Društvo| Gost autor| In memoriam

"91, idemo u penjanje"

uros_vozdovac RSS / 04.04.2015. u 22:04

(u podnaslovu "Čekajući Krkara")

Gost autor: a_jovicic

HT-48_mala.jpg

Prošlo je već više od 24 časa od davanja saglasnosti javnog tužioca da se skine oznaka poverljivosti sa izveštaja o padu helikoptera i objavljivanja njihovih delova na sajtu Ministarstva odbrane ... a pošto još nema ni jednog teksta na ovom blogu koji se bavi pomenutom problematikom odlučih da napišem koju reč.

EDIT: 2015-04-09 03:38Z ... Mesto rušenja je bilo samo 300 metara udaljeno od poslednje zabeležene radarske pozicije! Zašto je potraga trajala skoro 4 sata?!

EDIT: 2015-04-07 02:20Z ... U medjuvremenu su postavljeni i neki dodatni prilozi (za neke generalštab nije dao saglasnost ... npr. nema izveštaja obdukcije). Posebno je interesantan odeljak 9 u prilozima RViPVO koji se bavi "Proučavanjem kontrole letenja, vodjenja vazduhoplova i obezbedjenjem letenja" i po meni ukazuje na pravi uzrok nesreće. Takodje su dati i meteo izveštaji kako sa aerodroma "Nikola Tesla" tako i sa Batajnice koji ukazuju da je u trenutku nesreće a i u vreme prvog neuspešnog prilaza, aerodrom Batajnica imao povoljniju meteorološku situaciju. O ovome više na kraju teksta.


...

Uz ogradu da mi civilna avijacija ni Ratno Vazduhoplovstvo nisu uže specijalnosti (ali sam jedan deo radnog veka proveo u VJ/VSCG), niti da imam pretenzije da "nasledim" odličan tekst ("Sedmorica fugiranih") koji je pre nekoliko nedelja napisao blogo-kolega krkar pokušaću da ovde navedem neke delove izveštaja koji su "čudni" tj. dovode u sumnju mnoge ranije date izjave zvaničnika.

Na web stranici Ministarstva odbrane "Izveštaj komisije za utvrdjivanje uzroka pada helikoptera" mogu se pronaći linkovi na dva dokumenta: "Izveštaj Komisije koju je formirao načelnik Generalštaba Vojske Srbije" i "Izveštaj stručne komisije koju je formirao komandant RViPVO". Ovi dokumenti su samo delovi punih izveštaja (jedva nekih 18 stranica od "najavljivanih" 500) i ne sadrže priloge (za koje na sajtu piše da će biti "objavljivani sukcesivno, kako budu pripremani u elektronskom obliku."). Već i sama činjenica da su čak i ovakvi dokumenti stavljeni na uvid javnosti je ogroman napredak u odnosu na neka ranija vremena (naravno ... isti nije postignut zbog altruizma vladajuće garniture već zbog pritiska javnosti koja se oko ove teme prilično "naelektrisala")

Koje su to nedoslednosti u ovim izveštajima?

1. U izveštaju Komisije RViPVO se navodi "Posada helikoptera, na osnovu izjava i prepisa telefonskih komunikacija sa dežurnim prognostičarem na aerodromu Beograd, nije stupila u kontakt sa meteo službom radi prikupljanja meteo podataka, dok najavu leta u dva navrata sa nadležnom kontrolom vrši mj Omer Mehić u vremenskom periodu od 19:54 časova do 19:59 časova kada daje podatke dispečeru da let izvodi kao vizuelni, tip helikopter Mi-17, brzina 240km/h, visina na maršruti 1500m, alternacija aerodrom Ladjevci i aerodrom 'Nikola Tesla', maršruta Višnjica-Raška sa mestom sletanja na stadion, a nakon toga Raška - VMA sa istom visinom i u povratku. Vreme poletanja sa a. Batajnica daje načelno za 15 minuta."

Medjutim u delu gde se opisuje povratak, navodi se ... "Nakon javljanja Prilaznoj Beograd posada dobija informaciju od kontrole da očekuju sletanje na a. 'Nikola Tesla', nakon čega posada saopštava da im je destinacija VMA. Dobija odgovor da je mesto sletanja aerodrom 'Nikola Tesla', ali posada i dalje insistira za sletanje na VMA i traži podatke o meteo situaciji. Nakon dobijenih informacija posada saoštava da će zbog vidljivosti imati problema da sleti na Banjički vis (VMA) i da bi išao na sletanje po ILS-u na aerodrom Batajnica, nakon čega bi preleteo na Banjički vis. Kontrola mu saopštava da nastavi prema Beogradu. Posada ponovo saoštava da nastavlja direktno prema Banjičkom visu i da će ukoliko bude imao uslove izvršiti vizuelno sletanje, a ako nema uslova da ide po ILS aerodroma Batajnica, a posle toga vizuelno na Banjički vis. Kontrolor leta posadi saopštava da je kompletan prihvat bebe organizovan na aerodromu 'Nikola Tesla'. Posada potvrdjuje i traži instrukciju za sletanje na aerodrom 'Nikola Tesla'."

... drugim rečima, posada pri pripremi leta verovatno nije ni razmatrala aerodrom "Nikola Tesla" kao alternaciju nego aerodrom Batajnica što dovodi u sumnju prvi deo izveštaja.

2. Mesto pada ... "U tom momentu pozicija helikoptera, po dolasku u kurs 300 stepeni, je na udaljenosti 360 m desno-bočno od praga piste (podatak iz GPS Garmin 296). Četrdeset sekundi, pre udara u zemlju, helikopter počinje kretanje oko vertikalne ose u desno (kurs se povećava), procena je da dolazi do klizanja i uticaja bočnog vetra pri čemu nema promene položaja oko poprečne i uzdužne ose helikoptera. U tom periodu brzina se i dalje ravnomerno smanjuje do brzine oko 100km/h. Osamnaest sekundi pre udara u zemlju helikopter lagano kreće u desni nagib uz smanjenje snage na 1 stepen. Pet sekundi nakon toga počinje promena uzdužnog položaja 'na dole'"

Ako je helikopter bio četrdeset sekundi pre udara na 360 metara od praga piste (po ovome je ista bila sa njegove leve strane tj. on se nalazio u njivama severno od piste) i bio u kursu u kojem se proteže i sama pista, pri brzini od 100-150km/h za četrdeset sekundi nije prešao više od 1400m, tj. bio je negde na 330 metara od prvih kuća naselja Radiofar. Uz drastičnu promenu pravca pri padu, nije mogao da se sruši na više od 400-500 metara od same piste i to opet ne više od 400-njak metara od naselja Radiofar. O kojim kilometrima udaljenosti mesta pada su nam govorili "brižni" ministri dok su "gazili satima po oranicama"?! Verovatno su mislili na udaljenost od aerodromske zgrade koja iznosi nekih 1.9 km ali mesto pada nije u "prašumama Srbije" da bi se za ostacima tragalo skoro 3 sata nego na 400-njak metara od piste.

3. S' tim u vezi ... "Aerodromska kontrola letenja a. Nikola Tesla u 22.31.24 časova saopštava:'Iznad piste ste sada, možete se zadržati, lebdenje iznad piste, javite se ako je ugledate ispod vas jer ste na pragu 20'" ... "Posle prekida komunikacije, ODT RViPVO pokušava preko 20.OCS, kontrole letenja na a.Batajnica i oficira za kontrolu i zaštitu VaP pri Agenciji za kontrolu letenja (SMATSA doo) da uspostavi radio i radarski kontakt sa helikopterom. Obzirom na količinu goriva kojom je vazduhoplov raspolagao, zadržavanje u vazduhu bilo je moguće do 23:30 časova. Nakon isteka ovog vremena, Direktorat civilnog vazduhoplovstva (DCV) je formalno u 23.30 časova pokrenuo potragu za nestalim helikopterom. Informaciju o mestu pada helikoptera, DCV dostavio je ODT RViPVO u 02:11 časova 14.03.2015.godine."

Zašto se čekalo sat vremena pre nego što je pokrenuta akcija traganja i spašavanja? Sumnjam da se pri gubitku radarskog kontakta sa avionom pri sletanju čeka da prodje vreme za koje teoretski potroši gorivo pa da se onda krene u potragu. Razumem da su tehnički kvarovi na komunikacionim uredjajima češći pa se ne diže odmah panika čim se izgubi radio komunikacija ali izgubiti radarski kontakt tako blizu medjunarodnog aerodroma i čekati još sat vremena pre nego što se pokrene TiS procedura?! Još je gore ako su u stvarnosti počeli akciju traganja odmah (a samo formalno je otpočeli za sat vremena). To znači da su tražili mesto pada skoro 4 sata. Rekao bih da je to prilično obeshrabrujuće po pitanju naših TiS kapaciteta pri čemu su imali poslednju radarsku poziciju sa greškom od par stotina metara (kako bi inače znali da je bio nad pistom). Ovo svakako nije pitanje za VS već za Direktorat i aerodrom "Nikola Tesla".

Nadam se da će neki od onih priloga sadržati i listu koordinata prikupljenih sa pominjanog GPS-a. Inače Garmin GPSMAP 296 je višenamenski prenosni GPS uredjaj koji se koristi i u avionici ali bez dodatnog prijemnika DGPS signala ima tačnost od jedva 15 metara (95%) te se svakako ne može koristiti za odredjivanje vertikalne pozicije (vertikalna greška bi mu u tom slučaju bila u idealnim uslovima 24 metra). Nije poznato ni da li je imao priključenu spoljnu antenu, no u svakom slučaju i u samom uputstvu se navodi da je to pomoćni navigacioni uredjaj i da se ne sme koristiti za instrumentalno sletanje.

gpsmap296.jpg

 Prilično je bljutava i priča o količini alkohola u krvi i mokraći pilota koja je puštena medijima ... ja te podatke ne videh u dokumentima sa sajta Ministarstva odbrane (verujem da se nalaze u nekom od još uvek "elektronski nepripremljenih" priloga). Naravno sada se javlja "Kancelar" i preuzima svu odgovornost (naravno čisto radi običnog "damage control" pošto su shvatili da im je taj spin kontraproduktivan). Prisustvo u krvi od 0.68 promila u trenutku nesreće, otprilike znači da su od 17:30 do 19:30 popili po 6 piva i da su u vreme poletanja imali oko 1 promil alkohola u krvi. Starešina koji ne prepozna toliko alkoholisanog podredjenog (pa makar i kroz telefonski razgovor) i još takvog pusti u kabinu pri složenim meteorološkim uslovima stvarno treba debelo da odgovara. Ako je pak taj isti bez problema poleteo sa 0.95 promila, sleteo i poleteo ponovo sa 0.82 promila onda mu stvarno alkohol nije ni smetao da upravlja letelicom (tj. toliko je utreniran da to radi i "vezanih očiju").

O samim brljotinama narušavanja lanca komandovanja od strane ministra vojnog i pojedinih generala neću ni da pričam. Više o tome je napisano u tekstu "Obmane ministra Gašića" na sajtu Peščanika.

EDIT: 2015-04-07 02:20Z

Na već pomenutoj web stranici Ministarstva odbrane, dodati su sledeći linkovi ...

"Prilozi izveštaja komisije koju je formirao načelnik Generalštaba Vojske Srbije" i

"Prilozi izveštaja stručne komisije koju je formirao komandat RViPVO"

Drugi prilog obuhvata i dobar deo dokumenata prikazanih u prvom ali u oba ima interesantnih detalja i izjava osoba koje su na ovaj ili onaj način toga dana bile u vezi sa aktivnostima posade.

Iz drugog priloga posebno bih izdvojio deo "9. Proučavanje KL, vodjenje vazduhoplova i obezbedjenje letenja" na strani 33.

(podebljani delovi su moje naglašavanje, tj. nisu posebno označeni u originalnom izveštaju)

Na povratnoj ruti posadi je od strane Prilazne Beograd data informacija da je prihvat organizovan na aerodromu 'Nikola Tesla'. Promena destinacije u letu je nepovoljno uticala na izvršenje zadatka jer je taj aerodrom za posadu nedovoljno poznat i skraćeno im je vreme za pripremu. Odluka o promeni destinacije je doneta na ruti ka Raškoj, a posada je obaveštena više od sat vremena kasnije.

Meteorološka situacija se tokom leta pogoršala, a posada helikoptera ne dobija dovoljno informacija o tome. Postoji znatno pogoršanje meteo situacije izmedju prvog i drugog prilaza, ali posada o tome ne dobija informaciju.

Helikopteru je pravilno dat prioritet u odnosu na ostali saobraćaj u to vreme. Izvršena su dva prilaza za sletanje. Nakon prvog nepreciznog prilaza Prilazna kontrola letenja Beograd je posvetila više pažnje helikopteru i odlučila da ostane na njihovoj frekvenciji do kraja prilaza.

U zadnjih dva minuta leta došlo je do grešaka i nesporazuma koji su bili ključni za krajnji ishod leta:

- Nakon jedne nautičke milje do dodira, posada izlazi iz pravca prilaza u desno. U daljem letu povećava i visinu i smanjuje mogućnost da uoči pistu

- Posada javlja visinu od 140 m misleći na visinu iznad piste na šta kontrolor letenja ne reaguje jer očekuje da pilot govori o nadmorskoj visini što je standardna procedura za civilne vazduhoplove. S obzirom da ne zna da pilot govori o stvarnoj visini KL ga ne upozorava da sa te visine i ne može da vidi pistu zbog niže baze oblaka. Kontrolor i posada nemaju isti način razmišljanja i nisu naviknuti na zajednički rad

- Kontrolor preporučuje da helikopter zalebdi iznad piste što je za ovaj tip helikoptera, bez spoljne vidljivosti nemoguće

- Posmatrajući radarski odraz sa radara koji nisu namenjeni za precizno navodjenje, kontrolor posadi daje informaciju da je tačno na pragu piste. Medjutim, u tom trenutku helikopter se nalazi visoko i bočno udaljen od piste. Posada verovatno prebacuje pažnju van kabine helikoptera, pogledima traži pistu neposredno ispod i ispred helikoptera i stvara uslove za uvodjenje helikoptera u nepravilan položaj.

Po meni ovo treba da bude pravi zaključak izveštaja a ne političko "peglanje" o dezorjentisanosti usled umora i pritiska da spasu život bebe.

Što je još gore, u vreme pada, aerodrom Batajnica ima bolje meteo uslove ...

METAR LYBE 132200Z 25008KT 0800 R12/1500D R30/1500D FG OVC002 04/04 Q1020 NOSIG
METAR LYBT 132200Z 26006KT 1500 -DZ BR OVC003 04/04 Q1020 NOSIG
METAR LYBE 132130Z 25007KT 1500 BR OVC002 04/04 Q1020 NOSIG
METAR LYBT 132130Z 27006KT 2000 BR OVC004 04/04 Q1020 NOSIG
METAR LYBE 132100Z 25007KT 3000 BR OVC003 04/04 Q1020 NOSIG
METAR LYBT 132100Z 27006KT 2000 BR OVC004 04/04 Q1020 NOSIG
METAR LYBE 132030Z 25006KT 4000 BR OVC003 04/04 Q1020 NOSIG
METAR LYBT 132030Z 27006KT 3000 BR OVC004 04/04 Q1020 NOSIG=

Batajnica je još od 21:30 imala vertikalnu vidljivost od 122m i pala je na 91m tek u 23:00 ... a "Tesla" je već u 21:30 imao 91m a u 22:30 (tj. u vreme nesreće) je pala na 61m ... drugim rečima Batajnica je u trenutku nesreće imala 61m bolju vertikalnu vidljivost a čak joj je i horizontalna bila bolja za 500m.

Za dekodiranje METAR izveštaja korišćen dekoder sa sajta FLIGHT UTILITIES

Na žalost u prilozima su date samo pozicije pronadjenih olupina a ne i numeričke vrednosti koordinata iz poslednjih sekundi leta, tako da nije jasno kako je letelica prevalila put od oko 1400 metara i to u kursu skoro 90, od trenutka kada je bila u relativno ispravnom kursu (oko 300) i išla ka sredini piste (pretpostavljam da je ušla u nepovoljan položaj a pilot pokušao manevrom da je vrati u stabilnu poziciju i pri tom drastično promenio kurs i brzinu ... ali bez podataka sa GPS-a nije moguće ucrtati ovu putanju)

Evo kako izgleda mapa sa pozicijama ostataka helikoptera (klik za uvećanje) ...

mapa_mala.jpg

1 - Mesto prvog kontakta vazduhoplova sa zemljom (44 49 15.8N, 20 20 11.8E)
2 - Mesto udara prvog kraka glavnog rotora (44 49 15.6N, 20 20 12.3E)
3 - Mesto zadnjeg udara kraka glavnog rotora (44 49 16.1N, 20 20 13.3E)
4 - Mesto pada prednje nosne noge (44 49 16.3N, 20 20 13.4E)
5 - Mesto ispadanja članova posade iz kabine i početak loma konstrukcije (repni konus, zadnja vrata i repni rotor), vazduhoplov na ledjima (44 49 15.9N, 20 20 14.3E)
6 - Mesto zaustavljanja repnog rotora (44 49 15.9N, 20 20 15.8E)
7 - Mesto zaustavljanja repnog konusa (44 49 16.0N, 20 20 15.7E)
8 - Mesto zaustavljanja trupa kabine i motora (44 49 16.2N, 20 20 16.5E)

... i nalazi se 1400 metara severoistočno od početka piste. Evo i Google Earth .kmz fajla.

U transkriptu razgovora se vidi i haos koji je vladao nakon nestanka letelice sa radara i odsustvo koordinisane akcije traganja i spašavanja.

EDIT: 2015-04-09 03:38Z ...

Na osnovu georeferenciranih fotografija iz priloga "Foto_dokumentacija", rekonstruisana je putanja u poslednjih par minuta leta i preklopljena preko pozicija pronadjenih delova i satelitskog snimka (klik za uvećanje) ...

HT-48_mala.jpg 

Delovi helikoptera se nalaze na samo 300 - 350 metara od poslednje radarske pozicije.

Zašto je potraga trajala skoro 4 sata?!



Komentari (340)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 08:20 05.04.2015

U čitavoj tragediji

... posebno istaknuto mesto zauzima to ogromno nepoverenje građana prema institucijama. Sa jedne streane uopšte nije čudo posle tolikih laži kojima nas vlast zasipa svakodnevno da joj niko ništa ne veruje. Čak ni plaćeni širitelji vere i optimizma.
Opet, nema šanse da društvo za korak mrdne bilo kuda dok je ovako zaglavljeno u tom blatištu.
U konkretnoj stiuaciji - talasi tog nepoverenja dostižu oblike histerije i ja prosto ne vidim da postoji ikakava šansa da bilo kakav izveštaj bude prihvaćen ako ne bude serviran sa usekovanijem bar jednog ministra i njegove glave na pladnju.
Gadne se stvari iza brda valjaju.
a_jovicic a_jovicic 11:56 05.04.2015

Re: U čitavoj tragediji

freehand
U konkretnoj stiuaciji - talasi tog nepoverenja dostižu oblike histerije i ja prosto ne vidim da postoji ikakava šansa da bilo kakav izveštaj bude prihvaćen ako ne bude serviran sa usekovanijem bar jednog ministra i njegove glave na pladnju.

A ministri su mu takvi "eksperti" da bi ostavka nekog od njih nanela "nenadoknadive gubitke" po efikasnost Vlade!?
zox.zox zox.zox 19:13 05.04.2015

Re: U čitavoj tragediji

a_jovicic
freehand
U konkretnoj stiuaciji - talasi tog nepoverenja dostižu oblike histerije i ja prosto ne vidim da postoji ikakava šansa da bilo kakav izveštaj bude prihvaćen ako ne bude serviran sa usekovanijem bar jednog ministra i njegove glave na pladnju.

A ministri su mu takvi "eksperti" da bi ostavka nekog od njih nanela "nenadoknadive gubitke" po efikasnost Vlade!?


Sad je kasno za ministrousekovanije. U svojoj paranoji da je odgovornost ministra napad na njega Veliki Paranoik je propustio priliku. Da je "dao" Gašića i Lončara kad se nesreća desila dobio bi više poena nego da sad 52 sata dnevno ne izlazi sa konferencija za novinara. Redovnih i vanrednih.
freehand freehand 19:43 05.04.2015

Re: U čitavoj tragediji

a_jovicic
freehand
U konkretnoj stiuaciji - talasi tog nepoverenja dostižu oblike histerije i ja prosto ne vidim da postoji ikakava šansa da bilo kakav izveštaj bude prihvaćen ako ne bude serviran sa usekovanijem bar jednog ministra i njegove glave na pladnju.

A ministri su mu takvi "eksperti" da bi ostavka nekog od njih nanela "nenadoknadive gubitke" po efikasnost Vlade!?

Jel ti to meni? Meni se obraćaš?
Siguran si da meni govoriš?
a_jovicic a_jovicic 20:52 05.04.2015

Re: U čitavoj tragediji

freehand
a_jovicic
freehand
U konkretnoj stiuaciji - talasi tog nepoverenja dostižu oblike histerije i ja prosto ne vidim da postoji ikakava šansa da bilo kakav izveštaj bude prihvaćen ako ne bude serviran sa usekovanijem bar jednog ministra i njegove glave na pladnju.

A ministri su mu takvi "eksperti" da bi ostavka nekog od njih nanela "nenadoknadive gubitke" po efikasnost Vlade!?

Jel ti to meni? Meni se obraćaš?
Siguran si da meni govoriš?

Ma samo se nadovezujem ... ne prigovaram
naginata_83 naginata_83 08:20 05.04.2015

ZAHTEVAMO NOVU ISTRAGU UDESA!

Preporucila bih rezime sa sajta avijaticar.net (kopiram ispod ceo tekst)

"ZAHTEVAMO NOVU ISTRAGU UDESA!



Javnost je u petak, 03.04.2015. godine imala priliku da dobije na uvid izveštaj Komisije za ispitivanje uzroka nastanka vanrednog događaja (čudan naziv za udes) helikoptera Mi17. Tokom dana u medijima se konstantno provlačila priča da je posada bila pod dejstvom alkohola i da bi, u pozadini, to mogao biti osnovni uzrok udesa. Da li je to baš tako?

Javnost se uzburkala, eksplodirala. Poželeli smo da odmah damo svoj komentar, ali smo ipak odlučili da on prenoći.

mehoDanas, 04.04.2015. hladnije glave, a nakon analize izveštaja NEOSPORNO konstatujemo da je gore pomenuta Komisija NESTRUČNO i PROTIVPRAVNO obavila svoj posao, što ćemo u narednom tekstu obrazložiti.

U tački 1.1 Komisija konstatuje da se snage TiS (traganje i spasavanje, u daljem tekstu TiS) nalaze u 1. stepenu pripravnosti. Šta je to 1. stepen pripravnosti?

Komisija je propustila da obrazloži detalje koji se odnose na 1. stepen u smislu:

- gde se posada mora nalaziti u to vreme;
- koja je zahtevana osposobljenost posade;
- da li se i helikopter nalazi u tom stepenu pripravnosti;
- koje uslove mora da ispuni u tehničkom smislu i tako dalje.
Javnost je ostala uskraćena za određivanje prvog stepena pripravnosti, sa činjenicama za koje mi smatramo da su od velike važnosti, čime su prikriveni detalji i propusti odgovornih lica u lancu komandovanja.

U tački 2.1 Komisija konstatuje da nije posebno uređena procedura za hitan medicinski prevoz civilnih lica (u daljem tekstu HEMS), jer takva procedura NE SME da postoji. Odgovorno lice nije smelo da naredi poletanje helikoptera u svrhu HEMS-a. Zašto to nije konstatovano u izveštaju Komisije? Pravni osnov upotrebe helikoptera Vojske Srbije za potrebe HEMS je PROTIVZAKONIT.

U tački 2.1 Komisija konstatuje da helikopter koji je pretrpeo udes nije bio u pripravnosti za TiS. Šta to znači? E, pa to znači da od 19.36 – kada je primljeno naređenje za poletanje, pa do 20.12 – kada je helikopter poleteo, ne postoje teorijske šanse da bi se drugi vazduhoplov koji u tom trenutku nije u pripravnosti, mogao pripremiti za let. Bar ne na bezbedan način.

Helikopter koji se nalazio u pripravnosti bio je sasvim drugi vazduhoplov, tipa Mi8. Komisija ne objašnjava zašto Mi8 nije poleteo. Ko je odlučio u izvršnom lancu komandovanja da promeni tip helikoptera i zašto, ako su uslovi za let bili ispod minimuma? Zašto i na osnovu čega Komisija tvrdi da je Mi17 bio potpuno ispravan? Šta Komisija krije?

U tački 2.1 Komisija konstatuje da je na helikopteru koji je pretrpeo udes od 12.06.2010. godine do udesa izvršeno ukupno 282 sata naleta, a samo 32 sata od 01.12.2014. godine do momenta udesa. Komisija je propustila da nam kaže koliko su članovi posade imali naleta na tom tipu helikoptera, a u skladu sa terminima koji se daju tokom istraga udesa. Mi pitamo: zašto komisija krije podatke o ličnom naletu posade na tom tipu helikoptera i da li je ostvareni nalet bio usklađen sa zahtevima bezbednosti za vrstu leta?

U tački 2.1.1 Komisija iznosi lažnu činjenicu da je standardna operativna procedura za TiS usklađena na svim nivoima komandovanja. Ali ovaj let nije bio TiS. Mi pitamo: da li je standardna operativna procedura za HEMS usklađena na svim nivoima komandovanja? NIJE i ne može biti, jer ta procedura ne postoji u Vojsci Srbije.

heli za tekst 1U tački 2.3 Komisija neosporno konstatuje da su meteorološki uslovi za izvršenje leta bili ispod propisanih minimuma. To znači da helikopter NE SME poleteti. Međutim, Komisija konstatuje da gen. Bandić izveštava ostala uključena lica da su uslovi “odgovarajući”. Mi pitamo: da li se ova lica još uvek nalaze na svojim redovnim funkcijama?

Podaci o meteo uslovima su dobijeni od strane meteo službe komande vazduhoplovstva. Da li je to normalno? Da li je neko pozvao meteo službu na aerodromu Nikola Tesla i preuzeo stvarne podatke o vremenu? Zašto Komisija nije obradila kako se posada za samo 30 minuta pripremila za tako složen let i uspela da poleti?

U tački 2.4 Komisija neosporno konstatuje da kompletna POSADA HELIKOPTERA NIJE BILA OSPOSOBLJENA za letenje u instrumentalnim uslovima noću, odnosno mlađi pilot nije bio osposobljen. Ta konstatacija, odnosno osposobljenost mlađeg pilota, daje osnovni nivo osposobljenosti posade koji se meri u skladu sa najslabije osposobljenim njenim članom. Pitamo: zašto im je onda naređeno da polete u tim uslovima kada već nisu osposobljeni? Zašto su oterani u smrt? Zašto komisija u tački 3. izveštaja lažno konstatuje da je posada bila osposobljena za let u datim uslovima?

U nemogućim uslovima neko menja posadi rutu leta. Neko ko se nalazi na zemlji šalje posadu na aerodrom za koji nije pripremljena. Posada se u toku leta informiše o prilaznim procedurama. A Komisiji je to normalno? Da li u njoj sedi i jedan pilot?

U tački 2.5.1.1 Komisija pominje hitnu medicinsku evakuaciju. Šta vam je to gospodo? TiS ili HEMS? U istoj tački Komisija navodi brojne propuste u šemi odlučivanja, sve vreme skrivajući ministre i prave razloge preusmeravanja helikoptera na aerodrom Nikola Tesla.

Zatim u tački 3 Komisija daje niz lažnih zaključaka koje je u prethodnim tačkama konstatovala kao neregularnosti i propuste. Između ostalog da su uspostavljene procedure za HEMS kroz uspostavljenu dokumentaciju za izvršenje zadatka, da je posada osposobljena i u trenaži i tako dalje.

Evidentno je da, ne ulazeću u STRUČNOST Komisije, ista ne zna da pročita ono što je napisala na nekoliko prethodnih strana svog izveštaja.



ZBOG PRETHODNO NAVEDENOG TRAŽIMO FORMIRANJE NOVE NEZAVISNE KOMISIJE KOJA ĆE U POTPUNOSTI RASVETLITI OKOLNOSTI OVOG UDESA, KAO I DRUGE ČINJENICE.



Nije nas briga za ministre, generale, poltrone i ulizice. TRAŽIMO ISTINU.

Tražimo da se ovaj izveštaj Komisije stavi van snage. Tražimo da se institucije koje su po zakonu nadležne za istragu ovog udesa, a to su Agencija za istraživanje udesa i ozbiljnih nezgoda u civilnom vazduhoplovstvu i Direktorat civilnog vazduhoplovstva, uključe u istragu, odnosno da je izvrše u skladu sa svojim ovlašćenjima.



Gospodo političari i generali, struka traži istinu. Samo to."

http://avijaticar.net/zahtevamo-novu-istragu-udesa/
qqriq qqriq 08:23 05.04.2015

Re: ZAHTEVAMO NOVU ISTRAGU UDESA!

Topčider 2
zilikaka zilikaka 22:02 06.04.2015

Re: ZAHTEVAMO NOVU ISTRAGU UDESA!

Posada se u toku leta informiše o prilaznim procedurama. A Komisiji je to normalno? Da li u njoj sedi i jedan pilot?


Ovde grešiš. Kažu ljudi da jeste normalno, jer se ne uče napamet prilazne procedure svih aerodroma. Posebno što sletanje može biti iz oba smera, a to je jako različito.
Zato ponesu procedure i informišu se kad i ako im zatreba.
martin_krpan martin_krpan 10:15 05.04.2015

Pepeo od društva

Mene konstantno čudi čuđenje srpskog građanstva na ekstremno patološke pojave u srpskom društvu. Pa od raspada Jugoslavije, bez obzira ko je na vlasti, je bilo brat bratu 50.000 "teških slučajeva" koji su se baš ovako zavšili - jaukanje po blogovima i "konsternacija" a la "kako bre mogu" tipa. Dakle: Nakon raspada Jugoslavije, Republika Srbija je EKONOMSKI, SOCIJALNO, POLITIČKI, DUHOVNO, MORALNO, PSIHOLOŠKI, PRAVNO, SIMBOLIČKI DO TEMELJA RASTURENO DRUŠTVO.
Jedini ali jedini izlaz iz takvoga stanja je Sablja 2.0, koja bi otprilike:
- Uvela opšte vanredno stanje do daljnjega,
- ukidanje svih institucija do daljnjega osim privremenih institucija koje bi Sablja 2.0 vodila u skladu sa okolnostima vanrednog stanja;
- hapšenje minimum 100.000 kriminalaca različitih fela, od švercera i tapkaroša po tunelima do korumpiranih ministara;
- i mnoge druge stvari.....

Nakon toga, pravljenje novog ustava sa zaokruživanjem teritorije, sa zaokruživanjem "istorije" i izgradnja novog društva za novim moralom, novim zakonima i pravilima.
Sablja je pokazala, ili kvazi pokazala - imam dilemu povodom toga, da Srbija ima kapacitet da riješi neka velika pitanja (razbijanje zemunskog klana i rasturanje Crvenih beretki za koje se do tada smatralo da su nedodirljivi) za veoma kratko vrijeme. Sve ostalo je "trlababalan".
a_jovicic a_jovicic 12:01 05.04.2015

Re: Pepeo od društva

martin_krpan
Jedini ali jedini izlaz iz takvoga stanja je Sablja 2.0, koja bi otprilike:
- Uvela opšte vanredno stanje do daljnjega,
- ukidanje svih institucija do daljnjega osim privremenih institucija koje bi Sablja 2.0 vodila u skladu sa okolnostima vanrednog stanja;
- hapšenje minimum 100.000 kriminalaca različitih fela, od švercera i tapkaroša po tunelima do korumpiranih ministara;
- i mnoge druge stvari.....

Nakon toga, pravljenje novog ustava sa zaokruživanjem teritorije, sa zaokruživanjem "istorije" i izgradnja novog društva za novim moralom, novim zakonima i pravilima.
Sablja je pokazala, ili kvazi pokazala - imam dilemu povodom toga, da Srbija ima kapacitet da riješi neka velika pitanja (razbijanje zemunskog klana i rasturanje Crvenih beretki za koje se do tada smatralo da su nedodirljivi) za veoma kratko vrijeme. Sve ostalo je "trlababalan".

Izvini ... a ko to treba da sprovede? Vučić?! ... pa njegovi dometi su pre na nivou "šestojanuarske diktature" nego "Sablje"!!!
freehand freehand 12:03 05.04.2015

Re: Pepeo od društva

- i mnoge druge stvari.....

E ovo ti je najpametnije u celom komentaru. Tu mogu da pustim mašti na volju i zamislim i nešto smisleno.
martin_krpan martin_krpan 21:29 05.04.2015

Re: Pepeo od društva

a_jovicic
martin_krpan
Jedini ali jedini izlaz iz takvoga stanja je Sablja 2.0, koja bi otprilike:
- Uvela opšte vanredno stanje do daljnjega,
- ukidanje svih institucija do daljnjega osim privremenih institucija koje bi Sablja 2.0 vodila u skladu sa okolnostima vanrednog stanja;
- hapšenje minimum 100.000 kriminalaca različitih fela, od švercera i tapkaroša po tunelima do korumpiranih ministara;
- i mnoge druge stvari.....

Nakon toga, pravljenje novog ustava sa zaokruživanjem teritorije, sa zaokruživanjem "istorije" i izgradnja novog društva za novim moralom, novim zakonima i pravilima.
Sablja je pokazala, ili kvazi pokazala - imam dilemu povodom toga, da Srbija ima kapacitet da riješi neka velika pitanja (razbijanje zemunskog klana i rasturanje Crvenih beretki za koje se do tada smatralo da su nedodirljivi) za veoma kratko vrijeme. Sve ostalo je "trlababalan".

Izvini ... a ko to treba da sprovede? Vučić?! ... pa njegovi dometi su pre na nivou "šestojanuarske diktature" nego "Sablje"!!!


Ma kakav Vučić, Vučić je za hapšenje. To može biti samo sposobna i inteligentna frakcija u policiji (3 do 5 ljudi) koja bi bila u stanju da rasturi sve od navijača do VS gibaničara.
looping looping 13:23 05.04.2015

1

(u podnaslovu "Čekajući Krkara" )


qqriq qqriq 13:39 05.04.2015

Re: 1

1


javiće se već krkar blogom, uopšte ne brinem.
čeka nešto a ne zove se godo.
looping looping 14:12 05.04.2015

Re: 1

javiće se već krkar blogom, uopšte ne brinem.

Zašto bi brinula?
a_jovicic a_jovicic 23:55 05.04.2015

Re: 1

qqriq
1

javiće se već krkar blogom, uopšte ne brinem.
čeka nešto a ne zove se godo.

Ma verovatno nas već gleda i u sebi kaže ... "Koji diletanti!"

BTW očekivao sam da blogo-kolege više pišu o tome kako oni na osnovu svojih struka vide ove izveštaje i moje hipoteze al' ništa ne bi' od toga ... ostadosmo na čistoj politici ... Mora to da započne Krki!
8c_competizione 8c_competizione 00:17 06.04.2015

Re: 1

očekivao sam da blogo-kolege više pišu o tome kako oni na osnovu svojih struka vide ove izveštaje


slusaj, blogoautori su vec odradili dobar deo posla, zajedno sa Krkarom na prethodnom blogu.

ostalo je samo da se rascisti politicka pozadina

posledice ove svinjarije su poznate
a_jovicic a_jovicic 01:09 06.04.2015

Re: 1

8c_competizione
očekivao sam da blogo-kolege više pišu o tome kako oni na osnovu svojih struka vide ove izveštaje

slusaj, blogoautori su vec odradili dobar deo posla, zajedno sa Krkarom na prethodnom blogu.

ostalo je samo da se rascisti politicka pozadina

posledice ove svinjarije su poznate

Ma mislio sam na otkrivanje "rupa" u samim izveštajima.

Sledeća instanca je Tužilaštvo. Ako nisu dovoljno nezavisni biće samo prepisivanje iz ovih izveštaja (sa sve "rupama" )
8c_competizione 8c_competizione 11:41 06.04.2015

Re: 1

Ma mislio sam na otkrivanje "rupa" u samim izveštajima.

Sledeća instanca je Tužilaštvo. Ako nisu dovoljno nezavisni biće samo prepisivanje iz ovih izveštaja (sa sve "rupama" )


po meni, mozda sam naivan, je sasvim dovoljno to sto je neko insistirao na sletanju na Surcin, iako je iz transkripta komunikacije pilot-kontrola leta jasno ko dan da je prvobitni plan bio VMA

ono sto me zanima jeste sta je sa video zapisima kamera na aerodromu (ne samo na terminalu, vec i kod onih privatnih ulaza/kapije, gde bih ocekivao da su ambulantna kola (i auti ministara) prosla ka mestu planiranom za sletanje helikoptera. ukoliko bi dosli do istih (Sabicu?) mozda bi se dalo dokazati ko je bio u odboru za docek.

nemoj samo da su snimci slucajno obrisani ili da su bas te noci kamere bile na odrzavanju!
Milutin Milošević Milutin Milošević 13:45 06.04.2015

Re: 1

sta je sa video zapisima kamera na aerodromu (ne samo na terminalu, vec i kod onih privatnih ulaza/kapije, gde bih ocekivao da su ambulantna kola (i auti ministara) prosla ka mestu planiranom za sletanje helikoptera. ukoliko bi dosli do istih (Sabicu?) mozda bi se dalo dokazati ko je bio u odboru za docek.

nemoj samo da su snimci slucajno obrisani ili da su bas te noci kamere bile na odrzavanju!


Odlično pitanje. Takođe, postoje li zapisi o angažovanju policije koja obezbeđuje ministre Lončara i Gašića taj dan?
8c_competizione 8c_competizione 15:10 06.04.2015

Re: 1

Ma mislio sam na otkrivanje "rupa" u samim izveštajima


slusaj, meni je najmucnije sada isplivavanje ovog podatka da su piloti bili pod uticajem alkohola

cak i ova tvoja racunica o promilima i satima pod dejstvom ukazuje na to da su morali biti pod doooobranim uticajem alkohola jos pre pocetka leta. e onda su jos tako pijani uspeli da nabodu Rasku po noci, uspesno slete, ukrcaju putnike i opet pogode Bgd na putu za nazad

definitivno sam za to da porodice traze preko Strazbura nezavisnu istragu Evropske komisije.
a_jovicic a_jovicic 04:59 07.04.2015

Re: 1

Milutin Milošević
sta je sa video zapisima kamera na aerodromu (ne samo na terminalu, vec i kod onih privatnih ulaza/kapije, gde bih ocekivao da su ambulantna kola (i auti ministara) prosla ka mestu planiranom za sletanje helikoptera. ukoliko bi dosli do istih (Sabicu?) mozda bi se dalo dokazati ko je bio u odboru za docek.

nemoj samo da su snimci slucajno obrisani ili da su bas te noci kamere bile na odrzavanju!


Odlično pitanje. Takođe, postoje li zapisi o angažovanju policije koja obezbeđuje ministre Lončara i Gašića taj dan?

Za Lončara više ništa nije sporno ... BIO je tamo (spominje se na milion mesta). O Gašiću se ne piše (osim na početku) ... a ako i njega čuvaju "Kobre" (a mislim da njega i Tomu jedino i imaju zakonsku osnovu da oni čuvaju) onda od tih zapisnika nema ništa.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 09:30 07.04.2015

Re: 1

Milutin Milošević
sta je sa video zapisima kamera na aerodromu (ne samo na terminalu, vec i kod onih privatnih ulaza/kapije, gde bih ocekivao da su ambulantna kola (i auti ministara) prosla ka mestu planiranom za sletanje helikoptera. ukoliko bi dosli do istih (Sabicu?) mozda bi se dalo dokazati ko je bio u odboru za docek.

nemoj samo da su snimci slucajno obrisani ili da su bas te noci kamere bile na odrzavanju!


Odlično pitanje. Takođe, postoje li zapisi o angažovanju policije koja obezbeđuje ministre Lončara i Gašića taj dan?


Cak i da nisu snimljeni, i cak i da nisu tamo ni bili, to je sada nebitno.
Bandic tvrdi da mu je Loncar licno rekao (strana 19, stav 8) da planira da bude na aerodromu pri sletanju. Osim u slucaju da Bandic laze, on je RAZLOG za biranje aerodroma kao destinacije za sletanje.

Takodje u ovom izvestaju na strani 34 se navodi plan letenja i on nigde ne pominje aerodrom. Da li to znaci da je posadi saopsteno da ce leteti na VMA, a onda destinacija promenjena u toku leta?
a_jovicic a_jovicic 09:44 07.04.2015

Re: 1

Anonimni Pojedinac
Takodje u ovom izvestaju na strani 34 se navodi plan letenja i on nigde ne pominje aerodrom. Da li to znaci da je posadi saopsteno da ce leteti na VMA, a onda destinacija promenjena u toku leta?

Ne samo što je promenjena u toku leta ... nego je posadi to saopšteno tek sat vremena po donošenju same odluke!

"Tesla" jeste bila u priči tokom pripreme za let (u jednom transkriptu Omer telefonom razgovara sa nekom operaterkom koja unosi podatke o najavi leta i više pro-forme spominje Surčin kao alternaciju)

"Sigurica" (za Surčin) koju spominju u nekom drugom transkriptu je verovatnije reakcija nekog od učesnika što će svoju "lopticu" prebaciti nekom drugom (tj. civilnoj kontroli letenja) umesto da se oni akaju sa prilazom i navodjenjem (i povećanim rizikom da u takvim meteo-uslovima nešto krene kako ne treba pa oni da budu odgovorni). Najgore je što nisu bili svesni da je meteo situacija na Surčinu bila mnogo nepovoljnija od Batajnice.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 09:51 07.04.2015

Re: 1

a_jovicic
Najgore je što nisu bili svesni da je meteo situacija na Surčinu bila mnogo nepovoljnija od Batajnice.


Ko nije bio svestan? Posada ili ovi koji su ih tamo navodili (Bandic, kontrola letenja)?
a_jovicic a_jovicic 10:10 07.04.2015

Re: 1

Anonimni Pojedinac
a_jovicic
Najgore je što nisu bili svesni da je meteo situacija na Surčinu bila mnogo nepovoljnija od Batajnice.


Ko nije bio svestan? Posada ili ovi koji su ih tamo navodili (Bandic, kontrola letenja)?

Posada definitivno (njih su držali i u "magli" informacija) ... a moguće i svi ostali (doneli jednom odluku i šta sad tu imaju stalno da gledaju METAR izveštaje sa drugih aerodroma) ... oni koji su bili na Batajnici su već videli gov*aivo vreme pa su mislili da od toga ne može da bude gore ... a njihovo loše je bilo bar malo bolje od "sigurice" Surčina.
qqriq qqriq 21:37 07.04.2015

Re: 1

Mora to da započne Krki!

Mora.
looping looping 06:42 08.04.2015

Re: 1

a_jovicic
qqriq
1

javiće se već krkar blogom, uopšte ne brinem.
čeka nešto a ne zove se godo.

Ma verovatno nas već gleda i u sebi kaže ... "Koji diletanti!"

BTW očekivao sam da blogo-kolege više pišu o tome kako oni na osnovu svojih struka vide ove izveštaje i moje hipoteze al' ništa ne bi' od toga ... ostadosmo na čistoj politici ... Mora to da započne Krki!

Ja mislim da je izveštaj čoveku ubio volju za dalju raspravu.
Zato kažem da je Krkar Godo koga čekate.

Cilj svega je političko prepucavanje.

Svaka naredna nesreća imaće opet svoje blogove, "stručne analize" i sl.

Vaše metode za kritiku vlasti su metode očajnika. I dodao bih da tu baš nema mnogo morala.
8c_competizione 8c_competizione 08:05 08.04.2015

Re: 1

Ja mislim da je izveštaj čoveku ubio volju za dalju raspravu.
Zato kažem da je Krkar Godo koga čekate.

Cilj svega je političko prepucavanje.

Svaka naredna nesreća imaće opet svoje blogove, "stručne analize" i sl.

Vaše metode za kritiku vlasti su metode očajnika. I dodao bih da tu baš nema mnogo morala.


qqriq qqriq 11:14 08.04.2015

Re: 1

Cilj svega je političko prepucavanje.

Nemoj da pričaš?! Dosadan si, BRE! Aj vidi kad je dodela nobela, možda te i strefi pri tolikoj pronicljivosti i, generalno, lepom pisanju.
looping looping 11:25 08.04.2015

Re: 1

qqriq
Cilj svega je političko prepucavanje.

Nemoj da pričaš?! Dosadan si, BRE! Aj vidi kad je dodela nobela, možda te i strefi pri tolikoj pronicljivosti i, generalno, lepom pisanju.

A ne sviđa ti se, voliš samo horski?

Baš mi je žao.

PS.
Bre!
qqriq qqriq 12:17 08.04.2015

Re: 1

A ne sviđa ti se, voliš samo horski?

Razumela i hegela al tebe ne postizavam.
Aj bez mene dalje....
qqriq qqriq 13:35 05.04.2015

ovo ste čitali?!



“I zato vas molim da kada govorimo o bilo kakvom izveštaju, da poštujemo žrtve. Zadovoljite se time što ste jurili i krivili ministre i generale, nemojte, to molim sve, da sada jurite i krivite Omera Mehića”, kaže premijer na vrhuncu zamene teza i moralne ucene.


Da Nije Tužno Bilo Bi Smešno
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:53 05.04.2015

Re: ovo ste čitali?!

http://www.cenzolovka.rs/…/umesto-odgovora-vucic-ponudio-a…/

Link daje 404?
ivana23 ivana23 14:02 05.04.2015

Re: ovo ste čitali?!

http://www.cenzolovka.rs/…/umesto-odgovora-vucic-ponudio-a…/


LINK
qqriq qqriq 14:16 05.04.2015

Re: ovo ste čitali?!

Link daje 404?

Ma ne znam s linkom, hvala Ivani!
qqriq qqriq 14:16 05.04.2015

Re: ovo ste čitali?!


ivana23
14:02 05.04.2015
Re: ovo ste čitali?!
http://www.cenzolovka.rs/…/umesto-odgovora-vucic-ponudio-a…/


LINK


a_jovicic a_jovicic 16:24 05.04.2015

Re: ovo ste čitali?!

Vučić se u odgovorima čvrsto držao već nabrojanih teza, vešto je koristio i najmanju nepreciznost u pitanjima novinara da skrene sa teme. Naglašenom agresivnošću je jednim novinarima razbio koncentraciju, a druge zaplašio tako da su izbegli da pitaju nešto što bi premijera moglo jako da razljuti. Kada je ipak na kraju sateran u ćošak, prvo se napravio nevešt, a onda je sve kojima takve stvari padaju na pamet nazvao nenormalnima i zlima. Uopšte, njegovim nastupom su dominirali pokušaji moralne diskvalifikacije i moralne ucene kritičara i potencijalnih kritičara.

Toliki napor uložen u izbegavanje da se ozbiljno progovori o izveštaju komisija za ispitivanje uzroka nesreće, pa i o eventualnoj odgovornosti, kao i stepen agresivnosti koju je iskazao predsednik Vlade Srbije, jer se Aleksandar Vučić ponašao kao da učestvuje u boks meču, nužno navode na samo jedan zaključak: premijer i Vlada i te kako imaju šta da kriju.
qqriq qqriq 16:54 05.04.2015

Re: ovo ste čitali?!

Link daje 404?


Još TO da naučim. Kažu, nije teško.

ivana23 ivana23 14:12 05.04.2015

***

Ovde ćemo se pozabaviti odnosom predsednika vlade prema građanima Srbije i domaćoj javnosti. To ćemo uraditi na primeru njegovog obraćanja novinarima od 4. aprila 2015. Naravno, reč je o govoru u kome predsednik vlade hoće da stavi tačku na svaki dalji razgovor o nesreći od 13. marta 2015. U stvari, nije reč samo o stavljanju tačke na razgovor o jednoj bitnoj temi, radi se upravo o gušenju slobode govora uopšte. Čitaćemo pažljivo – red po red – taj govor i identifikovati redom mehanizme ućutkivanja za kojima je posegnuo predsednik vlade.




LINK
ivana23 ivana23 14:19 05.04.2015

***

Ministrova odgovornost možda i ne postoji za neposredan uzrok pada helikoptera. Ali, čini se jasnim da ona itekako postoji: (1) za odluku da se spasilačka operacija uopšte sprovede u za to krajnje nepovoljnim vremenskim uslovima, te (2) za odluku da helikopter ne sleti na heliodrom Vojnomedicinske akademije, već na aerodrom Nikola Tesla, gde se nesreća i dogodila. Politička odgovornost ministra evidentna je čim se uporede izjave koje je on davao neposredno posle nesreće sa komisijskim izveštajima.


Obmane ministra Gašića
freehand freehand 14:24 05.04.2015

Re: ***

ivana23
Ministrova odgovornost možda i ne postoji za neposredan uzrok pada helikoptera. Ali, čini se jasnim da ona itekako postoji: (1) za odluku da se spasilačka operacija uopšte sprovede u za to krajnje nepovoljnim vremenskim uslovima, te (2) za odluku da helikopter ne sleti na heliodrom Vojnomedicinske akademije, već na aerodrom Nikola Tesla, gde se nesreća i dogodila. Politička odgovornost ministra evidentna je čim se uporede izjave koje je on davao neposredno posle nesreće sa komisijskim izveštajima.


Obmane ministra Gašića

To je to.
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:02 05.04.2015

Re: ***

Obmane ministra Gašića

o nedostatku morala/časti ovog potrčka, dovoljno govori to - da ni u jednom trenutku nije ponudio svoju ostavku kao opciju.
angie01 angie01 18:43 05.04.2015

Re: ***

da ni u jednom trenutku nije ponudio svoju ostavku kao opciju.


pa reko Dzizes da ga ne da
,... je l postoji neki zakon koji ga za ovakvu svinstinu primorava i na ostavku i na parvnu sankciju?
inco inco 19:37 05.04.2015

Re: ***

angie01
je l postoji neki zakon koji ga za ovakvu svinstinu primorava i na ostavku i na parvnu sankciju?


Postoji, zakon kuke i motike! Nažalost, u Srbiji vlada opšte bezakonje tako da se čak i taj esencijalni zakon bez koga nema demokratije - ne primenjuje
princi princi 20:27 05.04.2015

Re: ***

stefan.hauzer
Obmane ministra Gašića

o nedostatku morala/časti ovog potrčka, dovoljno govori to - da ni u jednom trenutku nije ponudio svoju ostavku kao opciju.

Zato što bi ostavka bila kukavički čin!
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:59 05.04.2015

Re: ***

Zato što bi ostavka bila kukavički čin!

ovaj potrčko je imao priliku da dokaže da je čovek, ali nije. sakrio se ispod skuta vučića. ne govorim o tome, da je morao da podnese ostavku / aliii je mogao da izađe pred nas sve i kaže; da ukoliko istraga utvrdi,da je na bilo koji način učestvovao u događajima koji su prethodili nesreći - spreman da podnese ostavku. ne, on nije imao toliko pristojnosti i da kaže nešto takvo. on je suprotno tome, pokazao sumnjiv moral i kukavičluk i dozvolio je medijskom aparatu njegove stranke da odradi sve za njega.
princi princi 21:05 05.04.2015

Re: ***

stefan.hauzer
...

Bate, 100% se slažem, nego probao da ironišem malo. Neuspešno, očigledno.
freehand freehand 21:09 05.04.2015

Re: ***

ovaj potrčko je imao priliku da dokaže da je čovek, ali nije.

Ja mislim da ti od ovoga praviš basnu: daješ miševima ljudske osobine. Niti se taj potrčko išta pita, niti je pitan kad je doveden, niti će biti pitan kad bude rekonstruisan. A slutim da će biti rekonstruisan, i to uskoro. Ne vidim drugi Vučićev jak potez, nego da njih 5-6 (da, sad će biti skuplje) skloni u zamenu za malo mira.
Ko se iz opozicije upeca i uđe kao zamena - viđen je da visi za godinu dana.
stefan.hauzer stefan.hauzer 21:11 05.04.2015

Re: ***

Bate, 100% se slažem, nego probao da ironišem malo. Neuspešno, očigledno.

pretpostavljao sam

zato sam i izbacio blažu verziju komentara, pošto ona grublja ima psovki i neke pretnje u kojima navodim (ukoliko naletim na ono što se odaziva na ministar gašić) pljuvanje u facu / srpski ekvivalent gađanju cipelom.
princi princi 21:12 05.04.2015

Re: ***

Ne vidim drugi Vučićev jak potez, nego da njih 5-6 (da, sad će biti skuplje) skloni u zamenu za malo mira.

I ja mislim. Sad kad Krle utrči u vladu, ima bog da nas vidi. Sine, Evropa zdaj.
emsiemsi emsiemsi 06:00 07.04.2015

Re: ***

freehand
ovaj potrčko je imao priliku da dokaže da je čovek, ali nije.

Ja mislim da ti od ovoga praviš basnu: daješ miševima ljudske osobine. Niti se taj potrčko išta pita, niti je pitan kad je doveden, niti će biti pitan kad bude rekonstruisan. A slutim da će biti rekonstruisan, i to uskoro. Ne vidim drugi Vučićev jak potez, nego da njih 5-6 (da, sad će biti skuplje) skloni u zamenu za malo mira.
Ko se iz opozicije upeca i uđe kao zamena - viđen je da visi za godinu dana.

Не бих ја рекао да ће тај тек тако лако да буде реконструисан !
Такви људи недостатак образовања и квалификација надокнађују лукавошћу, тог непресушног ресурса свих наших заблуда.
Milutin Milošević Milutin Milošević 20:50 05.04.2015

Razlog

U svoj ovoj papazjaniji oko pada helihoptera zaboravlja se da je pravi razlog leta želja Gašića da bude heroj u danu kada se Slina već slikao. Zato je požurio da natera Vojsku da reaguje u situaciju koju treba da reše civilne vlasti (policija), zato nisu poštovane procedure i zato je insistirao da se let obavi na način na koji je naredio.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 09:49 07.04.2015

Re: Razlog

Milutin Milošević
U svoj ovoj papazjaniji oko pada helihoptera zaboravlja se da je pravi razlog leta želja Gašića da bude heroj u danu kada se Slina već slikao. Zato je požurio da natera Vojsku da reaguje u situaciju koju treba da reše civilne vlasti (policija), zato nisu poštovane procedure i zato je insistirao da se let obavi na način na koji je naredio.


Ima tu jos nesto sto niko nije ni primetio. 16. mart je godisnjica izbora, odnosno godinu dana od apsolutne vlasti SNS-a. Tako da bi nizanje herojskih podviga SNS ministara - Stefanovica, Gasica i Loncara - bas dobro leglo za tu priliku i podsecanje.
Lionsgate Lionsgate 22:35 05.04.2015

I ja sam Omer!



Neko se ipak setio, nedelja uvece ispod Ikara na zgradi Komande Vazduhoplovstva.

Uzgred, u centru Zemuna zivi hiljade penzionera i aktivnih lica iz vazduhoplovstva JNA/VJ/VS a ovoliki je odziv,,,
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:02 05.04.2015

Re: I ja sam Omer!

Шта значи ово Ја сам Омер?
Ово је као оно Ја сам Чарли?

Ко год да је смислио, благе везе нема са животом.
larisa_bg larisa_bg 23:25 05.04.2015

Re: I ja sam Omer!

Predrag Brajovic
Шта значи ово Ја сам Омер?
Ово је као оно Ја сам Чарли?

Ко год да је смислио, благе везе нема са животом.


a što nema veze?
bolje zvuči na francuskom?

...a nažalost, i nema više veze sa životom, već sa smrću, tu si u pravu
Lionsgate Lionsgate 23:26 05.04.2015

Re: I ja sam Omer!

To je nečiji izbor, neko drugi je odlučio da viri iz bulje propalog savetnika, sve to je život.
8c_competizione 8c_competizione 00:19 06.04.2015

Re: I ja sam Omer!

Uzgred, u centru Zemuna zivi hiljade penzionera i aktivnih lica iz vazduhoplovstva JNA/VJ/VS a ovoliki je odziv


e moj ti, izgubila je ova zemlja kompas odavno, sta je dobro a sta nije

sto neko gore lepo napisa, na zalost ovo sto je ostalo u VJ je ono sto zaista nije imalo gde da ide (zbog "kvaliteta" ili nije imalo muda da prelomi i zapliva u nepoznato (civilni zivot)
Lionsgate Lionsgate 07:07 06.04.2015

Re: I ja sam Omer!



A ovo je jutrosnje stanje, oko 6.30h. Uklonili su papir na kome pise "I ja sam Omer".

Mozda je neki Mujo ili Haso iz Gradske cistoce pokupio bacen papir na plocnik? Ili je onaj bloger sto voli da seta a smatra da je to bez blage veze sa zivotom krenuo u akciju?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:45 07.04.2015

Re: I ja sam Omer!

Lionsgate
To je nečiji izbor, neko drugi je odlučio da viri iz bulje propalog savetnika, sve to je život.

:)))))

Па толико си љут на мене?
Нисам ни видео...

Хајде, сад, на читање извештаја о несрећи, па да напишите опет оно Жсуи.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:16 07.04.2015

Re: I ja sam Omer!

Kako se navodi u prilozima, u poslednja dva minuta leta došlo je do grešaka i nesporazuma koji su bili ključni za krajnji ishod leta.

"Posada javlja visinu od 140m, misleći na visinu iznad piste na šta kontrolor letenja ne reaguje, jer očekuje da pilot govori o nadmorskoj visini, što je standardna procedura za civilne vazduhoplove", navodi se u prilogu.

Kako se dodaje, s obzirom na to da ne zna da pilot govori o stvarnoj visini, kontrola letenja ga ne u pozorava da sa te visine ne može da vidi pistu zbog niže baze oblaka.
...
Razlika između visine u odnosu na tlo i nadmorske visine je kod aerodroma "Nikola Tesla" 98 metara.


Неувежбаност, јавашлук, незнање процедура и деконцентрација пилота утерали су га у грешку. Њена последица је седморо мртвих људи. Имао је прилике да слети, али није био способан. Туга и чемер. Но, овог пута далеко је све од херојства.

Немојте се и ви издркавити по мртвом човеку.
Lionsgate Lionsgate 13:31 07.04.2015

Re: I ja sam Omer!

Dugo te nije bilo, brisao si pertle?

Posada javlja visinu od 140 m misleći na visinu iznad piste na šta kontrolor letenja ne reaguje jer očekuje da pilot govori o nadmorskoj visini što je standardna procedura za civilne vazduhoplove. S obzirom da ne zna da pilot govori o stvarnoj visini KL ga ne upozorava da sa te visine i ne može da vidi pistu zbog niže baze oblaka. Kontrolor i posada nemaju isti način razmišljanja i nisu naviknuti na zajednički rad


Izostavio si samo ovu boldovanu recenicu, a sad idi i izguglaj da li vojni piloti treba da znaju civilne procedure. Mozda ispadnes na kraju pametan...
ivana23 ivana23 13:59 07.04.2015

Re: I ja sam Omer!

Predrag Brajovic


Sve je to jos sinoc apsolvirano, al' ti nisi procitao ovdasnje komentare.

Kakva neuvezbanost kada vojne letelice ne ateriraju na civilni aerodrom. Sasvim drugi parametri u tom slucaju (eventualnom) su u upotrebi.

Procitaj priloge (3 kom.) pa se vrati.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:45 07.04.2015

Re: I ja sam Omer!

Смешни сте...
Но, ја вам за то овде нисам неопходан.
Lionsgate Lionsgate 17:11 07.04.2015

Re: I ja sam Omer!

Predrag Brajovic
Смешни сте...
Но, ја вам за то овде нисам неопходан.


Неувежбаност, јавашлук, незнање процедура и деконцентрација пилота утерали су га у грешку. Њена последица је седморо мртвих људи. Имао је прилике да слети, али није био способан. Туга и чемер. Но, овог пута далеко је све ово од херојства.

Немојте се и ви издркавити по мртвом човеку.


Ti nisi smesan, ti si zalosna kopija velikog vodje, obojica opljunete po pilotu a onda ga uzmete u zastitu kao heroja, obojica ste najpametniji ( i u Srbiji i na blogu), obojici smeta ako nisu u centru paznje... i obojica niste neophodni, tu si u pravu
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:34 07.04.2015

Re: I ja sam Omer!

Lionsgate
Predrag Brajovic
Смешни сте...
Но, ја вам за то овде нисам неопходан.


Неувежбаност, јавашлук, незнање процедура и деконцентрација пилота утерали су га у грешку. Њена последица је седморо мртвих људи. Имао је прилике да слети, али није био способан. Туга и чемер. Но, овог пута далеко је све ово од херојства.

Немојте се и ви издркавити по мртвом човеку.


Ti nisi smesan, ti si zalosna kopija velikog vodje, obojica opljunete po pilotu a onda ga uzmete u zastitu kao heroja, obojica ste najpametniji ( i u Srbiji i na blogu), obojici smeta ako nisu u centru paznje... i obojica niste neophodni, tu si u pravu

Лепи, јок, него је хеликоптер пао зато што се нагло укључила гравитација?!

Издркавање свих вас овде по мртвим људима нема никаве мере нити смисла.
Пилот је направио срање, по свој прилици и пио, а лош систем, јавашлук, недостатак пара за вежбу и накардни ментални образац -- слично овом овде демонстрираном -- уз глупаво инсистирање политичара на пожељном сликању претворило је једно готово рутинско слетање у трагедију.

И ви по њој запишавате данима.
Lionsgate Lionsgate 17:52 07.04.2015

Re: I ja sam Omer!

Но, ја вам за то овде нисам неопходан.


Pa zar ti nisi otisao?

Brajovicu, kao proliv si, izmoris coveka... sta hoces da ti kazem? Da si pametan, da sve znas, da se u sve razumes, da si lep i visok 2 metra, da si popularan, da si pilot dzambo dzeta?

Uspeo si, pobedio si, idem da se izlogujem, oterao si me...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:17 07.04.2015

Re: I ja sam Omer!

Lionsgate
Но, ја вам за то овде нисам неопходан.


Pa zar ti nisi otisao?

Brajovicu, kao proliv si, izmoris coveka... sta hoces da ti kazem? Da si pametan, da sve znas, da se u sve razumes, da si lep i visok 2 metra, da si popularan, da si pilot dzambo dzeta?

Uspeo si, pobedio si, idem da se izlogujem, oterao si me...

Па ако погледаш, ја овде има пар коментара :)
Једино што ти се њихова садржина не свиђа.
Јер не свира у те твоје глупе фруле.

Није штета што си се излоговао. Штета је што си се био улоговао, с оним лупетањима.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:54 08.04.2015

Re: I ja sam Omer!

Ево, мислим да је и Тома читао ово ваше ЖсуиОмер:

Nikolić odlikovao žrtve nesreće

Иста памет... Сва срећа.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:01 05.04.2015

Pa šta ti misliš, Jovičiću

Jel posada bila cirke ili nije? Mislim, znam da ne znaš, nego da li je, po tebi, to uopšte verovatan scenario, ili ne, koji je tvoj gut feeling?

Meni je prvo prošlo kroz glavu da su im ovi mangupi na vlasti smestili, da bi zabetonirali njihovu krivicu i time spasli svoje političke guzice, što bi bilo stvarno monstruozno. A i očigledno je tu bilo muvanja i pokušaja da se otresu odgovornosti. Ali opet, kad se setim one JNA, brate, to je bilo leglo teških alkoholičara. U mom puku (RVPVO, Makedonija) ne zna se ko je bio veća šljokara, oficiri, podoficiri, ili oni nazovi vojnici ugovorci. Redovna vojska je tu još bila i najbolja, mada su cepali pitralone, špiritus, čak i sirće kad preko ograde nije moglada da se unese radža ili mastika. Pa su i otupeli, ono, oficiri su mogli kako tako da funkcionišu sa odredjenim promilom alkohola u krvi, bar dok im neko ne da neko ubojno sredstvo u ruke. Srećom, u moje vreme služenja im uglavnom niko nije ništa davao, pa je bilo relativno bezbedno. Ne kažem, bilo i je onih koji nisu cirkali, ali vrlo malo, ti "trezvenjaci" su tek bili priča za sebe. Možda se situacija promenila u VS, stvarno ne znam.

Svejedno, zajeban je to posao, iz raznih uglova. Zato jedva čekam da mašine počnu da voze mašine, umesto ljudi.

a_jovicic a_jovicic 23:36 05.04.2015

Re: Pa šta ti misliš, Jovičiću

srdjan.pajic
Jel posada bila cirke ili nije? Mislim, znam da ne znaš, nego da li je, po tebi, to uopšte verovatan scenario, ili ne, koji je tvoj gut feeling?

Ma komplikovanija je tu priča. Ni ja baš nešto ne verujem da je trenutno u VS sve antialkoholičar do antialkoholičara ali nemož' se ni tu generalizovati. Nije isto kad se zapije "zaća" intendant (pa prebroji koji par gaća više), kad komandant neke ladje "gucne koju" da izleči morsku bolest (on i ne pipa kormilo a uvek ima prvog oficira koji može da koriguje njegovu brljotinu i izbegnu da se nasukaju na nešto) i pilot (koji baš i nema vremena da sebi priušti loše reflekse). Omer mi ne deluje kao šalabajzer a i činjenica da su uzleteli - sleteli - uzleteli bez ikakvih problema ne ukazuje da je čak i da je bio p'jan to uticalo na njegove sposobnosti (napisah gore neku ad-hoc analizu na osnovu nekih alco-calculator sajtova da bi morao da stuče 6 "malih" u dva sata pred dolazak na aerodrom da bi imao onoliku količinu alkohola u krvi u trenutku pada). Za 6 "malih" ipak moraš da budeš u "kondiciji" a po svedočenjima prijatelja i rodbine ne deluje kao neko sa "stažom".

Ono što je suludo je da po opisu poslednjih sekundi leta, ne samo on i onaj tehničar nego i ostala dvojica kao da su bili mrtvi p'jani ... toliko da ni kopilot nije bio svestan ni instrumenata ni brzine kretanja ni blizine tla.

Pozicija pada mi je isto malkice sumnjiva. Po opisu bi trebalo da je malo više severozapadno nego što je označeno po prvim izveštajima sa Tangosix. Mnogo tu nešto "miriše" al' ne na alkohol.


Izvor: Tangosix

EDIT: Stavih dole link na vest da je Omer imao zakazan lekarski komisijski pregled i da je bio u posebnom režimu ishrane koji isključuje alkohol! Sumnjam da bi se neko kao on igrao sa ovim.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:50 06.04.2015

Re: Pa šta ti misliš, Jovičiću

Nije isto kad se zapije "zaća" intendant (pa prebroji koji par gaća više),


U, brate, ti zastavnici, i stariji vodnici, to se onomad nije treznilo. Valjda jer ti podoficirski činovi imaju tu rampu u smislu mogućeg napredovanja u službi,kad ti je krajnji domet karijere da zadužiš nekakav borbeni magacin, ili odeljenje za punjenje akumulatora, i njih stvarno trti ko stigne, i odozgo i odozdo, verovatno posle i kući kad dodju, žena, deca, užas, to stvarno deluje ubitačno na čoveka, nije čudno da traže utehu u alkoholu. Ali ovi kao neki viši činovi, to mi nikad nije bilo jasno, ko zna kakva je njima muka u glavi. No, dobro, šta ja znam.
a_jovicic a_jovicic 01:04 06.04.2015

Re: Pa šta ti misliš, Jovičiću

srdjan.pajic
Nije isto kad se zapije "zaća" intendant (pa prebroji koji par gaća više),


U, brate, ti zastavnici, i stariji vodnici, to se onomad nije treznilo. Valjda jer ti podoficirski činovi imaju tu rampu u smislu mogućeg napredovanja u službi,kad ti je krajnji domet karijere da zadužiš nekakav borbeni magacin, ili odeljenje za punjenje akumulatora, i njih stvarno trti ko stigne, i odozgo i odozdo, verovatno posle i kući kad dodju, žena, deca, užas, to stvarno deluje ubitačno na čoveka, nije čudno da traže utehu u alkoholu. Ali ovi kao neki viši činovi, to mi nikad nije bilo jasno, ko zna kakva je njima muka u glavi. No, dobro, šta ja znam.

Pa i njih * ko stigne. Oni odozgo pritiskaju da se nešto odradi a ne obezbedjuju sredstva. Oni odozdo zahebavaju i prave pizdarije ... a video si koliko moraju da paze da se pokriju dokumentacijom inače čim se nešto desi kriv si i ako nisi kriv.

Jedan primer ... Ako slučajno van dužnosti upravljaš motornim vozilom i desi se saobraćajka ... i to ne tvojom krivicom ... kad završiš sa civilnim sudom ili nedaj' Bože sa bolnicom ... e onda te trakeljišu bezbednjaci ... "Zašto si doveo u opasnost borbenu gotovost time što si ugrozio svoj život samostalnim upravljanjem vozilom?" ... Ako si iš'o gradskim prevozom ili prevoznikom onda te ne diraju.
hajkula1 hajkula1 20:17 06.04.2015

Re: Pa šta ti misliš, Jovičiću

a_jovicic


EDIT: Stavih dole link na vest da je Omer imao zakazan lekarski komisijski pregled i da je bio u posebnom režimu ishrane koji isključuje alkohol! Sumnjam da bi se neko kao on igrao sa ovim.



Upravo. Veoma važna činjenica.


Transkript snimka razgovora, govori sasvim dovoljno. Pilot ne može da sleti ako mu toranj ne da odobrenje (i instrukcije) tako da deo priče, kako je on glavni u helihopteru, ne stoji (za sletanje).

larisa_bg larisa_bg 23:27 05.04.2015

Omerova porodica tvrdi

a_jovicic a_jovicic 02:28 06.04.2015

Re: Omerova porodica tvrdi

larisa_bg
NAŠ OMER NIKAD NIJE PIO

B92 - Slavica Mehić: Ne bih o izveštaju

"Zaista, izveštaj ne bih komentarisala. Ono što mogu da kažem jeste da je Omer imao zakazan lekarski komisijski pregled 19. marta, zbog kojeg je mesec dana bio u određenom režimu ishrane, koji je isključivao gazirana pića i alkohol, uz dodatne fizičke aktivnosti. Mislim, što se tiče navodno pronađenih promila alkohola u krvi, da Vojska, kao ozbiljna institucija, ne bi sebi tako nešto dozvolila. U tehničke i stručne detalje ne bih ulazila, o tome bi, uverena sam, mogle više da kažu Omerove kolege ili neko drugi iz struke", kaže Slavica Mehić.

Auh!!!
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:49 06.04.2015

da napišem kad imam vremena

Letos sa familijom sam letovao na Šolti, dalmatinskom ostrvu tačno prekoputa Splita. To je ljudi - raj na zemlji, neću sad svu lepotu da vam opisujem, meračim se da natenane opišem šta smo tamo doživeli, hteo sam ovde da pišem o državi. Ili o Državi kako god.

Naime jedno od sumraka u toj našoj maloj uvali sa jedno tridesedak kuća, je upravo vreme kada se dečurlija okuplja na molu za redovni večernji igranjac, a seniori izlaze u šetnju. Rekao bi čovek - nikakve opasnosti nema, ali...

Silazak na mol je, kako obično biva da bi zaplet bio odigran, jedna poprilična nizbrdica, uredno betonirana i na krajevima betona počinje makadama, pa automobili koji tuda prolaze nanesu na beton sitnije kamenje i pesak. Ukućani oko te nizbrdice redovno crevom i metlom očiste beton, ali slučaj je hteo da tog dana zakažu...

Nibrdicom se uputila postarija bakica da siđe na mol, u redovnu šenju. Nepažnja, onaj šoder na betonu, a bakice se tako teško kreću, učini da se oklizne, padne na leđa i onako teška uspe da potiljkom udari u onaj prokleti beton. Do vraga...

Strči se nas nekoliko iz okolnih kuća, a stvarno nas nekoliko, jedno 5-6 da je podignemo, pomognemo, a većina jesmo turisti, bakica u potpunoj nesvesti, jedan od lokalaca se hvata mobilnoh zove hitnu pomoć, dobija je prijavljuje nesreću dobija odgovor:
"Na Šolti nema medicinske službe koja bi mogla da adekvatno pomogne, poslaćemo vozilo da je odvezu na heliodrom, pa u Split"

Osim ovog zaključka dobijemo par saveta za nužnu negu bakice dok ne stigne hitna pomoć. Mislim se ja - potrajaće... Nije prošlo, ma stvarno ni 10 minuta, dolazi kombi hitne pomoći, kako se spustio u uvalu onako veliki - svaka čast vozaču, pokpe bakicu na nosila u kombi, u tom trenutku preko mora iz pravca Splita čujem helikopter, ispade on brži od hitne pomoći i to je kraj priče.

Inače bakica je na društvenoj lestvici - plebs, obična bakica kakvih ima na hiljade. Zašto je po baš tu bakicu došao helikopter, je sreća božija da bakicaživi u Državi, gde medicinski služba ne bira po vezi i statusnom položaju bakice nego vozi onoga kome treba.
Helikopter je bio tačno ovaj Mi-8

U dobre pare smem opkladu da za taj let helikoptera nije pitan:
1. Komandant vazduhoplovstva Hrvatske (kako god se tamo zove)
2. Ministar odbrane RH
3. Premijer RH

Oni imaju sistem, mi imamo provizurijum.
8c_competizione 8c_competizione 15:04 06.04.2015

Re: da napišem kad imam vremena

Oni imaju sistem, mi imamo provizurijum.


bullseye!
mayo1 mayo1 19:12 08.04.2015

Re: da napišem kad imam vremena

Helikopterski prijevoz u RH:
"Hitne medicinske letove i letove za traganje i spašavanje provodi obučena posada koja se sastoji od letačkog osoblja iz HRZ i PZO te od medicinskog osoblja iz hitne medicinske pomoći (za HEMS) ili pripadnika službi za traganje i spašavanje, a koje je prošlo potrebnu obuku i upoznato je s procedurama letenja, postupanja i slično.
Provode se na zahtjev nadležnih institucija preko Državnog centra 112"

U 2013. izvršena 1433 leta.

Pregled

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:24 08.04.2015

Re: da napišem kad imam vremena

mayo1
Helikopterski prijevoz u RH:
"Hitne medicinske letove i letove za traganje i spašavanje provodi obučena posada koja se sastoji od letačkog osoblja iz HRZ i PZO te od medicinskog osoblja iz hitne medicinske pomoći (za HEMS) ili pripadnika službi za traganje i spašavanje, a koje je prošlo potrebnu obuku i upoznato je s procedurama letenja, postupanja i slično.
Provode se na zahtjev nadležnih institucija preko Državnog centra 112"

U 2013. izvršena 1433 leta.

Pregled


Е, мој Мајо, ови летови су свуда у свету рутина, осим у оваквим земљама, где се чак и слетање ноћу сматра за нарочит подвиг, а читава чета "стручњака" спремна јe да томе у прилог сведочи -- са азимутима, ИЛСовима, ТИСовима и осталим свирањима као да се шаље спејсшатл на Јупитер. Па још вичу, мајмуни, ЖсуиОмер -- да се слави припити и недовољно обучени возач чија је грешка убила седморо људи.

Јебала вас таква херојска памет, све, на челу са оним што им је мртвима поделио ордење. И док је такве памети, биће и још несрећа и мртвих.
mayo1 mayo1 21:13 08.04.2015

Re: da napišem kad imam vremena

E, мој Мајо, ови летови су свуда у свету рутина


Slažem se i drago mi je da je i Hrvatska među njima. (bar u nečemu)
Helikopteri su sastavni dio Hitne medicinske pomoći i dolaze na poziv liječnika.
Razlika je, što u "normalnim" zemljama - koje si to mogu priuštiti - postoje civilni helikopteri u vlasništvu medicinskih ustanova, dok u Hrvatskoj (pretpostavljam i u Srbiji) to obavljaju vojni helikopteri.

Reportaža
Helikopterski prijevoz
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:05 08.04.2015

Re: da napišem kad imam vremena

mayo1
E, мој Мајо, ови летови су свуда у свету рутина


Slažem se i drago mi je da je i Hrvatska među njima. (bar u nečemu)
Helikopteri su sastavni dio Hitne medicinske pomoći i dolaze na poziv liječnika.
Razlika je, što u "normalnim" zemljama - koje si to mogu priuštiti - postoje civilni helikopteri u vlasništvu medicinskih ustanova, dok u Hrvatskoj (pretpostavljam i u Srbiji) to obavljaju vojni helikopteri.

Reportaža
Helikopterski prijevoz

Да, видим -- замашан број интервенција, по 4 (четири) дневно. Ал' би ови наши министри имали код вас прилике да се исликају. Него, Мајо, колико ви имате погинулих, кад имате толико летова?

Мислим, мени је стварно све ово мучно -- та материјална и ментална беда која се преточила у смрт њих седморо. По Европи и свету данас се авионом и хеликоптером путује као што се путује лифтом у неком солитеру или аутобуским превезом у граду. Дању, ноћи, на киши, по снегу, по магли -- путује се и слеће по 50-60 хиљада пута дневно само у Европи.

Хеј, као да је вожња хеликоптера ноћу данас неки проблем??? Није, него овај наш мајор, изгледа, никад није увежбавао слетање на слепо на аеродром Београд, или -- ако јесте -- давно је то било па заборавио, а може бити да је и алкохол том забораву допринео.

Тако да... не спомињите хероје, сероње, јер да је вама неко страдао због возача, не бисте га славили. А Томино ордење требало би понабијати у дупе свим онима који славе јавашлук и непрофесионалност.

Не требају нама хероји, требају нам професионалци.
a_jovicic a_jovicic 05:36 09.04.2015

Re: da napišem kad imam vremena

Predrag Brajovic
Не требају нама хероји, требају нам професионалци.


Izvini ... a od kojih para da vežbaju!?!

Dok "Kancelar" priča bajke o Beogradu na vodi i tunelima pod Beogradom a Ministarstvo odbrane dobija u budžetu za 2015-tu MILION EUR-a za "vojne odnose sa javnošću" mi akumulatore dobijamo kao milostinju od Putina.

Od čega da napraviš "profesionalca"? ... ili će možda "Kancelar" da obeća i da će krila da im izrastu!
freehand freehand 13:36 06.04.2015

Javni servis

Lionsgate Lionsgate 14:02 06.04.2015

Re: Javni servis

I zato sva ova bljuvotina, prvo da se odbrani lik i delo ministra a zatim njegovog shefa. To vec i vrapci u regionu znaju...
qqriq qqriq 19:07 06.04.2015

Re: Javni servis

ministar je lekar, lakše malo.
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:47 06.04.2015

Re: Javni servis

ministar je lekar, lakše malo.


kakve veze ima to što je ministar lekar, sa situacijom da je on bio na aerodromu i da se sada krije kao miš? ovaj dnevnik je išao oko 23:30h / helikopter je pao sat vremena pre njegovog emitovanja.. ostaje mi samo da zaključim, kako su u tom trenutku ministar lončar i tv ekipe koje su bile na aerodromu, krenule u akciju sakrivanja. u ozbiljnim zemljama, vlade bi pale zbog ovakvog skandala...
qqriq qqriq 23:24 06.04.2015

Re: Javni servis

kakve veze ima to što je ministar lekar


bila bolesna beba koju je, zamisli, cekao lekar na aerodromu, ako jeste?!
aj prvo njega da besimo, pa ostale.
stefan.hauzer stefan.hauzer 23:55 06.04.2015

Re: Javni servis

bila bolesna beba koju je, zamisli, cekao lekar na aerodromu, ako jeste?!
aj prvo njega da besimo, pa ostale.

ali on nije bio tamo, zaboravljaš ;tj. tako nam je makar rečeno. sad se ispostavlja prema ovom izveštaju sa dnevnika rts-a, kako jeste bio. što ćuti?
a_jovicic a_jovicic 05:08 07.04.2015

Re: Javni servis

qqriq
kakve veze ima to što je ministar lekar

bila bolesna beba koju je, zamisli, cekao lekar na aerodromu, ako jeste?!
aj prvo njega da besimo, pa ostale.

Da nije sa lekar-ministrom bila i cela novinarska "infrastruktura" za "svečani doček", verovatno bi sleteli negde drugde i bili svi živi. U ovoj priči je sasvim nebitno što je on lekar ... činjenica da je ministar je vršila pritisak na sve koji su bili uključeni da mu se što više udovolji pa čak i ono što nije tražio (bilo da se "ogrebu" o neku povlasticu, bilo da spreče da ih "drndaju" nadredjeni ako se ministru nešto ne svidi)
hajkula1 hajkula1 11:04 07.04.2015

Re: Javni servis

qqriq
kakve veze ima to što je ministar lekar


bila bolesna beba koju je, zamisli, cekao lekar na aerodromu, ako jeste?!
aj prvo njega da besimo, pa ostale.



Mislim da je za bolesnu bebu važnije da je čeka sanitetsko vozilo nego ministar. Ministar valjda ima svoja posla?! Treba da je čeka neko ko će da joj pomogne a ne ko će da se slika.
qqriq qqriq 13:49 07.04.2015

Re: Javni servis

Da nije sa lekar-ministrom bila i cela novinarska "infrastruktura" za "svečani doček", verovatno bi sleteli negde drugde i bili svi živi. U ovoj priči je sasvim nebitno što je on lekar ... činjenica da je ministar je vršila pritisak na sve koji su bili uključeni da mu se što više udovolji pa čak i ono što nije tražio (bilo da se "ogrebu" o neku povlasticu, bilo da spreče da ih "drndaju" nadredjeni ako se ministru nešto ne svidi)


Na onom gore blogu sam upravo napisala komentar o MEDIJSKOJ PRATNJI!
Već brkam ta dva bloga, jer su na istu temu.

Naravno da je Lončar i ministar. Naravno da svi oni sve rade U Slavu I Promociju Ove Vlade.
Meni je bitno KO JE NAREDIO DA VOJNI HELIKOPTER potegne po bebu po onom vremenu, to je početak, ostalo je magla i, pre svega, ostalo je smrt sedmoro nevinih pri čemu su neki proglašeni pijanima.
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:57 07.04.2015

Re: Javni servis

KO JE NAREDIO DA VOJNI HELIKOPTER

zar nije osnovana sumnja, kako je u celom tom prekidanju lanaca komandi, prisutnost ministra lončara na aerodromu - jedna od bitnih stvari za odgovor na to pitanje? nije gašić samoinicijativno ušao u celu priču, lončar je verovatno imao veze sa tim; možda i nema krivične odgovornosti za ministra lončara, ali političke i moralne svakako ima.
qqriq qqriq 14:31 07.04.2015

Re: Javni servis

zar nije osnovana sumnja, kako je u celom tom prekidanju lanaca komandi, prisutnost ministra lončara na aerodromu - jedna od bitnih stvari za odgovor na to pitanje? nije gašić samoinicijativno ušao u celu priču, lončar je verovatno imao veze sa tim; možda i nema krivične odgovornosti za ministra lončara, ali političke i moralne svakako ima.


Više puta se ovde izokola prozivao i Rasim Ljajić da on, u stvari, stoji iza svega, hteo da pomogne pa zvao svog Ljajića u Novom Pazaru..
Aj ti dalje sam sa osnovanim sumnjama.
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:36 07.04.2015

Re: Javni servis

izokola prozivao i Rasim Ljajić

očigledno da je ovde učestvovalo više ljudi iz vlade i da nema nevinih, što bi rekao karađoz.


+ nigde ne branim mnistru lončaru, da se pojavljuje pred kamerama kada god mu se prohte, kao i da bude doktor pred kamerama kada god je to u službi vlade kojoj služi - ali zašto ne sme da kaže, kako je bio na aerodromu nikola tesla u vreme nesreće? zar to nije osnovana sumnja, da je učestvovao u prekidanju lanaca komandi?
qqriq qqriq 17:04 07.04.2015

Re: Javni servis

ali zašto ne sme da kaže, kako je bio na aerodromu nikola tesla u vreme nesreće?


aj da neki link/izjavu/dokaz za ovo,
mislim ne da ćuti kano kurva nego da je tada bio na aerodromu.
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:00 07.04.2015

Re: Javni servis

izvini, ali izgubio sam te.
imaš link gore, kod freehanda - zato smo i započeli ovu konverzaciju. dnevnik ide u 23:26h, helikopter je pao sat vremena ranije, ministar je u međuvremenu ispario..
qqriq qqriq 21:40 07.04.2015

Re: Javni servis

izvini, ali izgubio sam te.


Sad mi već duguješ jednog the bossa :))
hajkula1 hajkula1 12:08 08.04.2015

Re: Javni servis

qqriq
zar nije osnovana sumnja, kako je u celom tom prekidanju lanaca komandi, prisutnost ministra lončara na aerodromu - jedna od bitnih stvari za odgovor na to pitanje? nije gašić samoinicijativno ušao u celu priču, lončar je verovatno imao veze sa tim; možda i nema krivične odgovornosti za ministra lončara, ali političke i moralne svakako ima.


Više puta se ovde izokola prozivao i Rasim Ljajić da on, u stvari, stoji iza svega, hteo da pomogne pa zvao svog Ljajića u Novom Pazaru..
Aj ti dalje sam sa osnovanim sumnjama.



Ne bih krivila ljude koji su hteli da pomognu. Na žalost, takva nam je država, da nemamo pravu, risky službu a i navikli smo da vojska priskače u pomoć. Pravo pitanje je ko je izabrao i insistirao da ekipa sleti baš na Surčin.




Izbegavam da teoretišem ali liči da im nije odgovaralo sletanje na VMA jer bi to bila veća promocija vojske (em postoji neko zrnce ljubavi i ponosa na vojsku, uprkos svemu što su vlastodršci činili da to zatru, em transportovan pacijent vojnim helikopterom, em još da bude prihvat pacijenta u vojnom medicinskom centru...)

Ova akcija je bila u cilju promocije ministra vojnog i doktora smrt.



Slutim da je Vučić pri kraju puta.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana