Društvo| Ljudska prava| Mediji| Religija

Da li sloboda ima granice?

Nebojsa Krstic RSS / 17.01.2015. u 13:04

 

 

Gde su granice slobode? Gde su granice slobode izražavanja? Postoje li uopšte? Ko ih određuje? Ta i slična pitanja proistekla su iz pariskog masakra nad 10 zaposlenih u "Šarliju Ebdou". Mada neki misle da se ona uopšte ne smeju postavljati. Misle da ona predstavljaju simboličko "ali", kojim se relativizuje zločin.

Tvitnuo sam citat Maršala Mekluana: "Sloboda satiričara ograničena je slobodom objekta satire da ne bude vređan i omalovažavan kao čovek." Robert Čoban iskoristio ga je kao povod da napiše tekst (u "Dnevniku") iz kog bi neko zaključio da smo Mekluan i ja zajedničkim snagama sprečavali ovog borca za slobodu izražavanja da se bavi istraživačkim novinarstvom.

Neki drugi su pisali eseje o tome da zločin u "Šarliju" ne dozvoljava nikakvo "ali" jer je "ali" "napad na Nušića, Svifta, Servantesa, Rablea i Srđana Ćešića", što mi je na Fejsbuku napisala Biljana Srbljanović.

Moja malenkost se ne slaže i drži da je sloboda izražavanja posledica slobode misli. Ako je misao slobodna, ona ima pravo da se bavi uzrocima i posledicama svakog događaja, pa čak i onog na koji ljubitelji parole "Je Suis Charlie" misle da imaju tapiju.

Pratio sam u štampi različita reagovanja. Zanimljivo mi je bilo jedno iz "Politike", u kome su karikaturisti izneli svoj stav.

Koraks je rekao da mi, za razliku od Francuza, nikad ne idemo "do daske" i uvek imamo neku meru. Kad bi mene neko pitao da opišem Koraksa, rekao bih da je njegov najveći kvalitet upravo to što ima meru, što pogodi u živac problema, a pritom nije ni ličan ni uvredljiv. Ta mera u Koraksićevom slučaju nije umanjila njegovu autorsku slobodu, već ju je učinila snažnijom i ono što je paradoksalno - prodornijom.

Dušan Petričić reče da je ugrožavanje medijskih sloboda i stvaralaštva, kao i svaka vrsta cenzure, odraz gluposti i da je teroristički napad na redakciju lista "Šarli Ebdo" ekstremno ispoljavanje gluposti koje je završeno tragedijom. "Iza svega stoji užasna i neuništiva ljudska glupost. Ako neko misli da se oružjem suprotstavlja pametnoj, dobroj i talentovanoj misli, ispoljenoj crtežom ili tekstom, onda su stvari zaista daleko otišle", rekao je Petričić. On je inače karikaturista koji je, po mom sudu, oličenje nezlobivosti. Ono što pamtim, a pamtim dugo, jeste mnoštvo njegovih nosatih i brkatih junaka, od dečjih do onih u angažovanim radovima za odrasle, nacrtanih da bi promovisali i štitili ljudskost.

Zato mi je Petričićevo mišljenje važan orijentir. Ako ga pažljivo pročitamo, videćemo da Dušan, s jedne strane, odbacuje svaku cenzuru i ugrožavanje slobode izražavanja ali, s druge strane, povlači jasnu granicu te slobode. Granicu čine pamet, dobrota i talenat.

Petričićeva definicija oblasti slobode izražavanja čini mi se apsolutno tačnom, sem u slučaju da autor u sebi nema ni pameti, ni dobrote, ni talenta. Ili kada je njegovo poimanje ovih osobina sociopatsko, što u današnje vreme nije naročita retkost. Kako se ponašati u takvim slučajevima?

Vladika Irinej bački iznenadio me je izuzetno dobrim gestom, pozivom medijima da se "uzdrže od prenošenja karikatura koje vređaju našu braću muslimane". Da je pokojni patrijarh Pavle živ, siguran sam da bi iskoristio svoj omiljeni citat apostola Pavla: "Sve mi je dozvoljeno, ali mi nije sve od koristi."

Papa Franja je doprineo raspravi. "Ako mi neko uvredi majku, dobiće šamarčinu, to je normalna stvar", rekao je papa, a preneo AP: "Postoje granice slobode izražavanja, specijalno kada se u pitanju vređanje i sprdanje s nečijom verom."

Ja, sa svoje strane, ne verujem u društvo u kome postoji neograničena sloboda za bilo koga. Takvo demokratsko društvo nije moguće. U prirodi tako nešto postoji, recimo, u Severnoj Koreji i važi samo za jednu osobu. U demokratijama svačija sloboda je ograničena i svedena na kompromis. Sloboda je upravo mogućnost da svojevoljno odustanemo od konzumiranja apsolutne slobode koja ugrožava slobodu bližnjeg. U demokratskom društvu sloboda mora biti sinonim za odgovornost. Za svaki gest, svaku izgovorenu reč ili crtež. Inače zajednički život nije moguć.

 

Objavljeno u Našim Novinama 17.1. 2015. 

 



Komentari (564)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:18 19.01.2015

Re: Небо

urbana_gerila
Predrag Brajovic
Занимљиво.
Поставим чланак који покаже да сам у праву у вези са донацијама и односом према њима у Британији, и нико да се осврне, да се извини, да каже -- Извини, Брајовићу, у праву си!

Мора да сам и све оне друге податке и статистике сањао.


jbg, brajoviću, to je usud vas velikih umetnika - neshvaćeni ste od savremenika.
no, ne smeš zbog toga prestati da sanjaš...

:))))))))))))

Наравно!
Мени је све ово симпатично: фуриозна праведничка струја наспрам доказаног зла овог света, уз погром чињеница и рационалног размишљања! Све у име правде и хуманости!

Нека буде борба непрестана, нека буде што бити не може...
;-)
urbana_gerila urbana_gerila 14:31 19.01.2015

Re: Небо

Predrag Brajovic
urbana_gerila
Predrag Brajovic
Занимљиво.
Поставим чланак који покаже да сам у праву у вези са донацијама и односом према њима у Британији, и нико да се осврне, да се извини, да каже -- Извини, Брајовићу, у праву си!

Мора да сам и све оне друге податке и статистике сањао.


jbg, brajoviću, to je usud vas velikih umetnika - neshvaćeni ste od savremenika.
no, ne smeš zbog toga prestati da sanjaš...

:))))))))))))

Наравно!
Мени је све ово симпатично: фуриозна праведничка струја наспрам доказаног зла овог света, уз погром чињеница и рационалног размишљања! Све у име правде и хуманости!

Нека буде борба непрестана, нека буде што бити не може...
;-)


jašta!
sv'jet je ovaj tirjan tirjaninu, a kamoli duši blagorodnoj...
nsarski nsarski 16:00 19.01.2015

Re: Небо

:))))))))))

Živjeti nije lako ni mravu u mravinjaku, ni ptici na grani, a kamoli čovjeku umjetniku u ovom složenom i tvrdom svijetu… (I. Andrić)
nicknaylor nicknaylor 05:10 18.01.2015

hahaha

Kakav nadrealizam, ljudi nemaju hleba da jedu u Srbijici vi diskutujete o slobodi govora, it is all about economy stupid.... raznorazni umetnici pocevsi od Vuka 90ih i raznoraznih presipljaca iz supljeg u prazno trtomude godinama o ovomi onom a niko se ekonomije ne hvata :)) Lakse je tupiti o pravima i slobodama 'lebac makar i budjav dodje sam od sebe :)) je l' da ? :) samo vi diskutujte sa kvazistrucnjacima za marketing, politickim aktivistima, i wannabe politickim aktivistima dok ne pocne nova revolucija... prag tolerancije svakog drustva je glad.... a to je deco i granica slobode :))

ako treba opet cemo postovati :)
blogovatelj blogovatelj 07:16 18.01.2015

Re: hahaha

Kakav nadrealizam, ljudi nemaju hleba da jedu u Srbijici vi diskutujete o slobodi govora, it is all about economy stupid


Zar bi ekonomija bila bolja ako bi se u Srbiji zabranila sloboda govora?
Postoje ekonomije u izvrsnom stanju tamo gde ima slobode govora, a postoje i one druge.
Isto važi i sa društvima gde slobode govora nema. Ima i svetski jakih ekonomija, ima i bednih.
I kakve sad to veze ima, o glupane?
nicknaylor nicknaylor 11:06 18.01.2015

Re: hahaha

blogovatelj
Kakav nadrealizam, ljudi nemaju hleba da jedu u Srbijici vi diskutujete o slobodi govora, it is all about economy stupid


Zar bi ekonomija bila bolja ako bi se u Srbiji zabranila sloboda govora?
Postoje ekonomije u izvrsnom stanju tamo gde ima slobode govora, a postoje i one druge.
Isto važi i sa društvima gde slobode govora nema. Ima i svetski jakih ekonomija, ima i bednih.
I kakve sad to veze ima, o glupane?


Pre svega it is all about economy stupid je cuvena Klintonova izreka ali cimi mi se da si se pronasao.

Ono sto nisi skapirao da je sloboda govora slobodnija od uslovno receno slobode da prezivis. GLAD je prag svih tolerancija gde prestaju slobode. Danasnji svet je svet cinizma i pragmatizma te samozapaljivaci i ljudi koji ginu za ideale su OGROMNA manjina (moje zivotno iskustvo i dakle subjektivno). A ako bas moram da ti nacrtam ako covek bira izmedju slobode da prica i slobode da jede pametni ce izabrati slobodu da jedu:) je li ti sad jasno ?

A da ti pojasnim jos malo postoje te izvrsne zemlje sa izvanrednom ekonomijom u kojima pripadnici raznoraznih vidljivih manjina ciji su roditelji emigranti kad ih pitas sta su identifikuju se sa zemljama svojih roditelja iako su rodjeni u tim dobrostojecim ekonomijama. Tu sad vec zadiremo u razlike engleskog, francuskog, spanskog pa i islamskog kolonijalizma ali to je vec sira tema. Ili prakticno receno little Johnny rodjen u inner city ima na papiru slobodu koja je irelevantna jer Dzonika da bi preziveo najverovatnije mora da se ukljuci u neki "gang" i prezivi ulicu... Ima on svakakve slobode da sanja ali mu je mnogo bitnije da prezivi (citaj dise vazduh - sto je prva grabljiva reakcija svakog od nas, ou jeah, kad se rodis grabis taj vazduh refleksno i ne zanima te da li ga ima dovoljno za druge) a kad dise onda i da jede :)

A da ti pojasnim jos vise, ima Ulibek u svojjo jednoj knjizi citat koji parafrazirano ide ovako. Kod Engleza glavna tema razgovora su finansije a rezervne teme su politika i umetnost. Kod juznjaka se obicno prica o politici a oni manje obrazovani o sportu.. u zemlji Srbijici svi bi da pricaju o politici i slobodama a niko ne prica (ili malo ko na konkretan nacin o ekonomiji). Penzioneri koji dokono ispijaju pivo se razumeju u petrodolare, sta Amerika hoce sta Rusija hoce, al tema od kojih zive se malo doticu. Doduse znaju da im je pitanje zivota ili smrti da li ce pederi da imaju paradu ali kad dodje do korupcije pljuju neke imaginarne a onda kad je pauza za rucak zovu brze bolje na mobilni da ne bi cekali 1 sat na neki dokumentic,

Gladna usta ne zanima mnogo sloboda govora ako je mozak koji ide uz ta usta iole razuman.

Pametnom dovoljno a ostali neka diskutuju da li je tamo neki francuski casopis u Parizu trebalo da objavi karikature Muhameda. Bole me stojko za to bre zanima me koliki mi je porez i na sta se trosi, je li mi rade sve sijalice u ulici, je li se djubre odnosi na vreme, od toga se zivi. Prvo materijalno a onda duhovno :)))

Hasta luego.
blogovatelj blogovatelj 18:50 18.01.2015

Re: hahaha

A ako bas moram da ti nacrtam ako covek bira izmedju slobode da prica i slobode da jede pametni ce izabrati slobodu da jedu:) je li ti sad jasno ?


Divna ti je ova tvrdnja. Otprilike u rangu sa "bolje živjeti sto godina kao milijunaš, nego sedam dana u bijedi"
Baš zbog ovoga sam ti rekao da si glupan.

emsiemsi emsiemsi 15:27 20.01.2015

Re: hahaha

nicknaylor
blogovatelj
Kakav nadrealizam, ljudi nemaju hleba da jedu u Srbijici vi diskutujete o slobodi govora, it is all about economy stupid


Zar bi ekonomija bila bolja ako bi se u Srbiji zabranila sloboda govora?
Postoje ekonomije u izvrsnom stanju tamo gde ima slobode govora, a postoje i one druge.
Isto važi i sa društvima gde slobode govora nema. Ima i svetski jakih ekonomija, ima i bednih.
I kakve sad to veze ima, o glupane?


Pre svega it is all about economy stupid je cuvena Klintonova izreka ali cimi mi se da si se pronasao.

Ono sto nisi skapirao da je sloboda govora slobodnija od uslovno receno slobode da prezivis. GLAD je prag svih tolerancija gde prestaju slobode. Danasnji svet je svet cinizma i pragmatizma te samozapaljivaci i ljudi koji ginu za ideale su OGROMNA manjina (moje zivotno iskustvo i dakle subjektivno). A ako bas moram da ti nacrtam ako covek bira izmedju slobode da prica i slobode da jede pametni ce izabrati slobodu da jedu:) je li ti sad jasno ?

A da ti pojasnim jos malo postoje te izvrsne zemlje sa izvanrednom ekonomijom u kojima pripadnici raznoraznih vidljivih manjina ciji su roditelji emigranti kad ih pitas sta su identifikuju se sa zemljama svojih roditelja iako su rodjeni u tim dobrostojecim ekonomijama. Tu sad vec zadiremo u razlike engleskog, francuskog, spanskog pa i islamskog kolonijalizma ali to je vec sira tema. Ili prakticno receno little Johnny rodjen u inner city ima na papiru slobodu koja je irelevantna jer Dzonika da bi preziveo najverovatnije mora da se ukljuci u neki "gang" i prezivi ulicu... Ima on svakakve slobode da sanja ali mu je mnogo bitnije da prezivi (citaj dise vazduh - sto je prva grabljiva reakcija svakog od nas, ou jeah, kad se rodis grabis taj vazduh refleksno i ne zanima te da li ga ima dovoljno za druge) a kad dise onda i da jede :)

A da ti pojasnim jos vise, ima Ulibek u svojjo jednoj knjizi citat koji parafrazirano ide ovako. Kod Engleza glavna tema razgovora su finansije a rezervne teme su politika i umetnost. Kod juznjaka se obicno prica o politici a oni manje obrazovani o sportu.. u zemlji Srbijici svi bi da pricaju o politici i slobodama a niko ne prica (ili malo ko na konkretan nacin o ekonomiji). Penzioneri koji dokono ispijaju pivo se razumeju u petrodolare, sta Amerika hoce sta Rusija hoce, al tema od kojih zive se malo doticu. Doduse znaju da im je pitanje zivota ili smrti da li ce pederi da imaju paradu ali kad dodje do korupcije pljuju neke imaginarne a onda kad je pauza za rucak zovu brze bolje na mobilni da ne bi cekali 1 sat na neki dokumentic,

Gladna usta ne zanima mnogo sloboda govora ako je mozak koji ide uz ta usta iole razuman.

Pametnom dovoljno a ostali neka diskutuju da li je tamo neki francuski casopis u Parizu trebalo da objavi karikature Muhameda. Bole me stojko za to bre zanima me koliki mi je porez i na sta se trosi, je li mi rade sve sijalice u ulici, je li se djubre odnosi na vreme, od toga se zivi. Prvo materijalno a onda duhovno :)))

Hasta luego.

Добро, добро, схватили смо да ти о слободи немаш појма !
Ниси морао толико опширно.
Domazet Domazet 05:35 18.01.2015

I tako se debata...

... za i protiv slobode reci jos jednom pretvorila u debatu za i protiv Amerike. Sto samo potvrdjuje Marininu tezu o nepostojanju koncepta principijelnog razmisljanja u Srba (da se razumemo, mislio sam na SVE stanovnike Srbije koji pisu na ovom blogu ali bi recenica postala rogobatna da sam insistirao na preciznosti).
alselone alselone 09:18 18.01.2015

Re: I tako se debata...

... za i protiv slobode reci jos jednom pretvorila u debatu za i protiv Amerike. Sto samo potvrdjuje Marininu tezu o nepostojanju koncepta principijelnog razmisljanja u Srba (da se razumemo, mislio sam na SVE stanovnike Srbije koji pisu na ovom blogu ali bi recenica postala rogobatna da sam insistirao na preciznosti).


Tu sam pomesanih osecanja. Ja sam za Ameriku kada treba da se doznacuje a protiv kad treba nesto da se radi.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 09:44 18.01.2015

Re: I tako se debata...

Domazet
... za i protiv slobode reci jos jednom pretvorila u debatu za i protiv Amerike. Sto samo potvrdjuje Marininu tezu o nepostojanju koncepta principijelnog razmisljanja u Srba (da se razumemo, mislio sam na SVE stanovnike Srbije koji pisu na ovom blogu ali bi recenica postala rogobatna da sam insistirao na preciznosti).


Debata?

Ovaj eksperiment u blogovanju pre bi mogao da se nazove unisoni blogerski komad nego debata. Vise je bilo debate na sednicama KPJ nego na ovim "slobodarskim" blogovima.
Zar nije divno kad se svi slazu i tapsu jedni drugima? (Dobro, osim ovog kontrasa Brajovica, ali ko njega uzima za ozbiljno?)
Sloboda uvek najlepse peva u jednom glasu.
gedza.73 gedza.73 09:53 18.01.2015

Re: I tako se debata...

Domazet
... za i protiv slobode reci jos jednom pretvorila u debatu za i protiv Amerike. Sto samo potvrdjuje Marininu tezu o nepostojanju koncepta principijelnog razmisljanja u Srba


Ponekad se ovde opapri i po DS-u zbog raznoraznih nepodopština (poput korišćenja zakona, uredbi, službenog položaja da bi se kupila jahta, livada, zaposlila švalerka...) ali sumnjam da su kritičari istovremeno i protiv načela i vrednosti koje DS ima u svom programu.

Kao što demokratija prevazilazi DS tako i sloboda nadilazi Ameriku.
To što povremeno zapljunemo jedne ili druge ne znači da smo radikali ili bombaši samoubice.




Goran Vučković Goran Vučković 11:27 18.01.2015

Re: I tako se debata...

... za i protiv slobode reci jos jednom pretvorila u debatu za i protiv Amerike.

Ameriku je u priču uneo Brajović, uz Ilona Maska. Velika zemlja, može da se probere primera za šta hoćeš, pa i da se kontrira stereotip o "genocidnom narodu" (da se izrazim lokalno prepoznatljivim terminima). A Francuska ima i ove, ko je zaboravio - ali to se ne uklapa u Veliku Teoriju.

Hofer je u "Pravom Verniku" napisao kako masovni pokret ne mora da veruje u Boga, ali mora da veruje u Đavola. Tako i ovaj moderni post-9/11 ateizam, sa svojim apostolima poput Hičensa i Harisa ima svoje jevanđelje Đavola, sa sve statistikama pornografije.

I to naravno spada pod slobodu govora. Ok u Srbiji verovatno nije direktno od pomoći imperijalnim interesima (posebno s obzirom na "kampanju" iz 1999 i posledične druge "kultove" ) - više je, što reče Stublić, jedan od "valova", legne na lokalno-gajeni ateizam kao što su se pariske demonstracije 1968. pretvorile u usklik za vraćanje na autentični isl.. ovaj - marksizam i kao što je Jajo bio panker, pa posle postao šta god već.

Nadam se da nije problem ako povremeno primetim da mi neke stvari izgledaju malo morbidne.
freehand freehand 11:56 18.01.2015

Re: I tako se debata...

i kao što je Jajo bio panker, pa posle postao šta god već.

Ružin mali?

Edit: Mada - realno nikad i nije bio panker.
urbana_gerila urbana_gerila 14:10 18.01.2015

Re: I tako se debata...

freehand
i kao što je Jajo bio panker, pa posle postao šta god već.

Ružin mali?

Edit: Mada - realno nikad i nije bio panker.


naravno da nije, prvi album prljavog kazališta napravio je neko ko mu je ukrao ličnu kartu...
freehand freehand 14:52 18.01.2015

Re: I tako se debata...

urbana_gerila
freehand
i kao što je Jajo bio panker, pa posle postao šta god već.

Ružin mali?

Edit: Mada - realno nikad i nije bio panker.


naravno da nije, prvi album prljavog kazališta napravio je neko ko mu je ukrao ličnu kartu...

Prvi album "Prljavog kazališta" je onako pank.
Davorin je bio malo pank.
A Jajo nikad nije bio pank.
urbana_gerila urbana_gerila 15:07 18.01.2015

Re: I tako se debata...

freehand
urbana_gerila
freehand
i kao što je Jajo bio panker, pa posle postao šta god već.

Ružin mali?

Edit: Mada - realno nikad i nije bio panker.


naravno da nije, prvi album prljavog kazališta napravio je neko ko mu je ukrao ličnu kartu...

Prvi album "Prljavog kazališta" je onako pank.
Davorin je bio malo pank.
A Jajo nikad nije bio pank.


na prvom albumu prljavog kazališta muzika, tekstovi, vokal, omot... su žešći pank.
naknadna pamet nije parametar koji mu određuje ni mesto ni značaj.
freehand freehand 16:03 18.01.2015

Re: I tako se debata...

naknadna pamet nije parametar koji mu određuje ni mesto ni značaj.

Izvinite doktore ako se mešam u ekspertizu, mada bih ipak sebi uzeo slobodu da se ne složim sa Vama.
urbana_gerila urbana_gerila 16:20 18.01.2015

Re: I tako se debata...

freehand
naknadna pamet nije parametar koji mu određuje ni mesto ni značaj.

Izvinite doktore ako se mešam u ekspertizu, mada bih ipak sebi uzeo slobodu da se ne složim sa Vama.


ništaništa, i sam nisam za slaganje, ali nemam ništa protiv toga da ne budemo saglasni.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:16 18.01.2015

Re: I tako se debata...

Goran Vučković
... za i protiv slobode reci jos jednom pretvorila u debatu za i protiv Amerike.

Ameriku je u priču uneo Brajović, uz Ilona Maska. Velika zemlja, može da se probere primera za šta hoćeš, pa i da se kontrira stereotip o "genocidnom narodu" (da se izrazim lokalno prepoznatljivim terminima). A Francuska ima i ove, ko je zaboravio - ali to se ne uklapa u Veliku Teoriju.

:)))))))

Korzikanski nacionalistički pokret???
Naveo si korzikanske separatiste kao primer bilo čega?
Pa, Vučko, to je marginalni, mikroskopski pokret u evropskom i francuskom društvu. I ti to navodiš kao argument bilo čega???
:))))

Relativizacije.
Samo napred, samo... moraš da demantuješ činjenice, a ne da ih relativizuješ. Prosto, ovo je takva vrsta rasprave. Njihovim relativizovanjem pokazuješ da ti ne uspeva demantovanje.
Goran Vučković Goran Vučković 21:15 18.01.2015

Re: I tako se debata...

Naveo si korzikanske separatiste kao primer bilo čega?

Kao primer terorizma u Francuskoj.

Inače ne razumem ovu upotrebu reči "relativizacija". Nisam shvatio šta si hteo da kažeš. Da "činjenice" "relativizuju" jedna drugu? Ili kad kažem da su ti stereotipi morbidni, da relativizujem... stereotipe? morbidnost?

I kakva misliš da je "ovo" "vrsta rasprave"?

princi princi 21:26 18.01.2015

Re: I tako se debata...

Inače ne razumem ovu upotrebu reči "relativizacija". Nisam shvatio šta si hteo da kažeš. Da "činjenice" "relativizuju" jedna drugu? Ili kad kažem da su ti stereotipi morbidni, da relativizujem... stereotipe? morbidnost?

Da, ovo je tipičan primer mixa anchoringa i base rate fallacyja. 0.5% terorista Francuza (ili Iraca) je uvek manje od 0.3% Muslimana (valjda što pripadaju različitim kulturnim obrascima, matricama ili čemu već).
freehand freehand 21:38 18.01.2015

Re: I tako se debata...

moraš da demantuješ činjenice, a ne da ih relativizuješ.

Koje činjenice, Brajoviću?
Pa valjda je i tebi jasno da tvoje nasumično guglanje za statistikama i izjavama koje potvrđuju tvoje teze nije način da se bilo kome dokaže bilo šta.
A dogmatizacija sopstvenih reči proglašavanjem za apsolutne činjenice onoga što govoriš je skroz bez veze.
Nego, daj da malo fantaziramo. Recimo, da li srpski klinci sanjaju da budu Obilići, Arkani ili Novaci? i da li indijanski klinci sanjaju da budu Bik koji sedi u cirkusu Buvalo Bila? Šta sanjaju ruski, šta kineski a štama primer, nemački klinci?
sokodbuba sokodbuba 21:44 18.01.2015

Re: I tako se debata...


A Francuska ima i ove, ko je zaboravio - ali to se ne uklapa u Veliku Teoriju.


Evo tabele svih terorističkih napada u Evropi za 13 poslednjih godina, broj žrtava, broj ranjenih, i identitetski hajdžek po kockicama, objavio je Ekonomist, a po podacima Univerziteta u Merilendu i njihove baze o globalnim terorističkim napadima. Od 1979. teroristički napadi su zapravo u opadanju. Evo linka, tu se može pronaći sve što je definisano kao teroristički napad bilo gde na planeti. Teror država, milionski učinci u ratovima i bombardovanja nisu uračunati.
alselone alselone 22:02 18.01.2015

Re: I tako se debata...

valjda što pripadaju različitim kulturnim obrascima, matricama ili čemu već


Meni ja najcudnije kod tih obrazaca i matrica to sto neko ko se deklarise kako je liberalnih i modernih shvatanja bavi time da citave narode ukalupljuje u prototipove, ali tipicne, kliseizirane prototipove kao iz holivudskog filma.
sokodbuba sokodbuba 22:19 18.01.2015

Re: I tako se debata...


Meni ja najcudnije kod tih obrazaca i matrica to sto neko ko se deklarise kako je liberalnih i modernih shvatanja bavi time da citave narode ukalupljuje u prototipove, ali tipicne, kliseizirane prototipove kao iz holivudskog filma.


Najmanje terorističkih napada u Evropi svake godine izvede islamistička krađa identiteta, to nije tajna ni misteriozno znanje, ali ljudi koriste Daily Mail slobodu da istraže šta ih zanima i tako dolazimo i do arapskih i američkih dečačića. Neko će postati dron pilot, neko ko nema dron razneće se dinamitom, neko nešto plemenito i lepo, što pripada čitavom čovečanstvu a jasno je da o tome ne odlučuje podneblje ili kultura iz koje je potekao, već pre klasa kojoj pripada, dostupnost obrazovanja i niz srećnih ili nesrećnih a nepredvidivih okolnosti.



princi princi 22:28 18.01.2015

Re: I tako se debata...

sokodbuba

A Francuska ima i ove, ko je zaboravio - ali to se ne uklapa u Veliku Teoriju.


Evo tabele svih terorističkih napada u Evropi za 13 poslednjih godina, broj žrtava, broj ranjenih, i identitetski hajdžek po kockicama, objavio je Ekonomist, a po podacima Univerziteta u Merilendu i njihove baze o globalnim terorističkim napadima. Od 1979. teroristički napadi su zapravo u opadanju. Evo linka, tu se može pronaći sve što je definisano kao teroristički napad bilo gde na planeti. Teror država, milionski učinci u ratovima i bombardovanja nisu uračunati.

Da, taj jedan napad na WTC je učinio više za uništavanje građanskih sloboda i privatnosti građana (pre svega u Americi) nego 20 vekova civilizacije. Ali to je ista priča kao i sa avionskim nesrećama: iako je verovatnoća pogibije u automobilskoj nesreći neuporedivo veća od pogibije u avionskoj, ljudi se neuporedivo više osiguravaju od ovih drugih. Kad zvekne zemljotres svi se osiguravaju od zemljotresa iako je velika verovatnoća da će sledeća velika katastrofa biti poplava. Ljudi precenjuju male verovatnoće a potcenjuju velike. Availability heuristika odrađuje posao samo tamo, pogotovu kod onih koji su adikti novina. Čitave industrije, profitabilni biznisi (osiguranje, pa i funkcionisanje državnih službi, bezbednosti) se zasnivaju na tim kognitivnoim biasima.
princi princi 22:36 18.01.2015

Re: I tako se debata...

alselone
valjda što pripadaju različitim kulturnim obrascima, matricama ili čemu već


Meni ja najcudnije kod tih obrazaca i matrica to sto neko ko se deklarise kako je liberalnih i modernih shvatanja bavi time da citave narode ukalupljuje u prototipove, ali tipicne, kliseizirane prototipove kao iz holivudskog filma.

Da, dobro, to je energetski lakše, pojednostavljivanje. Kad stvarnost postane prekompleksna za kognitivni aparat, onda je najlakše opaliti tako s tim glupostima ovi su ovakvi, ovi onakvi, antizapadno, antiliberalno, proruski, iskonsko zlo, te gluposti.
princi princi 22:42 18.01.2015

Re: I tako se debata...

ali ljudi koriste Daily Mail slobodu da istraže šta ih zanima i tako dolazimo i do arapskih i američkih dečačića.

Meni je Daily Mail posebno znakovit jer je, po meni, on simbol najgrđe fašističke štampe (po kojoj se, na žalost, modelira dobar deo srpskih i balkanskih dnevnika). Oni non stop potpiruju antiimigrantsku histeriju, forsiranjem priča o zločestim imigrantima (kad se čita DM ima se ponekad utisak da su jedine ubice i silovatelji u UK Litvanci, Poljaci i poneki Rus) i onda kad dođe do neke havarije, kad neki napaljeni white trash klinac uleti s mačetom u neki Tesco mrtav nadrogiran, i počne da sakati okolo lupetajući i baljezgajući nešto o white supremacy onda se zgražavaju i skanjuju. Ne sumnjam da iste vrste smeća ima i po Holandiji, Švedskoj, Francuskoj, Norveškoj ili Italiji.
sokodbuba sokodbuba 23:37 18.01.2015

Re: I tako se debata...


Čitave industrije, profitabilni biznisi (osiguranje, pa i funkcionisanje državnih službi, bezbednosti) se zasnivaju na tim kognitivnoim biasima.


A tek industrija rata, prodaja i potrošnja oružja, pa ogromni privatni biznisi oko logistike ratova, a kada se pogledaju vojni budžeti, način na koji su potrošeni, onda postaju jasniji i narativi koji se pojavljuju, uključujući i bitku za slobodu govora. Ne postoji nikakva sloboda niti sloboda govora dok se bilo gde na planeti odvija rat i ekonomski sistemi zasnovani na ratu. Postoji dekorativna sloboda i dekorativna sloboda govora. Pazolini je kazao skoro sve o tome kroz svoje filmove, konstelacija nije promenjena.
freehand freehand 23:53 18.01.2015

Re: I tako se debata...

Postoji dekorativna sloboda i dekorativna sloboda govora. Pazolini je kazao skoro sve o tome kroz svoje filmove, konstelacija nije promenjena.

Kao Punoća i privid punoće u Kišovoj priči. Sloboda laži kao laž o slobodi.
sokodbuba sokodbuba 15:41 19.01.2015

Re: I tako se debata...


Kao Punoća i privid punoće u Kišovoj priči. Sloboda laži kao laž o slobodi.


U tom istom kvalitetu punoće ili privida leži i razlika između šegačenja i humora.
freehand freehand 15:49 19.01.2015

Re: I tako se debata...

sokodbuba

Kao Punoća i privid punoće u Kišovoj priči. Sloboda laži kao laž o slobodi.


U tom istom kvalitetu punoće ili privida leži i razlika između šegačenja i humora.

Tu je i moja omiljena rečenica, iz iste priče:

"Služeći se spletkama i klevetama (protiv Majstora) pokazuje da nije lišen baš svakog dara."

O intelektualcima, humanusitima, braniocima slobode. I praznine.
freehand freehand 10:22 18.01.2015

Sloboda bez granica

Kako bezgranična sloboda javne reči izgleda na naš način:


Porno uloga Dragana J. Vučićevića: Priznajem, sve sam slagao

I onda more pitanja: ko je i kako ovog zlog patuljka do sada instruirao i njime upravljao? Verovatno isti onaj koji ga je naterao da održi konferenciju za novinare i pospe se kantom fekalija koje je usput još i kašikom zahvatao (što je njemu potpuno ok, pretpostavljam).
Šta sa posledicama svega što on i slični dnevno rade u medijskom prostoru Srbije?
A gde su lumeni koji se sa tog izvora redovno napajaju i još šire Reč?
alselone alselone 10:29 18.01.2015

Re: Sloboda bez granica

I onda more pitanja: ko je i kako ovog zlog patuljka do sada instruirao i njime upravljao?


Jedno vreme je to bio Djilas preko Pressa. Ali verujem da si to zaboravio. Danas je to Vucic.
angie01 angie01 16:59 18.01.2015

Re: Sloboda bez granica

Kako bezgranična sloboda javne reči izgleda na naš način:


ovaj, tzv novinar i editor in chif, a u stvari,...danas sam fina, pa ne mogu da se izrazavam,...kaze pre neki dan na teveju, u nekom namestenom nabedjivanju acikine stvarnosti, a skroz u nekoj drami, mase rucicama, prsti pljuvacka, koluta ocima,..."pa da vidimo, ko onda laze, a kome noge smrde"-zavrsen cictat.
freehand freehand 21:32 18.01.2015

Re: Sloboda bez granica

angie01
Kako bezgranična sloboda javne reči izgleda na naš način:


ovaj, tzv novinar i editor in chif, a u stvari,...danas sam fina, pa ne mogu da se izrazavam,...kaze pre neki dan na teveju, u nekom namestenom nabedjivanju acikine stvarnosti, a skroz u nekoj drami, mase rucicama, prsti pljuvacka, koluta ocima,..."pa da vidimo, ko onda laze, a kome noge smrde"-zavrsen cictat.

Ali šta je Đilas radio pre toga?
alselone alselone 22:04 18.01.2015

Re: Sloboda bez granica

Ali šta je Đilas radio pre toga?


Hranio Djubricevica mogvaja.

Opaaaaaa. Za tebe za kog je istorija pocela 2012. ovo mora da je pravi sok.
qqriq qqriq 10:34 19.01.2015

Re: Sloboda bez granica

Opaaaaaa. Za tebe za kog je istorija pocela 2012. ovo mora da je pravi sok.



remzo remzo 14:04 18.01.2015

Dali sloboda ima granice

Ljudska prava dosezu do granice vredjanja i povrede dugog,drugih licnosti, drugih grupa. Ako su te granice prekoracene onda SLOBODA, LJUDSKA PRAVA, SLOBODA PISANJA I IZRAZAVANJA postaju mobing. "AKO SI POMISLIO DA NEKOG POVREDIS, NISI PREKRSIO ZAKON ALI SI PREKRSIO NORME ETIKE. Nebojsa nam daje i moj omiljeni muzicki stil od koga su se odrekli rokeri pohlepni na novac i kvazi vojne cinove (Tomson, Bora Corba). Izdali su i muziku i etiku. Crnogorci bi rekli OSTADOSE BEZ OBRAZA.
Hvala na perfektnom textu, postovani Nebojsa.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 14:45 18.01.2015

Re: Dali sloboda ima granice

Hvala na perfektnom textu, postovani Nebojsa.

Hvala, poštovani Remzo.
angie01 angie01 19:07 18.01.2015

Re: Dali sloboda ima granice

poštovani Remzo.


mene uvek gane, kada se neko registruje, samo da bi podrzao aotora!:)
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:37 18.01.2015

Re: Dali sloboda ima granice

angie01
poštovani Remzo.


mene uvek gane, kada se neko registruje, samo da bi podrzao aotora!:)

Hvala i tebi, poštovana angie01
angie01 angie01 19:43 18.01.2015

Re: Dali sloboda ima granice

Hvala i tebi,


sta cu, kad sam osetljiva:)


...upravo sam odslusala danasnju izjavu majegojkovic, pa cu morati malo da vas napustim, moram nesto da popijem.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:47 18.01.2015

Re: Dali sloboda ima granice

...upravo sam odslusala danasnju izjavu majegojkovic, pa cu morati malo da vas napustim, moram nesto da popijem.

Što? Šta te potreslo? Daj prepričaj, ko će to sad da traži i sluša...
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:48 18.01.2015

Re: Dali sloboda ima granice

mene uvek gane, kada se neko registruje,


Koji vam je bre više sa tim virkanjem u profil kad se ko registrovao?
Mislite da su se svi pametni davno registrovali, pa ako se neko sad registruje to je dokaz da je glup?

Raspalite po onome što je napisano ako smatrate da je glupo, a ne ovako, ja sam ovde sto godina, ti od juče, znači ja sam pametan ti glup.

angie01 angie01 20:12 18.01.2015

Re: Dali sloboda ima granice

Daj prepričaj,


ako je uopste moguce to prepricati,...vidi se da je govorila mnogo duze, jer je u nekom studiju gost jedan na jedan, a ovo sto su pustili u vestima, glasi od prilike,...mi smo svi odrasli ozbiljni ljudi i jasno nam je da samo rad, rad, rad moze da Srbiju dovede do napretka i ozbiljne uredjene drzave, sto su naravno i gradjani prepoznali i pokazali svojim glasovima,i sve u tom smislu,...naravno da je dotakla i prethodnu vlast, koja sve to nije bila, odrasla, ozbiljna i rad, rad, rad...a pre toga prilog, gde julin i nekoj anoreksicnoj fazi- izgleda da sada pokajnicki gladuje i samobicuje se pored bazen u Hajatu-objasnjava neke svoje najnovije izmisljotine, kako da ljudi na socijalnoj pomoci istu zarade.
remzo remzo 21:36 18.01.2015

Re: Dali sloboda ima granice

Vazi od sad cu "opaliti" kritiku, kako god izgledala. Svideo se text ili ne ja opi'im kritiku nista ne valja. Dugo mi je vremena trebalo da dodjem do pravog bloga. Angie01, budi 02, i to bas angie. Kad mik dzeger plazi jezik na pesmu tvog imena eto kritike. Pisem nekoliko hiljada km od BG. Po pravopisu srpskog (ekavice srpskohrvatskog pisem onako kako izgovaram; a ti endzi mi uopste ne imponujes arogancijom i nepostovanjem zakona pa makar bio pravopis. Ako hoces evo JEDAN POZDRAV). Inace relativno dobro govorim anglo germanske jezike ali mi je ovaj miliji.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:48 18.01.2015

Re: Dali sloboda ima granice

ako je uopste moguce to prepricati,...vidi se da je govorila mnogo duze, jer je u nekom studiju gost jedan na jedan, a ovo sto su pustili u vestima, glasi od prilike,...mi smo svi odrasli ozbiljni ljudi i jasno nam je da samo rad, rad, rad moze da Srbiju dovede do napretka i ozbiljne uredjene drzave, sto su naravno i gradjani prepoznali i pokazali svojim glasovima,i sve u tom smislu,...naravno da je dotakla i prethodnu vlast, koja sve to nije bila, odrasla, ozbiljna i rad, rad, rad.

S tom pričom mogla je, da je bila pametna, ovde da bude viđeniji bloger.

A možda je i bila:)
freehand freehand 21:50 18.01.2015

Re: Dali sloboda ima granice

Nebojsa Krstic
ako je uopste moguce to prepricati,...vidi se da je govorila mnogo duze, jer je u nekom studiju gost jedan na jedan, a ovo sto su pustili u vestima, glasi od prilike,...mi smo svi odrasli ozbiljni ljudi i jasno nam je da samo rad, rad, rad moze da Srbiju dovede do napretka i ozbiljne uredjene drzave, sto su naravno i gradjani prepoznali i pokazali svojim glasovima,i sve u tom smislu,...naravno da je dotakla i prethodnu vlast, koja sve to nije bila, odrasla, ozbiljna i rad, rad, rad.

S tom pričom mogla je, da je bila pametna, ovde da bude viđeniji bloger.

A možda je i bila:)

A možda je još uvek?
alselone alselone 22:10 18.01.2015

Re: Dali sloboda ima granice

.upravo sam odslusala danasnju izjavu majegojkovic


I ti nemas pametnija posla.
angie01 angie01 22:12 18.01.2015

Re: Dali sloboda ima granice

freehand


free, srecan ti sutrasnji rodjendan!:))



(odo rano na neki put, gde necu moci da koristim sokocalo, pa evo da iskoristim:)
angie01 angie01 22:13 18.01.2015

Re: Dali sloboda ima granice

remzo


sta god da si 'teo- vazi!:)

pozdrav i tebi:)
angie01 angie01 22:14 18.01.2015

Re: Dali sloboda ima granice

I ti nemas pametnija posla.


bilo nesmotreno ukljuceno- pa sam cula, nesrecnom igrom slucaja, jer sam bila prisutna:)
freehand freehand 22:16 18.01.2015

Re: Dali sloboda ima granice

angie01
freehand


free, srecan ti sutrasnji rodjendan!:)) :(



(odo rano na neki put, gde necu moci da koristim sokocalo, pa evo da iskoristim:)

Hvala, Angie, srećan i tebi put. :)
Opet ne idemo sutra zajedno da plivamo za krs' časni?
angie01 angie01 22:22 18.01.2015

Re: Dali sloboda ima granice

Opet ne idemo sutra zajedno da plivamo za krs' časni?


nije nam sudjeno!


...a, idem da plivam, samo iz mnogo manje svetog razloga.
freehand freehand 22:25 18.01.2015

Re: Dali sloboda ima granice

nije nam sudjeno!

Pu... Možemo možda da izmislimo neki versko-kulturni običaj za februar, da zovemo i Žiku Šarenicu da snima? Ono - bikini dezen priotski ćeilim?
angie01 angie01 22:29 18.01.2015

Re: Dali sloboda ima granice

Možemo možda da izmislimo neki versko-kulturni običaj za februar


moze, bez zike i sarenica bikinija-dovoljno bi bio svadbarski kupus, ili dokolenica u kupusu, ili papci u saftu, pihtije i te munje.
freehand freehand 22:31 18.01.2015

Re: Dali sloboda ima granice

angie01
Možemo možda da izmislimo neki versko-kulturni običaj za februar


moze, bez zike i sarenica bikinija-dovoljno bi bio svadbarski kupus, ili dokolenica u kupusu, ili papci u saftu, pihtije i te munje.

Da se brčkamo u kupusu i pihtijama?
Vau!
angie01 angie01 22:34 18.01.2015

Re: Dali sloboda ima granice

Da se brčkamo u kupusu i pihtijama?


ti, ako imas neke nove ideje uzivanja u istim, slobodno, ja cu se drazati starih, dobrih, proverenih i satisfakcijom na kraju, onih s kasikom.
freehand freehand 22:41 18.01.2015

Re: Dali sloboda ima granice

angie01
Da se brčkamo u kupusu i pihtijama?


ti, ako imas neke nove ideje uzivanja u istim, slobodno, ja cu se drazati starih, dobrih, proverenih i satisfakcijom na kraju, onih s kasikom.

Ae dobro, ja se taman ponadao da sam našao srodnu dušu kojoj nijedan izazov nije preveliki, nijedna ograda previsoka, nijedna šerpa preduboka.
angie01 angie01 22:44 18.01.2015

Re: Dali sloboda ima granice

ja se taman ponadao da sam našao srodnu dušu kojoj nijedan izazov nije preveliki, nijedna ograda previsoka, nijedna šerpa preduboka.


ti si mene pomes'o s acikom.
qqriq qqriq 15:12 19.01.2015

Re: Dali sloboda ima granice

remzo
14:04 18.01.2015
Dali sloboda ima granice
Ljudska prava dosezu do granice vredjanja i povrede dugog,


remzo druže, pevaj ti od sreće jer si izbegao vic!
violina violina 15:40 18.01.2015

Granica

Gde su granice slobode? Gde su granice slobode izražavanja? Postoje li uopšte? Ko ih određuje?


Na granici raznih sloboda, i ne samo, stoji čovek, naoružan, vodom, vatrom, frazama, istinama i lažima, znanjem i neznanjem, ljubavlju i mržnjom – zaključak, čovek je čoveku granica.
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:03 18.01.2015

Ivan Gundulić (1589 - 1638) o slobodi!

"O lijepa, o draga, o slatka slobodo,
dar u kom sva blaga višnji nam Bog je d'o,
uzroče istini od naše sve slave,
uresu jedini od ove Dubrave,
sva srebra, sva zlata, svi ljudski životi
ne mogu bit plata tvoj čistoj ljepoti."

Ivan Gundulić "Dubravka"
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 16:17 18.01.2015

Re: Ivan Gundulić (1589 - 1638) o slobodi!

sva srebra, sva zlata, svi ljudski životi
ne mogu bit plata tvoj čistoj ljepoti."

Obrati pažnju, Gundulić se u citiranoj pesmi obratio lepoti slobode.

Mi bi morali da popričamo o njenim ružnim stranama. Ali ćemo to, verovatno, neki drugi put.
ilija ilija 14:56 19.01.2015

Ko sme da sudi o slobodi i uvredama?

Te karikature su shvaćene kao velika uvreda samo od ultraradikalnog dela Islamske zajednice.


Zato je važno je utvrditi šta je to uvreda?. Ne postoji univerzalno pravilo. Da li to određuje društo kroz pravni sistem ili kroz neku vrstu običajnog prava? Ukoliko težimo društvu koje uređuju zakoni onda uvredu definišu sudovi. Ovde je problem što verske zajednice sebi daju za pravo da sude svima. Ne želim da mi oni sude (budući da sam neverujući). Uostalom znamo kako izgleda kada država nema volje ili snage da uređuje ovakvu problematiku, pojedini su davali sebi za pravo da budu uvređeni ukoliko ih neko "ružno" pogleda.

Sloboda je mnogo nežna biljka, malo se zaboraviš i propade.
qqriq qqriq 15:07 19.01.2015

trol o ninu

nemam gde pa ću ovde: gledam Filipa Davida (i milo mi milo) a tik pored njega Krkobabića jr.
pa jbt jbt jbt!
znam da se PTT otvorio za kintu, al mi taj prizor horor.
od gazdaBrke mogao se očekivati takav, a i svakakav ispad/izlet: pre neko veče na RTS-u zviznuo primer Afričke Šljive govoreći o usponu/padu u ekonomiji, dok ga troje novinara zblanuto gledalo/slušalo.
u godini kada nin slavi 80 godina da mu baš seljak bude glavni? u slučajnost ja ne verujem!
freehand freehand 15:13 19.01.2015

Sloboda terora

U Siriji Izrael terorističkim aktom smakne iranskog generala koji se bori protiv Islamske države.
Toliko o tome

KLIK
predatortz predatortz 19:14 19.01.2015

Re: Sloboda terora

U Siriji Izrael terorističkim aktom smakne iranskog generala koji se bori protiv Islamske države.
Toliko o tome


Fala im i od mene! Ne mogu da pustim suzicu zbog đeneralisimusa. Da l' zbog iranskog mešanja u rat u BiH, da l' zbog jako aktivne im ovaveštajne službe na mojoj dedovini... Al' neće suza iz oka!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:37 19.01.2015

Re: Sloboda terora

predatortz
U Siriji Izrael terorističkim aktom smakne iranskog generala koji se bori protiv Islamske države.
Toliko o tome


Fala im i od mene! Ne mogu da pustim suzicu zbog đeneralisimusa. Da l' zbog iranskog mešanja u rat u BiH, da l' zbog jako aktivne im ovaveštajne službe na mojoj dedovini... Al' neće suza iz oka!

Стварно си безосећајан.
Толико о томе.
urbana_gerila urbana_gerila 20:03 19.01.2015

Re: Sloboda terora

Predrag Brajovic

Стварно си безосећајан.


general je radio i za bnd, to?
urbana_gerila urbana_gerila 20:03 19.01.2015

Re: Sloboda terora

umesto dabl trabl, samo za brajovića i one koji se tako osećaju

predatortz predatortz 20:28 19.01.2015

Re: Sloboda terora

Predrag Brajovic
predatortz
U Siriji Izrael terorističkim aktom smakne iranskog generala koji se bori protiv Islamske države.
Toliko o tome


Fala im i od mene! Ne mogu da pustim suzicu zbog đeneralisimusa. Da l' zbog iranskog mešanja u rat u BiH, da l' zbog jako aktivne im ovaveštajne službe na mojoj dedovini... Al' neće suza iz oka!

Стварно си безосећајан.
Толико о томе.


Proćitao tvoj komentar i razmislio o poruci. Onako, bez žurbe...
Džaba! Neće suza iz oka!
urbana_gerila urbana_gerila 20:46 19.01.2015

Re: Sloboda terora

predatortz
Predrag Brajovic
predatortz
U Siriji Izrael terorističkim aktom smakne iranskog generala koji se bori protiv Islamske države.
Toliko o tome


Fala im i od mene! Ne mogu da pustim suzicu zbog đeneralisimusa. Da l' zbog iranskog mešanja u rat u BiH, da l' zbog jako aktivne im ovaveštajne službe na mojoj dedovini... Al' neće suza iz oka!

Стварно си безосећајан.
Толико о томе.


Proćitao tvoj komentar i razmislio o poruci. Onako, bez žurbe...
Džaba! Neće suza iz oka!


nekaneka, kod vas izbosne reakcija se očekuje posle najmanje pešes dana.
(jasno ti je, valjda, da me je brajović uhitio i da ovo pišem s utokom naslonjenom na potiljak)
predatortz predatortz 20:49 19.01.2015

Re: Sloboda terora

(jasno ti je, valjda, da me je brajović uhitio i da ovo pišem s utokom naslonjenom na potiljak)


Ubiće ga ova faza sveukupne korektnosti. Nadam se, zbog njega, da je to samo fora na koju odvaja ribe na blogu.
urbana_gerila urbana_gerila 20:53 19.01.2015

Re: Sloboda terora

predatortz
(jasno ti je, valjda, da me je brajović uhitio i da ovo pišem s utokom naslonjenom na potiljak)


Ubiće ga ova faza sveukupne korektnosti. Nadam se, zbog njega, da je to samo fora na koju odvaja ribe na blogu.


da, ne jebe lep nego uporan.
(brajoviću, jasno ti je, valjda, da ovo pišem dok predatortz vrti kašikaru pred ja)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:08 19.01.2015

Re: Sloboda terora

urbana_gerila
predatortz
(jasno ti je, valjda, da me je brajović uhitio i da ovo pišem s utokom naslonjenom na potiljak)


Ubiće ga ova faza sveukupne korektnosti. Nadam se, zbog njega, da je to samo fora na koju odvaja ribe na blogu.


da, ne jebe lep nego uporan.
(brajoviću, jasno ti je, valjda, da ovo pišem dok predatortz vrti kašikaru pred ja)


Мислим да не ти знаш на ког си се намерио... Сад ти следују специјалне технике мучења: слушање целокупног опуса Халида Бешлића и Дина Мерлина.
predatortz predatortz 21:12 19.01.2015

Re: Sloboda terora

Сад ти следују специјалне технике мучења: слушање целокупног опуса Халида Бешлића и Дина Мерлина.


U, jbte! Pa to ni Ameri u Gvantanamu ne bi radili! A je l' puštamo Dačketove inerpretacije?
urbana_gerila urbana_gerila 21:18 19.01.2015

Re: Sloboda terora

Predrag Brajovic
Сад ти следују специјалне технике мучења: слушање целокупног опуса Халида Бешлића и Дина Мерлина.


predatortz
A je l' puštamo Dačketove inerpretacije?


mislim da se ovo zove - dobiti ponudu koja se ne odbija, čija je vizuelna artikulacija konjska glava pod jorganom.
odoh ja da tetki odnesem lek.
freehand freehand 23:27 19.01.2015

Re: Sloboda terora

predatortz
U Siriji Izrael terorističkim aktom smakne iranskog generala koji se bori protiv Islamske države.
Toliko o tome


Fala im i od mene! Ne mogu da pustim suzicu zbog đeneralisimusa. Da l' zbog iranskog mešanja u rat u BiH, da l' zbog jako aktivne im ovaveštajne službe na mojoj dedovini... Al' neće suza iz oka!

A šta si ti ovde rekao?
predatortz predatortz 09:31 20.01.2015

Re: Sloboda terora


A šta si ti ovde rekao?


Ništa bitno. Samo to da mi nije mrsko kada Ješe smaknu nekog iranskog generala.
tadejus tadejus 09:46 20.01.2015

Re: Sloboda terora

predatortz

Nadam se, zbog njega, da je to samo fora na koju odvaja ribe na blogu.




mariopan mariopan 15:16 20.01.2015

Re: Sloboda terora

tadejus
predatortz

Nadam se, zbog njega, da je to samo fora na koju odvaja ribe na blogu.






Које рибе?

Нема риба на блогу, овде само ајкуле пливају.
docsumann docsumann 21:21 20.01.2015

Re: Sloboda terora


trenutak za klasiku ...

G r o f G r o f 00:00 20.01.2015

.

Da li je veci greh vredjati verska osecanja ili inteligenciju?
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:56 20.01.2015

Re: .

G r o f
Da li je veci greh vredjati verska osecanja ili inteligenciju?


Verska osecanja tu debelo vode po broju.
freehand freehand 15:26 20.01.2015

Re: .

G r o f
Da li je veci greh vredjati verska osecanja ili inteligenciju?

Meni inteligenciju vređa kad se ljubitelji i poštovaoci rodne ravnopravnosti u govoru i apsolutne političke korektnosti istovremeno zalažu za slobodu da se bez kočnica vređa tuđa vera.
freehand freehand 09:23 20.01.2015

Norman Finkelštajn o satiri i sadizmu

“That is, I give you the word, sadism. There’s a very big difference between satire and sadism. Charlie Hebdo is sadism. It’s not satire”
...
“When Europeans came to North America, the thing they said about the native Americans was that they were so barbaric, because they walked around naked. The European women were wearing three layers of clothes. Then they came to North America, and decided that the native Americans were backward because they all walked around naked. And now, we walk around naked, and we say that the Muslims are backward because they wear so much clothes,” he said.

KLIK
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:41 20.01.2015

Re: Norman Finkelštajn o satiri i sadizmu

And now, we walk around naked, and we say that the Muslims are backward because they wear so much clothes,”

za neke rečenice, žalim što ih nisam smislio sam.
kalifumestokalifa kalifumestokalifa 14:45 20.01.2015

granica slobode izražavanja

Po mom skromnom mišljenju
Sloboda izražavanja bi trebalo da ima istu granicu kao i sloboda bilo čega drugog.
Odnosno može da ide do granice kad ugrožava drugog.

Uvreda ne može biti svrstana pod ugrožavanje inače bi otvorili pandorinu kutiju.

Čak ni ismevanje nečijeg hendikepa, ili bilo čemu na šta ovaj ne može uticati, nije ugrožavanje, mada jeste bednički potez, zaslužan prezira.

Ismevanje nečijih ideja ne samo da nije ugrožavanje, već je, po meni, lekovito.

Ono što jeste ugrožavanje i samim tim prelazi granicu slobode izražavanja je
1. pozivanje na nasilje protiv muslimana ili bilo koje grupacije ili pojedinca
2. Kleveta.

i to je to.

Ovo je u mom idealnom svetu.
U praksi, sloboda izražavanja je ograničena vaspitanjem i strahom od posledica govornika.

freehand freehand 19:51 20.01.2015

Slobode nikad dosta!

France begins jailing people for ironic comments
Submitted by Ali Abunimah on Mon, 01/19/2015 - 13:36
charlie-hebdo-cest-de-la-merde.jpg
Mock Charlie Hebdo cover circulated after the murder of the magazine’s cartoonists. The text says “Charlie Hebdo is shit. It doesn’t stop bullets.”

It may sound like an ironic joke, but it isn’t. Less than a week after the massive rallies in defense of “free expression,” following the murders of the Charlie Hebdo cartoonists, French authorities have jailed a youth for irony.


KLIK
Out of Beirut Out of Beirut 22:32 20.01.2015

Re: колико је то једна неправда

Дошао сам овде након дуже паузе, и у року од петнаестак минута издвојио један цитат

Predrag Brajovic 20:25 17.01.2015
Садa сам, шетајући се кроз парк, помислио како неки амерички клинац у овом трену сања о томе да, као Elon Musk, доспе до свемира, Марса или Месеца, док неки његов арапски вршњак сања о томе да себе дигне у ваздух и тако доспе у Небо међу 72 девице крушколиких груди. И помислио сам колико је лепши сан оног америчког клинца и колика је све то једна неправда.

a испод њега сам записао: Ово илуструје разлоге зашто више овде не долазим: лењ и штетан стереотип, плус флегматичност према горућим проблемима

Пошто сам касније установио да је Брајовићев коментар још увек актуелан, ево неколико речи додатног образложења за мој став:
....неки амерички клинац у овом трену сања о томе да, као Elon Musk, доспе до свемира, Марса или Месеца....

Амерички свемирски програм је вођен потребама ратно-индустријског комплекса. Да ли да и то објашњавам? Да бисте схватили шта се заправо дешава у неком људском друштву, редно је прво одредити (или нагађати) ко у њему највећу моћ, и онда тумачити оно што видите интересима тог центра моћи.

То што тај клинац сања је одређено патолошким ратољубивим мотивима, који имају међу својим циљевима да стварају астронаутичке фах-идиоте - то баца светло на _вредност_ тог клинчевог / клинкиног сневања.

Идемо даље:
његов арапски вршњак сања о томе да себе дигне у ваздух и тако доспе у Небо међу 72 девице крушколиких груди.

Антрополог и стручњак за блискоисточни терорзам, Скот Атран:
....What I actually said to him (as I have to many others) was exactly what every leader of a jihadi group I interviewed told me, namely, that anyone seeking to become a martyr in order to obtain virgins in paradise would be rejected outright.

https://evolution-institute.org/article/here-he-goes-again-sam-harriss-falsehoods/

Значи то што је Брајовић написао ем подржава преовлађујућу карактеризацију (што је лоше само по себи), ем та карактеризација стигматизује велику групу обесправљених особа, ем је чињенички погрешно!

АЛИ, рећи ће неко, ПОЕНТА? Поента је била да су људи културним поднебљем осуђени на одређене менталне обрасце, и да је то неправда.

Али ја мислим да је и та тврдња небулоза. Тај (назови-)детерминизам је присутан тек умерено, упоредо с многим другим (назови-)детерминизмима. Доказ томе је чињеница да се стотине хиљада Срба иселило из њиховог поднебља и данас једино жели да живи у некој средини у Кенту, или Торонту, или Упсали, где су се заправо веома лако прилагодили. Хоћу да кажем да се на Новом Београду може стећи лепо језгро од образовања какав је англоамерички начин живота.

Предраг Брајовић наставља: Па како ће онај несретни клиња да побегне из идеолошког оклопа који му нуде? Како то било ко може да уради?

Пошто мислим да сам то излажење из иделошког оклопа умногоме постигао, рекао бих да су пресудни фактори 1. мука и 2. трезвено, понизно прихватање истина, чињеница. Шта год било, чињенице су те-и-те, и тешко их је хватити у смислу подршке само једној страни у сукобу. Другим речима, веома важан чинилац је - Љубав према истини.

На крају бих се вратио упоређењу Американца и Арапина. Медитација овог другог о могућој самоубилачкој акцији је сасвим на курсу нашег Народноослободилачког покрета 1941-1945, чије се цивилизацијске вредности не смеју релативизовати! У упоређењу с тим, Американчев сан је малтене на нивоу спонзоруше!

Daily Bell: Any final thoughts?

Staffer: Just that I was incredibly moved by the young people I met who were so generous and kind in the face of adversity. They named me Jonah after Jonah and the whale – the whale being the jail. This is the sort of metaphorical plane on which their minds worked. They knew nothing of rock and roll. They sing and chant the Koran, which is one of the great works of literature of all time. Thus, these young people were steeped in the metaphor of classical literature. Where their peers in the West were singing along to Britney Spears, these young people were speaking and thinking within the ambit of a much different perspective. It was like living among young men who saw the world through the eyes of, say, Shakespeare, a truly unusual experience, like living within a real-life anachronism. The nobility of their morality and the greatness of its expression was a kind of out-of-body experience for me. It also made me understand how so many young people can blow themselves up when facing an enemy. Between praying five times a day and generally being bathed in this resonant, classical expression of the Koran, one’s socialization becomes entirely focused on the Islamic message. If Islam demands a blood sacrifice, such people will provide it. Their socialization will support it.

http://www.lewrockwell.com/2011/08/anthony-wile/the-secret-us-gulag-in-the-middle-east/


Goran Vučković Goran Vučković 23:02 20.01.2015

Re: колико је то једна неправда

сасвим на курсу нашег Народноослободилачког покрета 1941-1945, чије се цивилизацијске вредности не смеју релативизовати

Može fusnota za ovo?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:27 20.01.2015

Re: колико је то једна неправда

Тај (назови-)детерминизам је присутан тек умерено, упоредо с многим другим (назови-)детерминизмима. Доказ томе је чињеница да се стотине хиљада Срба иселило из њиховог поднебља и данас једино жели да живи у некој средини у Кенту, или Торонту, или Упсали, где су се заправо веома лако прилагодили. Хоћу да кажем да се на Новом Београду може стећи лепо језгро од образовања какав је англоамерички начин живота.

:))))))))

И знаш шта: ја на ово немам шта да додам. То је оно што сам и ја хтео да кажем

А следеће је на реду:
The preacher, apparently about 9 or 10 years old, is identified as Abu Jafar.

His message: “Make haste and purchase your place in paradise, my dear brother. Go to the battlefields of jihad and kill the enemies. Kill [Syrian President] Bashar al-Assad and the enemies of Allah and of our religion. Destroy them, and if you die, you will become a martyr.”

He said any martyr “will be married off to 72 wives from among the black-eyed virgins.”


Оном твом стручњаку за тероризам, дакле, пусти ОВАЈ ВИДЕО, чији сам делимични транскрипт горе донео.

Да будем искрен, мало ми је глупо и досадно да цитирам сад Куран са својом поставком о девицама, али, ако треба, и то ћу урадити.

Твој светоназор ми је, као што знаш, добро познат, јер си ми га нудио. И нисам га прихватио. Нећу ни у будућности. У њега се свеобухватни антиамериканизам добро уклапа, па и то да се Илон Маск претвара у пиона ратне индустрије.

Ум који читав свет сагледава подозриво и као непријатеља претвориће чак и племените и чисте циљеве у испољавање зла. То је исто оно што ради погубна струја радикалног ислама, али и мистичко-левичарска идеологија, у твом случају.

Ти си свој идеолошки оклоп само променио, а не из њега изашао.

P.S.
Заиста ми је смешно да радикални ислам овде на блогу бране, чак и од самог умереног ислама, управо тзв. хуманисти и српски либерали...
urbana_gerila urbana_gerila 23:39 20.01.2015

Re: колико је то једна неправда

Out of Beirut



a gde je tabela?
freehand freehand 23:43 20.01.2015

Re: колико је то једна неправда

Заиста ми је смешно да радикални ислам овде на блогу бране, чак и од самог умереног ислама, управо тзв. хуманисти и српски либерали...

Ko je na ovom blogu branio "radikalni islam"?
Ako pod time ne podrazumevaš razmišljanja i rasprave o uzrocima njegovog nastanka i dalje radikalzacije.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:55 20.01.2015

Re: колико је то једна неправда

urbana_gerila
Out of Beirut



a gde je tabela?

Ево је:


Веровао или не, мислим да сваки свој став у овој блог-расправи могу да поткрепим неким подацима. Питао сам, тако, и за неке друге, супростављане податке, али нико ми се није јавио да их понуди...
:)

Кажем ти, ако хоћеш, навешћу ти, рецимо, сва помињања 72 девице у Курану, као и одакле долази то о њиховим "крушколиким грудима"... Погрешно је веровати да ја тиме показујем презир. Ја само настојим да разумем менталну поставку која ствара оног клинца са видео снимка. Којег су убили, а жив је.
freehand freehand 00:06 21.01.2015

Re: колико је то једна неправда

Веровао или не, мислим да сваки свој став у овој блог-расправи могу да поткрепим неким подацима. Питао сам, тако, и за неке друге, супростављане податке, али нико ми се није јавио да их понуди...

Pa si našao nobelovca sa njegovim bulšitiranjem o slobodi i tome kako ne možeš da prisiljavaš druge da žive u skladu sa tvojim uverenjima?

urbana_gerila urbana_gerila 00:07 21.01.2015

Re: колико је то једна неправда

Predrag Brajovic
urbana_gerila
Out of Beirut



a gde je tabela?

Ево је:


čekaj! stani! koči!
ko je tebi tražio tabelu, aman?
pa, nisam ja, baš toliki, mazohista.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana