса педофилије и статуса хомосексуалности уздиже педофилију и мене то плаши.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:59 18.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

omega68

Шта, бојиш се да ће твоју да прескоче?!


Не знам коју, али за ту твоју заљубљеност у мене и сваки мој коментар лек постоји.

Опа, хоћеш да ме жениш!?
omega68 omega68 23:52 18.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

tasadebeli tasadebeli 00:04 19.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

Jaril

у овој и оваквој Србији живе људи који функционишу као и сви други људи (осим што су старији од амеба).


А зар нису Срби старији од амеба? Мени су рекли док сам ишао у школу да су били прво Срби, па амебе, па Јевреји...


Таквих има свугде, Јариле, али њих "тамо негде" држава, као и невладине организације, не користе искључиво (и понављам искључиво) за политичке манипулације. Исто тако то не раде ни са одржавањем прајда и поштовањем права хомосексуалаца или неких других мањина.

А овде држава, владине/невладине организације, користе и те старије од амеба и хомосексуалце и права хомосексуалаца искључиво за политичку манипулацију или личну финансијску корист.

Драго ми је да си ти, за разлику од неких других на овом блогу, схватио да ја немам ништа против одржавања Прајда. Напротив, понављам, треба га одржавати... Али ми страшно смета:

1) ко се бави тиме;
2 зашто се бави тиме;
3) ко извлачи највећу корист од вишегодишњег (јесењег) циркуса који се ево понавља толико пута под темом: хоће ли бити прајда, неће ли бити прајда?

И сваке године исти башибозук збира јефтине политичке поене на томе или добија финансијску помоћ од које живи много боље него већина хомосексуалаца или хетеросексуалаца у овој земљи.

А за све те године које нам пролазе, не видим да смо се примакли ни малкице било којем од јавно декларисаних циљева Прајда.

Зато ми читава та прича изгледа бљутаво, лицемерно и за сваку осуду. Понављам још једном, не Прајд сам по себи, него ко га организује, с којим циљем (тражење људских права је само маска за постојање и опстајање паразитских интересних група које се тобоже за то боре, а моле бога да се то не оствари јер би онда они постали непотребни у овом друштву и изгубили би своје дугогодишње изворе прихода) и крајњи исход свакогодишњег паламуђења око одржавања Прајда.

Знам, Јариле, да је тај пут мукотрпан и спор, али ми се годинама уопште и не помичемо са места. Стојимо годинама и деценијама укопани зато што одређеним интересним групацијама у овој земљи то тако одговара. Ако бисмо макар малкице напредовали на том путу, те интересне групације би изгубиле ове привилегије у друштву и морали би да препусте те механизме над којима држе монопол свима осталима у овој земљи, а они то неће. Због тога од свих нас праве овце већ годинама потурајући нам лажне проблеме око Прајда, лажне полемике, лажне недоумице, лажне слике стварности и манипулишу свима нама. Једном речју, од нас свих праве овце да би они задржали своје привилегије. Исто као и што безбедносне структуре ове државе користе већ деценијама "навијаче" да би читаво друштво држали у стању тињајућег страха. Уплашен човек, хомосексуалац или хетеросексуалац свеједно, неће се усудити да гласно упита: "А шта би са мојим правима која су ми гарантована законима, цивилизацијским и културним нормама? Зашто их немам?"

Знаш, никада нисам био неки велики поштовалац лика и дела покојног Александра Тијанића. Али он је имао једну добру особину. (EDIT: Заправо две добре особине: умео је да направи и добру, квалитетну телевизијску кућу коју год да је узео у своје руке. )

Кадгод није био "у власти", када би испао из свих комбинација око поделе функција и када би био у немилости владајућих структура, он је имао тада обичај да говори истину (вероватно киван на све који су га прескочили у том дељењу карата). И више пута сам га слушао када је у тим фриленсерским периодима јавно говорио како у овој Србији владајуће структуре (при томе није мислио само на тренутно владајуће партије, него и на државне институције управљања, културе, образовања,...) намерно држе становништво у стању примитивизма, необразованости, необавештености, са лажним представама стварности јер се онда таквима много лакше манипулише.

Е, баш такав утисак имам и сваке године када се поведе прича око одржавања Прајда. И једна и друга наводно супротстављена страна у тој јавној полемици просто се труде да остатак друштва не види суштину свега, него нас замантравају празним причама. Резултат свега, и једна и друга наводно супротстављена страна у томе добијају нову прилику за манипулацију онима које намерно држе у необавештености, затуцаности, неписмености, примитивизму користећи при томе све инструменте за манипулацију који су им на располагању, почев од медија, преко наводних интелектуалних ауторитета, па све до уметности и културе (заједно са естрадом јер је естрада у свести овдашњих људи одавно постала део културе).

Дај боже да си ти у праву. Када би нас сваки прајд сваке године примакао макар за мрву ономе што би требало да буде његов циљ (барем онај јавно декларисани), постали бисмо сви бољи људи. Али бојим се да баш то није у интересу ових који данас користе све то само за нове и нове манипулације ионако већ вишедеценијским лудилом измореним људима у овој земљи...
not2old2rock not2old2rock 00:08 19.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

Filip2412
not2old2rock
Filip2412
ja nista ne razumem

Svi smo šokirani ovom konstatacijom.


Koji vi? Kazi nesto u licno ime nemoj iz gomile.


Iz bloga u blog ljudi pokušavaju da ti objasne koliko nemaš pojma o stvarima o kojima hoćes da polemišeš, tako da je prilično poznato da je tebi štošta teško objasniti. Eto, siroma Tasa se upljuva da ti nešto objasni, al džaba... Bre, pričati tebi je kao i pričati Zmaj Jovinim pačićima.
Filip2412 Filip2412 07:31 19.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

not2old2rock
Iz bloga u blog ljudi pokušavaju da ti objasne

to su ovi sto pojma nemaju, ima ih sve manje... sve manje i manje, jer realnost demantuje demagoge pa se ljudi promene...

evo i Tasa se ubi sada objasnjavajuci kako se ne protivi setnji nego mu je nekako jaci prioritet da se buni protiv ovih sto organizuju - jer zaboga oni od toga zaradjuju pare (jebiga najbolje je valjda da niko nema para i da niko ne zaradjuje pare) nego protiv ovih sto prebijaju i prave od Srbije opasno mesto za setnju

to je veliki pomak..... ja se sada takoreci slazem sa Tasom samo imam razlicite prioritete: manje mi smeta kad neko zaradjuje pare a vise kada neko nekoga prebije bez razloga
tasadebeli tasadebeli 08:27 19.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

Filip2412

to su ovi sto pojma nemaju, ima ih sve manje... sve manje i manje, jer realnost demantuje demagoge pa se ljudi promene...

evo i Tasa se ubi sada objasnjavajuci kako se ne protivi setnji nego mu je nekako jaci prioritet da se buni protiv ovih sto organizuju - jer zaboga oni od toga zaradjuju pare (jebiga najbolje je valjda da niko nema para i da niko ne zaradjuje pare) nego protiv ovih sto prebijaju i prave od Srbije opasno mesto za setnju


Тако је, Фићо! Гуд поинт!

Само једна мала примедба. Ови не зарађују паре. То се у нормалним околностима зове простонародним језиком крађа.

Кад мало боље размислим, ти и ја почињемо да личимо један на другог...

to je veliki pomak


Обојица серемо по овом блогу.

Али има и једна мала, из твог угла гледано вероватно небитна, разлика!

Осим што серем, ја покушавам да нешто променим и у сопственом окружењу, мало по мало, свакога дана, у директном контакту са тим типовима што пребијају без разлога...

Зато ми тако смета када ми саможиве грамзиве будале, простонародним језиком речено лопуже, кваре посао својим лицемерним глупостима...

А за разлику од мене, ти ипак само сереш...

Само напред, Фићо, настави да садиш своју палму...





Filip2412 Filip2412 08:41 19.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

Обојица серемо по овом блогу.

А за разлику од мене, ти ипак само сереш...

ajd.... nek ti bude

Зато ми тако смета када ми саможиве грамзиве будале, простонародним језиком речено лопуже, кваре посао својим лицемерним глупостима...
Iz moje perspektive problem br 1. je vandalizam & nasilje. Sta ce mi postena i bogata drzava u kojoj vlada nasilje.

Само једна мала примедба. Ови не зарађују паре. То се у нормалним околностима зове простонародним језиком крађа.

Od koga kradu, o cemu sad govoris???
tasadebeli tasadebeli 08:59 19.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

Filip2412

z moje perspektive problem br 1. je vandalizam & nasilje. Sta ce mi postena i bogata drzava u kojoj vlaad nasilje. Postoje neki prioriteti, dzaba ako nisi gladan kad neko ima prava da te prebije.



Па то ти причам, човече, све време!

Али то је повезано једно са другим. Шта мислиш, из каквог породичног окружења се регрутују ти што пребијају без разлога? Из добростојећих породица? У Србији је таквих све мање.

Укратко,, Фићо, насилници су по правилу из сиромашних породица са депресивним разочараним родитељима који су у пљачки коју смо звали приватизација остали без посла, стана,... И људског достојанства. Шта мислиш, како такви васпитавају своју децу? Најчешће и не знају где су им деца по васцели дан, с ким проводе време на улици, ко их полако увлачи у ту насилничку екипу...

А лицемерје је у томе што законе и прописе који су намењени обуздавању тих насилника имамо, али се они не поштују јер привилегованима у Србији то тако одговара.

И онда преко свега тога, сваке године се потроши силна енергија и новац и време на паламуђење око тога да ли треба да буде прајда или не треба да буде прајда.

Па наравно да треба да га буде.

Само чиме ће онда свима нама, овцама за шишање у овом друштву, да скрећу пажњу са суштинских проблема овог друштва?

Проблем нетолеранције, насилништва по том питању и стања свести српског друштва се не може посматрати одвојено од економског стања у којем се већ деценијама налази ова земља зато што је допустила шибицарској фукари, башибозуку, да је зајебава празним лицемерним причама.

То покушавам да ти кажем све време....

EDIT:
Od koga kradu, o cemu sad govoris???


Знаш ли колики се број "невладиних" организација које се наводно баве људским правима и правима мањина финансира из државног буџета и из наменских донација?

Питај, рецимо, Роме у Србији зашто после 15 година финансирања ромских организација још увек немају ни буквар за школску употребу када уче свој матерњи језик у школи...

EDIT EDIT: Знаш ли да се чак и фудбалски клубови Партизан и Црвена звезда (чији се навијачи користе за утеривање страха простом пуку и пребијање "другачијих" на улици) финансирају из државног буџета? Да тога нема, ти клубови би се одавно угасили... А вође "навијача" се, па опет, плаћају из средстава клубова...

Па чије су то паре, Фићо? Ко даје порез за то?
not2old2rock not2old2rock 09:07 19.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

Filip2412
Обојица серемо по овом блогу.

А за разлику од мене, ти ипак само сереш...

ajd.... nek ti bude

Зато ми тако смета када ми саможиве грамзиве будале, простонародним језиком речено лопуже, кваре посао својим лицемерним глупостима...
Iz moje perspektive problem br 1. je vandalizam & nasilje. Sta ce mi postena i bogata drzava u kojoj vlada nasilje.


I ovo je odgovor na Tasin komentar?


Filip2412 Filip2412 10:10 19.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

Па чије су то паре, Фићо? Ко даје порез за то?
meni je tema nasilje, ti ode u finansije i sta ti ja znam...

obican svet se pravi vickast kada se govori o setnji i batinama, obican svet koji nikoga ne bije i koji cesto nema leba da jede o tome se radi, ljudi misle da to nasilje nece zakucati i na njihova vrata.... u tom smislu ovi sto setaju im cine uslugu: izbacuju nasilnike na ulicu kao lakmus papir identifikuju budale

to je sve sto htedoh reci
Jaril Jaril 12:05 19.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

Због тога од свих нас праве овце већ годинама потурајући нам лажне проблеме око Прајда, лажне полемике, лажне недоумице, лажне слике стварности и манипулишу свима нама.

Само да лоцирамо проблем: проблем је у начину на који се манипулише Прајдом. Прајд је у реду.
Зато ми читава та прича изгледа бљутаво, лицемерно и за сваку осуду. Понављам још једном, не Прајд сам по себи, него ко га организује, с којим циљем (тражење људских права је само маска за постојање и опстајање паразитских интересних група које се тобоже за то боре, а моле бога да се то не оствари јер би онда они постали непотребни у овом друштву и изгубили би своје дугогодишње изворе прихода) и крајњи исход свакогодишњег паламуђења око одржавања Прајда.

Сад си, Тасо, показао један синдром који често виђам у свом окружењу, синдром који каже:

ако није савршено, онда ништа.

Због тог синдрома и имамо једну апатију и одсуство активног учешћа у креирању свог окружења, и због тога смо и добили медијску слику Вучића, чији се тим труди да га покаже као савршенство међу нама.

Нама се тренутно нуди то што се нуди и што у себи носи нешто добро. И то треба искористити. Када нам се понуди нешто боље, онда ћемо са Прајда прећи на то боље. До тад, да користимо оно што имамо, такво какво имамо.
hajkula1 hajkula1 12:17 19.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

Ti se procenti menjaju, ali je cinjenica da partije koje se protive ulasku Srbije u EU nisu prosle cenzus. Nijedna.


Smatraš?

Među SNS su jednoglasni? Svi oni koji su im dali glas, svi žele u EU? Hm... Mnogi od njih su ubeđeni da se Av mudro igra i zavlači zapad...

tasadebeli tasadebeli 13:02 19.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

Jaril

Само да лоцирамо проблем: проблем је у начину на који се манипулише Прајдом. Прајд је у реду.





Да, то је проблем који ми смета. Уопште не говорим о Прајду самом по себи као таквом, него о манипулацијма које се врте око њега и које су постале важније од самог Прајда и основне идеје зашто се одржава.

одсуство активног учешћа у креирању свог окружења,


Баш зато што активно учествујем у томе, не онако теоретски иза врата неке канцеларије, сметају ми те манипулације. Годинама имам утисак да зидам Скадар на Бојани...

Знаш да радим са клинцима у школи... И таман их мало доведем до схватања да треба да буду бољи од нас ако хоћемо да се ова земља помери макар мало из тог менталног блата у којем се налази, а онда се на телевизијским екранима појави неко говедо попут Палме које каже то што он говори зарад јефтиних политичких поена или неко са оне друге, наводно супротстављене стране, које својим одговором Палми само изазива још већу нетрпељивост према хомосексуалцима (Ма шта према хомосексуалцима! Према било коме ко је другачији!). И за такве глупости које јавно изговарају ни један ни други не сносе никакве последице!

А онда мени оставе да код клинаца перем та говна која им они сруче са медија у својој "праведничкој" борби...

То траје годинама, Јариле... Умори се човек од глупости...



ако није савршено, онда ништа.


Извини. Вероватно последица презасићености глупостима... И сам кажеш да је то чест синдром у твом окружењу.

Пре пар година (већ губим појам колико је времена протекло како тапкамо у месту не померајући се нимало на боље) друга половина моје мале породице је одговарала на неку телефонску анкету у вези са европским интеграцијама Србије. И на питање да ли је спремна да трпи још неколико година да би јој било боље тамо негде 2025. одговорила је отприлике са: Нисам спремна! Доста сам трпела! Мука ми је од глупости, празних прича, фолирања, шибицарења,... Не могу више то ни да гледам, ни да слушам... Свакоме треба рећи шта треба, лопову да је лопов, силеџији да је силеџија, лажову да је лажов. (Пази кад се и сама анкетарка врло емотивно сложила са мишљењем испитаника! )

Наравно да смо постали апатични. Замајавају нас годинама и деценијама, а светло на крају тунела се не назире. Једино што нам преостаје да урадимо да не бисмо постали потпуне биљке у таквим околностима и у тако нарицканом систему јесте да попу кажемо поп, а бобу боб.
tasadebeli tasadebeli 13:09 19.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

Filip2412

meni je tema nasilje, ti ode u finansije i sta ti ja znam...


Па питао си ме од кога краду...


u tom smislu ovi sto setaju im cine uslugu: izbacuju nasilnike na ulicu kao lakmus papir identifikuju budale


Ма не треба, бре, нико да буде лакмус папир! Не сме да дође до тога уопште! Због тога се пролива крв, човече!

А нема ни разлога...

Будале су одавно идентификоване, насилници су на улицама и са и без прајда... Него треба применити већ постојеће законе и урадити са будалама и насилницима оно што закони и прописују... Али то се не ради јер то не одговара одређеним интересним круговима. То је суштина свега...
Hansel Hansel 13:53 19.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

Predrag Brajovic
Jaril
Можда зато што против Прајда постоје само хомофобни аргументи.

Други и не могу постојати.
Већ само изговори.

Па, постоје, Предраже, само је питање како их неко квалификује.

Ево, пре неку годину сам и с Вама сличним поводом водио једну расправу на овом месту, притом објаснивши да је један од мојих разлога против просто неки, можда и конзервативни и/или интровертирани осећај за некакав "јавни морал", просто не видим разлога да било ко било било када, па чак и у приватним разговорима своју сексуалност (ма каква да је) истиче. А ако правите протест са захтевима за нека права, онда то, бар у мојој представи, изгледа другачије. Но, ОК, хајде да кажемо да је овај мој став последица мог конзервативизма (а има и ружнијих назива), нема везе. Са одбацивањем неких других аргумената (тада помињаних) бих се већ нешто теже сложио, јер мислим да сам довољно сазнао о неким механизмима психе (неки други тадашњи коментатори, који несумњиво знају много више, ипак припадају само неким другим школама мишљења, па због те чињенице њихову аргументацију не могу без резерве да прихватим), али, хајде и да занемарим и та своја мњења (а нису само моја, и не деле их само лаици). Ја сам тада написао да би свакако требало дозволити регистрацију партнерства (мада и у нешто ширем смислу) -- како кореспондира онда тај мој став с мојом наводном хомофобијом?! А Ви сте, колико се ја сећам, на то одговорили отприлике ово: "Прво парада!" Ево, ни сада ми не успева да рационално објасним такав Ваш одговор. Осим ако не мислите да није могуће (зашто?) прво "легализовати" партнерства?! И онда сам ја, ето, хомофоб, а Ви нисте!

Jaril
А ја бих да питам по ком основу суздржаност или став (само став) против геј параде аутоматски значи хомофобију?

Можда зато што против Прајда постоје само хомофобни аргументи.

Ако мислиш да се став против било чега може карактерисати одговарујућом фобичношћу, или ако мислиш да нека, било која појава/карактеристика/особина није подложна критици / мишљењу/ формирању става, из моје перспективе -- грешиш. Не видим ни један разлог зашто би хомосексуалност у овом контексту била другачије третирана од полигамије или полиандрије, на пример, који су чак законски кажњиви. ... Капирам сада да ово може да буде погрешно схваћено -- заправо сам хтео да кажем да мислим да нема привилегованих "варијетета људске природе" -- или сви они који подразумевају вољни пристанак свих пунолетних страна имају једнак друштвени третман, или нема ниједан јер је друштво/држава одлучио-ла да фаворизује некакав мејнстрим. Но, можда већину и узнемирава аспект који су анархисти написали на онај транспарент пре неку годину: "Смрт држави!" Већина тражи, ипак, неку уређеност, регулацију -- сад, да ли је на томе само одгајана, или је то такође аутентични варијетет људске природе, ко ће знати -- мада, многа сазнања говоре у прилог томе да су за "људску природу" (позитивни) оквири нужни.
А можда зато што и противници Прајда, а поштоваоци људских права, нису изнедрили неку јавну манифестацију која би заменила Прајд. Не знам, само гласно размишљам.

Хех, ово је занимљиво питање -- зашто би било ко ко није заговорник Прајда, а сматра да у основи сви треба да уживају једнака права, осмишљавао манифестацију за било кога с ким, ипак, не осећа висок степен идентификације (поштовалац права других уопште не мора аутоматски да буде безгранични филантроп)? Зашто управо организатори и поборници Прајда упорно инсистирају на концепту који подразумева, очито, висок степен иритације? -- могло би да гласи једно од контрапитања. Како то да они сами, после више од деценије, нису скоро нимало променили свој приступ? Претпостављам да они мисле да на такав приступ имају права -- ОК, имају. А да ли је то најбољи приступ? Не знам, да сам ја организовао Прајд 2001. (беше те године?), осећао бих се лично одговоран за пребијање оног човека кога смо у снимцима видели, а ко зна колико их је још било. (Да сам био на месту В. Драшковића и С. Милошевића такође бих се осећао одговорним за деветомартовске жртве итд.) А да надаље инсистирам на истом методу који може да има сличне последице на памет ми не би пало, па ма ко то видео као повлачење пред хулиганима, овима или онима. Али, очигледно се разликујемо и у схватању приоритета. Углавном -- само у томе.
Filip2412 Filip2412 14:06 19.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

Али то се не ради јер то не одговара одређеним интересним круговима.
I jer narod uglavnom ne mari za ljudska prava ukoliko ista ne odnose bas na njih licno.
Jaril Jaril 16:18 19.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

Наравно да смо постали апатични.

Све је ово разумљиво и јасно што пишеш. Моје је питање, а шта да радимо у тој ситуацији сем да истрајавамо и истрајавамо, упорно и упорно, изнова и изнова... са снагом или без ње...

Мој брат има два клинчета која обожавам. Ја немам срца да им у наслеђе оставим овакву Србију. Имам тај порив да бар мало утичем на окружење да према њима буде боље.
blogovatelj blogovatelj 17:19 19.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

Među SNS su jednoglasni? Svi oni koji su im dali glas, svi žele u EU?


Ček, polako...
SNS je u kampanji jasno i glasno mnogo puta ponovio da im je cilj da Srbija bude u EU.
Ako nekome u biračkom telu to nije odgoavarlo, taj je glasao za Dveri, za radikale ili za DSS.
Ili možda grešim?
blogovatelj blogovatelj 17:21 19.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

Да, то је проблем који ми смета. Уопште не говорим о Прајду самом по себи као таквом, него о манипулацијма које се врте око њега и које су постале важније од самог Прајда и основне идеје зашто се одржава.


E, ovo je meni problem koji mi smeta.
Pustiš lepo da se Prajd održi, pa onda i ovi koji finansiraju manipulatore prestanu da ih finansiraju.
Prosto?
milisav68 milisav68 19:25 19.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

blogovatelj
E, ovo je meni problem koji mi smeta.
Pustiš lepo da se Prajd održi, pa onda i ovi koji finansiraju manipulatore prestanu da ih finansiraju.
Prosto?

Pa nije, zato što godina ima 365 dana, a verovatnoća da neko bude prebijen u onih ostalih 364 je velika....

Još tu Prajd može da dođe kao ponuda za "odstrel" (kasnije).
emsiemsi emsiemsi 19:52 19.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

blogovatelj
Да, то је проблем који ми смета. Уопште не говорим о Прајду самом по себи као таквом, него о манипулацијма које се врте око њега и које су постале важније од самог Прајда и основне идеје зашто се одржава.


E, ovo je meni problem koji mi smeta.
Pustiš lepo da se Prajd održi, pa onda i ovi koji finansiraju manipulatore prestanu da ih finansiraju.
Prosto?

Не може тако !
Ко ће онда да их финансира - морају људи од нечега да живе !
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:07 19.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

Hansel
Predrag Brajovic
Jaril
Можда зато што против Прајда постоје само хомофобни аргументи.

Други и не могу постојати.
Већ само изговори.

Па, постоје, Предраже, само је питање како их неко квалификује.

Ево, пре неку годину сам и с Вама сличним поводом водио једну расправу на овом месту, притом објаснивши да је један од мојих разлога против просто неки, можда и конзервативни и/или интровертирани осећај за некакав "јавни морал", просто не видим разлога да било ко било било када, па чак и у приватним разговорима своју сексуалност (ма каква да је) истиче. А ако правите протест са захтевима за нека права, онда то, бар у мојој представи, изгледа другачије. Но, ОК, хајде да кажемо да је овај мој став последица мог конзервативизма (а има и ружнијих назива), нема везе. Са одбацивањем неких других аргумената (тада помињаних) бих се већ нешто теже сложио, јер мислим да сам довољно сазнао о неким механизмима психе (неки други тадашњи коментатори, који несумњиво знају много више, ипак припадају само неким другим школама мишљења, па због те чињенице њихову аргументацију не могу без резерве да прихватим), али, хајде и да занемарим и та своја мњења (а нису само моја, и не деле их само лаици). Ја сам тада написао да би свакако требало дозволити регистрацију партнерства (мада и у нешто ширем смислу) -- како кореспондира онда тај мој став с мојом наводном хомофобијом?! А Ви сте, колико се ја сећам, на то одговорили отприлике ово: "Прво парада!" Ево, ни сада ми не успева да рационално објасним такав Ваш одговор. Осим ако не мислите да није могуће (зашто?) прво "легализовати" партнерства?! И онда сам ја, ето, хомофоб, а Ви нисте!

Jaril
А ја бих да питам по ком основу суздржаност или став (само став) против геј параде аутоматски значи хомофобију?

Можда зато што против Прајда постоје само хомофобни аргументи.

Ако мислиш да се став против било чега може карактерисати одговарујућом фобичношћу, или ако мислиш да нека, било која појава/карактеристика/особина није подложна критици / мишљењу/ формирању става, из моје перспективе -- грешиш. Не видим ни један разлог зашто би хомосексуалност у овом контексту била другачије третирана од полигамије или полиандрије, на пример, који су чак законски кажњиви. ... Капирам сада да ово може да буде погрешно схваћено -- заправо сам хтео да кажем да мислим да нема привилегованих "варијетета људске природе" -- или сви они који подразумевају вољни пристанак свих пунолетних страна имају једнак друштвени третман, или нема ниједан јер је друштво/држава одлучио-ла да фаворизује некакав мејнстрим. Но, можда већину и узнемирава аспект који су анархисти написали на онај транспарент пре неку годину: "Смрт држави!" Већина тражи, ипак, неку уређеност, регулацију -- сад, да ли је на томе само одгајана, или је то такође аутентични варијетет људске природе, ко ће знати -- мада, многа сазнања говоре у прилог томе да су за "људску природу" (позитивни) оквири нужни.
А можда зато што и противници Прајда, а поштоваоци људских права, нису изнедрили неку јавну манифестацију која би заменила Прајд. Не знам, само гласно размишљам.

Хех, ово је занимљиво питање -- зашто би било ко ко није заговорник Прајда, а сматра да у основи сви треба да уживају једнака права, осмишљавао манифестацију за било кога с ким, ипак, не осећа висок степен идентификације (поштовалац права других уопште не мора аутоматски да буде безгранични филантроп)? Зашто управо организатори и поборници Прајда упорно инсистирају на концепту који подразумева, очито, висок степен иритације? -- могло би да гласи једно од контрапитања. Како то да они сами, после више од деценије, нису скоро нимало променили свој приступ? Претпостављам да они мисле да на такав приступ имају права -- ОК, имају. А да ли је то најбољи приступ? Не знам, да сам ја организовао Прајд 2001. (беше те године?), осећао бих се лично одговоран за пребијање оног човека кога смо у снимцима видели, а ко зна колико их је још било. (Да сам био на месту В. Драшковића и С. Милошевића такође бих се осећао одговорним за деветомартовске жртве итд.) А да надаље инсистирам на истом методу који може да има сличне последице на памет ми не би пало, па ма ко то видео као повлачење пред хулиганима, овима или онима. Али, очигледно се разликујемо и у схватању приоритета. Углавном -- само у томе.

Кревељење, бекељење, и оно славно али о ком сам неколико пута писао, ове а и прошле године... Нисам те заборавио. Све је то твоје шупља, кукавичка, јадна и бедна прича, или, како каже Мајстор: It is a tale / Told by an idiot, full of sound and fury, / Signifying nothing. Ти или Free, свеједно, с неким бедним изговорима, уз некакве бећковићевске мудрости или с памећу Јована Дучића, браните нешто што је неодбрањиво, бивајући оно што по својој дубокој суштине јесте. Како год: као што је Вучић прихватио Европу, тако ћете ви или ваша деца прихватити, једног дана, хомосексуалне грађане Србије као своје равноправне партнере. И као што данас сте прихватили да и жене имају право гласа (и наслеђивања, што је некад им било ускраћено), тако ћете и ово. Не бринем се. А до тада -- да поновим -- будите оно што јесте.
tasadebeli tasadebeli 20:12 19.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

Jaril

Ја немам срца да им у наслеђе оставим овакву Србију. Имам тај порив да бар мало утичем на окружење да према њима буде боље.





Разумем те... То што ми се све то згадило, што не могу више нигде да ћутим када слушам и гледам то лицемерје и то што се овде исповедам, не значи да сам одустао... Нисам од те феле... Када кажем "ми" за апатију, мислим на ту већину људи у твом (и мом) окружењу коју помињемо, па покушавам да пронађем лек за ту болест...

Дигресија која то није: Због те болести, апатије људи због немоћи да се изборе са једним корумпираним манипулантским системом, успешно је упропашћена најплеменитија идеја која се појавила у српском образовању (и васпитању који су од суштинског значаја за промене о којима причамо) у последњих пола века - процес инклузије. Преостала су још само разбацана острвца, поједине школе и појединци у њима који искрено и предано раде на тој идеји, а све остало је утонуло у резигнацију и апатију бирократски отаљавајући законом прописане дужности.

Када ме питаш шта да радимо, једино могу да ти одговорим да наставимо како смо започели јер не спадамо у оне који одустају, али и да оболелима од апатије препоручимо да престану да прећуткују истину и да тиме учествују у стварању лажне слике о Србији која се намеће преко медија...


blogovatelj

E, ovo je meni problem koji mi smeta.

Pustiš lepo da se Prajd održi, pa onda i ovi koji finansiraju manipulatore prestanu da ih finansiraju.




Против зла и лицемерја не бориш се новим лицемерјем...


Најтужније од свега што ће Прајд ове године бити одржан не зато што треба да буде одржан и што треба нешто да покрене на промене у менталној жабокречини Србије, него зато што је политичкој врхушки Прајд потребан за испуњење неких политичких циљева... И то краткорочних... Зато је Фри и написао овај блог...

Može to, nije neki problem: obiđete malo ljude na terenu, proćaskate, pozovete ih na kaficu, predočite im da sad više nije isto ono vreme, da su se promenile okolnosti, vrednosti i ciljevi, da ste se vi promenili pa je red, eto, da se i oni promene. A i ne moraju, al da im na pamet ne padne da prave zulum po ulici.



Кад све прође, измерићемо да ли је од читавог замешатељства било више користи или штете...

Понављам, читавој Србији, свима нама, много би значило да се оствари оно Јарилово о мрви, мрвици, мењања на боље, али и оно што Фри рече о држању (уличних питбулова) на краткој узици...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:15 19.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

Зато је Фри и написао овај блог...

:)))))))))))
tasadebeli tasadebeli 20:58 19.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

Predrag Brajovic
Зато је Фри и написао овај блог...

:)))))))))))



А зар није, Брајо?

Или је тај твој широки осмех зато што сам ја наиван?

Шта ћу, н'умем другачије... С ким си (по васцели дан), такав си...


Схватио сам већ на неким претходним блоговима да ти Фрија изузетно цениш и поштујеш, јел'те, па ћу овај твој широки, широки осмех протумачити као одобравање онога што написах...


Све вас моје срце подједнако воли...




Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:02 19.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

tasadebeli
Predrag Brajovic
Зато је Фри и написао овај блог...

:)))))))))))

А зар није, Брајо?

Није.
Овај блог је пропирање (хигијенско), вађење... Тако нешто.
(Знаш, мало ми је заморно: сад ће опет да појави да ме вређа итсл. па избегавам да се дубље укључим, преосетљив сам на неправду.)
tasadebeli tasadebeli 21:06 19.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

Predrag Brajovic
tasadebeli
Predrag Brajovic
Зато је Фри и написао овај блог...

:)))))))))))

А зар није, Брајо?

Није.
Овај блог је пропирање (хигијенско), вађење... Тако нешто.
(Знаш, мало ми је заморно: сад ће опет да појави да ме вређа итсл. па избегавам да се дубље укључим, преосетљив сам на неправду.)



Схватам... Нећемо онда даље о томе...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:45 19.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

Ух...
Ово сам заборавио:
U Splitu sklopljen prvi gay brak - slavlje održano u najužem krugu obitelji i prijatelja

Честитам!
Unfuckable Unfuckable 02:29 20.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

избегавам да се дубље укључим, преосетљив сам на неправду


miŠ mali...
freehand freehand 09:52 22.09.2014

Re: šta imate protiv gej parade?

Ти или Free, свеједно, с неким бедним изговорима, уз некакве бећковићевске мудрости или с памећу Јована Дучића, браните нешто што је неодбрањиво, бивајући оно што по својој дубокој суштине јесте. Како год: као што је Вучић прихватио Европу, тако ћете ви или ваша деца прихватити, једног дана, хомосексуалне грађане Србије као своје равноправне партнере. И као што данас сте прихватили да и жене имају право гласа (и наслеђивања, што је некад им било ускраћено), тако ћете и ово. Не бринем се. А до тада -- да поновим -- будите оно што јесте.

Није.
Овај блог је пропирање (хигијенско), вађење... Тако нешто.
(Знаш, мало ми је заморно: сад ће опет да појави да ме вређа итсл. па избегавам да се дубље укључим, преосетљив сам на неправду.)

Eh, kad ti samo malo ne bi bio to što jesi...
anfieldroad anfieldroad 19:08 16.09.2014

...



Odlican text Free.
To je to.
A nervoznih ce uvek biti
omega68 omega68 19:09 17.09.2014

Ма,

Зна ли неко где могу да нађем издувну грану за пеугеот 205 '87. годиште?
Нашо сам у Шапцу за 3 000 рсд.Ако зна неко нешто јефтиније...
Унапред захвалан
blogovatelj blogovatelj 19:14 17.09.2014

Re: Ма,

пеугеот 205 '87. годиште


1. Ovako se ne piše Pežo na srbskom
2. Voziš mrsko francusko auto?! Kamo Lade, kamo Moskviči?
3. Auto '87. godište?! Pravljen pre jogurt revolucije?
escherichije_colic escherichije_colic 20:14 17.09.2014

Re: Ма,

omega68
Зна ли неко где могу да нађем издувну грану за пеугеот 205 '87. годиште?
Нашо сам у Шапцу за 3 000 рсд.Ако зна неко нешто јефтиније...
Унапред захвалан


Moj stric nabavlja na nekom otpadu u Bačkoj delove za 309, mogu da ga pitam.

Imaš čoveka na Smederevcu koji radi auspuhe za sve modele automobila (osim za bubu, ima neka fora vezano za grejanje, ako malo zajebe ulaze ti gasovi unutra i onesvestiš se u vožnji) možeš kod njega da vidiš, servis se zove "Auspuh Dragan".
tasadebeli tasadebeli 20:29 17.09.2014

Re: Ма,

escherichije_colic


(osim za bubu, ima neka fora vezano za grejanje, ako malo zajebe ulaze ti gasovi unutra i onesvestiš se u vožnji)






Аааааа!!! Одавно се нисам овако смејао...

Нацисти направили народни ауто за широке народне и (у будућности каквој су планирали) нацистичке масе, а Срби су у стању да тај ауто прераде у варијанту за сопствене потребе - ауто за нацисте-самоубице...

Ешерихије, хвала, ово је за филм... Лепо каже Горан Марковић, идеална смо земља за снимање филмова...
omega68 omega68 20:46 17.09.2014

Re: Ма,

"Auspuh Dragan".

jkt2010 jkt2010 00:07 18.09.2014

Re: Ма,

omega68
Зна ли неко где могу да нађем издувну грану за пеугеот 205 '87. годиште?
Нашо сам у Шапцу за 3 000 рсд.Ако зна неко нешто јефтиније...
Унапред захвалан

Ako ti otpadne tocak u 3 ujutro na prilazu Braknovom mostu, ne guraj auto. Samo stavi trougao 50 - 100 metara dole niz put. Pomeri se na trotoar i signaliziraj vozacima da uspore...i odmah zovi policiju i slep sluzbu.

Ako mislis da ce ova procedura skupo da te izadje, onda nemas ti para za taj peugeot...
omega68 omega68 14:44 18.09.2014

Re: Ма,

Ako ti otpadne tocak u 3 ujutro na prilazu Braknovom mostu

Ne živim u BeOgradu, srećom
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 02:59 19.09.2014

Re: Ма,

Ako ti otpadne tocak u 3 ujutro na prilazu Braknovom mostu, ne guraj auto. Samo stavi trougao 50 - 100 metara dole niz put. Pomeri se na trotoar i signaliziraj vozacima da uspore...i odmah zovi policiju i slep sluzbu.


Tjah, po zakonu je to čak dapaće i šta više - obavezno. I to nevezano za nemoguću misiju "guranja" automobila kojem je "otpao točak".
michiganac michiganac 20:34 18.09.2014

Serbska Shizofrenija

E sad više nema. Rekla Mama - na izvršenje! Dakle - Jawohl i sve nogicama u dupe da se udarate, uz osmeh!

A onako samo, čisto bez veze gledajući - jel video neko "navijače" poslednjih godinu dana? Ja ih slabo viđam po vestima. I to je dobro, bez obzira što je simptomatično da ih nema tako odjednom i bez ikakve akcije protiv "navijačke mafije". Mislim, kao nismo znali ko ih drži na vezi a ko na uzdi. Al rekoh - nema veze. Samo nek su na kratkom lancu.

E sad isto tako i ostale džukele da vežete pa da se slobodni građani u paradi prošetaju gradom. Bez obzira koliko ste izmislili da vam treba policije, i bez obzira kako ćete da se dogovorite sa vašim uplašenim žandarima i sa seka-persama iz sindikata policije. Može to, nije neki problem: obiđete malo ljude na terenu, proćaskate, pozovete ih na kaficu, predočite im da sad više nije isto ono vreme, da su se promenile okolnosti, vrednosti i ciljevi, da ste se vi promenili pa je red, eto, da se i oni promene. A i ne moraju, al da im na pamet ne padne da prave zulum po ulici.

A onda da od Srbije pravimo normalnu zemlju, u kojoj se zna gde je čemu mesto: na ulice radost, a u četiri zida - mržnja.

Ako možemo. Ako ne možemo - i ovo sa mržnjom bi bila velika fajda.


Mislite na ove ulice?!

A mene bas kopka ta 'nerjesiva' enigma koliki je 'Mamin' udio konaca, a koliki i dalje u rukama negdasnjih crvenoistocnih komesara i njihovih produzenih organa bezbjednosti!?



A pitali ste o navijacima? Ugodjaj s nedavnog pocasnog gostovanja sportskog kolektiva CZV na otvaranju novorenoviranog stadiona 'Spartaka' u Moskvi:



Gazprom-ove dnevnice i bonusi besprekidno kapaju u dzepove najmilitantnijih.

Uz sve, da me se pogresno ne kapira: -uz bizarno 'rebirth of a new Tito', kako je to vec zgodno uocio kolega-bloger Tasa, samo pokusavam da dokucim dubinu do koje seze serpsko shuntavilo i autodestruktivna shizofrenija! Ali to vec bejase zaludna i djavolja rabota, zar ne..


Na marginama, samo u 2 crtice-koliko mi je poznato:

Peko Dapcevic -uz vrhovni stab '44 pozvao saveznike na bombardovanje, prije svega srpskih i CG-gradova i njihovih ulica (Zagreb i Ljubljana su recimo ostali netaknuti), a maja '45 u okolini Miljevine kod Foce (BiH) izdao naredjenje da se od strane ex-pripadnika Handzar-divizije i dr. domobransko-ustaskih jedinica pomilovanih i naknadno primljenih u proleterske redove, umori oko 20.000 civila i golobradih srpskih mladica u najvecem broju iz Sumadije, tek mobilisanih u redove JVO-a koncem '44 i uzgred nisu pocinili masovna ubistva koja su pripisana drugim njihovim saborcima prethodnih ratnih godina.
Unfuckable Unfuckable 06:06 19.09.2014

Re: veći katolici od pape

Mislite na ove ulice?!


Za razliku od nas, u bivšim republikama, početkom devedesetih, „očišćene“ su table koje asociraju na gradove, mesta i istorijske ličnosti iz Srbije. Beogradska ulica, na primer, još postoji samo u glavnim gradovima Makedonije i Crne Gore - nemaju je ni Zagreb, ni Ljubljana, niti Sarajevo.




http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/drustvo/aktuelno.290.html:464082-Dok-region-brise-sve-sto-asocira-na-Srbiju-na-nasim-tablama-i-dalje-zivi-bratstvo-i-jedinstvo
dzango dzango 09:10 20.09.2014

Bolje obrnuto

A onda da od Srbije pravimo normalnu zemlju, u kojoj se zna gde je čemu mesto: na ulice radost, a u četiri zida - mržnja.


Bolje obrnuto. Radost u kući i porodici a bes na ulici. Protiv naprednjaka, pedera, Merkel, EU...
freehand freehand 11:10 22.09.2014

Novi momenat

... sa štrajkom policije čitavom ovom igrokazu daje sasvim nvou dimenziju a Vučiću ukrštenicu dodatno komplikuje. Sa jedne strane se za dobro države smanjuju plate redom, sa druge strane imaš pretorijance koji u najnezgodnijem momentu odluče da ukoliko im plate budu smanjene - neće da rade.
Hajd' sad, čarobnjakov učeniće!
Da li ti je lakše da ubediš LGBT da ne šetaju ili žandare da šetaju?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana