Budućnost| Gost autor| In memoriam| Ljudska prava| Region

Sećanje na Srebrenicu

UKinSerbia RSS / 19.06.2015. u 11:42

Naš današnji gost-bloger je Nj.E. Edvard Ferguson, britanski ambasador u Sarajevu.  Tekst koji sledi je prvobitno objavljen na Forin ofisovoj blogerskoj platformi

 

U proteklih nekoliko dana mnogi su izneli snažne stavove o planiranoj rezoluciji UN-a kojom će se obeležiti 20 godina od genocida u Srebrenici iz perioda strašnog rata 1990-tih u kojem su sve strane pretrpele velike žrtve, vojne i civilne.

Kada je Velika Britanija prihvatila odgovornost za izradu nacrta ove rezolucije, znali smo i rečeno nam je da će to biti težak zadatak, koji će čak i podrazumevati određeni rizik. Odsustvo dovoljno ozbiljnih i održivih koraka ka pomirenju unutar Bosne i Hercegovine i šireg regiona u proteklih 20 godina znači da su rane još uvek sveže.


Ipak, zajedno sa kolegama iz Ujedinjenih nacija, verujemo da ovu važnu godišnjicu treba obeležiti na pažljiv i dostojanstven način. To ćemo zajednički nastojati da učinimo tokom rasprave i pripreme teksta rezolucije u Njujorku.

Srebrenica predstavlja najstrašniji pojedinačni događaj na tlu Evrope od kraja Drugog svetskog rata. Preko 8.000 uglavnom muškaraca i dečaka sistematično je ubijeno i zakopano u masovne grobnice. Hiljade porodica izgubilo je svoje najmilije. Mnoge još uvek traže njihova tela. Ovo je, pre svega, ljudska tragedija ogromnih razmera i ispravno je da se setimo žrtava, poginulih i preživelih.

Naravno da smo duboko svesni i da poštujemo činjenicu da ljudi Srebrenice nisu jedine žrtve rata. Mnoge druge porodice širom Bosne i Hercegovine - srpske, bošnjačke, hrvatske i druge - ostale su bez očeva, majki, braće, sestara, sinova i kćeri. Njihov bol niko drugi ne može da razume. Ali sam broj žrtava organizovanog ubijanja u Srebrenici je bez presedana i mora biti predmet posebne pažnje i pomena.

Drugi razlog je što ovaj događaj ima poseban značaj i za same Ujedinjene nacije. U svom izveštaju nakon ovog događaja, Kofi Anan, tadašnji generalni sekretar, priznao je da su Ujedinjene nacije načinile greške i da nisu učinile dovoljno da spreče ubijanje. Ova godišnjica je i značajan trenutak u kojem će Ujedinjene nacije sagledati svoju prošlost i osigurati da se iz tragedija prošlosti izvuku pouke za budućnost. Ispravno je da tako postupimo.

Većina komentara proteklih dana usmerena je na reč ‘genocid'. Međutim, važno je shvatiti da, bez obzira koliko je to pitanje možda sporno na domaćoj političkoj sceni u BiH, unutar međunarodne zajednice ne postoje ozbiljne nedoumice o ovom pitanju. Dva nezavisna međunarodna suda, u kojima rade neki od najiskusnijih sudija sveta, u nekoliko su navrata potvrdila da ovaj događaj odgovara pravnoj definiciji ‘genocida'. Bez obzira kako se pojedinci o tome izjašnjavali,neosporna pravna činjenica je da je u Srebrenici počinjen genocid. Zbog toga su na sastanku održanom u Sarajevu prošle nedelje, svi članovi Upravnog odbora Veća za sprovođenje mira jednoglasno potvrdili kako genocid u Srebrenici, ratni zločini i zločini protiv čovečnosti počinjeni u toku sukoba u BiH ne smeju biti zaboravljeni niti poricani.  Takva izjava ne predstavlja napad na Republiku Srpsku ili Srbiju ili bilo koga drugog. To je jednostavno iznošenje tužne istine.

Neki govore da ova rezolucija ugrožava pomirenje u Bosni i Hercegovini i široj regiji. Zapravo, političke reakcije na ovu rezoluciju ogolile su tužnu realnost da je premalo učinjeno i da je pokazano premalo liderstva u promociji i podsticanju stvarnog, dubokog i iskrenog pomirenja.  Nije bilo dovoljno iskrenosti o onom što se dešavalo na svim stranama; ljudi u BiH i regionu imaju pravo da znaju i da pokušaju razumeti šta se desilo, kako bi mogli krenuti napred.

Ovo nije izazov za samo jednu grupu, narod ili zemlju. Znamo da je na svim stranama bilo nevinih žrtava tokom rata.  Verujemo da rezolucija UN-a treba to izričito da prepozna i izrazi saučešće za sve žrtve rata.

Nadam se da će, kako se bliži ova godišnjica, svi politički lideri u Bosni i Hercegovini i širem region pažnju usmeriti ne na politiku, već na ljudsku tragediju i to ne samo Srebrenice već celokupnog rata. Nadam se i da će i ovu rezoluciju shvatiti u njenoj pravoj nameri: kao podsticaj, dvadeset godina nakon rata, da se snažnije krene napred sa procesom pomirenja, da se suoči s prošlošću, da se iz nje izvuku pouke i da se radi na pravednom i trajnom miru za sve ljude BiH. Od ovoga ne postoji primereniji način da se iskaže poštovanje prema svim nevinim žrtvama rata.

 

@EAFergusonFCO 



Komentari (612)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tess tess 08:28 21.06.2015

Re: Србија светски првак

vrabac_u_steni
E, ne vredi, veruj mi da ne vredi.

Što bi vi u Srbiji rekli "vredelo je". Hm, te i ovih tvojih par komentara -neuobičajeno mudrih, ne neuobičajeno mudrih od tebe, nego, uopšteno, nisam do sada čula ili čitala u par rečenica, na ekavskom, ovako napisano, kao sa katarzom iza sebe da si vrapčeusteni- govore da je vredelo poslati te u Bosnu.

I da, za:
Mada, to je bilo više u afirmativnom smislu posle jedne diskusije prilično nabijene emocijama, skoro dovedene do suza, u kojoj je svakom od sagovrnika bar jednom zadrhtalo grlo.

Vidi, ponekad je sasvim ok, ljudski, i tetki odneti lek.
Ne brini, ne pati se čovječe, neće ti niko zamjeriti.
:)


p.s. Mislim da bi tako, pametno, pronicljiv i odmjeren bio i gedža73 da ga je poslati na par mjeseci među Bosančerose (BHS), da vidimo jel vredelo.
freehand freehand 08:30 21.06.2015

Re: Србија светски првак

Како да кажем -- поред оптужби за спиновање, и да сам плаћен од стране страног капитала да овако наступам, и да сам далабу и остало (што рече један: не вреди њему објашњавати) -- немам ја шта да пуно свему овде реченом додам, казано је оно што је битно, и I have made my point. То што би неки да се данас праве блесави, да измишљају нову историју, у којој нема Младића и Милошевића, јесте забавна али узалудна ствар. Нема брисања историје. Истоветан ефекат можеш добити само њеним прихватањем, и то је важно имати на уму.

Naravno da ti ne pada na pamet da odgovoriš tako što ćeš nazvati neistinom ili netačnošću, ili osporiš bilo šta konkretno.
Теби, лчично, хвала на конструктивним исправкама. Мада су неком са стране оне могле изгледати као закерање, ја знам да су настале у жељи да будем што буднији и бољи. Преморен сам и деконцентрисан, али то, заиста, није ваљано оправдање.

Ma jok, Brajoviću. Ono što hoću da kažem jeste da ako već sa tolikim šlamperajem vladaš strukom i sopstvenim profesionalnim a u CV-ju više puta i sa ponosom pobrojanim dostignućima, kako očekivati da imaš pojma o stvarima koje ti tek nisu profesija?
O tome je reč.
I kad stiže da se premoriš u nedelju u devet ujutro?!
tess tess 08:30 21.06.2015

Re: Србија светски првак

princi
Meni je, u stvari, interesantno s koliko sigurnosti i pouzdanosti neki ljudi pričaju o temama o kojima nemaju ali tri čiste. Onako, čisto, nepatvoreno lupetanje.

Bože,..
docsumann docsumann 08:31 21.06.2015

Re: Србија светски првак

Не знам колико је процента оних којих напусте заједницу.



sve veći. mislim da je na National Geographic išla emisja o mladim amišima koji noću napuštaju svoje zajednice i bježe u zavodljivi zagrljaj urbane civilizacije.

šta dalje biva, đavo će ga znati...
tasadebeli tasadebeli 08:33 21.06.2015

Re: Србија светски првак

freehand
Па да, то је тачно... Ту си потпуно у праву.

Šta je tačno, Taso? Kakve prvorodni greh ima veze sa katolicizmom?



Мој коментар је чисто економске природе.

Тежиште тог коментара је на искупљењу... Отплати дуга... Са све каматама... И банкарском систему... Не на греху...

Ма опусти се, Фри, не буди толико озбиљан.

Алс се зезао, па не видим разлог зашто се и ја не бих зезао.
emsiemsi emsiemsi 08:35 21.06.2015

Re: Србија светски првак

Predrag Brajovic
Како да кажем -- поред оптужби за спиновање, и да сам плаћен од стране страног капитала да овако наступам, и да сам далабу и остало (што рече један: не вреди њему објашњавати) -- немам ја шта да пуно свему овде реченом додам, казано је оно што је битно, и I have made my point. То што би неки да се данас праве блесави, да измишљају нову историју, у којој нема Младића и Милошевића, јесте забавна али узалудна ствар. Нема брисања историје. Истоветан ефекат можеш добити само њеним прихватањем, и то је важно имати на уму. Теби, лчично, хвала на конструктивним исправкама. Мада су неком са стране оне могле изгледати као закерање, ја знам да су настале у жељи да будем што буднији и бољи. Преморен сам и деконцентрисан, али то, заиста, није ваљано оправдање.


Само ти (синко) ради свој посао !
freehand freehand 08:35 21.06.2015

Re: Србија светски првак

tasadebeli
freehand
Па да, то је тачно... Ту си потпуно у праву.

Šta je tačno, Taso? Kakve prvorodni greh ima veze sa katolicizmom?



Мој коментар је чисто економске природе.

Тежиште тог коментара је на искупљењу... Отплати дуга... Са све каматама... И банкарском систему... Не на греху...

Ма опусти се, Фри, не буди толико озбиљан.

Алс се зезао, па не видим разлог зашто се и ја не бих зезао.

Aha, zezanje... Ok.

Mada si se malo zaneo i sa tom indulgencijom, al da ne kvarim.
nsarski nsarski 08:37 21.06.2015

Re: Србија светски првак

То није фер избор -- јер формативни процеси и године страшно јако делују на нас. То фаворизује једну одлуку, један избор. Не знам колико је процента оних којих напусте заједницу.


Moguce da nije, ali amisi se tih pravila drze i niko sa strane ne pokusava da ih promeni. Oni su svet za sebe i ostatak drustva ih ne dira.
tasadebeli tasadebeli 08:38 21.06.2015

Re: Србија светски првак

freehand

Mada si se malo zaneo i sa tom indulgencijom, al da ne kvarim.






Хвала!
highshalfbooze highshalfbooze 08:42 21.06.2015

Re: Србија светски првак

Predrag Brajovic
freehand
General Mladić nije bio nikakav predstavnik bilo kakvog naroda, već visoki oficir po formaciji postavljen na komandnu dužnost.

Дакле, легитиман, како је и написано. Нико га није сменио, од тих народних представника који су то могли. Ни после Сребренице.

Koji si ti lik... kad je Čiča u pitanju, drago ti je što su ga oslobodili jer mu je sudio klasni neprijatelj. I to ti uopšte ne smeta da nekoga i bez suđenja osuđuješ.
docsumann docsumann 08:48 21.06.2015

Re: Србија светски првак

nsarski
То није фер избор -- јер формативни процеси и године страшно јако делују на нас. То фаворизује једну одлуку, један избор. Не знам колико је процента оних којих напусте заједницу.


Moguce da nije, ali amisi se tih pravila drze i niko sa strane ne pokusava da ih promeni. Oni su svet za sebe i ostatak drustva ih ne dira.


možda još interesantniji, da ne kažem drastičniji primjer, su novootkrivena plemena po amazoniji.
iako su neka od njih pokušavala da ostvare kontakt (čini mi se zbog oskudice hrane) sa istraživačima i vladinim ljudima na terenu, druga strana to uporno izbjegava zbog bezbjednosti samih domorodaca.

već hiljadama godina potpuno izolovani od ostatka čovječanstva oni su sasvim neotporni na gomilu bakterija na čije prisustvo u svom organizmu smo se mi odavno imunološki adaptirali.
taj susret za njih bi mogao biti katstrofalan.

e, sad da li im je sterilisana hrana (banane) dostavljana vazdušnim putem ne mogu baš da se sjetim.
nsarski nsarski 08:49 21.06.2015

Re: Србија светски првак

Doduše, stvarno ne znam koliki porez plaćaju.


Mormoni su sastavni deo americkog drustva, kao i Kvekeri, uostalom (Nixon je bio Kveker). Placaju poreze i sve drugo, kao i svi ostali.
tasadebeli tasadebeli 09:12 21.06.2015

Re: Србија светски првак

tess

Hm, te i ovih tvojih par komentara -neuobičajeno mudrih, ne neuobičajeno mudrih od tebe, nego, uopšteno, nisam do sada čula ili čitala u par rečenica, na ekavskom,



А шта ћемо да радимо, Тес, ако је Врабац из Западне Србије, па му је ијекавица матерњи изговор?

А лепо сам те замолио пар пута раније да престанеш са тим калајевским Срби и Србијанци, екавци и ијекавци,...

А ти, брате рођени (тј. сестро рођена), задрта к'о они ликови из Републике Српске што су својевремено уводили насилно екавицу на медије, па си могла тада да чујеш и видиш у медијима: орентација, субективни фактори, Предор,... и сл.



Милорад Дешић - ЛИНК (од 21:25 до 24:30)


И професор Дешић је Босанац, јебо га ти! Србин, Босанац...


'Ајде да ти се извиним што сам опсовао јербо си ме наљутила, ево ти сличица поклончић са линком на информацију :



princi princi 09:59 21.06.2015

Re: Vidim da ovom gadu

ni ne pada na pamet da pomene darkonsku blokadu prekodrinskih Srba koju je Milošević vrlo prilježno počela februara 1994. posle odbijanja prekodrinskih Srba da prihvate plan Ćosića i Miloševića o primirju. Koliko se sećam, zbog te blokade nije ni sanitetski materijal dopreman iz Beograda za Banjaluku, i neke bebe su umirale zbog toga.

Ali to je neka druga istorija koja se ne uklapa u manipulantkse narative koji se sada poturaju...
tasadebeli tasadebeli 10:23 21.06.2015

Re: Vidim da ovom gadu

princi

Vidim da ovom gadu


Ком гаду?
urbana_gerila urbana_gerila 10:39 21.06.2015

Re: Vidim da ovom gadu

princi
ni ne pada na pamet da pomene darkonsku blokadu prekodrinskih Srba koju je Milošević vrlo prilježno počela februara 1994. posle odbijanja prekodrinskih Srba da prihvate plan Ćosića i Miloševića o primirju. Koliko se sećam, zbog te blokade nije ni sanitetski materijal dopreman iz Beograda za Banjaluku, i neke bebe su umirale zbog toga.

Ali to je neka druga istorija koja se ne uklapa u manipulantkse narative koji se sada poturaju...


toliko si empatičan da te u pravedničkom gnevu mrzi i da proguglaš koje godine se desila tragedija u kojoj je umrlo 12 banjalučkih beba.
zašto se desila - mi obični možemo samo nagađati, a uglova sagledavanja koliko hoćeš.
kao i kod srebrenice...
sioux sioux 10:40 21.06.2015

Re: Србија светски првак

Predrag Brajovic
hoochie coochie man
... sa kim porediš Srbiju pa je tako posmatraš.

Са светом.

Sa Britanijom, Kenijom ili ...?

"Forty years after Kenyan independence from Britain, the words "Mau Mau" still conjure images of crazed savages hacking up hapless white settlers with machetes. The British Colonial Office, struggling to preserve its far-flung empire of dependencies after World War II, spread hysteria about Kenya's Mau Mau independence movement by depicting its supporters among the Kikuyu people as irrational terrorists and monsters. Caroline Elkins, a historian at Harvard University, has done a masterful job setting the record straight in her epic investigation, Imperial Reckoning. After years of research in London and Kenya, including interviews with hundreds of Kenyans, settlers, and former British officials, Elkins has written the first book about the eight-year British war against the Mau Mau."

"She concludes that the war, one of the bloodiest and most protracted decolonization struggles of the past century, was anything but the "civilizing mission" portrayed by British propagandists and settlers. Instead, Britain engaged in an amazingly brutal campaign ojavascript:;f ethnic cleansing that seemed to border on outright genocide. While only 32 white settlers were killed by Mau Mau insurgents, Elkins reports that tens of thousands of Kenyans were slaughtered, perhaps up to 300,000. The British also interned the entire 1.5 million population of Kikuyu, the colony's largest ethnic group, in barbed-wire villages, forced-labour reserves where famine and disease ran rampant, and prison camps that Elkins describes as the Kenyan "Gulag." The Kikuyu were subjected to unimaginable torture, or "screening," as British officials called it, which included being whipped, beaten, sodomized, castrated, burned, and forced to eat feces and drink urine. British officials later destroyed almost all official records of the campaign. Elkins infuses her account with the riveting stories of individual Kikuyu detainees, settlers, British officials, and soldiers. This is a stunning narrative that finally sheds light on a misunderstood war for which no one has yet been held officially accountable. --Alex Roslin"
princi princi 10:45 21.06.2015

Re: Vidim da ovom gadu

urbana_gerila
princi
ni ne pada na pamet da pomene darkonsku blokadu prekodrinskih Srba koju je Milošević vrlo prilježno počela februara 1994. posle odbijanja prekodrinskih Srba da prihvate plan Ćosića i Miloševića o primirju. Koliko se sećam, zbog te blokade nije ni sanitetski materijal dopreman iz Beograda za Banjaluku, i neke bebe su umirale zbog toga.

Ali to je neka druga istorija koja se ne uklapa u manipulantkse narative koji se sada poturaju...


toliko si empatičan da te u pravedničkom gnevu mrzi i da proguglaš koje godine se desila tragedija u kojoj je umrlo 12 banjalučkih beba.
zašto se desila - mi obični možemo samo nagađati, a uglova sagledavanja koliko hoćeš.


Mora da si me zamenio s nekim, uopšte se ne dičim svojom empatijom, ima ovde puno empatičnijih (ti, na primer). Samo ne radim cherry-picking bliže istorije.
urbana_gerila urbana_gerila 10:54 21.06.2015

Re: Vidim da ovom gadu

princi
urbana_gerila
princi
ni ne pada na pamet da pomene darkonsku blokadu prekodrinskih Srba koju je Milošević vrlo prilježno počela februara 1994. posle odbijanja prekodrinskih Srba da prihvate plan Ćosića i Miloševića o primirju. Koliko se sećam, zbog te blokade nije ni sanitetski materijal dopreman iz Beograda za Banjaluku, i neke bebe su umirale zbog toga.

Ali to je neka druga istorija koja se ne uklapa u manipulantkse narative koji se sada poturaju...


toliko si empatičan da te u pravedničkom gnevu mrzi i da proguglaš koje godine se desila tragedija u kojoj je umrlo 12 banjalučkih beba.
zašto se desila - mi obični možemo samo nagađati, a uglova sagledavanja koliko hoćeš.


Mora da si me zamenio s nekim, uopšte se ne dičim svojom empatijom, ima ovde puno empatičnijih (ti, na primer). Samo ne radim cherry-picking bliže istorije.



ne radiš ti ništa osim što njaške, ali ko sam ja da ti to zabranim.
tess tess 10:54 21.06.2015

Re: Србија светски првак

tasa
А лепо сам те замолио пар пута раније да престанеш са тим калајевским Срби и Србијанци, екавци и ијекавци,...


Nemam pojma zašto si ovako reagovao, ozbiljno, nedelja mi je za kontemplaciju . Nisam ni sad, a ni prije- ne par puta nego jednom i nisi me zamolio nego kao sada zvocaš- na te teme zlurada, ograničena, ohola ili zatucana. -lično su mi tričarije. ТРИЧАРИЈЕ. -tj. takve stereotipe samo još ovde na blogu viđam, ko je odakle, koliko, zašto i čemu vrijedi, etc.

Jasno sam odredila da je: prošao kroz bosansku katarzu i da je rijetkost čitati na ekavskom ovako kako je on to rekao u par rečenica. (da nije već otrcana matrica o dobru i zlu) -ili ti nalaziš da je Andrićeva Prokleta avlija ista na ijekavskom i na ekavskom?

Dalje mi je nejasno šta vam je sa tim: Srbijanci? Ček, ako mene ne vrijeđa Bosanci, Bosančica, Bosančerosi, glupi, ovo ono, šta je vama? Živite u Srbiji pa vam je malo ako se ne naznači da ste i Srbi? Pobogu.

I kako da znam da vrabacusteni nije Hrvat, melez, mama mu iz Zagorja, a otac iz Valjeva, upoznali se u Deliblatskoj peščari na radnoj akciji?m?

А ти, брате рођени (тј. сестро рођена), задрта к'о они ликови из Републике Српске што су својевремено уводили насилно екавицу на медије, па си могла тада да чујеш и видиш у медијима: орентација, субективни фактори, Предор,... и сл.

Da, da, zadrta kao oni, kao oni tamo preko brda? Ovde prije neki dan tip napisa da brđani nisu Srbi (Srbijanci), pa nisi reagova- evo, možda je vrabacusteni brđanin iz Srbije na ekavskom, ček malo, ima li u Srbiji kakvo brdo?

-od onih sam, zadrtih, koji smatraju da je to poekavljenje u RS tragično, nekakva estradna kriza identiteta- znam i ja da pišem ekavski i griješim, čitam odavno samo ono što u Srbiji kažu, ijekavski mi je patetičan- i iznenadi me angie01 koja posumnja da sam iz Srbije kad je očigledno da nisam i kad pišem na ekavskom, kad karikiram. Govorim ijekavski i to zapadniju varijantu koja je d'izvineš nešto drugojačija od recimo sarajevskog ijekavskog.-
- neka priča ko kako hoće, neka navede da izgovara ekavski na isključivo bušmansko ijekavskom.

I, da, malo je ličnih iskustava- ima li ih ovde na blogu- da ih čovjek izrazi, sad na ekavskom, kao vrabacusteni, vrativši se od njih (nas)- da sam došla kod vas, ili otišla na Kosovo bilo bi na ijekavskom proživljeno ili viđeno mojim očima -evo, ja ne znam šta je na Kosovu, a čini mi se da ne zna ni pola Beograda.

I meni ne nameći podjele, na koncu sam i ovako socijalno liberalna možda veći nacionalista i od tebe iako ljude ne vučem za uvo da mi ne govore da sam Bosančica brđanka. - i gastarbajter sam, znaš koliko Germane i ine, one van naše međe, interesuju naša narječja, - te socijalizacija u našim glavama: prvo konfuzije sa sobom, potom sa svijetom.

I, pazi, navela sam "kao što vi u Srbiji kažete vredelo je" i moj komentar je bio tačno u tom pravcu, čovjeka koji je iz Srbije otišao u Bosnu- pri tom ne misleći određeno ni na jedan narod, da voli više moje Srbe od drugih, mislim da smo šizofreni i jedni i drugi i treći, samo nam prezentacije različite, različita nam dostojanstva i najnoviji istorijski tok: Bošnjaci su žrtve, mi genocidni, a Hrvati hinje.

p.s. Podatak: srpski jezik me učili, predavali, i jedan Crnogorac iz Podgorice, jedan Srbijanac iz Čačka i jedna Bošnjakinja iz Banjaluke. - dva ijekavska i ekavski, i Crnogorac je bio Srbin. Zamisli.

I to je to.

I kad sam već tu, u kakvoj su svezi Srbija i Srebrenica?- dvadeseta godina prođe nikako da shvatim šta vi iz Srbije imate sa tim svim, kad su taj zločin počinili Srbi iz Bosne. Moji Srbi iz Bosne. -da sam preciznija, da ne iskačem iz političke korektnosti i tome sličnog fenseraja.

I šta hoće ovaj Englez iz Sarajeva od vas?
Znate li?
highshalfbooze highshalfbooze 11:04 21.06.2015

Re: Србија светски првак

I šta hoće ovaj Englez iz Sarajeva od vas?
Znate li?

Kako šta hoće, pa naš predsednik se izvinjavao za zločine. Čim se izvinjavao, znači da je kriv.
Kad se naguziš, samo možeš da očekuješ da ti neko uleti otpozadi...
omega68 omega68 11:08 21.06.2015

Re: Србија светски првак

Omega bi sad tvrdio da je sve to isto, da su sve to Srbi, ali ne, neka razlika je nekako i nekada nastala, i to više nije isti narod, sve i ako je nekad bio.

Pa sad:
Wolfgang Menzel (1798-1873).

Немачки песник, књижевни критичар, историчар књижевности и историчар. - See more at: http://srbski.weebly.com/zabranjena-istorija-sedmi-deo.html#sthash.jOuQjcC9.dpuf
Део текста који је у фокусу (серб.): страна 71

"Међу сербским[1] племенима нарочито су се истицали Далеминци[2] на Елби[3], Хевељани[4] на Хафелу[5], те Редарји[6] на Пригницу[7]".

Оригинални текст (нем.): страна 71.

"Unter den sorbischen[8] Stämmen zeichneten sich vorzüglich die Dalemingier an der Elbe, die Heveller an der Havel, die Redarier an der Priegnitz aus".
Извор (назив дела):
„Die Geschichte der Deutschen: Das Mittelalter“, Zwehter Band
Аутор: Wolfgang Menzel[9] (1798-1873)
Издавач: Geßnersche Buchhandlung
Место штампања: Zürich (Schweizerische Eidgenossenschaft: 1815-1848)
Година издања: 1825
Језик: немачки
Писмо: латиница (готица)
- See more at: http://srbski.weebly.com/zabranjena-istorija-sedmi-deo.html#sthash.jOuQjcC9.dpuf

Znači, svi Srbi su bili slični sve dok ih religija nije podelila.Nisu bili isti jer su pomorjani ( primorci - jadranski ili baltički ) i planinci, brđani, gorci ( od njih je nastao za Jeline naziv GRCI ) imali svoje mentalitetske razlike nastale zbog života u ravnici ili po brdima.Ali svi su bili SRBI.
Hrišćanstvo je nastalo delom zbog toga da bi se svi ti Srbi razbili i da bi zaboravili svoje korene, jezik, originalno vinčansko ( etrurško ) pismo i staru svoju religiju - Rodnoverje.Tada nije bilo katolika ni muslimana.Kome je odgovaralo razbijanje Srba?
Odgovor ne smem da napišem jer nije politički korektan.
Dakle, hipotetički, ako bi se nekim čudom SVI vratili na Rodnoverje, SVI bi se vratili svojim korenima i ponovo postali Srbi.
Mislite na je to nemoguće?
Onda nemate pojma šta su istorijski i društveni tokovi.
Pokušano je da balkanski narodi kroz jednu i drugu Jugoslaviju postanu jedno.Nemoguće je bilo.
Samo vraćanjem na staru ili usvajanjem neke nove sa korenima u staroj religiji svi bivši Srbi će opet biti Srbi - ne izabrani već božji narod, Boga Stvaraoca.
princi princi 11:15 21.06.2015

Re: Vidim da ovom gadu

ne radiš ti ništa osim što njaške, ali ko sam ja da ti to zabranim.

Da, ali kad već ne zabranjuješ ne moraš ni da dešje ista i to po saboru.
Goran Vučković Goran Vučković 11:21 21.06.2015

Re: Србија светски првак

I šta hoće ovaj Englez iz Sarajeva od vas?

Ništa - ali ovaj blog je ispao interesantan socio-psihološki eksperiment. Refleksne radnje u Srbalja...
urbana_gerila urbana_gerila 11:25 21.06.2015

Re: Vidim da ovom gadu

princi
Da, ali kad već ne zabranjuješ ne moraš ni da dešje ista i to po saboru.


ovo je contradictio in adjecto - posle tvog činodejstvovanja ne ostaje ništa ni za koga.
tasadebeli tasadebeli 11:26 21.06.2015

Re: Србија светски првак

tess


Аух, каква лавина!

'Ајмо редом...

Nisam ni sad, a ni prije- ne par puta nego jednom i nisi me zamolio nego kao sada zvocaš- na te teme zlurada, ograničena, ohola ili zatucana.


Ко ти је, БРЕ, то уопште рекао?

Jasno sam odredila da je: prošao kroz bosansku katarzu i da je rijetkost čitati na ekavskom ovako kako je on to rekao u par rečenica.


Шта ме брига за Врапчеву катарзу! Његова катарза, његова ствар. Моја катарза, моја ствар.

Него сам реаговао на то твоје иронично екавско/ијекавско подјебавање...

И да, звоцао сам... Увек звоцам када су језичка питања на дневном реду.

Govorim ijekavski i to zapadniju varijantu koja je d'izvineš nešto drugojačija od recimo sarajevskog ijekavskog.-
- neka priča ko kako hoće, neka navede da izgovara ekavski na isključivo bušmansko ijekavskom.


Ко је уопште помињао твоју ијекавштину? Пиши и говори како те драго... Само немој делити људе по томе... Поготово немој делити један народ на више малих народа по томе...

tj. takve stereotipe samo još ovde na blogu viđam, ko je odakle, koliko, zašto i čemu vrijedi, etc.


Па ти прва кукаш због стереотипа, а онда их сама убацујеш.

И ко теби намеће поделе?

Шта си ти све у стању да учиташ, не могу да верујем...

i gastarbajter sam, znaš koliko Germane i ine, one van naše međe, interesuju naša narječja, -



Е, да знаш да ме баш заболе шта Германе интересује, а шта их не интересује...

Поготово кад су Срби у питању.

Само ми још фали да размишљам шта неки Фриц у шпилхознама мисли о ијекавском и екавском... Свашта!

Као и за катарзу... Моја катарза, моја ствар. Моја наречја, моја ствар.


I šta hoće ovaj Englez iz Sarajeva od vas?
Znate li?


Хоће да види да ли Вучић има довољно мишића да сме да послуша наређења која му се свакодневно испостављају из "евроатлантских интеграција". И хоће да виде када ће већ једном Вучић да се отараси Томе и Руса и њиховог утицаја на Србе...

То ми је малопре рекао овај мој са пијаце код којег купујем домаћи сирац и јаја.

А ја га гледам и мислим се, супер ти је то, брале, него много ти скуп овај сир!
freehand freehand 11:35 21.06.2015

Re: Србија светски првак

То ми је малопре рекао овај мој са пијаце код којег купујем домаћи сирац и јаја.

А ја га гледам и мислим се, супер ти је то, брале, него много ти скуп овај сир!



Ili: "Slušaj šta priča i gledaj šta radi; slušaj o žrtvama i pomirenju, gledaj gde su ti međe i novčanik!"
princi princi 11:35 21.06.2015

Re: Vidim da ovom gadu

urbana_gerila
princi
Da, ali kad već ne zabranjuješ ne moraš ni da dešje ista i to po saboru.


ovo je contradictio in adjecto - posle tvog činodejstvovanja ne ostaje ništa ni za koga.

Čini ti se, to si ti stalno gladan, pa ti nikad dosta.
princi princi 11:36 21.06.2015

Re: Vidim da ovom gadu

tasadebeli
princi

Vidim da ovom gadu


Ком гаду?

Zna on. Uvek se nepogrešivo prepozna.
tess tess 11:41 21.06.2015

Re: Србија светски првак

Goran Vučković
Ništa - ali ovaj blog je ispao interesantan socio-psihološki eksperiment. Refleksne radnje u Srbalja...

:)
tasadebeli tasadebeli 11:43 21.06.2015

Re: Vidim da ovom gadu

princi
ni ne pada na pamet da pomene darkonsku blokadu prekodrinskih Srba koju je Milošević vrlo prilježno počela februara 1994. posle odbijanja prekodrinskih Srba da prihvate plan Ćosića i Miloševića o primirju. Koliko se sećam, zbog te blokade nije ni sanitetski materijal dopreman iz Beograda za Banjaluku, i neke bebe su umirale zbog toga.

Ali to je neka druga istorija koja se ne uklapa u manipulantkse narative koji se sada poturaju...



Видим, Принци, никако да ми одговориш на оно питање на ког гада си то мислио...

На основу мог коментара и твог одговора, гад могу бити ја, може бити професор Дешић.

Ако си којим случајем мислио на старог професора Дешића, онда се ја питам какве везе он има са блокадом прекодринских Срба.

И какве везе има правопис са дневнополитикантским просеравањима?

П.С. - Е, мој Принци...

А таман сам, после оних твојих коментара код Пеђе Аздејковића о мржњи и нетрпељивости која избија свако мало на овом блогу, помислио: "Најзад! Ево човека!"


EDIT: Касним, као и увек...

princi

Ком гаду?


Zna on. Uvek se nepogrešivo prepozna.


А, значи мислио си на мене...

ОK.

Било ми жао старог доброг и вредног професора. Умало да буде опљуван овде ни крив ни дужан.
tess tess 11:44 21.06.2015

Re: Србија светски првак

tasa
'Ајмо редом...

'Ajmo..
:)
tess tess 11:47 21.06.2015

Re: Србија светски првак

highshalfbooze
Kako šta hoće, pa naš predsednik se izvinjavao za zločine.

Ah, da, vojvoda Toma i svi su oni za mene Bosanci, pf, propast.
urbana_gerila urbana_gerila 12:15 21.06.2015

Re: Vidim da ovom gadu

princi
urbana_gerila
princi
Da, ali kad već ne zabranjuješ ne moraš ni da dešje ista i to po saboru.


ovo je contradictio in adjecto - posle tvog činodejstvovanja ne ostaje ništa ni za koga.

Čini ti se, to si ti stalno gladan, pa ti nikad dosta.


ne, sine, mentalna hrana je pitanje uverenja, ko ih, poput tebe, nema - alav je po prirodi, pa mu je i razlika između tuđeg tanjira i tuđe šolje nevažna.
alselone alselone 12:57 21.06.2015

Re: Србија светски првак

Je l' Mladić lepo rekao da Srebrenicu poklanja srpskom narodu, to jest meni i vama, a nikog pojedinačno od nas nije ništa pitao.


Ti prihvatio poklon? Ja nisam. Provozacu se sutra do tebe da ti poklonim svoju ratu kredita. Nadam se da neces odbiti, kao ni masakr.
nsarski nsarski 14:48 21.06.2015

Re: Србија светски првак

Ništa - ali ovaj blog je ispao interesantan socio-psihološki eksperiment. Refleksne radnje u Srbalja...


Look what they've done to my blog (song), Ma
It was the only thing that I could do half right
and it's turning out all wrong...


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:04 21.06.2015

Re: Србија светски првак

alselone
Je l' Mladić lepo rekao da Srebrenicu poklanja srpskom narodu, to jest meni i vama, a nikog pojedinačno od nas nije ništa pitao.


Ti prihvatio poklon? Ja nisam. Provozacu se sutra do tebe da ti poklonim svoju ratu kredita. Nadam se da neces odbiti, kao ni masakr.

:)

Ти се не питаш. Ништа. Неко други је тада одлучивао уместо тебе, али у твоје име.

А ја тај поклон осећам као грех властитог народа, јер га је он починио. (Мени су Срби у Србији и Срби у Босни део исте целине.) Доказ да је и он -- народ -- тако осећао и слично мислио јесте став према Ратку Младићу или Милошевићу, и борба да се сама идеја суђења ратним злочинцима овде прими.

Народ ти је некакав all inclusive аранжман. Свега ту има. И доброг и лошег. И победа и пораза, и великих, али и гнусних дела.
Када се све ово догађало, ја сам био ту. И нисам успео ништа да променим, ни ја ни они који су то хтели. Жао ми је.

Такође, неће ти се допасти, али без притисака споља, и плаћених NGO-ова тај процес признавања злочина се сам од себе не би одигравао, или би, само још спорије од овога. То каква је историја земаља које су ово наметале не мења суштину нашег чина: злочини су почињени, а ми смо били неспремни да се суочавамо с властитим злочинима. Уосталом, сваки народ је: честити Немци ишчуђавали су се, после рата, постојању логора за убијање Јевреја. Ми смо се ишчуђавали Сребреници и Батајници, и сматрали да су то фалсификати. И данас неки сматрајуу

Е, па колико су честити Немци били криви...

Теразије 1941
blogovatelj blogovatelj 15:38 21.06.2015

Re: Србија светски првак

Amisi ne koriste struju zato sto im je to stil zivota i zivotnog ubedjenja, a ne zato sto nemaju mogucnosti da je koriste. Isto kao sto njihove zene ne koriste sminku, na primer.


Ne koriste ni dugmad. ima ih kod mene u kraju, 20km severno od mesta gde živim postoji njihovo selo.
Takođe, sad je šatro politički nekorektno zvati ih Amišima, nego su oni Menoniti.
Još jedan meni veoma smešan podatak je da ne nose dugmad, ali zato imaju svoju kreditnu uniju.
Kraja Kraja 16:17 21.06.2015

Re: Србија светски првак

Па где сте били кад је Младић говорио у ваше име? Па где сте били када је Милошевић говорио у ваше име? Сад сте се сетили?!


...sad vec obmanjujes i lazes...
milisav68 milisav68 17:02 21.06.2015

Re: Србија светски првак

tasadebeli
А ја га гледам и мислим се, супер ти је то, брале, него много ти скуп овај сир!

A pošto sir u Beograd?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:37 21.06.2015

Re: Србија светски првак

alselone
Ti prihvatio poklon?

Мени је симпатично што ово кажеш, јер то кажеш -- данас.
А онда је то другачије изгледало: Ослобођена Сребреница! Ослобођен Вуковар!
А онда народ каже: Браво, тако је, ура!!! Живела српска ослободилачка војска! Живела! И онда славиш њене злочине, али и њене праве победе.

А ти, као и неки други, не би да си народ.
Ево ти шта је у Србији писало 2014 године: СРЕБРЕНИЦА – Данас је годишњица ослобођења Сребренице. Војска Републике Српске 11. јула 1995. ослободила је овај град и тиме прекинула геноцид који су муслимани, под командом Насера Орића, вршили над Србима у Подрињу.

И то, ти би из своје историје да пригрлиш Марка Краљевића, али не би и Вука Бранковића.

Но, небитно, него најлакше ми с тобом да комуницирам, ниси плаховит, а хтео сам да са свима поделим
ОВАЈ ГЕНИЈАЛНИ РАТНИ ФОТО АЛБУМ из Србије и Београда

alselone alselone 17:55 21.06.2015

Re: Србија светски првак

Мени је симпатично што ово кажеш, јер то кажеш -- данас.


Tada nisam govorio jer sam bio fasciniran kosarkom i sisama. Nisam razmisljao mnogo o drugim stvarima.

Je l' moze, evo minimum, mi koji nismo imali ni 18 godina da budemo izuzeti iz te "mi smo" price? Ako ne moze, onda bih te pitao koliko daleko se to proteze u vremenu. Da li vazi i za mog sina? Njegovog, ako Bog da?
freehand freehand 18:28 21.06.2015

Re: Србија светски првак

Ево ти шта је у Србији писало 2014 године: СРЕБРЕНИЦА – Данас је годишњица ослобођења Сребренице. Војска Републике Српске 11. јула 1995. ослободила је овај град и тиме прекинула геноцид који су муслимани, под командом Насера Орића, вршили над Србима у Подрињу.

A gde je ovo pisalo, Brajoviću? Koje si novine citirao, korektno bi bilo da kažeš da prenosiš Veliku Srbiju ili gde bi ovo već moglo da se pročita?
kick68 kick68 18:34 21.06.2015

Re: Vidim da ovom gadu

ni ne pada na pamet da pomene darkonsku blokadu prekodrinskih Srba koju je Milošević vrlo prilježno počela februara 1994. posle odbijanja prekodrinskih Srba da prihvate plan Ćosića i Miloševića o primirju. Koliko se sećam, zbog te blokade nije ni sanitetski materijal dopreman iz Beograda za Banjaluku, i neke bebe su umirale zbog toga.

Ali to je neka druga istorija koja se ne uklapa u manipulantkse narative koji se sada poturaju...


Negde u to vreme Mladiceva cerka je stradala u Beogradu pod nerazjasnjenim okolnostima.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:40 21.06.2015

Re: Србија светски првак

Данас је годишњица ослобођења Сребренице.


Pa šta je tu pogrešno?

Valjda će Predator ovo pročitati i objasniti stručnije, ali Srebrenica tad jeste oslobođena.
Još je, kažu vojni stručnjaci, ta akcija oslobađanja dosta dobro vođena, dobro planirana, brzo i efikasno sprovedena.
Sa vojničke tačke dobra akcija, koja je posmatrano sa jedne strane u ratu oslobodilačka.
Šta se dešavalo posle te akcije je druga tema, ali to ne menja karakter vojne akcije proterivanja neprijatelja sa neke teritorije.
U ratu je to sasvim legitiman posao.

A kako ti zoveš akciju zauzimanja Srebrenice od strane srspke vojske?
Okupacija možda?

Šta misliš da je trebala da radi vojska u građanskom ratu nego da se bori protiv druge vojske, i da pokušava da ostvari ciljeve koje joj politika nameće?
Da ćuti i pusti neprijateljsku vojsku da radi šta ova želi i da joj ostavlja teritorije koje ova želi?

Nije to rat moj Brajo, rat je krvava rabota, ali i to se nekad mora.

Nego, ono, Mladić legitiman predstavnik Srba ti je baš smešno :)

Nije, Brajo, oficir ničiji predstavnik, on je zanatlija koga država plaća da radi zanat koji je izučio, ne predsatvlja on nikoga.
I portir u pošti je legitiman, i njega je država tu postavila, baš kao i oficire, pa jesu li i portiri predstavnici naroda?



freehand freehand 19:00 21.06.2015

Re: Србија светски првак

Ево ти шта је у Србији писало 2014 године: СРЕБРЕНИЦА – Данас је годишњица ослобођења Сребренице. Војска Републике Српске 11. јула 1995. ослободила је овај град и тиме прекинула геноцид који су муслимани, под командом Насера Орића, вршили над Србима у Подрињу.

Brajoviću, daj link ako ti nije teško?
Biću slobodan da te ponovo podsetim ako si još umoran i sećanje te ne služi.
freehand freehand 19:08 21.06.2015

Re: Србија светски првак

Ево ти шта је у Србији писало 2014 године: СРЕБРЕНИЦА – Данас је годишњица ослобођења Сребренице. Војска Републике Српске 11. јула 1995. ослободила је овај град и тиме прекинула геноцид који су муслимани, под командом Насера Орића, вршили над Србима у Подрињу.

Ooo, pa vidi šta Gugl kaže da je Predrag veleštovani Brajović zaboravio da nam kaže o ovome što je citirao:
Ovim rečima je Ratko Mladić objavio oslobođenje Srebrenice


Brajoviću, Brajoviću, crni Brajoviću... Mora da ti se omaklo tako bunovnom?!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:28 21.06.2015

Re: Србија светски првак

(ВИДЕО) Овим речима је Ратко Младић објавио ослобођење Сребренице
лист ПРАВДА од 11. јула 2014.

СРЕБРЕНИЦА – Данас је годишњица ослобођења Сребренице. Војска Републике Српске 11. јула 1995. ослободила је овај град и тиме прекинула геноцид који су муслимани, под командом Насера Орића, вршили над Србима у Подрињу.
Нападом је командовао лично генерал Ратко Младић који је путем медија први известио Србе да је ово терористичко упориште ослобођено.
– Ево нас 11. јула 1995. године у Српској Сребреници. Уочи још једног великога празника српскога поклањамо српском народу овај град … – рекао је Младић по ослобођењу Сребренице.


Још једна фотографија из оног албума:

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:32 21.06.2015

Re: Србија светски првак

A kako ti zoveš akciju zauzimanja Srebrenice od strane srspke vojske?

Покољ.

Још једна фотографија из оног албума:

freehand freehand 22:41 21.06.2015

Re: Србија светски првак

Predrag Brajovic
(ВИДЕО) Овим речима је Ратко Младић објавио ослобођење Сребренице
лист ПРАВДА од 11. јула 2014.

СРЕБРЕНИЦА – Данас је годишњица ослобођења Сребренице. Војска Републике Српске 11. јула 1995. ослободила је овај град и тиме прекинула геноцид који су муслимани, под командом Насера Орића, вршили над Србима у Подрињу.
Нападом је командовао лично генерал Ратко Младић који је путем медија први известио Србе да је ово терористичко упориште ослобођено.
– Ево нас 11. јула 1995. године у Српској Сребреници. Уочи још једног великога празника српскога поклањамо српском народу овај град … – рекао је Младић по ослобођењу Сребренице.

Pa što to nisi odmah tako postavio, nego onako spinerski?
Ali na stranu to: šta je sporno što se u srpskim novinama citira šta je Mladić rekao ušašvi u Srebrenicu? Ako se već citira Hitler, Napoleon, Naser Orić, Gotovina, paton, Oto Skorceni, Spartak, Scipion Afrikanac?

Ah, sad vidim i fotografiju...
Ipak si ti samo mali zli čovečuljak.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:07 21.06.2015

Re: Србија светски првак

A kako ti zoveš akciju zauzimanja Srebrenice od strane srspke vojske?

Покољ.


A na to si spao? :)

Pa vidi, znao sam da moraš spasti na floskulice i kvazidosetkice.

Neminovno, jer ovo što ti pokušavaš da braniš samo se tako, floskulama i kvazidosetkama i može "braniti"
Jer, to, Brajo, prijatelju moj, i nije mišljenje, to nije stav, da bi se moglo argumentovano braniti, to je mantra na koju se neki poput tebe upecaju.

Pravo da ti kažem nadao sam se da si ti to već prevazišao, da te je malo teže nahvatati na ta bućkala, ali eto, trebaće ti joj malo (nadam se malo) vremena da to skapiraš.

A za ove slike što postavljaš, stvarno nemam pojma ni o kom albumu govoriš, a ne znam ima li to ikakve to veze Srebrenicom.
Meni nisu zanimlnjive, ali ako tebi jesu samo piči.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:11 21.06.2015

Re: Србија светски првак

Ушао си у град, покорио га, и онда побио све његово заробљено мушко становништво...
Како се то зове?
Покољ.

То нису флоскуле, то су мртви.

Мени су слике фасцинантне, немају везе са Сребреницом, имају са нама...
Узгред, на једној од слика види се да је хотел Москва постао хотел Србија.
На блогу код Микелеа окачио сам слике из албума о јеврејском страдању у Београду,
tasadebeli tasadebeli 23:22 21.06.2015

Re: Србија светски првак

milisav68
tasadebeli
А ја га гледам и мислим се, супер ти је то, брале, него много ти скуп овај сир!

A pošto sir u Beograd?



Нашао сам, брате, неки мионички сирац за 350 динара.

Ал' не да су му скинули кајмак, него душу му извадили. К'о да жваћем стиропор...

О оним сиревима чија је цена преко тога и не размишљам... Много је то за моју професорску плату.
princi princi 00:39 22.06.2015

Re: Србија светски првак

alselone
Мени је симпатично што ово кажеш, јер то кажеш -- данас.


Tada nisam govorio jer sam bio fasciniran kosarkom i sisama. Nisam razmisljao mnogo o drugim stvarima.

Je l' moze, evo minimum, mi koji nismo imali ni 18 godina da budemo izuzeti iz te "mi smo" price? Ako ne moze, onda bih te pitao koliko daleko se to proteze u vremenu. Da li vazi i za mog sina? Njegovog, ako Bog da?

Ma ne mora tvog i mog sina (moj je imao nešto manje od godinu i po dana kad se desio taj masakr). Ali, dobro mi. Mi smo svi zaslepljeni četnici, overeni islamofobisti koji pozivamo na istrebljenje muslimana, i imamo razumevanja za svaki zločin i pokolj koji se nad njima odvije. Ali, nek kaže to lepo, onako neanonimno i časno kako to samo on ume, u lice jednom Šarskom ili Maksi, uz kafu. U stvari, ne mora da čeka kafu. Nek napiše ovde, pred svima: Šarski, kao Srbin snosiš odgovornost za masakr u Srebrenici jer se nisi dovoljno glasno bunio protiv rata i režima Slobodana Miloševića.

Baš bih voleo da vidim ima li dovoljno herca da to napiše.
princi princi 00:40 22.06.2015

Re: Vidim da ovom gadu

urbana_gerila
...

Druže, razumem da je meca izostala, ali smaraš za istoriju.
alselone alselone 01:38 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Mi smo svi zaslepljeni četnici, overeni islamofobisti koji pozivamo na istrebljenje muslimana, i imamo razumevanja za svaki zločin i pokolj koji se nad njima odvije. Ali, nek kaže to lepo, onako neanonimno i časno kako to samo on ume, u lice jednom Šarskom ili Maksi, uz kafu. U stvari, ne mora da čeka kafu. Nek napiše ovde, pred svima: Šarski, kao Srbin snosiš odgovornost za masakr u Srebrenici jer se nisi dovoljno glasno bunio protiv rata i režima Slobodana Miloševića.


Ja bih zaista voleo da znam dokle to ide, cisto fenomenoloski. Koliko se proteze "nasa" krivica. Koliko po sirini naroda i koliko po dubini vremena. Je l' kriva i moja tetka iz Njemacku, moj sin, moja baba od tadasnjih 70 godina sto nije isla na protest? Pitao sam vise puta isto pitanje, ali uvek bez odgovora. Voleo bih da znam sta se krije iza tog "mi" sa kojim se tako olako barata.
princi princi 06:21 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Ja bih zaista voleo da znam dokle to ide, cisto fenomenoloski. Koliko se proteze "nasa" krivica. Koliko po sirini naroda i koliko po dubini vremena. Je l' kriva i moja tetka iz Njemacku, moj sin, moja baba od tadasnjih 70 godina sto nije isla na protest? Pitao sam vise puta isto pitanje, ali uvek bez odgovora. Voleo bih da znam sta se krije iza tog "mi" sa kojim se tako olako barata.

Nema odgovora. Mnogo hoćeš. A i ti si posebno sumnjiv- prezime ti počinje na S (i ja, naravno!). Ne znam kako to funkcioniše ni sa dvojnim državljanstvom (jel i Milanče Nokvović kriv?), mestom prebivanja (neko bio u USA na školovanju ili postdocu, na primer), šta sa onima koji u Srbiji žive a nisu Srbi? Tek je vreme problem: kad počinje, kad prestaje totalna misterija. Šta sa decom onih koji žive u Srbiji? Pogotovu sa onom koja su se odselila. Pretpostavljam da je moj Igi totalno kriv, ćerka, opet, nemam pojma: rođena 7 godina kasnije, u UK... Ali, jbg, nosi moje gene, mora da je i ona kriva. A možda je odgovor ona magična reč "porez"? T
maksa83 maksa83 06:27 22.06.2015

Re: Србија светски првак

u lice jednom Šarskom ili Maksi, uz kafu.

... i to u svlačionici dok smo sva trojica znojavi i napumpani adrenalinom od aerobika koji zajedno pohađamo.

Mene bi više zabavilo da pita domaćina/autora teksta kolika je njegova lična odgovornost za ulogu Krune u Velikoj Gladi u Irskoj a od čega je umrlo preko milion ljudi, i dodatno da ga propita oko njegove lične odgovornosti za ono što zovu Bloody Sunday (1972), (U2 pesmu napravio) i da li se oseća krivim što su engleski vojnici koji su pobili te nenaoružane civile (u njegovo ime, razume se) oslobođeni svake odgovornosti (od strane Krune, naravno). Da ostanemo u komšiluku.

A pošto su Irci engleski Bosanci, u pozadini da svira najčuveniji irski narodnjak (o tome kako je Irac opljačkao engleskog moćnika pa ga izdala ženska) a koji su kroz šake propustili i za ceo stepen pomerili Amerikanci, što zapravo uopšte nije ispalo loše iako je Metalika. Ko ne voli ni irske narodnjake ni Metaliku može da utuli ton i gleda NSFW spot koji takođe nije loš:

docsumann docsumann 07:11 22.06.2015

Re: Србија светски првак

što zapravo uopšte nije ispalo loše iako je Metalika.


aa, nemnoj tako, imali su lički metafizičari još odličnih momenata, a čitav Black album je



trešana do Berana
freehand freehand 07:30 22.06.2015

Re: Србија светски првак

a koji su kroz šake propustili i za ceo stepen pomerili Amerikanci, što zapravo uopšte nije ispalo loše iako je Metalika. Ko ne voli ni irske narodnjake ni Metaliku može da utuli ton i gleda NSFW spot koji takođe nije loš:

Blasfemija, jebote... Skidaj bre ovo!
Nema Tin Lizi do Tin Lizi.
maksa83 maksa83 07:40 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Blasfemija, jebote... Skidaj bre ovo!
Nema Tin Lizi do Tin Lizi.

Slažem se, nemaj Lizija do Tin Lizija, ali Tin Lizi spot nema ženske u donji veš (i to samo pola) kako divljaju i ko bi onda na to kliknuo reci ti meni...
maksa83 maksa83 07:42 22.06.2015

Re: Србија светски првак

aa, nemnoj tako, imali su lički metafizičari još odličnih momenata, a čitav Black album je

Ma zezam se, čak bio na koncertu 2004. da vidim kako to izgleda, i možda to nije moja šolja ruma ali ne možeš da ne poštuješ njihov hard kor profesionalizam na svakom ćošku - sve utegnuto, upeglano, nema landarajućih krajeva za kauterizovanje, ozbiljna mašina.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:54 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Ненаде, Милане, знате да мислим како смо ми као Срби и као појединци својим делом лично одговорни што смо допустили да у нашем времену они рђави међу нама буду на власти и уведу земљу у рат, погибељ, пропадање и злочине. Да смо ми били бољи, да нас је било више, да смо били одлучнији -- историја ове земље могла је да изгледа другачије него данас. Јер историју неке земље не мењају њени милиони који ту живе, веће десетина-стотина-можда хиљада њих који успеју да уведу и убеде људе у промене.

Једноставно: да смо ми као народ били бољи када је требало да будемо бољи, не би ова земља изгледала како данас изгледа. Наравно, оно из претходног пасуса важи само ако себе гледате као део народа међу којим живите, а сасвим је допуштено и да немате ту визуру.

Него, важнија ствар: је ли, Ненаде, кад ћеш да завршиш с тим лопатама и ашовима и физичким радницима и устајањем у четири ујутро, па да идемо у кафић да пијемо пиво и гледамо жене? Можда нам се придружи и Макса, кад чује да се мала Марина вратила на посао, све са деколтеом?
predatortz predatortz 08:29 22.06.2015

Re: Србија светски првак


Једноставно: да смо ми као народ били бољи када је требало да будемо бољи, не би ова земља изгледала како данас изгледа.


Brajoviću, ti si Lotićevac! Autohtoni srpski nacista! Ko si bre ti, da odlučuješ kakav 'narod' treba da je? I ko tebi daje prava da narodu namećeš kolektivnu krivicu?
Čuj, da je narod bio bolji? Po čijim merilima bolji? Nemačkim, engleskim, američkim?

Evo, ja ti tvrdim:

Naš narod je bolji!
docsumann docsumann 08:29 22.06.2015

Re: Србија светски првак

i možda to nije moja šolja ruma


nisu ni moja, malo su mi premeki ali mi legnu kad ih puste poslije kojeg piva više.

nego mislim da bi te ovo moglo zainteresovati, novozelandski rege fjužn

docsumann docsumann 08:31 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Naš narod je bolji!


Jah čuva Srbe!

freehand freehand 08:51 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Него, важнија ствар: је ли, Ненаде, кад ћеш да завршиш с тим лопатама и ашовима и физичким радницима и устајањем у четири ујутро, па да идемо у кафић да пијемо пиво и гледамо жене? Можда нам се придружи и Макса, кад чује да се мала Марина вратила на посао, све са деколтеом?

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:55 22.06.2015

Re: Србија светски првак

predatortz

Једноставно: да смо ми као народ били бољи када је требало да будемо бољи, не би ова земља изгледала како данас изгледа.


Brajoviću, ti si Lotićevac! Autohtoni srpski nacista! Ko si bre ti, da odlučuješ kakav 'narod' treba da je? I ko tebi daje prava da narodu namećeš kolektivnu krivicu?
Čuj, da je narod bio bolji? Po čijim merilima bolji? Nemačkim, engleskim, američkim?

Evo, ja ti tvrdim:

Naš narod je bolji!

Добро, бре, позван си и ти на пиво, што се одма' једиш!?
maksa83 maksa83 08:55 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Ненаде, Милане,

Kukumene... 'Milane' me zvala samo majka kada nešto zabrljam (što se dešavalo jako retko, skoro nikad, ne više od 5 puta dnevno svakako), odmah se udidim...

Да смо ми били бољи, да нас је било више

Mene ne može da bude više.
"Postoji samo jedan kutak svemira koji možete sigurno popraviti, a to ste vi sami." (A. Huxley, valjda, mrzi me da proveravam).

Ako ćemo da primamo sve to na naša pleća (nejaka), onda možda tebi ne bi bio problem da primiš na svoja onu decu što je pobio Brejvik, pošto je on to - uplašen islamskom najezdom - uradio i u tvoje ime. Je l' veruješ u to? Meni teško.

Ovo ostalo - provokacija! Ko god me zna - zna da je verovatnoća da se upecam na dekoltiranu plavušu ravna verovatnoći da se brat omega upeca na Cedevitu, možda i manja.
docsumann docsumann 09:04 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Mene ne može da bude više.


sto mu klonova, možda da malo poradiš na masi, tebra. definicija je za sisice.


EDIT: kako čudan blog, periodično remanifestan. red trola, red polemike, red trola, red žuči, dva reda rakije ... red haosa

omega68 omega68 09:07 22.06.2015

Re: Србија светски првак

zna da je verovatnoća da se upecam na dekoltiranu plavušu ravna verovatnoći da se brat omega upeca na Cedevitu, možda i manja.

Nećeš verovati ali moji klinci upravo piju cedevitu, pred plažu
freehand freehand 09:07 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Kukumene 'Milane' me zvala samo majka kada nešto zabrljam (jako retko, skoro nikad, ne više od 5 puta dnevno svakako), odmah se udidim...

Mislim da je Novkoviću lakše sad kad si na sebe preuzeo to breme.
Ovo ostalo - provokacija! Ko god me zna - zna da je verovatnoća da se upecam na dekoltiranu plavušu ravna verovatnoći da se brat omega upeca na Cedevitu, možda i manja.

Ne bih sad da baš izigravam detektiva, ali... Otkud ti to da je marina-sa-sve-dekoltejom - plavuša?
princi princi 09:08 22.06.2015

Re: :)))))))))

Херц и како га немати. Мени ово, у ствари, тужно.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:09 22.06.2015

Re: Србија светски првак

maksa83
Ovo ostalo - provokacija! Ko god me zna - zna da je verovatnoća da se upecam na dekoltiranu plavušu ravna verovatnoći da se brat omega upeca na Cedevitu, možda i manja.

Гле, ипак се сећаш њеног лика???

Брат Омега редовно је ишао у Хрватску на море док му неки Croat није скинуо рибу. Отада не воли Хрвате и не пије Цедевиту*, но -- само да обавестим -- мораће да батали и чоколадне бананице, Смоки, Гранд кафу, а прети му опасност да престане млеко да пије -- мислим да ће "кравица" да оде код Хрвата, то јест купиће је неко од хрватских тајкуна, као и оне претходно побројане животне гаџете.

P.S.
* Улажем амандман на Цедевиту!
maksa83 maksa83 09:12 22.06.2015

Re: Србија светски првак

sto mu klonova, možda da malo poradiš na masi, tebra. definicija je za sisice.

Sjebao oba ramena, poiskakale mi one tetive i sad je muka golema. Džaba ti ja tražio, džaba ti pisao blog o tome, džaba ja čitao, sve bre džaba, kažu da samo vreme leči te rane.

docsumann docsumann 09:13 22.06.2015

Re: Србија светски првак

мораће да батали и чоколадне бананице, Смоки, Гранд кафу,



zdrav život!
maksa83 maksa83 09:14 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Nećeš verovati ali moji klinci upravo piju cedevitu, pred plažu

Reci sad još i da je plaža pored Dubrovnika i da pritom slušaju Terezu Kesoviju pa nek' nas pojedu Šiptari i Bugari i Hrvati i Hotentoti za doručak, bolje nismo zaslužili kad su i najtvrđi među nama poklekli.
maksa83 maksa83 09:14 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Ne bih sad da baš izigravam detektiva, ali... Otkud ti to da je marina-sa-sve-dekoltejom - plavuša?

Nešto ostalo u hodnicima sjećanja, Brajović mi skrenuo pažnju, znaš da je manijak za detalje.
maksa83 maksa83 09:16 22.06.2015

Re: Србија светски првак

kako čudan blog, periodično remanifestan. red trola, red polemike, red trola, red žuči, dva reda rakije ... red haosa

A to je valjda ono što zovemo 'život'.
princi princi 09:17 22.06.2015

Re: Србија светски првак

maksa83
sto mu klonova, možda da malo poradiš na masi, tebra. definicija je za sisice.

Sjebao oba ramena, poiskakale mi one tetive i sad je muka golema. Džaba ti ja tražio, džaba ti pisao blog o tome, džaba ja čitao, sve bre džaba, kažu da samo vreme leči te rane.


Знаш шта сам приметио да ми помаже за рамена? Суперсерије склекова и згибова, 30+10. По једно 5 серија, чисто оно за загревање. Пошто су склекови досадни, радиш наизменично, разне подваријанте.
freehand freehand 09:17 22.06.2015

Re: Србија светски првак

maksa83
Ne bih sad da baš izigravam detektiva, ali... Otkud ti to da je marina-sa-sve-dekoltejom - plavuša?

Nešto ostalo u hodnicima sjećanja, Brajović mi skrenuo pažnju, znaš da je manijak za detalje.

Znam, uhvatio te u ofsajdu. Džaba ti sad ko-ja-tetki-lek, kad on kaže "Ti, ti buđavi, dođi ovamo!".
maksa83 maksa83 09:18 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Брат Омега редовно је ишао у Хрватску на море док му неки Croat није скинуо рибу.

Brate, sve-sve Brajoviću, samoposipanje pepelom, krivi smo, ovakismoonakismo, ali da je Hrvat nekome (Srbinu ponajpre) nekad skinuo ribu to je najmasnija laž koju si ovde izrekao, dublje od toga nema.
princi princi 09:18 22.06.2015

Re: Србија светски првак

kako čudan blog, periodično remanifestan. red trola, red polemike, red trola, red žuči, dva reda rakije ... red haosa

Заборавио си редове љигавости и гњидастости.
maksa83 maksa83 09:20 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Знаш шта сам приметио да ми помаже за рамена?

Idi ti blagomeni pročitaj taj linkovani blog i shvati ga vrlo, vrlo, vrlo ozbiljno. Svako zapravo bolje da čita to nego ove Forin Ofis somnabulije.
freehand freehand 09:20 22.06.2015

Re: Србија светски првак

maksa83
Брат Омега редовно је ишао у Хрватску на море док му неки Croat није скинуо рибу.

Brate, sve-sve Brajoviću, samoposipanje pepelom, krivi smo, ovakismoonakismo, ali da je Hrvat nekome nekad skinuo ribu to je najmasnija laž koju si ovde izrekao, dublje od toga nema.

Hm... Ipak. Postoji urbana legenda o događaju u Mariboru u kome je Mojca dekla pred Hrvojem poklekla, dok je Mujo bio u Kladuši na vikendu.
docsumann docsumann 09:21 22.06.2015

Re: Србија светски првак

maksa83
sto mu klonova, možda da malo poradiš na masi, tebra. definicija je za sisice.

Sjebao oba ramena, poiskakale mi one tetive i sad je muka golema. Džaba ti ja tražio, džaba ti pisao blog o tome, džaba ja čitao, sve bre džaba, kažu da samo vreme leči te rane.



jbmlg, ko ga napravi takvog, rame mislim, pa bio to kreator ili generator slučajnih brojeva.
zubi, rameni zglob i slijepo crijevo, totalni dizajn promašaji na čoeku.

a, vremenom se da popravit. ako je samo upala tetiva, tendonitis, to se povuče vremenom. uz pauziranje pomažu i razne kreme i gelovi, možda je najbolja ona konjska mast (mast za konje) što je ima po veterinarnicama.

mene hronično jebu rameni zglobovi, upali se ležište, ko nepodmazan ležaj. ono mogu da treniram, malo ice pack, pažljivo zagrjevanje, bez naglih pokreta (ništa basket, ništa vaterpolo zezanje), ali na promjene vremena - peku sve do ključne kosti i preko....

maksa83 maksa83 09:25 22.06.2015

Re: Србија светски првак

zubi, rameni zglob i slijepo crijevo, totalni dizajn promašaji na čoeku.

Za slepo crevo je u međuvremenu utvrđeno da zapravo ima vrlo ozbiljnu i korisnu funkciju. Storuje na sigurnom bakterije koji su prirodan deo tvoje flore i odande se regenerišu u slučaju da ih nešto pobije u organizmu.
docsumann docsumann 09:27 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Пошто су склекови досадни, радиш наизменично, разне подваријанте.


rješenje za dosadu - sklekovi sa opterećenjem.

benč, recimo, ne radim godinama. a cijenim da bih ga izbacio kao nikad.


interesantno, da je sličnu pristup ovom tvom prprimjenjivao Arnold. on je znao da na treningu radi kombinaciju (super serije) benča i veslanja za leđa. to su opozitne mišićne grupe (grudi guraju, leđa vuku), pa se jedna ne umara dok druga radi.

princi princi 09:31 22.06.2015

Re: Србија светски првак

on je znao da na treningu radi kombinaciju (super serije) benča i veslanja za leđa. to su opozitne mišićne grupe (grudi guraju, leđa vuku), pa se jedna ne umara dok druga radi.

Ето видиш, нисам знао. Ја обично радим супер серије милитари прес и сит роуинг. Сваки бицепс обавезно радим у комбинацији са трицепсом (обично уже користим). Почео у задње време да радим и лопту у комбинацији са кабловима, кор ради овертајм.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 09:32 22.06.2015

Re: Србија светски првак

princi
kako čudan blog, periodično remanifestan. red trola, red polemike, red trola, red žuči, dva reda rakije ... red haosa

Заборавио си редове љигавости и гњидастости.


Да, али али то је неизбежно када је ова тема у питању, просто одавно су је направили таквом и тиме се буквално посрали на гробове оних које наводно жале и над чијом судбином наричу.
docsumann docsumann 09:34 22.06.2015

Re: Србија светски првак

princi

maksa83


vidim vrijeme je za gymy blog. odavno imam jedana u planu, a vas dva ste me isprovocirali ( da ne kažem inspirisali, nekako je derpe)
princi princi 09:34 22.06.2015

Re: Србија светски првак

vrabac_u_steni
princi
kako čudan blog, periodično remanifestan. red trola, red polemike, red trola, red žuči, dva reda rakije ... red haosa

Заборавио си редове љигавости и гњидастости.


Да, али али то је неизбежно када је ова тема у питању, просто одавно су је направили таквом и тиме се буквално посрали на гробове оних које наводно жале и над чијом судбином наричу.


Разумем да то раде са циљем неког саморекламирања, промоције, фенсераја... Али, јбт, јел' стварно тако тешко наћи неку мање некрофилну тему?
docsumann docsumann 09:36 22.06.2015

Re: Србија светски првак

maksa83
zubi, rameni zglob i slijepo crijevo, totalni dizajn promašaji na čoeku.

Za slepo crevo je u međuvremenu utvrđeno da zapravo ima vrlo ozbiljnu i korisnu funkciju. Storuje na sigurnom bakterije koji su prirodan deo tvoje flore i odande se regenerišu u slučaju da ih nešto pobije u organizmu.


što ti je blog - ko politikin zabavnik. svakakve stvari naučiš.
princi princi 09:37 22.06.2015

Re: Србија светски првак

( da ne kažem inspirisali, nekako je derpe)

Сине, скроз дерпе. Мене пре једно метар дана стартовао неки матори у џиму. Енглеска, Примроуз хил, џим, 2 свучена мушкарца од којих је један полупритомљени Балканац... куд ћеш бољи сценарио за љубавни филм.
freehand freehand 09:39 22.06.2015

Re: Србија светски првак

rješenje za dosadu - sklekovi sa opterećenjem.

I pevaš "Marinu", a časni kapo stoji pored i broji.
maksa83 maksa83 09:39 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Мене пре једно метар дана стартовао неки матори у џиму. Енглеска, Примроуз хил, џим, 2 свучена мушкарца од којих је један полупритомљени Балканац... куд ћеш бољи сценарио за љубавни филм.

Njaaaoooo... <razneženo>

Trebalo je da mu kažeš "izvini, razumem da si me pomešao sa nekim, jezici su slični, Slovenac dolazi u večernjem terminu".
princi princi 09:40 22.06.2015

Re: Србија светски првак

maksa83
zubi, rameni zglob i slijepo crijevo, totalni dizajn promašaji na čoeku.

Za slepo crevo je u međuvremenu utvrđeno da zapravo ima vrlo ozbiljnu i korisnu funkciju. Storuje na sigurnom bakterije koji su prirodan deo tvoje flore i odande se regenerišu u slučaju da ih nešto pobije u organizmu.

Тај микробиом ће потпуно револуционисати медицину. Све време смо блејали у геном, а изгледа да нам микроби, фунге и чуда много више раде о глави. Мувам Игија да се тиме бави, али он се џилита, ни да чује, 'оће дете да ради solid state physics.
maksa83 maksa83 09:41 22.06.2015

Re: Србија светски првак

što ti je blog - ko politikin zabavnik. svakakve stvari naučiš.

Sad kad se rokamo antibioticima koji pobiju i što treba i što ne treba ono je verovatno bitnije nego ikad...
princi princi 09:43 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Slovenac dolazi u večernjem terminu

Тотална бламажа била. У ствари ми било криво што сам човека лет даун.

Иначе, још једном да се по'валим, вежбам с Крис Мартином из Колдплеја. Скроз фин и кул дечко, нити прави неку фаму око себе, долази у џим, без икакве помпе (трчи по Риџент Парку, на пример). Стварно штета што му мјуза тако досадна.
maksa83 maksa83 09:44 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Мувам Игија да се тиме бави, али он се џилита, ни да чује, 'оће дете да ради solid state physics.

Ne reci da ti to tako kažeš "izvoli sine, otkrij svoje talente i interesovanja, poleti ptičice", umesto da lepo uzNeš kaiš i objasniš mu šta je dobro za njega. Predlažem da ti se oduzima titula Srbina na 10 godina, uslovno.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana