Astrologija| Budućnost| Politika| Region

Briselski Nesporazum

freehand RSS / 14.01.2015. u 10:47

Vlast je slast i strast. Vlast je droga. I sobom nosi ostvarnje mnogih snova. 

Primer Tomislava Nikolića i Prve dame zajedno sa dvorskom svitom krasna su ilustracija za to. Sa vlašću problem počinje onog trena kad dođe do momenata za teške odluke i odgovornosti koju one povlače. O tome može da svedoči Aleksandar Vučić kome je, izgleda, trogodišnji medeni mesec sa glasačima i EU upravo istekao. 

Da li je Predsednik Srbije Tomislav Nikolić pred samu novu godinu sa svojim istrčavanjem o Konačnom rešenju odnosa Srbije i njenog eksternog kancera, Kosova uleteo u čist ofsajd ili se iza tog poteza krije nekakva razigrana kombinacija I plan videćemo uskoro. Kao I to da li je u pitanju štipanje Vučića ili “dobar I loš policajac” varijanta.

Sa približavanjem dana nastavka briselskih pregovora o Kosovu nervoza raste  na svim stranama sem na samom Kosovu. Što nije ni čudno obzirom na to da se zna ko na Kosovu I o Kosovu odlučuje I čiji je posao da njegove (I svoje) interese zastupa. Zato odavde gledano tamošnja situacija izgleda smireno I spokojno. 

Ima tome nekoliko meseci a ne bih mogao da odredim tačan datum – ali moglo je jasno da se oseti da Vučić vise ne može da računa na miljenički položaj kod funkcionera EU. Lakmus, ili jedan od lakmusa je program Radija Slobodna Evropa, odakle sad već redovno i na dnevnoj bazi na račun predednika Vlade Srbije stižu sve oštrije packe i čvegeri.

Zaista, zašto to i čemu to? Ništa se u Srbiji ne dešava van onoga što se dešavalo i do sada: put ka EU sa stanovišta diktata nije ni na koji način ugrožen niti se sa njega skeće. Zadaci se prilježno izvršavaju a "bolne reforme" su u toku i po jasnim instrukcijama MMF i drugih nadležnih institucija.  Gnječenje medija i opozicija funkcioniše kao i do sada, bez većih oscilacija i ekscesa. Dakle, o čemu je reč? Čemu povišeni tonovi, nervozne reakcije i sad već otvorene pretnjne?

Aleksandar-Vucic-with-Serbs-in-Kosovska-Mitrovica-300x200.jpg 

 Tu bi valjalo citirati veleuvaženu Vesnu Pešić, upravo izjavu na RFE i na tu temu gde ona, nekim čudom, gogovo nikad ne maši stavove zapadnih prijatelja Srbije: 

„Nema ništa iza toga – on sam je iza toga... Ta njegova mržnja prema Evropi se neprekidno primećuje, a ne samo povodom ovog poslednjeg slučaja. Pa, i to kad, setićete se, priča u stilu - nije mi prijatno tamo kad idem – dakle, vidi se iz svega da je to za njega nešto što je potpuno neprirodno, da u stvari jedva čeka da izuje te evropske cipele, koje je namakao da bi došao i učvrstio se na vlasti. Dakle, jasno je da je to generalno tako, a drugo što bi moglo biti iza toga jeste to što EU sada traži da se prvo otvori to poglavlje 35, a oni očigledno neće više ništa da rade sa Kosovom. Moguće je, znači, da oni sada hoće da završe to pitanje i da kažu – to što smo potpisali Briselski sporazum, to vam je to, ali dalje da idemo od toga nećemo“.

Nova runda briselskih pregovora o odnosima Srbije i Kosova predviđena je za 9. februar. A od pregovarača se očekuje primena dosadašnjih dogovora i novi proboji. Iskustvo uči da su u svim dosadašnjim dogovorima prijatelji Srbije nalazili načine da napisano i dogovoreno izvrnu, modifikuju ili nehajno zaborave sa protokom vremena i ostvarenom prednošću onoga što im u tim dogovorima odgovara. Formulacija da "Srbija i Kosovo treba da postignu punu normalizaciju odnosa" njima daje potpuni konfor da sa podsmehom mogu Tomislava Nikolića da uteraju u laž kad kaže da se traži "priznanje Kosova", a da opet rade i insistiraju upravo na tome. Jer druge perspektive u ovim pregovorima nema. 

Problem je što se stvari zgušnjavaju a očigledno postoji agenda sa terminskim planom. I na taj dogovor i priznanje neko će morati da stavi svoj potpis. Tu već dolazimo do mračne strane obnošenja vlasti. Ne znam za primer u modernoj istoriji da je u miru državnik pri zdravoj pameti u državi koja ima makar privid suvereniteta i pravno poikriće za to - halalio deo teritorije na koju ta država polaže pravo. Te ne vidim mogućnost da to učine ni Vučić ni Nikolić, ni bilo ko drugi bez nekakve ozbiljne kompenzacije kojom bi to mogli da opravdaju pred narodom i istorijom.

I eto nas ponovo usred januara leta gospodnjeg 2015. na manje od mesec dana od tog briselskog gubilišta.

A Vučić zna da više nema mesta za pipirevke, žongliranje i ekvilibristiku dvosmislenim formulacijama koje za unutrašnju upotrebu svaka strana tumači kako joj je zgodno u momentu. 

Kakve su perspektive? Mutne. Eto Vučića u istoj ličnoj i političkoj  kloaki u kojoj su onomad bili i Milošević, i Đinđić, i Koštunica, i Tadić. 

Možda o svom položaju i izgledima najbolje govori Vučić sam:

"Uzgred, ako vam lično predstavljam smetnju, jer neću da budem vaša lutka na povocu, već samo sluga građana Srbije, jasno me i nedvosmisleno o tome obavestite. I ne brinite, skloniću vam se sa puta, a znam da ima mnogo onih koji čekaju da ulogu potrčka i poslušnika istog sekunda preuzmu", naveo je Vučić.

Zaista, na ovakvu izjavu za zamisliti se o tome kako je došao tu gde je sluga građana Srbije kad je spreman da tako lako odstupi i skloni se sa puta ako to od njega zatraži spoljni faktor. I kakav je državnički kalibar a kakva politička pamet građana u pitanju kad ga podržavaju natpolovičnom većinom. 

A za opkladu je koliko će ih i koliko dugo stati u Je suis Vučić živi lanac.

    

 



Komentari (191)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

reanimator reanimator 10:55 14.01.2015

...

Dr M Dr M 11:02 14.01.2015

###


Opet ista priča!

Mislim, Re uskočio prvi.
loader loader 01:23 15.01.2015

Re: ###

Da, bre ...
Uopšte mi više nije jasno kako uspeva da uskoči gotovo svaki put. Eh, kad bi premijer imao (osim sebe) bar jednog takvog u vladi ... mogao bi da dane bar malo, i da recimo makar jedan vikend iskoristi, ili jedan dan u vikendu, pa da malo obiđe tomu dok peče rakiju
reanimator reanimator 11:06 14.01.2015

...

Lakmus, ili jedan od lakmusa je program Radija Slobodna Evropa, odakle sad već redovno i na dnevnoj bazi na račun predednika Vlade Srbije stižu sve oštrije packe i čvegeri.

Kakvo je to djubre od medija! Juče u emisiji debatuju zbog projekcije mape velike Albanije na fasadi vile premijera i dilema je da li albanska strana preteruje u provokaciji ili srpska strana reaguje previše burno!?
Odgovor na dilemu daje neki nemački stručnjak za medjunarodne odnose, koji priča na srpsko - hrvatskom i koji zaključuje nešto u stilu "paaa dooobro, jeste glupava provokacija, ali Beograd baš i nije morao da reaguje demaršom". Naravno, pitanje koje mu je postavljeno je bilo tendenciozno i sadržalo je sugestiju da Beograd preteruje u reakciji.
freehand freehand 11:09 14.01.2015

Re: ...

reanimator
Lakmus, ili jedan od lakmusa je program Radija Slobodna Evropa, odakle sad već redovno i na dnevnoj bazi na račun predednika Vlade Srbije stižu sve oštrije packe i čvegeri.

Kakvo je to djubre od medija! Juče u emisiji debatuju zbog projekcije mape velike Albanije na fasadi vile premijera i dilema je da li albanska strana preteruje u provokaciji ili srpska strana reaguje previše burno!?
Odgovor na dilemu daje neki nemački stručnjak za medjunarodne odnose, koji priča na srpsko - hrvatskom i koji zaključuje nešto u stilu "paaa dooobro, jeste glupava provokacija, ali Beograd baš i nije morao da reaguje demaršom". Naravno, pitanje koje mu je postavljeno je bilo tendenciozno i sadržalo je sugestiju da Beograd preteruje u reakciji.

Potpuno je besmisleno o RFE diskutovati kao o informativnom mediju. No moja poenta i jeste bila da slušati njega znači slušati Belu kuću. Ogoljeno čitanje kursa.
qqriq qqriq 11:10 14.01.2015

Re: ...

Kakvo je to djubre od medija!

al najveće! FUJ.
looping looping 11:42 14.01.2015

Re: ...

reanimator
Lakmus, ili jedan od lakmusa je program Radija Slobodna Evropa, odakle sad već redovno i na dnevnoj bazi na račun predednika Vlade Srbije stižu sve oštrije packe i čvegeri.

Kakvo je to djubre od medija! Juče u emisiji debatuju zbog projekcije mape velike Albanije na fasadi vile premijera i dilema je da li albanska strana preteruje u provokaciji ili srpska strana reaguje previše burno!?
Odgovor na dilemu daje neki nemački stručnjak za medjunarodne odnose, koji priča na srpsko - hrvatskom i koji zaključuje nešto u stilu "paaa dooobro, jeste glupava provokacija, ali Beograd baš i nije morao da reaguje demaršom". Naravno, pitanje koje mu je postavljeno je bilo tendenciozno i sadržalo je sugestiju da Beograd preteruje u reakciji.

Ma jok , čini ti se.

Srbija ostala u prošlosti.
"Kosovski scenario" spreman za Niš
Srbi priželjkuju 3. svetski rat
Vojvodina će biti država


hajkula1 hajkula1 11:43 14.01.2015

Re: ...

reanimator

Juče u emisiji debatuju zbog projekcije mape velike Albanije na fasadi vile premijera




?
?
?



reanimator reanimator 11:56 14.01.2015

Re: ...

?
?
?

LINK
reanimator reanimator 11:07 14.01.2015

i još ovo

opozicija funkcioniše kao i do sada, bez većih oscilacija i ekscesa

Svetlo na kraju tunela! Pajtić najavio Vladu u senci. Ulaze Čanak, Pavićević, Ničić, Verko... Vučiću se ozbiljno drma tron
Dr M Dr M 11:22 14.01.2015

Re: i još ovo

Ulaze Čanak, Pavićević, Ničić, Verko


Čija je to snohvatica?
Ima li neki link?
reanimator reanimator 11:41 14.01.2015

Re: i još ovo

Čija je to snohvatica?
Ima li neki link?

Ja čitao u štampanom Blicu. Nemam link, ali imam demantovanje koje dokazuje da je informacija bila objavljena.
Dr M Dr M 11:48 14.01.2015

Re: i još ovo

reanimator
Čija je to snohvatica?
Ima li neki link?

Ja čitao u štampanom Blicu. Nemam link, ali imam demantovanje koje dokazuje da je informacija bila objavljena.


Hvala, dobro sam rekao, snohvatica.

jkt2010 jkt2010 12:00 14.01.2015

Re: i još ovo

reanimator
opozicija funkcioniše kao i do sada, bez većih oscilacija i ekscesa

Svetlo na kraju tunela! Pajtić najavio Vladu u senci. Ulaze Čanak, Pavićević, Ničić, Verko... Vučiću se ozbiljno drma tron

Znači svi ovi nabrojani odlaze na smetlište istorije, za Vukom. SPS biva izbačen iz vlade te tako i primoran da pređe u opoziciju. SPS postaje najbitnija opoziciona stranka, stožer levičarskog okupljanja. Tako najzad Srbija dobija jasnu sliku: desnica na vlasti (*) sprovodi desničarsku politiku ukidanja ostataka socijalne države, SPS (penzioneri, DS, SDS i ko je sve na toj levoj strani) pokušavaju to da ublaže (ali uzalud).

I tako do sledećih redovnih izbora. Tada ćete gospodo moći ponovo da birate izmedju kapitalizma i socijalizma.

A ovo oko Kosova i blabla, ma to nema veze sa mozgom...

Idem da vratim kristalnu kuglu u škrinjicu, ne sme da se preteruje sa upotrebom...

-----
(*) Jedno ne umem da vam kažem da li će Čeda da uđe u vladu - a trebao bi. Ipak je i on na desnici...
freehand freehand 12:06 14.01.2015

Re: i još ovo

A ovo oko Kosova i blabla, ma to nema veze sa mozgom...

Profesore, izvinjavam se ako sam Vas nečim uznemirio.
Šta Vi kao prekookeanski Je suis Vučić mislite da ovo znači:
"Uzgred, ako vam lično predstavljam smetnju, jer neću da budem vaša lutka na povocu, već samo sluga građana Srbije, jasno me i nedvosmisleno o tome obavestite. I ne brinite, skloniću vam se sa puta, a znam da ima mnogo onih koji čekaju da ulogu potrčka i poslušnika istog sekunda preuzmu",
jkt2010 jkt2010 12:09 14.01.2015

Re: i još ovo

freehand
A ovo oko Kosova i blabla, ma to nema veze sa mozgom...

Profesore, izvinjavam se ako sam Vas nečim uznemirio.
Šta Vi kao prekookeanski Je suis Vučić mislite da ovo znači:
"Uzgred, ako vam lično predstavljam smetnju, jer neću da budem vaša lutka na povocu, već samo sluga građana Srbije, jasno me i nedvosmisleno o tome obavestite. I ne brinite, skloniću vam se sa puta, a znam da ima mnogo onih koji čekaju da ulogu potrčka i poslušnika istog sekunda preuzmu",

Eto ti dole sta mislim...
freehand freehand 12:15 14.01.2015

Re: i još ovo

jkt2010
freehand
A ovo oko Kosova i blabla, ma to nema veze sa mozgom...

Profesore, izvinjavam se ako sam Vas nečim uznemirio.
Šta Vi kao prekookeanski Je suis Vučić mislite da ovo znači:
"Uzgred, ako vam lično predstavljam smetnju, jer neću da budem vaša lutka na povocu, već samo sluga građana Srbije, jasno me i nedvosmisleno o tome obavestite. I ne brinite, skloniću vam se sa puta, a znam da ima mnogo onih koji čekaju da ulogu potrčka i poslušnika istog sekunda preuzmu",

Eto ti dole sta mislim...

Da ćemo Mi da šutiramo nekog u cevanice? Meni to deluje kao neozbiljna šala.
Pre bih u vidu imao nešto drugo: Dačić se do sada nije pokazao kao partner za večna prijateljstva i savezništva. To što ga već pominju kao okosnicu kontra-strane u kombinaciji sa pozicijom ministra spoljnih poslova Vučiću - čak i ako ima nekakve ideje o šutiranju - debelo smanjuje manevarski prostor za tako nešto. Te bih ja tu opciju zaboravio kao potpuno nesuvislu. Odnosno - jedina varijanta u kojoj to postaje moguće jeste evroazijski zaokret, ali to je već u domenu fantastike.
omega68 omega68 14:25 14.01.2015

Re: i još ovo

jedina varijanta u kojoj to postaje moguće jeste evroazijski zaokret, ali to je već u domenu fantastike.


Ustvаri, vrеmе је оpаsnо, аli је оpаsnо јеr smо nа ivici istоriјskе prеkrеtnicе i stvаrаnjа nоvоg prаvеdniјеg sistеmа mеđunаrоdnih оdnоsа i еkоnоmskоg nаprеkа. То vrеdi pоsеbnо nа Bаlkаnu.

Zаštо nа Bаlkаnu?

— Јеr је оvај prоstоr vеć i de facto оsvојiо priličаn dео nеzаvisnоsti. Zаprаvо, bаlkаnizаciјоm је dоšlо dо invеrziје prоcеsа pоrоblјаvаnjа, kоgа је nаmеtnulо Britаnskо cаrstvо. Оvа strаšnа rеč bаlkаnizаciја nајеkstrеmniја је vеrziја tаktikе divide et impera. Pоglеdајtе štа su učinili nа Bаlkаnu. Imаli stе Тursku u sukоbu sа Grčkоm, kоја је u sukоbu sа Маkеdоniјоm, а Маkеdоniја u sukоbu sа Аlbаniјоm. Srbiја prоtiv Hrvаtskе, Bоsnа је pоdеlјеnа. Kоsоvо је NАТО prеtvоriо u svој prоtеktоrаt. Bugаrskа i Rumuniја… Тurskа је, sа јеdnе strаnе, trеbаlо dа budе prоtiv Rusiје, u rаtu sа Siriјоm itd.

Sаdа ćе sе pоčеti dа sе dоgаđа suprоtnо. Nаrоdi kојi su bili prisilјеni dа učеstvuјu u оvоm gеоpоlitičkоm еkspеrimеntu, kоgа su izmislili ludi britаnski nаučnici, pоbеđuјu mаnipulаciјu i bаlkаnizаciјu.

Тurskа је sаd prоnаšlа zајеdnički јеzik i intеrеs sа Rusiјоm. Маđаrskа sе pоbunilа prоtiv vеlikih bаnаkа. Grčkа је blizu dа izаbеrе Аlеksisа Ciprаsа zа prеmiјеrа kојi ćе stаti nа krај bеdi i rаtu. Меnjа sе dinаmikа u оdnоsimа u Тurskој i Маkеdоniјi, zеmlјаmа zаmоrčićimа оvе impеriјаlističkе strаtеgiје. Bаlkаn pоstаје pоdručје vеlikоg rаzvоја. Kinа i Rusiја, zеmlје kоје su sаmе prеvlаdаlе оvај gеоpоlitički trik, sаd sе bоrе zа svе оstаlе, pоsеbnо stvаrајući kоnkrеtnu sаrаdnju i sаvеz sа zеmlјаmа Bаlkаnа. Vеliki infrаstrukturni prојеkti о kојimа је gоvоrilа Еvrоpа nikаd nisu pоkrеnuti, а sаd pоčinju kinеskа ulаgаnjа. Rеkа rаzvоја, mirа i pоmirеnjа ćе tеći iz Тurskе u Grčku, Маkеdоniјu, Srbiјu. Brzi i supеrmоdеrаn trаnspоrtni prојеkаt, kојi sе vidi nа primеru prugе Budimpеštа-Bеоgrаd, idе dаlје u Аustriјu i sеvеrnu Еvrоpu. Gаsоvоd iz Rusiје u Тursku i dаlје је bеzbеdniјi nеgо ikаd.

Nе žеlim dа budеm ciničаn, аli је gоtоvо rаzumlјivа ubilаčkа rеаkciја оnih kојi su sе pо prаvilu kоristili оvim rеgiоnоm. Оni gubе оvu vеliku igru.

Аli оpаsnоst оd tеrоrizmа?

— Prеdlоžiо sаm prе nеkоg vrеmеnа dа u spоru izmеđu Grčkе i Маkеdоniје pоsrеduје Vlаdimir Putin. Моžеtе li zаmisliti prеdnоst čvrstih оdnоsа sа zеmlјаmа pоput Kinе i Rusiје nа оbоstrаnu kоrist njih i bаlkаnskih zеmаlја. Kinа žеli dа sе pојеdnоstаvе еkоnоmskа ulаgаnjа, а, аkо krеnеtе dа rеšаvаtе еkоnоmskе i strаtеškе prоblеmе, оndа ćе pitаnjе tеrоrizmа pоstаti kudikаmо lаkšе zа suоčаvаnjе s njim. Аntitеrоristički sаvеz sа Еvrоаziјskоm еkоnоmskоm uniјоm i sаrаdnjа zеmаlја sа zајеdničkim cilјеm pоgоdićе prаvе cеntrе tеrоrizmа. Моžе sе stаti ukrај tоm krvаvоm, mоdеrnоm i nеslužbеnоm nаčinu rаtоvаnjа. Маkеdоniја је u dоbrој pоziciјi dа drugim zеmаlјmа pоnudi оsnivаnjе аntitеrоrističkоg sаvеzа. Vеlikа stvаr је dа sаčuvаmо hlаdnu glаvu. Nеmојtе biti imprеsiоnirаni krvаvim pоžаrimа u dеlоvimа cаrstvа kоје sе urušаvа. Hirurški i prеciznо оdsеcitе tеrоrističkе pipkе.
[url=http://voxbblog.blogspot.com/2015/01/umberto-pascali-geopoliticki-kontekst.html][/url]

STRAŠNO DOBRA ANALIZA
mariopan mariopan 15:56 14.01.2015

Re: i još ovo

reanimator
Čija je to snohvatica?
Ima li neki link?

Ja čitao u štampanom Blicu. Nemam link, ali imam demantovanje koje dokazuje da je informacija bila objavljena.

..,и да је вероватно тачна.
Ја вести читам обратно, чим кажу да нешто није онда сигурно јесте.

princi princi 16:25 14.01.2015

Re: i još ovo

STRAŠNO DOBRA ANALIZA

Sine, ali kako samo osete idiote. Kao da nisu bili dovoljni Danijel Šifer, Đovani di Stefano, Remzi Klark...
arcins arcins 17:00 14.01.2015

Re: i još ovo

princi
STRAŠNO DOBRA ANALIZA

Sine, ali kako samo osete idiote. Kao da nisu bili dovoljni Danijel Šifer, Đovani di Stefano, Remzi Klark...


Fascinantan je pasus sa "ludim britanskim naucnicima".
freehand freehand 19:46 14.01.2015

Re: i još ovo

arcins
princi
STRAŠNO DOBRA ANALIZA

Sine, ali kako samo osete idiote. Kao da nisu bili dovoljni Danijel Šifer, Đovani di Stefano, Remzi Klark...


Fascinantan je pasus sa "ludim britanskim naucnicima".

"Ludi britanski naučnici" je , izgleda, Omegin slobodan prepev. Inače, analiza je više nego zanimljiva i dosta optimistična za narode Balkana. Koliko mogu da procenim - u analizi događaja sve su činjenice na mestu. Što se vrednovanja i predviđanja tiče, kao i obično prihvatanje i ocena zavisiće od već zauzetih stavova i dubine ideološke ušančenosti.
freehand freehand 11:12 14.01.2015

Na istu temu

EU pušta Vučića niz voduZabranjeno kopiranje!

Odnosi Evropske unije i premijere Srbije Aleksandra Vučića nisu dobri već nekoliko meseci a razloga za to ima jako puno. Ono što smo pre neki dan imali prilike videti na televiziji kada je premijer izgubio živce i optužio šefa EU Devenporta da radi protiv Vlade jeste samo vrh ledenog brega.Zabranjeno kopiranje!
...
U tom slučaju podršku za većinu i nastavak evropskog puta mogle bi dobiti stranke okupljene oko Demokratskog opozicionog bloka i Socijalisti.Zabranjeno kopiranje!
...
Eskluzivno otkrivamo tačke zbog kojih su sadašnji sastav Vlade Srbije i premijer Vučić došli na crnu listu "EU".

* Dvolična spoljna politika ("Flertovanje" sa Rusijom na neprimeren način).

* Pogrešna politika prema Kosovu (Ne radi se na rešavanju ovog konflikta sa Prištinom).

* Mešanje u rad medija (Medijska cenzura, ukidanje sadržaja i plasiranje lažnih informacija).

* Nedozvoljeno ponašanje prema opoziciji (prljava igra, zastrašivanje i sukobljavanje sa neisomišljenicima).Zabranjeno kopiranje!


LINK
niccolo niccolo 11:24 14.01.2015

Eto

Jer druge perspektive u ovim pregovorima nema.

A kad ja to kažem Krletu on mi ne veruje.
ni bilo ko drugi bez nekakve ozbiljne kompenzacije kojom bi to mogli da opravdaju pred narodom i istorijom

Mada mislim da ovde grešiš, neće biti nikakve kompenzacije.

I najzad, ima jedna interesantna paralela u vezi sa priznavanjem i nepriznavanjem. Pre oko sto godina smo morali da izjavimo da aneksija Bosne nije suprotna našim interesima, jer je bio takav raspored snaga. Pa nam je trebalo manje od 10 godina od te izjave da tu istu Bosnu uključimo u svoju državu.

Doduše, nismo je zadržali u zajedničkoj državi ni čitavih 100 godina, ali dobro, to je sad već drugi par rukava.
freehand freehand 11:30 14.01.2015

Re: Eto

Mada mislim da ovde grešiš, neće biti nikakve kompenzacije.

Nisam siguran. U svakom slučaju govorio sam sa stanovišta Srbije.
I najzad, ima jedna interesantna paralela u vezi sa priznavanjem i nepriznavanjem. Pre oko sto godina smo morali da izjavimo da aneksija Bosne nije suprotna našim interesima, jer je bio takav raspored snaga. Pa nam je trebalo manje od 10 godina od te izjave da tu istu Bosnu uključimo u svoju državu.

ne bih rekao da je paralela odgovarajuća. Naime, Bosna nije teritorijalno bila u Srbiji niti je Srbija po bilo kom pravnom osnovu na nju pravo polagala. Sa druge strane Bosna je imala više nego značajan broj stanovnika srpske nacionalnosti što svaku paralelu sa današnjim Kosovom i njegovim perspektivama čini neadekvatnom u najmanju ruku.
tasadebeli tasadebeli 11:38 14.01.2015

Хаиле Селасије

Цар Атлантика и Азије...

Хаиле, Хаиле,...


Problem je što se stvari zgušnjavaju a očigledno postoji agenda sa terminskim planom.






Кажу нека стара предања да ће се време на крају историје све више и више убрзавати...


Lakmus, ili jedan od lakmusa je program Radija Slobodna Evropa, odakle sad već redovno i na dnevnoj bazi na račun predednika Vlade Srbije stižu sve oštrije packe i čvegeri.


Tu bi valjalo citirati veleuvaženu Vesnu Pešić, upravo izjavu na RFE i na tu temu gde ona, nekim čudom, gogovo nikad ne maši stavove zapadnih prijatelja Srbije:



А ови што тајванску канасту играју отворено/затворено ће чак и мене натерати да почнем да сажаљевам премијера и, последично, да почнем и да га подржавам...

Хаиле Селасије, цар Атлантика и Азије!

Zaista, na ovakvu izjavu za zamisliti se o tome kako je došao tu gde je sluga građana Srbije kad je spreman da tako lako odstupi i skloni se sa puta ako to od njega zatraži spoljni faktor. I kakav je državnički kalibar a kakva politička pamet građana u pitanju kad ga podržavaju natpolovičnom većinom.



Подржавали су грађани и Ђинђића много јачом већином у том тренутку, па знамо како се завршило.

Не верујем да је АВ-АВ то заборавио...
freehand freehand 11:42 14.01.2015

Re: Хаиле Селасије

Подржавали су грађани и Ђинђића много јачом већином у том тренутку, па знамо како се завршило.

Ovde jako grešiš. Građani NIKAD nisu podržavali Đinđića u ozbiljnom broju i procentu. Sem mrtvog, tad se skupilo kuso i repato da ga podrži a oni koji su ga do podneva tog martovskog dana zvali kriminalcem i prevrtljivi pragmatičnimm šarlatanom prvi su pritrčali da ga otmu i patentiraju ono što on nikad nije ni mislio ni govorio. No nije to tema.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 11:53 14.01.2015

Re: Хаиле Селасије


Ovde jako grešiš. Građani NIKAD nisu podržavali Đinđića u ozbiljnom broju i procentu. Sem mrtvog, tad se skupilo kuso i repato da ga podrži a oni koji su ga do podneva tog martovskog dana zvali kriminalcem i prevrtljivi pragmatičnimm šarlatanom prvi su pritrčali da ga otmu i patentiraju ono što on nikad nije ni mislio ni govorio. No nije to tema.


tasadebeli tasadebeli 12:01 14.01.2015

Re: Хаиле Селасије

freehand

Građani NIKAD nisu podržavali Đinđića u ozbiljnom broju i procentu.



Да, ту си у праву... У озбиљном броју и проценту пре убиства никада.

Али нешто имам утисак да је и код Вучића отприлике исто стање у овом тренутку.

Грађани Србије, у овој ситуацији у којој Србија и јесте, неће никога ни подржати у озбиљном броју и проценту јер тај неко, било ко, мора да вуче потезе због којих подршка може само да му опада, а не да расте...

(Да се не враћамо на оне приче о томе колико је у оваквом стању у Србији мање од трећине бирачког тела озбиљна подршка, а колико ту има ситносопственичких интереса зарад којих ће се опет обрнути ћурак наопако ако треба. Нешто слично као победа госпоџе Да простите Китаровић у Хрватској од пре дан-два.



Мајку му, како сви ови наши балкански избори све више личе на америчке изборе какве гледамо 50 година уназад.)


EDIT: Ех, да, заборавих око те подршке премијеру...

'Бем ти ту подршку ако ће она све више да изгледа овако. (ЛИНК)

Сликање за дугу и драгу успомену...
zilikaka zilikaka 21:02 14.01.2015

Re: Хаиле Селасије

EDIT: Ех, да, заборавих око те подршке премијеру...

'Бем ти ту подршку ако ће она све више да изгледа овако. (ЛИНК)


TAso, ne pada mi na pamet da ga branim, daleka mu lepa kuće, al sam spremna da se kladim u 100 banki da je taj dopis rezultat poltronstva recimo načelnika okruga, koji zna da kao dobar domaćin, da bi potrajao na tom položaju treba da organizuje odgovarajući doček.
Onda on "skrene pažnju" svom načelniku prosvete, ili kome već, a taj već zna šta mu je činiti.

Jer mu se ne silazi sa tog položaja.

tasadebeli tasadebeli 23:16 14.01.2015

Re: Хаиле Селасије

zilikaka
EDIT: Ех, да, заборавих око те подршке премијеру...

'Бем ти ту подршку ако ће она све више да изгледа овако. (ЛИНК)


TAso, ne pada mi na pamet da ga branim, daleka mu lepa kuće, al sam spremna da se kladim u 100 banki da je taj dopis rezultat poltronstva recimo načelnika okruga, koji zna da kao dobar domaćin, da bi potrajao na tom položaju treba da organizuje odgovarajući doček.
Onda on "skrene pažnju" svom načelniku prosvete, ili kome već, a taj već zna šta mu je činiti.

Jer mu se ne silazi sa tog položaja.





Шта год да је, Зили. И ова варијанта коју ти помињеш (она ми и пре пије воду него да је налог за овакво нешто стигао из кабинета премијера) такође говори о тој подршци коју АВ има у Србији.
djovica djovica 11:42 14.01.2015

Kuvane zabe

da je u miru državnik pri zdravoj pameti u državi koja ima makar privid suvereniteta i pravno poikriće za to - halalio deo teritorije na koju ta država polaže pravo


Mozda da su objasnili gradjanima Srbije zasto Srbija vise ne polaze pravo na Kosovo i da opetovano objasnjavaju i objasnjavaju razloge nepolaganja prava ne bi se nasli u ovakvoj situaciji. Ovako: kusaju sta su skuvali.
tadejus tadejus 11:45 14.01.2015

Re: Kuvane zabe

djovica
Mozda da su objasnili gradjanima Srbije zasto Srbija vise ne polaze pravo na Kosovo i da opetovano objasnjavaju i objasnjavaju razloge nepolaganja prava ne bi se nasli u ovakvoj situaciji. Ovako: kusaju sta su skuvali.


how yes no..
stigla nas duga ruka geopolitičke pravde..

nego pročita li ko tekst Ljilje Smajlović o BIRNovom tekstu.. dakla menje je bljutavno bilo i ono naklapanje o đavoljim nerotkinjama..
dno suvo
tasadebeli tasadebeli 11:49 14.01.2015

Re: Kuvane zabe

djovica

Mozda da su objasnili gradjanima Srbije zasto Srbija vise ne polaze pravo na Kosovo i da opetovano objasnjavaju i objasnjavaju razloge nepolaganja prava ne bi se nasli u ovakvoj situaciji.



Онда договорено... Ето мене да се уселим у једну собу у твом стану, онога ко је до сада обитавао у тој соби да силом избацим да пређе код тебе у твоју собу, а ти опетовано и опетовано објашњавај зашто више не полажеш права на ту собу.

Може?

Лако је туђим глогиње млатити...
looping looping 11:49 14.01.2015

1

Nova runda briselskih pregovora o odnosima Srbije i Kosova predviđena je za 9. februar. A od pregovarača se očekuje primena dosadašnjih dogovora i novi proboji. Iskustvo uči da su u svim dosadašnjim dogovorima prijatelji Srbije nalazili načine da napisano i dogovoreno izvrnu, modifikuju ili nehajno zaborave sa protokom vremena i ostvarenom prednošću onoga što im u tim dogovorima odgovara. Formulacija da "Srbija i Kosovo treba da postignu punu normalizaciju odnosa" njima daje potpuni konfor da sa podsmehom mogu Tomislava Nikolića da uteraju u laž kad kaže da se traži "priznanje Kosova", a da opet rade i insistiraju upravo na tome. Jer druge perspektive u ovim pregovorima nema.

Pregovori neka traju
a kerovi neka laju
Toma vodi u Evropu
pa makar se izvinjavao seoskom popu
jkt2010 jkt2010 11:50 14.01.2015

OSCE

OEBS smo zaboravili kao nebitan?
Malo ćemo da šutiramo u cevanice i pripuštamo seoske kere da mu cepaju nogavice, dok ne legne na rudu zvanu zajednička evropska spoljna politika. Posle opet ide biznis ez južual.
qqriq qqriq 11:50 14.01.2015

radio slobodna evropa

kakva bela kuća kakva nebuloza!
soros soros soros
tyson tyson 22:17 14.01.2015

Re: radio slobodna evropa

kakva bela kuća kakva nebuloza!
soros soros soros

RFE se finansira od strane američke vlade preko fondova koje odobrava Kongres.

Do početka sedamdesetih godina prošlog veka finansirala ih je CIA.

qqriq qqriq 23:07 14.01.2015

Re: radio slobodna evropa

ti si moj idol.
nešto me glava boli, nazeb Mali, pa me batali za nastavak, sve si mi rekao a mrzi me dalje.

tyson tyson 15:02 15.01.2015

Re: radio slobodna evropa

ti si moj idol.
nešto me glava boli, nazeb Mali, pa me batali za nastavak, sve si mi rekao a mrzi me dalje.

Molim te zaobiđi me ako nemaš ništa pametno i konkretno da kažeš, a naročito sa tim klinačkim forama i fazonima. Ima drugih kojima se takva vrsta dijaloga sviđa, pa izvoli; široko ti polje.

Inače, RFE se direktno finansira sredstvima američke vlade, a iznos odobrava Kongres.


freehand freehand 15:06 15.01.2015

Re: radio slobodna evropa

tyson
ti si moj idol.
nešto me glava boli, nazeb Mali, pa me batali za nastavak, sve si mi rekao a mrzi me dalje.

Molim te zaobiđi me ako nemaš ništa pametno i konkretno da kažeš, a naročito sa tim klinačkim forama i fazonima. Ima drugih kojima se takva vrsta dijaloga sviđa, pa izvoli; široko ti polje.

Inače, RFE se direktno finansira sredstvima američke vlade, a iznos odobrava Kongres.



Ne obraćaj pažnju, a spisak medija i NVO osnovanih i finansiranih na isti način podugačak je.

P.S. Interesantan tekst, skoro naleteh:
Karl Bernštajn, THE CIA AND THE MEDIA

KLIK
qqriq qqriq 19:42 15.01.2015

Re: radio slobodna evropa

freehand
15:06 15.01.2015 / *novo
Re: radio slobodna evropa
tyson
ti si moj idol.
nešto me glava boli, nazeb Mali, pa me batali za nastavak, sve si mi rekao a mrzi me dalje.

Molim te zaobiđi me ako nemaš ništa pametno i konkretno da kažeš, a naročito sa tim klinačkim forama i fazonima. Ima drugih kojima se takva vrsta dijaloga sviđa, pa izvoli; široko ti polje.

Inače, RFE se direktno finansira sredstvima američke vlade, a iznos odobrava Kongres.



Ne obraćaj pažnju, a spisak medija i NVO osnovanih i finansiranih na isti način podugačak je.



Tekst ti na nivou srednje škole, ono 2+, kao i svi, ALI SVI tvoji tekstovi, blog ti jedini sadržaj života i zato ovde i visiš 36 sati dnevno, lil poor thing. Da nije Re komentarisao SFE nikad se ne bih ubacila.
Ti si teški gubitak vremena, nadrndana matora budala koja se ubija da vrati žutu prošlost. Mrš BRE!
qqriq qqriq 19:50 15.01.2015

Re: radio slobodna evropa

Molim te zaobiđi me ako nemaš ništa pametno i konkretno da kažeš, a naročito sa tim klinačkim forama i fazonima. Ima drugih kojima se takva vrsta dijaloga sviđa, pa izvoli; široko ti polje.

Inače, RFE se direktno finansira sredstvima američke vlade, a iznos odobrava Kongres.


moliš me ono što sam ja tebe molila još sinoć?
ne priča mi se s tobom.
eto.
freehand freehand 20:59 15.01.2015

Re: radio slobodna evropa

qqriq
freehand
15:06 15.01.2015 / *novo
Re: radio slobodna evropa
tyson
ti si moj idol.
nešto me glava boli, nazeb Mali, pa me batali za nastavak, sve si mi rekao a mrzi me dalje.

Molim te zaobiđi me ako nemaš ništa pametno i konkretno da kažeš, a naročito sa tim klinačkim forama i fazonima. Ima drugih kojima se takva vrsta dijaloga sviđa, pa izvoli; široko ti polje.

Inače, RFE se direktno finansira sredstvima američke vlade, a iznos odobrava Kongres.



Ne obraćaj pažnju, a spisak medija i NVO osnovanih i finansiranih na isti način podugačak je.



Tekst ti na nivou srednje škole, ono 2+, kao i svi, ALI SVI tvoji tekstovi, blog ti jedini sadržaj života i zato ovde i visiš 36 sati dnevno, lil poor thing. Da nije Re komentarisao SFE nikad se ne bih ubacila.
Ti si teški gubitak vremena, nadrndana matora budala koja se ubija da vrati žutu prošlost. Mrš BRE!

Počeo sam da pišem komentar u kome ti se obraćam kao razumnom biću. Onda još jednom pročitao na šta odgovaram...
Ama ne moram ni ja sa svakom zunzarom da gubim vreme.
Ajde iš sad.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 11:51 14.01.2015

Da je sreca

I Tito je 68 spominjao nesto u stilu-ako me necete, mogu da uzmem svoju torbicu sa alatom (bravarskim) i da odem (malo sutra-nikad)
emsiemsi emsiemsi 18:42 15.01.2015

Re: Da je sreca

Jelena Pavlović
I Tito je 68 spominjao nesto u stilu-ako me necete, mogu da uzmem svoju torbicu sa alatom (bravarskim) i da odem (malo sutra-nikad)

Објаве ономад у некаквим новинетинама како драги (им) друг Тито не прима плату.
Један наш другар из одељења, изађе на школску таблу, напише своје име и поред написа, не сећам се тачно, рецимо, 100 динара, те додаде --- ајде народе, скупљам прилоге за драгога друга Титу, не можемо да дозволимо да нам председник пати (јбт. имали смо тада 16 година).
Sepulturero Sepulturero 12:14 14.01.2015

Шта хоће?!

Нема ту много мудровања. Запад хоће да ми признамо Косово 100% а за узврат не даје ништа. У ЕУ ће нас примити НИКАДА. Уосталом, проширивање ЕУ је завршено. Резултат је ионако катастрофалан и сада следи или потпуни распад или смањење на тзв. државе језгра.
Зашто то ови на власти неће да виде, не знам. Или виде и само мало покушавају да продуже агонију. Можда су у праву - неки геополитички потрес би могао да нам сачува Косово.
reanimator reanimator 12:21 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

Можда су у праву - неки геополитички потрес би могао да нам сачува Косово.

Zamislimo da se to nekim čudom desi. Kosovo ponovo bude medjunarodno priznati sastavni deo Srbije, albanci prihvate da žive u Srbiji itd.
Dodju prvi sledeći izbori, albanci kojih je trenutno oko dva miliona, a kad se uračuna dijaspora i sposobnost da vrše mitozu biće ih bar tri, se maksimalno mobilišu, Srbi se naravno demokratski podele na desne, leve, bele i sl. I konačni rezultat svega bude predsednik Srbije Hašim Tači. Onako, regularno.
Ko je onda tu šta dobio?
freehand freehand 12:28 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

reanimator
Можда су у праву - неки геополитички потрес би могао да нам сачува Косово.

Zamislimo da se to nekim čudom desi. Kosovo ponovo bude medjunarodno priznati sastavni deo Srbije, albanci prihvate da žive u Srbiji itd.
Dodju prvi sledeći izbori, albanci kojih je trenutno oko dva miliona, a kad se uračuna dijaspora i sposobnost da vrše mitozu biće ih bar tri, se maksimalno mobilišu, Srbi se naravno demokratski podele na desne, leve, bele i sl. I konačni rezultat svega bude predsednik Srbije Hašim Tači. Onako, regularno.
Ko je onda tu šta dobio?

To je već milion puta prežvakana priča u poslednjih petnaest ili dvadeset godina i tačno toliko irelevantna koliko je nemoguća.
Pitanje je nešto sasvim drugo: kako se odreći sopstvenog suvereniteta i kakve će političke i istorijske posledice sadašnja dešavanja imati na zbivanja u Srbiji. A nije neinteresantno prognozirati koliko je potrebno da se današnji uzleteli heroj nacije sroza u blatište ako bi to na adekvatnom mestu bilo odlučeno?
I šta je on spreman da učini ne bi li sačuvao privid Srbije kao ozbiljne države i sebe kao državnika?

Uzgred, to o budućnosti - možda ovo današnje otvaranje porodilišta na nešto sluti?
reanimator reanimator 12:47 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

To je već milion puta prežvakana priča u poslednjih petnaest ili dvadeset godina i tačno toliko irelevantna koliko je nemoguća.

Jeste, milion puta prežvakana, a da nijednom nisam čuo konkretan odgovor na pitanje šta onda. Kad več hipotetišemo u pitanju, što ne bi mogli i u odgovoru?
Pitanje je nešto sasvim drugo: kako se odreći sopstvenog suvereniteta i kakve će političke i istorijske posledice sadašnja dešavanja imati na zbivanja u Srbiji

Pa lako. Za početak objasniti narodu da istorija nije samo poslednjih 100 ili 500 godina, a da su sticanja i gubljenja suvereniteta sastavni deo istorijskog foklora civilizacije. Dozvoljeno je zadržati nadu da će izgubljeni suverenitet nekada biti vraćen. Drugim rečima, razumeti proces.
To ako si pitao generalno.
A ako si pitao kako bilo ko od aktuelnih političara to da izvede, odgovor je tačno toliko irelevantan koliko je nemoguć.
G.Cross G.Cross 12:52 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

A ako si pitao kako bilo ko od aktuelnih političara to da izvede, odgovor je tačno toliko irelevantan koliko je nemoguć.


je li neko radio istrazivanje u poslednjih godinu dana koliko gradjana Srbije veruje da je Kosovo deo Srbije?

Ozbiljno pitam, interesuje me.
freehand freehand 12:52 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

Pa lako. Za početak objasniti narodu da istorija nije samo poslednjih 100 ili 500 godina, a da su sticanja i gubljenja suvereniteta sastavni deo istorijskog foklora civilizacije.

Šta da ti kažem, poduhvati se posla. Objašnjavaj, ali imaj u vidu da "sticanje i gubljenje suvereniteta" sem u neobaveznom ćaskanju nikako nisu pitanja kojima se olako pristupa. Dapače, to je uvek bio prvi casus belli i osnova teorije države i prava.
djovica djovica 12:53 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

freehand

Pitanje je nešto sasvim drugo: kako se odreći sopstvenog suvereniteta i kakve će političke i istorijske posledice sadašnja dešavanja imati na zbivanja u Srbiji. A nije neinteresantno prognozirati koliko je potrebno da se današnji uzleteli heroj nacije sroza u blatište ako bi to na adekvatnom mestu bilo odlučeno?
I šta je on spreman da učini ne bi li sačuvao privid Srbije kao ozbiljne države i sebe kao državnika?



Nikakve posledice. Vec se dogadjalo. Pada mi na pamet trenutak kad se Francuska odrekla Alzira. Francuska je mogla ici samo napred, a De Gaulle je Evijanskim sporazumom u istoriji ostao zapamcen kao jedan od najvecih drzavnika.
freehand freehand 12:54 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

G.Cross
A ako si pitao kako bilo ko od aktuelnih političara to da izvede, odgovor je tačno toliko irelevantan koliko je nemoguć.


je li neko radio istrazivanje u poslednjih godinu dana koliko gradjana Srbije veruje da je Kosovo deo Srbije?


Više od dve trećine ispitanika (67,7) smatra da "ne bi trebalo prihvatiti nezavisnost Kosova čak i ako bi to bio uslov ulaska u EU". Po tom pitanju, suprotnog mišljenja je njih nešto više od petine, ili 22,4 odsto, što je takođe određeni porast u odnosu na ranije nalaze, ali i dalje više nego ubedljiva manjina. (Verovatno u ovom nalazu treba tražiti razlog što se vladajuća politička elita, sadašnja slično kao i prošla, tako čvrsto drži mantre "nikada nećemo priznati nezavisnost Kosova" – čak i kada, u praksi, sprovodi politiku "prihvatanja realnosti" i faktičkog mirenja sa faktičkom nezavisnošću "južne pokrajine".)

KLIK (NSPM, Vreme)
freehand freehand 12:56 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

Nikakve posledice. Vec se dogadjalo. Pada mi na pamet trenutak kad se Francuska odrekla Alzira. Francuska je mogla ici samo napred, a De Gaulle je Evijanskim sporazumom u istoriji ostao zapamcen kao jedan od najvecih drzavnika.

Da, odličan je primer. I Velika Britanija koja se odrekla SAD, pola Afrike, pa čak i indijskog vicekraljevstva.
A kako stoji sa SAO Krajinom?
djovica djovica 12:57 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

freehand
Nikakve posledice. Vec se dogadjalo. Pada mi na pamet trenutak kad se Francuska odrekla Alzira. Francuska je mogla ici samo napred, a De Gaulle je Evijanskim sporazumom u istoriji ostao zapamcen kao jedan od najvecih drzavnika.

Da, odličan je primer. I Velika Britanija koja se odrekla SAD, pola Afrike, pa čak ni indijskog vicekraljevstva.
A kako stoji sa SAO Krajinom?


Sta je to "SAO Krajina"?

P.S.
Primer je odlican i istorijski jednak. Da se Srbija manje ponasala prema Kosovu i Kosovarima kao prema bednoj koloniji, a vise kao prema svojim gradjanima i kao delu svoje teritorije do ovog danas ne bi ni doslo (kao da zaboravljamo Milosevicevo ukidanje autonomije)
milisav68 milisav68 12:58 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

reanimator
Jeste, milion puta prežvakana, a da nijednom nisam čuo konkretan odgovor na pitanje šta onda. Kad več hipotetišemo u pitanju, što ne bi mogli i u odgovoru?

Da je tako kao što hipotetišeš, onda bi svuda imali po jednog kandidata, Makedoniji, Albaniji i Kosovu.

A to nije tako, već su podeljeni po klanovima, verski, politički...

Usput, nema ih dva miliona, već milion i po.
G.Cross G.Cross 13:10 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

Sta je to "SAO Krajina"?


To je onaj deo Ugarske kraljevine gde si pricao hrvatski i srpski, pre nego sto je postao deo Jugoslavije.

princi princi 13:10 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

Usput, nema ih dva miliona, već milion i po.

Nema ni nas 10 nego, verovatno, jedva nešto više od 6.5.
reanimator reanimator 13:11 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

Da je tako kao što hipotetišeš, onda bi svuda imali po jednog kandidata, Makedoniji, Albaniji i Kosovu.

U Albaniji i na Kosovu im se može da se dele, jer nemaju viši cilj. Pitanje je kakva bi bila situacija u Makedoniji da nisu priznali Kosovo.
Usput, nema ih dva miliona, već milion i po.

2014 ih je bilo 1.800.000. Danas su verovatno pregurali dva :)
G.Cross G.Cross 13:12 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

G.Cross
Sta je to "SAO Krajina"?


To je onaj deo Ugarske kraljevine gde si pricaro srpski.




Usput, najbolji primer je Trianonski sporazum. Srecom u Ugarskoj nije bilo istrazivanja javnog mnenja.
djovica djovica 13:30 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

G.Cross
G.Cross
Sta je to "SAO Krajina"?


To je onaj deo Ugarske kraljevine gde si pricaro srpski.




Usput, najbolji primer je Trianonski sporazum. Srecom u Ugarskoj nije bilo istrazivanja javnog mnenja.

G.Cross
Sta je to "SAO Krajina"?


To je onaj deo Ugarske kraljevine gde si pricao hrvatski i srpski.



madjarski, rumunski, slovenski, italijanski, bugarski, nemacki...Ne, to je Vojna Krajina ( deo Militargrenze) kao dio necega sta se prostiralo od Karpata do Jadranskog mora a sta je uspostavila omrazena Habsburska monarhija...


A nasao sam sta je to SAO Krajina u stranom izvoru:" The evidence presented to this Trial Chamber has shown that the President of Serbia, Slobodan Milošević, openly supported the preservation of Yugoslavia as a federation of which the SAO Krajina would form part. However, the evidence has established that Slobodan Milošević covertly intended the creation of a Serb state. This state was to be created through the establishment of paramilitary forces and the provocation of incidents in order to create a situation where the JNA
could intervene. Initially, the JNA would intervene to separate the parties but subsequently the JNA would intervene to secure the territories envisaged to be part of a future Serb state."
Dalje ima kako su proterivali, ubijali nesrbe, ali to ionako nikog u Srbiji ne zanima. Dosadno, brate....
Aha, dakle nekakva zlocinacka organizacija....
Sepulturero Sepulturero 13:34 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

djovica
freehand
Nikakve posledice. Vec se dogadjalo. Pada mi na pamet trenutak kad se Francuska odrekla Alzira. Francuska je mogla ici samo napred, a De Gaulle je Evijanskim sporazumom u istoriji ostao zapamcen kao jedan od najvecih drzavnika.

Da, odličan je primer. I Velika Britanija koja se odrekla SAD, pola Afrike, pa čak ni indijskog vicekraljevstva.
A kako stoji sa SAO Krajinom?


Sta je to "SAO Krajina"?

P.S.
Primer je odlican i istorijski jednak. Da se Srbija manje ponasala prema Kosovu i Kosovarima kao prema bednoj koloniji, a vise kao prema svojim gradjanima i kao delu svoje teritorije do ovog danas ne bi ni doslo (kao da zaboravljamo Milosevicevo ukidanje autonomije)


Како се то понашала? Тиме што је заједно са осталим републикама инвестирала преко Фонда за развој у ту врећу без дна? Што је дозвољавала да се користе уџбеници из Албаније? Што су сами Срби тамо били толико обесправљени да су морали да дођу у Београд да протестују и то баш у време страховладе Словенца Доланца?
Уосталом, ко су то "Косовари"?
princi princi 13:40 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

Dozvoljeno je zadržati nadu da će izgubljeni suverenitet nekada biti vraćen. Drugim rečima, razumeti proces.

Da, mali problem je tu što su Srbi, u principu, nacija šetača s rukama na dupetu. Vraćanje suvereniteta je dugačka igra, proces koji se igra na dugo vreme. Ako se na to računa, tu igru je trebalo već početi. A Srbi ne znaju ni šta će reći sutra. Neproduktivna, lenja nacija, koja samo priča a malo toga radi. Mi ni ne znamo šta bi s tim Kosovom. Pričamo o suverenitetu, a ne razmišljamo o ceni tog suvereniteta. Koliko košta to, koliko prihoda donosi? Sad da pitaš ljude koliko uglja tamo ima, kog je kvaliteta, koliko bi koštalo da se iskopa, koja su ključna bogatstva Kosmeta za koja vredi ginuti, nisam siguran da bi iko imao jasnu ideju. Nije slučajno što je država u ovakvoj situaciji.
milisav68 milisav68 13:40 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

reanimator
Pitanje je kakva bi bila situacija u Makedoniji da nisu priznali Kosovo.

Ih, pa zašto su i dalje podeljeni u Makedoniji - namigno im Ujka Sem da se ne ujedine.

A pogledaj film La Guerra Infinita (ako već nisi, o stanju na Kosovu posle `99.)
2014 ih je bilo 1.800.000. Danas su verovatno pregurali dva :)

Ma kakvi, 2011. na popisu ih je bilo 1.616.869 (koji je ozbiljno osporavan od EU, jer su muvali sa dokumentima građana Makedonije i Albanije), i taj broj stagnira zbog masovnog bežanja mladih iz zemlje.
freehand freehand 13:50 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

Pričamo o suverenitetu, a ne razmišljamo o ceni tog suvereniteta. Koliko košta to, koliko prihoda donosi? Sad da pitaš ljude koliko uglja tamo ima, kog je kvaliteta, koliko bi koštalo da se iskopa, koja su ključna bogatstva Kosmeta za koja vredi ginuti, nisam siguran da bi iko imao jasnu ideju. Nije slučajno što je država u ovakvoj situaciji.

Kod pitanja suvereniteta prirodna bogatstva su u drugom planu. Druga je moneta u igri.
omega68 omega68 13:50 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

- неки геополитички потрес би могао да нам сачува Косово.


Zamislimo da se to nekim čudom desi. Kosovo ponovo bude medjunarodno priznati sastavni deo Srbije, albanci prihvate da žive u Srbiji itd.

Stvarno ne razumem, da li se to pametni ljudi ovde nešto foliraju ili šta?
U tom, hipotetičkom, geopolitičkom potresu - nema Šćipetara na Kosovu i Metohiji, Vraćamo se u svoju staru prestonicu ( Skadar ), nema bivših Srba u SAO Krajina, a Dub-rovnik ponovo ima specijalne i prijateljske odnose sa starim prijateljima.
Mislim, zašto bi se inače zvao potres?
princi princi 14:04 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

freehand
Pričamo o suverenitetu, a ne razmišljamo o ceni tog suvereniteta. Koliko košta to, koliko prihoda donosi? Sad da pitaš ljude koliko uglja tamo ima, kog je kvaliteta, koliko bi koštalo da se iskopa, koja su ključna bogatstva Kosmeta za koja vredi ginuti, nisam siguran da bi iko imao jasnu ideju. Nije slučajno što je država u ovakvoj situaciji.

Kod pitanja suvereniteta prirodna bogatstva su u drugom planu. Druga je moneta u igri.

Nisu u pitanju samo prirodna bogatstva, nego porezi, prihodi kao i rashodi države. Srbija je 50 godina krvarila na tom Kosovu. Ulagala u njega, gradila neku infrastrukturu, šta je dobila zauzvrat? Priče kako je tretirala Kosovo kao koloniju, kako su Šiptari tlačeni, bili građani drugog reda. Kosovo na kome se nije znalo šta je plaćen račun za struju, komunalije, telefon. Kosovo koje je 70-ih imalo natalitet Afrike a smrtnost odojčadi Švedske. Odakle im to? Da im nisu Amerikanci dali? Trebalo im više? Pa jbg, i ja bih voleo da sam se rodio kao middle class Kalifornijac, ali jbg, ne mogu zbog toga da se ljutim na svoje matorce.
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:35 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

reanimator
2014 ih je bilo 1.800.000. Danas su verovatno pregurali dva :)


А до краја фебруара ево их на 2,5 милиона :)


arcins arcins 17:13 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

reanimator
Можда су у праву - неки геополитички потрес би могао да нам сачува Косово.

Zamislimo da se to nekim čudom desi. Kosovo ponovo bude medjunarodno priznati sastavni deo Srbije, albanci prihvate da žive u Srbiji itd.
Dodju prvi sledeći izbori, albanci kojih je trenutno oko dva miliona, a kad se uračuna dijaspora i sposobnost da vrše mitozu biće ih bar tri, se maksimalno mobilišu, Srbi se naravno demokratski podele na desne, leve, bele i sl. I konačni rezultat svega bude predsednik Srbije Hašim Tači. Onako, regularno.
Ko je onda tu šta dobio?


To je nekako koloritnija varijanta, zamislimo na trenutak da se nasa juzna braca prikace na budzet, ono, penzija, roditeljski i decji dodaci, socijalni programi/reprogrami,zdravsvo, skolstvo....bankrot, a izbori ni na vidiku.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:07 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

Sad da pitaš ljude koliko uglja tamo ima, kog je kvaliteta, koliko bi koštalo da se iskopa, koja su ključna bogatstva Kosmeta za koja vredi ginuti, nisam siguran da bi iko imao jasnu ideju.


Dočim, recimo, da odeš na Kosovo i njih priupitaš koliko tamo uglja ima, kvalitet, pošto kila, ključna bogatstva, i iz sna probuđeni bi znali da ti odgovore...Oni su imali ideju, još mnogo pre Miloševića, Tita...to je nacionalno pitanje, briga ih za ugalj. O uglju ima ko da brine
martin_krpan martin_krpan 19:17 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

Kosovo koje je 70-ih imalo natalitet Afrike a smrtnost odojčadi Švedske. Odakle im to? Da im nisu Amerikanci dali?


Hahaha. A laptope je Srbima dao Sloba 90-tih.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:22 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

omega68
- неки геополитички потрес би могао да нам сачува Косово.


Zamislimo da se to nekim čudom desi. Kosovo ponovo bude medjunarodno priznati sastavni deo Srbije, albanci prihvate da žive u Srbiji itd.

Stvarno ne razumem, da li se to pametni ljudi ovde nešto foliraju ili šta?
U tom, hipotetičkom, geopolitičkom potresu - nema Šćipetara na Kosovu i Metohiji, Vraćamo se u svoju staru prestonicu ( Skadar ), nema bivših Srba u SAO Krajina, a Dub-rovnik ponovo ima specijalne i prijateljske odnose sa starim prijateljima.
Mislim, zašto bi se inače zvao potres?


Misliš na potres mozga?
freehand freehand 19:26 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

princi
freehand
Pričamo o suverenitetu, a ne razmišljamo o ceni tog suvereniteta. Koliko košta to, koliko prihoda donosi? Sad da pitaš ljude koliko uglja tamo ima, kog je kvaliteta, koliko bi koštalo da se iskopa, koja su ključna bogatstva Kosmeta za koja vredi ginuti, nisam siguran da bi iko imao jasnu ideju. Nije slučajno što je država u ovakvoj situaciji.

Kod pitanja suvereniteta prirodna bogatstva su u drugom planu. Druga je moneta u igri.

Nisu u pitanju samo prirodna bogatstva, nego porezi, prihodi kao i rashodi države. Srbija je 50 godina krvarila na tom Kosovu. Ulagala u njega, gradila neku infrastrukturu, šta je dobila zauzvrat? Priče kako je tretirala Kosovo kao koloniju, kako su Šiptari tlačeni, bili građani drugog reda. Kosovo na kome se nije znalo šta je plaćen račun za struju, komunalije, telefon. Kosovo koje je 70-ih imalo natalitet Afrike a smrtnost odojčadi Švedske. Odakle im to? Da im nisu Amerikanci dali? Trebalo im više? Pa jbg, i ja bih voleo da sam se rodio kao middle class Kalifornijac, ali jbg, ne mogu zbog toga da se ljutim na svoje matorce.

Princi, mora da se zna šta je prvo da bi se znalo šta je drugo. Dakle, ulažući u Kosovo Srbija je (a bogami i druge republike SFRJ) ulagala u SRBIJU. Kosovo nije bila ni strana država ni strano telo na teritoriji Srbije. Nikada država, sem ako je u pitanju nešto poput Hrvatske - ne može sa namerom da izbegava razvoj nekog svog dela jer postoji opasnost od separatističkih težnji stanovništva na njemu.
Dapače, jedini zdrav i ispravan način bio je da se stanovništvo izvuče iz plemenskog uređenja, emancipuje i dovede na obrazovni, kulturni i ekonomski nivo ostatka zemlje. Nema boljeg recepta od integracije. Bar ja ne znam za bolji.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:29 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

Slažem se Free, al kad plemensko uređenje uspe da mu NATO bude avijacija, mož samo kapu da im skineš...
freehand freehand 19:34 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

Jelica Greganović
Slažem se Free, al kad plemensko uređenje uspe da mu NATO bude avijacija, mož samo kapu da im skineš...

Mislim da je priča obrnuta: NATO glavama je pleme bilo kolateralna korist, otvarač i vadičep na terenu. Zadužen da šuška i buška i napravi problem koji avijacija dolazi da reši.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:59 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

Mož i tako, al su vešto odigrali, priznaćeš.
hajkula1 hajkula1 20:15 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

reanimator
Можда су у праву - неки геополитички потрес би могао да нам сачува Косово.

Zamislimo da se to nekim čudom desi. Kosovo ponovo bude medjunarodno priznati sastavni deo Srbije, albanci prihvate da žive u Srbiji itd.
Dodju prvi sledeći izbori, albanci kojih je trenutno oko dva miliona, a kad se uračuna dijaspora i sposobnost da vrše mitozu biće ih bar tri, se maksimalno mobilišu, Srbi se naravno demokratski podele na desne, leve, bele i sl. I konačni rezultat svega bude predsednik Srbije Hašim Tači. Onako, regularno.
Ko je onda tu šta dobio?



Ma i Albanci se dele po partijama... Predsednik Srbije inače nema neka posebna ovlašćenja... Inače Albanci s KiM bi rado da im se vrate komšije Srbi a novodoseljeni komšiluk da se takođe vrati tamo odakle je... I njima je prva želja da ima posla i više sloboda.
hajkula1 hajkula1 20:20 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

milisav68
reanimator
Pitanje je kakva bi bila situacija u Makedoniji da nisu priznali Kosovo.

Ih, pa zašto su i dalje podeljeni u Makedoniji - namigno im Ujka Sem da se ne ujedine.

A pogledaj film La Guerra Infinita (ako već nisi, o stanju na Kosovu posle `99.)
2014 ih je bilo 1.800.000. Danas su verovatno pregurali dva :)

Ma kakvi, 2011. na popisu ih je bilo 1.616.869 (koji je ozbiljno osporavan od EU, jer su muvali sa dokumentima građana Makedonije i Albanije), i taj broj stagnira zbog masovnog bežanja mladih iz zemlje.



Natalitet nije kao pre.
tyson tyson 22:19 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

Zamislimo da se to nekim čudom desi. Kosovo ponovo bude medjunarodno priznati sastavni deo Srbije, albanci prihvate da žive u Srbiji itd.
Dodju prvi sledeći izbori, albanci kojih je trenutno oko dva miliona, a kad se uračuna dijaspora i sposobnost da vrše mitozu biće ih bar tri, se maksimalno mobilišu, Srbi se naravno demokratski podele na desne, leve, bele i sl. I konačni rezultat svega bude predsednik Srbije Hašim Tači. Onako, regularno.
Ko je onda tu šta dobio?

Dobili bismo da građani Srbije biraju sebi vlast; u čemu je tu problem...?


blogovatelj blogovatelj 23:54 14.01.2015

Re: Шта хоће?!

Misliš na potres mozga?


Jok brale.
To je najobicniji palanacki, vasarski fasizam.
Onaj sto smrdi kao kace kupusa iz beogradskih podruma u prolece, kako ga je Kusturica opisao u pismu Seselju pocetkom devedesetih u kojem ga izaziva na dvoboj.
princi princi 02:03 15.01.2015

Re: Шта хоће?!

freehand
Jelica Greganović
Slažem se Free, al kad plemensko uređenje uspe da mu NATO bude avijacija, mož samo kapu da im skineš...

Mislim da je priča obrnuta: NATO glavama je pleme bilo kolateralna korist, otvarač i vadičep na terenu. Zadužen da šuška i buška i napravi problem koji avijacija dolazi da reši.

Mislim da oboje gubite iz vida mnogo veću priču, a to je odnos Amerikanaca i muslimanskog sveta. Američki (i, uopšte, anglosaksonski) angažman i na Kosovu i u Bosni je nemoguće gledati van konteksta njihovih odnosa pre svega sa Saudijskom Arabijom, a onda i Turskom i Iranom i Izraelom. Događajima na Balkanu su se izuzetno okoristili i Izraelci jer su "stradanja" Muslimana po Bosni i Kosovu skrenula pažnju sa stvarnog stradanja Palestinaca. Tih 7, 8 godina rata, od 1992. do 2000. im je jednostavno kupilo vreme. Štićenjem muslimanskog življa po Bosni i Kosovu Amerikanci jednostavno sebi prave alibi za pokroviteljstvo nad Izraelom. Francuzi i Englezi, opet, podržavanjem muslimana razrešavaju i nagomilane unutrašnje probleme (a koliko su ti problemi ozbiljni i akutni može se videti skoro svakodnevno i to već dobrih 10ak godina).

Da sam Amerikanac ili Izraelac, konačno rešenje pitanja po Balkanu mi nikad ne bi bilo cilj. Cilj bi mi bio crisis control, permanentna kriza, u kojoj ću održavati fini balans i u kome ću preko svojih poluga svako malo moći da eskaliram sukobe koje ću kontrolisati. Eskalacija bi dolazila u trenutku kad mi to treba, smirivanje bih koristio kao argument svima koji mi kažu kako vodim antimuslimansku politiku. Moja je teza da su oni zato i tako dugo održavali Slobčeta. Mogli su oni njega da skenjaju još 1991. ali im to jednostavno nije bio cilj, ovako im je mnogo bolje odradio posao na globalnom planu.
Bonner Bonner 10:42 15.01.2015

Re: Шта хоће?!

reanimator


Jeste, milion puta prežvakana, a da nijednom nisam čuo konkretan odgovor na pitanje šta onda. Kad več hipotetišemo u pitanju, što ne bi mogli i u odgovoru?

...


Sta sa 1,5 miliona Albanaca sa Kosova? Bio je predlog da se 1 milion mladih raseli po Evropi a da se Srbija onda snadje sa ostalih 500 000. To je bio deo Djindjicevog plana za resenje kosovskog problema. Taj predlog jos uvek nije sklonjen iz evropskih ladica. Prekookeanskim prijateljima nikad nije bio interesantan, njima nije potrebna radna snaga.

Ali sacekajmo viznu liberalizaciju za Kosovo pa onda nakon 5 godina da se izvrsi novo prebrojavanje.

milisav68 milisav68 12:08 15.01.2015

Re: Шта хоће?!

hajkula1
Natalitet nije kao pre.

Naravno, jer sada moraju da se plaćaju računi/porez, a nema nekoga ko će da puni budžet po direktivi, i da ne traži ništa za uzvrat.

Zato toliko muljaju sa brojevima, da se ne vidi sunovrat standarda (i da bi iskamčili što više para od EU), i raduju se dronu iznad stadiona kao mala deca, jer ih vlast konstantno hrani mržnjom i strahom od spoljnih okolnih neprijatelja (naročito Srbima), a prikriva se povećana smrtnost od raznih kancera (kao posledica NATO intervencije).

Nezaposlenost im je preko 50%, a od 1,7 miliona stanovnika, radi samo 78.000 u javnom sektoru, i 123.000 u privatnom.
tadejus tadejus 13:06 15.01.2015

Re: Шта хоће?!

milisav68

Natalitet nije kao pre.Naravno, jer sada moraju da se plaćaju računi/porez, a nema nekoga ko će da puni budžet po direktivi, i da ne traži ništa za uzvrat.Zato toliko muljaju sa brojevima, da se ne vidi sunovrat standarda (i da bi iskamčili što više para od EU), i raduju se dronu iznad stadiona kao mala deca, jer ih vlast konstantno hrani mržnjom i strahom od spoljnih okolnih neprijatelja (naročito Srbima), a prikriva se povećana smrtnost od raznih kancera (kao posledica NATO intervencije).Nezaposlenost im je preko 50%, a od 1,7 miliona stanovnika, radi samo 78.000 u javnom sektoru, i 123.000 u privatnom.


odakle ti ovi podaci?
očigledno su pogrešni, jer ako radi samo 200 hiljada ljudi, stavnoištvo je mlado a ima ga 1,7 miliona.. onda bi stopa nezaposlenosti morala biti oko 75% a ne 50..
elem cia factbook kaže da im je bdp per capita oko 7 i nešto hiljada dolara, što je nešto malo ispod Bosne (oko 8 i nešto hiljada) i još nešto ispod Srbije (oko 11 hiljada), još ispod Hrvatske (oko 14 hiljada) i na kraju Slovenije (27 i nešto hiljada)..
dakle taman tamo gdje smo svi i bili dok smo bili zajedno, sa izutetkom Slovenaca, njima se posrećilo..
da je sjajno nije, da bi se mnogi iznenadili da prošetaju Prištinom, sigurno bi..
milisav68 milisav68 13:30 15.01.2015

Re: Шта хоће?!

tadejus
odakle ti ovi podaci?
očigledno su pogrešni, jer ako radi samo 200 hiljada ljudi, stavnoištvo je mlado a ima ga 1,7 miliona.. onda bi stopa nezaposlenosti morala biti oko 75% a ne 50..

Cifre se razlikuju od institucije do institucije. Na osnovu poslednjih podataka Kosovske agencije za statistiku, 44.9 odsto stanovništva je bez posla, dok u Ministarstvu za rad i socijalnu zaštitu ocenjuju da 43 odsto ljudi traga za poslom.

Predstavnici sindikata kažu da je nezaposlenost na Kosovu iznad 50 posto, obzirom da se ne opštinske biroe za nezaposlene ne prijavljuju svi oni koji su bez posla.

Što se zaposlenih tiče, u javnom sektoru ih je 78 hiljada, a u privatnom oko 123 hiljade.

Hasan Abazi iz Ujedinjenih nezavisnih sindikata Kosova, kaže da je situacija alarmantna, a naročito jer veliki broj nezaposlenih na Kosovu čine mladi sa srednjoškolskim obrazovanjem.

“Stepen nezaposlenosti na Kosovu je u porastu zato što se ne otvaraju nova radna mesta, a sve veći broj mladih traži posao. Ovakva situacija je rezultat loše političke vladavine, koja u jednoj godini ne može da proizvede ni dva nova radna mesta, a da ne govorimo o 30 hiljada mladih koji svake godine traže posao“, kazao je Abazi.


Radio Slobodna Evropa
da je sjajno nije, da bi se mnogi iznenadili da prošetaju Prištinom, sigurno bi..

Pa ja ne bih, samo je pitanje od kojih/čijih para je to napravljeno, i kako izgleda Kosovo van Prištine.
princi princi 13:40 15.01.2015

Re: Шта хоће?!

i još nešto ispod Srbije (oko 11 hiljada), još ispod Hrvatske (oko 14 hiljada) i na kraju Slovenije (27 i nešto hiljada)..

Meni ove CIA factbook procene PPP gdpja nikad nisu bile jasne. Po njima ispada da Srbija ima GDP od bezmalo 77 mlrd dolara. Pri tome je prosečna godišnja plata Srbina (zaposlenih negde oko 1.7M) negde oko 5000 dolara. Pri tome razlike u cenama između razvijenog sveta i Srbije nisu tako preterano drastične (možda jedino u domenu nekretnina; sve drugo, energenti, hrana, labor, bg cene su prilično svetske, a ponegde i značajno veće od svetskih- u Srbiji je, na primer, teško dobiti Escaladu na lizing za $350 mesečno, ili benzin za ispod 50 centi).

Mislim, i kad uhvatiš ove procene za druge republike (i pokrajine) ispada da je GDP neke fiktivne SFRJ danas negde oko 230 milijari dolara. Poslednji prijavljeni GDP SFRJ iz 1990. je oko 70 milijardi ondašnjih ili 126 milijardi današnjih dolara. Po ovome ispada da je SFRJ za ovih 20ak godina maltene duplirala svog GDP, imala stopu rasta od bezmalo 3.5% i to svim ratovima i uništavanjima uprkos. Ne znam, možda sam u krivu, ali malo mi teško da poverujem u takve procene. Meni se čini da uvek treba raditi neki sanity check pre nego što se objave ovakvi podaci. Na stranu što je vrlo zabrinjavajuće da jedna od najmoćnijih obaveštajnih ustanova na svetu svog klijenta hrani ovako šašavim podacima.
tadejus tadejus 18:06 15.01.2015

Re: Шта хоће?!

milisav68

Radio Slobodna Evropa
da je sjajno nije, da bi se mnogi iznenadili da prošetaju Prištinom,

Pa ja ne bih, samo je pitanje od kojih/čijih para je to napravljeno, i kako izgleda Kosovo van Prištine.


a čuj, kako izgleda Srbija van Beograda..
mi 11 hiljada po glavi oni 7 i to je to..
njima je još malo gore nego nama, ali da je to sad nešto drastično gore.. pa i nije..
a vidim da se rasprava krenula razvijati u pravcu kako je kao problem da se Kosovo nekad reintegriše jer je to tamo kao neka strašna bijeda..
strašnija od juga Srbije sigurno nije..

šetnju pomenuh jer redovno čujem ljude koji se kao zapanje kad dođu iz Banjaluke.. šta zamišljaju ne znam, valjda nekakve šume i vukove.. šta li..
milisav68 milisav68 19:27 15.01.2015

Re: Шта хоће?!

tadejus
a vidim da se rasprava krenula razvijati u pravcu kako je kao problem da se Kosovo nekad reintegriše jer je to tamo kao neka strašna bijeda..

Pa ne, nego da im je natalitet naglo skočio, kada su bili na tuđoj (uglavnom našoj) sisi, a da danas (15 godina kako Srbije nema tamo) imaju skoro prostu reprodukciju.

I tu je jedina drastična razlika, u svemu ostalom nas prate (kao i ceo region ex SFRJ bez Slovenije).

predatortz predatortz 19:39 15.01.2015

Re: Шта хоће?!

šetnju pomenuh jer redovno čujem ljude koji se kao zapanje kad dođu iz Banjaluke.. šta zamišljaju ne znam, valjda nekakve šume i vukove.. šta li..


Ne pristaji mi na muku! Koliko sam se takvih, tupavih, priča naslušao, koliko su me iritirale - pojma nemaš! Čak sam bio počeo da idem u krajnost, da upoređujem higijenu, saobraćajnu kulturu, kulturu ponašanja u ugostiteljskim objektima sa stanjem u prestonici svekolikog nam Srpstva napaćenog...
tadejus tadejus 19:51 15.01.2015

Re: Шта хоће?!

princi
Meni ove CIA factbook procene PPP gdpja nikad nisu bile jasne. Po njima ispada da Srbija ima GDP od bezmalo 77 mlrd dolara.


pa pitaj ako ti nije jasno
ne ispada po njima bezmalo ništa.. oni preuzimaju zvaničan podatak Srbije koji kaže da je BDP 2013. iznosio oko 43 mlrd dolara..
onda to pretvore u neke uporedive svjetske dolare i dobiju 80,47
odakle ti dobijaš 77 ne znam

princi

Pri tome je prosečna godišnja plata Srbina (zaposlenih negde oko 1.7M) negde oko 5000 dolara. Pri tome razlike u cenama između razvijenog sveta i Srbije nisu tako preterano drastične (možda jedino u domenu nekretnina; sve drugo, energenti, hrana, labor, bg cene su prilično svetske, a ponegde i značajno veće od svetskih- u Srbiji je, na primer, teško dobiti Escaladu na lizing za $350 mesečno, ili benzin za ispod 50 centi).


u Srbiji se escalada ne prodaje
ali zato recimo Ford S max košta 23 hiljade evra, dok u recimo Njemačkoj košta 33 i kusur (identičan model)..
no to na stranu
u Srbiji je recimo električna energija ubjedljivo najjeftinija za domaćinstva u Evropi (ne EU, Evropi)
zaboravih precizan podatak, razlika u odnosu na recimo Dansku je drastična..
motorna goriva istina koštaju slično ili isto..
hrana je značajno jeftnija..
a gdje su zubari, frizeri i ostali kojima naša dijaspora voli doći na odmoru..
ali ako je tebi lakše da vjeruješ da je ovde sve papreno skupo a u USA džabe.. ti vjeruj

princi

Mislim, i kad uhvatiš ove procene za druge republike (i pokrajine) ispada da je GDP neke fiktivne SFRJ danas negde oko 230 milijari dolara. Poslednji prijavljeni GDP SFRJ iz 1990. je oko 70 milijardi ondašnjih ili 126 milijardi današnjih dolara. Po ovome ispada da je SFRJ za ovih 20ak godina maltene duplirala svog GDP, imala stopu rasta od bezmalo 3.5% i to svim ratovima i uništavanjima uprkos. Ne znam, možda sam u krivu, ali malo mi teško da poverujem u takve procene. Meni se čini da uvek treba raditi neki sanity check pre nego što se objave ovakvi podaci. Na stranu što je vrlo zabrinjavajuće da jedna od najmoćnijih obaveštajnih ustanova na svetu svog klijenta hrani ovako šašavim podacima.



ne možeš nekih proizvoljnih 230 porediti sa ciframa dobijenim ppp metodologijom koju oni koriste..
frogs and grandmothers..
ali možeš uraditi sanity ccheck na koji se pozivaš
pa se zapitati djeluje li realno da Slovenac živi bolje od Srbina više nego duplo?
i da Bosanac živi nešto gore a Hrvat nešto bolje?
i djeluje li realno da Amerikanac živi više nego 5 puta bolje od Srbina?
ja bih rekla, da, djeluje baš tako..
ako išta tih 5 je precjenjeno..
jer ako uzmeš da prosječna srpska porodica sa nekih 800 evrića plafon uspjeva da školuje dvoje djece na fakultetu, da ih pošalje na ljetovanje a i sama se tamo oberede jednom godišnje, da jede dovoljno kvalitetno da nema BMI od 35, da ima zdravstveno osiguranje i vozi čak i nekakav auto, pa kolika god je krntija i on je osiguran.. pa sad ti meni reci šta bi ta porodica mogla u Americi sa prihodom od 4000 dolara mjesečno.. ja bih rekla manje toga..
ali to su brojke
lažljive
hajkula1 hajkula1 09:45 16.01.2015

Re: Шта хоће?!

predatortz
šetnju pomenuh jer redovno čujem ljude koji se kao zapanje kad dođu iz Banjaluke.. šta zamišljaju ne znam, valjda nekakve šume i vukove.. šta li..


Ne pristaji mi na muku! Koliko sam se takvih, tupavih, priča naslušao, koliko su me iritirale - pojma nemaš! Čak sam bio počeo da idem u krajnost, da upoređujem higijenu, saobraćajnu kulturu, kulturu ponašanja u ugostiteljskim objektima sa stanjem u prestonici svekolikog nam Srpstva napaćenog...



Dadoh ti preporuku, da znaš. To je samo deo jedne šire priče carstva predrasuda.
Neizostavno pominjem periodično masovnu imigraciju i emigraciju, karakterističnu za Beograd. Spisak je razloga zašto mnogi, iz raznih (svih?) krajeva ali i oni koji su se u nju doselili, mrze prestonicu i preziru zavičaj.
princi princi 10:24 16.01.2015

Re: Шта хоће?!

tadejus
...

Pa da, to sam i napisao: skroz skewed mera, meri neuporedivo, daje iluziju poređenja. Poredi zemlju u kojoj za neku proizvod ili uslugu postoji razvijeno tržište sa zemljom u kojoj za taj proizvod ili uslugu nisu ni čuli. A kad je nešto do te mere skewed onda je pitanje kakve zaključke na osnovu nje možeš donositi.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:31 14.01.2015

evropske cipele

Tu bi valjalo citirati veleuvaženu Vesnu Pešić, upravo izjavu na RFE i na tu temu gde ona, nekim čudom, gogovo nikad ne maši stavove zapadnih prijatelja Srbije:
„Nema ništa iza toga – on sam je iza toga... Ta njegova mržnja prema Evropi se neprekidno primećuje, a ne samo povodom ovog poslednjeg slučaja. Pa, i to kad, setićete se, priča u stilu - nije mi prijatno tamo kad idem – dakle, vidi se iz svega da je to za njega nešto što je potpuno neprirodno, da u stvari jedva čeka da izuje te evropske cipele, koje je namakao da bi došao i učvrstio se na vlasti.


Vesna, znači zabrinuta što Vučić želi da skine evropske cipele. Srećom, Tomislavu to ne pada na pamet.
freehand freehand 12:33 14.01.2015

Re: evropske cipele

Nebojsa Krstic
Tu bi valjalo citirati veleuvaženu Vesnu Pešić, upravo izjavu na RFE i na tu temu gde ona, nekim čudom, gogovo nikad ne maši stavove zapadnih prijatelja Srbije:
„Nema ništa iza toga – on sam je iza toga... Ta njegova mržnja prema Evropi se neprekidno primećuje, a ne samo povodom ovog poslednjeg slučaja. Pa, i to kad, setićete se, priča u stilu - nije mi prijatno tamo kad idem – dakle, vidi se iz svega da je to za njega nešto što je potpuno neprirodno, da u stvari jedva čeka da izuje te evropske cipele, koje je namakao da bi došao i učvrstio se na vlasti.


Vesna, znači zabrinuta što Vučić želi da skine evropske cipele. Srećom, Tomislavu to ne pada na pamet.

Vesna Dron-Pešić
reanimator reanimator 14:20 14.01.2015

Re: evropske cipele

Vesna, znači zabrinuta što Vučić želi da skine evropske cipele

Nemoj ti nama Vesna ovo ono, nego da odgovoriš na optužbe
Među "osumnjičenim" plejbojima iz osamdesetih našli su se tako Zdravko Čolić, bivši maneken Đorđe Pavlov poznatiji kao Đoka Kortina, bivši maneken, sportski liječnik i kirurg Moma Jakovljević, bivši političar Milorad Vučelić, bivši maneken i "poznata gradska faca" Neven Bošković, nekadašnji savjetnik bivšeg predsjednika Srbije Borisa Tadića Nebojša Krstić i estradni menadžer Vlada Perović.
princi princi 14:25 14.01.2015

Re: evropske cipele

Najači Vučela: "Ma, gdje bih ja..." Nema Ere na spisku.
reanimator reanimator 14:45 14.01.2015

Re: evropske cipele

Najači Vučela: "Ma, gdje bih ja..." Nema Ere na spisku.

A Jakovljević? Ne sećam se, možda
Još samo da otkrijemo gde na primorju. Ako je bilo na Visu..
princi princi 14:53 14.01.2015

Re: evropske cipele

Sine, biće ono: Kolinda? Ja sam... Tup (s druge strane telefona)

Raduje me i što među našim predstavnicima nema "biznismena" nego sve ljudi profesionalci.
reanimator reanimator 14:55 14.01.2015

Re: evropske cipele

Sine, biće ono: Kolinda? Ja sam... Tup (s druge strane telefona)

Krstića za predsednika, pa da zaratimo ko ljudi :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana