Sex

Sedmorica fugiranih

krkar RSS / 14.03.2015. u 12:25

009b_620x0.jpg


1. Za pad helikoptera formalno je kriv kapetan vazduhoplova koji je upravljao letelicom u složenim meteorološkim uslovima (SMU) i ispod propisanih minimalnih uslova za taj tip letilice i tz vrstu leta i koji je pokušavao da sleti protivpropisno a dodatno nije poštovao ni propise o režimu leta, posebno deo koji se odnosi na planiranje leta i alternativnih odredišta kao i proračun potrošnje goriva i autonomije vazduhoplova. Taj grešnik je poginuo i na njega će se sve svaliti, po starom bezobraznom običaju. Nažalost.

2. Suštinski su za pad helikoptera i pogibiju 7 ljudi krivi nekompetentni i bahati političari, u ovom slučaju pre svih ministri odbrane i zdravlja, šarlatani i šoumeni koji su se mešalu u ono u šta nemaju pravo (zakonsko) da se mešaju a nisu radili ono što im je posao. Uz njih su saučesnici generali, komandanti Vojske Srbije i Ratnog vazduhoplovstva koji dozvoljavaju da ih razni falsifikatori diploma ponižavaju i mešaju se u lanac komandovanja.

3. U vreme kada su, prema izveštajima, na surčinskom aerodromu čekali sletanje helikoptera bahati političari željni slikanja, vremenski uslovi nisu dozvoljavali sletanje ni jednom tipu letelice. Vreme je bilo ispod meteoroloških minimuma. Vertikalna vidljivost bila je 70 m, horizontalna takođe ispod minimuma za sletanje (tačni METAR izveštaji za svakih 10 minuta biće, nadam se, objavljeni u istrazi). Tri aviona preusmerena su na alternativni aerodrom u Temišvaru.

4. Javašluk je počeo još u Novom Pazaru. NEKO je bolesnu bebu i medicinsko osoblje u pratnji uputio sanitetskim kolima za Beograd bez dovoljno kiseonika. Prema medijima, kad su došli do odrona imali su kiseonika za još 2 sata i nisu mogli da čekaju. Koliko ja poznajem Srbiju - 2 sata od tog mesta do Beograda bila  bi respektabilna vožnja. Da ne bude zabune - nisu lekari ništa krivi, to su ljudi koji su požrtvovano radili svoj posao i na kraju poginuli. Ali kriv je neko. Direktor bolnice u Novom Pazaru svakako. Ako ima protokol i propis o potrebnoj količini kiseonika za takav transport do beograda kriv je što ili količina nije dobro proračunata ili što u vozilu nije bilo kiseonika koliko po proračunu treba. A ako bolnica nije imala dovoljno kiseonika - neko je kriv i što se evakuacija nije planirala u onaj centar do kojeg se može bezbedno stići.

5. Javašluk se nastavio i kad je sanitet naleteo na odron. Ne znam kojom je linijom išlo javljanje ali je ona svakako uključivala diletante i bezočne šoumene bez skrupula - ministre odbrane i zdravlja. Njih dvojica su jaranski, pajdaški, donosili odluke za koje nisu lično kompetentni a bogme ni po funkciji. Ta dva diletanta bez skrupula digli su vojni helikopter. Iako se radi o najsavremenijem helikopteru koji Vojska Srbije ima - on nije medicinski nego običan transportni (nema nikakvu medicinsku opremu, instrumente niti zalihe kiseonika, azot-oksidula, krvi, plazme, zavojskog materijala... ništa). Prevoziti bolesnika u takvom helikopteru jednako je prevoženju bolesnika u kamionu ili kombiju. Dodatno, taj helikopter nije opremljen instrumentima za letenje u SMU a nema ni posebne uređaje za osmatranje u niskoj vidljivosti. Svako letenje tim helikopterom po noći i u SMU je lutrija. Naterati ga, političkim odlukama i disanjem za vrat pilotima, da prekrši sve propise leta - čist je kriminal. Koji će u državi Srbiji zasigurno proći nekažnjeno.

6. Posada helikoptera prošla je obuku i trenažu kojom se osposobljava ne samo da ume da leti, nego i da se izdriluje, dresira, da to bezuslovno radi po procedurama. Piloti nisu budale iako su ponekad malo kauboji. Oni vrlo dobro znaju zašto je nužno u svakoj situaciji imati alternativni aerodrom na koji se može sleteti i proračun potrebnog vremena i goriva za taj let i sve što uz to ide (rezerve za pogoršanje vremena, greške u navigaciji itd). Piloti koji, noseći svoje glave na ramenima u toj letilici, pristanu da ih stave u torbu - deo su lošeg sistema. Piloti imaju dovoljno ozbiljnog i odgovornog posla u helikopteru dok lete u takvim uslovima i njima je neophodno da znaju da se svim političkim pitanjima bave njihovi nadređeni, pukovnici i generali. Pukovnici i generali sinoć su bili saučesnici u ubistvu 7 ljudi. Ako u vrhu VS i RV nema oficira koji umeju da prepoznaju složenost situacije i da zahtevaju da posada helikopter vodi na alternativno sletanje - onda su pukovnici i generali "samo" nesposobnjakovići. Ali ako su znali šta zahteva letačka struka i propisi - ali su i pored svega pristali da se propisi malo uštipaju zarad političara i kamera koji čekaju u Beogradu - onda su i kriminalci.

7. U normalnoj državi taj helikopter bio bi na vreme preusmeren na alternativni helidrom koji je imao uslove za sletanje. Ako je to Niš - onda Niš, a može i Novi Sad, Sremska Mitrovica, Požarevac... a ako reba i Vinkovci, Temišvar ili Bjeljina. Država postoji da bi se o takvim stvarima mislilo na vreme i planiralo na vreme. Ovako - neko je nekome naredio da radi protiv zakona i propisa, neko je ćutao, neko se nije mešao u svoj posao i tako je bespotrebno poginulo 7 ljudi. Nema veze, biće prilike za slikanje i govore i na sahranama!

Fuj, stoko!



Komentari (956)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

bolid1 bolid1 22:02 14.03.2015

Re: podaci o vremenu/vidljivosti oko aerodroma

Floria
bolid1
8c_competizione
Pitala bih ovde ljude od struke, a vidim da ih ima, zašto su tri aviona preusmerena na Temišvar ako Aerodrom "Nikola Tesla" poseduje ILS?


cini mi se da je neko napisao da je pad helikoptera nio u 22:30 i da su od tada poceli preusmeravanje

moze li neko da proveri ovu informaciju?


Bez obzira na opremljenost ILSom i cinejnicom da BEG ima kategoriju tri, odluku o sletanju donose pilot i kompanija.

Svaka kompanija ima dozvoljene minimume ispod kojih nece da rizikuje i moze da posalje pilota na alternativni aerodrom, isto vazi i za pilota, moz da odustane i ode na alternativni aerodrom.

Kad god, cini mi se, Lufthansa nije htela da sleti nego je otisla za Nis bez obzira sto je aerodrom bio otvoren i oni su imali svu potrebnu opremu za sletanje, resili su da ne pokusavaju i to je apsulutno do njih.

Dal' je avione posle 22:30 preusmerila kontrola ili su sami odlucili da se preusmere, ne znam.


Hvala ti, znači bez obzira na ILS postoji i slobodna procena. Mislila sam da ILS-om sleću svi.


Nema na sta...OVDE imas sasvim lepo objasnjenje ILSa i kategorija...

Ako se secas, bilo je dana pre par godina kada je Surcin bio zatvoren, razlog je bila nedostajuca kategorija aerodroma, tj. opreme...mislim da to sada nije slucaj inace bi ceo aerodrom bio zatvoren, a ne pola-pola.
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 22:06 14.03.2015

Re: podaci o vremenu/vidljivosti oko aerodroma

8c_competizione
ARCHIVED METAR OF: 20150313 // FROM: 16 TO: 22 UTC
AIRPORTS REQUESTED: LYBE
LYBE 131600Z 27007KT 3500 OVC004 04/03 Q1019 NOSIG
LYBE 131630Z 27009KT 2600 BR OVC003 04/03 Q1019 NOSIG
LYBE 131700Z 27008KT 4000 BR OVC003 04/04 Q1019 NOSIG
LYBE 131730Z 26007KT 3500 -RA BR OVC003 04/04 Q1019 TEMPO OVC002
LYBE 131800Z 26008KT 3500 -RA BR OVC003 04/04 Q1019 TEMPO OVC002
LYBE 131830Z 25008KT 4000 -RA BR OVC003 04/04 Q1019 NOSIG
LYBE 131900Z 26007KT 5000 BR OVC004 04/04 Q1020 NOSIG
LYBE 131930Z 25006KT 6000 OVC004 04/03 Q1020 NOSIG
LYBE 132000Z 26008KT 4000 BR OVC004 04/04 Q1020 NOSIG
LYBE 132030Z 25006KT 4000 BR OVC003 04/04 Q1020 NOSIG
LYBE 132100Z 25007KT 3000 BR OVC003 04/04 Q1020 NOSIG
LYBE 132130Z 25007KT 1500 BR OVC002 04/04 Q1020 NOSIG
LYBE 132200Z 25008KT 0800 R12/1500D R30/1500D FG OVC002 04/04 Q1020 NOSIG
LYBE 132230Z 26007KT 0800 R12/1300N R30/1200N -DZ FG OVC002 04/04 Q1019 NOSIG
ARCHIVED TAF OF: 20150313 // FROM: 16 TO: 22 UTC
AIRPORTS REQUESTED: LYBE
LYBE 131700Z 1318/1418 27008KT 3000 BR OVC003 TX07/1412Z TN02/1405Z
TEMPO 1318/1400 2000 OVC002
BECMG 1402/1404 1200
BECMG 1410/1412 6000 NSW BKN030


ajd sad za nas sa jeftinijim kartama!



sve u svemu -- vidljivost je bila 0 ali je dobro imati ovo napismeno, da ne bude posle trt-mrt i mile-lale i ovo-ono
8c_competizione 8c_competizione 22:17 14.03.2015

Re: podaci o vremenu/vidljivosti oko aerodroma

Vise puta je postavljeno


ako citam ispravno, JU616 iz Praga (ATR72) je zadnji koji je sleteo u 22:27.

Udes helikoptera je bio u 22:30, jel to prverena informacija?

posle toga nista do 23:20

koncidencija?

ili su kontrole leta dojavile ostalim letovima da je zbog magle bio udes tako da preporucuju da se ne slece (meni bi ovo bilo sasvim normalno)?
jedi-knight jedi-knight 22:29 14.03.2015

Re: podaci o vremenu/vidljivosti oko aerodroma

Re: podaci o vremenu/vidljivosti oko aerodroma
Vise puta je postavljeno


ako citam ispravno, JU616 iz Praga (ATR72) je zadnji koji je sleteo u 22:27.

Udes helikoptera je bio u 22:30, jel to prverena informacija?

posle toga nista do 23:20

koncidencija?

ili su kontrole leta dojavile ostalim letovima da je zbog magle bio udes tako da preporucuju da se ne slece (meni bi ovo bilo sasvim normalno)?


Ja sam isto tako razumeo, osim zasto se toliko cekalo da se objavi sta se desilo. Kako je moguce da su satima trazili helihopter na kilometar od piste, pa nije pao u more. Otkud lazne vesti u medijima itd.



milojep milojep 22:40 14.03.2015

Re: podaci o vremenu/vidljivosti oko aerodroma

Ja sam isto tako razumeo, osim zasto se toliko cekalo da se objavi sta se desilo. Kako je moguce da su satima trazili helihopter na kilometar od piste, pa nije pao u more. Otkud lazne vesti u medijima itd.


Smrdi i tu nešto! Svi poginuli su imali mobilne telefone, teško da su svi mobilni stradali prilikom pada...ne znam,,, mogli su se locirati tako
Milutin Milošević Milutin Milošević 22:58 14.03.2015

Re: podaci o vremenu/vidljivosti oko aerodroma

JU616 iz Praga (ATR72) je zadnji koji je sleteo u 22:27.

Udes helikoptera je bio u 22:30

Suviše kratko vreme da se situacija toliko drastično pogorša. A da ne govorimo o tome da je pre pada helihopter dva puta neuspešno pokušavao sletanje (po informacijama koje su objavljene u Dnevniku B92, ti pokušaji su se desili u 22:15, dakle 12 minuta PRE sletanja poslednjeg aviona).
libkonz libkonz 23:18 14.03.2015

Re: podaci o vremenu/vidljivosti oko aerodroma

dakle 12 minuta PRE sletanja poslednjeg aviona

Laik sam, ali koliko sam shvatio - avioni su mnogo bolje opremljeni za sletanje po magli.
Ono što meni nikako ne može biti jasno je kako nije mogla da se predvidi mogućnost magle u martu mesecu i to posle par kišnih dana?
8c_competizione 8c_competizione 23:36 14.03.2015

Re: podaci o vremenu/vidljivosti oko aerodroma

libkonz
dakle 12 minuta PRE sletanja poslednjeg aviona

Laik sam, ali koliko sam shvatio - avioni su mnogo bolje opremljeni za sletanje po magli.
Ono što meni nikako ne može biti jasno je kako nije mogla da se predvidi mogućnost magle u martu mesecu i to posle par kišnih dana?


na isti nacin kao sto nase putare iznenadi sneg u januaru
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:28 15.03.2015

Re: u NS nije bilo magle

a NS klinički centar je daleko zrakom od BG, ili kako, nismo u zemlji više?

daćebog.
8c_competizione 8c_competizione 14:44 15.03.2015

Re: podaci o vremenu/vidljivosti oko aerodroma

mogli su se locirati tako


ovu funkciju DB koristi samo za NJIHOVE potrebe
8c_competizione 8c_competizione 14:45 15.03.2015

Re: u NS nije bilo magle

a NS klinički centar je daleko zrakom od BG, ili kako, nismo u zemlji više?


ukoliko su proveli toliko vremena kruzeci iznad Beograda, mogli su ladno stici i do NS-a

dakle nije problem u gorivu, vec samo u idiotskom insistiranju da se sleti u Bgd na Aerodrom, tako daleko od svih bolnica i po suludo gustoj magli!
tyson tyson 14:51 15.03.2015

Re: podaci o vremenu/vidljivosti oko aerodroma


Smrdi i tu nešto! Svi poginuli su imali mobilne telefone, teško da su svi mobilni stradali prilikom pada...ne znam,,, mogli su se locirati tako

Šta sugerišeš, da nisu hteli da ih nađu...?


8c_competizione 8c_competizione 15:44 15.03.2015

Re: podaci o vremenu/vidljivosti oko aerodroma

Šta sugerišeš, da nisu hteli da ih nađu...?


ne, nego da se verovatno nisu potrudili kao onda kada im treba
hajkula1 hajkula1 17:23 15.03.2015

Re: podaci o vremenu/vidljivosti oko aerodroma

jedi-knight
cini mi se da je neko napisao da je pad helikoptera nio u 22:30 i da su od tada poceli preusmeravanje

moze li neko da proveri ovu informaciju?


Vise puta je postavljeno
link




Ako se podigne lista, vidi se da nije baš hronološki, po vremenu sletanja (pogledajte sami). Sletanja posle ponoći sam podvukla a do ponoći, označila bold-om.



OS 735 Vienna 17:50 (13.03.) 17:58 (13.03.) A2 Bombardier Q400 Sleteo u 18:02


W6 4106 Memmingen 18:35 (13.03.) 18:10 (13.03.) A7 Airbus A320 Sleteo u 18:18


YM 102 Podgorica 18:40 (13.03.) 18:41 (13.03.) A3 Embraer 195 Sleteo u 18:43


TK 1083 Istanbul - Ataturk 19:20 (13.03.) 19:07 (13.03.) A1 Airbus A320 Sleteo u 19:11


JU 235 Zagreb 21:50 (13.03.) 21:23 (13.03.) C7 ATR 72 Sleteo u 21:27


JU 625 Budapest 21:50 (13.03.) 21:26 (13.03.) C9 ATR 72 Sleteo u 21:31


JU 605 AB 5766 Vienna 22:00 (13.03.) 21:55 (13.03.) C5 Boeing 737-300 Sleteo u 22:00


JU 335 EY 6023 AB 5758 Frankfurt 22:10 (13.03.) 21:53 (13.03.) A2 Airbus A320 Sleteo u 21:58


JU 195 JP 9804 Ljubljana 22:10 (13.03.) 21:50 (13.03.) C8 ATR 72 Sleteo u 21:55


JU 545 EY 5987 AZ 7076 Milan - Malpensa 22:25 (13.03.) 01:10 (14.03.) A4 Airbus A319 Sleteo u 01:22


JU 345 EY 6017 AB 5760 Stuttgart 22:25 (13.03.) 22:15 (13.03.) C1 Airbus A319 Sleteo u 22:24


JU 375 F7 1202 Zurich 22:25 (13.03.) 01:00 (14.03.) C3 Airbus A319 Sleteo u 01:08


JU 615 EY 6035 Prague 22:30 (13.03.) 22:25 (13.03.) C10 ATR 72 Sleteo u 22:27


SU 2092 JU 8135 Moscow - Sheremetyevo 22:30 (13.03.) 22:00 (13.03.) A1 Airbus A320 Sleteo u 22:04


JU 305 EY 6031 Brussels 22:45 (13.03.) 01:27 (14.03.) C4 Airbus A319 Sleteo u 01:33


JU 315 AF 6292 Paris - Charles de Gaulle 22:55 (13.03.) 23:15 (13.03.) C4 Airbus A319 Sleteo u 23:20


JU 405 EY 5981 Copenhagen - Kastrup 22:55 (13.03.) 3:20 (13.03.) C6 Airbus A319 Sleteo u 23:38


LH 1724 Munich 23:00 (13.03.) 23:20 (13.03.) A3 Embraer 195 Sleteo u 23:35


LH 1410 UA 9400 SK 3124 Frankfurt 23:35 (13.03.) 23:50 (13.03.) A5 Airbus A320-200 sharklets Sleteo u 23:56


JU 365 EY 6026 KL 2826 Amsterdam 23:35 (13.03.) 23:45 (13.03.) A1 Airbus A319 Sleteo u 23:52


W6 4210 Malmo 23:55 (13.03.) 23:30 (13.03.) A9 Airbus A320 Sleteo u 23:43

tyson tyson 21:03 15.03.2015

Re: podaci o vremenu/vidljivosti oko aerodroma

ne, nego da se verovatno nisu potrudili kao onda kada im treba

Pa trebalo im je, ako su već zalegli za celu akciju i hepening (političari); a vojska svakako nije ležerno krenula u potragu za svojim kolegama znajući da se helikopter najverovatnije srušio.

Hajde da malo ipak budemo realni ovde, a ne da prosipamo vitriol.

Legitimno pitanje jeste zašto je potraga trajala toliko dugo, kako je rađena, i koliko su efikasne metode koje se koriste. Pa bar da neko poradi ozbiljnije na SAR kao takeaway od ovog celog tužnog događaja...


qqriq qqriq 22:00 15.03.2015

Re: u NS nije bilo magle

daćebog.


to li je?!
8c_competizione 8c_competizione 00:21 16.03.2015

Re: u NS nije bilo magle

upravo procitah ovu vest, skrolujte do "nelogicnosti"
qqriq qqriq 21:42 14.03.2015

Da si samo ovo napisao

2. Suštinski su za pad helikoptera i pogibiju 7 ljudi krivi nekompetentni i bahati političari, u ovom slučaju pre svih ministri odbrane i zdravlja, šarlatani i šoumeni koji su se mešalu u ono u šta nemaju pravo (zakonsko) da se mešaju a nisu radili ono što im je posao. Uz njih su saučesnici generali, komandanti Vojske Srbije i Ratnog vazduhoplovstva koji dozvoljavaju da ih razni falsifikatori diploma ponižavaju i mešaju se u lanac komandovanja.




larisa_bg larisa_bg 22:20 14.03.2015

I šta ćemo sad?

Pretpostavljam da će za nekoliko dana da skockaju neko smušeno objašnjenje o tome kako je to bila kombinacija tragičnih vremenskih uslova biblijskih razmera, epske hrabrosti koja je dovela do (ipak) pogrešnih odluka nekog od pokojnih. Ministri će se slikati na sahranama, blistaće ordenje. Videćemo i suze "muške, najteže". Biće drhtavih govora. I šta ćemo posle?

Bojim se da će naše pitanje "šta ćemo posle" nekako baš u tom trenutku da zatrpa neka nova nevolja, recimo nova poplava ili tako nešto. I dokle to tako?
qqriq qqriq 22:29 14.03.2015

Re: I šta ćemo sad?

Ministri će se slikati na sahranama, blistaće ordenje. Videćemo i suze "muške, najteže". Biće drhtavih govora.



E nagledala sam se američkih filmova takve završnice. U stvari, ja sve što znam, znam iz američkih filmova.
Da ti maHnem, Larisa!
larisa_bg larisa_bg 22:46 14.03.2015

Re: I šta ćemo sad?

qqriq

Da ti maHnem, Larisa!



mydomination mydomination 22:38 14.03.2015

Neglasacki bunt...

... a ti Srbijo posle opet ne izadji na glasanje.

Hvala krkar za clanak, samo mi je jos vise muka od naseg drustva.
jeca92 jeca92 22:47 14.03.2015

Propusti

Meni je u ovoj državi skoro sve vec poprilično dugo užasno, da verujem i tako deluje da je bilo puno propusta u ovom tragičnom slucaju od početka do kraja, što se tiče odluka od strane nadležnih državnih organa tj. pojedinaca, ali da i pored toga niko neće snositi odgovornost osim možda poginulog pilota ili nekog direktora bolnice...
G.Cross G.Cross 23:10 14.03.2015

Delivering Chaos

Premijer spasava decu po snegu.
Ministar policije juri otmicare po autoputu.
Ministar zdravlja i ministar vojni cekaju helikopter na mestu gde helikopter ne bi trebalo da bude.

A ko se brine o zemlji Srbiji?

Bojim se da ce ovih slucajeva da bude sve vise sa sve gorim posledicama.

Jer je to iminentno sistemu.

1)
Sistem u kome jedan covek donosi sve odluke, potpuno brise granice odgovornosti ljudi za njihove resore i sve ostale ucesnike u sistemu tera da pokusaju da se dokazuju na mestima gde ne bi trebalo da se dokazuju samo da bi sacuvali svoje mesto u sistemu.
2)
U sustini potpuno svesni svoje nesposobnosti da odrade svoje uloge za koje su potpuno nepripremljeni ovi jadnici podlezu uticaju PR magova i slicnih koji za svoju korist koriste njihovu glupost na nas racun.
3)
Kap koja je prelila casu je “Delivery Unit approach” koji je vrlo dobar management tool poznat skoro deceniju ali koji se koristi u dobrim management timovima da budu jos bolji, a ne sa grupom nepripremljenih amatera
3.1. Delivery Unit kreira paralelnu strukturu vlasti u kojoj timovi ljudi koji odlucuju o specificnim projektima reportuju (izvinjavam se ne znam bolju srpsku rec) direktno Vrhu piramide a ne ministarstvma koji su odgovorni za zonu u kojoj se nalazu projekat
3.2. Delivery Unit nemaju nikakva deciziona prava nego samo influencing moc da ubede druge da je odluka prava. Ipak, njihov Boss ima poslednju rec.
3.3. U veoma konzervativnoj strukturi drustva kao sto je nase, sa neobrazovanim ljudima u vladi, u kulturi u kojoj se ne sme kazati "ne" vodji, mesati i stavljati u isti kos u Vladi ljude koji su odgovorni za nesto a nemaju moc i ljude koji nisu odgovorni ali imaju moc da influence Boss-a stvara haos.
3.4. Toni Blera za ovo boli briga. On je samo copy pejstovao ono sto je vec uradio u Maleziji, Pakistanu itd.itd.

Sva ova totalna neizvesnost za nase jadne ministre :

a) potpuno su nespremni i neobrazovani za svoju funkciju
b) nemaju nikakvu moc a imaju odgovornost
c) paralelna vlast kreirana sa "Delivery Units” ih izludjuje i plasi
d) zajedno sa savetima PR placenika koji takodje uglavnom nisu kvalifikovani,

dovodi ove jadne ljude do ludila i zemlju do haosa.
qqriq qqriq 23:49 14.03.2015

Re: Delivering Chaos

Dugo već nema krkara?!

jedi-knight jedi-knight 23:53 14.03.2015

Re: Delivering Chaos

Re: Delivering Chaos
Dugo već nema krkara?!


Preko 170 000 citanja za pola dana. To je jedino ohrabrujuce u celoj prici.
G.Cross G.Cross 00:02 15.03.2015

Re: Delivering Chaos

qqriq
Dugo već nema krkara?!



Sta Krkar pusi? Oces da mu nosis cigare?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:29 15.03.2015

Re: Delivering Chaos

Sta Krkar pusi? Oces da mu nosis cigare?



ps. neće grom u koprive, ne brini.
qqriq qqriq 12:27 15.03.2015

Re: Delivering Chaos

Sta Krkar pusi?

Sad ja stigla a i on ovde. Pitaj ga, pls
qqriq qqriq 12:30 15.03.2015

Re: Delivering Chaos

ps. neće grom u koprive,


vidi, celi mi život ljudi baš TO govore, a ja nešto nisam dobro

krkar krkar 12:51 15.03.2015

Re: Delivering Chaos

Dugo već nema krkara?!


Živ je Krkar, umro nije

Ali valja osim bloga i živeti, raditi, biti sa porodicom...
qqriq qqriq 13:20 15.03.2015

Re: Delivering Chaos


krkar
12:51 15.03.2015 / *novo
Re: Delivering Chaos
Dugo već nema krkara?!


Živ je Krkar, umro nije

Ali valja osim bloga i živeti, raditi, biti sa porodicom...




I ja ću sad u šetnju, dugu šetnju.

G.Cross G.Cross 00:53 15.03.2015

Molba

Izvinjavam se Krkaru ali moram da iskoristim priliku da zamolim blogera Krstica da izbrise sa svog bloga SVE moje komentare a ne samo one koji mu se ne svidjaju. Ne mogu da to uradim na originalnom blogu jer me je banovao.

Jer ovako na njegovom blogu izgleda da nakon sto je on na svom intelektualnom nivou meni rekao da sam idiot , ja njemu nisam nista rekao.

A jesam.

Hvala.
qqriq qqriq 12:35 15.03.2015

Re: Molba

da izbrise sa svog bloga SVE moje komentare a ne samo one koji mu se ne svidjaju. Ne mogu da to uradim na originalnom blogu jer me je banovao.


I ja molila isto blogera zvanog cult, al se bajno napravio lud.
Pamtimo.
reanimator reanimator 01:51 15.03.2015

...

Inače, ova novoustanovljena fora, proaktivni ministar učesnik, šta bi mogao da bude uzrok? Neko ko radi vladi marketing zaključio da je super, pa dobili instrukcije, ili se samoinicijativno takmiče ko će više da se ušlihta Vučiću, jer su posle Feketića skapirali da voli?
Jbt, na kraju najnormalniji ispao Velja Ilić koji se štekovao u kancelariji tokom poplava po sistemu koj ću ima ja tamo, samo bih smetao. Razvukli ga svi živi zbog toga, a on se u stvari poneo najprikladnije.
blogovatelj blogovatelj 02:20 15.03.2015

Re: ...

Razvukli ga svi živi zbog toga, a on se u stvari poneo najprikladnije.


A i najviše je doprineo, metodom najmanjeg smetanja.
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:16 15.03.2015

Re: ...

Inače, ova novoustanovljena fora, proaktivni ministar učesnik, šta bi mogao da bude uzrok?

Нотирај да се један "министар-учесник" који је колико јуче јурио отмичаре бебе, неку недељу раније није ни речју огласио у случају саобраћајне несреће комбија са 54 илегална имигранта дубоко у српској територији, a ни поводом хапшења осумњичених за трговину људима.
reanimator reanimator 13:29 15.03.2015

Re: ...

Нотирај да се један "министар-учесник" који је јурио отмичаре бебе, неку недељу раније није ни речју огласио у случају саобраћајне несреће комбија са 54 илегална имигранта дубоко у српској територији, a ни поводом хапшења осумњичених за трговину људима.

Ah, pa ne znamo razlog. Možda je baš u tom trenutku upadao u narko gnezdo ili odnosio nepropisno parkirana vozila kod hotela Jugoslavija.
cgubg cgubg 22:52 15.03.2015

Re: ...

није ни речју огласио у случају саобраћајне несреће комбија са 54 илегална имигранта дубоко у српској територији, a ни поводом хапшења осумњичених за трговину људима.

Niti ga je vaskoliko istrazivacko novinarstvo o tome pitalo.
Milutin Milošević Milutin Milošević 09:33 15.03.2015

Paljba

Za neverovanje: specijalni gost jutarnjeg Dnevnika, koji je govorio o stradaloj posati helihoptera, bio je Čučković, smrad iz Obrenovca. Koliko je nešto natucao o njihovim aktivvnostima, toliko je i hvalio sadašnje stanje u Obrenovcu. Oprobani metodi. Vlast je očigledno krenula da se brani iz svih oružja.

Da dodam da ne očekujem bilo kakve oprečne stavove iz Vojske, sem možda poneku ostavku kao moralni čin. Sa jedne strane, i oficiri su "spustili rogove" i brinu pre svega o sopstvenoj egzistenciji i napredovanju (mada znam za izuzetno poštene i časne oficire koji se drže koliko mogu). Sa druge, kako god to cenili, Vojska generalno podržava današnju vlast. Sa razlogom. Posle Miloševića koji je na sve moguće načine nipodaštavao Vojsku zarad policije koju su vodili njegovi poslušnici i "demokratske vlasti" koja je nastavila sa uništavanjem Vojske delom iz animoziteta a delom zbog diktata spolja, ova vlast ih je "kupila" povećanom pažnjom. Odatle ono što bih nazvao "višim interesom" zbog kojeg očigledno ćute oko skandala sa Andrejom Vučićem a pretpostavljam da će isto biti i u ovom slučaju.

I još jedan spin: sve vesti kažu da je "policija uhapsila" dvostrukog ubicu iz Glogonjskog rta + premijer ih predlaže za odlikovanje, a istina je da se čovek predao na nagovor oca koji je shvatio šta je manijak uradio.
freehand freehand 09:39 15.03.2015

Re: Paljba

Posle Miloševića koji je na sve moguće načine nipodaštavao Vojsku zarad policije koju su vodili njegovi poslušnici i "demokratske vlasti" koja je nastavila sa uništavanjem Vojske delom iz animoziteta a delom zbog diktata spolja, ova vlast ih je "kupila" povećanom pažnjom.

Iz čega si ovo zaključio? Nraočito deo o "povečanoj pažnji"?
medjutim92 medjutim92 09:58 15.03.2015

Re: Paljba

Vojna parada?
Milutin Milošević Milutin Milošević 10:09 15.03.2015

Re: Paljba

Između ostalog i vojna parada. Uopšte gledano, nije ova vlast tako blesava da ne drži vojsku i policiju. To su im osnovne poluge vladanja, odmah iza medija. Ne prepušta bez veze Vučić još uvek nikome rukovođenje tog famozno biroa za bezbednost ili kako se već zove.
milojep milojep 10:21 15.03.2015

Re: Paljba

Vlast je očigledno krenula da se brani iz svih oružja.


Eno, na par portala videh komentare u smislu, 'ko je to trebao da leti tim helikopterom, pa iskrsnu beba?'
Sa obzirom na razvijen sistem botova svašta ćemo se mi još naslušati.
E sad recimo treba videti ima li ikoga od integriteta u toj vladi (ovde mislim najpre na Tasovca) da ako ništa drugo kaže 'dajem ostavku jer se ne osećam sposobnim za ovo mesto'...
mlinarslavko mlinarslavko 11:14 15.03.2015

Re: Paljba

Nije ih kupio sigurno, mozda karijeriste, muvare i parazite, onaj ozbiljni profesionalni deo ljudstva nije sigurno, previse su ti ljudi prosli da bi ih neki Vucic kupio. Ne kazem da se ne trudi, ali nista od toga.
reanimator reanimator 11:49 15.03.2015

Re: Paljba

Eno, na par portala videh komentare u smislu, 'ko je to trebao da leti tim helikopterom, pa iskrsnu beba?'
Sa obzirom na razvijen sistem botova svašta ćemo se mi još naslušati.

Ljudi generalno nisu normalni. Po netu imaš celu lepezu teoretičara zavere koji svesno ili nesvesno skreću fokus priče sa jedine suštinski bitne teme : ako su već krenuli kolima u KG, pa zaustavljeni zbog odrona, zašto nisu na kraju i otišli u KG kao što je planirano.
Kao tokom poplava, kada se na isti način fokus sa izjava i (ne)preduzetih mera od strane nadležnih lica i institucija fokus prebacio na hiljade leševa koji plutaju Savom.
disident79 disident79 12:10 15.03.2015

Re: Paljba

Za neverovanje: specijalni gost jutarnjeg Dnevnika, koji je govorio o stradaloj posati helihoptera, bio je Čučković, smrad iz Obrenovca. Koliko je nešto natucao o njihovim aktivvnostima, toliko je i hvalio sadašnje stanje u Obrenovcu. Oprobani metodi. Vlast je očigledno krenula da se brani iz svih oružja.


Njegov izbor je logičan. Čovek je u potpunosti "u šaci", videćemo ko će još imenom i prezimenom otvoreno braniti neodbranjivo.
reanimator reanimator 12:14 15.03.2015

Re: Paljba

Njegov izbor je logičan. Čovek je u potpunosti "u šaci", videćemo ko će još imenom i prezimenom otvoreno braniti neodbranjivo.

Ja od ovog trenutka spin doktorom smatram svakoga ko u komentaru pomene vertikalnu vidljivost, rotor i lopaticu.
gedza.73 gedza.73 14:43 15.03.2015

Re: Paljba

reanimator
ako su već krenuli kolima u KG, pa zaustavljeni zbog odrona, zašto nisu na kraju i otišli u KG kao što je planirano.

Jer se ministarska i ostala bulumenta spremala za slikanje u Beogradu. Efektnije, bliže, ne gube puno od vikenda...


8c_competizione 8c_competizione 14:46 15.03.2015

Re: Paljba

Za neverovanje: specijalni gost jutarnjeg Dnevnika, koji je govorio o stradaloj posati helihoptera, bio je Čučković, smrad iz Obrenovca. Koliko je nešto natucao o njihovim aktivvnostima, toliko je i hvalio sadašnje stanje u Obrenovcu. Oprobani metodi. Vlast je očigledno krenula da se brani iz svih oružja.


8c_competizione 8c_competizione 14:51 15.03.2015

Re: Paljba

E sad recimo treba videti ima li ikoga od integriteta u toj vladi (ovde mislim najpre na Tasovca) da ako ništa drugo kaže 'dajem ostavku jer se ne osećam sposobnim za ovo mesto'...


Miloje, ovo bi se moglo ocekivati kao jedan od spinova sadasnje vlasti da se rese postenog coveka.

moja poruka Tasovcu bi bila da nastavi da radi (posto sa ovim slucajem nema nikakve veze) posao, posto mislim da je jedini koji moze pomoci kulturi u ovom momentu

ukoliko ga pritiskaju da daje izjave, neka iskoristi (zvezdani) trenutak pred medijima uzivo da kaze da ne moze da komentarise dogadjaj jer sa njim nema nista.

ukoliko se govnanje i pokusaj uplitanja nastavi, tek onda treba da napusti Vladu.
8c_competizione 8c_competizione 14:53 15.03.2015

Re: Paljba

nesvesno skreću fokus priče sa jedine suštinski bitne teme : ako su već krenuli kolima u KG, pa zaustavljeni zbog odrona, zašto nisu na kraju i otišli u KG kao što je planirano.


profesionalni damage control

sada ide zamucivanje cinjenica

tyson tyson 15:01 15.03.2015

Re: Paljba

Ljudi generalno nisu normalni. Po netu imaš celu lepezu teoretičara zavere koji svesno ili nesvesno skreću fokus priče sa jedine suštinski bitne teme : ako su već krenuli kolima u KG, pa zaustavljeni zbog odrona, zašto nisu na kraju i otišli u KG kao što je planirano.
Kao tokom poplava, kada se na isti način fokus sa izjava i (ne)preduzetih mera od strane nadležnih lica i institucija fokus prebacio na hiljade leševa koji plutaju Savom.

Isto možeš da vidiš i na ovom blogu; besmislene teorije, tvrdnje, rasprave... Po nekoliko puta na istu glupavu temu iako je isto toliko puta rečeno na istom ovom blogu šta jeste a šta nije, i šta može a šta ne može i zašto (primer: stadioni, VMA, sletanje u njivu).

Inače,
ako su već krenuli kolima u KG, pa zaustavljeni zbog odrona, zašto nisu na kraju i otišli u KG kao što je planirano

"- Helikopter se nije uputio ka Kragujevcu jer me nisu ubedili u njihovom Kliničkom centru da postoje uslovi da letelica sleti tamo. Znali smo da je ostalo još kiseonika u inkubatoru za bebu za više od sat vremena, što je bilo sasvim dovoljno da se stigne do Beograda - rekao je Bandić."


gedza.73 gedza.73 15:07 15.03.2015

Re: Paljba

Helikopter se nije uputio ka Kragujevcu jer me nisu ubedili u njihovom Kliničkom centru da postoje uslovi da letelica sleti tamo...rekao je Bandić

Nek' proveri Bandić to još neki put. Ako me sećanje ne vara pre nekog vremena je sleteo helikopter (neki glavonja) iznad Velikog parka (preko puta kasarne M.Blagojević). Ulično osvetljenje, stadion, reflektori muzeja (ili dizel agregati i mobilni reflektori).
Do bolnice nepun kilometar i dva semafora.



tyson tyson 15:23 15.03.2015

Re: Paljba

Za neverovanje: specijalni gost jutarnjeg Dnevnika, koji je govorio o stradaloj posati helihoptera, bio je Čučković, smrad iz Obrenovca. Koliko je nešto natucao o njihovim aktivvnostima, toliko je i hvalio sadašnje stanje u Obrenovcu. Oprobani metodi. Vlast je očigledno krenula da se brani iz svih oružja

Zvali su Čučkovića da priča o padu helikoptera?


disident79 disident79 15:27 15.03.2015

Re: Paljba


Zvali su Čučkovića da priča o padu helikoptera?


>>>>LINK<<<<<
tyson tyson 15:32 15.03.2015

Re: Paljba

Nek' proveri Bandić to još neki put. Ako me sećanje ne vara pre nekog vremena je sleteo helikopter (neki glavonja) iznad Velikog parka (preko puta kasarne M.Blagojević). Ulično osvetljenje, stadion, reflektori muzeja (ili dizel agregati i mobilni reflektori).
Do bolnice nepun kilometar i dva semafora.

Tjah, uvek može da kaže da mu informacije koje je dobio od kragujevačke bolnice nisu opravdavale potencijalni rizik, a goriva i kiseonika je bilo dovoljno za let do Beograda...

I realno, pod takvim okolnostima (da nije neophodno da se leti u Kragujevac), da li je za očekivati da će se izdati komanda da se leti u Kragujevac jer mu je lekar/direktor bolnice rekao da 'ima veliki park gde je pre nekog vremena sletao neki helikopter'? To bi bilo malo neozbiljno. Pretpostavljam da ga je Bandić pitao imaju li adekvatan heliodrom i to je to. Kada let za Beograd, ako im je za verovati, u tom trenutku izgleda kao daleko manje rizičan za očekivati je da Kragujevac nije bio opcija.




reanimator reanimator 15:39 15.03.2015

Re: Paljba

Tjah, uvek može da kaže da mu informacije koje je dobio od kragujevačke bolnice nisu opravdavale potencijalni rizik, a goriva i kiseonika je bilo dovoljno za let do Beograda...

Pa jbt, šta su mu onda rekli na Surčinu ako se već vodio procenama na osnovu izjava sa lica mesta.
8c_competizione 8c_competizione 15:47 15.03.2015

Re: Paljba

Nek' proveri Bandić to još neki put. Ako me sećanje ne vara pre nekog vremena je sleteo helikopter (neki glavonja) iznad Velikog parka (preko puta kasarne M.Blagojević). Ulično osvetljenje, stadion, reflektori muzeja (ili dizel agregati i mobilni reflektori).
Do bolnice nepun kilometar i dva semafora.


daj Tajsone (zastupajuci Bandica), nije napravljen heliodrom direktno u operacionu salu pa nisu mogli da slete na ulicu u blizini, skolsko dvoriste, parking, park, stadion ...

mislim da su ti komentari poceli stvarno biti ispod svakog nivoa
larisa_bg larisa_bg 16:48 15.03.2015

Re: Paljba

milojep

E sad recimo treba videti ima li ikoga od integriteta u toj vladi (ovde mislim najpre na Tasovca) da ako ništa drugo kaže 'dajem ostavku jer se ne osećam sposobnim za ovo mesto'...


Žao mi je što ne može jače da se boldira ovo što sam boldirala u citatu.
Tasovac da se ODREKNE vlasti radi nekog principa? Tasovac??? Onaj Tasovac o kome pričamo? Tasovac u koga su se razočarali svi umetnici, sva umetnička i novinarska udruženja, svi iole normalni novinari, Tasovac koji ćuti godinama na sve nepravde koje se nanose umetnicima i ustanovama kulture, Tasovac koji se pravi gluv i slep kad ga pozivaju da se izjasni, kad otpuštaju i menjaju upravnike po stranačkom principu, taj Tasovac?

Tasovac i integritet??? U istoj rečenici?

8c_competizione

moja poruka Tasovcu bi bila da nastavi da radi (posto sa ovim slucajem nema nikakve veze) posao, posto mislim da je jedini koji moze pomoci kulturi u ovom momentu


Vi ste, ljudi, mnogo neobavešteni, kad je gosn Tasovac u pitanju, očigledno. Mnogo ste u zabludi. Ali neću više da širim ovu temu, to nema veze sa temom bloga, izvinjavam se Krkaru.
urbana_gerila urbana_gerila 17:11 15.03.2015

Re: Paljba

larisa_bg
milojep

E sad recimo treba videti ima li ikoga od integriteta u toj vladi (ovde mislim najpre na Tasovca) da ako ništa drugo kaže 'dajem ostavku jer se ne osećam sposobnim za ovo mesto'...


Žao mi je što ne može jače da se boldira ovo što sam boldirala u citatu.
Tasovac da se ODREKNE vlasti radi nekog principa? Tasovac??? Onaj Tasovac o kome pričamo? Tasovac u koga su se razočarali svi umetnici, sva umetnička i novinarska udruženja, svi iole normalni novinari, Tasovac koji ćuti godinama na sve nepravde koje se nanose umetnicima i ustanovama kulture, Tasovac koji se pravi gluv i slep kad ga pozivaju da se izjasni, kad otpuštaju i menjaju upravnike po stranačkom principu, taj Tasovac?

Tasovac i integritet??? U istoj rečenici?


a, be, dete - najlepše pevaju zablude, puŠti ljude da na miru (s)vare nedeljni ručak.
Milutin Milošević Milutin Milošević 17:12 15.03.2015

Re: Paljba

zašto nisu na kraju i otišli u KG kao što je planirano

Zato što bi se onda tamo za TV slikao sin Tome Nikolića a ne dva ministra i galerija vojnih likova.
larisa_bg larisa_bg 17:42 15.03.2015

Re: Paljba

tyson

Zvali su Čučkovića da priča o padu helikoptera?



Pa video je helikopter jednom, kad je nadletao Obrenovac da dobacuje vodu ljudima na terasama. Znači - kompetentan je.
hajkula1 hajkula1 17:45 15.03.2015

Re: Paljba

reanimator
Njegov izbor je logičan. Čovek je u potpunosti "u šaci", videćemo ko će još imenom i prezimenom otvoreno braniti neodbranjivo.

Ja od ovog trenutka spin doktorom smatram svakoga ko u komentaru pomene vertikalnu vidljivost, rotor i lopaticu.



Magle je bilo, negde gušća negde ređa ali nije to problem, nego magla u glavama.

Masa ljudi baš tako gleda, nesreće se dešavaju, padaju i nato helihopteri i ruski i svi drugi, svuda po svetu, pa bila je magla, heroji rizikovali...

Neko je ljude poslao u smrt. O tome se radi. Bandić me asocirao na Čučka Koliko vidim i ovo će im proći a šta je sledeće, ko zna.

Da li iko zna, koliko ranjenih je Omer dovezao s ratišta i u kakvim meteo i svim drugim uslovima i kako opremljenim helihopterom?

krkar krkar 17:48 15.03.2015

Re: Paljba

hajkula1


Drugo i poslednje upozorenje.

Ako ne umeš ništa pametno da kažeš na temu bloga - najmenje je glupo da ćutiš!
tyson tyson 17:50 15.03.2015

Re: Paljba

Pa jbt, šta su mu onda rekli na Surčinu ako se već vodio procenama na osnovu izjava sa lica mesta.

Kaže da su se vremenske prilike naglo promenile tek kada je helikopter bio kod Mladenovca, dakle poprilično posle odluke da se ne leti za Kragujevac nego u Beograd.


krkar krkar 17:55 15.03.2015

Re: Paljba

Pretpostavljam da ga je Bandić pitao imaju li adekvatan heliodrom i to je to


Čak i u mnogo većim banana republikama (takvih je, doduše, malo) postoje detaljni i ažurirani spiskovi ne samo svih registrovanih letilišta na koje se može spustiti helikopter (i to po kategorijama veličine/težine i sa tačno navedenim vremenskim uslovima, detaljima osvetljenja, snabdevanja, mogućnosti popune...) nego i improvizovanih livada, stadiona, parkinga, puteva, drumova, džada, stočnih pijaca, fabričkih dvorišta... koje mogu poslužiti za VAPS (vanaerodromsko poletanje i sletanje) helikoptera.

Bandić je te karte imao u svojoj kancelariji, u kancelariji dežurnog, u kancelariji letačke operative...

Uz to, piloti helikoptera verovatno su najbolji poznavaoci reljefa svoje zemlje, bolji i od geografa i od geodeta, i od ljubitelja prirode... Bilo je dovoljno da Bandić pozove telefonom BILO KOJEG pilota helikoptera da dobije tačne lokacije najmanje 10 potencijalnih mesta za sletanje na trasi helikoptera.

Ja jesam za to da Bandić odgovara (NE političkoj komisiji nego vojnom sudu) - ali za ovo ga nema smisla razvlačiti
tyson tyson 17:57 15.03.2015

Re: Paljba

daj Tajsone (zastupajuci Bandica), nije napravljen heliodrom direktno u operacionu salu pa nisu mogli da slete na ulicu u blizini, skolsko dvoriste, parking, park, stadion ...

Zašto bi čovek rizikovao da šalje helikopter da sleće na ulicu, u park, na parking po mraku i to na njemu potpuno nepoznat teren ako u tom trenutku let u Beograd nosi daleko manji rizik?

Ti se uhvatiš za jednu verziju događaja za koju utripuješ da je jedino moguća i ispravna i potpuno sumanuto argumentuješ za nju.

Mislim da su ti komentari počeli stvarno biti ispod svakog nivoa


8c_competizione 8c_competizione 20:37 15.03.2015

Re: Paljba

Kaže da su se vremenske prilike naglo promenile tek kada je helikopter bio kod Mladenovca, dakle poprilično posle odluke da se ne leti za Kragujevac nego u Beograd.


i, jel' to bio problem da se sleti u Mladenovcu ili skrene ka nekoj drugoj odrednici?
tyson tyson 21:11 15.03.2015

Re: Paljba


i, jel' to bio problem da se sleti u Mladenovcu ili skrene ka nekoj drugoj odrednici?

Svi željno očekujemo odgovor na to pitanje.


qqriq qqriq 22:20 15.03.2015

Re: Paljba

da se sleti u Mladenovcu





jedi-knight jedi-knight 10:36 15.03.2015

..

– Sanitet je ostao zarobljen u Bogutovcu zbog odrona. Kiseonik u boci, pomoću kojeg je beba disala, počeo je da nestaje. Osoblje se u pratni policije vratilo do Ušća, gde smo im mi dali novu, punu bocu sa kiseonikom, sa kojom su mogli da stignu do Beograda – ispričao je Blicu doktor Obradović, koji je video i bebu i kolege iz Novog Pazara, koji su kasnije nastradali u padu helikoptera.

Nakon toga sanitet se uputio ka Raški, gde je sleteo helikopter, koji je trebalo da bebu i osoblje preveze u Institut za majku i dete u Beogradu.

Kako saznajemo, jedan od planova je bio da se sanitet uputi za Kragujevac prkeo Jošaničke Banje, da se popnu na Kopaonik, siđu preko Brusa i nastave put ka Kragujevcu. Ali, u tom trenutku je stigao poziv da će helikopter sleteti u Rašku, i odustalo se od ovog plana.
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:45 15.03.2015

Аеродром?

U normalnoj državi taj helikopter bio bi na vreme preusmeren na alternativni helidrom koji je imao uslove za sletanje. Ako je to Niš - onda Niš, a može i Novi Sad, Sremska Mitrovica, Požarevac... a ako reba i Vinkovci, Temišvar ili Bjeljina.


Не разумем се у хеликоптере, али ипак имам са њима неко мало искуство.

Друг ми се стумбао на главу на скијању у Аустрији (давно пре кацига на стазама) и са подножја стазе га је амбулантни хеликоптер одвезао право на кров салцбуршке болнице. Док смо ми сувоземно, али доста брзо стигли до болнице, он је већ био прегледан, све што је требало је било снимљено и био је увелико у болничкој соби. Било би логично да хеликоптери слећу право у круг клиника или код ВМА.

У Лондону је једини лиценцирани хелипорт (ЛИНК) у густо насељеном делу, на платформи на Темзи, али многе болнице, па и пословне зграде имају своје хелипаде.


Болнички хелипад у Стокхолму
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:05 15.03.2015

Re: Аеродром?

дупло
tyson tyson 15:06 15.03.2015

Re: Аеродром?

Било би логично да хеликоптери слећу право у круг клиника или код ВМА.

I opet, po ko zna koji put: da, ali ne i po magli kakva je bila te večeri u Beogradu.


tasadebeli tasadebeli 15:37 15.03.2015

Re: Аеродром?

tyson
Било би логично да хеликоптери слећу право у круг клиника или код ВМА.

I opet, po ko zna koji put: da, ali ne i po magli kakva je bila te večeri u Beogradu.





Не разумем се ни у хеликоптере ни у летење, али био сам у прилици у касарни да посматрам спуштање хеликоптера на центар рукометног (још једном , рукометног) игралишта окруженог двоспратним и троспратним зградама удаљеним од аут линија тог игралишта највише по десетак метара. Дакле простор од отприлике 60 пута 40 метара. На сам центар игралишта...

Али то је било по сунчаном дану и вероватно се радило о другачијем моделу хеликоптера тако да верујем у ово што ти кажеш.

Иначе, да потврдим, моји прозори гледају ка Топчидерском брду и небо је, у оној магли, изгледало као да је сумрак, а не ноћ. Претпостављам по тој необичној светлости на небу која се пробијала кроз маглу да су рефлектори на оба стадиона, Маракани и ЈНА, били упаљени.
krkar krkar 22:15 15.03.2015

Re: Аеродром?

Не разумем се ни у хеликоптере ни у летење, али био сам у прилици у касарни да посматрам спуштање хеликоптера на центар рукометног (још једном , рукометног) игралишта окруженог двоспратним и троспратним зградама удаљеним од аут линија тог игралишта највише по десетак метара.


Mene je jedan naš poznati (zasluženo poznati!) pilot spustio na prostor u sa manje od 3 metra od rotora do drvoreda levo i desno od puta na koji smo sleteli. Nije mi bilo prijatno ali imao sam poverenja u pilota.

Naravno, sve se dešavalo po danu, u gotovo idealnim uslovima vidljivosti kada pilot bez problema može da proceni tri ključna elementa za sletanje:

1. Trenutnu visinu i brzinu spuštanja
2. Horizontalnu brzinu
3. Eventualna odstupanja od pravce (zanošenje levo-desno)

U onoj jučerašnjoj magli piloti nisu imali uslove ni za jedno od ova 3.

I da ne bude nesporazuma: instrumenti koje ima Mi-17 ni jedno od ovo troje ne prikazuju dovoljno precizno u lebdenju neposredno nad zemljom.

Visinomeri, na primer, imaju toleranciju od 10 do 25 metara, najmanje, zavisno od tipa. Kod vertikalne vidljivosti od 20 metara to je razlika između života i smrti!
dddoca dddoca 13:32 15.03.2015

...



Fotografija lica koja prestavljaju najbolje, što ova zemlja ima.
Pravo stanje stvari.

Komentar sa B92.
Milutin Milošević Milutin Milošević 13:40 15.03.2015

Re: ...

Da primetim da na sastanku nije bilo generala Bandića.

Sastanku su prisustvovali Ranko Živak, komandant vazduhoplovstva i PVO, Jovica Draganić zamenik NGSS, Slavoljub Janićijević zamenik komandanta združene operativne komande, pukovnik Milorad Vidaković, načelnik odelenja za planiranje u upravi za operativne poslove.


Mislim da se zna ko će biti žrtvovan.
milojep milojep 14:21 15.03.2015

Re: ...

Mislim da se zna ko će biti žrtvovan.


Ma i ako se odluče da žrtvuju nekog, šta znači sama smena sa funkcije? Čak i da ga penzionišu-nagradiće ga!
Kada će ovde neko stati iza rešetaka za neobavljanje svojih zadataka?
Ovog Bandića treba pitati od koga je potekla inicijativa za misiju? Da li je bilo zahteva od strane političara,ministara? Ako je to normalna operacija da li se on kao general komadant vazduhoplovstva uvek mobilnim čuje sa učesnicima misije kako bi ih pitao za zdravlje i kako ide?!(sa obzirom da je izjavio da se poslednji čuo sa nekim u helikopteru i to mobilnim!)
Milutin Milošević Milutin Milošević 14:27 15.03.2015

Re: ...

Čak i da ga penzionišu-nagradiće ga!

Sistem tako funkcioniše: nađe se žrtveno jagnje koje će na sebe primiti krivicu umesto pravih krivaca, nagrdi se i smeni, a onda čeka kompenzaciju. Očit primer je čoveka koji je na sebe primio krivicu za aferu aflatoksin, a onda je dobio da bira položaj. Izabrao lepo da bude direktor pijaca (gde se raspištoljio, posmenjivao i degradirao ljude koji su ga odatle izbacili zbog javašluka, itd.)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:55 15.03.2015

Re: ...

milojep
Ovog Bandića treba pitati od koga je potekla inicijativa za misiju? Da li je bilo zahteva od strane političara, ministara? Ako je to normalna operacija...

Не, није нормална операција.
Ми за такве нисмо способни.

Да имамо један-два опремљена медикоптера, онда би се ствари одвијале по рутини и по нормалним процедурама. Овако, пошто смо беда бедина, и ментално и материјално, све се одиграва о-рук методом. Пре само седам дана исто тако је тражен превоз хеликоптером с Копаоника, због медицинских разлога. И тада је контактиран директно министар. Каква је то земља у којој се за рутинске медицинске летова хеликоптера тражи одобрење министра?!

Јад.
8c_competizione 8c_competizione 14:55 15.03.2015

Re: ...

Ma i ako se odluče da žrtvuju nekog, šta znači sama smena sa funkcije? Čak i da ga penzionišu-nagradiće ga!


dobice kucu u Cvecari i mirna Backa
8c_competizione 8c_competizione 14:57 15.03.2015

Re: ...

И тада је контактиран директно министар.

Јад.


da ponovim, ispostavilo se da je jedan od poginulih lekara Rasimov rodjak.
tyson tyson 15:08 15.03.2015

Re: ...

Da primetim da na sastanku nije bilo generala Bandića.

Pa, po funkciji se ne uklapa u profil učesnika (komandant brigade), osim ako Nikolić nije imao nameru da sprovodi neku svoju istragu.


tyson tyson 15:20 15.03.2015

Re: ...

Ovog Bandića treba pitati od koga je potekla inicijativa za misiju? Da li je bilo zahteva od strane političara,ministara? Ako je to normalna operacija da li se on kao general komadant vazduhoplovstva uvek mobilnim čuje sa učesnicima misije kako bi ih pitao za zdravlje i kako ide?!(sa obzirom da je izjavio da se poslednji čuo sa nekim u helikopteru i to mobilnim!)

Daj bre ne lupetaj.

Šta ima loše u tome da se helikopterom prebaci pacijent u slučaju nužde? Nije ni prvi ni poslednji put.

Bandić nije komandant vazduhoplovstva već komandant brigade a posada su njegovi momci, iz helikopterske eskadrile pod njegovom komandom.


milojep milojep 16:11 15.03.2015

Re: ...

tyson
Ovog Bandića treba pitati od koga je potekla inicijativa za misiju? Da li je bilo zahteva od strane političara,ministara? Ako je to normalna operacija da li se on kao general komadant vazduhoplovstva uvek mobilnim čuje sa učesnicima misije kako bi ih pitao za zdravlje i kako ide?!(sa obzirom da je izjavio da se poslednji čuo sa nekim u helikopteru i to mobilnim!)

Daj bre ne lupetaj.

Šta ima loše u tome da se helikopterom prebaci pacijent u slučaju nužde? Nije ni prvi ni poslednji put.

Bandić nije komandant vazduhoplovstva već komandant brigade a posada su njegovi momci, iz helikopterske eskadrile pod njegovom komandom.




Tajsone, izvini ali lupetaš ti i očigledno nisi razumeo šta sam hteo reći.
Naravno da je uvek OK pomoći nekome ko je ugrožen. Ali u ovom slučaju procedure (koja bi i u tim slučajevima morala postojati) nije bilo!
I to je elaborirano na ovom blogu.
Ali kada si već otvorio i tu temu zar ti se ne čini normalnim da nije vojska ta koja će uskakati za svaki zdravstveni ili bilo koji drugi hitan slučaj?
Naravno u našem slučaju je jedino vojska imala 'odgovarajući' helikopter što pokazuje koliko jaku državu imamo.




freehand freehand 16:20 15.03.2015

Re: ...

zar ti se ne čini normalnim da nije vojska ta koja će uskakati za svaki zdravstveni ili bilo koji drugi hitan slučaj?
Naravno u našem slučaju je jedino vojska imala 'odgovarajući' helikopter što pokazuje koliko jaku državu imamo.

Sam pita, sam odgovara. Ali Tajson lupa.
milojep milojep 16:27 15.03.2015

Re: ...

Sam pita, sam odgovara. Ali Tajson lupa.


Naravno, čekam tako nekog pametnog da prozove i Kusturicu što nije pritekao u pomoć
larisa_bg larisa_bg 16:40 15.03.2015

Re: ...

8c_competizione
И тада је контактиран директно министар.

Јад.


da ponovim, ispostavilo se da je jedan od poginulih lekara Rasimov rodjak.


Čula te ja još prvi put :)
Nego me sad zanima šta ti je teorija. Da li:
a) da je neko namerno poslao u smrt Rasimovig rođaka?
b) ili da će Rasim, potresen zbog porodičnog gubitka, da se potrudi da ovu stvar istera na čistac?


Milutin Milošević Milutin Milošević 17:17 15.03.2015

Re: ...

Da primetim da na sastanku nije bilo generala Bandića.

Pa, po funkciji se ne uklapa u profil učesnika (komandant brigade), osim ako Nikolić nije imao nameru da sprovodi neku svoju istragu.

Pored Gašića, Dikovića i načelnika Vazduhoplovstva, sastanku su prisustvovala još tri oficira, dva nižeg ranga od Bandića (zato sam i citirao taj deo novinarskog izveštaja). Obzirom na ulogu Bandića, i formacijsku i u ovom slučaju, bilo bi prirodno da i on prisustvuje sastanku i raportira vrhovnom komandantu.
Milutin Milošević Milutin Milošević 17:18 15.03.2015

Re: ...

šta ti je teorija. Da li:
a) da je neko namerno poslao u smrt Rasimovig rođaka?
b) ili da će Rasim, potresen zbog porodičnog gubitka, da se potrudi da ovu stvar istera na čistac?

Pretpostavljam: da se u hitnim slučajevima cimaju poznati ministri koji onda pozovu nadležnog kolegu i izdejstvuju upotrebu vojske, policije, koznakoga.
tyson tyson 18:14 15.03.2015

Re: ...

Naravno da je uvek OK pomoći nekome ko je ugrožen. Ali u ovom slučaju procedure (koja bi i u tim slučajevima morala postojati) nije bilo!
I to je elaborirano na ovom blogu.

Možemo samo da pretpostavimo - a slažem se sa tvojom pretpostavkom da je cela operacija najverovatnije inicirana iz nekog kabineta, što takođe treba jasno obznaniti a rekao bih da je general Bandić već nagovestio na konferenciji za štampu i nadam se da će biti eksplicitniji (k)ako se pitanje odgovornosti za kritine odluke bude potenciralo - no i ti političari mogu se braniti 'časnom, humanom namerom', 'nećemo se držati propisa kao pijan plota kada su ljudski životi u pitanju' i sličnim populizmom.

Ali kada si već otvorio i tu temu zar ti se ne čini normalnim da nije vojska ta koja će uskakati za svaki zdravstveni ili bilo koji drugi hitan slučaj?

Protivnik sam korišćenja vojske u takve svrhe.

Naravno u našem slučaju je jedino vojska imala 'odgovarajući' helikopter što pokazuje koliko jaku državu imamo

To je skandalozno i pokazuje nekompetentnost svih dosadašnjih vlasti još od Miloševića i (ne)sposobnost određivanja prioriteta.


tyson tyson 18:18 15.03.2015

Re: ...

Pored Gašića, Dikovića i načelnika Vazduhoplovstva, sastanku su prisustvovala još tri oficira, dva nižeg ranga od Bandića (zato sam i citirao taj deo novinarskog izveštaja). Obzirom na ulogu Bandića, i formacijsku i u ovom slučaju, bilo bi prirodno da i on prisustvuje sastanku i raportira vrhovnom komandantu.

Ne slažem se; u pitanju su oficiri koji su formacijski na višoj poziciji od Bandića.

I dalje mislim da je Nikolić trebalo da pozove i Bandića, pored njegovih nadređenih, samo ako je hteo da pravi neku svoju istragu. Za raport dovolji su i ovi koij su bili.

A što se Bandića tiče, meni se čini po informacijama koje kruže kojekude u javnosti da on na ovaj ili onaj način zaista snosi popriličan deo odgovornosti za tragediju od petka.


8c_competizione 8c_competizione 20:42 15.03.2015

Re: ...

Čula te ja još prvi put :)
Nego me sad zanima šta ti je teorija. Da li:
a) da je neko namerno poslao u smrt Rasimovig rođaka?
b) ili da će Rasim, potresen zbog porodičnog gubitka, da se potrudi da ovu stvar istera na čistac?


ne, mislim da ovaj podatak jedino odgovara na pitanja zasto bas za taj slucaj salju helikopter

moze mozda da odgovori na pitanje ko je sve bio odredjen za odbor za docek na BG aerodromu

nista vise od toga

taj rodjak tamo je radio svoju lekarsku duznost. ukoliko je iskoristio poznanstvo sa Rasimom da proba da pomogne, ni to nije lose, ipak je jedan decji zivot bio u pitanju.

tog coveka i kolege mu mi je najzalije, kao i kopilota i mehanicara na letu

sto se Omera tice, zameram mu sto je pristao na pritisak politicara i nije postupio po zdravom razumu i propisima

a tek mos' misliti sta mislim o politicarima i vojnoj vrhuski!
qqriq qqriq 22:30 15.03.2015

Re: ...

ne, mislim da ovaj podatak jedino odgovara na pitanja zasto bas za taj slucaj salju helikopter



liči.
emsiemsi emsiemsi 12:55 16.03.2015

Re: ...

Milutin Milošević
Da primetim da na sastanku nije bilo generala Bandića.

Pa, po funkciji se ne uklapa u profil učesnika (komandant brigade), osim ako Nikolić nije imao nameru da sprovodi neku svoju istragu.

Pored Gašića, Dikovića i načelnika Vazduhoplovstva, sastanku su prisustvovala još tri oficira, dva nižeg ranga od Bandića (zato sam i citirao taj deo novinarskog izveštaja). Obzirom na ulogu Bandića, i formacijsku i u ovom slučaju, bilo bi prirodno da i on prisustvuje sastanku i raportira vrhovnom komandantu.

Да ли су нижег ранга од њега ?
alselone alselone 13:46 15.03.2015

Jebote sunac

Igrom lepih okolnosti nisam otvarao blog niti novine par dana i konacno kad sam se docepao interneta - reko da vidim sta ima. I taman kad sam osetio lepotu necitanja vesti i bloga - bam! Krkar, helihopter, nesreca - sta se desava?! Kad ono ljudi poginuli radi "Feketica", radi slikanja nekog polupismenod idiota. Odes jedan dan na posao, deluje kao sasvim obican dan na tom poslu i deca ti ostanu bez caleta zbog jedne recenice "nadredjenog".

Ne, ja ne mogu ovo vise ni da citam ni da pratim. Ni domacu, ni medjunarodnu, ni kulturnu i sportsku, ni jednu politiku, ni blog sa gomilom kretenskih komentara gde je vaznije "pobediti" nego biti covek. Moram se odseliti na planinu, tu samotnu planininu Frusku Goru, idem berem bilje ko Veliki Strumf, ovako vise psihicki ne moze.

P.S. Svaka cast Krx na blogu. Da ti nisi ovo napisao ne bi se nigde mogla procitati normalna misao o dogadjaju.
larisa_bg larisa_bg 17:11 15.03.2015

Re: Jebote sunac

alselone

Ne, ja ne mogu ovo vise..


de, de, lepi, biće još dobrih dana



Nego, leba ti, kakve su to okolnosti (a da nisi recimo u CZ-u samici ili dalekobilo u komi) u kojima uspevaš da nekoliko dana uopšte ne pratiš vesti? Ja ti se divim što uspevaš ikada da obezbediš sebi takve okolnosti.
alselone alselone 18:31 15.03.2015

Re: Jebote sunac

Nego, leba ti, kakve su to okolnosti (a da nisi recimo u CZ-u samici ili dalekobilo u komi) u kojima uspevaš da nekoliko dana uopšte ne pratiš vesti? Ja ti se divim što uspevaš ikada da obezbediš sebi takve okolnosti.


Verovala ili ne, bio sam u vecoj banana republici od nase, em sam putovao skoro dan, em je tamo svako operisanje internetom jako bolno jer radi na nivou dial up-a, tako da osim mejlova (pazi kad sam Gmail drzao u Basic HTML modu posto normalan nije mogao da se ucita) i malo FB ovanja (svojima kad sam kacio slike, stavim da se aploaduje i odem na rucak veceru, bude za sat dva) nisam imao zivaca za nesto drugo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana