Astrologija| Budućnost| Politika| Region

Briselski Nesporazum

freehand RSS / 14.01.2015. u 10:47

Vlast je slast i strast. Vlast je droga. I sobom nosi ostvarnje mnogih snova. 

Primer Tomislava Nikolića i Prve dame zajedno sa dvorskom svitom krasna su ilustracija za to. Sa vlašću problem počinje onog trena kad dođe do momenata za teške odluke i odgovornosti koju one povlače. O tome može da svedoči Aleksandar Vučić kome je, izgleda, trogodišnji medeni mesec sa glasačima i EU upravo istekao. 

Da li je Predsednik Srbije Tomislav Nikolić pred samu novu godinu sa svojim istrčavanjem o Konačnom rešenju odnosa Srbije i njenog eksternog kancera, Kosova uleteo u čist ofsajd ili se iza tog poteza krije nekakva razigrana kombinacija I plan videćemo uskoro. Kao I to da li je u pitanju štipanje Vučića ili “dobar I loš policajac” varijanta.

Sa približavanjem dana nastavka briselskih pregovora o Kosovu nervoza raste  na svim stranama sem na samom Kosovu. Što nije ni čudno obzirom na to da se zna ko na Kosovu I o Kosovu odlučuje I čiji je posao da njegove (I svoje) interese zastupa. Zato odavde gledano tamošnja situacija izgleda smireno I spokojno. 

Ima tome nekoliko meseci a ne bih mogao da odredim tačan datum – ali moglo je jasno da se oseti da Vučić vise ne može da računa na miljenički položaj kod funkcionera EU. Lakmus, ili jedan od lakmusa je program Radija Slobodna Evropa, odakle sad već redovno i na dnevnoj bazi na račun predednika Vlade Srbije stižu sve oštrije packe i čvegeri.

Zaista, zašto to i čemu to? Ništa se u Srbiji ne dešava van onoga što se dešavalo i do sada: put ka EU sa stanovišta diktata nije ni na koji način ugrožen niti se sa njega skeće. Zadaci se prilježno izvršavaju a "bolne reforme" su u toku i po jasnim instrukcijama MMF i drugih nadležnih institucija.  Gnječenje medija i opozicija funkcioniše kao i do sada, bez većih oscilacija i ekscesa. Dakle, o čemu je reč? Čemu povišeni tonovi, nervozne reakcije i sad već otvorene pretnjne?

Aleksandar-Vucic-with-Serbs-in-Kosovska-Mitrovica-300x200.jpg 

 Tu bi valjalo citirati veleuvaženu Vesnu Pešić, upravo izjavu na RFE i na tu temu gde ona, nekim čudom, gogovo nikad ne maši stavove zapadnih prijatelja Srbije: 

„Nema ništa iza toga – on sam je iza toga... Ta njegova mržnja prema Evropi se neprekidno primećuje, a ne samo povodom ovog poslednjeg slučaja. Pa, i to kad, setićete se, priča u stilu - nije mi prijatno tamo kad idem – dakle, vidi se iz svega da je to za njega nešto što je potpuno neprirodno, da u stvari jedva čeka da izuje te evropske cipele, koje je namakao da bi došao i učvrstio se na vlasti. Dakle, jasno je da je to generalno tako, a drugo što bi moglo biti iza toga jeste to što EU sada traži da se prvo otvori to poglavlje 35, a oni očigledno neće više ništa da rade sa Kosovom. Moguće je, znači, da oni sada hoće da završe to pitanje i da kažu – to što smo potpisali Briselski sporazum, to vam je to, ali dalje da idemo od toga nećemo“.

Nova runda briselskih pregovora o odnosima Srbije i Kosova predviđena je za 9. februar. A od pregovarača se očekuje primena dosadašnjih dogovora i novi proboji. Iskustvo uči da su u svim dosadašnjim dogovorima prijatelji Srbije nalazili načine da napisano i dogovoreno izvrnu, modifikuju ili nehajno zaborave sa protokom vremena i ostvarenom prednošću onoga što im u tim dogovorima odgovara. Formulacija da "Srbija i Kosovo treba da postignu punu normalizaciju odnosa" njima daje potpuni konfor da sa podsmehom mogu Tomislava Nikolića da uteraju u laž kad kaže da se traži "priznanje Kosova", a da opet rade i insistiraju upravo na tome. Jer druge perspektive u ovim pregovorima nema. 

Problem je što se stvari zgušnjavaju a očigledno postoji agenda sa terminskim planom. I na taj dogovor i priznanje neko će morati da stavi svoj potpis. Tu već dolazimo do mračne strane obnošenja vlasti. Ne znam za primer u modernoj istoriji da je u miru državnik pri zdravoj pameti u državi koja ima makar privid suvereniteta i pravno poikriće za to - halalio deo teritorije na koju ta država polaže pravo. Te ne vidim mogućnost da to učine ni Vučić ni Nikolić, ni bilo ko drugi bez nekakve ozbiljne kompenzacije kojom bi to mogli da opravdaju pred narodom i istorijom.

I eto nas ponovo usred januara leta gospodnjeg 2015. na manje od mesec dana od tog briselskog gubilišta.

A Vučić zna da više nema mesta za pipirevke, žongliranje i ekvilibristiku dvosmislenim formulacijama koje za unutrašnju upotrebu svaka strana tumači kako joj je zgodno u momentu. 

Kakve su perspektive? Mutne. Eto Vučića u istoj ličnoj i političkoj  kloaki u kojoj su onomad bili i Milošević, i Đinđić, i Koštunica, i Tadić. 

Možda o svom položaju i izgledima najbolje govori Vučić sam:

"Uzgred, ako vam lično predstavljam smetnju, jer neću da budem vaša lutka na povocu, već samo sluga građana Srbije, jasno me i nedvosmisleno o tome obavestite. I ne brinite, skloniću vam se sa puta, a znam da ima mnogo onih koji čekaju da ulogu potrčka i poslušnika istog sekunda preuzmu", naveo je Vučić.

Zaista, na ovakvu izjavu za zamisliti se o tome kako je došao tu gde je sluga građana Srbije kad je spreman da tako lako odstupi i skloni se sa puta ako to od njega zatraži spoljni faktor. I kakav je državnički kalibar a kakva politička pamet građana u pitanju kad ga podržavaju natpolovičnom većinom. 

A za opkladu je koliko će ih i koliko dugo stati u Je suis Vučić živi lanac.

    

 



Komentari (191)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

princi princi 14:58 14.01.2015

Re: evropske cipele

reanimator
Sine, biće ono: Kolinda? Ja sam... Tup (s druge strane telefona)

Krstića za predsednika, pa da zaratimo ko ljudi :)

Aaaa, da, i ja mislim da se Krstić short selluje Vučiću. Posle ovoga najozbiljniji kandidat za predsednika. Sine, sveobuhvatna saradnja i dugi i neiscrpni razgovori, srdačan susret... sasvim bi dobili drugo značenje.
babmilos babmilos 13:06 14.01.2015

off-topic

Što nije ni čudno obzirom na to da se zna ko na Kosovu I o Kosovu odlučuje I čiji je posao da njegove (I svoje) interese zastupa

Reinstalirao si Windows za Novu Godinu?
freehand freehand 13:17 14.01.2015

Re: off-topic

babmilos
Što nije ni čudno obzirom na to da se zna ko na Kosovu I o Kosovu odlučuje I čiji je posao da njegove (I svoje) interese zastupa

Reinstalirao si Windows za Novu Godinu?


A pitanje znači?
babmilos babmilos 13:37 14.01.2015

Re: off-topic

Imaš tri velika slova "i" jedno za drugim što obično smrdi na uključenu AutoCorrect opciju u Wordu, o ti veličajni tragaoče za značenijima skrivenijejšim.
freehand freehand 13:40 14.01.2015

Re: off-topic

babmilos
Imaš tri velika slova "i" jedno za drugim što obično smrdi na uključenu AutoCorrect opciju u Wordu, o ti veličajni tragaoče za značenijima skrivenijejšim.

Aha, hvala. Nisam reinstalirao ništa, ali hoće Windows da brljavi, tu spora nema.
freehand freehand 13:23 14.01.2015

Reč Velikana


Cini ti se bre. Nema tu nikakvog nesporazuma ali ima predstava za glupave da se odigra i debelo naplati i to je na priliku sve.

Celo naprednjaka veoma dobro zna ko je vlast u Srbiji (svako namesnistvo u svetu dobro zna ko ih je na vlast postavio, pa i ovo u Srbiji) a glumatanje koje je trenutno na sceni i koje je podrzano audio technicom "Slobodne" Amerike pardon Radio GLAS AMERIKE u saradnji sa BBCicibanom ali bez ucesca Gavaritj Radio Moskva, je po uobicajenom vec mnogo godina gledanom propagandistickom protokolu. Svi igraci su svoje uloge naucili napamet i dobro pa i tebi omiljeni trojac Prva dama, Diplomisav i balkanski Nebukadnezar sa sve Beogradom na vodi, bre! Jebiga jeftinije od onih Babilonskih Baŝĉi a i bastovanluk je poveren firmi Monsanto kao velikom investitoru u srbo-poljo G MOtiku, jos u vremenu ministrovanja advokata Dusana Petrovica.

Pazljiv citalac moze iz reci samog Prvog Premijera Srbije da nasluti njegovu pravu ulogu i zadatak:
uloga potrcka i poslusnika.
U modernom politickom zargonu: korisni idioti.

Naravno kao i svaka uvredjena dama sada je po scenariju rekao i ono sto se od njega ocekuje, uvredjeno i "pravedno" ljut najavljuje svoj odlazak. Daj mi moje krpice necu vise da se igram.

Da se kao sto sa pravom primecujes, pridruzio predhodnicima gubitasima to je bilo izvesno jos cim je prihvatio ulogu Namesnika i sada moze na miru da najvai buduci odlazak uz delimicno zadrzavanje politickog obraza ukaljanog samo rasprodajom ostatka srbo-javnih preduzeca, energetskog sektora i jos nepoznatom sumom ekstra zaduzivanja srpskih gradjana kod internacionalnih istituta za prodaju magle, pardon prodaju Fiat novca.

Another one bites the dust,

i gotovo nastaje vruca pauza u kojoj se Srbija groznicavo politicki prestrojava u nove polit redove sada verovatno Nazadnjake posto jebiga Napred njaĉu da se nemoze dalje e pa onda udri nazad u nove neuspehe.

Naravno jopet ce proraditi kreditne linije EU, Nemacke, USA i UK za osnivanje neke nove THE STRANKE koja ce ovaj put za slogan imati:

"Bolje Rob Nego Grob,"

a ako njih budete birali po svoj prilici ce biti obecan TRILION Evra stranih investicija i Beograd na Moru, bre, malo li je za NAŜE USLOVE.

Novi Kurta, ili bese Murta ce biti kraceg veka jer cim se dostigne plafon moguceg zaduzivanja kod SveCke Banke i IMF (Dusan Vujovic & Kori Udovicki) ce imati sanse da uz neki novi kadar oprobaju srecu. Kako to izgleda moze se videti na njihovim bivsim radnim mestima na terenu i u Mozambiku i Ukrajini

Naravno posve moguce je da i bivsa The Blogerka b92 Snezana Mihajlovic iskoristi svoju minornu funkciju Guvernera EBRD mada...... Naravno Rasim the novinar ce u novoj Kurtoaziji igrati neku od uloga, nema veze koju, nije on probirljiv kao ni Veliki Zeleznicar Velj Ilic. Ima tu jos poneko politikantski podoban naravno uvek u zavisnosti od ponudjenog iznosa za politikantsku prostituciju preletanja u nove Ideale citaj stranku.

Novi Namesnik Srbije ce biti imenovan verovatno sledece godine kad se obavi prolecno jesenja rasprodaja energetike i javnog sektora, i dokrajci reformisanje citaj unistavanje srpske poljoprivrede.


Cerski, bre
mlinarslavko mlinarslavko 13:24 14.01.2015

Kad je frka, ajde Djuka..

Kakva je mogucnost da se Diploma i Vucko izvlace na narod, da predloze referendumda, da li su gradjani za nezavisno Kosovo? Odma da se ogradim, ja sam protiv takvog referenduma, kad vec uzivaju u vlasti, neka se bave i teskim odlukama.
freehand freehand 13:27 14.01.2015

Re: Kad je frka, ajde Djuka..

mlinarslavko
Kakva je mogucnost da se Diploma i Vucko izvlace na narod, da predloze referendumda, da li su gradjani za nezavisno Kosovo? Odma da se ogradim, ja sam protiv takvog referenduma, kad vec uzivaju u vlasti, neka se bave i teskim odlukama.

Mislim nikakva. Sloba je to već odradio, višekratno. Mislim, mogu oni da organizuju i mitinge i referendume ali to nikakvog uticaja na razvoj stiuacije neće imati sem što će dodatno gubiti na kredibilitetu a Srbija se utapati u raspre i novi populistički talas.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:48 14.01.2015

Očito

opet kelner kreće da naplati. Ovaj put pravim mušterijama.
freehand freehand 14:04 14.01.2015

Bogami

... Vučićeve izjave na Kosovu kao u poseti Srbima u Hrvatskoj. Ni reč o državi i njenim atributima.
Možda i zato što je niže Ibra.
milisav68 milisav68 19:26 14.01.2015

Re: Bogami

Kada nastupe velike klimatske promene, Kosovo će da bude vraćeno Srbiji.



link
G.Cross G.Cross 20:40 14.01.2015

Re: Bogami

milisav68
Kada nastupe velike klimatske promene, Kosovo će da bude vraćeno Srbiji.



link



Znaci, Srbija do Donjecka ? Ah sad razumem sranje u Ukrajini.
freehand freehand 20:08 14.01.2015

Ovo je prilika

... da ponovo postavim ovaj intervju. Bez obzira što je već linkovan, citiran i postavljan mnogo puta duboko verujem da ga treba preporučivati i postavljati ponovo i ponovo ne bi li ga videli i oni koji iz bilo ikog razloga do sada nisu.
Zadivljuć je, naime, i istovremeno zastrašujuć način na koji je ovaj čovek jasno video stvari i koliko su sve teme o kojima je govorio aktuelne i u žiži, na isti način, i 11 godina kasnije. Kosovo, suverenitet, prioriteti, međunarodni odnosi i prijatelji.

G.Cross G.Cross 21:52 14.01.2015

Re: Ovo je prilika

freehand
... da ponovo postavim ovaj intervju. Bez obzira što je već linkovan, citiran i postavljan mnogo puta duboko verujem da ga treba preporučivati i postavljati ponovo i ponovo ne bi li ga videli i oni koji iz bilo ikog razloga do sada nisu.
Zadivljuć je, naime, i istovremeno zastrašujuć način na koji je ovaj čovek jasno video stvari i koliko su sve teme o kojima je govorio aktuelne i u žiži, na isti način, i 11 godina kasnije. Kosovo, suverenitet, prioriteti, međunarodni odnosi i prijatelji.



Free, Djindjic je bio u pravu.
Bio je i Tito u pravu u Splitu kad je pricao. Ne treba uzimati stvari van istorijskih uslova.

Oba govora su davna proslost. Ne zaboravi, istorija se ubrzava.
Svet je veoma razlicit nego pre 11 godina. Jedna vazna razlika , pre 11 godina USA nije bila priznala Kosovo.
Da li bi ga priznala da je Djindjic ostao ziv? Nikada necemo znati.


Mada su Pejtonovcki bolje rekli. Mislim, relativnost istorije.


freehand freehand 22:04 14.01.2015

Re: Ovo je prilika

Free, Djindjic je bio u pravu.
Bio je i Tito u pravu u Splitu kad je pricao. Ne treba uzimati stvari van istorijskih uslova.

Jesi li ti gledao i slušao ovaj intervju (ne govor)?
valjalo bi, ako nisi.
Ništa se nije promenilo od tog momenta. Zato rekoh da je i zastrašujuće slušati ga danas, koliko savremeno deluje.
G.Cross G.Cross 22:07 14.01.2015

Re: Ovo je prilika

Ništa se nije promenilo od tog momenta.


Sve se promenilo.

freehand freehand 22:09 14.01.2015

Re: Ovo je prilika

G.Cross
Ništa se nije promenilo od tog momenta.


Sve se promenilo.

Pre 11 godina sprski premijer nije morao da docekuje teroristu iz Pristine i sa njim ima zajednu press conference.

A da ipak preslušaš intervju?
G.Cross G.Cross 22:15 14.01.2015

Re: Ovo je prilika

freehand
G.Cross
Ništa se nije promenilo od tog momenta.


Sve se promenilo.

Pre 11 godina sprski premijer nije morao da docekuje teroristu iz Pristine i sa njim ima zajednu press conference.

A da ipak preslušaš intervju?


Veruj mi jesam, vise puta. I sve sto dozivim je razocarenje da smo propustili jos jednu sansu.

Neki novi danasnji DJindjic ako ga Srbija ikada nadje, i ako stvarno zeli dobro Srbiji govorice drukcije. I radice drukcije ako hoce da prezivi.

Ovo ne znaci da Djindjic nije u bio u pravu. Jednostavno, istorijski voz je prosao i sada je druga realnost.

Pitanje koje treba da postavimo sebi je : Koji to vozovi sada prolazi dok gledamo ljude nemerljivo manje sposobne od Djindjica kako glume drzavnike.

I naravno postoje oni koji tvrde "I posle Djindjica - Vucic", za tu bolest ja nemam leka.


freehand freehand 22:20 14.01.2015

Re: Ovo je prilika

Veruj mi jesam, vise puta. I sve sto dozivim je razocarenje da smo propustili jos jednu sansu.

Neki novi danasnji DJindjic ako ga Srbija ikada nadje, i ako stvarno zeli dobro Srbiji govorice drukcije. I radice drukcije ako hoce da prezivi.

Suština onoga što ja razumem iz tog intervjua i minulih 15 godina jeste upravo ogromno razočaranje u sve muda-za-bubrege ideal koje nam uvaljuju "prijatelji". I svaki od lidera Srbije u poslednjih 20 godina, uključiv Miloševića u nekom periodu, govorio je i radio drugačije a dobijao isti rezultat.
To je ono što se i vučiću danas dešava. Tu priča o "prijateljima" više ne prolazi i naizalzi na kameni zid.
E sad - šta bi ti to drugačije radio a da u tesktu pobrojani nisu već pokušali? Gde je taj lapis excillis koji ti imaš a oni ga nisu imali?
G.Cross G.Cross 22:32 14.01.2015

Re: Ovo je prilika

E sad - šta bi ti to drugačije radio a da u tesktu pobrojani nisu već pokušali? Gde je taj lapis excillis koji ti imaš a oni ga nisu imali?


Ja sam ti brale duduk za politiku. Meni samo dosadno nekad navece pa sednem da naprdivam sa drugarima kojima je izgleda isto dosadno kao i meni.

Nemam ti ja carobni stapic.


To je ono što se i vučiću danas dešava. Tu priča o "prijateljima" više ne prolazi i naizalzi na
kameni zid


Samo razmisljam, kako ocekujes da budes prijatelj sa onim koji te je bombardovao i od koga si izgubio rat?

Znajuci malo amerikance mogu da zamislim nekog njihovog treceg podsekretara i pomocnika drugog podsekretara za nacionalno nesto kako razgovara sa Vucicem i gleda ga u cudu i misli "pa jel ovaj zna da smo ga bombardovali i razbili pre nekoliko godina, o kojoj ravnopravnosti on govori".


EDIT: Hint, ako je to nasoj Naciji vazno, mislim imati prijatelje na zapadu, mozda bi pomoglo ne slati clanove parlamenta u Donjeck.

Da se razumemo, ja nisam ni za jednu stranu ni za USA, ni za Rusiju. Ja sam za Srbiju.


freehand freehand 22:39 14.01.2015

Re: Ovo je prilika

Znajuci malo amerikance mogu da zamislim nekog njihovog treceg podsekretara i pomocnika drugog podsekretara za nacionalno nesto kako razgovara sa Vucicem i gleda ga u cudu i misli "pa jel ovaj zna da smo ga bombardovali i razbili pre nekoliko godina, o kojoj ravnopravnosti on govori".

O ravnopravnosti govori Povelja UN a i zvaničnici SAD.
Ali sve i da ne govore, a ja potpuno verujem i tvrdim da je suštinski sve tako kako ti govoriš - to apsolunto ništa ne govori o tome kako treba da se ponaša predstavnik slobodne i suverene zemlje u kontaktu sa silnikom.
Da vratim na ono rečeno u tekstu: ne postoji način da iko u Srbiji pristane na konačni uslov bez obzira na formulaciju iskoršćenu da se on postavi.
kažu da vuk uhvaćen u kljuse sebi može da odgrize nogu da bi se spasao. Možda to može i čovek. Država to ne može.
G.Cross G.Cross 22:41 14.01.2015

Re: Ovo je prilika

freehand
Znajuci malo amerikance mogu da zamislim nekog njihovog treceg podsekretara i pomocnika drugog podsekretara za nacionalno nesto kako razgovara sa Vucicem i gleda ga u cudu i misli "pa jel ovaj zna da smo ga bombardovali i razbili pre nekoliko godina, o kojoj ravnopravnosti on govori".

O ravnopravnosti govori Povelja UN a i zvaničnici SAD.
Ali sve i da ne govore, a ja potpuno verujem i tvrdim da je suštinski sve tako kako ti govoriš - to apsolunto ništa ne govori o tome kako treba da se ponaša predstavnik slobodne i suverene zemlje u kontaktu sa silnikom.
Da vratim na ono rečeno u tekstu: ne postoji način da iko u Srbiji pristane na konačni uslov bez obzira na formulaciju iskoršćenu da se on postavi.
kažu da vuk uhvaćen u kljuse sebi može da odgrize nogu da bi se spasao. Možda to može i čovek. Država to ne može.



Freehand, boricu se do smrti za tvoje pravo da tako mislis.

OPET EDIT:

Ja stvarno ne razumem odakle ta ideja u nasem podneblju koja bi se mogla svesti na " dobro jutro carisjo na sve cetiri strane". Sto je isto kao "Mi imamo 4 stuba strategije or whatever".

Po meni to bi bilo isto kao (primer iz davne proslosti) "Ja navijam za Zvezdu, Partizan, Hajduk i Dinamo", svi smo mi prijatelji i ko god osvoji prvenstvo ja cu biti super.


Postoje trenuci u zivotu licnosti i Nacija kad moraju da se opredele.

Svaki izbor je OK.

Jelica Greganović Jelica Greganović 22:56 14.01.2015

Re: Ovo je prilika

Tu priča o "prijateljima" više ne prolazi i naizalzi na kameni zid.

Što li su onda "prijatelji" puštali Titu da tamo zavodi red čeličnom rukom, naseljava, raseljava?..
freehand freehand 22:57 14.01.2015

Re: Ovo je prilika

Freehand, boricu se do smrti za tvoje pravo da tako mislis.

Nemojmo preterivati sa jakim rečima. Nema ovde nikakve hrabrosti pa time ni rizika. Niti je ovde reč o mom pravu da tako mislim. To su jednostavno osnovne postavke civilizacije koju propovedaju ti koje pominješ a kojima tako gorljivo pokušavamo da se približimo i umilimo tako dugo.
Drugi je ovde problem i ja pokušavam da na to ukažem: petnaest godina lideri Srbije (sem Koštunice koji je u jednom momentu potpuno okrenuo ćurak) pokušavaju da učine sve ne bi li Srbija postala prihvatljiva, prijatelj i saveznik za evroatlantski konglomerat na čelu sa SAD. Dato je sve što je traženo i što se oglo dati, a ostalo je to jedno a što je u stvari srž. Samo je to traženo a samo se to ne može dati. Jednom sam, čini mi se, tu metaforu upotrebio 2010. u vreme incidenata na graničnim prelazima Brnjak i Jarinje: pitao sam, naime, šta je smisao gesta u kome se tada Tadić i sa njim SRbija sateraju u ugao kao ranjena zver i ne omogućava joj se nikakav aodstupnica? Čemu takav pristup? I kakva se reakcija očekuje? e sada imamo upravo istu takvu situaciju.
I što je još tužnije - dovedu li Pajtića, Tadića, Živkovića - ništa se neće promeniti. Bar ne u tom najbitnijem momentu: niko neće moći da im potpiše priznanje Kosova.
G.Cross G.Cross 23:01 14.01.2015

Re: Ovo je prilika

Samo je to traženo a samo se to ne može dati.


Hajde da se upitamo Zasto? Znamo zasto je to za nas vazno. Ali zasto je to toliko vazno za njih?

Ne verujem da nas samo mrze i hoce da nam napakoste. Pa onda zasto?

Iskreno, znamo i ti i ja da ih zabole za onu drugu etnicku zajednicu dole.

Pa onda , zasto?
freehand freehand 23:05 14.01.2015

Re: Ovo je prilika

G.Cross
Samo je to traženo a samo se to ne može dati.


Hajde da se upitamo Zasto? Znamo zasto je to za nas vazno. Ali zasto je to toliko vazno za njih?

Ne verujem da nas samo mrze i hoce da nam napakoste. Pa onda zasto?

Iskreno, znamo i ti i ja da ih zabole za onu drugu etnicku zajednicu dole.

I?
qqriq qqriq 23:10 14.01.2015

Re: Ovo je prilika

Sve se promenilo.



Dr M Dr M 23:14 14.01.2015

Re: Ovo je prilika

kažu da vuk uhvaćen u kljuse sebi može da odgrize nogu da bi se spasao. Možda to može i čovek. Država to ne može.


Država koja je svesna svoje pogibeljne pozicije ne da ne može nego mora.

Pažljivo, da ne boli previše, ali mora. Zato što joj je to uslov da preživi.

Inat vodi u sunovrat a ovde se na tom inatu vladajući slojevi održavaju na vlasti. Malo racionalnosti bi nam donelo mnogo povoljniju poziciju.
G.Cross G.Cross 23:15 14.01.2015

Re: Ovo je prilika

I?



Ne znam, znam da sam bio treniran davno u strategiji pregovaranja.

Na zalost, mislim da nam fali prva pretpostavka dobre strategije pregovaranja.

MI moramo da znamo sta hocemo ( ne samo sta necemo).

Za to treba nacionalni konsensus.

Ko danas u Srbiji moze da izgradi Nacionalni Konsensus?


( a mozda i ne, Madzari kad su potpisali Trianon sporazum nisu imali nacionalni konsensus, neko je samo potpisao zato sto je morao, mada su i oni koji su potpisali ostavili primedbe da se ne slazu sa sadrzajem dokumenta).

Ako se Nacionalna pregovaracka strategija gradi na osnovu rezultata istazivanja javnog mnenja to je po definiciji Road to Hell.




Najengleskoji spot ever made Rain, brale, Rain


freehand freehand 23:17 14.01.2015

Re: Ovo je prilika

Inat vodi u sunovrat a ovde se na tom inatu vladajući slojevi održavaju na vlasti. Malo racionalnosti bi nam donelo mnogo povoljniju poziciju.

O kakvom inatu govoriš? Ustav države i njena teritorija nisu predmet inata doktore. Sa time se nijedna ozbiljna i samostalna, nezavisna država ne igra.
To bi morao da znaš kad govoriš o politici.
G.Cross G.Cross 23:21 14.01.2015

Re: Ovo je prilika

Nemojmo preterivati sa jakim rečima.


Ne kosta nista, majstore.
Dr M Dr M 23:21 14.01.2015

Re: Ovo je prilika

freehand
Inat vodi u sunovrat a ovde se na tom inatu vladajući slojevi održavaju na vlasti. Malo racionalnosti bi nam donelo mnogo povoljniju poziciju.

O kakvom inatu govoriš? Ustav države i njena teritorija nisu predmet inata doktore. Sa time se nijedna ozbiljna i samostalna, nezavisna država ne igra.
To bi morao da znaš kad govoriš o politici.


Ustavi se menjaju kad im istekne rok upotrebe. Pogotovu sadašnji, za koji je poznato kako je i zašto donet.
freehand freehand 23:25 14.01.2015

Re: Ovo je prilika

Ustavi se menjaju kad im istekne rok upotrebe. Pogotovu sadašnji, za koji je poznato kako je i zašto donet.

Nezavisna država ne menja Ustav pod spoljnim pritiskom i po spoljnom diktatu. Ustav o kome govoriš donet je upravo da bi sprečio nekog kome bi palo na pamet da se igra sa teritorijom i suverenitetom zemlje.
E sad, po ovome što pišeš ti si od one nema medecine do hirurgije, i nema aperacije do amputacije škole mišljenja.
Dr M Dr M 23:32 14.01.2015

Re: Ovo je prilika

freehand
Ustavi se menjaju kad im istekne rok upotrebe. Pogotovu sadašnji, za koji je poznato kako je i zašto donet.

Nezavisna država ne menja Ustav pod spoljnim pritiskom i po spoljnom diktatu. Ustav o kome govoriš donet je upravo da bi sprečio nekog kome bi palo na pamet da se igra sa teritorijom i suverenitetom zemlje.
E sad, po ovome što pišeš ti si od one nema medecine do hirurgije, i nema aperacije do amputacije škole mišljenja.


Ne, ja sam od onih što pažljivo pregledaju pacijenta, utvrde dijagnozu i provere terapiju koja mu je ranije davana a nije dala povoljan ishod. Onda predložim drugu terapiju i objasnim pacijentu verovatnoću preživljavanja u slučaju promene terapije ili ostanka na prethodnoj. Pa neka bira.
freehand freehand 23:36 14.01.2015

Re: Ovo je prilika

Ne, ja sam od onih što pažljivo pregledaju pacijenta, utvrde dijagnozu i provere terapiju koja mu je ranije davana a nije dala povoljan ishod. Onda predložim drugu terapiju i objasnim pacijentu verovatnoću preživljavanja u slučaju promene terapije ili ostanka na prethodnoj. Pa neka bira.

E vidiš, doco, ovde nije u pitanju volja pacijenta nego to što je došao kasapima na sto. I neophodna su im oba bubrega i to drito, a za posle će još da vide ako im za Frankenštajnovog malog bude još nešto usfalilo.
Dr M Dr M 23:45 14.01.2015

Re: Ovo je prilika

freehand
Ne, ja sam od onih što pažljivo pregledaju pacijenta, utvrde dijagnozu i provere terapiju koja mu je ranije davana a nije dala povoljan ishod. Onda predložim drugu terapiju i objasnim pacijentu verovatnoću preživljavanja u slučaju promene terapije ili ostanka na prethodnoj. Pa neka bira.

E vidiš, doco, ovde nije u pitanju volja pacijenta nego to što je došao kasapima na sto. I neophodna su im oba bubrega i to drito, a za posle će još da vide ako im za Frankenštajnovog malog bude još nešto usfalilo.


Situacija mi ne izgleda tako kao što opisuješ iako je slikovita.

Pre bih rekao da smo se glupavo zafarbali u ćošak.
U tom slučaju imamo dva izlaza. Jedan je da čekamo da se farba osuši, rizikujući da dotle crknemo od gladi i žedji.
Drugi je, ako smo baš mnogo gladni i žedni, predjemo preko mokre farbe i izadjemo, ne osvrćući se na tragove koje smo ostavili.

hoochie coochie man hoochie coochie man 23:48 14.01.2015

Re: Ovo je prilika

a nije dala povoljan ishod


A šta je povoljan ishod?
Ili, pitanje koje je G Cross postavio kao preduslov uspešnog pregovaranja, šta mi zapravo hoćemo?

Dakle, doktore, terapija koju ti predlažeš za rezultat treba da da, šta?
Dr M Dr M 23:55 14.01.2015

Re: Ovo je prilika

hoochie coochie man
a nije dala povoljan ishod


A šta je povoljan ishod?
Ili, pitanje koje je G Cross postavio kao preduslov uspešnog pregovaranja, šta mi zapravo hoćemo?

Dakle, doktore, terapija koju ti predlažeš za rezultat treba da da, šta?


Da ostavimo Kosovo da se brine samo o sebi a Srbija da počne da misli o BDP, vladavini prava itd., znaš ceo taj niz. Ulazak u EU, o kome
će se odlučivati na regerendumu, je samo poslednja od tih skraćenica.
freehand freehand 23:59 14.01.2015

Re: Ovo je prilika

Da ostavimo Kosovo da se brine samo o sebi a Srbija da počne da misli o BDP, vladavini prava itd., znaš ceo taj niz. Ulazak u EU, o kome
će se odlučivati na regerendumu, je samo poslednja od tih skraćenica.

U teoriji države i prava ne biva da se delovi države kao punoletna deca ostavljaju da brinu sami o sebi. Bar ja ne znam za takav slučaj u modernoj istoriji a malo se plašim eksperimenta u kome će baš Srbija da bude prva koja će da napravi proboj.
No odosmo predaleko sa ovim već hiljadu puta ispričanim pričama. Mene je mnogo više u ovom blogu interesovalo viđenje komentatora Vučićeve sudbine i one rečenice u kojoj tako olako nudi da se skloni sa puta.
jkt2010 jkt2010 00:01 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

G.Cross
Samo je to traženo a samo se to ne može dati.


Hajde da se upitamo Zasto? Znamo zasto je to za nas vazno. Ali zasto je to toliko vazno za njih?

Ne verujem da nas samo mrze i hoce da nam napakoste. Pa onda zasto?

Iskreno, znamo i ti i ja da ih zabole za onu drugu etnicku zajednicu dole.

Pa onda , zasto?


Ja rekoh Friju da gleda kroz pogrešan prozor, parada je sa druge strane kuće. Zabole ove na zapadu i za KiM i za Srbiju, tu je stvar što se njih tiče završena, svako je na svom mestu i nikakve hitnosti tu više nema.

Ali se potrefilo da Srbija predsedava OEBS-om dok je ukrajinska kriza u punom zamahu. E, to njih sada zanima. Ako ga ima, pritiskanje ide u tom pravcu, a za KiM možemo da se kurčimo kolko hoćemo, sve dok ne silazimo sa briselskog koloseka. A ne silazimo.
blogovatelj blogovatelj 00:02 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

Po meni to bi bilo isto kao (primer iz davne proslosti) "Ja navijam za Zvezdu, Partizan, Hajduk i Dinamo", svi smo mi prijatelji i ko god osvoji prvenstvo ja cu biti super


Drug Stari je to radio, ali nisu bile cetiri, vec samo dve strane.
A i poklopile su mu se bile istorijske okolnosti.
Sad je klackalica otisla na istok, ne moze se vise tako igrati, bar dok Putin ne bude onako javno nekoga nokautirao klasicnim nokautom u istocnoj Evropi.
Ako se to desi, da vidis kako ce svi da se prepodobe i modifikuju price.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:04 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

Da ostavimo Kosovo da se brine samo o sebi a Srbija da počne da misli o BDP


Misliš da je briga o Kosovu razlog niskog BDPa?
Veruješ li da bi kad bi ostavili Kosovo neke pare od nekle došle, ili bi mi počeli na neki volšeban način više da ih zarađujemo?
Nisu te dve stvari tako čvrsto vezane, ako su uopšte povezane, da bi žrtvovanjem jedne druga krenula.

To je tek, izvini, ali isprazna fraza koja treba da popuni veliku rupu koju pravi nepostojanje odgovora na pitanje, zašto bi Srbija trebala da prizna Kosovo.
Nema ni jednog jedinog smislenog odgovora na to, a na pitanje zašto ne treba da ga prizna ima mnogo sasvim logičnih i jasnih odgovora.

Dr M Dr M 00:08 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

odosmo predaleko sa ovim već hiljadu puta ispričanim pričama. Mene je mnogo više u ovom blogu interesovalo viđenje komentatora vučićeve sudbine i one rečenice u kojoj tako olako nudi da se skloni sa puta.


U pravu si, pričaćemo se još

Po mom mišljenju, Vučić ( Lupetto) histeriše jer mu ništa ne polazi za rukom. A tako se nadao da bude priznat kao otac i spasilac nacije. Oni, tamo napolju, koji su ga pripustili da izigrava ovde bika, pod uslovom da obavi odredjene poslove, imaju, verovatno, plaćen tim psihologa koji ga podbada, ili pušta na miru, kako procene da je dobro za obavljanje krajnjeg posla. A on malo malo pa počne da se obada. Onda oni puste BIRN.
Dr M Dr M 00:17 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

Misliš da je briga o Kosovu razlog niskog BDPa?


Ne, održavanje na vlasti nesposobnih vlada koje se voze na kosovskoj klackalici.

Vlada koja ne bi morala da pravi većinu sa onima koji bi da odbrane Kosovo bi mogla lakše da vuče prave reformske poteze. Sadašnja je nesposobna, što pipne, upropasti, tako da nju ne uzimam u obzir.
princi princi 00:33 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

Vlada koja ne bi morala da pravi većinu sa onima koji bi da odbrane Kosovo bi mogla lakše da vuče prave reformske poteze.

Koji su to "pravi reformski potezi"?
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:36 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

Vlada koja ne bi morala da pravi većinu sa onima koji bi da odbrane Kosovo bi mogla lakše da vuče prave reformske poteze. Sadašnja je nesposobna, što pipne, upropasti, tako da nju ne uzimam u obzir.


A koja je bila takva posle Koštunicine?
A začudo, Koštunicina je i pored jasnog kosovskog stava imala bolje ekonomske parametre.
Naravno ne zbog neke struke nego zbog ukupnog ekonomskog ambijenta, ali to pokazuje da politika prema kosovu nije od ključne važnosti za bdp, ako je od ikakve.

Ja bih razumeo politiku koja ima za cilj rešavanje makar srpskog nacionalnog ako ne može i srpskog državnog problema, jer mislim da između te dve stvari postoji razlika.

Ako bi se postavilo pitanje podele ja bih bio za jer se tako makar delimično rešava problem srpske nacije na onome što je danas Kosovo. Predajom svega Srbija gubi, Srbi gube, Albanci (nacija) dobijaju, Kosovo(država) dobija.
Na tako nešto zaista teško ko može da pristane, i kad se to postavi kao uslov onda i Vučić i Koštunica, Tadić i svako drugi mora reći, ne, to ne mogu da prihvatim.
Da li će ovako kao Vučić reći, evo, povućiću se da vam ne smetam a vi tražite nekog drugog, ili kao Đinđić, na to se ne pristaje jer su naši interesi pogaženi, ili kao Tadić pokušavati da se nekako iz toga iskobelja, je stvar taktike, ali suština je da se ne takve strvari ne može pristati.
Dr M Dr M 00:46 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

princi
Vlada koja ne bi morala da pravi većinu sa onima koji bi da odbrane Kosovo bi mogla lakše da vuče prave reformske poteze.

Koji su to "pravi reformski potezi"?


Reforme zdravstvenog, pravnog i privrednog sistema. Previše dugačko za blog.

Evo jednog linka


http://www.novastranka.rs/program-ekonomskih-reformi

Tu ima i za zdravstvo, školstvo, pravosudje.
Dr M Dr M 00:51 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

Ako bi se postavilo pitanje podele


Podela bi bila OK ali taj voz je prošao.

Ono što sad možemo da uradimo je da priznamo de fakto u zamenu za autonomiju Severa i poštovanje imovinskih i ljudskih prava za sve.
De jure nije hitno. Presedan Ist. i Zap Nemačka.
freehand freehand 01:00 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

Podela bi bila OK ali taj voz je prošao.

Taj voz nikad nije ni bio u stanici i uvek je bio u stanici, i biće u zavisnosti od volje i snage koju Srbija ima i može da pokaže.
Ono što sad možemo da uradimo je da priznamo de fakto u zamenu za autonomiju Severa i poštovanje imovinskih i ljudskih prava za sve.
De jure nije hitno. Presedan Ist. i Zap Nemačka.

Volim ova drugosrbijanska razmišljanja o tome kako je skroz normalno i ok da ti svetionici slobode i demokratije i naši vrli prijatelji selektivno i ako si dobar priznaju imovinska i ljudska prava. Za to treba da se kvalifikuješ.
Inače, de facto je već doibrano priznato, i ko zna šta je sve potpisano. Od pre neki dan kosovski pasoš uredne prelazi granice Srbije.
Ono što se zaista traži jeste da se prizna de iure i to tako da to niko ne mora zvanično da zatraži. Brat Đura sistem.
E zato Vučić pišti kao pile u gori.
A Istočna i Zapadna Nemačka nikakve veze nemaju sa ovim, ni pravno ni politički.
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:03 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

Podela bi bila OK ali taj voz je prošao.


Što je prošao, kad je prošao, ko je rekao da je prošao?
Može li Srbija u pregovorima da ima svoje zahteve ili ona mora samo da ispunjava zahteve druge pregovaračke strane?

Zbog toga je veoma važno znati šta je cilj.
Ako je EU ultimativni cilj koji nema alternativu, onda Srbija ne može da postavlja uslove nego mora samo da ih ispunjava kakvi god da su, i onda je stvarno bolje uraditi to što pre ako se već mora.
Ali onda bi neko, npr ti, ili Živković, morao da objasni zašto je dobro pod bilo kakvim uslovima ići ka toj EU.

A ako je Srbije zasita strana upregovorima a ne neko kome se ispostavljaju zahtevi, onda i ona može da postavi neki zahtev, valjda.
I zašto taj zahtev ne bi bio podela?
Dr M Dr M 01:09 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

Ono što se zaista traži jeste da se prizna de iure


Neka Vučić pišti koliko hoće, nisam ga terao da se upušta u nešto što ne može da uradi.
Ja bih mogao ali me niko nije zvao.

Možda, na sledećim izborima.

Nemoj da se nerviraš, samo pričamo, ne zavisi ni od Tebe ni od mene.

Laku noć
freehand freehand 01:12 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

Nemoj da se nerviraš, samo pričamo, ne zavisi ni od Tebe ni od mene.

Laku noć

Ne nerviram se, samo o ovakvim stvarima razmišljam i govorim ozbiljno, i kad procenjujem tuđe postupke pokušavam da se stavim u njegovu/njihovu poziciju, i kao da baš od mene zavisi.
Laku noć, doco. :)
Dr M Dr M 01:14 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

I zašto taj zahtev ne bi bio podela?


Zato što su svi sem nas tu opciju već odbacili.

Mogli bismo da ponovo postavimo taj uslov u zamenu za de jure priznavanje, pa ako prodje, prodje.

Mada, mislim da Amerima i EU, za sada, to nije mnogo hitno.

Stalno smo poturali manju kartu, sad imamo samo taj jedan štih, de jure. Ako progutaju.
freehand freehand 01:30 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

Dr M
I zašto taj zahtev ne bi bio podela?


Zato što su svi sem nas tu opciju već odbacili.

Mogli bismo da ponovo postavimo taj uslov u zamenu za de jure priznavanje, pa ako prodje, prodje.

Mada, mislim da Amerima i EU, za sada, to nije mnogo hitno.

Stalno smo poturali manju kartu, sad imamo samo taj jedan štih, de jure. Ako progutaju.

Pristajanje na ucene i poivinovanje pretnjama državu čini krpom, nepouzdanim partnerom i stalnim klijentom za batine.
Što se pak suvereniteta tiče predlažem da se sluša i poštuje stav kosovskih zvaničnika. I njihovih mentora. Mislim da oni ispravno razmišljaju na tu temu.
princi princi 01:38 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

Dr M
princi
Vlada koja ne bi morala da pravi većinu sa onima koji bi da odbrane Kosovo bi mogla lakše da vuče prave reformske poteze.

Koji su to "pravi reformski potezi"?


Reforme zdravstvenog, pravnog i privrednog sistema. Previše dugačko za blog.

Evo jednog linka


http://www.novastranka.rs/program-ekonomskih-reformi

Tu ima i za zdravstvo, školstvo, pravosudje.

Pa vi ste libertarijanci! Slobodna tržišta, deregulacija, smanjivanje države... Šta je tu predugačko, to sve stane u par reči.
satinelle satinelle 02:03 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

viđenje komentatora vučićeve sudbine i one rečenice u kojoj tako olako nudi da se skloni sa puta.


Vučić je oduvek olako, ali lažno, nudio svoju ostavku (ako mislite da treba, evo ja ću odmah, ja ako ne budem više imao većinu skloniću se jer me je sramota da budem premijer sa tolikim procentom podrške naroda ...itd lupetanja).

Ipak, smatram da si u pravu ovog puta, jer su se čak i totalno apolitični ljudi sa kojima svakodnevno čavrljam uz kaficu o neobaveznim stvarima, osvrnuli na temu Vučićevog straha pred pozicijom "svršenog čina" i stative oko koje godinama kružimo, tražeći nepostojeća rešenja i ponašajući se kao guske u magli, kada znamo šta nam je NE činiti, a i pored toga sebi postavljamo visoke i uslovljene ciljeve.

Došlo je vreme za naplatu. I Vučić je svestan da je tačku prekretnicu u pregovorima za članstvo u EU nemoguće izbeći.

Danas je bio u južnoj pokrajini (slučajno baš sad i slučajno baš tamo gde nikad nijedan srpski premijer nije bio i slučajno sa tolikom medijskom pompom?)

Sva glasila su pisala o jednom emotivnom momentu premijerovog plača, a ja bih rekla samosažaljenja i beznađa. Shvatio je koliko je veliki ON nemoćan. Meni je delovalo kao da nešto mantra, mrmlja u bradu i ponavlja sve one citirane zapadne filozofe, moleći svevišnjeg da mu se ne prikazuju klape iz filma prošlosti, momenti radikalskog blagostanja, sećanja nadolaze i bivaju sve bliže srcu pređašnje ideje, da bi bez razmišljanja i Esmark zajeb'o za onaj mali bedž na reveru, da bi...a onda se odjednom budi iz sna u kom se prethodno dobro išamara, polije hladnom vodom i nastavi govor o budućnosti zemlje.

Ja sam svesna toga da sve događaje personalizujem i prihvatam na možda malo neuobičajen način, ali današnja drama u Kosovskom pomoravlju me je ubedila da nisam daleko od istine.

edit: I mi imamo našeg vuka, ali ne onog što odgriza sopstvenu nogu, već dlaku menja, ali ćud nikada. Pitanje je vremena i tankih mu živaca dokle će da trpi sve te evropske "skotove". I ne, nisam Vesna Pešić
blogovatelj blogovatelj 05:31 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

Može li Srbija u pregovorima da ima svoje zahteve ili ona mora samo da ispunjava zahteve druge pregovaračke strane?


Da li znas za jedan jedini primer u istoriji covecanstva gde je gubitnik rata postavljao uslove?
loader loader 09:56 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

... da ponovo postavim ovaj intervju. Bez obzira što je već linkovan, citiran i postavljan mnogo puta duboko verujem da ga treba preporučivati i postavljati ponovo i ponovo ne bi li ga videli i oni koji iz bilo ikog razloga do sada nisu.

Svakako.
Ali, široka struktura kojoj je onda smetao i koja ga je na kraju i ubila - a tu je više faktora od kojih je svako u dovođenju situacije do tog čina imao svoju ulogu - postoji i danas, suštinski ne mnogo izmenjena. Ne treba da zavarava vremenska distanca, a posebno ne deklarativno "zrenje" bilo kog sloja društva, kao ni bilo koje političke organizacije. Skoro da sam spreman da pomislim da bi svi oni to, udruženi, i danas ponovili.

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 13:19 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

blogovatelj
Može li Srbija u pregovorima da ima svoje zahteve ili ona mora samo da ispunjava zahteve druge pregovaračke strane?


Da li znas za jedan jedini primer u istoriji covecanstva gde je gubitnik rata postavljao uslove?


Gubitak rata je rezultovao usvajanjem rezolucije 1244, a ne bezuslovnom kapitulacijom.
Da bi se odustalo od nje trebalo bi da da izgubimo neki drugi rat.
freehand freehand 13:58 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

vrabac_u_steni
blogovatelj
Može li Srbija u pregovorima da ima svoje zahteve ili ona mora samo da ispunjava zahteve druge pregovaračke strane?


Da li znas za jedan jedini primer u istoriji covecanstva gde je gubitnik rata postavljao uslove?


Gubitak rata je rezultovao usvajanjem rezolucije 1244, a ne bezuslovnom kapitulacijom.
Da bi se odustalo od nje trebalo bi da da izgubimo neki drugi rat.

Gubitak rata nije završen kapitulacijom nego vojno-tehničkim sporazumom, pod okriljem UN, i Rezolucijom SB UN. Tako da NATO na Kosovo nije ušao kao okupator i bezuslovno već sporazumno. I onom ko je to pregovarao i pravno uobličio sa strane Srbije treba skinuti kapu.
A završna rečenica je tačna iako je ja izbegavam.
princi princi 14:05 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

vrabac_u_steni
blogovatelj
Može li Srbija u pregovorima da ima svoje zahteve ili ona mora samo da ispunjava zahteve druge pregovaračke strane?


Da li znas za jedan jedini primer u istoriji covecanstva gde je gubitnik rata postavljao uslove?


Gubitak rata je rezultovao usvajanjem rezolucije 1244, a ne bezuslovnom kapitulacijom.
Da bi se odustalo od nje trebalo bi da da izgubimo neki drugi rat.

Tjah, kažu da je isto bilo i sa Versajskim mirom- Nemci nisu došli da potpisuju kapitulaciju nego da dogovore uslove mira. Onda su izgubili Rur i Sar, naloženo im je da otplate ratnu štetu, oduzete su im teritorije na Dalekom istoku, čuda... ispostavilo se da je svet odložio završetak velikog rata za nekih 30ak godina, zapravo. Ali Srbija nema taj kapacitet ni značaj.
freehand freehand 14:07 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

Tjah, kažu da je isto bilo i sa Versajskim mirom- Nemci nisu došli da potpisuju kapitulaciju nego da dogovore uslove mira. Onda su izgubili Rur i Sar, naloženo im je da otplate ratnu štetu, oduzete su im teritorije na Dalekom istoku, čuda... ispostavilo se da je svet odložio završetak velikog rata za nekih 30ak godina, zapravo. Ali Srbija nema taj kapacitet ni značaj.

Prvi svetski rat završio se potpunom i bezuslovnom kapitulacijom Nemačke. "Bezuslovna" znači da nema "pregovaranja".
Drugi takođe, na isti način.
japane je, koliko znam, uspeo da ispregovara samo jednu stvar: opstanak Cara.
princi princi 14:10 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

japane je, koliko znam, uspeo da ispregovara samo jednu stvar: opstanak Cara.

??? Zar Japan nije bio deo Allied Powers? Uzgred, ima čitava priča o rasizmu Versajskog mira, i o igrama iza kulisa koje su igrane kako bi se sprečila tj osujetila emancipacija dalekoazijskih kolonija.

Što se ovog drugog tiče ne pričam o rezultatima konferencije, nego o tome kako u ušli u pregovore. Nemci su smatrali da su to pregovori o miru, a saveznici o bezuslovnoj kapitulaciji. Na kraju je bilo onako kako su diktitirali Anglosaksonci i Francuzi. Pobeda jeste bila trenutna, ali je u osnovi dovela do Drugog svetskog rata i novih stradanja. Kejnz je smatrao da su uslovi postavljeni Nemačkoj bili preoštri i taj Versajski mir je nazvao Kartaginjanskim mirom. Ispostavilo se da je bio u pravu.
freehand freehand 14:14 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

princi
japane je, koliko znam, uspeo da ispregovara samo jednu stvar: opstanak Cara.

??? Zar Japan nije bio deo Allied Powers? Uzgred, ima čitava priča o rasizmu Versajskog mira, i o igrama iza kulisa koje su igrane kako bi se sprečila tj osujetila emancipacija dalekoazijskih kolonija.

Izvini, bio sam nejasan: tu sam mislio na Drugi svetski rat.
tyson tyson 15:16 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

Drug Stari je to radio, ali nisu bile cetiri, vec samo dve strane.
A i poklopile su mu se bile istorijske okolnosti.

Ma, drug Stari je sve do početka 1970-ih uvek bio na jednoj strani; tek ga je intervencija Varšavskog pakta u Čehoslovačkoj malo trgnula iz njegovog sveta mašte (i stare ljubavi) i naterala da se SFRJ zaista usredsredi na balansiranje između dve strane i samodovoljnost bar što se tiče politike odbrane i naoružanja.


freehand freehand 15:21 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

tyson
Drug Stari je to radio, ali nisu bile cetiri, vec samo dve strane.
A i poklopile su mu se bile istorijske okolnosti.

Ma, drug Stari je sve do početka 1970-ih uvek bio na jednoj strani; tek ga je intervencija Varšavskog pakta u Čehoslovačkoj malo trgnula iz njegovog sveta mašte (i stare ljubavi) i naterala da se SFRJ zaista usredsredi na balansiranje između dve strane i samodovoljnost bar što se tiče politike odbrane i naoružanja.



Od sredine pedesetih. Inače JNA ne bi imala tompsone, sejbrove i patone u naoružanju.
tyson tyson 15:31 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

Ne, održavanje na vlasti nesposobnih vlada koje se voze na kosovskoj klackalici.

Vlada koja ne bi morala da pravi većinu sa onima koji bi da odbrane Kosovo bi mogla lakše da vuče prave reformske poteze. Sadašnja je nesposobna, što pipne, upropasti, tako da nju ne uzimam u obzir.

Pa ko su danas u srpskoj politici "oni koji bi da odbrane Kosovo"?

S kim bi ta neka buduća reformska vlada morala da pravi koaliciju iz nužde?

Mislim da te stvarnost demantuje; ekonomske teme i kvalitet života centralna su tema u srpskoj politici i od neprikosnovene važnosti za prosečnog srpskog birača već godinama.

Kosovo više nije nikakav balast; ono danas služi tek kao zgodna povremena dimna zavesa kratkog trajanja, da se malo skrene pažnja javnosti. Čak i za te svrhe prolazi mu rok trajanja.

S druge strane, ozvaničavanje statusa Kosova od strane države Srbije (čitaj: priznavanje nezavisnosti) ipak je i dalje negativan događaj, makar i podsvesno, za prosečnog građanina/birača, i očekivana je reakcija političara da ne žele da baš oni budu ti koji će nezavisnost priznati. Ili bar, ako baš moraju, a onda da to kompenzuju nečim podjednako pozitivnim - što se ispostavlja kao povelik problem. Za sada se pristupanje EU prodaje kao kompenzacija, ali stvari baš i ne idu u pravom smeru po tom pitanju tako da ta trampa sve teže pronalazi plodno tlo.


tyson tyson 15:39 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

Od sredine pedesetih. Inače JNA ne bi imala tompsone, sejbrove i patone u naoružanju.

Grešiš.

Do 1948. bii smo kompletno na jednoj strani.

Od 1950. do manje-više 1956. na drugoj.

Od kraja 1950-ih od 1968. opet smo bili na jednoj strani.

Tek posle toga se zaista akcenat stavlja na političko balansiranje i vojnu samodovoljnost.



Edit: Izgleda da se nismo baš najbolje razumeli; mislio sam na jednoj, ali ne i uvek na istoj strani.



freehand freehand 15:43 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

Od 1950. do manje-više 1956. na drugoj.

O tome govorim.
Edit: Izgleda da se nismo baš najbolje razumeli; mislio sam na jednoj, ali ne i uvek na istoj strani.

Upravo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:11 15.01.2015

Re: Ovo je prilika

blogovatelj
Može li Srbija u pregovorima da ima svoje zahteve ili ona mora samo da ispunjava zahteve druge pregovaračke strane?


Da li znas za jedan jedini primer u istoriji covecanstva gde je gubitnik rata postavljao uslove?


Do kada će Srbija biti tretirana kao gubitnik rata koji nema prava da postavlja uslove?
Večno, ili do nekog novog rata koji će dobiti?
Ako je ovo prvo u pitanju najbolje je da se rasformira odmah, a ako je drugo najbolje je da zarati s nekim što pre kako bi taj nepovoljan status promenila.

Rekoše već ali da ponovim, sve i da se Srbija tretira kao strana koja je izgubila rat (a čak ni to nije sasvim jednoznačno) taj status je ona imala samo pri potpisivanju dokumenta kojom je rat okončan.

Sve posle toga je posledica nekih drugih uticaja a ne posledica gubitka rata.

Pomenu se ovde paralela između kumanovskog sporazuma i kraja prvog svetskog rata.
Ima tu neke sličnosti zaista, ali sve što je Nemačku mučilo kao poraženu stanu je bilo zapisano u versajskom ugovoru, ništa dodatno nije izmišljano, pa ako se taj presedan primeni na ovaj slučaj, onda bi to značilo da pobednici insistiraju na ostvarenju potpisanog dokumenta, kao što se to dešavalo sa versajskim dokumentom, a ne da se iznova i iznova dodaju novi, teži, uslovi od onih koji su potpisani mirovnim dokumentom.

Pa je tako logičnije od onog tvog pitanje, znaš li za slučaj da su poraženoj strani najblaži uslovi postavljeni u trenutku kad je poražena, a oštriji kasnije kad je postala kooperativna, kao što se to dešava Srbiji?
blogovatelj blogovatelj 01:52 16.01.2015

Re: Ovo je prilika

Do 1948. bii smo kompletno na jednoj strani.

Od 1950. do manje-više 1956. na drugoj.

Od kraja 1950-ih od 1968. opet smo bili na jednoj strani.

Tek posle toga se zaista akcenat stavlja na političko balansiranje i vojnu samodovoljnost.


Cek bre, lagano...
Pa prva tri reda tvog komentara bas i govore da je i pre 1968. bilo balansiranja. Zar ne?
blogovatelj blogovatelj 01:55 16.01.2015

Re: Ovo je prilika

Do kada će Srbija biti tretirana kao gubitnik rata koji nema prava da postavlja uslove?


Dok ne dobije prvi sledeci rat. Ili dok diplomatski ne isposluje ustupke koji bi bili uslovljeni politickim okolnostima, posto ekonomske okolnosti i kapaciteti Srbije jednostavno ne dozvoljavaju luksuz da mi ekonomijom ma koga uslovljavamo.
I to je nebrojeno puta u nebrojeno primera vidjano kroz istoriju.
blogovatelj blogovatelj 02:02 16.01.2015

Re: Ovo je prilika

Ako je ovo prvo u pitanju najbolje je da se rasformira odmah, a ako je drugo najbolje je da zarati s nekim što pre kako bi taj nepovoljan status promenila.


E vidis, to je ono sto ogromna vecina stanovnistva Srbije ne shvata. I ti medju njima.
Kosovo se ne moze vratiti za par godina. Snage za rat nemamo, nikada nismo ni imali.
Ali zamisli da smo pametni kao sto su Japanci bili posle 1945. i za pedeset godina napravimo ekonomski bum, pa nam GDP bude 10 puta veci od Siptarskog neke 2065. Pa bude referendum na Kosovu, jer njima bude recimo plata bude 8 puta manja od srpske. Pa oni na referendumu odluce da nam se pripoje.
Ali ovakva moja prica je na zalost samo imaginacija jednog idealiste. Jer ko moze recimo jednog Omegu naterati da pomisli kako bi otvaranje novih radnih mesta od strane americkih, nemackih, engleskih firmi bilo dobro za Srbiju.
Lakse je da se tupi uz pivo pred zadrugom nego da se radi 50 sati nedeljno. Znam da je lakse. Ali onda se neminovno dodje u stanje u kome se Srbija danas nalazi.
A kako vidim, bice i gore, jer se jos uvek sedi pred zadrugom i nema ih mnogo koji su ustali i resili da ne vide dana nego da rade i rade i rade...
milisav68 milisav68 10:53 16.01.2015

Re: Ovo je prilika

blogovatelj
Ali zamisli da smo pametni kao sto su Japanci bili posle 1945.

Poređenje ti je bez veze, zato što su posle `45. manje više svi imali ekonomski bum, i što oni (i ne samo oni) nisu izgubili tih pola veka sa komunizmom, i što su gradili društvo na zdravim ekonomskim odnosima, gde je privatna svojina - svetinja.

I to je ono što je naša najveća greška, što se nismo potrudili da to ispravimo, i što je dalje haos u katastru i sudskim odlukama - šta je čije, čak ni država ne zna šta je njeno.

Kao i zakoni, koji se i dalje oslanjaju na zakone iz SFRJ, gde je privatnik - državni neprijatelj, i gde se privreda drži u šaci, pa koliko god se trudio da radiš normalno, država te konstantno forsira da ideš u ilegalu, da bar deo ne bude kako treba, oni to naravno znaju, alu puštaju jer žele da te imaju u šaci, i onda kada god ima zatrebaš, zasmetaš, ako porasteš pa treba da daješ a nećeš, oni imaju mehanizme da ti nameste pregršt privrednih prestupa i da te kažnjavaju ili krivično gone.

Sa druge strane, "zapad" i velike sile, nisu postale to što jesu samo vrednoćom i poštenim radom, već i pljačkom, ucenama, malih i slabih, kao što je Srbija, ali ne samo ona, nego i recimo i ceo Balkan, ne dozvoljavajući (stalno huškajući jedne na druge), da se ujedine u jednu (makar) ekonomsku celinu.

Kombinacija takvih spoljnih i unutrašnjih "neprijatelja", daje ispijače piva ispred prodavnice, zajedno sa gastarbajterima, koji sole pamet sa visine, šta treba da se radi, ali su izmakli dupe na sigurno.
tyson tyson 14:52 16.01.2015

Re: Ovo je prilika

Cek bre, lagano...
Pa prva tri reda tvog komentara bas i govore da je i pre 1968. bilo balansiranja. Zar ne?

Haha, pa u neku ruku da, ali ne u onom idealizovanom smislu u kome se obično doživljava spoljna politika tadašnje Jugoslavije - da smo stalno balansirali između dva pakta i vodili nekakvu neutralnu politiku. Jesmo, đavola. Ili smo bili na jednoj, ili na drugoj strani, sve do početka sedamdesetih.

Pokret nestvrstanih je bio zanimljiv eksperiment, koji se praktično nije uhodao sve do kraja šezdesetih-početka sedamdesetih, a i u samom pokretu postojala je borba za prevlast i liderstvo faktički proksija, zastupnika blokova. Tako da se ne može tek tako uzeti uloga Jugoslavije u tom pokretu kao nekakav čvrst dokaz neutralne, "nesvrstane" politike.


hoochie coochie man hoochie coochie man 18:02 16.01.2015

Re: Ovo je prilika

posto ekonomske okolnosti i kapaciteti Srbije jednostavno ne dozvoljavaju luksuz da mi ekonomijom ma koga uslovljavamo.


I to je situacija sa otprlike 80 posto država u svetu.
Malo je onih koji ekonomijom mogu nekoga da uslovljavaju. A takođe je malo onih koji prihvataju sve što im se naloži, a da su ti nalozi u priličnoj suprotnosti sa logikom.
Dakle, nije ni ekonomska nemoć razlog, jer bi, da jeste, mnogo država u svetu bilo u našoj poziciji da im se naloži da odstupe od dela teritorije.
A to se ipak retko dešava.

Nije ni posledica gubitka rata jer se uslovi gubitniku postavljaju u momentu njegovog poraza. Ovde ni to nije slučaj.
Pošto Srbija i nije nešto značajna da bi se svet protiv nje urotio biće da nije ni neka velika antisrpska svetska zavera.

Izgleda da je ipak u pitanju loša poliitka koja se vodi u Srbiji, a sadašnja politika je politika prihvatanja svega zarad nečega što ne znamo tačno šta je, ali od toga očekujemo neke koristi.

To se u mom selu zove slan dlan.
Ovcama se da da oližu slan dlan i one ko lude idu za tim jer misle da tu ima nečega. A nema ništa, samo slan dlan.
EU, neko imaginarno uređenje koje se samo u EU može postići, neki imaginarni fondovi koji će usrećiti Srbiju, to je taj slan dlan za kojim mi kao one ovce trčimo.
Kad ukapiramo da je EU samo varka, da od toga nama nema prevelike sreĆe, onda nećemo zbog tog goluba na grani ispustati vrapca iz ruke. Tvrđe ćemo pregovarati, i mi ćemo postavlajti uslove, kaoi svaki normalni pregovarač.
Ali ovakva moja prica je na zalost samo imaginacija jednog idealiste.

I ne samo to, to je i prilično naivno viđenje stvari.
To podrazumeva da posla ima ali da ljudi neće da rade nego bi da sede pred zadrugom. A nije tako, nema posla a radili bi.
Ili smatraš da vlada treba da obezbedi ambijent da posla bude kao u Japanu.
Super bi to bilo ali nije moguće.
Ili ako smatraš da jeste moguće, ajd predloži šta to vlada, ili bilo ko drugi, treba da uradi pa da Srbija postane Japan.
blogovatelj blogovatelj 01:46 17.01.2015

Re: Ovo je prilika

Poređenje ti je bez veze, zato što su posle `45. manje više svi imali ekonomski bum, i što oni (i ne samo oni) nisu izgubili tih pola veka sa komunizmom, i što su gradili društvo na zdravim ekonomskim odnosima, gde je privatna svojina - svetinja.


Dobro bre, nemamo ni mi vise od kad sebe komunizam.
Nemoj da si ko obrnuti Karagaca.
Evo od sutra pocnite ko Japanci, jel moze?
Jebote, uvek neki izgovori sto ne valja.
milisav68 milisav68 15:12 17.01.2015

Re: Ovo je prilika

blogovatelj
Dobro bre, nemamo ni mi vise od kad sebe komunizam.

Nema deklarativno, ali je temelj ostao.
Jebote, uvek neki izgovori sto ne valja.

A što nisi ostao da menjaš, nego si izmakao dupe, pa soliš pamet sa strane.

Vrati se u Srbiju pa da je menjamo zajedno.
omega68 omega68 22:28 18.01.2015

Re: Ovo je prilika

Dakle, nije ni ekonomska nemoć razlog, jer bi, da jeste, mnogo država u svetu bilo u našoj poziciji da im se naloži da odstupe od dela teritorije.
A to se ipak retko dešava.

Nije ni posledica gubitka rata jer se uslovi gubitniku postavljaju u momentu njegovog poraza. Ovde ni to nije slučaj.
Pošto Srbija i nije nešto značajna da bi se svet protiv nje urotio biće da nije ni neka velika antisrpska svetska zavera.

Izgleda da je ipak u pitanju loša poliitka koja se vodi u Srbiji, a sadašnja politika je politika prihvatanja svega zarad nečega što ne znamo tačno šta je, ali od toga očekujemo neke koristi.

,,За разлику од просвећенијих, ја сам присталица теорија завере: Србија је ту где је зато што су јој странци здушно помагали да буде ту''
НЕБОЈША КАТИЋ: СРБИЈА СРЉА У ЕКОНОМСКУ ПРОПАСТ

Omegu

Jebo ga omega.
Čovek je ili mazohista ili jednostavno voli ...
violina violina 20:55 14.01.2015

Nesporazum


Rani radovi
Ako nam EU otme Kosovo , pitanje da li želimo u Uniju je pitanje da li je neko normalan ili ne . AVučić , septembar 06 , 2007.
Mene je Dačić pitao da li treba da skoči kroz prozor , pa da se ubije kad ne može da održi reč . Ja sam mu rekao ' Da , ja bih skočio kroz prozor ' . AVučić, 19 avgust 2008.

Zrelo doba
“ .... a znam da ima mnogo onih koji čekaju da ulogu potrčka i poslušnika istog sekunda preuzmu", naveo je Vučić.


Tender za novog potrčka/poslušnika????
Черевићан Черевићан 21:03 14.01.2015

deus ex machina

политички, досадно нам није
крчка лонац Србски, само тако,
у слудилу тога . . балансират'
-да гаебем ,ко каж' дајелако

Бабушницом чујем вели свако
(осим оних што не мисле тако )
freehand freehand 08:24 15.01.2015

Cipeliranje

freehand freehand 10:04 15.01.2015

Day after

Interesantan raspored: Vučić juče na Kosovu, jutros sa Kirbijem. A još nema saopštenja.
tasadebeli tasadebeli 10:00 16.01.2015

Re: Day after

freehand
Interesantan raspored: Vučić juče na Kosovu, jutros sa Kirbijem. A još nema saopštenja.



Па чекао се и састанак са Хемондом, шефом Форин офиса, па да се пише саопштење... Треба и држава мало да штеди, макар на папиру, кад већ грађани штеде толико.

А за то време на новогодишњем концерту у Коларцу (српска нова година) у публици сузе док се свира Марш на Дрину!


Вероватно ће и сопштење да изгледа као и сва досадашња саопштења, знаш оно када неки италијански фудбалер у Калчу треба да добије црвени картон, а он крене да кука пред судијом, моли га, куне се, вади новчаник са сликама жене и ситне деце...
freehand freehand 10:08 16.01.2015

Re: Day after

а он крене да кука пред судијом, моли га, куне се, вади новчаник са сликама жене и ситне деце...

Preteruješ. Vučić nikad suzu ne bi pustio u javnosti.
Dobro, možda ponekad.
Ok, pa šta ako stalno naizmenično kenjka i urla?
tasadebeli tasadebeli 10:22 16.01.2015

Re: Day after

freehand

Ok, pa šta ako stalno naizmenično kenjka i urla?




АВ-АВ!



princi princi 14:32 15.01.2015

Moram priznati (mali trol)

fantastičan odgovor Francuza na sva događanja od prošle nedelje. Impresivno, zaista. Ni traga od onog američkog sirovog i gung ho revanšizma. Jbg, ma koliko se bunio, mora se priznati, ipak je kultura, kultura.

Ujedno, pouka za Srbe: treba učiti od boljih i pametnijih a ne jačih i nabildovanijih.
tasadebeli tasadebeli 12:09 16.01.2015

Re: Moram priznati (mali trol)

princi


Ujedno, pouka za Srbe: treba učiti od boljih i pametnijih a ne jačih i nabildovanijih.






Иначе, можемо да наставимо да гурамо контејнере...
freehand freehand 09:27 16.01.2015

Au

“Povodom intervjua koji je objavljen u jednom nedeljniku i u kome je gospođa ministarka Mihajlović ponovo pokazala nedostatak osnovnog vaspitanja usudivši se da po ko zna koji put negativno ocenjuje rad predsednika Srbije, podsećam na onu narodnu, da kad lošem čoveku daš vlast koju nije zaslužio ili osvojio, on prvo ubija oca", navela je Pak.

Stanislava Pak, rad po cevanicama u ime Tomislava Nikolića.
Kao da se polako zahuktava.

KLIK
violina violina 17:25 16.01.2015

Re: Au

Kao da se polako zahuktava.


Sve miriše na "Ćeraćemo se mi još", ostalog i nema.
freehand freehand 10:31 20.01.2015

Ovo mora

... da se podeli:

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana