Istorija| Jubileji

Лекције из историје

Predrag Brajovic RSS / 16.09.2015. u 22:27
гост аутор: историја
 
Refugees.jpg 
     Овако је било новембра 1956. године, када су мађарске избеглице прелазиле аустријску границу. Њих скоро 200.000  побегло је из земље у страху од одмазде руских власти, које су са 17 дивизија успеле да угуше  побуну против комунистичког мађарског сателитског режима. Логори за избеглице, из којих су они кретали даље у свет, налазили су се у Аустрији. Мађарски народ никад није заборавио то своје страдање. У близини мађарског парламента избеглицама је подигнут споменик од мермера, приказ две нејасне људске фигуре које израњају и ослобађају се из црног камена. 
      Тако сам, барем, ја тај споменик упамтио. 
 


Komentari (529)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

petargli petargli 23:37 17.09.2015

Re: Inače, najvažnija lekcija iz istorije

Predrag Brajovic
petargli
Usput, sto bi rekao brat MC-square - jeste mudrost kada znas sta je za tebe dobro a sta lose, a ako se prtis pa znas sta je za druge dobro, a sta lose, to je vec nesto drugo ...

Сва срећа да ти и ВУС нисте часне сестре, већ би тај ред замро :)))) Он који би да сеири што ће људима бити још теже, а и ти да му терцираш!

Држ'те се, момци, нека вас здравље послужи, кад већ другде посустајете!
Лака вам ноћ... :)


Nemas pojma o meni, ali znas da terciram nad sudbinom nesrecnika iz Sirije?! Brate Brajovicu, zao si do koske!

Ali si zabavan, :)

posto tvoje misljenje vredi pisljivog boba ...

edit: leba ti, nadji gde sam tercirao nad izbeglicama iz Sirije? znaci ovo je "vino" koje si ostavio za kraj? :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:39 18.09.2015

Re: Inače, najvažnija lekcija iz istorije

petargli
Nemas pojma o meni...

:)
Па шта и могу да знам? Ти си оно што овде пишеш. А сад, ако ти мислиш да је то славно, не бој се: ја те нећу разуверавати. А и не мораш ни да се оправдаваш, као овај други.
petargli petargli 13:46 18.09.2015

Re: Inače, najvažnija lekcija iz istorije

Predrag Brajovic
Па шта и могу да знам? Ти си оно што овде пишеш. А сад, ако ти мислиш да је то славно, не бој се: ја те нећу разуверавати. А и не мораш ни да се оправдаваш, као овај други.

U pravu si, nebitno je to da li znas nesto o meni, ono sam sto napisem ovde. Takodje, cudi me da nisi primetio da nigde nisam tercovao, seirio, sta vec pokusavas da insinuiras, nad sudbinom Sirijaca kako u domovini im, tako u izbeglickim kapovima i na njihovom izbeglickom putu.

Ne komentarisem ovde za slavu ili sta vec, nego cisto radi razgovora sa blogerima, novi vid socijalizacije, sta li ... :) Ali da ne upadam dalje, pa da to stvarno bude neko opravdanje ...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:41 18.09.2015

Re: Inače, najvažnija lekcija iz istorije

petargli
Predrag Brajovic
Па шта и могу да знам? Ти си оно што овде пишеш. А сад, ако ти мислиш да је то славно, не бој се: ја те нећу разуверавати. А и не мораш ни да се оправдаваш, као овај други.

U pravu si, nebitno je to da li znas nesto o meni, ono sam sto napisem ovde. Takodje, cudi me da nisi primetio da nigde nisam tercovao, seirio, sta vec pokusavas da insinuiras, nad sudbinom Sirijaca kako u domovini im, tako u izbeglickim kapovima i na njihovom izbeglickom putu.

Ne komentarisem ovde za slavu ili sta vec, nego cisto radi razgovora sa blogerima, novi vid socijalizacije, sta li ... :) Ali da ne upadam dalje, pa da to stvarno bude neko opravdanje ...

Ма, све у реду.
А за оправдања је задужен колега.
Већ је написао једно.

Веровао или не, ја сам блог заиста "написао" подстакнут управо оним што сам на њему и навео, и желећи да сви ми имамо место где да продискутујемо једну тему која је занимљива. Некако ми је то било неприлично да на другим блоговима, особито код Његове Екселенције Амбасадора Енглеског. Ја сам добар домаћин: никога не банујем, никога не бришем, и нимало се никад не љутим -- сву су код мене добродошли у крило, као код große Mutti Angele ;-)
petargli petargli 15:25 18.09.2015

Re: Inače, najvažnija lekcija iz istorije

Predrag Brajovic


Ti Madjari sto su izbegli pre 60 godina, oni koji su jos zivi, a pogotovo njihovi potomci, su u vrlo visokom procentu (~99%, :)) integrisani u ta drustva, i to su sad lojalni gradjani US, Kanade, Britanije. Neki od njih vise i ne govore madjarski. Slicno je i sa Cesima, koji su izbegli 60-tih, ako se ne varam, neki od njihovih potomaka cak odbijaju pomisao da su Cesi slovenskog porekla (ali to je vec za neku drugu pricu).

Logicno je, da jedino oni (te bivse izbeglice) mogu da se poistovete sa sadanjim izbeglicama (Sirijcima) i da kazu, stanite bre, sto braco Madjari radite ovo, pustite ih. Samo ne znam da li bi braca Madjari razumeli taj njihov jezik. Braci Madjarima nista to ne znaci, oni su ostali da zive u toj Madjarskoj, doziveli pad berlinskog zida, tranziciju, zive i dalje daleko od onoga kako su zamisljali, i imaju neku svoju viziju sta treba da rade. Jednostavno, ne zele izbeglice u svojoj zemlji, i spremni su da ispune samo neki minimum ne bi li izbegli zescu kritiku EU i sveta. Povelja, i ostali zakoni, ugovori (sta god) im to omogucavaju.

Ne znam zasto neces da primetis ovo ...

E sad to sto imaju oni taj spomenik u Budimpesti koji simbolizuje taj dogadjaj je cisto radi neke simbolike, za turiste i pricu kako su oni uvek bili protiv komunizma i SSSR-a. Jebe se Janosu za te bivse sunarodnike, kao i njima za Janosa,

A sto se tice SSSR-a, slicnu zvaku imaju i Cesi, Bugari, Rumuni itd. Jedini mi i dalje volemo nasu bracu Ruje i dragog nam predsednika Putina. Mene i dalje podilaze zmarci kada se setim ovog 9. maja kada su Rusi izasli na ulice meni dragog zapadnog grada i ogromnom kolonom automobila iz kojih su ponosno vijorile zastave SSSR-a i Ruske Federacije, sa natpisima Na Berlin, Zivela Rusija, obelezili dan pobede SSSR-a nad Nemackom! Osetio sam se ko Grisa u Berlinu 45-te, :) ...
tyson tyson 15:57 18.09.2015

Re: Inače, najvažnija lekcija iz istorije

Osetio sam se ko Grisa u Berlinu 45-te

Toliko su ti srcu prirasli da i redne brojeve pišeš po ruski...


petargli petargli 16:06 18.09.2015

Re: Inače, najvažnija lekcija iz istorije

tyson
Osetio sam se ko Grisa u Berlinu 45-te

Toliko su ti srcu prirasli da i redne brojeve pišeš po ruski...

ma jok, nego dileja nikad nisam naucio pravopis srpskog jezika do kraja ... nemoj se sekiras, evo ispravicu, 45-e ...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:11 18.09.2015

На жалост...

Ne znam zasto neces da primetis ovo...

:)
Бојим се да сам ја то приметио, и написао незнатну белешкицу, подсетивши на, овај пут, мађарско избеглиштво -- ситуацији када су они били Сиријци. Неће се многима допасти ово што ћу написати, али и нама је претило да будемо Мађари. Сама другофобија у Србији није баш тако незнатна (исламофобија, раснофобија, странцофобија), и питање је било на коју ће се страну јавно мњење превалити. Мислим да је -- удахните дубоко -- пресудну тежину имао Александар Вучић, који је, неке буде и у жељи да буде и већа мама од Анђелке, запечатио у једном правцу став спрам сиријских и других избеглица.

Ту другофобију, коју је требало победити, овде шире многи -- од будалтина до другде јако пристојних типова, као она princijev Мађарон. И против тога нема пуно помоћи осим да се буде гласнији и делатнији од те тихе мржње или страха.

Завршавао само неки посао-консултације малопре, и седео с мојом лепом пријатељицом, старим и дугогодишњим опозиционим гласачем. Када смо прошли то што је било на дневном реду, кренемо да бистримо текуће ствари. Ено, кажем јој, БНВ почиње ускоро да се гради, сад за који дан. Готово је. Прве две куле кад се заврше, и ако се не ставе неке баснословне цене за станове, Београд напокон силази на воду, измешта железнички чвор, оно о чему су причали од Тита преко Слобе и Тадића наовамо. Како год било, Вучић је тај који је то истерао. И не само то... И онда сам почео да јој набрајам и остале ствари, и она ми каже -- На жалост, тако је.

О том на жалост треба да се добро замислимо.
niccolo niccolo 18:24 18.09.2015

Re: На жалост...

и седео с мојом лепом пријатељицом

I? Jel bilo nešto?
petargli petargli 18:28 18.09.2015

Re: На жалост...

Mislim, svaka cast Vucicu, ali on, Toma i njihovi nikad nece da dobiju moj glas. Posto vidim da si krenuo u vrbovanje. :)

I da, pored fobija, i euforija je jedna od nasih dijagnoza ...
petargli petargli 18:28 18.09.2015

Re: На жалост...

niccolo
и седео с мојом лепом пријатељицом

I? Jel bilo nešto?

Jedino ako je Vucic neka vrsta afrodizijaka ... :)
workaholic workaholic 19:18 18.09.2015

Re: На жалост...

petargli
Mislim, svaka cast Vucicu, ali on, Toma i njihovi nikad nece da dobiju moj glas. Posto vidim da si krenuo u vrbovanje. :)

I da, pored fobija, i euforija je jedna od nasih dijagnoza ...


Moj će dobiti onda kad budem videla da nema zastrašivanja, cenzure, partijskog zapošljavanja, nameštanja tendera, izbornog haosa, vazduplohova u skupštini, noćnog krečenja itd.
To što su se presvukli i pevaju drugu pesmu, nije problem.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:00 18.09.2015

Re: На жалост...

petargli
Mislim, svaka cast Vucicu, ali on, Toma i njihovi nikad nece da dobiju moj glas. Posto vidim da si krenuo u vrbovanje. :)

I da, pored fobija, i euforija je jedna od nasih dijagnoza ...

:)
Vidiš, nisam ja taj koji ideološki obojeno gleda stvari, nego upravo ti. Te nisam krenuo u vrbovanje -- samo nabrajao šta su fakti. A nisam ni sklon euforiji.

Ovo tvoje, naprotiv, ima ideološku notu.
Što se tiče moje lepe prijateljice, ona je to -- i lepa i moja prijateljica -- najmanje 35 godina. I biće još dugo.

Problem s Vučićem, kako ja vidim stvari, jeste što ne pravi sistem, već državu koja suviše počiva na pameti i dovroj volji jednog čoveka.

A kao i svi germanofili, ja sam pretežno čovek sistema. :)
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:26 18.09.2015

Re: Inače, najvažnija lekcija iz istorije

А и не мораш ни да се оправдаваш, као овај други.


А за оправдања је задужен колега.


teška si ti džukela, teška...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:31 18.09.2015

Re: Inače, najvažnija lekcija iz istorije

vrabac_u_steni
А и не мораш ни да се оправдаваш, као овај други.


А за оправдања је задужен колега.


teška si ti džukela, teška...

Овај пут не претиш батинама?!
Напредак.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:35 18.09.2015

Re: Inače, najvažnija lekcija iz istorije

Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
А и не мораш ни да се оправдаваш, као овај други.


А за оправдања је задужен колега.


teška si ti džukela, teška...

Овај пут не претиш батинама?!
Напредак.


nikada ja nisam ni pretio, dakle i lažov si (što je odavno jasno), pored toga što si džukela.
dakle pokaži gde baš bih voleo da se ovo razjasni.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:39 18.09.2015

Re: Inače, najvažnija lekcija iz istorije

Па је не правим скриншотиове.
А добро знаш да јеси.
Има и других који се сећају.
Ил' си био пијан па ти излетело?
Онда -- нек ти буде опроштено.
No big deal.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:47 18.09.2015

Re: Inače, najvažnija lekcija iz istorije

Predrag Brajovic
Па је не правим скриншотиове.
А добро знаш да јеси.
Има и других који се сећају.
Ил' си био пијан па ти излетело?
Онда -- нек ти буде опроштено.
No big deal.

ne pravim ni ja.
ali ovo ipak mora da se dokaže, nek se jave i ti svedoci.

nego, misliš na ono kad si ti meni pretio da možeš da mi dođeš na vrata i upucaš me, al nećeš pošto si "mnogo dobar", a ja ti odgovorio "pa dobro, što ne probaš?".
to je bila samoodbrana, nikako pretnja.

dakle, dokaz na sunce, inače je u pitanju najobičnija kleveta.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:49 18.09.2015

Re: Inače, najvažnija lekcija iz istorije

vrabac_u_steni
dakle, dokaz na sunce, inače je u pitanju najobičnija kleveta.

:))))))))))
Гле, сетио си се?!
Питали ме људи шта ти би да окачиш такав коментар.
Шта мислиш шта сам им ја одговорио?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:55 18.09.2015

Re: Inače, najvažnija lekcija iz istorije

Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
dakle, dokaz na sunce, inače je u pitanju najobičnija kleveta.

:))))))))))
Гле, сетио си се?!
Питали ме људи шта ти би да окачиш такав коментар.
Шта мислиш шта сам им ја одговорио?


znam ja sve vreme na šta misliš, spominjao si već to ali sam "ignorisao budalu", a možeš slobodno i tim što su te pitali da poručiš (ko god da su) da su najobičnije džukele.

dakle, ti si meni pretio i to je svakom normalnom, jasno.
i ne, nisam bio pijan mislim da te večeri ni kap alkohola nisam popio. samo instiktivni refleks samoodbrane.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:03 18.09.2015

Re: Inače, najvažnija lekcija iz istorije

znam ja sve vreme na šta misliš, spominjao si već to ali sam "ignorisao budalu", a možeš slobodno i tim što su te pitali da poručiš (ko god da su) da su najobičnije džukele.

:)))))))))
Богами, списак није мали, мораћеш ти лично, а има и оба пола -- значи и џукци и џукеле.
Рекао сам ти: no big deal. Не љутим се.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:09 18.09.2015

Re: Inače, najvažnija lekcija iz istorije

Богами, списак није мали, мораћеш ти лично


pa dobro, ne čudi me, dosta džukela inače obitava ovde.

koga god da zanima, slobodno nek se javi.

Не љутим се.


znaš koliko me stresira da li se ti ljutiš ili ne?
freehand freehand 22:11 18.09.2015

Re: Inače, najvažnija lekcija iz istorije

Па је не правим скриншотиове.

A što pobogu si Brajoviću, pa to bar nije teško? Evo ovo je, na primer, super alatkica: Lightshot
Mislim, meni je dosta sumanuto da u dvadesetprvom veku napamet učiš gde si šta rekao ili da praviš beleške u nekakvom dnevniku eda bi mogao da malo-malo postaviš link na nešto kao kako sam ja to rekao ovde, ili o tome sam već pisao.

A i nije lepo Vrapca da diraš, treba nekog sebi ravnog da nađeš. Kurvinjski je da ga izazoveš pa da posle precrkne od griže savesti.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:26 18.09.2015

Re: Inače, najvažnija lekcija iz istorije

vrabac_u_steni
znaš koliko me stresira da li se ti ljutiš ili ne?

Па зашто онда настојиш да ме увредиш?
А узгред -- није лепо вређати неког.
blogovatelj blogovatelj 23:06 18.09.2015

Re: Inače, najvažnija lekcija iz istorije

pa dobro, ne čudi me, dosta džukela inače obitava ovde.


Ja pored ovolikog interneta nikada ne bih išao na mesto gde mislim da obitava puno džukela.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:24 18.09.2015

Re: Inače, najvažnija lekcija iz istorije

Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
znaš koliko me stresira da li se ti ljutiš ili ne?

Па зашто онда настојиш да ме увредиш?
А узгред -- није лепо вређати неког.


Verovatno, ali je još malo manje lepo (doduše uvijeno) pretiti nekome da ćeš da mu dođeš na vrata i da ga upucaš samo zato što je za nešto što si ti rekao, rekao da je glupo (pazi, čak nije ni rekao da si ti glup, već ono što si rekao). I pazi, to nije pretnja batinama, nego upucaću te. Nije čak ni upucaću te na ulici kad te vidim, već doći ću ti na vrata, dakle indirektna pretnja porodici, čak se i mafija svojevremeno klonila takvih stvari.

A još manje je lepo kada ti čovek na to odgovori, aj probaj, proglašavati to pretnjom batinama i dramoserati po blogu posle kako neko hoće da te bije. U stvari to je prilično ljigavo.

Kada si to već spominjao, prvo sam ignosrisao, ali pošto sam čuo da to i privatno pričaš, ovog puta sam morao da odreagujem.
Dakle, pored toga što si džukela i lažov, i ljigav si.
I ovo nisu uvrede već samo konstatacije.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:26 18.09.2015

Re: Inače, najvažnija lekcija iz istorije

blogovatelj
pa dobro, ne čudi me, dosta džukela inače obitava ovde.


Ja pored ovolikog interneta nikada ne bih išao na mesto gde mislim da obitava puno džukela.


e a da se ti i ja zaobilazimo ako je ikako moguće?
zamolio bih te.
freehand freehand 23:27 18.09.2015

Re: Inače, najvažnija lekcija iz istorije

Dakle, pored toga što si džukela i lažov, i ljigav si.
I ovo nisu uvrede već samo konstatacije.

Koči, sokole!
Zar tako o nekom kome Istorija lično u goste dođe?!

A i srkoz si pobrkao redosled.
petargli petargli 00:26 19.09.2015

Re: На жалост...

Predrag Brajovic
Vidiš, nisam ja taj koji ideološki obojeno gleda stvari, nego upravo ti. Te nisam krenuo u vrbovanje -- samo nabrajao šta su fakti. A nisam ni sklon euforiji.

Nema tu nikakve ideologije, vec proistice iz proste cinjenice da
Predrag Brajovic
Problem s Vučićem, kako ja vidim stvari, jeste što ne pravi sistem, već državu koja suviše počiva na pameti i dovroj volji jednog čoveka.

Svi znamo da to ne vodi na dobro, pa makar 100 Beograda na vodi izgradio.
blogovatelj blogovatelj 01:33 19.09.2015

Re: Inače, najvažnija lekcija iz istorije

e a da se ti i ja zaobilazimo ako je ikako moguće?


Zašto?
Vređam te?
Kad ne znaš kako da odgovoriš onda počinješ da treniraš strogoću, umesto da preispitaš svoje stavove i nastup.
Ja ne mislim da ovde obitavaju džukele, tako da ću komentarisati i dalje, kad god mi je volja. I tebi preporučujem isto. Ako želiš komentariši. Ili nemoj, po volji ti.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 06:03 19.09.2015

Re: Inače, najvažnija lekcija iz istorije

Rekao sam ti, VUSe, nisam ti zamerio, pretpostavio sam da si bio pijan, a ljudi su tada skloni da svašta kažu, i ono što misle. Druga stvar: ja nikad o ovome nisam samoinicijativno pričao niti tumačio, nego me par njih za taj incident pitalo. Dakle, i ovo drugo si slagao, da pričam naokolo. No, lažov, dakle, nisam, ljigav -- hm, ti si prvi u životu koji je to za mene rekao, ja sam prilično pravolinijski tip, što an um to na drum, treće -- to da sam ja a i ostali džukela -- to je u oku posmatrača. Ne voliš me, šta da se radi. A ko se na ovom blogu ljigavio, a onda ispisivao iskupiteljske konentare -- "Nisam ja takav, evo, vidite, imam i drugara Hrvata, Cigana itsl." -- nek sudi istorija ;-)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:19 19.09.2015

Re: На жалост...

petargli
Predrag Brajovic
Vidiš, nisam ja taj koji ideološki obojeno gleda stvari, nego upravo ti. Te nisam krenuo u vrbovanje -- samo nabrajao šta su fakti. A nisam ni sklon euforiji.

Nema tu nikakve ideologije, vec proistice iz proste cinjenice da
Predrag Brajovic
Problem s Vučićem, kako ja vidim stvari, jeste što ne pravi sistem, već državu koja suviše počiva na pameti i dovroj volji jednog čoveka.

Svi znamo da to ne vodi na dobro, pa makar 100 Beograda na vodi izgradio.

Хм?
Сви знамо?
У Јужној Кореји један "прилично" недемократски режим створио је структуру привредно моћне државе.
freehand freehand 08:55 19.09.2015

Re: На жалост...

У Јужној Кореји један "прилично" недемократски режим створио је структуру привредно моћне државе.

To, živela nedemokratija!
Isto se pokazalo još ranije, u Hitlerovoj Nemačkoj i Pinočeovom Čileu. Kakav zaključak treba da iz toga izvučemo?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:19 19.09.2015

Re: На жалост...

freehand
У Јужној Кореји један "прилично" недемократски режим створио је структуру привредно моћне државе.

To, živela nedemokratija!
Isto se pokazalo još ranije, u Hitlerovoj Nemačkoj i Pinočeovom Čileu. Kakav zaključak treba da iz toga izvučemo?

Управо овај који си ти извукао.
А не онај који је petargli дао као коначни.

Заиста ценим твоју интелигенцију.
petargli petargli 03:18 20.09.2015

Re: На жалост...

Predrag Brajovic
Problem s Vučićem, kako ja vidim stvari, jeste što ne pravi sistem, već državu koja suviše počiva na pameti i dovroj volji jednog čoveka.


Predrag Brajovic
У Јужној Кореји један "прилично" недемократски режим створио је структуру привредно моћне државе.

Aj' dogovori se o cemu pricas.

Nego, neka, bice drugih prilika.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:04 20.09.2015

Re: На жалост...

petargli
Predrag Brajovic
Problem s Vučićem, kako ja vidim stvari, jeste što ne pravi sistem, već državu koja suviše počiva na pameti i dovroj volji jednog čoveka.


Predrag Brajovic
У Јужној Кореји један "прилично" недемократски режим створио је структуру привредно моћне државе.

Aj' dogovori se o cemu pricas.

Nego, neka, bice drugih prilika.

Причам о томе да није нужно, за привредни напредак, да влада савршена демократска атмосфера у друштву.

О томе. Није баш тешко разумети, ако се хоће.
nowhereman nowhereman 02:55 18.09.2015

O čemu govorimo kada govorimo o istoriji?


Čemu nas, zaista, uči istorija?

Zaista, nisam siguran da nas "učiteljica života" ičemu uči. Jer, da nas uči, i da mi to čemu nas uči usvajamo i prisvajamo - zašto bismo, uvek iznova, ponavljali iste greške?

Evo, primera radi - Evropa ne uči, nije u stanju da uči iz svoje istorije. Jer, očigledno je - Evropa nije u stanju da adekvatno odgovori na najezdu sa Istoka. A ta najezda nije došla slučajno, ona je posledica niza poteza koje je ta ista Evropa vukla decenijama.

Ono što će, po svemu sudeći, Evropa uraditi - podizanje zidina, kula, osmatračnica, a sve prema pravilima izgradnje fortifikacijskih objekata - to će samu Evropu dovesti na ivicu opstanka.

Uzgred budi rečeno - istorija nam govori i sledeće: u jednome istorijskom trenutku tvrđave i fortifikacije su izgubile svaki smisao. Mogle su postojati i dalje, ali samo kao eksponati. Razlog je bio: artiljerija.


freehand freehand 07:09 18.09.2015

Re: O čemu govorimo kada govorimo o istoriji?

Uzgred budi rečeno - istorija nam govori i sledeće: u jednome istorijskom trenutku tvrđave i fortifikacije su izgubile svaki smisao. Mogle su postojati i dalje, ali samo kao eksponati. Razlog je bio: artiljerija.

Interesantno bi bilo videti argumentaciju ove tvrdnje.
Koliko znam - fortifikacijski objekti uključujući i utvrđenja u pravom smislu te reči grade se i danas.
Opet - što se Evrope tiče - u pravu si. U ovom slučaju zidine ne pomažu, ne protiv vode i ne protiv mrava, a talasi izbeglica se upravo tako ponašaju. Mogli bi bar Francuzi Mažinoove linije da se sete, ako ničeg drugog.
nowhereman nowhereman 10:59 18.09.2015

Re: O čemu govorimo kada govorimo o istoriji?


Uzgred budi rečeno - istorija nam govori i sledeće: u jednome istorijskom trenutku tvrđave i fortifikacije su izgubile svaki smisao. Mogle su postojati i dalje, ali samo kao eksponati. Razlog je bio: artiljerija.

Interesantno bi bilo videti argumentaciju ove tvrdnje.



Jedno vreme zanimao sam se za istoriju Beogradske tvrđave. Svako ko šeta Kalimegdanom i vere se po zidinama (kao što sam ja, svojevremeno, činio) može primetiti, pa i da je laik, različite istorijske slojeve i mnoštvo graditeljskih pokušaja.

Najstarije zidine Beogradske tvrđave podigli su Rimljani, u II veku naše ere. Ono što je od tih zidina ostalo nalazi se, ako se ne varam, u podnožju Despotove kule. Tamo neki hrabri momci i danas povremeno vežbaju "slobodno penjanje".

Zatim su se u građenju, rušenju i dograđivanju okušali mnogi potonji osvajači - Vizantinci, Bugari, Srbi, Mađari, Austrijanci, Turci. (Koga sam zaboravio?) Despot Stefan Lazarević je imao svoj dvor u Gornjem gradu.

Kula Nebojša (u Donjem gradu), primera radi, bila je specifičan objekat, u službi odbrane tvrđave, utvrđenje u utvrđenju, tzv. "donžon kula".

Austrijanci su imali, ako se dobro sećam, veoma ozbiljan plan i potpuno su preuredili tvrđavu, tako da su joj dali "savremeni izgled" jedne ozbiljne fortifikacije.

U jednom istorijskom trenutku - ja ga smeštam negde na kraj 18. veka - gradnja i razgradnja tvrđave je zaustavljena. Prosto, za time nije postojala potreba, niti interes, jer nikakva tvrđava više nije bila bezbedno utočište pred novim artiljerijskim oruđima i savremenim oružjem.

Kako u Srbiji, tako i u Evropi.


freehand freehand 12:24 18.09.2015

Re: O čemu govorimo kada govorimo o istoriji?

U jednom istorijskom trenutku - ja ga smeštam negde na kraj 18. veka - gradnja i razgradnja tvrđave je zaustavljena. Prosto, za time nije postojala potreba, niti interes, jer nikakva tvrđava više nije bila bezbedno utočište pred novim artiljerijskim oruđima i savremenim oružjem.

Kako u Srbiji, tako i u Evropi.

Sigurno je tako.


KLIK

Ili pogledaš Bondstil, ili bilo koju američku ambasadu, bilo gde u svetu.
princi princi 12:40 18.09.2015

Re: O čemu govorimo kada govorimo o istoriji?

U jednom istorijskom trenutku - ja ga smeštam negde na kraj 18. veka - gradnja i razgradnja tvrđave je zaustavljena. Prosto, za time nije postojala potreba, niti interes, jer nikakva tvrđava više nije bila bezbedno utočište pred novim artiljerijskim oruđima i savremenim oružjem.


Чекај, а ХАРП??
nowhereman nowhereman 13:10 18.09.2015

Re: O čemu govorimo kada govorimo o istoriji?


Sigurno je tako.


Prepričao sam ono što sam naučio (uzgred, izvinjavam se na opširnosti). A moje znanje je manjkavo - to priznajem.

Ipak, ovo što vidim na tvojoj slici liči mi na podzemni grad, a ne na klasično utvrđenje.

A kada pritisnem "klik" - dobijem ponovo ovaj isti blog, na kojem se i dopisujemo.


P.S.
Uzgred, u sjajnom Kubrickovom filmu "Dr Strangelove ili kako sam zavoleo atomsku bombu" - naslovni lik (Peter Sellers), jedna čudna nacistička figura, savetuje predsednika SAD (Sellers, takođe) kako da, nakon atomske kataklizme, koja je neminovna, preživi u podzemnom skloništu. Kao da će, u tom slučaju, biti jedino važno da se - preživi!

Možda će i Evropljani, pred najezdom Afrikanaca i Azijata, morati da se kriju u podzemlju... Čudni su putevi!

freehand freehand 13:16 18.09.2015

Re: O čemu govorimo kada govorimo o istoriji?

A kada pritisnem "klik" - dobijem ponovo ovaj isti blog, na kojem se i dopisujemo.

Izvinjavam se, moja greška. Dakle - Maginot Line
Mažinoova linija jeste utvrđenje, to što ne liči na klasične tvrđave ne menja ništa na suštini, jer se i klasične tvrđave raziluju uz zavistnosti od vremena u kome su građene i svrhe kojoj su služile.
nowhereman nowhereman 13:24 18.09.2015

Re: O čemu govorimo kada govorimo o istoriji?


Izvinjavam se, moja greška. Dakle - Maginot Line


Ništa, ne mari. Dakle, slažem se, naveo si ubedljiv kontra-primer... Maginot Line jeste fortifikacija.

Međutim, idemo dalje - imaš u tekstu linka na "fortification", pa ako ga otvoriš, idi na poglavlje "20th and 21st centuries". Stoji ovako:

"Steel-and-concrete fortifications were common during the 19th and early 20th centuries. However the advances in modern warfare since World War I have made large-scale fortifications obsolete in most situations. In the 1930s and 1940s, some fortifications were built with designs taking into consideration the new threat of aerial warfare, for example Fort Campbell in Malta.[19] Despite this, only underground bunkers are still able to provide some protection in modern wars. Many historical fortifications were demolished during the modern age, but a considerable number survive as popular tourist destinations and prominent local landmarks today."




freehand freehand 14:25 18.09.2015

Re: O čemu govorimo kada govorimo o istoriji?

Međutim, idemo dalje - imaš u tekstu linka na "fortification", pa ako ga otvoriš, idi na poglavlje "20th and 21st centuries". Stoji ovako:

Rekoh da u obzir uzmeš, na primer, am,eričke ambasade. SVAKA od njih je tvrđava, samo našminkana spolja i arhitektonski prilagođena olkolini.
A što se ostalog tiše - ni srednjevekovne i dodvadestovekovne tvrđave i utvrđenja nisu međusobno iste. Dapače, ogromne su razlike u zavisnosti od veka i mesta gradnje.

P.S.

Ništa, ne mari. Dakle, slažem se, naveo si ubedljiv kontra-primer... Maginot Line jeste fortifikacija.

Ovako nešto je koliko retko toliko i prijatno pročitati, da neko kaže da je onaj drugi u rasspravi u pravu.
alselone alselone 14:34 18.09.2015

Re: O čemu govorimo kada govorimo o istoriji?

tiše


tiče
tyson tyson 16:00 18.09.2015

Re: O čemu govorimo kada govorimo o istoriji?

Kula Nebojša (u Donjem gradu), primera radi, bila je specifičan objekat, u službi odbrane tvrđave, utvrđenje u utvrđenju, tzv. "donžon kula".

Ne, to je klasična turska artiljerijska kula.

U jednom istorijskom trenutku - ja ga smeštam negde na kraj 18. veka - gradnja i razgradnja tvrđave je zaustavljena. Prosto, za time nije postojala potreba, niti interes, jer nikakva tvrđava više nije bila bezbedno utočište pred novim artiljerijskim oruđima i savremenim oružjem.

U zabludi si.


grebostrek.lurker grebostrek.lurker 18:00 18.09.2015

Re: O čemu govorimo kada govorimo o istoriji?

In the 1930s and 1940s, some fortifications were built with designs taking into consideration the new threat of aerial warfare,


U Becu, u sred parka, na primer...
nowhereman nowhereman 16:35 20.09.2015

Re: O čemu govorimo kada govorimo o istoriji?

freehand

Rekoh da u obzir uzmeš, na primer, am,eričke ambasade. SVAKA od njih je tvrđava, samo našminkana spolja i arhitektonski prilagođena olkolini.


Ovo mogu samo da potvrdim. Tako izgleda čak i ona zgradurina u Londonu, vlasništvo SAD. U Skoplju je Amerikancima dato da svoje utvrđenje podignu na drevnoj tvrđavi Kale - kažu da ima 3-4 spratova pod zemljom.

Međutim, svrha svega toga je, pretpostavljam, odbrana od pobesnelih demonstranata, kamenovanja i svega drugog što bi moglo da zadesi ambasadu zemlje - svetskog policajca.

A što se ostalog tiše - ni srednjevekovne i dodvadestovekovne tvrđave i utvrđenja nisu međusobno iste. Dapače, ogromne su razlike u zavisnosti od veka i mesta gradnje.


Dabome, tako je. To sam i hteo da kažem, usput, pričajući o istoriji Kalemegdana.


nowhereman nowhereman 16:43 20.09.2015

Re: O čemu govorimo kada govorimo o istoriji?


tyson

U zabludi si.


Vidi, ja sam tu svoju tvrdnju kako-tako i obrazložio. Naveo sam citat na engleskom, tamo gore.

Ti, međutim, kažeš da sam ja u zabludi i misliš da si time sve rekao.


nowhereman nowhereman 17:15 20.09.2015

Re: O čemu govorimo kada govorimo o istoriji?


tyson
Ne, to je klasična turska artiljerijska kula.


Složio bih se da je bila topovska kula, ali ne i da je bila "turska". Upravo obrnuto. Naime:

"На основу сазнања до којих се дошло проучавањем историјских извора и исхода археолошких ископавања, садашња, приобална кула Небојша подигнута је, по свему судећи, непосредно после велике, неуспеле турске опсаде Београда, у лето 1456. године."

"...У систему одбране Београда ова кула је, у ширем смислу посматрано, представљала део „предзиђа Хришћанства“ који је деценијама успешно заустављао турске продоре ка средишту Европе. Њен стратешки значај дошао је до пуног изражаја у време турске опсаде Београда 1521. године. Иако већ у извесном смислу застарела, кула Небојша је својим топовима данима бранила прилаз левом крилу турских опсадних трупа. Тек када су дејством топова с Ратног острва Турци успели да је запале, браниоцима је нанет пораз."


Марко Поповић: Кула Небојша




freehand freehand 17:53 20.09.2015

Re: O čemu govorimo kada govorimo o istoriji?

Složio bih se da je bila topovska kula, ali ne i da je bila "turska". Upravo obrnuto. Naime:

Ćele-kula je bila turska.
grebostrek.lurker grebostrek.lurker 07:04 21.09.2015

Re: O čemu govorimo kada govorimo o istoriji?


Složio bih se da je bila topovska kula, ali ne i da je bila "turska".


Negde sam čitao da je na tom mestu bilo pristanište i da je Kula Nebojsa bila odbrambena kula pristaništa za napade šajki. Slična kula malo niža još uvek stoji u Golupcu sa zaštitnim zidom od tvrđave do nje.



na ovoj gravuri kula krajnje levo?
tyson tyson 13:45 21.09.2015

Re: O čemu govorimo kada govorimo o istoriji?

Vidi, ja sam tu svoju tvrdnju kako-tako i obrazložio. Naveo sam citat na engleskom, tamo gore.

Ti, međutim, kažeš da sam ja u zabludi i misliš da si time sve rekao.

Pa evo, mogu recimo da ti preporučim ovu knjigu, i sve od dvojice Kaufmana na tu temu.

U kudikamo široj čitalačkoj publici popularnijem formatu, ovu ediciju.

O češkim i ostalim utvrdama iz 20. veka preporučujem ovu seriju publikacija, iako su na češkom. Uključuje i knjigu o jugoslovenskim fortifikacijama građenim između dva rata, tkz. Rupnikova linija.

Na interntu možeš pronaći svu silu odličnih sajtova o modernim utvrđenjima, na raznim jezicima.

Uživaj u čitanju!

tyson tyson 13:52 21.09.2015

Re: O čemu govorimo kada govorimo o istoriji?

Složio bih se da je bila topovska kula, ali ne i da je bila "turska". Upravo obrnuto.

Zanimljivo. Koliko je meni poznato, sadašnju kulu sagradili su Turci po osvajanju Beograda.

Prvobitna kula Nebojša jeste bila (impozantna) donžon kula, ali se nalazila u Gornjem gradu.


svarog svarog 10:30 18.09.2015

Exodus

Slušao sam juče neke procene da će u Evropi između 2030. i 2050. godine nedostajati između pola miliona i milion radnika godišnje. Navodno sada nemačkoj privredi treba 600.000 ljudi. Država blagostanja i penzijski sistemi u EU teško mogu biti održivi sa starenjem populacije.
S druge strane, tokom istorije uvek su se domoroci branili od najezde, retko kad su i uspeli. Mislim da je normalno i sasvim prirodno da kada nastupaju velike promene da se brineš za sebe i porodicu i težiš održanju postojećeg stanja.
Kratkoročni mikro interesi pojedinaca, zajednica ili naroda ne moraju da se poklapaju sa dugoročnim interesima recimo celog kontinenta. A ne možeš očekivati da ljudi brinu o miru u svetu dok im gori krevet (ili bar oni misle da gori). Zato svako malo pominjanje fašizma nema mnogo smisla

Tako da suštinski problem ovde vidim u tome koliko kontrolisano EU može da primi izbeglice. Za sada reaguju užasno sporo zato što ipak nema prave unije, odnosno federacije, kada zagusti važi politika "svako za sebe". To se videlo i sa Grčkom i sada. I naravno deluje kao da postoji pomoć prijatelja u pravljenju ovog haosa

P.s. Da li ima neko objašnjenje onih izbeglica sa Kosova od zimus? To mi je i dalje ostala misterija da se toliki narod odjednom digao i krenuo na sever bez nekog očiglednog povoda

tyson tyson 10:35 18.09.2015

Re: Exodus

P.s. Da li ima neko objašnjenje onih izbeglica sa Kosova od zimus? To mi je i dalje ostala misterija da se toliki narod odjednom digao i krenuo na sever bez nekog očiglednog povoda

To je pitanje za isvesnog građanina Thaçija.


svarog svarog 10:52 18.09.2015

Re: Exodus

Ne javlja se na telefon, ne odgovara ne mejlove...
myredneckself myredneckself 12:47 18.09.2015

Re: Exodus


Ne javlja se na telefon, ne odgovara ne mejlove...

A i voicemail, kr-cat!

Jeste li se naigrali, dečaci?!
omega68 omega68 13:39 18.09.2015

Re: Exodus

Da li ima neko objašnjenje onih izbeglica sa Kosova od zimus? To mi je i dalje ostala misterija da se toliki narod odjednom digao i krenuo na sever bez nekog očiglednog povoda

Ја сам овде причао о томе али ме прогласише будалом и нацистом...
Само за тебе - послаћу ти на пп
svarog svarog 14:27 18.09.2015

Re: Exodus

ajd
Sepulturero Sepulturero 20:46 18.09.2015

Једна добра анализа

Мигранти као геополитичко оружје

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:09 18.09.2015

Re: Једна добра анализа

Ne znam koliko drži vodu teza o severnom toku kao uzroku, ali da neko ovime upravlja je dosta blisko razumu.

Da li je bliska razumu politika Srbije koja se oslanja isključivo na želje migranata da kroz nju samo prođu i da odu negde dalje, to ne znam, ali mi se ne dopada politika koja se bazira na tako nesigurnoj stvari kao što je želja nekih ljudi koji baš i nisu uprilici da svoje želje drugima nameću.
Šta ako im neko uskoro kaže, baš me briga šta vi želite, ovde ne možete, ili ostanite gde ste ili se vratite odakle ste došli?
alselone alselone 01:07 19.09.2015

Kakva kvalitetna sorka

Daj da se i ja ubacim, posto sam i ovako nervozan ko vaska zbog basketa.

- Brajovicu, stvarno smaras sa graficima.
- Prinici, nemoj da solis pamet a sedis u Londonu na 12 stepeni
- Blogi, Amerika je bolja od Kanade, tamo kao ladno a nije ni standard.
- Srki, Kanada je bolja od Amerike, kod vas tamo kad se preladis trista iljade dolara za lekara, sve go narkoman i debeli ludaci
- Alfista, Alfa ti je sranje
- Onaj iz Bona - kad ste vi tamo jeli rukama mi ovde svinju boc
- Krkar, nemas pojma ni o cemu a pogotovo ne o vinu, avionima, automobilima, dizel motorima, puskama, vojci, bliskom istoku, politici, gastronomiji, geografiji hrvatskog primorja, jedrenju, pravopisu, gramatici, i kaze se osmanski, samo da znas
- Varufakis je furundzija
- Freehand majmune
- Vucko, Goca Comic fura lose tvitove
- Niccolo, znas koja je temperatura najladnija, kad advokati stavljaju ruke u svoje dzepove
- Predator je iz republike Sumske
- Tajsone, za tebe jedan 15-ti komentar
- Federer je sisa
- Mrzim ptice, pogotovo ne da ih gledam
- Spavanje po satorima je za frikove, bolje da postanes pustinjak
- Profo, daj nekog seksa, nemoj samo o fizici
- Ua Jevreji,
- Ua Nemci,
- Ua Rusi,
- Ua japanci (samo za kolegu iz japana entuzijastu). Japanci su ludaci sto prave nenormalne pornice
- Ua Hrvati,
- kaze se Siptar
- Kaze se "Muslimanska nacija"
- Karagaca je cetnik, samo se obrijao
- Dragec je zapravo bot, unapredjena ali retardinara verzija Simone (cilj je simulirati dinaroida u punom smislu)
- Filip Mladenovic je Filip Mladenovic
- Krle, izadji Vucicu iz bulje
- Spiro, ne foliraj se vise sa tom muzikom kad znamo da slusaj Crvenu Jabuku
- Stefane, nisi los za jednog lesnikcara
- Omega, Albanci su nastali pre Srba

Ako sam nekog zaboravio, nek se javio. Imam jos energije.


petargli petargli 01:21 19.09.2015

Re: Kakva kvalitetna sorka

bas ti tesko pao poraz :)
srecom te nisam gledao ...

ovo je dobro
Spiro, ne foliraj se vise sa tom muzikom kad znamo da slusaj Crvenu Jabuku


a nesto o docsu
alselone alselone 01:23 19.09.2015

Re: Kakva kvalitetna sorka

bas ti tesko pao poraz :)
srecom te nisam gledao ...


Zato sto ti je glava bila u...

Idemoooo, dalje

(NHF )

petargli petargli 01:26 19.09.2015

Re: Kakva kvalitetna sorka

Zato sto ti je glava bila u...

gde? mrtav sam umoran pa ne mogu da skapiram ... :)
alselone alselone 01:28 19.09.2015

Re: Kakva kvalitetna sorka

petargli petargli 01:30 19.09.2015

Re: Kakva kvalitetna sorka

:)
pretpostavio sam ...

cijoj?

ako je bila u mojoj onda ok, ali ako mislis da sam ko Krle*, rdjavo mislim ...

*u necijoj tudjoj

jebote stvarno sam prso kad sam poceo da prepravljam svoje komentare ...
alselone alselone 01:32 19.09.2015

Re: Kakva kvalitetna sorka

cijoj?


(jedna za zenski deo populacije) - U nekoj velikoj, na primer MRNS.
alselone alselone 01:34 19.09.2015

Re: Kakva kvalitetna sorka

Sad mi se prispavalo. Idem da pojedem jos nesto slatko, i vece je potpuno.
omega68 omega68 01:45 19.09.2015

Re: Kakva kvalitetna sorka

- Omega, Albanci su nastali pre Srba






I kaže se ''omego''( vokativ )
emsiemsi emsiemsi 02:44 19.09.2015

Re: Kakva kvalitetna sorka

alselone
Daj da se i ja ubacim, posto sam i ovako nervozan ko vaska zbog basketa.

- Brajovicu, stvarno smaras sa graficima.
- Prinici, nemoj da solis pamet a sedis u Londonu na 12 stepeni
- Blogi, Amerika je bolja od Kanade, tamo kao ladno a nije ni standard.
- Srki, Kanada je bolja od Amerike, kod vas tamo kad se preladis trista iljade dolara za lekara, sve go narkoman i debeli ludaci
- Alfista, Alfa ti je sranje
- Onaj iz Bona - kad ste vi tamo jeli rukama mi ovde svinju boc
- Krkar, nemas pojma ni o cemu a pogotovo ne o vinu, avionima, automobilima, dizel motorima, puskama, vojci, bliskom istoku, politici, gastronomiji, geografiji hrvatskog primorja, jedrenju, pravopisu, gramatici, i kaze se osmanski, samo da znas
- Varufakis je furundzija
- Freehand majmune
- Vucko, Goca Comic fura lose tvitove
- Niccolo, znas koja je temperatura najladnija, kad advokati stavljaju ruke u svoje dzepove
- Predator je iz republike Sumske
- Tajsone, za tebe jedan 15-ti komentar
- Federer je sisa
- Mrzim ptice, pogotovo ne da ih gledam
- Spavanje po satorima je za frikove, bolje da postanes pustinjak
- Profo, daj nekog seksa, nemoj samo o fizici
- Ua Jevreji,
- Ua Nemci,
- Ua Rusi,
- Ua japanci (samo za kolegu iz japana entuzijastu). Japanci su ludaci sto prave nenormalne pornice
- Ua Hrvati,
- kaze se Siptar
- Kaze se "Muslimanska nacija"
- Karagaca je cetnik, samo se obrijao
- Dragec je zapravo bot, unapredjena ali retardinara verzija Simone (cilj je simulirati dinaroida u punom smislu)
- Filip Mladenovic je Filip Mladenovic
- Krle, izadji Vucicu iz bulje
- Spiro, ne foliraj se vise sa tom muzikom kad znamo da slusaj Crvenu Jabuku
- Stefane, nisi los za jednog lesnikcara
- Omega, Albanci su nastali pre Srba

Ako sam nekog zaboravio, nek se javio. Imam jos energije.



Глупости !
Сагласан !
Успут --- ооооо, јебем ти кошарку.
Успут 2 --- где сам ја ту (сем неких имплицитних натукница) ?
alselone alselone 07:14 19.09.2015

Re: Kakva kvalitetna sorka

omega68
I kaže se ''omego''( vokativ )


Imam bolji za tebe:

- Omego, bolje je Karlovaćko od Jagodinskog!

Nastavak:

- Emsi, dobio sam jednom cir na dupetu i naisao kliknuvsi na *novo na tvoj komentar, sta mislis da me je manje iznerviralo.
- Mesan, citao sam recept za kolace koji je bio manje dosadan od tvojih komentara.
emsiemsi emsiemsi 07:32 19.09.2015

Re: Kakva kvalitetna sorka

alselone
omega68
I kaže se ''omego''( vokativ )


Imam bolji za tebe:

- Omego, bolje je Karlovaćko od Jagodinskog!

Nastavak:

- Emsi, dobio sam jednom cir na dupetu i naisao kliknuvsi na *novo na tvoj komentar, sta mislis da me je manje iznerviralo.
- Mesan, citao sam recept za kolace koji je bio manje dosadan od tvojih komentara.

Ужас !
Ти решио Омегу да 'сараниш'.
Успут --- чир је боља варијанта од хемороида.
Успут 2 --- немој да се нервираш, хемороиди би могли да пређу у шуљеве.
princi princi 07:38 19.09.2015

Re: Kakva kvalitetna sorka

- Mesan, citao sam recept za kolace koji je bio manje dosadan od tvojih komentara.

Jbg, Mađar... razvlači ga, razvlači, oteže, ima da rodiš mečku dok pročitaš komentar do kraja.
alselone alselone 07:41 19.09.2015

Re: Kakva kvalitetna sorka


Jbg, Mađar...


Jao, pa nisam znao. ONda moram ostrije. Paprikas bolji od gulasa a i sta bi vi Huni jeli da vam Srbi nisu doneli papriku?
niccolo niccolo 07:45 19.09.2015

Re: Kakva kvalitetna sorka

Daj da se i ja ubacim

Aaa, pa što nisi poslao ovo da napravimo kao poseban blog!

alselone alselone 07:47 19.09.2015

Re: Kakva kvalitetna sorka

Srbi nisu doneli papriku?


Ja celog veka mislio da je obrnuto i onda u muzeju kobasica u Segedinu (da, zaista postoji muzej kobasica) procitam da je paprika stigla od Turaka preko Srba do Madjara, koji su je onda najpravilnije utiliseovali.
alselone alselone 07:48 19.09.2015

Re: Kakva kvalitetna sorka

Aaa, pa što nisi poslao ovo da napravimo kao poseban blog!


Ako hoces, moze. Jos je jutro, nije mnogo ljudi videlo.

Blog mozemomo da zovemo - ljute predrasude o blogerima ili udri bliznjeg svoga.
niccolo niccolo 07:49 19.09.2015

Re: Kakva kvalitetna sorka

Ajde :) Ubaci šta sve hoćeš pa mi šibni na pp da objavim
alselone alselone 07:50 19.09.2015

Re: Kakva kvalitetna sorka

niccolo
Ajde :) Ubaci šta sve hoćeš pa mi šibni na pp da objavim


Ja moram upravo da izaddjem, vozim auto na mali servis . Ako hoces samo iskopiraj ovo inicjalno pljuvanje. Ako ne, drugi put.
Goran Vučković Goran Vučković 08:17 19.09.2015

Re: Kakva kvalitetna sorka

Daj da se i ja ubacim, posto sam i ovako nervozan ko vaska zbog basketa.

Bowerick Wowbagger
vcucko vcucko 12:11 19.09.2015

Re: Kakva kvalitetna sorka

alselone
omega68
I kaže se ''omego''( vokativ )


Imam bolji za tebe:

- Omego, bolje je Karlovaćko od Jagodinskog!



A ovo bi, kao, trebalo nekog da iznervira?

Nagradno pitanje: koje pivo nije bolje od Jagodinskog?
Verovali ili ne, ima: Riječki Favorit. Ko nije probao taj ne zna šta je loše pivo. A Žuja je zakon za sve. Da se razumemo, bila - po pitanju Hr piva saznanja su mi, blago rečeno, out of date.
Šire, stari Zlatorog (onaj obični, zlatno-zelena etiketa "s rozi" stvarno najbolji.
Srbija danas, Zaječarsko bez konkurencije.
Danas se sve to ionako puni na istom mestu...
mesan mesan 14:47 19.09.2015

Re: Kakva kvalitetna sorka

alselone

- Mesan, citao sam recept za kolace koji je bio manje dosadan od tvojih komentara.


princi

razvlači ga, razvlači, oteže, ima da rodiš mečku dok pročitaš komentar do kraja.


mesan mesan 15:18 19.09.2015

Re: Kakva kvalitetna sorka

alselone

Jbg, Mađar...


Jao, pa nisam znao. ONda moram ostrije. Paprikas bolji od gulasa


Ccc, perkelt for the win.


a i sta bi vi Huni jeli da vam Srbi nisu doneli papriku?


A tek šta bi bez kafe? (Kolschitzky u ukrajinskoj verziji; netačne domaće tvrdnje o Somboru (up. Sambir))
myredneckself myredneckself 19:03 19.09.2015

Re: Kakva kvalitetna sorka

alselone
cijoj?


(jedna za zenski deo populacije) - U nekoj velikoj, na primer MRNS.

Ko mi je kriv kad sam došla na muški blog, i upala protiv svoje volje pravo u kvalitetnu šorku, ni kriva, ni dužna.
Kako ide ono, pomešaj se u mekinje...
Jbg, alselone, baš si promašio i pričaš na neviđeno.
Dakle, fulao si 100%.
Samo, oprez, znaš kako se to na blogu ponekad namesti, još kad imaš memoriju k'o ja...
alselone alselone 19:35 19.09.2015

Re: Kakva kvalitetna sorka

netačne domaće tvrdnje o Somboru (up. Sambir))


Ah, Sombor, tako lep grad a tako mrtav. Sombor je jedan od prvih gradova na ovim prostorima, otplatili su svoju slobodu i status slobodnog grada Mariji Tereziji jos 1749.
princi princi 07:35 19.09.2015

Ima lekcija iz istorije

emsiemsi emsiemsi 07:39 19.09.2015

Re: Ima lekcija iz istorije

princi
a ima i lekcija iz sadašnjosti.

Испада да су Швеђани далеко најхуманији - или би требало читати другачије ?
alselone alselone 07:50 19.09.2015

Re: Ima lekcija iz istorije

Испада да су Швеђани далеко најхуманији - или би требало читати другачије ?

I ja bih tako rekao. Em veliki broj dosao, em veliki broj dobio.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:50 19.09.2015

Re: Ima lekcija iz istorije

Табела је из 2014.
Сада има нова -- покушаћу да је нађем -- и на њој иза Шведа одмах иду Германи.

P.S.
Док је тражим, ево једне о нашем извеглиштву:

princi princi 07:54 19.09.2015

Re: Ima lekcija iz istorije

Pa 2015. još traje, sigurno nisu potpune statistike.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:09 19.09.2015

Re: Ima lekcija iz istorije

Неке британске новине, не пре више од 7 дана су објавиле најбољи апдејт, а неко од професионалаца-статистичара -- Рослинг, Розер, Хакет -- табелу је пренео.

Ево овде СТАТИСТИКЕ ДО ЈУНА -- благонаклоним се сматрају Аустрија, Шведска, Немачка, а води -- гле изненађења -- Мађарска?! Отуда онаква рекација Мађара, мада је овде реч о тражиоцима азила, а нешто сумњам да ће ови Орбановци бити благородни у одобравању.
urbana_gerila urbana_gerila 08:55 19.09.2015

Re: boleS

Predrag Brajovic
и на њој иза Шведа одмах иду Германи.


ma, ne se sekiraj her brajovic, to je samo prividno - dok u statistiku ne uđe i onih 2 miliona iz dnevne sobe große Mutti Angele.
princi princi 09:43 19.09.2015

Re: boleS

Da, tabela koju sam priložio se odnosi na prihvaćene, tj odobrene aplikacije. Nešto mi ne deluje da se ljudi preterano grče da pređu put od Avganistana do Evrope da bi živeli u Mađarskoj.

Malo smešno kako su počeli da se utrkuju sa ovim tabelama: taj prihvat izbeglica postao kao neki sport, Premier Liga, :). Reci ne drogama.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:23 19.09.2015

Re: boleS

princi
Da, tabela koju sam priložio se odnosi na prihvaćene, tj odobrene aplikacije. Nešto mi ne deluje da se ljudi preterano grče da pređu put od Avganistana do Evrope da bi živeli u Mađarskoj.

Malo smešno kako su počeli da se utrkuju sa ovim tabelama: taj prihvat izbeglica postao kao neki sport, Premier Liga, :). Reci ne drogama.

Скоро па hype.
Хипстерај.
И онда су Аца Вучић утркује с Немцима и Шведима да буде бољу Немац и Швед од њих? Није лоше, што се мене тиче.

Иначе, Немачка се храни имигрантима.
У последње време била је мало посустала, али сада опет њена машина за асимилацију ради из све снаге. (Мада, морао бих ово да проверим... но то је мој варљиви утисак из Немачке: поносни Турчин и Алжирац који ми објашњавају да су они Немци.)
cane cane 10:41 19.09.2015

Re: Ima lekcija iz istorije

P.S.
Док је тражим, ево једне о нашем извеглиштву:



zanimljiv grafikon - nemacka najveca naravno, cak 320,000. Ma i Turska kao neEU zemlja cak 35,000.

Kud li se samo dede onih 500,000 u Srbiji da mi je samo znati...

urbana_gerila urbana_gerila 11:11 19.09.2015

Re: boleS

Predrag Brajovic
поносни Турчин и Алжирац који ми објашњавају да су они Немци.)




princi princi 06:49 20.09.2015

Re: boleS

Predrag Brajovic
princi
Da, tabela koju sam priložio se odnosi na prihvaćene, tj odobrene aplikacije. Nešto mi ne deluje da se ljudi preterano grče da pređu put od Avganistana do Evrope da bi živeli u Mađarskoj.

Malo smešno kako su počeli da se utrkuju sa ovim tabelama: taj prihvat izbeglica postao kao neki sport, Premier Liga, :). Reci ne drogama.

Скоро па hype.
Хипстерај.
И онда су Аца Вучић утркује с Немцима и Шведима да буде бољу Немац и Швед од њих? Није лоше, што се мене тиче.



Da, pitanje je koliko je ovo igranje statistikom i tabelama genuine, tj koliko odgovara istini. Jedno je što Angela i nemački političari izjave u medijima a drugo šta se zaista dešava. Ja bih iskreno voleo da je medijska slika ona prava.

Inače, ovde je veliki hit Syrian love story. Ne volim da gledam dokumentarce u biskišu, ali čini mi se da ću ovog puta napraviti izuzetak.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana