Društvo| Život

Ja sam Čarli (Je Suis Charlie)

gordanac RSS / 07.01.2015. u 15:59

Trojica ljudi, naouružani automatskim oružjem ubili su danas 12 ljudi u sedištu "Charlie Hebdo" satiričnog lista,, u centru Pariza, sasuli su šaržere metaka u ljude koje ne poznaju, u karikaturiste, satiričare, novinare i dvojicu policajaca.

B6wSop9IIAAMnd2.jpg

Francuska je odgovorila rečenicom "Je Suis Charlie" i pozivom na okupljanje večeras na Trgu Republike u Parizu, okupljanjem za slobodu štampe, za demokratiju, za Republiku. 

Moje duboko saučešće porodicama poginulih i moje duboko saosećanje Francuskoj i Francuzima.

Događaj koji će svojom užasavajućom tragićnošću pokrenuti mnoge druge događaje, uticati dalekosežno na mnogo šta u budućnosti.

Ne umem da razumem mržnju, ideologiju, strategiju i volju kojom se ubija nenaoružano ljudsko biće, ko god da je, a pucati i ubiti karikaturiste, satiričare, ljude koji bez cenzure ismevaju šta god oni misle da treba pokazuje jedno novo lice zla i mržnje.

Smeh im je meta. Ljudski smeh. Komedija, satira, karikatura.

A nema metaka kojima se to može usmrtiti.

Ljude mogu.

Zato sam i ja Čarli. I danas i zauvek.

 



Komentari (866)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gordanac gordanac 18:19 07.01.2015

Tolerancija:i bigoti

Bigota je uvek bilo i biće i teško da će bigot naučiti (ili hteti da nauči) da živi s različitima, zato svi drugi moraju naučiti da žive s njima, to je srž slobode govora, slobode štampe, demokratije (i danas podsećanja na Repubiliku u Parizu o drugde)
Ne postoji način da bigota, "čoveka punog predrasuda" ikako drugačije osim propisima kojima mu se zabranjuje ponašanja zasnovano na tim svim raznim predrasudama "prevedeš" u tolerantne stavove.

sima2000 sima2000 18:58 07.01.2015

Re: Карл Билт

pravoslavlje je opasnije od islamskog fundamentalizma i zbog toga predstavlja najveću opasnost za zapadnu civilizaciju.“


Nisam mogao da poverujem da je ovako nešto glupo mogao da izjavi pa sam proverio.. i naravno nije istina. Bilt je dva puta pominjao pravoslavlje, jednom pred novinarima u Atini:

"We are having a profound debate on what is the nature of Russia ... I think it's pretty clear that Russia has changed in the last few years," he told reporters outside the session in Greece. "There is a new political mentality, at least from the Kremlin. They are intending to build up... an Orthodox bastion against the West."

i drugi put na tviteru:

"Perhaps @McFaul underestimating force of Putin's new anti-Western and anti-decadent line. Building on deeply conservative orthodox ideas."



Čisto da ne lupate preporuke bezveze..
trala.la trala.la 19:28 07.01.2015

Re: Карл Билт

omega68
је лепо рекао

Je l' može relevantan citat/izvor (ili se nije desilo)?
Ribozom Ribozom 22:22 07.01.2015

Re: Карл Билт

http://www.huffingtonpost.com/rev-dr-john-chryssavgis/orthodoxy-putin-and-the-w_b_5302368.html

[url=http://agora-dialogue.com/2014/05/04/rex-carl-bildt-thinks-eastern-orthodoxy-is-main-threat-to-western-civilisation/][/url]

[url=http://www.freerepublic.com/focus/religion/3152435/posts][/url]
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:24 07.01.2015

Tolerancija:

КАРЛ ПОПЕР
Парадокс толеранције

Less well known is the paradox of tolerance: Unlimited tolerance must lead to the disappearance of tolerance. If we extend unlimited tolerance even to those who are intolerant, if we are not prepared to defend a tolerant society against the onslaught of the intolerant, then the tolerant will be destroyed, and tolerance with them.

The so-called paradox of freedom is the argument that freedom in the sense of absence of any constraining control must lead to very great restraint, since it makes the bully free to enslave the meek. The idea is, in a slightly different form, and with very different tendency, clearly expressed in Plato. Less well known is the paradox of tolerance: Unlimited tolerance must lead to the disappearance of tolerance. If we extend unlimited tolerance even to those who are intolerant, if we are not prepared to defend a tolerant society against the onslaught of the intolerant, then the tolerant will be destroyed, and tolerance with them. — In this formulation, I do not imply, for instance, that we should always suppress the utterance of intolerant philosophies; as long as we can counter them by rational argument and keep them in check by public opinion, suppression would certainly be unwise. But we should claim the right to suppress them if necessary even by force; for it may easily turn out that they are not prepared to meet us on the level of rational argument, but begin by denouncing all argument; they may forbid their followers to listen to rational argument, because it is deceptive, and teach them to answer arguments by the use of their fists or pistols. We should therefore claim, in the name of tolerance, the right not to tolerate the intolerant. We should claim that any movement preaching intolerance places itself outside the law, and we should consider incitement to intolerance and persecution as criminal, in the same way as we should consider incitement to murder, or to kidnapping, or to the revival of the slave trade, as criminal.
Karl Popper in “The Open Society and Its Enemies” (1945)
gordanac gordanac 22:55 07.01.2015

Tolerancija:

Zato i postoje Konvencije, Rezolucije, Ustavi, zakoni, propisi kojima se zabranjuje ponašanje zasnovano na predrasudama svake vrste, uključujući predrasudu da za ikoga postoji pravo da netoleranciju pretvara u nasilno delo prema onome na kog se ta netolerancija odnosi.
I sve to tek od nedavno postoji među ljudima, pedesetak godina, ako i toliko.

I baš zato postoji i taj slobodan prostor satire, humora, karikature kao izraza sažete, kreativne, na nedvosmisleno jasan način izražene britke misli o bilo čemu.
Zato volimo satiru, karikaturu, humor.
Zato što je smeh najsnažnije oružje protiv svega što samo sebe smatra ili želi da predstavi kao "smrtno ozbiljno" ili "smrtno opasno". nedodorljivo, sveto.
Civilizacija se milenijumima borila za pravo na taj svoj smeh.
U njega je pucano.
Otuda tako jasan odgovor ljudi u Francuskoj i drugde koji znaju vrednost i dragocensot slobode da se smeješ čemu god hoćeš.
I koji znaju kolika i kakva je strašna cena danas plaćena, zato su na ulicama, jer je na ulicama takva sloboda i osvajana.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:34 07.01.2015

Re: Карл Билт

Ribozom
http://www.huffingtonpost.com/rev-dr-john-chryssavgis/orthodoxy-putin-and-the-w_b_5302368.html

[url=http://agora-dialogue.com/2014/05/04/rex-carl-bildt-thinks-eastern-orthodoxy-is-main-threat-to-western-civilisation/][/url]

[url=http://www.freerepublic.com/focus/religion/3152435/posts][/url]

Не, овде нигде не пише оно што је Омега навео.
Дакле -- неистина је.
trala.la trala.la 01:07 08.01.2015

Re: Карл Билт

Hvala na linkovima, samo...
http://www.huffingtonpost.com/rev-dr-john-chryssavgis/orthodoxy-putin-and-the-w_b_5302368.html

autor članka u Huffington Postu kaže da je Bilt izjavio to i to, ali se ne kaže ni gde, ni kada, ni kome je Bilt rekao to što se tvrdi. Stoga, ne važi se.
http://agora-dialogue.com/2014/05/04/rex-carl-bildt-thinks-eastern-orthodoxy-is-main-threat-to-western-civilisation/

Ovaj tekst se poziva na navode ruske agencije REX, ali tamo datu vest nisam uspeo da pronađem. Ni citat Biltovog tweeta nije doslovno tačan. U svakom slučaju, čak ni iz tako prenetog "citata" se ne vidi da je Bilt rekao da je "pravoslavlje opasnije od islamskog fundamentalizma i zbog toga predstavlja najveću opasnost za zapadnu civilizaciju.“ U najgorem slučaju čovek misli da je pravoslavlje prilično konzervativno, što ga možda pre svrstava u komuniste.
http://www.freerepublic.com/focus/religion/3152435/posts

Ovi "citiraju" članak sa drugog linka, pa samim tim nisu relevantan izvor.

Sve u svemu, prilično tanki izvori za jednu tako oštru "izjavu".

Ubr, ubaci tekst koji hoćeš da linkuješ između otvorenog i zatvorenog url taga, inače se ne prikazuje kao link.
gordanac gordanac 17:34 07.01.2015

Pariz i Bordo



Bili Piton Bili Piton 17:40 07.01.2015

Re: Pariz i Bordo

qqriq qqriq 17:45 07.01.2015

Re: Pariz i Bordo

Okuplja se i Berlin, sad u 6 kod Brandenburške kapije, a evo i reakcije Druge Strane koju je malopre objavio Hafington Post

gavrilo1 gavrilo1 17:45 07.01.2015

neka je laka crna zemlja ubijenima

Ovakve dogadjaje imali smo i u nasem gradu, osim 16 radnika RTS ubijeno je 81 dete
nicknaylor nicknaylor 17:53 07.01.2015

Parole

Svi ti postovi, tweetovi parole itd su lep emotivni gest ali ne doprinose nikakvom konstruktivnom delovanju. To je ta liberalna Evropa koja ce da pali svece i okuplja se nocu samozaljubljena u svoj liberalizam i razumevanje za sve. Neki ljudi provedu vreme diskutujuci pola dana da li ce da zgaze mrava dotle drugi ne razmisljaju nego deluju... svako pravi svoj izbor, na kraju jaci pobede.
qqriq qqriq 18:30 07.01.2015

Re: Parole

Parole

sad bila na tviteru, srušiće se.........
gavrilo1 gavrilo1 18:43 07.01.2015

Re: Parole

nicknaylor
Svi ti postovi, tweetovi parole itd su lep emotivni gest ali ne doprinose nikakvom konstruktivnom delovanju. To je ta liberalna Evropa koja ce da pali svece i okuplja se nocu samozaljubljena u svoj liberalizam i razumevanje za sve. Neki ljudi provedu vreme diskutujuci pola dana da li ce da zgaze mrava dotle drugi ne razmisljaju nego deluju... svako pravi svoj izbor, na kraju jaci pobede.


To je sve predstava, folklor i zato ce se ovakve stvari ponoviti, negde drugde.
Vidis za smrt 81 deteta i 16 radnika medijske kuce u Srbiji nema odgovornih, tj. nisu odgovorni oni koju su bacili bombe na njih.
Nije bitno ko je prvi sta poceo, vec ko ce prvi prestati ubijati, reci, cinio sam zlocin i necu vise.
To bi imalo veceg efekta.
Ovako se sve svodi na ciji je zivot vredniji.
Novinara u Francuskoj ili deteta u Srbiji.
I evo bas to se sada desava.
JJ Beba JJ Beba 18:04 07.01.2015

jbte dokle

emsiemsi emsiemsi 18:10 07.01.2015

Ја сам Чарли !

Ја сам Чарли !
Слава им !
mariopan mariopan 18:53 07.01.2015

Re: Ја сам Чарли !

emsiemsi
Ја сам Чарли !
Слава им !

+1
G.Cross G.Cross 18:53 07.01.2015

Soumission ?

Danas je u Francuskoj lansirana veoma kontroverzna knjiga "Soumission" pisca Michel-a Houellebecq-a. Ukratko, knjiga opisuje godinu 2022. u kojoj Francuska dobija prvog Predsednika muslimana.

Knjiga je postala veoma poznata mnogo pre nego sto je prodat prvi primerak.

Citiram France 24



“Submission”, which is released in French on Wednesday, has been the subject of intense debate in recent weeks, particularly for its portrayal of Islam.

In 2001 Houellebecq described Islam as “the stupidest of all religions”, a position he has since vocally distanced himself from.

But his latest book has stirred criticism from all quarters and been widely attacked by the French media, politicians, and on social media. France’s Muslim community accuse the author of inciting Islamophobia in a country with Europe’s biggest Muslim population.

The book's publication could not come at a more sensitive time as France is currently undergoing a fierce debate on Islam and national identity.

Leading the barrage is Laurent Joffrin, editor-in-chief of left-leaning newspaper Libération, who argues that the novel “will mark the date in history when the ideas of the far-right made a grand return to serious French literature”.

“This is a book that ennobles the ideas of the [far right anti-Europe and anti-immigration] National Front (FN) party,” he added.

Marine Le Pen, leader of the far-right FN, weighed into the highly-charged debate, stating, “What is very interesting about this book is that it is a fiction, but a fiction that could one day become reality…”

While, philosopher Alain Finkielkraut, a member of France’s prestigious Académie Française, described Houellebecq as a man, “with his eyes wide open and who is not intimidated by political correctness”.

Profound changes to French society

“Submission” is set in 2022, at the end of a hypothetical second mandate for unpopular Socialist French President François Hollande, who is beaten in the first round of a presidential election by far-right FN leader Marine Le Pen and the fictional Mohammed Ben Abbes, who leads France’s first “Muslim Fraternity” party.

The French electorate, wary of seeing the FN take power, vote for Abbes, a Muslim moderate whose election provokes immediate and profound changes to French society.

Women change the way they dress and leave the workplace in droves to look after families, solving France’s unemployment problem, while the book asserts that the resulting increased conversion to Islam kills freedom of thought in an increasingly patriarchal society. It also imagines a France where polygamy is authorised, and universities are made to teach the Koran.



Ovaj stravicni zlocin danas nije mogao da dodje u gorem momentu.
Sa Predsednikom levicarem koji ima rekordno nizak rejting, brzo rastucim FN i vaskrslim Sarkozijem, i ekonomskom krizom Francuska buducnost izgleda neizvesno.

Da sticaj okolnosti izgleda jos cudnije danasnji broj Charlie Hebdo je na naslovnoj strani imao karikaturu
Michel-a Houellebecq-a.



qqriq qqriq 19:21 07.01.2015

Re: Soumission ?

VIDELA.
edit: mrzeo muslimane otvoreno!
Kao i Charlie Hebdo, uostalom.
qqriq qqriq 19:22 07.01.2015

Re: Soumission ?

qqriq
VIDELA.


.. a Uelbek mi omiljeni pisac, onoliko pisala..
naravno da ga ne smatram odgovornim za današnja ubistva. jer, ako krenemo tom logikom, jako daleko ćemo stići.
easy..
qqriq qqriq 19:24 07.01.2015

Re: Soumission ?



Ako nekom treba prevod ovoga s naslovne strane?
qqriq qqriq 19:32 07.01.2015

Re: Soumission ?

Ovaj stravicni zlocin danas nije mogao da dodje u gorem momentu.
Sa Predsednikom levicarem koji ima rekordno nizak rejting, brzo rastucim FN i vaskrslim Sarkozijem, i ekonomskom krizom Francuska buducnost izgleda neizvesno

Da, imam puno prijatelja Francuza, u komi su.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:39 07.01.2015

Re: Soumission ?

qqriq

Da, imam puno prijatelja Francuza, u komi su.


aj, brate sistah sada i ti, koje đanice, mi i braća Palestinci živimo to on every day basis... šta koma? istraga, i da se vidi ko stoji iza priče. ako je isis, najbitnije je da se utvrdi ko stoji iz tog isisa.
qqriq qqriq 19:42 07.01.2015

Re: Soumission ?

. šta koma?

skratila u TU reč njihov bes I strah.
qqriq qqriq 19:44 07.01.2015

Re: Soumission ?

G.Cross



Znak pitanja znači to što znači? Jbt!
qqriq qqriq 19:47 07.01.2015

Re: Soumission ?

najbitnije je da se utvrdi ko stoji iz tog isisa.


Obama bi se odmah s tobom složio, a i meni se ISIS javlja. Poludeli načisto.
G.Cross G.Cross 19:48 07.01.2015

Re: Soumission ?

Srđan Fuchs
qqriq

Da, imam puno prijatelja Francuza, u komi su.


aj, brate sistah sada i ti, koje đanice, mi i braća Pačestinci živimo to on every day basis... šta koma? istraga, i da se vidi ko stoji iza priče. ako je isis, najbitnije je da se utvrdi ko stoji iz tog isisa.


Srdjane, ja nisam pisao o strahu od terorista, njih ce da nadju siguran sam, nego o gubljenju clarity u francuskom drustvu koji je pravi put u buducnost.
Ovo danas ce jos da produbi razlike;
Koji god kanal okrenes danas u Freancuskoj, svi govore samo o jednoj stvari: potrebi za Nacionalnim Jedinstvom.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:56 07.01.2015

Re: Soumission ?

ma znam, i kod nas u Iziju isto sranje, trebate da se čuvate od toga, počivši Rabin je davno pričao da su ta dva zla savršeni pomagači jedan drugome. poz iz praznične Palestine.
larisa_bg larisa_bg 20:33 07.01.2015

Re: Soumission ?

G.Cross

Koji god kanal okrenes danas u Freancuskoj, svi govore samo o jednoj stvari: potrebi za Nacionalnim Jedinstvom.

Tako je isto krenulo i u veoma demokratskoj Norveškoj, u prvim satima konfuzije, kad se saznalo za onaj strašni napad na decu pre neku godinu, maltene su krenuli u linč na Muslimane po Oslu. Ali onda je odjednom prostrujala vest da je napadač Norvežanin, desničar + ludak, i sve se promenilo. Odjednom su svima počeli da objašnjavaju da je to ogromna tragedija, ali delo pojedinačnog ludaka. Pitam se šta bi bilo i u tom mirotvornom Oslu da se znalo da je ono uradio neki Musliman.
qqriq qqriq 20:54 07.01.2015

Re: Soumission ?

qqriq
19:44 07.01.2015
Re: Soumission ?
G.Cross
Znak pitanja znači to što znači? Jbt!


Super da si mi odgovorio G.Cross!
Prozivaš Uelbeka, jel to?
Ili sugerišeš da bi možda on, ili njegov novi roman a stara ljubav prema muslimanima, mogli negde nekako biti uzrok današnjeg masakra?
Znam da si samo preneo 24, NIŠTA drugo.

I nemoj na pp kao prošli beše put.
Iskreno, kad duže čekam, izgubim interesovanje.
G.Cross G.Cross 21:07 07.01.2015

Re: Soumission ?

qqriq
qqriq
19:44 07.01.2015
Re: Soumission ?
G.Cross
Znak pitanja znači to što znači? Jbt!


Super da si mi odgovorio G.Cross!
Prozivaš Uelbeka, jel to?
Ili sugerišeš da bi možda on, ili njegov novi roman a stara ljubav prema muslimanima, mogli negde nekako biti uzrok današnjeg masakra?
Znam da si samo preneo 24, NIŠTA drugo.

I nemoj na pp kao prošli beše put.
Iskreno, kad duže čekam, izgubim interesovanje.



Pa sta da odgovorim. Zasto sam Stavio "?" posle soumission.

Prvo sigurno nije da sam optuzio Uelbeka za bilo sta.

Namerno sam preneo samo F24 da ne bi bila diskusija o mom misljenju.Ipak na kraju sam napisao zasto sam postavio tekst.
zato sto sam zabrinut da ovaj dogadjaj moze da dalje pogorsa ionako napetu situaciju po ovom pitanju u Francuskoj.

Tekst o Uelbeku sam stavio da bih pokazao da i bez danasnjeg masakra situacija jeste polarizovana.

Na kraju zasto "?".

Soumission na Francuskom u kontektsu ove knjige ja razumem kao Predaja, submission
Upitnik je znacio "zar cemo se predati" ektremistima sa svih strana.

Mozes da mi verujes ili ne, nisam napao Uelbeka.
Nisam nikoga napao, samo sam zabrinut.

Eto, cim sam zavrsio veceru, oprao sudje i seo ponovo za kompjuter sam ti odgovorio.
Kad sam ja zamolio tebe da mi pojasnis svoj stav da drugom blogu, ti si meni rekla da si umorna i ne mozes da odgovoris.

iza_duge iza_duge 22:46 07.01.2015

Re: Soumission ?

Lepo odgovorio G. Cross. Samo da dodam intervju - Michel Houellebecq

Naravno, te optužbe i ranije za širenje islamofobije su...
I sam Uelbek se sprda s tim.
qqriq qqriq 23:17 07.01.2015

Re: Soumission ?

Eto, cim sam zavrsio veceru, oprao sudje i seo ponovo za kompjuter sam ti odgovorio.
Kad sam ja zamolio tebe da mi pojasnis svoj stav da drugom blogu, ti si meni rekla da si umorna i ne mozes da odgovoris.


Poštujem.
Laku noć..



edit: tek sad videla da si oprao sudje što te u mojim očima kvalifikuje za Idealnog Muža

larisa_bg larisa_bg 00:25 08.01.2015

Re: Soumission ?

G.Cross
Danas je u Francuskoj lansirana veoma kontroverzna knjiga "Soumission" pisca Michel-a Houellebecq-a. Ukratko, knjiga opisuje godinu 2022. u kojoj Francuska dobija prvog Predsednika muslimana.


On će da se provede kao Salman Ruždi.
jkt2010 jkt2010 02:22 08.01.2015

Re: Soumission ?

G.Cross
knjiga opisuje godinu 2022. u kojoj Francuska dobija prvog Predsednika muslimana.

Mi smo dobili 7. predsednika muslimana, i nista nam ne fali.
tasadebeli tasadebeli 11:14 08.01.2015

Re: Soumission ?

larisa_bg
G.Cross
Danas je u Francuskoj lansirana veoma kontroverzna knjiga "Soumission" pisca Michel-a Houellebecq-a. Ukratko, knjiga opisuje godinu 2022. u kojoj Francuska dobija prvog Predsednika muslimana.


On će da se provede kao Salman Ruždi.


Само да претња Уелбеку не буде изречена на некој конференцији за штампу у Београду к'о ономад Руждију.

Надам се да неће. Ваљда смо престали да будемо поруб у дупету када су овакве ствари у питању.

А и овај наш данашњи Будо Лончар се прилично угицио, па би се вероватно на тој конференцији за штампу осећао као прасе у Техерану.
gordanac gordanac 11:22 08.01.2015

previd, očigledan

А и овај наш данашњи Будо Лончар се прилично угицио, па би се вероватно на тој конференцији за штампу осећао као прасе у Техерану.


Paradigma rečenica za temu slobode govora:
1) dokaz da je sloboda govora važna i dragocena i da svako voli sam sebi da određuje šta je satira, humor, karikatura ...
2) nevolja je kad se odluči da je smešno samo ono što je nama smešno i kad uvredom smatramo samo reči koje se nama upućuju, a ne i one koje s lakoćom izgovaramo sami o drugima

A sloboda govora sme i može biti ograničena samo zakonom (i ona to i jeste), ne može i ne sme samovoljom, bilo čijom.
Tako da je ova rečenica u skladu s zakonom.
tasadebeli tasadebeli 11:33 08.01.2015

Re: previd, očigledan

gordanac

Tako da je ova rečenica u skladu s zakonom.



У потпуности си у праву, Горданац. Нико овде не треба да се осети увређеним. Осим, можда, прасета. А за њега закони ионако не важе.

Све ово горе написано било је само подсећање на један догађај од пре четврт века када су терористи и политички манипуланти верским убеђењима људи почели јавно да износе претње својим неистомишљеницима. Данас је то постало сасвим уобичајна појава.

Клизи овај свет одавно удесно, али тада, пре четврт века, престало је то да се крије од јавности.
Sepulturero Sepulturero 11:42 08.01.2015

Re: Soumission ?

qqriq
VIDELA.
edit: mrzeo muslimane otvoreno!
Kao i Charlie Hebdo, uostalom.


Не верујем да Французи "мрзе" муслимане, осим можда неки задрти расисти у радничким предграђима. Пре ће бити да су, као Улебек или Марина Лепен, забринути за будућност своје земље у коју и даље долази огроман број муслимана. Долазе као азиланти, илегално или по принципу спајања породица. Наравно, ту је и огроман наталитет а ми бар добро разумемо до чега то доводи.
Није ми их много жао јер сада тиме плаћају за свој колонијализам од раније и дебилну садашњу политику уништавања секуларних режима у Ираку, Либији и Сирији.
gordanac gordanac 11:43 08.01.2015

Re: previd, očigledan

Нико овде не треба да се осети увређеним. Осим, можда, прасета. А за њега закони ионако не важе.

I opet previd.
Mesto koje pominješ ima zakone o prasetu. Ne u smislu da ga uvrediš, ali ipak - zakoni koji se tiču prasića.
Све ово горе написано било је само подсећање на један догађај од пре четврт века када су терористи и политички манипуланти верским убеђењима људи почели јавно да износе претње својим неистомишљеницима. Данас је то постало сасвим уобичајна појава.

I opet previd.
Do pre pedesetak godina "teroristi", religijski i poliitčki manipulanti su bili potpuno legitimna stvar. Verski ratovi izazvani huškanjem ljudi jednih na druge je hiljadama godina bila sasvim legitimna stvar, uobičajena.
Tek nedavno smo uspostavili po tom pitanju kakva-takva pravila koje primenjujemo s velikim teškoćama i otporima, uz stalno "varanje&izvrdavanje" jačih i moćnijih koji sami sebi interpretiraju slobode, s često "quod licet Iovi non licet bovi"
Клизи овај свет одавно удесно, али тада, пре четврт века, престало је то да се крије од јавности.

I opet previd.
Nikad se do pre četvrt veka nije krilo od javnosti svuda, kod nas do pre četvrt veka - jeste.
O tim se slobodama i radi, o slobodama govora koje mi do pre četvrt veka nismo imali, ali drugi jesu. I svakom je na volju da procenjuje "šta je bolje". Mali problem je što to može javno da se procenjuje samo u društvima gde sloboda govora postoji. Tako da se i tu često pravi previd.
freehand freehand 11:50 08.01.2015

Re: previd, očigledan

Do pre pedesetak godina "teroristi", religijski i poliitčki manipulanti su bili potpuno legitimna stvar. Verski ratovi izazvani huškanjem ljudi jednih na druge je hiljadama godina bila sasvim legitimna stvar, uobičajena.

Valjalo bi, na primer, pogledati Iran "do pre pedesetak godina" i posle, sa naglaskom na Muhamedu Mosadeku.
Taj pogled možda ne proširi vizuru ali može da fokusira na srž problema.
tasadebeli tasadebeli 13:03 08.01.2015

Re: previd, očigledan

gordanac


Све превид до превида?

Тако ми и треба када купујем наочаре код Кинеза на пијаци...

Горданац, сврха оног мог почетног коментара је у првој реченици. Заиста се надам и желим да не будемо онај неопходни, а поменути поруб као што се то догађало у сличним ситуацијама. (Сад се сетих и оног хапшења Карлоса, или барем једног од Карлоса који су онда шврљали светом, у београдском Метрополу! )

Мада, када мало боље погледаш... Председавајући ОЕБС... Највиши ниво приправности безбедносних структура, надзирање појединаца, појачана контрола, забране социјалних протеста због опште европске безбедности... Има ту, има материјала за поруб...
gordanac gordanac 13:16 08.01.2015

Re: previd, očigledan

Мада, када мало боље погледаш... Председавајући ОЕБС... Највиши ниво приправности безбедносних структура, надзирање појединаца, појачана контрола, забране социјалних протеста због опште европске безбедности... Има ту, има материјала за поруб...

I opet previd.
Predsedavanje OEBS nema nikakve veze sa bilo čim što si napisao u ovoj rečenici.
O tome šta je predsedavanje - sve je dostupno, može se pročitati i uveriti da to što ti misliš da ima neke veze sa tim mandatom 2015 - ne postoji.

Dunja Mijatović (u OEBS sektor medija i sloboda) će, prirodom stvari imati svoj Izveštaj na Zimskom sastanku u Beču, to je deo redovnog rada.
Ministarski (sastanak ministara spoljnjih poslova država članica OEBS) je krajem godine (obično početkom decembra, u Baselu je Srbija preuzela predsedavanje), a sve odluke se donose konsenzusom.
tasadebeli tasadebeli 13:27 08.01.2015

Re: previd, očigledan

gordanac

I opet previd.


А чиме се бави ОЕБС? Шта му је сврха?
milisav68 milisav68 13:29 08.01.2015

Re: previd, očigledan

tasadebeli
А чиме се бави ОЕБС?

Pa samo ime ti kaže.
gordanac gordanac 13:54 08.01.2015

Re: previd, očigledan

tasadebeli
gordanac

I opet previd.


А чиме се бави ОЕБС? Шта му је сврха?

OSCE
Za OSCE PA (Parliamentary Assembly) sledeći link:
OSCE PA

Ako stvarno ima zaintersovansoti mogu da napišem i tekst, prvo zato što u OSCE PA imama zaduženja i nadležnosti, a drugo što su linkovi samo na engleskom.
Ono što je novo kad je u pitanju predsedavanje Srbije je što je ovo Trojka prededavanje (kao u nekim slučajevima u EU) dakle odlučeno je da se uspostavi kontinuitet tako što u radu učestvuju prethodni, trenutni i budući prededavajući, to su Švajcarska, Srbija i Nemačka.
Prioriteti predsedavanja su ukrajinska kriza, Helsinki 40+ (proces kojim treba odrediti budući sadržaj ljudskih prava o kojima je doneta odluka u Helsinskiju 1975), učešće u kontroli naoružanja, učešće u rešavanju i prevenciji konflikata u državama članicama, ekonomska i pitanja zaštite životne sredine, borba protiv trgovine ljudima i protiv terorizma, ravnopravnost žena, prava manjinskih grupa, kontrola i ocene izbora, demokratizacija društava i podrška vladavini prava, osnivanje u nadležnosti Misija OEBS u raznim državama.

Odluke o svemu se donose na Ministarskom savetu (biće u BG 2.12.2015), s time što Izveštaje i periodične i godišnje svi organi, orgnaizacije i tela podnose takođe.

Na Ministarskom savetu redosled izjava ministara svih država se "izvlači", svako ima jednako vreme izlaganja, a "medijske zvezde" su, naravno, Lavrov, Keri i predstavnici država u kojima ima "zamrznutih" ili bio kakvih konflikata.
Ti se sastanci završavaju Deklaracijama, a Parlamentarne skupštine Rezolucijama.

Pitanje je naravno - šta se od svega toga ikoga tiče i da li se i kako primenjuju odluke nadležnih tela? Ili šta treba menjati da bi se primenjivalo?
O tome je (uglavnom) Helsinki 40+.

Moja ocena - jako teško se postiže konsenzus. O bilo čemu.

reanimator reanimator 13:59 08.01.2015

Re: previd, očigledan

a "medijske zvezde" su, naravno, Lavrov, Keri i predstavnici država u kojima ima "zamrznutih" ili bio kakvih konflikata.

Šta su sijali, sijali su. Sad kad im uleti naš šeret, pa otpeva par strofa za opuštanje...
gordanac gordanac 14:06 08.01.2015

Re: previd, očigledan

reanimator
a "medijske zvezde" su, naravno, Lavrov, Keri i predstavnici država u kojima ima "zamrznutih" ili bio kakvih konflikata.

Šta su sijali, sijali su. Sad kad im uleti naš šeret, pa otpeva par strofa za opuštanje...

:)
To ne znam, ta bilaterala se odvija bez mene, ja sam na multilaterali, parlamentarnoj i minstarskoj, kao članica Biroa.
Ali je medijski fokus vidljiv na svakom Ministarskom, USA i Rusija su konstantno "meta" medija, ostali se "menjaju", uz domaćina i predsedavajućeg obično su zanimljivi Nemci, Francuzi, Britanci ili novoprimljene države (Mongolija je poslednja, na primer). I naravno zemlje s konfliktima ili posebnim pitanjima - Gruzija, Azerbejdžan, Ukrajina, Tadžekistan, Avganistan.
Mi smo dugo takođe bili tema. Sad predsedavamo.
tyson tyson 19:55 08.01.2015

Re: previd, očigledan

Осим, можда, прасета. А за њега закони ионако не важе.

Važe i te kako; probaj da maltretiraš prase pred svedocima i gledaj šta će ti se desiti ako te prijave policiji.

Клизи овај свет одавно удесно, али тада, пре четврт века, престало је то да се крије од јавности.

Pa, ne znam šta smatraš za "ovaj svet" Taso, ali u Južnoj Americi leve tendencije su već neko vreme trend. A i nije tako loše mesto za život.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:21 07.01.2015

postoji nešto u ovoj priči

a to je da Srbija ima nekoliko stotina isis ratnika sa svoje teritorije. potrebni su policajci istraživači, a ne osvetnici, i naravno velika budnost da tih 600 ne skinu svaki po desetoro ljudi. prejudiciram. možda su nekakve obične barabe sa periferije, dva francuza narkomana... u svakom slučaju, ovo je ozbiljno pitanje za bezbednosnu strategiju i republike Srbije, između ostalih, pretpostavljam, evropskih zemalja.
docsumann docsumann 19:25 07.01.2015

Re: postoji nešto u ovoj priči

možda su nekakve obične barabe sa periferije, dva francuza narkomana.


ima snimak na kom se vidi kako vrše egzekuciju na ulici. vrlo hladnokrvno, rutinirano. ne vjerujem da su zbrdazdola skupljeni narkomani.
a ko su i što su valjda će se saznati kad ih i ako uhvate.
G.Cross G.Cross 19:27 07.01.2015

Re: postoji nešto u ovoj priči

docsumann
možda su nekakve obične barabe sa periferije, dva francuza narkomana.


ima snimak gdje se vidi kako vrše egzekuciju na ulici. vrlo hladnokrvno, rutinirano. ne vjerujem da su zbrdazdola skupljeni narkomani.
a ko su i što su valjda će se saznati kad ih i ako uhvate.


Ima snimak sofersajbne policijskih kola sa 5 rupa od metaka u radijusu od 10 cm. Veoma trenirana osoba rekao bih.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:30 07.01.2015

Re: postoji nešto u ovoj priči

Ima snimak sofersajbne policijskih kola sa 5 rupa od metaka u radijusu od 10 cm.


E to je i meni upalo u oko.
Baš ih grupisao profesionalno.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:36 07.01.2015

Re: postoji nešto u ovoj priči

svejedno, ako je isis a nisu neki tinejdž džankosi, treba imati na umu da je to užasno mali procenat islama, ispod margine svake, te da treba tačno iskristalisati mrežu. matematički rad. Francuska delimično plaća i cenu, ukoliko nisu ni zapadni operativci, svog naivetnog shvatanja demokratije u libkepu koji je uništio svaki strah i svako poštovanje za postulate života. thugs koji nemaju šta da izgube su jako opasni thugs.
apacherosepeacock apacherosepeacock 20:56 07.01.2015

Re: postoji nešto u ovoj priči

hoochie coochie man
Ima snimak sofersajbne policijskih kola sa 5 rupa od metaka u radijusu od 10 cm.


E to je i meni upalo u oko.
Baš ih grupisao profesionalno.


Meni je od prvog izvestaja prilicno jasno da je ID izveo masakr. Nije to nikakva zbunjena dvojka uradila, naprotiv, sve organizovano i debelo isplanirano i cekalo da popusti zastita redakcije. Povrh svega znali su da redakcija ima sastanak u tacno to vreme gde su ih sve u istoj prostoriji egzekutirali.

Uostalom i najavili su napad izjavama da ce Evropom teci krv.
Regruta imaju u izobilju kao i finansija. Opasni su, jako su opasni i na bl. Istoku i kako vidimo pocinju i sa Evropom.

Odavno tajne sluzbe prate rad i infiltriraju agente u razne teroristicke organizacije koje vrsljaju po Evropi, do sad su mnoge akcije sprecili ali mi neki los osecaj govori da ce sa ID tesko, ako ikako, izaci na kraj.

Oni imaju zero toleranciju, ne pregovaraju, ubijaju i idu ka svom cilju (kakav god da je a i ne taje ga nesto).

A oni koji su ih ili organizovali za neke ranije poslove kao 'partnere' i finansirali i naoruzali i obucavali su nas sve pretvorili u glinene golubove.

Moje saucesce porodicama danasnjih zrtava.

PS. Motiv je skroz jasan s obzirom da je ta redakcija odbila autocenzuru da ne stampa karikature pored svih prethodnih pretnji.

To sto se sa ovakvom akcijom sacekalo da paznja popusti mi govori o jako dobroj organizaciji i planiranju na duze staze i uspeloj (na zalost) akciji sad i u buducnosti.

Pre ovoga je u nekoliko odvojenih akcija automobilima uletano na trotoar na pesake u Francuskoj.
tyson tyson 21:37 07.01.2015

Re: postoji nešto u ovoj priči

Meni je od prvog izvestaja prilicno jasno da je ID izveo masakr.

Uopšte se ne uklapa u dosadašnji način delovanja i ciljeve ID.


apacherosepeacock apacherosepeacock 21:51 07.01.2015

Re: postoji nešto u ovoj priči

tyson
Meni je od prvog izvestaja prilicno jasno da je ID izveo masakr.

Uopšte se ne uklapa u dosadašnji način delovanja i ciljeve ID.




Zasto to mislis?

Edit: Borac Islamske države iz Sirije Abu Musab najavio je da je napad na redakciju magazina Šarli ebdo samo prvi i da će se napadi nastaviti.
On je u izjavi Rojtersu rekao da su lavovi islama osvetili svog proroka.

“Oni su naši lavovi, a ovo su naši prvi koraci, nastaviće se“, rekao je Musab.

Džihadista je istakao da su on i njegovi saborci veoma srećni zbog događaja u Parizu i smrti 12 ljudi.

“Ne znam ko je izvršio napad, ali znam da su oni na putu naših vođa, Abu Bakra el-Bagdadija i Osame bin Ladena.
tyson tyson 22:33 07.01.2015

Re: postoji nešto u ovoj priči

Zasto to mislis?

Islamska država (ID) uopšte nije delovala ofanzivno po Evropi, niti im to u ovom trenutku odgovara. Njima Evropa treba kao rezervoar ljudskih resursa, a muslimansku populaciju i strah od njene radikalizacije i aktivnog uključivanja u rad ID ta organizacija, siguran sam, koristi u pregovorima i dogovorima sa zapadnim zemljama (koje nemaju jedinstven stav i interese, BTW).

Islamskoj državi konfrontacija sa zapadom u ovom trenutku uopšte ne treba niti im je bila u kratkoročnom planu; njihov fokus trenutno je na "kalifatu". Oni su svesni svojih trenutnih mogućnosti i ranjivosti - od eksploatacije i prometa nafte, preko ruta za snabdevanje iz Jordana i Turske te puteva dopremanja oružja iz Libije, do novčanih tokova i finansijske podrške iz Saudijske Arabije i zalivskih zemalja.

Primeti, na primer, da su egzekucije belih talaca započele tek pošto su počeli vazdušni udari na položaje ID; pre toga nije ih bilo, taoci su razmenjivani za pozamašne novčane iznose.

Islamska država danas operiše preko velikih vojnih jedinica u "kalifatu", i organa uprave u osvojenim područjima. Delovanje putem malih grupa operativaca "komandosa" u zapadnim zemljama jednostavno nije do sada bio njihov način rada. Ovo što se danas desilo u Parizu bio bi faktički prvi put da ta organizacija deluje na taj način, i predstavljalo bi radikalnu promenu sa dalekosežnim posledicama kako za Evropu tako i za ID.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:48 07.01.2015

Re: postoji nešto u ovoj priči

tyson
Zasto to mislis?

Islamska država (ID) uopšte nije delovala ofanzivno po Evropi, niti im to u ovom trenutku odgovara. Njima Evropa treba kao rezervoar ljudskih resursa, a muslimansku populaciju i strah od njene radikalizacije i aktivnog uključivanja u rad ID ta organizacija, siguran sam, koristi u pregovorima i dogovorima sa zapadnim zemljama (koje nemaju jedinstven stav i interese, BTW).

Islamskoj državi konfrontacija sa zapadom u ovom trenutku uopšte ne treba niti im je bila u kratkoročnom planu; njihov fokus trenutno je na "kalifatu". Oni su svesni svojih trenutnih mogućnosti i ranjivosti - od eksploatacije i prometa nafte, preko ruta za snabdevanje iz Jordana i Turske te puteva dopremanja oružja iz Libije, do novčanih tokova i finansijske podrške iz Saudijske Arabije i zalivskih zemalja.

Primeti, na primer, da su egzekucije belih talaca započele tek pošto su počeli vazdušni udari na položaje ID; pre toga nije ih bilo, taoci su razmenjivani za pozamašne novčane iznose.

Islamska država danas operiše preko velikih vojnih jedinica u "kalifatu", i organa uprave u osvojenim područjima. Delovanje putem malih grupa operativaca "komandosa" u zapadnim zemljama jednostavno nije do sada bio njihov način rada. Ovo što se danas desilo u Parizu bio bi faktički prvi put da ta organizacija deluje na taj način, i predstavljalo bi radikalnu promenu sa dalekosežnim posledicama kako za Evropu tako i za ID.

The problem for a terrorist group like al-Qaeda is that its recruitment pool is Muslims, but most Muslims are not interested in terrorism. Most Muslims are not even interested in politics, much less political Islam. France is a country of 66 million, of which about 5 million is of Muslim heritage. But in polling, only a third, less than 2 million, say that they are interested in religion. French Muslims may be the most secular Muslim-heritage population in the world (ex-Soviet ethnic Muslims often also have low rates of belief and observance)... “Sharpening the contradictions” is the strategy of sociopaths and totalitarians, aimed at unmooring people from their ordinary insouciance and preying on them, mobilizing their energies and wealth for the perverted purposes of a self-styled great leader... This horrific murder was not a pious protest against the defamation of a religious icon. It was an attempt to provoke European society into pogroms against French Muslims, at which point al-Qaeda recruitment would suddenly exhibit some successes instead of faltering in the face of lively Beur youth culture (French Arabs playfully call themselves by this anagram). Ironically, there are reports that one of the two policemen they killed was a Muslim.

ODLIČAN ČLANAK O STRATEGIJI I RAZLOZIMA ZA OVAJ NAPAD
tyson tyson 23:17 07.01.2015

Re: postoji nešto u ovoj priči

“Sharpening the contradictions” is the strategy of sociopaths and totalitarians, aimed at unmooring people from their ordinary insouciance and preying on them, mobilizing their energies and wealth for the perverted purposes of a self-styled great leader...

Da, to je stara metoda i svakako jedan od kolateralnih ciljeva ekstremističkih muslimanskih organizacija i pokreta. Pri tom, evropski muslimani su za njih potrošna roba, unapred žrtvovani ("mučenici za veru" ) zarad viših ciljeva.

Autor teksta koji si linkovao dobro je primetio textbook primenu ove metode u Iraku; iak oje to bilo očigledno ljudima koji se ovom materijom bave, naravno običan čovek niti je sa time upoznat niti je, po definiciji, u trenucima emotivne rastresenosti u stanju i spreman da analizira događaje i postupa racionalno. Međutim ajatola Sistani kao verski eksponent iranske spoljne politike u regionu dobro je odradio šta je bilo do njega i bar tada sprečio još jedan masovni sukob sunita i šiita koji bi neminovno doveo do raspada iračke države (ili intervencije SAD u Iraku ne bi li se raspad sprečio, koja je za sunitske ekstremiste svakako u tom trenutku bila bolja od dominacije Irana).



Edit: inače je ova metoda bila jedna od najčešće korišćenih od strane komunističkih revolicionara i kasnije od strane agenata SSSR, članova i lidera evropskih komunističkih partija školovanih u diverzantskim centrima u SSSR koje je ta zemlja regrutovala i plaćala da za njen račun obaraju vlast. Komunisti su jedni od najžešćih makijavelista, to ne treba da zaboravimo. Islamski ekstremisti danas malo se razlikuju od njih.


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:02 08.01.2015

Re: postoji nešto u ovoj priči

Uopšte se ne uklapa u dosadašnji način delovanja i ciljeve ID.

i meni se čini tako, s tim što mi se sve to onda i uklapa u teoriju o mogućoj destabilizaciji francuske, kome-to-odgovara i sl. ne bih se iznenadila da ovo nema nikakve veze ni sa jednom islamskom terorističkom organizacijom. (ne, ne mislim da je to grupa tinejdž džankija, Srx se malo zaneo u motanju, nije precizno ispratio )
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:33 08.01.2015

Re: postoji nešto u ovoj priči

ma jok, nisam motao, u Palestini sam, nema ovde te kulture, to samo kod nas na dekadentnom Zapadu. samo mi je čudno da Srbi, i to slobodisti, a ne kontrolisti tako gotovo momentalno ustaju protiv SAD... mislim, jesu oni ružni i gadni i ne vole french fries već jedu fried potato, ali ipak?! da Zapad, u kulturnom srcu Zapada, roka svoje liberalne novinare da bi ostvario ne znam kakav evil-plan?! meni to zvuči previše paranoično čak i za mene na vrhu tinejdž-gandža karijere!
tyson tyson 20:07 08.01.2015

Re: postoji nešto u ovoj priči

samo mi je čudno da Srbi, i to slobodisti, a ne kontrolisti tako gotovo momentalno ustaju protiv SAD...

Valjda smo gledali previše fimlova, a i ko se jednom na vruće mleko opeče i u 'ladan jogurt duva...

mislim, jesu oni ružni i gadni i ne vole french fries već jedu fried potato

Jedu Freedom fries.

da Zapad, u kulturnom srcu Zapada, roka svoje liberalne novinare da bi ostvario ne znam kakav evil-plan?!

"Zapad" je širok pojam, a novinari su bili levičari; no, da - vrlo moguće i već viđeno. Cilj opravdava sredstva. U tom smislu,

meni to zvuči previše paranoično čak i za mene na vrhu tinejdž-gandža karijere!

...malo paranoje i analize out of the box uvek dobro dođe, makar za žuljanje mozga i priprema za čitanje sledećeg špijunskog romana


alselone alselone 20:14 08.01.2015

Re: postoji nešto u ovoj priči

Jedu Freedom fries.


A jesu l' i tost prekrstili?
gordanac gordanac 19:26 07.01.2015

AFP danas

sima2000 sima2000 19:36 07.01.2015

pesimističan pogled u kristalnu kuglu

Ovo pišem svim onim zluradim komentatorima koji se raduju kada mečka zaigra pred tuđim vratima, jer do sada igrala u našem dvorištu.

Dakle u vrlo bliskoj budućnosti nam sledi jačanje desnice u svim državama Evrope koje imaju veći procenat imigranata u populaciji. Jačanje desnice = jačanje nacionalizma, što znači slabljenje pravne države, porast korupcije, izolacionizam, netrpeljivost prema manjinama, nepoštovanje ljudskih prava i slično. Lokalni nacionalizmi će usporiti i onako traljav proces EU integracija, što će loše odraziti na ekonomiju i zajedničku valutu.

Kako će sve ovo na nas uticati? Tako što ćemo nahebati. Nemoj neko da se nada da će srpski imigranti u Nemačkoj imati išta bolji status od turskih. Politička i ekonomska kriza u Evropi će se kod nas multiplikovati do neslućenih razmera..

Cena državnog duga će da padne, a cena novog zaduživanja će da poraste. Budžetski deficit će da padne na nulu jer neće imati odakle da se finansira. Plate i penzije će da se strmoglavo smanjivati - što nominalno, što kroz inflaciju i rast kursa.

Sa setom ćemo se sećati starih dobrih vremena kada smo imali nezavisne institucije, zaštitnike građana, poverenike za informacije, fer izbore, slobodu štampe, evropske zakone i standarde, evropske banke i kredite. Proces "evropeizacije" se već 15 godina sprovodi pod pritiskom EU i finansira parama EU. Kada ne bude bilo para i pritiska, brzo će se situacija ovde vratiti na staro.

Sve naše nade da ćemo jednog dana živeti u slobodi, miru i ekonomskom prosperitetu, kao i oni tamo, će pasti u vodu, jer ni oni tamo neće više živeti tako.

Ono što mi daje slabu nadu su ovi kontra protesti.. protesti onih što neće baciti moltovljev koktel na džamiju, jer sebi ne mogu da dozvole da padnu tako nisko..

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:53 07.01.2015

Re: pesimističan pogled u kristalnu kuglu

svašta, zašto bi 0.00001 procenat populacije sveta tako drastično skrenuo čovečanstvo.... uh, koliko se ja vedrije osećam u ovoj turbulentnoj Palestini nego u anksioznom Begeu, nebo i zemlja. čak mi i NS pitom spram Bege-apokaliptitisa. šta kaže HCM, šta ste se uzdrndali oko France, a Nigerie no one gives a damn. najvažnije je da se ustvrdi da li ima ili nema islamizma, da li cia kažnjava francuska putinovska skretanja, te da France zaštiti Demokratiju i da rezultate istrage. sve drugo je iracionalno tripovanje.
sima2000 sima2000 20:06 07.01.2015

Re: pesimističan pogled u kristalnu kuglu

svašta, zašto bi 0.00001 procenat populacije sveta tako drastično skrenuo čovečanstvo.


Taj mali promil populacije je u stanju da napravi u mesec dana sranje od Pakistana, preko Australije, pa do Francuske.
Međutim neće ISIS gurnuti Evropu u krizu, nego reakcija Evropljana na njihove akcije. Ako ta reakcija bude sudsko-policijska.. onda super, ali se plašim da neće biti takva. Multikulti ideologija je mlada i u povoju, lako će se mase vratiti u stare i dobro znane nacionalizme i ksenofobije.
emsiemsi emsiemsi 20:09 07.01.2015

Re: pesimističan pogled u kristalnu kuglu

sima2000
Ovo pišem svim onim zluradim komentatorima koji se raduju kada mečka zaigra pred tuđim vratima, jer do sada igrala u našem dvorištu.

Dakle u vrlo bliskoj budućnosti nam sledi jačanje desnice u svim državama Evrope koje imaju veći procenat imigranata u populaciji. Jačanje desnice = jačanje nacionalizma, što znači slabljenje pravne države, porast korupcije, izolacionizam, netrpeljivost prema manjinama, nepoštovanje ljudskih prava i slično. Lokalni nacionalizmi će usporiti i onako traljav proces EU integracija, što će loše odraziti na ekonomiju i zajedničku valutu.

Kako će sve ovo na nas uticati? Tako što ćemo nahebati. Nemoj neko da se nada da će srpski imigranti u Nemačkoj imati išta bolji status od turskih. Politička i ekonomska kriza u Evropi će se kod nas multiplikovati do neslućenih razmera..

Cena državnog duga će da padne, a cena novog zaduživanja će da poraste. Budžetski deficit će da padne na nulu jer neće imati odakle da se finansira. Plate i penzije će da se strmoglavo smanjivati - što nominalno, što kroz inflaciju i rast kursa.

Sa setom ćemo se sećati starih dobrih vremena kada smo imali nezavisne institucije, zaštitnike građana, poverenike za informacije, fer izbore, slobodu štampe, evropske zakone i standarde, evropske banke i kredite. Proces "evropeizacije" se već 15 godina sprovodi pod pritiskom EU i finansira parama EU. Kada ne bude bilo para i pritiska, brzo će se situacija ovde vratiti na staro.

Sve naše nade da ćemo jednog dana živeti u slobodi, miru i ekonomskom prosperitetu, kao i oni tamo, će pasti u vodu, jer ni oni tamo neće više živeti tako.

Ono što mi daje slabu nadu su ovi kontra protesti.. protesti onih što neće baciti moltovljev koktel na džamiju, jer sebi ne mogu da dozvole da padnu tako nisko..


Слаба ти је ова анализа !
Нисам злурад (јер ја сам Чарли), али ово што се данас догодило није ништа неочекивано (погледати шта о томе пише Срђан Фукс, односно, слично томе).
Наглашавати да је најбитније што ће емигрантска права бити смањена је редукција проблема.
Много важније је да се смањи број емиграната, односно, да људи због беде не напуштају своје земље.
Шта год било, ситуација не може да се редукује на неколицину екстремиста, односно, баш треба, и то потпуно хладно, рационално проналазити екстремисте и ... да не наводим шта са њима.
Нисам сигуран где ће ово да заврши.
Оно у шта сам сигуран је да ће из овога профитирати, као и увек, једни те исти.
Ко ће их зауставити, видеће се !
G.Cross G.Cross 20:20 07.01.2015

Re: pesimističan pogled u kristalnu kuglu

Много важније је да се смањи број емиграната, односно, да људи због беде не напуштају своје земље.


MCMC , procitaj pazljivije Simu. On zna sta govori.

Ti govoris o smanjenju emigracije kao da je od juce. Ne zaboravimo da vecina muslimana u Francuskoj dolazi iz bivsih francuskih kolinija i zive vec generacijama u Francuskoj.
Arapski borci iz Tunisa i Alzira (tadasnjih kolonija) su aktivno ucestvovali u oslobadjanju juga Francuske u WWII.

Za nekoliko godina u Marselju ce vecina populacije biti Arapi.

Ektremizmi hrane jedan drugog i to je najveca opsnost ovde.
Imati uz to slabog predsednika dalje komplikuje.

Upravo odgledah reakciju Sarkozija danas. Nisam verovao da cu ovo ikad reci: Izmedju Teorista, FN i Hollanda-a Sarkozi izgleda najozbiljnije i cvrsto.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:25 07.01.2015

Re: pesimističan pogled u kristalnu kuglu

to je totalna glupost liberalnog kapitalizma - to ja kažem, kao sto odsto kapitalista, uskraćivati prava ljudima. ljudima treba dati šansu da budu uspešni. ono što Zapad ne razume to je da se sve manji broj ljudi plaši njihove medijske propagande, pucaljki, budalaština... svaki čovek mora imati realnu životnu šansu da bude uspešan, pa neće razmišljati da upotrebljava kalaša protiv svojih bližnjih.

a ovo o čuđenju da se neko lati kalaša da oduzme hladnokrvno život, mi u Jerusalimu smo prevazišli pre više od decenije.
emsiemsi emsiemsi 20:31 07.01.2015

Re: pesimističan pogled u kristalnu kuglu

G.Cross
Много важније је да се смањи број емиграната, односно, да људи због беде не напуштају своје земље.


MCMC , procitaj pazljivije Simu. On zna sta govori.

Ti govoris o smanjenju emigracije kao da je od juce. Ne zaboravimo da vecina muslimana u Francuskoj dolazi iz bivsih francuskih kolinija i zive vec generacijama u Francuskoj.
Arapski borci iz Tunisa i Alzira (tadasnjih kolonija) su aktivno ucestvovali u oslobadjanju juga Francuske u WWII.

Za nekoliko godina u Marselju ce vecina populacije biti Arapi.

Ektremizmi hrane jedan drugog i to je najveca opsnost ovde.
Imati uz to slabog predsednika dalje komplikuje.

Upravo odgledah reakciju Sarkozija danas. Nisam verovao da cu ovo ikad reci: Izmedju Teorista, FN i Hollanda-a Sarkozi izgleda najozbiljnije i cvrsto.

Прочитао сам пажљиво и коментарисао редукционистички приступ ка емигрантима !
Нисам сигуран да Сима боље зна од мене (или тебе, или ...) шта је ово што сада живимо !
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:34 07.01.2015

Re: pesimističan pogled u kristalnu kuglu

G.Cross


Upravo odgledah reakciju Sarkozija danas. Nisam verovao da cu ovo ikad reci: Izmedju Teorista, FN i Hollanda-a Sarkozi izgleda najozbiljnije i cvrsto.


desni centar najviše prosperira iz ovakvih situacija, jer su levičari shvaćeni kao the Pussies, niko neće da bude nazi u xxi veku pa tako otpada i ekstremna desnica, te onda desni centar odnosi prevagu u ovakvim situacijama. jednostavno, neophodno je da тхе Лефт bude much more tough.
G.Cross G.Cross 20:38 07.01.2015

Re: pesimističan pogled u kristalnu kuglu

desni centar najviše prosperira iz ovakvih situacija, jer su levičari shvaćeni kao the Pussies, niko neće da bude nazi u xxi veku pa tako otpada i ekstremna desnica, te onda desni centar odnosi prevagu u ovakvim situacijama. jednostavno, neophodno je da тхе Лефт bude much more tough.


Who??? This guy???
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:40 07.01.2015

Re: pesimističan pogled u kristalnu kuglu

ne znam ko vam je ovaj Ćoki? u svakom slušaju manje kuknjave, i na ozbiljan detektivski rad.
gabriele gabriele 20:50 07.01.2015

Re: pesimističan pogled u kristalnu kuglu

Jačanje desnice = jačanje nacionalizma, što znači slabljenje pravne države, porast korupcije, izolacionizam, netrpeljivost prema manjinama, nepoštovanje ljudskih prava i slično. Lokalni nacionalizmi će usporiti i onako traljav proces EU integracija, što će loše odraziti na ekonomiju i zajedničku valutu.

Milostivi gospodine ,, ako neko mimo ovog ipak pijetetnog posta , otvori nrki na ovu temu mogli bi se raspsati o evropi nacija umjesto monetarne "stabilnosti "
Maria Dragia sadašnju ekonomiju euro zone ( nasparam Nemačke dok je Tito bio živ)i integracije u društvo ( problem problematičnih emigranata od 60.-90. i Francuska i Nemačka jednostavno bi rešile ,,, danas kretenske vlade poput Holandove ( setite se samo kako su se idioti radovali pikertijevskoj poreznoj politici olanda) ne mogu rešiti NIŠTA.
freehand freehand 20:55 07.01.2015

Re: pesimističan pogled u kristalnu kuglu

Jačanje desnice = jačanje nacionalizma, što znači slabljenje pravne države, porast korupcije, izolacionizam, netrpeljivost prema manjinama, nepoštovanje ljudskih prava i slično.

Simo, jel ovo bazirano na tvojoj ličnoj kontemlaciji ili ima nekakav osnov u empiriji? Ako ima - jako bih voleo da vidim izvore.
apacherosepeacock apacherosepeacock 21:07 07.01.2015

Re: pesimističan pogled u kristalnu kuglu

Upravo odgledah reakciju Sarkozija danas. Nisam verovao da cu ovo ikad reci: Izmedju Teorista, FN i Hollanda-a Sarkozi izgleda najozbiljnije i cvrsto.


Moze biti ali znamo i ko ce najbolje da inkasira.
sima2000 sima2000 21:12 07.01.2015

Re: pesimističan pogled u kristalnu kuglu

Simo, jel ovo bazirano na tvojoj ličnoj kontemlaciji ili ima nekakav osnov u empiriji? Ako ima - jako bih voleo da vidim izvore.


Populizam kao pojam se češće vezuje uz nacionalizam, socijalizam i ostale "popularne" ideje. Narod u nacionalistčkom zanosu ima više šanse da mu oportunistička bagra dođe na vlast nego inače.

Sa druge strane otvoreno društvo, demokratija, vladavina prava, poštovanje ljudskih prava i ostale civilizovane ideje nikada nisu mogle tako efikasno da zalude masu, pa ih samim tim bagra retko i koristi da se dočepa vlasti.
freehand freehand 21:23 07.01.2015

Re: pesimističan pogled u kristalnu kuglu

Populizam kao pojam se češće vezuje uz nacionalizam, socijalizam i ostale "popularne" ideje. Narod u nacionalistčkom zanosu ima više šanse da mu oportunistička bagra dođe na vlast nego inače.

Sa druge strane otvoreno društvo, demokratija, vladavina prava, poštovanje ljudskih prava i ostale civilizovane ideje nikada nisu mogle tako efikasno da zalude masu, pa ih samim tim bagra retko i koristi da se dočepa vlasti.

Super. I gde je tu desnica i kako si uz jačanje desnice vezao sve što pominješ?
Ja, naime, imam utisak da si ti malo pobrkao pojmove.
sima2000 sima2000 21:29 07.01.2015

Re: pesimističan pogled u kristalnu kuglu

Super. I gde je tu desnica i kako si uz jačanje desnice vezao sve što pominješ?
Ja, naime, imam utisak da si ti malo pobrkao pojmove.


desnica=nacionalisti

U Zapadnoj Evropi će doći na vlast ljudi izabrani da ebu milu majku svim strancima. U kampanji će to obećavati i to će i raditi kada dođu na vlast.

Zapadni evropljani će time osetiti neku satisfakciju, ali će živeti gore, jer prioritet vlasti neće biti bolji život običnog čoveka.

A kada oni tamo budu živeli 10% lošije, nama će ovde biti 10 puta gore.
freehand freehand 21:36 07.01.2015

Re: pesimističan pogled u kristalnu kuglu

sima2000
Super. I gde je tu desnica i kako si uz jačanje desnice vezao sve što pominješ?
Ja, naime, imam utisak da si ti malo pobrkao pojmove.


desnica=nacionalisti

U Zapadnoj Evropi će doći na vlast ljudi izabrani da ebu milu majku svim strancima. U kampanji će to obećavati i to će i raditi kada dođu na vlast.

Zapadni evropljani će time osetiti neku satisfakciju, ali će živeti gore, jer prioritet vlasti neće biti bolji život običnog čoveka.

A kada oni tamo budu živeli 10% lošije, nama će ovde biti 10 puta gore.

Simo, opet se ne razumemo. Otkuda ti ideja da desnica znači slabljenje pravne države, izolacionizam, nepoštovanje ljudskih prava?
To te pitam.
A inače - poplizam je sredstvo i nije posebno karakteristično ni za jedan deo političkog spektra.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:56 07.01.2015

Re: pesimističan pogled u kristalnu kuglu

sima2000
svašta, zašto bi 0.00001 procenat populacije sveta tako drastično skrenuo čovečanstvo.


Taj mali promil populacije je u stanju da napravi u mesec dana sranje od Pakistana, preko Australije, pa do Francuske.
Međutim neće ISIS gurnuti Evropu u krizu, nego reakcija Evropljana na njihove akcije. Ako ta reakcija bude sudsko-policijska.. onda super, ali se plašim da neće biti takva. Multikulti ideologija je mlada i u povoju, lako će se mase vratiti u stare i dobro znane nacionalizme i ksenofobije.

Sharpening Contradictions: Why al-Qaeda attacked Satirists in Paris
qqriq qqriq 23:29 07.01.2015

Re: pesimističan pogled u kristalnu kuglu

Za nekoliko godina u Marselju ce vecina populacije biti Arapi.


Ama i na većom delu Rivijere, a nit Pariz oskudeva. Nije čudo da je Mari toliko jaka upravo u Marselju!
petargli petargli 01:04 08.01.2015

Re: pesimističan pogled u kristalnu kuglu

Nije čudo da je Mari toliko jaka

U razgovoru sa profesorom iz Francuske saznao sam da je snaga Marine Le Pen i u tome sto je pocela, i to vrlo uspesno, da regrutuje skolovane politicare za svoju ideju. To je ono sto njenom ocu nikad nije poslo za rukom. Takodje, bio je iznenadjen i povratkom Sarkozy-ja u politiku, za koga je Francuska mislila da je politicki mrtav. Uglavnom, bio je vrlo zabrinut kako ce to sve da izgleda sa njima kao bitnim faktorima u buducnosti.

A inače - poplizam je sredstvo i nije posebno karakteristično ni za jedan deo političkog spektra.

Takodje, jedan Holandjanin mi je rekao da je desnica (tj. nacionalisti koji se zalazu za stroze imigracione zakone, protiv su muslimana itd.) dobila iznenadjujuce mnogo glasova na zadnjim izborima u Holandiji, najvise iz razloga jer je dosta penzionera glasalo za njih. Obecavali im vece penzije i ostale sarene laze. Uglavnom i on je bio vrlo zabrinut, najvise zbog osecaja da ce njihov uticaj sve vise da raste. Izneo je jednu interesantnu ideju, da bi u demokratiji trebalo da postoji limit, tj. da nijedna partija ne moze da dobije vise od 25% ucesca u vlasti.
jkt2010 jkt2010 02:37 08.01.2015

Re: pesimističan pogled u kristalnu kuglu

Sima
Jačanje desnice = jačanje nacionalizma, što znači slabljenje pravne države, porast korupcije, izolacionizam, netrpeljivost prema manjinama, nepoštovanje ljudskih prava i slično.

Uuu al si ga povezao...
No medjutim, verovatno pod "desnicom" podrazumevamo razlicite stvari.
qqriq qqriq 11:38 08.01.2015

Re: pesimističan pogled u kristalnu kuglu

Izneo je jednu interesantnu ideju, da bi u demokratiji trebalo da postoji limit, tj. da nijedna partija ne moze da dobije vise od 25% ucesca u vlasti.


e kad mi neko formuliše osnovnu ideju


Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:41 07.01.2015

solidarnost

Kazezoze Kazezoze 21:20 07.01.2015

Re: solidarnost

nimark nimark 20:26 07.01.2015

Možete

sad da me napadate i da mi vadite oči koliko god hoćete. Osećam onoliko sažaljenja i ljutnje povodom ovog zločina koliko prosečan Francuz oseća povodom ubijenih naših novinara 1999. Ajmo sad o tome kako sam bezosećajan skot.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:29 07.01.2015

Re: Možete

zar nije nešto Širak sprečavao bombardiranje Begea - pa izrokali NS mostove... svakako, na ličnosnom planu je bezvezna premisa - želim ti zlo jer si ti meni, nekada pre 15 godina, želeo zlo. loše, jednostavno.
gordanac gordanac 20:31 07.01.2015

SKY News

"Ian Hislop, editor of British satirical magazine Private Eye, said: "I am appalled and shocked by this horrific attack - a murderous attack on free speech in the heart of Europe.

"I offer my condolences to the families and friends of those killed - the cartoonists, journalists and those who were trying to protect them. They paid a very high price for exercising their comic liberty."

Called For By Name: Dead Cartoonists Identified

"Witnesses said the assailants called out the names of individuals to identify their targets before opening fire"

"Svedoci kažu da su ubice poimence prozivale pojedince, da bi ih identifikovali pre nego što otvore vatru"
gordanac gordanac 20:41 07.01.2015

Pariz Madrid Berlin Beč









Kraja Kraja 20:50 07.01.2015

...paralele...

Tony Blair, in Washington for Nato's 50th anniversary summit, insisted that bombing television stations was 'entirely justified' since they were part of the 'apparatus of dictatorship and power of Milosevic'. He added: 'The responsibility for every single part of this action lies with the man who has engaged in this policy of ethnic cleansing and must be stopped.'

At a heated press briefing at the Ministry of Defence, Clare Short, the international development secretary, said: 'This is a war, this is a serious conflict, untold horrors are being done. The propaganda machine is prolonging the war and it's a legitimate target.'

Admiral Sir Ian Garnett, chief of joint operations at the ministry of defence, said Mr Milosevic's 'propaganda machine consists of transmitters but also the studios from which the information is transmitted. That makes it part of the overall military structure. Both elements have to be attacked.'


the guardian
sima2000 sima2000 20:50 07.01.2015

normalni i ekstremni muslimani

Kako napraviti multikulti društvo u kome jedna kultura sebe smatra superiornom i od boga uspostavljenom?

[youtube]http://youtu.be/EYAcLudBbhg[/youtube]

Molim nekog religioznog muslimana koji čita ovo da napiše šta on misli o crtanju i objavljivanju karikatura Muhameda? Da li podržava slobodu govora ili ne? Ako ne podržava, šta misli o tome na koji način treba sprečiti objavljivanje karikatura i kazniti počinioce?
ivana23 ivana23 20:53 07.01.2015

Re: normalni i ekstremni muslimani

sima2000
Kako napraviti multikulti društvo u kome jedna kultura sebe smatra superiornom i od boga uspostavljenom?

Molim nekog religioznog muslimana koji čita ovo da napiše šta on misli o crtanju i objavljivanju karikatura Muhameda? Da li podržava slobodu govora ili ne? Ako ne podržava, šta misli o tome na koji način treba sprečiti objavljivanje karikatura i kazniti počinioce?

gordanac gordanac 20:56 07.01.2015

ubijeni

gordanac gordanac 21:24 07.01.2015

VOX

gordanac gordanac 21:43 07.01.2015

RTS

Hronologija, iz časa u čas

Масакр у Паризу, 12 мртвих

Цео свет осуђује напад

Арапска лига је осудила данашњи напад на редакцију листа Шарли ебдо, као и Египат, који га је назвао кривичним делом.

Турски министар спољних послова Mевлут Чавушоглу рекао је да његова земља осуђује тероризам без обзира на то одакле долази и у ком је облику, и подсетио да Турска већ дуже време упозорава на опасност од терориста.

Председник Европске комисије Жан-Клод Јункер осудио је напад називајући га "недопустивим, варварским чином". Висока представница ЕУ Федерика Могерини истакла је да је слобода штампе основно право и да Унија неће дозволити да та дела ослабе њене вредности.

Генерални секретар УН Бан Кимун изразио је огорченост због терористичког напада, који је окарактерисао као ужасан и хладнокрван злочин који се не може ничим оправдати, јавио је Ројтерс.

"Намера овог ужасног напада је да изазове поделе", рекао је Бан новинарима и додао да "не смемо упасти у ту замку".

Ивица Дачић, председавајући ОЕБС-у и српски министар спољних послова, осудио је заједно са генералним секретаром ОЕБС-а Ламбертом Занијером терористички напад, рекавши да је реч о нападу на слободу изражавања.

"Ја сам шокиран вестима о нападу на редакцију 'Шарли ебдоа' у Паризу у коме је убијено и рањено много људи. Насиље над новинарима је неприхватљиво и требало би да буде третирано као напад на друштво у целини. Тероризам у било ком облику никада се не може толерисати или оправдати", поручио је Дачић.

Генерални секретар НАТО-а Јенс Столтенберг је, преко Твитера, упутио изразе солидарности Француској и оценио да је реч о гнусном нападу на медијске слободе.

Истовремено, нападе је осудио и шеф дипломатије председавајуће Летоније Едгарс Ринкевичс.
Амерички председник Барак Обама понудио је помоћ САД у потери за терористима одговорним за ужасни напад. Обама је у саопштењу осудио пуцњаву и додао да су његове мисли и молитве уз француски народ који је назвао "најстаријим савезником Америке", преноси АП.

"Француска и велики Париз где се овај језиви напад догодио нуде свету безвременски пример који ће трајати много дуже од визија ових убица пуних мржње", навео је Обама у саопштењу.

Председник Русије Владимир Путин упутио је саучешће жртвама напада и осудио све облике тероризма, објавио је његов портпарол Дмитриј Песков, пренео је Тас.

Немачка канцеларка Ангела Меркел такође је осудила напад и поручила да је у питању напад на слободу говора и слободу штампе.

Британски премијер Дејвид Камерон осудио је "одвратни" терористички чин и изразио солидарност са Француском. "Убиства почињена у Паризу су гнусна. Ми стојимо уз француски народ у борби притив тероризма и у одбрани слободе штампе", навео је Камерон на свом Твитер налогу.

Италијански премијер Матео Ренци оштро је осудио напад на Шарли ебдо, као и Ватикан и представница ОЕБС-а за слободу медија Дуња Мијатовић. Напад је осудило и Удружење новинара Србије, које је упутило поруку солидарности француским новинарима и замолио их да пренесу саучешће српских колега породицама убијених.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana