Gost autor

Pismo jednoj Juliji

krkar RSS / 09.07.2015. u 07:08

GOST AUTOR: 8c_competizione

UVODNA NAPOMENA

Sledeci tekst je striktno tehnicko-ljubavne prirode i vrlo malo povezan sa zdravim razumom, a jako mnogo sa srcem i emocijama, tako da se ne preporucuje osobama sa flegmaticnim stavom prema dozivljaju voznje automobila i osobama kojima Golf-ovi i Toyota-e predstavljaju vrhunac dozivljaja voznje. Cisto da stvari postavimo na pravo mesto, da ne bude zabune posle i da mi se posle ne pozivate na zdrav razum! Ok? Molim, potpisite ovde da ste razumeli ................ I izvinite ukoliko je tekst predugacak, ljubav je pregolema!

... iliti pismo gdinu Marchione-u, u nadi da ce se uskoro prizvati pameti. Molim Vas da, u skladu sa skorasnjim literarnim ekskurzijama naseg vrlog PreCednika, ne mesate ovo pismo sa tim namerama. Ono je bilo napisano svega par dana nakon dana D i originalno je bilo postavljeno ovde.

ok, vec godinama sam cekao na taj momenat to 24. juna! iz 2 razloga

prvi, mnogo skromniji, jeste da je najzad ponovo otvoren AR Muzej u Arese-u. bio tamo nekoliko puta i poljubio vrata. sa zaljenjem (tada) konstatovao da su i fabrika i muzej zatvoreni.

drugi, meni mnogo vazniji, jeste da je tog dana trebala biti predstavljena naslednica moje voljene 159ke. da najzad vidim sta su mi Milanci spremili za sledecu dekadu. to je jako vazno iz mnogo razloga. i 156ca i 159ka su bila tako sofisticirano predivna auta, da jos i dan danas privlace paznju ljudi gde god da se pojave. pred njihovom lepotom ste jednostavno razoruzani!

alfaromeo159interior-l-c155e47d138903b3.jpg

 

 bilo mi je jako zao sto 159ka nije postigla veci komercijalni uspeh 156ce, iako je zaista poseban auto. AR cistunci bi mogli ovog momenta da mi skoce za vrat, ali je pomerila granice u dizajnu i vratila AR-u imidz pouzdanog i robustnog auta koji bi se cak i Nemcima mogao dopasti. Imao (imam) 2 komada ovih predivnih auta, vrlo pouzdani, robusni i po mnogo toga bas i ne slicne sa prethodnim Alfama.

i bas zbog toga su bile vrlo kritikovane, sto je doslo naravno sa odredjenom cenom (kao i sve u zivotu). neki knjiski moljac u Fiat-u je odlucio da ustedi kintu i ne razvija nove motore posle Busso i TS generacije, vec da iskoristi Holden (GM) derivative. ok, cak ni to nije lose (ako se vec nema budzeta za velika ulaganja), ali je bar mogao da im dozvoli da propisno istjuniraju te motore, a ne da ih zagusuju prekomernim katalizatorima. ok, prve reakcije kupaca i novinara su ih opametile, pa su poradili na TBi motorima. na zalost Alfista (a i Fiat-a), tada je udarila ekonomska kriza i to je srozalo knjige prodaje, pa se knjiski moljac dosetio da zaustavi proizvodnju 2011-te, umesto da je uradio jednu dijetu i ostavio samo novije TBi i JTDm motore. ponekad se ne mogu odupreti utisku da se Fiat odnosi prema AR-u kao prema nahotcetu ili nezeljenom detetu! steta, posto cak i sada, u 2015-oj svi auti serije 939 i dalje izgledaju ocaravajuce, gde god da se pojave (i sve to 10 godina posle prvog predstavljanja u Zenevi).

 

AR8C-Competizione.jpg

 

 tu moram pomenuti i 8C. boginja! decacki mokri san! Klarksonov 3D poster za zid! i onda se knjiski moljac doseti da bi mogao malko da se omasti o njega, pa iskopira dizajn (tu i tamo) na MiTo-u, unakazivsi osnovne proporcije 8C-ce. rezultat je bio, umesto predivnih vitkih i sportskih linija, jedna debela buba. da su samo zadrzali 10-15 cm vece prozore, vec bi bilo bolje. a ono seljacenje sa prenaglasenim lukovima oko tockova (sto bi se dalo ocekivati od Mercedesa i slicnih skorojevickih marki) im ne mogu oprostiti.

 

alfa-romeo-mito-alf_mit_08_test_1.jpg

 upravo tada je pocela jedna buva (misljenje) da se razvija u mojoj glavi, ali jos nisam bas mogao tacno da je formulisem!

 Alfa-Romeo-Giulietta-1-4-TB.jpg

 

 e onda je usledilo pravo razocarenje: Giulietta. oh Boze, koliko je odvratna. trudio sam se da je zagledam iz svih mogucih uglova, na zalost ni jedan mi nije zapao kao imalo dobar! bilo je ocigledno da je kreativni kapacitet Chris Bangle-a (koga je BMW najurio zbog fijaska tamo) bio i dalje u slobodnom padu. Nemojte me pogresno razumeti, Chris je radio dosta dobrih stvari za AR (dobar primer je 146ca, koju posedujem pored 159ke, koja me je i zarazila AR "virusom"wink.gif. E sada, zasto me je Giulietta toliko razocarala? dizajnerski gledano, nije bas ni sama znala sta je. jedna himera sa izgleda jedinim ciljem da bude takmac VW Golf-u. Zaista gdine Marchione? Zar jos niste razumeli da su vozaci Golf-a jedan poseban mentalni sklop! zasto?

"u tunelu, u sred mraka" se pojavio tracak svetlosti: Pinninfarina-in predlog nove Duettottanta-e. znaci ostao sam otvorenih usta kao uspaljeni tinejdzer na casu kod sisate nastavnice (Kick Ass 1), uz obilno vlazenje u predelu prepona. tresla su mi se kolena kada sam video prototip u Auto Muzeju u Torinu. nakurojezi mi se koza svaki put kada pomislim na nju! a onda sledi emocijalni roller coaster: "razvijacemo je zajedno sa Mazdom (nova MX-5ca)!", "joint venture je raskinut sa Mazdom", "proizvodicemo je sami (mozda?) ali kao Fiat!?!?!". ponekad bih zaista voleo da znam sta duvaju ti likovi u upravnom odboru Fiat-a!

 

30275d1337775947-alfa-romeo-duettottanta.jpg

 

 oket, dovoljno sam vas gnjavio sa pred-istorijom problema, nego da se mi vratimo na 24. jun. bio sam nervozniji nego tinejdzeri pred prvo seksualno iskustvo! medijska kampanja je koristila cist AR pornografski recnik "pogon na zadnje tockove", "Masserati ili Ferrari derivativ motor", "V8 i V6" ... a tek oni nezavisni renderi. ziv bio nisam!

a onda se pojavi ona spijunska "dan pre" fotka. poceh hladno da se preznojavam. ovo ne moze biti istina. ne, ne moze biti istina! moj mozak, koji obozava teorije zavere, jeodmah nasao odbrambeni mehanizam u marketinskoj nameri da se namerno "procure" fotke napustene Julije na Dodge Dart platformi, samo da se sjebu Paparazzi. iako sam zakleti ateista, molio sam se da je ova teorija zavere tacna!

 

Alfa-2-Carscoops.jpg

 

 
24. jun. ko ziv ko mrtav! one tinejdzerske nesigurnosti ponovo proradile: "da li ce mi se svideti?", "da li cu joj se svideti?", "da li cu se pokazati u punom svetlu i kako treba?", "sve ovo izgleda mnogo jednostavnije kada to oni ljudi na porno filmu to rade" ....

Andrea Bocceli otpeva ariju i ONA je uvezena na binu! sranje, istina je! nema marketinskog trika. to je to!

 

Alfa-Giulia-30.jpg

 

 k, priberi se. Ohmmmmmm! kontrolisi emocije (da ti jebem knjiskog moljca!) i pocni da razmisljas glavom, a ne srcem (ko? jel' ja?)

dakle sta reci? ne, odlucim (racionalno, jelte) da ipak prespavam (jedno par nedelja).

e tada mi proradi ona buva i mogoh da se jasno izrazim sta je problem

jedna vrlo bitna stvar je bila pomenuta u toku prezentacije 24. juna: Julija je razvijena od strane Skunk Works grupe ljudi izdvojenih i sakrivenih od knjiskih moljaca i inzinjera zaostalih u razvoju tehnologije iz Fiat-a i Chrylser-a. da se opet ogradim: apsolutno nemam nista protiv Skun Works principa, ponarocito sto i sam radim kao konceptualni inzenjer u jako velikoj firmi. to je jedininacin da se udahne svez vetar u jedra progresa (o Boze ala je ovo zadnje pateticno, brisite iz zapisnika!).

ali (aha, ono cuveno ALI!), u svemu ovome postoji jedna zackoljica! i tacno ta zackoljica je kostala Julije izgleda kakav je mogao biti. posto je izgled sastavljan po zeljama grupe ljudi, a ne kao umetnicki potpis i vizija umetnika (sto Alfe inace jesu), dobili smo himeru (dakle, truli dizajnerski kompromis da se ugodi svima: i Amerima kao novim musterijama, i vozacima Golfa i BMWa ...) koja je ispunjavala zelje razlicitih ljudi po razlicitim delovima Julije. neko je pozeleo prednju masku slicnu Jaguaru ili BMWu 5ci, neko se odusevljavao silueti (sa strane) 5ce. "upravljac na TTu je tako seksi, sto ga ne bi upotrebili?". "ma kada bolje razmislimo, zasto ne i celu konfiguraciju instrument table napraviti slicno Audi modelima?"

tacno tu je ta buva (misljenje) sazrela! na zalost, nije postojao centralni estetski autoritet, dakle umetnik ili dizajn studio. nije postojala vizuelno komponovana opsesija jedne osobe. nije bilo Walter-a de Silva-e (ovo ne mogu gdinu Marchione-u nikada oprostiti! ali nikada!) ni Giugiaro-a! ni Pininfarina-e! cak ni Centro Stile-a!

imam osecaj da su napravili jos jednu konfekcijsku stvar koja ce (mozda) biti interesantna (performanse obecavaju) jos par godina, koja ce se prodavati (dakle bonus knjiskom moljcu ce porasti!). ali, uspeh ce biti jalov! bice jos jedan corporate drone sa velikom cenom i marketinskim spinom igrajuci se sa emocijama minulih dana!

ono sto me ipak cini optimisticnim jesu obecane performanse. ok, neko ce reci "to je QV model!". kako ce to izgledati u verziji za smrtnike? dakle, gdine Marchione, ukoliko ste nas kastrirali za jos jedan bozanski izgled i realnost cena nas spusti na prosecne performanse, gde nas to ostavlja. Zaista bih voleo da vam verujem da imate neku viziju. zaista! ali me uporno razocaravate.

znam da se vas svet vrti oko poslovne racunice, ali ne zaboravite da se ti brojevi vrte oko toga kako se igrate sa nasim emocijama. vec ste jednom "izdali" Alfiste zarad Golf vozaca (sa Giulietta-om), molim vas da to ne radite sa sledecom generacijom. moze vam se desiti da izgubite lojalne Alfiste, a da vas Golfisti (po pravilu) odjebu (jer jednostavno ne razumeju sta je lepo)!



Komentari (160)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

krkar krkar 02:20 11.07.2015

Re: nastavak

- Kako to da kod vas nema francuskih kola?
- Francuskih kola?


Što je valjalo od francuskih kola - odavno se više ne pravi.

Mada, retka su i dobra američka kola. Ja sad vozim (u Evropi) američka kola ali generalno to nije više to.

Gde su oni Ameri iz 197x i 198x.
blogovatelj blogovatelj 04:29 11.07.2015

Re: nastavak

Nisam baš toliko zalutao, gledao sam povremeno u Consumer Reportu i itajlianskih automobila ili uopšte nema, ili ako ima, uglavnom su najgore rejtovani.




FIAT - Fix it again, Toni.
blogovatelj blogovatelj 04:35 11.07.2015

Re: nastavak

A najbolji su sa francuskim automobilima preko bare. Bukvalno ni jedan nisam video. I jos ih pitam:
- Kako to da kod vas nema francuskih kola?
- Francuskih kola?


U Kanadi ih ima u tragovima. Endemska, umiruća vrsta.
Meni je najluđe što ih u Kvebeku nema uopšte.
Za svog boravka ovde video sam maksimalno desetak Renoa 9, par Ajkula i jednog Spačeka. To je sve. Ukupno tuce komada. A Lade Samare i Nive sam video jedno pet šest tucadi. Znam i gde je Ladino predstavništvo u Torontu, a Renoovo ili bilo koje drugo francusko predstavništvo niti sam video niti sam ikada čuo od nekoga da postoji.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:39 11.07.2015

Re: nastavak

alselone
imali su dizajn problem na tim FSI motorima


Zajebavas? Ja imam FSI 2.0 160 ks motor! Doduse, nije turbo. Je l' to T znaci turbo? Tada je to TFSI. Ili gresim.

Ja Pajke maleru, samo da me nisi umalerisao. Trasicu ti troduplu dozu doznaka, da znas.


Jeste, ono T pored 2.0T je od turbo. 200 konja, manuelni menjač, prednji pogon. Kupio ga od nekih akcija koje sam dobio na poslu, kad su nam prodali firmu, pa preteklo.

Probao sam bio i onog od 3.2 litre, quatro-a, tad nije postojala turbo verzija, mislim da je imao 250 konja, ali je ovaj moj zbog turboa bio osetno snappy-ji (nije da mi to mnogo treba, nisam više klinac da se kurčim po putu, a kad sam bio klinja, i hteo da se kurčim, onda sam imao ćaletovog keca, pa je kurčenje bilo out of question). Ali nešto mi se nije svideo menjač koji ima, taj A3 3.2 (zapravo bio je S3, ali nema veze), ono sranje pored volana, plus je bio jedno osam soma skuplji od svog manjeg manuelnog kolege. Tako da sam doneo zaključak: kola sa pogonom na 4 točka su samo za pičkice (kamioni - uredu, ali na automobilu - jok, imam 5 skijaških sezona sa tim autom, i još 6 ili sedam sa saabovima, po najgorem koloradjanskom snegu i nikad mi nije trebao AWD). Tako da sam uzeo ovog manjeg.

Mislim, ok, lepo taj auto ide, i fino su ga napravili, i spolja i iznutra, ove Alfe izgledaju kao neke škode, made in china igračke, spram tih audija. I sem tog problema sa motorom, koji su na kraju sredili, stvarno nisam imao nikakva druga sranja. Ono, rutinsko održavanje, menjao diskove, timing belt prošlog meseca, isto redovna zamena na 80 soma, i to je to.

Jel ti imaš isto audija ili folciku, čini mi se da je VW GTI isti automobil kao A3 (to jest ista platforma)? Ima moj kumac taksašanin GTI-ja, i sasvim je ok, ko voli male automobile.

Ne brigaj za motor ako ne vidiš da krene, ono, baš da ti troši ulje. To "baš" je u mom slučaju na kraju došlo do toga da sam na 5 hiljada milja morao da sipam skoro celu zapreminu ulja. Kod ispravnog auta ne moraš da dolivaš nikad ulje, ne daj nikom da te laže u servisu. Ali neće, mislim da su taj problem sredili pre bar 5 godina.

blogovatelj blogovatelj 04:41 11.07.2015

Re: nastavak

Mada, retka su i dobra američka kola. Ja sad vozim (u Evropi) američka kola ali generalno to nije više to.


Moje iskustvo po onome što vidim na severnoameričkim putevima je da su oni modeli koje izvoze u Evropu sasvim solidni i dugotrajni, ali zato ovo što je namenjeno ovdašnjem tržištu, to je od zla oca i od gore majke.
Izuzetak su osmocilindrične mrge, ali je kod njih problem što ne možeš da napuniš rezervoar a da pri tome ne pustiš suzu kad vidiš koliko te zadovoljstvo vožnje košta.

Gde su oni Ameri iz 197x i 198x.


To su ti, gorepomenuti, od osam, deset, dvanaest cilindara. Na nekom sajmu auto veterana zamolio sam tipa da mi startuje Bjuika iz 1973, sa 12 cilindara. Neopisivo ludilo zvuka je proizveo.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:59 11.07.2015

Re: nastavak

krkar
- Kako to da kod vas nema francuskih kola?
- Francuskih kola?


Što je valjalo od francuskih kola - odavno se više ne pravi.

Mada, retka su i dobra američka kola. Ja sad vozim (u Evropi) američka kola ali generalno to nije više to.

Gde su oni Ameri iz 197x i 198x.


Ne znam ništa o novijim američkim kolima, dugo ih je bio glas da su totalni krševi, ali koliko sam načuo i pročitao, dosta su poradili na kvalitetu, to jest pouzdanosti, a bogami i na potrošnji. Ali svejedno, meni se ne svidja ni jedan od tih dizajnova (ako isključimo Teslu, to i nije američki automobil po dizajnu, nego svemirski). Znam da su ovi Ford Fokusi dosta popularni po Beogradu, par mojih drugara ih ima i nisam čuo neke žalbe. Doduše, svi oni su kupili nove automobile, i tek treba da predju tih sto iljada milja pa da onda vide šta su kupili.

Čuo sam da je ovaj električni Chevy Volt prilično dobar auto za tu klasu, u kojoj i nema mnogo drugih skroz električnih automobila osim Tesle, onog Nisan Leaf-a, i koga još, ne mogu da se setim.

Ja, ako bih sad birao automobil, skoro sigurno bih uzeo neku Tojotu, možda priusa, ali ženi da za nedajbože ostane kamion (isto Tojota, jebote kako oni prave te kamione, ne može niko da im prismrdi. Pazi kad smo kupili za nju kamion pre tri godine koji je prešao 250 hiljada milja, a da nisam ni trepnuo. Oterao ga kod mog servisera pred kupovinu, pogledao rekord od majstora koji ga je održavao, video da je čovek manjao ulje redovno, timing belt, dva puta, nema trunku rdje na sebi, moj majstor rekao, uzmi, dobar auto, trajaće ti još toliko milja. Svi moji pećinari voze te Takome ili 4runnere (to je isti auto, samo je jedno pikap a drugo SUV) i traju im, ono, decenijama, zaključio sam da ne mogu da se zajebem. I nisam.

blogovatelj blogovatelj 06:57 11.07.2015

Re: nastavak

Svi moji pećinari voze te Takome ili 4runnere (to je isti auto, samo je jedno pikap a drugo SUV) i traju im, ono, decenijama, zaključio sam da ne mogu da se zajebem. I nisam.


Znam minimum deset ljudi koji su sa preko 450000km Kamrije i Korole terali na tehnički pregled i prolazili ga iz prve.
I ovaj mi priča o Alfi na blogu?! I omalovažava Tojotu?! Lud čovek. Jebote, pa u Americi se prosečno prelazi po 24000km godišnje po vozilu, ta Alfa bi kod tebe trajala četiri godine. A kod mene četiri meseca, jer bi onda došla zima, a ona bi se grejala u garaži, jer napolje ne bi mogla ni da primiriše.
blogovatelj blogovatelj 07:08 11.07.2015

Re: nastavak

ukucaj http://www.reliabilityindex.com


Ukucaj ti bajo JD Power, zna se ko radi kakve statistike sa autima, pa vidi gde ti je u tekućoj godini Alfa.



Pazi, grafik je sa američkog tržišta i na grafiku je nema. Ne prodaje se. Tržište od 350 miliona prebogatih ljudi, u državama gde nema javnog transporta, nema bus, nema voz, svuda i sve se autom završava, njima je tržišni udeo nulica.
A Tojota na prvom, trećem i devetom mestu, sve daleko bolje od industrijskog proseka.
alselone alselone 07:17 11.07.2015

Re: nastavak

Pazi, grafik je sa američkog tržišta i na grafiku je nema. Ne prodaje se


Realno. Po meni lozenje na Alfe, pocne par godina posle lozenja na BMW-a i poklapa se sa rastom pubicnih dlaka. Prestaje obicno par godina kasnije kod vecine primeraka muske vrste.
alselone alselone 07:20 11.07.2015

Re: nastavak

Sta je Ram jbt? Ako stave Alfu morace i SsangYong. Ili Great wall motors.

blogovatelj blogovatelj 07:38 11.07.2015

Re: nastavak

Sta je Ram jbt? Ako stave Alfu morace i SsangYong. Ili Great wall motors.

Sta je Ram jbt?


Dodge Ram, valjda su na to mislili. Ja drugi Ram ne znam u Americi.



8c_competizione 8c_competizione 08:29 11.07.2015

Re: nastavak

Mislim, Italijani i kola


interesantno, imam komsiju koji vozi Fiat Marea-u kao taksista. koliko je presla pre dolaska u Srbiju necu ni da pitam, svejedno, lik je sada na nekih 350k KM na cajgeru. i ide i dalje ko blesava (znam zato sto me redovno vozi do aerodroma).

ko sto napisah, pored 159ke imam i jednu 146cu, skoro 20 godina staru. sa boxer motorom. i derem je, vadim joj dusu, i ne odustaje. jesam zamenio servo volana (to otpisujem zbog podatka da je dosta godina provela stajuci i pitanje je koliko je prethodni vlasnik vodio racuna o odrzavanju) i kompletno kvacilo sa druk lagerom (vala sta joj radim, nije ni cudo da je otislo kvacilo na pravih i originalnih 84k KM). u avgustu joj prolazi registracija, tako da moram da zavrsim tehnicki pregled. vec uradio pregled da vidim sta treba da se doradi:
- jedan kabl svecice baca iskru na blok motora, sto povremeno izludi lambda sondu, a ovi manijaci Nemci to registruju (ok, zamenicu to zarad stabilnijeg rada i zastite priorde)
- pri poslednjoj zameni ulja i filtera, majstor nije dobro pritegao filter, pa curka ulje pomalo (jebem ti Nemce, i oni se pokvarili)
- kocnice (ok, ovo sam posteno istrocio zadnjih 30k KM od kako je imam
- e sada ide biser: prskalica za vodu za vetrobran nije podesena (bem ti Nemce)

pre njih prva 159ka. jedino sto je na njoj bilo radjeno, a da nije bilo standardna zamena ulja, filtera & Co. je bila zamena zadnjih podizaca stakala, imalu su neku gresku u prvim modelima i to su odradili za DZ u garantnom roku.

i prethodnu 156cu nisam stedeo (posto je ipak imala najslabiji motor, a moralo se drzati ravnim ili boljim pri startu na semaforu). od vecih radnji na njoj sam imao:
- zamenu zupcastog kaisa i rolera i vodene pumpe (ovo je sve standardno odrzavanje i kostalo me u Nemackoj 450 EUR sa rukama!)
- nove opruge i amortizeri (po zelji, Eibach, samo neznatno spusteno, mislim da je bilo 20 mm; nije moralo uopste, samo sam hteo bolje ogibljenje)

slicno i sa prvom 146com: ali nikakvih problema. nju prodao drugaru koji ju je sa zadovoljstvom vozio sve dok nije dobio kompanijski auto na upotrebu 24h. on je prodao jos jednom nasem drugaru koji je jos uvek srecno vozi

vozim i Vespu GTS i (sa mojom tezinom) je dzandzim nevidjeno. na autoputu krstarim 120 km/h iako je max brzina 125 km/h. samo redovno odrzavanje (ok, tu ima jedna caka) i sa motorom nema problema. caka je da su me manijaci nemci zajebali nesavesnim odrzavanjem (5 godina nisu promenili kocionu tecnost) i sjebali ABS na njoj. sada vozim novu, a za svako sledece odrzavanje (dok traje garantni rok) cu im disati za vrat i pretiti Balkanskim manirima ako je ne budu odrzavali kako treba!

tako, da ako pricamo o mehanici i motorima, italijani mogu da pokazu sta znaju i sa autima za obicne smrtnike.

prijateljica koja je bila pasionirani vozac motora, a promenila ih milion, mi jednom rece da je uvek bila zadivljena kako italijani urade motore tih motorcikala!

tako da bih te molio da se okanes te germanofilske propagande! ljudi koji ih odrzavaju kako treba i kada treba, imaju jako malo problema. naravno da u zitu ima kukolja, ali kao sto si i sam iskusio (i ja sa mojim BMWom) sranja se nalaze i kod Premijum Evropskih brendova!
8c_competizione 8c_competizione 08:31 11.07.2015

Re: nastavak

8c_competizione 8c_competizione 08:37 11.07.2015

Re: nastavak

Znam da su ovi Ford Fokusi dosta popularni po Beogradu


Ford Focus je Nemacki auto, fabrika jer u Köln-u

razlikuj americki i evropski Ford
8c_competizione 8c_competizione 08:42 11.07.2015

Re: nastavak

I ovaj mi priča o Alfi na blogu?! I omalovažava Tojotu?! Lud čovek.


vidis zanimljivo, kod Alfe se sa 2.4JTDm motorom prelazi 300k KM bez problema.

benzinaca ima koliko hoces koji su dogurali do 200k KM

a auti (159ke) jos uvek izgledaju genijalno i bez rdje posle tolikih kilometraza

sve ovo pod uslovom da su kilometraze prave i odrzavanje regularno,a ne kao ove u Srbiji gde je kupis sa namestenom kilometrazom na prihvatljivih 80k km, avec presla jedno 300k KM

jos jedna napomena: prilicno sam siguran da Toyotasi (osim ovih retkih Celica u Supra) ne voze svoja auto na isti nacin kao sto ih voze Alfisti. da to rade, tesko bi vi izgurali i 100k KM.
8c_competizione 8c_competizione 08:46 11.07.2015

Re: nastavak

Pazi, grafik je sa američkog tržišta i na grafiku je nema. Ne prodaje se. Tržište od 350 miliona prebogatih ljudi, u državama gde nema javnog transporta, nema bus, nema voz, svuda i sve se autom završava, njima je tržišni udeo nulica.


slusaj, ako ti je prosek los, naravno da su evropejci i japanci tamo bolji od amera!

ja sam za primer uzeo UK trziste posto ipak imaju registrovanih vozila jedno 5 x vise nego Srba po poslednjem popisu. i poredio sam samo nemce i Alfu, posto su za britance to sve tsrani brendovi i podjednako su (ne)pristrasni. a prosek kvaliteta vozila je radjen mahom po evropskim i japanskim vozilima!

i pored svega toga, 159ka se pokazala kao malo bolja od A6 (dakle nikako losija), a prosecni troskovi odrzavanja su gotovo upola manji

meni dosta!
8c_competizione 8c_competizione 08:49 11.07.2015

Re: nastavak

I ovaj mi priča o Alfi na blogu?! I omalovažava Tojotu?! Lud čovek.


tzanimljivo je da su jedni od najboljih Alfa tjunera (za neke stvari i ispred Autodelta-e i Novitec-a) bas japanci
alselone alselone 10:01 11.07.2015

Re: nastavak

Jel ti imaš isto audija ili folciku, čini mi se da je VW GTI isti automobil kao A3 (to jest ista platforma)? Ima moj kumac taksašanin GTI-ja, i sasvim je ok, ko voli male automobile.


Oktavija.
alselone alselone 10:02 11.07.2015

Re: nastavak

Dodge Ram, valjda su na to mislili. Ja drugi Ram ne znam u Americi.


Gospode Isuse Hriste koliko mali penis moras imati da bi kupio ovaj auto.
8c_competizione 8c_competizione 10:09 11.07.2015

Re: nastavak

Gospode Isuse Hriste koliko mali penis moras imati da bi kupio ovaj auto.




8c_competizione 8c_competizione 10:12 11.07.2015

Re: nastavak

alselone
Jel ti imaš isto audija ili folciku, čini mi se da je VW GTI isti automobil kao A3 (to jest ista platforma)? Ima moj kumac taksašanin GTI-ja, i sasvim je ok, ko voli male automobile.


Oktavija.


sve ti je to isto majstore, samo u zavisnosti od klase delova i kategorizacije kom nivou (klase) pripada i kom trzistu je namenjeno, tako nalepe i cenu!

Skoda i Seat za najnizi segment

VW za malko visi

Audi za visi

Porsche za najvisi, ali se on ne racuna posto je za ono glavno (911 i Cayman) unikatno, dok vec SUV modeli dele osnove sa VW Touareg-om i onim manjim cudom.
alselone alselone 10:18 11.07.2015

Re: nastavak

sve ti je to isto majstore, samo u zavisnosti od klase delova i kategorizacije kom nivou (klase) pripada i kom trzistu je namenjeno, tako nalepe i cenu!

Skoda i Seat za najnizi segment

VW za malko visi

Audi za visi

Porsche za najvisi, ali se on ne racuna posto je za ono glavno (911 i Cayman) unikatno, dok vec SUV modeli dele osnove sa VW Touareg-om i onim manjim cudom.


Znam to. Izabrao sam Oktaviju zato sto mislim da je best baj u toj klasi. I izabrao sam je sa jacim motorm, FSI umesto onih glupih MPI, pa sam tako napravio neki balans koji mi se svidja. Pricao mi je majstor u vw servisu kako iste delove kada stavlja u golfa ili audija kostaju vise. A isti delovi. Na primer filter za vazduh. Na njemu ne pise ni Skoda, ni Golf ili Audi, pise VW group, a kosta razlicito.

A sto se tice dizajna, meni se svidja to sto je Audi napravio poslednjih 5, 6 godina. Meni je, na primer, ovo lepo.

alselone alselone 10:25 11.07.2015

Re: nastavak

Doduše, malo su mi ovde felne dzukačke, ali dobro.
krkar krkar 10:29 11.07.2015

Re: nastavak

FIAT - Fix it again, Toni.


Pojma nemaš. Nije ni čudo, jebu te Kragujevac, Toronto i kompleks od Pajića.

Otac moga druga G koji me svojevremeno bio zaludeo za offroad trke otišao je u penziju kao glavni konstruktor automobilskih motora Rolls-Roycea. Nadam se da ćeš to priznati kao nekakvu stručnost. Otišao je rano u penziju, sa nekih 62-3, tako nešto jer mu se nije išlo u neku reorganizaciju pa je uzeo neku veliku lovu i otišao u penziju da vezuje mušice za ribolov. Onda je godinu i nešto vezivao mušice i pecao po škotskim i kanadskim potocima pastrmke, napisao knjigu o mušicama... i shvatio da mu fale motori. Pošto je imao gomilu ponuda, stalno ga zvali razni, izabrao je da postane glavni konsultant za automobilske motore britanske podružnice Decra. Posao mu se sastojao od ispitivanja i nadzora motora i analize kvarova. Raj za inženjera.

Tu se on opasno naloži na male dizele jer sa njima nikad u životu radio nije i bavio se njima jedno 10-12 godina dok na kraju nije konstruisao sopstveni dizel (patent mu je otkupila Kubota, ko zna šta su mali dizeli sve mu je jasno!).

Elem, njegova klasifikacija automobilskih dizel motora je:

1. Fiat/Alfa 1,9 JTD i njegovi derivati (2,0 JTDm itd)
pa onda 3 mesta niko
5. PSA 1,6 HDi i Fordove DLD varijante. Ostale kubikaže izvedene iz 1,6 (1,4 i 2,0 nisu tako dobre)
pa onda još 4 mesta niko
10. Isuzu 1,7 u Hondinoj varijanti

Kaže da svi ostali motori nisu vredni spomena. Malopre sam mu poslao mail i odmah mi je odgovorio sa ovom listom (redosled znam). Za VW TDi (pumpa-dizna) kaže da je prekomplikovana i termički nategnuta prevaziđena tehnologija.

Ćale ima 79 godina i planira da kad napuni 80 ipak ode u stvarnu penziju ... jer je našao novi hobi. Hoće da gaji pčele.
emsiemsi emsiemsi 11:39 11.07.2015

Re: nastavak

krkar
FIAT - Fix it again, Toni.


Pojma nemaš. Nije ni čudo, jebu te Kragujevac, Toronto i kompleks od Pajića.

Otac moga druga G koji me svojevremeno bio zaludeo za offroad trke otišao je u penziju kao glavni konstruktor automobilskih motora Rolls-Roycea.
...

Аууууу, јебем ти сунце --- па ти се не дружиш ни са киме ко није у рангу 'Бутрос Бутрос Галија' (најмање).
8c_competizione 8c_competizione 14:08 11.07.2015

Re: nastavak

Francuskih kola?


8c_competizione 8c_competizione 14:13 11.07.2015

Re: nastavak

A sto se tice dizajna, meni se svidja to sto je Audi napravio poslednjih 5, 6 godina. Meni je, na primer, ovo lepo.


A7ca je jedino sto je meni lepo kod Audija
8c_competizione 8c_competizione 14:16 11.07.2015

Re: nastavak

Аууууу, јебем ти сунце --- па ти се не дружиш ни са киме ко није у рангу 'Бутрос Бутрос Галија' (најмање).


tipicni komentari nekoga ko bas i nema sta pametno da izjavi, a jaja ga bas, ono bas svrbe da nesto ipak izjavi!
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:01 11.07.2015

Re: nastavak

tako da bih te molio da se okanes te germanofilske propagande!


Compe, izvini, namerno sam malo zabiberio u komentaru sa Alfom da te nerviram, pošto vidim da se tako slatko ložiš, a i da podstaknem krljanje .

Stvarno nisam neki autogermanofil (nisam čak ni germanofil) ja sam svoje automobilske duhove iživeo sa ona moja 3 saaba, kakav je to jebački auto bio, i sad su mi kola samo kola, dakle sredstvo da se prevezem od tačke a do tačke b. Volim kad je pouzdan, možda što sam inženjer i cenim taj aspekt, a i osetim iskrenu sućut prema kolegama kad se desi neki masivni recall, a i ne volim da idem kod servisera da me tamo deru (ovde baš gule na tim evropskim kolima). I švapska kola su stvarno srednježalosna po tom pitanju (iako oduvek postoji ta fama medju nama Srbima o nemačkoj tehnologiji), tako da, po meni, nijedan kršten auto ne bi trebalo da ih uzima kao referencu za poredjenje.

Da mogu, to jest da živim u malo drugačijoj klimi, ja u kola ne bih ni ulazio, sem ako moram nešto da pre prevezem, uključujići i derište, do obdaništa, i tamo i ovamo. Meni je motorče daleko veće uživanje. I tu stvarno ne bih imao ništa protiv onog jednog Dukati Monstera, taj su žabari baš baš nakindjurili, ali lepo. I savršeno mi paše.


srdjan.pajic srdjan.pajic 16:28 11.07.2015

Re: nastavak

alselone
Dodge Ram, valjda su na to mislili. Ja drugi Ram ne znam u Americi.


Gospode Isuse Hriste koliko mali penis moras imati da bi kupio ovaj auto.


Ja se malo plašim ovih grdosija na putu (RAM je još i relativno pristojan, kakvih ima), sa ovim mojim malecnim autom, nikad nisam siguran da li me je brka dva sprata iznad video ili nije. Manja mi je frka od onih semija (drumskih krstarica) jer za njih znam da ih tera profesionalni vozač kamiona, a ne neki baja sa istom vozačkom dozvolom kao što je moja.

Pored redneksa sa malim penisima, RAM-a i onog Fordovog nekog ekvivalenta, često voze kontraktori, za te poslove su zakon. Japanci nemaju tu klasu kamona, znači jače od Tundre ili Takome, a da nije semi. Meni baš zatrebao jedan ovakav pikap neki dan, da se otarasim zemlje iz dvorišta. Srećom pa u Home Depot-u moš da rentiraš, mislim da baš RAM-ove imaju, za neku siću, poslužiš se i vratiš.
alselone alselone 18:26 11.07.2015

Re: nastavak

Pored redneksa sa malim penisima, RAM-a i onog Fordovog nekog ekvivalenta, često voze kontraktor


To je OK, ali covek koji radi u kancelariji, ima malu kucu u gradu i vozi ovakav auto, to mi je ludilo. Ocekivao bih najmanje da ima 100 hekatara sume i 200 grla stoke. Upoznao sam par tih primeraka. Dvojicu sa kojima sam se sprijateljio sam i pitao - zasto brate. Prvi je malo zastao, nije bas znao sta da kaze pa je rekao da voli da kampuje pa kao zbog toga ali dugo nije isao na kampovanje, a drugi je bio malo iskreniji, rekao je da se to smatra maco pa je zato kupio.
alselone alselone 18:30 11.07.2015

Re: nastavak

Elem, njegova klasifikacija automobilskih dizel motora je:

1. Fiat/Alfa 1,9 JTD i njegovi derivati (2,0 JTDm itd)
pa onda 3 mesta niko
5. PSA 1,6 HDi i Fordove DLD varijante. Ostale kubikaže izvedene iz 1,6 (1,4 i 2,0 nisu tako dobre)
pa onda još 4 mesta niko
10. Isuzu 1,7 u Hondinoj varijanti


Krkare, je l' imas neki clanak ili istrazivanje da podupre ovo? Ovo je skroz drugacije od onog sto se kod nas misli, pa bih da imam tvrdji argument od "rekao neki lik na internetu da mu je pricao neki deda koji je radio za RR", kad budem pricao i razbijao iluzije u drustvu.
Kod nas "medj narodom" bi lista bila ovakva:

1. TDI
2. niko
3. niko
4. Tojota
5. niko
6. niko
7. FIAT
8. niko
9. niko
10. HDI
11. Sta? Ima jos neki dizel motor?

I meni bi trebala dobra procena. Verovatno cu, teska srca, preci na dizel kad se odselimo iz grada.
alselone alselone 18:31 11.07.2015

Re: nastavak

Compe, izvini, namerno sam malo zabiberio u komentaru sa Alfom da te nerviram, pošto vidim da se tako slatko ložiš, a i da podstaknem krljanje .


I ja isto. :) Izvini alfista, sto kaze pajke bas se "slatko lozis".
emsiemsi emsiemsi 19:05 11.07.2015

Re: nastavak

alselone
Pored redneksa sa malim penisima, RAM-a i onog Fordovog nekog ekvivalenta, često voze kontraktor


To je OK, ali covek koji radi u kancelariji, ima malu kucu u gradu i vozi ovakav auto, to mi je ludilo. Ocekivao bih najmanje da ima 100 hekatara sume i 200 grla stoke. Upoznao sam par tih primeraka. Dvojicu sa kojima sam se sprijateljio sam i pitao - zasto brate. Prvi je malo zastao, nije bas znao sta da kaze pa je rekao da voli da kampuje pa kao zbog toga ali dugo nije isao na kampovanje, a drugi je bio malo iskreniji, rekao je da se to smatra maco pa je zato kupio.

Ееее, јбг --- па што их ниси питао колико им је мали пенис ?
blogovatelj blogovatelj 19:19 11.07.2015

Re: nastavak

Ford Focus je Nemacki auto, fabrika jer u Köln-u

razlikuj americki i evropski Ford


Nemoj da si smešan, čuće te neko da ovo pričaš u eri globalizacije.
Zar stvarno misliš da postoji razlika u proizvodnji u Evropi i Americi za isti model automobila? Možda neke kozmetičke sitnice, ali suština je uvek ista. Tako im je jeftinije.
Ovo što ti pričaš standardno pričaju kanadski gastarbajteri balkanskog podrijetla kad hoće da ti uvale svoju deset godina staru Džetu. Obavezno ti kažu da je pravljena u Nemačkoj.
E, ljudi, najpre sam u komentaru napisao blogalizacija umesto globalizacija. Morao bih da smanjim dolazak na ovo mesto.
blogovatelj blogovatelj 19:26 11.07.2015

Re: nastavak

Krkare, je l' imas neki clanak ili istrazivanje da podupre ovo?


Ma gde ima. Si lud? Nego on to "zna" Vidiš da čim mu malo oponiraš on počinje da vređa. Izgleda da ga je tata previše tukao kad je bio mali, pa sad pokušava nekako da nadoknadi propušteno.
Prvo i prvo, auto ne može da se zove dobrim ako se ne prodaje u celom svetu. Mislim može, ali to su onda mini serije i cena po komadu od pola miliona. A ovo što je on napisao znaš i sam da ne postoji ni u tragovima u Severnoj Americi. U stvari, postoji. U tragovima.
E sad zamisli najbolji auto kome je tržišni udeo na severnoameričkom tržištu 1ppm i koji košta petnaest soma evra komad. To kao ove nabeđene srpske rok zvezde što imaju deset soma klikova na Tjubu pa pričaju kako ih seljačka zemlja ne razume.
alselone alselone 20:30 11.07.2015

Re: nastavak

Prvo i prvo, auto ne može da se zove dobrim ako se ne prodaje u celom svetu. Mislim može, ali to su onda mini serije i cena po komadu od pola miliona. A ovo što je on napisao znaš i sam da ne postoji ni u tragovima u Severnoj Americi. U stvari, postoji. U tragovima.
E sad zamisli najbolji auto kome je tržišni udeo na severnoameričkom tržištu 1ppm i koji košta petnaest soma evra komad. To kao ove nabeđene srpske rok zvezde što imaju deset soma klikova na Tjubu pa pričaju kako ih seljačka zemlja ne razume.


Pa da, to je i meni cudno. Da postoji auto toliko dobar da je najbolji i najpouzdaniji na svetu ali ga trziste nije prepoznalo.
alselone alselone 20:31 11.07.2015

Re: nastavak

Ееее, јбг --- па што их ниси питао колико им је мали пенис ?


Verovatno je veoma mali pa da im ne stajem na muku.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:44 11.07.2015

Re: nastavak

To je OK, ali covek koji radi u kancelariji, ima malu kucu u gradu i vozi ovakav auto, to mi je ludilo.


Pa to je tek dobar razlog da si kupiš ovakvu mašinu. Inače bi ti život bio nepodnošljivo lišen uzbudjenja.

Meni su tu najcrnji oni što voze one civilne hamere (H3 je valjda zadnji model, mada možda i grešim). To je onako atipično ružna kocka na 4 točka, kojom, navodno, možeš u vodu, vatru, vazduh, svuda gde ima Talibana. I kao vozača po pravilu ćeš videti neku krhku bakicu koja pokušava da sidje sa velike visine što ispred nje zjapi kad otvori vrata. To je, recimo, kamion koji apsolutno nikad nisam video da neko vozi na terenu, samo do šoping mola (gde zauzme dva parking mesta) i nazad. Onaj vojni hamer, od koga su posle krenuli da prave te civilne verzije je stvarno dobra mašina, ali je previše širok za planinske puteve, staze i bogaze, i zato ga i nema.

tyson tyson 00:25 12.07.2015

Re: nastavak

Ja, ako bih sad birao automobil, skoro sigurno bih uzeo neku Tojotu, možda priusa, ali ženi da za nedajbože ostane kamion (isto Tojota, jebote kako oni prave te kamione, ne može niko da im prismrdi. Pazi kad smo kupili za nju kamion pre tri godine koji je prešao 250 hiljada milja, a da nisam ni trepnuo.

Ovlaže mi se oči i dan-danas kad se setim kako sam nemilosrdno terao Toyota Hiluxa po vukojebinama trećeg sveta...

Stigao polovan u firmu, niko ga nije hteo kao 13. prase, a ja iako sam mogao da biram sebi auto rekoh - daj ga meni.

Pa to malo čudo je neuništivo, a po vrletima ide kao koza! I kao dalmatinsko magare, malo traži i na kraju dana te i pored sveg maltretiranja voli i veran ti je.

Doduše i Land Cruiser, J70, mi je isto ostao u dobrom sećanju. Vidim da se još uvek prodaju u Australiji. Vo iskušeniju.


tyson tyson 00:43 12.07.2015

Re: nastavak

Elem, njegova klasifikacija automobilskih dizel motora je:

1. Fiat/Alfa 1,9 JTD i njegovi derivati (2,0 JTDm itd)
pa onda 3 mesta niko
5. PSA 1,6 HDi i Fordove DLD varijante. Ostale kubikaže izvedene iz 1,6 (1,4 i 2,0 nisu tako dobre)

Pa dobro, ovo se u principu odavno zna; ti Fiatovi i Pežoovi dizel motori su najbolji i najcenjeniji u klasi već neko vreme. To znam čak i ja koji nemam vremena da pasionirano pratim automobilske vesti


krkar krkar 00:44 12.07.2015

Re: nastavak

tipicni komentari nekoga ko bas i nema sta pametno da izjavi, a jaja ga bas, ono bas svrbe da nesto ipak izjavi!


To su ti građanski impotenci kojima je najveći domet u životu glasanje za Voju Koštunicu, DVARED, ZAREDOM!
krkar krkar 01:03 12.07.2015

Re: nastavak

Krkare, je l' imas neki clanak ili istrazivanje da podupre ovo?


Nemam. Ne verujem da ima nešto konkretno.

Ali mi je to rekao čika J.D, pomenuti otac moga druga G.

Koga sam (ćaleta) prvi put video na delu kad je fino podešavao Roverov motor 4,2 V8 na LR Discovery 110 skraćenom za offroad trke na otprilike 86 inča i sa motorom pomerenim unazad radi bolje centraže. Ovo je skoro sve radio njegov sin, moj drug G, ja sam manje-više samo šegrtovao i zavarivao.

E onda je ćalac došao sa tri instrumenta (osciloskopom, stroboskopom i nečim električnim) i čašom za šampanjac punom vode. Voda se, naravno, prosipala (mit je da se ne prosipa) ali je ćalac gledao kako vibrira, na koji način.

I za pola sata izvukao je otprilike 35 konja više od fabričkog motora a 15 konja više od onoga što smoi mi za ceo dan uspeli, sa svim poliranjima i podešavanjima.

Tako da mu ja verujem sve i da kaže da matica 17 može da peva u kontraaltu ili doji toronćanske kljunare ili oplodi jaja koja je sneo Vladeta Janković!
krkar krkar 01:12 12.07.2015

Re: nastavak

Ovlaže mi se oči i dan-danas kad se setim kako sam nemilosrdno terao Toyota Hiluxa po vukojebinama trećeg sveta...


Prvog Hiluxa, 2,0 benzinac, kratka kabina, samo zadnji pogon, isto tako uspešno, surovo, bezosećajno i nezaustavljivo, terao sam po trećim svetovima još pre 30 godina. Posle sam terao i one fancy modele, i duple kabine i 4x4 i razne motore - neprejebiv. Doduše, ni odgovarajući Nissan nije bio mnogo lošiji al' zaboravih mu ime. Doduše, tada je još i ime Datsun kružilo pa nije ni čudo što sam malo krečana.

Doduše i Land Cruiser, J70, mi je isto ostao u dobrom sećanju. Vidim da se još uvek prodaju u Australiji. Vo iskušeniju.


Ko god se makao iz Jurope zna da je J70 nepoderiv i nenadjebiv. Pun ih je Bliski istok, Afrika, Azija. Čak se na njima i sa njima i ozbiljno ratuje dan-danas.

Priznajem samo 4 ozbiljna terenska automobila od standardnih džipastih vouila:

1. Land Rover Defender (i prethodnici)
2. Tojota Land Cruiser (uglavnom starije ne-fancy i ne-elektronske serije)
3. Mercedes G-klasa (isto do otprilike 1992.)
4. UAZ 469 i prethodnici i naslednici, sve do Huntera.

Kad sam dobro raspoložen možda mogu ovde da uključim i Nissan Patrol (običan i G) ali samo nepederske verzije.

Sve ostalo su ekstenzije penisa za pederčiće i majmune sa puno para.

Naravno, majka svih terenaca na točkovima je Unimog, posebno starije serije koje su još bile i lagane i (uslovno rečeno) lepe ali to su već ne-obična vozila.

Ja sam tu vrlo pristrasan jer sam godinama vozio LR (i Defender, i Discovery i stare serije Rangea, dok ga nisu upederili - samo da podsetim prvi RR dimenzionisan je da u gepek stane standardna jorkširska krmača a unutrašnjos je bila od gume i polivinila da nedeljom ujutru može da se opere šmrkom pre odlaska u crkvu!!!) ali sam se bogme i Toyote navozao i, nešto manje, G-Wagona tako da priznajem da je sve u finesama i ličnoim preferencijama.

Daj ti meni 4x4 i sve diferencijale pa da se pitamo šta je vozilo.
krkar krkar 01:23 12.07.2015

Re: nastavak

Onaj vojni hamer, od koga su posle krenuli da prave te civilne verzije je stvarno dobra mašina, ali je previše širok za planinske puteve, staze i bogaze, i zato ga i nema.


1984. pošalju belosvećani UNPREDEP (UNited Nations PREventive DEPloyment force) u Makedoniju. US Army prvi put na Balkanu, da čuva Makedoniju od zlih Srba.

Negde na severoistoku Makedonije, na tromeđi BJRM, SRB i BG, sednem sa nekakim američkim potpukovnikom da derem žoltu, na terenu, čaša po čaša, priča o opremi i ja mu kažem da je njihov HMMWV go kurac, da je dobar samo za saudijsku pustinju... malo žešće nego što bih ga napušio bez rakije. On malo žešće uzvrati da nema boljih kola od američkih ("pa je l' ima boljih kola od moskviča" na američkom) uglavnom opkladismo se mi da idem prvo ja za njim, u discoveriju (standardni, samo skinut prednji plastični branik jer je prenizak) i ako ja prođem svuda gde prođe Humvee onda on za mnom.

Amer kurčevit, dobro ga gari, uzbrdo, nizbrdo, čak i bočni nagibi... ali prođem ja svuda gde je on prošao.

Onda moj red. Idem seoskim xhadama, moj kolotrag skoro isti kao i od traktora, tamića... onoga što vozi po selskim vukojebinama. Bilo relativno suvo te se nismo mnogo valjali po blatu, uzbrdice je Hamvi OK prolazio ali sam sve tražio - i na kraju našao - nešto usko. Dođem na uzbrdicu, žešća ali ne preterana, sa velikim kolotrazima, izdubljen put pošteno - i ono što meni treba: dva podeblja drveta vrlo blizu. Taman da ja prođem a on ne.

Amer platio jagnje i gajbu piva

Imam fotografije a negde na kasetama i film iz helikoptera
8c_competizione 8c_competizione 02:26 12.07.2015

Re: nastavak

Meni je motorče daleko veće uživanje. I tu stvarno ne bih imao ništa protiv onog jednog Dukati Monstera, taj su žabari baš baš nakindjurili, ali lepo. I savršeno mi paše.


meni ovo za po gradu i krstarenje oko grada



ali ponekad se mora poterati i prikolica, a vala i raspustiti onih 260 konja!

tezak zivot
8c_competizione 8c_competizione 02:33 12.07.2015

Re: nastavak

Doduše, ni odgovarajući Nissan nije bio mnogo lošiji al' zaboravih mu ime.


Nissan Patrol?
8c_competizione 8c_competizione 02:34 12.07.2015

Re: nastavak

Naravno, majka svih terenaca na točkovima je Unimog, posebno starije serije koje su još bile i lagane i (uslovno rečeno) lepe ali to su već ne-obična vozila.


meni je i Pinzgauer isto neprejebiva sprava!
krkar krkar 02:50 12.07.2015

Re: nastavak

Nissan Patrol?


Čitaj pažljivo, pomenut je Patrol u tekstu, i običan, sa gibnjevima i GR sa oprugama.

nije to, Nissan/Datsun heavy pickup
krkar krkar 02:53 12.07.2015

Re: nastavak

meni je i Pinzgauer isto neprejebiva sprava!


Naravno, ali ne spada u kategoriju ex-vehicular 4x4.

Pnzgauer i prethodnik Dorfflinger u stvari su bliski rod VW bube i Porschea i Tatre, samo što su uzeli centralnu cevastu šasiju od Tatrinih kamiona a bokser motor od Porscheovih kopija Ledvinkinih prototipa
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:29 12.07.2015

Re: nastavak

8c_competizione
vozim i Vespu GTS i (sa mojom tezinom) je dzandzim nevidjeno.

У домену продаје скутера, необично, Италијани чак ни на свом тржишту не држе никад прво место, Piaggio или Vespu редовно прескоче Honda и Jamaha.

PRODAJA ZA 2015.
alselone alselone 09:22 12.07.2015

Re: nastavak

Pa dobro, ovo se u principu odavno zna; ti Fiatovi i Pežoovi dizel motori su najbolji i najcenjeniji u klasi već neko vreme.


Meni nije jedino jasno kako je to opste poznato a najzahtevnije i najkonkurentnije trziste to nije prepoznalo. Mozda jer se dizel toliko ne vozi u Americi. Tj. skoro se uopste ne vozi, tamo je 200 hiljada debila sipalo benzin u dizele pa je VW bio u velikom problemu jer su svima besplatno remontovali masine.

Nemam pojma. Ugavlnom, nije ni bitno posto su svi motori danas toliko dobri da bez problema izguraju 400 hiljada, i vise, sto je neki zivotni vek auta ako se ne planira voznja do smrti.
emsiemsi emsiemsi 13:54 12.07.2015

Re: nastavak

krkar
tipicni komentari nekoga ko bas i nema sta pametno da izjavi, a jaja ga bas, ono bas svrbe da nesto ipak izjavi!


To su ti građanski impotenci kojima je najveći domet u životu glasanje za Voju Koštunicu, DVARED, ZAREDOM!

Све ми дирај, Воју ми не дирај !
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:54 12.07.2015

Re: nastavak

Doduše i Land Cruiser, J70, mi je isto ostao u dobrom sećanju. Vidim da se još uvek prodaju u Australiji. Vo iskušeniju.


U Africi, bar ovde gde sam ja bio na safariju (Serengeti, Manjara, Ngorongoro), Land Cruiser je jedino terensko vozilo koje ćeš videti. Ono, spuštanje u krater Ngongoro, po putu spavaju lavovi, a Landcruiseri se šunjaju stešnjenji izmedju njih i provalije. Kažu ovi majstori što ih voze da se povremeno prevrnu, ili zaglave u nekom blatištu, sa sve turistima, naravno. Zato svaki ima vinč, da se samospašava, ili da spašava kolegu.




tyson tyson 21:58 12.07.2015

Re: nastavak

Meni nije jedino jasno kako je to opste poznato a najzahtevnije i najkonkurentnije trziste to nije prepoznalo. Mozda jer se dizel toliko ne vozi u Americi.

Upravo zbog toga, nema tu neke misterije; u Americi je dizel retka zverka, a zašto je to tako - siguran sam da postoji jednostavan odgovor, samo ga ja ne znam, nikada se nisam interesovao za to. Možda zato što je benzin tako jevtin, a najjači adut u korist dizela je dugo bila manja potrošnja uz jevtinije gorivo...?

Dakle, jebiga, po pitanju dizel motora američko tržište jednostavno nije relevantno.


srdjan.pajic srdjan.pajic 22:02 12.07.2015

Re: nastavak

Mozda jer se dizel toliko ne vozi u Americi.


Mislim da je ovo u pitanju, dizel se stvarno slabo koristi. Doduše, ima ga na apsolutno svakoj pumpi, ali stvarno ćeš retko videti da neko tankuje. Ne znam koliki je odnos potrošnje nekog savremenog dizelaša i benzinca, ali dizel je ovde dosta skuplji, po galonu, od benzina. Pretpostavljam da je potrošnja manja i da te rezervoar dizela košta manje nego rezervoar nekog premium benzina, ili možda grešim? Ovaj Dukati, inače, pravi dizel motocikle, imaju baš ovaj monster koji ja jako volim sa dizel motorom.



EDIT: Ali jebeš motocikl koji kad prodje, iza sebe ostavi miris prženih krompirića koji te podseća na Mekdonalds restoran.
tyson tyson 22:15 12.07.2015

Re: nastavak

Doduše, ni odgovarajući Nissan nije bio mnogo lošiji al' zaboravih mu ime.

Nisam siguran, ali mislim da oni ime ni nemaju. Dok su bili Datsun imali su valjda samo broj, nikada ime.

4. UAZ 469

Hehe, meni je onaj UAZ 452 4x4 kombi, napravljen na šasiji UAZ 469, zakon

Do pre nekoliko godina su se mogli kupiti u Srbiji, ganc novi iz uvoza, za male pare. To je bio pravi okazion!


NNN NNN 11:23 13.07.2015

Re: nastavak

moralo se drzati ravnim ili boljim pri startu na semaforu

Ovo je, valjda, najvažnije
zilikaka zilikaka 16:29 13.07.2015

Re: nastavak

samo da podsetim prvi RR dimenzionisan je da u gepek stane standardna jorkširska krmača a unutrašnjos je bila od gume i polivinila da nedeljom ujutru može da se opere šmrkom pre odlaska u crkvu!!!)

Sad si me podsetio na studentske dane.

Imao drugar, zemljak i kolega Dijanu (il Spačeka, bem li ga, ne smem da tvrdim, al furgon model)
To ne smem jer on tokom studija imao po 2-3 komada tog raznog, al ovo nešto, osnova svega, bilo limun žuto i zvalo se Saratoga.

Elem, taj isti kolega imao dedu na selu i da bi mu pomogao i sebi upotpunio budžet, vazda sa svinjama petljao.

Naravno, u isto vreme studirao i prevozio nas po potrebi za Bg i nazad kući.
Nazad bio gumeni pod i dve klupice koje se unose, tako da je potpuno normalno bilo da sednemo, a on sa žarom u očima priča kako je jutros kupio jako lepu krmaču, ima i minđušu u uvu, a koja se, naravno u toj istoj Saratogi vozila koji sat pre nas studentarije.
hogubadagri hogubadagri 02:29 11.07.2015

hmmmm

Slazem se sa celim tekstom osim da je Djulijeta ruzan auto, mozda nije vrh medju AR perjanicama ali sprem ostalih auta u klasi apsolutno najlepsi. Barem meni.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana