Gost autor

pre nego ode u 200 - Oportunitetni trošak

antioksidant RSS / 28.10.2014. u 14:38

gost autor - martin_krpan 

 

Oportunitetni trošak je alternativni trošak ili drugim riječima neiskorištena mogućnost za profit. Nerazumijevanje oportunitetnog troška u Srbiji je veliki problem. U tome se ogleda ljenost, sporost, neznanje postkomunističke Srbije. Problet O- troška je u tome veći što on ne pogađa samo jednu stranu - subjekt, već pogađa sve društvene faktore.

Primjer 1: Marko je počeo 01.01.2010 da iznajmljuje poslovni prostor i za njega traži 1000€ mjesečno. 31.12.2010 Marko još uvijek nije iznajmio poslovni prostor. 01.01.2011 Marka zove Janko i kaže mu: "Marko, vidim da iznajmljuješ prostor - nudim ti 800€ za mjesečni kiriju". Marko kaže: "Ma kakvi, ovo je centar grada blablaaa". Janko se okrene i ode. 01.01.2012 Marka nazove Stevo i ponudi mu 600€ za poslovni prostor. Marko kaže 900€ zadnja cijena. Stevo ode. Danas je 01.01.2014.

Šteta:
a) Da je Marko Janku 01.01.2011 iznajmio prostor, 01.01.2012 bi bio bogatiji za 9600€. Da se kojim slučajem Janko predomislio i 01.01.2012 rekao Marku: "Ok, uzimam tvoj prostor za 1000€", Marko bi tek nakon 4. godine bio na pozitivnoj nuli. dakle 9600/ (1000-800)=48mjeseci. Dakle, Marko bi tek 49. mjeseca profitirao od toga što je iznajmio prostor za cijenu za koju je želio a ne za tržišnu cijenu. Da li bi Janko mogao da plaća kiriju 48 mjeseci po 1000€? Pa vjerovatno ne bi.

b) a onda dolazi Stevo. Dakle od 1.1.2011 - 1.1.2012 - 9600€ + 14400€ za dvije godine potencijalne rente od Steve - gubitak je 24000€ za Marka.

c) Stevo i Janko nisu ostvarili svoje ambicije iako su imali dobre planove. Uprkos skupim cijenama pokušavali su da iznajmljuju skupe prostore ali su ubrzo zatvarali radnje. Trenutno su nezaposleni i realno i statistički.

d) Ako računamo samo PDV od rente, budžetski korisnici su izgubili oko 5000€. A gdje su ostali prihodi.

e)Pored Markovog prostora Boban ima super moderan restoran koji super posluje. Međutim, Markov prostor je sa vremenom postao neugledan, prljav, išaran, a u zadnje vrijeme se blizu njega skuplja i ološ. Bobanovi prihodi su počeli da padaju.

Građani Srbije su mrtvački spori. Nisu spori zato što ne mogu da budu brži, već zato što imaju siguricu. Marko kaže: "meni se ne žuri". Da li smijem reći da je Marko i budžetski korisnik.

Budžetski deficit je zlo. Na kratkom roku mnogi nevini će ispaštati. Na srednjem roku ljudi će se ubrzati a na dugom roku racionalizovati. Marku se ne žuri. A šta će oni kojima se žuri? Sklonimo Marka sa puta.

Primjer 2: u komentarima.



Komentari (183)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

rade.radumilo rade.radumilo 12:42 30.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

Pitanje je besmisleno a odgovor je bio odusevljenje placanjem kesom, umesto vevericama, zbog toga je i dao popust.


Ok, to objašnjava prvobitno spuštanje cene, ali ne i ostatak.

Ma, da nisi ti to izmisilo, vragolanu jedan?


Nope. Ja sam iste godine takođe kupio video kameru Sony SR-55, samo što sam primenio drugačiji metod. Izobilazio radnje po BG-u, dok u nekoj radnjici na Banovom Brdu (lik od garaže napravio radnju) nisam isti taj model našao 130€ jeftiniji nego u Tehnomaniji.
mariopan mariopan 14:45 30.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

rade.radumilo
princi

Autorsku za Radumila, odmah pored Omege. Kuma je za Hall of fame.


Kuma je traperka. Nisu joj dali kameru za dabrove koze, pa joj za cekove bilo skupo, kad je zlato izvadila onda su joj dali za 1000. Tako se cenka u trznim centrima!


Jel imate nešto konkretno da kažete, ili samo volite da ističete svoje kućno "vaspitanje"?

Ја те разумем, зато што је то цењкање за неку робу могуће и у Грчкој.
У Атини можеш да се погађаш за неку робу зато што те радње држе власници који у тренутку продаје, или шансе за продају, одлучују о свом профиту. Да ли да узме мањи профит и да прода одмах или да држи цену и не прода па још и да изгуби ако следеће сезоне изађе нови модел на тржиште а тај стари нико не жели ни по много нижој цени.
То углавном важи за техничку робу, гардеробу, обућу и слично.....а за храну иде нижа цена чим се приближи крајњи рок употребе и тада се или све прода или се поклања цркви за оброке угрожених људи, наравно, пре него што тај рок истекне.
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:52 30.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

Da, stanje se jeste popravilo u odnosu na poslednje decenije prošlog veka,


Hehe, poslednje decenije...

Pa nema neljubaznijeg perioda kod prodavaca do onog socijalistickog perioda. Kad si morao da vijas i molis kasirku da izadje iz one sobice gde se pije kafa i doruckuje da ti naplati pazar.

Sto se tice zapadne lomljave za musterijama, ja za ovolike godine vidim svuda normalno ljubazne a i ne ocekujem da mi se ciste cipele za nesto sto imam nameru da kupim. Ne svidja mi se jedna radnja, odem u drugu.

A tek oni davezi, tu i tamo se nadje i takav, koji te prate po radnji i disu zavrat po sistemu - ima da kupis sad i ono sto ti ne treba kad si mi vec usla u radnju - moze samo da me iz radnje momentalno istera.

A tek o bezobrazluku (jes, na zapadu, ne redovno, ali ima...) kad te zavlace pa jos lazu i mazu sa pricama za debile.

Ajmo ljudi bez preterivanja gde ne mora.

Realno, treba se baviti stvarima koja stvarno ne valjaju a ne gubiti vreme tamo gde se uhodavanjem sa trzisnom logikom stvari same na bolje pomeraju.

A sto se tice iracionalnosti (eno nize je tadejus lepo rekla) pa narod u Srbiji se snalazi jako dobro u odnosu na to sta prezivljava. Daj mi metni ove zapadnjake koji su navikli sve uredjeno po pravilima u malo haoticnu situaciju - polovina bi blejala i cekala da im neko kaze sta da rade.

PS. To sa cenama, pa sta je na snizenju to je istaknuto, roba koja nije prodata na vreme po redovnim (odnosno vecim) cenama. Hrana isto. Nekada je takva hrana (rok trajanja dosao do kraja) ostavljana u korpe ispred prodavnice ali su odavno ukinuli i taj obicaj. Tu su se najpre djankoze i beskucnici hranili.
Ja kad bi probala da se cenkam sa prodavcem ovde mislio bi da ga zajebavam.

Inace, nekih 30-40% prodavnica i usluznih delatnosti propada u rasponu od 1 do 5 godina. Lose poslovanje, losa pozicija, i 100 drugih razloga. To je valjda normalna stvar. Procisti se ono sto nije rentabilno (plus kriza).
A opet ima radnji gde ne udje ni 3 musterije mesecno pa opstaje, valjda, mislim - sigurno, zsto sto pere pare od nekog drugog biznisa.


mariopan mariopan 14:57 30.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

Predrag Brajovic
karabasbarabas
A i energiju trosimo jer toplane ukljucuju grejanje na plus dvadesetipet i naplacuju ga cele godine, ne pitaju te da li i kad hoces da se grejes. I zbog toga se ljudi greju na struju, sto se opet ukalkulise u tu statistiku. I jos mali milion stvari koji cini ovaj nas vilajet tako primamljivo devedesetim na rang listi svetskih zabiti.

Не.
Кључ је у нашој лошој изолацији кућа.
Даље, у старом возном парку, па он има велику потрошњу горива, и нерационалном превозу.
И најпосле -- у застарелим технологијама, па по јединици производа трошимо више него уређен и дотеран свет.

Све то је одраз сиромаштва.
Пљачкају нас тридесетак година, систематски смо осиромашивани, нема чиме да се покрпи човек а не да топлотно изолује кућу, купи бољи ауто и уштеди уз квалитетнији живот.....а сви би ми волели да смо богатији па да то можемо.
Биће боље једног дана?
milisav68 milisav68 15:22 30.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

tadejus
pa to samo ludak kupuje po naznačenoj cijeni, šta li vam je (il sam možda ja neviđeno šarmantna, hm.. ne, ipak nisam..)

Nije ni bitno, u svakom slučaju kupuješ na crno.

Ili istaknuta cena nije ista kao na fiskalnoj kasi.

Mislim, kad kupiš nešto za 90 evra (popust koji daje trgovac), a istaknuta cena je 100, šta piše na računu?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:26 30.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

rade.radumilo rade.radumilo 15:28 30.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

Pa nema neljubaznijeg perioda kod prodavaca do onog socijalistickog perioda. Kad si morao da vijas i molis kasirku da izadje iz one sobice gde se pije kafa i doruckuje da ti naplati pazar.


Razlika jeste primetna, ali i dalje je daleko od cilja. Koliko je radnji koje rade od 9-17h radnim danom i do 13h subotom? Manji broj radnika u prodajnom objektu vikendom, pun sastav radnim danom od 9-17h? Angažovanje pomoćnog osoblja (npr. preko omladinske/studentske zadruge) kada se očekuju najveće gužve (praznici, rasprodaje, akcije i slično), je nešto što retko kom vlasniku/menadžeru prodavnice dopire do mozga.
alselone alselone 15:31 30.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

je nešto što retko kom vlasniku/menadžeru prodavnice dopire do mozga.


Zato si ti tu da im otvoris oci.
rade.radumilo rade.radumilo 15:31 30.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

Ја те разумем, зато што је то цењкање за неку робу могуће и у Грчкој.


Ma ipak me oduševljava Bliski Istok. Volj' ti plaćanje u EUR/USD/GBP, volj' u lokalnoj valuti. Može i deo u jednoj deo u drugoj valuti. Softver na kasi podržava sve varijante, ako ti odgovara kurs. Kusur? Biraj u kojoj ćeš valuti.
rade.radumilo rade.radumilo 15:36 30.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

Zato si ti tu da im otvoris oci


Gledam neki dokumentarac o hotelima u Las Vegasu. Očekuje se velika biznis konvencija. Preko 50 hiljada posetilaca. Menadžeri hotela, vlasnici i menadžeri radnji pokupili, za taj vikend, sve što je starije od 16 godina. Na kraju su angažovali srednjoškolce i studente iz drugih mesta u Nevadi.
blogovatelj blogovatelj 03:19 31.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

Kupilja


Jel kuma Albanka?
tadejus tadejus 08:05 31.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

milisav68

tadejuspa to samo ludak kupuje po naznačenoj cijeni, šta li vam je (il sam možda ja neviđeno šarmantna, hm.. ne, ipak nisam..)Nije ni bitno, u svakom slučaju kupuješ na crno.Ili istaknuta cena nije ista kao na fiskalnoj kasi.Mislim, kad kupiš nešto za 90 evra (popust koji daje trgovac), a istaknuta cena je 100, šta piše na računu?


jbt jel moguće da vi stvarno ne tražite popust kad kupujete u vrijednosti preko 200 e?
aman ljudi
na računu piše 90 e.. šta bi pisalo..
evo kratko upustvo..
ako je nešto baš dobro skupo za srpske uslove, kao recimo nov auto, prosto i bez uvijanja je sasvim u redu reći ok koliko tu cijenu možete da mi spustite, ili čak uzeo bih ga ako biste mi spustili cijenu 10% (5% popusta rutinski mogu da odobre sigurnom kupcu, a to 10% se pominje da bi se dobilo 7%)..
za tehničku robu, samo budala neće otići na eponudu i vidjeti ko nudi najjeftinije.. ako znaš šta uzimaš prosto poruči preko njih, ako bi da vidiš kako to izgleda u živo, onda odeš, vidiš pa kažeš da na eponudi ima za toliko i toliko, mogu li da ti daju po toj cjeni (mogu i daju)..
svi lanci imaju korisničke kartice i sve što on treba da uradi da te proglasi vlasnikom iste (standardno se dobijaju za ponovljene veće kupovine) i da ti u skladu s tim odobri popust..
u malim radnjicama, buticima, rutinski se takođe pita koliko popusta mogu da daju, ili se pita mogu li da daju za tu i tu cijenu (do 10% nižu, preko je več bezobrazno, moraju i oni da žive)..
ljudi dal je moguće da vi za to ne znate..
milisav68 milisav68 09:06 31.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

tadejus
na računu piše 90 e.. šta bi pisalo..

Vidi, ako na računu piše 90 evra (a da ništa nije prčkao po kasi), onda znači da mu je to prava cena, a da ti imaš iluziju da si se nešto cenkala, i da si dobila jeftinije.

To ti je ona fora sa zakupom dve tezge (gde su šatro dva vlasnika), pa na jednoj paradajz 50, a na drugoj 80, a u stvari isti paradajz i isti vlasnik.

Druga je stvar sa kolima/kućom (gde su velike sume) i gde se račun piše naknadno.

Takođe je drugačije sa velikim lancima i sa e-ponudom, gde je osnovna ponuda jeftinija pa se "lokalac" ugrađuje, i njemu nije problem da "spusti" cenu, ostajući bez dodatne marže/bonusa.
u malim radnjicama, buticima, rutinski se takođe pita koliko popusta mogu da daju, ili se pita mogu li da daju za tu i tu cijenu

Pazi, istaknute cene moraju da se slažu sa cenama u kasi, a količina novca u kasi mora da se slaže sa otkucanim računima, inače (ako se pojavi kontrola) sledi ogromna kazna.

To znači (ako vlasnik nema debele veze), da je cena prenaduvana i da se njemu isplati da kuca račun i da daje popust, a da razliku doda iz svog džepa u kasu (odnosno da to kaže radniku).

Inače (objasnio Brajović "gore" ) mora da se zeza sa gomilom papira da bi sve to bilo zakonski, jer sledi kazna ako se ne slažu - istaknuta cena - izdati račun - stanje u kasi.
tadejus tadejus 09:20 31.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

milisav68

tadejusna računu piše 90 e.. šta bi pisalo..Vidi, ako na računu piše 90 evra (a da ništa nije prčkao po kasi), onda znači da mu je to prava cena, a da ti imaš iluziju da si se nešto cenkala, i da si dobila jeftinije.To ti je ona fora sa zakupom dve tezge (gde su šatro dva vlasnika), pa na jednoj paradajz 50, a na drugoj 80, a u stvari isti paradajz i isti vlasnik.Druga je stvar sa kolima/kućom (gde su velike sume) i gde se račun piše naknadno.Takođe je drugačije sa velikim lancima i sa e-ponudom, gde je osnovna ponuda jeftinija pa se "lokalac" ugrađuje, i njemu nije problem da "spusti" cenu, ostajući bez dodatne marže/bonusa.
u malim radnjicama, buticima, rutinski se takođe pita koliko popusta mogu da daju, ili se pita mogu li da daju za tu i tu cijenuPazi, istaknute cene moraju da se slažu sa cenama u kasi, a količina novca u kasi mora da se slaže sa otkucanim računima, inače (ako se pojavi kontrola) sledi ogromna kazna.To znači (ako vlasnik nema debele veze), da je cena prenaduvana i da se njemu isplati da kuca račun i da daje popust, a da razliku doda iz svog džepa u kasu (odnosno da to kaže radniku).Inače (objasnio Brajović "gore" ) mora da se zeza sa gomilom papira da bi sve to bilo zakonski, jer sledi kazna ako se ne slažu - istaknuta cena - izdati račun - stanje u kasi.


jao čovječe ja pokušavam da ti pomognem a ti baš želiš pa želiš da vjeruješ da u srbiji nije moguće nego platiti istaknutu cijenu..

nije e-ponuda nego eponuda.com
servis koji poredi cijene elektronike za sve prodavce iste koji imaju online prodaju..
dake odeš, vidiš cijenu i kažeš trgovcu u tehnomaniji, gigatronu, cbt-u da si našao za toliko i da hoćeš za toliko od njega da kupiš..
on ti za toliko proda..
istaknuta je neka druga cijena ali on može da ti odobri 5 ili 10% popusta bez ikakve komplikacije, isto kao što to može i svojim povlaštenim kupcima..
većina lanaca uz to ima i sistem popusta koje odobrava preko sms sistema, do 50% i daju ih poslovnim partnerima (brajoviću tako i tikepa možeš da kupiš sa 50% popusta)
dobro to ne može svako ali ilustruje koliko je bedasta vaša iluzija da on kao mora da poštuje istaknutu cijenu inače inspekcija sječe prste.. pa ako je iole ozbiljan trgovac on ima razrađene sisteme prodaje sa popustom..
baš u svašta vi vjerujete..
milisav68 milisav68 09:38 31.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

tadejus
baš u svašta vi vjerujete..

A ti veruješ da si napravila super kupovinu i da je uredno plaćen porez na to.

Ali to je neki drugi par opanaka....
tadejus tadejus 09:46 31.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

milisav68

A ti veruješ da si napravila super kupovinu i da je uredno plaćen porez na to.Ali to je neki drugi par opanaka....


ama ja uopšte ne vjerujem da sam napravila super kupovinu nego znam da sam platila 5-10% manje od onoga što je trgovac istakao kao cijenu..
e sad da ta tehnomanija, cbt i ini plaćaju porez uredno ili ne..
ne znam, no da baš moram da se kladim, kladila bih se da su ponešto svakako dužni
milisav68 milisav68 09:58 31.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

tadejus
ama ja uopšte ne vjerujem da sam napravila super kupovinu nego znam da sam platila 5-10% manje od onoga što je trgovac istakao kao cijenu..
e sad da ta tehnomanija, cbt i ini plaćaju porez uredno ili ne..
ne znam, no da baš moram da se kladim, kladila bih se da su ponešto svakako dužni

Pa oko toga je cela priča - kako je uređeno zakonom - a koji je mentalitet (Srba....).

Mislim, Kinezi uopšte ne izdaju račune....(sem na insistiranje)...

Šta hoću da kažem - to cenkanje (u Srbiji) nije baš dobro uređeno zakonom, pa se onda trgovci dovijaju, ujedno kršeći zakone, a (uslovno rečeno) manji je problem sa kašnjenjem plaćanja poreza, od utaje....

Ali to je neka druga tema.


Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 11:03 31.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

martin_krpan


Stanovi su prazni a mlade porodice grcaju pod preskupim kirijama. Hej, kirije po Beogradu su skuplje od Praga ili Bratislave a stanovništvo rapidno umire, brain drain, nikakav priliv ljudi, gradonačelnih Mladenovca zatvara ljude kao životinje... a cijene napucane.


Da, ovo je cinjenica koja ne moze dovoljno puta ponoviti.

Ne znam kako mi promace.
predatortz predatortz 11:22 31.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

Šta hoću da kažem - to cenkanje (u Srbiji) nije baš dobro uređeno zakonom, pa se onda trgovci dovijaju, ujedno kršeći zakone, a (uslovno rečeno) manji je problem sa kašnjenjem plaćanja poreza, od utaje....


Da, u zakonu o fiskalnim kasama nije predviđen discount. Trgovac ga ne može, prostom operacijom nad fiskalnim uređajem, dati kupcu na prodajnom mestu. No, to se u praksi rešava davanjem drugog imena i druge cene istiom artiklu, sa različitom šifrom za fiskalni uređaj.

Npr :

Košulja
stopa đ 20%
cena 5000

i

Košulja P
stopa đ 20%
cena 4500

Ako je vlasnik poslovan čovek, predvideće ovakve stvari i uneti te šifre u fiskalni uređaj. Na taj način je omogućeno prodavcu da na licu mesta da popust, a da nije prekršio zakon.
Kako će se to posle robno složiti, nije problem prodavca nego knjigovođe.
antioksidant antioksidant 11:30 31.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

Ako je vlasnik poslovan čovek, predvideće ovakve stvari i uneti te šifre u fiskalni uređaj. Na taj način je omogućeno prodavcu da na licu mesta da popust, a da nije prekršio zakon.
Kako će se to posle robno složiti, nije problem prodavca nego knjigovođe.

problem je i popis
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:42 31.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

(brajoviću tako i tikepa možeš da kupiš sa 50% popusta)

Откуд знаш да купујем патике???

И то Reebok! Ја сам њихов манекен, а плаћају ме... а плаћају ме... а плаћају ме... loylaty картицом са попустом од 10-20%! Мала је вероватноћа да ће ти картицу дати из прве куповине, али, после друге-треће, већ се ствар мења. Мора да си значајан купац, или да те као таквог процене.

Дакле, може, али -- нема цењкања. Менџери продавница имају диксреционио право да дају картицу с попустом, али не и да арбитрарно одређују цену, цењкајући се. Са Pal Zilerijem је већ другачије!


Како год, постоје ти проблеми са израдом пратећих докумената, које садашњи књиговодствени програми лако решавају, али нису сви опремљени за такав метод рада. Такође, не један инспектор ће ти рећи да немаш право, и поред тога што на свакој мало бољој каси имаш типке за предодређене попусте 5-10-15-20%, да арбитрарно дајеш попуст, него да мораш да имаш фиксирану цену, како не би различите купце у истом трену доводио у неравноправан положај. Но, нема тога што две нивелације не могу да реше!

Све ово ми се мора дубоко веровати на реч.
А кад се хоће, за све има начина :)
rade.radumilo rade.radumilo 11:46 31.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

Ako je vlasnik poslovan čovek, predvideće ovakve stvari i uneti te šifre u fiskalni uređaj. Na taj način je omogućeno prodavcu da na licu mesta da popust, a da nije prekršio zakon.
Kako će se to posle robno složiti, nije problem prodavca nego knjigovođe.


Ne može, u zemlji Srbiji. Vi'š da su zatvarali kafiće za nekoliko flaša soka u magacinu koji se ne slažu sa listingom u kasi. Malo bolje radnje imaju softver koji im omogući da kada otkucaju artikle, za one za koje važi popust obračunaju isti. Npr, ako si kupio tri komada itd.
Problem je nešto drugo, u našem mentalitetu. Takve akcije i popuste određuje menadžer/vlasnik i to je to. U softver unosi potrebne parametre i kasa obračunava kada prodavac očita barkod. Ono što nedostaje (a to je simptomatično u svim delatnostima) to je davanje autonomije prodavcu da samostalno odredi posput kako bi ubedio mušteriju da kupi.
milisav68 milisav68 12:25 31.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

rade.radumilo

Ono što nedostaje (a to je simptomatično u svim delatnostima) to je davanje autonomije prodavcu da samostalno odredi posput kako bi ubedio mušteriju da kupi.

E pa to što nedostaje, su zakonska rešenja, gde inspekcija može da ti zalepi kaznu od 50.000 - 100.000 dinara da ne trepneš, a nemaš kome da se žališ, tj možeš da se žališ, ali te niko ne jebe dva posto.....

Još uvek je "privatnik" državni neprijatelj broj jedan.

rade.radumilo rade.radumilo 12:29 31.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

E pa to što nedostaje, su zakonska rešenja, gde inspekcija može da ti zalepi kaznu od 50.000 - 100.000 dinara da ne trepneš, a nemaš kome da se žališ, tj možeš da se žališ, ali te niko ne jebe dva posto.....


U Švedskoj, ne mogu da te kazne prvih dve godine bavljenja nekim poslom. Međutim, ukoliko u tom periodu ne ispraviš nepravilnosti, beri kožu na šiljak.
tadejus tadejus 12:50 31.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

rade.radumilo
Problem je nešto drugo, u našem mentalitetu. Takve akcije i popuste određuje menadžer/vlasnik i to je to. U softver unosi potrebne parametre i kasa obračunava kada prodavac očita barkod. Ono što nedostaje (a to je simptomatično u svim delatnostima) to je davanje autonomije prodavcu da samostalno odredi poput kako bi ubedio mušteriju da kupi.


jao evo ga i ovaj..
pa de leba ti reci jesi li ikad tražio da ti odobre popust?
pa ne očekuješ valjda da te on na kasi ubjedi da ga tražiš kad si već pokazao spremnost da platiš punu cijenu..
naravno da menadžer odredi koliki popust na šta može da se da, ko bi drugi, ali naravno i da prodavac može da ti ga odobri do neke granice pa preko da zove menadžera..
mentalitet, jašta da je mentalitet.. evo se ubiste da nađete te zakonski osnov, te knjigovođina osjećanja, te gazdina osjećanja kad mu dođe inspekcija.. sve, samo da ne iskoristite fakat da je srbija sada apsolutno buyer's market za sve a pogotovo luksuz
milisav68 milisav68 14:03 31.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

tadejus
fakat da je srbija sada apsolutno buyer's market za sve a pogotovo luksuz

Fakat je i da postoje ovce za šišanje koje misle da su prošle jeftino.
alselone alselone 14:20 31.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

jao evo ga i ovaj..


Navalio po mentalitetu ko mutav. Sta bi sada neko sa strane trebao da zakljuci o mentalitetu Srba povodom izmisljene price o popustu za kes?
tadejus tadejus 14:51 31.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

milisav68

Fakat je i da postoje ovce za šišanje koje misle da su prošle jeftino.


e jebaji ga
prvo kriv zakon sto ne dozvoljava trgovcu da odobri popust, pa onda ajde dobro, možda i može da odobri ali onda je knjigovođa baš u problemu, pa onda ajde i knjigovođa ali kako li je gazdi kad mu dođe inspekcija.. i onda na kraju taj gazda šiša ovce koje misle da su prošle jeftino..
pa ko tu sad koga šišta.. da ga jebeš ja više ne razumijem..
tadejus tadejus 14:56 31.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

alselone
jao evo ga i ovaj..Navalio po mentalitetu ko mutav. Sta bi sada neko sa strane trebao da zakljuci o mentalitetu Srba povodom izmisljene price o popustu za kes?


ma brate sa strane il iz sred sredine, omakne li mu se da šta ovoga pročita, može samo da zaključi da je svaki do zadnjeg lud..
a uz to i stalno nečim nezadovoljan
nesrećnom mu čak ni ona budali je more do koljena ne može pomoći
milisav68 milisav68 16:25 31.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

tadejus

e jebaji ga
prvo kriv zakon sto ne dozvoljava trgovcu da odobri popust, pa onda ajde dobro, možda i može da odobri ali onda je knjigovođa baš u problemu, pa onda ajde i knjigovođa ali kako li je gazdi kad mu dođe inspekcija.. i onda na kraju taj gazda šiša ovce koje misle da su prošle jeftino..
pa ko tu sad koga šišta.. da ga jebeš ja više ne razumijem..

Pa naravno da ne razumeš, kad kupuješ samo luksuzne stvari.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:52 31.10.2014

Re: I šta sa Markom iz primera?

tadejus
pa de leba ti reci jesi li ikad tražio da ti odobre popust?

Подстакнут овим убедљивим мотовационим говором, управо сам продавачу кестенова на Тераз'јама тражио попуст. Рекао сам: "Друже, скупо ти кестење по 100 кинти, а ја ионако немам 100 кинти, него 90, то су ми задње паре, па, дер, дај, ако мислиш да се економски понашаш, иначе ће ти доћ' она Тадејус, да ти објасну ту твоју економију!"

Мислим да је на твоје име најпре реаговао, па ми је за 90 кинти напунио фишек. До врха. Као да сам до свих 100.

That was a good bargain.
petargli petargli 15:18 28.10.2014

mama mia!

Marku se ne žuri. A šta će oni kojima se žuri? Sklonimo Marka sa puta.

U, bre ... Sto mi ovo nesto poznato ...

I da ... ne "sklonimo Marka sa puta" (on je vec sklonjen, zar ne?), nego bre, sklonimo Aleksandra sa puta!
skyspoter skyspoter 15:27 28.10.2014

Jednostavniji primer

"Oportunitetni trošak" je kada se niko ne oglašava na mejl. To me užasava!!! Treba doneti zakon u Srbiji da na majl moraš da odgoviriš u roku od 24 sata.

I za vas kojima je dosadno i koji će te početi sa pričom - možda nemaju pristup majlovima, nemaju internet bla, bla, - kada ih nazovete prva reakcija je " Poslaćemo vam majl."
psl_srbija psl_srbija 15:29 28.10.2014

Re: Jednostavniji primer

kada ih nazovete


Koga?
skyspoter skyspoter 17:21 28.10.2014

Re: Jednostavniji primer

Hoteli po Srbiji.
docsumann docsumann 17:35 28.10.2014

što ne

navataju neke ribe, nego muljaju tu sa nekretninama.
martin_krpan martin_krpan 19:03 28.10.2014

Re: što ne

docsumann
navataju neke ribe, nego muljaju tu sa nekretninama.


Jel to apel za klošare što vare na markovim al. klupicama? Haha, da li sam zaboravio da kažem, da je Marko jedan od klošara koji se mota oko zapuštene radnje. Kakav profit kakvi bakrači.
martin_krpan martin_krpan 18:07 28.10.2014

Kapitalizam

Građani Srbije ne razlikuju štetu od koristi i tu je teško primjeniti bilo kakvu ekonomsku teoriju. Nema tu puno pametovanja: tržište je i dalje mehanizam koji definiše pravila, vrijednosti i dinamiku u društvu. Neoklasična škola kaže: tržište sve reguliše čak i kada se velika iskakanja na tržištu dese, na drugoj ekstremnoj strani postoji neki recimo neokomunizam ili latino-strukturalizam koji u velikoj mjeri diriguje tržište. E sad, udio države u GDP-ijevima razvijenih zemalja zap. Evrope je takođe velik. Zbog čega je to tako? Pa zbog razvoja privatnog sektora. U fazama velikog rasta te države su vodile expanzivnu fiskalnu politiku. Npr. raste standard, raste potreba za privatnim automobilima a onda raste potreba i za autoputevima. Zaboravio sam da kažem da je 50-ih udio države u GDP-iju bio 12-15 %.

Srbija. Srbija nikada nije imala ni polu/boom fazu. Prema tome, Srbija se ne može porediti sa zemljama zap. Evrope. A poredi se. A igra se socijaldemokratije poput Danske ili Švedske. Ne treba biti pametan i konstovati da Srbija ne može to da priušti. Mijijarda razloga je zbog čega takav sistem ne može da funkcioniše u Srbiji, pogotovo ne sada. Dakle šta da Srbija radi? Pa Srbija ima samo jednu opciju a to je smanjivanje udjela države u GDP-iju, ili, smanjenje budžetskog deficita.

Problem građana Srbije je u tome što ne mogu skinuti svoje infatilne naočare, kroz koje se zagledavaju u individualne slučajeve i onda olako padaju u vatru ne razlikujući subjekat od objekta. Nakon svakih reformi neko mora da ispašta i to će građani Srbije morati da istrpe. Ja čak mislim, da je sad gore nego kada bi država u potpunosti nestala sa scene, da je ovo gori oblik zapuštenosti i siromaštva. Ljudima je ostao komunistički refleks na spominjenje države kao nečega bitnog, kao neke sigurnosti. U suštini država je gola bijeda apsolutno u svemu. Treba gurnuti ljude na tržište pa nek se snalaze. Mislim, ako si glup, bezobrazan, malouman da ne uzmeš 9600€ godišnje, a da se na državu kačiš, onda je umiranje takvih budala savršeni primjer prirodne selekcije.
emsiemsi emsiemsi 06:48 29.10.2014

Re: Kapitalizam

martin_krpan
Građani Srbije ne razlikuju štetu od koristi i tu je teško primjeniti bilo kakvu ekonomsku teoriju. ...

Даље нисам читао ...
Грађани Србије нису малоумни да не разликују елементарне ствари.
Да јесу, одавно би поцркали, јер су морали да преживе разне концепте фаворизоване од људи који никада нису "направили нити пољски клозет" (или макар посматрали како се прави).
bene_geserit bene_geserit 07:08 29.10.2014

Re: Kapitalizam

Cekaj da se ustinem, tvoj komentar sa kojim sam se slozio (osim onog dela o 9600eura godisnje koji je nejasan).
Reci mi da je u pitanju ironija.
psl_srbija psl_srbija 08:49 29.10.2014

Re: Kapitalizam

Kad si već potegao Dansku i Švedsku i socijaldemokratiju, znači da si me direktno prozvao kao zagovornika socijal-liberalizma, pa da ti odgovorim. Stepen razvijenosti društva nema veze sa tim da li socijaldemokratija može ili ne može da se primeni i uspe, jer je ona primenjiva skoro uvek. Uzmimo primer socijal-liberalizma koji je uspešno primenjivan u svetu i to posle rata kada je sve bilo u rasulu. Tada je on omogućavao takozvane "države blagostanja" (mada meni ovo lično zvuči previše bajkovito). I to je trajalo do 70-ih i pojave neoliberalizma. Šta je štos. Štos je u tome što soc-liberalizam omogućava postepen blagi razvoj i to prilično ravnomeran i pravilno raspoređen. Tu se sprečava drastično raslojavanje na ekstremno bogate i siromašne. Onda je srednja klasa počela da se bogati, a bogati još više ali polako. E, tu je odradila ljudska gramziva priroda i onda su ti bogati rekli "I want it all, and I want it NOW!" E, to, hoću da se obogatim enormno smesta je rodilo neoliberalizam koji je upravo to, mogućnost bogatima da postanu još bogatiji vrlo brzo u odnosu na siromašne koji još brže i više tonu u siromaštvo. Međutim problem je nastao u tome što se to ne može tako na duge staze pa je na kraju i srednji sloj klizio ka siromaštvu, a to je onda dovelo do svetske ekonomske krize i kolapsa koji osećamo i danas. Iz svega navedenog nama mislim da treba upravo socijal-liberalizam, odnosno blag, ravnomeran razvoj. Ne da budemo Švajcarska za godinu dana, nego da polako stižemo Hrvatsku, Sloveniju, Slovačku, Češku, polako ali sigurno. E, sad da objasnim još i svoj pogled na tržište. Moraju se razlikovati dve stvari, one koje su javno dobro i na korist svih i ostale. Te koje su javno dobro moraju ostati pod kontrolom države jer su one na dobro svih i u većini slučajeva su strukturni monopoli. Na primer, školstvo i zdravsvo moraju ostati državni i dostupni svima, jer bolestan i nepismen čovek nije slobodan i on će vremenom postati siromašan rob bez prava, a to nije dobro ni za koga. Takođe je važno i da država čuva svoje resurse, naftu, rude. Važno je i da država čuva svoje fundamentalne stvari kao što su EPS, železnica, putevi. Takođe treba čuvati pod svoje i ono što je na dobro svih, kao što je vodovod, javni prevoz i slično. S druge strane je besmisleno da država poseduje i finansira jednu fabriku nameštaja ili slično. U domenu javnih dobara država mora ostati vlasnik, ali to ne znači da ne treba u javnom sektoru sprovoditi racionalizaciju. Ne treba se prema javnim preduzećima ponašati bahato, već racionalno i razumno. Ali njihova privatizacija bi bila samo lošija stvar jer bi privatnik došao u posed svojevrsnog monopola iz koga bi ubirao ekstremni profit na štetu svih ostalih, jer svaki monopol donosi lošiju uslugu i više cene (Za ovo se upravo zalažu neoliberali). S druge stane što se tiče robe i usluga koje nisu javna dobra, država treba da propiše zakone, igra regulatornu ulogu i skloni se sa tržišta.
deset_slukom deset_slukom 09:36 29.10.2014

Re: Kapitalizam

emsiemsi
martin_krpan
Građani Srbije ne razlikuju štetu od koristi i tu je teško primjeniti bilo kakvu ekonomsku teoriju. ...

Даље нисам читао ...
Грађани Србије нису малоумни да не нразликују елементарне ствари.


Nisu maloumni, ali su iracionalni. Baš kao ti - ne odmakneš dalje od prve rečenice, jer ti se ona ne sviđa, ali komentarišeš.

emsiemsi
Да јесу, одавно би поцркали


Nisu pocrkali, ali nisu baš ni previše živahni. No, kada počnemo da crkavamo, znaćemo da je Krpan u pravu.
emsiemsi emsiemsi 10:23 29.10.2014

Re: Kapitalizam

deset_slukom
emsiemsi
martin_krpan
Građani Srbije ne razlikuju štetu od koristi i tu je teško primjeniti bilo kakvu ekonomsku teoriju. ...

Даље нисам читао ...
Грађани Србије нису малоумни да не нразликују елементарне ствари.


Nisu maloumni, ali su iracionalni. Baš kao ti - ne odmakneš dalje od prve rečenice, jer ti se ona ne sviđa, ali komentarišeš.

emsiemsi
Да јесу, одавно би поцркали


Nisu pocrkali, ali nisu baš ni previše živahni. No, kada počnemo da crkavamo, znaćemo da je Krpan u pravu.

Ни Крпан, а нити ти --- нисте, у потпуности, у праву. (Нисам ни ја, у потпуности, у праву - али ја нисам тема).
Да се надовежем на то твоје о ирационалности грађана Србије --- да нису ирационални, одавно би поцркали.
deset_slukom deset_slukom 10:34 29.10.2014

Re: Kapitalizam

emsiemsi
да нису ирационални, одавно би поцркали.


Pretpostavljam da je ovo na tragu priče - zbog drugih nam se dešavaju stvari od kojih nas spasava samo beg u iracionalno?

Da nije, možda, upravo (naša) iracionalnost uzrok svih (naših) problema?

Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 11:39 29.10.2014

Re: Kapitalizam

emsiemsi
martin_krpan
Građani Srbije ne razlikuju štetu od koristi i tu je teško primjeniti bilo kakvu ekonomsku teoriju. ...

Даље нисам читао ...
Грађани Србије нису малоумни да не разликују елементарне ствари.
Да јесу, одавно би поцркали, јер су морали да преживе разне концепте фаворизоване од људи који никада нису "направили нити пољски клозет" (или макар посматрали како се прави).


Pa evo crkavamo polako. Nije to bas tako brz proces, ipak nas ima nekoliko miliona. Crkavanje nacije se ne desava preko noci.
martin_krpan martin_krpan 19:20 29.10.2014

Re: Kapitalizam

Uzmimo primer socijal-liberalizma koji je uspešno primenjivan u svetu i to posle rata kada je sve bilo u rasulu.


Pokušaću da odgovorim. Nakon rata ne da nije bilo sve u rasulu, već su soc-dem. zemlje zapadne Evrope imale rast od minimum 10% sve do, može se reći, 2008.


Šta je štos. Štos je u tome što soc-liberalizam omogućava postepen blagi razvoj i to prilično ravnomeran i pravilno raspoređen.


Današnje soc-demokratske zemlje su nakon rata bile ekstremno liberalne. Danas je takođe tako s tim što su se s vremenom (re)definisali neki novi mehanizmi. Pa ko pravi 520 Mrd GDP-ja u Švedskoj? Sigurne ne bakini kolačići. IKEA, Volvo, Saab, Scania, Ericson, Wihrlpool, H&M, ABB, sa ekstremno otvorenom lokacijom gdje je jednostavno izvoziti Americi.

Ima štos u modernim socijal-demokratskim zemljama a to je neki (neo)fordizam. Kapitalisti tih država su shvatili da je bolje i socijalnim slučajevima dati platežnu moć jer to se onda naravno vraća. Poznato je da u takvim zemljama kupci radije kupuju domaću robu iako je višestruko skuplja od uvozne.
tadejus tadejus 12:28 30.10.2014

Re: Kapitalizam

deset_slukom

Nisu maloumni, ali su iracionalni. Baš kao ti - ne odmakneš dalje od prve rečenice, jer ti se ona ne sviđa, ali komentarišeš.


čuj iracionalni.. bore se ljudi za goli život, od ovog teksta može čovjek i da rikne.. il bar da poboli od ozbiljnih stomačnih smetnji.. da ne budem sad prostak pa kažem da s' u'sere
martin_krpan martin_krpan 18:41 30.10.2014

Re: Kapitalizam

bore se ljudi za goli život


Jadan narod;
Šta će jadan narod;
Šta narod zna;
Šta jadni narod zna;
Šta jadni napaćeni narod zna;

Bore se ljudi za goli život i sve što rade rade zbog svoje dece.

mariopan mariopan 20:41 30.10.2014

Re: Kapitalizam

tadejus
deset_slukom

Nisu maloumni, ali su iracionalni. Baš kao ti - ne odmakneš dalje od prve rečenice, jer ti se ona ne sviđa, ali komentarišeš.


čuj iracionalni.. bore se ljudi za goli život, od ovog teksta može čovjek i da rikne.. il bar da poboli od ozbiljnih stomačnih smetnji.. da ne budem sad prostak pa kažem da s' u'sere


Ко је овде успео да остане нормалан тај није нормалан.
martin_krpan martin_krpan 18:29 28.10.2014

Primjer 2:

Koliko košta školovanje u Srbiji?

Srbiji treba još privatnih fakulteta zato što u tom sektoru potražnja raste. Treba štancati diplome u tri smjene.

Skoro sve nove generacije idu na fakultete zbog kasnije u životu veće plate. Od kada recimo, dipl ecc ima prednost nad monterom?

Marko: starost 18 g. Kreće da studira ekonomiju.
Janko: starost 18 g. Kreće da radi kao monter prozora.

Marka školovanje godišnje košta 10.000€ all included, stan, škola, hrana. Marko studira 4 godine. Bio je solidan student, doduše ne i ekstraordinaran. Na školovanje je potrošio 40.000€

Janko je počeo da radi u firmi za PVC stolariju i počeo je sa platom od 400e mjesečno. Kao dobar, solidan radnik dobio je druge godine ugovor na 600€za stalno. Za 4 godine koje nije studirao Janko je zaradio 26.400€.

Dakle, za 4 godine razlika u korist Janka je 66.400€

Ako recimo Marko odmah nakon školovanja nađe super posao u banci za 800€, a Janko ostane na plati od 600€, Marko će tek za 66400/200 = 28 godina doći u istu poziciju sa Jankom, dakle sa 50 godina života. To je pod uslovom da za Marka računamo best case scenario a za Janka real case scenario.

Uči sine, tvoje je samo da učiš. (Mića Megatrend)
emsiemsi emsiemsi 10:32 29.10.2014

Re: Primjer 2:

martin_krpan
Koliko košta školovanje u Srbiji?

Srbiji treba još privatnih fakulteta zato što u tom sektoru potražnja raste. Treba štancati diplome u tri smjene.

Skoro sve nove generacije idu na fakultete zbog kasnije u životu veće plate. Od kada recimo, dipl ecc ima prednost nad monterom?

Marko: starost 18 g. Kreće da studira ekonomiju.
Janko: starost 18 g. Kreće da radi kao monter prozora.

Marka školovanje godišnje košta 10.000€ all included, stan, škola, hrana. Marko studira 4 godine. Bio je solidan student, doduše ne i ekstraordinaran. Na školovanje je potrošio 40.000€

Janko je počeo da radi u firmi za PVC stolariju i počeo je sa platom od 400e mjesečno. Kao dobar, solidan radnik dobio je druge godine ugovor na 600€za stalno. Za 4 godine koje nije studirao Janko je zaradio 26.400€.

Dakle, za 4 godine razlika u korist Janka je 66.400€

Ako recimo Marko odmah nakon školovanja nađe super posao u banci za 800€, a Janko ostane na plati od 600€, Marko će tek za 66400/200 = 28 godina doći u istu poziciju sa Jankom, dakle sa 50 godina života. To je pod uslovom da za Marka računamo best case scenario a za Janka real case scenario.

Uči sine, tvoje je samo da učiš. (Mića Megatrend)

Јашта !
Шта ће нам школа !
Шта мислиш да је Јанко почео да ради са 10 година --- колико би тек онда био у предности у односу на Марка ? (И цела држава са њим, приде).
martin_krpan martin_krpan 21:32 28.10.2014

Cijenkanje

Smeta mi mnogo što se u Srbiji i u Bosni ljudi slabo cjenkaju. Totalno su slabi trgovci. Svi znaju floskulu: "vrijeme je novac" a niko je ni blizu ne primjenjuje. Velika većina trgovaca ne kapira da je roba vrijednija kada je prodaš 1.1.2013 nego kada je prodaš 1.7.2013. Cijena + kamata - inflacija.

U Banja Luci kada sam tražio stan cjenkao sam se sa nekim primitivcem da spusti stan sa 300 KM na 280 KM. Lik naravno ni da čuje. Ja mu kažem, pa dobro ako samo sledeći mjesec ne iznajmite stan tek ćete nakon 14 mjeseci doći na istu poziciju kao kada bi meni iznajmili stan za 280. (280/20=14 mjeseci). Lik me pogleda i kaže: "Uubrhrhrhr, aaa, hoću da iznajmim stan za cijelu cifru da se pare ne rasitnjavaju".
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 22:19 28.10.2014

Re: Cijenkanje

martin_krpan
Smeta mi mnogo što se u Srbiji i u Bosni ljudi slabo cjenkaju.


Delim impresiju bar sto se tice Srbije.

U Banja Luci kada sam tražio stan cjenkao sam se sa nekim primitivcem da spusti stan sa 300 KM na 280 KM. Lik naravno ni da čuje. Ja mu kažem, pa dobro ako samo sledeći mjesec ne iznajmite stan tek ćete nakon 14 mjeseci doći na istu poziciju kao kada bi meni iznajmili stan za 280. (280/20=14 mjeseci). Lik me pogleda i kaže: "Uubrhrhrhr, aaa, hoću da iznajmim stan za cijelu cifru da se pare ne rasitnjavaju".


meehan meehan 00:07 29.10.2014

Re: Cijenkanje

"Uubrhrhrhr, aaa, hoću da iznajmim stan za cijelu cifru da se pare ne rasitnjavaju".



economic way of thinking.. covek je prepoznao da ce skupo da ga kosta onaj deo kirije koji dobije "usitno"

martin_krpan martin_krpan 06:52 29.10.2014

Re: Cijenkanje

meehan
"Uubrhrhrhr, aaa, hoću da iznajmim stan za cijelu cifru da se pare ne rasitnjavaju".



economic way of thinking.. covek je prepoznao da ce skupo da ga kosta onaj deo kirije koji dobije "usitno"



haha odličan. E ma imao je neku tešku borbu sa sobom. To je borba koju je princi spominjao u knjizi poor economics a koju sve više shvatam. To je onaj nagon "brate, ne mogu protiv sebe".
apacherosepeacock apacherosepeacock 08:34 29.10.2014

Re: Cijenkanje

U Banja Luci kada sam tražio stan cjenkao sam se sa nekim primitivcem da spusti stan sa 300 KM na 280 KM. Lik naravno ni da čuje. Ja mu kažem, pa dobro ako samo sledeći mjesec ne iznajmite stan tek ćete nakon 14 mjeseci doći na istu poziciju kao kada bi meni iznajmili stan za 280. (280/20=14 mjeseci). Lik me pogleda i kaže: "Uubrhrhrhr, aaa, hoću da iznajmim stan za cijelu cifru da se pare ne rasitnjavaju".


Lik jeste dao kretenski komentar sto ne znaci da nije vec sledeci dan nekom izdao za toliko koliko trazi.
milisav68 milisav68 10:32 29.10.2014

Re: Cijenkanje

apacherosepeacock
Lik jeste dao kretenski komentar sto ne znaci da nije vec sledeci dan nekom izdao za toliko koliko trazi.

Ma naravno, možda "tvrdi pazar", pitanje je, koji je Martin bio po redu.....što ne znači da nema budala (ili im ne zapinje), pa i dalje drže cenu koju su zacrtali...
alselone alselone 10:35 29.10.2014

Re: Cijenkanje

Ma naravno, možda "tvrdi pazar", pitanje je, koji je Martin bio po redu.....što ne znači da ima budala (ili im ne zapinje), pa i dalje drže cenu koju su zacrtali...


Ma video je da je momcina smeker pa ga je namerno cenom odbio, da mu ne pravi zurke sveko vece u stanu.
medjutim92 medjutim92 11:26 29.10.2014

Re: Cijenkanje

martin_krpan
Lik me pogleda i kaže: "Uubrhrhrhr, aaa, hoću da iznajmim stan za cijelu cifru da se pare ne rasitnjavaju".


Ovo nije ništa neobično, znam mnogo ljudi kojima ne bi bio problem da sačuvaju nepotrošenih 500 evra u novčanici od 500, ali sa 25 novčanica od 20 evra brzo siđe na 400 evra, jer malo malo ždrpne po 20 s idejom da ih nekad vrati na tu gomilu, ali to se nikad ne desi..
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 11:42 29.10.2014

Re: Cijenkanje

medjutim92
martin_krpan
Lik me pogleda i kaže: "Uubrhrhrhr, aaa, hoću da iznajmim stan za cijelu cifru da se pare ne rasitnjavaju".


Ovo nije ništa neobično, znam mnogo ljudi kojima ne bi bio problem da sačuvaju nepotrošenih 500 evra u novčanici od 500, ali sa 25 novčanica od 20 evra brzo siđe na 400 evra, jer malo malo ždrpne po 20 s idejom da ih nekad vrati na tu gomilu, ali to se nikad ne desi..


Pa jebo te je l' problem da doda jos 20 evra i zaokruzi na 300?

apacherosepeacock apacherosepeacock 12:42 29.10.2014

Re: Cijenkanje

milisav68]

Ma jasno, nego Martin to preprica kao da lik treba da rikne od srece sto mu ovaj nudi manje.
westvleteren westvleteren 15:29 29.10.2014

Re: Cijenkanje

Lik me pogleda i kaže: "Uubrhrhrhr, aaa, hoću da iznajmim stan za cijelu cifru da se pare ne rasitnjavaju".


Trebao si mu reci: "Evo ti onda 500 za dva meseca."
Postoji li uopste novcanica od 500 KM?
predatortz predatortz 17:19 29.10.2014

Re: Cijenkanje

Postoji li uopste novcanica od 500 KM?


Ne, od 200 je najveća.
martin_krpan martin_krpan 19:24 29.10.2014

Re: Cijenkanje

apacherosepeacock
U Banja Luci kada sam tražio stan cjenkao sam se sa nekim primitivcem da spusti stan sa 300 KM na 280 KM. Lik naravno ni da čuje. Ja mu kažem, pa dobro ako samo sledeći mjesec ne iznajmite stan tek ćete nakon 14 mjeseci doći na istu poziciju kao kada bi meni iznajmili stan za 280. (280/20=14 mjeseci). Lik me pogleda i kaže: "Uubrhrhrhr, aaa, hoću da iznajmim stan za cijelu cifru da se pare ne rasitnjavaju".


Lik jeste dao kretenski komentar sto ne znaci da nije vec sledeci dan nekom izdao za toliko koliko trazi.


Eee u tom grmu leži zec i to je tema ovoga bloga. 100% znam da nije do dan danas a to je već 7 mjeseci. Takođe znam da ga nije iznajmio od 1.1.2013 Takvih ima ne zna im se broj.
hajkula1 hajkula1 10:25 29.10.2014

;)



a) Da je Marko Janku 01.01.2011 iznajmio prostor, 01.01.2012 bi bio bogatiji za 9600€.




Da baba ima onu stvar, bila bi deda


Primjer 1: Marko je počeo 01.01.2010 da iznajmljuje poslovni prostor i za njega traži 1000€ mjesečno. 31.12.2010 Marko još uvijek nije iznajmio poslovni prostor. 01.01.2011 Marka zove Janko i kaže mu: "Marko, vidim da iznajmljuješ prostor - nudim ti 800€ za mjesečni kiriju". Marko kaže: "Ma kakvi, ovo je centar grada blablaaa". Janko se okrene i ode. 01.01.2012 Marka nazove Stevo i ponudi mu 600€ za poslovni prostor. Marko kaže 900€ zadnja cijena. Stevo ode. Danas je 01.01.2014.




Vlasnik poslovnog prostora u cenu uračunava amortizaciju, PDV... Predviđa platežnu sposobnost pa i ličnost (možda sklon da pobegne a ne plati račune?... da upadne u sukob s kriminalcima pa neko baci molotova u lokal...) potencijalnog zakupca. I razno drugo. Uz policiju, tužilaštvo, pravosuđe u Srbiji, čovek mora da bude mnogo oprezan.


Nije sve u ciframa, suvoj matematici.

sima2000 sima2000 11:50 29.10.2014

Utisak nedelje

Zamolio bih nekog VIP blogera da ovaj klip okači kao novi blog. Ne pamtim kad sam poslednji put na jutjubu gledao nešto u dužini od 16 minuta.



Car je go, što bi reko Radulović
sima2000 sima2000 11:59 29.10.2014

Re: Utisak nedelje

.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 12:03 29.10.2014

Re: Utisak nedelje

sima2000
Zamolio bih nekog VIP blogera da ovaj klip okači kao novi blog. Ne pamtim kad sam poslednji put na jutjubu gledao nešto u dužini od 16 minuta.



Car je go, što bi reko Radulović


Kad smo vec kod B92 i cenzure, pogledajte jutrosnji Kaziprst sa Biljanom Srbljanovic (koja je uzgred budi receno bila FENOMENALNA).

Nesto mi se javlja da je to bio i poslednji. Nadam se da gresim.
princi princi 12:05 29.10.2014

Re: Utisak nedelje

Nadam se da gresim.

U cemu sad gresis? Da je bila Biljana, da je bila na Kaziprstu, da je bila fenomenalna ili da (joj) je to bio poslednji (valjda Kaziprst)?
alselone alselone 12:06 29.10.2014

Re: Utisak nedelje

pogledajte jutrosnji Kaziprst sa Biljanom Srbljanovic


Nema frke, posle cu da popijem litru razredjivaca i da gurnem flomastere u nos.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 12:17 29.10.2014

Re: Utisak nedelje

princi
Nadam se da gresim.

da (joj) je to bio poslednji (valjda Kaziprst)?


I ne Biljani, nego Kaziprst uopste.
hajkula1 hajkula1 20:43 29.10.2014

Re: Utisak nedelje

sima2000
Zamolio bih nekog VIP blogera da ovaj klip okači kao novi blog. Ne pamtim kad sam poslednji put na jutjubu gledao nešto u dužini od 16 minuta.



Car je go, što bi reko Radulović



Nadam se da će blogeri odgledati snimak.
emsiemsi emsiemsi 21:19 29.10.2014

Re: Utisak nedelje

Anonimni Pojedinac
sima2000
Zamolio bih nekog VIP blogera da ovaj klip okači kao novi blog. Ne pamtim kad sam poslednji put na jutjubu gledao nešto u dužini od 16 minuta.



Car je go, što bi reko Radulović


Kad smo vec kod B92 i cenzure, pogledajte jutrosnji Kaziprst sa Biljanom Srbljanovic (koja je uzgred budi receno bila FENOMENALNA).
...

Јој, јој, јој !
Докле више !?
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 21:26 29.10.2014

Re: Utisak nedelje

emsiemsi
Anonimni Pojedinac
sima2000
Zamolio bih nekog VIP blogera da ovaj klip okači kao novi blog. Ne pamtim kad sam poslednji put na jutjubu gledao nešto u dužini od 16 minuta.



Car je go, što bi reko Radulović


Kad smo vec kod B92 i cenzure, pogledajte jutrosnji Kaziprst sa Biljanom Srbljanovic (koja je uzgred budi receno bila FENOMENALNA).
...

Јој, јој, јој !
Докле више !?


Dokle vise sta?
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 21:47 29.10.2014

Re: Utisak nedelje

Anonimni Pojedinac
princi
Nadam se da gresim.

da (joj) je to bio poslednji (valjda Kaziprst)?


I ne Biljani, nego Kaziprst uopste.


Na zalost, izgleda da je istina:

Suzana Trninic ‏@SuzanaTrninic 10m10 minutes ago

Ukoliko odluka ostane nepromenjena, današnji #Kažiprst je poslednji koji sam radila. Do kraja nedelje znaćemo konačnu odluku.
0 replies 90 retweets 92 favorites

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:53 29.10.2014

Re: Utisak nedelje

I ne Biljani, nego Kaziprst uopste.


Pajtić je na to upozori pre neki dan kad je bio gost.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 22:00 29.10.2014

Re: Utisak nedelje

hoochie coochie man
I ne Biljani, nego Kaziprst uopste.


Pajtić je na to upozori pre neki dan kad je bio gost.


Pa videlo se u emisiji, iz nacina Biljaninog i Suzaninog obracanja. Zato (pored odlicnog Biljaninog nastupa danas) i dadoh preporuku da se odgleda.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 22:11 29.10.2014

Re: Utisak nedelje

Anonimni Pojedinac
hoochie coochie man
I ne Biljani, nego Kaziprst uopste.


Pajtić je na to upozori pre neki dan kad je bio gost.


Pa videlo se u emisiji, iz nacina Biljaninog i Suzaninog obracanja. Zato (pored odlicnog Biljaninog nastupa danas) i dadoh preporuku da se odgleda.


Suzana Trninic @SuzanaTrninic · 51m 51 minutes ago

Nije me bilo dugo, ali sada vam dugujem zahvalnost za podršku koju ste danas dali #Kažiprstu. Ukratko:


Suzana Trninic @SuzanaTrninic · 51m 51 minutes ago

Odluka B92 je da #Kažiprst od 3.11. u novoj programskoj šemi ne ide uživo, već da se snima dan ranije.
0 replies 168 retweets 111 favorites


Suzana Trninic @SuzanaTrninic · 51m 51 minutes ago

Nama je takva odluka neprihvatljiva.
0 replies 50 retweets 103 favorite


Suzana Trninic @SuzanaTrninic · 51m 51 minutes ago

Ukoliko odluka ostane nepromenjena, današnji #Kažiprst je poslednji koji sam radila. Do kraja nedelje znaćemo konačnu odluku.
0 replies 136 retweets 148 favorites


Suzana Trninic @SuzanaTrninic · 50m 50 minutes ago

Hvala na podršci, i na kritikama svih ovih godina. #Kažiprst ima najbolju publiku :)
0 replies 30 retweets 209 favorites
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 15:17 30.10.2014

Re: Utisak nedelje


B92 Vesti ‏@b92vesti 3h3 hours ago

TV B92 i Suzana Trninić planiraju prekid saradnje. Prelazak u novi studio podrazumeva snimanje #Kaziprst -a, što autorki emisije ne odgovara


Potvrdjeno je. Plan je da se Kaziprst snima unapred, ali eto i ova autorka se uzjogunila.

Mora da je i tu u pitanju komercijalni interes privatnog vlasnika, samo da me ubijes ne pada na pamet sta bi to moglo biti.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 09:54 30.10.2014

Kaziprst jutros

Evo Jorgovanka objasnjava zasto u budzet ne dolazi dovoljno novca od poreza.

Ostao je los softver u Poreskoj Upravi od prethodne vlasti koji omogucava jednom coveku da se njegov dug stavi na led.

Pa jebo te daj bre neki programer odavde da im popravi taj softver pro bono, bar programera imamo dovoljno.

Jos jedan genijalan detalj.

Tatjana: Pa da li je onda takvo stanje u Narodnoj Banci zato sto ona pokriva losu politiku Vlade Srbije?

Jorgovanka: Apsolutno.



antioksidant antioksidant 09:57 30.10.2014

Re: Kaziprst jutros

Ostao je los softver u Poreskoj Upravi od prethodne vlasti koji omogucava jednom coveku da se njegov dug stavi na led

опет тај бивши режим
или да цитирам премијера - ово је највећа глупост коју сам икад прочитао
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 14:58 30.10.2014

Re: Kaziprst jutros

antioksidant
Ostao je los softver u Poreskoj Upravi od prethodne vlasti koji omogucava jednom coveku da se njegov dug stavi na led

опет тај бивши режим
или да цитирам премијера - ово је највећа глупост коју сам икад прочитао


Ali pazi kad su i sport "optuzivanje bivsih" preuzeli od bivsih i podigli na potpuno jedan novi nivo.

Jedino sto ne kapiraju da su zbog toga bivsi i zglajznuli.

Ali, dobro, ukapirace i oni. Na tezi nacin, izgleda. Bas kao i bivsi.
hajkula1 hajkula1 15:12 30.10.2014

Re: Kaziprst jutros

Anonimni Pojedinac
antioksidant
Ostao je los softver u Poreskoj Upravi od prethodne vlasti koji omogucava jednom coveku da se njegov dug stavi na led

опет тај бивши режим
или да цитирам премијера - ово је највећа глупост коју сам икад прочитао


Ali pazi kad su i sport "optuzivanje bivsih" preuzeli od bivsih i podigli na potpuno jedan novi nivo.

Jedino sto ne kapiraju da su zbog toga bivsi i zglajznuli.

Ali, dobro, ukapirace i oni. Na tezi nacin, izgleda. Bas kao i bivsi.




Bivši su nas doveli na ivicu provalije, s Vučićem smo napravili korak napred.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana