Istorija| Nauka

"Totalitaritolozi" suzama ne vjeruju

apostata RSS / 13.12.2014. u 23:52

nazi-com.jpg

 

"Totalitaritolozi" su radni naziv za pristalice teorije totalitarizama.

 

Zbog jedne stvari "totalitaritolozi" su objekt moje stalne fascinacije.

Radi se o sledećem - uvijek me zanimalo kako oni mire u sebi sve ono što zastupaju, sa nepobitnom činjenicom da je nešto, što karakterišu kao zlo, dalo i pored tog određenja, enormni i ubjedljivo najveći doprinos odbrani dobra – odnosno odbrani slobode?

Ja mogu samo da zamislim konfuziju koju proizvodi ova kolizija.

Mislim da u psihologiji ne postojisolidni metod za rješavanje takvih situacija .., a i da postoji, mislim da bi njegova uspješnost bila vrlo upitna, jer iz čvrstog, dogmatski usvojenog teoretskog oklopa izgrađenog iz logički tačnih konkluzija, ali izvedenih iz nepotpunih i polovičnih premisa, jednostavno je nemoguće lako izaći.

Tako da "totalitaritologu" ne preostaje ništa drugo nego da u istom stilu gura dalje, ne obazirući se ni na paradoks, ni na sukob sa zdravom logikom, ni na koliziju teorije i fakata.

Međutim teško je to - svako malo nešto ili neko te na to podsjeti - a mislim da im ubjedljivo najteže pada ona zastava - eh da barem nije bilo one crvene zastave na Rajhstagu … i da barem Berlin nije od njih uzet’ …  ebemti prokletu zastavu … samo da nje nije bilo!

E al' ebga bila je .., bila je ta, totalitarnim beslovesnim robovima, ispranih mozgova nošena, Jurišna zastava, Ordenom Kutuzova II stepena, odlikovane 150. idricke divizije, 79. pješadijskog korpusa, 3 udarne armije, 1. bjeloruskog fronta.

I upravo zato što je bila, ona gore kolizija nije zajebancija – radi se o nimalo naivnoj muci duha. Pravoj “pasiji”- indirektnoj posljedici višedecenijskog peglanja mantrom teorije totalitarizama.
"Pasiji" koja je nusprodukt  uproštenog tipiziranja, koje je, nakon što je ‘56. Fridrih zajedno sa Bžežinskim utvrdio kao credo u obliku 14 tačaka teorije, postao jedina metoda pristalica te teorije.

Slijepa vjera u nepogrešivo precizno izrađenih 14 kalupa dovela je do toga to da tumačenje istorije XX vijeka u režiji “totalitaritologa” postane prekrasni (kako to kaže njemački istoričar Momzen) “primjer dosadne tendenciozne istorije sa beskonačnim ponavljanjem istog obrasca”.

Ali i ne samo to, uradci svih “totalitaritologa” ne samo da su armirani univerzalnom moralnom apriornom shemom, nego su u velikoj mjeri i tipične moralističke propovjedi.

S etičke strane zaključci koje oni donose su nesporno tačni - zločin je zločin, žrtva je žrtva i svaki teror je amoralan. I taj etički pristup je potreban i nužan, no, koliko god to hladno amoralno djelovalo, taj etički pristup sam po sebi na žalost nije dovoljan - jer on nije nauka.

Stvar je u tome da ta apriorna etička pozicija neumitno generiše i apriornu ocjenu, a ocjene koje daje nauka nisu i ne mogu biti apriorne, one su aposteriorne i prvenstveno su plod promišljanja.

A nepromišljanje određenog fenomena znači njegovu iracionalizaciju, a kada se radi o “totalitaritolozima” to je zakonomjerna posljedica, pošto je i sama teorija totalitarizama jedna grandiozna i krajnje opasna iracionalizacija.

Izjednačavanje lijevog totalitarizma sa desnim kroz etalon teorije totalitarizama je bazirano na analizi isključivo njihovih pojavnih osobina. Zbog odsustva onog apsolutno neophodnog “dubinskog sondiranja” rezultati te analize kao prvo svedeni su na deskriptivno-statistički martirologij bilo lijevog, bilo desnog terora.

Kao drugo, nezadiranje u suštinu nema samo kao posljedicu iracionalizaciju lijevog totalitarizma, jer od iracionalizacije automatski trpi i promišljanje desnog ekstrema.

Decenijsko sistematsko udaranje akcenta na modalitete dovelo je do kriminalnog izobličavanja i razvodnjavanja kompletne slike fašizma. Ne baviti se suštinom, odnosno svjesno je zanemerivati, nije samo ono što nam oduzima ključ poimanja nekadašnje i buduće fašizacije jednog društva ili jedne epohe, nego je to danas i efikasna metoda obračuna sa bilo-kakvim neprijateljima.

Forsirati pojam fašizma bez njegove essentia, je forsiranje jedne nefundirane i samim tim maksimalno fluidne konstrukcije, koja je, zahvaljujući takvom pristupu evoluirala u spisak idejnom mainstremu inkopatibilnih pojava.

Međutim „totalitaritolozi” drugačije jednostavno ne mogu. Odustati od dogmatskog ukalupljivanja i osmišljavanja lijevog i desnog totalitarizma i krenuti u njihovo promišljanje i naučno prožimanje, znači napustiti isključivu fokusiranost na akcidenate i prvo krenuti, kao što je i logično, od suštine.

A suština to je ideja.

Decidna analiza njezinih izvora i korijena, zatim sadržaja i na kraju ciljeva je u stvari promišljanje ideološkog konteksta u kojem su (njima tako bitne) žrtve nastale. Taj kontekst se na slijedećoj etapi promišljanja širi analizom prakse, stepenom ideacije (ako je uopšte ima) i njezinih uzroka. A kada se svemu tome doda i globalna političko-ekonomska situacija tek tada je žrtva konačno smještena i u vrijeme i prostor.

No totalitaritolozima to naravno ne odgovara.

Njima odgovara iracionalizirati fenomen represija do unedogled, jer ta iracionalizacija se ne provodi u atmosferi akademske diskusije, nego u konkretnoj političko-ekonomskoj sadašnjici u kojoj iracionalizacija ima ulogu moćne ideološko-političke batine.

Njima je takođe izuzetno komotno djelovati iz apriorno-etičkog vakuma i kada god zaškripi oni će se ultimativno pozvati na Fjodora Mihajloviča i “suzu djeteta”, neshvatajući da na taj način u aktivno pripremaju tlo za suze neke druge djece.

 

 

Atačmenti



Komentari (665)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 05:33 14.12.2014

Re: Totalitarizam, danas i ovde!

Nazvao bih ga fašizmom svakodnevice.
Prosvetni radnici u štrajku zbog smanjenja i onako bednih plata.
Deca koja svaki dan prekopavaju kontejnere u mojoj ulici.
Žene i muškarci koji skaču sa mostova zbog dužničkog ropstva.
Radnice i radnici koje iz dana u dan zlostavljaju bezobzirne gazde.
Penzionerke i penzioneri u redu ispred pekara u 19h kada se pecivo i hleb prodaju sa popustom od 50%.
Odsutni pogledi i smrknuta lica u krcatim autobusima gradskog prevoza, dok iz validatora odjekuje grozomoran glas: ...očitajte vaše karte....


Gospode.
On ništa i nikad ne razume.
Filipe, to o čemu ti pišeš, to nije fašizam. To je kapitalizam. Za to si se borio.
not2old2rock not2old2rock 06:25 14.12.2014

Re: Totalitarizam, danas i ovde!

Filip Mladenović
Dok se mi zamajavamo i prepucavamo levim i desnim, promiče nam totalitarizam danas i ovde. Nazvao bih ga fašizmom svakodnevice.
Prosvetni radnici u štrajku zbog smanjenja i onako bednih plata.
Deca koja svaki dan prekopavaju kontejnere u mojoj ulici.
Žene i muškarci koji skaču sa mostova zbog dužničkog ropstva.
Radnice i radnici koje iz dana u dan zlostavljaju bezobzirne gazde.
Penzionerke i penzioneri u redu ispred pekara u 19h kada se pecivo i hleb prodaju sa popustom od 50%.
Odsutni pogledi i smrknuta lica u krcatim autobusima gradskog prevoza, dok iz validatora odjekuje grozomoran glas: ...očitajte vaše karte....


Jebote, Filip shvatio suštinu!!!
gabriele gabriele 11:21 15.12.2014

Re: Totalitarizam, danas i ovde!

.
Prosvetni radnici u štrajku zbog smanjenja i onako bednih plata.

več više od 5 decenija to je proizvodns grana sa najviše škarta , da je prema zaslugama i,ali bi i manje
rade.radumilo rade.radumilo 11:52 15.12.2014

Re: Totalitarizam, danas i ovde!

Filipe, to o čemu ti pišeš, to nije fašizam. To je kapitalizam. Za to si se borio


Pa nije baš.
Kapitalizam ima nekoliko osnova na kojima počiva:
1. Privatna svojina.
2. Ugovor, kao najviši oblik uređenja ekonomske interakcije između dva subjekta.
3. Princip da je (prvenstveno u ekonomiji) dozvoljeno sve ono što nije eksplicitno zabranjeno.

Ono o čemu Filip priča je posledica nepoštovanja upravo ovih postulata kapitalizma.
Socijalizam i komunizam to rade sa ideološkog stanovišta, pa tako uvode pojmove:
1. Kolektivne svojine (državna ili društvena).
2. Zakon kao najviši oblik uređenja ekonomske interakcije dva subjekta.
3. Princip da se ne može dozvoliti nešto, iako nije eksplicitno zabranjeno, ukoliko prvo ne prođe procenu "podobnosti" po društvo.
Fašizam/Rasizam/Nacionalsocijalizam (i slični derivati), sa svoje strane takođe ne poštuje ova tri postulata kapitalizma iako se deklarativno, ideološki, zalaže za neka (ili sva načela) istog.

Situacija u Srbiji je upravo takva, da bi se mogla nazvati fašizmom, mada je precizniji naziv diktatura birokratskog aparata. U Srbiji trenutno:
1. Ne postoji garancija neotuđivosti privatne svojine.
2. Ugovori postoje, međutim svaka izmena legislative je u stanju da u potpunosti obezvredi bilo kakav obligacioni odnos iako je on prethodno sklopljen po tada važećem zakonu. Karikiram, ali u Srbiji možeš potpisati prazan papir i posle na njega staviti šta god hoćeš. Ukoliko dođe do suda, sva je prilika da će se primenjivati zakon a ne odredbe ugovora.
3. U Srbiji ne možeš uvoditi "novine" ukoliko nisu zakonski definisane, odnosno možeš pokušati pa šta bude. Najzabavnije mi je, trenutno, kako sve firme koje imaju posla sa inostranstvom a plaćanje vrše online falsifikuju fakture, iz jednostavnog razloga što ih od tih firmi iz inostranstva (za gomilu stvari) neće ni dobiti. Šta više, čak i ukoliko dobiju "invoice" za nešto, dobiće ga bez ikakvog pečata i potpisa.
freehand freehand 11:59 15.12.2014

Re: Totalitarizam, danas i ovde!

Pa nije baš.
Kapitalizam ima nekoliko osnova na kojima počiva:
1. Privatna svojina.
2. Ugovor, kao najviši oblik uređenja ekonomske interakcije između dva subjekta.
3. Princip da je (prvenstveno u ekonomiji) dozvoljeno sve ono što nije eksplicitno zabranjeno.

Ono o čemu Filip priča je posledica nepoštovanja upravo ovih postulata kapitalizma.
Socijalizam i komunizam to rade sa ideološkog stanovišta, pa tako uvode pojmove:
1. Kolektivne svojine (državna ili društvena).
2. Zakon kao najviši oblik uređenja ekonomske interakcije dva subjekta.
3. Princip da se ne može dozvoliti nešto, iako nije eksplicitno zabranjeno, ukoliko prvo ne prođe procenu "podobnosti" po društvo.

Ti se zezaš sa ovim definicijama o svojini i zakonima?
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 03:27 14.12.2014

Totalitarizam, majku mu Shvabsku!

Chini se da u ovom, kako je neko rekao gore "nemushtom" blogu, autor pokushava da se obrachuna sa onima koji totalitarizam razumeju kao tehnologiju vladanja nasuprot njega koji (izgleda) totalitarizam vidi samo u pojavnom, ideoloshkom okviru nekih istorijskih primera (mrske nam shvabe i, verovatno, imperijalisti kauboji).

...Radi se o sledećem - uvijek me zanimalo kako oni mire u sebi sve ono što zastupaju, sa nepobitnom činjenicom da je nešto, što karakterišu kao zlo, dalo i pored tog određenja, enormni i ubjedljivo najveći doprinos odbrani dobra – odnosno odbrani slobode?
...
E al' ebga bila je .., bila je ta, totalitarnim beslovesnim robovima, ispranih mozgova nošena, Jurišna zastava, Ordenom Kutuzova II stepena, odlikovane 150. idricke divizije, 79. pješadijskog korpusa, 3 udarne armije, 1. bjeloruskog fronta...


Ergo... "totalitaritolozi" su amoralni umetnici veshtachke simetrije, nezahvalni crvenoj armiji za sopstvenu SLOBODU (bre!). Koji (eto i valjda) i dalje odbijaju da shvate kako je komunizam bolji od holokausta :)

Teshkoce da odvoje nauchno od ideoloshkog nisu retkost kod pripadnika posleratne inteligencije, pri chemu je svaka teznja ka nauchnoj preciznosti lako nazivana "burzoaskom dekadencijom".
I teshko je svariti argument o upotrebi "dechje suze FMDa", kada se u svakoj "nauchnoj" debati anti-totalitaritolozi zagrcnu pri pomenu Kutuzova ili Zukova i puste suzu-dve na pomen zastave na rajhstagu (u stavu "mirno!" naravno).

Totalitarizam je sistem/metod/struktura vladavine a ideologija (komunistichka, nacistichka, kapitalistichka, rasistichka...) samo instrument mobilizacije, koncentracije i kohezije... Totalitarizam=govno & komunizam=kashika.

Srz problema je da takva (burzoasko cepidlachka) analiza eh... izjednachava one koji su ziveli pod (ili ziveli od) komunizma i nacizma i rasizma i... I kaze "jeli ste govna, samo sto su neki od vas to radili zlatnim, neki drvenim kashikama a neki su bogami rukama rovali... i mljackali i lizali prste".

E to nece moci! Jer to nije ideacija, a jeste iracionalizacija, pichka vam materina burzoasko-skorojevicka! Da je Jovo-kapa josh ziv pa krvi bi vam se napio!

Kakva bre dechja suza!? Sloboda bre! Eeeej!

Malo je smeshno da je ovo "predmet diskusije" u 21 veku... U vremenu globalnog (i ideoloshki sharenog) totalitarizma. Ali i Apple je negde kasnio deceniju, a negde josh uvek nije stigao... Sooo jebiga.


apostata apostata 05:00 14.12.2014

Re: Totalitarizam, majku mu Shvabsku!

cane.srbljanovic
Chini se da u ovom, kako je neko rekao gore "nemushtom" blogu, autor pokushava da se obrachuna sa onima koji totalitarizam razumeju kao tehnologiju vladanja nasuprot njega koji (izgleda) totalitarizam vidi samo u pojavnom, ideoloshkom okviru nekih istorijskih primera (mrske nam shvabe i, verovatno, imperijalisti kauboji).

E jest' ... upravo sam ja taj!
Izgleda cane da se nočas malo popilo, a?

...Radi se o sledećem - uvijek me zanimalo kako oni mire u sebi sve ono što zastupaju, sa nepobitnom činjenicom da je nešto, što karakterišu kao zlo, dalo i pored tog određenja, enormni i ubjedljivo najveći doprinos odbrani dobra – odnosno odbrani slobode?
...
E al' ebga bila je .., bila je ta, totalitarnim beslovesnim robovima, ispranih mozgova nošena, Jurišna zastava, Ordenom Kutuzova II stepena, odlikovane 150. idricke divizije, 79. pješadijskog korpusa, 3 udarne armije, 1. bjeloruskog fronta...

Ergo... "totalitaritolozi" su amoralni umetnici veshtachke simetrije, nezahvalni crvenoj armiji za sopstvenu SLOBODU (bre!). Koji (eto i valjda) i dalje odbijaju da shvate kako je komunizam bolji od holokausta :)

Ova boldovana sintagma mi se sviđa ... i to izuzetno mi se sviđa.
I ti nemoralni umjetnici ne samo da su nezahvalni, nego su još i bezobrazni.

I ja sam npr. čuo neke Jevreje koji su govorili da bi rađe živjeli u Aušvicu nego u SSSR-u.
Teshkoce da odvoje nauchno od ideoloshkog nisu retkost kod pripadnika posleratne inteligencije, pri chemu je svaka teznja ka nauchnoj preciznosti lako nazivana "burzoaskom dekadencijom".

Ma da to cane - baš je teorija totalitarizama primjer striktnog odvajanja ideološkog od naučnog ili ti apogej buržoaske dekadencije u nauci.

I teshko je svariti argument o upotrebi "dechje suze FMDa", kada se u svakoj "nauchnoj" debati anti-totalitaritolozi zagrcnu pri pomenu Kutuzova ili Zukova i puste suzu-dve na pomen zastave na rajhstagu (u stavu "mirno!" naravno).

Previše smo emocionalni - što jest',jest'.
Totalitarizam je sistem/metod/struktura vladavine a ideologija (komunistichka, nacistichka, kapitalistichka, rasistichka...) samo instrument mobilizacije, koncentracije i kohezije... Totalitarizam=govno & komunizam=kashika.

O ovome vrijedi razmisliti.
Srz problema je da takva (burzoasko cepidlachka) analiza eh... izjednachava one koji su ziveli pod (ili ziveli od) komunizma i nacizma i rasizma i... I kaze "jeli ste govna, samo sto su neki od vas to radili zlatnim, neki drvenim kashikama a neki su bogami rukama rovali... i mljackali i lizali prste".

Interesantan pogled .., mada nisam siguran na šta, ali ako je na ono na šta ja mislim onda ćeš mi dozvoliti da se preliminarno ne složim.
E to nece moci! Jer to nije ideacija, a jeste iracionalizacija, pichka vam materina burzoasko-skorojevicka! Da je Jovo-kapa josh ziv pa krvi bi vam se napio!

Kakva bre dechja suza!? Sloboda bre! Eeeej!

Malo je smeshno da je ovo "predmet diskusije" u 21 veku... U vremenu globalnog (i ideoloshki sharenog) totalitarizma. Ali i Apple je negde kasnio deceniju, a negde josh uvek nije stigao... Sooo jebiga.

Vrijeme je za spavanje.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 05:34 14.12.2014

Re: Totalitarizam, majku mu Shvabsku!

Izgleda cane da se nočas malo popilo, a?


Hmmm, malo Kabernea iz Nape 2010. Chasha-dve svako veche, nishta posebno.

Ne znam shta bih ti josh rekao, jer osim insinuacije da sam pijan - ostalo shto si nashkrabao je jednako zbunjeno kao i ceo tvoj blog gore.

I da ne zaboravim:
Previše smo emocionalni - što jest',jest'.


Mislio si "emotivni"?
blogovatelj blogovatelj 05:42 14.12.2014

Re: Totalitarizam, majku mu Shvabsku!

Chini
nemushtom
pokushava
obrachuna
ideoloshkom
shvabe
veshtachke
Teshkoce
nauchno
chemu
nauchnoj
teshko
dechje
komunistichka
nacistichka
kapitalistichka
rasistichka
kashika
cepidlachka
izjednachava
kashikama
pichka
josh
smeshno


Ljudi, jel zna neko gde ima nekih jeftinih kurseva pravopisa? Da ovog nepismenog pošaljemo tamo, neka ga bar malo priuče pisanju. Ako nije preskupo, platio bih ja, samo da ne čitam više analfabete.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 05:48 14.12.2014

Re: Totalitarizam, majku mu Shvabsku!

Ljudi, jel zna neko gde ima neki jeftini kursevi pravopisa? Da ovog nepismenog pošaljemo tamo, neka ga bar malo priuče pisanju. Ako nije preskupo, platio bih ja, samo da ne čitam više analfabete.


Siguran si da si sam chitao? Nije ti neko pomogao?

Kako da ti ovo plastichno objasnim... Hmmm... Zamisli ovo - stojish pod Empire State Building, a neko na koga si ljut je negde gore na vidikovcu i razgleda okolinu (potpuno unaware of your presence)... I zbog nechega si (znamo zbog chega: dugotrajna zapushtenost od strane roditelja i drushtva) besan i pokushavash da pljunesh tog nekog gore, ali zbog proklete gravitacije, pljuca ti se uvek vrati i strefi te u to tvoje minimalno chelo.

I sve si ljuci, i sve vishe pljujesh, i nishta ti nije jasno.

Ako ti je ovo ishta pomoglo, zabole me dupe.
freehand freehand 08:34 14.12.2014

Re: Totalitarizam, majku mu Shvabsku!

Zamisli ovo - stojish pod Empire State Building, a neko na koga si ljut je negde gore na vidikovcu i razgleda okolinu

Cane Brbnljanović se popeo na klupicu...
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 08:50 14.12.2014

Re: Totalitarizam, majku mu Shvabsku!

freehand
Zamisli ovo - stojish pod Empire State Building, a neko na koga si ljut je negde gore na vidikovcu i razgleda okolinu

Cane Brbnljanović se popeo na klupicu...



Hmmm, ja na klupicu - ti na blogovatelja? Vas dvoje ste izgleda nerazdvojni :)
looping looping 09:06 14.12.2014

Re: Totalitarizam, majku mu Shvabsku!

Kako da ti ovo plastichno objasnim... Hmmm... Zamisli ovo - stojish pod Empire State Building, a neko na koga si ljut je negde gore na vidikovcu i razgleda okolinu (potpuno unaware of your presence)... I zbog nechega si (znamo zbog chega: dugotrajna zapushtenost od strane roditelja i drushtva) besan i pokushavash da pljunesh tog nekog gore, ali zbog proklete gravitacije, pljuca ti se uvek vrati i strefi te u to tvoje minimalno chelo.

To zashto ze neko beshan ne dade pravilo da pljushne u drugome. Pa ikako zhifeti oko Empire State Buildinga.
freehand freehand 09:27 14.12.2014

Re: Totalitarizam, majku mu Shvabsku!

cane.srbljanovic
freehand
Zamisli ovo - stojish pod Empire State Building, a neko na koga si ljut je negde gore na vidikovcu i razgleda okolinu

Cane Brbnljanović se popeo na klupicu...



Hmmm, ja na klupicu - ti na blogovatelja? Vas dvoje ste izgleda nerazdvojni :)

Bije promaja gore?
Ne znam shta bih ti josh rekao, jer osim insinuacije da sam pijan - ostalo shto si nashkrabao je jednako zbunjeno kao i ceo tvoj blog gore.

To bi bila bolja varijanta čitanja tovjih komentara. Pijan se otrezni, kad-tad.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 09:37 14.12.2014

Re: Totalitarizam, majku mu Shvabsku!

Bije promaja gore?

Ne znam shta bih ti josh rekao, jer osim insinuacije da sam pijan - ostalo shto si nashkrabao je jednako zbunjeno kao i ceo tvoj blog gore.


To bi bila bolja varijanta čitanja tovjih komentara. Pijan se otrezni, kad-tad.



:))) Teshkoce u izrazavanju, a? :)))

freehand freehand 09:42 14.12.2014

Re: Totalitarizam, majku mu Shvabsku!

:))) Teshkoce u izrazavanju, a? :)))

Pa da, mada sam ja sklon inkluziji i pokušavam da se probijem kroz ovo tvoje frfljanje i shishtanje tražeći smisao u tolikom mnoštvu sch. Problem nastane kad smisao ne nađem ili je toliko glup da mi dođe da se pojedem zbog tolikog uzaludnog truda.
Cane, a stvarno - sem pokondirenosti - postoji li zaista razlog zbog koga ne koristiš naša slova?
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 09:59 14.12.2014

Re: Totalitarizam, majku mu Shvabsku!

freehand
:))) Teshkoce u izrazavanju, a? :)))

Pa da, mada sam ja sklon inkluziji i pokušavam da se probijem kroz ovo tvoje frfljanje i shishtanje tražeći smisao u tolikom mnoštvu sch. Problem nastane kad smisao ne nađem ili je toliko glup da mi dođe da se pojedem zbog tolikog uzaludnog truda.
Cane, a stvarno - sem pokondirenosti - postoji lai zaista razlog zbog koga ne koristiš naša slova?


Da, primetio sam tu relativno svezu fascinaciju terminom "inkluzija" u vas, tamo. Izgleda da svi, pa i ti, jedva chekaju da "use it in a sentence".

Ukoliko ti je toliko teshko da nadjesh smisao - imash dve opcije: da odustanesh ili nastavish do uspeha. Ti uvek izaberesh trecu - da pljujesh.

Postoji razlog - navika i nostalgija, i ne nuzno tim redom.

I na kraju, verovatno znash da te ne smatram ozbiljnim sagovornikom. Takodje, jasno mi je da ti i 'blogovatelj' koristite moje postove da se tajno vidjate sa izgovorom da vas spaja "briga za sh ch dz...". Dobronameran savet - get out of the closet and get a room. Bice bolje za sve.

freehand freehand 10:05 14.12.2014

Re: Totalitarizam, majku mu Shvabsku!

Da, primetio sam tu relativno svezu fascinaciju terminom "inkluzija" u vas, tamo. Izgleda da svi, pa i ti, jedva chekaju da "use it in a sentence".

Ukoliko ti je toliko teshko da nadjesh smisao - imash dve opcije: da odustanesh ili nastavish do uspeha. Ti uvek izaberesh trecu - da pljujesh.

Postoji razlog - navika i nostalgija, i ne nuzno tim redom.

I na kraju, verovatno znash da te ne smatram ozbiljnim sagovornikom. Takodje, jasno mi je da ti i 'blogovatelj' koristite moje postove da se tajno vidjate sa izgovorom da vas spaja "briga za sh ch dz...". Dobronameran savet - get out of the closet and get a room. Bice bolje za sve.

Ok, Cane. Ti si u stvari samo beskrajno glup a tašt. Gadan hibrid.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 10:17 14.12.2014

Re: Totalitarizam, majku mu Shvabsku!


Ok, Cane. Ti si u stvari samo beskrajno glup a tašt. Gadan hibrid.


:)))))) Morash da nauchish da iz debate koju gubish izadjesh dostojanstveno, a ne ovako luzerski... Ti si ovo, ti si ono... Beskrajno i tako to.

Malo kichme, malo stila, self-humor... itd. Chill out. Learn something, damn it.
freehand freehand 10:23 14.12.2014

Re: Totalitarizam, majku mu Shvabsku!

Malo kichme, malo stila, self-humor... itd. Chill out. Learn something, damn it.

Pa shta da doingujem kad nisam emptyonionman na vr' Empire state building da mi se so rashire vidici?

Apostata, prashtaj na ovim besmislicama.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 10:24 14.12.2014

Re: Totalitarizam, majku mu Shvabsku!

freehand
Malo kichme, malo stila, self-humor... itd. Chill out. Learn something, damn it.

Pa shta da doingujem kad nisam emptyonionman na vr' Empire state building da mi se so rashire vidici?

Apostata, prashtaj na ovim besmislicama.



Zaseresh blog, pa se onda setish domacina i izvinjavash se? Eh... Sporo ce ovo da ide.
apostata apostata 11:20 14.12.2014

Re: Totalitarizam, majku mu Shvabsku!

cane.srbljanovic
Izgleda cane da se nočas malo popilo, a?


Hmmm, malo Kabernea iz Nape 2010. Chasha-dve svako veche, nishta posebno.

Ne znam shta bih ti josh rekao, jer osim insinuacije da sam pijan - ostalo shto si nashkrabao je jednako zbunjeno kao i ceo tvoj blog gore.

I da ne zaboravim:
Previše smo emocionalni - što jest',jest'.


Mislio si "emotivni"?

Izvini cane .., ali šta drugo da mi padne napamet kada kažeš ovo:
nasuprot njega koji (izgleda) totalitarizam vidi samo u pojavnom, ideoloshkom okviru nekih istorijskih primera (mrske nam shvabe i, verovatno, imperijalisti kauboji).

A ja praktički cijelu kritiku teorije totalitarizama zasnivam upravo na njezinom akcentiranju isključivo pojavnog.
Ili ovo
Teshkoce da odvoje nauchno od ideoloshkog nisu retkost kod pripadnika posleratne inteligencije, pri chemu je svaka teznja ka nauchnoj preciznosti lako nazivana "burzoaskom dekadencijom".

Pa upravo je ba ova famozna teorija bila jedno od najačih ideoloških oruđa hladnog rata.
Mislio si "emotivni"?

Može i tako.
emsiemsi emsiemsi 13:19 14.12.2014

Re: Totalitarizam, majku mu Shvabsku!

freehand
:))) Teshkoce u izrazavanju, a? :)))

Pa da, mada sam ja sklon inkluziji i pokušavam da se probijem kroz ovo tvoje frfljanje i shishtanje tražeći smisao u tolikom mnoštvu sch. Problem nastane kad smisao ne nađem ili je toliko glup da mi dođe da se pojedem zbog tolikog uzaludnog truda.
Cane, a stvarno - sem pokondirenosti - postoji li zaista razlog zbog koga ne koristiš naša slova?

Само код Цанета ти смета некоришћење наших слова, или ти то --- принципијелно !?
blogovatelj blogovatelj 17:25 14.12.2014

Re: Totalitarizam, majku mu Shvabsku!

Kako da ti ovo plastichno objasnim... Hmmm... Zamisli ovo - stojish pod Empire State Building, a neko na koga si ljut je negde gore na vidikovcu i razgleda okolinu (potpuno unaware of your presence)...




Tlk džkčk ndmn da sd vš ne mslm da si Bljn Srbljnvć. Sd sm št vš uvrn da si u stvr Bljn Srbljnvć kj na blg dđ nšn kknskm ldlm.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 19:42 14.12.2014

Re: Totalitarizam, majku mu Shvabsku!


Pa upravo je ba ova famozna teorija bila jedno od najačih ideoloških oruđa hladnog rata.


Vec sam pomenuo izazove i teshkoce u odvajanju nauke od ideologije, a ovim si me podsetio da tu ukljuchim "i od politike".

A ja praktički cijelu kritiku teorije totalitarizama zasnivam upravo na njezinom akcentiranju isključivo pojavnog.


Shto je za jednog pojavno, za drugog je sushtinsko?

Oni koje ti nazivash "totalitaritolozi" za sushtinu svoje analize biraju drushtveno i drzavno ustrojstvo i pitanja vladavine i upravljanja. I razlog zbog kog ih ti ne razumesh najbolje je shto ne mozesh da izolujesh sopstveni emotivno-vrednosni instinkt. Tvoja "sushtina" (ideoloshko polazishte) za njih je od sekundarnog interesa.
apostata apostata 20:07 14.12.2014

Re: Totalitarizam, majku mu Shvabsku!

cane.srbljanovic

Shto je za jednog pojavno, za drugog je sushtinsko?

Oni koje ti nazivash "totalitaritolozi" za sushtinu svoje analize biraju drushtveno i drzavno ustrojstvo i pitanja vladavine i upravljanja. I razlog zbog kog ih ti ne razumesh najbolje je shto ne mozesh da izolujesh sopstveni emotivno-vrednosni instinkt. Tvoja "sushtina" (ideoloshko polazishte) za njih je od sekundarnog interesa.

Moguće da oni tako razmišljaju, ali teško da je to ispravno.
Šta je suština, a šta su akcidenti to je još davno odredila grčka filozofija,
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 01:22 15.12.2014

Re: Totalitarizam, majku mu Shvabsku!

Tlk džkčk ndmn da sd vš ne mslm da si Bljn Srbljnvć. Sd sm št vš uvrn da si u stvr Bljn Srbljnvć kj na blg dđ nšn kknskm ldlm.


"Kokainsko ludilo Biljane Srbljanovic"!?
Really!!!???

Ne mogu da verujem da sam to prochitao.

Ti si stvarno "classy guy".

Josh si "shta vishe uveren da sam u stvari Biljana Srbljanovic"... :)))

Tako si ti, svojim sopstvenim mozdanim vijugama, ukapirao i samostalno razotkrio najvecu tajnu na blogu b92.

Stunning.

Shta me je odalo? Sintaksa? Stil? Ono cane.SRBLJANOVIC? "Kokainsko ludilo"!? :))))))

You're a piece of something, that's for sure.

blogovatelj blogovatelj 04:00 15.12.2014

Re: Totalitarizam, majku mu Shvabsku!

Ne mogu da verujem da sam to prochitao.


Tzn, zr ne vdš da te lžm ko čtnk slm? Vlm da te mltrtrm čtnjm rbs, pšt i ti mn na stvtn nčn mčš.
A nčn na kj rzmšljš ti je ptpn kvvlntn Bljnnm nčn. Zztn bzrzlžn ndmn i prznglv.
looping looping 06:33 15.12.2014

Re: Totalitarizam, majku mu Shvabsku!

blogovatelj
Ne mogu da verujem da sam to prochitao.


Tzn, zr ne vdš da te lžm ko čtnk slm? Vlm da te mltrtrm čtnjm rbs, pšt i ti mn na stvtn nčn mčš.
A nčn na kj rzmšljš ti je ptpn kvvlntn Bljnnm nčn. Zztn bzrzlžn ndmn i prznglv.

P št i ak j Bljn SRbljnch? Vljd i n im prv d bd annimn k i mi drgi annimsi?
looping looping 06:39 15.12.2014

Re: Totalitarizam, majku mu Shvabsku!

Shta me je odalo? Sintaksa? Stil? Ono cane.SRBLJANOVIC? "Kokainsko ludilo"!? :))))))

Svaki healthy srbski homophob bi u prophilu na mestu gde je pol stavyo "mushki". A kod tebe je empty. Stavi "mushki" and then neche biti toliko suspicious.
looping looping 06:22 14.12.2014

1

Radi se o sledećem - uvijek me zanimalo kako oni mire u sebi sve ono što zastupaju, sa nepobitnom činjenicom da je nešto, što karakterišu kao zlo, dalo i pored tog određenja, enormni i ubjedljivo najveći doprinos odbrani dobra – odnosno odbrani slobode?

Zato što je jedno teorija a drugo je praksa. Ako živim lepo u totalitarizmu u čemu je problem? Princip da moram da živim u demokratskom društvu?
Ljudi su uglavnom lepo živeli u titovom totalitarizmu, bolje nego što će ikad živeti u "demokratiji". I to je činjenica koju ne pobijaju nikakve teorije.

PS.
Demokratija je pod navodnicima zato što je to totalitarizam prikriven slobodnim izborima. Uvek te isti jašu bez obzira ko je na vlasti. Demokratiji se teži ali se do nje još ne dolazi.

princi princi 13:08 14.12.2014

Re: 1

Demokratija je pod navodnicima zato što je to totalitarizam prikriven slobodnim izborima. Uvek te isti jašu bez obzira ko je na vlasti. Demokratiji se teži ali se do nje još ne dolazi.

Ovo je totalno krivo i izvitopereno tumačenje demokratije.
looping looping 18:37 14.12.2014

Re: 1

princi
Demokratija je pod navodnicima zato što je to totalitarizam prikriven slobodnim izborima. Uvek te isti jašu bez obzira ko je na vlasti. Demokratiji se teži ali se do nje još ne dolazi.

Ovo je totalno krivo i izvitopereno tumačenje demokratije.

To nije tumačenje, to je zapažanje.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:53 17.12.2014

Re: 1

looping

Ljudi su uglavnom lepo živeli u titovom totalitarizmu, bolje nego što će ikad živeti u "demokratiji". I to je činjenica koju ne pobijaju nikakve teorije.

Da, živeli su dobro najpre zahvaljujući izvozu nezaposlenosti od kraja šezdesetih a potom zbog prekomernog kreditnog zaduživanja koje država nije mogla da vrati pa je bankrotirala.

I sad -- da iole inteligentnim ljudina ovo treba da se ponavlja do nebesa, meni zaista nije jasno.
looping looping 14:36 17.12.2014

Re: 1

Da, živeli su dobro najpre zahvaljujući izvozu nezaposlenosti od kraja šezdesetih a potom zbog prekomernog kreditnog zaduživanja koje država nije mogla da vrati pa je bankrotirala.

I sad -- da iole inteligentnim ljudina ovo treba da se ponavlja do nebesa, meni zaista nije jasno.



Verovatno je da ćeš ponavljati do nebesa, tako je najlakše.
Činjenice te ne zanimaju ako ti nisi u pravu. Link.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:04 17.12.2014

Re: 1

looping
Da, živeli su dobro najpre zahvaljujući izvozu nezaposlenosti od kraja šezdesetih a potom zbog prekomernog kreditnog zaduživanja koje država nije mogla da vrati pa je bankrotirala.

I sad -- da iole inteligentnim ljudina ovo treba da se ponavlja do nebesa, meni zaista nije jasno.



Verovatno je da ćeš ponavljati do nebesa, tako je najlakše.
Činjenice te ne zanimaju ako ti nisi u pravu. Link.

:)))))))))))))
Урнебесно!
Па све су СФРЈ републике препуна пропалих привредних гиганта из доба комунизма.
Ево ти, доле, један чланак о економији и привредним билансима СФРЈ (знаш ли шта су биланси предузећа, или си неко коме то није блиско; ако је ово друго, наша расправа губи смисао?). Углавном, да те подсетим, ми смо двапут банкротирали осамдесетих, и поред свих ових твојих сјајних фабрика.

Да ли свестан да ти не признајеш банкрот СФРЈ, о ком су тада сви светски медији писали?
То је као да не признаш да је сада дан (барем код мене).
И сад ја, као, треба да с тобом расправљам у оквиру чињеница??? Па ти ни ону елемнтарну -- о банкроту СФРЈ не признајеш. Ти и тетке са блога и слични... Као да онима рођеним са слепилом причам о бојама.

Ekonomija Titove Jugoslavije: odlaganje neminovnog kraha

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:23 17.12.2014

Сажетак пропасти економије СФРЈ

Collapse of the Yugoslav economy

Year Debt Inflation Unemployment
1954 $400 million[25]
1965 $1.3 billion[26] 34,6%[27] 6,6%[28]
1973 $4.7 billion[26] 20%[29] 9,1%[28]
1980 $18.9 billion[26] 27%[30] 13,8%[28]
1982 $20 billion[31] 40%[32] 14,4%[28]
1987 $22 billion[26] 167%[33] 16,1%[28]

In the 1980s the Yugoslav economy entered a period of continuous crisis. Between 1979 and 1985 the Yugoslav dinar plunged from 15 to 1,370 to the U.S. dollar, half of the income from exports was used to service the debt, while real net personal income declined by 19.5%. Unemployment rose to 1.3 million job-seekers, and internal debt was estimated at $40 billion.[34]

Yugoslavia took on a number of International Monetary Fund (IMF) loans and subsequently fell into heavy debt. By 1981, it had incurred $18.9 billion in foreign debt.[26] However, Yugoslavia’s main concern was unemployment. In 1980 the unemployment rate was at 13,8%,[28] not counting around 1 million workers employed abroad.[30] The deteriorating life conditions of the 1980s Yugoslavia caused the unemployment rate to reach 17 percent, while another 20 percent were underemployed. 60% of the unemployed were under the age of 25. [35] By 1988 emigrant remittances to Yugoslavia totalled over $4.5 billion (USD), and by 1989 remittances were $6.2 billion (USD), which amounted to over 19% of the world's total.[36][37]

In 1988 Yugoslavia owed $21 billion to Western countries.[38] The collapse of the Yugoslav economy was partially caused by its non-aligned stance that had resulted in access to loans from both superpower blocs.[39] This contact with the United States and the West opened up Yugoslav markets sooner than in the rest of Central and Eastern Europe.


ИЗВОР
blogovatelj blogovatelj 19:06 17.12.2014

Re: Сажетак пропасти економије СФРЈ

Between 1979 and 1985 the Yugoslav dinar plunged from 15 to 1,370 to the U.S. dollar


U julu 1981. je bio 33, to znam zasigurno.
Kakve ja stvari sve ne zapamtim, to je čudo.
looping looping 09:10 18.12.2014

Re: Сажетак пропасти економије СФРЈ

Collapse of the Yugoslav economy

Year Debt Inflation Unemployment
1954 $400 million[25]
1965 $1.3 billion[26] 34,6%[27] 6,6%[28]
1973 $4.7 billion[26] 20%[29] 9,1%[28]
1980 $18.9 billion[26] 27%[30] 13,8%[28]
1982 $20 billion[31] 40%[32] 14,4%[28]
1987 $22 billion[26] 167%[33] 16,1%[28]

Hrvatska
Srbija
BIH
Па све су СФРЈ републике препуна пропалих привредних гиганта из доба комунизма.
Ево ти, доле, један чланак о економији и привредним билансима СФРЈ (знаш ли шта су биланси предузећа, или си неко коме то није блиско; ако је ово друго, наша расправа губи смисао?). Углавном, да те подсетим, ми смо двапут банкротирали осамдесетих, и поред свих ових твојих сјајних фабрика.

Jel' ti samo kritikuješ ono vreme ili ga ponekad porediš sa ovom danas katastrofom? Jer trebao bi malo i da napraviš poređenje čisto reda radi.

U ono vreme "nezaposlenosti" 1980 svako je mogao da zapali u koju god hoće evropsku državu, da nađe posao i ostane da živi i radi. Ali ljudi su uglavnom birali da ostanu.

Jeste, ono je bila katastrofalna ekonomska politika kada su radili giganti, poštovali se radnici, školovani ljudi, primala se plata. Sada je mnogo bolje. Enjoy.

Uzrok sunovrata su pozajmljivanje para i otvaranje fabrika? Pa poslednju deceniju sve bivše JU države zajme novac i ništa ne otvaraju.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:29 18.12.2014

Re: Сажетак пропасти економије СФРЈ

looping
Collapse of the Yugoslav economy

Year Debt Inflation Unemployment
1954 $400 million[25]
1965 $1.3 billion[26] 34,6%[27] 6,6%[28]
1973 $4.7 billion[26] 20%[29] 9,1%[28]
1980 $18.9 billion[26] 27%[30] 13,8%[28]
1982 $20 billion[31] 40%[32] 14,4%[28]
1987 $22 billion[26] 167%[33] 16,1%[28]

Hrvatska
Srbija
BIH
Па све су СФРЈ републике препуна пропалих привредних гиганта из доба комунизма.
Ево ти, доле, један чланак о економији и привредним билансима СФРЈ (знаш ли шта су биланси предузећа, или си неко коме то није блиско; ако је ово друго, наша расправа губи смисао?). Углавном, да те подсетим, ми смо двапут банкротирали осамдесетих, и поред свих ових твојих сјајних фабрика.

Jel' ti samo kritikuješ ono vreme ili ga ponekad porediš sa ovom danas katastrofom? Jer trebao bi malo i da napraviš poređenje čisto reda radi.

U ono vreme "nezaposlenosti" 1980 svako je mogao da zapali u koju god hoće evropsku državu, da nađe posao i ostane da živi i radi. Ali ljudi su uglavnom birali da ostanu.

Jeste, ono je bila katastrofalna ekonomska politika kada su radili giganti, poštovali se radnici, školovani ljudi, primala se plata. Sada je mnogo bolje. Enjoy.

Uzrok sunovrata su pozajmljivanje para i otvaranje fabrika? Pa poslednju deceniju sve bivše JU države zajme novac i ništa ne otvaraju.

:)))))))))))))
Шта да ти кажем на овај коментар...
Бесмислен је.
Зашто?
Зато што ништа ниси демантовао, него само изјавио да је данас горе.
А ово је прави бисер логике:
U ono vreme "nezaposlenosti" 1980 svako je mogao da zapali u koju god hoće evropsku državu, da nađe posao i ostane da živi i radi. Ali ljudi su uglavnom birali da ostanu.

Па наравно да су бирали да остану, јер су им измишљали добро плаћена радна места по фабрикама, због чега су се, на крају, та фабрике и урушиле, а у коначници и СФРЈ економија. А на Западу би морали заиста да раде!

Као ти сад!
(Пардон, ти си на негде југу, где ли већ?)
looping looping 10:04 18.12.2014

Re: Сажетак пропасти економије СФРЈ

:)))))))))))))
Шта да ти кажем на овај коментар...
Бесмислен је.
Зашто?
Зато што ништа ниси демантовао, него само изјавио да је данас горе.

Nisam demantovao da je nekad bilo loše već sam izjavio da je danas gore?
Loše je relativan pojam.
Па наравно да су бирали да остану, јер су им измишљали добро плаћена радна места по фабрикама, због чега су се, на крају, та фабрике и урушиле, а у коначници и СФРЈ економија. А на Западу би морали заиста да раде!

Pa gde su ti da danas izmišljaju radna mesta? Danas se ne uzimaju krediti, bivše JU republike se ne zadužuju?
Sad razumem, ljudi ne žele da rade pa nema smisla praviti fabrike. Jedino u inostranstvu.
Stvarno lepo objašnjenje zašto onaj totalitarizam nije valjao a ova današnja
demokratija valja.
(Пардон, ти си на негде југу, где ли већ?)

Ne smem da kažem, onda više ne bih bio anonimus.
freehand freehand 09:35 14.12.2014

Levi i desni

levi u ime klase, desni u ime nacije/rase. Prvi za opšte drugi za partikularno dobro. Prvi bi da popravlja, drugi eksterminiše.
Kod prvog su masovni zločini skretanja i greške, kod drugog ispunjavanje ideje.
Prvi je kao ideja neminovan, drugi je bolest filozofije i idejni ćorsokak.
milisav68 milisav68 10:36 14.12.2014

Re: Levi i desni

freehand

Prvi je kao ideja neminovan, drugi je bolest filozofije i idejni ćorsokak.

Lepo si ih poređao da se nadovežem.

Da li bi bilo drugog, da nije bilo prvog?

Jer jeste Vajmarska Nemačka bila nezadovoljna svojim stanjem posle WW1, ali Hitler je (u početku) dobio vetar u leđa i od Engleza i Francuza, kao "brana" komunizmu (a i američka industrija je trljala ruke).

Dopuna.
Postaviše malopre na Historical Pics:)

American Nazi organization rally at Madison Square Garden, New York City, 1939.



bene_geserit bene_geserit 11:05 14.12.2014

Re: Levi i desni

freehand
levi u ime klase, desni u ime nacije/rase.

Razne su se stvari radile "u ime" necega. Samo sto su drugovi vrlo brzo avanzovali iz klase u cije ime su nesto radili u klasu iznad.
Prvi za opšte drugi za partikularno dobro.

Za opste dobro, ali "malo" vise za dobro drugova i njihove dece i unuka.
Prvi bi da popravlja, drugi eksterminiše.

Da popravlja ono tipa metak u glavu da bi neki drug dobio kucu, zenu ili sta je to vec na sta je bacio oko? Ili popravlja tipa Goli Otok. Ili da popravlja tipa domari i soferi i sekretarice da vode stvar umesto skolovanih i pametnih?
Kod prvog su masovni zločini skretanja i greške, kod drugog ispunjavanje ideje.

"Skretanja i greske" koji su se dogodili bas svuda gde je socijalizam implementiran?
Prvi je kao ideja neminovan, drugi je bolest filozofije i idejni ćorsokak.

Kao ideja je sve i svasta neminovno. Ljudi puno, procenat budala ogroman.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:59 14.12.2014

Re: Levi i desni

levi u ime klase, desni u ime nacije/rase

Neki će reći - Ima i treći: u ime kapitala.

Prvi bi da popravlja, drugi eksterminiše.

Ne...oba ispravljaju istorijske "nepravde".
Kod prvog su masovni zločini skretanja i greške, kod drugog ispunjavanje ideje.


Ovo je tačno jedino ako ti je objašnjenje KP zvaničan istorijski putokaz.

Prvi je kao ideja neminovan, drugi je bolest filozofije i idejni ćorsokak.


Pošto su se oba desila, znači bili su istorijska neminovnost. I oba su bili istorijska bolest jerbo su oba propala.
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:09 14.12.2014

Re: Levi i desni

I oba su bili istorijska bolest jerbo su oba propala.

pre bih rekao ;istorijski proces. uostalom kao i feudalizam:)

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 13:15 14.12.2014

Re: Levi i desni

Nebojsa Krstic
levi u ime klase, desni u ime nacije/rase

Neki će reći - Ima i treći: u ime kapitala.


Kako ono rekoše - ne pada sneg...? ☻

Pošto su se oba desila, znači bili su istorijska neminovnost. I oba su bili istorijska bolest jerbo su oba propala


Skini na trenutak te tvoje kapitalom obojene naočale, pa bolje pogledaj oko sebe. Makar jedan od ta dva veoma uspešno obitava u sadašnjosti, s tendencijom ka "još uspešnije i sveobuhvatnije".
freehand freehand 19:31 14.12.2014

Re: Levi i desni

Ne...oba ispravljaju istorijske "nepravde".

Ni(je)si razumeo: Goli otok, a bogami i Kolima služili su da drugovi sa greškom isprave svoje idejne stranputice. Oni sa suprotnim predznakom nikad nisu imali vremena za takve avanture. Efikasnost je imperativ.
Ovo je tačno jedino ako ti je objašnjenje KP zvaničan istorijski putokaz.

Ne treba KPJ da mi objašnjava Sovjetski Savez ili Kambodžu, ili Kinu.
Ali sa protokom vremena komunisti/socijalisti će priznati greške u rukovođenju i vladanju. kao Hruščov, kao Deng Hsijaoping. I ispravljati ih.
Fašisti/nacisti greške nikad ne prave te se nema šta ni ispravljati. Greška može da bude samo poraz ili niska produktivnost.

Pošto su se oba desila, znači bili su istorijska neminovnost. I oba su bili istorijska bolest jerbo su oba propala.

Ovde sam već govorio o ideji. I ideja humanosti, jednakosti i slobode svakako je ideja prema kojoj se čovečanstvo kreće. Dosadašnji se modeli nisu pokazali dovoljno dobrim ali velika ideja sutrašnjice svakako ne može biti ideja sebičnosti i pohlepe.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:59 14.12.2014

Re: Levi i desni

Ne...oba ispravljaju istorijske "nepravde".

Ni(je)si razumeo: Goli otok, a bogami i Kolima služili su da drugovi sa greškom isprave svoje idejne stranputice. O

Komunistički konc logori služili su za eliminaciju "klasnog neprijatelja" koji preteknu posle isceniranih suđenje posle kojih su automatski odvođeni na streljanje.

Potom su drugovi počeli da istrebljuju i svoju konkurenciju u okviru iste klase, tj iste partije. I tako u nekih dvadesetak miliona slučajeva, kad su braća Rusi u pitanju.

Fašisti/nacisti greške nikad ne prave te se nema šta ni ispravljati. Greška može da bude samo poraz ili niska produktivnost.

Ovde na blogu, mnogi komentatori ponavljaju glupost koju je plasirala komunistička propaganda da su zločini (kad su postali suviše uočljivi) u stvari greška, tj. "levo skretanje".

Na nirnberškom suđenju mnogi optuženi branili su se da nikad nisu čuli za postojanje konc logora...i da su oni bili greška pojedinih naci vođa, a ne pravilo.

Razlika je jedino u tome što su komunisti imali mnogo više vremena za marketinšku obradu svojih "grešaka"...kao i za doradu opisa nacističkih...

I ideja humanosti, jednakosti i slobode svakako je ideja prema kojoj se čovečanstvo kreće

Ideja humanosti, jednakosti i slobode svakako nije bila komunizam...koji je bio baziran na uništenju buržoaske klase kako bi na vlast došla proleterska.

Dosadašnji se modeli nisu pokazali dovoljno dobrim ali velika ideja sutrašnjice svakako ne može biti ideja sebičnosti i pohlepe.


SPS je danas vratio petokraku u logo. To će obradovati mnoge sentimentalno vezane za humanizam i pravdu ljudi specijalnog kova.
freehand freehand 20:08 14.12.2014

Re: Levi i desni

Na nirnberškom suđenju mnogi optuženi branili su se da nikad nisu čuli za postojanje konc logora...i da su oni bili greška pojedinih naci vođa, a ne pravilo.

Razlika je jedino u tome što su komunisti imali mnogo više vremena za marketinšku obradu svojih "grešaka"...kao i za doradu opisa nacističkih...

Jok, rzalika je u tome što su nacisti bili pod vešalima, a Hruščov i Deng na partijskim kongresima. Mislim - razlika je sitna, ali možda ipak ima neku važnost?
Da se ne zamaram odgovaranjem na ostale primedbe jer ipak - niti sam ja Mira marković niti si ti Aleksandar Čotrić.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:44 14.12.2014

Re: Levi i desni

Jok, rzalika je u tome što su nacisti bili pod vešalima, a Hruščov i Deng na partijskim kongresima. Mislim - razlika je sitna, ali možda ipak ima neku važnost?

Pa to, razlika je jedino to što su jedni pobedili, a drugi izgubili.
freehand freehand 22:35 14.12.2014

Re: Levi i desni

Nebojsa Krstic
Jok, rzalika je u tome što su nacisti bili pod vešalima, a Hruščov i Deng na partijskim kongresima. Mislim - razlika je sitna, ali možda ipak ima neku važnost?

Pa to, razlika je jedino to što su jedni pobedili, a drugi izgubili.



Pazi - ovo ni Filip ne bi napisao.

Ajmo još jednom: moja teza je da su Hruščov i Deng, za razliku od nacista menjali ono što je prepoznato kao greške i devijacije u sistemu, iako to nisu morali a da priznanje grešaka pod vešalima i nema neku težinu.
Ti mi sad kažeš - normalno kad su pobedili. Pa jebo ga patak, prvo što sam rekao jeste da nacisti sigurno ništa ne bi menjali da su pobedili. Možda bi poradili na efikasnosti i produktivnosti ajnzac grupa i gasnih peći, te preradi ljudskih tela čiji je prevelik procenat odlazio u dim umesto da bude upotrebljen na dobro Rajha i arijevske rase.

Jer je TO suština njihove ideje i rezon postojanja.
Domazet Domazet 19:16 16.12.2014

Hebo te Nebojsa...

...stvarno ne razumem toliku iskljucivost. Pa to je bre za glupe ljude...
tani tani 09:35 14.12.2014

haug

A suština to je ideja.

Decidna analiza njezinih izvora i korijena, zatim sadržaja i na kraju ciljeva je u stvari promišljanje ideološkog konteksta u kojem su (njima tako bitne) žrtve nastale. Taj kontekst se na slijedećoj etapi promišljanja širi analizom prakse, stepenom ideacije (ako je uopšte ima) i njezinih uzroka. A kada se svemu tome doda i globalna političko-ekonomska situacija tek tada je žrtva konačno smještena i u vrijeme i prostor.



Hm, ovako istoričari tumače "večna lovišta" i Manitua?

Ništa razumela nisam, nešto je važno, komplikacija uvek lordovski manir..
Sto mu gromova i dabrova.


Hajde dobro ja, ni žrtve ne bi razumele, hm, kad razmislim nije njihovo da razumeju, a ni moje.
Da se razumemo.

Ideja je, ionako, u ovom tekstu- svojina.

Perfektan odabir sličica,
a izlaganje, misli, prilagoditi ljudima (smrtnicima) u lancu ishrane,
ne da bi ljudi pojeli te vaše misli no da bi imali nekakvu korist.

Prilagoditi odeću, ne kažu džabe ne postoji loše vreme samo loša odeća.

I na kraju, šta bi istoričari da nemaju žrtve?
Šta bi radilo pogrebno preduzeće?

Igrali pasijans i gladili crnu mačku u memljivom salonu?

Kao da nam je životni vek 1000 godina, toliko mi treba dok ne postanem istorijska stavka, šta?

A ovo o čemu pričamo bilo pre 2 miliona godina, mi sad, sram nas bilo, bezobrazno nagađamo?

etc.

gabriele gabriele 10:51 14.12.2014

adolf dado desni

meni bi baš zanimalo gdje to (ossim u komunističkim pamfletima) fašizam spada u desnicu ( ako desnicom smatramo konzervativizam , lične slobode i privatno vlasništvo , sloboda udruživanja) Hitler je raskinuo konkordat , izbacio vjeronauk iz škola (deca se odgajaju u duhu nacionalsocijalizma i najnovijih naučnih otkrića i u skladu sa XX vekom) državna ideologija je iznad svake slobode , privatno vlasništvo suštinski ne postoji ( mogu ti ga uzet kad im se digne) kult tela i lepote i fiskulture vlada na svakm koraku , jakobinizam u svojoj ogoljenoj brutalnosti,, ,paganizam pragermanskih uzora (isto što i antički junaci samo sa više marveni koža na sebi)jedan od suštinskih razloga progona jevreja jest antikapitalistički ( rentijeri, kamatari,eksploatatori, gulikože ,,, ) tako da je teško to nazvat desnim , ako još dodamo fascinaciju "elitnom kulturom i umetnošču)zaboga fašista sluša Wagnera a ne neku onodobnu Cecu,,, al ja se kladim da bi bilo koji onodobni pamflet Nacionalsocijalističke partije u kojoj bi reč jevrejin zamenio sa tajkun , reć rasno sa rodno, a reč nacija sa društvo , reč XX vek sa XXI vek,reč slaveni sa rusi a rimokatolička crkva sa pravoslavna crkva dobio more preporuka drugosrbijanskih latinkinih jakobinaca ,,, al ako vam je fašizam desnica , šta su torijevci, šta republikanci ,, možete li zamislit SS oficira kako u pauzi pre potpaljivanje Varšavskog geta čita Burkea ili Adama Smita ili neku papsku encikliku,,, ne gospodo draga ,,on sanja novi svet iz temelja sa sve "stručnjacima " prvosveštenicima ,i peder,, pardon rasnim elitizmom i da jedno od osobina fašizma jest izjednačavanja pojma rus sa komunizam, iako je tajkomunizam rusima u krvi i obmani nametnut i njegove su najveće žrtve , A svaka restitucija od štete komunizma naziva se obnovom staljinizma od strane fašista
apostata apostata 15:37 14.12.2014

Re: adolf dado desni

gabriele
meni bi baš zanimalo gdje to (ossim u komunističkim pamfletima) fašizam spada u desnicu ( ako desnicom smatramo konzervativizam , lične slobode i privatno vlasništvo , sloboda udruživanja) Hitler je raskinuo konkordat , izbacio vjeronauk iz škola (deca se odgajaju u duhu nacionalsocijalizma i najnovijih naučnih otkrića i u skladu sa XX vekom) državna ideologija je iznad svake slobode , privatno vlasništvo suštinski ne postoji ( mogu ti ga uzet kad im se digne) kult tela i lepote i fiskulture vlada na svakm koraku , jakobinizam u svojoj ogoljenoj brutalnosti,, ,paganizam pragermanskih uzora (isto što i antički junaci samo sa više marveni koža na sebi)jedan od suštinskih razloga progona jevreja jest antikapitalistički ( rentijeri, kamatari,eksploatatori, gulikože ,,, ) tako da je teško to nazvat desnim , ako još dodamo fascinaciju "elitnom kulturom i umetnošču)zaboga fašista sluša Wagnera a ne neku onodobnu Cecu,,, al ja se kladim da bi bilo koji onodobni pamflet Nacionalsocijalističke partije u kojoj bi reč jevrejin zamenio sa tajkun , reć rasno sa rodno, a reč nacija sa društvo , reč XX vek sa XXI vek,reč slaveni sa rusi a rimokatolička crkva sa pravoslavna crkva dobio more preporuka drugosrbijanskih latinkinih jakobinaca ,,, al ako vam je fašizam desnica , šta su torijevci, šta republikanci ,, možete li zamislit SS oficira kako u pauzi pre potpaljivanje Varšavskog geta čita Burkea ili Adama Smita ili neku papsku encikliku,,, ne gospodo draga ,,on sanja novi svet iz temelja sa sve "stručnjacima " prvosveštenicima ,i peder,, pardon rasnim elitizmom i da jedno od osobina fašizma jest izjednačavanja pojma rus sa komunizam, iako je tajkomunizam rusima u krvi i obmani nametnut i njegove su najveće žrtve , A svaka restitucija od štete komunizma naziva se obnovom staljinizma od strane fašista

To bi trebalo da znači otprilike ovo, da Kod Musolinija treba apsolutno zanemariti cijelu plejadu konzervativnih mislilaca XIX v., a takođe i Morasa, Orijanija, Precolinija, Papinija, Borgezea, Federconija, Karadinija, Danuncia.
Da se ne treba obazirati na to da to što ti tvrdiš (a inače je prvi to izložio kao tezu Nolte 1963.) prijatelj Musolinjev i pisac njegove biografije Nani kategorički osporio u svom kritičkom osvrtu na Nolteovu knjigu.

Da su to takođe odbacili eksperti za Musolinija i njegovi biografi Megaro, de Feliče i Koloti i da to niko od eminentnih istoričara nije podržao (Nolte je Musolinijev marksizam čak našao i u Republici Salo), kao i da kada je polovinom 80-tih u Njemačkoj započeo tzv. historikerstreit (pokušaj revizije karaktera, uzroka i tome sl. WWII) ni tada Nolte nije našao onoga ko bi u ovome stao iza njega.

A kada je riječ o Hitleru – situacija je još jasnija.
Nikada Hitler nije bio član nikakvog revolucionarnog i nerevolucionarnog lijevog pokreta .
Hitler je marksizam, kao kosmopolitski i anacionalan, obacio još dok je živio u Beču. Postoje svjedočenja o njegovim bečkim prepirkama (pa čak i tučama) sa socijalistima i komunistima. On u “Mojoj borbi” piše da je u to vrijeme imao čak i problema i zato što nije htio da bude član sindikata.

Tako da proglašavati nacizam ljevicom je krajnje morbidnost.
To znači okrenuti glavu od fundamentalnih uticaja ircionalizma njemačkih romantičara, Herderove ideje Volksgeist-a, Fihteovog Urvolk-a, radikalnog antimodernizma predstavnika volkisch-a, katoličkog socijalizma Centruma i konzervativnog nacionalizma i antisemitizma Šenerera, fon Lista, Štajna, Volfa, Lugera, Abela.

Jednom riječju- to uraditi znači ispoljiti simptom ozbiljnog manjka naučne objektivnosti i sklonost ka intelektualnoj perverziji.

Hitlerovi socijalistički začini su veličanstvena farsa, sa kojom se on definitivno obračunao u Noći dugih noževa.

Socijalna osjetljivost (da je tako nazovem) bila je važan dio izborne taktike i u Rajhu je onda nastavila živjeti kroz famozni Deutsche Arbaitsfront i njegove sestrinske organizacije, kao što su "Snaga u radosti", "Ljepota rada" i tome sl. kao i kroz navodnu punu zaposlenost i blještave državne proslave 1. maja.

Tražiti u toj socijalnoj osjetljivosti linkove prema socijaldemokratiji ili naučnom socijalizmu je stvarno smiješno.

U fašističkoj Italiji je situacija bila slična (da se sada ne ponavljam), a evo i šta Benito kaže o svom ljevičarenju (između ostalog):
Mi fašisti smo uvek izražavali svoju potpunu nezainteresovanost za sve teorije... mi fašisti imali smo hrabrosti da odbacimo sve tradicionalne političke teorije i mi smo i aristokrati i demokrati, i revolucionari i reakcionari, i proleteri i antiproleteri, i pacifisti i antipacifisti. Dovoljno je imati jednu fiksnu tačku: naciju. Ostalo je očigledno....”.



svarog svarog 18:55 14.12.2014

Re: adolf dado desni

apostata apostata 19:13 14.12.2014

Re: adolf dado desni

A šta drugo Hajek može da napiše. On, Kunelt-Ledin, Mizes&Co. su i tvorci i propagatori te nebuloze.
gabriele gabriele 19:36 14.12.2014

Re: adolf dado desni

imali smo hrabrosti da odbacimo sve tradicionalne političke teorije i mi smo i aristokrati i demokrati, i revolucionari i reakcionari, i proleteri i antiproleteri, i pacifisti i antipacifisti

i vi ovo zovete KONZERVATIVIZMOM ( a konzervativizam je sukus desnice).
ili ovo
"Mi smo socijalisti, mi smo neprijatelji današnjeg kapitalističkog ekonomskog sistema eksploatacije ekonomski slabih, sa njegovim nepravičnim cijenama rada, sa njegovim besprizornim vrednovanjem ljudskih bića prema bogatstvu i imovini koju posjeduju, umjesto prema odgovornosti i doprinosu, i mi smo potpuno odlučni da ovaj sistem uništimo po svaku cijenu."
- Iz govora Adolfa Hitlera na mitingu NSDAP, 1. maja 1927.
http://constitutionalistnc.tripod.com/hitler-lef…/index.html

nagradno pitanje Talijansku socijalnu republiku osnovo je
a) Papa PIO
b) padre Benito
c) | Alcide de Gasperi

i malo dodataka

<image>http://europskaunija.yolasite.com/resources/ReklisuGoebbels.jpg.opt857x187o0,0s857x187.jpg </image>
svarog svarog 19:46 14.12.2014

Re: adolf dado desni

A šta drugo Hajek može da napiše. On, Kunelt-Ledin, Mizes&Co. su i tvorci i propagatori te nebuloze.


Da zato što je na jednoj strani kolektivizam okupljen oko neke ideje ali uvek oličen u Levijatanu, a s druge strane slobodan čovek. Fašizam, nacionalsocijalizam, komunizam i njihovo međusobno neprijateljstvo - narcizam malih razlika
apostata apostata 20:27 14.12.2014

Re: adolf dado desni

svarog
A šta drugo Hajek može da napiše. On, Kunelt-Ledin, Mizes&Co. su i tvorci i propagatori te nebuloze.


Da zato što je na jednoj strani kolektivizam okupljen oko neke ideje ali uvek oličen u Levijatanu, a s druge strane slobodan čovek. Fašizam, nacionalsocijalizam, komunizam i njihovo međusobno neprijateljstvo - narcizam malih razlika

Ne prijetelju, nego zato što su oni vrlo dobro shvatili na čijem bunjištu je fašizam iznikao, pa su onda, bojeći se da će to negativno uticati na imidž sistema "slobodnih ljudi", mudro prebacili lopticu na tuđi teren.
svarog svarog 20:36 14.12.2014

Re: adolf dado desni

Ne prijetelju, nego zato što su oni vrlo dobro shvatili na čijem bunjištu je fašizam iznikao,


A gde je iznikao komunizam?
princi princi 20:49 14.12.2014

Re: adolf dado desni

Fašizam, nacionalsocijalizam, komunizam i njihovo međusobno neprijateljstvo - narcizam malih razlika

Ja bih tu stavio i libertijanizam. I libertarijancima je osnovna aspiracija usrećivanje narodnih masa, oni se samo razlikuju u metodima (kad smo kod libertijanizma, ona Ayn Rand je bila potresno hilarious character). Zapravo se čini da je osnovni sukob na liniji ideologija protiv slobode, ali ne bilo kakve slobode nego slobode koja vodi računa i o Drugome.
bene_geserit bene_geserit 22:26 14.12.2014

Re: adolf dado desni

princi
I libertarijancima je osnovna aspiracija usrećivanje narodnih masa

Opet pricas o stvarima o kojima nista ne znas. Dokle vise?
princi
Zapravo se čini da je osnovni sukob na liniji ideologija protiv slobode, ali ne bilo kakve slobode nego slobode koja vodi računa i o Drugome.

Fascinira koliko je danasnji liberalizam totalitaran.
Olicen kroz liberalne medije i njihovo izvrtanje stvarnosti.
Libertarijanizam je nastao na konceptu slobode u odnosu pre svega na drzavu kao tlacitelja. On jeste u temelju individualisticki.
Taj "Drugi" o kome tvoja socijalna-demokratija "vodi racuna" dobije samo mrvice sa stola, vecinu dobije birokratski aparat i oni koji rade za sistem, tako da se koncept slobode u celoj prici odavno izgubio.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:00 14.12.2014

Re: adolf dado desni

Hitlerovi socijalistički začini su veličanstvena farsa, sa kojom se on definitivno obračunao u Noći dugih noževa.

Hitler je bio populista i manipulisao je tim političkim obrascima na isti način kao i Lenjin.

No kad uzmemo u obzir da je socijalizam, kao ideja, jedna velika farsa, to mu je najmanji greh.
apostata apostata 23:04 14.12.2014

Re: adolf dado desni

gabriele
imali smo hrabrosti da odbacimo sve tradicionalne političke teorije i mi smo i aristokrati i demokrati, i revolucionari i reakcionari, i proleteri i antiproleteri, i pacifisti i antipacifisti

i vi ovo zovete KONZERVATIVIZMOM ( a konzervativizam je sukus desnice).
ili ovo
"Mi smo socijalisti, mi smo neprijatelji današnjeg kapitalističkog ekonomskog sistema eksploatacije ekonomski slabih, sa njegovim nepravičnim cijenama rada, sa njegovim besprizornim vrednovanjem ljudskih bića prema bogatstvu i imovini koju posjeduju, umjesto prema odgovornosti i doprinosu, i mi smo potpuno odlučni da ovaj sistem uništimo po svaku cijenu."
- Iz govora Adolfa Hitlera na mitingu NSDAP, 1. maja 1927.
http://constitutionalistnc.tripod.com/hitler-lef…/index.html

nagradno pitanje Talijansku socijalnu republiku osnovo je
a) Papa PIO
b) padre Benito
c) | Alcide de Gasperi

i malo dodataka

http://europskaunija.yolasite.com/resources/ReklisuGoebbels.jpg.opt857x187o0,0s857x187.jpg

Socialism [...] is the science of dealing with the common weal. Communism is not Socialism. Marxism is not Socialism. The Marxians have stolen the term and confused its meaning. I shall take Socialism away from the Socialists.
Socialism is an ancient Aryan, Germanic institution. Our German ancestors held certain lands in common. They cultivated the idea of the common weal. Marxism has no right to disguise itself as socialism. Socialism, unlike Marxism, does not repudiate private property. Unlike Marxism, it involves no negation of personality, and unlike Marxism, it is patriotic.
<...>
We might have called ourselves the Liberal Party. We chose to call ourselves the National Socialists. We are not internationalists. Our socialism is national. We demand the fulfilment of the just claims of the productive classes by the state on the basis of race solidarity. To us state and race are one.
freehand freehand 23:08 14.12.2014

Re: adolf dado desni

apostata
gabriele
imali smo hrabrosti da odbacimo sve tradicionalne političke teorije i mi smo i aristokrati i demokrati, i revolucionari i reakcionari, i proleteri i antiproleteri, i pacifisti i antipacifisti

i vi ovo zovete KONZERVATIVIZMOM ( a konzervativizam je sukus desnice).
ili ovo
"Mi smo socijalisti, mi smo neprijatelji današnjeg kapitalističkog ekonomskog sistema eksploatacije ekonomski slabih, sa njegovim nepravičnim cijenama rada, sa njegovim besprizornim vrednovanjem ljudskih bića prema bogatstvu i imovini koju posjeduju, umjesto prema odgovornosti i doprinosu, i mi smo potpuno odlučni da ovaj sistem uništimo po svaku cijenu."
- Iz govora Adolfa Hitlera na mitingu NSDAP, 1. maja 1927.
http://constitutionalistnc.tripod.com/hitler-lef…/index.html

nagradno pitanje Talijansku socijalnu republiku osnovo je
a) Papa PIO
b) padre Benito
c) | Alcide de Gasperi

i malo dodataka

http://europskaunija.yolasite.com/resources/ReklisuGoebbels.jpg.opt857x187o0,0s857x187.jpg

Socialism [...] is the science of dealing with the common weal. Communism is not Socialism. Marxism is not Socialism. The Marxians have stolen the term and confused its meaning. I shall take Socialism away from the Socialists.
Socialism is an ancient Aryan, Germanic institution. Our German ancestors held certain lands in common. They cultivated the idea of the common weal. Marxism has no right to disguise itself as socialism. Socialism, unlike Marxism, does not repudiate private property. Unlike Marxism, it involves no negation of personality, and unlike Marxism, it is patriotic.

We might have called ourselves the Liberal Party. We chose to call ourselves the National Socialists. We are not internationalists. Our socialism is national. We demand the fulfilment of the just claims of the productive classes by the state on the basis of race solidarity. To us state and race are one.

Ovo će Krstiću da se dopadne!
Gabriele ne mari mnogo.
Njegov je problem što Adolf nije bio pravoslavac.
apostata apostata 23:14 14.12.2014

Re: adolf dado desni

Nebojsa Krstic

Hitler je bio populista i manipulisao je tim političkim obrascima na isti način kao i Lenjin.

No kad uzmemo u obzir da je socijalizam, kao ideja, jedna velika farsa, to mu je najmanji greh.

Aha - farsa koja je u periodu '41-'45. istamburala cijelu kapitalističku Evropu, osim Britanije.

apostata apostata 23:31 14.12.2014

Re: adolf dado desni

freehand

Ovo će Krstiću da se dopadne!
Gabriele ne mari mnogo.
Njegov je problem što Adolf nije bio pravoslavac.

Ma znaju oni to, nije bezveze Henri Ešbi Tarner u svom djelu Faschismus und Kapitalismus in Deutschland napisao ovo:
… naš sistem teško da je moguće zaštititi, ako je istinito opšte prihvaćeno mišljenje da je fašizam proizvod kapitalizma”.

I oni ga štite i to je njihovo pravo.

Fašizam je zapravo hipertrofirani liberalizam - izrastao je iz liberalne ideje konkurencije, s tim što se konkurencija odvija ne na nivou individua, nego nacija/rasa.


Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:05 15.12.2014

Re: adolf dado desni

apostata
Nebojsa Krstic

Hitler je bio populista i manipulisao je tim političkim obrascima na isti način kao i Lenjin.

No kad uzmemo u obzir da je socijalizam, kao ideja, jedna velika farsa, to mu je najmanji greh.

Aha - farsa koja je u periodu '41-'45. istamburala cijelu kapitalističku Evropu, osim Britanije.


S obzirom na tadašnji broj Hitlerovih obožavalaca u VB, ne bih se zakleo u to.
gabriele gabriele 11:28 15.12.2014

Re: adolf dado desni

Njegov je problem što Adolf nije bio pravoslavac.

a odkud ti ideja da bi imao imalo boljemišljenje o bilo kojem "prvoslavnom komunisti" , ili Fašisti, Ljotiču ili Miniću svejedno
no sko jr tebi Slobodan Jovanović ,Krakov ili Đurović fašisti to je drugo
gabriele gabriele 11:28 15.12.2014

Re: adolf dado desni

Njegov je problem što Adolf nije bio pravoslavac.

a odkud ti ideja da bi imao imalo boljemišljenje o bilo kojem "prvoslavnom komunisti" , ili Fašisti, Ljotiču ili Miniću svejedno
no sko jr tebi Slobodan Jovanović ,Krakov ili Đurović fašisti to je drugo
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:19 14.12.2014

Ako nije totalitarizam, šta je onda...

ako je Džulijan Asanž već više od dve godine (od 19. juna 2012.) živ sahranjen u sobičku ambasade Ekvadora u centru kolevke demokratije?

Ako je Edvard Snouden najprogonjenija i najtraženija ličnost na planeti?

Ako je Bredli Mening osudjen na doživotnu robiju i čami u samici zato što je, izmedju ostalog, „Vikiliksu” dostavio snimak na kome se vidi kako američki helikopter puca po civilima u Bagdadu (događaj koji je privukao pažnju i zbog pogibije dva novinara Rojtersa), i taj čin objasnio „ličnim užasom zbog krvoločnosti posade”.

Ako je američki Senat protekle sedmice objavio izveštaj sa totalitarnim detaljima o tome kako je CIA mučila osumnjičene za terorizam u tajnim zatvorima, uključujući, kakva ironija, i Poljsku!? Jedini koji je u zatvoru jeste agent CIA koji je novinarima otkrio detalje ovog mučiteljskog programa i koji služi kaznu zbog odavanja državnih tajni.

Dakle, kako nazvati sve ovo? Ni levi, ni desni, već CIAentralni totalitarizam?
gabriele gabriele 12:54 14.12.2014

Re: Ako nije totalitarizam, šta je onda...

Filip Mladenović
ako je Džulijan Asanž već više od dve godine (od 19. juna 2012.) živ sahranjen u sobičku ambasade Ekvadora u centru kolevke demokratije?Ako je Edvard Snouden najprogonjenija i najtraženija ličnost na planeti?Ako je Bredli Mening osudjen na doživotnu robiju i čami u samici zato što je, izmedju ostalog, „Vikiliksu” dostavio snimak na kome se vidi kako američki helikopter puca po civilima u Bagdadu (događaj koji je privukao pažnju i zbog pogibije dva novinara Rojtersa), i taj čin objasnio „ličnim užasom zbog krvoločnosti posade”. Ako je američki Senat protekle sedmice objavio izveštaj sa totalitarnim detaljima o tome kako je CIA mučila osumnjičene za terorizam u tajnim zatvorima, uključujući, kakva ironija, i Poljsku!? Jedini koji je u zatvoru jeste agent CIA koji je novinarima otkrio detalje ovog mučiteljskog programa i koji služi kaznu zbog odavanja državnih tajni.Dakle, kako nazvati sve ovo? Ni levi, ni desni, već CIAentralni totalitarizam?
Naravno sve je to radio Raka Dražović,Minić,Dolanc ,Kovačević-Vučo,Muatač ,Perković al je bilo besplatnog školstva ,zdravstva i radničkih odmarališta u zaostroguu pa se to ne važi , neko je moro čuvat tekovine ..
freehand freehand 22:29 14.12.2014

Re: Ako nije totalitarizam, šta je onda...

Filip Mladenović
ako je Džulijan Asanž već više od dve godine (od 19. juna 2012.) živ sahranjen u sobičku ambasade Ekvadora u centru kolevke demokratije?

Ako je Edvard Snouden najprogonjenija i najtraženija ličnost na planeti?

Ako je Bredli Mening osudjen na doživotnu robiju i čami u samici zato što je, izmedju ostalog, „Vikiliksu” dostavio snimak na kome se vidi kako američki helikopter puca po civilima u Bagdadu (događaj koji je privukao pažnju i zbog pogibije dva novinara Rojtersa), i taj čin objasnio „ličnim užasom zbog krvoločnosti posade”.

Ako je američki Senat protekle sedmice objavio izveštaj sa totalitarnim detaljima o tome kako je CIA mučila osumnjičene za terorizam u tajnim zatvorima, uključujući, kakva ironija, i Poljsku!? Jedini koji je u zatvoru jeste agent CIA koji je novinarima otkrio detalje ovog mučiteljskog programa i koji služi kaznu zbog odavanja državnih tajni.

Dakle, kako nazvati sve ovo? Ni levi, ni desni, već CIAentralni totalitarizam?

Jesi li ti njima, Filipe, objasnio da su za sve to kirvi Srbija, Slobodan Milošević i tajkuni?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 11:55 14.12.2014

šta se tamo u stvari međusobno tuklo?

bila je ta, totalitarnim beslovesnim robovima, ispranih mozgova nošena, Jurišna zastava, Ordenom Kutuzova II stepena, odlikovane 150. idricke divizije, 79. pješadijskog korpusa, 3 udarne armije, 1. bjeloruskog fronta.


Pitanje je samo koja "ideologija" je istakla tu zastavu na kraju rata.

Rusi (i ostali Sovjeti) su se tada ipak pre svega borili "za rodinu", i dan danas taj rat nazivaju "Velikim otadžbinskim ratom".
Sumnjam da bi poziv na odbranu isljučivo "tekovina revolucije" te širenje iste van granica sopstvene države uspeo da izvrši tako uspešnu mobilizaciju masa.

Da skratim, ja bih pre rekao da se na kraju, na tom frontu, vodio rat između dva nacionalizma, jednog malignog, šovenskog i osvajačkog, dakle nacionalizma u svom najgorem obliku, i drugog više indukovanog agresijom, odbrambenog, ali ipak nacionalizma.

A i zanimljivo je pitanje koje je gore postavio (postavila?) Gabriele, koliko se tadašnji režim u Nemačkoj može okarakterisati kao "desni"?

Naravno, u potpunosti bih se složio sa tobom da je u samoj ideološkoj postavci komunizam daleko privlačnija i humanija ideja od fašizma.
Bar, teorijski tako zvuči, a kako ti insistiraš da se priča upravo o toj razlici a ne na kasnijem ovapločenju tih ideja, za razliku od nekih, suzdržaću se od priče o efektima i posledicama :)
gabriele gabriele 12:58 14.12.2014

Re: šta se tamo u stvari međusobno tuklo?

Rusi (i ostali Sovjeti) su se tada ipak pre svega borili "za rodinu", i dan danas taj rat nazivaju "Velikim otadžbinskim ratom".

Naravno , ne zovu ga narodnooslobodilačka borba i SOCIJALISTIČKA REVOLUCIJA. Stanjin je tad popustio u hristoborstvu pa je vojnicima dozvoljeno da nose krstiće, ikonice čak i da se pričeste ,, što Crvenoarmejcima Trockog svakako nije bilo moguće...
Inače moje skromno mišljenje je da je EU na najboljem putu totalitarizma
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 13:00 14.12.2014

Re: šta se tamo u stvari međusobno tuklo?

Stanjin je tad popustio u hristoborstvu pa je vojnicima dozvoljeno da nose krstiće, ikonice čak i da se pričeste ,, što Crvenoarmejcima Trockog svakako nije bilo moguće...

Nemoj da zaboraviš da je Staljin po zanimanju bio - pop.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 13:08 14.12.2014

Re: šta se tamo u stvari međusobno tuklo?

Naravno, u potpunosti bih se složio sa tobom da je u samoj ideološkoj postavci komunizam daleko privlačnija i humanija ideja od fašizma.

Ovo je karakteristično opšte mesto u našem ovdašnjem komunističkom tumačenju istorije. Fašisti, sa svoje strane, misle da njihov pokret bio pokret humanizma i renesanse.
tani tani 13:08 14.12.2014

Re: šta se tamo u stvari međusobno tuklo?

Nemoj da zaboraviš da je Staljin po zanimanju bio - pop.


Čudo da ovo nisam znala.


vrabac_u_steni vrabac_u_steni 13:21 14.12.2014

Re: šta se tamo u stvari međusobno tuklo?

tani
Nemoj da zaboraviš da je Staljin po zanimanju bio - pop.


Čudo da ovo nisam znala.




pa nije čudo, pošto Staljin nikada nije bio pop.
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:22 14.12.2014

Re: šta se tamo u stvari međusobno tuklo?

Stanjin je tad popustio u hristoborstvu pa je vojnicima dozvoljeno da nose krstiće, ikonice čak i da se pričeste

rusi(sovjeti?) su u vreme opsade lenjingrada nosili mošti aleksandra nevskog kroz grad,da ih motiviše za borbu. aleksandar nevski je porazio 1240. litvsko-tevtonsku koaliciju na obalama neve (otud i nadimak nevski) i ljudi su prizivali njegov duh da se ponovo pojavi i odbrani ruse od najezde nemaca,kao i pre sedamsto godina.

da,verujem da je vrabac u pravu kada kaže da je to u biti i bio sukob dve nacije,ali i dve vere,takođe
milisav68 milisav68 13:30 14.12.2014

Re: šta se tamo u stvari međusobno tuklo?

stefan.hauzer
da,verujem da je vrabac u pravu kada kaže da je to u biti i bio sukob dve nacije,ali i dve vere,takođe

A suština suštine je najobičnija pljačka.
gabriele gabriele 14:23 14.12.2014

Re: šta se tamo u stvari međusobno tuklo?

Nebojsa Krstic
Stanjin je tad popustio u hristoborstvu pa je vojnicima dozvoljeno da nose krstiće, ikonice čak i da se pričeste ,, što Crvenoarmejcima Trockog svakako nije bilo moguće...Nemoj da zaboraviš da je Staljin po zanimanju bio - pop.


Jok, da bi netko bio pop mora biti validno rukopoložen, a on to nije bio, no ja pretpostavljam da vi pucate na njegovo obrazovanje, no tu vladaju polunformacije on se naime na bogoslovskoj školi šlepao zbog sirotinje da bi se školovao i prehranio, tako da je nečiju milost smatrati uzrokom nečijeg zlog karaktera ( ja sam bliži psihoanalitičkoj egzegezi njegove paranoje )
dakle to "pop" nije ni zvanjem ni znanjem uzrok njegovog zla
apostata apostata 14:28 14.12.2014

Re: šta se tamo u stvari međusobno tuklo?

Naravno da se bore za rodinu.

Ali na bojnom polju se bore i dva sistema sa svim svojim modalitetima - Magnitogorsk protiv Dortmunda i Ural protiv Sara i Rura.

I pobjedio je onaj koji je bio superiorniji u tom momentu.

A ovo što priča Gabriele to je još ogavnije od teorije totalitarizama .., ali ebga nemam kada da odgovorim - no odgovoriću - to obavezno moram.
apostata apostata 14:32 14.12.2014

Re: šta se tamo u stvari međusobno tuklo?

stefan.hauzer
Stanjin je tad popustio u hristoborstvu pa je vojnicima dozvoljeno da nose krstiće, ikonice čak i da se pričeste

rusi(sovjeti?) su u vreme opsade lenjingrada nosili mošti aleksandra nevskog kroz grad,da ih motiviše za borbu. aleksandar nevski je porazio 1240. litvsko-tevtonsku koaliciju na obalama neve (otud i nadimak nevski) i ljudi su prizivali njegov duh da se ponovo pojavi i odbrani ruse od najezde nemaca,kao i pre sedamsto godina.

da,verujem da je vrabac u pravu kada kaže da je to u biti i bio sukob dve nacije,ali i dve vere,takođe

Stefane to su sve mitovi, davno dokazani kao izmišljotine (kao i ono sa onom ikonom na avionu koja je obletila oko Moskve).

A o Staljinu - on je završio učiteljski smjer na bogosloviji .., odnosno nije - nije maturirao. A inače bio je solidan učenik, objavljivao je čak i pjesme.
tani tani 14:34 14.12.2014

Re: šta se tamo u stvari međusobno tuklo?

pa nije čudo, pošto Staljin nikada nije bio pop.


stefan.hauzer stefan.hauzer 14:37 14.12.2014

Re: šta se tamo u stvari međusobno tuklo?

Stefane to su sve mitovi, davno dokazani kao izmišljotine (kao i ono sa onom ikonom na avionu koja je obletila oko Moskve).

koliko znam,nije. aleksandar nevski je važan svetac za ruse,pogotovo je bitan bio taj momenat odbrane od nemaca i njegov mit,kao čuvara i odbranitelja pravoslavlja.
+ mošti nevskog su se svakako nalazile u samom gradu:)
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:55 14.12.2014

Re: šta se tamo u stvari međusobno tuklo?

Jok, da bi netko bio pop mora biti validno rukopoložen, a on to nije bio, no ja pretpostavljam da vi pucate na njegovo obrazovanje,

Da, ispravnije je reći - Staljin je po obrazovanju bio pop.
gabriele gabriele 19:20 14.12.2014

Re: šta se tamo u stvari međusobno tuklo?

Da, ispravnije je reći - Staljin je po obrazovanju bio pop.

dakle pošto nije maturiro bio a niti je tukopoložen bio je nadripop i po zvanju i po obrazovanju.mada je metodološki bio blizak jezuitima
eto nagradno pitanje za vas
ko je na srpski jezik preveo "načela jezuitizma" od Lajole
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 19:23 14.12.2014

Re: šta se tamo u stvari međusobno tuklo?

ko je na srpski jezik preveo "načela jezuitizma" od Lajole


Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:53 14.12.2014

Re: šta se tamo u stvari međusobno tuklo?

eto nagradno pitanje za vas
ko je na srpski jezik preveo "načela jezuitizma" od Lajole

Nikola Milošević?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:54 14.12.2014

Re: šta se tamo u stvari međusobno tuklo?

dakle to "pop" nije ni zvanjem ni znanjem uzrok njegovog zla

Pa to nisam ni tvrdio. To je samo bizaran detalj u nizu bizarnih detalja njegovog života.
gabriele gabriele 11:35 15.12.2014

Re: šta se tamo u stvari međusobno tuklo?

Nebojsa Krstic
eto nagradno pitanje za vas ko je na srpski jezik preveo "načela jezuitizma" od LajoleNikola Milošević?

jok Zoran Đinđić
mariopan mariopan 16:46 15.12.2014

Re: šta se tamo u stvari međusobno tuklo?

milisav68
stefan.hauzer
da,verujem da je vrabac u pravu kada kaže da je to u biti i bio sukob dve nacije,ali i dve vere,takođe

A suština suštine je najobičnija pljačka.

одлично запажање.

Одувек ме фасцинирало како поједини људи своју похлепу камуфлирају у " опште добро", успевају да то продају масама људи као " идеју", људи које ће то " добро" живота да кошта али га они добровољно купују, гину за ту шарену лажу и не виде да је све то само због пљачке?
Да Куурта отме од Мурте а онда и од сваког другог ако успе..

Маркетинг ( ширење идеје) је само лепша реч за превару. Што боља превара, што дуже траје, постаје јасно да је све то ради најнижих страсти у човеку и и да су углавном зато пропале и неке од бољих идеја.
Џабе тражимо грешку у идеји, грешка је у људима који је спроводе у самој грешној природи човека.
oskar-z-wild oskar-z-wild 12:51 14.12.2014

Journalists, surveillance, lies...





Logan Symposium, decembar 2014
oskar-z-wild oskar-z-wild 13:08 14.12.2014

Zagrejavanje


Bipolarna percepcija


Multipolarna percepcija


Bipolarna percepcija


Multipolarna percepcija


Bipolarna percepcija


Multipolarna percepcija
oskar-z-wild oskar-z-wild 13:23 14.12.2014

Hannah Arendt

Apostato hvala na moždanoj stimulaciji ove prohladnog nedeljnog jutra.

Šteta što tekst nisi načičkao nekim citatima, ovako izgleda kao da oktrivaš nešto novo.


http://rozenbergquarterly.com/hannah-arendts-theory-of-totalitarinism-part-one/

alselone alselone 14:00 14.12.2014

Relativizacija par excellence

Meni obicno kada neko kaze da su komunizam i nacizam isto, mislim da me zajebava. Samo bih pitao one koji u tome ucestvuju zar ne vide sta rade? Ucestvuju u jednoj od najvecih relativizacija i izmena istorije ikad. I, ko gura tu pricu, pa bivsi nacisti, otvoreno balticke zemlje i severnjaci a perfidno Njemci. Slicno se pokusava i sa Prvim svetskim ratom.

Postavljaju se temelji buduce teorije po kojoj su odprilike svi bili jednako krivi za veliki rat, komunisti mozda i vise, sve je to bilo totalitano, militantno, nije ni cudo sto je izbio rat. Svi su cinili zlocine, pucalo se par godina i kraj.

Ja zapravo ne mogu da verujem da neko zaista misli kako su fasizam i komunizam jednaki i jednino logicno opravdanje mi je da to radi iz ciste mrznje prema komunizmu (koju mogu da razumem). Isto onako iskljucivo kako se uglavnom i vode razgovori, izmedju ostalog, na ovom mestu.

Sta su efekti toga? Efekti su da se herojske nacije koje su dale zivote za odbranu pocinju stideti svoje istorije a agresorske nacije pocinju sa ponosom da se secaju svoje drugoratovske istorije. Ima li to smisla? Ko moze da poredi istoriju Finske, Svedske, Estonije, Hrvatske i Srbije. Pre 20 godina niko, danas vec upitno a za 20 godina cemo mi biti krivlja i losija strana.

To je sramota. Mi imamo velicanstvenu istoriju u oba rata i bedno je zaboraviti je i umanjivati. Komunisti su, uz sve greske, oslobodili ovu zemlju i hvala im zauvek na tome.
emsiemsi emsiemsi 14:09 14.12.2014

Re: Relativizacija par excellence

alselone
Meni obicno kada neko kaze da su komunizam i nacizam isto, mislim da me zajebava. Samo bih pitao one koji u tome ucestvuju zar ne vide sta rade? Ucestvuju u jednoj od najvecih relativizacija i izmena istorije ikad. I, ko gura tu pricu, pa bivsi nacisti, otvoreno balticke zemlje i severnjaci a perfidno Njemci. Slicno se pokusava i sa Prvim svetskim ratom.

Postavljaju se temelji buduce teorije po kojoj su odprilike svi bili jednako krivi za veliki rat, komunisti mozda i vise, sve je to bilo totalitano, militantno, nije ni cudo sto je izbio rat. Svi su cinili zlocine, pucalo se par godina i kraj.

Ja zapravo ne mogu da verujem da neko zaista misli kako su fasizam i komunizam jednaki i jednino logicno opravdanje mi je da to radi iz ciste mrznje prema komunizmu (koju mogu da razumem). Isto onako iskljucivo kako se uglavnom i vode razgovori, izmedju ostalog, na ovom mestu.

Sta su efekti toga? Efekti su da se herojske nacije koje su dale zivote za odbranu pocinju stideti svoje istorije a agresorske nacije pocinju sa ponosom da se secaju svoje drugoratovske istorije. Ima li to smisla?

To je sramota. Mi imamo velicanstvenu istoriju u oba rata i bedno je zaboraviti je i umanjivati. Komunisti su, uz sve greske, oslobodili ovu zemlju i hvala im zauvek na tome.

Слажем се са тобом --- да комунизам и фашизам нису исто.
Руси и Немци нису исто --- да преведемо.
Немцима свака част на сва њихова достигнућа, но, Немци су добри и културни само док им иде добро. Када им не иде добро, онда постану гамад најниже врсте.
Срећа те су ту Руси да им сваки пута стану за врат --- без обзира на актуелну идеологију једних или других.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana