Biz| Gost autor| Moj grad

ADŽAMIJA

mikele9 RSS / 04.05.2015. u 22:56

images?q=tbn:ANd9GcTCesISyCxUvKi1krwcWV5nB8aCQO3VvN02YgJFfXQz2fCqX7Xy4A 

 Gost autorst.jepan 

 

„Ne, Ilija, luda adžamijo, tebe hoće Arap prevariti!“

Mislim da ovaj potresni stih iz "Bolanog Dojčina" sjajno paše uz potresnu priču o Beogradu na vodi. 

-------------- 

Gospodin Muhamed Al Abar, vlasnik firme „Eagle hills“, investitor projekta "Beograd na vodi" (BNV), istrajno je Vučiću i Srbiji obećavao jedno, potom u ugovor turio drugo.
Tja.
Ni meni se ne dopada, ali u poslovnom svetu, taj se rad nikome ne zamera previše.
Rek'o pa porek'o - „business as usual“.

Dokle god ugovor nije potpisan, to „reko pa poreko“ skroz je legitimno - može se bez blama taktizirati, napipavati, blefirati, zavlačiti... A posle, kad je „contratto firmato“, e, onda taj rad više ne može, onda je to to, i ima se poštovati.

U real estate biznisu (o kojem, sticajem okolnosti, znam dosta) obavezna tačka mešetarskog repertoara je takozvana „fantastična ponuda“. Sastoji se u tome što agent u startu veže za sebe klijenta nekom izmišljenom, više nego povoljnom prilikom, a onda ga mic po mic hladi, iscrpljuje i sateruje u vremenski tesnac. u kojem ovaj postaje sve bezvoljniji i sve spremniji da prihvati realnu, pa i ispod-realnu cenu.

Suština tog rutinskog postupka je u emotivnom porobljavanju klijenta. Klijent je najčešće očajnik koji opsesivno veruje da će mu prodaja stana rešiti sve probleme, pa je logično to što se najače veže za onoga koji njegovu (najčešće jedinu) imovinu najviše ceni, Tako agent uspešno eliminiše konkurenciju, tj. sve druge agente i agencije. 

U ovom slučaju, Abarovo istrajno uveravanje da će u BNV uložiti 3,5 milijarde dolara, tipična je „fantastična ponuda“. Ne čudi što je Vučić nije prepoznao – nikad se čovek nije bavio biznisom. Što rekli za Adžamiju iz gornjerg citata „ono posla ni viđelo nije, a kamo li s kime učinilo“.

Čudi, medjutim, potpuno odsustvo panike među građanstvom. Svi bismo naime morali itekako paničiti, jer srpski posao veka, kao i tolike druge krupne poslove, ugovara početnik - enormno samopouzdan amater, gluv za sva upozorenja stručnih i iskusnih.

Prostodušnost s kojom se naš premijer baca u zagrljaj belosvetskih poslovnih ala, ono njegovo sunđer-bobovsko oduševljavanje i kliktavo obznanjivanje da je usmeno dogovoreni, i još nijednim papirom potvrđeni aranžman, za Srbiju fantastično povoljan, to nikako nije dobro za biznis, to se, čak ni u najsitnijim poslovima, prosto ne čini. Da je na pregovore s Arapinom poveo bilo kog nakupca s Kalenića, ova katastrofa se, garant, ne bi desila.

U prvom trenutku, Vučićeva adžamijska gorljivost možda i može da kod ponekog moćnog stranca izazove simpatiju, možda i neku tugaljivu nežnost, ali kasnije, kad od preslađenosti zabole nepca, tu gnjecavu blagonaklonost smenjuje potsmeh, potom i prezir, na kraju i poriv za gaženjem.

A to gaženje se, na očigled otupelih građana Srbije, upravo dešava. Prethodilo mu je Vučićevo ostrašćeno gaženje svih koji su se usudili da BNV nebulozu nazovu nebulozom. Svi smo mesecima bili ućutkivani i postiđivani njegovim posprdnim pitanjem „a imate li vi gospodo te tri milijarde dolara koje nam nude Arapi?“ 

-------------------

Svi znaju za „ponudu koju ne možeš odbiti“, onu sa konjskom glavom. Manje je poznata, ali jednako legitimna „ponuda koju ne možeš prihvatiti“. Ova Abarova, karikaturalno nepovoljna, pripada toj drugoj vrsti. Uveren sam da nije ni data s idejom da će biti prihvaćena – bilo bi odveć blesavo, već naprotiv, s podrazumevanjem da će biti odbijena.

Pa zašto ju je Abar onda dao? I zašto se te „ponude koje se ne mogu prihvatiti“ uopšte daju? Daju se onda kad bi neko da eskivira priču koja ga više ne zanima, a ne bi da ispadne kriv za kršenje dogovora:

„Jbg, ja teo, al’ oni odustali“.

Abar je shvatio je da je BNV priča, za koju je u početku možda i bio iskreno zagrejan, ipak luzeraj. Shvatio je to najverovatnije u trenutku kad od svojih kompanjona iz  odista moćne firme „Emar“, nije za taj projekat dobio očekivanu podršku. Ljudi s kojima je ortački iznedrio najvišu zgradu na svetu, otvoreno su mu rekli da ih nikakvo ulaganje u Srbiju ič ne zanima.

Ne mogu ni da zamislim kako je Abar bio zblanut kad su njegovi konačni uslovi, koji nisu bili nikakvi „uzmi ili ostavi uslovi“, već klasični „ostavi uslovi“, ipak prihvaćeni. Glatko su prihvaćeni, mada ono što je u finalu ponudio nije bilo nešto manje, nije bilo ni duplo manje, pa ni deset puta manje, nego je (objasniću) bilo približno 90 puta manje od onoga što je važilo do samog finala.

A odakle mi to „90 puta manje“? Pa evo: suma koju po ugovoru ulaže Abar, skoro je 12 puta niža od najavljivane (nije 3,5 milijardi, već 300 miliona, a zapravo nije ni tolika jer je pola od toga „pozajmica“), dok je rok izgradnje 7 do 8 puta duži (nije 4 godine, već 30 godina). Kad se to pomnoži - a da bi se došlo do benefita na godišnjem nivou, tu je logično množiti - onda je taj benefit zaista 90 puta manji.

Odnos ulaganje - profit je podjednako zapanjujući:

Srbija ulaže 65% novca + zemljište, a dobija 32% profita + ništa.
Abar ulaže 35% novca + ništa, a dobija 68% profita + kamate od kredita koji daje Srbiji.

------------ 

Imao bih (kao i mnogi građani Srbije) još koješta, ali dosta o tome, već je dosadno. Neću ni o arhitekturi i urbanizmu - struka je već rekla svoje, ali ako baš insistirate na mom mišljenju, ja na tu džambo staklariju, sviđala se ona meni ili ne, nikada ne bih spiskao nijednu ružnu reč. Naravno, samo kad bi bila realno moguća

Jer koju bi to konturu i vizuru grada BNV mogao da upropasti? Sem Kalemegdana i Saborne crkve, pa još malo uzvodno, do Brankovog mosta, tu nema ničeg za upropastiti, ničeg iole lepog ili markantnog. Treba uostalom videti gde su Londonci puknuli svoj Siti. Valjda nikom u svetu nije toliko kao njima stalo do tradicije, a ipak, dozvolili su da onaj krastavac „izdominira“ - zaseni čak i Sent Paula!

Ali za nas je ovde ključno zašto je Vučić Abarove komične uslove prihvatio.

Odgovor je jednostavan, zapravo jedini moguć: UCENA!

Istina, nije tu bilo nikakve konjske glave, pa ipak (strašno je to i reči), naš premijer je bio ucenjen - žestoko je ucenio samoga sebe.

Jer sve je stavio na tu jednu BNV kartu, uložio je u tu priču, nepotkrepljenu bilo kakvom garancijom, sav svoj politički kapital, sa svim relevantnim ljudima se zbog nje posvadjao, pa mu je stoga (čak i ako zanemarimo sujetu) odustajanje bilo apsolutno nemoguće:

Ili će se to graditi, ili "ode glava". 

U toj situaciji ni zabezeknuti Abar više nije imao kud - morao je i on da potpiše.
Ustvari, verujem da se brzo pribrao:

„Jeste luzeraj, al’ što da ne – uveseljavaću tom anegdoticom društvo u Abu Dabiju. Uostalom, neću uložiti ni cvonjka, izgradiću samo ono što unapred prodam, a za ostalo... pa videću. Dobio sam 20 godina fore da se premišljam da li da, nakon prvih par zgrada, nastavlm da u taj plac, za koji neću plaćati nikakvu zakupninu, i dalje zabadam ašovče.

A u međuvremenu... ko zna, možda će jednom posvuda zveketati atomske s leva, i atomske s desna, a samo po Beogradu neće zveketati ništa. Onda će Beograd postati najpoželjnije stanište, a ja ću imati ekskluzivno pravo da tu gradim kako mi se ćefne“.

--------------------- 

Vidim, udavih, a nisam napisao ni pola od onoga što sam nameravao.
Mada je, kad bolje razmislim, možda bilo dovoljno i ovo:

 

Poštovani gospodine Vučiću,

Ugovor o Beogradu na vodi još nije pravosnažan, još imate šansu da ovo ponižavanje Beograda i Srbije elegantno prekinete. 

U svojstvu prosečnog Beograđanina, obraćam Vam se s molbom da upotrebite svoj golemi neformalni uticaj, i da Komisiju za zaštitu konkurencije zamolite da taj ugovor poništi.

Formalni, ujedno i suštinski razlog za poništenje ugovora, svakom je očigledan i prihvatljiv: konkurencije nije ni bilo.

Još bolje, dozvolite članovima Komisije da rade po savesti i zanatu, a oni će već i sami znati šta im je činiti.

Sve najbolje, St.Jepan.

  

Ostali tekstovi istog autora na blogu b92

 

 

 

 



Komentari (238)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

G.Cross G.Cross 00:09 05.05.2015

Re: Preporuka

st.jepan
G.Cross
Jedino sto nisi spomenuo je Transparetnost Ugovora.

Jedino?


OK, nisi spomenuo eksplictno ni da je u osnovi svega njihova totalna nesposobnost da razumeju koliko ne znaju.

Nikada u istoriji Srbije zemlja nije bila u rukama tolikih diletanata.


petronijevic001 petronijevic001 00:58 05.05.2015

Re:

Posao premijera nije da ugovara poslove sa stranim ili domaćim investitorima.Nema nikakve svrhe da država ulaže 280 miliona evra i da se onda priča da je to strana investicija.

Ukoliko strane investitore oslobodimo bilo kakvih obaveza, dažbina i rizika, onda i nemamo nekakve naročite koristi od te investicije.
jkt2010 jkt2010 04:24 05.05.2015

Re:

petronijevic001
Posao premijera nije da ugovara poslove sa stranim ili domaćim investitorima.Nema nikakve svrhe da država ulaže 280 miliona evra i da se onda priča da je to strana investicija.


Izvinte, a ko treba da radi sa tom državnom zemljom ako ne država? Koja evo 100 godina ništa tamo radila nije...


Ukoliko strane investitore oslobodimo bilo kakvih obaveza, dažbina i rizika, onda i nemamo nekakve naročite koristi od te investicije.

Pa ja ne vidim šta država rizikuje? Ako stvar pukne, pukla je strana koja daje pare. Mi dajemo zemlju, zemlja - kako će da pukne?

Država daje tih 90 hektara (1) u zakup na 99 godina (2) ;
Znači 9000 ari @ 20,000/ar = 180 miliona

Za uzvrat, država postaje suvlasnik svega što investitor eventualno izgradi, i to 32%.

I još, investitor daje državi zajam za izmeštanje i žel. i bus. stanice i privođenje Prokopa funkciji 140 miliona.

Dalje: niste zadovoljni visinom arapskog uloga? Treba 3 milijarde a oni samo 300 miliona (3) , kaže autor, inače stručnjak za nekretnine? Pa ajd da vidimo.

Ako je kvadrat u izgradnji 500, za 300 miliona izgradiš 600,000 kvadrata. To je trećina od ukupne mase planiranih kvadrata. Znači odmah su obezbedili pare za 1/3, a u obavezi su da za 20 godina izgrade 1/2.

Za 600,000 kvm dakle imaju pare. To je u prodaji 900 miliona ako uzmemo da kvadrat prodaju samo po 1500. To je profit 600 miliona. Vraćanje pozajmice osnivača 150 miliona; čist profit 450 miliona; Od čega je srpsko 32% iliti 150 miliona.

(porezi & doprinosi & takse na izgradnju, na cigle,beton,gvožđe, plate, ovo-ono ... pa na prodaju ... pa na profit -- ajd sve to da zanemarimo; porez na imovinu na tih novih 600,000 kvm, svake godine, ajd i to će da zanemarimo).

Odakle te 3 (3,5) milijarde? Pa ukupna vrednost, ako se napravi svih tih 1,8 miliona kvm...

I ajd sad, gde je tačno prevara?

--------------------------
(1) Izgleda da se radi o 90 ha za izgradnju a ukupno do 120 ha sa parkovima etc... U svakom slučaju, čitamo da je za prvu fazu već očišćeno 30 ha iliti 1/3 ukupnog placa, a što se skroz uklapa u ovu grubo skiciranu sliku gore.

(2) Zakup je na 99 godina, ali je investitor u obavezi da bar pola završi za 20 godina, a ceo projekat za 30. Inače država može ugovor da raskine.

(3) 150 miliona + 150 miliona pozajmica osnivača, a ta pozajmica služi da se jednog dana u budućnosti profit izvuče bez poreza, na vraćanje pozajmice. To je vama iz biznisa valjda jasno a meni to ništa nije sporno, jer tako maltene svako normalan radi, ko ulaže gotove pare u pravljenje firme.
G.Cross G.Cross 10:06 05.05.2015

Re:

Ako je kvadrat u izgradnji 500, za 300 miliona izgradiš 600,000 kvadrata. To je trećina od ukupne mase planiranih kvadrata. Znači odmah su obezbedili pare za 1/3, a u obavezi su da za 20 godina izgrade 1/2.

Za 600,000 kvm dakle imaju pare. To je u prodaji 900 miliona ako uzmemo da kvadrat prodaju samo po 1500. To je profit 600 miliona. Vraćanje pozajmice osnivača 150 miliona; čist profit 450 miliona; Od čega je srpsko 32% iliti 150 miliona.


Pa ovo ne bi mogao ni Mali da lupi.
jkt2010 jkt2010 10:17 05.05.2015

Re:

G.Cross
Ako je kvadrat u izgradnji 500, za 300 miliona izgradiš 600,000 kvadrata. To je trećina od ukupne mase planiranih kvadrata. Znači odmah su obezbedili pare za 1/3, a u obavezi su da za 20 godina izgrade 1/2.

Za 600,000 kvm dakle imaju pare. To je u prodaji 900 miliona ako uzmemo da kvadrat prodaju samo po 1500. To je profit 600 miliona. Vraćanje pozajmice osnivača 150 miliona; čist profit 450 miliona; Od čega je srpsko 32% iliti 150 miliona.


Pa ovo ne bi mogao ni Mali da lupi.


A pa ovo kad izjavi neko ko investira u stanove po Beogradu, pa još u Belvilu, to je čist kompliment.

gugl-gugl-gugl

Građevinari tvrde da, poštujući sve standarde kvaliteta, kvadrat mogu da izgrade za 270 do 380 evra. Tome treba dodati još oko 110 evra po kvadratu za infrastrukturno opremanje lokacije priključci na vodovodnu, kanalizacionu, elektro mrežu i saobraćajnice.
babmilos babmilos 12:54 05.05.2015

Re:

Pa ja ne vidim šta država rizikuje? Ako stvar pukne, pukla je strana koja daje pare. Mi dajemo zemlju, zemlja - kako će da pukne?

K' nozi, bot. Miran.
hajkula1 hajkula1 13:04 05.05.2015

Re:


To je u prodaji 900 miliona ako uzmemo da kvadrat prodaju samo po 1500. To je profit 600 miliona. Vraćanje pozajmice osnivača 150 miliona; čist profit 450 miliona; Od čega je srpsko 32% iliti 150 miliona.




POJMA O POJMU .


Pozajmicu vraća onaj ko je pozajmio, znači ne od ukupnog profita (za koji si predvideo sumu od 600 miliona). Znači, srpska strana raspolaže s 32% pa iz te sume evetualno odbija iznos za kredit, da bi videla stvarnu zaradu. Zaboravljaš kamate, znači odbija se 150 miliona + kamate.


Više nemam snage da te ispravljam, (zalud sam se nadala da će te biti sramotica i da ćeš iskulirati ovaj tekst).


hajkula1 hajkula1 13:11 05.05.2015

Re:

jkt2010

I još, investitor daje državi zajam za izmeštanje i žel. i bus. stanice i privođenje Prokopa funkciji 140 miliona.




Na koji uzima kamate.


Za uzvrat, država postaje suvlasnik svega što investitor eventualno izgradi, i to 32%.



Da li postaje suvlasnik, ili dobija 32% profita? (od čega se još odbija 150 miliona + kamate na kredit)



hajkula1 hajkula1 13:42 05.05.2015

Re:


a u obavezi su da za 20 godina izgrade 1/2.


Kao Skadar na Bojani.

Inače, kod Arapa nemaš zgrade starije od 20 godina, ruše i grade ponovo.


I ajd sad, gde je tačno prevara?



A gde nije?
jkt2010 jkt2010 13:45 05.05.2015

Re:

hajkula1

To je u prodaji 900 miliona ako uzmemo da kvadrat prodaju samo po 1500. To je profit 600 miliona. Vraćanje pozajmice osnivača 150 miliona; čist profit 450 miliona; Od čega je srpsko 32% iliti 150 miliona.

POJMA O POJMU .
Pozajmicu vraća onaj ko je pozajmio, znači ne od ukupnog profita (za koji si predvideo sumu od 600 miliona). Zaboravljaš kamate

Brate sestro, da imaš ikakvu predstavu šta je to "pozajmica osnivača" znala bi da se na takvu pozajmicu ne plaća kamata.

Dakle predvideo sam da će osnivač, od 600 miliona bruto profita iz prve faze, sebi da vrati pozajmicu od tih inicijalnih 150 miliona. Zato ih je i uneo u firmu u tom obliku. Te za podelu ostaje 450 miliona. Šta je nejasno?

jkt2010
I još, investitor daje državi zajam za izmeštanje i žel. i bus. stanice i privođenje Prokopa funkciji 140 miliona.

Na koji uzima kamate.

Da pa? Tito je dobijao beskamatne kredite?

Za uzvrat, država postaje suvlasnik svega što investitor eventualno izgradi, i to 32%.

Da li postaje suvlasnik, ili dobija 32% profita? (od čega se odbija 150 miliona + kamate na kredit)

Pa suvlasnik je firme sa udelom 32%. Odatle vuče pravo i na učešće u podeli NETO profita (normalno da se ne deli bruto jebagaja). I suvlasnik je imovine te firme, a to su i kvadrati dok se ne prodaju. Pa zar baš sve mora da se crta?

Ja sam od tebe Hajkulo očekivao ispravke u delu cene izgradnje & cene prodaje & takotih stručnijih stvari, a ne u delu kako se vodi trafika 1.0.1
jkt2010 jkt2010 13:49 05.05.2015

Re:

hajkula1

a u obavezi su da za 20 godina izgrade 1/2.

Kao Skadar na Bojani.

Jebeš Skadar, što ne kažeš "kao Novi Beograd". Eto posle 70 godina i dalje nedovršen. I, šta ćemo sad?

Inače, kod Arapa nemaš zgrade starije od 20 godina, ruše i grade ponovo.

Ja i pričam da bar pola Novog Beograda treba da se ruši i gradi ponovo.

I ajd sad, gde je tačno prevara?

A gde nije?

Pa evo: nije dole u trećoj polici levo.
Gde jeste?
little_radojica little_radojica 13:54 05.05.2015

Re:

Pa ja ne vidim šta država rizikuje? Ako stvar pukne, pukla je strana koja daje pare. Mi dajemo zemlju, zemlja - kako će da pukne?


Што радиш ово себи, не могу да верујем да немаш кога другог да зајебаваш. Дај мало сконцентриши се.

Као прво, све институције су елиминисане реченицом "дајте 3 милијарде евра па правите шта хоћете", а сад видимо да то може и са 150 милиона евра.

Lex specialis је донет да се то прогласи пројектом од посебног значаја за Београд и Србију. 150 јебених милиона је вредно суспензије Устава и свих закона и прописа. Јако велик преседан. Тениз улаже 400 (да буде да им верујемо), green field инвестиција и доноси фабрике, а не робу за продају. Пре кризе сваке године 3 милијарде директних страних инвестиција, неретко преко 150 милиона. Притом је пројекат хипертрофирани Белвил, а не "чудо невиђено". Нема никаквог развоја, технологија иста, само скидају кајмак са нечег што смо и ми могли да изведемо, дај пробуди се. Милијарду су нам позајмили само да крпимо рупе у буџету, ММФ нам позајмио још толико, за пензије се даје 2 милијарде годишње, мост је коштао бар 400 милиона, а нигде нема 150 милиона да се уложи у БГнВ? Притом смо могли и да наштампамо толико пара јер би се то све окренуло у домаћој привреди или да дамо порески кредит инвеститорима, има милион модела по којима држава може да финансира градњу.
Ово је велика пљачка, велики преседан и неће се добро завршити. Једном инвеститору је мимо Устава и свих закона који гарантују једнакост грађана дато да "обележи територију", да пободе кочиће и уцењује државу и грађане у наредних 30 година, сценарио виђен већ превише пута само на примеру појединачних парцела.

Остатак рачунице ти је апсолутно небитан, јер не разумеш да за овакав пројекат нама није требало ни тих почетних 150 милиона и да је цео пројекат, од почетка до краја заснован на обмањивању јавности и на тајним диловима у које нико нема увид, а за наше паре, мимо наших закона.

На крају, читава прича о Емару је и почела са лажи да ће он да доведе Монтекарловчане да купују те квадрате, а та небулоза се више нигде и не спомиње. Поготово је битно ово што је Стјепан написао, а то је да Емаар није подржао Алабара и да је ово Алабаров пројекат "са стране", иза БГнВ не стоји Емаар.
jkt2010 jkt2010 14:37 05.05.2015

Re:

babmilos
Pa ja ne vidim šta država rizikuje? Ako stvar pukne, pukla je strana koja daje pare. Mi dajemo zemlju, zemlja - kako će da pukne?

K' nozi, bot. Miran.

Puši baba?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:39 05.05.2015

Re:

little_radojica
Као прво, све институције су елиминисане реченицом "дајте 3 милијарде евра па правите шта хоћете", а сад видимо да то може и са 150 милиона евра.

Lex specialis је донет да се то прогласи пројектом од посебног значаја за Београд и Србију. 150 јебених милиона је вредно суспензије Устава и свих закона и прописа. Јако велик преседан. Тениз улаже 400 (да буде да им верујемо), green field инвестиција и доноси фабрике, а не робу за продају. Пре кризе сваке године 3 милијарде директних страних инвестиција, неретко преко 150 милиона. Притом је пројекат хипертрофирани Белвил, а не "чудо невиђено". Нема никаквог развоја, технологија иста, само скидају кајмак са нечег што смо и ми могли да изведемо, дај пробуди се. Милијарду су нам позајмили само да крпимо рупе у буџету, ММФ нам позајмио још толико, за пензије се даје 2 милијарде годишње, мост је коштао бар 400 милиона, а нигде нема 150 милиона да се уложи у БГнВ? Притом смо могли и да наштампамо толико пара јер би се то све окренуло у домаћој привреди или да дамо порески кредит инвеститорима, има милион модела по којима држава може да финансира градњу.
Ово је велика пљачка, велики преседан и неће се добро завршити. Једном инвеститору је мимо Устава и свих закона који гарантују једнакост грађана дато да "обележи територију", да пободе кочиће и уцењује државу и грађане у наредних 30 година, сценарио виђен већ превише пута само на примеру појединачних парцела.

Остатак рачунице ти је апсолутно небитан, јер не разумеш да за овакав пројекат нама није требало ни тих почетних 150 милиона и да је цео пројекат, од почетка до краја заснован на обмањивању јавности и на тајним диловима у које нико нема увид, а за наше паре, мимо наших закона.

На крају, читава прича о Емару је и почела са лажи да ће он да доведе Монтекарловчане да купују те квадрате, а та небулоза се више нигде и не спомиње. Поготово је битно ово што је Стјепан написао, а то је да Емаар није подржао Алабара и да је ово Алабаров пројекат "са стране", иза БГнВ не стоји Емаар.

Ово је сушта суштина проблема.

Ниједан разлог не постоји да Алабар за тричавих 150 милиона евра инвестиције -- да подвучем: тричавих -- добије монопол на најлепше парче београдске обале. Питајте инвеститоре А блока на НБГДу или Central Gardena на Вождовцу или Savade на НБГДу или Комплексa у Рајићевој на Старом граду да ли би се такмичили на тендеру да добију право на изградњу позицијом можда најлепших квадрата у Београду, и то само инвестиционим улагањем. Ја некако слутим да би сви они одговорили - Дааааааа!!!
ivana23 ivana23 17:04 05.05.2015

Re:

Central Garden
je na Paliluli.
oskar-z-wild oskar-z-wild 17:35 05.05.2015

Re:

jkt2010
petronijevic001
Posao premijera nije da ugovara poslove sa stranim ili domaćim investitorima.Nema nikakve svrhe da država ulaže 280 miliona evra i da se onda priča da je to strana investicija.


Izvinte, a ko treba da radi sa tom državnom zemljom ako ne država? Koja evo 100 godina ništa tamo radila nije...


Ukoliko strane investitore oslobodimo bilo kakvih obaveza, dažbina i rizika, onda i nemamo nekakve naročite koristi od te investicije.

Pa ja ne vidim šta država rizikuje? Ako stvar pukne, pukla je strana koja daje pare. Mi dajemo zemlju, zemlja - kako će da pukne?

Država daje tih 90 hektara (1) u zakup na 99 godina (2) ;
Znači 9000 ari @ 20,000/ar = 180 miliona

Za uzvrat, država postaje suvlasnik svega što investitor eventualno izgradi, i to 32%.

I još, investitor daje državi zajam za izmeštanje i žel. i bus. stanice i privođenje Prokopa funkciji 140 miliona.

Dalje: niste zadovoljni visinom arapskog uloga? Treba 3 milijarde a oni samo 300 miliona (3) , kaže autor, inače stručnjak za nekretnine? Pa ajd da vidimo.

Ako je kvadrat u izgradnji 500, za 300 miliona izgradiš 600,000 kvadrata. To je trećina od ukupne mase planiranih kvadrata. Znači odmah su obezbedili pare za 1/3, a u obavezi su da za 20 godina izgrade 1/2.

Za 600,000 kvm dakle imaju pare. To je u prodaji 900 miliona ako uzmemo da kvadrat prodaju samo po 1500. To je profit 600 miliona. Vraćanje pozajmice osnivača 150 miliona; čist profit 450 miliona; Od čega je srpsko 32% iliti 150 miliona.

(porezi & doprinosi & takse na izgradnju, na cigle,beton,gvožđe, plate, ovo-ono ... pa na prodaju ... pa na profit -- ajd sve to da zanemarimo; porez na imovinu na tih novih 600,000 kvm, svake godine, ajd i to će da zanemarimo).

Odakle te 3 (3,5) milijarde? Pa ukupna vrednost, ako se napravi svih tih 1,8 miliona kvm...

I ajd sad, gde je tačno prevara?

--------------------------
(1) Izgleda da se radi o 90 ha za izgradnju a ukupno do 120 ha sa parkovima etc... U svakom slučaju, čitamo da je za prvu fazu već očišćeno 30 ha iliti 1/3 ukupnog placa, a što se skroz uklapa u ovu grubo skiciranu sliku gore.

(2) Zakup je na 99 godina, ali je investitor u obavezi da bar pola završi za 20 godina, a ceo projekat za 30. Inače država može ugovor da raskine.

(3) 150 miliona + 150 miliona pozajmica osnivača, a ta pozajmica služi da se jednog dana u budućnosti profit izvuče bez poreza, na vraćanje pozajmice. To je vama iz biznisa valjda jasno a meni to ništa nije sporno, jer tako maltene svako normalan radi, ko ulaže gotove pare u pravljenje firme.


JKT, znači li sve to znači da su odustali od luksuzne gradnje i da li će se graditi stanovi za ključne gradske radnike?

Da li će druge firme moći da uzmu zemlju pod zakup od arpsko-srpske firme i da grade svoje zgrade?
mlatisa mlatisa 18:52 05.05.2015

Re:

Država daje tih 90 hektara (1) u zakup na 99 godina (2) ;
Znači 9000 ari @ 20,000/ar = 180 miliona


Računica je pogrešna:

1) Nije 90 hektara neko 177

2) Nimalo keša ne ide Srbiji niti gradu nego oni strani partner ULAŽE 150 miliona evra. On ulaže u građevinske radove. To je još dobro ako to budu i radili.

3) Kako oni ulažu u kompaniju čiji smo mi vlasnici 32%. To znači da oni sebi ulažu 68% od tih 150 miliona a naše je 32% od tih 150 miliona ili 48 miliona.

To praktično znači da za 17700 ari oni daju 48 miliona što je 2712 evra po aru.

Da se podsetimo šta je uradio BG dok nije bio na vodi. Na licitaciji je prodato 3 hektara na Autokomandi za oko 16.67 miliona evra to mu dođe oko 55 555 evra po aru ili 20 puta više.

Da je ta cena postignuta za BGD na vodi, trebalo bi da dobijemo oko 983 miliona evra a ne ovih preračunatih 48 miliona.

To znači da je neko pokrao Srbiju i Beograd za 935 miliona evra.

Ima se, može se.
hajkula1 hajkula1 21:13 05.05.2015

Re:

jkt2010
hajkula1

To je u prodaji 900 miliona ako uzmemo da kvadrat prodaju samo po 1500. To je profit 600 miliona. Vraćanje pozajmice osnivača 150 miliona; čist profit 450 miliona; Od čega je srpsko 32% iliti 150 miliona.

POJMA O POJMU .
Pozajmicu vraća onaj ko je pozajmio, znači ne od ukupnog profita (za koji si predvideo sumu od 600 miliona). Zaboravljaš kamate

Brate sestro, da imaš ikakvu predstavu šta je to "pozajmica osnivača" znala bi da se na takvu pozajmicu ne plaća kamata.

Dakle predvideo sam da će osnivač, od 600 miliona bruto profita iz prve faze, sebi da vrati pozajmicu od tih inicijalnih 150 miliona. Zato ih je i uneo u firmu u tom obliku. Te za podelu ostaje 450 miliona. Šta je nejasno?




Prvo, Vučić nije pominjao ,,pozajmicu osnivača,, a
uslove učešća u investiranju, određuju investitori

Kredit nisu uzeli osnivači, kredit je uzela srpska strana, koja će isti (glavnicu uvećanu za kamate) da vrati.


(Vučć se hvalio povoljnim kreditom za preseljenje autobuske stanice i uređenje terena, zbog čega smo frktali i galamili. Tako da, ako te ne mrzi, potraži blogove, podseti se, čisto da ne pišeš gluposti i očigledne neistine. Stvarno je smor da ponavljam i da ti iznova objašnjavam. Ni ne sećaš se šta si sve pisao. Blogere mrzi da ti objašnjavaju jer je očigledno da si po zadatku a ne zbog analize takozvanog projekta BNV. Ne mogu da prećutim, zbog ljudi koji navraćaju na blog.)






Za uzvrat, država postaje suvlasnik svega što investitor eventualno izgradi, i to 32%.

Da li postaje suvlasnik, ili dobija 32% profita? (od čega se odbija 150 miliona + kamate na kredit)

Pa suvlasnik je firme sa udelom 32%. Odatle vuče pravo i na učešće u podeli NETO profita (normalno da se ne deli bruto jebagaja). I suvlasnik je imovine te firme, a to su i kvadrati dok se ne prodaju. Pa zar baš sve mora da se crta?

Ja sam od tebe Hajkulo očekivao ispravke u delu cene izgradnje & cene prodaje & takotih stručnijih stvari, a ne u delu kako se vodi trafika 1.0.1



Ne mora da znači da je tako.

Da li se deli neto ili bruto, određuje se ugovorom.
Da li je i čega vlasnik, suvlasnik, takođe se određuje ugovorom.


Ni da vodiš trafiku.


hajkula1 hajkula1 21:21 05.05.2015

Re:

jkt2010


Ja sam od tebe Hajkulo očekivao ispravke u delu cene izgradnje & cene prodaje & takotih stručnijih stvari, a ne u delu kako se vodi trafika 1.0.1



Cena? Da li za montekarlovčane ili?

Tričavih nekoliko puta po 150 miliona dolara su mogli da iskeširaju i prosečni srpski tajkuni, ladno, bez nadležnosti arapskog suda... Prilika da ono što su preko off shore izneli, vrate. Pa onda da im se deo imovine (izgrađenih kvadrata BNV) proda i uplati meni za doprinose PIO od 2010.


Ne smeta što ne znaš, nego što neznanje samouvereno širiš.
st.jepan st.jepan 13:29 08.05.2015

Re: Preporuka

G.Cross

Nikada u istoriji Srbije zemlja nije bila u rukama tolikih diletanata.

Da, zato je sve potpuno nepredvidivo.
Sva ograničenja, svi korektivi i refleksi - logički, etički, estetski, suspendovani su.
U svakoj situaciji, u svakom trenutku, na svakom mestu, moguće je bukvalno bilo šta.

Nije to kao kad rade profiji, nije "po zanatu", pa da možeš otprilike znati šta te očekuje.
To odsutvo bilo kakve sigurnosti, to je odveć strašno, tako se ne može živeti.
Zato sam i napisao da me zapanjuje odsustvo panike.

Jedino sto nisi spomenuo je Transparetnost Ugovora.

Nisam, jer bilo bi besmisleno to isticati - netransparentnost je ovde odavno default.

Ipak ovo:
Najodvratnije i najuvredljivije je bilo ono obećanje Malog da će kompletan ugovor biti dat na uvid javnosti tek pošto ga odobri Komisija za zaštitiu konkurencije.
Videćemo ga dakle tek onda kad postane pravosnažan, kad više ništa ne bude moguće uraditi, i kad sve primedbe, ma koliko bile razložne i dobronamerne, postanu bespredmetne.

Tada će biti "to vam je to, to smo za vas uzorali, to smo (što rek'o Šešelj) za vas izasrali, a vi slobodno vrištite do neba, mi smo posao obavili".

Kao da se Vlast plaši da bi ono što je ugovoreno, dok je još pravno rovito, moglo biti poništeno nekim ekstremnim, božemesakloni događajima.

Biće da je to što u nevidljivom delu ugovora piše, do te mere nezamislivo, da su takvi događaji, sa sve hapšenjem najodgovornijih, vlastima sasvim zamislivi.

freehand freehand 13:31 08.05.2015

Re: Preporuka

Da, zato je sve potuno nepredvidivo.
Sva ograničenja, svi korektivi i refleksi - logički, etički, estetski, suspendovani su.
U svakoj situaciji, u svakom trenutku, na svakom mestu, moguće je bukvalno bilo šta.

Bože, ko li bi se tome nadao od tako divnih ljudi?!
jkt2010 jkt2010 01:21 05.05.2015

Nigerijska šema for dummies


Ostadoh bez reči, ali ne zbog snage tvojih argumenata... na žalost.

Nisi u obavezi da objasniš naravno, ali kako očekuješ da išta verujem agentu za nekretnine koji po sopstvenom, detaljnom priznanju ima poslovnu etiku Balkan Ekspres škole?

A posebno, kako da verujem njegovoj analizi baš poslova sa nekretninama?
Mislim, da li te čudi ako se pitam: šta li ovaj u stvari prodaje?

To bi bilo kao da tražim savet od operatera nigerijske šeme kako da sklonim 100,000 dolara na sigurno mesto...
st.jepan st.jepan 01:29 05.05.2015

Re: Nigerijska šema for dummies

jkt2010

Ostadoh bez reči, ali ne zbog snage tvojih argumenata... na žalost.

Nisi u obavezi da objasniš naravno, ali kako očekuješ da išta verujem agentu za nekretnine koji po sopstvenom, detaljnom priznanju ima poslovnu etiku Balkan Ekspres škole?

A posebno, kako da verujem njegovoj analizi baš poslova sa nekretninama?
Mislim, da li te čudi ako se pitam: šta zaista ti prodaješ?

To bi bilo kao da tražim savet od operatera nigerijske šeme kako da sklonim 100,000 dolara na sigurno mesto...


Hhaah, nesporazum.
Ja nikada nisam bio agent - posrednik u trgovini nekretninama.
Kupovao sam i prodavao isključivo sopstvene stanove.
Edit: ...i tako dolazio u kontakt s agentima, provaljivao njihove šeme...
jkt2010 jkt2010 02:05 05.05.2015

Re: Nigerijska šema for dummies

st.jepan
jkt2010

To bi bilo kao da tražim savet od operatera nigerijske šeme kako da sklonim 100,000 dolara na sigurno mesto...


Hhaah, nesporazum.
Ja nikada nisam bio agent - posrednik u trgovini nekretninama.
Kupovao sam i prodavao isključivo sopstvene stanove.
Edit: ...i tako dolazio u kontakt s agentima, provaljivao njihove šeme...

Hahaha... kasno je sad za vađenje.

Msm, bez uvrede, ne bih sa tobom radio ni tvoje ni svoje ni tuđe stanove, iskvarilo te društvo.

Ali evo ti ga G.Cross, on ti čovek dao preporuku. Razumete se znači, a to je bitno u svakom poslovnom odnosu.
mariopan mariopan 10:05 05.05.2015

Re: Nigerijska šema for dummies

jkt2010
st.jepan
jkt2010

To bi bilo kao da tražim savet od operatera nigerijske šeme kako da sklonim 100,000 dolara na sigurno mesto...


Hhaah, nesporazum.
Ja nikada nisam bio agent - posrednik u trgovini nekretninama.
Kupovao sam i prodavao isključivo sopstvene stanove.
Edit: ...i tako dolazio u kontakt s agentima, provaljivao njihove šeme...

Hahaha... kasno je sad za vađenje.

Msm, bez uvrede, ne bih sa tobom radio ni tvoje ni svoje ni tuđe stanove, iskvarilo te društvo.

Ali evo ti ga G.Cross, on ti čovek dao preporuku. Razumete se znači, a to je bitno u svakom poslovnom odnosu.


Па...силно би погрешио.
И ја му дала препоруку.
jkt2010 jkt2010 10:24 05.05.2015

Re: Nigerijska šema for dummies

mariopan

Па...силно би погрешио.
И ја му дала препоруку.

Lako je preporuku, daj mu stan.
hajkula1 hajkula1 13:36 05.05.2015

Re: Nigerijska šema for dummies

jkt2010
st.jepan
jkt2010

To bi bilo kao da tražim savet od operatera nigerijske šeme kako da sklonim 100,000 dolara na sigurno mesto...


Hhaah, nesporazum.
Ja nikada nisam bio agent - posrednik u trgovini nekretninama.
Kupovao sam i prodavao isključivo sopstvene stanove.
Edit: ...i tako dolazio u kontakt s agentima, provaljivao njihove šeme...

Hahaha... kasno je sad za vađenje.

Msm, bez uvrede, ne bih sa tobom radio ni tvoje ni svoje ni tuđe stanove, iskvarilo te društvo.

Ali evo ti ga G.Cross, on ti čovek dao preporuku. Razumete se znači, a to je bitno u svakom poslovnom odnosu.



Ne lupetaj, kad moram da kažem. Čime si ti kvalifikovan (posebno jer živiš daleko odavde)?

hajkula1 hajkula1 13:46 05.05.2015

Re: Nigerijska šema for dummies

jkt2010

Ostadoh bez reči, ali ne zbog snage tvojih argumenata... na žalost.

Nisi u obavezi da objasniš naravno, ali kako očekuješ da išta verujem agentu za nekretnine koji po sopstvenom, detaljnom priznanju ima poslovnu etiku Balkan Ekspres škole?

A posebno, kako da verujem njegovoj analizi baš poslova sa nekretninama?
Mislim, da li te čudi ako se pitam: šta li ovaj u stvari prodaje?








Sada je tema analiza plana i finansiranja izgradnje BNV, ugovori, međusobni odnosi suinvestitora...


To bi bilo kao da tražim savet od operatera nigerijske šeme kako da sklonim 100,000 dolara na sigurno mesto...



Upravo se (i ne samo sada nego uvek kada je tema BNV) ti ponašaš kao da si operater nigerijske šeme a neko te pitao za savet gde da skloni dolare na sigurno mesto...
mariopan mariopan 14:03 05.05.2015

Re: Nigerijska šema for dummies

jkt2010
mariopan

Па...силно би погрешио.
И ја му дала препоруку.

Lako je preporuku, daj mu stan.

Не морам да му дам, има он, био способан па зарадио и купио.....и послушала бих савете неког искуснијег и паметнијег из те области ако би ми затребало, једноставно, то би било паметно.
Немам комплексе што се тога тиче.
jkt2010 jkt2010 14:05 05.05.2015

Re: Nigerijska šema for dummies

hajkula1

Sada je tema analiza plana i finansiranja izgradnje BNV, ugovori, međusobni odnosi suinvestitora...

Pa jes, samo se analitičar prvo predstavio kao poznavalac tehnika kako sjebati stranku a koje je tehnike pokupio tokom 15-togodišnjeg bavljenja nekretninama. . A onda traži da mu verujem u analizu jednog posla sa nekretninama?

Razumem da je tebi to normalno. Hvala na inputu.
hajkula1 hajkula1 21:23 05.05.2015

Re: Nigerijska šema for dummies

mariopan
jkt2010
st.jepan
jkt2010

To bi bilo kao da tražim savet od operatera nigerijske šeme kako da sklonim 100,000 dolara na sigurno mesto...


Hhaah, nesporazum.
Ja nikada nisam bio agent - posrednik u trgovini nekretninama.
Kupovao sam i prodavao isključivo sopstvene stanove.
Edit: ...i tako dolazio u kontakt s agentima, provaljivao njihove šeme...

Hahaha... kasno je sad za vađenje.

Msm, bez uvrede, ne bih sa tobom radio ni tvoje ni svoje ni tuđe stanove, iskvarilo te društvo.

Ali evo ti ga G.Cross, on ti čovek dao preporuku. Razumete se znači, a to je bitno u svakom poslovnom odnosu.


Па...силно би погрешио.
И ја му дала препоруку.



I ja. I ST.JEPANU i CROSU
freehand freehand 23:43 06.05.2015

Re: Nigerijska šema for dummies

jkt2010
mariopan

Па...силно би погрешио.
И ја му дала препоруку.

Lako je preporuku, daj mu stan.

Daj ti Vučiću i Arapima svoju ušteđevinu.
mariopan mariopan 15:47 07.05.2015

Re: Nigerijska šema for dummies

freehand
jkt2010
mariopan

Па...силно би погрешио.
И ја му дала препоруку.

Lako je preporuku, daj mu stan.

Daj ti Vučiću i Arapima svoju ušteđevinu.

hajkula1 hajkula1 17:59 07.05.2015

Re: Nigerijska šema for dummies

freehand
jkt2010
mariopan

Па...силно би погрешио.
И ја му дала препоруку.

Lako je preporuku, daj mu stan.

Daj ti Vučiću i Arapima svoju ušteđevinu.




mitar.popovic mitar.popovic 03:49 05.05.2015

Previše komplikovano


Ipak ne razumjem potrebu da se sprovodi kriminalistička psihoanaliza o poslu koji se može ocjeniti prostim objektivnim podatcima.

Jednačina je prosta Profit = Prihodi - Trošak

Ako je trošak 3.5 milijardi dolara, da li će prihodi, koji se sastoje uglavnom od prodaje stanova i kirije preduznetika (kancelarije, radnje), biti uopšte na istom ili približnom redu veličine? da li bi bili i dovoljni da se taj imaginarni BNV održava od oronjavanja?

Ne bih da iko u poslovnom svjetu daje ponude koje se ne mogu prihvatiti zarad obraza. Daju se samo ponude koje imaju dovoljan dobit/rizik odnos.

Pitanje je na kraju šta je u stvari ponuđeno, i kako može i smije vlada, kao javna institucija, da sklapa dogovore čiji detalji i uslovi nisu javni svima da vide.

Moja procjena je da tu ni nema ništa od ugovora, te cifre i CGI razglednice su političke šarene laže. Naravno sa monogobrojnim procentima za agente i kontraktore.

Još treba i pomenuti i da su ti Arapi znani po građenju mahnito bezprinosnih nekretnina npr. Burj Khalifa i 90% Abu Dhabija, Dubaja i sličnih oaza. No neznam da se iko kur#i tuđim krastavcem.
jkt2010 jkt2010 04:33 05.05.2015

Re: Previše komplikovano

mitar.popovic


Jednačina je prosta Profit = Prihodi - Trošak

Ako je trošak 3.5 milijardi dolara,


E jebga. Ako su prihodi 3,5 milijarde, itedeitede...
Gde god čitam piše o poslu vrednom 3,5 milijarde, ne o tolikom trošku.
Evo ti gore moja skičica...
mitar.popovic mitar.popovic 04:56 05.05.2015

Re: Previše komplikovano

Evo ti gore moja skičica...



Aha, propustio sam ti skičicu, pardon, jbg preskočim duge komentare :).. a baš to i tražim.

Ajde onda pošto si informisan možeš li nam uskratiti trud i obrazložiti brojku od 500 dolara za izgradnju kvadrata i 1500 dolara za prodaju istog (200% povratak). Ima li kakvo poređenje sa prošlim projektima u Beogradu?

Interesuje me i ko bi se uselio u te silne kvadrate? Da li postoji "anchor tenant", neko veliki ko je obećao useljenje i ko bi privukao druge stanare.

Ono o zemlji i da će Arapi pući (sa poreznicima) zvuči ubjedljivo.
jkt2010 jkt2010 05:33 05.05.2015

Re: Previše komplikovano

mitar.popovic
Evo ti gore moja skičica...

Aha, propustio sam ti skičicu, pardon, jbg preskočim duge komentare :).. a baš to i tražim.

Ajde onda pošto si informisan možeš li nam uskratiti trud i obrazložiti brojku od 500 dolara za izgradnju kvadrata i 1500 dolara za prodaju istog (200% bruto profit). Ima li kakvo poređenje sa prošlim projektima u Beogradu?

Ma nisam informisan nego se preganjamo na temu po 100. put... Nagađam ko i svi, samo za razliku od ostalih ja mu ga prilazim sa sunčane strane.

Ima kojekude po blogu tih građevinaca pa nek kažu na kolko se cene troškovi za kvadrat... meni se odnekud javlja ta cifra od 500 dolara kvm. Jer Arapin najvažnije - plac - dobio na ortakluk, a kad imaš plac ovo drugo je prosto.

Interesuje me i ko bi se uselio u te silne kvadrate? Da li postoji "anchor tenant", neko veliki ko je obećao useljenje i ko bi privukao druge stanare.

Što se tiče isplativosti, opet 'nako laički: za početak gradi malo stambenih a dosta poslovnih tj masu kvadrata mu vuku mol, hotel i tako to. Za to cenim nema frke, to će sigurno da se isplati.

Stambene kvadrate, ako budu bar malo kvalitetniji od novobeogradskog proseka, pa takođe cenim da će da ima kupce. Pa tu se priča ukupno o 20-tak hiljada stanara. Cenim da na grad od 1,5 milin ljudi imaš kao i svuda 5%-10% onih sa parama. To je 75-150,000 ljudi. A nije ovo neki neznamkolki projekat. Tj jeste veliki ali samo zato što je sve ostalo zamrlo.

Uostalom, ne reče li onaj Božović iz DS: u vreme Demokratske stranke godišnje gradio milion kvadrata. Mislim, i šta sad, jel ima neka bolja ideja. Ako ima davaj bre, Beograd ima 200km obale... nek se radi.

Ono o zemlji i da će Arapi pući (sa poreznicima) zvuči ubjedljivo.

Ovo nisam rekao jer ne verujem da će pući. Oni su za 1/3 obezbedili finansiranje, ostatak će da reinvestiraju profit. Na kraju, profita ima dovoljno, izvući će 150 miliona (tj pola uloga) bez poreza, pa onda na ostele fore & fazone kao i svi normalni (i sve po zakonu), a porez na ostatak dobiti je izdržljiv.

Ovo je meni se čini sigurica projekat. I dobar za obe strane, realno. Al ja sam laik sa seljačkom računicom ništa fensi...
mitar.popovic mitar.popovic 06:00 05.05.2015

Re: Previše komplikovano

Al ja sam laik sa seljačkom računicom ništa fensi...


Nivo računice ti je sasvim adekvatan pitanje je samo da li su cifre razumne.


Nagađam ko i svi, samo za razliku od ostalih ja mu ga prilazim sa sunčane strane.


I ja sam optimista inače ali u investicijama tako su govorili mnogi pred propast.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 11:33 05.05.2015

Re: Previše komplikovano

jkt2010

Ovo je meni se čini sigurica projekat. I dobar za obe strane, realno. Al ja sam laik sa seljačkom računicom ništa fensi...


Jes vala, a ako te se sete za neki sendvič i sok...ihaj! Laiku dosta.
dolazel dolazel 04:54 05.05.2015

Kao sto se kaze

u ovom dobrom clanku ovde

“In the U.A.E., like other countries in the Gulf, yes means maybe, maybe means no and no means I never want to see you again,”.

Ja bih jos dodao - nema vecih slatkorecivih i sa toliko boja namazanih prevaranata do stanovnika bliskog istoka. Posebno u regionu Persijskog zaliva. Cak i nasi najveci prevaranti im nisu ni do kolena. Uostalom, Srbija ce se i sama vec uveriti.
hajkula1 hajkula1 13:55 05.05.2015

Re: Kao sto se kaze

dolazel
u ovom dobrom clanku ovde

“In the U.A.E., like other countries in the Gulf, yes means maybe, maybe means no and no means I never want to see you again,”.

Ja bih jos dodao - nema vecih slatkorecivih i sa toliko boja namazanih prevaranata do stanovnika bliskog istoka. Posebno u regionu Persijskog zaliva. Cak i nasi najveci prevaranti im nisu ni do kolena. Uostalom, Srbija ce se i sama vec uveriti.



Na žalost za SRbiju. Inače, neće biti prvi put da investitor bankrotira a narednih 30-ak + godina ruglo na obali, tamo gde treba da bude ukras grada.


Da ima zaintresovanih VIP kupaca, gradilo bi se brže. Ovako. služiće da neko prikriva, pere pare, da ih preko of shore comp. iznosi... a Srbiji ostaje kredit ni za šta.

Vrištali smo zbog mosta na Adi, koji nas je skupo koštao a maketa BNV će tek da nam zabiberi.


jkt2010 jkt2010 14:13 05.05.2015

Re: Kao sto se kaze

Hajkula
Inače, neće biti prvi put da investitor bankrotira a narednih 30-ak + godina ruglo na obali, tamo gde treba da bude ukras grada.

hahaha au bokte...

Znači sad je ruglo.
Treba da bude ukras.
Znači treba srediti.
Ali tako da se ništa ne radi.
Jer šta ako kreneš sa poslom pa udari kometa.

Pa kako onda da se sredi, hm?
st.jepan st.jepan 12:47 06.05.2015

Re: Kao sto se kaze

Da ima zaintresovanih VIP kupaca, gradilo bi se brže.

Kako misliš "da ima više VIP kupaca"?
Pa zar ne reće Mali da ih se već u prvom danu prijavljavanja, prenumerisalo preko 1500?

Koliko znam, a znam pouzdano, tu je sve VIP do VIP-a, sve sam celebrity:
Miki Maus, Sunđer Bob, Lignjoslav, Baja Patak, Duško Dugouško, Keba Kraba...

Neverovatno je da Mali ne zna (ili se pravi da ne zna) za akciju koja je tog dana "zapalila" Fejzbuk:
"Prijavljujte se iz zajebancije, potpisujte se kao likovi iz crtaća".


anonymous anonymous 05:39 05.05.2015

AF.ERIM



Ovih dana i sam razmišljam skoro identično.

Zašto 1 investitor ...... 30 godina

kad može 6 investitoora za 5 godina.

Odgovor medjutim, ne vidim u neiskustvu , neznanju .... Vučića, već u čudnoj matematici.

65 % za Arape

35 % za Srbiju

i 10 % za ????

Za koga ? Za Tita!

Za koga ? Za partiju!



AF.ERIM za odličan tekst,jedan od najboljih u poslednje vreme.
petronijevic001 petronijevic001 05:53 05.05.2015

Re: AF.ERIM

Чудно је да се и даље прича да Србија ништа не улаже у БнВ.Оформљено је заједничко предузеће а држава је власник 38%, што значи да ће наша држава враћати 38% дугова и кредита наведеног предузећа, између осталог и сразмеран део кредита од 150 милиона.

jkt2010 jkt2010 09:49 05.05.2015

Re: AF.ERIM

anonymous

već u čudnoj matematici.

65 % za Arape
35 % za Srbiju
i 10 % za ????

Pa jeste poznato u čaršiji da u 100% stane 110%...
Kolko ti je tih 10%, 25%?

AF.ERIM za odličan tekst,jedan od najboljih u poslednje vreme.

Eto St.Jepane, imaš i podršku od matematičara Srbije.
jkt2010 jkt2010 09:52 05.05.2015

Re: AF.ERIM

petronijevic001
Чудно је да се и даље прича да Србија ништа не улаже у БнВ.Оформљено је заједничко предузеће а држава је власник 38%, што значи да ће наша држава враћати 38% дугова и кредита наведеног предузећа, између осталог и сразмеран део кредита од 150 милиона.


St.Jepane ajde molim te vidi dal su zatvoreni prozori kod Petronijevića ...
hajkula1 hajkula1 13:59 05.05.2015

Re: AF.ERIM

petronijevic001
Чудно је да се и даље прича да Србија ништа не улаже у БнВ.Оформљено је заједничко предузеће а држава је власник 38%, што значи да ће наша држава враћати 38% дугова и кредита наведеног предузећа, између осталог и сразмеран део кредита од 150 милиона.




Ne znači.

Pozajmicu od 150 miliona, za uređenje infrastrukture, vraća Srbija. Srbija ulaže uređeno zemljište. Tačka.

(Uh, kad dođu do podzemnih voda...)
mariopan mariopan 14:05 05.05.2015

Re: AF.ERIM

hajkula1
petronijevic001
Чудно је да се и даље прича да Србија ништа не улаже у БнВ.Оформљено је заједничко предузеће а држава је власник 38%, што значи да ће наша држава враћати 38% дугова и кредита наведеног предузећа, између осталог и сразмеран део кредита од 150 милиона.




Ne znači.

Pozajmicu od 150 miliona, za uređenje infrastrukture, vraća Srbija. Srbija ulaže uređeno zemljište. Tačka.

(Uh, kad dođu do podzemnih voda...)

....и до клизиштааа ..
little_radojica little_radojica 14:06 05.05.2015

Re: AF.ERIM

Srbija ulaže uređeno zemljište. Tačka.


Јел се ово уопште зна? Пренеле новине или смо видели уговору? Само ова ставка може да нас кошта милијарду долара.
svarog svarog 14:41 05.05.2015

Re: AF.ERIM

Šta znači tačno "uređeno zemljište"? Da li to podrazumeva i saobraćajnu, energetsku, vodovodnu infrastrukturu...?
mariopan mariopan 15:18 05.05.2015

Re: AF.ERIM

svarog
Šta znači tačno "uređeno zemljište"? Da li to podrazumeva i saobraćajnu, energetsku, vodovodnu infrastrukturu...?

Да, рекла бих да баш то значи јер је "уређено земљиште" већ давала страним инвеститорима и добијали су све то у комплету на наш рачун, разуме се.
little_radojica little_radojica 15:33 05.05.2015

Re: AF.ERIM

svarog
Šta znači tačno "uređeno zemljište"? Da li to podrazumeva i saobraćajnu, energetsku, vodovodnu infrastrukturu...?


Што каже онај "СВЕЕЕ!".

Допринос и Накнада за уређивање грађевинског земљишта >>>>ЛИНК
Ево овде кога мрзи да отвара линк.



Дакле, за Екстра зону становања и пословања Допринос за уређивање грађевинског земљишта је:.
за становање 20,708 дин/м^2 (корисне површине)
за комерцијалну делатност 25,885 дин/м^2

Накнада за уређивање грађевинског земљишта је:
за становање 42,267 дин/м^2
за комерцијалну делатност - 67,989 дин/м^2

Значи, квадрат стана не би могао да буде нижи од 63,000 динара, а комерцијалног простора од 94,000 динара за крајњег купца. Притом крајње прикључке посебно плаћаш.
И сад замисли, ако их је град овог ослободио или их ставио у неку шкљ зону, а ми благе везе немамо јер нема уговора или би то могло бити зацрњено у уговору, стављено у посебан анекс, итд. Или, што каже Хајкула, ако "наиђу на подземну воду", а она није урачуната у ове цене, па то спадне на град (или државу Србију) и све то лепо грађани Србије плате по ценама које одреди Алабар (чувени накнадни и непредвиђени радови су у грађевинарству главна зарада, од њих се уствари живи).

Edit: на 1,800,000 квадрата (рецимо становање/ком. простор пола-пола) то је 472,5 милиона евра + 705 милиона евра = 1,18 милијарди евра

И онда је као проблем да се нађе 150 милиона да се почне посао. Будалаштине.
anonymous anonymous 18:22 05.05.2015

Re: AF.ERIM


jkt2010
10:49 05.05.2015
Re: AF.ERIM
anonymous

već u čudnoj matematici.

65 % za Arape
35 % za Srbiju
i 10 % za ????

Pa jeste poznato u čaršiji da u 100% stane 110%...
Kolko ti je tih 10%, 25%?


U paradoksalnoj logici A = A , ali i A nije = A ,


10% je šifra za ono .....

A može da bude 5%, 10 % , pa i 25 %

Ako je tim u igri veći...


Eto St.Jepane, imaš i podršku od matematičara Srbije.



A što se tiče časova matematike, sutra svi da donesete novac ili ... dovedite

roditelje !!!!


hajkula1 hajkula1 21:30 05.05.2015

Re: AF.ERIM

petronijevic001
Чудно је да се и даље прича да Србија ништа не улаже у БнВ.Оформљено је заједничко предузеће а држава је власник 38%, што значи да ће наша држава враћати 38% дугова и кредита наведеног предузећа, између осталог и сразмеран део кредита од 150 милиона.



Ne znači to. Upravo objašnjavam jkt2010 i ne samo to. Po enti put.

Srbija se zadužila i Srbija vraća taj dug.

(Slučajno se zadužila od Arapa. Vučić kaže, povoljan kredit. Ne znam koje su garancije, veoma bitan detalj. Ma, koje pa uslove zaduživanja znamo? Kao ni ostalo.)

hajkula1 hajkula1 05:44 06.05.2015

Re: AF.ERIM

little_radojica
Srbija ulaže uređeno zemljište. Tačka.


Јел се ово уопште зна? Пренеле новине или смо видели уговору? Само ова ставка може да нас кошта милијарду долара.



Vučić ponosno izjavio.
(To je inače jedan od razloga što tupim o podzemnim vodama, odlaganju otpada, preradi otpadnih voda, snabdevanju energijom i pijaćom vodom...).

Gledaj računicu: Srbija pozajmila 150 miliona i to je (uz vredno zemljiše) ulog u posao a Arapi će uložiti 150 miliona, pa će srpska strana biti suvlasnik s 32% suvlasništva???

svarog svarog 10:49 06.05.2015

Re: AF.ERIM

A recimo, može li biti deo uređenja zemljišta i obezbeđivanje metroa, izmeštanje pruge, gradnja fabrike za preradu otpadnih voda...? Da li se u trošak uređenja zemljišta računa izmeštanje autobuske i železničke stanice?
little_radojica little_radojica 12:15 06.05.2015

Re: AF.ERIM

svarog
A recimo, može li biti deo uređenja zemljišta i obezbeđivanje metroa, izmeštanje pruge, gradnja fabrike za preradu otpadnih voda...? Da li se u trošak uređenja zemljišta računa izmeštanje autobuske i železničke stanice?


То је одлично питање. Одговоре треба тражити овде:
Одлука о мерилима за утврђивање накнаде за уређивање грађевинског земљишта коју је донео град Београд >>>>ЛИНК
и овде:
Одлука о утврђивању доприноса за уређивање грађевинског земљишта>>>>ЛИНК

Има пуно текста, а на прво читање мени није сасвим јасно како је ово дефинисано, али би требало да спада под "опремање земљишта" (Допринос) које "обухвата изградњу објеката комуналне инфраструктуре и изградњу и уређење површина јавне намене".

Редовно то иде тако што се направи генерални план регулације, па план детаљне регулације, па се већ унапред зна шта и колико треба изградити да би земљиште било уређено у складу са наменом. Онда се на основу тих докумената праве зоне, па се накнаде и доприноси одређују у складу са тим зонама као што је у тим Одлукама и написано. Они су скоро направили Просторни план подручја посебне намене...>>>>ЛИНК, али тамо ова питања нису разматрана. На плану саобраћајница нема метроа.
Парадокс је да су у истој зони и Нови Београд који је скоро комплетно инфратсруктурно опремљен и Београд на води на којем не да не постоји ништа него тек треба да се рашчишћава, да се утврђује обала итд. Иста зона значи и иста цена накнаде и доприноса за уређивање грађ. земљишта, као у табели коју сам горе већ качио.
Све у свему, играмо се ћораве баке.

ДОдатак: А пошто нам се продаје прича како је то нешто што је много боље од свега што постоји у Београду, како је то комплетно нови и на овим просторима невиђени ниво становања и пословања, једино је логично да то буде и посебна зона, специфично инфраструктурно опремљена и са специфичном ценом опремања.
naginata_83 naginata_83 06:32 05.05.2015

Arapi

Od pocetka sam vrlo zbunjena ovim projektom tj. ukljucenostcu visokih predstavnika UAE u njega. Zaista nemam utisak da su oni belosvetski hohstapleri i prevaranti. Cak mi se cini da su vrlo oprezni i pozeljni investitori bilo gde. Na koji nacin je Vucic stekao bilo kakvo poverenje ovih ljudi (cije poverenje nije lako steci i za koje su zaista projekti tipa BNV smehoteka), to mi nikako nije jasno.

Al ajde, da pretpostavimo da je Vucic nekako uspeo da zaradi njihovo krajnje poverenje, ali cini mi se da ga nije umeo na pravi nacin upotrebiti. Gurati ovakve projekte koji tesko da imaju smisla u zemlji kao sto je Srbija je manje vise suludo (osim za kratkorocnu fajdu SNS preduzetnika). Tacno je da mozes sheika na svasta zainteresovati ali kod njih odluke ne donosi sam sheik. Jedna od najboljih odlika koju ti zalivski Arapi imaju je da se ne mesaju u ono za sta nisu strucni. Kada Sheik kaze interesantno, ceo projekat ide na analizu ljudi strucnih za tu oblast. BNV je ocigledno maksimalni nivo rizika koji su spremni da prihvate. A to je, takoreci, nikakav rizik. I meni je to sasvim razumljivo... samo mi i dalje nije jasno sta im ovo treba i uopste otkud ovolika vezanost za Vucica.

Na kraju krajeva, u ovom projektu Arapi nemaju sta da izgube osim ugleda potencijalno (mada to njima nije mala stvar), Vucic i SNS mogu samo da zarade, a mi ostali srpski poreski obveznici mozemo samo da izgubimo (a ko da se neko uopste brine za nase interese, nece valjda Arapi).. Ali i dalje sta sve ovo Emiracanima treba i dalje mi nije jasno

Kao prilog slika Mohammeda, sheika od Dubaija napravljena na Kalisu pre par dana. Inkognito seici su medju nama :)



[url=https://m.facebook.com/hamdanbnmohamad/photos/a.435797309864445.1073741828.435794906531352/694973363946837/?type=1&source=48][/url]
dolazel dolazel 07:54 05.05.2015

Re: Arapi

acno je da mozes sheika na svasta zainteresovati ali kod njih odluke ne donosi sam sheik. Jedna od najboljih odlika koju ti zalivski Arapi imaju je da se ne mesaju u ono za sta nisu strucni. Kada Sheik kaze interesantno, ceo projekat ide na analizu ljudi strucnih za tu oblast.


Ziveo sam na 10 godina tamo, cak i u UAE, radio sa Arapima i odgovorno tvrdim da sve to sto si napisala nema nikakve veze sa stvarnoscu. Shaikh ili u prevodu vodja plemena, ima apsolutnu vlast i to zna svako ko je makar malo duze boravio na Bliskom Istoku jer tamo - ne postoji demokratija. Jos manje je tacno da se ne mesaju u ono sto se ne razumeju - jer oni misle da znaju puno toga - i zato ce kada nekoga angazuju da inisistiraju na svom planu ma kako glup i nakazan bio.

Inace, prica da je Vucic "sasvim slucajno" sreo UAE seika i sprijateljio se sa njim su gluposti u koje verovatno ni mala deca ne veruju vise. Ako zbog nekog bizarnog razloga mislite da to tako moze, probajte da slucajno sretnete i upoznate se sa bilo kojim drzavnkom iz sveta a posebno sa bliskog istoka. Koliko ja znam, oni se nigde ne pomeraju bez cele svoje svite i zestokog obezbedjenja a jos manje tek tako jedu po restoranima.

Inace Emirati su jedna od prvih drzava koja je priznala Kosovo (ne znam zasto to niko nece da objavi) i vec dugo godina su broj jedan investitori na Kosovu i Albaniji i zajedno sa Kuvajtom i Saudi Arabijom su vec dugo vremena prisutni u Bosni. Iz te perspektive (prisustvo na Balkanu) je mnogo jasnije njihovo investiranje u Srbiju i ostale zemlje a ta prica o prijateljstvu - to na takvom nivou jednostavno ne postoji.

Arapi generalno veruju da su apsolutno superiorni nad ostalim narodima (mnogo vise nego recimo sto su mislili Nemci u najgora vremena), jedino sto (samo donekle) cene su anglosaksonski narodi dok generalno za hriscane misle da su glupi, naivni i da su im zene teske kurvetine (a posebno to misle za narode bivseg SSSR i istocne evrope jer dosta prostitutki sa tog prostora radi tamo).

Iz mog iskustva znam jedno - Arapi ne kupuju dok nije bagatela. Jedino tako veruju da ce da im se isplati.
jkt2010 jkt2010 10:01 05.05.2015

Re: Arapi

dolazel
Arapi

Brate Dolazel, kad budem kupovao kamilu ti ćeš da joj brojiš zube i niko više.
Jel imaš neko iskustvo i sa Crnicima, ako budem kupovao lavove?
st.jepan st.jepan 10:03 05.05.2015

Re: Arapi

jkt2010

Jbt, koja aktivnost!

jkt2010 jkt2010 10:21 05.05.2015

Re: Arapi

st.jepan
jkt2010

Jbt, koja aktivnost!

Ubijah vreme čekajući termin, ali neću više jer odoh u grad...
A u ostalom, vidi štagar vas je, a još sve vrsan do vrsnijeg. Ko da odoli...
hajkula1 hajkula1 14:02 05.05.2015

Re: Arapi

jkt2010
dolazel
Arapi

Brate Dolazel, kad budem kupovao kamilu ti ćeš da joj brojiš zube i niko više.
Jel imaš neko iskustvo i sa Crnicima, ako budem kupovao lavove?



Bar da ćutiš ako nemaš argument.

Dolazel, za sve si u pravu a jkt 2010 nema pojma ali je bot.
jkt2010 jkt2010 14:16 05.05.2015

Re: Arapi


Znao sam da ih je bilo jedanaest. Božijih zapovesti, mislim. I evo je!

hajkula1
jkt 2010 nema pojma ali je bot.


Bar da ćutiš ako nemaš argument.

Da,da. Argument ko moja pok. baba iz Šumadije.
- Baba, idem u Novi Sad.
- Sine, čuvaj se Švaba...

Ajde Taso bre pomagaj. Koja je to stilska figura ili šta je, kad Srbin kaže za Arapina da je prevarant? Na engleskom je to bullshit...
dolazel dolazel 03:52 06.05.2015

Re: Arapi

Dolazel, za sve si u pravu a jkt 2010 nema pojma ali je bot.


Odustace on vec, cim je i od gramatike odustao...

Nego, jos bolji presek sta je zapravo UAE je objavio Independent (navodi se u tekstu da su UAE "medieval dictatorship" ali ja mislim da je to dosta preblag izraz za pravo stanje stvari)

The Dark Side of Dubai
emsiemsi emsiemsi 05:54 06.05.2015

Re: Arapi

hajkula1
jkt2010
dolazel
Arapi

Brate Dolazel, kad budem kupovao kamilu ti ćeš da joj brojiš zube i niko više.
Jel imaš neko iskustvo i sa Crnicima, ako budem kupovao lavove?



Bar da ćutiš ako nemaš argument.

Dolazel, za sve si u pravu a jkt 2010 nema pojma ali je bot.

Глупости !
јкт2010 има појма и није бот (додуше, можда нема појма колико имаш ти).
tasadebeli tasadebeli 07:21 05.05.2015

Чит'о ја!

Код Радована Самарџића, Ива Андрића, а и још неких...

„Ne, Ilija, luda adžamijo, tebe hoće Arap prevatriti“


Uzdržao sam se da to „Ne Ilija“ zamenim sa „Ne Vučiću“,


Дечаке које су одводили у данку у крви да би их превели у ислам, пропустили кроз јаничарске школе, издриловали строгом дисциплином и испирањем мозга да би једнога дана поједини од њих постали поуздани стубови Отоманске империје, називали су аџами-оглан.


Још једном: АЏАМИ-ОГЛАН.




А неки од њих, они најспособнији ратници, чинили би један војни ред у Отоманској империји који се називао делије.

Још једном: ДЕЛИЈЕ.





mirkobg011 mirkobg011 07:42 05.05.2015

Nisam pametan !?!

Da li bi neko mogao da mi objasni sta tacno znaci tih 30 godina za izgradnju Beograda na vodi?
Kapiram da nas Vucic sve pravi ludima i nista mi vise nije jasno, ali da li je moguce da covek toliko nije normalan? Da li neko zna koje sve faze izgradnje podrazumeva tih 30 godina ?
jkt2010 jkt2010 09:57 05.05.2015

Re: Nisam pametan !?!

mirkobg011
Da li bi neko mogao da mi objasni sta tacno znaci tih 30 godina za izgradnju Beograda na vodi?
Kapiram da nas Vucic sve pravi ludima i nista mi vise nije jasno, ali da li je moguce da covek toliko nije normalan? Da li neko zna koje sve faze izgradnje podrazumeva tih 30 godina ?

Medecina 21. veka: prvo postaviš dijagnozu, onda slažeš simptome, a na kraju upišeš kurs za lakiranje noktiju.

A pre svega toga objavljuješ radove po blogovima.
mirkobg011 mirkobg011 13:45 06.05.2015

Re: Nisam pametan !?!

jkt2010
Medecina 21. veka: prvo postaviš dijagnozu, onda slažeš simptome, a na kraju upišeš kurs za lakiranje noktiju.

Mozda si mi dao najbolji moguci odgovor
angie01 angie01 10:10 05.05.2015

stjepane, mikele,



odlican tekst, odlican domacin,...fali jos kukusigameni.:)






i za kukua,

st.jepan st.jepan 10:14 05.05.2015

Re: stjepane, mikele,

angie01

odlican tekst, odlican domacin,...

Fala Anđo, znao sam da se u tebe mogu pouzdati
mikele9 mikele9 10:53 05.05.2015

Re: stjepane, mikele,

Koliko znam a ZNAM, Kuku pije isključivo:


angie01 angie01 10:56 05.05.2015

Re: stjepane, mikele,

pa dobro, zamenite:)
st.jepan st.jepan 11:01 05.05.2015

Re: stjepane, mikele,

mikele9
Koliko znam a ZNAM, Kuku pije isključivo:

Opće poznat, nepobitni fakat!
BTW, gde nam je QQ?
Ako ga ni ovo ne priozove na blog, ja ću se zabrinem.
Nego, blogožureze..., to više nema?
Ukinuto?

angie01 angie01 11:04 05.05.2015

Re: stjepane, mikele,

Nego, blogožureze..., to više nema?


pa ugovorite neku:)
mikele9 mikele9 11:11 05.05.2015

Re: stjepane, mikele,

pa dobro, zamenite:)

U svakom slučaju HVALA Angie
mikele9 mikele9 11:14 05.05.2015

Re: stjepane, mikele,

st.jepan
BTW, gde nam je QQ?
Ako ga ovo ne priozove na blog, ja ću se zabrinet.
Nego, blogožureze..., to više nema?
Ukinuto?
angie
pa ugovorite neku:)

Da pozavršavam ono što moram, pa vas zovem
st.jepan st.jepan 11:17 05.05.2015

Re: stjepane, mikele,

Da pozavršavam ono što moram, pa vas zovem

Al' da bude neka blaga prolećna noć.
Greota bre onolike terase!
mikele9 mikele9 11:40 05.05.2015

Re: stjepane, mikele,

Al' da bude neka blaga prolećna noć.
Greota bre onolike terase!

Tako sam baš i zamislio
hajkula1 hajkula1 14:07 05.05.2015

Re: stjepane, mikele,

st.jepan
angie01

odlican tekst, odlican domacin,...

Fala Anđo, znao sam da se u tebe mogu pouzdati




Ej, i na mene, samo da znaš.

Tekst je na mestu, svaka reč
hajkula1 hajkula1 14:08 05.05.2015

Re: stjepane, mikele,

angie01
Nego, blogožureze..., to više nema?


pa ugovorite neku:)



Pre 2 sata, videla Krleta u kafiću u Čumiću
mariopan mariopan 14:09 05.05.2015

Re: stjepane, mikele,

st.jepan
mikele9
Koliko znam a ZNAM, Kuku pije isključivo:

Opće poznat, nepobitni fakat!
BTW, gde nam je QQ?
Ako ga ni ovo ne priozove na blog, ja ću se zabrinem.
Nego, blogožureze..., to više nema?
Ukinuto?


Ма није...него сморила врућина и онај јкт никад да оде у шетњу...

Немам шта да коментаришем, све си рекао....само сам свратила да поздравим окупљене
angie01 angie01 14:34 05.05.2015

Re: stjepane, mikele,

videla Krleta u


onog sto brise i banuje, samo sto mu se ispravljaju podaci koje je postovao?

cudan neki covek, ne smetaju mu ulicarske uvrede u komentarima, al su zato neprijateljski ovi sa ispravkama
anonymous anonymous 18:11 05.05.2015

Re: stjepane, mikele,





Pre 2 sata, videla Krleta u kafiću u Čumiću



Drži ga na oku.
little_radojica little_radojica 13:08 05.05.2015

Браво Стјепане

Свака част на тексту, давно се са прочитаним нисам више слагао.


nowhereman nowhereman 13:22 05.05.2015

Јер зло добра донијети неће !


„Ne, Ilija, luda adžamijo, tebe hoće Arap prevatriti“


А када се Марку досадило,
Диже Марко рало и волове,
Те он поби Турке јањичаре;
Пак узима три товара блага,
Однесе их својој старој мајци:
"То сам тебе данас изорао!"








looping looping 17:08 05.05.2015

1

„Ne, Ilija, luda adžamijo, tebe hoće Arap prevariti“

Ovaj citat dovoljno govori o ovom primitivnom blogu.
st.jepan st.jepan 20:46 05.05.2015

Re: 1

looping
„Ne, Ilija, luda adžamijo, tebe hoće Arap prevariti“

Ovaj citat dovoljno govori o ovom primitivnom blogu.

Ali ti nedovoljno govoriš, pa bi stoga valjalo da tu svoju šlajmaru malo elaboriraš.

A u pravu si, taj citat zaista "dovoljno govori", ali ne o ovom blogu, već o brizi jedne ostarjele majke za svog tek izđikljalog jedinca, koji se, mada "boja ni video nije", trsi da će na megdan s Turčinom koji maltretira ceo Solun, a kome ne sme da se suprotstavi niko.
looping looping 17:30 06.05.2015

Re: 1

Re: 1
looping
„Ne, Ilija, luda adžamijo, tebe hoće Arap prevariti“

Ovaj citat dovoljno govori o ovom primitivnom blogu.

Ali ti nedovoljno govoriš, pa bi stoga valjalo da tu svoju šlajmaru malo elaboriraš.

A ti ne voliš šlajmare? Pa što ne kažeš?

A u pravu si, taj citat zaista "dovoljno govori", ali ne o ovom blogu, već o brizi jedne ostarjele majke za svog tek izđikljalog jedinca, koji se, mada "boja ni video nije", trsi da će na megdan s Turčinom koji maltretira ceo Solun, a kome ne sme da se suprotstavi niko.

Alo čoveče, u kom veku ti živiš?

Pa se još i ne razumeš.
Arapi nisu turci a turci nisu arapi.

Dobro ja kažem, primitivan blog.

Zakuno bi se da AV koristi neke mađije da zaglupi ove što ga kritikuju.
st.jepan st.jepan 18:48 06.05.2015

Re: 1

Zakuno bi se da AV koristi neke mađije da zaglupi ove što ga kritikuju.


Moguće. ali onda te mađije mora još malo da pojača.

Uprkos magiji, ima ih još koji čak i bez digitrona znaju da je tri milijarde dolara deset puta više novca nego 300 miliona dolara.

I još ih (uprkos magiji) ima koji se sećaju da Vučić nije rekao "to što će Arap da izgradi, vredeće 3 milijarde", nego da će Arap toliko dolara u Srbiju doneti. (Kad sam to čuo, rekao sam sebi "bok'te, pa to je velika lova, to se ne odbacuje - neću više ni pisnuti. Neka ga, onda sokola, nek' gradi šta hoće, gde hoće" ).

I još ih (uprkos magiji) ima koji se sećaju da AV nije (kao što sada bez blama tvrdi) rekao da će za četri godine biti gotova samo prva faza Projekta, već da će za 4 godine biti gotovo sve što na maketi vidimo.

Za one na koje je magija ipak dovoljno delovala, tu je YouTube, a evo i
transkripta iz emisije "Teška reč" (februar 2014):

Vučićević - Ovaj Beograd na vodi, ovo je zaista velika, intrigamntna priča. Do kad je realno da sve ovo što vidimo na slikama bude gotovo? Rekli ste "kula do marta 2017"....
Vučić - Do kraja 2018., početka 2019.
Vučićević - Sve?
Vučić - Sve!

Uveri se i sam, taj deo je pri kraju snimka:



Inače, zamolio sam te da svoju šlajmaru malo elaboriraš, a ti si je, samo reciklirao, bez ikakvog objašnjenja.
A ja se ponadao prosvetljenju.
Nije fer!



looping looping 19:16 06.05.2015

Re: 1

Jer još ih (uprkos magiji) ima koji čak i bez digitrona znaju da je tri milijarde dolara deset puta više novca nego 300 miliona dolara.

Pa?
Ti bi da ti daju milijarde?

Vučić je slagao da će biti milijardi a biće samo miliona pa zbog toga ne možeš da spavaš a strah te da ne upropaste Savamalu sa samo milion evra?
Gde će posle da šetaju romantičari u Beogradu ako se ukloni pruga?

A da, Vučić je slagao.
Sram ga bilo. To je najgora stvar u Srbiji. Ako ne računamo cenzuru.

Evo ti Živković da ti sve objasni. Enjoy!



Edit:

Ja sam u stvari tek sad skontao AV-a.

On baci kosku opoziciji i dok ovi glođu on radi šta hoće. Kada oglođu onda im baci novu kosku i tako može u nedogled. Kao što se njemu, jelte, i ne vidi politički kraj. Utisak nedelje, BGV, helikopter, Saša Janković, avion...
st.jepan st.jepan 19:34 06.05.2015

Re: 1

looping

E, prijatelju, ne mogu ja više s tobom ovako na suvo.
Daj der malo te Vučkove trave, dobro te radi, valjaće valjda i meni.
Ako nemaš, daću ti ja mejl jedne moje stare tetke, ona voli da se dopisuje.
Aj zdravo.
looping looping 19:39 06.05.2015

Re: 1

st.jepan
looping

E, prijatelju, ne nogu ja više s tobom ovako na suvo.
Daj der malo te Vučkove trave, dobro te radi, valjaće valjda i meni.
Ako nemaš, daću ti ja mejl jedne moje stare tetke, ona voli da se dopisuje.
Aj zdravo.

Zdravo.
hajkula1 hajkula1 21:41 05.05.2015

Ti kako hoćeš



Bacila sam na fb, samo da znaš.

st.jepan st.jepan 21:45 05.05.2015

Re: Ti kako hoćeš

Bacila sam na fb, samo da znaš.

Ako sam te dobro razumeo, okačila si link.
U tom slučaju, hvala.

,
st.jepan st.jepan 12:00 06.05.2015

KRENULO!!!


Juće sam neovlašćeno bajsirao kroz Arapov plac.

Na celom prostoru od stotinjak hektara uz reku, registrovao sam ukupno 2 (dve) manje mašine koje imaju ono napred, pa kopaju, i ukupno 3 (tri) radnika koji imaju ono među prstima, pa pušU.

G.Cross G.Cross 14:36 06.05.2015

Re: KRENULO!!!

st.jepan

Juće sam neovlašćeno bajsirao kroz Arapov plac.

Na celom prostoru od stotinjak hektara uz reku, registrovao sam ukupno 2 (dve) manje mašine koje imaju ono napred, pa kopaju, i ukupno 3 (tri) radnika koji imaju ono među prstima, pa pušU.




Pa bas si zlurad.

Ako hoce da ostvare profit o kome govori JKP2010 ni ne smeju nista da rade. To kosta.

Napravili su makete sada ostaje da prodaju stanove budalama i eto profita.

Posle dodje Miskovic i napravi Mall.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana