Gost autor

Toblerone afera

dali76 RSS / 05.12.2014. u 03:56

Neretko se mogu čuti ocene da je  uzrok  trenutnog ekonomskog stanja u Srbiji  njen put ka EU. Ukoliko prihvatimo lako proverljivu činjenicu da je danas svaka  drzava, clanica EU, ekonomski i institucionalno jača od Srbije, shvatimo koliko su ustvari nelogične  ovakve ocene.

Problem Srbije nije njen put ka EU, vec ogroman otpor   tom putu kojeg pružaju oni koji se  za isti samo deklrativno zalažu.

Zašto toliki otpor??
 Moj i vaš gost:

Martin Krpan

 

Toblerone afera je "skandal" iz 1995 u čijem središtu se nalazila švedska SDP političarka Mona Salin. Mediji su tada objavili da je Mona koristila službenu karticu za kupovinu različitih stvari za privatne potrebe, između ostalih i toblerone čokoladicu. Iako je nakon toga dokazala da je vratila sva potrošena sredstva, Mona je zbog pritiska javnosti morala da podnese ostavke na sve službene dužnosti. Najzaslužniji za raskrinkavanje afere su bili: Leif Brännström - novinar švedskog tabloida Expressen Princip javnosti. Princip javnosti (Offentlighetsprincipen) predstavlja ustavno pravo građana na uvid u sve javne dokumente svih državnih institucija. To pravo je ugrađeno u ustav 1766 i mnogi Šveđani to pravo vide kao nezamjenjivi i neizostavni dio demokratskog sistema.

Kreditnu karticu sa kojom je počinila "kriminal", Mona Salin je poklonila Švedskom radiju za aukciju za projekat Music Aid.



Komentari (197)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 18:24 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

Бољи њега за гробља, он је жив и топао, смрад какав јесте.

Ja mislim da se tebi to od monitora odbija. :)


Šojka, Šojka, još i mali kradljivac metafora...
tasadebeli tasadebeli 18:32 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

martin_krpan

O tim stvarima su sve rekli: Horkheimer & Adorno, Jaspers, Habermas...


Читао, читао... На то ме упутио мој професор социологије културе и уметности на факсу... Исти онај што нам је на предавањима причао о својој младости, па рекао:"Лето '68. Корчула, летња школа... Ми млади, а пред нас изађе да говори Маркузе, леп као бог!"

Али после се, када сам ја већ одавно дипломирао, тај професор бацио на изучавање српске културе и митологије, па више никада није спомињао студентима те које ти горе наводиш...

E Taso, Taso, inokosni. Mislim da je licemjerno biti dio kolektiva kada ti to odgovara (pozitivne stvari) a imati autonomiju od kolektiva kada ti to ne odgovara (neg. stvari). Recimo, svi znaju da je cijena struje u Srbiji ihahaj ispod tržišne cijene, i pravo na tu struju imaju samo članovi jednog kolektiva. U tom primjeru dok god koristiš tu uslugu po toj cijeni ti si subjekt i samim tim neizostavni dio kolektiviteta.


А ти, Мартине, ниси грађанин Србије?

Јер по овој твојој логици, ако јеси грађанин Србије, онда је мој лидер уједно и твој лидер.

А ако ниси грађанин Србије, зашто онда узимаш себи за право да грађане Србије убеђујеш у то шта им је чинити и шта им је боље. Хоћу рећи, ако ниси грађанин Србије, шта те онда брига шта се догађа у Србији, ко је за ЕУ, ко је против ЕУ и сличне ствари. То нека реше грађани Србије сами јер они ће и даље живети у тој истој Србији. А теби по тим питањима ни у џеп, ни из џепа... Или можда нисам у праву?

Ili šta ćeš uraditi ako/kada Srbija bude plaćala ratnu odštetu, hoćeš reći: vratite mi moj dio ja sa tim nemam veze.


Ако Србија буде морала било коме да плаћа ратну одштету, онда ће и тај неко "било ко" морати да плаћа такође Србији ратну одштету јер оно што се догађало у бившој СФРЈ није била никаква спољашња агресија него грађански рат. Барем ја тако мислим...

А ако тај неко "било ко" буде Србији плаћао ратну одштету, онда ће то већ бити подношљивије. Пребићемо дугове и живети много боље као комшије у региону јер нећемо имати нових и нових нерешених питања и повода за нова ратна обрачунавања као што је то намерно остављено неколико пута у неким ранијим историјским периодима.

Ili recimo da si bio samo običan učitelj u Njemačkoj 1943 i radio samo svoj posao, i kažeš: ne zanima me nikakav Hitler - ja samo radim svoj posao i nemam sa tim nikakve veze? Jel može to.


Не може.

Али ја нисам обичан учитељ у Немачкој 1943. него сам обичан учитељ у Србији од 1989. до данас, а надам се да ћу то бити још известан број годиница и надаље...

Србија 1987/8/9. па до данас не може се никако упоређивати са нацистичком Немачком 1933-1945. Такво насилно поређење може само да ме увреди као Србина, а никако да натера да се осећам кривим за било шта.

А можда је то тако, Мартине, зато што оно што ти видиш као нацизам у Срба у претходних 25 година, ја видим као покушај (траљав и аматерски, додуше) да се уопште и опстане на овим просторима?

Можда је у томе разлика, па се не разумемо?
milisav68 milisav68 19:46 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

Predrag Brajovic

Опет: нико ти не може подметнути да убијеш једног човека, а не пет или осам хиљада! Како не видиш накарадност логике?

Može, nego te mrzelo da pogledaš film.

Te ljude (iz Srebrenice) su slagali i naredili im da vrše proboj iz grada (mnogi nisu imali oružje), pa su naletali na srpsku vojsku kao glineni golobovi.

I to je trajalo nekoliko dana.

Pre toga, Naser Orić je iz te iste Srebrenice (koja je bila pod zaštitom UN), izlazio i pravio pokolje po okolnim srpskim selima, i tako izazvao bes i tragičnu reakciju osvajanja grada i streljanja nedužnih ljudi, a on je pobegao za Sarajevo.

I nije ovo nikakvo opravdanje - već objašnjenje tragičnog događaja koji nije binaran sa jedan i nula.

Zato bih te zamolio da prestaneš da vređaš, i da pogledaš film, jer sam ga tim komentarom prepričao, a ti ga razumeo kako si hteo.
djovica djovica 20:31 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

milisav68
Predrag Brajovic

Опет: нико ти не може подметнути да убијеш једног човека, а не пет или осам хиљада! Како не видиш накарадност логике?

Može, nego te mrzelo da pogledaš film.

Te ljude (iz Srebrenice) su slagali i naredili im da vrše proboj iz grada (mnogi nisu imali oružje), pa su naletali na srpsku vojsku kao glineni golobovi.

I to je trajalo nekoliko dana.

Pre toga, Naser Orić je iz te iste Srebrenice (koja je bila pod zaštitom UN), izlazio i pravio pokolje po okolnim srpskim selima, i tako izazvao bes i tragičnu reakciju osvajanja grada i streljanja nedužnih ljudi, a on je pobegao za Sarajevo.

I nije ovo nikakvo opravdanje - već objašnjenje tragičnog događaja koji nije binaran sa jedan i nula.

Zato bih te zamolio da prestaneš da vređaš, i da pogledaš film, jer sam ga tim komentarom prepričao, a ti ga razumeo kako si hteo.


Pazi, potrebno je nekoliko toponima da ovakve idiotske teze ostanu to što jesu - malo fašističko pres***vanje: Prijedor, Foča, Sarajevo, Zvornik, Višegrad, Vlasenica, Rogatica.... Ti nastavi niz, đavolu i srpskoj vojsci hvala, tog je po BiH bilo i previše.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:07 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

Te ljude (iz Srebrenice) su slagali i naredili im da vrše proboj iz grada (mnogi nisu imali oružje), pa su naletali na srpsku vojsku kao glineni golobovi.

И деца?
И цивили?
И заробљени?
И они су налетали, је ли?

А тек ово:
Predrag Brajovic
Опет: нико ти не може подметнути да убијеш једног човека, а не пет или осам хиљада! Како не видиш накарадност логике?
релативизаторски бедник
Može, nego te mrzelo da pogledaš film.

Не, туђе смрти не боле...
martin_krpan martin_krpan 21:34 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

Predrag Brajovic
Te ljude (iz Srebrenice) su slagali i naredili im da vrše proboj iz grada (mnogi nisu imali oružje), pa su naletali na srpsku vojsku kao glineni golobovi.

И деца?
И цивили?
И заробљени?
И они су налетали, је ли?

А тек ово:
Predrag Brajovic
Опет: нико ти не може подметнути да убијеш једног човека, а не пет или осам хиљада! Како не видиш накарадност логике?
релативизаторски бедник
Može, nego te mrzelo da pogledaš film.

Не, туђе смрти не боле...


Ispade na kraju da je i 5. oktobar stvarno sproveden top down bez volje "građanstva" a da je Milošević mrzak postao onda kada je ratove izgubio. Ustvari, većina i dalje tvrdi da Srbija u ratovima nije ni učestvovala, a kad je diskurs postavljen tako naopako onda nema ni katarze, ni pročišćenja, ni odgovornosti, ničega, i onda sve ima smisla kada se pogleda Srbija danas i kada se vidi u kakvom je stanju.
milisav68 milisav68 22:00 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

Predrag Brajovic
Te ljude (iz Srebrenice) su slagali i naredili im da vrše proboj iz grada (mnogi nisu imali oružje), pa su naletali na srpsku vojsku kao glineni golobovi.

И деца?
И цивили?
И заробљени?
И они су налетали, је ли?

А тек ово:
Predrag Brajovic
Опет: нико ти не може подметнути да убијеш једног човека, а не пет или осам хиљада! Како не видиш накарадност логике?
релативизаторски бедник
Može, nego te mrzelo da pogledaš film.

Не, туђе смрти не боле...

Pa tebe očigledno ne bole, jer kada bi imao bar malo saosećanja, ti bi se malo udubio, i informisao o čemu se tu radi, a ne bi vređao sagovornike, i stavljao im u usta reči koje nisu napisali.

Rat je suviše tragična i ozbiljna stvar da bi se na njemu skupljali jeftini poeni.

Ne služi ti to na čast.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:14 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

Ниси одговорио:

И деца?
И цивили?
И заробљени?
И они су налетали, је ли?
milisav68 milisav68 22:50 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

Predrag Brajovic
Ниси одговорио:

И деца?
И цивили?
И заробљени?
И они су налетали, је ли?

Sada te mrzi i da čitaš komentare.

I deca, i civili, i zarobljeni (zaboravio si žene) - su ljudi.

A napisao sam da su neki ljudi streljani, a neki su naterani (od strane vlasti iz Sarajeva) da izvrše proboj ili beže kroz šumu oko grada, i tako naletali na srpsku vojsku koja ih je ubijala.

To su činjenice koje iznose živi svedoci u filmu.
dali76 dali76 00:46 07.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

Da, ja pisem bez osnove,a veliki Freehand, kao i obicno, sa visine bez argumenata.
Dakle, niko nikad nije, pa ni prepodobni evroprotivnik Kostunica ,okrivio evrointegracije ( eu put )za stanje u Srbiji?

Bilo je dovoljno samo pitati google da vidimo da li Freehandd laze:
"Većina stranaka u Srbiji je za ulazak u EU, ali većina naroda u Srbiji nije, i u tome je naša snaga", rekao je Koštunica na tribinu pod nazivom "Zašto Srbija, a ne Evropska unija".
Vidimo šta nam je doneo evropski put kroz nezaposlenost, visinu plata, zaduženost, šta nam je ostalo od industrije, od poljoprivrede i šta će od nje ostati 2014, kako izgleda stanje u zdravstvu, kakvo nam je pravosuđe od silnih reformi, kazao je lider DSS. “

Samo nivan ,ili poprilicno glup Marsovac,bi mogao pomisliti da se vecina glasaca SNS, pogotovo ex radikala, ne slaze sa ovakvim stavom Kostunice.




freehand freehand 00:56 07.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

dali76
Da, ja pisem bez osnove,a veliki Freehand, kao i obicno, sa visine bez argumenata.
Dakle, niko nikad nije, pa ni prepodobni evroprotivnik Kostunica ,okrivio evrointegracije ( eu put )za stanje u Srbiji?

Bilo je dovoljno samo pitati google da vidimo da li Freehandd laze:
"Većina stranaka u Srbiji je za ulazak u EU, ali većina naroda u Srbiji nije, i u tome je naša snaga", rekao je Koštunica na tribinu pod nazivom "Zašto Srbija, a ne Evropska unija".
Vidimo šta nam je doneo evropski put kroz nezaposlenost, visinu plata, zaduženost, šta nam je ostalo od industrije, od poljoprivrede i šta će od nje ostati 2014, kako izgleda stanje u zdravstvu, kakvo nam je pravosuđe od silnih reformi, kazao je lider DSS. “

Samo nivan ,ili poprilicno glup Marsovac,bi mogao pomisliti da se vecina glasaca SNS, pogotovo ex radikala, ne slaze sa ovakvim stavom Kostunice.


Kad je i gde to Koštunica rekao, Dali?
I da li je to ovo:
Neretko se mogu čuti ocene da je uzrok trenutnog ekonomskog stanja u Srbiji njen put ka EU

Ja ne pamtim da sam to čuo ikad, kamoli neretko.
ali možda ti bolje čuješ, ne sporim.
Samo nivan ,ili poprilicno glup Marsovac,bi mogao pomisliti da se vecina glasaca SNS, pogotovo ex radikala, ne slaze sa ovakvim stavom Kostunice.

A ovo sa marsovicama... Pa oni valjda telepatski mogu da uđu u glave većine glasača koju pominješ. Oni (glasači) sa kojima ja pričam za stanje krive političare u Srbiji, neki se slažu sa velikim Dalijem da je za sve kriva bivša vlast ali dele i oduševljenje što smo uspeli da je se otarasimo i otada je sve na mestu i po planu.
dali76 dali76 02:42 07.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

Pitaj google Freehand.
Nije dovoljno sto sam citirao, vec oces da sazvacem za tebe?
Treba sad nesto da ti objasnjavam da citirani Kostunica upravo optuzuje EU put za stanje u Srbiji?
Ta tvoja akrobatska sposobnost da se pravis blesav zaista fascinira. Medjutim, zalosno je da nisi sposoban da drugacije reagujes na laz, kad ti se, jebiga, zadesi.
freehand freehand 14:55 08.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

dali76
Pitaj google Freehand.
Nije dovoljno sto sam citirao, vec oces da sazvacem za tebe?
Treba sad nesto da ti objasnjavam da citirani Kostunica upravo optuzuje EU put za stanje u Srbiji?
Ta tvoja akrobatska sposobnost da se pravis blesav zaista fascinira. Medjutim, zalosno je da nisi sposoban da drugacije reagujes na laz, kad ti se, jebiga, zadesi.

Ne znam na koju laž misliš, treba li i to da pitam Gugl?
Što se ovoga što si citirao tiče: u najavi teksta rekao si decidirano da se "neretko može čuti" da je evropski put kriv za stanje u Srbiji "u poslednje vreme". Ako je "neretko" onda je često. A ja takvu izjavu nisam čuo nikad, sem evo ovoga što si ovde citirao. A citirao si Koštunicu koji se već izvesno vreme ne bavi politkom i ne daje političke izjave. Tako da tu teško da može da stoji i tvoje "poslednje vreme".
Razumem ja da treba dobar uvod da bi se jako poentiralo, ali ovo nema veze u zemlji u kojoj svaka šuša u stvari priča o Evropi i evropskim vrednostima, i u kojoj ta priča kao izborni program osvaja nadmoćnu većinu u parlamentu.
Možeš ti da izvrćeš šta hoćeš i da pričaš kako "svi znamp šta naprednjački glasači misle". Izborni slogani SNS i Vučićevi nisu bili ni Rusija ni Velika Srbija, nego EU. I za to su glasali njegovi glasači. Bez obzira šta ja mislio i o Vučiću i o njegovoj stranci.



oskar-z-wild oskar-z-wild 13:53 05.12.2014

ISTINA



Treba pogledati istini u oči, veći dao Srba (na Balkanu i u svetu) ima iskrivljen i nerealan pogled na svet. Jer kakav pogled na svet mogu imati ljudi čiju su realnost i svakodnevnicu oblikovali Milošević, Ćosić, Crnčević, Šešelj, Vučić, Nikolić, Lavrov, Putin i ostali borci za svetsku pravdu i istinu.

Ti ljudi sa izvitopirenim pogledima na svet mogu zaključiti da je
"uzrok trenutnog ekonomskog stanja u Srbiji njen put ka EU" i da je EU neprijatelj.




apacherosepeacock apacherosepeacock 13:57 05.12.2014

Re: ISTINA

Ti ljudi sa izvitopirenim pogledima na svet mogu zaključiti da je


Mozda je izvitopereno rodjeno a mozda je i od NATO.
freehand freehand 14:07 05.12.2014

Re: ISTINA

Lavrov, Putin i ostali borci za svetsku pravdu i istinu.



tasadebeli tasadebeli 14:33 05.12.2014

Re: ISTINA

oskar-z-wild

Treba pogledati istini u oči, veći dao Srba (na Balkanu i u svetu) ima iskrivljen i nerealan pogled na svet.



Ма све то треба преваспитавати... Има, вала, мајци такви да ревидирају своје ставове...

Нећемо ми због таквих да будемо мимо света!

Само не знам где да их шаљемо на ревидирање ставова... Немамо више приступ Голом отоку.

Ееее... А некада смо и ми Срби тамо око тог острва имали своје парче Јадранског мора...


oskar-z-wild oskar-z-wild 15:23 05.12.2014

Re: ISTINA

apacherosepeacock
Ti ljudi sa izvitopirenim pogledima na svet mogu zaključiti da je


Mozda je izvitopereno rodjeno a mozda je i od NATO.


Sa NATOm smo se jebali kad smo mogli, sad je u pitanju post-koitalni sindrom.

Stanje je već više nego zabrinjavajuće i više je nego glupo i dalje kriviti Hrvate, Bošnjake, Crnogorce, Albance, Makedonce, Amerikance, Nemce, Evropu, NATO, Haški tribunal, Bilderberg...




docsumann docsumann 16:35 05.12.2014

Re: ISTINA

Treba pogledati istini u oči, veći dao Srba (na Balkanu i u svetu) ima iskrivljen i nerealan pogled na svet.


kao, uostalom, i poveći dio ostatka čovječanstva. msm, koliko je naš pogled na svijet uopšte naš?
da li je on produkt našeg sopstvenog posmatranja, promišljanja i kritičkog sagledavanja stvari, ili ga dobijamo kao gotov paket uz gratis Dormeo prostirku i set kuhinjskih noževa.
oskar-z-wild oskar-z-wild 17:18 05.12.2014

Re: ISTINA

docsumann
Treba pogledati istini u oči, veći dao Srba (na Balkanu i u svetu) ima iskrivljen i nerealan pogled na svet.


kao, uostalom, i poveći dio ostatka čovječanstva. msm, koliko je naš pogled na svijet uopšte naš?
da li je on produkt našeg sopstvenog posmatranja, promišljanja i kritičkog sagledavanja stvari, ili ga dobijamo kao gotov paket uz gratis Dormeo prostirku i set kuhinjskih noževa.


Ja sam mislio da ti samo postavljaš video klipove...ali nema ti Jutjuba više.

Ljudi oblikuju društva na razne načine, kod nas političari veoma mnogo utiču na društvo. Najglasniji su oni koji smatraju da su sva sredstva dozvoljena da bi došli do njihovog cilja.

Naravno sve zavisi od konteksta, ovde se govori o srpskoj politici koju su stvorili gore imenovani političari i njihovi istomišljenici. Srbi su poverovali i prepustili se političarima koji su imali iskrivljenu (pogrešnu) sliku sveta. I ta slika i dan danas vlada, i vidljiva je ovde na blogu. Srbi su videli sve druge kao neprijatelje (osim "mamicu Rusiju".) To je vodilo u izolaciju, što je dalje stvaralo nove psihološke i materijalne posledice. I pogledaj tu bednu situaciju danas u Srbiji. Šta dalje da se kaže? Nestala je imaginarna pupčana vrpca "Južni tok" i opet neće da se opamete. Psihopatsko društvo.

martin_krpan martin_krpan 17:56 05.12.2014

Re: ISTINA

docsumann
Treba pogledati istini u oči, veći dao Srba (na Balkanu i u svetu) ima iskrivljen i nerealan pogled na svet.


kao, uostalom, i poveći dio ostatka čovječanstva. msm, koliko je naš pogled na svijet uopšte naš?
da li je on produkt našeg sopstvenog posmatranja, promišljanja i kritičkog sagledavanja stvari, ili ga dobijamo kao gotov paket uz gratis Dormeo prostirku i set kuhinjskih noževa.


Kolektivni konstruktivizam.
martin_krpan martin_krpan 18:35 05.12.2014

Re: ISTINA

Najglasniji su oni koji smatraju da su sva sredstva dozvoljena da bi došli do njihovog cilja.


Tačno! Otkud toliki Makijavelizam u rekao bi "domaćinima", dobricama koji kuće i komšiju pitaju za zrdavlje.

Psihopatsko društvo.


Hej, čovječe Srbi su kraljeubice. Kaže Ljušić: Ako se izuzme knez Milan, koji je vladao 26 dana, nijedan srpski ni jugoslovenski vladar nije rođen u otadžbini, u njoj se školovao, došao na presto i umro na njemu. Ako se u kontekst još doda ubistvo Stambolića i Đinđića onda to postaje jezivo.
docsumann docsumann 19:15 05.12.2014

Re: ISTINA

ali nema ti Jutjuba više


samo zaiskaj ... biče

dali76 dali76 02:27 07.12.2014

Re: ISTINA

Tacno Oskar.
Taj nas katastrofalno pogresan pogled na ,nas pravedne, zrtve nepravednog sveta bio je dominantan narativ 1991, ali to je ostao vecinski pogled na stvarnost.
Jedni nisu hteeli da takav pogled menjaju jer su na istom parazitirali,a drugi su sa njim flertovali , isto vlasti radi.
A jedan od vecih paradoksa samozvanog patrijotizma desio se u predizbornoj 2008, kad su se Kostunica i Tadic maltene “tukli” za stolicu pored Putina.
Dakle, zaradd nekakvog laznog patrijotskog imidza, izdajes nacionalne interese prodajuci NIS ispod zita, bez tendera, sa najmanjom rudnom rentom u regionu.
Bbez obzira na cinjenice(sa kojima lazni patrijoti imaju konstantan problem), sto Bugarima placaju visu rudnu rentu , Hrvatima, Makedoncima ili Slovencima prodaju gas po nizoj ceni, sto sa Slovencima ili Hrvatima imaju daleko vecu robnu razmenu, Rusi nam veliki prijatelji a najcesci razlog je:jer nas nisu bombardovali?!!
Znaci ne dovodi se uopste u pitanje bilo kakvo razmatranje proslosti pa i glavnih uzroka tog nesretnog bombardovanja.
I vracamo se na taj narativ iz devedesetih. I ako pazljivije posmatramo dobro uigrani tandem:dobar/los policajac; Nikolic/ Vucic (, oni su obojica skruseni pesimisti, nekakva ih nepravda mori, a oni se mnogo bore, zrtvuju, dok ih mrski svet zapadni ponizava.
Ali nazalost, vecina Srba guta tu pricu, i to ne samo glasaca SRS, ili SNS,SPS ili nekih drugih samozvanih patrijota, vec je krug te podrske daleko siri.








martin_krpan martin_krpan 09:37 07.12.2014

Re: ISTINA

dali76
Tacno Oskar.
Taj nas katastrofalno pogresan pogled na ,nas pravedne, zrtve nepravednog sveta bio je dominantan narativ 1991, ali to je ostao vecinski pogled na stvarnost.
Jedni nisu hteeli da takav pogled menjaju jer su na istom parazitirali,a drugi su sa njim flertovali , isto vlasti radi.
A jedan od vecih paradoksa samozvanog patrijotizma desio se u predizbornoj 2008, kad su se Kostunica i Tadic maltene “tukli” za stolicu pored Putina.
Dakle, zaradd nekakvog laznog patrijotskog imidza, izdajes nacionalne interese prodajuci NIS ispod zita, bez tendera, sa najmanjom rudnom rentom u regionu.
Bbez obzira na cinjenice(sa kojima lazni patrijoti imaju konstantan problem), sto Bugarima placaju visu rudnu rentu , Hrvatima, Makedoncima ili Slovencima prodaju gas po nizoj ceni, sto sa Slovencima ili Hrvatima imaju daleko vecu robnu razmenu, Rusi nam veliki prijatelji a najcesci razlog je:jer nas nisu bombardovali?!!
Znaci ne dovodi se uopste u pitanje bilo kakvo razmatranje proslosti pa i glavnih uzroka tog nesretnog bombardovanja.
I vracamo se na taj narativ iz devedesetih. I ako pazljivije posmatramo dobro uigrani tandem:dobar/los policajac; Nikolic/ Vucic (, oni su obojica skruseni pesimisti, nekakva ih nepravda mori, a oni se mnogo bore, zrtvuju, dok ih mrski svet zapadni ponizava.
Ali nazalost, vecina Srba guta tu pricu, i to ne samo glasaca SRS, ili SNS,SPS ili nekih drugih samozvanih patrijota, vec je krug te podrske daleko siri.


Velika preporuka za komentar Dali. I decenijama nikako da se zauzme neki drugi diskurs. Ok, nek kažu "nećemo u Evropu, Evropa nas ponižava, uzela nam Kosovo, itd." Ja sa tim uopšte nemam problem. Rusija zašto da ne. Recimo: slavni Državni Uni u St. Peterburgu na kojem su studirali i Putin i Medvedev a za koji je Leibnitz pravio nacrte, napravi svoj institut u Beorgadu, predavanja na Ruskom, rasmus studenti iz Rusije, pa onda Boljšoj teatar napravi svoj, pa rade sa mladim baletanima, pa naprave recimo mali Boljšoj repertoar od kojeg dah staje, pa menadžment iz Ermitraža dođe i pomogne u diganju iz mrtvih zatvorenih muzeja.... Ali ništa od toga već samo goli populizam, bijedno tapšanje po ramenu, bijedna demagogija.. Napravi Putin i poređenje Krima i Kosova i ništa, i dalje Rusija kao nešto neda. A najbijednije je bilo direktno saopštavanje Putina da južnog toka sigurno nema, kako je princi primjetio, nije našao za shodno da to umota u oblandu preko 2. 3. ešalona da izgleda malo bolje za Srbiju. To sve izgleda tako jadno i tužno. Kao da gledaš neki dokumentarac o ljudima u karton naselju i kako se bore ali nikako ne mogu da isplivaju.

O introspekciji 90-tih ne treba trošiti riječi. Empirija pokazuje da za to Srbija nema snage, nema simbolički kapital.


milisav68 milisav68 09:52 07.12.2014

Re: ISTINA

dali76
Rusi nam veliki prijatelji a najcesci razlog je:jer nas nisu bombardovali?!!

Pa prijatelji te ne bombarduju, a posao je posao.

Druga je stvar što imamo poslovno manje-sposobne ljude na vlasti (i što nam je pregovarčka pozicija bila lošija), što je posledica (između ostalog) loše selekcije kadrova iz saveza komunista Srbije, jer se tada svaki dobar poslovni poduhvat proglašavao - velikosrpski.
Znaci ne dovodi se uopste u pitanje bilo kakvo razmatranje proslosti pa i glavnih uzroka tog nesretnog bombardovanja.

Pa da, Milošević je pisao Ustav `74, i slao tenkove na Kosovo `68. i `81.

To je Dali politika pritiska - pa ko više izdrži.

Ajde mi objasni zašto je otkazana gradnja Južnog toka, i kome to nije odgovaralo, i zašto smo mi krivi što nisu mogli da osude Šešelja (11 godina), i što su ga pustili, pa sad pišu neke rezolucije o njegovom ponašanju, nabijajući sve to - opet - nama na nos.
freehand freehand 10:11 07.12.2014

Re: ISTINA

dali76
Tacno Oskar.
Taj nas katastrofalno pogresan pogled na ,nas pravedne, zrtve nepravednog sveta bio je dominantan narativ 1991, ali to je ostao vecinski pogled na stvarnost.
Jedni nisu hteeli da takav pogled menjaju jer su na istom parazitirali,a drugi su sa njim flertovali , isto vlasti radi.
A jedan od vecih paradoksa samozvanog patrijotizma desio se u predizbornoj 2008, kad su se Kostunica i Tadic maltene “tukli” za stolicu pored Putina.
Dakle, zaradd nekakvog laznog patrijotskog imidza, izdajes nacionalne interese prodajuci NIS ispod zita, bez tendera, sa najmanjom rudnom rentom u regionu.
Bbez obzira na cinjenice(sa kojima lazni patrijoti imaju konstantan problem), sto Bugarima placaju visu rudnu rentu , Hrvatima, Makedoncima ili Slovencima prodaju gas po nizoj ceni, sto sa Slovencima ili Hrvatima imaju daleko vecu robnu razmenu, Rusi nam veliki prijatelji a najcesci razlog je:jer nas nisu bombardovali?!!
Znaci ne dovodi se uopste u pitanje bilo kakvo razmatranje proslosti pa i glavnih uzroka tog nesretnog bombardovanja.
I vracamo se na taj narativ iz devedesetih. I ako pazljivije posmatramo dobro uigrani tandem:dobar/los policajac; Nikolic/ Vucic (, oni su obojica skruseni pesimisti, nekakva ih nepravda mori, a oni se mnogo bore, zrtvuju, dok ih mrski svet zapadni ponizava.
Ali nazalost, vecina Srba guta tu pricu, i to ne samo glasaca SRS, ili SNS,SPS ili nekih drugih samozvanih patrijota, vec je krug te podrske daleko siri.



Patriotizam se piše bez "j". I ne može biti samozvani.
NATO je keva.
A nikad nisam pročitao tako otužnu formulaciju poput "nesretnog bombardovanja". Čije su glavne uzroke onoliko pominjali Džejmi Šej i Madlen Olbrajte i razni drugi lažljivi humanoidi ali im, za čudo i ne samo ovde samo retki veruju. Protokom vremena, saznavanjem činjenica, popuštanjem hipnoze i umivanjem taj se broj sveo na nekolicinu čiji je dobar deo upravo među takozvnaim Drugosrbijancima.
Mislim da uopšte nije pohvalno naći se u toj tevabiji.
tasadebeli tasadebeli 10:52 07.12.2014

Re: ISTINA

dali76

Rusi nam veliki prijatelji a najcesci razlog je:jer nas nisu bombardovali?!!






Pa malo li je, Dali?

Za ovu Srbiju koju je svaka džukela koja ovuda prolazi zapišavala u poslednjih sto godina, to je sasvim dovoljan razlog za ljubav do imbecilnosti.


Ali nazalost, vecina Srba guta tu pricu, i to ne samo glasaca SRS, ili SNS,SPS ili nekih drugih samozvanih patrijota, vec je krug te podrske daleko siri.



Dali, Vučić i Nikolić će proći kao što su prošli i Tadić, Koštunica, Đinđić, Milošević, Tito, kralj Aleksandar,... Ali oni tu nisu bitni uopšte... Ovde se ne radi o njima, niti o bilo kakvim drugim imenima koja će nam biti servirana u budućnosti...

Ovde se radi o opstanku jedne države. A ja ne želim da budem evropski Kurd. To su Srbi već bili jednom u istoriji, pa su se jedva vratili na scenu. Zašto bismo sebe dovodili opet u istu situaciju?

E, sad, možete ti i Oskar i Martin ovo društvo u državi Srbiji da nazivate psihopatskim društvom. Verujem vam da to zaista tako vama i izgleda kada nas posmatrate sa strane.

Ali, koliko sam shvatio, i ti i Oskar, a izgleda i Martin, ne živite u Srbiji. To je onda sasvim drugačiji ugao gledanja.

A ja (i još neki koji se dopisuju ovde sa vama) rezervnu državu nemam. I ne želim ni da je imam...

Pominješ ruski gas. Tako je, sasvim si u pravu. Ali kaži onda da su Rusi sa NIS-om uradili isto ono što su Britanci uradili u prehrambenoj industriji Srbije, isto ono što su Nemci uradili u medijskom prostoru Srbije pa zbog monopola Srbija čuči u mraku poluistina, isto ono što Nemci svojim "investicijama" rade u srpskom obrazovanju, jednom od najvrednijih resursa koje smo imali, a koje se danas svodi na nivo predškolskog obrazovanja, isto ono što Monsanto pokušava zakonski da ozvaniči u Srbiji...

Imperije su to, Dali, a Srbijica kolonija...

Ne možemo drugačije, nego da plivamo niz maticu da bismo sačuvali ono što su nam preci krvavom mukom stekli. Zato je ovde dobrodošla svaka imperija koja će ti barem ostaviti državu kao instituciju, a neće pokušati da je ukine.

Malo mi je to licemerno kada davljeniku umesto da pružiš ruku pomoći, pričaš iz čamca o ideološko-tematskoj ispravnosti onoga što on viče daveći se...
freehand freehand 11:12 07.12.2014

Re: ISTINA

Pominješ ruski gas. Tako je, sasvim si u pravu. Ali kaži onda da su Rusi sa NIS-om uradili isto ono što su Britanci uradili u prehrambenoj industriji Srbije

Ako izuzmemo cenu po kojoj je NIS prodat a o kojoj ne znamo dovoljno, i nešto nepovoljnije udelima čemu isto tako ne znamo razlog - Rusi su NIS digli na noge i od njega napravili respektabilnu kompaniju koja je zaista lider u čitavom regionu u toj oblasti. I tek će biti. Na dobro Srbije, radnika a i Gazproma i Rusije. I svaka im čast.
Kao što je u svoje vreme US Steel radio sa železarom, samo više i bolje.
Ako je politička podrška i oko Kosova i inače imala svoju cenu - pa da, to tako funkcioniše. I treba da ima, ako je država spremna i sposobna da je plati.
milisav68 milisav68 11:27 07.12.2014

Re: ISTINA

freehand
Ako je politička podrška i oko Kosova i inače imala svoju cenu - pa da, to tako funkcioniše. I treba da ima, ako je država spremna i sposobna da je plati.

Kada Albanci plaćaju lobiranje od šverca droge/ljudi/organa - onda je to u redu, a kada Srbija to plati (recimo) NIS-om, onda je to prevara/strašno/nezamislivo.

Moje govno ne smrdi.
freehand freehand 11:30 07.12.2014

Re: ISTINA

milisav68
freehand
Ako je politička podrška i oko Kosova i inače imala svoju cenu - pa da, to tako funkcioniše. I treba da ima, ako je država spremna i sposobna da je plati.

Kada Albanci plaćaju lobiranje od šverca droge/ljudi/organa - onda je to u redu, a kada Srbija to plati (recimo) NIS-om, onda je to prevara/strašno/nezamislivo.

Moje govno ne smrdi.

Nije Srbija podršku platila NIS-om, već je ta podrška bila, pretpostavljam, ono što je preteglo kod izbora načina na koji je NIS privatizovan.

P.S. Nije nevažno kome se plaća. Kad se plaća Evroatlantiđanima to je ok. Evroazijatima nije ok.
A i Evroatlantiđani, kad im ne platiš koliko kažu - dođu pa uzmu.
Mada, Gadafijev primer kaže da oni dođu i uzmu i kad platiš. Ali to je dobro i zdravo za narod i državu,i samo se samozvane patrjiote tome mogu suprotstavljati.
milisav68 milisav68 11:39 07.12.2014

Re: ISTINA

freehand

Nije Srbija podršku platila NIS-om, već je ta podrška bila, pretpostavljam, ono što je preteglo kod izbora načina na koji je NIS privatizovan.

Ma ok, to je klizav teren - jer ne znamo detalje, ali je suština da je imalo znatan uticaj za odluku o prodaji.
tasadebeli tasadebeli 11:49 07.12.2014

Re: ISTINA

milisav68

Kada Albanci plaćaju lobiranje od šverca droge/ljudi/organa - onda je to u redu, a kada Srbija to plati (recimo) NIS-om, onda je to prevara/strašno/nezamislivo.

Moje govno ne smrdi.


freehand



U pravu ste vas dvojica. Moje govno ne smrdi. Miriše na karanfile, jbg.

To licemerje ubija... Ne znam dokle može da ide.
martin_krpan martin_krpan 12:19 07.12.2014

Re: ISTINA

Pa malo li je, Dali?

Za ovu Srbiju koju je svaka džukela koja ovuda prolazi zapišavala u poslednjih sto godina, to je sasvim dovoljan razlog za ljubav do imbecilnosti.



E moj Taso. Jel te ISIS bombardovao, jel te Sjeverna Koreja bombardovala, jel to razlog da budeš "prijatelj" tih zemalja (da ne govorim da je infatilno vjerovanje da između zemalja postoji nešto šte se zove prijateljstvo). Biće ipak da je Srbija zemlja nastavnika, zemlja profesora žutih brkova i zgužvanih džempera koji na svijet gledaju kroz naočare raznoraznih Gorskih vijenca i sl. U realnom svijetu i kum i brat ti je onaj ko ti plati u dogovorenom roku.

P.S. Imam rođaka koji je pola glave izgubio u ratu ratujući za "opstanak na ovim prostorima" koji kaže: samo se zbog jedne stvari u životu kajem a to je što sam otišao u rat za interese psihijatara i opijenih pjesnika u sakoima iz Beograda. Borac je moj rođak kakav se rijetko viđa. Ima svoj kamion i bavi se prevozom robe na relacijama BA-DE-AT-RS. Prema domaćim firmama ima nenaplaćenih dugovanja još iz 2012 u iznosu od ca 10.000 €. Sa firmama iz DE i AT kaže: kada se dogovoriš na rok plaćanja od 30 dana, možeš komotno 29. dan da se uloguješ na konto banke i da čekaš uplatu. Kada imaš porodicu i kada si uzoran građanin i kada plaćaš državi porez, kada školuješ djecu onda manje kumuješ i manje se busaš u geostrateška prsa. Kumovi su ti oni koji ti na vrijeme plaćaju, koji te u poslu poštuju, koji se sa tobom dogovaraju sa "shake hand" principom i koji ga nikada ne krše.

Sa Rusima nikada nije radio i ni jednoga Rusa nikada upoznao nije.
docsumann docsumann 12:21 07.12.2014

Re: ISTINA

Moje govno ne smrdi. Miriše na karanfile, jbg.





martin_krpan martin_krpan 12:25 07.12.2014

Re: ISTINA

milisav68

Kada Albanci plaćaju lobiranje od šverca droge/ljudi/organa - onda je to u redu, a kada Srbija to plati (recimo) NIS-om, onda je to prevara/strašno/nezamislivo.

Moje govno ne smrdi.


Pa naravno, tim novcem se i plaća. Srbija proda infrastrukturu da plati neke idiote da blokiraju priznanje u trulom UN-u.
docsumann docsumann 12:29 07.12.2014

Re: ISTINA

Sa Rusima nikada nije radio i ni jednoga Rusa nikada upoznao nije.


uh, ja sam radio sa Rusima, raznim, i to na različitin poslovima. a razni ljudi = razna iskustva & utisci.

milisav68 milisav68 12:41 07.12.2014

Re: ISTINA

martin_krpan
Pa naravno, tim novcem se i plaća. Srbija proda infrastrukturu da plati neke idiote da blokiraju priznanje u trulom UN-u.

Ti slobodno prodaj ljudske organe, ja tu neću da se mešam.
martin_krpan martin_krpan 13:18 07.12.2014

Re: ISTINA

docsumann
Sa Rusima nikada nije radio i ni jednoga Rusa nikada upoznao nije.


uh, ja sam radio sa Rusima, raznim, i to na različitin poslovima. a razni ljudi = razna iskustva & utisci.



I ja imam iskustva sa Rusima u poslu i mogu samo reći da su iskustva odlična. Odlična poslovnost, dobro poznavanje stranih jezika, brzo odgovaranje na mailove.. Ali ima jedna stvar, a to je da kada spomeneš Putina nastaju krimase.
Dajte takve Ruse, bring em on, dajte neke trustove.. Jedan drug koji radi za Microsoft išao u Tomsk u Sibir na neku konferenciju i kaže da je bio trip. Hipsteri u po Sibira, puno Holanđana, Njemaca, droge ko u priči.. Proveo se kao nikada u životu, razmijenio dosta kontakata, kaže Ruje kul maksimalno... Ima tu i naše zaostalost. Hvatamo se za trutove kao što je onaj Grujić da napravi neke veze na relaciji RS-RU a decenijama već ništa.

I naravno manje ovoga..



Kaže: Srbija je prekrivena kosturnicama i grobljima. 1:50


Pa dalje: Najviši orden koji ste jednio vi dobili, izliven je od krvi i suza našeg napaćenog naroda. 3:56

Pa krešendo. Danas Srbija bazira svoj ekonomski razvoj na slobodnom pristupu ruskom trzištu, i investicijama iz Rusije, a svoju energetsku stabilnost sa ruskim energentima, posebno na južnom toku, po kome će nas jednog dana naslednici pamtiti, kao sto pamte zajednicke bitke. 4:44

:(:( Ovo je već mnogo tužno. Razbijene iluzije starijih ljudi:(

freehand freehand 14:17 07.12.2014

Re: ISTINA

Jel te ISIS bombardovao,

Nije. Bombardovao te Vašington koji je tek posle napravio ISIS. a pre toga je napravio Al Kaidu. A pre toga je napravio UČK. A UČK je napravio da bi te bombardovao.
Mislim - Tasu i Milisava i mene. I našu decu, komšije i rođake.


Biće ipak da je Srbija zemlja nastavnika, zemlja profesora žutih brkova i zgužvanih džempera koji na svijet gledaju kroz naočare raznoraznih Gorskih vijenca i sl. U realnom svijetu i kum i brat ti je onaj ko ti plati u dogovorenom roku.

Nije, Martine. U realnom svetu brat ti je onaj što ti ga majka rodi, a kum ti je onaj što ga krstiš, ili te krsti, ili ga venčaš ili te venča.
Sa Rusima nikada nije radio i ni jednoga Rusa nikada upoznao nije.

I?
Ja znam Nemce prevarante, a Austrijanaca prevaranata kudikamo više. Samo što to ne korisitim kao argument u ovakvim raspravama. Jer to, Martine, ne dokazuje ništa, kao ni toblerone metafora u priči o Srbima i Rusima.
Hansel Hansel 15:35 07.12.2014

Re: ISTINA

oskar-z-wild
Šta dalje da se kaže? Nestala je imaginarna pupčana vrpca "Južni tok" i opet neće da se opamete. Psihopatsko društvo.

Ti ovo sve ozbiljno?
martin_krpan
Najglasniji su oni koji smatraju da su sva sredstva dozvoljena da bi došli do njihovog cilja.

Tačno! Otkud toliki Makijavelizam u rekao bi "domaćinima", dobricama koji kuće i komšiju pitaju za zrdavlje.
Psihopatsko društvo.

Hej, čovječe Srbi su kraljeubice.

I ti ovo (podvučeno) onako -- sasvim ozbiljno?

Ovo kao kad se evropska štampa zgražavala nad ubistvom Drage i Aleksandra -- štampa iz zemalja gde su svoje suverene takođe ubijali na razne načine. Ali, da, Srbija u svemu kasni, valjda jer nije imala priliku da završi tu razvojnu fazu kraljeubistava kada i druge zemlje (opet ti Turci!)...
blogovatelj blogovatelj 16:23 07.12.2014

Re: ISTINA

Moje govno ne smrdi. Miriše na karanfile, jbg.




Eto vam sad. Ko ne voli karanfile, ne treba ni da živi.


tasadebeli tasadebeli 17:19 07.12.2014

Re: ISTINA

martin_krpan

E moj Taso. Jel te ISIS bombardovao, jel te Sjeverna Koreja bombardovala, jel to razlog da budeš "prijatelj" tih zemalja (da ne govorim da je infatilno vjerovanje da između zemalja postoji nešto šte se zove prijateljstvo). Biće ipak da je Srbija zemlja nastavnika, zemlja profesora žutih brkova i zgužvanih džempera koji na svijet gledaju kroz naočare raznoraznih Gorskih vijenca i sl. U realnom svijetu i kum i brat ti je onaj ko ti plati u dogovorenom roku.


Pa ko ovde priča o ljubavi. Pričamo o interesima...

Samo sam pokušao da Daliju kažem kako u Srbiji nastaje ljubav do imbecilnosti...

Običnom, prosečnom Srbinu dovoljno je samo da neko bude dobar prema njemu... Samo da bude dobar, da ga ne šikanira, ne vređa, ne maltretira decenijama, pa da ga običan, prosečan Srbin zavoli... Tada bi tom "dobrom" dao i dušu i srce...

A kada prosečan Srbin shvati da ga neko vara i laže, onda on to pamti vekovima...

P.S. Imam rođaka koji je pola glave izgubio u ratu ratujući za "opstanak na ovim prostorima" koji kaže: samo se zbog jedne stvari u životu kajem a to je što sam otišao u rat za interese psihijatara i opijenih pjesnika u sakoima iz Beograda.


Poštovanje za tvog rođaka, neka još dugo, dugo poživi i dobro posluje s kim god može da dobro posluje.

Ali ovde ne pričamo o tome. Rekoh već, pričamo o opstanku države Srbije. Nije je ova naša generacija ni pravila da bi imala pravo da je olako prodaje...


u trulom UN-u.



E! Martine, pa to je isto i Hitler govorio za Ligu naroda.

Znamo kako se završilo...

P.S. - Nemam brkove, a i ne nosim zgužvane džempere. Ali istina je, više verujem rečima jednog igumana Stefana iz Gorskog vijenca nego desetinama i desetinama Adorna, Jaspersa, Horkhajmera,... Tu si u pravu.
freehand freehand 17:22 07.12.2014

Re: ISTINA

A kada prosečan Srbin shvati da ga neko vara i laže, onda on to pamti vekovima...

Opet bih ja to vratio na "Seobe". Eksperti oćutaše, no to ne znači da plavi krug i u njemu zvezda nisu još uvek nad nama.
djovica djovica 17:29 07.12.2014

Re: ISTINA

freehand
Patriotizam se piše bez "j". I ne može biti samozvani.

U tvom slucaju pise. Ti si, recimo, patriJot. Patriot je nesto sasvim drugo.

tasadebeli tasadebeli 17:31 07.12.2014

Re: ISTINA

freehand
A kada prosečan Srbin shvati da ga neko vara i laže, onda on to pamti vekovima...

Opet bih a ja to vratio na "Seobe". Eksperti oćutaše, no to ne znači da plavi krug i u njemu zvezda nisu još uvek nad nama.



Hvala Crnjanskom!

Taj je u svojim seobama, između ostalog, živeo i u Londonu.

Znao je taj vrlo dobro o čemu govori.
freehand freehand 17:32 07.12.2014

Re: ISTINA

djovica
freehand
Patriotizam se piše bez "j". I ne može biti samozvani.

U tvom slucaju pise. Ti si, recimo, patriJot. Patriot je nesto sasvim drugo.


Eh, sad ćemo da se vređamo... Ja tebi nikad ne bih rekao, na primer, da si ti blogobot ili blogoskot.
Uzgred, na srpskom se kaže patriota.
freehand freehand 17:34 07.12.2014

Re: ISTINA

tasadebeli
freehand
A kada prosečan Srbin shvati da ga neko vara i laže, onda on to pamti vekovima...

Opet bih a ja to vratio na "Seobe". Eksperti oćutaše, no to ne znači da plavi krug i u njemu zvezda nisu još uvek nad nama.



Hvala Crnjanskom!

Taj je u svojim seobama, između ostalog, živeo i u Londonu.

Znao je taj vrlo dobro o čemu govori.

Jes. Predavao u gimanziji u koju sam i ja išao. Samo sa malom vremenskom razlikom. Neki osetljiviji na ta duhovna strujanja kažu da ga još ponekad sreću u hodnicima na prvom spratu. :)
martin_krpan martin_krpan 19:39 07.12.2014

Re: ISTINA

Hansel
oskar-z-wild
Šta dalje da se kaže? Nestala je imaginarna pupčana vrpca "Južni tok" i opet neće da se opamete. Psihopatsko društvo.

Ti ovo sve ozbiljno?
martin_krpan
Najglasniji su oni koji smatraju da su sva sredstva dozvoljena da bi došli do njihovog cilja.

Tačno! Otkud toliki Makijavelizam u rekao bi "domaćinima", dobricama koji kuće i komšiju pitaju za zrdavlje.
Psihopatsko društvo.

Hej, čovječe Srbi su kraljeubice.

I ti ovo (podvučeno) onako -- sasvim ozbiljno?

Ovo kao kad se evropska štampa zgražavala nad ubistvom Drage i Aleksandra -- štampa iz zemalja gde su svoje suverene takođe ubijali na razne načine. Ali, da, Srbija u svemu kasni, valjda jer nije imala priliku da završi tu razvojnu fazu kraljeubistava kada i druge zemlje (opet ti Turci!)...


Nisi otvorio link? To kaže Ljušić. Najgora je to da su nam evropski narodi pripisali epitet kraljeubica, sasvim osnovano LINK

Sa ovim dole se potpuno slažem i to je jedan od uzroka konstantnog turbulentnog stanja u Srbiji koji se reflektuje čak i u Vučićevoj vladavini.
martin_krpan martin_krpan 20:10 07.12.2014

Re: ISTINA

Ali ovde ne pričamo o tome. Rekoh već, pričamo o opstanku države Srbije. Nije je ova naša generacija ni pravila da bi imala pravo da je olako prodaje...


Ja se sa ovim stavom nikako ne mogu složiti. Živimo u modernim vremenima gdje organizacije poput IMF-a ili WB posjeduju 20 ili 30 puta više novca od pojedinih zemalja sa desetmilionskim populacijama i gdje je suverenitet svake zemlje (osim izuzetnih par zemalja) samo fragment staroga svijeta. Da bi se opstalo u takvim vremenima mora se čitati malo modernija literatura od Igumana Stefana.

u trulom UN-u.
Sa tim saznanjem ni ja nisam sretan, ali kako rekoh, živimo u modernim vremenima.

Ne preživljavaju najjači a niti najpametniji. Preživljavaju samo oni koji su sposobni da se prilagode.
C. Darvin.
grebostrek.lurker grebostrek.lurker 20:25 07.12.2014

Re: ISTINA


Nisi otvorio link? To kaže Ljušić. Najgora je to da su nam evropski narodi pripisali epitet kraljeubica, sasvim osnovano LINK


Kralja Aleksandra Karađorđevića ubio Makedonac a organizovali Hrvati
Kralja Petra II svrgnuo Hrvat
Kralj Petar I abdicirao u korist sina
Kralj Milan abdicirao u korist sina
Knez Miloš abdicirao u korist sina

Knez Aleksandar svrgnut u prevratu bez krvi
Knez namesnik Pavle svrgnut u prevratu bez krvi

Kanda tebe jako sekira Majski prevrat i atentat na Ferdinanda?



EDIT i jos jedna prigodna


dali76 dali76 04:44 08.12.2014

Re: ISTINA

Ti si Taso covek poeta, sklon romantizmu , staroj skoli…I sam sam donekle takav pa te razumem.
Ali voleo bi ako bi pokusao razumeti mene da taj nacionalno romanticarski narativ, kadkad neophodan naciji, mozee isto tako imati katastrofalne posledice .
Sa tom pricom o Srbiji koju zoblje svaka vrana, ili zapisava svaka dzukela dosao je u moj mali grad drug Slobodan Milosevic. Ne naravno on licno ,, vec njegovi izaslanici, posle njegovi ljudi , pa njegove novine i tv.
Nista lakse nego takvom pricom zajasiti na strahu ljudi.
Kako se politika bazirana na toj prici zavrsila po nas Srbe, obojica dobro znamo.
I umesto da se odbaci narativ, Taj i takav narativ jje na kraju odbacio i samog Milosevica , ali ne naravno kao nosioca katastrofalne politike , vec kao ili izdajnika (Americki covek),a sve cesce kao zrtvu
nepravednog sveta.
Zamislimo da Milosevic nije smenio,a kamoli Ubio Stambolica?
Da je Srbija sa normalnim, racionalnim rukovodstvom , ili prihvatila konfederaciju ko prelazni oblik, ili dzasto da ne,ona prva trazila neezavisnost?
dda se za prava svojih sunarodnjaka van Srbije borila drugacijim sredstvima?
Da je skupa sa ostalim republikama SFRJ aplicirala za EU ?
Da li bi onda bila bombardovana? Da li bi Kosovo bilo danas nezavisno?
Da li bi ja mogao da citam cirilicu?

Ljudski je gresiti kao sto je lako biti pametan posle bitke,ali je neshvatljivo da nema sposobnosti vratiti se unazad, sagledati greske jedne katastrofalno slepacke politike koju je vodio Milosevic.
Umesto toga, mi pricamo identicne price o vranama koje zoblju ili ddzukelama koje nas pisaju.
A ustvari nam to konstantno rade politicari koji iza takvih prica rade isto sto radi ministar Vulin.
I nije ovde problem nestanak drzave, vec nastanak drzave ,a bojim se da Srbija sa takvim pricama(ali jos gore sa lopovima iza tih prica) nece imati priliku da postane drzava.


dali76 dali76 06:13 08.12.2014

Re: ISTINA

Ti Taso vidim imas cvrsto ubedjenje da
1nemacke (privatne) firme koje drze srpske medije rade u interesu nemacke spoljne politike
2 Nemackoj spoljnoj politici trenutno pase cenzura ?
Ako vec toliko Nemci vole Vucica, pa predpostavljam subvencioniraju svoje privatne firme da rade u interesu Vucica,sto mu Nemci ne prodaju makar jos jednu sasiju mercedesa ?
Elem,salu na stranu, apropo komparacije sa NIS, koje su to Nemakcke , Britanske, ili Americke firme tako dobro, bez tendera, pazarile drzavn firme u Srbiji?
A sto se tice glasova kako je poklon prodaja NIS bila legitimna politicka odluka zarad ocuvanja Kosova,a vidim porede se narkodolari Albanskog lobija, ja bih gospodu da pitam:
Secate li se tacno vremena slikanja sa Putinom?
Sporazum potpisan 25 januara. Pet dana ranije, podpredsednik SRS,veliki rusofil,Nikolic Tomislav je pobedio u prvom krugu predsednickih izbora . Zavrsio prvi krug. Vodi Nikolic. Koliko covek mora biti
Samo politicki slepac ne vidi da slika sa putinom vredi 1000 izbornih slogana, i da su se doticna gospoda slikala vlasti radi,a ne Kosova.
Kad su Kostunicu pitali (mislim da je interview za list “Politika”) kako on objasnjava jtoliko nisku rudnu rentu koju Rusija placa Srbiji u odnosu na region, on je odgovorio, parafraziram, ti su detalji naknadno dogovorani, posle potpisivanja sporazuma.
Nedavno je professor Simic, inace nekadasnji savetnik predsednika Kostunice, ispricao anegdotu prilikom posete ruskog predsednika Putina. Svima u delegaciji Kostunice bilo je malo neprijatno kad je predsednik Putin, bez emocija na licu, umesto pozdravnog govora, rec prepustio g. Milleru, direktoru Gasproma.
Ovaj je samo procitao srpski dug za ruski gas.
A prezidente Nikolic tokom zadnje posete ruskog predsednika izjavi kako trgovinska razmena nije ogledalo prijateljstva?Naravno, kad Srbija kaska za NATO clanicama Hrvatskom, Bugarskom ili Slovenijom, sve sa svojim bezcarinskimpovlasticama.
Naravno da ovde nisu problem Rusi, mada svhatam zelju da se teze zamene, vec tzv srpska politicka elita, toboze patrijotska, koja ,vidim bez mnogo problema, prodaje muda za bubrege, odnosno pricu kako je NIS strateski proadan da bi Rusija branila Kosovo.





jkt2010 jkt2010 07:57 08.12.2014

Re: ISTINA

DaliZamislimo da Milosevic nije smenio,a kamoli Ubio Stambolica?
Da je Srbija sa normalnim, racionalnim rukovodstvom , ili prihvatila konfederaciju ko prelazni oblik, ili dzasto da ne,ona prva trazila neezavisnost?

Zamisli da Porosenko nije smenio Janukovica drzavnim udarom (a bogami bi ga i ubilo da nije pobegao)?

Zamisli da je Ukrajina prihvatila federaciju (a kamoli konfederaciju) kao trajni oblik (a kamoli prelazni oblik)?

Ili zasto da ne, zamisli da je Ukrajina prva trazila nezavisnost od Krima i Donbasa?

Zamilsi da je Ukrajina aplicirala za EU?

Da li bi u Ukrajini bio rat? Dali?
freehand freehand 09:17 08.12.2014

Re: ISTINA

Elem,salu na stranu, apropo komparacije sa NIS, koje su to Nemakcke , Britanske, ili Americke firme tako dobro, bez tendera, pazarile drzavn firme u Srbiji?

Pazarile su u Iraku i Libiji.
Ovde im je najveći problem što posao nisu dovršili. Zato žale oni a i njihovi obožavaoci.
milisav68 milisav68 09:52 08.12.2014

Re: ISTINA

dali76
Zamislimo da Milosevic nije smenio,a kamoli Ubio Stambolica?

Zmislimo da nisu postojali JNA generali, pukovnici, savezna administracija/služba....kojima nikako nije odgovarala promena stanja, a imali su ogromnu moć.....
dali76 dali76 06:15 09.12.2014

Re: ISTINA

Freehand polako i sigurno svojim komentarima dovodis me u situaciju da cu preskociti sve ono sto pise ispod tvog nadimka.
Ja znam da je tebi mozda tesko dokuciti da neko razmislja,a da to razmisljanje ne mora biti identicno tvome,a jos manje mora biti obozavanjee bilo koga.
To sto si ti ubedio sebe kako ko god se sa tobom ne slaze, ili ne zna ,ili sede pravi da ne zna je samo tvoj problem, ali ja sa tako plitkim komentarima nemam sta da pricam.
14 godina posle Milosevica ti meni spocitavas, samo zato sto ne mislim kao ti , da sam obozavalac koga, NATO pakta? Kristine Alampure?Amerike? Busha?
Pa ja da sam toliki mazohista ,da hocu da se sa takvim argumentima bakcem, ja ne bi pisao ovde na blogu b92, vec na sajtu DVERI.
Ili ces prestati da se gadjas tim patrijotskim smecem, ili cemo da se pozdravimo.
freehand freehand 08:30 09.12.2014

Re: ISTINA

14 godina posle Milosevica ti meni spocitavas, samo zato sto ne mislim kao ti , da sam obozavalac koga, NATO pakta? Kristine Alampure?Amerike? Busha?
Pa ja da sam toliki mazohista ,da hocu da se sa takvim argumentima bakcem, ja ne bi pisao ovde na blogu b92, vec na sajtu DVERI.
Ili ces prestati da se gadjas tim patrijotskim smecem, ili cemo da se pozdravimo.

Još jednom: patriotizam je uzvišen usećaj ljubavi i odanosti otadžbini i piše se bez J. Ako ga, pak, napišeš sa tim J onda je to standardna peščanička poruga, koja je iako nekad davno u nekoliko anvrata duhovita - sad postala samo slika intelektualne lenjosti i lošeg humora.
Nisam ja tebi rekao da si obožavalac MATO, iako mislim da jesi - ako ne obožavalac a ono standardni podržavalac.
Rekao sam da obožavaoci NATO ne mogu da prežale što taj kriminalni i zločinački vojni savez nije Srbiju porazio do kraja i okupirao, čime bi se izbegle sve zapetljancije oko Kosova i samostalne unutrašnje i spoljne politike, i to od Miloševića, preko Đinđića do danas.
Odslušaj još jednom Đinđića u onom poslednjem intervjuu, to može da bude lekovito.
Uostalom, eto postavih Pildžerov tekst koji u mnogome referiše puteve politike i načine njenog promoviswanja i realizacije u današnjem svetu. Valja ga pročitati. Sumnja jača misao.

Samo usput - Kristijana Amanpur, Dali. Tako se zove ta žena.
martin_krpan martin_krpan 20:02 09.12.2014

Re: ISTINA

Rekao sam da obožavaoci NATO ne mogu da prežale što taj kriminalni i zločinački vojni savez nije Srbiju porazio do kraja i okupirao, čime bi se izbegle sve zapetljancije oko Kosova i samostalne unutrašnje i spoljne politike, i to od Miloševića, preko Đinđića do danas.


Znači pobjednici + Kosovo je Srbija. Frihend čestitam ti. Vidimo se u Riu.
freehand freehand 21:03 09.12.2014

Re: ISTINA

martin_krpan
Rekao sam da obožavaoci NATO ne mogu da prežale što taj kriminalni i zločinački vojni savez nije Srbiju porazio do kraja i okupirao, čime bi se izbegle sve zapetljancije oko Kosova i samostalne unutrašnje i spoljne politike, i to od Miloševića, preko Đinđića do danas.


Znači pobjednici + Kosovo je Srbija. Frihend čestitam ti. Vidimo se u Riu.

Ma svom šefu čestitaj, što meni?
tasadebeli tasadebeli 22:50 09.12.2014

Re: ISTINA

dali76

Ti si Taso covek poeta, sklon romantizmu , staroj skoli…



Jesam, Dali. Ali to valjda nije greh? Pogotovo što mislim da ta "stara škola" ne treba potpuno da nestane među Srbima... Pogotovo ne za tri lilihipa kao što se to sada događa sa nekim mojim sunarodnicima...

Zamislimo da Milosevic nije smenio,a kamoli Ubio Stambolica?


Vidim da se Osma sednica među Srbima nije nikada završila. Kao ni informbiro i 1948. kao ni građanski rat gurnut elegantno ispod tepiha borbe protiv okupatora 1941-1945, pa se četnici i partizani i dan-danas vijaju po ovom blogu umesto po šumi gde im je mesto. Kao ni projugoslo(a)veni i oni protiv jugoslovenstva ("Zemlja Srba, Hrvata i Slovenaca, pita od govanaca" - vikali su demonstranti ispred Krsmanovića kuće te 1918, a među njima i moj deda, ali džabe. Ko je još ovog ovdašnjeg Gedžu, neki bi rekli Srbijanca, a ja taj austrougarski, kalajevski, izraz izuzetno mrzim, ikada pitao šta on želi.). Nije, rekao bih, još uvek završen ni sukob Ujedinjene omladine srpske i markovićevaca... Kao ni obrenovićevaca i karađorđevićevaca...

Ali, Dali, Milošević bio i otišao još pre 15 godina. I? Gde smo sada? Isto tako će otići i Vučić. I? Gde ćemo biti?

Rekoh ti već, to su etikete. Ali šta je suština iza etiketa? Kakvu ćemo suštinu ostaviti svojoj deci? Da Srbija počinje od Miloševića? E, pa to već neće moći...


Da je Srbija sa normalnim, racionalnim rukovodstvom , ili prihvatila konfederaciju ko prelazni oblik, ili dzasto da ne,ona prva trazila neezavisnost?


Da je tako bilo, onda bi Srbija morala što pre da napusti tu konfederaciju, pa makar i na silu... Inače bi Srbije nestalo. Ne Srba, nego Srbije. Zbog toga bi Srbija morala da napusti tu konfederaciju, kao i 2,5 miliona Srba van Srbije, pa makar i na silu. A 2,5 miliona je veliki broj za jedan narod od 10-12 miliona, pogotovo ako je zbog tih 2,5 miliona ova Srbija podnosila teške žrtve u poslednjih 100 godina.

A zašto bi Srbija morala da napusti tu konfederaciju? Pa jasno ti je kako bi Srbija u tome prošla sa tolikom "braćom" oko sebe.

Rekoh već ranije, ne pristajem da budem evropski Kurd.

da se za prava svojih sunarodnjaka van Srbije borila drugacijim sredstvima?


E, zato je taj pokušaj Srbije bio traljav i amaterski, rekoh to već. A možda je sve namerno i činjeno da ispadne tako traljavo i amaterski? Znaš, postoji ona sada već mitska priča o tome kako je Milošević u razgovoru sa tadašnjim partijskim drugovima (jedan od njih mu je bio i kum), Ivanom Stambolićem i Bucom Pavlovićem izgovorio polovinom osamdesetih rečenicu:"Pa dobro, neko mora toga da se prihvati..." Mislio je na ono što je srpski SK posle toga uradio sa SFRJ.

A ja nisam bio član SK, Dali. I nisam ja donosio direktive, vodio osme sednice, proganjao svoje kumove... Ne zanima me SK, Dali, zanima me Srbija.

I da li je to zaista mitska priča? Poznajem neke ljude koji su prisustvovali tom razgovoru...

Da je skupa sa ostalim republikama SFRJ aplicirala za EU ?


Do toga, Dali, nikada ne bi došlo i ti to znaš. Aplikacija za EU bi se u Srbiji odvijala isto kao što se odvija i sada, bez obzira na ostale bivše republike SFRJ.

Da li bi onda bila bombardovana?


Verovatno. Zbog nasilnog napuštanja te kvazi konfederacije. Ono na čemu se drugima aplaudira i podstiče ih se, Srbiji bi bilo zabranjeno zbog te konfederacije.

Da li bi Kosovo bilo danas nezavisno?


Da, bilo bi nezavisno. A Srbija bi bila opet kažnjavana kao što je i sada kažnjavana zato što na to ne bi mogla da pristane.

Dali, ali sada smo 2014. godina. A Srbija je i dalje kažnjavana zato što ne može i ne sme da pristane na nešto što nema veze ni sa Vučićem, ni sa Miloševićem, ni sa Đinđićem, ni sa Tadićem, ni sa Koštunicom... Rekoh ti već, to su etikete, a ovde se radi o suštini, a ne o etiketama.

Tamo negde 2002. ili 2003. jedan moj drugar koji je bio u najvišim krugovima DS-a, pa ih je par godina kasnije napustio (po njegovim rečima, zbog sopstvene savesti), rekao mi je u nekom razgovoru misleći na odnos Srbije i Zapada posle odlaska Miloševića:"Profo, ja sam znao da ćemo mi posle odlaska Miloševića morati da im skinemo gaće. Ali da ćemo baš morati i da im ga pušimo, e to već nisam od njih očekivao..." (Izvini na vulgarnostima, citirao sam ti ga doslovce.)

Vidiš, Dali, to silovanje Srbije u sve novim i novim iživljavanjima jeste ono što mi smeta. Podsetiću te da je Milošević otišao pre 15 godina. I Đinđić je, čim je zasmetao, uklonjen pre 12 godina. A sve vreme neprestano se pravi slika o Srbiji kao potpuno zaostaloj, primitivnoj, rasističkoj zemlji prepunoj nacista. Martin mene ovde ubeđuje da treba da se suočim sa sopstvenom krivicom u poslednjih 25 godina da bih isterao nacistu iz sebe. Ja to pre vidim kao recept da bih isterao Srbina iz sebe.

Pa pogledaj samo rezultate glasanja protiv glorifikacije nacizma u UN od pre tri nedelje! Pogledaj Balkan, naše neposredno okruženje! Ko je jedini ovde na ovim prostorima glasao za tu rezoluciju? Razumem ja da SAD i Rusija koriste tu rezoluciju ove godine u čisto političke svrhe (Ukrajina), ali o toj rezoluciji se glasa svake godine u UN. I šta? Odustali smo od principa? Pristajemo i na naciste samo ako nam to trenutno ide u korist?

Posle tog glasanja u UN mogu samo da ti kažem da ne da se ne stidim Srbije, nego sam ponosan na nju jer će rezultati tog sramnog glasanja (SAD i Kanada protiv rezolucije, EU uzdržana - kao device koje kažu: "Ja bih da se kresnem, ali da mi ne uđe." ) biti zabeleženi za neka buduća pokolenja.

Znam, Martin će reći "trule UN". A ja ću ponoviti ono što sam mu rekao: To je isto i Hitler govorio za Ligu naroda, pa znamo kako se posle završilo. Trule ili ne, UN su konstituisane da bi garantovale malim narodima opstanak. A Srbi su mali narod...

Da li bi ja mogao da citam cirilicu?


Eh, kako na to da ti bilo šta kažem?

Da li bi moj drugar nekoliko godina posle Vukovara izvršio samoubistvo ostavivši ženu sa dvoje male dece jer se tamo na "vojnoj vežbi" nedeljama ganjao sa hrvatskim snajperistom koji je bio na vrhu nekog dimnjaka, a moj drugar čučao u nekom šahtu i obojica čekali da onaj drugi napravi grešku? Da li bi moj komšija i dan-danas morao da se besomučno opija jer je bio jedan od onih koje su pohvatali u Hrvatskoj, pa ih posle mučenja razmenjivali? Da li bi neki ljudi koje poznajem obilazili danas grob svog deteta stradalog u bombardovanju NATO? Da li bi se moj bivši učenik i dan-danas nadao da će mu se vratiti otac nestao na KiM pre 15 godina? Da li bi se moja žena i dan-danas čudila zašto ni posle 20 godina njena rodbina iz Hrvatske, iz primorskih krajeva gde ratnih dejstava uopšte nije ni bilo, ne želi da je vidi kao da je moja žena lično puštala bradu i nosila kokardu?

Mali smo mi ljudi, Dali, u velikom kovitlacu. Zato na tvoje pitanje o čitanju ćirilice ne mogu odgovoriti. Mogu samo da ćutim...

Nemoj se ljutiti na Frija, on je jedini, citirajući Crnjanskog, rekao pametnu stvar misleći na sve nas, male ljude, na ovom blogu - Beskrajni plavi krug i u njemu zvezda.
tasadebeli tasadebeli 23:00 09.12.2014

Re: ISTINA

martin_krpan
Rekao sam da obožavaoci NATO ne mogu da prežale što taj kriminalni i zločinački vojni savez nije Srbiju porazio do kraja i okupirao, čime bi se izbegle sve zapetljancije oko Kosova i samostalne unutrašnje i spoljne politike, i to od Miloševića, preko Đinđića do danas.


Znači pobjednici + Kosovo je Srbija. Frihend čestitam ti. Vidimo se u Riu.



Da li to znači, Martine, da je Duci Simonović u pravu kada tvrdi da je Međunarodni olimpijski komitet jedna najobičnija međunarodna fašistička organizacija?


Pazi, napravili su presedan i u MOK primili zemlju koju Ujedinjene nacije nisu zvanično primile. Procedura je do sada uvek išla obrnutim redosledom. Zanimljivo, zanimljivo...

Šta li će u nekim budućim istorijskim udžbenicima pisati o tome?


Citius, Altius, Fortius?



freehand freehand 23:18 09.12.2014

Re: ISTINA

:"Profo, ja sam znao da ćemo mi posle odlaska Miloševića morati da im skinemo gaće. Ali da ćemo baš morati i da im ga pušimo, e to već nisam od njih očekivao..." (Izvini na vulgarnostima, citirao sam ti ga doslovce.)

Vidiš, Dali, to silovanje Srbije u sve novim i novim iživljavanjima jeste ono što mi smeta. Podsetiću te da je Milošević otišao pre 15 godina. I Đinđić je, čim je zasmetao, uklonjen pre 12 godina.


Ovo bi valjalo gledati jednom mesečno:



Naročito oni koji govore da Đinđića poštuju.
milisav68 milisav68 23:28 09.12.2014

Re: ISTINA

tasadebeli
Citius, Altius, Fortius?

Nemačka - Engleska 1938.


tasadebeli tasadebeli 23:33 09.12.2014

Re: ISTINA

freehand
:"Profo, ja sam znao da ćemo mi posle odlaska Miloševića morati da im skinemo gaće. Ali da ćemo baš morati i da im ga pušimo, e to već nisam od njih očekivao..." (Izvini na vulgarnostima, citirao sam ti ga doslovce.)

Vidiš, Dali, to silovanje Srbije u sve novim i novim iživljavanjima jeste ono što mi smeta. Podsetiću te da je Milošević otišao pre 15 godina. I Đinđić je, čim je zasmetao, uklonjen pre 12 godina.


Ovo bi valjalo gledati jednom mesečno:



Naročito oni koji govore da Đinđića poštuju.



Tako je, Fri!


A sada, 12 godina kasnije, to isto izgleda više ne sme javno da kaže nijedan srpski političar, nego mora da dođe čovek iz druge zemlje da bi nam to rekao.

(LINK)


A onda me pitaju zašto se osećam poniženo, pa me ponižavaju još više, a od mene zahtevaju da im aplaudiram na tome.


freehand freehand 23:34 09.12.2014

Re: ISTINA

A onda me pitaju zašto se osećam poniženo, pa me ponižavaju još više, a od mene zahtevaju da im aplaudiram na tome.

Jeste, i obavezno patrijota sa J.
dali76 dali76 06:22 10.12.2014

Re: ISTINA


Ti si Taso covek poeta, sklon romantizmu , staroj skoli…

Jesam, Dali. Ali to valjda nije greh? Pogotovo što mislim da ta "stara škola" ne treba potpuno da nestane među Srbima...
Skrenucu ti paznju sta radis, verujem nesvesno.
Cupas delove moje recenice izvodeci pitanja koja bi bila totalno nesuvisla ukoliko si Ssamo pazljivo procitao moju celu recenicu .
Drugim recima, da nisi ”izostavio” da sam ja takodje romanticar, stara skola, tvoje pitanje :nije valjda to nekakav greh, bilo bi suvislo.
U istom kontekstu, ne razumem cemu to pominjanje protivljenja totalnog nestanka stare skole.
Ja sam, mislis za?
Kao sto rekoh, verujem da se radi o nepaznji ,ali ako se ne mozemo cuti dzaba nam pricati.
Milosevica I Stambolica sam pomenuo ,sasvim jasno, u kontekstu da zamislimo Srbiju bez Milosevica krajem 1980s. Ti si od toga napravio mali istorijski presek srpskih podela. Mala digresija podele u drustvima/narodima nisu srpski fenomen ,ali jeste izuzetno opasno i od toga stvarati zaveru protiv Srba.

Mislio sam da je jasno da na Milosevica gledam kao vinovnika katastrofalne politike bazirane tna samozvanom patrijotskom narativu. Takodje sam napisao da taj narativ kao temelj problema nije odbacen, nego je cak on odbacio Milosevica kao izddajnika , mada ga sve vise prikazuje kao zrtvu.
Milosevic je, tacno, otisao, pre 15godina, ali narativ je ostao da zivi. Kratko vreme u krilu Kostunice, ali je brzo presao u krilo veceg rodoljuba Nikolica.
Djindjic, Tadic ni DS nisu dbili dostojni tog narativa, ali su sa njim flertovali vlasti radi.
Tomislavu Nikolicu rejting nije taknut niti posle prognoze smrti premijera ili zbog izjave u emisiji Utisak Nedelje da mu nije zao ubijenog Slavka Curuvije. U normalnim okolnostima, bez prisustva narativa , politicar bih posle ovakvih grotesknih izjava zavrsio politicku karijeru.
Medjutim, u srpskom narativu koji posmatra konstantnu borbu dobra i zla /pokusaje nepravednih svetskih mocnika da uniste nas, pravedne Srnbe, ubistvo ljudi koji se oznace kao bliski tim mocnicima , ili njihova peta kolona je ne samo dozvoljen , nego pozeljan cin.
Taj narativ nas uci da svaka dzukela pisa po Srbiji, svaka vrana je zoblje, uci nas dda sta god uradimo , ko god bio na vlasti,mocnici zele da Srbe uniste , ponize.
NE dopusta nam takav narativ da racionalno analiziramo proslost, da sagledamo vlastite greske jer inzistira da je nasa najvaznija greska to sto smo Srbi.
Jedino onda da se odreknemo nas, ili nestanemo. To je uzasno opasan determinizam.I to negde,u toj iracionalnoj zamci samoispunjavajuceg prorocanstva se krije sustina naseg problema.
Niti je svedt pravedan, niti smo mi Srbi nepravedni, ali moramo se trgnuti, odrasti iz tog sna jer cemo stvarno postati zrtve vlastitih halucinacija.





dali76 dali76 06:55 10.12.2014

Re: ISTINA

Ja Freehand razlikujem patriotizam i patrijotizam. Ne rugam se prvom,dapace, vec gse nusam drugog. Mani me se ako ne vidis razliku.
Ne zelim imati nikakvog posla sa ljudima koji su spremni na etikete iz devedesetih.
Nekoliko si puta na ovom blogu pominjao mene u dobro poznatom maniru obozavalaca NATO, Kristine (vec znas kako se preziva,)
Sve ima svoje granice Freehand. Mislio sam da je slucajnost, samo trenutna frustracija ,ali vidim da nemas mnogo problema sa takvim recnikom.
Odluka je tvoja.
Samo se nadam da ces biti toliko posten dda me ne dovodis u situaciju da te brisem ili blokiram.

dali76 dali76 07:06 10.12.2014

Re: ISTINA

Nekrofilski pokusaji da se Djindjic ubaci u klub zabludelih Srba , zapoceti govorom Vladike Crnogorskog nad odrom mrtvog premijera , imaju jedisstven dokaz, zadnji interview.
Kontekst vremena, popularnost premijera, predstojeci izbori, pragmatizam , svi ostali pisani zapisi Djindjica, sve u rupu?


freehand freehand 08:12 10.12.2014

Re: ISTINA

Ja Freehand razlikujem patriotizam i patrijotizam. Ne rugam se prvom,dapace, vec gse nusam drugog.

Sve ima svoje granice Freehand. Mislio sam da je slucajnost, samo trenutna frustracija ,ali vidim da nemas mnogo problema sa takvim recnikom.

Ovo ovako spojeno daje sliku nekoga ko ne bi baš trebalo da skiči ako se nađe u kontekstu obožavalaca ovoga ili onoga. Jer i ja nisam baš bio siguran da li je slučajnost da ti mene dovodiš u kontekst sa tim J. Pa pošto vidim da nije - moram da te podsetim i na ovo:

Tomislavu Nikolicu rejting nije taknut niti posle prognoze smrti premijera ili zbog izjave u emisiji Utisak Nedelje da mu nije zao ubijenog Slavka Curuvije. U normalnim okolnostima, bez prisustva narativa , politicar bih posle ovakvih grotesknih izjava zavrsio politicku karijeru.

ovim izjavama i postupcima Tomislav Nikolić nije postao prihvatljiv meni, niti sam ga na izborima podržao ja. Već - pogodi ko?

Nekrofilski pokusaji da se Djindjic ubaci u klub zabludelih Srba

Pod ovim ne podrazumevaš ono što radite peščaničko jato i ti, pretpostavljam? Mada ga je upravo to veselo društvo vlasnika svih vrlina i uzvišenih znanja za života zvalo kriminalcem i diktatorom u pokušaju?
Ja tu nisam stavio ni jednu reč komentara.
Ali je dobro da ti pominješ

Kontekst vremena, popularnost premijera, predstojeci izbori, pragmatizam

Kako li si se samo svega toga setio odjednom? Jer te pojmove inače ne pominješ ni rado ni često, sem što popularnost, odnosno nivo podrške ili pragmatizam žigošeš kao teške grehe u ponašanju Đinđićevih naslednika.

Gledaj taj intervju ponovo, Dali, može biti lekovito. Jer upravo je to ono što sve vreme pokušavam da ti kažem: kontekst vremena i događaja i stalno učenje. Tako je i sa Đinđićevim stavovima i izjavama. O "međunarodnoj zajednici", "našim prijateljima", haškom Tribunalu, prrioritetima. Sasvim je normalno, a on i to decidirano kaže, da se sa događajima menja i viđenje. Više puta sam rekao: ovaj intervju bih ja ponovio od reči do reči i samo pokazjuje koliko je taj čovek kristalno jasno video situaciju pre gotovo dvanaest godina, pa je tužno da tebi to ni danas ne uspeva.
Sad, meni je žao što se on ovde uklapa u sve ono što ti inače pripisuješ meni kao patriJoti i gura se i ne da ti da staviš poklopac na kutiju u koju si nas smestio. U stvari, nije mi žao.
Za Kristijanu si u pravu: znam kako se zove. Dobra je stvar što sad znaš i ti.

A što se brisanja, banovanja, blokiranja tiče - samo napred. To su alati koji su ovde stavljeni na raspolaganje sa razlogom.
I za njihovu upotrebu svako ima svoje razloge.


tasadebeli tasadebeli 09:28 10.12.2014

Re: ISTINA

dali76

Skrenucu ti paznju sta radis, verujem nesvesno.
Cupas delove moje recenice izvodeci pitanja koja bi bila totalno nesuvisla ukoliko si Ssamo pazljivo procitao moju celu recenicu .
Drugim recima, da nisi ”izostavio” da sam ja takodje romanticar, stara skola, tvoje pitanje :nije valjda to nekakav greh, bilo bi suvislo...

...Kao sto rekoh, verujem da se radi o nepaznji ,ali ako se ne mozemo cuti dzaba nam pricati.



Moje pominjanje o "prodavanju za tri lilihipa" ili za toblerone, ako je bolje da tako kažem, nije bilo upućeno tebi kao ličnosti. Nije to ništa lično, Dali.

Upućeno je jednom narativu koji ja ovde u Srbiji slušam već 15 godina i zgadio mi se.

Centar za kulturnu dekontaminaciju? Peščanik? Gomila nekih NVO koje svrhu (a bogami i finansije) nalaze u toj pravedničkoj misiji. Kako oni samo gordo zvuče sa svojih "intelektualnih visina" u pravedničkom pokušaju "prosvećivanja" ovog "zabludelog" naroda koji eto, ne shvata "tokove u svetu" i odbija da se uklopi u njih.

Da si samo bio prisutan kada je Vigor Majić svojevremeno (a ima tome desetak godina) bio izviždan kada je na godišnjem republičkom seminaru za profesore srpskog jezika rekao da "narodnu epsku pesmu Mali Radojica treba izbaciti iz školskog programa zbog verske netolerancije" (o umetničkoj vrednosti pesme gos'n Vigor ne reče ni reč), razumeo bi me zašto mi se taj narativ o "glupom, neprosvećenom, primitivnom, nacističkom, rasističkom itd. itd." srpskom narodu zgadio. Taj narativ agresivno pokušava da poništi i one dobre temelje u ovom narodu koji su građeni vekovima. (Pogledaj samo kako meni Martin ovde pominje Gorski vijenac jer je, bože moj, to Njegoševo "lupetanje" anahrono sa vremenom koka-kole i hamburgera koje Srbi ne shvataju i odbijaju da se "uklope" u njega, pa su zato primitivni, glupi, nacisti itd. itd.)

I šta ćemo ponuditi klincima, koje vrednosti, umesto Malog Radojice i Gorskog vijenca? Hari Potera? Ma daj, Dali, znaš i sam koliko je to suludo...

A Vigor za te "zasluge" dobi Petnicu. I to ti je samo jedan od mnogih primera. Znaš li koliko je Vigora izmilelo iz svojih rupa u poslednjih 15 godina u ovoj Srbiji?

Jednom rečju, Dali, taj narativ mi se smučio... Ovaj "prosti i primitivni" narod ima jedan lep izraz za to: Prodavanje muda za bubrege.

I što je najtužnije u svemu tome, vidim da su to sve neki tipovi koji su mi i pre Miloševića, (a njihovi očevi mom ocu i dedi), prodavali muda za bubrege. I doveli me do toga da nešto za šta sam mislio da su rešili moji preci krvaveći gaće, rešavam opet ja i moja deca i deca moje dece...

I naravno da sam napravio presek podela među Srbima. A kako ćeš bez razumevanja prošlosti, shvatiti sadašnjost i pokušati da makar malkice utičeš na budućnost? I kako ćeš shvatiti kako funkcioniše politička scena u Srba već 200 godina?

A pravo na egzistenciju na toj političkoj sceni, što se mene tiče, imaju i jedni i drugi, nazovimo ih uslovno "proevropljani" i "proorijentalisti". A zašto, po meni, pravo na egzistenciju imaju i jedni i drugi? Pa zato što je ovaj moj narod, gledajući kroz istoriju do danas, uvek glava najviše bolela od jednoumlja. Imaju pravo na egzistenciju i jedni i drugi sve dok ne počnu svoje neistomišljenike da šalju na "prevaspitavanje" ka čemu, rekao bih, u ovom trenutku i idemo dok gledam kako se taj govor mržnje zaoštrava. Čekam samo trenutak kada će se sa govora preći na dela...

I, nadam se da je tebi isto tako jasno da ja niti podržavam Nikolića, niti Vučića, niti sam podržavao Miloševića, niti sam podržavao Koštunicu, Đinđića, Tadića,... Svi oni zajedno, svojim kompromisima zarad vlasti, svojim činjenjem ili nečinjenjem, delima i rečima, svesno ili nesvesno, predstavljaju glavninu te "pete kolone" za koju mi kažeš da je ja vidim stalno u ovom narodu. I oni su potkopavali te temelje koje je ovaj narod gradio vekovima zarad svojih sitnih dnevnopolitičkih interesa.

I jeste, Dali. To sve zajedno u svojoj suštini i jeste borba dobra i zla. A zlo je u nama i vidi se pre svega u tome što zarad tapšanja po ramenu na koje Srbi treba da mašu repićem prodajemo ono što je krvavo građeno, uz teške muke, generacijama. I što se pri tome iskrivljava stvarnost do iznemoglosti da bi se drugi ubedili kako je to u redu, kako ćemo biti onda u tom svetu voljeni i poštovani (sic!).

Ne kažem da nas čitav svet mrzi. Samo neki, Dali, samo neki... I sadistički pri tome uživaju gledajući nas na kolenima.

E, pa ne moramo još i mi da im pripomažemo u tome...

P.S. - Ja se ne ljutim ako me i nazoveš patriJotom... Ako je to jedina cena koju ću platiti zato što ne dozvoljavam da mi prodaju muda za bubrege, neka bude onda i patriJota.
princi princi 14:02 05.12.2014

Švedska i skandinavske zemlje

su po pitanju korupcije (i percepcije iste) pojam za mnoge zemlje, ne samo za Srbiju. U USA je korupcija duboko implantirana u politički sistem. Da bi uopšte bio političar moraš biti korumpiran - u USA politički sistem tako funkcioniše. Političari su privatni preduzetnici koji promovišu poslovne interese svojih donatora i sponzora i to sve ostavlja ozbiljne posledice ne samo na USA nego, zbog relativne moći USA, i na čitavu planetu. Mič Mekkonel, high profile političar, viđen da bude vođa republikanske većine u Senatu, na primer, je od 2003 do 2008, imao listu od 20 donatora koje uključuju firme kao što su UBS, Sitigrup, Meril Linč, Bank of New York. To je ono što je prijavio, a ima gomila toga što se ne prijavljuje. Takođe, može se samo zamisliti šta tek rade političari nižeg profila (prodaju prava na vodu u sušnim regionima, promovišu zakone koji omogućavaju nesmetano i nesankcionisano zagađivanje i uništavanje ekosistema, uništavanje zemalja, vojne pučeve, podrške nedemokratskim režimima, ratove, itd, itsl). Političke i ekološke posledice ove vrste korupcije su neuporedivo veće od bilo čega što se dešava u Srbiji a van su domašaja i američkih glasača, a kamoli onih drugih.
martin_krpan martin_krpan 18:12 05.12.2014

Re: Švedska i skandinavske zemlje

princi
su po pitanju korupcije (i percepcije iste) pojam za mnoge zemlje, ne samo za Srbiju. U USA je korupcija duboko implantirana u politički sistem. Da bi uopšte bio političar moraš biti korumpiran - u USA politički sistem tako funkcioniše. Političari su privatni preduzetnici koji promovišu poslovne interese svojih donatora i sponzora i to sve ostavlja ozbiljne posledice ne samo na USA nego, zbog relativne moći USA, i na čitavu planetu. Mič Mekkonel, high profile političar, viđen da bude vođa republikanske većine u Senatu, na primer, je od 2003 do 2008, imao listu od 20 donatora koje uključuju firme kao što su UBS, Sitigrup, Meril Linč, Bank of New York. To je ono što je prijavio, a ima gomila toga što se ne prijavljuje. Takođe, može se samo zamisliti šta tek rade političari nižeg profila (prodaju prava na vodu u sušnim regionima, promovišu zakone koji omogućavaju nesmetano i nesankcionisano zagađivanje i uništavanje ekosistema, uništavanje zemalja, vojne pučeve, podrške nedemokratskim režimima, ratove, itd, itsl). Političke i ekološke posledice ove vrste korupcije su neuporedivo veće od bilo čega što se dešava u Srbiji a van su domašaja i američkih glasača, a kamoli onih drugih.


U USA je najizraženija public choice theory paradigma koja iza sebe ostavlja politički model po kome političari "rade za dobrobit naroda". Public choice političari su samoživi profesionalci (tehnokrate) koji zadovoljavaju svoje sebične interese a svojim profesionalnim radom zadovoljavaju potrebe i glasača. Početkom 60-tih rekao bih da je ta paradigma buknula, do tada su zemlje vodili "narodni lideri" a kakva se opasnost iza narodnih lidera krije, ne treba ni govoriti. O tim (legalnim) podmićivanjima, o birokratiji su još davno pisali Niskanen i Downs i tu se do detalja zna kako takav sistem funkcioniše.

A šta ćemo sa vođama? Kakva je to kategorija? Djeli se sinu kredit od 3 Mio Eura sa argumentom "dobar je momak, nije narkoman" (Dodik), šta ćemo sa Pink-wellnes-ljevičarima iz Hayata (Vulin), šta ćemo sa "dečkom" koji iznenada poziva i riješava stvar (Vučić).

P.S. Ljepota je bilo čitati tvoje prosvjetljene, kosmopolitenske stavove kod AO-a, ali otkud onda ljubav prema RS, prema Kusturici i tribalizmu, prema "nacionalnom herojstvu" kada se svi slažemo da je to jaram za bagru.
freehand freehand 23:17 07.12.2014

Re: Švedska i skandinavske zemlje

kada se svi slažemo da je to jaram za bagru.

Ko se to svi slaže? Sa takvim stavom samo bagra može da se složi.
G.Cross G.Cross 14:42 05.12.2014

Sta je Patriotizam? Ovo ili ono?


Sigurno imas na umu destinacije kao sto su Bugarska ili Rumunija

Ja razumem voleti svoju zemlju, ali biti tolko zaslepljen ljubavlju..

Evo neke cinjenice:
[/url][/url]

Je to vidim ovako:
Svoju zemlju ne treba videti kao majku koja ce da se brine o nama,
nego kao dete o kojem mi treba da se brinemo. Dobar roditelj ne zatvara oci pred greskama deteta.

U 2013. Rumunija je imala 60% visi GDP per capita nego Srbija
U 2013 Bugarska je imala 23% visi GDP per capita nego Srbija.

To su cinjenice. Ako ih falsifikujemo ne znaci da vise volimo svoju zemlju.

Sourcehttp://data.worldbank.org
princi princi 14:46 05.12.2014

Re: Sta je Patriotizam? Ovo ili ono?

Pa ova 2 dijagrama su najgora osuda demokratskih vlasti u Srbiji: po njima ispada da je Srbija manje zaostajala za Rumunijom i Bugarskom 2000. nego 2013. a da je najveći sunovrat napravljen u periodu 2008.-2012. (period 2009-2010 posebno loš, dok su i Rumunija i Bugarska stagnirale, Srbija je bila praktično u slobodnom padu).
G.Cross G.Cross 14:57 05.12.2014

Re: Sta je Patriotizam? Ovo ili ono?

princi
Pa ova 2 dijagrama su najgora osuda demokratskih vlasti u Srbiji: po njima ispada da je Srbija manje zaostajala za Rumunijom i Bugarskom 2000. nego 2013. a da je najveći sunovrat napravljen u periodu 2008.-2012. (period 2009-2010 posebno loš, dok su i Rumunija i Bugarska stagnirale, Srbija je bila praktično u slobodnom padu).


Da.
Sto je najgore gap se siri (osim prosle godine sa Bugarskom).
Stavio sam slajdove, da ljudi vide o cemu govore kad nas porede sa komsijama.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:17 05.12.2014

Re: Sta je Patriotizam? Ovo ili ono?

G.Cross
princi
Pa ova 2 dijagrama su najgora osuda demokratskih vlasti u Srbiji: po njima ispada da je Srbija manje zaostajala za Rumunijom i Bugarskom 2000. nego 2013. a da je najveći sunovrat napravljen u periodu 2008.-2012. (period 2009-2010 posebno loš, dok su i Rumunija i Bugarska stagnirale, Srbija je bila praktično u slobodnom padu).


Da.
Sto je najgore gap se siri (osim prosle godine sa Bugarskom).
Stavio sam slajdove, da ljudi vide o cemu govore kad nas porede sa komsijama.

Један други наратив који прати наше илузије јесте онај да смо под Титом јако пуно напредовали по БДП питању. Јесмо напредовали, али готово најмање у Европи, кад поредимо с тим колико су други напредовали. Такође, ни ово се не види:

Чак је и Црној Гори свануло, или једној Белорусији под Лукашенком.

Најстрашније: откад је Вучић на власти, пропадање је још веће. Делом га гура инерција падања у провалију, делом је сам крив, јер касни с потезима или прави оне погрешне.
princi princi 15:17 05.12.2014

Re: Sta je Patriotizam? Ovo ili ono?

Ne, pozdravljam ove uporedne dijagrame jer oni jedino imaju nekog smisla. Pored toga i skidaju tu famu o nekoj uspešnosti Koštunice kao premijera, jer je rast od 4.000$ na $6,500 (bezmalo 30% godišnje!) u periodu 2006-2008 bio pre svega posledica priliva jeftinog kapitala u čitav region (verovatno i enormnog zaduživanja) a ne nekog famozno uspešnog premijerovanja.
nim_opet nim_opet 15:20 05.12.2014

Re: Sta je Patriotizam? Ovo ili ono?

princi
Pa ova 2 dijagrama su najgora osuda demokratskih vlasti u Srbiji: po njima ispada da je Srbija manje zaostajala za Rumunijom i Bugarskom 2000. nego 2013. a da je najveći sunovrat napravljen u periodu 2008.-2012. (period 2009-2010 posebno loš, dok su i Rumunija i Bugarska stagnirale, Srbija je bila praktično u slobodnom padu).

Da, a jel tu nesto neocekivano? Rumunija i Bugarska su prosli kroz debele strukturne reforme kasnih 90ih, ranih 2000ih, 2007 usli u EU. Srbija je za to vreme menjala vlast, ubijala premijera, reciklirala politicare i ideje 90ih itd, i nikada nije imala vremena/snage/volje da stvori trzisnu privredu. Rumunija je tamo negde 2005-2006. apsorbovala vise direktnih stranih investicija nego sve ex-Yu zemlje zajedno.
princi princi 15:33 05.12.2014

Re: Sta je Patriotizam? Ovo ili ono?

Rumunija i Bugarska su prosli kroz debele strukturne reforme

:)
jkt2010 jkt2010 20:01 05.12.2014

Re: Sta je Patriotizam? Ovo ili ono?

G.Cross

Sigurno imas na umu destinacije kao sto su Bugarska ili Rumunija

Ja razumem voleti svoju zemlju, ali biti tolko zaslepljen ljubavlju..


Posto ja ne mogu, ajde molim te napravi jos jedan graf i okaci ga ovde;

uzmi sledece zemlje:
Srbija, Rumunija, Bugarska, Hrvatska (to jest ovaj nas region koji sam spominjao) i dodaj mu jos Nemacku, Dansku, Holandiju i sta ja znam... Austriju.

Mozda onda skapiras o cemu pricam, a to nije "biti zaslepljen ljubavlju" nego biti realan.

Tamo smo gde smo uvek bili. Pri dnu. Zajedno sa ovima ostalima.
G.Cross G.Cross 20:35 05.12.2014

Re: Sta je Patriotizam? Ovo ili ono?

Tamo smo gde smo uvek bili. Pri dnu. Zajedno sa ovima ostalima.


Dobro evo:
GDP Per capita 1980 godine:

- Yugoslavia 3.200 $
- Bugarska 1.216 $
- Rumunija 1.626 $

Nije problem gde si nego u kom pravcu ides relativno na druge.

Mozda si ti mlad pa se ne secas sta je Jugoslavija ( i Srbija sa njom) bila za ove zemlje.

I kao sto se vidi iz grafova gore, sve vise zaostajemo i za najsiromasnijim u Evropi. U tome je problem.
Nisam hteo da stavim poredjenje sa Albanijom, mnogo je tuzno.

jkt2010 jkt2010 20:52 05.12.2014

Re: Sta je Patriotizam? Ovo ili ono?

G.Cross
Tamo smo gde smo uvek bili. Pri dnu. Zajedno sa ovima ostalima.


Dobro evo:
GDP Per capita 1980 godine:

- Yugoslavia 3.200 $
- Bugarska 1.216 $
- Rumunija 1.626 $

Nije problem gde si nego u kom pravcu ides relativno na druge.

Mozda si ti mlad pa se ne secas sta je Jugoslavija ( i Srbija sa njom) bila za ove zemlje.

I kao sto se vidi iz grafova gore, sve vise zaostajemo i za najsiromasnijim u Evropi. U tome je problem.
Nisam hteo da stavim poredjenje sa Albanijom, mnogo je tuzno.


Izvini sto je moj srpski nerazumljiv. Trazio sam jedno a dobio drugo. Verovatno je do mene...

Nisam mlad, secam se sta je bilo 1980 no problem. Secam se i '76 i pussy riot za solju kafe jebajga... Ali ne znam kakve to veze ima sa dijagramamom za koji sam zamolio? I nemoj molim te te fore od 1980... ajde lepo uzmi neki period od kada smo svi u kapitalizmu, znaci od 2000. Ajd ucini mi, sta ti tesko...
G.Cross G.Cross 21:24 05.12.2014

Re: Sta je Patriotizam? Ovo ili ono?

Izvini sto je moj srpski nerazumljiv. Trazio sam jedno a dobio drugo. Verovatno je do mene...



Ne, ti si tipican Srbin, od onih arogantnih koji nista nece da rade a prave se pametni. Hteo bi da naredjujes a drugi rade za tebe. Bon chance with that sa nekim drugim.

Ne vredi investirati vreme u tebe.

Ti neces da znas, nego hoces da budes u pravu.

Meni su takvi dosadni.
jkt2010 jkt2010 22:14 05.12.2014

Re: Sta je Patriotizam? Ovo ili ono?

G.Cross
Izvini sto je moj srpski nerazumljiv. Trazio sam jedno a dobio drugo. Verovatno je do mene...

Hteo bi da naredjujes a drugi rade za tebe.

Ja mislim da si ti napravio taj graf i da si video da smo mi sa komsijama flat line dole na dnu na nula metara nadmorske visine, a ovi pravi Europljani krivudaju gore na 30,000 separacije iznad svih nas skupa.

E kad tu sliku vidis onda ti jasno koliko je sviranje u frulu to gde je plata 350, gde 450 a gde 550 evra... kao da je pa to neka bitna razlika a na tome si uhvatio da insistiras...
martin_krpan martin_krpan 19:09 05.12.2014

Krađa i smijanje u lice - šta je miševi...

Moćni uvek uzimaju lovu iz džepova siromašnih. Problem u Grčkoj u poslednjih deset i više godina, jeste što se moćnim ljudima potpuno jebe što ćemo mi to znati. Nekako ti to rade u lice, a čak iako ih uhvate na delu oni samo promrljaju kao „da, u redu, dao sam crkvi pet planina a oni su meni dali pet miliona, a šta to TEBE briga?“ i kažu ti da odjebeš. (Lenos Hristidis)





LINK cijeli tekst.

A ostavke gospodo?
martin_krpan martin_krpan 09:02 06.12.2014

Homogenizacija

Nikolić kaže da o tome što pre treba da postignemo nacionalni konsenzus.


Nikolić je ocenio da nekom smeta predsednik kakav je on. Akcija je sinhronizovana. Dalekometni cilj je rušenje cele Srbije"




I onda đovica provokator problem. Ovo je smijurija, ovo je dno kace. Ajmo svi u glas: homogenizacija,homogenizacija,homogenizacija,homogenizacija,homogenizacija,homogenizacija,homogenizacija..yes



freehand freehand 13:48 06.12.2014

Još malo tobelrone

West's action in Libya in 2011 was a 'mistake' - Italy's foreign ministry

KLIK
freehand freehand 13:52 06.12.2014

i još malo Toblerone

Right to piracy? Court orders France to pay €10K to Somali pirates – for violation of their rights

KLIK
freehand freehand 02:02 09.12.2014

Možda

... neko i pročita. I možda neko nešto i shvati.

John Pilger: War by media and the triumph of propaganda
dali76 dali76 07:07 09.12.2014

Re: Možda

Mozda, mozda neko svhati sto ti svhatas?

Meni se cini da Tebe samo Aleksandar Vucic moze da razume.

freehand freehand 08:07 09.12.2014

Re: Možda

dali76
Mozda, mozda neko svhati sto ti svhatas?

Meni se cini da Tebe samo Aleksandar Vucic moze da razume.



Jeste, još od izbora 2012. Čak i pre toga.
Da li si pročitao tekst?
mr.fogg mr.fogg 20:28 09.12.2014

Ovo nije trol

Poštovani VIP blogeru, molim Vas da obratite pažnju na katastrofu u Istočnoj
Srbiji koja se dešava u poslednjih 10-tak dana. Pokažite da ste VIP. Hvala.

Ova očajnička poruka poslata je na blogove objavljene u poslednjih 7 dana:
http://blog.b92.net/text/25003/Raskini-lanac-korupcije/
http://blog.b92.net/text/25000/25000/
http://blog.b92.net/text/24996/najbolji-tenis-na-planeti/
http://blog.b92.net/text/24994/Neuroze-sumornih-nedelja/
http://blog.b92.net/text/24993/Kako-zaista-izgleda-devojka-II-deo/
http://blog.b92.net/text/24992/Ko-sve-dobija-nagrade-za-afirmaciju-ljudskih-
prava/
http://blog.b92.net/text/24991/Cu-da-izadjem-u-Politike/
http://blog.b92.net/text/24990/Cija-je-nasa-kultura/
http://blog.b92.net/text/24989/Terapija-jutranja-urbanisticka/
http://blog.b92.net/text/24987/KARMAGEDON-U-PERIONICI-CARAPA-NA-ROMBOIDE/
http://blog.b92.net/text/24986/Lider-opozicije/
http://blog.b92.net/text/24985/S-kutijom-promenicu-svet/http://blog.b92.net/text
/24984/Ni-Kosovo-ni-Evropa-ni-Juzni-tok/
http://blog.b92.net/text/24983/4-am/
http://blog.b92.net/text/24982/Toblerone-afera/
http://blog.b92.net/text/24981/Bes/
http://blog.b92.net/text/24980/Suza-nisam-vredan/
http://blog.b92.net/text/24977/Biciklom-oko-sveta----Povratak-na-drum-ili-
Mjanmar-Burma/
http://blog.b92.net/text/24976/Gosn-Verbicu-imate-minut/
http://blog.b92.net/text/24974/Roditelji-procitajte-vise-puta-i-razmislite-svaki
-put/
http://blog.b92.net/text/24973/SIFRA-F/
http://blog.b92.net/text/24972/Osobe-sa-integritetom/
freehand freehand 01:15 10.12.2014

Post na vodi

... na američki način:



freehand freehand 10:06 10.12.2014

Narativ

"Visokopoštovani care Atahualpa, a zašto ipak ne biste uzeli ova dva ogledalceta, đinđuve i tri britvice kao fer razmenu za vaše zlato, vaše dijamante, vašu zemlju i vaš narod koji nam je neophodan kao roblje?"

KLIK

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana