Gost autor

Цицибан и Деда Мраз

uros_vozdovac RSS / 06.01.2015. u 09:50

gost autor: Omega86

,,Цицибан, цицибан, ако хоћеш то ми купи на дар”, одзвањала ми је песма легендарне групе ,,КОД” док сам се после четрдесет година враћао на то драго место. Ух, сећете се како вам је у детињству звучало кад неко каже да се сећа нечега од пре четрдесет година? То је за мене био читав живот а, ево, данас то и ја могу да кажем и да се при том осећам довољно младим!

Дупла трема ме дрма. Прва због дебитантске приредбе мамине мезимице и моје мале србкињице – будуће мајке србских синова., а друга јер није мала ствар кад се вратите у обданиште.

То је била кобна грешка године, 1974., када су моји одлучили да ме упишу баш у вртић ,,Цицибан” у коме је у то време почела да ради и моја рођена мајка. Што је још горе, била ми је непосредна васпитачица. То никад не радите! Поведе Вас кева у обданиште и током пута Вам је кева, а унутра Ви са својих шест година треба да рационализујете да Вам је одједном само васпитачица и да треба да буде иста према Вама као и према тридесетак и кусур других. Нема више ,,мама обриши ми нос или гузу, хоћемо ли поподне код тетке и тече” или нека трећа тривијалност. Ако је васпитачица, узгред, млада и још увек слабо вична свом послу онда настаје тотални колапс. Дете плаче, мајка га бије а иста жена само у мантилу га теши као васпитачица. Због друге деце према њему има дупле стандарде и различите аршине па је према сину најстрожија…Лудило.

Све се то заборави када уђете у хол, видите исте оне ормариће, ходник, салу из које се иде у све собе.Све исто само умањено :). Није се све то смањило него сам ја порастао, размишљам док примећујем да у собама више нема оних итисона. Тачно знам и данас распоред и имена свих васпитачица по собама. Навиру ми и имена мојих собних сапатника. Моја приредба за Нову годину. И прво заљубљивање у неку Данијелу – бар ми је тако причала моја васпитачица, а код куће она која ме родила.

Све је то неважно спрам осећаја да ли ће твоје дете да оправда очекивања. Гледам је како је позитивно уплашена. Последњи пут са Павлом увежбава корак и покрет. Камера је спремна да овековечи бљесак имагинације.

А онда креће малтретирање од стране неког мученика кога су маскирали у некаквог чичу са белом брадом и смешним црвеним оделом и још смешнијом црвен капицом. Једна, која више личи на Сорају него на сарадника за културу, између сваке тачке позива оног јадника да прича деци о догодовштинама са северног пола и о томе како сваке године носи поклоне возећи ирвасе и друга срања којима се константно трују наша деца.

Јер, какве везе има народ који слави Божић Бату са рекламом за Coca colu?

Да овакав ,,Деда Мраз” треба да залуђује србски подмладак решено је после другог рата када је одлучено и да се носе пионирске црвене мараме и оне плаве капе титовке.Мараме и капе су укинуте као реликт пропалог комунизма.Али шта је са тим Santa Claus?Да ли је он потребан да се промовише католичанство?Протестантизам?

Знате шта је јелка? Неки немачки светитељ је, наводно, спалио храст који је симболизовао дотадашњу ,,паганску” веру коју ми зовемо Родноверје. Из спаљеног храста је, по тој причи, никла јелка као победа новог над старим. Дакле, кад китите јелку – да се деца радују – знајте да уносите смртног непријатеља бадњака кога ћете да унесете после неколико дана ,да га тај његов непријатељ отрује”. Јер, бадњак је храст, он симболизује нашу симбиозу старе вере и хришћаства – баш као и слава или задушнице.

Да је све намерно, показује то да чак и данас, пре католичког Божића, крене онај маскирани по свим градским вртићима и СВАКА ГРУПА МОРА ДА СЕ СЛИКА СА ДЕДА МРАЗОМ.

Деца се радују да имају групну фотографију, радују се да се некад подсете васпитачица које су на слици, али зашто мора на таквој слици да буде ,,Деда Мраз”? Је л’ сам то пропустио неки референдум? Имам ли право да захтевам да моје дете има слику без тог циркузанта са којим благе везе немамо.

Шта да сам устао на оној приредби и питао јавно све ово? Ћерка би плакала и имала би вечне трауме због ћакнутог ћалца. Жена би поднела захтев за развод брака због јавног блама и потенцијалног породичног насиља. Син би схватио тек кад би он постао отац и суочио се са тим да треба да се постара за пренос наслеђених обичаја на млађе генерације.

Посебна прича је био програм. Само жене раде по тим обдаништима, само оне праве те приредбе, само феминизам се провлачио кроз све тачке. Дечаци су сведени на споредне улоге, само статирају или их, као у једној тачки, уопште нема. Не треба да вам причам да се три од четири нумере биле на енглеском. Шта је порука? Треба да заборавимо свој језик и своје обичаје?

А сви ћуте.

Нико не таласе јер сви остали ћуте.

Ниједан, макар благо љутит, глас да се чује јер сви остали ћуте.

,,Немој да се истичеш, шта се правиш паметан, немој да параноишеш, нека се деца радују, ајде не млати и не претеруј…”

То би рекли кад би их неко опоменуо.

Видим једну из своје групе. Били смо после и у школи заједно. И њен син учествовао.Он је један од оних што су статирали. Питам је како се носи са емоцијама. Водим ћерку да јој покажем своју собу. Није импресионирана. Њој је лепша њена, у њеном обданишту.

-Ех сине, кажем ћерки, видећеш , Боже здравља, за неких четрдесет година како ће ти тек бити лепа.

Срећан Божић и следствена Нова година

омега

 



Komentari (253)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

omega68 omega68 21:20 06.01.2015

Re: Ja mislim da ste malo prestrogi

Срећни празници алсе
alselone alselone 21:34 06.01.2015

Re: Ja mislim da ste malo prestrogi

Ti ovo verujes??


Verujem u svakakva ta cuda po svemiru. :) Sto vise citam o tome sve vise sam blizi Docsu i hologramskim i fraktalskim teorijama nego klasicnim, sa cisto filozofskog stanovista. Kada nekad razmisljam o smrti, samo mi toga bude zao (osim porodice), sto necu doziveti taj momenat naucno&filozofskog dostignuca kada budemo shvatili gde smo i sta smo. Mada, sa jedne strane, mislim da se mozda u samom tom momentu shvati sve to.
alselone alselone 21:36 06.01.2015

Re: Ja mislim da ste malo prestrogi

Срећни празници алсе


Ziv bio, i lepo proveio praznike.
princi princi 23:57 06.01.2015

Re: Ja mislim da ste malo prestrogi

Alse, slažem se definitivno. Omega je budala, ali uopšte ne deluje zloćudno. Te njegove budalaštine niko normalan ne može ozbiljno da shvati (meni to najpre smešno ali i impresivno koliko može tako da se formira neki potuno self-contained spacetime u kome je sve logično; stvarno je neverovatna ta snaga narativa, to izgleda da je u vezi sa nekom neuroplastikom, skroz fascinantna stvar.) Po meni, mnogo su zloćudniji oni koji se deklarativno zalažu za EUropske vrednosti a čim malo zagrebeš ispod površine provališ fašističkog manijaka, rasistu, eugeničara, kakvog sve ne skota.
emsiemsi emsiemsi 06:56 07.01.2015

Re: Ja mislim da ste malo prestrogi

alselone
prema Omegi.

Omega je na ovom mestu oduvek bio tradicionalista i ja to postujem. Ako se malo bolje pogleda on samo pise da su Srbi najstariji narod a ne najbolji, arijevci, jedini vredni i slicno, tako da je teza o fasizmu preterana po mom misljenju. Da kazem do kraja - siguran sam da Omega ne bi mogao da ubije nekoga zbog razlicitosti, da protera, getoizira i slicno. On ne pise o ostalim narodima, nego o Srbima. Ja ne vidim u njegovim recima mrznju.

Cak i ovo njegovo pisanje o samoupravljanju, "jakoj ruci" i slicno, je samo u isprovocirano kompletnom propascu koju je "demokratija" donela. Pokazuje njegovu ljutnju i rezigniranost propascu, lazima i kradjama koje su doneli oni za koje se borio. Doduse, to jeste malo u fazonu - naljutio se na selo pa odsekao sebi patku, ali dobro.

Ja volim ta predanja o staroj Srbiji, uzivao sam dok sam citao Kosingas, jako lepa bajka. Covek je tamo obradio stare bogove i stara srpska verovanja i uklopio ih u lepu pricu Tolkinovskog tipa, pa jos sve to zacinio epskom poezijom, istorijom i hriscanstvom.

Ja u to ne verujem, ali verujem da postoje bele rupe i crvotocine, koje isto nisu dokazane. Ovo drugo je kul, prvo nije, tako da... aj ziveli ljud.

Коректан закључак !
Штета што ови који желе да нас, по сваку цену учине толерантним, нису савладали ову једноставну лекцију истинске толеранције којом овај твој кратки пост одише !
emsiemsi emsiemsi 07:01 07.01.2015

Re: Ja mislim da ste malo prestrogi

princi
Alse, slažem se definitivno. Omega je budala, ali uopšte ne deluje zloćudno. Te njegove budalaštine niko normalan ne može ozbiljno da shvati (meni to najpre smešno ali i impresivno koliko može tako da se formira neki potuno self-contained spacetime u kome je sve logično; stvarno je neverovatna ta snaga narativa, to izgleda da je u vezi sa nekom neuroplastikom, skroz fascinantna stvar.) Po meni, mnogo su zloćudniji oni koji se deklarativno zalažu za EUropske vrednosti a čim malo zagrebeš ispod površine provališ fašističkog manijaka, rasistu, eugeničara, kakvog sve ne skota.

Не треба то да те чуди !
Већина ЕУ вредностњака је произашла из шињела драгога (им) друга Тите --- тако да је то што они сада делују и персонификују логичан след онога што су у свом форматирању поднели (јеботе, да је друг Тито дражи од маме и тате, па што би их онда било брига за 'уврнутога' Омегу --- но, што би Алселоне рекао, видеће се то ко је у свему томе уврнут).
omega68 omega68 10:07 07.01.2015

Re: Ja mislim da ste malo prestrogi

Omega je budala

Ваистину се роди...
Срећа да имамо овакве интелектуалце.Чуо сам да у ,,Лази'', кад се неко излечи, добије лиценцу да може да утврђује ко је будала.Значи онај ко је у свом ник-у стављао до знања да је ,,доктор''( комплекс више вредности ) и онај који нам овде постује своју радну биографију могу да имају сеттификат.Одлично.
Да видимо шта толико жуља комунистичке титуле, толико да о истом трошку будалама проглашавају и силне стране ауторе закључно са Ian Wilson-ом и William Ryan i Walter Pitman-ом, кад чак ни линкове неће да отворе и прочитају?
Прво их жуља и чак ужасава само урушавање већ поменутог комплекса више вредности призашлог из уверења да су они најпаметнији јер имају ЗНАЊЕ које су стекли, наравно, дипломама и титулама.То ,,знање'' је апсолутно, завршено је, савршено је, они су добили папире на којима је све печатирано и доказано.Крај историје и проучавања!
Друго што их поткецује и керебечи је ноћна мора која их буди из сна при несвесној помисли - шта ако су сви ти људи, ипак, у праву.
,,Распашће ми се каријера''.
,,Узеће ми титуле и добро плаћени посао'', цркавају од страха.
Зато се, онако са висине, убаци, на први поглед нехајно и шаљиво, изјава да је свако ко помисли да сруши професорске и докторске представе о томе шта неуке гоје без тих титула смеју да знају - прогласе будалама.
uros_vozdovac uros_vozdovac 10:13 07.01.2015

Re: Ja mislim da ste malo prestrogi

G.Cross
ali verujem da postoje bele rupe i crvotocine


Ti ovo verujes??

Ok, i Nadal veruje da ako izvuce gace pre servisa da ce da dobije taj poen.



Statistički gledano uspeva mu dobro.
mariopan mariopan 16:48 07.01.2015

Re: Ja mislim da ste malo prestrogi

alselone
Ti ovo verujes??


Verujem u svakakva ta cuda po svemiru. :) Sto vise citam o tome sve vise sam blizi Docsu i hologramskim i fraktalskim teorijama nego klasicnim, sa cisto filozofskog stanovista. Kada nekad razmisljam o smrti, samo mi toga bude zao (osim porodice), sto necu doziveti taj momenat naucno&filozofskog dostignuca kada budemo shvatili gde smo i sta smo. Mada, sa jedne strane, mislim da se mozda u samom tom momentu shvati sve to.

princi princi 09:38 08.01.2015

Re: Ja mislim da ste malo prestrogi

Да видимо шта толико жуља комунистичке титуле, толико да о истом трошку будалама проглашавају и силне стране ауторе закључно са Ian Wilson-ом и William Ryan i Walter Pitman-ом, кад чак ни линкове неће да отворе и прочитају?

Nemaju Srbi tapiju na budalaštine, ima budala (i još mnogo većih) i na drugim stranama. Iznenađuješ ovakvim navođenjem neporecivih referenci (i to neporecivih prevashodno jer su ispisane latinicom i na engleskom) jer to kao da govori da iza svog ovog pijanog srbovanja ipak stoji samo jedan EUropljanin u pokušaju, abortirani i razočarani drugosrbijanac.

Što se titula tiče, u komunizmu sam jedino diplomirao. Šta ću, jbg, tako se rodio...
G.Cross G.Cross 21:58 06.01.2015

Uros

Urose, hvala sto si ponudio gostoprimstvo Omegi. U pravom trenutku.

Mada, moram da priznam mi nedostaje Mikeleova poruka svima nama.

Mozda dodje sutra.
mesan mesan 22:45 06.01.2015

?

U prvoj rečenici prvog spominjanja rođene ćerke, opisuješ je sa nekoliko atributa (i to su praktično jedini atributi koje joj dodeljuješ u tekstu):

Дупла трема ме дрма. Прва због дебитантске приредбе мамине мезимице и моје мале србкињицебудуће мајке србских синова., ...


Da li takvim pisanjem zaista želiš da definišeš svoju rođenu ćerku njenom nacionalnom pripadnošću i propišeš joj primarnu životnu ulogu rasadnika nacionalnih objekata (i to posebno, a možda i isključivo, muških)? (Inače, ona nije i tatina mezimica?)

Iskreno želim da tvoja ćerka upozna mnoge ljude, žute, riđe, Japance, Italijane, Mađare, itd., itd., i da ti, kad odraste, napuni kuću kovrdžavim, kosookim, tamnoputim, raznolikim unučićima koji govore mnoge jezike dok ti radosno cupkaju na kolenu. Verujem da bi to bila najsrećnija životna prilika za razvoj tvog karaktera i pogleda na svet.

Sve najbolje za praznike.

PS: Inače, omega68, mislim da ti neko nešto podmeće ovde, jer je "gost autor: Omega86". :)
omega68 omega68 23:01 06.01.2015

Re: ?

Хехе, мала провокација увек упали на чисто мултирасном блогу.
Шта знам, па чак је и једна Ангела Меркел рекла да је мултикулти у Немачкој готова.Моја жена и ја се супер слажемо иако смо обоје исте нације.Зашто мора да значи да је скоро па обавезно да се укрштамо са црним или жутим народима да би се добро слагали?
Наравно да нећу моћи да забраним - ,,ћуд је женска смијешна работа...''уради контра тек ако јој нешто браниш.
Ајде још мало да нервирам глобалистичке чистунце:
Моје је мишљење да је оволики број развода, чак и у свету, последица промене оне старе, добре праксе да родитељи, према афинитетима деце, одређују ко ће са ким да се венча.Чак и куче, чак и голубове, људи укрштају да би била боља комбинација гена.
Значи ли то да се наше прадеде и прабабе били расисти?
Све најбоље и теби
П.С.
Подмеће ми Урош, да се секирам што нисам 18 година млађи
mesan mesan 00:52 07.01.2015

Re: ?

omega68
Хехе, мала провокација увек упали на чисто мултирасном блогу.


Šteta, tačno sam očekivao da ćeš reći "provokacija".

omega68

Шта знам, па чак је и једна Ангела Меркел рекла да је мултикулти у Немачкој готова.


Izgleda, "smrt multikulture" je priča u koju ti želiš da veruješ, te je uvoziš od Angele, opravdavaš i njome se braniš. Evo moja porodica i ja smo živi i srećni bez obzira na Angeline državne projekte i tvoje ekstrapolacije iz istog :)


Зашто мора да значи да је скоро па обавезно да се укрштамо са црним или жутим народима да би се добро слагали?


Naravno da ništa nije obavezno. Tvrdih samo, tebe lično bi obogatilo. Jer praktično ne bi imao izbora, morao bi da voliš kao sebe osobu koja nije, i ne može biti, definisana isključivo tvojim izborom tradicija i tvojom definicijom nacionalnosti.

Svojoj ćerci ćeš ti nametnuti tvoj izbor "srpskog identiteta" dok ona ne odraste, kad može da ga rastumači i odabere/promeni sama (npr., siguran sam da su ti bar neki preci Turci, Vikinzi, islamizovani Srbi..., u komšiluku možda koristite drugačiji dijalekt jezika, izgledom je ona možda mediteranskog možda dinarskog tipa, možda će saznati raniju istoriju vaših predaka, možda će joj muž i sve od njega prisvojene tradicije biti iz Estonije, možda će se iseliti i zaljubiti u SAD...). Naciju je inače, složićemo se, nemoguće precizno definisati, pošto je izmuljan i promenljiv društveni konstrukt i stvar ličnog izbora.

Zato ne prihvatam da je kao dete definišeš na osnovu tvog ličnog osećaja za njenu nacionalnost, izvedenu nekako iz svih njenih predaka, i to šepuriš kao da je neka njena ključna karakterna crta ili neko njeno dostignuće. Pre svega ona je ljudsko biće, definisana svojim genima i odgojem koji joj pružaju bližnji (dok ti sam sebe usput ubeđuješ da je to baš taj, onakav kakav je jedino smislen i nijedan drugi, najbolje rastumačen, ono baš naj-pravi, neki "srbski" odgoj).


Наравно да нећу моћи да забраним -


E svaka ti čast...


,,ћуд је женска смијешна работа...''уради контра тек ако јој нешто браниш.


...pri čemu je muška ćud jednostavna, svi se zaljube u mlađu verziju svoje majke


П.С.
Подмеће ми Урош, да се секирам што нисам 18 година млађи





Pozdrav.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 00:34 07.01.2015

Re: .

Omega

Sve najbolje tebi i tvojoj porodici

Mir Božiji, Hristos se rodi.
omega68 omega68 09:39 07.01.2015

Re: .

dusanovaiivanovamama
Omega

Sve najbolje tebi i tvojoj porodici

Mir Božiji, Hristos se rodi.

Ваистину се роди.
Хвала и теби и твојима пуно здравља и среће
tyson tyson 01:20 07.01.2015

Koji gnjurac?!

Koliko god je sam izbor autora teksta na ovu temu provokativan i garantuje komentare na sve teme samo ne na temu bloga, delim omeginu konsternaciju: koliko bolestan i suštinski zao treba da budu sistem i mozak koji namerno izvitopere vekovne običaje, faktički zabrane stare i nametnu neke nove bizarne. I koliko nesrećan treba da bude narod koji u dve generacije prihvati da bude idiotizovan van svake mere.

Mislim, "novogodišnji paketići", "novogodišnji poklon"?! "Deda Mraz", koji dolazi za novu godinu?? "novogodišnja jelka"?! Pa nije ni čudo što nas van granica zemlje gledaju kao marsovce, a što je najgore toliko je ljudima ispran mozak i toliko su ljudi u Srbiji nesrećno odsečeni od sveta i neobrazovani, da velika većina njih i ne razume da sve to u normalnom svetu ne postoji.

Stepen korenite idiotizacije i ispiranja mozga kroz koji je ova zemlja prošla tokom 45 godina komunističke diktature je zastrašujući.



Edit: I naravno, nastavićemo da se prepucavamo i vređamo u dane kada bi, makar iz poštovanja ako ne iz ubeđenja, trebalo da slavimo praštanje, mir, i čovekoljublje. Bolje bi nam bilo svima da se ugledamo na bolje od sebe, nego što ovde mesecima jedni drugima vadimo oči.

Potresna priča o iračkom dečaku
Ako Ajmen preživi čuvaj ga, ako umre sahrani ga
Radošu Đuroviću, pre godinu dana, irački par ostavio tek rođenu bebu. Dečak Ajmen u maminom stomaku stigao u Srbiju. Rođen dva meseca pre roka. Smešten kod hranitelja u Obrenovac, preživeo poplavu


emsiemsi emsiemsi 07:22 07.01.2015

Re: Koji gnjurac?!

tyson
Koliko god je sam izbor autora teksta na ovu temu provokativan i garantuje komentare na sve teme samo ne na temu bloga, delim omeginu konsternaciju: koliko bolestan i suštinski zao treba da budu sistem i mozak koji namerno izvitopere vekovne običaje, faktički zabrane stare i nametnu neke nove bizarne. I koliko nesrećan treba da bude narod koji u dve generacije prihvati da bude idiotizovan van svake mere.

Mislim, "novogodišnji paketići", "novogodišnji poklon"?! "Deda Mraz", koji dolazi za novu godinu?? "novogodišnja jelka"?! Pa nije ni čudo što nas van granica zemlje gledaju kao marsovce, a što je najgore toliko je ljudima ispran mozak i toliko su ljudi u Srbiji nesrećno odsečeni od sveta i neobrazovani, da velika većina njih i ne razume da sve to u normalnom svetu ne postoji.

Stepen korenite idiotizacije i ispiranja mozga kroz koji je ova zemlja prošla tokom 45 godina komunističke diktature je zastrašujući.



Edit: I naravno, nastavićemo da se prepucavamo i vređamo u dane kada bi, makar iz poštovanja ako ne iz ubeđenja, trebalo da slavimo praštanje, mir, i čovekoljublje. Bolje bi nam bilo svima da se ugledamo na bolje od sebe, nego što ovde mesecima jedni drugima vadimo oči.

Potresna priča o iračkom dečaku
Ako Ajmen preživi čuvaj ga, ako umre sahrani ga
Radošu Đuroviću, pre godinu dana, irački par ostavio tek rođenu bebu. Dečak Ajmen u maminom stomaku stigao u Srbiju. Rođen dva meseca pre roka. Smešten kod hranitelja u Obrenovac, preživeo poplavu



Прочитао сам ову причу о Ајмену !
Верујем да би Омега поступио као и Радош Ђуровић, као и ова жена психолог, као и Недељковићи ... за неке друге то не верујем !
omega68 omega68 10:10 07.01.2015

Re: Koji gnjurac?!

koliko bolestan i suštinski zao treba da budu sistem i mozak koji namerno izvitopere vekovne običaje, faktički zabrane stare i nametnu neke nove bizarne. I koliko nesrećan treba da bude narod koji u dve generacije prihvati da bude idiotizovan van svake mere.

Mislim, "novogodišnji paketići", "novogodišnji poklon"?! "Deda Mraz", koji dolazi za novu godinu?? "novogodišnja jelka"?! Pa nije ni čudo što nas van granica zemlje gledaju kao marsovce, a što je najgore toliko je ljudima ispran mozak i toliko su ljudi u Srbiji nesrećno odsečeni od sveta i neobrazovani, da velika većina njih i ne razume da sve to u normalnom svetu ne postoji.

Stepen korenite idiotizacije i ispiranja mozga kroz koji je ova zemlja prošla tokom 45 godina komunističke diktature je zastrašujući.

Хвала Тајсоне.
Све најбоље
looping looping 10:22 07.01.2015

Re: Koji gnjurac?!

Mislim, "novogodišnji paketići", "novogodišnji poklon"?! "Deda Mraz", koji dolazi za novu godinu?? "novogodišnja jelka"?! Pa nije ni čudo što nas van granica zemlje gledaju kao marsovce,

Ko nas gleda kao marsovce?

I šta to ne postoji u normalnom svetu a postoji u nenormalnom?
I ko je zapravo nenormalan: komunisti, vernici, ateisti?
Ili svi odreda koji se bave tim stvarima? Oni kojima su te razlike bitne za međuljudske odnose?
omega68 omega68 11:06 07.01.2015

Re: Koji gnjurac?!

Верујем да би Омега поступио као и Радош Ђуровић

Свакако.
Срећан Божић и све најбоље у наступајућој, од дерикоже ( марта ),
7523.години по најстаријем календару на свету, српском, који се користио као званичан до 17.века
5575. по јеврејском
4712. по кинеском календару
tyson tyson 15:06 07.01.2015

Re: Koji gnjurac?!

Ko nas gleda kao marsovce?

Oni kojima nesrećni Srbi pokušaju da objasne da je jelka zapravo novogodišnja, da se Santa zove Deda mraz, i da zapravo donosi poklone za novu godinu.

I sa pravom nas gledaju kao marsovce, jer to nisu stari srpski običaji, već izvitopereni i silom nametnuti od strane jedne zločinačke diktature jedva dve generacije ranije.

I šta to ne postoji u normalnom svetu a postoji u nenormalnom?

Ne postoji novogodišnja jelka. Ne postoji Deda Mraz, ne postoje novogodišnji pokloni.

I ko je zapravo nenormalan: komunisti, vernici, ateisti?

Znam ko je nenormalan: oni koji osmisle projekat nasilnog re-modelisanja čitavog društva i ispiranja mozga ljudima od malih nogu, od predškolskog uzrasta.

Nenormalni su i oni koji 25 godina posle nominalne propasti og nakaradnog režima i dalje kao bele vrane u ovom delu sveta veličaju taj režim i slepoprate njegove veštački stvorene rituale.

Zaista nam je potrebna denacifikacija, kao u Hitlerovoj Nemačkoj posle rata...

Ili svi odreda koji se bave tim stvarima? Oni kojima su te razlike bitne za međuljudske odnose?

Mislim daljudi treba da se bave tim stvarima, jer smo kao nacija bili podvrgnuti strašnom, monstruoznom, morbidnom socijalnom eksperimentu 45 godina; eksperimentu čije će se posledice još dugo osećati i zbog kojeg će generacije patiti.


omega68 omega68 16:25 07.01.2015

Re: Koji gnjurac?!

Ne postoji novogodišnja jelka. Ne postoji Deda Mraz, ne postoje novogodišnji pokloni

jer smo kao nacija bili podvrgnuti strašnom, monstruoznom, morbidnom socijalnom eksperimentu 45 godina; eksperimentu čije će se posledice još dugo osećati i zbog kojeg će generacije patiti.


Да додам смејање Француза, из Париза, кад смо им објашњавали да купујемо поклоне женама за 8.март.
mariopan mariopan 17:03 07.01.2015

Re: Koji gnjurac?!

Тајсоне, хвала за причу о Ајмену.
Одавно нисам оволико плакала.
mariopan mariopan 17:03 07.01.2015

Re: Koji gnjurac?!

Дупло
looping looping 06:11 08.01.2015

Re: Koji gnjurac?!

I šta to ne postoji u normalnom svetu a postoji u nenormalnom?

Ne postoji novogodišnja jelka. Ne postoji Deda Mraz, ne postoje novogodišnji pokloni.

Ličiš mi na onog lika iz crtaća "Rise of the Guardians". Pitch-a.


Trebao bi da odgledaš taj crtani.
Jer ionako mi se čini da nisi čitao dovoljno bajki/gledao crtaće kad si bio mali.

Zaista nam je potrebna denacifikacija, kao u Hitlerovoj Nemačkoj posle rata...

Ukidanje deda mraza?
Mislim daljudi treba da se bave tim stvarima, jer smo kao nacija bili podvrgnuti strašnom, monstruoznom, morbidnom socijalnom eksperimentu 45 godina; eksperimentu čije će se posledice još dugo osećati i zbog kojeg će generacije patiti.

A šta je ovo danas?
Verovatno ćeš da kažeš da je sve što može loše da se desi u narednih milijardu godina posledica tih 45 godina? Ispada da su pre tog eksperimenta ljudi super živeli pod kraljem? Hrvati i druge YU republike su prosto uživale i nisu planirale otcepljenje?

tyson tyson 00:25 09.01.2015

Re: Koji gnjurac?!

Jer ionako mi se čini da nisi čitao dovoljno bajki/gledao crtaće kad si bio mali.

Imaš pogrešan utisak; bajki sa svih kontinenata igrom slučaja načitao sam se kao mali za desetoro dece, a isto tako i nagledao crtaća.

Ukidanje deda mraza?

Ukidanje idiotskih, veštački i sa zlom namerom stvorenih i od zločinačkog režima nametnutih simbola.

A šta je ovo danas?

Koliko mogu da vidim, dobrovoljni nastavak idiotizacije. Ako mislimo na istu stvar...?

Verovatno ćeš da kažeš da je sve što može loše da se desi u narednih milijardu godina posledica tih 45 godina?

Neću. Milijarda godina je ipak predug period. Nadam se da ćemo se opametiti ranije.

Ispada da su pre tog eksperimenta ljudi super živeli pod kraljem?

Za šta je ovo bitno u našoj raspravi?

Hrvati i druge YU republike su prosto uživale i nisu planirale otcepljenje?

Za šta je ovo bitno u našoj raspravi?


Moj je utisak da si sve pogrešno razumeo...


stefan.hauzer stefan.hauzer 20:48 07.01.2015

.

sve najbolje ,omegito
i piši nam što češće




omega68 omega68 20:52 07.01.2015

Re: .

Такође, тебра.
i piši nam što češće

Не дају душмани.
А и овај БрајОвић би да ме стрпа на Голо острво
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:58 07.01.2015

Re: .

omega68
Такође, тебра.
i piši nam što češće

Не дају душмани.
А и овај БрајОвић би да ме стрпа на Голо острво

:)))))))

Да!
Док не научиш да не постоји српски календар.
urbana_gerila urbana_gerila 21:03 07.01.2015

Re: .

Predrag Brajovic
omega68
Такође, тебра.
i piši nam što češće

Не дају душмани.
А и овај БрајОвић би да ме стрпа на Голо острво

:)))))))

Да!
Док не научиш да не постоји српски календар.


omega to i ne tvrdi, omega zagovara srBski kao najstariji.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:06 07.01.2015

Re: .

urbana_gerila
Predrag Brajovic
omega68
Такође, тебра.
i piši nam što češće

Не дају душмани.
А и овај БрајОвић би да ме стрпа на Голо острво

:)))))))

Да!
Док не научиш да не постоји српски календар.


omega to i ne tvrdi, omega zagovara srBski kao najstariji.

Смараш.


Омега
7523.години по најстаријем календару на свету, српском, који се користио као званичан до 17.века
urbana_gerila urbana_gerila 21:13 07.01.2015

Re: .

Predrag Brajovic

Омега
7523.години по најстаријем календару на свету, српском, који се користио као званичан до 17.века


ih, bre, brajoviću, i omega je živo srpče, ima i on pravo na lapsus calami.
uostalom, on se nije frljao pravopisnom obučenošću ko ti ćebićima.
omega68 omega68 21:17 07.01.2015

Re: .

БрајОвићу, џабе ти све титуле и грантови, џабе ти сва познанства и почасти - не знаш о чему се ради у овој области.Ево ти, лепо и пажљиво прочитај и буди мало мање горд и кажи једном ,,ок, нисам ја најпаметнији''.
Ја се са тобом никада нисам надгорњавао о нечему што ти боље знаш.Признај једном да ниси свезналица о свему.Дакле:
На данашњи дан почиње 7523. година.( Код календара св.Саве је почетак године између 1. и 5. априла или лажитраве - померако се као што се помера Васкрс, али година није спорна-прим.омега68 ) Постоји сумња да календар који данас називају „ромејски“ или „византијски“ има много старије порекло. По неким теоријама „византијски“ (источноримски) владар Василије Други плански је усвојио тај (код балканских народа можда већ постојећи) календар како би хришћанство приближио и лакше наметнуо околним словенским народима. Ширење хришћанства имало је за циљ стварање нових поданика, јачање власти Василија Другог као и ширење византијског утицаја. Василије се посебно трудио да хришћанство прошири на „многобожачки“ словенски исток. Не заборавимо да је Русија у то време под кнезом Владимиром примила хришћанство.
Период стварања света од пре око 7500 година по тзв. ромејском календару поклапа са почецима старчевачке културе и трајним насељавањам становништва у пределе садашње Србије и околних земаља. Исто тако, период настанка света од пре 7500 година поклапа се са Рајан-Питмановом (Ryan-Pitman) теоријом о потопу по којој је Црно море некада било слатководно језеро окружено плодним земљиштем и насељено организованим људским заједницама. Приливом воде из Средоземног мора дошло је до великог потопа и велике сеобе преживелог становништва. У прилог тој теорији иду и новија откића истраживачке екипе на чијем челу је био проналазач Титаника, Роберт Балард. Истраживачи су у дубинама Црног мора нашли потопљену обалу као и слатководне биљне и животињске врсте чија је старост процењена на око 7.000 година. Истраживачи верују да је приликом потопа поплављено око 150.000 квадратних километара земљишта. Млађи слатководни примерци нису нађени јер су их замениле морске биљке и животиње. По Рајан-Питмановој теорији, велике миграције становништва допринеле су насељавању панонске области и ширењу неолитске цивилизације по целој Европи. Дошавши у наше пределе, преживели су вероватно почели да броје године од велике несреће која их је задесила и од новог почетка, односно, од насељавања на наше просторе.

Ако ми докажеш да је ,,Византија'' трајала од 5 500-те године ПРЕ НОВЕ ЕРЕ, онда си ти у праву
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:45 07.01.2015

Re: .

omega68
Ако ми докажеш да је ,,Византија'' трајала од 5 500-те године ПРЕ НОВЕ ЕРЕ, онда си ти у праву

:))))))))

E, moj Omega: ništa nije pametnije od temeljitog neznanja i želje da se u njemu ostane... Na onom mom linku o vizantijskom kalendaru, u prvoj fusnoti, piše sledeće:

Назив „византијски“ је увео немачки историчар Хијеронимус Волф 1557, а популарисали су га француски научници 18. века користећи тај појам за Источно римско царство.

Više ti ja, ovakav drkav i bezobrazan i agresivan, dobra želim, nego cela ova tevabija što te lupka po ramenu i časti po guzi. Sve se nadam -- progledaćeš...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:54 07.01.2015

Re: .

urbana_gerila
Predrag Brajovic

Омега
7523.години по најстаријем календару на свету, српском, који се користио као званичан до 17.века


ih, bre, brajoviću, i omega je živo srpče, ima i on pravo na lapsus calami.
uostalom, on se nije frljao pravopisnom obučenošću ko ti ćebićima.

Smaraš, opet.


Ali me ovo nasmejalo: ćebići su lokalni kolorit, nešto što je ostalo kao zezanje od mojih šiptarskih drugova, oni su tako u vojsci nazivali ćebad. I to meni stoji, za nevericu, kao nešto što mislim da je svima jasno, a nije, osim mojoj bližoj okolini.

I pomislih, kad videh na čemu jašeš: bogtemazo, kakav sam ja Metuzalem i kakve sve naplavine, istorijske i jezičke, sa sobom nosim.

Ali... kako da ti kažem... kad uzmeš sirove tekstove S. Basare, recimo, naći ćeš u njima mnoštvo grešaka, pravopisnih i gramatičkih. Popravio se sa godinama, ali je štošta i dalje ostalo. Kako god, to ga ne čini manje zanimljivim i upečatljvim piscem.

I tako...
Sjaši.
Dečački je to što radiš.
I nije uzbudljivo.
Jer -- ja ću da ti javno priznam: ja ne znam dobro da pišem. Evo, ti znaš bolje, ne sumnjam.
urbana_gerila urbana_gerila 22:17 07.01.2015

Re: .

Predrag Brajovic


brajoviću, neće mi biti teško da ponovim, ni omega ni ja nismo o sebi govorili kao o pravopisnom totemu.
ti jesi, nepotrebno, zbog toga te i podjebavam.
(verujem ti ovo za drugare iz počivše jna, bez zezanja)

basare što se tiče, on nikada ne bi, poput tebe a pod njegovim uticajem, napisao da je srbija "provizorna država", već - provizorijum.
no, to je, već, pitanje stila, ne bih te time zamarao...
mariopan mariopan 22:24 07.01.2015

Re: .

omega68
Такође, тебра.
i piši nam što češće

Не дају душмани.
А и овај БрајОвић би да ме стрпа на Голо острво

omega68 omega68 22:24 07.01.2015

Re: .

Назив „византијски“ је увео немачки историчар Хијеронимус Волф 1557, а популарисали су га француски научници 18. века користећи тај појам за Источно римско царство.

Не причам сад о томе, кажи ми ти одакле на свим српским средњовековним споменицима шест хиљада и нека година и одакле то да је Душанов законик донет 21. маја 6857.године?
Источно римско царство или Византија није трајало толико хиљада година да би то био њихов календар.
(Ryan-Pitman) теоријом о потопу

Реци ми нешто о томе, Брајовићу.
Чији је тај календар?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:31 07.01.2015

Re: .

omega68
Назив „византијски“ је увео немачки историчар Хијеронимус Волф 1557, а популарисали су га француски научници 18. века користећи тај појам за Источно римско царство.

Не причам сад о томе, кажи ми ти одакле на свим српским средњовековним споменицима шест хиљада и нека година и одакле то да је Душанов законик донет 21. маја 6857.године?
Источно римско царство или Византија није трајало толико хиљада година да би то био њихов календар.
(Ryan-Pitman) теоријом о потопу

Реци ми нешто о томе, Брајовићу.
Чији је тај календар?

Знаш, ја на ово већ немам одговор.
Заиста.
Не ја, него -- нико...
urbana_gerila urbana_gerila 22:37 07.01.2015

Re: .

omega68

Чији је тај календар?


svaki mislilac prođe kroz periode sumnji, dilema, preispitivanja, gubitka vere...
ne daj se obeshrabriti, omega.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:38 07.01.2015

Re: .

urbana_gerila
pravopisnom totemu.
ti jesi, nepotrebno, zbog toga te i podjebavam.

:))))))

Па ни ја нисам... Нити исправљам људе због погрешне употребе зареза, енклитика, великих и малих слова. И стално понављам -- језик је жива ствар. И идеосинкратичан.

Но, заиста је смарање.
Замерио сам ти се, па ме сад давиш као змија жабу! :)))) Пазиш шта ћу да напишем и како. Зар заиста немаш ништа паметније од тога да радиш?!

А што се тиче Омега, добро и пажљиво прочитај шта сам за њега све написао. :)
А сад -- ћао!
(Исправка: талибански правилна транскрипција је -- Чао!)


omega68 omega68 22:41 07.01.2015

Re: .

На првој страни сам дао у једном коментару линк на књигу Јана Вилсона, аустралијанца, ,,Пре потопа''.
Молим те да је прочиташ.Брзо се чита.Помиње се и Винчанска култура и многе друге, логичне ствари.Не знам само да ли је знао за уклесане године на српским средњовековним споменицима.То једино није поменуо, а то је кључ свега јер се уклапа.
Прочитај књигу, ево молим те, па да се онда изразговарамо као људи.
( ја бих прочитао да ме неко тако моли )
urbana_gerila urbana_gerila 22:45 07.01.2015

Re: .

Predrag Brajovic

Замерио сам ти се, па ме сад давиш као змија жабу!Чао![/i])


bio bih, pre ciao!, rad da saznam - kako si mi se to zamerio?

omege što se tiče - grub si, ali to je samo posledica narcizma sitnih razlika.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:53 07.01.2015

Re: .

urbana_gerila
Omege što se tiče - grub si, ali to je samo posledica narcizma sitnih razlika.

Не, него мојих искрених и добрих намера и забринутости.


Поздрав!
tyson tyson 22:54 07.01.2015

Re: .

Не причам сад о томе, кажи ми ти одакле на свим српским средњовековним споменицима шест хиљада и нека година и одакле то да је Душанов законик донет 21. маја 6857.године?
Источно римско царство или Византија није трајало толико хиљада година да би то био њихов календар.

Pa, Srbija je kalendar preuzela od Istočnog rimskog carstva pošto je bila pod njegovim dominantnim političkim i kulturnim uticajem.

Istočno rimsko carstvo je taj kalendar usvojilo tek u 10. veku nove ere (kako bismo danas rekli ). Kalendar se zasniva na pretpostavci da je svet kreiran, kako bismo danas rekli, 5509. godine pre Hrista; sve ostalo zasniva se na julijanskom kalendaru.

To ne znači da je ovakvo računanje vremena započelo 5509. godine pre Hrista; do pretpostavke da je svet kreiran te godine došlo se proučavanjem Starog zaveta od strane hrišćanskih teologa i naučnika.


omega68 omega68 23:10 07.01.2015

Re: .

И теби препоручујем књигу ,,Пре потопа''Јана Вилсона.
Na crkvi u selu Mušotište stoji godina po kojoj je kalendar počeo 6508.godine.
Kako to?
To je jedini spomen te vrste
omega68 omega68 23:12 07.01.2015

Re: .

.
tyson tyson 00:28 09.01.2015

Re: .

И теби препоручујем књигу ,,Пре потопа''Јана Вилсона.
Na crkvi u selu Mušotište stoji godina po kojoj je kalendar počeo 6508.godine.
Kako to?
To je jedini spomen te vrste

Pa imaju i naši preci pravo da pogreše

Ili da se namerno našale sa potomcima.

Ili da slede neku drugu školu mišljenja i teoriju.


omega68 omega68 12:32 09.01.2015

Re: .

Ma ne, pazi ovo:

Текст и датум на надвратнику цркве Богородице Муштишке је, најпре, намењен верницима, односно Старим Србима села Муштишта јер је ова, као и свака црква заштитница, била средиште религијског, културног и свеопштег живота Срба на том простору. Значи ли то да су Стари Срби (или Старинци) из села Муштишта, имали свој сопствени календар, календар различит од календара „новопридошлих“ Срба са Карпата који су, као и сви полабски Словени, рачунали године од формирања Црног Мора (или од потопа, односно од постанка света), а то је догађај који се збио око 5500. године пре Христа. Да се закључити да су Стари Срби, према податку са надвратника цркве, стари пуних 8520. година. Међутим, неки српски истраживачи (намерно помињемо само српске истраживаче), који су имали прилику да виде надвратник, одмах су закључили: „грешка неимара и ктитора“. Да ли може бити грешке код једног веома важног објекта, објекта који је у архитектонском смислу претходио Грачаници, односно служио као макета у градњи грандиозне Грачанице?

Надвратник цркве Богородице Муштишке није једини писани извор датиран овом врстом календара. Тим календаром је датирана и једна књига писана у Пећи, 1324. године, који гласи:

“Овај се Апостол написа у дане благороднога краља Стефана Уроша Трећег, свих српских земаља и поморских, по налогу архиепископа свих српских зем аља и поморских кир Никодима, руком убогог и многогрешног црнорисца Дамјана, и недостојног назвати се али по милости Божјој Јеромонаха, које отачаство гроб, а богатство – греси. И Параклитик и Октоих у Пећи, у граду што се зове Жрело, у славу Свете Тројице, године 7832 (1324)” (Задужбине Косова, споменице и значења српског народа, Призрен-Београд, Издавач Дело, Љубљана, 1987). Овде је сувишно било шта рећи, осим напомена да се ради о писцу као црквеном званичнику.

Према овим историјским изворима, уколико се узму за тачним (а нема разлога да се сумња), Стари Срби су имали свој календар, који је по старости, јединствен у свету јер задире у времена најстарије људске цивилизације. Дакле, по том календару ова, 2012. година по Христу, била би 8520. година. Оно што тера на размишљање, јесте да се овај временски период од 8520. година, поклапа са старошћу археолошких налаза цивилизације Лепенског вира од којих су најранији датовани у време од преко 8 500 хиљада година. Да ли и колико Стари Срби (или Старинци) имају везе са цивилизацијом Лепенског вира, питање је за научнике.

Старост календара Старих Срба, (по коме смо сада у 8520. години), можда треба тражити у Словенској астрологији и најстаријој књизи која садржи знање о звездама, под називом „Звездана књига Коледа“. Стари Словени (или Стари Срби) су ову књигу добили од бога Коледа. Бог Коледо је сишао на земљу и пренео је ову науку о Великом Колу, и направио први календар (дар Коледа). Према традиционалним астролошким прорачунима ово се последњи пут догодило око 6530. год. пр.н.ере. Шта је то „Велико Коло“? Према Словенима центар неба је Поларна звезда око које се окреће звездано небо, или како су га они називали Коло Сварога. Коледо је дао људима календар када је Поларна звезда (Купала) пресецала нулти меридијан. Након прорачунавања времена када се то догодило, добија се 6530. година пр.н.ере са осцилацијом од 30 година. То је година, како неки научници тврде, када је нестала Атлантида, односно када је било потопа.

На крају треба закључити да надвратник Богородице Муштишке, као и остаци многобројних цркава и гробаља у овом подгорском селу, крију многе ствари од важности за прошлост Срба овог простора, а да се званична наука (пре свега археологија и етнологија) није довољно, или није се на адекватан начин бавила истраживањем историје и етно-културолошких специфичности Срба са простора Русеничког Подгора.


LINK
(Samo se nadam da Brajović i Bilja više ne čitaju: lol+:)
Dakle, najnovija istraživanja potvrđuju da je bilo 28 velikih zemaljskih katastrofa kada je zemlja menjala sadržaj života i vrsta na njoj.Menjala se orbita po kojoj se zemlja kretala, menjala se dužina godine - od 300 dana do 365 kako je danas, menjala se prosečna visina ljudi, njihov životni vek...
Nikada nisu SVI ljudi izumrli.Verovatno je da se posle poslednjeg velikog izumiranja BELA RASA ponovo oporavila u Lepenskom viru!Odatle su neki migrirali južno i oni su imali svoj kalendar koji ne uzima potop na Crnom moru kao reper.
Oni koji su otišli ka Crnom moru ( iz Lepenskog vira ) su preživeli Potop i od njega počeli računanje vremena sa zakašnjenjem, od onog starijeg, 1000 godina.
Znači, ta bela rasa iz Lepenskog vira se proširila do Indije, na zapad, na jug i sever.Ostalo je u sanskritu da su se zvali SABRATI, SABRAĆA, SRBATI - kako je ko izgovarao.TO JE BILA ČITAVA RASA, NAZIV ZA RASU a na neki narod posebno.
E, sad, kako smo mi u srednjem veku ponovo uzeli gotovo zaboravljeno ime za naziv naroda...?
Možda je objašnjenje u nazivu LUŽIČKI SRBI?Jedan deo je stigao na Helm i ,možda, obnovio sećanje na ime SRB...?
Mene samo nervira što smo toliko ravnodušni prema traganju za tim, mnogim, očiglednimstvarima koji bi pokazali da nismo najgori, kako mnogi žele da nas predstave.
Kao da pokušavaju nešto da sakriju?
hajkula1 hajkula1 04:52 10.01.2015

:)



Znam za koledare :)

hajkula1 hajkula1 04:56 10.01.2015

...

Византијски стил? Византијски споменик? Прети да постане косовско наслеђе, односно албанско...

Црква Св. Богородице Одигитрије у Мушутишту је била претходница и архитектонска макета Грачаници


omega68 omega68 16:06 10.01.2015

Re: ...

Hvala na dopuni

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana