Gost autor

Ustanak za opstanak

uros_vozdovac RSS / 07.11.2015. u 12:04

Gost autor:  highshalfbooze ima reč:

Другар ме је замолио да разделим по друштвеним мрежама отворено писмо Влади РС, па користим увек расположеног домаћина Уроша да то писмо објави на свом блогу. Поменути другар, Горан Буџак, научни сарадник института за политичке студије, је обећао да ће се регистровати како би одговорио на евентуална питања.

Следи писмо удружења:

 

Удружење „Опстанак“ за борбу против беле куге и за обнављање становништва

Смедерево



ВЛАДИ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ



Удружење „Опстанак“ за борбу против беле куге и за обнављање становништва годинама упозорава све структуре власти на катастрофалан наталитет у Граду Смедереву и Републици Србији у целини, али до данас нисмо успели да успоставимо скоро никакав контакт.

Истичемо да се заменик премијера Ивица Дачић заложио за доношење демографске стратегије која би, путем економских мера, довела до повећања наталитета у Србији.

Популациона слика на Косову и Метохији данас је је таква да Албанци и даље имају несразмерно велики природни прираштај у односу на Србе. Однос рођених у Србији и на КиМ 1950. године је био 4,64 : 1, 1980. је био само 2,06: 1, да би 1990. спао на најнижи, поражавајући ниво од свега 1,64 : 1! После десет година тај однос је мало побољшан у корист Срба па је износио 1,91 : 1. Коначно, 2014. је једва достигнут ниво из 1960. тј. 2,76 : 1!

За разлику од Србије, Македонија данас има најбољу пронаталну политику на Балкану, јер већ шест година (од 2009), свака мајка која роди треће деТе добија сваки месец 135 евра, у трајању од пуних десет година (16.200 евра за 10 година).

Мада су Албанке за разлику од православних Македонки знатно више искористиле ову погодност, реч је о државном пројекту који би и Србија могла да примени, само кад би имала власт која мисли на суштину државних интереса и будућност свога народа.

Подаци ОС Медицине рада у Смедереву говоре да је током 2014.рођено само 829, а умрло чак 1169 особа.

Током 2015. у прва три квартала рођено је 439, а умрло 652.

Надамо седа ће нам бар неко коме шаљемо овај допис одговорити на наше предлоге. То заслужују све подружнице који раде још од 2003. године на волонтерској бази без икакве финансијске и материјалне помоћи, а само због тога што се боре да српски народ не изумре. Ако се то, не дај Боже, деси тада би смо били 35. народ који више не постоји на нашој планети.

П.С. У прилогу вам достављамо СПИСАК ГРАЂАНА КОЈИ ЗАХТРЕВАЈУ ОД ВЛАДЕ СРБИЈЕ ДОНОШЕЊЕ ЗАКОНА О ОБНАВЉАЊУ СТАНОВНИШТВА И О ДЕЦИ. Назив акције је УСТАНАК ЗА ОПСТАНАК.



У Смедереву, Председник подружнице

23. 10. 2015. год. Удружења „Опстанак“

Проф. Лепосава Главонић

Партизанска 44

11300 Смедерево 



Komentari (236)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

naginata_83 naginata_83 05:15 08.11.2015

Kvalitet iznad kvantiteta

Razmisljam 21. vek je. Doba globalizacije. Granice i nacionalne drzave na putu iscezavanja pre kraja ovog veka. Planeta prenaseljena, resursi prenategnuti. Preko nas vec prolazi reka ocajnika bez kraja iz oblasti u kojima je "pozitivna" populaciona politika vec imala odlicne rezultate tako da danas beze glavom bez obzira (jedan od top razloga krize na Bliskom Istoku je prenaseljenost u neskladu sa stepenom razvoja sto nuzno stvara krize... ma sta pricam o Bliskom Istoku, pogledajte Kosovo i sad kao ubedjujte sebe da bi nam bilo lepse da smo radili isto sto i oni a zbog cega se i oni masovno pridruzuju izbeglickoj koloni).

I da se vratimo u Srbiju: ovo je zemlja koja nema dovoljno uslova za razvoj trenutne populacije vec istu uprkos konstantnom prirodnom opadanju dodatno masovno izvozi... I sad mi razmisljamo da je resenje nasih problema u stvaranju dodatne bede... Bolje da se zamislimo nad prioritetima...

PS. inace meni se ne cini da smo mi narocito nenaseljena drzava sa nekih 92 stanovnika po kilometru kvadratnom. Pre ce biti da smo bili nesto prenaseljeniji u proslosti a da se sada broj sveo na normalu ili nesto iznad onog broja koji ova teritorija sa trenutnim stepenom razvoja moze da podnese. S druge strane ako bismo poradili na razviju ekonomije i ukoliko bi se uslovi za zivot poboljsali onda bismo mogli da govorimo o stimulusima za dodatnu reprodukciju. Npr. Japan ima znatno vecu gustinu naseljenosti od Pakistana ali dok Japan moze da podnese povecanje populacije, Pakistan se raspada pod teretom prenaseljenosti. Isto tako mozete uporediti Tajvan i Pelestinu itd.
emsiemsi emsiemsi 07:11 08.11.2015

Re: Kvalitet iznad kvantiteta

naginata_83
Razmisljam 21. vek je. Doba globalizacije. Granice i nacionalne drzave na putu iscezavanja pre kraja ovog veka. Planeta prenaseljena, resursi prenategnuti. Preko nas vec prolazi reka ocajnika bez kraja iz oblasti u kojima je "pozitivna" populaciona politika vec imala odlicne rezultate tako da danas beze glavom bez obzira (jedan od top razloga krize na Bliskom Istoku je prenaseljenost u neskladu sa stepenom razvoja sto nuzno stvara krize... ma sta pricam o Bliskom Istoku, pogledajte Kosovo i sad kao ubedjujte sebe da bi nam bilo lepse da smo radili isto sto i oni a zbog cega se i oni masovno pridruzuju izbeglickoj koloni).

I da se vratimo u Srbiju: ovo je zemlja koja nema dovoljno uslova za razvoj trenutne populacije vec istu uprkos konstantnom prirodnom opadanju dodatno masovno izvozi... I sad mi razmisljamo da je resenje nasih problema u stvaranju dodatne bede... Bolje da se zamislimo nad prioritetima...

PS. inace meni se ne cini da smo mi narocito nenaseljena drzava sa nekih 92 stanovnika po kilometru kvadratnom. Pre ce biti da smo bili nesto prenaseljeniji u proslosti a da se sada broj sveo na normalu ili nesto iznad onog broja koji ova teritorija sa trenutnim stepenom razvoja moze da podnese. S druge strane ako bismo poradili na razviju ekonomije i ukoliko bi se uslovi za zivot poboljsali onda bismo mogli da govorimo o stimulusima za dodatnu reprodukciju. Npr. Japan ima znatno vecu gustinu naseljenosti od Pakistana ali dok Japan moze da podnese povecanje populacije, Pakistan se raspada pod teretom prenaseljenosti. Isto tako mozete uporediti Tajvan i Pelestinu itd.

Без везе.
gedza.73 gedza.73 10:32 08.11.2015

Re: Kvalitet iznad kvantiteta

naginata_83
Razmisljam 21. vek je. Doba globalizacije. Granice i nacionalne drzave na putu iscezavanja pre kraja ovog veka.

Jel' ove žice i ograde vlade postavljaju onako proizvoljno, kako se kome ćefne?


naginata_83
Preko nas vec prolazi reka ocajnika bez kraja iz oblasti u kojima je "pozitivna" populaciona politika vec imala odlicne rezultate tako da danas beze glavom bez obzira (jedan od top razloga krize na Bliskom Istoku je prenaseljenost u neskladu sa stepenom razvoja sto nuzno stvara krize...


naginata_83 naginata_83 12:29 08.11.2015

Re: Kvalitet iznad kvantiteta

Jel' ove žice i ograde vlade postavljaju onako proizvoljno, kako se kome ćefne?

Ne nestaju proizvoljno svakako ali nestaju postepeno. Za sada izmedju odredjenih blokova zemalja. Kada se zalete sa svim ovim TTIP-ovima, TISAma i slicnim tek ce da se brisu... ali to je sve proces... ja za isti ni malo ne navijam (tj na aktuelne modalitete globalizacije) ali mi se cini da je covecanstvo krenulo takvim nekim tokom i slabe su sanse da tu ima povratka.


I da. Ponavljam prenaseljenost je jedan od uzroka brojnih kriza na BI. Taj prirodnim resursima (osim nafte) oskudni region pocetkom 20.veka je naseljavalo nekih 30 miliona ljudi. Danas ih ima oko 450 miliona posle svih ratova i kriza itd. Da je Srbija pratila slicnu trajektoriju bilo bi nas 75 miliona danas u Srbiji... Procvetali bismo nema sumlje...

Naravno ukoliko bismo se pozabavili ekonomskim razvojem i razvojem institucija i vladavine prava onda bi i ovo mogla biti vrlo logicna posledica i dobra inicijativa.

gedza.73 gedza.73 12:39 08.11.2015

Re: Kvalitet iznad kvantiteta

naginata_83
Ne nestaju proizvoljno svakako ali nestaju postepeno. Za sada izmedju odredjenih blokova zemalja.

Ne nestaju, samo negde dolazi do ukrupnjavanja a negde do usitnjavanja.
Oni pre stotina i stotina vekova sedam godina ratovali zbog ženske pa ćemo mi danas da se opametimo. Čisto sumnjam.

I da. Ponavljam prenaseljenost je jedan od uzroka brojnih kriza na BI. Taj prirodnim resursima (osim nafte) oskudni region pocetkom 20.veka je naseljavalo nekih 30 miliona ljudi. Danas ih ima oko 450 miliona posle svih ratova i kriza itd.

'A da bacimo bombu?'

Naravno ukoliko bismo se pozabavili ekonomskim razvojem i razvojem institucija i vladavine prava onda bi i ovo mogla biti vrlo logicna posledica i dobra inicijativa.

Da.
princi princi 14:35 08.11.2015

Re: Kvalitet iznad kvantiteta

Ponavljam prenaseljenost je jedan od uzroka brojnih kriza na BI. Taj prirodnim resursima (osim nafte) oskudni region pocetkom 20.veka je naseljavalo nekih 30 miliona ljudi. Danas ih ima oko 450 miliona posle svih ratova i kriza itd. Da je Srbija pratila slicnu trajektoriju bilo bi nas 75 miliona danas u Srbiji... Procvetali bismo nema sumlje...

Gde su ljudi tu su i problemi. Najbolji i najefikasniji način da se reše svi problemi je da se eliminišu ljudi.
anonymous anonymous 15:17 08.11.2015

Re: Kvalitet iznad kvantiteta

princi
Ponavljam prenaseljenost je jedan od uzroka brojnih kriza na BI. Taj prirodnim resursima (osim nafte) oskudni region pocetkom 20.veka je naseljavalo nekih 30 miliona ljudi. Danas ih ima oko 450 miliona posle svih ratova i kriza itd. Da je Srbija pratila slicnu trajektoriju bilo bi nas 75 miliona danas u Srbiji... Procvetali bismo nema sumlje...

Gde su ljudi tu su i problemi. Najbolji i najefikasniji način da se reše svi problemi je da se eliminišu ljudi.



.....на трагу си ......трансхуманизма....
naginata_83 naginata_83 17:15 08.11.2015

Re: Kvalitet iznad kvantiteta

princi

Gde su ljudi tu su i problemi. Najbolji i najefikasniji način da se reše svi problemi je da se eliminišu ljudi.


Jes baš sam to htela da kažem... Ne znam čemu izvrtanje? Sve što sam ja htela reći (da pojasnim) da u situaciji kada imaš bedu stvaranje dodatne bede neće ništa da reši već samo da pogorša situaciju.

Kako bi to Srbija danas bila bolje mesto za život ako bismo imali još par miliona siromašnih i očajnih Srba koji žele da pobegnu?

Valjda je rešenje urediti zemlju za ove koji su još tu. A kad bude povoljno verujem da će se i populacija povećavati ili će bar priča o njoj biti smislena
gorran2 gorran2 18:16 08.11.2015

Re: Kvalitet iznad kvantiteta

princi
Ponavljam prenaseljenost je jedan od uzroka brojnih kriza na BI. Taj prirodnim resursima (osim nafte) oskudni region pocetkom 20.veka je naseljavalo nekih 30 miliona ljudi. Danas ih ima oko 450 miliona posle svih ratova i kriza itd. Da je Srbija pratila slicnu trajektoriju bilo bi nas 75 miliona danas u Srbiji... Procvetali bismo nema sumlje...

Gde su ljudi tu su i problemi. Najbolji i najefikasniji način da se reše svi problemi je da se eliminišu ljudi.


«Есть человек - есть проблема. Нет человека - нет проблемы»
gbudzak gbudzak 12:05 08.11.2015

USTANAK ZA OPSTANAK

Poštovani blogeri!

Žao mi je što neki očigledno ne shvataju suštinu višedecenijske populacione katastrofe u kojoj se nalazi Srbija, koja je prepuna napuštenih sela i ispražwenih gradova od Horgoša do Dragaša!

Dok neki pametuju o neoliberalnoj ekonomiji, globalnom zagrevanju i novom svetskom poretku, naš narod bukvalno izumire!

Optuživanje za vavodni nacionalizam je potpuno deplasirano i predstavlja klasičnu zamenu teza kojom se već više od 50 godina služe tzv. "vladari iz senke" kao što su Soroš, Rokfeleri i Rotšildi i njima slični članovi Trilateralne komisije, Bilderbrerg grupe i Komiteta 300, na primer.

Ko želi o tome da se informiše na naučnoj osnovi preporučujem mu da pročita knjige prof. dr Smilje Avramov "TRILATERALNA KOMISIJA" i "KOMITET 300".
angie01 angie01 12:13 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK

Dok neki pametuju


izvini,...a ko nas sprecava da nasu drzavu uredimo , kako bi bila pristojno mesto za zivot- i odgajivanje novih narastaja?

mislim, kojim to cinom, potezom, naredbom,...nejm it, mozes naterati bilo koga- sem slobodnom voljom- da zeli da ima dete?....da ne kazem, kako su svi projekti takvog tipa fasisoidni, jer zadiru u osnovna prava svakog pojedinca, zeleci da imaju upravljacku ulogu u njegovom integritetu, koja ga kao takva osporava najstrasnije!
gedza.73 gedza.73 12:33 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK

gbudzak
vavodni

Šeki?



Ko želi o tome da se informiše na naučnoj osnovi preporučujem mu da pročita knjige prof. dr Smilje Avramov "TRILATERALNA KOMISIJA" i "KOMITET 300".


Zašto stati?



gos'n Deretić
*Rusi su Srbi koji su otišli s Balkana
*Sveti Petar je prvo organizovao crkvu u Srbiji pa onda u Rimu
*Prva otadžbina Srba u spisima je Sveto sedmorečje, deo između reka Dunav, Drava, Sava, Drina, Morava, Tamiš i Tisa, a centar je bio Beograd, prostor gde su sada Vinča i Banjica


Sprem'te, se sprem'te VIIiinčanniiii
Atomski mrav Atomski mrav 12:42 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK

Optuživanje za vavodni nacionalizam je potpuno deplasirano i predstavlja klasičnu zamenu teza kojom se već više od 50 godina služe tzv. "vladari iz senke" kao što su Soroš, Rokfeleri i Rotšildi i njima slični članovi Trilateralne komisije, Bilderbrerg grupe i Komiteta 300, na primer.

Ko želi o tome da se informiše na naučnoj osnovi preporučujem mu da pročita knjige prof. dr Smilje Avramov "TRILATERALNA KOMISIJA" i "KOMITET 300".


Daj, Uroše, izbriši ovaj blog da se čovek više ne bruka.
princi princi 13:00 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK

*Rusi su Srbi koji su otišli s Balkana

Sjajno! Kad smo kod Rusa, jel ne liči malo vama ovaj Daniel Craig na našeg Vladu?

princi princi 13:02 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK


Daj, Uroše, izbriši ovaj blog da se čovek više ne bruka.

Pusti ti to. Ako blog može da podnosi DeBelog Ustašu, što ne bi mogao Omegu i Deretićeve dečake?
anonymous anonymous 13:41 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK


gbudzak
12:05 08.11.2015 / *novo
USTANAK ZA OPSTANAK
Poštovani blogeri!

Žao mi je što neki očigledno ne shvataju suštinu višedecenijske populacione katastrofe u kojoj se nalazi Srbija, koja je prepuna napuštenih sela i ispražwenih gradova od Horgoša do Dragaša!

Dok neki pametuju o neoliberalnoj ekonomiji, globalnom zagrevanju i novom svetskom poretku, naš narod bukvalno izumire!


.....жалосно је ако не капираш да народ изумире управо због свега напред наведеног, да се ништа не може разумети без сагледавања у глобалном контексту, .... као и да се никаква промена на локалу не може направити без промена и отпора ... и глобалним центрима моћи...

....иницијатива мора бити глоб-локална.....а она захтева и разрађену стратегију и тактику, а не само .....очајничке вапаје....






anonymous anonymous 13:43 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK

Daj, Uroše, izbriši ovaj blog da se čovek više ne bruka.


.....човек се не брука.....већ само недодовољно успешно аргументује своју оправдану забринутост...
anonymous anonymous 13:49 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK

izvini,...a ko nas sprecava da nasu drzavu uredimo , kako bi bila pristojno mesto za zivot- i odgajivanje novih narastaja?

....ако то не капираш ....џаба .....социологија.....
mislim, kojim to cinom, potezom, naredbom,...nejm it, mozes naterati bilo koga- sem slobodnom voljom- da zeli da ima dete?

...па ....текст је и усмерен другим свестима ....и вољама ....које су ....претпостављам слободне....
... а неке ....и нису , али то не схватају ....

da ne kazem, kako su svi projekti takvog tipa fasisoidni


....где видиш ....фашисоидност .....?
..ја видим забринутост .....
...Где је .....батина .... ???


princi princi 13:51 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK

....иницијатива мора бити глоб-локална.....а она захтева и разрађену стратегију и тактиту, а не само .....очајничке вапаје....

Drugim rečima Srbin (ako ga tako nazovemo) mora da stoji uspravno & postojano, na braniku Srpstva, od Mladenovca do Tokija, a vapaje i uzdahe samo da prepušta drugoj strani.

Ako nastavimo ovako, stići ćemo brzo do nekog softcore SM porna. Kratak je put od velikih i grandioznih hiperborejskih ideja do sex shop pornjave. Ako ne verujete, čitajte pok. Kalaiča.
angie01 angie01 13:56 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK

Где је .....батина .... ???



anonymous anonymous 14:00 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK


princi
13:51 08.11.2015 / *novo
Re: USTANAK ZA OPSTANAK
....иницијатива мора бити глоб-локална.....а она захтева и разрађену стратегију и тактиту, а не само .....очајничке вапаје....

Drugim rečima Srbin (ako ga tako nazovemo) mora da stoji uspravno & postojano, na braniku Srpstva, od Mladenovca do Tokija, a vapaje i uzdahe samo da prepušta drugoj strani.


....тако је Принци....Баш ми је драго ...да си схватио.....

...Све што се догађана Блиском истоку..... тиче се и нас ( у Европи )

... требало је да стигну .... азиланти ... па да то схватимо

....као и што се наше бомбардовање од стране НАТО-а, тицало њих, а и других....

..само што су то неки схватили.....а неки не ...


Зло долази из исте кухиње .....за све мање моћне народе....

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 14:06 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK

Atomski mrav
Optuživanje za vavodni nacionalizam je potpuno deplasirano i predstavlja klasičnu zamenu teza kojom se već više od 50 godina služe tzv. "vladari iz senke" kao što su Soroš, Rokfeleri i Rotšildi i njima slični članovi Trilateralne komisije, Bilderbrerg grupe i Komiteta 300, na primer.

Ko želi o tome da se informiše na naučnoj osnovi preporučujem mu da pročita knjige prof. dr Smilje Avramov "TRILATERALNA KOMISIJA" i "KOMITET 300".


Daj, Uroše, izbriši ovaj blog da se čovek više ne bruka.


Misliš da pešadinci tih naci, arhizavera, amebski kružoka, bilo šta doživljavaju kao blam? A jesu se malo zavukli po budžacima, otako se ovdeka malo upalilo svetlo, a veći deo lidera ih napustio (čak i Šešelj) ali čim malo krene sumrak, eto njih izmiljavaju ispod kamenja i mile svukuda. Doduše ne baš svukuda, jerbo su ove podaničke prozapadne vlasti u proteklu deceniju isprodavale sve pivnice, a omiljeni im Kuriri i Informeri ne haju više mnogo za njih (A Mikija Palme nema pa nema da se vrati), pa šta će kud će, nego ko svi propali (uzmimo stvar, globalno, eto Krlo na primer ;> ) - Tviter i Blog.
anonymous anonymous 14:07 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK

angie01
Где је .....батина .... ???



.... и насиље .....да би видела - фашизам ....



angie01 angie01 14:11 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK

anonymous


ne razumem te bas najbolje,....prilicno cesto dajes neke kontraverzne izjave, krenes sa jednim, a poentiras sa necim sto nema veze sa pocetkom,...ili me zavarava tvoj avatar:).
anonymous anonymous 14:26 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK


angie01
14:11 08.11.2015
Re: USTANAK ZA OPSTANAK
anonymous

ne razumem te bas najbolje,....prilicno cesto dajes neke kontraverzne izjave, krenes sa jednim, a poentiras sa necim sto nema veze sa pocetkom,...ili me zavarava tvoj avatar:).


.... можда те заварава то што сматрам да човек има вишеслојни идентитет ... и да му се не може насилно ампутирати ниједан од слојева.

То значи .....да може бити ....Јанко ....мушкарац, геј ....православац , навијач Звезде, Србин и..... космополита.....

Неки би хтели да искорене из идентитета људи .....националност .....као што су некада комунисти то хтели да ураде са религиозношћу ....

...уз све то мисле да су велике демократе и либерали , а да су они други ...фашисти...

Ја могу да се залажем ...

.....и за српство и очување своје нације,
.... за повећање броја навијача који као и ја навијају за Звезду
....као и да се у транснационалном покрету борим за права азиланата

.... и против глобалних центара моћи .....који су узрок све беде...

Да ли је сада јасно ? ..... нема противречности...

angie01 angie01 14:55 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK

и да му се не може насилно ампутирати ниједан од слојева.


je l ovo?,


Неки би хтели да искорене из идентитета људи .....националност .....као што су некада комунисти то хтели да ураде са религиозношћу ..


pa vidi, kako ja dozivljavam kosmopolitizam- da rodio si se u okviru neke nacije, a mozda i nekog koktela i ti to postujes, gajis u okviru svoje privatnosti- isto kao i verska ubedjenja, ako si vernik- i ne mases s njima kao obelezjima bolje razlicitosti.

( koliko se secam, svi koji nisu hteli da se povinuju komunistickom razimu u pogledu odricanja od svoje vere, zarad nekih ustupaka, zbog pokazivanja doslednosti u poslusnosti- su ladno tu svoju veru upraznjavali, da tako kazem, sa svim obredima, slavama,...i bez bilo kakvih posledica,....sad ne znam kako da nazovem one druge?!)


...to sa navijacima ne mogu bas da svarim, s obzirom da su postali sinonim za nasilje i obracunavanje upravo sa razlicitostima- to vise nije sport.
zilikaka zilikaka 15:06 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK

zbog pokazivanja doslednosti u poslusnosti- su ladno tu svoju veru upraznjavali, da tako kazem, sa svim obredima, slavama,...i bez bilo kakvih posledica,....sad ne znam kako da nazovem one druge?!)


Nisu. Bar u Vojvodini nisu.
Tvrdim.

Znam za slučaj da je čovek udaljen iz prosvete jer je viđen da za nekog praznika izlazi iz crkve. Pravoslavne, naravno.
Nadiglo se i kuso i paso da osudi i žigoše...i kako takav jedan ne može da vaspitava decu...

Nešto je tolerantnije bilo prema pripadnicima drugih naroda.
Njima se gledalo kroz prste jer je moglo da se shvati da im se ugrožava manjinsko pravo.

Naravno, oni koji su trčali da osude su bili listom Srbi.
Mađara si ladno mogao da pozoveš na slavu i da budeš siguran da to neće zloupotrebiti, al onih mnogobrojnih Srba koji su dedinu ikonu odneli na tavan il bacili...tih se moralo čuvati.

anonymous anonymous 15:13 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK


angie01
14:55 08.11.2015 / *novo
Re: USTANAK ZA OPSTANAK

pa vidi, kako ja dozivljavam kosmopolitizam- da rodio si se u okviru neke nacije, a mozda i nekog koktela i ti to postujes, gajis u okviru svoje privatnosti- isto kao i verska ubedjenja, ako si vernik- i ne mases s njima kao obelezjima bolje razlicitosti.


... на машеш са њима као обележјима боље различитости ,.... већ само различитост слободно испољаваш....

..... подела свакодневног живота на приватну и јавну сферу..... плод је либералне манипулације....да би се неке животна манифестације ...држале ван сфере политике....

.....Рајх,француски и италијански пост марксистички мислиоци, .... феминисткиње....

...апсолвирали су причу чувеним закључком : лично је политичко ...

....ту чињеницу да ништа није ....ван политике .... Фуко разрађује ....да је све игра моћи .... и да се из односа моћи ....не излази као ни из политике...

Према томе, моја слобода , моје право и мој идентитет ....морају се слободно протезати и испољавати како у приватној , тако и јавној сфери ..... ако и даље настављамо да размишљамо уважавајући наведену дихотомију ......





angie01 angie01 15:54 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK

Nisu. Bar u Vojvodini nisu.
Tvrdim.


pa dobro, ti znas neke primere, bili neki zahebani partizani u okruzenju:),

e, sad, imam i ja vojvodjanskih korena i tvrdim suprotno- znaci sve kako sam rekla- ja sam iz nacionalno mesovite porodice- mi slavili u Vojvodini katolicki Bozic i Uskrs, u Beogradu pravoslavne i slavu i nikom se nista nije desilo zbog toga,....ni mnogima koje poznajem.

...isto tako su se krstila deca, popovi drzali opela,...sve doduse umereno, al ja bar ne znam za dramaticne represivne mere,...ono, dodjes kod popa, on te pita, ciji si i ladno ti izdeklamuje sve o tvojoj lozi....takvo je moje iskustvo....u mom vojvodjanskom mestu je glavna pravoslavna crkva u porti, koja je ujedno dvoriste najbolje osnovne skole, kada su neki crkveni praznici i slave, popovi su u ono vreme iznosili zito i kolace klincima.



Mađara si ladno mogao da pozoveš na slavu i da budeš siguran da to neće zloupotrebiti, al onih mnogobrojnih Srba koji su dedinu ikonu odneli na tavan il bacili...tih se moralo čuvati.


pa to ti pricam, lako su se odrekli onoga u sta se sada kunu sa pogresnim predznakom.
angie01 angie01 15:59 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK

... подела свакодневног живота на приватну и јавну сферу..... плод је либералне манипулације....да би се неке животна манифестације ...држале ван сфере политике...


cuvaj svoje, tudje postuj,...sve ostalo vremenom dobije drugacije premise od bilo cega sto bi vodilo nekom pristojnom odnosu.
emsiemsi emsiemsi 18:07 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK

angie01

...
...isto tako su se krstila deca, popovi drzali opela,...sve doduse umereno, al ja bar ne znam za dramaticne represivne mere,...


То што ти не знаш, не значи да није било много горе од онога што ти знаш (уосталом, ти много штошта не знаш, но, то те не спречава да доносиш категоричке оцене).
Успут --- да ли си чула за потискивање (ако нећеш милом, онда ће бити силом).
Успут 2 --- није лако (било) бити Србин. То покушава и зиликака да ти каже.
Камо среће да нисмо живели у том комуњарском рају од верских, и свих осталих, слобода.
sokodbuba sokodbuba 19:50 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK


Ko želi o tome da se informiše na naučnoj osnovi preporučujem mu da pročita knjige prof. dr Smilje Avramov "TRILATERALNA KOMISIJA" i "KOMITET 300".


Da li je ovo neko zezanje, ceo ovaj blog, ili stvarno? A ko planira da pročita, pre toga da popije 300 čajeva sa šljivovicom, grubo drobljenim belim lukom i medom, jer to garantovano leči od televizora, Fuckušime i harpa.

uros_vozdovac uros_vozdovac 19:57 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK

princi

Daj, Uroše, izbriši ovaj blog da se čovek više ne bruka.

Pusti ti to. Ako blog može da podnosi DeBelog Ustašu, što ne bi mogao Omegu i Deretićeve dečake?


Ma daj, čovek je naš i nema autorsku. I ja da mu brišem blog ili uskraćujem pravo da piše?

Ma idi...
gorran2 gorran2 19:59 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK

zilikaka
zbog pokazivanja doslednosti u poslusnosti- su ladno tu svoju veru upraznjavali, da tako kazem, sa svim obredima, slavama,...i bez bilo kakvih posledica,....sad ne znam kako da nazovem one druge?!)


Nisu. Bar u Vojvodini nisu.
Tvrdim.

Ovo je izuzetno važno pitanje za naš poduhvat.
Kako bismo mogli naučno da pratimo napredak u oblasti, predlažem da se Srbi čipuju, a da se na vrata crkava postave brojači.
Za izražavanje rezultata potrebno je da ustanovimo novu fizičku veličinu, dogovorimo se oko jedinice i njenog naziva.

Po meni, najlogičnije je da jedinica bude jedan Srbin po kvadratnom metru crkvenih vrata u sekundi.

Što se pak naziva tiče, za početak može neki generički, na primer srbocrkvon.
Kasnije možemo da je nazovemo prema nekome ko se najviše istakne u akciji razmnožavanja i ucrkvljavanja Srba.
anonymous anonymous 20:26 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK

gorran2


Kako bismo mogli naučno da pratimo napredak u oblasti, predlažem da se Srbi čipuju, a da se na vrata crkava postave brojači.

Po meni, najlogičnije je da jedinica bude jedan Srbin po kvadratnom metru crkvenih vrata u sekundi.



...да ли је мене памћење толико попустило ... или си ти раније писао сувислије коментаре....
gorran2 gorran2 20:35 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK

anonymous
...да ли је мене памћење толико попустило

O nee!
Samo ne Anonimusi!
Tako to počinje.
Najpre sa pandama.
A onda i sa Srbima.
Popustilo im pamćenje, i izmislili sebi sasvim novu jednu istoriju.
A nakon pamćenja red dođe na seksualnu želju, i, in no time, eto te on the verge of extinction!
gorran2 gorran2 20:39 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK

anonymous
сувислије коментаре

Savetujem pojačan oprez - prema jednom istraživanju, nesuvislost bi mogla biti zarazna. Tako na nekim mestima nastanu prave epidemije.
Ovaj blog je, hvala Svevišnjemu, i onoj dvojici miševa, izrazito lucidan i konceptualan!
anonymous anonymous 21:04 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK

gorran2
anonymous
...да ли је мене памћење толико попустило

O nee!
Samo ne Anonimusi!
Tako to počinje.
Najpre sa pandama.
A onda i sa Srbima.
Popustilo im pamćenje, i izmislili sebi sasvim novu jednu istoriju.
A nakon pamćenja red dođe na seksualnu želju, i, in no time, eto te on the verge of extinction!


gorran2
anonymous
сувислије коментаре

Savetujem pojačan oprez - prema jednom istraživanju, nesuvislost bi mogla biti zarazna. Tako na nekim mestima nastanu prave epidemije.
Ovaj blog je, hvala Svevišnjemu, i onoj dvojici miševa, izrazito lucidan i konceptualan!



.....Ко разуме ..... схватиће...


....тако интелигентне ....увек запошљавам...
princi princi 21:10 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK

Mađara si ladno mogao da pozoveš na slavu

A Madžarice?
gorran2 gorran2 21:24 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK

gorran2
Popustilo im pamćenje

Teško meni, ovo se širi preko interneta - izgleda da sam i ja zakačio virus!
Eto, sad nisam sasvim siguran da li mi se ovo stvarno dogodilo, ili je u pitanju samo halucinacija bolešću nagriženog uma.

A ovako je to bilo:

Kao, mirno nedeljno poslepodne, i sedim ja u svojoj fotelji, grickam bambus i gledam televiziju.
Kad odjednom, zvono na vratima.
A tamo, grupa ljudi službenog izgleda, sa nekakvim spiskovima, beležnicama i olovkama u rukama: Dobar dan, mi smo Srpska rasplodna komisija. Prema našoj evidenciji, vi se niste razmožavali po zakonom propisanoj stopi.

I, upade komisija u dnevni boravak, i stade da navaljuje, izvolite pristupiti zakonom propisanom razmnožavanju!

Moja domaćica ustala, krenula u kuhinju i pita ljude: jeste li za kafu, ko kakvu pije i to.

A komisija zagraktala: vi ste dakle gospođa Ženka. Molimo Vas vraćajte se odmah nazad u zakonsku poziciju!

Poslušala domaćica - šta ćeš. krotke je naravi. Ali sve uzalud! Jer, nastupilo je ono zakonom nepredviđeno stanje, kad sve strane imaju dobru volju, ali ... ne može da se uspostavi neophodna čvrstina... karaktera.
Znate kog karaktera...
Da, upravo tog.

Inače, saznao sam da u jednom javnom preduzeću Rukovodećeg Organa zovu g. Uspravnik.
To od "upravnik".
A postoji i priča, a sad nisam siguran koliko verodostojna, prema tome, pošto kupio, po to prodao - da se na hrvatskom dildo kaže "uspravnik".
(Molim da mi obavešteni potvrde.)
Kao, pre bilo "samokres", ali je posle najnovije reforme "uspravnik".

Izvinjavam se zbog ove digresije. To je isto valjda od virusa.

Stali smo kod onog trenutka kad su se stekli svi zakonski uslovi, a Obešenjak se obesio k'o konopac.
I, vidi Komisija da ne ide silom, i oni su jelte razumni ljudi.
Pa prešaltuju na komandnoj ploči pristup sa "štap" na "šargarepa". I izvadi jedan iz torbe za takve slučajeve pripremljeno parče slanine i glavicu luka, i stade mi slatkorečiti i obećavati da ću dobiti sve to, samo dok obavim ono.

Tja, šta da vam kažem - i ja sam čovek od krvi i mesa... Ja sam u stvari onomad svoju slobodu trampio za punjene paprike, koje iznad svega cenim i visoko poštujem, ali ruku na srce, ni prema slaninici nisam ravnodušan. I, poče stvar da radi!
Poče konopac da se uspravlja dok Komisija maše slaninicom, kaogod ona zmija kad joj onaj fakir svira.

I kažem ja sebi, fiat slaninica, pereat mundus - i krenem da izvršim zakon.
Kad se u poslednjem trenutku jedan član komisije setio, pa upitao, pa čekajte gospodine, a jeste li Vi uopšte Srbin.

E sad.

Ja sam čini mi se bio Srbin jednom davno. Ali sam se valjda previše tuširao i koristio neke jake šampone, pa mi se to srpstvo posve ispralo.

I, u trenutku kad je Komisija konstatovala moju nedovoljnu srpstvenost, skočiše oni k'o jedan da me uhvate za onu stvar, da u poslednjem trenutku spreče preteću nezakonitost.

Nenamernu doduše, ali ništa manje drastičnu. Sa otežavajućom okolnošću prisustva vlasti.

A tu se meni opet aktivirala jedna stara trauma: ne znam zašto, ali čim dođe do hvatanja za onu stvar, ja u tom trenutku uvek uzviknem "Nebojša Krstić"!
Kao što je ono u onom parku pored Une onomad Pazitelj Smrdonja otvorio kutiju ratluka punu svinjskih crevaca, i uzviknuo De-De-Ha!
U ovom slučaju ne radi se o crevcima nego o jednom drugom anatomskom delu, i nije "De-De-Ha" nego "Nebojša Krstić".
A sve drugo identično!
Sad, zašto baš "Nebojša Krstić", tja, osećam da tu ima nešto, ali šta, toga više ne mogu da se setim. A nije ni tol'ko važno - nadimak k'o svaki drugi...
angie01 angie01 21:30 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK

gorran2


gorane, nesto je cudno u tom bambusu sto si ga grick'o.
gorran2 gorran2 21:53 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK

angie01
gorran2


gorane, nesto je cudno u tom bambusu sto si ga grick'o.

Kad malo razmislim, i vanilice su imale malo čudan ukus.
Nekako... veseo
angie01 angie01 22:09 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK

i vanilice su imale malo čudan ukus.


ni vanilin secer nije vise kao sto je nekad bio.
sokodbuba sokodbuba 22:16 08.11.2015

Re: USTANAK ZA OPSTANAK


U ovom slučaju ne radi se o crevcima nego o jednom drugom anatomskom delu, i nije "De-De-Ha" nego "Nebojša Krstić".
A sve drugo identično!


Ništa ne razumem, zar nije prefektov ljubimac Bobo Lutka? A ti mora da si Hamid Rus kada toliko pitaš koliko grba ima jednogrba kamila.
zaharaga zaharaga 16:48 08.11.2015

padajte braco, plinte u krvi ...


Prvo:


...
Надамо седа ће нам бар неко коме шаљемо овај допис одговорити на наше предлоге.
...


Koje predloge? Evo citam treci put, i ne vidim nikakav predlog.


Drugo:

Mnogo vam, bre, kilav ovaj ustanak.
Kad dizes ustanak, ne trazis od vlade da donese zakon o ustanku.
Kad dizes ustanak, ne pitas nikog nista, nego ustajes!



Trece:

Ako se gleda sreca te nerodjene dece, u ovu i ovakvu Srbiju ta deca
bolje da se i ne rode.

Jedino za sto deca treba da se rode, to je da placaju penzije i dugove ovih
sto su ih rodili. Izem ti zivot!


Cetvrto... ali mnogo je cetvrto za jedno otpisivanje. Mozda u sledecem.



b92fmember b92fmember 18:15 08.11.2015

Re: padajte braco, plinte u krvi ...


Ako se gleda sreca te nerodjene dece, u ovu i ovakvu Srbiju ta deca
bolje da se i ne rode.



Predlažeš kolektivno samoubistvo kao rešenje?
zaharaga zaharaga 19:02 08.11.2015

Re: padajte braco, plinte u krvi ...

b92fmember

Ako se gleda sreca te nerodjene dece, u ovu i ovakvu Srbiju ta deca
bolje da se i ne rode.



Predlažeš kolektivno samoubistvo kao rešenje?


Pa, ne, ne moramo ubrzavati prirodni proces.


princi princi 19:04 08.11.2015

Re: padajte braco, plinte u krvi ...

Ako se gleda sreca te nerodjene dece, u ovu i ovakvu Srbiju ta deca
bolje da se i ne rode.

Jedino za sto deca treba da se rode, to je da placaju penzije i dugove ovih
sto su ih rodili. Izem ti zivot!

Naći, durex!
gorran2 gorran2 18:29 08.11.2015

Akcija!

Nisam naročito upućen u problematiku tih Srba, ali se generalno zalažem za očuvanje svih živih vrsta. Standardan postupak bi sad bio da se Srbi stave na listu ugroženih u nadležnim međunarodnim organizacijama, te da se stvori adekvatan akcioni plan.
Izgleda da je problem sa tim Srbima unekoliko sličan kao sa pandama: naime slabo interesovanje za seks.
Tu bi možda bilo uputno organizovati volonterske grupe koje bi bile poslate u prirodna obitavališta Srba. Ali bi ih prethodno trebalo obučiti kako da podstaknu Srbe na seks. Na primer, putem premazivanja njihovih genitalija losionima sa mirisima koji su poznati kao privlačni za Srbe: slaninica, rakija, čvarci, beli lukac...



Ako ni to ne pomogne, onda ne preostaje ništa drugo do da se obrazuju posebno zaštićena izolovana područja gde će Srbi biti uzgajani naučnim putem i pod optimalnim uslovima.
Naravno, to bi zahtevalo ozbiljna finansijska ulaganja. To bi se možda delom moglo pokriti prodajom naučnih filmova koji prikazuju reprodukciju Srba, i naplaćivanjem ulaznica za gledanje Srba u njihovom prirodnom okruženju.
gorran2 gorran2 18:37 08.11.2015

Re: Akcija!

Prijatelj me upozorio da su zabeleženi i posebno zabrinjavajući slučajevi parenja Srba sa pripadnicima drugih grupa, čime se reproduktivni kapaciteti tih Srba dvostruko upropašćuju:
- na prvom mestu, troše se ionako niski reproduktivni kapaciteti Srba
- i pri tome se troše na proizvodnju nesrpskih primeraka, čime se dodatno pogoršava ionako teško stanje u toj oblasti.
gorran2 gorran2 18:46 08.11.2015

Re: Akcija!

emsiemsi
gorran2
Prijatelj me upozorio da su zabeleženi i posebno zabrinjavajući slučajevi parenja Srba sa pripadnicima drugih grupa, čime se reproduktivni kapaciteti tih Srba dvostruko upropašćuju:
- na prvom mestu, troše se ionako niski reproduktivni kapaciteti Srba
- i pri tome se troše na proizvodnju nesrpskih primeraka, čime se dodatno pogoršava ionako teško stanje u toj oblasti.

Видим да си, макар према ова два поста, опседнут Србима - да си ишао толико да их сврставаш у животиње.
Ако је тако, а верујем да толико могу да схватим, желео бих да ти кажем да бих ти радо понудио да мени, Србину, попушиш (па макар при томе тршела популациона прогресија у нас Срба).

Ne razumem kako bi to pomoglo rešavanju problema o kojem raspravljamo.
A ako Vi uviđate nešto što meni promiče, nešto korisno u navedenoj proceduri, u tom slučaju bi bilo nesmotreno gubiti dragoceno vreme potrebno za organizaciju - možete se obratiti bližnjima iz svog okruženja da Vam obave navedenu proceduru: svojoj braći, sestrama, deci...
anonymous anonymous 18:52 08.11.2015

Re: Akcija!


gorran2
18:29 08.11.2015 / *novo
Akcija!


.....

Блог ....

....је идеално место ......

..да се од озбиљне теме направи ....спрдачина ...


.....тако је говорио ....анонимус !
gorran2 gorran2 18:58 08.11.2015

Re: Akcija!

Samo posle Vas, dragi prijatelju
anonymous anonymous 19:04 08.11.2015

Re: Akcija!

emsiemsi
18:56 08.11.2015 / *novo

Фала ти на сугестији - и разумевању.
Но, ја сам несебичан - ипак бих се жртвовао да ми ти попушиш.


gorran2
18:58 08.11.2015
Re: Akcija!
Samo posle Vas, dragi prijatelju

Не морате да се баш толико упињете да доказујете.... сваку моју тезу.

Због тог вашег " секса " нема оног другог ,.... правог ,.... преко потребног....


princi princi 19:15 08.11.2015

Re: Akcija!

I ja isto mislim da je ta srpska fiksacija na oralni seks, pa još s muškarcima skroz kontraproduktivna. Nekako... nije srpski.
emsiemsi emsiemsi 20:14 08.11.2015

Re: Akcija!

princi
I ja isto mislim da je ta srpska fiksacija na oralni seks, pa još s muškarcima skroz kontraproduktivna. Nekako... nije srpski.

У праву си !
Но, и ја сам човек - иако сам Србин.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:30 09.11.2015

Re: Akcija!

princi
I ja isto mislim da je ta srpska fiksacija na oralni seks, pa još s muškarcima skroz kontraproduktivna. Nekako... nije srpski.

Nije nego!
Srbi su latentna gej nacija.
anonymous anonymous 00:07 11.11.2015

Re: Akcija!

Predrag Brajovic
princi
I ja isto mislim da je ta srpska fiksacija na oralni seks, pa još s muškarcima skroz kontraproduktivna. Nekako... nije srpski.

Nije nego!
Srbi su latentna gej nacija.



....Alo bre, ...... Srbine .... !!!


zaharaga zaharaga 17:10 11.11.2015

Re: Akcija!

Predrag Brajovic

Srbi su latentna gej nacija.


Ti ovo, naravno, iskljucivo u svoje ime.
emsiemsi emsiemsi 17:12 11.11.2015

Re: Akcija!

zaharaga
Predrag Brajovic

Srbi su latentna gej nacija.


Ti ovo, naravno, iskljucivo u svoje ime.

Педер један !
princi princi 19:13 08.11.2015

Čekajte, bre

pa Ćeda i Bota u koaliciji. Sad mi imamo 2 Justinea, a Kanada samo jednog (doduše, Kanada ima i Biebera). Al će sad da padaju hajfajvovanja, mitinzi...
Milan Novković Milan Novković 19:40 08.11.2015

Re: Čekajte, bre

princi
pa Ćeda i Bota u koaliciji. Sad mi imamo 2 Justinea, a Kanada samo jednog (doduše, Kanada ima i Biebera). Al će sad da padaju hajfajvovanja, mitinzi...

Mene više interesuje šta se dešava na krupnijem planu, tj šta se dešava sa Kurirom, ko je iza njega, o ko je "praaavi" sledeći konj za trku?

Tj možda se ništa ne dešava nego se sve češće javlja, i to ubrzava, Saša R., pa i DS, pa se meni samo čini.
princi princi 20:03 08.11.2015

Re: Čekajte, bre

Milan Novković
princi
pa Ćeda i Bota u koaliciji. Sad mi imamo 2 Justinea, a Kanada samo jednog (doduše, Kanada ima i Biebera). Al će sad da padaju hajfajvovanja, mitinzi...

Mene više interesuje šta se dešava na krupnijem planu, tj šta se dešava sa Kurirom, ko je iza njega, o ko je "praaavi" sledeći konj za trku?

Tj možda se ništa ne dešava nego se sve češće javlja, i to ubrzava, Saša R., pa i DS, pa se meni samo čini.

Ne znam koliko se taj Kurir može smatrati za nekog indikatora krupnijih kretanja. Ja sam pretprošlog vikenda bio u Beogradu, i dosta sam se šunjao okolo, video se baš sa gomilom sveta. Jednog jedinog čoveka sam video da čita Kurir i on bi najpre mogao da se opiše kao hobo. Stvarno ne znam ko to čita.

Mislim, Beograd je ušao u neki lul, ništa se ne dešava, ljudi su bez ideja, bez inicijativa, bez neke želje da poboljšaju stvari, već pre nekako da očuvaju to što imaju. Ali, ruku na srce, a kad je u Beogradu bilo drugačije? Možda one 2007., ali to je pre bio neki response na neki višak kapitala koji se prelio u Srbiju, nego što je bio pokazatelj nekog srpskog preduzetničkog duha.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:57 08.11.2015

Re: Čekajte, bre

princi
Milan Novković
princi
pa Ćeda i Bota u koaliciji. Sad mi imamo 2 Justinea, a Kanada samo jednog (doduše, Kanada ima i Biebera). Al će sad da padaju hajfajvovanja, mitinzi...

Mene više interesuje šta se dešava na krupnijem planu, tj šta se dešava sa Kurirom, ko je iza njega, o ko je "praaavi" sledeći konj za trku?

Tj možda se ništa ne dešava nego se sve češće javlja, i to ubrzava, Saša R., pa i DS, pa se meni samo čini.

Ne znam koliko se taj Kurir može smatrati za nekog indikatora krupnijih kretanja. Ja sam pretprošlog vikenda bio u Beogradu, i dosta sam se šunjao okolo, video se baš sa gomilom sveta. Jednog jedinog čoveka sam video da čita Kurir i on bi najpre mogao da se opiše kao hobo. Stvarno ne znam ko to čita.

Mislim, Beograd je ušao u neki lul, ništa se ne dešava, ljudi su bez ideja, bez inicijativa, bez neke želje da poboljšaju stvari, već pre nekako da očuvaju to što imaju. Ali, ruku na srce, a kad je u Beogradu bilo drugačije? Možda one 2007., ali to je pre bio neki response na neki višak kapitala koji se prelio u Srbiju, nego što je bio pokazatelj nekog srpskog preduzetničkog duha.

Ми смо и у менталној и у економској дефанзиви.
Мртво море.
blogovatelj blogovatelj 01:42 09.11.2015

Re: Čekajte, bre

Stvarno ne znam ko to čita


Mnogi.
Kakav je nivo obrazovanja tih sa kojima si se sretao?
Prosečan stanovnik Srbije je imao 10 razreda škole pre dvadesetak godina. Verujem da je ta cifra i danas slična. Ti koji su prosek imaju svoje omiljene novine. Automehaničari iz Mionice, frizerke iz Bačke Palanke, konobari i konobarice iz Surdulice, svi oni isto čitaju.
Svrati do ma koje trafike i pitaj ih šta se najviše od novina prodaje. To nije nikakva tajna. Blic i Kurir imaju najveće tiraže, koliko je meni poznato.
princi princi 07:16 09.11.2015

Re: Čekajte, bre

Svrati do ma koje trafike i pitaj ih šta se najviše od novina prodaje. To nije nikakva tajna. Blic i Kurir imaju najveće tiraže, koliko je meni poznato.

Pa koji su to tiraži? Milioni? Desetine miliona? Mislim, nemojmo se zezati, šta je to toliko senzacionalno objavio taj Rodić ili kako se već zove, mislim nešto što se već ne zna? Obaška što se za tu vrste štampe nigde u svetu ne postavlja pitanje cenzure, cenzura se podrazumeva, jer oni objavljuju isključivo ono što im gazde naruče. Šta objavljuje onaj National Enquiry, ili kako se već zove? A ko se u modernom svetu i informiše iz novina, pa čak i na internetu? Danas je sve postalo infotainment, moraš čitati novine iskosa, raditi žestoke dekonvolucije pročitanog, prepoznavati umešane manje ili više prikrivene interese, danas je sve, ali bukvalno sve, postalo novac. Postavljati pitanja slobode misli, pisanja, ideja u takvom svetu je u najmanju ruku naivno.
milisav68 milisav68 15:13 09.11.2015

Re: Čekajte, bre

blogovatelj

Svrati do ma koje trafike i pitaj ih šta se najviše od novina prodaje. To nije nikakva tajna. Blic i Kurir imaju najveće tiraže, koliko je meni poznato.

Grešiš, em se srozao standard, em se pojavilo brdo nekih jeftinih bombastično/tračevskih novina (Alo, Informer, Naše novine....).

Dovoljan podatak ti je da je Kurir promenio format (u manji jeftiniji), a da Blic stalno nešto deli uz kupljeni primerak.

Čak ako im je najveći tiraž, to može da bude razlika u samo sa par procenata, a moj neki utisak je da Novosti imaju najveći tiraž.
blogovatelj blogovatelj 02:40 10.11.2015

Re: Čekajte, bre

Pa koji su to tiraži? Milioni? Desetine miliona?


Koliko mi je poznato, nekih 200.000 dnevno. Ali imaj u vidu da jedan primerak dnevnog izdanja novina procita verovatno pet ljudi.
rade.radumilo rade.radumilo 09:05 09.11.2015

A ko da rađa?

Mnogo veći problem, u Srbiji, je iseljavanje mladih u poslednjih 25 godina. Ljudi u uzrastu za formiranje porodice, napuštaju Srbiju u potrazi za pristojnom egzistencijom. Desetine hiljada mladih, svake godine, napušta Srbiju i formira porodice u inostranstvu.
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:42 09.11.2015

.

Ne znam, možda i Evropu čeka sudbina Severnoameričkog kontinenta. Dolaze neki novi ljudi - tj. rase koje su mlađe, vitalnije, elastičnije... možda će i ovde doći do revolucionarnih demografskih promena. Kažem; možda ...
G.Cross G.Cross 10:33 09.11.2015

Re: .

stefan.hauzer
Ne znam, možda i Evropu čeka sudbina Severnoameričkog kontinenta. Dolaze neki novi ljudi - tj. rase koje su mlađe, vitalnije, elastičnije... možda će i ovde doći do revolucionarnih demografskih promena. Kažem; možda ...




Pa nema mladje "rase" na kugli zemaljskoj od americke.

Mazda u stvari samo stvari dolaze na svoje mesto dugorocno posle kratkorocne dominacije americike planetarno destruktivne civilizacije zasnovane na fosilnim gorivima.

princi princi 10:47 09.11.2015

Re: .

stefan.hauzer
Ne znam, možda i Evropu čeka sudbina Severnoameričkog kontinenta. Dolaze neki novi ljudi - tj. rase koje su mlađe, vitalnije, elastičnije... možda će i ovde doći do revolucionarnih demografskih promena. Kažem; možda ...

Homo sapiens se genetski nije menjao poslednjih 150K godina. Ne vidim sta ce tako bitno da se menja u narednih 20-ak, 30-ak.
svarog svarog 11:05 09.11.2015

Re: .

Mislim da se ta vitalnost i elastičnost ne odnosi na dnk već na neopterećenost privilegijama, ljudskim pravima, navikama koje nosi visok životni standard.
Samo je evropa mnooogo komplikovanija od amerike da bi to tako lako prošlo. Možda da pridošlice očiste evropu od evropljana kao što su evropljani očistili ameriku od amerikanaca?
princi princi 11:15 09.11.2015

Re: .

svarog
Mislim da se ta vitalnost i elastičnost ne odnosi na dnk već na neopterećenost privilegijama, ljudskim pravima, navikama koje nosi visok životni standard.
Samo je evropa mnooogo komplikovanija od amerike da bi to tako lako prošlo. Možda da pridošlice očiste evropu od evropljana kao što su evropljani očistili ameriku od amerikanaca?

Nazad u sumu? Nisam uopste pristalica svih Hajekovih ideja ali sa ovom se 100% slazem: "There is all the difference in the world between treating people equally and attempting to make them equal."
svarog svarog 14:16 09.11.2015

Re: .

Ne nazad u šumu, ali kombinacija dmeografije i države blagostanja i nanny state je prilino iscrpla staru evropu. Sad kad ulete ove izbeglice mlade, mogu da žive po petoro u 40-50 kvadrata, rade po 10 sati za male pare, ne smeta im ovo i ono i lokomotiva će se polako zalaufati. U stvari mogla bi teoretski zato sam i dodao da je evropa komplikovana


"There is all the difference in the world between treating people equally and attempting to make them equal."


Večita dilema jednakost šansi ili jednakost ishoda - tu se razmimoilaze levica i desnica (i mi libertarijanci )

Kod Hajeka je zanimljivo što je šire popularan ili nepopularan kao politički filozof ili kako bi ga već nazvao, ali je pre svega veliki ekonomista
predatortz predatortz 19:10 09.11.2015

Onako, u prolazu...

За разлику од Србије, Македонија данас има најбољу пронаталну политику на Балкану, јер већ шест година (од 2009), свака мајка која роди треће деТе добија сваки месец 135 евра, у трајању од пуних десет година (16.200 евра за 10 година).


Ovakvom politikom, Srbija bi za deset godina bila puna Jamesdina, Kasandri, Sandokana i Elvisa...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:41 09.11.2015

Re: Onako, u prolazu...

predatortz
За разлику од Србије, Македонија данас има најбољу пронаталну политику на Балкану, јер већ шест година (од 2009), свака мајка која роди треће деТе добија сваки месец 135 евра, у трајању од пуних десет година (16.200 евра за 10 година).


Ovakvom politikom, Srbija bi za deset godina bila puna Jamesdina, Kasandri, Sandokana i Elvisa...

Па?
predatortz predatortz 19:45 09.11.2015

Re: Onako, u prolazu...

Predrag Brajovic
predatortz
За разлику од Србије, Македонија данас има најбољу пронаталну политику на Балкану, јер већ шест година (од 2009), свака мајка која роди треће деТе добија сваки месец 135 евра, у трајању од пуних десет година (16.200 евра за 10 година).


Ovakvom politikom, Srbija bi za deset godina bila puna Jamesdina, Kasandri, Sandokana i Elvisa...

Па?


Pa, ništa...
Srbija je mala zemlja za tolike selebritije.
A, malo je i onih koji su zainteresovani da ih izdržavaju.
milisav68 milisav68 20:25 09.11.2015

Re: Onako, u prolazu...

predatortz
Pa, ništa...
Srbija je mala zemlja za tolike selebritije.
A, malo je i onih koji su zainteresovani da ih izdržavaju.

Ma jok, postoji tu i socijalna služba, koja bi samo proširila "posao" sa hraniteljskim porodicama.

A ima ovo:
SMEDEREVO - Grad Smederevo će iz budžeta stipendirati desetoro srednjoškolaca romske nacionalnosti. Konkurs za stipendije trebalo bi uskoro da bude raspisan, a u lokalnoj administraciji svedoče da ovih dana pojedini roditelji dovode decu koja se izjašnjavaju kao Romi samo da bi dobili stipendije.

Osnovni uslov, pored ostalih, da učenik dobije 5.000 dinara mesečne stipendije je potvrda da je pripadnik romske nacionalne manjine, što u slučaju kada je reč o maloletnicima, obavi roditelj. Ako je reč o "lažnom" Romu, nadležni su nemoćni.

- Pripadnici svih marginalnih grupa imaju načina da dokažu pripadnost grupi, osim Roma. Ako neko to želi da zloupotrebi, mi nemamo načina da ga sprečimo. Kada izdajem potvrdu, ja nikome ne mogu da kažem, ne ti nisi Rom, ti si Srbin ili Albanac - kaže Đulijeta Sulić, viši referent na poslovima praćenja i koordinacije na rešavanju problema Roma u Smederevu.

Ona podseća da Ustav i zakon dozvoljavaju da se svako izjašnjava i opredeljuje za nacionalnu pripadnost, ali da se svakako na ovaj način, uskraćuje pravo na stipendije učenicima Romima.


Lažni Romi hoće stipendije

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:10 09.11.2015

Re: Onako, u prolazu...

Колико се сећам, предатор је дођош из Босне, а Милисав, вероватно, пореклом из Лике или Херцеговине. Хоћу да кажем -- када сте ви, а и ја, успели да се асимилујемо са домородачким становништвом, верујем да би то исто могли ти наши нови Сандокани и Ахмеди. Они, зачудо, немају где да се врате, хоће да остану у земљи без рата и пропасти, и та њихова жеља је велика.

P.S.
А Роми су у Србији дуже од Личана или Херцеговаца.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:21 09.11.2015

Re: Onako, u prolazu...

ти наши нови Сандокани и Ахмеди. Они, зачудо, немају где да се врате,


Kanda ste se malo razišli, kanda ne govorite o istim Sandokanima.
Al dobro, dogovorićete se već, nego ovo
Хоћу да кажем -- када сте ви, а и ја, успели да се асимилујемо са домородачким становништвом,


Brajo, šta tebe tera da pišeš nešto za šta i sam vidiš (verujem makar) da nema grama logike?

Kako možeš da poistovetiš nekog Srbina iz Hercegovine, Bosne, Like, sa nekim ko nema ama baš nikakve veze sa Srbijom i Srbima.
Zar zaista veruješ da je isto teško ili isto lako nekom Milisavu ili nekom Ahmedu da se prilagode Srbiji?
predatortz predatortz 21:23 09.11.2015

Re: Onako, u prolazu...

А Роми су у Србији дуже од Личана или Херцеговаца.


A tek od Crnogoraca! I onih što behu Srbi, i ovih savremenih - Montenigera.

No, nisi ti toliko blesav da ne razumeš smisao mog prvog komentara. Usmeren je na one koji bi privilegiju koju ovi ljudi predlažu zloupotrebili. Rađala bi se deca love radi, a posle bi, kad slavina presuši, opet bila prepuštena samoj sebi. Ili, ako hoćeš da budem precizniji - nama koji još nešto privređujemo u zemlji zvanoj Srbija.
A, zemlja zvana Srbija, taj finansijski teret sebi ne može da dozvoli.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:39 09.11.2015

Re: Onako, u prolazu...

Rađala bi se deca love radi


Ma....
Ima takvih i Zorana i Milovana, nisu samo Sandokani problem.

Mnogo škakljivo to pitanje potsticaja (čitaj plaćanja) da se rađaju deca. Neradnici, lezilebovići, čuju da se dobija kinta za treće, peto, osmo dete, naprave ih i uzimaju tu kintu, a o deci ili ne misle uopšte, ili misle tek toliko da se ne mogu označiti, makar ne u formalnom smilsu, kao neko ko zanemaruje decu, a suštinski ih zanemaruje.

Kad se o selu radi znam situaciju gde se prema deci, kojih ima četvoro, i za njih primaju neki kintu, odnose na način da kažu, šta će im mobilni telefon, ni ja ga nisam imao pa šta mi fali, šta će mu škola, neka čuva ovce, čuvao sam ih i ja pa me evo živog i zdravog, kakav rođendan, kakva ekskurzija, to je samo bacanje para, šta on, ona imaju od toga što će videti Beograd kad tamo neće živeti...i slične priče.

Deca nisu baš gladna, ali sve ostalo im fali.
Nije kažnjivo ponašanje ali jeste kretensko, i da li je u redu takvima davati pare da prave decu, pitanje je veliko.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:43 09.11.2015

Re: Onako, u prolazu...

Brajo, šta tebe tera da pišeš nešto za šta i sam vidiš (verujem makar) da nema grama logike?

Kako možeš da poistovetiš nekog Srbina iz Hercegovine, Bosne, Like, sa nekim ko nema ama baš nikakve veze sa Srbijom i Srbima.
Zar zaista veruješ da je isto teško ili isto lako nekom Milisavu ili nekom Ahmedu da se prilagode Srbiji?

Па не знам...

Питај принција, Милана Новковића, Горана Вучковића, Срђана Пајића и остале гастарбајтера како су се то прилагодили једној потпуно новој и страној средини у којој су се обрели. Довољно је било да мало знају језика, а ко од њих није -- брзо га је научио. I najvažnije -- da žele da uče i rade i prilagode se sredini. Или, замисли како је мени било: ђак-пешак, из неке црногорске вукојебине, ни купатила у кући нисмо имали, него смо се купали у лавору, а веце нам је био онај пољски -- pa odjednom dođoh u velegrad.
predatortz predatortz 21:46 09.11.2015

Re: Onako, u prolazu...



Ma....
Ima takvih i Zorana i Milovana, nisu samo Sandokani problem.


Naravno.


Mnogo škakljivo to pitanje potsticaja (čitaj plaćanja) da se rađaju deca. Neradnici, lezilebovići, čuju da se dobija kinta za treće, peto, osmo dete, naprave ih i uzimaju tu kintu, a o deci ili ne misle uopšte, ili misle tek toliko da se ne mogu označiti, makar ne u formalnom smilsu, kao neko ko zanemaruje decu, a suštinski ih zanemaruje.


Deca bi tu postala predmet trgovine između roditelja i države. Roba. taj koncept mi se nikako ne dopada. Beneficije za školovanje n-tog deteta, besplatan dom, pozitivna diskriminacija kod upisa u škole ili fakultete - to da! Kinta na ruke roditeljima - nikako!
predatortz predatortz 21:49 09.11.2015

Re: Onako, u prolazu...

Питај принција, Милана Новковића, Горана Вучковића Срђана Пајића и остале гастарбајтера како су се то прилагодили једној потпуно новој и страној средини у којој су се обрели. Довољно је било да мало знају језика, а ко од њих није -- брзо га је научио.‚I najvažnije


Kako te ljude možeš da porediš sa onim o čemu govorimo ovde?
Ako se ti i ja kapiramo, ako pričamo o istoj stvari, kakve onda veze ima sklonost Roma da zloupotrebljavaju sistem socijalne zaštite u Srbiji, sa ovim ljudima?

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:52 09.11.2015

Re: Onako, u prolazu...

predatortz
Питај принција, Милана Новковића, Горана Вучковића Срђана Пајића и остале гастарбајтера како су се то прилагодили једној потпуно новој и страној средини у којој су се обрели. Довољно је било да мало знају језика, а ко од њих није -- брзо га је научио.‚I najvažnije


Kako te ljude možeš da porediš sa onim o čemu govorimo ovde?
Ako se ti i ja kapiramo, ako pričamo o istoj stvari, kakve onda veze ima sklonost Roma da zloupotrebljavaju sistem socijalne zaštite u Srbiji, sa ovim ljudima?

Па ти си раздвајао грађане Србије на оне који су подобни да се размножавају и на оне који су мање подобни да се размножавају.

Замисли да су Пајићу, рецимо, тако нешто приредили?! И да кажу -- Пајићу, цврц размножавање за тебе, то јест -- за тебе нема државне помоћи.
predatortz predatortz 21:55 09.11.2015

Re: Onako, u prolazu...

Па ти си раздвајао грађане Србије на оне који су подобни да се размножавају и на оне који су мање подобни да се размножавају.


Gde to, života ti?
Ja sam samo rekao da sam protiv 'subvencionisanja' dece. Obično se subvencioniše stočni fond. Deca bi trebalo da se rađaju iz ljubavi. A za primer sam naveo populaciju koja najčešće zloupotrebljava privilegije. Od socijalnih davanja, do viznog režima.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:57 09.11.2015

Re: Onako, u prolazu...

A za primer sam naveo populaciju koja najčešće zloupotrebljava privilegije.

:)



И шта кажеш -- злоупотребљавају?!
Ју-ју-ју!
predatortz predatortz 21:58 09.11.2015

Re: Onako, u prolazu...

Пајићу, цврц размножавање за тебе, то јест -- за тебе нема државне помоћи.


Ako se Pajić reprodukuje samo zbog toga da bi tu pomoć i dobio, odnosno ako zbog kinte krene da štanca decu, treba da mu tu pomoć i uskrate. Šta je tu sporno? Deca nisu fabrikati, pobogu čoveče! Ne proizvode se da namire nečije, pa i državne potrebe. Deca treba da budu željena, ili ih ne treba rađati.
predatortz predatortz 22:01 09.11.2015

Re: Onako, u prolazu...

Ју-ју-ју!


Možeš da cičiš kao seoska mlada, ali zloupotrebljavaju.
Obaveza građanina je da se upisuje u knjige rođenih, umrlih, da poštuje norme i zakone, da poštuje komunalni i javni red.
Ili misliš da za ove ljude Srbija treba da forsira samo njihova prava, zanemarujući njihove obaveze?

hoochie coochie man hoochie coochie man 22:01 09.11.2015

Re: Onako, u prolazu...

Kinta na ruke roditeljima - nikako!


To.
Od kad je veka i sveta normalno je bilo da roditelji izdržavaju decu, makar dok su mala, sad roditelji prave decu da bi na njima zaradili, da bi ih ta deca izdržavala.
I sve to postaje kao normlano.
Mnogo se bre toga okačilo na ovo malo muke od privrede, subvencije, dečiji dodaci, tuđa nega i pomoć obolelih, i šta sve ne a sve je to meka za zloupotrebe.
Treba to opasno kresati.
Питај принција, Милана Новковића, Горана Вучковића Срђана Пајића и остале гастарбајтера како су се то прилагодили једној потпуно новој и страној средини у којој су се обрели. Довољно је било да мало знају језика, а ко од њих није

A oni su se okačili o budžete država u koje su otišli pošto se ovde priča o "potsticajima"

Moguće je se uvek prilagoditi naravno, posebno ako postoji jak motiv, i još ako onaj kome se prilagođava ima intresa da prihvati one koji bi da se prilagode.
A koji bi motiv bio Ahmedu da se prilagodi Srbiji i koji je interes Srbije da motiviše Ahmeda na prilagođavanje?

A uz sve to uvek je lakše npr Nemcu iz Vojvodine da se prilagodi Nemačkoj nego Srbinu iz te iste Vojvodine, pošto ti reče da kad je mogao Predrag može i Ahmed, isto je to.
Pa nije.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:04 09.11.2015

Re: Onako, u prolazu...

A koji bi motiv bio Ahmedu da se prilagodi Srbiji i koji je interes Srbije da motiviše Ahmeda na prilagođavanje

Хм?
Добро питање.

Имам одговор!
Мањак људи.
У Србији је све мање људи.
И мене радују сви који у њу дођи. Ма одакле дошли.
Било из Босне, као Преда, или из Црне Горе, као ја.
То Србију снажи.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:08 09.11.2015

Re: Onako, u prolazu...

predatortz
Ју-ју-ју!


Možeš da cičiš kao seoska mlada, ali zloupotrebljavaju.

Јесте, мајку им њихову... Ем се обагатише, што се види по њиховим вилама, ем живе као бубрег у лоју:
Prosečan životni vek Romkinja je 48 godina

Чак 48 година!!!
predatortz predatortz 22:11 09.11.2015

Re: Onako, u prolazu...

Било из Босне, као Преда, или из Црне Горе, као ја


A sad mi treba da čitamo između redova:

Ma, nije Braja došao, Braja je rođen ovde. Došao je ovaj drugi.
Detinjasto!
E, sad će ovaj novopridošli da ti nešto kaže:

Nit' sam dobio stan od Srbije, nit' mi ga je ćaća dobio. Ćaća i ja smo kuću sazidali, legalno. Porez na istu uredno plaćamo. Stan kupismo žena i ja. Opet, sve legalno. Obaveze na moju platu nisu kasnile dan, kamo li mesec, za sve ove godine. Ja sam Srbiji na korist, a od nje ništa ne očekujem sem da mi obezbedi da decu mirno šaljem u grad i školu.

Čisto da predupredim ovo tvoje podjebavanje na sitno:

Srbiji jedan sekund na teretu nisam bio. A na korist jesam, sve ovo što sam nabrojao živom kintom je plaćeno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:13 09.11.2015

Re: Onako, u prolazu...

Имам одговор!
Мањак људи.

Po kojim kriterijumima manjak?
Ne može se Srbija svrstati u nenaseljena područja, napisa otome nešto naginata gore.

Nije Srbiji problem manjak ljudi, problem joj je manjak posla, a to se sigurno neće rešiti Ahmedima.
Možda je upozravajući trend to što udeo pripadnika nacije čija je Srbija nacionalna država, dakle Srba, u kuprnom stanovništvu države opada, a ni taj trend neće promeniti Ahmedi.
Pa koji prblem Srbije oni rešavaju da bi Srbija imala interesa da ih finansira?
predatortz predatortz 22:13 09.11.2015

Re: Onako, u prolazu...


Чак 48 година!!!


Kakve ovo veze ima sa bilo čim o čemu ovde govorimo?
Znam da voliš da se rasipaš tabelama, grafikonima, statistikama... Ali, daj bar da to bude u nekom kontekstu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:19 09.11.2015

Re: Onako, u prolazu...

Ma, nije Braja došao, Braja je rođen ovde. Došao je ovaj drugi.
Detinjasto

:)))))))))))))))

Wrong!
Ја сам рођен у Сарајеву, општина Центар.

Узгред, зато ме је моја мајка, тамо неке деведесете, преклињала да не путујем возом за Црну Гору, да ме онај смрад Милан Лукић -- или како му већ беше име -- не би отео на основу тог баналног податка из личне карте. Јер он је све несрбе сматрао мање вредним. Неке је и побио, купујући, за то време, локале по Београду.

Какве везе има ко је одакле и где је рођен?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:23 09.11.2015

Re: Onako, u prolazu...

predatortz
Kakve ovo veze ima sa bilo čim o čemu ovde govorimo?

Има везе.
Твоје поједине реченице показују нетрпељивист према Ромима.
Као -- они су неСрби, па зато... мислим, шио ми га Ђура.
Као -- искоршаћавају Сербиу, па зато... живе у палатама.
predatortz predatortz 22:24 09.11.2015

Re: Onako, u prolazu...


Какве везе има ко је одакле и где је рођен?


Ama baš nikakve!
Idi sa svojim pasošem, u kom piše za mesto rođenja Sarajevo - opština Centar, pa uzmi nemačko državljanstvo. I njima fali građana i radne snage.

Ja sam na državljanstvo Srbije čekao deset godina. Jebalo me to mesto rođenja Tuzla...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana