Budućnost| Nauka| Planeta| Sex| Tehnologija

Sail ahoy!

nsarski RSS / 20.05.2015. u 21:25

lightsail-solar-sail-kickstarter.jpg?1431992034

 Svemirska jedrilica u akciji

Da nekoherentna svetlost (kao ona što nam dolazi od Sunca, na primer) može da pokreće materiju znalo se još od vremena Keplera. Naime, on je primetio da kometa, prilikom prolaska oko Sunca, uvek se kreće tako da joj je rep okrenut suprotno od Sunca. On je tu pojavu protumačio uticajem “svetlosnog vetra” koji lagani rep komete oduva od sebe. U jednom pismu, on je čak predlagao izgradnju svemirskih jedrilica koje bi ovaj “svetlosni vetar” pokretao kroz vasionu - ships and sails proper for heavenly air should be fashioned.

Pre oko 150 godina Maksvel je dokazao da pritisak svetlosti potiče iz količine kretanja svetlosti: naime, kada se svetlost reflektuje od neke površine onda svetlost na tu površinu vrši pritisak. Taj pritisak je mali, ali realno postoji. Ovo je kasnije eksperimentalno potvrdjeno i izmereno. Žil Vern je prvi koji je umetnički prihvatio ovu temu u svom romanu “Od Zemlje do Meseca”.

Danas se pritisak laserke svetlosti rutinski koristi za manipulaciju malim česticama, od atomskih do mikroskopskih veličina. Podešavanjem polarizacije, intenziteta ili frekvencije svetlosti, male čestice mogu da se sabiju u kristalne strukture,  zaustave u prostoru ili pojedinačno postave na željeno mesto kao lego kockice.  Na taj način mogu da se proizvedu zanimljive i korisne strukture novih materijala ili nelinearni optički efekti svetlosti koja se prostire kroz  takav materijal. Ova oblast je danas veoma aktivno polje istraživanja u fizici i nauci o materijalima, ali nećemo o tome sada.

Da se vratimo solarnom jedrenju.

 

Sutra, oko 14:45h po našem vremenu će biti lansirana raketa u svemir koja, pored ostalih tereta, ima i jednu letilicu veličine vekne hleba. Kada dospe u svemir, ta letilica će razviti jedro površine od oko 30 kvadratnih metara i kretaće se isključivo na pogon “sunčevog vetra”. Slika te letilice je prikazana na početku ovog teksta. Za sada su ciljevi ovog jedrenja veoma skromni: posle par dana, svetlosna jedrilica će da počne svoj pad ka Zemlji i na kraju će se izgubiti u vrtlogu pada kroz atmosferu. Ali, kao i sa Kolumbovim brodovima, ovo je prvi mali korak ka savladavanju veštine jedrenja kroz kosmička prostranstva.

Vaya con Dios!

 

Beleška na margini: U gusarskom rečniku, izraz “Sail ahoy!” se manje često koristi od “Ship ahoy!”. “Ahoy!” je uzvik pozdrava ili najave, ali je, generalno, prijateljski.

 



Komentari (204)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:17 21.05.2015

Re: Сјајно!

docsumann
planirala se tu škola režije, radionice, projekcije nezavisnih filmpova, trt-mrt.
uglavnom, od planiranog izgrađeni restoran, kafana sa ogromnom terasom, 12 apartmana i jedna mala bioskopska sala komercijalne namjene.

sada sve to prodaje za cca 1M eura.

e, da, a konobari u toj kafani su obavezno nosili majice sa Čeovim likom.

Ех, ту сам један живот оставио: Бифе Жало, то јест стара железничка станица на самој обали и посред ХН луке. Ево је зграда на слици:



Криза је велика, некретнинама су пале цене, а да би се само опстало данас требаш бити добар профи, чврст, стабилан -- а нисам сигуран колико Куста уопште види тај угоститељски посао. Њега те ствари, начелно, не занимају, он би да гради села, градове, планине, скијашке стазе... а не да продаје пљескавицу или рибу и салату неком госту.
docsumann docsumann 16:22 21.05.2015

Re: Сјајно!

princi
e, da, a konobari u toj kafani su obavezno nosili majice sa Čeovim likom .

Hohstapler! Kusta, mislim, ne Che.


ma, Kusta zna da igra tržišno i da se služi političarima.

Če je tu samo kao paravan.


psi laju na paravane, a paravani ne odlaze.
freehand freehand 16:32 21.05.2015

Re: Сјајно!

psi laju na paravane, a paravani ne odlaze.

Psi laju na hajvane a hajvani imaju jatagane.
Kao što su kurve na kokainu a beduini na kurvama. Djevama.

Nego, kako se začas blog "Sail ahoy!" pretvori u "Sale ahoy"!?

docsumann docsumann 17:03 21.05.2015

Re: Сјајно!

Nego, kako začas se blog "Sail ahoy!" pretvori u "Sale ahoy"?


kako? pa, opće je poznato da su nelokalnost, atemporalnost, metakauzalnost, samo neki od osnovnih pojavnih obrazaca bloga.
nim_opet nim_opet 17:59 21.05.2015

Re: Сјајно!

Predrag Brajovic


Recimo, obveznice Srbije, s jako visokim prinosima, kupovao je i jedan manji američki penzioni fond. I, zamisli, sad se ovde našim penzionerima smanjuju penzije kako bi bilo para da se isplate visoke kamate kao prihod američkih penzionera. Čista eksploatacija, zar ne?


Sto povlci pitanje : Zasto srpski penzioni fondovi nisu kupovali americke ili neke druge obveznice? Tj. zasto srpski penzioni fondovi i ne pokusavaju da investiraju, nego sluze za preraspodelu tekuceg novca.
princi princi 18:06 21.05.2015

Re: Сјајно!

Sto povlci pitanje : Zasto srpski penzioni fondovi nisu kupovali americke ili neke druge obveznice? Tj. zasto srpski penzioni fondovi i ne pokusavaju da investiraju, nego sluze za preraspodelu tekuceg novca.

:))))))))), da, sine, da malo Ameri rade za nas! Da vide malo i oni kako to izgleda.
freehand freehand 18:13 21.05.2015

Re: Сјајно!

princi
Sto povlci pitanje : Zasto srpski penzioni fondovi nisu kupovali americke ili neke druge obveznice? Tj. zasto srpski penzioni fondovi i ne pokusavaju da investiraju, nego sluze za preraspodelu tekuceg novca.

:))))))))), da, sine, da malo Ameri rade za nas! Da vide malo i oni kako to izgleda.




Eto prilike da plasiram fotku!
docsumann docsumann 18:24 21.05.2015

Re: Сјајно!

Eto prilike da plasiram fotku!


pošto je u pitanju ruska registracija, iskoristiću to kao štihvort da plasiram ziku:

hajkula1 hajkula1 20:31 21.05.2015

Re: Сјајно!

Predrag Brajovic

Значи, родиш се у Србији -- већ су те поприлично сјебали. Опет, родиш се у Србији, и то још као Ром -- гроб си себи ископао.[/i]




http://www.dw.de/leskova%C4%8Dki-bogati-romi/a-5637179
hajkula1 hajkula1 20:37 21.05.2015

Re: Сјајно!

Predrag Brajovic


родиш се у Србији, и то још као Ром -- гроб си себи ископао. [/i]




http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/reportaze/aktuelno.293.html:437487-Kralj-otpada-sakupio-bogatstvo
pape92 pape92 22:24 21.05.2015

Re: Сјајно!

Ozbiljne studije pokazuju da ulaganje u predsednicke kampanje daje rezultate samo do izvesne granice,


Obaveštenost je majka. Priznajem da ne bih ovo pomislio. Svejedno, takav zakon sigurno krije nekakvu zamku. Spisak akcija Konovih je naravno mnogo duži, ovu sam stvar naveo kao jednu od mnogih, ilustracije radi.
bene_geserit bene_geserit 04:45 22.05.2015

Re: Сјајно!

Goran Vučković
Minimalna drzava (sudstvo, policija, vojska) znaci takodje i minimizovanu korupciju, i minimalnu stetu koju politicari mogu da naprave.

Jeste. Vojska i tajne službe ne mogu da rasturaju druge države kako bi tamo "poboljšali klimu za strana ulaganja", policija ne može da ubija sirotinju (i one stigmatizovane po rasnoj osnovi) po ulicama, što je država manja to je teže korumpirati sudije - i sve tako. Važno je da pohlepa cveta i sve će se samo srediti.

...
ali mi izmiče jaka korelacija ovoga sa dogovorenim mehanizmima preraspodele koji pomažu ukupno uvećanje "ljudskog kapitala" i maksimiziraju bazu za gajenje budućih Gejtsova i Maskova.

U libertijanizmu ne postoji koncept intervencija u drugim drzavama - to ti je manje vise "zivi i pusti druge da zive kako zele" ideologija. Tj. izolacionizam je osnova spoljne politike.

Takodje u libertijanizmu uredjuje mnogo manje stvari u odnosima medju ljudima (sta covek radi sa sobom i u odnosima sa drugima na dobrovoljnoj bazi se ne smatra poslom drzave, tako da je konzumacija droga slobodna, ne treba ti gomila dozvola drzave za firme, koriscenje prirodnih resursa, itd.). Tako da sudovi imaju manje posla pa je i manje sanse za korupciju.
Uostalom osnovni razlog za korupciju je kada drzava gura svoj nos u sve zivo, ili je mozda obrnuto (nisam vise siguran).

Sto se tice policijskog izivljavanja nad sirotinjom ili vidljivim manjinama - u libertijanizmu je posedovanje i nosenje oruzja slobodno a razlog je pre svega da bi se covek branio od represije drzave.

Pohlepa cveta u socijal-demokratijama koje imamo danas, tako da bih rekao da to ima vise veze sa ljudskom prirodom, nego sa sistemom.

U libertijanizmu je dogovoreni mehanizam preraspodele da preraspodele nema.
Sta pomaze uvecanju ukupnog ljudskog kapitala je za diskusiju. Placanje poreza drzavi koja onda sa tim parama upravlja u cilju "maksimiziranja baze za gajenje buducih Gejtsova" mi nikako ne deluje kao efikasno. Pre svega zato sto drzava nije efikasan upravljac bilo cime. I sto joj ciljevi nisu isti kao i ciljevi roditelja (koji zele najbolje svome detetu, dok drzava zeli podanike kojima se najlakse upravlja).
bene_geserit bene_geserit 05:00 22.05.2015

Re: Сјајно!

I btw, libertijanizam je samo utopija na suprotnoj strani spektra u odnosu na komunizam. Naravno neostvariva u stvarnom svetu izmedju ostalog i zbog populisticke prirode demokratskog procesa. (sad' ce princi da doda bummer komentar)

Sto se mene tice, iako neke stvari iz te ideologije (kao minimizovanje uloge drzave u nekim oblastima) mi imaju smisla, dobar deo stvari nema (potpuno privatno skolstvo, zdravstvo; slobodna upotreba narkotika, nosenje oruzja, neregulisanje zastite prirode).
bene_geserit bene_geserit 05:13 22.05.2015

Re: Сјајно!

princi
Ja stvarno struggleujem da nadjem i jednu pozitivnu stranu libertijanizma. Nekad mi se cini da je libertijanizam za svet gori od Islama. Ako je islam religija zajebanih, libertijanizam je religija nedojebanih.

Nemoj tako argumentovano princi, ko sad da poodgovara na sve te argumente.
princi princi 05:36 22.05.2015

Re: Сјајно!

Takodje u libertijanizmu uredjuje mnogo manje stvari u odnosima medju ljudima (sta covek radi sa sobom i u odnosima sa drugima na dobrovoljnoj bazi se ne smatra poslom drzave, tako da je konzumacija droga slobodna, ne treba ti gomila dozvola drzave za firme, koriscenje prirodnih resursa, itd.). Tako da sudovi imaju manje posla pa je i manje sanse za korupciju.
Uostalom osnovni razlog za korupciju je kada drzava gura svoj nos u sve zivo, ili je mozda obrnuto (nisam vise siguran).

Sto se tice policijskog izivljavanja nad sirotinjom ili vidljivim manjinama - u libertijanizmu je posedovanje i nosenje oruzja slobodno a razlog je pre svega da bi se covek branio od represije drzave.

Pohlepa cveta u socijal-demokratijama koje imamo danas, tako da bih rekao da to ima vise veze sa ljudskom prirodom, nego sa sistemom.

U libertijanizmu je dogovoreni mehanizam preraspodele da preraspodele nema.
Sta pomaze uvecanju ukupnog ljudskog kapitala je za diskusiju. Placanje poreza drzavi koja onda sa tim parama upravlja u cilju "maksimiziranja baze za gajenje buducih Gejtsova" mi nikako ne deluje kao efikasno. Pre svega zato sto drzava nije efikasan upravljac bilo cime. I sto joj ciljevi nisu isti kao i ciljevi roditelja (koji zele najbolje svome detetu, dok drzava zeli podanike kojima se najlakse upravlja).


Da, da, to je pravi cuckoo land. Ti pođeš od ideologije i onda po njoj praviš idealnog čoveka, čoveka koji ne laže, koji ne krade, koji nije zavidljiv, koji nema komplekse zbog svojih šprahenfelera... pohlepa, populizam, to se sve projektuje na postojeće "prljave" sisteme. To je potpuno komunistička matrica. Tako su i oni smislili idealan sistem i onda po njemu pokušali da formiraju idealnog čoveka. I fašistička. Tj matrica je uvek ista, samo se menjaju te ideje vodilje. To su, u stvari, religijski pokreti koji su ideju boga zamenili nekom pseudonaučnom idejom (pesudoekonomskim zakonima u slučaju komunizma i libertijanizma, pogrešnim shvatanjem evolucije u slučaju fašizma).

Nego, čisto sa psihološke strane, zanima me, odakle toliko gađenja na ljude, populizam, "mase" (i to na iste one koji će graditi taj libertijanizam)? Ti kao da si rođen kao neki grof, šta li? Mislim, odakle toliko grofova po Srbiji, pa još na blogu? Gde rastu?
svarog svarog 09:38 22.05.2015

Re: Сјајно!

Razlika između libertarijanizma i ostalih uređenja je što je on spontan, katalaksičan. Niko tu na centralnom nivou ništa ne planira, ne određuje, ne formira... Sve dobrovoljno pa kako ispadne
I to je samo ideja. Meni samo nije jasno odakle tolika ogorčenost na ideju slobode
Stvar sa libertarijanizmom, (kao i komunizmom u stvari) je što njegov konačni logični i principijelni ishod može biti samo anarhija. A čovečanstvo je spontano (ako nije bilo nekih upliva vanzemaljaca) došlo do toga da je najbolji način uređenja društva država. Tako da je besmisleno i sa strane libertarijanaca da non stop nabijaju na nos kako ne treba država, kad su ljudi izabrali da treba

Pitanje nije da li treba ili ne treba država već da li ona funkcioniše ili ne. Država koja funkcioniše, tj, njene institucije funkcionišu i građani su joj (dobrovoljno) odani verovatno nema niko ništa protiv da preuzima neke funkcije (tipa skandinavske zemlje)
U državi koja ne funkcioniše koja podstiče ekstraktivne institucije, koje izvlače novac od naroda za elitu, svako novo ovlašćenje koje preuzme će verovatno biti iskorišteno protiv umesto u korist građana.
Zato sam ja u državi kao što je Srbija u kojoj optimalno rešenje - funkcionalna država izgleda nije opcija, za to da se korumpiranoj oduzme što više prava i vlasti nad narodom.
I povezivanje tajkuna i liberalnog društva je pogrešno. Krupni kapital traži moćnu državu. Oni su prirodni saveznici protiv pojedinaca u izvlačenju bogatstva. Svaki štetan monopol je posledica zlouptrebe moći države od strane privilegovanih.
Pa možete da me zovete i libertarijancem samo napred :)
princi princi 09:49 22.05.2015

Re: Сјајно!

Niko tu na centralnom nivou ništa ne planira, ne određuje, ne formira

Ok. Kako se onda ljudi snabdevaju energijom, hranom, kako se uredjuje odnosenje smeca, kanalizacija? Ko obezbedjuje komunikacionu infrastrukturu? Ko, gde i po kom kriterijumu gradi puteve? Ili u libertijanizmu, kao i u komunizmu svi vozimo masivne SUV-jeve (ili, jos bolje, oni voze nas), pa putevi nisu ni bitni previse? Ko ce finansirati istrazivanja ovih svetlosnih jedara? Ko ce, na koncu, pomoci cestitom Musku da prezivi? Ili svi treba da budemo braca Koch?
svarog svarog 09:57 22.05.2015

Re: Сјајно!

Kako se onda ljudi snabdevaju energijom, hranom, kako se uredjuje odnosenje smeca, kanalizacija?

Ajde ne zezaj. Ja proizvedem u bašti višak luka odnesem na pijacu, ponudim, ti dođeš, treba ti luk i kupiš. I sve tako. U Engleskoj su gradili privatne vodovode, pa su negde čak i dve privatne firme polagale cevke do istog naselja. Naravno da su pukli finansijski i jedni i drugi, al nema veze stigla voda.
Da si pitao kako će se zaštiti, kako će zaštiti imovinu i naplatiti dug itd. onda bih ti ja odgovorio

A čovečanstvo je spontano (ako nije bilo nekih upliva vanzemaljaca) došlo do toga da je najbolji način uređenja društva - država

princi princi 10:06 22.05.2015

Re: Сјајно!

A čovečanstvo je spontano (ako nije bilo nekih upliva vanzemaljaca) došlo do toga da je najbolji način uređenja društva - država

Ja mislim da je drzava dosla nekim drugim mehanizmima. Drzava nije bila potrebna u vreme dok je homo sapiens lutao svet u potrazi za hranom. Drzava se pojavila tek kad je pocela agrikulturna revolucija, kad su ljudi poceli da obradjuju zemlju, stvaraju viskove hrane i kad je krenula podela rada i specijalizacija. E, onda su pocele da dolaze lokalne badze i otimaju te viskove za sebe (verovatno su uzimali jos nesto, ali to nije previse bitno). Onda su se pojavile druge neke badze koje su ponudile zastitu od onih prvih badza u zamenu za nesto tog viska. Tako da je drzava, zapravo, neka vrsta organizovanog reketa i kao takva nije bas previse spontana (odnosno isto je onoliko spontana koliko i kriminal). Ona se, dakle, pojavila kao odgovor, (ne)zeljena posledica agrikulturne revolucije. Da te revolucije nije bilo, da je covek ostao da srecno luta prostorom u potrazi za ljubavlju i hranom, drzave kao institucije nikad ne bi bilo.
svarog svarog 10:55 22.05.2015

Re: Сјајно!

Tako da je drzava, zapravo, neka vrsta organizovanog reketa


Sjajno uočeno :) Kažem ja ti si , libertarijanac a ti se buniš
nsarski nsarski 16:40 22.05.2015

Re: Сјајно!

Ех, ту сам један живот оставио:

Samo jedan?!

Ipak, kad je o dreamerima rec, ovo ce se dobro uklopiti:

(Malo je duze, ali isplati se).


The Machine: a desperate gamble

Hewlett-Packard was once at the cutting edge of technology. Now they make most of their money selling servers, printers, and ink... and business keeps getting worse. They've shed 40,000 employees since 2012. Soon they'll split in two: one company that sells printers and PCs, and one that sells servers and information technology services.

The second company will do something risky but interesting. They're trying to build a new kind of computer. They call it simply The Machine. It uses chips based on memristors rather than transistors, and uses optical fibers rather than wires to communicate between chips. It could make computers much faster and more powerful. But nobody knows if it will really work!

Getting this to really work has not been easy! On top of that, they're trying to use silicon photonics to communicate between chips - another technology that doesn't quite work yet.

Still, I like the idea of this company going down in a blaze of glory, trying to do something revolutionary, instead of playing it safe and dying a slow death.

(Za detalje pogledati Machine Dreams).



Ako ce propasti, makar da ne odu po Eliotovom: This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper.,
nego kao Dylan Thomas:

Do not go gently into that good night
zilikaka zilikaka 18:51 22.05.2015

Re: Сјајно!

princi
to nikako ne znači da su svi ljudi isti, naprotiv: neko je glup, neko pametan, neko nedokazan i tupav, što reče neko, binaran, sposoban da čuje samo sebe, a neko opet, razuman, sposoban da razluči bitno od nebitnog, da sasluša sagovornika, da makar proba da shvati ono što mu je rečeno ili napisano... Kako reče pesnik, it takes every kind of people to make the world go round.


Slonovsko pamćenje me podsetilo na svojevremenu diskusiju sa tobom po pitanju sličnih stvari.
Da ne tražim link, priča je bila da li se rađamo sa određenim prednostima i limitima, ili sve zavisi od rada i okolnosti.
U toj diskusiji sam te pitala da li po tvome znači da sam i ja mogla postati kao neki Jusein Bolt, samo da sam na vreme počela i uporno trenirala.


Pitam jer mi se ovo gore nikako ne uklapa u tvoje stavove u ondašnjoj diskusiji.

...a domaćin nek izvine.
Čak i ako se kolega ponovo primi na diskusiju, obećavam da ću biti umerena u broju komentara.
bene_geserit bene_geserit 07:52 23.05.2015

Re: Сјајно!

princi
Da, da, to je pravi cuckoo land. Ti pođeš od ideologije i onda po njoj praviš idealnog čoveka, čoveka koji ne laže, koji ne krade, koji nije zavidljiv, koji nema komplekse zbog svojih šprahenfelera... pohlepa, populizam, to se sve projektuje na postojeće "prljave" sisteme. To je potpuno komunistička matrica. Tako su i oni smislili idealan sistem i onda po njemu pokušali da formiraju idealnog čoveka. I fašistička. Tj matrica je uvek ista, samo se menjaju te ideje vodilje. To su, u stvari, religijski pokreti koji su ideju boga zamenili nekom pseudonaučnom idejom (pesudoekonomskim zakonima u slučaju komunizma i libertijanizma, pogrešnim shvatanjem evolucije u slučaju fašizma).

Libertijanizam se ne bavi time kakav je ko, svako moze da bude kakav hoce (i zavidljiv, i lazov, i kompleksas, i pohlepan) dok god ne napravi nesto zbog cega se ide u zatvor (pri cemu je definicija stvari zbog kojih se ide u zatvor nesto labavija npr. konzumiranje droga, kurvanje se ne smatraju krsenjem zakona). Policija, sudski sistem, zatvori spadaju u minimalne funkcije drzave.
Rec sloboda u imenu ove ideologije se odnosi na slobodu da sa sobom radis sve sto zelis dok god to ne ugrozava druge i slobodu od strane drzave da ne zabada nos u tvoje stvari.
Ovo dalje sto si pisao je neka tvoja projekcija koja veze s' mozgom nema.

princi
Nego, čisto sa psihološke strane, zanima me, odakle toliko gađenja na ljude, populizam, "mase" (i to na iste one koji će graditi taj libertijanizam)? Ti kao da si rođen kao neki grof, šta li? Mislim, odakle toliko grofova po Srbiji, pa još na blogu? Gde rastu?

Sad si i psiholog. Multidisciplinac, leonardovski tip, neshvacen u stolecu gde se trazi vrhunska strucnust u uskoj specijalizaciji i plitkost u svemu drugom.
A sto se populizma tice, ako ti se on svidja imas ozbiljan problem.
To lepljenje etiketa i ucitavanje ("gadjenje na ljude i mase" ) je bas lepo od tebe, ali mozes ti to i bolje.
bene_geserit bene_geserit 08:06 23.05.2015

Re: Сјајно!

svarog
Stvar sa libertarijanizmom, (kao i komunizmom u stvari) je što njegov konačni logični i principijelni ishod može biti samo anarhija. A čovečanstvo je spontano (ako nije bilo nekih upliva vanzemaljaca) došlo do toga da je najbolji način uređenja društva država. Tako da je besmisleno i sa strane libertarijanaca da non stop nabijaju na nos kako ne treba država, kad su ljudi izabrali da treba.

Pa nije ti to anarhizam. Logicni ishod libertijanizma nikako nije anarhija. Libertarijanci ne smatraju da drzava nije potrebna, naprotiv.

iz wikipedije:

"Libertarianism in the United States has been described as conservative on economic issues and liberal on personal freedom (for common meanings of conservative and liberal in the United States); it is also often associated with a foreign policy of non-interventionism."

"American writers, political parties and think tanks adopted the word libertarian to describe advocacy of capitalist free market economics and a night-watchman state."

"A night-watchman state, or a minimal state, is variously defined by sources. In the strictest sense, it is a form of government in political philosophy where the state's only legitimate function is the protection of individuals from assault, theft, breach of contract, and fraud, and the only legitimate governmental institutions are the military, police, and courts. In the broadest sense, it also includes various civil service and emergency-rescue departments (such as the fire departments), prisons, the executive, the judiciary, and the legislatures as legitimate government functions.

Advocacy of a night-watchman state is known as minarchism. Minarchists argue that the state has no right to use its monopoly on the use of force to interfere with free transactions between people, and see the state's sole responsibility as ensuring that transactions between private individuals are free. As such, minarchists generally believe in a laissez-faire approach to the economy."
milisav68 milisav68 08:38 23.05.2015

Re: Сјајно!

bene_geserit
Policija, sudski sistem, zatvori spadaju u minimalne funkcije drzave.



bene_geserit bene_geserit 08:12 25.05.2015

Re: Сјајно!

Poslednji put su republikanci dobili izbore u Kaliforniji 1988-e. Zasto levicari grade zatvore a ne univerzitete moras njih da pitas.

I btw, danasnji republikanci su suprotnost od libertarijanizma - finansiski neodgovorni, socijalno konzervativni.
mirelarado mirelarado 22:15 20.05.2015

Vaya con dios

Док свемирска једрилица хвата повољну светлост, да тако кажемо, нека је прати песма:

nsarski nsarski 22:31 20.05.2015

Re: Vaya con dios

mirelarado
Док свемирска једрилица хвата повољну светлост, да тако кажемо, нека је прати песма:



U stvari, ta "povoljna svetlost" je prilicno tricky. Pritisak svetlosti je veoma mali, ali je stalan. Posle dovoljno dugo vremena, jedrilica moze da dostigne velike brzine, ali ce, istovremeno, da se udalji od izvora svetlosti (Sunca, npr.) Potrebno je proracunati da li je brzina koju dostigne dovoljno velika da premosti "tamne" delove svemira. Stvar uopste nije prosta, ali radi se na tome...
Atomski mrav Atomski mrav 22:39 20.05.2015

Re: Vaya con dios

Potrebno je proracunati da li je brzina koju dostigne dovoljno velika da premosti "tamne" delove svemira. Stvar uopste nije prosta, ali radi se na tome...


Možda bi neka hibridna letilica (to solarno jedro + neki drugi vid pogona) mogla da premosti "tamne" delove svemira. Doduše, pretpostavljam da ukupna težina tih letelica ne sme biti velika inače ne bi ni mrdnula iz mesta...
nsarski nsarski 22:41 20.05.2015

Re: Vaya con dios

Možda bi neka hibridna letilica (to solarno jedro + neki drugi vid pogona) mogla da premosti "tamne" delove svemira. Doduše, pretpostavljam da ukupna težina tih letelica ne sme biti velika inače ne bi ni mrdnula iz mesta..


Verujem da su tu svakojake kombinacije moguce. Daj da vidimo prvo kako ovo radi.
mirelarado mirelarado 22:41 20.05.2015

Re: Vaya con dios

nsarski
mirelarado
Док свемирска једрилица хвата повољну светлост, да тако кажемо, нека је прати песма:



U stvari, ta "povoljna svetlost" je prilicno tricky. Pritisak svetlosti je veoma mali, ali je stalan. Posle dovoljno dugo vremena, jedrilica moze da dostigne velike brzine, ali ce, istovremeno, da se udalji od izvora svetlosti (Sunca, npr.) Potrebno je proracunati da li je brzina koju dostigne dovoljno velika da premosti "tamne" delove svemira. Stvar uopste nije prosta, ali radi se na tome...


Верујем да ни коришћење повољног ветра није сасвим једноставно и да су и ту морепловци вековима усавршавали технике. Зато мислим да је ова летелица корак у добром правцу, баш као што су ласерске технике донеле револуцију у медицини, поготово у хирургији. Када човек упрегне свој ум у смеру који није разарање и уништавање, то има велике шансе да изађе на добро.
nikvet pn nikvet pn 08:03 21.05.2015

Re: Vaya con dios

Atomski mrav
Doduše, pretpostavljam da ukupna težina tih letelica ne sme biti velika inače ne bi ni mrdnula iz mesta...



Тежина сама по себи у бестежинском стању и није неки проблем ... Можда инерција ?


( Леп блог. На рубу памети )

nsarski nsarski 08:48 21.05.2015

Re: Vaya con dios

Тежина сама по себи у бестежинском стању и није неки проблем ... Можда инерција ?

Pritisak solarnog vetra moze da se lako izracuna (naravno, zavisi od rastojanja) pa iznosi:
Solar Distance µPa (µN/m2)
0.20 AU = close 227
0.39 AU = Mercury 60.6
0.72 AU = Venus 17.4
1.00 AU = Earth 9.08
1.52 AU = Mars 3.91
3.00 AU = asteroid 1.01
5.20 AU = Jupiter 0.34
ovo je izrazeno u mikro njutnima po metru kvadratnom. Ako je povrsina jedra "S", onda se sila dobija mnozenjem desne kolone s povrsinom jedra. Ubrzanje se dobije deljem tog rezultata sa masom tela (u kg) na koje se vrsi pritisak. Ocevidno, ove se radi o ubrzanjim od oko nekoliko milionitih delova metra u sekundi na kvadrat, tj., posle milion sekundi brzina je oko par metara u sekundi i stalno se povecava (jedna godina ima oko 30 miliona sekundi). Posle dovoljno dugog vremena brzina moze da bude ogromna. Naravno, kako se letilica udaljava od Sunca, sila pritiska je sve manja.

Ima ovde detaljnije o mehanizmu koji tu deluje: Radiation Pressure
rade.radumilo rade.radumilo 19:15 21.05.2015

Re: Vaya con dios

Ocevidno, ove se radi o ubrzanjim od oko nekoliko milionitih delova metra u sekundi na kvadrat, tj., posle milion sekundi brzina je oko par metara u sekundi i stalno se povecava (jedna godina ima oko 30 miliona sekundi). Posle dovoljno dugog vremena brzina moze da bude ogromna. Naravno, kako se letilica udaljava od Sunca, sila pritiska je sve manja.


Ali ima jedan dobar štos u tome. Sila pritiska, odnosno ubrzanje, ne zavisi od brzine kretanja letelice. Kombinacijom gravitacione praćke, prolaskom što je bliže moguće Suncu i pritiska tako blizu Sunca, mogle bi se doegnuti velike brzine pre nego letelica napusti Sunčev sistem.
Letelica sa dovoljno velikim solarnim jedrom, mogla bi, teorijski, da dostigne merljiv procenat brzine svetlosti pre nego napusti Sunčev system.
G.Cross G.Cross 22:47 20.05.2015

High as a kite

Divno. Znaci svemirski Zmaj (kite).

Zasto je srebrne boje? Zar ne bi bilo bolje da je crne ( da upija svu svetlost)? Ili boja nema znacaja?

nsarski nsarski 22:52 20.05.2015

Re: High as a kite

Zasto je srebrne boje? Zar ne bi bilo bolje da je crne ( da upija svu svetlost). Ili boja nema znacaja?

Ima ogromnog znacaja. Srebrna boja reflektuje svetlost i tako se koristi pritisak svetlosti.
Zamisli da je svetlost skup fotona (sto jeste). Kada ti fotoni udare u neki materijal oni mogu da kroz njega prodju, da se u njemu zadrze, ili da se reflektuju (odbiju). Prilikom potpunog odbijanja, promena kolicine kretanja fotona je najveca (iz +p predje u -p). A promena kolicine kretanja je srazmerna sili (Njutnov zakon). Ta sila je sila pritiska svetlosti.
Out of Beirut Out of Beirut 00:20 21.05.2015

Re: High as a kite

Кад бих се ја питао шта да ме гура док се возим кроз изванпланетарни простор, хтео бих да искористим све врсте космичког зрачења, укључујући наравно и невидљива (пре свега невидљива, јер су она укупно веће енергије од видљивих). Отуд се питам: зашто је овде прича искључиво о фотонима?

(Јер су медијски фотогенични? :) )
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:10 21.05.2015

Re: High as a kite

Out of Beirut
Кад бих се ја питао шта да ме гура док се возим кроз изванпланетарни простор, хтео бих да искористим све врсте космичког зрачења, укључујући наравно и невидљива (пре свега невидљива, јер су она укупно веће енергије од видљивих). Отуд се питам: зашто је овде прича искључиво о фотонима?

(Јер су медијски фотогенични? :) )


I što samo kosmičkog zračenja, ja bih se oslonio i na karmička zračenja! Mislim, za ta duga intergalaktička putovanja u nepoznato, svaka energija je dobrodošla. I pozitivna, i negativna!
nsarski nsarski 05:46 21.05.2015

Re: High as a kite

Кад бих се ја питао шта да ме гура док се возим кроз изванпланетарни простор, хтео бих да искористим све врсте космичког зрачења, укључујући наравно и невидљива (пре свега невидљива, јер су она укупно веће енергије од видљивих). Отуд се питам: зашто је овде прича искључиво о фотонима?


Pa kad jednoga dana pronadjemo materijal od koga se odbijaju X-zraci, neutrini, kosmicki zraci, onda ce i oni biti korisceni, verujem. Za sada su fotoni najprostiji kandidati.
nim_opet nim_opet 18:06 21.05.2015

Re: High as a kite

Отуд се питам: зашто је овде прича искључиво о фотонима?


Hmm....mislis o "fotonima vidljive svetlosti"? Nije. Fotoni su nosioci elektromagnetskog zracenja, svake vrste i svih talasnih duzina, dakle i vidljivih i nevidljivih. E sada, posto bi bilo neprakticno imati olovnu povrsinu debljine nekoliko centimetara da bi se od iste odbijali X zraci, a vidljivi (kao i nevidljivi, recimo oni u UV spektrumu) se odbijaju od tankih srebrnih folija koje maltene nemaju masu, onda se koristi srebrna folija.
nsarski nsarski 19:22 21.05.2015

Re: High as a kite

Hmm....mislis o "fotonima vidljive svetlosti"? Nije. Fotoni su nosioci elektromagnetskog zracenja, svake vrste i svih talasnih duzina, dakle i vidljivih i nevidljivih. E sada, posto bi bilo neprakticno imati olovnu povrsinu debljine nekoliko centimetara da bi se od iste odbijali X zraci, a vidljivi (kao i nevidljivi, recimo oni u UV spektrumu) se odbijaju od tankih srebrnih folija koje maltene nemaju masu, onda se koristi srebrna folija.


Slazem se, ali ne vidim kako se ovo razlikuje od onoga sto sam ja napisao.
nim_opet nim_opet 14:14 22.05.2015

Re: High as a kite

nsarski
Hmm....mislis o "fotonima vidljive svetlosti"? Nije. Fotoni su nosioci elektromagnetskog zracenja, svake vrste i svih talasnih duzina, dakle i vidljivih i nevidljivih. E sada, posto bi bilo neprakticno imati olovnu povrsinu debljine nekoliko centimetara da bi se od iste odbijali X zraci, a vidljivi (kao i nevidljivi, recimo oni u UV spektrumu) se odbijaju od tankih srebrnih folija koje maltene nemaju masu, onda se koristi srebrna folija.


Slazem se, ali ne vidim kako se ovo razlikuje od onoga sto sam ja napisao.


najverovatnije nisam video komentar
nsarski nsarski 07:26 23.05.2015

Re: High as a kite

najverovatnije nisam video komentar


Ah, moja omaska, izvini. Mislio sam (pogresno) da je tvoj komentar meni bio upucen.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:55 21.05.2015

pritisak

Podešavanjem polarizacije, intenziteta ili frekvencije svetlosti, male čestice mogu da se sabiju u kristalne strukture, zaustave u prostoru ili pojedinačno postave na željeno mesto kao lego kockice.


Ovo se koristi kod hladjenja gasova na ekstremno niske temperature, na primer u primarnim standardima za vreme (ako nekog interesuje, može da izgugla pod NIST fountain clock). A setio sam se još jedne primene (na tome mi je gospoja radila postdok, u JILA, pa slučajno znam) - za merenje sila unutar DNA molekula. Tako što se jedan kraj DNA lanca hemijskom vezom zakači za kuglicu od stiropora, a drugi kraj za statičnu površinu. I onda se kuglica obasja laserskim zrakom, koji je drži zarobljenu u svom gradijentu EM polja. Pa se to lagano razvlači u nekakvoj besnoj feedback petlji, i tako posredno meri sila reakcije molekula DNA. Ta sprava se zove optička pinceta (optical tweezers).
princi princi 05:23 21.05.2015

Re: pritisak

Sine, ništa bez gradijenta. Gradijent je keva.

Šarski, super blog, mada je moglo i malo duže. Sine, postao sam k'o neka žena.
nsarski nsarski 05:26 21.05.2015

Re: pritisak

Ta sprava se zove optička pinceta (optical tweezers).

Da. I ona ima jos mnogo drugih primena. Sada postoje i holographic tweezers, i jos novije - tractor beams, itd.

Physicist from the Australian National University successfully built a reversible tractor beam, capable of transporting particles "one fifth of a millimetre in diameter a distance of up to 20 centimetres, around 100 times further than previous experiments." According to Professor Wieslaw Krolikowski, of the Research School of Physics and Engineering, “demonstration of a large scale laser beam like this is a kind of holy grail for laser physicists.” The work was published in Nature in 2014.

Ja sam sa Wieslaw-om (koji sada radi u Kataru) pre dva meseca napisao grant proposal za slicna istrazivanja. (Za koju nedelju cemo znati da li smo dobili finansiranje).
Prva recenica ovog bloga je direktan prevod prve recenice iz to proposala (thx, Peggia!).
nsarski nsarski 05:35 21.05.2015

Re: pritisak

Šarski, super blog, mada je moglo i malo duže. Sine, postao sam k'o neka žena.

Znam, nego ja sam ovaj tekst napisao na brzinu da se utesim posle odvratnog dana koji sam imao sa blatom srpske birokratije - salteri su nam postali Prokleta avlija.

Gradijentne sile sabijaju cestice u stanje koje je blisko kristalnom. Evo jedne doktorske teze koja se time bavi Vossen_teza.

gedza.73 gedza.73 07:02 21.05.2015

Re: pritisak

nsarski
nego ja sam ovaj tekst napisao na brzinu da se utesim posle odvratnog dana koji sam imao sa blatom srpske birokratije - salteri su nam postali Prokleta avlija.

To neponovljivo iskustvo me ceka danas. Odradio sve psihofizicke pripreme.

nsarski nsarski 09:32 21.05.2015

Re: pritisak

To neponovljivo iskustvo me ceka danas. Odradio sve psihofizicke pripreme.


UZ D 4S!
gedza.73 gedza.73 12:05 21.05.2015

Re: pritisak

Super prošlo. Nije bila gužva pa me odmah vratili jer mi fali jedan papir.
Nisu mi rekli zadnji put kad sam bio da mi treba.
Sreća, sreća, radooos'

edit
Na putu, u jednoj traci, stoje komadi nekog betona koji su, verovatno, spali sa kamiona.
Policija je prošla i nekih trista metara dalje postavila radar.
naravno da nije njihov posao da stanu i pomere sa puta tih par komada zbog kojih neko može da sleti sa puta ili izlupa kola.
princi princi 15:25 22.05.2015

Re: pritisak

naravno da nije njihov posao da stanu i pomere sa puta tih par komada zbog kojih neko može da sleti sa puta ili izlupa kola.

Pa naravno da nije! Njihovo je da naplate kazne. Gradjani nek vode racuna o bezbednosti saobracaja. Covece, kakva drzava...
49 41 49 41 03:03 21.05.2015

Dilema?!?

Svetlost je korpuskularno kretanje ili molekularno?!?

Tu se "savremena" Fizika spotice.

Licno mislim da je korpuskularno.
Znanje iz Fizike mi je omatufilo, razmisljanje u njoj; jos uvek nije.

Prakticno sam se uverio, da je korpuskularno kretanje - cini mi se '84, '85.
nsarski nsarski 05:18 21.05.2015

Re: Dilema?!?

Svetlost je korpuskularno kretanje ili molekularno?!?

Tu se "savremena" Fizika spotice.

Ne spotice se. Foton je elementarna cestica (particle ili korpuskula). Snop svetlosti u prostoru je prosto snop fotona od kojih svaki ima svoju energiju (tj. frekvenciju). Molekul nije elementarna cestica.
49 41 49 41 12:39 21.05.2015

Re: Dilema?!?

nsarski
Svetlost je korpuskularno kretanje ili molekularno?!?

Tu se "savremena" Fizika spotice.

Ne spotice se. Foton je elementarna cestica (particle ili korpuskula). Snop svetlosti u prostoru je prosto snop fotona od kojih svaki ima svoju energiju (tj. frekvenciju). Molekul nije elementarna cestica.


Greska u koracima, mislio na jedno pisao drugo.
Korpuskularno ili talasno, ne molekularno.
docsumann docsumann 04:56 21.05.2015

ovo je malo jedro za čovjeka, a veliko...


u serijalu Alien Encounters na science chanel-u, pretpostavka scenarista je da će posjetioci iz dubokog svemira doći svemirskim brodom koji će jedriti na džinovskom jedru.
u seriji ima još interesantnih pretpostavki.

freehand freehand 07:56 21.05.2015

A kako

... sa stanovišta kosmičkih svetlosnih vetrova i svemirskog jedrenja stoji stvar sa nevinošću i rehabilitacijom Draže Mihailovića?
Vara li to mene utisak ili ti, profo, pokušavaš da čitateljstvu skreneš pažnju sa najvažnijih društvenih problema?
predatortz predatortz 07:58 21.05.2015

Re: A kako

... sa stanovišta kosmičkih svetlosnih vetrova i svemirskog jedrenja stoji stvar sa nevinošću i rehabilitacijom Draže Mihailovića?


Nemoj, matere ti!
Pazi, kad se meni ta priča popela na vr' glave!
hajkula1 hajkula1 12:39 21.05.2015

Re: A kako

freehand
...



Nsarski, molim te, ćuti a on neka pati. Već ima xx blogova o tome.



nsarski nsarski 12:57 21.05.2015

Re: A kako

Nsarski, molim te, ćuti a on neka pati. Već ima xx blogova o tome.


Ziv nam free bio, ali ja na tu temu nemam nista suvislo da kazem.
freehand freehand 13:15 21.05.2015

Re: A kako

nsarski
Nsarski, molim te, ćuti a on neka pati. Već ima xx blogova o tome.


Ziv nam free bio, ali ja na tu temu nemam nista suvislo da kazem.

Realno - retko ko i ima, samo se većina ne drži stameno ko ti.
vera.nolan2 vera.nolan2 11:40 21.05.2015

Skenirana planeta

Secret space plane, solar sail and CubeSats launching Wednesday
(možete pogledati detalje i lansiranje)

Bespilotna raketa "Atlas 5" lansirana je iz vazduhoplovne baze u Kejp Kanaveralu na Floridi, u svojoj četvrtoj misiji,noseći u sebi relativno tajni eksperimentalni svemirski avion američke vojske koji će orbitirati oko zemlje...

Kao i ranije, predstavnici američkog ratnog vazduhoplovstva nisu želeli da komentarišu šta će letilica koja izgleda kao minijaturni šatl da radi u orbiti, niti koliko će dugo tamo da ostane.(prethodna provela 675 dana u zemljinoj orbiti)
Vojska je saopštila samo nekoliko eksperimenata koji će biti obavljeni:eksperimentalni sistem za propulziju i uzorci stotine novih materijala za koje se još ne zna kako reaguju na surove svemirske uslove...
u taj deo ,bezazlene orbitalne laboratorije za buduće senzore i tehnologije spada i LightSail, Solar sail...
Raketu je projektovalo i njom upravlja udruženje kompanija...i Lockheed Martin i Boeing koje dominiraju tržištem oružja...
A evo i jedne humanitarne zanimljivosti Bila Gejtsa,smanjenje gladi,siromaštva i globalnog zagrevanja ,smanjenjem broja ljudi na planeti!


vera.nolan2 vera.nolan2 20:45 21.05.2015

Re: Skenirana planeta

Lepa Plava planeta sa plutajućom srebrnom letilicom sa početka bloga,obećavala je
lepo iščitavanje iz sveta nauke i futurističke mogućnosti...

Na informaciju iz bloga da se lansiranje upravo dešava ,a u očekivanju još zanimljivijih vesti o naučnoj misiji lansirane rakete,u neverici,na Voice of America sam saznala da su "opet lansirali letjelicu za koju se ne zna šta radi u svemiru" ...

Da ne bude zabune,ovo nije prizivanje teorije zavere,već konkretna misija obavijena velom tajne...
nsarski nsarski 20:58 21.05.2015

Re: Skenirana planeta

Da ne bude zabune,ovo nije prizivanje teorije zavere,već konkretna misija obavijena velom tajne...


Pa, u pitanju je drzavni (vojni) projekat i oni o tome ne vole da pricaju. Medjutim, medju stvarima koje raketa nosi u svemir se nalazi i LightSail i o njemu se dosta prica.
Dakle, misija je vojna, ali su za cenu poneli i ovu jedrilicu.

Konkretno: The main payload is the U.S. Air Force's X-37B space plane, which is expected to conduct a classified, months-long test mission in orbit.

EDIT: Bill Nye, koji je predsednik Planetary Society sanjalica, je bio ucenik Karla Sagana, i evo ga Karl na Dzoni Karson shou, 1976. godine, kako prica o ideji svetlosne jedrilice.


vera.nolan2 vera.nolan2 10:28 22.05.2015

„Mi jedrimo na sunčevim zracima!”

...se nalazi i LightSail...


„sunčano platno”,"kosmičko jedro" će omogućiti prikupljanje korisnih podataka za buduća proučavanja i kao sistem za rano upozoravanje na potencijalno opasne solarne oluje...
Dobro je da sam pre tog tmurnog saznanja iščitala lepih tekstova na tu temu...uvek dugoročno padnem u zabludu da nauka čini samo za dobrobit čovečanstva,a onda s tugom,uvek iznova me uvere...u neku drugu priču -i nije za priču...

Čitajući mesec dana već,o James Webb Space Telescope ,i istorijat Habla(u aprilu proslavljao 25 god.) i iščekujući nestrpljivo 2018.,ponadala sam se da i ovo lansiranje ima širi aspekt,samo naučnih istraživanja!
...ovo mi se sviđa,lepo dorečeno: Planetary Society sanjalica

We know that space exploration is vital to humankind...and it is just plain fun!

-Bill Nye
d j o l e d j o l e 15:20 21.05.2015

...

Mislim da je baš jedan od ovdašnjih blogera rekao kako su prateći trajektoriju Vojadžera (ili neke druge slične sonde ... mada za sada teško da može da postoji još neka koja je otišla toliko daleko :), u trenucima kada se približavao perifernim delovima Sunčevog sistema ustanovili da se kreće mnogo brže nego što se na osnovu proračuna dalo očekivati.

Puštali su jednačine kroz Nasa kompjutere, probali mnogo toga, i na kraju došli do zaključka da je dodatnom (unaccounted for) ubzranju doprinelo samo Sunce, odnosno fotoni koji su decenijama bombardovali površinu Vojadžera, od centra sistema ka spolja, izgurivajući ga tako što se kratao većom izlaznom brzinom od proračunate.

A sam Vojadžer (ili ko već) i nije imao neka posebna jedra, osim panela na bočnim stranama :)

p.s.

Kako se u pomenutu pricu uklapa cinjenica da fotoni nemaju masu.
nim_opet nim_opet 18:09 21.05.2015

Re: ...

Kako se u pomenutu pricu uklapa cinjenica da fotoni nemaju masu.



Ali imaju energiju.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:19 22.05.2015

Re: ...

nim_opet
Kako se u pomenutu pricu uklapa cinjenica da fotoni nemaju masu.



Ali imaju energiju.


E=mc^2 .
nim_opet nim_opet 00:31 22.05.2015

Re: ...

srdjan.pajic
nim_opet
Kako se u pomenutu pricu uklapa cinjenica da fotoni nemaju masu.



Ali imaju energiju.


E=mc^2 .


Upravo :)
d j o l e d j o l e 08:59 22.05.2015

Re: ...

Dobro ... ali energija je skalarna veličina, dok jedro i rep komete ipak podrazumevaju dejstvo nekakvih vrsta vektora.

Edit:

Pogledao - nije samo poenta u energiji E, vec i u p=E/c, momentu sile fotona.
G.Cross G.Cross 20:36 21.05.2015

Eh

Docs-e:


Jednog dana cemo svi putovati Powered by:

Native American DreamCatchers:



Ili sto bi rekao Pavic, (po secanju) "Ova jedra ne hvataju vetar nego nesto drugo".
nsarski nsarski 20:41 21.05.2015

Re: Eh

Native American DreamCatchers:


Ha, ja imam takav jedan u kuci, iznad kreveta na kome spavam

Zovem ga Snovolovac.

(On je tirkizne boje i ima tirkizne perle)
G.Cross G.Cross 20:42 21.05.2015

Re: Eh

nsarski
Native American DreamCatchers:


Ha, ja imam takav jedan u kuci, iznad kreveta na kome spavam

(On je tirkizne boje i ima tirkizne perle)



Ha, I ja.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:44 21.05.2015

Хоћемо ли на пиво без руку?

Ево један дрим ухваћен, уз страгловање, додуше, али сад је ту:



Колико је лепо гледати како се њих двојица радују, особито онај без руку... И ко зна шта нас све чека у будућности? Свакојака чудеса, од којих о многима сада не умемо ни да сањамо. Тек треба да научимо :)
docsumann docsumann 04:47 22.05.2015

Re: Eh

Native American DreamCatchers:



Ha, ja imam takav jedan u kuci, iznad kreveta na kome spavam

Zovem ga Snovolovac.


znam za tu napravu. imaju ga neki moji drugovi i drugarice.

no, čemu zapravo služi? da te štiti od ružnih snova ili da sebi ujutro skuvaš čaj od plijena uhvaćenog u snovolovu?

posljednjih mjeseci intezivno sanjam, tj. sjećam se svojih snova. evo i prošle noći ... još se isčuđavam...
pape92 pape92 10:57 22.05.2015

Re: Eh

no, čemu zapravo služi? da te štiti od ružnih snova ili da sebi ujutro skuvaš čaj od plijena uhvaćenog u snovolovu?


Znao sam da visi tu negde. Našao sam i za ove potrebe prikačio "uputstvo".



(Malo sam preterao sa onom narodnom da je veličina bitna, bar ne trebaju naočare).
mirelarado mirelarado 11:09 22.05.2015

Re: Eh

posljednjih mjeseci intezivno sanjam, tj. sjećam se svojih snova. evo i prošle noći ... još se isčuđavam...


Активирала ти се унутрашња снохватица. :))
Ribozom Ribozom 13:01 22.05.2015

skeptik-analfabetik

Nisam primetio da je neko pitao o opasnosti da kosmicko kamenje razbije jedro. Kako je to reseno?
nsarski nsarski 13:40 22.05.2015

Re: skeptik-analfabetik

Ribozom
Nisam primetio da je neko pitao o opasnosti da kosmicko kamenje razbije jedro. Kako je to reseno?


Da, veoma zanimljivo pitanje. Ne znam kako planiraju da se bore protiv kosmickog kamenja. Ta jedra su debela nekoliko mikrona tako da su, pretpostavljam, osetljiva na mehanicka ostecenja.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:53 22.05.2015

Re: skeptik-analfabetik

nsarski
Ribozom
Nisam primetio da je neko pitao o opasnosti da kosmicko kamenje razbije jedro. Kako je to reseno?


Da, veoma zanimljivo pitanje. Ne znam kako planiraju da se bore protiv kosmickog kamenja. Ta jedra su debela nekoliko mikrona tako da su, pretpostavljam, osetljiva na mehanicka ostecenja.

Колика је вероватноћа да налети на свемирском друму на каменчић?
Која је разлика да ли се то догоди свемирском једру или космичком броду, јер кинетичка енергија је, у оба случају, огромна због огромне брзине, па је и најмања честица при судару погубна.

Просто, верујем да је свемирска вероватноћа да у космосу натрчиш на "рупу на путу" занемарљиво мала.

P.S.
Ево занимације о космичким величинама:
http://joshworth.com/dev/pixelspace/pixelspace_solarsystem.html
princi princi 14:30 22.05.2015

Re: skeptik-analfabetik

nsarski
Ribozom
Nisam primetio da je neko pitao o opasnosti da kosmicko kamenje razbije jedro. Kako je to reseno?


Da, veoma zanimljivo pitanje. Ne znam kako planiraju da se bore protiv kosmickog kamenja. Ta jedra su debela nekoliko mikrona tako da su, pretpostavljam, osetljiva na mehanicka ostecenja.

Cekaj, ali ako to zaista radi kao fluid, onda mogu da rade i zajebancije sa oblikovanjem jedra, tj airfoil i taj rad, mogu da skrecu, dizu jedro, mogu da ga spustaju dizu, bice draga, lifta... sve kao kod krila.
nsarski nsarski 14:40 22.05.2015

Re: skeptik-analfabetik

Просто, верујем да је свемирска вероватноћа да у космосу натрчиш на "рупу на путу" занемарљиво мала.

Izmedju Jupitera i Marsa se nalazi Asteroid belt, i neke letilice koje su poslate na Mars i dalje su imale sudare s tim kamenjem (u par navrata je komunikacija bila prekinuta pa je neki pripisuju takvim sudarima). Srecom, veoma malim.

Meteoroids around one centimetre in size pose a much greater threat, although still very low. These small bodies can be expected to damage one active geosat every 20 years.

Ovo se odnosi na geosatelite, ali ako se planira put svemirskog jedra na mnogo veca rastojanja, onda mogucnost sudara raste. U svakom slucaju, kod trenutnih testiranja, verovatnoca sudara je zanemarljiva.

nsarski nsarski 14:43 22.05.2015

Re: skeptik-analfabetik

Cekaj, ali ako to zaista radi kao fluid, onda mogu da rade i zajebancije sa oblikovanjem jedra, tj airfoil i taj rad, mogu da skrecu, dizu jedro, mogu da ga spustaju dizu, bice draga, lifta... sve kao kod krila.

Koliko sam citao, moguce je promeniti orijentaciju jedra tako da je ono uvek okrenuto najvecom povrsinom ka izvoru svetlosti (Suncu).
princi princi 15:02 22.05.2015

Re: skeptik-analfabetik

Koliko sam citao, moguce je promeniti orijentaciju jedra tako da je ono uvek okrenuto najvecom povrsinom ka izvoru svetlosti (Suncu).

Nije sve u velicini, nesto je i u tehnici, .
nsarski nsarski 15:04 22.05.2015

Re: skeptik-analfabetik

Nije sve u velicini, nesto je i u tehnici,


To ce Krkar najbolje znati.

EDIT: Ma, ovo sam hteo da postavim, ali nikako da se setim. Sail away!

docsumann docsumann 15:10 22.05.2015

Re: skeptik-analfabetik

Nije sve u velicini


naročito kad je mala
princi princi 15:14 22.05.2015

Re: skeptik-analfabetik

To ce Krkar najbolje znati.

Sine, tacno mogu da zamislim za nekih par vekova kako neki super Krkar jezdi svemirom, od zvezde do zvezde, sve preusmeravajuci fotone levo i desno.
princi princi 15:14 22.05.2015

Re: skeptik-analfabetik

naročito kad je mala

Ne znam, brate, ali ti skroz verujem na rec.
freehand freehand 15:18 22.05.2015

Re: skeptik-analfabetik

To ce Krkar najbolje znati.

U njegovom slučaju ne može tehničar, sitno je to zvanje za takav volumen.
Dakle mali ali inženjer.
docsumann docsumann 16:11 22.05.2015

Re: skeptik-analfabetik

princi
naročito kad je mala

Ne znam, brate, ali ti skroz verujem na rec.


nikad nisi čuo za - pica je velika stvar kad je mala (??)
freehand freehand 16:10 22.05.2015

Taj svemir

... ja to ništa ne mogu da pojmim.
Mislim - sija 300 triliona puta jače od sunca...

300 trillion suns: NASA finds brightest galaxy to date… shining from 12.5bn years ago
nsarski nsarski 16:19 22.05.2015

Re: Taj svemir

freehand
... ja to ništa ne mogu da pojmim.
Mislim - sija 300 triliona puta jače od sunca...

300 trillion suns: NASA finds brightest galaxy to date… shining from 12.5bn years ago


Pa, ja mislim da ne moze niko da razume. Samo da se zgranjava. Svemir nije napravljen po meri coveka, kao i planeta Zemlja. Sile cunamija, zemljotresa, klime, itd., za nas su nezamislive.
freehand freehand 16:32 22.05.2015

Re: Taj svemir

nsarski
freehand
... ja to ništa ne mogu da pojmim.
Mislim - sija 300 triliona puta jače od sunca...

300 trillion suns: NASA finds brightest galaxy to date… shining from 12.5bn years ago


Pa, ja mislim da ne moze niko da razume. Samo da se zgranjava. Svemir nije napravljen po meri coveka, kao i planeta Zemlja. Sile cunamija, zemljotresa, klime, itd., za nas su nezamislive.

Ali kako istraživati i opisivati stvari nepojmljivo male i nepojmljivo velike?
Ok, ako nisi Docs?
docsumann docsumann 16:35 22.05.2015

Re: Taj svemir

Ali kako istraživati i opisivati stvari nepojmljivo male i nepojmljivo velike?
Ok, ako nisi Docs?


objection!

doks ispituje bezdimenzionalne fenomene

ok, prilično nepojmljive.
nsarski nsarski 16:45 22.05.2015

Re: Taj svemir

Ali kako istraživati i opisivati stvari nepojmljivo male i nepojmljivo velike?

Moj najozbiljniji odgovor, ikada: matematicki. To nam je jedini pribor koji smo izumeli.

Drugi izbor nemamo, koliko ja vidim.

EDIT: Naravno ima i onaj docsov DDT, i poezija, ali to zbunjuje homo sapiensa. Cini ga meksim i zaljubljenim u svoju svest.
docsumann docsumann 16:47 22.05.2015

Re: Taj svemir

Moj najozbiljniji odgovor, ikada: matematicki. To nam je jedini pribor koji smo izumeli.


ili, možda adekvatnije - otkrili.

freehand freehand 16:52 22.05.2015

Re: Taj svemir

nsarski
Ali kako istraživati i opisivati stvari nepojmljivo male i nepojmljivo velike?

Moj najozbiljniji odgovor, ikada: matematicki. To nam je jedini pribor koji smo izumeli.

Drugi izbor nemamo, koliko ja vidim.

Pa i matematika je tu majmunisala sa infinetizimalima, kvantima i džidžabidžama sad-ga-vidiš-sad-ga-ne-vidiš koje su samo onoumnici mogli da izmaštaju da bi ih posle ovi sa zdravim razumom primenjivali.
docsumann docsumann 17:04 22.05.2015

Re: Taj svemir

Pa i matematika je tu majmunisala sa infinetizimalima, kvantima i džidžabidžama sad-ga-vidiš-sad-ga-ne-vidiš koje su samo onoumnici mogli da izmaštaju da bi ih posle ovi sa zdravim razumom primenjivali.


što reče Rodžer Penrouz (parafraziram) - matematika je stvarnost za sebe. to što ona zadivljujuće dobro korespondira sa našom stvarnošću, posebna je zadivljivost.
nsarski nsarski 17:09 22.05.2015

Re: Taj svemir

Pa i matematika je tu majmunisala sa infinetizimalima, kvantima i džidžabidžama sad-ga-vidiš-sad-ga-ne-vidiš koje su samo onoumnici mogli da izmaštaju da bi ih posle ovi sa zdravim razumom primenjivali.


Matematika svih tih teorija je korektna.

Problem je u mambo-dzambo interpretacijama: multiverzima, prostornim penama, tamnim energijama i materijama, i ostalim spekulacijama. Iz svega toga moze da se izvuce zakljucak da smo se zaglavili i da je ovo samo zvizdanje u mraku da sakrijemo strah. Mozda je nesto od toga tacno, a mnogo nije, ali mi pojma nemamo pa se batrgamo.
docsumann docsumann 17:19 22.05.2015

Re: Taj svemir

Mozda je nesto od toga tacno, a mnogo nije, ali mi pojma nemamo pa se batrgamo.


da li je to svojevrsni (prolazni?) ćorsokak nauke?
nakupilo se toliko teorija koje nije moguće provjeriti na klasični eksperimentalni način, a svakodnevno pristižu nove, sve suludije?

možda, ćorsokak pred revoluciju?

ne bi bilo prvi put.
nsarski nsarski 17:26 22.05.2015

Re: Taj svemir

možda, ćorsokak pred revoluciju?


Tu verziju propagira ovaj Nemac. Ja se ne slazem sa svim sto on tu kaze, ali opsta teza je nesto o cemu treba ozbiljno razmisliti.

Bankrupting Physics:


Klik na slik!

citao sam je detaljno ovog proleca u Dohi (a sta u Dohi covek moze drugo da radi nego da cita knjige?)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana