Društvo| Ljudska prava| Mediji| Religija

Da li sloboda ima granice?

Nebojsa Krstic RSS / 17.01.2015. u 13:04

 

 

Gde su granice slobode? Gde su granice slobode izražavanja? Postoje li uopšte? Ko ih određuje? Ta i slična pitanja proistekla su iz pariskog masakra nad 10 zaposlenih u "Šarliju Ebdou". Mada neki misle da se ona uopšte ne smeju postavljati. Misle da ona predstavljaju simboličko "ali", kojim se relativizuje zločin.

Tvitnuo sam citat Maršala Mekluana: "Sloboda satiričara ograničena je slobodom objekta satire da ne bude vređan i omalovažavan kao čovek." Robert Čoban iskoristio ga je kao povod da napiše tekst (u "Dnevniku") iz kog bi neko zaključio da smo Mekluan i ja zajedničkim snagama sprečavali ovog borca za slobodu izražavanja da se bavi istraživačkim novinarstvom.

Neki drugi su pisali eseje o tome da zločin u "Šarliju" ne dozvoljava nikakvo "ali" jer je "ali" "napad na Nušića, Svifta, Servantesa, Rablea i Srđana Ćešića", što mi je na Fejsbuku napisala Biljana Srbljanović.

Moja malenkost se ne slaže i drži da je sloboda izražavanja posledica slobode misli. Ako je misao slobodna, ona ima pravo da se bavi uzrocima i posledicama svakog događaja, pa čak i onog na koji ljubitelji parole "Je Suis Charlie" misle da imaju tapiju.

Pratio sam u štampi različita reagovanja. Zanimljivo mi je bilo jedno iz "Politike", u kome su karikaturisti izneli svoj stav.

Koraks je rekao da mi, za razliku od Francuza, nikad ne idemo "do daske" i uvek imamo neku meru. Kad bi mene neko pitao da opišem Koraksa, rekao bih da je njegov najveći kvalitet upravo to što ima meru, što pogodi u živac problema, a pritom nije ni ličan ni uvredljiv. Ta mera u Koraksićevom slučaju nije umanjila njegovu autorsku slobodu, već ju je učinila snažnijom i ono što je paradoksalno - prodornijom.

Dušan Petričić reče da je ugrožavanje medijskih sloboda i stvaralaštva, kao i svaka vrsta cenzure, odraz gluposti i da je teroristički napad na redakciju lista "Šarli Ebdo" ekstremno ispoljavanje gluposti koje je završeno tragedijom. "Iza svega stoji užasna i neuništiva ljudska glupost. Ako neko misli da se oružjem suprotstavlja pametnoj, dobroj i talentovanoj misli, ispoljenoj crtežom ili tekstom, onda su stvari zaista daleko otišle", rekao je Petričić. On je inače karikaturista koji je, po mom sudu, oličenje nezlobivosti. Ono što pamtim, a pamtim dugo, jeste mnoštvo njegovih nosatih i brkatih junaka, od dečjih do onih u angažovanim radovima za odrasle, nacrtanih da bi promovisali i štitili ljudskost.

Zato mi je Petričićevo mišljenje važan orijentir. Ako ga pažljivo pročitamo, videćemo da Dušan, s jedne strane, odbacuje svaku cenzuru i ugrožavanje slobode izražavanja ali, s druge strane, povlači jasnu granicu te slobode. Granicu čine pamet, dobrota i talenat.

Petričićeva definicija oblasti slobode izražavanja čini mi se apsolutno tačnom, sem u slučaju da autor u sebi nema ni pameti, ni dobrote, ni talenta. Ili kada je njegovo poimanje ovih osobina sociopatsko, što u današnje vreme nije naročita retkost. Kako se ponašati u takvim slučajevima?

Vladika Irinej bački iznenadio me je izuzetno dobrim gestom, pozivom medijima da se "uzdrže od prenošenja karikatura koje vređaju našu braću muslimane". Da je pokojni patrijarh Pavle živ, siguran sam da bi iskoristio svoj omiljeni citat apostola Pavla: "Sve mi je dozvoljeno, ali mi nije sve od koristi."

Papa Franja je doprineo raspravi. "Ako mi neko uvredi majku, dobiće šamarčinu, to je normalna stvar", rekao je papa, a preneo AP: "Postoje granice slobode izražavanja, specijalno kada se u pitanju vređanje i sprdanje s nečijom verom."

Ja, sa svoje strane, ne verujem u društvo u kome postoji neograničena sloboda za bilo koga. Takvo demokratsko društvo nije moguće. U prirodi tako nešto postoji, recimo, u Severnoj Koreji i važi samo za jednu osobu. U demokratijama svačija sloboda je ograničena i svedena na kompromis. Sloboda je upravo mogućnost da svojevoljno odustanemo od konzumiranja apsolutne slobode koja ugrožava slobodu bližnjeg. U demokratskom društvu sloboda mora biti sinonim za odgovornost. Za svaki gest, svaku izgovorenu reč ili crtež. Inače zajednički život nije moguć.

 

Objavljeno u Našim Novinama 17.1. 2015. 

 



Komentari (564)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 01:31 18.01.2015

Re: Небо

Ако двапут имаш неки, онда то значи да немаш сваки, зар не?
Једноставно.
Ако хоћеш да видиш.


To "neki" nista ne znaci, jer recenica vrca od stereotipa. Mogao si tako isto da kazes kako neki americki decak sanja ubistva i device a neki arapski decak sanja da postane velemajstor u sahu. Jer i to je istina. neki to rade. A nisi.

Bio je skoro jedan tvit kada je naki amer ili amerka napisala u fazonu (brajovicevom) - ja ne mrzim arape ali svaki put se strecnem kada vidim bradate arapske muskarce kako ulaze u avion. Dobilo/la je odgovor - ja ne mrzim amerikance, ali svaki put se strecnem kada vidim belca kako ulazi u vrtic.
Goran Vučković Goran Vučković 01:31 18.01.2015

Re: Небо


Ако двапут имаш неки, онда то значи да немаш сваки, зар не?
Једноставно.
Ако хоћеш да видиш.

I nad nekim kaminom stoji neka puška u nekom činu. A i neki čitaoci tog komentara su rasli u nekim saksijama.
alselone alselone 01:34 18.01.2015

Re: Небо

I nad nekim kaminom stoji neka puška u nekom činu.


A tebe bas krenula mistika danas.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:36 18.01.2015

Re: Небо

alselone
Ако двапут имаш неки, онда то значи да немаш сваки, зар не?
Једноставно.
Ако хоћеш да видиш.


To "neki" nista ne znaci, jer recenica vrca od stereotipa. Mogao si tako isto da kazes kako neki americki decak sanja ubistva i device a neki arapski decak sanja da postane velemajstor u sahu. A nisi.

:)
У овом тренутку стотињак несретних арапских клинаца, унакажених радикалном исламском идеологијом, сања о томе да се дигне у ваздух, и заслужи Небо и оне Девице, како их уче старији. И стотињак клинаца у УСА, белих-црних-жутих (погледајте ко су инжињери у Масковом тиму), сања о томе да буду део те приче о путовању на право Небо, баш као њихови родитељи што јесу.

И то је та страшна неправда и усуд...
И сад сам ја, као, расиста???
:)

Лаку ноћ.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:37 18.01.2015

Re: Небо

Goran Vučković

Ако двапут имаш неки, онда то значи да немаш сваки, зар не?
Једноставно.
Ако хоћеш да видиш.

I nad nekim kaminom stoji neka puška u nekom činu. A i neki čitaoci tog komentara su rasli u nekim saksijama.

Рекао сам ти: досетке.
Ако си ти задовољан њима, и ја сам.
alselone alselone 01:39 18.01.2015

Re: Небо

И сад сам ја, као, расиста???


Da. Jer u ovom momemtu stotinjak nesretnih americkih klinaca sanja da pobije svoje drugove u skoli, siluje svoje drugarice ili ubije svoje roditelje. Dok to arapski klinci ne sanjaju. Mislim, mozemo tako razgovarati, ali je glupo.

Laku noc.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:41 18.01.2015

Re: Небо

alselone
И сад сам ја, као, расиста???


Da. Jer u ovom momemtu stotinjak nesretnih americkih klinaca sanja da pobije svoje drugove u skoli, siluje svoje drugarice ili ubije svoje roditelje. Dok to arapski klinci ne sanjaju. Mislim, mozemo tako razgovarati, ali je glupo.

Laku noc.

Пробудих се, извини: сигуран си да их има процентуално исто, у оквиру домицилне популације?

Релативизам.
Још једном.

Лаку ноћ.
sokodbuba sokodbuba 01:42 18.01.2015

Re: Небо


I nad nekim kaminom stoji neka puška u nekom činu. A i neki čitaoci tog komentara su rasli u nekim saksijama.


alselone alselone 01:43 18.01.2015

Re: Небо

Пробудих се, извини: сигуран си да их има процентуално исто, у оквиру домицилне популације?


Apsolutno nisam, niti zelim da procenjujem.
Ti si siguran?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:45 18.01.2015

Re: Небо

alselone
Пробудих се, извини: сигуран си да их има процентуално исто, у оквиру домицилне популације?


Apsolutno nisam, niti zelim da procenjujem.
Ti si siguran?

Да.



P.S.
Предлози за паралеле: Колико њих подржава Брејвика или Тима Маквеја?
alselone alselone 01:50 18.01.2015

Re: Небо

Да


Da si ti meni ziv i zdrav. Ja sa tobom vise u razgovore ozbiljnije od trola necu ulaziti jer mislim da si OK tip (najvise zato sto lepo pises a i sto smo se upoznali) i necu da se posvadjamo.
Goran Vučković Goran Vučković 01:55 18.01.2015

Re: Небо

A tebe bas krenula mistika danas.

Chekhov's gun
princi princi 01:58 18.01.2015

Re: Небо

To su prostaci. Malograđani se prepoznaju po odanosti idejama koje promovišu institucije, sistem ili kultura u kojoj žive, i po nedostatku prostog ljudskog saosećanja.

Da, slažem se. Mada, kao što vidimo, jedno drugo ne isključuje.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 02:10 18.01.2015

Re: Небо

Evo jednog današnjeg teksta ovde, a razmisli zašto sam ga okačio:

alselone alselone 02:10 18.01.2015

Re: Небо

A Krlo je sve vreme online i mudro cuti. Daj reci koju. Ako nista makar jesi ti onaj iz Informera sto je omastio brk kod nove predsednice?
alselone alselone 02:15 18.01.2015

Re: Небо

Predrag Brajovic
Evo jednog današnjeg teksta ovde, a razmisli zašto sam ga okačio:


Dobar je Kusta a i ima lepu bradu. Ako bi je lepo stucovao i podsisao se imao bi tu autoritarnu facu kao Son Koneri.
blogovatelj blogovatelj 02:15 18.01.2015

Re: Небо

Elephant Sex: Pakistan (No. 1) Egypt (No. 3) United Arab Emirates (No. 4) Malaysia (No. 5)


Ja bih, pročitavši ovo, najverovatnije počeo da sumnjam u verodostojnost izvora sa kog skupljam informacije.
Pa bre Brajoviću, razmisli malo - slon i čovek?! Mislim, jel znaš na kojim su im visinama od tla polni organi, da proste ovi i ove što čitaju moje pisanije.
Ili je reč o oralnom seksu?
Jel slon i ženka humanoida, slonica i muškarac, ili i jedno i drugo?
Dobro reče Vučko, krenuli te stereotipi.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 02:26 18.01.2015

Re: Небо

A Krlo je sve vreme online i mudro cuti. Daj reci koju. Ako nista makar jesi ti onaj iz Informera sto je omastio brk kod nove predsednice?

Razgovor je ušao u neinspirativnu generalizujušču fazu, ne sećam se ni šta je tema, ni čemu sve ovo vodi.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 02:27 18.01.2015

Re: Небо

Evo jednog današnjeg teksta ovde, a razmisli zašto sam ga okačio:

Bolje da si okačio Kusturičin odgovor Abdulahu Sidranu. To je tek bilo elementarno odvratno.
princi princi 02:31 18.01.2015

Re: Небо

Ne razumem. Kakav se to ovde kulturni relativizam implicira? Neko tvrdi da Nemci (ej Nemci!) hoće nešto na mufte da dobiju na Balkanu, da malo pljačkaju? Čoveče, pa kakva su Srbi to govna od ljudi... šta je sledeće? Kakvi su ovo antizapadnjački pamfleti? Pa jel čuo taj bradati Nemanja (četnik i koljač, naravno) za Kanta i Hegela, za Baha, za zapadne vrednosti, kulturne obrasce, za civilizaciju? Za Evropsku uniju? Relativizator!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 02:42 18.01.2015

Re: Небо

blogovatelj
Elephant Sex: Pakistan (No. 1) Egypt (No. 3) United Arab Emirates (No. 4) Malaysia (No. 5)


Ja bih, pročitavši ovo, najverovatnije počeo da sumnjam u verodostojnost izvora sa kog skupljam informacije.
Pa bre Brajoviću, razmisli malo - slon i čovek?! Mislim, jel znaš na kojim su im visinama od tla polni organi, da proste ovi i ove što čitaju moje pisanije.
Ili je reč o oralnom seksu?
Jel slon i ženka humanoida, slonica i muškarac, ili i jedno i drugo?
Dobro reče Vučko, krenuli te stereotipi.

Dobro.
Ti ćeš pronaći neku drugu statistiku, s drugim podacima?


Da ponovim: tamo gde je seks tabu, porno internet sadržaji imaće kompenzatornu funkciju. (Kačio je skoro neko ovakve slične podatke iz USA, rezultati idu u prilog moje teze, setiće se sigurno i taj i drugi :)

I, malo da uveselim stvar: ja o seksu mislim sve najbolje, i ne vidim neko ogrešenje u ovom internet orgijanju. Druga mi je stvar bila na umu: da pokažem tu jaku, titovsku ideologizaciju jednog društva ili civilizacijskog kruga, i kakve sve efekte i snagu ona može da ima.

P.S.
Odgovor nije tačan zašto je tekst okačen.
sokodbuba sokodbuba 02:46 18.01.2015

Re: Небо


Ne razumem. Kakav se to ovde kulturni relativizam implicira?


Проклети француски језик, тако ми је забунио главу да сад управо не знам шта је то штекер.
Unfuckable Unfuckable 04:01 18.01.2015

Re: a šta je bilo posle...?

Садa сам, шетајући се кроз парк, помислио како неки амерички клинац у овом трену сања о томе да, као Elon Musk, доспе до свемира, Марса или Месеца, док неки његов арапски вршњак сања о томе да себе дигне у ваздух и тако доспе у Небо међу 72 девице крушколиких груди. И помислио сам колико је лепши сан оног америчког клинца и колика је све то једна неправда.


puka matematika - kad smo već kod procenata - mogla bi da razreši ovu dilemu tj nepravdu
- da li ima procentualno više (američkih?) klinaca koji bi do svemira ili je pak više ovih drugih?
Mislim da će iz odnosa tih procenata proizaći ono "šta je bilo posle"
- nazvali to pravdom ili nepravdom, kako god.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:41 18.01.2015

Re: Небо

Nebojsa Krstic
Razgovor je ušao u neinspirativnu generalizujušču fazu, ne sećam se ni šta je tema, ni čemu sve ovo vodi.

Da potsetim, radi se o ovom komentaru:
Predrag Brajovic
Садa сам, шетајући се кроз парк, помислио како неки амерички клинац у овом трену сања о томе да, као Elon Musk, доспе до свемира, Марса или Месеца, док неки његов арапски вршњак сања о томе да себе дигне у ваздух и тако доспе у Небо међу 72 девице крушколиких груди. И помислио сам колико је лепши сан оног америчког клинца и колика је све то једна неправда.

... koji je naišao na odgovarajuću reakciju jer je po svojoj suštini rasistički. Njegov autor i dalje brani svoj stav navodeći stilske i statističke argumente, umesto da lepo prizna da mu se omaklo (i da se izvini muslimanskoj deci i nama čitaocima), te da izjavi da nije rasista.
freehand freehand 08:45 18.01.2015

Re: Небо

Goran Vučković
Americki klinac sanja da ode na mesec kao Musk. Na primer ovi.

And he can see no reasons
'Cause there are no reasons
What reason do you need to die?

Sutra je ponedeljak.
freehand freehand 08:55 18.01.2015

Re: Небо

Laku noć.
Laku noć.
Dobro jutro.
Laku noć.
Dobro jutro.
Dobro jutro.
Laku noć.
Laku noć.

I posle kažu - nema manira na Balkanu!?
angie01 angie01 09:05 18.01.2015

Re: Небо

Posledice američke "izuzetnosti"


dobro, bre, Vojislave, ja izasla iz diskusije sa ironicnim odobravanjem, a ti nastavio da mi objasnjavas nesto sto veze nema sa snom prosecnog americkog mladica,....te matrice se ne razlikuju puno od matrica bilo koje netrpeljivosti zasnovane na "pogresnom tumacenju Biblije".
alselone alselone 09:15 18.01.2015

Re: Небо

slon i čovek?


Mozda je samo u pitanju tip kog od miloste zovu - slon. Mislim, ako vec ima Bili Piton, sto ne bi bio recimo Pera Slon.
angie01 angie01 09:23 18.01.2015

Re: Небо

Fali šapca-lapca, to nikad nisam ukapirao šta je.


to ti je ona igra sa pljeskanjem dlanova, pa sa suigracem posle pljeska dotaknes desni sa desnim dlanom, pa pljeska, pa dotaknete leve dlanove, pa pljesak, pa oba- fora je da ne pogresite u nizu:)


angie01 angie01 09:26 18.01.2015

Re: Небо

Ako mi ti daš spisak nekih socijalno prihvatljivih i poželjnih osoba


:))), ne radi se o soc prihvatljivosti, nego o nacinu razmisljanja i vrednostima koje zastupas.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:34 18.01.2015

Re: Небо

Vojislav Stojković
Nebojsa Krstic
Razgovor je ušao u neinspirativnu generalizujušču fazu, ne sećam se ni šta je tema, ni čemu sve ovo vodi.

Da potsetim, radi se o ovom komentaru:
Predrag Brajovic
Садa сам, шетајући се кроз парк, помислио како неки амерички клинац у овом трену сања о томе да, као Elon Musk, доспе до свемира, Марса или Месеца, док неки његов арапски вршњак сања о томе да себе дигне у ваздух и тако доспе у Небо међу 72 девице крушколиких груди. И помислио сам колико је лепши сан оног америчког клинца и колика је све то једна неправда.

... koji je naišao na odgovarajuću reakciju jer je po svojoj suštini rasistički. Njegov autor i dalje brani svoj stav navodeći stilske i statističke argumente, umesto da lepo prizna da mu se omaklo (i da se izvini muslimanskoj deci i nama čitaocima), te da izjavi da nije rasista.

:)))))))

Мени је драго, Војиславе, што тебе и остале ја чиним да се осећате боље и бољим. И не бих да вам одузмем то задовољство.

Ја вам дођем као терапија!
freehand freehand 09:34 18.01.2015

Re: Небо

angie01
Ako mi ti daš spisak nekih socijalno prihvatljivih i poželjnih osoba


:))), ne radi se o soc prihvatljivosti, nego o nacinu razmisljanja i vrednostima koje zastupas.

Mene je jednom ritvitovala Seka Aleksić.
tadejus tadejus 09:36 18.01.2015

Re: Небо

alselone
Stereotipi ti postaju sve morbidniji ovih dana.Ja sam iskreno sokiran. Legao sam u krevet, aj reko malo da vidim sta ima ba blogu, kada sam ovo video morao sam da odem po laptop. Amplituda razocarenja mi je na blogoistorijskom maksimumu. Em vece smece, em od osobe od koje to ne ocekujem nisam video od 2007. kada sam se registrovao ovde. Americki klinac sanja da ode na mesec kao Musk. Na primer ovi. A arapi sanjaju da ubijaju. Hoces primere firmi koje su osnovali arapi koji se bave high end tehnologijama?Ne, ne znam. Ovo je galopirajuci fazisam.


ma nije..
evo sad ću opet morati da branim svog drugara (a možda i nešto više, wink, wink) brajovića..
elem bješe 92-go ljeto gospodnje u rodnoj mi Bosni te razgovaramo ja i moja najbolja drugarica, inače muslimanka (čega obe nismo ni bile svjesne do te neke 91, 92) telefonom (tada smo još imali i telefone)..
i kažem joj da ćemo sad možda imati i malo češće struju jer su naši oslobodili neki već čvor na dalekovodnoj mreži
i ona me pita a od koga su ga oslobodili..
nedugo poslije toga su se odselili i nikad se više nismo ni čule ni vidjele..
to u šta sam se ja pretvorila u tih par godina rata danas me je intenzivno sramota da opišem
cjenim da brajović o tome piše, o toj mojoj neslobodi i nemogućnosti da se ne pretvorim u to..
zašto ga vi čitate kao fašistu ne znam
tadejus tadejus 09:38 18.01.2015

Re: Небо

Nebojsa Krstic

Eh Džilase, pustahijo!

Zanimljivo je da se Đilas, posle onog mog otvorenog pisma njemu apropo vrabaca, javio i poslao mi izveštaj zavoda za Nešto-vezano-za-floru-i-faunu i rekao da će preduzeti odgovarajuće korake.Al nije. Verovatno bi da ga nisu na prevaru oćerali Huni i Avari.


nemoj sad ovde da nam relativizuješ manje zlo!
alselone alselone 09:42 18.01.2015

Re: Небо

i ona me pita a od koga su ga oslobodili..

zašto ga vi čitate kao fašistu ne znam


Pa sto nisi lepo rekla - od vas stoke muslimanske koji sanjate da poubijate gomilu ljudi zbog devica u raju. Mislim, sta tu nije jasno?

alselone alselone 09:42 18.01.2015

Re: Небо

Mene je jednom ritvitovala Seka Aleksić.


Ne cudi me.
tadejus tadejus 09:45 18.01.2015

Re: Небо

alselone

i ona me pita a od koga su ga oslobodili..
zašto ga vi čitate kao fašistu ne znam


Pa sto nisi lepo rekla - od vas stoke muslimanske koji sanjate da poubijate gomilu ljudi zbog devica u raju. Mislim, sta tu nije jasno?



kako ne kapiraš.. zato što je bila 92-a.. da je bila 95-a..
alselone alselone 09:48 18.01.2015

Re: Небо

92-a

92.

Stvarno ne kapiram, al' ajde, sigurno ima visi smisao koji mi izmice. Sto ne pronadjes najbolju drugaricu na netu, ima je sigurno na fejsu, linkedinu ili tako necemu? Mozes je i pitati o cemu njen sin sanja...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:55 18.01.2015

Re: Небо

tadejus
alselone
Stereotipi ti postaju sve morbidniji ovih dana.Ja sam iskreno sokiran. Legao sam u krevet, aj reko malo da vidim sta ima ba blogu, kada sam ovo video morao sam da odem po laptop. Amplituda razocarenja mi je na blogoistorijskom maksimumu. Em vece smece, em od osobe od koje to ne ocekujem nisam video od 2007. kada sam se registrovao ovde. Americki klinac sanja da ode na mesec kao Musk. Na primer ovi. A arapi sanjaju da ubijaju. Hoces primere firmi koje su osnovali arapi koji se bave high end tehnologijama?Ne, ne znam. Ovo je galopirajuci fazisam.


ma nije..
evo sad ću opet morati da branim svog drugara (a možda i nešto više, wink, wink) brajovića..
elem bješe 92-go ljeto gospodnje u rodnoj mi Bosni te razgovaramo ja i moja najbolja drugarica, inače muslimanka (čega obe nismo ni bile svjesne do te neke 91, 92) telefonom (tada smo još imali i telefone)..
i kažem joj da ćemo sad možda imati i malo češće struju jer su naši oslobodili neki već čvor na dalekovodnoj mreži
i ona me pita a od koga su ga oslobodili..
nedugo poslije toga su se odselili i nikad se više nismo ni čule ni vidjele..
to u šta sam se ja pretvorila u tih par godina rata danas me je intenzivno sramota da opišem
cjenim da brajović o tome piše, o toj mojoj neslobodi i nemogućnosti da se ne pretvorim u to..
zašto ga vi čitate kao fašistu ne znam

Хвала ти, тако ми је мило, к'о да си ми на славу дошла! :))))))))

Па како ће онај несретни клиња да побегне из идеолошког оклопа који му нуде? Како то било ко може да уради? Велики део њих за то није способан. Ево, на пример ми (смем ли да напишем: Срби?): ми још плутамо на идеолошким наплавинама Титовог и Слобиног доба, гледамо на свет из перспективе хладноратовских подела, сањамо о државном послу, предузетнике готово унисоно сматрамо преварантима и покваренштинама, државу гледамо да што више закинемо и оштетимо, и мислимо да негде постоји неки неисцрпно велики џак пара за нас Србе који нам се неправедно распоређује, а не у складу са оним како и колико радимо...

И све док се то не промени, слаба нам је вајда.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 10:08 18.01.2015

Re: Небо

Predrag Brajovic

Хвала ти, тако ми је мило, к'о да си ми на славу дошла! :))))))))

Па како ће онај несретни клиња да побегне из идеолошког оклопа који му нуде? Како то било ко може да уради? Велики део њих за то није способан. Ево, на пример ми (смем ли да напишем: Срби?): ми још плутамо на идеолошким наплавинама Титовог и Слобиног доба, гледамо на свет из перспективе хладноратовских подела, сањамо о државном послу, предузетнике готово унисоно сматрамо преварантима и покваренштинама, државу гледамо да што више закинемо и оштетимо, и мислимо да негде постоји неки неисцрпно велики џак пара за нас Србе који нам се неправедно распоређује, а не у складу са оним како и колико радимо...

И све док се то не промени, слаба нам је вајда.


Crni Brajo, pa kad ces vec jednom da ukapiras da svaka recenica koju pocnes sa "mi Srbi" (rasisto!) je blogerski ekvivalent teroristickom napadu? Si cuo ti za ono "ubi me prejaka rec"? Mora da si ti to, poetska dusa kakva jesi, figurativno razumeo. Sto rece Kesic - "budala".

Sad bi ti bilo bolje da bezis u zaklon.
Blogoteroristo!
urbana_gerila urbana_gerila 10:19 18.01.2015

Re: Небо

Predrag Brajovic
ми (смем ли да напишем: Срби)


тек када опереш ноге у светој реци ганг, до тада си само аријевац у покушају...
tess tess 10:21 18.01.2015

Re: Небо

tadejus
(tada smo još imali i telefone)..


Ma zamisli
urbana_gerila urbana_gerila 10:26 18.01.2015

Re: Небо

tess

tadejus


kako dirljivo...
tess tess 10:34 18.01.2015

Re: Небо

urbana_gerila
kako dirljivo...

gerilo, pa gde si ti..
urbana_gerila urbana_gerila 10:38 18.01.2015

Re: Небо

tess
urbana_gerila
kako dirljivo...

gerilo, pa gde si ti..


evE ga, žaVo mi što nita odrađuje žute kartone i ne može da se pridruži zabavi.
Goran Vučković Goran Vučković 11:05 18.01.2015

Re: a šta je bilo posle...?



puka matematika - kad smo već kod procenata - mogla bi da razreši ovu dilemu tj nepravdu
- da li ima procentualno više (američkih?) klinaca koji bi do svemira ili je pak više ovih drugih?
Mislim da će iz odnosa tih procenata proizaći ono "šta je bilo posle"
- nazvali to pravdom ili nepravdom, kako god.

Da se doda kao pitanje na sledećem popisu stanovništva, da.
Milan Novković Milan Novković 11:21 18.01.2015

Re: Небо

Мени је драго, Војиславе, што тебе и остале ја чиним да се осећате боље и бољим. И не бих да вам одузмем то задовољство.

Ја вам дођем као терапија!

Au bre al ste se navili svi

Ja, moram da priznam, imam problem da razumem mnoge ozbiljnosti koje su jake i dugo traju, pa se uzvrpoljim i okećem diskusiju ka zazanju.

Prvo, kad se ovako polariše diskusija, iako su neki polovi veći a neki manji, oni što hrabro u ogromnoj manjini brane teren mogu uvek da potegnu za nešto širim a lekovim obrascem da nas ono što nas ne ubije čini jačim (ja, moram da budem iskren, učim iz izreka kad mi odgovara a neučim kad mi ne odgovara :)

Što se tiče devica - foliraće se svaki "zdrav" muškarac koji se ne poravna skoro do sinhronizacije sa mnom ovde - ako sada svakih 15 sekundi imam non-maskable interupt (ne postoji maska da ga zaustavi nego moram da ga "odradim", fraza iz elektronike i programiranja) na temu sexa mislim, iako se ne sećam, da bez lažne "skromnosti" smem da si pripišem naučno "dokazani" prosek od 9 sekundi u tim godinama kada sam bio tinejdžer+, pa još kad dodaš par standardnih devijacija, ne seksualnih nego statističkih, i činjenicu da nemamo izbora nego da naše neuredne mozgove deklarišemo kao "normalne" što se tiče mašte na tu temu, meni sve liči na "posao" koji nam je majka evolucija naložila da radimo hteli mi to ili ne

Engleska i multikuluralizam - tu mogu da dam relativno kvalifikovan odgovor čak i pored nemogućnosti da razmislim pa pokušam da ubacim ozbiljan komentar u preozbiljnu diskusiju

- Metropolitan London, neki kažu, je preko 20 miliona ljudi. Neki ga više ni ne zovu "engleski" grad.

- Ima raznih "kultura" ovde, ja sam ovde preko 20 godina i multikuluralizam je neminovam.

- Ima stereotipa i ja ih nešto ne diskutujem sa drugima nego "gajim" svoje koji tako traju neko vreme dok ih ja ne zamenim sa nečim boljim. Evo nekih, ja hteo da pišem politički nekorektan blog na tu temu (ja sam došao u netrivijalan dodir sa jako mnogo ljudi ovde, stotinama).

1. Japanci su mi najlakši - oni "ćute" i ono što naprave je jako pouzdano

2. Sada jako mnogo radim i družim se sa jednim "Jewish person" (pošto se meni fine niti jezičke sporo lepe za netalentovani jezički sektor u glavi on mi je dao savet da izbegavam reč "jew" kad već nemam blage veze u kom kontekstu se na to dižu obrve a u kom ne). On je baš "reprezentativan", istoričar turned prodavac u pedesetim - koristili bi silu za sve i svašta kaže ali je interesantno kako oni gdeldaju, npr, život u novoj sredini. Kaže prosto je - dođeš u novi svet, i ako si odlučio da tu živiš moraš da ga ceniš, to im je neka vrsta aksioma, prihvatiš pravila i ... i tu me iznenadio:

- Jačinom sentimenta gde je on zahvalan UK i Labor party što su mu omogućili da završi faks. To naglašava zato što je uvek glasao labour, 35 godina, ali sada su beznadežni i ne može više.

- Skromnošću u očekivanjima - oni od nove sredine, života uopšte, prvo očekuju normalan život, sasvim prosečan (ja sam pre mislio da svi žele da budu multi-milioneri što pre), gde mogu da se organizuju oko svojih specifičnosti, a bez iole vidljivih razlika koegzistiraju i druže se sa ostalima, gde kaže da umeju da se zatvore u sebe.

- Čudnom mešavinom "trgovačkog" mentaliteta i naivnosti ponekad u zajedničkim poslovima gde mi traže bezobrazno veliki deo, bez ikakve logike, u početku, ali su istovremeno i jako naivni i možeš da napraviš lako dil u svoju korist ako si gramziv - oni prosto jako žure da nešto urade. Ako samo malo pazim ja od njih uvek dobijem fer dil i posle toga potpunu iozbiljnost u radu na njihovom delu posla. A da sam gramziv mogao bih uvek da pomerim posao u svoju korist na nefer način (zvuči malo neverovatno kad ih slušaš sa strane). Veliki blagi ortaci, na kraju krajeva. To što se meni čini da često i mnogo agresivno galame kaže da je kulturološko i zeza me da sam ja sličan, iako to ne primetim. Zeza me da kad pokušavam da politički korektno i nežno kažem da nešto nije dobro nisam mnogo utekao, u svojoj sposobnosti korišćenja govora, od "Bradli, this is shit" (iako ja ne koristim reč "shit"

3. Indusi, sa jednim sedeo na dva metra 10 godina do pre par godina (ja znam na desetine ljdui iz svih ovih grupa što navodim). Oni su mi bili izazov u početku - u biznis dilovima pokušavali da uđu u posao koji je već počeo u trentuku kad vide da će lepo da se razvija, a po uslovima kao da ulaze na početku, kada je rizik mnogo veći, pa pokušavali da izađu iz posla kad vide da je neočekivano riskantan, a projekat nije još nije završen, tražeći nazad ono što su uložili - zvuči "hm", na prvi pogled, ali to je površan sentiment gde je potrebna baš minimalna ozbiljnost i sve je na mestu, dok oni te stvari koje ponekad traže nude drugima kad im treba, tj prosto su "fluidni" do neke granice u metodama i pravilima.

4. Muslimani - njih možda znam nešto više od drugih ne-britanaca. Moj lični stereotip - ne jedu svinjetinu, ne piju alkohol i izuzetno su dobri ljudi.

- Ja ne znam ni jednog "fundamentalnog" Muslimana. Možda je igra slučaja ali znam ih na desetine. A čuo sam za razne, naravno.

- Ovi što znam su naglašeno dobri, i iskreno, prema onima sa kojima se druže, pa starim ljudima, diasabled ljudima, prosjacima itd.

Itd, šta da kažem, meni su ovde pametni i obrazovani ljudi, interesantni, na blogu pa dolazim, evo sad posle mnogo meseci, ali uvek se nanovo iznenadim strastima i tvrdoglavošću koji se unose u diskusiju. Tim "navijačkim" mentalitetom, nepopustljivošću i neljubavi prema kompromisu, gde se onda podsetim da sam i ja velikim delom takav samo umem ovde ponekad da se zaboravim na neki rok
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:21 18.01.2015

Re: a šta je bilo posle...?

Goran Vučković


puka matematika - kad smo već kod procenata - mogla bi da razreši ovu dilemu tj nepravdu
- da li ima procentualno više (američkih?) klinaca koji bi do svemira ili je pak više ovih drugih?
Mislim da će iz odnosa tih procenata proizaći ono "šta je bilo posle"
- nazvali to pravdom ili nepravdom, kako god.

Da se doda kao pitanje na sledećem popisu stanovništva, da.

:)

Досетке.
Лепо... Неко ће да се насмеје.
А смех је здрав.

Него, да ли знаш да су код Француза избацили изјашњавање по религијској основи у попису?
Како год, ја бих се добро загледао у доњу табелу:



То стога што ја волим табеле.
princi princi 11:35 18.01.2015

Re: a šta je bilo posle...?

da li ima procentualno više (američkih?) klinaca koji bi do svemira ili je pak više ovih drugih?

Nemoj samo da im skršiš snove i kažeš kako u svemiru nema devica.

Na stranu sve drugo, ali nikako da dokučim kad čoveku, šetajući parkom, padnu na pamet idiotske ideje, u čemu je, u stvari, ključni problem: parku, šetnji ili čoveku? Što je zapravo retoričko pitanje: problem parka se lako reši (jednostavno promeniš park). I šetnje isto (sedneš na klupu). Jedino za problem čoveka još uvek nemam rešenje.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:39 18.01.2015

Re: Небо

Milan Novković

Качио сам негде, сад ме стварно мрзи да тражим опет, како су водеће државе Европе поприлично монолитне у погледу састава становништва, а махом и религијски. Чак и једна Енглеска је таква, мислим да Британаца по изјашњавању има 80%, а Немаца у Немачкој 85%. Зашто је овако? Па можда зато што те културе имају цивилизацијско асимилизирајућу моћ. Многи становници Француске, пореклом Муслимани, изјашњавају се као Французи. Слично ћете чути и од доста Немаца турског порекла, да су пригрлили Немачку.

Мислим да сам с тобом прерачунавао, својевремено, износ донација у Британији и Србији. И да смо дошли до закључка да су Британци, рецимо, двоструко-троструко дарежљивији од Срба, када се погледају статистике донација у односу на БДП. Зашто? Зато што су Британци бољи људи? Не, нису, појединачо су исти као ми, али у свом цивилизацијско-културно-историјском окружењу, где на лествици идеолошких вредности доброчинства стоје високо, они имају бољи учинак него ми Срби. (Нешто од дарежљивости треба одбити и на бољу стартну позицију, наравно...)

Колико треба неком Британцу да се поквари, ако дође у Србију, не бих умео да кажем, али, гледам ове моје неке Немце с којима се дружим, и богами -- штошта су од нас попримили! И лоше, на жалост...
princi princi 11:50 18.01.2015

Re: a šta je bilo posle...?

Inače, kad smo kod zanimljivih korelacija, juče mi prvukla pažnju ova


Ne toliko zbog US outliera (da nam se ne uzbude Domazet i drugi što stalno pričamo o Americi), već više što tako malo ljudi u svetu uopšte veruje u evoluciju. Stvarno se pitam u šta veruje četvrtina Norvežana, Nemaca, Engleza (ej Engleza! mislio bi da se Darvin jede za doručak), čak trećina Italijana i Holanđana, bezmalo polovina Austrijanaca, Švajcaraca, polovina Hrvata, Grka, 3 četvrtine Turaka?
Milan Novković Milan Novković 11:57 18.01.2015

Re: Небо

Британци, рецимо, двоструко-троструко дарежљивији од Срба, када се погледају статистике донација у односу на БДП

Britanci stvarno dosta daju, oko 15 milijardi dolara godišnje ukupno daje između 55-60% odraslih u Britaniji.

Ali nije korektno koristiti GDP za poređenje pošto je lakše, neuporedivo, meni dati donaciju ako imam višak keša (po zadovoljavanju porodičnih potreba za stanovanjem, hranom, oblačenjem itd) nego onom ko ga nema.

Ja znam dosta ljudi koji su "binarne" ličnosti, tj ne vidi im se "racionalni kontinuitet" u ponašanju, u zavisnosti da li je ozbiljna frka, ne zna se kako će se kupiti hrana sutra, ili su vremena dobra i pravi se profit u aktivnostima.
princi princi 12:05 18.01.2015

Re: Небо

Ali nije korektno koristiti GDP za poređenje pošto je lakše, neuporedivo, meni dati donaciju ako imam višak keša (po zadovoljavanju porodičnih potreba za stanovanjem, hranom, oblačenjem itd) nego onom ko ga nema.

Pa nije "darežljivost" zgodno koristiti čak ni sa psihološke tačke. Mnogi ljudi doniraju i poklanjaju ne zbog toga da bi pomogli drugima nego da bi se osećali moćno, superiorno. Čak bih rekao da kod Britanaca, zbog imperijalne tradicije, taj motiv preovlađuje. Pošto je visok GDP u većini zapadnih zemalja posledica baš te, da kažem, kolonizatorske i eksploatatorske tradicicije, pozitivna korelacija između darežljivosti i GDPa može, dakle, odgovarati nekim sasvim drugim uzročno posledičnim vezama.
alselone alselone 12:11 18.01.2015

Re: Небо

Ali nije korektno koristiti GDP za poređenje pošto je lakše, neuporedivo, meni dati donaciju ako imam višak keša (po zadovoljavanju porodičnih potreba za stanovanjem, hranom, oblačenjem itd) nego onom ko ga nema.


Statistika nasa dika, sto pozelim to naslika.

Ovaj, kao i mnogi drugi primeri, pokazuju da se statistika veoma lako moze zloupotrebiti i ubaciti u predefinisane okvire pogresim (poluistinitim) tumacenjem.
alselone alselone 12:12 18.01.2015

Re: Небо

Mnogi ljudi doniraju i poklanjaju ne zbog toga da bi pomogli drugima nego da bi se osećali moćno, superiorno.


A postoji i "racunica" zbog poreskih olaksica, ako sam dobro razumeo.
pape92 pape92 12:15 18.01.2015

Re: Небо

angie01
to ti je ona igra sa pljeskanjem dlanova


Ta mi se igra popela na nos, ali nisam znao da može da se igra sa šapca-lapca tekstom, odakle je Tito počeo da se izgrađuje kao čovek. Ne smem ni da zamislim šta ide posle Mislm kao tekst.
Hvala na razrešenju misterije stare dugi niz decenija.
princi princi 12:16 18.01.2015

Re: Небо

Ovaj, kao i mnogi drugi primeri, pokazuju da se statistika veoma lako moze zloupotrebiti i ubaciti u predefinisane okvire pogresim (poluistinitim) tumacenjem.

Naravno. Manipulacija počinje već postavljanjem samog pitanja, frameovanjem. Ljude možeš izmanipulisati da ti kažu šta hoćeš čak i na jednostavnim pitanjima, na koja se odgovara sa da ili ne. To je poznat fenomen u bihevioralnim naukama, dokazan brojnim eksperimentima. Kao što rekoh gore, skloni smo precenjujivanju svoje racionalnosti (doduše, neki ljudi pogotovu).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:20 18.01.2015

Re: Небо

alselone
Ali nije korektno koristiti GDP za poređenje pošto je lakše, neuporedivo, meni dati donaciju ako imam višak keša (po zadovoljavanju porodičnih potreba za stanovanjem, hranom, oblačenjem itd) nego onom ko ga nema.


Statistika nasa dika, sto pozelim to naslika.

Ovaj, kao i mnogi drugi primeri, pokazuju da se statistika veoma lako moze zloupotrebiti i ubaciti u predefinisane okvire pogresim (poluistinitim) tumacenjem.

:)

Носи те струја.
Журиш да се прикључиш.
Како год...

ЧЛАНАК О ДАРЕЖЉИВОСТИ СПРАМ БДПА

The level of giving is one (though not the only) indicator of the strength of civil society. The results of this study show that charitable giving is important in many countries and is encouraged through tax reliefs... However, looking broadly at the European context, giving levels in the UK are the highest in Europe. But...

Нек чита даље ко хоће...
Milan Novković Milan Novković 12:28 18.01.2015

Re: Небо

Mnogi ljudi doniraju i poklanjaju ne zbog toga da bi pomogli drugima nego da bi se osećali moćno, superiorno. Čak bih rekao da kod Britanaca, zbog imperijalne tradicije, taj motiv preovlađuje.

Ja se sećam tog argumenta još sa početka bloga, i meni je uvek bio neubedljiv.

Sigurno da ima takvih ljudi, ali ja mislim da ih je jako malo.

Sasvim mi je prihvatljivo da viliki deo ljudi to shvata kao obavezu, a emotivno su detached, što psihologija objašnjava kao normalno ponašanje, mi emotivno doživljavamo 150-200 ljudi oko nas drugačije od ostalih, koji su nam, "naglo", kao neka druga bića.

To su prvo primetili kod primata, pa posle kod ljudi.

Ali obaveza je ok. Recimo tiho, s dostaojansvom i uživanjem prihvatiti obavezu u čiju vrednost verujemo je velika i civilizacijska i evolutivna tekovina.

Ako je tako doživimo mi sebi nismo ograničili slobodu niti podrili vrednost, nego naprotiv, uradili smo suprotno - pomeriti se tako da uživamo unutar, na prvi pogled, uskog prostora definisanog "rigidnim" pravilima, a zato što smo respektibilan mali zubčanik u široj "mašini" je intelektualna i emotivna sloboda, mi odjednom vidimo i upražnjavamo ne svoju malu slobodu nego šire slobode kojih smo mi deo.
princi princi 12:34 18.01.2015

Re: Небо

Sigurno da ima takvih ljudi, ali ja mislim da ih je jako malo.

Sasvim mi je prihvatljivo da viliki deo ljudi to shvata kao obavezu, a emotivno su detached, što psihologija objašnjava kao normalno ponašanje, mi emotivno doživljavamo 150-200 ljudi oko nas drugačije od ostalih, koji su nam, "naglo", kao neka druga bića.

Moguće. Dosta toga je i do percepcije, tj oka posmatrača. Nismo svi isti vokabular niti iskustvo kojim tumačimo događaje oko sebe.
Ali obaveza je ok. Recimo tiho, s dostaojansvom i uživanjem prihvatiti obavezu u čiju vrednost verujemo je velika i civilizacijska i evolutivna tekovina.

Ako je tako doživimo mi sebi nismo ograničili slobodu niti podrili vrednost, nego naprotiv, uradili smo suprotno - pomeriti se tako da uživamo unutar, na prvi pogled, uskog prostora definisanog "rigidnim" pravilima, a zato što smo respektibilan mali zubčanik u široj "mašini" je intelektualna i emotivna sloboda, mi odjednom vidimo i upražnjavamo ne svoju malu slobodu nego šire slobode kojih smo mi deo.

Da, ovo je nekako proširena definicija libertarijanskog paternalizma. Ako znamo da su ljudi iracionalni, da često rade stvari u korist svoje štete, onda ih nije loše nudgeovati raznim mehanizmima. Jedino pitanje koje se tu postavlja je ko je taj koji postavlja ciljne funkcije, tj u kom smeru treba vršiti nudgeovanje.
trener92 trener92 12:34 18.01.2015

Re: Небо

javascript: ništa drugo

Predrag Brajovic
Садa сам, шетајући се кроз парк, помислио како неки амерички клинац у овом трену сања о томе да, као Elon Musk, доспе до свемира, Марса или Месеца, док неки његов арапски вршњак сања о томе да себе дигне у ваздух и тако доспе у Небо међу 72 девице крушколиких груди. И помислио сам колико је лепши сан оног америчког клинца и колика је све то једна неправда.



>:) Da.
Samo nisi morao da odeš do američkih klinaca, trebao si na možda, da pomeneš naše klince, možda bi takvo razmišljanje bilo razumljivije “za shvatanja, smatranja, odjeke i reagovanja” :)) ovako opet petarde po tebi.

Odakle ti volja i nervi da objašnjavaš jedno isto?

Mi jesmo isti.
Naše kulture nisu.
Jedna će favorizovati klanjanje i život šehida, recimo, druga preduzetništvo, inžinjerstvo, novac ili moć. U jednoj kulturi žena će biti niže biće uskraćena za prava koja u drugoj ima. U jednoj kulturi gej brak i gej seksualnost biće prihvatljivi, u drugoj kažnjivi i no-no. U jednoj kulturi sloboda izražavanja je velika, u drugoj ograničena i podložna čak i fizičkom kažnjavanju.

Nije ovo baš toliko komplikovano, nevidljivo i van pameti. To, da različite kulture neguju različite vrednosti.

Naravno da nije, samo je zgodno i odgovara da bude nevidljivo. I super je da se učitava kako odgovara a ne kako e napisano.
( Iako ima nešto sučim:)) ne bih mogao da usaglasim mišljenje , viđenje, itd sa ovim koje si izneo, samo to je manje važno za ovu priliku i u ovom trenutku)
Uzalud Predraže, uzalud crtaš , objašnjavaš i pišeš. A uzalud je zato što je u pitanju “narcizam sitnih razlika ” ( da ne kažem gluposti)

( Krle, ovo “sitnih” je cinizam, a ne to što je Brajović napisao).
Odakle ti volja i nervi da objašnjavaš jedno isto?

A kada si već ovo odlično uporedio, javila se:)) jedna fina asocijacija.

Ima jedan odličan lik ,

( da ne objašnjavam, neka pročita koga interesuje)

Napisao je jednu pesmu davne neke godine .
Fantastična , zvuči ovako.
Posle su tu pesmu

obradili majstori,

A postaviću u to ime ( zato sam i napisao komentar, samo zbog muzike , ako nekom nije jasno) kako je to uradio Joe Bonamassa, majstorski!!!




Da dodam:

"Ako mi neko uvredi majku, dobiće šamarčinu, to je normalna stvar" rekao je papa, a preneo AP ( ako ne lažu) a zamišljam, šta bi bilo posle par piva na nekoj žuraji.:) Čoveče davno sam rekao da je Papa roker u duši

Krle
Ja, sa svoje strane, ne verujem u društvo u kome postoji neograničena sloboda za bilo koga. Takvo demokratsko društvo nije moguće. U prirodi tako nešto postoji, recimo, u Severnoj Koreji i važi samo za jednu osobu. U demokratijama svačija sloboda je ograničena i svedena na kompromis. Sloboda je upravo mogućnost da svojevoljno odustanemo od konzumiranja apsolutne slobode koja ugrožava slobodu bližnjeg. U demokratskom društvu sloboda mora biti sinonim za odgovornost. Za svaki gest, svaku izgovorenu reč ili crtež. Inače zajednički život nije moguć.


Odlična poenta Krle.

Dodatak:
Sinoć ugledam poruku na ulaznim vratima jedne zgrade:



Može da se tumači različito, zavisi kako ko gleda. Ovaj što je napisao imao je (verovatno dobru) nameru, međutim

Young Man Blues

Oh well a young man ain't got nothin' in the world these days
I said a young man ain't got nothin' in the world these days
You know in the old days
When a young man was a strong man
All the people they'd step back
When a young man walked by
But you know nowadays
It's the old man,
He's got all the money
And a young man ain't got nothin' in the world these days
I said nothing
Everybody knows that a young man ain't got nothin'.
Everybody!
Everybody knows that a young man ain't got nothin'
He got nothin'javascript:;javascript:;
Nothin'javascript:;
Take it easy on the young manjavascript:;javascript:;
They ain't got nothin' in the world these days
I said they ain't got nothin'!
They got sweet fuck-all!


Malo je bez veze da se prevodi i objašnjava, ko ne razume neće ni shvatiti. Uzalud.javascript:;brate, javascript:; je to.


emsiemsi emsiemsi 12:36 18.01.2015

Re: Небо

alselone
Да


Da si ti meni ziv i zdrav. Ja sa tobom vise u razgovore ozbiljnije od trola necu ulaziti jer mislim da si OK tip (najvise zato sto lepo pises a i sto smo se upoznali) i necu da se posvadjamo.

Хохохохо --- ала си му одао почаст ... мислиш да је ОК тип, али ћеш са њим само да тролујеш, односно "причаш глупости".
Milan Novković Milan Novković 12:49 18.01.2015

Re: Небо

Da, ovo je nekako proširena definicija libertarijanskog paternalizma. Ako znamo da su ljudi iracionalni, da često rade stvari u korist svoje štete, onda ih nije loše nudgeovati raznim mehanizmima. Jedino pitanje koje se tu postavlja je ko je taj koji postavlja ciljne funkcije, tj u kom smeru treba vršiti nudgeovanje.

Radio sam ja nekoliko godina sa jednim Englezom, relativno mlad, upravo napustio Rupert M. imperiju da bi probao svoj biznis i mi da mu pišemo softver.

Ultra konzervativan i sasvim angažovan, plaća članarinu, ide na sastanke, diskutuje, zna biografije svakog iole značajnog konzervativca u UK.

I on bi da porez bude 3%, kaže, za ono osnovno (vojska, policija) a za ostalo neka se ljudi organizuju ako im je i kad u interesu.

I razmišljao ja o tome ali nisam uspeo da vidim smisao, prvo, pa postao ubeđen da to nema veze i da on ne kapira organizaciju i kompleksne sisteme.

Isto tako, slažem se, postoji i drugi pol, previše poreza, previše organizacije - da su laburisti ostali još dva mandata sa svojih 800 quangos (quasi-autonomous non-governmental organisation) teško da bi ekonomija sada bila u ovako dobrom stanju ovde.
qqriq qqriq 13:03 18.01.2015

Re: Небо

Bolje da si okačio Kusturičin odgovor Abdulahu Sidranu. To je tek bilo elementarno odvratno.


Mera za meru.
Nego, kad te već uhvatismo na blogu, šta te tera da praviš ono jedino do čega je biljki stalo - publicity - juče/danas, kad je ona tebe prozvala, tvoj tvit i rispektov odgovor pre tačno deset dana? Sad otišla kod nje na profil i imala šta da vidim.
Šarli ebdo zaboravljen, nove su teme, mnogo lajkova i poneki komentar tipa beba/lana/cvetković pa u krug, jer ona u nešto udarati mora a posebno mora da ima mnogo lajkova.
Neko se hrani boranijom a neko obožavaocima.
Po meni isto.
Vas dvoje ste u patološkoj vezi, čini se: ona svako malo javi koliko si glup a ti joj uzvratiš citiranjem.
Pa sve što ona hoće je upravo to.
urbana_gerila urbana_gerila 13:29 18.01.2015

Re: Небо

trener92

Dodatak:
Sinoć ugledam poruku na ulaznim vratima jedne zgrade:



Može da se tumači različito, zavisi kako ko gleda.


da, sve je u oku posmatrača.
meni je palo na pamet da je možda ironija u pitanju?
ono - ciljna grupa.

sumLJivo mi je što dole latinično "n" piše ispravno i što odvaja negaciju od glagola.
čak šta više, dodatno me je oznojAlo što i sam taj glagol piše ispravno, pa zaključavam da on nije od prekLJuče.
urbana_gerila urbana_gerila 13:32 18.01.2015

Re: Небо

qqriq
Bolje da si okačio Kusturičin odgovor Abdulahu Sidranu. To je tek bilo elementarno odvratno.


Mera za meru.
Nego, kad te već uhvatismo na blogu, šta te tera da praviš ono jedino do čega je biljki stalo - publicity - juče/danas, kad je onaj tebe prozvala, tvoj tvit i rispektov odgovor pre tačno deset dana? Sad otišla kod nje na profil i imala šta da vidim.
Šarli ebdo zaboravljen, nove su teme, mnogo lajkova i poneki komentar tipa beba/lana/cvetković pa u krug, jer ona u nešto udarati mora a posebno mora da ima mnogo lajkova.
Neko se hrani boranijom a neko obožavaocima.
Po meni isto.
Vas dvoje ste u patološkoj vezi, čini se: ona svako malo javi koliko si glup a ti joj uzvratiš citiranjem.
Pa sve što ona hoće je upravo to.


nudiš ménage à trois, ili bi samo da pljucneš srbljanovićku?
gavrilo1 gavrilo1 13:38 18.01.2015

Re: Небо

Predrag Brajovic
Milan Novković

Качио сам негде, сад ме стварно мрзи да тражим опет, како су водеће државе Европе поприлично монолитне у погледу састава становништва, а махом и религијски. Чак и једна Енглеска је таква, мислим да Британаца по изјашњавању има 80%, а Немаца у Немачкој 85%. Зашто је овако? Па можда зато што те културе имају цивилизацијско асимилизирајућу моћ. Многи становници Француске, пореклом Муслимани, изјашњавају се као Французи. Слично ћете чути и од доста Немаца турског порекла, да су пригрлили Немачку.

Мислим да сам с тобом прерачунавао, својевремено, износ донација у Британији и Србији. И да смо дошли до закључка да су Британци, рецимо, двоструко-троструко дарежљивији од Срба, када се погледају статистике донација у односу на БДП. Зашто? Зато што су Британци бољи људи? Не, нису, појединачо су исти као ми, али у свом цивилизацијско-културно-историјском окружењу, где на лествици идеолошких вредности доброчинства стоје високо, они имају бољи учинак него ми Срби. (Нешто од дарежљивости треба одбити и на бољу стартну позицију, наравно...)

Колико треба неком Британцу да се поквари, ако дође у Србију, не бих умео да кажем, али, гледам ове моје неке Немце с којима се дружим, и богами -- штошта су од нас попримили! И лоше, на жалост...


To nije tacno.
Kakvo crno dobrocinstvo Britanaca kada su do proslog veka imali kolonije i otimali od drugih.
Poklanjaju tudje.

Tradicija zaduzbinarstva u Srba je starija od gore pomenutih zemalja.
Zaduzbina Nikole Spasica u momentu njenog osnivanja bila je veca nego Nobelova fondacija.
Nego mi ne umemo ceniti te ljude i njihova dela pa se tako i odnosimo prema tome sto su nam ostavili.
Tako je i Tesla prosao sa nama, sada se otimamo za njegovo nasledje, njegovo ime a covek umro sam zaboravljen od nas, na sahrani mu bilo 3-4 Srba.

Mi smo se ogresili o dela velikih ljudi.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:38 18.01.2015

Re: Небо

Predrag Brajovic
Vojislav Stojković
Nebojsa Krstic
Razgovor je ušao u neinspirativnu generalizujušču fazu, ne sećam se ni šta je tema, ni čemu sve ovo vodi.

Da potsetim, radi se o ovom komentaru:
Predrag Brajovic
Садa сам, шетајући се кроз парк, помислио како неки амерички клинац у овом трену сања о томе да, као Elon Musk, доспе до свемира, Марса или Месеца, док неки његов арапски вршњак сања о томе да себе дигне у ваздух и тако доспе у Небо међу 72 девице крушколиких груди. И помислио сам колико је лепши сан оног америчког клинца и колика је све то једна неправда.

... koji je naišao na odgovarajuću reakciju jer je po svojoj suštini rasistički. Njegov autor i dalje brani svoj stav navodeći stilske i statističke argumente, umesto da lepo prizna da mu se omaklo (i da se izvini muslimanskoj deci i nama čitaocima), te da izjavi da nije rasista.

:)))))))

Мени је драго, Војиславе, што тебе и остале ја чиним да се осећате боље и бољим. И не бих да вам одузмем то задовољство.

Ја вам дођем као терапија!


Štovani Brajoviću, ovde nije reč o nama (drugima) koji smo reagovali na tvoj rasistički komentar, niti o bilo kakvoj komparaciji ko je bolji i čiji je veći, već o tvom pogrešnom stavu glede snova američkih i arapskih klinaca.

Ima tome gotovo vek od kada je ta vrsta komparacija i analiza odbačena u psihologiji i sociologiji. Treba li da te potsećam kako su, svojevremeno, američki psiholozi interpretirali uporedne rezultate testova znanja i sposobnosti bele i crne dece i zaključili da su bela deca intelektualno superiornija, jer su pokazali statistički značajno bolje rezultate. Naravno, ti vrli psiholozi su ispustili da u razmatranje uzmu, kao bitnu varijablu, socijalno okruženje (porodične, ekonomske i dr uslove) u kome su odrastali ispitanici takvih eksperimenata.

A što se terapije tiče, ja ne bih o njoj, nemam potrebne sertifikate. Ti kako hoćeš.




qqriq qqriq 13:39 18.01.2015

Re: Небо

nudiš ménage à trois, ili bi samo da pljucneš srbljanovićku?

ma grdim krleta, za nju nema nade.
urbana_gerila urbana_gerila 13:58 18.01.2015

Re: Небо

qqriq
nudiš ménage à trois, ili bi samo da pljucneš srbljanovićku?

ma grdim krleta, za nju nema nade.


sebičnjakušo.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:25 18.01.2015

Re: Небо

angie01
dobro, bre, Vojislave, ja izasla iz diskusije sa ironicnim odobravanjem, a ti nastavio da mi objasnjavas nesto sto veze nema sa snom prosecnog americkog mladica,....te matrice se ne razlikuju puno od matrica bilo koje netrpeljivosti zasnovane na "pogresnom tumacenju Biblije".



a, pa dobro, onda!
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 14:41 18.01.2015

Re: Небо

Vas dvoje ste u patološkoj vezi, čini se: ona svako malo javi koliko si glup a ti joj uzvratiš citiranjem.

To što je citiram dokaz je da je u pravu da sam glup.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 14:44 18.01.2015

Re: Небо

angie01
Ako mi ti daš spisak nekih socijalno prihvatljivih i poželjnih osoba


:))), ne radi se o soc prihvatljivosti, nego o nacinu razmisljanja i vrednostima koje zastupas.

Ma spreman sam ja da promenim i način razmišljanja i vrednosti koje zastupam, samo mi ti daj spisak tih kojima treba da se dopadnem...ostalo je moja briga.
trener92 trener92 14:55 18.01.2015

Re: Небо

urbana_gerila

da, sve je u oku posmatrača.
meni je palo na pamet da je možda ironija u pitanju?
ono - ciljna grupa.

sumLJivo mi je što dole latinično "n" piše ispravno i što odvaja negaciju od glagola.
čak šta više, dodatno me je oznojAlo što i sam taj glagol piše ispravno, pa zaključavam da on nije od prekLJuče.


Pa da. To je taj fazon sveprisutan, kao što reče onaj tip onomad
Qu’on me donne six lignes ecrites de la main du plus honnete homme, j’y trouverai de quoi le faire pendre.

Ako Brajović nastavi ovijemm tempom

I sad vidi ovo, ova poslednja rečenica, koju sam napisao, može da bude razlog da neko misli da ja mislim da on misli da imputiram da tako nešto sprema Brajoviću ( u nekoj budućnosti), pa se to proširi, produbi i ode u n-tu dimenziju. To se svrstava pod kategoriju "imanje drugačijeg mišljenja smatranja ovog, onog, a ustvari, to se u srpskom jeziku jednostavno zove podjebavanje. Pitanje je samo kratkih živaca nastavljati diskusiju u tom smislu.
Znaš kako, ima jedna simpatična satirična vinjetica:) o fekalijama i ljubičici.Čovek stoji u govnima do guše, a pod nosom mu ljubičica. I još kaže: "joj što lepo mirišem". A kad mu kažeš da nije u lubičicama, on se ljuti. iliti javascript:

Ne, to ne može biti dobro.

Ovo je jedini način, ovo je taj rad( posebno od 3:40, iako je sve






princi princi 15:02 18.01.2015

Re: Небо

postao ubeđen da to nema veze i da on ne kapira organizaciju i kompleksne sisteme.

Da, i u životu i u poslu sam navikao već da ljudi koji nude jednostavna rešenja i odgovore obično ne razumeju ni šta je pitanje.
urbana_gerila urbana_gerila 15:27 18.01.2015

Re: Небо

trener92

Ako Brajović nastavi ovijemm tempom


mnjenja sam da je brajoviću rišeljeov kostim uzak, njegova ambicija nije da vlada iz senke.
iznogud, i to na kratko, je najviše što može da prihvati u ovoj fazi njegove borbe.
urbana_gerila urbana_gerila 15:36 18.01.2015

Re: Небо

trener92

Ovo je jedini način, ovo je taj rad( posebno od 3:40, iako je sve


ma, jebeš ovo, ovi vježbaju.

evE ti gurmanska:


princi princi 15:39 18.01.2015

Re: Небо

Ramones

Verovatno najprecenjeniji band u istoriji popularne muzike.
urbana_gerila urbana_gerila 15:42 18.01.2015

Re: Небо

princi
Ramones

Verovatno najprecenjeniji band u istoriji popularne muzike.


da, uz the beatlese...
princi princi 15:55 18.01.2015

Re: Небо

Bitlsi nikad nisu bili tako dosadni.
urbana_gerila urbana_gerila 16:02 18.01.2015

Re: Небо

princi
Bitlsi nikad nisu bili tako dosadni.


a kako jesu?
qqriq qqriq 16:03 18.01.2015

Re: Небо

Nebojsa Krstic
14:41 18.01.2015
Re: Небо
Vas dvoje ste u patološkoj vezi, čini se: ona svako malo javi koliko si glup a ti joj uzvratiš citiranjem.

To što je citiram dokaz je da je u pravu da sam glup


hahaha pa ovo blog o ljubavi, priča o slobodi je tu da zavara!
angie01 angie01 16:49 18.01.2015

Re: Небо

kao da pricamo razlicitim jezicima, ja jedno, a ti bi da ipak kazes ono sto mislis da je duhovito, a nije odgovor, mislim, nema veze sa onim mojim:),



Ma spreman sam ja da promenim i način razmišljanja i vrednosti koje zastupam,


'naci, ovo je dovoljno:)),


samo mi ti daj spisak tih kojima treba da se dopadnem.


a ovo je visak!



angie01 angie01 16:50 18.01.2015

nevezano za temu, pp licne prirode:)

trener92



angie01 angie01 16:54 18.01.2015

Re: Небо

Hvala na razrešenju misterije stare dugi niz decenija.


samo pitaj- sve ce ti oBNjasnim:))

...ima jedna jos ludja- zove se, cip, cip, coka:))- je l znas sta je to?



( izvini Krle)
mirelarado mirelarado 17:06 18.01.2015

Re: Небо

Goran Vučković

Što reče petao Sofronije u crtaću: jednom sam tako ćutao i ćutao i nisam hteo da kažem da sam gladan!




Убедљиво мој најомиљенији цитат из цртаћа:


trener92 trener92 18:29 18.01.2015

Re: Небо

urbana_gerila

mnjenja sam da je brajoviću rišeljeov kostim uzak, njegova ambicija nije da vlada iz senke.
iznogud, i to na kratko, je najviše što može da prihvati u ovoj fazi njegove borbe.


:)) hah Eto to su ta tumačenja ( iako verujem da je zezanje u pitanju tako i zvuči) ali moram da dodam ovako:
Eee tu već ne bih zalazio, u takve sfere tumačenja, karaktera pojedinca, jer Rišeljeovu specijalku sam iskoristio u sasvim drugom kontekstu, da ukažem na apsurd učitavanja izrečenog. Bilo čijeg, a u ovom slučaju Predraga Brajovića.

ma, jebeš ovo, ovi vježbaju.

evE ti gurmanska:


Ha:)))Ramonesi naravno da može,

samonekaudara. iako su bili važni, što kaže princi, nisu dalje otišli od ovoga
trener92 trener92 18:35 18.01.2015

Re: nevezano za temu, pp licne prirode:)

angie01





angie
urbana_gerila urbana_gerila 18:56 18.01.2015

Re: Небо

trener92
iako su bili važni, što kaže princi, nisu dalje otišli od ovoga


ramonesi, bombaj štampa, koja - ko?
i - dalje od čega?


angie01 angie01 18:58 18.01.2015

Re: nevezano za temu, pp licne prirode:)

tnx!

trener92 trener92 19:27 18.01.2015

Re: Небо

urbana_gerila

ramonesi, bombaj štampa, koja - ko?
i - dalje od čega?


:))Pretpostavio sam, nema nikakve skrivene namere. Poenta je na "samo neka udara" i samo stvar ukusa, ništa drugo.
Pank kao ideja kapiram i prihvatam, i odlično kao pominjanje uz ovaj blog, a sve ostalo, što je usledilo posle toga a što je išlo uz pank mi se ne dopada. Kažem pitanje shvatanja i ukusa.
urbana_gerila urbana_gerila 19:51 18.01.2015

Re: Небо

trener92
nema nikakve skrivene namere


trener92 trener92 20:02 18.01.2015

Re: Небо

urbana_gerila

A vidiš , ovo je dobar trenutak da se izvrši blagipritisak na Krleta ( o slobodi je reč) koji bi mogao, trebao ( ne bilo mu zapoveđeno) da napiše nešto više o tome.
angie01 angie01 20:18 18.01.2015

Re: Небо

a, pa dobro, onda!




nevezano za Dzeremaju
urbana_gerila urbana_gerila 20:27 18.01.2015

Re: Небо

trener92


ma, ne znam da li je pravi trenutak, imam dojam da u poslednje vreme nije sav svoj.
jbt, kad ne osećam, čak, ni odbojnost prema onome što piše.

trener92 trener92 22:37 18.01.2015

Re: Небо

urbana_gerila

Možda imaš pravo, možda je previše komplikovano, metamorfoza javascipt: ti je to.
Kako se od ideja koja su ( da kažem) "definisana" pankom ili novim talasom, dođe na sasvim drugu stranu.A to ima veze i sa onom pesmom koju sam postavio u prvom komentaru ( young man blues). To je tako , nema tu šta da se priča.
urbana_gerila urbana_gerila 00:35 19.01.2015

Re: Небо

trener92


kad smo kod ideja, imam utisak da brajović ili piše blog ili pravi tabele, u svakom slučaju - sledi vatromet.

bene_geserit bene_geserit 08:45 19.01.2015

Re: Небо

Brajovic
Па како ће онај несретни клиња да побегне из идеолошког оклопа који му нуде? Како то било ко може да уради? Велики део њих за то није способан. Ево, на пример ми (смем ли да напишем: Срби?): ми још плутамо на идеолошким наплавинама Титовог и Слобиног доба, гледамо на свет из перспективе хладноратовских подела, сањамо о државном послу, предузетнике готово унисоно сматрамо преварантима и покваренштинама, државу гледамо да што више закинемо и оштетимо, и мислимо да негде постоји неки неисцрпно велики џак пара за нас Србе који нам се неправедно распоређује, а не у складу са оним како и колико радимо...

Ovo je vec zabrinjavajuce, previse cesto mi se misljenje poklopi sa Brajovicevim u zadnje vreme (dobro ne bas ono sa onim dronom).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:42 19.01.2015

Re: Небо

Занимљиво.
Поставим чланак који покаже да сам у праву у вези са донацијама и односом према њима у Британији, и нико да се осврне, да се извини, да каже -- Извини, Брајовићу, у праву си!

Мора да сам и све оне друге податке и статистике сањао.
urbana_gerila urbana_gerila 13:53 19.01.2015

Re: Небо

Predrag Brajovic
Занимљиво.
Поставим чланак који покаже да сам у праву у вези са донацијама и односом према њима у Британији, и нико да се осврне, да се извини, да каже -- Извини, Брајовићу, у праву си!

Мора да сам и све оне друге податке и статистике сањао.


jbg, brajoviću, to je usud vas velikih umetnika - neshvaćeni ste od savremenika.
no, ne smeš zbog toga prestati da sanjaš...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana