Istorija

Historia magistra vitae est

Dejan Tiago Stanković RSS / 09.09.2015. u 06:37

varvarka.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rimsko carstvo stajalo je na solidnim osnovama vekovima i izgledalo je kao da nikada neće pasti. Ali palo je. Tom je padu prethodio proces koji će u istoriji ostati zabeležen kao varvarizacija.

Naime, u cilju proširenja i samozaštite Carstvo je u svoje okrilje primilo nedovoljno civilizovana plemena koja nisu razumela rimske moralne vrednosti, pravo i red u društvu. Taj je proces trajao sve dok varvara u granicama carstva nije našlo previše da bi tako velika i stara država to mogla da opstane.

Istorija je učiteljica života, govorio je Ciceron. Evropa, koja u mnogome podseća na Rimsko carstvo najednom izgleda sklona padu. U teritoriju Unije ulaze hiljade ratnih izbeglica dnevno. Mnogi u tome vide varvarizaciju i naslućuju kraj Evrope kakva jeste. Tvrde da je sada ključni momenat u kome tom procesu dekadencije treba stati na put.


Juče, kada sam video navalu bespomoćnih izbeglica kako pretrčavaju panonsku poljanu i ja sam po prvi put pomislio na varvarizaciju Evrope. Ali ono što me u toj sceni zastrašilo nije bila arapska nejač, već plavokosa snimateljka koja ih je šutirala decu. Od Sirijaca niko ne očekuje da postanu Evropljani preko noći, moraće da se potrude da bi postali punopravni građani. Ako i ima ponovne varvarizacije Evrope, a nadam se da nema, taj je proces počeo u već kada je EU primilla društva koja za to nisu bila spremna jer nisu prošla proces desovjetizacije i denacifikacije. Ako neko ovde liči na varvare, to su Mađari koji se, pritom, veoma slabo trude da nam dokažu protivno. Nadam da će mađarska javnost dići glas protiv politike svojih vlasti i pokazati mi da nisam u pravu.


PS. Ima na Facebooku stranica Wall of Shame of Petra Laszlo. To je poligon mržnje onih koje je ova žena zgrozila. Sa svih strana stižu uvredljivi komentari. Poziva se na linč. A jedan momak, Egipćanin, napisa komentar koji je meni najbliži srcu. Kaže: "This is sad!" I jeste. Jako je tužno.

 



Komentari (395)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 11:26 11.09.2015

Re: ..

predatortz
freehand
maksa83
Ma da, samo povod za blog je Mađarica.

To je mađarica u farmerkama koja izgleda kao, što bi rekao onaj u Chasing Amy - man hating dyke. Nipošto nije predstavnik nacije Mađarica (koje apsolutno nisu isto što i nacija Mađara).

Samo se ti zajebavaj, al meni evo Mađar na vratima! Šta ću sad, šta ću sad?!


Radi šta god znaš, ali ne pokušavaj da ravnopravno piješ sa njim!

Pazi - godinu dana me laže da donosi neku palinku najbolju-na-svetu-ikad-sto-godina-staru.
I sad se smeje (na mađarskom) dok ovo kucam.
Palinku, naravno, ni sad nije doneo.
Tipična Mađarica.
predatortz predatortz 11:27 11.09.2015

Re: ..


Da dodam stereotipima - moj brat koji je niz godina u NS imao stolarski biznis kaže da je imati radnika Mađara pravo zlato, da su vrlo vredni i prilježni.


Imam neke klijente u Malom Iđošu. Upravo tako, jako vredni i odgovorni ljudi. Plus, vode me na odličan gulaš!
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:28 11.09.2015

Re: ..

freehand
Ja sam se tih svetonazora naslusala ihaj, sta god rekla ili precutala. Prekjuce, juce, sutra i prekosutra - to mi je vec jasno, da kraja nema.

Mozes ti da neces ali ti svejedno sleduje...

Iz čega sledi da je to skroz ok kad ti se namesti da primeniš na drugima.
Strava.


Sledi to da je meni prilicno jasno da ti nemas problem sa nerazumevanjem recenog ali iz nekog razloga (nadam se bar tebi znanog) volis da se penjes na hoklicu vise nego ista i klices, te strava, te uzas (drs'te lopova, jel)

Bas zvuci, a nije ni eho izostao.

Da se vratim na temu, odgovorila sam sta sam imala po tom pitanju i na sta se moji upotrebljeni termini odnose, na tudje konstrukcije i nalepnice nemam nameru da se pecam ko som (kao mene neko proziva a ja se kao pravdam..evo sad cu)


apacherosepeacock apacherosepeacock 11:47 11.09.2015

Re: ..

Posle sam to isto hteo da pokušam i u Varšavi, ali razum je preovladao!




Uz rizik da navucem ekstra pravednicki gnev blogokolege sto ga sere Madjarska,
3x turisticki na nedelju dana Budimpesta - jedina nezaledjena konverzacija - madjarski ciganjski orkestar u nekoj rupi (pardon, podrumu) restoranu na veceri.

2 Poljaka kad su culi da sam iz Srbije - a, sestro, mi smo Sloveni braca i sestre - kad je pokusao da spusti cenu po kojoj sam prodavala auto.
freehand freehand 11:52 11.09.2015

Re: ..

predatortz

Da dodam stereotipima - moj brat koji je niz godina u NS imao stolarski biznis kaže da je imati radnika Mađara pravo zlato, da su vrlo vredni i prilježni.


Imam neke klijente u Malom Iđošu. Upravo tako, jako vredni i odgovorni ljudi. Plus, vode me na odličan gulaš!

Ode, pretekoh.
Što se tiče vrednoće i prilježnosti - ko ima Harlija i treba mu bilo šta po pitanju sastavljanja, popravke, doterivanja, farbanja, lickanja - nek se javi na pp. Bez problema ću dati preporuku koja se pika, pa ako ga još posreći da mu motor rade radnici (jedan Bugarin, drugi Crnogorac ) možda i ne osedi čekajući. Ako radi gazda Mađar... Puno ih je Kukavičje gnezdo.
vcucko vcucko 13:19 11.09.2015

Re: ..

yugaya
maksa83


Statistički sam jača - deset godina punog boravka rada i života, i kada sam (ničim izazvana) juče prebrojala pojedinačne šovinističke ispade od strane običnog sveta ovde zato što sam skontana kao Srpkinja u odnosu na isto to u Srbiji kada everidej pipl skontaju da nisi Srbin i/ili da si Mađar - niste u plusu.

Ovde sam iskusila za razliku od Srbije aktivno maltretiranje na ulici od strane neonacista kao npr. susret iz prve ruke sa masom neofašista ili kada prodavac iz prodavnice u kojoj visi njilaška zastava izleti za tobom i dere so po ulici da ideš kući u Rumuniju ( pogrešno mi je lokalizovao naglasak). Ovde sam u srcu Budimpešte, u Imigracionom i u zvaničnoj instituciji ove države, kada sam podnosila zahtev za državljanstvo dočekana sa ogromnom kartom Velike Mađarske na zidu. Ne znam kako je sada u Srbiji, ali to nisam srela u tom obliku u Beogradu.


Manje od 10% ljudi ovde govori bilo koji strani jezik na prihvatljivom nivou, cela kultura i obrazovni sistem je enabler takve jezičke autoizolacije i kada neko pizdi na tebe da pričaš na mađarskom to je uglavnom zato što je u pitanju jezička frustracija jer je problem sa speaker confidence na bilo kom stranom jeziku na nivou populacije cele države, a u najmanjem broju sluéajeva zato što te on na individualnom nivou mrzi jer si stranac i/ili Srbin.

Ono što pokušavam da kažem je da je ako se baziramo na ličnom uzorku na duži period, problem te mržnje u Mađarskoj nešto što ćeš sresti u institucionalizovanoj ili organizovanoj formi mnogo češće nego bilo kakve predrasude međ' običnim svetom u odnosu na Srbe ili Srbiju.



Naravno da postoji specifična jezička barijera, samom prirodom mađarskog jezika. Koji nije iz grupe tzv. indoevropskih, nema baš nikakve veze ni sa jednim okolnim (ima sa finskim i estonskim, ali to je 1000+ km daleko), nema veze ni sa latinskom ni sa grčkom, u krajnjoj liniji ni sa turskom osnovom (mada kažu da ima turcizama, ne znam).

Možda je i prirodna reakcija kad ih nešto iznervira da pređu na mađarski (dešavalo se i meni po Vojvodini), ono nije u redu kad sagovornik ne razume, ali ništa strašno. Idealno, u mešovitim sredinama neki red bi bio kad Mađar dođe kod Srbina (kući, u radnju...) da kaže "dobar dan", i obratno da Srbin nazove "june potkovano" - da li je zaista tako, ne znam, ne živim tamo.
yugaya yugaya 14:12 11.09.2015

Re: ..

Možda je i prirodna reakcija kad ih nešto iznervira da pređu na mađarsk


Stres govorenja na nematernjem, stranom jeziku je kod govornika koji su ispod nivoa bazične svakodnevne upotrebe bukvalno ravan fizičkom bolu kada je u pitanju ono što krene da se dešava u mozgu i telu. I to nije vezano za govornike mađarskog kao maternjeg zbog tipa jezika, nego je ovde to nešto što će iskusiti 9 od 10 ljudi tj. velika većina.


Prelazak na primarni jezik kod bilingvala u stresnim ili emotivnim situacijama je takođe dokumentovana stvar za sve bilingvale, to se zove emotional switching.
maksa83 maksa83 14:28 11.09.2015

Re: ..

Stres govorenja na nematernjem, stranom jeziku je kod govornika koji su ispod nivoa bazične svakodnevne upotrebe bukvalno ravan fizičkom bolu kada je u pitanju ono što krene da se dešava u mozgu i telu

Znači bolje da smo waterboardovali sirotog konobara umesto tih otvorenih preloma što smo mu pravili mučeći ga sa kafanskim engleskim koji, uzgred, u kineskom restoranu koji ima stvari u meniju obeležene brojevima od 1 do 14 i nije bio mnogo složen. Čak smo naučili i da tražimo afa szamla na tečnom domorodačkom.

Nema to bre veze sa životom, naletiš na Mađare na ulici i oni se polome da ti nešto objasne sa ono malo jezika što znaju i pri tome nema grimasa i bola, ovo je prosto bio jedan od tih sad-ću-da-vas-drkam-zato-što-mogu-a-da-vidite-što-sam-patriota kretena... pošto je bar taj kafanski engleski zapravo znao jako dobro.

I, možeš da zamisliš, tom ispod-bazičnom sporazumevanju smo mnogo više bili izloženi mi i nekako je taj fenomenalan bol izostao, čak je bilo komičnih situacija, mahom uzrokovanim sa 15 mađarskih samoglasnika koje nisi ubo kako treba... npr. kolega koji je umesto "jedne dvonedeljne karte za prevoz" tražio "dva sedla", itd...
inco inco 15:25 11.09.2015

Re: ..

maksa83
Inače, tvrdim - TVRDIM da nema turobnije i potuljenije pizde od mađarskog carinika/pandura na granici. Proizvode ih u nekoj rupi u Mordoru. Ne samo na granici ka nama, isti su i na granici sa Austrijom, ako si odavde. Ovo je na uzorku od puno desetina prelazaka raznim sredstvima.


Joooj, ja ne znam osobu koja nema isti ovakav utisak, uključujući i nativne Madžare. Odgovorno tvrdim da su taksisti kod beogradske železničke i aerodroma egzemplar ljudskosti u odnosu na madžarsku graničnu policiju/carinike. Svašta sam doživeo na raznoraznim meridijanima i paralelama ali još nisam sreo uniformno veća govna od ljudi nego šljam koji Mađarska stavlja na svoje granične prelaze.

Poslednjih godina sam često vozao na relaciji Srbija - severna Holandija i na kraju počeo da idem lepo kroz Hrvatsku i Sloveniju. Jeste relacija duža za 100 i nešto kilometeri i načisto me ubiju oni tuneli u Austriji al' bih čini mi se vozao i 500 km više samo da izbegnem madžarsku granicu.

A kad smo kod graničara, iz mnogih izvora sam čuo da su i Švajcarci đubrad, no iz ličnog iskustva ja bih ih proglasio za najljudine... Kad su bili neki radovi kod Feldkirh prelaza njihov granični pandur se ničim izazvan polomio da mi objasni kako da se brže dovučem do Ciriha sa sve 'Ignore the road signs, those road work guys are idiots, take this route...'
blogovatelj blogovatelj 18:22 11.09.2015

Re: ..

Inače, tvrdim - TVRDIM da nema turobnije i potuljenije pizde od mađarskog carinika/pandura na granici. Proizvode ih u nekoj rupi u Mordoru.


Moram da se slozim sa ovim i da dodam da se pretvaraju u govno megane teksture, zvano proliv, kada im se pokaze kanadski pasos. Nevidjena transformacija.
emsiemsi emsiemsi 18:50 11.09.2015

Re: ..

mesan
apacherosepeacock
vrabac_u_steni
Hm, od cega su se Madjari (narocito oni) toliko ukenjali (pa bacaju petarde na njih ispod mosta) kad izbeglice samo prolaze kroz Madjarsku?


Misliš da se kod nas ne bi našlo takvih junaka kada bi se situacija oko izbeglica malo usijala?

Pa zar nije vec usijana? Sve sto prolazi kroz Madjarsku, proslo je kroz Srbiju.
Naravno da ima svuda, al eto kod nas nije bilo ovakvih incidenata kojina se dan za danom Madjari mogu da pohvale.


Zaleteli ste se malo. Mađarska ima značajno više odgovornosti/pritiska u odnosu na Srbiju jer je njena granica ujedno granica EU/Šengena.

To za petarde, siguran sam da ste videli i mnogobrojne akcije ispomoći: hrana, obuća, odeća, projekcije crtanih filmova za decu...

A što se tiče "pohvala", Nemačka država se trenutno ponaša najsmislenije i najljudskije, a s druge strane tamo su paljeni kampovi. Hoćemo da ih hvalimo ili kudimo?

Snimak: U Mađarskoj hrane izbeglice kao životinje <---- ЛИНК
Занимљив видео у овом чланку.
blogovatelj blogovatelj 20:53 11.09.2015

Re: ..

Vruć Vetar je u ono vreme komunizma kod njih bila megapopularna serija, kao Valter Brani Sarajevo u Kini.


U Bugarskoj isto. Imali smo impresivan izvozni rezultat šou biznisa dok je bilo Zida. Od Džordža Marjanoviča, do Bajage.



blogovatelj blogovatelj 20:58 11.09.2015

Re: ..

Prelazak na primarni jezik kod bilingvala u stresnim ili emotivnim situacijama je takođe dokumentovana stvar za sve bilingvale, to se zove emotional switching.


Pre jedno desetak godina hteo sa mnom da se bije neki nabildovani Kineščić ispred teretane. Bio je veoma agresivan i navalentan i u gardu sve vreme, dok mi nije pao mrak na oči i dok nisam počeo da komuniciram na srpskom sa njim.
I kako srpski progovorih, tip spusti gard, uđe u svoj auto i ode.
maksa83 maksa83 21:05 11.09.2015

Re: ..

I kako srpski progovorih, tip spusti gard, uđe u svoj auto i ode.

freehand freehand 21:09 11.09.2015

Re: ..

A kad smo kod graničara, iz mnogih izvora sam čuo da su i Švajcarci đubrad, no iz ličnog iskustva ja bih ih proglasio za najljudine... Kad su bili neki radovi kod Feldkirh prelaza njihov granični pandur se ničim izazvan polomio da mi objasni kako da se brže dovučem do Ciriha sa sve 'Ignore the road signs, those road work guys are idiots, take this route...'

Iz Feldkirha se ulazi u Lihtenštajn. Koji zaista na svojoj granici prema Austriji ima švajcarske carinike.
Ali se ne sećam da su se ikad ponašali kao đubrad niti da sam za to čuo. Standardno švajcarski, sve po JUS-u - to ok. Kao đubrad ne.
blogovatelj blogovatelj 21:57 11.09.2015

Re: ..

I kako srpski progovorih, tip spusti gard, uđe u svoj auto i ode.


Ej, slušaj ovo, živa istina.
Moj ortak sa dvojicom kolega išao službeno iz Toronta najpre za Fialdelfiju, odatle za Njujork. Iz Filadelfije im je bilo jeftinije da plate taksi nego avionske karte za njih trojicu.
I tako njih taksista doveze na traženu adresu, kuća na osami, usred crnačkog geta, predgrađe Njujorka.
Plate taksi, izađu u neverici i sve misle da se nešto taksista sjebo u lokaciji, ali on već otišao.
Prolazi crnac pored njih, oni trojica belaca u belim košuljama i kravatama, sa lap topovima. Gura crni biciklu i samo za sebe reče "Russian mafia"
A na kući na osami logo firme koju su tražili. Tek kad su ušli shvatili su. Tip, vlasnik, je Rus poreklom. Kupio ultra jeftino nekretninu na zajebanoj lokaciji, a verovatno ima veze dobre sa ruskom mafijom i niko ne sme da ga pipne.
I prodaje elektroniku i čipove sa te lokacije!
yugaya yugaya 00:24 12.09.2015

Re: ..

ovo je prosto bio jedan od tih sad-ću-da-vas-drkam-zato-što-mogu-a-da-vidite-što-sam-patriota kretena...



Ima i toga.

No ostatak komenta ću da ti oprostim danas. Jer danas je moja TELC B2 grupa saznala rezultate, i svi sem jedne devojke su položili sve, ona ima još čitanje da ponavlja za mesec dana. A devojka je kao i svi ostali u grupi bila hopeless case. Fakultetska diploma skoro gotova joj stoji četiri godine u fioci jer nije uspela da položi strani jezik. I ne zato što nije znala, nego što je sistematski bila pod-učena ( sub-taught). I radije je nego da engleski progovori radila kao customer service poslednje tri godine umesto da radi kao socijalni radnik. Ako misliš da je ona izuzetak, a tvoj konobar pravilo - grešiš. Oko 40% studenata u Mađarskoj je broj onih koji će buktiti da završe studije o roku zbog ispita iz stranog jezika, a oko 10% će izgubiti pravo na diplomu jer ga nisu uopšte položili.




inco inco 08:36 12.09.2015

Re: ..

freehand
Ali se ne sećam da su se ikad ponašali kao đubrad niti da sam za to čuo. Standardno švajcarski, sve po JUS-u - to ok. Kao đubrad ne.


Ruku na srce, na njih se mahom žaledu Holanđani, pogotovo oni koji vozaju službena kolica a često moraju da prave detour kroz Švajcarsku. Tobož' redovno ih drkaju za papire, pretresaju im kolica, ostave ih da čekaju po 15 minuta (čak!) dok oni kao "provere je l' sve u redu" i tako to. Ja im kažem da nisu oni videli kaki su madžarski graničari a oni svi u glas 'ne mogu biti gori od Švajcarca..."

Doduše, možda je za Holandeze svaka granična procedura drkada. Oni su i pre Šengena krstarili po Beneluksu bez zaustavljanja a i granica sa Nemačkom je bila više pro-forme nego nešto ozbiljno (uostalom, u delovima 'di Nemačka zalazi u Holandiju, Holanđani rutinski koriste Nemačku kao shortcut za putovanje po sopstvenoj državi.) Ja, ponavljam, imam apsolutno suprotan utisak - ljudi čili, veseli, nisu na misiji da ti zagorčaju putovanje, 'oće i samoinicijativno da ti pomognu (isto važi i za holandsku panduraciju, usput.) Mož' biti da sam i ja malo biased jer kad gledaš na graničare kroz naočare iskustva sa Madžarima svako normalno, ljudsko ponašanje ti deluje hvale vredno...
freehand freehand 08:46 12.09.2015

Re: ..

inco
freehand
Ali se ne sećam da su se ikad ponašali kao đubrad niti da sam za to čuo. Standardno švajcarski, sve po JUS-u - to ok. Kao đubrad ne.


Ruku na srce, na njih se mahom žaledu Holanđani, pogotovo oni koji vozaju službena kolica a često moraju da prave detour kroz Švajcarsku. Tobož' redovno ih drkaju za papire, pretresaju im kolica, ostave ih da čekaju po 15 minuta (čak!) dok oni kao "provere je l' sve u redu" i tako to. Ja im kažem da nisu oni videli kaki su madžarski graničari a oni svi u glas 'ne mogu biti gori od Švajcarca..."

Doduše, možda je za Holandeze svaka granična procedura drkada. Oni su i pre Šengena krstarili po Beneluksu bez zaustavljanja a i granica sa Nemačkom je bila više pro-forme nego nešto ozbiljno (uostalom, u delovima 'di Nemačka zalazi u Holandiju, Holanđani rutinski koriste Nemačku kao shortcut za putovanje po sopstvenoj državi.) Ja, ponavljam, imam apsolutno suprotan utisak - ljudi čili, veseli, nisu na misiji da ti zagorčaju putovanje, 'oće i samoinicijativno da ti pomognu (isto važi i za holandsku panduraciju, usput.) Mož' biti da sam i ja malo biased jer kad gledaš na graničare kroz naočare iskustva sa Madžarima svako normalno, ljudsko ponašanje ti deluje hvale vredno...

Dve stvari: Holanđani u delovima Alpa koje poznajem - dakle Švajcarska, Austrija i nešto Bavarske - važe za apsolutno i neporecivo najgore vozače koji postoje. Kad ono za Božić krene skijaška horda put ski dolina, pa na autoputu vidiš zastoj od pet ili više kilometara - sa velikom sigurnošću možeš pretpostaviti da je Holanžanin stao da stavi lance a da su još dvojica stala da mu pomognu i da su tako zakrčili čitav pravac. To je bolja varijanta, druga je da su se poizvrtali nasred autoputa. Stoga njihova neomiljenost i frustracija koju kod lokalnog življa izazivaju uopšte nije neobjašnjiva.
Što se pak prelaza tiče - upravo ti austrijsko-švajcarski prelazi - a na delu koji si pomenuo (dakle Forarlberg, od Feldkirha do Bodenskog jezera) potpuno su porozni i takvi su odavno. Uopšte nije bila retka situacija da u Mederu, na primer, na tom lokalnom putiću Švajcarca mrzi i da ustane i izađe iz one kućice nego drži dignutu rampu i kroz prozorče smoreno pokazuje rukom da se ne zaustavljaš.
inco inco 15:02 12.09.2015

Re: ..

freehand
Dve stvari: Holanđani u delovima Alpa koje poznajem - dakle Švajcarska, Austrija i nešto Bavarske - važe za apsolutno i neporecivo najgore vozače koji postoje.


Mož' biti da imaju pik na 'olandske tablice. Holanđani su generalno užasni vozači jer im se država već decenijama svojstveno trudi da ogadi svaki vid ličnog motorizovanog prevoza - od straobalnih poreza i taksi (mislim da ih samo Norvežani šišaju u deračini i to ne za puno; Engleze ne računam međ' Evropljane ) do namernog uređenja gradova tako da ti se uvek više isplati da sedneš na bajs ili čak i pešaka nego da turaš dupe u kolica.

Šta god da je razlog, gori su vozači i od Italijana (oni bar većma znaju da vozaju samo što su bahatiji i od Srba i što im retrovizori služe samo da nameste frizuru) pa nije ni čudo što ih gledaju s podrozenjem.

No da ne širimo temu...
alselone alselone 14:48 13.09.2015

Re: ..

Da dodam stereotipima - moj brat koji je niz godina u NS imao stolarski biznis kaže da je imati radnika Mađara pravo zlato, da su vrlo vredni i prilježni. Ovi naši kaže, katastrofa.


Da ti dodam i ja malo bacvanskih stereotipa u zbirku. Moja baba, gura sad 89-tu godinu, radila i pod madjarima izmedju dva rata a i radili madjari za nju je uvek govorila - Madjar ti je najbolji radnik a najgori gospodar. A za Svabe je govorila - jednog uzmi i zavezi u dzak i stavi ispod stola, a drugog posedni za sto i iznesi mu sve najbolje - jednako ti misle obojica.

blogovatelj blogovatelj 21:24 13.09.2015

Re: ..

Moszkva Teru


Trg u Pešti, leta gospodnjeg 1999, se zove Moskva?!
Nemalo sam iznenađen.
blogovatelj blogovatelj 21:31 13.09.2015

Re: ..

Ono što pokušavam da kažem je da je ako se baziramo na ličnom uzorku na duži period, problem te mržnje u Mađarskoj nešto što ćeš sresti u institucionalizovanoj ili organizovanoj formi mnogo češće nego bilo kakve predrasude međ' običnim svetom u odnosu na Srbe ili Srbiju.


Pa ovo je tek katastrofa. Kad naletiš na majmuna - individuu, rešićeš nekako problem, ali protiv sistema kao pojedinac si nemoćan.
shure shure 11:33 09.09.2015

utisak

Bio sam juce u Madjarskoj...
Znate kako to vec ide.Jedna granica,dve kontrole,u odlasku i povratku.Nije bas da mi prijalo,ali je granica tu,pa se mora.Ustvari da li je tu,ili da li je tu za sve,ili samo za "izabrane"...
E sad,uz sve uvazavanje njihovih(izbeglice,migranti) patnji i dusevnog bola onih koji zbog njihovih patnji,tuguju,granicni prelazi postoje valjda zbog prelazenja granice.Sve ostalo nije u redu i ja se kao gradjanin zemlje,koja ima vrlo busnu granicu,ne osecam bezbedno.
Ja u svom dvoristu imam kapiju.I samo ulazenje kroz kapiju,sa mojom dozvolom smatram dobronamernom posetom.
Vi mislite drugacije?
Pa bolje za sve nas,da ste u pravu i da je sve ovo ok!
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:47 09.09.2015

Re: utisak

.Sve ostalo nije u redu i ja se kao gradjanin zemlje,koja ima vrlo busnu granicu,ne osecam bezbedno.


Ništa, zaključaj se dobro u kuću i spusti roletne, zatim odi do telefona i pozovi nekog mašinbravara - da ti ugradi metalne rešetke na sve otvore u kući (odžak, pogotovo!!! Tu najviše vole da ulaze)... ali samo bez naglih pokreta, jako je bitno da ne paničiš..
shure shure 12:46 09.09.2015

Re: utisak

zaključaj se dobro u kuću

Hej,pa ti si stvarno jadan ...
Nema potrebe da prosipas sranja i reci sta nije u redu u tome sto sam napisao.
Hoces svet bez granica?
Pa dobro hocu i ja.Ali ih imamo?
A umesto junacenja,stisni petlju pa kreni preko granice van zvanicnih prelaza.
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:28 09.09.2015

Re: utisak

Pa dobro hocu i ja.Ali ih imamo?

Zašto se onda osećaš nebezbedno? Zato što imigranti prolaze granice?

Eno u Americi, isto tako, Hispanosi. Prelaze sa sve trudnim ženama preko granice, samo da se one porode u SAD i da njihova ,tek rođena deca, dobiju automatski američko državljanstvo ..a posle će oni da iskukumvače i za njih same. I tamo postoje, ljudi koji bi da dižu ograde - ne brini se, nije ovo lokalni problem.

Ja sam ti samo dao savet, kako da se osećaš bezbedno... a to oko granica; ti i ja smo na sasvim suprotnim stranama.
vcucko vcucko 13:40 09.09.2015

Re: utisak

stefan.hauzer
Pa dobro hocu i ja.Ali ih imamo?

Zašto se onda osećaš nebezbedno? Zato što imigranti prolaze granice?

Eno u Americi, isto tako, Hispanosi. Prelaze sa sve trudnim ženama preko granice, samo da se one porode u SAD i da njihova ,tek rođena deca, dobiju automatski američko državljanstvo ..a posle će oni da iskukumvače i za njih same. I tamo postoje, ljudi koji bi da dižu ograde - ne brini se, nije ovo lokalni problem.

Ja sam ti samo dao savet, kako da se osećaš bezbedno... a to oko granica; ti i ja smo na sasvim suprotnim stranama.


Ima jedna (mala) razlika. Kad Mex-ovi preskoče žicu, ovi ih love helikopterima i mrežama, lokalna TV direktno prenosi, a kladioničari postavljaju kvote na broj uhvaćenih za tu noć. Tako je bar u Arizoni. Doduše, tamo je bio i apsolutan odziv u nacionalnu gardu kad su bili rasni nemiri u LA; em dnevnice, em možeš da pucaš na crnce, milina.
shure shure 14:50 09.09.2015

Re: utisak

ti i ja smo na sasvim suprotnim stranama.

meni je to ok sto smo mi na suprotnim stranama i zbog toga i ne komentarisem tvoje komentare(osim sto odgovaram na niske udarce)
Ja bih stvarno voleo da ovo prodje bez posledica,ali to je stvarno ne moguce.Postoje drzavni organi koji treba da se brinu o bezbednosti svih nas,ali ....ljudi su ocajni,a iz ocaja se svasta moze desiti.
Najmanje je tu bitna moja licna bezbezdnost.tj.uopste nije bitna
qqriq qqriq 20:20 09.09.2015

Re: utisak

većina mojih fb frendova su ameri, najbolji su: obrazovani, pametni i vrlo odani.
jednom sam, nekim povodom, okačila ovo



odlepili, čuo se aplauz, gledali film al da kažu da baš tako misle.
eeee, to se zove privatna svojina ( ima rang svetog pisma ), a ne kao kod nas
uzmi, otmi, ukradi, mazni, prevari, slaži, laži.
milisav68 milisav68 07:13 10.09.2015

Re: utisak

stefan.hauzer
.Sve ostalo nije u redu i ja se kao gradjanin zemlje,koja ima vrlo busnu granicu,ne osecam bezbedno.


Ništa, zaključaj se dobro u kuću i spusti roletne, zatim odi do telefona i pozovi nekog mašinbravara - da ti ugradi metalne rešetke na sve otvore u kući (odžak, pogotovo!!! Tu najviše vole da ulaze)... ali samo bez naglih pokreta, jako je bitno da ne paničiš..

I ja volim pozorište, ali ne u svojoj kući.

Kada je počela frka na Grčko/Makedonskoj granici, gledao sam prilog iz Đevđelije, gde jedan čovek koji živi u blizini železničke stanice priča da ne mogu više normalno da žive od smrada fekalija, jer mu seru i zapišavaju ispred kuće/dvorišta (u ulici), na ulicu ne smeju da puste decu/unuke (jer se po ulici mota mnogo nepoznatih ljudi), a ima i neki vinograd (tu u okolini železničke stanice), koji su mu obrali do poslednjeg grozda.

Tako da nije baš svima smešno.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 07:52 10.09.2015

Re: utisak

milisav68
stefan.hauzer
.Sve ostalo nije u redu i ja se kao gradjanin zemlje,koja ima vrlo busnu granicu,ne osecam bezbedno.


Ništa, zaključaj se dobro u kuću i spusti roletne, zatim odi do telefona i pozovi nekog mašinbravara - da ti ugradi metalne rešetke na sve otvore u kući (odžak, pogotovo!!! Tu najviše vole da ulaze)... ali samo bez naglih pokreta, jako je bitno da ne paničiš..

I ja volim pozorište, ali ne u svojoj kući.

Kada je počela frka na Grčko/Makedonskoj granici, gledao sam prilog iz Đevđelije, gde jedan čovek koji živi u blizini železničke stanice priča da ne mogu više normalno da žive od smrada fekalija, jer mu seru i zapišavaju ispred kuće/dvorišta (u ulici), na ulicu ne smeju da puste decu/unuke (jer se po ulici mota mnogo nepoznatih ljudi), a ima i neki vinograd (tu u okolini železničke stanice), koji su mu obrali do poslednjeg grozda.

Tako da nije baš svima smešno.


Pogledaj koji komentar malo iznad, to se zove malogradjanin, i takvi ce biti ukinuti tokom marsa u nasu svetlu buducnost.
mariopan mariopan 08:12 10.09.2015

Re: utisak

Милисав
Гледам грчку тв пре неки дан.

Две ипо хиљаде избеглица креће у стампедо да на силу уђу у већ пун трајект на острву Лезбос. Сваког дана неколико трајекта креће да их превезе до Атине па даље до Македоније - па до нас.

Полиција их силом зауставља, бију се са десет пута више очајника. Мештани хистерично плачу јер им се то догађа све време, сваки дан,већ месецима.

Да је тај трајект потонуо, да су успели да уђу па да га потопе саме избеглице, зато што су очајни, Грчку би раазапели а слике утопљених би поново биле по медијима, да се мало исплачу они пред телевизорима и у фотељама којима не треба ни план А а камо ли план Б, Ц, Д....

Бојим се да Вучић нема никакав план и да нема појма шта се и у којим размерама догађа...њега заслепљује светлост камера и блицева.

КО ће свим тим људима да помогне, чиме и како....јер ово неће проћи за недељу дана, ни за годину,две.....ако онај ко треба о свему томе да брине није довољно способан ни свестан велчине проблема?
Ванредне околности захтевају изванредно способне људе, перфектну организацију и изузетну дисциплину у целој земљи.

Имамо ли ми то у нашој земљи?
Е, ово питање изгледа да није здраво поставити на блогу?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 08:20 10.09.2015

Re: utisak

mariopan
Мештани хистерично плачу јер им се то догађа све време, сваки дан,већ месецима.


Fuj, malogradjani!
milisav68 milisav68 08:32 10.09.2015

Re: utisak

vrabac_u_steni
Pogledaj koji komentar malo iznad, to se zove malogradjanin, i takvi ce biti ukinuti tokom marsa u nasu svetlu buducnost.


Ma jesam, nego sam do sada "ćutao".

Mislim, sve je to u redu, te ljude je muka naterala da se upute ka....svetloj budućnosti, ali neće tamo svi da stignu....ove godine - pre zime....

A tamo neki Marko iz Đevđelije je nacionalista/fašista/malograđanin....što neće da ih primi u kuću.....i što se buni jer mu je poremećena svakodnevica.....
freehand freehand 08:38 10.09.2015

Re: utisak

A tamo neki Marko iz Đevđelije je nacionalista/fašista/malograđanin....što neće da ih primi u kuću.....i što se buni jer mu je poremećena svakodnevica.....

Gde to piše?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 08:44 10.09.2015

Re: utisak

freehand
A tamo neki Marko iz Đevđelije je nacionalista/fašista/malograđanin....što neće da ih primi u kuću.....i što se buni jer mu je poremećena svakodnevica.....

Gde to piše?

U onoj gomili suvoparnih budalastina na koju si se javio da komentarises.
stefan.hauzer stefan.hauzer 08:52 10.09.2015

Re: utisak

Tako da nije baš svima smešno.

Mi, kao narod, koji je preživeo sličan egzodus i koji je imao sličan događaj u skorijoj prošlosti( a o davnoj da i ne govorim i to ne jednom, učili smo u školi svi o Velikoj seobi Srba 1690.); ne bi trebali da pišemo ta sranja. Zajebi taj fašistički komentar zavijen u oblandu, prekriven da izgleda politički korketno... muka mi je od toga.


Kažeš šta ti je na duši, a ne da se tu proseravamo. Ne ti, već svi mi.
(Ovo je sve napisano, ne direktno tebi i tvom komentaru ...već vezano za prvi komentar u ovom nizu, na koji sam se nadovezao)
milisav68 milisav68 08:57 10.09.2015

Re: utisak

mariopan
КО ће свим тим људима да помогне, чиме и како....јер ово неће проћи за недељу дана, ни за годину,две.....

Имамо ли ми то у нашој земљи?
Е, ово питање изгледа да није здраво поставити на блогу?

Ma da, evo sav ustreptao čekam slike/selfije darodavaoca/humanista od noćas kada je počela da pada kiša....

freehand freehand 09:05 10.09.2015

Re: utisak

vrabac_u_steni
freehand
A tamo neki Marko iz Đevđelije je nacionalista/fašista/malograđanin....što neće da ih primi u kuću.....i što se buni jer mu je poremećena svakodnevica.....

Gde to piše?

U onoj gomili suvoparnih budalastina na koju si se javio da komentarises.

Može li malo konkretnije? Ne znam čak ni na šta misliš pod "gomilom suvoparnih budalaština", kamoli gde je konkretno to o čemu govoriuš.
A dobra ti je i ova formulacija o "javljanju da komentarišem", nije da mi se ne dopada.
milisav68 milisav68 09:05 10.09.2015

Re: utisak

stefan.hauzer
Zajebi taj fašistički komentar zavijen u oblandu, prekriven da izgleda politički korketno... muka mi je od toga.

Kažeš šta ti je na duši, a ne da se tu proseravamo. Ne ti, već svi mi.

Baš fašistički, nije četnički.

Ma ok, pada kiša napolju, gde će ti ljudi sada/danas/noćas?

A gde će za dva meseca kad zagudi zima?

princi princi 09:17 10.09.2015

Re: utisak

stefan.hauzer
Tako da nije baš svima smešno.

Mi, kao narod, koji je preživeo sličan egzodus i koji je imao sličan događaj u skorijoj prošlosti( a o davnoj da i ne govorim i to ne jednom, učili smo u školi svi o Velikoj seobi Srba 1690.); ne bi trebalo da pišemo ta sranja. Zajebi taj fašistički komentar zavijen u oblandu, prekriven da izgleda politički korketno... muka mi je od toga.


Kažeš šta ti je na duši, a ne da se tu proseravamo. Ne ti, već svi mi.
(Ovo je sve napisano, ne direktno tebi i tvom komentaru ...već vezano za prvi komentar u ovom nizu, na koji sam se nadovezao)

Најсмешније је што тај концепт "моја држава", "моје границе" није стар ни 200 година. Народи су се у 16. и 17. веку сељакали само тако. Није само Велика сеоба, него су се људи селили и то масовно и из (данашње) Пољске у (данашњу) Словачку и (данашњу) Мађарску. Пре тога, после најезде Турака, Србија је била практично испражњена (отуд тако пуно људи са херцеговачким и црногорским пореклом). Практично милиони људи у константном покрету.
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:19 10.09.2015

Re: utisak

A gde će za dva meseca kad zagudi zima?


Otkud znam, ali nadam se da će svi biti na toplom i suvom.


A zamisli, kako je izgledalo kada su se naši ljudi 1915. uputili po onim albanskim gudurama i još čekali, da se saveznici konačno smiluju i pošalju te proklete brodove...
tess tess 09:21 10.09.2015

Re: utisak

vrabac
U onoj gomili suvoparnih budalastina na koju si se javio da komentarises.

Ma da, The Hunger Games, rupčićem briše nos i posmatra te divljake po Distriktima (kotarima). No, dobro. Uzbudžujuče retko i miomirisno za salonske revolucionare.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 09:22 10.09.2015

Re: utisak

freehand


Mislim na komentar sokodbuba, dakle tu si se prvi put pojavio.

Nego, pošto nisam baš informisan, ko su ti Goti? Prvi put ćujem za njih. Bore li se na strani Al Nusre ili ID?

I hoće li više ta Vizantija, pardon Imperium Romanorum, intervenisati i prekinuti ono sranje u Asirskom kraljevstvu, inače kao posledica tog nesrećnog rata, nakotiće nam se toliko prljavih i smrdljivih malograđana i fašista da će postati neizdrživo.

U stvari, to se odavno nakotilo, samo je sada krenulo da gmiže iz svojih smrdljivih fašističkih rupa, a fašistocida nigde na dohvat ruke.
predatortz predatortz 09:23 10.09.2015

Re: utisak

stefan.hauzer
A gde će za dva meseca kad zagudi zima?


Otkud znam, ali nadam se da će svi biti na toplom i suvom.


A zamisli, kako je izgledalo kada su se naši ljudi 1915. uputili po onim albanskim gudurama i još čekali, da se saveznici konačno smiluju i pošalju te proklete brodove...


Ma, ljudi...
Gložite se bez potrebe!
Niko normalan ne želi ovim ljudima, naročito ne deci, da kisnu, da se smrzavaju, da gladuju...
Treba pomoći, koliko god se to može.
Ali im, pre svega, treba pomoći da stignu do željenog odredišta.
Srbija nije njihova željena destinacija. Svako zadržavanje u kampovima, zarad Evrope, je spoticanje tih ljudi na njihovom putu. Taman da ih sve, gratis, u hotelima zadržimo.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 09:26 10.09.2015

Re: utisak

tess
vrabac
U onoj gomili suvoparnih budalastina na koju si se javio da komentarises.

Ma da, The Hunger Games, rupčićem briše nos i posmatra te divljake po Distriktima (kotarima). No, dobro. Uzbudžujuče retko i miomirisno za salonske revolucionare.


da, upravo to.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:26 10.09.2015

Re: utisak

Moj Радисав оставио кости горе, после његов класић причао, да не улазим сада зашто породично негујемо благу аверзију према Албанцима, мој грех, да; да је његова последња жеља била, да иду деца у школу, да их не ниподаштавају господска деца зато што имају мањак школе. Радисавов син после постао врхунски инжењер на нивоу Краљевине па Републике, а ми потоњи остали сељаци у души....


A zamisli, kako je izgledalo kada su se naši ljudi 1915. uputili po onim albanskim gudurama i još čekali, da se saveznici konačno smiluju i pošalju te proklete brodove...

milisav68 milisav68 09:29 10.09.2015

Re: utisak

stefan.hauzer
A zamisli, kako je izgledalo kada su se naši ljudi 1915. uputili po onim albanskim gudurama i još čekali, da se saveznici konačno smiluju i pošalju te proklete brodove...

Sad ja treba da budem bezobrazan, pa da ti kažem da živiš u prošlosti.
freehand freehand 09:30 10.09.2015

Re: utisak

nakotiće nam se toliko prljavih i smrdljivih malograđana i fašista da će postati neizdrživo.

U stvari, to se odavno nakotilo, samo je sada krenulo da gmiže iz svojih smrdljivih fašističkih rupa, fašistocida nigde na dohvat ruke.

To se ne koti, fašistom i malograđaninom se postaje. Fašistom sopstvenim izborom, malograđaninom lenjošću uma i duha.
I takvi najčešće ne smrde, dapače: čistoća je imperativ.
qqriq qqriq 09:31 10.09.2015

Re: utisak

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 09:36 10.09.2015

Re: utisak

To se ne koti, fašistom i malograđaninom se postaje. Fašistom sopstvenim izborom, malograđaninom lenjošću uma i duha.


Šta da ti kažem sem da se slažem, sve podvlačeći lenjošću uma i duha.

Nego imaš li malo Ciklona B na zajam, meni ponestalo, a juče primetih jednog komšiju koji mi liči na malograđanina .
mariopan mariopan 09:37 10.09.2015

Re: utisak

stefan.hauzer
Tako da nije baš svima smešno.

Mi, kao narod, koji je preživeo sličan egzodus i koji je imao sličan događaj u skorijoj prošlosti( a o davnoj da i ne govorim i to ne jednom, učili smo u školi svi o Velikoj seobi Srba 1690.); ne bi trebalo da pišemo ta sranja. Zajebi taj fašistički komentar zavijen u oblandu, prekriven da izgleda politički korketno... muka mi je od toga.


Kažeš šta ti je na duši, a ne da se tu proseravamo. Ne ti, već svi mi.
(Ovo je sve napisano, ne direktno tebi i tvom komentaru ...već vezano za prvi komentar u ovom nizu, na koji sam se nadovezao)

Тачно, управо зато што смо ми то доживели и преживели ја пишем и упозоравам да ово није елементарна непогода која ће да протутњи и прође.
Моји са Косова су годинама били размештени по родбини а шира фамилија их солидарно издржавала, немајући ни за себе.
Зато што знам да ће и ово да траје дуже и да буде болно како за њих тако и за нас МОЛИМ И ЗАХТЕВАМ да се организовано и најозбиљније приступи овом проблему да не би сви ми плакали после.
Поносна сам што се наша земља овако понела према избеглицама и што су грађани сопственом иницијативом ублажили несрећу тих људи. И ја спремам топлу и лагану ћебад, да могу да понесу ако негде крену, и зимску одећу од моје деце, па чим се вратим у Србију да приложим за помоћ.......нећу окаснити са тим.....али Држава мора на други начин да се организује у оваквим околностима јер зачас може да склизне у хаос.
Не бих волела да видим "својеручно спашавање из сметова" и репризу поплаве у Обреновцу.
Ова поплава може све да нас однесе и те несрећне људе и нас.
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:47 10.09.2015

Re: utisak

Sad ja treba da budem bezobrazan, pa da ti kažem da živiš u prošlosti.

Ne moraš, što bi i bio. Samo pišem; ove situacije su se već dešavale i dešavaće se i to je neko ciklično ponavljanje. Egzodusi postoje od biblijskih dana do danas, ništa se nije promenilo.. osim vremena, ali neki ljudi bi zaista trebali da pokažu više saosećanja - ne moramo svi da šaljemo priloge, otvaramo kapije ili ne znam ni ja više šta... ali možemo makar nekad da prećutimo.


'Si gledao 12 gnevnih ljudi, kada jedan od porotnika izbaci sve svoje predrasude o deci iz siromašnih četvrti? Posle toga, ostaje samo tišina.

freehand freehand 09:53 10.09.2015

Re: utisak

.али Држава мора на други начин да се организује у оваквим околностима јер зачас може да склизне у хаос.

Kako? Jel imaš neku ideju, sem što zahtevaš da sve bude urađeno perfektno i savršeno? Pošto svi koji o tome pričaju i zahtevaju PLAN imaju puno dobre volje, razumevanja, želje da pomognu ali niko ni reč o tome ŠTA bi trebalo činiti što sad država ne čini.
Odlična ilustracija je i ovo što Predatorz kaže u svom komentaru: treba ljude zbrinuti, pomnoći im na putu ali ih ne treba usporavati. Pokušavam da ispratim logiku i razumem i ne uspevam nikako.
Muislim, ja ne znam da je ikad iko u istoriji civilzacije za takvu stvar smislio išta pametnije od prihvatnog centra gde se ljudi ogreju, odspavaju, nahrane pa nastave.
Šta još država može da uradi sem da pomno gleda, prati i usklađuje ponašanje sa onim šta rade veliki, da se ponaša u skladu sa svojim zakonima, Poveljom i deklaracijama UN, EU, ljudskim i božjim moralom?

predatortz predatortz 09:59 10.09.2015

Re: utisak

Odlična ilustracija je i ovo što Predatorz kaže u svom komentaru: treba ljude zbrinuti, pomnoći im na putu ali ih ne treba usporavati. Pokušavam da ispratim logiku i razumem i ne uspevam nikako.
Muislim, ja ne znam da je ikad iko u istoriji civilzacije za takvu stvar smislio išta pametnije od prihvatnog centra gde se ljudi ogreju, odspavaju, nahrane pa nastave.


Ne znam ni ja, niti igde rekoh da sam protiv toga. Svakako bi bilo bolje da ovi ljudi današnji dan provedu u nekoj od kasarni koje zjape prazne, nego što kisnu u parku kod Ekonomskog. Svakako bi bilo bolje da se pomoć dostavlja Crvenom krstu, nego da svako ide sa par flajki vode da se slikuje sa izbeglicama, pa se posle hvali koja je on gromada...

Dakle, ono vreme koje ti ljudi provode u Srbiji mogu i treba kvalitetnije, humanije da provedu.

Ja govorim o kampovima za dugoročniji smeštaj tih ljudi, a Srbija se obavezuje da ih otvara.

Prvo, zašto na silu terati te ljude da ostaju ovde?
Drugo, za čije babe zdravlje?
freehand freehand 10:12 10.09.2015

Re: utisak

Prvo, zašto na silu terati te ljude da ostaju ovde?
Drugo, za čije babe zdravlje?

Da, slažem se da su to ključna pitanja. Da se ne zajebavamo oko duševnosti i morala.
Na prvo, ono praktično tvoje pitanje, imam kontrapitanje: ko tera koga da ostaje ovde? Postoje pretpostavke, postoje puštači medijskih babaroga koji o tome govore, ali nigde ne videh ništa zvanično niti vidim koja će logika to u realnosti da isprati. Onog momenta kad izbeglice utvrde - a za to im neće trebati više od 7-10 dana - da se kroz Srbiju dalje ne može iz bilo kog razloga, više u Srbiju neće dolaziti. Za to vreme u Srbiji ih neće biti više od deset-dvadeset hiljada i 99% njih tražiće sve moguće načine da ipak odu dalje. I u tome će uspeti, kao voda, ili kao pesak.
Da ih zemlje EU vraćaju pozivajući se na readmisiju? Pa pogledaj Nemačku; ostali mogu samo da je prate i drugi izbor nemaju, ako hoće da EU preživi. U suprotnom će i njima i Srbiji izbeglice biti najmanji problem sranju koje bi nastupilo - političkom, ekonomskom i da ne mračim dalje.

Drugo, etičko pitanje - za čije babe zdravlje - samo da podvučem, kao paradigmu, po pravilu neizgovorenu.
tess tess 10:16 10.09.2015

Re: utisak

mariopan
И ја спремам топлу и лагану ћебад

Prvo, Mariopan pišeš mudre komentare. I to je dobro, pošto mene ne zarezuju. :)
Drugo, ne znam da li sam nešto pogrešno rekla. Trebaju ljudi ćebad, tačka.

On je odgovorio Švajcarcima "da mi niste spomenuli ćebad ne bih vas ja ni pitao" i pokazao, sa jednom rečenicom, koliko taj čovjek ne zna ni šta je EU ni koja je njegova uloga.

Ne, nije uloga da šibicari ćebad, ni da on tako švorc piše pravila koja su već, ej, već definisana.
Ovako: oni moraju da ti daju ćebad i da im kažeš da vi ćebadi nemate i da imate siromašnog naroda i da ta ćebad neće propasti.

I da je to sa EU posao, ne milostinja, oni u posao ne unose emocije, "ok, potrebna vam ćebad, koliko, šta još?", to je diplomatija u kriznim situacijama a ne "pitam kuma da mi krsti djecu, kume mi smo skromna i poštena kuća".

Bože, počela sam zbog te švajcarske ćebadi da pričam sama sa sobom. Odoh sada.
predatortz predatortz 10:17 10.09.2015

Re: utisak

Drugo, etičko pitanje - za čije babe zdravlje - samo da podvučem, kao paradigmu, po pravilu neizgovorenu.


Za čije babe zdravlje, izgovoreno iz mojih usta, ima ovo značenje:

Zašto mi da radimo prljav posao za one koji su nas, do juče, kinjili, vređali, u torove zatvarali?
Zašto bi mi činili usluge njima?

Možda je to uslov za otvaranje poglavlja.

Moj odgovor bi bio:

Hvala, ali dosta je bilo!
freehand freehand 10:21 10.09.2015

Re: utisak

predatortz
Drugo, etičko pitanje - za čije babe zdravlje - samo da podvučem, kao paradigmu, po pravilu neizgovorenu.


Za čije babe zdravlje, izgovoreno iz mojih usta, ima ovo značenje:

Zašto mi da radimo prljav posao za one koji su nas, do juče, kinjili, vređali, u torove zatvarali?
Zašto bi mi činili usluge njima?

Možda je to uslov za otvaranje poglavlja.

Moj odgovor bi bio:

Hvala, ali dosta je bilo!

Zašto mi da radimo ŠTA?
Da prihvatamo izbeglice u tranzitu i ponašamo se kao ljudi čime se inače do neba kurčimo?
Jel to? Ok, nećemo da radimo prljav posao. Šta ćemo onda?
I kako ćemo to nešto da formulišemo i izvedemo?
predatortz predatortz 10:27 10.09.2015

Re: utisak

freehand
predatortz
Drugo, etičko pitanje - za čije babe zdravlje - samo da podvučem, kao paradigmu, po pravilu neizgovorenu.


Za čije babe zdravlje, izgovoreno iz mojih usta, ima ovo značenje:

Zašto mi da radimo prljav posao za one koji su nas, do juče, kinjili, vređali, u torove zatvarali?
Zašto bi mi činili usluge njima?

Možda je to uslov za otvaranje poglavlja.

Moj odgovor bi bio:

Hvala, ali dosta je bilo!

Zašto mi da radimo ŠTA?
Da prihvatamo izbeglice u tranzitu i ponašamo se kao ljudi čime se inače do neba kurčimo?
Jel to? Ok, nećemo da radimo prljav posao. Šta ćemo onda?
kako ćemo to da formulišemo i izvedemo?


Free, ja tebi nisam dovoljno jasan:

Nije problem tranzit, ni ukazivanje bilo kakve pomoći prilikom prolaska tih ljudi kroz Srbiju.

Problem su ideje koje dolaze iz EU, po kojim Srbija i još neke zemlje treba da otvore kampove za trajniji (vremenski rok nije preciziran) prihvat. Za to se zalaže Sarkozi, a naš premijer par dana posle najavljuje otvaranje tri takva centra.

Mislim, iz više razloga, da ne treba da radimo to što od nas traže.
Prvi, ako hoćeš - etički, nije red da ljude zadržavamo protiv njihove volje.
Drugi, čime je nas EU zadužila pa da se podmećemo?
Treći, kada zadržiš te ljude - navućićeš i njihov bes na sebe. Kao što se to dešava u Mađarskoj.
vera.nolan2 vera.nolan2 10:42 10.09.2015

Re: utisak

Ali im, pre svega, treba pomoći da stignu do željenog odredišta.
Srbija nije njihova željena destinacija. Svako zadržavanje u kampovima, zarad Evrope, je spoticanje tih ljudi na njihovom putu. Taman da ih sve, gratis, u hotelima zadržimo.


E ne mogu da odolim,predatortz, pitam samo na ovo izdvojeno(ne komentarišem migrantsku epopeju)

Koliko naše dece je otišlo do (ne)željenog odredišta i uz čiju pomoć?
Sem stipendista,sportista,bračna varijanta, znam roditelje i ljude koji su kuće, stanove... prodavali da finansiraju svoj ili odlazak dece-samo što dalje odavde ( bez posla i mogućnosti da ga nađu). Oni su mogli i da biraju, možda!

Srbija nije željena destinacija za život, možda i većini građana, ali OSTAJU OVDE, mogli ne mogli...

Mnogo je naše sirotinje koja živi po kontejnerskim i sklepanim i...bez i krova nad glavom i hotela nikada ni videli nisu; naši bližnji nisu nam bili baš previše bližnji i sami kad su od rata bežali...

I kojom ekvilibristikom uma, bizarno prihvatamo, zdravo za gotovo da neki ljudi spasavajući goli život, imaju puno pravo da imaju isključivo ŽELJENO odredište...ništa ne razumem ...

i dok Sirijci odgovaraju "izvinite, ne bismo radili ovde, imali smo tamo tri puta veće plate", sada se vrši sortiranje migranata, ekonomski-NE MOŽE !!!...

i dok u Siriji imaš izbeglički palestinski kamp, često bez hrane, vode,medicinskih sredstava, žene umiru na porođaju, deca ponekad od gladi jedu travu; a kako to da i oni nisu krenuli u edensku Nemačku...

i zašto im nije željena destinacija, po kulturi i veri bliske, bogate zemlje Persijskog zaliva...( pare daju al' tamo ne daju, kakve bre npr, ne-potpisnice UN konvencija za izbeglice, "kad ugroženi krenu", a ovamo ih usmeravaju i organizuju, uz sav propratni užas...)

Da zaista, "RAT je otac svega" i svačega...
freehand freehand 10:43 10.09.2015

Re: utisak

Problem su ideje koje dolaze iz EU, po kojim Srbija i još neke zemlje treba da otvore kampove za trajniji (vremenski rok nije preciziran) prihvat. Za to se zalaže Sarkozi, a naš premijer par dana posle najavljuje otvaranje tri takva centra.

Ja vidim da je Sarkozi lice bez funkcije, a da ponašanje diktiraju Angela Merkel i Nemačka. To su oni Germani za slušanje i poštovanje, da podsetim samo.
I to prvenstveno članicama EU, pa onda onima koji bi da u tu EU uđu. A to je (ulazak u EU), da te podsetim, zvanična politika ove zemlje. Po tome što Angela Merkel diktira Nemačka će prva primiti ogroman broj izbeglica, a za njom će to MORATi i svi redom koji sam naveo. Njene su reči (Angele Merkel) kako sam pročitao da Srbija neće imati tu vrstu obaveze jer nije članica EU.
Pa mi sad, ako je moguće, objasni kako bi ti izveo taj prihvat i ljudsku pomoć u novembru, decembru, januaru bez izgradnje prihvatnih centara? Jer isti je andrak da li su stare kasarne ili novoizgrađeni montažni objekti. Ne razumem, dakle, kako bi ti praktično napravio to o čemu govoriš? kako ćeš čovečanski da pomogneš uljezu i ispratiš ga ćaodoviđenja bez zadržavanja od jednog, dva ili pet dana? Nogom u dupe? Pendrek, suzavac, puška na gotovs? Kao Mađari sa one strane zida? Ili imaš u vidu neki drugi način?


predatortz predatortz 10:48 10.09.2015

Re: utisak

kako ćeš čovečanski da pomogneš uljezu i ispratiš ga ćaodoviđenja bez zadržavanja od jednog, dva ili pet dana? Nogom u dupe? Pendrek, suzavac, puška na gotovs? Kao Mađari sa one strane zida? Ili imaš u vidu neki drugi način?


Imam. Čaj, sendvič, suva presvlaka,kasarne za prenoćiti, okupati se, ugrejati, voz...
milisav68 milisav68 10:57 10.09.2015

Re: utisak

stefan.hauzer
ne moramo svi da šaljemo priloge, otvaramo kapije ili ne znam ni ja više šta... ali možemo makar nekad da prećutimo.

'Si gledao 12 gnevnih ljudi, kada jedan od porotnika izbaci sve svoje predrasude o deci iz siromašnih četvrti? Posle toga, ostaje samo tišina.

Jesam, tu sam ja Džek Lemon (u novijij verziji).

Ono što hoću da kažem je da se "skače" nepotrebno na ljude koji skreću pažnju na svoje probleme uzrokovane ovom masovnom "selidbom", kao i na one koji postavljaju pitanje šta kad dođe zima.

I šta ako vlast bude "naterana" i naterana (od EU/Nemačke) da te ljude smesti ovde u Srbiji.

Ne vidim zašto su to neligitimna i fašistčka pitanja.
freehand freehand 10:57 10.09.2015

Re: utisak

predatortz
kako ćeš čovečanski da pomogneš uljezu i ispratiš ga ćaodoviđenja bez zadržavanja od jednog, dva ili pet dana? Nogom u dupe? Pendrek, suzavac, puška na gotovs? Kao Mađari sa one strane zida? Ili imaš u vidu neki drugi način?


Imam. Čaj, sendvič, suva presvlaka,kasarne za prenoćiti, okupati se, ugrejati, voz...

Aha.
Hvala.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 11:20 10.09.2015

Re: utisak

milisav68
stefan.hauzer
ne moramo svi da šaljemo priloge, otvaramo kapije ili ne znam ni ja više šta... ali možemo makar nekad da prećutimo.

'Si gledao 12 gnevnih ljudi, kada jedan od porotnika izbaci sve svoje predrasude o deci iz siromašnih četvrti? Posle toga, ostaje samo tišina.

Jesam, tu sam ja Džek Lemon (u novijij verziji).



vrabac_u_steni vrabac_u_steni 11:21 10.09.2015

Re: utisak

predatortz
kako ćeš čovečanski da pomogneš uljezu i ispratiš ga ćaodoviđenja bez zadržavanja od jednog, dva ili pet dana? Nogom u dupe? Pendrek, suzavac, puška na gotovs? Kao Mađari sa one strane zida? Ili imaš u vidu neki drugi način?


Imam. Čaj, sendvič, suva presvlaka,kasarne za prenoćiti, okupati se, ugrejati, voz...


Ma i da primimo određen broj za stalno ako mučenici ne budu imali gde da odu, neka to bude i nekoliko desetina hiljada ljudi (sumnjam da ova zemlja može da izdrži više), pa jebiga kako njima tako nama, stisnućemo se nije problem u tome, u ostalom navikli smo.

Problem je u ovome što Milisav lepo opisuje kao:

Jesam, tu sam ja Džek Lemon (u novijij verziji)


Mislim, nije problem u Milisavu, već ga je on odlično opisao.
freehand freehand 11:55 10.09.2015

Re: utisak

Ma i da primimo određen broj za stalno ako mučenici ne budu imali gde da odu, neka to bude i nekoliko desetina hiljada ljudi (sumnjam da ova zemlja može da izdrži više), pa jebiga kako njima tako nama, stisnućemo se nije problem u tome, u ostalom navikli smo.

A ako im ode voz dok se budemo stiskali?
Plači, mala, plači osto sam na Rači?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 12:07 10.09.2015

Re: utisak

freehand
Ma i da primimo određen broj za stalno ako mučenici ne budu imali gde da odu, neka to bude i nekoliko desetina hiljada ljudi (sumnjam da ova zemlja može da izdrži više), pa jebiga kako njima tako nama, stisnućemo se nije problem u tome, u ostalom navikli smo.

A ako im ode voz dok se budemo stiskali?
Plači, mala, plači osto sam na Rači?


ne razumem pitanje, naročito, kakve veze ima sa citiranim?
predatortz predatortz 12:17 10.09.2015

Re: utisak


ne razumem pitanje, naročito, kakve veze ima sa citiranim?


ma to je na ono moje voz...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 12:28 10.09.2015

Re: utisak

predatortz

ne razumem pitanje, naročito, kakve veze ima sa citiranim?


ma to je na ono moje voz...


nego da te pitam, šta misliš, da li je ok da mi primimo neki broj ljudi i za stalno da nam ostanu?
naravno, negde u granicama naših mogućnosti.

naravno, ako ne budu imali mogućnost da odu tamo gde žele. u ostalom, ipak je bolje u Beogradu ili Kruševcu nego u Kobaneu.

ja mislim da bi trebalo, ne zbog EU ili bilo čega drugog već zbog ljudskosti, one elementrane.

princi princi 12:36 10.09.2015

Re: utisak

ja mislim da bi trebalo, ne zbog EU ili bilo čega drugog već zbog ljudskosti, one elementrane.

Naravno. Na stranu sto ni Srbiji ne bi lose doslo nekih extra 100K ili 200K ljudi, pogotovu ako su iole skolovani i sa nekim vestinama koje se traze, a takvih medju izbeglicama, po onome sto pratim, nema malo.
mariopan mariopan 12:38 10.09.2015

Re: utisak

freehand
.али Држава мора на други начин да се организује у оваквим околностима јер зачас може да склизне у хаос.

Kako? Jel imaš neku ideju, sem što zahtevaš da sve bude urađeno perfektno i savršeno? Pošto svi koji o tome pričaju i zahtevaju PLAN imaju puno dobre volje, razumevanja, želje da pomognu ali niko ni reč o tome ŠTA bi trebalo činiti što sad država ne čini.
Odlična ilustracija je i ovo što Predatorz kaže u svom komentaru: treba ljude zbrinuti, pomnoći im na putu ali ih ne treba usporavati. Pokušavam da ispratim logiku i razumem i ne uspevam nikako.
Muislim, ja ne znam da je ikad iko u istoriji civilzacije za takvu stvar smislio išta pametnije od prihvatnog centra gde se ljudi ogreju, odspavaju, nahrane pa nastave.
Šta još država može da uradi sem da pomno gleda, prati i usklađuje ponašanje sa onim šta rade veliki, da se ponaša u skladu sa svojim zakonima, Poveljom i deklaracijama UN, EU, ljudskim i božjim moralom?


Прво грешиш што мислиш да ће се прилив избеглица смањити и да је Србија само "проточни бојлер" кроз коју ће они само да прођу. То сам и ја мислила док нисам видела у ком броју пристижу у Грчку. Све то ће разним каналима доћи и до нас. Многи ће константно бити уу нашој земљи јер ће поново пристизати неки други, ако једни оду.

За толико људи мора се наћи смештај у чврстим објектима који се могу грејати. Добар предлог су и касарне, као што каже Перадтор, само их треба још јуче прегледати, поправити, окречити, поправити мокре чворове и електринсталације...опремити креветима, постељином, пећима за грејање, опремити кухиње било каквим, може и половним али исправним апаратима...има тога још..

А пре свега треба кукати, кумити и молити свет за помоћ, као што ради и Грчка, да то све колико је год могуће исфинансира јер ми сами то не можемо.
Ни мајка не нахрани дете док не заплаче.
Овде нема места поносу и не сме се одбијати ни најмања помоћ ако је неко понуди
predatortz predatortz 12:40 10.09.2015

Re: utisak

vrabac_u_steni
predatortz

ne razumem pitanje, naročito, kakve veze ima sa citiranim?


ma to je na ono moje voz...


nego da te pitam, šta misliš, da li je ok da mi primimo neki broj ljudi i za stalno da nam ostanu?
naravno, negde u granicama naših mogućnosti.

naravno, ako ne budu imali mogućnost da odu tamo gde žele. u ostalom, ipak je bolje u Beogradu ili Kruševcu nego u Kobaneu.

ja mislim da bi trebalo, ne zbog EU ili bilo čega drugog već zbog ljudskosti, one elementrane.



Što da ne?!
Naravno, ukoliko oni to žele.
Ja, zaista, nemam taj problem.
No, o tome nećemo odlučivati ni ti, ni ja.

Zbog čega stalno potenciram ovo 'ukoliko žele'?
Kada su '95. bežali ljudi iz Krajine, njihovo željeno odredište je bila Srbija. Onda je Sloba uradio nešto slično ovoj Sarkozijevoj zamisli. Jedan broj je policija proterala ( bukvalno skidala sa traktora i vraćala nama u RS ), drugi deo je šibnuo na Kosovo. Samo su retki srećnici mogli ka Beogradu. To mi je ostavilo tako mučan osećaj, da ni danas ne mogu da ga se rešim.

Zašto je to Sloba uradio?
Pa, da su ti ljudi došli za Beograd - bila bi ogoljena kompletna njegova laž, loša politika, licemerje...
Isto ti je danas sa EU. Kada bi svi ti ljudi došli na željene destinacije, bila bi ogoljena licemerna politika EU. Ljudi bi pričali kako u praksi izgleda to 'uvođenje ljudskih prava i sloboda'! Pričali bi da su, pre te evropske i američke brige za njih, živeli bolje, sigurnije, bogatije...


stefan.hauzer stefan.hauzer 12:53 10.09.2015

Re: utisak

Ne vidim zašto su to neligitimna i fašistčka pitanja.


Teško je držati sredinu u ovom sranju.
Prvo, mislim da je autorov tekst čist promašaj, kao i onaj komentar na koji sam se nadovezao. Obično proseravanje, ubačeno u politički korektan narativ (Krlo, mojne da se drpaš za muda sad). Drugo, ne znam kako da pomognem tim ljudima, niti mislim da rade išta pogrešno. Ljudska je potreba potraga za boljim životom i to se dešava kilometrima unazad. Od pamtiveka. Treće, gde će ti ljudi biti kad dođe zima ili gde će ih naseliti ...ne znam, ali se nadam da će svi oni doći do svog cilja. Samim dolaskom dovde su pokazali veću volju za životom, nego većina od nas.

Prevelike su brige ovog sveta i premali je moj kapacitet da brinem za njih. Nemam konkretna rešenja, nemam ni mnogo da ponudim, niti o svojim delima želim da pričam ovde ...ali ,dođavola, zezaću svakog - ko napiše onakav komentar/ toliko slobode imam.
freehand freehand 12:54 10.09.2015

Re: utisak

Kada su '95. bežali ljudi iz Krajine, njihovo željeno odredište je bila Srbija. Onda je Sloba uradio nešto slično ovoj Sarkozijevoj zamisli.

Nije im Sloba dao da uđu u Bosanski Brod, naslušao sam se tih priča.

Priča sa Kosovom je bila naivna namera da se pokrajina demografski "popravi", ali su na sreču od toga odmah odustali, pa je najveći broj izbeglica iz Kraijine završio prvo gde je koga od familije i prijatelja imao, drugo po izbegličkim centrima u samoj Srbiji.

Zašto je to Sloba uradio?
Pa, da su ti ljudi došli za Beograd - bila bi ogoljena kompletna njegova laž, loša politika, licemerje...
Isto ti je danas sa EU. Kada bi svi ti ljudi došli na željene destinacije, bila bi ogoljena licemerna politika EU. Ljudi bi pričali kako u praksi izgleda to 'uvođenje ljudskih prava i sloboda'! Pričali bi da su, pre te evropske i američke brige za njih, živeli bolje, sigurnije, bogatije...


To je sigurno tako a ne zato što bi svi da zadrže svoj mali konfor nedirnutim, kad ionako polovne stvari uredno daju Crvenom krstu i povremeno puknu i po neki SMS sa sto kinti kad ih mrzi da u crkvu odu po naforu.
princi princi 12:56 10.09.2015

Re: utisak

stefan.hauzer
Ne vidim zašto su to neligitimna i fašistčka pitanja.


Teško je držati sredinu u ovom sranju.
Prvo, mislim da je autorov tekst čist promašaj, kao i onaj komentar na koji sam se nadovezao. Obično proseravanje, ubačeno u politički korektan narativ (Krlo, mojne da se drpaš za muda sad). Drugo, ne znam kako da pomognem tim ljudima, niti mislim da rade išta pogrešno. Ljudska je potreba potraga za boljim životom i to se dešava kilometrima unazad. Od pamtiveka. Treće, gde će ti ljudi biti kad dođe zima ili gde će ih naseliti ...ne znam, ali se nadam da će svi oni doći do svog cilja. Samim dolaskom dovde su pokazali veću volju za životom, nego većina od nas.

Preveliki su brige ovog sveta i premali je moj kapacitet da brinem za njih. Nemam konkretna rešenja, nemam ni mnogo da ponudim, niti o svojim delima želim da pričam ovde ...ali ,dođavola, zezaću svakog - ko napiše onakav komentar/ toliko slobode imam.


Da, pazi kad se 100% slazem. Od svih razloga da se pomogne ovim nesrecnicima ubedljivo najgluplji, najtupaviji i najpoodmukliji je da se to radi zbog odnosa sa EU ili zbog toga da "drzava Srbija" ispadne lepo u ocima sveta. Onima kojima je to osnovni motivator i koji to uopste primecuju bi samo kratko rekao: jebala vas i Srbija i EU u dupe.
emsiemsi emsiemsi 12:56 10.09.2015

Re: utisak

vrabac_u_steni
predatortz

ne razumem pitanje, naročito, kakve veze ima sa citiranim?


ma to je na ono moje voz...


nego da te pitam, šta misliš, da li je ok da mi primimo neki broj ljudi i za stalno da nam ostanu?
naravno, negde u granicama naših mogućnosti.

naravno, ako ne budu imali mogućnost da odu tamo gde žele. u ostalom, ipak je bolje u Beogradu ili Kruševcu nego u Kobaneu.

ja mislim da bi trebalo, ne zbog EU ili bilo čega drugog već zbog ljudskosti, one elementrane.


Сагласан !
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:00 10.09.2015

Re: utisak

predatortz

Zašto je to Sloba uradio?
Pa, da su ti ljudi došli za Beograd - bila bi ogoljena kompletna njegova laž, loša politika, licemerje...
Isto ti je danas sa EU. Kada bi svi ti ljudi došli na željene destinacije, bila bi ogoljena licemerna politika EU. Ljudi bi pričali kako u praksi izgleda to 'uvođenje ljudskih prava i sloboda'! Pričali bi da su, pre te evropske i američke brige za njih, živeli bolje, sigurnije, bogatije...



а, јеби га, цела Србијосрпска је страдала од Слобе, не вреди ти сада да се једиш. мени то делује као деда што ми је причао да су у Србији били после '915-е кивни на Пречане, зато што су се они тукли на страни Шваба, док су Србијанци гинули (немој зезати, ти данас, '995-е љут на Пречане због 1915.?!... и тако, мени много бољи блискоисточњачки менталитет него наш - лепо попиздимо, налупамо се, и сутра ћерај даље, ради оно што је најбоље за твоју породицу, кућу, улицу, кварт, град, област, земљу... док Балканци памте и страдавају од неправде до по 6 генерација унатраг?!
mariopan mariopan 13:11 10.09.2015

Re: utisak

princi
stefan.hauzer
Ne vidim zašto su to neligitimna i fašistčka pitanja.


Teško je držati sredinu u ovom sranju.
Prvo, mislim da je autorov tekst čist promašaj, kao i onaj komentar na koji sam se nadovezao. Obično proseravanje, ubačeno u politički korektan narativ (Krlo, mojne da se drpaš za muda sad). Drugo, ne znam kako da pomognem tim ljudima, niti mislim da rade išta pogrešno. Ljudska je potreba potraga za boljim životom i to se dešava kilometrima unazad. Od pamtiveka. Treće, gde će ti ljudi biti kad dođe zima ili gde će ih naseliti ...ne znam, ali se nadam da će svi oni doći do svog cilja. Samim dolaskom dovde su pokazali veću volju za životom, nego većina od nas.

Preveliki su brige ovog sveta i premali je moj kapacitet da brinem za njih. Nemam konkretna rešenja, nemam ni mnogo da ponudim, niti o svojim delima želim da pričam ovde ...ali ,dođavola, zezaću svakog - ko napiše onakav komentar/ toliko slobode imam.


Da, pazi kad se 100% slazem. Od svih razloga da se pomogne ovim nesrecnicima ubedljivo najgluplji, najtupaviji i najpoodmukliji je da se to radi zbog odnosa sa EU ili zbog toga da "drzava Srbija" ispadne lepo u ocima sveta. Onima kojima je to osnovni motivator i koji to uopste primecuju bi samo kratko rekao: jebala vas i Srbija i EU u dupe.


milisav68 milisav68 13:24 10.09.2015

Re: utisak

stefan.hauzer
Teško je držati sredinu u ovom sranju.

Pa da, naročito kad niko nikoga ne sluša/čita, i kada se reaguje sa predrasudama.

Niko ovde na blogu ne kaže da treba da ih mlatimo/hapsimo, već da se taj ulazak/transport/eventualni smeštaj, radi organizovanije i ozbiljnije.

Kao i da postoji zabrinutost - šta ako su ovi naši na vlasti uzeli/dobili neku lovu od EU da se ti ljudi smeste ovde, ali mnogo veći broj nego što naša država može da podnese.
ali ,dođavola, zezaću svakog - ko napiše onakav komentar/ toliko slobode imam.

Pa jbga - može ti se, jer ne živiš recimo u Banji Koviljači ili Kanjiži.

ps.Pauza - počinje basket.
freehand freehand 13:38 10.09.2015

Re: utisak

Pa da, naročito kad niko nikoga ne sluša/čita, i kada se reaguje sa predrasudama.

Niko ovde na blogu ne kaže da treba da ih mlatimo/hapsimo, već da se taj ulazak/transport/eventualni smeštaj, radi organizovanije i ozbiljnije.

Računam da si ti ekspert za postavljanje stvari na mesto i učitavanje, pošto sigurno možeš i da objasniš ko je tog domaćina kome zaseravaju dvorište i beru mu grožđe nazivao fašistom.

Kao i da postoji zabrinutost - šta ako su ovi naši na vlasti uzeli/dobili neku lovu od EU da se ti ljudi smeste ovde, ali mnogo veći broj nego što naša država može da podnese.

Znaš, Milisave, ta vrsta zabrinutosti je kod izvesnog mentalnog sklopa i načina mišljenja kliše i standard kad su stranci u pitanju, i to već hiljadama godina. Od kad postoji ljudsko društvo, čak

P.S. Nego, evo jedne koja priča pravu priču: ovaj čovek je za sebe i ovu zemlju učinio više nego sva plaćena gostovanja na CNN.

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 13:46 10.09.2015

Re: utisak

tom slikom se ništa manje ne manipuliše nego sa slikom onog udavljenog dečaka.

milisav68 milisav68 15:56 10.09.2015

Re: utisak

freehand

Računam da si ti ekspert za postavljanje stvari na mesto i učitavanje, pošto sigurno možeš i da objasniš ko je tog domaćina kome zaseravaju dvorište i beru mu grožđe nazivao fašistom.

A gde sam ja rekao da je neko tog domaćina nazvao fašistom?
Znaš, Milisave, ta vrsta zabrinutosti je kod izvesnog mentalnog sklopa i načina mišljenja kliše i standard kad su stranci u pitanju, i to već hiljadama godina.

Fala ti ko bratu.
freehand freehand 16:05 10.09.2015

Re: utisak

A gde sam ja rekao da je neko tog domaćina nazvao fašistom?

Ovde. Mislim na ovom blogu, samo malo iznad.

A tamo neki Marko iz Đevđelije je nacionalista/fašista/malograđanin....što neće da ih primi u kuću.....i što se buni jer mu je poremećena svakodnevica.....

Odnosno - učitao si da ga neko smatra ili da je neko nazvao fašistom. Jer niko ne priča o konkretnom malom čoveku sa velikim problemima kakve ovakve situacije neminovno stvaraju i koje država bezpogovrno mora naći način da rešava.
Jer oni - ti konkretni mali ljudi sa problemom - i za svoje eventualne nepromišljene reči i postupke imaju afekat kao opravdanje.
Oni pravi nemaju štetu i sekiraciju kao on, al imaju uverenja. I Marka iz Đevđelije koriste kao povod i ilustraciju za svoje antiljudsko delovanje.
emsiemsi emsiemsi 16:09 10.09.2015

Re: utisak

milisav68

...
ps.Pauza - počinje basket.

Не разумем, какав сада баскет ?!
Теби ова тема смешна - или шта ?
milisav68 milisav68 16:40 10.09.2015

Re: utisak

freehand
A gde sam ja rekao da je neko tog domaćina nazvao fašistom?

Ovde. Mislim na ovom blogu, samo malo iznad.

A tamo neki Marko iz Đevđelije je nacionalista/fašista/malograđanin....što neće da ih primi u kuću.....i što se buni jer mu je poremećena svakodnevica.....

ok
tyson tyson 17:45 10.09.2015

Re: utisak

ja mislim da bi trebalo, ne zbog EU ili bilo čega drugog već zbog ljudskosti, one elementrane.

Da je neke pameti, vlast bi već imala spreman podsticajni program zadržavanja izbeglica i migranata iz grupa zanimanja koje Srbiji fale.


sokodbuba sokodbuba 17:48 10.09.2015

Re: utisak


Nego, pošto nisam baš informisan, ko su ti Goti? Prvi put ćujem za njih. Bore li se na strani Al Nusre ili ID?

I hoće li više ta Vizantija, pardon Imperium Romanorum, intervenisati i prekinuti ono sranje u Asirskom kraljevstvu, inače kao posledica tog nesrećnog rata, nakotiće nam se toliko prljavih i smrdljivih malograđana i fašista da će postati neizdrživo.

U stvari, to se odavno nakotilo, samo je sada krenulo da gmiže iz svojih smrdljivih fašističkih rupa, a fašistocida nigde na dohvat ruke.


A jesi ti čuo kakav je bio društveni i ekonomski poredak u Judeji u vreme kada se pojavio Isus? Tamo je jevrejskim narodom, a u kolaboraciji sa Rimljanima, vladala mala, gornja klasa njihovih sunarodnika saduceja, bogata i posednička, odmah ispod njih nalazili su se fariseji, predstavnici srednjeg i sitnijeg gradskog stanovništva, a Isus i svi ostali, većina stanovnika, bili su proleteri, zanatlije, radnici, seljaci, klasa koja se nazivala amharec (u doslovnom prevodu seoski svet) ili prosto rečeno potlačeni siromasi. Broj malograđana je u svim vremenima manje-više konstanta, a iz istorije čovečanstva, od kada postoje države i granice, a samim tim klase i rat (oko 3000 godina), može se videti da nema opasnosti od povećanja njihovog broja, sve je stabilno, proporcija će ostati ista.

U pogledu intervencije u Asirskom carstvu, onaj imperator Hadrijan što je osnovao Jedrene, mesto gde su Goti razbili Rimljane 200 godina kasnije, bio je poznat po tome što je poslao najboljeg generala iz Britanije i jednog iz Germanije, sa još 12 legija iz Egipta, Britanije, Sirije i baza iz Judeje da uguše ustanak koji je narod podigao u Judeji, poznat kao Bar Kokhba. Tada je izvršen najveći genocid na tom prostoru, masakrirano je preko 500.000 ljudi, ostali prodati kao robovi, Tora zabranjena, ime provincije Judeja preimenovano je u Siriju-Palestinu a ime grada Jerusalim u Aelia Capitolina.

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 18:38 10.09.2015

Re: utisak

E dobro je, polozila si, ne mora dalje.
tess tess 19:15 10.09.2015

Re: utisak

tyson
Da je neke pameti, vlast bi već imala spreman podsticajni program zadržavanja izbeglica i migranata iz grupa zanimanja koje Srbiji fale.

Da je neke pameti ne bi iz Srbije odlazili u Rusiju u gulage, na gradnju gasovoda, na minus 35, za 5$ po satu.
Što bi i ovi njemački migranti odbili.

Na zapadu, npr reparacija kotlova u naftnoj industriji, radnik varioc je sa 20€ po satu, na toplom i osiguran. Da je pameti ljudima omogućiti dobre podsticajne kurseve, da polože ateste i kao varioci traže posao. Neko je možda majstor a ne zna da je, da ima laku ruku i perfekciju..školovati dečke i sklapati poslove - evo mi imamo sad 100 varioca gospodo u Strabagu - i eto im novac i teren i 100 porodica sitih. Blizu im kuća, za par sati autom...industrijsku montažu, ima par godina, prebacuju u Slovačku, Češku, ali se i ti liftovi i ograde i krovovi sklapaju na objektu, vraćaju nazad...

Il ne bi jedna bolnica u Beču trošila sanitetskog materijala koliko sve bolnice u Srbiji. Ne bi medicinsko osoblje bilo tako mizerno plaćeno i u takvim uslovima radili. Da se mene pita medicinske sestre bi plaćali suvim zlatom..

Mislim, da me ne razumijete pogrešno govorim o Srbiji jer su dešavanja u njoj, imala bih štošta reći za RS koja ionako neće ostati netaknuta u odnosu na Srbiju.

Ili ti nalaziš da ima dovoljno bednih zanimanja koje neće niko da radi u Srbiji ili na neke vrhunske hirurge? Meni ne padaju na pamet određena zanimanja, hm, da, na primer preduzetništvo, uzgoj organske soje, il organsko bilo šta, u Austriji je sve više vegan trgovina i restorana, djeca u školi imaju seminare o zdravoj ishrani, da meso nije uslov da preživiš, etc... da neki Sirijac uloži novac u par hiljada hektara, organska soja je pogodna za vaše ravnice i tražena na zapadu...il leblebija, ccc, koliko je ovde skupa, ccc..

Med, vino, kapa pletena ručno je 40€, zamisli - a u RS žene priučene šnajderice šiju za neke Talijane u uslovima kao da su u Bangladešu na 500km od Beča, za 100€ mjesečno 12 sati dnevno, ono Made In Taiwan na H&M košulji -
kapa ručno pletena u ovom mom selu košta 40€..koliko treba ženi da isplete jednu kapu?

Ne izlaze mi fucking švajcarska ćebad iz glave, cc..(nadam se da me ne čita silver:)

Da je pameti ne bi narod živio tako loše, besmisleno loše i ponižavajuće.
sokodbuba sokodbuba 19:33 10.09.2015

Re: utisak


E dobro je, polozila si, ne mora dalje.


Gospodine Vrapče, fala ti, ali ja se bojim mangupa, pa ne bih ni smela dalje
Sepulturero Sepulturero 19:38 10.09.2015

Re: utisak

milisav68
stefan.hauzer
.Sve ostalo nije u redu i ja se kao gradjanin zemlje,koja ima vrlo busnu granicu,ne osecam bezbedno.


Ništa, zaključaj se dobro u kuću i spusti roletne, zatim odi do telefona i pozovi nekog mašinbravara - da ti ugradi metalne rešetke na sve otvore u kući (odžak, pogotovo!!! Tu najviše vole da ulaze)... ali samo bez naglih pokreta, jako je bitno da ne paničiš..

I ja volim pozorište, ali ne u svojoj kući.

Kada je počela frka na Grčko/Makedonskoj granici, gledao sam prilog iz Đevđelije, gde jedan čovek koji živi u blizini železničke stanice priča da ne mogu više normalno da žive od smrada fekalija, jer mu seru i zapišavaju ispred kuće/dvorišta (u ulici), na ulicu ne smeju da puste decu/unuke (jer se po ulici mota mnogo nepoznatih ljudi), a ima i neki vinograd (tu u okolini železničke stanice), koji su mu obrali do poslednjeg grozda.

Tako da nije baš svima smešno.


Поготово није смешно онима који у ЕУ земљама већ годинама живе са незваним гостима из Африке а сад треба да се удвостручи или утростручи њихов број. Срби који живе у Србији немају НИКАКВО искуство са Арапима и Африканцима и зато не би требало да просипају своје мудрости овде на блогу.
freehand freehand 19:42 10.09.2015

Re: utisak

Поготово није смешно онима који у ЕУ земљама већ годинама живе са незваним гостима из Африке а сад треба да се удвостручи или утростручи њихов број. Срби који живе у Србији немају НИКАКВО искуство са Арапима и Африканцима и зато не би требало да просипају своје мудрости овде на блогу.

Pa nije baš da nemaju, jer su hiljade i desertine hiljada ljudi odavde radiile i u Africi i na Bliskom istoku, a isto je toliko studenata prošlo kroz Srbiju decenijama studirajući ovde.
Sa druge strane, i Arapi i Afrikanci (koji nisu Arapi) imaju dosta, čak vekovnog, iskustva sa Evropljanima pa je red da im uzvrate gostovanje kako to red i običaji nalažu.
Što reko naš predsednik - ako već ne mogu da dobiju nazad - bar da pogledaju koske svojih mamuta i dinosaurusa po evropskim kolonijalnim preestonicama.
apostata apostata 20:09 10.09.2015

Re: utisak

sokodbuba
A jesi ti čuo kakav je bio društveni i ekonomski poredak u Judeji u vreme kada se pojavio Isus? Tamo je jevrejskim narodom, a u kolaboraciji sa Rimljanima, vladala mala, gornja klasa njihovih sunarodnika saduceja, bogata i posednička, odmah ispod njih nalazili su se fariseji, predstavnici srednjeg i sitnijeg gradskog stanovništva, a Isus i svi ostali, većina stanovnika, bili su proleteri, zanatlije, radnici, seljaci, klasa koja se nazivala amharec (u doslovnom prevodu seoski svet) ili prosto rečeno potlačeni siromasi. Broj malograđana je u svim vremenima manje-više konstanta, a iz istorije čovečanstva, od kada postoje države i granice, a samim tim klase i rat (oko 3000 godina), može se videti da nema opasnosti od povećanja njihovog broja, sve je stabilno, proporcija će ostati ista.

U pogledu intervencije u Asirskom carstvu, onaj imperator Hadrijan što je osnovao Jedrene, mesto gde su Goti razbili Rimljane 200 godina kasnije, bio je poznat po tome što je poslao najboljeg generala iz Britanije i jednog iz Germanije, sa još 12 legija iz Egipta, Britanije, Sirije i baza iz Judeje da uguše ustanak koji je narod podigao u Judeji, poznat kao Bar Kokhba. Tada je izvršen najveći genocid na tom prostoru, masakrirano je preko 500.000 ljudi, ostali prodati kao robovi, Tora zabranjena, ime provincije Judeja preimenovano je u Siriju-Palestinu a ime grada Jerusalim u Aelia Capitolina.

A da nije možda 6000 godina ... i to minimalno 6000.

p.s. unaprijed se izvinjavam ako ste imali u vidu 3000 p.n.e.
yugaya yugaya 21:31 10.09.2015

Re: utisak

.Sve ostalo nije u redu i ja se kao gradjanin zemlje,koja ima vrlo busnu granicu,ne osecam bezbedno.


Ništa, zaključaj se dobro u kuću i spusti roletne, zatim odi do telefona i pozovi nekog mašinbravara - da ti ugradi metalne rešetke na sve otvore u kući (odžak, pogotovo!!! Tu najviše vole da ulaze)... ali samo bez naglih pokreta, jako je bitno da ne paničiš..


Stef, long time no see, daj bre neku muziku, ubi ovolika količina bljuvotina u pojam a ni prvu stranu nisam završila.

sokodbuba sokodbuba 22:05 10.09.2015

Re: utisak


A da nije možda 6000 godina ... i to minimalno 6000.

p.s. unaprijed se izvinjavam ako ste imali u vidu 3000 p.n.e.


Da, naravno, hvala što ste primetili, komentar sam pisala polušaljivo, a ipak imajući ozbiljno u vidu misao Charles Tilly-ja - “war made the state and the state made war”, o tome može da se pročita ovde.
jkt2010 jkt2010 02:43 11.09.2015

Re: utisak

mariopan

Зато што знам да ће и ово да траје дуже и да буде болно како за њих тако и за нас МОЛИМ И ЗАХТЕВАМ да се организовано и најозбиљније приступи овом проблему да не би сви ми плакали после.

Više nemam strepnju, sad kad si im ga ti lično objasnila i dojavila .. ali bogami, da ne beše ovih tvojih otrežnjujućih postova ovde...

Svako zadržavanje u kampovima, zarad Evrope, je spoticanje tih ljudi na njihovom putu.

Pa jes, kad zagudi zima, bolje im je da tranzituju na ulici nego po kampovima. Valjda mogu da stisnu petlju dan-dva tri do wc-a u Madžarskoj.
Doduše, može i kao što kažeš, ko u Gevgelija... Šta te bole dupe kad ne živiš pored železničke, jel' tako?
milisav
gledao sam prilog iz Đevđelije, gde jedan čovek koji živi u blizini železničke stanice priča da ne mogu više normalno da žive od smrada fekalija, jer mu seru i zapišavaju ispred kuće/dvorišta
jkt2010 jkt2010 03:37 11.09.2015

Re: utisak

Sepulturero

Поготово није смешно онима који у ЕУ земљама већ годинама живе са незваним гостима из Африке

Najgore je u EU zemljama ovima koji su prekjuče stigli u EU iz Priprćilovca Gornjeg, z.p. Krkljanovac. Toliko su se ljudi namučili oko infrastrukture & socijalnih davanja, a sad im opuštenciju ometaju Afrikanci.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana