Društvo| Život

Prošetaj u njenim cipelama

Biljana 77 RSS / 29.04.2015. u 15:07

Š'a je? Žulja.

 Ja nisam žena sa sela.

Moja majka je dete sa sela. Ostala bez oca pre nego što se rodila. Odgajana je pažljivo i sa ljubavlju u najvećoj sirotinji prvo kao dete samohrane majke, a onda srećom uz najboljeg očuha na svetu.  Odgajana je sa idejom da mora da radi, da uči, da se obrazuje  i da ode sa sela. Ili makar sa njive. Otišla je.

Moja Slavka je žena sa sela. Moja baba. Mamina majka. Ona samohrana. Što je ostala udovica u 5. mesecu trudnoće. Terana da pobaci od strane svoje i porodice pokojnog muža. Da bi se lakše preudala. Kako je izgledalo biti mlada, samohrana majka na selu, sredinom pedesetih, odbačena od svih, sa detetom koje osim nje niko nije želeo, pa još ženskim, to mi ne možemo da zamislimo.  Od udaje za Iliju, valjda najboljeg čoveka kojeg sam srela, proživela je sreću. Radila mnogo. Na selu mora da se radi mnogo da bi se bilo samo malo više od siromašnog. Odškolovala ćerku. Dočekala unuke. Umrla je od raka, sa nepunih 60 godina. 

Gledam žene po selima celog života. Ogrubele, pre vremena ostarele, koje barabar sa muškarcima rade na njivi, u plasteniku, u štali. A onda i sve ono po kući, oko dece, ručka, veša .. you name it. Umiru od raka dojke ili grlića materice u četrdesetim jer ne idu kod ginekologa.

******

Pre dve godine pročitala sam jedan tekst, jezivo napisan o trendu da se sklapaju dogovoreni brakovi između neženja iz srpskih sela i mladih Albanki.  O tome koliko može biti srećan jedan takav brak u kojem se dvoje ljudi ne ne poznaju, ne ne vole, nego ni ne govore  istim jezikom, o tome koliko može biti srećna žena istrgnuta iz svoje sredine, odvojena od rodbine, prijatelja, u tuđoj zemlji nema mesta diskusiji. I neću o tome. O tome da tu postoje elementi trgovine ženama, takođe neću. Sve je to posledica. Ja hoću o uzrocima.

Uzroci su "jednostavni".  Po našim selima mnogo je neženja jer nema devojaka. Devojaka nema jer odlaze sa sela.

Uzmeš tablet ili telefon, wi-fi šifru od konobara, pijuckaš nešto toplo ili hladno. Čitaš tekst, brineš za majčicu Srbiju, srpsko selo i srpstvo vaskoliko. I kuckaš komentar:

 

1. Beograd je veliki krivac za migraciju stanovnistva, a naravno i majke koje svoje devojke vaspitavaju da se udaju samo bogato kako se nebi mucile kao one sto se muce. Odvratno!

2. jasna stvar, za propadenje Srbije su krive srpske devojke i oni koji su ih tako "vaspitali" da ne postuju muskarce


3.Problem postoji u glavama srpskih devojaka/žena....

4. svaka im cast, moracu i ja tim stopama, zivim u inostranstvu, radim,
solidno zaradjujem, imam dosta toga ali ove nase cure samo misle na
bjesno auto i provod, ne interesuje ih kuca, kuhanje, djeca, vec samo
spavanje i schoping...

5. Ili u prevodu, kako se to vaspitaju srpske djevojke, kada nece da se udaju za Srbe sa sela, ali sve vise i iz grada ukoliko nisu dobrostojeci.

6. Већина наших српкиња су размажене спонзоруше, част изузецима....

7. u Makedoniji se albanke udavaju za makedonske seljake , uglavnom se ljudi hvale od njih , vaspitavane su u tradicionalnom patrijarhalnom duhu i postuju domacina i roditelje .
Kod makedonke to nisu vrednosti koje neguju , one uglavnom su urbane svojeglave i zavidljive , cast izuzecima , sacuvaj boze da se neka uda na selu...nema sanse !

8. Mora se takođe raditi na promovisanju hrišćanskih vrednosti jer se samo tako može istisnuti naopak pristup savremenom životu koji takođe utiče da devojke napuštaju sela.

9. Ja sam Srbin sumadinac i veruj mi Sofija da sam pre pet godina svojim sinovima /koji sada ne zive vise u ovoj zemlji/rekao da ako mogu da biraju da se nikako ne zene Srpkinjama.Za informaciju nisam nikakav zatucani Srbin, vec covek koji je duzi period zivota proveo vani sa suprugom koja je takodje fakultetski obrazovana.Na nasu zalost najveci deo mlade zenske populacije, emancipaciju je sticao gledajuci serije i filmove sa zapada a to sto su videle u apsolutnoj vecini postoji samo na filmovimu i u serijama.

10. Pa bolje te nego ove naše šoperke opterećene svojim izgledom. Snijma će biti srećniji

11. ja ne zivim u srbiji i licno nikad nisam imao vezu sa devojkom iz srbije i upravo ove devojke, koje nisu posebno obrazovane i kultivisane predstavljaju ubedljivo najveci problem, je znam takve devojke iz drugih zemalja i nisam imao problema sa njima, ali takve devojke iz srbije ne razumem uopste. obrazovanije zene iz srbije su ok.

12.Vecina devojaka zele lak zivot, novcano obezbedjen, i skoro nijedna ne zeli da ide na selo.

13. Jok, oće li splavaruša da gazi šenicu bjelicu u jutarnjoj rosi? Oće li da djubri kuruz balama? Hoće li da siri? More takva ti neće pustiti vodu za sobom.
Bree, ova Albanka ima da ti se porodi u šumi, i još da ti u povratku nacepa drva

******

Ima tome dosta vremena odgledala sam neku emisiju, može biti i da je bila Kvadratura kruga. Tri – četiri sestre, negde na Pešteru, stare već. Roditelji nisu imali sinova, one su ostale da održe imanje i vode brigu o roditeljima. Sad već stare, nisu se udavale, bez dece i unuka, imaju samo jedna drugu. Iza njih je život teškog fizičkog rada. I skoro ničeg drugog.

-I možeš li da zamisliš neku drugačiji život? Da si se odselila? Udala? Školovala?

Razmišljala je nekoliko trenutaka i onda rekla samo jedno:

–Ne. Ni srećno, ni tužno. Ni ljuto, ni razočarano. Pomireno, sa potpunom sigurnošću, ne.

******

Ja bih ako može mali eksperiment – da se autori komentara diskonektuju sa wi-fi, preobuju i polako u neko selo u Srbiji. Ako može planinsko još bolje. Na nedelju dana. Da rade sve što radi jedna žena sa sela. I da nacepaju ta drva, bez da moraju da se porađaju u šumi.  Pa kad počnu da plaču mami i tati da bi nazad na wi-fi i espresso, na druženje sa prijateljima i posao u zatvorenom, da im kažem da se izgleda ne može zamisliti život drugačiji od onog koji živiš. Neko zato što mu je život uzeo svaku mogućnost, a neko zato što je stoka neempatična i nadobudna.

Jer ok je praviti naslovne o mladim ljudima koje odlaze iz Srbije jer hoće bolje za sebe. Oni će dobiti ovacije na mrežema od ovih iz kafića… Čak i  ako su žene. Ali ne daj bože da neka žena sa sela kaže: Ja ne želim da živim ovde i ovako.  Na selu. Želim bolje. Lakše. Izbor. U redu je ne želeti da živiš u Srbiji, ali nije u redu ne želeti da živiš na selu u Srbiji. Ako si žena.



Komentari (300)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

emsiemsi emsiemsi 16:54 30.04.2015

Re: imas selo vrati grad

princi
u drustvima foragers, tj hunter gatherers deca su odrastala ne znajuci ko im je otac, a odrasli, ne znajuci ko im je dete, su o svakom detetu podjednako vodili racuna


Ne, sad kad smo verovatno na nekoj raskrsnici, na kraju Kognitivne revolucije, a na pocetku necega sto jos nema ime, treba detaljno preispitati sve koncepte. Recimo, citirani koncept bi racionalnu zenu terala da u vreme ovulacije spava sa sto vecim brojem muskaraca (i oni bi svi mislili da su tate). Na taj nacin bi maksimizovala ne samo svoje zadovoljstvo, nego i sanse deteta da uspesno odraste, i to ne uz jednog nego uz vise oceva. Nesto kao onaj film 3 muskarca i beba, sa onim brkom, jbmlg kako se zove, ali znam da je covek sigurno Srbin.

A, ako je dete posebno nadareno, mozda jednog dana postane i superheroj. Valjda ima neka online verzija ovog Ruskog pionira.

Јеботе !
Сагласан !
blogovatelj blogovatelj 17:28 30.04.2015

Re: imas selo vrati grad

Na taj nacin bi maksimizovala ne samo svoje zadovoljstvo, nego i sanse deteta da uspesno odraste


I onda dolazimo do tačke gde triper i sifilis caruju, a religije se rađaju.
Nisu religije nastale bez veze u vreme kad nije bilo penicilina. To jedino glupi Lambros ne razume.
sokodbuba sokodbuba 17:52 30.04.2015

Re: imas selo vrati grad


Recimo, citirani koncept bi racionalnu zenu terala da u vreme ovulacije spava sa sto vecim brojem muskaraca (i oni bi svi mislili da su tate). Na taj nacin bi maksimizovala ne samo svoje zadovoljstvo, nego i sanse deteta da uspesno odraste


Teško, i u smislu socijalnog konstrukta i zadovoljstva, a i biologije, posebno ako zna za (a kao da se to znalo, posmatrajući čuvanje devičanstva, monogamiju itd, u pojedinim epohama) Microchimerism, i još na to i ''Male microchimerism was not infrequent in women without sons. Besides known pregnancies, other possible sources of male microchimerism include unrecognized spontaneous abortion, vanished male twin, an older brother transferred by the maternal circulation, or sexual intercourse.''
sokodbuba sokodbuba 17:39 29.04.2015

uzroci


Uzroci su "jednostavni". Po našim selima mnogo je neženja jer nema devojaka. Devojaka nema jer odlaze sa sela.


Često idem u prirodu, od detinjstva, i dobro su mi poznata napuštena ili polunapuštena planinska sela, koja obiluju izvorima, šumskim plodovima i biljem, a i ona u ravnici, gde je zemlja plodna. Kod preostalih stanovnika se može osetiti čemer, opšta zapuštenost, nehat, skoro neka mržnja prema svakodnevnom životu, potpuni nedostatak elementarne higijene, kulture stanovanja, a kod muškaraca i alkoholizam. Čini mi se da je seoski alkoholizam veliki problem koji se nigde ne pominje, ili ja nisam naišla na to. Gde god odeš piju, i kao da je to cilj i smisao dana. Podela rada je takva da žene rade sve, od jutra do mraka, a tretirane su kao kućno roblje i domaće životinje, jedino ih na kraju neće zaklati i pojesti, mada ni to nije isključeno. Možda problem nije u težini posla, nego u strukturi, svesti, organizaciji, mentalitetu i primitivnim i surovim seoskim muškarcima. Albanke su prinuđene nezamislivim siromaštvom ili nekim drugim mehanizmima da se udaju, a naše seoske žene bi trebalo da pozivaju Amerikance, Nemce, Francuze ili ljude iz nekih drugih naroda da se ožene njima i žive na selu, jer je ova zemlja, iako razorena i opljačkana, još uvek neverovatno lepa i bogata.

U redu je ne želeti da živiš u Srbiji, ali nije u redu ne želeti da živiš na selu u Srbiji. Ako si žena.


To je zato što se ženama u gradu priznaje pravo na lepotu, a ženama na selu ne
omega68 omega68 18:08 29.04.2015

Re: uzroci

žene rade sve, od jutra do mraka, a tretirane su kao kućno roblje i domaće životinje

То није тачно.То је претериваље које има за циљ оправдавање одласка.Други је ту проблем.Глобализација је уништила, у скоро свим земљама, породицу, васпитање, религиозност, осећај за СВОЈЕ, традицију... једном општом илузијом да треба живети у граду, радити у ,,офису'', имати ајфон и незнамштасвеме, ићи на Тајланд и немати децу да те смарају.Онда си успео/ла у животу.
Своју ћерку ћу да подржим ако буде изабрала село где ће да живи и да се уда
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:34 29.04.2015

Re: uzroci

omega68
žene rade sve, od jutra do mraka, a tretirane su kao kućno roblje i domaće životinje

То није тачно.То је претериваље које има за циљ оправдавање одласка.Други је ту проблем.Глобализација је уништила, у скоро свим земљама, породицу, васпитање, религиозност, осећај за СВОЈЕ, традицију... једном општом илузијом да треба живети у граду, радити у ,,офису'', имати ајфон и незнамштасвеме, ићи на Тајланд и немати децу да те смарају.Онда си успео/ла у животу.
Своју ћерку ћу да подржим ако буде изабрала село где ће да живи и да се уда

nim_opet nim_opet 18:43 29.04.2015

Re: uzroci

Своју ћерку ћу да подржим ако буде изабрала село где ће да живи и да се уда

A ako ne bude, onda sta? Nista od podrske? Zar podrska ne treba da bude povezana sa tim kakva je osoba a ne da li radi ono sto je roditeljima na pameti?


лобализација је уништила, у скоро свим земљама, породицу, васпитање, религиозност, осећај за СВОЈЕ, традицију...


Nego, na osnovu cega ovo? Jel neka studija u pitanju? Ili licni utisak zasnovan na boravku i posmatranju fenomena i analizi uzroka? Ili cisto onako, da se napise nesto?

sokodbuba sokodbuba 18:44 29.04.2015

Re: uzroci


То није тачно.То је претериваље које има за циљ оправдавање одласка.Други је ту проблем.Глобализација је уништила, у скоро свим земљама, породицу, васпитање, религиозност, осећај за СВОЈЕ, традицију...


Tačno je, nije lepo a ni pravedno i dobro da neka osoba, bilo kog pola, bude drugim ljudima, iako su joj najbliži i najmiliji, kuvarica, čistačica, bediner, pralja, baštovan, radnik na njivi, u štali i u svim ostalim prilikama i neprilikama, a to sve radi svaka žena na selu i smatra se uobičajenim. Pored te nepravedne podele rada, taj rad se ne ceni, a prihvatanje izrabljivanja se smatra tradicijom i vaspitanjem. Kada ih kao vole, onda ih časte izrazom mučenica i velika domaćica. Ljudi na selu uopšte nisu religiozni u doslovnom smislu te reči (mešavina sujeverja, prehrišćanskih običaja i nekoliko pojmova o hrišćanskim vrednostima), a koliko su tradicionalno bili fantastični možeš da pročitaš u delima Bore Stankovića i ostalih pisaca iz prošlosti, ne tako davne. Osećaj za svoje je kapitalizam, a kapitalizam i ajfon su tesno povezani, tako da, nema mnogo suštinske razlike u izrabljivanju u uslovima sela i grada, osim što je u gradu medicinska pomoć i nega dostupnija, ali sa druge strane ishrana lošija.
omega68 omega68 19:01 29.04.2015

Re: uzroci

mešavina sujeverja, prehrišćanskih običaja i nekoliko pojmova o hrišćanskim vrednostima

На ту врсту религиозности сам и мислио, нема потребе да објашњаваш мени како она изгледа на селу.И таква каква јесте је наша и таква је жртва глобализације и покушаја увођења једне универзалне религије где је Бог новац, пардон - електронска картица.
Osećaj za svoje je kapitalizam

Могу да ти средим да почнеш да радиш у уредништву ,,ЈЕЖ-а''.
Промашила си моју намеру да величам СВОЈИНУ - своју кућу и имање, СВОЈУ храну, СВОЈУ воду. Сетићете се, многи , врло брзо, на шта сам мислио...
Ribozom Ribozom 19:19 29.04.2015

Re: uzroci

@ Predrag Brajovic

Kunem ti se da sam isti ovakav prirucnik iz 70-ih citao na norveskom.
angie01 angie01 19:26 29.04.2015

Re: uzroci



Своју ћерку ћу да подржим ако буде изабрала село где ће да живи и да се уда


zbog ovog ako, uzdrzacu se, za sada:), posto daje neku nadu, da razumes da ima pravo na svoj zivot, odluke,....posto vidim da ima dovoljno zena, kojima se digla kosa od tvojih komentara,...ja i dalje iz nekog razloga verujem, da ti samo ne kapiras u cemu je stvar, da si zabetoniran nekim retrogradnim stavovima i da ti oni ne daju da stvari gledas drugacije....
angie01 angie01 19:27 29.04.2015

Re: uzroci

Kunem ti se da sam isti ovakav prirucnik iz 70-ih citao na norveskom.


he, he,..mislim da je najsmehotresniji onaj Americki,...mozda je ovo samo deo prevoda.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:30 29.04.2015

Re: uzroci

Ribozom
@ Predrag Brajovic
Kunem ti se da sam isti ovakav prirucnik iz 70-ih citao na norveskom.



Table 1: Ranking of top-20 countries, WEF Gender Gap Index 2011 and 2010


Ribozom Ribozom 19:54 29.04.2015

Re: uzroci

Ovo ti je sad spin.
Naravno da je ravnopravnost zena u norveskoj veca od ravnopravnosti od one u srbiji. Ja to osecam na svojim ledjima, i drago mi je sto su ravnopravnije.

Ja pricam o pogresnom sistemu nejednakosti koji izgleda u Srbiji nikad necete shvatiti ili ne zelite.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:58 29.04.2015

Re: uzroci

Ribozom
Ja pricam o pogresnom sistemu nejednakosti koji izgleda u Srbiji nikad necete shvatiti ili ne zelite.

Појасни.

Узгред, неједнакост нам је инхерентна.
Неравноправност није.
sokodbuba sokodbuba 20:00 29.04.2015

Re: uzroci


И таква каква јесте је наша и таква је жртва глобализације и покушаја увођења једне универзалне религије где је Бог новац, пардон - електронска картица.


A ako Boga nazovemo drugim imenom, pa prodamo Sofku i Koštanu komšiji sa sela, to je bolje jer je naše, domaće, za razliku od hladne elektronike i sajta gde se više puta neka može prodati mnogima, što je strašno jer se slika gola i ne daje mleka, sira i gibanice?


Могу да ти средим да почнеш да радиш у уредништву ,,ЈЕЖ-а''.


Kako bi to sredio? Ne bih da korumpiram nekoga i pokvarim ga novcem ili uslugama.
omega68 omega68 20:03 29.04.2015

Re: uzroci

prodamo Sofku i Koštanu komšiji sa sela, to je bolje jer je naše, domaće

Ваљда знаш да је тога било увек и свуда и није наш изум
Ribozom Ribozom 20:24 29.04.2015

Re: uzroci

Naravno da je nejednakost inherentna kada su je osmislili vlasnici coravih kutija.

Prvo i najvaznije je da Jugoslavija, Srbija nikada nisu bile socijalisticke zemlje.
...
Jedino je resenje progresivno oporezivanje i potpuna socijalna zastita uvek i za sve. Sve ostalo je sarena laza.
Atomski mrav Atomski mrav 22:02 29.04.2015

Re: uzroci

Naravno da je ravnopravnost zena u norveskoj veca od ravnopravnosti od one u srbiji. Ja to osecam na svojim ledjima, i drago mi je sto su ravnopravnije.

Likestilling... ravnopravnost i to dvosmerna - usvojili su, ako se ne varam, zakon po kome su i žene obavezne da služe vojsku.
myredneckself myredneckself 22:33 29.04.2015

The Good Wife's Guide

Predrag Brajovic
omega68
žene rade sve, od jutra do mraka, a tretirane su kao kućno roblje i domaće životinje

То није тачно.То је претериваље које има за циљ оправдавање одласка.Други је ту проблем.Глобализација је уништила, у скоро свим земљама, породицу, васпитање, религиозност, осећај за СВОЈЕ, традицију... једном општом илузијом да треба живети у граду, радити у ,,офису'', имати ајфон и незнамштасвеме, ићи на Тајланд и немати децу да те смарају.Онда си успео/ла у животу.
Своју ћерку ћу да подржим ако буде изабрала село где ће да живи и да се уда


Našla sam ista pravila, samo malo drugačije, na drugom jeziku.
Ne znam ko je koga kopirao, tj. od reči do reči preveo.
Svakako sličan treš/priručnik.
Link
Ribozom Ribozom 22:36 29.04.2015

Re: uzroci

Ja, ipak, moram biti posten prema svim damama ovde i svojoj boljoj polovini i priznati da manje radim kucne poslove od zene.

U svakom slucaju moja zena ima alternativu, moze me ostaviti kad god hoce jer i bez posla sistem joj omogucava da ekonomski opstane.
angie01 angie01 22:41 29.04.2015

Re: The Good Wife's Guide

Našla sam ista pravila


:))), to su ta americka,

nego,...


blogovatelj blogovatelj 17:31 30.04.2015

Re: uzroci

жртва глобализације и покушаја увођења једне универзалне религије где је Бог новац,


Novac je Bog već hiljadama godina. Bolesnici kao ti samo traže alibi da bi i dalje bili bolesnici.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:08 30.04.2015

Re: uzroci

... где је Бог новац, пардон - електронска картица.

Ево, Курир budno прати све:
ŽELI DA ŽIVI 200 GODINA: Milijarderu Rokfeleru (99) šesti put presađeno novo srce!

mlekac mlekac 18:31 29.04.2015

Ajde da počnemo od početka

Prvo i prvo - našu državu zabole ćoše za selo i ljude na selu.

Ljudi proizvode i ne mogu da prodaju. Tove svinje, a dobiju ponudu od 100 din po kg žive vage jer je neki genija odobrio da se uvezu svinje iz inostranstva.

A posle kukaju preko TV-a kako nam stočarstvo stagnira.

Otkupne cene za sve poljoprivredne proizvode su sramotne.

A tehnološki - način proizvodnje, u proseku, isti kao na sredini XX veka.

Prosečna starost traktora i drugih mašina, kod "običnih" poljoprivrednika je oko 30 godina.

Malo ko uspeva da pokrije troškove, a nekmoli da ostvari dobit.

U prevodu - izuzimajući ono što se za kućbe potrebe proizvede - na selu je, nažalost, uglavnom jad i beda.

Ne kažem - ima entuzijasta koji se trude da se nešto promeni, ali, generalno, nedostaje opšta volja za to, nedostaju propisi, a pre svega nedostaje novac!
niccolo niccolo 19:08 29.04.2015

Odličan

.
predatortz predatortz 19:21 29.04.2015

Re: Odličan

niccolo


Mudar si k'o fiškal!
Gledam, i čudim se, kakav je naivčina brat Omega!
Kačiti se sa blogo AFŽ-om je sve sem mudro i uputno.
Ako se završi samo sa 'nogom u vugla', dobro će proći nesrećnik...

A, sad ozbiljno...

Žena na Balkanu nikad nije dobila mesto u društvu koje joj pripada - mesto heroine. Bilo da kopa zemlju, bilo da crnči u fabrici tekstila, bilo da čeka sina i muža da se vrate iz ratova - uvek je bila stožer doma. Onaj tihi, koji se ne žali, koji ne traži mnogo za sebe a daje sve od sebe. Da zaštiti, da nahrani, da sakrije bruku, da od jednog dinara napravi pet...

Zato, Omega, ne seri!
niccolo niccolo 19:25 29.04.2015

Re: Odličan

Mudar si k'o fiškal!

Umetnost je u malo reči reći mnogo.
rade.radumilo rade.radumilo 19:45 29.04.2015

Re: Odličan

Onaj tihi, koji se ne žali, koji ne traži mnogo za sebe a daje sve od sebe.


Oslikavala


zilikaka zilikaka 19:47 29.04.2015

Re: Odličan

Umetnost je u malo reči reći mnogo.


Kolega, dozvolite da se nadovežem na vaš tako sadržajan komentar.

Mislim da srž problema i nije toliko život na selu koliko želja za samostalnim životom, bez porodične zajednice.

Na selu se zajednica podrazumeva.
Nezgodno je što ta zajednica podrazumeva i potpunu ekonomsku zavisnost uz užasno mnogo rada.

Čak i u opciji da nema potrebe za teškim fizičkim radom, što nije nemoguće i retko, činjenica da si osoba manjih prava sve dok, da prostite, ne posaranjuješ ove prethodne baš i ne obećava.

omega68 omega68 19:53 29.04.2015

Re: Odličan

Žena na Balkanu nikad nije dobila mesto u društvu koje joj pripada - mesto heroine. Bilo da kopa zemlju, bilo da crnči u fabrici tekstila, bilo da čeka sina i muža da se vrate iz ratova - uvek je bila stožer doma. Onaj tihi, koji se ne žali, koji ne traži mnogo za sebe a daje sve od sebe. Da zaštiti, da nahrani, da sakrije bruku, da od jednog dinara napravi pet...

Па то сам и рекао - била је али ВИШЕ НИЈЕ.
Сада учи ћерку да је то ретроградно и затуцано. Докле?
Док све не нестане?
Omega, ne seri!

predatortz predatortz 20:01 29.04.2015

Re: Odličan


Па то сам и рекао - била је али ВИШЕ НИЈЕ.


Jeste bre, Omega! Još uvek je. Ili, misliš da smo mi isti oni od pre pedesetak i više godina? Svet se menja. Moja žena je sa sela. Završila je fakultet, radi na sebi, mnoge stvari mi predavati može. Uprkos tome, u našem domaćinstvu se itekako primeti ženska ruka.
Mnogo je takvih žena u mom okruženju.
nim_opet nim_opet 20:02 29.04.2015

Re: Odličan

Сада учи ћерку да је то ретроградно и затуцано. Докле?

Izvini, ali raditi ceo bogovetni dan, bez prava na imovinu, odlucivanje o sopstvenoj sudbini, cekanje muskog sveta da se vrati iz ratova,itd...jeste zatucano. Ekonomska nesigurnost izazvana mizoginijom jeste zatucana. Rodna podela uloga u kojoj neko ima slobodno vreme da sedi ispred lokalnog bircuza i pijucka, a neko drugi posle celog dana rada ima da rinta u kuci jeste zatucana.
zilikaka zilikaka 20:09 29.04.2015

Re: Odličan

Па то сам и рекао - била је али ВИШЕ НИЈЕ.
Сада учи ћерку да је то ретроградно и затуцано. Докле?


Omega, da ti kaže nešto tvoja koleginica, ako dozvoliš.

Nije reč o retrogradnom. Reč je o tome da niko ničijem, a posebno ne svom detetu, pa makar bilo i žensko, ne treba da poželi da prolazi bude heroina.

To se ne postaje zato što hoćeš, nego što te muka natera.
I podrazumeva veliku muku.
omega68 omega68 20:09 29.04.2015

Re: Odličan

Mnogo je takvih žena u mom okruženju.

У мом окружењу је више оних других ( не рачунам ту своју ).
omega68 omega68 20:12 29.04.2015

Re: Odličan

To se ne postaje zato što hoćeš, nego što te muka natera.

За нас је мука природно и неопходно потребно стање, не треба бежати од ње
zilikaka zilikaka 20:27 29.04.2015

Re: Odličan

За нас је мука природно и неопходно потребно стање, не треба бежати од ње


Nije Omega.
Muka je nešto što te sastavi i zatekne, uglavnom ne tvojom krivicom, i iz čega gledaš da se izvučeš što pre možeš.
Ne znam da li si ti mene razumeo, ali recimo siromaštvo, alkoholizam, nasilje, bolest, ratovi, su stanja u kojima se žene ispoljavaju kao heroine, odnosno, mi ih vidimo kao takve, a one su zapravo prinuđene da se nose s velikom mukom i opstanu. Kako znaju i umeju.

To nit je prirodno, nit je neophodno, a još manje je za poželeti.
omega68 omega68 21:49 29.04.2015

Re: Odličan

Рат је природно станје испресецано са кратким периодима мира
А из њега произађу и сиромаштво и алкохолизам и насиље па и болест.
И?
sioux sioux 20:15 29.04.2015

Diskusija

Gledaš ogrubele seoske žene celog života?
A vidiš li i seoske muškarce?
Jesu li i oni ogrubeli?
Ili su možda, oni već rođenjem grubi, dok su žene ogrubele jer su ih muškarci napravili takvima?

U "jezivom" tekstu ne piše o trgovini ženama ni o njihovoj nesreći, ili si možda pogrešila link?
A Albanke si mogla i da vidiš i da čuješ, čini mi se, baš u jednoj Kvadraturi kruga.

Samo, pitanje je kako bi i tu epizodu ovde interpretirala, jer:
Nije u emisiji koju pominješ bilo reči o tri-četiri sestre već o njih pet,
nije da roditelji nisu imali sinova nego su ih imali petoricu ali su svi poumirali mladi,
nije da su roditelji imali njih pet ćerki, već su ih imali sedam od kojih su dve udate u selu,
nije da rade sve teške fizičke poslove - npr. jedna od njih, koja je inače glava kuće, vozi traktor ali ne ore već im to obavlja muškarac,
nije...

A naročito nije: "Ne. Ni srećno, ni tužno. Ni ljuto, ni razočarano. Pomireno, sa potpunom sigurnošću, ne."

Istina je da su se svih pet u emisiji i smeškale i smejale, a da je jedna od njih bila tužna zbog smrti oca, koji je, uzgred, umro 1989. godine.
ivana23 ivana23 20:31 29.04.2015

Re: Diskusija

Da li je to OVA emisija?
NNN NNN 21:23 29.04.2015

Re: Diskusija

Nije u emisiji koju pominješ bilo reči o tri-četiri sestre već o njih pet,
nije da roditelji nisu imali sinova nego su ih imali petoricu ali su svi poumirali mladi,
nije da su roditelji imali njih pet ćerki, već su ih imali sedam od kojih su dve udate u selu,
nije da rade sve teške fizičke poslove - npr. jedna od njih, koja je inače glava kuće, vozi traktor ali ne ore već im to obavlja muškarac,
nije...

Kaže pandur kolezi:
- je l' vidiš onog belog juga?
- vidim.
- e, istu takvu ladu ću da kupim, samo žutu.
Biljana 77 Biljana 77 09:13 30.04.2015

Re: Diskusija

U "jezivom" tekstu ne piše o trgovini ženama ni o njihovoj nesreći, ili si možda pogrešila link?

Ne znam, meni "kaparisanje mlade" trgovina. Kapariše se stoka, auto ili nekretnina. Nesreću nisam pominjala, izrazila sam sumnju u mogućnost srećnog života u takvim okolnostima.

Tekst je jeziv jer je napisan kao oda patrijarhalnim stereotipima.

Što se emisije tiče, Ivana je pretpostavljam ostavila link pa neka svako proceni.
Detalji možda nisu tačni, davno sam gledala, a dozvolićeš da sam ja to "ne" doživela na svoj način.
sioux sioux 13:19 30.04.2015

Re: Diskusija

Biljana 77
Ne znam, meni "kaparisanje mlade" trgovina. Kapariše se stoka, auto ili nekretnina.

Treba da upalim novu motorku i seljak-brat mi kaže - kad obeća, vrati saug.
Ne znam šta bih mogao da konstruišem od tog "obeća" (jer, obećava čovek a ne testera) - šta bi ti mogla?
Nesreću nisam pominjala, izrazila sam sumnju u mogućnost srećnog života u takvim okolnostima.

O tome koliko može biti srećan jedan takav brak u kojem se dvoje ljudi ne ne poznaju, ne ne vole, nego ni ne govore istim jezikom, o tome koliko može biti srećna žena istrgnuta iz svoje sredine, odvojena od rodbine, prijatelja, u tuđoj zemlji nema mesta diskusiji.

Tako se ne izražava sumnja, nego tvrdi.
Što se emisije tiče, Ivana je pretpostavljam ostavila link pa neka svako proceni.
Detalji možda nisu tačni, davno sam gledala, a dozvolićeš da sam ja to "ne" doživela na svoj način.

To što sada zoveš "detaljima" su elementi tvoje konstrukcije - činjenice koje si falsifikovala (namerno ili nenamerno - rezultat je isti), čime si čitaoca dovela u zabludu.

Kako ti nešto doživljavaš nemam ja nikakvo ni pravo niti volju da dozvoljavam ili ne.

Što se tiče tvog eksperimenta - evo predloga za tebe: siđi sa svog vajfaja pa otiđi na neki kombajn, ne nedelju dana, ne 3 dana, nego samo 1 hektar se provozaj na 40 stepeni dok ti prašina i trunje ulaze u usta, nos, oči, uši, gaće, a razmišljajući šta je gore - da vrata držiš otvorena ili zatvorena. I, otiđi jedno zimsko jutro na -10, pa sipaj vruću vodu u traktor da ga upališ a onda se provozaj na njemu na ledenom vetru samo jedan kilometar.
Naravno, ne mislim da ti voziš kombajn i traktor - muškarac će.

Zatim napiši još jedan tekst kako žene u selima rade sa muškarcima "barabar".
Biljana 77 Biljana 77 13:34 30.04.2015

Re: Diskusija

Što se tiče tvog eksperimenta - evo predloga za tebe: siđi sa svog vajfaja


Odmah posle tebe. Pozdrav.
mlekac mlekac 15:26 30.04.2015

Re: Diskusija

sioux
I, otiđi jedno zimsko jutro na -10, pa sipaj vruću vodu u traktor da ga upališ a onda se provozaj na njemu na ledenom vetru samo jedan kilometar.


Ovaj, majstore, a KO ore po -10???? I po mraku??? (Mislim, zimsko jutro, do nekih 8-9 sati je mrak, a za ljude na selu je to uveliko jutro - životinje ne zanima da li je mrak ili ne, one traže da jedu uvek u isto vreme...)
Nego, da se manem mraka - KO ore po -10????


Kolko se ja u tu matematiku razbiram (nisam profi ali ni totalni amater) oranje i eventualna jesenja setva se završe, kao što im ime kaže, u jesen.

A dok se zemlja dovoljno ne ugreje - prolećna se ne započinje.

Stoga...

Ne fantaziraj, pls.
naginata_83 naginata_83 17:11 30.04.2015

Re: Diskusija

sioux
Što se tiče tvog eksperimenta - evo predloga za tebe: siđi sa svog vajfaja pa otiđi na neki kombajn, ne nedelju dana, ne 3 dana, nego samo 1 hektar se provozaj na 40 stepeni dok ti prašina i trunje ulaze u usta, nos, oči, uši, gaće, a razmišljajući šta je gore - da vrata držiš otvorena ili zatvorena. I, otiđi jedno zimsko jutro na -10, pa sipaj vruću vodu u traktor da ga upališ a onda se provozaj na njemu na ledenom vetru samo jedan kilometar.
Naravno, ne mislim da ti voziš kombajn i traktor - muškarac će.

Zatim napiši još jedan tekst kako žene u selima rade sa muškarcima "barabar".


Au što ti je primer. Upravo u tome i jeste problem- kad muškarac uskoči u kombajn žena vezuje džakove a sva prašina i piljevina joj pravo u oči upada. Dok muškarac vozi traktor, žena bale na traktor u pokretu nabacuje. Bar je tako kod mene u selu. Muškarci kao glave jelte a i kao "sposobniji", prvi su se dohvatili upravljanja mehanizacijom. Žene i dalje rade "proste" fizičke poslove.

Inače da ne dođe do zabune ja nisam neka mrziteljka muškaraca. Svog oca obožavam. Čak nastavljam tradiciju da uvek njega nekako pre štitim i na njegovu stranu stajem. Ali ne mogu da izmišljam. Majka više radi. Sećam se kad sam bila mala i otac skuplja seno traktorom grabuljama, a mi žene pograbljavamo za njim. Ubijemo se trčeći za traktorom dok on samo šparta. Stignemo kući, otac prvi zakuka kolko je umoran i traži kafu i nešto da pojede. Šta misliš ko to sprema? I nije moj otac nikakav Hitler ni sadista. Čak naprotiv. Voli on nas baš baš. Ali sredina je takva a on njen tipičan primerak
mariopan mariopan 17:29 30.04.2015

Re: Diskusija

Biljana 77
U "jezivom" tekstu ne piše o trgovini ženama ni o njihovoj nesreći, ili si možda pogrešila link?

Ne znam, meni "kaparisanje mlade" trgovina. Kapariše se stoka, auto ili nekretnina. Nesreću nisam pominjala, izrazila sam sumnju u mogućnost srećnog života u takvim okolnostima.

Tekst je jeziv jer je napisan kao oda patrijarhalnim stereotipima.

Što se emisije tiče, Ivana je pretpostavljam ostavila link pa neka svako proceni.
Detalji možda nisu tačni, davno sam gledala, a dozvolićeš da sam ja to "ne" doživela na svoj način.

Добро, може се и тако читати тај текст, али једним оком ја читам да је "капарисање младе" изговорио старац, свекар, и разумем да је то у контексту "верена", дакле обећана девојка, не купљена новцем. Верујем да је даривана накитом и да је дарове примила што је знак њеног пристанка на удају. Све то су обичаји којима ми из овог времена не можемо да судимо на поштен начин, већ због те речи коју је стар и нешколован човек употребио.

Згражавање што је будућа невеста свекру опрала ноге, опет није на месту. То су стари обичаји који и живе само као обичаји приликом прошње невесте, као и ношење јабуке у коју је зденут прстен, па ако девојка узме удаће се, ко не онда ништаа...

Не верујем да је муж оне што је зидала лежао испред телевизора или пио пиво испред продавнице док је она радила. Непознавање живота ван урбане средине може изазвати збуњозу....па све жене које ја знам, укључујући и мене, буквално су дипломирале на мешлици за бетон а не зна се колико тона тетета у грађ. материјалу смо протуриле кроз руке и преко леђа - зидале смо своје домове, барабар са мужевима и децом, старцима, комшијама, родбином и пријатељима ( и њиховим женама)!

Раде сви, и раде оно што могу физички да поднесу. Нико ту жену после тешког рада не тера да спрема вечеру, то вероватно већ уради баба или свекрва, децу такође чува неко ко није више за њиву и тежак посао. Верујем да жене на селу имају времена и за себе, и за мало одмора, можда и више него запослене жене у граду којима нема ко да пручува децу него их вуккљају по превозма у зору до неког вртића, онда ради осам сати за цркавицу коју мора да потроши на тај исти вртић, а кад стигне кући не зна шта ће пре.
Много мушкараца дели са женом кућне послове,жене не ћуте и не трпе, та времена су прошла.

Она млада Албанка која је опрала свекру ноге је права царица.
Знала је како ће ђеду угодити, купила га за сва времена, то је нешто из младости његове што није веровао да ће доживети а она је то погодила и урадила. Она ће знати како да одржи слогу у кући са три генерације под истим кровом а то је важније од тога ко колико ради.

Њој се радују, она уноси живот и радост у ту кућу, све добро им са њом долази. Она је паметна и зна како ће свима угодити а они ће је држати као мало воде на длану. Мени се то допало, те похвале и радост због живота који се враћа у та села. Нека живе ти људи са срећом, није наше да им прописујемо како то да раде - баш зато што нисмо у њиховим ципелама шетали.

Живот на селу је свима тежак, не жали она себе за посао, зна да то ради себи и сбојој деци као што смо сви ки то радили а раде и данас, и мушкарци и жене.
Тако да ја не видим много скандалозних делова овог текста. Могло је да се избегне коришћење тих непримерених речи...али њих не треба схватити буквално.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:16 30.04.2015

Re: Diskusija

Upravo u tome i jeste problem- kad muškarac uskoči u kombajn žena vezuje džakove a sva prašina i piljevina joj pravo u oči upada. Dok muškarac vozi traktor, žena bale na traktor u pokretu nabacuje. Bar je tako kod mene u selu. Muškarci kao glave jelte a i kao "sposobniji", prvi su se dohvatili upravljanja mehanizacijom. Žene i dalje rade "proste" fizičke poslove.


I treba da se zna ko vozi traktor a ko otvara kapiju :)

Mnogo sam kombajna u radu video, ali još ne videh ženu da vezuje džakove na njemu.
Naprosto, retke su žene koje mogu, fizički, da manipulišu džakovima od preko 50 kg.
Još ređe su one koje mogu da bale težine i preko 20 pa i 30 kilograma bace na visinu i do tri metra, čak i preko toga.
Tako da...sve ovo što ovde piše nije praksa.
Ne tvrdim da toga nema uopšte ali je, ako postoji, vrlo redak izuzetak.

A ovo
Ovaj, majstore, a KO ore po -10????

Ne pali se traktor smo zbog oranja, a i ore se na minus deset, ore.

naginata_83 naginata_83 20:36 30.04.2015

Re: Diskusija

hoochie coochie man


I treba da se zna ko vozi traktor a ko otvara kapiju :)

Mnogo sam kombajna u radu video, ali još ne videh ženu da vezuje džakove na njemu.
Naprosto, retke su žene koje mogu, fizički, da manipulišu džakovima od preko 50 kg.
Još ređe su one koje mogu da bale težine i preko 20 pa i 30 kilograma bace na visinu i do tri metra, čak i preko toga.
Tako da...sve ovo što ovde piše nije praksa.
Ne tvrdim da toga nema uopšte ali je, ako postoji, vrlo redak izuzetak.


E sad ako baš hoćeš da raspravljamo i o tehničkim detaljima, može Na kombajnu se ne dižu džakovi, već ih samo streses, vežeš i poguras da sklizaju niz onaj tobogan.

Bale ne dizes rukama uvis i bacas tri metra već uz pomoć vila što je znatno lakše. Doduše opet ne lako. Ali definitivno često rade i žene (jer je potreban ekspert da to slaže na prikolicu a zna se ko je sposobniji )

Naravno ne postoje pravila ali na selu teško da ima podele na muške i ženske poslove osim kad su kuća, kuhinja, deca i muža krava u pitanju. Doduse i vožnja traktora i otvaranje kapije i slaganje bala... Samo to inače ravnopravnost
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:34 30.04.2015

Re: Diskusija

Na kombajnu se ne dižu džakovi, već ih samo streses, vežeš i poguras da sklizaju niz onaj tobogan.


Pa hajd o tim detljima.
Raspored radnika i rada na platformi na kojoj se prihvata žito je sledeći:
Dva su radnika najčešće, onaj koji stoji bliže vozaču kombajna sklanja pune džakoev i postavlja prazne, a pune dodaje drugom koji ih vezuje i spusta niz taj tobogan.
Da bi mu ga dodao mora da ga podigne, nema dovoljno mesta da se vuče, a tu je uglavnom i rezerva praznih džakova pa ako bi se vuklo sve bi se to vrlo brzo smrsilo.
Drugi radnik, da bi vezao džak takođe mora malo da ga podigne kako bi ga stresao, i zatim opet digne da ga stavi na taj tobogan, dakle opet dizanje.
Ne može dugačije.
To može da radi i jedan radnik, ali ne neki dug period i pod uslovom da je taj radnik izrazito snažan i spretan
Tvrdim da jedna žena to ne može da radi.

Da, bale se dižu najčešće vilama, ali time one ne postaju lakše.
Bale se dižu na sedmi, osmi red na prikolicu, i čime god da ih diže, vilama načešće, mora svojom fizičkom snagom teret od nekoliko desetina koligrama da digne na visinu od preko tri metra, i da to ponavlja stotinama puta.
Ne rade to žene, ne mogu.

Naravno da postoje muški poslovi, eto recimo žetva, seno, posao u šumi..svi ti ekstremno teški poslovi sui muški poslovi. Retke su žene koje idu u šumu da seku i vuku drva.
To je tako jer je to normalno.

A na drugoj strani neki nekad isključivo ženski poslovi su postali uniseks. Muža npr, posao za koji se smatralo da je sramotan za muškarca sada je podjednako i muški i ženski.
Ne znam koji vam je djavo pa se svi nešto trudite da pokažete kako znate kako se živi i radi na selu?
Zar je to toliko in znati?
A ne znate bre ljudi, i to nije ništa strašno niti išta važno.



blogovatelj blogovatelj 00:01 01.05.2015

Re: Diskusija

Naravno da postoje muški poslovi, eto recimo žetva, seno, posao u šumi


Ne kaze se bez veze "zanosis se ko muda u kosidbi"
Nema tu rodne ravnopravnosti
mariopan mariopan 09:54 01.05.2015

Re: Diskusija

@ ХЦМ

Како бре није ништа страшно ни важно то знати?

Знаш како је страшно и важно кад ти треба а не знаш?

Овде нико не пише о обратном примеру кад млада девојка ( ја) из града ( Београда) која никад није видела ни пијацу са зеленишем оде у градић у Војводини, купи са мужем плац на периферији ( њива) и треба да зна шта оно расте из земље, шта да чупа и баца а та је јестиво?
И први пут видим земљу. Ону праву, тешку црницу, не оно муљаво београдско блато што сам мрзела кад ми попрска ципеле....него оно тешко, дубоко, где ти нога утоне и понесеш кило на свакој нози?

Па сам све то морала да научим, не зато што ме неко терао, ми смо сами то хтели јер је корисно иштета да толики плац не посадимо воћем и да немамо башту. Онда и коке, пилиће, ћуриће, инкубатор, крмаче, прасиће....и све се то усласт потрошило док смо зидали другу кућу, ввећу од оне прве, зидане из нужде да изађемо из кирије.

Кад бих ја кућу имала да сам чекала да све купим од плате?

Јесте све то тешко и научити и радити, али волим што знам како да се дочекам на ноге где год ме живот баци. Све то знају и моја деца, неће да се баци....ко зна шта може човеку у животу да затреба.
А да је важно и тешко научити кад ти треба а не знаш - ту бих ти читав роман могла написати, шта све нисам знала...ма учим још увек, никад краја животним наукама.
mlekac mlekac 13:59 01.05.2015

Re: Diskusija

hoochie coochie man


A ovo
Ovaj, majstore, a KO ore po -10????

Ne pali se traktor smo zbog oranja, a i ore se na minus deset, ore.



Što jes' jes' - koristi se traktor za svašta nešto, al' na -10, sem ako nije o glavu, pali se da se ode do "centra", da se "vidi s ljudima" i da se razmene najnovije vesti.

Svojim očima vidla - žene u dućan, po espap, pa kući, a oni s traktorima na "zborno mesto". Leti, zimi - svako jutro su tu. Posle se raziđu, "Ajd' za poslom", pa se predveče ponovo okupe.


sioux sioux 10:44 04.05.2015

Re: Diskusija

mlekac
Ovaj, majstore, a KO ore po -10???? I po mraku??? (Mislim, zimsko jutro, do nekih 8-9 sati je mrak, a za ljude na selu je to uveliko jutro - životinje ne zanima da li je mrak ili ne, one traže da jedu uvek u isto vreme...)
Nego, da se manem mraka - KO ore po -10????


Kolko se ja u tu matematiku razbiram (nisam profi ali ni totalni amater) oranje i eventualna jesenja setva se završe, kao što im ime kaže, u jesen.

A dok se zemlja dovoljno ne ugreje - prolećna se ne započinje.

Stoga...

Ne fantaziraj, pls.


Sviđa mi se tvoj stil - lupetanje pojačano autoritativnim ukrasima...
freehand freehand 20:18 29.04.2015

The FUCK

Ustanem ranije, raširim veš da se ne bi presušio (pere se noću jer jeftina struja). Posteljina.
Prodavnica, nabavka. Doručak, klinci u školu.
Pijaca, kuvanje ručka, u međšuvremenu sudovi i druge sitnice.
Ručak, sudovi.
Smoren ko čobansko magare!
Od delića dnevne rutine koju ona nikad pomenula nije.
mlekac mlekac 20:53 29.04.2015

Re: The FUCK

freehand
Ustanem ranije, raširim veš da se ne bi presušio (pere se noću jer jeftina struja). Posteljina.
Prodavnica, nabavka. Doručak, klinci u školu.
Pijaca, kuvanje ručka, u međšuvremenu sudovi i druge sitnice.
Ručak, sudovi.
Smoren ko čobansko magare!
Od delića dnevne rutine koju ona nikad pomenula nije.


A nisi skinuo i opeglao veš?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:55 29.04.2015

Re: The FUCK

freehand
Ustanem ranije, raširim veš da se ne bi presušio (pere se noću jer jeftina struja). Posteljina.
Prodavnica, nabavka. Doručak, klinci u školu.
Pijaca, kuvanje ručka, u međšuvremenu sudovi i druge sitnice.
Ručak, sudovi.
Smoren ko čobansko magare!
Od delića dnevne rutine koju ona nikad pomenula nije.

Па ти си -- Зуза?!
freehand freehand 21:24 29.04.2015

Re: The FUCK

Predrag Brajovic
freehand
Ustanem ranije, raširim veš da se ne bi presušio (pere se noću jer jeftina struja). Posteljina.
Prodavnica, nabavka. Doručak, klinci u školu.
Pijaca, kuvanje ručka, u međšuvremenu sudovi i druge sitnice.
Ručak, sudovi.
Smoren ko čobansko magare!
Od delića dnevne rutine koju ona nikad pomenula nije.

Па ти си -- Зуза?!

i ti si džudža, pa šta?
freehand freehand 21:26 29.04.2015

Re: The FUCK

mlekac
freehand
Ustanem ranije, raširim veš da se ne bi presušio (pere se noću jer jeftina struja). Posteljina.
Prodavnica, nabavka. Doručak, klinci u školu.
Pijaca, kuvanje ručka, u međšuvremenu sudovi i druge sitnice.
Ručak, sudovi.
Smoren ko čobansko magare!
Od delića dnevne rutine koju ona nikad pomenula nije.


A nisi skinuo i opeglao veš?

E taj jebeni veš je baš gadan trn u dupetu! Tačno mi muka pripadne od njega.
A još kad u posluzi komšike koje me gledaju sa terasa preko puta počnu da me zajebavaju tražeći savet za izbor omekšivača i štipaljke na zajam - propištim.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:27 29.04.2015

Re: The FUCK

freehand
i ti si džudža, pa šta?

Па, шалимо се, мало.
Другови се међусобно шале, зар не?
NNN NNN 21:28 29.04.2015

Re: The FUCK

Ustanem ranije, raširim veš da se ne bi presušio (pere se noću jer jeftina struja). Posteljina.
Prodavnica, nabavka. Doručak, klinci u školu.
Pijaca, kuvanje ručka, u međšuvremenu sudovi i druge sitnice.
Ručak, sudovi.
Smoren ko čobansko magare!
Od delića dnevne rutine koju ona nikad pomenula nije.
Probudila sam se, brzo se umila, pomuzla krave, nahranila kokoške i zečeve,
poterala koze i krave na pašu, probudila decu,
napravila im doručak, spakovala ih za školu, odvezla ih u školu,
isklepala kosu,pokosila travu, otišla na posao, posvađala se sa šefom, izbacila ga iz kancelarije, zarađivala novce, zaradila novce,
došla kuci, iscepala metar drva, skuvala ručak, pokupila decu iz škole, nahranila ih,
prijavila porez na dobit, otišla u polje da okopam zelje i krompir do mraka,
otišla kod frizera, vratila se kući, uterala krave i koze u štalu, spremila večeru,
obnovila osiguranje za auto, nahranila decu, okupala ih, stavila ih u krevet,
oprala mašinu veša, platila racune putem bankinga, pregledala poštu, prostrla veš,
pojela koru hleba s maslacem i medom i kad sam se konačno spremila za spavanje,
padne mi na pamet:
Sunce ti jebem, moj muž, ceo dan leži na kauču neizjeban!!!
freehand freehand 21:38 29.04.2015

Re: The FUCK

NNN
Ustanem ranije, raširim veš da se ne bi presušio (pere se noću jer jeftina struja). Posteljina.
Prodavnica, nabavka. Doručak, klinci u školu.
Pijaca, kuvanje ručka, u međšuvremenu sudovi i druge sitnice.
Ručak, sudovi.
Smoren ko čobansko magare!
Od delića dnevne rutine koju ona nikad pomenula nije.
Probudila sam se, brzo se umila, pomuzla krave, nahranila kokoške i zečeve,
poterala koze i krave na pašu, probudila decu,
napravila im doručak, spakovala ih za školu, odvezla ih u školu,
isklepala kosu,pokosila travu, otišla na posao, posvađala se sa šefom, izbacila ga iz kancelarije, zarađivala novce, zaradila novce,
došla kuci, iscepala metar drva, skuvala ručak, pokupila decu iz škole, nahranila ih,
prijavila porez na dobit, otišla u polje da okopam zelje i krompir do mraka,
otišla kod frizera, vratila se kući, uterala krave i koze u štalu, spremila večeru,
obnovila osiguranje za auto, nahranila decu, okupala ih, stavila ih u krevet,
oprala mašinu veša, platila racune putem bankinga, pregledala poštu, prostrla veš,
pojela koru hleba s maslacem i medom i kad sam se konačno spremila za spavanje,
padne mi na pamet:
Sunce ti jebem, moj muž, ceo dan leži na kauču neizjeban!!!

Nemoj da me zezaš da si stvarno okopavala zelje?!

P.S. U stvari sam hteo da pitam za ovo poslednje - sestro, pa zar i za švalerku da radiš?!
Atomski mrav Atomski mrav 22:08 29.04.2015

Re: The FUCK

Smoren ko čobansko magare!
Od delića dnevne rutine koju ona nikad pomenula nije.

Da se nadovežem na Freehanda i Ribozoma - u Norveškoj se porodiljsko odsustvo deli na majku i oca. Smršao sam desetak kila nakon svojih 14 nedelja... a poznanik koji je dobio blizance se praktično osušio. 'Bem ti sunce kalajisano, valjda se ne bih toliko umorio da sam radio u rudniku i to na Svalbardu...

oskar-z-wild oskar-z-wild 11:14 30.04.2015

Re: The FUCK

Отворим очи укључим вајфај
Ustanem ranije, raširim veš da se ne bi presušio (pere se noću jer jeftina struja).
Висим на блогу, деца вриште гладна.
Posteljina.
Висим на блогу, деда огладнео.
Prodavnica, nabavka. Doručak, klinci u školu.
Висим на блогу. Пљуцкам по Вучићу, неоконима, итд.
Pijaca, kuvanje ručka, u međšuvremenu sudovi i druge sitnice.
Висим на блогу.
Ručak, sudovi.
Висим на блогу.
Smoren ko čobansko magare!
Висим на блогу.
Od delića dnevne rutine koju ona nikad pomenula nije.
Висим на блогу.


Лепо је ћаскати са тобом колега.
Сад видим зашто мрзиш НАТО и ЕУ.
mariopan mariopan 11:53 30.04.2015

Re: The FUCK

oskar-z-wild
Отворим очи укључим вајфај
Ustanem ranije, raširim veš da se ne bi presušio (pere se noću jer jeftina struja).
Висим на блогу, деца вриште гладна.
Posteljina.
Висим на блогу, деда огладнео.
Prodavnica, nabavka. Doručak, klinci u školu.
Висим на блогу. Пљуцкам по Вучићу, неоконима, итд.
Pijaca, kuvanje ručka, u međšuvremenu sudovi i druge sitnice.
Висим на блогу.
Ručak, sudovi.
Висим на блогу.
Smoren ko čobansko magare!
Висим на блогу.
Od delića dnevne rutine koju ona nikad pomenula nije.
Висим на блогу.


Лепо је ћаскати са тобом колега.
Сад видим зашто мрзиш НАТО и ЕУ.



Што, ти не постижеш све ово...?
niccolo niccolo 13:14 30.04.2015

Re: The FUCK

укључим вајфај

Ko još isključuje vajfaj? I zašto
rade.radumilo rade.radumilo 16:50 30.04.2015

Re: The FUCK

Ko još isključuje vajfaj? I zašto


Pa ovi što pljucka'u NATO i EU. Zar nisi čuo da nam preko brace Kineza podvaljuju WiFi rutere sa osiromašenim uranijumom, koji posebno zrače noću dok spavaš.
gedza.73 gedza.73 20:45 29.04.2015

E, saću vi ja reknem

Umiru od raka dojke ili grlića materice u četrdesetim jer ne idu kod ginekologa.

Pre neki dan odem kod doktora (u drugi srez). Oduševljen. Nisam mogao da verujem da postoje tako prijatne osobe a da se vikaju medicinski radnici.
Čast pojedincima koji, najverovatnije, nose neko vaspitanje iz kuće.

A sad o onim drugima.
Naduveni, bahati, osioni, puni sebe. Smeta im što nisi završio medicinski fakultet kako bi im sve potanko objasnio, mrmljaju sebi u bradu, viču doktori, medicinske sestre, neki đavo se i čistačice brecaju.
Vraćaju te odasvud, zakazuje se na godinu dana, svuda redovi, gužve...

'Što sdošo ovde, gde ti je uput, ko ti ovo napiso, nema on pojma...'

Mojoj babi, koja je umrla od raka u ranim šesdesetim, je doktor udario šamar jer je kasno (po njegovim rečima) dovela bolesnu stariju kćerku peške preko brda trideset i kusur kilometara do Kragujevca.
Moju majku su deset puta u zadnjih dva meseca vraćali iz KBC Kragujevac.
Opasno dobro napredujemo.

I što žene umiru? Zato što se %$""#$! tako ponaša. Taj neki nadmen stav prema ženama sa sela koji imaju babice, doktorke, sestre meni je nepojmljiv i uglavnom počeo da se svodi na (odnos ja-oni)
-Sad' ćemo da zovemo miliciju.

Žena (seljanka) došla autobusom sa bolesnim mužem. Čekaju od osam ujutru do popodneva i nisu sigurni da li će ih primiti.







mlekac mlekac 20:52 29.04.2015

Re: E, saću vi ja reknem

gedza.73
Umiru od raka dojke ili grlića materice u četrdesetim jer ne idu kod ginekologa.

Pre neki dan odem kod doktora (u drugi srez). Oduševljen. Nisam mogao da verujem da postoje tako prijatne osobe a da se vikaju medicinski radnici.
Čast pojedincima koji, najverovatnije, nose neko vaspitanje iz kuće.

A sad o onim drugima.
Naduveni, bahati, osioni, puni sebe. Smeta im što nisi završio medicinski fakultet kako bi im sve potanko objasnio, mrmljaju sebi u bradu, viču doktori, medicinske sestre, neki đavo se i čistačice brecaju.
Vraćaju te odasvud, zakazuje se na godinu dana, svuda redovi, gužve...

'Što sdošo ovde, gde ti je uput, ko ti ovo napiso, nema on pojma...'

Mojoj babi, koja je umrla od raka u ranim šesdesetim, je doktor udario šamar jer je kasno (po njegovim rečima) dovela bolesnu stariju kćerku peške preko brda trideset i kusur kilometara do Kragujevca.
Moju majku su deset puta u zadnjih dva meseca vraćali iz KBC Kragujevac.

I što žene umiru? Zato što se %$"! tako ponaša. Taj neki nadmen stav prema ženama sa sela koji imaju babice, doktorke, sestre meni je nepojmljiv i uglavnom počeo da se svodi na (odnos ja-oni)
-Sad' ćemo da zovemo miliciju.

Žena (seljanka) došla autobusom sa bolesnim mužem. Čekaju od osam ujutru do popodneva i nisu sigurni da li će ih primiti.





freehand freehand 21:31 29.04.2015

Re: E, saću vi ja reknem

'Što sdošo ovde, gde ti je uput, ko ti ovo napiso, nema on pojma...'

Došla baba seljanka kod doktora.
Mladi doca lepo je primi, pita - kaži majka, šta boli?
- Pa sinko, kako da ti velim: prdnem onako tanko, al to nit se čuje nit se osEti...
- Aha, razumem. Evo recept, ovaj lek da uzmeš, pa na kontrolu za sedam dana.
Ode baba, eto je za sedam dana ponovo.
- I? - pita doktor - Jel bolje?
- Pa sinko, da ti kažem - sad se i čuje po nešto, al se još ne oseća ič.
- A, ok. Znači - uši smo sredili. Evo sad da prepišemo nešto za nos.
docsumann docsumann 21:36 29.04.2015

Re: E, saću vi ja reknem

aj, kad ste već krenuli s vicovi, evo jednog vizuelnog u izvođenju mog prijatelja:

gedza.73 gedza.73 21:49 29.04.2015

Re: E, saću vi ja reknem

free
Mladi doca lepo je primi, pita - kaži majka, šta boli?

Biseri pacijenata i doktora
Jeste li imali stolicu pita lekar:"Pa tako malo prdnem,malo litnem".

Docs
aj, kad ste već krenuli s vicovi, evo jednog vizuelnog u izvođenju mog prijatelja:


Otišao pop da održi opelo.
Gleda čoveka na odru, pa mu nešto čudno. Pokojnik jednu, jedinu dlaku na glavi nema.
Zvirne pop u uši, nos. ništa. Ispod čaršava isto.
-Jel' ljudi k'o je kupao pokojnika?
Jedan od starijih se javi.
-Al' si pogodio vodu, svaka ti čast.

omega68 omega68 22:24 29.04.2015

Re: E, saću vi ja reknem

Геџо, знаш ли за које две ствари у животу човек не може да искористи искуство, него мора да потрефи?
Жену и прасе за Божић
tsunade tsunade 23:12 29.04.2015

Re: E, saću vi ja reknem

Геџо, знаш ли за које две ствари у животу човек не може да искористи искуство, него мора да потрефи?
Жену и прасе за Божић


prosvetljenje je nastupilo kod mene
blogovatelj blogovatelj 17:37 30.04.2015

Re: E, saću vi ja reknem

aj, kad ste već krenuli s vicovi, evo jednog vizuelnog u izvođenju mog prijatelja:


Grad u Italiji - Trs'
Ženina majka - Borka
Ribozom Ribozom 21:26 30.04.2015

Re: E, saću vi ja reknem

Morski greben - MG
Atomski mrav Atomski mrav 22:51 01.05.2015

Re: E, saću vi ja reknem

Nije gladan (3 slova) - JEO
Kumova žena (4 slova) - RADA
Onomatopeja WC-a (1 slovo) - N
kick68 kick68 00:06 30.04.2015

1.

http://magdajanjic.tumblr.com/page/3
Ustani ujutro. Ne drami. Obuci se, skuvaj sebi kafu, popuši cigaretu. Našminkaj se. Obuci se primereno za posao. Hodaj ulicom. Glavu gore ili dole. Preznojavaj se. Vozi se autobusom. Smišljaj šta ćeš za ručak. Proveri da li te neko zvao. Budi ljubazna sa šefom i kolegama. Smeši se. Idi na pauzu. Kaži da si umorna. Slušaj je kako se žali na decu. Razmišljaj o dijeti. Neprihvatljivo je. Ofarbaj se. Sačekaj platu da kupiš sebi dezodorans. Ne razmišljaj o minusu u banci. Ne razmišljaj. Razmišljaj. Budi ravnodušna jer nećeš ići na letovanje. Bori se za prava. Ljudska prava. Daj podršku. Zakaži depilaciju. Pusti dlake da porastu. Popričaj sa sestrom. Pozovi mamu. Obiđi babu. Završi smenu sat vremena kasnije. Ne žali se. Budi bezobrazna. Izgledaj kul. Ne plaši se samoće. Ne budi naivna. Baci pogled na neki izlog. Pogledaj nekoga slučajno na ulici. Ispravi se dok hodaš. Mogla bi češće da nosiš štikle. Svrati u prodavnicu zdrave hrane. Jedi salatu. Izbegavaj testo. Pij puno tečnosti. Sakrij podočnjake. Šetaj više. Izbori se sa prošlošću. Ne smaraj. Moraš kod frizera. Pocepale su ti se čarape. Htela bi nove naočare za sunce. Svrati na pijac. Prođi jeftino a zdravo. Budi srećna. Budi zadovoljna. Čuvaj se manijaka. Ne gledaj popreko. Izgledaj kako hoćeš. Nosi muške pantalone. Majka si. Seti se da pozoveš. Ne pričaj puno. Klimaj glavom. Obrij pazuh. Stavi parfem. Budi pametna. Pročitaj knjigu. Odgledaj seriju. Pokaj se. Imaj dečka. Imaj muža. Imaj devojku. Budi sama. Budi nesrećna. Pomiri se sa drugaricom. Imaj menstruaciju. Idi kod ginekologa. Porađaj se. Trpi batine. Trpi zlostavljanje. Budi nevidljiva. Budi poremećena. Nemaj podršku. Pusti da te gaze. Kupi maskaru. Glasaj. Ćuti. Budi lepa. Uvuci stomak. Izgledaj mlađe. Voli. Ne budi očajna. Slušaj super muziku. Budi deo društva. Ne ponašaj se čudno. Ignoriši. Budi ozbiljna. Radi na sebi. Razvedi se. Plači sama. Radi. Radi. Radi. Nemaš nikoga. Imaš ljubavnika. Imaš ljubavnicu. Posebna si. Ugojila si se. Mnogo si se promenila. Sredi se malo. Saberi se. Zaradi za sebe. Budi pozitivna. Utegni se. Izbaci sise. Izgledaj savršeno. Budi mlada duhom. Izađi u grad. Ne budi baba. Dođi kući. Ne budi lenja. Sredi kuću. Plati račune. Čupaj obrve. Lakiraj nokte. Stavi musaku za sutra. Pronađi sreću.
kick68 kick68 00:09 30.04.2015

2.

http://magdajanjic.tumblr.com/page/6
Sve je počelo od toga što nisam bila sin

„Kad si bila beba, nekoliko puta su ti pelene ujutro bile zaleđene“, rekla mi je jednom mama. Živim s tom rečenicom i danas u 21. veku. Ne znam zašto od pelena, ali nekako od tih pelena počinje sve.

Kad mi danas neko kaže: „Nemoj da sediš na betonu, prehladićeš jajnike", ja se uvek setim gore pomenute rečenice. I pomislim, kako da prehladim jajnike, kad su mi pamučne aka švedske pelene (koje su tad bile jedini izbor u Srbiji) bile zaleđene ujutro. Sad, zašto su bile zaleđene? Zato što se ta soba kod moje babe, gde smo tada živeli, nije grejala. Nikad. Ne znam da li je to bilo tako zato što nisam sin, jer pričali su mi kasnije, familija je bila duboko razočarana što sam prvo pa žensko. Naime, ovi moji Janjići ne mogu baš da se pohvale muškim naraštajem, sve same žene. Damn!

Pitala sam se da li bi bilo drukčije da sam se rodila kao „prvo pa muško“ i došla do zaključka da bi sve bilo drukčije, pa i da bi grejali tu sobu ili bi me bar premestili u „glavnu“ sobu u kojoj su spavali baba i deda, a koja se redovno grejala smederevcem, kao što je i danas slučaj.

Da ne grešim, videla sam godinama kasnije, ne samo u svojoj porodici već i odnosom familije prema mom prvom detetu – sinu, a kasnije prema drugom detetu – ćerki. Rečenicu koja to objašnjava uputila mi je tada jedna vrlo važna starija ženska osoba: „Volim ja nju (moju ćerku) puno, ali njega (mog sina) ipak najviše“.

To kažete jednoj majci i mislite da će sve ostati isto? No way.

Dozvolite da vam se dete budi sa zaleđenim pelenama u kući gde postoji soba koja se greje? Ništa neće biti isto i ne znam, možda ćete dobiti otporno dete kasnije, ali znam da ćete dobiti osobu koja neće da trpi sranja, to jest mene, to jest neželjenu „osobu ženskog pola“, kako su me nedavno nazvali neki mladići.
st.jepan st.jepan 01:12 30.04.2015

Re: 1 & 2

magdajanjic

49 41 49 41 01:30 30.04.2015

Oglas


OZBILJAN OGLAS ZA MUŠKO

POMAGAJTE LJUDI!!!!!
OVO JE STVARNO ZA OZBILJNO!!!!

“Zovem se Zorka,
imam 22 godine i živim u Ličkom Kurjaku. Ođe u nas nema muška ni za ljek, a
kamoli za rađu i žemske potrebe. Usamljena sam i ovim putem bi ćela da mi se javi muškarac koji bi ćeo da živi na mome ličnom imanju od 8 jutara šume, pašnjaka i oranica.
Posjedujem kuću, staju, ambar, svinjac i čeku za međede .Imadem jošte stado ovaca i krava, motokultivator i volovsku zapregu.
Vrijedna sam i radna, vuka bi udavila i konju rep isčupala, umijem i po kući i oko kuće, kopam njivu motikom i još bolje orem na plug
Hobi mi je pletenje bječava, prsluka i nakurnjaka.
U obzir dolaze samo ozbiljne ponude, poželjno je da dasa
ima preko 100kg, brčine, drobinu i da je prčevit ko jarac, neću neke
šonjavce i metiljavce koji jauču kad ih vruće žemsko stegne bedrima.
Pazite me se vi koji bi ćerali šegu samnom, umijem ja i sa kuburom, nožem sjekirom…”
Eto dragi čitatelji, ako ste se voljni skućiti i utješite ovu nježnu djevojačku dušu neka vam je sa srećom!!!!

P.S.
Poslala bivsa koleginica iz Londona; pre 2 dana.
Moze da bude smesno, tuzno, ...
Al' zivotno je.
st.jepan st.jepan 02:29 30.04.2015

Re: Oglas

Poslala bivsa koleginica iz Londona; pre 2 dana.
Moze da bude smesno, tuzno, ...
Al' zivotno je.

Stvar već dosta dugo kruži Fejsom.
Neki tvrde da je fejk, neki dokazuju da nije (kače i sliku):


tess tess 07:34 30.04.2015

Re: Oglas

P.S.
Poslala bivsa koleginica iz Londona; pre 2 dana.
Moze da bude smesno, tuzno, ...
Al' zivotno je.



Cc, šta ljudi šalju jedni drugima.

Nije životno, ni smešno ni tužno,
-budalaština je.
tess tess 07:37 30.04.2015

Re: Oglas

Stvar već dosta dugo kruži Fejsom.
Neki tvrde da je fejk, neki dokazuju da nije (kače i sliku):

Ko je gospođica?
Bivša koleginica iz Londona, poslala pre 2 dana?


P.S.
I što ti kačiš tuđe slike, šta dokazuješ?
bladerunner92 bladerunner92 10:28 30.04.2015

Re: Oglas

tess




Biljana preporuka za blog
st.jepan st.jepan 11:17 30.04.2015

Re: Oglas

P.S.
I što ti kačiš tuđe slike, šta dokazuješ?

Ja ništa.
To je slika (najverovatnije fotoshopirana) koju po internetu kače i šeruju uz taj, rekao bih, fejk oglas.
Evo je, na primer, ovde.
Nije životno, ni smešno ni tužno,
-budalaština je.

Da, po meni bezdušna.
Ta vrsta bezobzirnog šegačenja je na netu prilično raširena.
bladerunner92 bladerunner92 14:03 30.04.2015

Re: Oglas

st.jepan
Ta vrsta bezobzirnog šegačenja je na netu prilično raširena


zanimljivo je kako odredjene situacije u zivotu izbace na povrsinu ko smo mi u stvari i od cega smo napravljeni. Pa tako i segacenje : ima ljudi koji se nikad ne bi segacili s nekim stvarima, ima ljudi koji bi se segacili do odredjene mere dok to ne postane neukusno ili neumesno , ima ljudi koji bi se segacili koja god tema da je u pitanju pa tako propadne njihovo brizljivo pakovanje koje pokusavaju da prodaju do matorih godina, ima ljudi koji bi se segacili ali onda ako bi poceo neko s njima na isti nacin - pobegli...
sve u svemu , nije lose to videti, znas s kim imas posla ...

tsunade tsunade 14:14 30.04.2015

Re: Oglas

Pa tako i segacenje


smisao za humor je veliki dar. šegačenje je humor samo kad je na račun politikantskog i drugog ološa.
naginata_83 naginata_83 05:44 30.04.2015

Devojka sa sela

I ja sam dete sa sela. Uvek sam zelela da odem odatle zbog razloga koji su dosta dobro i detaljno opisani sto u tekstu sto u komentarima: nemastina, tezak rad, malogradjanska skucenost, patrijarhalnost itd. I otisla sam. Prvo u Beograd, zatim i u inostranstvo gde sam se i udala.

Ali non-stop me muci misao da se vratim. Imam osecaj da sam nesto mnogo bitno izgubila. Tu neku ukorenjenost. Osecaj duboke pripadnosti nekom prostoru i mir koji sa tim dolazi. Nasa sela su prelepa. Sto je najgore zdrav razum govori da je potrebno vrlo malo kako bismo ih ucinili odlicnim mestima za zivot. Malo organizacije. Malo inicijative. Sumadija je meni (subjektivna sam) lepa kao Toskana. Pogotovo kada se zaputite malo dalje od magistrala i prolazite brezuljkastim selima. Pogled sa mog prozora nema cenu. Cak velikim delom postoje i dobri putevi. Seljaci su se samoorganizovali. Ali ono sto ne postoji je dobra ekonomska osnova. Npr. zadruge i osavremenjena proizvodnja koja ne podrazumeva toliki fizicki rad ali podrazumeva modernu organizaciju posla. Ta prinudjenost da se privredjuje primitivno povlaci sa sobom i sve ove druge negativne aspekte, tj. sprecava progres.

U svakom slucaju, ja, kod mene na selu, uvek vidim taj ogroman potencijal. I strasno sam tuzna sto sve samo na potencijalu i ostaje.

I da. Da pomenem jos nesto. Iako sam rodjena u patrijarhalnoj porodici (gde su non stop lamentirali sto od troje dece nijedno nije musko), uvek sam bila izuzetno zahvalna sto sam zensko. Jer zenskom je lakse da napusti selo. Podrazumeva se da ce otici pa je s tim i manji pritisak. Za muskarce je drugacije. Jedan uvek mora da ostane. Da sam musko verovatno bih i ja ostala i ko zna sta bi sa mnom bilo.

Mnogo mi je zao tih "matorih momaka". Nisu ni oni krivi. I njihova je zrtva prevelika.
tsunade tsunade 07:59 30.04.2015

Re: Devojka sa sela

Sumadija je meni (subjektivna sam) lepa kao Toskana.


puno sam puta ovo čula. i verujem da je tačno. šumadija je prelepa. samo što, kad se smestiš bilo gde u toskanskom selu, za sat vremena si u firenci, sieni, luki, pizi, volteri, livornu... gradovima koji imaju više kulturnog sadržaja nego ceo balkan pa puta 10.
naginata_83 naginata_83 09:22 30.04.2015

Re: Devojka sa sela

Slazem se. Ali ne mora Sumadija biti Toskana da bi i dalje bila vrlo lepo mesto za zivot.
Npr. moje selo je nekih 135 km od Beograda ali zbog nepovezanosti putne mreze potrebno mi je 3 sata da stignem u Beograd. Sto i nije tako strasno ali opet 135 km?? U gradu u kome danas zivim na toj razdaljini ljudi imaju commute do posla. S druge strane mnogo manjih gradova je znatno blize. Od moje kuce ima 14 km do centra obliznjeg grada. E sad, vec postoji ADSL internet, vec sad su putevi u lokalu sasvim solidni, vec sad imas nekakav veliki super market ili bioskop na 15 minuta voznje. Ono sto nemas je sredstva da sve to priustis ako zivis tamo non-stop. Posla nema nigde a poljoprivredu je vrlo tesko organizovati na moderan nacin bez infrastrukture i vecih sredstava za ulaganje. Moje komsije cak i kad imaju auto isti ne voze tako redovno jer im je skupo. U grad se ide po potrebi a ne kada ti se prohte... i to u grad koji je 15 minuta udaljen... sta dalje pricati

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:36 30.04.2015

Re: Devojka sa sela

naginata_83
Slazem se. Ali ne mora Sumadija biti Toskana da bi i dalje bila vrlo lepo mesto za zivot.
Npr. moje selo je nekih 135 km od Beograda ali zbog nepovezanosti putne mreze potrebno mi je 3 sata da stignem u Beograd. Sto i nije tako strasno ali opet 135 km?? U gradu u kome danas zivim na toj razdaljini ljudi imaju commute do posla. S druge strane mnogo manjih gradova je znatno blize. Od moje kuce ima 14 km do centra obliznjeg grada. E sad, vec postoji ADSL internet, vec sad su putevi u lokalu sasvim solidni, vec sad imas nekakav veliki super market ili bioskop na 15 minuta voznje. Ono sto nemas je sredstva da sve to priustis ako zivis tamo non-stop. Posla nema nigde a poljoprivredu je vrlo tesko organizovati na moderan nacin bez infrastrukture i vecih sredstava za ulaganje. Moje komsije cak i kad imaju auto isti ne voze tako redovno jer im je skupo. U grad se ide po potrebi a ne kada ti se prohte... i to u grad koji je 15 minuta udaljen... sta dalje pricati

Да поновим оно што сам већ написао горе: Село није географски, већ економски и инфраструктурни појам/проблем.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:09 30.04.2015

Re: Devojka sa sela

malogradjanska skucenost

zbog toga nisi morala u beograd. malograđanska skučenost je drugo ime beograda.
Malo inicijative. Sumadija je meni (subjektivna sam) lepa kao Toskana.

nisi subjektivna, moj kolega italijan (inače poznat italijan u mom poslu, živi u parizu, ono, video sveta) je (kad je bio mali) sa svojim roditeljima redovno išao turu po srbiji, svakog leta. kaže, lepa je kao i italija, ali jeftinija. a ja dok nisam počela češće da putujem šumadijom, nisam imala pojma koliko je lepa.
gedza.73 gedza.73 21:23 30.04.2015

Re: Devojka sa sela

putujem šumadijom, nisam imala pojma koliko je lepa.

Moja Šumadija peva o sreći

kaže, lepa je kao i italija

Loša nam je arhitektura. Mi smo gradili neke frik betonske građevine a Šumadiji pripada taj neki tip prizemne moravske kuće sa četvorovodnim krovom, širokim strejama, velikom terasom. Kombinacija kamen, seljačka opeka, drvo.
Mi ovde živimo u turnusima od po tri'es, četr'es godina.
Probamo jedno, pa drugo. nikako da se ustalimo i zakorenimo.

freehand freehand 21:36 30.04.2015

Re: Devojka sa sela

zbog toga nisi morala u beograd. malograđanska skučenost je drugo ime beograda.

Zbog nje ne mora nigde da se putuje i svejdno je gde se putuje. Malograđanska skučenost je u glavi.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:53 30.04.2015

Re: Devojka sa sela

Loša nam je arhitektura. Mi smo gradili neke frik betonske građevine a Šumadiji pripada taj neki tip prizemne moravske kuće sa četvorovodnim krovom, širokim strejama, velikom terasom. Kombinacija kamen, seljačka opeka, drvo.
Mi ovde živimo u turnusima od po tri'es, četr'es godina.
Probamo jedno, pa drugo. nikako da se ustalimo i zakorenimo.

pa italijani i ovako misle da žive u muzeju, neće porediti neuporedivo. a i kako da se zakorenimo? pogledaj na istoriju.
Biljana 77 Biljana 77 09:36 30.04.2015

Odgovor na PP i komentare redom

Pošto nemam baš mnogo vremena da se posvetim pojedinačnom odogovaranju na komentare, biće ovo jedan poduži.
Dobila sam na PP neobičnu poruku: da objasnim zašto sam napisala ovaj tekst.
Odgovor delimično iz poštovanja prema mojoj Slavki koja se beksrajno namučila da na selu odgaji jedno de facto neželjeno dete. Žensko dete. I svu snagu koju je imala usmerila na to da joj stvori uslove - obrazovanje pre svega, da ode sa sela, ili makar što dalje od teškog fizičkog rada. Tako da kad neko napiše: a naravno i majke koje svoje devojke vaspitavaju da se udaju samo bogato kako se nebi mucile kao one sto se muce. Odvratno! meni dođe da se isprovraćam, pa da tučem, pa opet da povraćam.
Uzgred nije se udala bogato, udala se mlada i zaljubljena.

Takođe odgovor se nalazi u prvom komentaru, dva linka - suprostavljene dve koncepcije, dva viđenja, od kojih drugo smatram za uvredu zdravog razuma. Rekla bih da većina komentatora nije otvorila link: Ja, žena sa sela. Jer da jeste ne bismo diskutovali o tome ko sedi ispred prodavnice, ko se šminka, a ko ogovora i ostalim efemernostima. Pričali bismo o tome kako izgleda kad ti neko uskrati pravo na obrazovanje, na zaposlenje, kada ti određuje bračnog partnera, broj dece, slobodu kretanja.
Tekst je pre sveg trebalo da bude ukazivanje na jedno vrlo olako stigmatizovanje tih žena koje odlaze sa sela želeći bolji život. Bolji život. Tačka.

Što se tiče onih koji su se u kometarima bavili ekonomskim i infrastrukturnim problemima .. naravno da tu glavnina uzroka, a ne u tome što su za propadenje Srbije krive srpske devojke i oni koji su ih tako "vaspitali" da ne postuju muskarce.
angie01 angie01 09:44 30.04.2015

Re: Odgovor na PP i komentare redom

: a naravno i majke koje svoje devojke vaspitavaju da se udaju samo bogato kako se nebi mucile kao one sto se muce. Odvratno!


a, sto?,...pa i Pepeljuga se nije udala, ( zaljubila) u konjusara, slugu ili radnika na polju, nego u princa, koga je targetirala u tom smislu- kao uostalom i sve devojke na balu, i isto se, kao danasnje sponzoruse, za taj susret specijalno montirala, nije otisla u autenticnom izdanju, jer je takvu, princ ne bi ni pogledao i prepoznao "dobrotu njene duse":).
docsumann docsumann 10:22 30.04.2015

Re: Odgovor na PP i komentare redom

angie01
: a naravno i majke koje svoje devojke vaspitavaju da se udaju samo bogato kako se nebi mucile kao one sto se muce. Odvratno!


a, sto?,...pa i Pepeljuga se nije udala, ( zaljubila) u konjusara, slugu ili radnika na polju, nego u princa, koga je targetirala u tom smislu- kao uostalom i sve devojke na balu, i isto se, kao danasnje sponzoruse, za taj susret specijalno montirala, nije otisla u autenticnom izdanju, jer je takvu, princ ne bi ni pogledao i prepoznao "dobrotu njene duse":).


bajke nas uče tome da znamo ako naiđemo na kuću od čokolade da u njoj služe kuvanu djecu za ručak.
angie01 angie01 10:30 30.04.2015

Re: Odgovor na PP i komentare redom

bajke nas uče tome da znamo ako naiđemo na kuću od čokolade da u njoj služe kuvanu djecu za ručak.


nije zlato sve sto sija.:))

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana