Politika

DS for dummies

Nebojsa Krstic RSS / 11.04.2015. u 15:10

 

 

Napisaću još nekoliko reči o problemu opozicije i daću svoje viđenje srži nevolje. Mislim, pisao sam više puta i nisam dobio čak ni nemušti odgovor od onih koje kritikujem. Moguće da je to zato što pišem besmislice kojima odgovor nije potreban, a moguće je da niko nije u stanju da napiše bilo šta smisleno ili, jednostavno, ne razume problematiku. Sad, šta je da je, pružam ponovo šansu svakom ko se oseti pozvanim da replicira.

Dakle, četvrtak je, gledao sam neko vreme prenos iz Skupštine i raspravu o amandmanima na nekakav zakon, ali nisam siguran koji jer se o zakonu nije ni govorilo.

Nije to neki problem. Skupština i služi da se vrše digresije. Da poslanici, naročito opozicioni, kradu televizijsko vreme za svoj nastup i na prikazivanje svojih ličnosti i ideja. Sve je to legitimno. Drugo je problem. To što sam po ko zna koji put zažalio što u poslaničkoj klupi, u delu gde sedi poslanička grupa DS-a, nema profesora Mićunovića, jer sam se uželeo da čujem obraćanje nekoga posle koga neću imati transfer blama. Nekog iz DS ko svojim mentalnim kapacitetom imponuje, ne meni, nisam ja tu važan, nego gledaocima skupštinskog prenosa. Zamorio sam se od onih koji misle da će klovnovisanjem substituisati nedostatak šarma, ili koji će praznoglavom nabusitošću dokazati svoju «opozicionost».

Nisam uopšte siguran, da budem iskren, šta ta «opozicionost» danas znači, a čini mi se da to još manje razumeju moji predstavnici u Skupštini, ili oni koji danas, igrom slučaja, vode DS.

Pajtić na svoj miting poziva one koji su «prava opozicija». Pre toga smo nebrojeno puta slušali neokomunističke tirade o «izdajnicima opozicije». Goca Čomić kaže, danas čitam, da je «opoziciji trebalo nedopustivo mnogo vremena da ukapira da je opozicija, a vlast još nije ukapirala da nije opozicija».

Sa Gordanom se slažem 50%. Naime, vlast zaista nije ukapirala. Ona i dalje forsira retoriku, u saopštenjima, a često i u nastupima svojih čelnika, koja jeste primerena onom što je bila pre 2012, ali koja je danas sasvim neumesna. Naime, opozicija, čak i kad je preglasna i kad koristi prejaku retoriku, to joj se nekako gleda kroz prste. Dočim, vlast ne sme tako. Zašto? Zato što vlast, za razliku od opozicije u svojim rukama ima instrumente sile, te zato njen vokabular mora da bude primeren, odmeren i ne sme da sadrži pretnje i razvrstavanje građana po političkom afinitetu.

Ali da li je opozicija ukapirala da je opozicija i šta je tačno ukapirala, o tome bismo morali da popričamo jer, bojim se, nećemo se složiti.

Do 2012 imali smo vlast i opoziciju i one su se između sebe ozbiljno razlikovale ideološki. U toj razlici ležao je izvor potrebe i za političkim sukobom.

Stanje u Srbiji, posle 2012, promenilo se, ne samo promenom stranaka na vlasti, već i činjenicom da je dotadašnji ideološki hijatus izbrisan pojavom nove stranke, SNS, koja je izabrala potpuno drugačiji politički put od svojih preteča. I sad, odjedared, imamo da u Skupštini sedi 250 poslanika proevropske orijentacije, a da su animozitet i mržnja jači nego dok su sedele stranke suprotnih vrednosnih nazora.

Zašto je tako?

Zato što vlast nikako da ukapira da više nije ona negdašnja opozicija i nastavlja sa stalnim vređanjem opozicije, dok opozicija ne razume svoju ulogu u novim okolnostima i svoju opozicionost dokazuje pariranjem u agresivnoj retorici.

I onda se ovo besmisleno stanje, dovede do usijanja nametnutom tezom da se sve u Srbiji ima meriti po tome da li si za ili protiv Vučića.

I sad, ako nisi uvek i po svaku cenu protiv Vučića, i onda kad krene u Brisel, i kad ga pozovu u Vašington, ukoliko misliš da je «Vlada u senci» nonsens, a mitinzi relikt prošlosti koji treba eliminisati iz političkog života, onda si neprijatelj slobode, izdajnik opozicije, loš drug i nečovek. Ad hominem politiku diktiraju oni koji od Demokratske stranke žele da naprave «DS for dummies», a to koristi jedino protivnicima evropske Srbije koji iz prikrajka strpljivo čekaju svojih 5 minuta.

 

Objavljeno u Našim Novinama na Veliku subotu godine gospodnje 2015.

 

 



Komentari (509)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 19:27 12.04.2015

Re: Gde odose?

Pa te hvataju mrgudići kad kažu da ti je Vučić hakovao nalog.


mozda ga je on savetovao za Dzizesa,...
alselone alselone 19:29 12.04.2015

Re: Gde odose?

Ako su ove stvari tačne(da dobro zarađuješ, nameravaš da živiš u Srbiji, i ne nameravaš da se baviš politikom), onda bi trebao da počneš da razmišljaš o tome da u saradnji sa onima koji su u sličnoj situaciji u budućnosti finansiraš političku partiju/pokret/organizaciju/pojednice kako bi oni sprovodili politiku koja može drugima manje srećnim da pomogne. Pod uslovom da ti je stalo, naravno.


Daleko sam od finansiranja politicke partije. Vise sam mislio na to da mogu da vodim pristojan zivot, da ne moram da emigriram da bih ga pronasao.

Ali, da, u pravu si to sto kazes. Oni koji dobro zaradjuju a nece da se bave politikom treba da pomognu one koji zele.
freehand freehand 19:42 12.04.2015

Re: Gde odose?

Nebojsa Krstic
On ne pise elaborat nego clanak od jedne strane i analizira jednu pojavu nedeljno. Ne pise monografiju politicke scene sa sve analizom sbbkbb.

Znači broj strana je problem. Hm. Ja mislim da nije to, nego nikom ne radi centar za razmišljanje.

A ja sam sve više uveren da ovde pod pseudonimom pišu i autori reklamne kampanje za digitalizaciju. Prosto bi bilo frapantno da postoji više od jednog tima takve visprenosti i dometa.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 19:43 12.04.2015

Re: Gde odose?

mozda ga je on savetovao za Dzizesa,...

Čisto sumnjam da Vučić ima savetnika, mislim, ko bi se drznuo.
disident79 disident79 20:34 12.04.2015

Re: Gde odose?

Ali, da, u pravu si to sto kazes. Oni koji dobro zaradjuju a nece da se bave politikom treba da pomognu one koji zele.


Drago mi je da se slažeš, nadam se da ćeš u budućnosti biti u prilici.

Mislim da je ključni problem za proboj dobrih politika i ljudi sa kičmom da ih sprovedu u trenutnim načinima za finansiranje političkih kampanja i organizacija uopšte.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:34 12.04.2015

Re: Gde odose?

dobrosavljevic_m
mozda ga je on savetovao za Dzizesa,...

Čisto sumnjam da Vučić ima savetnika, mislim, ko bi se drznuo.


Da, a siroti Krlec mora ovako na blogu, i toj nekoj žutoj štampi da se pokazuje, kao ono kad se devojčici dopada neki dasa, pa se ona tu stalno nešto namešta, pa kao slučajno ga gurne, ili pipne u prolazu, donese mu svesku iz elektrotehničkih materijala iako to nije tražio, ma sve, ne bi li je ovaj nekako primetio...
freehand freehand 22:44 12.04.2015

Re: Gde odose?

srdjan.pajic
dobrosavljevic_m
mozda ga je on savetovao za Dzizesa,...

Čisto sumnjam da Vučić ima savetnika, mislim, ko bi se drznuo.


Da, a siroti Krlec mora ovako na blogu, i toj nekoj žutoj štampi da se pokazuje, kao ono kad se devojčici dopada neki dasa, pa se ona tu stalno nešto namešta, pa kao slučajno ga gurne, ili pipne u prolazu, donese mu svesku iz elektrotehničkih materijala iako to nije tražio, ma sve, ne bi li je ovaj nekako primetio...

Tragična je ova glupost drugosrbijanaca koji ne kapiraju da će još malo Vučić postati Latinka Perović, Jelena Milić i Sonja Biserko u jednom telu, a oni netšo hejtuju Krstića što ga u tome ohrabruje i podržava!
alselone alselone 23:06 12.04.2015

Re: Gde odose?

nadam se da ćeš u budućnosti biti u prilici.


I ja se nadam.

Mislim da je ključni problem za proboj dobrih politika i ljudi sa kičmom da ih sprovedu u trenutnim načinima za finansiranje političkih kampanja i organizacija uopšte.


Pisao sam vec na blogu kako mislim da je izmena koju je DS uveo u zakon o politickim partijama, zakomplikovavsi i poskupevsi proces osnivanja novih partija, jedan od ozbiljnih udara na demokratiju u poslednjih 15ak godina i da je namenjen cilju vladanja "zauvek". Razbili radikalne i smanjili verovatnocu osnivanja novih - milina, ostali samo oni.

Drugi, mnogo ozbiljniji problem od para, je degradacija zanimanja politicara. Zanimanje je degradirano i niko posten vise nece da se prihvati. Stetocine su ga upropastile.
tyson tyson 23:14 12.04.2015

Re: Gde odose?

Нема верности нацији и држави.

Nacija i država su prevaziđeni koncepti.


tyson tyson 23:21 12.04.2015

Re: Gde odose?

Ovo drustvo vec dugo ne mari za svoje gradjane

Pa građani čine to društvo.

Dakle, svodi se na to da su ljudi postali sebični i samoživi. Odlično; znači postali smo Zapad.




tyson tyson 23:32 12.04.2015

Re: Gde odose?

aposlutno glasam za protektorat-da stavi stavri na svoje mesto, da odgaji novu generaciju sa adekvatnim sistemom vrednosti, razmisljanja, navika

Za ovo se u neka druga, srećnija vremena išlo u Kinšasu...


srdjan.pajic srdjan.pajic 23:33 12.04.2015

Re: Gde odose?

freehand

Tragična je ova glupost drugosrbijanaca koji ne kapiraju da će još malo Vučić postati Latinka Perović, Jelena Milić i Sonja Biserko u jednom telu, a oni netšo hejtuju Krstića što ga u tome ohrabruje i podržava!


Ne vidim da iko hejtuje Krleta ovde, pogotovu ne mi drugosrbijanci, ovo su više bili izrazi žaljenja, i pomalo gadjenja zbog ljigavosti koju povremeno iskazuje u ovim blogovima, i žutoj štampi. A i dokoličarenje donekle, bar kad sam ja u pitanju.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:36 12.04.2015

Re: Gde odose?

tyson
Нема верности нацији и држави.

Nacija i država su prevaziđeni koncepti.

Па сад, није то упутно рећи у Европи, где су све државе изразито социјално националне, али -- ако мислиш на повећану анационалност економија европских држава, то је већ други ћошак приче.

Просто, као што су све ex-СФРЈ државе национално утемељене, такве су и европске.
angie01 angie01 23:37 12.04.2015

Re: Gde odose?

Za ovo se u neka druga, srećnija vremena išlo u Kinšasu...


a u ovim ne moras da ides nigde, reko/ne reko, Kinsasa je dosla kod tebe.
angie01 angie01 23:39 12.04.2015

Re: Gde odose?

Dakle, svodi se na to da su ljudi postali sebični i samoživi. Odlično; znači postali smo Zapad.


koliko sam ja upoznata, na Zapadu institucije sistema su ne samo postavljene, nego i funkcionisu,...'naci, samo smo postali sebicni i samozivi, ili barem oni kojima se to isplati.
b92fmember b92fmember 01:41 13.04.2015

Re: Gde odose?

Не тебе, него све заболе.
Нема верности нацији и држави.
Друштвено саможиви живот, без осећања историјских веза са завичајним, без осећања обавезе да се нешто врати друштву које те је подигло.
Друштво без солидарности.


Vredili se boriti onda za takvo durštvo? ili je možda bolje pustiti ga odumre? ili ipak nisi milio ozbiljno?
b92fmember b92fmember 01:48 13.04.2015

Re: Gde odose?


ako je nama jedina mogucnost da se vrtimo oko istih izbora, koji su svi sve vec pokazali, u glavnom na nasu stetu, aposlutno glasam za protektorat-da stavi stavri na svoje mesto, da odgaji novu generaciju sa adekvatnim sistemom vrednosti, razmisljanja, navika,...pa kad oni stasaju, da nas puste da nastavimo sami.


Glasaš da nas okupira ISIL?
freehand freehand 08:14 13.04.2015

Re: Gde odose?

ovo su više bili izrazi žaljenja, i pomalo gadjenja zbog ljigavosti koju povremeno iskazuje u ovim blogovima, i žutoj štampi. A i dokoličarenje donekle, bar kad sam ja u pitanju.

Pa dobro, majku mu - a šta ste vi radili od (a bogami i pre) izbora 2012. naovamo?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:42 13.04.2015

Re: Gde odose?

angie01
Pedjina Bosancica

Да не заборавим: лоше сам се осећао -- имам нежну природу -- кад сам ово прочитао. Не због оног Пеђина, већ због оног Босанчица. Па да не буде баш да оћутим...
angie01 angie01 17:02 13.04.2015

Re: Gde odose?

, већ због оног Босанчица.


sto?..izvini, nesto mi ovde nije bas najjasnije,...ti si nedavno rek'o nesto u stilu, sad, kad vam dodje ona moja Bosanka, pa ce...neznamnestoce,
,

i ja nisam nista lose osetila u tvojoj nameri, intonaciji, sta god da si imao na umu, prosto sam normalno i procitala i shvatila,

e, sad ti meni molim te objasni razliku u ovom mom s namerom, zbog onog tvog,skoro citiranom delu koji ti je uznemirio nezna osecanja- a ja jos omeksala sa ica, da zvuci leprsavije,...i sad si ti kod mene prepoznao zadnju nameru od koje ti je pozlilo, dok je ono tvoje simpaticna cakanica.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:08 13.04.2015

Re: Gde odose?

angie01
, већ због оног Босанчица.


sto?..izvini, nesto mi ovde nije bas najjasnije,...ti si nedavno rek'o nesto u stilu, sad, kad vam dodje ona moja Bosanka, pa ce...neznamnestoce,
,

i ja nisam nista lose osetila u tvojoj nameri, intonaciji, sta god da si imao na umu, prosto sam normalno i procitala i shvatila,

e, sad ti meni molim te objasni razliku u ovom mom s namerom, zbog onog tvog,skoro citiranom delu koji ti je uznemirio nezna osecanja- a ja jos omeksala sa ica, da zvuci leprsavije,...i sad si ti kod mene prepoznao zadnju nameru od koje ti je pozlilo, dok je ono tvoje simpaticna cakanica.

Ја сам рекао пуноправно Босанка.
Ово твоје је омаловажавајуће "Босанчица".
Но, ово није мој проблем, већ твој, тако да се њим нећу бавити.

А неукусно је и оно Пеђина... но тек ме за то није брига.
angie01 angie01 17:15 13.04.2015

Re: Gde odose?

Ово твоје је омаловажавајуће "Босанчица".


zasto je omalovazavajuce?...ti si tako shavtio?

punopravno je Bosanka, omalovazavjuce je Bosancica?

punopravno je Srpkinja, a omalovazavajuce je Srpkinjica?

ne znam da l znas da postoji pesma, Srpkinjica jedna mala,

"Srpkinjica jedna mala,pod Kosovo cvece brala, u tri boje venac vila,pa se njime zakitila. Crvena je krvca bila,pod Kosovo sto se lila, zato crven boju nosim,i sa njom se ja ponosim! -2X Plavo nebo ko sloboda,ideal je srpskog roda, zato plavu boju nosim,i sa njom se ja ponosim! -2X Belim mlekom majka mila,i mene je zadojila, zato belu boju nosim,i sa njom se ja ponosim! -2X Jedan venac,tri su boje,trobojnica srpska to je, crveno,plavo i belo,s njom se dici Srpstvo celo!" -2X


Но, ово није мој проблем, већ твој, тако да се њим нећу бавити.



pa bavio si se- u necemu gde ga nema, prepoznao si problem, od koga ti nije bilo dobro i imao potrebu da nam to saopstis.

edit: posto si dodao ono za Pedjina,...rekoh ti, ja ponovila s namerom ono sto si ti izrekao, moja Bosanaka, tacnije, zato sto zastupate isto misljenje, koje sam komentarisala- znaci, nista sa ruznim predznakom, najmanje mi je bila namera da te uvredim ili nesto sl,...ako ti pak tako zvuci, a ne vidim zasto, kada si sam upravo isto to rekao- izvini.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:31 13.04.2015

Re: Gde odose?

Ма не бавим се ја, само изричем оно што мислим, ти види да ли ти треба тиме да се бавиш. Ја сам -- равнодушан.
alselone alselone 17:44 13.04.2015

Re: Gde odose?

Ја сам рекао пуноправно Босанка.
Ово твоје је омаловажавајуће "Босанчица".
Но, ово није мој проблем, већ твој, тако да се њим нећу бавити.

А неукусно је и оно Пеђина... но тек ме за то није брига.


Ovo je primer za ono sto sam pricao gore. U svemu vidis uvrede, lose osobine, greske, omalovazavanja... Svet je lep, Pedja. Misli pozitivno.
angie01 angie01 17:46 13.04.2015

Re: Gde odose?

Ма не бавим се ја, само изричем оно што мислим, ти види да ли ти треба тиме да се бавиш. Ја сам -- равнодушан.


pa vidi,
rekao si da si se lose osecao zbog necega sto sam ja napisala- a ti reko isto to pre mene, inace ja ne bih takvu konotaciju napravli, vec sam objasnila,
pa onda kazes, nije zbog Pedjina, da bi posle popravio da je to neukusno- sto sam objasnila vec i gornjom recenicom,

namera mi jeste bila da ponovim to kako si ti jednom priliko rekao, a ja shvatila bez ruzne pozadine- i nista vise od toga, da nisi sam imao tu konstrukciju, koju smatram krajnje obicnom, nevinom, da se tako izrazim, proistekle iz vaseg , mahom slaganja- ja je nikada ne bi ni smislila ni upotrebila i toliko o tome.

rekoh ti i da ti se izvinjavam, ako pak insistiras da je to moje ponavljanje tvojih reci, neumesno, i to isto iskreno mislim, jer nikakve lose namere tim , skoro citatom nisam imala,...a ti sad uzmi kako ti drago.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:56 13.04.2015

Re: Gde odose?

alselone
Ovo je primer za ono sto sam pricao gore. U svemu vidis uvrede, lose osobine, greske, omalovazavanja... Svet je lep, Pedja. Misli pozitivno.

Па могу да се правим блесав, да, као, не видим.
То је као да не видим да је онај коментар Freehandov хомофобан или овај Анђин омаловажавајући.

Мислим, можемо да се правимо Тоше да није овако као што ја кажем -- али, јебига, ја не осећам потребу. Написао сам оно што мислим. Верујем да сам био у праву, и за Freeja и за Анђу.

Може бити и да сам погрешио?
Шта да се ради...

Ово сам Анђино још пре запазио, али нисам хтео ништа да кажем, важније су ми ствари биле на уму. А баш ми боцка ухо...
urbana_gerila urbana_gerila 18:05 13.04.2015

Re: Gde odose?

Predrag Brajovic
лоше сам се осећао


Predrag Brajovic
Ја сам -- равнодушан.


šta je sledeće - bio si ushićen?

već sam te pitao, hakovan nalog ili sch?
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:40 13.04.2015

Re: Gde odose?

zasto je omalovazavajuce?


Zbog želje da se omalovaži, jednostavno.

A sjajna je ova situacija, Andja, turboevropejka, korusti tačno onu argumentaciju koju koriste turbosrbende kad insistiraju na terminu Šiptar.
Kao, nije to ništa ružno, ništa uvredljivo, ja ne želim da vređam, a sve što žele da postignu koristeći izraze Bosančica ili Šiptar je uvreda.

Ali i to je ljudski.
Neko ima neki motiv da drugoga vređa, pa neka ga. Anđa verovatno zato što ju je Bosančica napravila smešnom, i to nekoliko puta.

Tako da Anđo, samo ti piči.
Vređaj kako znaš i umeš.
Pošto n'umeš bolje od ovoga, piči ti po mestu porekla.
angie01 angie01 18:52 13.04.2015

Re: Gde odose?

и за Анђу.


ako ti je tako draze,

ne znam, meni kada neko kaze da gresim u proceni njegovih reci sa sve izvinjenjem- ja mu verujem,
mogu samo da zakljucim, da ti ovako vise odgovara.

sto pokazuje i istost u koju si upakovao freeove i moje reci, nastup i namere.

А баш ми боцка ухо...


cudno, nije te bocnulo da neko insitira na tome da su drugi lenji i prljavi,
to verovatno nije uvredljivo ni omalovazavajuce.




blogovatelj blogovatelj 19:23 13.04.2015

Re: Gde odose?

A sjajna je ova situacija, Andja, turboevropejka, korusti tačno onu argumentaciju koju koriste turbosrbende kad insistiraju na terminu Šiptar


Zato joj ja stalno pricam da je fasista.
I jeste.
U Torontu se ne bi nikada usudila da nekome kaze crnkinjica, tu je bila kao funjara, sva nobles, a onda se vrati na Balkan i ocas posla pokondiri.
Odmah bi da Beograd pripada Beogradjanima, kao da mu je ona vlasnik. A nije joj palo na pamet da Toronto ostavi Toroncancima dok je u Beogradu besneo rat. Tad je zdimila za Kanadu i zaboravila na zavicaj.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:33 13.04.2015

Re: Gde odose?

angie01
cudno, nije te bocnulo da neko insitira na tome da su drugi lenji i prljavi


angie01 angie01 19:39 13.04.2015

Re: Gde odose?

da Toronto ostavi Toroncancima dok je u Beogradu besneo rat. Tad je zdimila za Kanadu i zaboravila na zavicaj.


e, budalo bolesna, koliko ti nemas pojma ni o cemu,
na ova tvoja proseravanja ne bih reagovala, da ne plasiras i ovakve neistine,
funjarski pritrcavajuci,

smesni, blentavi covece, koji se predstavljas imenom i prezimenom, na ocigledno retoricko pitanje,....pa sam te preskocila, da ne dodajem tom blamu jos malo podsmeha, jer to smatram nedostojnim svakog ko je iole pristojan.

a, u Beograd sam se, za vreme rata, upravo vratila iz nekog drugog inostranstva jer mi je bilo lakse da sam tu, dok traje sranje, nego da sve to gledam preko ekrana.



sto ne znaci da osudjujem bilo koga, ko je upravo zbog toga otisao- svako ima pravo na svoje izbore i odluke.
angie01 angie01 19:46 13.04.2015

Re: Gde odose?

izvini, nisam te bas razumela Brajovicu, sta si hteo reci sa Sleepy Mexican,

al mi nisi odgovorio, koja je razlika izmedju Srpkinjica i Bosancica?

stvarno bih volela da mi ukazes na gresku.

ono, sedimo, npr. kod tebe u kaficu tadejus i ja i ona meni recimo kaze, ciao Srpkinjice, i ti milo trepnes, a ja njoj ciao Bosancice, a tebi krene da se smrkava, ono, ne mozes da verujes?


Unfuckable Unfuckable 20:03 13.04.2015

Re: Gde ode Kultura Dijaloga

e, budalo bolesna, koliko ti nemas pojma ni o cemu,
na ova tvoja proseravanja ne bih reagovala, da ne plasiras i ovakve neistine,
funjarski pritrcavajuci,

smesni, blentavi covece,



...naravno, da se sačuva od zaborava, pa kad se (kad jednom ustreba) potegne kultura dijaloga, ono sa sve uvažavanjem...


sine, postao sam kustos Muzeja Budalaština, kevemi
urbana_gerila urbana_gerila 20:03 13.04.2015

Re: Gde odose?

blogovatelj

U Torontu se ne bi nikada usudila da nekome kaze crnkinjica, tu je bila kao funjara, sva nobles, a onda se vrati na Balkan i ocas posla pokondiri.


ovo je projekcija koje tupan, naravno, nije ni svestan, ali ništa što, već, nije iskazao.


blogovatelj
A nije joj palo na pamet da Toronto ostavi Toroncancima dok je u Beogradu besneo rat. Tad je zdimila za Kanadu i zaboravila na zavicaj.


ne znam da li je i ovo projekcija, ali je toliko nisko da blogodavitelj koga sam tretirao samo kao benignu budalu, popku koja se popapučila, pokazuje da je nešto mnogo gore.
urbana_gerila urbana_gerila 20:06 13.04.2015

Re: Gde ode Kultura Dijaloga

Unfuckable
e, budalo bolesna, koliko ti nemas pojma ni o cemu,
na ova tvoja proseravanja ne bih reagovala, da ne plasiras i ovakve neistine,
funjarski pritrcavajuci,

smesni, blentavi covece,



...naravno, da se sačuva od zaborava, pa kad se (kad jednom ustreba) potegne kultura dijaloga, ono sa sve uvažavanjem...


sine, postao sam kustos Muzeja Budalaština, kevemi


ovo, verovatno, pišeš jer postoji neki predistorijat, ali - kako bi ti odgovorio nekome ko za tebe napiše:

blogovatelj
A nije joj palo na pamet da Toronto ostavi Toroncancima dok je u Beogradu besneo rat. Tad je zdimila za Kanadu i zaboravila na zavicaj.


?
angie01 angie01 20:08 13.04.2015

Re: Gde ode Kultura Dijaloga

...naravno, da se sačuva od zaborava, pa kad se (kad jednom ustreba) potegne kultura dijaloga, ono sa sve uvažavanjem...


gde si unf:))),...ako ti ne kapiras da je mnogo ogavnije to sto je on napisao- sta cu ti ja,...mada, znam, znam, ti to sve iz sasvim drugih razloga:(....

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:35 13.04.2015

Re: Gde odose?

alselone
Ovo je primer za ono sto sam pricao gore. U svemu vidis uvrede, lose osobine, greske, omalovazavanja... Svet je lep, Pedja. Misli pozitivno.

Погле', Алсе, и Блоги и ХЦМ су мргуди, као и ја, изгледа, и виде омаловажавање?
Пази, како би то рекао Талеб -- нема већег огрешења од тога да се каже како смо и ти и ја у погледу на овај случај унеколико у праву.

Ово је она 0 или 1 ситуација. Или има или нема.

Неке ствари не подлежу гласању.
У ствари -- већина.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:46 13.04.2015

Re: Gde odose?

Zato joj ja stalno pricam da je fasista.
I jeste.


Ajd da je ogovaramo :)

Ma ne bih je ja u fašiste svrstao (osim kad bih imao nameru da je iznerviram)
Fašizam je ideologija, ozbiljna ideologija, svesno odabrana. To što sad koristi kao poštapalica za sve i svašta, to je samo moda.
Nije Anđa tu.

Ona je nekako...ništa. Ili svašta.
Iz nekog nepoznatog razloga odlučila da za ovaj b92 maskenbal stavi masku avangarde, progresa, evrope, tolerancije, a uz to, ubedili je, ide i antisrpstvo.

A onda niotkud i neočekivano naleti na neka tadejus (ili bilo ko drugi) i razvali joj koncept.
Padne maska i eto nama Anđe sa sve krugovima dvojke, bosančicama, seljančicama, šiptarčicama....
A ne, šiptarčice ne, to nije evropejski.
Ni muslimančice, ni ustaščice, hrvatčice..ni to neće da se desi kod nje, to je, kako ono bi, diskriminacija, a Anđa je protiv diskriminacije (Srbi se ne računaju, naravno, na njih lovostaja nema.)
freehand freehand 20:48 13.04.2015

Re: Gde ode Kultura Dijaloga

...naravno, da se sačuva od zaborava, pa kad se (kad jednom ustreba) potegne kultura dijaloga, ono sa sve uvažavanjem...

Da se bolduje ono "bolesna", i da se podvuče. Kao omiljeno kod autorke. Da ne bude da se samo poreklo potencira, već i zdravstveno stanje.
Mada i poreklo važi samo ako smo sigurni da je u pitanju jedan od tri naroda.
Inače ne, jer bi to bio fašizam i nacionalizam što je gore od... Šta ja znam, napada na Biljanu Srbljanović, ili pravilne upotrebe interpunkcije.
urbana_gerila urbana_gerila 20:50 13.04.2015

Re: Gde odose?

Predrag Brajovic
alselone
Ovo je primer za ono sto sam pricao gore. U svemu vidis uvrede, lose osobine, greske, omalovazavanja... Svet je lep, Pedja. Misli pozitivno.

Погле', Алсе, и Блоги и ХЦМ су мргуди, као и ја, изгледа, и виде омаловажавање?
Пази, како би то рекао Талеб -- нема већег огрешења од тога да се каже како смо и ти и ја у погледу на овај случај унеколико у праву.

Ово је она 0 или 1 ситуација. Или има или нема.

Неке ствари не подлежу гласању.
У ствари -- већина.


idi se, bre, leči, ovo kod tebe više nije ni bipolarni poremećaj.
sada se izdaješ za nekog mrguda, pre desetak sati tvrdio si kako si vedre naravi, a pre par da si nežna priroda.
bešmisve, da si žensko, makar i nikakvo, bar bih odglumio da te volim i da si vredan pažnje, toliko vapiš za tim.
angie01 angie01 20:52 13.04.2015

Re: Gde odose?


Погле', Алсе, и Блоги и ХЦМ су мргуди, као и ја, изгледа, и виде омаловажавање?


posto je ovo o meni, evo ja cu:,

ako si sebe uporedio sa doticnim blogerima i nasao podrsku u njihovom nakaradnom i ociglednom, bez da se glasa, zlonamernom, da ne upotrebim neke ruznije reci komentarisanju, ( koje ti pak ne smeta, nego ga brojis, dodajes svom misljenju)-da moralnost ovakvog pritrcavanja zanemarim,

onda povlacim svoje izvinjenje tebi, jer sam o tebi imala mnogo vece misljenje i postovanje, koje se ovim tvojim komentarom zavrsava.

...ne rece mi u cemu je razlika, jer je nema,....e da, ima i na twitteru jedna devojka iz Bosne, ciji je tamosnji nik, ...molim te popi vodu i udahni- Bosancica...ne bih rekla da joj je ideja, da samu sebe omalovazava.

alselone alselone 20:54 13.04.2015

Re: Gde odose?

Погле', Алсе, и Блоги и ХЦМ су мргуди, као и ја, изгледа, и виде омаловажавање?


Ko smo ako nismo sopstvene impresije.

Sala. Nem' pojma, moze i tako da se vidi, ja nisam jer mi u startu nije palo na pamet da "Bosancica" moze da bude pezorativno, kao Siptarka ili slicno.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:57 13.04.2015

Re: Gde odose?

alselone
... ja nisam jer mi u startu nije palo na pamet da "Bosancica" moze da bude pezorativno, kao Siptarka ili slicno.

Видиш да је неком пало на памет, не само мени.
Ја сам само наглас изрекао.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:01 13.04.2015

Re: Gde odose?

ociglednom, bez da se glasa, zlonamernom,


A kako meriš očiglednost zlonamernosti? :)
Ajd probaj na taj kantar da premeriš tvoje "bosančica".

O tome ti pričam, Anđo.
Nemara je jasna, i kod mene i kod tebe.
Ti bi da uvrediš Tadejus, ja bih da pokažem kako ti pojma nemaš.
Ne moramo ti eksplicitno da napišemo ni ti ni ja da bi se namera prepoznala.

E, razlika je u tome, što ja nameru ne krijem, niti se kajem zbog toga, a ti se, zbog one makse koju pokušavaš (neuspešno) da namakneš, batrgaš.

alselone alselone 21:03 13.04.2015

Re: Gde odose?

Видиш да је неком пало на памет, не само мени.


Ja sam danas konacno probao ovo u originalnu

pa sam lepo raspolozen.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:06 13.04.2015

Re: Gde odose?

Sala. Nem' pojma, moze i tako da se vidi, ja nisam jer mi u startu nije palo na pamet da "Bosancica" moze da bude pezorativno, kao Siptarka ili slicno.


Ma sve to ima istoriju, možda nisi ispratio.
Nije to bosančica došlo tek tako.
Bila neka frka ovde pa posle te frke isplivala bosančica, kao način da se omalovaži sagovornik.
Doduše, u početku, u originalu, je to bilo sa nekim epitetom, iskežena bosančica ili sličnim, a onda se epitet negde zaturio.
Nema ovde mesta ni glasanju ni sumnji.
Anđa je besna na Tadejus jer ju je ova izblamirala, pa sad nevešto pokušava da se sveti.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:07 13.04.2015

Re: Gde odose?

angie01
onda povlacim svoje izvinjenje tebi, jer sam o tebi imala mnogo vece misljenje i postovanje, koje se ovim tvojim komentarom zavrsava.

Ти не разумеш: ниси ти шта имала мени да се извињаваш (после се, ипак, и за то створио предуслов :), то је твој проблем како посматраш и вреднујеш људе.

Узгред буди речено, с мало ким сам се тако истрајно и дуго "пичкарао" као, рецимо, са HCMом, мислим да ми је у једном трену спомињао родбину и по женској и по мушкој линији све до кунђела и аскурђела, а ипак никад није прешао мере одмерености и пристојности, вероватно само ону оштрине. Док је теби то у два коментара успело.

Поздрав.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:11 13.04.2015

Re: Gde odose?

alselone
Видиш да је неком пало на памет, не само мени.


Ja sam danas konacno probao ovo u originalnu

pa sam lepo raspolozen.

Не би веровао -- имам неких другова тамо, па да ти се јаве, да ти запакују... мало?
Ако не буде проблема на царини, и ја ћу да ширим добро расположење!


P.S.
Ако буде, не бери бригу -- слаћемо ти наранџе, због витамина...
alselone alselone 21:11 13.04.2015

Re: Gde odose?

Ma sve to ima istoriju, možda nisi ispratio.


Nisam, otud sam mislio da se prica u smislu blize odrednice o kome se radi. Kad na blogu kazemo Bosanac, Kanadjanin, onaj iz okoline Valjeva , obicno znam o kome se misli.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:14 13.04.2015

Re: Gde odose?

мислим да ми је у једном трену спомињао родбину и по женској и по мушкој линији све до кунђела и аскурђела,


Jel se ovo zajebavaš?

Pičkarali se jesmo ( i opet će ako bog da sreće :), ali ako si nešto ovako razumeo, da ti pominjem rodbinu, onda smo se opasno loše razumeli.
Doduše, ja se ne sećam da sam bilo šta o tvojoj rodbini pisao, ali moguće je da sam napisao nešto što si ti tako protumačio.
alselone alselone 21:14 13.04.2015

Re: Gde odose?

Не би веровао -- имам неких другова тамо, па да ти се јаве, да ти запакују... мало?
Ако не буде проблема на царини, и ја ћу да ширим добро расположење!


P.S.
Ако буде, не бери бригу -- слаћемо ти наранџе, због витамина...


Kolega doneo caj od koke iz Venecuele. Bili smo jako znatizeljni "sta ce se desiti", al' ono, ko nana, nista.

Secam se da si ti u davnim danima bloga drzao malu skolu kafe ovde. Je l' istina da je ovo jedna od najboljih kafa, kao sto svi ovde tvrde?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:20 13.04.2015

Re: Gde odose?

hoochie coochie man
мислим да ми је у једном трену спомињао родбину и по женској и по мушкој линији све до кунђела и аскурђела,


Jel se ovo zajebavaš?


Не, ниси написао, наравно, него сам једном стекао такав утисак, баш сам те био изнервирао ;-)

Рекох: О, ђедови моји -- Перо, Лазаре, Башо, Никола, Марко, Никола, Вучета, Митре, Лазаре, Вукашине, Ђурађе, Петре, Војиславе... -- сада вас све HCM спомиње, али нека, проћи ће га, и ваља се да вас још неко, осим мене, има у успомени.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:23 13.04.2015

Re: Gde odose?

Predrag Brajovic
hoochie coochie man
мислим да ми је у једном трену спомињао родбину и по женској и по мушкој линији све до кунђела и аскурђела,


Jel se ovo zajebavaš?


Не, ниси написао, наравно, него сам једном стекао такав утисак, баш сам те био изнервирао ;-)

Рекох: О, ђедови моји -- Перо, Лазаре, Башо, Никола, Марко, Никола, Вучета, Митре, Лазаре, Вукашине, Ђурађе, Петре, Војиславе... -- сада вас све HCM спомиње, али нека, проћи ће га, и ваља се да вас још неко, осим мене, има у успомени.


A to :)

Pa pokušavam ja da se ne iznerviram, pokušavam...
Važno je truditi se :)
angie01 angie01 21:28 13.04.2015

Re: Gde odose?


Ти не разумеш: ниси ти шта имала мени да се извињаваш (после се, ипак, и за то створио предуслов :), то је твој проблем како посматраш и вреднујеш људе.


ovo je dosta konfuzna recenica,

a mnogo je jednostavnije,

ti si nasao nesto u mom komentaru sto si notirao kao neprikladno,
ja ti rekla da si pogresno shvatio, ali ti se i pored toga izvinjavam, ako ti je bilo sta nije bilo prijatno, kao sto si rekao i to je to....nema, sto se mene tice, niceg spornog, ovo/ono, nisi trebala, jesi trebala...mozda si ti trebao meni da se izvines za nabedjivanje neceg sto ti lepo rekoh da nije tako-narocito, jer uvek kazem upravo kako mislim,...ono skroz mi je friki da bilo ko, pa i ti to bolje zna od mene.

...svaciji je problem kako posmatra i vrednuje ljude, ne vidim sto bi sad to bio izuzetak kod mene, pa jos da mi to kazes u ovom kontekstu.


o blogeru/ima, koji su pritracli, nema komentar, sve je bilo jasno i pre ove "prepirke" izmedju tebe i mene,mislim, odmerenost i njena granica nisu bas bili zastupljeni u njihovom obracanju, kako ti to sada kazes, a koju pak kod mene nisi pronasao dva puta:)), no dobro...svako se prepozna sa onima koji mu lice, kako je govorila moja baka, da opet zloupotrebim tvoj model:)

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:31 13.04.2015

Re: Gde odose?

alselone
Secam se da si ti u davnim danima bloga drzao malu skolu kafe ovde. Je l' istina da je ovo jedna od najboljih kafa, kao sto svi ovde tvrde?

Јесте.
Мислим -- колумбијска... кафа важи за једну од најбољих, насупрот индијској, вијетнамској, неким афричким итд. итсл., ја, особно, мислим да је и најбоља -- али немам баш најшири увид у светске токове -- а оно што си ти окачио је збирни знак за колумбијску кафу, то јест колумбијске произвођаче кафе. Хуан Валдез је фикционални лик под којим су се колумбијски произвођачи рекламирали:





Он има своју мулу, натоварено јутеним џаковима, и има једна страшна, а истинита прича -- како се зној мула увлачио у кафу и кварио је, јер су џакови били на незаштићеним сапима, и требало је времена да се то укапира, да то квари кафу.

Сада се, знам, и маркетира Хуан Валдез кафа, но не знам да ли је она приватна или скупна марка колумбијских прозвођача.

Пробај, обавезно, и све чајеве, и оне њихове концентрате.
Донеси и какаа.
alselone alselone 03:04 14.04.2015

Re: Gde odose?

а оно што си ти окачио је збирни знак за колумбијску кафу, то јест колумбијске произвођаче кафе. Хуан Валдез је фикционални лик под којим су се колумбијски произвођачи рекламирали:


Procitao sam to sto kazes na netu kasnije, ali kupih kafu pod tim imenom.


Сада се, знам, и маркетира Хуан Валдез кафа, но не знам да ли је она приватна или скупна марка колумбијских прозвођача.

Ne znam ni ja. Nije bila bas jeftina, al' nisam bas ni platio neko cudo. Doduse, kupio sam u lokalnoj prodavnici (u zrnu pa samleo), ne u nekoj ekskluzivi tipa aerodrom ili slicno.


alselone alselone 03:07 14.04.2015

Re: Gde odose?

Na kakve koncentrate mislis?
blogovatelj blogovatelj 03:55 14.04.2015

Re: Gde odose?

Procitao sam to sto kazes na netu kasnije, ali kupih kafu pod tim imenom.


Svojevremeno sam u Torontu poslovno sarađivao sa Kolumbijcem koji mi je isto hvalio do besvesti ovu kafu. I donese mi jedan dan četvrt kila na poklon.
Mišljenja sam da je puno bolja od prosečne, ali ni blizu koliko je on hvalio. I sećam se da je bila neverovatno jaka, kofeinske nokaute je izazivala.
Po mom ukusu najbolja koju sam ikada probao je ova, montrealska.

blogovatelj blogovatelj 04:18 14.04.2015

Re: Gde odose?

Nem' pojma, moze i tako da se vidi, ja nisam jer mi u startu nije palo na pamet da "Bosancica" moze da bude pezorativno, kao Siptarka ili slicno.


Ma kakvo pominjanje u negativnom kontekstu nečije nacije, religije ili seksualnog opredeljenja je prostakluk ravan nepuštanju vode po izvršenoj nuždi.
Ona sad može da se pravi nevina ko francuska sobarica, ali sam sasvim siguran da nikad ničiju naciju nije spominjala u raspravama dok je živela u Kanadi.
Vidi, trenutno u firmi imam blisku saradnju sa ljudima koji su poreklom iz Kanade, kako anglofonskog, tako i frankofonskog porekla, zatim iz Portugalije, Gajane, Šri Lanke, Hrvatske, Slovenije, Jamajke, Bermudskih Ostrva, Barbadosa. Nekih tridesetak osoba otprilike. Od njih ima jedno pet crnaca, onda ovi poreklom iz Gajane i Šri Lanke, oni su svi Hindusi po veroispovesti. Imamo i jednog pedera.
Zamisli da tu počne ma kakvo prepucavanje u balkansko - mitteleuropskom stilu, gde se potencira na nižoj vrednosti nečije nacije, religije ili seksualnih afiniteta?
Na Balkanu sva sranja počinju tako, u stilu "nema veze, samo sam rekao/la, nisam ništa loše uradio" ali ovde naučih da to ipak jeste početak svakog sranja na nacionalnoj osnovi.
I ova Anđa, kvazieuropljanka, je svesna toga, sasvim sam uveren, ali jednostavno zna da na Balkanu te stvari prolaze.
A da joj se javio neki bloger ko je poreklom iz Bosne i koga je ta uvreda isto tako mogla da pogodi, pada mi na pamet Elis recimo, mogu da zamislim kako bi se uvijala i bila svilena objašnjavajući mu širinu svojih europskih pogleda na svet.
blogovatelj blogovatelj 04:22 14.04.2015

Re: Gde odose?

smesni, blentavi covece, koji se predstavljas imenom i prezimenom,


Kakve sad ovo veze ima sa celom pričom
A jesi l' me guglala i tražila po društvenim mrežama
milisav68 milisav68 06:16 14.04.2015

Re: Gde odose?

alselone
Je l' istina da je ovo jedna od najboljih kafa, kao sto svi ovde tvrde?

To je malo komplikovano, jer zavisi kako je "spremaš".

Postoje dve osnovne vrste kafe - Arabika i Robusta.

Arabika je "mekša" (krupnija) sa manje kofeina, i može da se pije "čista", za razliku od Robuste, koja je gorča, jača, sa više kofeina i ona ne može da se pije "čista", već mora da se meša sa Arabikom.

Na južnoameričkom kontinentu mnogo bolje uspeva Arabika, i najpznatija i naprodavanija podvrsta je brazilski "Minas" (po pokrajini u Brazilu).

Kolubijska Arabika stvarno ima posebnu aromu, ali nije ništa posebno ako se pije "čista", a cena joj je visoka i zbog ograničenja količine proizvodnje, pa se stvara fama da je mnogo bolja nego što jeste.

Robusta bolje uspeva u Africi i Aziji, a i žilavija je pa nije ograničena sa proizvodnjom, pa je i zbog toga jeftinija (uz to da ne može da se pije "čista" ).

I tu dolazimo do načina spremanja (koja je povezana sa istorijom, kolonijama i sl.), a to možeš da vidiš iz statistike, koja zemlja iz koje zemlje koju kafu (i koju vrstu) uvozi.

Recimo, za espreso ide i preko 50% Robuste, za filter kafu je taj procenat manji, a za ovu "našu", najviše 20%, i to 10% Robuste iz Afrike, 10% iz Azije, a od Arabike 10-20% iz Kolumbije, ostalo iz Brazila (Minas).
princi princi 07:50 14.04.2015

Re: Gde odose?

milisav68
...

Milisave, svaka čast. Kako se odmah prepoznaje pravi i iskreni ljubitelj od folera. Reči su čudo!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:01 14.04.2015

Re: Gde odose?

milisav68
Recimo, za espreso ide i preko 50% Robuste, za filter kafu je taj procenat manji, a za ovu "našu", najviše 20%, i to 10% Robuste iz Afrike, 10% iz Azije, a od Arabike 10-20% iz Kolumbije, ostalo iz Brazila (Minas).

Напротив, контра од овога.

Турска, тзв. традицонална кафа прави се претежно од робусте. Робуста има дрвенасти укус, пуно кофеина, пуно тело и велику крему. Најбоље робусте на свету су афричке, али -- и даље су робусте. Ружњикаве.

Арабика је цветних и воћних арома, често киселакста, са мање кофеина и слабог тела. Рађа готово дупло слабије од робусте, захтева већу негу, боље клима услове. Арабика су ароме и лепоте, дакле. Робуста тек маса.

Робуста се појавила тек од краја 19. века, да појефтини мешавину кафа, начелно. Јер кафе су, у ствари, по правилу мешавина 5-6-7-10 сорти кафа. Тзв. single orgin, кафе од једног рода и врсте, чешће су у air press или dripping техници добијања кафе. У еспресу, филтер и традицоналној по правилу су кафе мешавине различитих сорти. Овако, начелно, иде и квалитет типова кафе -- неспоменута инстант кафа и нема квалитет. То су скоро отпаци од кафа љуто обрађени у агресивним технолошким поступцима.

За најбoљу кафу на свету важи Java Blue Mountian арабика, која се онда калибрира, као и свaка кафа, у неколико различитих величина зрна, па и цена по калибрацији варира. Килограм у малопродаји кошта између 150 и 200 €. Итд. итсл.
milisav68 milisav68 08:23 14.04.2015

Re: Gde odose?

princi
Milisave, svaka čast. Kako se odmah prepoznaje pravi i iskreni ljubitelj od folera. Reči su čudo!



Ne samo ljubitelj, već i "stručno lice" .

Više od deset godina sam bio u poslu sa kafom, ali nisam mogao da izađem na kraj sa stokom (na raznim nivoima).
milisav68 milisav68 09:18 14.04.2015

Re: Gde odose?

Predrag Brajovic
Турска, тзв. традицонална кафа прави се претежно од робусте.

Ma kakvi, to ne bi mogao da popiješ, već preko 30% je gorko kao otrov, pa neko ubacuje ječam da to ublaži (što nije zabranjeno - ako se istakne na kesici).

Robusta is a sturdy species of coffee bean with low acidity and high bitterness; it is used primarily in instant coffee, espresso, and as a filler in ground coffee blends. The bean comes from the Coffea robusta variety of the Coffea canephora plant (widely known itself by the synonym Coffea robusta) which has its origins in central and western sub-Saharan Africa.[1] Robusta is easy to care for, has a greater crop yield than arabica coffea, has almost double the amount of caffeine and more antioxidants than arabica coffea,[2] and is less susceptible to disease. Roasted robusta beans produce a strong, full-bodied coffee with a distinctive earthy flavour, but usually with more bitterness than arabica due to its pyrazine content.

Approximately 30% of the coffee produced in the world is robusta.[3] It is mostly grown in Vietnam, where French colonists introduced it in the late 19th century, though it is also grown in Africa and Brazil, where it is often called conilon.[4][5] In recent years, Vietnam, which produces mostly robusta, has surpassed Brazil, India, and Indonesia to become the world's single largest exporter of robusta coffee. Brazil is still the biggest producer of coffee in the world, producing one-third of the world's coffee, though 80% of that is C. arabica.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:22 14.04.2015

Re: Gde odose?

milisav68
Predrag Brajovic
Турска, тзв. традицонална кафа прави се претежно од робусте.

Ma kakvi, to ne bi mogao da popiješ, već preko 30% je gorko kao otrov, pa neko ubacuje ječam da to ublaži (što nije zabranjeno - ako se istakne na kesici).

Ех, мој Милоје...
Твоје је знање свуда једнако.
:)



Milan Novković Milan Novković 09:38 14.04.2015

Re: Gde odose?

Ех, мој Милоје...
Твоје је знање свуда једнако.
:)

Pošto ste se neprimetno i spontano uvezali u tim da vas pitam

Ja sam amater, ali volim da pijem kafu - ima u Bgd ona Illy espresso u samoposlugama, u zrnu, pržena pa u limenkama, vakumiranim.

Meni odlična - šta je to i šta bi neko kome se to sviđa još ili sledeće trebao da proba?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:43 14.04.2015

Re: Gde odose?

Milan Novković
Ех, мој Милоје...
Твоје је знање свуда једнако.
:)

Pošto ste se neprimetno i spontano uvezali u tim da vas pitam

Ja sam amater, ali volim da pijem kafu - ima u Bgd ona Illy espresso u samoposlugama, u zrnu, pržena pa u limenkama, vakumiranim.

Meni odlična - šta je to i šta bi neko kome se to sviđa još ili sledeće trebao da proba?

Illy je 100% арабика. Премијум категорија. Откад су фирму купили неки инвестициони фондови, почетком двехиљадитих, мало су попустили са квалитетом, али су и даље у врху. Од кафа које у Србији можеш да купиш у малопродаји та је најбоља. Све остале кафе у малопродаји су средњег и нижег квалитета.

Ти у Лондону имаш далеко већи и бољи избор.
alselone alselone 09:45 14.04.2015

Re: Gde odose?

I tu dolazimo do načina spremanja


I ne rece kako da je spremam.

Cek, jesam ja sad kupio nesto sto moze da se pije, ili moram sad u Aziju po drugu kafu pa da maesam?

Sta da radim sa ovim sto sam kupio, je l' moze, brate, ovo da se zakuva ko sto Bog zapoveda?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:55 14.04.2015

Re: Gde odose?

alselone
I tu dolazimo do načina spremanja

I ne rece kako da je spremam.

Закувај, брате, па шта ти Бог да!

Кафа је берзанска роба. Цене арабика је, начелно, дупло веће од робусте, на берзи. Како год, кренуше с претарним форсирањем арабике, у узгоју, а порасте потражња за робустом -- без ње захтевније је добити праву крему и јачину, а те кафе форсирају поједина тржишта -- и почне да робуста стиже по цени арабику. Податак: вијетнамска робуста, најгора на свету, коју је увозила једна велика овдашња кафе фирма, плаћана је 70-80 центи по килограму. Сад јој не знам цену.

Кафа у себи садржи 1500 једињења. Различите кафе захтевају различиту температуру припреме, јер "горе" шећери и уља у њој, па добије горчину. Начелно, арабике траже више температуру, робусте 5-7 степени нижу (чак до 94 степена, 91-92 је просек за квалитетну арабику у еспресо техници). Овако је у техници еспреса, која важи за најбољу, мада ће ти то оспорити љубитељи air press и dripping технике припреме. Ја преферирам еспресо, али могу да пијем све -- осим инстант смећа. Она је најгора.

P.S.
Ти си инжињер, па ево ти додатни секс: притисак екстракције такође значајно мења целу слику, то јест којом се снагом гура вода кроз млевену кафу. Мали притисак неће извући оно најбоље, велики -- извуче и смеће. Опет тај притисак варира, око 9 бара, мада, рецимо, Illy тражи десет а температуру од 93-94 степена. Проблем је да температура буде константна, током екстракције, и ту је борба за квалитет апарата. Најбољи апарати на свету држе 0,1 степен толеранције температурне промене, и коштају као нова кола. Оваква прецизност, претеривање? Хм... познајем човека који тврди да разликује по укусу 0,1 степен промене температуре приликом екстракције, иначе -- професионалац је и увек има 10-20 професионалних апарата у кући. Тестер.

На слици доле је СПУЗМТИП Mk 1 -- српски приручни уређај за мерење темепаратуре и притиска на главама еспресо апарата:

princi princi 10:00 14.04.2015

Re: Gde odose?

Ja sam amater, ali volim da pijem kafu - ima u Bgd ona Illy espresso u samoposlugama, u zrnu, pržena pa u limenkama, vakumiranim.

Milance, sto se tice kafe, Brizbejn je pravo carstvo. Oziji Kvinslenderi prosto imaju kult kafe. Tamo svaki kafic ima svoju kafu. Cetvrtaju je k'o heroin, svako ima svoju mesavinu.

U Londonu se otvorilo par onih Tap coffee shopova, sledeci put kad svrnes u Wardour Street, svrni do broja 193. Odmah iznad Princija, :). Isto furaju taj pseudo shabby, boho style, ne bih se cudio ako neki Oziji ne stoje iza cele price.
angie01 angie01 10:29 14.04.2015

ne bih da remetim idilu:)

ali sam sasvim siguran da nikad ničiju naciju nije spominjala u raspravama dok je živela u Kanadi.


iako je jasno da je ovo napisano zlonamerno, cisto da ne ostane kao jos jedna laz i blentavo ne razumevanje kaoje se samodopadljivo plasira.


naime, u Kanadi se podstice da upravo kazes svoje poreklo,...gaji se i neguje u smislu zajednickog postovanja svih, jer je to zemlja imigranata, pa se kaze, Spanski Kanadjanin, Korejski Kanadjanin, Ruski, Indijski, Srpski, Bosanski,...svaka nacionalna jedinica mahom ima svoje regije u Torontu, pa tako imas, Italijanski kraj, Portugalski, Kinsku cetvrt, meni najomiljeniju Grcku,...pa u svima njima kulturni centar te nacije, gde drzava Kanada placa sluzbenike da pomazu novopridoslim da se snadju, adaptiraju, nauce jezik, svoja prava,....a i da odrzavaju svoja kulturna nasledja, obicaje iz zemalja iz kojih su dosli, pa onda su tu organizovani, horovi, orkestri, sportski klubovi,...

takodje je veoma popularna varijanta zajednickih proslava- nije bitno cega- u kojima se organizuje tzv pot lak, sto podrazumeva, da svako donese neki specijalitet iz svog kraja, pa onda svi zajedno degustiraju,....to se desava od vrtica, preko skole i faksa, do radnog mesta, jer i time zele da potenciraju znacaj bogatstva tolikih razlicitosti.


princi princi 10:39 14.04.2015

Re: ne bih da remetim idilu:)

naime, u Kanadi se posdstice da upravo kazes svoje poreklo,...gaji se i neguje u smislu zajednickog postovanja svih, jer je to zemlja imigranata, pa se kaze, Spanski Kanadjanin, Korejski Kanadjanin, Ruski, Indijski, Srpski, Bosanski,...svaka nacionalna jedinica mahom ima svoje regije u Torontu, pa tako imas, Italijanski kraj, Portugalski, Kinsku cetvrt, meni najomiljeniju Grcku,...pa u svima njima kulturni centar te nacije, gde drzava Kanada placa sluzbenike da pomazu novopridoslim da se snadju, adaptiraju, nauce jezik, svoja prava,....a i da odrzavaju svoja kulturna nasledja, obicaje iz zemalja iz kojih su dosli, pa onda su tu organizovani, horovi, orkestri, sportski klubovi,...

takodje je veoma popularna varijanta zajednickih proslava- nije bitno cega- u kojima se organizuje tzv pot lak, sto podrazumeva, da svako donese neki specijalitet iz svog kraja, pa onda svi zajedno degustiraju,....to se desava od vrtica, preko skole i faksa, do radnog mesta, jer i time zele da potenciraju znacaj bogatstva tolikih razlicitosti.

Da, seko, sve je tako, ali moras imati u vidu da je Kanada u tome izuzetak u razvijenom svetu, a ne pravilo. Kanada je singularna zemlja u svetu, verovatno, po nacinu na koji prihvata imigrante. Prema tome, kad pricamo o kanadskim iskustvima, nemojmo smatrati da je to standard, "jer se to tako radi u razvijenom svetu", i te gluposti. Ne, tako se ne radi u razvijenom svetu, jer u svim drugim razvijenim zemljama sveta (USA, UK, Australija, zapadna Evropa, svaka zemlja ponaosob, bez izuzetka) trenutno pre vlada antiimigrantska, fasisticka histerija za koju je Slobcetova antimuslimanska i antihrvatska propaganda iz 1992. mala deca.
angie01 angie01 10:44 14.04.2015

Re: ne bih da remetim idilu:)

Da, seko, sve je tako, ali moras imati u vidu da je Kanada u tome izuzetak u razvijenom svetu


znam i slazem se doktore, ovo sto sam napisala je bilo zbog podmetnutih neistinitosti prethodnog komentara.
alselone alselone 10:57 14.04.2015

Re: Gde odose?

Predrag Brajovic
alselone
I tu dolazimo do načina spremanja

I ne rece kako da je spremam.

Закувај, брате, па шта ти Бог да!

Кафа је берзанска роба. Цене арабика је, начелно, дупло веће од робусте, на берзи. Како год, кренуше с претарним форсирањем арабике, у узгоју, а порасте потражња за робустом -- без ње захтевније је добити праву крему и јачину, а те кафе форсирају поједина тржишта -- и почне да робуста стиже по цени арабику. Податак: вијетнамска робуста, најгора на свету, коју је увозила једна велика овдашња кафе фирма, плаћана је 70-80 центи по килограму. Сад јој не знам цену.

Кафа у себи садржи 1500 једињења. Различите кафе захтевају различиту температуру припреме, јер "горе" шећери и уља у њој, па добије горчину. Начелно, арабике траже више температуру, робусте 5-7 степени нижу (чак до 94 степена, 91-92 је просек за квалитетну арабику у еспресо техници). Овако је у техници еспреса, која важи за најбољу, мада ће ти то оспорити љубитељи air press и dripping технике припреме. Ја преферирам еспресо, али могу да пијем све -- осим инстант смећа. Она је најгора.

P.S.
Ти си инжињер, па ево ти додатни секс: притисак екстракције такође значајно мења целу слику, то јест којом се снагом гура вода кроз млевену кафу. Мали притисак неће извући оно најбоље, велики -- извуче и смеће. Опет тај притисак варира, око 9 бара, мада, рецимо, Illy тражи десет а температуру од 93-94 степена. Проблем је да температура буде константна, током екстракције, и ту је борба за квалитет апарата. Најбољи апарати на свету држе 0,1 степен толеранције температурне промене, и коштају као нова кола. Оваква прецизност, претеривање? Хм... познајем човека који тврди да разликује по укусу 0,1 степен промене температуре приликом екстракције, иначе -- професионалац је и увек има 10-20 професионалних апарата у кући. Тестер.

На слици доле је СПУЗМТИП Mk 1 -- српски приручни уређај за мерење темепаратуре и притиска на главама еспресо апарата:



Zahvaljivam.

Evo za tebe jedna prica odavde. Ja razumem Spanski koliko i bugarski, recimo, dvocifren broj reci, ali je ovde sa mnom kolega koji prica proficiency. Mal', mal' pa se odusevi kako uctivo razgovaraju, kao da citas Tolstoja. Svima se persira (u Spanskom cak postoji persiranje grupi, sto kod nas nema (vi i Vi)), zahvaljuje, svako obracanje, pa makar i u prodavnici, taksiju na ulici, ima nizove formalnih recenica, pozdrav, otpozdrav, zahvaljivanje itd. Jako bih voleo da razumem te nijanse u govoru kao on, posto vidim da on uziva. Za razliku od nas ili Spanaca (odakle smo doputovali).

Neki Spanac je sa nama, i on opsuje u jednom momentu na formalnom sastanku, oni se poceli kikotati kod deca, nisu navikli da tako neko opsuje pred grupom.





Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:07 14.04.2015

Re: Gde odose?

Milan Novković
Ех, мој Милоје...
Твоје је знање свуда једнако.
:)

Pošto ste se neprimetno i spontano uvezali u tim da vas pitam

Ja sam amater, ali volim da pijem kafu - ima u Bgd ona Illy espresso u samoposlugama, u zrnu, pržena pa u limenkama, vakumiranim.

Meni odlična - šta je to i šta bi neko kome se to sviđa još ili sledeće trebao da proba?

Да не заборавим и да не будем неправедан: у Бгду се отворило неколико сјајних кафетерија-пржионица, часних и честитих бораца за квалитет кафе: Зрно, Кофеин, Јава... Код њих ћеш свакако наћи узорно добро кафу, зависи само коју апаратуру за припремање имаш, па да они имају тај тип млевења и паковања.

Како год, свако ко се у Србији на овај начин бави кафом -- посвећено -- има исти проблем: нејако тржиште. То значи да је тешко на светском тржишту за себе обезбедити константност и квалитет набавке уз ваљану цену, јер количине с којима се наступа су готово безначајне. Једном ћете, онда, купити сјајну кафу из Колумбије са тог и тог поља, а већ следећи пут нећете је имати, а ни успети да јој нађете пандана: власник за вас није ништа резервисао нити ће, осим ако немате озбиљне годишње уговоре. Сада је највећи тренд у свету кафа познатог порекла, где ти тачно знаш да који је Хуан Валдез произвео твоју кафу, и можеш да га обиђеш, и њега и децу.

Дакле, тврдим -- нико у Србији од оних склоних квалитету не може да обезбеди константност набавке. (Узгред кафом се тргује у фјучерсима, али то знаш.) Даљи проблем је свежина кафе, кафа у зрну јако брзо пропада кад је испржена -- два-три дана, још брже кад је самлевена -- два-три сата. Оксидација јој дође главе. За то је решење паковање у заштићеној атмосфери, с минималним количинама кисеоника -- али то су релативно захтевни погони, мораш целе погоне да ставиш у безкисеоничко окружење, а сваки тип паковања захтева свој погон. Ови наши борци то не могу да омогуће. Њихова је борба на нивоу што чешћег пржења... и млевења непосредно пред куповину. Кад то не раде, већ је знак за аларм.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:12 14.04.2015

Re: Gde odose?

alselone
Zahvaljivam.

Нема на чем.

Баш сам мислио, поводом тебе и твог путовања, како провинцијално гледамо на свет, не капирамо колико је велик и широк и шарен, и узмем онда да нетом шарам по Колумбији и Венецуели, а онда, исто нетом, одем у Каракас -- какав град! а 70% становништва у сламовима, но, тамо је температура 21 степен, малтене стално. Ех, мој Чавезу...
alselone alselone 11:17 14.04.2015

Re: Gde odose?

не капирамо колико је велик и широк и шарен, и узмем онда да нетом шарам по Колумбији и Венецуели, а онда, исто нетом, одем у Каракас -- какав град! а 70% становништва у сламовима, но, тамо је температура 21 степен, малтене стално. Ех, мој Чавесу...


Ili na primer Ekvador. Mene odusevljava kako oni ne znaju sta imaju. Kazem ja njima - covece, vi ste zemlja koja ima sve. Cele godine lepo vreme, imate Ande, imate Galapagos, imate prasumu, imate pacificku obalu. Mozes da skijas, plivas, istrazujes, sta oces. U jednoj maloj drzavi. To im je zvanicni moto ministarstva turizma "ne treba vam nista osim Ekvadora", al' oni misle da sve to nije nista posebno (dobro, osim Galapagosa, to zaista postuju).

A bili su malo veci pre 20 ak godina. Onda su imali rat sa Peruom pa su im ovi oteli deo teritorije. Bar tako Ekvadorci kazu. Peruanci verovatno misle da su oslobodili.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:23 14.04.2015

Re: Gde odose?

alselone
Onda su imali rat sa Peruom pa su im ovi oteli deo teritorije. Bar tako Ekvadorci kazu. Peruanci verovatno misle da su oslobodili.

:))))))))

А кад мало боље погледаш -- ништа се није десило после промене границе. И даље су све реке тамо где су биле, све планине тамо где су биле, све ливаде и шуме тамо где су биле... И све куће, ако није која срушена.

Узгред, проверих сад, нешто ме занимало, углавном -- опрезно са Википедијом:

World Arabica production is expected to decline a second consecutive year while Robusta continues to rise, narrowing Arabica’s dominance from 62 percent 4 years earlier to an estimated 55 percent.

Значи, просечни килограм кафе у овом трену има однос 55% арабике и 45% робусте.
alselone alselone 11:31 14.04.2015

Re: Gde odose?

А кад мало боље погледаш -- ништа се није десило после промене границе. И даље су све реке тамо где су биле, све планине тамо где су биле, све ливаде и шуме тамо где су биле... И све куће, ако није која срушена.


A meni krivo bilo dok sam slusao tu pricu. Jos malo popili tekile, ja se primio i krenuo nesto o narodima Juzne Amerike, slobodi (meni je fascinantno gde oni sve trpaju "libertad", od sporta, geografije, npr. copa libertadores, ja sam bio na naftnoj busotini u Ekvadoru koja se zove Campo Libertador, u sve trpaju, zeljni su prave slobode), Spancima i Amerima, zavadjanju, ratovima... I to zato jer su meni svi oni isti, i jos i iste vere. Pa kao - sto ratujete ljudi.

Onda ukapiram da smo mi njima jos nejasniji. Tek smo mi ovde svi isti, a nigde vise ratova nije bilo. (svejedno jal Evropa, jal Balkan)
alselone alselone 11:35 14.04.2015

Re: Gde odose?

E, da, sta mi je bilo nestvarno cool, vodili su me jedan dan u Kitu da vidim kucu ljubavnice Simona Bolivara. Haha! Toliko ga postuju i vole da je njena kuca sacuvana kao mali muzej.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 11:48 14.04.2015

Re: Gde odose?

Gledam ovaj thread i sve mi se čini da taj čaj od koke i nije toliko loš.
alselone alselone 11:58 14.04.2015

Re: Gde odose?

Gledam ovaj thread i sve mi se čini da taj čaj od koke i nije toliko loš.


Ne, za sada, javicu ti kad popusti.
princi princi 12:06 14.04.2015

Re: Gde odose?

A meni krivo bilo dok sam slusao tu pricu. Jos malo popili tekile, ja se primio i krenuo nesto o narodima Juzne Amerike, slobodi (meni je fascinantno gde oni sve trpaju "libertad", od sporta, geografije, npr. copa libertadores, ja sam bio na naftnoj busotini u Ekvadoru koja se zove Campo Libertador, u sve trpaju, zeljni su prave slobode), Spancima i Amerima, zavadjanju, ratovima... I to zato jer su meni svi oni isti, i jos i iste vere. Pa kao - sto ratujete ljudi.

Onda ukapiram da smo mi njima jos nejasniji. Tek smo mi ovde svi isti, a nigde vise ratova nije bilo. (svejedno jal Evropa, jal Balkan)

Stvarno ne znam kako si dosao do ovakvih modela i rezultujucih zakljucaka. Pa osnovni sukob u J. Americi je rasni sukob izmedju Indijanaca i Belaca. To im je sve odredilo: istoriju, klasni poredak, zdravstvene i politicke sisteme, religiju, sve. A Evropa je toliko religijski, kulturno i etnicki raznorodna da pravo pitanje nije zasto su ljudi ratovali, nego kako je ovoliko mnogo uspelo da ih prezivi (pogotovu imajuci u vidu efikasnost i razornost savremenih oruzja).
milisav68 milisav68 12:20 14.04.2015

Re: Gde odose?

Predrag Brajovic

Ех, мој Милоје...
Твоје је знање свуда једнако.
:)

Ajde ponovo, pošto za tebe treba više strpljenja.
Predrag
Турска, тзв. традицонална кафа прави се претежно од робусте.

Ovo nije "naša" (tradicionalna) kafa, tj za naše tržište, a na donjoj slici se vidi i ručica za kafemat.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:32 14.04.2015

Re: Gde odose?

alselone
E, da, sta mi je bilo nestvarno cool, vodili su me jedan dan u Kitu da vidim kucu ljubavnice Simona Bolivara. Haha! Toliko ga postuju i vole da je njena kuca sacuvana kao mali muzej.

Хех... Жене. Због њих се и ратови воде. И за кафу.

Кафе није било у Јужној Америци, него је прво стигла у Суринам, па онда у Француску Гвајану. Семе кафе било је драгоцено, кафа стратешка сировина, због цене, а да се не би ширила њена производња, кафа је продавана термички обрађена или на други начин онемогућена за узгој из семена. Бразилац Франсиско де Мељо, војник високог чина, по задатку власти успео је да прошверцује жива зрна и младице у Бразил. По легенди, њих му је на растанку дала жена гуверне Француске Гвајане, која је у њега била заљубљена. Да ли је стварно овако било -- да су, опет, жене за све заслужне -- не знам, нисам успео да нађем поуздане изворе. На португалском их, вероватно, има, али још нисам стигао да научим тај језик. :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:34 14.04.2015

Re: Gde odose?

milisav68
Predrag Brajovic

Ех, мој Милоје...
Твоје је знање свуда једнако.
:)

Ajde ponovo, pošto za tebe treba više strpljenja.
Predrag
Турска, тзв. традицонална кафа прави се претежно од робусте.

Ovo nije "naša" (tradicionalna) kafa, tj za naše tržište, a na donjoj slici se vidi i ručica za kafemat.

ОК
Баш те брига... Теби је лепо.
alselone alselone 12:36 14.04.2015

Re: Gde odose?

Stvarno ne znam kako si dosao do ovakvih modela i rezultujucih zakljucaka. Pa osnovni sukob u J. Americi je rasni sukob izmedju Indijanaca i Belaca. To im je sve odredilo: istoriju, klasni poredak, zdravstvene i politicke sisteme, religiju, sve. A Evropa je toliko religijski, kulturno i etnicki raznorodna da pravo pitanje nije zasto su ljudi ratovali, nego kako je ovoliko mnogo uspelo da ih prezivi (pogotovu imajuci u vidu efikasnost i razornost savremenih oruzja).



Mislio sam na to da je meni kao nepoznavaocu lokalnih prilika bilo potpuno nejasno zasto oni (Ekvador i Peru) ratuju kada isto izgledaju, iste su vere, iste rase i klase. Otud ono moje prosvetiteljsko primanje da im objasnim da moraju da budu kao jedno snoplje. :)

I tada sam shvatio da dok njima drzim lekcije cudeci se zasto ratuju, sam zapravo smesan jer evropljani jos "jednakije" izgledaju nekome sa drugog kraja sveta i verovatno je njima isto toliko nejasno otkud ratovi u Evropi kada tamo zive skoro pa jedan narod.
freehand freehand 13:00 14.04.2015

Re: Gde odose?

princi
A meni krivo bilo dok sam slusao tu pricu. Jos malo popili tekile, ja se primio i krenuo nesto o narodima Juzne Amerike, slobodi (meni je fascinantno gde oni sve trpaju "libertad", od sporta, geografije, npr. copa libertadores, ja sam bio na naftnoj busotini u Ekvadoru koja se zove Campo Libertador, u sve trpaju, zeljni su prave slobode), Spancima i Amerima, zavadjanju, ratovima... I to zato jer su meni svi oni isti, i jos i iste vere. Pa kao - sto ratujete ljudi.

Onda ukapiram da smo mi njima jos nejasniji. Tek smo mi ovde svi isti, a nigde vise ratova nije bilo. (svejedno jal Evropa, jal Balkan)

Stvarno ne znam kako si dosao do ovakvih modela i rezultujucih zakljucaka. Pa osnovni sukob u J. Americi je rasni sukob izmedju Indijanaca i Belaca. To im je sve odredilo: istoriju, klasni poredak, zdravstvene i politicke sisteme, religiju, sve. A Evropa je toliko religijski, kulturno i etnicki raznorodna da pravo pitanje nije zasto su ljudi ratovali, nego kako je ovoliko mnogo uspelo da ih prezivi (pogotovu imajuci u vidu efikasnost i razornost savremenih oruzja).


Rat u Južnoj Americi vođen je za oslobođenje od Španije kao kolonijalne sile, a posle toga su vođeni ratovi za samnostalnost pojedinih država. Nikad po toj liniji indiosi-belci.
El Libertador, Simon Bolivar sanjao je o jednoj Velikoj Americi bez granica, nikad dosanjanoj, ali su i Venecuela, i Kolumbija, i Ekvador, i Peru, i Bolivija - bili njeni delovi u nekim momentima.
"General u svom lavirintu" Gabrijela Garsije Markesa odlično je štivo upravo na tu temu.
Priče o mnogobrojnim Bolivarovim ljubavnicama su bonus.
milisav68 milisav68 13:30 14.04.2015

Re: Gde odose?

alselone
I tu dolazimo do načina spremanja


I ne rece kako da je spremam.

Cek, jesam ja sad kupio nesto sto moze da se pije, ili moram sad u Aziju po drugu kafu pa da maesam?

Sta da radim sa ovim sto sam kupio, je l' moze, brate, ovo da se zakuva ko sto Bog zapoveda?

Pa može.

Vidim da si je samleo, opet, i tu postoji razlika, za "našu" (a i recimo Turci i Grci) se melje najsitnije na kamenom mlinu, dok se za espreseo melje malo krupnije (a i to zavisi od atmosferskih prilika), a za filter se melje najkrupnije (i jedna i druga se melju najčešće na mlinu sa metalnim noževima).

Tako da možeš da eksperimentišeš, a možeš i da mešaš sa nekom drugom kafom u zrnu, pa da melješ.
freehand freehand 13:38 14.04.2015

Re: Gde odose?

То је као да не видим да је онај коментар Freehandov хомофобан

LJUDI VIĐU HOMOFOBA KAKI JE RUŽAN I KOLKI SU MU ROGOVI!
A VIĐU MENE KAKO MU SE SUPROTSTAVLJAM KA KANJOŠ!

Nemam pojma kome se ti na ovaj način dodvoravaš sitnim denunciranjem, kome se ulaguješ, šta misliš da postižeš tim budalesanjem, ali semšan si, Brajoviću, ko bioskop.
alselone alselone 14:23 14.04.2015

Re: Gde odose?

Tako da možeš da eksperimentišeš


Moracu. Ako si u prolazu, navrati na kafu.
princi princi 17:05 14.04.2015

Re: Gde odose?

Rat u Južnoj Americi vođen je za oslobođenje od Španije kao kolonijalne sile, a posle toga su vođeni ratovi za samnostalnost pojedinih država. Nikad po toj liniji indiosi-belci.
El Libertador, Simon Bolivar sanjao je o jednoj Velikoj Americi bez granica, nikad dosanjanoj, ali su i Venecuela, i Kolumbija, i Ekvador, i Peru, i Bolivija - bili njeni delovi u nekim momentima.
"General u svom lavirintu" Gabrijela Garsije Markesa odlično je štivo upravo na tu temu.
Priče o mnogobrojnim Bolivarovim ljubavnicama su bonus.

Pise o tome Easterly, ima cela prica kako je Kolumbija, i Latinska Amerika u celini, postala "nerazvijena" i zasto Latinska Amerika u 20. veku nije postala USA uprkos ogromnim prirodnim bogatstvima. U osnovi svega, rasno pitanje. Daleko bi nas odvela diskusija.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:10 14.04.2015

Re: Gde odose?

milisav68
alselone
Sta da radim sa ovim sto sam kupio, je l' moze, brate, ovo da se zakuva ko sto Bog zapoveda?

Pa može.

Само, јебга, биће горка...
Мада, изгледа да читав свет пије ту горку кафу?!
freehand freehand 17:24 14.04.2015

Re: Gde odose?

princi
Rat u Južnoj Americi vođen je za oslobođenje od Španije kao kolonijalne sile, a posle toga su vođeni ratovi za samnostalnost pojedinih država. Nikad po toj liniji indiosi-belci.
El Libertador, Simon Bolivar sanjao je o jednoj Velikoj Americi bez granica, nikad dosanjanoj, ali su i Venecuela, i Kolumbija, i Ekvador, i Peru, i Bolivija - bili njeni delovi u nekim momentima.
"General u svom lavirintu" Gabrijela Garsije Markesa odlično je štivo upravo na tu temu.
Priče o mnogobrojnim Bolivarovim ljubavnicama su bonus.

Pise o tome Easterly, ima cela prica kako je Kolumbija, i Latinska Amerika u celini, postala "nerazvijena" i zasto Latinska Amerika u 20. veku nije postala USA uprkos ogromnim prirodnim bogatstvima. U osnovi svega, rasno pitanje. Daleko bi nas odvela diskusija.

Daj neki link, ili naslov. Meni je to izvanredno interesantno, čarolija koju sam počeo da otkrivam sa prvom edicijom hispanoameričkog romana (ona čarobna, svetlo-plava); Ljosin "Rat za smak sveta" je čudo od knjige, u kojoj se vidi kako je u Brazilu radio taj južnoamerički melting pot rasa, kultura, vera. Pretapanje i amalgamisanje svih tih masti, gde postoje specifični nazivi za svaku od varijacija: belac-indijanka, indijanac-belkinja, i onda sve ono što se desi kad se još pojave crni robovi.
Knjiga koju sam pomenuo govori baš o Bolivaru i njegovom poslednjem putovanju.
Ali u svemu što sam čitao začudilo me je upravo to - nedostatak pobune starosedelaca i njihovo bezvoljno utapanje u civilzaciju koju su doneli konkvistadori.
princi princi 17:51 14.04.2015

Re: Gde odose?

Daj neki link, ili naslov.

Evo ti ovde WP review i u kratkim crtama o cemu pise Easterly (ne samo o Latinskoj Americi nego i o Africi, Kini i Aziji u celini, i uopste odnosu belog coveka prema "divljacima" ). Meni posebno bila interesantna ta perspektiva Versaja kao mesta kojim je upravo dominirao taj WASPovski rasizam naspram svih drugih. Mislim, taj Versaj, prakticno, oblikovao istoriju 20. veka, a mi, bar ja, dosta malo znamo o njemu, pogotovu iz perspektive onoga sto se desavalo na Dalekom Istoku, u Africi...
freehand freehand 17:52 14.04.2015

Re: Gde odose?

princi
Daj neki link, ili naslov.

Evo ti ovde WP review i u kratkim crtama o cemu pise Easterly (ne samo o Latinskoj Americi nego i o Africi, Kini i Aziji u celini, i uopste odnosu belog coveka prema "divljacima".

Blagodarim. Jel prevođeno na srpski?
princi princi 17:54 14.04.2015

Re: Gde odose?

Koliko ja znam, ne, mada bi bilo redno da se mene pita. Knjiga se bavi nekim od kljucnih pitanja kojima se bavi i srpsko drustvo (pro et contra EU, razvoj, nacini razvoja, potreba demokratizacije drustva, neotudjivog prava coveka na slobodu kretanja, itd, itd).
milisav68 milisav68 21:48 14.04.2015

Re: Gde odose?

Predrag Brajovic
Мада, изгледа да читав свет пије ту горку кафу?!

Aha, pa zato ne trpaju šećer, mleko, šlag, i razne zaslađivače.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana