Budućnost| Gost autor| In memoriam| Ljudska prava| Region

Sećanje na Srebrenicu

UKinSerbia RSS / 19.06.2015. u 11:42

Naš današnji gost-bloger je Nj.E. Edvard Ferguson, britanski ambasador u Sarajevu.  Tekst koji sledi je prvobitno objavljen na Forin ofisovoj blogerskoj platformi

 

U proteklih nekoliko dana mnogi su izneli snažne stavove o planiranoj rezoluciji UN-a kojom će se obeležiti 20 godina od genocida u Srebrenici iz perioda strašnog rata 1990-tih u kojem su sve strane pretrpele velike žrtve, vojne i civilne.

Kada je Velika Britanija prihvatila odgovornost za izradu nacrta ove rezolucije, znali smo i rečeno nam je da će to biti težak zadatak, koji će čak i podrazumevati određeni rizik. Odsustvo dovoljno ozbiljnih i održivih koraka ka pomirenju unutar Bosne i Hercegovine i šireg regiona u proteklih 20 godina znači da su rane još uvek sveže.


Ipak, zajedno sa kolegama iz Ujedinjenih nacija, verujemo da ovu važnu godišnjicu treba obeležiti na pažljiv i dostojanstven način. To ćemo zajednički nastojati da učinimo tokom rasprave i pripreme teksta rezolucije u Njujorku.

Srebrenica predstavlja najstrašniji pojedinačni događaj na tlu Evrope od kraja Drugog svetskog rata. Preko 8.000 uglavnom muškaraca i dečaka sistematično je ubijeno i zakopano u masovne grobnice. Hiljade porodica izgubilo je svoje najmilije. Mnoge još uvek traže njihova tela. Ovo je, pre svega, ljudska tragedija ogromnih razmera i ispravno je da se setimo žrtava, poginulih i preživelih.

Naravno da smo duboko svesni i da poštujemo činjenicu da ljudi Srebrenice nisu jedine žrtve rata. Mnoge druge porodice širom Bosne i Hercegovine - srpske, bošnjačke, hrvatske i druge - ostale su bez očeva, majki, braće, sestara, sinova i kćeri. Njihov bol niko drugi ne može da razume. Ali sam broj žrtava organizovanog ubijanja u Srebrenici je bez presedana i mora biti predmet posebne pažnje i pomena.

Drugi razlog je što ovaj događaj ima poseban značaj i za same Ujedinjene nacije. U svom izveštaju nakon ovog događaja, Kofi Anan, tadašnji generalni sekretar, priznao je da su Ujedinjene nacije načinile greške i da nisu učinile dovoljno da spreče ubijanje. Ova godišnjica je i značajan trenutak u kojem će Ujedinjene nacije sagledati svoju prošlost i osigurati da se iz tragedija prošlosti izvuku pouke za budućnost. Ispravno je da tako postupimo.

Većina komentara proteklih dana usmerena je na reč ‘genocid'. Međutim, važno je shvatiti da, bez obzira koliko je to pitanje možda sporno na domaćoj političkoj sceni u BiH, unutar međunarodne zajednice ne postoje ozbiljne nedoumice o ovom pitanju. Dva nezavisna međunarodna suda, u kojima rade neki od najiskusnijih sudija sveta, u nekoliko su navrata potvrdila da ovaj događaj odgovara pravnoj definiciji ‘genocida'. Bez obzira kako se pojedinci o tome izjašnjavali,neosporna pravna činjenica je da je u Srebrenici počinjen genocid. Zbog toga su na sastanku održanom u Sarajevu prošle nedelje, svi članovi Upravnog odbora Veća za sprovođenje mira jednoglasno potvrdili kako genocid u Srebrenici, ratni zločini i zločini protiv čovečnosti počinjeni u toku sukoba u BiH ne smeju biti zaboravljeni niti poricani.  Takva izjava ne predstavlja napad na Republiku Srpsku ili Srbiju ili bilo koga drugog. To je jednostavno iznošenje tužne istine.

Neki govore da ova rezolucija ugrožava pomirenje u Bosni i Hercegovini i široj regiji. Zapravo, političke reakcije na ovu rezoluciju ogolile su tužnu realnost da je premalo učinjeno i da je pokazano premalo liderstva u promociji i podsticanju stvarnog, dubokog i iskrenog pomirenja.  Nije bilo dovoljno iskrenosti o onom što se dešavalo na svim stranama; ljudi u BiH i regionu imaju pravo da znaju i da pokušaju razumeti šta se desilo, kako bi mogli krenuti napred.

Ovo nije izazov za samo jednu grupu, narod ili zemlju. Znamo da je na svim stranama bilo nevinih žrtava tokom rata.  Verujemo da rezolucija UN-a treba to izričito da prepozna i izrazi saučešće za sve žrtve rata.

Nadam se da će, kako se bliži ova godišnjica, svi politički lideri u Bosni i Hercegovini i širem region pažnju usmeriti ne na politiku, već na ljudsku tragediju i to ne samo Srebrenice već celokupnog rata. Nadam se i da će i ovu rezoluciju shvatiti u njenoj pravoj nameri: kao podsticaj, dvadeset godina nakon rata, da se snažnije krene napred sa procesom pomirenja, da se suoči s prošlošću, da se iz nje izvuku pouke i da se radi na pravednom i trajnom miru za sve ljude BiH. Od ovoga ne postoji primereniji način da se iskaže poštovanje prema svim nevinim žrtvama rata.

 

@EAFergusonFCO 



Komentari (612)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

princi princi 09:44 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Sad kad se rokamo antibioticima koji pobiju i što treba i što ne treba ono je verovatno bitnije nego ikad...

Да, да, и кад се порађамо царским...
princi princi 09:45 22.06.2015

Re: Србија светски првак

maksa83
Мувам Игија да се тиме бави, али он се џилита, ни да чује, 'оће дете да ради solid state physics.

Ne reci da ti to tako kažeš "izvoli sine, otkrij svoje talente i interesovanja, poleti ptičice", umesto da lepo uzNeš kaiš i objasniš mu šta je dobro za njega. Predlažem da ti se oduzima titula Srbina na 10 godina, uslovno.

Па видиш да тражим унутрашњег Словенца у себи.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:45 22.06.2015

Re: Србија светски првак

maksa83
što ti je blog - ko politikin zabavnik. svakakve stvari naučiš.

Sad kad se rokamo antibioticima koji pobiju i što treba i što ne treba ono je verovatno bitnije nego ikad...

Причао сам -- а чини ми се да си и је упознао: Лидија? -- син јој има 15 година, никада ниједан антибиотик није примио.
maksa83 maksa83 09:45 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Иначе, још једном да се по'валим, вежбам с Крис Мартином из Колдплеја.

Koldplej face.

Ko je propusito, Dinklage i Coldplay se zezaju na račun svih izginulih u Game of Thrones:

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 09:48 22.06.2015

Re: Србија светски првак

princi
Sad kad se rokamo antibioticima koji pobiju i što treba i što ne treba ono je verovatno bitnije nego ikad...

Да, да, и кад се порађамо царским...


Јеботе, у први мах сам прочитао "кад се порађамо Церским".

Ладан зној ме облио...

princi princi 09:48 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Dinklage

Која је то уберкул фаца! Ја мислим да га у кулнес фактору једино јебе Billy Bob Thornton (да се вратимо на тему блога, Фарго, сјајна серија!)
maksa83 maksa83 09:48 22.06.2015

Re: Србија светски првак

никада ниједан антибиотик није примио.

Good for him, ali slabo će mu to pomoći ako (zapravo je samo pitanje 'kada') se razmaše superbakterija koju smo mi ostali napravili bruseći evolutivno i bildujući antibioticima ove postojeće.
princi princi 09:49 22.06.2015

Re: Србија светски првак

"кад се порађамо Церским"

Аххх, Драганче... недостаје.
docsumann docsumann 09:49 22.06.2015

Re: Србија светски првак

maksa83
Мене пре једно метар дана стартовао неки матори у џиму. Енглеска, Примроуз хил, џим, 2 свучена мушкарца од којих је један полупритомљени Балканац... куд ћеш бољи сценарио за љубавни филм.

Njaaaoooo...

Trebalo je da mu kažeš "izvini, razumem da si me pomešao sa nekim, jezici su slični, Slovenac dolazi u večernjem terminu".


jedan ct vic:


Zvoni mobilni u teretani:
Halo?
- Ćao dragi, vidjela sam onaj mercedes na sniženju je, molim te je l' mogu da ga uzmem ?
PA UZMI.
- A znaš one karte za Dubai, opet su na sniženju da uzmem i njih?
PA UZMI .
- Ee i još ovo, ona bunda srce isto je na sniženju. Jel' mogu i nju uzeti. Samo 18.000 €?
PA UZMI – reče on i okrenu se gledajući kroz teretanu:
- LJUDI ČIJI JE OVO MOBILNI?
princi princi 09:50 22.06.2015

Re: Србија светски првак

maksa83
никада ниједан антибиотик није примио.

Good for him, ali slabo će mu to pomoći ako (zapravo je samo pitanje 'kada') se razmaše superbakterija koju smo mi ostali napravili bruseći evolutivno i bildujući antibioticima ove postojeće.

Кажу да су овај MRSA нашли у носу код негде 30% популације. Каже, људи здрави к'о дрен. У ствари, мислим да код лекара данас човек има смисла да оде једино да попије неку кафу и тако, фино се исприча. Једино ако треба нешто хитно да се одстрани. Иначе, ови остали су тоталне дилеје, Алисе у земљи чуда. Преплаћене Алисе.
nsarski nsarski 11:24 22.06.2015

Re: Србија светски првак

vidim vrijeme je za gymy blog. odavno imam jedana u planu, a vas dva ste me isprovocirali ( da ne kažem inspirisali, nekako je derpe)


Sada sam malo dosao do kompjutera i, dok sam fizicki radio, setih se necega sto bi moglo da te inspirise: naime, Leonardo je jednom u svojim beleskama zapisao da svi misici ljudskog tela rade tako sto se ili zgrce (povlace), ili opuste. Ni jedan ne gura, sem, kaze veliki Da Vinci, jezika i ... ljubavnog myshica. Pa, ako moze o tome :)
princi princi 11:27 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Kontrakcija i ekstenzija, :).
alselone alselone 11:30 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Posto sam ja vise sada u kardio i "vezbaj svojom tezinom" fazonu nego tegovima, zanima me jedna stvar. Koliko je zapravo zdravo vezbati sa tegovima, staticno. Tipa, lezis i maras stotku na bencu. Srce i misici ti se satrase od posla a ti zapravo lezis.

Di je Beba? Poc'o vezbajuci trol.
docsumann docsumann 11:36 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Leonardo je jednom u svojim beleskama zapisao da svi misici ljudskog tela rade tako sto se ili zgrce (povlace), ili opuste. Ni jedan ne gura


to se odnosilo na učešće u pokretu guranja (kada nešto guramo od sebe (razne vrste potisaka - benč, militari pres, čučnjevi...), ili se odgurujemo od nečega (kao sklekovi i propadanja).

naravno da se i triceps i pektoralisi kontrakuju prilikom tog guranja, jer tako preko polužnog spoja tetiva sa podlakticom odnosno nadlakticom) vrše opružanje ruku (ekstenziju).

a ljubavni mišič je ustvari spužvasto tkivo

alselone alselone 11:37 22.06.2015

Re: Србија светски првак

ili zgrce (povlace), ili opuste


Zavisi koje im je prirodno stanje, opusteno ili zgrceno.
Normally Open (NO) and Normally Closed (NC) switch. :)
docsumann docsumann 11:42 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Koliko je zapravo zdravo vezbati sa tegovima, staticno. Tipa, lezis i maras stotku na bencu. Srce i misici ti se satrase od posla a ti zapravo lezis.

Di je Beba? Poc'o vezbajuci trol.


nisam dublje ulazio u tu problematiku (u tom sam svijetu iz zadovoljstva, a ne iz neke zdravoživotne doktrine), ali cijenim da je zdravo zbog metaboličkih procesa, mišići postaju vitalniji, baš kao i mozak kad ga koristimo, zatim dolazi do blagotvornog lučenja hormona ...

zatim postoje neke vježbe koje ti dobrano ubrzavaju metabolizam, kao teški čučnjevi, recimo.
princi princi 11:43 22.06.2015

Re: Србија светски првак

to se odnosilo na učešće u pokretu guranja (kada nešto guramo od sebe (razne vrste potisaka - benč, militari pres, čučnjevi...), ili se odgurujemo od nečega (kao sklekovi i propadanja).

Kad radim inclined bench (jedini bench koji radim), stalno furam u glavi da se u stvari odguravam od tega. Sine, ako su sklekovi dosadni, sta tek da kazes za dips?

Sto se ovog drugog tice, po meni, najbolje raditi muscular conditioning u kombosu sa nekim cardio vezbama. Neki bootcamp, circuit trening ili sl. Meni bar to prija.
princi princi 11:44 22.06.2015

Re: Србија светски првак

u tom sam svijetu iz zadovoljstva, a ne iz neke zdravoživotne doktrine

Da, totalno adiktivno. Pogotovu za OCD tipove kao sto sam ja.
docsumann docsumann 11:47 22.06.2015

Re: Србија светски првак

princi
u tom sam svijetu iz zadovoljstva, a ne iz neke zdravoživotne doktrine

Da, totalno adiktivno. Pogotovu za OCD tipove kao sto sam ja.


čelik je najteža droga


e, ovaj ću slogan morati da zaštitim autorski
alselone alselone 11:48 22.06.2015

Re: Србија светски првак

e, ovaj ću slogan morati da zaštitim autorski


Mislim da je ipak dop, ali dobar ti je slogan.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 11:51 22.06.2015

Re: Србија светски првак

alselone
Posto sam ja vise sada u kardio i "vezbaj svojom tezinom" fazonu nego tegovima, zanima me jedna stvar. Koliko je zapravo zdravo vezbati sa tegovima, staticno. Tipa, lezis i maras stotku na bencu. Srce i misici ti se satrase od posla a ti zapravo lezis.


Tako je brate! Nego moram da se pohvalim, zipa šta sam nedavno pazario:


Yukon

Dakle, u prirodu ljudi, zajeb'te memljive i prašnjave džimove...
docsumann docsumann 11:51 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Sine, ako su sklekovi dosadni, sta tek da kazes za dips?


danas su mi baš na rasporedu grudi. u mom improvizavanom sistemu (onaj blog sam upravo kanio o tome - improvizacije, "zatvorski trening" i slične nekonvencionalnosti) on se sastoji od dvije vježbe - sklekova sa opterećenjem i propadanja (dipseva)

4 radne serije sklekova + 3-4 serije propadanja, i to je sve. slijedi led na ramena + proteini u nekom tečnom obliku (surutka, jogurt).
docsumann docsumann 11:53 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Dakle, u prirodu ljudi, zajeb'te memljive i prašnjave džimove...


ne idem u teretanu već godinama, a l' ti memljivi su najbolji - hard core. ne volim fensi teretane sa hiljade nekih poluautomatskih sprava.

EDIT: Dorian Yates (6xMr.O) je svoju kućnu teretanu dizajnirao kao srednjovjekovnu odaju za mučenje, grub enterijer, masivne nepolirane sprave ... sve nešto brutalno i hejvi.
kako je reako to ga je uvodilo u posebno mentalno stanje, neophodno za njegov surov Blood& Guts trening.

alselone alselone 11:56 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Yukon

Sjajno! E, to je kvalitetno provedeno vreme.

Samo sad da ne dodje Krkar i kaze ti kako ti je sranje izbor, kao onomad sa satorom. :)
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 11:57 22.06.2015

Re: Србија светски првак

docsumann
Dakle, u prirodu ljudi, zajeb'te memljive i prašnjave džimove...


ne idem u teretanu već godinama, a l' ti memljivi su najbolji - hard core. ne volim fensi teretane sa hiljade nekih poluautomatskih sprava.


ma zezam se (te) bre, nemoj sve ozbiljno da shvataš
princi princi 11:57 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Dakle, u prirodu ljudi, zajeb'te memljive i prašnjave džimove...

To nikako ne iskljucuje jedno drugo. Ja zimus bio Banffu, baja instalirao u kuci malu ali vrlo funkcionalnu teretanu... Mmmm, radis, napolju jeleni, pogled na Rockies i posle zapalis za Sunshile Valley. Nevidjeno.
princi princi 11:58 22.06.2015

Re: Србија светски првак

4 radne serije sklekova + 3-4 serije propadanja, i to je sve. slijedi led na ramena + proteini u nekom tečnom obliku (surutka, jogurt).

Jel si probao peanut butter? Nevidjen izvor proteina.
docsumann docsumann 11:58 22.06.2015

Re: Србија светски првак

vrabac_u_steni
docsumann
Dakle, u prirodu ljudi, zajeb'te memljive i prašnjave džimove...


ne idem u teretanu već godinama, a l' ti memljivi su najbolji - hard core. ne volim fensi teretane sa hiljade nekih poluautomatskih sprava.


ma zezam se (te) bre, nemoj sve ozbiljno da shvataš



s tim stvarima, ko ni sa srpstvom, nema zezanja
docsumann docsumann 11:59 22.06.2015

Re: Србија светски првак

princi
4 radne serije sklekova + 3-4 serije propadanja, i to je sve. slijedi led na ramena + proteini u nekom tečnom obliku (surutka, jogurt).

Jel si probao peanut butter? Nevidjen izvor proteina.


obožavam ga, ali mislim da je poprilično kaloričan.
alselone alselone 12:00 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Mmmm, radis, napolju jeleni, pogled na Rockies i posle zapalis za Sunshile Valley. Nevidjeno.


Je l' bio i rasporeni medjed na podu?
docsumann docsumann 12:01 22.06.2015

Re: Србија светски првак

alselone
Mmmm, radis, napolju jeleni, pogled na Rockies i posle zapalis za Sunshile Valley. Nevidjeno.


Je l' bio i rasporeni medjed na podu?




misliš na odrano krzno. ja na prvu zamislio sve one iznutrice prosute okolo.
princi princi 12:02 22.06.2015

Re: Србија светски првак

alselone
Mmmm, radis, napolju jeleni, pogled na Rockies i posle zapalis za Sunshile Valley. Nevidjeno.


Je l' bio i rasporeni medjed na podu?



Sine, moram da poradim na svom gejluku.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 12:03 22.06.2015

Re: Србија светски првак

alselone
Yukon

Sjajno! E, to je kvalitetno provedeno vreme.

Samo sad da ne dodje Krkar i kaze ti kako ti je sranje izbor, kao onomad sa satorom. :)


Taj šator je porodični čardak, koji je prošle godine na Sitoniji fenomenalno odradio posao, a bogami i ove će. Jebiga, porodično brojno stanje (a i prohtevi) su odavno prevazišli one moje "napadačke" šatore (da imam ih više ).

alselone alselone 12:03 22.06.2015

Re: Србија светски првак

misliš na odrano krzno. ja na prvu zamislio sve one iznutrice prosute okolo.


Na krzno. To su one brvnare sto ih u filmovima obicno koriste za snosaje.
alselone alselone 12:05 22.06.2015

Re: Србија светски првак

zamislio sve one iznutrice prosute okolo.


To da je Blazo Grkovic prolazio tuda, onda da. Pardon, gospodin Blazo Grkovic.
freehand freehand 13:17 22.06.2015

Re: Србија светски првак

vrabac_u_steni
docsumann
Dakle, u prirodu ljudi, zajeb'te memljive i prašnjave džimove...


ne idem u teretanu već godinama, a l' ti memljivi su najbolji - hard core. ne volim fensi teretane sa hiljade nekih poluautomatskih sprava.


ma zezam se (te) bre, nemoj sve ozbiljno da shvataš

Čoveče, sajam muskulusa, testosterona, znoja i adrenalina!
Kao moljac iza monitora osećam se ko Vučić u Potočarima, jebote...
maksa83 maksa83 13:22 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Čoveče, sajam muskulusa, testosterona, znoja i adrenalina!


docsumann docsumann 13:33 22.06.2015

Re: Србија светски првак

e, da, mada ima i onih koji više vole da soliraju

freehand freehand 13:53 22.06.2015

Re: Србија светски првак

maksa83
Čoveče, sajam muskulusa, testosterona, znoja i adrenalina!



Ovde bi bar jedan morao da bude u polubetoniranim pantalonama na tregere i cokulama.
maksa83 maksa83 14:22 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Ovde bi bar jedan morao da bude u polubetoniranim pantalonama na tregere i cokulama.

Nema to, može jedan u konzistntnim bojama i s frizuru?

docsumann docsumann 14:35 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Nema to, može jedan u konzistntnim bojama i s frizuru?


crnogorac u japanu

proba sve ono što nije smio kod kuče.
freehand freehand 14:36 22.06.2015

Re: Србија светски првак

maksa83
Ovde bi bar jedan morao da bude u polubetoniranim pantalonama na tregere i cokulama.

Nema to, može jedan u konzistntnim bojama i s frizuru?


Da, deluje rezistentno i na Marinu i na dekolte.
Ali nema na njemu onog sirovog, nerafinisanog, pravog bauštele luka, jbg.
emsiemsi emsiemsi 16:18 22.06.2015

Re: Србија светски првак

princi
Ja bih zaista voleo da znam dokle to ide, cisto fenomenoloski. Koliko se proteze "nasa" krivica. Koliko po sirini naroda i koliko po dubini vremena. Je l' kriva i moja tetka iz Njemacku, moj sin, moja baba od tadasnjih 70 godina sto nije isla na protest? Pitao sam vise puta isto pitanje, ali uvek bez odgovora. Voleo bih da znam sta se krije iza tog "mi" sa kojim se tako olako barata.

Nema odgovora. Mnogo hoćeš. A i ti si posebno sumnjiv- prezime ti počinje na S (i ja, naravno!). Ne znam kako to funkcioniše ni sa dvojnim državljanstvom (jel i Milanče Nokvović kriv?), mestom prebivanja (neko bio u USA na školovanju ili postdocu, na primer), šta sa onima koji u Srbiji žive a nisu Srbi? Tek je vreme problem: kad počinje, kad prestaje totalna misterija. Šta sa decom onih koji žive u Srbiji? Pogotovu sa onom koja su se odselila. Pretpostavljam da je moj Igi totalno kriv, ćerka, opet, nemam pojma: rođena 7 godina kasnije, u UK... Ali, jbg, nosi moje gene, mora da je i ona kriva. A možda je odgovor ona magična reč "porez"? T

Не знам за вас (тебе, Алселонета, Нсарског, Максе итд...), али знам за себе --- (и) ја сам одговоран за све што су Срби лоше урадили, за све што раде лоше, као и за све што ће лоше урадити, јер сам --- Србин.
Мени то није тешко да прихватим.
Са друге стране, не прође дан, да се не сетим жртава свога, до гигантских размера, кланог и затираног народа.
На жалост разних Брајовића, Србљановића и осталих сличних --- несрећа мога народа ме боли највише.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:45 22.06.2015

Re: Србија светски првак

predatortz
Čuj, da je narod bio bolji? Po čijim merilima bolji? Nemačkim, engleskim, američkim?

Нисам ти на ово одговорио: по мерилима људи, по људским мерилима.

У егзекуцији 7-8 хиљада људи морало да је учествује барем њих 5-6 стотина, и да им у томе помаже најмање још толико. Нико од тих претпостављених хиљаду учесника није кренуо да заустави тај покољ. У сваком од њих је људскост поклекла. Треба убијати децу, и у себи оправдавати тај поступак. И то је велика мука, та цела Сребреница, видљива и данас по свим реакцијама на њу, и овде и шире.

Alselone
Ja bih zaista voleo da znam dokle to ide, cisto fenomenoloski. Koliko se proteze "nasa" krivica. Koliko po sirini naroda i koliko po dubini vremena. Je l' kriva i moja tetka iz Njemacku, moj sin, moja baba od tadasnjih 70 godina sto nije isla na protest? Pitao sam vise puta isto pitanje, ali uvek bez odgovora. Voleo bih da znam sta se krije iza tog "mi" sa kojim se tako olako barata.


Ја тачан одговор на ово не знам, али -- ако хоћеш -- требало би, можда, питати о томе Немце? Наравно, магнитуде злочина се разликују, али њихова релативна величина вероватно не: сребренички муслимани су истребљени, као другде, у појединим регијама, Јевреји. Написао сам овде да је нација један all inclusive аранжман, и свашта под њу потпада, и оно добро и оно лоше.

Овде је занимљиво о овом питању писао Gorran2.
Ево, подсећање:
Nemam ni najmanje sumnje u to da famozna "kolektivna odgovornost" postoji. Štaviše, mislim da je to značajan koncept od kojeg možda zavisi budućnost civilizacije. Ljudi nemaju pravo da se zatvaraju u svoj mali svet, u svoj ograničenu lokalnu egzistenciju, odričući odgovornost za posledice. <...> Čovek - pojedinac ima dužnost da zna. I ima pravo i obavezu da se suprotstavi.

Па чиме се, некако, он то разликује од мојих ставова? Тек утолико што он каже, рекао бих иронично, да морала нема, јер принципи које прокламује владе неких западних земаља (читај: USA) те саме владе не поштују. Ако оне не поштују властите моралне прокламације, значи ли то да су оне – та моралне обавезе – нетачне и неисправне? И није суштина ко је тај који шаље поруку о моралним обзирима, већ у томе какав је порука.

Не, не значи. И мене свечано заболе да ли се неко други држи моралних принципа – били то Хрвати, Амери, муслимани из Босне или Немци – да бих тиме оправда своја морална огрешења. Није тачно да тог морала нема, него се он лицемерно намеће. Па значи ли то да га требамо одбацити? (Пример: да ли ово: European Parliament Urges Turkey to Recognize Armenian Genocide, због пошиљаоца поруке, треба да одбацимо, да ли то значи да геноцида над Јерменима није било?)

Дакле, колективна одговорност постоји, то овде кажу макар Предраг и Горан, проблем је у томе што се она лицемерно ишчитава, сматра Горан. Ја не. Туђе лицемерје није нешто у шта ћу ја увити властито.

P.S.
Не волим да оставим без одговора људе с којима радо комуницирам, но -- био сам упао у неку гужву... А, узгред, не бих се опет јавио, него сам прочитао Горанове сјајне редове да људи немају права затварати се у свој мали, себични свет.
princi princi 16:52 22.06.2015

Re: Србија светски првак

emsiemsi
princi
Ja bih zaista voleo da znam dokle to ide, cisto fenomenoloski. Koliko se proteze "nasa" krivica. Koliko po sirini naroda i koliko po dubini vremena. Je l' kriva i moja tetka iz Njemacku, moj sin, moja baba od tadasnjih 70 godina sto nije isla na protest? Pitao sam vise puta isto pitanje, ali uvek bez odgovora. Voleo bih da znam sta se krije iza tog "mi" sa kojim se tako olako barata.

Nema odgovora. Mnogo hoćeš. A i ti si posebno sumnjiv- prezime ti počinje na S (i ja, naravno!). Ne znam kako to funkcioniše ni sa dvojnim državljanstvom (jel i Milanče Nokvović kriv?), mestom prebivanja (neko bio u USA na školovanju ili postdocu, na primer), šta sa onima koji u Srbiji žive a nisu Srbi? Tek je vreme problem: kad počinje, kad prestaje totalna misterija. Šta sa decom onih koji žive u Srbiji? Pogotovu sa onom koja su se odselila. Pretpostavljam da je moj Igi totalno kriv, ćerka, opet, nemam pojma: rođena 7 godina kasnije, u UK... Ali, jbg, nosi moje gene, mora da je i ona kriva. A možda je odgovor ona magična reč "porez"? T

Не знам за вас (тебе, Алселонета, Нсарског, Максе итд...), али знам за себе --- (и) ја сам одговоран за све што су Срби лоше урадили, за све што раде лоше, као и за све што ће лоше урадити, јер сам --- Србин.
Мени то није тешко да прихватим.
Са друге стране, не прође дан, да се не сетим жртава свога, до гигантских размера, кланог и затираног народа.
На жалост разних Брајовића, Србљановића и осталих сличних --- несрећа мога народа ме боли највише.


Друже, нико теби не брани да се осећаш како хоћеш. Оно што не можеш је да тај свој осећај намећеш другима као једино ваљани и важећи. Живи и пусти да живе.
predatortz predatortz 16:59 22.06.2015

Re: Србија светски првак

сребренички муслимани су истребљени, као другде, у појединим регијама, Јевреји.


Brajo, brate, sad si mnogo lupio!
Do sad sam mislio da nešto i znaš o ovoj temi, sad vidim da melješ na prazno...
emsiemsi emsiemsi 17:02 22.06.2015

Re: Србија светски првак

princi
emsiemsi
princi
Ja bih zaista voleo da znam dokle to ide, cisto fenomenoloski. Koliko se proteze "nasa" krivica. Koliko po sirini naroda i koliko po dubini vremena. Je l' kriva i moja tetka iz Njemacku, moj sin, moja baba od tadasnjih 70 godina sto nije isla na protest? Pitao sam vise puta isto pitanje, ali uvek bez odgovora. Voleo bih da znam sta se krije iza tog "mi" sa kojim se tako olako barata.

Nema odgovora. Mnogo hoćeš. A i ti si posebno sumnjiv- prezime ti počinje na S (i ja, naravno!). Ne znam kako to funkcioniše ni sa dvojnim državljanstvom (jel i Milanče Nokvović kriv?), mestom prebivanja (neko bio u USA na školovanju ili postdocu, na primer), šta sa onima koji u Srbiji žive a nisu Srbi? Tek je vreme problem: kad počinje, kad prestaje totalna misterija. Šta sa decom onih koji žive u Srbiji? Pogotovu sa onom koja su se odselila. Pretpostavljam da je moj Igi totalno kriv, ćerka, opet, nemam pojma: rođena 7 godina kasnije, u UK... Ali, jbg, nosi moje gene, mora da je i ona kriva. A možda je odgovor ona magična reč "porez"? T

Не знам за вас (тебе, Алселонета, Нсарског, Максе итд...), али знам за себе --- (и) ја сам одговоран за све што су Срби лоше урадили, за све што раде лоше, као и за све што ће лоше урадити, јер сам --- Србин.
Мени то није тешко да прихватим.
Са друге стране, не прође дан, да се не сетим жртава свога, до гигантских размера, кланог и затираног народа.
На жалост разних Брајовића, Србљановића и осталих сличних --- несрећа мога народа ме боли највише.


Друже, нико теби не брани да се осећаш како хоћеш. Оно што не можеш је да тај свој осећај намећеш другима као једино ваљани и важећи. Живи и пусти да живе.

Сагласан !
То сам само ја, то је само мој став.
Нисам ја Брајовић (и слични) да било коме било шта намећем.
princi princi 17:06 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Поготову је неукусно кад неко своју љигавост хоће да ували као некакав морални императив.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:11 22.06.2015

Re: Србија светски првак

:)
Данас у општини живи око 11.000 људи (70% Срба и 30% Бошњака).
Националност:..........1991....................1981..................1971.
Муслимани 27.572 (75,19%) 24.930 (68,69%) 20.968 (62,85%)

ИЗВОР
Да, остало их је нешто.
Извињавам се, моја грешка.

Узгред, људи склони расправама требало би да имају на уму овај принцип у њима: Principle of charity, он расправе чини плодотворнијим. (Укратко, нечије речи треба тумачити у доброј намери, а не са циљем да се растргну.) Уколико се он не поштује, сад ће да крене расправа да ли је садашњих 30% заиста истребљење у односу на некадашњих 75%? Не, није, но то не мења суштину изреченог, нимало. Магнитуда злочина је ублажена, тек за малу меру. И даље је рушилачка.
freehand freehand 17:12 22.06.2015

Re: Србија светски првак

сребренички муслимани су истребљени

Evo ga na bis...

P.S. izguglana je i reč magnituda, pored solapsizma.
Saće malo njome da se trese.
predatortz predatortz 17:15 22.06.2015

Re: Србија светски првак

)
Данас у општини живи око 11.000 људи (70% Срба и 30% Бошњака).


Da, što ne znači da su istrebljeni.
Danas u Tuzli, recimo, živi daleko više predratnih stanovnika Srebrenice muslimanske nacionalnosti nego što živi Srba. A u Tuzli je živela prilično velika srpska zajednica. Danas je u nivou statističke greške. Isto važi za Živinice, Lukavac, Banoviće.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:16 22.06.2015

Re: Србија светски првак

predatortz
)
Данас у општини живи око 11.000 људи (70% Срба и 30% Бошњака).


Da, što ne znači da su istrebljeni.
Danas u Tuzli, recimo, živi daleko više predratnih stanovnika Srebrenice muslimanske nacionalnosti nego što živi Srba. A u tuzli je živela prilično velika srpska zajednica. Danas je u nivou statističke greške. Isto važi za Živinice, Lukavac, Banoviće.

Знам.
Моји Брајовићи су побегли уз Тузле.
Један од моје браће сада вози трамвај у Прагу, и живи комфорно и задовољно. Други је у ЦГ.
princi princi 17:20 22.06.2015

Re: Србија светски првак

:)))))))))))))))), знам да лажем, знам да манипулишем чињеницама, знате и ви, али нема везе.
freehand freehand 17:21 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Predrag Brajovic
predatortz
)
Данас у општини живи око 11.000 људи (70% Срба и 30% Бошњака).


Da, što ne znači da su istrebljeni.
Danas u Tuzli, recimo, živi daleko više predratnih stanovnika Srebrenice muslimanske nacionalnosti nego što živi Srba. A u tuzli je živela prilično velika srpska zajednica. Danas je u nivou statističke greške. Isto važi za Živinice, Lukavac, Banoviće.

Знам.
Моји Брајовићи су побегли уз Тузле.
Један од моје браће сада вози трамвај у Прагу, и живи комфорно и задовољно. Други је у ЦГ.

Znači - istrebljeni!
A ti si strijeljan.

P.S. Vidi šta pišu srpske novine:

"Srećan rođendan, gospodine Hitler"
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:27 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Уколико се он не поштује, сад ће да крене расправа да ли је садашњих 30% заиста истребљење у односу на некадашњих 75%? Не, није, но то не мења суштину изреченог, нимало.

Да поновим ово горе.
predatortz predatortz 17:33 22.06.2015

Re: Србија светски првак

Predrag Brajovic
Уколико се он не поштује, сад ће да крене расправа да ли је садашњих 30% заиста истребљење у односу на некадашњих 75%? Не, није, но то не мења суштину изреченог, нимало.

Да поновим ово горе.


Svi predratni stanovnici Srebrenice mogu da se vrate i žive u Srebrenici. Zakonskih prepreka za to nema. Ako ja ne želim da se vratim u Tuzlu - a ne želim, ne znači da sam istrebljen. Isto važi i za ove iz Srebrenice. Ko je hteo - vratio se. Ko neće - neće...
gordita gordita 17:41 22.06.2015

Re: Vidim da ovom gadu

kick68
ni ne pada na pamet da pomene darkonsku blokadu prekodrinskih Srba koju je Milošević vrlo prilježno počela februara 1994. posle odbijanja prekodrinskih Srba da prihvate plan Ćosića i Miloševića o primirju. Koliko se sećam, zbog te blokade nije ni sanitetski materijal dopreman iz Beograda za Banjaluku, i neke bebe su umirale zbog toga.

Ali to je neka druga istorija koja se ne uklapa u manipulantkse narative koji se sada poturaju...


Negde u to vreme Mladiceva cerka je stradala u Beogradu pod nerazjasnjenim okolnostima.



24. marta 1994. Ana Mladić je, po zvaničnom izveštaju, izvršila samoubistvo očevim pištoljem.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:43 22.06.2015

Re: Србија светски првак

predatortz
Predrag Brajovic
Уколико се он не поштује, сад ће да крене расправа да ли је садашњих 30% заиста истребљење у односу на некадашњих 75%? Не, није, но то не мења суштину изреченог, нимало.

Да поновим ово горе.


Svi predratni stanovnici Srebrenice mogu da se vrate i žive u Srebrenici. Zakonskih prepreka za to nema. Ako ja ne želim da se vratim u Tuzlu - a ne želim, ne znači da sam istrebljen. Isto važi i za ove iz Srebrenice. Ko je hteo - vratio se. Ko neće - neće...

Добро, муслимана у Сребреници, процентуално, има два и по пута мање него пре, то је очигледно. Као и то колико их је побијено. Шта сад? Хоћеш да се јуримо око речи "истребљење"? Може, кад прочитаš онај Principle of charity: In philosophy and rhetoric, the principle of charity requires interpreting a speaker's statements to be rational and, in the case of any argument, considering its best, strongest possible interpretation.[1] In its narrowest sense, the goal of this methodological principle is to avoid attributing irrationality, logical fallacies or falsehoods to the others' statements, when a coherent, rational interpretation of the statements is available.

Ево, како један Немац говори о геноциду над Јерменима:

Speaking during the parliamentary debate on Wednesday, Elmar Brok, a German member of Parliament, underlined what he called the moral obligation to recognize and commemorate such massacres.

My own people committed genocides,” he said. “Hundreds of thousands of Armenians died at the hands of the Ottoman Empire’s henchmen.”


На примеру, обавези властитог народа он заснива обавезу других да сагледају своје злочине. Значи, нису сви Западњаци лицемерни.
urbana_gerila urbana_gerila 18:36 22.06.2015

Re: Србија светски првак

princi
Поготову је неукусно кад неко своју љигавост хоће да ували као некакав морални императив.


brajović ima uverenja i iz njih proistekli stav sa kojim i o kome se može polemisati, ti si, kišni čoveče, amorfna masa - i mentalno i, garantujem, telesno.
urbana_gerila urbana_gerila 18:39 22.06.2015

Re: Vidim da ovom gadu

gordita
kick68
ni ne pada na pamet da pomene darkonsku blokadu prekodrinskih Srba koju je Milošević vrlo prilježno počela februara 1994. posle odbijanja prekodrinskih Srba da prihvate plan Ćosića i Miloševića o primirju. Koliko se sećam, zbog te blokade nije ni sanitetski materijal dopreman iz Beograda za Banjaluku, i neke bebe su umirale zbog toga.

Ali to je neka druga istorija koja se ne uklapa u manipulantkse narative koji se sada poturaju...


Negde u to vreme Mladiceva cerka je stradala u Beogradu pod nerazjasnjenim okolnostima.



24. marta 1994. Ana Mladić je, po zvaničnom izveštaju, izvršila samoubistvo očevim pištoljem.




čemu insistiranje na činjenicama i hronologiji događanja, ako se ne uklapaju u konstrukt kišnog čoveka ovdašnjeg - ko ih jebe!
urbana_gerila urbana_gerila 18:42 22.06.2015

Re: Vidim da ovom gadu

izvinjavam se normalnima na trolovanju, neću više, bar ne na ovom tekstu.
emsiemsi emsiemsi 18:52 22.06.2015

Re: Србија светски првак

urbana_gerila
princi
Поготову је неукусно кад неко своју љигавост хоће да ували као некакав морални императив.


brajović ima uverenja i iz njih proistekli stav sa kojim i o kome se može polemisati, ti si, kišni čoveče, amorfna masa - i mentalno i, garantujem, telesno.

Претерујеш, без посебне потребе, да не кажем (сликовито) --- кењаш.
Нема потребе за таквим исказима, може мишљење да се искаже и примереније.
urbana_gerila urbana_gerila 19:00 22.06.2015

Re: Србија светски првак

emsiemsi
urbana_gerila
princi
Поготову је неукусно кад неко своју љигавост хоће да ували као некакав морални императив.


brajović ima uverenja i iz njih proistekli stav sa kojim i o kome se može polemisati, ti si, kišni čoveče, amorfna masa - i mentalno i, garantujem, telesno.

Претерујеш, без посебне потребе, да не кажем (сликовито) --- кењаш.
Нема потребе за таквим исказима, може мишљење да се искаже и примереније.


čarli, nemam nikakav problem sa sličan se sličnom raduje, dapače - godi mi.
ali - sada je, od mene, stvarno dosta.
kick68 kick68 02:13 23.06.2015

Re: Vidim da ovom gadu

gordita
kick68
ni ne pada na pamet da pomene darkonsku blokadu prekodrinskih Srba koju je Milošević vrlo prilježno počela februara 1994. posle odbijanja prekodrinskih Srba da prihvate plan Ćosića i Miloševića o primirju. Koliko se sećam, zbog te blokade nije ni sanitetski materijal dopreman iz Beograda za Banjaluku, i neke bebe su umirale zbog toga.

Ali to je neka druga istorija koja se ne uklapa u manipulantkse narative koji se sada poturaju...


Negde u to vreme Mladiceva cerka je stradala u Beogradu pod nerazjasnjenim okolnostima.



24. marta 1994. Ana Mladić je, po zvaničnom izveštaju, izvršila samoubistvo očevim pištoljem.





čemu insistiranje na činjenicama i hronologiji događanja, ako se ne uklapaju u konstrukt kišnog čoveka ovdašnjeg - ko ih jebe!


@gordita

Ne sumnjam da postoji zvanicni izvestaj za ovaj slucaj kao i za samoubistvo Dade Vujasinovic, Ibarsku, porodicu Dafine Milanovic...nastavi niz. Devedesete su obilovale zvanicnim izvestajima.


@urbana_gerila
Cinjenice su da su mnogi izrazili sumnju u verodostojnost zvanicnog izvestaja. Ne znam kakva ti hronologija treba. Ne znam ko je kisni covek ovdasnji. Ne mesaj me u tvoje konflikte, najlepse umoljavam.
urbana_gerila urbana_gerila 04:10 23.06.2015

Re: Vidim da ovom gadu

kick68
@urbana_gerila
Cinjenice su da su mnogi izrazili sumnju u verodostojnost zvanicnog izvestaja. Ne znam kakva ti hronologija treba. Ne znam ko je kisni covek ovdasnji. Ne mesaj me u tvoje konflikte, najlepse umoljavam.


ja ni u kakvom konfliktu ni sa činjenicama ni sa hronologijom nisam.

ovo su inicijalni komentar i moj odgovor na to:
urbana_gerila
princi
ni ne pada na pamet da pomene darkonsku blokadu prekodrinskih Srba koju je Milošević vrlo prilježno počela februara 1994. posle odbijanja prekodrinskih Srba da prihvate plan Ćosića i Miloševića o primirju. Koliko se sećam, zbog te blokade nije ni sanitetski materijal dopreman iz Beograda za Banjaluku, i neke bebe su umirale zbog toga.

Ali to je neka druga istorija koja se ne uklapa u manipulantkse narative koji se sada poturaju...


toliko si empatičan da te u pravedničkom gnevu mrzi i da proguglaš koje godine se desila tragedija u kojoj je umrlo 12 banjalučkih beba.
zašto se desila - mi obični možemo samo nagađati, a uglova sagledavanja koliko hoćeš.
kao i kod srebrenice...


tvoj komentar sam iz, recimo, džentlmenskih pobuda preskočio - iako mi nije bilo jasno kakve veze ima sa "drakonskom blokadom prekodrinskih srba" i sa tim da su "neke bebe umirale zbog toga", jer si to citirala i na to se nadovezala.
čak i da si samo htela da kažeš kako je i smrt ane mladić jedan segment vremena besčašća, a jeste - zašto tu smrt dovodiš u vezu samo sa smrću 12 banjalučkih beba i blokadom na drini, koje međusobno nisu ni povezane?

- 12 banjalučkih beba umrlo je u junu 1992.
- blokadu na drini milošević je uveo ne u februaru nego u avgustu 1994.
- ana mladić pronađena je mrtva u martu 1994.

to su činjenice, to je hronološki red kojim su se događale, ponoviću - mi obični možemo samo nagađati zašto i kako su se desile, a uglova sagledavanja koliko hoćeš.
kao i kod srebrenice...

na kraju, želje žena su za mene zapovesti: pošto me "najlepše umoljavaš" - ovim sam ti se i prvi(kišni čovek, očito je iz mog komentara u kome se pominje - nisi ti) i poslednji put obratio.
little_radojica little_radojica 07:11 23.06.2015

Re: Србија светски првак

A pošto su Irci engleski Bosanci, u pozadini da svira najčuveniji irski narodnjak


Кад смо код ирских народњака. Овај наводно датира до 1798.
И као и сваки поштен народњак, не увија ствари у обланде :)
myredneckself myredneckself 08:58 23.06.2015

Re: Србија светски првак

docsumann
vrabac_u_steni
ono s čim e se računa je i da će biti ljudi koji će svojevoljno ostati izvan tog procesa.

kako će oni biti tretirani, od strane ovih naprednih?


to je dobra tema za neko sf štivo.

možda je to jedno naivno gledanje, ali mislim da će biti ostavljeni na miru. vjerovatno će vremenom, na duže staze, spontano izumrijeti, kao prevaziđen evolucioni oblik.

Kao Amiši?!
Btw, oni misle da od muzike mož' da se rikne.


princi princi 09:24 23.06.2015

Re: Србија светски првак

urbana_gerila
princi
Поготову је неукусно кад неко своју љигавост хоће да ували као некакав морални императив.


brajović ima uverenja i iz njih proistekli stav sa kojim i o kome se može polemisati, ti si, kišni čoveče, amorfna masa - i mentalno i, garantujem, telesno.

:), опет хормони, меца 'оће, неће? Само ми није јасно како си успоставио везу између својих допамина и моје масе. Само опуштено, друже/другарице/транџо, шта год да си, проћи ће.
vera.nolan2 vera.nolan2 11:01 23.06.2015

Re: Србија светски првак

...
bićemo daleko izvan današnjeg poimanja dobra i zla.

čini se,da se pre radi o "principu zla",priznatom kao i "princip dobra" i da,ako se tako može reći, uvek će postojati istovetan"kvantum zla" kao i dobra.
(npr,Dobro je ono što je korisno-kome i čemu?!)
Rekla bih ovako,da ćemo te principe samo drugačije i tačnije razumevati i možda razumski koristiti za opšte ,zajedničko dobro.
urbana_gerila urbana_gerila 13:35 23.06.2015

Re: Србија светски првак

princi
друже/другарице/транџо, шта год да си


znaš kako, sine, malo mi je nekontrolisan uslovni refleks u zavisnosti od toga ko bi da pipne, ali - uvek možeš da delegiraš neko svoje žensko da proveri.
prvu probu ne naplaćujem, kasnije - kako se pokaže.
princi princi 13:52 23.06.2015

Re: Србија светски првак

urbana_gerila
princi
друже/другарице/транџо, шта год да си


znaš kako, sine, malo mi je nekontrolisan uslovni refleks u zavisnosti od toga ko bi da pipne, ali - uvek možeš da delegiraš neko svoje žensko da proveri.
prvu probu ne naplaćujem, kasnije - kako se pokaže.

Човече, који си ти дојкан од човека, права мушка шовинистичка свиња, :). Моје женско. Мислим, а шта и рећи о човеку који себи да ник "урбана герила". Могу само да замислим на шта ти личи тастатура, није чудо што не користиш Caps lock. Зови маму да те почисти с времена на време. А може мало и да ти помогне и са тим поривима које имаш.
urbana_gerila urbana_gerila 14:04 23.06.2015

Re: Србија светски првак

princi


sine, i dalje mi je malo glupo da primetim kako je sva ta tvoja priča o perutanju i hormonima očita projekcija hormonske terapije na kojoj si, ali ubi me znatiželja - hoće li početi da ti raste brada?

princi
права мушка

a, ne!
taknuto-maknuto, ništa na neviđeno - delegiraj.
biće ti zahvalne, garantujem, i boleće ih uvo kako ti to nazivaš.
princi princi 15:17 23.06.2015

Re: Србија светски првак

urbana_gerila
...

Слузави, не сумњам ја уопште да си ти највећа мушкарћина на интернету а и шире, као и да имаш времена да се прегањаш до прекосутра. На жалост, нисмо сви тако срећни и обдарени да досегнемо до твојих олимпијских висина и дубина, тако да бих те ја оставио овде у самобожавању твоје кристално исклесане бисте и бистрог ума. Узгред, искористи прилику да с времена на време опереш ту јуначку десницу руку.
urbana_gerila urbana_gerila 16:28 23.06.2015

Re: Србија светски првак

princi


nebitno je u šta ti (ne) sumnjaš dok masturbiraš isključivo na vlastitu sličku, nema tu ničega osim ispraznog egotripa.

ja sam strog, prema sebi posebno - ništa bez egzaktnih dokaza, zbog toga ti i sugerišem da sam delegiraš pokusne kuniće.

predatortz predatortz 15:31 24.06.2015

Re: Србија светски првак

Знам.
Моји Брајовићи су побегли уз Тузле.


Ovako danas izgleda Vidovdanska akademija u Tuzli.



Desetina staraca koja će, prirodnim putem, brzo nestati. Za par godina ovakvih manifestacija u Tuzli neće ni biti.

Zašto su tvoji Brajovići otišli iz Tuzle? Zbog čega sam otišao ja, sva moja rodbina. A svi smo iz tih krajeva?

Od dobra nismo otišli.

Poređenja radi, u Tuzli je pre rata živelo Srba za četiri, pet predratnih Srebrenica.

Da li je i to nekakav genocid?
freehand freehand 15:36 24.06.2015

Re: Србија светски првак

Poređenja radi, u Tuzli je pre rata živelo Srba za četiri, pet predratnih Srebrenica.

Da li je i to nekakav genocid?

Ali vi niste istrebljeni.
8c_competizione 8c_competizione 09:44 20.06.2015

Daer Mr Ferguson, dear Mr Keefe

"sincere intentions" of this Resolution would be much more acceptable for me personally, if it would be containing all details regarding what happened in Srebrenica.

First of all, please do not understand me wrong: I am fully supportive that all people who made atrocities should be held responsible in front of the courts. For me, one does not need to wait that somebody kills thousands to condemn the act: even single killed innocent man/woman/kid is one to many!

But, unfortunately, situation around Srebrenica is not that simple and clear, as you and your government would like to represent it. Therefore, the Resolution in its current form is not really acceptable and, at the end, does not bring to the catharsis on all sides.

Facts to support my position?

Well, let us start first with the reasons which triggered execution. The execution was just consequence of what was happening before, the fact that your country elegantly always forget to mention. Your country, and others, avoids to mention in Resolution that prior the executions of the surrounded Muslim forces, that same forces were doing slaughters in the neighboring Serbian villages. And that was more than one innocent victims which you never mention in any of the discussions about Srebrenica. Why? Is there an hidden agenda behind this? Why don't you mention the root cause as well?

Second, to my best knowledge (think that this was proven also in the ICJ in the Hague as well), Serbian forces offered corridor for Muslims to withdraw from the Srebrenica. They refused and continued attacking villages and slaughtering people. I emphasize: slaughtering! Not even simply killed by bullet, but killed like a pigs! So, the execution could have been prevented, but the Muslim government in Sarajevo decided to sacrifice their own people for the "greater good"! Well, Hitler done same for approx 1 million of his soldiers in Stalingrad.

Third, there are some serious inconsistencies about the number of victims, there are also some claims from the different fractions of the Muslim side that some of the people were killed by official Sarajevo's Government, since they were not fully loyal. Some of the people on the MIA or KIA list popped-up later live and kicking. The Norwegian national TV broadcasted a special show exposing some of this, for West, painful truths.

For all this reasons Mr Ferguson and Mr Keefe, I think you should advise your government to tune up the Resolution such that it contains all the facts. At least, if you are really interested in sorting out the problems between nations in this part of the world.

As of the execution itself, we already feel ashamed how some of the people have represented Serbia in the near past and feel grief for the atrocities done in our name.

Now is your turn to enable the full truth to come out so that ALL of the people imprisoned in this bloody conflicts can achieve catharsis and finally understand how they were manipulated and sacrificed by politicians on a all sides.
freehand freehand 09:46 20.06.2015

Re: Daer Mr Ferguson, dear Mr Keefe

8c_competizione
"sincere intentions" of this Resolution would be much more acceptable for me personally, if it would be containing all details regarding what happened in Srebrenica.

First of all, please do not understand me wrong: I am fully supportive that all people who made atrocities should be held responsible in front of the courts. For me, one does not need to wait that somebody kills thousands to condemn the act: even single killed innocent man/woman/kid is one to many!

But, unfortunately, situation around Srebrenica is not that simple and clear, as you and your government would like to represent it. Therefore, the Resolution in its current form is not really acceptable and, at the end, does not bring to the catharsis on all sides.

Facts to support my position?

Well, let us start first with the reasons which triggered execution. The execution was just consequence of what was happening before, the fact that your country elegantly always forget to mention. Your country, and others, avoids to mention in Resolution that prior the executions of the surrounded Muslim forces, that same forces were doing slaughters in the neighboring Serbian villages. And that was more than one innocent victims which you never mention in any of the discussions about Srebrenica. Why? Is there an hidden agenda behind this? Why don't you mention the root cause as well?

Second, to my best knowledge (think that this was proven also in the ICJ in the Hague as well), Serbian forces offered corridor for Muslims to withdraw from the Srebrenica. They refused and continued attacking villages and slaughtering people. I emphasize: slaughtering! Not even simply killed by bullet, but killed like a pigs! So, the execution could have been prevented, but the Muslim government in Sarajevo decided to sacrifice their own people for the "greater good"! Well, Hitler done same for approx 1 million of his soldiers in Stalingrad.

Third, there are some serious inconsistencies about the number of victims, there are also some claims from the different fractions of the Muslim side that some of the people were killed by official Sarajevo's Government, since they were not fully loyal. Some of the people on the MIA or KIA list popped-up later live and kicking. The Norwegian national TV broadcasted a special show exposing some of this, for West, painful truths.

For all this reasons Mr Ferguson and Mr Keefe, I think you should advise your government to tune up the Resolution such that it contains all the facts. At least, if you are really interested in sorting out the problems between nations in this part of the world.

As of the execution itself, we already feel ashamed how some of the people have represented Serbia in the near past and feel grief for the atrocities done in our name.

Now is your turn to enable the full truth to come out so that ALL of the people imprisoned in this bloody conflicts can achieve catharsis and finally understand how they were manipulated and sacrificed by politicians on a all sides.

Jel se ti to praviš Englez?
8c_competizione 8c_competizione 10:24 20.06.2015

Re: Daer Mr Ferguson, dear Mr Keefe

Jel se ti to praviš Englez?


ne, vec pokusavam da im odgovorim na maternjem jeziku, da ne bi bilo "izgubljenog u prevodu"

oduvek sam smatrao da, ako vec pricam sa nekim ko je stranac, pokusavam da uspostavim kakvu takvu komunikaciju na jeziku koji oboje razumemo.

pisanje englezima na cirilici mi je nekako onako gedzovanski i politikantski

opet, to je moja pozicija, sto ne znaci da sam automatski i u pravu
freehand freehand 10:50 20.06.2015

Re: Daer Mr Ferguson, dear Mr Keefe

8c_competizione
Jel se ti to praviš Englez?


ne, vec pokusavam da im odgovorim na maternjem jeziku, da ne bi bilo "izgubljenog u prevodu"

oduvek sam smatrao da, ako vec pricam sa nekim ko je stranac, pokusavam da uspostavim kakvu takvu komunikaciju na jeziku koji oboje razumemo.

pisanje englezima na cirilici mi je nekako onako gedzovanski i politikantski

opet, to je moja pozicija, sto ne znaci da sam automatski i u pravu

Sem što si prepovezao srpski i ćirilicu, što niko nije pomenuo - ne znam da li si primetio da je tekst bloga na srpskom?
To sam hteo da te pitam.
8c_competizione 8c_competizione 11:49 20.06.2015

Re: Daer Mr Ferguson, dear Mr Keefe

Sem što si prepovezao srpski i ćirilicu, što niko nije pomenuo - ne znam da li si primetio da je tekst bloga na srpskom?
To sam hteo da te pitam.


jesam, posto im neko prevodi

kao sto rekoh, ponadao sam se da bi se moglo izbeci sto sta "izgubljeno u prevodu"

capish?

bilo bi mi vrlo drago (mada je utopija i vrlo naivno ocekivati) da se gdin Ferguson i gdin Keefe prikljuce diskusiji
alselone alselone 15:50 20.06.2015

Re: Daer Mr Ferguson, dear Mr Keefe

ovaj freehand je totalni kralj. Iskoristice svaku priliku da pokusasa da ispali i napravi budalom, kao iz maksinog stripa, svakog ko je bio protiv Tadica pre 4 godine. Sad mu ne valja obracanje Englezima na engleskom.

stari62 stari62 12:55 21.06.2015

Komandant Mark,Beti,.. crveni mundiri,..

c,c,c, slabo ko to ovde citao
msm da je Tik-Tak bilo omiljeno stivo,vecine rekao bih



edit: iako stavih kod doca na blog,ybga jace je ... "Ako prezivim ovaj rat osnovacu na Beogradskom univerzitetu katedru za mrznju prema Englezima"-Dragisa Vasic
Pecat od 19.juna - Filip Rodic,pre nego se pocne sa izlupavanjem pro ci ta ti.
hajkula1 hajkula1 13:13 20.06.2015

...


gorran2 gorran2 17:11 20.06.2015

Politika sećanja

Ova ideja, kao i veliki broj događaja vezanih za ratove devedesetih, a i za WW2, jasno pokazuju koliko je važno pitanje razjašnjavanja nekih ključnih traumatičnih događaja, u cilju valjda postizanja neke saglasnosti, usvajanja, priznavanja ili prihvatanja nekih opštevažećih istina (ili "istina" ).

To je oblast na koju se uglavnom odnosi popularna fraza "politika sećanja". Ona je u poslednje vreme prilično u fokusu, a prilično je i lukrativna za neke delove "NGO sektora".

U osnovi, mislim da bi to bilo izvanredno kad bismo npr mi u Srbiji imali unutrašnje snage i samokritičnosti da uvedemo neku vrstu obeležavanja masovnih zločina počinjenih u ime srpske velikodržavne ideje. Počev možda od zločina srpske vojske na Kosovu i u Albaniji 1912/13 (o tome doduše ne znam dovoljno), preko JVuO pokolja u jugoistočnoj Bosni i Sandžaku 1942/43, pa Prijedora 1992, Srebrenice 1995, Sarajeva 1992/95. Pretpostavljam da bi valjalo naći i pogodan način podsećanja na nemačku zajednicu koja je živela u Vojvodini, i njen brutalni nestanak.

U svim tim stvarima od velikog značaja su dve stvari:
1. Puno osvetljavanje konteksta, a ne redukcija na isprazne fraze
2. Dovoljna saglasnost i dovoljna samokritičnost na svim "pogođenim" stranama, odnosno stranama-učesnicama.


Nemam ni najmanje sumnje u to da famozna "kolektivna odgovornost" postoji. Štaviše, mislim da je to značajan koncept od kojeg možda zavisi budućnost civilizacije. Ljudi nemaju pravo da se zatvaraju u svoj mali svet, u svoj ograničenu lokalnu egzistenciju, odričući odgovornost za posledice. Posledice postoje, i one su uvek bile, a i dalje su, prvenstveno posledice "nečinjenja", posledice prepuštanja stvari od strane "tihe većine" nekom njihovom toku.

Ne.
Čovek - pojedinac ima dužnost da zna.
I ima pravo i obavezu da se suprotstavi.

Međutim ovakve kampanje su problematične.
A ključni problem su principi.
Ili tačnije, nepostojanje principa.
Mi živimo u svetu u kojem postoje neki koji smatraju da su iznad međunarodnih organizacija.
Štaviše, da su iznad principa.
Samo zato što su dovoljno moćni da to mogu sebi da priušte.
Za njih ne važe međunarodna pravila ni međunarodni zakoni.
Preva njihovoj komcepciji, oni su neosporivi i nepogrešivi.
Ispod njih su međunarodne organizacije i međunarodno pravo.
A ispod međunarodnih organizacija i međunarodnog prava je ostali sitnež.

I sad nam dolaze odozgo, sa visine svoje nedodirljivosti, da nam prenesu moralne pouke o tome čega bednici treba da se stide.

Bednici imaju mnogo čega da se stide, hvala na pitanju.

Ali dok god svoje vlastite principe ne primenite i na sebi, vaša poruka je sledeća:

Moral nije univerzalan, moral nije uzvišen, moral nije privilegija savesti.
Nego je naprotiv moral kazna za poražene, dok je bezgrešnost privilegija moćnih i bogatih.
Što više bombi i raketa, to si više bezgrešan.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 17:35 20.06.2015

Re: Politika sećanja




TRASIMAH: Čuj, Sokrate, ja tvrdim da pravedno nije ništa drugo nego korist jačega. Ali zašto se ne hvališ? Nećeš!

SOKRAT: Moram reći da te zaista ne razumem. Kažeš da je pravedno korist nečeg jačeg? Pa, ako je rvač Polidamant od nas jači i ako mu prija to da jede govedinu, zar je ta hrana i nama, koji smo od njega slabiji, korisna i pravedna?

TRASIMAH: Užasan si Sokrate. Smatraš da je govor nešto čemu bi naudio.

SOKRAT: Nipošto, dragi prijatelju, nego mi reci šta misliš
.
TRASIMAH: (…) Svaka vlast postavlja zakone u svoju korist, pojedinac sebi a tako i ostali. Postavivši zakone u svoju korist oni proglase to da je i to pravedno za podanike; i onaj koji to prestupi, kazne ga zato što krši zakone i čini nešto loše. To je, dakle, mudračino, što govorim da se u svim tim državama isto smatra pravednim: korist vlasti koja postoji. Zato je za onoga koji misli dobro svuda isto: korist jačega.

SOKRAT: I ja se slažem, Trasimaše, da je pravednost nešto korisno, ali mi to nije jasno. To treba razmotriti.

TRASIMAH: Razmatraj.

SOKRAT: Kadkad jači nalažu slabijima i čine im štetu; a prema tome, isto tako je korisna šteta nekog jačeg i korist nekog jačeg.

TRASIMAH: Sokrate, izvrćeš reči. Na primer, nazivaš li ti čoveka koji je pogrešio grešnikom u operaciji ili nečem sličnom nad bolesnikom? Ili matematičarem u nekom računu? Nijedan od njih, kao i mudrac ili vladar ne greši u svom poslu. Vladar, ili pak neko drugi, najbolje odredi kojih pravila treba da se drže podanici i zato tvrdim: pravedno je korist jačega.


Biće da su močni veliki poklonici sofiste Trasimaha.
anonymous anonymous 07:44 21.06.2015

Predlog Rezolucije Nacionalnog Fronta

Трећа Србија позива државни врх Србије и све суверенистичке снаге да подрже предлог Декларације


Национални Фронт је у Парламенту ЕУ иницирао процедуру за изгласавање Резолуције која за циљ има утврђивање пуне истине о свим догађајима у Подрињу у периоду 1992-1995. године.

У том смислу је дана 16.06.2015. године сачињен Предлог Резолуције Европског парламента о Сребреници, чији је предлагач Аимер Шопрад (на слици горе; Aymeric Chauprade) посланик Националног фронта.

Трећа Србија позива државни врх Србије и све суверенистичке снаге, и то како у Србији, тако и у свим државама где суверенисти делују, да подрже предлог Декларације, и тиме подрже истину и дијалог, те да заједнички покушамо да на сваком месту бранимо чињенице о нашем страдању, притом не умањујући патње које су, на српску срамоту и жалост, наши сународници нанели другим народима.

Дијалог као вредност свих европских народа, мора и у овој ситуацији поразити једноумље, и Трећа Србија се нада, да је овај Предлог француских представника у Парламенту ЕУ, управо прави пут за афирмацију Србије и целог српског народа као стабилног, поузданог и цивилизованог партнера.

У наставку превод на српски интегралног текста Предлога резолуције:

ПРЕДЛОГ РЕЗОЛУЦИЈЕ
Поднет у складу са чланом уредбе 133
О Србреници

Емерик Шопрад

– У складу са резолуцијом од 15. јануара 2009. о Сребреници;
– У складу са чланом 133 њене уредбе;

А. Имајући у виду да је између 1992. и 1993. 39 српских села у близини Сребренице уништено, а њихови становници су масакрирани и депортовани;

Б. Уз подсећање да је 16. јула 1995. војска Републике српске у Босни отворила коридор да би омогућила пролазак колоне бошњачких војника и цивила, од Сребренице до Тузле, и то после пада Сребренице;

Ц. Имајући у виду да, у случају Сребренице, не постоји ниједан формалан доказ о постојању плана за масовну егзекуцију на основу етничког порекла, као што је у фебруару 2001. признао Жан-Рене Руез, који је био надлежан за истраживање у Сребреници, пред истражном комисијом Народне скупштине Француске;

1. Подсећа да, према хашким критеријумима, не постоји ниједан чврст елемент који би омогућио оптуживање српске мањине у Босни и Херцеговини или српски народ уопште за геноцид у Сребреници;

2. Подвлачи да је рат у Босни и Херцеговини био сукоб за који је одговорност обострана, и да оптуживање само једне стране за геноцид не би довело до стварног помирења и трајног мира;

3. Налаже свом Председнику да пренесе ову резолуцију председнику Европског савета, Савету и Комисији.



link : Predlog Rezolucije od strane Nacionalnog Fronta


Naravno, o odgovornosti međunarodne zajednice nema ni ovde nijedne reči.
sokodbuba sokodbuba 08:40 21.06.2015

Re: Predlog Rezolucije Nacionalnog Fronta


Национални Фронт


A ovo bi kao bio svetliji pristup, partija koja želi da na braon ljude primenjuje naročite mere, u trenutku kada se brodovi sa ''migrantima'' ne primaju na obale, pa onda potonu sa svim putnicima, koji se zatim pominju manje nego da su se udavili neki mačići.

Svojevremeno su isto tako brodovi sa nekim putnicima plutali morima i nazivali su ih isto migrantima i putnike niko nije hteo da primi.

mirelarado mirelarado 09:41 21.06.2015

Re: Predlog Rezolucije Nacionalnog Fronta

u trenutku kada se brodovi sa ''migrantima'' ne primaju na obale, pa onda potonu sa svim putnicima, koji se zatim pominju manje nego da su se udavili neki mačići.


За те људе, бојим се, још дуго неће бити никаквих резолуција. На мору их пуштају да се даве, на копну им подижу зидове...
docsumann docsumann 09:44 21.06.2015

Re: Predlog Rezolucije Nacionalnog Fronta

mirelarado
u trenutku kada se brodovi sa ''migrantima'' ne primaju na obale, pa onda potonu sa svim putnicima, koji se zatim pominju manje nego da su se udavili neki mačići.


За те људе, бојим се, још дуго неће бити никаквих резолуција. На мору их пуштају да се даве, на копну им подижу зидове...


da, i to obično isti oni koji su im napravili pakao u rođenoj zemlji.
emsiemsi emsiemsi 09:48 21.06.2015

Re: Predlog Rezolucije Nacionalnog Fronta

docsumann
mirelarado
u trenutku kada se brodovi sa ''migrantima'' ne primaju na obale, pa onda potonu sa svim putnicima, koji se zatim pominju manje nego da su se udavili neki mačići.


За те људе, бојим се, још дуго неће бити никаквих резолуција. На мору их пуштају да се даве, на копну им подижу зидове...


da, i to obično isti oni koji su im napravili pakao u rođenoj zemlji.

Зато ће код нас (каже Брајовић и слични) направити рај.
freehand freehand 09:52 21.06.2015

Re: Predlog Rezolucije Nacionalnog Fronta

docsumann
mirelarado
u trenutku kada se brodovi sa ''migrantima'' ne primaju na obale, pa onda potonu sa svim putnicima, koji se zatim pominju manje nego da su se udavili neki mačići.


За те људе, бојим се, још дуго неће бити никаквих резолуција. На мору их пуштају да се даве, на копну им подижу зидове...


da, i to obično isti oni koji su im napravili pakao u rođenoj zemlji.

Stanko Cerović, "Vrijeme je krv"
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:06 22.06.2015

Re: Predlog Rezolucije Nacionalnog Fronta

Stanko Cerović
"Vrijeme je krv"

Једном ја, тако, с оцем-првоборцем причам о рату, где је био, шта је радио, прича ми и о томе као су негде у Босни, на одмазду, партизани побили све старије од 16 година, али само католике-Хрвате, јер су страшна зверства ту усташе били починили, гледао је у том месту кофу са српским очима, и ушли партизани, и побише и децу и све мушке, како су им локалци дојављивали, и питам га -- Како сте могли, шта то би, па ко их поби, оче? -- и он ћути, па каже, исто као Станко -- Поби их време, Пеђа.
freehand freehand 21:00 22.06.2015

Re: Predlog Rezolucije Nacionalnog Fronta

Predrag Brajovic
Stanko Cerović
"Vrijeme je krv"

Једном ја, тако, с оцем-првоборцем причам о рату, где је био, шта је радио, прича ми и о томе као су негде у Босни, на одмазду, партизани побили све старије од 16 година, али само католике-Хрвате, јер су страшна зверства ту усташе били починили, гледао је у том месту кофу са српским очима, и ушли партизани, и побише и децу и све мушке, како су им локалци дојављивали, и питам га -- Како сте могли, шта то би, па ко их поби, оче? -- и он ћути, па каже, исто као Станко -- Поби их време, Пеђа.

Ovde sam knjigu i autora pomenuo u sasvim drugom kontekstu, koji sam već citirao: Cerović, naime, u toj knizi piše o počecima Velike bežanije u ljuskama orahovim preko uzburkanog debelog mora. O tome kako su se u novinama masnog i zadriglog Zapada, zaleglog da se Libiji posle Iraka donese demokratija, mir i blagostanje, pojavile reportaže o tome kako po Mediteranu plutaju leševi ostavljenih na milost Neptunu i ribama.
Kako je jedna barka sa njih nekoliko stotina krenula put obećane Evrope ne bi li se spasla od iste te Evrope; o tome kako su ostali bez hrane i vode nasred mora. Kako su se pojavili helikopteri, pa brodovi. Slikali ih, mahnuli im i - otišli.
Kako se ta priča pojavila u Špiglu, i nestala. I kako nikom više nije bilo bitno. Sa brodice od njih nekoliko stotina libijske obale dokopalo se njih nekoliko desetina. Splav Meduze, Brajoviću.
Na očigled Evroatlantske civilizacije koja ih je isterala iz domova, sve im uništila, a onda ih širom zatvorenih očiju pustila da se podave kao pacovi.
Punih usta priče o empatiji, žrtvama, genocidu, uvek spremnih da plješču rezolucijama, onako uronjeni u konfor o čijem je poreklu neukusno pričati.
O tome je ovde reč, dobri moj i prepošteni Brajoviću.
Kao i sam što sam, treba li reći?
predatortz predatortz 21:00 22.06.2015

Re: Predlog Rezolucije Nacionalnog Fronta

Predrag Brajovic
Stanko Cerović
"Vrijeme je krv"

Једном ја, тако, с оцем-првоборцем причам о рату, где је био, шта је радио, прича ми и о томе као су негде у Босни, на одмазду, партизани побили све старије од 16 година, али само католике-Хрвате, јер су страшна зверства ту усташе били починили, гледао је у том месту кофу са српским очима, и ушли партизани, и побише и децу и све мушке, како су им локалци дојављивали, и питам га -- Како сте могли, шта то би, па ко их поби, оче? -- и он ћути, па каже, исто као Станко -- Поби их време, Пеђа.


Da...
Mene sinovi već zapitkuju:

Tata, kako je to u ratu? Jesi li pucao, jesi li nekog ubio...?

Postoje odgovori koji treba da ostanu prećutani. Ja o ratu mogu da govorim kao o fenomenu. O ličnim iskustvima - nit' volim da pričam, nit' volim da me pitaju.

predatortz predatortz 21:02 22.06.2015

Re: Predlog Rezolucije Nacionalnog Fronta

Na očigled Evroatlantske civilizacije koja ih je isterala iz domova, sve im uništila, a onda ih širom zatvorenih očiju pustila da se podave kao pacovi.
Punih usta priče o empatiji, žrtvama, genocidu, uvek spremnih da plješču rezolucijama, onako uronjeni u konfor o čijem je poreklu neukusno pričati.
O tome je ovde reč, dobri moj i prepošteni Brajoviću.
Kao i sam što sam, treba li reći?




Edit:

To je ono što ja pričam:

Mi smo relativo sitni hohštapleri! U svetskim okvirima, oni što pozovu lift i pobegnu.

Ne dam da mi bagra, milion puta veća od mene, nameće osećaj krivice. Niti dozvoljavam sebi da mi kurve morališu.

Pa ni Ekselencije!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:22 22.06.2015

Re: Predlog Rezolucije Nacionalnog Fronta

predatortz
Predrag Brajovic
Stanko Cerović
"Vrijeme je krv"

Једном ја, тако, с оцем-првоборцем причам о рату, где је био, шта је радио, прича ми и о томе као су негде у Босни, на одмазду, партизани побили све старије од 16 година, али само католике-Хрвате, јер су страшна зверства ту усташе били починили, гледао је у том месту кофу са српским очима, и ушли партизани, и побише и децу и све мушке, како су им локалци дојављивали, и питам га -- Како сте могли, шта то би, па ко их поби, оче? -- и он ћути, па каже, исто као Станко -- Поби их време, Пеђа.


Da...
Mene sinovi već zapitkuju:

Tata, kako je to u ratu? Jesi li pucao, jesi li nekog ubio...?

Postoje odgovori koji treba da ostanu prećutani. Ja o ratu mogu da govorim kao o fenomenu. O ličnim iskustvima - nit' volim da pričam, nit' volim da me pitaju.

Најчуднији одговор који сам добио -- а ја сам, у оквиру једног свог незавршеног романа, што сам боље умео записао очева сећања, има то тамо, део, на мом приватном блогу -- дакле, најчуднији његов одговор, њега кога сам звао великим "усташотаманитељем", јер се њима нарочито најебао нане нанине, и он је, уз свог помоћника пушкомитраљсца, једном приликом, бог да му душу прости, побио њих 27 одједном, најчуднији одговор био је кад сам га питао, као тебе твоја деца, слично нешто, а ја сам био поносан што је био зајебан јунак и није се бојао, и још ми је све јасније било кад сам видео однос његових сабораца према њему, ту се виде свачије мере, кад си међу својима, из "бранше", и питам га ја, дакле, како је то било, а он ми каже -- Знаш, ја бих волео да су сви ти људи живи. -- Ко, оче? -- Па, ти људи... -- Они које си побио? -- Да, ти. -- Сви? -- Сви. -- И усташе? -- И усташе...

Јебига.
urbana_gerila urbana_gerila 21:25 22.06.2015

Re: Predlog Rezolucije Nacionalnog Fronta

predatortz
Na očigled Evroatlantske civilizacije koja ih je isterala iz domova, sve im uništila, a onda ih širom zatvorenih očiju pustila da se podave kao pacovi.
Punih usta priče o empatiji, žrtvama, genocidu, uvek spremnih da plješču rezolucijama, onako uronjeni u konfor o čijem je poreklu neukusno pričati.
O tome je ovde reč, dobri moj i prepošteni Brajoviću.
Kao i sam što sam, treba li reći?




Edit:

To je ono što ja pričam:

Mi smo relativo sitni hohštapleri! U svetskim okvirima, oni što pozovu lift i pobegnu.

Ne dam da mi bagra, milion puta veća od mene, nameće osećaj krivice. Niti dozvoljavam sebi da mi kurve morališu.

Pa ni Ekselencije!


jebeš ekselenciju, moj predatortze, on samo radi svoj posao, naše je, ovde, da iskažemo bezrezervno saosećanje prema nevinim žrtvama za koje smo krivi mi, bez ikakvog - ali, i oni su ovo ili ono...

kao što je naše i da izaberemo najbolje i najstručnije među nama koji će raditi naš posao, da nam se više ne desi da budemo ni dželati ni žrtve, tim redom.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:26 22.06.2015

Re: Predlog Rezolucije Nacionalnog Fronta

Mi smo relativo sitni hohštapleri! U svetskim okvirima, oni što pozovu lift i pobegnu.

Ne dam da mi bagra, milion puta veća od mene, nameće osećaj krivice. Niti dozvoljavam sebi da mi kurve morališu.

Није суштина ко ти моралише.
Суштина је шта је то што си ти починио.
И како ти то доживљаваш.

Ниси ваљда од оних који обраћају пажњу шта причају снаше и ситни људи?
Ваљда си сам себи мера?
Јер веће од ње нема.
Atomski mrav Atomski mrav 21:29 22.06.2015

Re: Predlog Rezolucije Nacionalnog Fronta

Једном ја, тако, с оцем-првоборцем причам о рату, где је био, шта је радио, прича ми и о томе као су негде у Босни, на одмазду, партизани побили све старије од 16 година, али само католике-Хрвате, јер су страшна зверства ту усташе били починили, гледао је у том месту кофу са српским очима, и ушли партизани, и побише и децу и све мушке, како су им локалци дојављивали, и питам га -- Како сте могли, шта то би, па ко их поби, оче? -- и он ћути, па каже, исто као Станко -- Поби их време, Пеђа.


Eto vidiš dokle dovodi princip kolektivne odgovornosti.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana