Budućnost| Društvo| Moj grad

... jedan kamen temeljac ...

Đorđe Bobić RSS / 27.09.2015. u 18:40

Danas je Beograd zakoračio prvi put u istoriji u svoju svetlucavu budućnost ... postavljen je jedan kamen temeljac ... da, za onaj beograd na vodi ... 
 
CP7uyjoUcAAj6aR.jpg 
 
 
 


Komentari (253)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 18:14 29.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

Ne, naravno, mislio sam na ovaj skup inteligentnih, poštenih i verujućih što mimo ograde i uz pomoć kartice specijalnih boja prolaze ne bi li učestvovali u osveštanju Kamena koji označava novi Početak.

Ako smem da priložim na tu temu:



"Ovo su sve naši, prolazi..."

P.S. Vidim da već ima gore, izvinjavam se. Tako mi i treba kad čitam komentare ko penzos novine ili dete Zabavnik - otpozadi.
P.P.S. Ako neko nije shvatio, policija pušta samo SNS članove da prođu.
P.P.P.S. Jbg Brajoviću, drevno Internet pravilo - kad tad se na tvojoj strani nađu ljudi (ili neke njihove aproksimacije) za koje bi poželeo da su na suprotnoj.
P.P.P.P.S. Da ne misliš da si sam, na sledećem klipu koji ti ponudi jućub je onaj valjda Balša Božović za kog bih ja poželeo da je na suprotnoj strani.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:06 29.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

Brate Maksela, budući da mi nemamo niti kulturu i ideju opšteg dobra niti čvrste institucije, ovakav projekt može da prođe samo ako se lični interesi ugrade u njega. Tako to izgleda u stvarnosti. Bez ličnih interesa, eksproprijacije, raseljenja, donošenje prostornih planova, izgradnja infrastrukture trajali bi decenijama.

Znaš li zašto nije izgrađen metro? Samo zato što ničiji lični interes od onih iz pravih poluga vlasti nije uspeo da se uspešno i razumno, u pravoj meri u njega ugradi.

Ili, da citiram mog poznanika, koji je u ime jedne multinacionalne kompanije za vreme prethodne vlasti nastojao da razvije parking biznis gradnju: "Ovi tvoji nisu normalni."

Izgleda da ovi sadašnji jesu.
maksa83 maksa83 22:57 29.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

Znaš šta je najgore od svega?

Ja se sa tobom slažem u svemu ovome nekih ... 85% recimo.

Mislim, jasan mi je jed Savamalaca i ljubitelja, ali ona obala je stvarno - STVARNO - sramotan krš, i da - ideja da će se pojaviti neki dobrotvor da ono sredi jer mu eto tako ćeif je apsolutno nerealna. Ona obala bi ostala krš do kraja sveta.

Takođe - mada nisam jak ljubitelj staklo-čelik arihtekture - nemam ni najmanji problem sa rekom koja prolazi između visokih modernih zgrada, ovo je npr. moj omiljeni prizor u najvećem i najzapadnijem srpskom gradu Čikagu:



Al' mi bode oči onaj "privremeni objekat za promociju" koji od gumene patke i biciklista čuvaju panduri, koji je zapravo kafana nekog SNS klena, a i to što su ovi pajaci tako nesigurni u sebe da moraju da dovode oklopljene pandure da ih čuvaju od par stotina ljudi koji su došli da ih podjebavaju + kontramiting od svog ubogog članstva.

Dodatno, asimetrija dila i odustvo obaveze ulaganja mi se ne sviđa. "Slupamo nešto pa vidimo kako ide", a potpisao si neke papire i dao nekome neka ekskluzivna prava. Kome? Ljudima koji su neka velika muda u zemlji gde je ove godine izvršeno preko 100 javnih odsecanja glave? Mislim, je l' to tvoj i moj svet? Je l' to neko sa kim bi pravio neki dil? Ja ne znam...

Obala ovakva kakva je je težak krš. Šta će tamo da se slupa, boktepita.

Znaš li zašto nije izgrađen metro? Samo zato što ničiji lični interes od onih iz pravih poluga vlasti nije uspeo da se uspešno i razumno, u pravoj meri u njega ugradi.

Metro nije izgrađen zato što za njega treba puno ispitivanja, puno vremena i BAŠ mnogo para. Ali ono - iscrpljujuće mnogo para.

Ili, da citiram mog poznanika, koji je u ime jedne multinacionalne kompanije za vreme prethodne vlasti nastojao da razvije parking biznis gradnju: "Ovi tvoji nisu normalni."

Ovo mi je sladak primer. Znam Austrijanca u Austriji koji je probao da razvije parking biznis (al' ono plaćanje, SMS-ovima, mobilnim, softverom, itd., pre nego što je to postalo široko rasprostranjeno), i u nekoj njihovoj austrijskoj pripizdini su ih eksplicitno oduvali uz još eksplicitnije "pa vi niste NI SIMPATIZER naše partije" (nemam pojma koje, verovatno onaj FPO, oni vladaju po pripizdinama i imaju taj SNS/SPO šmek).
glockenspiel glockenspiel 22:58 29.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

Tako to izgleda u stvarnosti. Bez ličnih interesa, eksproprijacije, raseljenja, donošenje prostornih planova, izgradnja infrastrukture trajali bi decenijama.


Wow

I gospodine Brajovicu Vi koji , kao i ja zelite da vidite prospetitetnu Srbiju, zaista mislite da je ovo dobro?

Ili ako ne dobro onda prihvatljivo zlo?

Koji ce vam moj kule na vodi ako zivite u zemlji u kojoj je normalno da vlast krade ( to je ono sto ste rekli) ?

Opet, kad smo kod vode ima vode i na Marsu:

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:12 29.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

Metro nije izgrađen zato što za njega treba puno ispitivanja, puno vremena i BAŠ mnogo para. Ali ono - iscrpljujuće mnogo para.

Завршиће они и метро :) Ја да ти кажем.
Овде је дисперзија значајна мања. Нема расипања на све стране. Субординација далеко боље функционише.
Разумеш?

Оно није СНС клен. Оно је био наш клен који је постао њихов, мада ти и ја никад нисмо имали своје кленове. (Извињавам се на овој интимизацији, али верујем да је тачна.) Таквих преокретних кленова има пуно, и све више.

Мени она фалусна кулчина смета. Све остало... могу да попијем. Биће то лепа речна променада. Тржни центар имаће стаклене зидове окренуте ка реци. Током лета седеће се по баштама кафића готово на самој обали. У марину упловљавеће бродице и девојчице. Две зграде, тржни центар и кула (на жалост) јесу зицер. Једино што може да их угрози јесте прецењена пројектована продајна цена квадрата (види Степу, сада је на 980 €, за 900€ ће се сва продати).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:14 29.09.2015

Непријатељ

Ево га наш прави непријатељ, усликан (о, секто!) АјФоном:


maksa83 maksa83 23:21 29.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

Мени она фалусна кулчина смета. Све остало... могу да попијем. Биће то лепа речна променада. Тржни центар имаће стаклене зидове окренуте ка реци. Током лета седеће се по баштама кафића готово на самој обали. У марину упловљавеће бродице и девојчице. Две зграде, тржни центар и кула (на жалост) јесу зицер. Једино што може да их угрози јесте прецењена пројектована продајна цена квадрата (види Степу, сада је на 980 €, за 900€ ће се сва продати).

Iz tvojih ustiju u Alahove uši!

Kad bude otvaranje da naučimo ovo da pevamo da uveselimo Invest... pardon, nisu investitori.

Šta god, bitno da je veselo i da se čuje saleel al-sawarim, tj. zveket oštrih mačeva, od kojih će jedan sutra odseći glavu 17-godišnjem dečaku, pošto je tako odredio naš Invest... šta je već.

Pa da zapevamo...

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:30 29.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

Вечерас ми се указао један Црногорац из Ловћенца. (То је надреално, тај Ловћенац, иначе -- дивни људи, моји пријатељи.) И седимо нас тројица тако: Црногорац из Ловћенца, Хрват из Котора, и ја Србин из Даниловграда. Све шизофрено. И растанемо се, кућамa, и паркирам се малопре -- била се повела прича о томе које је то шиљење оне ставри, то инсистирање на националном -- и све се мислим: има да га зарежем, наоштрим и зашиљим, и то сам, и да пређем, брате, у Муслије. Кад је већ дотле дошло.

И ти ми, онда, пустиш ову песму.
Мислиш да је то знак?
maksa83 maksa83 23:36 29.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

И ти ми, онда, пустиш ову песму.
Мислиш да је то знак?

Tu kad naučiš imam sledeću, ovo ti je njima kao nama Oj Vojvodo Sinđeliću, znači za kafanu kad bude otvaranje:




(Samo pazi, lako se lepi. Kao i Islam uostalom.)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:36 29.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

maksa83
Ja se sa tobom slažem u svemu ovome nekih ... 85% recimo.


"When someone is honestly 55% right, that’s very good and there’s no use wrangling. And if someone is 60% right, it’s wonderful, it’s great luck, and let him thank God. But what’s to be said about 75% right? Wise people say this is suspicious. Well, and what about 100% right? Whoever say he’s 100% right is a fanatic, a thug, and the worst kind of rascal."

The Captive Mind, epigraph, Czeslaw Milosz

Милош каже да је ово иzрека неког Јеврејина, Јерменина, не могу да се сетим кога.
glockenspiel glockenspiel 23:36 29.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

Завршиће они и метро :) Ја да ти кажем.


Gospodine Brajovicu, vi meni izgledate kao covjek koji toliko ocajno zeli da se nesto lijepo dogodi da gajite nadu da cak i ljudi koji znate da su banda nesposobnih lopova, moze nesto da promijeni.

Zao mi je da vas obavijestim. Ne moze.


U slucaju metroa jedina sansa da se ikada izgradi je " Build to Operate" solucija gdje bi neki investitori sa mnogo iskustva u slicnim projektima skupili pare, napravili dil sa jednom od sacice firmi koje to mogu i znaju da urade (Francuska, Japan, Kina)i onda bi oni izgradili metro i onda ga "operate" odredjeni broj godina dok ne dobiju profit kojem su se nadali.

Na zalost niko u Vladi ili oko vlade Srbije ima znanje potrebno da se uopste razgovara sa ovim ljudima.

Tako da se predje od "Beograda na Vodi" do "Beograda pod zemljom" moze da potraje.

A mozda se ipak usude da i to pocnu. Arogancija neznalica nema granice.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:40 29.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

maksa83
И ти ми, онда, пустиш ову песму.
Мислиш да је то знак?

Tu kad naučiš imam sledeću, ovo ti je njima kao nama Oj Vojvodo Sinđeliću, znači za kafanu kad bude otvaranje:

Текст јe добар, нарочито оно кад спомиње џихад -- то ме коснуло, него су ми ритам и мелодиja мало монотони. Миsлиш ли, кад се преобраtимо, да има нaде да урадимо неkи модерни ангажман овога, на гитарама и са неком dub machinom?
maksa83 maksa83 23:42 29.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

Милош каже да је ово иzрека неког Јеврејина, Јерменина, не могу да се сетим кога.

Znaš kako reče Arno Amalrik, Opat i Inkvizitor koji je vodio pohode protiv jeretika u XIII veku, kada su trebali da ulete u neku katarensku tvrđavu pitali ga vojnici zabrinuto - šta ako unutra ima i pravovernih Katolika, kako da ih razlikuju od jeretika?

Pragmatični Arno reče: Caedite eos. Novit enim Dominus qui sunt eius.

(Pobijte ih sve. Bog će prepoznati svoje.)
maksa83 maksa83 23:43 29.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

Миsлиш ли, кад се преобраtимо, да има нaде да урадимо неkи модерни ангажман овога, на гитарама и са неком dub machinom?

Ima već remiksa iha-ha, slavljen neka je Internet i Alah koji ga je napravio.

Al' zajeb (Al Zayeeb), prema nekim tumačima vere (onim tvrđim) - instrumenti uz pevanje su haram, osim bazičnih udaraljki eventualno, sve ostalo je no-no. Znači a kapela, u više glasova, eventualno tu i tamo neko da kaže tssk-tssk, i to je to. Ništa gitare, distorzija, itd. Dakle, što bi rekao naš prost srpski investitor - goni ih uqrac, izmislili gitaru i doneli je u Španiju a ne znaju šta da rade sa njom.

Evo jedan njihov otpadnik u inat dušmanima:



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:02 30.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

Gospodine Brajovicu, vi meni izgledate kao covjek koji toliko ocajno zeli da se nesto lijepo dogodi da gajite nadu da cak i ljudi koji znate da su banda nesposobnih lopova, moze nesto da promijen

Демантовано у неколико наврата.
Пример број 1) PRIDE
Беспрекорно организован. Следеће године већ ће бити рутиница.
freehand freehand 00:20 30.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

Predrag Brajovic
Gospodine Brajovicu, vi meni izgledate kao covjek koji toliko ocajno zeli da se nesto lijepo dogodi da gajite nadu da cak i ljudi koji znate da su banda nesposobnih lopova, moze nesto da promijen

Демантовано у неколико наврата.
Пример број 1) PRIDE
Беспрекорно организован. Следеће године већ ће бити рутиница.

Daj još jednom, Brajoviću: ti se ovde eksplicitno slažeš, a to si nekoliko puta ponovio, sa kriminalnim delima i direktnom pljačkom zarad nekih kobajagi viših ciljeva? A dokaz ti je to što je Vučić ostavio svoje barabe kod kuće za vreme prajda koji nije ljudski ni najavljen?
O tome govoriš?
emsiemsi emsiemsi 04:58 30.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

Predrag Brajovic
Вечерас ми се указао један Црногорац из Ловћенца. (То је надреално, тај Ловћенац, иначе -- дивни људи, моји пријатељи.) И седимо нас тројица тако: Црногорац из Ловћенца, Хрват из Котора, и ја Србин из Даниловграда. Све шизофрено. И растанемо се, кућамa, и паркирам се малопре -- била се повела прича о томе које је то шиљење оне ставри, то инсистирање на националном -- и све се мислим: има да га зарежем, наоштрим и зашиљим, и то сам, и да пређем, брате, у Муслије. Кад је већ дотле дошло.

И ти ми, онда, пустиш ову песму.
Мислиш да је то знак?

Мало ми иду на љуљи ти 'Црногорци' из Ловћенца - каква је фо фолирачина тамо ?
emsiemsi emsiemsi 05:07 30.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

Na zalost niko u Vladi ili oko vlade Srbije ima znanje potrebno da se uopste razgovara sa ovim ljudima.

Коректно запажање. Но, како време више одмиче, они су (све) само-убеђенији како (све) знају.

A mozda se ipak usude da i to pocnu. Arogancija neznalica nema granice.

Лепо речено. Додуше, незналице имају једну компаративну предност у односу на зналице. Зналице размишљају у варијантама, алтернативама - и то, често, спутава. Незналице немају тих ограничења.


anonymous anonymous 07:10 30.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu


Predrag Brajovic
22:06 29.09.2015 / *novo
Re: Još malo o kamenu temeljcu
Brate Maksela, budući da mi nemamo niti kulturu i ideju opšteg dobra niti čvrste institucije, ovakav projekt može da prođe samo ako se lični interesi ugrade u njega. Tako to izgleda u stvarnosti. Bez ličnih interesa, eksproprijacije, raseljenja, donošenje prostornih planova, izgradnja infrastrukture trajali bi decenijama.


I ovaj put saglasan sa Brajom.



Nažalost, iz situacije u kojoj se nalazimo izlazi se samo velikim radikalnim poduhvatima.

Oni nose mogućnost zamajca privrednog razvoja, ali neminovno i rizike.

Nije sporna zloupotreba prava ,zakona, Ustava, ....ali svega toga ima i u slučajevima kada nikakvog nagoveštaja društvene koristi - nema.

Poznajući narod koji nije izrastao u građanstvo, spremno da se kada treba i pobuni ostaje nam da čekamo i vidimo na šta će sve da izađe.




Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:04 30.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

freehand
Daj još jednom, Brajoviću: ti se ovde eksplicitno slažeš, a to si nekoliko puta ponovio, sa kriminalnim delima i direktnom pljačkom zarad nekih kobajagi viših ciljeva?

Да не буде да ти нисам одговорио: досадан си.
JJ Beba JJ Beba 12:31 30.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

Беспрекорно организован

normlno kad kontrolišu navijače & huligane
vcucko vcucko 13:35 30.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

Predrag Brajovic
Вечерас ми се указао један Црногорац из Ловћенца. (То је надреално, тај Ловћенац, иначе -- дивни људи, моји пријатељи.) И седимо нас тројица тако: Црногорац из Ловћенца, Хрват из Котора, и ја Србин из Даниловграда. Све шизофрено. И растанемо се, кућамa, и паркирам се малопре -- била се повела прича о томе које је то шиљење оне ставри, то инсистирање на националном -- и све се мислим: има да га зарежем, наоштрим и зашиљим, и то сам, и да пређем, брате, у Муслије. Кад је већ дотле дошло.

И ти ми, онда, пустиш ову песму.
Мислиш да је то знак?


Ti to k'o Tito?

Samo nemoj pod stare dane u Raku; mislim raka nam ne gine, al' ova sa velikim slovetom nije baš neki izbor
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:54 30.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

Већ сам турбе наручио ;-)
vcucko vcucko 13:56 30.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

glockenspiel
Завршиће они и метро :) Ја да ти кажем.


Gospodine Brajovicu, vi meni izgledate kao covjek koji toliko ocajno zeli da se nesto lijepo dogodi da gajite nadu da cak i ljudi koji znate da su banda nesposobnih lopova, moze nesto da promijeni.

Zao mi je da vas obavijestim. Ne moze.


U slucaju metroa jedina sansa da se ikada izgradi je " Build to Operate" solucija gdje bi neki investitori sa mnogo iskustva u slicnim projektima skupili pare, napravili dil sa jednom od sacice firmi koje to mogu i znaju da urade (Francuska, Japan, Kina)i onda bi oni izgradili metro i onda ga "operate" odredjeni broj godina dok ne dobiju profit kojem su se nadali.

Na zalost niko u Vladi ili oko vlade Srbije ima znanje potrebno da se uopste razgovara sa ovim ljudima.

Tako da se predje od "Beograda na Vodi" do "Beograda pod zemljom" moze da potraje.

A mozda se ipak usude da i to pocnu. Arogancija neznalica nema granice.




Ne znam za vas, ali meni ta priča oko metroa baš i nije previše bistra. Pre svega, da li je Bg dovoljno velik grad za neki pun profil metroa, sa smislenom mrežom linija koja bi za vek(?) rešila problem. Prosto nisam siguran da bi ozbiljna računica iznedrila investitora. Tim pre što kod nas i dalje kad kontrolori uđu u bus, gomila njih nagrne ka izlazu ili bar da se otkuca... ne idu mi te priče zajedno. Kao kad krenu o brzim prugama, pa gde da ide voz, ne znam, 250 na sat, a ovamo sekundarci ladno mažnjavaju šine i tako to. Pa ti stavi dete na taj voz, ili u metro koji juri stotku ispod Slavije, a majstoru stoji masan papir od bureka preko displeja. Da ne ispadnem previše negativan, lepo je maštati, ali mašta je samo mašta.


svarog svarog 14:27 30.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

Studija koju su Francuzi radili pre nekoliko godina pokazuje da je teški metro neisplativ, a da je laki rešenje za BG. Ukupna cena valjda za sve tri linije je oko 3 mlrd evra. Problem je što je cena karte niska, a još je retko ko i plaća tako da neka koncesija da oni (privatna (strana) firma) upravljaju metroom ne dolazi u obzir. Eventualno ako grad garantuje određen prihod operateru
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:39 30.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

To su uvezane stvari: napravi metro, pa da vidiš kako će da živnu najdalji krajevi Beograda. A da li laki ili teški -- manje je bitno. Dobra infrastruktura je odličan podaticaj ljudima da žive tu gde žive. Ona može biti i prethodnica razvoja, ne post festum element.

He, kad bi metro išao do Grocke...
maksa83 maksa83 18:56 30.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

He, kad bi metro išao do Grocke...

Kad bi metro išao do Grocke neko bi imao račun tamo da napravi poslovnu zgradu, i oko nje bi se stvorilo još iks stvari. Zapravo bi tada potpuno imalo smisla kupiti kuću u Grockoj, živeti tamo i raditi u gradu. Meni uvek u glavi onaj majstor Indus što je napravio onaj IT park pored Inđije, tačno na pola puta do Novog Sada, očekujući da će tu da se otvore neke IT firme iz oba grada (stvarno je fensi, pravljeno po svim standardima, IBM tamo da smestiš da se ne postidi), jedino što su okolo dokle ti pogled seže - njive, najbolji prijatelji su ti vrane i gačci koji zobaju zrnevlje ne obazirući se na strašila. Njima (Indusima, ne vranama i strašilima) je to najnormalnija stvar - da raskrče neki komad džungle i naprave tamo IT zgradu da može Indus da pruža noćnu IT podršku i sriče neku Javu. Ovde je to bio potpun blopper. Jedna linija metroa koja seže i do tamo bi sve promenila, stvorila bi se tu očas posla i Ikea, i (lupam) akva park, i ko zna šta još.

Al' to nije posao gde možeš da navataš neke mudžahedine pa da se iskopa 100m nekog tunela, pusti kroz njega Thomas The Tank Engine, pa da vidimo kako ide i da li ćemo dalje. Metro je ozzzbiljna stvar.
JJ Beba JJ Beba 20:29 30.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

He, kad bi metro išao do Grocke...

ajd ne preterujte, ja sam za rolekoster do novog sada, po predlogu minje bogavac
vcucko vcucko 20:59 30.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

maksa83
He, kad bi metro išao do Grocke...

Kad bi metro išao do Grocke neko bi imao račun tamo da napravi poslovnu zgradu, i oko nje bi se stvorilo još iks stvari. Zapravo bi tada potpuno imalo smisla kupiti kuću u Grockoj, živeti tamo i raditi u gradu. Meni uvek u glavi onaj majstor Indus što je napravio onaj IT park pored Inđije, tačno na pola puta do Novog Sada, očekujući da će tu da se otvore neke IT firme iz oba grada (stvarno je fensi, pravljeno po svim standardima, IBM tamo da smestiš da se ne postidi), jedino što su okolo dokle ti pogled seže - njive, najbolji prijatelji su ti vrane i gačci koji zobaju zrnevlje ne obazirući se na strašila. Njima (Indusima, ne vranama i strašilima) je to najnormalnija stvar - da raskrče neki komad džungle i naprave tamo IT zgradu da može Indus da pruža noćnu IT podršku i sriče neku Javu. Ovde je to bio potpun blopper. Jedna linija metroa koja seže i do tamo bi sve promenila, stvorila bi se tu očas posla i Ikea, i (lupam) akva park, i ko zna šta još.

Al' to nije posao gde možeš da navataš neke mudžahedine pa da se iskopa 100m nekog tunela, pusti kroz njega Thomas The Tank Engine, pa da vidimo kako ide i da li ćemo dalje. Metro je ozzzbiljna stvar.

Samo ta jedna linija metroa do tog IT centra kod Inđije koštala bi koliko? Gore je iznet podatak da su tri linije lakog metroa tri čvrste milijarde. Znači do Inđije milijarda, do Grocke još jedna itd. - to jedino, da parafraziram Brajovića, da nađu pjanog i ludog Arapina da pokloni pa nek ide život. A dobit? Jedan IT centar (kakvih, sam kažeš, u Indiji ili gde god ima xy), a ovamo ti i još koliko (stotina?) njih koji bi pod tim uslovom preselili u Grocku. Bez ljutnje, ali to su fantazije.

Neke stvari mogu i moraju da se odrade, a ne rade se. Usred rata i sankcija '90-ih ovaj gradski voz je išao do Pančeva, sad ne ide. Ne znam, ali nisam siguran da neko ko odlučuje nema nekakav tal sa onim "bizmismenima" sa kombićima. Takođe do Batajnice i dalje prema Pazovama se išlo mnogo češće i boljim vozovima. Danas je Beovoz donekle popunjen isključivo jer sam tamo za nekoliko godina što sporadično idem 1 (jedan) put video kontrolu, a aparati Bus plusa su stručno razbijeni mae-gerijem - da se plaća bilo bi prazno. Za to vreme svi fantaziraju, jedni "grade" Dubai gde mu mesto nije, ovi drugi mašu žutom patkom - snimi niz: plišana panda - plastična patka - šta je sledeće, gumena buba-švaba?
freehand freehand 21:33 30.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

Neke stvari mogu i moraju da se odrade, a ne rade se. Usred rata i sankcija '90-ih ovaj gradski voz je išao do Pančeva, sad ne ide.

Zar ne ide?
Za to razlog možda može biti u ovoj pruzi iz ruskog kredita za super brze vozove, rade na tome, valjda. To je prva deonica.
vcucko vcucko 22:54 30.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

freehand
Neke stvari mogu i moraju da se odrade, a ne rade se. Usred rata i sankcija '90-ih ovaj gradski voz je išao do Pančeva, sad ne ide.

Zar ne ide?
Za to razlog možda može biti u ovoj pruzi iz ruskog kredita za super brze vozove, rade na tome, valjda. To je prva deonica.

Priznajem da dugo nisam išao, ali poslednji put kad sam bio nije vozio. Dođeš do mosta sa Bg strane pa dalje kombijem ili čime već. Daj Bože da ide, nemam ništa protiv, naprotiv.
freehand freehand 22:59 30.09.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

vcucko
freehand
Neke stvari mogu i moraju da se odrade, a ne rade se. Usred rata i sankcija '90-ih ovaj gradski voz je išao do Pančeva, sad ne ide.

Zar ne ide?
Za to razlog možda može biti u ovoj pruzi iz ruskog kredita za super brze vozove, rade na tome, valjda. To je prva deonica.

Priznajem da dugo nisam išao, ali poslednji put kad sam bio nije vozio. Dođeš do mosta sa Bg strane pa dalje kombijem ili čime već. Daj Bože da ide, nemam ništa protiv, naprotiv.

Radili su prugu. Ne može biti ništa drugo.
A ti kombiji su saobraćajni pacovi, gotovo ih je nemoguće iskoreniti.
svarog svarog 14:00 01.10.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

He, kad bi metro išao do Grocke...


Na tu stranu bi išao do okretnice tramvaja na Bulevaru otprilike
svarog svarog 14:06 01.10.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

Kad bi metro išao do Grocke neko bi imao račun tamo da napravi poslovnu zgradu, i oko nje bi se stvorilo još iks stvari.


postoji i teorija koju zastupa prof. Zec da pustiš privredu da radi pa će ona sama sebi izgraditi infrastrukturu, suprotan uzročno posledični smer. I to ima smisla jer na primer Ikea je htela da napravi objekat i bez metroa pa im nije išlo godinama. Kada se otklone te smetnje onda bi infrastruktura kao uslov za biznis imala više smisla
maksa83 maksa83 16:46 01.10.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

postoji i teorija koju zastupa prof. Zec da pustiš privredu da radi pa će ona sama sebi izgraditi infrastrukturu

To je verovatno "dvosmerna ulica". Izgradiće se malo nečeg negde, doćiće neki prevoz donde, a pošto ima prevoza izgradiće se još malo nečega, i tako u krug. Moj neuki kujundžijski instinkt je da bi morao prvo da dođe metro do Grocke da nešto ozbiljno tamo počne da se dešava. Uzgred, taj metro ne bi otišao u pustaru, tamo ipak neki ljudi žive i nekome bi od toga bilo mnogo bolje nego što je sada.

Ozbiljno, graCka vlast koja napravi ovom gradu metro zaslužuje da bude na vlasti doživotno, hell čak bih dao da to pravo prenose potomcima ako treba, ono - nova aristokratija. Tada stvarno postaje mnogo manje bitno gde živiš a gde radiš i to stvarno diže kvalitet života ljudi, em bi lateralno rešio problem parkiranja koji postaje sve gori i gori - ljudi bi prosto mnogo manje sedali u kola za svaku glupost.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:14 01.10.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

svarog
postoji i teorija koju zastupa prof. Zec da pustiš privredu da radi pa će ona sama sebi izgraditi infrastrukturu, suprotan uzročno posledični smer.

Nema jedne, tačne, pobedničke teorije: i jedna i druga može da radi.Takođe, nije istina i da preduslov napretka jesu nekoruptivna društva. Zna se i da korupcija ume da pridonese ekonosmkom razvoju. (Ima naučnih radova na tuvtemu.) Uostalom, evo ovde, šta imamo kod nas sa BnV projektom: ono što bi trebalo da guraju institucije i nekakvi višegodišnji prostorni i infrastrukturni i ekonomski planovi (koji, uistinu, ovde i ne postoje), pogurala je koruptivna crta ove društvene zajednice. Zbog enormne lične koristi pojedinih ljudi od moći celo društvo će biti pogurano u ispravnom pravcu -- građevinskom, infrastrukturnom razvoju priobalja. Pa daljnje posledice, recimo: budući da niko neće hteti da plaća stan po 2500 € kvadrat, a da mu noću gude splavovi sa NBgda, koji ceo grad teororišu muzikom, i ta će se stvar urediti -- noćne muzike više neće biti. Pa dalje: rečni turizam će ovim ojačati, BnV biće još jedan brodovima lako dostupan sadržaj, sa svojom promenadom, parkom, tržnim centrom, restoranima... Pa dalje: izmestiće se teški saobraćaj iz tog sada rezidencijalnog kraja. Itd. itsl.

Od koristi jednog ili dva čoveka ume da bude koristi i za celu državu i narod.
freehand freehand 20:45 01.10.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

Predrag Brajovic
svarog
postoji i teorija koju zastupa prof. Zec da pustiš privredu da radi pa će ona sama sebi izgraditi infrastrukturu, suprotan uzročno posledični smer.

Nema jedne, tačne, pobedničke teorije: i jdena i druga može da radi.Takođe, nije istina i da preduslov napretka jesu nekoruptivna društva. Zna se i da korupcija ume da pridonese ekonosmkom razvoju. Uostalom, evo ovde, šta imamo kod nas sa BnV projektom: ono što bi trebalo da guraju institucije i nekakvi višegodišnji prostorni i infrastrukturni i ekonomski planovi (koji, uistinu ovde i ne postoje, pogurala je koruptivna crta ove društvene zajednice. Zbog enormne lične koristi pojedinih ljudi od moći celo društvo će biti pogurano u ispravnom pravcu -- građevinskom, infrastrukturnom razvoju priobalja. Pa daljnje posledice, recimo: budući da niko neće hteti da plaća stan po 2500 € kvadrat, a da mu noću gude splavovi sa NBgda, koji ceo grad teororišu muzikom, i ta će se stvar urediti -- noćne muzike više neće biti. Pa dalje: rečni turizam će ovim ojačati, BnV biće još jedan brodovima lako dostupan sadržaj, sa svojom promenadom, parkom, tržnim centrom, restoranima... Pa dalje: izmestiće se teški saobraćaj iz tog sada rezidencijalnog kraja. Itd. itsl.

Od koristi jednog ili dva čoveka ume da bude koristi i za celu državu i narod.

A i konkurencija je majka napretka, pa da se nekom od narko bosova iz Meksika ili Koluimbije da ona druga strana, u koju bi svrhu valjalo ukloniti čatrlju od muzeja savremene umetnosti.
To bi grad i čitavu privredu tek neviđeno poguralo napred.
svarog svarog 09:26 02.10.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

Predrag Brajovic
svarog
postoji i teorija koju zastupa prof. Zec da pustiš privredu da radi pa će ona sama sebi izgraditi infrastrukturu, suprotan uzročno posledični smer.

Nema jedne, tačne, pobedničke teorije: i jedna i druga može da radi.Takođe, nije istina i da preduslov napretka jesu nekoruptivna društva. Zna se i da korupcija ume da pridonese ekonosmkom razvoju. (Ima naučnih radova na tuvtemu.) Uostalom, evo ovde, šta imamo kod nas sa BnV projektom: ono što bi trebalo da guraju institucije i nekakvi višegodišnji prostorni i infrastrukturni i ekonomski planovi (koji, uistinu, ovde i ne postoje), pogurala je koruptivna crta ove društvene zajednice. Zbog enormne lične koristi pojedinih ljudi od moći celo društvo će biti pogurano u ispravnom pravcu -- građevinskom, infrastrukturnom razvoju priobalja. Pa daljnje posledice, recimo: budući da niko neće hteti da plaća stan po 2500 € kvadrat, a da mu noću gude splavovi sa NBgda, koji ceo grad teororišu muzikom, i ta će se stvar urediti -- noćne muzike više neće biti. Pa dalje: rečni turizam će ovim ojačati, BnV biće još jedan brodovima lako dostupan sadržaj, sa svojom promenadom, parkom, tržnim centrom, restoranima... Pa dalje: izmestiće se teški saobraćaj iz tog sada rezidencijalnog kraja. Itd. itsl.

Od koristi jednog ili dva čoveka ume da bude koristi i za celu državu i narod.


To može da važi samo u kratkom roku i u pojedinim slučajevima. Da bi jedno društvo ili država postali prosperitetni neophodan je rast u dugom roku 20-30 godina konstantnog rasta. To je mnogo važnije od kratkoročnih bumova jer njih uglavnom slede bastovi.
U koruptivnom društvu može biti da se interes te korumpirane elite poklopi sa interesom društva u nekom slučaju, ali je verovatnije da će u 10 drugih biti obrnuto.
BnV je priča u futuru i šbbkbb, mož da bude ne mora da znači
michiganac michiganac 10:44 02.10.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

svarog

BnV je priča u futuru i šbbkbb, mož da bude ne mora da znači


Ce bude, samo cene bude sa zakazalim Serbistancima, XXI je 'the century of water', a BG na 2 velika toka + 2 oveca bliskookolna: dole Moravski, gore Tiski..
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:59 02.10.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

Naravno, sve si u pravu, ali kratak rok je i 15-20 godina. Večnost ne.

Ima neko istraživanje Svetske banke, koje detektuje pozitivam uticaj korupcije. Korupcuja, često, služi da zaobiđu se trome i neefikasne institucije, i društvo bez konsenzusa.
svarog svarog 11:39 02.10.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

http://www.borislavpekic.com/2011/08/o-skrivenim-carima-korupcije.html#more

Za­mi­sli­te sa­da dve vr­ste ova­kve dik­ta­tu­re. Jed­nu u ko­joj vla­da sa­vr­še­na mo­ral­na či­sto­ta, gde ko­rup­ci­je ne­ma, i dru­gu, u ko­rup­ci­ju ogre­zlu, gde za sve ima pu­ta i na­či­na, osim, da­bo­me, da se ta­kva dr­ža­va pro­me­ni. Gde bi­ste vo­le­li da su­de va­šem si­nu, ocu, bra­tu? Ta­mo gde ga mo­že­te spa­sti ne­ča­snom ko­rup­ci­jom ili ta­mo gde bi i vas zbog nje osu­di­li? Pret­po­sta­vlja­te li kao če­stit čo­vek poš­to­va­nje vi­so­kih prin­ci­pa ili spa­sa­va­nje vo­lje­nog si­na? Ako ste sa­ču­va­li si­na na ra­čun prin­ci­pa, mo­ram vas osu­di­ti, ali i raz­u­me­ti.

Ako ste pak sa­ču­va­li prin­cip, a si­na žr­tvo­va­li, ne mo­gu vas osu­di­ti, ali ni raz­u­me­ti. Mo­gu se di­vi­ti va­šoj na­čel­no­sti i ne­po­ko­le­blji­vo­sti va­ših mo­ral­nih na­zo­ra, ali, ako ste otac, ne bih vo­leo da bu­dem vaš sin; a ako ste dr­žav­nik, vaš dr­ža­vlja­nin.

Po­sto­je, da­kle, du­bo­ki raz­lo­zi zbog ko­jih je Schum­pe­ter, te­o­re­ti­čar evrop­ske so­ci­jal­de­mo­kra­ti­je, re­kao da je, u uslo­vi­ma dik­ta­tu­re, ne­poš­to­va­nje za­ko­na (jer i ona je sa­ma iz­van za­ko­na) i ko­rup­ci­ja (jer i ona je sa­ma ko­rum­pi­ra­nje ljud­ske pri­ro­de), mo­žda je­di­no sred­stvo ko­jim se olak­ša­va ži­vot.

Ka­da su se le­gi­je jed­nog rim­skog kon­zu­la u bi­ci po­ka­za­le rđa­vo, na­re­dio je nji­ho­vo de­set­ko­va­nje. Sva­ki je de­se­ti le­gi­o­nar, bez ob­zi­ra na rang i dr­ža­nje u bo­ju, imao da bu­de po­gu­bljen. Iz­bor pa­de i na nje­go­vog si­na. Da ne­vo­lja bu­de ve­ća, sin je bio je­di­nac, a još ve­ća da bu­de, bio je je­dan od naj­hra­bri­jih bo­ra­ca u toj bi­ci. Le­gi­ja je pred kon­zu­la kle­kla i za mla­di­ća mo­li­la mi­lost. Kon­zul je ostao ve­ran rim­skim prin­ci­pi­ma. Sin mu je bio po­gu­bljen. Bio je de­se­ti. Imao je hra­bro­sti, ali i rđa­vo me­sto u stro­ju.

Ka­da su rim­ske vr­li­ne umr­le, rim­ski su se­na­to­ri od im­pe­ra­to­ra Ga­ja Ka­li­gu­le gla­ve ot­ku­plji­va­li svo­jim ima­nji­ma. Ali, bar u te­o­ri­ji, mo­gli su ih ot­ku­pi­ti.

U pr­vom je slu­ča­ju jed­na vr­li­na tri­jum­fo­va­la, ali je ne­vin čo­vek po­gu­bljen; u dru­gom, tri­jum­fu­je ko­rup­ci­ja, ali se ne­vin čo­vek spa­sa­va. U ko­me bi­ste po­ret­ku ra­di­je ži­ve­li? Ako ka­že­te u pr­vom, on je bez sum­nje ča­sni­ji, no uvek mo­že do­ći do pre­bro­ja­va­nja i vi bi­ti de­se­ti. Ako ka­že­te u dru­gom, mo­ra­te bi­ti ve­o­ma bo­ga­ti.


Ima neko istraživanje Svetske banke, koje detektuje pozitivam uticaj korupcije. Korupcuja, često, služi da zaobiđu se trome i neefikasne institucije, i društvo bez konsenzusa.


Korupcija, tj. mito u mnogim slučajevima koriguje smetnje u cenovnim i drugim tržišnim signalima koje postavlja regulativa.
Tako na primer imamo lekare, hirurge koji rade veoma odgovoran i stresan posao za koji je potrebno višegodišnje školovanje, odricanje i investiranje koji u državnim (jer slabo ima drugih) bolnicama rade za sitne pare. Mito koji (neki) uzimaju može se gledati i kao nadoknada do stvarne cene te njihove usluge.
svarog svarog 11:43 02.10.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

Ce bude


Ne znam da li će da bude, samo znam da mi je više pun ku...fer priča u futuru naših političara. Jedan pametan reče "treba im zabraniti da koriste buduće vreme"
little_radojica little_radojica 05:53 03.10.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

Zbog enormne lične koristi pojedinih ljudi od moći celo društvo će biti pogurano u ispravnom pravcu -- građevinskom, infrastrukturnom razvoju priobalja. Pa daljnje posledice, recimo: budući da niko neće hteti da plaća stan po 2500 € kvadrat, a da mu noću gude splavovi sa NBgda, koji ceo grad teororišu muzikom, i ta će se stvar urediti -- noćne muzike više neće biti. Pa dalje: rečni turizam će ovim ojačati,[...]


Ај дај и неки тикет кад си већ при кристалној кугли. Оно, да уложим 150 динара, а да добијем неколико хиљада.

Брајо, побијена су веровања да се архитектуром може поправити друштво. То је заступао Ле Корбизје, а за њим и гомила урбаниста око половине прошлог века. Нови Београд је направљен по тим идејама и баш на Новом Београду се накотили сплавови. И то крај блокова 45 и 70 који имају онај део уз реку тзв. "насеље Сунца" где су насељавани уметници. Истом том памећу Вучић намерава да насели богаташе (које?) на супротну обалу и да се ствари магично среде. Брајо, твој мусави Београд и пси луталице неће нестати кад се кула изгради него кад га његови грађани умију и изграде азиле. Као што простор нису рашчистили ти хипотетички богаташи него наши радници које је ангажовала наша влада за наше јебене паре (хинт: јавни дуг). Једно је форсирати другачију визију живота у граду, а сасвим нешто друго веровати да је можемо купити или направити мимо воље грађана, мимо закона или да нам је неко други може направити. Држава није компанија. Вучић сад има све одлике једног правог диктатора - поред страначке милиције, полуга којим контролише медије, војску и полицију, сад има и своју макету којом хоће да на силу поправи грађане и друштво. О томе колико плитак поглед на друштво има човек који је на себе преузео његово мењање говоре и они његови Мики Маус ауторски текстови, Мајкл Џордан аналогије и неспособни кадрови-послушници којима се окружио.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:01 03.10.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

Брајо, побијена су веровања да се архитектуром може поправити друштво.

Дај, Радојице, буди озбиљан: ако ти се не допада шта и како мислим, онда оспоравај то што мислим -- а немој да ми приписујеш речи и ставове који нису моји.

А сигуран сам да си се ти нагледао архитектонских сличних пројеката и локација и области, у којима живе имућни (не богати, богати живе у кућама).

Населиш људе тамо, онда ће пси луталице одатле да нестану.
Итд. итсл.

Јебале вас политичке тираде и несимпатије. Почните ствари да сагледавате мимо њих.
little_radojica little_radojica 10:55 03.10.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu


А сигуран сам да си се ти нагледао архитектонских сличних пројеката и локација и области, у којима живе имућни (не богати, богати живе у кућама).


Тачно нула таквих пројеката које је имућнима правила држава од пара свих осталих сам видео. А идеја да држава субвенционише станове за имућне (што де факто чини прављењем огромних уступака једном једином инвеститору) је тотално дебилна. Држава која не може да изгради социјалне станове даје попуст за градњу имућнима? Јеботе, као да неко брани имућнима да плате да живе на кул месту? Као да неко брани инвеститорима да обогате понуду за имућне? Шта фали простору око Арене? Шта фали блоку 23? Шта фали Белвилу? Зашто те зграде прде празне? И шта на крају крајева фали да држава пропише специфичне УТ услове за ту локацију којима би контролисала какве зграде се ту зидају, а да препусти тржишту да погоди цену. Зашто мора да поклони локацију странцу па да он одређује УТ услове самом себи? Србија није толико бедна.

Населиш људе тамо, онда ће пси луталице одатле да нестану.
Итд. итсл.



blogovatelj blogovatelj 18:45 03.10.2015

Re: Još malo o kamenu temeljcu

Јебале вас политичке тираде и несимпатије. Почните ствари да сагледавате мимо њих.


Bravo.
michiganac michiganac 14:57 29.09.2015

B(a)G(dad) na H2O

Meni ovaj lici na najvecu peracnicu novca koja ce da fercera u naredne + 2-3 decenije na tom mjestu. I taman toliko dok se i imigranti sa bliskog istoka "ne utabore" na neodredjeno vrijeme (dodati jos koju nulu na pomenute decenijske brojke)..
A novac?! Mozda bude i onaj koji je napustio tu tuznu zemlju prije isto toliko vremena (- 2-3 dec.) do danas, a sad se vraca tim dole juznim Dubai-tokom.

Ono sto me pored toga zaprepascuje je da neki i dalje na ovim stranicama pruzaju podrsku doticnom projektu koji se izvodi van svakih urbanistickih i pravnih normi, premda je i autor ovog bloga koliko se sjecam o tome blagovremeno i redovno pisao.
angie01 angie01 17:41 29.09.2015

Re: B(a)G(dad) na H2O ,..200:)


Konverzija iz prava zakupa u pravo svojine BEZ NAKNADE i slobodna javascrijavascript:;pt:;prodaja od strane BGH2O javascript:;



Kako je Komisija za zaštitu konkurencije ovo odobrilia?! Isključivi i jedini dobavljači?



Vladi Srbije ONEMOGUĆENE slobodne izmene ključnih Zakona



nowhereman nowhereman 08:55 01.10.2015

*


"People are strange: They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives, they hardly seem to notice."


Bukowski
tadejus tadejus 09:54 01.10.2015

Re: *

nowhereman
"People are strange: They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives, they hardly seem to notice."Bukowski


a pa znaš šta ih urniše.. djeca..
ogromna većina ljudi koji imaju djecu rezonuju da eto možda jesu malo podmacili po pitanju tog smisla života ali će njihova djeca zato da osvete sve njihove poraze..
i eto opravdanja da se nastavi sa nerađenjem ničeg..
dok ta djeca porastu da postane očigledno da će i njima taj smisao malo da isklizne iz ruku.. e dotad već više nemaju ni snage za promjenu i krug može da se obrne..
najebu jedino ovi bez djece.. njima ne ostaje drugo do da se krčkaju u sopstvenom sosu.. nema izgovora u vidu nasljednika..
nowhereman nowhereman 10:46 01.10.2015

Re: *


a pa znaš šta ih urniše.. djeca..
ogromna većina ljudi koji imaju djecu rezonuju da eto možda jesu malo podmacili po pitanju tog smisla života ali će njihova djeca zato da osvete sve njihove poraze..


Znam o čemu govoriš.

Ali, opet je varka na pomolu, jer: "iz ničega ništa ne nastaje", kako veli stara izreka.


nowhereman nowhereman 10:48 01.10.2015

temeljac












Đorđe Bobić Đorđe Bobić 15:50 03.10.2015

mali doprinos ...

Hvala svima na lepom razgovoru koje se razvio oko male slikice ... pa da dopunim jednim predlogom jer se može dogoditi da tako što zaista sledi ...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana