o

Vanja Montenegro Ljujic RSS / 15.03.2008. u 23:04

branku



Komentari (432)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 15:52 16.03.2008

Re: "Krilatost klisure odmeni sujetu"

bravar
Evo ga!!!Raskovnik (latinski naziv Ruscus hypoglossum)


Alex je u pravu. Ti jesi google carobnica! :) Moram priznati da nikada nisam videla ovu biljku, ali ako je stvarno cudotvorna ne preostaje mi nista drugo nego da te zamolim da posaljes par semenki u Amsterdam :)
Kazezoze Kazezoze 16:58 16.03.2008

Re: "Krilatost klisure odmeni sujetu"

ma ima ga i kod nas, to je grm, specifichan po tome shto mu cvet raste iz sredine lista, i kasnije postaje crvena bobica.

bravar bravar 18:52 16.03.2008

Re: "Krilatost klisure odmeni sujetu"

Zimzelena biljka sa puzećim rizomom i jednostavnom ili slabo razgranatom stabljikom, visine 20-40(60)cm. Ljuspasti listići sitni, lancetasti. Filokladije duguljasto- lancetaste do eliptične, sa obe strane sužene, ali bez oštre bodlje na vrhu. U donjem delu stabljike su naspramne ili pršljenasto raspoređene, a u gornjem u dva reda poređane. Cvetovi su na peteljkama, po 3-5, u pazuhu duguljastog, čvrstog, kožastog, zelenog i na vrhu zašiljenog priperka. Muški cvetovi sa 3 prašnika čiji su filamenti srasli u cev. Kod ženskih cvetova staminodije su srasle u cev. Bobica crvena, do 2cm u prečniku. IV-V.
Stanište. Vrsta je vezana za mezofilne šume, uglavnom bukove, mada je ima i u šumama hrasta kitnjaka i graba. Takođe se sreće i u bukovo-jelovim šumama. Raste i na plitkom krečnjačkom zemljiŠtu. Osnovno za porast je dovoljna količina vlage u vazduhu i senčeni položaji.
Opšte rasprostranjenje. Srednja i južna Evropa (Čehoslovačka, Austrija, Mađarska), Balkansko poluostrvo, Krim, Mala Azija, Severna Afrika. U Srbiji rasprostranjena.
Privredni značaj. Ima značaja kao dekorativna vrsta i može da se sadi na senčenim mestima. U narodnoj medicini se upotrebljava za povećanje mlečnosti kod domaćih životinja.
copy-paste: odavlen



Kzzz je u pravu. Ima ga 100% (da se izrazim jezikom ekonomije:) i kod vas,
u zemlji lala i cveca, a koristi se za aranziranje cvetnih buketa jer je sa crvenkastom bobicom ispod listica na listu prilicno dekorativan.
svrati u prvu cvecaru i sigurno ce ga imati:)))
A u 'olandiju mogu da Ti posaljem sebe:))) da razmenim malko kulture sa vama tamo:)))

evo se spremih
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 19:12 16.03.2008

Re: "Krilatost klisure odmeni sujetu"

koristi se za aranziranje cvetnih buketa jer je sa crvenkastom bobicom ispod listica na listu prilicno dekorativan


ne staj mi na muku :( niko nece da mi kupi cvece, a kad pitam da mi se kupi (npr za rodjendan i sl.), cujem komentare tipa: 'e, ti & cvece!'. ne znam o cemu se radi, mora da je neka konspiracija :)

bravar bravar 19:17 16.03.2008

Re: "Krilatost klisure odmeni sujetu"

konspiracija mora strogo italic:)))

za cvece - najlepse je kada samu sebe obradujes. Ja to radim barem jednom nedeljno:)))
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 19:27 16.03.2008

Re: "Krilatost klisure odmeni sujetu"

bravar
konspiracija mora strogo italic:)))za cvece - najlepse je kada samu sebe obradujes. Ja to radim barem jednom nedeljno:)))


bravar bravar 21:54 16.03.2008

Re: "Krilatost klisure odmeni sujetu"

Hvala:)))

zatebeodmene:)))


Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 22:34 16.03.2008

Re: "Krilatost klisure odmeni sujetu"

bravar
Hvala:)))zatebeodmene:)))


Brvr, I think this is the beginning of a beautiful friendship! :)
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 22:52 18.03.2008

Re: "Krilatost klisure odmeni sujetu"

Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 23:15 18.03.2008

Vatra kao kob

Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 23:35 18.03.2008

Re: "Krilatost klisure odmeni sujetu"

Kazezoze
ma ima ga i kod nas, to je grm, specifichan po tome shto mu cvet raste iz sredine lista, i kasnije postaje crvena bobica.


stvarno nisam videla, ali zvuci bas zanimljivo. cvet iz sredine lista! da to nije neki genetski inzinjering?
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 01:12 16.03.2008

hrast

za mene je ovo cudotvorna biljka
najlepse drvo na svetu
pravi sumski princ
lepotan!

Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 01:13 16.03.2008

hrast izbliza

Kazezoze Kazezoze 09:39 16.03.2008

: breza,

najlepshe drvo

Kazezoze Kazezoze 09:41 16.03.2008

Re: : breza,

i u jesen

AlexDunja AlexDunja 11:21 16.03.2008

Re: : breza,

Kazezoze
najlepshe drvo


Noć suviše velika za moje zvezdano čelo
u nekim šumama crnim nepoznatim
I drvo je reklo nemoj. Jutro moje belo
ime ti svoje ostavljam kad ne mogu da se vratim

iz pesme goran
ciklus sedam mrtvih pesnika
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 12:20 16.03.2008

Re: : breza,

Kazezoze
i u jesen


da, i breza je lepa :) je l ti znas koliko sam ja cesto gledala u te boje - kao dete?
bravar bravar 12:33 16.03.2008

Re: : breza,

tri breze pod mojim prozorom... prelepe... nezne... bele... snene... leprsave...

ali sto volim vrbu kraj vode
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 16:03 16.03.2008

Re: : breza,

bravar
tri breze pod mojim prozorom... prelepe... nezne... bele... snene... leprsave...ali sto volim vrbu kraj vode


da, (tuzna) vrba je prelepa. i ja imam jednu - pored kanala ispred zgrade.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 01:30 16.03.2008

E, sad...

E, sad..kako ovo da ne preporučim...
Kad je istkano najlepšim slovnim nitima i složeno po najrafiniranijem poetskom ukusu...aj, nek mi neko kaže...
AlexDunja AlexDunja 01:39 16.03.2008

Re: E, sad...

Kad je istkano najlepšim slovnim nitima i složeno po najrafiniranijem poetskom ukusu

blagodarim:)))))
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 01:52 16.03.2008

laku noc svima! :)

oci mi se sklapaju.
cmokic za alex & co :) vidimo se
bravar bravar 01:54 16.03.2008

Re: laku noc svima! :)

Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 02:06 16.03.2008

Re: laku noc svima! :)

angie angie 04:35 16.03.2008

e deco,

ja malo zurkaisala tamo, pa propustila shto ste vi ovde, al vidim nije vam bilo hrdjavo, ljub:)))

hrast- moje omiljeno drvo.
dragoljub dragoljub 04:40 16.03.2008

Re: e deco,


hrast- moje omiljeno drvo.

јасмин
angie angie 04:57 16.03.2008

Re: e deco,

јасмин


jasmin-moj omiljeni zbun!:)))
dragoljub dragoljub 05:02 16.03.2008

Re: e deco,

angie
јасмин


jasmin-moj omiljeni zbun!:)))

жбун,дрво топола не правим питање-:))))))))))))
bauer bauer 08:11 16.03.2008

Re: e deco,

jasmin-moj omiljeni zbun!:)))

noviji bumper sticker:

only bush I care about is - my bush :)
AlexDunja AlexDunja 11:46 16.03.2008

Re: e deco,

jasmin-moj omiljeni zbun!:)))

Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 12:27 16.03.2008

Re: e deco,

AlexDunja
jasmin-moj omiljeni zbun!:)))


moj omiljeni zbun / caj je sipurak
dragoljub dragoljub 04:36 16.03.2008

А

Sta vi vidite u nasoj kulturi, sto je tako dobro, da nas cini boljima?


зашто се полази од боље-горе,рођени смо ту где јесмо то чињеница,култура се не ствара за друге него за нас ако се неком засвиђа,лепо.али да ми будемо толико оптерећени да ли ће то неком да се свиди или не,онда нас то доведе до овде где смо ....... нигде.бранко није писао песме за кинезе(који никако да оду у тај њихов јапан)писао је то за нас,наше фреско сликарство су сликали људи различитих нација али су то радили за нас јер су наши (ко год)бирали ко може да ради по квалитету не чак не ни по цркви којој припадају јер су радили и католици и православци,канон важи у обе цркве,заједнички су га правиле.
а можда је и наша култура овај податак:радници МИН-а су на збору радних лјуди донели одлуку да не уплаћују паре у СИЗ за културу јер то њима не треба.то се десило крајем 80-их,шта је даље са том одлуком било незнам,само то говори онашем схватању културе.јер култура није само лепа слика,песма или музика култура је и висина степеника по ком газимо,боја којом бојимо било шта,понашање на улици и осталим местима.зато и мислим да је питање широко постављено да би се добио једноставан одговор.пишем ово ћирилицом зато што је моја,ане зато што је најсавршеније писмо како сматрају .....за оне којима није јасно ми смо добили то писмо на поклон,и то поклон од ромејског цара, да нас припитоми.
зато мислим да културу трба да стварамо за себе,а ако се неком свиди па лепо.
AlexDunja AlexDunja 11:00 16.03.2008

Re: А

зашто се полази од боље-горе,рођени смо ту где јесмо то чињеница

ja nisam posla od "bolje -gore" u kulturi, nego od toga da mi postajemo
sve bolji ljudi sto bolje razumemo kulturu. dakle samo bolje od boljeg:))
i nisam razmisljala o "nasoj" kulturi kao suprotstavljenoj drugima , naprotiv.
htela sam da svi zajedno, koliko ko moze pogledamo u sebe i prepoznamo
to sto nas raduje kad cujemo, vidimo procitamo.
i to sto su nasu kulturu stvarali ljudi razlicitih nacija je sjajno,
jer meni su tin i mak dizdar i vito nikolic jednako moji kao i branko....
a to sto neki misle da im kultura ne treba nije ekskluzivno "nase", bar ja mislim:))
pozdrav, lepo sto si tu:)
dragoljub dragoljub 15:01 16.03.2008

Re: А

прво знам да ниси помислила да хоћу да се свађам.мада је тон мого тако да делује

друго(шта ми би да почнем са овим)песници ми нису ни просечна стана а камоли јача па ипак
jer meni su tin

човек ми је што кажу конза,ипак ствар укуса.
a to sto neki misle da im kultura ne treba nije ekskluzivno "nase", bar ja mislim:))

ма то је општесветска појава само је код нас тај слој људи добио могућност да одлучује као што нам сад одлучује и у политици и активно се бави политиком(као министри и тако то)
а да имамо лепих ствари имамо и оне саме некако нађу пут до света.то кажем јер имам на уму сцену из неког канадског филма у коме на зиду у једној соби ,ничим изазван,стоји постер нашег белог анђела и не верујем да је то заслуга неког нашег трудбеника.
надам се да сам био позитиван
поздрав драгољуб
AlexDunja AlexDunja 17:48 16.03.2008

Re: А

а да имамо лепих ствари имамо и оне саме некако нађу пут до света.

eto, samo ovo da je napisano ovde, bilo bi dosta:)))
hvala, dragoljube.
Boro Boro 05:28 16.03.2008

Zivot

Brannko je bio izrazito nacionalan. Ipak, sva nacionalnost njegova bi bila navazna, da nije imao osecaj za iskorak iz iste.

"...Smrtonostan je zivot, al' smrti odoleva. ..."

"Balada", Branko Miljkovic
AlexDunja AlexDunja 11:05 16.03.2008

Re: Zivot

da, boro, zato sam i odabrala branka i ovaj ciklus kao ilustraciju onoga sto pitam:))
nacionalna mitologija u najboljem simbolistickom maniru:)
bez patetike, osim "patetike uma", koja je za b.m. definicija poezije:)
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 12:39 16.03.2008

Re: Zivot

AlexDunja
da, bez patetike, osim "patetike uma", koja je za b.m. definicija poezije:)


Boze, kako je to bio veliki pesnik!

AlexDunja AlexDunja 12:51 16.03.2008

Re: Zivot

Dodole

Ko sat bez kazaljke svetom otkucava
Pronađena praznina danu sagorelom
Što posvađa budno sa onim što spava
I let zaustavljen s laži odletelom.
Pa pevaju: daj nam budućnost ko sećanje,
Svet više iza nas negoli u nama.
Da bi čeznuli i pevali daj manje
Nego što nam treba. Padaj kišo tamna!
Ružu nutrine nude bezazleno
Promuklom dodiru dana da se svlada.
Između njih i sveta strmog, eno,
Kao u jamu teška kiša pada.
Žuborniku biljno pesmom dozivaju
I dan iza leđa ko potonji cvet.
Bela im vrana na jeziku. Znaju
Sa lažnom slikom da pomire svet.
Boze, kako je to bio veliki pesnik!


a vidi ovu o vremenu:)
prosto ga vidis kako prolazi
gradicevic gradicevic 09:57 16.03.2008

epilog ili

jesi li sigurna?
ni bogatstvo jezika?
ni vizantijska muzika?
ni odlicno slikarstvo? nista?


Draga AD.
napisacu ovo uz sav rizik, da odvalim nesto, " ke crtame ubuduce" ako se secas?
Bojim se da imas isti problem, kao i ja, da prihvatis cinjenicu da je globalizacija uzela svoj danak.
Ekspanzija Hi-Tec, medija, polako ali sigurno ubija kulturu. Kulturu svega.
Godinama vec u mom postanskom sanducetu nema niceg , osim racuna, izvoda i casopisa. A ja i dalje svakog dana, uporno ga otvaram, nadajuci se kakvom pismu ili bar razglednici. E-mail,SMS,MMS, su postali moja sudbina.Umesto onog dirljivog rituala, kad liznes marku, da bi je zalepio na koverat, pritiskas plasticni kvadratic na kome stoji "enter"
Usmena knjizevnost, "uz sifon sode i litar belog", izumrla je u potpunosti. Biblioteke i knjzare, se zatvaraju, nema zarade ni za grejanje. Dobri stari plajvaz je poodavno prestao da pise srcem. Pozorista masovno ,umesto zivih ljudi,
sve vise koriste video bimove. Izlozbe kompjuterskog grafickog dizajna, su normalna pojava.
Kome treba klavir, da bi svirao ili komponovao, dovoljan je komp, on to ionako radi savrseno, bez one slatke strepnje
da se ne pogresi.
Da nema potpisa, na kraju kakvog dopisa ili ceka, plajvaz bi mogao da bacim. Tehnicku olovku sam prestao da koristim, sta ce mi, pa tu je ACAD.
Problem je sto sam doziveo poslednje dane "prave" kulture, a nemam dovoljno godina, da mogu da odbacim novu, multimedijalnu.
Tehnologija i kultura su u obrnutoj proporciji, suprotstavljene. A ko dobija nije tesko zakljuciti.
Imali smo divnu, prepoznatljivu, osobenu kulturu. Bogat, melodican, zivopisan jezik, koji se kao svaka ziva stvar, menja, oplemenjuje. I on danas polako postaje univerzalan. Sazdan od novogovora. Ako zelis da razumes svoju decu, nabavi recnik programera.
Frustracija zbog "propasti" klasicne kulture sa dusom, je veca, sto je proces brzi.
Eto ja napisah gomilu gluposti, a ti vidi sta ces sa tim.
POZZ
AlexDunja AlexDunja 11:18 16.03.2008

Re: epilog ili

ma , kakve gluposti, gradicevicu, lepo sto crtas:)))
mada, mislim da nije bas sve tako crno, kako ti vidis.
novo vreme , zaista, donosi nova izrazajna sredstva,
kompovi zamenjuju olovke, muzicke instrumente, i to,
ali i za njima sede neki ljudi, neki stvaraoci, i stvaraju,
ja mislim da pre mi ne mozemo da pratimo bas najbolje
sta nam novi stvaraoci porucuju, nego sto je to bezvredno
Bogat, melodican, zivopisan jezik, koji se kao svaka ziva stvar, menja, oplemenjuje. I on danas polako postaje univerzalan.

vidis, moja deca "govore" nekoliko programskih jezika, ali razlika izmedju njih i ovih nasih ljudskih i jeste bas u tome sto nisu podlozni promenama, i sto u njima nema izuzetaka,( jer da ima ,pprogram ne bi radio, ne:))
tako da za govor ludski ne bih brinula jos neko vreme:)))

ps. za one" litar-litar" razgovore te sve razumem, ali ja mislim da ih na ovaj nacin uspesno
nadoknadjujemo:))
pozdrav, i hvala na ovoj nostalgicnoj razradi, bas:))
gradicevic gradicevic 11:31 16.03.2008

Re: epilog ili

ali i za njima sede neki ljudi, neki stvaraoci, i stvaraju,
ja mislim da pre mi ne mozemo da pratimo bas najbolje
sta nam novi stvaraoci porucuju, nego sto je to bezvredno


ma mogu da pratim, al mi nedostaje "tako ljudska" nesavrsenost.

AlexDunja AlexDunja 11:35 16.03.2008

Re: epilog ili

ma mogu da pratim, al mi nedostaje "tako ljudska" nesavrsenost.

pa tako ti je to, kad zivis na "razmedji vekova", uvek su to
turbulentne godine:)))
gradicevic gradicevic 11:40 16.03.2008

Re: epilog ili

pa tako ti je to, kad zivis na "razmedji vekova", uvek su to
turbulentne godine:)))


il kriza 40-seti, u koje se spremam da udjem
AlexDunja AlexDunja 12:09 16.03.2008

Re: epilog ili

il kriza 40-seti, u koje se spremam da udjem

ma, nije to kriza:)
to je mladost-ludost:))))
bravar bravar 13:40 16.03.2008

Re: epilog ili

to je mladost-ludost:))))

ta ti je dobra. ja pomislila da sam se "razbolela"
AlexDunja AlexDunja 17:50 16.03.2008

Re: epilog ili

ja pomislila da sam se "razbolela"

ti ces, bravarice,
biti mlada uvek.
i luda:)))) obecavam:)
bravar bravar 19:01 16.03.2008

Re: epilog ili

mis'is looda:)

AlexDunja AlexDunja 19:03 16.03.2008

Re: epilog ili

bravar
mis'is looda:)


to, mis'im:)))
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 19:53 16.03.2008

Re: epilog ili

bravar
to je mladost-ludost:))))ta ti je dobra. ja pomislila da sam se "razbolela"


razbolela?! pa, i nick cave ima cetrdeset, a vidji ga kaki je - kano lutka! :)
edit: doduse, ovi brkovi su mu malo bezveze :)
mvelja mvelja 11:55 16.03.2008

kultura

Kultura je potreba, nadogradanja drustva. Kultura su ljudi jedne drzave, pre svega. Kada krenete od toga da li i kako vam je ulica sredjena, kako su parkirana kola, da li ste se nekome javili ili ne. Od toga krenite, pa cete lako stici do neceg mnogo veceg i znacajnijeg...za sebe i uopste.

Ako cemo po tome da je prvo nastala umetnost pa zatim kultura,vodeci se saznanjem o pecinskim slikama,klinastom pismu itd onda bi se tako moglo zakljuciti da umetnost ima uticaja na kulturu i upravo narodi kod kojih umetnost datira jos od p.n.e.vaze za primere najpostovanijih kultura.tj nacija.
Mozda smi mi isli obrnutim redosledom,te prvo stvorili kulturu u vidu dvora,dinastija,kraljeva a zatim krenuli da negujemo umetnost gradeci crkve,slikajuci freske..
Mislim da je osnovni opis kulture vec napisan i to kao Bonton,takodje verujem da 80%stanovnistva poznaje osnovne oblike kulture ali ih samo mrzi da ih se pridrzava.Mislim,svako zna da je kulturno reci dobar dan,prijatno,kako ste ali danas se nema vremena za te uljudne,obicne,nikomnetrebajuce konverzacije.Zuri se preterano a sve to pod uticajem
Eeeee,nekad bi prolaznik rekao komsinici,i to ne tako davno samo 40-tak godina:ljubim ruke Gospodjo! ....

Kultura je pre svega nacionalna tvorevina, ono sto je zajednicko raznim narodima je vise civilizacijska tvorevina poput: religije, mita, neke vrste umetnosti ili pravca.
AlexDunja AlexDunja 12:42 16.03.2008

Re: kultura

Mozda smi mi isli obrnutim redosledom,te prvo stvorili kulturu u vidu dvora,dinastija,kraljeva a zatim krenuli da negujemo umetnost gradeci crkve,slikajuci freske..

moze i tako:)))
ali ovde u mojoj blizini je otkriveno
neolitsko naselje , blagotin.
sklona sam da fenomenalne figurine koje su tamo
pronadjene smatram delom svoje kulture:)

ps. ne mogu da nadjem fotke na netu,
pa ce ova iz lepenskog vira da posluzi kao ilustracija :)
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 12:46 16.03.2008

Re: kultura

edi-va edi-va 13:30 16.03.2008

Ja

sta vi smatrate izvoristem, temeljom svoje kulture?


Kada me neko pita odakle sam, ja kazem da sam iz Srbije.
Ako me pita za nacionalnu pripadnost, ja kazem da sam Srpkinja.
Pitaju li me za veroispovest, onda je to serbisch-orthodox.
Tako mora da stoji na papiru, nekom formularu, koji mi je potreban za neshto ...
Pitate li mene neformalno ...
onda sam kosmopolit ... religija mi je satkana od ljubavi, vere u sve sto je lepo ... krshtena jesam, tu odluku su drugi za mene doneli, tako da kada udjem u crkvu, bilo koju, ja se prekrstim jer mislim da je takav red, kao sto je red reci komshinici dobar dan.

AlexDunja AlexDunja 17:53 16.03.2008

Re: Ja

onda sam kosmopolit

ej, edi:)))
ja rekoh gore bravarici da
je neizostavan zakljucak ove price da je svet jedan,
ovaj nas:)))
ja o razlikama koje nas oplemenjuju i obogacuju volim
da raspredam:)))))
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 17:56 16.03.2008

Re: Ja

edi-va
sta vi smatrate izvoristem, temeljom svoje kulture?Kada me neko pita odakle sam, ja kazem da sam iz Srbije.Ako me pita za nacionalnu pripadnost, ja kazem da sam Srpkinja.Pitaju li me za veroispovest, onda je to serbisch-orthodox.Tako mora da stoji na papiru, nekom formularu, koji mi je potreban za neshto ...Pitate li mene neformalno ...onda sam kosmopolit ... religija mi je satkana od ljubavi, vere u sve sto je lepo ... krshtena jesam, tu odluku su drugi za mene doneli, tako da kada udjem u crkvu, bilo koju, ja se prekrstim jer mislim da je takav red, kao sto je red reci komshinici dobar dan.


Ma, sve je to OK , sve dok se naklonost prema onome sto volimo i cemu pripadamo ne meri 'mrznjom' prema onome sto ne volimo i cemu ne pripadamo.
AlexDunja AlexDunja 18:01 16.03.2008

Re: Ja

Ma, sve je to OK , sve dok se naklonost prema onome sto volimo i cemu pripadamo ne meri 'mrznjom' prema onome sto eksplicitno ne volimo i cemu ne pripadamo.

tako je , draga:)
ali:)
Sutra će sigurno i kukavice moći
ono što danas mogu samo hrabri i pravi
koji su u prostoru između nas i noći
našli divne razloge drugačije ljubavi.
more pre nego usnim:))
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 18:10 16.03.2008

Moji favoriti


Triptihon za Euridiku


Na ukletoj obali od dana dužoj, gde su slavuji
svi mrtvi, gde je pre mene crveni čelik bio,
gorki sam ukus tvoga odsustva osetio
u ustima. Još mi smrt u ušima zuji

Noć s ove strane meseca često ogrezne
u nepotrebne istine i oduševljena klanja.
O, ispod kože mlaz krvi moje čezne
noć s one strane meseca, noć višanja.

Al sva su zatvorena vrata. Svi su
odjeci mrtvi. Nikad tako voleli nisu.
Da li ću iznenaditi tajnu smrti, ja žrtva.

Gorka suza u srcu. Na kužnom vetru sam.
Nikad da se završi taj kameni san
Probuditi te moram Euridiko mrtva.

II

Na dno slepog predela gde me nema, jezoviti
gde su prizori, s one strane krvi gde voće
otrovno raste, siđoh, tamo gde uskoro noć će
pokrasti sazvežđe suza koje će u oku mi zriti.

O, u slepoočnice se svoje nastaniti.
Evo me bez odbrane ispred strašne samoće.
Ne okrenuti se ma koliko da se to hoće.
Lice bez očiju na pustome zidu biti.

Crvene ptice pevaju u mome mesu.
Crne ptice obleću oko moje glave.
Neka mi čelo bude načeto u lesu

gubom i kamenom ispod letnje trave,
ako izgubim tvoje divno lice
na ovoj gorkoj obali od mraka i groznice.

III

Noć to su zvezde. Iz moje zaspale glave izleće
ptica.
Između dve gorke dubine jedna ptica: I rt
dobre nade. O mrtav da sam. Al ne pomažu
kletve. Smrt
svoju u glavi nosim ja putnik bez prtljaga i lica.

Izgubio sam te noći podzemnoj daleku
ja divlji lovac zvezda krivotvorno suočen
sa neistinom, nepomirljivi spavač uočen
od sudbine, ja čije suze sada niz tuđe lice teku.

Gde si osim u mojoj pesmi divna Euridiko?
Prezrela si svaki oblik pojavljivanja o sliko
moga crnoga grada i izgubljenog cilja.

Svuda u svetu užasna ljubav vlada.
Na horizontu se ukazuju kao poslednja nada
Oblaci puni ptica i budućeg bilja.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Orfej u podzemlju

Ne osvrći se. Velika se tajna
iza tebe odigrava. Ptice gnjiju
visoko nad tvojom glavom dok beskrajna
patnja zri u pogledu i otrovne kiše liju.

Zvezdama ranjen u snu lutaš. Sjajna
ona ide tvojim tragom, al od sviju
jedini je ne smeš videti. O sjaj
na tebe njen dok pada nek je i sakriju

ti ćeš naći ulaz dva mutna psa gde stoje.
Spavaj, u zlu je vreme. Zauvek si proklet.
Zlo je u srcu. Mrtvi ako postoje
proglasiće te živim. Eto to je
taj iza čijih leđa nasta svet
ko večita zavera i tužan zaokret.

AlexDunja AlexDunja 18:13 16.03.2008

Re: Moji favoriti

tvoji favoriti su kljuc
za razumevanje brankove poetike:))
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 18:24 16.03.2008

Re: Moji favoriti

Prezrela si svaki oblik pojavljivanja


Moj omiljeni mit & moj omiljeni pesnik!

Ja sam bas onako opsesivno citala Branka tokom studija. Onda ga, posle nekoliko godina necitanja, ponovo otkrila u Amsterdamu. Naravno, ne mogu zanemariti ni uticaje tvoje 'indoktrinacija' na zox something :)



AlexDunja AlexDunja 18:31 16.03.2008

Re: Moji favoriti

'indoktrinacija'

he, nije lepa rec:))
ja sam ga "otkrila " u gimnaziji.
od tada, do sada , odgovore na pitanja koja
sebi postavljam, najcesce i najjasnije dobijam od njega.
to, naravno, ne smanjuje moju potrebu da se "obratim"
i drugima, i da ih volim, bas.i da ih poslusam:)
Kazezoze Kazezoze 18:43 16.03.2008

Re: Moji favoriti

tipichan predstavnik nashe kulture je djura jakshic. nedavno je cole imao blog o njemu.
djura je bio boem, pesnik i slikar.

AlexDunja AlexDunja 18:50 16.03.2008

Re: Moji favoriti

yeah:)))!!!
to sam htela:)
ima jos:)
Demetra Demetra 19:02 16.03.2008

Re: Moji favoriti

djura je bio boem, pesnik i slikar.



kazz,
razbijas od nadahnuca cim je prica o poeziji
odmah fotka, pozitivan pristup..
aj, ako te ne mrzi, aj pogodi koju pesmu najvise da volim od
boema, pesnika i slikara

ne bih isla na ovo kviz pitanje,
jer je gloopo samo po sebi,
nego mislim da volimo ISTU

bravar bravar 19:07 16.03.2008

Re: Moji favoriti

Naravno da ima.
Kazezoze Kazezoze 19:09 16.03.2008

Re: Moji favoriti

AlexDunja
yeah:)))!!!to sam htela:)ima jos:)

ima kish, 1 moj drugar ima jednu kasetu na kojoj kish peva i recituje ( najlepshim jezikom nashe knjizhevnosti) , a zna se i da je slikar;-)
nazhalost ja vec odavno nemam kasetofona, a ne znam postoji li i CD sa njegovom muzikom.

bravar bravar 19:10 16.03.2008

Re: Moji favoriti

Jednoj nestasnoj devojci

Zar poljubac meni starcu,
Dajes mlada sa usana?
Zar na moje staro rame
Pada ruka usijana?

Je l' to ljubav?... Je li sala?
Te je tvoja ruka mala
Na ramenu sedog starca
Zadrhtala, zatreptala?

Il' si dosla zluradice,
Da me varkas, da me jedis?
Izmucene stare grudi
Da povredis, da pozledis?

- Ja te ljubim!... Tvrdis, mlada,
Puna jada, puna nada -
Ali ljubav sedom starcu
Veruj, duso, tesko pada...

Uvele su grudi moje,
Tvoja ljubav vatra ziva -
Pa se bojim, starac sedi,
Od plamena i goriva.

1875.
AlexDunja AlexDunja 19:12 16.03.2008

Re: Moji favoriti

ima kish, 1 moj drugar ima jednu kasetu na kojoj kish peva i recituje, a zna se i da je slikar;-)

nadji kasetu, pliz.
naci cemo nacin da je obradimo.
i sacuvamo.obecavam. sad stvarno. tehnicki.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 19:21 16.03.2008

Re: Moji favoriti

bravar

Zar poljubac meni starcu,
Dajes mlada sa usana?
.


Dirty Old Man! :))
Kazezoze Kazezoze 19:24 16.03.2008

Re: Moji favoriti

aj, ako te ne mrzi, aj pogodi koju pesmu najvise da volim od
boema, pesnika i slikara

stvarno nemam pojma... mozhda ova?

Jednoj nestashnoj devojci

Zar poljubac meni starcu,
Dajesh mlada sa usana?
Zar na moje staro rame
Pada ruka usijana?

Je l' to ljubav?... Je li shala?
Te je tvoja ruka mala
Na ramenu sedog starca
Zadrhtala, zatreptala?

Il' si doshla zluradice,
Da me varkash, da me jedish?
Izmuchene stare grudi
Da povredish, da pozledish?

Ja te ljubim!... Tvrdish, mlada,
Puna jada, puna nada
Ali ljubav sedom starcu
Veruj, dusho, teshko pada...

Uvele su grudi moje,
Tvoja ljubav vatra zhiva -
Pa se bojim, starac sedi,
Od plamena i goriva.

edit
sad videh da je bravarica vec okachila istu, al nema veze, nek stoji;-)
Kazezoze Kazezoze 19:30 16.03.2008

Re: Moji favoriti

AlexDunja
ima kish, 1 moj drugar ima jednu kasetu na kojoj kish peva i recituje, a zna se i da je slikar;-)nadji kasetu, pliz.naci cemo nacin da je obradimo.i sacuvamo.obecavam. sad stvarno. tehnicki.

ma kaseta je tu u blizini , ali nemam mogucnosti da je ubacim u komp.
ako neshto skontam, javicu ti.
AlexDunja AlexDunja 19:34 16.03.2008

Re: Moji favoriti


ma kaseta je tu u blizini , ali nemam mogucnosti da je ubacim u komp.
ako neshto skontam, javicu ti.

ako nista, salji postom.
ima nacina, analognih:)))
dragoljub dragoljub 19:36 16.03.2008

Re: Ja

Ma, sve je to OK , sve dok se naklonost prema onome sto volimo i cemu pripadamo ne meri 'mrznjom' prema onome sto ne volimo i cemu ne pripadamo.
*novo

islažem se i dodao bih sve dok ,,naše"ne postane jedino,, pravo" sve tuđe loše i glupo
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 19:42 16.03.2008

Re: Moji favoriti

Meni je sestra davno poklonila zbirku pesama Danila Kisa, ali mi se na zalost negde izgubila knjiga . Secam se jedne pesme koja se zvala Leda & Labud. Je l ima neko tekst pesme?
Kazezoze Kazezoze 19:43 16.03.2008

Re: Moji favoriti

ako nista, salji postom.
ima nacina, analognih:)))

chim ga vidim reci cu mu da mi je iskopira (mislim da ima dupli deck), pa cemo se dogovoriti kako da ti poshaljem;-)
btw. bash u petak sam bio kod njega i on mi je pustio kisha.
josh mi je svez u uhu;-)

AlexDunja AlexDunja 19:46 16.03.2008

Re: Ja

islažem se i dodao bih sve dok ,,naše"ne postane jedino,, pravo" sve tuđe loše i glupo

samo to smo hteli da izbegnemo, da tudje bude......

jer imamo toliko zajednickog, vidis:)
Demetra Demetra 19:56 16.03.2008

Re: Moji favoriti

Kazezoze
aj, ako te ne mrzi, aj pogodi koju pesmu najvise da volim od boema, pesnika i slikarastvarno nemam pojma... mozhda ova?quote]


duhovito i netacno
amsterdam point 0

a ja se bas ponadala da sam nasla srodnu dusu,
u poeziji mislim


sto se tice DANILA KISA, a nevidjeno, ali nevidjeno mi je zao sto ga se ja NISAM setila,
imala sam jedinstvenu priliku da ga, kao very young one, slussam u Klubu knjizevnika, pevao je
na madjarskom TUZNA JE NEDELJA..
e, zamisli... TUZNA JE NEDELJA...ko sad recimo...a bilo nas je vise za stolom..

DANILO KIS
Danilo Kis
DANILO KIS
Kazezoze Kazezoze 20:10 16.03.2008

Re: Moji favoriti



ja mislim Demetra da ti volish poeziju kao shto je ova


Boli te zato, jer ne volish,
a ne zato shto te ne vole.

Boli te zato,
jer se josh uvek obaziresh na to,
tko je vredan, a tko nije, ljubavi -
boli te zato.

Ne boli te neljubav drugih.
Boli te tvoj ljubavni neuzvrat,
tvoj uvjet da se zlato daje za zlato -
boli te zato.


~Vesna Krmpotic~
Demetra Demetra 20:27 16.03.2008

Re: Moji favoriti

Kazezoze
ja mislim Demetra da ti volish poeziju kao shto je ova quote]


oh, psiholoski sportovi !
pojma nemas koliko gresis...
da budem iskrena, ja nesto poeziju i ne volim posebno,
vise volim ROMANE !!!

ali volim pojedine pesme,
pre svih Tina Ujevica

volim mnogo i jednu pesmu Djure Jakssica
ali NISI pogodio koju

ovde sam , na ovom blogu, samo zbog AlexDunje..
Demetra Demetra 20:54 16.03.2008

Re: Moji favoriti

Kazezoze
ja mislim Demetra da ti volish poeziju kao shto je ovaBoli te zato, jer ne volish,a ne zato shto te ne vole.Boli te zato,jer se josh uvek obaziresh na to,tko je vredan, a tko nije, ljubavi -boli te zato.Ne boli te neljubav drugih.Boli te tvoj ljubavni neuzvrat,tvoj uvjet da se zlato daje za zlato -boli te zato.~Vesna Krmpotic~




ali si fotku pogodio !
i hvala ti, hvala...

eno tamo sam na svom starackom blogu otvorila pricu pod naslovom
LISTA POSLEDNJIH ZELJA

pa te ovim putem pozivam
dear kazz
Черевићан Черевићан 19:52 16.03.2008

спесмом на Песника

шта ли казах
(бранку м. 1964)

размишљам нешто, сталан ко' вода
док је песак лагано упија
шта ли је боље - претеча бити
ил' љуљкава - чедна поезија

па стога разлог сумњама открити
јуче ил сутра - шта да се учини
суноврати наде у снове су скрити
плутају жеље по мојој судбини

дал' ноктом пужа рана начета
жубор потока јел' сата куцање
протутња живот - усуд кучета
чему ми само залудно надање . . .
AlexDunja AlexDunja 19:57 16.03.2008

Re: спесмом на Песника

размишљам нешто, сталан ко' вода

e, cher:))

# Prvo pevanje

Obreh se u nekoj mračnoj šumi
DANTE

To je bila šuma koja je pojela nebo
šuma iz koje kad izađoh videh
da nisam izašao da su me zveri pojele
i znah da će biti gorko da pričam
o tome šta sam video i nisam
video kad uđoh u njen mrak i ne izađoh
iz te šume što je zelenim čeljustima
pojela svoje staze i izgubila se u sebi
postoji jedna topla obala breg zelenila i jedna
Beatriča
ali su tri čeljusti tri makaze i tri noža
da voleo bih povratak
išao sam ispred sebe po isplakanom
putu i pesak je ujedao za stopala
ko staklo i videh pse koji su grizli zemlju
videh grešnike kako ih vitla zli vetar
nebo što laje i kišu prokletstva tešku
i večitu
videh slepe vode Stiksa i blato mržnje
videh grad u plamenu i žene čije su ruke zmije
videh zid plača bez zvezda
i čuh reči bola u vrtlogu
onih koji su postali drvo ili kamen
i ne mogu se smrti nadati
onih jadnih koji se nikada nisu rodili
videh videh videh i čuh i zaplakah
svirala od zemlje od šume
od krvi
dozivala drugu obalu
na kobnom žalu stajo narod i plako
o jao jao vama duše uklete
s balsamovanim rukama i usnama od krvi
videh videh videh čuh i padoh mrtav
o Aheronte Aheronte
sve strane sveta stiču se na tvojim obalama.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 20:18 16.03.2008

Re: спесмом на Песника

AlexDunja
Aheronte Aherontesve strane sveta stiču se na tvojim obalama.


Kazezoze Kazezoze 20:22 16.03.2008

Re: спесмом на Песника

joj vanja kolike su ti slike... smanji ih malo))
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 20:24 16.03.2008

Re: спесмом на Песника

postavila sam manju, ali je i ona ogromna. potrazicu jos manju :)
Je l mozda imas tekst Kisove pesme Leda i Labud ?
AlexDunja AlexDunja 20:28 16.03.2008

Re: спесмом на Песника

Je l mozda imas tekst Kisove pesme Leda i Labud ?

ja trazila, na netu nema:(
Kazezoze Kazezoze 20:37 16.03.2008

Re: спесмом на Песника

Vanja Montenegro Ljujic
postavila sam manju, ali je i ona ogromna. potrazicu jos manju :)Je l mozda imas tekst Kisove pesme Leda i Labud ?

nemam, nemam uopshte kishovu poeziju... mozhda ima vuchko, on je kishov fan.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 20:38 16.03.2008

Re: спесмом на Песника

AlexDunja
Je l mozda imas tekst Kisove pesme Leda i Labud ?ja trazila, na netu nema:(


mislim da je nemoguce naci na netu, a tesko da se moze pronaci i u bibliotekama. mislim da je to kish pisao kao bio bas veoma mlad. leda & labud je jedina pesma cijeg se naslova secam.
dragoljub dragoljub 20:44 16.03.2008

Re: спесмом на Песника


"Corbeau", óleo s/ tela, 225 x 165 cm В;Величковић

ова је баш мала па чисто информативно
AlexDunja AlexDunja 20:47 16.03.2008

Re: спесмом на Песника

ова је баш мала па чисто информативно

uh dragoljube.!
sto volem kad se razumemo:)))))
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 20:50 16.03.2008

Re: спесмом на Песника

hvala najlepse dragoljube na maloj informativnoj slici :)

Rade Šerbedžija - Uzalud je budim
AlexDunja AlexDunja 20:51 16.03.2008

Re: спесмом на Песника

da ne bude zabune:)
V, Velickovic me je tako zatek'o
na jednoj izlozbi, da za sebe nisam znala.
drago mi da se razumemo.
dragoljub dragoljub 21:18 16.03.2008

Re: спесмом на Песника

da ne bude zabune:)

ma nema zabune skidam nešto sa neta pa mi sve ide sporo te nestižem da odgovorim
a V. je takav il te tresne ili ne nema sredine
dragoljub dragoljub 21:25 16.03.2008

Re: спесмом на Песника


pa čika Mića
AlexDunja AlexDunja 21:30 16.03.2008

Re: спесмом на Песника

dragoljub

pa čika Mića

a te mrtve prirode, a teorije, a radni dan od 20 sati.....
dragoljub dragoljub 21:38 16.03.2008

Re: спесмом на Песника

dragoljub dragoljub 21:45 16.03.2008

Re: спесмом на Песника

AlexDunja
dragoljub

pa čika Mića

a te mrtve prirode, a teorije, a radni dan od 20 sati.....

nemam ja tu reči to je to ko razume shvatiće ko ne šta da mu radim,nek sedne pa nek uči ako ima sašta.

to je ono evropsko u nama što sad oće ,,nebeski narod" da sjebe.
AlexDunja AlexDunja 21:47 16.03.2008

Re: спесмом на Песника

to je ono evropsko u nama

sto ne moze niko da nam uzme,
sve i da hoce:))))
dragoljub dragoljub 22:01 16.03.2008

Re: спесмом на Песника

sto ne moze niko da nam uzme,
sve i da hoce:))))

nadam se:)))))))))
bravar bravar 22:29 16.03.2008

Re: спесмом на Песника

eto. malko pre sam mogla kod mojih da prelistam Kisa, a sad na zalost, ne mogu. Leda i labud jeste sonet i objavljen je u zbirci Elektra.
Samo toliko, ako Vam, nesto znaci:)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana